• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:57
FEIJ_87 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 00:25:
Misschien een beetje vroeg, maar wat zijn de plannen voor na de marathons komende periode? Heb zelf nog niet echt een idee, maar wil wel een plan maken (veel mensen om me heen zijn na de marathon te lang afgehaakt en konden vervolgens opnieuw beginnen of zijn überhaupt niet meer begonnen).

Aan de ene kant lijkt het me leuk eens een 5k sub 20 te lopen of een 10k richting de 40 min. aan de andere kant trekken lange afstanden me meer, moeilijk moeilijk
Hier ruim een maand na de marathon de 7heuvelen loop en iets daarna begint een crosscompetitie van 4 wedstrijden.

Zelf vind ik de kortere (van 5 tot 21.1) afstanden wel leuk om te lopen, aangezien je daarmee iets minder rekening hoeft te houden. Dus even kijken wat er qua wedstrijden voorbij komt.

Verder wat kroontjes pakken en m'n wekelijkse hm erin houden waarvan ik er sinds vanmorgen 65 op een rij heb

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 22:35
Calitomnication schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:55:
[...]

Iemand tips wat beter is? Een hoofdlamp? Of een hesje met ingebouwde bouwlamp die je aan kunt zetten indien je hem nodig hebt. En dan ook met het oog op lichtopbrengst en stabiliteit van het licht (dus zo min mogelijk op en neer stuiteren).
#teamhoofdlamp

Je wilt licht hebben daar waar je kijkt. Bonus is dat je hoofd al behoorlijk stabiel is én je ogen + hersenen perfect gewend zijn om de bounce weg te filteren van de loopbeweging. Enige nadeel is een beetje extra gewicht op de voorkant van je hoofd en een hoofdband. Ben je daar gevoelig voor kijk dan naar een model met lampje voorop en de batterij achterop. Dit verdeelt het gewicht veel beter.

Die borstdingen zouden wat mij betreft geheel van de markt mogen verdwijnen. Niet omdat het niet werkt, maar omdat ze typisch dramatisch staan afgesteld en de hele wereld blind is. 99% user error, maar wel erg irritant. Daarbij krijg ik het licht niet altijd op de juiste plek, denk bijvoorbeeld aan steile afdalingen of klimmen.

If you can see, look. If you can look, observe

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:02
FEIJ_87 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 00:25:
Misschien een beetje vroeg, maar wat zijn de plannen voor na de marathons komende periode? Heb zelf nog niet echt een idee, maar wil wel een plan maken (veel mensen om me heen zijn na de marathon te lang afgehaakt en konden vervolgens opnieuw beginnen of zijn überhaupt niet meer begonnen).

Aan de ene kant lijkt het me leuk eens een 5k sub 20 te lopen of een 10k richting de 40 min. aan de andere kant trekken lange afstanden me meer, moeilijk moeilijk
Geen concrete plannen na de Amsterdam marathon, maar op de lijst staat nog:

7heuvelenloop?
10k richting (onder?) de 35 minuten? (Pr nu ~35:50)
HM onder de 1:20? (Pr nu ~1:21:30)
Ooit: zeeland kustmarathon
Ooit: ultra? Wandeltocht ala apalachian trail?

Ben meer van de 10k-hm maar vind het wel fijn en lekker nu weer langere afstanden te kunnen doen dankzij de marathon training dus ook dat wil ik er in zien te houden, maar dan gecombineerd met meer snelheidswerk.

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:34
Calitomnication schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:55:
[...]

Moet ook eens echt naar zo'n lamp gaan kijken. Roep dit al jaren, maar toch nog nooit zo'n ding aangeschaft. Pas 2x bij de Decathlon geweest maar vergeet het gewoon.

Iemand tips wat beter is? Een hoofdlamp? Of een hesje met ingebouwde bouwlamp die je aan kunt zetten indien je hem nodig hebt. En dan ook met het oog op lichtopbrengst en stabiliteit van het licht (dus zo min mogelijk op en neer stuiteren).
Ik heb zo'n hesje met een led lampjes er in. Is voor mij (asfaltrenner) prima.

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Roozzz schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:51:
[...]

#teamhoofdlamp

Die borstdingen zouden wat mij betreft geheel van de markt mogen verdwijnen. Niet omdat het niet werkt, maar omdat ze typisch dramatisch staan afgesteld en de hele wereld blind is. 99% user error, maar wel erg irritant. Daarbij krijg ik het licht niet altijd op de juiste plek, denk bijvoorbeeld aan steile afdalingen of klimmen.
Je kan natuurlijk geen dingen gaan verbieden omdat mensen ze verkeerd gebruiken..... :P
Het is inderdaad wel een etiquette-dingetje als je met een borstlamp loopt, even je hand ervoor houden als iemand je tegemoet komt.
Maar, is dat niet hetzelfde met hoofdlampen? Als jij iemand tegenkomt kijk je die persoon aan en knal je al je lumens in zijn/haar gezicht.

Voor mij heeft de borstlamp het voordeel dat de weg voor je altijd is verlicht, je hoeft niet opnieuw te focussen als je even opzij kijkt.....
Jouw use-case bij steile afdalingen en klimmen zie ik inderdaad als een reden om een hoofdlamp te gebruiken, dan schijn je met een borstlamp of de vallei in (bij het dalen) of alleen een meter voor je (bij klimmen).

[ Voor 6% gewijzigd door TheOmen op 23-09-2021 10:23 ]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:15
[...]
Nou nou, dat er mensen die die lampen verkeerd gebruiken, wil niet zeggen dat ze maar gelijk helemaal van de markt moeten. Dan zouden alle auto's ook van de weg moeten.

In gebieden met andere weggebruikers staat mijn lamp altijd keurig omlaag gericht en dan verblind ik er dus helemaal niemand mee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roozzz
TheOmen schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:22:
[...]

Je kan natuurlijk geen dingen gaan verbieden omdat mensen ze verkeerd gebruiken..... :P
Het is inderdaad wel een etiquette-dingetje als je met een borstlamp loopt, even je hand ervoor houden als iemand je tegemoet komt.
Maar, is dat niet hetzelfde met hoofdlampen? Als jij iemand tegenkomt kijk je die persoon aan en knal je al je lumens in zijn/haar gezicht.
In de praktijk werkt dat met hoofdlampen veel soepeler. Een deel van de modellen schakelt al automatisch terug zodra hij andere lichtbronnen waarneemt. Het deel dat dat niet doen heeft een veel smallere bundel dan die floodlights op de borst, daardoor is het veel eenvoudiger om mensen niet direct in de ogen te schijnen. Het valt ook ontzettend op als je iemand aankijkt, er schuift ineens een bundel licht op het gezicht en deze reageert daarop. Waarop de gebruiker typisch reageert: direct wegkijken/afdekken of terugschakelen. Dat besef heb ik helaas nog nooit gezien bij de borstlamplopers, die lijken toch vaak meer voor het credo te gaan: let there be light, everywhere :+

op basis van enkele tientallen trailtjes door het donker in binnen en buitenland; en diverse malen vrijwilligen bij een verzorgingspost in het donker. Uiteraard mijn observatie en misschien blijven alleen de prutsers mij bij :+
Voor mij heeft de borstlamp het voordeel dat de weg voor je altijd is verlicht, je hoeft niet opnieuw te focussen als je even opzij kijkt.....
Jouw use-case bij steile afdalingen en klimmen zie ik inderdaad als een reden om een hoofdlamp te gebruiken, dan schijn je met een borstlamp of de vallei in (bij het dalen) of alleen een meter voor je (bij klimmen).
Kan ik me ergens wel voorstellen, anderzijds ik scan meestal wat er voor mij is/aankomt en kijk vervolgens niet meer waar ik mijn voeten zet (met uitzondering van echt technische dingen). Dus even geen zicht is geen issue in mijn beleving, maar dat ben ik :)
Misschien zit hier ook een stukje verschil tussen weg en traillopen. Ik denk dat bij het trailen je in het algemeen meer aan het scannen bent en aan het kijken waar je naar toe gaat door de bocht heen, heuvelop -af etc. Op de weg loop je in het algemeen monotoner rechtdoor; hoewel je ook daar niet continu naar de eerste meter voor je voeten aan het staren bent lijkt me :P
InZane schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:26:
[...]

Nou nou, dat er mensen die die lampen verkeerd gebruiken, wil niet zeggen dat ze maar gelijk helemaal van de markt moeten. Dan zouden alle auto's ook van de weg moeten.

In gebieden met andere weggebruikers staat mijn lamp altijd keurig omlaag gericht en dan verblind ik er dus helemaal niemand mee.
Het was niet al te serieus bedoeld, of moet ik een /s toevoegen? :> Ik vind het ondingen en dat komt door de mensen die het dus niet netjes/bewust doen. Én het sluit niet aan bij hoe ik een lamp gebruik, dus voor mijn gebruik prefereer ik een hoofdlamp ten alle tijde.

[ Voor 10% gewijzigd door Roozzz op 23-09-2021 10:45 ]

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zijn deze schoenen versleten? De tussen zool begint zoals op de foto te zien is slijtage te geven. Ik begin tijdens het lopen wat last van mijn knie te krijgen. Er staat momenteel een kleine 900 KM op de teller. Vrijwel volledig op asfalt. Het past volgens mij in het plaatje van een versleten schoenen maar ik vind het qua aantal kilometers toch wat mager.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YESr4Hzm744jBv3RJZcJTl7bAl0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bRHPCfNpqrpdLaAOKRsGVR2Y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:29
Als ik twee of drie keer pijntjes in m'n knieën heb gekregen en ik heb meer dan 700 kilometer op de schoenen gelopen, dan beschouw ik ze zelf als versleten @Aghanim.

Meeste schoenen vervang ik daarmee tussen de 700 en 1.100 kilometer. Daar zit je precies tussenin, dus mager vind ik dat niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
Roozzz schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:39:
Het was niet al te serieus bedoeld, of moet ik een /s toevoegen? :> Ik vind het ondingen en dat komt door de mensen die het dus niet netjes/bewust doen. Én het sluit niet aan bij hoe ik een lamp gebruik, dus voor mijn gebruik prefereer ik een hoofdlamp ten alle tijde.
Nou vooruit :>
Aghanim schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:56:
Zijn deze schoenen versleten? De tussen zool begint zoals op de foto te zien is slijtage te geven. Ik begin tijdens het lopen wat last van mijn knie te krijgen. Er staat momenteel een kleine 900 KM op de teller. Vrijwel volledig op asfalt. Het past volgens mij in het plaatje van een versleten schoenen maar ik vind het qua aantal kilometers toch wat mager.

[Afbeelding]
Mager? :o
Bij 800 a 900km neem ik over het algemeen wel afscheid van mijn schoenen, dus echt mager vind ik dit niet.

[ Voor 19% gewijzigd door InZane op 23-09-2021 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Hier gebruik ik ze na een km of 8 a 900 voor de kortere rustige loopjes zodat ze toch de magische 1000 aantikken, maar volgens mij vinden het de meeste hier niet erg om nieuwe schoenen te kopen :)

• Aghanim
  • Niet online
Mager was op basis van het advies op meerdere websites ergens tussen 1000 en daarboven. Maar nieuwe schoenen it is :)

• m0ridin
Meh, net een 45 minuten/11km op beoogd marathon tempo (ok, uiteraard weer ieeets, ~5s/km, sneller) gelopen maar viel toch wat tegen... Sowieso bij het inlopen al een wat hogere hartslag en ook tijdens de 45 minuten op tempo hoger dan gehoopt.

Ik hou het maar op de pittige afgelopen dagen (LDL van 38k op zondag en intervallen met 6x1k@3:25 eergister) en het feit dat ik eigenlijk net een half uurjte later dan gepland op pad ging waardoor ik net tegen honger krijgen aan begon te zitten weer.

Hoe dan ook, ook deze zit er weer op... Zaterdag nog een half uurjte rustig lopen en dan zondag weer een LDL van 31-32k. Dan volgende week weer even bekijken hoe precies in te delen, in ieder geval weer een stapje terug en wat aanpassen van het gamrin schema want die blijft wel erg lang erg vol/internsief.

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:32

polthemol

Moderator General Chat
[...]

#teamhoofdlamp

Je wilt licht hebben daar waar je kijkt. Bonus is dat je hoofd al behoorlijk stabiel is én je ogen + hersenen perfect gewend zijn om de bounce weg te filteren van de loopbeweging. Enige nadeel is een beetje extra gewicht op de voorkant van je hoofd en een hoofdband. Ben je daar gevoelig voor kijk dan naar een model met lampje voorop en de batterij achterop. Dit verdeelt het gewicht veel beter.

aanvulling: als je trails hebt met technischer werk (of intense modderpaden ed.): neem een tweede lichtje mee om in je hand te houden. Samen met je hoofdlamp zie je dan diepte een heel stuk beter en dat is altijd prettiger voor het behoud van voortanden.

Die borstlampen zitten in mijn ogen oko nog intens irritant, onnodige banden over je lichaam voor weinig voordeel, meh.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• Tinusvolkel
m0ridin schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:23:
Meh, net een 45 minuten/11km op beoogd marathon tempo (ok, uiteraard weer ieeets, ~5s/km, sneller) gelopen maar viel toch wat tegen... Sowieso bij het inlopen al een wat hogere hartslag en ook tijdens de 45 minuten op tempo hoger dan gehoopt.

Ik hou het maar op de pittige afgelopen dagen (LDL van 38k op zondag en intervallen met 6x1k@3:25 eergister) en het feit dat ik eigenlijk net een half uurjte later dan gepland op pad ging waardoor ik net tegen honger krijgen aan begon te zitten weer.

Hoe dan ook, ook deze zit er weer op... Zaterdag nog een half uurjte rustig lopen en dan zondag weer een LDL van 31-32k. Dan volgende week weer even bekijken hoe precies in te delen, in ieder geval weer een stapje terug en wat aanpassen van het gamrin schema want die blijft wel erg lang erg vol/internsief.
Gisteren ook een 15km gedaan op iets sneller dan marathontempo, had het idee dat de hartslag wat aan de hogere kant was zat gemiddeld op 80% max hartslag dus viel op zich wel mee, maar weet niet echt wat normaal zou zijn voor 1/3 van een marathonafstand? Qua vo2max gaf runalyze 65 aan dus dan zou het wel goed moeten zitten :)

Achja dit was niet op de wedstrijdschoenen dus verwacht dat ik met carbon schoenen nog wel iets lager in hartslag begin.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 20:20
Ik loop veel buiten de bebouwde kom en zat er ook aan te denken om een extra lampje in m'n handen mee te nemen. Zo fel mogelijk om bestuurder er op te attenderen dat lopers het ook niet fijn vinden om met groot licht in hun gezicht geschenen te worden :F

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Aghanim schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:56:

[Afbeelding]
Kun je ook een foto van de zool maken? Vaak kun je aan de hand van slijtage wel een oordeel trekken :).
hoe lopen de schoenen verder? Heb ooit Nike Pegasus met ruim 1300 op de teller gehad.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:24

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Het zou wel eens de Petzl Swift RL kunnen worden. :)

Overigens, ik had het in mijn bericht ook gemeld dat er 3200 hoogtemeters in die trail zit. Een afdaling met een borstlamp lijkt me dan sowieso meer een uitdaging dan met een hoofdlamp. Maar ik zit eigenlijk in het team zo weinig mogelijk licht want ik vind in het donker lopen best lekker. Daarom heb ik als ik gezien wil worden ipv dat ik zelf licht nodig heb een kerstboomverlichting om, of beter gezegd: de Tracer360

En de keren dat ik een hoofdband droeg is dat me best bevallen, ik heb (minimaal) licht waar naar ik kijk.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 10:16
Xaverius schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:16:
Het zou wel eens de Petzl Swift RL kunnen worden. :)

Overigens, ik had het in mijn bericht ook gemeld dat er 3200 hoogtemeters in die trail zit. Een afdaling met een borstlamp lijkt me dan sowieso meer een uitdaging dan met een hoofdlamp. Maar ik zit eigenlijk in het team zo weinig mogelijk licht want ik vind in het donker lopen best lekker. Daarom heb ik als ik gezien wil worden ipv dat ik zelf licht nodig heb een kerstboomverlichting om, of beter gezegd: de Tracer360

En de keren dat ik een hoofdband droeg is dat me best bevallen, ik heb (minimaal) licht waar naar ik kijk.
Een aanrader voor elke avond (of vroege ochtend) renner, enige wat ik met die Tracer merk is dat je er op onverharde paadjes weinig aan hebt, geef te weinig licht af om echt iets te zien.

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Maar het lijkt me duidelijk dat dat ook niet de use-case is @Steevo_S , met die paar verlichte draadjes op je borst :)

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:50

aap

Ik ben een Decathlon-borstlamp gebruiker. Ik ben er best tevreden over. Het lijkt me niet prettig om met een band om je hoofd te lopen ivm zweten en zo, maar ik moet bekennen dat ik het nog nooit geprobeerd heb.

De borstlamp geeft ruim voldoende licht, kan naar beneden gericht worden (en dat wil je ook om de grond goed te zien). Ja, het licht zwaait wat van links naar rechts, maar dat went.
De lamp is licht (qua gewicht) en de bandjes comfortabel genoeg dat je niet echt voelt dat je hem omhebt.
De batterij gaat een paar uur mee, dus hoeft niet na iedere loop opgeladen te worden.
Er zitten ook rode lampjes op de rug, dus je bent ook zichtbaar aan de kant waarheen je niet kijkt.

Het enige waar ik nog wel eens van schrik dat als ik opzij kijk je soms de schaduwen van je armen uitvergroot voorbij ziet komen.

Ik zou hem iedereen aanraden!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Wat heb ik in gang gezet! _O-

Stop de verwelking!

• Roadman
  • Laatst online: 14:06
Steevo_S schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:50:
[...]

Een aanrader voor elke avond (of vroege ochtend) renner, enige wat ik met die Tracer merk is dat je er op onverharde paadjes weinig aan hebt, geef te weinig licht af om echt iets te zien.
Met je vaporfly's ga je toch ook niet trailen. :Y)
Voor trailen gebruik je een hoofdlamp B-)

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:34
m0ridin schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:23:

Herkenbaar, die tempolopen zitten ook in mijn schema en heb er niet altijd even veel zin in. Meestal loop ik eind van de middag na werk, afgelopen maandag op avond (half bord avondeten voor, half bord na) en dat ging een stuk lekkerder. Lukte het in ieder geval wel om steady tempo te houden? Zo constant als @Tinusvolkel loop ik helaas niet, erg netjes! Ik schommel van 4:00 naar 4:12. Grappig genoeg zit m’n totaal gemiddelde over de hele run wel altijd op 4:08, precies het tempo wat ik met de marathon wil dus dat scheelt.

Laatste twee keer op de Vaporflys om ze in te lopen, m’n hartslag was opmerkelijk laag. Nu helpen de trainingen van afgelopen weken ook wel, maar in februari liep ik nog 4:25/km met dezelfde hartslag en nu 4:05. :)

Hoe zit het bij jou qua tapering? Klinkt nog vrij intensief en veel, wordt er in jouw schema qua volume wel wat afgebouwd in de komende weken? Je wil ook niet vermoeid aan de start staan en wel kunnen herstellen/profiteren van al die inspanning lijkt me.

[ Voor 3% gewijzigd door Slickk op 23-09-2021 16:07 ]

• Steevo_S
Roadman schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:03:
[...]

Met je vaporfly's ga je toch ook niet trailen. :Y)
Voor trailen gebruik je een hoofdlamp B-)
De route waar ik in de avond vaak ren heeft een onverhard deel af en toe ook een kuil, dus helaas wel ;-)

Ik heb geen vaporfly's, een simpele Pegasus renner :X

• aap
  • Laatst online: 09:50

aap

Nog een adviesvraagje:

In oktober loop ik de HM van Eindhoven en ik wil daar zo goed mogelijk presteren als binnen mijn capaciteiten ligt.
's Ochtends loopt mijn zoontje de 5 km. Normaal zou mijn vrouw met hem meelopen, maar ze is geblesseerd.
Kan ik zonder mijn prestaties van de middag negatief te beinvloeden met hem meelopen?

Ik schat zo dat hij niet sneller dan 5:30/km loopt en mijn beoogde HM-tempo is sub-4:30. De 5km start om 9:45u en de HM om 14:00u.

Hij kan evt. met klasgenootjes meelopen, maar als het geen negatieve gevolgen heeft, vind ik het natuurlijk leuk om dit moment met hem te delen.

• Tinusvolkel
Slickk schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:04:
[...]

Herkenbaar, die tempolopen zitten ook in mijn schema en heb er niet altijd even veel zin in. Meestal loop ik eind van de middag na werk, afgelopen maandag op avond (half bord avondeten voor, half bord na) en dat ging een stuk lekkerder. Lukte het in ieder geval wel om steady tempo te houden? Zo constant als @Tinusvolkel loop ik helaas niet, erg netjes! Ik schommel van 4:00 naar 4:12. Grappig genoeg zit m’n totaal gemiddelde over de hele run wel altijd op 4:08, precies het tempo wat ik met de marathon wil dus dat scheelt.

Laatste twee keer op de Vaporflys om ze in te lopen, m’n hartslag was opmerkelijk laag. Nu helpen de trainingen van afgelopen weken ook wel, maar in februari liep ik nog 4:25/km met dezelfde hartslag en nu 4:05. :)

Hoe zit het bij jou qua tapering? Klinkt nog vrij intensief en veel, wordt er in jouw schema qua volume wel wat afgebouwd in de komende weken? Je wil ook niet vermoeid aan de start staan en wel kunnen herstellen/profiteren van al die inspanning lijkt me.
Gaat met een Stryd wel ietjes makkelijker :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 20:33
Een discussie die elk jaar rond deze tijd plaatsvindt :D

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:27
@TheOmen @aap weet niet hoeveel kilometers je per week loopt. Maar s'morgens een rondje op 5:30 tempo moet prima te doen zijn en zal je prestatie die middag minimaal beinvloeden. Al helemaal als je dit blok een paar keer de 30 hebt aangetikt.

ontopic: Ik gebruik inderdaad ook het borstlampje van de decathlon. Maar zou met een nachttrail dat echt niet doen. Want met die borstlamp loop ik op stukken die ik ken en die lamp zorgt er eerder voor dat ik zichtbaar ben dan dat ik er zelf echt iets aan heb. Tuurlijk je weet waar de bochten zijn maar dat is t wel :p

[ Voor 41% gewijzigd door Martiveen op 23-09-2021 19:10 . Reden: Oeps ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
@Tinusvolkel
Nice, lekkere lage hartslag zeg...die van mij lag hoog in de 150 en uiteindelijk zelfs 160, zeg op ~90% van max ook al voelde het niet echt zo. Maar nog maar niet te veel conclusies aan verbinden verder.

@Slickk
Tempo schommelde bij mij tussen de 4:00 en 4:05 (eerste paar km richting de 4:00, daarna rond de 4:05) dus dat was iets te snel. Blijft lastig, dit was op die vaporfly dingen en dan loop je toch wel snel vrij hard. Heb wel een stryd maar die vertrouw ik niet en izjn blijkbaar nog eens extra tricky icm de vaporfly dus nu weer tempo op gps en dat is natuurlijk ook niet meteen heel precies.

QUa tapering, ik heb vorige week mijn zwaarste week gehad en ga nu dus afbouwen. Maar ik vind het schema van garmin ook wel erg veel/intensief de laatste weken (dan zou ik de rond de 55-60 moeten blijven lopen).

Maar afgelopen week was dus ~82, deze week zou op ~66 uitkomen. Komende week naar ~55, week daarna wil ik een 40-45 doen denk ik en dan is het darna marathon week. Sowieso ook de laatste 2 weken geen echt intensieve trainingen meer. Maar geen idee of dat alsnog te zwaar is eigenlijk... misschien zelfs nog wat minderen.

Ik lees in ieder geval over het algemeen over afbouwen met ~20-25% per week de 2-3 weken voor de marathon en daar lijkt bovenstaande wel aan te voldoen. Ben alleen geen marathon ervaringsdeskundige, 1 gelopen en 1x afgehaakt tijdens het trainen dus dit wordt mijn 3e poging (en hopelijk dus 2e waar ik echt ga starten)

:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheOmen
  • Nu online
Martiveen schreef op donderdag 23 september 2021 @ 17:22:
@TheOmen weet niet hoeveel kilometers je per week loopt. Maar s'morgens een rondje op 5:30 tempo moet prima te doen zijn en zal je prestatie die middag minimaal beinvloeden. Al helemaal als je dit blok een paar keer de 30 hebt aangetikt.
Ik denk dat je @aap bedoelt

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16-09 22:02
Omdat door een blessure m'n plan voor de 30 van Almere niet doorgaat ben ik gaan zoeken naar meer 30km loopjes. Eerst maar weer blessurevrij lopen natuurlijk, maar iets hebben om naar uit te kijken en naar toe te werken is altijd leuk.

Nu kwam ik de 30km in Schoorl tegen en blijkbaar volledig verhard. Zijn er hier ervaringsdeskundigen van die loop? Ook qua bereikbaarheid enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
Totrail schreef op donderdag 23 september 2021 @ 18:26:

Nu kwam ik de 30km in Schoorl tegen en blijkbaar volledig verhard. Zijn er hier ervaringsdeskundigen van die loop? Ook qua bereikbaarheid enzo.
:Y Loop vaak genoeg zelf in Schoorl en ook meermaals de 30 of de halve gelopen.
Schitterende natuur, wel wat hoogte verschil en inderdaad wel volledig verhard. Je loopt de route van de halve marathon en daarna nog een lusje om tot 30 km te komen.

Bereikbaarheid is, zeker wanneer je de 30 doet prima! Kan dan gewoon in de buurt parkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Calitomnication schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:12:
[...]

Kun je ook een foto van de zool maken? Vaak kun je aan de hand van slijtage wel een oordeel trekken :).
hoe lopen de schoenen verder? Heb ooit Nike Pegasus met ruim 1300 op de teller gehad.
Heb nieuwe schoenen besteld. Was een prima reden natuurlijk ;)

Dit waren Vomero’s. Volgens mij de luxere (lees: duurdere) variant van de Pegasus. Ik loop al 7 jaar op Pegasus en zojuist ook weer de 38 gehaald. Ik houd van mooie looks en kom daarom altijd bij Nike uit. Voor mij lopen ze prima, erg allround. Ik doe ook weinig bijzondere dingen qua training, vooral 10K en interval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
m0ridin schreef op donderdag 23 september 2021 @ 17:37:
@Tinusvolkel
Nice, lekkere lage hartslag zeg...die van mij lag hoog in de 150 en uiteindelijk zelfs 160, zeg op ~90% van max ook al voelde het niet echt zo. Maar nog maar niet te veel conclusies aan verbinden verder.

:)
Die blijft idd lekker laag, voorheen dook ie snachts nooit onder de 40 als ik overdag gelopen had maar afgelopen nacht ging ie naar 34 terwijl ik gistermorgen nog 30km gelopen had met eindversnelling.
Dus volgens mij is m'n lichaam goed in snel herstellen of was het niet een teken van overbelasting als je hartslag laag blijft.... achja voel nu iig niet dat ik gister gelopen heb en zou als ik er tijd voor had weer een best intensieve training kunnen doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Steevo_S
Voor de vapor fly fans
https://www.nike.com/es/t...atillas-de-running-7zslMZ

50% korting bij Nike, alleen dit model, zijn ugly as f#£k maar voor deze prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Steevo_S schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:18:
Voor de vapor fly fans

50% korting bij Nike, alleen dit model, zijn ugly as f#£k maar voor deze prijs...
In deze kleurstelling valt het misschien minder op dat je hyperdepiep schoenen aanhebt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Voor de vapor fly fans

Thanks! Ik vind hem eigenlijk wel okee, eens wat anders. Misschien haal ik 'm wel, haha

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
Voor de vapor fly fans

Zo vreselijk vind ik ze niet eens :D Een beetje ingetogen kleurtjes naar mijn smaak, maar voor deze prijs zou ik ze bijna overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Het is dat ik al carbon schoenen heb maar anders had ik ze besteld :) iig bedankt voor de tip @Steevo_S heb de link iig naar m'n mede hardlopers gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
haha, vind ze ook best meevallen... maar ook net vaporfly's gekocht dus voor mij niet.

Zie nu wel dat nike meer schoenen in de aanbieding heeft waaronder de flyknit waar ik eerder wel fan van was, damnit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Voor de vapor fly fans

Wel een mooie prijs, maar die kleurcombi :X

Ik zie trouwens dat de Zoom Fly 4 er ook eindelijk op staat. Daar zat ik al een tijdje op te wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roadman
Voor de vapor fly fans

Gelukkig loop ik hard en geen modeshows.

Besteld d:)b

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Gisterenavond voor het eerst meegedaan aan de Dubbele mijl in Hengelo. Die starte bij het FBK Stadion en zou dan eindigen midden in de stad. Uiteindelijk samen met een collega afgesproken dat we eerst ons shirtje van de opdrachtgever en startnummer zouden ophalen bij het stadion om vervolgens ergens in de stad de fiets -met wat warmere kleding voor na de loop- te stallen in een bewaakte stalling en dan lekker 2km inlopen weer richting het stadion.

Uiteindelijk om 18:30 bij het stadion aangekomen en er stond al een stevige rij bij het ophalen van de startbewijzen. Toen we na ca. 10 minuten aan de beurt waren bleek dat we in de verkeerde rij stonden en naar boven moesten :X enfin, rond 18:50 hadden we ons shirt en het startbewijs en zijn we richting stad gegaan. Lekker beetje bijgekletst tijdens het inlopen. Toen we weer terug in het stadion waren viel ons pas op dat we blijkbaar waren ingedeeld in tijdvakken. Tenminste, mijn collega's... Die hadden allebij een gekleurde sticker op hun startnummer staan. * BastiaanN dus niet.... :?

Bij de start stonden allemaal vakken op kleur maar ik had dus echt geen idee in welk vak ik moest gaan staan. Uiteindelijk ben ik dus maar gewoon blijven staan waar ik stond, en dat bleek zo ongeveer achteraan te zijn. Toen klonk het startschot en begonnen we langzaam op te schuiven richting de start op de atletiekbaan waar we eerst 1,5 ronde op zouden lopen voordat we het stadion uit zouden lopen. Maar man, ik zat gelijk vast achter clubjes mensen die gezellig met z'n 8en naast elkaar aan het schuivelen waren. Lijkt typisch een wedstrijd (ook gezien de afstand) te zijn waar mensen zonder al te veel hardloop ervaring aan mee doen, gewoon voor de gezelligheid.

Het begin was dus vooral ont-zet-tend veel mensen inhalen. Op gegeven moment zelfs zoveel dat ik begon te twijfelen of ik niet veel te hard aan het lopen was. Dat viel hard mee; volgens het klokje zat ik op 5:00min/km. Uiteindelijk het verlies in de eerste kilometer kunnen beperken tot 0:10min/km. In de tweede kilometer iets versneld en gaan lopen op 4:50min/km om dat verlies te compenseren. Toen kwam ik er achter dat dat eigenlijk prima liep en besloten om dat tempo maar lekker vast te houden. Aan het eind had ik zelfs nog iets over voor een sprintje en de laatste 300 meter ging in 4:10min/km :D Bij de finish kwam ik @Poekie nog tegen, die ook een mooi resultaat heeft behaald :)

Uiteindelijk gefinished in 15:53 waarbij het doel was om hem in 16 minuten te doen. Dus doel behaald! Helaas geen PR maar gezien de afgelopen weken wel tevreden (en vandaag ook geen last van mijn heup) :) Het evenement was verder erg leuk, gewoon weer ouderwets druk zonder al teveel corona maatregelen. Wel jammer van de informatievoorziening rondom het evenement ik had graag willen weten in welk startvak ik had moeten staan bijvoorbeeld... :P

Ook ontdekt dat mijn hartslag nog iets hoger kon dan 193, de max ligt nu op 197 :+

oh, enne, loopt best lekker op een atletiekbaan :Y

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slickk
Voor de vapor fly fans

Netjes! Staat ook gewoon op de NLe site trouwens.

Ben zelf voor deze Infinity Run gegaan. Hopelijk een goede vervanger voor m'n Endorphin Shifts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steevo_S
Slickk schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 12:56:
[...]

Ben zelf voor deze Infinity Run gegaan. Hopelijk een goede vervanger voor m'n Endorphin Shifts.
I know, sorry. Woon in Spanje en gaat automatisch naar de Spaanse site.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Hier inderdaad ook een goed resultaat op de 2 mijl.
In tegenstelling tot @BastiaanN wist ik wel hoe de startvakken werkten (gekleurde stippen op startnr adhv opgegeven tijd) en geen stip was "achteraan" (en dat was bij een opgegeven tijd van 16+ minuten dus op zich stonden die anderen gewoon allemaal verkeerd Bastiaan, jij stond goed). Ik had ook geen stip (had 16:30 opgegeven), maar kreeg van een van de startvak-beheerders de opdracht om in geel te gaan staan (hah, dat is meestal <15 maar ok!). Ik stond in t startvak naast iemand van hoger management die wel een stip had en mij wel een beetje aankeek van "sta je hier wel goed" maar ik ben m lekker wel voorgebleven, dus hij had t verkeerd ingeschat hahahahaha. Doen mensen vaker op deze afstand trouwens. Drie km doodgaan en dan nog 220m op karakter is moeilijker dan de meeste mensen denken. Mijn WZWWHSS strategie was iets minder heftig dan dat; niet al te idioot het stadion rond en dan kijken waar ik op liep en kijken of ik dan nog kon versnellen bij elke km en dan vanaf de tunnel voluit. Door het veranderde parcours was echter de tunnel veel later dan vorige keren, oeps.
Het startschot was zoals vaker zonder enige aankondiging opeens pang, af. Geen zandloperstart, en een in tweeën gedeelde atletiekbaan is stiekem nog best smal. Maar toch vrij snel in een redelijk tempo kunnen komen (ging weg op 4:40/km, vond ik iets te enthousiast dus wat afgeremd naar 5:00/km). Eenmaal het stadion uit werd het ook wat ruimer en omdat ik in tegenstelling tot sommige mensen de weg blijkbaar wel wist kon ik mooi binnenbochtjes nemen (een persoon ging zelfs bijna rechtdoor langs een verkeersregelaar, zo in trance was die haha). M'n conditie hield dit tempo wel vol dus vanaf de straat-met-dezelfde-naam-als-mn-neefje ("daar ben ik dan tante Jet, maar niet echt hoor!") tikje versneld en toen was ik al op de helft. Hier hadden we gewoon de volledige weg tot onze beschikking tot we bij t station waren, en daar heb ik dus redelijk wat mensen ingehaald.
Het parcours is elk jaar net niet hetzelfde, maar dit keer hadden we een andere tunnel dan normaal, waardoor de finish op de markt nog geen 400m na de tunnel was, ipv net geen km. En mijn "vanaf de tunnel voluit" was dus minder nuttig. Nog aardige eindsprint kunnen doen (laatste 300m in 4:38/km) en was wel helemaal op bij de finish (gelukkig niet hoeven kokhalzen). Eindtijd was 16:10, helemaal niet gek voor iemand die twee maand geleden door de bloedarmoede moeite had überhaupt 2km te lopen. Geen PR maar dát had ik ook niet verwacht.

En vanmorgen voor zonsopgang nog even kort gelopen zodat ik om half acht kon melden in t ziekenhuis. Hopelijk helemaal klaar met de ellende! *O*

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 16-09 20:59
[...]

Noem me ouderwets, maar dat turquoise vind ik een vrouwenkleurtje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slickk
Hartloper schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:14:
[...]

Sinds wanneer zijn kleuren gebonden aan geslacht? :P Boeit mij allemaal niet zo, heb ook wel een paar ‘vrouwen’sneakers in maat 43 gehad, een overhemd waar de knopen op de linkerkant zaten (wat zou moeten betekenen dat het een vrouwenbloes is), etc. Ik ga niet de helft meer betalen om ze in saai zwart te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
Voor de vapor fly fans

Dat model kost zonder korting 300 euro, maar gewone Vaporfly Next 2% kosten 250 euro.
Dus 50% korting is misleidend, je koopt ze voor 150 euro terwijl je mooie Next % 2 kan kopen voor 250 euro. Dus 40% korting.
En als je goed kijkt naar de Gyakusou- schoenen, zie je dat er bovenaan wat extra materiaal ligt. Dus misschien zijn ze zwaarder dan de gewone Next % 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Hartloper schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:56:
[...]

Dat model kost zonder korting 300 euro, maar gewone Vaporfly Next 2% kosten 250 euro.
Dus 50% korting is misleidend, je koopt ze voor 150 euro terwijl je mooie Next % 2 kan kopen voor 250 euro. Dus 40% korting.
En als je goed kijkt naar de Gyakusou- schoenen, zie je dat er bovenaan wat extra materiaal ligt. Dus misschien zijn ze zwaarder dan de gewone Next % 2.
Een andere kleurencombi van de Nike ZoomX Vaporfly Next% x kost wel degelijk 300 (op 1 cent na dan) euro.
https://www.nike.com/nl/t...pschoen-wFcd4P/CT4894-600
Dus 50% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Hartloper schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:14:
[...]

Oh, ik heb net een paartje Pegasus 38 besteld in deze vrouwenkleuren: https://www.nike.com/nl/t...rdloopschoen-heren-TzgfH2 :+

Ik vind 't voor hardloopschoenen prima kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
Roadman schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:37:
[...]

Een andere kleurencombi van de Nike ZoomX Vaporfly Next% x kost wel degelijk 300 (op 1 cent na dan) euro.
Dus 50% korting.
Ja, die Gyasoku kost idd 300 euro. Maar de Next % 2, waar de Gyasoku een afgeleide van is, kost maar 250 https://www.nike.com/be/t...n-heren-m9HkHj/CU4111-700

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
InZane schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:49:
[...]

Oh, ik heb net een paartje Pegasus 38 besteld in deze vrouwenkleuren: https://www.nike.com/nl/t...rdloopschoen-heren-TzgfH2 :+

Dat streepje roze-rood vindt deze boomer ook OK (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
Hartloper schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:02:
[...]

Ja, die Gyasoku kost idd 300 euro. Maar de Next % 2, waar de Gyasoku een afgeleide van is, kost maar 250 https://www.nike.com/be/t...n-heren-m9HkHj/CU4111-700
Met studentenkorting kosten deze schoenen mij 135 euro, een prijs waar ik minder moeite mee heb dan 250 of 300 euro, ik vind rennen leuk maar om zoveel uit te geven voor schoenen die waarschijnlijk maar 200-300km mee gaan vind ik iets teveel van het goede.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• InZane
Toch nog een leuk stukje in de krant naar aanleiding van de NK Masters: https://www.destentor.nl/...hun-wedstrijden~a3d1f155/

Haalt ons loopgroepje toch eens de media.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 20:33
@InZane Dan loop je dus gewoon even sub 20 op een leeftijd van 70+ :D Gelukkig betekent dit ook dat ik nog tijd zat heb om het doel te behalen O-)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Arjan90 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 22:40:
@InZane Dan loop je dus gewoon even sub 20 op een leeftijd van 70+ :D Gelukkig betekent dit ook dat ik nog tijd zat heb om het doel te behalen O-)
En die andere loopt gewoon oa nog een heule lage 16 minuten op de 5000 op 49-jarige leeftijd. Daar teken ik voor hoor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

KnOeFz

no comment...

24 Oktober wil ik in Rotterdam mijn eerste marathon gaan lopen.
Vandaag met enige trots de 35km voor het eerst aangetikt. :)

Nu twijfel ik een beetje over hoe gels en drinken mee te nemen. Ik dacht eerst alleen gels in mijn broek te proppen en drinken bij de drankposten te gaan nemen.

Ik merk bij mijn trainingen dat als ik drinken uitstel naar een 5km ritme (wat volgens mij de afstand tussen de drankposten gaat zijn) ik niet echt lekker drink en gels inneem. Neem nu elke 9km een gel en liefst daar wat water bij, en tussendoor af en toe slok sportdrank of water.

Nu denk ik er over om tijdens de marathon met trailvest te lopen zoals ik in mij trainingen ook die. Is dat overdreven of zijn er meer lopers die dat doen bij dit soort grote evenementen?

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

KnOeFz schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 16:45:

Nu twijfel ik een beetje over hoe gels en drinken mee te nemen. Ik dacht eerst alleen gels in mijn broek te proppen en drinken bij de drankposten te gaan nemen.

Ik merk bij mijn trainingen dat als ik drinken uitstel naar een 5km ritme (wat volgens mij de afstand tussen de drankposten gaat zijn) ik niet echt lekker drink en gels inneem. Neem nu elke 9km een gel en liefst daar wat water bij, en tussendoor af en toe slok sportdrank of water.

Nu denk ik er over om tijdens de marathon met trailvest te lopen zoals ik in mij trainingen ook die. Is dat overdreven of zijn er meer lopers die dat doen bij dit soort grote evenementen?
Salomon heeft ook kleine softflasks van 150 ml, deze zou je mee kunnen nemen en bijvullen onderweg.. Dat is wat ik zelf denk ik ook ga doen.

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Voor de vapor fly fans

Ah jammer, net te laat. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
KnOeFz schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 16:45:

Er zijn lopers zat die dat doen, geen probleem. Eerder bij de minder competitieve lopers.
Zelf doe ik het niet omdat ik qua tijd eruit wil halen wat erin zit (binnen mijn bescheiden mogelijkheden), en ik denk toch dat je trager loopt met een vest, door het vest zelf en ook door het gewicht.
Wat voor mij werkt is om de 5 km een bekertje sportdrank nemen. Dan heb je zowel suikers als vocht. Als je gels meeneemt moet je water drinken om suiker+vocht te hebben.
Een van de marathons die ik deed had om de 5 km water en sportdrank, maar niet op 5 en 15 km, daar hadden ze enkel water. Dat wist ik op voorhand, dus toen nam ik wel 2 gels mee, om samen met water in te nemen op km 5 en 15.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000

s3n

[...]

Dit is mijn vaste schoen. Loopt erg stabiel en prettige demping. Voor het snelle bochten werk is deze minder geschikt. Rondjes op een 400m baan zou ik er niet mee doen.

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
[...]

Ben benieuwd wat je er van vindt, lijken mij zo op het oog heel andere schoenen. Zelf wel fan van de endorphin shift 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slickk
Cranzai schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 21:48:
[...]

Ben benieuwd wat je er van vindt, lijken mij zo op het oog heel andere schoenen. Zelf wel fan van de endorphin shift 2
Dat zijn het zeker, beide wel hetzelfde doel voor mij namelijk de rustige (duur)loop. De Shifts zitten mij net wat te ruim jammer genoeg, op zich wel redelijk wat kilometers op gelopen maar waren het net niet voor mij.
s3n schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 21:00:
[...]

Dit is mijn vaste schoen. Loopt erg stabiel en prettige demping. Voor het snelle bochten werk is deze minder geschikt. Rondjes op een 400m baan zou ik er niet mee doen.
Klinkt goed, daar heb ik ze ook op uitgezocht. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 22:40
InZane schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:49:
[...]

Die kunnen zeker, die gast die er een beetje bij staat te hupsen daarentegen....

Tussen al jullie trainingsgeweld in voorbereiding op wedstrijden heb ik gisteren ook weer 's een rondje gedaan. Omdat ik relatief weinig loopkm's maak (meer fiets en sup km's) merk ik dat een beetje tempo lopen best veel vraagt, qua hartslag. Naar het einde toe wat versnellen ging nog wel lekker. Knie houdt zich goed, vrijdag zelfs weer op de squashbaan gestaan, niet als een malle naar elke bal gegaan, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Voor de vapor fly fans

Je mocht er alleen ff aan ruiken. Bestelling gedaan vrijdag. Vandaag stuurt Nike doodleuk een mailtje, ja sorry toch niet leverbaar. Prutsers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:55

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Leonie Ton is als eerste nederlander gefinished in de Spartathlon. Nr 37.

Top prestatie!

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

m-vw schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:38:
Leonie Ton is als eerste nederlander gefinished in de Sparthalon. Nr 37.

Top prestatie!
Ohja, sparthalon ja..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:55

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Waar heb je het over? ;)

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:03
m-vw schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:38:
Leonie Ton is als eerste nederlander gefinished in de Spartathlon. Nr 37.

Top prestatie!
Vergeet Jonathan Koutstaal niet. Wat een prestatie
.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m0ridin
De knetters, 246km? En de winnaar met een snelheid van ~11km/u. Ongelooflijk...

Hier vandaag een stuk bescheidenere 32k gedaan, snel vergeten. Voelde me niet 100% en dat merkte ik ook wel. Moeizaam, zweten als een malle (ook best warm natuurlijk), last van m'n onderrug. Al met al ging het een stuk minder dan de 38 vorige week.

Maar ok, de kms gemaakt. Afstrepen en goed rusten nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Je post het alsof iedereen hier zou moeten weten wat dat is :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:05

Tazzios

..

Tazzios schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:46:
Voor de SIS liefhebbers een tip: maak er met de schaar alvast een klein knipje in.
Dit helpt helaas ook niet echt goed. Ik heb sis nu gemaild.

Ik had ruzie met de Orange sis gel (batchnr F1004 apr 2022)
deze openen echter wel gewoon prima: cola caffeine (batchnr F1002 apr 2022) en pineapple (F0337 mrt 2022)

Kunnen jullie aangeven welke de smaak batch nr en houdbaarheidsdatum jullie gebruiken en of deze makkelijk of moeilijk open gaan?

Dan kan ik het een en ander aan ze terug koppelen.

tagging: @m0ridin @xray79

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Pfoe, vandaag de 27km devils trail utrechtse heuvelrug op voornamelijk karakter gelopen. Op de zaterdag een dag weg met onze vaste bootcampgroep, 5 uur lang afzien in de schoorlse duinen. De warmte en zware benen merkte ik vandaag dan ook behoorlijk, maar al met al niet ontevreden met een tijd van 2u 26 (strava :-) Nu tijd voor wat rust dagen!

[ Voor 8% gewijzigd door Kawaii op 26-09-2021 20:01 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Hartloper schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:46:
[...]

Ik heb de gewoonte de laatste 2 weken vooral aan marathontempo te lopen, kwestie van eraan gewoon te worden. Heb ik ooit uit een of ander trainingsschema gehaald, en het beviel me wel.
Ik loop gewoonlijk 14 dagen voor de marathon 21 km aan M tempo, als dat lukt geeft dat wel vertrouwen voor de grote dag. De laatste 2 weken loop ik minder kms, maar dan wel ofwel rustig ofwel aan M tempo.

Inderdaad niet slim om 2 weken voor de marathon een all-out 10 km te doen. Maar we hebben net corona achter de rug, zoveel mogelijk meepikken is de boodschap.
Ik las dit laatst en vond dit wel een goed idee :)
Dus vandaag precies 2 weken voor de marathon stond een hm op de planning op marathon pace.
Qua voorbereiding niet heel speciaal gedaan dus gewoon wat koffie en brood met zoet beleg.

M’n Carbon wedstrijd schoenen had ik ook alweer even niet aangehad dus vond dit wel een mooi moment om erop te lopen, aangezien ik op deze schoenen altijd nog boven mijn marathon pace gelopen heb was het wel fijn om te voelen wat ze doen op marathon pace doen.

Qua drinken had ik een halve liter maurten bij om een beetje te testen of ik deze hoeveelheid kan wegwerken maar voor de energie had ik het denk ik niet echt nodig.

Maar dus vanmorgen rond half 11 gestart en voelde al best warm en benauwd aan, maar gelukkig bleef de hartslag nog lekker rond de 140 (mijn Max is 178) dus niks aan de hand.
Ik moest in het begin wel regelmatig op m’n horloge kijken om het tempo goed te krijgen omdat ik veel makkelijker loop op deze schoenen hierdoor heb ik voor mijn gevoel de eerste 10km met de rem erop gelopen wat ik dan wel weer terug zie in mijn cadans die rond de 185 zat, na die 10 voelde het als een normale duurloop aan.
Dus al met al ging het vrij easy en heb super constant kunnen lopen (maar een paar seconden verschil in de km tijden)
Mijn hartslag zat gem op 143 terwijl ik door het weer zeiknat dus het lijkt dat ik er beter tegen kan.
Ook heb ik niet echt rust gehad voor dit loopje (weekje van totaal 86km met langste loop van 30) dus dit alles geeft wel veel vertrouwen in de marathon, maar hopelijk zit het qua weer mee, en ben ik fit op de dag van de wedstrijd, nu iig al wat afbouwen en niet te gek meer doen.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Hartloper
@Tinusvolkel Geeft wel veel vertrouwen, hé. En dan waren de omstandigheden vandaag niet zo gunstig.

Vandaag liep ik voor het eerst in 2 jaar nog eens een marathon zonder coronapoespas. Najaar 2019 liep ik 2x 3:13.
In 2020 om de gekende reden geen wedstrijden gelopen.
Begin 2021 liep ik de marathon van Gent, ook in 3:13, waar ik hier ooit een verslag van gepost heb.

Vandaag de Leiemarathon gelopen. Het is een kleine marathon (210 inschrijvingen max) die maar om de twee jaar plaatsvindt. Dus ze moesten in 2020 niet annuleren.
Ik wist niet goed wat ik kon verwachten. Enerzijds weeg ik een kilo of 2 minder, wat een minuut of 3-4 zou kunnen opleveren, anderzijds had ik zelf mijn voorbereiding verknoeid door 14 dagen geleden een all-out 10 km (met nieuw PR 39:23) te lopen, waar ik een week van moest herstellen. En na mijn laatste training donderdag had ik een pijntje in mijn linker kuit.
Bij de start bleken er pacers te zijn voor 3 uur en 3:15 - 3:30 - 3:45 - 4:00 - 4:15.
Ik nam natuurlijk de 3:15 pacer. Gelukkig was er een pacer, want de eerst kilometers voelde 4:30min/km zo makkelijk dat ik me afvroeg of ik niet beter de groep van 3 uur had genomen. Maar er is niks in mijn trainingen of recente wedstrijd dat erop wees dat ik onder de 3 uur zo kunnen lopen.
Na een km of 5 begon de zon te schijnen, het was een graad of twintig en op km10 gutste het zweet van onze hoofden.
Op km 10,5 verlieten de halve marathoners ons, en waren we met 7 in ons 3:15 groepje, 6 lopers en 1 pacer.
Hartslag op dat moment 166/'. Ik lette erop goed te drinken bij elke post om de 5 km. Ik dronk een bekertje of 2 sportdrank of platte cola, en ik stopte telkens even om het naar binnen te kappen (drinken al lopend wordt zo'n knoeiboel, en dan krijg ik te weinig binnen). En een bekertje water goot ik over mijn hoofd.
Nadeel was wel dat ik telkens weer naar het groepje toe moest lopen. Sommigen hadden fietsers die om de 5 km een gevulde drankfles kwamen brengen.
Halverwege kwamen we door iets onder de 1:36, nog steeds met 6 lopers.
Het zagen er mij taaie kerels uit, dus ik was wel verrast toen we (bij ongewijzigd tempo van 4:35min/km) op km 25 maar met zijn vijven meer waren en op km 30 maar met zijn drieën meer waren, de pacer, ikzelf en een andere loper. Hartslag toen rond de 170/' volgens mijn polsGarmin, maar ik voelde aan mijn ademhaling dat ik niet in het rood aan het gaan was.
In mijn achterhoofd begon ik aan een verbetering van mijn PR te denken, maar ik hield het hoofd koel en dacht: eerst maar eens proberen de pacer te volgen tot km 30, en later misschien een kleine versnelling op km 38 ?
De vermoeidheid en de warmte begon te wegen, maar het werd wat bewolkter enik slaagde er nog altijd in om de pacer te volgen aan km 37. Mijn kuiten hadden neiging tot kramp, maar het zette zich gelukkig niet door.
Ik dacht misschien te versnellen op 39 of 40 km en tot zolang aan te klampen.
Maar op km 40 kon ik de pacer en mijn medeloper niet meer volgen. Zij liepen nog steeds 4:35min/km, ik vertraagde naar 4:47, ook al probeerde ik aan te klampen. De benen wilden echter niet sneller, en mijn hartslag piekte boven de 180/' Ik kon écht niet harder. De marathon had me te pakken...
Dank aan de pacer die zag dat ik niet meekon, en vertraagde op km 41 zodat we de laatste km nog samen konden lopen, ook al kon ik niet harder.
Op 300 m van de aankomst perste ik er nog eens alles uit, en slaagde er in onder de 3:14 te finishen.
Of met andere woorden, de vierde 3:13 marathon op rij !

Grappig, ik had het gevoel echt een eindsprintje te doen, maar toen ik het filmpje zag dat mijn dochter gemaakt had van mijn finish, leek het alsof ik aan het uitbollen was.

Ik dronk een liter sojadrank van de sponsor na de aankomst en at een eierkoek (blijkbaar een lokale specialiteit). Bij aankomst thuis woog ik nog steeds een kilo minder dan voor mijn vertrek.
Conclusie: ondanks alle bijdrinken was ik toch 2 liter gedeshydrateerd. Op een gewicht van 65 kg is dat ongeveer 3%. Maar wie al eens een marathon gelopen heeft zal het herkennen, op een bepaald moment krijg je gewoon niet veel vocht meer naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Mede-tweakers. Als ik een berichtje mag doorsturen:
HELP A GIRL OUT
Kan je een beetje rennen, en wil je meedoen met de Roparun voor het goede doel? Hit me up
Vanwege ziekte zijn we met spoed op zoek naar een loper!
A.s. Vrijdag middag vertrekken
Zaterdag /Zondag lopen en zondagavond thuis.Zijn stukken van 1,5-2 km achter elkaar. Als je makkelijk 10 km achter elkaar nu kan lopen dan is dit wel ok voor de Roparun.
Totaal 3x 14 km ongeveer over 2 dagen.Hoop dat iemand er zin in heeft en kan! Vraag Staat op meerdere plekken nu uit dus wie het eerst komt wie het eerst meegaat
https://twitter.com/MetNe...tatus/1442199091723841537

Mocht iemand interesse hebben, dan kan ik het eventueel doorgeven. Reageren op de tweet kan natuurlijk ook.

Stop de verwelking!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LauryanF
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-04 15:16
Gisteren weer een lekker rondje kunnen lopen.
Had mijn run verschoven van de zaterdagochtend naar de zondagavond ivm een drukker weekend, met als gevolg dat ik het hele weekend zat te popelen tot ik weer 'mocht' rennen.

Bij het pakken van mijn hardloop outfit deed ik even mijn hoofdlamp aan/uit, waarna die niet meer aan wilde. Helaas dus op zoek naar een nieuwe (na vijf jaar trouwe dienst toch jammer).
Noodgedwongen dus mijn beoogde looproute door de polder laten varen en blijven lopen op fiets/wandelpaden met goede verlichting. Heerlijk kunnen lopen, eerst een rustige 7km en daarna rustig aan wat versnellen.

Nu kwam ik bij het volgende punt; ik wil dit eigenlijk wel vaker. Momenteel train ik 3x per week waardoor er altijd een/twee rustdagen tussen loopjes zitten. Als ik ik wil gaan uitbouwen naar 4 (uiteindelijk 5 keer); wat is dan een logische dag om erbij te gaan pakken voor een rustig, kort loopje:
- de dag tussen interval / LSD
- de dag tussen LDS / tempoloop
- de dag(en) tussen tempoloop / interval
- geen van bovenstaande, dan kun je de volgorde beter inrichten als..

Ben benieuwd naar jullie meningen en ervaringen op bovenstaande

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Roadman schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:37:
[...]

Dus 50% korting.
Ben een echte Nike liefhebber en niet snel van mening dat een schoen lelijk is, maar my god... Smaken verschillen natuurlijk, laten we 't er maar op houden dat ik meer van het minimalistische design ben :+

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
LauryanF schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:24:
Had mijn run verschoven van de zaterdagochtend naar de zondagavond ivm een drukker weekend, met als gevolg dat ik het hele weekend zat te popelen tot ik weer 'mocht' rennen.

Bij het pakken van mijn hardloop outfit deed ik even mijn hoofdlamp aan/uit, waarna die niet meer aan wilde. Helaas dus op zoek naar een nieuwe (na vijf jaar trouwe dienst toch jammer).
Noodgedwongen dus mijn beoogde looproute door de polder laten varen en blijven lopen op fiets/wandelpaden met goede verlichting. Heerlijk kunnen lopen, eerst een rustige 7km en daarna rustig aan wat versnellen.

Nu kwam ik bij het volgende punt; ik wil dit eigenlijk wel vaker. Momenteel train ik 3x per week waardoor er altijd een/twee rustdagen tussen loopjes zitten. Als ik ik wil gaan uitbouwen naar 4 (uiteindelijk 5 keer); wat is dan een logische dag om erbij te gaan pakken voor een rustig, kort loopje:

Een hele rustige 7km zie ik als een herstelloopje en zou die na de zwaarste training doen om je lichaam actief te laten herstellen. maar ik weet dus niet wat jouw zwaarste training is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:47

Als het inderdaad een herstelloop is zoals @Tinusvolkel ook zegt, heb je het meeste resultaat ervan na een zware training.
Als je enkel volume wilt opbouwen kun je het ook gewoon testen. Houd er wel rekening mee dat je in het begin op de 3e achtereenvolgende training wel wat "gas terug" moet nemen als je voor het eerst 3 dagen achter elkaar loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
[...]

In dit geval zou ik voor optie 3 gaan. Dan kan je deze dag inzetten als een rustig herstelloopje na de tempo-dag. En heb je nog een dagje echte rust om weer fris van start te gaan met de interval. Dat lijkt mij de veiligste optie en heeft de minste impact op de 3 kwaliteitstrainingen. Ik zou met niet meer dan 30min beginnen, dat kan je langzaam opbouwen naar 45-60min.

Dan krijg je dus iets als:
zondaglange duurloop
maandagrust
dinsdagTempo
woensdagrustige duurloop
donderdagrust
vrijdagInterval
zaterdagrust

Voor een evt 5e training zou ik vervolgens kijken naar zaterdag (wel eerst even goed wennen aan vier dagen); waarbij je evt nog donderdag en vrijdag kan omdraaien.

Persoonlijk ben ik trouwens iets meer van het 80-20 trainen, dus de verhouding tussen rustig en intensief vind ik in je huidige schema vrij stevig. Wat mij betreft dus een goed idee om wat meer rustige kilometers in te bouwen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Roozzz op 27-09-2021 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Zijn er trouwens mensen die hardlopen combineren met touwtje springen? Gisteren bij de schoonfamilie heel even gedaan maar ging kapot hoewel ik volgens mij toch niet zo'n slechte conditie heb.
En heb ooit is in de running solutions podcast gehoord dat het heel goed is voor hardlopers.

Dus ben wel benieuwd of mensen hier positieve ervaringen mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Een hele andere vraag; zijn er mensen met ervaringen op de 10 mijl? Geen heel populaire afstand over het algemeen.

Ik zet erop in om komend jaar een mooi resultaat op deze afstand te lopen. in 2019 heb ik (zonder succes) een poging gedaan op de Dam tot Damloop. Dat was echt een drama.
Als recreatieve loper is het niet te doen om daar een leuke tijd te lopen, onder andere de business lopers starten voor de "snelle" recreanten. Hu?? De straten zijn te smal en in 2019 was het heel erg warm. De laatste 2 startvakken mochten niet eens meer starten ivm de hitte en overbelaste hulpdiensten.
Dat was dus een ervaring "hoe het niet moet".

Ik ben daarom op zoek naar een betere locatie. Ik weet dat Tilburg een snel parcour is, ik moet nog uitzoeken hoe het starten daar geregeld is. Maar wellicht is een kleinschaligere wedstrijd nog leuker ook. Zo kwam ik Haaksbergen tegen (20 maart).

Weten jullie nog andere locaties of hebben jullie tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheOmen
  • Nu online
digital-IMEI schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:31:
Een hele andere vraag; zijn er mensen met ervaringen op de 10 mijl? Geen heel populaire afstand over het algemeen.

Ik zet erop in om komend jaar een mooi resultaat op deze afstand te lopen. in 2019 heb ik (zonder succes) een poging gedaan op de Dam tot Damloop. Dat was echt een drama.
Als recreatieve loper is het niet te doen om daar een leuke tijd te lopen, onder andere de business lopers starten voor de "snelle" recreanten. Hu?? De straten zijn te smal en in 2019 was het heel erg warm. De laatste 2 startvakken mochten niet eens meer starten ivm de hitte en overbelaste hulpdiensten.
Dat was dus een ervaring "hoe het niet moet".

Ik ben daarom op zoek naar een betere locatie. Ik weet dat Tilburg een snel parcour is, ik moet nog uitzoeken hoe het starten daar geregeld is. Maar wellicht is een kleinschaligere wedstrijd nog leuker ook. Zo kwam ik Haaksbergen tegen (20 maart).

Weten jullie nog andere locaties of hebben jullie tips?
Minimarathon van de MidwinterMarathon Apeldoorn?
https://www.midwintermara.../decathlon-mini-marathon/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
Florijn Winterloop in Woudenberg is een mooie en kleinschalige 10em op de eerste zaterdag in 8 januari 2022 @digital-IMEI.

[ Voor 4% gewijzigd door elastiek op 27-09-2021 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Beetje wisselvallig weekend qua hardlopen gehad. Zaterdagochtend eerst vrijwilligen bij Parkrun om daar vanuit zelf 20km hard te lopen. Door een denkfout werd dat 17km en ik vond het wel prima, het was namelijk wel ietsje werken geweest en ik kreeg mezelf er niet aan om wat rustige te lopen :+

Zondag zou ik weer 20km lopen maar ik had zaterdag al besloten om het te houden bij een klompenpad van 14 km met mijn vrouw op haar tempo. Na de Berlijn marathon gingen we op pad maar wat een vies weer was het. En dan ook nog dwars door een wolk met ieniminiemugjes lopen en wat inademen... Ik stond dus even kokhalzend stil... Al met al niet een hele mooie route, wel goede enkeltraining want in een knollenveld hardlopen met wat hoger gras waardoor je niet ziet waar de gaten zitten zwik je alle kanten uit :X

Ook typisch, tijdens het even wijzigen van mijn scherm van de route naar de afstand/snelheid herstartte mijn FR935 ineens, dat "mooie" blauwe driehoekje om 30 seconden later wel op de hardloopactiviteit terug te komen. Wel 200 meter minder ver dus dat zal de laatste log wel geweest zijn. Heeft iemand eerder dit ervaren bij een Garmin horloge?

Stop de verwelking!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000

s3n

Xaverius schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:43:
Ook typisch, tijdens het even wijzigen van mijn scherm van de route naar de afstand/snelheid herstartte mijn FR935 ineens, dat "mooie" blauwe driehoekje om 30 seconden later wel op de hardloopactiviteit terug te komen. Wel 200 meter minder ver dus dat zal de laatste log wel geweest zijn. Heeft iemand eerder dit ervaren bij een Garmin horloge?
Ik heb het regelmatig helaas. Meestal gaat Garmin na de reboot netjes verder. 2x heb ik de .fit files via mijn laptop uit moeten lezen. Heb er geen oplossing voor gevonden helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Deze heeft 140hm... Nu ben ik niet vies van wat hoogtemeters maar voor een scherpe tijd hoop ik een vlakkere route te vinden. Toch bedankt!
elastiek schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:35:
Florijn Winterloop in Woudenberg is een mooie en kleinschalige 10em op de eerste zaterdag in 8 januari 2022 @digital-IMEI.
Thanks voor de tip, ziet er leuk uit! 500-600 lopers op de 10 mijl is ook een leuk aantal en aan de uitslagen van vorig jaar te zien ook een snelle route (26 man onder het uur).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 23:02
@Kawaii netjes gedaan, je staat precies 1 plekje boven me in de klassering zie ik :)
Heb 'm gelopen in 2u28, ging qua tempo op gevoel en dat kwam me tegen het einde ietwat duur te staan.
De verstandige keuze voor mij zou zijn geweest om zo'n beetje 5:30 - 5:40 / km aan te houden maar in het eerste deel zat ik rond de 5:20.
Vanaf 22km begon ik het daardoor best zwaar te krijgen maar wist toch m'n pace redelijk vast te houden zag ik achteraf.
Het gebrek aan duurloop kilometers in de afgelopen maanden brak me ook op denk ik.
Ach ja, ook weer een ervaring, vaak loop ik voorzichtig(er). Heb ontzettend genoten en het was super om weer eens een georganiseerde trail te lopen met zo'n start/finish 'event'(je) erbij. Fijne sfeer en goed geregeld.

Strava!

Over 2 weken dan de Montferland trail, zin in!

[ Voor 3% gewijzigd door Gaargod op 27-09-2021 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Tinusvolkel schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:23:
Zijn er trouwens mensen die hardlopen combineren met touwtje springen? Gisteren bij de schoonfamilie heel even gedaan maar ging kapot hoewel ik volgens mij toch niet zo'n slechte conditie heb.
En heb ooit is in de running solutions podcast gehoord dat het heel goed is voor hardlopers.

Dus ben wel benieuwd of mensen hier positieve ervaringen mee hebben.
We hebben wel eens touwtjespringen oefeningen gedaan als onderdeel van loopscholing. Heel af en toe komt het voorbij, maar het is geen vast onderdeel van de training. Het is wel heel goed voor je coördinatie en verminderen grondcontacttijd.

tips voor New York

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Gaargod schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:55:
Over 2 weken dan de Montferland trail, zin in!
Daar loop ik ook! Ik ga vrijdagavond de 15km nighttrail doen met mijn nieuwe Swift RL en de volgende dag start ik op de 35km trail. Welke doe jij?

Stop de verwelking!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dewfuz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:43
Afgelopen zaterdag een 50km gelopen, op virtual sallandtrail. de A route. Mijn tempo daar afgezakt naar 6:20 wat ietwat tegen viel.. 3 weken daarvoor had ik 45km op de B route gelopen, en waarschijnlijk door meer vlak/asphalt (van nijverdal/hellendoorn naar lemelen/achemerberg lopen moet via aspahlt) het op 6:00 kunnen houden.. Belangrijkste punt, mijn harslag is niet echt boven zone 1 uitgekomen.

Qua vlak/semi vlak asphalt tempo zit ik, ook op de medium afstanden (30km) eerder op zo'n 5:00, en ook hier merk ik dat mijn 1 / zone 2 tempo flink omhoog kan. (vanmorgen 4:40 z2) sterker nog, had vandaag 2x 24mins zone 3 op het programma staan (zone 3 is voor mij sub tot OP treshold) en merk ook hier dat hartslag niet echt omhoog wil zonder zonder te gaan sprinten (maar dat houd ik dan weer niet 24 minuten vol)

Ik heb dus inmiddels het idee dat ik nietmeer hartslag / zuurstof 'limited' ben, maar eerder spieren en/of techniek. Nu moet ik bekennen dat ik dat, dit hele jaar eigenlijk al, wat verwaarloosd heb. Dus mn schema's gewoon gelopen, maar de complementaire spieroefeningen en ook stretches zijn achterwege gebleven.

Nu zit ik dus 3 weken voor mijn ISU88, en dit is eigenlijk de laatste echt training week, daarna volgen 2 taper weken met juist afbouwen.. Ik twijfel nu dus om toch spieroefeningen op te gaan pikken of alternatief gewoon zo te laten, blij zijn met opgebouwde conditie .. Wat me tegenhoud is dat ik toch wat voorzichtig ben, dit zijn ook de zwaartste weken, nu zo vlak voor het einde wil ik niet overtrained ofzo raken.. Reden om het wel te doen, naja op die 50km merk ik ook dus dat ik daar spier-limited en mn hartslag geheel vlak in z1 blijft. Dus alle gains die ik daar kan halen zijn mooi meegenomen, sterker nog mogelijk is het zelfs laaghangend fruit .

Dus ik hoor graag meningen of inzichten, spieroefeningen in de taper, goed plan of niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 23:02
Gezellig @Xaverius ! Ik doe op de Zaterdag 'slechts' de 35k :) misschien kunnen we een kleine meet up doen.

Mogelijk dat @GSX-MAN ook de nacht- en dagtrails daar doet. Maar weet niet of die zich nou uiteindelijk heeft ingeschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Gaargod schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:27:
Gezellig @Xaverius ! Ik doe op de Zaterdag 'slechts' de 35k :) misschien kunnen we een kleine meet up doen.

Mogelijk dat @GSX-MAN ook de nacht- en dagtrails daar doet. Maar weet niet of die zich nou uiteindelijk heeft ingeschreven?
Hell no. Ik heb toen een blik op de agenda geworpen en kwam tot de conclusie dat ik nooit genoeg kon trainen daarvoor. Jammer, want het lijkt me wel een keer heel gaaf.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Doet er hier nog iemand mee met de Roparun? Kom er net achter dat deze bij ons door het dorp komt. Kunnen we mss high fiven of zwaaien :w :w

tips voor New York

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 10:56
Calitomnication schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:44:
Doet er hier nog iemand mee met de Roparun? Kom er net achter dat deze bij ons door het dorp komt. Kunnen we mss high fiven of zwaaien :w :w
Ik! Team 264 *O*

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Xaverius schreef op zondag 26 september 2021 @ 22:12:
Mede-tweakers. Als ik een berichtje mag doorsturen:

[...]

https://twitter.com/MetNe...tatus/1442199091723841537

Mocht iemand interesse hebben, dan kan ik het eventueel doorgeven. Reageren op de tweet kan natuurlijk ook.
Als mijn hielen het hadden gered zou ik het hebben gedaan. Voor iedereen die het leest... ik kan echt van harte aanraden om de Roparun eens te beleven. Ook in een team waarvan je niemand kent. Het is in de 25 jaar dat ik loop het mooiste evenement waar ik aan heb mogen meedoen en voor het beste doel.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
digital-IMEI schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:54:
Thanks voor de tip, ziet er leuk uit! 500-600 lopers op de 10 mijl is ook een leuk aantal en aan de uitslagen van vorig jaar te zien ook een snelle route (26 man onder het uur).
Er wordt inderdaad behoorlijk doorgelopen. Als eerste wedstrijd van het jaar is het een soort van nieuwjaarsreceptie waarop veel snelle lopers afkomen en eromheen is het altijd erg gezellig.

Jij loopt ook onder het uur? Ik was één van die 26 lopers...
Pagina: 1 ... 144 ... 392 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.