Toon posts:

Hardlopen - deel 9 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 140 ... 144 Laatste
Acties:

• GSX-MAN
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 08:26

GSX-MAN

Vegan-unfriendly

Fuck, ik kan niet slapen. |:(

Life has no meaning and money is king

• bvsteyn
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 09:09
Bekend euvel. Heb ik ook als ik 's avonds later op de avond hardgelopen heb of zoals afgelopen nacht nadat ik gesquasht heb afgelopen avond... :/

Vandaag maar op koffie leven.. ;)

• InZane
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online
bvsteyn schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 06:19:
[...]

Bekend euvel. Heb ik ook als ik 's avonds later op de avond hardgelopen heb of zoals afgelopen nacht nadat ik gesquasht heb afgelopen avond... :/

Oh ik ben dan vaak lekker moe. Gisteren de hele dag gewerkt en gisteravond een rustig loopje van 14km gedaan en om 23.00 ging bij mij het lampje uit. Over lampjes gesproken: Het wordt weer verdomd snel donker 's avonds. Mag de lamp wel weer eens opzoeken!

Beentjes voelden in ieder geval prima na dat wedstrijdje van afgelopen zondag. Geeft weer vertrouwen :)
Nu nog een paar vakantie kilo's lozen :X

• GSX-MAN

GSX-MAN

Vegan-unfriendly

bvsteyn schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 06:19:
[...]

Ik was kapot, kon mijn ogen nauwelijks open houden. Tot ik in bed lag. Benen deden pijn, ik kon niet lang in dezelfde houding liggen en draaien deed ook pijn. En wakker.

• mrwolf
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
En helaas, ook de Posbankloop eind september is gecancelled vanwege het niet kunnen handhaven van de Corona-maatregelen voor het publiek (de site ligt nu plat, haha). Erg jammer, had er zin in!

• Tim_W
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 22-09 13:30
Gaat zeker erg snel nu met het vroeg donker worden. Ik ging gisteren al om 7 uur lopen, totaal een uur en kwartier en de schemer was alweer ingezet toen ik eenmaal thuis was.

Hier inmiddels in de 8e week van mijn (1e) marathon schema, hierna nog 7 weken te gaan. Begint toch best wel dichtbij te komen zo. :o

Daarmee neemt er ook al wat gezonde spanning toe, van keuzestress m.b.t. het selecteren van schoenen en kleding, tot het opstellen van een drink/gel plannetje. Een streeftijd bepalen, filmpjes bekijken van vorige edities van de Rotterdam marathon, met mijn ouders/familie/vrienden bepalen wie/wat/waar gaat staan om aan te moedigen, enz. Onverwachts best leuk eigenlijk zo de weken er naartoe. :*)

Strava Garmin 245

• InZane
  • Nu online
mrwolf schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:28:
En helaas, ook de Posbankloop eind september is gecancelled vanwege het niet kunnen handhaven van de Corona-maatregelen voor het publiek (de site ligt nu plat, haha). Erg jammer, had er zin in!
Ja echt balen. Die had ik ook op de planning staan ;(

Ik vind het absurd dat je als organisatie verantwoordelijk bent voor evt. publiek dat langs de route gaat staan. Het is openbare weg!

• chris
  • Laatst online: 21-09 17:18
Goed gelopen @GSX-MAN! Ja, dat met niet slapen ken ik ook als ik 's avonds nog ga lopen...

@Tim_W leuk he? Als je feedback nodig hebt op je plan laat maar weten. Belangrijkst is dat je alles hebt geoefend in training: dus een lange duurloop op de schoenen die je gaat gebruiken (of meerdere), gelletjes tijdens de lange duurloop (of nog beter: tijdens een wedstrijd in de voorbereiding), etc.

Rotterdam is heel mooi, en het wordt pas echt zwaar aan het eind als je om de Kralingse plas gaat. Dan is er nauwelijks publiek en zit je er al behoorlijk doorheen (had ik iig de 2x dat ik 'm heb gelopen).

Nu het bij mij ook nog maar een paar weekjes zijn doe ik ook alles specifieker: gelletjes tijdens de training en ook af en toe de carbonschoenen aan bij heftige trainingen. Vanochtend 1x3km marathontempo en daarna 6x1km, dat ging op de Next% toch een stuk sneller en makkelijker dan op m'n SL20.

• GSX-MAN

GSX-MAN

Vegan-unfriendly

Ik had iets van een gelletje mee moeten nemen gisteravond. En wat te drinken. Los van het beroerde slapen was ik wel héél brak vanmorgen.

• Tim_W
Zeker leuk @chris !

Qua drinken/gels denk ik gewoon te doen wat ik tot heden vaker heb gedaan, namelijk elke 5km wat AA iso lemon en na elke 10km een (Vifit) gel. Ik twijfel om de AA zelf mee te nemen of gewoon te vertrouwen op de drankposten. Ik heb natuurlijk nog geen ervaring met drankposten, dus deels zelfvoorzienend zijn is misschien ook wel handig. Aan de andere kant draag je dat natuurlijk ook wel weer met je mee.

Ik heb ook de welbekende Maurten gels nog aangeschaft en probeer die in aankomende duurloop nog even om te bekijken hoe dat gaat. Bij twijfel terug naar de Vifit waarvan ik weet dat ik er geen problemen mee heb.

Wat betreft schoenen neig ik naar de Asics Novablast, zowel de 1 en 2 vind ik heerlijk lopen. Ik twijfel nog nog wel of een iets lichtere schoen, al dan niet een carbon schoen, misschien lekkerder zou zijn. Op mijn marathon tempo (ik gok± 5:15/5:20) heeft het echter vermoedelijk weinig tot geen zin.

Strava Garmin 245

• Limbeckx
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 09:56
While we are on that subject. Is het normaal dat zo'n gelletje per stuk meer dan een euro kost? Ik heb voor mijn loop van zaterdag even snel bij de kruidvat iets gekocht. 6 gels van isostar voor meer dan 7 euro en had gehoopt dat ze elders goedkoper zouden zijn. Helaas zie ik niet ze niet veel goedkoper op internet. Kijk ik verkeerd? Is mijn verwachting verkeerd?

• Roozzz
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 10:48
Tim_W schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:38:
[...]
Wat betreft schoenen neig ik naar de Asics Novablast, zowel de 1 en 2 vind ik heerlijk lopen. Ik twijfel nog nog wel of een iets lichtere schoen, al dan niet een carbon schoen, misschien lekkerder zou zijn. Op mijn marathon tempo (ik gok± 5:15/5:20) heeft het echter vermoedelijk weinig tot geen zin.
Comfort is key. Ik zou lekker op de Asics gaan lopen als je daar lekker op loopt. Je kan voor een volgende marathon altijd nog kijken of je op een "snellere" schoen wilt lopen. Maar is echt geen must.

• elastiek
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 10:34
Voor de gelletjes van SIS betaal ik ook ongeveer een euro per stuk als ik ze per 30 koop @Limbeckx.

Rechtstreeks bij SIS (die hebben regelmatig aanbiedingen) of bij Wielervoeding.nl.

De wedstrijdgelletjes van Maurten haal ik bij de lokale Run2day. Daar krijg ik als hulpouder/ trainer bij de atletiekgroep van m'n zoon 20% korting op al mijn aankopen.

Marathoner with a 2:34:56 BHAG

• Tim_W
Gels zijn inderdaad relatief duur @Limbeckx, kijk voor de gein eens naar Maurten, dan schrik je je helemaal rot. :P

Bedankt voor de tip @Roozzz, de Novablast is zeker comfortabel. Maar relatief zwaar, dat zie je dus niet direct als een nadeel?

Strava Garmin 245

• Frenz64
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22-09 14:19
GSX-MAN schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:59:
Ik had iets van een gelletje mee moeten nemen gisteravond. En wat te drinken. Los van het beroerde slapen was ik wel héél brak vanmorgen.
Goed verhaal ook, of die HM helemaal verantwoord was, hmmmm, je hebt het gelukkig zonder blessures overleefd.

Wel grappig trouwens, toen ik je route zag op Strava herkende ik 'm meteen (ik heb ruim een half jaar na m'n scheiding op de Barnsijs gewoond, we waren praktisch buren).

• m0ridin
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 10:14
Die SIS gels zijn altijd best goedkoop (relatief) te krijgen als je de aanbiedingen neemt waarbij de THT datum bijna verlopen is... Maar volgens mij maakt dat echt geen drol uit en zijn ze prima nog een jaar ofzo erna te gebruiken.

• Roozzz
Tim_W schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:09:
[...]
Bedankt voor de tip @Roozzz, de Novablast is zeker comfortabel. Maar relatief zwaar, dat zie je dus niet direct als een nadeel?
Voor een absolute toptijd is het een nadeel. Om gewoon te finishen is een comfortabele schoen een groot voordeel. Je zal niet de eerste zijn die zijn voeten kapot loopt in nieuwe wedstrijdschoenen of er na 30km er achterkomt dat die lichte schoen ook wel erg weinig demping heeft.

Voor een eerste marathon zou ik me er niet druk om maken en gewoon gebruiken wat lekker loopt. Dit wordt in mijn beleving pas relevant als je het onderste uit de kan wilt halen :P

• GSX-MAN

GSX-MAN

Vegan-unfriendly

Roozzz schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:52:
[...]

Comfort is key. Ik zou lekker op de Asics gaan lopen als je daar lekker op loopt. Je kan voor een volgende marathon altijd nog kijken of je op een "snellere" schoen wilt lopen. Maar is echt geen must.
Met mijn gewicht en redelijk lage snelheid ga ik voor een comfortabele schoen. Ik zie mezelf echt geen serieuze afstanden op lichte schoenen met dunne zolen lopen.

• Blomminator
  • Registratie: augustus 2012
  • Niet online
Lekker bezig @GSX-MAN - op bloed, zweet en blessures maak je de mooiste runs.
Wel interessant dat je niet kon slapen; ik heb ook vaak na intensief sporten (maar goed.. when does that ever happen..) dat de nachten he-le-maal ruk zijn en ik de volgende dag niet vooruit ga. Blijkbaar hoort t erbij?

Maar, heel vet, goed bezig. Binnenkort lopen we samen een trail. Misschien iets leuks op de Zuidpool? Daar voelen Pinguins zich thuis ;)

• Limbeckx
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 09:56
Wat @GSX-MAN beschijft heb ik ook. In het begin voelde het als: Kan niet slapen na het lopen. Inmiddels ben ik er achter dat gaat om en dat het echt niet veel later dan 8 uur in de avond moet zijn of geen threshold werk moet zijn. Dus als mijn hartslag onder de 150 blijft, gaat het ook wel. Nu komt dat helaas niet zo vaak voor, met mijn conditie.

Disclaimer: your millage may vary

• GSX-MAN

GSX-MAN

Vegan-unfriendly

@Blomminator Goed idee! Ik ga in elk geval voor de trail in Amerongen op 4 december, verder hoop ik de komende maanden nog wel wat leuke trails te kunnen pakken.

• Tinusvolkel
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 10:53
Hier heb ik meer last van lopen na het avondeten dan lopen voor het slapen gaan, dus regelmatig loop ik voor het slapengaan dus rennen douchen en naar bed. Maar meestal zijn dit wel herstelloopjes, als het een zwaardere training is dan eet ik nog wat kwark met fruit na het douchen.

@Tim_W Hier volgens mij m’n marathon plan helemaal rond qua streeftijd schoenen kleding en voeding. Maar @ervaringsdeskundige hier: ben ik nog iets vergeten?

@Limbeckx ik vind de gels ook duur dus daarom gebruik ik ze zelden, dus alleen voor wedstrijden en voor specifieke duurtrainingen waar ik de voeding test. Voor de normale duurloopjes pak ik gewoon water en krentenbollen / snelle Jelle.

Strava

• m0ridin
Ok, ik ben ook overstag gegaan en heb zojuist een stryd besteld :+

Net weer een interval training erop zitten (5x3:00@~3:30 met 1:30 rust) en het duurt toch altijd even om de juiste pace te pakken te krijgen...

https://www.strava.com/activities/5881389170

Hopelijk kan de stryd daarbij helpen en toch ook wel benieuwd naar de running power opties + wat het me evt meer kan bieden.

Conclusie is trouwens wel dat ik mijn <35:00 10k ambities voor nu even in de koelkast kan zetten hehe. Had al meer dan genoeg moeite met deze 5x3:00, laat staan 35 minuten achter elkaarr. Hoe dan ook, uiteindelijke doel is de marathon dus een evt goede 10k tijd tussendoor is alleen maar bonus.

Toch ook maar mezelf ertoe aan het zetten om elke dag even te rekken en te strekken, wat core oefeningen te doen en mn achillespees oefeningen. Van die dingen die ik altijd als een ninja weet te ontwijken, maar ja... het is voor de goede zaak.

• Tim_W
@Tinusvolkel, op welke schoenen maak je momenteel je meeste km's en ga je daar dan ook je marathon op lopen? En hou je qua voeding het Maurten schema aan welke je hier recent gedeeld hebt?

Kleding vind ik overigens nog het minst spannende, gewoon korte broek en singlet of shirt met korte mouwen mocht het wat fris zijn. Sokken hele lichte twijfel hier, ik denk gewoon mijn favoriete Rockay sokken, maar heel misschien nog compressie sokken...

Strava Garmin 245

• kraanwagen
  • Registratie: juli 2021
  • Laatst online: 06:49
InZane schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:52:
[...]

Ja echt balen. Die had ik ook op de planning staan ;(

Ik vind het absurd dat je als organisatie verantwoordelijk bent voor evt. publiek dat langs de route gaat staan. Het is openbare weg!
Mee eens! Kijk eens hoe druk het in winkelstraten kan zijn. Maar gemeenten zijn huiverig en geven wellicht geen vergunning voor grote hardloopwedstrijden. De lopers (de speaker heeft het over ‘de atleten’) kun je als organisatie vrij makkelijk reguleren. Maar massaal toegestroomd publiek niet. Dus ben heel benieuwd naar Rotterdam/Amsterdam/Leiden/etc.

• m0ridin
Hier compressie sleeves (geen hele sokken) en vaseline op den tepels.

Paar keer gehad dat singlet toch ging irriteren, helemaal voor de lange afstanden. Vaseline lijkt daar ook bij mij prima bij te helpen.

Verder een 4 gelletjes, water pak ik onderweg.

Zal me vooral 'zorgen gaan maken' qua ontbijt (hoeveelheid en timing...). Ga de marathon in Amsterdam doen en kom vnauit Utrecht, klein stukje maar toch iets meer plannen qua reizen en alles.

Maar ach, is over anderhalve maand dus nog prima minimaal een maand te negeren ;)

• Tinusvolkel
Tim_W schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:56:
@Tinusvolkel, op welke schoenen maak je momenteel je meeste km's en ga je daar dan ook je marathon op lopen? En hou je qua voeding het Maurten schema aan welke je hier recent gedeeld hebt?
Ik heb niet echt een paar waar ik veel op loop, varieer nogal :) maar m’n duurloopjes doe ik nu op de adios 5 en daar ga ik de marathon niet op lopen, daar heb ik de adios pro 2 voor maar die is veelte duur om altijd op te lopen. Verder hebben bijna al mijn schoenen nagenoeg geen demping, wat dus die adios pro 2 wel heeft. Dus loop ik m’n marathon iig lekker comfortabel.
Maar op deze schoenen heb ik nog maar 3x gelopen, een 5km testloopje, hm wedstrijd en 30km generale repetitie :)

Qua voeding ga ik idd voor Maurten, heb dit nu 1x getest en beviel prima dus de volgende keer is de marathon. (Anders vind ik het toch een beetje duur worden)

Ontbijt zal denk ik witbrood met gekleurde hagelslag zijn en een banaan icm het 2de maurten drankje, de eerste pak ik de avond ervoor al met daarvoor wat pasta.
Kleding vind ik overigens nog het minst spannende, gewoon korte broek en singlet of shirt met korte mouwen mocht het wat fris zijn. Sokken hele lichte twijfel hier, ik denk gewoon mijn favoriete Rockay sokken, maar heel misschien nog compressie sokken...
Hier iig m’n decathlon trailbroek aan met lekker veel zakken om alles mee te nemen. En verder een shirt van het werk aangezien de kosten betaald worden. Compressie sokken heb ik nog nooit aangehad dus weet niet of het fijn is, loop altijd met simpele puma sneaker sokken.

[Voor 5% gewijzigd door Tinusvolkel op 31-08-2021 15:58]

Strava

• m0ridin
Oh, ik heb hier trouwens nog een milestone pod liggen... werkt volgens mij nog wel maar heeft nooit helemaal lekker voor me gewerkt (weet niet meer waarom). En aangezien ik nu een stryd heb besteld zal hij zeker niks meer gaan doen :P

Dus mocht iemand hem willen hebben, laat maar weten (via pm). Hoef er verder niks voor te hebben....

Woon zelf in Utrecht dus ophalen is het handigst, anders kan verzenden ook maar dna komen er wel verzendkosten bij en niet meer helemaal gratisch. (Zal kijken of hij evt in een bubbelenvelop kan).

• polthemol
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
m0ridin schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:51:
En aangezien ik nu een stryd heb besteld zal hij zeker niks meer gaan doen :P
yes yes, join the Strydside, we have acurate pace!

Week twee van de looprust hier, dus het lichaam maar bombarderen met krachttraining en fietsen. De geande drie weken serie van 100 alternate lunges (100 l, 100 r)gaan hopelijk ook effect hebben met mijn knie. Nu nog 1,5 week kniesoren en dan mag ik weer los :p

• Secsytime
  • Registratie: juli 2011

Secsytime

Automagisch

Zal maar niet zeggen dan dat ik de Stryd enorm vind tegenvallen :P :+

• m0ridin
Secsytime schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 17:55:
Vertel :)

Enne, ik wil hem wel van je overnemen dan :P Cancel ik mn huidige bestelling ;)

• elastiek
Secsytime schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 17:55:
Je had gemist dat je het lopen nog steeds zelf moet doen? :+

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

m0ridin schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:00:
[...]

Vertel :)

Enne, ik wil hem wel van je overnemen dan :P Cancel ik mn huidige bestelling ;)
De Stryd app vind ik niet bijzonder, de analyse in "premium" ook niet. Hij is niet los te koppelen via bluetooth.. maar alleen via de app van Stryd. Integratie met de apps die ik gebruik, is er nog niet. Hopelijk komt die er wel snel, ze zijn er blijkbaar mee bezig, maarja tot die tijd is het even behelpen.

• m0ridin
@Secsytime

Ah, ic... Maar koppel je hem dan met je telefoon?

Hoe dan ook, mijn verwachtingen zijn ook niet superhoog verder. Gaat me vooral om betere pace meting en evt een handigere manier om te trainen en doseren (power dus)

Maar we gaan het zien, zou niet m'n eerste miskoop zijn en vast ook niet m'n laatste. Als ik maar niet te lang twijfel mocht hij niet bevallen en ik hem gewoon snel retourneer in dat geval is er weinig aan de hand

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

m0ridin schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:01:
@Secsytime

Ah, ic... Maar koppel je hem dan met je telefoon?

Hoe dan ook, mijn verwachtingen zijn ook niet superhoog verder. Gaat me vooral om betere pace meting en evt een handigere manier om te trainen en doseren (power dus)

Maar we gaan het zien, zou niet m'n eerste miskoop zijn en vast ook niet m'n laatste. Als ik maar niet te lang twijfel mocht hij niet bevallen en ik hem gewoon snel retourneer in dat geval is er weinig aan de hand
Met de Apple Watch.

Voor de twijfelaars, de Alphaflys zijn in de aanbieding.

• Arjan90
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 22-09 17:51
Toch heb ik echt niet zoveel last van tempo "vertraging" obv GPS. Snelheid is altijd binnen een paar seconden juist, maar ik heb er ook wel steeds beter gevoel bij waardoor ik niet te snel loop tijdens trainingen. In het bos mis je natuurlijk wel accuraat tempo, maar dan is het wel een hele dure gadget alleen daarvoor :o

Gisteren weer goed kunnen trainen op de baan, loopscholing overgeslagen om warm te lopen op iets hoger tempo. Voelde allemaal goed dus de intervals wel kunnen lopen, eerste nog wat voorzichtig maar voelde prima dus tempo lekker verhoogd naar normaal trainingstempo. Geen last gehad, ook geen reactie vandaag. Dus alles is gelukkig heel gebleven, nu verder keihard trainen want die 20 minuten was echt nog niet gelukt.

Trouwens ook voor het eerst sinds weken weer een wat lagere hartslag bij de training. Loop al sinds terugkomst vakantie/tweede prik met net wat hogere hartslag. Inspanning voelt ook zwaarder, hopelijk is dit een voorbode op weer een normale hartslag zoals ik die gewend was in juni/juli. Dan zou de 20 minuten grens ook zomaar ineens doorbroken kunnen worden :D

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Arjan90 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:11:
Toch heb ik echt niet zoveel last van tempo "vertraging" obv GPS. Snelheid is altijd binnen een paar seconden juist, maar ik heb er ook wel steeds beter gevoel bij waardoor ik niet te snel loop tijdens trainingen. In het bos mis je natuurlijk wel accuraat tempo, maar dan is het wel een hele dure gadget alleen daarvoor :o

Gisteren weer goed kunnen trainen op de baan, loopscholing overgeslagen om warm te lopen op iets hoger tempo. Voelde allemaal goed dus de intervals wel kunnen lopen, eerste nog wat voorzichtig maar voelde prima dus tempo lekker verhoogd naar normaal trainingstempo. Geen last gehad, ook geen reactie vandaag. Dus alles is gelukkig heel gebleven, nu verder keihard trainen want die 20 minuten was echt nog niet gelukt.

Trouwens ook voor het eerst sinds weken weer een wat lagere hartslag bij de training. Loop al sinds terugkomst vakantie/tweede prik met net wat hogere hartslag. Inspanning voelt ook zwaarder, hopelijk is dit een voorbode op weer een normale hartslag zoals ik die gewend was in juni/juli. Dan zou de 20 minuten grens ook zomaar ineens doorbroken kunnen worden :D
Astrazenica? Misschien ben je wel minder beschermd nu ;) na 6 maanden nog maar 60% he :P

• chris
  • Laatst online: 21-09 17:18
m0ridin schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:39:
[...]

Net weer een interval training erop zitten (5x3:00@~3:30 met 1:30 rust) en het duurt toch altijd even om de juiste pace te pakken te krijgen...

https://www.strava.com/activities/5881389170

Hopelijk kan de stryd daarbij helpen en toch ook wel benieuwd naar de running power opties + wat het me evt meer kan bieden.

Conclusie is trouwens wel dat ik mijn <35:00 10k ambities voor nu even in de koelkast kan zetten hehe. Had al meer dan genoeg moeite met deze 5x3:00, laat staan 35 minuten achter elkaarr. Hoe dan ook, uiteindelijke doel is de marathon dus een evt goede 10k tijd tussendoor is alleen maar bonus.
[...]
Is een goede training voor sub 35 lijkt me, behoorlijk tempo! Kan je prima (langzaam) uitbouwen naar 10x3:00, dan ben je er al bijna. Ik loop net iets langzamer dan 33 minuten en zou dit ook geen makkelijke training vinden.

[Voor 3% gewijzigd door chris op 31-08-2021 19:31]

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22-09 21:50

Gonadan

Admin Foto & Video
kraanwagen schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 15:44:
Mee eens! Kijk eens hoe druk het in winkelstraten kan zijn. Maar gemeenten zijn huiverig en geven wellicht geen vergunning voor grote hardloopwedstrijden. De lopers (de speaker heeft het over ‘de atleten’) kun je als organisatie vrij makkelijk reguleren. Maar massaal toegestroomd publiek niet. Dus ben heel benieuwd naar Rotterdam/Amsterdam/Leiden/etc.
Kreeg van de week al een mail over gewijzigde annuleringsvoorwaarden, is dat een hint? :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• elastiek
Dit is een veel betere deal: Vaporfly next% voor 200 euro.

Kan je met het prijsverschil Maurten gelletjes kopen...

• m0ridin
@chris thanks :) voor de langste termijn nog steeds een duel, maar heb over een maand de Singelloop en die komt toch wat te vroeg ;)

@elastiek hmmm, interessant... Is dat de voorloper van de vaporfly next % v2?

• elastiek
m0ridin schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:58:
@elastiek hmmm, interessant... Is dat de voorloper van de vaporfly next % v2?
Ik denk v1. Enige verschil met de v2 is de upper en die lijkt op de afbeeldingen anders dan bij deze site. Maar pin me d'r niet op vast. Als ze lekker zitten, zijn het in beide gevallen fijne schoentjes.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

elastiek schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:52:
[...]

Dit is een veel betere deal: Vaporfly next% voor 200 euro.

Kan je met het prijsverschil Maurten gelletjes kopen...
Ik heb al Vaporfly's :P en ook Keller Premium dus voor mij 230 € voor de Alphafly.

Maurten gels zijn niet voor mij, maag trekt het niet. Ik gebruik Nakd reepjes tijdens lange duurlopen.

• nogeeninlog
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22-09 22:13
Limbeckx schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:50:
While we are on that subject. Is het normaal dat zo'n gelletje per stuk meer dan een euro kost? Ik heb voor mijn loop van zaterdag even snel bij de kruidvat iets gekocht. 6 gels van isostar voor meer dan 7 euro en had gehoopt dat ze elders goedkoper zouden zijn. Helaas zie ik niet ze niet veel goedkoper op internet. Kijk ik verkeerd? Is mijn verwachting verkeerd?
Ik heb een marathon gelopen op de gels van de Action. Smaken niet eens zo slecht.

• m0ridin
Gelletjes hoeven idd niet perse duur te zijn, maar ze moeten wel goed weg te werken zijn.

Heb laatst ook Decathlon gels geprobeerd maar dat vind ik echt niks. Gebruik ze wel bij ldl om ze op te maken, maar qua smaak en structuur blegh.

Sis vind ik wat dat betreft perfect en ook in de aanbieding nog wel goed te betalen. Gebruik ze nou ook niet zo vaak, het is dat ik nu net een marathon bezig ben dus veel langere ldl dan ik normaal zou hebben

• Totrail
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 06:36
Ook testloop 2 na de knie-rust is geslaagd vanavond. Ik liep 8x1000m op redelijk tempo met steeds 2 minuten rust. Wel weer even wennen dat in de avond eigenlijk de lampjes weer mee moeten. En m'n hardloopschoenen lijken wel zo'n beetje op (Brooks Launch 6 na 900km), maar ik heb nog twee paar liggen.

• Tinusvolkel
Vandaag teruggekomen van vakantie na al het in en uitpakken en na de vakantie duurloopjes van de afgelopen anderhalve week had ik wel weer zin om er wat tempo in te gooien. Dus toen de kinders op bed lagen mooi een km of 15 gelopen met tempo’s wisselen tussen pakweg m’n 10km tempo en marathon tempo. Of het een verstandig of onderbouwd loopje is weet ik niet maar het ging vanzelf en voelde goed :) vooral dat je voelt dat je uitrust met een tempo van onder de 4:10 en had het idee dat ik dit wisselen nog wel een tijdje vol had kunnen houden.

Strava

• Hartloper
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 22-09 21:01
GSX-MAN schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 22:27:
Weinig gepost. Niet omdat ik jullie niet meer lief vind, maar omdat ik druk was. Eerst met vakantie, toen met werk. Lopen op vakantie in Oostenrijk ging lekker, het was gewoon leuk om onverhard in de bergen te spelen. Weer thuis nog geen tijd gehad om het bos in te gaan, maar wel op de weg getraind.

Gisteravond wilde ik even serieus gaan trainen, 12 kilometer verhard omdat ik richting de wintertrail in Amerongen wil gaan trainen. Toch weer 20 onverhard. Helaas ging het voor geen meter. Op de eerste kilometer al darmkramp, bij het 2-kilometerpunt richting huis gegaan en na een kleine 4 kilometer al weer thuis. En leeggelopen. Balen.

Vanavond de herkansing gedaan. Eerste kilometer voelde goed, 5,32. Rustig dat tempo vastgehouden en na de tweede kilometer dacht ik :"fuck it, let's do it." Ik wilde de mislukte have marathon van mijn verjaardagsweekend goedmaken en die vervloekte 21 nu eindelijk weer eens doen. De laatste keer was de IJsselsteinloop 2010 (tevens mijn eerste), waar ik 'm in een matige 02:11:56 gelopen heb. Toen best aardig, ik woog 110 kilo.

Met de eerste 11 kilometer binnen het uur wilde ik eigenlijk de halve nu binnen de 2 uur gaan doen. Dat ging niet vanzelf. Op de Lekdijk kreeg ik met wat tegenwind te maken. Verfrissend, maar ik zag mijn tempo wel inzakken. Hielp natuurlijk ook niet dat ik er inmiddels al 12 kilometer op had zitten.

Rustig in mijn hoofd doorrekenend wist ik dat het allemaal net haalbaar bleef, als ik maar gewoon door bleef lopen en niet ging wandelen. Met een steeds verder dalend tempo kwam ik bij de 17 kilometer en alles voelde zwaar. Mijn hartslag kroop omhoog, mijn tempo omlaag en mijn benen voelden niet meer superfris. Nog maar vier kilometer, maar hoe dan? Op karakter dan maar door. @Blomminator vroeg het laatst nog: "Loop jij op hartslag of gewoon 'gevoel'?" Nou, op pure eigenwijze stompzinnigheid, merkte ik nu.

Na 20 kilometer liep ik op het fietspad langs het kanaal richting huis, zoals Hans de Booij ooit al zong: "Dan weet ik dat ik bijna thuis ben". Vlakbij, maar op. Bij 20,3 stopte ik ineens met hardlopen, wandelde 3,4 stappen en bedacht me dat ik in het zicht van de finish niet ging falen. Die hartslag boven de 180 en die tintelende vingers waren vast geen signalen van mijn lichaam. Kadaver weer in beweging, op een zielig tempo weer door. In de verte zag ik de stoplichten van de tramovergang op rood gaan, de tram voorbijkomen en weer op groen gaan voor ik er was. Dankbaar hobbelde ik over het spoor, nam de laatste twee afslagen en draaide het laatste rechte stuk op. De 21e kilometer in 6:09, het doel was nog steeds haalbaar. De laatste 110 meter met een soort eindsprint, waarmee ik in 1:59:25 mijn doel bereikt had. Moe, trots, superblij en ik loop de rest van de week als een pinguïn.

https://www.strava.com/activities/5878717402
En dan nu best een aantal trainingen korter en rustig aan... Zie ook gepolariseerd trainen, 80/20 principe enz.

Je verhaal doet me denken aan mijn eerste HM, die ik liep terwijl ik nooit meer dan 14 km gelopen had, en waarbij ik dan ook na 14 km inzakte.

Zo'n halve marathon lopen terwijl de conditie er niet is, da's wel heroïsch, maar niet echt constructief qua conditieopbouw.

• FEIJ_87
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 08:42
Ik heb dus die beter worden podcast van ten Dam geluisterd, nu wil ik ook een Stryd... :P

Voel me totaal niet meer serieus genomen met m'n hartslag meting aan de pols

Veel positieve verhalen te lezen hier (behalve de afgelastingen van verschillende wedstrijden dan).
Nog 7 weken tot Amsterdam, begin ondertussen wel weer lekker te lopen.

32k duurloop vorige week ging echt makkelijk, kwam er zelfs redelijk fris uit en had nog wel een stuk door kunnen lopen, en bij een tempoloopje van 10k zat ik ineens vlakbij m'n PR in de buurt zonder dat dit de bedoeling was (of die endorphin speeds zijn echt veel sneller dan m'n oude schoenen, of dat zit tussen de oren, of beiden 8)7 ).

• Krylinck
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 10:46
Mjep. Ook de lokale halve marathon is afgelast. Wilde daar dus m'n eerste 5 km weer lopen, maar ja. Over 2,5 week ga ik met vrienden fietsen in de Ardennen, dan daar maar op focussen. Hardlopen komt erna wel weer, lijkt me ook het meest gezond voor de hielen.

Arts, maar niet je huisarts. Advies is gebaseerd op online communicatie, niet op eigen bevindingen! | Strava

• SuperPoekie
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

SuperPoekie

Super Furry Animal

Leiden had een mail dat t doorging, dat vond ik enigszins enthousiast, toch een flink evenement.
Onze lokale dubbele mijl gaat ook weer door op 23 september (start FBK stadion, finish in centrum Hengelo), voor eventuele geïnteresseerden. @BastiaanN en ik lopen sowieso mee :D hij wat harder dan ik gok ik. Dit evenement vind ik dan minder vreemd want langs het parcours staan meestal vooral mensen in hun voortuin en dan bij de finish, maar dat laatste kan je enigszins beheren lijkt me, en het aantal deelnemers blijft onder de 750.

En ik heb weer een 5k kunnen lopen!

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• Slickk
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 09:21
FEIJ_87 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:55:
Ik heb dus die beter worden podcast van ten Dam geluisterd, nu wil ik ook een Stryd... :P

Voel me totaal niet meer serieus genomen met m'n hartslag meting aan de pols

Veel positieve verhalen te lezen hier (behalve de afgelastingen van verschillende wedstrijden dan).
Nog 7 weken tot Amsterdam, begin ondertussen wel weer lekker te lopen.

32k duurloop vorige week ging echt makkelijk, kwam er zelfs redelijk fris uit en had nog wel een stuk door kunnen lopen, en bij een tempoloopje van 10k zat ik ineens vlakbij m'n PR in de buurt zonder dat dit de bedoeling was (of die endorphin speeds zijn echt veel sneller dan m'n oude schoenen, of dat zit tussen de oren, of beiden 8)7 ).
Een paar snellere schoenen, in mijn geval toevallig ook de Speeds, zorgden voor een 10~15 seconden sneller tempo met ongeveer dezelfde hartslag / inspanning. Geen nauwkeurige wiskunde, maar wat mij opviel. Boven alles helpen je lange duurlopen van bijv 32km ook zeker bij een hoger tempo. Dus dat je vrijwel ongemerkt bij je PR in de buurt kwam herken ik wel. :)

Vandaag intervaltraining gedaan met 800 meter @ 3’30 + 2’56 rust (~400 meter) en dat 9x, ook wel bekend als de Yasso 800. Komt allemaal niet op de seconde aan, maar dat kwam er qua tijden uitrollen destijds bij een schema. Was wel lekker weer na paar weekjes vakantie.

Ben benieuwd hoe de duurloop dit weekend gaat, de langste in het trainingsschema; 2 uur rustig lopen en dan 10km op marathon tempo (4’08). Maar eens een nieuwe route uitzoeken, zal in totaal zo’n 30~34 km worden denk ik. Als dat goed gaat en de week daarop ook, heb ik goede hoop voor Amsterdam. :)

• m0ridin
Woop woop, de stryd is binnen... Verpakking was niet bepaald overweldigend in eerste instantie (standaard bruin kartonnen doosje) maar in ieder geval zat in dat doosje een mooiere verpakking. Verder wel efficient, daar ben ik wel fan van (die eindeloze loze ruimtes in verpakkingen storen me altijd wel.

Hoe dan ook, gepaired, ingesteld, velden toegevoegd aan mn hardlopen. (En afstand + tempo op 'altijd').

Maar moet ik nog ergens specifiek rekening mee houden?

1. Zijn pace (en distance) al snel nauwkeurig of moet ik eerst ijken (bijv door afstand nog via gps te doen in eerste instantie)?

2. Is het handig op bijv een baan een afstand te ijken?

3. Ik wil zondag een HM race gaan doen, is het verstandig daarvoor pace (of iig distance) via stryd uit te schakelen en op gps te lopen?

4. Ik heb daarvoor 2 runs nog vanuit mijn marathon schema, 30 min waaronder 10min in Z4 (rest Z2) en een 20min Z2 op zaterdag, afstand maakt hier niet uit dus deze kan ik stryd laten doen?

Ga ondertussen ook wat verder inlezen, maar tot nu zie ik voroal 'stryd zal de eerste keren leren en is dan nog niet precies', en de tips om gevarieerd en oa op max pace of race pace te lopen om snel te laten wennen.

• m-vw
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 10:24

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

@m0ridin : Helaas heeft Zwift enige tijd geleden de stekker uit de Milestoneserver getrokken. Volgens mij heb dat hier toen ook gepost. Als stand alone heb je er vzik niets meer aan. Of er moet inmiddels een slimme programmeur opgestaan zijn die een iets nieuws gemaakt heeft.

De pod is volgens mij enkel nog te gebruiken in Zwift.

Side note: Als iemand nog NB 860v10 us9/42.5 tegenkomt voor een leuk prijsje geef dan even een seintje. V11 zit niet lekker en ik ben tevreden met mijn Saucony omni 19, maar een nieuw paar NB's zou ik niet erg vinden.

Garmin FR245M + HRM-RUN

• m0ridin
@m-vw Ah, is ie dan helemaal niet meer te gebruiken? Ook niet als basic footpod? Njah, dan kan hij de prullenbak in I guess... Maakt de aanschaf van mijn stryd weer een beetje minder onzinnig ;)

• elastiek
Welkom bij de club!
Maar moet ik nog ergens specifiek rekening mee houden?
Je kunt Stryd gelijk gebruiken voor het weergeven van je tempo en afstand, dus ook bij je geplande wedstrijd. Zet daarvoor wel even de calibratiefactor op je horloge op 100.0 en auto calibreren uit.

Om wat zinnigs te kunnen met vermogen in trainingen en wedstrijden, moet je eerst een goede vermogenscurve opbouwen. Dat gebeurt eigenlijk wel automatisch als je een normaal trainingsschema volgt en kost je een aantal weken.

• m-vw
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 10:24

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

@m0ridin : Paperweight of vislood wellicht.

Garmin FR245M + HRM-RUN

• m0ridin
elastiek schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:00:
[...]

Welkom bij de club!

[...]

Je kunt Stryd gelijk gebruiken voor het weergeven van je tempo en afstand, dus ook bij je geplande wedstrijd. Zet daarvoor wel even de calibratiefactor op je horloge op 100.0 en auto calibreren uit.

Om wat zinnigs te kunnen met vermogen in trainingen en wedstrijden, moet je eerst een goede vermogenscurve opbouwen. Dat gebeurt eigenlijk wel automatisch als je een normaal trainingsschema volgt en kost je een aantal weken.
Tnx ;) En top, goed te horen dat pace+distance in principe direct goed werken en dat vermogen wat langer duurt (logisch).

Later deze ochtend dan amar eens voor het eerst gebruiken!

• Krylinck
@m0ridin als je hem gaat ijken moet je dat per schoen doen en op de baan met iets van 8 rondjes op de lijn tussen baan 1 en 2 volgens mij. Dat staat in de online handleiding. Ik heb gewoon een route gepakt die ik ooit met een wieltje heb uitgemeten voor een wedstrijd.

Arts, maar niet je huisarts. Advies is gebaseerd op online communicatie, niet op eigen bevindingen! | Strava

• m0ridin
Krylinck schreef op donderdag 2 september 2021 @ 12:51:
@m0ridin als je hem gaat ijken moet je dat per schoen doen en op de baan met iets van 8 rondjes op de lijn tussen baan 1 en 2 volgens mij. Dat staat in de online handleiding. Ik heb gewoon een route gepakt die ik ooit met een wieltje heb uitgemeten voor een wedstrijd.
Euh, ok... dat klinkt ruk :P Ik ren met een 4-5 tal verschillende schoenen zo'n beetje dus dat schiet niet bepaald op dan.

Ik laat t wel zoals het is voor nu. Tnx ;)

• BernieW
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 22-09 22:30
m0ridin schreef op donderdag 2 september 2021 @ 13:47:
[...]

Ik laat t wel zoals het is voor nu. Tnx ;)
Precies, ik heb wel es gespeeld met de calibratie, maar uiteindelijk vind ik de calibratie op 100.0 of 1 prima. En zoals hierboven al genoemd, zorg wel dat auto-calibratie uit staat, die stuurt je nog wel es het bos in.

Die HM race kan je al een heel eind helpen om een behoorlijke CP te krijgen. De Stryd deskundigen raden vaak wel aan om ook regelmatig een CP test te doen. Dan krijg je nog een paar meetpunten op een kortere tijdsduur, meestal 3 en 10 minuten.

En als je een schema op tempo of hartslag gebruikt had je dit vast ook al wel gezien: hardloopschema ombouwen :)

• m0ridin
@BernieW

Thanks, die had ik nog niet gezien geloof ik... Maar ik ga de komende week of 2 nog wel gewoon 'normaal' trainen en dan kijken of ik wat ga doen al met op basis van vermogen. Nog 6 weken tot de marathon, dus ga daar ook niet echt te gek meer mee doen.

• Krylinck
@m0ridin al met al boeit het mij meestal ook niet veel, het gaat me vooral om de stabiliteit van de snelheid/pace. Niet dat al die dips erin zitten.

• m0ridin
@Krylinck nou ja, daar zijn goedkopere varianten voor die het zo goed werken ;)

Uiteindelijk vind ik power wel interessant, maar ga er maar niet nog even kort voor de marathon mee experimenteren. Mooie van dat ie überhaupt nog een en ander niet berekenen.

Ga het allemaal wel merken, zit vooral te twijfelen of ik die 6 maanden membership al ga activeren of dat ik nog even wacht (ook ivm evt retourneren als t toch niets voor mij blijkt).

• chaola
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 09:29
m0ridin schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 00:46:
@Krylinck nou ja, daar zijn goedkopere varianten voor die het zo goed werken ;)
Welke dan? De zwift pod heeft mij niet kunnen overtuigen, ondanks herhaaldelijk calibreren op een atletiekbaan. Die ervaring, en uiteraard de hogere prijs, houdt me weg van de Stryd. Want ik lees diverse verhalen. Voor sommigen lijkt het out of the box in orde, terwijl anderen hun calibratiefactor aanpassen aan hun schoenen of het tempo dat ze plannen te lopen.

It's just technology, not religion

• Keiichi
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22-09 19:34
chaola schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 07:47:
[...]

Welke dan? De zwift pod heeft mij niet kunnen overtuigen, ondanks herhaaldelijk calibreren op een atletiekbaan. Die ervaring, en uiteraard de hogere prijs, houdt me weg van de Stryd. Want ik lees diverse verhalen. Voor sommigen lijkt het out of the box in orde, terwijl anderen hun calibratiefactor aanpassen aan hun schoenen of het tempo dat ze plannen te lopen.
Ik ben per run een overzichtje aan het bijhouden hoe de afstand per run verschilt tussen, wat stryd opgenomen heeft, wat strava denkt na gps correctie en intekenen op plotaroute. Heb nog niet heel veel data, maar per schoen lijkt een afwijking tussen stryd en gps/intekenen gelijk te zijn. Afwijkingen zijn niet groter dan 3% tot zo ver. Ik had nog niet het idee dat tempo ook een afwijking kan geven, dat ga ik nu ook maar bijhouden :p
Ik denk zelf dat dit 'nadeel' voor mij wel opweegt tegen het voordeel dat het tempo consistent weergegeven word in een run, met GPS kan het tempo wild fluctueren door onnauwkeurigheid

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• m0ridin
chaola schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 07:47:
[...]

Dunno, garmin pod? Punt was meer dat als je het puur voor goede/correcte pace ed doet je niet perse een Stryd nodig hebt... Het vermogen aspect is daarbij juist (vrij) uniek.

Gisteren een 8k gelopen en daar scheelde stryd ~100m met eenzelfde rondje een dag eerder.

Morgen nog een 20-25min/5k rustig welke waarschijnlijk grotendeels door bos zal gaan (en waar ik bij een specifieke km tijd een aardige tempo drop zie ivm kronkelende weg en bomen) dus ben benieuwd hoe hij het daar zal doen.

• Krylinck
De Stryd app voor de Apple Watch is wat mij betreft onovertroffen. Of laat ik het anders zeggen. Die werkt voor mij het prettigst.

Enne... mijn Stryd komt uit 2017. Ver voor er in dit topic uitgebreide discussies over waren :+

• Roozzz
Over de Stryd, gps en accuratesse gesproken, hier vlakbij ligt een meertje met een mooi onverhard pad dat eromheen slingert. Prima plek om te rennen en het rondje is precies 1 kilometer volgens Strava. Er liggen meerdere segmenten in beide richtingen en vanaf diverse startpunten. Alles vind het 1 kilometer (of 0,99).

Zo'n rondje is dus wel zo makkelijk om kilometerblokjes op te lopen. De afgelopen jaren dit ook regelmatig gedaan en eigenlijk was het altijd een kwestie van hard werken om het tempo te lopen. Maar goed, onverhard pad en het slingert wat, soms een plas (of hond...) om overheen te springen. Soit; nooit iets achter gezocht, niet te druk om maken.

Recent liep ik daar weer eens kilometertjes met een Stryd, blijkt Stryd het rondje gewoon 1,11 kilometer te vinden. Ik vond het tempo ook wel soepel gaan :+

Toen ik vervolgens op de kaart eens goed inzoomde op de segmenten zag ik dat alle bochten toch wel erg krap afgesneden zijn (lees: natte voeten of zwemmen). Dus ik denk dat ik weet wie gelijk heeft... De kom is spontaan nog een flink stukje verder buiten bereik geraakt :+

• TheOmen
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 10:41
Tijdje niets gepost vanwege vakantie en gewoon weinig hardloop-gerelateerds te vertellen.
Maar helaas, nu toch wat nieuws.
Al voor de vakantie liep ik met een knie die op één of andere manier niet meer helemaal wilde buigen, alsof iets het tegenhield. Niet pijnlijk of zo, maar m'n hak kwam gewoon niet tot m'n bil bij het stretchen.
De fysio die me een tijd geleden met naalden van een andere blessure had afgeholpen kon zo snel niets zien aan de buitenkant, hooguit een beetje vochtophoping en één specifiek plekje dat pijn gaf als ie er op drukte (en waar ik dus verder nooit last van had). Zijn advies: foto's laten maken, wellicht een los stukje kraakbeen dat de boel aan het irriteren is.
Echter, eerst vakantie vieren en dat betekent natuurlijk de hardloopschoenen mee en van de omgeving genieten. Mayrhofen is een prachtige bestemming als je wilt afwisselen tussen hoogtemeters en vlakke runs (langs de Ziller). Al met al zeer geslaagd (ook op niet-hardloop-gebied).
Maar goed, vakantie voorbij en afspraak bij 't ziekenhuis voor een röntgenfoto. Direct daarna gesprek met de arts. Die kon niets raars zien op de foto's behalve wat verkalking on de banden, maar dat is kennelijk iets wat vaker voorkomt bij sporters. Hopelijk dat een MRI-scan wat meer licht op de situatie kon werpen.
Omdat dit een sport-gerelateerde klacht is, kon ik met voorrang een afspraak maken voor de MRI. Een week later dus weer in 't ziekenhuis en daar kwam het vervelende bericht eruit: slijtage van het kraakbeen in de knie. Tja, je wordt ouder, papa, geef het maar toe -O-
Slijtage is niet te herstellen en is dus iets waar ik mee zal moeten leven/sporten. Gevolg: minder kilometers maken, zachte ondergrond opzoeken, ander schoeisel.
Die laatste twee zijn het probleem niet, ik ren al bijna altijd in het bos en andere schoenen kan je kopen. Maar die eerste, dat wel een dingetje......één van de redenen dat ik loop is omdat ik het leuk vind om een paar uur lekker door de natuur te hobbelen.
Daarom maar de oude racefiets uit de schuur gehaald om daar m'n lol uit te halen, maar het is toch anders. Wat het meest in de buurt komt is MTBen dus ook dat zal ik meer gaan doen. Maar als het straks eerder donker is valt die optie ook weg.

Zijn er nog (ervarings)deskundigen die tips hebben hoe om te gaan met een chronische blessure als deze?

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Totrail
Weer 10km gelopen vandaag. Rustig aan gedaan met een blokje van 5km iets, maar dan ook iets, sneller.

• UninPro
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 09:20
TheOmen schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:39:
*knip

Zijn er nog (ervarings)deskundigen die tips hebben hoe om te gaan met een chronische blessure als deze?
Pas op met de overtuiging dat een artrose beeld onherstelbare schade geeft.
Afhankelijk van de locatie en de ernst op dit moment hoeft dit geen belemmerende factor te zijn voor het hardlopen. Echter is dat wel sterk afhankelijk van je intensiteit en omvang.

Is er sprake van een plotselinge flexie beperking van de knie of is deze geleidelijk aan steeds minder geworden? En heb je wel de mogelijkheid de knie volledig te strekken?

Het gevolg dat je benoemt in je post is wel van belang. Je zal je omvang en intensiteit eerst moeten minderen.
Om vanuit daar de reactie van de knie te gaan bekijken. Als fysiotherapeut/osteopaat kijk ik altijd naar het individu. Ik ken je verleden niet evenals je huidige fysieke gesteldheid. Sowieso is (goed) advies geven op afstand niet mogelijk.

Ik voel mij alleen genoodzaakt om te reageren door de overtuiging die ik lijk te lezen in je bericht. Dat slijtage/artrose beeld op basis van beeldmateriaal (MRI) een verklaring is voor je buig beperking van je knie. Alles hangt af van de beperking die je ervaart tijdens en na het hardlopen en de eventuele reactie in gewrichten. Met name mentaal moet je kijken wat je ervoor over hebt om je huidige hardloop regime aan te willen passen.

Zonder de wijsneus uit te gaan hangen. Uiteindelijk is hardlopen geen direct gevaar voor een artrose beeld van een gewricht, in jou geval de knie. Je zal alleen aanpassingen voor nu moeten doen omdat de knie blijkbaar een reactie geeft. Neemt niet weg dat je niet kan concluderen nooit meer op je oude niveau te lopen.
Uiteindelijk speelt leeftijd een rol en zal de dynamiek en de kwaliteit van het weefsel afnemen in vergelijking met onze jongere jaren.

Succes!
Combi van kortere routes hardlopen met MTB is ook top. Andere aanspraak van je cardio-vasculaire systeem en gebruik van andere spiergroepen.

• Frenz64
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22-09 14:19
Hier ook een ervaringsdeskundige @TheOmen en mss eentje waar je hoop uit kan putten.

Begin vorig jaar een ongelukkige val van de trap gemaakt waarbij m'n knie dubbel klapte. (Heel) lang verhaal kort: kwart quadriceps afgescheurd en na foto's vergaande artrose aan het gewricht geconstateerd. Conclusie van de huisarts o.b.v. de foto's: hardlopen kan je vergeten.

Maar na een intensief revalidatieproces met een hele goede fysio om iig weer te kunnen fietsen, traplopen zonder pijn en vooral windsurfen/suppen ging het zo goed dat ik weer voorzichtig ben gaan lopen. Inmiddels doe ik nog steeds elke dag bijna een uur oefeningen om de kracht in m'n rechterbeen terug te krijgen en loop ik weer. Zonder piijn, maar wel rustiger en minder ver. toch laatst de grens weer opgerekt naar 15 km, gaat ook nog. Ik blijf voorzichtig, omdat ik nog lang wil blijven sporten, maar ik ben er wel van overtuig dat je met beleid en goed luisterten naar je lichaam een heel eind kan komen. Sterkte met revalideren.

Disclaimer: de fysio had het nog niet eerder meegemaakt in zijn 20-jarige ervaring dat iemand met een dergelijke dubbele blessure weer zo aan het sporten kwam, mijn motivatie was wel hoog.

• kraanwagen
  • Registratie: juli 2021
  • Laatst online: 06:49
Veel lichtere klacht: verhardingen van spierweefsel in je benen (triggerpoints(?)). Kan ik daar gewoon mee doorlopen? Of moeten die verhardingen eerst weg zijn?

• InZane
  • Nu online
kraanwagen schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 20:57:
Veel lichtere klacht: verhardingen van spierweefsel in je benen (triggerpoints(?)). Kan ik daar gewoon mee doorlopen? Of moeten die verhardingen eerst weg zijn?
Kan wel, maar ik zou je een foamroller aanraden, of anders een sportmasseur.

• Chocovla
  • Registratie: september 2000
Heb op het moment echt een enorme motivatiedip. Was aan het trainen voor de halve van Amsterdam maar merkte na een zwaar jaar op privé vlak en werkdruktee dat ik eind juli echt me er toe moest zetten om mijn intervalletjes voluit te gaan. En tijdens de vakantie werkte ik in Frankrijk plichtmatig de km's af.

Weet even niet wat wijsheid is. Overweeg nu een onderhoudsschema op te stellen omdat ik bewust wel vind dat het goed voor me is, maar het 5-6 keer per week lijk ik even niet op te kunnen brengen mentaal :-( De lol is er even vanaf lijkt het.

"Better ask questions before you shoot"

• trekker22
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 09:40
Begonnen in het boek “niet de race maar de reis” leest er leuk weg.
Meteen de motivatie gemaakt om 6 dagen aan een stuk om iedere dag 10km of meer te doen. (Nogal verschil met de 50 per dag die de schrijfster doet…).

Maar dag 1 is klaar👌🏻

casino's maken me rijk!Neteller heb je dan nodig!!

• Jezet123
  • Registratie: september 2021
  • Laatst online: 08-09 20:54
Ik ben op zoek naar een nieuw sporthorloge. Bij de Garmin Forerunner 245 zit een SpO2 meter. Ik zie echter niet wat ik hier aan kan hebben met hardlopen. Zie ik dit goed?

• m0ridin
@Chocovla

Moet je keihard trainen voor een specifiek doel? En zo ja, wat is het je waard en wanneer kan je het nog een keer proberen?

Sowieso is een training minder in de week echt niet zo'n punt hoor. Maar als je ergens keihard voor aan het trainen bent, tja... Dan is het niet altijd leuk en komt het ook op discipline neer.

Maar dat is dus aan jou of dat het waard is, geen enkele schande of ramp als je zegt "laat voor nu maar even". Maar weet niet of je dan achteraf weer spijt gaat krijgen ;)

Heb het ook tijdens mijn vorige 2 marathon trainingen gehad en vandaar dat ik er ook alleen aan begin als ik denk dat ik eet echt klaar voor ben, en zelfs dan is het niet altijd even leuk :p

• Roozzz
Jezet123 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:33:
Ik ben op zoek naar een nieuw sporthorloge. Bij de Garmin Forerunner 245 zit een SpO2 meter. Ik zie echter niet wat ik hier aan kan hebben met hardlopen. Zie ik dit goed?
Ja.

Zolang je niet op grote hoogte gaat sporten voegt het niets toe.

• route99
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 22-09 22:17
@Jezet123 https://smarthealth.live/...wearable-nuttig-of-onzin/
aar hoe goed en betrouwbaar zijn die zuurstofsaturatie metingen van Fitbit en Apple? En wat zegt dit percentage over je gezondheid?

De SpO2-apps van Apple en Fitbit zijn geen vervanging van medisch goedgekeurde zuurstofsaturatiemeters. Apple meldt daarover: “De metingen van de Saturatie-app zijn niet bedoeld voor medisch gebruik, ook niet voor zelfdiagnose of overleg met een arts, en zijn alleen bedoeld voor algemene conditie- en gezondheidsdoeleinden.” Dat is een belangrijk punt: de SpO2-algoritmes van Apple en Fitbit zijn (nog) niet goedgekeurd door toezichthouders in de VS en Europa. Apple zegt bijvoorbeeld in de kleine lettertjes over de app: Blood Oxygen app measurements are not intended for medical use, including self-diagnosis or consultation with a doctor, and are only designed for general fitness and wellness purposes.
Imho kunnen afwijkende waarden tot onterechte onrust/zorgen leiden. En dat geldt ook voor de "ECG" waarvan sommige merken beweren dat ze die kunnen meten.

Het is erg simpel: Voel je je niet fit genoeg terwijl je volgens je zelf wel goed je rust pakt en de zaak in balans is, dan zal een huisarts je graag helpen om even te checken of er mogelijk iets aan de hand is.
Goed je zelf in de gaten houden daarvoor heb je al die zgn medische metingen niet voor nodig.

• Totrail
Vandaag stond er een rustige duurloop van 14km op het programma. Ik heb heel hard m'n best gedaan om echt rustig te lopen. Ik vind dat vaak toch te lastig. Het is wel gelukt met een gemiddelde van 6:05min/km. Maar ergens voelde het ook wat onwennig.

• m0ridin
Nu 2x met de stryd gelopen en lijkt best een aardige impact op batterijverbruik van het horloge te hebben...

Een loopje van 35 minuten verbruikte ~7%/u en een loopje van 25 minuten ~9%/u. Nu zullen langere loopjes een wat correcter verbruik tonen, maar andere mensen die hier iets meer over kunnen zeggen? Gewoon nieuwsgierig naar wat ik kan verwachten.

Normaal verbruik is meestal 4-4.5%/u dus scheelt wel aardig wat :)

Maar voor morgen staat er een HM race op het programma dus dan zal ik een beter beeld hebben, benieuwd hoe dat gaat morgen ook. Doel is (neeeeet iets onder de) 1:21 maar lastig in the schatten hoe realistisch dat is. Record staat nu op hoog 1:21, maar zullen zien hoe de benen en rest van het lichaam morgen zijn :)

• PatrickC
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 07:48
Jezet123 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:33:
Tijdens hardlopen heb je daar niet veel aan, maar als het gaat om herstel, b.v. ‘body battery’, dan wordt deze wel gebruikt. Voor sporthorloges is er trouwens een eigen topic hier. ;)
Het grote sporthorloge met GPS topic.

• __R__
  • Registratie: juni 2008
  • Nu online
m0ridin schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:58:
Nu 2x met de stryd gelopen en lijkt best een aardige impact op batterijverbruik van het horloge te hebben...

Een loopje van 35 minuten verbruikte ~7%/u en een loopje van 25 minuten ~9%/u. Nu zullen langere loopjes een wat correcter verbruik tonen, maar andere mensen die hier iets meer over kunnen zeggen? Gewoon nieuwsgierig naar wat ik kan verwachten.

Normaal verbruik is meestal 4-4.5%/u dus scheelt wel aardig wat :)
Is wel vergelijkbaar met mijn ervaringen Fenix6 en een earopex headset. Dat is ook een continue Bluetooth verbinding.

• m0ridin
__R__ schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 21:25:
[...]

Is wel vergelijkbaar met mijn ervaringen Fenix6 en een earopex headset. Dat is ook een continue Bluetooth verbinding.
Dit zou ANT+ moeten zijn alleen ;)

Heb ook een ANT+ hartslagband, maar die heeft amper impact.

• Roozzz
Mijn Stryd heeft geen noemenswaardige impact op de batterij van de 945. Ik merk er niets van. Al die ant+ dingen is naar mijn idee een pot nat qua verbruik.

• Tinusvolkel
Dan doet mijn Apple Watch het qua accu duur niet heel veel slechter :)
Had die gisteren goed op de proef gesteld met een loopje van iets meer dan 3 uur met Stryd, aeropex en hartslagband verbonden. Ook heb ik de route er mee genavigeerd. Maar er was dus ongeveer 50% vanaf dus valt nog niks tegen (vind ik :) )
Verder vond ik het best dorstig weer dus voor het eerst onderweg even ergens moeten vragen of ik m’n flesjes mocht bijvullen.

Strava

• Hartloper
Chocovla schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 09:59:
Heb op het moment echt een enorme motivatiedip. Was aan het trainen voor de halve van Amsterdam maar merkte na een zwaar jaar op privé vlak en werkdruktee dat ik eind juli echt me er toe moest zetten om mijn intervalletjes voluit te gaan. En tijdens de vakantie werkte ik in Frankrijk plichtmatig de km's af.

Weet even niet wat wijsheid is. Overweeg nu een onderhoudsschema op te stellen omdat ik bewust wel vind dat het goed voor me is, maar het 5-6 keer per week lijk ik even niet op te kunnen brengen mentaal :-( De lol is er even vanaf lijkt het.
Dan loop je toch wat minder ? 3 keer per week is ook OK !
1 keer rustige duurloop, 1 keer interval of tempoloop en 1 keer een lange duurloop.

Daar liep Charlesvdw op 45-jarige leeftijd een HM onder de 1:30 mee *O*

• Hartloper
Zelfs al zou je een week of twee enkel wat rustige deurloopjes doen, daar zal je conditie echt niet veel onder lijden.

• m0ridin
@Roozzz Dat klinkt beter, hopelijk is het gewoon een gevolg van de korte loopjes oid... ik ga het wel merken de komende tijd :) Had idd ook verwacht dat het icm ANT een stuk minder zou zijn vandaar dat het me zo opviel...

En net ook maar de vaporfly next % die in de aanbieding waren bij wbsport besteld, waren nog net 2 maten beschikbaar waaronder in principe de mijne en scheelt toch wel weer 50 euro.

Mooi man dat hardlopen, kan je gewoon zo goed als gratis doen :P

[Voor 36% gewijzigd door m0ridin op 04-09-2021 22:10]

• Chocovla
  • Registratie: september 2000
Hartloper schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 21:56:
[...]

Dan loop je toch wat minder ? 3 keer per week is ook OK !
1 keer rustige duurloop, 1 keer interval of tempoloop en 1 keer een lange duurloop.

Daar liep Charlesvdw op 45-jarige leeftijd een HM onder de 1:30 mee *O*
Denk dat ik daar even op in ga zetten. Heb de afgelopen 4 jaar wel eens een keer eerder een klein dipje gehad en het trok altijd wel weer bij. Dus gewoon lekker blijven lopen, iets lager aantal keren en dan hopelijk komt de motivatie voor meer weer van zelf oOo

"Better ask questions before you shoot"

• Slickk
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 09:21
Eergisteren m’n langste duurloop tot nu toe gedaan, ~33km totaal. 2 uur op rustiger tempo en enkel water drinken, daarna nog 10km op marathon tempo met twee gels. Uiteindelijk 9km geworden omdat ik al thuis was en horloge leeg. :P Offline Spotify op Apple Watch lijkt veel meer te verbruiken dan de Podcasts app en weet niet hoeveel % die had toen ik vertrok. Gelopen route was gelukkig automatisch opgeslagen. Les voor de volgende keer. :) Wel trots op deze afstand, had ik een jaar geleden niet durven dromen!

Komende weken zijn de pittigste weken in het marathonschema; ‘slechts’ 3x per week, maar wel lange tempolopen, intervallen en dezelfde duurloop afstanden. Ach, net twee weken vakantie gehad, we gaan ervoor!

Best leuk die automatische route functie van Strava, maar er zit toch altijd wel een afwijking in waardoor de echte afstand korter is. Begrijp nog niet helemaal waar het door komt. Zelfs nog een extra lusje gemaakt. Elke ~15km is de echte afstand minimaal 1km korter, in mijn ervaring.

Normaliter loop ik de langere lopen op de Saucony Shift, maar zat me nooit helemaal lekker. Deze keer op de Speed. Ondanks minder demping, beviel dit 10x beter. Shifts gaan de prullenbak in ben ik bang, wel zonde al na 350km maar weinig plezier meer aan.
m0ridin schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 21:59:
@Roozzz Dat klinkt beter, hopelijk is het gewoon een gevolg van de korte loopjes oid... ik ga het wel merken de komende tijd :) Had idd ook verwacht dat het icm ANT een stuk minder zou zijn vandaar dat het me zo opviel...

En net ook maar de vaporfly next % die in de aanbieding waren bij wbsport besteld, waren nog net 2 maten beschikbaar waaronder in principe de mijne en scheelt toch wel weer 50 euro.

Mooi man dat hardlopen, kan je gewoon zo goed als gratis doen :P
Waren dat die lichtblauwe/groene die hier laatst voorbijkwamen? Aan het model te zien waren dat de Next% 2 ipv 1. Iets betere bovenkant dan de eerste versie, als ik de reviews mag geloven. Zit je meteen goed voor de komende tijd. :) Succes met je HM! Wat loop je dan als pace?

[Voor 6% gewijzigd door Slickk op 05-09-2021 09:20]

• EgoPro
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 07:36

EgoPro

Time is an illusion.

Aan het voorbereiden voor de https://www.utrechturbantrail.nl/ nog een uurtje en dan mag ik.

• Tinusvolkel
EgoPro schreef op zondag 5 september 2021 @ 09:37:
Aan het voorbereiden voor de https://www.utrechturbantrail.nl/ nog een uurtje en dan mag ik.
Hier begin van de middag een 13km strong vikking water editie, lekker gezellig met een groepje op het gemakje alle obstakels af gaan. Conditioneel geen probleem, echter geen krachttraining voor de armen gedaan dus we gaan het meemaken :) het weer is iig prima 8)

Strava

• Krylinck
route99 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:51:
@Jezet123 https://smarthealth.live/...wearable-nuttig-of-onzin/

[...]

En dat geldt ook voor de "ECG" waarvan sommige merken beweren dat ze die kunnen meten.
Single-lead ECG's (Apple Watch, Withings Scanwatch, Alivecor Kardia, etc) zijn prima interpretabel en extreem nuttig voor het diagnosticeren van ritmestoornissen. Er is veel onderzoek over gepubliceerd de afgelopen jaren en het is de motor van mijn eigen promotieonderzoek.

• route99
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 22-09 22:17
@Krylinck Dank je, ik had zulke publicaties op Researchgate inderdaad gezien/doorgelezen, in professionele handen zijn het uiteraard erg goedkope monitoren ter ondersteuning zodat je vaker en mensen over langere periodes kunt volgen en dat op een relatief simpele manier.
In handen van een niet adequaat medisch opgeleide hardloper, waar ik mij zelf ook toereken ook al ben ik een stevige beta, kun je het dus alleen verstandig gebruiken onder professionele begeleiding. De gedegen interpretatie ervan moet imho echt door zo een adequate medische professional gebeuren.
Mijn idee is dat een misinterpretatie door een niet ervoor geschoolde gebruiker tot heel veel onrust kan leiden en met de forse groei van meer van dit soort "medische monitor" opties is terughoudendheid mbt het gebruik/de interpretatie van de data ervan een belangrijk punt.
Ik zag dat Apple zich al indekte met een opmerking voor de gebruiker dat de ECG-tool niet voor medische doeleinden bedoeld is, hooguit voor het "ondersteunen" van de activiteiten die met die smart watch uitgevoerd worden.
Wil zoiets trouwens wettelijk in de USA iig zeker kunnen gebruiken dan komt daar een stevige registratieprocedure aan te pas, de naam ervan is me nu even ontschoten.

Ik had het eerder mogelijk wat gechargeerd, heb nu een en ander wat meer belicht.
Als sporters moet we zelf contact met ons lichaam houden en niet zomaar af gaan op iets wat het smart watch schermpje ons voorspiegelt. En hebben we zelf het gevoel .... hier kan beter een huisarts oid naar kijken... doen dus.

[Voor 4% gewijzigd door route99 op 05-09-2021 12:33]

• m0ridin
@Slickk klopt ja, van die lichtblauw achtige. Maar of het v1 of v2 is maakt me niet enorm veel uit (iig niet 50 euro). Hopelijk zitten ze gewoon lekker, normaal zou ik in de winkel passen maar dit was me net te ver ..

HM pace zou 3:50 ish moeten zijn voor een 1:21 maar het ging voor geen meter :p

Bij het inlopen (1km) al moeie benen en een loom gevoel dus dat beloofde al niet veel goeds. Ook dacht ik zonder water te kunnen lopen (wel 2 gelletjes die goed vloeibaar zijn en zonder water ingenomen kunnen worden) dus misschien was dat ook een slecht plan. Best warm wel.

Hoe dan ook, eerste kms nog wel rond de 3:50 maar ging al veel te snel met veel te veel moeite. Uiteindelijk zelfs met moeite rond de 4:00-4:05, kwam gewoon niet goed vooruit en begon nog van alles te voelen ook. Aardig wat gewandeld met de hond afgelopen dagen dus wellicht speelde dat ook mee.

Uiteindelijk net onder de 1:25 kunnen houden, incl 2x stoppen bij een stoplicht waar ik de tijd maar wel door liet lopen omdat ik daarmee wel weer wat adem in pakken.

Ah well, die dagen heb je ook en liever nu dan tijdens de marathon (dan wel echt beter mijn rust pakken de dagen ervoor!)

https://www.strava.com/activities/5909137646

*Edit*
Positieve noot is wel dat batterijverbruik nu prima was... uiteindelijk ~4.3%/u dus denk dat de eerdere keren vooral een gevolg waren van de korte duur van de activiteiten oid.

[Voor 7% gewijzigd door m0ridin op 06-09-2021 10:13]

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

@chris lekkere marathon! Droeg je alpha of vapor?

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik denk dat - na vandaag - de marathons (Amsterdam/ Rotterdam) ook wel doorgaan, wat denken jullie?

Vandaag nog een eind op de racefiets gezeten ivm blessure als alternatieve training (shin splints, 2 weken fietsen dan weer opbouwen). Op een gegeven moment had ik 2 renners in m'n wiel hangen, heb hen maar niet verteld dat het een hardloop conditie is :P

[Voor 71% gewijzigd door Sport_Life op 05-09-2021 20:09]

Pagina: 1 ... 140 ... 144 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee