Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:46

sebasd

loopt op espresso

Roadman schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:19:
#42 zijn 58 kilometers geworden.

Weinig ongemak, had er alleen slimmer aan gedaan een vlakke route te nemen. Maar goed, het ging me toch totaal niet om de tijd. Linkerknie begon te irriteren rond 36 km en das best shit als je door het mulle zand moet of duin op en af. Maar geen kramp of ander ongemak gehad. Alleen rond 45 km misselijk. Tempo wat laten zakken ging het wel maar zodra het tempo omhoog ging werd ik weer misselijk.

...

Nog wat cijfertjes
42 dagen achter elkaar gelopen.
Totaal aantal km 610,2 km
Gemiddeld aantal km per dag 14,52 km
Kortste afstand 7,2
Langste afstand: 58,2 km
Tijd gespendeerd: Veel te veel :P (geen zin om na te rekenen)
Good busy hoor!

Hier al een week minder loopactiviteit door een verkoudheid, morgenochtend wil ik wel weer op pad. Hoop een dezer dagen weer eens de halve marathon-grens te slechten tijdens een duurloop.

Dat zijn nog niet jouw categorie afstanden, maar wat niet is komt hopelijk in de toekomst nog.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:49
heb er weer 10 uitgeperst vandaag, het lijkt wel een beetje of ik opnieuw moet leren lopen. Het kost nogal moeite ontspanning te vinden alsook symmetrie in m'n lopen. Gelukkig was de pijn goed te doen en de laatste twee km kon ik vrij eenvoudig nog ietsje versnellen. Ik hou het voorlopig op max 10-12 km totdat dat weer soepeler gaat voelen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:20
Net ook weer 12km meegepakt, na 15 gisteren en 13 vrijdag. Afgelopen week wat meer rustdagen gehad dan de weken ervoor, maar toch nog 63km afgetikt. Mijn streven is nu om in april éénmalig mijn maandrecord naar 300km te brengen (gewoon omdat het kan 🤪) Daarna weer iets gas terug te nemen en iets meer focus aan te brengen (d.w.z. een schema maken ipv een beetje random per dag maar kijken hoe/wat).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:27
Vanmorgen weer vroeg uit de veren om een duurtraining te doen van ongeveer 30 kilometer. Dit keer ging het eigenlijk best lekker. Ook weer wat nieuwe plekken ontdekt en dat in een straal van ongeveer 10 kilometer van het huis.

P.s. wat werken die routes op Garmin spullen toch ruk.. ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:50

polthemol

Moderator General Chat
Webgnome schreef op zondag 26 april 2020 @ 21:58:
Vanmorgen weer vroeg uit de veren om een duurtraining te doen van ongeveer 30 kilometer. Dit keer ging het eigenlijk best lekker. Ook weer wat nieuwe plekken ontdekt en dat in een straal van ongeveer 10 kilometer van het huis.

P.s. wat werken die routes op Garmin spullen toch ruk.. ;)
beetje mee leren werken joh ;P Navigatie op mijn fenix kan ik prima mee rennen, bij trails helpt het wel als je vrij ver inzoomed en af en toe wat spiekt op je horloge (bij een trail is de map dan ook mijn main scherm op horloge). Let ook op dat de notificatie van afslaan soms wat lag heeft: als het ding zoomt ben je zeker dat je de afslag of net gemist hebt of je meteen moet afslaan :)

Vanmorgen een paar km gemaakt op mijn nieuwe schoenen: Brooks. Ik had een 2 maand geleden een paar Hoka's gehaald, maar na een ~300+ km zijn de hakken en het middenstuk al helemaal gaar van de zool. Best wel vreemd, gezien ik opmijn Saucony's 700+km op de teller heb en hier moet ik moeite doen om op de zool slijtage te vinden, waar ik bij de hoka's de witte schuim al zie vanuit de zool.

Morgen op naar mijn 2de marathonafstand op trails: waar de eerste samen met mijn broer was (koning van spanje, 1500 hoogtemeters met vriendin die voor verzorgingsposten zorgde), ga ik morgen voor selfsupported, 500hm's. Eens kijken wat ik kan neerzetten qua tijd, omdat ik sinds de vorige keer redelijk wat hoogtemeters heb proberen te maken en het roeien nu ook zijn weerslag begint te hebben op mijn bovenbenen.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:28
Gister maar eens gaan lopen voor het eerst in ruim een week. Had een rondje van 13km in gedachten maar ging zo lekker dat ik besloot er nog wat aan te plakken. De route had ik ervoor al gefietst en zou op ongeveer 20km uit komen.

Helaas was het tankje na km 16 echt leeg dus rondje niet afgemaakt en laatste stuk naar huis gewandeld.

Alles doet nu wel erg pijn dus misschien toch even iets te diep gegaan.

https://strava.app.link/UsK52s3f15

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19:42
polthemol schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:10:
[...]

Vanmorgen een paar km gemaakt op mijn nieuwe schoenen: Brooks. Ik had een 2 maand geleden een paar Hoka's gehaald, maar na een ~300+ km zijn de hakken en het middenstuk al helemaal gaar van de zool. Best wel vreemd, gezien ik opmijn Saucony's 700+km op de teller heb en hier moet ik moeite doen om op de zool slijtage te vinden, waar ik bij de hoka's de witte schuim al zie vanuit de zool.
Die wisselende ervaringen met slijtage heb ik ook. Mijn Saucony Ride ISO zien er na 650 km nog erg goed uit, waar m'n Asics Roadhawk FF na 300km als stevige slijtage heeft aan de onderkant. Dit terwijl ik met een ander Asics model (Dynaflyte) juist wel weer goede ervaringen heb - 1000+ km op gelopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:34
Totrail schreef op maandag 27 april 2020 @ 08:44:
[...]

Die wisselende ervaringen met slijtage heb ik ook. Mijn Saucony Ride ISO zien er na 650 km nog erg goed uit, waar m'n Asics Roadhawk FF na 300km als stevige slijtage heeft aan de onderkant. Dit terwijl ik met een ander Asics model (Dynaflyte) juist wel weer goede ervaringen heb - 1000+ km op gelopen.
Dat heb ik nu ook met een paar GT-2000 8. Daar heb ik nu bijna 700km op gelopen, maar ze zien er nog super uit.
Voorgangers deden het beduidend minder, niet alleen wat slijtage aan de zool betreft, maar ook wat betreft gaten in mesh, of gaten bij de hiel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
@Totrail @polthemol Valt mij sowieso op hoe duurzaam die Saucony’s zijn. Ik heb nog nooit een paar gehad waarbij ik hem wegdeed omdat de zool te ver afgesleten was. Heb één paar Kinvara’s wat ik als casual schoen ben gaan dragen en die zijn nu wel op aan het gaan, na twee jaar bijna dagelijks dragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-10 12:19
Valorian schreef op maandag 27 april 2020 @ 08:55:
@Totrail @polthemol Valt mij sowieso op hoe duurzaam die Saucony’s zijn. Ik heb nog nooit een paar gehad waarbij ik hem wegdeed omdat de zool te ver afgesleten was. Heb één paar Kinvara’s wat ik als casual schoen ben gaan dragen en die zijn nu wel op aan het gaan, na twee jaar bijna dagelijks dragen.
Mijn Triumph IV's hadden een zool die na een paar honderd kilometer al tot op het schuim versleten was.
Ik was bang dat dat met model V ook het geval zou zijn, maar die houden het een stuk langer vol. Wel is de nieuwe outersole wat gladder op nat wegdek (maar ja, dat is de laatste weken niet voorgekomen :9 )

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
TheOmen schreef op maandag 27 april 2020 @ 09:01:
[...]

Mijn Triumph IV's hadden een zool die na een paar honderd kilometer al tot op het schuim versleten was.
Ik was bang dat dat met model V ook het geval zou zijn, maar die houden het een stuk langer vol. Wel is de nieuwe outersole wat gladder op nat wegdek (maar ja, dat is de laatste weken niet voorgekomen :9 )
Oh dat is dan wel weer een ander uiterste. En erg zonde, gezien de prijs van die Triumphs. Ik heb ook Freedom Iso 2's gehad, die hebben een soort 'crystal rubber' zool die helemaal onverslijtbaar lijkt. Verder zal het ook met techniek en gewicht te maken hebben, maar een paar honderd kilometer. Wow.. dan kost elk paar kilometer je een euro 8)7

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Luchtenburger
  • Laatst online: 20:29
Zojuist heerlijk 15km gelopen, wat een fantastisch weer! Nog geen kip bij de weg, alleen met de vogels in het bos. Snel weer thuis zijn voordat de fietsers en wandelaars het bos overnemen :+ , dus een PR op deze afstand gelopen.
Had ik ook al verteld dat het fansastisch weer was? :*)

Nibe S2125-12, VVMS320 / Home Assistant (MinisForum U700; CONBEE II; RF-LINK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Valorian schreef op maandag 27 april 2020 @ 09:15:
[...]

Oh dat is dan wel weer een ander uiterste. En erg zonde, gezien de prijs van die Triumphs. Ik heb ook Freedom Iso 2's gehad, die hebben een soort 'crystal rubber' zool die helemaal onverslijtbaar lijkt. Verder zal het ook met techniek en gewicht te maken hebben, maar een paar honderd kilometer. Wow.. dan kost elk paar kilometer je een euro 8)7
Gelukkig kan ik ze nog een tweede leven geven. Om m'n nieuwe setje te sparen gebruik ik de oude bij het kickbiken.
En ja, techniek is wel een oorzaak. Ik loop met een voorvoetlanding aan de buitenkant van de voet, dus dat relatief kleine contactpunt zal zeker sneller slijten dan wanneer ik met de volledige breedte zou landen.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
polthemol schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:10:
[...]

Herkenbaar, ik heb een setje Hoka's gehad een paar jaar terug, naam vergeten, maar daar had ik ook zichtbare slijtage al na 30-40 km. Teruggestuurd en overgegaan op Bondi's and never looked back.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Vorig jaar zomer ook een paar Hoka's gehaald en die waren na 600 km ook op. Zolen versleten en demping weg. Beetje jammer van die 170 euro. Die kopen we dus niet weer.

[ Voor 3% gewijzigd door pjlgt op 27-04-2020 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-10 15:35
TheOmen schreef op maandag 27 april 2020 @ 09:40:
[...]

Gelukkig kan ik ze nog een tweede leven geven. Om m'n nieuwe setje te sparen gebruik ik de oude bij het kickbiken.
En ja, techniek is wel een oorzaak. Ik loop met een voorvoetlanding aan de buitenkant van de voet, dus dat relatief kleine contactpunt zal zeker sneller slijten dan wanneer ik met de volledige breedte zou landen.
Heel herkenbaar, heb zelf een paar new balance 880v9 met ~700 op de teller. Nergens echt slijtage behalve de buitenkant van de voorvoet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtenburger
Ik heb 4 paar Saucony Ride schoenen, de oudsten staan nu op >1500km. Die gebruik ik alleen nog maar voor onverhard lopen, maar ze zien er nog steeds aardig goed uit.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:50

polthemol

Moderator General Chat
zo mijn geplande trail marathon voor vandaag ging echt top: na 17ish km. schoof 1 van mijn lenzen achter mijn oogbal (voor de niet-lensdragers: dat is iets wat je absoluut neit wil als je helemaal bezweet midden in een bos staat :P ). Mijn run maar afgekapt, geen dieptezicht is niet echt veilig rennen meer, buiten dat ik die lens eruit moest pulken. In ieder geavl wel een vrij unieke 'hardloopblessure' gescoord >)

De Brooks renden heel fijn, goeie demping, en ze rollen lekker.

@Valorian agree, Saucony doet het goed ibj de zolen, maar bij mij sneuvelt het binnenwerk bij de hak wel altijd voor de rest van de schoen kapot is. Maar het ik wilde met die Hoka's eens wat meer demping proberen (Wat best wel goed beviel voor de zolen zowat eraf vielen :P )

[ Voor 22% gewijzigd door polthemol op 27-04-2020 11:06 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:46

sebasd

loopt op espresso

Luchtenburger schreef op maandag 27 april 2020 @ 09:24:
Zojuist heerlijk 15km gelopen, wat een fantastisch weer! Nog geen kip bij de weg, alleen met de vogels in het bos. Snel weer thuis zijn voordat de fietsers en wandelaars het bos overnemen :+ , dus een PR op deze afstand gelopen.
Net ook terug van een duurloop, ruim 16km door het open weiland. Iets later op de dag dus, maar ik vond het maar warm.. Met de drukte viel het gelukkig wel mee, maar weinig wind, volle zon en open veld maakten het een zwaar rondje. Volgende keer maar water mee (stom, niet aan gedacht) en weer vroeg van huis. Bevalt me een stuk beter.

Maar goed, de kilometers zitten er weer op, mijn benen willen even niet zo veel meer alleen.. Eens kijken hoe ik dit verteer, lange tijd geleden dat het zoveel moeite kostte..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
Luchtenburger schreef op maandag 27 april 2020 @ 09:24:
Strava or it did not happen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luchtenburger
InZane schreef op maandag 27 april 2020 @ 13:58:
[...]

Strava or it did not happen ;)
Haha, nou vooruit dan maar:
Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:19

Galois

1811 - 1832

pjlgt schreef op maandag 27 april 2020 @ 10:23:
Vorig jaar zomer ook een paar Hola gehaald en die waren naar 600 km ook op. Zolen versleten en demping weg. Beetje jammer van die 170 euro. Die kopen we dus niet weer.
Ik heb nog nooit 170 euro voor een paar hardloopschoenen uitgegeven. En ik denk niet dat ik dat ooit zal doen :)

(Terwijl ik al jaren 1500-2500 km/jaar loop...)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
Toch nog een kort Koningsdag rondje. Na het lopen van zaterdag en het wielrennen van gisteren moest ik even op gang komen en ik heb er een kort en rustig rondje gemaakt. Opvallend rustig onderweg trouwens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:40
Vanmiddag was het echt volle bak met fietsers toen ik aan het lopen was, maar goed, ik liep ook wel op spitsuur. Zo rond 3 uur 12km gaan lopen met interval training en best wat fietspaden meegepakt, wel pittig omdat er stiekem best wat wind stond en ik de verkeerde kant op liep tijdens de training :+ De wind zorgde er wel voor dat het geen moment te warm was. Pas bij het uitlopen door de stad voelde ik de warmte echt. Daarna wilde vrouwlief nog even een stukje fietsen, dus bijna gelijk daarna ook nog even 15km gefietst op de (gewone) fiets. Actief middagje. Daarna een welverdiende BBQ met ons tweeën :D

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Galois schreef op maandag 27 april 2020 @ 19:43:
[...]

Ik heb nog nooit 170 euro voor een paar hardloopschoenen uitgegeven. En ik denk niet dat ik dat ooit zal doen :)

(Terwijl ik al jaren 1500-2500 km/jaar loop...)
Ach, toen betaalde de werkgever het nog dus dan kan het wel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Zelf ben ik afgelopen zondag 19k gaan lopen en het viel me op hoe ontzettend druk het overal was. Complete groepen wielrenners, uiteraard dicht op elkaar om van de slipstream te kunnen profiteren. Mensen van verschillende leeftijden die lekker een fiets- of wandeltocht aan het houden waren. Daar blijf ik me over verbazen.

Wat betreft de schoenen/zolen discussie. Vaak merk je dat de schoenen die iets meer op wedstrijden/snelheid zijn gericht eerder op zijn. @pjlgt Welke Hoka had je dan? Naar de prijs en post kijkende vermoed ik dat je de One One had, klopt dat?

Zelf merk ik ook dat Nike Zoom Fly's rond de 600 km gewoon op zijn. 1 paar heb ik tot de 880 km weten te rekken, maar dit is echt ruim over de max. Vering eruit, profiel weg, schuim onder de hak is helemaal ingedeukt. De Pegasus daarentegen staat nu op 950 km en die kan ik nog wel een kleine 300/400 rekken denk ik, maar ook hier begint het profiel al aardig te slijten.

Een schoen die mij wel positief heeft verrast mbt duurzaamheid is de New Balance Fuel Cell Impulse. Ook dit is een schoen gericht op het snellere werk. Op 1 paar staat nu 550 km maar als je naar het profiel kijkt dan zie je nauwelijks slijtage, waar de Nike Zoom Fly op dit punt al bijna volledig is afgeschreven.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-10 14:35
zijn er hier loper die regulier saucony guide lopen en daarnaast asics GT2000?

Ik ben inmiddels aan mijn 4e paar guides maar zou voor de afwissing schoenen dragen die ik vóór de saucony's had; de GT2000.

Of toch even langs de winkel voor een filmpje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:50
Aardig productief lang weekend gehad op hardloopgebied oOo

Ik heb de Saucony Guide 13 schoenen nu een tijdje in gebruik en die bevallen zeer goed. Toen ik laatst zag dat er ook een TR trail versie is heb ik die direct maar besteld!
Vrijdag belde mijn lokale hardloopzaak dat ze ze binnen hadden dus die even opgehaald en 's avonds voor een testrondje door de duinen aangetrokken, zaten direct goed O+

Zondagochtend ging ik kwart voor 7 de deur uit voor een 25km rustige duurloop (verhard) bij 5:42min/km, waarbij ik de gemiddelde hartslag onder de 150 wist te houden waar ik best wel trots op ben. Ga de laatste tijd echt lekker vooruit op dat gebied.

Maandagochtend stond ik om half 8 in de duinen in de startblokken op m'n nieuwe Guide 13 TR's voor een mooie 18km onverhard. Tempo 5:11 min/km, liep erg soepel. Had me wel te warm aangekleed, korte broek en longsleeve shirt. Dat bleek voor de zondagochtend nl. de perfecte combo, maar maandag was het warmer en ik liep ook een stukje harder en over zwaarder terrein. Volgende keer gewoon korte mouwen dus...

Overigens kwam ik Zondag toen ik weer m'n straat inliep tot mijn verbazing een hardloopgroep tegen van een man of 10. Die ongeveer op elkaars lip liepen |:( 8)7 in de categorie, lekker bezig dus :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Calitomnication schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:41:
Zelf ben ik afgelopen zondag 19k gaan lopen en het viel me op hoe ontzettend druk het overal was. Complete groepen wielrenners, uiteraard dicht op elkaar om van de slipstream te kunnen profiteren. Mensen van verschillende leeftijden die lekker een fiets- of wandeltocht aan het houden waren. Daar blijf ik me over verbazen.

Wat betreft de schoenen/zolen discussie. Vaak merk je dat de schoenen die iets meer op wedstrijden/snelheid zijn gericht eerder op zijn. @pjlgt Welke Hoka had je dan? Naar de prijs en post kijkende vermoed ik dat je de One One had, klopt dat?

Zelf merk ik ook dat Nike Zoom Fly's rond de 600 km gewoon op zijn. 1 paar heb ik tot de 880 km weten te rekken, maar dit is echt ruim over de max. Vering eruit, profiel weg, schuim onder de hak is helemaal ingedeukt. De Pegasus daarentegen staat nu op 950 km en die kan ik nog wel een kleine 300/400 rekken denk ik, maar ook hier begint het profiel al aardig te slijten.

Een schoen die mij wel positief heeft verrast mbt duurzaamheid is de New Balance Fuel Cell Impulse. Ook dit is een schoen gericht op het snellere werk. Op 1 paar staat nu 550 km maar als je naar het profiel kijkt dan zie je nauwelijks slijtage, waar de Nike Zoom Fly op dit punt al bijna volledig is afgeschreven.
Hoka One One Elevon inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Laatst online: 22:12
Blijf het raar vinden waarom mijn Garmin status ineens de trainingen beoordeeld als: aanhouden.

Of ik nu langzame duurloop doe of iets korter en snel, telkens de melding aanhouden.
Ik weet dat je er niet teveel naar moet kijken maar toch kijkt het lekkerder na een training dat je productief bent geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Dirk0s schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:39:
Blijf het raar vinden waarom mijn Garmin status ineens de trainingen beoordeeld als: aanhouden.

Of ik nu langzame duurloop doe of iets korter en snel, telkens de melding aanhouden.
Ik weet dat je er niet teveel naar moet kijken maar toch kijkt het lekkerder na een training dat je productief bent geweest.
Mja, dat gevoel kan ik wel beamen, maar je hebt er verder niks aan. Bij mij is de status afgelopen week van productief > piek > aanhouden > niet productief gegaan. Niet te veel op letten idd.

@pjlgt De Hoka One One kun je qua zool en verbruik schalen in het segment wedstrijdschoen. Een afstand van 600 km is voor een dergelijke schoen vrij normaal. Eigenlijk hadden ze je hier bij aankoop van de schoen wel beter over moeten informeren. Als je deze schoen tijdens je lange duurloop ook gewoon aan hebt gehad is dat gewoon zonde. De Hoka One One koop je eigenlijk met het oog op tempowerk en wedstrijden.

tips voor New York

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:46

Secsytime

Automagisch

Omdat ik me weer heb ingeschreven voor de Loch Ness Marathon, maar even de nieuwste print van Janji besteld. Vond het wel toepasselijk :+

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0536/9705/products/Janji_SS20_D3_M_AFO_Singlet_Mid-Plaid_02_900x.jpg?v=1587485559

Ligt het aan mij of zijn hardloopschoenen schaars geworden? Ik ben op zoek naar mijn favoriete Zoom Fly 3's, maar die zijn er haast nergens meer.. en als ze er zijn in mindere kleurstellingen. Had ook even gekeken naar de Hoka Rincons, maar ook deze zijn helemaal uitverkocht in mijn maat..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheOmen
Zijn dat wel de juiste strepen en kleuren voor die streek? Dat je niet een lokale clan achter je vodden aan hebt zitten.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:35
TheOmen schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:41:
Zijn dat wel de juiste strepen en kleuren voor die streek? Dat je niet een lokale clan achter je vodden aan hebt zitten.....
Hehe... Ach, zie het als een pakket hazen...

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:59
Gewoon happy! Mijn eerste Strava halve marathon badge mogen ontvangen O+
Het was heerlijk rustig op de weg en de eerste regen druppels vielen pas na 4km waardoor ik het niet als hinderlijk heb ervaren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Valorian
Dirk0s schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:39:

Ik kijk altijd een beetje oost-indisch naar die status van Garmin: is ie productief of piek en stijgt mijn vo2-max dan klopt het perfect en weet het horloge exact hoe mijn lichaam functioneert. Staat er echter “aanhouden”, “herstel” of “niet productief” en keldert mijn vo-max dan is mijn garmin ineens ook maar een dom device en weet ik het zelf altijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Calitomnication schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:02:

@pjlgt De Hoka One One kun je qua zool en verbruik schalen in het segment wedstrijdschoen. Een afstand van 600 km is voor een dergelijke schoen vrij normaal. Eigenlijk hadden ze je hier bij aankoop van de schoen wel beter over moeten informeren. Als je deze schoen tijdens je lange duurloop ook gewoon aan hebt gehad is dat gewoon zonde. De Hoka One One koop je eigenlijk met het oog op tempowerk en wedstrijden.
Hmm, Hoka One One is de merknaam voluit, ik loop op de Hoka One One Bondi 6 en daar vind ik de zool best duurzaam. Bovendien is het een duurloopschoen pur sang, zeker geen tempo of wedstrijdschoen.

Hoka (kort het ff af voor het gemak) heeft inmiddels een erg breed leveringsprogramma met bijv. ook trail schoenen, een Vaporfly concurrent de Carbon X en zelfs slippers (!).
Feit blijft dat sommige varianten zolen hebben die snel slijten, maar om te stellen dat het dan allemaal in het segment wedstrijdschoen past, nee

[edit] Teruggevonden in de Strava uitrustingshistorie: Hoka One One Clifton 2, diemoejeniehebbe, 78km op gelopen en versleten teruggestuurd

[edit 2] Voelde me vandaag voor het eerst weer hardloper, 8 km tempo gelopen en elke km was ietsje vlotter dan de vorige #opdewegterug, Strava or...

[ Voor 14% gewijzigd door Frenz64 op 28-04-2020 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 09:00
Valorian schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:51:
[...]

Ik kijk altijd een beetje oost-indisch naar die status van Garmin: is ie productief of piek en stijgt mijn vo2-max dan klopt het perfect en weet het horloge exact hoe mijn lichaam functioneert. Staat er echter “aanhouden”, “herstel” of “niet productief” en keldert mijn vo-max dan is mijn garmin ineens ook maar een dom device en weet ik het zelf altijd beter.
Het algoritme van Garmin is geen rocket science naar mijn idee.De belangrijkste parameter is snelheid per hartslag (speed per heartbeat). Vertoont deze een stijgende lijn, dan geeft Garmin productief aan en zal VO2 max stijgen. Bij een dalende trend in speed per heartbeat zal de training niet-productief aangeven.

Als het niet correspondeert met het gevoel: gewoon even narekenen.

Meestal is het wel te verklaren, plotselinge stijging buitentemperatuur, onverhard, verkoudheid etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert74
Ik heb al een week lang de drang om een halve marathon te lopen. Niet om de snelheid, maar puur voor de uitdaging om de afstand te volbrengen. Ik loop nu 25 km in de week met als verste afstand 10-13km aan 1 stuk.

Conditioneel lukt me dat wel, het enige wat meer weerhoud is kans overbelasting/blessure en dat ik misschien weken niet kunnen hardlopen.

Beter nog van niet, ik ga deze week eerst even 15km proberen...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Frenz64
Bouw dat rustig op, 15+ km is echt wat anders dan 10-13 km, meer dan alleen de procentuele toename. Ik kan me goed herinneren dat ik voor het eerst tot 15 km liep en daar flink last van had. En dan bedoel ik idd niet de conditionele belasting, maar loodzware benen en veel meer herstel nodig (en ook de nodige blessures, ik liep toen in hetzelfde tempo door, niet slim)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Laatst online: 22:12
bert74 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 21:38:
[...]

Meestal is het wel te verklaren, plotselinge stijging buitentemperatuur, onverhard, verkoudheid etc.
Nu je dit zegt, heb wel het idee dat het is sinds het mooier en warmer weer is geworden. Vo2 Max is nu wel van 57 naar 56 gegaan. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

bert74 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 21:50:
Ik heb al een week lang de drang om een halve marathon te lopen. Niet om de snelheid, maar puur voor de uitdaging om de afstand te volbrengen. Ik loop nu 25 km in de week met als verste afstand 10-13km aan 1 stuk.

Conditioneel lukt me dat wel, het enige wat meer weerhoud is kans overbelasting/blessure en dat ik misschien weken niet kunnen hardlopen.

Van 13 naar 21 is echt wel een héle grote stap en je kilometers per week zijn maar iets meer dan de afstand die je nu voor ogen hebt. Je gaat dan bijna al je training kilometers per week achter elkaar doen voor je lichaam in plaats van in twee of drie keer met de rust er tussen.

Als je een 'officiële' afstand wil lopen ga dan eerst eens uitbouwen (ongeveer 10% per week) naar de 10EM. Op die manier nemen je km per week ook wat toe en kun je daarna doorgaan richting de halve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin

Bouw het nog iets verder op inderdaad, volgens mij heb ik voor HM trainingen nooit verder dan een 17km gelopen dus als je het zo bekijkt wanneer je nu aan de 13 zit...

Volgende keer een tot 15, week erna een keer tot 16.5, even een stapje terug naar 12, dan een keer 17 en je kan vervolgens volgens mij best de HM doen.

Dus misschien niet zozeer over een week, maar over een maandje. Ook leuk om ergens naar toe te werken toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
Ik ging altijd nat op blessures na de 10 km. Dit jaar (sinds juli 2019) volg ik vast een schema voor elke afstand. 0-5 km in 12 weken. 10 km in 16 weken. Halve marathon in 12 weken. En nu zit ik in een schema voor de marathon, 4 van de 18 weken gedaan. Doe ik dit niet dan sta ik volgende maand gegarandeerd langs de baan met een blessure. Ik ken mijzelf daarvoor te goed.

Het volgen van die schema`s is voor mij heel goed te doen. Elke week zit er wel een beloning in van een Strava segment waar ik een PR op loop of een mooie lange loop via een route die ik nog nooit gedaan had. Vanochtend een interval op tempo 4:45-5:15 gedaan. Zo. dat tempo ligt net even te hoog voor mij. Ik weet weer hoe melkzuur aanvoelt. Volgende week maar 10 seconden omlaag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10-10 09:14
Wat betreft het opbouwen van je langs gelopen afstand richting een halve marathon, doe dat inderdaad geleidelijk. Het lijkt misschien wat overdreven, maar ik kan je uit ervaring vertellen dat die laatste paar km toch best zwaar zijn.

Ik heb in Maart voor het eerst de halve marathon afstand gelopen, mijn langste afstand daarvoor was 18km. Iets meer dan 3km extra, ach kippe stukkie was natuurlijk mijn gedachte, die pakken we er wel even bij. Nu is het niet zo dat ik mezelf daar helemaal op kapot gelopen heb, maar ze vielen toch onverwachts zwaar.

Lang verhaal kort, onderschat het opbouwen van de afstand, bouw het rustig uit.

Strava Garmin 265

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:57

Niku

Alagaesii

Doortrainen inderdaad, zoals meer mensen aangeven. Verdubbeling van je afstand in één keer is vragen om blessures. Zou er pas een keer aan beginnen als je al vertrouwd op 17-18 zit. Er is geen haast bij lijkt me, want er zijn toch geen wedstrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
Trouwens, wat ik me wel afvraag... in hoeverre kan het kwaad om eenmalig zo'n afstand eruit te persen?

Sure, je zal pijn hebben na afloop en een week niet kunnen lopen maar echt geblesseerd raken? Is daar niet meer een langdurigere overbelasting voor nodig?

(En dan heb ik het niet over van 0 naar marthon bijvoorbeeld, dan kan ik me voorstellen dat je van alles kapot maakt.. Maar las je stabiel een km of 10-15 loopt en dan een keer de 21 oid aantikt)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

De vraag is of je dat er voor over hebt - om een keer die 21k (of om t even welke afstand die significant hoger ligt dan je standaard) aan te tikken, een tijdje niet kunnen lopen? Terwijl als je niet al te lang doortraint het 'gewoon' kan...

Vanmorgen de 6k sunrise challenge gedaan. Helaas was het een grijze bende buiten maar de vogeltjes maakten veel goed. En wat is het lekker rustig op straat nu het weer wat minder is (gisteravond ook al door de regen), alle quarantainelopers blijven opeens weer binnen.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
m0ridin schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:16:
Trouwens, wat ik me wel afvraag... in hoeverre kan het kwaad om eenmalig zo'n afstand eruit te persen?

Sure, je zal pijn hebben na afloop en een week niet kunnen lopen maar echt geblesseerd raken? Is daar niet meer een langdurigere overbelasting voor nodig?

(En dan heb ik het niet over van 0 naar marthon bijvoorbeeld, dan kan ik me voorstellen dat je van alles kapot maakt.. Maar las je stabiel een km of 10-15 loopt en dan een keer de 21 oid aantikt)
Als je regelmatig een 15km loopt, dan kun je vast wel een keer die 21 aantikken. Kan me niet voorstellen dat je dan gelijk een week niet kan lopen. Al helemaal niet als je het op een rustig tempo doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Frenz64 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:56:
[...]

Hmm, Hoka One One is de merknaam voluit, ik loop op de Hoka One One Bondi 6 en daar vind ik de zool best duurzaam. Bovendien is het een duurloopschoen pur sang, zeker geen tempo of wedstrijdschoen.

Hoka (kort het ff af voor het gemak) heeft inmiddels een erg breed leveringsprogramma met bijv. ook trail schoenen, een Vaporfly concurrent de Carbon X en zelfs slippers (!).
Feit blijft dat sommige varianten zolen hebben die snel slijten, maar om te stellen dat het dan allemaal in het segment wedstrijdschoen past, nee

[edit] Teruggevonden in de Strava uitrustingshistorie: Hoka One One Clifton 2, diemoejeniehebbe, 78km op gelopen en versleten teruggestuurd

[edit 2] Voelde me vandaag voor het eerst weer hardloper, 8 km tempo gelopen en elke km was ietsje vlotter dan de vorige #opdewegterug, Strava or...
Verrek, je hebt gelijk 8)7. Bij ons op de AV liepen er een paar op die Bondi 6, maar ze riepen allemaal dat ze op de Hoka One One liepen. Dus ik was blind van uitgegaan dat Hoka het merk was en One One het model/naam van de schoen. |:(

tips voor New York

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-10 15:55
m0ridin schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:16:
Sure, je zal pijn hebben na afloop en een week niet kunnen lopen maar echt geblesseerd raken?
Als je pijn hebt en een week niet kunt lopen, dan ben je geblesseerd. ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

InZane schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:47:
[...]

Als je regelmatig een 15km loopt, dan kun je vast wel een keer die 21 aantikken. Kan me niet voorstellen dat je dan gelijk een week niet kan lopen. Al helemaal niet als je het op een rustig tempo doet.
Hij heeft het over 10-13k (de 15k heeft hij nog niet geprobeerd). Laat het dan 11,5k zijn. Is een HM bijna een verdubbeling. Rustig even doortrainen nog zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Gisteren heb ik mijn teen hard gestoten vlak voor het lopen in de ochtend. De vierde teen, dat is dus de teen naast de kleine teen. Doet even flink pijn natuurlijk, maar dat was al snel over. Ik heb nog 8,5 km gelopen en had tijdens het lopen nergens last van. Ook niets te zien bij het douchen.

's Avonds bleek de teen deels rood/paars te zijn geworden. :o Toch gekneusd?

De teen doet verder geen pijn bij gebruik van de voetspieren en bij de loopbeweging. Zachtjes duwen in de stootrichting is natuurlijk wel gevoelig.

Mijn gevoel zegt dat ik hier nog wel mee kan lopen (dan houd ik het voorlopig wel bij kortere afstanden en een lager tempo). Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Bovendien, als je regelmatig 15 km kan lopen, dan ben je al redelijk getraind. Wel eens iets boven de 10 km lopen is different koek.

Overigens ben ik het wel met je eens dat incidenteel een uitschieter maken best kan, ik heb per slot van rekening Sportrusten gedaan. Ik had ooit 25 km gelopen als verste afstand en heb de M gehaald. Geen week spierpijn gehad, maar het was wel uhhh pittig (temperatuur was ook >25 gr, dat was meer killing)

@Zr40 Als je geen pijn hebt met (en na het) lopen, why not?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert74

Dank voor alle wijze adviezen! Mijn conclusie: ik doe het voorlopig niet. Maar ik heb wel een doel om naar toe te werken en dat vind ik ook wel lekker. Ik ga mijn lange duurloop met max 10% per week uitbreiden en per week bekijken hoe het voelt. KWW zoals we in het noorden en oosten zeggen.

Overigens was het sowieso niet mijn bedoeling om de halve op maximale snelheid te lopen, het ging mij meer om de afstand. Trainingen op hoge intensiteit/snelheid ervaar ik als meer belastend (voor mijn benen) dan rustig veel kilometers maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Laatst online: 13-10 09:29
Heeft er iemand een goed / prettig schema voor 10EM -> 1/2 Marathon? Deze week rond ik Running Coach 10km -> 10EM af en ben op zoek naar een vervolgschema met 3x per week trainen.

Ik heb Running Coach (hardlopen.nl) 10k -> 21k in 16 weken al gevonden, maar daar lijkt op het eerste gezicht weinig variatie in te zitten, doordeweeks ook veel (korte) duurlopen in plaats van 1x interval, 1x tempoloop 1x duurloop schema's.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

Pathogen schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:30:
Nou ik heb weer een nieuwe smoes om niet hard te lopen hoor... Gisteren als een typische overmoedige papa volenthousiast over een voetbal gestruikeld en toen deed m'n voet pijn. Vandaag kan ik strompelen op hiel + grote teen, maar gisteravond kon ik uberhaupt geen gewicht op m'n voet zetten zonder door de grond te gaan.

Hopelijk werkt dit soort van ontnuchterend en kan ik me na herstel weer eens aan een rustig opbouwend schemaatje zetten.
Even mezelf richting het goeie topic quoten :P iets met teveel tabbladen open...

Ik kan verbazingwekkend veel met m'n voet als je kijkt dat ik de dag zelf gewoon echt 0 gewicht erop kon zetten, alleen maar pootje hoog en koelen :o hopelijk kan ik over een weekje weer wat hobbelen dan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
Poekie schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:39:
De vraag is of je dat er voor over hebt - om een keer die 21k (of om t even welke afstand die significant hoger ligt dan je standaard) aan te tikken, een tijdje niet kunnen lopen? Terwijl als je niet al te lang doortraint het 'gewoon' kan...

Vanmorgen de 6k sunrise challenge gedaan. Helaas was het een grijze bende buiten maar de vogeltjes maakten veel goed. En wat is het lekker rustig op straat nu het weer wat minder is (gisteravond ook al door de regen), alle quarantainelopers blijven opeens weer binnen.
Ach, ik ben nogal een autist en kan het me best voorstellen dat je iets in je hoofd haalt en het eigenlijk gewoon wil doen... ;) Natuurlijk is doortrainen verstandiger though.
InZane schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:47:
[...]

Tempo scheelt inderdaad een hoop, maar zoals iemand hieronder ook aangaf is het natuurlijk ook zo. Regelmatig 15k is heel wat anders dan 'wel eens een 10-13'.
dreamscape schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:52:
[...]

Als je pijn hebt en een week niet kunt lopen, dan ben je geblesseerd. ;)
Dat zou ik niet willen zeggen hoor... ik kan me mijn eerste halve marathon nog wel herinneren. Een paar dagen echt goed pijn gehad (en dan bedoel ik spierpijn enzo) en pas na een week een voorzichtig eerste loopje kunnen doen, dat ging ook niet moeizaam.

Maar dat vind ik niet 'geblesseerd zijn'. Je moet gewoon bijkomen van de extreme inspanning.

Zelfde na mijn eerste marathon (man, ik dacht dat de pijn de eerste dagen na de halve al een ellende was), ik kon me echt de eerste 2 dagen amper bewegen... maar ik voelde me zeker niet geblesseerd (dat ik mn lichaam van alles heb aangedaan en daar zeker herstel voor nodig was ben ik het wel helemaal mee eens)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
Gisteren een heel rustig loopje gedaan met oog op weer zware intervallen vanavond. Moet zeggen dat mijn lichaam inmiddels goed gewend is aan het vele lopen, maar mijn geest moet soms nog even overgehaald. Zo'n druilerige avond als gisteren en dan het vooruitzicht dat je op zeer-rustig tempo door die miezerregen gaat helpt dan niet mee. Wat mij nog het meest over de streep trok was dat de "300 km in 30 dagen" nog in zicht is en dat die 10km van gisteren daar ook wel voor nodig was. Zit nu op 284 dus in april moet het lukken :) .. Daarna maar eens serieus kijken naar een kwalitatief hoogwaardig schema, want 10km/dag gemiddeld kost mij veel tijd en op de woe-avond-intervallen na is het nogal random allemaal wat ik loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

bert74 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:04:
[...]

Dank voor alle wijze adviezen! Mijn conclusie: ik doe het voorlopig niet. Maar ik heb wel een doel om naar toe te werken en dat vind ik ook wel lekker. Ik ga mijn lange duurloop met max 10% per week uitbreiden en per week bekijken hoe het voelt. KWW zoals we in het noorden en oosten zeggen.

Overigens was het sowieso niet mijn bedoeling om de halve op maximale snelheid te lopen, het ging mij meer om de afstand. Trainingen op hoge intensiteit/snelheid ervaar ik als meer belastend (voor mijn benen) dan rustig veel kilometers maken.
Dan toch. KWW? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
m0ridin schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:12:
Dat zou ik niet willen zeggen hoor... ik kan me mijn eerste halve marathon nog wel herinneren. Een paar dagen echt goed pijn gehad (en dan bedoel ik spierpijn enzo) en pas na een week een voorzichtig eerste loopje kunnen doen, dat ging ook niet moeizaam.
Misschien toch niet helemaal goed voorbereid geweest dan voor die halve marathon?

Ik heb 2 februari de Ronde van Assel (25km, mijn langste wedstrijdafstand) gelopen. Niet echt veel last van gehad verder en ik was 3 dagen later alweer aan het intervallen.

April is trouwens een lekkere maand verder. Ik zie tot mijn verrassing dat de teller al op 254 kilometer staat. Vanavond intervaltraining en morgenavond nog even lopen met m'n vrouw en dan denk ik dat ik wel rond de 280km uit ga komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:50
@bert74 Kijken Wat Wil oid? Maar dan ongetwijfeld in een of ander oostelijk dialect? :+

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Bijna goed, gok ik

Kieken Wat Wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jory
  • Laatst online: 23:21
Taigu schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:05:
Heeft er iemand een goed / prettig schema voor 10EM -> 1/2 Marathon? Deze week rond ik Running Coach 10km -> 10EM af en ben op zoek naar een vervolgschema met 3x per week trainen.

Ik heb Running Coach (hardlopen.nl) 10k -> 21k in 16 weken al gevonden, maar daar lijkt op het eerste gezicht weinig variatie in te zitten, doordeweeks ook veel (korte) duurlopen in plaats van 1x interval, 1x tempoloop 1x duurloop schema's.
Misschien dat https://www.run2day.nl/hardloopschema-halve-marathon dan beter past bij wat jij zoekt. Dat schema gaat er vanuit dat je daarvoor hun 10km schema gedaan hebt; als ik hun 15KM schema bekijk zou je als jij al op 10EM (~16km) zit denk ik in week 6 van het HM schema kunnen starten.

Nu weet ik niet wat voor afstand jij in 115 minuten (de langste loop uit dat schema) loopt, maar in plaats van op het einde te gaan taperen kun je natuurlijk gewoon in week 11 120 minuten lopen en in week 12 125 minuten - daarmee zal je op een rustig tempo aardig richting de 21km gaan.
InZane schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:24:
[...]

Misschien toch niet helemaal goed voorbereid geweest dan voor die halve marathon?

Ik heb 2 februari de Ronde van Assel (25km, mijn langste wedstrijdafstand) gelopen. Niet echt veel last van gehad verder en ik was 3 dagen later alweer aan het intervallen.
Ik denk eigenlijk eerder dat jij dan niet echt voluit gegaan bent tijdens de ronde van Assel. Over al algemeen wordt voor bijv. een halve marathon aangeraden om daarna 1 a 2 weken rustig aan te doen. Na een paar dagen een rustig kort loopje dat is prima, maar een (serieuze) interval training - mijn benen hadden dat in ieder geval niet getrokken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-10 15:55
m0ridin schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:12:
Ah, je bedoelt spierpijn.... voor de meesten hier geldt dat spierpijn geen pijn is. Spierpijn is een cadeautje. :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Jory schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:59:
Ik denk eigenlijk eerder dat jij dan niet echt voluit gegaan bent tijdens de ronde van Assel. Over al algemeen wordt voor bijv. een halve marathon aangeraden om daarna 1 a 2 weken rustig aan te doen. Na een paar dagen een rustig kort loopje dat is prima, maar een (serieuze) interval training - mijn benen hadden dat in ieder geval niet getrokken.
Nou ik vond de laatste kilometers best pittig.. Maar goed, geeft ook verder niet :)

Voorlopig zitten wedstrijden er toch niet in ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
InZane schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:24:
[...]

April is trouwens een lekkere maand verder. Ik zie tot mijn verrassing dat de teller al op 254 kilometer staat. Vanavond intervaltraining en morgenavond nog even lopen met m'n vrouw en dan denk ik dat ik wel rond de 280km uit ga komen :)
Was op zich best goed voorbereid (als in, genoeg duurloopjes tot 17k-18k ongeveer), maar de HM op die intensiteit was toch andere koek...

Dan is er toch een verschil tussen je afstanden op lekker duurloop tempo aftikken en de daadwerkelijke wedstrijd een minuut sneller per km hehe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Poekie schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:39:
. En wat is het lekker rustig op straat nu het weer wat minder is (gisteravond ook al door de regen), alle quarantainelopers blijven opeens weer binnen.
Jaaa! En ik heb vakantie, helaas thuis in plaats van op Ameland, dus ik kan ook nog eens op niet-courante tijdstippen lopen. Ik kies m'n routes nu sowieso uit op rust in plaats van omgeving (Meijendel ;w) dus het is een stuk prettiger lopen nu.

Nog twee dagen en ik heb voor het eerst elke dag in een maand gelopen. Met ~378km wordt het geen maandrecord maar alles stapje voor stapje. M'n benen voelen beter dan ik had durven dromen. En ik zit voor het eerst sinds de zomer weer in de buurt van mijn streefgewicht. Het wordt nog eens wat!
Calitomnication schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:49:

Verrek, je hebt gelijk 8)7. Bij ons op de AV liepen er een paar op die Bondi 6, maar ze riepen allemaal dat ze op de Hoka One One liepen. Dus ik was blind van uitgegaan dat Hoka het merk was en One One het model/naam van de schoen. |:(
Heb ik nog een nieuwtje voor je: One komt uit het Maori en wordt dus niet uitgesproken als het Engelse getal maar als OO-nee :7 Weet ik ook pas sinds ik videos van Sage Canaday kijk. Keek, ik ben even geminderd na een overdosis Sage, Ben Barrows, Seth James DeMoor en Ben Parkes.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frenz64
kenneth schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:31:
Heb ik nog een nieuwtje voor je: One komt uit het Maori en wordt dus niet uitgesproken als het Engelse getal maar als OO-nee :7 Weet ik ook pas sinds ik videos van Sage Canaday kijk. Keek, ik ben even geminderd na een overdosis Sage, Ben Barrows, Seth James DeMoor en Ben Parkes.
Sterker nog Hoka One One betekent in het Maori iets van "fly over the earth", echt precies de associatie die ik met mijn loopstijl heb O-) . Hoe dan ook, ik vind het een leuk merk dat de gevestigde orde aardig opgeschud heeft (en eerlijk gezegd vind ik de schoenen nogal uhhh, lelijk, maar het werkt wel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
Taigu schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:05:

Het schema wat @Jory aandraagt gebruik ik zelf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Dank @__R__ en @Jory ! Dit schema is bijna hetzelfde als het hardlopen.nl schema wat ik noemde. Ik vond dag 1 en dag 3 erg op elkaar lijken, maar ik heb blijkbaar het tempoverschil niet goed gezien ("een duurloop in rustig tot vlot tempo").

Ik heb nu duurlopen tot 90 minuten gedaan, op basis kan ik inderdaad mooi instappen rond week 4-6. Op naar de eerste halve :)

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Ik ren elke dag 15 minuten en dan push ik mij vaak zo hard mogelijk om tegen de 3km te komen en dan zo op die manier langzamerhand richting de 3.5 km in 15 minuten te raken. Hier ben ik niet te lang geleden mee begonnen na mijn emigratie naar nederland.

Ik merkte dat als ik lang durig 30 minuten of meer rende tussen de 5 en 10km dat over langere periodes mijn benen dat echt niet fijn vinden. Ik trainde eerst 10km in de 40~45minuten mark dat ging goed maar maakte mijn gehele lichaam zo moe en leeg dat ik geen kracht meer had voor mijn andere trainingen zoals (squads, pushups, lichte gewichten liften etc)

En ik het gewoon zonde vind om mij fysiek helemaal leeg te rennen terwijl het slechts een onderdeel is van de sport waarvoor ik train.

Ik ben meer gemaakt voor korte sprints dat is tevens precies wat ik train voor een andere hobby van mij waar korte intensieve sprints erg belangrijk zijn.

Ik ben tevens 36 jaar. 1.74m en 73kg.

[ Voor 33% gewijzigd door Wowhead op 29-04-2020 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert74
Frenz64 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:50:
Bijna goed, gok ik

Kieken Wat Wordt?
Yes: Kieken wat wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
@Wowhead interval training is precies daarvoor bedoeld, het verhogen van je snelheid door kortere stukken bijvoorbeeld op 110% van, in jouw geval, je 3km tempo te lopen. Afgewisseld met rust, zo wennen je lichaam, je spieren en je pezen aan de hogere snelheid.

Als je langere afstanden wil lopen, dan is een schema vooral belangrijk en je daaraan houden. Let op je looptechniek (in de OP staat een hele mooie uitleg) en ga daaraan werken, dan belast je je lichaam ook op afstand veel minder. Als je geen langere afstanden kan lopen terwijl je het wel wil, zou ik kijken naar je schoenen en je techniek. Dat waren voor mij de beslissende factoren om verder te kunnen opbouwen. Ik had verkeerde schoenen (onvoldoende ondersteuning) en mijn techniek bestond vooral uit achterlijk veel energie met mijn hak de grond in stampen. Daardoor kon ik eigenlijk niet vaker dan 2x per week trainen door pijntjes. Vier maanden verder en ik loop veel relaxter en kan afstanden verder uitbouwen. Juist nu ook mijn snelheid aan het trainen ben voel ik bijvoorbeeld mijn achillespees wat meer, die moet nu wennen aan de extra belasting qua kracht die erop komt te staan.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BernieW
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21:51
Taigu schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:19:
Dank @__R__ en @Jory ! Dit schema is bijna hetzelfde als het hardlopen.nl schema wat ik noemde. Ik vond dag 1 en dag 3 erg op elkaar lijken, maar ik heb blijkbaar het tempoverschil niet goed gezien ("een duurloop in rustig tot vlot tempo").

Ik heb nu duurlopen tot 90 minuten gedaan, op basis kan ik inderdaad mooi instappen rond week 4-6. Op naar de eerste halve :)
Je zou ook es naar de "adaptive" online programma's als Trenara, TrainAsOne of RunCoach kunnen kijken. Ternara is zelfs in het Nederlands. Voor een goed schema willen ze wel wat historische data van je (evt via Strava). Deze platformen hebben alle hun eigen voor en nadelen, welke voor jou het prettigst is zal een persoonlijke smaak zijn. Ze geven alle drie naast het schema ook tempo instructies op jouw niveau zodat je je op een verantwoorde manier op de halve kunt voorbereiden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:47

vhal

ಠ_ಠ

kenneth schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:31:
[...]

Eerder een OOOW-Nee...OOOOOW-Neeee als je weer eens met je Hoka's een 90-graden bocht neemt met een redelijke pace :X :+

Vanavond ga ik er maar weer een ronde op lopen, misschien went het wel :P

[ Voor 6% gewijzigd door vhal op 29-04-2020 14:18 ]

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
Zie het als een soort driften @vhal

Lekker soepeltjes de bocht door

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taigu
Als ik het even op mag nemen voor Hoka. Qua vanwege mijn gewicht "slijt" de demping harder dan de zool bij mij, ik krijg dus eerder bijvoorbeld knieklachten dan dat de schoen helemaal versleten is. Mijn Hoka One One Ahari 3 doe ik nu al 2x zo lang mee als met een paar Brooks (Adrenaline en/of Transcend).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

vhal schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:07:
[...]

Eerder een OOOW-Nee...OOOOOW-Neeee als je weer eens met je Hoka's een 90-graden bocht neemt met een redelijke pace :X :+

Vanavond ga ik er maar weer een ronde op lopen, misschien went het wel :P
Het doet me altijd denken aan rennen op hakken :P stiletto run!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Pathogen schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:16:
[...]

Het doet me altijd denken aan rennen op hakken :P stiletto run!
Dat doe je vaak?
Verklaart die brakke enkels van je >:) :>

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Laatst online: 09-10 15:26

racoon

mooowwww

Is er iemand die naast het hardlopen ook springtouwt en helpt dit een beetje, ik ben namelijk opzoek naar een goede niet te dure springtouw

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:47

vhal

ಠ_ಠ

Touwtje springen is mij niet gegund, ik krijg het niet onder de knie en het ziet er bij mij uit alsof ik een heipaal in de grond probeer te springen.

Ik kan ook redelijk jaloers zijn op heren/dames die sierlijk sideswings, side/forward straddles en double unders uit hun mouw kunnen schudden alsof het niks is :/

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

vhal schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:40:
Touwtje springen is mij niet gegund, ik krijg het niet onder de knie en het ziet er bij mij uit alsof ik een heipaal in de grond probeer te springen.

Ik kan ook redelijk jaloers zijn op heren/dames die sierlijk sideswings, side/forward straddles en double unders uit hun mouw kunnen schudden alsof het niks is :/
Ik kan het dus wel, echter nog geen goede voor een redelijke prijs gevonden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valorian
racoon schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:00:
[...]

Ik kan het dus wel, echter nog geen goede voor een redelijke prijs gevonden
Hoe kan dat nu? Die dingen staat overal in online shops te koop, voor <10 euro heb je een basic sport variant en voor < 20 euro een met kogellagers etc. Op bol.com staan 664 soorten springtouw waarvan waarschijnlijk 90% onder de 20 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Poekie schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:30:
[...]

Dat doe je vaak?
Verklaart die brakke enkels van je >:) :>
Alleen zero drop plateauzolen :Y

Ik kon zowaar een beetje achter de kinderen aan joggen vanmiddag, dus zo brak zijn die enkeltjes nou ook weer niet 😁

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Totrail
Vanavond ondanks toch wat tegenzin/laag energieniveau de deur uit gegaan. Dan helpt die motregen toch wel op een lekkere manier je wakker te maken. Podcast in de oren en bijna 10km gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Valorian schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:05:
[...]

Hoe kan dat nu? Die dingen staat overal in online shops te koop, voor <10 euro heb je een basic sport variant en voor < 20 euro een met kogellagers etc. Op bol.com staan 664 soorten springtouw waarvan waarschijnlijk 90% onder de 20 euro.
Had nog een kortingscode dus is het deze geworden.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/yVLKFc6/49-FEF81-A-6-D66-4-E20-8266-1-C55-E65847-F6.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door racoon op 29-04-2020 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Arjan90 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:47:
@Wowhead interval training is precies daarvoor bedoeld, het verhogen van je snelheid door kortere stukken bijvoorbeeld op 110% van, in jouw geval, je 3km tempo te lopen. Afgewisseld met rust, zo wennen je lichaam, je spieren en je pezen aan de hogere snelheid.

Als je langere afstanden wil lopen, dan is een schema vooral belangrijk en je daaraan houden. Let op je looptechniek (in de OP staat een hele mooie uitleg) en ga daaraan werken, dan belast je je lichaam ook op afstand veel minder. Als je geen langere afstanden kan lopen terwijl je het wel wil, zou ik kijken naar je schoenen en je techniek. Dat waren voor mij de beslissende factoren om verder te kunnen opbouwen. Ik had verkeerde schoenen (onvoldoende ondersteuning) en mijn techniek bestond vooral uit achterlijk veel energie met mijn hak de grond in stampen. Daardoor kon ik eigenlijk niet vaker dan 2x per week trainen door pijntjes. Vier maanden verder en ik loop veel relaxter en kan afstanden verder uitbouwen. Juist nu ook mijn snelheid aan het trainen ben voel ik bijvoorbeeld mijn achillespees wat meer, die moet nu wennen aan de extra belasting qua kracht die erop komt te staan.
Dankjewel voor alle uitleg, ik zal het in acht nemen en er mee aan de slag gaan _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
  • Laatst online: 20:50
Doosje van die Maurten gels (zonder caffeine) besteld voor de uitprobeer, ze hebben nu een actie dat ze elke Gel / Drink Mix order verdubbelen :) mochten jullie er ook gebruik van willen maken.

https://www.maurten.com/products

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 07:07

Rudedadude

Maybe we were born to run

Gaargod schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:41:
Doosje van die Maurten gels (zonder caffeine) besteld voor de uitprobeer, ze hebben nu een actie dat ze elke Gel / Drink Mix order verdubbelen :) mochten jullie er ook gebruik van willen maken.

Oh, dan is het nog maar 2 ipv 4x zo duur als de gel die ik gebruik :P

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:38
Gaargod schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:41:

Nog nooit iets van een hongerklop gehad bij een wedstrijd of het gevoel gehad dat voeding mij tegen hield. Sowieso is SIS natuurlijk superieur aan Maurten ;) Wat gebruitk iedereen eigenlijk bij wedstrijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:23

Rhapsody

In Metal We Trust

Heb tot nu toe als langste alleen een paar halve marathons gelopen. En dat ging prima met alleen water van de waterposten :)

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:06
Ik loop geen wedstrijden, maar bij langere loopjes - eigenlijk alles boven de halve marathon - neem ik gelletjes en drinken mee. De hoeveelheden die ik meeneem laat ik afhangen van het aantal KM dat ik ga lopen, maar ook van het weer bijvoorbeeld. Ik gebruik gewoon de goedkoopste gelletjes van de Decathlon. Die bevallen me qua smaak, consistentie en darmgevoel (:P) prima. Drinken doe ik in principe dan vanaf 4-5km, elke paar km een slokje van mijn waterzak.

[ Voor 4% gewijzigd door Nat-Water op 30-04-2020 11:35 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arjan90
Ik was even aan het kijken naar mijn maandtotalen, maar via Strava neemt hij de fietstochtjes die we hebben gedaan ook mee. Vet irritant! Gelukkig kan Garmin Connect wel gewoon een overzicht per maand maken. Leuk om even te vergelijken voor mezelf, vooral omdat ik daarmee ook mijn gevoel bevestig dat ik vooruit ben gegaan over de hele linie én dat de trainingsmaand simpelweg ook zwaarder is geweest. Meer hoogtemeters, hogere snelheid en lagere hartslag. Gecombineerd met mijn PR op de 10 km én gisteren de eerste 10EM gelopen, kijk ik heel tevreden terug op deze maand!

MaandMaartApril
Afstand138 km148 km
Hoogtewinst208 m358 m
Gemiddelde snelheid8,9 kilometer per uur9,5 kilometer per uur
Gemiddelde hartslag157 bpm152 bpm
Gemiddelde cadans162 spm165 spm

Gisteren dus ook mijn eerste 10EM gelopen met een Fartlek training, wel wat te hard van start gegaan |:( (maar wel de achtste tijd "wereldwijd" op dat stuk gelopen :P ). Heb maar wat segmentjes gepland voor de Fartlek en elk stuk omhoog had ik mezelf voorgenomen te versnellen. Leuke training zo! Eens wat anders dan 2 minuten lang, of 400 meter lang, een bepaalde snelheid lopen. Gewoon op basis van omgeving en segmenten lekker hard gaan op bepaalde plekken.

[ Voor 7% gewijzigd door Arjan90 op 30-04-2020 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Heb SIS gebruikt, heb Maurten gebruikt. Welke van de 2 het beste is, heb er werkelijk geen idee van :D. Een 15k wedstrijd heb ik pas zonder gel of drinken onderweg gelopen, had het niet nodig. Tijdens een HM neem ik voor aanvang een Maurten oplospoeder drink. Tijdens de HM op de 12km een gel. Of het werkt, geen idee. Ik heb er geen last van gehad, geen krampen en goed gelopen. Kan ook een placebo zijn, maar never change a winning team ;).

Overigens zat ik pas naar de PacePro calculator van Garmin Connect te kijken, maar die is het net niet. Zou zo mooi zijn als je daar ook zelf een split in kunt kloppen en die naar je horloge sturen. Hoef ik m'n tijden niet meer op een post-it te schrijven. Nu kun je alleen opgeven dat je iedere km of mijl sneller (of langzamer) moet lopen. Op een HM van 1.25.00 Ga je van 6.40'/km tijdens je eerste naar 2.35'/km op de laatste als je alles op de max zet, redelijk ambiteus :P

[ Voor 34% gewijzigd door Calitomnication op 30-04-2020 13:57 ]

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:38
Calitomnication schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:51:
Heb SIS gebruikt, heb Maurten gebruikt. Welke van de 2 het beste is, heb er werkelijk geen idee van :D. Een 15k wedstrijd heb ik pas zonder gel of drinken onderweg gelopen, had het niet nodig. Tijdens een HM neem ik voor aanvang een Maurten oplospoeder drink. Tijdens de HM op de 12km een gel. Of het werkt, geen idee. Ik heb er geen last van gehad, geen krampen en goed gelopen. Kan ook een placebo zijn, maar never change a winning team ;).

Overigens zat ik pas naar de PacePro calculator van Garmin Connect te kijken, maar die is het net niet. Zou zo mooi zijn als je daar ook zelf een split in kunt kloppen en die naar je horloge sturen. Hoef ik m'n tijden niet meer op een post-it te schrijven. Nu kun je alleen opgeven dat je iedere km of mijl sneller (of langzamer) moet lopen. Op een HM van 1.25.00 Ga je van 6.40'/km tijdens je eerste naar 2.35'/km op de laatste als je alles op de max zet, redelijk ambiteus :P
Vergelijkbaar met wat ik dus doe. Tot 10km niks en vanaf vooraf koolhydraten drank en elke 30 min een SIS gel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bert74
Na mijn halve marathon overpeinzingen, maar verstandig geweest en gewoon lekker 10km gelopen. Ik heb hem iets vlotter gelopen dan normaal: gemiddeld 5:38/km met een gemiddelde hartslag van 162. Mijn omslagpunt ligt ongeveer op 185, dus 162 bpm voelt voor mij behoorlijk gemakkelijk, en houdt ik makkelijk 2 uur vol.

https://www.strava.com/activities/3374774599

Puur conditioneel gezien zou ik mijn jaardoelstellingen: 10km <50 min en HM<2uur al prima kunnen halen. Nu de kilometers wat verder uitbouwen zodat het ook qua belastbaarheid past. Hopen dat er in het najaar nog wat loopjes georganiseerd worden om dit ook te kunnen bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:23
Arjan90 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:01:
Ik was even aan het kijken naar mijn maandtotalen, maar via Strava neemt hij de fietstochtjes die we hebben gedaan ook mee. Vet irritant! Gelukkig kan Garmin Connect wel gewoon een overzicht per maand maken. Leuk om even te vergelijken voor mezelf, vooral omdat ik daarmee ook mijn gevoel bevestig dat ik vooruit ben gegaan over de hele linie én dat de trainingsmaand simpelweg ook zwaarder is geweest. Meer hoogtemeters, hogere snelheid en lagere hartslag. Gecombineerd met mijn PR op de 10 km én gisteren de eerste 10EM gelopen, kijk ik heel tevreden terug op deze maand!

MaandMaartApril
Afstand138 km148 km
Hoogtewinst208 m358 m
Gemiddelde snelheid8,9 kilometer per uur9,5 kilometer per uur
Gemiddelde hartslag157 bpm152 bpm
Gemiddelde cadans162 spm165 spm

Gisteren dus ook mijn eerste 10EM gelopen met een Fartlek training, wel wat te hard van start gegaan |:( (maar wel de achtste tijd "wereldwijd" op dat stuk gelopen :P ). Heb maar wat segmentjes gepland voor de Fartlek en elk stuk omhoog had ik mezelf voorgenomen te versnellen. Leuke training zo! Eens wat anders dan 2 minuten lang, of 400 meter lang, een bepaalde snelheid lopen. Gewoon op basis van omgeving en segmenten lekker hard gaan op bepaalde plekken.
Hoe haal je dit uit Garmin Connect met die 2 maanden naast elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Martiveen schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:25:
[...]

Nog nooit iets van een hongerklop gehad bij een wedstrijd of het gevoel gehad dat voeding mij tegen hield. Sowieso is SIS natuurlijk superieur aan Maurten ;) Wat gebruitk iedereen eigenlijk bij wedstrijden?
Ik gebruik niks eigenlijk. Heb nog nooit een marathon gelopen en ik ook nog nooit een HM als wedstrijd gelopen. Mijn langste wedstrijd staat op 25km en dat heb ik overleefd zonder gelletjes. Heb onderweg wel een keer een stuk banaan gepakt bij een drankpost. Ging prima eigenlijk.
Heb (nu even wat minder) ook wel regelmatig trainingen die ergens tussen de 20 en 25km zitten, maar dan neem ik eigenlijk ook nooit gelletjes of water mee.
Roodey schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:00:
[...]

Vroeg ik me net ook al af.

[ Voor 12% gewijzigd door InZane op 30-04-2020 16:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
Roodey schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:00:
[...]
Als je naar deze link gaat kun je het aanpassen: https://connect.garmin.com/modern/progress-summary.
Je kan bij "Filter op: " kiezen voor Groepen per week, per maand of per jaar. Daarnaast kun je de activiteiten ook filteren op bijv. "Hardlopen". En ook voor @InZane.

Het staat dan wel onder elkaar, maar je kan ook verder kiezen welke velden je wel en niet wil zien.

[ Voor 10% gewijzigd door Arjan90 op 30-04-2020 16:38 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 401 Laatste

Let op:
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper :)
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.