Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 10:16
Tinusvolkel schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 08:03:
Laatst bij de marathon in Eindhoven zag ik ook mensen binnen komen die ik ook niet echt meer marathonwaardig vond... maar waar leg je de grens?
Misschien dat je al ergens een hm gelopen moet hebben met een bepaalde tijd?

@Arjan90 Misschien is het 14k sportrusten schema dan wel iets voor jou als je je doel niet te ambitieus instelt? met eventueel wat langere duurloopjes als je er tijd voor hebt?

Ik dacht dat sommige hier in het topic er wel positief over waren.
Maar volgens mij zeggen ze zelf ook al dat dit schema niet geschikt is voor een sub 3 uur poging maar meer om hem uit te kunnen lopen.
Wat bedoel je precies met niet marathon waardig?

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:25
Steevo_S schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 10:36:
[...]

Wat bedoel je precies met niet marathon waardig?
Wandelend tussen de hm lopers finishen die 4 uur later starten.
zag er ook nog best onhandig uit dat lopers die zowat 3x zo snel gaan hun moeten gaan inhalen.

[ Voor 16% gewijzigd door Tinusvolkel op 25-10-2021 10:39 ]

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:17

KnOeFz

no comment...

Gisteren ook in Rotterdam mijn eerste marathon gelopen.
Wat een fantastische ervaring was dat. :D
Mooi weer, enorm veel publiek, veel muziek langs de route, echt een feest.

Liep zoals in mij hoofd het best mogelijk scenario was, ik had me inschreven voor 3:50 en ben uiteindelijk gefinished in 3:48:10
Ben er super blij mee. :D

Onderweg stonden op verschillende plekken bekenden van me wat me steeds weer een stevige mentale oppepper gaf. :9 Best vlak gelopen met het streven steeds op 5.20/min te blijven richten. Was wel constant zoeken naar ruimte omdat het echt super druk was met lopers die rond dit tempo liepen, en op de smallere stukken in het parcours was het een uitdaging op tempo te blijven en niemand op de hielen te trappen ofzo. heb daarom weinig van de omgeving gezien :X Een keer boos geschreeuwd tegen een overstekende vrouw met kind die er zelf voorbij was maar haar kind tegen me aan sleurde voor mijn voeten...gelukkig niet gevallen. Maar dat mocht de pret niet drukken. Ook nog een sanitair stopje moeten maken, dat was jammer. Voldaan en op fitte wijze de finish over gekomen, aan het eind zelf nog een beetje kunnen versnellen richting de 5.02 /km

Na afloop een lekker biertje en nu met stijve bovenbenen net de hond uitgelaten, valt helemaal niet tegen hoe ik me nu voel .

[ Voor 4% gewijzigd door KnOeFz op 25-10-2021 10:58 ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:31
route99 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 09:12:
[...]
Nou, dat kan ook een reden zijn en om het vervolgens heel rustig aan te doen. En er lijkt mij een sinds een aantal jaren groeiende populatie die imho valt onder de populatie "waar is dat feestje.... ", totaal niet er mee zitten dat het feestje 6 uur kan duren, maar er vooral deelgenoot van willen zijn.... de groep die niet onder de bucketlijst populatie valt van 1x doen....
True, bedoelde meer dat het wat mij betreft niet zo zou (moeten) zijn... maar ach, wie ben ik ;)

Wist trouwens niet dat de app van de Amsterdam Marathon ook zulke problemen gaf? De enkelen die mij volgden hadden er gelukkig geen problemen mee in ieder geval.

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:49

Secsytime

Automagisch

@Tinusvolkel Als er succesverhalen zijn, dan moeten er ook minder succesvolle verhalen zijn. Hierbij mijn Amsterdam marathon.

De voorbereiding was eigenlijk heel goed, en de taper was ik ook flink tevreden over. Echter twee weken voor de marathon werd ik ziek, tussen een verkoudheid en koorts in. Hierdoor werd ik zenuwachtig over de impact op mijn conditie en invloed op de marathon. Uiteindelijk voelde ik me die zondag goed, en heb ik de 4 mijl gelopen om een idee te krijgen van de impact.

De 4 mijl liep ik met op een tempo van 3:37 per km, en ik had nog sneller gekund, maar wilde het ook niet te gek maken. Ok, zenuwen weg, conditie is er nog!

De zaterdag zou ik met een vriend van me afreizen naar Amsterdam om het startbewijs op te halen, alleen belt hij me ‘s ochtends dat hij ziek is.. Shit, hoe kom ik nu in Amsterdam? En wie is er om me op te vangen bij de finish??

Een halve dag verder (en een hoop gezeik) is het gelukt om iemand te vinden op zo’n korte termijn. Te laat in Amsterdam aangekomen om het startbewijs op te halen, gelukkig heeft een vriend die in Amsterdam woont dit kunnen doen.

Rustig eten, lekker slapen. Dag van de marathon! Alles voelt goed, wel wat vage pijntjes als ik naar het olympisch stadion loop, maar dat zullen de zenuwen zijn geweest. In het startvak zie ik de pacer van 3:00 staan, alleen staat die helemaal voorin het 2:40 tot 3:00 vak. Ik besluit meer achterin het vak te starten, met mijn verwachte 2:55.

9:00 startschot, Bam! Gaan met die banaan! Alles voelt goed, loop lekker. Op een gegeven moment zie ik een bordje van 8km, ik schrik.. nu al? En pak mijn eerste reepje zoals ik altijd doe. Opeens zie ik 6km staan, shit, dat was het keerpunt voor de 8km loop.

Maakt niet uit, alles gaat goed, lekker tempo tussen de 4:00 en 4:04. Ik loop zo makkelijk, benen voelen zo goed!

Opeens gaan we de bocht om, langs de Amstel, leuk, mooi stuk! Alleen begint het hier ook harder te waaien, ik merk dat ik het koud heb (singlet & korte broek). Rond het keerpunt (brug) merk ik dat ik misselijk begin te worden. Ik zet door, maar merk na een paar km dat ik tempo aan moet passen. Elke km is er een, ik loop door!

Uiteindelijk kom ik bij station Duivendrecht aan, nog steeds koud, maar inmiddels zo misselijk dat ik heb moeten wandelen tussendoor. De misselijkheid is inmiddels ondraaglijk geworden, en ik besluit uit te stappen.

Verloren loop ik terug naar station Duivendrecht. Enorm veel verdriet. In het hotel aangekomen komt alles eruit en blijk ik onderkoeld te zijn.

Wat ontzettend dom van me. Ik loop met dat weer normaal altijd in lange mouwen. Verdriet is groot. Ik moet terug naar Amsterdam volgend jaar, dit moet afgerond worden.

Hopelijk lukt het om volgend jaar ook Rotterdam te lopen. Nu eerst maar even weer opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
@Secsytime Helaas en enorm jammer zeg, maar idd... ook die verhalen zijn er! (Het is altijd 'makkelijk' om de leuke verhalen te delen... maar ondanks dat het zo is afgelopen, ook goed om dit te lezen!)

Maar bijzonder van dat onderkoeld zijn zeg? Heb je daar vaker zo snel last van? Heb zelf ook amsterdam gelopen (same, singlet en korte shorts) maar leek me echt niet koud verder? Of was het een combi ziek zijn geweest en daarmee net te koud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 20:16
Vriend van me heeft marathon gelopen gisteren. Knappe prestatie.
Hij daagt me uit om volgend jaar mee te lopen. Ik ben zo goed als ongetraind (ik loop met moeite 5km).

Is het realistisch dit volgend jaar te lopen? Of kan ik beter een andere doelstelling nemen van bijvoorbeeld een halve marathon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
@Secsytime idd balen... maar zoals @m0ridin al zegt ook die verhalen zijn er... kan ik uit ervaring vertellen. O-)

En over een half jaar ben je extra gebrand in Rotterdam (y)

@seadogg als ik even deze schema's bekijk
13w van 0 naar 5km (even de basis goed opbouwen.)
13w van 5 naar 10km
13w van 10 naar 21.1
13w van 21.1 naar 42.2
Is precies 52 weken.

Disclaimer, heb geen ervaringen met deze schema's

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 20:20
Ik vind het 'uitdagen' een slechte reden om te gaan lopen. Je moet het zelf willen, anders is de lol er snel vanaf en ook grote kans dat je het na het behalen van je uitdaging ook nooit meer gaat doen.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:10

Sport_Life

Solvitur ambulando

seadogg schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:52:
Vriend van me heeft marathon gelopen gisteren. Knappe prestatie.
Hij daagt me uit om volgend jaar mee te lopen. Ik ben zo goed als ongetraind (ik loop met moeite 5km).

Is het realistisch dit volgend jaar te lopen? Of kan ik beter een andere doelstelling nemen van bijvoorbeeld een halve marathon?
Waarom niet eerst trainen voor een (lokale) 10km of HM wedstrijd?
Sowieso wel goed denk ik om eerst wat wedstrijdervaring op te bouwen alvorens je een marathon gaat lopen. Dan elimineer je al wat "beginnersfouten" (qua kleding, eten, wellicht zenuwen, etc).

Als je de sfeer wilt meemaken kun je ook meedoen aan de wat grotere wedstrijden zoals Zevenheuvelenloop (15km) ,CPC (5,10, HM), etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 25-10-2021 13:24 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 21:39
Altijd leuk alle verhaaltjes weer na een marathon. Iedereen die ik nog geen Strava kudo heb gegeven alsnog bij deze ;)

Twee jaar geleden m’n eerste marathon gelopen in Amsterdam en toen net boven de 3 uur gefinisht. Dus dat moest beter! Mede door de lange tijd tussen de twee het doel op 2:45 gezet. Was misschien wat ambiteus maar volgens de training zou t moeten kunnen. Gelukkig was het weer goed!

De eerste 21 km ging echt alsof het niks was en ook nog wat sneller dan nodig met een doorkomst van 1:21:43. Vanaf 30 begonnen de benen wat zwaarder te worden wat ook wel mocht, maar bij de 35 schoot op random momenten de kramp in m’n kuiten maar kon gelukkig nog wel het tempo op 4 min/km houden om vanaf 40 nog een heel slecht uitziende sprint eruit te halen met random kramp moment in m’n benen.

De eindtijd was 2:44:08 dus iets sneller dan gepland maar was ook wel het maximale wat er vandaag in zat. Al met al een verbetering van net iets meer dan 16 minuten op m'n PR in Amsterdam.

Wat betreft de kramp misschien had ik wat te weinig gedronken. Dit was voornamelijk vanwege m’n angst om de wc op te zoeken zoals ook in Amsterdam gebeurde. Maar met een gewicht van 60 kilo terwijl ik normaal 63 kilo weeg is denk wel iets teveel vochtverlies

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:15
Hier gaat het ook wel kriebelen met zulke verhalen. 2 maanden geleden mijn eerste 5k gelopen dus wellicht is een marathon een te grote stap maar een eerste 10k of 15k is wel leuk denk ik. Iemand een goed programma om 10k binnen het uur te lopen

edit: Net even contact gehad met wat mensen binnen het bedrijf waar ik werk. Die lopen altijd mee met Rotterdam Marathon dus April 2022 it is *O*

[ Voor 23% gewijzigd door Limbeckx op 25-10-2021 15:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martiveen
Limbeckx schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:38:
edit: Net even contact gehad met wat mensen binnen het bedrijf waar ik werk. Die lopen altijd mee met Rotterdam Marathon dus April 2022 it is *O*
Oef dat gaat wel hard. Wordt een zware marathon dan ;) Zou dan wel proberen in januari bekend met de 21 km te zijn. Dan kan je daarna door met een marathon schema, met een hele grote maar dat een blessure gauw opgelopen is. Denk bijna 100% gezien je huidige omvang.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Limbeckx
Martiveen schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:32:
[...]

Oef dat gaat wel hard. Wordt een zware marathon dan ;) Zou dan wel proberen in januari bekend met de 21 km te zijn. Dan kan je daarna door met een marathon schema, met een hele grote maar dat een blessure gauw opgelopen is. Denk bijna 100% gezien je huidige omvang.
Ik denk dat ik iets te enthousiast reageer. We lopen met een bedrijven team en daar zal ik wss een 10k op mij nemen en dan een redelijke tijd neerzetten. Ik krijg via de chat te horen dat we in 2019 met 17 estafetteteams hebben gelopen :D

[ Voor 7% gewijzigd door Limbeckx op 25-10-2021 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
Limbeckx schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:33:
[...]

Ik denk dat ik iets te enthousiast reageer. We lopen met een bedrijven team en daar zal ik wss een 10k op mij nemen en dan een redelijke tijd neerzetten. Ik krijg via de chat te horen dat we in 2019 met 17 estafetteteams hebben gelopen :D
Oh dat is idd beter haalbaar :D Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 12:44
Volgend jaar als in april 2022 denk ik. Tenzij er weer een oktober versie komt ;)

Lijkt me veel te ambitieus als je vanaf een basis van zowat 0 komt.
Tinusvolkel schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:09:
@Secsytime idd balen... maar zoals @m0ridin al zegt ook die verhalen zijn er... kan ik uit ervaring vertellen. O-)

En over een half jaar ben je extra gebrand in Rotterdam (y)

@seadogg als ik even deze schema's bekijk
13w van 0 naar 5km (even de basis goed opbouwen.)
13w van 5 naar 10km
13w van 10 naar 21.1
13w van 21.1 naar 42.2
Is precies 52 weken.

Disclaimer, heb geen ervaringen met deze schema's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
influenza schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:14:
Volgend jaar als in april 2022 denk ik. Tenzij er weer een oktober versie komt ;)

Lijkt me veel te ambitieus als je vanaf een basis van zowat 0 komt.

[...]
Oja idd :) nee april is denk ik wel een beetje snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
Rudedadude schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 20:38:
[...]

Volgens mij stopt de tijdwaarneming wel om op de formele uitslagenlijst te komen, maar wie niet opgeeft wordt niet van het parkoers geplukt.viel me net op dat de uitslagen tot 15:50 liepen, 5:30 uur na de start van de laatste wave om 10:20.
Bij de AV waren mensen die een onrealistische eindtijd hadden opgegeven om zo in een eerdere wave terecht te komen, waardoor die 5.5 uur nog wat verder werd opgerekt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
De resultatenlijst van de rotterdam marathon heeft nu pak 'm beet 10864 posities. Er zijn 17.000 plekken verkocht, hoeveel hiervan zouden er niet op zijn komen dagen en hoeveel hebben het niet of niet op tijd gehaald?

Onderweg heb ik er wel een paar gezien die het zeker te weten niet gehaald hebben, maar andere cijfers geen idee

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Laatst online: 10:17

KnOeFz

no comment...

vhal schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 20:59:
De man verkleed als lantaarnpaal staat in ieder geval niet in de uitslagenlijst :P
Hij heeft de finish toch wel gehaald _/-\o_ ...
Dat ding woog 27kg 8)7

bron

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Super gefeliciteerd met de mooie resultaten van gisteren d:)b d:)b

Miss Calitomnication is nu een half jaar geleden begonnen met hardlopen, eerst met lood in de schoenen (nog steeds eigenlijk) en met een start to run schema van de 7 Heuvelenloop. Toen ze op de 5k zat (29 minuten) een schema uit de Mijn Volta van Atletiek Unie gedownload en langzaam naar de 10k laten trainen.

Gisteren heeft ze voor het eerst onafgebroken 10k gelopen, het doel was 1.05. In het begin ging het prima, maar toen ze het zwaar begon te krijgen ben ik ervoor gaan lopen, aangegeven dat ze niet op d'r horloge moet kijken en gewoon volgen. Na de laatste 500 meter nog een lichte versnelling richting 5.40 in hebben gezet heeft ze 'm in 1.02.31 gelopen. Gemiddelde tempo 6.15'/km. Best netjes voor iemand die een hekel heeft aan hardlopen :P

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Calitomnication schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:53:
Super gefeliciteerd met de mooie resultaten van gisteren d:)b d:)b

Miss Calitomnication is nu een half jaar geleden begonnen met hardlopen, eerst met lood in de schoenen (nog steeds eigenlijk) en met een start to run schema van de 7 Heuvelenloop. Toen ze op de 5k zat (29 minuten) een schema uit de Mijn Volta van Atletiek Unie gedownload en langzaam naar de 10k laten trainen.

Gisteren heeft ze voor het eerst onafgebroken 10k gelopen, het doel was 1.05. In het begin ging het prima, maar toen ze het zwaar begon te krijgen ben ik ervoor gaan lopen, aangegeven dat ze niet op d'r horloge moet kijken en gewoon volgen. Na de laatste 500 meter nog een lichte versnelling richting 5.40 in hebben gezet heeft ze 'm in 1.02.31 gelopen. Gemiddelde tempo 6.15'/km. Best netjes voor iemand die een hekel heeft aan hardlopen :P
Waarom hardlopen en niet wat anders als ze er een hekel aan heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 16-09 20:33
@Calitomnication Zo is het bij mij ook begonnen, nu ben ik fanatieker en sneller dan vrouwlief. Pas maar op :+

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 06:51

Rudedadude

Maybe we were born to run

Calitomnication schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:53:

Min of meer herkenbare acties :) Bij mij is het nu zo ver dat mijn vrouw sinds kort lid is van de plaatselijke hardloopvereniging en ik niet. En die 5 paar hardloopschoenen heeft ze trouwens ook al :P

@3DDude Dat is niet helemaal het spectrum van de hardloopschoenenmarkt waar ik helemaal thuis ben. New Balance en Brooks hebben veel verschillende schoenen in breedtematen, maar welke de evenknie is van de Fortitude, geen idee.

[ Voor 15% gewijzigd door Rudedadude op 25-10-2021 18:56 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

m0ridin schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:34:
@Secsytime Helaas en enorm jammer zeg, maar idd... ook die verhalen zijn er! (Het is altijd 'makkelijk' om de leuke verhalen te delen... maar ondanks dat het zo is afgelopen, ook goed om dit te lezen!)

Maar bijzonder van dat onderkoeld zijn zeg? Heb je daar vaker zo snel last van? Heb zelf ook amsterdam gelopen (same, singlet en korte shorts) maar leek me echt niet koud verder? Of was het een combi ziek zijn geweest en daarmee net te koud.
Ik ben geen expert, maar dat is wat mijn vrouw zei, die is dat wel. Denk dat als ik in een t-shirt met korte of lange mouwen had gelopen of misschien arm sleeves. Dat het wel oke was geweest. Heb het wel snel warm of koud ja :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:10

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik vond het met singlet ook best koud worden op een gegeven moment. Met name icm zweet en lager tempo/hartslag.
Nog verre van onderkoeling , maar kan me er iets bij voorstellen.

[ Voor 23% gewijzigd door Sport_Life op 25-10-2021 19:26 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16-09 22:02
Vanavond weer de schoenen aangetrokken voor het volgende kleine rondje (6km). Dit keer helaas niet volledig pijnloos. Kon er nog wel mee door lopen, maar helemaal prettig was het niet. Nu had de fysio dit wel al voorspeld, dat dit nog ertussen kan zitten af en toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Limbeckx schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 17:01:
[...]

Waarom hardlopen en niet wat anders als ze er een hekel aan heeft?
Schijnbaar is mijn fanatisme en enthousiasme aanstekelijk. Ze doet ook wel aan wandelen (4 daagse (maar daar zie ik geen uitdaging in)) en spinning, Wie weet slaat het virus ooit toe, heb d'r al van 1k op de 10k weten te krijgen. Misschien een keer inschrijven voor een lokaal evenement en stiekem prikkelen dat het goed ging, maar ze nog over had dus waarschijnlijk nòg sneller kan O-)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

In de herfstvakantie 8km kunnen hardlopen over het strand _/-\o_

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:48
Sport_Life schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 09:29:
[...]

Ik had dezelfde uitdaging en ben een paar keer op zaterdag tussen 6 en 7u 's ochtends vetrokken voor een lange duurloop. Kom ik thuis zit iedereen aangekleed aan de ontbijttafel en hebben we de hele dag nog samen.

De truc is om de avond ervoor alles klaar te leggen en een leuke route uit te stippelen. Dan hoef je smorgens niet echt na te denken.
Oh maar dat laatste doe ik ook wel hoor. M'n lamp ligt aan de lader momenteel en voordat ik straks naar bed ga leg ik eerst m'n hardloopkleding klaar. Mijn route is doordeweeks 's ochtends over het algemeen hetzelfde rondje in het heerlijk stille buitengebied. Ik varieer vaak wel met tempo's onderweg, zo gooi ik er morgenochtend 3 versnellingen van 1000m in.

M'n vrouw vindt het in 't weekend voornamelijk jammer dat ze vaak alleen wakker wordt 's ochtends.
Aanstaande weekend is weer zo'n weekend. Ze heeft dan geen 'werkweekend' (ze werkt om de week in het weekend), maar ik-zei-de-gek heeft zaterdagochtend een wedstrijd en zondagochtend ga ik altijd intervallen met de loopgroep hier in de buurt.
En als ik zaterdag geen wedstrijd heb, dan doe ik vaak een duurloop met een paar liefhebbers of met de AV. Bij die laatste train ik trouwens ook nog op de baan op woensdagavond.

Hardlopen is een uit de hand gelopen hobby/verslaving geworden geloof ik :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arjan90
Ik heb vanavond spontaan training gegeven aan de loopgroep waar ik vroeger liep, wat personele problemen dus ze vroegen of ik dat een keer leuk vond. Mijn eigen training dus overgeslagen en een keer voor de groep gestaan, best gek en dus ook wel even wennen. Maar wel leuk om een keer te doen voor de afwisseling en de loopgroep vond het ook leuk en vooral fijn dat iemand het zo even had voorbereid. Vond het leuker dan ik had verwacht, ondanks dat je met dezelfde mensen loopt als anders ben je juist niet bezig met jezelf en alleen maar met de anderen!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:24

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Alle wedstrijdlopers gefeliciteerd! 🎉

Over de marathon apps; De Amsterdam marathon app was slecht. Tussentijden ontvangen op 40km terwijl die persoon al voor de 25km was uitgestapt bijvoorbeeld. Ook meerdere die ik volgde die niet bijgewerkt werden.
Maar de Rotterdam marathon app was echt totaal bagger. Vanochtend was iedereen die ik volgde op één na nog bezig, al 23 uur. Ik heb de app ook maar een 1* review in de store gegeven. Niet dat er iets mee gedaan wordt want ik zag mijn Amsterdam app review van een paar jaar geleden terug en dat was ook 1*.

Eigenlijk ben ik wel nieuwsgierig hoe het kan dat het zo mis gaat bij een wedstrijd. Ze weten toch wel van de voorgaande jaren welke belasting er op de servers plaatsvind? (want dat lijkt het probleem volgens mij)

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ja, ik denk dat die apps zelf helemaal niet slecht zijn. Het probleem zit in overbelasting van de back-ends. Dat lijkt mij in deze tijd van cloud-services puur een geldkwestie. Je kunt je piekbelasting heus wel inschatten n.a.v. vorige edities en daarop kun je gewoon inspelen door tijdelijk je servers te outscalen o.i.d.

Wat me wel echt stoort (ik ben front-end webdeveloper) is dat ze altijd alleen native apps bouwen. Waarom in vredesnaam niet gewoon een stukje live-tracking in de site? Makkelijker te ontwikkelen en onderhouden en het scheelt je gebruikers onnodig installeren van apps die je er direct weer af mikt.
Zeker een TCS (sponsor Amsterdam) zou beter moeten weten, dit is geen goede reclame. En NN (Rotterdam) mag me bellen hoor 😉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:26

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Gisteren natuurlijk direct de Pacer geluisterd en de conclusie daar was drie top marathons (Eindhoven, Amsterdam en Rotterdam) en drie waardeloze apps.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Keiichi
M'n vrouw heeft me uitstekend kunnen tracken met Garmin Livetrack :Y die was elke x-seconden up-to-date waar ik was, hoe snel ik was, wat m'n hartstlag was en m'n cadence :*)

Ik vind het vreemd dat zo'n app niet bestand zou zijn tegen alle drukte. Het aantal datapunten die er zijn, zijn vrij beperkt. 17000 deelnemers, 42km's, volgens mij 9 tussentijden maar. Zou op het eind van de wedstrijd 153k datapunten zijn.
Op redis zou je volgens mij paar honderduizend calls per seconde makkelijk kunnen doen, opschalen naar meer instances om van te lezen is ook ondersteund.
Maar ja, ik werk niet aan die app. Misschien zal er wel de grootste mogelijke rotzooi inzitten om ook de bezoekers van de app zo goed mogelijk te tracken :p

[ Voor 61% gewijzigd door Keiichi op 26-10-2021 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Xaverius schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 22:28:
Alle wedstrijdlopers gefeliciteerd! 🎉

Over de marathon apps; De Amsterdam marathon app was slecht. Tussentijden ontvangen op 40km terwijl die persoon al voor de 25km was uitgestapt bijvoorbeeld. Ook meerdere die ik volgde die niet bijgewerkt werden.
Maar de Rotterdam marathon app was echt totaal bagger. Vanochtend was iedereen die ik volgde op één na nog bezig, al 23 uur. Ik heb de app ook maar een 1* review in de store gegeven. Niet dat er iets mee gedaan wordt want ik zag mijn Amsterdam app review van een paar jaar geleden terug en dat was ook 1*.

Eigenlijk ben ik wel nieuwsgierig hoe het kan dat het zo mis gaat bij een wedstrijd. Ze weten toch wel van de voorgaande jaren welke belasting er op de servers plaatsvind? (want dat lijkt het probleem volgens mij)
Eerlijk? Ik denk dat het ze gewoon weinig kan schelen en er geen geld/moeite in willen stoppen.

De mensen die willen rennen doen dat toch wel, die 1-ster reviews even rond die dag zullen ze ook wel op de koop toenemen. Ik gok dat ze er een app uitgooien omdat dat verwacht wordt (en wellicht in eerste instantie nog met aardige intenties) maar ze er daarna niet veel meer naar omkijken.

Ik bedoel, het is zo voorspelbaar en zou ook weinig moeite moeten kosten om op te schalen. Het zal ook niet zijn dat er mljoenen gebruikers tegelijk wat proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
m0ridin schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:01:
[...]

Eerlijk? Ik denk dat het ze gewoon weinig kan schelen en er geen geld/moeite in willen stoppen.

De mensen die willen rennen doen dat toch wel, die 1-ster reviews even rond die dag zullen ze ook wel op de koop toenemen. Ik gok dat ze er een app uitgooien omdat dat verwacht wordt (en wellicht in eerste instantie nog met aardige intenties) maar ze er daarna niet veel meer naar omkijken.

Ik bedoel, het is zo voorspelbaar en zou ook weinig moeite moeten kosten om op te schalen. Het zal ook niet zijn dat er mljoenen gebruikers tegelijk wat proberen.
Ik vraag me af of die SMS service waar je als deelnemer 5 Euro voor moet neerleggen ook zo verschrikkelijk slecht werkt.

Vroeger, als in een jaar of 11 geleden, liep ik de marathon en zou een vriendin me de laatste 14 km hazen. Bij gebrek aan dit soort diensten had ik zelf een telefoontje bij me om even een voorgeprogrammeerd sms-je te sturen zodat ze wist wanneer ze klaar moest staan.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• acidd91
  • Laatst online: 16-09 09:39
Ik heb zondag ook een mooi rondje door Rotterdam mogen lopen. Ik ging weg op een eindtijd van 3u25 en startte ergens achterin wave 1. Na de Erasmusbrug het tempo mooi op kunnen pakken op 4:48/km, wat soepel ging tot een km of 30. Vlak voor ingaan Kralingsebos kregen mijn darmen het moeilijk en was ik blij met een dixi langs de kant. Tempo daarna flink moeten terugschroeven helaas omdat mijn benen die stop niet zo fraai vonden en verkrampt raakten. Uiteindelijk kunnen finishen op 3u31, 7 minuten onder mijn PR. Echt heel tof, met al dat publiek langs de kant!

Ik denk dat mijn darmen toch moeite kregen met de gelletjes en zat nu (voor een mogelijke volgende marathon) te kijken naar wat vastere mogelijkheden, zoals Clif Bloks. Heeft iemand daar ervaring mee of andere aanraders? Toch richting Maurten gaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

m0ridin schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:01:
[...]

https://www.ad.nl/rotterd...belangrijke-les~a1fc7913/

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 22:44
Secsytime schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:46:
@Tinusvolkel Als er succesverhalen zijn, dan moeten er ook minder succesvolle verhalen zijn. Hierbij mijn Amsterdam marathon.

De voorbereiding was eigenlijk heel goed, en de taper was ik ook flink tevreden over. Echter twee weken voor de marathon werd ik ziek, tussen een verkoudheid en koorts in. Hierdoor werd ik zenuwachtig over de impact op mijn conditie en invloed op de marathon. Uiteindelijk voelde ik me die zondag goed, en heb ik de 4 mijl gelopen om een idee te krijgen van de impact.

De 4 mijl liep ik met op een tempo van 3:37 per km, en ik had nog sneller gekund, maar wilde het ook niet te gek maken. Ok, zenuwen weg, conditie is er nog!

De zaterdag zou ik met een vriend van me afreizen naar Amsterdam om het startbewijs op te halen, alleen belt hij me ‘s ochtends dat hij ziek is.. Shit, hoe kom ik nu in Amsterdam? En wie is er om me op te vangen bij de finish??

Een halve dag verder (en een hoop gezeik) is het gelukt om iemand te vinden op zo’n korte termijn. Te laat in Amsterdam aangekomen om het startbewijs op te halen, gelukkig heeft een vriend die in Amsterdam woont dit kunnen doen.

Rustig eten, lekker slapen. Dag van de marathon! Alles voelt goed, wel wat vage pijntjes als ik naar het olympisch stadion loop, maar dat zullen de zenuwen zijn geweest. In het startvak zie ik de pacer van 3:00 staan, alleen staat die helemaal voorin het 2:40 tot 3:00 vak. Ik besluit meer achterin het vak te starten, met mijn verwachte 2:55.

9:00 startschot, Bam! Gaan met die banaan! Alles voelt goed, loop lekker. Op een gegeven moment zie ik een bordje van 8km, ik schrik.. nu al? En pak mijn eerste reepje zoals ik altijd doe. Opeens zie ik 6km staan, shit, dat was het keerpunt voor de 8km loop.

Maakt niet uit, alles gaat goed, lekker tempo tussen de 4:00 en 4:04. Ik loop zo makkelijk, benen voelen zo goed!

Opeens gaan we de bocht om, langs de Amstel, leuk, mooi stuk! Alleen begint het hier ook harder te waaien, ik merk dat ik het koud heb (singlet & korte broek). Rond het keerpunt (brug) merk ik dat ik misselijk begin te worden. Ik zet door, maar merk na een paar km dat ik tempo aan moet passen. Elke km is er een, ik loop door!

Uiteindelijk kom ik bij station Duivendrecht aan, nog steeds koud, maar inmiddels zo misselijk dat ik heb moeten wandelen tussendoor. De misselijkheid is inmiddels ondraaglijk geworden, en ik besluit uit te stappen.

Verloren loop ik terug naar station Duivendrecht. Enorm veel verdriet. In het hotel aangekomen komt alles eruit en blijk ik onderkoeld te zijn.

Wat ontzettend dom van me. Ik loop met dat weer normaal altijd in lange mouwen. Verdriet is groot. Ik moet terug naar Amsterdam volgend jaar, dit moet afgerond worden.

Hopelijk lukt het om volgend jaar ook Rotterdam te lopen. Nu eerst maar even weer opstarten.
Enig idee waar die misselijkheid vandaan kwam? Klinkt alsof je een soort koorts had.

Wel heel toevallig, qua tijden zijn we precies gelijk (3'37 pace bij de 4Mijl, 2:55 als verwachte eindtijd op de marathon). En daarom had ik precies hetzelfde idee bij de 3:00 pacers; ik had verwacht dat die ergens achterin zouden staan gezien het vak 2:41 - 3:01 was en je anders in de weg staat van de 2:41 lopers, maar ach. Grote verschil is dat je een stuk sneller gestart bent dan ik.

Balen man, ik liep in een dun t-shirtje en heb niks qua kou gemerkt, hoewel het net aan was. Je zou zeggen dat toen je eenmaal bij het stuk van de Amstel was je voldoende opgewarmd was maar blijkbaar niet. Vandaar ook m'n vraag en misschien dat je van die twee weken daarvoor niet helemaal hersteld was.

Ach, lekker de winter in en op naar Rotterdam volgend jaar, die revanche komt er wel. :)

-----

Over de apps; familie kon mij volgen tot 36km bij Amsterdam, daarna werkt het niet meer. Ach, was het voor hun ook nog spannend om snel in het stadion te zijn en te kijken of ik onder de 3 uur zou finishen. :D

De app bij de 4Mijl van Groningen daarentegen werkte helemaal niet. Niks qua tracking werkte en pas een dag later kwamen de tijden wat door.

Ik had een AirTag in m'n broekzak (in A'dam ook) en de locatie daarvan werd aan m'n vriendin doorgegeven. Het is niet te vergelijken met een GPS tracker, maar dankzij iPhones van publiek en andere lopers werd af en toe mijn locatie doorgegeven zodat ze toch een idee hadden van waar ik was. Vond ik best creatief bedacht van mezelf. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Slickk op 26-10-2021 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Ah, Sportunity. Zit nog in mijn woonplaats ook. Zie bij de vacatures dat ze een PHP developer zoeken. Dat is helaas nou net niet mijn ding :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 23:02
@acidd91 ik vind deze "flapjacks" wel aardig OK weg te krijgen tijdens het lopen, en nog lekker ook: https://www.mudsweattrail...-flapjack-apple-strudle-1

Gebruik ze tussen de Maurten gels door. Overigens met Maurten nooit last van m'n maag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 22:44
acidd91 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:10:
Ik heb zondag ook een mooi rondje door Rotterdam mogen lopen. Ik ging weg op een eindtijd van 3u25 en startte ergens achterin wave 1. Na de Erasmusbrug het tempo mooi op kunnen pakken op 4:48/km, wat soepel ging tot een km of 30. Vlak voor ingaan Kralingsebos kregen mijn darmen het moeilijk en was ik blij met een dixi langs de kant. Tempo daarna flink moeten terugschroeven helaas omdat mijn benen die stop niet zo fraai vonden en verkrampt raakten. Uiteindelijk kunnen finishen op 3u31, 7 minuten onder mijn PR. Echt heel tof, met al dat publiek langs de kant!

Ik denk dat mijn darmen toch moeite kregen met de gelletjes en zat nu (voor een mogelijke volgende marathon) te kijken naar wat vastere mogelijkheden, zoals Clif Bloks. Heeft iemand daar ervaring mee of andere aanraders? Toch richting Maurten gaan?
Zit er toevallig caffeïne in de gels die je nu gebruikt? Ik ben zelf geen koffiedrinker en met caffeïne erin werkte voor mij niet zo lekker. Heb de non-caffeïne versie van Maurten gebruikt tijdens de marathon met de gedachte om alle mogelijke "risico's" weg te halen. Afgezien van een beetje misselijkheid rond 35km (wat ik ook wel wat had verwacht, niet eerder 4 gels gehad, bij training max 2) zijn ze mij heel goed bevallen en had ik nergens last van. Vind ze qua smaak lekker neutraal. Voor de afwisseling heb ik nog een oat bar van Amacx tussendoor gehad. Bij training neem ik die van Amacx en SIS, vind ik die van Maurten te duur voor.

Ik zag trouwens tijdens de marathon van Amsterdam allerlei volle SIS en Maurten gels op de grond liggen die ik moest ontwijken, dus mocht je echt op de centen letten kun je prima van start gaan met niks en die oppakken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
Slickk schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:44:
[...]

Zit er toevallig caffeïne in de gels die je nu gebruikt? Ik ben zelf geen koffiedrinker en met caffeïne erin werkte voor mij niet zo lekker. Heb de non-caffeïne versie van Maurten gebruikt tijdens de marathon met de gedachte om alle mogelijke "risico's" weg te halen. Afgezien van een beetje misselijkheid rond 35km (wat ik ook wel wat had verwacht, niet eerder 4 gels gehad, bij training max 2) zijn ze mij heel goed bevallen en had ik nergens last van. Vind ze qua smaak lekker neutraal. Voor de afwisseling heb ik nog een oat bar van Amacx tussendoor gehad. Bij training neem ik die van Amacx en SIS, vind ik die van Maurten te duur voor.

Ik zag trouwens tijdens de marathon van Amsterdam allerlei volle SIS en Maurten gels op de grond liggen die ik moest ontwijken, dus mocht je echt op de centen letten kun je prima van start gaan met niks en die oppakken :+
Ik ben ook een keer kotsmisselijk geweest en toen bleek na afloop dat ik niet een gelletje had voor tijdens de wedstrijd, maar 1 die je er ruim van tevoren moet nemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Laatst online: 16-09 09:39
Thanks @Gaargod voor de tip, zal er eens naar kijken!

@Slickk toevallig heb ik wel mijn eerste gel met cafeine rond km 25 genomen, maar tijdens trainingen had ik er nooit moeite mee. Ik zal er eens naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
We gaan het de volgende evenementen wel zien ;) Zou ook wat zijn als ze zoouden zeggen: "We know, BOEIEN!" Maar het feit dat het volgens mij vorig jaar ook al vrij ruk was, en in eindhoven (en blijkbaar adam maar volgens mij was dat niet van hun?) doet me niet heel hoopvol maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
afhankelijk van je energiebehoefte: winegums werken ok en zijn makkelijk weg te duwen, knijpfruit/babyfruithapjes en je kunt kijken om wat eigen sportdrank te maken met gember erin (voor mij werkt dat erg goed om mijn maag rustig te houden :) ).

Heb ook een tijdlang Mulebar gebruikt: die hebben ook pouches met een soort pulp erin. Minder vies dan de meeste gels en schuif je ook makkelijk naar binnen.

De echt vaste dingen zou ik wel niet doen, je bent bezig tegen een stevig tempo. Je moet eens proberen met je mondademhaling een notenreep te kauwen, nasty shit met kans dat je je verslikt ook nog :P

Hier ondertussen creatief aan de slag: er is wat gezinsuitbreiding dus ik kan niet meer veel uren aan een stuk maken. In maart is de 24 uurs van Sittard echter en ik had nog een inschrijving staan van dit jaar. Idee is om een running streak te maken met max 1.5 uur lopen en dan eens zien hoe ver ik kom tegen dan. Focus ligt op threshold/vo2max (mijn pezen trekken het wel, die hebben dit jaar al wat time on feet gekregen). Het zal wel een kansloze onderneming gaan worden tegen dan, maar goed, ook falen is interessant :P Doel is 160K aantikken in 24 uur, dus oerconservatief rennen/pacen met vanaf de start vaste wandelstukjes. In de laatste weken van de voorbereiding ook kijken om wat back2back trainingen te doen: 2 of 3 keer een uurtje op zaterdag en zondag zodat er ook wat volume in komt en mentaal natuurlijk wen aan rondjes blijven maken.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 23:02
Oh ja, goed punt @polthemol qua vastigheid van voedsel en het tempo dat je beoogt. Ik werk die flapjacks weg op langere trails en die gaan bij mij zeker niet op topsnelheid dus kan ik rustig wat kauwen. Hoewel die flapjacks wel lekker zacht zijn en ze ook soort van smelten op je tong als je niet te grote happen neemt :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martiveen
Gaargod schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:35:
Oh ja, goed punt @polthemol qua vastigheid van voedsel en het tempo dat je beoogt. Ik werk die flapjacks weg op langere trails en die gaan bij mij zeker niet op topsnelheid dus kan ik rustig wat kauwen. Hoewel die flapjacks wel lekker zacht zijn en ze ook soort van smelten op je tong als je niet te grote happen neemt :p
Ook is de vraag hoeveel je hebt getraind met voeding in trainingen? Je maag moet er best wel aan wennen zoveel suiker opeens. Zou idd voor een marathon afstand niet naar vast voedsel gaan zoeken daar is de intensiteit bij de meeste mensen gewoon te hoog voor.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• m0ridin
Ok, hier is een zaadje geplant... De eiger trail (14-17 juli) en dan waarschijnlijk de 51k variant. (Of 35, maar stiekem heb ik een "ik wil eens verder dan een marathon lopen ook al vind ik het na 2u niet zo leuk meer").

Vriend van me stelde het voor, weet nog niet wat zijn plan is, maar lijkt me toch prachtig. Vorige zomer een wandelvakantie door Oostenrijk, met stukjes rennen af en toe, gedaan en dat was super. Toen in totaal ruim 350km in ~13 dagen geloof ik, dus daarmee mijn enige berg ervaring tot nu toe. Maar dat smaakte wel naar meer.

Mensen hier toevallig ervaring met deze trail?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 22:35
Zowel de 51k als de 101k gelopen, dus ervaring genoeg :+ wat mij betreft een van de beste keuzes voor een eerste bergtrails. Wat wil je weten? :)

En doe vooral de 51 ipv de 35. Dat parcours is een stuk mooier en beter in balans dan de 35.

[ Voor 24% gewijzigd door Roozzz op 26-10-2021 13:22 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Roozzz schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:17:
Zowel de 51k als de 101k gelopen, dus ervaring genoeg :+ wat mij betreft een van de beste keuzes voor een eerste bergtrails. Wat wil je weten? :)

En doe vooral de 51 ipv de 35. Dat parcours is een stuk mooier en beter in balans dan de 35.
Top! Goed om te weten :)

Nou, de info dat de 51k eerder aan te raden is dan de 35k EN dat het een van de beste keuzes is voor een eerste bergtrail is al heel nuttig!

Moet natuurlijk moet ik zelf ook nog uberhaupt dieper in alle info duiken, appje kwam vannacht binnen dus heel vers allemaal. Is het allemaal goed begaanbaar over het algemeen? Als in, zijn er echt hele lastige steile stukken (meer in de trend van 'heb je speciale berg-ervaring nodig of red je het wel met gewoon voorzichtig doen waar nodig).'

Hoe dan ook, mocht ik echt concretere vragen hebben zou het fijn zijn als ik die je kan stellen :) Tnx

ps. En respect, 101k! Dang...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-09 07:53
M'n ouders hebben deze meerdere keren gelopen @m0ridin, laat maar weten als je specifieke vragen hebt en ik kan ze voor je navragen. ;)

Strava Garmin 265

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
Thanks @Tim_W , wordt gewardeerd :)

Denk eerst maar uberhaupt wat concreter worden eerst allemaal, dan komen de vragen vanzelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

polthemol schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:03:
[...]

De echt vaste dingen zou ik wel niet doen, je bent bezig tegen een stevig tempo. Je moet eens proberen met je mondademhaling een notenreep te kauwen, nasty shit met kans dat je je verslikt ook nog :P
Dat is de reden dat ik niet zou moeten denken aan winegums: die krijg ik tijdens een trail al niet weg.
Ik verdun zelf mijn gels al iets voor onderweg. Ik had zondag weer de spullen van Hammer bij me: Perpetuem en de reguliere gel. De eerste is poeder en moet je sowieso zelf aanlengen naar wens, de gel leng ik ook een beetje aan met wat citroensap en water. Beide smaakvarianten die ik gebruik hebben cafeine. Het is met een marathon altijd de vraag hoe het gaat na je omslagpunt, soms gaat mijn maag dan echt op slot. Nu kostte het me alleen rond de 35 kilometer wat meer moeite om goed de slok gel te nemen voor de drankpost, maar dat is ook het geheel aan coordinatie die het op dat moment vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 16-09 20:59

Persoonlijk neem ik een loperamide na mijn laatste toiletbezoek de ochtend van de marathon. Net om dat soort problemen te vermijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Rudedadude schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:30:
[...]

Dat is de reden dat ik niet zou moeten denken aan winegums: die krijg ik tijdens een trail al niet weg.
Ik verdun zelf mijn gels al iets voor onderweg. Ik had zondag weer de spullen van Hammer bij me: Perpetuem en de reguliere gel. De eerste is poeder en moet je sowieso zelf aanlengen naar wens, de gel leng ik ook een beetje aan met wat citroensap en water. Beide smaakvarianten die ik gebruik hebben cafeine. Het is met een marathon altijd de vraag hoe het gaat na je omslagpunt, soms gaat mijn maag dan echt op slot. Nu kostte het me alleen rond de 35 kilometer wat meer moeite om goed de slok gel te nemen voor de drankpost, maar dat is ook het geheel aan coordinatie die het op dat moment vraagt.
ze doorsnijden, dan kun je ze zonder kauwen wegfrotten naar je maag :) Maar goed, grootste rode lijn is denk ik: whatever works ;) Karel Sabbe rende een stuk van de Barkleys marathon met een big mac als voeding voor onderweg.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• otter-tweakers
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 22:12
Leuk om alle verhalen over Rotterdam te lezen. Het was echt een feest in de hele stad. Alleen de Bosdreef was rustig, maar dat hoort ;-) Fantastisch weer natuurlijk voor lopers en publiek. En PR weer aan kunnen scherpen (2.49.58).

Ik was op zoek naar foto's. De officiële set is wel heel gortig (1 foto 12 EUR hele set 30 EUR). Weet iemand of er toevallig amateur fotografen makkelijk te doorzoeken sets op Internet hebben staan? Zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Hartloper schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:26:
[...]

Persoonlijk neem ik een loperamide na mijn laatste toiletbezoek de ochtend van de marathon. Net om dat soort problemen te vermijden.
Zitten daar verder geen nadelen aan vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
@Tim_W @Roozzz

Hmmm, hoe hebben jullie (of jullie ouders ;) ) geboekt? Via een georganiseerd iets, zelf los (is dat dus te doen)?

Inschrijving is namelijk geopend voor de eigertrail (51k, via mudsweattrails), maar ehm... ~800 euro? (met een 2 persoonskame (4 persoons is 100 euro pp goedkoper), en 3x ontbijt, overnachting, avondeten... etc)

Had geen idee wat te verwachten maar dit niet helemaal ;). Nou betaal je natuurlijk extra via zo'n organisatie (en las ik ook dat er in principe een voor-inschrijving en evt loting etc is... dus je zal ook extra betalen voor de zekerheid van mee kunnen doen).Maar aardig bedrag dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
kraanwagen schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 19:04:
[...]

Zitten daar verder geen nadelen aan vast?
Goh, na 30 km krijg ik niet veel meer naar binnen. Maar dat is ook zo als ik geen loperamide neem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Hartloper schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:12:
[...]

Goh, na 30 km krijg ik niet veel meer naar binnen. Maar dat is ook zo als ik geen loperamide neem.
Interessante shit, ik kende het niet. Zelf nagenoeg nooit last van, maar once in a while...

https://www.sport.be/runn...le.html?Article_ID=794503

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Pun intended? :+

Ik heb zelf ook last van een... continue stoelgang vlak voor een wedstrijd, vooral stressgebonden dus. Nooit loperamide gebruikt, maar ik snap dat anderen het doen die vaak diarree hebben tijdens het lopen.

Klein nadeel ervan is wel dat je het niet wilt gebruiken als je infectieuze diarree hebt, dan moet de verwekker eruit. In de meeste gevallen gaat het wel goed, maar met bijvoorbeeld een Shigella wil je dat-ie eruit geflusht wordt. Daarom raad ik nooit loperamide (imodium) aan patiënten aan, tenzij ze een hele lange vliegreis moeten maken of zo.

[ Voor 8% gewijzigd door Krylinck op 26-10-2021 23:54 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-09 07:53
@m0ridin, m'n ouders hebben het 1 keer via MST geboekt inclusief verblijf, dat was toen het goedkoopste. Verblijf was in een hostel, sober, maar wel ok. Voordeel is dat je daar dan met veel gelijkgestemden zit, dus dat is wel gezellig.

Je kunt ook gewoon zelf inschrijven voor de loop en eigen verblijf regelen. Inschrijving lukt inderdaad niet altijd, maar dat schijnt altijd nog via MST te kunnen. Zo hebben m'n ouders ook weleens zelf het Derby hotel geboekt en vervolgens de inschrijving van de 101k via MST gekocht omdat deze al direct vol zat.

Strava Garmin 265

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turambar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:26
m0ridin schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:23:
Hmmm, hoe hebben jullie (of jullie ouders ;) ) geboekt? Via een georganiseerd iets, zelf los (is dat dus te doen)?
Ik heb in 2018 het ticket voor de E51 los gekocht (via de Eiger site) en de overnachting daar via MST geregeld. Inderdaad gezellig, en veel bekende gezichten (de Nederlandse trail gemeenschap is niet zo vreselijk groot)

De losse tickets toen waren in 10 minuten uitverkocht, geen idee of ze nu nog te krijgen zijn. Via de georganiseerde reis is het nu vast nog wel mogelijk om aan tickets te komen.

Ik had nog niet veel berg- ervaring. Wel al een paar keer meegedaan aan de Koning van Spanje en een trainingsweekend in de Ardennen. Ik zou je aanraden om in de voorbereiding veel op heuvels te trainen. Zelf ben in een paar maanden iedere week naar een lokale "berg" gereden en heb de route van de N70 trail een paar keer gelopen.

Ik ken je conditie niet, maar verwacht niet dat je "rennend" alle heuvels op komt. Poles zijn zeker aan te raden. Sommige stukken kunnen ook glad zijn (gletsjers(!)),

Nog een grote tip: Ik ben met de trein naar Grindelwald gegaan. Vanuit Eindhoven was dat een keer of 2 overstappen en het was iets van €40 enkele reis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:53
Bedankt voor alle adviezen over de drinksystemen! Ik ga ermee aan de slag. Eerst maar eens een budget decathlon setje aanschaffen en als het bevalt kan ik altijd nog upgraden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
De laatste week hier al aan het trainen voor het cross seizoen, dus vanmorgen met 2 collega's in het donker op pad om een MTB route te lopen van totaal pakweg 21.1 km.... we hadden meer dan voldoende licht bij echter was ik een beetje in de bossen aan het rondkijken met de zaklamp en toen zwikte ik m'n enkel om....
Nog een paar keer proberen te rennen maar dat voelde niet echt verantwoord, maar wandelen gaat prima, echter waren we zowat op het verste punt dus toen toch maar een collega gebeld die mij op kwam pikken.
Voordat hij er was nog wel een km gewandeld dus op zich alles nog een beetje soepel kunnen houden.
Daarna flink gekoeld en, hou hem vandaag maar goed in beweging.
Maar m'n wekelijkse hm zit er denk ik niet meer in... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
Vanmiddag weer een rondje van 5km afgelegd. Qua irritatie precies op tijd gestopt had ik het idee. M'n trainingen zijn op dit moment kort en eenzijdig, terwijl ik liever zo afwisselend mogelijk train. Het is alleen even niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FEIJ_87
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-08-2024
Vandaag de stryd binnen gekregen, raden de gebruikers hier het aan om eerst die 10daagse kennismaking te doen? Of beter gewoon zelf een beetje experimenteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunth
  • Laatst online: 16-09 23:08
FEIJ_87 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 22:08:
Vandaag de stryd binnen gekregen, raden de gebruikers hier het aan om eerst die 10daagse kennismaking te doen? Of beter gewoon zelf een beetje experimenteren?
Ik heb het gedaan en vondhet wel leuk om te doen.
Je leert ook hoe het in elkaar zit.
Op het einde heb je dan een 5k trial.
Zit goed in elkaar om je CP te weten.
Erna kan je dan 1 van de andere training plans beginnen.
Ik zit momenteel aan het hm plan

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
Toch nog maar even een enthousiast verhaal over de Endorphin Speed 2. Ik loop nu weinig met de Ride dus kan het verschil daarmee niet bepalen, maar met de Triumph is het in ieder geval een groot verschil. Trainingen gaan soepeler en sneller. Schoen is natuurlijk een stuk lichter, maar demping is ook echt goed. Bij de Triumph verlies je door de demping meer snelheid. Ik heb met de Endorphin ook geen last meer van mijn knie wat ik met de Ride wel had. Dat laatste was het echte doel en die test doorstaan ze bij mij uitstekend, terwijl ik er meer en harder op train. Al met al ben ik er dus erg blij mee, 5 sterren :D

@Tinusvolkel Oei, beterschap! Pootje omhoog en blijven koelen, hopelijk valt het mee.

@Totrail Is enige vorm van afwisseling dan niet mogelijk? Al is het maar een progressief tempo lopen, of intervallen op lage snelheid? Monotoon trainen is niet bevorderlijk voor de motivatie :x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totrail
Arjan90 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 07:42:

@Totrail Is enige vorm van afwisseling dan niet mogelijk? Al is het maar een progressief tempo lopen, of intervallen op lage snelheid? Monotoon trainen is niet bevorderlijk voor de motivatie :x
De fysio zegt wel blijven bewegen, maar kort en rustig. En van te voren een serie aan oefeningen op een matje thuis. Dan zou het steeds beter moeten gaan. Dus veel kans op afwisseling zit er vooralsnog niet in. Moet ook wel zeggen dat ik nu mentaal anders loop. Bij wijze van spreken bij elke stap 'Voel ik iets?' Hopelijk kan ik dat snel weer los laten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m0ridin
@turambar

Thanks!

Zojuist ingeschreven via mst... Misschien had het zelf goedkoper gekund maar ach, nu is in principe alles geregeld. Zit koning van spanje trail er ook bij, 1 of andere trainingsdag. Denk voor een eerste ervaring wel prima al blijft het een hoop geld.

Conditioneel zit het an sich wel goed maar bergen zijn toch andere koek natuurlijk. Enige ervaring daarin is dus een 13 daagse wandeltocht waar de max dag 45k was (met 3k op en 3k neer).

Nu ook nog veel te vroeg om te weten waar ik voor wil gaan, hoewel ik er vast wel weer een tijdsdoel aan wil verbinden zal het niet "tot het gaatje zo snel mogelijk" zijn. Ga met een vriend lopen dus misschien gewoon gelijk op, maar ook fijn (en minder vermoeiend) om op je eigen tempo te lopen.

We gaan het zien allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
m0ridin schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:23:
@Tim_W @Roozzz

Inschrijving is namelijk geopend voor de eigertrail (51k, via mudsweattrails), maar ehm... ~800 euro? (met een 2 persoonskame (4 persoons is 100 euro pp goedkoper), en 3x ontbijt, overnachting, avondeten... etc)

Had geen idee wat te verwachten maar dit niet helemaal ;). Nou betaal je natuurlijk extra via zo'n organisatie (en las ik ook dat er in principe een voor-inschrijving en evt loting etc is... dus je zal ook extra betalen voor de zekerheid van mee kunnen doen).Maar aardig bedrag dit.
Als jarenlange vrijwilliger bij MST, was het voor mij niet een hele moeilijke keuze :+

Maar je kan uiteraard ook gewoon bij de Eiger trail een ticket proberen te bemachtigen, maar ik vrees dat je tegenwoordig moet loten. Zeker met de uitstel acties door corona zou de spoeling wel eens dun kunnen zijn. Vergis je ook vooral niet in de prijzen van overnachtingen en horeca in/rond Grindelwald... het is wat toeristisch zeg maar :+ Maar goed, het kost inderdaad een bak geld dus die afweging moet je zelf maken :)

Spuit 11, zie net dat je ingeschreven hebt! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Cool man, lijkt me schitterend die trail! Ik sluit me wel aan bij een eerdere reactie op je plan: ga ervan uit dat je sommige beklimmingen op klautert/strompelt en zeker niet alles rennend boven komt. Een Koning van Spanje is een heel ander verhaal dan de Alpen. In Limburg zijn de heuvels niet langer dan een kilometer met hooguit 200 meter omhoog, dat red je vaak nog wel met een korte hevige inspanning. Als het kilometers lang stijgt, 800m omhoog ofzo, dan raak je gewoon uitgeput op die steile paadjes. Accepteer dat snelheidsverlies en geniet er meer van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
Oh absoluut hoor, ik weet van die wandeltocht hoe pittig het kan zijn en ik heb ook al wat fimpjes gezien van die eiger trail en zie dan soms aardige polonaises :P

Dus komt goed, en dit is inderdaad geen onderneming met keiharde snelheidsdoelen ofzo. Tegelijkertijd is het ook geen wandeltochtje en hou ik er wel van mezelf uitdagingen te stellen en te zien wat mogelijk is.

Zal dus een mooie balans en een mooie ervaring worden! Wordt een uitdagend trainingsschema de komende maanden :P 10k onder de 35, HM onder de 1:20 en een 51k alpenrun hehe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Totrail schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 08:07:
[...]De fysio zegt wel blijven bewegen, maar kort en rustig. En van te voren een serie aan oefeningen op een matje thuis. Dan zou het steeds beter moeten gaan. Dus veel kans op afwisseling zit er vooralsnog niet in.]
Vervelend dat je geblesseerd bent en dat het niet echt vlot.

Verder: ??? Ik vermoed...... dat je nog niet goed beseft wat de fysio bedoelt of de fysio heeft het onvoldoende uitgelegd ... of in extremis... maar dat verwacht ik niet zo snel, de fysio heeft weinig ervaring met het gevarieerd opbouwen na een blessure. Ik vermoed dus eerder dan de perceptie tav weinig kans op afwisseling er een van jezelf is???

Juist eentonig lopen is het recept op een vergrootte kans op blessures te krijgen, maar ook er een om er niet meer van af te komen.

Daar elke blessure zo specifiek is voor de persoon zelf (de omstandigheden, de oorzaak, de belastbaarheid, etc) kan en ga ik daar niks over zeggen.

Als ik over mijzelf schrijf dan kan ik wel globaal aan geven hoe ik na een blessure weer opbouw. Als het nodig is begin ik met powerwalken. ALLES gaat hierbij op geleide van "geen pijn ervaren" want anders doe je al teveel. Stevig wandelen met een forse arm inzet, zonder dat je los komt van de grond. Want alleen dan krijg je geen klappen, want je stapt wel flink maar er is geen landing na een zweefvlucht. Dat is nl vaak naast jet springen een van de meest belastende aspecten van het hardlopen.
Het powerwalken doe ik dan 1, 2 of 3 weken afhankelijk van de aard/ernst v/d blessure. En ik bouw geleidelijk op in wandeltijd vaak tot minimaal 1 uur en als het nodig is tot wel 2 uur.
Bijna aan het eind van die basis periode probeer hele kleine stukjes van 20-40 m te joggen of hooguit iets harder. Dat bouw ik dan op naar ca 10x gedurende de powerwalk en ik krijg dan al een indruk of ik ergens last van krijg. Dat is het beslis criterium of ok verder moet gaan met powerwalken of dat ik naar het opbouwschema over kan gaan.

Daar gebruik ik onderstaand opbouwschema voor en begin dus met 3x1 minuten heel rustig hardlopen. Als je daar geen enkele ervaring mee hebt/dan wel niet aandurft, doe het dan in overleg met de fysio of de trainer..

Het opbouw schema: Let op ... het is wel een opbouwschema voor wedstrijdatleten (gebruikt in mijn toptijd), maar het principe van opbouwen is het zelfde, alles doen op geleide van geen pijn ervaren.
Het geeft vooral een indruk hoe langzaam ook wedstrijdatleten beginnen en toch al snel 8 weken nodig hebben voor een opbouw. Pas na die 8 weken, op voorwaarde dat het verantwoord was, werd de switch naar het gewone schema gemaakt.

Als ik NU een blessure zou krijgen rek ik het schema een heel stuk op en dat gaat allemaal op basis van dat ik compleet pijnvrij moet kunnen lopen. Dus dan kan week 1 wel 2-3x zolang uitgevoerd worden. Je zou me een watje mogen noemen maar dat watje traint nu toch al weer als M65-iger zeker 1,5 uur per training na mijn laatste blessure en het begin van echte wedstrijden komt er aan (helaas duur het herstel bij ouder worden nu eenmaal langer).

Sterkte en veel wijsheid gewenst.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/__gTZLe38pT3fMaS3csa52TmiUY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ECWqDxnMVjj8TN5krtKNVsHo.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
m0ridin schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:39:
Oh absoluut hoor, ik weet van die wandeltocht hoe pittig het kan zijn en ik heb ook al wat fimpjes gezien van die eiger trail en zie dan soms aardige polonaises :P

Dus komt goed, en dit is inderdaad geen onderneming met keiharde snelheidsdoelen ofzo. Tegelijkertijd is het ook geen wandeltochtje en hou ik er wel van mezelf uitdagingen te stellen en te zien wat mogelijk is.

Zal dus een mooie balans en een mooie ervaring worden! Wordt een uitdagend trainingsschema de komende maanden :P 10k onder de 35, HM onder de 1:20 en een 51k alpenrun hehe.
Moeten we je nog een beetje prikkelen met een tijdsdoel voor die laatste? :+

o.b.v. van de rest lijkt me ... uur haalbaar :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Roozzz schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:46:
[...]

Moeten we je nog een beetje prikkelen met een tijdsdoel voor die laatste? :+

o.b.v. van de rest lijkt me ... uur haalbaar :>
Lol, doe maar niet... daar ben ik zelf al erg genoeg in. Onder het motto geen idee wat realistisch is heb ik nu al <7:30 in mijn hoofd :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
m0ridin schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:49:
[...]

Lol, doe maar niet... daar ben ik zelf al erg genoeg in. Onder het motto geen idee wat realistisch is heb ik nu al <7:30 in mijn hoofd :P
Heel goed :+ Voor het beeld: ik liep net boven de 8 uur op de 51k. Nu had ik toen allicht iets meer bergervaring, maar van jouw tijden kan ik verder dromen >:)

maw, lijkt me geen heel gek idee...

[ Voor 5% gewijzigd door Roozzz op 28-10-2021 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totrail
@route99 Mooi duidelijk verhaal. Aankomende maandag heb ik een evaluatie met m'n sportfysio en zal eens het één en ander meenemen. Ik ben nu op zich al van 2-3km pijnloos naar 5-6 gegaan. Dus enige progressie is er wel te benoemen. Ik ben ook niet het meest geduldig persoon wellicht, of positief gedraaid ben ik een zeer enthousiast sporter ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Totrail schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:35:
@route99 Mooi duidelijk verhaal. Aankomende maandag heb ik een evaluatie met m'n sportfysio ....Ik ben ook niet het meest geduldig persoon wellicht, of positief gedraaid ben ik een zeer enthousiast sporter ;)
Daar zitten we voor op een forum...elkaar wat helpen.
Hoe enthousiast je ook bent je moet wel een goede revalidatie & anti-blessure strategie hebben die werkt om enthousiast te kunnen blijven.... anders lijkt me de lol er uiteindelijk wel af gaan. Dus dat deel heeft imho meer met slim sporten te maken dan met enthousiast zijn...
Succes bij de fysio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:09
Ik heb nu een Garmin Running Dynamics pod binnen, maar op de doos worden exact dezelfde running dynamics vermeld als die de HRM run strap heeft.

Volgens mij gaat dit ding dus helemaal niet helpen met een betere snelheidsregistratie, want dat zou imo met de HRM strap al moeten kunnen (die meet ook paslengte)

Kan dus retour?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:47
Stefke schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:59:
Ik heb nu een Garmin Running Dynamics pod binnen, maar op de doos worden exact dezelfde running dynamics vermeld als die de HRM run strap heeft.

Volgens mij gaat dit ding dus helemaal niet helpen met een betere snelheidsregistratie, want dat zou imo met de HRM strap al moeten kunnen (die meet ook paslengte)

Kan dus retour?
Volgens mij is er onduidelijkheid over de Running Dynamics pod en de Foot pod

Hoewel de RD pod gepositioneerd wordt als opvolger, lijkt juist de optie om afstand meten niet aanwezig te zijn als ik het goed lees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 22:40
Bummer @Tinusvolkel , maar beter nu zwikken dan voor je marathon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Als ik begin met een rondje heb ik vaak het idee dat m'n hrm niet meteen goed meet. Ik start, na 300m ben ik echt wel hijgerig en voel ik wat, en dan zegt m'n horloge rustig nog 130bpm. Maar na kleine 2km ofzo komt er cadans in t lopen en voelt m'n hartslag ook meer conform met de hrm. Hrm tri band met xt920. Band altijd nat of/en druppeltje glijmiddel.

Is t zo dat m'n hart de eerste 1500m echt nog op tempo moet komen, of is t de techniek (band beter contact maakt), of m'n gevoel wat gewoon niet klopt? Niet per se belangrijk, maar vraag t me al een tijdje af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0e1GKJXVYWaMcZGqEAlB7I_nPHw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mSlqUT9Suo68o7YYjbiJVaig.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LauryanF
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-04 15:16
Hier weer eens een reactie na een poosje vooral gerend en gelezen te hebben en niet zoveel gepost.

Mosterd na de maaltijd, maar wat is het heerlijk om alle marathon verhalen te lezen!
Ik zelf kan er voorlopig enkel van dromen, maar afgelopen weekend wel met wat vrienden de knoop doorgehakt; volgend jaar moet 't er toch maar eens van komen.

Vooralsnog eerst maar even mijn huidige schema uitwerken en de kilometers per week rustig wat opschroeven. Ik loop graag 's avonds en nu het dan weer donker is en mijn hoofdlamp kapot was: tijd voor een nieuwe hoofdlamp. Na wat rondzoeken ben ik uiteindelijk voor een model van Decathlon gegaan (OnNight 710). Zit lekker stabiel op mijn hoofd en heeft ook een LED aan de achterkant voor extra zichtbaarheid.

Helaas waren mijn nieuwe schoenen (Altra Rivera) niet thuis bezorgd maar bij een lokale winkel, die ga ik het komende weekend eens aan de tand voelen.
Vandaag heerlijk kunnen lopen met een 15km door de polder heen. Glimlach op mijn gezicht en weer met een voldaan gevoel naar binnen gestapt.
Ik weet nu al dat ik niet alle doelen van dit jaar ga halen (qua aantal KMs of wat tijdsdoelen), maar het belangrijkste doel houdt ik vast: met plezier lekker blijven lopen!

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Blomminator schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:22:

Is t zo dat m'n hart de eerste 1500m echt nog op tempo moet komen, of is t de techniek (band beter contact maakt), of m'n gevoel wat gewoon niet klopt? Niet per se belangrijk, maar vraag t me al een tijdje af.

[Afbeelding]
Ja, dit kan prima kloppen en is volledig normaal.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Als ik begin met een rondje heb ik vaak het idee dat m'n hrm niet meteen goed meet. Ik start, na 300m ben ik echt wel hijgerig en voel ik wat, en dan zegt m'n horloge rustig nog 130bpm. Maar na kleine 2km ofzo komt er cadans in t lopen en voelt m'n hartslag ook meer conform met de hrm. Hrm tri band met xt920. Band altijd nat of/en druppeltje glijmiddel.

[Afbeelding]
Dat beeld herken ik wel van mezelf. Ik heb dat vooral als ik 's avonds ga lopen na een dag werken. Misschien dat m'n zittende beroep ook niet echt meewerkt.
Net als jij heb ik dan ook dat ik de eerste 1 a 2 kilometer hoog zit in m'n ademhaling zit bij een lage hartslag. en dat het daarna verbetert en ik weer gewoon in volzinnen kan praten. Alsof m'n lichaam even tijd nodig heeft om in de goede modus te komen.

Ik heb dit 's ochtends een stuk minder trouwens, maar waar dat door komt.. geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:33

[Afbeelding]
Heb je het ook na een stevige warming up? Dat je lichaam zich moet aanpassen als je opeens vanuit stilstand gaat lijkt me logisch, afhankelijk van je staat van je lichaam zal dit sneller of langzamer gaan. Ik zou er iig wel vanuit gaan dat de gemeten waardes kloppen. Desnoods kun je het ook handmatig meten als je er echt geinteresseerd in bent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:52
Gisteren 10k gelopen en daaruit blijkt toch wel dat mijn recente PR van 15k niet helemaal uit de lucht komt vallen want ook nu liep ik ook relatief makkelijk een 10k rond de 5min/k. Een snelheid die toch redelijk dicht bij mijn pr ligt. Dat was met soort van warmlopen. Dus ging het gas er een stuk sneller op dan had gemoeten.

Ik heb een tijdje gewoon wat meer duurloop gedaan en dat heeft zich uiteindelijk toch beter terugbetaald dan dat ik had gedacht. Gewoon omdat ik toch veel kon lopen zonder dat mijn spieren echt er onwijs veel onder leden. Want gisteren heb ik dan door gelopen maar dat kan ik vandaag wel weer merken. Dat heb ik als ik rustiger loop minder. Dus dat was ook wel een eyeopener

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totrail
Mijn lunchpauze gebruikt voor een wat snellere 5km vandaag. Het ging lekker. Ik kon voor mijn gevoel lekker vrij door blijven lopen op tempo. Al is de conditie wel wat minder geworden door alle rust de laatste tijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hartloper
Vandaag 16 km gelopen, aan een matig tempo, niet snel, niet traag, die leuke grijze zone waar een loper spontaan naar neigt, maar die in de meeste trainingsschema's weinig voorkomen.
Meestal is het korter en sneller, of een langzame duurloop.

Donderdag wou ik de nieuwe Hoka mach 4 kopen. Ik heb nu van Hoka een Clifton (vroeger nog Bondi gehad) en voor trails een Challenger ATR4.
Overigens ook nog 2 Vaporfly 4%, 2 Vaporfly Next % en 1 paar Alphafly. Je zou kunnen zeggen dat ik mee ben met de superschoenen-hype.
Dus toen bleek dat de Mach 4 niet voorradig was, en niet zou komen, slaagde de winkeluitbater er vrij vlotjes in om mij een Hoka Carbon X aan te smeren.
De superschoen van Hoka.
Hoewel het volgens mij niet echt een superschoen is, want er zit EVA-schuim in de zool, geen Pebax.

Wat zijn mijn indrukken van de Carbon X?
Zeer stabiele schoen, wel vrij hard. Helemaal niet het zachte en toch veerkrachtige schuim dat de Nikes hebben. Zelfs harder dan mijn Clifton. Hij is wel heel licht, voelt lichter dan andere Hoka's, op dat vlak lijkt hij in de buurt te komen van de Vaporfly.
Ik heb er goed op gelopen, het is absoluut een goede schoen, maar naar mijn indruk geen schoen die je sneller doet lopen.
Misschien komt hij meer tot leven bij hogere snelheden, dat moet ik later nog eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Hartloper schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 20:28:
Dus toen bleek dat de Mach 4 niet voorradig was, en niet zou komen, slaagde de winkeluitbater er vrij vlotjes in om mij een Hoka Carbon X aan te smeren.
.....................................
Ik heb er goed op gelopen, het is absoluut een goede schoen, maar naar mijn indruk geen schoen die je sneller doet lopen.
https://www.runningdirect...s-hoka-one-one-carbon-x-2
De Carbon X is imho opgevolgd door de X2.
Heb zelf de X2 ben er tot nu toe tevreden over, maar alleen getest bij de winkel buiten en op een aantal virtuele 5 km's.

Ik heb hem gekocht als wedstrijdschoen voor een breed gebied 3000 t/m 1/2 M.
Tov mijn Spartaanse NB wedstrijdschoen zijn de schoenen een verademing. Voor de 3000m had ik wellicht een directere Vaporfly moeten kiezen, maar zo'n 3000m loop ik normaliter maar 1-2x per baanseizoen, dus de langere afstanden met iets meer comfort van de X2 laten prevaleren.
Vanaf deze datum heb ik er wat meer over geschreven:
route99 in "Hardlopen - deel 9"
De X2 vond ik iig van de geteste schoenen voor mij de beste.

Ga zeker de X2 proberen, dan heb je een mooi vergelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Kan maar niet wennen aan de Stryd, ivm het teveel wisselen van schoenen. Daarom heb ik hem op Marktplaats gezet. Mocht er iemand interesse hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
Secsytime schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 12:27:
Kan maar niet wennen aan de Stryd, ivm het teveel wisselen van schoenen. Daarom heb ik hem op Marktplaats gezet. Mocht er iemand interesse hebben ;)
Waar kan je dan niet aan wennen?
Ik heb 3 paar schoenen,de stryd op andere schoen vast zetten duurt 30sec.
Of is het iets anders?

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Gunth schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:07:
[...]

Waar kan je dan niet aan wennen?
Ik heb 3 paar schoenen,de stryd op andere schoen vast zetten duurt 30sec.
Of is het iets anders?
Ik heb verschillende soorten schoenen, waarbij power/pace anders is. Hierdoor klopt de calibratie elke keer niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
Secsytime schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:05:
[...]

Ik heb verschillende soorten schoenen, waarbij power/pace anders is. Hierdoor klopt de calibratie elke keer niet..
Ok
Maakt dit zo'n groot verschil?
Ik heb deze gewoon standaard staan,nog niks aan veranderd.
Ik gebruik een apple watch met de stryd app,de afstand klopt steeds op strava.
Ga dit eens controleren met mijn garmin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Gunth schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:41:
[...]

Ok
Maakt dit zo'n groot verschil?
Ik heb deze gewoon standaard staan,nog niks aan veranderd.
Ik gebruik een apple watch met de stryd app,de afstand klopt steeds op strava.
Ga dit eens controleren met mijn garmin.
Genoeg verschil dat het me stoort. Denk niet dat een ander het zo erg zou vinden, ik ben gewoon een piet lut :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Limbeckx
Rare gewaarwording. Laatst de pegasus 38 in twee maten laten komen en kon gewoon niet de juiste pasvorm vinden. Daarna naar de dynablast en eigenlijk precies hetzelfde probleem. Uiteindelijk mijn voeten laten meten en kwam op de Adidas Solar Glide 4. Past als een handschoen en ik wilde eigenlijk heel graag bij de daka de schoenen kopen als blijkt van waardering voor de service. Prijsverschil is wel echt heel groot zeg. 140 euro bij daka 92 euro bij keller...

Trouwens: na mijn couch to 5k ook de 10 gelopen dus ga nu proberen een 5k in 28m of korter te lopen. Superblij dat het hardloop virus eindelijk is aangeslagen.

[ Voor 14% gewijzigd door Limbeckx op 30-10-2021 16:48 ]

Pagina: 1 ... 150 ... 392 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.