• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-01 06:58
Sport_Life schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:37:
[...]

Geen winter(weer) loper?
Ik loop nu met singlet, tot ~5 graden kort en <5 met lange mouwen. Dan zijn duimgaatjes wel prettig.
Kleding is bij mij ook wel echt afhankelijk van de training. Loop ik rustige duurloop dan word ik minder warm en minder snel warm, dus trek ik eerder lange mouwen aan. Er zit ook wel verschil in lange mouwen: net een shirtje gekocht wat net zo dun is als een T-shirt maar dan wel met lange mouwen. Al mijn andere lange mouwen shirts zijn gelijk ook dikker, dus daar stap je dan minder snel op over. Heb nu ook een vest erbij voor tijdens loopscholing, want dan koel je nog weleens af terwijl je tijdens de training wel warm wordt :D

Wat betreft de schoenen, ik merkte iets meer de push. Heb geen Kinvara om te vergelijken, die zijn natuurlijk sowieso al wat lichter. Lijken me wel veel minder demping te hebben? Ik vond de Endorphin vooral heel goed om mijn voet zitten, beter dan de Triumph en Ride. Sluit beter om mijn voet heen aan.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:34

aap

Gonadan schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:21:
Ze konden mij wel vertellen dat mijn Brooks Addiction nogal glad zijn en dat de Adrenaline al beter was, maar ze noemden ook enkele Asics modellen die nog meer grip zouden hebben. Veel specifieker kan ik het nu niet maken. :D
Ik ben aan mijn derde paar Adrenalines toe, maar ik vind dat ze wel wat meer grip zouden mogen hebben. Vooral op van die paadjes van harde modder waarop een groen laagje algen zit...
Calitomnication schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:40:
Gebruik de gaatjes wel mooi om ervoor te zorgen dat de mouwen niet omhoog kruipen tijdens het lopen, weet niet of dat het nut van die dingen is. Handschoenen aan, duimen door die gaatjes en de kou in.
Ik vroeg me ook af wat het nut van die gaatjes is. Ik doe mijn duimen er nooit door en heb toch geen last van opkruipen. Ik heb meer behoefte aan het omgekeerde: als ik het wat warmer krijg, wil ik de mouwen opstropen, maar na een tijdje zakken ze dan toch weer af. Dáár moeten ze eens wat voor verzinnen!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:45

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Calitomnication schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:40:
Nee, ik heb ook gaatjes in m'n mouwen en kan je vertellen dat ik écht een hekel heb aan kou :P.
Gebruik de gaatjes wel mooi om ervoor te zorgen dat de mouwen niet omhoog kruipen tijdens het lopen, weet niet of dat het nut van die dingen is. Handschoenen aan, duimen door die gaatjes en de kou in.

Zal ik de discussie dan maar weer eens aanwakkeren: #teamzomer ;)
Ik heb niet eens shirts met lange mouwen, vandaar dat ik maar eens ging kijken. Meestal ga ik pas rond het vriespunt nadenken over lange mouwen/pijpen, maar moet het nu doen met één jasje (zonder te lange mouwen met gaatjes) en dat is wel wat karig voor meerdere keren per week lopen.
Daarnaast vind ik een jasje vaak overkill en werk ik liever met een extra shirt met lange mouwen o.i.d. (laagjes) denk ik. Of zo'n dikkere variant.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

aap schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:38:
Ik vroeg me ook af wat het nut van die gaatjes is. Ik doe mijn duimen er nooit door en heb toch geen last van opkruipen. Ik heb meer behoefte aan het omgekeerde: als ik het wat warmer krijg, wil ik de mouwen opstropen, maar na een tijdje zakken ze dan toch weer af. Dáár moeten ze eens wat voor verzinnen!
Korte mouwen. :>

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:27
Calitomnication schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:58:
Gisteren overigens gelopen met mijn Pegasus 38 en het viel me op dan deze op geverfde of gespoten stukken wegdek bijna geen grip hadden.

Zo bijvoorbeeld dit rood geverfde kruispunt. Bij het oplopen slipten de schoenen gewoon bij iedere pas weg. Nu ben ik hier niet bang voor, maar dit was het echt van het niveua gladde stationsvloer en opletten dat je niet onderuit gaat. Bij het afzetten schoot de voet echt weg. Hebben meer mensen hier last van? Heb deze eigenlijk alleen maar op warme dagen aangehad :)
Met de 37 net zo. Goed om te horen dat het met de 38 nog steeds zo is. De zool leek me al niks veranderd ten opzichte van de 37. Heb een nieuw paar 38 in de kast staan, maar heb ze nog niet aan gehad.
Heb zondagochtend toen het zo regende wel bewust gekozen om niet voor de Pegasus, maar in plaats daarvan een paar Zoom Fly 3 aan te trekken. Die hebben wel altijd prima grip op nat asfalt.

Na die bewuste training (https://www.strava.com/activities/6056088361) gelijk doorgelopen naar de nieuwe Hornbach in de buurt waar m'n vrouw en wat vrienden van ons mee zouden doen met de Hornbach Hammerrun. Gelukkig had ik m'n telefoon bij me, want je had een QR nodig om daar het terrein op te komen.
Eenmaal daar viel het behoorlijk mee met het publiek (regen, duh) en ik kon eigenlijk gewoon bijna het hele parcours meelopen met de groep. Was maar goed ook, want het begon best koud te worden in m'n doorweekte kloffie. Ik ben dus als een soort vliegende paparazzi iedere keer meegelopen met de groep om foto's te maken van mensen die ploeterden in de modder of waterbak enz.
Erg veel lol gehad en uiteraard kreeg ik zelf na afloop ook nog een modderige knuffel waardoor ik er ook niet meer uitzag :+

Daarna nog iemand naar huis gebracht en zelf weer naar huis gelopen, waardoor er nog een kleine 7km op de training van 14km kwam en daarbij ook nog eens de niet geklokte afstand tijdens de Hammerrun.
Merkte tijdens het douchen toch wel wat irritatie bij m'n liezen en waar m'n hartslagband had gezeten door het paar uur rondhobbelen in m'n natte pak. Gelukkig had ik er tijdens m'n loopje vanochtend bijna geen last van meer van. Had maar wel m'n hartslagband thuis gelaten.

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

aap schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:38:
[...]

Ik ben aan mijn derde paar Adrenalines toe, maar ik vind dat ze wel wat meer grip zouden mogen hebben. Vooral op van die paadjes van harde modder waarop een groen laagje algen zit...

[...]

In de jaren 90 hadden ze daar van die hippe mouwophouders voor, zilver of goud. ;)
Misschien een optie om eens naar sleeves te kijken? Die dingen heb ik in deze periode eigenlijk altijd om. Met warmlopen ideaal en lekker warm. Tijdens het tempowerk duw je ze tot op de polsen en daarna trek je ze weer omhoog als je het koud krijgt. Werkt echt ideaal.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

InZane schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:35:
[...]

Met de 37 net zo. Goed om te horen dat het met de 38 nog steeds zo is. De zool leek me al niks veranderd ten opzichte van de 37. Heb een nieuw paar 38 in de kast staan, maar heb ze nog niet aan gehad.
Heb zondagochtend toen het zo regende wel bewust gekozen om niet voor de Pegasus, maar in plaats daarvan een paar Zoom Fly 3 aan te trekken. Die hebben wel altijd prima grip op nat asfalt.

Na die bewuste training (https://www.strava.com/activities/6056088361) gelijk doorgelopen naar de nieuwe Hornbach in de buurt waar m'n vrouw en wat vrienden van ons mee zouden doen met de Hornbach Hammerrun. Gelukkig had ik m'n telefoon bij me, want je had een QR nodig om daar het terrein op te komen.
Eenmaal daar viel het behoorlijk mee met het publiek (regen, duh) en ik kon eigenlijk gewoon bijna het hele parcours meelopen met de groep. Was maar goed ook, want het begon best koud te worden in m'n doorweekte kloffie. Ik ben dus als een soort vliegende paparazzi iedere keer meegelopen met de groep om foto's te maken van mensen die ploeterden in de modder of waterbak enz.
Erg veel lol gehad en uiteraard kreeg ik zelf na afloop ook nog een modderige knuffel waardoor ik er ook niet meer uitzag :+

Daarna nog iemand naar huis gebracht en zelf weer naar huis gelopen, waardoor er nog een kleine 7km op de training van 14km kwam en daarbij ook nog eens de niet geklokte afstand tijdens de Hammerrun.
Merkte tijdens het douchen toch wel wat irritatie bij m'n liezen en waar m'n hartslagband had gezeten door het paar uur rondhobbelen in m'n natte pak. Gelukkig had ik er tijdens m'n loopje vanochtend bijna geen last van meer van. Had maar wel m'n hartslagband thuis gelaten.
Mja, de Zoom Fly had ik ook aan kunnen doen, maar meestal gebruik ik niet voor de rustige duur, daar zet ik eigenlijk altijd met Pegasus voor in. Was me afgelopen zondag wel af aan het vragen wat of de Vaporfly's ook zo'n matige grip zouden hebben, maar gezien het gedrag van de Zoom Fly lijkt me dit dan geen probleem. Lijkt me niet heel relaxt, zit je in een wedstrijd op nat wegdek, schuiven je schoenen alle kanten op. Maar dat kon ik me met de Vaporly's eigenlijk al niet voorstellen.

tips voor New York

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:04
Calitomnication schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:54:
[...]

Misschien een optie om eens naar sleeves te kijken? Die dingen heb ik in deze periode eigenlijk altijd om. Met warmlopen ideaal en lekker warm. Tijdens het tempowerk duw je ze tot op de polsen en daarna trek je ze weer omhoog als je het koud krijgt. Werkt echt ideaal.
of handschoenen! Ik heb juist eerder koude handen. Inderdaad tijdens het warmlopen de handschoenen aan en tijdens het harde werk gaan ze in het tasje in m`n broek.

Ik vond het voorheen altijd achterlijk uit zien, korte mouwen met handschoenen aan maar nu ben ik er fan van!

Ik heb vorig jaar ook vaker een vestje aan gedaan wanneer het echt koud was. Tijdens intervallen propte ik dit vaak achter een electro kastje ofzo (of struik bij gebrek aan beter). Dan plande ik de route dusdanig dat m`n cooldown weer op hetzelfde punt uit kwam. In de zomer wil ik dit nog wel eens met een flesje water doen.
Afhankelijk van de omgeving waar je woont/loopt is het een verrassing of je spullen er bij terugkomst nog liggen :+

[ Voor 14% gewijzigd door digital-IMEI op 05-10-2021 13:25 ]

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-10-2025
Arjan90 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 08:08:

@Krylinck Op de weg terug! In hoeverre zit er bij jou een verband tussen pijn in je hiel en de snelheid waarmee je loopt? Zijn rustige duurlopen bijv. minder belastend of valt dat mee? Puur nieuwsgierig, ik heb geen last van mijn hiel maar met sommige blessures zie je dat snelheid (of eigenlijk impact van de landing) ook verband houdt met hoeveelheid reactie.
Het is lastig om precies te zeggen. Waar ik last van heb heeft met drie dingen te maken die allemaal op elkaar reageren:
1. De aanhechting van de achillespees
2. Het hielbot (calcaneus)
3. De slijmbeurs aan de achterzijde van de hiel, tussen de calcaneus en de achillespees in

Het hielbot reageert op herhaalde klappen, dus afstand/repetitie geeft de meeste last. De aanhechting van de achillespees lijkt het meest op snelheid te reageren, wat ook wel logisch is omdat er dan de meeste trekkracht op staat. Beide zaken hangen alleen wel nog af van mijn loophouding en dan vooral van de landing en afzet.

De slijmbeurs is een heel ander verhaal. Die reageert achteraf, dus pas na uren tot een dag na de inspanning, waarbij het niet te voorspellen is in welke mate. Dat was ook het originele probleem van voor de operatie, al voelt het nu heel anders. Pijnlijker, maar er blijft progressie in zitten.

Strava

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21:31
Calitomnication schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:57:
[...]

Mja, de Zoom Fly had ik ook aan kunnen doen, maar meestal gebruik ik niet voor de rustige duur, daar zet ik eigenlijk altijd met Pegasus voor in. Was me afgelopen zondag wel af aan het vragen wat of de Vaporfly's ook zo'n matige grip zouden hebben, maar gezien het gedrag van de Zoom Fly lijkt me dit dan geen probleem. Lijkt me niet heel relaxt, zit je in een wedstrijd op nat wegdek, schuiven je schoenen alle kanten op. Maar dat kon ik me met de Vaporly's eigenlijk al niet voorstellen.
De Vaporfly 4% is ook glad.
Dat hebben ze rechtgezet bij de Next %, die geeft veel betere tractie bij nat wegdek, en ook veel meer zijdelingse steun in scherpe bochten.

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Hartloper schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:21:
[...]

De Vaporfly 4% is ook glad.
Dat hebben ze rechtgezet bij de Next %, die geeft veel betere tractie bij nat wegdek, en ook veel meer zijdelingse steun in scherpe bochten.
Ow no!!! -O- -O-, dan maar hopen dat het droog is zondag.

Gisteren tijdens het uitlopen liep ik naast een nieuwe meid bij ons in de groep. Komt uit zuid afrika, verblijft voor een periode van 2 jaar in Nederland en moet nog wennen aan onze infrastructuur, temperatuur, wind, gebrek aan bergen en eigenlijk alles. Wegdek was nat en in 1x vraagt ze. "Heb jij ook zo'n last van het feit dat je schoenen zo doorslippen op deze geverfde fietspaden"? Mijn reactie daarop was meteen, "je loopt op de Nike Pegasus zeker, dat doen die :P'. Ze keek me echt zo aan van "how do you know!!!".

tips voor New York

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:08
Calitomnication schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:38:
[...]

Ow no!!! -O- -O-, dan maar hopen dat het droog is zondag.

Gisteren tijdens het uitlopen liep ik naast een nieuwe meid bij ons in de groep. Komt uit zuid afrika, verblijft voor een periode van 2 jaar in Nederland en moet nog wennen aan onze infrastructuur, temperatuur, wind, gebrek aan bergen en eigenlijk alles. Wegdek was nat en in 1x vraagt ze. "Heb jij ook zo'n last van het feit dat je schoenen zo doorslippen op deze geverfde fietspaden"? Mijn reactie daarop was meteen, "je loopt op de Nike Pegasus zeker, dat doen die :P'. Ze keek me echt zo aan van "how do you know!!!".
De vooruitzichten van nu voorspellen droog en een prima temperatuur (dus die kan ik iig niet de schuld geven dit jaar...) verder zo om 11 uur weer is een rustig rondje lopen en kijken wat de hartslag doet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-YqjJdOnkApzWn0EZb2N1n86OJE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qnCbQ5stmTizMKK5L9h8Ea4d.png?f=user_large

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-01 10:46
Tinusvolkel schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:51:
[...]

De vooruitzichten van nu voorspellen droog en een prima temperatuur (dus die kan ik iig niet de schuld geven dit jaar...) verder zo om 11 uur weer is een rustig rondje lopen en kijken wat de hartslag doet.

[Afbeelding]
Misschien kom ik er mee weg vandaag om zonder regen te lopen, anders ga ik wel binnen lopen. Is niet leuk maar goed dan hebben we toch gelopen dat is het belangrijkste. Al zal het tempo niet te hoog liggen na het crossfit van gisteren.

Waar ik overigens wel iets wat van schrok was van de weegschaal deze ochtend. Ik was in de vakantie iets (3kg) aangekomen, wat eigenlijk niet zo erg is want dan zit ik nog steeds niet in de gevarenzone. Daarnaast was rondtrekken met de auto prima maar het liet niet echt ruimte voor sport. Veel gelopen dat wel maar dan verbrand je toch minder dan normaal. Maar nu ben ik in bijna 2 weken ongeveer 1.5 kg kwijt. Dat is is wel wat veel van het goede. Dus ik ga maar weer eens op mijn eten letten de komende weken. Want ik dacht oké iets zwaarder geworden dan eet ik wel wat minder. Maar zo gaat het wel wat te hard.

Nickname KasPlantje.

• InZane
Vanavond 5000m op de baan. Keihard duimen dat het dan droog is. Het komt hier echt met bakken uit de lucht momenteel :/

• Gonadan

Gonadan

Gisteravond voelde ik het al een beetje maar vanochtend helemaal: een stramme en pijnlijke achillespees, elke gewone stap doet nu zeurderig zeer. Dat zijn vast signalen die je niet moet negeren als ik Amsterdam nog wil halen. }:|

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Shit. Dat is idd geen goed nieuws. Same here: al twee weken maar beperkt kunnen lopen vanwege blessure. Heb mijn Rotterdam-deelnamebewijs maar te koop gezet :-( Zo frustrerend om die lange trainingsopbouw niet te kunnen afsluiten met een hoogtepunt.

• Hartloper
Na de marathon op 26 september liep ik een herstelloopje op donderdag en op zondag. Telkens zeer rustig tempo.
Gisteren poging tot ietwat snellere training, met 4 X 1000m aan marathontempo.
Frustrerend om vast te stellen dat het tempo dat ik 10 dagen geleden 40 km kon vasthouden, nu zelfs voor 4 intervallen te zwaar was. Waarschijnlijk ben ik toch nog niet 100% gerecupereerd, ik had ook wel al een paar nachten mindere nachtrust gehad.

Morgen toch maar nog eens een heel rustige duurloop, en dan zondag proberen of er in de duurloop wat snellere kms kunnen gemaakt worden.

Want de zondag daarop, 17 oktober, loop ik een halve marathon, en daar hoop ik even goed te doen als 2 jaar geleden, en onder de 1:30 te duiken.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:15

JT

VETAK y0

Vandaag weer eens gestart met hardlopen. Om erachter te komen waarom dat vorige keer niet was gelukt; na enkele minuten zit mijn hele buik onder de rode vlekken en is de jeuk niet te houden. Ik heb hier al gezocht en ook met de gewone zoekmachine, waar ik uit kom op een warmeuitslag wat me vreemd lijkt omdat ik het niet heel warm heb en op de mountainbike kan ik het zo gek maken als ik wil zonder enige vorm van uitslag. Iemand een idee?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• digital-IMEI
JT schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 21:00:
Vandaag weer eens gestart met hardlopen. Om erachter te komen waarom dat vorige keer niet was gelukt; na enkele minuten zit mijn hele buik onder de rode vlekken en is de jeuk niet te houden. Ik heb hier al gezocht en ook met de gewone zoekmachine, waar ik uit kom op een warmeuitslag wat me vreemd lijkt omdat ik het niet heel warm heb en op de mountainbike kan ik het zo gek maken als ik wil zonder enige vorm van uitslag. Iemand een idee?
Kleding of wasmiddel? Aangezien je gaat zweten gaan je poriën open waardoor je volgens mij gevoeliger kunt reageren op stoffen. Er zal zeker weten iemand zijn die dit beter kan verwoorden maar je snap de kern waarschijnlijk.

Draag je een sport shirt?

• Hartloper
Moet inderdaad aan het T shirt liggen.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:15

JT

VETAK y0

digital-IMEI schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 21:22:
[...]

Kleding of wasmiddel? Aangezien je gaat zweten gaan je poriën open waardoor je volgens mij gevoeliger kunt reageren op stoffen. Er zal zeker weten iemand zijn die dit beter kan verwoorden maar je snap de kern waarschijnlijk.

Draag je een sport shirt?
Zowel met een gewoon shirt als sport shirt last van. Robijn zonder parfum, geen wasverzachter.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-10-2025
JT schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 21:00:
Dit lijkt me erg vervelend en als het een terugkerend probleem is dan lijkt het mij verstandig om hiermee naar een huisarts te gaan. Ik weet niet hoe lang het zo blijft maar anders eerst een klein stukje hardlopen voor je bezoek. Zodat je het ook direct kunt laten zien.

Dat je het vermoedelijk warmer hebt met hardlopen dan met mountainbiken zal vermoedelijk komen doordat je lichaam dit niet gewend is en dus je hartslag sneller omhoog gaat. Ik heb ook het idee dat je met hardlopen meer je hele lichaam gebruikt dan bij mountainbiken.

Qua shirt zou je misschien een strak onder shirt kunnen proberen. Misschien door de rotatie en het zweet dat je shirt wat schuurt over je buik en daardoor gaat irriteren.

Je zou eventueel ook een stukje zonder shirt kunnen lopen om eens te testen of het echt aan je shirt ligt.

• Arjan90
Daar waar de wedstrijd afgelopen zaterdag veel zwaarder was dan ik had verwacht gaan de trainingen deze week juist gemakkelijk. Maandag op de baan al en gisteren weer met 3 blokken van 3 kilometer. Doel was 97,5% HM tempo maar in de praktijk liep ik vaak al HM tempo. Het ging zo makkelijk met een lage hartslag. Ter vergelijking, afgelopen zaterdag liep ik gemiddeld 4:35 met hartslag 180+ en gisteren liep ik rond de 4:45 op hartslag 160. In alle eerlijkheid beide goede trainingen wel gelopen op de Endorphin, dat zal ongetwijfeld iets helpen maar het was zaterdag dus ook gewoon een kwestie van "vorm van de dag".
Runalyze beloonde het loopje gisteren met een effectieve VO2 max van 51, terwijl mijn laatste trainingen en loopjes vaak zo'n 48 zijn. De wedstrijd van zaterdag was trouwens 45, die was dus ook echt een stuk minder.

Ben wel bang dat ik te vroeg piek maar dat zien we dan wel weer :+ Liever op lange termijn stappen zetten dan op korte termijn een PR verbeteren.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• FEIJ_87
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-08-2024
Ik kwam gister tijdens m’n rondje ook nog iemand in blote buik tegen. Vond dat wel erg enthousiast, liep zelf in korte mouwen en dat was echt niet overdreven warm.

Nog een weekje tot Amsterdam, zin in 😎.

• InZane
FEIJ_87 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 07:36:
Ik kwam gister tijdens m’n rondje ook nog iemand in blote buik tegen. Vond dat wel erg enthousiast, liep zelf in korte mouwen en dat was echt niet overdreven warm.

Nog een weekje tot Amsterdam, zin in 😎.
Zo ken ik er ook eentje hier uit de buurt. Ik kwam haar zowel zondag, toen het zo hard regende, als maandagochtend vroeg tegen tijdens m'n rondje en beide keren had ze een heel kort topje en broekje aan.
In de zomer snap ik dat, maar ik vond het nu toch wel aan de frisse kant. Moet ze zelf weten, daar niet van :)

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06-2025
Afgelopen weekend voor het eerst meegedaan aan de RopaRun en kan het iedereen aanraden! Ik kende het team verder niet (had mij vorig jaar aangemeld bij een team wat nog een hardloper zocht) maar dat was prima. Dit was de korte versie (vanaf Landgraaf een rondje van 300km door Limburg/Brabant en terug naar Landgraaf) ipv de officiele versie van 550km van Parijs naar Rotterdam. Hopelijk met Pinksteren weer een echte.

Ik ben van plan om volgende week de halve van Amsterdam te lopen, maar heb het berichtje over het laten opsturen van het startnummer helemaal gemist! Nu moet het nummer dus opgehaald worden op donderdag, vrijdag of zaterdag. Beetje brutale vraag misschien, maar is er iemand die zijn of haar nummer op gaat halen en die van mij mee zou kunnen nemen?

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:27
Ik heb eindelijk wat meer duidelijk over mijn blessure die me inmiddels al bijna 2 jaar aan de kant houdt: de sportarts vermoedt dat het gaat om een Femoroacetabulair impingement (FAI) of heupimpingementsyndroom (kort gezegd; vrijwing in het gewricht)

Ik loop al 2 jaar met regelmatig pijn in mijn lies en bovenbenen, zeker na het hardlopen. Op dit moment is het zo dat ik eigenlijk niet meer dan 2km dan lopen per 2 dagen. Over een paar weken heb ik een MRI om de schade vast te stellen, waarbij ze direct ook direct een ontstekingsremmer injecteren om te zien of dat de pijn tijdelijk verhelpt. Zo ja, dan komt mijn liespijn zeker door dit "syndroom". Afhankelijk van de resultaten van de IRM, kun je een operatie te doen waarbij ze wat bot weghalen. Kies je daar niet voor, is het minder belastende sporten uitoefenen en/of mogelijk op vroege leeftijd een kunstheup. Een vreemde gewaarwording als de dokter spreekt over een kunstheup tegen een 32 jarige (een kunstheup?! M'n oma heeft er net één!)

De sportarts is heel positief over de operatie maar op internet lees ik ook dat er nog veel vragen zijn over de lange termijn: de diagnose van FAI bestaat pas sinds 2002.

Heeft iemand er ervaring mee? :)

[ Voor 5% gewijzigd door FreeShooter op 07-10-2021 10:48 ]

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:10
Ik heb me zojuist aangemeld voor de loting van de London Marathon 2022. Benieuwd of het bij m'n 5e (!) poging wel lukt om een startbewijs te bemachtigen :)

Aanmelden kan t/m morgen 21:00u UK time (22:00 CET): https://www.virginmoneylo...how-to-enter/ballot-entry

• aap

aap

Waarom is de London marathon twee keer zo duur voor buitenlanders (nog los van de CO2 boete)? Is dat gewoon een Brexit-pestactie of kost het opsturen van een startnummer overzees echt 50 GBP extra?

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:31
Gekke vraag misschien, maar ik zie in op hardloopkalender echt heel erg weinig loopevenementen staan...

Ik zoek 10 km's in regio Haaglanden/Zuid-Holland in het voorjaar, maar ik zie alleen de 20 van Alphen.

Die evenementen worden meestal toch best een tijd van tevoren gepland cq. bestaan al jarenlang? Zelfs de CPC staat er niet op.

Waar zijn de evenementen?

• digital-IMEI
migchiell schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:29:
Gekke vraag misschien, maar ik zie in op hardloopkalender echt heel erg weinig loopevenementen staan...

Ik zoek 10 km's in regio Haaglanden/Zuid-Holland in het voorjaar, maar ik zie alleen de 20 van Alphen.

Die evenementen worden meestal toch best een tijd van tevoren gepland cq. bestaan al jarenlang? Zelfs de CPC staat er niet op.

Waar zijn de evenementen?
Hier staat wel redelijk wat op volgens mij.
https://www.hardlopen.nl/evenementen/

[ Voor 3% gewijzigd door digital-IMEI op 07-10-2021 17:34 ]

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:31
Enige loopje, binnen 50 km van Den Haag, tussen 1 februari en 30 september zou dan de marathon van Leiden zijn... lijkt me onwaarschijnlijk :)

Wil met een groepje collega's gezellig een rondje lopen, anders deden we de CPC maar daarvoor kun je niet meer inschrijven wegens doorgeschoven inschrijvingen van vorig jaar... misschien hebben al die andere evenementen dat ook? Dat ze al vol zitten?

• ArnoutV
  • Laatst online: 22:24
FreeShooter schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:46:
Ik heb eindelijk wat meer duidelijk over mijn blessure die me inmiddels al bijna 2 jaar aan de kant houdt: de sportarts vermoedt dat het gaat om een Femoroacetabulair impingement (FAI) of heupimpingementsyndroom (kort gezegd; vrijwing in het gewricht)

Ik loop al 2 jaar met regelmatig pijn in mijn lies en bovenbenen, zeker na het hardlopen. Op dit moment is het zo dat ik eigenlijk niet meer dan 2km dan lopen per 2 dagen. Over een paar weken heb ik een MRI om de schade vast te stellen, waarbij ze direct ook direct een ontstekingsremmer injecteren om te zien of dat de pijn tijdelijk verhelpt. Zo ja, dan komt mijn liespijn zeker door dit "syndroom". Afhankelijk van de resultaten van de IRM, kun je een operatie te doen waarbij ze wat bot weghalen. Kies je daar niet voor, is het minder belastende sporten uitoefenen en/of mogelijk op vroege leeftijd een kunstheup. Een vreemde gewaarwording als de dokter spreekt over een kunstheup tegen een 32 jarige (een kunstheup?! M'n oma heeft er net één!)

De sportarts is heel positief over de operatie maar op internet lees ik ook dat er nog veel vragen zijn over de lange termijn: de diagnose van FAI bestaat pas sinds 2002.

Heeft iemand er ervaring mee? :)
Zelf geen ervaring, maar mijn dochter, nu 22, heeft dit ook.
Bij haar is het naar boven gekomen door waterpolo, waarbij je benen extreem roteren in de heup.
Ze heeft een kijk operatie gehad waarbij beschadigd kraakbeen in de heupkom is vastgezet en er tevens stukjes overtollig bot zijn weggehaald.
Na de operatie duurt het zeker 13 weken voordat je zonder krukken weer kan wandelen.
De revalidatie is een lang traject, omdat kraakbeen heel langzaam herstelt.
Nu is ze 2 jaar verder en de klachten zijn toch niet weg, ook op een recente MRI blijkt er nog steeds teveel bot te zitten.
Het advies was stoppen met sporten, dus niet alleen met waterpolo, maar met alle sporten (behalve denksport : |:( )
Vanuit het waterpolo ken ik meerdere personen met dezelfde klachten, de meeste zijn al minimaal 1x geopereerd, kans op succes is niet te voorspellen.

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:40
Wat een ellende zeg. Nooit van gehoord, maar sterkte voor iedereen die hier last van heeft!

Ik heb geen signature

• digital-IMEI
Heeft iedereen geoefend op het aannemen van water/sportdrank? >:) :+

[ Voor 73% gewijzigd door digital-IMEI op 07-10-2021 19:54 ]

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:40
Edit: never mind

[ Voor 86% gewijzigd door Appie76 op 07-10-2021 21:08 ]

Ik heb geen signature

• MisterBlue
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:27
Voor Amsterdam is er blijkbaar geen app beschikbaar? Moeten je supporters beetje gokken wanneer je langs komt dan. Misschien bewust om minder toeschouwers langs de kant te hebben?

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-01 10:37
MisterBlue schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:18:
Voor Amsterdam is er blijkbaar geen app beschikbaar? Moeten je supporters beetje gokken wanneer je langs komt dan. Misschien bewust om minder toeschouwers langs de kant te hebben?
Op allerlei plekken promoten ze die app maar is in geen App Store te vinden, beetje raar. Misschien komt die komende week nog?

• elastiek
MisterBlue schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:18:
Download vanaf woensdag 13 oktober de officiële race app in de Apple Store en Google Play Store.

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-10-2025
Persoonlijk? Ik weet niet hoe groot de kans is dat iemand in dit topic ervaring heeft, maar het is niet iets dat extreem vaak voorkomt. Ik wens je wel sterkte voor de komende tijd, dat soort injecties zijn vast geen pretje. :c

Strava

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

FreeShooter schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:46:
Ik heb eindelijk wat meer duidelijk over mijn blessure die me inmiddels al bijna 2 jaar aan de kant houdt: de sportarts vermoedt dat het gaat om een Femoroacetabulair impingement (FAI) of heupimpingementsyndroom (kort gezegd; vrijwing in het gewricht)..............

Heeft iemand er ervaring mee?
Balen joh.
Als het zo graverend zou zijn/uitpakken, overweeg dan een second opinion.
Tis nl nogal wat.
Sterkte!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:20

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Vanavond de night trail in Montferland en dan morgen de 35km die volgens mij 37km lang is. Ik heb er wel zin in! En als ik vanavond laat genoeg thuis kom is er misschien ook weer wat parkeerruimte in de wijk vrij want vanavond is ook het eerste concert van de Snollebollekes in de Gelredome. Die bezoekers parkeren liever gratis in onze wijk.

@Gaargod Ik heb startnummer 6, jij 56 toch?

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-12-2025
Bij Nike is er een herfst verkoop, extra 20% op producten die al een korting hebben.
code:
1
OCT21

Zojuist de Pegasus 38 voor 68E gescoord :-)

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:36
Succes vanavond @Xaverius! Ik ga vanmiddag die kant op om wandelend vast even de omgeving te verkennen :) en dan morgen idd van start met #56.

Ik ben wel enigszins zenuwachtig, puur kilometertechnisch heb ik dit jaar echt verreweg de slechtste voorbereiding tot op heden in mijn hardloopcarriere :p, maar heb er ook ontzettend veel zin in. Het maakt de uitdaging groter, laat ik het dan maar zo zeggen.

Kreeg vanochtend nog mail van MudSweatTrails dat hun Schoorl Duintrail op 31 Oktober doorgaat, als ik morgen Montferland doorkom toch nog maar even serieus kijken voor Schoorl ook.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:41
aap schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:25:
Waarom is de London marathon twee keer zo duur voor buitenlanders (nog los van de CO2 boete)? Is dat gewoon een Brexit-pestactie of kost het opsturen van een startnummer overzees echt 50 GBP extra?
Waarom zou ik CO2 boeten moeten betalen? Ik compenseer het toch al met de CO2 compensatie van KLM (8>

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:39

Secsytime

Automagisch

Ok ok, ik kon me niet inhouden. Net een paar Alphafly's besteld voor € 220 :P

Hmm, to wear or not to wear volgende week in Amsterdam?

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:18

Rudedadude

Maybe we were born to run

Secsytime schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 21:34:
Ok ok, ik kon me niet inhouden. Net een paar Alphafly's besteld voor € 220 :P

Hmm, to wear or not to wear volgende week in Amsterdam?
Nee, eerst even een rondje inlopen en dan dragen volgende week in Amsterdam. Je koopt ze tenslotte niet voor op je nachtkastje O-)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-01 16:45
Morgen eerste halve marathon lopen, in Eindhoven *O* Anderhalf jaar geleden al ingeschreven (voor 2020 versie die niet doorging), dus zou genoeg getraind moeten kunnen hebben..

Benieuwd hoe het gaat. Was te laat met starttijd indien dus laatste startblok. Wordt veel inhalen (hopelijk O-) )

• Tinusvolkel
Barryvdh schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:16:
Morgen eerste halve marathon lopen, in Eindhoven *O* Anderhalf jaar geleden al ingeschreven (voor 2020 versie die niet doorging), dus zou genoeg getraind moeten kunnen hebben..

Benieuwd hoe het gaat. Was te laat met starttijd indien dus laatste startblok. Wordt veel inhalen (hopelijk O-) )
Succes d:)b

Hier morgen poging 2 om de marathon van Eindhoven uit te lopen oOo

De afgelopen week had ík bij elk langzaam loopje een hogere hartslag dan normaal op dat tempo dus de vo2max was volgens runalyze voor die loopjes meteen 6 punten lager dan normaal…. Dus vanmorgen nog even 2km op marathon tempo gedaan en de hartslag was op dat tempo precies wat ie 2 weken geleden ook bij m’n test halve marathon ook was :) dus de vo2max was iig weer prima en heb er weer vertrouwen in :)

• Arjan90
Heel veel succes aan de lopers morgen in Leiden en Eindhoven! Vergeet niet, de marathon begint pas na 35 kilometer, or so they say, dus je kan beter dan nog wat kruid hebben om te verschieten. Zet hem op!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002

Sport_Life

Solvitur ambulando

Tinusvolkel schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 13:10:
[...]

Succes d:)b

Hier morgen poging 2 om de marathon van Eindhoven uit te lopen oOo

De afgelopen week had ík bij elk langzaam loopje een hogere hartslag dan normaal op dat tempo dus de vo2max was volgens runalyze voor die loopjes meteen 6 punten lager dan normaal…. Dus vanmorgen nog even 2km op marathon tempo gedaan en de hartslag was op dat tempo precies wat ie 2 weken geleden ook bij m’n test halve marathon ook was :) dus de vo2max was iig weer prima en heb er weer vertrouwen in :)
Succes !
Ik mag nog 2 weken trainen :9 :P

Nu met m'n dochter op pad, die kan sinds kort zonder zijwieltjes fietsen. Benieuwd hoe ver ze komt O-)

Morgen lange duurloop.

[ Voor 13% gewijzigd door Sport_Life op 09-10-2021 14:58 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Hartloper
Arjan90 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 14:47:
Heel veel succes aan de lopers morgen in Leiden en Eindhoven! Vergeet niet, de marathon begint pas na 35 kilometer, or so they say, dus je kan beter dan nog wat kruid hebben om te verschieten. Zet hem op!
Voor mij begint de marathon bij de eerste km ;)

Je kan erover discussiëren, maar voor mij begint hij echt op 30km. Het zal er ook wel mee te maken hebben dat ik nooit langer dan 30-32 km loop in de voorbereiding.

Soms heb ik een moeilijk moment op km 16, je hebt al een flink eind gelopen, je voelt de eerste vermoeidheid, maar je bent nog niet eens halfweg.

Bij mijn laatste marathon waren liepen we halverwege nog met 6 lopers bij de pacer, op 30 km nog maar met twee. Ik denk dat die 4 afvallers het niet eens zouden zijn met de stelling dat de marathon pas op km 35 begint.

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:18

Rudedadude

Maybe we were born to run

Idd, na 35km heb je meestal de omslag van suikers naar vet al gehad en kun je mentaal aftellen. Tussen 25 en 35 km kom je er meestal achter wat het gaat worden. Ik heb vandaag een 33km gelopen ter voorbereiding van Rotterdam over 2 weken. Gemiddeld 4:19/km gelopen zonder een heel duidelijk doel erachter. Na een vrij drukke week was ik fysiek niet helemaal top en na eerst 13km tegenwind en daarna 12km glooiend terrein kreeg ik het lastig om nog soepel te blijven lopen. Na 5km worstelen ging het toch weer beter. Dat was misschien vandaag wel de beste training: blijven focussen op een goede looptechniek en omgaan met het mentale aspect op de momenten dat het niet helemaal loopt. Nu 2 weken rustig aan doen en ervoor zorgen dat ik uitgerust aan de start sta.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Gonadan

Gonadan

Gonadan schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:37:
Gisteravond voelde ik het al een beetje maar vanochtend helemaal: een stramme en pijnlijke achillespees, elke gewone stap doet nu zeurderig zeer. Dat zijn vast signalen die je niet moet negeren als ik Amsterdam nog wil halen. }:|
Sinds woensdag geen dag gehad dat ik hem niet voel, zeker niet als ik 'veel' moet lopen op een dag. Wordt wel ietsje beter maar denk dat ik geen trainingen meer ga kunnen doen.
Denk er nu over om gewoon te rusten tot Amsterdam en dan maar gewoon lopen en uiteindelijk horizontaal naar huis of zo. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Hartloper
Een week absolute rust kan een goede taper zijn, m het je maar denken.

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:14
@Gonadan

Ai, altijd balen als je zo kort erop dat soort dingen gaat voelen. Maar een weekje rust is beter dan een weekje negeren en met pijn beginnen lijkt me zo. Hopelijk kan je gewoon lopen zoals je wil in Amsterdam!

Hier gister mijn startnummer in de bus gekregen (gok ik tenminste, envelop nog niet geopend :p). Nu eens beginnen te bedenken hoe ik t ga doen qua op een neer... Hoewel ik nu zie dat de georganiseerde busreis niet meer op de site staat dus ov it is.

Hier afgelopen week ook opeens pijn in m'n hamstring/kuit. Woensdag nog ~6k gelopen en daarna 1-2 loopjes overgeslagen. Vandaag eens kijken hoe het gaat (voel sinds vrijdag eigenlijk al helemaal niks meer dus hopelijk was het een korte irritatie oid)

Weet iemand hier trouwens of je het raceshirt dat je bij je inschrijving krijgt ook na de marathon (als ik na finishen) op kan halen? Lijkt me handiger ivm drukte...

*Edit*
Gelukkig, laatste LDL (10'Z2, 50`Z3, 10`Z2) zonder pijn in de kuit/achillespees gelopen, wel last van mijn onderrug maar vooruit.... hopelijk met wat ibuprofen en adrenaline is dat dan te handelen. 50'Z3 was alleen niet bepaald gelukt, was vooral laag Z4 (net op de grens) dus hopelijk is die hartslag volgende week net wat lager.

https://www.strava.com/activities/6091609080

Gisteren wel een volle dag (~2u wandelen met de hond, ~30-35k fietsen) dus waarschijnlijk heeft dat ook niet geholpen. Voelde ook allemaal iets stroever, maar heb sinds woensdag niet meer gerend. Hoe dan ook... Belangrijkste voor nu was even de achillespees/kuit en dat is goed nieuws. Nog 1 weekje :)

Ik ga trouwens dinsdag ook nog even wat op marathon pace op mijn New Balance lopen, vandaag met de nike zoomx vaporfly next en hoewel die lekker lopen heb ik nou niet het idee dat ze echt sneller lopen ofzo. Dan aan de hand daarvan maar beslissen met welke schoenen ik uiterindelijk ga starten...

[ Voor 35% gewijzigd door m0ridin op 10-10-2021 14:28 ]

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19:49
Vandaag maar weer eens een testloopje gedaan van ongeveer 5km. Wel pijnloos kunnen lopen, maar helemaal zonder irritatie was het nog niet. Heb vooralsnog de rust en oefenen zelf opgepakt, maar het wordt misschien toch eens tijd naar een fysiotherapeut te gaan.

• Alex.com
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-01 13:49
Halve marathon van eindhoven is in de pocket met een 1:53. Eerste keer dat ik zoiets doe, dus wist niet precies wat ik moest verwachten, maar het is me erg bevallen. Weer was heerlijk en de sfeer was erg goed.
Had niet de beste voorbereiding met maar een 10km en 15km loop in de weken vooraf. Zeg niet dat het meeviel, maar het ging beter dan verwacht, en heb alles kunnen rennen.

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:46
Mijn eerste marathon achter de rug. Met een tijd van 3u23m. Het weer kon niet beter. Niet te koud, niet te warm en praktisch geen wind.
De afgelopen week maakte ik me wel wat zorgen. Hartslag was bij elke loop hoger dan de bedoeling. Geen idee waarom en Garmin vond het ook de hele week al niet productief. Misschien te onrustig geslapen. Drukke werkweek was het ook.
Vandaar dat ik ook maar voorzichtig van start ben gegaan. Sowieso niet onverstandig natuurlijk. Na een km of 3 op een tempo van 4.45 gaan lopen en steeds maar de hartslag controleren. Als die maar onder de 170 blijft, zo was mijn ervaring, dan haal ik het. Dat was natuurlijk ook doel 1. Een eerste keer en dan niet de finish halen leek me geen optie. Rond het gekozen tempo lukte dat. Een beetje jammer, want ik had liever op 4.35 gezeten, maar wilde het risico niet nemen.
Ik startte in vak b, en het leek wel of ik steeds maar aan het inhalen was. Dat gaf ook een wat onzeker gevoel. Ik wilde die man met de hamer niet tegenkomen.
Bij 36km dacht ik mijn bovenbenen te gaan voelen. Toch het tempo maar vasthouden en we zien wel. Bij 38km kwamen we Leiden weer in. Het was toen wel vervelend dat je in de groep langzame halve marathon lopers belandde. Weer zigzaggend. Op 40km had de finish wel mogen staan. Maar goed, die 2 lukte ook nog wel.
Ik had me voorgenomen iedere 30 minuten een gel te nemen, en bij iedere drankpost wat te drinken. Liever afremmen en vocht aanvullen dan uitdrogen en het eind niet halen. De eerst vier keer gel was prima, gaf ook wat om naar uit te kijken. Maar nr 5 en 6 begonnen me wel tegen te staan. Weer een hap nemen, ugh. Toch maar gedaan.

Nabeschouwend was de strategie prima, alhoewel ik een volgende keer wat meer risico ga nemen. Inmiddels wetende dat het kan om 42km te lopen. Een goede eerste ervaring en, na de nodige rust, kijken naar de volgende uitdaging.

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:58

Gotez

42

Toch een beetje droevig nieuws. Het was ruim 1.5 jaar mijn grote eer om de lijstjes in de startpost af te sluiten met mijn marathon tijd. Helaas moet ik deze grote eer nu aan iemand anders overdragen. Ik heb een (klein) pr gerend op de marathon van Leiden en hoop daarmee wat te stijgen in het lijstje. Linkje: https://www.strava.com/activities/6091912801

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:46
Gotez schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 19:07: Ik heb een (klein) pr gerend op de marathon van Leiden en hoop daarmee wat te stijgen in het lijstje. Linkje: https://www.strava.com/activities/6091912801
Hey, vrijwel dezelfe tijd als ik. Volgens mij hebben we een stuk gelijk op gelopen. 😀

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:58

Gotez

42

sander_g schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 19:11:
[...]

Hey, vrijwel dezelfe tijd als ik. Volgens mij hebben we een stuk gelijk op gelopen. 😀
Volgens mij ook. Haha. Je verhaal is ook herkenbaar. En gefeliciteerd met je hele mooie tijd _/-\o_

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-12-2025
sander_g schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 18:50:
Mijn eerste marathon achter de rug. Met een tijd van 3u23m. Het weer kon niet beter. Niet te koud, niet te warm en praktisch geen wind.
De afgelopen week maakte ik me wel wat zorgen. Hartslag was bij elke loop hoger dan de bedoeling. Geen idee waarom en Garmin vond het ook de hele week al niet productief. Misschien te onrustig geslapen. Drukke werkweek was het ook.
Vandaar dat ik ook maar voorzichtig van start ben gegaan. Sowieso niet onverstandig natuurlijk. Na een km of 3 op een tempo van 4.45 gaan lopen en steeds maar de hartslag controleren. Als die maar onder de 170 blijft, zo was mijn ervaring, dan haal ik het. Dat was natuurlijk ook doel 1. Een eerste keer en dan niet de finish halen leek me geen optie. Rond het gekozen tempo lukte dat. Een beetje jammer, want ik had liever op 4.35 gezeten, maar wilde het risico niet nemen.
Ik startte in vak b, en het leek wel of ik steeds maar aan het inhalen was. Dat gaf ook een wat onzeker gevoel. Ik wilde die man met de hamer niet tegenkomen.
Bij 36km dacht ik mijn bovenbenen te gaan voelen. Toch het tempo maar vasthouden en we zien wel. Bij 38km kwamen we Leiden weer in. Het was toen wel vervelend dat je in de groep langzame halve marathon lopers belandde. Weer zigzaggend. Op 40km had de finish wel mogen staan. Maar goed, die 2 lukte ook nog wel.
Ik had me voorgenomen iedere 30 minuten een gel te nemen, en bij iedere drankpost wat te drinken. Liever afremmen en vocht aanvullen dan uitdrogen en het eind niet halen. De eerst vier keer gel was prima, gaf ook wat om naar uit te kijken. Maar nr 5 en 6 begonnen me wel tegen te staan. Weer een hap nemen, ugh. Toch maar gedaan.

Nabeschouwend was de strategie prima, alhoewel ik een volgende keer wat meer risico ga nemen. Inmiddels wetende dat het kan om 42km te lopen. Een goede eerste ervaring en, na de nodige rust, kijken naar de volgende uitdaging.
Ik zag je tijd op Strava en uitstekende prestatie! Vind je het goed als ik je deze week een dm stuur om een paar tips te vragen?

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

• Tinusvolkel
Hier vandaag dus de Marathon van Eindhoven.
Net zoals Lewis Hamilton ga ík eerst maar is het publiek bedanken want wat een heerlijke sfeer hing er vandaag :)

Waar 2 jaar geleden alles mis ging ging vandaag alles perfect, het was heerlijk loop weer, m’n energie was onuitputtelijk en de hartslag bleef lekker laag.

Omdat ík nog nooit een marathon uitgelopen heb wou ík mij niet kapot lopen dus de eerste 35km er vooral met de rem op gelopen. Doel was onder de 3 uur dus qua tempo wou ík tussen de 4:10 en 4:15 lopen maar uiteindelijk zaten de eerste 35 nog allemaal rond de 4:10…
Maar m’n hartslag was nog maar van pakweg 140 naar 150 gegaan dus toch maar besloten om de rem eraf te halen. En wat werkt dat motiverend om veel mensen (die er al best doorheen zaten) in te halen >:) in de laatste km nog door stratum’s eind geracet met een tempo van pakweg 3:50.

Uiteindelijk nog redelijk fris binnengekomen met een tijd van 2:55:17 en daarna de rest van de dag alle andere collega’s binnen gehaald.

Nu zijn de benen toch wel op, maar verder geen pijntjes ofzo maar de echte spierpijn zal morgen wel komen…

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:39

Secsytime

Automagisch

Tinusvolkel schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 21:51:
Net zoals Lewis Hamilton ga ík eerst maar is het publiek bedanken want wat een heerlijke sfeer hing er vandaag :)

Waar 2 jaar geleden alles mis ging ging vandaag alles perfect, het was heerlijk loop weer, m’n energie was onuitputtelijk en de hartslag bleef lekker laag.

Omdat ík nog nooit een marathon uitgelopen heb wou ík mij niet kapot lopen dus de eerste 35km er vooral met de rem op gelopen. Doel was onder de 3 uur dus qua tempo wou ík tussen de 4:10 en 4:15 lopen maar uiteindelijk zaten de eerste 35 nog allemaal rond de 4:10…
Maar m’n hartslag was nog maar van pakweg 140 naar 150 gegaan dus toch maar besloten om de rem eraf te halen. En wat werkt dat motiverend om veel mensen (die er al best doorheen zaten) in te halen >:) in de laatste km nog door stratum’s eind geracet met een tempo van pakweg 3:50.

Uiteindelijk nog redelijk fris binnengekomen met een tijd van 2:55:17 en daarna de rest van de dag alle andere collega’s binnen gehaald.

Nu zijn de benen toch wel op, maar verder geen pijntjes ofzo maar de echte spierpijn zal morgen wel komen…
Congrats! Wat een enorme prestatie! (:

Wat voor kleding had je uitgezocht voor dit weer? :P :+ Ben aan het bedenken wat ik zondag aan moet als het weer vergelijkbaar is.

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:07
Wat een prestaties! En leuk om de marathon verhalen weer te lezen nu het weer kan. Well done boys and Girls!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-01 18:32
Iemand van jullie de HM in Eindhoven gelopen, zijn/haar/diens medaille niet laten graveren en het ding ook in de trein laten liggen?

Ik heb in de trein van Den Bosch naar Nijmegen namelijk een mooie medaille gevonden. Vast niemand van hier, maar het kan geen kwaad het te vragen.

Anders zet ik er mijn eigen naam op met een belachelijke tijd. ;)

Punctuality is the politeness of kings

• Tinusvolkel
Secsytime schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 21:57:
[...]

Congrats! Wat een enorme prestatie! (:

Wat voor kleding had je uitgezocht voor dit weer? :P :+ Ben aan het bedenken wat ik zondag aan moet als het weer vergelijkbaar is.
Dank u :)

Maar had hier de wel bekende trail korte broek van de decathlon aan waar de zakken mooi gevuld zaten met 6 (had er nog 2 over) Maurten caffeine gels, en 2 250ml softflanks met Maurten sportdrank (halverwege wel 2 nieuwe flesjes van de vrouw gekregen)
Verder een normaal sportshirt van het werk (de baas heeft m'n ticket betaald :) )

Maar qua weer ziet het er nu wel ongeveer hetzelfde uit dus d:)b
Succes iig (y)

@Gotez Goed bezig (y) ik zal je PR vandaag aanpassen, nog meer mensen die hun PR nog willen toevoegen/updaten? dan doe ik alles in 1x

[ Voor 9% gewijzigd door Tinusvolkel op 11-10-2021 07:25 ]

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:12

pdavie2311

Live life to the fullest..

Tinusvolkel schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 21:51:

Wow! Respect! Wat een tijd!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• Barryvdh
  • Laatst online: 13-01 16:45
Barryvdh schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:16:

Gefinisht in 1:57:24, dus prima onder mijn doeltijd van 2 uur :)

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-01 09:18
Steevo_S schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:28:
Bij Nike is er een herfst verkoop, extra 20% op producten die al een korting hebben.
code:
1
OCT21

Zojuist de Pegasus 38 voor 68E gescoord :-)
helaas is mijn maat al uitverkocht (44).. mijn pegasus 37 zit al weer op 900 km en begint aan zijn einde te komen.

• elastiek
Secsytime schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 21:57:
[...]
Volgens de voorspellingen is het nu een aangename 7 graden bij de start om negen uur en dat loopt op naar 11 graden om 12 uur. Perfecte temperatuur dus voor het dragen van een singlet 8)

De uitdaging wordt meer om warm te blijven in het startvak...

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

@Tinusvolkel Wat een mooie tijd man, feli :)

Gisteren de HM van Eindhoven gelopen en heb er gemengde gevoelens aan overgehouden. Na veel wikken en wegen besloten om met 3.55'/km van start te gaan. Dit tempo heb ik ook netjes 13km vrij strak vol kunnen houden. Rond de 9 voelde ik een kleine irritatie onder mijn linkervoet, maar dacht dat het wel weg zou gaan. Vanaf de 14 ging dit serieus pijn doen en moest ik mijn landing iets aanpassen.

Hierdoor zakte mijn tempo terug naar 4.05"/km ofzo. Nog een paar keer geprobeerd om te versnellen, maar dan begon het toch weer te steken. Met een eindtijd van 1.24.33 over de einstreep gekomen. Wél een verbeterig van mijn PR (oude was 1.24.58), maar niet super happy. Had liever de 3.55'/km tot het eind doorgetrokken en een 1.22 aangetikt. Aan de andere kant moet je het natuurlijk in perspectief plaatsen, ik zat in het beursgebouw met mijn vriendin na te praten en liet vallen dat ik niet helemaal happy was met mijn gelopen tijd. Een man naast ons hoorde ons gesprek en keek me echt met zo'n blik aan van "dus je loopt zo'n tijd en bent niet tevreden, hoe dan!?!".

Bij thuiskomst bleek overigens dat er onder de zool van mijn voet een flinke blaar zat, geen idee wat de oorzaak is geweest. Heb eigenlijk alleen maar bekende sokken en schoenen aangehad waar ik tijdens de training echt nóóit problemen mee heb gehad. :?

Verder ben ik wel met @Tinusvolkel eens dat er echt 1000'den mensen langs de kant stonden, zeker op de Markt en Stratum wat het echt superdruk, wat ergens wel supergrappig was. Doordat mijn tempo iets lager lag ten opzichte van de rest liep ik de laatste 2km helemaal alleen. Dit zorgde er wel voor dat mensen links en rechts van het parcours me vol passie aan het aanmoedigen waren :D. Ook wel mooi om dat eens me te maken!

[ Voor 7% gewijzigd door Calitomnication op 11-10-2021 10:54 ]

tips voor New York

• aap

aap

Ik heb gisteren de HM van Eindhoven gelopen. Vanwege een slepende blessure was ik pas laat begonnen met trainen en volgens de Polar/Runalyze statistieken zat een verbetering van mijn PR er niet in, hoewel het op een paar minuten zat. Dus misschien op karakter toch mogelijk?

Ik had me iets te bescheiden ingeschreven op 1:40 en was geplaatst in het startvak van 1:40-1:45. Na een kilometer ben ik door de berm gegaan om de groep die achter de 1:40 pacer samenklonterde voorbij te gaan. Na een km. of 6 kon ik aansluiten bij de pacer van 1:35 en toen kreeg ik toch het idee dat een PR er misschien wel in zat. Na een tijdje de pacer ingehaald, maar dat was meer omdat ik vond dat ik het moest proberen dan omdat ik daadwerkelijk sneller was.
Het liep op zich wel prettig om even in vrije lucht te lopen, maar als ik over mijn schouder keek, dan zag ik dat ik eigenlijk niet wegliep bij de pacer. Aan het eind van de Oirschotsedijk kwam de pacer met zijn groepje me weer voorbij. Aanklampen was vanaf dat moment het beste wat ik nog kon doen. Toen we in de buurt van het centrum kwamen, leek het alsof de pacer ging versnellen, maar misschien was ik het die ging vertragen? Ik moest lossen en heb op mijn tandvlees doorgelopen naar de finish, maar mijn pace begon wel in te storten.

Uiteindelijk heb ik ik de laatste 2 kilometers ruim een minuut toegegeven op mijn gemiddelde pace, waardoor ik uitkwam op 1:34:50, minder dan een minuut boven mijn PR. Ondanks dat ik op km 20 nog onder mijn schema van mijn PR liep, heb ik geen twijfel dat ik iets heb laten liggen; zo kapot als gisteren ben ik eerder nooit gegaan en meer zat er deze keer gewoon niet in.

Het was fantastisch om na lange tijd weer zo'n groot evenement te lopen!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:18
Gisteren mijn HM in Eindhoven gefinished in 1:45:48. Ben dik tevreden, maar ik dacht de hele tijd onder de 1:45 te kunnen duiken, want volgens m'n horloge (Garmin FR645) liep ik net onder/rond de 5:00 min/km. Uiteindelijk is het niet gelukt, omdat volgens datzelfde horloge mijn HM 21,30 km was. Die extra 200 m kostte me dus nog een minuut.

Jammer. Maar van te voren had ik getekend voor een tijd onder de 1:50. En dat is dus gelukt. En zowel de sfeer als het weer waren fantastisch.

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

slow whoop schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:54:
Gisteren mijn HM in Eindhoven gefinished in 1:45:48. Ben dik tevreden, maar ik dacht de hele tijd onder de 1:45 te kunnen duiken, want volgens m'n horloge (Garmin FR645) liep ik net onder/rond de 5:00 min/km. Uiteindelijk is het niet gelukt, omdat volgens datzelfde horloge mijn HM 21,30 km was. Die extra 200 m kostte me dus nog een minuut.

Jammer. Maar van te voren had ik getekend voor een tijd onder de 1:50. En dat is dus gelukt. En zowel de sfeer als het weer waren fantastisch.
Grappig dat je dat zegt, mijn FR245 had ook precies 21.30km op de teller! Ik had ook nog een correctie verwacht, maar blijkbaar klopt het dus. Mijn vermoeden is dat de onbetrouwbaarheid van de GPS op de Oirschotsedijk hier wel eens een reden voor kan zijn.

tips voor New York

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:18
Calitomnication schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:03:
[...]

Grappig dat je dat zegt, mijn FR245 had ook precies 21.30km op de teller! Ik had ook nog een correctie verwacht, maar blijkbaar klopt het dus. Mijn vermoeden is dat de onbetrouwbaarheid van de GPS op de Oirschotsedijk hier wel eens een reden voor kan zijn.
Het is bij mij voornamelijk het laatste stuk in het centrum dat niet goed klopt. Volgens mijn GPS track ben ik dwars door het politiebureau gerend. En ik ben compleet naast de Vestdijk gefinished.

• Tinusvolkel
Hier volgens de Stryd sensor 42.52km en GPS 42.78km, verder was de afstand bij iedere collega meer dus ben wel benieuwd hoe officieel zo'n parcours uitgemeten word, toen ik vorige week de route zelf uitstippelde op strava zat ik ook al op 42.5km

Verder de GPX van gister in de Stryd racecalculator gestopt en die geeft 316W aan en dat is precies het gemiddelde wat ik gisteren gelopen heb 8)
Maar verder heb ik gisteren het vermogen helemaal niet in de gaten gehouden, vooral het tempo en de hartslag.

Oja en bedankt allemaal voor de felicitaties en de (y)

• Tinusvolkel
Dank u :)
Gisteren de HM van Eindhoven gelopen en heb er gemengde gevoelens aan overgehouden. Na veel wikken en wegen besloten om met 3.55'/km van start te gaan. Dit tempo heb ik ook netjes 13km vrij strak vol kunnen houden. Rond de 9 voelde ik een kleine irritatie onder mijn linkervoet, maar dacht dat het wel weg zou gaan. Vanaf de 14 ging dit serieus pijn doen en moest ik mijn landing iets aanpassen.

Hierdoor zakte mijn tempo terug naar 4.05"/km ofzo. Nog een paar keer geprobeerd om te versnellen, maar dan begon het toch weer te steken. Met een eindtijd van 1.24.33 over de einstreep gekomen. Wél een verbeterig van mijn PR (oude was 1.24.58), maar niet super happy. Had liever de 3.55'/km tot het eind doorgetrokken en een 1.22 aangetikt. Aan de andere kant moet je het natuurlijk in perspectief plaatsen, ik zat in het beursgebouw met mijn vriendin na te praten en liet vallen dat ik niet helemaal happy was met mijn gelopen tijd. Een man naast ons hoorde ons gesprek en keek me echt met zo'n blik aan van "dus je loopt zo'n tijd en bent niet tevreden, hoe dan!?!".

Bij thuiskomst bleek overigens dat er onder de zool van mijn voet een flinke blaar zat, geen idee wat de oorzaak is geweest. Heb eigenlijk alleen maar bekende sokken en schoenen aangehad waar ik tijdens de training echt nóóit problemen mee heb gehad. :?
Gefeliciteerd met je PR maar dus een volgende keer zit er dus nog wel wat meer in (y)
Verder ben ik wel met @Tinusvolkel eens dat er echt 1000'den mensen langs de kant stonden, zeker op de Markt en Stratum wat het echt superdruk, wat ergens wel supergrappig was. Doordat mijn tempo iets lager lag ten opzichte van de rest liep ik de laatste 2km helemaal alleen. Dit zorgde er wel voor dat mensen links en rechts van het parcours me vol passie aan het aanmoedigen waren :D. Ook wel mooi om dat eens me te maken!
Idd dat is het mooie dat je naam erop staat iedereen daar roept je naam, en daar liep ik (op een paar die ik inhaalde) ook zo goed als alleen.

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:38

m-vw

Dus?

Alle officiële parcoursen zijn te lang.
Zelf gisteren in Antwerpen de 10 miles gelopen. Afstand was 16.28km.

Volgens mij is de absoluut kortste afstand precies goed, maar die loopt niemand.
Een paar buiten bochten en je hebt zo enkel meters te pakken.

[ Voor 40% gewijzigd door m-vw op 12-10-2021 07:48 ]

• NIEKler
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-03-2023
Ik ben me de laatste tijd wat aan het verdiepen in de 80/20 trainingsopbouw, waarbij je 80% van de tijd rustig loopt. Dit wordt vaak zone 2 genoemd. Als je op internet zoekt dan vind je alleen een hele boel verschillende manieren om zones in te delen en ook afwijkende aantal zones.

Gister wilde ik een stukje lopen in "zone 2". Als ik voor mezelf kijk naar zones op basis m'n maximale hartslag dan zou ik ongeveer op een hartslag van 115 tot 133 uit komen. Dat een uurtje geprobeerd waarmee ik op een geweldige 7,7km uit kwam. Wel bijzonder dat ik de hele tijd heb kunnen rennen, ik heb niet hoeven te lopen onderweg.
Aangezien ik dit wel heel erg langzaam vond heb ik wat verder gekeken en kwam ik een aantal andere opties tegen. Op basis van m'n Lactate treshold zou mijn "zone 2" bij 80%-90% uitkomen op een hartslag van 138-155 en op basis van m'n hartslagreserve bij 59%-74% op 135-155. Weer anderen die maar gebruik maken van 3 zones gaan uit van een hartslag onder de 75% max, dat is dan zo'n 145.
Op zich komen die drie manieren dus redelijk bij elkaar uit. Zou dat de regio moeten zijn waar ik mijn hartslag op moet houden voor een rustige loop?

• Keiichi
Wat ik bij documenten van de atletiekunie zie is dat parcoursen op de fiets gemeten worden waarbij de ideale lijn gevolgt word. Ook worden er paar metingen gedaan om eventueel onnauwkeurigheden te corrigeren.

Ik zie nergens dat ze allemaal te lang zijn, als je parcour 20m langer zou zijn dan zou een topatleet er pak 'm beet 4 seconden langer over doen wat misschien het verschil tussen wel en geen wereldrecord zou kunnen zijn ;)

Mijn GPS en zelfs stryd hebben nodige afwijking (van de zomer bij een HM een flink onderschatte afstand waardoor ik flink PR liep :p )

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Bartjoo71
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-12-2025
Gisteren gekeken naar de 10km van de Leiden Marathon. De start was om 14:30 en het weer was perfect, geen wind en een lekker zonnetje. Waarom lopen er dan toch zoveel mensen in lange broek en jas? laag over over laag...
Ik begrijp dat echt niet. Wil je het extra zwaar maken voor jezelf?

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:42
Hier gisteren ook de HM van Eindhoven gelopen. Redelijk vlak kunnen lopen bij de drankposten uiteraard wat trager en bij de kosmoslaan het fietspad op was ook anders dan voorgaande jaren maar dat mag geen naam hebben. Ook de A. Fokkerweg moesten we de tunnel door ipv fietspad dus dat was iets zwaarder maar iig geen versmalling het fietspad op en af.
Sfeer was weer super maar dat is eigenlijk altijd zo in Eindhoven op een stukje A. Fokkerweg na maar dat is dan ook een lastig stuk waar niemand echt woont. Dankzij het weer heel de dag wel publiek langs de kant wat voor de marathon lopers ook wel fijn is.
In de ochtend de jongste bij opa en oma aan de Motgommerylaan afgegooid en toen mijn dochter aan gaan moedigen die de 5km met een klasgenootje en zijn vader liep. Die hebben ook genoten en die vader heeft ze ook goed vlak laten lopen en er een sprint aan de arm uitgeperst op het eind _/-\o_
Thuis wat gegeten en gedronken en op tijd naar het PSV stadion gegaan. Daar kon ik mijn tas achterlaten nog wat drinken toilet bezoeken etc. omdat ik via het werk een startnummer had. En toen naar de start gelopen bij de Rachelsmolen

Had de Garmin ingesteld dat ik als hoofdscherm mijn gem tempo zag en de laptimes per 2 km doorkreeg met de ronde tijd zodat ik wist dat ik als rond de 10.10-10.20 per 2 km ging lopen in het begin een PR zou kunnen.
Halverwege bij de pacer van 1.50 aangesloten en die versnelde iets na de Oirschotsedijk dus dat was wel fijn zo hoefde ik niet na te denken en op het tempo te letten.
Bij het PSV stadion iets sneller gaan lopen want op de markt/stratumseind kun je niet echt meer inhalen en toen waren de benen ook wel op.....
Toch iets kunnen versnellen de vestdijk op maar nét niet hard genoeg ondaks het warmere weer ben ik wél onder mijn PR gedoken en sta nu op 1.49.00 ja echt een seconde sneller starten of finishen had toch wel gekund denk ik dan :P maar uiteraard zeer tevreden met hoe ik best vlak gelopen heb.

Afwijking heb je altijd omdat de parcoursen op de ideale lijn gemeten worden heb ze hier wel een op de fiets voorbij zien komen dagen voor de Marathon met een meter op de fiets.
maar de ideale lijn loop je niet en de GPS en Stryd hebben een afwijking.
Zelfs de toplopers op de Marathon hebben 42.5 of 42.6 staan op Strava en die hebben meer kans op een ideale lijn dan wij in de drukte.....

p.s. als ik Strava mag geloven is het een estimated HM PR van 1:47.45 maar dat komt omdat die de GPS aanpassen dus het kan nog iets sneller ;)

• aap

aap

Keiichi schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:25:
Wat ik bij documenten van de atletiekunie zie is dat parcoursen op de fiets gemeten worden waarbij de ideale lijn gevolgt word. Ook worden er paar metingen gedaan om eventueel onnauwkeurigheden te corrigeren.
Voor de nieuwsgierigen: hier is een handleiding om zelf je hardlooptraject in te meten.

https://www.usatf.org/res.../certification-procedures

Dit document zegt ook dat voor ieder parcours er 0,1% extra marge genomen moet worden. Dus op een marathon is dat 42 m extra.

[ Voor 11% gewijzigd door aap op 11-10-2021 14:06 ]

• Keiichi
Ziet er een stuk uitgebreider uit dan wat de atletiekuntie geeft: https://www.atletiekunie....rbereiding/parcoursmeting

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik heb een hele leuke 10km gelopen in Leiden gisteren. Door alle medische problemen van de zomer had ik m'n HM omgezet naar de 10 en gehoopt dat ik binnen een uur zou finishen. Dát is gelukt.
Bij het bekijken van het parcours viel me op dat het te lang was (als je in de app keek was het 10km punt al vrij ruim vóór de finish), dus had ik bedacht dat ik die net-iets-meer-dan-10km dan in dat uur wel kon gaan doen.
Ik loop mijn wedstrijden met het dataveld Race Screen waar je op elke km-marker op de lap button kan drukken en dan gaat ie die km weer opnieuw beginnen zeg maar (zodat je elk kmpunt van de organisatie hebt ipv je waarschijnljik niet correcte GPS).
Tijdens het lopen viel het me op dat ik een bepaald ommetje door een wijk anders liep dan ik had verwacht volgens de parcourstekening. Het 4km bord kwam op ongeveer 3.7km. Maar 5km kwam dan weer na 1.2km en uiteindelijk gaf m'n horloge bij de laatste 3kms wel gewoon de km op ongeveer het bord, dus dacht ik het zal wel. Nu kijk ik terug en zie ik dat in FlyBy een gedeelte wél het correcte parcours heeft gelopen, en een gedeelte, waaronder ik, een stuk heeft afgesneden. Heel apart, want de organisatie heeft blijkbaar niets doorgehad?

Op een bepaald fijn irritant bruggetje (Rembrandtbrug, zo'n ouderwetse /\ ophaalbrug, smal en volledig hout) nogiemand HEEL HARD door z'n enkel zien gaan. Hopelijk was dat niet een van ons :o

*O* Al met al ben ik goed tevreden met mijn 53:52, ongeacht wat de echte gelopen afstand nou precies is >:)
Bartjoo71 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:35:
Gisteren gekeken naar de 10km van de Leiden Marathon. De start was om 14:30 en het weer was perfect, geen wind en een lekker zonnetje. Waarom lopen er dan toch zoveel mensen in lange broek en jas? laag over over laag...
Ik begrijp dat echt niet. Wil je het extra zwaar maken voor jezelf?
Ik was die ene loopster in kort/kort met FELLE KLEURTJES hahaha. Werd bij de finish zelfs nog gecomplimenteerd op mijn opvallende verschijning haha. Maar inderdaad, mensen met lange mouwen én jasjes aan.... WTF.

[ Voor 21% gewijzigd door Poekie op 11-10-2021 14:27 ]

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-01 10:37
Zaterdag besloten om mee te doen aan de 4 Mijl van Groningen op zondag; in m’n marathontrainingsschema stond voor de maandag een 4 mile tempoloop dus dat kan geen toeval zijn. Gezien de marathon van A’dam volgende week aanvankelijk niet van plan, maar het kriebelde en als Groninger ook niet te missen natuurlijk! Inschrijvingen waren al gesloten, gelukkig via Marktplaats nog een startbewijs kunnen halen.

Wat een avontuur, met dubbele gevoelens. Ik had veel eerder moeten vertrekken; zat in de laatste pendelbus met nog een stuk of 10 lopers. Na een lang omweg werden we ergens uitgezet wat nog 2km tot de start bleek te zijn. De buschauffeur wenste ons nog veel succes.

Wat half wandelend / hardlopend richting start, zie ik de kledingwagen aan m’n neus voorbij rijden en ondanks wat gezwaai ging die niet stoppen. Gelukkig reed er een busje achteraan met een paar toppers die alsnog m’n rugzak mee wilden nemen. Snel m’n schoenen wisselen en op naar de start.

In de verte hoorde ik de omroeper al “Daar gaan de laatsten over de start” zeggen. Eenmaal bij de start aangekomen werd ik tegen gehouden door iemand van de organisatie dat we niet meer konden starten en via de stoep terug richting Groningen moesten lopen. Ik keek hem aan, keek over z’n schouder en zag tussen de twee hekjes op de startlijn een gelegenheid om doorheen te gaan.

Op één of andere manier was het voor mij geen optie om niet te gaan. Een rare mix van adrenaline(?), zenuwen, vrienden die langs de kant stonden te wachten en zin zorgden voor een asociale brutale actie. Vol in de sprint vertrokken en er werd nog iets achterna geroepen kant wat ik niet verstond.

Rare blikken van het publiek (of dat maakte ik er van :+), veel enthousiaste aanmoedigingen en in m’n eentje aansluiting vinden bij de laatste lopers. Heel ongemakkelijk die eerste 800 meter en totaal geen focus op ademhaling of het lopen zelf. Ik had steeds het gevoel dat ik verderop van de weg gehaald zou worden. :P Ook voelde ik me nogal schuldig over de start. Wel allemaal enthousiaste kinderen die high fives gaven!

M’n horloge gaf 1km aan, 3:09. Ik heb mezelf hard uitgelachen en zag het schip al stranden, want dit is voor mij de snelst gelopen 1km. Hartslag was 180 (nog niet eerder gezien bij mezelf) dus de rem erop en op adem proberen te komen. Al slalommend tussen iedereen door, afgeleid door gedachten over wat ik had gedaan en waarom precies.

Na een km of 3 wat meer regelmaat te pakken maar ach, met al die drukte lukt het niet om lekker te lopen, dat wist ik ook van te voren.

Uiteindelijk binnen in 23:30. 2 jaar geleden liep ik 28:50, dus ik zou superblij moeten zijn, maar zo voelt het niet. Gehaast, stress, niet echt kunnen beseffen dat we na twee jaar weer dit soort evenementen kunnen hebben, amper genoten. Ik kan het niemand aanraden.

Veel geleerd, hard gelopen, blij met m’n schoenen, veel rust deze week en op naar zondag voor de marathon om er wel van te genieten! *O*

• vhal
  • Laatst online: 20:54

vhal

ಠ_ಠ

Mooie verhalen en tijden weer, gefeliciteerd allemaal. Ik zou bijna zelf weer iets plannen maar daar moet ik mij eens in verdiepen :)

Strava

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:07
Hier ook de pegasus 38 gehaald in maat 42 extra breed. Kijken of dat gaat passen. Heb nu asics gel pulse 11 in 42 maar weet niet of dat de bikes in 42 passen. Worst case gaan ze terug. Voor 68 euro is het het proberen waard

edit: ook de 42,5 van de fly easy kunnen bemachtigen. Een van de twee zou wel moeten passen

[ Voor 17% gewijzigd door Limbeckx op 12-10-2021 11:43 ]

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:20

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Zo, dat was een pittig weekend voor mij.
Het begon vrijdag met de nighttrail, 15km met een hoofdlamp hardlopen door het bos. En wat een geweldige ervaring was dat zeg, echt heerlijk! Het was de eerste kilometers continue nog in de buurt van anderen lopen, de lampen waren wel zichtbaar, maar op een gegeven moment liep ik zonder lichtvlekken in de buurt en dan is je wereldje wel ineens heel klein. :)

Twee issues onderweg gehad. De eerste was dat ik tegen een wortel of zo stootte, echt niks gezien maar ik kon me gelukkig overeind houden. En omdat het donker was zag ik op een gegeven ogenblik niet dat ik in de modder ging staan en dus wat dieper wegzakte dan verwacht met als gevolg een kleine klap die ik door mijn rug omhoog voelde gaan. Niet ernstig maar wel even een momentje van voortaan beter opletten. :p

Omdat ik zaterdag de 37km trail ging lopen deed ik het rustig aan, vrijwel alle heuveltjes gewoon wandelen want ik had toch geen haast want de mrs liep nog achter me. Uiteindelijk met 07:04 min/km gefinisht, even gekletst met de organisator, biertje gehaald en die kon ik meteen inleveren want de mrs was ook gefinisht.

De volgende ochtend stond ik om 10.15 weer klaar voor de start. Vlak daarvoor @Gaargod ontmoet en we hebben kort samen gelopen. Kort want mijn veter ging los, die wilde ik nog voor de start beter strikken maar ik was even afgeleid. Daarna ook gewoon rustig aangelopen want ik was wel al wat moe gestart. Naast de trail de avond ervoor ben ik op 1 okt bij een nieuwe baas begonnen, veel indrukken en ook al een week elke nacht wakker helpt dan in totaal niet mee. :p

Ik kwam een bekend gezicht tegen en samen hebben we tot 18km samen gelopen. Zij vrijwilligt ook regelmatig en komende week is ze de enige vrouw op de mountainbike bij de ISU als vrijwilligster. Na de 18km heb ik me laten afzakken door heuvelop weer te gaan wandelen, uit voorzorg want ik werd moe en ik was nog maar op de helft. Daarna werd het ook zwaarder en ik ben vooral de focus gaan leggen op genieten van de natuur en het mooie weer. Die 37km loop ik wel uit en de tijd zie ik dan wel, ik moest gewoon blijven genieten!

Toen kwam ik bij de VP uit op ongeveer 23km en kwam er ook een dame langs waar ik onderweg een half woordje mee had gekletst. Ik stelde voor samen verder te gaan en zodoende liepen we verder. Zij was vooral gefocust om binnen de 4,5 uur te finishen omdat dan de trail afgesloten zou worden. Mijn horloge zei me dat we dat op zich makkelijk konden halen dus ik stelde haar gerust. Geintjes makend, serieus gekletst maar vooral een leuk gesprek gehad en zo kwamen we na 4.20 uur bij de finish aan. Weer 07:04 min/km!

Ik had vrijdagavond al wat last van mijn zij, beide kanten, en dat was niet minder geworden. De volgende ochtend voelde onder de kuit wel stram aan maar dat was met wat beweging weer snel weg. Alleen nu de zij nog.

Al met al was deze combo een paar weken te vroeg voor mijn duurconditie die ik weer aan het opbouwen ben. Als ik al morgenavond de schoenen aantrek (duh) is het voor een rustige herstelloop. Maar ik heb wel enorm genoten van die twee trails!

(en ontdekt dat het bizar is dat ik vorig jaar gewoon in het weekend 2x30km of een 20&40km trail liep zonder er echt last van te hebben)

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• digital-IMEI
Is het aanbieden van startnummers hier toegestaan? Zo niet haal ik hem uiteraard weer weg!

Van een collega loper; een startbewijs voor de HM Amsterdam a.s. zondag.
https://www.marktplaats.n...u-in-het-1e-startvak.html

• m0ridin
digital-IMEI schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:10:
Is het aanbieden van startnummers hier toegestaan? Zo niet haal ik hem uiteraard weer weg!

Van een collega loper; een startbewijs voor de HM Amsterdam a.s. zondag.
https://www.marktplaats.n...u-in-het-1e-startvak.html
Heeft hij/zij hem ook al op de vraag en aanbod van de tsc marathon zelf gezet? Daar 2 jaar geleden heel snel en soepel mijn startbewijs verkocht....

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-01 16:02

polthemol

Moderator General Chat
NIEKler schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:18:
Ik ben me de laatste tijd wat aan het verdiepen in de 80/20 trainingsopbouw, waarbij je 80% van de tijd rustig loopt. Dit wordt vaak zone 2 genoemd. Als je op internet zoekt dan vind je alleen een hele boel verschillende manieren om zones in te delen en ook afwijkende aantal zones.

Gister wilde ik een stukje lopen in "zone 2". Als ik voor mezelf kijk naar zones op basis m'n maximale hartslag dan zou ik ongeveer op een hartslag van 115 tot 133 uit komen. Dat een uurtje geprobeerd waarmee ik op een geweldige 7,7km uit kwam. Wel bijzonder dat ik de hele tijd heb kunnen rennen, ik heb niet hoeven te lopen onderweg.
Aangezien ik dit wel heel erg langzaam vond heb ik wat verder gekeken en kwam ik een aantal andere opties tegen. Op basis van m'n Lactate treshold zou mijn "zone 2" bij 80%-90% uitkomen op een hartslag van 138-155 en op basis van m'n hartslagreserve bij 59%-74% op 135-155. Weer anderen die maar gebruik maken van 3 zones gaan uit van een hartslag onder de 75% max, dat is dan zo'n 145.
Op zich komen die drie manieren dus redelijk bij elkaar uit. Zou dat de regio moeten zijn waar ik mijn hartslag op moet houden voor een rustige loop?
Hartslagreserve: deze kan wisselen en zou je eignelijk elke ochtend moeten meten. Als je slecht geslapen hebt/ziekjes bent/... ga je andere zones krijgen (en kun je zelfs tot de conclusie komen dat die intervalserie die dag zinloos is).

Bottomline meestal, met welke methode je ook gebruikt is dat het geen ramp is dat je een beetje in zone3 kukkelt (5 zonesysteem). Het idee is vooral dat je de tijd vol maakt met een hardloopbeweging en dat je de hele loop een gesprek kunt voeren in volzinnen.

In het begin is het tmepo vrij laag, maar je merkt tzt daar vrij snel verbetering in ook, naarmate je base beter gaat worden. Voordeel is ook: ideaal tempo om podcasts te luisteren! :D

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• InZane
Zo, er net maar eens even goed voor gaan zitten om alle wedstrijdjes tot het eind van het jaar in te plannen. Altijd leuk die kleinschalige wedstrijdjes in de regio die weer allemaal doorgaan! :)

Van de week opent de inschrijving voor de Midwinter Marathon ook. Nu alweer zin in! *O*

• m0ridin
Zit even te kijken wat de opties qua vervoer naar Amsterdam zijn voor de marathon (buscoach is al weg lijkt t dus geen optie meer)

Maar lijkt erop dat de enige echte optie de sprinter vanaf Utrecht Centraal is om 6:12, kom ik om 7:10 op zuid en van daar nog 15-20 minuutjes lopen. Eerstvolgende aankomst tijd is een half uur later maar ben bang dat een uur voor start wat te krap is?

Ivm tas inleveren enzo, startnr heb ik al.

Mensen hier met wat wat meer ervaring (qua Amsterdam marathon) die hier n betere inschatting van hebben?

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:19
InZane schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:42:
Van de week opent de inschrijving voor de Midwinter Marathon ook. Nu alweer zin in! *O*
Eens zien of mijn werkgever ook ditmaal weer de rekening oppakt. Dan alleen nog denken of ik een stapje terug doe en de 10EM ga doen ipv de 25km......
Lijkt er wel op dat ik minder last heb van mijn knieën als ik op mijn 'zachte' Triumphs loop dan met m'n Trailtalons in het bos. Even een paar weken aankijken en dan eventueel voor de trails ook schoenen met meer demping kopen. Dan heb ik ook meer een beeld bij de haalbaarheid van 25km. Conditioneel moet het in elk geval geen probleem zijn.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• InZane
TheOmen schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:53:
[...]

Eens zien of mijn werkgever ook ditmaal weer de rekening oppakt. Dan alleen nog denken of ik een stapje terug doe en de 10EM ga doen ipv de 25km......
Ik ga ook weer de 10EM doen. Vorig jaar de 25km gelopen. Dat ging op zich hartstikke prima, maar ik vond de laatste 10km over de provinciale weg richting Apeldoorn nou niet heel fantastisch. Het eerste stuk naar Hoog Soeren en Assel is wel weer mooi trouwens.
Volgende keer dus toch maar weer de 10em. De laatste keer (2018) liep ik die nog in 1.23, dus daar moet flink wat vanaf kunnen. De 25km liep ik vorig jaar al meer dan 20 sec per kilometer sneller dan met de 10em.

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:19
InZane schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:05:
[...]

Ik ga ook weer de 10EM doen. Vorig jaar de 25km gelopen. Dat ging op zich hartstikke prima, maar ik vond de laatste 10km over de provinciale weg richting Apeldoorn nou niet heel fantastisch. Het eerste stuk naar Hoog Soeren en Assel is wel weer mooi trouwens.
Ja, die laatste 10km is verneukeratief. Die lange saaie weg die maar omhoog blijft gaan....it builds character
Heb er wel m'n snelste HM gelopen, daarna, met De Naald bijna in beeld, schoot de kramp in 'n kuit... :N
Volgende keer dus toch maar weer de 10em. De laatste keer (2018) liep ik die nog in 1.23, dus daar moet flink wat vanaf kunnen. De 25km liep ik vorig jaar al meer dan 20 sec per kilometer sneller dan met de 10em.
_/-\o_

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Pagina: 1 ... 146 ... 422 Laatste

Let op:
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper :)
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.