Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-09 16:25
digital-IMEI schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:20:
Wat een positieve reacties allemaal! Dus als ik het goed begrijp zit er niets anders op dan een afspraak maken... Achteraf zal ik waarschijnlijk spijt ervan hebben dat ik het niet eerder heb gedaan...

*Digital-IMEI pakt de telefoon...*
Hier ook gebruik gemaakt van een sportmasseur maar dat was meer om de 6-8 weken en voor ontspanning dan dat het echt nut had, weet ook niet of er echt bewijs voor is dat het werkt, kan het zo snel niet vinden. Maar baat het niet dan schaadt het niet ;)
Sowieso is de ontspanning wel fijn maar bij mij waren de spieren meestal wel soepel. Ik loop dan ook 'maar' gemiddeld 150-200 km /maand ga geregeld naar de sportschool voor krachtoefeningen en fiest naar mijn wek 8km enkele reis dus misschien niet represenatateif voor de massagedoelgroep :P
Nu door Covid al 18 maanden niet geweest en ben maar gaan foamrollen en dat werkt ook best goed voor mijn gevoel en is vriendelijker voor de portemonnee :)

@Blomminator anders de coach vragen :P Als je meestal vlak loopt dan zijn gewone intervallen toch prima?
De heuveltrainingen zijn toch vooral fijn als je trails loopt zodat je je techniek kan oefenen (dalen en stijgen) snelwandelen etc. Hier in de buurt ligt de Gulberg daar ga ik wel eens heen om hoogtemeter te maken en ze maken je zeker ook sterker voor een asfalt race en zeker als je vlak woont en traint en eens een keer in heuvels gaat lopen is het wel fijn om hoogtemeters te maken om te wennen.

[ Voor 19% gewijzigd door xray79 op 20-10-2021 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 07:53
xray79 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 15:42:
[...]
Hier ook gebruik gemaakt van een sportmasseur maar dat was meer om de 6-8 weken en voor ontspanning dan dat het echt nut had, weet ook niet of er echt bewijs voor is dat het werkt, kan het zo snel niet vinden. Maar baat het niet dan schaadt het niet ;)
Sowieso is de ontspanning wel fijn maar bij mij waren de spieren meestal wel soepel. Ik loop dan ook 'maar' gemiddeld 150-200 km /maand ga geregeld naar de sportschool voor krachtoefeningen en fiest naar mijn wek 8km enkele reis dus misschien niet represenatateif voor de massagedoelgroep :P
Nu door Covid al 18 maanden niet geweest en ben maar gaan foamrollen en dat werkt ook best goed voor mijn gevoel en is vriendelijker voor de portemonnee :)
Ik heb volgende week donderdag een afspraak staan. Ondertussen heb ik wel een constante spanning laag in m`n rechter kuit, richting de achillespees dus ik begin een beetje ongerust te worden...
Helaas heb ik heel snel last van m`n kuiten, na behandelingen hersteld het ook wel snel maar het blijft een puntje van aandacht. Ik vermoed dat het met techniek (of het gebrek eraan) te maken heeft.

Een foamrol heb ik ook al vind ik het lastig om hier consequent gebruik van te maken, zeker de plek waar ik nu last van heb is moeilijk te bereiken. Voor spierknopen is het dan wel weer effectief.

We gaan het zien volgende week. Morgen nog een interval en dan t/m maandag ontspannen loopjes gepland. Wellicht hersteld het eea zich nog een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 16-09 20:59
m0ridin schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 14:54:
Ben zelf (nog) minder fan van de Stryd... zit toch teveel verschil afhankelijk van welke schoenen ik gebruik en om nou elke keer die factor in te moeten stellen.

Ga het zeker nog even goed testen (wilde niet teveel klooien in mijn marathon voorbereiding) maar grote kans dat ik hem alsnog weer ga verkopen.

Net trouwens ingeschreven voor de Utrecht (Halve) marathon... Mooi om daar voor de sub 1:20 te gaan. De marathon trekt me op de een of andere manier niet echt (volgens mij waren er vrij weinig deelnemers bij de vorige editie en ook de route... mjah) en de kwart marathon is voor mij ook niks (rare afstanden! MOEILIJK! moet 5k, 10k, HM of M zijn! ;) )

Dus hey, blijft de halve over... helpt ook dat ik via mijn werk kon inschrijven.
Da's nog lang. April 2022...

Hebben jullie tips voor een snelle halve of hele marathon in november of december ? Zelf vind ik enkel de Groene Loper run in Maastricht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
NoReseth schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 14:20:
[...]

Stryd werkt met ingebouwde "sensoren" om de snelheid en afstand te bepalen. Dit werkt perfect op de loopband. Ik kwam nog wel een artikel tegen bij stryd dat je wel een verschil in snelheid kunt verwachten tussen de loopband en wat je horloge zal aangeven, zie hier.
Los van het feit of je wel of niet op vermogen wilt lopen vind ik stryd echt super fijn.
Nooit problemen dat de snelheid / afstand niet klopt doordat je een slechts GPS signaal had.
Er zat vanmorgen een 300m verschil in een uur lopen.
Dus op zich nog best prima, ik merkte wel dat hoe hoger de helling hoe dichter dat ze bij elkaar kwamen.
Had het tempo niet te hoog gezet aangezien ik gisteren ook al een pittige training had gehad, maar de hartslag ging toch flink omhoog toen ik een minuut of 10 op 5% helling zat.
Verder vind ik buiten lopen veel fijner maar vandaag met het huidige weer ging het op zich nog wel met een podcast op. :)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:31
Hartloper schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 21:13:
[...]

Hebben jullie tips voor een snelle halve of hele marathon in november of december ? Zelf vind ik enkel de Groene Loper run in Maastricht.
Voor mij wel redelijk ideaal denk ik... Nu even herstellen en weer rustig gaan lopen. Dan komen in december de feestdagen eraan (waarna ik magischerwijs toch vaak weer wat zwaarder ben) en dan daarna dus 3 maanden om voor te bereiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:22

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

Linschotenloop
https://www.linschotenloop.com/coming-soon/

Imo wel een beetje saai tussen de weilanden maar voor een snelle tijd boeit dat niet :P.
Verder wel een leuke regionale loop waar geen commerciële organisatie achter zit, dus voor een habbekrats loop je mee.

[ Voor 11% gewijzigd door Sport_Life op 21-10-2021 09:55 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Sport_Life schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:54:
[...]

Linschotenloop
https://www.linschotenloop.com/coming-soon/

Imo wel een beetje saai tussen de weilanden maar voor een snelle tijd boeit dat niet :P.
Verder wel een leuke regionale loop waar geen commerciële organisatie achter zit, dus voor een habbekrats loop je mee.
Als het waait boeit dat wel :P

@Hartloper begin februari een optie? dan is de two rivers marathon
Maar daar kan de wind ook wel voor problemen zorgen.
Had voor de 2020 versie ingeschreven maar is destijds smorgens afgelast ivm de stormen toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Half februari ook de groet uit schoorl run (zelf nog nooit aan meegedaan, maar staat ook nog voor ooit een keer op de lijst... liefst icm een weekendje weg oid wel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 20:57
[...]

Waren deze al voorbij gekomen?

https://derondevenenmarathon.nl/inschrijven/
https://drechtstadloop.nl/inschrijven/

Zo niet, bij deze dan.

edit:
En deze
http://www.spijkenissemarathon.nl/
Onhandige website qua navigatie en soms verouderde informatie. Maar als je doorklikt schijnt er op 28 november een marathon te zijn: https://www.avspark.nl/in...Marathon_informatie&sid=2

[ Voor 21% gewijzigd door sander_g op 21-10-2021 15:21 . Reden: info Spijkenisse marathon ]

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 20:54
Blomminator schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:10:
Allen, dank.

Yes, ik woon in Bennekom. Hoekelum is recht voor m'n deur, dus dat is zeker een optie! Heb er nog niet eerder gelopen, ik ga meestel in richting Quadenoord. En ik loop eigenlijk enkel trail/bospad. Althans, zoveel mogelijk.
Maar dan moet ik mijzelf dus toch meer uitdaging geven; steilere heuvels en wat harder trainen. Dit met het oog op trails in de bergen; kan geen kwaad.
Misschien al eerder gezegd: maar stuwwal bij Doorwerth kan je paar leuke trails lopen en (voor Nederlandse begrippen) aardig wat klimmen. Loop daar zelf ook regelmatig.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:02
M'n fysio zei juist te bewegen met mijn euvel, zei het met mate. Dus dat gebeurde vandaag. Eerst de oefeningen die hij meegaf gedaan en daarna de deur uit voor 5km. En dat waren 5 pijnloze kilometers :) Erg tevreden mee en nu bewust en rustig uitbouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

haha ja ik woon nabij de zee, hier waait het altijd :P .

Helaas na de duurloop van afgelopen weekend weer last van m'n knie gekregen, de befaamde lopersknie. Al een jaar of 5 geen last van gehad en nu blijkbaar weer over de grens heen gegaan.
Morgen nog een rustig rondje rennen en dan maar hopen dat het meevalt zondag en anders heb ik een goede reden om andere mensen aan te moedigen :).

[ Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 21-10-2021 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
Bedankt voor de tips. Spijkenisse en Dordrecht zijn opties die ik verder bekijk.
De andere zijn ofwel volgend jaar ofwel niet snel.

Na mijn recente hele goeie HM (beste van mijn leven) wil ik nog even de goede conditie verzilveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 10:37
Gisteren nieuw setje schoenen gekocht. de Endorphin Shift 1. Kon hem voor 90 euro oppikken dus leek me mooie deal

(was een van de laatste setjes in het zwart. nu nog wel in het blauw te krijgen https://www.runningdirect...-men?color=5837&size=5673) 99 euro + 10% kortings coupon even googlen daar nog van af.)

Mooie voor in de rotatie met de Endorphin Speeds die ik nu heb maar waar ik bij te veel op lopen nog last krijg van mijn heup

Gisteren maar meteen even rustig loopje op gedaan. liepen lekker maar merkte op sommige natte stukken dat het een beetje glad was bij het afzetten (vooral op zo'n rood asfalt van fietspaden. ) Moet nog even vaker testen maar anders jammer voor de komende seizoenen natuurlijk die veel nat gaan zijn. Het was ook niet overal maar op sommige stukjes

Anderen die ook shifts hebben hier ook last van? Las hier pas iets over met pegasus die daar last van hebben maar die heb ik ook en daar nooit last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

@Crysania De Speed vind ik ook redelijk tricky op gladde wegen. Heel vaak loop ik er niet meer op wat ook wel weer zonde is. Misschien moet ik ze toch maar eens een 2e kans geven.

Toevallig hebben ze de Shift nog in mijn maat maar ik zoek nog een reden om ze te gebruiken :+ Eigenlijk hoop ik op een opvolger van de Saucony Liberty ISO2

[ Voor 10% gewijzigd door vhal op 22-10-2021 11:02 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 10:37
vhal schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:00:
@Crysania De Speed vind ik ook redelijk tricky op gladde wegen. Heel vaak loop ik er niet meer op wat ook wel weer zonde is. Misschien moet ik ze toch maar eens een 2e kans geven.

Toevallig hebben ze de Shift nog in mijn maat maar ik zoek nog een reden om ze te gebruiken :+
Qua wegligging zijn de Speeds en de Shifts ongeveer gelijk. de grip ziet er het zelfde uit en voelt ook het zelfde. Heb de speeds nog niet in slecht weer gebruikt denk ik.

Ik merkte dat mijn Speeds me meer dwingen om beter af te wikkelen ofzo en kreeg best snel last van mn benen, heup en voeten omdat ik er anders op liep dan op mijn vorige schoenen. (Pegasus 37 / Boston 8)

Heb de Shifts erbij genomen omdat de vorm + drop wat gelijk was aan de Speeds maar dan wat meer demping dus rustiger voor mijn lichaam om er aan te wennen.. Nu kijken of dat ook het geval is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Ik heb ooit een 10KM gelopen op de Speeds maar op een gegeven moment kreeg ik toch last van mijn peesplaat. Sindsdien ben ik er voorzichtiger mee geworden en staat er slechts 28km op de teller :X Daarnaast vond ik ze ook vrij instabiel in de bochten. Ik vraag mij af in hoeverre de Shift vergelijkbaar is gezien de forse zool die er onder zit.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
Over de endorphin lijn;
Woensdagavond tijdens een klein wedstrijdje 3,8km op 3:50/km gelopen op de endorphin shift 2.
Het was inderdaad lastiger dan normaal om de krappe 90gr bochten op dit parcours goed op snelheid door te komen. (Had vooraf bedacht rustiger te lopen maar toen kwam de competitie drang bij het ophalen van het startnummer naar boven, voor de wedstrijd had ik beter mijn boston 8 (heurlijke schoentjes, zowat spikes :9 ) aan kunnen doen. Maar ik had sowieso wat achillespees pijntjes en dan heb ik de stabiliteit van de endorphins nodig)

Qua grip is deze op de weg over het algemeen prima, een natte baan dan wordt het snel tricky.
Alleen de zwarte band op de zool heeft echt grip geloof ik en daar is niet veel van.
Tijdens baantrainingen merk ik dat die bocht bij 3:40/km ook wel al interessant kan zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Cranzai op 22-10-2021 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Nu jullie het toch over de Endorphins hebben: ik had deze op het oog voor de marathon, maar dan de Pro versie. Aan de ene kant vind ik dat wat pretentieus, want ik ben beginner op de marathon en verwacht niet sneller dan 3u45 te lopen. Maar ik las bij de beschrijving van de Speed dat die meer geschikt is voor kortere afstanden, daarom dacht ik aan de Pro 2.
Klopt mijn aanname?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 20:33
@TheLemon Speed is prima geschikt voor het tempo en de afstand, ik zou ze wat dat betreft dus niet afschrijven. Ik heb wel eens gelezen dat de Speed net wat "eerder" (bij lagere snelheden) tot leven komen dan de Pro. Dus dan zou ik eerder voor de Speed gaan gezien je doeltempo. Ik heb de Shift ook wel eens besteld, maar vond ze niet lekker zitten en niet lekker lopen. Ik vind de Triumph fijner als rotatie voor de Speed, daarmee kwam ik op vakantie afgelopen week goed uit de voeten. Toch 2 duurloopjes, 1 interval en 1 tempoloop gehad in een week tijd. De "achterstand" door verkoudheid weer mooi ingelopen (y)

[ Voor 22% gewijzigd door Arjan90 op 22-10-2021 11:40 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:35
TheLemon schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:30:
Nu jullie het toch over de Endorphins hebben: ik had deze op het oog voor de marathon, maar dan de Pro versie. Aan de ene kant vind ik dat wat pretentieus, want ik ben beginner op de marathon en verwacht niet sneller dan 3u45 te lopen. Maar ik las bij de beschrijving van de Speed dat die meer geschikt is voor kortere afstanden, daarom dacht ik aan de Pro 2.
Klopt mijn aanname?
Tja, je moet doen waar je gelukkig van wordt. Maar het rondje dat ik op de Pro 1 heb gelopen, vertelde mij al snel dat ik niet hard genoeg loop voor de schoen. Hij dwingt naar een actieve loopstijl op tempo. Vlak voor de 4 min/km zat er een opslagpunt, waarop hij voor mij ineens begon te werken. Wat prima is, maar mijn halve marathon pr hikt daar tegen aan, laat staan een marathon. Dus snel afgeschreven.

Dan is de Speed veel meer allround inzetbaar. Daar heb ik veel kilometers op gemaakt, met alles tussen snelheidswerk en lange duurlopen (>30km). Die zou ik zo pakken voor een marathon; en of je die nu in 3 of 4 uur loopt maakt niet zoveel uit. Wel eerst even checken of je het een fijne schoen vindt voor dit soort afstanden. Zwaardere lopers vinden hem daar soms niet prettig voor.

In algemene zin zou ik als beginnende marathonloper (en eigenlijk ook als gevorderde) inzetten op comfort. Na 30km zere/beurse voeten hebben omdat je maximaal lichte schoenen wilde hebben, is niet aan te raden :P

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ah ok, dat is goede info. Op zich ben ik niet zwaar (73kg bij 1.84m) en kan ik doorgaans elke schoen wel hebben, mede vanwege midden-/voorvoetlanding.
Alleen op minimalistische Merrells heb ik wel eens last van de peesplaat onder gekregen, dus iets steviger zolen vind ik denk ik wel prettig. Ik had het idee dat zo'n verende plaat in je zool juist wat helpt hierbij, omdat niet alle vering uit je eigen voet hoeft te komen dan.
Ik liep mijn HM PR op Nike Zoom Fly Flyknits en dat zijn ook vrij lichte en responsieve schoenen. Ik ga die Endorphin Speeds dan maar eens passen in de winkel, scheelt ook een boel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:35
En als je dan toch gaat passen, kan je hopelijk ook meteen even de Pro proberen. Wie weet werkt ie voor jou wel :)

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:13
Ik zat net eens wat in Garmin Connect te spitten en ik vond het wel heel leuk om te zien wat trainen/hardlopen met je rusthartslag doet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OOGZdH945FCc7E5wpLpLHNxPILE=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/8txhx5b4inHZQonuMGERcGpO.png?f=fotoalbum_medium

In januari kreeg ik een zweepslag en vanaf april ging ik pas serieus weer wat meer lopen. Je ziet 't precies terug in de grafiek. Vervolgens 3 weken vakantie in augustus en gelijk hogere hartslag. In september weer wat serieuzer aan de bak en 't gaat gelijk weer omlaag.

Nu heel zien te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:53
Zou iemand mij kunnen adviseren wat ik het beste kan aanschaffen om water mee te nemen op training?

Ik heb een paar maanden geleden een halve marathon gelopen en wil nu gaan trainen op een hele marathon. Ik loop nu op z'n hoogst 15km en dan zonder water mee te nemen. Maar met het oog op langere duurlopen (20-35km) leek het mij handig water mee te nemen.

Hoeveel liter water moet ik nou mee nemen? Ik lees van alles, maar de meeste gaan uit van 500ml per uur.

Dan zou je dus ongeveer 1.5-2L water moeten meenemen.

Het lekkerste lijkt mij een vest. Salamon is duur maar waarschijnlijk zit dat wel lekker. Misschien gewoon eens bij de Decathlon uitproberen? En dan af en toe een dextro'tje :P .

Ideeën?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 07:53
michaeltb schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:56:
Zou iemand mij kunnen adviseren wat ik het beste kan aanschaffen om water mee te nemen op training?

Ik heb een paar maanden geleden een halve marathon gelopen en wil nu gaan trainen op een hele marathon. Ik loop nu op z'n hoogst 15km en dan zonder water mee te nemen. Maar met het oog op langere duurlopen (20-35km) leek het mij handig water mee te nemen.

Hoeveel liter water moet ik nou mee nemen? Ik lees van alles, maar de meeste gaan uit van 500ml per uur.

Het lekkerste lijkt mij een vest. Salamon is duur maar waarschijnlijk zit dat wel lekker. Misschien gewoon eens bij de Decathlon uitproberen? En dan af en toe een dextro'tje :P .

Ideeën?
Mijn ervaring is dat je dit zelf moet ervaren.

Ikzelf loop zonder problemen 20-25k zonder iets mee te nemen. Vooraf wel wat eten en/of drinken, maar niets voor onderweg.

Aangezien je nu hoogstens 15 loopt zou ik adviseren om een softflask oid mee te nemen en te gaan ervaren wat je lichaam doet op langere afstanden en wat je zelf prettig vind. Zeker nu de temperatuur laag is hoef je mijn inziens echt niet meteen met 2L water van huis te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:41

Ideeën?
Aanvullend op het advies wat al gegeven is: als je nog even niet wil investeren kan je ook prima:
- een achtje lopen ipv een rondje, en zorgen dat je op de kruising (dus +- halverwege) een flesje water verstopt hebt liggen
- loopjes langs waterbronnen plannen (stadskraantjes, openbare ruimte met water, etc). In winter wel lastiger ivm veel buitenkranen dicht…
- gelletjes meenemen waar al vocht bij in zit, zoals isotone gelletjes van Sis Go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Idd met softflanks moet het vast wel gaan lukken, hier neem ik er bij lange loopjes altijd 2 van 250ml mee, en heb nog maar 1x ergens aangebeld op een warme dag om ze bij te vullen. Verder kan je watertappunten opnemen in je routes.
Ook zullen je langeloopjes op een lager niveua gaan waardoor je iets minder vocht verliest, alleen op de marathon zelf zal je wel meer verliezen maar daar heb je drinkposten. of bekenden langs de kant.

Maar ben verder ook nog steeds wel benieuwd naar goede drinkrugzakken aangezien ik ver in m'n achterhoofd plannen heb om een 50km+ trail te gaan lopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Tinusvolkel op 22-10-2021 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
@michaeltb Ik sluit me aan bij de rest ;) Vooral met LDL loopjes zul je niet snel 0.5l/u nodig hebben hoor... Tenzij je midden op de dag hartje zomer gaat lopen misschien.

Ik heb voor mijn marathon tot ~3u duurlopen gedaan en nam niet meer dan 0.5-0.75 liter mee. Dan wel ook nog wat SIS gelletjes (max 3-4) welke ook wel aardig vloeibaar zijn.

Onder de ~20-25 neem ik volgens mij niet echt iets mee, tenzij warm.

Zelf gebruik ik dan van die flesjes die je bij een spibelt kan kopen:
https://spibelt.nl/product/spi-h2o-companion-xl/

Alleen klem ik die dan in (de rand van) mijn broek aangezien ze aan de belt zelf alsnog alle kanten op stuiteren. Hou er zelf niet van dingen in mijn hand te moeten houden tijdens het lopen.

Maar het is idd vooral zelf proberen, en dan misschien liever de eerste keer wat teveel mee dan te weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:02
Ref. Endorphin Speeds: gisteravond deden we een 4km benchmark loop buiten onze atletiekbaan. (Afgeraffeld in 15:20, dik tevreden :D). Natte & bebladerde wegen, maar wonderbaarlijk genoeg geen problemen met grip. Ik heb de laatste maanden eigenlijk al mijn (baan)trainingen op de Saucony Liberty ISO 2 en de Saucony Hurricane 23 gelopen, en de Speeds alleen aangetrokken voor een 5k benchmark laatst (19:17, officieus PR) en dus deze 4k benchmark. Dan merk je pas goed dat extraatje en heerlijke lichte gevoel dat de schoenen je geven.
Ik heb ook op de Shifts (proef)gelopen maar dat vind ik een erg instabiele en zompige schoen, veel te veel kussen naar mijn smaak.

Ref. drinken: als ik zo'n 25k of meer loop neem ik mijn Salomon ADV Skin 5 mee, met 2x 500ml softflask. Daarmee heb ik afstanden tot 37km gelopen, en dan is 't vaak net niet op... Uiteraard is dit voor iedereen verder persoonlijk ;) Toen ik vorig jaar hartje zomer mijn eigen trailmarathon liep had ik er ook nog een 1,5l camelback achterin voor de zekerheid. Daar heb ik toen nog zo'n 0.5l uit gedronken toen de 2 softflasks opwaren.

Zijn er nog Tweakers bij de Schoorl Duintrail op 31 Oktober?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:44
TheLemon schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:47:
Ah ok, dat is goede info. Op zich ben ik niet zwaar (73kg bij 1.84m) en kan ik doorgaans elke schoen wel hebben, mede vanwege midden-/voorvoetlanding.
Alleen op minimalistische Merrells heb ik wel eens last van de peesplaat onder gekregen, dus iets steviger zolen vind ik denk ik wel prettig. Ik had het idee dat zo'n verende plaat in je zool juist wat helpt hierbij, omdat niet alle vering uit je eigen voet hoeft te komen dan.
Ik liep mijn HM PR op Nike Zoom Fly Flyknits en dat zijn ook vrij lichte en responsieve schoenen. Ik ga die Endorphin Speeds dan maar eens passen in de winkel, scheelt ook een boel geld.
Ik loop vrijwel alles op de Speeds. Het was dat ik met een kortingscode de Nike Vaporfly Next%2 voor €190 kon kopen (alsnog een bak geld) en daar uiteindelijk de marathon op gelopen, maar anders had ik dat op de Speeds gedaan.

Alle trainingen, waaronder 800 meter interval tot aan lange duurlopen van 35km met laatste 10km op marathon tempo, liep ik op de Speeds. Nergens last van en geen blessures gehad. In het begin moest m'n lichaam even wennen maar had het idee dat ze ook bijdroegen aan een betere looptechniek. Zo had ik geen last meer van m'n rechterheup wat ik op andere schoenen wel had.

De Shifts heb ik ook, maar de hak glijdt wat heen en weer bij mij. Uiteindelijk ~350km op gelopen, was niet heel tevreden. De rest van het internet is wel superblij met de Shifts, dus ik ben daarin een uitzondering denk ik. :)

Ik vind alsnog dat er best veel ruimte is in het voorwerk boven m'n tenen, maar dat is bij de meeste schoenen heb ik het idee. Als ik de Speeds goed strak aantrek dan 'krult' dat voorin wat raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yulunga
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 17:01

Ideeën? ...
ik gebruik een Nathan rugzak voor de langere afstanden. Vind dat het lekkerst omdat hij strak op mijn rug zit waardoor ik er verder geen last van heb tijdens het lopen, er wat extra dingen zoals een telefoon en gels in kunnen en er geen ongelijke verdeling van het gewicht ontstaat tijdens het lopen/gebruik.Kan het zeker aanraden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Een snelheidsverschil met de Speeds merk ik niet. Ze lopen lichter dan bijvoorbeeld m'n Brooks, maar niet sneller dan m'n trainingsschoen voor op de baan, de Asics DS Trainer. De Vaporfly Gyakazou of hoe ie ook heet is een klein tandje sneller, maar de Next% zit daar dan weer ruim boven.

Voor wegtrainingen lijkt de Speed me wel heerlijk, want licht en bouncy. Ik kan er alleen nog niet echt van genieten, want pijn. De Brooks is de enige trainingsschoen waarop ik nu met relatief weinig pijn kan lopen. That is, elke stap een pijnscheut maar het is enigszins negeerbaar zonder anders te gaan lopen. En structureel trainen op een Vaporfly gaat wat ver, er moet nog een hypotheek betaald worden straks :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:09
Iemand ervaring met de Garmin foot pod? Levert deze ook een nauwkeuriger snelheid op, of alleen running dynamics (die heb ik al met mijn HRM borstband).
Ik loop trainingsprogramma's op snelheid (en HR), maar vrijwel altijd in een boomrijke omgeving en mijn snelheid verschilt bij hetzelfde tempo wel met 0:30 +/- dus het is lastig om de juiste snelheid aan te houden.

Ik lees wel dat ie ook de snelheid kan meten op bijv. een loopband, dus helemaal zonder GPS, en ik vind dit nog wel een betaalbare oplossing (zo'n Stryd vind ik te duur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Stefke schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 17:03:
Iemand ervaring met de Garmin foot pod? Levert deze ook een nauwkeuriger snelheid op, of alleen running dynamics (die heb ik al met mijn HRM borstband).
Ik loop trainingsprogramma's op snelheid (en HR), maar vrijwel altijd in een boomrijke omgeving en mijn snelheid verschilt bij hetzelfde tempo wel met 0:30 +/- dus het is lastig om de juiste snelheid aan te houden.

Ik lees wel dat ie ook de snelheid kan meten op bijv. een loopband, dus helemaal zonder GPS, en ik vind dit nog wel een betaalbare oplossing (zo'n Stryd vind ik te duur)
Ik heb er geen ervaring mee, maar Garmin zegt dit:
You can use the foot pod to record pace and distance instead of using GPS when you are training indoors or when your GPS signal is weak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik heb zo'n Milestone pod (3 tientjes ofzo, paar jaar niet gebruikt) en ik weet nog dat dat ding behoorlijk nauwkeurig de afstand meet. Werkt puur met de acceleratiesensor, dus dat is altijd betrouwbaar dan een slechte GPS-ontvangst. Je kan hem nog ijken als je het niet vertrouwt en je een bekende afstand op de baan loopt o.i.d.
Wel een leuk dingetje, zeker voor dat geld.

@michaeltb mijn ervaring is vergelijkbaar met degenen hier boven mij. Zeker in het koude seizoen vind ik 250-500ml water meer dan genoeg bij trainingen tot 30km. Tot 20km in de winter drink ik eigenlijk niets.
Ik loop soms met zo'n Nathan riem waar twee 250ml flacons in kunnen en achterin nog twee reepjes (of gels), maar dat hobbelt wel een klein beetje. Als ik mijn telefoon of regenjasje ook mee wil, dan gebruik ik mijn kleine trailvest. Daar gaan 2x250ml softflask in met drinkslangetjes, voor je schouders. Achterin kan nog een extra waterzak met slang van 1l. Dat laatste doe ik alleen in de zomer bij trails van 3uur.
Ik vind het een perfect vest, de Osprey Duro 1.5. Je kan er best veel in proppen: regenjasje, meerdere reepjes/gels, telefoon, wc-papier, pleisters, armstukken en dus tot 1.5l water. En het schudt niet.

[ Voor 1% gewijzigd door TheLemon op 22-10-2021 17:57 . Reden: liters correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:15
İk heb de pegasus voor 5km gebruikt. Rare schoen. Ik heb het gevoel dat die achterkant te nauw is voor mij op stabiel op te lopen. Daarnaast voelen ze als lood om m'n voeten vergeleken bij de asics gel pulse 11. Dus de pegasus gaan op marktplaats ofzo en misschien de novablast 2 of de dynablast 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:29

KnOeFz

no comment...

Ideeën?
In tegenstelling tot bivenstaande reacties drink ik wel redelijk wat op mijn lange duur lopen in de zomer. 1l water in een bladder achterop en 500ml sportdrank in een softflask voorop zorgt dat ik fijner loop en ook daarna me beter voel.

Ik gebruik een Decathlon 10l traivest wat me prima bevalt. Past ook een regenjasje ed makkelijk in.

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper

Ik heb zo'n systeem met een ingebouwde waterzak die je kan opvullen en dan via een mondstukje opzuigen.
Dat heb ik nog nooit gebruikt.

Ik loop met een Scott rugzak waarbij ik aan beide kanten aan de voorkant een fles Aquarius van 500 ml kan meenemen. Wil ik drie flessen meenenen dan steek ik de derde simpelweg in de rugzak achteraan. Daar is ook een beetje plaats voor een GSM en een portemonnee. De rugzak kan ik vastzetten met een bandje over de borstkas thv de buik en thv de buik zodat het niet teveel heen en weer schudt.
Ik zou de hogergenoemde waterzak hier in kunnen steken, maar ik zie me op de moeite om die waterzak dan nadien te moeten spoelen en drogen en zo.
Eigenlijk simpelweg 2 flessen sportdrank in de voorzakken en ik ben klaar om te vertrekken. Zoals de meeste andere lopers hier zou ik nooit drinken meenemen voor duurlopen onder de 20 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:37

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

@TheLemon De Milestone pod werkt niet meer. Zwift heeft de stekker eruit getrokken.

@michaeltb Ik loop zelf tijdens mijn training met 2x 250ml als ik de hm afstand loop.

[ Voor 34% gewijzigd door m-vw op 22-10-2021 20:44 ]

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 17:29
Stefke schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 17:03:
Ik heb een Garmin footpod. Met een geijkte footpod is de snelheidsmeting nauwkeuriger en directer dan met GPS. Dat is vooral nuttig als je kleine, wat onregelmatige rondjes loopt. Vroeger liep ik door het Julianapark en GPS sneed toen per rondje van 1150 meter zeker 50 meter af.

Running Dynamics geeft het overigens niet. Die zitten in de RDpod, die je aan je broeksband kunt klemmen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Zo, nog net last minute een startbewijs kunnen regelen voor de 1/4 marathon in Rotterdam. Iemand van de loopgroep was zo aardig om hem gratis weg te geven _/-\o_

Ik start in wave 2, qua tijden geen illusies, met een 50" zou ik wel blij zijn gezien mijn huidige fysieke beperkingen na het uitzieken van een verkoudheid

Strava

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:09
Na een lange periode van afwezigheid weer het hardlopen opgepakt, het kriebelde toch weer :P

Bij Decathlon even gekeken voor een hardloop jasje maar bij deze Franse winkel kom je altijd terug met meer spullen dan je van te voren had gepland. Zeg maar het Ikea complex. Dus naast een hardloop jasje ook verrassend prettig zittende schoenen gescoord, Kiprun long 2. De schoenen doen me een beetje denken aan de Brooks Ghost serie maar dan voor een leuk prijsje.

Anyway ik heb weer zin om langzaamaan weer lekker veel kilometers te gaan maken met mijn nieuwe spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 06:51

Rudedadude

Maybe we were born to run

TheLemon schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:30:
Klopt mijn aanname?
Nee. Met beide kun je hetzelfde. Pro is stabieler en voelt stijver aan, wat prettig is voor een korte grondcontacttijd. Ik vind de Pro's prettiger, maar op beide heb ik al een marathon of nog wat verder gelopen. Maar er zijn genoeg mensen die andersom de Speeds prettiger vinden. Maar morgen loop ik op de Pro's.

@michaeltb hoeveel drinken is afhankelijk van de temperatuur. In de zomer neem ik ook wel eens wat mee op een 10k als het warm is. Een waterreservoir gebruik ik alleen voor 30K+, iets met flasks of bidons veel eerder. Ik heb een aantal verschillende vests, wat je voorkeur is moet je ondervinden. Ik zou voor een licht vest gaan, dus voor iets voor max 3L aan bepakking.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Totrail
Met kleine stapjes vooruit en vandaag stap 2 met een 6,5km rondje. Dat lijkt vooralsnog de grens om pijnloos te blijven lopen. Maar de fysio zei mij al dat dit steeds iets op zou rekken mits ik het verstandig opbouw.

Alle marathonlopers voor morgen: veel succes en geniet ervan!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Mijn startnummer voor de 1/4 marathon blijkt geen tassenafgifte te hebben. Zonder dit kan je hem niet afgeven. Heeft iemand dé tip om toch nog ergens een tas te deponeren?

Nou kan ik hem vast wel ergens dumpen op straat maar ik zie het nog wel gebeuren dat ze tassen preventief gaan opruimen die niet zijn afgegeven

[ Voor 6% gewijzigd door vhal op 23-10-2021 18:08 ]

Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Rudedadude schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:09:
[...]
Nee. Met beide kun je hetzelfde. Pro is stabieler en voelt stijver aan, wat prettig is voor een korte grondcontacttijd. Ik vind de Pro's prettiger, maar op beide heb ik al een marathon of nog wat verder gelopen. Maar er zijn genoeg mensen die andersom de Speeds prettiger vinden. Maar morgen loop ik op de Pro's.
[...]
Vanmiddag uitgebreid getest. De Speeds, de Pro's, nog wat Adidas schoenen en Vaporfly Next%. Die laatste vond ik echt verschrikkelijk. Ze wilden zichzelf steeds uittrekken tijdens het lopen en werkten echt niet mee aan een lekker afzet (persoonlijk natuurlijk). Die Adidas zat mij voor geen meter en kostte me veel teveel tijd om goed te strikken. Dat is een no-go ivm triathlons. De Speed zat op zich heerlijk, als een sok, en ik liep er ook lekker op, maar het bovenwerk is zó soepel en de toe-box zó ruim dat ik soms net over de rand vd zool liep aan één kant. Kan ook dit specifieke exemplaar geweest zijn. Toen de Pro's. Die zaten nog net lekkerder dan de Speeds en ik liep er echt heerlijk op, ook geen problemen met het voetbed voorin.
Dan toch gewoon mijn gevoel gevolgd en dus met de Pro's naar huis gegaan. Dure grap, maar ja, het is puur voor wedstrijden en die loop ik niet zo vaak.
Succes morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

vhal schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:08:
Mijn startnummer voor de 1/4 marathon blijkt geen tassenafgifte te hebben. Zonder dit kan je hem niet afgeven. Heeft iemand dé tip om toch nog ergens een tas te deponeren?

Nou kan ik hem vast wel ergens dumpen op straat maar ik zie het nog wel gebeuren dat ze tassen preventief gaan opruimen die niet zijn afgegeven
Heb je geen kennis die meeloopt mét tassenlabel? Dan zou je de één in de ander kunnen doen. Of mocht je op de fiets zijn, dan doe ik nog wel eens een tasje met niet-waardevolle spullen in een fietstas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

@TheLemon niet echt, de meeste die ik ken lopen de marathon en zijn pas 4 a 5 uur later klaar. Daar kan ik niet echt op wachten. Fiets is niet echt een optie, ik ga met het OV. Maar het komt vast wel goed, ws zal er wel ergens een berg met tassen ontstaan :P

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Succes morgen allemaal d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:52
vhal schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:43:
@TheLemon niet echt, de meeste die ik ken lopen de marathon en zijn pas 4 a 5 uur later klaar. Daar kan ik niet echt op wachten. Fiets is niet echt een optie, ik ga met het OV. Maar het komt vast wel goed, ws zal er wel ergens een berg met tassen ontstaan :P
Kijken of je je tas in een kluis op het station kan gooien?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Arjan90
Zet hem op allemaal morgenl! Ik heb vanavond tijdens een training een 10km PR aangetikt met 44:21, toch een verbetering van ruim 1 minuut en 20 seconden. Ik heb heel erg op gevoel gelopen met een schuin oog op het horloge. Merk dat fitheid erg goed is, loop meerdere PR's terwijl het nog niet voluit gaat. Herstel na bijv. zo'n tempoloop is ook goed zonder dat ik ga wandelen. Maar het is nog steeds wel afhankelijk van de vorm van de dag: deze 10km ging een stukje gemakkelijker en sneller dan de 8km wedstrijd een paar weken geleden toen ik echt gesloopt bij de finish aankwam.

Geen gekke dingen meer doen, trainingsintensiteit (niet de omvang an sich) wat terugbrengen en klaarmaken voor de halve marathon. Alle loopjes van afgelopen weken geven in ieder geval vertrouwen, hoewel ik het begin september echt niet zag zitten dat ik het doel zou halen want ik was er echt ver vanaf na de zomer en met het benauwde weer.

[ Voor 8% gewijzigd door Arjan90 op 23-10-2021 22:21 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Succes allemaal morgen! (En veel plezier ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Arjan90 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 22:19:
Zet hem op allemaal morgenl! Ik heb vanavond tijdens een training een 10km PR aangetikt met 44:21, toch een verbetering van ruim 1 minuut en 20 seconden. Ik heb heel erg op gevoel gelopen met een schuin oog op het horloge. Merk dat fitheid erg goed is, loop meerdere PR's terwijl het nog niet voluit gaat. Herstel na bijv. zo'n tempoloop is ook goed zonder dat ik ga wandelen. Maar het is nog steeds wel afhankelijk van de vorm van de dag: deze 10km ging een stukje gemakkelijker en sneller dan de 8km wedstrijd een paar weken geleden toen ik echt gesloopt bij de finish aankwam.

Geen gekke dingen meer doen, trainingsintensiteit (niet de omvang an sich) wat terugbrengen en klaarmaken voor de halve marathon. Alle loopjes van afgelopen weken geven in ieder geval vertrouwen, hoewel ik het begin september echt niet zag zitten dat ik het doel zou halen want ik was er echt ver vanaf na de zomer en met het benauwde weer.
Je bent de laatste tijd lekker op tempo aan het lopen (y) over 2 weken toch je hm? En wat was je doel ook alweer? Ergens tussen de 1:35 en 1:40?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:25
Succes gewenst deelnemers! Ik zit zelf op het WPC om de cijfers van ambulance en Rode Kruis te verwerken. Hopelijk maken jullie geen deel uit van mijn rapportages...

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Rotterdam live op NPO1 voor de niet lopers :) succes aan de wel lopers!

Edit: lol, volgens mij spot ik net in een split second @Rudedadude op de rug... Blauw singlet en armsleeves?

[ Voor 44% gewijzigd door Gaargod op 24-10-2021 09:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arjan90
@Gaargod Tien paar schoenen om de nek? :+ Matchende outfit?

@Tinusvolkel Ja, 1 uur 40 is het doel. Op een snel parcours kan het sneller, maar de Berenloop schijnt niet heel snel te zijn. Oa duinen en strand, ook veel bos heb ik begrepen dus daarom loop ik nu wat extra trainingen op gevoel. Zitten mooie snelle trainingen in nu, vooral wat grotere blokken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• m0ridin
Bedenk me trouwens dat de weergoden de marathons goed gezind zijn deze edities!

Volgens mij elke keer prachtig weer terwijl het in de week ervoor enorm rotweer is geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaargod
Arjan90 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 10:10:
@Gaargod Tien paar schoenen om de nek? :+ Matchende outfit?
Handjevol zonnebrillen, moet m geweest zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
@m0ridin Ik zat even naar de stream te kijken maar inderdaad, perfect loopweer! Mooi zonnetje, maar niet heel warm. Berlijn was overigens wel een stuk zwaarder qua omstandigheden heb ik gehoord. Sfeer ziet er goed uit in Rotterdam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
Temperatuur is heel goed, bewolkt zou nog beter zijn voor snelle tijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Handig joh zo'n app met live-tracking. :-(

Continue server time-outs.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
m-vw schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 10:42:
Handig joh zo'n app met live-tracking. :-(

Continue server time-outs.
idd .. viel me ook al op.

Zou het nou zoveel extra kosten om een goede buffer aan capaciteit af te nemen voor een halve dag?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Prachtige winst van Bashir Abdi in de marathon van Rotterdam! :)B *O* En wat een tijd, 2:03:35! Omstandigheden zijn ook perfect vandaag.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hartloper
Bashir Abdi wint Rotterdam in fenomenale tijd sub 2:04 !!!

14de op de all-time marathonlijst !

[ Voor 25% gewijzigd door Hartloper op 24-10-2021 18:43 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Het is Pim Bijl ook gelukt. Onder 2:30:00.
Luister graag naar zijn podcast en dit is hem echt gegund.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
m-vw schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 12:31:
Het is Pim Bijl ook gelukt. Onder 2:30:00.
Luister graag naar zijn podcast en dit is hem echt gegund.
Haha, tnx... daar was ik ook benieuwd naar (en de enige reden dat ik de nn rotterdam marathon app had geinstalleerd. Die het geen enkele keer heeft gedaan voor me vandaag, waardeloos geval)

Hier mijn eerste loopje na de marathon van amsterdam erop zitten. Dacht dat ik aardig hersteld was, maar mijn kuiten waren het daar niet helemaal mee eens ;) Waar ik van tevoren dacht "zal ik er 10 of 15 van maken" was het na een paar km wel duidelijk dat die vraag een beetje overmoedig was. Feit dat ik sinds dinsdag ook zwaar verkouden ben (laatste 2 dagen een stuk beter maar nog zeker niet over) helpt dan ook niet natuurlijk.

Hoe dan ook, de 10km af kunnen ronden en lekker om in ieder geval weer een rondje te kunnen maken (heerlijk weer ook). Nu eens zien hoe snel ik hier weer van herstel, dacht dat het misschien ook juist goed was om te bewegen/hardlopen als actief herstel... gewandeld heb ik sowieso genoeg.

Hoe lang hebben andere marathonlopers nog last van de naweeen? Zie dat ik na mijn eerste marathon een week had gewacht, en daarna weer een week en heb het idee dat het nu wel wat beter gaat in ieder geval.

Ach, komende week ook maar weer even rustig aan per dag bekijken en waar mogelijk een klein rondje hobbelen.

*Edit*

Haha, men... En ik loop nu weer alsof ik net een marathon heb gelopen. Duidelijk nog (lang) niet hersteld. Nu een stuk wandelen met de hond, hopelijk helpt dat...

[ Voor 61% gewijzigd door m0ridin op 24-10-2021 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

@m0ridin Ook bij mij was het volgen van Pim de enige reden.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
m-vw schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 13:20:
@m0ridin Ook bij mij was het volgen van Pim de enige reden.
Lol, de app krijgt ook een 1 in de appstore... en nog terecht ook

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Best wel een flater met die app, typisch wel… :+

Ik heb zelf de 10,55KM gelopen in 52:09. Niet mijn beste splittijd ooit op de 10KM maar ik mag niet geheel ontevreden zijn gezien ik niet helemaal 100% fit en voorbereid aan de start stond. Al met al een aardig event maar het stuk door het Kralingse Bos vond ik nou niet het meest inspirerende stuk :/ Ten tijde van de 10KM stond er ook bijna niemand, pas na het restaurantje zag je weer wat volk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2kh6yrFAEw0VjcdH68c6h2shD1E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/REdePWqF9QS6mQyTg716oIEu.jpg?f=user_large

Overigens nog bedankt voor de tip van de bagageruimte op Rdam CS d:)b

[ Voor 17% gewijzigd door vhal op 24-10-2021 13:37 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
Wel mooi, al die splittijden en de grafiekjes op de website van de marathon Rotterdam.
Je ziet ook dat Pim Bijl mooi vlak gelopen heeft.
Hij dacht dat hij 2:28 waard was en dat blijkt ook zo te zijn.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Gaargod schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 09:42:
Rotterdam live op NPO1 voor de niet lopers :) succes aan de wel lopers!

Edit: lol, volgens mij spot ik net in een split second @Rudedadude op de rug... Blauw singlet en armsleeves?
Wel een blauwe (trail) singlet, geen armsleeves. En een matchende blauwe buff om de pols, naruurlijk.

Zo, eindelijk de enige smashrun badge te pakken die ik nog wilde hebben:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3KsqgAk_vFyrrxbA59lD7uIoTZc=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/iDpm3YFhZvNUohp65EoCXsy5.png?f=fotoalbum_medium

2:53:57. 4 minuten van mijn corona PR en ruim 5 minuten sneller dan de vorige keer. Ideale omstandigheden. De klap kwam niet, dus ik kon blijven pushen. Volgens mij waren de eerste helft en tweede helft even snel. En in totaal eigenlijk veel sneller dan ik had verwacht :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
Maatje van mij, die in het voorjaar nog 3:09 liep met mij een coronamarathon, ging voor een sub-3, ondanks slechtere training dan in het voorjaar.

Leek me niet direct het beste idee, maar hij ging voor 'de dood of de gladiolen'.

Halverwege was hij nog onder de 1:30, maar dan begon het bergaf te gaan, en tussen 35 en 40 km zakte zijn snelheid onder de 9 km/uur. Ik heb hem nog niet gehoord, maar dat moet echt pijnlijk geweest zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Hartloper schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 15:31:
Maatje van mij, die in het voorjaar nog 3:09 liep met mij een coronamarathon, ging voor een sub-3, ondanks slechtere training dan in het voorjaar.

Leek me niet direct het beste idee, maar hij ging voor 'de dood of de gladiolen'.

Halverwege was hij nog onder de 1:30, maar dan begon het bergaf te gaan, en tussen 35 en 40 km zakte zijn snelheid onder de 9 km/uur. Ik heb hem nog niet gehoord, maar dat moet echt pijnlijk geweest zijn...
Ouch, dat klinkt als heel veel mannen met heel veel hamers ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005

3DDude

I void warranty's

Na een lange tijd met allemaal blessures & daardoor geen zin ook natuurlijk, als je van alles probeert en niks werkt ben je er ook wel even klaar mee.
Blessures denk dan aan de onderkant knie (die pees), achillespezen enz.
Ben ik nu redelijk pijnvrij:
Uiteindelijk op dit filmpje uitgekomen (na eerst Foamrollen - Hoe wel dat ook lekker is). YouTube: PERMANENT Fix for IT Band Pain!!

Ben ik nu dus weer rustig op zoek naar nieuwe hardloop schoenen.
Dus ik denk nou dan pak ik gewoon mijn oude Asics Fortitude met 2E leest weer.
Ja die maken / verkopen ze niet meer of hebben ze mee lopen kloten met de pasvorm (2E was geen 2E meer ofzo?)

Normaal gebruikte ik altijd de Fortitude 2E i.c.m. een groene zooltje voor de doorgezakte voorvoet.
Heeft iemand goeie schoenen als alternatief voor de Asics Fortitude 2E (brede leest)?

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Krijg net een berichtje binnen dat Pim bij 15k is? 8)7 8)7

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +47 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-09 07:53
Net terug uit Rotterdam en lang verhaal kort: genoten en dik tevreden met het resultaat!

Vanmorgen om 8:00 vertrokken richting Rotterdam, parkeren bij Capelse brug en vanuit daar met de metro richting de startvakken. Ruim op tijd aanwezig dus nog even rustig een rondje gelopen en even aan bakkie koffie gedaan bij een cafe'tje. Iets meer dan een half uur voor de start dan toch maar het vak in (wave 3) gegaan, kon daar vrijwel vooraan staan dus dat was wel prettig. En daar kwam die dan, Lee Towers, toch wel erg mooi zo met z'n allen! :)

Ik had me eerst voorgenomen om een tempo van 5:20 aan te houden, maar het ging zo makkelijk dat dat ~5:10 werd. Vanaf km 17 kreeg ik ineens een wat rare spierpijn onder m'n rechter schouderblad, voelde erg vervelend en was ook wel even schrikken hoe dat zich zou gaan ontwikkelen. Gelukkig was het ergens bij km 25 ineens verdwenen. Vanaf daar nog steeds heel relaxed kunnen lopen, pas bij 38,5 werden de benen wat zwaar, maar het was allemaal nog relatief goed te doen. De laatste paar km zijn zwaar, maar tegelijkertijd prachtig, zo veel publiek. Aan "de mooiste" lijkt niets gelogen.

M'n 1e marathon heb ik afgesloten op 3:39:11, erg blij mee! :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qL2SVrUMRbQkH0SpQWtqkvC_4gI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JBbXWIEXjDIkrFLMREfSZKQg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Tim_W op 24-10-2021 19:53 ]

Strava Garmin 265

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Totrail
Nu ga ik misschien een bommetje gooien, maar ben toch benieuwd hoe jullie over het volgende denken.

Zelf heb ik nog nooit een marathon gelopen, maar ik lees net dat de laatste loper binnen is in Rotterdam met een tijd van 6:35. Natuurlijk super knap om het uit te lopen, maar gaat het oprekken van die uiterste limiet niet te ver? Zelf vind ik 6,5 uur wel echt te gek worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hartloper
De limiet is 5:30 :

In verband met het programma en het tijdig vrijgeven van het parcours hanteren wij de volgende tijdslimieten.
NN Marathon Rotterdam: 5 uur en 30 minuten (21, 1 km binnen 2u45, je dient de Erasmusbrug richting centrum ten laatste om 14u15 te passeren, 28 km binnen 3u40)

En dat is ook goed, iemand die er langer over doet is niet op zijn/haar plaats in de marathon, die kan het beter bij korte events houden.

5:30 uur is 7:40min/km of 7,5 km per uur, dat is geen lopen meer.

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik ben ook weer thuis :). Uiteindelijk binnengekomen in 3:12 en daar zeer tevreden mee! De Saucony Speed 2 durfde ik niet aan, afgelopen week nog een rondje mee gelopen, maar ze knelde me iets teveel. Dus voor de zekerheid maar op de Rides gelopen.

Doel was 3u15 , sub3 was niet realistisch met de voorbereiding die ik had, dus doelen bijgesteld om mezelf geen illusies aan te praten. Anyway het ging best lekker eigenlijk! De eerste kms was het veel te druk dus kon moeilijk de beoogde 4:20 lopen. Eenmaal op gang liep ik zonder moeite 4:06-4:12 per kilometer. Tot km 22 ongeveer, toen werd het iets zwaarder dus liet ik het tempo iets zakken, maar wel dat sub3 nog net mogelijk was. Uiteindelijk bij km 32 was het tempo niet meer te doen, op dat moment besloten om de sub3 te laten varen en rustig uitgelopen met ~5:00 per km. :)

Weer leuk publiek en qua weer kon het eigenlijk niet beter !

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 24-10-2021 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
Hartloper schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 18:12:
De limiet is 5:30 :

In verband met het programma en het tijdig vrijgeven van het parcours hanteren wij de volgende tijdslimieten.
NN Marathon Rotterdam: 5 uur en 30 minuten (21, 1 km binnen 2u45, je dient de Erasmusbrug richting centrum ten laatste om 14u15 te passeren, 28 km binnen 3u40)

En dat is ook goed, iemand die er langer over doet is niet op zijn/haar plaats in de marathon, die kan het beter bij korte events houden.

5:30 uur is 7:40min/km of 7,5 km per uur, dat is geen lopen meer.
Dat betekent dus dat ze zich niet aan de officiële limiet houden? Ook wel gek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m2011
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:13
Totrail schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 17:57:
Nu ga ik misschien een bommetje gooien, maar ben toch benieuwd hoe jullie over het volgende denken.

Zelf heb ik nog nooit een marathon gelopen, maar ik lees net dat de laatste loper binnen is in Rotterdam met een tijd van 6:35. Natuurlijk super knap om het uit te lopen, maar gaat het oprekken van die uiterste limiet niet te ver? Zelf vind ik 6,5 uur wel echt te gek worden.
Eens, de overlap met de avondvierdaagse wordt wel erg groot anders (met het verschil dat de avondvierdaagse 50km is ipv 42.2,en meerdere dagen)

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 20:20
Het zwaarste moment van de dag heb ik nu ook weer gehad, kinderen op bed gooien :-p dan was de marathon nog een makkie.

Doeltijd was 3:30 a 3:45, heb het gehaald in 3:40:28, ik denk dat ik ook wel zo goed als alles eruit gehaald heb, bij km 32 probeerde ik nog een lichte versnelling in te zetten. Merkte hierbij al heel snel dat de benen in de verzuring schoten, dus oorspronkelijk tempo aangehouden.

Waar ik zelf wel erg blij mee ben is dat m'n tempo gedurende de marathon constant gebleven is en niet minder werd. Waarschijnlijk heb ik de man met hamer misgelopen ;)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Totrail schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 19:23:
[...]

Dat betekent dus dat ze zich niet aan de officiële limiet houden? Ook wel gek.
Volgens mij stopt de tijdwaarneming wel om op de formele uitslagenlijst te komen, maar wie niet opgeeft wordt niet van het parkoers geplukt.viel me net op dat de uitslagen tot 15:50 liepen, 5:30 uur na de start van de laatste wave om 10:20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

De man verkleed als lantaarnpaal staat in ieder geval niet in de uitslagenlijst :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 20:20
Dat is jammer. Was wel 10 voor effort :) Wat voor weddenschap zou ie verloren hebben :P

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totrail
m2011 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 20:24:
[...]

Eens, de overlap met de avondvierdaagse wordt wel erg groot anders (met het verschil dat de avondvierdaagse 50km is ipv 42.2,en meerdere dagen)
Nijmeegse 4-daagse bedoel je denk ik. 50km in één avond lijkt me ook wat teveel van het goede ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Totrail schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 22:38:
[...]

Nijmeegse 4-daagse bedoel je denk ik. 50km in één avond lijkt me ook wat teveel van het goede ;)
Er zijn er hier in het topic die er de hand niet voor omdraaien....

Voor mij ook een reden om (nog) geen marathons te lopen trouwens, ik wil dan gewoon 4u (of als er pech is of snikheet ofzo iets meer maar iig pogen weg te gaan op eindtijd 3:59:59) of minder over doen. Tot die tijd hou ik het bij halve marathons en 10k en zo.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Sluit mij aan bij @Poekie , zolang ik niet voldoende kan/wil trainen om sub 4 uur te lopen zal je mij nooit een Marathon zien lopen.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
Ik word toch wel aangestoken door al die Strava activiteiten en bijbehorende foto's :D Het is vooral de vraag of en hoe ik de bijbehorende kilometers kan loggen. Vrouwlief werkt onregelmatig en ik wil in bijvoorbeeld het weekend dan niet de oppas moeten regelen om te kunnen lopen maar ik heb denk ik ook geen zin om op zaterdagavond rond een uur of 7 nog voor 2,5 uur de hort op te gaan. Gewoon een sneller doel stellen, dan duren de duurloopjes ook korter :+

In principe zou najaar het beste zijn, maar aan de andere kant heb ik afgelopen zomer ook de vakantieperiode gehad waar ik toch minder en anders ben gaan trainen. Dat speelt in de winter minder. Maar even nadenken of het er komend jaar al in zit...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Aan de andere kant, die 4 uur drempel kan ook tegen je werken. Persoonlijk zou ik eerder 4h15 aanhouden zodat je redelijk de marathon door kan lopen @ 6:00/km.

Ik moet ook eerlijk bekennen dat het wel kriebelt nu ik iets van de sfeer heb mogen opsnuiven. Het scheelt wellicht dat de volgende editie al in april 2022 is. Dan zou je eind december al weer kunnen beginnen :)

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Laatst bij de marathon in Eindhoven zag ik ook mensen binnen komen die ik ook niet echt meer marathonwaardig vond... maar waar leg je de grens?
Misschien dat je al ergens een hm gelopen moet hebben met een bepaalde tijd?

@Arjan90 Misschien is het 14k sportrusten schema dan wel iets voor jou als je je doel niet te ambitieus instelt? met eventueel wat langere duurloopjes als je er tijd voor hebt?

Ik dacht dat sommige hier in het topic er wel positief over waren.
Maar volgens mij zeggen ze zelf ook al dat dit schema niet geschikt is voor een sub 3 uur poging maar meer om hem uit te kunnen lopen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• m0ridin
Vind het ook lastig hoor... Kijk, als mensen glimlachend en wandelend over de finish komen in 6 uur schiet dat niet op, dat kan niet de bedoeling zijn.

Maar als je om wat voor reden dan ook (leeftijd, fysiek leed, etc) bijv niet harder kan 'rennen' dan 8km/u ofzo, zou je dan niet mee mogen doen? Als ik soms mensen zie hardlopen buiten denk ik ook wel eens "wandelend ben je niet veel langzamer", maar tegelijk ook "maar je doet het gewoon wel dus goed bezig".

Iedereen heeft zijn eigen grenzen en limieten, maar het gaat er wel om dat het echt een fysieke uitdaging moet zijn en je tot het uiterste moet gaan. Het is geen 'ach, even 42km sightseeing'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:00
Tja, ik vind dat je die mensen ook gewoon hun plezier moet gunnen.
Misschien deed men helemaal niks en dan vind ik ze een held. Ik ga het niet kunnen in ieder geval, ook niet binnen 6 uur.
Het is voor hun een doel en voor iedereen is dat doel anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Arjan90 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 07:50:
Ik word toch wel aangestoken door al die Strava activiteiten en bijbehorende foto's :D Het is vooral de vraag of en hoe ik de bijbehorende kilometers kan loggen. Vrouwlief werkt onregelmatig en ik wil in bijvoorbeeld het weekend dan niet de oppas moeten regelen om te kunnen lopen maar ik heb denk ik ook geen zin om op zaterdagavond rond een uur of 7 nog voor 2,5 uur de hort op te gaan. Gewoon een sneller doel stellen, dan duren de duurloopjes ook korter :+

In principe zou najaar het beste zijn, maar aan de andere kant heb ik afgelopen zomer ook de vakantieperiode gehad waar ik toch minder en anders ben gaan trainen. Dat speelt in de winter minder. Maar even nadenken of het er komend jaar al in zit...
Met al die mooie resultaten, verhalen en foto's begint het bij mij ook wel te kriebelen, maar hier ook een vrouw die onregelmatig werkt. Verder zijn mijn kinderen 12 en 9 en die durf ik best even een uurtje alleen te laten ofzo, maar veel langer voelt niet prettig.
En dan is er nog m'n vrouw die het nu al niet altijd even leuk vindt als ik zowel zaterdag- als zondagochtend ga lopen in het weekend.

Ach ja, eerst maar eens een snelle 5km neerzetten en misschien maar eens kijken voor een leuke halve marathon begin volgend jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Heb nu de eerste aflevering van de pacer weer op staan met als titel De marathon is geen bucketlistdingetje

@InZane de wekker om een uurtje of 5 a 6 zetten ;)
Maar hier heb ik door de tijd die je er mee kwijt bent / dingen die je er voor opoffert nog geen ambities om m'n PR gaan aan te scherpen. Misschien begint dat wel weer een keer te kriebelen maar iig nu nog niet.

PS @Secsytime hoe is het ermee? las het op Strava van je marathon.... :(:) en daarna is het vrij rustig... Dus misschien kan je via deze manier de motivatie weer terug krijgen om te gaan lopen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Tinusvolkel op 25-10-2021 09:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

m0ridin schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 08:09:
. Het is geen 'ach, even 42km sightseeing'
Nou, dat kan ook een reden zijn en om het vervolgens heel rustig aan te doen. En er lijkt mij een sinds een aantal jaren groeiende populatie die imho valt onder de populatie "waar is dat feestje.... ", totaal niet er mee zitten dat het feestje 6 uur kan duren, maar er vooral deelgenoot van willen zijn.... de groep die niet onder de bucketlijst populatie valt van 1x doen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
Tinusvolkel schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 08:57:
@InZane de wekker om een uurtje of 5 a 6 zetten ;)
Maar hier heb ik door de tijd die je er mee kwijt bent / dingen die je er voor opoffert nog geen ambities om m'n PR gaan aan te scherpen. Misschien begint dat wel weer een keer te kriebelen maar iig nu nog niet.
Mja ik zet nu al regelmatig de wekker om 6.30. Dan schiet ik gelijk m'n hardloopkloffie aan en dan ben ik voor 7.00 al de deur uit voor een rondje van 10 a 11km. Dat red ik wel op de nuchtere maag, maar voor een lange duur moet er natuurlijk wel wat eten in.

Aanstaande zaterdag eindelijk weer een wedstrijdje staan in Heerde. Het is geen marathon van Rotterdam natuurlijk, maar wel weer een mooie kans voor een snelle 5km :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

InZane schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 08:20:
[...]

Met al die mooie resultaten, verhalen en foto's begint het bij mij ook wel te kriebelen, maar hier ook een vrouw die onregelmatig werkt. Verder zijn mijn kinderen 12 en 9 en die durf ik best even een uurtje alleen te laten ofzo, maar veel langer voelt niet prettig.
En dan is er nog m'n vrouw die het nu al niet altijd even leuk vindt als ik zowel zaterdag- als zondagochtend ga lopen in het weekend.

Ach ja, eerst maar eens een snelle 5km neerzetten en misschien maar eens kijken voor een leuke halve marathon begin volgend jaar.
Ik had dezelfde uitdaging en ben een paar keer op zaterdag tussen 6 en 7u 's ochtends vetrokken voor een lange duurloop. Kom ik thuis zit iedereen aangekleed aan de ontbijttafel en hebben we de hele dag nog samen.

De truc is om de avond ervoor alles klaar te leggen en een leuke route uit te stippelen. Dan hoef je smorgens niet echt na te denken.

[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 25-10-2021 09:30 ]

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:14

Tazzios

..

Gister ook de marathon gedaan. Streven was 2:45 maar bij de 15 km voelde ik de bovenbenen al wat. Rond de plas werd het dus afzien en zakte het tempo flink in. Uiteindelijk 2:50:34, 13 seconden boven mijn PR maar met veeeel meer spierpijn.
Wel tevreden, gezien de voorbereiding ging niet zo soepel ging. :)

In de marathon app loopt mijn tijd nog steeds door nu bijna 24 uur. :P
Ik vind het wel te triest voor woorden dat dat de apps het in leiden, amsterdam en nu ook weer in rotterdam niet doen. :X

[ Voor 24% gewijzigd door Tazzios op 25-10-2021 09:45 ]

Pagina: 1 ... 149 ... 392 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.