Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 14:06
Totrail schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 21:06:
Afgelopen weekend de Endorphin Speed 3 gepast als groot Saucony liefhebber. Die vond ik toch iets te instabiel aanvoelen. Daarom online de zoektocht voortgezet. Nu 2 paar schoenen besteld, beide van Asics. De Glideride 2 en de Magic Speed. Ben benieuwd of het wat voor me gaat zijn.

Ondertussen volop in training voor de 30 van Amsterdam Noord. Rustig de kilometers uitbouwen en genoeg variatie in de trainingen.
Alleen gepast of er ook mee hard gelopen?
De speed 2 en pro 2 voelen voor mij ook niet super stabiel als ik er op wandel. Als ik er mee hardloop heb ik nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16-09 22:02
Roadman schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 08:09:
[...]

De speed 2 en pro 2 voelen voor mij ook niet super stabiel als ik er op wandel. Als ik er mee hardloop heb ik nergens last van.
Ook mee gelopen. Mijn rechtervoet zwaait iets naar buiten voordat het land. Bij het hardlopen heb ik hier nooit last van. Bij het dragen van de Speed 2 leek hier door minder stabiliteit opeens meer te gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 12:14

Niku

Alagaesii

Afgelopen weekend de Endorphin Speed 3 gepast als groot Saucony liefhebber. Die vond ik toch iets te instabiel aanvoelen. Daarom online de zoektocht voortgezet. Nu 2 paar schoenen besteld, beide van Asics. De Glideride 2 en de Magic Speed. Ben benieuwd of het wat voor me gaat zijn.

Ondertussen volop in training voor de 30 van Amsterdam Noord. Rustig de kilometers uitbouwen en genoeg variatie in de trainingen.
Ben wel benieuwd wat je van de Magic Speed vindt! Niet de Evoride overwogen? Die lijkt wat dichterbij te liggen dan de Glideride.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:53

Rub3s

+3 , omdat het kan

Roadman schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 08:09:
[...]

Ik heb de speed 1 en die voelt bij wandelen ook erg onstabiel aan. Ik dacht dat ik de enige was met dit probleem :X . Bij hardlopen gaat het inderdaad wel aardig. Zolang ik maar niet in de buurt kom van de hak van de schoen.

Demonstratie van hoe ik daarmee loop:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a--6AwtRB28EYtyH07wSy_uwaQM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/cVGhtmQ2tljn3XLb1836nzLv.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
Niku schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 10:51:
[...]

Ben wel benieuwd wat je van de Magic Speed vindt! Niet de Evoride overwogen? Die lijkt wat dichterbij te liggen dan de Glideride.
Evoride ook nog overwogen inderdaad. Misschien dat die ook nog komt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:04
Zevenheuvelenloop 2022, ik ben erbij!
Doeltijd van 1:05 opgegeven op basis van mijn ten miles tijd van 1:09:16, moet te doen zijn :9

Hopelijk daarvoor in september nog een 5000m baanwedstrijdje meepakken (track meeting wageningen ofzo) om eens de 19min grens aan te vallen.

Mooie doelen in het naseizoen om een zomer gemotiveerd te trainen!

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:10
En dan staat de pakketbezorger voor de deur met een stevige doos. Hmm, had toch niets besteld de laatste tijd?
Wat blijkt, een aantal maandjes geleden via Strava aan een Challenge meegedaan van Powerbar. 30km in twee weken. Badge behaald en verder niet meer aan gedacht, tot ik een mailtje van Powerbar kreeg dat ik één van de 50 prijzen had gewonnen. Of ik even mijn adresgegevens kon doorgeven.
Maar ja, volgens de regels
The main prizes will be raffled among all finishers from Germany, Austria and Switzerland. The 30% discount code is valid globally.
had ik daar geen recht op, dus netjes geantwoord dat ik vereerd was met de prijs, maar begreep dat ik buiten de boot viel en dat ze mijn prijs aan de DE/AT/CH mochten geven als dat het geval was.

En nu, een flinke tijd later dus een DHL-pakket uit München, Kan de komende tijd dus m'n lange runs met genoeg ' fuel' lopen.

en om een oud gezegde van stal te halen...people really win on MTV Strava.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HK7rDVw03laUacIkSd-WcwtJpEI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LXL2wc4xackEnnPnbgWsD27Y.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bHxii8n5R_TWDFJKXO-nwUfi0QE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hRkzLMtqdbY59x5I5Jx7Buwz.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lPl96iot7jr3EdUKLo91is8TXdM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zIPLy3lhgXFYkuPLjo9yiR8U.jpg?f=user_large

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
Inmiddels had ik de Glideride 2 en de Megaspeed binnen en vandaag beide op gelopen. In een loop van 12km na 6km weer bij huis aan beland om van schoenen te wisselen. Glideride zit fijn en biedt genoeg demping ook voor rustigere lopen. Megaspeed zit me niet goed en gaat sowieso retour. Lijkt me wel e n schoen vooral geschikt voor hoge tempo's. Verder twijfel ik er aan misschien toch nog de Endorphin Speed 2 te bestellen om het nog eens te proberen. Ik blijf een enorme Saucony liefhebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 13:15
Totrail schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 20:49:
Inmiddels had ik de Glideride 2 en de Megaspeed binnen en vandaag beide op gelopen. In een loop van 12km na 6km weer bij huis aan beland om van schoenen te wisselen. Glideride zit fijn en biedt genoeg demping ook voor rustigere lopen. Megaspeed zit me niet goed en gaat sowieso retour. Lijkt me wel e n schoen vooral geschikt voor hoge tempo's. Verder twijfel ik er aan misschien toch nog de Endorphin Speed 2 te bestellen om het nog eens te proberen. Ik blijf een enorme Saucony liefhebber.
Je bedoelt de Metaspeed denk ik?
Maar zowel de Asics als de Saucony schoenen die je noemt zijn wedstrijdschoenen, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totrail
InZane schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 21:37:
[...]

Je bedoelt de Metaspeed denk ik?
Maar zowel de Asics als de Saucony schoenen die je noemt zijn wedstrijdschoenen, toch?
Nee, de Magic Speed :) Die bestaat ook.
De Metaspeed is er ook inderdaad. Dat is volgens mij Asics' Alphafly. Wat bij Saucony dan weer de Endorphin Pro is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:18

Secsytime

Automagisch

Totrail schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 21:56:
[...]

Nee, de Magic Speed :) Die bestaat ook.
De Metaspeed is er ook inderdaad. Dat is volgens mij Asics' Alphafly. Wat bij Saucony dan weer de Endorphin Pro is.
Magic speed en endorphin speed zijn beide tempo/wedstrijd schoenen toch?

Ben trouwens groot fan van de endorphin speed! Goede temposchoen voor naast de vaporfly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
Secsytime schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 22:06:
[...]

Magic speed en endorphin speed zijn beide tempo/wedstrijd schoenen toch?

Ben trouwens groot fan van de endorphin speed! Goede temposchoen voor naast de vaporfly.
Ben ook wel op zoek naar een fijne schoen voor tijdens die 30km die ik wil gaan lopen. Moet er ook wel wat snelheid in zitten, maar ook comfort. Als ik zo de reviews lees dan zou ik met de Speed op de goede weg moeten zitten. Buiten het feit dat het vooral uit mijn lijf moet komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Totrail schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 22:19:
[...]

Ben ook wel op zoek naar een fijne schoen voor tijdens die 30km die ik wil gaan lopen. Moet er ook wel wat snelheid in zitten, maar ook comfort. Als ik zo de reviews lees dan zou ik met de Speed op de goede weg moeten zitten. Buiten het feit dat het vooral uit mijn lijf moet komen.
Voor een wedstrijd zou ik nog steeds altijd de Vaporfly pakken. Je kan ze tegenwoordig wel tegen een discount verkrijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Wil eigenlijk dit kekke kleurtje hebben.. maar ik heb nog maar 163 km op mijn huidige paar gelopen :+

Nu trouwens een actie bij Nike, bij 2 artikelen 25% korting.. geldt volgens mij ook voor de Vaporflys, maarja wat moet je met 2 paar.

Afbeeldingslocatie: https://static.nike.com/a/images/t_PDP_1280_v1/f_auto,q_auto:eco/1ff6ffc1-6c25-4a1f-8461-517308954d62/zoomx-vaporfly-next-2-road-racing-shoes-821S4F.png

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DKjordy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:18
Afgelopen woensdag stond er een tempoduurloop op het programma van mijn trenaraschema voor de halve marathon van Rotterdam. Het loopje was 10km met een tempo van 04:45 per km, wat uitkomt op 47:30 en wat 14 seconden langzamer is dan mijn huidige PR op de 10km, welke ik afgelopen november op mijn eerste wedstrijd heb gelopen. Toevallig vorig weekend ook een paartje Nike Air Zoom Tempo Next% op de kop weten te tikken voor €100, dus dit was een mooie training om ze uit te proberen.

Na 2km warming-up, gelijk het tempo verhoogd naar 04:45 en dat ging me vrij soepel af. Het was goed weer en de kilometers vlogen voorbij. De eerste 4 kilometers ging dan ook vrij gemakkelijk in 04:47, 04:42, 04:48 en 04:44. Alleen toen de bocht om en opeens de volle wind van voren. Gezien het tussen een golfbaan is, is er ook weinig beschutting en was het een lange weg rechtdoor. Het tempo zakte daardoor iets naar 04:50 voor de volgende 3 kilometers. Daarna weer een bochtje om en kwam de wind gelukkig niet meer van voren. De laatste kilometers nog iets versneld en op het einde nog een korte sprint eraan geplakt. Zodoende uiteindelijk op 47:12 over de (virtuele) finishlijn gekomen. Toch weer 4 seconden sneller dan mijn vorige PR en niet helemaal kapot gelopen.

Over de schoenen ben ik nog niet helemaal uit, ik vond ze vrij zwaar aan mijn voeten voelen en heb er een blaar op mijn achillespees aan overgehouden. Maar op eenmaal op tempo voelde ik wel de voordelen van de schoen. Aankomende dagen maar eens overwegen wat ik ermee ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:10

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik wist niet dat de 3's al in het wild gespot waren. Ik mag nog een stukje op mijn Speed v1's, maar de 3 leek me een mogelijk meer geschikte opvolger (al is de Altra Vanish Carbon ook nog niet helemaal uit beeld).

Maar goed, eerst maar weer verder opbouwen want anders slijten m'n schoenen ook niet. Ik ben inmiddels weer zover dat ik redelijk synchroom kan lopen en m'n linkerbeen ongeveer weer hetzelfde doet als rechts, maar dat werkt tot een bepaalde snelheid. Daarboven houdt links het nog niet bij en ga ik teveel proberen te overcompenseren met rechts. Herstel gaat toch langzamer dan ik dacht. Ik ben nog wel benieuwd waar het op uit gaat draaien over 3 weken bij de Sneek mar-athon. Ik heb nog altijd hoop op een goed resultaat, maar het wordt krap.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
Rudedadude schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 23:01:
[...]

Ik wist niet dat de 3's al in het wild gespot waren. Ik mag nog een stukje op mijn Speed v1's, maar de 3 leek me een mogelijk meer geschikte opvolger (al is de Altra Vanish Carbon ook nog niet helemaal uit beeld).
Typfout van mijn kant. Het waren gewoon de 2's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluyt!
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 16-07-2022
Hallo, ik moest voor mijn militaire opleiding 2,7km lopen in 12 min ik trainde 2 maanden lang 3x in de week de 12 min loop maar helaas mocht het niet baten.. ik liep niet sneller… iemand enig idee hoe ik toch die 2,7km ga halen in 12 min welke trainingen moet ik doen? Ik loop nu om wn nabij de 2,61km in 12 min

Ik trainde 2 maanden lang maar zag nauwelijks verschil.. terwijl ik elke training toch het gaatje ging..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:14
Kluyt! schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 11:24:
Hallo, ik moest voor mijn militaire opleiding 2,7km lopen in 12 min ik trainde 2 maanden lang 3x in de week de 12 min loop maar helaas mocht het niet baten.. ik liep niet sneller… iemand enig idee hoe ik toch die 2,7km ga halen in 12 min welke trainingen moet ik doen? Ik loop nu om wn nabij de 2,61km in 12 min

Ik trainde 2 maanden lang maar zag nauwelijks verschil.. terwijl ik elke training toch het gaatje ging..
Nou dat dus. Iedere training tot het gaatje levert niet zoveel op. Hardlopen is een duursport, de aerobe basis bepaalt uiteindelijk je snelheid. Basis krijg je door de rustige loopjes, het klinkt misschien tegenstrijdig maar om harder te lopen moet je langzamer trainen :)

Hoe lang heb je nog?

Deze test meet je conditie, dus die moet je dan ook verbeteren.
In principe zou ik zeggen dat je 2x in de week _rustig_ een half uur moet gaan lopen (heb je meer tijd dan mag je dit uitbouwen naar 30-60min). Bijvoorbeeld op 10km/u. Afhankelijk van je ervaring kan een c25k-schema daar heel handig voor zijn. Dit vul je dan aan met 1 training waar je intervallen loopt op doeltempo (of een stukje erboven). Denk via 15x200m's, 8x400m's, 6x600m's, 5x800m's opbouwend naar intervallen van 4x1km. Iedere week verleng je de intervallengte een stapje. Kan je laatste training op doeltempo uitvoeren dan weet ik zeker dat die test geen enkel probleem mag zijn.

Probeer na iedere training één rustdag in te plannen. Rust is noodzakelijk om te verbeteren.

Heb je meer tijd in de week beschikbaar dan kan je eenvoudig een 3e rustige training toevoegen. Wederom deze rustige loop levert je meer op dan meer snelheidswerk. Met een intensieve training in de week heb jij al genoeg prikkel.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluyt!
  • Laatst online: 16-07-2022
Bedankt voor je reactie.. ik heb nog 6 weken.. dus eigenlijk komt het er op neer dat ik meer interval trainingen moet doen en dan 2x in de week 30 min lopen? Dus dan 3x in de week hardlopen, 1x interval 2x duurloop en dan misschien is na 3 weken kijken of ik 12 min sneller loop?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:16
Kluyt! schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 11:24:

Voor wie geen zin heeft in rekenen, dat is 4:4426min/km ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm666
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-07 16:25
Kluyt! schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 12:31:
Bedankt voor je reactie.. ik heb nog 6 weken.. dus eigenlijk komt het er op neer dat ik meer interval trainingen moet doen en dan 2x in de week 30 min lopen? Dus dan 3x in de week hardlopen, 1x interval 2x duurloop en dan misschien is na 3 weken kijken of ik 12 min sneller loop?
Yup, interval training verberterd je uithoudingsvermogen met snellere tempo's. Je zou bijvoorbeeld eens kunnen kijken naar Billat interval training, kort, maar effectief. Zelf doe ik het volgende:

1x tempo training (net niet tot het gaatje lopen, iets trager in elk geval als een wedstrijd of in jou geval de proef
1x interval training (ff hard knallen met wat rustig lopen/wandelen tussendoor)
1x een duurloop of lange duurloop als je daar zin in hebt. Belangrijk is zoals eerder vermeld dat je traag loopt (heb er ook even aan dat concept moeten wennen hoor)

Disclaimer: ik ben een recreatieve loper, dus als ik iets fout heb gezegd: sorry :D

[ Voor 8% gewijzigd door Firestorm666 op 04-06-2022 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm666
Shinji schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 12:34:
[...]

Voor wie geen zin heeft in rekenen, dat is 4:44min/km ;)
Dank je :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Firestorm666 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 12:58:
[...]

Yup, interval training verberterd je uithoudingsvermogen met snellere tempo's. Je zou bijvoorbeeld eens kunnen kijken naar Billat interval training, kort, maar effectief. Zelf doe ik het volgende:

1x tempo training (net niet tot het gaatje lopen, iets trager in elk geval als een wedstrijd of in jou geval de proef
1x interval training (ff hard knallen met wat rustig lopen/wandelen tussendoor)
1x een duurloop of lange duurloop als je daar zin in hebt. Belangrijk is zoals eerder vermeld dat je traag loopt (heb er ook even aan dat concept moeten wennen hoor)

Disclaimer: ik ben een recreatieve loper, dus als ik iets fout heb gezegd: sorry :D
Ik zou dit toch net wat anders aanpakken om te zorgen voor voldoende herstel: (1) interval of tempoloop, (2) duurloop, (3) korte herstelloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:21
Shinji schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 12:34:
[...]

Voor wie geen zin heeft in rekenen, dat is 4:44min/km ;)
Nee :p
Dat is 4:26/km

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Makkie toch? Wie paced die jongen even? :+ })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Je hebt gelijk, het rekenmachientje kent geen seconden/minuten natuurlijk. Dus 4,44 minuut.

[ Voor 3% gewijzigd door Shinji op 04-06-2022 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm666
Niku schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 13:52:
[...]

Ik zou dit toch net wat anders aanpakken om te zorgen voor voldoende herstel: (1) interval of tempoloop, (2) duurloop, (3) korte herstelloop.
Met telkens een dag tussenin heb je wel voldoende rust denk ik. Nu, moet er ook wel bij zeggen dat ik m'n tempoloop-dag niet al te serieus neem en dat het vaak genoeg afhangt van m'n goesting, vooral in warm weer zoals vandaag zal ik niet snel een temploop inlassen en wordt het meer naar jou idee toe; 2x een duurloop.

[ Voor 22% gewijzigd door Firestorm666 op 04-06-2022 15:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 13:15
Secsytime schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 14:37:
[...]

Makkie toch? Wie paced die jongen even? :+ })
Normaal geen probleem, maar iets met herstellende van een irritante blessure :+

Gisteravond weer eens iets meer tempo gemaakt en dat ging lekker! Geen reactie vandaag van m'n pootje verder. We zitten in de lift :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greybeard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 17:11
Hallo lieve mede tweakers,

Normaal hang ik op het Grote indoor cycle topic rond maar vandaag heb ik een vraag voor de hardlopers.

Voor de Valleyrun 25 juni "Een sponsorloop/ hardloop evenement in Veenendaal" a +/- 800 renners ben ik nog opzoek naar een Pacer die 10km in exact 60min wilt lopen, dit is de laatste openstaande positie die we lastig kunnen invullen.

Dus ben je een gear freak die graag op data/tijd loopt en lijkt het je leuk om andere lopers mee te trekken/ motiveren let me know per tag of DM:), Natuurlijk dit alles op vrijwillige basis, delen is lief.

Gr Johan aka Greybeard

[ Voor 6% gewijzigd door Greybeard op 04-06-2022 18:55 ]

Every battle is won before it is fought

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hartloper
  • Laatst online: 22:31
Kluyt! schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 12:31:
Voor de duidelijkheid, zoals @Roozzz zegt:

3 keer per week lopen.

Daarvan 2 keer per week RUSTIG lopen, bijna te rustig naar je gevoel.

Slechts 1 keer per week een intervaltraining doen, waarbij je dan bv 5 keer 2 minuten aan doeltempo of iets sneller loopt.
En je moet dat opbouwen, niet onmiddellijk 5 keer 2 minuten aan doeltempo lopen, maar bv de eerste keer 3 keer 1 minuut aan doeltempo. De rest van dat loopje doe je rustig, bv 10 minuutjes opwarmen en 10 minuutjes afkoelen, en tussen de intervalstukjes ook heel rustig lopen.

Wat je mankeert is vooral uithouding, of aerobe conditie. Dat komt met rustig te lopen. De intervaltraining is de kers op de taart, die ervoor zorgt dat je met die verbeterde conditie ook de gewenste snelheid aankan.

Basic trainingsleer. Van altijd echt hard te lopen verbetert je conditie weinig, dat is wat jouw ervaring tot nu toe bewijst.

Je zit niet ver van je doel, iets slimmer trainen en je bent er.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:52
@Kluyt! probeer liever naar de 2.8+ km te gaan in 12 minuten. Is natuurlijk lastig in 6 weken.
maar die 2.7 is het minimum. Als je die dag een slechte nacht hebt weet je dan je die 2.7km ook gaat redden als je verder dan 2.7km in 12 min loopt.

Edit: hetzelfde met kracht oefeningen. Weet niet wat de eis voor bijvoorbeeld push-ups zijn maar stel dat er 30 zijn, probeer dan te trainen voor 40.

[ Voor 23% gewijzigd door Marc3l op 05-06-2022 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:57

polthemol

Moderator General Chat
Marc3l schreef op zondag 5 juni 2022 @ 08:59:
@Kluyt! probeer liever naar de 2.8+ km te gaan in 12 minuten. Is natuurlijk lastig in 6 weken.
maar die 2.7 is het minimum. Als je die dag een slechte nacht hebt weet je dan je die 2.7km ook gaat redden als je verder dan 2.7km in 12 min loopt.

Edit: hetzelfde met kracht oefeningen. Weet niet wat de eis voor bijvoorbeeld push-ups zijn maar stel dat er 30 zijn, probeer dan te trainen voor 40.
beetje recept voor overtrainen als hij de eis nu niet haalt. Bedenk dat het verschil tussen 30 en 40 +33% is in jouw voorbeeld ;) Trainen voor wat je doel is, je lichaam kan op het moment supreme best wat dieper gaan als je niet overtrained aan de startlijn komt.

Het helemaal kapot gaan met trainen klinkt heldhaftig maar is echt pointless, inherent daaraan moet ie realisme houden in je doelen. Als je de 2.7K nu niet haalt, ga dan niet mikken op 2.8K of nog meer. Je conditie is al relatief krap aan dan, als je dan nog sneller moet gaan, een 10 seconde per km of meer, dan weet je vooral dat je helemaal sneuvelt.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:52
Dat snap ik, daarom schreef ik ook lastig lastig in 6 weken. Maar 2.7km is het minimum wat je moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:01
@Kluyt! Ik kwam dit ook online tegen van een andere militair, sluit aan bij wat wij zeggen in de zin dat de andere systemen trainen juist belangrijk is. Daar ga je ook echt sneller van lopen op kortere afstanden.

https://www.google.nl/url...Vaw1rkgaRCm1bp6GMnONatSNr

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:25

Dazzler2120

FP ProMod
Bam! C25K schema afgerond. Vandaag had ik mijn laatste run van het schema op de planning staan, dus wilde ik mezelf eens 'goed' uitdagen. Het bos in gelopen & een half uur 'vol gas' lopen. Was zwaar, was afzien en de komende dagen gaan de benen pijnlijk zijn verwacht ik. Uiteindelijk 5,1 km (volgens Samsung health, 5,25 volgens Strava) gelopen in 30 minuten.

Heel blij dat ik het schema afgerond heb, daarna werd ik beloond door een worstenbroodje :9

Komende dagen even rust pakken en woensdag & zaterdag een duurloop doen van dezelfde duur (30minuten). Vanaf volgende week op advies van iemand van Run2Day in Utrecht ga ik eens een paar weken duurloop - interval - tempoloop doen (3 of 4 weken) op dezelfde intensiteit. Daarna weer een 5 km doen en kijken wat de progressie is.
Ergens in Juli ga ik denk ik met een 5-10k schema beginnen.

Lekker gevoel dit!

Strava linkje

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Hartloper
Vandaag nog eens een wedstrijd gelopen, de Mondi Run halve marathon in Poperinge. Opvolger van de gekende McBride Run. Met vandaag meer dan 300 finishers.

Het regende hard voor de start, iedereen stond doorweekt in het startvak. Tijdens de wedstrijd zelf was het gelukkig eerder motregen. Met 18 graden en niet al te veel wind was het geen slecht loopweer.
Er waren 68 hoogtemeters, vooral 2 lange hellingen km 1 en km 8, waar ik niet al te veel last van had.

Zoals jullie misschien nog weten, ondergetekende is 48 jaar en liep in Rotterdam 3:10 op de marathon, na de 4 marathons daarvoor telkenmale 3:13 gelopen te hebben.
Ik heb hier ooit de vraag gesteld naar een trainer/trainingsschema om nog verder progressie te boeken; iemand hier stelde Rob Veer voor en ik heb hem genomen als online coach sedert begin mei.

Op zijn advies liep ik deze halve als voorbereiding op een najaarsmarathon, en niet met het oog op een zo goed mogelijk resultaat. Met ook oefenen op de bevoorrading zoals ik dat zou doen tijdens de marathon.
Het was de eerste wedstrijd waar ik niet geprobeerd heb zo snel mogelijk te lopen, maar op een voorafbepaald tempo.
De eerste 2 km liep ik te snel, maar nadien dwong ik mezelf om op het doeltempo (4:25 min/km) te lopen. Ik haakte aan bij andere lopers die het voor mij juiste tempo liepen.
Rond 10 km kwam ik bij een 54-jarige loper die hetzelfde tijdsdoel had als ik, en we besloten samen te lopen. Al pratend tikten we km na km af in een stabiel tempo, en geleidelijk aan haalden we heel wat lopers in die iets te voortvarend gestart waren.
Als beloning voor mijn zelfbeheersing had ik tegen mezelf gezegd dat ik de laatste km er een eindsprint uit mocht persen. Ik meldde dat ook aan mijn compagnon, en op km 20 zette ik aan.
De laatste km ging in 3:49/km en ik finishte in 1:33, perfect volgens plan.

De organisatie was heel goed, het enige minpuntje was dat de bevoorrading enkel met water was en niet met sportdrank. Alles bij elkaar heb ik er hard van genoten, wedstrijden lopen is altijd plezant en tot mijn verrassing was mijn plezier niet minder ondanks het feit dat ik niet 100% gegaan ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal Mother
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:24

Animal Mother

Seven-six-two millimeter

Beetje in het zelfde straatje als @Kluyt! , Ik moet voor een test 5km lopen in 25 min 15 sec. Ik heb echter nog maar 3,5 week :-(
Met 3x per week hardlopen komt dat neer op ongeveer 10 keer lopen

Ik doe nu ongeveer 32 minuten over 5 km. Dat moet dus een stuk sneller. 2400m doe ik in 12 minuten. Ik moet dus ongeveer dat tempo 2 keer zo lang volhouden.

Is dit in zo een korte tijd realistisch, en hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
Meer dan 5 minuten eraf in 3,5 week? Klinkt uitdagend :+

Wat is je hardloopervaring tot nu toe? Dat gaat bepalend zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 22:40
Phoe, da's een aardige uitdaging @Animal Mother Ruim 20% sneller dan je nu loopt. Ik weet niet hoe vaak je nu traint per week, maar ik neem aan dat dat niet 3 keer is. Dan weet je zeker dat je na die 10 intensieve trainingen doodop aan de start staat. Klinkt als een gevalletje dood of de gladiolen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@Animal Mother Als ik jou begrijp betekent dit van 6:24 min/km naar 5:03 min/km, das van een totaal andere orde dan @Kluyt! wil bereiken. Das van 4:35 min/km naar 4:27 min/km. Als hij al tegen zijn grens loopt dan kan die 8 seconden al een flinke kluif zijn. Wil hij dat snel en vrijwel 100% realiseren dan is het gedurende die weken even alles op zij zetten, proberen meer km's te maken en met mate een enkele zwaardere training op snelheid.
Vlieg je er in dan is de kans op blessures erg groot. Dus rust in die weken is extreem belangrijk want je moet herstellen van die trainingen. Dus daarom voor dit korte termijn doel even alles wijken als het 100% gehaald moet worden. Niet overmoedig worden dan neemt de kans op blessures in zo'n korte tijd sterk toe.

@Animal Mother Het "Klinkt uitdagend" van @Roozzz is een aardige understatement....
Imho is dit niet reëels als je dit zelf zonder begeleiding kunt doen waarbij echt alles op zijn moet en dan is het nog veel. Op afstand is dit niet te beoordelen, immers we weten niet hoe belastbaar je bent. Ik zou het niet aanraden. In wedstrijdbegrippen is 6:24min /km langzaam en nu wil je supervol gas geven??? Erg riskant ook voor je gezondheid. Je schreef:
Beetje in het zelfde straatje als @Kluyt! ,
Imho is dit niet hetzelfde straatje...maar een straatlengte verder.
Sterkte er mee.

[ Voor 5% gewijzigd door route99 op 06-06-2022 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:09
@Animal Mother

Heeeeuuuuul uitdagend en 9 vd 10x niet realistisch... maar inderdaad, wat is je hardloophistorie tot nu toe?

Als je eigenlijk nooit hebt gelopen, het nu een keer hebt geprobeerd en 5k in 32minuten doen dan is er misschien best nog wat mogelijk. Alsnog enorm lastig in een maand, maar wellicht met gerichte training (en bijv oa daardoor afvallen, goede schoenen, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal Mother

Animal Mother

Seven-six-two millimeter

Had ik al verteld dat ik die zelfde dag ook nog 1 km in 4:50 moet lopen op kisten, met helm en wapen? :+

Ik had zelf ook al het idee dat dit niet echt haalbaar is voor mij. Ik loop nu ongeveer 1 keer per week, afstanden tussen de 3 en 5 km meestal. Niet echt heel serieus dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Animal Mother schreef op maandag 6 juni 2022 @ 11:33:
Had ik al verteld dat ik die zelfde dag ook nog 1 km in 4:50 moet lopen op kisten, met helm en wapen? :+

Ik had zelf ook al het idee dat dit niet echt haalbaar is voor mij. Ik loop nu ongeveer 1 keer per week, afstanden tussen de 3 en 5 km meestal. Niet echt heel serieus dus.
Maar ligt de lat zo veel hoger dan je had verwacht dat je er nu pas mee komt of? Lijkt me dat ze wel een bepaalde voorbereidingstijd geven. Al lijkt het me in militaire dienst overigens wel praktisch om regelmatig hard te lopen (als in vaker dan 1 keer per week en verder dan 5km).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:31

Ik zou nu al, alles zetten op plan B.

Ik ben met 30 mensen een loop cursus gestart, 13 weken later liep er 1 sneller dan 25:15 minuten.

En ja, sommige kwamen zo van de bank af, maar er waren er genoeg die best een redelijke basis conditie hadden.

Je kan ook dood of de gladiolen doen, maar weet niets van je voorgaande sportgeschiedenis af (en leeftijd). Maar kans op blessure is redelijk groot.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal Mother

Animal Mother

Seven-six-two millimeter

Dit is geen verplichte test, en ik heb gisteren pas besloten om mee te doen. Ik heb niet de illusie dat ik het ga halen, maar ik ga kijken hoe ver ik kom. Over een half jaar is er nog een afname, dus ik heb dan genoeg tijd om me fatsoenlijk voor te bereiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
Het lijkt nogal onmogelijk. Als je nu 12 weken had...

Die 2400 m in 12 min die je kan, dat vind ik nog redelijk, da's 12 per uur. Het gaat wel heel hard achteruit als de afstand opgerekt wordt naar 5 km. Dat is omdat je geen uithouding/aërobe basis hebt.

Het beste wat je kan doen is van 1 naar 3 keer per week lopen gaan, en zeker niet te hard willen lopen in training.

En dan hopen dat je een superresponder bent.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:25
Als militair wil ook best wel even aanhaken voor mijn 2 cent. Wat @Animal Mother wil doen is een vrijwillige test die je zelf kan afnemen en waarbij je ( na succesvol afonden van alle onderdelen ) een medaille voor haalt.

Die kotsklik is nog wel te doen maar vrijwel iedereen faalt op de 5 km omdat ze niet de tijd nemen zich er goed op voor te bereiden. ( en omdtaveel mensen vergeten dat alle onderdelen op dezelfde dag worden afgenomen). Wat misschien hier ook het geval lijkt >:) . Maar deelname kost je niks dus gewoon er voor gaan. Heb je iig een tijd/ervaring en dan volgende keer weer inschrijven wetende waar je aan moet werken.

Voor @Kluyt!. Dat je de 2700m moet halen op de 12 min loop betekend dat je een gevechtsfunctie ambieert als luchtmobiel, mariniers etc. Want de standaard defensie dcp eis is 2400m voor mannen. En in dat geval kan ik je ten strengste aanbevelen om te zorgen dat je die eis ruim haalt en niet net aan alleen op een goede dag en met de adrenaline bonus die je krijgt omdat het een " keuringsdag " is.

Het is en blijft namelijk gewoon een test om te kijken hoe het met je conditie is gesteld. Die eis geven ze dus niet voor niets aangezien dat wat hun betreft dus het minimale niveau is dat je moet hebben om de selectie en alle daarop volgende opleidingen succesvol af te ronden, conditioneel gezien dan. Hoe ruimer je die eis haalt, en dus hoe beter je conditie is, des te soepeler gaat alles daarna verlopen ;)

(hetzelfde gaat natuurlijk op voor de kracht eisen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Skybullet schreef op maandag 6 juni 2022 @ 12:21:
Als militair wil ook best wel even aanhaken voor mijn 2 cent. .........
Want de standaard defensie dcp eis is 2400m voor mannen.
Je vergeet al die "ups" nog die er bij horen... weg die 2 cents... 8)7
De mannen moeten daarom 2400 m hardlopen , 20 push ups en 30 sit ups. De vrouwen moeten daarentegen 1900 m hardlopen, 10 push ups en 20 sit ups. De eisen die zojuist zijn opgenoemd zijn voor mensen met de leeftijdscategorie tot en met 30 jaar.
Bron.. bij je baas... *O*
https://defensietest.nl/d...ot%20en%20met%2030%20jaar.

Die ups zullen het zwaarder maken 2400 m alleen zou voor jonge mensen imho toch echt een eitje moeten zijn.... als je dat beroep ambieert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skybullet
route99 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 13:19:
[...]
Je vergeet al die "ups" nog die er bij horen... weg die 2 cents... 8)7

[...]

Bron.. bij je baas... *O*
https://defensietest.nl/d...ot%20en%20met%2030%20jaar.

Die ups zullen het zwaarder maken 2400 m alleen zou voor jonge mensen imho toch echt een eitje moeten zijn.... als je dat beroep ambieert.
Ow wat gek van mij, ik dacht even dat ik in het hardloop topic was beland ;)

PS: Voor de duidelijkheid (want dat gaat blijkbaar anders fout). Het punt wat ik wilde maken was dat aangezien het hardloopgedeelte van de standaard dcp bestaat uit 2400mtr in 12 min voor +90% van alle functies hier en meneer het had over 2700 mtr ik per definite weet dat hij voor iets spannenders op gaat dan de gemiddelde militair. En zeker in die hoek wil je niet maar net aan de 2700 mtr eis halen voor je selectiedag of in je eerste opleidingsfase. Als je die eis maar met moeite haalt gaat de rest van je opleiding je niet goed bevallen kan ik je vertellen

Zo beter ?

[ Voor 33% gewijzigd door Skybullet op 06-06-2022 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Nee, niet in plaats van die 2400 m... die moeten nog steeds hard gelopen worden.... die ups komen er gewoon bij... Of we daar een apart topic voor moeten openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
route99 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 13:49:
Nee, niet in plaats van die 2400 m... die moeten nog steeds hard gelopen worden.... die ups komen er gewoon bij... Of we daar een apart topic voor moeten openen?
Ik geef het op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:35

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Animal Mother schreef op maandag 6 juni 2022 @ 09:59:
Beetje in het zelfde straatje als @Kluyt! , Ik moet voor een test 5km lopen in 25 min 15 sec. Ik heb echter nog maar 3,5 week :-(
Met 3x per week hardlopen komt dat neer op ongeveer 10 keer lopen

Ik doe nu ongeveer 32 minuten over 5 km. Dat moet dus een stuk sneller. 2400m doe ik in 12 minuten. Ik moet dus ongeveer dat tempo 2 keer zo lang volhouden.

Is dit in zo een korte tijd realistisch, en hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Dat is me nogal een uitdaging. Weet niet hoe je nu qua vetpercentage zit maar drie weken lang de helft minder vreten zou nog wel eens de makkelijkste manier kunnen zijn om sneller te worden. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• KevinK92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-09 13:16
Ik zit momenteel midden in de taperfase voor de Halve van Zwolle. Het startnummer is binnen, gas is teruggenomen en ik heb goede moed frisse tegenzin. Het doel is nog steeds om < 1:30 te lopen na een 8 mijl in 53:54 twee weken geleden. Daar veel te hard gestart, dus is het komende zaterdag zaak om de discipline op te brengen om strak op 4:15 te blijven lopen in de eerste kilometers.

Ik ben heel benieuwd naar de omstandigheden, de vorm en m'n uithoudingsvermogen zaterdag. Bij die 13km was ik aardig kapot aan het einde, had dat niet nog 8 kilometer volgehouden om de halve marathon te voltooien. Voor nu is het plan om in ieder geval 15km op het juiste tempo te lopen en dan zien we de laatste zes wel waar het schip strandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Met de aanvulling is het wel goed ingekaderd.
Er vanuit gaan dat iedereen dit weet, lijkt me geen juiste aanname, ik wist het iig niet wat deze bijvangst inhoudt.
Voor jonge fitte mannen zeker die gewend zijn 2-3x per week redelijk te sporten imho die 2700 m goed haalbaar (2700 m is 4:27 min/km).
Die ups worden apart gedaan. Zie onder punt 2 in de link:
https://werkenbijdefensie.nl/korpsmariniers
Hoe zwaar is het Korps Mariniers?
Het sollicitatieproces van het Korps Mariniers bevat met de Fitheidstest en de Kennismakingsdagen fysiek zware beproevingen. De belangrijkste fysieke eisen tijdens de Fitheidstest zijn:
  • Minimaal 2700m hardlopen in 12 minuten
  • Minimaal 4 pull-ups in 2 minuten
  • Minimaal 30 sit-ups in 2 minuten
  • Minimaal 30 push-ups in 2 minuten
.

[ Voor 12% gewijzigd door route99 op 06-06-2022 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
route99 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 15:59:
[...]
Met de aanvulling is het wel goed ingekaderd.
Er vanuit gaan dat iedereen dit weet, lijkt me geen juiste aanname, ik wist het iig niet, is niet het niet wat deze bijvangst inhoudt.
Voor jonge fitte mannen zeker die gewend zijn 2-3x per week redelijk te sporten imho die 2700 m goed haalbaar (2700 m is 4:27 min/km).
Die ups worden apart gedaan. Zie onder punt 2 in de link:
https://werkenbijdefensie.nl/korpsmariniers

[...]
Ik wil dit topic niet nog meer bevuilen dan het nu al is. Ik wilde alleen iemand de tip geven om niet net aan de eis te halen, maar daar liefst comfortabel en ruim over heen te zitten, zeker als die een gevechtsfunctie wil uitoefenen.

En sorry dat ik het zeg maar je doet uitspraken over iets waar je over duidelijk helemaal niks van weet.

Een dcp bestaat altijd uit pushups, situps en een hardloop gedeelte ( de 12 min run). En alle drie die onderdelen worden direct achter elkaar afgenomen. Je moet ze ook allemaal voldoende scoren om de dcp te halen.

Hoe ik dit weet ? Sinds 08 bij de baas.

Ok nu terug op hardlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
@KevinK92 Veel succes! Ik wilde ook lopen voor een sub 1u35min maar heb een verjaardag die dag (lees: ik heb me te laat ingeschreven :+ ). Persoonlijk vond ik het principe met drie dezelfde rondjes wel wat matig, maar volgens mij is er wel genoeg volk. Ik loop de dag erna de Kolonieloop bij Frederiksoord. Schijnt een mooie loop te zijn, maar wel ruim de helft onverhard dus ben benieuwd wat dat met het tempo gaat doen!

Temperaturen lopen weer wat op richting het weekend. Wat dat betreft zit het mee/tegen (streep door wat voor jou van toepassing is).

[ Voor 7% gewijzigd door Arjan90 op 06-06-2022 16:25 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Skybullet schreef op maandag 6 juni 2022 @ 16:07:
[...]
Ik wil dit topic niet nog meer bevuilen dan het nu al is. Ik wilde alleen iemand de tip geven om niet net aan de eis te halen, maar daar liefst comfortabel en ruim over heen te zitten, zeker als die een gevechtsfunctie wil uitoefenen.
En sorry dat ik het zeg maar je doet uitspraken over iets waar je over duidelijk helemaal niks van weet.
Tja, dit noem ik nu niet bepaald net niet.... en dat ziet deze vragensteller iig zelf ook in:
Als de vragers duidelijker aangegeven hadden wat het exact ingehouden had, had ik mijn bijdrage daar op aan kunnen passen. Dat gebrek aan info komt dus niet uit mijn koker, dus ik voel me dan ook niet aangesproken. Mijn goed bedoelde bijdrage was op basis van de eerste input van de vragenstellers. De jump to conclusions komt dan ook als niet passend binnen.
Nu weer on-topic.

[ Voor 3% gewijzigd door route99 op 06-06-2022 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:31

sebasd

loopt op espresso

Vandaag dag 1 van het schema richting de 15km, na eind vorige maand de mijlpaal van de 10 te hebben gehaald.

Gelukkig begint het schema rustig aan, met een duurloopje van 30 minuten, want ik kon wel merken dat ik vorige week vier dagen op reis ben geweest voor een conferentie.. Zwaar vermoeide benen...

Maar goed, die zitten er weer op. Dit schema heeft weer iets meer intervallen. Niet mijn favoriete bezigheid maar ik weet dat het goed voor me is. Die staan later deze week op het programma, en dan in het weekend weer een lange duurloop. Op naar de 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernieW
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20:49
Ik loop de dag erna de Kolonieloop bij Frederiksoord. Schijnt een mooie loop te zijn, maar wel ruim de helft onverhard dus ben benieuwd wat dat met het tempo gaat doen!
Hé leuk, hoe herken ik je? Ben ook van plan zondag de 21.1 te doen. Heb de Kolonieloop ook nog nooit gedaan.

De organisatie noemt het zelf de "leukste en mooiste". Zal niet vrij van een gezond stukje chauvinisme zijn, want het blijft natuurlijk subjectief. Maar ik vind de omgeving rond Vledder wel heel mooi. Ben dus heel benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
@BernieW Je herkent me aan het gekneusde ego na een val in het bos afgelopen vrijdag :+ Het wordt warm, dus singlet met korte broek. Maar ja, zo kan je het hele veld beschrijven! Ik onderscheid me met mogelijk nog wat blauwe plekken. Ik heb de Kolonieloop ook niet eerder gelopen, ik ben benieuwd.

Blauwe Saucony Endorphin schoenen, bril op, op de klok omdat ik kwart over 12 binnen moet zijn anders krijg ik ruzie met vrouwlief omdat we dan 's middags ergens te laat aan komen :D Maar waarschijnlijk heb je meer aan mijn profiel: https://www.strava.com/athletes/43478066. Toegevoegd

[ Voor 14% gewijzigd door Arjan90 op 06-06-2022 20:07 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Slupor
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:24
Slupor schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 17:10:
[...]

Maar goed, heb me niet kunnen inhouden en uiteindelijk de Saucony Endorphin Pro 2's en de Puma Deviate Nitro Elite besteld. En dan kijk ik even welke het best aanvoelt en hou er 1. Of heel misschien wel beide, als ze allebei erg goed zijn :+ . Ik zal het resultaat en m'n bevindingen hier delen.
Dit weekend eindelijk tijd gehad om beide schoenen goed te passen en te proberen. De Puma's zaten verrassend comfortabel, zeker gezien het minimalistische, doorschijnende bovenwerk. Ook de demping voelde erg goed en ze zijn érg licht. Helaas bleken ze echter een maatje te groot. Bij Puma is EU 44 (mijn normale EU maat) blijkbaar een US 10.5, terwijl dit bij de meeste andere merken US 10 is. De Puma's gaan dus terug maar ik hou ze stiekem toch in de gaten voor een goede deal in mijn maat.

De Saucony Pro 2's waren zeer comfortabel (ben niet anders gewend van Saucony) en de fit was uiteraard erg herkenbaar van de Speed 2's. Het hakstuk en het bovenwerk hebben iets minder structuur dan de Speed, maar dit lijdt geenszins tot een mindere lockdown. Dankzij de carbonplaat is de zool beduidend stijver dan de Speed, wat zorgt voor merkbaar meer stabiliteit. De gele uitvoering was oorspronkelijk niet m'n eerste keuze maar vind ze in het echt nu helemaal fantastisch. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gk6zXoNqtGYw1FeVpTHCi_yR_Z0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xZCQfDiD2OtaUTooyPol0NC5.jpg?f=fotoalbum_large

De Saucony's zijn het dus geworden en heb ze gelijk getest in een 5K Parkrun. Resultaat: een dik PR op de 5K (eerste keer onder de 18min) en een eerste plek! Weet niet of het door de schoenen kwam maar heb geloof ik nog nooit zo lekker gelopen. :+ Kon een tempo van rond de 3:30 goed vasthouden en ben voor m'n gevoel niet eens helemaal tot het uiterste gegaan.
De schoenen lopen sowieso erg goed op uiteenlopende tempo's. In- en uitlopen op een rustig tempo (5:00-5:30) gaat ook prima en voelt dankzij de extra stabiliteit zelfs beter dan met de Speed.

Ze zijn trouwens momenteel nog steeds in de aanbieding voor 142,95 bij Runningdirect. Met een 10% kortingscode betaal je dus minder dan 130 euro voor een fantastisch paar carbon plated schoenen. Naar mijn mening 1 van de beste deals voor hardloopschoenen momenteel. _/-\o_

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Slupor schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:02:
[...]

Dit weekend eindelijk tijd gehad om beide schoenen goed te passen en te proberen. De Puma's zaten verrassend comfortabel, zeker gezien het minimalistische, doorschijnende bovenwerk. Ook de demping voelde erg goed en ze zijn érg licht. Helaas bleken ze echter een maatje te groot. Bij Puma is EU 44 (mijn normale EU maat) blijkbaar een US 10.5, terwijl dit bij de meeste andere merken US 10 is. De Puma's gaan dus terug maar ik hou ze stiekem toch in de gaten voor een goede deal in mijn maat.

De Saucony Pro 2's waren zeer comfortabel (ben niet anders gewend van Saucony) en de fit was uiteraard erg herkenbaar van de Speed 2's. Het hakstuk en het bovenwerk hebben iets minder structuur dan de Speed, maar dit lijdt geenszins tot een mindere lockdown. Dankzij de carbonplaat is de zool beduidend stijver dan de Speed, wat zorgt voor merkbaar meer stabiliteit. De gele uitvoering was oorspronkelijk niet m'n eerste keuze maar vind ze in het echt nu helemaal fantastisch. 8)

[Afbeelding]

De Saucony's zijn het dus geworden en heb ze gelijk getest in een 5K Parkrun. Resultaat: een dik PR op de 5K (eerste keer onder de 18min) en een eerste plek! Weet niet of het door de schoenen kwam maar heb geloof ik nog nooit zo lekker gelopen. :+ Kon een tempo van rond de 3:30 goed vasthouden en ben voor m'n gevoel niet eens helemaal tot het uiterste gegaan.
De schoenen lopen sowieso erg goed op uiteenlopende tempo's. In- en uitlopen op een rustig tempo (5:00-5:30) gaat ook prima en voelt dankzij de extra stabiliteit zelfs beter dan met de Speed.

Ze zijn trouwens momenteel nog steeds in de aanbieding voor 142,95 bij Runningdirect. Met een 10% kortingscode betaal je dus minder dan 130 euro voor een fantastisch paar carbon plated schoenen. Naar mijn mening 1 van de beste deals voor hardloopschoenen momenteel. _/-\o_
Cool! Ik wist niet dat parkrun ook in Nederland bestaat, ken het via YouTube (Mark Lewis).

Rotterdam, Delft en Den Haag zijn goed te doen vanaf hier. Ik zie dat Delft op 18/6 begint. Eens kijken of we dat in kunnen passen in het schema. Denk dat ik tegen die tijd wel weer een 5k aan een stuk kan :)

En eens kijken of we er nog een dichterbij kunnen organiseren als het bevalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BernieW
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20:49
@Arjan90 Ik zal naar je uitkijken. Zal voor mij ook singlet zijn, blauwe adidas, en met bril. Kwart over 12 binnen ga ik denk ik niet redden, vooral niet als we ook nog wat zon krijgen. Laatste paar keer rond de 1:46 - 1:47 geëindigd.

En als we elkaar missen; zit voor dit najaar aan de Dwingelderveldloop (mooi parcours) en de Bovenboerloop (snel parcours) bij jou in de buurt te denken. Moet nog even zien hoe en wat want er staat die periode nog meer op de planning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 09:30
KevinK92 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 15:24:
Ik zit momenteel midden in de taperfase voor de Halve van Zwolle. Het startnummer is binnen, gas is teruggenomen en ik heb goede moed frisse tegenzin. Het doel is nog steeds om < 1:30 te lopen na een 8 mijl in 53:54 twee weken geleden. Daar veel te hard gestart, dus is het komende zaterdag zaak om de discipline op te brengen om strak op 4:15 te blijven lopen in de eerste kilometers.

Ik ben heel benieuwd naar de omstandigheden, de vorm en m'n uithoudingsvermogen zaterdag. Bij die 13km was ik aardig kapot aan het einde, had dat niet nog 8 kilometer volgehouden om de halve marathon te voltooien. Voor nu is het plan om in ieder geval 15km op het juiste tempo te lopen en dan zien we de laatste zes wel waar het schip strandt.
Hier hetzelfde doel! Tevreden ben ik al met een tijd onder de 1:35u, maar ik ga starten op <1:30u. Vlak lopen wordt de grootste uitdaging.

Morgen nog een kilometer of 5 met de collega's een rustige interval lopen, waarvan de meeste meedoen met de 4EM, en dan op naar zaterdag. Zin in!

Hoop dat het niet te warm is zaterdagavond, maar met veel bekenden langs de lijn wordt het toch wel een mooi feest.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Roozzz
Soms is het toch bijzonder hoe het menselijk lichaam werkt. Afgelopen zondag mezelf eindelijk weer eens (sinds covid >2 maanden terug) tot een intensieve looptraining weten te zetten: 3 x 1 mijl op/tegen mijn drempel, 1min rust. Uiteraard hier de optimale dag voor gekozen: warm, benauwd en voor het eerst in weken zonder wind :z

Anyway, deze training ging eigenlijk best goed. Tempo viel niet tegen en inspanning was aardig onder controle. Voor het mooie had de rust iets langer gemogen, maar soit. Na afloop direct even lunchen en toen ik opstond voelde ik mijn stijve pootjes al opkomen. Uurtje of 2 later waren mijn benen/kuiten er van overtuigd dat ze vandaag minstens een marathon gelopen hadden en liep ik als een soort bejaarde door het huis :+ Dat had ik niet zien aankomen... heb ik nu echt te gek gedaan?

Fast forward 2-3 uur naar het avondeten: stijfheid volledig weggetrokken en alleen heel ver weg nog enige vermoeidheid. Dus, stelletje aanstellers :')

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 13:15
Ik meld me ook maar even weer. Vorig jaar september een behoorlijke griep / niet gediagnotiseerde Covid infectie gehad. Een dag of 3 hoge koorts, maar daarna een kwakkelend langdurige herstel periode. Een paar maanden niet hard kunnen lopen. Begin december weer begonnen met lopen, bijna weer van voren af aan, 3 x 4 minuten hardlopen, wandelen tussen door.

Vanaf januari weer redelijk normaal lopen, wel nog met een veel hoger hartslag/lager tempo dan normaal. Vanaf maart meer racefietsen er naast.

Ik ben onder de indruk hoe goed Runaluze in staat is om mijn conditie te monitoren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zlz1J0pk_FI2EsFqQla1pUH47j4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6cmlyh2NbN0acOyoXJgR5Yjb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zPmhb2LWEsKkglN5USly4HDla-U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xLGGZnsxCZIfKVRlD0ro0UIA.jpg?f=user_large

Grafiek geeft de berekende Vo2 max weer, die vooral gebaseerd is op snelheid vs. hartslag. De curve gaat gestaag omhoog. Dipje in april komt door verkoudheid. Snelle stijging in mei komt door veel meer fietsen. Herstel heeft lang geduurd, maar niveau is nu exact hetzelfde als vorig jaar.

Nu nog wat meer kilometers maken wat meer snelheid er in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

bert74 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:33:
Een paar maanden niet hard kunnen lopen. Begin december weer begonnen met lopen, bijna weer van voren af aan, 3 x 4 minuten hardlopen, wandelen tussen door.
Vanaf januari weer redelijk normaal lopen, wel nog met een veel hoger hartslag/lager tempo dan normlaal. Vanaf maart meer racefietsen er naast.
Ik ben onder de indruk hoe goed Runaluze in staat is om mijn conditie te monitoren.
Chapeau Bert.
Voor jezelf vooral, want je hebt echt de tijd genomen en je mag verwachten dat deze duurzame aanpak houdbaar is en je hopelijk van deze solide basis heel lang van kunt profiteren !
Runalyze geeft het dan wel mooi weer, maar wrs wist je het toch zelf ook wel....dit gaat echt de goede kant uit en dan is een bevestiging via een plotje uieraard wel leuk.
Dank voor het delen.
Succes verder!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert74
route99 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:39:
[...]
Chapeau Bert.
Voor jezelf vooral, want je hebt echt de tijd genomen en je mag verwachten dat deze duurzame aanpak houdbaar is en je hopelijk van deze solide basis heel lang van kunt profiteren !
Runalyze geeft het dan wel mooi weer, maar wrs wist je het toch zelf ook wel....dit gaat echt de goede kant uit en dan is een bevestiging via een plotje uieraard wel leuk.
Dank voor het delen.
Succes verder!
Dank! Rustige opbouw was hard nodig. Ik loop een jaar of 7 hard, in 2020 ruim 1000km. Na 2,5 maand niet gelopen te hebben was 3 x 4 minuten in het begin eigenlijk nog te veel. Ruim 3 dagen spierpijn in de kuiten gehad!

Cardiovasculaire conditie is nu behoorlijk goed door vele fietsen. Belastbaarheid hardlopen loopt nog wat achter. Verleidelijk om meer en sneller te gaan hardlopen, maar houd lekker conservatief de 10% regel aan Been there done that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
route99 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:39:
[...]
Chapeau Bert.
Dank voor het delen.
Succes verder!
Misschien moet ik ook Runalyze maar eens proberen. Samsung Health geeft stevast 40,7 als mijn VO2 max aan. Zou best kunnen, echter dat ik hier al 9 weken op zit doet me vermoeden dat dit niet het meest accurate getal is :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert74
Dazzler2120 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:01:
[...]

Misschien moet ik ook Runalyze maar eens proberen. Samsung Health geeft stevast 40,7 als mijn VO2 max aan. Zou best kunnen, echter dat ik hier al 9 weken op zit doet me vermoeden dat dit niet het meest accurate getal is :+
Over de Vo2 max berekening van Runalyze en Garmin is al het nodige gezegd. Mijn Vo2 max bij Runalyze wordt bij berekend op ~44, bij Garmin op 50. De trend is wel behoorlijk gelijk. Opmerkelijk is wel dat de geschatte 5 km tijden nagenoeg gelijk zijn. Garmin 22:09, Runalyze 22:18.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y6_dnIRXqL_MRfYHW2boKsPfkjo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tgbJM5JnXAyyW4IxAgGb0TYW.jpg?f=user_large

Op basis van mijn huidige conditie denk ik dat ik wel dat ik rond 23:00 kan uitkomen op de 5K. Bij de langere afstanden haal ik dat niet door te weinig belastbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-09 07:53
Runalyze lijkt er soms redelijk goed op te zitten, maar vaak ook helemaal niet. Het blijft natuurlijk ook maar een grove indicatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5C0N40YIdM2p9SZEDILiIMEGzLA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/C48bbCvvwOKNcIjcfaqEzeJV.png?f=user_large

In mijn geval zijn de 3, 5, 10 en 21.1 allemaal behoorlijk enthousiast, maar ook weer niet compleet ondenkbaar en daarentegen is de 42,2 weer te behouden.

Dan de raceprognose die Garmin je voorhoudt, die is iets minder enthousiast op de kortere afstanden, maar vervolgens weer iets enthousiaster op de marathon.

5km: 19:29
10km: 41:38
21,1km: 1:38:52
42,2 km: 3:49:41

Daadwerkelijk gelopen in training + officiële wedstrijd:

5km: 19:14
10km: 40:18
21,1km: 1:44:45
42,2 km: 3:37:16

De halve heb ik nooit als wedstrijd gelopen, dus die moet nog wel ooit een flink stuk sneller kunnen.

Uiteindelijk zul je zelf een tijd moeten lopen, ongeacht wat een app er van denkt. En dan nog ben je afhankelijk van de vorm vd dag + de omstandigheden. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Tim_W op 07-06-2022 15:21 ]

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
@Tim_W Ik zou bijna zeggen dat er iets fout gaat in je Marathon tijd, houd hij bij jou rekening met marathon conditie? Jouw HM tijd is langzamer dan die van mij, terwijl je 10km en korter juist sneller zijn. Volgens Runalyze he ;)

Runalyze is bij mij wel iets te enthousiast - of ik kan niet afzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
Arjan90 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:06:
@Tim_W Ik zou bijna zeggen dat er iets fout gaat in je Marathon tijd, houd hij bij jou rekening met marathon conditie? Jouw HM tijd is langzamer dan die van mij, terwijl je 10km en korter juist sneller zijn. Volgens Runalyze he ;)

Ik heb juist weinig verval in de tijden zitten, waarbij vooral mijn voorspelde marathontijd erg optimistisch is. Het kan zijn dat runalyze duurvermogen meennemt. Mijn fietsritten zitten ook in de TRIMP berekeningen. En ik doe elke week wel een rit van 3 uur.

Ik weet dat ik qua cardiovasvulaire conditie wel een marathon kan lopen, qua belastbaarheid never nooit niet. Met pijn en moeite een halve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Tim_W schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:09:
Dan de raceprognose die Garmin je voorhoudt, die is iets minder enthousiast op de kortere afstanden, maar vervolgens weer iets enthousiaster op de marathon.

5km: 19:29
10km: 41:38
21,1km: 1:38:52
42,2 km: 3:49:41

Daadwerkelijk gelopen in training + officiële wedstrijd:

5km: 19:14
10km: 40:18
21,1km: 1:44:45
42,2 km: 3:37:16
Dat valt toch wel mee met enthousiastme? In alle gevallen minder snel dan dan je ze hebt gelopen op de HM na. Als de HM in training was en de andere drie in wedstrijd lijkt me dat prima te kloppen (qua verhouding dan). Ik vind hem juist eerder behoudend dan enthousiast als ik jou gegevens zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-09 07:53
Arjan90 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:06:

Mijn marathon conditie volgens Runalyze is momenteel wat laag, laatste te laag volume gelopen, dus op zich ook wel weer te verklaren. Ben sinds kort pas weer richting marathon schema aan het opwerken, dus komt vast wel weer goed tussen nu en Oktober. :P

Ik heb mijn HM PR in training gelopen, al best wel lang geleden alweer, die gaat er dus makkelijk aan als ik er ooit eens voor ga. De 5 en 10 zijn met windje mee gelopen, maar daarvoor stond de 5 ook al sub 20 en de 10 volgens mij op 41:xx.

Volgens mij had jij pas een 4500 gedaan? Dat is natuurlijk ook gewoon afzien. Als je die 500 er "even" aan had geplakt dan had je die sub 20 op zeker ook staan. ;)
Shinji schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 20:03:
[...]

Dat valt toch wel mee met enthousiastme? In alle gevallen minder snel dan dan je ze hebt gelopen op de HM na. Als de HM in training was en de andere drie in wedstrijd lijkt me dat prima te kloppen (qua verhouding dan). Ik vind hem juist eerder behoudend dan enthousiast als ik jou gegevens zie.
Ik bedoelde ten opzichte van Runalyze. Alles bij elkaar staan die prognoses zo gek inderdaad nog niet. Ze stellen uiteraard ook continu bij, toen ik afgelopen jaar volop in mijn marathon training zat stonden ze allemaal nog een pak scherper. Afgelopen tijd een dipje qua discipline en dat zie je uiteraard ook weer terug in de prognoses.

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
@Tim_W Het lijkt er inderdaad op alsof Runalyze bij jou al rekening houdt met je marathonconditie (wat past bij weinig langere duurlopen). Als ik op de rekenmachine druk en daar de marathonconditie aanvink (om rekening mee te houden) worden mijn eindtijden ook aangepast maar alleen voor de marathon. Dat kan ik echter niet standaard laten toepassen op de "widget" aan de zijkant (althans, ik kan de instelling niet vinden). Maar zoals gezegd zet Runalyze bij mij net wat te hoog in qua tempo verwacht ik, hoewel ik atletiekbaan vs weg ook nog wel eens lastig vergelijken vind.

Hoe dan ook; deze week een halve marathon en in de drie weken daarop op de baan een 3.000m, 10.000m en 1.500m. Kijken hoe diep ik kan gaan en hoe dicht ik dan bij de verwachting van Runalyze kan komen. WZWWHSS :D Vorm voelt goed momenteel, dus als de tijden lukken is het nu.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OG-ltnerPk_A4-ykyPc9MtxA4cQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/q6I9GcGDA88AWpuWOp1NpTR8.png?f=user_large

Vanavond 15x400m op 10km tempo, lekker rondjes op de baan aftikken. Dat vind ik dus echt een heerlijke training, met 200m dribbel tussendoor dus mooie voorbereiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Blijft lastig met de voorspellingen.
Toen ik op mijn eigen top zat liep ik in een jaar altijd wel meerdere 3k, 5k, 10k en 15k.
Dan fit de Purdey formule alles t/m de opgegeven 10 km zoals een officiële nog traceerbare 35.44 (4e M45) op de goed bezette Wegenerloop in R'dam vrij goed met wat ik liep, de 15k is ruim 1/2 min te snel en dat zal voor de 1/2 M ook wel ongeveer zo zijn. Ik liep toen geen wedstrijden >15k.
https://www.chatnrun.nl/c...9&gender=M&Submit=Bereken

In mijn begintijd (na ~1 en ~2 jaar lopen) liep ik 2 marathons, die van '96 en '97 in R'dam.
Bij de 1e liep na ca 39' op de 10k en de R'dam M werd 3:17.
https://www.chatnrun.nl/c...0&gender=M&Submit=Bereken
Purdey geeft dan 03:11:48 aan. Niet precies maar ook niet mijlenver er vandaan.
Een jaar later liep ik met 38' op de 10k ~ 3:10 op de M
https://www.chatnrun.nl/c...1&gender=M&Submit=Bereken
Purdey voorspelt op basis van 10k dan 03:06:36, ook best aardig.

Geen enkele van de andere voorspellingsprincipes komt in de buurt van Purdey , toeval? Tis maar een n=1 persoons case...

Garmin doet het met Firstbeat obv VO2 max en dan pakken ze nog wat punten uit je activiteiten.
Mijn 735XT geeft nu een VO2-max op van 52...
En voorspelt dat het dit wordt:
5k 19:59
10k 41.27
1/2M 1.31.46
M 3:11.12
Helaas heb ik door pech dit jaar nog geen enkele 5k of 10k gelopen, maar ik weet zonder al wel dat ik dit never ga halen op mijn 66e... zeker als je een keer ziek geweest bent, griep o.i.d. hakken er veel meer in dan vroeger, wat helaas 5 weken geleden zo was.
Heb nog wel een paar data van 2021: In Corona tijd liep ik 5k in mijn eentje 22.10 en 3 maanden later ook alleen een 10k in 46:59.
O.b.v. die 5k 3 maanden ervoor had ik een lage 46 moeten lopen: Purdey voorspelt dit nog redelijk.
https://www.chatnrun.nl/c...5&gender=M&Submit=Bereken

Ergo: Garmin bakt er voor mij echt helemaal niks van.... ik trek gewoon mijn eigen plan, en daar doe ik het mee, sterker nog ... daar moet ik het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm666
bert74 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 17:52:
[...]

Ik heb juist weinig verval in de tijden zitten, waarbij vooral mijn voorspelde marathontijd erg optimistisch is. Het kan zijn dat runalyze duurvermogen meennemt. Mijn fietsritten zitten ook in de TRIMP berekeningen. En ik doe elke week wel een rit van 3 uur.

Ik weet dat ik qua cardiovasvulaire conditie wel een marathon kan lopen, qua belastbaarheid never nooit niet. Met pijn en moeite een halve.
Runalyze maakt enkel berekeningen, die gaat uit van je conditie en heeft geen weet van je belastbaarheid. Al kan je het wel afleiden van de "Marathon shape", die staat bij mij op 28%. Mijn rondjes zijn gewoonlijk rond de 10km, af en toe eens 15km of meer. Mijn maximum totnutoe is 18km. Die laatste 2 dan wel op het gemak. Dit percentage zal voor frequente marathon lopers wel een tikje hoger zijn gok ik ;)

Voor mij is een marathon om mentale redenen al niet doenbaar, 1u, 1,5u en dan heb ik het wel gehad met lopen, 2u als ik er echt zin in heb. 4u lang? No thank you :D Ik loop graag, maar niet ZO graag. Ultralopers? Alle respect voor hun prestaties, maar die zijn knettergek :D, achja, ieder z'n ding zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm666
route99 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:55:
Ergo: Garmin bakt er voor mij echt helemaal niks van.... ik trek gewoon mijn eigen plan, en daar doe ik het mee, sterker nog ... daar moet ik het mee doen....
Garmin geeft mij ook een score van 51, al hangt het er vanaf, als ik een billatje heb gedaan ga ik 2 punten omhoog), om vervolgens ook weer 2 punten te zakken bij de volgende langzame loop :P

Runalyze is dan wat nuchterder en geeft mij een score van 39,43 en de wedstrijdvoorspeller uit jouw link 39,4. Runalyze laat ook zien waarom Garmin een punt hoger of lager laat zien. Garmin is nogal vaag, en Garmin's score moet je dan vooral interpreteren als een trendlijn. Daar waar Runalyze een momentopname laat zien per loopje en hun "effectieve VO2Max" waarde een trendlijn is.

Als ik kijk ik naar wat ik kan lopen, dan kloppen die voorspellingen die ik van Runanalyze krijg wel aardig goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Firestorm666 op 08-06-2022 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@Firestorm666 Bij Garmin kan ik niet eens een trend ontdekken ... wat ook logisch want ik schreef al dat ze er niks van bakken, ze zitten er echt compleet naast met hun 5 en 10k voorspellingen. Ben nu druk met andere zaken, als ik een keer er tijd/zin in heb zal ik eens mijn data in Runalyze importeren ben benieuwd of ze dan ook op een VO2 max ~52 uitkomen en wat hun verdere analyses hen me vertelt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Nou, de teller staat voor dit jaar op 575k, daarmee nu meer gelopen dan in heel 2021. Hopelijk brengt het me mooie PRs in het najaar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyS
  • Laatst online: 23:36

XyS

0.o.O

Wellicht dat het iemand helpt: Ik gebruik https://www.fitnesssyncer.com/ om mijn data te syncen van Samsung health naar Strava/Runkeeper/Runalyze.

Werkt tot nu toe wel aardig, in het weekend duurt het vaak wel lang voordat het gesynct is.

@Niku nice! Ik zit ook al ruim over mijn kms van vorig jaar heen, was maar iets van 400. Met de bijbehorende PRs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
XyS schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:04:
Wellicht dat het iemand helpt: Ik gebruik https://www.fitnesssyncer.com/ om mijn data te syncen van Samsung health naar Strava/Runkeeper/Runalyze.

Werkt tot nu toe wel aardig, in het weekend duurt het vaak wel lang voordat het gesynct is.

@Niku nice! Ik zit ook al ruim over mijn kms van vorig jaar heen, was maar iets van 400. Met de bijbehorende PRs :)
Die ga ik eens bekijken, jammer dat Samsung health geen automatische updates heeft voor runalyze...
Vanavond eens bekijken dus :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:31

sebasd

loopt op espresso

Vanochtend voor het eerst sinds ik in januari weer begonnen ben met hardlopen een 'echte' intervaltraining op het programma (de run/walk loopjes in de allereerste opbouwweken tel ik niet mee).

Ging eigenlijk best lekker, ondanks het vroege tijdstip (ging om 6:00 naar buiten), of misschien juist wel dankzij, misschien was mijn lichaam nog niet wakker genoeg om te protesteren..

Intervallen zullen nooit mijn favoriet worden, maar ja, ze zijn wel goed voor je.

6x4min met 2min rust, plus beetje in- en uitlopen. Ik zeg prima. Ook tenminste eens niet te snel gestart, de laatste herhaling voelde niet veel zwaarder dan de eerste.

Dit weekend weer een 'lange' duurloop, km of 11, de eerste stap richting de 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm666
route99 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:26:
@Firestorm666 Bij Garmin kan ik niet eens een trend ontdekken ... wat ook logisch want ik schreef al dat ze er niks van bakken, ze zitten er echt compleet naast met hun 5 en 10k voorspellingen. Ben nu druk met andere zaken, als ik een keer er tijd/zin in heb zal ik eens mijn data in Runalyze importeren ben benieuwd of ze dan ook op een VO2 max ~52 uitkomen en wat hun verdere analyses hen me vertelt.
Mijn Venu heeft geen race voorspeller, dus geen idee. Nu, gezien de VO2max die nergens op slaat, lijkt het me wel vanzelfsprekend dat die voorspeller ook niet bepaald klopt dan.

Mijn 10K tempoloop was maandag 40,31 volgens RA, 50,65 volgens het Garmin bestand, op het horloge krijg ik score 51 te zien.

Mijn 8.9K op-het-gemakske van vrijdag was volgens RA 37,95. Volgens het Garmin bestand 51,56

Moet er wel bij vertellen dat m'n interval van vorige dinsdag 42 was volgens RA, 52,45 volgens het garmin bestand.

Enfin, zo ziet er voor mij uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

XyS schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:04:
Ik gebruik https://www.fitnesssyncer.com/ om mijn data te syncen van Samsung health naar Strava/Runkeeper/Runalyze.
Dan gaan je wachtwoorden wel naar nog meer partijen...?
Fitnesssyncer heeft dan je alle ww nodig van Garmin en van Strava/Runkeeper/Runalyze? Hmm...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyS
  • Laatst online: 23:36

XyS

0.o.O

route99 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 18:51:
[...]
Dan gaan je wachtwoorden wel naar nog meer partijen...?
Fitnesssyncer heeft dan je alle ww nodig van Garmin en van Strava/Runkeeper/Runalyze? Hmm...
Ja je geeft fitnesssyncer toegang tot de APIs van de andere services, daar is het voor ;) niet met een wachtwoord maargoed, mocht je het niet vertrouwen dan is dit niks voor jou.

Dit was ook de enige manier om HR info uit Samsung Health te krijgen, deze data zit volgensmij niet in de handmatige export.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Om de motivatie hoog te houden en omdat ik nu 2 á 3 x pw een 30-40 minuten pak en aan een 10km schema wil beginnen ben ik vanochtend even bij Run2day geweest.

Ik heb me de afgelopen tijd ingelezen in schoenen en schema's en omdat ik moeite heb om een sneller tempo met hogere cadans vol te houden voor een wat grotere afstand ( 1km+) heb ik een setje nieuwe sloffen gekocht.

Ik was op zoek naar een wat actievere schoen om het zo maar even te stellen. Ik loop eigenlijk het liefts 1 tempo, 6min/km oftewel 10kmh. Ook wou ik naar een iets lagere drop van de 12mm van de Brooks om wat meer keuze te hebben. Mijn focus lag daarom op schoenen met een drop van 8mm om niet meteen blessures op te lopen.

Eerst even op de camerabaan met mijn oude Ghost13 als basis en daarna gelopen op de Saucony Ride, Brooks Levitate, Saucony Endorphin Speed 2 en een Asics Huppeldepup. Ik liep nog zeer neutraal met wel als aandachtspuntje dat mijn linker en rechtervoet haast 1 denkbeeldige lijn volgen.

De Levitate viel af doordat ik deze veel te veel vond voelen als de Ghost. Wel een klein stukje actiever maar nog niet genoeg. De Asics paste mij gewoon niet goed en ook vond ik de zool hard, dun en onprettig aanvoelen onder mijn voet.

De Ride's zaten me als gegoten en voelden ook meteen actiever, echt de beleving onder je voet zoals ik me voorstelde wat een "snellere" schoen mij hopelijk zou laten voelen. Een hele stabiele schoen, comfortabel, Saucony is wat dat betreft IMHO prima vergelijkbaar met Brooks, mij bevallen die merken wel.
Dit soort schoenen nodigt echt uit tot wat meer actie op het asfalt.

Mooi even op het scherm mijn loopjes met de verschillende schoenen side-by-side kunnen bekijken en kunnen sparren met de vriendelijke verkoper.

Daarna de Endorphin Speed 2.........bij het aantrekken voelde ik het al meteen. Dit is even andere koek zeg. Nog net zo comfy, zacht en "plush" van binnen als de Ride maar die zool......ik stond meteen een beetje te springen in de winkel, dat was de beleving waar ik naar op zoek was.......Ready...set......GO!!!!!!.

Met de testloop viel wel meteen op dat ze beduidend minder cushion/demping hadden dan de Ghosts maar ook in vergelijk met de Ride en een stuk(je) minder stabiel waren. In de winkel kan je maar kort rennen, dus even naar buiten in de winkelstraat op en neer gedaverd. Buiten viel het "gebrek" aan stabiliteit me heel erg mee en de respons en extra voortstuwing van de Speed 2 wonnen het van de iets stabielere loop van de Ride.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vPOFhK-asa-7gV5emCuPXZS2PV0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/z0mcbjJbmIbl8pFyznXlbl4Q.jpg?f=user_large

Blij naar huis gegaan met de Endorphin Speed 2's in de kleur Vizipro *O*
.
.
.
.
Edit: ik heb zojuist gelopen met de Speeds 2.......daarover straks meer :o

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bert74
Fraggert schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:02:

De Ride's zaten me als gegoten en voelden ook meteen actiever, echt de beleving onder je voet zoals ik me voorstelde wat een "snellere" schoen mij hopelijk zou laten voelen. Een hele stabiele schoen, comfortabel, Saucony is wat dat betreft IMHO prima vergelijkbaar met Brooks, mij bevallen die merken wel.
Dit soort schoenen nodigt echt uit tot wat meer actie op het asfalt.
Altijd leuk nieuwe schoenen! Je denkt vaak dat de oude nog wel even kunnen totdat je nieuwe schoenen aan hebt. Mooi dat je ook op Brooks en Saucony uitkomt.

Ik heb onlangs de Saucony Ride 15 en de Brooks Ghost 14 beide nieuwe gekocht. Ze zijn aan elkaar gewaagd en ik wil wel een beetje afwisselen. De Ride's voelden bij mij sneller aan en dat zijn ze ook.

Ik houd mijn conditie ook bij met de waarde Speed per Heartbeat. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cHS2_zC-bf6HF2JPQj1t8Ah2cNQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Z9SxuOOX8oxHfw39puLGtDFS.jpg?f=user_large

Bij vergelijkbare omstandigheden lopen de Ride's efficienter. Speed per Heartbeat ligt bij de Ride's op ~0,069 en bij de Ghost op ~0,067. (Hoger is beter). Dat is toch 3% verschil waar je niets voor hoeft te doen.

Ik ben midvoetlander, ik vermoed dat de 8mm drop van de Ride t.o.v. 12mm drop van de Ghost meespeelt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bert74
Overigens de Vo2 max berekeningen van Runalyze en Garmin zijn grotendeels gebaseerd op de speed per heartbeat. Kun je zelf in een Excel of in Veloviewer bij houden. Als je 11 km/h loopt met een gemiddelde hartslag van 160 heb je een speed per heartbeat van 0,06875. Als je conditie beter wordt en bij 11km/h nog maar 150bpm hebt is waarde 0,0733.

Hier worden ook de voorspelde racetijden opgebaseerd.

Normaal gesproken moet ik een 10km kunnen lopen op mijn omslagpunt op ~185 bpm. Ik zit nu op een speed per hearbeat van ~0,07. 185 x 0,07 is 12,6 km/h is ~4:45 per km. Runalyze komt uit op ~4:37, ca. 46 minuten. Op een goede dag, de juiste omstandigheden en wedstrijd adrenaline zou 4:37 per km mogelijk moeten zijn...

Het is allemaal niet zo ingewikkeld als je de achterliggende parameters door hebt ;-)

Hier mijn waarde over de afgelopen jaren
OAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cwBRT73nOr2NYXS_9OqtJwjEptc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qo1nXEgzANnKCWnU7AhbMdAl.jpg?f=fotoalbum_large

Hier de grafiek van Runalyze, zoals te zien komen de grafieken behoorlijk overeen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DMaFk1eTPIikhlo57kk6WcGwV3Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DOJiHpMW6MpIcTqen6jPcMr2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

***Breaking News***.....PB op de 5km verplettert :o :Y *O* _O- d:)b

OK.......proefloopje met de Endorphin Speed 2 dus.......hoe zal ik dat eens aanpakken. :P

Fuck it.......timer op 30min en we zien wel wat er gebeurt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SYUVr4OlSuDPNgWsiqfVxgFlFBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/648tqeMTprgckbtDgIcOlV9K.jpg?f=fotoalbum_large

Warmingup richting mijn vaste startplekje op een rondje in de omgeving en na de startpiep meteen heerlijk genieten van mijn nieuwe schoenen.

Ho eens......dit loopt wel heel makkelijk hard, ff het tempo omlaag. Onderweg zeker gevoelt dat je het comfort van een Ghost inlevert voor een hardere schoen met minder demping maar allemachtig wat lopen deze dingen vlotjes.
Tussendoor sprintjes aanzetten vielt gewoon heerlijk, precies waar ik naar op zoek was.

Long story short........ik nader het einde van mijn route waarvan ik weet dat ik bij de kruising precies 5 KM heb gelopen.

Normaliter doe ik dat met 21 graden en zon in ongeveer 29:30, ik haal de 5km dan dus net binnen het halve uur. Bij frisser weer......#teamwinter......lukt het me zo rond de 28:30.

Vlak voor de eindstreep pak ik mijn telefoon uit het zakje van mijn Fusion C3 short en bij het passeren van de 5km marker ontgrendel ik mijn telefoon en staar in ongeloof naar mijn scherm terwijl ik een screenshot maak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bL0W6IgswltW-gqjA469fvJt0SY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FxKzxYIP2k08EAOh30eOWFZE.jpg?f=fotoalbum_large

04:40.......

4 minuten en 40 seconden moest ik nog rennen van de ingestelde 30 minuten.

Dat betekent dat ik de 5km zojuist in 25:20 heb gelopen. _O-

Wat een gekkenhuis :) ik ben benieuwd hoe mijn kadaver morgenochtend aanvoelt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Fraggert schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 21:33:
***Breaking News***.....PB op de 5km verplettert :o :Y *O* _O- d:)b

OK.......proefloopje met de Endorphin Speed 2 dus.......hoe zal ik dat eens aanpakken. :P

Fuck it.......timer op 30min en we zien wel wat er gebeurt.

[Afbeelding]

Warmingup richting mijn vaste startplekje op een rondje in de omgeving en na de startpiep meteen heerlijk genieten van mijn nieuwe schoenen.

Ho eens......dit loopt wel heel makkelijk hard, ff het tempo omlaag. Onderweg zeker gevoelt dat je het comfort van een Ghost inlevert voor een hardere schoen met minder demping maar allemachtig wat lopen deze dingen vlotjes.
Tussendoor sprintjes aanzetten vielt gewoon heerlijk, precies waar ik naar op zoek was.

Long story short........ik nader het einde van mijn route waarvan ik weet dat ik bij de kruising precies 5 KM heb gelopen.

Normaliter doe ik dat met 21 graden en zon in ongeveer 29:30, ik haal de 5km dan dus net binnen het halve uur. Bij frisser weer......#teamwinter......lukt het me zo rond de 28:30.

Vlak voor de eindstreep pak ik mijn telefoon uit het zakje van mijn Fusion C3 short en bij het passeren van de 5km marker ontgrendel ik mijn telefoon en staar in ongeloof naar mijn scherm terwijl ik een screenshot maak.

[Afbeelding]

04:40.......

4 minuten en 40 seconden moest ik nog rennen van de ingestelde 30 minuten.

Dat betekent dat ik de 5km zojuist in 25:20 heb gelopen. _O-

Wat een gekkenhuis :) ik ben benieuwd hoe mijn kadaver morgenochtend aanvoelt :P
Lekkere schoenen he die Endorphin speed, moet je nagaan hoe lekker de Vaporflys dan wel niet lopen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

bert74 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:40:
[...]

Altijd leuk nieuwe schoenen! Je denkt vaak dat de oude nog wel even kunnen totdat je nieuwe schoenen aan hebt. Mooi dat je ook op Brooks en Saucony uitkomt.

Ik heb onlangs de Saucony Ride 15 en de Brooks Ghost 14 beide nieuwe gekocht. Ze zijn aan elkaar gewaagd en ik wil wel een beetje afwisselen. De Ride's voelden bij mij sneller aan en dat zijn ze ook.

Ik houd mijn conditie ook bij met de waarde Speed per Heartbeat. [Afbeelding]

Bij vergelijkbare omstandigheden lopen de Ride's efficienter. Speed per Heartbeat ligt bij de Ride's op ~0,069 en bij de Ghost op ~0,067. (Hoger is beter). Dat is toch 3% verschil waar je niets voor hoeft te doen.

Ik ben midvoetlander, ik vermoed dat de 8mm drop van de Ride t.o.v. 12mm drop van de Ghost meespeelt.
Thanks bert, dat is leuk en duidelijk uitgelegd door je :)

Doordat ik na mijn eerste poging couch<>5K helaas door mijn depressie van de ene blessure in de andere liep heb ik een tijdje terug besloten om nu even niet weer compleet te storten in dit soort data-werk met Strava, cadansen, HRzones et cetera, et cetera.

Dat kost mij nu teveel moeite, ik heb daar domweg de capaciteit nu niet voor, en belemmert me meer ontspannen te genieten van het hardlopen, ik probeer wat meer in het "hier en nu" bezig te zijn.

Ik ga langzaam uitbreiden naar een volgend schema en ga dan wel aan de slag met mijn forerunner 245 voor een accuratere tijd en afstandsmeting.

Ik pak dit weekend even de mountainbike voor een herstelrondje fietsen ipv lopen en meet dan mijn parcours, dat ik vanmiddag dus liep, even na.
Ik maak dan even km segmenten zodat ik voor een volgend schema makkelijk een km op een hoger tempo kan lopen.

Ik vind het razend knap hoe diep mensen hier die trainingen induiken _/-\o_ dat had ik niet kunnen vermoeden toen ik besloot het hardlopen weer op te pakken.

[ Voor 6% gewijzigd door Fraggert op 09-06-2022 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Secsytime schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 21:38:
[...]

Lekkere schoenen he die Endorphin speed, moet je nagaan hoe lekker de Vaporflys dan wel niet lopen })
Hahahaha, ik moet nog wat te wensen overhouden he, als ik na het 10km schema toch eens ga nadenken over weer zo'n halve marathon.

Dat vond ik fantastisch leuk om te doen :)

Ik heb nu met de Speed 2s een soort faux-plate schoen, het is geen carbon racemonster doordat er een nylon plaat in zit. Ik heb ook express niet de Endorphin Pro's bijvoorbeeld gepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Secsytime schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 21:38:
[...] moet je nagaan hoe lekker de Vaporflys dan wel niet lopen })
Dat weet ik dan niet... maar ze lopen wel ca 4% sneller dan een goede normale wedstrijdschoen.

De kracht van het wel of niet sneller zijn met zulke schoenen onderling en in vergelijking met een goede normale wedstrijdschoen wordt nooit gedaan obv 1 meting....
Zie https://scholarworks.sfas...?article=1392&context=urc
De Vaporfly doet het dus 4% beter dan de Hoka X.
De Hoka X doet het ook beter dan een goede normale wedstijdschoen.
Toen ik de X2 kocht heb ik dat mee laten wegen.
Na een paar test vond ik de X2 beter lopen dan de andere carbons die ik getest had (geen Vaporfly).
En ik vond hem veel relaxter lopen dan mijn oude New Balance wedstrijdschoen.
Dat vond ik voor mij toen belangrijker dan nog een stap verder zetten met de Vaporfly.
Heeft er deels ook mee te maken dat ik over mijn top heen ben en met de comeback vond ik de duurzaamheid van het lopen veel belangrijker dan die 4 procent.
PS: Die X2 bevallen me nog steeds uitstekend. Heb ook het idee dat ik met het zo soepel lopen daarop toch zelfs veel beter herstel dan zelfs op de trainingsschoen.

@Fraggert Mooi resultaat! Ben heel eerlijk wel benieuwd naar een herhaling.
Onderschat niet het adrenaline effect dat je het nu ff echt wel goed wilde doen met deze mooie schoen.
En de Ghost is ook >25% zwaarder dan de Endorphin.
De Ghost is ook meer een trainingschoen, de Endorphin meer een wedstrijdschoen.

Maar geniet vooral van je PB, die heb je hoe dan ook gehaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:29
Ik ben eigenlijk ook een beetje op zoek naar een wedstrijdschoen. Ik hoop 16 oktober de Amsterdam marathon in ongeveer 3:17 te lopen (voorspelling Trenara). Nu heb ik ergens gehoord dat de Vaporfly's eigenlijk pas interessant zijn vanaf een snelheid van 4:15/km of sneller en dat ze anders "tegen je gaan werken". Weet iemand of dit klopt of heeft iemand hier ervaring mee? Mijn tempo zal dus rond de 4:40 zijn en eigenlijk keek ik al niet naar de Vaporfly's met dit verhaal in mijn hoofd. Ik loop nu zo veel mogelijk op Altra Rivera's (0 drop), Sauconi Iso Ride (4mm drop) en Merrel trail gloves (barefoot dus 0 drop). Iemand tips?

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@Waterpower Ik heb gewoon een aantal carbon schoenen getest bij RW.
Mijn verslagje.

De X2 is zeker voor de lange afstanden, de Endorphin die hier voorbij kwam ook (zeker de marathon).
https://www.runnersworld....ne-one-carbon-x-2-review/

Bij mij vielen er na een paar keer testen (!!!), ga niet op 1 testje af, er toch 2 schoenen af en was de X2 voor mij prima.

Kijk eens of je de Endorphin en de X2 een paar keer kunt testen.
Ik heb er in de 2e test vaak wel 1 of meer km op gelopen, echt dan voel je de verschillen.
Testen op een loopband of 15-25 m in een shop.... vergeet het....

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:29
route99 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 22:53:
@Waterpower Ik heb gewoon een aantal carbon schoenen getest bij RW.
Mijn verslagje.

De X2 is zeker voor de lange afstanden, de Endorphin die hier voorbij kwam ook (zeker de marathon).
https://www.runnersworld....ne-one-carbon-x-2-review/

Bij mij vielen er na een paar keer testen (!!!), ga niet op 1 testje af, er toch 2 schoenen af en was de X2 voor mij prima.

Kijk eens of je de Endorphin en de X2 een paar keer kunt testen.
Ik heb er in de 2e test vaak wel 1 of meer km op gelopen, echt dan voel je de verschillen.
Testen op een loopband of 15-25 m in een shop.... vergeet het....

Succes.
Ik ga eens op pad, thanks 👍🏻

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
Ik loop al enige tijd met plezier op Saucony en ervaar die als duurzame schoenen. Nu heb ik ook de Kinvara 12 en die lijkt naar 500-600 km toch al een stuk meer te slijten dan ik gewend ben. Meer Kinvara gebruikers hier die ervaring? Ligt misschien ook wel een beetje aan het zoolontwerp.
Pagina: 1 ... 180 ... 392 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.