Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

m0ridin schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:46:
Zit even te kijken wat de opties qua vervoer naar Amsterdam zijn voor de marathon (buscoach is al weg lijkt t dus geen optie meer)

Maar lijkt erop dat de enige echte optie de sprinter vanaf Utrecht Centraal is om 6:12, kom ik om 7:10 op zuid en van daar nog 15-20 minuutjes lopen. Eerstvolgende aankomst tijd is een half uur later maar ben bang dat een uur voor start wat te krap is?

Ivm tas inleveren enzo, startnr heb ik al.

Mensen hier met wat wat meer ervaring (qua Amsterdam marathon) die hier n betere inschatting van hebben?
Vergeet ook niet dat als er iets aan de hand is op het spoor je sowieso dat half uur al wel als vertraging te pakken hebt.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07:53
Leuk om de wedstrijdverslagen zo allemaal weer te lezen. Erg mooie prestaties allemaal! En wat was het ongelooflijk mooi weer om te mogen lopen. Fingers crossed dat het de aankomende 2 weekenden ook zo mag zijn. :)

Hier staat over 2 weken Rotterdam op de planning, het wordt mijn 1e marathon, dus inmiddels kruipt er wel al wat (gezonde) spanning in. Het zwaarste gedeelte van het schema is (gelukkig) achterwege. Afgelopen weekend een 15 km tempoloop en het weekend er voor mijn laatste lange duurloop van 35km. Vanaf nu enkel nog relatief rustig aan richting 24 Oktober.

Inmiddels heb ik voor mezelf al vastgesteld op welke schoenen ik loop, wat ik doe qua voeding, enz. Er blijft alleen 1 wat lastige over... En dat is op welk tempo (of HS) ik ga starten. Primair doel is sub 4, secundair doel sub 3:45. Voor nu denk ik om op 5:30 weg te gaan, om zo redelijk "safe" te zitten, maar tegelijkertijd zou 5:20 (of wellicht nog wat beter) ook realistisch zijn. Lastig. :?

Strava Garmin 265

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Tim_W schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:59:
Leuk om de wedstrijdverslagen zo allemaal weer te lezen. Erg mooie prestaties allemaal! En wat was het ongelooflijk mooi weer om te mogen lopen. Fingers crossed dat het de aankomende 2 weekenden ook zo mag zijn. :)

Hier staat over 2 weken Rotterdam op de planning, het wordt mijn 1e marathon, dus inmiddels kruipt er wel al wat (gezonde) spanning in. Het zwaarste gedeelte van het schema is (gelukkig) achterwege. Afgelopen weekend een 15 km tempoloop en het weekend er voor mijn laatste lange duurloop van 35km. Vanaf nu enkel nog relatief rustig aan richting 24 Oktober.

Inmiddels heb ik voor mezelf al vastgesteld op welke schoenen ik loop, wat ik doe qua voeding, enz. Er blijft alleen 1 wat lastige over... En dat is op welk tempo (of HS) ik ga starten. Primair doel is sub 4, secundair doel sub 3:45. Voor nu denk ik om op 5:30 weg te gaan, om zo redelijk "safe" te zitten, maar tegelijkertijd zou 5:20 (of wellicht nog wat beter) ook realistisch zijn. Lastig. :?
Eerste marathon: ga op je primaire doel weg. Merk je naar 35 km ofzo dat het nog prima gaat, kun je altijd nog iets versnellen. Heb je na de finish nog over, Dan weet je dat je bij een volgende marathon met een iets hoger tempo kan starten (en kun je weer een PR halen).

Nadeel van te snel starten is dat je kan instorten. Bij een eerste marathon zou dat jammer zijn. Dus: ga weg op 4 uur of loop achter een pacer van 4 uur aan. En wees blij met elke tijd en de wetenschap dat je een marathon hebt gelopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Zijn er meer tweakers die dit weekend in Amsterdam gaan lopen? Voor mij is het m'n eerste halve dus ga proberen om prestatiedrang te onderdrukken en maar gewoon te genieten. Ben benieuwd of dat een beetje lukt met zoiets massaals in een grote stad. Normaal gesproken ben ik veel meer van kleinschalig en in de natuur. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ziejenouwel @GSX-MAN, het heroische verhaal van @Xaverius hadden wij ook kunnen meemaken! Maar neeeeee, (and I quote);
"Ja, [..] een teringeind. Lekker man. Eerst 's nachts verdwalen, daarna nog een paar uur in een tentje en vervolgens met je verzuurde poten overdag verdwalen.Met een beetje geluk tussendoor nog oeverloos zuipen bij het kampvuur. En elk insect in een straal van 50 kilometer vindt je"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 21:29

GSX-MAN

de/het/een

Blomminator schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:38:
Ziejenouwel @GSX-MAN, het heroische verhaal van @Xaverius hadden wij ook kunnen meemaken! Maar neeeeee, (and I quote);

[...]
Een gemis in mijn leven, ik weet het.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 10:56
Gonadan schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:28:
Zijn er meer tweakers die dit weekend in Amsterdam gaan lopen? Voor mij is het m'n eerste halve dus ga proberen om prestatiedrang te onderdrukken en maar gewoon te genieten. Ben benieuwd of dat een beetje lukt met zoiets massaals in een grote stad. Normaal gesproken ben ik veel meer van kleinschalig en in de natuur. :P
Ja, ik! Ben sinds 2 jaar fanatieker aan het hardlopen, dus de meeste progressie gemaakt in coronatijd. Ben heel benieuwd wat de impact gaat zijn van een echte wedstrijd met publiek. Kan nog weleens heel lastig worden om rustig te beginnen :P. Zin in!

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online

Tja lastig, ik ben itt @kraanwagen iets minder voorzichtig en ik zou het jammer vinden als ik bij de finish zou zijn en dat er nog heel veel meer in zou hebben gezeten.

Maar heb zelf meestal vrij snel door hoe de vorm van de dag is, dus gewoon het eerste stuk lopen alsof je voor de 3:45 gaat en als je hartslag te snel omhoog wat gas terug doen? en daarna kan je bij 35km nog kijken wat je over hebt.

Disclaimer: Van mijn 2 marathonpogingen was er in dikke fail en de andere dikke prima :)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraanwagen
Tinusvolkel schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:57:
[...]

Tja lastig, ik ben itt @kraanwagen iets minder voorzichtig en ik zou het jammer vinden als ik bij de finish zou zijn en dat er nog heel veel meer in zou hebben gezeten.

Maar heb zelf meestal vrij snel door hoe de vorm van de dag is, dus gewoon het eerste stuk lopen alsof je voor de 3:45 gaat en als je hartslag te snel omhoog wat gas terug doen? en daarna kan je bij 35km nog kijken wat je over hebt.

Disclaimer: Van mijn 2 marathonpogingen was er in dikke fail en de andere dikke prima :)
:-) toevallig same here: eerste dikke prima, tweede dikke fail (terugkijkend denk ik omdat ik te snel van start ging. Vandaar mijn advies om voorzichtig te beginnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Sowieso is het wel lekker als het deelnemersveld een beetje uit elkaar raakt voordat je echt gas gaat geven toch? Anders moet je weer via de dranghekken en zo. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Gonadan schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:11:
Sowieso is het wel lekker als het deelnemersveld een beetje uit elkaar raakt voordat je echt gas gaat geven toch? Anders moet je weer via de dranghekken en zo. :P
Als iedereen z'n het tempo loopt wat ie heeft opgegeven dan hoeft er weinig ingehaald te worden..
Afgelopen zondag ging ik iig op m'n beoogd tempo weg en hoefde zo goed als niemand in te halen en werd ook niet ingehaald.

@AppieR Hier merkte ik ook dat ik steeds wat sneller liep als er veel publiek stond. Dus toen maar goed m'n klokje in de gaten gehouden en wat gas terug genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
Tinusvolkel schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:57:
[...]

Dat maakt het inderdaad juist zo lastig, uiteindelijk zoek je een balans tussen zekerheid en toch ook een stukje prestatie waarbij de nadruk wel wat meer ligt op zekerheid.

Al mijn duurlopen heb ik rond 5:30 gedaan, dan ging vrij eenvoudig en langzamer dan dat hoeft niet. 5:20 is inderdaad wel een prima mogelijkheid, even aanvoelen hoe het de 1e km’s aanvoelt en of de HS onder controle is, daarop anticiperen en de laatste km’s nog wat versnellen waar mogelijk.

Als ik er zo over nadenk valt het eigenlijk best wel mee. Nu nog de kunst beheersen om mezelf daadwerkelijk aan mijn plan vast te houden. :P

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Tim_W schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:43:
[...]

Als ik er zo over nadenk valt het eigenlijk best wel mee. Nu nog de kunst beheersen om mezelf daadwerkelijk aan mijn plan vast te houden. :P
Wat ik bij m'n eerste poging had moeten doen is m'n plan loslaten ;)
Want toen bleef ik te lang doorlopen om m'n beoogde tempo waardoor m'n hartslag door de warmte en hoge luchtvochtigheid omhoog schoot.
Maar dat plan had dus geen backup plan...

Iig veel succes. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
Alleen mijn plan is wel enigszins terughoudend en volgens mij had jij de lat de 1e keer ook al vrij hoog liggen @Tinusvolkel ;)

PS: bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Tim_W op 12-10-2021 13:54 ]

Strava Garmin 265

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Tinusvolkel schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:42:
Als iedereen z'n het tempo loopt wat ie heeft opgegeven dan hoeft er weinig ingehaald te worden..
Afgelopen zondag ging ik iig op m'n beoogd tempo weg en hoefde zo goed als niemand in te halen en werd ook niet ingehaald.
Dat zou wel lekker zijn. Ik ben gewend dat iedereen een veel te optimistische tijd opgeeft zodat ze lekker vooraan staan.
Maar misschien is dat meer iets wat je kunt verwachten van overenthousiaste kletsmoekes op een laagdrempelige 10K en niet zozeer bij een HM? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Tim_W schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:54:
Alleen mijn plan is wel enigszins terughoudend en volgens mij had jij de lat de 1e keer ook al vrij hoog liggen @Tinusvolkel ;)

PS: bedankt!
Heb het even terug gezocht, meerdere tweakers destijds vonden dat ik nog best voorzichtig was :)
nokie schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:32:
@Tinusvolkel Zeker van die 4:45? Je doet op training vlot HM in 1:37 en ik zie niet dat je je daarbij kapot loopt? Lijkt mij voor jou perfect, die 3:15 pacers... Met die tijden op training zou ik zelfs ambitieuzer zijn :)
Dank voor het vertrouwen :)
Echter heb mijn doel pas een week geleden veranderd van 3:30 naar 3:20 dus maak het nu niet nog erger :P

En het is mijn 1ste marathon en ben pas begin dit jaar begonnen met lopen dus wil het niet te gek maken. (Of is dat al te laat >:) )

Maar misschien had ik toen die 10 minuten sneller toch niet moeten doen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik werd zondag in t startvak een beetje weemoedig aangekeken toen m'n zus (die ging me uitzwaaien en stond dus buiten de hekken, is zelf totaal geen loper) vroeg waarom er verschillende letters in het startvak stonden en werd me door twee mannen op t hart gedrukt 'dit is startvak D hoor, E is verderop'. Echt, pardon? Ze keken wel beteuterd toen ze zagen dat ik gewoon goed stond. En kijkend naar waar de pacers voor de 55min stonden (C) had ik eigenlijk ook nog wel een heel startvak voor ze mogen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 05:12
Poekie schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:40:
[...]

Vergeet ook niet dat als er iets aan de hand is op het spoor je sowieso dat half uur al wel als vertraging te pakken hebt.
Dat is natuurlijk ook weer een goed punt :P

Men, dat wordt sowieso heel vroeg op pad...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:55
Tinusvolkel schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:02:
[...]

Heb het even terug gezocht, meerdere tweakers destijds vonden dat ik nog best voorzichtig was :)

[...]

Dank voor het vertrouwen :)
Echter heb mijn doel pas een week geleden veranderd van 3:30 naar 3:20 dus maak het nu niet nog erger :P

En het is mijn 1ste marathon en ben pas begin dit jaar begonnen met lopen dus wil het niet te gek maken. (Of is dat al te laat >:) )

Maar misschien had ik toen die 10 minuten sneller toch niet moeten doen....
Oei, ik dacht even "wat heb ik nu gezegd", maar blijkbaar een quote van 2 jaar geleden. Ik ben niet echt verbaasd van je tijd trouwens (gefeliciteerd, super gedaan natuurlijk), ik wist wel dat het erin zat. Toen was je volgens mij ook al sneller dan mij (ik finishte toen in 3:21) maar het ging om één of andere reden fout.

Wel een goeie aanleiding om nog eens een update te geven over mezelf: we zijn vandaag 8 weken na mijn operatie (2 genaaide kruisbanden, 2 genaaide meniscus).Gisteren voor het eerst 5 minuten op een hometrainer gezeten. Mentaal ondertussen bijzonder diep gezeten (vooral ook door slaapgebrek, maar niet buiten kunnen gaan hardlopen valt me echt zwaar. Iemand voorbij mijn raam zien rennen, komt soms echt hard aan.

Alles geneest gelukkig wel goed, maar de chirurg houdt me heel hard tegen en blijft maar benadrukken hoe zwaar de ingreep was. De kinesiste voelt gelukkig goed aan wat ik nodig heb. Dit jaar hardlopen zit er naar alle waarschijnlijkheid nog niet in, maar ik ga stilaan op de hometrainer wat conditie kunnen beginnen opbouwen terug want alles is weg min of meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
@Tim_W Mjah, kijkende naar je hartslag op je LDL van 35k lijkt een 5:30 tempo me wel erg safe... Maar het ligt er ook aan wat je belangrijker vind, de marathon vooral uitlopen onder de 4u of voor het ideale gaan en voor de 3:45 (met als risico dat je de welbekende man met de hamer tegenkomt en zelfs de 4u niet haalt ;) )

Zelf ben ik altijd eerder geneigd voor optie 2 te gaan, high risk high reward ;) Maar dat pakt zeker niet altijd goed uit... Maar liever dat dan dat ik achteraf het gevoel heb dat ik mijn ultieme doel niet heb gehaald terwijl het er wel in zat. Dood of de gladiolen.

Maar ik geloof dat ik daar soms wat anders in sta dan anderen ;)

@nokie Jeetje joh, sterkte met het herstel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:44
Tim_W schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:43:
[...]

Dat maakt het inderdaad juist zo lastig, uiteindelijk zoek je een balans tussen zekerheid en toch ook een stukje prestatie waarbij de nadruk wel wat meer ligt op zekerheid.

Al mijn duurlopen heb ik rond 5:30 gedaan, dan ging vrij eenvoudig en langzamer dan dat hoeft niet. 5:20 is inderdaad wel een prima mogelijkheid, even aanvoelen hoe het de 1e km’s aanvoelt en of de HS onder controle is, daarop anticiperen en de laatste km’s nog wat versnellen waar mogelijk.

Hetzelfde dilemma waar ik zondag in zat. Vooraf had ik me voorgenomen om een bepaald tempo te lopen en afhankelijk van hoe het ging wat sneller of langzamer te gaan. Waarbij ik vooral op mijn hartslag lette. Bij een 27km duurloop van een week of 8 geleden zat ik snel en vrijwel continu boven de 170, regelmatig op 180. Tegen het eind was de tank praktisch leeg. Zo'n 4 weken terug had ik een duurloop van 35km met een hartslag van 160 en voelde me na afloop nog fris. De tempo's waren vergelijkbaar.

Met die ervaring ging ik er maar vanuit dat ik bij <170 goed zou zitten. Dat betekende helaas wel dat ik niet structureel sneller kon gaan lopen. Want het risico van moeten afhaken wilde ik niet nemen. Tegelijkertijd had ik me natuurlijk qua koolhydraten, eten en drinken wel beter voorbereid dan voor zo'n trainingsloop. Dus misschien had het wel gekund. Dat doe ik dan maar eens een volgende keer.

Het vak waar ik in stond was overigens, bij nader inzien niet goed, maar had daar bij het aanmelden en later ook niet zo bij stil gestaan. Op het moment van inschrijven had ik ook niet de illusie deze tijd te kunnen halen. Daarom veel inhalen, en dan krijg je ook wel blikken en opmerkingen als 'te hard van stapel lopen' en 'die komen we later nog wel tegen'. Gelukkig was Leiden niet zo'n drukke loop als een Amsterdam, Eindhoven of Rotterdam.

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
nokie schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:19:
[...]

Oei, ik dacht even "wat heb ik nu gezegd", maar blijkbaar een quote van 2 jaar geleden. Ik ben niet echt verbaasd van je tijd trouwens (gefeliciteerd, super gedaan natuurlijk), ik wist wel dat het erin zat. Toen was je volgens mij ook al sneller dan mij (ik finishte toen in 3:21) maar het ging om één of andere reden fout.
Haha idd daar krijg je een melding van O-) en dank je :) maar wij liepen destijds dacht ik op strava op een paar seconden op de meeste afstanden hetzelfde, verder idd vooral door de warmte uitgevallen....
Wel een goeie aanleiding om nog eens een update te geven over mezelf: we zijn vandaag 8 weken na mijn operatie (2 genaaide kruisbanden, 2 genaaide meniscus).Gisteren voor het eerst 5 minuten op een hometrainer gezeten. Mentaal ondertussen bijzonder diep gezeten (vooral ook door slaapgebrek, maar niet buiten kunnen gaan hardlopen valt me echt zwaar. Iemand voorbij mijn raam zien rennen, komt soms echt hard aan.

Alles geneest gelukkig wel goed, maar de chirurg houdt me heel hard tegen en blijft maar benadrukken hoe zwaar de ingreep was. De kinesiste voelt gelukkig goed aan wat ik nodig heb. Dit jaar hardlopen zit er naar alle waarschijnlijkheid nog niet in, maar ik ga stilaan op de hometrainer wat conditie kunnen beginnen opbouwen terug want alles is weg min of meer.
Aj klinkt idd heftig... iig veel beterschap en hopelijk loopt het in 2022 allemaal weer wat beter :(:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 01-09 21:29

GSX-MAN

de/het/een

4 december een trial in Amerongen, 20 km. Na mijn halve marathon binnen 2 uur eind augustus zou ik er redelijk voor moeten staan, maar ik heb in september geen enorme afstanden gelopen. We gaan het weer zien.

Gisteren 12,5 km met Frau gewandeld, 's avonds 5 km hardgelopen. En dat liep wel enorm soepel, dus ik heb nog wel wat vertrouwen. Nu is het zaak om weer wat onverhard te gaan pakken.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online

aap

Gonadan schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:56:
[...]

Dat zou wel lekker zijn. Ik ben gewend dat iedereen een veel te optimistische tijd opgeeft zodat ze lekker vooraan staan.
Ik geeft achteraf gezien altijd een te pessimistsiche tijd op, nl. de tijd die ik ten tijde van de inschrijving zou kunnen halen, omdat ik geen voorschot durf te nemen op de vormverbetering tijdens de training.

Ik denk ook dat je observatie selectief is: die trage mensen die voor je starten moet je inhalen, dus die neem je bewust waar. De snellere mensen die achter je gestart zijn, die halen jou wel in, maar daar hoef jij niks bijzonders voor te doen, dus die vallen veel minder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

aap schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 15:25:
[...]

Ik geeft achteraf gezien altijd een te pessimistsiche tijd op, nl. de tijd die ik ten tijde van de inschrijving zou kunnen halen, omdat ik geen voorschot durf te nemen op de vormverbetering tijdens de training.

Ik denk ook dat je observatie selectief is: die trage mensen die voor je starten moet je inhalen, dus die neem je bewust waar. De snellere mensen die achter je gestart zijn, die halen jou wel in, maar daar hoef jij niks bijzonders voor te doen, dus die vallen veel minder op.
Denk je? Die schreeuwen mij wel naar rechts als ik niet snel genoeg inhaal hoor. Het is net een snelwegdynamiek wat dat betreft. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
Dat echte dood of de gladiolen hou ik liever voor een eventueel 2e keer @m0ridin, in dat scenario denk ik dat 3:30 ook niet onmogelijk zal zijn, maar dan wordt het letterlijk alles of niks.

Ik denk ook dat 5:30 wat behoudend is, dan loop ik inderdaad gemiddeld op een lage HS van zo'n ~130 terwijl het omslagpunt 160 hoog is en max 184. Best veel reserve dus, maar ik verwacht daar ook wel iets van nodig te hebben, want m'n HS wil aan het einde van een LDL nog weleens wat oplopen en daar zit nog wel een klein risico in die laatste 7,195km.

Wat minder op tempo letten, maar HS volgen is ook wel een idee @sander_g, zo veel mogelijk controleren en een stuk "reserve" aanhouden voor de laatste km's.

Strava Garmin 265

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Tim_W schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:10:
Dat echte dood of de gladiolen hou ik liever voor een eventueel 2e keer @m0ridin, in dat scenario denk ik dat 3:30 ook niet onmogelijk zal zijn, maar dan wordt het letterlijk alles of niks.

Ik denk ook dat 5:30 wat behoudend is, dan loop ik inderdaad gemiddeld op een lage HS van zo'n ~130 terwijl het omslagpunt 160 hoog is en max 184. Best veel reserve dus, maar ik verwacht daar ook wel iets van nodig te hebben, want m'n HS wil aan het einde van een LDL nog weleens wat oplopen en daar zit nog wel een klein risico in die laatste 7,195km.

Wat minder op tempo letten, maar HS volgen is ook wel een idee @sander_g, zo veel mogelijk controleren en een stuk "reserve" aanhouden voor de laatste km's.
Even ter vergelijking, ik zat gem op 83% max hartslag, dus dat zou voor jou 153 zijn, dus misschien starten op een 143?
Op het einde zat ik een slag of 10 onder m'n max en het voelde allemaal iig niet of ik te diep ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Heeft er iemand ervaring met pacers?

Ik kreeg in dit thread een tip om de 3:00 pacer te volgen bij Amsterdam, sindsdien toch wat aan het twijfelen of ik die op moet gaan zoeken. Ik start in vak geel (2:41 - 3:01) dus was toch al van plan wat achterin aan te sluiten, maar heb vooral getraind met 2:55 als doel (~4'08/km) zodat ik wat speling heb om onder de 3u te finishen. Het lijkt mij wel ideaal om de eerste helft 'mee te liften', maar lees op internet wat wisselende verhalen over pacers die veel te hard gaan, etc.

Natuurlijk is een 'pacer' ook gewoon een mens die zijn of haar best doet, maar toch. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik heb wel meegelopen met pacers, mijn ervaring is dat ze meestal redelijk vlak lopen maar net ietsje harder zodat er bij verzorgingsposten/steile bruggen ietwat rustiger gelopen kan worden en het doel echt gehaald kan worden. Die tientallen seconden de ene kant op (sneller dan doel) maalt niemand om, de andere kant op is gewoon ....
Al heb ik natuurlijk geen marathonervaring maar 10km, het idee zal niet veel verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Slickk schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:37:

Ik kreeg in dit thread een tip om de 3:00 pacer te volgen bij Amsterdam, sindsdien toch wat aan het twijfelen of ik die op moet gaan zoeken. Ik start in vak geel (2:41 - 3:01) dus was toch al van plan wat achterin aan te sluiten, maar heb vooral getraind met 2:55 als doel (~4'08/km) zodat ik wat speling heb om onder de 3u te finishen. Het lijkt mij wel ideaal om de eerste helft 'mee te liften', maar lees op internet wat wisselende verhalen over pacers die veel te hard gaan, etc.

Natuurlijk is een 'pacer' ook gewoon een mens die zijn of haar best doet, maar toch. :)
Hier was ik ook van plan om de 3 uur pacer te volgen, echter was die nergens te bekennen in Eindhoven... op de site stond die tijd er wel bij maar zag alleen maar 3:15 pacers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Nu online
Goed om te horen, dan ga ik de pacer wel opzoeken (volgens Runner’s World is die voor 3 uur er wel) maar probeer ook zeker m’n eigen tempo in de gaten te houden en rustig te starten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:22

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Gonadan schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:56:
[...]

Maar misschien is dat meer iets wat je kunt verwachten van overenthousiaste kletsmoekes op een laagdrempelige 10K en niet zozeer bij een HM? :P
Ligt ook aan de organisatie. Bij de 10 miles moet je wel een richttijd opgeven, maar die bepaald niet voor 100% je startwave/positie. Volgens mij kijken ze een beetje naar een evenredige verdeling over de startgroepen.

En als je dan als sub 1:30:00 loper achteraan in je groep start wordt het veel inhalen.

@Slickk Ik zou de pacers vragen wat hun plan is. Snelle start, vlak of negatieve split.

Heb 1x meegemaakt dat we 4 minuten voor op schema finishde. Dat ging toen goed, maar kan mij ook voorstellen dat je jezelf opblaast.

Daarom : Vragen, volgen en gedurende de race voor jezelf beslissen of je erbij blijft.

[ Voor 18% gewijzigd door m-vw op 12-10-2021 20:14 ]

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 06:26
Slickk schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:37:

Ik heb een paar slechte ervaringen met pacers, de laatste 3 marathons wel heel goede.

Meeste pacers lopen vrij vlak en nemen halverwege zowat 1 minuut voorsprong op het schema, dwz HM in 1:29 ongeveer. Er wordt veel gesproken over negatieve splits, maar de realiteit is dat verreweg de meeste lopers een positieve split lopen. En pacers weten dat en bouwen een kleine marge in.

Zelf heb ik 3 keer 3:13 gelopen door met de 3:15 pacer mee te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper

Met zo'n tempoloop als jou - 15 km aan 4:34 - loop ik een marathon in 3:15. Mijn tempo voor de tempoloop is mijn marathontempo.
Wel doe ik mijn lange duurloop tot max 30-32 km wat sneller dan jou, rond de 5min/km.
En ik heb intussen al 9 marathons gedaan, dus ik kan dat beter inschatten dan een debutant.

Dat gezegd zijnde zou ik het gek vinden om voor een sub-4 te gaan, je moet voor 3:40 gaan !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
@Tim_W

Nou ja, zit nog wel een verschil tussen "3:30 zou theoretisch misschien mogelijk zijn als alles mee zit en ik een topdag heb en boven mezelf uitstijg" en "3:45 lijkt een realistisch doel dus daar ga ik voor"

Ik denk dat die 3:45 zeker een heel realistisch doel is en zou het zelf zonde vinden om daar dan niet voor te gaan.

Maar groot gelijk als je voor jezelf zegt, die eerste wil ik gewoon uitlopen en als dat onder de 4 is ben ik ook helemaal tevreden.

Succes in ieder geval :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:19

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Asking for a friend...
Als ik iemand na een training veel schuimpjes eet, dan krijgt ik die toch ook voldoende eiwitten binnen voor herstel? 😅

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 21:03
Het enige juiste antwoord daarop is Ja, tenzij je wat anders wil horen @Xaverius :+

Tweede achtereenvolgende week dat ik maandag en dinsdag loop, morgen wil ik ook weer lopen. Dan loop ik 3 dagen achter elkaar en dat ging vorige week erg goed en beviel ook heel erg goed! Vandaag lekker rustig gelopen tijdens atletiek van de kinderen, iets vlotter dan ik wilde omdat ik samen met iemand anders liep maar we waren gewoon teveel bezig met genieten van de ondergaande zon en delen van verhalen :D

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:44
Xaverius schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:15:
Asking for a friend...
Als ik iemand na een training veel schuimpjes eet, dan krijgt ik die toch ook voldoende eiwitten binnen voor herstel? 😅
Mits je daar een paar speciaalbiertjes bij drinkt, absoluut :>

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:14

Sport_Life

Solvitur ambulando

Leuk om alle verhalen te lezen :). Mooi dat alles weer door kan gaan.
Zelf afgelopen weekend een lange duurloop van 35km gelopen. Ik zat op een gegeven moment onder de tijd van mijn marathon PR (ondanks dat ik de AH nog ben ingerend voor wat pleisters op m'n tepels :+) dus heb even getwijfeld om gewoon de marathon afstand te rennen, maar toch besloten rustig aan te doen. Los van wat spierpijn voelt alles wel goed.
Tactiek voor Rotterdam wordt ook een beetje alles of niets, relatief snel starten en dan even kijken hoe het loopt. Ergens tussen de 2:59 en 3:32 is wel realistisch.

[ Voor 16% gewijzigd door Sport_Life op 12-10-2021 22:16 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Nu we het toch of streeftijden hebben... onze sportleraar op het werk kwam nog met het onderstaande aanzetten een paar dagen voor de marathon :)

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/2d4r8zfy87s61.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 07:53
Tinusvolkel schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:59:
Nu we het toch of streeftijden hebben... onze sportleraar op het werk kwam nog met het onderstaande aanzetten een paar dagen voor de marathon :)

[Afbeelding]
Leuke stelling die je echt op afstand moet betrekken en niet op tempo mijn inziens. Tegelijkertijd ook wel erg kort door de bocht.

Als je voor het eerst een marathon loopt zonder ooit meer dan 20k gelopen te hebben, tja, dan kun je inderdaad je grens wel verleggen. Maar wanneer je met bloedende tenen loopt, dan is het onverantwoord om te stellen dat je pas op 40% zit.

Volgens mij is "hoe ver je kunt gaan" voor iedereen anders. Wanneer je in je trainingen met regelmaal "diep" gaat, dan leer je daar veel beter mee om te gaan en leer je hoe diep je daadwerkelijk kunt gaan.
Los van de discussie of de meerderheid hier die maximale grens überhaupt zoekt.

Waar ik wel in geloof is dat je vaak beter kunt presteren dan je zelf voor mogelijk houdt. Dit zie je vaak ook in wedstrijden dat mensen boven zichzelf uit stijgen en bijvoorbeeld een extra motivatie halen uit het aanwezige publiek.

[ Voor 10% gewijzigd door digital-IMEI op 13-10-2021 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Nu online

aap

Tja, het is een leuke motivational poster, maar zonder onderbouwing neem ik het met een korreltje zout.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:14

Sport_Life

Solvitur ambulando

[Afbeelding]
Ik vind die Navy Seal een aansteller als ie bij 40% al moe is :+

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
digital-IMEI schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:33:
[...]

Leuke stelling die je echt op afstand moet betrekken en niet op tempo mijn inziens. Tegelijkertijd ook wel erg kort door de bocht.

Als je voor het eerst een marathon loopt zonder ooit meer dan 20k gelopen te hebben, tja, dan kun je inderdaad je grens wel verleggen. Maar wanneer je met bloedende tenen loopt, dan is het onverantwoord om te stellen dat je pas op 40% zit.

Volgens mij is "hoe ver je kunt gaan" voor iedereen anders. Wanneer je in je trainingen met regelmaal "diep" gaat, dan leer je daar veel beter mee om te gaan en leer je hoe diep je daadwerkelijk kunt gaan.
Los van de discussie of de meerderheid hier die maximale grens überhaupt zoekt.

Waar ik wel in geloof is dat je vaak beter kunt presteren dan je zelf voor mogelijk houdt. Dit zie je vaak ook in wedstrijden dat mensen boven zichzelf uit stijgen en bijvoorbeeld een extra motivatie halen uit het aanwezige publiek.
Ik poste het meer om aan te denken tijdens moeilijke momenten tijdens een marathon :)
aap schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:36:
Tja, het is een leuke motivational poster, maar zonder onderbouwing neem ik het met een korreltje zout.
Alstu :) Maar heb het boek zelf niet gelezen
Sport_Life schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:43:
[...]

Ik vind die Navy Seal een aansteller als ie bij 40% al moe is :+
Haha, je kan het natuurlijk ook omdraaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Tinusvolkel schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:59:
[...]
Ik poste het meer om aan te denken tijdens moeilijke momenten tijdens een marathon :)
[...]
Run when you can, walk if you have to, crawl if you must; just never give up
Dean Karnazes

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 18:30

[Afbeelding]
Kijk maar eens naar de 1500m schaatsen. Daar gaan ze drie keer door de verzuring heen.
Je kunt veel meer dan je eigen lichaam aangeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:18
Tinusvolkel schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:59:
[...]

Daarvoor is 'ie ook leuk. Maar als een sportleraar zulke quotes gaat strooien is het wel gevaarlijk. Dat is het type sportleraar dat zijn mensen kapot laat gaan en blessures laat lopen. Of de dood in jaagt. ;)

Prima om zo'n motivatie voor jezelf erbij te houden, en heel handig voor zulke moeilijke momenten, maar pas heel erg op als je zoiets op een openbaar forum post waar hardlopers van allerlei niveaus meelezen.

Wellicht komt het omdat ik trainingen geef aan een iets oudere doelgroep dat ik daar voorzichtiger mee ben. Drie weken geleden nog een loper van halverwege de vijftig die de training niet vol hield maar toch door wilde gaan. Leuk hoor, die 40%, maar ik heb hem juist afgeremd.

Inmiddels ligt hij in het ziekenhuis met vier nieuwe bypasses. :/

(en ik weet dat ik natuurlijk niet verantwoordelijk ben voor zijn hartproblemen, maar het was voor mij wel even een reality check)

[ Voor 18% gewijzigd door dreamscape op 13-10-2021 11:25 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Pff niet normaal wat die "mensen" allemaal kunnen.

Maar om er dan nog maar een vergelijkbare quote in te gooien ;)

“I don't stop when I'm tired. I stop when I'm done”
David Goggins
dreamscape schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:23:
[...]

Daarvoor is 'ie ook leuk. Maar als een sportleraar zulke quotes gaat strooien is het wel gevaarlijk. Dat is het type sportleraar dat zijn mensen kapot laat gaan en blessures laat lopen. Of de dood in jaagt. ;)

Prima om zo'n motivatie voor jezelf erbij te houden, en heel handig voor zulke moeilijke momenten, maar pas heel erg op als je zoiets op een openbaar forum post waar hardlopers van allerlei niveaus meelezen.
Hij en ik hier stuurde hem ook wel met een soort van knipoog ;) en gelukkig kunnen we allemaal zelf nog wel een beetje nadenken, en daar ga ik hier op het forum ook wel vanuit.
Wellicht komt het omdat ik trainingen geef aan een iets oudere doelgroep dat ik daar voorzichtiger mee ben. Drie weken geleden nog een loper van halverwege de vijftig die de training niet vol hield maar toch door wilde gaan. Leuk hoor, die 40%, maar ik heb hem juist afgeremd.

(en ik weet dat ik natuurlijk niet verantwoordelijk ben voor zijn hartproblemen, maar het was voor mij wel even een reality check)
Aj... ja nu snap ik je reacties wel wat meer....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

elastiek schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:49:
[...]

De app voor Amsterdam is beschikbaar ^^
Hoop voor de mensen die in Amsterdam lopen dat deze beter werkt dan de app van Eindhoven. Deze heeft er de hele dag uitgelegen.

Als we toch gaan quoten:
In another perfect life
In another perfect light
We run
We run
We run
Run
Dave Grohl :P

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 07:53
dreamscape schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:23:
[...]

Same here maar dan zelf aan den lijve ondervonden. Tijdens een wedstrijd maar blijven doorgaan om vervolgens 3km voor de finish te stranden: 10 minuten helemaal van de wereld geweest, een paar rode kruis medewerkers om je heen wanneer je bij komt en een enkeltje met de gele taxi.
Een hele harde les dat grenzen ook overschreden kunnen worden. Het enige goede dat ik er aan over heb gehouden is de wetenschap dat ik écht het maximale gegeven had :+

Maar inderdaad, er is ook nog zoiets als gezond verstand.
Calitomnication schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:58:
[...]
Als we toch gaan quoten:

[...]

Dave Grohl :P
oew nice!

[ Voor 5% gewijzigd door digital-IMEI op 13-10-2021 12:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartjoo71
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-09 13:36
Poekie schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 14:21:
Ik heb een hele leuke 10km gelopen in Leiden gisteren. Door alle medische problemen van de zomer had ik m'n HM omgezet naar de 10 en gehoopt dat ik binnen een uur zou finishen. Dát is gelukt.
Bij het bekijken van het parcours viel me op dat het te lang was (als je in de app keek was het 10km punt al vrij ruim vóór de finish), dus had ik bedacht dat ik die net-iets-meer-dan-10km dan in dat uur wel kon gaan doen.
Ik loop mijn wedstrijden met het dataveld Race Screen waar je op elke km-marker op de lap button kan drukken en dan gaat ie die km weer opnieuw beginnen zeg maar (zodat je elk kmpunt van de organisatie hebt ipv je waarschijnljik niet correcte GPS).
Tijdens het lopen viel het me op dat ik een bepaald ommetje door een wijk anders liep dan ik had verwacht volgens de parcourstekening. Het 4km bord kwam op ongeveer 3.7km. Maar 5km kwam dan weer na 1.2km en uiteindelijk gaf m'n horloge bij de laatste 3kms wel gewoon de km op ongeveer het bord, dus dacht ik het zal wel. Nu kijk ik terug en zie ik dat in FlyBy een gedeelte wél het correcte parcours heeft gelopen, en een gedeelte, waaronder ik, een stuk heeft afgesneden. Heel apart, want de organisatie heeft blijkbaar niets doorgehad?

Op een bepaald fijn irritant bruggetje (Rembrandtbrug, zo'n ouderwetse /\ ophaalbrug, smal en volledig hout) nogiemand HEEL HARD door z'n enkel zien gaan. Hopelijk was dat niet een van ons :o

*O* Al met al ben ik goed tevreden met mijn 53:52, ongeacht wat de echte gelopen afstand nou precies is >:)
[...]

Ik was die ene loopster in kort/kort met FELLE KLEURTJES hahaha. Werd bij de finish zelfs nog gecomplimenteerd op mijn opvallende verschijning haha. Maar inderdaad, mensen met lange mouwen én jasjes aan.... WTF.
Tijdens de race is er een houten brug gedeeltelijk ingezakt, dus toen moest de route hals-over-kop worden aangepast. Dat was inderdaad ongeveer na KM 3. Ik stond daar in de buurt te kijken..

[ Voor 9% gewijzigd door Bartjoo71 op 13-10-2021 13:30 . Reden: foutje ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virton
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-09 19:57
InZane schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:42:
Zo, er net maar eens even goed voor gaan zitten om alle wedstrijdjes tot het eind van het jaar in te plannen. Altijd leuk die kleinschalige wedstrijdjes in de regio die weer allemaal doorgaan! :)

Van de week opent de inschrijving voor de Midwinter Marathon ook. Nu alweer zin in! *O*
Bedankt voor de tip. Ik ga voor het eerst meedoen, met de minimarathon van 10 EM. Op termijn misschien de 25 km.
Wel benieuwd welke lokale loopjes je meedoet. Hier begint binnenkort het Sallands crosscircuit weer en daar pak ik er wel wat van mee als het uitkomt.
Daarnaast staat nog de Zevenheuvelenloop op het programma.
migchiell schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:29:
Gekke vraag misschien, maar ik zie in op hardloopkalender echt heel erg weinig loopevenementen staan...

Ik zoek 10 km's in regio Haaglanden/Zuid-Holland in het voorjaar, maar ik zie alleen de 20 van Alphen.

Waar zijn de evenementen?
Een site met het hele overzicht bestaat volgens mij niet echt. Het is een beetje combineren.
https://hardloopkalender.nl
https://inschrijven.nl / https://uitslagen.nl
https://www.runinfo.nl/loopagenda.htm

En vaak hebben atletiekverenigingen ook een wedstrijdagenda waarin vaak wel leuke lokale loopjes zijn. Daarnaast denk ik dat er veel is uitgesteld/onzeker vanwege corona of dat men de inschrijving nog niet geopend heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:13

Secsytime

Automagisch

Vandaag de Alphafly binnen gekregen, dus meteen passen! Helaas teleurgesteld door de pasvorm. Ik heb erg smalle voeten, maar zelfs voor mijn smalle voeten was de schoen in het midden te smal. De zool stak gewoon onderin mijn voet..

Zijn er anderen die hier last van hebben, of was dit gewoon een slechte productierun? :P

Zondag dus op de Vaporfly.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 15:41
Virton schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 20:45:
[...]

Bedankt voor de tip. Ik ga voor het eerst meedoen, met de minimarathon van 10 EM. Op termijn misschien de 25 km.
Wel benieuwd welke lokale loopjes je meedoet. Hier begint binnenkort het Sallands crosscircuit weer en daar pak ik er wel wat van mee als het uitkomt.
Daarnaast staat nog de Zevenheuvelenloop op het programma.
Ik heb in ieder geval onderstaand lijstje gemaakt met loopjes tot het einde van het jaar. Wil niet zeggen dat ik ook daadwerkelijk alles ga lopen hoor. Bij de meeste ga ik proberen een 5km mee te pakken en soms misschien een keer 10km. Er zijn een aantal uitzonderingen zoals Rondje Bussloo (7.5km) en de Zevenheuvelen (15km) en de Winter Trail.

Za 16-10: Arkervaartloop Nijkerk
Zo 24-10: Herfstloop Eerbeek
Za 30-10: Dalli run Heerde
Za 6-11: Herfstloop Epe
Zo 7-11: Rondje Bussloo
Za 13-11: Zandenplasloop Heerde
Zo 21-11: Zevenheuvelenloop
Za 4-12: Plus Sint loop Heerde
Za 11-12: Koude Polderloop Nijkerk
Za 18-12: Thermen night run Bussloo
Di 21-12: 1000 en 5000m Epe (baan)
Zo 26-12: Wim van Beek Crossloop
Vr 31-12: Wisent Winter Trail

Edit: Ik heb net al 'geklaagd' over de hopeloos achterlopende website van de Wisent trail bij de webmaster. Deze wordt notabene georganiseerd door de AV waar ik lid van ben :X De info op de site wordt heel binnenkort bijgewerkt.

[ Voor 9% gewijzigd door InZane op 14-10-2021 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Virton schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 20:45:
[...]...]

Een site met het hele overzicht bestaat volgens mij niet echt. Het is een beetje combineren.
https://hardloopkalender.nl
https://inschrijven.nl / https://uitslagen.nl
https://www.runinfo.nl/loopagenda.htm
Als je nog meer van dit soort sites zoekt, hier staat een groot overzicht:
https://www.trimloopboekje.com/hardloopkalenders/index.html
Heb er 4 willekeurig getest en alle 4 werkten.
Zoek zelf even welke het handigste is. Soms kom je op een sub menu, dan moet je eerst naar het hoofdmenu van die site.

Helaas is Piet van der Nat er al een tijdje mee gestopt om lijsten te maken. Die pakte heel veel van alle sites mee en verder wat hij aangemeld kreeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:18
Alle wedstrijden in de regio 033 (Amersfoort e.o) staan op https://www.run033.nl/.

En maandelijks somt Joost van Loo de wedstrijden in dezelfde regio op, voorzien van vermakelijk en nuttig commentaar... bijvoorbeeld over de door @InZane genoemde Arkervaartloop:
Op zaterdag 16 oktober de Arkervaartloop in Nijkerk, met als bijzonderheid een geheel nieuw parcours. Afstanden: 5 en 10 kilometer, afstanden die je eigenlijk bij elk evenement wel kan lopen. ‘Komt dat zien, komt dat zien’ zou vroeger een standwerker hebben geroepen. Het zal in ieder geval een relatief rustig evenement zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraanwagen
En voor Noord-Oost Nederland heb je https://loopjeloopje.nl/.

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
Zag toevallig dit topic voorbijkomen in de tracker dus ook maar even een kort verslagje typen.

Afgelopen zondag ook, zoals enkelen hier, mijn eerste marathon gelopen in Eindhoven. Mijn absolute minimum was 4 uur en had dit ook als richttijd opgegeven. Naarmate de training vorderde werd mijn echte doel 3u45m. Een etentje op restaurant van een vriend wanneer ik onder 3u45m zou lopen als extra motivatie. Mijn plan was dus om de pacer van 3u45 te volgen. Echter was mijn startvak dat van de 4u pacer en het heeft tot HM afstand geduurd eer ik de 3u45 pacers was bijgebeend. Slow but steady wins the race I guess? ;)

De marathon op zich ging heel goed. Het weer was echt perfect, de vele mensen naast het parcours die je aanmoedigden waardoor je zoveel extra motivatie kreeg. :D Ik loop niet veel op evenementen en het was de eerste keer dat het evenement ook de naam naast je nummer had staan. Willekeurige mensen die je aanmoedigen met naam vond ik in het begin wat raar maar uiteindelijk zorgde dat voor net dat tikkeltje extra.

Met nog 6-7km te gaan begon ik een spanning te voelen in mijn rechter hamstring. In mijn splits zie je ook dat mijn pace met 10 seconden/km achteruit is gegaan. Dit uiteraard om ervoor te zorgen dat het niet zou doorevolueren naar een volwaardige kramp. De spanning kwam en ging regelmatig wat het er niet makkelijker op maakte. Kon ik nog wat extra tempo maken op het einde of niet?

De laatste 2km begon mijn linker hamstring het gedrag van de rechtse te kopiëren. Gelukkig hierdoor niet extra moeten vertragen en zonder kramp kunnen uitlopen.

Officiële tijd: 3u40m41s

Een stuk beter dan ik zelf verwacht had en het etentje staat al gepland voor morgenavond *O*

Steam: Grim

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 18:09

vhal

ಠ_ಠ

Gisteren heb ik weer sinds lange tijden een langere duurloop gelopen, zo'n 21 kilometer in 2 uur. Het viel mij op dat na een kilometer of 17 het lastiger ging. Is dit toch een kwestie van gewenning om langere afstanden te lopen of is het toch iets met de spreekwoordelijke brandstoftank die leeg was.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 10:56
vhal schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:05:
Gisteren heb ik weer sinds lange tijden een langere duurloop gelopen, zo'n 21 kilometer in 2 uur. Het viel mij op dat na een kilometer of 17 het lastiger ging. Is dit toch een kwestie van gewenning om langere afstanden te lopen of is het toch iets met de spreekwoordelijke brandstoftank die leeg was.
Denk dat je vooral moest wennen aan doorlopen op een lege brandstoftank ;).

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m0ridin
Hier toch maar eens begonnen met stapelen voor de marathon zondag, vorige (en enige) keer niet heel serieus mee bezig geweest en aangezien ik toen na ~35km die ene man tegen kwam die je liever niet ziet (ok, ook icm waarschijnlijk te hoog tempo) nu eens zien of dit helpt...

Vooral in de vorm van energy go met water en wat halfvolle chocomel, verder qua eten niks geks (pasta, maar dat eet ik sowieso best regelmatig dus dat is bijna normaal eten, en maisbrood en honing wat ik zelden neem).

Ook benieuwd hoeveel ik dan zondag ochtend weeg ;) Deze ochtend net onder de 62 (kan me niet herinneren dat OOIT gewogen te hebben, sinds ik dat gewicht doorbroken heb na mijn geboorte dan).

Zondag is iemand zo aardig om me een lift te geven trouwens, dat scheelt weer een uur ipv OV dus dat is super! Ook maar eens na gaan denken over wat aan te doen, mee te nemen, gelletjes in softflask vs los, etc.

Nou ja, dat kan morgen ook nog ;)

Verder nog mensen die 'druk' bezig zijn met de laatste dagen voor Amsterdam (en nog iets langer voor Rotterdam)? Andere leuke loopjes in het verschiet?

De winterbiertjes staan hier in ieder geval al in de koelkast voor de zondag middag :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slickk
  • Nu online
m0ridin schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:57:
Hier toch maar eens begonnen met stapelen voor de marathon zondag, vorige (en enige) keer niet heel serieus mee bezig geweest en aangezien ik toen na ~35km die ene man tegen kwam die je liever niet ziet (ok, ook icm waarschijnlijk te hoog tempo) nu eens zien of dit helpt...

Vooral in de vorm van energy go met water en wat halfvolle chocomel, verder qua eten niks geks (pasta, maar dat eet ik sowieso best regelmatig dus dat is bijna normaal eten, en maisbrood en honing wat ik zelden neem).

Ook benieuwd hoeveel ik dan zondag ochtend weeg ;) Deze ochtend net onder de 62 (kan me niet herinneren dat OOIT gewogen te hebben, sinds ik dat gewicht doorbroken heb na mijn geboorte dan).

Zondag is iemand zo aardig om me een lift te geven trouwens, dat scheelt weer een uur ipv OV dus dat is super! Ook maar eens na gaan denken over wat aan te doen, mee te nemen, gelletjes in softflask vs los, etc.

Nou ja, dat kan morgen ook nog ;)

Verder nog mensen die 'druk' bezig zijn met de laatste dagen voor Amsterdam (en nog iets langer voor Rotterdam)? Andere leuke loopjes in het verschiet?

De winterbiertjes staan hier in ieder geval al in de koelkast voor de zondag middag :P
Inderdaad hier ook in de voorbereiding voor zondag. Zaterdag in een hotel en vanaf daar een kwartiertje met de metro, dus dat is wel relaxed. 2 uur rijden vanuit Groningen zondagochtend leek me niet echt heel handig. :P

Ik was het hele koolhydraatstapelen / carbo loading wat vergeten, of nouja, het besef kwam afgelopen week ergens. Dus ik beschouw het als een leuke verrassing en beloning voor het afronden van het trainingsschema; witbrood, pasta, sportdrank, snoep, fruit, dat idee. De meningen en onderzoeken zijn wat verdeeld hoe effectief het nu feitelijk is en hoeveel dagen je 85-95% van je calorieën koolhydraten zouden moeten zijn, dus ik ben maar ergens in het midden gaan zitten met 2 dagen ervoor (vrijdag) en 1 dag ervoor (morgen).

Er staat vandaag nog een laatste loopje op marathontempo van 7km op het programma. Morgen helaas geen toeristisch dagje A'dam om de benen te sparen, krijg zondag nog genoeg van de stad te zien verwacht ik. 8)

Ik voel toch al wat zenuwen komen en ben heel benieuwd hoe het gaat zijn, zal sowieso wennen zijn om met zoveel mensen samen te zijn. Het plan is om de 3u pacer op te zoeken, die in ieder geval de eerste helft te volgen en vanaf daar doortrekken richting het eind. 2u58m zit in m'n hoofd geprent als doel.

Start je ook vanuit het gele vak trouwens?

[ Voor 7% gewijzigd door Slickk op 15-10-2021 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:18
Dat ging vlot gisteravond: https://www.midwintermarathon.nl/nieuws/de-trail-zit-vol/

Gelukkig had ik een herinnering ingesteld, waardoor ik op tijd was met inschrijven. Meer mensen hier die gaan deelnemen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
@Slickk Goed geregeld, hotel lijkt me idd wel relaxed! Kom zelf vanuit Utrecht dus iets beter te doen, maar had het ook overwogen. Maar mijn onderschatting ("Utrecht-Amsterdam, half uurtje joh... Oh! Niet perse als je rond 7:30 in A'dam wil zijn op de zondagochtend") was weer leidend. Nou ja, gelukkig goed gekomen en anders ook maar dan met meer reistijd.

Qua stapelen, ben ook vandaag pas begonnen. 2 dagen bewust stapelen moet wel genoeg zijn, anders wordt het wel heel erg plannen en rekening houden met allemaal. Voor mij morgen nog een rustig loopje van ~20 minuutjes en dat moet het dan maar zijn.

Succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Idd allemaal succes aankomend weekend d:)b de weervoorspellingen zien er (net als een week later in Rotterdam) goed uit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 21:03
Succes met de laatste voorbereidingen voor Amsterdam allemaal! Dinsdag was ik nog enthousiast om woensdag weer te trainen, maar dinsdagnacht opeens verkouden (in het hardlooprondje dinsdagavond niets van gemerkt, ook niet qua hartslag) en hogere rust hartslag. Dus: kalm aan. Testje gedaan, geen corona. Komende week is de intensiefste trainingsweek in het schema, morgen weer hardlopen. Gewoon rustig duurloop rondje en dan kijken waar we staan, niet geforceerd "kilometers inhalen" in ieder geval...

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 15:41
elastiek schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:10:
Dat ging vlot gisteravond: https://www.midwintermarathon.nl/nieuws/de-trail-zit-vol/

Gelukkig had ik een herinnering ingesteld, waardoor ik op tijd was met inschrijven. Meer mensen hier die gaan deelnemen?
Ja ik zag het! 17 minuten! :o

Ik heb me ingeschreven voor de 10em op zondag en de night run (4km) op vrijdagavond. Die laatste is uiteraard gewoon voor de lol met wat vrienden, dus dat zal wel een heel gezapig tempo worden :+

Mijn vrouw twijfelt nog over de 8km. Als ze 'm toch gaat doen, dan pak ik die ook wel mee om haar te hazen.

En iedereen die zondag in Amsterdam gaat lopen: Heel veel succes!! 💪

[ Voor 5% gewijzigd door InZane op 15-10-2021 10:41 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FEIJ_87
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-08-2024
Hier ook aan de laatste voorbereidingen voor zondag bezig. Ben er wel klaar voor eigenlijk, zie nog wel een beetje tegen de vroege start op (vanuit het oosten toch een eindje rijden en dus erg vroeg weg).

Voorbereiding best ok geweest, maar niet alle km's kunnen maken die ik gepland had ivm wat kleine pijntjes en andere randzaken, maar so be it. Wel een paar 30km+ duurlopen die op zich goed gingen, dus dat geeft wel vertrouwen.

Wel fitter dan ooit tevoren en 12kg lichter dan toen ik aan dit idee begon, dus eigenlijk is de winst al wel behaald :)

Ben wel benieuwd, 2x eerder een evenement gelopen, verder loop ik altijd alleen (en vind dat stiekem heerlijk), dus dat zal wel even wennen zijn.

Misschien iets waar de ervaringsdeskundigen iets over kunnen zeggen: als de race om 9 begint, en je staat in het roze startvak, hoe laat vertrek je dan ongeveer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Bartjoo71 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:27:
[...]

Tijdens de race is er een houten brug gedeeltelijk ingezakt, dus toen moest de route hals-over-kop worden aangepast. Dat was inderdaad ongeveer na KM 3. Ik stond daar in de buurt te kijken..
Gelukkig, dan heb ik echt niks fout gedaan! *O* Het is alleen achteraf dus wel raar omdat er verder vanuit de organisatie geen communicatie over is geweest. Je zou zeggen dat het wel een 'ojee wat er nu gebeurde' insta- of facebookpost aan gewijd zou zijn.

Ik mis ook foto's - op athlinks zijn wat foto's geplaatst, maar blijkbaar zijn die net niet goed gekoppeld want mijn foto's ben ik precies achterin de foto te zien, niet op de finish zelf. Heel apart. Mocht iemand foto's hebben gevonden van Leiden, laat maar weten :D

Ach, op naar morgen, lekker met m'n zwager de 10km in Kampen lopen. Weer prachtig weer.

Iedereen die Amsterdam gaat doen, veel succes! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
@FEIJ_87 Lastig te zeggen, vaak worden de 'wedstrijdlopers' en het eerste startvak door een lint gescheiden en mogen ze zo goed als gelijk van start...

Maar de bulk zal er >3u over doen en jij zit in vak 3-3:30? Zorgen dat je een beetje vooraan staan ;)

Even gechecked, 2019 waren er ~800 die onder de 3u liepen (van de 15k gefinisht) dus denk dat als je vooraan staat het best mee zal vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

elastiek schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:49:
[...]

De app voor Amsterdam is beschikbaar ^^
Voegt die app iets zinnigs toe wat met je standaard gadgets niet kan?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 10:16
Poekie schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:15:
[...]

Gelukkig, dan heb ik echt niks fout gedaan! *O* Het is alleen achteraf dus wel raar omdat er verder vanuit de organisatie geen communicatie over is geweest. Je zou zeggen dat het wel een 'ojee wat er nu gebeurde' insta- of facebookpost aan gewijd zou zijn.

Ik mis ook foto's - op athlinks zijn wat foto's geplaatst, maar blijkbaar zijn die net niet goed gekoppeld want mijn foto's ben ik precies achterin de foto te zien, niet op de finish zelf. Heel apart. Mocht iemand foto's hebben gevonden van Leiden, laat maar weten :D

Ach, op naar morgen, lekker met m'n zwager de 10km in Kampen lopen. Weer prachtig weer.

Iedereen die Amsterdam gaat doen, veel succes! *O*
Kampen, mijn thuisstad, veel succes!

Kijk net naar de route en je rent vooral vlak, enige deel waar je op zou moeten letten is als over de molen brug gaat maar verder leuke route!

[ Voor 8% gewijzigd door Steevo_S op 15-10-2021 18:20 ]

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yulunga
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:43
InZane schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:38:
[...]
....
En iedereen die zondag in Amsterdam gaat lopen: Heel veel succes!! 💪
maar natuurlijk ook succes voor de andere lopers. Zondag is ook Amersfoort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:10
Gonadan schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:38:
[...]

Voegt die app iets zinnigs toe wat met je standaard gadgets niet kan?
De marathon-app? Die zijn meestal vooral interessant voor de supporters (om de deenemers te volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Valorian schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 18:18:
De marathon-app? Die zijn meestal vooral interessant voor de supporters (om de deenemers te volgen.
Dat gaat dan via je telefoon GPS? Of gewoon tussentijden van de portalen?
Ik ga gewoon livetrack van m'n horloge aan zetten denk ik.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap
  • Nu online

aap

Gonadan schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 18:41:
[...]

Dat gaat dan via je telefoon GPS? Of gewoon tussentijden van de portalen?
Beide. Als je je telefoon meeneemt en tracking aanzet in de app, dan kunnen je volgers je exacte positie zien. Als je geen telefoon meeneemt, dan zien de volgers je geextrapoleerde positie van de portalen.

Je volgers gebruiken ook de app om je positie te zien, onafhankelijk welke methode je gebruikt. Voor jou is gebruik van de app dus een keuze; voor je volgers is er geen alternatief. (Tenzij je je positie op een andere manier met ze deelt, bijv, in Whatsapp of Strava.)

[ Voor 4% gewijzigd door aap op 15-10-2021 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Dat doe ik dus met livetrack, dan ben ik via Garmin live te volgen door m'n supporters. Maar ik kan mijn voorstellen dat niet iedereen zo'n horloge heeft en dan is zo'n app wel handig.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:05

Tazzios

..

Voor leiden was er ook een app bij de lopers die ik volgende was alleen de 10KM tijd zichtbaar, na dat ze gefinisht waren nog steeds.
Op de site waren wel alle tijden zichtbaar.

Dus hoop dat het komende marathons beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Gonadan schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 18:59:
Dat doe ik dus met livetrack, dan ben ik via Garmin live te volgen door m'n supporters. Maar ik kan mijn voorstellen dat niet iedereen zo'n horloge heeft en dan is zo'n app wel handig.
Ik heb zelf nog nooit met zo’n app gelopen omdat ik sowieso nooit mijn mobiel mee hebinneen wedstrijd. Maar ik wat ik wel als supporter leuk vind is om iedereen die ik ken in de app toe te voegen. Zeker bij grote runs als A’dam en R’dam lopen er vaak veel mensen van mijn verwniging meeZ De meeste lopen dan niet met app aan maar zo zie ik als supporter wel de 5km punten en eindtijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ah zo, ja dat kan ik mij wel voorstellen. Zeker als je veel bekenden hebt die lopen inderdaad.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Gonadan schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:17:
Ah zo, ja dat kan ik mij wel voorstellen. Zeker als je veel bekenden hebt die lopen inderdaad.
Hoe werkt dat livetrack? Kan dat met elke moderne Garmin en dan via garmin connect via je telefoon? En zonder extra kosten / premium strava features, etc?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Valorian schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:27:
[...]

Hoe werkt dat livetrack? Kan dat met elke moderne Garmin en dan via garmin connect via je telefoon? En zonder extra kosten / premium strava features, etc?
Precies dat ;)
Je activeert het op je telefoon en stelt e-mailadressen (of 06-nrs geloof ik ook) in, en die krijgen een bericht met een link als je de activiteit start. Die link werkt op de Garmin-site, en zolang je telefoon (met internetverbinding) gekoppeld is aan je horloge kunnen ze je live volgen. Werkt prima en dus verder gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 20:20
Voor de rotterdam marathon doe ik mee met een bedrijven team, heb geen login op de site van de marathon zelf om iets te kunnen zien. Op facebook zie ik commentaar bij berichten van de marathon dat het er op lijkt dat meeste al wel weten in welke wave ze starten.

Ik weet wel welke eindtijd ik opgegeven heb, maar informatie over startvakken heb ik niet. Heeft iemand hier die gekregen of zijn die elk jaar zo'n beetje hetzelfde (pdf uit 2018: https://www.nnmarathonrot...kken-pacers-rdam-2018.pdf )

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
Gonadan schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 18:59:
Maar dat werkt toch enkel als je je telefoon mee hebt ?
Ik loop mijn wedstrijden enkel met een sporthorloge, de telefoon meedragen vind ik meer iets voor hobbyjoggers.

[ Voor 13% gewijzigd door Hartloper op 15-10-2021 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hartloper schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:50:
[...]

Ik loop mijn wedstrijden enkel met een sporthorloge, de telefoon meedragen vind ik meer iets voor hobbyjoggers.
Klopt, telefoon is nodig. Past prima in een flipbelt met wat gelletjes of in een short. Ik laat mijn telefoon nooit achter in een tas bij de organisatie hoor, die gaat echt wel mee. En ik heb niet altijd supporters bij me om die even af te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Hartloper schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:50:
Wat @mrwolf zegt, de flipbelt gaat toch al mee dus kan de telefoon daar ook wel in. Dat doe ik sowieso vaker als ik buiten de bewoonde wereld ga lopen.

Daarnaast ben ik ook een hobbyloper en geen wedstrijdloper, het gaat mij om het plezier, niet alles op alles voor de best mogelijke tijd.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
Ik loop ook altijd met mijn telefoon, hoor. Alleen niet tijdens wedstrijden.

Ik ben maar een hobbyloper, maar dan wel een fanatieke.

Binnen mijn beperkte mogelijkheden wil ik er alles uithalen wat erin zit. Daar hoort overbodig gewicht weglaten bij, net als taperen, koolhydraatstapelen (enkel de dag ervoor), Vaporfly's enz.
Dus nooit een telefoon tijdens wedstrijden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Zo fanatiek ben ik niet, ik drink nu ook gewoon bier bijvoorbeeld. :9

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Hier ook nog in dubio qua telefoon, normaal loop ik nooit zonder maar in dit geval misschien toch meenemen...

Sowieso heb ik ook een 'hardlooptelefoon', als in een tweedehandsje die ik een keer voor 2-3 tientjes over heb genomen die ik zonder problemen durf achter te laten bij de tasseninname oid (of waarvan het niet erg is als er iets mee gebeurt). Idee was ook een compactere telefoon te kopen, maar die zijn er nog maar weinig eigenlijk (wil wel een smartphone ivm evt dingen op kunnen zoeken indein nodig)

Hoe dan ook, liefst loop ik met zo min mogelijk dingen die heen en weer gaan maar ja... hier loop je toch al met gellen en ik neem ook ov-chip, pasje, wat contant geld mee.

Ach, morgen maar eens gaan bekijken hoe ik het allemaal precies ga doen.

[ Voor 11% gewijzigd door m0ridin op 15-10-2021 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 10:28
Hartloper schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:45:
Ik loop ook altijd met mijn telefoon, hoor. Alleen niet tijdens wedstrijden.

Ik ben maar een hobbyloper, maar dan wel een fanatieke.

Binnen mijn beperkte mogelijkheden wil ik er alles uithalen wat erin zit. Daar hoort overbodig gewicht weglaten bij, net als taperen, koolhydraatstapelen (enkel de dag ervoor), Vaporfly's enz.
Dus nooit een telefoon tijdens wedstrijden.
Die snap ik. Maar ik vind het zelf wel fijn als ik onderweg ben ik een telefoon bij mij heb voor het geval dat. En dan bedoel ik niet tijdens de wedstrijd maar voor en na. En volgens mij is het opbergen van spullen van niet zo makkelijk. Ik heb wel iets over tassen afgifte gezien in Rotterdam, maar niets over kluisjes.

Om exact deze reden heb ik mijn eerste wedstrijd met een vest gelopen omdat ik mijn auto sleutel en telefoon niet kwijt kon🤦 tegenwoordig heb ik een flipbelt waar mijn autosleutel en telefoon in kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Bij tassen afgifte liggen ze ergens semi beheerd met heel veel bij elkaar, daar gaat echt niet iemand in kunnen zitten neuzen hoor. Ik snap dat ze zeggen dat het op eigen risico is, maar de kans dat er iets gebeurt is wel heel erg klein.
Zelf heb ik gewoon een supporter mee die m'n tas bewaart, hoef ik ook niet in de rij. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Nu online
Misschien ben ik te goed van vertrouwen, maar laat m’n telefoon en portemonnee gewoon achter in een tas bij de tassenafgifte. Ik heb nog niet eerder gehoord dat daar iets gestolen wordt. Dat het eigen risico is zeggen ze om niet aansprakelijk te zijn en dat is ook gewoon logisch. Tegenwoordig kunnen ze toch niet zoveel met m’n iPhone; die valt niet te resetten namelijk.

Tijdens een trailrun waar ik alleen ben in de bossen neem ik m’n telefoon wel mee, maarja, die past dan mooi in een vakje van m’n vest waar toch al softflasks met water in zitten.

Verder sluit ik me aan bij @Hartloper; ben een hobbymatige loper die alle makkelijke excuses graag wegwerkt zoals schoenen, eten en dus ook zo weinig mogelijk bagage.

Zo in de aanloop naar de marathon ook ong 6 weken geen alcohol gedronken (na ~15 jaar vrijwel wekelijks best geinig experiment), maar na zondag gewoon weer lekker aan de speciaalbier. :9

[ Voor 3% gewijzigd door Slickk op 15-10-2021 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Mijn Iphone kunnen ze idd ook niks mee, maar ja als je vanuit het oosten met de trein naar het westen gaat heb je vaak ook nog een OV-chipkaart, papiergeld (om het bankpasje thuis te kunnen laten), etc dat soort zaken mee.....
Het voordeel van achteraf geen stress te hebben dat je bij diefstal het wel een gedoe is om thuis te komen (>100 km!).... weegt imho wel op tegen het nadeel van een kleine zgn Undercover Money Belt heuptasje oid....
Ik heb dat ding ook altijd om bij de trainingen, ben er aangewend en die ca ruim 150 tot max 200 gram, de SE2016 weegt 113 gram, die zitten me niet in de weg..... ff iets beter op de weegschaal letten en je gaat er zo zelfs voorbij... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 10:28
Slickk schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 23:03:
Zo in de aanloop naar de marathon ook ong 6 weken geen alcohol gedronken (na ~15 jaar vrijwel wekelijks best geinig experiment), maar na zondag gewoon weer lekker aan de speciaalbier. :9
Ik ben ook maar een fanatieke recreant loper die fanatiek is (binnen zijn mogelijkheden).
Ik bekijk het nu zo, alles wat ik nu niet laat of niet doe, zoals het speciaal biertje. De core training , kan ik bij een volgende wedstrijd wel doen om nog sneller te zijn.

Ik vind het wel fijn om de berichten over de tassen afgifte te lezen , daar hoef ik mij geen zorgen om te maken als ik het zo lees.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Hier ook een fanatieke loper die bij marathon zo min mogelijk aan het toeval wil overlaten.
Maar de telefoon gaat gewoon mee :) en daar was ík 2 jaar geleden wel blij mee toen ík kon laten weten hoe het ging en waar ík was toen ík bij 30km in een ehbo tentje lag na te zijn flauw gevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Bij mij gaat alles gewoon in tas bij tassenafgifte, mits er een systeem is met nummertje etc. De enige die daar dan bij komen zijn de vrijwilligers die het aannemen en hoewel er altijd een risico is vind ik die klein genoeg en maak ik mij vervolgens geen zorgen. Als er alleen een kleedruimte ofzo is (zoals bij R’dam laatste keer dat ik die liep) dan is het wat tricky want dan kunnen theoretisch ook alle lopers bij je spullen. Heb ik er echt geen vertrouwen in dan gaat alsnog flipbelt om. Zoals bij kleinschalige eventjes waar tas in een voor iedere passant toegankelijke kleedkamer ligt.

Verder blij met garmin horloge met garmin pay: dan ook geen pinpas of cash geld meer bij mij te hebben, en ook geen ovchipkaart (koop ns kaartje met mobiel). Dus enige van waarde in mijn achtergebleven tas is die mobiel. Die stop ik meestal wel goed weg, bijvoorbeeld in schoen in sok in tas, niet in een “logisch bovenvakje” van een rugzak. Scheelt misschien nog net iets als er toch een onverlaat rondloopt… maar voordeel van dat soort events is dat je er vaak een auto kwijt kan dus dan drop ik alles daarin 😊

[ Voor 9% gewijzigd door Valorian op 16-10-2021 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Garmin pay heb ik ook inderdaad, goed punt! Heb het alleen nog nooit gebruikt (wel geld opgezet, maar bij een snoepautomaat de eerste keer toen werkte het niet en sindsdien niet meer geprobeerd) dus daar durf ik nog niet helemaal op te vertrouwen....

Wel een goede idd, scheelt weer pasjes. Wat geld (briefje van 5 of 10) vind ik altijd wel handig om te hebben, just in case.

Vraagje trouwens, kan carbo-loader (in dit geval SIS Energy GO) over datum gaan? Van dat poeder dat je in water oplost.

De bus die ik heb was tot eind 2019 houdbaar :P Volgens mij boeit dat eigenlijk voor geen meter, heb het ook gewoon nog genomen gisteren, maar toch even checken.

Heb sowieso nog een nieuwe bus aangezien de SIS precies nog een half portie heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
m0ridin schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 09:11:
Garmin pay heb ik ook inderdaad, goed punt! Heb het alleen nog nooit gebruikt (wel geld opgezet, maar bij een snoepautomaat de eerste keer toen werkte het niet en sindsdien niet meer geprobeerd) dus daar durf ik nog niet helemaal op te vertrouwen....

Wel een goede idd, scheelt weer pasjes. Wat geld (briefje van 5 of 10) vind ik altijd wel handig om te hebben, just in case.

Vraagje trouwens, kan carbo-loader (in dit geval SIS Energy GO) over datum gaan? Van dat poeder dat je in water oplost.

De bus die ik heb was tot eind 2019 houdbaar :P Volgens mij boeit dat eigenlijk voor geen meter, heb het ook gewoon nog genomen gisteren, maar toch even checken.

Heb sowieso nog een nieuwe bus aangezien de SIS precies nog een half portie heeft.
Het zal vast geen kwaad kunnen maar ík zou zelf iig niet het risico willen lopen om aan de race te zijn tijdens een race :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
Tinusvolkel schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 09:30:
[...]

Het zal vast geen kwaad kunnen maar ík zou zelf iig niet het risico willen lopen om aan de race te zijn tijdens een race :)
Haha, fair enough! De nieuwe bus it is :P
Pagina: 1 ... 147 ... 392 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.