Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 02-09 23:19
@Totrail @sander_g

Ik zou hier geen grote conclusies uit trekken. Warmte + directe zonneschijn hebben een nadelig effect op de loopprestatie, en dat geldt des te meer naarmate de afstand langer wordt.
Er is een reden dat de grote marathons niet nu, maar tweede helft van september + oktober gelopen worden.

Hebben jullie genoeg gedronken ?

Vandaag liep ik 23 km in Z1, ik deed er net 2 uur over, volgens plan.
Ik dronk 200 ml water net voor de start, tijdens de loop 0,5 l water en 0,5 l sportdrank, eigenlijk wat te weinig want ik had nog dorst.
Onmiddellijk na aankomst 600 ml melk en een appel. Hoewel ik in totaal 1,8 liter gedronken had, woog ik toch 0,6 kg minder dan voor mijn loop.
Of anders gezegd ik verloor 1,2 liter/uur, en dat voor een rustige duurloop. Ik weet niet hoeveel vocht ik zou verloren hebben op wedstrijdtempo, maar het zal ongetwijfeld een stuk meer geweest zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
Vincent Rousseau was jarenlang Belgisch recordhouder op de marathon (2:07.20).
In 1995 zou hij van start gaan in de marathon van Rotterdam.
Het jaar daarvoor liep hij daar in koude omstandigheden 2:07.51.
In 1995 behoorde hij uiteraard tot de favorieten voor de overwinning, maar tot ieders verbazing meldde hij zich kort voor de start af: in zijn contract had hij laten stipuleren dat hij niet van start zou gaan bij een temperatuur van 18 graden of hoger !

[ Voor 24% gewijzigd door Hartloper op 04-09-2022 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
Of test eens de calculator van het geheim van hardlopen.
https://hetgeheimvanhardlopen.nl/calculator/

Volgens die calculator kan iemand die bij 24 graden 4 uur over de marathon doet, deze bij 8 graden (wat zij beschouwen als de ideale temperatuur) in 3:31 lopen !
Of het verschil echt zo groot is, weet ik niet, maar het effect van de temperatuur mag niet onderschat worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:38
Nee, zeker niet genoeg gedronken. Vooraf ongeveer een liter. Tijdens de loop wel elke drankpost gepakt, maar ik weet niet meer hoeveel er precies waren. Bij elke post een bekertje water. Maar ja, da's niet genoeg. Ervaring is ook dat veel water drinken tijdens een flinke inspanning weer negatieve effect heeft op de darmen. Dus wordt het kiezen tussen twee kwaden. Het zal allemaal wel te oefenen zijn, en het gaat al beter dan een jaar of 2 geleden. Maar als ik kan kiezen, dan liever lopen met een graadje of 10 🙂

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15:52
Hartloper schreef op zondag 4 september 2022 @ 19:15:
@Totrail @sander_g

Ik zou hier geen grote conclusies uit trekken. Warmte + directe zonneschijn hebben een nadelig effect op de loopprestatie, en dat geldt des te meer naarmate de afstand langer wordt.
Er is een reden dat de grote marathons niet nu, maar tweede helft van september + oktober gelopen worden.

Hebben jullie genoeg gedronken ?
Ik vermoed hetzelfde antwoord als Sander. Vooraf 750ml ongeveer. Onderweg bij alle waterpunten 1 en soms 2 bekertjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Hartloper schreef op zondag 4 september 2022 @ 19:35:
Of test eens de calculator van het geheim van hardlopen.
https://hetgeheimvanhardlopen.nl/calculator/
Volgens die calculator kan iemand die bij 24 graden 4 uur over de marathon doet, deze bij 8 graden (wat zij beschouwen als de ideale temperatuur) in 3:31 lopen !
Of het verschil echt zo groot is, weet ik niet, maar het effect van de temperatuur mag niet onderschat worden.
Het is ook echt onderzocht:
https://hetgeheimvanhardl...en-hardloopprestaties-25/
Warmte is zo belangrijk bij sportbeoefening dat de Nederlandse overheid met het oog op de uitgestelde Olympische en Paralympische Spelen in Tokio een groot bedrag beschikbaar stelde voor onderzoek naar de invloed van de warmte op sporters. Heel toepasselijk heet het onderzoeksproject ‘Thermo Tokyo: Beat the Heat’.
Lees dat hele verhaal van Hans & Ron, ipv alleen naar die calculator pagina te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-09 13:25

Darkasantion

Just keep swimming!

Weer een drukke kilometer week achter de rug.
Afgelopen donderdag helaas na 22Km de longrun af moeten breken, had een blaar onder de voet die ik steeds meer voelde en wou het niet teveel forceren. Wel lekker ontspannen gelopen en buiten de blaar om had ik nog makkelijk door kunnen lopen :) .
Gisteren stond er dan een snelle 10Km op het programma, welke lekker rap in ~4:17 de Km ging terwijl ik ook nog de kleine in de buggy aan het duwen was. Erna nog even kwartier uitgelopen om zo lijf en leden al iets te laten herstellen.
Vanmorgen kon ik mijn nieuwsierigheid niet meer beheersen, dus heb ik de stoute snelle schoenen in de vorm van de Nike Vaporlfy's aangetrokken om te kijken wat ik met die schoen zou kunnen lopen. Geen hoog tempo, gewoon lekker rustig lopen en kijken hoe het voelt en ik erop reageer. Kon tijdens de loop weinig "voelen" van de carbon plaat, liep gewoon lekker ontspannen op de schoen, maar merkte al wel dat het tempo hoger lag dan wat ik met die inspanning gewend ben :D . Gemiddelde gelopen van 4:06, terwijl ik echt geen enkele moeite deed en op het einde mij nog steeds hardstikke goed voelde. Beloofd dus wat voor de wedstrijden :P .

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:24
InZane schreef op zondag 4 september 2022 @ 13:28:
[...]

Ik koop gerust schoenen van een serie ervoor hoor, maar er zijn altijd mensen die het nieuwste van het nieuwste willen hebben. Kon de vorige keer ook kiezen voor nieuwe serie voor 150, of serie eerder voor 90. Nou dan weet ik het wel hoor.
Verder gewoon lekker naar een winkel gaan en proberen.
Ik was niet van plan om €200+ uit te geven dus de Vaporfly's van @Secsytime vallen sowieso af. Ik vind zo rond de €100/150 toch wel de max.
Firestorm666 schreef op zondag 4 september 2022 @ 14:45:
[...]
Gewoon naar winkel gaan, kies een schoen die je leuk vindt. Echt slechte schoenen bestaan niet.

Zeker als je pas (her)begint met lopen, dan maakt het allemaal zo veel niet uit welke specificaties een schoen heeft, zolang als dat ie maar comfortabel past voor je.
Naar de winkel ga ik sowieso, maar op basis van hoe het eruit ziet is toch wel lastig. Als ik naar de merken kijk zijn er veel soorten schoenen binnen een merk. Dat maakt het wel lastig. Waar kijke je dan naar. Hoe deze eruit ziet en zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Highfive95 schreef op zondag 4 september 2022 @ 22:18:
[...]

Ik was niet van plan om €200+ uit te geven dus de Vaporfly's van @Secsytime vallen sowieso af. Ik vind zo rond de €100/150 toch wel de max.

[...]

Naar de winkel ga ik sowieso, maar op basis van hoe het eruit ziet is toch wel lastig. Als ik naar de merken kijk zijn er veel soorten schoenen binnen een merk. Dat maakt het wel lastig. Waar kijke je dan naar. Hoe deze eruit ziet en zit?
Advies vragen bij een hardloopwinkel of zelf onderzoek doen? 🤷🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firestorm666
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-07 16:25
[...]

[...]

Ik heb mijn indertijd uitgekozen op basis van uiterlijk, ik ben niet zo voor kerstbomen & de pegasusen waren te krijgen in mooi zwart zoals ik het graag heb. Ik heb toen ook wat uitgezocht op https://www.solereview.com/ en de ervaringen in dit topc.

Uiteindelijk wist ik nog altijd niet goed wat te kiezen net door al die bomen, maar de pegasus kwam er wel altijd uit als een deftige schoen voor all-round gebruik, op Nike.com gekeken naar de pasmaat (staan cm bij voor de maat te weten) en gekocht via asadventure.com omdat ze daar toen iets goedkoper waren. Oh, en de Nike heb ik altijd wel geassocierd met sporten, dus ik had zoiets van, die doen het al zo lang, kan toch niet slecht zijn dan. Ik heb blijkbaar dan ook Nike voeten, want ze zitten me als gegoten

Verder kan je op de websites van de fabrikanten wel de nodige filters instellen om je selectie kleiner te maken. Het belangrijkste is dat de schoen je past, de rest zijn maar "details" en moet je zelf aanvoelen. Heb je bv een schoen die voor jou niet genoeg demping bied, dan heb je iets in het achterhoofd voor de volgende aankoop. Zo kan voor de ene persoon een bepaalde schoen teveel dempen, terwijl voor een ander het nog niet voldoende is. Schoenen zijn vrij persoonlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Firestorm666 op 05-09-2022 08:14 ]

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:38

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Afgelopen zondag was het dan zover :P .....Mijn eerste echte Trailrun :o

[Leermoment du Jour]

Mijn rondje door het bos is nog geen Trailrunnen _O- :P

[/Leermoment du Jour]

's Ochtends mijn normale ontbijtje met fruit (appel, banaan, perzik, nectarine, bosbessen, lijnzaad, havermout en eigengemaakte havermelk), twee koppen koffie en alvast een paar glazen water.
Ook de avond ervoor rond 23:00 een bakje havermout met gewone melk en een handje bosbessen voor het slapen gaan.

Spulletjes gepakt........AH-kratje met bidons, handdoek, trailvest (met bladder 1,2 liter water en IsoActive, trailschoenen...startnummermagneetjes.et cetera. Vrouwlief en hondje mee voor de gezelligheid.

Na een uurtje sturen geparkeerd in de nabij gelegen parkeergarage en richting startnummer-loket. Het was al gezellig druk........niet zo druk als mijn ervaring van een ruime 20 jaar terug bij de Dam-tot-Damloop of de Halve van Egmond.....ik vind de "kleinschaligheid" een stuk prettiger .....allemaal vriendelijke en behulpzame lui van de organisatie ook. Ondertussen een 500ml uit de bidon met IsoActive gedronken om vol te tanken.

Startnummer op mijn shirt......en richting start........na de bel met zijn allen over de mat voor de chip en richting de eerste meters......kleine fuckup met mijn Forerunner |:( ....drukte op de verkeerde toets dus moest de aangemaakte 14k loop opnieuw starten......maar goed....ik gebruik voornamelijk mijn hartslag-veld onderweg en wilde niet focussen op hoever ik nog moest.

Onderweg een enorme mix aan terrein, van kleine stukjes asfalt en een dorpsstraatje langs de kerk, een glooiend wandelpad tussen de weilanden in de brandende zon, steile beklimmingen van bospaden over boomstronken in de schaduw.......... en een groot aantal trapbeklimmingen van klein tot groot.

De route was enorm zwaar, ik had gehoopt niet te hoeven wandelen, maar dat bleek een deceptie, al vrij snel joeg ik mijzelf in HZ5 (waar ik in het Putterbos een ruime 2 uur in HZ4 kan lopen) en ook had ik heel veel moeite terug in HZ4 te komen op rustige stukken om te herstellen.
Trailrunnen is meer dan rennen.......het is al rennend de Sudoku-puzzel op te lossen die bestaat uit de lengte van de run, de zwaarte van het terrein, de warmte en de strijd met jezelf.

Onderweg een heerlijke gemoedelijke sfeer met lopers die je kwamen inhalen........of die ik zelf inhaalde.....bemoedigende woorden of een geintje onderweg met je medelopers en begripvolle wandelaars die ruimte maakten en je aanmoedigden. Ik heb 1 renner van de klinkers opgeraapt die achter mij ineens viel terwijl we een praatje hielden...... maar buiten een schaafwondje op zijn knie kon hij gelukkig door.

Veel verkeersregelaars op cruciale punten en een zwik vrijwilligers op enkele andere punten. Ik was blij dat ik niet hoefde te stoppen bij de drankposten (niet druk) maar dat ik kon doorlopen met mijn eigen water bij me.

Enige minpuntje was de route aanduiding (veelal oranje pijlen op de grond, bomen, etc).....die was op minimaal 3 plekken volkomen ruk. Ik had de mazzel dat er achter mij 2 vrouwen liepen waarvan 1 met de route op de GPS anders waren wij verkeerd gelopen. Onderweg zag ik ver voor mij ook mensen op enkele andere plekken vertwijfeld zoeken naar de pijlen en zelfs moesten stoppen. Een veelgehoorde klacht bleek later.

Na een ruime 2 uur over de trail ploegen.........hoorde ik plots de speakers door de bomen heen en uit het bos gekomen over het weiland richting finish waar veel mensen stonden om je binnen te halen.

Over de matten heen..........gauw onder het lint door richting vrouwlief voor een kus en een knuffel voor mijn hondje die in zijn karretje lag te slapen :)

Redelijk fris over de streep uiteindelijk en geen last van een wegtrekker of ander ongemak. Banaan en wat water erin en onderweg naar huis 2 krentenbollen en 2 mueslibollen.

Het zijn bij deze run echt de piekbelastingen heuvelop die de trail zo zwaar maken. Ik ben blij dat ik 2 lopen van >18km bos heb gedaan ter voorbereiding.

genoeg geluld......plaatjes bij de praatjes :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V6snOTQ9nSbqNMqx9MtXQO09b8Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kpKL2QWDy48ZPwco4iNxwY0l.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XBryDtJL46FShAn2p865Fg2VW_Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vKxeYIeHcrjgmRhi9cnZ46Ra.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sx4PK9YqmLM7CRo4efX33oDkX6o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kWZjb0dJZKCADLhMQeWw8SvQ.jpg?f=user_large

uiteindelijk in 2:04:52 over de streep *O*

Garmin* or it didn't fucking happen :P

*niet accuraat doordat ik dus een foutje maakte met starten van de workout

Last but not least.......even een bedankje naar jullie toe hier.

De afgelopen, ruime, 1,5 jaar ben ik door een flink diep en donker dal heen gegaan en het hardlopen heeft mij erg veel goed gedaan en ook de fijne sfeer hier, de aanmoedigingen in het topic en de hartverwarmende persoonlijke berichten die ik mocht ontvangen.

Hartelijk dank aan jullie allemaal _/-\o_

Ik voel mij nu veel beter dan enkele jaren terug waarna ik langzaam mijzelf steeds slechter in mijn vel begon te voelen zitten.
Aankomende dinsdag rond ik mijn traject met mijn psychologe af en ik ben inmiddels ver in mijn re-integratie op het werk richting een minder belastende functie omdat ik ook al jaren teveel van mijzelf heb gevraagd op mijn huidige plek wat mij niet heeft geholpen.

Het uitlopen van de N70Trailrun voelde dan ook als een afsluiting van een hele nare periode. d:)b

Op naar de volgende Trailrun <3

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:27

sebasd

loopt op espresso

Fraggert schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:32:
<knip tof verhaal>

Op naar de volgende Trailrun <3
Rijd je mee 13 november? ;)

https://www.bearsports.nl/events/alfa-bear-trail/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Is er een Tweakers-bus? Ik wil graag opgehaald worden bij de P&R Ede.
En even kijken of @GSX-MAN ook nog leeft? Loop jij ook mee dan?

[ Voor 11% gewijzigd door Blomminator op 05-09-2022 10:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Totrail schreef op zondag 4 september 2022 @ 16:39:
De 30 van Amsterdam Noord zit er op en het werd niet wat ik er van verwacht had. De eerste 21km gingen nog goed, maar rond km 22 danig ingestort. Alsof de warmte me overviel. Uiteindelijk zelfs moeten wandelen onderweg. Dus niet heel veel plezier uit gehaald trouwens

Ergens ver in m'n gedachte had ik nog het idee nu door te trainen voor m'n eerste marathon in oktober. Maar door deze run heeft dat wel voor veel vraagtekens gezorgd. Dit was al een end (waar de laatste 8 langer leken te duren dan de eerste 22). Zo'n marathon is nog een stuk verder.
hey.....maar wel uitgelopen? _/-\o_ wat was je tijd?

Jammer van de beleving maar "it is what it is".......de warmte klapte er bij de N70 ook ineens in, liep in rap tempo op en wij hadden nog schaduw in het bos gelukkig. Veel lopers hadden erg veel last er van.

Ik las ook ook al dat je weinig gedronken had....voor wat het waard is.....ik zat gister op 500 ml voor de start en 1,2 liter tijdens de run waarbij ik de laatste 2km geen druppel meer over had :P

Straks met koelere temperaturen ziet de wereld er heel anders uit, gewoon die 30k weer eens proberen en even terug naar de tekentafel voor je trainingsplannen allicht.

Die marathon die komt er wel d:)b
Blomminator schreef op zondag 4 september 2022 @ 09:45:
Hopelijk koelt het vanavond ietsje af.. en dan wat door t bos. Maarja. Zondagavond hardlopen? Heb ik daar t discipline voor!?
Gisteravond niet meer aan toe gekomen om te reageren om je een schop onder je hol te verkopen te enthousiasmeren en op pad te sturen....ben je nog geweest Blom?
sebasd schreef op zondag 4 september 2022 @ 11:06:
Wel weer een mijlpaaltje gehaald, voor het eerst weer >20km gelopen. Lekker rustig aan gedaan, pauze net over de helft, maar alsnog, de laatste paar kilometers waren vooral een training in doorzettingsvermogen..

Verder lijken de benen het wel goed te verteren. Conditioneel was het niet zo’n probleem, het zijn vooral de spieren die hier weer even aan moeten wennen.
Goed werk d:)b
Highfive95 schreef op zondag 4 september 2022 @ 12:49:

Hebben jullie nog tips bij het kopen/uitzoeken van de schoenen?
Ja, ik ben voor mijn eerste paar naar Run2Day geweest, of pak een andere speciaalzaak, keuze genoeg in NL.

Laat je gewoon adviseren en neem de tijd om even een aantal verschillende merken schoenen te passen. Het eerste wat ze doen is je een een neutrale kwalitatief goede schoen laten ervaren. Bij mij was dit de Brooks Ghost 13. Daarna gelopen op Asics , Hoka en Nogwattes.

Als het goed is kijken ze goed naar hoe je loopt en bijv ook of je door wat overgewicht of bekende klachten in je knieen bijv. extra demping nodig hebt, et cetera.

De Ghost liep mij het lekkerst en die kocht ik dan ook. Daarna de couch-2-5K mee gelopen en wat verder getraind en al gauw ga je dan eens verder kijken.

Met de ervaring die je inmiddels heb gedaan als loper en het lezen van wat reviews leer je al gauw het interpretreren van verschillen in inzetgebieden van de diverse types van merken.
Ook leer je over demping, drop, stackheigt et cetera.

Ik heb daarna geïnvesteerd in snelle schoenen voor wat sprintwerk en korte lopen en een setje met wat meer demping voor langere runs. 2 paar voor asfalt en 2 paar voor in het bos.

De Playstation staat al ruim een jaar uit, dus in plaats van spelletjes werden het schoenen :+

Gun je gewoon even de tijd om schoenkennis op te doen, leuke kant van de sport maar wel een financieel gevaarlijke met al die keuzes :P

Gouden regel: je nieuwe aankopen moeten hier worden gepost en zuurstokkleuren scoren bonuspunten :P
sander_g schreef op zondag 4 september 2022 @ 16:59:
Ook hier de 30 van Amsterdam Noord achter de rug. De eerste 16-17 km gingen lekker. Hartslag onder controle op een redelijk tempo. Ik zag het niet aankomen, maar op een zeker moment erna schoot de hartslag naar > 190. Plotseling. Dat is natuurlijk niet nog 12km vol te houden. Dus tempo wat terug. Helaas bleef de hartslag schommelen rond 180 en elke versnelling leverde weer een piek op.

Kortom, dat schoot niet op, met de motor op deze toeren gaat de tank te snel leeg. Als dit een hele marathon was geweest, was ik uitgestapt. Misschien dat ik ook maar het voornemen ga hanteren om geen wedstrijden 30km + te doen als de weersverwachting op 25 graden of hoger uitkomt. Dan maar overslaan. Want echt beter word je er niet van denk ik.
knap van het uitlopen joh _/-\o_

en ja, de hitte hakt er aardig in en niet onverstandig om hier even omheen te lopen of in elk geval een dusdanig tempo te hanteren dat de impact minimaal blijft. En minstens 2 x zoveel drinken als normaal tijdens een run.
Frenz64 schreef op zondag 4 september 2022 @ 18:33:
Mja, hier een HM gedaan (met daarvoor 1,9km zwemmen en 90 km fietsen :+ ). Was bedoeld als training, maar de warmte was goed te verdragen tijdens het fietsen. Ik was zo ver dat ik die HM ook maar uitgelopen heb. Het beste was er ruim vanaf, ook door de hitte natuurlijk. De laatste 5 km was meer joggen dan hardlopen
wauw _/-\o_ d:)b
slow whoop schreef op zondag 4 september 2022 @ 19:09:
Vandaag stond er voor mij ook een Long Run van 3 uur op het programma, als voorbereiding op mijn (eerste) marathon.

Voor mijn doen vroeg begonnen, om 09:00 uur. Eerste 20 km gingen nog wel, maar daarna begon de warmte me ook parten te spelen. Wel doorgelopen en uiteindelijk stond er iets meer dan 30 km op de teller, maar ik vond het erg zwaar. Heb denk ik ook niet genoeg vocht kunnen aanvullen tijdens m'n run.

Vorige week nog fluitend een halve marathon gelopen (als training), maar vandaag vond ik het niet te doen. Ik hoop maar dat het door het warme weer kwam, en niet door mijn (gebrek aan) vorm/conditie.

Hopelijk gaat het volgende week bij m'n Long Run beter, want dit geeft weinig vertrouwen voor een hele marathon.
Netjes *O*

De N70 was de helft en ik zat al op 1,2 liter........met van dat Powerbar IsoCative poeder....hoeveel head jij gedronken?

Fluitend een HM en dan met tropisch weer een >30km......dan ben je wel van staal hoor (y)

Die marathon die pak je wel.......verstandig trainen en opbouwen......wanneer wil je die lopen?
Darkasantion schreef op zondag 4 september 2022 @ 22:15:
Vanmorgen kon ik mijn nieuwsierigheid niet meer beheersen, dus heb ik de stoute snelle schoenen in de vorm van de Nike Vaporlfy's aangetrokken om te kijken wat ik met die schoen zou kunnen lopen. Geen hoog tempo, gewoon lekker rustig lopen en kijken hoe het voelt en ik erop reageer. Kon tijdens de loop weinig "voelen" van de carbon plaat, liep gewoon lekker ontspannen op de schoen, maar merkte al wel dat het tempo hoger lag dan wat ik met die inspanning gewend ben :D . Gemiddelde gelopen van 4:06, terwijl ik echt geen enkele moeite deed en op het einde mij nog steeds hardstikke goed voelde. Beloofd dus wat voor de wedstrijden :P .
Gast, je helpt niet echt.....met die lofzang over dit soort schoenen |:( :P

Ik hoop dat die er niet in allemaal kekke kleurtjes ziijn, want ik moet dinsdag naar Amersfoort en ik parkeer gevaarlijk dicht bij zowel Run2Day als Runnersworld |:(

:P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Fraggert schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:12:

[...]

Gisteravond niet meer aan toe gekomen om te reageren om je een schop onder je hol te verkopen te enthousiasmeren en op pad te sturen....ben je nog geweest Blom?

[...]
Nou. nee, was 1800 thuis. dan nog koken en eten. En moe. Maar! had dus alles klaargelegd voor een rondje vóór werk. Maar had een k*tnacht. Spoken, wakker, drama .. dus maar laten schieten. Hopelijk straks rond 1130; vroege lunch effectief gebruiken!

Ben wel vet jaloers op je N70 ervaring. Die trail staat al tijden op de lijst om een keertje te lopen, maar wist niet dat er ook een loopje van was. Schijnt mooi te zijn, en weer eens iets anders!
Nu lag ik gewoon te braden aan de rand van het zwembad terwijl ik epische avonturen had kunnen meebeleven! Shame.. maar ja.

Overigens, goed dat je deelt hoe het is. 4 a 3 jaar geleden lag ik ook volledig in de kreukels en inmiddels weer zeer behoorlijk op de rit. Er is niet altijd ruggewind in het bestaan. En als je niet lekker in je vel zit is toch veel taboe omheen. Sport is voor mij ook zeker een afleiding/uitlaatklep/positiviteit.

In het kader van leuke loopjes; iemand misschien de HouffaTrail nog op het oog? Ooit gelopen en was toen zeer leuk. Deed toen 25km. Misschien nog eens proberen. Hartje winter bikkelen in de Ardennen. Kan leuk worden!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:13
Gaargod schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:19:
[...]
De Saucony Xodus Ultra staan hoog op m'n verlanglijst maar dan moet er eerst wat moois gelopen worden:
5k PR (vanavond officieuze poging met m'n loopclub, benchmark run)
10 PR (a.s. Zondag poging bij lokale 10k wedstrijd)
HM PR (Texel HM eind September :))
Oei, 2e doel niet gehaald gisteren. Best wel een tegenvaller na de relatief makkelijke snelle 5k, maar heb wel een goed excuus :> .

Deed mee aan de Assumburgloop 10k in Heemskerk, een kleinschalige loop van de lokale ijsclub Kees Jongert. Mijn doel was een lage 39'er te lopen. Huidig PR (officieus) staat op 40:01.
De eerste 3k gingen lekker, doeltempo ~3.55. Toen begonnen de benen vol te lopen... De volgende 3k tempo rond 4:05 weten te houden. Toen werd het echt harken en zakte tempo naar ~4:15.
Over de streep in 40:42.

Zaterdag had ik bij een maat van me geholpen z'n tuin leeg te graven. Was een geslaagde klus, maar toen ik zondag ochtend wakker werd... Zat werkelijk alles vast. Kon geen normale stap zetten :9
Ik ben de laatste +/- 100m van de loop gefilmd en daar was goed te zien dat ik geen normale pas kon zetten, zag er niet uit. Jammer dit, want ik ben best benieuwd wat er in zit op het moment.

Nu zie ik net dat de Twiskemolenloop weer data heeft voor het seizoen '22/'23, pak ik daar maar een 10k van mee binnenkort :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

Blomminator schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:05:
[...]

Dat ophalen is denk ik wel te regelen, zeker als je de carpool langs de A12 bedoelt.. Ik heb alleen geen bus ;)

Tegen die tijd nog maar even kijken of meerijden handig / nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Doen we!

Leuk dagje uit met de stichting :+

Alleen nog ff kijken of ik dan de 24km al pak (met nog 2 maanden trainen te gaan) of het even laat bij de 12km.

Hart zegt inschrijven op de 24 en WZWWHSS maar de pijnlijke bilspieren mijn hoofd zegt.....doe de 12 maar :P
[...]

Ik wil ook wel eens wat _O- :P :+

Busje....nee, wel een witte Fabia of whatever @sebasd dan ook rijd als vervoer :P

Even zien wat de route doet.......Via Amersfoort naar Limbur via Ede.......daar rijden we vlak onderlangs, zit die P+R aan de snelweg? Anders moet je met je fietsje gewoon even op de vluchtstrook staan zwaaien. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Fraggert schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:45:
[...]

Doen we!

Leuk dagje uit met de stichting :+

Alleen nog ff kijken of ik dan de 24km al pak (met nog 2 maanden trainen te gaan) of het even laat bij de 12km.

Hart zegt inschrijven op de 24 en WZWWHSS maar mijn de pijnlijke bilspierenhoofd zegt.....doe de 12 maar :P

[...]

Ik wil ook wel eens wat _O- :P :+

Busje....nee, wel een witte Fabia of whatever @sebasd dan ook rijd als vervoer :P

Even zien wat de route doet.......Via Amersfoort naar Limbur via Ede.......daar rijden we vlak onderlangs, zit die P+R aan de snelweg? Anders moet je met je fietsje gewoon even op de vluchtstrook staan zwaaien. :P
In 2 maanden kun je denk ik beiden afstanden wel doen; tijd zat om te trainen. Probeer maar! In de naam van wetenschappelijk onderzoek! Ik zal notities maken dan.

Ja, ik bedoel de carpool bij de afrit @sebasd .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Blomminator schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:19:

Nou. nee, was 1800 thuis. dan nog koken en eten. En moe. Maar! had dus alles klaargelegd voor een rondje vóór werk. Maar had een k*tnacht. Spoken, wakker, drama .. dus maar laten schieten. Hopelijk straks rond 1130; vroege lunch effectief gebruiken!

Ben wel vet jaloers op je N70 ervaring. Die trail staat al tijden op de lijst om een keertje te lopen, maar wist niet dat er ook een loopje van was. Schijnt mooi te zijn, en weer eens iets anders!
Nu lag ik gewoon te braden aan de rand van het zwembad terwijl ik epische avonturen had kunnen meebeleven! Shame.. maar ja.

Overigens, goed dat je deelt hoe het is. 4 a 3 jaar geleden lag ik ook volledig in de kreukels en inmiddels weer zeer behoorlijk op de rit. Er is niet altijd ruggewind in het bestaan. En als je niet lekker in je vel zit is toch veel taboe omheen. Sport is voor mij ook zeker een afleiding/uitlaatklep/positiviteit.

In het kader van leuke loopjes; iemand misschien de HouffaTrail nog op het oog? Ooit gelopen en was toen zeer leuk. Deed toen 25km. Misschien nog eens proberen. Hartje winter bikkelen in de Ardennen. Kan leuk worden!
De boog kan niet altijd gespannen staan Blom :) en thanks voor je steun en openheid _/-\o_

Die Houffa zet ik in elk geval in de agenda, dan zie ik hem op tijd aankomen :)

Ik loop net zo graag (liever zelfs) met sneeuw en vrieskou een rondje, ziet er uit als een leuke uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:36
[...]
Netjes *O*

De N70 was de helft en ik zat al op 1,2 liter........met van dat Powerbar IsoCative poeder....hoeveel head jij gedronken?

Fluitend een HM en dan met tropisch weer een >30km......dan ben je wel van staal hoor (y)

Die marathon die pak je wel.......verstandig trainen en opbouwen......wanneer wil je die lopen?
[...]
Ik had maar 2 van die kleine heupflesjes mee met Isostar. Da's bij elkaar ongeveer een 5 halve liter. Veel te weinig dus. En nog 2 gelletjes, maar dat helpt niet om je vocht aan te vullen. Moet toch eens kijken naar een camelbak of zo voor dit soort trainingen. Of gewoon niet meer zo lang hardlopen als het zo warm is.

M'n Garmin app schatte dat ik na m'n run bijna 3 liter vocht was kwijtgeraakt. Ik denk dat ik inderdaad redelijk uitgedroogd was. Al met al allemaal niet zo verstandig. Maar ja, al doende leert men.

Ik train voor de marathon van Eindhoven. Die is op 9 oktober. Ik heb een trainingsschema van Garmin erbij gepakt. Daarmee doe ik afwisselend "Easy runs", "Intervals" en "Long runs". De intervals vind ik het zwaarst, op de 30 km run van afgelopen zondag na dan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

Blomminator schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:48:
[...]
Dat moet lukken, via de A50 is het bijna niks langer dan via de A2 afdalen, dus contact tegen die tijd maar even als je nog wil meerijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Blomminator schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:48:
[...]

In 2 maanden kun je denk ik beiden afstanden wel doen; tijd zat om te trainen. Probeer maar! In de naam van wetenschappelijk onderzoek! Ik zal notities maken dan.

hmmm......dan wacht ik even met inschrijven om even te zien wat ik de aankomende weken kan uitbreiden aan training, zeker nu het rustig aan wat koeler wordt.

De laatste tijd liep ik ook maar 2 x per week...dan pak ik een 3de erbij als minimum.

Voor de 14 km N70 zat ik op >18km bos in elk geval.......ik weet niet hoe zwaar de Alpha Bear Trail is in verhouding maar dan moet ik een HM kunnen pakken....de laatste 3 doe ik wel op karakter :X

Een eindtijd boeit me niet........ik wil hem wel kunnen uitlopen :)F

EDIT:

BEAR TRAIL FAQ

Kan ik nog overstappen naar een andere afstand?

Dit is in de meeste gevallen mogelijk. Dit kan zelf geregeld worden via je Passion for Sports-profiel. Bij wisselen naar een langere afstand zal het verschil in inschrijfprijs bijbetaald moeten worden. Dit is mogelijk, zolang de inschrijvingen geopend zijn en de afstand nog niet vol zit. Kijk op https://www.bearsports.nl/inschrijvingen/ voor een uitgebreide uitleg.

Op de evenementdag zelf kan er alleen nog gewisseld worden naar kortere afstanden door dit door te geven bij het aanmeldbureau
slow whoop schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:54:
[...]

Ik had maar 2 van die kleine heupflesjes mee met Isostar. Da's bij elkaar ongeveer een 5 halve liter. Veel te weinig dus. En nog 2 gelletjes, maar dat helpt niet om je vocht aan te vullen. Moet toch eens kijken naar een camelbak of zo voor dit soort trainingen. Of gewoon niet meer zo lang hardlopen als het zo warm is.

M'n Garmin app schatte dat ik na m'n run bijna 3 liter vocht was kwijtgeraakt. Ik denk dat ik inderdaad redelijk uitgedroogd was. Al met al allemaal niet zo verstandig. Maar ja, al doende leert men.

Ik train voor de marathon van Eindhoven. Die is op 9 oktober. Ik heb een trainingsschema van Garmin erbij gepakt. Daarmee doe ik afwisselend "Easy runs", "Intervals" en "Long runs". De intervals vind ik het zwaarst, op de 30 km run van afgelopen zondag na dan...
Had je mijn "reviewtjes" gelezen van mijn Salomon ADV Skin 5 Trailvest?

1
Fraggert in "Hardlopen - deel 9"

2.
Fraggert in "Hardlopen - deel 9"

Ik kan zoiets in elk geval van harte aanraden, ik vreesde dat het ontzettend vervelend liep maar een goed vest is gewoon comfortabel, zelfs met 33 graad.

ik zeg: doen zo'n vest d:)b

[ Voor 14% gewijzigd door Fraggert op 05-09-2022 11:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-09 13:20

Dazzler2120

FP ProMod
Dit weekend ook nog 2 keer hardgelopen. Afgelopen vrijdag een duurloopje van 40 minuten die eigenlijk prima verliep. lekker het bos in gegaan, was aangenaam qua temperatuur na het werk & liep redelijk goed door. Merkte wel dat mijn benen nog vermoeid waren van het intervallen van de looptraining afgelopen dinsdag. Daar ben ik écht te hard gegaan.
Ondanks dat een duurloop tempo van 6'40" /km kunnen volhouden, dat is me nog niet eerder gelukt.

Zondag ochtend op tijd uit bed, aangekleed, licht ontbeten en klaar gemaakt voor een 2de duurloopje van 40 minuten. Ik merkte eigenlijk meteen al, dit gaat niet lekker. Hartslag piekte enorm snel naar de 170 terwijl ik niet heel hard van stapel ging. Ook nu, benen weer vermoeid, lichaam werkte niet mee. Tempo van 7'01"
Ok. Rustiger tempo en gewoon op hardslag doorlopen, loop afgerond. Later op de dag begon ik een pijntje te voelen aan de binnenkant van mijn bovenbeen, net achter de knie.
Ik denk dat ik hem tóch iets te veel overbelast heb, voel het nu als ik mijn been 'over'-strek dat dat plekje pijn doet. Vandaag maar even rek en strek oefeningen doen, vooral laten rusten en vanavond de vriendin even lief aankijken voor een massage.

Morgen staat weer een looptraining op de planning. Ik ga rustig aan doen, goed aanvoelen hoe het gaat met de spier en beter mijn eigen tempo lopen i.p.v. de mensen om me heen proberen te volgen...

Ik loop overigens altijd met een 2l vestje van de Salomon, neem meestal 1 flask van 0,5l mee en een gelletje. Wanneer ik over het uur heen ga zal ik voor de zekerheid een 2de flask meenemen.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaargod
Alfa Bear Trail is een leuke... Vorig jaar de 24k gelopen, erg mooie paadjes. Ook best wat blubber toen, was soms lekker crossen en wat glibberen en glijden. En prachtige singletracks langs de Geleenbeek.

Aankomend weekend doe ik de St Pieter's Bear Trail :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Gaargod schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:15:
Alfa Bear Trail is een leuke... Vorig jaar de 24k gelopen, erg mooie paadjes. Ook best wat blubber toen, was soms lekker crossen en wat glibberen en glijden. En prachtige singletracks langs de Geleenbeek.

Glibberen en glijden.. had je dat niet vóór mijn aanmelding kunnen posten. Word weer afzien, ik hoor t al.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod

Als iemand die in Sittard woont is de Alfa Bear Trail wel een stip op de horizon voor volgend jaar, tegen die tijd moet de 12km voor mij wel lukken, toch?...
Het Danikerbos is sws wel een mooie omgeving om te lopen, fijne bossen, mooie heuvels. Na het loopprogramma van nu (nog 5 weken, daarna 10km test) ga ik daar wel wat loopjes plannen voor mezelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Dazzler2120 schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:15:

Morgen staat weer een looptraining op de planning. Ik ga rustig aan doen, goed aanvoelen hoe het gaat met de spier en beter mijn eigen tempo lopen i.p.v. de mensen om me heen proberen te volgen...
Wat je ook nog kunt overwegen is morgen een fikse lange wandeling te maken om actief te herstellen. Dan heb je wel de doorbloeding et cetera maar niet de belasting die hardlopen met zich mee brengt.

Ondanks een langzame loop kun je misschien last houden, en dan ben je zo weer een eind verder.*

*ik voel niet wat jij voelt uiteraard, maar mij hielpen lange wandelingen tussndoor prima bij wat pijntjes of stijfheid en een run een dagje opschuiven.
Dazzler2120 schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:20:
[...]

Als iemand die in Sittard woont is de Alfa Bear Trail wel een stip op de horizon voor volgend jaar, tegen die tijd moet de 12km voor mij wel lukken, toch?...
Het Danikerbos is sws wel een mooie omgeving om te lopen, fijne bossen, mooie heuvels. Na het loopprogramma van nu (nog 5 weken, daarna 10km test) ga ik daar wel wat loopjes plannen voor mezelf.
Mooi doel toch.....inschrijven op de 12k en dan kun je altijd terug bij twijfel naar 5, no shame in that. :)

of je kunt voor snot gaan en ff lekker benchmarken hoe je er aan toen bent ;)

We spreken in lek geval voor de start even af voor een Tweakers-meet-and-greet lijkt mij gezellig *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Fraggert schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:30:
[...]

Wat je ook nog kunt overwegen is morgen een fikse lange wandeling te maken om actief te herstellen. Dan heb je wel de doorbloeding et cetera maar niet de belasting die hardlopen met zich mee brengt.

Ondanks een langzame loop kun je misschien last houden, en dan ben je zo weer een eind verder.*

*ik voel niet wat jij voelt uiteraard, maar mij hielpen lange wandelingen tussndoor prima bij wat pijntjes of stijfheid en een run een dagje opschuiven.
[...]
Ja ik denk vanavond eens even een stuk gaan wandelen, kijken hoe het aanvoelt en wat ik voel.
Mooi doel toch.....inschrijven op de 12k en dan kun je altijd terug bij twijfel naar 5, no shame in that. :)

of je kunt voor snot gaan en ff lekker benchmarken hoe je er aan toen bent ;)

We spreken in lek geval voor de start even af voor een Tweakers-meet-and-greet lijkt mij gezellig *O*
De 12km gaat hem dit jaar sws nog niet worden :+ Als ik al íets overweeg dan zou het de 5km zijn haha, maar daar twijfel ik nog even over door.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Na al het carbon geweld van de grote namen (Hoka, Nike, etc) komt nu ook Decathlon met een plaat in z'n schoen.
De KD900X is voor net geen 150 euro te krijgen. Benieuwd of dit gaat lopen (haha) aangezien je voor ongeveer het zelfde bedrag een aanbieding kan scoren bij de concurrentie.
Afbeeldingslocatie: https://contents.mediadecathlon.com/p2359428/k$49f782927838d33647e57ac5da34de1c/sq/hardloopschoenen-voor-heren-kiprun-kd900x-wit.jpg?format=auto&f=720x720

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Jahoor @Fraggert tis gedaan. 10k interval in 59 minuten 29 sec. Ik zag dat ik nog 1.3k moest en een enorme alles-eruit eindsprint om de 10k in het uur af te ronden. En gehaald. vraag niet hoe. Maar wel gehaald. Max heartrate van 200. Je gaat 5 jaar eerder dood, maar goed, dán heb je wel lekker hardgelopen..

Allereerst zeiken. Want ik ben een Nederlander. F*ck wat is het heet. Ik liep bij Renkum langs een net geoogst maisveld. Stof, zand, heet. Ellende! Ik als licht-obese, lelieblanke ginger snak naar de winter!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O8cQi-uUeDOMz9UDp12ZgGxxy5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NOPPAZ67beULRLOjkQnpNRda.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XNr8TDdWwPMyR1C6QKm7ErQeoYQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HLT6chpggd93wIgOcXISGJkw.jpg?f=user_large
En 1 liter vocht weggezweet, 846 calories eraf, en 4.7 'highly impacting Aerobic' en '2.2 Maintaining Anaerobic'.

Waar zijn de tijden dat ik een 10k liep in 43 minuten als pr? 8 kilo lovehandles, minder trainen, een zittend beroep.. het maakt het allemaal niet sneller.

En voor de collega's weer fijn dat ik over 10 minuten een meeting heb en de webcam is al weinig flatteus. met m'n rode zweetkop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Blomminator schreef op maandag 5 september 2022 @ 13:28:
Jahoor @Fraggert tis gedaan. 10k interval in 59 minuten 29 sec. Ik zag dat ik nog 1.3k moest en een enorme alles-eruit eindsprint om de 10k in het uur af te ronden. En gehaald. vraag niet hoe. Maar wel gehaald. Max heartrate van 200. Je gaat 5 jaar eerder dood, maar goed, dán heb je wel lekker hardgelopen..

Allereerst zeiken. Want ik ben een Nederlander. F*ck wat is het heet. Ik liep bij Renkum langs een net geoogst maisveld. Stof, zand, heet. Ellende! Ik als licht-obese, lelieblanke ginger snak naar de winter!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En 1 liter vocht weggezweet, 846 calories eraf, en 4.7 'highly impacting Aerobic' en '2.2 Maintaining Anaerobic'.

Waar zijn de tijden dat ik een 10k liep in 43 minuten als pr? 8 kilo lovehandles, minder trainen, een zittend beroep.. het maakt het allemaal niet sneller.

En voor de collega's weer fijn dat ik over 10 minuten een meeting heb en de webcam is al weinig flatteus. met m'n rode zweetkop..
Ik raak hier gewoon een beetje opgewonden van :P :+

Klasse gedaan in elk geval _/-\o_

Dan maakt het ook geen zak uit dat je op zondagavond de bank verkiest boven het tegen heug en meug je schoenen aantrekken, dikke kans dat je die 60min ook niet gepakt zou hebben.

ik stap steeds iets verder weg van de behoefte om uberschnelle records te willen verbreken als ultiem doel voor mij zelf maar een paar usual suspects wil ik toch altijd wel halen zoals die eerste keer 5km binnen de 30 min of, zoals jij nu, de 10km binnen het uur.

Dat voelt gewoon extra lekker bovenop het feit dat je een bepaalde run hebt gedaan. Dikke kers op de taart d:)b

Maar door mijn bosloopjes en, zeker nu, na de N70 ben ik verslingerd aan de uitdagingen in het terrein en de variatie tijdens de race. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:41
[...]

[...]

Neem iig de Asics Novablast mee, hele fijne do-it-all schoen, de 3 is net uit (zie hierboven ergens voorbij het trailgeweld) en de 2 (loop ik nu op) is te vinden onder de €100.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:09
Afgelopen week eindelijk weer eens 4 keer gelopen en de 50km (49.8 :F ) aangetikt. Dat was alweer een tijdje geleden. Zaterdag een goede 15km gelopen op rustig tempo en gisteren 13km inclusief 5 series van 100, 200, 300m intervallen en dat ging me prima af. De beentjes voelen ook vandaag nog fris :)
Ook gewoon lekker om te zien dat de last en VO2max de laatste tijd iedere keer positief zijn. Ik weet het, het zijn maar stomme getalletjes, maar het voelt wel fijn.
En wat ook fijn is, dat ik nu eindelijk weer 100% durf te belasten. Zo'n stomme blessure blijft altijd tussen je oren zitten op de een of andere manier.

Nu nog een paar kilo lozen :/ Niet dat ik overgewicht heb ofzo, maar iets strakker zou wel weer mogen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@sebasd @Blomminator

Om de beroemde woorden van Taylor Swift even aan te halen….

Look what you just made me do :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QgF4HTm9pmnupLIpEhNFm_-8xdo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uMoFNE2n3uqJLEmoqYjEnAM8.jpg?f=user_large

:X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Fraggert schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:54:
[...]

ik stap steeds iets verder weg van de behoefte om uberschnelle records te willen verbreken als ultiem doel voor mij zelf maar een paar usual suspects wil ik toch altijd wel halen zoals die eerste keer 5km binnen de 30 min of, zoals jij nu, de 10km binnen het uur.
Had je de 5km nog niet gehaald binnen 30 minuten? Ik dacht van wel toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkyR
  • Registratie: Juli 2007
TheOmen schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:41:
Na al het carbon geweld van de grote namen (Hoka, Nike, etc) komt nu ook Decathlon met een plaat in z'n schoen.
De KD900X is voor net geen 150 euro te krijgen. Benieuwd of dit gaat lopen (haha) aangezien je voor ongeveer het zelfde bedrag een aanbieding kan scoren bij de concurrentie.
[Afbeelding]
Heeft even geduurd sinds de aankondiging, maar nu dus toch echt in de winkel. Ik vind het wel interessant dat Decathlon met een carbon schoen is gekomen. De prijs vind ik toch nog iets te hoog, een paar tientjes minder zou het echt een easy buy zijn voor veel lopers. Maar ik heb voor geen van mijn 3 paar Vaporfly's 150 euro uitgegeven. Rond de 125 zou ik bijna tempted zijn om het eens te proberen - ik ben best fan van de Decathlon sportspullen - maar deze prijs is mij net te hoog.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Dazzler2120 schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:18:
[...]

Had je de 5km nog niet gehaald binnen 30 minuten? Ik dacht van wel toch?
goed opgelet :) ……25:46.

dat was leuk als opsteker maar het ontbreekt mij nu totaal aan de behoefte om daar per sé onder de 25:00 mee te moeten duiken.

Ik weet dat met snelle intervallen en wisseling in training je op een gegeven moment natuurlijk onder je vorige records weet te duiken, door als loper te groeien, maar ik ervaar dit (snelheidsrecords) nu meer als nice-to-have dan need-to-have :)

Leuke opsteker…maar ik heb meer een klik met de slow long run :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Allervieste
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 27-08 13:18
@Fraggert @Blomminator Ik meld me bij deze ook aan voor de alfa trail. Is lekker in de buurt, al ga ik voor de 12 km. De trails in de ardennen schijnen ook erg mooi te zijn dus de Houffa trail heb ik ook met potlood eens opgeschreven. Leuk!

@Fraggert Top prestatie na zo een vervelende tijd. Ook ik ben bekend met wat mentale ongemakken en het sporten is voor mij echt een geweldige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:04
Fraggert schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:03:
@sebasd @Blomminator

Om de beroemde woorden van Taylor Swift even aan te halen….

Look what you just made me do :P

[Afbeelding]

:X
Gaaf!
Tempting..... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Allervieste schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:57:
@Fraggert @Blomminator Ik meld me bij deze ook aan voor de alfa trail. Is lekker in de buurt, al ga ik voor de 12 km. De trails in de ardennen schijnen ook erg mooi te zijn dus de Houffa trail heb ik ook met potlood eens opgeschreven. Leuk!

@Fraggert Top prestatie na zo een vervelende tijd. Ook ik ben bekend met wat mentale ongemakken en het sporten is voor mij echt een geweldige oplossing.
Hoe meer zielen hoe meer vreugd d:)b weer 1tje voor de Tweakers meet&greet Alfa Bear Trail _/-\o_

Thanks voor het delen :)
Dan zou ik als ik jou was alvast op voorhand eens 13-11 in die familie-agenda van jullie arresteren als “tijd-voor-pappa-dag” :P d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
[...]

hey.....maar wel uitgelopen? _/-\o_ wat was je tijd?

Jammer van de beleving maar "it is what it is".......de warmte klapte er bij de N70 ook ineens in, liep in rap tempo op en wij hadden nog schaduw in het bos gelukkig. Veel lopers hadden erg veel last er van.

Ik las ook ook al dat je weinig gedronken had....voor wat het waard is.....ik zat gister op 500 ml voor de start en 1,2 liter tijdens de run waarbij ik de laatste 2km geen druppel meer over had :P

Straks met koelere temperaturen ziet de wereld er heel anders uit, gewoon die 30k weer eens proberen en even terug naar de tekentafel voor je trainingsplannen allicht.

Die marathon die komt er wel d:)b
2:45 uiteindelijk. De eerste 22 liep ik nog gemiddeld op 5:13, dus heb de laatste 8 een fikse terugval gehad.

En ja die marathon, of het verstandig is die over 5 weken (Eindhoven) al te lopen is nog de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redcoil
  • Laatst online: 12:45

Redcoil

Polyinterpretabel

Zie een hoop mensen die actief zijn met trail running, leuk om te lezen. Zelf heb ik daar niet zo'n ervaring mee, woon op een nogal vlak stuk Zuid-Holland met weinig bossen in de directe omgeving. :p
Die Alfa Bear Trail ziet er wel echt gaaf uit om te doen, maar is wel een heel eind uit de richting voor mij. Nog even los van het feit dat ik überhaupt geen trail running ervaring heb...

Wat is voor jullie het maximale dat je reist voor training/evenementen? Zelf train ik eigenlijk altijd in de buurt (heb verschillende routes/afstanden in de roulatie zitten) en voor evenementen houd ik ongeveer een max van 1 uur reizen aan.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyR
  • Registratie: Juli 2007
Redcoil schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:47:
Wat is voor jullie het maximale dat je reist voor training/evenementen? Zelf train ik eigenlijk altijd in de buurt (heb verschillende routes/afstanden in de roulatie zitten) en voor evenementen houd ik ongeveer een max van 1 uur reizen aan.
Tot nu toe heb ik nog nooit langer dan een half uur in de auto gezeten voor een evenement. Maar hoe ver ik wil reizen is wel sterk afhankelijk van de duur van de wedstrijd en de 'status'. Tot nu toe heb ik de korte wedstrijden (5 km, 4 EM, 10 km) op niet meer dan 20 minuten afstand gedaan. Een halve marathon heb ik op een half uur rijden gedaan in Zwolle. Dat vind ik prima te doen.

Voor de marathon van Spijkenisse eind november zit ik 2 uur in de auto, maar dan boek ik een hotelovernachting zodat ik er een dag van tevoren ben (is anders qua start- en reistijd ook niet te doen). Zo zal het vast ook zijn met de marathon van R'dam volgend jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Zie een hoop mensen die actief zijn met trail running, leuk om te lezen. Zelf heb ik daar niet zo'n ervaring mee, woon op een nogal vlak stuk Zuid-Holland met weinig bossen in de directe omgeving. :p
Die Alfa Bear Trail ziet er wel echt gaaf uit om te doen, maar is wel een heel eind uit de richting voor mij. Nog even los van het feit dat ik überhaupt geen trail running ervaring heb...

Petzl night trail in Bergschenhoek is goud. Sowieso goed terrein om te trainen. Heuvels. Bos. Modder. Grasvelden. Of het strand/duinen natuurlijk.

Qua conditie nam ik toen ik nog in de bebouwing woonde het paardenpad. Nul romantiek maar je benen worden wel sterk. Wel stoppen als je gaat hinneken ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander_g
Totrail schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:45:
[...]

2:45 uiteindelijk. De eerste 22 liep ik nog gemiddeld op 5:13, dus heb de laatste 8 een fikse terugval gehad.

En ja die marathon, of het verstandig is die over 5 weken (Eindhoven) al te lopen is nog de vraag.
Ik denk dat deze 30km niet representatief is voor je conditie op de marathon. Tenzij het over 5 weken weer zo warm is. Wat ik niet aanneem.

Met 5 weken te gaan heb je nog wel een mogelijkheid om nog eens een 30+ tocht te plannen. Niet te kort op de wedstrijd natuurlijk, maar over twee weken bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totrail
sander_g schreef op maandag 5 september 2022 @ 17:30:
[...]

Ik denk dat deze 30km niet representatief is voor je conditie op de marathon. Tenzij het over 5 weken weer zo warm is. Wat ik niet aanneem.

Met 5 weken te gaan heb je nog wel een mogelijkheid om nog eens een 30+ tocht te plannen. Niet te kort op de wedstrijd natuurlijk, maar over twee weken bijvoorbeeld.
Er staan zelfs nog 2x30 en 2x20 op het programma de aankomende weken. Rustige duurloop in dit geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
@Redcoil de Houttrail bij Delft al eens gezien? Heb 'm dit jaar gelopen, verrassend leuk. Natuurlijk niet qua hoogtemeters, maar geinige singletracks, en best wat glibberpaadjes. Oh ja, en op de 3e plaats geëindigd!

Oh ja, de Hollands Duin Trail moet ik ook niet vergeten natuurlijk. Noordwijk!
https://www.trail-events.com/nl-hollands-duin-trail

[ Voor 23% gewijzigd door Gaargod op 05-09-2022 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laurences
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 02-09 15:54
SkyR schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:36:
[...]

Heeft even geduurd sinds de aankondiging, maar nu dus toch echt in de winkel. Ik vind het wel interessant dat Decathlon met een carbon schoen is gekomen. De prijs vind ik toch nog iets te hoog, een paar tientjes minder zou het echt een easy buy zijn voor veel lopers. Maar ik heb voor geen van mijn 3 paar Vaporfly's 150 euro uitgegeven. Rond de 125 zou ik bijna tempted zijn om het eens te proberen - ik ben best fan van de Decathlon sportspullen - maar deze prijs is mij net te hoog.
Laurences schreef op donderdag 1 september 2022 @ 21:08:
Deze vraag stel ik met het ongemakkelijke gevoel dat ik er misschien helemaal naast zit. Desalniettemin, ik stel hem toch, als ik onzin spreek hoor ik dat ook graag.

Ik train voor 10EM met een doel in mijn achterhoofd (< 1:10). Qua tempo zit ik er net wat naast, ik merk dat ik boven de 170 HR vermoeid raak en de ademhaling wat veranderd. Ik loop dan ongeveer 4:30-4:35. Om onder de 1:10 te finishen moet ik naar de 4:20 toe. Daar heb ik dus een snelheidsverhoging van ongeveer 4-5% voor nodig.

Ik train op Hoka Clifton 8 schoenen, deze zitten me erg lekker en ik loop er prettig op. Ik vraag mijn af of ik op een ‘wedstrijdschoen’ het laatste stapje kan zetten om mijn doel te halen in de wedstrijd. Deze schoen zou ik naderhand dan voor tempo/interval training willen blijven gebruiken. Zo ja, welke Hoka schoen zouden jullie kunnen aanbevelen. Zelf zou ik nu de Mach 5 uitkiezen.
Hartloper schreef op donderdag 1 september 2022 @ 21:23:
Als je bij Hoka wil blijven is de Mach 5 een goede keuze, alternatief is de Carbon X.

Hou ook rekening met de wedstrijdspanning waarbij je gemakkelijker iets harder pusht en dus harder loopt.
Na wikken en wegen gaan het denk ik toch een paar van die vlammende vaporfly schoenen worden. Ook met het oog op de marathon die ik in het voorjaar wil gaan lopen, wil ik dit wel in huis halen voor de (speciale) wedstrijden. Iemand een tip waar deze zo voordelig te verkrijgen? Ik ga eens opzoek :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander_g
Laurences schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:39:

Na wikken en wegen gaan het denk ik toch een paar van die vlammende vaporfly schoenen worden. Ook met het oog op de marathon die ik in het voorjaar wil gaan lopen, wil ik dit wel in huis halen voor de (speciale) wedstrijden. Iemand een tip waar deze zo voordelig te verkrijgen? Ik ga eens opzoek :)
Ik heb ze op nike.com besteld omdat ik vanwege mijn verjaardag 25% korting kreeg. Nu weet ik niet of ze die korting gelijk uitdelen als je net een profiel maakt en "toevallig" binnenkort jarig bent. Maar wellicht te proberen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• frankv120
  • Laatst online: 13:26
Afgelopen week voor het eerst 10km binnen 50 minuten gerend. Tijdens een halve interval training zag ik dat ik redelijk in de buurt kwam en heb ik het met een sprintje de laatste kilometer (4:08 min/km) gered in 49:27.

Zaterdag voor het eerst met een vriendin samen gerend. Meteen mijn langzaamste activiteit maar ook de langste (op Strava althans), gedurende de hele run gekletst en tot mijn verbazing ging dat best prima. Bij thuiskomst zagen we wel meteen het verschil tussen Garmin en Samsung, zie onderstaande afbeelding. Waarschijnlijk door een aantal korte pauzes bij stoplichten waar haar horloge sneller automatisch pauzeerde dan mijn Galaxy Watch4 een aanzienlijk verschil in tijd. Dit pushed me toch steeds meer richting de aanschaf van een Garmin.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JVObctYVAKHaiY9XZTHrfj6mwho=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9KBaVR0VN92qsLXR22WGVQJr.jpg?f=fotoalbum_large

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:26

Heb je de St Pieters trail al vaker gelopen? Vrouw lief loopt (wandelt) met Bever de dutchmountentrail verdeeld over drie dagen 101 km (ook leuk om een keer te rennen :Y ) en of ik die even kan ophalen in het zuiden des lands, toen zag ik dus deze trail, wel om Nederlands met 1000 hoogte meter lang (32km) alleen de omgeving met de Enci en zo houdt me nog een beetje tegen. Maar misschien is de route juist ook wel erg mooi?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hartloper
Firestorm666 schreef op maandag 5 september 2022 @ 08:05:
[...]

Ik heb mijn indertijd uitgekozen op basis van uiterlijk, ik ben niet zo voor kerstbomen & de pegasusen waren te krijgen in mooi zwart zoals ik het graag heb. Ik heb toen ook wat uitgezocht op https://www.solereview.com/ en de ervaringen in dit topc.

Uiteindelijk wist ik nog altijd niet goed wat te kiezen net door al die bomen, maar de pegasus kwam er wel altijd uit als een deftige schoen voor all-round gebruik, op Nike.com gekeken naar de pasmaat (staan cm bij voor de maat te weten) en gekocht via asadventure.com omdat ze daar toen iets goedkoper waren. Oh, en de Nike heb ik altijd wel geassocierd met sporten, dus ik had zoiets van, die doen het al zo lang, kan toch niet slecht zijn dan. Ik heb blijkbaar dan ook Nike voeten, want ze zitten me als gegoten

Verder kan je op de websites van de fabrikanten wel de nodige filters instellen om je selectie kleiner te maken. Het belangrijkste is dat de schoen je past, de rest zijn maar "details" en moet je zelf aanvoelen. Heb je bv een schoen die voor jou niet genoeg demping bied, dan heb je iets in het achterhoofd voor de volgende aankoop. Zo kan voor de ene persoon een bepaalde schoen teveel dempen, terwijl voor een ander het nog niet voldoende is. Schoenen zijn vrij persoonlijk.
Wat ik soms deed, is als ik een schoen uit de hardloopwinkel goed vond, die schoen dan 1 jaar later nog eens kopen, maar dan online voor de helft van de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
@RobinE voor mij de eerste keer, dus ik ben benieuwd. Misschien weet @polthemol wat meer over die specifieke omgeving te vertellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Totrail schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:45:
[...]

Goeiedag zeg……wat een tijd…..ik ben traag…dus dit zijn, voor mij, zelfs al amper te bevatten cijfers joh _O- :P

5 weken is niet lang inderdaad, ik heb ruim 8 weken om van een dikke 18 naar 24 te komen, terreinomstandigheden even daargelaten.

Maar gezien de warmte en je staat van dienst zou ik eerst maar eens een wat meer representatieve, koelere, loop afwachten en zien hoe het er dan voor staat :)

Welk schema loop je mee?
sander_g schreef op maandag 5 september 2022 @ 19:14:
[...]

Ik heb ze op nike.com besteld omdat ik vanwege mijn verjaardag 25% korting kreeg. Nu weet ik niet of ze die korting gelijk uitdelen als je net een profiel maakt en "toevallig" binnenkort jarig bent. Maar wellicht te proberen.
Whahaha, wat een gouden tip man _O- _/-\o_

En na levering zo’n AVG-delete-al-mijn-shit-wat-jullie-weten-verzoekje voor de volgende ronde :P
frankv120 schreef op maandag 5 september 2022 @ 19:41:
Afgelopen week voor het eerst 10km binnen 50 minuten gerend. Tijdens een halve interval training zag ik dat ik redelijk in de buurt kwam en heb ik het met een sprintje de laatste kilometer (4:08 min/km) gered in 49:27.
Nice d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
frankv120 schreef op maandag 5 september 2022 @ 19:41:

Zaterdag voor het eerst met een vriendin samen gerend. Meteen mijn langzaamste activiteit maar ook de langste (op Strava althans), gedurende de hele run gekletst en tot mijn verbazing ging dat best prima. Bij thuiskomst zagen we wel meteen het verschil tussen Garmin en Samsung, zie onderstaande afbeelding. Waarschijnlijk door een aantal korte pauzes bij stoplichten waar haar horloge sneller automatisch pauzeerde dan mijn Galaxy Watch4 een aanzienlijk verschil in tijd. Dit pushed me toch steeds meer richting de aanschaf van een Garmin.
[Afbeelding]
Die auto pauze zet ik altijd gelijk uit. Ik maak liever zelf uit wanneer m'n klokkie op pauze gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Trailrunnen....of gewoon lekker in het bos of over de heide rennen kent ook nog eens voordelen in plaats van rennen op asfalt doordat het terrein constant wisselt worden je spieren, pezen etc daar sterker van.

Tevens kent het cognitieve voordelen doordat je hersenen constant bezig zijn met het terrein om........simpel gezegd........niet op je plaat te gaan :P

In mijn N70 Trailrun verslagje kun je het al even teruglezen, ik heb veel in het bos gelopen maar dat bereid je maar een deel voor op wat de impact van het terrein is op je kadaver bij een echte Trailrun. Zeker als er echt veel hoogtemeters (dus veelvuldig dalen en stijgen) wordt een afstand echt significant zwaarder.

Maar......afsluitend........Trailrunnen is zo veel leuker dan straatrennen.......in my humble opinion ;)

Ga het eens proberen.....zeker nu nu het droog is pak je gewoon een leuke bosroute in de buurt.

Dat ligt echt aan het evenement, een gezellig uitje zoals kennismaken en die Alfa Bear Trail lopen met een stel Tweakers......daar steek ik graag 2 uurtjes enkele reis in.

2 weken geleden lekker naar een concertje geweest met mijn broertje......ruim een uur naar Alkmaar (Podium Victorie)...maar elke km en cent dubbel en dwars waard.

De meeste trainingsrondjes loop ik vanuit huis......2 van de 3.......voor de derde (meestal de LLD) zoek ik lekker een mooi bos op want daar geniet ik toch echt het meeste van en daar ben ik ook bereid voor om even naar toe te rijden d:)b

Maar eigenlijk komt het er op neer hoeveel jij zelf bereid bent jezelf te gunnen, zowel qua kostenplaatje als tijd i.v.m. andere verplichtingen op die vlakken :)

Nou vertekent het voor mij iets...omdat ik een kleine inhaalrace aan het doen ben om leuke dingen te ondernomen omdat ik daar simpelweg een aantal jaren niet de juiste mindset voor had.
Ik gunde het mijzelf niet vanwege een zeer slecht zelfbeeld....."je kunt dat toch niet" en financieel "ben je dat ook niet waard".

Het ondernemen van dit soort leuke dingen valt onder zelfzorg d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Fraggert schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 07:45:
[...]

Maar......afsluitend........Trailrunnen is zo veel leuker dan straatrennen.......in my humble opinion ;)

[...]

Maar eigenlijk komt het er op neer hoeveel jij zelf bereid bent jezelf te gunnen, zowel qua kostenplaatje als tijd i.v.m. andere verplichtingen op die vlakken :)

Nou vertekent het voor mij iets...omdat ik een kleine inhaalrace aan het doen ben om leuke dingen te ondernomen omdat ik daar simpelweg een aantal jaren niet de juiste mindset voor had.
Ik gunde het mijzelf niet vanwege een zeer slecht zelfbeeld....."je kunt dat toch niet" en financieel "ben je dat ook niet waard".

Het ondernemen van dit soort leuke dingen valt onder zelfzorg d:)b
Zeker. Trailrun is zoveel beter dan asfaltbeuken.
Ik vind ook reistijd wel vaak een ding. Normaliter heb ik een oude camperbus (staat nu even stil) en maak ik er een (lang) weekend weg van. Dan is het rijden niet enkel voor het hardlopen.
En daarbij, ergens in mijn hoofd is er wel een balans. Looptijd moet langer zijn dan rijtijd. Dus OF lekker dichtbij korte races OF ver weg helemaal kaput gaan.
En soms moet je jezelf kietelen. Dagje weg, lekker lopen, koud drankje bij de finish. De een gaat een dag naar de sauna (mijn Fraulein bv) of een avondje stappen. Dat kost geld en tijd. Ik ga dan wel een dagje sporten of gereedschap/onderdelen kopen voor de camper. En kom soms zomaar thuis met een nieuw shirtje of een zakje bougievonkjes. Ach, ieder besteed z'n tijd/geld zo.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:41
Da's een mening hè @Blomminator & @Fraggert, ik persoonlijk ben een groot fan van 'asfaltbeuken'. Liefst op een ellenlange rechte weg, blik op oneindig, verstand op nul en de kilometers 1 voor 1 wegtikken. Moeiteloos in een vlak tempo je lijf voelen, je hartslag, je voeten repeterend op dat asfalt, je ademhaling als een mantra, in uit uit, in uit uit, in uit uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

Mijn wekelijkse bosloopje is ook weer achter de rug, dezelfde 12km route als de vorige keer. Benen waren nog wel een beetje zwaar van de lange duurloop zondag, en door de warmte echt heel matig geslapen, dus het was hard werken en veel zweten, maar het zit er weer op.

Dit keer geen ree gespot, maar wel een zwijn. Ook mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redcoil
  • Laatst online: 12:45

Redcoil

Polyinterpretabel

@Blomminator @Gaargod @RobinE Dank voor de tips voor trailrun evenementen. Zal deze in gedachten houden!

Ga het eens proberen.....zeker nu nu het droog is pak je gewoon een leuke bosroute in de buurt.
Stiekem heb ik dat (geïnspireerd door dit topic) afgelopen zondag al even gedaan. Er is een route die ik vaak loop, waar ik parallel aan het asfalt een stukje (ca. 2 km) door een klein natuurgebiedje kan zonder verharde weg.

Was best leuk om te doen, alleen door de droogte waren er best wat kloven/spleten op het pad. Moest dus echt wel oppassen dat ik daar niet precies instapte.

Zelf vind ik asfaltwerk toch ook best prima, vind het juist wel leuk/goed om even m'n hoofd leeg te maken. Dat is ook deels, waarom ik ben begonnen met hardlopen. Heb het idee dat dit bij trail running toch minder lukt, omdat je continue bezig bent met het terrein. Toch kan de afwisseling geen kwaad denk ik, wie weet ga ik er wel eens wat meer mee doen. :)
Dat ligt echt aan het evenement, een gezellig uitje zoals kennismaken en die Alfa Bear Trail lopen met een stel Tweakers......daar steek ik graag 2 uurtjes enkele reis in.

[...]

Dat herken ik wel. Zelf loop ik in oktober de halve van Amsterdam, dat is normaal ongeveer een uurtje enkele reis bij mijn huis vandaan (maar op die dag i.v.m. drukte waarschijnlijk wel iets meer).

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 21:29

GSX-MAN

de/het/een

[...]

Eh... Ja, lijkt me wel leuk. Maar dikke kans dat ik dat weekend met een verjaardag thuis en/of een wedstrijd op onze schietvereniging zit.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Redcoil schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:55:
@Blomminator @Gaargod @RobinE Dank voor de tips voor trailrun evenementen. Zal deze in gedachten houden!

[...]

Stiekem heb ik dat (geïnspireerd door dit topic) afgelopen zondag al even gedaan. Er is een route die ik vaak loop, waar ik parallel aan het asfalt een stukje (ca. 2 km) door een klein natuurgebiedje kan zonder verharde weg.

Was best leuk om te doen, alleen door de droogte waren er best wat kloven/spleten op het pad. Moest dus echt wel oppassen dat ik daar niet precies instapte.

Zelf vind ik asfaltwerk toch ook best prima, vind het juist wel leuk/goed om even m'n hoofd leeg te maken. Dat is ook deels, waarom ik ben begonnen met hardlopen. Heb het idee dat dit bij trail running toch minder lukt, omdat je continue bezig bent met het terrein. Toch kan de afwisseling geen kwaad denk ik, wie weet ga ik er wel eens wat meer mee doen. :)
Ik wissel zelf het bos-werk en het asfalt altijd een beetje af. Moet zeggen, echt routes met hoogte verschil nog weinig gedaan - staat wel op de planning nog. Maar momenteel loop ik 1x in de week op de athletiekbaan, 1x in de week op asfalt (door veldwegen e.d.) en 1 keer in de week in het bos (mix van bospaden, grind, beetje asfalt, onverharde wegen etc.), voor nu werkt die combinatie wel goed voor mij

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
RobinE schreef op maandag 5 september 2022 @ 19:42:
[...]

Heb je de St Pieters trail al vaker gelopen? Vrouw lief loopt (wandelt) met Bever de dutchmountentrail verdeeld over drie dagen 101 km (ook leuk om een keer te rennen :Y ) en of ik die even kan ophalen in het zuiden des lands, toen zag ik dus deze trail, wel om Nederlands met 1000 hoogte meter lang (32km) alleen de omgeving met de Enci en zo houdt me nog een beetje tegen. Maar misschien is de route juist ook wel erg mooi?
Heel lang vooral meegelezen in dit topic, maar vind dit persoonlijk toch wel één van de mooiste trails in Nederland, inderdaad door de - voor Nederlandse begrippen - veel hoogtemeters, maar ook zeker door de omgeving. Het rondje door de groeve is leuk om te doen en de rest van de route is door een heuvelige, bosrijke omgeving. Van de centrale zelf zie je niet veel. Wat mij betreft echt een aanrader!

Helaas kan ik dit jaar niet, maar vind deze zeker de moeite waard om dik twee uur voor in de auto te zitten. Aanhakend op de vraag van @Redcoil, voor een trail vind ik vanuit het vlakke Zuid-Holland zeker de moeite waard om naar Zuid-Limburg of de Belgische Ardennen te rijden. Voor kortere wegwedstrijden vind ik een uurtje op de racefiets of half uurtje met de auto/trein wel genoeg. Voor wat langere afstanden vond ik de 10EM bij de Midwintermarathon in Apeldoorn of de Zevenheuvelenloop in Nijmegen wel de moeite waard om langer in de auto/trein te zitten. Maar sinds corona heb ik geen wedstrijden meer gelopen, dit najaar wil ik wel weer wat lokale loopjes doen en Zuid-Limburg/de Ardennen opzoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 21:29

GSX-MAN

de/het/een

Aankomende zondag is de Sluizenloop in mijn dorp, Nieuwegein. Na jaren niet meegedaan te hebben heb ik me voor de 10 km ingeschreven. En vandaag voor de 2, omdat onze jongste (9) ook mee wil doen. Daar liep ik vanavond ongetraind de 2 km mee in 13.22. Doet 'ie goed.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

TheOmen schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:41:
[Afbeelding]
Natuurlijk even een korreltje zout bij welke youtube review van welk product dan ook :P

Maar TheRunningChannel vind ik erg leuk en informatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Fraggert schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:01:
[...]

Natuurlijk even een korreltje zout bij welke youtube review van welk product dan ook :P

Maar TheRunningChannel vind ik erg leuk en informatief.

[YouTube: £130 Running Supershoe BETTER Than Nike Vaporfly?]
Er wordt heel erg gefocused op dat een carbon plaat het een "supershoe" maakt, maar je hebt natuurlijk ook "superfoam" nodig (zoals @Hartloper meermaals heeft aangegeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Secsytime schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:11:
[...]

Er wordt heel erg gefocused op dat een carbon plaat het een "supershoe" maakt, maar je hebt natuurlijk ook "superfoam" nodig (zoals @Hartloper meermaals heeft aangegeven).
Korreltje zout he :P

Ik postte deze even omdat het toevallig een 1op1 vergelijk was met de Nike Vaporhuppeldepup#nogwat ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Frenz64 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:19:
Da's een mening hè @Blomminator & @Fraggert, ik persoonlijk ben een groot fan van 'asfaltbeuken'. Liefst op een ellenlange rechte weg, blik op oneindig, verstand op nul en de kilometers 1 voor 1 wegtikken. Moeiteloos in een vlak tempo je lijf voelen, je hartslag, je voeten repeterend op dat asfalt, je ademhaling als een mantra, in uit uit, in uit uit, in uit uit.
Er stond niks voor niks “in my humble opinion” bij he :)

Ik heb net zoveel ontzag en respect voor #TeamAsfalt dat met duizelingwekkende snelheden hier tijden neerzetten bij afstanden waar ik noooooit in de buurt van zal geraken of de baanlopers die met uberfocus 10 rondjes op een ovaal pakken, of 100 meter sprinten, dat vereist net zo’n focus en doorzettingsvermogen.

Ik hoop niet dat iemand hier in mijn post tussen de regels meent te lezen dat het ene superieur is het andere, dat berust dan op een misverstand.

Ik heb zelf gewoon meer met het onverharde werk <3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• polthemol
  • Laatst online: 16:36

polthemol

Moderator General Chat
Gaargod schreef op maandag 5 september 2022 @ 20:40:
@RobinE voor mij de eerste keer, dus ik ben benieuwd. Misschien weet @polthemol wat meer over die specifieke omgeving te vertellen?
ik weet dat je er prima wat hoogtemeters kunt maken, vooral het stuk aan de maaskant heeft bjina jungle-achtige kwaliteiten van wat ik mag geloven.

Er was iemand die ook regelmatig daar een social run organiseerde 'apocalyptica jungle trail' of zoiets qua naam, Bram van Diemen heeft daar eens een videoverslag van gemaakt.

Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar als ik het gebied zie op de kaart moet het prima rondzwerven zijn

-update: gevonden!-

dat zou grofweg dat gebied moeten zijn, 'from the sights of it' kun je daar stevig wat D+ in de kuiten werken en zijn de uitzichten ook echt niet pover te noemen :D

[ Voor 17% gewijzigd door polthemol op 07-09-2022 08:37 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Halverwege de route op de N70 stond een, voor mij, bekend gezicht de lopers de juiste kant op te dirigeren maar ik kon niet op zijn naam komen of waar we elkaar van kenden.......

in het voorbij rennen even naar elkaar geroepen.........blijkt het een collega te zijn :+

Zojuist even bij hem geweest......samen met nóg een collega rennen zij vaker samen én helpen (via een vriend van hun bij Hardloopuitslagen.nl ) vaak met de organisatie van dit soort trails.....wat een klein wereldje :)

Long story short.........in het kader van de voorbereiding op de Alfa Bear Trail neem ik 17 september de Posbanktrail mee in mijn training *O*

https://deposbankloop.trailfestival.nl/

15 kilometer.........met "slechts" 180 hoogtemeters i.t.t. een ruime 500 voor de N70 en de Alfa.

Prima voorbereiding om mee te pakken me dunkt d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jI8x7tH02CFuVZEIG9RTht44p4Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UkQfNRF1rg9p4GEvU0J7ye7B.jpg?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door Fraggert op 07-09-2022 10:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Redcoil schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:55:

En nog als reactie op hoofd leeg maken, een groene omgeving heeft positieve effecten op zowel je mentale als fysieke gezondheid. Daarnaast - N=1, maar zou me weinig verbazen wanneer meer mensen dat zo ervaren - gaat het hoofd leeg maken bij mij bij een trail een stuk beter dan bij lopen op asfalt. Juist omdat ik veel meer met de omgeving en het terrein bezig ben, er is dan een stuk minder ruimte voor andere gedachten ;) En het is - naar mijn ervaring in elk geval - zeker niet zo dat je over iedere stap na moet denken hoe je deze neer moet zetten, verreweg het meeste gaat gewoon vanzelf.

Overigens loop ik zelf vrijwel alleen op verharde wegen, voor mijn trainingen stap ik de deur uit en begin met lopen. Buiten wedstrijden/trails ga ik nooit ergens heen om in een andere omgeving/op een ander terrein te lopen. Wanneer ik mezelf daar wat meer tijd en ruimte voor zou gunnen, zou dat voor het legen van mijn hoofd waarschijnlijk wel meer effect hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Fraggert schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:05:

https://deposbankloop.trailfestival.nl/

15 kilometer.........met "slechts" 180 hoogtemeters i.t.t. een ruime 500 voor de N70 en de Alfa.
Ah bummer, ik kan dan niet, maar ik zou het niet erg vinden als de .gpx per ongelijk bij mij terecht zou komen.. misschien een verloren zaterdagmorgen die nog even sjouwen.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
  • Laatst online: 08:49
Ik gebruik momenteel altijd een flipbelt, erg fijn, maar 2x een 150ml Flipbelt bottle, telefoon en ook nog eens meerdere gels meenemen voor lange duurlopen is wat bewerkelijk.

Een racevest voelt wat "overdreven" voor mijn behoefte. Een startnummer band met van die lusjes voor gels lijkt een goede oplossing, blijven de gels goed in deze lusjes zitten? Verlies je ze onderweg niet?

Strava Garmin 265

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:35
Blomminator schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:29:
[...]

Ah bummer, ik kan dan niet, maar ik zou het niet erg vinden als de .gpx per ongelijk bij mij terecht zou komen.. misschien een verloren zaterdagmorgen die nog even sjouwen.. O-)
Zover ik weet betreft het twee rondjes over de Zevenheuvelenroute Veluwezoom 7,5km. Gpx kan je hiervoor ongetwijfeld vinden en anders is hij permanent gemarkeerd.

En als je toch bezig bent zou ik de 15km route eraan vastplakken :)

Het gebied en de route is top d:)b Maar met de organisatievorm van dit evenement heb ik wel wat problemen. Dan loop ik hem liever een keer op eigen gelegenheid.

[ Voor 10% gewijzigd door Roozzz op 07-09-2022 12:23 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laurences
  • Laatst online: 02-09 15:54
Er zullen hier vast een aantal ervaringsdeskundigen zijn op het gebied van de 'Mayors'. Als persoonlijk doel heb ik volgend jaar Londen of New York op het lijstje gezet. Voor de geïnteresseerden, de inschrijfdata zijn de volgende:

Londen - 23 april 2023 inschrijven kan vanaf zaterdag 1 oktober tot vrijdag 7 oktober, kosten 125 pond voor de internationale loting.

New York - 5 november 2023 inschrijven kan vanaf maart volgend jaar (2023). kosten ongeveer $300,-, en ook een loterij.

Nu zal dit voor mij de eerste keer zijn bij zo'n groot evenement. De 'loting' vindt ik zelf wel een nadelig aspect; immers wil je natuurlijk graag meedoen wanneer het als doel is gesteld en je er in je jaarplanning rekening mee houdt. Om wat zekerheid te kopen kan je je ook inschrijven via bepaalde landelijke organisaties. In nederland zijn dat TUI en marathons international. Bij deze instanties krijg je een gegarandeerd startbewijs.

Voor de Londen marathon is de voorinschrijving hiervoor mogelijk tot morgen 8 september. De kosten voor dit 4 daagse pakket bedragen (als je alleen reist) ~€1850,- bij marathons international en rond de €1600,- bij TUI.

Voor de New York marathon zijn de prijzen nog niet bekend gemaakt.

Ik was nieuwsgierig of één van jullie ervaring heeft met het boeken via TUI of Marathons International en hoe dit bevallen. De kosten zijn hoog, maar het is dan ook wel een once in a lifetime moment om mee te maken.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Tazzie79
  • Laatst online: 12:34
Even een uitgebreide update in de voorbereiding van de marathon van Berlijn.

In maart dit jaar heb ik mijn PR verbeterd van 3:29:59 naar 3:12:30 met Trenara, dus ook voor Berlijn volg ik het schema van Trenara. Voor wat meer afwisseling, en ook niet continu alleen te lopen, ben ik sinds mei ook lid van een lokale loopclub (Gent Running Team). Het is geen atletiekclub, maar we lopen wel 1 maal in de week interval op de piste (of een heuveltraining op) de Karel Sabbeberg, en ook een duurloop tussen de 15 en 21km. Alvast fun om met gelijkgezinden op de baan te gaan, en een interval in groep is toch net iets meer fun! *O*

Tot dusver verloopt de voorbereiding heel goed en zonder klachten, ik merk wel dat een voorbereiding in de winter/lente mij iets vlotter afgaat in combinatie met de warmte (en ook op reis was het niet echt ideaal om telkens 's ochtends te gaan lopen - meestal met weinig of geen ontbijt), maar toch heb ik opnieuw mijn grenzen wat verlegd met een gemiddelde van 70km over de laatste 16 weken, en vorige week voor het eerst 100km op 1 week (met ook 380km in augustus). 8)

Aangezien ik de warmte niet zo vlot verteer, en ook vaak ben gaan trailen, was het wel wat gissen naar de effectieve vorm en ook marathon snelheid (ook Garmin en Trenara gaven tijden van 3:33 en 3:17).

Vorige week was het de langste loopweek, waarbij ik op maandag eerst de langste duurlop van 34km heb gedaan, en dan op zaterdag heb meegedaan aan de (kleinschalige) halve marathon van Evergem, met als doel om die zo snel mogelijk te lopen. In Garmin een pace pro schema ingesteld op 4:20/km, zodat ik zou uitkomen op 1:31:25. Daarbij had ik het idee om in het begin wat marge te nemen richting 4:15/km en te zien waar het schip zou stranden. Eerst hadden ze voor zaterdagnamiddag nog 23°C en bewolkt gegeven met mogelijks wat neerslag, maar uiteindelijk bleek het 26°C en meestal zonnig te zijn, dus allebehalve ideaal voor mij. Er was bevoorrading om de 5km, maar plastieken bekers aan die snelheid drinken blijft een werkpunt... Het parcours bestond uit 2 lussen, met daarbij ook nog een stuk van 1,5km grind, dus niet echt in het voordeel van de snelheid. Ook qua publiek was het vrij mager.

De 1ste km snel gestart aan 4:06, maar het gevoel zat goed en direct aangesloten bij een groepje, en de volgende km was aan 4:13, maar dan begonnen ze terug te versnellen richting 4:05. Ook al kon ik nog vrij vlot mee, heb ik bewust afgehaakt en begonnen aan een lange solo-tocht. De eerstvolgende kilometers liep ik rond de 4:15 en dat kon ik goed volhouden tot aan km 11, tegen dan was de 1ste (saaie) ronde afgewerkt en was het tijd voor ronde 2. Tegen km 11 had ik al 1:14 voorsprong op het 1:31:25 schema, dus de grens van sub 1:30 lag binnen bereik. Op 12km een gelletje genomen en zoals verwacht begon ik dan meer last te krijgen van de warmte en moest ik het tempo iets laten zakken naar rond de 4:20. In tegenstelling tot andere wedstrijden kon ik de snelheid verder wel goed aanhouden, en werd ik zelf niet ingehaald, maar kon ik geleidelijk aan anderen oprapen (die vermoedelijk nog meer last hadden van de warmte). De laatste km dan terug versneld naar 4:12, en uiteindelijk voor het eerst onder 1:30 aangekomen met een officiële eindtijd van 1:29:50. Bij de finish moest elk startnummer manueel gescand worden, dus het was nog afwachten of ik dan wel op tijd gescand werd... 8)7

Qua test was de halve marathon dus meer dan geslaagd, maar ik ben wel benieuwd wat mijn eindtijd zou zijn bij betere weersomstandigheden en ook een volledig verhard parcours. Dat is dan iets om uit te testen na Berlijn. Na de wedstrijd kwam Trenara alvast met de melding om te hercalibreren en de marathontijd staat nu op 3:07:50, Garmin verbeterde ook, maar slechts naar 3:23. Mijn lactaatdrempel blijft volgens Garmin ook op 4:40 en 164BPM staan, terwijl ik net 90 minuten aan 4:15 (met een gemiddelde hartslag van 180BPM) heb gelopen... |:(

Dit weekend is er nog de simulatietraining (3km opwarmen, 25km aan marathontempo en 2 km uitlopen), en dan is het tijd om af te bouwen. Qua marathontempo ga ik het voorlopig uit van ergens tussen de 4:25-4:30, en kijken wat het geeft komende zondag (in betere weersomstandigheden - voor mij dan toch ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Blomminator schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:29:
[...]

Ik weet niet of ik daar een gpx route van krijg, vlgns mij gewoon uitgezet. Indien dat laatste……ik loop natuurlijk wel met mijn Forerunner 245.

Kun je daar een route uithalen die jij kan gebruiken?
Tim_W schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:37:

Een racevest voelt wat "overdreven" voor mijn behoefte.
Nee hoor, daar is niks overdreven aan :)

ik heb zelf met van alles gelopen, van een losse bidon in de hand tot van die kleine heupflesjes.

De bidon loopt volkomen ruk door onbalans en met die kleine flesjes beviel mij de riem niet. Maar dat is met een andere, betere, riem geen issue meer.

Die racevesten zijn er ook in minimalistische uitvoeringen waardoor je ook gemakkelijk(er) je sleutels, telefoon, een winegum, RBW/ID headphones, zonnebril of petje in kwijt kan.

Ikzelf drink veel en heb dus een trailvest, de Salomon ADV Skin 5 zodat ik er een waterzak achterin én softflasks voor in kan doen, met nog plek voor andere spulletjes. Ik ben nog aan het ontdekken wat ik precies waar wil hebben vwb bereikbaarheid et cetera.

Mij zit dat ding echter erg comfortabel en stond verbaast hoe prettig dat rende, zelfs met temperaturen boven de 30 graden.
Een rondje met een geleende flipbelt daar kan ik nu van zeggen dat dat op zich comfortabel zit qua hinder….maar zelfs met koelere temperaturen vond ik die heel erg warm. Dat ligt misschien aan het verschil hoe je die draagt maar mijn trailvest vind ik veel prettiger qua warmte.

Als ik jou was ging ik bij een zaak gewoon even wat riemen en vesten passen zodat je kunt vergelijken. :)
Roozzz schreef op woensdag 7 september 2022 @ 12:19:
[...]

Zover ik weet betreft het twee rondjes over de Zevenheuvelenroute Veluwezoom 7,5km. Gpx kan je hiervoor ongetwijfeld vinden en anders is hij permanent gemarkeerd.

En als je toch bezig bent zou ik de 15km route eraan vastplakken :)

Het gebied en de route is top d:)b Maar met de organisatievorm van dit evenement heb ik wel wat problemen. Dan loop ik hem liever een keer op eigen gelegenheid.
Ah, goed te horen dat het er mooi is :)

Waarin uit zich dat organisatieverhaal als ik vragen mag?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
Fraggert schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:17:
[...]

Ah, goed te horen dat het er mooi is :)

Waarin uit zich dat organisatieverhaal als ik vragen mag?
Ik vind het niet heel sjiek om een trail te organiseren op een vaste (en door een andere partij) ontwikkelde route en daar dan rondjes op te gaan lopen. Zeker niet als er ook een 15km (ook een vast gepeilde route) beschikbaar is én het totale beschikbare gebied gigantisch groot is. Het voelt een beetje lui. In de basis is een trail één ronde (uitzonderingen daargelaten (N70).

En het voelt helemaal lui als je weet/kijkt naar wat andere aanbieders van de grond weten te krijgen in hetzelfde gebied: https://cairnadventures.nl/veluwezoom-trail-gpx/

Verder geen ervaring met deze specifieke trail of aanbieder. Maar met jarenlang ervaring in het organiseren van trails, merk ik dat het bij mij wringt. Anyway, laat je door mij vooral niet weerhouden en ga lekker lopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
De route is te vinden op de website zelf. Staat keurig op afstandmeten.nl
https://www.afstandmeten.nl/index.php?id=3028686

Deze kun je downloaden als gpx.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
Ik gebruik momenteel altijd een flipbelt, erg fijn, maar 2x een 150ml Flipbelt bottle, telefoon en ook nog eens meerdere gels meenemen voor lange duurlopen is wat bewerkelijk.

Een racevest voelt wat "overdreven" voor mijn behoefte. Een startnummer band met van die lusjes voor gels lijkt een goede oplossing, blijven de gels goed in deze lusjes zitten? Verlies je ze onderweg niet?
Ah met dat dilemma heb ik ook reeds gezeten met de Achtkastelenloop (30km) begin dit jaar. Vond het vanwege de drinkposten onderweg overdreven om m'n vest mee te nemen, dus ik heb een startnummerband van Ronhill (https://all4running.nl/ro...mber-belt-rh-003831-00326) gekocht en die is goed bevallen. Ik had trouwens meer m'n twijfels bij de bevestiging van het startummer aan de band, maar is goed blijven zitten. Het is wel wat frotten om zo'n gelletje eruit te krijgen tijdens het lopen. Die zitten er echt wel goed ingeklemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzie79

Ik gebruik voor die afstanden de Flipbelt met de 500ml salomon soft flask, en de telefoon en de gelletjes gaan in de zijzakken van de Fusion C3 short tight. Indien nodig neem ik dan nog 500ml salomon soft flask mee in de hand. Het zijn prijzige tights, maar voor mij zijn ze het geld waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzie79
Secsytime schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:58:
[...]

Aan het einde van de hike kon ik geen gewicht op men been hebben 🙈

Nu met een compressiekous om gaat het wel weer.
Hoe is het intussen met de blessure?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:51

Rudedadude

Maybe we were born to run

Roozzz schreef op woensdag 7 september 2022 @ 15:03:
[...]

Ik vind het niet heel sjiek om een trail te organiseren op een vaste (en door een andere partij) ontwikkelde route en daar dan rondjes op te gaan lopen. Zeker niet als er ook een 15km (ook een vast gepeilde route) beschikbaar is én het totale beschikbare gebied gigantisch groot is. Het voelt een beetje lui. In de basis is een trail één ronde (uitzonderingen daargelaten (N70).

En het voelt helemaal lui als je weet/kijkt naar wat andere aanbieders van de grond weten te krijgen in hetzelfde gebied: https://cairnadventures.nl/veluwezoom-trail-gpx/

Verder geen ervaring met deze specifieke trail of aanbieder. Maar met jarenlang ervaring in het organiseren van trails, merk ik dat het bij mij wringt. Anyway, laat je door mij vooral niet weerhouden en ga lekker lopen :)
Barnevelders zijn lui :P Dan moet je inderdaad bij de Voorthuizenaar wezen ;) Zo te zien dezelfde persoon die hier training geeft bij de plaatselijke loopvereniging en organisator is van de midzomermarathon (die dan an sich wel weer prima georganiseerd was). Maar ik snap wat je bedoelt.

Ik heb net een startbewijs overgenomen voor de Zevenheuvelentrail 42K van a.s. zaterdag. 900 HM. Ik ken heel het gebied daar niet, maar als je gpx-en zoekt zijn ze hier gewoon te vinden:
https://www.zevenheuvelentrail.nl/parcours

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
Rudedadude schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:50:
[...]

Barnevelders zijn lui :P Dan moet je inderdaad bij de Voorthuizenaar wezen ;) Zo te zien dezelfde persoon die hier training geeft bij de plaatselijke loopvereniging en organisator is van de midzomermarathon (die dan an sich wel weer prima georganiseerd was). Maar ik snap wat je bedoelt.
[...]
Ik heb net een startbewijs overgenomen voor de Zevenheuvelentrail 42K van a.s. zaterdag. 900 HM. Ik ken heel het gebied daar niet, maar als je gpx-en zoekt zijn ze hier gewoon te vinden:
https://www.zevenheuvelentrail.nl/parcours
Volgens mij kan je dan je lol op d:)b mooi gebied en de routes zijn van de hand van Thomas, dus die zijn dik in orde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Tazzie79 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:00:
[...]

Hoe is het intussen met de blessure?
De kogel is door de kerk, Berlijn gaat niet door. :'(

Net een 6k gelopen en de pijn was intens en nu na het lopen nog erger. Misschien dat het met rust tot 25 september weg zal zijn, maar die gok ga ik niet nemen. Mocht het tegen die tijd wel gaan kan ik altijd kijken of er nog iets beschikbaar is qua verblijf, maar voor nu wil ik graag de 250 € per nacht terug :+

In een vorige aflevering van de Pacer werden met Pim een aantal zaken besproken waar ik mezelf heel erg in herkende en waar ik (hopelijk) veel aan zal hebben in een volgende trainingsperiode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzie79
Secsytime schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:23:
[...]

Net een 6k gelopen en de pijn was intens en nu na het lopen nog erger. Misschien dat het met rust tot 25 september weg zal zijn, maar die gok ga ik niet nemen. Mocht het tegen die tijd wel gaan kan ik altijd kijken of er nog iets beschikbaar is qua verblijf, maar voor nu wil ik graag de 250 € per nacht terug :+

In een vorige aflevering van de Pacer werden met Pim een aantal zaken besproken waar ik mezelf heel erg in herkende en waar ik (hopelijk) veel aan zal hebben in een volgende trainingsperiode.
Serieuze tegenvaller, veel beterschap en proberen om niet te forceren. Nadien volgen er wel nog genoeg kansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
@polthemol die video is wel grappig omdat het zo'n cliché is, mannen met baarden en dan zo'n rugzak met een drinkteut, dat schreeuwt gewoon trailrunner ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hartloper
Tazzie79 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 13:45:
Even een uitgebreide update in de voorbereiding van de marathon van Berlijn.
In maart dit jaar heb ik mijn PR verbeterd van 3:29:59 naar 3:12:30 met Trenara....

...Qua marathontempo ga ik voorlopig uit van ergens tussen de 4:25-4:30, en kijken wat het geeft komende zondag (in betere weersomstandigheden - voor mij dan toch ;) ).
@Tazzie79 Het ziet er naar uit dat mijn tiende plaats op de Eeuwige Marathongranglijst in gevaar is.
Maar ik loop nog een marathon op 18 september, ik ga proberen om er nog een paar seconden of minuten af te pietsen, kwestie van het je niet al te gemakkelijk te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
[...]

Het klinkt echt wel erg, misschien zelfs wel een stressfractuur.

Nu eerst goed laten genezen en dan nadenken hoe je recidief kan voorkomen, misschien ofwel minder kms ofwel minder intensiteit ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Roozzz schreef op woensdag 7 september 2022 @ 15:03:
[...]

Netjes verwoord en ik begrijp je commentaar…..inschrijving al wel gefikst maarrrrrrr…….bedankt voor je link van cairnadventures d:)b

https://cairnadventures.nl/trail/hoge-veluwe-trail/

17km op 9 oktober oOo …..die gaat ook in de agenda :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:14

Toppertje

www.davideografie.nl

[...]

Ah dat is wel flink balen zeg! Hopelijk herstel je snel en kun je daarna weer vol aan de bak voor je volgende doelen :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

Fuck, das balen -O- dat vind ik jammer voor je :(

Allicht overbodige vraag….maar ik neem aan dat je nu wel even actie onderneemt richting huisarts/fysio/sportarts of wat dan ook?

Want dit klinkt niet als alleen wat spierpijn :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Hartloper schreef op woensdag 7 september 2022 @ 19:36:
[...]

Het klinkt echt wel erg, misschien zelfs wel een stressfractuur.

Nu eerst goed laten genezen en dan nadenken hoe je recidief kan voorkomen, misschien ofwel minder kms ofwel minder intensiteit ?
Ben inderdaad ook bang dat het een stressfractuur is.. durfde het alleen niet hardop te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Secsytime schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:01:
[...]

Ben inderdaad ook bang dat het een stressfractuur is.. durfde het alleen niet hardop te zeggen.
Pfff, kak zeg :(
Laat ze maar snel uitzoeken of het ook echt een stressfractuur is. Bij mij duurde het lang voordat die diagnose was gesteld. Dat was pas toen er foto's waren gemaakt in het ziekenhuis. Toen zat ik eigenlijk al op het punt dat ik weer heel voorzichtig wat stukjes mocht gaan lopen.

Je pijnklachten komen iig wel overeen met mijn klachten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
Ik ben gek op hardlopen, maar wat kl*te is aan onze sport zijn die blessures.
Het blijft een impactsport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Hartloper schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:34:
Ik ben gek op hardlopen, maar wat kl*te is aan onze sport zijn die blessures.
Het blijft een impactsport.
Hou op, schei uit. De laatste 2 jaar zijn niet heel geweldig. Vorig jaar een zweepslag rechts en dit jaar een stressfractuur links :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:08
Tazzie79 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 15:50:
[...]

Ik gebruik voor die afstanden de Flipbelt met de 500ml salomon soft flask, en de telefoon en de gelletjes gaan in de zijzakken van de Fusion C3 short tight. Indien nodig neem ik dan nog 500ml salomon soft flask mee in de hand. Het zijn prijzige tights, maar voor mij zijn ze het geld waard.
Hoe zorg je ervoor dat die flask in je Flipbelt niet gaat stuiteren? Ik probeer van alles maar pas als ik hem voor de helft leeg heb, gaat het beter. Misschien dat m’n Flipbelt een maat te groot is maar het stuitert alle kanten op. En ja, lucht is er dan uit. :) Ik heb een simpel racevest van Salomon, Agile 2 voor 3 tientjes bij Amazon aanbieding, waar die flasks bij zaten maar soms wil ik gewoon m’n Flipbelt gebruiken. Alleen dat valt wat tegen.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09 13:13

Niku

Alagaesii

Toch even een mijlpaal delen: vandaag voor het eerst door de 1000k in een jaar gegaan :)
Pagina: 1 ... 194 ... 389 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.