Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:26
InZane schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 23:55:
En soms kun je nog een grote bek krijgen ook als men vindt dat je aan de verkeerde kant loopt. Ook al eens een VW busje meegemaakt die bewust mijn kant op stuurde. Ik liep toen aan de linkerkant btw.
Het probleem is dat als je officieel naar de regels kijk je eigenlijk aan de linkerkant moet lopen, maar de reden daarvoor is dat je het verkeer aan kunt zien komen zodat je in de berm kunt gaan staan als dat verkeer langskomt. Dat doet dus niemand. Hetzelfde geld op fietspaden. Maar dat doet dus ook niemand.

Zelf loop ik rechts want dat vind ik persoonlijk een betere plek. Hebben mensen waarschijnlijk het minste last van mij. Zo voelt het voor mij in elk geval.

Laatst had ik nog wel een leuke situatie. Waarbij dus een stel met zijn tweeën aan de linkerkant op het fietspad liep een en een stel er een meter achter op de rechterkant van het fietspad. Dus ik kom de hoek om met mijn fiets. Zie ik echt 4 mensen breed lopen op het gehele fietspad. Toen had ik echt zoiets van ja oké en nu. Gelukkig stapte het achterste stel (rechts) even glimlachend in de berm want die zagen mij echt een beetje verwart kijken. Maar officieel had het stel wat links liep de berm in moeten stappen. Maar goed zo kwam het ook goed.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:45

Secsytime

Automagisch

Firestorm666 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 12:00:
[...]

Er zou wel eens een regel mogen van komen, In België is het soms ook voer van discussie, maar op dat vlak is er gewoon geen regel waardoor niemand in fout is.
Je hebt dan inderdaad het aspect veiligheid, maar er wordt (overigens begrijpelijk) enkel vanuit eigen standpunt bekeken. Zoals die kerstboom die ik vermelde, voor hemzelf zal het vast wel veilig aanvoelen, dat ie hiermee de rest van het verkeer in een gevaarlijke situatie brengt zal m vast worst hebben gewezen. Natuurlijk als iedereen dat gaat doen...
Zelf loop/wandel ik met de rijrichting mee, omdat ik ook besef hoe irritant het kan zijn voor andere deelnemers en kwestie veiligheid scheelt het eigenlijk niet veel, gewoon je aandacht houden bij het verkeer voorkomt al heel wat. Jammer genoeg heb je deelnemers die denken dat de weg van hun alleen is.
Dit is toch gewoon in de wet vastgelegd?

In principe ben je als voetganger verplicht op het fietspad te lopen als er geen stoep is. Je mag zelf kiezen welke kant van de weg je het veiligst vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:04
Ik loop altijd rechts... Voor mij het meest logisch want met auto en fiets die je dat ook aan de rechterkant.

Maar verder is het vooral een beetje rekening met elkaar houden, ik pas me altijd (te) makkelijk aan en ga ff opzij, of juist naar de andere kant, als iets wat lastiger wordt.

Zelf een beetje bewust blijven van je omgeving en dan kun je het meeste wel opvangen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01:41
m0ridin schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 13:32:
Ik loop altijd rechts... Voor mij het meest logisch want met auto en fiets die je dat ook aan de rechterkant.

Maar verder is het vooral een beetje rekening met elkaar houden, ik pas me altijd (te) makkelijk aan en ga ff opzij, of juist naar de andere kant, als iets wat lastiger wordt.

Zelf een beetje bewust blijven van je omgeving en dan kun je het meeste wel opvangen.
Precies daarom loop ik eigenlijk altijd links dan zie ik ze zien aankomen en kan eventueel makkelijk aan de kanten ipv in de rug gereden worden door een fietser die in z’n telefoon zit.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:44
Tinusvolkel schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 13:47:
[...]

Precies daarom loop ik eigenlijk altijd links dan zie ik ze zien aankomen en kan eventueel makkelijk aan de kanten ipv in de rug gereden worden door een fietser die in z’n telefoon zit.
Bij meerdere rondjes waar ik loop zijn er bochten op fietspaden waar er geen berm is maar struiken. Als ik links zou lopen, zou ik zomaar onverwachts een fietser tegen kunnen komen, die mij ook niet verwacht. Daarom dat ik liever rechts loop, dan is er niks aan de hand in die bochten en is het voor fietsers alsof ze een ‘langzame’ fietser in moeten halen. Ik gedraag me in die zin ook meer als fietser. Soms ook wel eens een stukje op de weg (net als fietsers) bij een interval en ik niet op de stoep een snelle bocht om wil.

Vorige week nog iets vergelijkbaars meegemaakt waarbij op een fietspad een witte lijn staat om aan te geven dat een smal deel aan één kant een soort voetpad/stoep is. Het is asfalt zonder hoogteverschillen dus wordt niet echt opgemerkt. Ik kom de bocht om en zie 4 fietsers naast elkaar in de breedte. Als ik links over dat ‘voetpad’ had gelopen, was er sowieso een botsing geweest want niemand kon uitwijken. Uiteraard hadden ze niet naast elkaar moeten fietsen, maar omdat ik nu rechts liep zagen ze me aankomen in de buitenbocht.

Het liefst zou ik links lopen want dat is volgens mij de ‘regel’, alleen is dat in de situaties die ik tegenkom onveiliger.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:44

Sport_Life

Solvitur ambulando

Secsytime schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 11:51:
[...]

Vanavond geen optie? Ik zou nu inderdaad niet op het heetst van de dag 30k gaan lopen..
In de avond loop ik nooit zo lekker.
Uiteindelijk 17km gelopen met 1,5l drinken in m'n vest.

Ben nu wel klaar met die hitte :+

[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 13-08-2022 14:44 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:49

sebasd

loopt op espresso

Ik ga morgenvroeg op pad, voor het eerst in tijden ook weer met een vest met extra drinken (tot nu toe hoefde dat niet met de afstanden die ik liep). 15,5km in de planning, weer een mijlpaaltje als dat goed gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 22:40
Tinusvolkel schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 13:47:
[...]

Of nog erger: een automobilist die appjes belangrijker vindt dan jouw leven. #teamlinks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:45

Secsytime

Automagisch

Frenz64 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 19:24:
[...]

Of nog erger: een automobilist die appjes belangrijker vindt dan jouw leven. #teamlinks
Scooters die keihard de binnenbocht pakken.

Ik loop ook lekker links ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:31

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

#teamlinks d:)b

Alleen bij zeer onoverzichtelijke situaties dan pak ik rechts als ik dan een bocht beter kan overzien.

Vroeger, tot 1996 meen ik, was het verplicht als voetganger links te lopen.

Dat is er echter uitgehaald, omdat in sommige situaties dus rechts lopen veiliger kan zijn, maar dus door die regel verboden, was dus niet zo handig :+

Maakte deel uit van een slag om minder regeltjes te hebben en te versimpelen meen ik te herinneren. Zelfde gaat op voor inhalen op een kruising, mocht niet, mag nu wel weer. Anders zou je op een 80km weg aan komen stieren en dan moeten remmen bij een fietser en dan pas weer op het gas mogen.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:04
Tja links en rechts, je doet het nooit goed voor alle mensen om je heen :N.

Als ik met onze loopgroep (10-15 man) loop, is er een fietser bij ons, en die moet natuurlijk rechts. Dus meestal lopen we dan rechts. (Als ik wat vooruit loop en niet echt meer in de groep, vind ik links soms wel handiger...)

Als ik alleen loop, heb ik een lichte voorkeur voor links lopen. Maar waar ik ook loop op het fietspad (als er geen stoep is), er zijn altijd wel fietsers die commentaar hebben dat het niet goed is. Loop ik rechts zeggen ze (goedbedoeld) dat het beter is om tegen het verkeer in te lopen (dat heb ik vroeger ook zo geleerd...), maar als ik een keer links loop, dan geheid dat er een fietser juist zegt dat we rechts moeten.

Ik laat het ook een beetje afhangen van hoe breed het is. Als het heel eenvoudig is voor de tegenliggers om om me heen te sturen, dan vind ik links prettig (want je ziet het verkeer aankomen). Als het vrij smal is, of onoverzichtelijk (bochten door een bosje) dan liever met het verkeer mee, er is toch net wat meer tijd voor het verkeer van achter om te reageren of even in te houden.

Al met al verschillende overwegingen, vandaar dat het niet in de wet staat aan welke kant je op de openbare weg of fietspad moet wandelen/lopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Zo, vandaag met de hitte een dagje actief herstellenklussen bij een maatje.

En omdat het, rond de middag, nog niet warm genoeg was kon ik mooi even prutsen met zijn TIG-lasapparaat om een paar beugeltjes op maat te fabriceren :P

Mede door het hardlopen kon ik heerlijk een dagje aanprutsen, plezier hebben en genieten van een gezellige klusdag d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iG7amIszagc43SX8nKbWPlbebU0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/750fsB9Lg14O0ElDUIinQ2CU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/44hQe5m2B80q4CAJaXD6Vs2Hems=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Px738JtL0e5NfeYxMCEry1e6.jpg?f=fotoalbum_large

Morgen nog warm zat voor een proefloopje met mijn nieuwe trailvest :)

[ Voor 5% gewijzigd door Fraggert op 13-08-2022 22:08 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

sebasd schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 14:45:
Ik ga morgenvroeg op pad, voor het eerst in tijden ook weer met een vest met extra drinken (tot nu toe hoefde dat niet met de afstanden die ik liep). 15,5km in de planning, weer een mijlpaaltje als dat goed gaat.
En we zijn weer terug. Mijlpaal behaald!

Rond 06:30 de deur uit gegaan, qua temperatuur nog prima te doen, al merk je zelfs dan al dat de zon best krachtig is als ie eenmaal wel vol in je gezicht schijnt.

Lopen met het vest was wel weer even wennen, maar na een paar kilometer merkte ik eigenlijk al niet meer dat ik hem aan had, dus dat is prima. Ongeveer halverwege even een korte drinkpauze en weer verder. Had 1 500ml softflask mee, dat was ruim voldoende gezien ik voor ik wegging al ruim 500ml had gedronken (en een espresso).

Helaas niet heel veel mogelijkheden op de route om lekker in de berm te lopen, dus veel asfalt en stoep, en dat vinden mijn benen en vooral op den duur mijn heupen toch wat minder. Maar goed, lekker rustig doorlopen, net even iets andere houding, en dan kom ik er wel.

Geen idee hoe lang ik onderweg ben geweest, ook totaal niet interessant. Ik loop eigenlijk vooral om lekker buiten te zijn, even zonder computers, telefoons, kinderen en andere herrie. Noem het therapeutisch hardlopen :)

Nu met een heerlijk gevoel languit in de tuin op de bank, zolang het nog niet te warm is. Prima begin van de zondag!

Volgende week als het in de agenda past een point-to-point loopje van nog net een kilometer langer, en dan weer even een relatief rustige week. Eind september hoop ik dan de 21,1 weer aan te tikken.

[ Voor 6% gewijzigd door sebasd op 14-08-2022 08:48 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Trail by fire :P #TeamWinter :P

Vandaag was De Dag Van De Grote Salomon ADV Skin 5 Drinkvesttest :+

Lekker aan het einde van de dag, want dan is het koeler…..NOT :P ……op naar het bos…..want in de warmte scheelt dat altijd heerlijk door de natuurlijke verkoeling….NOT :P

Van de 33 graden in de wijk, met een zacht briesje, bleven er 31 windstille graden over in het bos :+

Gelukkig de gehele dag in voorbereiding goed gedronken en dus 2x500ml mee in mijn vest.

Uiteindelijk 10km in net geen 1h10min rondgedaverd.

Conclusie:

Fijn vest, zit erg prettig en slechts met de flasks helemaal vol bewegen ze wat maar niet hinderlijk. Ik dronk om de 500 meter zo’n beetje wat om even wat te wennen.

Geen hinder ondervonden van het vest, het is wel iets warmer dan mijn flapperende singletje maar absoluut niet zo warm als ik dacht dat het zou aanvoelen.

Het vest voelt op een gekke manier genoeg ook gewoon lekker aan, het is wel even wennen met ademhalen, je merkt wel dat je een wat strak geheel aan hebt maar nergens voel de druk sterker aan waardoor het vervelend wordt.

Ik ga even kijken of er langere tuitjes voor dies softflasks zijn, want dan hoef je niet zo naar de tuit te reiken. Ik haal de flasks er namelijk niet uit, in het terrein wil ik niet hoeven klooien met het in en uithalen ervan, ik ben al druk zat met stronken, stenen en graspollen :P

Maar eerst, woensdag, ga ik met de bladder in het rugcompartiment lopen, daar zit een drinkslang aan. Het kan maar zo dat ik de ballast van het water ook liever op mijn rug heb.

Maar eerst een Delcorf-appel verdient :P…..douchen, wasje aanzetten en daarna koken ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dhDfR1M4yddMwRYHeFdteufeFHw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kssGtfP1jJS2T6yr0077bEVh.jpg?f=fotoalbum_large

Nog meer hier de hitte getrotseerd? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:35
Vanochtend tussen 9 en 10 een uurtje rustig gelopen. Dus nog voor de ergste warmte uit, maar het was wel zweten...

Tempo en training pas ik wat aan, aan de hand van de temperatuur. Het heeft weinig zin om door te blijven rammen als het zo warm is. Ik zie het altijd maar als prima acclimatisatie voor als het een keer heet is bij een wedstrijdje.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webaccess
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-07 19:59

Webaccess

Garmin Epix 2

Fraggert schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 21:34:

Lekker aan het einde van de dag, want dan is het koeler…..NOT :P ……op naar het bos…..want in de warmte scheelt dat altijd heerlijk door de natuurlijke verkoeling….NOT :P

Van de 33 graden in de wijk, met een zacht briesje, bleven er 31 windstille graden over in het bos :+

Gelukkig de gehele dag in voorbereiding goed gedronken en dus 2x500ml mee in mijn vest.

Conclusie:

Fijn vest, zit erg prettig en slechts met de flasks helemaal vol bewegen ze wat maar niet hinderlijk. Ik dronk om de 500 meter zo’n beetje wat om even wat te wennen.

Geen hinder ondervonden van het vest, het is wel iets warmer dan mijn flapperende singletje maar absoluut niet zo warm als ik dacht dat het zou aanvoelen.

Het vest voelt op een gekke manier genoeg ook gewoon lekker aan, het is wel even wennen met ademhalen, je merkt wel dat je een wat strak geheel aan hebt maar nergens voel de druk sterker aan waardoor het vervelend wordt.

Ik ga even kijken of er langere tuitjes voor dies softflasks zijn, want dan hoef je niet zo naar de tuit te reiken. Ik haal de flasks er namelijk niet uit, in het terrein wil ik niet hoeven klooien met het in en uithalen ervan, ik ben al druk zat met stronken, stenen en graspollen :P

Maar eerst, woensdag, ga ik met de bladder in het rugcompartiment lopen, daar zit een drinkslang aan. Het kan maar zo dat ik de ballast van het water ook liever op mijn rug heb.

Maar eerst een Delcorf-appel verdient :P…..douchen, wasje aanzetten en daarna koken ;)

[Afbeelding]

Afgelopen donderdag ook bij de Trailstore geweest en daar een Salomon Sense Pro 5 (LTD ED) gehaald. Ik vond de rode te aanwezig, de zwarte te zaai maar de zwarte/witte kon ik wel waarderen. De afbeelding is de damesversie maar ik denk dat het idee wel duidelijk is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SsoVrCHe6Ay6o1DcbhtLe3w6J1E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oBYkaIHQ5THpBBjy8K2jtQ2H.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag even over 07:30 op weg gegaan voor een 30km op Zone1. Laat ik het er op houden dat tot de 20km dit te doen was daarna zat de temperatuur te veel in de weg en moest het Zone2 worden.
De route was 'lekker' in het buitengebied dus geen bomen, geen beschutting, geen schaduw maar wel volop zon en na 20km het beetje wind dat er was lekker in de rug (NOT).

Om terug te komen op het vest, ik ben nog niet overtuigd. Voor de volledigheid, ik heb altijd met een bladder gelopen en voor mijn gevoel is gewicht op de rug beter dan voor op je borst. Misschien is het een kwestie van wennen ds ik blijf er nog wel even mee lopen.

De 500ml flasks hebben een harde onderkant wat inderdaad helpt om ze eenvoudig in de pockets te krijgen. Wat niet lekker is dat de bodem van linker flasks exact op een van mijn ribben staat te dansen tijdens het lopen. Wat ik ook niet prettig vindt is dat als de flasks leger raken het water erin gaat bewegen. Nogmaals het is denk ik wennen want het water in een bladder zal dit ook doen maar voor mijn gevoel voel je het op je borst meer. Ik denk dat ik nog wel een bladder ga bestellen omdat 2 x 500ml voor mij met deze afstanden wat aan de krappe kant is.

Al-met-al een warme run wat meer energie heeft gevraagd dan initieel verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Conclusie:

[Afbeelding]

Ik loop met warm weer met de Salomon Agile 2 , loopt ook heerlijk. Ik laat die flesjes altijd erin zitten tijdens het drinken, dat gaat prima. Ik trek die touwtjes altijd vrij stevig aan zodat alles een beetje op z'n plek blijft.

Vandaag 14km gelopen, dit keer n flesje water mee want de bedoeling was een kort rondje.. halverwege bij vrienden een glas koude limonade gedronken :9 .

Morgen 400m intervallen, binnenkort m'n eerste 5km wedstrijd!

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 15-08-2022 00:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:44

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Het plan was gisterochtend 15km over de veluwezoom te gaan lopen maar na een dramatische nacht was ik om 07uur zo moe dat ik ben blijven liggen tot 10uur. Na een dagje ontspannen niks doen zijn de mrs en ik om 19uur begonnen aan onze tocht. Het voelde inmiddels niet zo warm meer aan, deels door de bewolking.

Het is een erg mooie route met na de start en voor de finish even over de "Posbank", de rest gaat richting Dieren. En deze keer twee kleine reeën ons pad zien oversteken en op ongeveer 30 meter van ons af blijven kijken. Mooie beestjes en nog niet heel erg bang.
...
...
In mijn ADV 12 zitten lusjes die je om je flaskdop kan doen, bij die van jou niet?
Er zijn "verlengbuisjes" voor je flasks, maar ik hoor ook wel eens dat die dan weer te hoog zitten tijdens het lopen.

Verder van een eerdere vraag, voor mijn nachtelijke start heb ik de Fenix HM65R gekocht, heerlijk apparaat! Ja, een hoofdlamp. Ik heb vaker moeite met oriëntatie als ik in de buurt loop bij iemand die een borstlamp aan heeft.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Webaccess schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 22:14:
Om terug te komen op het vest, ik ben nog niet overtuigd. Voor de volledigheid, ik heb altijd met een bladder gelopen en voor mijn gevoel is gewicht op de rug beter dan voor op je borst. Misschien is het een kwestie van wennen ds ik blijf er nog wel even mee lopen.

De 500ml flasks hebben een harde onderkant wat inderdaad helpt om ze eenvoudig in de pockets te krijgen. Wat niet lekker is dat de bodem van linker flasks exact op een van mijn ribben staat te dansen tijdens het lopen. Wat ik ook niet prettig vindt is dat als de flasks leger raken het water erin gaat bewegen. Nogmaals het is denk ik wennen want het water in een bladder zal dit ook doen maar voor mijn gevoel voel je het op je borst meer. Ik denk dat ik nog wel een bladder ga bestellen omdat 2 x 500ml voor mij met deze afstanden wat aan de krappe kant is.

Al-met-al een warme run wat meer energie heeft gevraagd dan initieel verwacht.
nice, das een mooie kleurcombi d:)b

Salomon mag wel eens iets meer met kleuren gaan doen IMHO, wil je iets anders, zo is er die Nocturne (beetje grijsblauw) en die Golden TrailSeries.....maar dar komt op een pittig prijskaartje meteen een premiu opslag van een paar tientjes |:( De Active 4 en 8 zijn er in wit en dan houd het wel een beetje op, vrij fantasieloze afdeling R&D daar in Frankrijk :P

ik had de Pro even links laten liggen (weer iets duurder) en moest er ook nog een bladder bij hebben en ik had wat reviews gezien waarbij de harde onderkant van die flessen en het tegen de ribben aanzitten ook een paar keer benoemd werd.

Ik ben ook erg benieuwd wat ik van de bladder op de rug vind. Ik heb trouwens niet het water voelen klotsen in de flasks, trek je wel van te voren alle lucht eruit?

De ADV Skin is wel mooi compleet met zo'n thermohoes voor de bladder, kan ik straks kniediep door de sneeuw met warme chocomelk :+
Roozzz schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 21:54:
Vanochtend tussen 9 en 10 een uurtje rustig gelopen. Dus nog voor de ergste warmte uit, maar het was wel zweten...

Tempo en training pas ik wat aan, aan de hand van de temperatuur. Het heeft weinig zin om door te blijven rammen als het zo warm is. Ik zie het altijd maar als prima acclimatisatie voor als het een keer heet is bij een wedstrijdje.
Groot gelijk heb je, keihard grenzen opzoeken met dit soort weer is inderdaad niet echt slim maar het is goed te weten in welke mate zulke omstandigheden invloed op je hebben zodat je weet hoe kunt bijstellen als het een keer moet.

Voor mij was het ook weer een "oefeningetje".......zie je wel....ook met 30+ graad tik je redelijk makkelijk de 10k weg. Ruim een jaar ofzo geleden leek 1 kilometer rennen of bijvoorbeeld 6:00/km al haast onmogelijk.......en iets daarvoor was beweging überhaupt al ver te zoeken. #Netflix-and-dichtslibben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Xaverius schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 08:12:
Het plan was gisterochtend 15km over de veluwezoom te gaan lopen maar na een dramatische nacht was ik om 07uur zo moe dat ik ben blijven liggen tot 10uur. Na een dagje ontspannen niks doen zijn de mrs en ik om 19uur begonnen aan onze tocht. Het voelde inmiddels niet zo warm meer aan, deels door de bewolking.

Het is een erg mooie route met na de start en voor de finish even over de "Posbank", de rest gaat richting Dieren. En deze keer twee kleine reeën ons pad zien oversteken en op ongeveer 30 meter van ons af blijven kijken. Mooie beestjes en nog niet heel erg bang.

[...]

In mijn ADV 12 zitten lusjes die je om je flaskdop kan doen, bij die van jou niet?
Er zijn "verlengbuisjes" voor je flasks, maar ik hoor ook wel eens dat die dan weer te hoog zitten tijdens het lopen.

Verder van een eerdere vraag, voor mijn nachtelijke start heb ik de Fenix HM65R gekocht, heerlijk apparaat! Ja, een hoofdlamp. Ik heb vaker moeite met oriëntatie als ik in de buurt loop bij iemand die een borstlamp aan heeft.
Verstandige actie, goed naar je lijf luisteren, die warme plaknachten trekken ook bakken energie uit je, laat staan overdag.

De Posbank (en omgeving) is enorm mooi, ik heb gestudeerd in Velp en liep daar dus ook veel hard en kwam er vaak met de racefiets.

Mijn ADV5 heeft inderdaad van die lusjes, die zitten er ook braaf omheen :) hoezo?

Op de foto van mij steken de flasks wat uit het vest maar dat komt omdat ik op het parkeerterrein de restjes uit de flasks over me heen had gegoten en ze in het vest teruggefrommelt had ;)

(het is warm, ik ben al niet meer helder genoeg om even te weten waar de vraag anders vandaan komt, sorrie |:( )

@ Fenix..........dan noem je ook wat.........ik heb een zaklamp van Fenix.......dat is echt heel mooi spul _/-\o_ mooie specs heeft dat ding, zeker ook die aparte bediening van de 2 LED's (spotlight vs floodlight). d:)b

Bedankt voor die tip, ik ga een shortlistje maken om voor de winter ook eens goed voorbereid te zijn. Afgelopen winter heb ik doordat ik was uitgevallen gewoon overdag kunnen trainen, maar dat moet aankomende winter dus anders opgelost worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Fraggert op 15-08-2022 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
Fraggert schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 08:14:
[...]

nice, das een mooie kleurcombi d:)b

Salomon mag wel eens iets meer met kleuren gaan doen IMHO, wil je iets anders, zo is er die Nocturne (beetje grijsblauw) en die Golden TrailSeries.....maar dar komt op een pittig prijskaartje meteen een premiu opslag van een paar tientjes |:( De Active 4 en 8 zijn er in wit en dan houd het wel een beetje op, vrij fantasieloze afdeling R&D daar in Frankrijk :P
Typisch, lag dit niet meer aan het nu beschikbare assortiment? Ik heb de afgelopen jaren ze in vrijwel alle kleurtjes van de regenboog gezien :+ Van fel rood en blauw, donkerblauw, paars, bordeaux, wit, geel, groen (licht/donker) tot een hele serie pasteltinten afgelopen jaar ofzo... Ze zijn meestal in een of twee kleuren uitgevoerd, het is inderdaad niet super eclectisch.

En lopen met warmte moet je inderdaad even weten. Dat kan best, mits je een beetje maat houd... Dit zijn de mooie dagen om te oefenen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 20:59
1. Als er geen voetpad is, dan loop ik links. Kan me niet schelen wat fietsers of auto's daarvan denken, mijn veiligheid is prioritair en als hardloper ben ik de zwakste weggebruiker.

2. In de winter gebruik ik een borstlamp van Decathlon met wit licht vooraan en rood licht achteraan. Vind ik comfortabeler dan een hoofdlamp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:44

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

@Fraggert het ging idd omdat ik ook je foto zag :+

Als geboren Frysk zeg ik altijd dat ik niet tegen warm weer kan, dat klopt ook wel. Maar hardlopen gaat altijd nog redelijk, ik pas me aan de hitte aan en loop rustig en wandel wanneer nodig. Zo ben ik tijdens de eerste steamtrail met 30+ over de posbank halverwege gaan wandelen omdat het aanvoelde als 40+ graden. Daarna een calippo gehaald bij de kiosk.
Of tijdens de Great Wall Run waar het ook rond de 30 graden was en de route over een asfaltweg ging zonder enig zuchtje wind. Ik merkte echt hittestuwing en heb zelfs aan uitstappen gedacht maar wandelen ging stukken beter. Natuurlijk wel uitgelopen maar deze staat in mijn top-3 met zwaarste "loopjes".

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 11:26

Darkasantion

Just keep swimming!

Zelf ben ik ook team links, kunt zo namelijk goed zien wat op je afkomt, contact krijgen met dat verkeer en hierop reageren door zelf in de berm te stappen e.d.

Zelf flink kilometer weekend achter de rug, zaterdag eerst klein loopje gepland met de kleine in de buggy, ging echter zo lekker dat het iets langer werd, waardoor ik pas na ~12Km weer voor de deur stond.
Zondag zou dan de kilometers-dag zijn, dacht dat ik voor het hele marathon schema 24Km moest lopen, bleken er 26Km te zijn.
Ook goed, in de vroege morgen dus schoentjes aan en gaan! Wel ervoor gezorgd dat een bidonnetje en reepje voor het huis klaar lagen om tijdens de loop even aan te vullen, 26Km is mij net teveel om geheel nuchter te lopen :p . In alle rust vertrokken en gewoon "ontspannen" gelopen, eerste keer dit jaar dat ik deze afstand ging lopen, dus erg benieuwd hoe het lichaam erop reageerde, zeker met de 12Km van de dag ervoor in de benen :+ . Uiteindelijk stond er na 2 uur 26,5Km op de teller waarbij ik over de gehele afstand redelijk consistent rond de 4:30 op de kilometer schommelde. Eerst uren erna waren de benen nog wat zwaarder, eind van de dag voelde ik al niks meer, dus benen hebben het goed kunnen verwerken :D .

Heb dus steeds meer vertrouwen in de hele marathon, zal zeker de gehele afstand kunnen lopen, nu enkel nog op het gewenste tempo ;) .

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:36
Jep, gisterochtend om half 10 was het weer eens tijd voor een intervaltraining met de groep na 3 weken vakantie. In de vakantie eigenlijk alleen maar een paar rustige duurloopjes gedaan, dus verwachtte dat 't een zware training zou worden, maar dat viel me 100% mee gelukkig. Tijdens het uitlopen begon het wel behoorlijk warm te worden vol in de zon met de wind in de rug.
Aangezien ik lid ben van #teamlekkekoppakking heb ik gedurende de dag behoorlijk wat moeten drinken om de vochthuishouding weer een beetje op orde te krijgen. Had toch beter wat water mee kunnen nemen, maar dat bedenk ik altijd achteraf pas natuurlijk. Wel lekker 12 km gelopen verder :)

Voor de training sinds lange tijd weer eens op de weegschaal gestaan, maar daar werd ik niet heel vrolijk van :X Exit met de biertjes en barbecues dus en maar weer eens regelmaat terugbrengen in het hardlopen en sporten.

Zag dat er op 27 augustus hier een RUNX loop is (5 en 10km). Misschien maar eens inschrijven om te kijken hoe we ervoor staan momenteel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 17:05

Niku

Alagaesii

Nienke Brinkman pakt intussen brons op de marathon bij het EK: https://www.nu.nl/algemee...thon-bij-ek-atletiek.html

Wat een atlete is dat zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:10
Jaaa, die Nienke. Topprestatie! En wat moet ze pijn gehad hebben, de laatste km. Maar het doorzetten loonde, want de concurrente om de 3e plek had het immers ook zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:02
Via de site van de NOS kun je een stream bekijken. Heb de laatste 5k even meegegluurd, ze leek tegen het einde wat last te krijgen van haar linkerbeen. Toch ontzettend knap uitgelopen, scheelde een haar met de Duitse dame achter haar.

Nu de mannen, zitten rond km33.

https://nos.nl/collectie/...de-ek-atletiek-in-munchen

[ Voor 12% gewijzigd door Gaargod op 15-08-2022 13:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz
Een eindsprintje in de laatste 100m om een marathon te winnen, zien we toch niet vaak.

Mooie finales in zowel de mannen als vrouwen wedstrijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
Darkasantion schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 10:39:
Zelf ben ik ook team links, kunt zo namelijk goed zien wat op je afkomt, contact krijgen met dat verkeer en hierop reageren door zelf in de berm te stappen e.d.

.... 26Km is mij net teveel om geheel nuchter te lopen :p . In alle rust vertrokken en gewoon "ontspannen" gelopen, eerste keer dit jaar dat ik deze afstand ging lopen, dus erg benieuwd hoe het lichaam erop reageerde, zeker met de 12Km van de dag ervoor in de benen :+ . Uiteindelijk stond er na 2 uur 26,5Km op de teller waarbij ik over de gehele afstand redelijk consistent rond de 4:30 op de kilometer schommelde. Eerst uren erna waren de benen nog wat zwaarder, eind van de dag voelde ik al niks meer, dus benen hebben het goed kunnen verwerken :D .

Heb dus steeds meer vertrouwen in de hele marathon, zal zeker de gehele afstand kunnen lopen, nu enkel nog op het gewenste tempo ;) .
welk tempo is dat ?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:32
Week 2 van op naar de 10 km weer. Vandaag rondje van 3,9 km gelopen. Merk dat hoofd sneller en verder wil. Maar lichaam says no. :N

Ben je net warm en dan zie je op je horloge 4:30-4:40 staan. Whoops...dat gaat een beetje veel te snel. Even rustig want is pas 3e loop in 1,5 jaar. :X

Valt echt niet mee om tempo te lopen dat niet je normale tempo is. Maar moet echt rustig aan doen om geen blessures op te lopen.

Blijft toch wel lekker als je zone komt. Lekker in je eigen wereldje en lekker lopen. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Highfive95 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:35:
Ben je net warm en dan zie je op je horloge 4:30-4:40 staan. Whoops...dat gaat een beetje veel te snel. Even rustig want is pas 3e loop in 1,5 jaar. :X

Valt echt niet mee om tempo te lopen dat niet je normale tempo is. Maar moet echt rustig aan doen om geen blessures op te lopen.
Hoe weet je wat je normale tempo is als je al jaren niet gelopen hebt? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-09 07:53
Half Juli, vlak voor mijn vakantie, had ik hier weer eens het balletje opgegooid of de Vaporfly nou wel -of niet is aan te raden voor de wat mindere goden onder ons. Inmiddels heb ik alles weer bijgelezen van afgelopen maand, iedereen bedankt voor zijn/haar reacties. Ik heb inmiddels een paar thuis staan. :) Morgen heb ik een interval met 3 blokken van 14 minuten op het schema staan, mooi moment om ze dan te gaan proberen, ben benieuwd. Eerst indruk? Ze wegen zowat niks!

Ik zit inmiddels in week 8 van mijn schema richting Eindhoven 9 Oktober. Inmiddels beginnen de duurloopjes alweer redelijk serieus te worden, afgelopen weekend 26km gedaan, aankomend weekend wordt het alweer 28km. De tijd vliegt. Gelukkig kunnen we vanaf deze week met weer iets aangenamere temperaturen lopen. Gisterenavond een 10x600 +10x200 interval gedaan, het was nog erg warm en benauwd, ondanks dat het allemaal niet vanzelf ging, achteraf toch een lekker en voldaan gevoel.

Vanavond een rustig herstelloopje of misschien een rondje op de racefiets.

Strava Garmin 265

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:32
Niku schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 23:31:
[...]

Hoe weet je wat je normale tempo is als je al jaren niet gelopen hebt? :)
Jaren niet gelopen is een beetje overdreven nietwaar. Is maar 1,5 jaar.

In 1,5 jaar wordt je niet dermate langzamer denk ik dat je het tempo niet meer hebt dat je voorheen had.

Merk gewoon dat snellere tempo fijner loopt. Heb nu het idee dat ik mij heel erg inhoudt en dan niet lekker loop. Loop meer ontspannen op hoger tempo en nu voelt het alsof ik niet vooruit kom.

We zullen zien waar we op uitkomen. Eerst maar eens gewoon weer lekker rustig opbouwen. Dan komt die 10 km vanzelf weer ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

Smerig benauwd vanochtend.. Bah. En er stonden ook nog (rustige) intervallen op het programma, 6x 4min met 2min rust.

Zo erg benauwd dat ik zelfs mijn shirt er maar bij uitgetrokken heb. En ik kan je vertellen, daar wordt echt niemand blij van.. Wel netjes eerst gewacht tot ik de bebouwde kom uit was, dat dan weer wel.

Maar goed, het zit er weer op, toch weer een km of 9 achter de kiezen, maar ik ben blij als het echt koeler wordt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Laatst online: 16-09 11:26

Darkasantion

Just keep swimming!

Doel is de marathon onder de 3 uur te finishen, dus alles sneller dan 4:17 de Km :+ .
Zal er ook wel inzitten, echter twijfel ik altijd een beetje of het wel gaat lukken.

Weet ook dat ik in de luxe-positie verkeer dat dit een tempo en/of afstand is waar veel mensen van dromen of jaloers van worden, echter wil je stiekem toch nog altijd een beetje meer >:)

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Roozzz schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 08:57:
[...]

Typisch, lag dit niet meer aan het nu beschikbare assortiment? Ik heb de afgelopen jaren ze in vrijwel alle kleurtjes van de regenboog gezien :+ Van fel rood en blauw, donkerblauw, paars, bordeaux, wit, geel, groen (licht/donker) tot een hele serie pasteltinten afgelopen jaar ofzo... Ze zijn meestal in een of twee kleuren uitgevoerd, het is inderdaad niet super eclectisch.

En lopen met warmte moet je inderdaad even weten. Dat kan best, mits je een beetje maat houd... Dit zijn de mooie dagen om te oefenen :P
ik kom net kijken en had tot een paar weken terug eigenlijk nooit drinken overwogen. Tijdens wat recreatieve "wedstrijden" ...toen Fraggert nog een Fraggertje was......pakte ik altijd de drinkstations :)

Dus ik ging vooral af op wat er nu verkrijgbaar was en ik op de Salomon site zag staan.

Uiteindelijk dus zwart gekozen....fijn mee gelopen en blij dat ik hem gekocht heb voor de warmte d:)b

Als de bladder achterin bevalt dan kan ik ook wat makkelijker bijv mijn telefoon meesjouwen, die laat ik nu vaak in de auto (i know, niet zo handig in het bos) en dan ook mijn Aftershockz voor een stukje muziek onderweg. Voor opbergen is ook makkelijk met even pakken om te bedienen.

Het wordt de aankomende dagen in elk geval een stuk aangenamer dan die 30+ *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A6hqVoAaRJxzRvJ2vPv7Vqu9EXk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EcO3NIIzDcm1xQ22t61hvLHR.jpg?f=fotoalbum_large
Highfive95 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:35:
Week 2 van op naar de 10 km weer. Vandaag rondje van 3,9 km gelopen. Merk dat hoofd sneller en verder wil. Maar lichaam says no. :N

Blijft toch wel lekker als je zone komt. Lekker in je eigen wereldje en lekker lopen. d:)b
I hear ya.......langzaam lopen is echt heel lastig........ik trap er elke keer weer tijdens mijn Lange Langzame Duurloop......wat ik vaak doe is dat ik mijn Forerunner even check en op hartslag ga lopen.

Dat helpt je ook om bij een stukje wat stijging en daling consistenter te lopen, ik vind het zo in elk geval makkelijker om snel te anticiperen op tempowisselingen en een langzaam tempo aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Darkasantion schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 08:29:
[...]

Doel is de marathon onder de 3 uur te finishen, dus alles sneller dan 4:17 de Km :+ .
Zal er ook wel inzitten, echter twijfel ik altijd een beetje of het wel gaat lukken.

Weet ook dat ik in de luxe-positie verkeer dat dit een tempo en/of afstand is waar veel mensen van dromen of jaloers van worden, echter wil je stiekem toch nog altijd een beetje meer >:)
ik vind het gewoon razend knap hoe hard en hoe ver veel van jullie hier kunnen lopen d:)b

Natuurlijk besef ik me dat dit door training komt maar ik zie hier tempo's en afstanden langskomen, dat is soms niet te bevatten _O-

Daar zit een enorm stuk doorzettingsvermogen in bij jullie en daar heb ik echt alleen maar bewondering voor _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• polthemol
  • Laatst online: 22:05

polthemol

Moderator General Chat

Conclusie:

het vak waar de waterzak in kan, kun je ook een gelpack/coolpack/koelelement in frotten ;) Helpt heel erg met afkoelen als het heel warm is en je toch wil gaan rennen :P

De strakheid om de borst: gezien de bandjes elastisch zijn hoef je het vest niet zo strak aan te snoeren, scheelt een beetje met het drukgevoel. Voor drinken kun je dan ook makkelijker de hele flask omhoog tillen zonder hem eruit te moeten halen. Als je er wat op knijpt drink het relatief makkelijk. Ik vond dat prettiger dan de langere 'drinkrietjes' bovenop de softflask zetten: die rietjes zitten op een gegeven moment in de weg, maar dat is ook afhankelijk van hoe vol je je vest hebt zitten / waar je zaken al seen zonnebril weg duwt enz.

Waterzak pak ik alleen mee als ik het extra volume nodig heb, zitten toch wat minder prettig dan softflasks, zijn moeilijker bij te vullen en het water in de slang gaat warm worden (puntje van irritatie voor mij, niets ernstigs voor de rest).

Ondertussen zelf druk op aan het bouwen naar de Grizzly 100K over een tijd, waar ik toch wil kijken om wat leuk te doen op hun ranglijst (lees: bij de bovenste helft komen ;) ). Daarna doortrainen voor maart 2023 voor de 24uurs van sittard en een herkansing op die 100mijl of meer.

Afhankelijk van hoe die 2 gaan en nog wat overwegingen, is langzaam het idee samen met mijn broer aan het rijpen om eind 2023 of 2024 een gezamelijke poging te gaan doen voor een 'legends slam' (http://www.whenheroesbecomelegends.com/). Onhaalbaar relatief gezien, veel te zwaar en ambitieus en dus de moeite waard om je helemaal voor te geven in potentie en supermooi project om te doen samen met iemand.

[ Voor 11% gewijzigd door polthemol op 16-08-2022 08:47 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

polthemol schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 08:39:
[...]

het vak waar de waterzak in kan, kun je ook een gelpack/coolpack/koelelement in frotten ;) Helpt heel erg met afkoelen als het heel warm is en je toch wil gaan rennen :P

De strakheid om de borst: gezien de bandjes elastisch zijn hoef je het vest niet zo strak aan te snoeren, scheelt een beetje met het drukgevoel. Voor drinken kun je dan ook makkelijker de hele flask omhoog tillen zonder hem eruit te moeten halen. Als je er wat op knijpt drink het relatief makkelijk. Ik vond dat prettiger dan de langere 'drinkrietjes' bovenop de softflask zetten: die rietjes zitten op een gegeven moment in de weg, maar dat is ook afhankelijk van hoe vol je je vest hebt zitten / waar je zaken al seen zonnebril weg duwt enz.

Waterzak pak ik alleen mee als ik het extra volume nodig heb, zitten toch wat minder prettig dan softflasks, zijn moeilijker bij te vullen en het water in de slang gaat warm worden (puntje van irritatie voor mij, niets ernstigs voor de rest).
en straks met -15 in de sneeuw warme choco :9 :+

Ik moet ook nog wel even pielen met het vest voor een optimale fit, maar zo rechtstreeks "out of the box" vind ik het al erg comfortabel, het overtreft in elk geval qua pasvorm ruim mijn verwachtingen.

Ooit eens gelopen met een riem met kleine flesjes, een fles in de hand, en een soort goedkope no-name Camelbak met veel te dunne riempjes dus ik was wat sceptisch over dit soort vesten en of ik uberhaupt water meeslepen wel prettig vond.

Het bijvullen van de zak is inderdaad op hele lange runs, of tijdens wedstrijden, wel een dingetje. Allicht kun je, als je support hebt, een extra bladder vullen en dan de zak wisselen. Ik kijk wel eens van die trail-docu's op youtube en dan zie je de meeste lopers hun eigen eten ook pakken om geen last te krijgen van ineens iets anders binnenkrijgen tijdens zo'n inspanning. Voorlopig ren ikzelf in elk geval nog niet zo ver om me daar druk om te hoeven maken ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

polthemol schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 08:39:
Ondertussen zelf druk op aan het bouwen naar de Grizzly 100K over een tijd, waar ik toch wil kijken om wat leuk te doen op hun ranglijst (lees: bij de bovenste helft komen ;) ). Daarna doortrainen voor maart 2023 voor de 24uurs van sittard en een herkansing op die 100mijl of meer.

Afhankelijk van hoe die 2 gaan en nog wat overwegingen, is langzaam het idee samen met mijn broer aan het rijpen om eind 2023 of 2024 een gezamelijke poging te gaan doen voor een 'legends slam' (http://www.whenheroesbecomelegends.com/). Onhaalbaar relatief gezien, veel te zwaar en ambitieus en dus de moeite waard om je helemaal voor te geven in potentie en supermooi project om te doen samen met iemand.
:o

i rest my case...dit bedoel ik dus _/-\o_ d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Je kunt de camelbak ook volstorten met ijsblokjes :) lekker koel op de rug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Fraggert schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 08:50:
[...]

en straks met -15 in de sneeuw warme choco :9 :+
nu lach je wel, maar! softflasks kunnen bij vriesweer, vooral als het ook wat waait, wel bevriezen. In ieder geval ijsvorming in het 'tuitje' :) Bij een waterzak iets minder snel last van, al is dat geneuzel in de marge ook in the end.
Het bijvullen van de zak is inderdaad op hele lange runs, of tijdens wedstrijden, wel een dingetje. Allicht kun je, als je support hebt, een extra bladder vullen en dan de zak wisselen. Ik kijk wel eens van die trail-docu's op youtube en dan zie je de meeste lopers hun eigen eten ook pakken om geen last te krijgen van ineens iets anders binnenkrijgen tijdens zo'n inspanning. Voorlopig ren ikzelf in elk geval nog niet zo ver om me daar druk om te hoeven maken ;) .
zaak is vooral om te zoeken wat prettig zit voor je en een vast systeem te hanteren. Ik heb bv. altijd mijn telefoon in de linker ritszak zitten, sleutels rechterritsvak. Eten rechter netvakje voor, handschoenen/muts linkervak, enz. Op die manier kun je altijd snel dat pakken wat je nodig hebt, maar dat ga je vanzelf wel toepassen/merken vanaf dat je verder gaat qua afstand en tijd.

Als je regelmatig support hebt, werk je meestal met softflasks. Daar eerst uit drinken, daarna pas de blatter gebruiken. Softflasks ruil je gewoon door of vul je snel bij (of laat je bijvullen, terwijl je zelf even met de beentjes gestrekt gaat liggen, afhankelijk van de support die je hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
Fraggert schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 08:50:
[...]

Dit ga je vanzelf ervaren, dus wie weet werkt het voor jou :) Persoonlijk zie ik een waterzak vervangen niet gebeuren in een gevuld racevest. Dan is het veel eenvoudiger om deze even af te doen, de bovenkant open te trekken en onder een jerrycan te houden of vol te schenken met een kan bij de verzorgingspost. Idealiter werk je van post tot post op basis van de softflasks voorop (sneller vullen en flexibeler qua inhoud) en vul je dat aan met de waterzak op je rug. Dan hoef je die niet zo vaak te vullen. Wat @polthemol zegt dus :z

Vroeger, in de eerste jaren van de trailvesten (opa vertelt :+ ), was de waterzak op de rug al een kleine revolutie. Dat werd dan ook razendsnel de norm. Dat zie je ook nog steeds terug in de posten. De jaren daarna zocht men meer en meer naar marginal gains aan de voorkant van het veld; en kwam vanuit Kilian/Salomon de gedachte van de softflask voorop. Dat heeft de tijd die doorgebracht werd bij verzorgingsposten nog een aardig stukje teruggebracht. Zeker aan de top zie je ze nu bij een post gewoon 1-2 lege softflasks afgooien, nieuwe aanpakken en wegsteken zonder in de houden.

En vergeet bij de traildocu's niet dat het overgrote deel van de lopers geen supportcrew heeft en dus gewoon (deels) afhankelijk is van de verzorgingsposten :) In de docu's zie je vaak de absolute top of Amerikanen. Die wereld is net wat anders dan voor de reguliere deelnemer in Europa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

polthemol schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 09:02:
zaak is vooral om te zoeken wat prettig zit voor je en een vast systeem te hanteren. Ik heb bv. altijd mijn telefoon in de linker ritszak zitten, sleutels rechterritsvak. Eten rechter netvakje voor, handschoenen/muts linkervak, enz. Op die manier kun je altijd snel dat pakken wat je nodig hebt, maar dat ga je vanzelf wel toepassen/merken vanaf dat je verder gaat qua afstand en tijd.
Ik nam eerder nooit wat mee...........want waar liet ik die zooi :P

met mijn geschoren kop is een beanie grijpklaar wel lekker bij striemende hagel en een hardloopbril is ook geen gek idee bij neerslag om eens uit te proberen. Voor eten/gel vind ik dan ook nog wel een plekje.

Goeie en leuke tips weer d:)b

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Roozzz
In het kader van opa vertelt: komend jaar is het 10 jaar geleden dat ik mijn eerste bergmarathon liep. De Marathon du Mont Blanc :*)

Dus ik heb het plan opgevat om komende zomer terug naar mijn roots te gaan en weer deel te nemen. Nog wel even bedenken of ik weer voor de marathon ga, of voor de 90km. Oja, en hopen dat ik ingeloot wordt... de sport is wat populairder geworden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Roozzz schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 09:20:
[...]

Dit ga je vanzelf ervaren, dus wie weet werkt het voor jou :) Persoonlijk zie ik een waterzak vervangen niet gebeuren in een gevuld racevest. Dan is het veel eenvoudiger om deze even af te doen, de bovenkant open te trekken en onder een jerrycan te houden of vol te schenken met een kan bij de verzorgingspost. Idealiter werk je van post tot post op basis van de softflasks voorop (sneller vullen en flexibeler qua inhoud) en vul je dat aan met de waterzak op je rug. Dan hoef je die niet zo vaak te vullen. Wat @polthemol zegt dus :z

Vroeger, in de eerste jaren van de trailvesten (opa vertelt :+ ), was de waterzak op de rug al een kleine revolutie. Dat werd dan ook razendsnel de norm. Dat zie je ook nog steeds terug in de posten. De jaren daarna zocht men meer en meer naar marginal gains aan de voorkant van het veld; en kwam vanuit Kilian/Salomon de gedachte van de softflask voorop. Dat heeft de tijd die doorgebracht werd bij verzorgingsposten nog een aardig stukje teruggebracht. Zeker aan de top zie je ze nu bij een post gewoon 1-2 lege softflasks afgooien, nieuwe aanpakken en wegsteken zonder in de houden.

En vergeet bij de traildocu's niet dat het overgrote deel van de lopers geen supportcrew heeft en dus gewoon (deels) afhankelijk is van de verzorgingsposten :) In de docu's zie je vaak de absolute top of Amerikanen. Die wereld is net wat anders dan voor de reguliere deelnemer in Europa :)
goed advies, ik dacht ook wat hardop, niet gehinderd door enige kennis :)

ik zag laatst de N70trail voorbij komen :X .........na mijn 17KM LLD op 1h:59min voelde ik me, wat afstand betreft, al een hele stoere pikkebaas :+

De N70trail is een rondje van 14km, je kunt je inschrijven voor 7, 14, 28, 42 en 56 km.

In Putten stelt mijn bosloopje qua terrein geen zak voor.....het is bos.....met wandelpaden......that's it :P ....met een totale stijging van 63 meter.........de N70 doet daar met 520 meter een schepje bovenop :D

Lijkt mij stiekem wel leuk om eens te zien hoe groot het verschil is tussen mij en de op één na laatste loper ervaren hoe leuk zo'n evenement is :)

Kent iemand die trail of wedstrijd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Roozzz schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 09:25:
In het kader van opa vertelt: komend jaar is het 10 jaar geleden dat ik mijn eerste bergmarathon liep. De Marathon du Mont Blanc :*)
10 jaar geleden? De tijd dat men de softflasks nog van geitenleer maakte :+

@Fraggert gewoon inschrijven en doen :) Die hoogtemeters ga je voelen als je er niet voor hebt getrained/niet gewend bent eraan, maar een beetje timen en bergop (nou ja, heuvel op want Nederland :P ) stevig wandelen geven je de easy way out ermee en vooral 0 schaamte voelen om fijn te ontdekken en desnoods laatste worden. Je bent nog altijd hoger op de ranglijst dan het gros van de couchpotatos die een DNS hebben bij alle hardloopwedstrijden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

polthemol schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 09:45:
[...]

@Fraggert gewoon inschrijven en doen :) Die hoogtemeters ga je voelen als je er niet voor hebt getrained/niet gewend bent eraan, maar een beetje timen en bergop (nou ja, heuvel op want Nederland :P ) stevig wandelen geven je de easy way out ermee en vooral 0 schaamte voelen om fijn te ontdekken en desnoods laatste worden. Je bent nog altijd hoger op de ranglijst dan het gros van de couchpotaties die een DNS hebben bij alle hardloopwedstrijden ;)
Did Not Sign-in? _O-

verdomme, je hebt ook gelijk ook trouwens :) thanks......i quess :P

Zit op mijn werk, maar vanmiddag maar eens de boel regelen :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
polthemol schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 09:45:
[...]

Sterker nog. Ze bestonden nog niet :o Ik had 'het' eerste trailvest met dus een waterzak achterin. Nieuws uit 2011 :+
Briljant en onverwoestbaar dat ding.

@Fraggert Als het je leuk lijkt, gewoon doen d:)b De N70 trail is prima.

En vanuit Putten is er genoeg binnen een half uurtje rijden te vinden om hoogtemeters te trainen :) Mocht je het leuk vinden, je bent hier van harte welkom in de omgeving van Amerongen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

Dit is ook een leuke route om hard te lopen: https://www.natuurmonumen...lenroute-veluwezoom-15-km. Route staat prima aangegeven, weet ik uit ervaring, en is zeker mooi. Die wil ik binnenkort wel weer eens gaan lopen.

De N70 trail lijkt me ook erg leuk, alleen die datum gaat waarschijnlijk niet werken. Misschien volgend jaar, al hoop ik tegen die tijd naar wat langere afstanden te kunnen kijken (ik weiger om meerdere rondjes over hetzelfde parcours te lopen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turambar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:22
Fraggert schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 09:37:
[...]

ik zag laatst de N70trail voorbij komen :X .........na mijn 17KM LLD op 1h:59min voelde ik me, wat afstand betreft, al een hele stoere pikkebaas :+
...

Ja, dat is een bekende trainingsroute. Hele mooie omgeving, met (voor Nederland) best wat hoogteverschil. Tijdens een trainingsperiode voor een bergtrail ben ik daar vaker naartoe gereden vanuit het platte Brabant.

Ook buiten de wedstrijd om is het een erg leuke ronde om een keer (of meerdere keren achter elkaar) te lopen.
De route is aangegeven met pijltjes, maar je kunt ook een GPX vinden op internet.

Ik parkeerde meestal in Berg en Dal. Je kunt daar eenvoudig op de route komen, en er is een pannenkoekenhuis. Ik deed daar 2 rondes. Halverwege kun je dan een kop soep eten en je water bijvullen. Of achteraf een lekkere pannenkoek eten natuurlijk.

@sebasd : Als je daar buiten de wedstrijd om gaat trainen, kun je 2 rondjes lopen. 1 keer linksom, de andere keer rechtsom. Voor mij voelt het dan als een nieuwe route. De klimmetjes van de eerste loop worden afdalingen en andersom.

[ Voor 10% gewijzigd door turambar op 16-08-2022 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm666
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-07 16:25
Secsytime schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 12:39:
[...]

Dit is toch gewoon in de wet vastgelegd?

In principe ben je als voetganger verplicht op het fietspad te lopen als er geen stoep is. Je mag zelf kiezen welke kant van de weg je het veiligst vindt.
Dat klopt ook, maar het is net die keuze aan welke kant je loopt dat problemen (kan) opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

turambar schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:23:
[...]

@sebasd : Als je daar buiten de wedstrijd om gaat trainen, kun je 2 rondjes lopen. 1 keer linksom, de andere keer rechtsom. Voor mij voelt het dan als een nieuwe route. De klimmetjes van de eerste loop worden afdalingen en andersom.
Dat is wel een goede! Ik wist niet dat de route ook uitgepijld was. Dan is het wel een idee om daar zelf een keer te gaan lopen.. Ik loop eigenlijk niet op GPS / GPX routes (die horloges vind ik maar vervelend), dus het is of lopen in bekend terrein, of de route onthouden / op een briefje schrijven (ja echt, al werkt dat in het bos natuurlijk niet zo goed), of een uitgepijlde route pakken.

En dan kan een tweede rondje in de andere richting natuurlijk prima, tijdens een wedstrijd waarschijnlijk wat minder makkelijk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:14
Fraggert schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 09:37:
[...]

goed advies, ik dacht ook wat hardop, niet gehinderd door enige kennis :)

De N70trail is een rondje van 14km, je kunt je inschrijven voor 7, 14, 28, 42 en 56 km.

In Putten stelt mijn bosloopje qua terrein geen zak voor.....het is bos.....met wandelpaden......that's it :P ....met een totale stijging van 63 meter.........de N70 doet daar met 520 meter een schepje bovenop :D

Lijkt mij stiekem wel leuk om eens te zien hoe groot het verschil is tussen mij en de op één na laatste loper ervaren hoe leuk zo'n evenement is :)

Je bent lekker bezig! ;)
Wil je wel een keer gezelschap houden in Putten! Loop de laatste tijd veel te weinig, dus dan mag jij het tempo bepalen! 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

Hmmm… Ik zit ook rond die afstand en woon ook niet ver van Putten. Ik loop over het algemeen graag alleen maar misschien is met een groepje wel een keer leuk.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Roozzz
Hoor ik daar een Social Run aankomen? Count me in.

De buren organiseren ook social rides, dus waarom niet. Het Grote - 2022 Tweakers Social Ride- Topic!

[ Voor 4% gewijzigd door Roozzz op 16-08-2022 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:14
sebasd schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:28:
Hmmm… Ik zit ook rond die afstand en woon ook niet ver van Putten. Ik loop over het algemeen graag alleen maar misschien is met een groepje wel een keer leuk.
Roozzz schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:30:
Hoor ik daar een Social Run aankomen? Count me in.

De buren organiseren ook social rides, dus waarom niet. Het Grote - 2022 Tweakers Social Ride- Topic!
:)

Leuk! Gezellig!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Zolang het maar niet op 4 september is, dan loop ik al in Nijmegen :+ *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1u_JyRYQjWghJvi4LnMC6hSJ068=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sWgKxJrK4h90lwRdd1lz8C1i.jpg?f=user_large

Zojuist de aanmelding de deur uitgedaan _O-

@Roozzz superleuk idee van je, ik appte net al met mijn dorpsgenoot @bvsteyn voor een rondje.
Net als @sebasd ben ik een solo renner maar een leuk “meet and greet”-rondje met een clubje Tweakers is vast erg leuk :)

Grappig om eens wat gezichten bij nicknames en achter de gepostte verhalen te treffen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Putten of all places ;P Maar supergaaf een social run! Tzt eens zien hoe Putten te doen is met het OV (en anders zit er niets anders op dan een zuidelijkere social run te fixen! Brunsummerhei anyone? :D )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gaargod
He hallo, als er een running GoT is wil ik er bij zijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

polthemol schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:37:
Putten of all places ;P Maar supergaaf een social run! Tzt eens zien hoe Putten te doen is met het OV (en anders zit er niets anders op dan een zuidelijkere social run te fixen! Brunsummerhei anyone? :D )
Hahaha, alles veel is mogelijk joh, @bvsteyn woont bij mij om de hoek, die prop ik zo in mijn Skoda, dan pik ik @sebasd op, want die woont hier ook op een steenworp afstand.

De rest weet ik niet te wonen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
Hm, Putten is op zich maar een klein endje rijden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

InZane schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:48:
Hm, Putten is op zich maar een klein endje rijden :)
Kijk, volgende patient d:)b *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 09:50

TwoR

Gekleurde stippen

Ik lurk al langer mee in dit topic en nu ik hier Putten zie staan kan ik niet stil blijven. Ik woon bij de buren (Ermelo) dus als er een keer in Putten gelopen wordt lijkt me dat wel leuk om mee te lopen.

Na 4 weken vakantie zonder al te veel te lopen ben ik wel weer begonnen. Moet ook wel weer wat trainen want 3 september een trailrun (13km) (https://www.veluwsetrailrun.nl/) en eind september de damloop (16km).

Hopelijk is de temperatuur dan weer wat gezakt, 't viel behoorlijk tegen vanmorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

TwoR schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:00:
Ik lurk al langer mee in dit topic en nu ik hier Putten zie staan kan ik niet stil blijven. Ik woon bij de buren (Ermelo) dus als er een keer in Putten gelopen wordt lijkt me dat wel leuk om mee te lopen.

Na 4 weken vakantie zonder al te veel te lopen ben ik wel weer begonnen. Moet ook wel weer wat trainen want 3 september een trailrun (13km) (https://www.veluwsetrailrun.nl/) en eind september de damloop (16km).

Hopelijk is de temperatuur dan weer wat gezakt, 't viel behoorlijk tegen vanmorgen.
Super d:)b Welkom aan boord :)

Die veluwerun is ook gaaf _/-\o_

”Daarna loopt men met een kleine lus door het Speulder- en Sprielderbos met tientallen grafheuvels.”

Joh, dat is mijn normale trainingsrondje zo’n beetje :D :P

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:37
Zo, eindelijk even de tijd om weer eens wat van me te laten horen.
Plan was deze vakantie weer naar Oostenrijk af te reizen, dat was vorig jaar goed bevallen.
Vooraf wat heuvels in de buurt opgezocht om wat hill repeats te doen. Bergje op, streepje in het zand zetten, weer naar beneden denderen, repeat.
Geen idee of die paar muggenbultjes oprennen invloed heeft gehad, maar in Oostenrijk kon ik redelijk makkelijk de berg op komen.
Voor vertrek geïnvesteerd in nieuwe schoenen. Mijn oude vertrouwde Inov-8's waren flink versleten en ik wilde sowieso over op schoenen met wat meer demping om m'n ouwe knieën wat rust te gunnen. Nu was ik toevallig in de Decathlon en heb de stoute schoenen (pun intended) en een paar Evadict MT Cushion trailers aangetrokken. Nu is er op de gladde betonvloer van de Decathlon niet echt te bepalen hoe ze zouden voelen op de bergpaden, maar voor 't geld plus een kadobon heb ik de gok gewaagd en ze gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://contents.mediadecathlon.com/p2299508/k$0c1691506b213aa2507ac1643bd82b9d/sq/trailschoenen-voor-heren-mt-cushion-zwart-rood.jpg?format=auto&f=969x969 Daarnaast ook een upgrade voor m'n heuptasje aangeschaft.
Afbeeldingslocatie: https://contents.mediadecathlon.com/p2156753/k$bf3bdf7dbecc33bfef23619e87af7714/sq/riem-voor-trail-running-bottle-belt-stokhouder-waterdicht-smartphonezakje.jpg?format=auto&f=969x969
Met deze trailriem kan ik net wat meer meenemen op runs waarvoor ik m'n trailvest te veel vind.
Telefoon, twee softflasks, wat gels, sleutels, je kan het er allemaal in kwijt. En dus eventueel ook nog stokken, maar ik ben nog niet zo ver dat ik daar iets aan heb. Dankzij de elastieken aan de heupen kan je de band wat strakker afstellen als dat nodig is, iets wat ik bij de flipbelts die ik heb geprobeerd miste.

Maar goed, met al dat mooie nieuwe spul dus naar Oostenrijk afgereisd. Ried im Oberinntall was de bestemming, een klein dorpje vlak bij de bekendere ski-oorden Serfaus-Fiss-Ladis.

Begonnen met een run in het dal, om eens te zien waar de trails naar boven te vinden zijn. Net als vorig jaar in Mayrhofen ook hier weer een perfect aangelegd fietspad langs de rivier, zodat je mooi vlak en veilig kan sporten.
Tweede run was meteen een ambitieuze. Vanaf het dal klimmen naar Serfaus. Heerlijke trail met haarspeldbochten en mooie uitzichten op het dorp. Uiteindelijk ging de trail over in een asfaltweg en was het voor mij ook tijd om weer om te draaien. Behalve wat tricky stukjes prima dravend weer beneden gekomen.
Het weer was zonnig en warm. Vanwege andere plannen was de derde run een vlakke loop op het warmst van de dag. Bij 30+ graden een rondje naar het volgende dorp. Ik kan aardig uit de voeten met de warmte, maar de volgende keer niet vergeten m'n schouders in te smeren als ik een singlet aantrek |:(
Behalve hardlopen maakte ik samen met de familie lange bergtochten. De dag na zo'n lange tocht toch nog even de deur uit geweest voor een rustig rondje met in de staart nog een leuke klim.
Een paar dagen later was het tijd voor de uitdaging van de vakantie. Rennend naar het bergstation van de lift achter de camping, en ook weer terug. Dat was pittig en sommige delen heb ik dan ook moeten wandelen. Aangekomen bij het station koos ik de kortste route naar beneden, deze liep zo ongeveer de hele tijd direct onder de lift. En dan kom je dus op een pad met bijzonder sketchy haarspelden, ravijnen en prikplanten. Al met al was het erg zwaar maar toch tevreden over het resultaat.

En toen was de vakantie alweer bijna voorbij. Ik kreeg al wat last van mijn mijn linkerknie1 van al het dalen, maar wilde toch nog een laatste run doen. Dit keer de andere kant de vallei in. Een erg afwisselende loop, waarbij de heenweg een trail was met paadjes die tegen de berg geplakt leken en de terugweg 100% asfalt was (en vlakker). Ook nu was het weer 30+, maar met twee softflasks water die ik bij de dorpspompen kon hervullen met koud water was het prima te doen.

Bij terugkomst in Nederland besloten in elk geval een week even niet te rennen om mijn knie wat rust te geven. Dat ging goed tot ik ging beachvolleyballen met m'n team. Tijdens het spelen viel het nog mee, maar achteraf deed het f*cking veel pijn. Dus nu gedwongen rust tot de pijn helemaal weg is (ik hoop op twee weken). Tot die tijd wandelen en fietsen. Het is niet anders. :|

1. Een tijd geleden is vastgesteld dat het kraakbeen in mijn knie versleten is. Leeftijd en zo....

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LauryanF
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-04 15:16
Over die Putten social run; Amersfoort (Vathorst) represent hier. Lijkt me ook leuk om een keertje wat namen bij gezichten te hebben, ook al ben ik niet de meest actieve poster.

Having said that: gestaag bezig met het marathon schema in voorbereiding op Amsterdam.
Ups en downs maar vooralsnog blessurevrij en in staat de toenemende kilometers te verteren.

Ik blijf me nog wel afvragen wat een mooie pace gaat zijn voor de eerste marathon. Trenara stelt me nu een compleet andere doel pace voor dan mijn Coros app me voorschotelt (met als verschil dat Coros naar nu kijkt en Trenara naar wat haalbaar zou moeten zijn in oktober, rekening houdend met de nog geplande trainingen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
Gisteren een heuvel opgelopen in de Provence, op bospaadjes. Eerst 5 km naar boven, dan 5 km naar beneden.
Het plan was dat morgen nog eens te doen, maar het gaat de komende twee dagen hevig onweren, bliksemen, regenen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:38
LauryanF schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:49:
Over die Putten social run; Amersfoort (Vathorst) represent hier. Lijkt me ook leuk om een keertje wat namen bij gezichten te hebben, ook al ben ik niet de meest actieve poster.

Having said that: gestaag bezig met het marathon schema in voorbereiding op Amsterdam.
Ups en downs maar vooralsnog blessurevrij en in staat de toenemende kilometers te verteren.

Ik blijf me nog wel afvragen wat een mooie pace gaat zijn voor de eerste marathon. Trenara stelt me nu een compleet andere doel pace voor dan mijn Coros app me voorschotelt (met als verschil dat Coros naar nu kijkt en Trenara naar wat haalbaar zou moeten zijn in oktober, rekening houdend met de nog geplande trainingen.
Hey wat leuk! Ook Vathorster hier en ook aan het trainen voor de A'dam Marathon. Putten social run? Ik ga eens even scrollen en kijken of dat ook in mijn agenda past :)

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

Dan ben ik de vreemde eend in de bijt denk ik hier.. Woon ook in Vathorst maar die marathon in Amsterdam gaat voor mij niet gebeuren :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik woon niet in Vathorst maar ga wel de
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
marathon van Amsterdam lopen.
2 maanden later wel een marathon:).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
Deze niet-vathorster is present op de halve in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:16

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Veel Amersfoorters hier, ik woon zelf naast vathorst (Hooglanderveen) en ga ook de hele van Amsterdam lopen. Wordt mijn eerste marathon en uitlopen is het belangrijkst, maar onder de 4 uur zou mooi zijn.
@LauryanF wat voor pace krijg je voorgeschoteld?

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauryanF
Voor mij is uitlopen ook het hoofddoel (want eerste marathon). Alles onder de vier uur zou erg mooi zijn.

Trenara ‘voorspelt/verwacht’ een tijd van 3u19, daar zijn de paces in training nu op afgestemd.
Coros Evilabs voorspelt nu 4u25 als ik hem vandaag zou moeten lopen, obv de afgelopen trainingsdata (mijn data zit in het Coros ecosysteem vanaf midden juni).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
LauryanF schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 08:14:
Voor mij is uitlopen ook het hoofddoel (want eerste marathon). Alles onder de vier uur zou erg mooi zijn.

Trenara ‘voorspelt/verwacht’ een tijd van 3u19, daar zijn de paces in training nu op afgestemd.
Coros Evilabs voorspelt nu 4u25 als ik hem vandaag zou moeten lopen, obv de afgelopen trainingsdata (mijn data zit in het Coros ecosysteem vanaf midden juni).
een uur verschil, 1 van de 2 zit er zeker heel erg naast :P Heb je al een halve marathon gedaan of een 30K?

Als je voor sub 3:30 kunt gaan voor je eerste, zou ik me over het uitlopen geen zorgen maken, behoudens 'freak accidents' natuurlijk

@Roozzz @Fraggert is het idee conform de social ride van de twee wielige mensen? Dus een serie neerzetten? Dat zou wel een heel gave zijn eigenlijk: 'nerds in the mud run' :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
@polthemol zou vet zijn, ik kreeg gelijk ideeen over een Utrechtse Heuvelrug ultra van station naar station zodat iedereen een afstand naar eigen smaak kan meelopen :)
Heb nog een paar gpx'en van een paar jaar terug, de complete route loopt van Bussum naar Rhenen met diverse etappes van zo'n 20km. Totale afstand geloof ik 100km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
hier in omgeving heuvelland is zoiets ook wel te verzinnen, veel mooie paadjes te vinden, op de brunsummerhei alleen al :D Zou dit uberpositieve topic nog veel meer good vibes geven (als dat mogelijk is :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LauryanF
polthemol schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 08:27:
[...]
een uur verschil, 1 van de 2 zit er zeker heel erg naast :P Heb je al een halve marathon gedaan of een 30K?
Eens. Zit wel een verschil van 2 maanden in. Ik houd zelf voor nu maar aan dat het wel in het midden zal liggen en ik ergens tussen de 3:30 en 3:45 zal uitkomen.

Heb sinds november vorig jaar bijna elke maand wel een keer een HM gelopen als rustige duurloop.
Dit jaar in totaal nu op 1200km, met nu 200+ in de afgelopen maand en komende maanden.

Strava

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:17
Afgelopen zaterdag bij de Sierre-Zinal trail in Zwitserland geweest. Te zwaar en technisch voor mij :+ , maar mijn broer heeft wel meegedaan. Deze trail is onderdeel van de Golden Trail World Series en de wereldtop doet dan ook mee. Vorig jaar is Nienke Brinkman hier nog 2e geworden, maar die deed dit jaar niet mee, omdat ze de marathon op het EK atletiek heeft gelopen eerder deze week (bronzen plak).

De Sierre-Zinal is wel de ‘Wimbledon’ of ‘New York Marathon’ onder de mountain trail running races. 31km met 2200m stijging en 1100m daling, van Sierre naar Zinal. Mijn broer deed er uiteindelijk 4 uur en 17 minuten over en werd hiermee 27e in zijn categorie bij de wedstrijd atleten. Het was zijn zwaarste race ooit met name door de hoogtemeters in het eerste deel en door de lastige afdaling dit jaar vanwege de droogte (veel stof en los zand, dus veel ‘glijen’). Erg trots op mijn grote broer. :Y
https://www.sierre-zinal.com/en/race-profile-70.html
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5mT4TwRVfeHKxjfrs4X3n9rNNdI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3Eg8jDQwL15RsHeAIEUzG6g9.png?f=fotoalbum_large

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

polthemol schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 09:46:
hier in omgeving heuvelland is zoiets ook wel te verzinnen, veel mooie paadjes te vinden, op de brunsummerhei alleen al :D Zou dit uberpositieve topic nog veel meer good vibes geven (als dat mogelijk is :P )
Ik ben benieuwd.. Laat ik me nou net ingeschreven hebben voor de Alfa Bear Trail 13 november.

https://www.bearsports.nl/events/alfa-bear-trail/

Mooi doel om naar toe te werken de aankomende maanden. Nu al zin in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
@sebasd heb daar vorig jaar de 24k gelopen, erg gaaf. Daarna lekker genieten van een Alfa biertje 8) mooi vooruitzicht!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@TheOmen welkom terug hier :)
LauryanF schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:49:
Leuk d:)b

Nog een lokale loper, Putten kwam ter sprake omdat ik daar regelmatig loop. Zelf woon ik nét boven Amersfoort dus een loopje ergens anders is geen probleem, zolang het geen hele wereldreis gaat worden [/kuch]@polthemol [/kuch] :P ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:26
Oke, ik kreeg van de week een waarschuwing van Trenara, dat het resultaat van mijn training niet helemaal overeenkomt met wat het schema voorschrijft. Dus dat ik tijdens de trainingen wat rustiger aan moet doen.

Ik kam me niet echt voorstellen dat het over de recente trainingen gaat want die gaan allemaal wel redelijk volgens de planning. Al had ik er gisteren eentje waar ik gewoon weg niet lekker in het tempo kwam.

Maar dat weten we dan ook weer. Voor nu ben ik blij met de trainingen die ik krijg en ik raak er redelijk aan gewent om af en toe wat verder te pushen dan ik zelf zou doen. Dus ik heb qua hardlopen niet te klagen.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:02
Vanavond liep ik een piramide-loop. Geen idee of meer mensen hier die weleens doen. Ik vind het altijd wel een vermakelijke evenals pittige training.

Nog een paar weken voor mij tot aan de 30 van Amsterdam Noord. Spanning begint toch wel een beetje te stijgen omdat ik een dergelijke afstand nooit eerder liep. Max voor mij staat nu op 25km.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Totrail schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 20:58:
Vanavond liep ik een piramide-loop. Geen idee of meer mensen hier die weleens doen. Ik vind het altijd wel een vermakelijke evenals pittige training.

Nog een paar weken voor mij tot aan de 30 van Amsterdam Noord. Spanning begint toch wel een beetje te stijgen omdat ik een dergelijke afstand nooit eerder liep. Max voor mij staat nu op 25km.
Komt vast goed, als je die eerste 25km jezelf niet helemaal kapot laat gaan, dan doet het wedstrijdelement en publiek de rest :)

Wat loop je op de 25? En hoe eindig je dan, gestrekt voor je voordeur aan een zuurstoffles terwijl je langzaam weer wat kleur krijgt in je grijs weggetrokken postzegel of is het deur open, douchen en nog een hoop praatjes? :P

Edit;

ik zie je in de OP staan met een Halve Marathon op 1:38, en nu loop je max 25…..dan ga je die 30km als LLD wel wegtikken, blijft ff de vraag hoe lang je dan onderweg bent maar uitlopen lijkt mij geen probleem :)

Misdchien wel even kijken voor wat eten (van die gel dingen of een flacon met opgeloste electrlyten) richting de laatste 5 km? Kun je nog mooi even mee oefenen de aankomende tijd.

[ Voor 19% gewijzigd door Fraggert op 17-08-2022 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:02
Fraggert schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 22:31:
[...]

Komt vast goed, als je die eerste 25km jezelf niet helemaal kapot laat gaan, dan doet het wedstrijdelement en publiek de rest :)

Wat loop je op de 25? En hoe eindig je dan, gestrekt voor je voordeur aan een zuurstoffles terwijl je langzaam weer wat kleur krijgt in je grijs weggetrokken postzegel of is het deur open, douchen en nog een hoop praatjes? :P

Edit;

ik zie je in de OP staan met een Halve Marathon op 1:38, en nu loop je max 25…..dan ga je die 30km als LLD wel wegtikken, blijft ff de vraag hoe lang je dan onderweg bent maar uitlopen lijkt mij geen probleem :)

Misdchien wel even kijken voor wat eten (van die gel dingen of een flacon met opgeloste electrlyten) richting de laatste 5 km? Kun je nog mooi even mee oefenen de aankomende tijd.
De 25km ging in 1:57 (was tijdens de Midwinter marathon/Asselronde). Gelletjes train ik inderdaad wel mee, dus dat komt goed.
Hoe ik dan over de streep kom? Nooit helemaal gestrekt eerlijk gezegd. Ben niet zo goed in hele aal stuk gaan, loop altijd met enige reserve/controle.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tim_W
Zo lang je niet te hard van start gaat loop je die 5km extra ook wel hoor @Totrail , zeker in een wedstrijd.

Je kunt aankomend weekend natuurlijk ook nog een rustig duurloopje doen zeg 26/27km. Dan laatste weekje rustig aan wat taperen en dan gaat 4 September geen probleem voor je zijn. :)

Strava Garmin 265

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:57
Totrail schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 20:58:
Die heb ik ook op de planning staan. Ter voorbereiding op de hele, eind oktober in Nice. Ik heb nog geen specifiek plan. Over de afstand maak ik me geen zorgen, maar het tempo is wel nog lastig in te schatten.

Bovendien gaat het om een betere invulling van gel-gebruik. Dat ging in Rotterdam niet helemaal goed.
Ik had er destijds speciaal Maurten gels voor in huis gehaald, maar omdat die zo duur zijn had ik die in de voorbereiding amper getest. 🙄

Deze keer maar wat goedkopere gels en wel meer tijd nemen om eraan te wennen.

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@sander_g kan dat spul zo slecht vallen joh? of is het meer een kwestie dat je op de timing van innemen moet letten om er baat van te hebben?

ik bestel vanavond nog even wat gels, (en een potje van die elektrolytenpoeder) voor die N70 trail dat is geen 100K monstertocht maar zal voor mij nog wel een knappe inspanning worden als beginnende loper.
Totrail schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 23:01:
[...]

De 25km ging in 1:57 (was tijdens de Midwinter marathon/Asselronde). Gelletjes train ik inderdaad wel mee, dus dat komt goed.
Hoe ik dan over de streep kom? Nooit helemaal gestrekt eerlijk gezegd. Ben niet zo goed in hele aal stuk gaan, loop altijd met enige reserve/controle.
wat mij betreft klinkt dat als uitlopen door je d:)b

ik snap je "plankenkoorts"........diverse omstandigheden kunnen een rol spelen maar als je, zoals @Tim_W ook al tipt, nog een lange loop doet van zeg 27km dan weet je in elk geval hoe dat aanvoelt.
Daarna niet te gek maken voor de wedstrijddag maar wel lekker blijven lopen om de boel los, en je koppie erbij, te houden.

27 is minder dan 10% bovenop je 25 die je redelijk comfortabel loopt.

van 27 naar 30 is dan weer iets meer dan 10% maar dan zit je wel in een wedstrijd met bijbehorende motivatie en je bent ook nog eens een geoefende (misschien zelfs doorgewinterde) loper.

Je bent altijd uit harder hout gesneden dan jezelf soms denkt d:)b

[ Voor 14% gewijzigd door Fraggert op 18-08-2022 07:50 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Voor wie geïnteresseerd is hoe een hardloop topcoach, voormalig bondscoach tot 1/1-2022, Grete Koens, een eigen keuze maakt om haar eigen route met haar topsporters (m/v) sinds kort uit te stippelen met haar eigen team Valley Running Team in Ede.
Beluister haar verhaal: Ze was 2 augustus te gast bij het NPO 1 radioprogramma Langs de Lijn, vanaf 37 minuten geïnterviewd door Tom van 't Hek.
https://www.hardloopnieuw...ur-als-zelfstandig-coach/
Een uitdagende keuze voor haar en haar atleten die mee gegaan zijn!

Ik vond het een voorrecht om 6 jaar bij haar als master in de wedstrijdgroep te mogen/kunnen trainen, deels door haar gecoacht te worden, net voordat ze naar de Atletiekunie ging en opklom tot bondscoach. Ik heb heel erg veel van haar geleerd, qua trainingsopbouw/-aanpak/-uitvoering, mentaal, wedstrijdstrategie. Haar transparantie in aanpak vond ik inspirerend, mooi, leerzaam. Praktisch voorbeeld de laatste weken weer erg actueel: Echt niet of niet hard trainen als het niet kan (hitte golf en smog ozon/stikstofoxides) omdat je meer afbreekt dan opbouwt.
En kon daarmee als master met 7x trainen (5x lopen, 2x kracht (thuis doen op haar krachtschema)) mijn eigen top (op mijn 48-49e pas..) realiseren nadat ik pas op mijn 39e als recreant begon en op mijn 43e bij haar ben gaan trainen.

Meer over haar op https://gretekoens.nl/ en de social media.
Wie liever haar verhaal leest dan luistert: https://hardloopnetwerk.n...er-van-de-mila-te-worden/

[ Voor 7% gewijzigd door route99 op 18-08-2022 08:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Fraggert schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 07:45:
@sander_g kan dat spul zo slecht vallen joh? of is het meer een kwestie dat je op de timing van innemen moet letten om er baat van te hebben?
praktische punt zit je ook: een gel wegwerken terwijl je geen zin hebt je tempo te laten zakken :) Dus dat spul wegslikken als je ook naar adem aan het happen bent, het is een kunst.

Daarbij kun je het minder goed verdragen soms. Ik gebruik ze zelden in ieder geval, heb moeite het omlaag te krijgen, het plakt, is niet lekker.
ik bestel vanavond nog even wat gels, (en een potje van die elektrolytenpoeder) voor die N70 trail dat is geen 100K monstertocht maar zal voor mij nog wel een knappe inspanning worden als beginnende loper.
Wat winegums haal je ook al veel uit. Ik gok dat je op die afstand ook een verzorgingspost gaat hebben halfweg, afhankelijk van wat ze daar hebben, ga je niet persé gels of elektrolyten nodig hebben, dat geld kun je je uitsparen met wat mats ;)

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:57
Fraggert schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 07:45:
Bij mij viel het inderdaad slecht. In Leiden, vorig jaar oktober, had ik er weinig moeite mee. Dezelfde gels waren het. Maar toen had ik er vooraf ook wat beter mee geoefend. Dus voor Rotterdam dacht ik dat mijn maag er wel aan gewend zou zijn. Dat viel dus tegen. Deze gels zijn wat vaster van structuur, minder vloeibaar dus. Het leek wel alsof ze halverwege mijn slokdarm bleven steken. Lastig wegslikken dus. Na 3 gels gaf ik het maar op, ik kreeg ze niet meer weg. Maar dat betekende wel dat er (te) weinig aanvulling was van verbruikte energie. Waardoor ik de laatste 10 km met hele zware benen moest afmaken.

Voor de komende marathon zet ik in op Hammer. Misschien dat elke gel, van goedkoop tot duur, wel goed kan zijn, mits je je maag er vooraf maar goed aan laat wennen. Sommigen hebben wellicht een maag die alles kan verteren, maar daar hoor ik helaas niet bij. Een marathon zonder gels zou op zich ook wel kunnen, maar dan valt een tempo van < 4:30/km niet vol te houden.

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tim_W
Gels nemen is heel persoonlijk @Fraggert en is iets wat je zal moeten testen in een training, zeker niet op gokken en pas proberen tijdens een wedstrijd.

Maurten staat er om bekend makkelijk verdraagzaam te zijn voor de meeste mensen, maar kost wel behoorlijk wat, dus je zal voor jezelf moeten bepalen of je het dat waard vindt. Ik heb Maurten vorig jaar gebruikt tijdens een marathon en dat is me prima bevallen. Daarvoor tijdens mijn duurlopen uiteraard ook al zonder problemen getest. Ook gels van Vifit geprobeerd welke bij mij ook prima waren, maar had uiteindelijk toch net wat meer vertrouwen in Maurten. Veel vd profs lopen er tenslotte ook mee. :P

Qua timing geeft Maurten voorbeelden op hun website voor diverse verschillende afstanden.

[ Voor 9% gewijzigd door Tim_W op 18-08-2022 08:47 ]

Strava Garmin 265

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Ik gebruik de SiS Go gelletjes. Bevallen prima (en zijn wat goedkoper).

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Thanks @Niku :) daar had ik ook de drankpoeders al van gezien.
polthemol schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 08:29:
[...]

praktische punt zit je ook: een gel wegwerken terwijl je geen zin hebt je tempo te laten zakken :) Dus dat spul wegslikken als je ook naar adem aan het happen bent, het is een kunst.

Daarbij kun je het minder goed verdragen soms. Ik gebruik ze zelden in ieder geval, heb moeite het omlaag te krijgen, het plakt, is niet lekker.

[...]

Wat winegums haal je ook al veel uit. Ik gok dat je op die afstand ook een verzorgingspost gaat hebben halfweg, afhankelijk van wat ze daar hebben, ga je niet persé gels of elektrolyten nodig hebben, dat geld kun je je uitsparen met wat mats ;)
Thanks :) ik loop slechts de 14km, dus 1 rondje van de N70trail, ik zal even checken hoe het zit met de posts. Mijn trailvest heb ik sowieso bij me dus water heb ik voldoende.

Water drinken op tempo is geen probleem gebleken, met mijn flasks in de ADV Skin 5 ging dat prima, de laatste keer dat ik bij een drinkpost een beker pakte toe goot ik de helft mijn longen in :+

Snoep probeer ik eigenlijk zo veel mogelijk te vermijden, niet alleen omdat ik vegetarisch ben (veel bevat dierlijke producten) maar ook omdat snoepen voor mij een zwakke plek is.

[ Voor 3% gewijzigd door Fraggert op 18-08-2022 09:11 ]

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Tim_W schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 08:44:
Gels nemen is heel persoonlijk @Fraggert en is iets wat je zal moeten testen in een training, zeker niet op gokken en pas proberen tijdens een wedstrijd.

Maurten staat er om bekend makkelijk verdraagzaam te zijn voor de meeste mensen, maar kost wel behoorlijk wat, dus je zal voor jezelf moeten bepalen of je het dat waard vindt. Ik heb Maurten vorig jaar gebruikt tijdens een marathon en dat is me prima bevallen. Daarvoor tijdens mijn duurlopen uiteraard ook al zonder problemen getest. Ook gels van Vifit geprobeerd welke bij mij ook prima waren, maar had uiteindelijk toch net wat meer vertrouwen in Maurten. Veel vd profs lopen er tenslotte ook mee. :P

Qua timing geeft Maurten voorbeelden op hun website voor diverse verschillende afstanden.
ik heb niet veel tijd, dus ik kijk even of ik het anders kan ddoen met nootjes ofzo, is dat een goed alternatief? zakje amandelen ofzo in mijn vest. Al stop ik het maar als placebo in mijn giechel

" Trailmix" .....dat spul heet niet voor niets zo, medunkt :+

Bedankt voor die link, dat is erg behulpzaam d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
polthemol schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 08:29:
Ik krijg winegums juist helemaal niet weg tijdens het lopen. Heb 't weleens geprobeerd bij een trail, maar ik vond het echt niet te doen. Met gelletjes heb ik juist helemaal geen moeite.
Heb zelf prima ervaring met de gels van SiS en van de Decathlon. Maurten is me echt veel te duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
InZane schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:11:
[...]

Ik krijg winegums juist helemaal niet weg tijdens het lopen. Heb 't weleens geprobeerd bij een trail, maar ik vond het echt niet te doen. Met gelletjes heb ik juist helemaal geen moeite.
Heb zelf prima ervaring met de gels van SiS en van de Decathlon. Maurten is me echt veel te duur.
dat is ook per persoon verschillend I guess. Ik kan normaal 'ohne ende' stukjes fruit en winegums blijven wegduwen, maar gels is een brug te ver. De Maurten sportdrank is ook een 'liever nietje', maar misschien is dat ook een verschil qua wat je doet. Bij de 24 uurs oefende ik om te shuffelen in een 6:30 - 7:00 pace terwijl ik een bak pasta naar binnen duwde, ik moet er niet aan denken die lading calorieeen naar binnen te moeten schuiven met gels :X

@Fraggert voor vegan/vegetarisch kun je Mulebar overwegen. Ze hebben fruitpulps aangevuld met 'sportmeuk' die redelijk goed te pruimen zijn. De budgetoptie: bij de babyvoeding zakjes fruitpulp pakken :) Erg lekker, relatief goedkoop en zit ook redelijk genoeg in om wat op te hobbelen

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

InZane schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:11:
[...]

ik was met mijn krachttraining (vroegah) was wel wat gewend qua pillen (nee, niks geks verders)......vooral sommige lactalbumine (eiwit) pillen waren echt groot en droog maar nooit problemen mee gehad.

Een winegum stort ik moeiteloos in zijn geheel naar beneden _O-
polthemol schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:18:
@Fraggert voor vegan/vegetarisch kun je Mulebar overwegen. Ze hebben fruitpulps aangevuld met 'sportmeuk' die redelijk goed te pruimen zijn. De budgetoptie: bij de babyvoeding zakjes fruitpulp pakken :) Erg lekker, relatief goedkoop en zit ook redelijk genoeg in om wat op te hobbelen
Ik ben geen hardline vegan.........ik eet 99% vegetarisch.......ook niet vanuit een " wakkerdier-" perspectief. Ik denk dat (teveel) dierlijke producten niet goed voor je lichaam zijn.

Niet bedoelt als discussie aanzwengelaar overigens, alleen even mijn uitgangspunten verduidelijken. :)

Een niet vegan of vegetarisch gelletje voor hardlopen stuit bij mij niet op bezwaren. :)

Mijn maag is gelukkig zeer vergevingsgezind.....als vegetariër laat ik me een enkele keer in het jaar gaan als ik uit eten ben......dan bestel ik een lekker stukje vlees..... of tijdens een zomers klusweekendje bij een maatje ga ik los op de BBQ.......maar buiten een onrustige nacht met een volle pens gebeurt er niks :P

Snoep is echt een achilleshiel van mij, dan ga ik vreten........zak drop open = zak drop leeg.

[ Voor 30% gewijzigd door Fraggert op 18-08-2022 09:27 ]

Pagina: 1 ... 190 ... 392 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.