Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 09:00
Gisteren aan het eind van de middag weer even een 10km gelopen. De eerste 3km rustig aan omdat mijn kuit wat stijf was. Eenmaal warm tempo opgevoerd naar ~5:45/km (onverhard) in hoog Z2. Ik had zelf het gevoel en verstouwen dat ik dat tempo makkelijk een halve-marathon volhoud.

Besloten dat ik mijn rustige duurlopen (langzaam) uit ga bouwen naar een kilometer of 15. Om vervolgens over een maand of 2 een keer een (training) halve marathon te proberen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:14
Iemand al bekend met het fenomeen '#RossBarkley5K' ?
Heeft zijn oorsprong in een Facebook-post van de profvoetballer Barkley, die trots toonde dat ie 5K in 16:11 had gelopen. Een flinke prestatie. Hij zal als prof vast een goede conditie hebben maar dit is wel heel snel. Z'n post ging dan ook direct viraal. En opeens werden er overal Strava activiteiten geplaatst van mensen die hun PR op de 5K hadden verpulverd.

Wat blijkt: Strava kent een ' Moving Time' en 'Elapsed Time' en daar kan je handig gebruik van maken.
Start je strava-stopwatch, Trek een sprintje, pauzeer je strava-stopwatch, rust een aantal minuten uit, repeat.
Strava telt al je Moving Time bij elkaar, pakt de afgelegde afstand er bij en hey, presto, toptijden.
Wel even je Elapsed Time negeren, want die is natuurlijk flink langer.....

Twitteraar StravaWankers richtte z'n pijlen op al die 'valsspelers', maar is nu de andere kant op gegaan:
Doe zelf de #RossBarkley5K. Of wel: zoek een heuvel. Begin bovenaan, ren als een malle naar beneden en rust uit op de de weg terug naar boven. Herhaal tot je 5K hebt gehaald en post je resultaat met die hashtag.

[ Voor 0% gewijzigd door TheOmen op 22-04-2020 11:51 . Reden: typo ]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Ben echt ontzettend benieuwd wat er met de evenementen die naar oktober zijn verplaatst gaat gebeuren. Nu de regering heeft aangekondigd dat alle (sport)evenementen tot 1 september zijn afgelast, kan ik het me bijna niet voorstellen dat een (halve) marathon van Eindhoven 11 oktober gewoon door kan gaan. En dan wel tweeledig.
  1. Het lijkt me niet heel verantwoord om 1 maand (en 11 dagen) na het opheffen van het verbod weer tienduizenden mensen bij elkaar te brengen in beursgebouw, start vakken, binnenstad. Met alle risico's van een simpele handeling als een loper een bekertje water/sportdrank aangeven.
    Veel mensen zullen deze evenementen toch gaan vermijden. Daarnaast als je in het startvak moet niezen of hoesten denken ze meteen dat je 'n terrorist bent ;)
  2. Waarom zou een evenement organisator zo'n groot financieel risico lopen aangezien het vrij aannemelijk is/kan zijn dat het alsnog door de overheid zal worden verboden.
@TheOmen
Als je hier misbruikt van maakt is de vraag natuurlijk wie je voor de gek aan het houden bent ;). Ooit een keer tijdens de Venloop iemand gezien die op slinkse manier 800 meter van het parcours wist af te snijden. Onder de streep scheelt het een paar minuten, maar ben je dan echt trots op je medaille?

Dit korte item is ook wel de moeite waard om eens te kijken

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

TheOmen schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:49:
Wat blijkt: Strava kent een ' Moving Time' en 'Elapsed Time' en daar kan je handig gebruik van maken.
Start je strava-stopwatch, Trek een sprintje, pauzeer je strava-stopwatch, rust een aantal minuten uit, repeat.
Strava telt al je Moving Time bij elkaar, pakt de afgelegde afstand er bij en hey, presto, toptijden.

Twitteraar StravaWankers richtte z'n pijlen op al die 'valsspelers', maar is nu de andere kant op gegaan:
Doe zelf de #RossBarkley5K. Of wel: zoek een heuvel. Begin bovenaan, ren als een malle naar beneden en rust uit op de de weg terug naar boven. Herhaal tot je 5K hebt gehaald en post je resultaat met die hashtag.
Een kennis van mij had afgelopen weekend "ondanks de wind een supersnelle 10 kilometer, maar één keer gepauzeerd voor wat drinken! Maar Strava telt die tijd er gewoon bij op :( " want ze had m op race gezet en dan is elapsed time hetzelfde als moving time. Ik ben haar maar niet gaan uitleggen waarom haar 6min pauze mee werd geteld want ze was zoooo trots op haar snelheid.
Dus die deed onbedoeld een omgekeerde versie. Ze had haar horloge wel gepauzeerd tijdens haar drinkpauze.

@Calitomnication ja die blog lees ik af en toe! Het is echt idioot wat voor trucjes sommigen uithalen en ook hoe hard sommigen ontkennen ondanks fotobewijs. Volgens mij was hij vooral gestart om onterechte Boston qualifiers te ontmaskeren (want je neemt dan een plek in van iemand die het wel verdiende aan de start te staan/je had aan de start kunnen staan terwijl je langzaam bent met een shitload aan sponsorgeld dus ja je benadeeld zeker mensen) en ook bij Disneyraces schijnt dit gedrag schering en inslag te zijn ivm de challengemedailles.
In dat stukje wordt gezegd dat men het doet omdat er druk is vanuit de sociale-media-rennerswereld - eerder om je eigen vrienden en kennissen te overtuigen dan dat andere lopers vinden dat je supersnel moet zijn denk ik dan want de meeste renners zijn superpositief naar elkaar (wij ook toch :D).

[ Voor 24% gewijzigd door Poekie op 22-04-2020 12:23 ]

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23
Iemand al bekend met het fenomeen '#RossBarkley5K' ?
Heeft zijn oorsprong in een Facebook-post van de profvoetballer Barkley, die trots toonde dat ie 5K in 16:11 had gelopen. Een flinke prestatie. Hij zal als prof vast een goede conditie hebben maar dit is wel heel snel. Z'n post ging dan ook direct viraal. En opeens werden er overal Strava activiteiten geplaatst van mensen die hun PR op de 5K hadden verpulverd.

Ach ja, ieder zijn ding. Gelukkig kent Strava ook een Race instelling die de meeste gebruiken voor daadwerkelijke wedstrijden, en daarbij pakt ie automatisch “elapsed time”. Overigens eeger ik mij er juist aan dat dat bij een training niet ook gebeurt. Zo wil ik bijv naar een alpine klim/wandeling mijn uiteindelijke “elapsed time” terugzien op strava, zodat ik weet in hoe lang ik onderweg was, niet de active tijd (zonder pauzes). Maar op “race” zetten is ook niet logisch en geeft allerlei comments van mensen die denken dat ik de hele week events aanhet doen ben ofzo. Voor mijzelf opgelost met de Elevate plugin waardoor je altijd ook je elapsed time in beeld hebt en niet alleen “active time”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jory
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:41
bert74 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:16:
Besloten dat ik mijn rustige duurlopen (langzaam) uit ga bouwen naar een kilometer of 15. Om vervolgens over een maand of 2 een keer een (training) halve marathon te proberen.
Mooi streven! Houd er wel rekening mee dat van 15 naar 21km een erg grote stap is. Voor een gewone training te groot. Zie dit dus, in ieder geval qua rust/herstel, echt als wedstrijd. Succes!
Calitomnication schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:00:
  1. Het lijkt me niet heel verantwoord om 1 maand (en 11 dagen) na het opheffen van het verbod weer tienduizenden mensen bij elkaar te brengen in beursgebouw, start vakken, binnenstad. Met alle risico's van een simpele handeling als een loper een bekertje water/sportdrank aangeven.
    Veel mensen zullen deze evenementen toch gaan vermijden. Daarnaast als je in het startvak moet niezen of hoesten denken ze meteen dat je 'n terrorist bent ;)
Nou ja, het idee is natuurlijk dat dit soort evenementen pas weer door mogen gaan wanneer het wel verantwoord is. Als het nog niet verantwoord is, dan zal de overheid het verbod verlengen (of extra voorwaarden stellen).
Overigens kan ik me niet voorstellen dat straks op 31 augustus een wedstrijdje op eigen terrein met 101 deelnemers (dat ik geloof ik de grens voor vergunning- en meldplicht) niet mag en dan op 1 september ineens met 30.000 deelnemers op de openbare weg wel, dat zal ook wel in fases gaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Poekie schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:10:
[...]

Een kennis van mij had afgelopen weekend "ondanks de wind een supersnelle 10 kilometer, maar één keer gepauzeerd voor wat drinken! Maar Strava telt die tijd er gewoon bij op :( " want ze had m op race gezet en dan is elapsed time hetzelfde als moving time. Ik ben haar maar niet gaan uitleggen waarom haar 6min pauze mee werd geteld want ze was zoooo trots op haar snelheid.
Dus die deed onbedoeld een omgekeerde versie. Ze had haar horloge wel gepauzeerd tijdens haar drinkpauze.
Als we zo mogen tellen, dan heb ik gisteren tijdens mijn duurlooptraining van 12km, een 5,24km in 20:00 minuten gelopen, dat is een gemiddelde van 3.49'/km. En dat klopt, want zo staat het op Garmin :*)

Dat dit een 5x4' minuten met een herstelpauze van 3 'interval was, laat ik voor het gemak even weg. Garmin telt alleen de snelle stukken bij elkaar op en geeft mij deze statistieken zo terug. ;). Check maar :*) :*)
@Calitomnication ja die blog lees ik af en toe! Het is echt idioot wat voor trucjes sommigen uithalen en ook hoe hard sommigen ontkennen ondanks fotobewijs. Volgens mij was hij vooral gestart om onterechte Boston qualifiers te ontmaskeren (want je neemt dan een plek in van iemand die het wel verdiende aan de start te staan/je had aan de start kunnen staan terwijl je langzaam bent met een shitload aan sponsorgeld dus ja je benadeeld zeker mensen) en ook bij Disneyraces schijnt dit gedrag schering en inslag te zijn ivm de challengemedailles.
In dat stukje wordt gezegd dat men het doet omdat er druk is vanuit de sociale-media-rennerswereld - eerder om je eigen vrienden en kennissen te overtuigen dan dat andere lopers vinden dat je supersnel moet zijn denk ik dan want de meeste renners zijn superpositief naar elkaar (wij ook toch :D).
Dat stukje van social media druk kan ik nog wel enigszins geloven. Is dat niet wat mensen op social meestal doen? Hun leven mooier neerzetten dan wat het in werkelijkheid is. Iedere like levert een gevoel van geluk op. En mensen imponeer je door steeds snellere tijden neer te zetten. Tot het moment dat je ver gaat en aan de publieke schandpaal wordt genageld, zoals deze voetballer.

Dit is overigens ook een classic, blijf 'm mooi vinden.
Afbeeldingslocatie: https://pics.me.me/rob-july-20-at-4-29-pm-ran-the-5k-in-30653322.png

Daarnaast, een niet loper kun je toch niet overtuigen hoe hard je eigenlijk loopt. Als mensen vragen hoe hard je een HM loopt dan krijg je altijd 2 soorten reacties:
1. So, dat is hard
2. Ow, mijn ($iemand) kent/heeft een ($persoon) die heeft de halve marathon in ($tijd-die-5-minuten-sneller-is) gelopen en heeft daar totaal niet voor getraind.

Vooral dat laatste blijf ik mij altijd over verbazen, alsof die mensen geen compliment kunnen geven of het altijd beter willen/denken te weten. Na controle blijkt die persoon meestal een doodnormale tijd te hebben gelopen :P.

Overigen hebben wij als hardlopers onder elkaar zo wel in de gaten of iemand een verhaal uit zijn duim loopt te zuigen of niet. Al staat het nog zo mooi op social, als je tijdens de baantrainingen structureel niet aan kunt haken klopt er iets niet ;).

Iedereen die loopt, daar plezier uithaalt en lekker bezig is, is per definitie gewoon goed bezig. En dan maakt het mij geen bal uit of je een HM in 1.15 of 2.30 loopt.

tips voor New York

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:57
Ach, ik heb juist de neiging om mijn prestaties naar beneden te praten omdat ik weet dat er ook velen zijn die veel sneller lopen... dat is ook weer niet ideaal ;)

Maar ik snap inderdaad niet dat je dingen faket om likes te krijgen, maar dat is meer de persoon die je bent denk ik.

Net als dat je figuren hebt die iedereen af lopen te zeiken omdat 'dat en dat toch geen hardlopen is! IK heb de 10k in die en die tijd gelopen! Met zus en zo tijd kom je niet eens in de top 1000!!!'. Tja, dan kan ik me voorstellen dat je je onzeker begint te voelen over je eigen tijden en het misschien wat oppoetst om niet belachelijk gemaakt te worden.

Al met al gewoon vrij sneu, iedereen die rent is gewoon goed bezig. Iedereen doet het op zijn of haar eigen niveau...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:39
[...]
Oh, die sub 15 5k zit er zo wel in. Let's go :+

Onder de 30 op een 10 klinkt ook niet als onmogelijk...

[ Voor 7% gewijzigd door Roozzz op 22-04-2020 12:57 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Poekie schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:10:
[...]

Bij Boston kun je toch alleen qualificeren met een daadwerkelijke link naar uitslagen van een echte marathon, en niet met een Strava linkje?

Wel zijn er speciale boston-qualifier marathons, vaak met veel downhill erin , goede temperatuur, waterdragers en pacers , etc. en ondersteuning maar allemala wel binnen de eisen om als kwalificatiemarathon door te gaan. Meestal zelfs met niet-goed-geld-terug garantie op moment dat je al een eerder resultaat kan laten zien waarbij je <10min van boston kwali tijd af zit... Wonderlijk wereldje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:25
Hebben jullie ook moeite om op lager tempo ook een lagere hartslag te houden?
Misschien dat ik te vaak alleen snelle en korte loopjes doe dat mijn lichaam daar niet echt aan gewend is,
maar als ik b.v. 8km loop op 4:25 per kilometer is mijn hartslag aan het einde rond de 170.
Loop ik 14km in 5:00 is aan het einde mijn hartslag ook gewoon 165.

Vaker langere loopjes doen? en misschien nog lager tempo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:27
Dirk0s schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:08:
Misschien dat ik te vaak alleen snelle en korte loopjes doet dat mijn lichaam daar niet echt aan gewend is,
maar als ik b.v. 8km loop op 4:25 per kilometer is mijn hartslag aan het einde rond de 170.

Vaker en lager tempo. En geef het vooral de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:10
Misschien dat ik te vaak alleen snelle en korte loopjes doet dat mijn lichaam daar niet echt aan gewend is,

Hoe je is je harstslag na 2km van je rustige loop? Want het klinkt als "heart rate drift" <-- leuk google termpje om wat info te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Martiveen schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:11:
[...]

Hoe je is je harstslag na 2km van je rustige loop? Want het klinkt als "heart rate drift" <-- leuk google termpje om wat info te vinden.
Laatste rustige loop was bij km 2, tempo 5:00 met hartslag 145.
Bij km 7 was dit b.v. al 160

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:38
Zo kwam mijn trainer een tijd geleden ook een keer met een verhaal over iemand die altijd mooie verhalen had over zijn fantastische marathontijden enzo, maar hij zette altijd alleen maar z'n trainingen op Strava en z'n wedstrijden niet.. totdat ie dat per ongeluk wel een keer wel had gedaan.

Mogen jullie raden welk stipje hij is ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-1cy_vddDjby7KeYBFYXCR3qyt8=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/L9auyXeFGWQ2hZtRGw0xgOiq.png?f=fotoalbum_medium

(filmpje staat helaas op Facebook)

Toch gevonden: http://tiny.cc/mara-ton

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:44

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Valorian schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:07:
[...]

Bij Boston kun je toch alleen qualificeren met een daadwerkelijke link naar uitslagen van een echte marathon, en niet met een Strava linkje?

Wel zijn er speciale boston-qualifier marathons, vaak met veel downhill erin , goede temperatuur, waterdragers en pacers , etc. en ondersteuning maar allemala wel binnen de eisen om als kwalificatiemarathon door te gaan. Meestal zelfs met niet-goed-geld-terug garantie op moment dat je al een eerder resultaat kan laten zien waarbij je <10min van boston kwali tijd af zit... Wonderlijk wereldje...
Ja, waar Marathon Investigation zich mee bezig houdt zijn dus mensen die daar mee frauderen.
Beetje zoals dat filmpje van @InZane maar deze mensen zijn nog wat inventiever.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:54
@InZane ik dacht echt dat ik een minuut van mijn leven ging verliezen, tot seconde 35. Ik had helemaal niet gezien dat daar ook een pad lag... Dat is wel echt triest hoor als je dat doet, dan ben je teveel bezig met wat anderen vinden en denken in plaats van wat je zelf kan. Wel lekker snel gelopen. Als het dit weekend niet lukt om mijn 10km op 55 minuten te lopen heb ik hier in ieder geval wat inspiratie opgedaan! :D

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:39
InZane schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:28:
Zo kwam mijn trainer een tijd geleden ook een keer met een verhaal over iemand die altijd mooie verhalen had over zijn fantastische marathontijden enzo, maar hij zette altijd alleen maar z'n trainingen op Strava en z'n wedstrijden niet.. totdat ie dat per ongeluk wel een keer wel had gedaan.

[Afbeelding]

Indrukwekkend :P Tegen de tijd dat hij finisht, zijn de medelopers die bij hem in de buurt lopen waar hij er af draait nog niet eens terug in beeld linksboven. Ik snap echt niet waarom je zoiets zou doen (afgezien van blessure oid), maar zo klinkt het niet. Wat levert het zo iemand op dat je een continue leugen aan het vertellen bent en in de lucht moet houden? 8)7

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
InZane schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:28:

[Afbeelding]

Mooi ook dat ie met een groepje meeloopt, dan bij die bocht komt, iedereen laat inhalen en dan...floep, weg is ie...

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 20:42
Ik zou ooit een keer samen met een (nu ex-)collega meedoen aan een 10km run ergens in het land. Collega trainde niet, totaal niet sportief, en op de ochtend zelf besloot hij ook niet mee te doen (ik vermoed dat hij dat al had besloten voordat hij zich had ingeschreven). Na afloop kreeg ik een medaille. De medaille had ik ergens op kantoor aan de muur gehangen. Bleek later dat de ex-collega met de medaille op de foto is gegaan en deze naar zijn vrienden heeft gestuurd alsof hij de loop daadwerkelijk had gelopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik hier per ongeluk ook schuldig aan ben geweest, ik liep met de Nike Running Club app via mijn horloge en ik had 5 km gelopen in iets van 25 minuten, toen liep ik net 4 maanden. Helemaal blij en gelukkig dat het zo snel was gegaan omdat ik anderhalve maand daarvoor de 5 km nog in 30 minuten liep, maar ik begreep er ook niets van. Toen ik alles later naar Strava heb gepompt heb ik er nog eens naar gekeken en uiteindelijk bleek dat ik net iets meer dan 4 kilometer had gelopen, op één of andere manier registreerde de Nike Running Club app op mijn Wear OS (Fossil) horloge veel meer afstand. Waardeloos!

Toen ik de GPS gegevens wat preciezer bekeek bleek dat hij gewoon heel vaak stond te "zoeken" naar GPS, dus hij schoot in no-time van de ene plek naar de andere plek. Dat had ik ook toen ik registreerde met mijn telefoon, had ik opeens 400 meter afgelegd in 20 seconden, moest regelmatig de GPX data wijzigen om een juiste registratie te krijgen. Met de Garmin Venu gelukkig nooit meer last van gehad.

[ Voor 24% gewijzigd door Arjan90 op 22-04-2020 14:11 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bert74
Misschien dat ik te vaak alleen snelle en korte loopjes doe dat mijn lichaam daar niet echt aan gewend is,

Is wel te verklaren:
1. Het duurt een tijdje voordat hart/longen goed op gang zijn, vooral de eerste 1-2 kilometers moet het even op gang komen.
2. Bij de wat langere lopen neemt temperatuur vaak wat toe. Hierdoor gaat er wat meer bloed naar de huid om de temperatuur te verlagen, dit kost je wat extra hartslagen
3. Idem als 2. Door vochtgebrek wordt het bloed wat dikker, scheelt je ook wat hartslagen.
4. Idem als 2. Door vermoeidheid kan wordt de loopcoordinatie wat minder waardoor je wat minder efficient gaat lopen, kost je ook meer slagen.

In Veloviewer (plug-in voor strava) is een hele mooi parameter te vinden: speed per heartbeat. Dit is de gemiddelde snelheid gedeeld door de gemiddelde hartslag. Dit is een mooie indicatie hoe fit je bent en hoe efficient je loopt. Je kunt hem zelf ook berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Valorian schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:07:
[...]

Voor veel majors moet je idd linken naar een officiële pagina. Toch zijn er heel veel inventieve manieren om te cheaten. Kleine lijst.
  • Stukken afsnijden en feitelijk minder km's lopen.
  • Inschrijven en je startnummer aan een sneller iemand geven, die laten lopen
  • Dit is mijn favoriet, maar kan 'm niet meer vinden. Man en vrouw hadden chips achter op startnummer verwisseld. Zo lijkt alles goed. Maarrrrr, man was aanzienlijk sneller dan de vrouw (en andere vrouwen) en liep haar zo naar een podiumplek in de leeftijdscategorie. Busted :+
Wat wel sneu is, een aantal jaren geleden alweer. Bij een van die kwalificatiewedstrijden. Laat daar nu nèt een trein aankomen :X

Marathon Runners Stopped by Train in the Middle of Race: ‘It Is Just Totally Demoralizing’

[ Voor 6% gewijzigd door Calitomnication op 22-04-2020 14:46 ]

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Calitomnication schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:36:

• Dit is mijn favoriet, maar kan 'm niet meer vinden. Man en vrouw hadden chips achter op startnummer verwisseld. Zo lijkt alles goed. Maarrrrr, man was aanzienlijk sneller dan de vrouw (en andere vrouwen) en liep haar zo naar een podiumplek in de leeftijdscategorie. Busted :+
[/list]
You're messing with my head; dat is precies het voorbeeld in het filmpje dat je iets eerder vandaag postte :)

[ Voor 6% gewijzigd door mrwolf op 22-04-2020 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
bert74 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:15:
[...]

Is wel te verklaren:
1. Het duurt een tijdje voordat hart/longen goed op gang zijn, vooral de eerste 1-2 kilometers moet het even op gang komen.
2. Bij de wat langere lopen neemt temperatuur vaak wat toe. Hierdoor gaat er wat meer bloed naar de huid om de temperatuur te verlagen, dit kost je wat extra hartslagen
3. Idem als 2. Door vochtgebrek wordt het bloed wat dikker, scheelt je ook wat hartslagen.
4. Idem als 2. Door vermoeidheid kan wordt de loopcoordinatie wat minder waardoor je wat minder efficient gaat lopen, kost je ook meer slagen.

In Veloviewer (plug-in voor strava) is een hele mooi parameter te vinden: speed per heartbeat. Dit is de gemiddelde snelheid gedeeld door de gemiddelde hartslag. Dit is een mooie indicatie hoe fit je bent en hoe efficient je loopt. Je kunt hem zelf ook berekenen.
Maar dit is dus te trainen door nog langzamer en langer te lopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

mrwolf schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:26:
[...]

You're messing with my head; dat is precies het voorbeeld in het filmpje dat je iets eerder vandaag postte :)
:D 8)7 _O- Ik heb het filmpje vandaag niet meer bekeken, wist van het bestaan. Gezocht op YouTube, link gekopieerd en hier neergezet. Dacht dat verhaal (ook) ooit eens in een blog te hebben gelezen, maar blijkt idd gewoon dit filmpje te zijn 7(8)7 _O- _O-

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
Dirk0s schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:34:
[...]

Maar dit is dus te trainen door nog langzamer en langer te lopen?
Nee, heeft er weinig mee te maken. Zie punt 1 - 3. Langere loopjes zullen door hogere kerntemperatuur, vermoeidheid en vochttekort tot een wat hogere hartslag leiden bij een bepaalde pace hebben dan korte loopjes bij dezelfde pace.

Het is natuurlijk wel zo dat als je conditie beter wordt, je hartslag bij een bepaalde snelheid omlaag gaat. (Wordt veroorzaakt door een groter slagvolume van het hart). Dit geldt zowel bij korte loopjes als bij langere loopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 18:50
Valorian schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 23:02:
[...]

Precies dat stuk ja! Grote kans dat we elkaar al eens gepasseerd zijn ja. Zeker nu ik 6x per week een rondje maak kom ik er regelmatig langs. Het stukje vlak bij Marnixbrug is natuurlijk heel breed (omdat daar voorheen de dames van plezier gehuisvest waren) maar de rest van dat stuk is smaller en zijn veel wandelaars. En ook de weg langs de molens (iets meer hoekje overvecht/oud-zuilen) is soms wat druk. Tot overmaat van ramp zat ik vanavond ook nog tussen allerlei vliegjes (verderop, richting maarssen, bij het water). Dus was niet echt de meest zen-training ;) .. Park erachter pak ik ook wel eens mee ja.

Morgenavond weer intervallen, daar pak ik nu standaard de stukken tussen Gele Brug en onder Dafne Schippersbrug, heerlijk rustig want fietsers/scooters pakken bijna allemaal de parallelweg die iets verder van het water ligt. Elke lantaarnpaal is 30m dus met korte felle intervalblokken toch een soort baan-gevoel. Je kan er bijna 1600m lopen in één recht stuk zonder ook maar één onderbreking of kruising. Echt super. En soms pak ik de Tuinbouwweg (nabij Maarssen), die heeft vanaf Maarssen-zijde zelfs een markering voor elke 100m (1 km lang). Mocht je zin hebben in een fietstochtje dan kan je ook nog naar de omgeving Uithof. Compleet uitgestorven nu alles dicht is, dus enorme lappen asfalt tot je beschikking. En er zijn daar ook een paar sprint-banen (geloof 200, 400 en 800m) te vinden.
Allemaal erg herkenbaar en ook die route bij Gele Brug en Dafne Schippersbrug loop ik regelmatig, aan beide kanten, en soms ook flink verder na de Dafne Schippersbrug, richting Nieuwegein. Intervallen doe ik wat minder dus die markeringen zijn me nooit echt opgevallen (behalve in Maximapark, ook prima voor hardlopen daar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Tigertje schreef op woensdag 22 april 2020 @ 17:46:
[...]

Allemaal erg herkenbaar en ook die route bij Gele Brug en Dafne Schippersbrug loop ik regelmatig, aan beide kanten, en soms ook flink verder na de Dafne Schippersbrug, richting Nieuwegein. Intervallen doe ik wat minder dus die markeringen zijn me nooit echt opgevallen (behalve in Maximapark, ook prima voor hardlopen daar).
Ah ja, voor intervallen pak ik dat ene stukje, maar voor duurloopjes vaak wel verder inderdaad. Meestal tot Meernbrug, soms tot Prins Clausbrug. En héél soms neem ik ook nog de Jutfasebrug mee. Zoals laatst in een 1/2 marathon waarbij ik 8x over het kanaal ging:

[Video: https://www.relive.cc/view/v8qV1YRZe76]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19:59
Zojuist weer een (voor het gevoel toch wat doelloos) rondje gemaakt.

Ik merk dat m'n 2-jarige dochter steeds vaker aangeeft dat ze mee wil. Nu heb ik dat wel al een keer kort en rustig in de normale kinderwagen gedaan, maar ideaal is anders. Iemand van jullie ervaring met hardloopkinderwagens/joggers/strollers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:42
Ik geloof niet dat wij hier een doorsnee afspiegeling van de gemiddelde hardloper zijn. De meeste hier willen ervaringen te delen, hebben vragen, meestal over hoe zich te verbeteren (of over spullen, veel over spullen). Niet voor de buhne, maar voor zichzelf. Als je sport voor jezelf dan heeft cheaten niet echt veel nut.

Aan de andere kant, het is al zo oud. In 1 van eerste Tour de France's werd een deelnemer gediskwalificeerd omdat hij met de trein was gegaan (TdF, weet je wel, met z'n allen op een fiets een berg op met massa's toeschouwers aan de kant, van froegah).

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Eric1985
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:57
Ondanks dat ik niet zo vaak reageer een keer mijn verslag:

Nadat ik gisteren te horen kreeg dat de Berlijn marathon niet door zou gaan heb ik vanavond een spontane PR attack op de 10k gedaan. Oude PR stond rond de 45:20 welke ik ongeveer 2 maanden geleden gelopen heb. Een vriend wilde mij hazen (liep zo'n 10 meter voor me) en ik mocht zijn vaperfly's proberen. Doel was een sub 45 lopen.

De route had ik in mijn horloge gezet, maar ik wist nog niet zo goed hoe dit werkte, dus na 500m kwam ik er achter dat ik weliswaar de route goed volgde maar de tijdmeting nog niet aan stond 8)7 .. alsnog aangezet dus. De eerste kilometers gingen erg hard (ca 4:00 per km) waardoor ik al snel door had dat een sub 45 moest gaan lukken. Desondanks bleef het een mentaal gevecht om het tempo aan te houden. Dit werd versterkt aangezien ik bleef balen dat de eerste rappe 500m niet was opgenomen en mijn medeloper bij elke km omriep hoe snel we gingen. Daarnaast blijft het bijzonder om na 3k al het gevoel te hebben kapot te gaan, maar toch flink door te kunnen blijven lopen. Het tempo zakte naar ca 4:15 wat nog steeds ruim onder het beoogde tempo lag. Rond de 5k begon ik te beseffen dat een sub 44 tot de mogelijkheden behoorde. Ondertussen ging mijn hartslag sky high naar ongeveer 190 (max 204), maar kon ik het tempo gelukkig aardig vol houden.

Na 7k (dus eigenlijk 7,5k) besloot ik niet op te geven, maar liep het tempo langzaam iets terug. Toch bleef het acceptabel waardoor de eindtijd uiteindelijk op 42:14 uit kwam! Een verbetering van drie minuten ten opzichte van mijn oude PR, dus enorm blij!

Bedankt voor al jullie mooie verhalen en inspiratie! Dat heeft mij zeker geholpen om te blijven trainen. Ik blijf ze op de achtergrond lezen en volg jullie op Strava door middel van de besloten groep. Dank! _/-\o_

Ohja: Strava or it didn't happen https://strava.app.link/xZz35GQ3T5

[ Voor 2% gewijzigd door Eric1985 op 23-04-2020 08:42 . Reden: Strava link ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheOmen
Totrail schreef op woensdag 22 april 2020 @ 18:04:
Ik merk dat m'n 2-jarige dochter steeds vaker aangeeft dat ze mee wil. Nu heb ik dat wel al een keer kort en rustig in de normale kinderwagen gedaan, maar ideaal is anders. Iemand van jullie ervaring met hardloopkinderwagens/joggers/strollers?
Woord vooraf: Let even niet op de prijs, op MP zijn ze voor schappelijker prijs te krijgen.
Toen onze dochters jonger waren hadden we een Dolphin fietskar.
Kan twee kinderen plus wat speelgoed (of boodschappen :) ) houden achter de fiets, maar je kan ook het koppelstuk vervangen door een vast wieltje. Daar heb ik flink wat kilometers mee gelopen. Eerst met babyschalen, later ook met autostoeltjes erin.
Met één dametje erin prima te doen, met twee een pittige workout. 8)
Kar is goed stabiel op de weg, je hoeft 'm weinig te corrigeren. Had wel een bandje om m'n pols, voor het geval ik 'm ongewild los zou laten.
Sporthorloge met fietshulpstuk op 't handvat, een bidon op 't dak en gaan.
Beste is om te gaan als ze al een beetje moe zijn, zeker als je van plan ben om lange afstanden te gaan lopen. Dan zitten ze eerst een tijdje rond te kijken/te babbelen/liedjes te zingen en is het op een bepaald moment stil.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:56
bert74 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:15:
[...]

Heb deze direct even toegevoegd aan Chrome. Scala aan info, wat voor mij ietwat overweldigend is. Komt het er voor wat betreft speed per heartbeat gewoonweg op neer dat een hogere score beter is? Bij mij 'groeit' deze van 0.079 naar 0.081 (met een uitschieter naar 0.076 en 0.084) in de periode 7 maart tot heden. Ben ik dan beter aan het worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Laatst online: 21:34
Ik denk eerlijk gezegd dat 6 weken een wat te korte periode is om daar iets zinnigs over te zeggen @mefjoew. Hardlopen kan een sport van de lange adem zijn (flauw, sorry not sorry :p). Wat @Roadman ook al zei, geef het vooral de tijd.

Ik hou zelf mijn aantal hartslagen per kilometer bij sinds ik loop met een horlge, dat doe ik sinds Mei 2017. Toen zat ik gemiddeld op 903 slagen/km. Voor 2020 YTD zit ik op 802 slagen/km.
Mijn gemiddelde pace is daarbij ook nog eens verbeterd van 5:30 min/km naar 5:11 min/km.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:56
mefjoew schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:14:
[...]

Heb deze direct even toegevoegd aan Chrome. Scala aan info, wat voor mij ietwat overweldigend is. Komt het er voor wat betreft speed per heartbeat gewoonweg op neer dat een hogere score beter is? Bij mij 'groeit' deze van 0.079 naar 0.081 (met een uitschieter naar 0.076 en 0.084) in de periode 7 maart tot heden. Ben ik dan beter aan het worden?
Het is speed per hartbeat dus je snelheid delen door hartslagen. Je wilt een zo`n hoog mogelijke snelheid en zo`n laag mogelijke hartslag. Dus hoog / laag = hoog Dus over een periode een hogere score is goed. Nu nog je periodes verlengen. Iets met een zwaluw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
pfff, wat een bak informatie zeg, wel leuk dat Veloviewer. Vanaaf maar eens rustig puzzelen, top tip @bert74 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

@Eric1985 Altijd mooi om je PR op een afstand verbeteren! Congrats :)

Wat vond je trouwens van de Vaporfly's?

(Er even vanuit gaande dat je er niet eerder op gelopen had)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:29

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Zo, weer even een paar pagina's bijgelezen. Ik volg stravawankers al eventjes op Twitter en daar wordt over die 5k aardig gepost.

Afgelopen zaterdag een langzame 29k door twee klompenpaden te combineren en met stokken te lopen waar dat kon. Heerlijk rustig en ook een lage hartslag van rond de 130 op vlakke stukken. Zondag een 10k "recovery run" de stad in om een ijsje te halen.

Dinsdag was het tijd voor 2 min versnellen, 2 minuten rust, dat ging eigenlijk best lekker! En 75% van de honden die in de uiterwaarden werden uitgelaten liepen los rond waar ze eigenlijk aangelijnd horen te worden...

Gisteravond stond voor ons alleen de startlocatie vast, kasteel Rosendael. Daar vandaan 11,11km links en rechtsaf geslagen en veel zand onder de voeten gehad. Je merkt dat het al een tijdje droog is bij ons. 's Avonds nog even op Strava gekeken voor een segment waar ik niet precies wist waar die lag en nu gevonden heb. Alleen los zand en heuvelop was gisteren niet het moment om mijn #3 daar te verbeteren.
En meteen iemands KOM 3x geflagged. Zo flauw om meerdere Rides als Run te noteren. Met een hartslag van 90 gemiddeld met tempo's tot 1:49... Right.

Onze 55km trail met 1700 hoogtemeters in juli is ook deze week verplaatst naar volgend jaar. Ik ging er al vanuit maar het is toch even een sip moment. Geen idee of we in juli in Engeland kunnen komen/slapen dus de vakantie is nog onzeker.

Mijn vermoeden is ook dat alle trails en andere wedstrijden wanneer ze weer georganiseerd mogen worden toch snel vol zitten. Zelf heb ik geen wedstrijd nodig om lekker van de natuur te genieten met het hardlopen al zijn die verzorgingsposten wel chill omdat je dan zelf minder hoeft mee te nemen. Maar bv mijn vrouw zit er wel een beetje op te wachten.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert74
mefjoew schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:14:
[...]

Kort antwoord: ja. je hebt meer gemiddelde snelheid per gemiddelde hartslag. je wordt dus fitter/efficiënter.

Nuanceringen:
- Het blijven momentopnames, blijf kijken naar de algemene trend
- Er zijn veel omstandigheden die een rol spelen. Onverhard heeft een negatief effect, evenals temperatuur, wind, hoogtemeters, gewicht etc. Ook schoeisel heeft effect.
- Aantal kilometers van het loopje speelt een rol (zoals ik al eerder hebt uitgelegd)

Met deze nuanceringen kun je prima trends over een bepaalde monitoren en beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
Gaargod schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:43:
Ik denk eerlijk gezegd dat 6 weken een wat te korte periode is om daar iets zinnigs over te zeggen @mefjoew. Hardlopen kan een sport van de lange adem zijn (flauw, sorry not sorry :p). Wat @Roadman ook al zei, geef het vooral de tijd.

Ik hou zelf mijn aantal hartslagen per kilometer bij sinds ik loop met een horlge, dat doe ik sinds Mei 2017. Toen zat ik gemiddeld op 903 slagen/km. Voor 2020 YTD zit ik op 802 slagen/km.
Mijn gemiddelde pace is daarbij ook nog eens verbeterd van 5:30 min/km naar 5:11 min/km.
Het aantal slagen per km meet hetzelfde als speed per hertbeat. Hier rekende ik ook eerst mee, maar vereiste een handmatige handeling in Excel die ik nu niet meer hoef te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:34

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Nog een aanvulling op Strava: Elevate for Strava

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Galois

1811 - 1832

Nou... ik had mij dit voorjaar en najaar gericht op de triathlon, maar aangezien alles is afgelast, ben ik nu aan het nadenken over eventuele volgende plannen.

Ik heb de hele winter goed door getraind met als doel om de halve triathlon binnen 5 uur te volbrengen, ben goed in vorm en mijn laatste prestatie was de CPC in 1:21. Ik sport nog steeds zo'n 5/6x per week afwisselend op de fiets en hardlopend.

Ik had dit jaar geen marathonplannen, maar nu misschien toch wel. Ik denk er steeds meer over na om in oktober Amsterdam weer te gaan lopen. Mits deze doorgaat natuurlijk.

Aan de ene kant vind ik het prima om zo door te trainen als ik nu doe, zonder een gericht doel, maar aan de andere kant denk ik ook vaak aan een nieuw doel en dan zou de marathon van Amsterdam een goede zijn.

Maar de voorbereiding op een marathon, doe je niet in 2 weken. Idealiter zou ik er vanuit de positie waar ik nu in zit, er 3-4 maanden voor uit willen trekken. En dan vooral voor de lange duurlopen (25k+). Die komen namelijk niet voor in mijn trainingen nu.

Maar mijn dilemma is dat ik niet zoveel zin heb om 10-15 van deze 25-35k trainingen te doen voor niets, want de kans dat ook de marathon van Amsterdam niet doorgaat, is reëel. Of dat er maar maximaal zoveel mensen mee mogen doen en het dus overtekent is en voor mij geen plek.

Hmmm... ik heb mijn deadline op 1 juni gezet, dan moet ik weten of ik er voor wil gaan of toch maar niet. Hopelijk is het doorgang vinden van dit soort evenementen wat beter in te schatten.

Hoe zit dat bij jullie? Genoeg die al van plan waren om Amsterdam (of de verplaatste marathon van Rotterdam) te lopen of een andere najaarsmarathon. Heeft deze onzekerheid invloed op jullie trainingsschema's? Ik denk dat maar weinig hardlopers zonder een marathondoel duurlopen doen van 25+ km... of dat leuk vinden :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobie2
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10-2024
Ik was opzoek naar compressie tubes (puur voor een sneller herstel van de spieren) voor in de zomer als ik geen lange tight meer kan dragen, maar ik zag dat ze nogal duur waren als je goede wil. Vaak rond 30 euro of 20 euro voor minder goede.

Maar nu kwam ik op het idee om even mijn armstukken over mijn kuiten te trekken en toevallig pastte dit perfect net tot onder mijn knie, het voelde aan als een lange tight broek aan mijn kuiten en voelt gewoon comfortabel aan. Ben ik dan net zo goed af met die armstukken dan de tubes? Of zijn de verschillen groter? Compressie is compressie toch?

-edit-
Ik stelde wss een domme vraag en moet ik zelf die keuze maar maken. 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door mobie2 op 24-04-2020 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
@mobie2 Nou ja, volgens mij is compressie in ieder geval geen compressie :) Er is geen afgebakende definitie, en het ene item geeft zoveel compressie dat je het volgens fabrikant na het trainen meteen weer uit moet doen (Herzog Tubes), het ander item heet heel chique 'compressiekous' maar doet niet meer dan een normale lange sok. Tot overmaat van ramp is verder ook nooit echt bewezen of compressiesokken/kousen/tubes ook daadwerkelijk iets toevoegen, even los van het feit dat wel heel veel sporters persoonlijk zeggen er profijt van te hebben. Maar dat maakt niet uit, wat voor de een werkt kan voor de ander niets doen en visa versa. Kortom: volgens mij is de enige echt manier om te achterhalen of jouw creatieve optie positief uitpakt het gewoon proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
@mobie2 via ING hebben wij toen Stox gekocht via rentepunten. Scheelde een hoop, wel de sokken maar dat maakt natuurlijk niet veel uit tov tubes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Galois schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:38:
Nou... ik had mij dit voorjaar en najaar gericht op de triathlon, maar aangezien alles is afgelast, ben ik nu aan het nadenken over eventuele volgende plannen.............
Goed bezig zo te lezen, alleen schijnt de buitenwereld er al een tijdje anders uit te zien..... uiteraard extra vervelend voor wie het corona virus echt treft.

Per 1 juni beslissen?
Das over ruim 1 maand.
https://www.atletiekunie....activiteiten-atletiekunie
Mijn inschatting als ik dit lees, dat samen trainen voorlopig nog niet vrij gegeven wordt en er over wedstrijden al helemaal niets geschreven wordt, dat punt van weer wedstrijden, wel een langer kan duren als ons helaas lief is.

Dus best lastig als je graag voor A'dam M zou willen gaan.

Onze buren (D) zitten nog verder van dat af:
https://nos.nl/artikel/23...n-van-coronapandemie.html
en Belgie laat de teugels ook maar heel langzaam/ eigenlijk amper vieren.

De inschatting dat maar ca 3% van de NL inwoners het virus gehad heeft, en welk bescherming dat biedt???? dan is groepsprotectie een compleet verkeerd beeld.... dus het risico bij een te vroege vrijgave van evenementen zoals deze, levert een reële kans op dt er een nieuwe corona brandhaard ontstaat....
Het is vervelend dat ze nu haast elke 2 weken zeggen... neen nu nog niet... houd vol.... en dan kleine groepen zoals de kids tot 18 jaar wel wat mer ruimte bieden... maar gezien de risico's lijkt me dat best OK.
Er zijn nu wrs nog meer besmette mensen dan in de carnaval tijd toen er nog geen restricties waren.. dus kun je nagaan wat er zou kunnen gebeuren als ze alles veel te vroeg vrij geven.... het kan zo maar weer uit de hand lopen....

Sterkte er mee!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik denk dat maar weinig hardlopers zonder een marathondoel duurlopen doen van 25+ km... of dat leuk vinden :)
Ik ken heel andere hardlopers dan jij :D

Als ik een beetje op dreef ben doe ik graag lange duurlopen van 24-27km en ik hoop dit jaar, als het gaat, een keertje 30km te lopen.

Verder veel teamgenoten en loopmaatjes die in het weekend ineens "zomaar" een 30km doen, al dan niet als trail.

Voor niets doe je het sowieso niet, de fysiologische voordelen van een lange duurloop zijn echt enorm!

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dirk0s

Om even terug te komen op mijn vraag:

Net een 16km duurloop gedaan en nog een tempo lager gaan zitten, probeerde rond de 5:20 aan te houden, wat goed is gelukt! Gemiddeld 5:19.

Hartslag km 2: 135 / Tempo 5:13
Hartslag km 7: 135 / Tempo 5:26
Hartslag km 12: 138 / Tempo 5:21
Hartslag km 16: 142 / Tempo 5:11

Dus ik zou nog langzamer moeten lopen dan heeft hij een prima lage hartslag de hele route!
Ga dit zeker vaker doen, ondanks dat het in het begin erg saai is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Misschien een gekke vraag maar hoe hebben jullie telefoon nummers op iets als een RoadID staan? Ik wil er twee bestellen maar ik twijfel hoe ik de ICE nummers erop moet zetten. Ik twijfel tussen: 06-12345678, +316-12345678 of 0(031)6-1234578.

Hoe hebben jullie dit gedaan?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
heb zelf geen road id maar mij lijkt +31612345678 toch de enige juiste notatie?

al was het maar omdat het een internationale standaard is

[ Voor 42% gewijzigd door Webgnome op 24-04-2020 15:16 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 22:21
route99 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 13:10:
[...]

Er zijn nu wrs nog meer besmette mensen dan in de carnaval tijd toen er nog geen restricties waren.. dus kun je nagaan wat er zou kunnen gebeuren als ze alles veel te vroeg vrij geven.... het kan zo maar weer uit de hand lopen....
Dat denk ik ook. Je zou eigenlijk de vraag kunnen stellen:"zouden we op dit moment weer carnaval toestaan?". Voorlopig in ieder geval niet. Ik vrees dat we tot volgend jaar moeten wachten voor er weer een loop wordt georganiseerd.

Eind februari wilde ik een sub-40 lopen op de 10KM. Dat schoof ik door naar eind maart omdat ik besloot om op vakantie te gaan. Begin maart kwam ik terug. De week daarop was ik in topvorm op de baantraining. Volgens mij heb ik iedereen gedubbeld die woensdag. De volgende dag kwam er op kantoor een manager naar me toe:'Ja nogeeninlog, afgelopen maandag heb je gesproken met iemand die in een Coronagebied is geweest en zich nu heeft ziekgemeld. Dus pak je laptop maar en ga voorlopig thuiswerken.' Veel maakte dat niet uit, want een dag later moest iedereen thuiswerken.
De dagen daarop heb ik zoveel mogelijk gesport, met de gedachte 'straks kan ik het misschien niet meer'. Nog een paar dagen later kreeg ik een beetje last van mijn keel. Stelde niet zoveel voor, bij verkoudheid doet mijn keel meer pijn. Later kreeg ik wat griepachtige verschijnselen, maar van griep heb ik doorgaans meer last. De verschijnselen waren dus licht, en ik ging ervan uit er snel weer vanaf te zijn.
Inmiddels is het een maand later. Geen enkel moment heb ik last gehad van koorts of ademhalingsproblemen, maar ik ben er nog steeds niet vanaf. De ene dag lijkt het goed te gaan, de volgende dag is er weer een terugslag.

En dan kijk ik naar buiten en zie ik prachtig loopweer. Wat zou ik graag weer kunnen/mogen lopen!
Nu weet ik ook wel dat ik mijn zegeningen moet tellen. Ik kan mijn boodschappen laten bezorgen en ben zo volledig zelfstandig. Ik heb een vaste baan bij een zeer stabiel bedrijf. Ademen gaat zonder problemen.
Maar dit is zo frustrerend. Ik kan niet wachten tot ik weer gezond ben.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:00

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik denk dat maar weinig hardlopers zonder een marathondoel duurlopen doen van 25+ km... of dat leuk vinden :)
Ik heb sinds corona een 50km, een 42km en vorige week nog een 36k gelopen. Gewoon, omdat het kan :P En omdat ik elke maand een marathon wil lopen. En ja, in mijn Strava tijdlijn heb ik nog een stuk meer mensen zitten die zich niet bepaald inhouden.

En ik liep altijd al voor de leuk, nooit dedicated voor een doel :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Nu online

Galois

1811 - 1832

route99 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 13:10:
[...]
Goed bezig zo te lezen, alleen schijnt de buitenwereld er al een tijdje anders uit te zien..... uiteraard extra vervelend voor wie het corona virus echt treft.

Per 1 juni beslissen?
Das over ruim 1 maand.
https://www.atletiekunie....activiteiten-atletiekunie
Mijn inschatting als ik dit lees, dat samen trainen voorlopig nog niet vrij gegeven wordt en er over wedstrijden al helemaal niets geschreven wordt, dat punt van weer wedstrijden, wel een langer kan duren als ons helaas lief is.

Dus best lastig als je graag voor A'dam M zou willen gaan.

Onze buren (D) zitten nog verder van dat af:
https://nos.nl/artikel/23...n-van-coronapandemie.html
en Belgie laat de teugels ook maar heel langzaam/ eigenlijk amper vieren.

De inschatting dat maar ca 3% van de NL inwoners het virus gehad heeft, en welk bescherming dat biedt???? dan is groepsprotectie een compleet verkeerd beeld.... dus het risico bij een te vroege vrijgave van evenementen zoals deze, levert een reële kans op dt er een nieuwe corona brandhaard ontstaat....
Het is vervelend dat ze nu haast elke 2 weken zeggen... neen nu nog niet... houd vol.... en dan kleine groepen zoals de kids tot 18 jaar wel wat mer ruimte bieden... maar gezien de risico's lijkt me dat best OK.

Sterkte er mee!
Helemaal met je eens hoor!
Sterkte klinkt wel heel ernstig :)
Het maakt mij niet zoveel uit hoor. Het is meer dat als het straks mogelijk is, dat zulke evenementen weer kunnen (veel voorjaarsevenementen zijn verplaatst naar het najaar), dat ik wel deel zou willen nemen. Maar ik heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in dat het überhaupt mogelijk zou zijn...
En ook nog: stel dat het weer mogelijk is, maar met risico’s, dan denk ik dat het van mij dan al niet zou hoeven.

Die 1 juni-grens heb ik meer voor mijzelf ivm het inplannen van de lange duurlopen. Ik doe nu eens per maand een 21.1k training en de rest allemaal onder de 15k. Sommigen genieten inderdaad van deze lange duurlopen, zoals @kenneth aangeeft. Ik doe ze niet met tegenzin, maar in een ‘gewone’ training kost het mij toch teveel inspanning en tijd. Voor zo’n lange duurloop moet ik de dag ervoor en erna een rustdag hebben. Ik sport dan liever 6x per week ‘rustiger’ dan 3x zo zwaar (bij wijze van).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Webgnome schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 14:55:
heb zelf geen road id maar mij lijkt +31612345678 toch de enige juiste notatie?

al was het maar omdat het een internationale standaard is
Ja, dat is misschien wel de meest logische optie.

Ik twijfelde met name voorals je in de sloot ligt en iemand die niet snapt hoe +31 werkt je vindt maar daar denk ik waarschijnlijk te moeilijk over. Ga er vanuit dat 112, indien nodig, gebeld wordt en dat eventuele hulpverleners het wel snappen.

+31612345678 it is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
@Caayn als het goed is krijg ik hem binnenkort, hij is gisteren op Heathrow door de douane gegaan :D Voor vrouwlief ook gelijk één besteld, wij hebben alles volgens het format +31612345678 opgeschreven (dus zonder spaties, streepjes, etc.) en erachter gezet wie het is (naam).

@Galois ik had ook echt niet verwacht dat ik 16 kilometer structureel leuk zou vinden, maar ik merk dat ik het heerlijk ontspannend vind (in ieder geval met dit weer, misschien in de winter wat minder) en ook lekker kan "hobbelen" dan. Waar ik een paar maanden geleden nog hardop zei dat ik echt geen marathon ga lopen, denk ik dat het er in de komende vijf jaar toch wel een keer van gaat komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:38
Rudedadude schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:18:
[...]

Ik heb sinds corona een 50km, een 42km en vorige week nog een 36k gelopen. Gewoon, omdat het kan :P En omdat ik elke maand een marathon wil lopen. En ja, in mijn Strava tijdlijn heb ik nog een stuk meer mensen zitten die zich niet bepaald inhouden.

En ik liep altijd al voor de leuk, nooit dedicated voor een doel :)
Dat zijn beste afstanden!

Een marathon gaat voor mezelf te ver, maar ik wil wel elke maand die halve marathon challenge halen :)
Verder zitten mijn loopjes de laatste tijd vaak tussen de 10 en 15km, maar dan wel 4 keer per week.

Maar ik zie er op Strava inderdaad ook wel genoeg die zich niet inhouden. Zo loopt onze AV voorzitter nog gewoon 115km per week weg en afgelopen maandag deed ie zelfs nog een HM in 1.22.
Verder loopt een trainingsmaatje van me ook nog gewoon 130km in de week 8)7

Kom ik aan met m'n nog geen 60km in de week ;w

Edit:
M'n vrouw moest nog naar de Decathlon vanmiddag en kwam thuis met een FR245 voor mij, want ze wist dat ik daar al een tijdje naar zat te kijken. Mooie opvolger voor m'n 235. Vanavond gelijk maar eens mee op pad :)

[ Voor 10% gewijzigd door InZane op 24-04-2020 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:40
Ik heb nog een beetje hoop dat de Freedom trail doorgaat in September.....Vorig jaar de 28km gelopen en wilde dit jaar voor de 44km gaan. En als ik dan toch daarvoor aan het trainen was kon in meteen de M van Eindhoven lopen. Nu nog afwachten of dat allemaal gaat gebeuren, hoop het wel maar denk het niet :'(
Maar ik ga wel het (Garmin) schema proberen aan te houden om naar de Marathon afstand uit te bouwen en dan zien we wel. Vind de duurlopen in het bos wel leuk en heb tijd nu. Dus maar ff aan de duurconditie werken ;)
Normaal fiets ik naar m'n werk 30 minuten enkele reis, zaalvoetbal ik en ging ik 1 of 2 keer in de week naar de sportschool dus die beweging mis ik allemaal.
Dus de extra afstand nu rustig uitbouwen en thuis wat krachtoefeningen doen.
Op Strava heb ik ook mensen die een challenge van 666km in 60 dagen doen met een paar ultra afstanden (tot 80KM dacht ik) Dus als je lichaam aan de ultra's gewend is dan kan dat wel dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
InZane schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:47:
[...]

Dat zijn beste afstanden!

Een marathon gaat voor mezelf te ver, maar ik wil wel elke maand die halve marathon challenge halen :)
Verder zitten mijn loopjes de laatste tijd vaak tussen de 10 en 15km, maar dan wel 4 keer per week.

Maar ik zie er op Strava inderdaad ook wel genoeg die zich niet inhouden. Zo loopt onze AV voorzitter nog gewoon 115km per week weg en afgelopen maandag deed ie zelfs nog een HM in 1.22.
Verder loopt een trainingsmaatje van me ook nog gewoon 130km in de week 8)7

Kom ik aan met m'n nog geen 60km in de week ;w

Edit:
M'n vrouw moest nog naar de Decathlon vanmiddag en kwam thuis met een FR245 voor mij, want ze wist dat ik daar al een tijdje naar zat te kijken. Mooie opvolger voor m'n 235. Vanavond gelijk maar eens mee op pad :)
Ik probeer ook veel volume mee te pakken, merk dat ik daarmee heel goed 'belastbaarheid' kan oppbouwen. Mits er een groot deel op bescheiden tempo wordt uitgevoerd, want anders is het roofbouw natuurlijk.

Verder ben ik sinds vorig jaar begonnen met hele lange inloop-sessies voorafgaand aan de zware intervallen. Pre corona was bijv. woensdagavond mijn zware training op de baan. Dan liep ik eerst zo'n 40min op laag tempo in, daarna het hele baanprogramma (meestal zo'n 1,5 a 2 uur) en dan nog even relaxed 15min naar huis. Al met al een avondvullend programma op die manier en alles bij elkaar opgeteld vaak 19-20km op de woe-avond na werk. Maar juist die lange inloopsessies zorgen voor mij dat de intervallen soepeler gaan en dat alles echt opgewarmd is en klaar voor hele felle korte blokken op de baan.

Nu (sinds corona) weer iets minder inloop-km's maar dat komt omdat ik in de hele week juist veel meer km's maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:35
Galois schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:25:
[...]

Helemaal met je eens hoor!
Sterkte klinkt wel heel ernstig :)
Het maakt mij niet zoveel uit hoor. Het is meer dat als het straks mogelijk is, dat zulke evenementen weer kunnen (veel voorjaarsevenementen zijn verplaatst naar het najaar), dat ik wel deel zou willen nemen. Maar ik heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in dat het überhaupt mogelijk zou zijn...
En ook nog: stel dat het weer mogelijk is, maar met risico’s, dan denk ik dat het van mij dan al niet zou hoeven.

Die 1 juni-grens heb ik meer voor mijzelf ivm het inplannen van de lange duurlopen. Ik doe nu eens per maand een 21.1k training en de rest allemaal onder de 15k. Sommigen genieten inderdaad van deze lange duurlopen, zoals @kenneth aangeeft. Ik doe ze niet met tegenzin, maar in een ‘gewone’ training kost het mij toch teveel inspanning en tijd. Voor zo’n lange duurloop moet ik de dag ervoor en erna een rustdag hebben. Ik sport dan liever 6x per week ‘rustiger’ dan 3x zo zwaar (bij wijze van).
Overweeg misschien een (ultra)trail? Dan heb je ook een lange inspanning van 5+ uur zoals bij een halve triathlon. Daarnaast ben je dan niet geheel afhankelijk van wel of niet doorgaan van de evenementen, je kunt het altijd nog overwegen om zelfstandig te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Zal al blij zijn als ik m'n weekvolume van 40-45km weer haal, net iig wel weer 10km aangetikt, dat ging wel weer. Het leuke aan weer opbouwen is wel dat er veel progressie is de komende maanden. Alleen ruim twee opletten op wat ik eet heeft nog niet geleid tot resultaat :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@nogeeninlog Yep tis een bijzondere tijd.
En soms denk je tjacka of zo.... En dan zit het toch tegen zoals nu bij jou.
Overbelasting of een verkoudheid die maar niet overgaat....of heb je mss toch corona "gehad" en heb je daar toch een beetje wat hardnekkige vorm van een wat kleinere schade aan overgehouden?
Bij twijfel toch ff de huisarts bellen om advies?
Beterschap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Galois schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:25:
[...]

Voor zo’n lange duurloop moet ik de dag ervoor en erna een rustdag hebben. Ik sport dan liever 6x per week ‘rustiger’ dan 3x zo zwaar (bij wijze van).
Alernatief kan natuurlijk ook zijn om meerdere dagen te combineren. Ik maak tegenwoordig ook vaak combi's van 3 dagen waarbij ik in totaal iets van 40-50km loop in 3 loopjes. Dan bouwt de vermoeidheidheid zich ook op.

Maar om de zoveel tijd een inspanning van meer dan 2 uur is ook gewoon zinvol voor het wennen aan de duurinspanning.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Roadman
Over lange duurlopen gesproken... >:) ik zou een gil geven wanneer ik denk dat ik wel klaar ben met mijn corona streak en dat zou wellicht na zondag wel het geval kunnen zijn. Zondag zou ik eigenlijk mijn 6de marathon lopen in Düsseldorf. Nu heb ik bedacht om zondag dan maar mijn eerste ultra te gaan lopen. Helemaal alleen. Vorige week grotere trailvest, grotere waterzak (2l) en nog 2 soft flasks (waarvan ik er maar 1 mee neem) aangeschaft. Vest vorige week zondag getest en zat als gegoten.

Doel is op zondag rond zonsopgang nationaal park Zuid Kennemerland in te gaan, van daar door te steken voor een grote ronde door de Amsterdamse waterleiding duinen en dan weer terug. Heb een minimale route van 50 km (want vanaf dan spreken we van een ultra, toch?) in mijn horloge gezet. Geen richttijd. Gewoon genieten en puur voor de afstand gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:06

sebasd

loopt op espresso

Het lopen staat hier deze week ook op een lager pitje. Stevige verkoudheid en wat bijkomende vermoeidheid. Gelukkig gaat het alweer beter dan begin van de week. Morgen maar weer eens een rondje lopen, eens kijken hoe ver we komen.

En anders maar even rustig aan doen nog een paar dagen.. Dat kan ook geen kwaad.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Xaverius schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:15:
Zo, weer even een paar pagina's bijgelezen. Ik volg stravawankers al eventjes op Twitter en daar wordt over die 5k aardig gepost.
Ah, StravaWankers! Het is natuurlijk grappig dat ze mensen aanpakken die de boel denken te besodemieteren en het is inderdaad opmerkelijk dat mensen het grasmaaien op Strava zetten maar het net iets te vaak een treurige boel op de tijdlijn:
In een tuinbad zwemmen (met een tether) omdat het zwembad nu dicht is? Wat een streber! Affakkelen die vrouw!
Bij een duurloop alleen aanzetten wanneer er een segment aankomt? Dat is blijkbaar valsspelen en verdient hoon. Je mag alleen segmenten pakken als je de hele training op een steady tempo loopt.

Echt, net wielrenners met hun duizend-en-een regels over hoe het "hoort". Nog even en hardlopers worden afgezeken omdat hun sokken wel of niet dezelfde kleur hebben als het broekje, of omdat ze op zaterdag hun lange duurloop doen in plaats van zondag. Wat een miserabel kutaccount.

/rant
Valorian schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 16:20:

Verder ben ik sinds vorig jaar begonnen met hele lange inloop-sessies voorafgaand aan de zware intervallen.
Jaa! Ik wilde altijd in- en uitlopen niet te lang maken want het is immers een zware training. Maar op een zware dag ben je er toch al mentaal op ingesteld, dus waarom niet?

Met 4km (ipv 3 of zelfs 2) inlopen begin ik veel beter aan de training en 4km uitlopen zorgt ervoor dat het laatste restje adrenaline weg is voor ik in bed plof. En dan natuurlijk het effect van die extra kilometers elke week, waarvan de helft op vermoeide benen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

kenneth schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 19:32:
[...]
Bij een duurloop alleen aanzetten wanneer er een segment aankomt? Dat is blijkbaar valsspelen en verdient hoon. Je mag alleen segmenten pakken als je de hele training op een steady tempo loopt.
Dat is al helemaal leuk als je ziet dat sommige wedstrijden zelfs een competitie houden in verband met 'de gesponsorde kilometer'. Zoals de afgelopen Zevenheuvelenloop met de New Balance kilometer (Postweg) en de Egmond halve marathon met de Buff sector (Bloedweg). Beiden een forse klim. Is het dan ook valsspelen als je daar extra je best voor doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Roadman schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 19:01:
Heb een minimale route van 50 km (want vanaf dan spreken we van een ultra, toch?) in mijn horloge gezet. Geen richttijd. Gewoon genieten en puur voor de afstand gaan.
Nee hoor, alles boven de 42,195km is goed, vanaf dan loop je in de patsermodus, vraag maar aan @Xaverius :P

@Zr40 was dat in dit topic voorbij gekomen, dat de winnaar van die zevenheuvelenkilometer in totaal bijna 2 uur over die 15km had gedaan?

[ Voor 15% gewijzigd door Rudedadude op 24-04-2020 19:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
Zr40 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 19:40:
[...]

Dat is al helemaal leuk als je ziet dat sommige wedstrijden zelfs een competitie houden in verband met 'de gesponsorde kilometer'. Zoals de afgelopen Zevenheuvelenloop met de New Balance kilometer (Postweg) en de Egmond halve marathon met de Buff sector (Bloedweg). Beiden een forse klim. Is het dan ook valsspelen als je daar extra je best voor doet?
Die 7H challenge was sowieso nogal treurig in de hele opzet: dat ging om wie de snelste km aflegde tov zijn hele race Dus om te winnen was de strategie de hele race ongeveer splits lopen van 8:00/km en dan alleen die ene km een sprintje trekken. Er zijn serieus mensen diendat gedaan hebbem. Die hebben 3 uur over 15km gedaan maar wel een prijs. Maar goed, ieder zijn ding 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
..

[ Voor 99% gewijzigd door Valorian op 24-04-2020 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 22:21
route99 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:44:
@nogeeninlog Yep tis een bijzondere tijd.
En soms denk je tjacka of zo.... En dan zit het toch tegen zoals nu bij jou.
Overbelasting of een verkoudheid die maar niet overgaat....of heb je mss toch corona "gehad" en heb je daar toch een beetje wat hardnekkige vorm van een wat kleinere schade aan overgehouden?
Wat ik vergeten had te vermelden is dat bij die collega daadwerkelijk covid-19 is vastgesteld. Van een verkoudheid heb ik veel meer last, maar het duurt veel korter, hetzelfde geldt voor een griep. Een verkoudheid en een griep is het volgens mij niet, dus wat is het dan wel? Omdat ik geen koorts heb en geen ademhalingsproblemen word ik niet getest, maar het lijkt me voor 99% zeker dat het covid-19 is.
In het begin dacht ik dat ik er in een paar dagen overheen zou zijn, maar het is heel hardnekkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Balen dan. Wat je leest/hoort is dat de beschadigingen vd longblaasjes anders zijn. Het virus vernietigt meer v/h tere weefsel dan bij een longontsteking. En dan heb jij het wrs nog in lichte mate door gemaakt en met een goede conditie. Je hebt niet fantasie nodig om je vervolgens voor te stellen hoe een IC-patiënt er dan voor staat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric1985
TheDude84 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 21:21:
@Eric1985 Altijd mooi om je PR op een afstand verbeteren! Congrats :)

Wat vond je trouwens van de Vaporfly's?

(Er even vanuit gaande dat je er niet eerder op gelopen had)
Bedankt voor j(ulli)e leuke reactie!

Ik had nooit eerder op de Vaporfly's gelopen. De eerste paar honderd meter vond ik wel wat onwennig. Met name door de vering die ik goed kon merken en ze lijken wat meer geluid te maken dan ik gewend ben. Eenmaal onderweg liepen ze prima. Wellicht ga ik ook een paar halen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Eric1985 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 22:46:
[...]

Bedankt voor j(ulli)e leuke reactie!

Ik had nooit eerder op de Vaporfly's gelopen. De eerste paar honderd meter vond ik wel wat onwennig. Met name door de vering die ik goed kon merken en ze lijken wat meer geluid te maken dan ik gewend ben. Eenmaal onderweg liepen ze prima. Wellicht ga ik ook een paar halen. :)
Hou er wel rekening mee dat ze kort meegaan, tenminste, kort écht het gewenste profijt geven. De paar snelle lopers van mijn AV die er op lopen geven aan dat het vanaf 150km al voelbaar minder wordt en de consensus isntoch een beetje dat bij 250 de echt meerwaarde verdwijnt. Om die reden dragen de meeste ze alleen bij wedstrijden en zelfs bij het inlopen vooraf nog even andere schoene. Niet zo gek want met 1 euro per kilometer staat een kwartiertje inlopen gelijk aan een biertje achteraf ;) .. Kortom, misschien pas kopen als de wedstrijden weer beginnen? Anderzijds: in de kroeg geef je nu niets meer uit dus een cadeautje aan jezelf mag natuurlijk ook gewoon 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric1985
@Valorian terechte opmerking; goede tip! Inderdaad beter om er even mee te wachten. Ik schaar mezelf niet onder de snelle lopers, maar toch leuk om er uit te halen wat er in zit. Desondanks voelt het een beetje als vals spelen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Rudedadude schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 19:57:
[...]

Nee hoor, alles boven de 42,195km is goed, vanaf dan loop je in de patsermodus, vraag maar aan @Xaverius :P
Vanaf de marathon tot 50k is het inderdaad de ultraloper patsermodus @Roadman .
Ik zit inmiddels op 2x 52km overigens. :+

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Eric1985 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 01:10:
Nadat ik gisteren te horen kreeg dat de Berlijn marathon niet door zou gaan heb ik vanavond een spontane PR attack op de 10k gedaan. Oude PR stond rond de 45:20 welke ik ongeveer 2 maanden geleden gelopen heb. Een vriend wilde mij hazen (liep zo'n 10 meter voor me) en ik mocht zijn vaperfly's proberen. Doel was een sub 45 lopen.
Mooie verbetering.
Maar loop de volgende 10 km wedstrijd/test weer eens met een haas en zorg dat je echt goed naar die wedstrijd toe getraind hebt...vooral meer km's maken helpt meer dan harder trainen, vergeet dat niet...
De kans is groot dat je dan weer een flinke brok van afloopt, zonder die speciale schoen.
Dat je nu de 10 km zo goed gedaan heb zou wel juist eens komen omdat je ivm de marathon veel meer km's gemaakt hebt... en voor een minder deel door de schoen. Vergeet niet dat die toppers ook een veel betere looptechniek hebben dan wij, dus veel meer effect van die schoen hebben.

Succes verder en blijf vooral lekker lopen! Dan komt de rest ook wel...geduld in deze icm goed trainen is iets waardevols, waardoor het plezier ook OK blijft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Ik heb even een vraagje. Hoe analyseren jullie over het algemeen je progressie / trainingen? Doen jullie om de zoveel tijd exact dezelfde trainingen om te kijken of je daarin verschil ziet? Houd je de gemiddelde snelheid goed bij?

Ben toch al weer wat jaren actief maar ik heb toch altijd moeite om een goede analyse te maken of ik wel op de juiste weg ben. Kijk je naar gemiddelde snelheid dan fluctueert die teveel per week omdat je verschillende trainingen doet. Als je per maand kijkt is het weer lastig omdat ik met periodes werk ( duur periodes vs tempo periodes). Dus gemiddelde snelheden in een duur periode zegt iets compleet anders dan gemiddelde snelheid in een tempo periode.

En dan heb je nog natuurlijk bij garmin de gemiddelde snelheid en de gemiddeld bewogen snelheid. Ik ben er nog niet achter hoe deze worden berekend.

m.a.w. het analyseren van trainingen en het ontdekken van een trend vind ik erg lastig. Hoe gaan jullie hiermee om?

offtopic:
volgens mij stel ik deze vraag wel eens vaker ;).

[ Voor 13% gewijzigd door Webgnome op 25-04-2020 09:37 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• route99

route99

Toen ik in de wedstrijdgroep zat deden we elke 6 weken een aangepaste Zoladz test: 5x 2000 meter zodat alle zones afgedekt waren. De 5e zone mocht je overslaan, is voor het lopen op hartslag niet zo belangrijk, je loopt in de verzuring daar zit ook veel "mentaal" bij.

Als je dan de lijn per test maakt kun je uitstekend de progressie aflezen dat je dus harder liep bij dezelfde hartslag.

In de betere jaren begon ik bij Z1 op ca 11.8 km/u en liep ik na een bepaalde trainingsperiode ruim 13.5 km/u bij dezelfde hartslag (zo even uit mijn hoofd).

De test moet je eigenlijk proberen uit te voeren onder redelijk vergelijkbare condities: Dus voor onze wedstrijdgroep stond het in het schema, dus geen (baan)wedstrijd op vrijdagavond en ook geen drank met alcohol die avond, mocht je dat überhaupt van plan zijn...
Om 10 uur zaterdagmorgens vaste prik, uitgevoerd volgens een vast protocol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Valorian schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 23:26:
[...]

Hou er wel rekening mee dat ze kort meegaan, tenminste, kort écht het gewenste profijt geven. De paar snelle lopers van mijn AV die er op lopen geven aan dat het vanaf 150km al voelbaar minder wordt en de consensus isntoch een beetje dat bij 250 de echt meerwaarde verdwijnt. Om die reden dragen de meeste ze alleen bij wedstrijden en zelfs bij het inlopen vooraf nog even andere schoene. Niet zo gek want met 1 euro per kilometer staat een kwartiertje inlopen gelijk aan een biertje achteraf ;) .. Kortom, misschien pas kopen als de wedstrijden weer beginnen? Anderzijds: in de kroeg geef je nu niets meer uit dus een cadeautje aan jezelf mag natuurlijk ook gewoon 😊
Helemaal mee eens. Ik schaar mezelf zeker niet onder de snelle lopers, maar was na alle ophef over deze schoenen wel benieuwd geraakt :P Dus toen ik eind vorig jaar een meevallertje had financieel, heb ik het model wat toen beschikbaar was (nadat de fel groene en rosé al maanden uitverkocht waren) de witte/transparante versie gekocht.

Maar ik ging bij mijn 'proef rondje' van een kilometer of 5 meteen merkbaar harder met de zelfde inspanning/hartslag. Het voordeel is er dus zeker, maar die euro per KM doet wel pijn ja. Dus hier staan ze in de kast voorlopig, tot er weer een wedstrijd op de planning komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
@Webgnome onze AV organiseerde in de winter een coopertest op de baan, 1x per maand of per 6 weken geloof ik. Goede methode om te kijken hoeveel je kan lopen in 12 minuten, eventueel zou je daarmee kunnen combineren wat je hartslag is.

Het ligt er ook aan waar je focus op ligt, mijn focus heeft een paar maanden op voetlanding en cadans gelegen. Of ik vooruit ging was dus of zichtbaar op video of zichtbaar via de cadans van het horloge. Dat is heel objectief te meten. Je moet dan dus kijken welke gemeten waarden iets zeggen over je te behalen doel. Dat kan bijv ook je gemiddelde hartslag zijn op elke X weken een loopje van 10km op duurloop tempo.

Als je geen exact gelijke situaties creëert is progressie moeilijker te meten. Maar vaak voel je het zelf ook wel, je kan langer met hogere intensiteit lopen, of het duurt langer voor je hartslag omhoog gaat.

Zo maar even een route plannen en vanmiddag in natuurgebied duurloopje doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Webgnome schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 09:10:

En dan heb je nog natuurlijk bij garmin de gemiddelde snelheid en de gemiddeld bewogen snelheid. Ik ben er nog niet achter hoe deze worden berekend.

offtopic:
volgens mij stel ik deze vraag wel eens vaker ;).
Ik ben geen Garmin expert, maar volgens mij zit het als volgt:

Gemiddelde snelheid: = afgelegde afstand / duur van je activiteit.
Dus heb je in totaal 11m afgelegd en ben je 1 uur onderweg geweest, dan is de gemiddelde snelheid 11 / 1 = 11 km/uur.

Gemiddelde bewogen snelheid: = afgelegde afstand / duur van je activiteit minus autopauzes.
Dus heb je in totaal 11km afgelegd en ben je 1 uur onderweg geweest, maar heb je van dat uur in totaal 5 minuten stilgestaan voor stoplichten, om uit te rusten, etc. en maak je gebruik van de autopauze-functie dan worden die 5 minuten er eerst afgehaald, en is je 'gemiddelde bewogen snelheid dus 11 / 55min = 12km/u.

Bij een duurloop zonder stops zullen deze gemiddeldes dus nagenoeg gelijk zijn. Doe je echter een training met allerlei stops erin (of momenten die Garmin als false positive kan registreren als stops) dan is de 'gemiddelde bewogen snelheid' altijd hoger.

PS: Naast autopauzes heb je ook nog daadwerkelijke handmatige pauzes van je activiteit. Dus wanneer je zelf de stopknop indrukt en later de activiteit weer aanzet. De tijd daarvan telt denk ik sowieso nooit mee in de gemiddelden.

[ Voor 9% gewijzigd door Valorian op 25-04-2020 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Valorian schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 14:01:
[...]

Ik ben geen Garmin expert, maar volgens mij zit het als volgt:

Gemiddelde snelheid: = afgelegde afstand / duur van je activiteit.
Dus heb je in totaal 11m afgelegd en ben je 1 uur onderweg geweest, dan is de gemiddelde snelheid 11 / 1 = 11 km/uur.

Gemiddelde bewogen snelheid: = afgelegde afstand / duur van je activiteit minus autopauzes.
Dus heb je in totaal 11km afgelegd en ben je 1 uur onderweg geweest, maar heb je van dat uur in totaal 5 minuten stilgestaan voor stoplichten, om uit te rusten, etc. en maak je gebruik van de autopauze-functie dan worden die 5 minuten er eerst afgehaald, en is je 'gemiddelde bewogen snelheid dus 11 / 55min = 12km/u.

Bij een duurloop zonder stops zullen deze gemiddeldes dus nagenoeg gelijk zijn. Doe je echter een training met allerlei stops erin (of momenten die Garmin als false positive kan registreren als stops) dan is de 'gemiddelde bewogen snelheid' altijd hoger.

PS: Naast autopauzes heb je ook nog daadwerkelijke handmatige pauzes van je activiteit. Dus wanneer je zelf de stopknop indrukt en later de activiteit weer aanzet. De tijd daarvan telt denk ik sowieso nooit mee in de gemiddelden.
Thanks voor de hulp. Ik had zelf ook al zoiets geconcludeerd maar het is vrij lastig om dit echt te onderzoeken in de huidige ui van garmin (connect.garmin). Ik had een tijdje terug een training waarbij de gemiddeld bewogen snelheid ontzettend afweek van de gemiddelde snelheid dat kon ik simpelweg niet verklaren.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
@Webgnome Wat betreft je andere vraag (voortgang meten): ik doe dat niet gestrutureerd en met dezelfde trainingen. Heb een beetje hetzelfde wat jij ervaart, wil gewoon divers trainen en daardoor kan ik ze niet echt 'over elkaar heen' leggen. Maar wat voor mij een goede manier is om wel iets van voortgang te zien is door o.a.:

- Net als @route99 al aangeeft te kijken naar hartslag bij een bepaald tempo. Loop ik op den duur mijn duurlopen structureel harder met dezelfde hartslag als voorheen óf loop ik ze op hetzelfde tempo als voorheen maar met structureel een lagere hartslag dan zie ik dat als progressie :)

- En verder kijk ik graag naar het VO2-max getal. Weet dat ik dat met een korreltje zout moet nemen, maar in de basis geeft mij mij wel aan of ik fitter wordt of juist wat inzak.

- Tot slot zie ik de prestatie van mijn intervallen als goede graadmeter. Ik loop vanuit een schema. Die blokken blijven vaak ongeveer hetzelfde maar ik probeer langzaam maar zeker de tempo's waarop ik ze loop omhoog te krijgen. Als dat lukt, en dan ook de laatste 'set' op dezelfde snelheid weet af te tikken als de eerste (dus geen verval) dan zie ik dat ook als progressie. Maar dat is iets wat heel langzaam gaat natuurlijk, het is niet zo dat ik elke week snellere sets draai. Maar wel dat ik bijvoorbeeld het tempo waarop ik bijvoorbeeld 8 x 800m aftik in december nog rond de 4:10/km zat en na een aantal hele intensieve maanden ik ze nu op 3:55/km weet te zetten. En series 400's van 3:55 naar 3:40, 200's van 3:50 naar 3:35, etc.

De enige échte goede graadmeter blijft voor mij een wedstrijd, maar die zijn nu helaas even uit beeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Valorian op 25-04-2020 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Valorian schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 14:01:
Dit werkt ook zo zonder autopauze. Dus ook als je Garmin niet op pauze gaat, maar je wel stilstaat, dan telt die tijd ook niet mee. Daarom heeft autopauze niet zo heel erg veel nut.

Tenzij je GPS niet zo nauwkeurig is (maar dat is bij Garmin natuurlijk nooit het geval... 8) ), want dan sta je niet echt stil en telt die tijd dus wel mee.

[ Voor 9% gewijzigd door dreamscape op 25-04-2020 15:39 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
..

[ Voor 99% gewijzigd door Valorian op 25-04-2020 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

dreamscape schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 15:35:
[...]

Dit werkt ook zo zonder autopauze. Dus ook als je Garmin niet op pauze gaat, maar je wel stilstaat, dan telt die tijd ook niet mee. Daarom heeft autopauze niet zo heel erg veel nut.

Tenzij je GPS niet zo nauwkeurig is (maar dat is bij Garmin natuurlijk nooit het geval... 8) ), want dan sta je niet echt stil en telt die tijd dus wel mee.
Bij mij staat auto-pause uit en als ik voor het stoplicht stil sta loopt de tijd vrolijk verder en gaat mijn gemiddelde snelheid dus ook snel omlaag. Het werkt dus niet zoals je aangeeft op mijn Garmin horloge iig.

Wanneer het bijvoorbeeld een groot kruispunt is en ik weet dat het langer dan een 10 tal seconde gaat duren druk ik zelf op pauze en zodra het groen wordt weer op hervatten. Beetje op de plaats dribbelend in de tussentijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
TheDude84 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 15:54:
Bij mij staat auto-pause uit en als ik voor het stoplicht stil sta loopt de tijd vrolijk verder en gaat mijn gemiddelde snelheid dus ook snel omlaag. Het werkt dus niet zoals je aangeeft op mijn Garmin horloge iig.
Achteraf in Strava (en volgens mij ook Garmin Connect) wordt dat gecorrigeerd. Sorry, dat had ik erbij moeten zetten in mijn post.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32

racoon

mooowwww

Heerlijk 5,07 km gelopen in zone 1

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19:59
Het plan was een kort rondje van 5 A 6 kilometer, maar ik zat er zo lekker in dat ik een lusje extra deed en het er bijna 11kilometers werden. Ik had het blijkbaar even nodig.
Morgen weer een uurtje op de racefiets als hersteltraining.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Frenz64 schreef op zondag 19 april 2020 @ 20:23:
Ah, helder @Zr40 , ik had die statuspagina vluchtig bekeken, maar ja, zondagavond en de grijze cellen hebben een avondje vrij (lees: lui). Dus bij $5 krijg je een maand voorkeur en alle andere perks, maar je kan ook voor $2 per maand supporteren, hmmm. Voor een leuk kaartje best veel.
Eigenlijk geen geld toch, als je het vergelijkt met wat we hier aan schoenen uitgeven. Zelfs met de Tweaker Reeboks :+

Het is sinds gisteren ook mogelijk bij CityStrides om Garmin te gebruiken ipv Strava, zodat je geen last hebt van de API-problemen met Strava. Het zit nog wel in de testfase, en supporters only vooralsnog. Nog even wachten als je niet wil of kan betalen :)

Ben je supporter, dan kan je Strava sync op pauze zetten en je Garmin account koppelen.

Belangrijk: ontkoppel Strava niet als je je oude activities wil behouden! Het ontkoppelen van een bron verwijdert ook je data van die bron.

https://community.citystr...-garmin-integration/20300

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Arjan90
Zo, net terug van een heerlijk rondje op het Holtingerveld bij Havelte. Van plan om gewoon lekker even een stuk te lopen, zo'n 13 a 14km, maar het ging zo lekker dat ik bedacht om mijn 10km PR van een paar weken geleden (57 minuten) te gaan verbeteren, ondanks dat ik stukken trail, onverhard (oefenterrein voor pantservoertuigen) en verhard had. Na een kleine 2 km dus aangezet en gestreefd om rond de 5:30 te komen (zodat ik op 55 minuten zou uitkomen), ging echt heerlijk! De eerste 5 km gingen soepel, daarna werd het iets zwaarder omdat ik ook wat zoekend was naar hoe ik moest lopen en omdat ik mijn tempo rond de 5:20 kon brengen. De laatste 2 km nog even echt aangezet en de laatste 1km onder de 5 minuten gelopen. Bam, ik wist dat ik vlot was geweest en ook dat ik zeker sneller was dan mijn PR. Even rustig uitgelopen en bij de auto de loop uitgezet, waar de Garmin mij gelijk feliciteerde met een 10km record op een tijd van 53:55. Dat was wel echt even een "Yes!" gevoel. Een jaar geleden begonnen met hardlopen, na jaren niet gesport te hebben, dan voelt dit echt als een overwinning. Vooral omdat ik het ook echt leuk vind. Heerlijk gelopen! Hartslag zag er ook erg goed uit tijdens het rennen, een paar maanden geleden had ik hier echt structureel een hartslag van boven de 180 voor gehad en dan had ik het tempo niet eens volgehouden.

Strava or it didn't happen

Heerlijk weer ook trouwens, maar ik vond het qua drukte heel erg meevallen. Er stonden genoeg auto's maar iedereen bleef bij de hunebedden. Mooi zo! Onderweg een enkele fietser tegengekomen en 1 of 2 hardlopers.

[ Voor 7% gewijzigd door Arjan90 op 25-04-2020 17:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Niet online
wel vreemd hoor, de oude mensen op de fiets en te voet dit gewoon weigeren opzij te gaan... probeer e ht met een bocht eromheen te gaan maar de meeste lijken gewoon expres vlak langs te gaan.... jullie ook last van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
ThatsHollywood schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 20:42:
wel vreemd hoor, de oude mensen op de fiets en te voet dit gewoon weigeren opzij te gaan... probeer e ht met een bocht eromheen te gaan maar de meeste lijken gewoon expres vlak langs te gaan.... jullie ook last van?
Oude mensen, kinderen, wielrenners zonder bel, hardlopers die perse links blijven ook al kan dat niet. Dus eigenlijk hebben we er allemaal last van.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arjan90
Toch vind ik het allemaal enorm meevallen. Natuurlijk kom ik ook wel eens iemand tegen die het niet doet, maar over het algemeen krijg ik vooral een waarderend knikje, een handje omhoog of wat dan ook als bedankje dat ik er een boogje omheen neem. En diegene die het niet doen moeten het lekker zelf weten, ik kan me er niet druk om maken. Laten we ons er vooral niet druk om maken met zijn, het is toch verspilde energie. Het zal die mensen ook echt niets schelen wat jij er van vindt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Vandaag was één van die zeldzame dagen. Eén van die dagen dat je wakker wordt, ontbijt voor een 30km training en als je het ontbijt op zegt; Ik heb geen totaal geen zin, mijn lichaam heeft geen zin.

Dus nadat mijn vrouw over haar teleurstelling heen was hebben we twee jaarkaarten voor het park Hoge Veluwe gekocht en zijn we later die kant uit gegaan. 20 mijl fietsen (en die Garmin badge in the pocket) en vooral genieten hoe mooi het park er op dit moment uitziet! Dit was echt het niet hardlopen waard! Voor de mensen waarmee ik geen vriendjes ben op FB/IN (weinig tweakers eigenlijk) heb ik ook een paar foto's op mijn Strava activiteit geplaatst
@Rudedadude Ik heb dus nu een papieren kaart met de beschikbare routes en kan zo op afstandmeten een route uitzetten, of gewoon de geel/rode wit/rode routes pakken. Of daar verhard gaan lopen want dat is eigenlijk ook best mooi.
Strava met picas

Nu wordt het morgenochtend de wekker zetten en dan onze 30km hardlopen, want er zal toch gelopen worden in het weekend! :+

Stop de verwelking!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Xaverius schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 22:48:
Vandaag was één van die zeldzame dagen. Eén van die dagen dat je wakker wordt, ontbijt voor een 30km training en als je het ontbijt op zegt; Ik heb geen totaal geen zin, mijn lichaam heeft geen zin.

Dus nadat mijn vrouw over haar teleurstelling heen was hebben we twee jaarkaarten voor het park Hoge Veluwe gekocht en zijn we later die kant uit gegaan. 20 mijl fietsen (en die Garmin badge in the pocket) en vooral genieten hoe mooi het park er op dit moment uitziet! Dit was echt het niet hardlopen waard! Voor de mensen waarmee ik geen vriendjes ben op FB/IN (weinig tweakers eigenlijk) heb ik ook een paar foto's op mijn Strava activiteit geplaatst
@Rudedadude Ik heb dus nu een papieren kaart met de beschikbare routes en kan zo op afstandmeten een route uitzetten, of gewoon de geel/rode wit/rode routes pakken. Of daar verhard gaan lopen want dat is eigenlijk ook best mooi.
Strava met picas

Nu wordt het morgenochtend de wekker zetten en dan onze 30km hardlopen, want er zal toch gelopen worden in het weekend! :+
Oh, maar mijn 'dekking' van het park is best ok. En dan missen nog de lijntjes van afgelopen vrijdag, met nog een leuk (hoog!) stuifduin pad :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PhmrpW_TXLbZthCXm3BvFrS7xxU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ui8DNdiMXgEZlaAt6y8vV7s1.jpg?f=user_large

Je hebt daar een pad dwars door die hele grote heidevlakte die je ook op de foto hebt. Daar kwam ik vorige week een kudde van 30 moeflons tegen die zo ongeveer voor me uitliepen. Was een leuk geluid dat hoefgetrappel in de stilte.

Ik heb m'n duurloop ook maar uitgesteld naar morgen. Ik heb nu al bijna 2 weken last van wat heupspieren en zodra ik teveel dagen achter elkaar loop gaat het weer de verkeerde kant op. Dat begon met ergens een spiertje en door onbewust te compenseren tijdens het lopen is het erger geworden en heeft het ook tot een verkramping in de it band van m'n rechterbeen geleid oid. Nu veel foamrollen en trilballen om het weg te krijgen. Eerste 50 meter van elk loopje loop ik ook nog mank, maar op een gegeven moment trekt dat toch weer zo ongeveer weg. Maar ideaal is het niet.

En ik heb deze week de schaar gezet in een setje gloednieuwe hardloopschoenen :*) (en nee, dat is al weer een paar na de Tweakboks) Dat voelde wel even vreemd om te doen. Mijn kleine tenen waren het niet eens met de hen toebedeelde ruimte en het materiaal van de schoen bleek precies op die plek niet te stretchen. Een horizontale incisie van een paar centimeter zorgt ervoor dat ze nu precies voldoende ruimte hebben.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Roadman
#42 zijn 58 kilometers geworden.

Weinig ongemak, had er alleen slimmer aan gedaan een vlakke route te nemen. Maar goed, het ging me toch totaal niet om de tijd. Linkerknie begon te irriteren rond 36 km en das best shit als je door het mulle zand moet of duin op en af. Maar geen kramp of ander ongemak gehad. Alleen rond 45 km misselijk. Tempo wat laten zakken ging het wel maar zodra het tempo omhoog ging werd ik weer misselijk.

Daarmee ben ik wel klaar met de streak. 42 keer achter elkaar met de uitschieter van vandaag. Tijd voor rust en herstel. Daarna weer normaal doen. Ga denk ik weer terug naar 5 a 6 keer per week. Herstelloop, tempoloop, intervallen, duurloop. Kracht training erbij thuis.

Strava or it didn't happen

Nog wat cijfertjes
42 dagen achter elkaar gelopen.
Totaal aantal km 610,2 km
Gemiddeld aantal km per dag 14,52 km
Kortste afstand 7,2
Langste afstand: 58,2 km
Tijd gespendeerd: Veel te veel :P (geen zin om na te rekenen)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Net terug van een heerlijke duurloop van 2 uurtjes. 21,6km met lage hartslag. 😁

En ook meteen mijn goodr bril uitgeprobeerd. Ik heb de whiskey shots met satan gekocht en die is me goed bevallen. #ikhoorernuookbij

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Pagina: 1 ... 17 ... 393 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.