Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:29

Secsytime

Automagisch

Niku schreef op maandag 25 juli 2022 @ 20:28:
Heeft er iemand een tip voor een korte tight/sportonderbroek met een zak? Ik heb deze: https://www.underarmour.n...BEgJvWfD_BwE&gclsrc=aw.ds maar die vind ik net niet lekker zitten.

Edit: ik ken de Fusion, maar wil even inventariseren of er meer geschikt spul is. Normaliter draag ik met veel plezier Nike, maar daar kan ik niet echt iets met een zakje van vinden.
Ik heb tights van Tracksmith, bevallen heel erg goed. :)

Afbeeldingslocatie: https://www.datocms-assets.com/24486/1615376893-tsspring21010497.jpg?auto=format,compress&crop=faces&dpr=2&fit=crop&h=512&w=768

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-09 11:58
Ahhh, nou snap ik je nickname ook!

Ik heb geen signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Appie76 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 20:42:
Ahhh, nou snap ik je nickname ook!
Saaie zwarte tight is niet voor mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:17
Fusion :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:59
Net trouwens een eerste rondje op de reebok floatride energy v4 gelopen die eerder in dit topic als tip voorbij kwamen :)

Denk een ok schoentje wel (voelde nog niet heel soepel allemaal maar kan ook nog een kwestie van nog steeds herstellen zijn natuurlijk).

Zie me er nog geen al te grote grote afstanden oplopen maar voor alles tot de 10-15km wel prima gok ik en voor die 45 euro uiteindelijk een prima deal. Dus nogmaals dank daarvoor!

Wat dat betreft eigenlijk toch zonde om alleen maar nieuwe modellen a 120-170 euro te kopen, helemaal voor de rustige loopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09 13:13

Niku

Alagaesii

m0ridin schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:04:
Net trouwens een eerste rondje op de reebok floatride energy v4 gelopen die eerder in dit topic als tip voorbij kwamen :)

Denk een ok schoentje wel (voelde nog niet heel soepel allemaal maar kan ook nog een kwestie van nog steeds herstellen zijn natuurlijk).

Zie me er nog geen al te grote grote afstanden oplopen maar voor alles tot de 10-15km wel prima gok ik en voor die 45 euro uiteindelijk een prima deal. Dus nogmaals dank daarvoor!

Wat dat betreft eigenlijk toch zonde om alleen maar nieuwe modellen a 120-170 euro te kopen, helemaal voor de rustige loopjes.
Ik vond de FFE2 echt top (ook prima voor 20+ kilometer), maar lees op verschillende plekken dat de FFE4 meer naar een sneaker dan naar een hardloopschoen geëvalueerd is. Hoe ervaar jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Als we het dan toch over goedkopere hardschoenen hebben, op amazon.nl de nike air zoom pegasus 38 in maat 43 voor €53,95 https://www.amazon.nl/Her...ps%2C77&sr=8-1&th=1&psc=1

Niet op voorraad, wel te bestellen (credits naar pepper voor de aanbieding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Niku schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:45:
[...]

Ik vond de FFE2 echt top (ook prima voor 20+ kilometer), maar lees op verschillende plekken dat de FFE4 meer naar een sneaker dan naar een hardloopschoen geëvalueerd is. Hoe ervaar jij dat?
Hmmm, ik weet niet wat daar precies mee bedoeld wordt...

Maar het voelt als een hele basic schoen, niet heel veel demping en vrij simpel afgewerkt. Allemaal niet perse slecht of fout, maar kan misschien qua gevoel wat aanduiden? Maar again, dit was mijn 2e loopje sinds mijn ultra vorig weekend dus alles wat ik nu voel hoeft niet perse aan de scheon te liggen.

Heb trouwens ook de FFE2, die vind/vond ik ook erg prettig lopen (had die eigenlijk beter een (half) maatje kleiner kunnen bestellen alleen) en dat gevoel heb ik nog niet helemaal bij deze FFE4. Hopelijk de komende tijd als ik zelf gewoon weer helemaal soepel en hersteld ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Lopers in de zaal met ervaringen met de Saucony Tempus? Heb bijna spijt dat ik recent nog de Guide 15 heb aangeschaft en deze toen over het hoofd heb gezien :/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:20

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Er zijn van die dagen…… |:(

Eerst een klusje dakgoot en regenpijp die de mist in ging ondanks 2 tripjes bouwmarkt 8)7 …….dus maar even ademhalen, tot 6 miljard tellen en weer Zen worden, klusje even ingekort…opnieuw verlijmd en morgen maar verder mee :P

toch nog met een restje chagrijn mijn mail gechecked wachtend op mijn nieuwe Xodus Ultra’s want vandaag kon ik mooi een (L)DL pakken als maiden flight op de Xodus Ultra’s………..nog geen spoor van mijn pakketje helaas, jammer
-O-

Mijn nieuwe heggeschaar lag al wel klaar :+

Toch even naar het bos om even mijn kop leeg te rennen, Peregrines aan en op naar Putten.

Rondje van 12,51km @ 1h:22m:44s……150bpm gemiddeld en tussen de 158 en 166 stappen/minuut……lekker weer wat spechten zien rondvliegen.

2 x gestopt……..1ste keer om een boxer pupje te aaien….de 2de keer om een grote lieve Leonberger (die hebben we zelf ook gehad <3 ) te knuffelen.
Buiten het feit dat ik daar blij van wordt kan ik meteen oefenen met stoppen en starten tijdens een run. Daar heb ik een hekel aan maar langzaamaan leer ik mijn lijf aan dat dat geen belemmering hoeft te zijn, handig straks met wedstrijden ofzo…..drinkpauzes…….obstakels…..wat dan ook.

Bij de auto aangekomen…horloge syncen……ow…..mijn nieuwe schoenen liggen ineens op het pakketpunt |:( |:( |:(

Naar huis, banaan, kop koffie onder de douche en op naar het pakketpunt. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jcjHxKCPTcWf94VnCQQQ8OWR39o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oDOUE2qXQANlvqWFdJ38ARLO.jpg?f=fotoalbum_large

Links……..Ride 15
Rechts……Endorphin Speed 2
Onder…….Peregrine 12
Boven…….Xodus Ultra

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dbgx1FqH16gsaoCCbdYcYyU6g40=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fNuTNvTvdLoJoVK3HKHkiX6W.jpg?f=fotoalbum_large

Xodus Ultra < > Peregrine 12

@Rudedadude mijn loopverslagje hou je nog even te goed, maar ik heb ze in handen en aan mijn voeten gehad…….bestel ze maar gerust hoor :+ _/-\o_
Vertrouwde Saucony fit en afwerking, fijne materialen en ze voelen heerlijk.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Owja……ik was al 10 minuten onderweg naar het bos……toen ik terug kon voor mijn Forerunner…….die nog in de kast lag |:( |:( |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Fraggert op 26-07-2022 18:54 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Maar…..om nog even vrolijk af te sluiten :)

Ik besef me dat ik tijdens mijn couch-2-5k de wens had om in elk geval een goede basisconditie te behalen, nog voor het hardloopvirus me echt te pakken had.

Een basisconditie waarbij ik in elk geval 10km kon hardlopen. Dat zou toch mooi zijn, ik ben uit ‘77 en kruip dus langzaam richting de 50 en zie een hoop ongezonde toestanden om mij heen.

Niet alleen haal ik die 10K nu gewoon redelijk makkelijk……ik heb er gewoon dik plezier in en het doet me onwijs goed, mentaal én fysiek :)

Wat een tophobby d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Gaargod schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 16:17:
Lopers in de zaal met ervaringen met de Saucony Tempus? Heb bijna spijt dat ik recent nog de Guide 15 heb aangeschaft en deze toen over het hoofd heb gezien :/
De zoekfunctie is je helaas niet gunstig gezind -O-

https://gathering.tweaker...%5B%5D=133&keyword=Tempus

Dit is door het hele sportforum alles helaas.

Hopelijk zijn er nog incognito Tempus-lopers die je vraag zien. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:03
Gaargod schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 16:17:
Yes sir. Door de eigenaar van de plaatselijke Lopers Company (en tevens de trainer die mijn schema's maakt) aangeprezen als echt een schoen voor mij.

Zelf groot fan van de Endorphin Speed. De Tempus is net de Speed maar dan stabieler en dempender (en dus meer geschikt voor de langere duurlopen)

Zelf nog niet veel kilometers (23 tot nu toe) op gemaakt (schema begint zaterdag weer naar aanloop van de Frankfurt marathon). Voor mij zijn ze prima geschikt voor de (tempo) duurlopen. Gebruikte daarvoor de Endorphin Shift voor maar daar heb ik een haat/liefde verhouding mee. Ik ruil deze daarom graag in voor de Tempus.

[ Voor 25% gewijzigd door Roadman op 27-07-2022 07:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
Thanks @Roadman, je bevestigt precies wat ik dacht. Vandaar ook mijn 'spijt' dat ik deze schoen over het hoofd heb gezien. Het had een perfecte vervanger geweest voor mijn Saucony Hurricane 23. De Guide 15 valt me iets tegen, de maatvoering is wat krapper dan de Guide 13 die ik nog had (en inmiddels verslijt als casual schoen) en ze zijn iets zompiger hoewel ik er wel meer aan begin te wennen.

Inmiddels dit jaar m'n centjes al uitgegeven aan 2 paar 'net niet' schoenen, de On Cloudultra en de Saucony Guide 15. Maar snel oplopen en dan einde jaar de Xodus Ultra en de Tempus in een mogelijke aanbieding scoren :> . Loop de afgelopen weken zonder problemen weer ruim boven de 50k per week dus dat gaat de goede kant op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Voor de snelle beslissers, de Vaporfly Next% 2 is voor € 160 in de aanbieding.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-09 13:20

Dazzler2120

FP ProMod
Ook interessant voor de koopjesjagers; Saucony staat op Zalando Lounge met een aantal schoenen
https://www.zalando-lounge.nl/campaigns/ZZO1WYA/1

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m0ridin
Oh noes, ik kom er nu achter dat de 955 ook een 'execution score' toont na een voltooing van een training :P

(Execution score is simpelweg het aantal werkelijke minuten in bepaalde zones gedeeld door aantal doelminuten in bepaalde zones). Ik ga vaak toch wat te hard met trainingen, maar kon dat aardig negeren. Nu krijg je het gewoon in je gezicht gesmeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:38
Secsytime schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:33:
Voor de snelle beslissers, de Vaporfly Next% 2 is voor € 160 in de aanbieding.
hij staat er gewoon voor 198 alleen in de zwart paarse kleur nu? of was hij eerst goedkoper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Crysania schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 15:20:
[...]

hij staat er gewoon voor 198 alleen in de zwart paarse kleur nu? of was hij eerst goedkoper?
+10% korting door de code te gebruiken die in de header staat ;)
+10% korting door member te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:38
Secsytime schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 15:29:
[...]

+10% korting door de code te gebruiken die in de header staat ;)
+10% korting door member te zijn ;)
ah Check..

ik ben zelf beetje aan het kijken naar een nieuwe schoen met carbon plate die ik voor training kan gebruiken. (ik loop maar paar keer per jaar een wedstrijdje, ook voor de fun) Ik loop nu op Endorphin Speed & pegasus welke beide prima bevallen maar zou er liefst een iets snellere schoen bij willen. Doel om te lopen is voornamelijk 21k / 10k rondjes op een tempo tussen de 4:30 per km en 5:00 per km.

Van de Nike branding wordt ik echter helemaal gek. je hebt (in volgorde van aanschaf prijs)

Nike Air Zoom Fly 4
Nike Air Zoom Tempo NEXT%
Nike ZoomX Vaporfly NEXT%
Nike Air Zoom Alphafly NEXT%

als ik zo kijk is de alphafly niets voor mij. Ik vind hem gewoon te duur en de durability schijnt ook niet zo heel hoog te zijn.

Van de overige 3 kun je met aardige aanbiedingen komen tot:
zoom fly -> 100 euro
tempo next% -> 125 euro
vaporfly -> 170 euro.

Ik neig meeste naar de tempo next%. iemand nog tips om juist voor een andere te gaan? durability wise? ga ik veel uit de vaporfly halen op dit tempo op een HM?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:22
Crysania schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 15:39:
[...]

ah Check..

ik ben zelf beetje aan het kijken naar een nieuwe schoen met carbon plate die ik voor training kan gebruiken. (ik loop maar paar keer per jaar een wedstrijdje, ook voor de fun) Ik loop nu op Endorphin Speed & pegasus welke beide prima bevallen maar zou er liefst een iets snellere schoen bij willen. Doel om te lopen is voornamelijk 21k / 10k rondjes op een tempo tussen de 4:30 per km en 5:00 per km.

Van de Nike branding wordt ik echter helemaal gek. je hebt (in volgorde van aanschaf prijs)

Nike Air Zoom Fly 4

als ik zo kijk is de alphafly niets voor mij. Ik vind hem gewoon te duur en de durability schijnt ook niet zo heel hoog te zijn.

zoom fly -> 100 euro
tempo next% -> 125 euro
vaporfly -> 170 euro.

Ik neig meeste naar de tempo next%. iemand nog tips om juist voor een andere te gaan? durability wise? ga ik veel uit de vaporfly halen op dit tempo op een HM?
Klopt, ze zijn leuk creatief bezig geweest met de namen. Zoom Fly is de trainingsschoen voor de Vaporfly, Tempo Next% voor de Alphafly. Daar komt het in het kort op neer. Natuurlijk lopen ze alle 4 alsnog verschillend, maar de Zoom Fly en Alphafly hebben van die airpods en wat meer schuim.

De Tempo Next% en Zoom Fly is niet echt sneller dan je Saucony Speeds verwacht ik. Een nieuwe schoen is leuk, maar als je iets sneller zoekt zou ik dat 'zonde' van je geld vinden. Komt vooral omdat de Speeds gewoon goede schoenen zijn.

Durability van dit soort schoenen valt ook allemaal wel mee, ze houden het prima een km of 500 vol (of langer zelfs), enige wat minder wordt is de plaat maar zelfs dat is slechts 1 of 2%.

Alphafly is gericht op lange afstanden zoals de marathon, maar zie genoeg er ook een halve marathon op lopen. Sommigen vinden ze namelijk prettiger lopen dan de Vaporfly. Andersom zijn er ook weer genoeg, dus dan zou je ze beide al uit moeten proberen. :)

Eerlijk gezegd komt de Vaporfly vooral tot z'n recht onder de 4m30s. Alsnog denk ik dat het wel de schoen is waar je het meest aan gaat hebben en je loopt er zomaar 15 seconden per kilometer sneller mee. De carbon plaat is wat stug, dus als je wat snelheid hebt 'dwingt' die je wat meer naar voren en dit te behouden. Daarbij komt een leuk psychologisch effect dat je zin hebt om sneller te lopen, de combi van schuim + carbonplaat, licht van gewicht, dat idee. Heb je een dikke wedstrijdschoen waar je wel wat jaren mee kunt.

Om het verhaal nog wat leuker te maken, je hebt ook nog de Nike Streakfly. Dit is een raceschoen gericht op korte afstanden á la 5 of 10. Hij is vooral lichter dan de Vaporfly. Zou ik ook niet voor gaan, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
Crysania schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 15:39:
[...]

ah Check..

Nike Air Zoom Fly 4

zoom fly -> 100 euro
tempo next% -> 125 euro
vaporfly -> 170 euro.

Zoals een week of 2 geleden hier al in het topic besproken: de Zoom Fly 4 was in bepaalde maten en kleuren bij Zalando te krijgen voor 64,-. Als je deze schien overweegt - of als deze prijs je over de streep trekt - zou je daar nog even kunnen kijken of je maar/kleur er voor die prijs nog is...

Ik heb geen signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Appie76 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:20:
[...]

Zoals een week of 2 geleden hier al in het topic besproken: de Zoom Fly 4 was in bepaalde maten en kleuren bij Zalando te krijgen voor 64,-. Als je deze schien overweegt - of als deze prijs je over de streep trekt - zou je daar nog even kunnen kijken of je maar/kleur er voor die prijs nog is...
Ik heb gretig gebruik gemaakt van die prijs om de Zoom Fly 4 te kopen. Vond het nog een vette kleur ook. Gisteren eerste rondje op gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
Same here, heb er vanmiddag in de lunchpauze een pr op de 5K mee gelopen!

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Ben benieuwd, ben er zelf van plan van het weekend op te gaan hobbelen... Even zien welke van de 2, zaterdag moet ik gaan intervallen en zondag een LDL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Voor mij gaat Zaterdag de laatste loop vóór de vakantie zijn. Ik ben wel benieuwd naar Sicilië straks. Had bekeken waar het hotel lag, en zag dat het rondom het hotel héél snel oploopt overal :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
Dazzler2120 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 15:25:
Voor mij gaat Zaterdag de laatste loop vóór de vakantie zijn. Ik ben wel benieuwd naar Sicilië straks. Had bekeken waar het hotel lag, en zag dat het rondom het hotel héél snel oploopt overal :+
Hey, word je ook weer sterker van! Qua temperatuur een beetje te doen daar?

Hoe dan ook, goeie vakantie alvast! Geniet ervan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
m0ridin schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 15:27:
[...]

Hey, word je ook weer sterker van! Qua temperatuur een beetje te doen daar?

Hoe dan ook, goeie vakantie alvast! Geniet ervan.
Het lijkt erop vanaf maandag de hele week 31 °C, met de ochtenden rond de 24 °C
Ofwel dat wordt gewoon op tijd opstaan en voor het ontbijt een loopje doen. De heuvels / bergen rustig doen. Wil wel kijken of ik een (korte) trail daar kan lopen, of dat dat nog té is voor mij :+

Hier nu al een aantal keer na het werk gelopen met temperaturen van rond de 28-32 °C, is warm maar met genoeg water is het wel te doen merk ik.
Daarbij heb ik op vakantie ook mijn nieuwe gadget binnen, moet de Coros Apex Pro daar even goed testen :9~

[ Voor 7% gewijzigd door Dazzler2120 op 28-07-2022 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-09 19:23
Dazzler2120 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 15:30:
[...]

Het lijkt erop vanaf maandag de hele week 31 °C, met de ochtenden rond de 24 °C
Ofwel dat wordt gewoon op tijd opstaan en voor het ontbijt een loopje doen. De heuvels / bergen rustig doen. Wil wel kijken of ik een (korte) trail daar kan lopen, of dat dat nog té is voor mij :+

Hier nu al een aantal keer na het werk gelopen met temperaturen van rond de 28-32 °C, is warm maar met genoeg water is het wel te doen merk ik.
Daarbij heb ik op vakantie ook mijn nieuwe gadget binnen, moet de Coros Apex Pro daar even goed testen :9~
Waar ga jenaartoe op Sicilië?
Ik ga over 4 weken (naar een dorpje naast Bagheria) en in de Marathon voorbereiding niet de handigste plek om 2 weken te zijn. Aan de andere kant beetje hoogtemeters maken is ook niet verkeerd. Pas het Garmin fullpotential trainingsplan voor die 2 weken wel aan. Heb ik erna nog een week of 6 tot de M in Eindhoven.

Hier ook de Zalando aanbieding gebruikt had nog 20 euro tegoedbon dus de zoom fly voor 45 euro is een mooie prijs om te proberen. Één interval van 10k opgelopen en ze bevallen wel. Ga ze dan ook beter inlopen na de vakantie op de camping in Drenthe en dan voor wat duurloopjes gebruiken. Zou deze schoen mits ze op een 30k bevallen een optie zijn om mijn 1e M te lopen? Hoop op uitlopen en wil er rond de 4 uur erover doen.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-09 13:26
Net mijn eerste loop sinds 2,5 week er weer op zitten. Viel niet tegen maar voelde na afloop toch wel die 45.000 stappen die ik afgelopen weekend elke dag op tomorrowland zette in mijn knieën. Zijn er hier meer mensen die naast het hardlopen ook nog goed festivallen zo nu en dan?

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@Crysania ….nike is echt een drama met die namen 8)7

@Niku @Appie76 @m0ridin benieuwd wat jullie mening is over de Zoom Fly 4, ook handig voor de gebruikers van de zoekfunctie d:)b
Nope……doom, death en black metal hier :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Dazzler2120 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 15:25:
Lekker joh, “beetje” heuvelwerk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
@frankv120 ja zeker hoor, Lowlands komt er eindelijk weer aan over paar weken! Meestal mijn recordweek in het jaar qua stappen :p
Verder Awakenings / 909 / Loveland dat soort werk.

Zie die festivallen als een soort low intensity time on feet training hehe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
xray79 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 16:57:
[...]

Waar ga jenaartoe op Sicilië?
Ik ga over 4 weken (naar een dorpje naast Bagheria) en in de Marathon voorbereiding niet de handigste plek om 2 weken te zijn. Aan de andere kant beetje hoogtemeters maken is ook niet verkeerd. Pas het Garmin fullpotential trainingsplan voor die 2 weken wel aan. Heb ik erna nog een week of 6 tot de M in Eindhoven.
Ah nice, wij gaan naar de oostkust, giardini naxos - voor zover ik kon zien een touristisch plaatsje dat bestaat uit hotels, hotels en nog meer hotels :+
Maar het ligt tegen de oostflank van de Etna aan, dus lekker dichtbij mooie wandelgebieden. Volgende week staat voor mij een interval training op de planning, ik ga dan denk ik wel de heuvels in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:24

polthemol

Moderator General Chat
Gaargod schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 22:44:
@frankv120 ja zeker hoor, Lowlands komt er eindelijk weer aan over paar weken! Meestal mijn recordweek in het jaar qua stappen :p

'shuffling' :P

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-09 14:53

ronalddus

Buffalo77

Gisteren zag ik nog een aanbieding voorbij komen voor als de dagen weer wat kouder gaan worden :)
Misschien hebben jullie hier iets aan.

Asics FINISH ADVANTAGE 3 hardloop legging 25.92EU betaald ipv de adviesprijs van 120EU (welke natuurlijk te hoog is)
https://nl.pepper.com/aan...3-hardloop-legging-244789

[ Voor 11% gewijzigd door ronalddus op 29-07-2022 10:41 ]

Buffalo77 | Pokemon Unite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-09 13:26
Gaargod schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 22:44:

Haha een training was het zeker, bijna 50.000 stappen per dag tellen wel aan.
Alleen de manier van leven op zo'n camping, ongezond eten, de hele dag zuipen en roken (ja ik weet het slecht) en de rest op het festival is natuurlijk wat minder voor de conditie.
Gelukkig viel de aanslag uiteindelijk dus nog mee, bijna tijd voor het volgende festival (Solar) O-)

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-09 19:23
Dazzler2120 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 08:04:
[...]

Ah nice, wij gaan naar de oostkust, giardini naxos - voor zover ik kon zien een touristisch plaatsje dat bestaat uit hotels, hotels en nog meer hotels :+
Maar het ligt tegen de oostflank van de Etna aan, dus lekker dichtbij mooie wandelgebieden. Volgende week staat voor mij een interval training op de planning, ik ga dan denk ik wel de heuvels in :)
Erg mooi gebied daar maar dat geldt voor heel het eiland :P
Intervallen kunnen prima vervangen worden door heuvels. Ga ik bij ons huis ook doen. Voor al de 20plus rondjes gaan lastig worden door het weer, het terrein en het verkeer. Geen zin om langs een strada statale (provinciaalse weg) te lopen daar staan genoeg kruisjes in de berm van scooters en fietsers......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
xray79 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 17:02:
[...]

Erg mooi gebied daar maar dat geldt voor heel het eiland :P
Intervallen kunnen prima vervangen worden door heuvels. Ga ik bij ons huis ook doen. Voor al de 20plus rondjes gaan lastig worden door het weer, het terrein en het verkeer. Geen zin om langs een strada statale (provinciaalse weg) te lopen daar staan genoeg kruisjes in de berm van scooters en fietsers......
Ja dat zou ik persoonlijk ook vermijden. Ik kom gelukkig nog niet aan die afstanden dus zal wat minder last van dat probleem hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:46

sebasd

loopt op espresso

Veel plezier daar met lopen op Sicilië!

Net terug van helaas alweer het laatste rondje hardlopen in Noorwegen, en de eerste keer 10+ km (ik had mezelf een paar weken hardlooprust gegeven).

De eerste 3-4 km was een trail, begon als grindweg en werd na een tijdje een bosweg, daarna een single trail met rotsblokken en trappetjes. Uiteindelijk weer op de weg uitgekomen en langs de kust weer naar het huisje terug.

Afsluiten met een verkoelende duik in zee, heb weer het gevoel dat ik leef! Wat kun je hier prachtig hardlopen zeg, als je eenmaal een route hebt gevonden (langlauf loipes werken daar goed voor). Ik wil niet meer terug naar mijn Vinex-wijk in het midden van Nederland…

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Gistermiddag was het zover………met de Saucony Xodus Ultra het bos in :o

[TL;DR]

Xodus Ultra’s zijn Ride 15’s met Powertrac noppen :+

[/TL:DR]

Niet helemaal topfit door wat vermoeidheid maar wel zin in een loopje, dus met mijn nieuwe knalgele rakkers aan de voeten de Fabia in en op naar mijn vertrouwde Putterbos.

Tijd voor een DL omdat ik afgelopen dinsdag al een LDL (12,5km @ 1h23m) had gelopen. Voor de XU’s een loop aangemaakt van 10km voor een iets hoger tempo.

Op asfalt met de Ride 15’s laatst een PR van 57:35 gelopen dus eens zien wat we met een beter dempende schoen dan de Peregrine 12 in het bos er van kunnen maken :) .

Na aankomst in het bos warm gelopen en uiteindelijk nét niet de 10km in het uur kunnen pakken helaas maar het scheelde niet veel :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jRQEHoF1A4eYzV350QhNBVR5ds8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3fjJ3nufmOZB07EGDBqf02aU.jpg?f=user_large

Wat een fijne schoenen zeg, uit de doos en zonder problemen, knelpuntjes of gekke dingetjes te voelen een uur tussen de bomen door stekkeren, ik vind dat Saucony helemaal top.

Mij zitten ze heerlijk, na het vastsnoeren een comfortabele fit zonder ergens teveel ruimte of speling.
Onder het lopen meteen een duidelijk verschil tussen de dunnere Peregrine zool en het PowerrunPB van de XU’s.
Veel meer demping maar zonder daarbij grondgevoel te verliezen, takjes, steentjes, wortels, dennenappels…..alles wordt nog steeds voelbaar doorgegeven maar zonder daarbij, met langere lopen, te overprikkelen met snel vermoeide voeten als gevolg (zo ervaar ik dat met de Peregrine 12 veel meer).

Je voelt wel dat je met iets zwaardere schoenen onderweg bent, meer dan dat ik dat voelde tussen de Ride 15 en de Endorphin Speed 2 op asfalt.
Allicht komt dat doordat in terrein lopen nu eenmaal zwaarder is dan op de weg en de Peregrine 12 dan ook wel héél licht aanvoelen.

De Xodussen lopen in elk geval beduidend lichter dan de LaSportiva Akasha’s waar ik mee begon, dat zijn fijne comfortabele lange afstand schoenen maar erg subtiel lopen die niet…..zwaar….fors…..en clunky…..for lack of a better word :+

De noppenzool van de Xodus presteert nagenoeg hetzelfde als de Peregrines, ik voel daar op mijn loopjes geen verschil. De Xodus heeft iets minder noppen maar zijn een fractie groter en 0,5mm langer, maar het is (imho) verwaarloosbaar. De gesegmenteerde zool van de Xodus zou iets flexibeler moeten zijn dan de Peregrine maar omdat er ook een totaal andere tussenzool in zit weet ik niet precies te benoemen of ik ook daar nu een verschil in voel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dbgx1FqH16gsaoCCbdYcYyU6g40=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fNuTNvTvdLoJoVK3HKHkiX6W.jpg?f=fotoalbum_large

Onderaan de streep voelen de Xodus Ultra’s voor mij als een mooie schoen nu ik mijn lopen uitbreid naar >10km. De Peregrines leverden mij vanaf zo’n 7km echt wel vermoeide voeten op door minder demping en het voelen van nagenoeg elk dingetjes onder de zool, ook ben ik natuurlijk nog steeds een beginnend loper.

De XU’s lopen als de Ride 15’…..maar dan met de Powertrac noppen eronder.
De XU’s zijn voorzien van de PowerrunPB tussenzool waarbij de Ride's de oudere (meen ik?) gewone Powerrun tussenzool hebben.

De PB versie is een heel klein beetje stugger qua demping, als tussenzool in een trailschoen is dat erg prettig, want het zorgt voor een zeker gevoel met lopen in het terrein, daar wil je niet met een (veel) zomperige zool rondhobbelen, daar verlies je grondgevoel mee.

Nadelen?…….ik heb 1 minpuntje…..en dat zijn de veterogen. Die zijn weer totaal anders dan de Peregrine’s, Ride’s en Speed’s 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sbu7P1-ZmyvUvfblk-Y3g5TH3pI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DifgEQzoHdNveC9i6XIQMQMo.jpg?f=user_large

Met aantrekken kun je beduidend minder makkelijk met drukverschil je veters aansnoeren. Ze lossen makkelijker en verschuiven snel waardoor je de touwrjes weer moet aansjorren. Het is domweg even wat meer gedoe voor je over het hele strikbereik op je wreef de gewenste druk hebt. Mijn andere Saucony’s doen dit beter.
Na het vaststrikken echter zit de schoen comfortabel en merk je niks van het initiële gekloot.

Anyway,……..fijne trailschoen voor de wat langere afstanden, geen snelheidsmonsters maar erg comfortabele kilometervreters d:)b

@Rudedadude :w

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 21:29

GSX-MAN

de/het/een

Drie weken Noorwegen was tof. 68 km hardgelopen, veel gewandeld, veel gezien en enorm genoten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GJG3RKyqs71GeLBuKoTyi9W-voI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fi8nBfN1f5ZnH8ryFUJsW4EE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ubH0h536unLGFoeqRHyxTry6Wxo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sgOTjq2N4PUTteLpsC4ORKXo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AP5Kq8N4FTmZDObeTF5d1dw-qcI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0ywztRdfJFSeQ4Ed2Cj7qVEW.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GtG6qfH7bg_Q-_rg-U1nI4bUMho=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HZSVXhfNN20aT6dGTzbWXmL6.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door GSX-MAN op 30-07-2022 19:49 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

sebasd schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 11:17:
Veel plezier daar met lopen op Sicilië!

Net terug van helaas alweer het laatste rondje hardlopen in Noorwegen, en de eerste keer 10+ km (ik had mezelf een paar weken hardlooprust gegeven).

De eerste 3-4 km was een trail, begon als grindweg en werd na een tijdje een bosweg, daarna een single trail met rotsblokken en trappetjes. Uiteindelijk weer op de weg uitgekomen en langs de kust weer naar het huisje terug.

Afsluiten met een verkoelende duik in zee, heb weer het gevoel dat ik leef! Wat kun je hier prachtig hardlopen zeg, als je eenmaal een route hebt gevonden (langlauf loipes werken daar goed voor). Ik wil niet meer terug naar mijn Vinex-wijk in het midden van Nederland…
Nou, dat heb ik dus precies hetzelfde. Man, wat kan je daar mooi verdwalen!

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:26

hefaistos

feestelijk gehandicapt

Nog meer mensen die morgen (al dan niet met een oranje shirt) in Rotterdam mee doen met een rondje hardlopen?

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

hefaistos schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 21:10:
Nog meer mensen die morgen (al dan niet met een oranje shirt) in Rotterdam mee doen met een rondje hardlopen?
De kwart (ofja: 11k) hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hefaistos

hefaistos

feestelijk gehandicapt

Succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DKjordy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:37
hefaistos schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 21:10:
Geen oranje shirtje, wel het rondje hardlopen :*)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• hefaistos

hefaistos

feestelijk gehandicapt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h4OMb0SAcnCU6uWMTS4s-gfMRdY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/njNi1XuUxdyh1MWM4umWuV0q.png?f=fotoalbum_large

21,1km check!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
Fraggert schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 22:36:

@Niku @Appie76 @m0ridin benieuwd wat jullie mening is over de Zoom Fly 4, ook handig voor de gebruikers van de zoekfunctie d:)b
Nou, ondertussen 2x gelopen en bevallen prima :)

Gisteren een interval training (6x 3'/1' op 10k pace) en voelden vlot aan... de eerste paar intervallen (merk dat ik de laatste maanden vooral op kilometers en herstellen van blessures heb gefocussed).

Vandaag een LDL van 80' dus wat lager tempo, maar alsnog liepen ze erg vlot (zo rond de 4:30 pace wat een stukje, zeg een 10s, sneller is dan ik normaal loop in Z2.

Dus zowel voor langere duurlopen als intervallen kan ik ze prima gebruiken denk ik zo... Ze zitten ook prima, vallen goed en fijne veters.

Heel tevreden mee dus gezien de slechts 64 euro die ik ervoor heb betaald :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Firestorm666
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-07 16:25
@GSX-MAN Ik lees hier al wat langer mee en heel soms vraag ik me af hoe de mensen achter het profiel eruit zien, in jouw geval was m'n gok tamelijk accuraat :D

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-09 16:41
Hier ook vandaag in Rotterdam gelopen, de 5K. Weekje rust gepakt hiervoor ivm een overbelaste achillespees en pas afgelopen vrijdag een rustige 5K gelopen om te voelen hoe het weer liep. Pijn was weg maar loopje voelde zwaarder als verwacht, conditie komt te voet en gaat te paard zeggen ze he 😜

Toch doel aangehouden om vandaag 5:30 of sneller te lopen, en dat is best aardig gelukt. Uitgelopen met een dikke PR!
https://strava.app.link/IO2Dj6Nf7rb

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Hier vandaag (ook) de kwart marathon in Rotterdam. PR op de 10k aangescherpt tot 44:02. Had meer ingezeten, maar het slalommen toen de kwart en de halve na 7/17k bij elkaar kwamen heeft veel tijd gekost. Kan ook niet lekker zijn voor de halve marathon lopers, al die relatief frisse en snellere lopers die dan ineens het parcours op komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:44
Ik mocht vandaag weer een rondje meetrainen met de misses. Die had heel fijn 2 uurtjes op haar beoogde ironman-tempo + intensiteit op het programma staan. Dus we hebben keurig 24km in 2 uur afgetikt. Mooie steady duurloop. En exact conform inschatting van de coach 8)7

Ik kwakkelde al een weekje met corona-achtige klachten, maar had wel negatieve zelftesten, dus vroeg ik me van te voren af of of dit zou gaan lukken. Met -voor mij- 1,5 uur in Z3 was het wel een beetje aanpoten. Ik ben nu ook wel ff klaar :P

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Slupor
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22:01
Kleine update van mijn ervaringen voor de schoenen-nerds hier :)

Afgelopen tijd op zoek geweest naar een schoentje voor intervallen en tempo/threshold sessies. Vooral gekeken naar schoenen van de voorlaatste generatie, aangezien daar momenteel erg goede deals op te vinden zijn.

Het eerste paar waar m’n oog op viel was de Adidas adizero Adios 6, die ik voor 62 euro op de Adidas website kon scoren. Helaas viel het comfort van de schoenen tegen. De tong is erg kort waardoor ik de veters bijna niet comfortabel kon strikken met een runners knot; de veters zaten daarbij precies op de rand van de tong. Toch een rondje op gerend om te kijken of het comfort bij het rennen beter zou zijn. De ride voelde helaas simpelweg niet fijn, de zool was stug, ik voelde weinig bounce en het kostte meer energie dan gebruikelijk om m’n interval tempo’s te halen. Ik las wel dat dit na verloop van tijd beter wordt, maar dat risico wilde ik niet nemen. Helaas kreeg ik aan het einde van de 10k run ook last van een irritatieplek op m’n kleine teen. Het was duidelijk dat deze schoenen het ‘m gewoon niet waren voor mij, jammer want voor 62 euro waren ze een koopje. De Adidas voorwaarden staan het gelukkig toe de schoenen te retourneren, ook als ze 1x zijn gebruikt.

Het volgende paar dat ik scoorde was de ASICS Magic Speed in de geweldige Celebration of Sports kleur voor 80 euro. Niet slecht voor een luxe trainer met carbonplaat!
Bij het eerste paar dat ik ontving bleken er 2 linkerschoenen in de doos te zitten. 8)7 Balen, want de ene schoen die ik paste zat erg goed. Gelukkig kreeg ik snel een nieuw paar opgestuurd. In de tweede doos bleken 2 rechterschoenen te zitten, ik had nu dus 2 complete paren ontvangen en maar 80 euro betaald. :+ Omdat eerlijkheid het langst duurt, hier wel even melding van gemaakt en 1 paar geretourneerd.
Inmiddels 2 intervalsessies in de Magic Speed gelopen. De kenmerkende rocker is heel duidelijk voelbaar tijdens het lopen en duwt je als het ware naar voren. Ook hebben de schoenen verrassend veel grondcontact. De schoen is minder zacht en biedt duidelijk meer ondersteuning dan de Endorphin Speed 2, wat voor de afwisseling precies is waar ik naar zocht. Gisteren een 3x 10 min sessie op threshold pace gelopen en ondanks dat ik niet helemaal 100% fit ben, toch m’n snelste 10 min reps ooit gelopen met een gemiddeld tempo van 3:36. Het zijn niet de aller lichtste schoenen, maar ze voelen toch efficiënt aan en lopen erg comfortabel. Al met al erg blij mee!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lL80gX7YeJr0jSP52YNNdXJ4B8A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yBMGvP6kHa7gCN4o8yIL6a5k.jpg?f=fotoalbum_large

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Firestorm666 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 14:41:
@GSX-MAN Ik lees hier al wat langer mee en heel soms vraag ik me af hoe de mensen achter het profiel eruit zien, in jouw geval was m'n gok tamelijk accuraat :D
Grappig, ik heb bij de meeste van jullie echt geen beeld.

Maar goed, ik heb mij logge kadaver op vakantie in elk geval goed op zijn lazer kunnen geven, nu in de dagelijkse sleur maar weer zien hoe ik het ga inplannen. En als de sodemieter weer trailen op de Heuvelrug, da's in elk geval beter dan lopen in mijn nieuwbouwdorp.

Eind augustus naar Zwitserland, maar ik zie geen ruimte in mijn handbagage en reisschema om ook nog een trail in te plannen. Balen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dav0d3
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 20:58
Slupor schreef op zondag 31 juli 2022 @ 21:05:
Kleine update van mijn ervaringen voor de schoenen-nerds hier :)

Afgelopen tijd op zoek geweest naar een schoentje voor intervallen en tempo/threshold sessies. Vooral gekeken naar schoenen van de voorlaatste generatie, aangezien daar momenteel erg goede deals op te vinden zijn.

Het eerste paar waar m’n oog op viel was de Adidas adizero Adios 6, die ik voor 62 euro op de Adidas website kon scoren. Helaas viel het comfort van de schoenen tegen. De tong is erg kort waardoor ik de veters bijna niet comfortabel kon strikken met een runners knot; de veters zaten daarbij precies op de rand van de tong. Toch een rondje op gerend om te kijken of het comfort bij het rennen beter zou zijn. De ride voelde helaas simpelweg niet fijn, de zool was stug, ik voelde weinig bounce en het kostte meer energie dan gebruikelijk om m’n interval tempo’s te halen. Ik las wel dat dit na verloop van tijd beter wordt, maar dat risico wilde ik niet nemen. Helaas kreeg ik aan het einde van de 10k run ook last van een irritatieplek op m’n kleine teen. Het was duidelijk dat deze schoenen het ‘m gewoon niet waren voor mij, jammer want voor 62 euro waren ze een koopje. De Adidas voorwaarden staan het gelukkig toe de schoenen te retourneren, ook als ze 1x zijn gebruikt.

Het volgende paar dat ik scoorde was de ASICS Magic Speed in de geweldige Celebration of Sports kleur voor 80 euro. Niet slecht voor een luxe trainer met carbonplaat!
Bij het eerste paar dat ik ontving bleken er 2 linkerschoenen in de doos te zitten. 8)7 Balen, want de ene schoen die ik paste zat erg goed. Gelukkig kreeg ik snel een nieuw paar opgestuurd. In de tweede doos bleken 2 rechterschoenen te zitten, ik had nu dus 2 complete paren ontvangen en maar 80 euro betaald. :+ Omdat eerlijkheid het langst duurt, hier wel even melding van gemaakt en 1 paar geretourneerd.
Inmiddels 2 intervalsessies in de Magic Speed gelopen. De kenmerkende rocker is heel duidelijk voelbaar tijdens het lopen en duwt je als het ware naar voren. Ook hebben de schoenen verrassend veel grondcontact. De schoen is minder zacht en biedt duidelijk meer ondersteuning dan de Endorphin Speed 2, wat voor de afwisseling precies is waar ik naar zocht. Gisteren een 3x 10 min sessie op threshold pace gelopen en ondanks dat ik niet helemaal 100% fit ben, toch m’n snelste 10 min reps ooit gelopen met een gemiddeld tempo van 3:36. Het zijn niet de aller lichtste schoenen, maar ze voelen toch efficiënt aan en lopen erg comfortabel. Al met al erg blij mee!

[Afbeelding]
Cool, ik kijk ook naar de Asics Magic Speed (want: heb zoveel Intersport bonnen via ASR vitality die op “moeten”). Dit trekt me wss wel over de streep. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
gisteren mijn maandtotaal op 300K afgetikt. Gaf wel nog wta issues, mijn garmin viel uit (accu leeg), dus maar strydapp gelanceerd. Wist alleen niet hoeveel ik had gedaan en hoeveel ik nog moest. Bij thuiskomst was de totaalsom dus 800m te kort. Reden genoeg om de loopband nog even aan te slingeren, want een doel missen op minder dan een K gaan we niet aan beginnen.

Overal lijkt het stryd highvolume marathonplan wel lekker te werken, vooral het lopen op wattage zorgt ervoor dat ik de rustige lopen ook echt rustig doe. Programma is nu ten einde en meteen herstart, ga fijn bij deze blijven om mee op te werken naar de Grizzly100. De laatste 2 maand dan alleen trails gebruiken ipv weg.

Als er trouwens fans zijn van mental fuckery: 24 uur van Sittard heeft de inschrijving geopent vanaf 12:00 vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
polthemol schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 08:47:
gisteren mijn maandtotaal op 300K afgetikt. Gaf wel nog wta issues, mijn garmin viel uit (accu leeg), dus maar strydapp gelanceerd. Wist alleen niet hoeveel ik had gedaan en hoeveel ik nog moest. Bij thuiskomst was de totaalsom dus 800m te kort. Reden genoeg om de loopband nog even aan te slingeren, want een doel missen op minder dan een K gaan we niet aan beginnen.

Overal lijkt het stryd highvolume marathonplan wel lekker te werken, vooral het lopen op wattage zorgt ervoor dat ik de rustige lopen ook echt rustig doe. Programma is nu ten einde en meteen herstart, ga fijn bij deze blijven om mee op te werken naar de Grizzly100. De laatste 2 maand dan alleen trails gebruiken ipv weg.

Als er trouwens fans zijn van mental fuckery: 24 uur van Sittard heeft de inschrijving geopent vanaf 12:00 vandaag.
Haha, nice... nee, 299.2km is geen optie! Net aantal kms heur!

Stel jij je stryd nog af afhankelijk van schoen? Of neem je de kleine afwijkingen voor lief...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
m0ridin schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:21:
[...]

Haha, nice... nee, 299.2km is geen optie! Net aantal kms heur!

Stel jij je stryd nog af afhankelijk van schoen? Of neem je de kleine afwijkingen voor lief...
jep, ben wel blij met het volume, vooral nadat ik vorig jaar toch vrij lang last heb gehad van mijn knie/slijmbeurs in de knie (overbelasting en ongelukkige valpartij).

Ik calibreer de stryd niet, heb 5 paar schoenen in rotatie, en de vershcillen zijn zo minimaal dat het zich niet bepaald loont. De laatste keer dat ik eens keek wat het verschil was, zat de stryd er een verschil van een 6tal meter tussen 2 paar schoenen (bij On cloudmpnster waar stryd beetje scheef zit en bij On Cloudstratus).

Ik moet er wel bij vermelden dat ik een beetje een afwijking in mijn loop heb, rechterzool slijt aan de buitenkant af, linkervoet aan de binnenkant, dat kan misschien nog invloed hebben, maar goed, minimaal verschil als we het over nog geen 10 meter per 1000K hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
@polthemol

Een paar meter valt wel mee, bij mij scheelde het een paar honderd meter leek het afhankelijk van schoen... dat was me iets te gek.

Maar ik moet eigenlijk echt eens op een baan gaan testen ermee, is alleen zo'n gedoe.Dan zou ik namelijk verschillende schoenen EN verschillende tempos willen testen...

Wie weet in mijn vakantie een keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
m0ridin schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:57:
@polthemol

Een paar meter valt wel mee, bij mij scheelde het een paar honderd meter leek het afhankelijk van schoen... dat was me iets te gek.

Maar ik moet eigenlijk echt eens op een baan gaan testen ermee, is alleen zo'n gedoe.Dan zou ik namelijk verschillende schoenen EN verschillende tempos willen testen...

Wie weet in mijn vakantie een keer
ik weet ook niet wat de invloed is van looptechniek. Weet van mezelf dat ik wat verschillende manieren heb van shuffelen waarbij ik meer op hak kom en nauwelijks los van de grond tot beetje normaal rennen. Mijn onderbeen zwaait alleen niet heel erg naar achteren. Moet wel interessant zijn om eens te testen though :) Eens kijken als ze hier in de buurt een officiele wedstrijd hebben, of ze een 'meetstreep' hebben uitgezet daar die bereikbaar is.

Vuistregel van Stryd is in ieder geval zo laag mogelijk en zo recht mogelijk op je schoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
polthemol schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:00:
[...]

ik weet ook niet wat de invloed is van looptechniek. Weet van mezelf dat ik wat verschillende manieren heb van shuffelen waarbij ik meer op hak kom en nauwelijks los van de grond tot beetje normaal rennen. Mijn onderbeen zwaait alleen niet heel erg naar achteren. Moet wel interessant zijn om eens te testen though :) Eens kijken als ze hier in de buurt een officiele wedstrijd hebben, of ze een 'meetstreep' hebben uitgezet daar die bereikbaar is.

Vuistregel van Stryd is in ieder geval zo laag mogelijk en zo recht mogelijk op je schoen.
Ja, dat zo recht mogelijk op de schoen is met sommige schoenen nog best een uitdaging met hun rare schuine veter structuur :P

Maar uiteindleijk gaat het er natuurlijk vooral om dat het consistent is... Ik weet dat er hier in de buurt ook een 'getekende 400m baan' is, gewoon een recht stuk. Daar is het denk ik wat makkelijker testen aangezien ik geen lid ben van de atletiekvereniging dus je niet altijd terecht kan...

Ok, ok... voorgenomen dit toch eens te gaan testen! Zal het dan waarschijnlijk niet zo uitgebreid doen als ze bij stryd aanraden (8 rondjes!) want ik wil verschillende schoenen en verschillende tempos testen... Maar 5 keer 400m, dus 2km, per 'test' moet nog wel kunnen lijkt me...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
polthemol schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:48:
[...]

Ik calibreer de stryd niet, heb 5 paar schoenen in rotatie, en de vershcillen zijn zo minimaal dat het zich niet bepaald loont. De laatste keer dat ik eens keek wat het verschil was, zat de stryd er een verschil van een 6tal meter tussen 2 paar schoenen (bij On cloudmpnster waar stryd beetje scheef zit en bij On Cloudstratus).

Ik moet er wel bij vermelden dat ik een beetje een afwijking in mijn loop heb, rechterzool slijt aan de buitenkant af, linkervoet aan de binnenkant, dat kan misschien nog invloed hebben, maar goed, minimaal verschil als we het over nog geen 10 meter per 1000K hebben :)
Ik neem ook nooit de moeite voor kalibreren. De misses en ik zitten meestal binnen enkele meters als wij samen hebben gelopen, ongeacht de schoenen en ondergrond. Dat suggereert voor mij dat het standaard al vrij goed is :P

Gisteren voor het eerst een substantiële afwijking. Na afloop van ons rondje had ik 23,7 en zij 24,2 op de teller staan. Na aanleiding van jullie discussie heb ik het net nog even digitaal nagemeten; komoot komt op 24,3. Eigenlijk de eerste keer dat ik zo'n afwijking zie; 0,5km op 24km (~2%). Dit zit normaal in de hoek van <1%. Misschien dat het natte weer een rol gespeeld heeft. Ik ga het eens in de gaten houden; dit kost me zo natuurlijk kostbare meters :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Roozzz schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:26:

Gisteren voor het eerst een substantiële afwijking. Na afloop van ons rondje had ik 23,7 en zij 24,2 op de teller staan. Na aanleiding van jullie discussie heb ik het net nog even digitaal nagemeten; komoot komt op 24,3. Eigenlijk de eerste keer dat ik zo'n afwijking zie; 0,5km op 24km (~2%). Dit zit normaal in de hoek van <1%. Misschien dat het natte weer een rol gespeeld heeft. Ik ga het eens in de gaten houden; dit kost me zo natuurlijk kostbare meters :+
natte weer kan alleen een probleem zijn met de winddetectie. Heb al eens een run gehad waar ik een 30 minuten lang op 800watt zou lopen, oorzaak is dat er een waterdruppel dan 'vast' zit in de winddetectie.

Kun je niet eens de stryd van je vriendin vrouw lenen en die aan je andere schoen doen? Kun je eventueel hem hoger of net lager doen (of scheef), denk dat dat de meest inzichtelijke manier is om te zien of zoiets uberhaubt wel een meetbaar verschil geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
polthemol schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:32:
[...]

natte weer kan alleen een probleem zijn met de winddetectie. Heb al eens een run gehad waar ik een 30 minuten lang op 800watt zou lopen, oorzaak is dat er een waterdruppel dan 'vast' zit in de winddetectie.

Kun je niet eens de stryd van je vriendin vrouw lenen en die aan je andere schoen doen? Kun je eventueel hem hoger of net lager doen (of scheef), denk dat dat de meest inzichtelijke manier is om te zien of zoiets uberhaubt wel een meetbaar verschil geeft.
Ik zal eens kijken of ik mijn ex-vriendin haar Stryd (en vooral) sport horloge losgepeuterd krijg. Lijkt me een mooie manier van testen. Ik voel me wel spontaan rainmaker :+

In principe waren de waardes die ik zag/zie perfect realistisch, dus een écht probleem was er niet. Maar uiteindelijk was er toch wel een verschilletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Laatst online: 02-09 13:25

Darkasantion

Just keep swimming!

Afgelopen week helaas wat ziekjes, had vervelende buik-griep of iets wat daarop leek dus niet echt lekker kunnen trainen. Dinsdag nog wel een lang duurloopje gedaan, voelde toen tijdens het lopen aan dat ik niet helemaal fit was, tempo was "te laag" voor de inspanning die ik moest leveren. Rest van de week dus rondgelopen met maag/darmen die niet helemaal content waren, werd gelukkig niet slechter, maar beter helaas ook niet :p .
Zaterdag tocheven geprobeerd wat te lopen, ook in de hoop zo misschien de ellende eruit te lopen/zweten en gelukkig ging dat goed. Tempo was niet hoog, ook niet erg, want ik liep tenminste, echter had ik erna wel het gevoel weer wat beter te zijn, en nee, dat was niet enkel de runners high :+ .
Deze week dus weer in alle rust de trainingen oppakken en kijken wat lukt qua meters/trainingen.

Iemand nog ervaringen/tips voor goede sporthorloges/armbandjes voor hardlopen?
Zit te kijken naar de Fitbit Charge 5 als opvolger voor de Polar A300, ben echter benieuwd of iemand ervaring hiermee heeft, of andere goede opties al heeft geprobeerd voor rond de 125~150 euro :) .

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Darkasantion schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:53:
Iemand nog ervaringen/tips voor goede sporthorloges/armbandjes voor hardlopen?
Zit te kijken naar de Fitbit Charge 5 als opvolger voor de Polar A300, ben echter benieuwd of iemand ervaring hiermee heeft, of andere goede opties al heeft geprobeerd voor rond de 125~150 euro :) .
Het grote Sporthorloge met GPS topic. hier kun je die vraag beter stellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Laatst online: 02-09 13:25

Darkasantion

Just keep swimming!

Dank voor het opmerken, totaal gemist, zoals gebleken 8)7

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

polthemol schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 08:47:

Welke marathon ben je voor aan het trainen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Secsytime schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:15:
[...]

Welke marathon ben je voor aan het trainen?
geen, ik hou niet van marathons met allemaal mensen die zoveel haast hebben om de finish te halen :P Gebruik het vooral als houvast omdat ik door de kleine die we thuis hebben niet meer trainingstochten van 3, 4 of meer uur kan maken. Oplossing is dan maar een hoog volume draaien en proberen elke dag een 10K tot nog wat meer te maken :)

Nu met buggy kan ik de uk ook wat vaker mee nemen, al blijft de tijd dan de grootste beperkende factor. In comes stryd high volume plan

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• DKjordy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:37
Eergisteren stond eindelijk de halve marathon van Rotterdam op het programma. Na mijn eerste 10km wedstrijd in november had ik ontzettend veel zin hierin. Begin februari corona opgelopen en daardoor conditioneel wel flink achteruit gegaan, waardoor ik pas in april weer enigszins op conditie was en mijn trainingsschema kon oppakken.

Het initieel opgezette doel was hem uitlopen in 1:40. Volgens Trenara zou dit te doen moeten zijn met 4x per week trainen. Dus zo gezegd, zo gedaan. "Helaas" veel moeten reizen voor werk in mei en daardoor volle focus op scriptie schrijven in juni kwam ik vele weken niet verder dan 3x per week lopen. Twee weken geleden wel afgestudeerd *O* en vorig weekend een vrijgezellenfeest gehad :9B en in de laatste weken maar 16km gelopen dus de voorbereiding was sub-optimaal te noemen.

Om die reden toch maar besloten om te mikken op uitlopen in 1:45. De start was vrij rommelig, waarbij het vooral zoeken was naar een steady pace en af en toe lopers in halen. Na een kleine 3 kilometer een mooi tempo gevonden met een klein groepje van tussen de 4:45 en 4:55. Eigenlijk liep dit tempo heel makkelijk en rond de 10km voelde ik me nog zeer goed. Op dat moment liep ik ongeveer 1 minuut en 20 seconden onder de beoogde 1:45, dus in mijn hoofd begon ik te rekenen. Als ik iets zou versnellen naar een steady 4:45 per km, kon ik vanaf de 15km versnellen naar de 4:30 om zo onder de 1:40 uit te komen.

Dus na m'n tweede gelletjes en een bekertje water, iets versnellen en meer mensen inhalen wat allemaal heel soepel ging. Nog weinig vermoeidheid en het lopen ging me goed af. Na 15 km had k volgens m'n watch net iets meer dan 2 minuten goedgemaakt, dus mijn strijdplan kon beginnen. Weer wat lopers inhalen en aanhaken bij een groep dat rond de 4:30 liep. Onder aanmoediging van het publiek ging ik als een raket.

Voor ongeveer 2 km... Daarna kakte ik helemaal in en zat er geen energie meer in. Vanaf km 18 liepen de tijden weer terug naar de 4:50 en was het echt afzien. Laatste paar 100 meter nog een mini versnellingen eruit weten te persen om zo uiteindelijk te eindigen na 1:42:04.

Gezien mijn fysieke staat een mooie prestatie maar vooral een goede leerervaring. En mijn 10km tijd weten te verbeteren, van 47:30 naar 46:45 :*)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Gistermiddag de Xodus Ultra’s weer even uitgelaten voor een LDL in het bos.

17 kilometer :o ……..niet snel……maar lekker langzaam op hartslag en cadans een heerlijke tijd in de natuur doorgebracht.

2 stopjes gemaakt…….een geschrokken hondje geaaid en op de parkeerplaats bij de auto even snel wat gedronken voor de laatste kilometers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X883GTGeZBbrYc3KbeBE9JM81Xc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/njtZK0SNX3rMyl9ZGP7UJw25.jpg?f=user_large

Dat langzame werk bevalt me steeds beter, ik had in het begin erg veel moeite om de snelheid eruit te halen en bewust een, constant, laag tempo aan te houden.

Woensdag maar weer eens een snelle 5km op asfalt.
m0ridin schreef op zondag 31 juli 2022 @ 14:41:
[...]

Nou, ondertussen 2x gelopen en bevallen prima :)

Gisteren een interval training (6x 3'/1' op 10k pace) en voelden vlot aan... de eerste paar intervallen (merk dat ik de laatste maanden vooral op kilometers en herstellen van blessures heb gefocussed).

Vandaag een LDL van 80' dus wat lager tempo, maar alsnog liepen ze erg vlot (zo rond de 4:30 pace wat een stukje, zeg een 10s, sneller is dan ik normaal loop in Z2.

Dus zowel voor langere duurlopen als intervallen kan ik ze prima gebruiken denk ik zo... Ze zitten ook prima, vallen goed en fijne veters.

Heel tevreden mee dus gezien de slechts 64 euro die ik ervoor heb betaald :)
Nice _/-\o_

Das ook geen geld zeg, ik ben met 4 paar Sauconys nu wel even klaar maar ik ga wel aanbiedingen in de gaten houden.

Zeker als er nieuwe versies uitkomen dan komen er vaak echt mooie aanbiedingen langs. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
@Fraggert Waren toevallig in de aanbieding via een tip uit dit topic en gelukkig net ook in mijn maat (en in een kleur die ik nog best ok vond ;) )

Normaal ga ik naar de lokale runnersworld en kom ik thuis met 2 paar schoenen meer en 250-300 euro minder, maar het scheelt toch een hoop zo. Eerder die reebok floatrides en nu deze, 2 paar prima schoenen en in totaal 110 euro kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

Het is hier toch wel een stukje warmer (en de omgeving VEEL saaier) dan de afgelopen weken in Noorwegen. Dacht na even op de fiets weg te zijn geweest vanochtend dat het wel meeviel, maar ik ga volgende keer gewoon weer ‘s ochtends vroeg. Pfff…

Maar goed, weer een km of 11 achter de kiezen. Ging verder soepel genoeg, dus een halve marathon kunnen lopen eind september moet lukken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:18
Hier gaat het echt wel weer lekker met hardlopen. Ik moet zeggen dat ik wel iets wat last heb van mijn benen van de intensievere trainingen maar daar tegenover staat wel dat ik er meer voldoening uithaal.

Ik heb nieuwe doelen gesteld, voorlopig is het begin oktober ergens een halve marathon lopen rond de 1:40:00. dat zou ik volgens trenara net niet moeten halen. Maar dat is niet erg ik wil zo ver mogelijk onder de 1:45:00 komen als mogelijk. Ik kijk wel tot dus ver bevallen de trainingen prima.

Nieuwe schoenen gekocht. Oeverings lopen de oude nog lekker en ik de winkel schatte ze qua slijtage wel hoog in maar niet op de 1500 kilometer die erop stond. Slijtage is best wel mooi al zeg ik het zelf. Ik heb nu HOKA ONE ONE Arahi 5. Lopen best lekker moet weer even wennen aan het blokje maar dat heb ik altijd in het begin. Voorlopig wissel ik ze even af tot de Hoka's echt lekker lopen en dan koop ik er een set bij.

Eigenlijk gaat alles weer lekker, trainingen gaan goed. Zit vooruitgang in. Ben veel meer op mijn eten en mijn slaap aan het letten en dat maakt me een stuk meer gefocust en een stuk meer energiek. Het enige wat ik nog een keer ga doen ik kijken naar looptraining om te kijken of ik daar nog wat uit kan halen. Dat zou nog een goede toevoeging zijn.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

GerGio schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 17:10:
Eigenlijk gaat alles weer lekker, trainingen gaan goed. Zit vooruitgang in. Ben veel meer op mijn eten en mijn slaap aan het letten en dat maakt me een stuk meer gefocust en een stuk meer energiek. Het enige wat ik nog een keer ga doen ik kijken naar looptraining om te kijken of ik daar nog wat uit kan halen. Dat zou nog een goede toevoeging zijn.
Mag ik vragen wat je aan je eten hebt veranderd? Ik kan wel wat inspiratie gebruiken. En ja, ik weet dat iedereen anders is wat dat betreft :)

Slaap is inderdaad ook een goede, de periodes dat ik daar beter op let gaat het lopen (en de motivatie daarvoor) bij mij ook een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

GerGio schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 17:10:
Ik heb nieuwe doelen gesteld, voorlopig is het begin oktober ergens een halve marathon lopen rond de 1:40:00. dat zou ik volgens trenara net niet moeten halen. Maar dat is niet erg ik wil zo ver mogelijk onder de 1:45:00 komen als mogelijk. Ik kijk wel tot dus ver bevallen de trainingen prima.
Hier hetzelfde doel voor oktober. Volgens Trenara zou het op dit moment prima moeten kunnen, maar ik heb er zelf een wat harder hoofd in. Sowieso gaat Trenara wat te hard met interval- en tempotrainingen voor me, dus we gaan het zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 20:42
Ik vind ook de tempo- en intervaltrainingen van Trenara veel te hard.
Jammer, want voor de rest vind ik het wel een goed concept. En de feedback is verslavend (ook al weet je dat het computergegenereerd is), en zien hoe de wedstrijdprognose zich met elke training een beetje aanpast is ook verslavend.

Zelf train ik nu met een schema van Rob Veer. Die was me aangeraden door iemand op het forum, en ik heb zijn boek "De tien, de halve en de hele".
Ik heb een schema op maat, echt hele harde tempo's verdragen mijn 48-jarige benen niet, en dat zit dan ook niet in mijn schema. Ik loop een halve onder het anderhalf uur, maar als ik op training wat veel op dat tempo loop (zoals bij Trenara) is de kans groot dat ik geblesseerd raak.
Vrijdag een lange rustige duurloop gedaan van 28 km, vandaag een uurtje lopen met om de tien minuten een versnelling, en donderdag een piramideloop. Gaat lekker !

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Slickk
In één week een tempoloop á 12km (marathontempo), twee dagen later 23km duurloop met 10km tempo erin (tussen half marathon en marathon tempo in) en vandaag 30km lange duurloop. De weken ervoor ook wel wat gelopen maar niet bijzonder veel. Zal wel spierpijn worden morgen. :P

Vanavond was het eigenlijk heerlijk lopen, alleen wat verdwaald in het bos toen ik een route wou afsnijden. Wat rondgedwaald en de sloot rondom het stukje bos was te breed om overheen te springen. Zelfs nog de gedachte gehad om maar er doorheen te gaan… Stug vol blijven houden en na een half uur weer de weg gevonden. Als ik dezelfde route terug nam was ik er binnen 10 minuten weer, maarja, dat wil je niet. Sommigen vinden verdwalen leuk, ik was er wel klaar mee.

En toen was ik pas op de helft en nog terug. Gelukkig wat nootjes mee en kon water bijvullen, uiteindelijk 3,5 uur onderweg geweest. 8)7 Normaliter doe ik daar een uur minder lang over. Achja. Ook weer een avontuur beleefd.

Mezelf wel getrakteerd op een paar Nike Invincible 2 schoenen, broekje en wat sokken. Met 10% korting viel de schade nog mee á €135 voor de schoenen. M’n Nike Infinity Run 2 zijn wel op. Ben er nooit dolenthousiast over geworden, maarja, destijds via leuke aanbieding gehaald als ‘easy run’ schoen. De Invincibles zouden nog meer als wolkjes moeten lopen, dus we gaan het meemaken!

Met nummer 2 op komst zal het qua lopen wat minder worden de komende tijd, hopelijk lukt het om af en toe toch nog de conditie op peil te houden. Zou zonde zijn om deze vorm te raken en geeft leuke basis voor wie weet weer een marathon in 2023. :)

Ik blijf het mooi vinden dat ik een paar jaar geleden niet begreep hoe iemand 10km kon hardlopen (ik ging nooit verder dan 6) en loop nu na een lange werkdag ‘s avonds relatief makkelijk 30. Gewoon lekker trots gevoel. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Uit nieuwsbrief
https://running.nl/kan-je-ongezonde-eetgewoontes-wegsporten/
Kan je ongezonde eetgewoontes ‘wegsporten’?
GEZONDHEID, NIEUWS
Trek je geregeld je sportschoenen aan, om zo je voedingskeuzes te ‘verantwoorden’ en te eten wat je maar wil? Helaas: uit recent onderzoek blijkt dat je ongezonde voedingsgewoonten niet kan compenseren met lichaamsbeweging en dus kan ‘wegsporten’. Ook andersom geldt dit: gezond eten, maar inactief zijn kan het risico op bepaalde types kanker weliswaar beperken, maar verandert niets aan het sterfterisico van cardiovasculaire ziektes of andere doodsoorzaken
Conclusie: wil je je kans op een langer leven vergroten, dan doe je er volgens de onderzoekers goed aan om de voedingsadviezen en bewegingsrichtlijnen van overheidsinstanties te volgen. Deze adviezen zijn gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek, waarvan bewezen is dat ze de levensduur en jaren in goede gezondheid kunnen optimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
Ah, dat was vroeger bekend onder het motto "you can't outrun a bad diet".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hartloper
Slickk schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 00:27:
In één week een tempoloop á 12km (marathontempo), twee dagen later 23km duurloop met 10km tempo erin (tussen half marathon en marathon tempo in) en vandaag 30km lange duurloop. De weken ervoor ook wel wat gelopen maar niet bijzonder veel. Zal wel spierpijn worden morgen. :P

)
Oftewel 65 km in 1 week waarvan dan nog 22 km hard. Respect! Als ik dat probeer lig ik in de lappenmand.
Ik ga deze week 55 km lopen, waarvan slechts 2 km aan marathontempo, al de rest trager.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

Vanochtend weer vroeg de deur uit voor een korter rondje dan ik gisteravond in gedachten had. Wilde eigenlijk een km of 13 lopen, maar gezien de temperatuur en de staat van mijn benen heb ik het bij iets meer dan de helft gehouden.

Misschien morgenochtend wel weer, wil sowieso eens proberen naar 4x per week lopen toe gaan (is nu 3x), met het idee om daarmee makkelijker 1x per week een langere duurloop te kunnen doen. Eens kijken wat dat doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Weet iemand hoe het nu zit met de winkelsituatie van MudSweatTrails?

@AppieR en @Blomminator zag ik enige tijd melden dat ze nu in een ande pand zitten maar op de website (https://www.mudsweattrails.nl/ ) ontbreekt elk spoor van een webwinkel, of ik kijk niet goed 8)7

Ik wil even kijken voor een trailvest-achtig ding en die wil ik per sé proefpassen.

Ik vond MST een hele fijne winkel met leuke lui toen ik er ben wezen shoppen, maar ik kan ook naar Scarabee/Trailrunshop In Valkenswaard.

Beide zaken liggen nou niet bepaald dicht bij elkaar.

Edit:

Nou, Fraggert snapt het weer :+

Mudsweattrails = TrailrunSTORE

https://trailrunstore.com , winkel in Zoetermeer

Scarabee = TrailrunSHOP

https://www.trailrunshop.com , winkel in Valkenswaard

Ik vond MST erg prettig, is iemand daar recent nog geweest en kan ik beter naar Scarabee of maakt het niet uit?

[ Voor 25% gewijzigd door Fraggert op 04-08-2022 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
Fraggert schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:48:
[...]
Ik vond MST erg prettig, is iemand daar recent nog geweest en kan ik beter naar Scarabee of maakt het niet uit?
De naam is veranderd, de sponsordeal is ten einde geloof ik. Maar het is nog steeds dezelfde eigenaar/personeel/locatie/assortiment. Dus als je tevreden was kan je veilig terug :P

Scarabee is ook prima trouwens. Een beetje kleinere winkel, maar verrassend groot assortiment en met verstand van zaken. En meestal wat vriendelijker voor de portemonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Vraagje over softs flasks i.c.m. een fusion C3 tight: welke soft flask van 250 ml blijft goed in de zijvakken zitten?

Ik heb nu een hydrapak van 250ml, maar die blijft niet goed zitten. Passen die van de decathlon of salomon beter, of is het handiger naar 150ml soft flasks te gaan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
@Fraggert volgens mij heeft DE Trail Run Store een actie op (Salomon) trailvesten :) sla je slag zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:02
route99 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:21:
Uit nieuwsbrief
https://running.nl/kan-je-ongezonde-eetgewoontes-wegsporten/
Conclusie: wil je je kans op een langer leven vergroten, dan doe je er volgens de onderzoekers goed aan om de voedingsadviezen en bewegingsrichtlijnen van overheidsinstanties te volgen.
[...]
En het resultaat is dat meer dan de helft van de Nederlanders overgewicht heeft, goed advies :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• m0ridin
Marc3l schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 11:14:
[...]

En het resultaat is dat meer dan de helft van de Nederlanders overgewicht heeft, goed advies :P
Het advies is prima, meer dan de helft van de Nederlanders volgt het gewoon niet op...

Hier trouwens bezig met een 10k schema van Garmin zelf (niet via coach,. gewoon een 4 workouts per week op basis van hartslag) maar vindt die wel erg intensief eigenlijk. HEEL veel intervallen naar mijn gevoel.

Voor komende week eens uitgerekend hoe de verdeling qua tempo vs easy is (beetje tempos omgerekend naar afstanden) en dan kom ik op ~37km rustig uit en ~18km tempo (waaronder beoogd 10k tempos).

Dus niks 80/20... Eerder 67/33. (Wat op zich nog meevalt want had de indruk dat de verhoudingen nog schever lagen). Andere weken zijn iets beter gebalanceerd, maar dit soort weken komen vaker terug.

Denk dat ik dus wat interval trainingen ga vervangen voor rusitgere loopjes, of zijn dit soort verdelingen normaler voor trainingen voor de wat kortere afstanden?

(Beoogd doel is een suib 35 minuten 10k trouwens, dus intervallen zijn wel een heel belangrijk deel ;) )

[ Voor 58% gewijzigd door m0ridin op 04-08-2022 11:45 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:31

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik ben ook weer begonnen :).
Ingeschreven voor een marathon in december (Malaga) dus een goede stok achter de deur om gericht te trainen.
Ik kreeg in de vakantie wat commentaar van m'n vrouw op m'n buik(je) dus ik heb dat meteen aangegrepen om wekelijks weer 50-100km te lopen :+

Qua tijd zou het mooi zijn m'n pr te verbeteren (3u12), maar primaire doel is gewoon lekker lopen en genieten van de winterzon 8)

[ Voor 52% gewijzigd door Sport_Life op 04-08-2022 11:40 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-09 14:17
Geen betere motivatie om weer regelmatig te gaan lopen dan de vrouw des huizes die je bij de vetkwabben pakt :+

On that note, na anderhalf jaar amper getraind hebben door werk en gezin heb ik het de afgelopen anderhalve maand weer opgepakt. Afgelopen zondagochtend heb ik de Halve van Rotterdam gelopen, wat toch wel weer goed voelde. De omstandigheden waren niet lekker voor mij (vond het maar benauwd), maar helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
m0ridin schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 11:29:
[...]

Het advies is prima, meer dan de helft van de Nederlanders volgt het gewoon niet op...
In de theorie wellicht maar in de praktijk werkt het toch niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz
[...]

Hier trouwens bezig met een 10k schema van Garmin zelf (niet via coach,. gewoon een 4 workouts per week op basis van hartslag) maar vindt die wel erg intensief eigenlijk. HEEL veel intervallen naar mijn gevoel.

Voor komende week eens uitgerekend hoe de verdeling qua tempo vs easy is (beetje tempos omgerekend naar afstanden) en dan kom ik op ~37km rustig uit en ~18km tempo (waaronder beoogd 10k tempos).

Dus niks 80/20... Eerder 67/33. (Wat op zich nog meevalt want had de indruk dat de verhoudingen nog schever lagen). Andere weken zijn iets beter gebalanceerd, maar dit soort weken komen vaker terug.

Denk dat ik dus wat interval trainingen ga vervangen voor rusitgere loopjes, of zijn dit soort verdelingen normaler voor trainingen voor de wat kortere afstanden?

(Beoogd doel is een suib 35 minuten 10k trouwens, dus intervallen zijn wel een heel belangrijk deel ;) )
Meestal wordt er gerekend met de intensiteit van de training om de verhouding te bepalen, in plaats van de absolute kilometers. Wat eigenlijk ook logisch is. De meters voor, tussen en na een 6x1000m (bijvoorbeeld), zijn op papier misschien wel rustig qua looptempo. Maar waarschijnlijk iets minder qua hartslag en/of lactaat :+

Ik vrees dus dat de verhouding misschien nog wel schever ligt. 2 van de 4 trainingen op tempo brengt je al naar een 50-50... Ik vind dat inderdaad wel stevig. Maar goed, als je in een relatief kort wedstrijdspecifiek blok zit is het niet helemaal vreemd. Voor de lange termijn lijkt het mij teveel van het goede.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slickk
Hartloper schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 22:29:
[...]

Oftewel 65 km in 1 week waarvan dan nog 22 km hard. Respect! Als ik dat probeer lig ik in de lappenmand.
Ik ga deze week 55 km lopen, waarvan slechts 2 km aan marathontempo, al de rest trager.
Lekker hoor, met dit weer ga ik het ook zeker niet zo doorzetten en ook zeker weer voor jouw verhouding qua rustige kilometers. Was ook niet helemaal zo gepland trouwens, een tweedehands fiets gekocht via Marktplaats en die kon ik 12km verderop ophalen. Alleen moest ik daar voor een bepaalde tijd zijn... Dusja, dan maar even doorlopen. :+ Dat leverde een leuke route op waar ik nog niet eerder langs was geweest en scheelde gedoe met een auto waar de fiets niet in zou passen.
[...]

Hoe lang duurt het schema? Voor een relatief korte periode denk ik dat zo'n intensievere training prima kan en juist effectief is. 80/20 regel is vooral voor de reguliere periodes naar mijn idee. Daarmee bouw je een goede aerobe basis op en met dit soort schema's zou je wat meer snelheid kunnen krijgen. Dankzij de intervallen raak je gewend aan de snelheid en verbeter je het anaerobe deel. Uiteindelijk blijft het allemaal persoonlijk natuurlijk en kom je er vanzelf achter hoe dit gaat qua spieren en herstel. Dan je bijsturen als pijntjes doorzetten naar mogelijke blessures. Ja je wordt sneller door voldoende langzame kilometers te lopen, maar wordt denk ik pas echt sneller als je ook echt hogere tempo's gaat lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
@Roozzz @Slickk

Thanks!

Het is een schema van in totaal 12 weken, ben begonnen met week 3 en zit nu in week 4... Gericht op de singelloop in Utrecht in de eerste week van oktober.

Nu vind ik het ook wel lekker om te intervallen dus dat helpt wel weer, maar moet vooral uitkijken dat ik mezelf niet de vernieling in loop. Aan de andere kant heb ik de laatste maanden alleen maar rustige kilometers gemaakt (was vooral aan het trainen voor de ultra en te zorgen dat ik wat km's in de benen had) dus heb ook echt wel even wat degelijke tempotraining nodig.

Denk dus wel wat aan de (te) pittige kant, voor nu volg ik het nog even maar zal zeker wat vervangen door iets rustigs als ik merk dat het toch wat teveel begint te worden.

Hoewel, kan natuurlijk ook gewoon wat extra duurlopen doen en meer rustige kms erbij maken om de verhoudingen wat beter te krijgen ;)

Het schema is in tijdsblokken dus vandaar dat ik het omrekende (dacht dat de 80/20 op basis van afstand was...)

[ Voor 6% gewijzigd door m0ridin op 04-08-2022 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@Marc3l Bizar... bekijk eens naar een gewoon filmpje met mensen uit de jaren 60-70 wat valt je op? Ook een filmpje van scholen met kids.
Er is amper sprake van overgewicht. Veel mensen hadden het toen niet slecht maar er was zeker geen overdaad aan van alles en nog wat, zeker niet aan fastfood en zoals het nu is aardig onbeperkt toegang tot producten die als je te weinig beweging krijgt een probleem gaan vormen voor je leefstijl.
Das geen vingertje omhoog, maar een pure constatering.
Velen hebben het tegenwoordig zo goed dat je nog meer dan ooit zeer bewust moet zijn wat je eet en hoe je verder leefstijl is. En mensen die het financieel nu niet of veel minder goed hebben, kopen vaak de goedkope producten in de supermarkt en laten dat nu net die producten zijn waar heel veel suiker en of vet zit, de ongezonde hap. Vanuit hun achtergrond hebben lang niet altijd de kennis om zelf hun leefstijl aan te passen en als ze het wel hebben, veel gezonde producten zijn veel duurder, dus als je dat niet betalen kunt.

Hoe of wat het ook is: Op dit gebied begint alles met dat je er van bewust bent wat je eet en hoe je beweegt en of dat in balans is, en of er intrinsieke motivatie is om er at aan proberen te doen.

Dus waarom zou het niet werken? Als je echt gemotiveerd bent, de huisarts is gratis in het basispakket, om te checken of er iets anders speelt, en kan je ook start tips geven of de POH inschakelen om je met een paar gesprekken je tips te geven, dus er is geen reden om geen start te maken. Bewegen hoeft echt niet in een sportschool, workouts zijn prima met hele lage kosten thuis of in de buurt te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:18
sebasd schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 17:42:
[...]

Mag ik vragen wat je aan je eten hebt veranderd? Ik kan wel wat inspiratie gebruiken. En ja, ik weet dat iedereen anders is wat dat betreft :)

Slaap is inderdaad ook een goede, de periodes dat ik daar beter op let gaat het lopen (en de motivatie daarvoor) bij mij ook een stuk beter.
Ik ben er meer op aan het letten wat nu betekend dat ik bijna 2 weken al mijn eten aan het bijhouden ben en wanneer ik honger heb en of dat goed of slecht is. Dat heeft tot dus ver geleid tot een veel zwaarder ontbijt.
Dus 300ml skir, 25gr granola, 1 stuk fruit en een glas (200ml) melk of drink yoghurt. Dat zorgt ervoor dat ik bijna geen honger meer heb in de avond en de wat ongezondere dingen dan laat staan. Als ik trek heb dan wordt het iets van magere kwark met iets van een smaakje zoals campina milde kwark 250ml. Eigenlijk slaap ik daardoor beter en blijf ik iets dichter bij de gezondere keuzes waar ik wat aan heb.

Ik probeer 8 uur (in tijd niet in tijdstip) op bed te liggen maar dat gaat nog niet helemaal vanzelf. Kijken hoe dat de komende weken uitpakt. betere tijden zoals van 22.00u tot 6.00u resulteren vaak in minder honger in de avond.
Niku schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 18:00:
[...]

Hier hetzelfde doel voor oktober. Volgens Trenara zou het op dit moment prima moeten kunnen, maar ik heb er zelf een wat harder hoofd in. Sowieso gaat Trenara wat te hard met interval- en tempotrainingen voor me, dus we gaan het zien.
Leuk ik kijk uit wat we er van uitkomt, mijn vakantie zit er nog tussen.
Hartloper schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 19:39:
Ik vind ook de tempo- en intervaltrainingen van Trenara veel te hard.
Jammer, want voor de rest vind ik het wel een goed concept. En de feedback is verslavend (ook al weet je dat het computergegenereerd is), en zien hoe de wedstrijdprognose zich met elke training een beetje aanpast is ook verslavend.
De snelheden van de app wel redelijk snel maar het is niet dat ik ze niet kan lopen dus voor mij is het wel een beetje een motivatie om sneller te gaan lopen. Anders blijf ik binnen de comfortzone lopen en dat is ook niet goed.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc3l
route99 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 12:25:
@Marc3l Bizar... bekijk eens naar een gewoon filmpje met mensen uit de jaren 60-70 wat valt je op? Ook een filmpje van scholen met kids.
Er is amper sprake van overgewicht.
Precies, er is nu gewoon te veel bewerkte voeding en we worden bang gemaakt voor gezonde vetten.
In plaats van echt boter geeft men het advies om halvarine of margarine te gebruiken (veel hoger in omega 6) als voorbeeld.

"Als je te weinig koolhydraten binnenkrijgt, dan gebruikt het lichaam spiereiwit als energiebron."
Klopt niet echt, kijk naar het ketogeen dieet. Sterker nog essentiële koolhydraten bestaan niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Marc3l op 04-08-2022 13:30 . Reden: Nog iets wat niet klopt ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maandag1987
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:50
Maandag1987 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 15:11:

Doelen voor dit jaar:
Vorig jaar heb ik al mijn PR's scherper gesteld. Dit jaar wil ik:
- Geen blessures en toch structureel meelopen met snellere groepen.
- 200km in een maand lopen.
- Halve marathon binnen 1u45min lopen.
- Halve marathon van Eindhoven lopen.
- PR op 1km sneller zetten.
- PR op 5km onder 22 mins.
Hierbij een update met betrekking tot mijn hardloopdoelen voor 2022:
- In juli 200,1km hardgelopen. Wel op vrijdag 20km en zaterdag 17km gelopen en helaas, hierdoor mijn knie overbelast. Volgende week weer terug naar fysio, hopelijk mag ik dan weer lopen.
- Doel om blessurevrij te blijven is dus niet gelukt. Wel loop ik structureel met de snellere groepen mee.
- HM op 1u41min51sec gelopen.
- 1km in 3.41 gelopen
- 5km in 21.11 gelopen

Ook PR op 10km verbeterd naar 45.28 en ik vermoed dat onder de 45min moet lukken

Hardlopen ging dus lekker tot afgelopen weekend, nu rusten en oefeningen doen. Daarna gaat de focus op de HM in Eindhoven. Dat betekent langere duurlopen en snelheidswerk gefocust op beoogde HM tempo.

Qua doelen wil ik dit jaar een keer 25km op één dag lopen en HM in Eindhoven onder de1u40min (beoogd tempo is 4.40 min/km).
Pagina: 1 ... 188 ... 389 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.