Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redcoil
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:20

Redcoil

Polyinterpretabel

@Roozzz Leuk, ik ga die strides ook eens proberen. Ben altijd wel in voor een nieuw soort oefening. :)
Highfive95 schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:45:
Als het goed is komen ze morgen binnen. Hoop dat ze op tijd zijn om morgen nog een rondje te doen. :*)
Mooie schoenen! Hopelijk maak je er veel kilometers mee. Witte harloopschoenen worden inderdaad snel vies kan ik uit ervaring melden. :(
Fraggert schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:27:

[...]

met die 6min/km tik ik ook zo die BPM's aan hoor.........dan loop ik een heel eind al in HZ4 en schiet tijdens een trail dan acuut bij de eerste de beste trap of stijging HZ5 in.

Tijdens lopen tot een uur nam ik niks mee, muv water. Langere lopen zoals zondag (2h:32min) dan water met IsoActive van PowerBar (Lemon, erg lekker).
En bijna aan het einde een banaan.

Aangezien je 25km al rent ben je geen echte beginner, wat train je nog meer? Ik merk nu heel langzaam dat mijn hartslag wat lager blijft, maar dit opbouwen kost gewoon een hoop tijd en vele kilometers.
Het verschilt een beetje. Meestal train ik 2 keer in de week (maar wil eigenlijk naar 3 keer). Tot voor kort meestal door de weeks tussen de 7-10km en in het weekend langer. De laatste twee weken doe ik door de weeks intervaltraining als variatie. Deze week ga ik in plaats van de intervaltraining die strides proberen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 12% gewijzigd door Redcoil op 12-09-2022 13:42 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:59
[...]
met die 6min/km tik ik ook zo die BPM's aan hoor.........dan loop ik een heel eind al in HZ4 en schiet tijdens een trail dan acuut bij de eerste de beste trap of stijging HZ5 in.
Ik ben nog steeds wel een beetje benieuwd naar jouw zone-indeling en hoe deze bepaald zijn. Eerlijk gezegd heb ik er moeite om te geloven dat je >2 uur in zone 4/5 weet te lopen. Het suggereert dat er iets niet helemaal klopt.

Vergelijkbare vraag, maar in mindere mate, heb ik bij de post van @Redcoil. Daar klopt het eindresultaat -stukgaan- wel met de inspanning, maar loop je dit dan ook echt volle bak? Anders vermoed ik dat Z4 eerder Z3 is etc.

Nu zijn er nogal wat manieren om te komen tot hartslagzones wat ook wat effect heeft op zonegrenzen. Persoonlijk kies ik altijd voor de indeling op basis van omslagpunt / lactaatdrempel / anaerobe drempel (allemaal woorden voor hetzelfde). En als het kan ook de aerobe drempel. Het grote voordeel is dat dit fysiek gemeten kan worden én specifiek zijn voor jou als persoon.

Stephen Seiler kan dit alles veel beter uitleggen dan ik kan:

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
Leuk die strides......ga ik eens proberen :)
Succes, ik ben benieuwd hoe dat bevalt na al jouw rustige kilometers :)
Artemiev schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:38:
[...]

Leuk idee. Mooie reden om aan te haken. Ik lees al wat langer mee. Voor de zomer C25K afgerond in 28:50. Daarna even relaxt gedaan, nu weer oppakken loop meestal 2 keer per week. Hier geleerd dat 3x3 meer is dan 2x5, dus aan het goochelen met de agenda om de derde training er in te krijgen. Zeker als het straks vroeg donker is een dingetje. Ondertussen ook af en toe een uurtje op de racefiets. Tussen 40 uur werken en brandweertraining door even puzzelen wat goed voelt en wat past.

Na de eerste 5km heb ik het Run2day schema van 5 naar 10km erbij gepakt niet per se om door te bouwen naar 10, maar meer om iets meer gestructureerde loopjes te hebben. Daar las ik al iets over strides (3x80meter aan het eind van een basis 30min loopje)
Welkom! En veel succes :)
Redcoil schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:40:
@Roozzz Leuk, ik ga die strides ook eens proberen. Ben altijd wel in voor een nieuw soort oefening. :)
Leuk, succes! Let me know!

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• SkyR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:45
Weer een boel mooie verhalen dit weekend! Ik denk dat iedereen wel blij is dat die temperaturen hoog in de twintig, tegen de dertig plaatsmaken voor wat prettiger weer om je bij in te spannen.

Nu ik een hardloopschema volg *gasp*, loop ik nu 4 keer in de week in plaats van 3. Wat wel zoeken is naar het juiste moment van de dag om te gaan lopen. Gelukkig hoef ik daar in het weekend niet over na te denken, dan heb ik altijd tijd. En gisteren stond er een duidelijk doel op het schema: 10 km voluit. Oké dan!

Vooraf de route uitgestippeld zodat ik geen last zou hebben van viaducten en (letterlijk en figuurlijk) zo vlak mogelijk zou lopen. In wedstrijdverband wil ik mijzelf nog wel eens mee laten slepen in de eerste kilometer waardoor het vlammetje ook snel dooft. In deze time trial mijn tempo gericht op 4 minuten/km, en daar vanaf de start netjes een paar seconden onder. De eerste 5 kilometer voelde ik me sterk en wist ik dat dit binnen 20 minuten gedaan was. Maar na dat punt moest ik toch meerdere keren mezelf blijven motiveren dat ik echt wel verder kon, nog niet écht moe was, dat ik gewoon door moest blijven stappen in het ritme. Veel te vaak op mijn horloge gekeken, bij iedere voltooide kilometer weer zeggen dat x-1 kilometer prima te doen is. Ik moet echt werken aan mijn hardheid bij zwaardere inspanning...

Maar stug doorzetten heeft wel resultaat opgeleverd: een PR op zowel de 5 als 10 km! Mijn 5 km PR een paar seconden verder aangescherpt naar 19:23, en mijn persoonlijke uitdaging om de 10 km onder de 40 minuten te lopen óók behaald met een tijd van 39:11. *O*

Deze week staat in het teken van weer meer kilometers maken op marathonhartslag. Hoop dat dat ook wat makkelijk gaat nu het een stuk koeler is buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-05 16:33
Highfive95 schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:45:
[...]

Ja kleuren genoeg. Had eerst deze op het oog.

[Afbeelding]

Maar toen bedacht ik mij dat wit toch niet zo handig is. Wordt zo snel smerig en schoonmaken is niet heel handig.

Dus toen heb ik voor deze gekozen.

[Afbeelding]

Als het goed is komen ze morgen binnen. Hoop dat ze op tijd zijn om morgen nog een rondje te doen. :*)
Ik heb dezelfde (zelfde kleur) en na 100k maar in de kast gedaan, kreeg last van mijn hiel met deze schoenen... :(

Nu weer terug naar de Saucony Shifts.

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:09
Steevo_S schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:51:
[...]

Ik heb dezelfde (zelfde kleur) en na 100k maar in de kast gedaan, kreeg last van mijn hiel met deze schoenen... :(

Nu weer terug naar de Saucony Shifts.
Ik heb echt diverse schoenen aangehad en deze voelde meteen goed toen ik ze aan deed. Zou wel zonde zijn als het een miskoop is. Maar dat zal de tijd uitwijzen. Eerst maar eens zien of ze morgen binnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Na 2 weken Corona en een week uitzieken erna ga ik morgen maar eens een poging tot hardlopen wagen.
Hopelijk valt het mee. Al voel ik mij af en toe nog goed moe.

Valt goed tegen die Corona.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Highfive95 schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:31:
Vandaag maar eens naar de winkel gegaan om wat hardloopschoenen te passen.
Heb ze niet meteen meegenomen want waren een beetje duur in deze winkel. Hanteren de adviesprijs. Verschil met internet scheelt €50,00 dus dan koop ik ze daar wel. Twijfel alleen nog over de kleur. :D

Wordt ook wel tijd want oude schoenen beginnen aardig op te raken.
Als iedereen zo redeneert zijn er over een tijdje geen hardloopschoenenwinkels meer waar je kunt passen. Het is imho juist de service die een hogere prijs rechtvaardigt. (en wie weet valt er nog te onderhandelen?) Maar goed, just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
Philo Melos schreef op maandag 12 september 2022 @ 17:15:
[...]

Als iedereen zo redeneert zijn er over een tijdje geen hardloopschoenenwinkels meer waar je kunt passen. Het is imho juist de service die een hogere prijs rechtvaardigt. (en wie weet valt er nog te onderhandelen?) Maar goed, just my 2 cents.
Leuk, maar nu heb ik ze ook gewoon bij een hardloopwinkel met webshop besteld. Waarom kan deze winkel ze wel €50,00 goedkoper aanbieden en andere winkel niet? Alleen zit deze niet in de buurt anders was ik daar naartoe gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-06 11:12

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Highfive95 schreef op maandag 12 september 2022 @ 18:19:
[...]

Leuk, maar nu heb ik ze ook gewoon bij een hardloopwinkel met webshop besteld. Waarom kan deze winkel ze wel €50,00 goedkoper aanbieden en andere winkel niet? Alleen zit deze niet in de buurt anders was ik daar naartoe gegaan.
Omdat je daar niet past en ze de schoenen alleen maar hoeven te versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
Ragger schreef op maandag 12 september 2022 @ 18:25:
[...]

Omdat je daar niet past en ze de schoenen alleen maar hoeven te versturen?
Nee hoor. Je kunt ze ook gewoon daar passen en ze hebben dezelfde service als de andere winkel. Is een op een vergelijkbaar.

Dus waar zit het verschil dan? Dure winkel heeft ook gewoon webshop dus dat is het ook niet. Zal waarschijnlijk toch een andere marge zijn. Dat vind ik zonde van het geld. Maar ieder zijn ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-06 23:13
Highfive95 schreef op maandag 12 september 2022 @ 18:19:
[...]

In mijn ervaring enerzijds om de service, het passen, etc. en anderzijds omdat ze oude kleurtjes verkopen voor de volle mep. Op internet zie je vaak dat "oude" modellen/kleuren wat goedkoper zijn.

Maar persoonlijk zou ik niet alles in de winkel passen en dan vrolijk elders bestellen. Dat vind ik anders dan bijv. de mediamarkt inlopen en kijken. Vooral omdat je in een hardloopwinkel vaak ook advies vraagt (en krijgt) waarin ze iemand anders die wel de intentie had om te kopen misschien ook hadden kunnen helpen.

Iedereen bepaalt dit natuurlijk voor zichzelf :)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
Highfive95 schreef op maandag 12 september 2022 @ 18:30:
[...]

Dus waar zit het verschil dan? Dure winkel heeft ook gewoon webshop dus dat is het ook niet. Zal waarschijnlijk toch een andere marge zijn. Dat vind ik zonde van het geld. Maar ieder zijn ding.
Waarschijnlijk teveel klanten die alleen komen passen en ergens anders bestellen :>

niets mis met online bestellen, maar goede service vind ik ook wat waard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07:00
@Slickk ja, het zijn inderdaad de Tokyo Edition Next % 2.

@Roozzz Ik ben ook een fan van strides.
Ik doe het wel iets anders.

In een rustige duurloop steek ik 4 of 5 30-30 strides.
30 seconden op 90% van maximale snelheid (laat ons zeggen sneller dan 5K tempo), maar met focus op ontspannen blijven, daarom niet volledig maximaal. Dan 30 seconden heel rustig dribbelen en dat 4-5 keer na mekaar.
Het is op gevoel. Het heeft geen zin naar GPS te kijken of naar hartslag, want die reageren niet snel genoeg. Ik kijk alleen naar mijn horloge om te zien wanneer de 30 seconden om zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:46
m0ridin schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:58:
[...]

Ten eerste, hij zit dichter bij je hart...

Maar denk ook een kwestie van 'power'. Als in, de leds op die 'armband' branden feller en zijn groter waardoor ze ook beter kunnen meten (volgens mij) en dus de locatie. Pols is blijkbaar gewoon een hele tricky plek voor dit soort zaken.

Hoe dan ook, heb hem een paar keer tegelijk met de borstband gedragen en waardes zijn dan nagenoeg identiek. Bij veranderingen is de borstband wel sneller up to date, dus met hele korte intervallen zal die armband iets minder praktisch zijn maar ja... dan zijn metingen uberhaupt minder praktisch (voordat je hart zich aanpast, etc). Ook bij dcrainmaker kwamen die dingen er dikke prima uit...
Ja, hij zit dichter bij je hart, maar power heeft er niets mee te maken, OHR is optisch( staat die O voor, duhh) en een HR band werkt via electrocardiografie, da's een andere techniek en in vrijwel alle gevallen meer betrouwbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:36
Frenz64 schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:55:
[...]

Ja, hij zit dichter bij je hart, maar power heeft er niets mee te maken, OHR is optisch( staat die O voor, duhh) en een HR band werkt via electrocardiografie, da's een andere techniek en in vrijwel alle gevallen meer betrouwbaar.
Ja, dat weet ik... maar ik bedoelde power als in vermogen. Betere leds, meer leds, fellere leds en daardoor beter de verschillen in licht opname/weerkaatsing kunnen meten.

Is speculatie van mijn kant, maar kan me mijn tomtom van vroeger herinneren... Mijn eerste horloge met OHR en dat ding was goed, super precies zelfs bij intervallen. Kwam een partij licht uit die leds, viel me op toen ik mijn garmin daarna kreeg.

Afweging batterij vs precisie I guess...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:46
Ah, op die fiets.

Vandaag een loopje afgebroken of eigenlijk niet eens echt begonnen. Zit al een tijdje een splinter oid in m'n grote teen en die speelt nu op (Frau Frenz kreeg 'm er maar half uit). Heel irritant

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:51

DaRoot

Some say...

DaRoot schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:54:
Heb ondertussen mijn eerste wedstrijdje / loopje gedaan (5km Bornsche Matenloop) en heb me met collega's ingeschreven voor Singelloop Enschede, 8km.. da's over 1,5e week, moet te doen zijn lijkt me.
Nou Singelloop gedaan, was prima te doen.. mijn doel was om gemiddeld op zo'n 5m30/km uit te komen, da's aardig gelukt. 8,1 km in 45m17s. Mooie loop, veel publiek en muziek langs de kant, gaaf om mee te doen!
Mijn collega had me gewaarschuwd dat de eerste helft redelijk veel vals plat betrof, daar heb ik het tempo ook op aangepast. Tot de helft werd ik veel ingehaald, maar zag ook na 1,5 a 2 km al de eerste mensen afknappen..
voorbij de helft ben ik beetje "gas gaan geven", in mijn geval betekent dat nu nog zo'n 5m10/km.. en ook dat was toen prima te doen. Ik ben als starter in elk geval zeer tevreden! Vandaag ook weinig last van de spieren..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrabpPeople
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05:56
Dit weekend ga ik meedoen aan de Dam tot Damloop, best wel zin in. Kleine domper op de feestvreugde is wel de voorspelde regen. Op zich vind ik dat niet zo heel erg, maar omdat ik echt een mooiweerloper ben heb ik niet zo veel ervaring met hardlopen in de regen, en al helemaal op 'wedstrijdtempo'. Wat voor kleding zouden jullie aanraden voor 16km in de regen met een graad of 16? Of zouden jullie gewoon helemaal geen regenjasje aandoen (waar ik zelf een beetje naar neig)?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Roozzz
CrabpPeople schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 08:05:
Dit weekend ga ik meedoen aan de Dam tot Damloop, best wel zin in. Kleine domper op de feestvreugde is wel de voorspelde regen. Op zich vind ik dat niet zo heel erg, maar omdat ik echt een mooiweerloper ben heb ik niet zo veel ervaring met hardlopen in de regen, en al helemaal op 'wedstrijdtempo'. Wat voor kleding zouden jullie aanraden voor 16km in de regen met een graad of 16? Of zouden jullie gewoon helemaal geen regenjasje aandoen (waar ik zelf een beetje naar neig)?
In ieder geval geen regenjasje. Daar krijg je het veel te warm in als het 16 graden is tijdens een wedstrijd. Binnen 5 minuten ben je doorweekt van je eigen zweet met een jasje aan... Bij een wedstrijd doe je meestal goed je best en produceer je dus ook een hoop warmte. Een beetje regen helpt dan eerder om af te koelen bij deze temperatuur.

Persoonlijk zou ik dus opteren voor zo min mogelijk. Zoiets als: korte broek, licht shirt/singlet en evt petje tegen de regen in je gezicht. Idealiter neem je wel een shirt dat niet schuurt als het nat wordt en zeker geen katoen. Alleen als het echt stormachtig wordt qua regen en wind zou ik iets anders overwegen.

Veel succes! :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Redcoil schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:05:
Thanks voor je reactie. Ik heb van het weekend een Polar H10 band besteld om het toch wat nauwkeuriger te meten. Afgelopen weekend heb ik een duurloop van 25km gedaan, waar ik weer vrij lang vrij hoog in m'n zones zat:

[Afbeelding]

Had stom genoeg geen eten/gels meegenomen. Aan het eind dus behoorlijk honger en heb wat stukjes gelopen. Pas daar zie je mijn hartslag weer af en toe naar zone 3 gaan... :| Loop ik dan gewoon boven m'n vermogen? Eerst maar eens kijken wat er uit de metingen met die Polar komt. Ik heb in ieder geval niet het idee dat ik het tempo niet vol kan houden ofzo (als ik m'n energie aan zou vullen... :') ).
het zou kunnen dat, net als Roozz bij mij vermoed, dat je zones niet lekker staan op basis van een niet goed genoeg bepaalde maxHR.
GSX-MAN schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:52:
[...]

Met trail hou ik me wel aan een schema van gels, tussendoor een reep en voldoende water. Merk dat dat ook enorm scheelt in de spierpijn. Op de weg ben ik daar minder goed mee. Vorig jaar eind augustus een spontane halve marathon gelopen zonder iets mee te nemen. Dan heb je best een droge bek als je thuiskomt.
Trailen kost ook, afhankelijk van het terrein, meer energie.

Ik heb eerder hier wel gelezen dat, exorbitante uitschieters daargelaten, het niet gek veel uit maakt of je (bij gelijke ondergrond) snel bent en eerder finisht of dat je langzaam bent en langer onderweg bent.

Het verschil tussen asfalt en trail is qua energiebehoefte, in my humble opinion, een groter verschil.

Of verkijk ik mij daar heel erg op en lijkt dat maar zo:)
m0ridin schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:58:
[...]

Ten eerste, hij zit dichter bij je hart...

Maar denk ook een kwestie van 'power'. Als in, de leds op die 'armband' branden feller en zijn groter waardoor ze ook beter kunnen meten (volgens mij) en dus de locatie. Pols is blijkbaar gewoon een hele tricky plek voor dit soort zaken.

Hoe dan ook, heb hem een paar keer tegelijk met de borstband gedragen en waardes zijn dan nagenoeg identiek. Bij veranderingen is de borstband wel sneller up to date, dus met hele korte intervallen zal die armband iets minder praktisch zijn maar ja... dan zijn metingen uberhaupt minder praktisch (voordat je hart zich aanpast, etc). Ook bij dcrainmaker kwamen die dingen er dikke prima uit...
Ok, thanks voor de uitleg .

Die DCrainmaker maakt leuke reviews, zijn Forerunner 245 heb ik destijds bekeken. Ik zet dat ding op op mijn Pinterestbordje Hardlopen d:)b Daar bewaar ik dit soort dingen om op een avondje eens rustig wat youtube op na te zoeken en in te verdiepen.
GSX-MAN schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:00:
[...]

Ik vind het op de pols vooral makkelijk. Het gaat me vooral om de gps en sinds ik de Instinct heb om een globale meting van activiteiten, stappen en zo. Hartslag heb ik nooit heel goed op gefocust.
misschien wel eens leuk voor je om gewoon eens tijdens een run het erbij te pakken en eens naar te kijken, wie weet kun je op simpele wijze met wat meer inzicht wat verbeterpunten naar voren halen :)

Die Instinct is een onwijs gaaf toestel trouwens, ik heb zo lang zitten twijfelen tussen die en mijn Forerunner 245.
Ik vond het zo jammer dat ze die FR245 niet wat stoerder hebben uitgevoerd |:( De kast van dat ding is gewoon echt niet spanend -O-

Doorslaggevend was echter het kleurendisplay voor mij, ik ben niet zo techsaffy, dus kan alle hulp op het gebied van het onderweg interpreteren van data gebruiken :X

Had graag dat FR245 display in een Instict/Fenix/Enduro achtige kast gepropt zien worden B-)
Gaargod schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:02:

Verder, net zoals mijn vorige Bear Trails ervaring, was ook deze weer fijn georganiseerd. Vriendelijke mensen, prima verzorging, goed geregeld qua locatie, prachtige routes. Een aanrader!
Fijn, dat is goed te horen voor de Alfa-editie in november d:)b
Redcoil schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:40:

Het verschilt een beetje. Meestal train ik 2 keer in de week (maar wil eigenlijk naar 3 keer). Tot voor kort meestal door de weeks tussen de 7-10km en in het weekend langer. De laatste twee weken doe ik door de weeks intervaltraining als variatie. Deze week ga ik in plaats van de intervaltraining die strides proberen.
Goed plan......ik haalde eerder al het Paas-ei Trainingsliedje als vergelijk aan...even voor shits and giggles :P

1 x trainen is geen trainen............(bezigheidstherapie)
2 x trainen is half trainen..............(onderhoud tegen conditieverval)
3 x trainen is trainen :)

Met 4 x kun je makkelijker een ondersteunende krachttraining of crosstraining er in fietsen ( :+ ) .....of zelfs een dedicated rek/strek/yoga-sessie pakken.*

Ik doe dit eigenlijk ook te weinig (lees nooit).......mijn hardloopsessies voor elkaar krijgen in de waan van de dag is soms al lastig genoeg |:(
Roozzz schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:10:
[...]

Ik ben nog steeds wel een beetje benieuwd naar jouw zone-indeling en hoe deze bepaald zijn. Eerlijk gezegd heb ik er moeite om te geloven dat je >2 uur in zone 4/5 weet te lopen. Het suggereert dat er iets niet helemaal klopt.

Vergelijkbare vraag, maar in mindere mate, heb ik bij de post van @Redcoil. Daar klopt het eindresultaat -stukgaan- wel met de inspanning, maar loop je dit dan ook echt volle bak? Anders vermoed ik dat Z4 eerder Z3 is etc.

Nu zijn er nogal wat manieren om te komen tot hartslagzones wat ook wat effect heeft op zonegrenzen. Persoonlijk kies ik altijd voor de indeling op basis van omslagpunt / lactaatdrempel / anaerobe drempel (allemaal woorden voor hetzelfde). En als het kan ook de aerobe drempel. Het grote voordeel is dat dit fysiek gemeten kan worden én specifiek zijn voor jou als persoon.

Stephen Seiler kan dit alles veel beter uitleggen dan ik kan: [YouTube: Training Intensity Zones: general rules and importance of individual testing.]
Thanks voor je genomen moeite Rooozzz _/-\o_

simpel gezegd zal ik die niet voldoende accuraat bepaald hebben.

Als eerste de discutabele berekeningen als startpunt omdat ik ergens moest beginnen :)

220 - 45 = 175

207 - (45 x 0,7) = 175,5

Ten tweede via mijn Rapporten in Garmin Connect Online* mijn maxHR in mijn trainingen opgesnuffelt

182 BPM

*Dan klik je links op 'reports'. Bij 'all activities' heb je een optie 'max heart rate'. Die zet je dan op 1 jaar. Kun je de max heart rate zien die je afgelopen jaar gehaald hebt.

Shoutout en Kudo's to @Requiem19 voor die uitleg _/-\o_

Ik ga donderdag nog een loopje doen (ter voorbereiding op de Posbank Trailrun van zaterdag) dus ik kan even kijken of ik aan het einde eens mijn bekende 182BPM maxHR kan verhogen maar even zien hoe gek ik het wil maken vanwege die wedstrijd kort erop.

Heb je nog een makkelijke tip om na een 5k @ 6min/km voor een maxHR te gaan...fikse eindsprint van >500 meter ofzo?
SkyR schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:48: Ik moet echt werken aan mijn hardheid bij zwaardere inspanning...

Maar stug doorzetten heeft wel resultaat opgeleverd: een PR op zowel de 5 als 10 km! Mijn 5 km PR een paar seconden verder aangescherpt naar 19:23, en mijn persoonlijke uitdaging om de 10 km onder de 40 minuten te lopen óók behaald met een tijd van 39:11. *O*
Ik heb dat ook......ik kan mijzelf op een hoop vlakken pushen....vooral een duurloop....omdat ik dat gewoon lekker vind...maar snelheidswerk,.......intervallen etc....dat is iets dat ik gewoon lastig vind.

Nog maar iets beter die zoete beloning die progressie heet scherper in beeld krijgen..maar ja.....dat is geen quickfix natuurlijk.....daarom stinken miljoenen mensen ook zo makkelijk in het bankhangen , Netflixxen en die makkelijk te openen koektrommel of chipszak :F

Over pushen gesproken........klasse resultaat overigens _/-\o_ d:)b
CornermanNL schreef op maandag 12 september 2022 @ 16:12:
Na 2 weken Corona en een week uitzieken erna ga ik morgen maar eens een poging tot hardlopen wagen.
Hopelijk valt het mee. Al voel ik mij af en toe nog goed moe.

Valt goed tegen die Corona.
succes man d:)b

mijn buurman heeft longcovid opgelopen......van een hele dikke ICT functie bij een bank naar een 13% inzetbaarheidsbelasting dus 100% afkeur op de bank :N -O-
DaRoot schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:52:
[...]

Nou Singelloop gedaan, was prima te doen.. mijn doel was om gemiddeld op zo'n 5m30/km uit te komen, da's aardig gelukt. 8,1 km in 45m17s. Mooie loop, veel publiek en muziek langs de kant, gaaf om mee te doen!
Mijn collega had me gewaarschuwd dat de eerste helft redelijk veel vals plat betrof, daar heb ik het tempo ook op aangepast. Tot de helft werd ik veel ingehaald, maar zag ook na 1,5 a 2 km al de eerste mensen afknappen..
voorbij de helft ben ik beetje "gas gaan geven", in mijn geval betekent dat nu nog zo'n 5m10/km.. en ook dat was toen prima te doen. Ik ben als starter in elk geval zeer tevreden! Vandaag ook weinig last van de spieren..
Mooi werk d:)b

Slim om even dat vals plat het respect te geven dat het verdient. Als je dat niet gewend bent, dan kun je je daar knap in vergissen en compleet op stuk gaan. _O-
CrabpPeople schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 08:05:
Eensch met wat Roozz zegt......

In mijn enthousiasme met hardloopgear had ik vrij snel een regenjas gekocht (zo'n Fusion ding) maar zelfs bij dikke regenbuien doe ik die niet meer aan. Je wordt net zo zeiknat van binnen als van buiten, zelfs op een relatief rustige loop is mijn ervaring (your mileage may vary ;) !)

Het moet al echt gek zijn wil ik dat ding aan doen...maar dan heb je het over vrieskou en striemende ijsregen en bijvoorbeeld hagel dus omstandigheden dat het ook niet echt verstandig is om zonder goede gear naar buiten te gaan...in my humble opinion.

een petje vind in persoonlijk vervelend en heel snel te warm.....voor de winter overweeg ik een lichte beanie nu ik een vest heb waar ik die makkelijk in kwijt als dat moet......hetzelfde gaat op voor handschoenen.

TL;DR ....10 graad en dikke hoosbui? Shorts en shirtje en gaan d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:51

DaRoot

Some say...

Fraggert schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 08:38:
[...]

Mooi werk d:)b

Slim om even dat vals plat het respect te geven dat het verdient. Als je dat niet gewend bent, dan kun je je daar knap in vergissen en compleet op stuk gaan. _O-
Dat zag ik om mij heen best veel gebeuren idd..
ik heb me eerste helft vooral laten inhalen, voorbij de helft was ik degene die mensen inhaalde..
Vlakbij me in de 1e km brak nog iemand de enkel wat ik iets later begreep.. ze liep door een kuil in de weg, beetje ongelukkig..
Over 2,5e week is hier in de buurt (Oldenzaal) nog een halve marathon, waar je ook nog een 10 km afstand bij hebt.. Zat te denken om daar aan mee te doen, maar ik heb nog niet meer dan 8 gelopen tot nu toe, en begreep dat dat parcours nog meer hellingen etc erin heeft. Plus dat dat privé al een druk weekend is, die laat ik maar even gaan..
Eerst rustig uitbouwen naar 9 en dan 10.. en kijken of ik nog meer snelheid kan krijgen.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-06 20:52

Toppertje

www.davideografie.nl

[...]

Stephen Seiler kan dit alles veel beter uitleggen dan ik kan: [YouTube: Training Intensity Zones: general rules and importance of individual testing.]
Nuttig filmpje! wat ik me nog wel afvraag is; kan ik zelf mijn omslagpunt / lactaatdrempel / anaerobe drempel bepalen? Ik weet dat er in mijn Garmin horloge een drempeltest zit, maar geen idee of die betrouwbaar is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redcoil

Redcoil

Polyinterpretabel

[...]

Dank voor de uitleg en dit filmpje. Mijn max hartslag haalde ik uit m'n gezondheidsapp/recente trainingen en daar zie ik 185 als hoogste. Maar ja, die gaat dus ook uit van m'n Apple Watch... De andere zones zijn simpelweg ingedeeld als 50% voor zone 1, 60% voor zone 2, etc. Daar zit dus best wel wat onzuiverheid in denk ik.

Ik ben ook benieuwd naar het antwoord op de vraag van @Toppertje hierboven. Vanavond eens nalezen op internet hoe dat te bepalen is voor een leek. Dan kan ik de zones wellicht wat meer finetunen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 12:07

GSX-MAN

de/het/een

Fraggert schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 08:38:

Trailen kost ook, afhankelijk van het terrein, meer energie.

Ik heb eerder hier wel gelezen dat, exorbitante uitschieters daargelaten, het niet gek veel uit maakt of je (bij gelijke ondergrond) snel bent en eerder finisht of dat je langzaam bent en langer onderweg bent.

Het verschil tussen asfalt en trail is qua energiebehoefte, in my humble opinion, een groter verschil.

Of verkijk ik mij daar heel erg op en lijkt dat maar zo:)

misschien wel eens leuk voor je om gewoon eens tijdens een run het erbij te pakken en eens naar te kijken, wie weet kun je op simpele wijze met wat meer inzicht wat verbeterpunten naar voren halen :)

Die Instinct is een onwijs gaaf toestel trouwens, ik heb zo lang zitten twijfelen tussen die en mijn Forerunner 245.
Ik vond het zo jammer dat ze die FR245 niet wat stoerder hebben uitgevoerd |:( De kast van dat ding is gewoon echt niet spanend -O-

Doorslaggevend was echter het kleurendisplay voor mij, ik ben niet zo techsaffy, dus kan alle hulp op het gebied van het onderweg interpreteren van data gebruiken :X

Had graag dat FR245 display in een Instict/Fenix/Enduro achtige kast gepropt zien worden B-)
Ik vind 'm wel oké voor dagelijks gebruik, heeft in de verte iets weg van een G-Shock.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kgmbGiczqj1OBWmV4f2chEJ4WoI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SAhBsU8n9Jzr6RMDAulgVINr.jpg?f=fotoalbum_large

De keuze viel op deze omdat Bever 'm voor €200 in de aanbieding had, ik na 10 jaar aan een andere toe was en dermate vadzig dat ik geen grof geld wilde uitgeven aan iets waarvan ik nog niet wist hoe het af zou lopen.

Voor wat betreft hartslagzones, voedingschema' 's, etc: luister, ik doe maar wat. Met alles. Mijn hele leven al. Dat blijft zo.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
Toppertje schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 09:51:
[...]

Nuttig filmpje! wat ik me nog wel afvraag is; kan ik zelf mijn omslagpunt / lactaatdrempel / anaerobe drempel bepalen? Ik weet dat er in mijn Garmin horloge een drempeltest zit, maar geen idee of die betrouwbaar is?
Vond ik ook! Qua drempel bepalen heb je een paar opties. Zelf "ijk" ik af en toe op basis van wedstrijdresultaten. 95% van je gemiddelde hartslag voor een 10km wedstrijd (voluit) is een prima benadering van je drempelhartslag.

Maar je kan ook kijken met behulp van een drempeltest op je horloge. Dat geeft een goede indicatie, volgens mij volgt Garmin vrijwel letterlijk dit protocol. De automatische detectie tijdens reguliere trainingen van Garmin is matig... Ik kan bij wedstrijden véél harder/hoger dan men hiermee schat. Als je het écht wilt weten kan je een sportmedische test doen op een loopband of je kan zelf je lactaat meten met een lactaatmeter (voor als je echt fanatiek bent :+ ).

Weet wel dat de drempel niet 1 getal is (bijv 170 slagen per minuut), maar enkele slagen varieert omhoog en omlaag. Dus of je 100% accuratesse nodig hebt is de vraag. Daarmee is de drempeltest waarschijnlijk prima. Mits je hard genoeg je best doet ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

GSX-MAN schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:10:
[...]

Ik vind 'm wel oké voor dagelijks gebruik, heeft in de verte iets weg van een G-Shock.
[Afbeelding]

De keuze viel op deze omdat Bever 'm voor €200 in de aanbieding had, ik na 10 jaar aan een andere toe was en dermate vadzig dat ik geen grof geld wilde uitgeven aan iets waarvan ik nog niet wist hoe het af zou lopen.

Voor wat betreft hartslagzones, voedingschema' 's, etc: luister, ik doe maar wat. Met alles. Mijn hele leven al. Dat blijft zo.
Ja, ik vind hem stoer d:)b Lekker robuust.....dat mis ik wel aan mijn Forerunner...toch een stukje Proud of Ownership. :P

Weet je......."if it works it aint stupid".....en al helemaal als je gewoon lekker sport, je er goed bij voelt en de dingen doet die je wilt doen d:)b
DaRoot schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 09:34:
[...]

Dat zag ik om mij heen best veel gebeuren idd..
ik heb me eerste helft vooral laten inhalen, voorbij de helft was ik degene die mensen inhaalde..
Vlakbij me in de 1e km brak nog iemand de enkel wat ik iets later begreep.. ze liep door een kuil in de weg, beetje ongelukkig..
Over 2,5e week is hier in de buurt (Oldenzaal) nog een halve marathon, waar je ook nog een 10 km afstand bij hebt.. Zat te denken om daar aan mee te doen, maar ik heb nog niet meer dan 8 gelopen tot nu toe, en begreep dat dat parcours nog meer hellingen etc erin heeft. Plus dat dat privé al een druk weekend is, die laat ik maar even gaan..
Eerst rustig uitbouwen naar 9 en dan 10.. en kijken of ik nog meer snelheid kan krijgen.
Een paar procent omhoog en je ziet zo'n heel deelnemersveld uit elkaar getrokken worden. _O-

Ik heb de Zevenheuvelenloop ook ooit gedaan........daar zitten meerdere smerige stukken fors omhoog in, gelukkig trainde ik destijds veel rond de Posbank dus een stukkie omhoog was geen probleem.

Verstandig om rustig uit te breiden, er zijn gelukkig zat wedstrijden nog te lopen voor je:

https://hardloopkalender.nl/

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Vanmorgen 6 uur de wekker. Meteen eruit. Fraulein lag nog heel stil... stilletjes de kamer uit. Glas water, een banaan, racevest op (trainen met beetje massa) en naar buiten. Aardig donker buiten in het bos! Dat was nog even schrikken. Godzijdank is mijn Fenix 7x zo hipperdepip dat hij automatisch een lampje doet op de cadans <if sun = 0 { go lampje! } > Heerlijk!

Maar, vrijdag hardgelopen, zaterdag shoppen met Fraulein. Eindeloos 'leuke dingetjes', 'een leuk cadeautje' en ja, zelfs over placemats heb ik een gewichtige mening mogen geven.

Zondagmorgen 21km ouwemannen-tempo over de heide en wat krachttraining. Maandagavond 20km mtb (auw, m'n achterste is dit niet meer gewend!) en daarna een snoeiharde boulderworkout in Rijnboulder Arnhem.

En tja, dan is t oude lijf niet veel waard in de vroege morgen.

Maar nondeju wat mooi. Veel buizerds, een slang van grofweg 60cm (rare kleur, beetje frambozen/roze) en eindeloze rust. Op mijn gehijg na. Duurloopje van 10km in 5 kwartier. Alles zone2. BEHALVE omhoog. Vals plat is verneukeratief zwaar. Ik loop vrijwel alles lage zones, maar vind glooiing echt lastig om onder de knie te krijgen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Blomminator schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:31:
een slang van grofweg 60cm (rare kleur, beetje frambozen/roze)
Gardena, denk ik.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Vanmorgen 6 uur de wekker. Meteen eruit. Fraulein lag nog heel stil... stilletjes de kamer uit. Glas water, een banaan, racevest op (trainen met beetje massa) en naar buiten. Aardig donker buiten in het bos! Dat was nog even schrikken. Godzijdank is mijn Fenix 7x zo hipperdepip dat hij automatisch een lampje doet op de cadans <if sun = 0 { go lampje! } > Heerlijk!

Maar, vrijdag hardgelopen, zaterdag shoppen met Fraulein. Eindeloos 'leuke dingetjes', 'een leuk cadeautje' en ja, zelfs over placemats heb ik een gewichtige mening mogen geven.

Zondagmorgen 21km ouwemannen-tempo over de heide en wat krachttraining. Maandagavond 20km mtb (auw, m'n achterste is dit niet meer gewend!) en daarna een snoeiharde boulderworkout in Rijnboulder Arnhem.

Maar nondeju wat mooi. Veel buizerds, een slang van grofweg 60cm (rare kleur, beetje frambozen/roze) en eindeloze rust. Op mijn gehijg na. Duurloopje van 10km in 5 kwartier. Alles zone2. BEHALVE omhoog. Vals plat is verneukeratief zwaar. Ik loop vrijwel alles lage zones, maar vind glooiing echt lastig om onder de knie te krijgen.
Prachtig weer dit _O- _/-\o_

Een roodbruine slang kan de gladde slang zijn geweest. Zeldzamer dan de ringslang en zelfs adder in NL maar inmiddels een steeds vaker gezien dier.

Of je moet niet zo goed lengtes kunnen inschatten.......heb je veel parkeerdeukjes?.....dan kan het een hazelworm zijn geweest....... die wordt namelijk geen 60cm maar glimmen/reflecteren licht wat meer.

Als je echt roze bedoelt dan moet Mrs Blom even je rits maken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Dank je wel, Midas Dekkers :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-06 20:52

Toppertje

www.davideografie.nl

Roozzz schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:10:
[...]

Vond ik ook! Qua drempel bepalen heb je een paar opties. Zelf "ijk" ik af en toe op basis van wedstrijdresultaten. 95% van je gemiddelde hartslag voor een 10km wedstrijd (voluit) is een prima benadering van je drempelhartslag.

Maar je kan ook kijken met behulp van een drempeltest op je horloge. Dat geeft een goede indicatie, volgens mij volgt Garmin vrijwel letterlijk dit protocol. De automatische detectie tijdens reguliere trainingen van Garmin is matig... Ik kan bij wedstrijden véél harder/hoger dan men hiermee schat. Als je het écht wilt weten kan je een sportmedische test doen op een loopband of je kan zelf je lactaat meten met een lactaatmeter (voor als je echt fanatiek bent :+ ).

Weet wel dat de drempel niet 1 getal is (bijv 170 slagen per minuut), maar enkele slagen varieert omhoog en omlaag. Dus of je 100% accuratesse nodig hebt is de vraag. Daarmee is de drempeltest waarschijnlijk prima. Mits je hard genoeg je best doet ;)
Bedankt! Ga ik binnenkort nog eens die drempeltest doen, na de 24e, dan staat de poging om de halve marathon binnen 1:30:00 te gaan lopen.
Voorbereiding met de Just enough training approach gaat goed, de tempo loopjes zijn best intensief, daardoor krijg ik niet heel veel vetrouwen dat het gaat lukken... :')
(nu was het ook redelijk warm elke keer, maar dat kan het de 24e ook zijn natuurlijk)
Interval traning afgelopen vrijdag; 10x 400m ging dan wel weer goed, ik kon de 400 meter elke keer eigenlijk vrij makkelijk in 1:25 lopen (3:35 min/km).

Wordt vervolgd...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Fraggert schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:50:
[...]

Prachtig weer dit _O- _/-\o_

Een roodbruine slang kan de gladde slang zijn geweest. Zeldzamer dan de ringslang en zelfs adder in NL maar inmiddels een steeds vaker gezien dier.

Of je moet niet zo goed lengtes kunnen inschatten.......heb je veel parkeerdeukjes?.....dan kan het een hazelworm zijn geweest....... die wordt namelijk geen 60cm maar glimmen/reflecteren licht wat meer.

Als je echt roze bedoelt dan moet Mrs Blom even je rits maken :+
Met het risico dat we naar een biologie-topic omslaan. Nee, echt, Hij lag vrij stil want het was nog fris. Uiteraard niet in een rechte lijn dus ik moest schatten. Maarrrr, zeker al vuist+ onderarm. En ik ben 1.87, dus dat is al lang. En dan nog met een flinke krul van het staartje. En juist de kleur was zo gek! Echt, beetje paarsig/roze. Helaas telefoon vergeten, die lag nog op t nachtkastje.

Ik woon en loop relatief dichtbij (liep hier nu 1km vanaf) dit ecoduct. en dat is een hotspot voor van alles. Sowieso heb ik 'regelmatig' adders, ringslangen en hazelwormen in de tuin. Tot groot afgrijzen van Fraulein die doodsbang is. Paar maal per maand zien we wel iets glijden, zeker als ik wat rommel in de houtrillen. Ze liggen niet op de deurmat.

Vorige week vond ik langs het pad een hele huid van een slang na vervelling. DUS MEEGENOMEN! Nou, dat was geen romantische avond meer daarna..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:15

Hmm, die slang kan ik niet plaatsen. Tijdje geleden wel een adder gezien, maar die schrok net zo hard van mij dan ik van hem/haar :+
Buizerds struikel je zo ongeveer over hier aan de rand van de bebouwde kom. Gisteren cirkelden er nog 3 boven de wijk.

Ik heb vanochtend nuchter een rondje van 11km voor werktijd gedaan. Ondanks dat ik grotendeels in het buitengebied liep, heb ik verder niks bijzonders gezien. Of je moet wat eenden en een paar zwanen bijzonder vinden.. en vergeet die langsrazende speed pedelec niet.
Binnenkort de lamp maar weer eens opzoeken. De dagen worden nu toch wel rap korter!

Ik zag trouwens tijdens mijn loopje van afgelopen vrijdag wel veel watersalamanders op het droge. Dit was een nog niet platgereden exemplaar: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EbWqwF01XmlqsauY5iQc6ECY_Xg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FNlbCmRwvM7uZn3mfDzxOLb6.jpg?f=user_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:10

Dazzler2120

FP ProMod
Mooie dierenverhalen :+ Slangen ben ik gelukkig nog niet tegen gekomen, zitten hier ook weinig (als in, in mijn 30 jarig bestaan ben ik er nog nooit één tegen gekomen).
Maar op mijn 'vaste' pad het bos in zit wel een machtig mooie buizerd. Dan loop je over een pad van ca. 2 m breed waar zich een buizerd met spanwijdte van 1,75m van een tak laat vallen en dan een stuk voor me uit vliegt op 2 á 3 m hoogte. Dat ziet toch wel machtig mooi uit vind ik dan
Helaas de buizerd zelf nog niet op de plaat gekregen, maar het pad ter referentie :+ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nY12EHeGT9qGLdzGRoWP5aj_moU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eOVKIhSOfPdQ4K812vDQosUV.jpg?f=fotoalbum_large

En altijd leuk als je langs een beek loopt en dan een ijsvogeltje o.i.d. ziet, mooie beestjes

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PindaUnited
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:23
Toppertje schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 09:51:
[...]

Vorig jaar kwam ik er achter dat mijn aanvullende pakket van de zorgverzekering sportmedisch advies tot 250€ per jaar vergoedt. Dit stond in de (voor mij) kleine lettertjes dus wellicht de moeite waard het eens na te kijken?

Dit heb ik gebruikt voor een onderzoek om mijn drempel/omslagpunt te bepalen. Hier goed op trainen is echter nog een dingetje en daar stoei ik nogal wat mee. Wellicht heeft iemand tips?

Mijn zone2 is vrij groot in verhouding met zone 3-4-max. Zone 2 gaat van 133-162. 3 gaat van 163-169. 4 van 170 tot 178 en max is vastgesteld op 179.

Om nu uit zone2 te geraken moet ik voor mn gevoel (en voor mij doen) echt heel hard lopen. Zou meer interval oid handig zijn om eens met een hogere HR te trainen?

*denkt na over goede signature*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:35
@PindaUnited heb je een fiets- of loopband test gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PindaUnited
@Gaargod beide. Deze waarden kwamen uit de loopband-test en dit gebruik ik dus voor lopen. De fietstest geeft allemaal iets lagere waarden qua HF maar ook een vrij ‘grote’ zone2 vgl de rest.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Artemiev
  • Laatst online: 16-06 12:06
Net gelijk de koe bij de hoorns gepakt, en met de strides aan de gang.

10 min inlopen.
6x 20 sec stride. 40 sec uitlopen
1 à 2 min even op ademkomen wandelen.
10 min uitlopen.

Ik had er aardig zin in toen ik begon, dus rustig warm gelopen en daarna volle bak door. Goeiendag dit was wel heftig. Ga het zeker nog een keer doen, maar morgen nog niet. ;)

Beloning mooi grafiekje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sAvsapGZgMinDlohNehxFkjIRH0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0FNXKGs6LMd8cIZ2FvuASkbS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Owja, het was ook tijd voor nieuwe sokken :P

Toen ik in november 2020 met mijn Brooks Ghost 13 de shop van Run2Day verliet …..ook uiteraard met een broek en shirtje…….zat daar ook een 2pack dunne Odlo sokken bij…..het is inmiddels bijna november 2022 ;)

Vandaag in de post een paartje gewone en een paartje Trail sokken van compressport :)

Mijn vrouw had laatst voor de fitness en yoga Injinji’s…..van die schattige teensokjes gekocht………dus die wou ik ook wel eens proberen, ik heb de hogeTrailversie gekozen.

Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om er 3 gelletjes er bij te bestellen, die van Torq…..die kosten 1,80 per stuk.

Net even gechecked tijdens de boodschappen, een Nuts of Mars kost 1,15 ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ca5-RYEOjeyTKIG8R0nWm7gg_Tc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/35qAAD8LsYZQkTriw5IxdX8B.jpg?f=user_large

Donderdag een loopje om de boel los te hobbelen voor de PosbankTrail….dan druk ik meteen zo’n sachet leeg in mijn giechel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

PindaUnited schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 15:20:
[...]

Vorig jaar kwam ik er achter dat mijn aanvullende pakket van de zorgverzekering sportmedisch advies tot 250€ per jaar vergoedt. Dit stond in de (voor mij) kleine lettertjes dus wellicht de moeite waard het eens na te kijken?

Dit heb ik gebruikt voor een onderzoek om mijn drempel/omslagpunt te bepalen.
Wat een goeie tip _/-\o_ ik ga morgen eens bellen met de IZA :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-06 10:34
Zoals ik het altijd geleerd heb zijn strides wat anders dan 20” volle bak sprinten. Ik kreeg er vaak 5 van 80m na een korte duurloop of na het inlopen met steeds 100m of 2’ rust tussendoor. De bedoeling is dat je aanzet, vanuit techniek versnelt tot 90% en dan uitloopt. Zoals dat parabooltje dat hier boven ergens gepost is. Het doel is dat je spieren nog ff gestimuleerd worden en daardoor sneller herstellen.

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artemiev
  • Laatst online: 16-06 12:06
AppieR schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:06:
Zoals ik het altijd geleerd heb zijn strides wat anders dan 20” volle bak sprinten. Ik kreeg er vaak 5 van 80m na een korte duurloop of na het inlopen met steeds 100m of 2’ rust tussendoor. De bedoeling is dat je aanzet, vanuit techniek versnelt tot 90% en dan uitloopt. Zoals dat parabooltje dat hier boven ergens gepost is. Het doel is dat je spieren nog ff gestimuleerd worden en daardoor sneller herstellen.
Ah ok. :$ Volgende keer dus meer geleidelijk opbouwen en afbouwen en een tikje rustiger. Weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
AppieR schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:06:
Ja, strides zijn niet maximaal, maar ongeveer 90% van maximaal (iets sneller dan 5K snelheid), maar het is belangrijk ontspannen te blijven, het is geen sprint.
Als je na 5 keer strides één tot 2 minuten moet wandelen om te recupereren, dan is het te hard gegaan.

Overigens, bouw dat op. De eerste week doe je bv. 2 strides, niet onmiddellijk vijf.

[ Voor 15% gewijzigd door Hartloper op 13-09-2022 20:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz
Vanochtend heb ik ook maar meteen de Workout van de maand gelopen. Van te voren leek me dat wel lekker om even de vermoeidheid van de afgelopen 5 loopdagen eruit te lopen en alle spiertjes weer soepel te krijgen. Al doende bleken mijn benen er iets meer zin in te hebben en tikte ik bij de eerste vrij ongemerkt de 2:40min/km als top aan in de versnellingen. Dat was wat te hard. Ook al was het nog wel lekker ontspannen en gecontroleerd, toch de volgende maar wat rustiger aan gedaan. En het was wat warmer dan voorzien, dus ik heb me lekker in het zweet gewerkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-06 20:16
Blomminator schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 12:00:
[...]

Met het risico dat we naar een biologie-topic omslaan. Nee, echt, Hij lag vrij stil want het was nog fris. Uiteraard niet in een rechte lijn dus ik moest schatten. Maarrrr, zeker al vuist+ onderarm. En ik ben 1.87, dus dat is al lang. En dan nog met een flinke krul van het staartje. En juist de kleur was zo gek! Echt, beetje paarsig/roze. Helaas telefoon vergeten, die lag nog op t nachtkastje.

Ik woon en loop relatief dichtbij (liep hier nu 1km vanaf) dit ecoduct. en dat is een hotspot voor van alles. Sowieso heb ik 'regelmatig' adders, ringslangen en hazelwormen in de tuin. Tot groot afgrijzen van Fraulein die doodsbang is. Paar maal per maand zien we wel iets glijden, zeker als ik wat rommel in de houtrillen. Ze liggen niet op de deurmat.

Vorige week vond ik langs het pad een hele huid van een slang na vervelling. DUS MEEGENOMEN! Nou, dat was geen romantische avond meer daarna..
Nooit geweten! En loop toch regelmatig over de heide in Wolfheze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen81
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-06 13:34

Het zou ook zomaar een hazelworm geweest kunnen zijn, dat is eigenlijk geen slang, maar lijkt er wel op, prachtige beestjes!

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Yeah, de uitslag is binnen! Bij deze mijn wedstrijd-PR op de 10 km: 52 minuten en 32 seconden.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Zojuist even mijn verzekering gebeld in verband met zo'n lactaatdrempel/VO2MAX-test/sportmedische keuring...

staat een budget van 200 euro voor open _O-

edit:

https://smamiddennederlan...d-sportmedisch-onderzoek/

315 euro in totaal...waarvan dus 115 euro eigen kosten, dat is een no-brainer dus :P

Dat wordt binnenkort een stukje rammen op een loopband :Y @Roozzz

Bedankt voor de tip @PindaUnited d:)b
GSX-MAN schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:27:
Yeah, de uitslag is binnen! Bij deze mijn wedstrijd-PR op de 10 km: 52 minuten en 32 seconden.
Fuck Yeah d:)b *O* :)F _/-\o_

Die mag in de The Hall of Fame in de topicstart :)

[ Voor 14% gewijzigd door Fraggert op 14-09-2022 10:53 ]

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Fraggert schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:44:

Ja, lekker onderaan!

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Nee hoor :)

@Tinusvolkel

kun je mijn 10km PR @ 57min:23sec onderaan zetten zodat GSX-MAN niet FC Hekkensluiter speelt met zijn zeeeeeeer respectabele 52min:32sec

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Fraggert schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:44:
Zojuist even mijn verzekering gebeld in verband met zo'n lactaatdrempel/VO2MAX-test/sportmedische keuring...

staat een budget van 200 euro voor open _O-

edit:

https://smamiddennederlan...d-sportmedisch-onderzoek/

315 euro in totaal...waarvan dus 115 euro eigen kosten, dat is een no-brainer dus :P

Dat wordt binnenkort een stukje rammen op een loopband :Y @Roozzz

Bedankt voor de tip @PindaUnited d:)b

[...]

Leuk om te doen, ik heb het in winter 2021 gedaan bij Papendal. Ietsje duurder, maar wel goed. Mocht het budget het toelaten wellicht het overwegen waard.

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Blomminator schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:16:
[...]

Leuk om te doen, ik heb het in winter 2021 gedaan bij Papendal. Ietsje duurder, maar wel goed. Mocht het budget het toelaten wellicht het overwegen waard.
Thanks voor de tip :)

Bij het uitgebreide onderzoek in Papendal voor 379 zit ook bloed- en urineonderzoek wat er niet bij die van SMA zit......dus duurder ja, but more better :P

https://smcp.nl/preventief-sportmedisch-onderzoek/

[ Voor 4% gewijzigd door Fraggert op 14-09-2022 11:28 ]

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Fraggert schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:58:
[...]

Nee hoor :)

@Tinusvolkel

kun je mijn 10km PR @ 57min:23sec onderaan zetten zodat GSX-MAN niet FC Hekkensluiter speelt met zijn zeeeeeeer respectabele 52min:32sec
Tellen alleen wedstrijden? Anders heb ik 13 december 2020 volgens Strava een 10 km in 51:18 gedaan, maar dat was gewoon een training die ineens veel soepeler ging dan verwacht.
https://strava.app.link/QSOuyC4qjtb

Dat was ook een "echte" 10 km, afgelopen zondag vond Garmin dat ik maar 9,6 had gelopen.

Dan de rest ook maar?

@Outerspace
1 km: 4:39
1 mijl: 7:40
5 km: 25:07
10 km: 51:17
Halve marathon: 1:59:19

Voor een aantal klassementen een mooie nieuwe ondergrens >:)

[ Voor 23% gewijzigd door GSX-MAN op 14-09-2022 14:25 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

GSX-MAN schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:30:
[...]

Tellen alleen wedstrijden? Anders heb ik 13 december 2020 volgens Strava een 10 km in 51:18 gedaan, maar dat was gewoon een training die ineens veel soepeler ging dan verwacht.
https://strava.app.link/QSOuyC4qjtb

Dat was ook een "echte" 10 km, afgelopen zondag vond Garmin dat ik maar 9,6 had gelopen.
UIt de TS:

"Jouw PR's ook in de onderstaande lijstjes? PM ze door en ik zorg dat ze erin komen."

Ik zie daar geen in- of uitsluitingscriteria staan.......PR is PR......of je nu 10k op je Garmin loopt..of een 10K wedstrijd met een chipregistratie hebt........as far as i am concerned.

Gaat toch om de leut hier........niet te benauwd ;)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Fraggert schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:38:
[...]

UIt de TS:

"Jouw PR's ook in de onderstaande lijstjes? PM ze door en ik zorg dat ze erin komen."

Ik zie daar geen in- of uitsluitingscriteria staan.......PR is PR......of je nu 10k op je Garmin loopt..of een 10K wedstrijd met een chipregistratie hebt........as far as i am concerned.

Gaat toch om de leut hier........niet te benauwd ;)
Idd als je zelf achter je tijd staat dan vind ik het prima :) ik ga iig niks controleren :P
Als je valse (of alleen maar wind mee / bergaf ) tijden gaat doorgeven dan hoop ik dat je geweten gaat opspelen en dat je snachts zwetend in angst wakker wordt >:) :o

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

GSX-MAN schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:30:
[...]

Tellen alleen wedstrijden? Anders heb ik 13 december 2020 volgens Strava een 10 km in 51:18 gedaan,

10 km: 51:17
en dan toch nog een seconde eraf willen snoepen he |:( ....je geeft ze verdomme een vinger....... :P ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Fraggert op 14-09-2022 11:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Fraggert schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:42:
[...]

en dan toch nog een seconde eraf willen snoepen he |:( ....je geeft ze verdomme een vinger....... :P ;)
_O- _O- _O- _O-

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Fraggert schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:25:
[...]

Thanks voor de tip :)

Bij het uitgebreide onderzoek in Papendal voor 379 zit ook bloed- en urineonderzoek wat er niet bij die van SMA zit......dus duurder ja, but more better :P

https://smcp.nl/preventief-sportmedisch-onderzoek/
Mhja, reken niet op een uitgebreid intiem onderzoek door een aangenaam fris man/vrouw, maar mocht je redenen hebben om dit even mee te nemen, kan het nuttig/leuk zijn.

Ikzelf ben vrij gezond, voel me topfit (voor een dikkerdje van bijna 40) en er kwam dus naar verwachting niks uit. Ook ogen als havik en tja.. dan is de meting wel op de factuur, maar binnen 2 minuten sta je weer - in je onderbroek - bij het volgende apparaatje, want er viel niets te meten bij de ogen.

Anderzijds, ik doe het complete plaatje want geld moet rollen en het is mijn 'hobby'.

Je kunt in Papendal overigens kiezen voor een fiets of loopband ademgasanalyse. Mocht je ECHT specifiek een loper zijn, dan is die laatste wel mooi. Fietsmetingen zijn vaak ietsje makkelijker (masker schudt niet los van je hoofd, je flikkert bij uitputting niet van de loopband met 20 per uur, etc), maar goed, fiets is geen lopen. Is het meer 'algemene fitheid' is fietsen ook afdoende.

Maar dat op de loopband is vrij bijzonder, dat hebben niet alle aanbieders van een keuring.

En ik heb het nu 3x gedaan in mijn leven, 1x bij Papendal en vond dit met kop-en-schouders wel de beste. Klopte gewoon, goede na-service, consult, advies... etc.

Zoals wijs man @GSX-MAN altijd zegt als we broodnodige noodzakelijke we-kunnen-absoluut-niet-zonder-dit-hardlopen goodies aanschaffen; Bukken, enkels vasthouden , probeer te ontspannen en even accepteren dat je genomen wordt. Daarna is het genieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 23:09

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Ik heb destijds bij mijn SMA op Papendal geen last gehad van loszittende/bewegende masker, maar heb ook net niet de 20 aangetikt toen. :p
Voor mijn Valtellina trailmarathon moest ik weer een medisch certificaat overhandigen maar je kan daar blijkbaar ook niet-competitief meelopen en dan heb je die niet nodig. Scheelt weer iets geld voor een meting waar ik verder niks aan heb. Ik maak toch al geen kans op het podium daar...

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Blomminator schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:15:
[...]

Zoals wijs man @GSX-MAN altijd zegt als we broodnodige noodzakelijke we-kunnen-absoluut-niet-zonder-dit-hardlopen goodies aanschaffen; Bukken, enkels vasthouden , probeer te ontspannen en even accepteren dat je genomen wordt. Daarna is het genieten.
Ik probeer ook tijdens het genomen worden te genieten. Maar ja, dan moet je niet online kopen maar naar een fysieke winkel met een beetje leuke... enfin, we dwalen af.

Nu werkelijk alles duurder wordt en er elke maand meer geld achteraan moet, heb ik mijn dit heb ik echt nodig en ik kan niet meer functioneren zonder dit essentiële stukje techniek/kleding/schoeisel maar even uitgezet.

Wat jammer is, want spullen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PindaUnited
Ik ben bij de SMA in Groningen (bij het topsportcentrum) geweest, was ook een prima en uitgebreid onderzoek. Ze doen hier ook de tests voor TeamNL enzo dus het zal wel goed zijn 8)

Het lopen vond ik leuker om te doen, had weinig last van het masker. Alleen richting de 20 km/u werd t wat spannend, vooral het gevoel (of de angst…) onderuit te gaan begon mee te spelen 8)7

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• frankv120
  • Laatst online: 16:49
Is dit dan een teken dat ik toch eens moet beginnen met trailrunnen?
Blijkbaar loont het echt om aan die Strava challenges mee te doen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j5EZQcUpSsJJSyaZvvlDdrIqLRE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HByB6SlaqjlocU40zVCi3NdA.jpg?f=fotoalbum_large

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@Xaverius @PindaUnited thanks voor jullie ervaring. :)
Blomminator schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:15:
[...]

Mhja, reken niet op een uitgebreid intiem onderzoek door een aangenaam fris man/vrouw, maar mocht je redenen hebben om dit even mee te nemen, kan het nuttig/leuk zijn.

Ikzelf ben vrij gezond, voel me topfit (voor een dikkerdje van bijna 40) en er kwam dus naar verwachting niks uit. Ook ogen als havik en tja.. dan is de meting wel op de factuur, maar binnen 2 minuten sta je weer - in je onderbroek - bij het volgende apparaatje, want er viel niets te meten bij de ogen.

Anderzijds, ik doe het complete plaatje want geld moet rollen en het is mijn 'hobby'.

Je kunt in Papendal overigens kiezen voor een fiets of loopband ademgasanalyse. Mocht je ECHT specifiek een loper zijn, dan is die laatste wel mooi. Fietsmetingen zijn vaak ietsje makkelijker (masker schudt niet los van je hoofd, je flikkert bij uitputting niet van de loopband met 20 per uur, etc), maar goed, fiets is geen lopen. Is het meer 'algemene fitheid' is fietsen ook afdoende.

Maar dat op de loopband is vrij bijzonder, dat hebben niet alle aanbieders van een keuring.

En ik heb het nu 3x gedaan in mijn leven, 1x bij Papendal en vond dit met kop-en-schouders wel de beste. Klopte gewoon, goede na-service, consult, advies... etc.

Nou, ik laat binnenkort via de huisarts al even een preventief onderzoekje doen omdat ik enerzijds wat last had van bijna flauwvallen na het rennen anderzijds omdat ik ik 45 ben, al 7+ jaar vegetarier en wat "blinde vlekken" heb vwb mijn algehele gezondheid zoals cholesterol, B12, ijzer, suiker et cetera.
Gewoon even een algehele healthcheck. Niet gek om dat dan even (i.p.v. bij de huisarts) gelijk met de keuring mee te nemen.....als we er toch zijn. In beide gevallen gaat het van mijn preventiebudget.

Mijn uiteindelijk doel voor nu is dus de basis leggen om mijn looptraining uit te breiden. Met mijn goede bedoelingen en wat aanprutsen ben ik bij de halve marathon aanbeland qua conditie maar ik zou graag verder willen.....in elk geval de marathon en daarna zien we wel.

Een juist inzicht in mijn drempels/zones et cetera lijkt mij beter dan misschien wel 10 a 15 BPM naast je zones zitten en maar afvragen waarom progressie uitblijft en allicht een stukje blessurepreventie.

Gelukkig vind ik het ook leuk om te doen en eens mee te maken, een ander zit een heel weekend bij de F1 in Zandvoort of in een tentje op een muziekfestival. :)

Voor mij wordt het dus inderdaad de loopband d:)b
GSX-MAN schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:24:

Nu werkelijk alles duurder wordt en er elke maand meer geld achteraan moet, heb ik mijn dit heb ik echt nodig en ik kan niet meer functioneren zonder dit essentiële stukje techniek/kleding/schoeisel maar even uitgezet.

Wat jammer is, want spullen.
Jazeker.......hier ook hoor. Mijn mentale en fysieke gezondheid hebben echter te lang op de "backburner" gestaan waardoor ik nu andere dingen laat schieten zodat ik ook nu hier wel aan kan blijven werken op de manier waarop ik dat wil, kwestie van keuzes maken. :)

#All-The-Gear-No-Idea :+
frankv120 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:07:
Is dit dan een teken dat ik toch eens moet beginnen met trailrunnen?
Blijkbaar loont het echt om aan die Strava challenges mee te doen.[Afbeelding]
Zo dat is nog eens een leuke opsteker _/-\o_ mooie schoenen zeg, wat een dikke prijs d:)b

En ja, dat wordt verplicht het bos in :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Fraggert schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:35:

[...]

Jazeker.......hier ook hoor. Mijn mentale en fysieke gezondheid hebben echter te lang op de "backburner" gestaan waardoor ik nu andere dingen laat schieten zodat ik ook nu hier wel aan kan blijven werken op de manier waarop ik dat wil, kwestie van keuzes maken. :)

#All-The-Gear-No-Idea :+
Gezin, motor, basgitaren, schietsport, hardlopen, er is altijd wel iets waar het geld aan op kan. Maar ik ben het wel met je eens dat fysieke en mentale gezondheid belangrijk zijn.

En als ik gewoon ophoud met drank kopen, scheelt dat toch ook weer.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

In voorbereiding op de Posbank loop van zaterdag heb ik vanmiddag eens echt een langzame maar korte loop geprobeert, kon ik meteen even voelen hoe het lijf die HM van zondag heeft gevonden.

Uitermate chill van start en lekker ontspannen in het bos gelopen.

6km @ 42:46……..gemiddeld 134BPM.

Ik stopte bij de auto….even gedronken en het voelde alsof ik geen reet had gedaan _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Crsj1hYAivMB2pZFj1iinE6W57A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XrQ2cTw9J4IEy8UiagKIvq9p.jpg?f=user_large

Onderweg even geoefend met zo’n gel, dan hoef ik zaterdag onderweg niet te kutten. De Torq black cherry yoghurt smaakte prima, het spul plakt wel wat maar met een slokje water is het zo weg. Ik heb er nog 2 verschillende smaken voor zaterdag.

437 calorieën weggestapt, mooi excuus voor een paar vegetarische cheeseburgers* :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2sROk_Sk856o_De8tzbcKY5rOmg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MJWTRJklpQHDhhsEy6PGj0xI.jpg?f=user_large

Ik had 4 broodjes……..maar 2 hamburgers die ik mooi kon halveren ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Redcoil

Redcoil

Polyinterpretabel

Vanmiddag de Training-Van-De-Week van @Roozzz eens opgenomen in het program. Heb me vooraf nog eens in die strides verdiept en als ik het goed begrijp lijkt die oefening het meest tot z'n recht te komen aan het eind van de warming up of als cooling down. Dus niet als losstaande training op zicht, zoals ik eigenlijk van plan was.

Ik heb aan het eind van m'n warming up een drietal van die strides gedaan, twintig seconden en dan de eerste 10 seconden versnellen en daarna 10 seconden 'afremmen'. Daarbij vooral heel bewust op houding etc. gelet. Was wel leuk om te doen, maar resultaat was voornamelijk dat ik voor m'n gevoel kapot aan m'n normale training begon. _O-

Desalniettemin daarna toch nog een prima training achter de rug, 7 km met 4.48/km gemiddeld. Dat is voor mij een persoonlijk record. :) Zou het dan toch...? :+

Zal de training onthouden, kan voor de variatie in het schema zeker geen kwaad!

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz
@Redcoil dat is het mooie van Strides, het concept is op allerlei manieren toe te passen :)

Met een beetje meer oefening zal je merken dat je went aan de snelheid en het type belasting. Dan ga je als het goed is minder stuk, hoewel het nooit heel erg kan zijn geweest met dat tempo :p

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hartloper
Vandaag tijdens duurloop van 30 min was het de bedoeling van 5 strides van 30 seconden te doen.
Maar ik voelde mijn linkerkuit tijdens de tweede en derde versnelling en heb er dus maar 3 gedaan.
Ik maak me niet ongerust, nog twee dagen rusten en tijdens de grote dag (zondag) loop ik niet zo snel als tijdens de strides.
Het weer ziet er ideaal loopweer uit, 14 graden en bewolkt.
Alleen voorspelt men windkracht 4-5, dat zou nog roet in het eten kunnen gooien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14:40
Je workout wordt stiekem aardig opgepakt @Roozzz :*)

Ik heb 'm eergisteren ook eens voorzichtig gedaan in de vorm van 5 stuks van 100 meter. Voelde lekker en heb het voornemen om deze 1 keer per week in een loopje toe te voegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nEI0PrUVlrUbBXgaufB8iRurGFw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qLnhkMlc7h2K8vPWFqjIQBIP.png?f=fotoalbum_large

Strava Garmin 265

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Hhmmmmmm........morgen regen....en ik ben graag op tijd dus ik heb geen zin om een half uur in de regen te moeten staan wachten.

Ik heb een Fusion C1 regenjas........maar het is 16 graden morgen...dus sowieso gaat ik daar dan echt niet in hardlopen......dat wordt gewoon een singletje :P

Lang leve de Wibra.....poncho gekocht......kan ik mooi even aan tot het startschot bijna valt en dan wegproppen in mijn trailvest :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8I8laacnIaWuXWvvqfFjDaT8gos=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wJKGQfzcAgBvRWWjieIeDwWv.jpg?f=user_large

@Hartloper wat stond er voor jou ook alweer op het programma zondag?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:08
Ik ben aan het trainen voor mijn eerste marathon (Eindhoven, 9 oktober), en gebruik daarvoor een trainingsschema van Garmin dat ik ook op m'n horloge (Fenix 7s) heb gedownload. Zo kan ik elke dag de juiste workout starten. So far so good.

Omdat de wedstrijd ook in mijn horloge staat, stelt Garmin ook "daily suggestions" voor als training, die op maat gemaakt zouden moeten zijn als voorbereiding op die wedstrijd (de marathon dus)..

Ik heb gemerkt dat de workouts van het trainingsschema dat ik gebruik en de "daily suggestions" behoorlijk uit elkaar lopen. Volgens het trainingsschema moet ik veel harder aan de bak dan volgens de daily suggestions. Ook zie ik in de daily suggestions bijvoorbeeld een sprint staan, terwijl die in het trainingsschema helemaal niet voorkomen.

Wat zou nu de beste manier zijn om me voor te bereiden op de marathon? Vasthouden aan het trainingsschema, omdat ik dat al maanden doe? Of de "daily suggestions" gebruiken, die meer toegespitst zouden zijn op mijn actuele vorm/conditie van die dag?

Misschien maakt het ook allemaal niet zo veel uit. Maar ik hoor graag de mening van het collectieve alwetende Tweakers forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
@slow whoop

Ehm, ik zou gewoon aan je maraton training vasthouden... Het is niet voor niets een specifiek marathon schema.

Die daily suggestions zijn voor als je geen specifiek schema volgt (gewoon algemene tips). IK krijg ook daily suggestions zonder een wedstrijd gepland te hebben dus vraag me af of die van jou uberhaupt met de marathon te maken hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:17
slow whoop schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:29:
Ik ben aan het trainen voor mijn eerste marathon (Eindhoven, 9 oktober), en gebruik daarvoor een trainingsschema van Garmin dat ik ook op m'n horloge (Fenix 7s) heb gedownload. Zo kan ik elke dag de juiste workout starten. So far so good.

Omdat de wedstrijd ook in mijn horloge staat, stelt Garmin ook "daily suggestions" voor als training, die op maat gemaakt zouden moeten zijn als voorbereiding op die wedstrijd (de marathon dus)..

Ik heb gemerkt dat de workouts van het trainingsschema dat ik gebruik en de "daily suggestions" behoorlijk uit elkaar lopen. Volgens het trainingsschema moet ik veel harder aan de bak dan volgens de daily suggestions. Ook zie ik in de daily suggestions bijvoorbeeld een sprint staan, terwijl die in het trainingsschema helemaal niet voorkomen.

Wat zou nu de beste manier zijn om me voor te bereiden op de marathon? Vasthouden aan het trainingsschema, omdat ik dat al maanden doe? Of de "daily suggestions" gebruiken, die meer toegespitst zouden zijn op mijn actuele vorm/conditie van die dag?

Misschien maakt het ook allemaal niet zo veel uit. Maar ik hoor graag de mening van het collectieve alwetende Tweakers forum.
Neem je ook wel eens andere dingen op met je Fenix?
Zoals wandelingen of fietsen (al dan niet met de e-bike)?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
m0ridin schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:44:
@slow whoop

Ehm, ik zou gewoon aan je maraton training vasthouden... Het is niet voor niets een specifiek marathon schema.

Die daily suggestions zijn voor als je geen specifiek schema volgt (gewoon algemene tips). IK krijg ook daily suggestions zonder een wedstrijd gepland te hebben dus vraag me af of die van jou uberhaupt met de marathon te maken hebben...
Je krijgt inderdaad altijd daily suggestions (als je wilt), maar Ik had begrepen dat als je een wedstrijd gepland hebt in je horloge de daily suggestions daar dan op afgestemd worden. Ik kan ze ook een beetje tunen door bv aan te geven op welke dag ik mijn long run wil doen.

Vooralsnog houd ik inderdaad vast aan het trainingsschema dat ik al gebruikte. Maar daar zit natuurlijk geen enkele feedback in van hoe ik me (die dag) voel, of hoe mijn conditie is. Dat zit als het goed is wel in de daily suggestions.

Volgens mijn horloge is mijn trainingsstatus de laatste week "unproductive" omdat ik te veel focus zou hebben op "high intensity activities". Die komen dus van mijn trainingsschema dat ik braaf volg. Maar misschien is dat schema inderdaad te intensief voor mij (op dit moment), en doe ik er verstandiger aan om het wat rustiger aan te doen, in lijn met wat de daily suggestions lijken voor te stellen.
mhr-zip schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:08:
[...]

Neem je ook wel eens andere dingen op met je Fenix?
Zoals wandelingen of fietsen (al dan niet met de e-bike)?
Niet expliciet. Maar hij detecteert wel zelf als ik (naar m'n werk) fiets.

[ Voor 10% gewijzigd door slow whoop op 16-09-2022 12:12 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-06 23:51

3DDude

I void warranty's

Dus hier bij een osteopaat geweest.

Die zei als je een auto was, was je afgekeurd, alles moet opnieuw uitgelijnd worden.

ik lig op mn rug: hij zegt draai je voeten is naar binnen. de ene voet kwam veel verder dan de andere.

Linkerheup stond naar voren, rechtersleutelbeen naar achteren en rechterborst naar voren.
Hij heeft alles aangepakt, van sleutelbeen, nek, rug, heup, quadriceps, kuiten.
Dus ik ben weer uitgelijnd, maar ga over een maandje weer terug. omdat ik hier al 10 jaar mee liep en aan het compenseren was blijkbaar.
Hij zei je hebt geen achillespees probleem, die vangen gewoon als eerste onderdeel met je lopen de klap op. door je beperkte bereik van je voeten gaat je afwikkeling met lopen niet goed.

Van het weekend maar is kijken of ik weer normaal kan hardlopen... XD

Ik ben blij dat ik ben geweest, eindelijk iemand die naar alle schakels in de keten kijkt. ipv een dingetje doet.
Waterpower schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 19:46:
[...]

Je kunt bij All4running de Altra's in de winkel proberen. Je zult ze dan wel even moeten bellen en dan vragen of ze de modellen die jij wilt proberen naar de winkel kunnen laten komen omdat ze ze (meestal) niet op voorraad hebben.

Hier een hint naar waar je naar op zoek kunt gaan: https://dutchmudmen.com/pages/keuzehulp-altra-schoenen
De Altra Vanish tempo staat er nog niet tussen, maar dat is een schoen welke meer voor snelle loopjes is bedoeld met reactief foam, maar zonder carbon. Ik vind dit zelf een erg fijne schoen voor de tempo loopjes en intervallen. (nee ik heb geen aandelen Altra :) )
Om hier op terug tekomen, ik ben langs geweest heb de Altra Provision en de Altra Torin geprobeerd.
Bij de wreef (denk ik ?) waren deze dus te smal (voet is 11CM op breedste punt zo). De teen ruimte is wel fijn, en ze liepen wel lekker. Maar ik ben bang als ik dan een duurloop ga doen ik dat ga voelen.

Heb gevraagd voor een 2E schoen, van de Torin, dan ging die erachteraan. Had hem al gemaild maar zal nog is herinneren moest het exacte type nummer weten, blijkbaar is de 2E versie weer schaars /slecht leverbaar.... :+

Wel aardige lui in die winkel die mee probeert te denken enz.

[ Voor 48% gewijzigd door 3DDude op 16-09-2022 12:56 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
@slow whoop

Ah fair enough... Sowieso is het altijd goed om je schema aan te passen naar omstandigheden en niet blind te volgen OMDAT HET MOET! (Do as I say, not as I do ;) Ben er zelf namelijk minder goed in...)

Dus in dat geval gewoon lekker combineren op een manier die past bij hoe je je voelt en de effecten.

Maar nog een klein maandje dus? Succes met de laatste loodjes, nog een specifiek doel in gedachte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
m0ridin schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:08:
@slow whoop

Ah fair enough... Sowieso is het altijd goed om je schema aan te passen naar omstandigheden en niet blind te volgen OMDAT HET MOET! (Do as I say, not as I do ;) Ben er zelf namelijk minder goed in...)

Dus in dat geval gewoon lekker combineren op een manier die past bij hoe je je voelt en de effecten.

Maar nog een klein maandje dus? Succes met de laatste loodjes, nog een specifiek doel in gedachte?
Bedankt. Eerste doel is natuurlijk om hem uit te lopen. Stiekem is het tweede doel om dat in 3:45 te doen (pace 5:20 min/km). Maar zoals gezegd is het m'n eerste marathon. Ik weet daarom niet goed wat ik kan verwachten. Een halve marathon kun je bijvoorbeeld in z'n geheel lopen als training. Dan weet je gewoon hoe dat je af gaat. Bij een hele gaat dat (normaliter) niet.

Ik denk dat de voorbereiding wel OK is tot nu toe. Er zijn dagen dat ik denk dat ik er helemaal klaar voor ben. En er zijn dagen dat ik me afvraag waar ik aan begonnen ben...

Juist met die onzekerheid vind ik het fijn om houvast te hebben aan een trainingsschema, met het idee dat ik me optimaal voorbereid als ik me er maar precies aan houd. Het is dan een beetje verwarrend als er ineens twee van de schema's zijn die niet overeen komen.

Ik denk dat ik het per dag maar even ga aankijken of ik het originele schema of de daily suggestion ga volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14:40
Tot welke afstand ben je al geweest -of ga je nog volgens je schema @slow whoop ?

Een schema is een leidraad om te volgen, je kunt daar natuurlijk prima iets vanaf afwijken. Toch zit er natuurlijk wel een (beproefd) idee achter, terwijl de dagelijkse suggesties van Garmin enkel een algoritme volgt. Net als de trainingsstatus zou ik dat ten alle tijden met een korreltje zout nemen en er zeker niet op blindstaren.

Succes in Eindhoven alvast! Ik ben er ook, het wordt mijn 2e. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tim_W op 16-09-2022 13:54 ]

Strava Garmin 265

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Door al die Strides van @Roozzz bedacht ik dat ik vroeger die Billat intervals wel leuk vond.
Beetje hetzelfde idee maar iets meer herhalingen, dus niet echt een lichte training te noemen.
Maar was weer iets te veel afzien 8)7 had ze iets te snel gedaan waardoor ik op gegeven moment toch wel iets meer rust moest gaan pakken... achja was wel weer een lekkere training :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y5pNalg90WLlV6l4VJSmhOk9h1s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f4azJnfDJpWZViNMfdkLoHgL.jpg?f=fotoalbum_large
En je krijgt wel leuke plaatjes :9

Verder @Roozzz een leuk idee voor die workout van de maand (y)
Vroeger toen ik nog een Stryd abbo had kreeg ik elke week een workout of the week binnen en daar zaten ook wel leuke tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Tim_W schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:45:
Tot welke afstand ben je al geweest -of ga je nog volgens je schema @slow whoop ?

Een schema is een leidraad om te volgen, je kunt daar natuurlijk prima iets vanaf afwijken. Toch zit er natuurlijk wel een (beproefd) idee achter, terwijl de dagelijkse suggesties van Garmin enkel een algoritme volgt. Net als de trainingsstatus zou ik dat ten alle tijden met een korreltje zout nemen en er zeker niet op blindstaren.

Succes in Eindhoven alvast! Ik ben er ook, het wordt mijn 2e. :)
Ik train op hartslag en duur, dus niet specifiek op afstand. Maar de langste run kwam neer op ongeveer 32 km. (in 3 uur). Langer gaat het niet worden volgens het schema. Begin nu te taperen.

Ik denk dat er ook wel een idee zit achter de daily suggestions als er een race in de agenda op je horloge staat. Maar wellicht is dat niet zo beproefd als een vast schema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
@Tinusvolkel

Heb je die 30/30 variant gedaan? (Net even opgezocht, kende heel Billat niet), Hoe bepaal je dan je snelheid op die 30s tempo... is te kort om ergens op te baseren lijkt me? Of is het gewoon 'volle bak op gevoel'?

Maar interessant, leuk om ook eens te proberen... Weet alleen niet of ik ze nog voor de 10k singelloop ga doen of toch maar wacht tot erna.

[ Voor 23% gewijzigd door m0ridin op 16-09-2022 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
m0ridin schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:18:
@Tinusvolkel

Heb je die 30/30 variant gedaan? (Net even opgezocht, kende heel Billat niet), Hoe bepaal je dan je snelheid op die 30s tempo... is te kort om ergens op te baseren lijkt me? Of is het gewoon 'volle bak op gevoel'?
Yep 20 x 30/30, maar het idee is volgens mij dat je niet helemaal volle bak gaat zodat je in de 30 seconden rust ook nog een redelijk tempo blijft lopen. wat volgens het onderstaande weer beter is voor je zuurstof opname.
Billattraining
16-24 herhalingen (afhankelijk van je getraindheid) 30”/30”: zone 5 (2000-3000m tempo)/doordribbelen zone 1. Je loopt korte herhalingen (30”) op hoge intensiteit met korte actieve rustpauzes (30” zone 1) als herstel. De gedachte achter deze training is dat je ook gedurende je herstel nog maximaal zuurstof opneemt en gedurende de gehele training van 16-24 minuten je VO2max traint. Volgens professor Veronique Billat neemt de maximale zuurstofopnamecapaciteit met 10-15% toe als je deze training gedurende 2 maanden wekelijks doet! (als je een wedstrijd loopt sla je die week de billattraining over)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:29
Kilian Jornet (winnaar Zegama en UTMB, officieus de beste (ultra)trailrunner van dit moment) heeft al z'n overwegingen en trainingen opgeschreven een uitgebreid, open en eerlijk verhaal. Hier te lezen op z'n eigen website.

Interessant om te lezen hoe hij het allemaal doet en wat hij heeft bereikt. :) Ook hier zie je hoeveel hij in hartslagzones1 (58%) en 2 (19%) loopt, opgeteld kom je op 77% en ja, dat niet geheel toevallig in de buurt van de welbekende 80/20 regel. Hij geeft ook aan dat hij tijdens trainingen nooit eten meeneemt, dat bevestigt voor mij ook wel weer dat je je lichaam prima kunt trainen om zonder te kunnen (tot bepaalde lengte natuurlijk). Natuurlijk hebben we niet zoveel aan letterlijke interpretatie van z'n trainingen, maar inspirerend is het zeker!

Het mentale aspect van die 50km, 100km en 100 mile races komt terug in een ander blog.

[ Voor 49% gewijzigd door Slickk op 16-09-2022 15:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hartloper
Wie dat ziet van de Billattraining: ga nou niet ineens 20 van die strides na elkaar lopen.
Bouw het op.
Zelf doe ik 30/30 maximaal een keer of 5, dan is het wel mooi geweest.
@m0ridin idd op gevoel, is te kort voor GPS, is ontspannen snel tempo, geen sprint, het moet relax blijven.

@slow whoop blijf je trainingsschema volgen, anders wordt het een mengelmoes

@Fraggert Flanders Fields Marathon zondag

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Slickk
Schoenen heb je nooit genoeg. Of nouja, dat denk ik dan maar.

De nieuwe Asics Novablast 3 is uit en tegen een mooi prijsje op de kop te tikken á €103,50 terwijl de vraagprijs op de Asics website zelf €150 is. Hier te vinden, vrouwelijke variant daar, bij de laatste stap in het bestelproces kun je "Ik heb een kortingscode" aanvinken en als je dan
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
invult heb je nog 10% korting.

Na alle enthousiaste reviews ben ik wel nieuwsgierig geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm666
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-05 15:30
Billat's zijn wel leuk, ik doe het op de manier zoals @Hartloper beschrijft, zou het niet beter kunnen omschrijven :). De laatste keer dat ik het had gedaan was 60/30, ook plezant. Goed voor je uiterst belangrijke Garmin VO2max punten ook :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz
Slickk schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:37:

De nieuwe Asics Novablast 3 is uit en tegen een mooi prijsje op de kop te tikken á €103,50 terwijl de vraagprijs op de Asics website zelf €150 is. Hier te vinden, vrouwelijke variant daar, bij de laatste stap in het bestelproces kun je "Ik heb een kortingscode" aanvinken en als je dan
***members only***

Had ik net mijn schoenen aankopen weer aardig onder controle, breng je me weer in de verleiding... Dank voor de tip! Een setje schoenen is onderweg :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-06 16:16
slow whoop schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:17:
[...]

Ik train op hartslag en duur, dus niet specifiek op afstand. Maar de langste run kwam neer op ongeveer 32 km. (in 3 uur). Langer gaat het niet worden volgens het schema. Begin nu te taperen.

Ik denk dat er ook wel een idee zit achter de daily suggestions als er een race in de agenda op je horloge staat. Maar wellicht is dat niet zo beproefd als een vast schema.
Ik ben ook aan het trainen voor een marathon op 23 oktober in Spanje, mijn doel is ook om hem uit te lopen met een gemiddelde van 5:30 km als het kan.

Mijn schema is vooral veel tijd lopen zonder echt te letten op mijn hartslag. Morgen moet ik 3x 55 minuten doen met een 5 minuten "pauze".

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Laatst online: 09-06 14:54

De nieuwe Asics Novablast 3 is uit en tegen een mooi prijsje op de kop te tikken á €103,50 terwijl de vraagprijs op de Asics website zelf €150
Dank,ook besteld.
Voor die prijs proberen waard, hopelijk is de maat goed.
Normaal altijd 44 met Saucony dus ook een 44 gekozen.
Net een uurtje gelopen met de nieuwe Saucony triumph 20.
Zalige schoen,zeker een aanrader

[ Voor 7% gewijzigd door Gunth op 16-09-2022 20:14 ]

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slickk
Gunth schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 20:13:
[...]

Dank,ook besteld.
Voor die prijs proberen waard, hopelijk is de maat goed.
Normaal altijd 44 met Saucony dus ook een 44 gekozen.
Net een uurtje gelopen met de nieuwe Saucony triumph 20.
Zalige schoen,zeker een aanrader
Dan zit je waarschijnlijk wel goed, Saucony zijn in mijn ervaring ook altijd wat langer bij de tenen en dit ASICS model blijkbaar ook. Ik zit zelf altijd tussen 42,5 en 43, dus nu 42,5 besteld. En anders maar ruilen, blijft een gokje.

@Roozzz Herkenbaar :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slupor
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 14:57

***members only***

Bedankt voor de tip! Niet de Novablast besteld, maar ik zag dat een andere schoen die ik al lange tijd op het oog heb, de Puma Deviate Nitro Elite ook fors is afgeprijsd. 113,50 op de site dus met de kortingscode 102 euro voor betaald. Hiervoor heb ik ze nooit onder de 150 euro gezien. Heb ik ze nodig? Wellicht niet echt, maar aan de andere kant, een échte lichtgewicht racer ontbrak nog in m'n collectie. :9
Ik heb ze trouwens in EU 43 besteld, bij Puma is dit namelijk US10. Bij nagenoeg alle andere merken is US 10 maat 44. Ik heb ze al eens in 44 geprobeerd (US 10.5) en die waren duidelijk een maat te groot.

Strava

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-06 23:13
Vanavond een heerlijke 5km op de baan gelopen. Van tevoren voorgenomen niet te snel te gaan, want zondag is de Dam tot Damloop, maar je raadt het al... Een van de lopers van onze groep wilde rond de 21 lopen dus ik zei dat hij dan net een tikje harder ging dan ik. Maar voor hem was het wel echt een doel, dus hij zei grappend "je kan me ook een beetje uit de wind houden". Daar ging het dus fout :+ Afijn, voor het eerst in mijn leven haas gespeeld en de eerste 3km kwamen we door met 4 seconde marge, hij was na de eerste km al enthousiast dat hij vlotter wilde maar dat raadde ik af. Uiteindelijk in de laatste kilometer nog versneld naar 3:55 samen, waardoor we in 20:34 finishten. Hij dolgelukkig, ik heb genoten en ik vond de dankbaarheid erg tof. En omdat we weinig deelnemers hadden, was ik nog eerste ook.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• DKjordy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:06
De nieuwe Asics Novablast 3 is uit en tegen een mooi prijsje op de kop te tikken á €103,50 terwijl de vraagprijs op de Asics website zelf €150 is.
Wat een goede deal! Ben ontzettend benieuwd naar deze, na al 2 paar versie 1 versleten te hebben. Even nog een paar nachtjes over nadenken gezien ik net een (bijna) nieuw paar Adios 6 heb gekocht ter vervanging van mijn kapotte Puma Liberate Nitro's

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JQytqZMfc8QEjASUQmtAwCTWsJ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tbYoVoBmkkSyl96abX1bCVuO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:45

***members only***

Wat doe je me aan :')

Nou ben ik jarig dit weekend, maar met 4 paar wedstrijdschoenen en 3 paar trainingschoenen (1 voor easy, 1 voor interval en 1 voor tempo) heb ik het niet echt nodig. Maar ze zien er zo goed uit... en ze hebben zoveel lovende kritieken... must.. resist...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

***members only***

Ook voor de bijl gegaan. Heb de Novablast 2 ook. Eigenlijk helemaal geen fan van de enorme hoeveelheid demping :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:35
@Slickk mooi leesvoer van Kilian! Ook mooi om bepaalde overeenkomsten in de filosofie te zien tussen zijn verhaal en dat van Nils van der Poel (zijn 10k schaatstraining schema staat hier online).

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• m0ridin
Poeh, voor vandaag stond er een sessie met 2 maal 3.2km op 10k tempo op het programma met 10 minuten rust ertussen... Dat belooft niet veel goeds :P

Het doel is/was om over 2 weken op de singelloop voor een sub 35 10k te gaan maar ben bang dat dat toch een heeeeele lastige opgave gaat worden. Half juli de eiger51 gelopen dus daarvoor stond het vooral in het teken van kilometers maken op rustig tempo, daarna even bij moeten komen dus al met al net anderhalve maand oid aan tempo kunnen werken en tja... dat is krap.

In een vrije training al eens sub 35 gelopen (en ook al 35:30, 36:00) dus in die zin 'zit het erin' en wil het graag in een officiele loop doen, maar misschien zit het er niet in op dit moment. Ach, we gaan het zien... geef het nog niet op. We trainen nog even lekker door de komende 2 weken, verstandig eten en drinken (als in, niet drinken) en goed slapen en dan zien we wel waar het schip strandt.

In het slechtste geval blaas ik me compleet op, in het beste geval haalt de 'wedstrijd' het beste in me naar boven en verbaas ik mezelf. Liever geschoten en gemist dan niet geprobeerd ;)

https://www.strava.com/activities/7821429586

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

En dat was dan de Posbanktrail :P

Vanochten om 06:20 ruim voor de wekker wakker :+ …..wedstrijdstress zullen we maar zeggen ;)

Rustig ontbijtje, koffie gedaan, rondje youtube en langzaam mijn spullen gepakt.
Uiteindelijk veel te vroeg op de parking dus naar de start gehobbeld in mijn joggingbroek en hoodie voor mijn startnummer en weer terug naar de auto.

Graadje of 12…..mager zonnetje en gezellig staan kletsen met de naast mij parkerende dame. Inmiddels 2 mueslibollen op en een 500ml isoactive water ruim een uur voor de start. 2 Gelletjes in mijn vest en een ruime liter water, ook met isoactive.

Klein maar gezellig deelnemersveld aan de start. Een heerlijke route die mij meer aansprak dan de N70. Zowel qua natuurschoon als “renbaarheid”.
Geen trappen of extreme steile klimmen, maar lange pittige stukken fors omhoog afgewisseld met steile afdalingen en vlakkere stukken. Herstellen gaat hier een stuk beter dan in Nijmegen.
De route was nog steeds fiks pittig maar ik kon alles blijven rennen, met uitzondering van 2 hekjes en 2 fotostops en wat onduidelijkheid door renners voor mij die terugkwamen omdat ze de route misliepen bij het waterpunt.

Dikke koude regenbui over ons heen, maar waar anderen stopten voor regenjassen vond ik het een heerlijke en welkome verfrissing. Laat maar komen die winter ;)

Uiteindelijk op mijn, fikse, ontbijt en de 2 mueslibollen wezen hobbelen, de gels niet nodig gehad en na een eindsprint nog redelijk fris over de matten heen gevlogen tegen de 20km/h. Ik heb de verleiding weerstaan om een bonusrondje te maken om mijn HM recordafstand van vorige week te slachten, qua afstand was dat wel gelukt maar ik waakte er even voor om mijn lijf te zwaar te belasten, dat trailrunnen is toch wel even wat anders dan het vlakke asfalt.

2 rondjes van 7,5km maakten 15km route die ik in ongeveer 1h:44min aflegde. De officiële nettotijd weet ik nog niet.

https://connect.garmin.com/modern/activity/9622494240

Bij de auto nog 2 krentenbollen en mijn thermosfles koffie en een gezellig praatje met de buurman naast me en weer met 90 op de cruisecontrol naar huis voor een welverdiende douche.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p7nQ_hT0X62YoKZlXYkhovNDuM4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RFP3J1SiQpmAg1lmWdvW3uNb.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/97SKXD4zTfGniR4TPdK_pu6xUwc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hlTJ7RLhkDMeWL2V6OcvjOzU.jpg?f=user_large

Dat trailrunnen is echt fucking awesome _/-\o_ _O-

Oh ja, 1.306 calorieen……op naar de snackbar…..vanavond patat d:)b

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

SkyR schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 09:37:
[...]

Wat doe je me aan :')

Nou ben ik jarig dit weekend, maar met 4 paar wedstrijdschoenen en 3 paar trainingschoenen (1 voor easy, 1 voor interval en 1 voor tempo) heb ik het niet echt nodig. Maar ze zien er zo goed uit... en ze hebben zoveel lovende kritieken... must.. resist...
Van harte gefeliciteerd (alvast) :)

Pagina: 1 ... 196 ... 375 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.