Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Zoals hier:

Binnenkort toch maar weer eens nieuwe schoenen gaan scoren I guess...

Zonder dollen, 400km is wel weinig voor zulke schade aan het bovenwerk. De tussenzool ziet er nog goed uit. Wat juist gezien wordt als het zwakke punt bij dit soort schoenen met een dikke foam tussenzool
If you can see, look. If you can look, observe
Haha, dat zijn niet mijn schoenen maar was als voorbeeld (blijkbaar een bekender issue helaas). Bij mij is het midner extreem maar kleinere scheuren.Roozzz schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:40:
Hoe loopt dat nu met zo'n schoenmaatverschil?![]()
Zonder dollen, 400km is wel weinig voor zulke schade aan het bovenwerk. De tussenzool ziet er nog goed uit. Wat juist gezien wordt als het zwakke punt bij dit soort schoenen met een dikke foam tussenzool
Lijkt alsof de inlegzool precies tegen die rand aandrukt/komt en gok dat dat het heeft doen scheuren (wel beide schoenen al, allebei aan de binnenkant)
[ Voor 18% gewijzigd door m0ridin op 08-03-2022 10:00 ]
Klagen kost niks behalve tijd.m0ridin schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:59:
[...]
Haha, dat zijn niet mijn schoenen maar was als voorbeeld (blijkbaar een bekender issue helaas). Bij mij is het midner extreem maar kleinere scheuren.
Lijkt alsof de inlegzool precies tegen die rand aandrukt/komt en gok dat dat het heeft doen scheuren (wel beide schoenen al, allebei aan de binnenkant)
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Op de lijst staat 'Containers of liquid larger than one liter', maar een camelbak 1l zou dan weer niet toegestaan zijn, lekker consistent.Slickk schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:06:
Wat @InZane zegt klopt wel, maar is vooral in Amerika een ding sinds de Boston Marathon bombings in 2013. Sindsdien mag je bijv bij de marathon van New York ook enkel kleine flesjes meenemen, onderstaande staat tussen de lijst met verboden items:
“Camelbaks® and any type of hydration backpack (Fuel belts and hand-held water bottles are allowed.)”
In Nederland mag je gerust 20 liter water en 5 kilo ontbijtkoek meesjouwen als je daar zin in hebt.
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Ter verduidelijking, alles wat op deze lijst is verboden. Dus ook 'Containers of liquid larger than one liter' mogen niet.Keiichi schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:06:
[...]
Op de lijst staat 'Containers of liquid larger than one liter', maar een camelbak 1l zou dan weer niet toegestaan zijn, lekker consistent.
Maar 1 liter (of 0.9l aan de safeside), zou wel mogen.Slickk schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:10:
[...]
Ter verduidelijking, alles wat op deze lijst is verboden. Dus ook 'Containers of liquid larger than one liter' mogen niet.
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
[ Voor 29% gewijzigd door Xaverius op 08-03-2022 15:48 ]
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Ik zet in / hoop op een funrun voor ThomasXaverius schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:45:
Okay, de Barkley is gestart met Thomas Dunkerbeck en Hinke Schokker als Nederlandse deelnemers. Hinke heb ik nog niet ontdekt maar ze staat wel in een deelnemerslijstje vermeld
Hinke kan ik niet inschatten. Ik dacht dat zij vooral op de weg liep...
[ Voor 7% gewijzigd door Roozzz op 08-03-2022 15:54 ]
Maar als je eenmaal je op deze wedstrijd gaat richten dan ga je je ook terdege voorbereiden lijkt me. En dat hoeven niet persé wedstrijden te zijn.Hoeveel meerdaagse utra's in de bergen heeft ze al gedaan??
Maar inderdaad, geen idee wat ze kan maar mooi dat ze mee mag doen
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Vorige week ben ik gaan skiën, kon ik dus 7 dagen niet lopen, al heb ik wel een middag toerski gedaan, een wandeling bergaf en bergop van in totaal 50 minuten (op de stoep), en ben ik wat baantjes gaan trekken in het zwembad. De dag voor vertrek heb ik vlot 33 km gelopen aan een sneller tempo dan tijdens vorige voorbereidingen, dat is positief.
Zondagavond na terugkomst nog 15 km duurloop gedaan in barre omstandigheden, en sedert gisteren ziek. Keelpijn, hoofdpijn, pijn bij hoesten, moe...
De duurlopen van vandaag en donderdag zitten er niet in. Komende zondag was ik van plan 21,1 km te lopen aan marathontempo, ik zal zien of ik tegen dan hersteld ben. Indien niet, ga ik mijn doel moeten bijstellen.
Leuk! Hoop dat ze het goed doenXaverius schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:45:
Okay, de Barkley is gestart met Thomas Dunkerbeck en Hinke Schokker als Nederlandse deelnemers. Hinke heb ik nog niet ontdekt maar ze staat wel in een deelnemerslijstje vermeld
Vandaag lekker vlotte 11km gedaan en de Puma Magnify's nog een kans gegeven (idd met runnersknot @Rudedadude ) met nieuwe sokken. Mjnee, geen blaren of blaarvorming, maar dat gebeurde de vorige keer ook pas na 12 km. Het zit gewoon net niet helemaal goed links, het rare is dat ik rechts totaal geen probleem heb en ik ook niks aparts aan het binnenwerk of het foam kan voelen, geen randje ofzo. Heel raar. Bovendien, kan niet echt zeggen dat zo'n runnersknot echt lekker zit, je knelt de wreef vrij snel af en dat loopt ook weer minder.
Ik kan ze in de roulatie houden voor herstelloopjes tot 10 km, maar de km-vreters die ik in gedachten had worden ze niet. Toch de Asics Novablast 2 dan maar of de Nike Invincible Run een kans geven (van beide komt binnenkort een 3e versie aldus Ed, dus die zijn wss goedkoop op te pikken)
Op vrijdag, naar buiten voor een duurloop. Prachtig weer maar elke meter werd zwaarder. Alsnog 11 van de 13 km kunnen lopen; wel met het gevoel dat ik over mijn nek zou gaan of naar huis moest sprinten voor de WC.
Zaterdag klein rondje mee met vriendin, kwam amper vooruit en bij 5KM was ik al kapot. Toch nog 7KM van gemaakt maar dat ging niet van harte.
Je kunt het al raden, positief getest en ben nu aan het herstellen van corona.
Voortaan toch beter naar mijn lichaam luisteren, mijn hartslag was ook een goede indicator want die was zo'n 10 slagen hoger dan ik zou verwachten.
Voel me al weer een stuk beter, ben nog wel moe maar heb in elk geval het gevoel dat de verkoudheid bijna weg is. Gezien de symptomen op woensdag begonnen hoef ik niet veel langer in isolatie.
Ben benieuwd of ik er nog wat van merk, eerst maar eens een rustig rondje lopen om te testen.
Inmiddels is ze (na een val) in de tweede loop uitgestapt.
Dunkie maakte bij het finishen van loop 1 de grap dat hij de heuvels pittiger had verwacht en zit nu in loop 2Next time i will do better😇 if i get another chance🍀 i fell too often, i think i need to train more on trails. But first wait a bit for the knee to heal. And in the mean time I get to be at the Barkley and support all the remaining runners ❤️
Stop de verwelking!
Balen, maar mits beperkt qua ziekte (stel je bent er met een weekje weer vanaf) dan zal het toch wel meevallen qua schade? Het is niet dat je al je training in 2-3 weken compleet kwijt bent...Hartloper schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 19:33:
Pff, mijn marathonvoorbereiding lijkt in het honderd te lopen.
Vorige week ben ik gaan skiën, kon ik dus 7 dagen niet lopen, al heb ik wel een middag toerski gedaan, een wandeling bergaf en bergop van in totaal 50 minuten (op de stoep), en ben ik wat baantjes gaan trekken in het zwembad. De dag voor vertrek heb ik vlot 33 km gelopen aan een sneller tempo dan tijdens vorige voorbereidingen, dat is positief.
Zondagavond na terugkomst nog 15 km duurloop gedaan in barre omstandigheden, en sedert gisteren ziek. Keelpijn, hoofdpijn, pijn bij hoesten, moe...
De duurlopen van vandaag en donderdag zitten er niet in. Komende zondag was ik van plan 21,1 km te lopen aan marathontempo, ik zal zien of ik tegen dan hersteld ben. Indien niet, ga ik mijn doel moeten bijstellen.
Welke marathon train je voor (en/of wanneer?)
Ik moest hier vandaag nog even aan terugdenken. Ik had in januari nog niet gedacht dat ik al zo veel beter was geworden dan dat ik nu ben. Het PR op de HM voelt echt als een overwinning. Een waar ik wel even op kan teren denk ik. Mentaal doet het wel iets want ik had niet snel voor mogelijk gehouden dat ik zo lang zo hard kon lopen. Nu kijken of we die paar minuten nog bij elkaar kunnen sprokkelen om ervoor te zorgen dat we onder die (voor mij) magische 1:45:00 kunnen lopen.Arjan90 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:40:
@GerGio Mooie doelen! Je halve marathon vandaag ging in 2:11:44 (6:07 min/km). Had je het gevoel dat je nog beter kon of heb je wel zo goed als alles gegeven? Puur op basis van je gelopen tijd vind ik 1:45 ambitieus, op basis van je 15km tijd moet het haalbaar zijn (mits dat dus afgelopen jaar was). Ik zou het als volgt doen:Schema's zijn niet heilig - een keer een training missen zorgt niet dat je je doel niet haalt - maar als je er een training uit moet halen, zorg dan dat je je langere duurloop erin houdt. Uiteindelijk wil je straks met de halve marathon ook 1:45 hardlopen - en in de marathon wil je zelfs 4:00 kunnen hardlopen. Dat uithoudingsvermogen moet je bouwen en hoe gek ook, dat bouw je ook op door op rustigere tempo's te lopen.
- Q1 focus op constant lopen en snelheid opbouwen
- Q2 schema volgen (mogelijk eind Q1 al beginnen) voor HM, focus zal dan minder op snelheid boven beoogd HM tempo liggen. Dat ga je immers in de wedstrijd ook niet lopen dus /care
- Q3 consolideren wat je hebt opgebouwd in Q2, lange duurlopen blijven lopen. Meer trainingen op je HM tempo en iets daaroven. Beginnen met het marathon schema
- Q4 scoren in de Marathon ;-) (ik bedoel niet de McDonald's) Hier zitten ook veel lange duurlopen in.
Luistertip: ik vond de podcast de Pacer van Pim Bijl erg leuk om te luisteren en het heeft mij ook weer meer inzicht gegeven in mijn trainingen, hoe ik train, etc. Ik heb op basis daarvan ook wat aanpassingen gedaan en begreep beter het nut van de trainingen waardoor ik ze serieuzer deed (en dus bijv. niet sneller ging dan het doel, wat ik wel altijd deed). Ook op de atletiektrainingen liet ik me toch wel meeslepen door anderen, maar ik ben echt gaan trainen op constant lopen. Dat heeft bij mij goed gewerkt (en ook veel vragen opgeleverd bij medelopers die het maar gek vonden dat ik niet meeging).
Het brengt ook wat nadelen met zich mee, namelijk mijn knie is niet helemaal de oude, ik luisterede gisteren naar de Podcast van de Pacer. Komt ook uit de bovenstaande post en dat ging over blessures dus ik heb maar even naar de Fysio gebeld. Gewoon om te kijken wat die gaat zeggen. Beter even rustig aan doen dan helemaal eruit liggen want dan ga ik die andere twee doelen niet redden dit jaar.
Nickname KasPlantje.
Zeer benieuwd!Frenz64 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 10:24:
Oeh, versie 4 van de tweakerbokjes zijn uit en volgens my man Ed Budd zelfs een verbetering van de upper. Maar wat vindt onze eigen goeroe ervan @Rudedadude ?
Need to train more on trails?? Dat meen je niet.Xaverius schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 07:59:
Klopt, Hinke heeft hier ook een account.
[...]
Dunkie maakte bij het finishen van loop 1 de grap dat hij de heuvels pittiger had verwacht en zit nu in loop 2

Garmin FR245M + HRM-RUN
Stond ik ook van te kijken, alsof ze t totaal niet serieus heeft genomen en het gewoon als een leuk uitje zag ofzo?m-vw schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:18:
[...]
Need to train more on trails?? Dat meen je niet.
Inmiddels onderweg in ronde 3Xaverius schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 07:59:
Klopt, Hinke heeft hier ook een account.
[...]
Dunkie maakte bij het finishen van loop 1 de grap dat hij de heuvels pittiger had verwacht en zit nu in loop 2
Even een soort van status update:
- Ik loop al een jaar of 15 hard. Variërend van 3 tot 4 keer per week
- Laatst m'n eerste marathon gerend, tijd: 3 uur 25
- Dus eigenlijk gaat het heel lekker
Mijn vraag: is het normaal dat je hartslag niet naar beneden gaat tijdens de "rust" momenten in een interval training? Het betreft hier een 40 minuten training. 5x intensief, afgewisseld met rustperiodes van 2 min 30. Ik vind het erg vreemd dat mijn hartslag niet daalt tijdens die rustmomenten. Hebben meer mensen dit?
/f/image/7I8509UXtqT40O9yoMyAI7py.png?f=fotoalbum_large)
Dat lijkt mij een heel vreemd beeld voor een intervaltraining. Bij mij ziet het er ongeveer zo uit:smeerbartje schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 16:35:
Hey allen! Ik ben nieuw in dit topic. Dus bear with me...
Even een soort van status update:Maar nu had ik het laatst met een collega over onze hartslagen + zones. Ik wil eigenlijk even een Garmin screenshot laten zien van een interval training van vanmiddag. Dus zie hieronder
- Ik loop al een jaar of 15 hard. Variërend van 3 tot 4 keer per week
- Laatst m'n eerste marathon gerend, tijd: 3 uur 25
- Dus eigenlijk gaat het heel lekker
.
Mijn vraag: is het normaal dat je hartslag niet naar beneden gaat tijdens de "rust" momenten in een interval training? Het betreft hier een 40 minuten training. 5x intensief, afgewisseld met rustperiodes van 2 min 30. Ik vind het erg vreemd dat mijn hartslag niet daalt tijdens die rustmomenten. Hebben meer mensen dit?
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DqcU5DaMwcBzJvqxq9gNFqm5.jpg?f=user_large)
Weet je zeker dat de gegevens kloppen? Gebruik je optische hartslagmeting op de pols (ik vermoed van wel), of gebruik je een hartslagband?
Het hele idee van een interval is toch dat je hartslag tussendoor ff wat daalt zodat je daarna weer volle bak er tegenaan kan gaan?
Hier nog een voorbeeld van een interval op de weg die ik laatst liep, aflopen van 10 minuten naar 1 minuut waarbij de laatste 5 blokken wat harder mochten dan de eerste 5.
[ Voor 10% gewijzigd door KnOeFz op 09-03-2022 16:57 ]
I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt
Welk horloge heb je en gebruik je gewoon de ohr? Je hartslag loopt bij je eerste interval ook maar heel geleidelijk op dus lijkt erop dat de meter heel langzaam of niet aanpast. Misschien zit het horloge te strak of te los bijvoorbeeld?
Gent op 27 maart.m0ridin schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:35:
[...]
Balen, maar mits beperkt qua ziekte (stel je bent er met een weekje weer vanaf) dan zal het toch wel meevallen qua schade? Het is niet dat je al je training in 2-3 weken compleet kwijt bent...
Welke marathon train je voor (en/of wanneer?)
Vanavond 38,1 koorts
Bron: https://www.thuisarts.nl/koortsU heeft koorts als de temperatuur van uw lichaam 38 graden of hoger is.
Denk wel dat het een betrouwbare bron is :-p
's zomers heb ik direct na en tijdens het hardlopen ook koorts
Intussen 38,7 gemeten in het oor. Ik zat ook echt te rillen.
Ik ga een sneltest doen, en heb net paracetamol genomen.
[ Voor 13% gewijzigd door Hartloper op 09-03-2022 20:12 ]
Ik dacht dat mannen standaard een hogere temperatuur hadden dan vrouwen, of was dat andersom?
Garmin FR245M + HRM-RUN
Ik vind vrouwen vaak wel wat heetgebakerd, of is dat wat anders?Secsytime schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 21:06:
Hehe, fair enough! Ik ben geen arts
Ik dacht dat mannen standaard een hogere temperatuur hadden dan vrouwen, of was dat andersom?
InZane schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 16:44:
[...]
Weet je zeker dat de gegevens kloppen? Gebruik je optische hartslagmeting op de pols (ik vermoed van wel), of gebruik je een hartslagband?
KnOeFz schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 16:54:
Ja, die moet wel dalen bij rust...
Het hele idee van een interval is toch dat je hartslag tussendoor ff wat daalt zodat je daarna weer volle bak er tegenaan kan gaan?
Hier nog een voorbeeld van een interval op de weg die ik laatst liep, aflopen van 10 minuten naar 1 minuut waarbij de laatste 5 blokken wat harder mochten dan de eerste 5.
[Afbeelding]
Roozzz schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 17:12:
Waarmee meet je je hartslag? Ik vermoed dat daar iets misgaat... Dit beeld is in ieder geval niet normaal. Wat "voel" je in zo'n rustperiode?
Dank allemaal. Ik maak gebruik van de Forerunner 245; dus een hartslagmeter "op de pols". Ik weet dat die dingen niet nauwkeurig zijn, maar kan DIT het resultaat hiervan zijn? Ik zal eens proberen om hem iets strakker om de pols te doen; wellicht helpt dat.m0ridin schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 17:13:
@smeerbartje moge duidelijk zijn dat hij moet dalen
Welk horloge heb je en gebruik je gewoon de ohr? Je hartslag loopt bij je eerste interval ook maar heel geleidelijk op dus lijkt erop dat de meter heel langzaam of niet aanpast. Misschien zit het horloge te strak of te los bijvoorbeeld?
Ik voel me dan prima; ik merk dan dat ik recover. Na die 2m30 kan ik weer prima een sprintje doen.Roozzz schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 17:12:
Wat "voel" je in zo'n rustperiode?
[ Voor 6% gewijzigd door smeerbartje op 10-03-2022 08:01 ]
Hinke?m-vw schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 06:57:
Nog drie mannen en één vrouw bij de Barkley!
Niet zeker of je serieus bent aangezien hier boven al staat dat ze na 1 ronde gestopt is.
Verder is haar tweet echt

Garmin FR245M + HRM-RUN
Sorry, niet alles bijgelezen, was een drukke dag gister.m-vw schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:05:
[...]
Niet zeker of je serieus bent aangezien hier boven al staat dat ze na 1 ronde gestopt is.
Verder is haar tweet echt.
Knap dat ze iig 1 ronde heeft gehaald! Wat had ze getweet?
Mooi, dan is het naar alle waarschijnlijkheid een probleempje met de meting. Niet teveel zorgen maken dussmeerbartje schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 07:59:
[...]
Dank allemaal. Ik maak gebruik van de Forerunner 245; dus een hartslagmeter "op de pols". Ik weet dat die dingen niet nauwkeurig zijn, maar kan DIT het resultaat hiervan zijn? Ik zal eens proberen om hem iets strakker om de pols te doen; wellicht helpt dat.
[...]
Ik voel me dan prima; ik merk dan dat ik recover. Na die 2m30 kan ik weer prima een sprintje doen.
Ik ken deze variant nog niet met ohr. Maar dat wil niet zeggen dat het daar niet vandaan komt
Zie bericht van @Xaverius .Secsytime schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:08:
[...]
Sorry, niet alles bijgelezen, was een drukke dag gister.
Knap dat ze iig 1 ronde heeft gehaald! Wat had ze getweet?
Garmin FR245M + HRM-RUN
Karel Sabbe lijkt nog op koers voor mooie dingen en misschien wel een finish...
Zie het net bij Runnersworld.
[ Voor 30% gewijzigd door m-vw op 10-03-2022 08:17 . Reden: Toevoeging ]
Garmin FR245M + HRM-RUN
Van zijn eigen instagram:m-vw schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:16:
Had nog niet kunnen achterhalen dat Thomas gestopt is. De Twitter van Keith, toch een beetje HET kanaal, heeft dat in ieder geval niet gemeld.
https://www.instagram.com...h/?utm_medium=share_sheet
Heb geen account en kom dan helaas vaak direct op de aanmeldpagina uit.Roozzz schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:18:
[...]
Van zijn eigen instagram:
https://www.instagram.com...h/?utm_medium=share_sheet
Maar bij RW staat het bericht ook, dus wel kunnen lezen.
Garmin FR245M + HRM-RUN
Hmm dat is minder handig dan. Hebben ze vast aangepast, alles voor de user cijfers...m-vw schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:19:
[...]
Heb geen account en kom dan helaas vaak direct op de aanmeldpagina uit.
Maar bij RW staat het bericht ook, dus wel kunnen lezen.
Thanks! Ik zal die HRM dual eens proberen.Roozzz schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:10:
[...]
Mooi, dan is het naar alle waarschijnlijkheid een probleempje met de meting. Niet teveel zorgen maken dus
Ik ken deze variant nog niet met ohr. Maar dat wil niet zeggen dat het daar niet vandaan komtBandje losser/strakker kan je proberen, dat is de gratis optie. Mocht het niet verbeteren dan kan je overwegen om een band aan te schaffen. 10 tegen 1 dat het probleem dan definitief de wereld uit is.
Garmin FR245M + HRM-RUN
Ik heb zelf ook een FR245 en sinds kort een HRM run. Ik heb even twee interval trainingen vergleken(5x8 snel, 4 rust) en bij de HRM is de daling veel beter zichtbaar.smeerbartje schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:42:
[...]
Thanks! Ik zal die HRM dual eens proberen.
OR:
/f/image/zKA1AdmydT8A8lAH09a3wsin.png?f=fotoalbum_large)
HRM:
/f/image/51xj9PCVoWXif5PpCEYxLv6H.png?f=fotoalbum_large)
Exact. Ik heb ook een FR245. OR-meting is voor mij een aardige indicatie wat de gemiddelde hartslag is geweest na een run. Niet betrouwbaar genoeg om gericht op te lopen. Ik gerbuik een band, zoweel tijdens lopen als fietsen.bauke1994 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:18:
[...]
Ik heb zelf ook een FR245 en sinds kort een HRM run. Ik heb even twee interval trainingen vergleken(5x8 snel, 4 rust) en bij de HRM is de daling veel beter zichtbaar.
OR:
[Afbeelding]
HRM:
[Afbeelding]
Ik heb ook een Forerunner 245 en voor herstel- en langzame duurtrainingen gebruik ik gewoon de optische hartslagmeter op het horloge, maar voor tempo- en intervaltrainingen (en fietsen) gebruik ik zo'n HRM Dual band die dan toch wel accurater is
dat had er toch mee te maken dat het even duurt voordat het bloed wordt rondgepompt, dan is je interval alweer afgelopenajaxestria schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:06:
Ik ben hier ook wel eens ingedoken en de betrouwbaarheid van zo'n optische hartslagmeter verschilt ook heel erg per persoon. Ik moet zeggen dat ik er meestal wel correcte waardes uit krijg. Tips die ik mee kan geven uit ervaring is het horloge iets hoger om je onderarm dragen dan dat je bij een normaal horloge zou doen en zoals hierboven al aangegeven wordt, hem iets strakker om je pols doen.
Ik heb ook een Forerunner 245 en voor herstel- en langzame duurtrainingen gebruik ik gewoon de optische hartslagmeter op het horloge, maar voor tempo- en intervaltrainingen (en fietsen) gebruik ik zo'n HRM Dual band die dan toch wel accurater is
als iemand nog zo'n band gaat aanschaffen kan je het beste de HRM-Pro halen (voor hardlopen), synct direct met garmin connect
Nieuw-Zeelander Greig Hamilton is de last man standing.
Garmin FR245M + HRM-RUN
En idd, snelle wisselingen reageert het te traag voor dus korte intervallen kan hij niet bijhouden (waar de tomtom destijds nog best goed omging met intervallen).
20 Maart Vuurtoren trailmarathon van Ameland, zit beetje in dubio of ik daar die Perpetuem ga gebruiken of is dat dan de goden verzoeken om maagklachten...
Ik heb Hammer Perpetuem getest en ga het gebruiken voor de SallandTrail. Belangrijkste verschil wat mij betreft is dat het veel minder zoet, haast smaakloos is tov bijv SiS en dat het eiwitten bevat. Dat laatste moet spierschade bij langere inspanningen tegengaan. Hierdoor is het dus meer voeding gericht op ultra afstanden. Ik heb geen klachten gehad van maag of darmen, maar heb daar met andere producten ook geen last van gehad.Gaargod schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:36:
@Rudedadude ik heb je hier een paar keer zien posten over Hammer Perpetuem. Heb zelf 2 zakjes gekocht vd week, en wil ze binnenkort eens gaan proberen. Valt het echt heel anders ivm. bijvoorbeeld Maurten, voor zover jij daar iets over kunt zeggen? Ik ben eigenlijk alleen Maurten drink mix gewend om te, ja ja, drinken.
20 Maart Vuurtoren trailmarathon van Ameland, zit beetje in dubio of ik daar die Perpetuem ga gebruiken of is dat dan de goden verzoeken om maagklachten...
Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264
Het doseringsverhaal van Perpetuem is me nog ietwat onduidelijk, maar ik heb me er dan ook nog niet in verdiept. Ben ik van plan aankomend weekend te gaan doen. Moet ik me zorgen maken om de houdbaarheid na het mixen, er staat een waarschuwing op dat het weer kan gaan schiften of verzuren oid als je het te lang gemixt bewaard maar geen idee aan wat voor tijd ik dan moet denken. Zal wel meevallen voor 'slechts' een paar uur marathon toch.
De eerste 3 tot 4 uur wil ik zoveel mogelijk vast voedsel blijven eten (flapjack's, bananen, ontbijtkoek) en daarna vloeibaar. Ik heb 2 softflasks van 500ml die ik voor de perpetuem gebruik, waarschijnlijk eentje per uur. Er zijn voldoende stations onderweg waar mijn dropbag staat om bij te vullen.Gaargod schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:47:
Thanks @AppieR, hoeveel ga jij meenemen dan van dat spul als ik mag vragen? Je doet de 50mijl toch?
Beetje afhankelijk van wat je wil. Je kan er pasta van maken of gewoon als sportdrank uit een bidon. Ik gebruik 70 gram per 500ml water, goed voor 54g koolhydraten.Gaargod schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:47:
Het doseringsverhaal van Perpetuem is me nog ietwat onduidelijk, maar ik heb me er dan ook nog niet in verdiept.
Zag het ook staan op de verpakking. Vorige keer was het na een uur of 5 nog prima. Lijkt mij toch dat een product wat speciaal voor ultra-afstanden en tijden gemaakt is, tenminste die tijd goed moet blijven.Gaargod schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:47:
Moet ik me zorgen maken om de houdbaarheid na het mixen, er staat een waarschuwing op dat het weer kan gaan schiften of verzuren oid als je het te lang gemixt bewaard maar geen idee aan wat voor tijd ik dan moet denken. Zal wel meevallen voor 'slechts' een paar uur marathon toch.
Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264
/f/image/B72hXVZ1S6bBvBApqYSdEf2I.png?f=fotoalbum_large)
bauke1994 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:18:
[...]
Ik heb zelf ook een FR245 en sinds kort een HRM run. Ik heb even twee interval trainingen vergleken(5x8 snel, 4 rust) en bij de HRM is de daling veel beter zichtbaar.
OR:
[Afbeelding]
HRM:
[Afbeelding]
Strava Garmin 265
Want dan gaat je hartslagsensor reageren op de schokken die je maakt met de passen die je zet.
Edit: @Tim_W was mij net voor
Hier loop ik ook altijd te klooien met OHR dus gebruik default een hartslagband terwijl de OHR van een apple watch series 7 volgens mij best goed scored in testen maar iig niet bij mij, laatst was de batterij leeg en had even geen zin om de batterij te verwisselen dus dacht probeer het een keer, maar was meteen drama.
Hier gisteren weer is een keer gelopen na een week flinke griep, ging op zich niet verkeerd maar de hartslag was wel een stuk hoger dan normaal (niks schokkends 131 vs 120). En de vo2max was voor dit loopje 5 punten lager dan m'n gemiddelde voor de griep...
Achja we gaan wel weer opbouwen....
Kunnen jullie hier iets mee?
Tevens voor volgende week donderdag een "medische sportkeuring" aangevraagd
/f/image/gfz6wxx7jsHP4qomLngFiVYw.png?f=fotoalbum_large)
Tim_W schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:14:
Misschien dat je een "cadence lock" had @smeerbartje? Het kan volgens mij niet zo zijn dat je HS in rust helemaal niet daalt.
***members only***
Tinusvolkel schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:16:
@smeerbartje Heb je ook een grafiek van de cadence? want het zou ook een cadencelock kunnen zijn.
Want dan gaat je hartslagsensor reageren op de schokken die je maakt met de passen die je zet.
Edit: @Tim_W was mij net voor
Hier loop ik ook altijd te klooien met OHR dus gebruik default een hartslagband terwijl de OHR van een apple watch series 7 volgens mij best goed scored in testen maar iig niet bij mij, laatst was de batterij leeg en had even geen zin om de batterij te verwisselen dus dacht probeer het een keer, maar was meteen drama.
Hier gisteren weer is een keer gelopen na een week flinke griep, ging op zich niet verkeerd maar de hartslag was wel een stuk hoger dan normaal (niks schokkends 131 vs 120). En de vo2max was voor dit loopje 5 punten lager dan m'n gemiddelde voor de griep...
Achja we gaan wel weer opbouwen....
:strip_exif()/f/image/26eVJ9gklg37dgJ1z5BSGlvN.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik lurk en loop vrij fanatiek. Ik heb sinds een paar maanden een HRM Run Pro gekocht als aanvulling op mijn FR945. Heeft iemand de goude tip voor het voorkomen van die drops in mijn HR? Het lijkt alsof de band dan even niet goed detecteert. Ik heb al allerlei posities geprobeerd en maak het ook vochtig.
zitten de sensoren goed geplaatst en maken ze ook goed contact? Afhankelijk van de vorm van je borstkast kan dat ook nog een issue zijn. Zelf geen last van, maar een breedgeschouderde collegaloper worstelt er wel af en toe mee.Niveath schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 21:34:
[Afbeelding]
Ik lurk en loop vrij fanatiek. Ik heb sinds een paar maanden een HRM Run Pro gekocht als aanvulling op mijn FR945. Heeft iemand de goude tip voor het voorkomen van die drops in mijn HR? Het lijkt alsof de band dan even niet goed detecteert. Ik heb al allerlei posities geprobeerd en maak het ook vochtig.
Wat strakker of losser kan ook nog helpen en checken dat die borstband niet verschuift als je een racevest draagt is ook nog zinnig. Af en toe goed schoonmaken is natuurlijk ook aan te bevelen (Afspoelen onder de douche en die sensoren een veeg geven
Ik ben zelf aan het kijken naar intervals om die al dan niet bij te stellen. Ik doe momenteel 3 soorten intervals:
1. inclines op de loopband: 8 tot 10% incline en dan tegen mijn thresholdpace hobbelen. blokken zijn nu ~1:45 met 1:00 active recovery, 15 maal Om de intensiteit te verhogen verleng ik de duur steeds met kleine stapjes en om de x tijd de incline een procentje omhoog
2. 30/30: 30 seconden hard, 30 seconden active recovery, 30 keer
3. blokken van 800 meter onder thresholdpace en 800 meter active recovery
Nu blijven ze me vrij beperkt aan doen als ik zie hoe veel mensen pyramides lopen, maar ik vraag me af of die echt voordeel opleveren of dat dat slechts een mentaal ding is. Ik vind het vaste ritme wat ik nu heb voor een interval mentaal heel prettig. Ik weet wat ik moet doen, wanneer en in mijn hoofd kan ik aftellen ( 'ik heb nu 10 herhalingen gedaan, ik zit over de helft!'). Bied een pyramideloop in deze of gene vorm specifieke voordelen qua training of is het gewoon 'a way to get it done'?
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Of je ze moet toevoegen in je schema in voorbereiding op een 24 uurs loop? Nee. Maar veel kwaad zal het ook niet doen. Zou je trainen voor een 5k/10k/hm dan is het denk ik wel mooi. Even glurend op strava lijk je ook voldoende Z1/Z2 werk te doen. Ik denk dat je meer wint door daar nog een loopje extra te doen, dan te gaan sleutelen aan de interval. Zeker als dit goed bevalt.
Lukt het jou trouwens om die 30 minuten 30/30's te doen op vo2max? Dat is best wel heftig in één blok
[ Voor 3% gewijzigd door Roozzz op 11-03-2022 10:29 ]
Zo lang ze nog niet onder de vijftig euro zijn heb ik geen meningFrenz64 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 10:24:
Oeh, versie 4 van de tweakerbokjes zijn uit en volgens my man Ed Budd zelfs een verbetering van de upper. Maar wat vindt onze eigen goeroe ervan @Rudedadude ?
Ik ben ook wel benieuwd naar wat ze van de floatride energy X hebben gemaakt, al is die nog wat zwaarder.
Ik ben zelf net aan mijn derde Puma begonnen: de Deviate Elite Nitro

@Gaargod Ik gebruik zelf Perpetuem meestal redelijk sterk verdund omdat ik in mijn bidons / waterzak meeneem. Dus volgens mij vergelijkbaar met Maurten drink. Heeft bij mij nooit problemen opgeleverd. En ja, door de eiwitten kan het na een tijdje ranzig worden, maar dat wordt pas een punt bij hoge temperaturen na een halve dag oid.
Ik heb het afgelopen najaar bij Rotterdam voor het eerst geconcentreerder gebruikt bij Rotterdam op een sterkte die wat dichter bij Gel zou komen en toen voor elke drankpost telkens een slok genomen. Dat ging ook gewoon prima. Nu je het vraagt bedenk ik me dat ik dat ook as zaterdag bij Salland maar weer eens moet gaan proberen ter voorbereiding op Texel, omdat ik op Texel ook niet uitgebreid zelf wil gaan sjouwen met water.
Maar dosering kan ik lastig zeggen, omdat ik van die tonnetjes heb met 26(?) porties. Dan gebruik ik iets van 2 maatschepjes per bidon. Maar dat is volgens mij nog minder dan 1 losse portie. Maar het is vrij variabel dun of dik te mixen.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
je check, he tis een 'leuk' dingetje ook. Want nu heb ik hetzelfde effect met die 800meter blokken of de incline intervals (vooral met die verzuur ik helemaal). Gezien ik weinig leuk zie in pyramides dus geen zinvolle toevoeging en hou ik mijn huidige setje gewoon aanRoozzz schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:24:
@polthemol In mijn beleving beoogt een pyramide vooral om een deel van je tijd boven lactaatdrempel en een deel van de tijd net onder de lactaatdrempel te lopen. Hierdoor zijn je benen in de rustige stukken meer verzuurd, daar doorheen lopen is een mentale training én je traint daarmee de lactate clearance van je spieren. Plus een stukje afwisseling in afstanden en tempo's maken het leuke trainingen. In mijn beleving zijn ze ook zo voorbij. Dus ik snap wel dat ze populair zijn
Of je ze moet toevoegen in je schema in voorbereiding op een 24 uurs loop? Nee. Maar veel kwaad zal het ook niet doen. Zou je trainen voor een 5k/10k/hm dan is het denk ik wel mooi. Even glurend op strava lijk je ook voldoende Z1/Z2 werk te doen. Ik denk dat je meer wint door daar nog een loopje extra te doen, dan te gaan sleutelen aan de interval. Zeker als dit goed bevalt.
Lukt het jou trouwens om die 30 minuten 30/30's te doen op vo2max? Dat is best wel heftig in één blok
Compleet die 30 minuten op vo2max houden lukt me net niet, maar het is erg afhankelijk ook van weer (wind ed.) en mentale gesteldheid (vooral dat, kost veel mentale focus om die blokjes vol te houden bij me). Blijft een best zware training en mijn hersteltempo zakt ook helemaal in met hoe langer het duurt. Dat gezegd zijnde merk ik wel dat mijn fitheid daarmee erg toe neemt.
Ik zal na die 24 uurs wel zien hoe effectief het voor de rest allemaal is, mijn lactaatdrempel is in ieder geval een stevige sprong aan het maken de laatste maanden volgens garmin, dus er is effect.
Volgens mij heeft zo'n tonnetje 32 porties als ik de Hammer website check.
1 zakje is 69 gram, dat is dan ong. 2 afgestreken lepeltjes.
Ik zit met een schuin oog te kijken naar de Indian Summer Ultra (15-10), om daar een 50k te lopen.
Heb echter twee weken erna al Schoorl Duinentrail 37k (30-10) staan dus misschien niet het handigst.
Iemand nog tips voor een (bescheiden) ultra trail in September / begin Oktober, of eind November / in December?
[ Voor 1% gewijzigd door Gaargod op 11-03-2022 11:27 . Reden: Data toegevoegd ]
Beartrail is rond dan, die hebben een paar smaken qua afstand en Voeren is een supermooi gebied, vooral in de herfstGaargod schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:54:
Thanks @Rudedadude .
Volgens mij heeft zo'n tonnetje 32 porties als ik de Hammer website check.
1 zakje is 69 gram, dat is dan ong. 2 afgestreken lepeltjes.
Ik zit met een schuin oog te kijken naar de Indian Summer Ultra, om daar een 50k te lopen.
Heb echter twee weken erna al Schoorl Duinentrail 37k staan dus misschien niet het handigst.
Iemand nog tips voor een (bescheiden) ultra trail in September / begin Oktober, of eind November / in December?
https://www.bearsports.nl/events/bear-trail/
De original Bear Trail valt in het weekend van Schoorl zie ik. Stiekem is m'n agenda al best vol voor September / Oktober... Texel halve marathon heb er ook nog tussen.
Iets minder ver vooruit kijkend, zie ik de Koning van Spanje op 14-05 waar een 43k op 't program staat.
je kunt ook http://www.funrunner-heerlen.nl/ in het oog houden of ze iets organiseren tegen dan. Dit zijn mensen die het voor de lol regelen, heb een paar van hun routes selfsupported gedaan en is ook best de moeite waard (van wat ik hoor is hun organisatie ook altijd dik in orde, ze zien het alleen niet als raceGaargod schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:33:
Thanks @polthemol , ik loop 11-09 de St Pieters Bear TrailHeb eind vorig jaar de Alfa Bear Trail gelopen en die beviel me zeer goed.
De original Bear Trail valt in het weekend van Schoorl zie ik. Stiekem is m'n agenda al best vol voor September / Oktober... Texel halve marathon heb er ook nog tussen.
Iets minder ver vooruit kijkend, zie ik de Koning van Spanje op 14-05 waar een 43k op 't program staat.
Koning van Spanje heeft dacht ik ook een ultra, maar die is in de 80K? Maar ook daar: mooi gebied om wat rond te schuffelen
[ Voor 6% gewijzigd door polthemol op 11-03-2022 11:39 ]
Ik ben ook fan van die 30/30, ze zijn de enige intervallen die ik doe.
Maar ik doe 5 30/30 intervallen, om er 30 na elkaar te doen daar valt mijn mond van open.
Aanvulling:
Ik was me aan het voorbereiden op de marathon van Gent. De vierde week voor de marathon ben ik gaan skiën, maar dat was ingecalculeerd en dus geen probleem. Vlak voor vertrek nog 33 km gelopen in een mooi tempo.
De dag van thuiskomst nog 15 km rustige duurloop, maar nadien werd ik ziek en kon ik bijgevolg niet lopen deze week. Soort griep, coronatest negatief.
Dus ook deze week, de derde voor de marathon, zal ik weinig of niets gelopen hebben. Morgen had ik 14 dagen voor de wedstrijd een laatste grote test op het schema staan, 21 km aan marathontempo. Deze zal ik vervangen door een rustig loopje van 6 km, hopelijk doorsta ik dat goed, want vandaag is pas de eerste dag dat ik me ietwat normaal begin te voelen.
Gelukkig is er de mogelijkheid om de dag zelf van afstand te wisselen, en ik denk dat ik dat dan ook ga doen
en switchen naar de halve. Ook op die afstand ben ik ondertraind momenteel, maar dat heeft minder rampgehalte dan ondertraind te zijn op de marathon. Moeten vertragen na 15 km op de halve is vervelend, maar als je na 25 km moet vertragen op de marathon, dan wordt het een sufferfest.
En voor de halve moet ik minder taperen, dat geeft de mogelijkheid om nog wat training in te halen.
[ Voor 77% gewijzigd door Hartloper op 12-03-2022 15:19 ]
Hier zelfde ziektebeeld/periode/vakantie. Heeft mij drie week gekost om weer een beetje op kracht en niveau te komen.Hartloper schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 20:03:
@polthemol
aanvulling:
Ik was me aan het voorbereiden op de marathon van Gent. De vierde week voor de marathon ben ik gaan skiën, maar dat was ingecalculeerd en dus geen probleem. Vlak voor vertrek nog 33 km gelopen in een mooi tempo.
De dag van thuiskomst nog 15 km rustige duurloop, maar nadien werd ik ziek en kon ik bijgevolg niet lopen deze week. Soort griep, coronatest negatief.

Nou ja, overtraining is ook niet productief natuurlijkTotrail schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:46:
Vier keer per week lopen en een weekgemiddelde van 50+ de laatste weken, maar Garmin vind mij 'niet productief'. Gekke app toch soms.
Los van dat Garmin soms wel rare prognoses/evaluaties geeft is puur veel rennen natuurlijk niet perse productief
Ik ben nieuw hier in dit forum.
Dus excuus als deze vraag hier niet op zijn plek is...
Zijn er mensen die ervaring hebben met de "Asics Novablast 2 schoenen" ?
Zijn hier mensen die lopen met een stryd?
Bevalt mij erg goed!
Dat begrijp ik hoor. Kwalitatief trainen is belangrijk. Maar het wisselt soms zo snel van de ene op de andere training.m0ridin schreef op zondag 13 maart 2022 @ 14:29:
[...]
Nou ja, overtraining is ook niet productief natuurlijk
Los van dat Garmin soms wel rare prognoses/evaluaties geeft is puur veel rennen natuurlijk niet perse productief
Nah, snap ik... Was ook letterlijk met een knipoog bedoeld.Totrail schreef op zondag 13 maart 2022 @ 21:17:
[...]
Dat begrijp ik hoor. Kwalitatief trainen is belangrijk. Maar het wisselt soms zo snel van de ene op de andere training.
Snap Garmin ook niet altijd, kan soms best irritant zijn maar tegelijk neem ik het ook niet te serieus allemaal. Globaal klopt het best prima allemaal, maar tegelijk met een paar korrels zout
Nee, maar binnenkort wel omdat ik van plan ben ze aan te schaffen.Weltmeister! schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:30:
...Zijn er mensen die ervaring hebben met de "Asics Novablast 2 schoenen" ?
De term "niet productief" is niet handig vertaald door Garmin. De belangrijkste parameter die Gramin gerbuikt is speed (in km/h) per heartbeat. Oftewel je snelheid in relatie tot je heartslag.Totrail schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:46:
Vier keer per week lopen en een weekgemiddelde van 50+ de laatste weken, maar Garmin vind mij 'niet productief'. Gekke app toch soms.
Als je progressie boekt, wordt je sneller terwijl je hartslag gelijk blijft of lager wordt.
In geval van "niet productief" is je verhouding tussen hartslag en snelheid slechter geworden. Oorzaken kunnen van alles zijn, ziekte, hoge temperaturen, onverhard, maar ook vermoeidheid en overtraining.
Garmin doet best een aardige indicatie, maar het blijft een indicatie.
Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039
het is maar hoe je ze doet. ik ben niet een bijster snelle loper, dus met die 30/30's probeer ik een ~30tal seconden onder mijn 5K pace te zitten (4:30 is die). In de praktijk heb ik op mijn vaste rondje waar ik die doe een beetje stijging/daling, dus zwabbert mijn pace dan rond de 3:50 - 4:15. Zolang als het gaat probeer ik de herstelmomenten oko nog rennend te doen (zegge een pace van 7:00 of soortgelijk), maar dat is een 10tal herhalingen veelal gedaan.Hartloper schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 20:03:
@polthemol
Ik ben ook fan van die 30/30, ze zijn de enige intervallen die ik doe.
Maar ik doe 5 30/30 intervallen, om er 30 na elkaar te doen daar valt mijn mond van open.
Let wel: het zijn geen sprints wat ik dus doe, ik probeer mijn techniek zo correct mogelijk te houden. Van wat ik teruglas hier is dat jij ze meer als 'steigerung' uitvoert, ik moet er niet aan denken dat ik die 30 seconden lang doe, 30 keer
@bert74 garmin struikelt ook flink erover als je op de baan trained of redelijk wat hoogteverschil in je route hebt (bergop of net veel bergaf). In mijn ogen is een stryd veel consistenter daarmee, omdat Garmin met hun algoritme vaak de illusie geeft dat een training geen nut zou hebben of niet zou bijdragen aan je conditie.
[ Voor 13% gewijzigd door polthemol op 14-03-2022 12:35 ]
Ik heb 2 paar en bevallen me heel goed. Na de Novablast 1 (ook 2 paar) zonder twijfel overgegaan naar de 2, heerlijke "bouncy" schoen, erg comfortabel met veel demping.Weltmeister! schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:30:
Zijn er mensen die ervaring hebben met de "Asics Novablast 2 schoenen" ?
Ik vind ze voornamelijk heerlijk voor een lange duurloop of een rustig (herstel) loopje. Tempo en interval is ook redelijk te doen, maar heb daar toch voorkeur voor andere schoenen.
Ik heb er in Oktober de Rotterdam marathon (mijn 1e) op gelopen en heb hier geen enkele spijt van gehad.
Strava Garmin 265
De fysio heeft aangeraden om naar een podoloog te gaan.
Links heb ik een gevoelige enkel en rechts een "gevoelige" peesplaat? ik zak met mijn voet naar binnen, dus ik verwacht een steunzool oid.
Volgens Run2Day (loopanalyse) waar ik de schoenen heb gekocht, had ik onder-pronatie dus moest ik een neutrale schoen. Nu twijfel ik of het niet over-pronatie is en dus wellicht een foute schoen.
Die paar die ik in het kralingse bos gebruik, doen het. Paar weken geleden nog 1 gebruikt...sander_g schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:59:
Aanstaande zaterdag moet ik in Rotterdam zijn en heb dan een uur of 3 à 4 'over'. Een mooie kans om daar eens een flink stuk te lopen. Ik heb een route van zo'n 36km gekopieerd van Pim Bijl. Eigenlijk heb ik geen zin om daar met een vest te lopen. Weet iemand of de waterpunten in de stad werken? In de duinen bij Den Haag staan er genoeg, maar die allemaal nog niet actief helaas. Staan ze in Rotterdam het hele jaar door wel aan?
Wat ik al zei, de term is "niet productief" is een matige vertaling van wat wat er wordt gemeten: speed per heartbeat die een dalende lijn vertoont. Juist door die term kan je op het verkeerde been worden gezet.polthemol schreef op maandag 14 maart 2022 @ 12:32:
[...]
@bert74 garmin struikelt ook flink erover als je op de baan trained of redelijk wat hoogteverschil in je route hebt (bergop of net veel bergaf). In mijn ogen is een stryd veel consistenter daarmee, omdat Garmin met hun algoritme vaak de illusie geeft dat een training geen nut zou hebben of niet zou bijdragen aan je conditie.
Kleine recap van m'n trainingsweek van vorige week:
- maandag: 5x1500m interval
- dinsdag: 12km rustige duurloop
- donderdag: blokjes training
- zaterdag: 14km rustige duurloop
Ik, maar ga denk ik een collega pacen aangezien niveau nog verre van pr waardig is…Niku schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:07:
Meer mensen die zondag meedoen aan de Stevensloop in Nijmegen?
Hartslag zit nog 20 slagen hoger dan normaal…
Momenteel bezit ik een paar saucony endorphin speed 2 schoenen voor op de weg.
Mijn vraag: Als het zo droog blijft als de afgelopen 2 weken, heeft het aanschaffen van trailschoenen dan wel toegevoegde waarde?
Het is tenslotte Nederland dus stijl omhoog/omlaag op onverharde gravelpaden zal niet nodig zijn lijkt me.
Ik hoor graag ervaringen en tips van mensen met trail-ervaring. De speedgoat 4 of challenger ATR 6 leken goede opties indien toch van toegevoegde waarde maar ik sta open voor andere suggesties.
PSN: Oldzkoel
Wat is de reden dat jij ze wil aanschaffen?Frenz64 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:10:
[...]
Nee, maar binnenkort wel omdat ik van plan ben ze aan te schaffen.
Tot welke afstand denk jij dat ze geschikt zijn?
Via Asicsone op de website kan je schoenen 90 dagen proberen. Niet goed = geld terug.
Ik denk dat ik dat ga proberen.
Zoek een schoen die iets reactiever is, niet te lage drop heeft en qua duurzaamheid ook nog lang genoeg mee gaat.
Liefst geschikt tot max.een halve marathon.
Als je iets reactiever zoekt dan denk ik overigens dat er betere keuzes zijn, Endorphin speed schijnt erg goed te zijn
Hier fan van de Adizero lijn van adidas, deze reeks is over het algemeen reactief (Boston 10 weet ik niet zeker hoor daar wisselende verhalen over) en hebben een drop van tussen de 8 en 10mm en zijn door het continental rubber niet kapot te krijgen. Verder loop ik op de meeste types makkelijk een hm echter niet bij de SL20 want daarvan krijg ik wat last als ik er anger dan 15km op loop.Weltmeister! schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 07:20:
[...]
Wat is de reden dat jij ze wil aanschaffen?
Tot welke afstand denk jij dat ze geschikt zijn?
Via Asicsone op de website kan je schoenen 90 dagen proberen. Niet goed = geld terug.
Ik denk dat ik dat ga proberen.
Zoek een schoen die iets reactiever is, niet te lage drop heeft en qua duurzaamheid ook nog lang genoeg mee gaat.
Liefst geschikt tot max.een halve marathon.
Verder zijn het niet de zwaarste schoenen, zitten met mijn maat 45-46 alle paren die ik heb tussen de 230g en 250g
Is er hier iemand die beide al eens heeft gelopen en me kan vertellen welke je als leuker hebt ervaren? Wat betreft de datum en reisafstand heb ik geen enkele voorkeur.
Strava Garmin 265
Ik heb niet in Eindhoven gelopen, maar de start (en finish) in het Olympisch Stadion vond ik echt magisch.Tim_W schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:22:
Ik ben op zoek naar een najaarsmarathon en twijfel momenteel tussen Eindhoven en Amsterdam.
Is er hier iemand die beide al eens heeft gelopen en me kan vertellen welke je als leuker hebt ervaren? Wat betreft de datum en reisafstand heb ik geen enkele voorkeur.
Met het schema van Trenara had ik 2 weken geleden de zwaarste week qua kilometers, en die heb ik afgeklopt op 99km (+100km hou ik voor een volgende keer

De week erna was eerder gericht op tempohardheid (in totaal 86km, op vrijdag nog 15km met 3km@4:12), en met als afsluiter een simulatietraining van 30km op zondag, waarvan 25km op marathontempo. Op basis van het advies op dit forum heb nog even getwijfeld om die laatste lange training qua afstand te minderen, maar ik heb me aan het schema gehouden dat ik nu toch al enkele maanden aan het volgen ben (stick to the plan

In een super weertje was het eerst genieten van de elite race, helaas zonder Bashir Abdi (in Ethiopië met trainingsachterstand voor de marathon van Rotterdam), maar wel een pak andere lopers van het NN runningteam. Kiplangat haalde het in 1:00:11

Om 11:30 was het tijd voor de algemene halve marathon van Gentbrugge. Mijn doel was 4:35/km, en de eerste 5km kon ik mij nog vrij goed inhouden, maar gaandeweg werd ik toch een stuk meegezogen en zat ik al vrij snel rond de 4:30, zonder het gevoel te hebben dat ik diep moest gaan. De hartslag bleef ook mooi onder de 167, dus uiteindelijk heb ik maar dat tempo aangehouden. De laatste 1,1km kon ik, ondanks sterke tegenwind, toch nog versnellen naar 4:10, en uiteindelijk ben ik (officieel) aangekomen op 1:35:05. Ik had in totaal 30km gelopen (incl. een kleine km naar huis uitlopen), waarvan 25km op marathontempo, en ik voelde me nog behoorlijk fris. Dus de simulatietraining was meer dan geslaagd, eigenlijk zelfs iets te goed.
Op de marathon ga ik starten aan 4:35 (eindtijd rond de 3:13), en we zien wel hoe de wedstrijd evolueert. Het enige lastige is dat ik momenteel nog geen echte referentiewedstrijd heb van een kortere afstand die die eindtijd ook zou voorspellen/rechtvaardigen, anderzijds is het schema van Trenara tot dusver super verlopen. Nu taperen!
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.
Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.
Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.