Toevallig gisteren bij de outlet-shop van Asics
deze gehaald. Ook nog een korte broek en een vest en zo nog eens 30% korting gekregen...
------------------
Over 2,5 weken eindelijk weer een wedstrijd lopen. Mijn laatste was de HM CPC een week voor de eerste (intelligente

lockdown). Ik zat er toen goed in en een mooie tijd gelopen van 1:20:30.
Voor de zomer ingeschreven voor de zevenheuvelenloop en erg veel zin om daar een mooie tijd te gaan lopen. Mijn PR staat daar op 56 en een beetje en ik hoopte dit jaar onder de 56 minuten te gaan lopen.
Helaas ben ik sinds een klein maandje lichtjes geblesseerd aan mijn heup. De pees die aan mijn heup/bekken aanhecht, is wat geïrriteerd. Bij alle normale bezigheden, heb ik nergens last van. Tijdens het hardlopen heb ik ook nergens last van, maar na het hardlopen, de volgende dag, dan heb ik toch wel een licht geïrriteerde plek die voelt als een 'blauwe plek'. Het is niet heel pijnlijk en belet mij verder niet.
Na een paar dagen is de pijn weer weg en alleen bij drukken voel ik wat irritatie op de pees.
Ben er al mee naar de fysio geweest en hij gaf aan dat het waarschijnlijk kwam door 'statische' belasting (dus door het bv. staan op mijn werk, enz) en niet door 'dynamische' belasting (dus het hardlopen). Ik moest gewoon maar rustig door gaan met hardlopen en wat rekoefeningen doen. Hij heeft mij overigens heel goed onderzocht: ik heb zeker een kwartier op die tafel gelegen en hij heeft mijn been in elke willekeurige stand gehouden en veel vragen gesteld.
Helaas blijft het allemaal stabiel. Ik ben dus (op advies van de fysio) gewoon door blijven hardlopen, maar het wordt niet minder (en ook niet erger).
En nu twijfel ik dus of ik:
- gewoon maximaal mee moet doen aan de zevenheuvelenloop
- gewoon mee moet doen, maar dan rustig aan
- af moet zeggen
De fysio zegt dus dat het geen kwaad kan, omdat het niet erger wordt. Ik (de eigenwijze ik) denk dat het niet beter wordt, omdat ik het 'in stand houd' en eigenlijk dus volledige rust zou moeten nemen...
Iemand nog wijze woorden hierover te zeggen? Wellicht een ervaringsdeskundige die deze blessure herkent?
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.