@aap koude, beharing, bewegingsartefacten, etc. Dat maakt dat de metingen aan de pols gevoeliger zijn voor foutmeldingen dan centrale metingen. Maar tegenwoordig valt dat dus enorm mee.
Onderweg of water of isotone en nadien isotone drank.Slickk schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:02:
[...] Verschil is dat je bij een isotone sportdrank meer vocht binnen krijgt, dat is met het warme weer wel zo prettig. Tegelijk valt het best wel mee hoe snel je ‘uitdroogt’ en heeft je lichaam dat vocht niet eens zo snel nodig, zolang je voor- en achteraf genoeg drinkt. Velen vinden het echter wel lekker om wat te drinken onderweg. Gels zijn alleen veel compacter.
Meestal obv Isoactive - Isotonic Sports Drink (de 1320g verpakking), die kost me meestal zo'n bus 12,50-15 euro/stuk (mits je geluk hebt met een actie & je boven de grens van gratis versturen komt. In de winkel betaal je vaak 19-22 euro/stuk).
Vroeger maakt ik het vaak zelf van Fantomalt, maar die is een paar jaar geleden een stuk duurder geworden nu wordt het obv Fantomalt met ruim 1300 g dan ~21 euro. Dat scheelt bijna 6 euro per bus van ruim 1300g.
Fantomalt is maltodextrine en dat is ook het hoofdbestanddeel van deze Isoactive (maar vaak ook van de meeste andere sportdranken).
Nog even als spuit 11 over eten en drinken en hardlopen. Er zijn volgens mij 3 dingen:
1/ electrolyten
2/ vocht
3/ energie
1/ isotoon drinken heet volgens mij isotoon omdat er ook electrolyten in zitten overeenkomend met de vochthuishouding van de mens: oftewel: door dat te drinken blijft dat in balans, terwijl als je alleen water drinkt dit kan verslechteren met mogelijk slechte afloop. Daarnaast kan isotoon drinken natuurlijk ook nog wat koolhydraten bevatten, maar veel minder dan een gel.
2/ Vochtverlies tijdens het lopen kan prima, maar tot een bepaalde grens. Daarom kun je vaak makkelijk 1,5 uur lopen, maar ga je bijvoorbeeld met 2,5 uur over die grens van vochtverlies, met prestatieverlies als gevolg. Met name is het ook temperatuurafhankelijk hoeveel vocht je verliest.
3/ Energie: vanaf stap 1 in de warming up begin je met verbranden, dus als je weet dat je verder moet dan je glycogeenvoorraad, is het zinvol om zo snel mogelijk te beginnen met aanvullen. Blijf je hierbinnen is eten ook redelijk zinloos (los van wat herstelvoordelen). En ook een glycogeenvoorraad gaat zo'n 1,5 tot 2 uur mee. Enige jammer is dat er geen metertje op je buik zit.
En niets rent zo fijn als glycogeen, dus hoe langer je daarmee kunt doen, aangevuld met koolhydraten onderweg, des te beter. Er valt vast te trainen om beter op vet te kunnen lopen. Alleen: hoe vaak loop je nu langer dan 2 uur. Ik normaal gesproken 4 keer per maand, maar dan vind ik het nog niet de moeite. Liever zorg ik ervoor dat ik onderweg van alles naar binnen kan stoppen. En door veel te lopen train je je lichaam ook om meer glycogeenvoorraden aan te leggen.
Met wat je naar binnen stopt aan enegie is het vaak de bedoeling om er zo snel mogelijk gebruik van te kunnen maken en er zo min mogelijk last van te hebben in je maag. En daar bestaan allerlei soorten gel en koolhydraatverbindingen voor en magische shizle voor, waar Maurten een goed voorbeeld van is. Er zit een max aan wat je per uur kunt opnemen, dus normaal gesproken probeer je daar bij in de buurt te komen.
Loop je echt langere afstanden en duur dan wil je niet meer alleen koolhydraten, maar ook vet en eiwitten. Wanneer die behoefte komt zal per persoon verschillen. Ik heb de 60 van Texel zonder problemen gelopen met elke 5km een bekertje cola en verder zelfgemaakte gel van onder andere Agavesyroop en Rijstsiroop. Tijdens trails, waar de duur langer is en de intensiteit lager eet ik onderweg nog wel eens iets hartigs, maar niet vaak.
Qua gel maak ik gebruik van Hammer producten. Voor zo'n 25 euro heb je een fles gel met 26 porties (ik heb een hekel aan losse verpakkingen onderweg) en dat stop ik in een 150ml softflask en leng ik aan met nog wat water en citroensap. Minder dan een euro per portie is een best goede deal en ik heb een variant met cafeine en espressosmaak. Wat wil een mens nog meer.
Voor langere afstanden maak ik gebruik van Perpetuem van Hammer en daar ben ik echt fan van. Het is een poeder en valt dik (tot gel-achtig) of dun te mengen (ik doe het meestal in de waterzak of bidons van m'n trailvesten). Het bevat koolhydraten, eiwitten en vet en is bedoeld voor inspanningen van 2-3 uur of langer. Ik loop er eigenlijk altijd goed op. Het is niet echt zoet (ik gebruik dan ook de Cafe latte smaak) en een beetje melkachtig. M'n self-supported marathon PR heb ik op 1,2 liter van dat spul gelopen.
Verder heb ik ook nog maltodextrine, Vitargo en zeer vertakte cyclische dextrine van bulkpowders en dat gooi ik soms ook door m'n water als ik dat onderweg meeneem tijdens wat langere (of warmere) lopen.
Nou, dat is volgens mij de grote lijn, de rest is detaillering
1/ electrolyten
2/ vocht
3/ energie
1/ isotoon drinken heet volgens mij isotoon omdat er ook electrolyten in zitten overeenkomend met de vochthuishouding van de mens: oftewel: door dat te drinken blijft dat in balans, terwijl als je alleen water drinkt dit kan verslechteren met mogelijk slechte afloop. Daarnaast kan isotoon drinken natuurlijk ook nog wat koolhydraten bevatten, maar veel minder dan een gel.
2/ Vochtverlies tijdens het lopen kan prima, maar tot een bepaalde grens. Daarom kun je vaak makkelijk 1,5 uur lopen, maar ga je bijvoorbeeld met 2,5 uur over die grens van vochtverlies, met prestatieverlies als gevolg. Met name is het ook temperatuurafhankelijk hoeveel vocht je verliest.
3/ Energie: vanaf stap 1 in de warming up begin je met verbranden, dus als je weet dat je verder moet dan je glycogeenvoorraad, is het zinvol om zo snel mogelijk te beginnen met aanvullen. Blijf je hierbinnen is eten ook redelijk zinloos (los van wat herstelvoordelen). En ook een glycogeenvoorraad gaat zo'n 1,5 tot 2 uur mee. Enige jammer is dat er geen metertje op je buik zit.
En niets rent zo fijn als glycogeen, dus hoe langer je daarmee kunt doen, aangevuld met koolhydraten onderweg, des te beter. Er valt vast te trainen om beter op vet te kunnen lopen. Alleen: hoe vaak loop je nu langer dan 2 uur. Ik normaal gesproken 4 keer per maand, maar dan vind ik het nog niet de moeite. Liever zorg ik ervoor dat ik onderweg van alles naar binnen kan stoppen. En door veel te lopen train je je lichaam ook om meer glycogeenvoorraden aan te leggen.
Met wat je naar binnen stopt aan enegie is het vaak de bedoeling om er zo snel mogelijk gebruik van te kunnen maken en er zo min mogelijk last van te hebben in je maag. En daar bestaan allerlei soorten gel en koolhydraatverbindingen voor en magische shizle voor, waar Maurten een goed voorbeeld van is. Er zit een max aan wat je per uur kunt opnemen, dus normaal gesproken probeer je daar bij in de buurt te komen.
Loop je echt langere afstanden en duur dan wil je niet meer alleen koolhydraten, maar ook vet en eiwitten. Wanneer die behoefte komt zal per persoon verschillen. Ik heb de 60 van Texel zonder problemen gelopen met elke 5km een bekertje cola en verder zelfgemaakte gel van onder andere Agavesyroop en Rijstsiroop. Tijdens trails, waar de duur langer is en de intensiteit lager eet ik onderweg nog wel eens iets hartigs, maar niet vaak.
Qua gel maak ik gebruik van Hammer producten. Voor zo'n 25 euro heb je een fles gel met 26 porties (ik heb een hekel aan losse verpakkingen onderweg) en dat stop ik in een 150ml softflask en leng ik aan met nog wat water en citroensap. Minder dan een euro per portie is een best goede deal en ik heb een variant met cafeine en espressosmaak. Wat wil een mens nog meer.
Voor langere afstanden maak ik gebruik van Perpetuem van Hammer en daar ben ik echt fan van. Het is een poeder en valt dik (tot gel-achtig) of dun te mengen (ik doe het meestal in de waterzak of bidons van m'n trailvesten). Het bevat koolhydraten, eiwitten en vet en is bedoeld voor inspanningen van 2-3 uur of langer. Ik loop er eigenlijk altijd goed op. Het is niet echt zoet (ik gebruik dan ook de Cafe latte smaak) en een beetje melkachtig. M'n self-supported marathon PR heb ik op 1,2 liter van dat spul gelopen.
Verder heb ik ook nog maltodextrine, Vitargo en zeer vertakte cyclische dextrine van bulkpowders en dat gooi ik soms ook door m'n water als ik dat onderweg meeneem tijdens wat langere (of warmere) lopen.
Nou, dat is volgens mij de grote lijn, de rest is detaillering
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
@aap
Combinatie van, techniek meet veranderingen in teruggekaatst licht door pompen van bloed (als gevolg van hartslag) en bij de pols is dat al wat lastiger meten, het zit verder van je hart af en daarnaast gevoeliger voor bewegingen (sluit moeilijker af, zwaaien met armen tijdens lopen, bewegen hand, etc.) Daardoor komt er oa weer licht bij (zonlicht) bijv wat ook de meting weer verstoort.
Maar bij mij is de 945 de eerste waar ik echt problemen mee heb, ik heb ook een tomtom, FR235, FR735xt en FR935 en die voldeden echt best prima, zelfs voor intervallen.
De opvolger (945LTE) schijnt wel weer een duidlijk betere OHR te hebben. Sommige technieken werken beter voor sommige mensen, andere voor andere mensen.
Dus tja... Ik heb zelf ook zo'n Polar OH1+ welke via OHR werkt maar dan om je bovenarm (omdat ik nu veel op hartslag train) en dat werkt perfect.
Combinatie van, techniek meet veranderingen in teruggekaatst licht door pompen van bloed (als gevolg van hartslag) en bij de pols is dat al wat lastiger meten, het zit verder van je hart af en daarnaast gevoeliger voor bewegingen (sluit moeilijker af, zwaaien met armen tijdens lopen, bewegen hand, etc.) Daardoor komt er oa weer licht bij (zonlicht) bijv wat ook de meting weer verstoort.
Maar bij mij is de 945 de eerste waar ik echt problemen mee heb, ik heb ook een tomtom, FR235, FR735xt en FR935 en die voldeden echt best prima, zelfs voor intervallen.
De opvolger (945LTE) schijnt wel weer een duidlijk betere OHR te hebben. Sommige technieken werken beter voor sommige mensen, andere voor andere mensen.
Dus tja... Ik heb zelf ook zo'n Polar OH1+ welke via OHR werkt maar dan om je bovenarm (omdat ik nu veel op hartslag train) en dat werkt perfect.
@aap Zal ook maar eens de spuit 11 uithangen. Kou, vocht, zweet, beharing, huid, evt tattoos, beweging spelen allemaal een rol bij polsmeting. Daarnaast komt het bij sommige horloges best nauw hoe strak je deze om je pols doet. Doe je hem te strak, dan kan de sensor het niet goed uitlezen. Doe je deze te los komt er weer licht bij, gaat het horloge schuiven, loopt er vocht onder, wat ook niet ideaal is.
Voor een langere duurloop is een OHR best prima. Wil je toch iets meer nauwkeurigheid, bijvoorbeeld omdat je gaat intervallen, dan ben ik van mening dat een OHR echt niet voldoet. 2 weken geleden weer eens met mijn "oude". FR235 gelopen omdat de batterij van m'n FR245 leeg was en lader op kantoor nog aan de monitor hing. Kon zo snel geen HR band vinden en omdat het toch een lange duur was maar besloten dat de OHR wel voldoende zou zijn. Waar deze met een borstband best strak is, lijkt de OHR toch meer op de AEX index.
Ligt eraan waar je deze voor gaat gebruiken. Wil je lekker duurlopen en af en toe zien wat je HR is, dan kom je polsmeting goed weg.
Voor een langere duurloop is een OHR best prima. Wil je toch iets meer nauwkeurigheid, bijvoorbeeld omdat je gaat intervallen, dan ben ik van mening dat een OHR echt niet voldoet. 2 weken geleden weer eens met mijn "oude". FR235 gelopen omdat de batterij van m'n FR245 leeg was en lader op kantoor nog aan de monitor hing. Kon zo snel geen HR band vinden en omdat het toch een lange duur was maar besloten dat de OHR wel voldoende zou zijn. Waar deze met een borstband best strak is, lijkt de OHR toch meer op de AEX index.
Ligt eraan waar je deze voor gaat gebruiken. Wil je lekker duurlopen en af en toe zien wat je HR is, dan kom je polsmeting goed weg.
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Props voor je duidelijke en uitgebreide post. Geen hardloper hier (wielrenner), maar hier heeft iedereen wat aan 👌🏼.Rudedadude schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:30:
Nog even als spuit 11 over eten en drinken en hardlopen. Er zijn volgens mij 3 dingen:
1/ electrolyten
2/ vocht
3/ energie
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Ik heb zelf wel goede ervaringen met Amacx via Duursport webshop, is hun huismerk. Qua gels, energy drink, recovery drinks en repen ook prima te doen. Is qua prijs / kwaliteit nog het best wat ik tot zover tegen ben gekomen, zeker bij de bulkdeals. Er zijn zekere ‘betere’ merken, maar die zijn soms wel 2x zo duur.route99 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:10:
[...]
Onderweg of water of isotone en nadien isotone drank.
Meestal obv Isoactive - Isotonic Sports Drink (de 1320g verpakking), die kost me meestal zo'n bus 12,50-15 euro/stuk (mits je geluk hebt met een actie & je boven de grens van gratis versturen komt. In de winkel betaal je vaak 19-22 euro/stuk).
Vroeger maakt ik het vaak zelf van Fantomalt, maar die is een paar jaar geleden een stuk duurder geworden nu wordt het obv Fantomalt met ruim 1300 g dan ~21 euro. Dat scheelt bijna 6 euro per bus van ruim 1300g.
Fantomalt is maltodextrine en dat is ook het hoofdbestanddeel van deze Isoactive (maar vaak ook van de meeste andere sportdranken).
Recovery drink zit naast koolhydraten nog wat eiwit en vitamines bij in. Het zorgt ervoor dat ik naderhand minimaal 750ml drink en de ingrediënten zijn wel leuke aanvulling van de reserves. Smaak is ook best lekker.
Vandaag kwam ik erachter wat bovenstaande klacht heeft veroorzaakt, vorige week maandag een avondje wezen klussen waarbij ik veel op mijn hurken heb gezeten, vandaag zat ik weer even gehurkt en voelde het weer (in mindere mate) opkomen.Toppertje schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:37:
Iemand die toevallig onderstaande herkent en wellicht tips heeft?
Tijdens het hardlopen door een bocht pijn in een pees(?) grofweg tussen hak en tenen, in het midden van mijn voet, enigszins aan de binnenkant.
....
Dus vanavond toch weer proberen te lopen, rustig begonnen, en voelde direct best goed eigenlijk, uiteindelijk 6km afwisselend gewandeld en hardgelopen, tegen het einde voelde ik het heel licht dus ik denk dat ik komende paar keer hardlopen nog even rustig aan doe. maar het voelt in ieder geval niet als langdurige blessure oid.
@m0ridin @Limbeckx, in ieder geval bedankt voor jullie reacties!
Ter aanvulling op @Rudedadude:
Je hebt hypotoon, isotoon en hypertoon. Isotoon is zoals hij zegt op het gebied van de mineralen vergelijkbaar met de samenstelling van het bloed. Denk aan natrium, kalium, calcium, magnesium, etc. Hypotoon heeft minder van die mineralen bij zich dan het bloed (denk aan water) en hypertoon juist meer.
99% van ons hardlopers heeft geen iso- of hypertone aanvulling nodig. Tenzij je bij tropentemperaturen loopt of langer dan een uur of 3, kun je prima met een relatief zouttekort lopen. Ik drink zelf tijdens het lopen überhaupt al nooit, omdat ik niet verder kom dan max 1,5 à 2 uur. Dan gooi ik thuis wat water achterover en in het geval het heel warm was of ik een lange trainingsweek heb, vul ik vooral mijn kalium en magnesium aan om krampen voor te zijn. Natrium corrigeer ik nooit actief, omdat wij als Westerlingen al veel te veel zout binnen krijgen.
Ander nadeel van die iso- of hypertone dranken is dat er vaak overmatig veel suiker in zit. Na de activiteit heb je dat gewoon niet (meer) nodig en zijn het loze calorieën. Er is bewijs dat inname van zo'n 15 gram koolhydraten ongeveer een half uur na de inspanning (vooral intervallen) in combinatie met een afdoende hoeveelheid eiwitten voordelig is voor het spierherstel. Maar verder red je het prima met gewoon water.
NB: we hoeven niet zo snel bang te zijn voor een tekort aan natrium in het bloed. En ook niet voor een relatief overschot vanwege uitdroging. Als het natrium te snel op- of afloopt bestaat het risico op hersenoedeem, maar je moet wel echt extreem bezig zijn om dat te bewerkstelligen.
Je hebt hypotoon, isotoon en hypertoon. Isotoon is zoals hij zegt op het gebied van de mineralen vergelijkbaar met de samenstelling van het bloed. Denk aan natrium, kalium, calcium, magnesium, etc. Hypotoon heeft minder van die mineralen bij zich dan het bloed (denk aan water) en hypertoon juist meer.
99% van ons hardlopers heeft geen iso- of hypertone aanvulling nodig. Tenzij je bij tropentemperaturen loopt of langer dan een uur of 3, kun je prima met een relatief zouttekort lopen. Ik drink zelf tijdens het lopen überhaupt al nooit, omdat ik niet verder kom dan max 1,5 à 2 uur. Dan gooi ik thuis wat water achterover en in het geval het heel warm was of ik een lange trainingsweek heb, vul ik vooral mijn kalium en magnesium aan om krampen voor te zijn. Natrium corrigeer ik nooit actief, omdat wij als Westerlingen al veel te veel zout binnen krijgen.
Ander nadeel van die iso- of hypertone dranken is dat er vaak overmatig veel suiker in zit. Na de activiteit heb je dat gewoon niet (meer) nodig en zijn het loze calorieën. Er is bewijs dat inname van zo'n 15 gram koolhydraten ongeveer een half uur na de inspanning (vooral intervallen) in combinatie met een afdoende hoeveelheid eiwitten voordelig is voor het spierherstel. Maar verder red je het prima met gewoon water.
NB: we hoeven niet zo snel bang te zijn voor een tekort aan natrium in het bloed. En ook niet voor een relatief overschot vanwege uitdroging. Als het natrium te snel op- of afloopt bestaat het risico op hersenoedeem, maar je moet wel echt extreem bezig zijn om dat te bewerkstelligen.
[ Voor 9% gewijzigd door Krylinck op 12-08-2021 00:04 ]
De 3 uur pacer komt halverwege door op 1:29, da's dus prima voor je. Je kan altijd versnellen om km 30 als je je dan goed voelt.Slickk schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:27:
[...]
Hier ook Amsterdam inderdaad. M'n doel is steeds ambitieuzer geworden sinds januari, waar ik eerst nog 3:30 in m'n hoofd had is dat nu ook 2:55 geworden (vandaar de 4'08). Of nouja, onder de 3 is het doel, die 5 minuten is een soort marge voor alles wat er kan gebeuren, hetzelfde wat jij hebt dus.Ik heb geen idee of het realistisch is, daarvoor doe ik deels dit trainingsschema ook om daar wat achter te komen. Stiekem hoop ik dat er bij de marathon een pacer is die 2:55 loopt, maar dat zal eerder 2:45 , 3:00 of 3:15 zijn denk ik.
...
Ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb mijn laatste 3 marathons 3:13 gelopen. De eerste 2 waren met een pacer, de derde was een coronaeditie.
Ik zou wel graag eens onder de 3:10 lopen (3 uur is echt te snel voor me), maar daar vind je geen pacer voor.
Maar een goede pacer spaart zoveel mentale energie, en als er wat wind is haal je ook voordeel uit in groep lopen.
Daarom durf ik niet alleen aan 3:10 tempo lopen, en ga ik de volgende keer weer mee met de 3:15 pacer.
Wat drinken betreft, ik vind het voordeel van sportdrank dat je én vocht én energie én elektrolyten in 1 keer binnenkrijgt. Persoonlijk vind ik dat gemakkelijker dan gel + water drinken.
Heeft voor mij wel alleen belang voor een marathon. Bij een HM zou ik halverwege hooguit eens een slokje sportdrank nemen, meer niet.
In dit topic is dit al vaker besprokenaap schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 18:22:
Er wordt in het algemeen gezegd dat optische hartslagmeting in sporthorloges niet zo nauwkeurig is als met een borstriem.
Maar wat ik mij nu afvraag is, waarom is dat zo?
Is het een beperking van de techniek, dus kan een optische sensor niet zo betrouwbaar signalen meten als een (elektrische?) borstsensor?
Of is het iets fysiologisch, dat de hartslag zich bij de pols anders manifesteert als bij het hart?
Ik begrijp dat er ook optische banden zijn tegenwoordig die je om je bovenarm doet. Je zou verwachten dat als het probleem in de techniek zit, dat deze niet beter zouden werken dan de horloges.
Weet iemand hoe dit zit?
Het grote sporthorloge met GPS topic.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
In dit topic ook, maar eens in de zoveel tijd komt het punt weer voorbij. Mooi toch, hebben wij ook iets om over te praten. 't Is dat het zo'n rotzomer is, anders was Goodr al weer een paar keer voorbij gekomenPatrickC schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 07:54:
[...]
In dit topic is dit al vaker besproken:
Het grote sporthorloge met GPS topic.
tips voor New York
Ik ben benieuwd in hoeverre het nog per persoon verschilt. Ik ben zelf een nogal 'zoute zweter': en ik zweet veel en na een langere loop sla ik wit uit van het verloren zout. Op het moment dat ik dan wel 2 liter vocht onderweg drink doe ik daar wel zouten bij (soms gewoon zeezout, maar ik heb ook wat 'echt' electrolytenpoeder). Wanneer ik dat vergeet voel ik me soms redelijk slap worden (maar dat kan ook aan vocht / energiegebrek liggen op dat moment natuurlijk).Krylinck schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 00:01:
Ter aanvulling op @Rudedadude:
Verder zijn er natuurlijk ook verhalen van mensen die tijdens een marathon te veel alleen water drinken en daar onwel van worden, hyponametrie. Geen idee hoeveel moeite je daarvoor moet doen, maar het komt voor.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
@Toppertje
Haha, herkenbaar... Even terug een vloertje gelegd in keuken en toilet (minimaal oppervlakte) maar had daarna spierpijn op plekken waarvan ik niet eens wist dat ik daar spieren had. Mooi dat je weet waar het vandaan komt in ieder geval!
Alsnog, voorzichtig aan en niets forceren
Haha, herkenbaar... Even terug een vloertje gelegd in keuken en toilet (minimaal oppervlakte) maar had daarna spierpijn op plekken waarvan ik niet eens wist dat ik daar spieren had. Mooi dat je weet waar het vandaan komt in ieder geval!
Alsnog, voorzichtig aan en niets forceren
@Tinusvolkel (en @Calitomnication) ik haal m'n Maurten stuff bij Wielervoeding.nl. Hebben regelmatig aanbiedingen, en als je besteld krijg je ook weer kortingscodes die op je pakbon staan etc.
Heb er op het moment geen meer liggen anders had je 'm zo gehad natuurlijk.
Heb trouwens laatst wat van deze flapjacks besteld in diverse smaken voor de uitprobeer, prima binnen te houden die dingen
Heerlijke smaken en een fijne zachte structuur die je (ik) makkelijk naar binnen krijgt tijdens het lopen.
Heb er op het moment geen meer liggen anders had je 'm zo gehad natuurlijk.
Heb trouwens laatst wat van deze flapjacks besteld in diverse smaken voor de uitprobeer, prima binnen te houden die dingen
Heerlijke smaken en een fijne zachte structuur die je (ik) makkelijk naar binnen krijgt tijdens het lopen.
Grotendeels mee eens.Krylinck schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 00:01:Er is bewijs dat inname van zo'n 15 gram koolhydraten ongeveer een half uur na de inspanning (vooral intervallen) in combinatie met een afdoende hoeveelheid eiwitten voordelig is voor het spierherstel. Maar verder red je het prima met gewoon water
Wat vast iedereen om zich heen kan zien is hoe groot de verschillen zijn in de perceptie van de sportende, sportdrank drinkende persoon wel is tav van "hoeveel ze wel gedaan hebben", dus daar speelt een psychologisch beloningsonderdeel een veel grotere rol dan het besef wat er werkelijk ingenomen had moeten worden wat in verhouding staat tot de geleverde prestatie. En sportdrank-"recovery industrie speelt daar inderdaad ook een hele belangrijke rol, het is echt big business en die vinden het dan prettig.... dat die perceptie zo uitvalt. Ze zouden meer begaan moeten zijn wat zulke personen überhaupt echt nodig hebben en dat in die gevallen gewoon water echt wel eens voldoende kan zijn.
Een beetje uitkijken met teveel zout lijkt me een prima zaak, maar voor de rest vind ik het zelf wel noodzakelijk om na de sportactiviteit met met sportdrank het spierherstel te bevorderen. Ik snoep zelf zeer zelden en ik zie sportdrank ook niet als een beloning, maar als een redelijke noodzaak. Ik heb het wel eens een tijd met alleen fruit geprobeerd, de puur natuurlijke weg, maar ik vond naar mijn gevoel het herstel een stuk trager (n=1 waarneming).
Hallo hardlopers.
Ik kom vanuit de diverse fietstopics bij Tweakers. Ben voornamelijk wielrenner (10.000km dit jaar + ik rijd zo nu en dan ook wedstrijdjes op amateur niveau). VO2Max van ~ 62 (Garmin gimmick) en FTP ~290/300 watt bij ~71 kg. Rondjes van 100km+ draai ik mijn hand niet voor om. Qua fietsconditie aardig ok lijkt me.
Nu ben ik beetje uitgeblust op de fiets (voor nu) dus dacht ik laat ik een keer gaan hardlopen. Ben totaal onervaren, maar vond het wel grappig. Rondje a 5,5 km met pace van 4,30/km. Nu zou ik hier mogelijk mee verder willen en doel aan vastknopen. Over 8 weken is de Marathon van Eindhoven.
Is het realistisch om hier een halve (uit) te lopen? En zo ja, hoe bouw ik dat op? Of loop ik nu te hard van stapel? Ik weet dat hardlopen veel meer blessure gevoelig is dan fietsen, wellicht daar nog tips?
Heb wel wat schema's (a 8 weken) gevonden die uitgaan van enkel hardlopen als basis. Maar geen waar al enige conditie aanwezig is.
Ik kom vanuit de diverse fietstopics bij Tweakers. Ben voornamelijk wielrenner (10.000km dit jaar + ik rijd zo nu en dan ook wedstrijdjes op amateur niveau). VO2Max van ~ 62 (Garmin gimmick) en FTP ~290/300 watt bij ~71 kg. Rondjes van 100km+ draai ik mijn hand niet voor om. Qua fietsconditie aardig ok lijkt me.
Nu ben ik beetje uitgeblust op de fiets (voor nu) dus dacht ik laat ik een keer gaan hardlopen. Ben totaal onervaren, maar vond het wel grappig. Rondje a 5,5 km met pace van 4,30/km. Nu zou ik hier mogelijk mee verder willen en doel aan vastknopen. Over 8 weken is de Marathon van Eindhoven.
Is het realistisch om hier een halve (uit) te lopen? En zo ja, hoe bouw ik dat op? Of loop ik nu te hard van stapel? Ik weet dat hardlopen veel meer blessure gevoelig is dan fietsen, wellicht daar nog tips?
Heb wel wat schema's (a 8 weken) gevonden die uitgaan van enkel hardlopen als basis. Maar geen waar al enige conditie aanwezig is.
@Dix0r Met je conditie zit het wel goed zo te lezen. Je moet wel even oppassen met de belasting van je spieren en gewrichten als je gaat opbouwen naar een halve marathon in zo’n korte tijd. Omdat je conditioneel zo goed bent, zal dit makkelijk aanvoelen, maar dat is wel een valkuil. Dus langzaam de duur opbouwen. Daarbij is een vaak genoemde regel dat je deze met 10% mag laten toenemen. En… loop vooral niet te hard…En… zorg voor goede hardloopschoenen… laat deze b.v. aanmeten in een speciaalzaak.
[ Voor 15% gewijzigd door PatrickC op 12-08-2021 09:49 ]
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
En als je 5,5 km met max. 10% per week uitbouwt, dan kom je in twee maanden op max. 10 km. Dus volgens deze regel zou het niet verstandig zijn om zo'n korte tijd naar een HM te trainen.PatrickC schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:44:
Dus langzaam de duur opbouwen. Daarbij is een vaak genoemde regel dat je deze met 10% mag laten toenemen. En… loop vooral niet te hard…
Je zou met ~22% per week moeten opbouwen om in zo'n korte tijd naar een HM te kunnen gaan.
Klopt, ik wilde alleen maar aangeven dat dat de ‘normale’ regel is. Er zijn denk ik weinig schema’s die van 0 naar HM gaan in zo’n korte tijd. Maar @Dix0r hoeft alleen maar de belasting op te bouwen, conditioneel zit het wel goed voor zo’n korte tijd lijkt mij.aap schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:57:
[...]
En als je 5,5 km met max. 10% per week uitbouwt, dan kom je in twee maanden op max. 10 km. Dus volgens deze regel zou het niet verstandig zijn om zo'n korte tijd naar een HM te trainen.
Je zou met ~22% per week moeten opbouwen om in zo'n korte tijd naar een HM te kunnen gaan.
Conditioneel zou je de HM wel aankunnen, maar qua belasting op je gewrichten lijkt het me niet heel verstandig en dat is wat @PatrickC al beschijft je grootste valkuil. Overbelasting is een b*tch en je komt er pas achter als je het hebt en dan ben je te laat. Hardlopen zorgt voor ontzettend veel belasting op je kuiten & schenen, waar je bij wielrennen meer je bovenbenen belast. Mijn advies zou zijn, doe het niet en áls je het al doet, maak er dan een trainingsloop van en ga niet volle bak.Dix0r schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:36:
Hallo hardlopers.
In 8 weken je omvang van 5 naar 21 uitbouwen zet je echt op collision course naar overbelasting
@Gaargod Thanks voor de tip, die site heb ik tijdens mn zoektocht idd wel eens aangeklikt. Ga hem de komende tijd in de gaten houden
[ Voor 7% gewijzigd door Calitomnication op 12-08-2021 10:08 ]
tips voor New York
Je zou in Eindhoven wel de 5- of 10k kunnen lopenDix0r schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:41:
Ik loop te hard van stapel![]()
Bedankt voor de input.
[ Voor 7% gewijzigd door Calitomnication op 12-08-2021 10:54 ]
tips voor New York
Dank u voor de tip @GSX-MAN ik weet niet wat voor kortingen er normaal voorbij komen, maar met de code "Gewoonlekkerrennen" krijg je iig al 10% korting.
En dan kom ik op 2.63 per zakje drinkmix 320.
Dus nog steeds best prijzig, dus nog maar even denken wat ik doe. update: Besteld
volgende week is testen in een tempoduurloop
En dan kom ik op 2.63 per zakje drinkmix 320.
Dus nog steeds best prijzig, dus nog maar even denken wat ik doe. update: Besteld
[ Voor 11% gewijzigd door Tinusvolkel op 12-08-2021 15:21 ]
Welkom in het topic!Dix0r schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:36:
Hallo hardlopers.
En ook meteen welkom in de grootste risicogroep voor beginnende hardlopers
Zoals diverse anderen ook al doen, kan ik je alleen maar aanbevelen om rustig op te bouwen en in Eindhoven leuk de 10km te gaan lopen ofzo. Anders vrees ik dat je over 6 weken de conclusie trekt dat de halve marathon hem niet gaat worden of een serieus pijnlijk verhaal wordt. De overbelastingsblessures spelen typisch pas op, op het moment dat het te laat is. Dan is je enige optie rust nemen. Helaas zijn velen -moi inclus- hier door schade en schande wijs geworden.
If you can see, look. If you can look, observe
Gisteren had ik ineens een raar pijntje aan de buitenzijkant van mijn onderbeen. Daar is een spiertje spontaan een beetje stijf en aan het trekken. Geen idee wat ik heb gedaan, maar wel dat ik deze nog nooit eerder gevoeld heb
Vandaag gelukkig al beter maar nog niet helemaal weg. Dus ik doe maar even rustig aan.
Turend naar wat plaatjes denk ik dat het de korte kuitbeenspier is op grofweg 15cm boven de enkel. Iemand toevallig ervaringen mee? Ik twijfel een beetje of ik er morgen de foamroller op zet
Turend naar wat plaatjes denk ik dat het de korte kuitbeenspier is op grofweg 15cm boven de enkel. Iemand toevallig ervaringen mee? Ik twijfel een beetje of ik er morgen de foamroller op zet
was dat tijdens of na?Roozzz schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:36:
Gisteren had ik ineens een raar pijntje aan de buitenzijkant van mijn onderbeen. Daar is een spiertje spontaan een beetje stijf en aan het trekken. Geen idee wat ik heb gedaan, maar wel dat ik deze nog nooit eerder gevoeld hebVandaag gelukkig al beter maar nog niet helemaal weg. Dus ik doe maar even rustig aan.
Het kan zijn dat je nog wat post-inspanning pijntjes kado krijgt (spier zat al borderline zwaar/te zwaar belast en je krijgt er nu last van). In plaats van foamroller kun je ook overwegen om warm te douchen (of die spiroflor gel) en dan meteen te rekken tegen de muur op. Vind zelf de foamroller op de kuit hoogst onaangenaam, rekken is prettiger en kun je makkelijk meermaal daags doen, als je maar een stukje muur vrji hebt
@Rudedadude je kunt ongeveer een ~2 liter water per uur drinkend door je lichaam heen spoelen. Als je erover gaat ben je effectief jezelf aan het 'flushen'en zul je je vrij snel vrij naar gaan voelen. Bij mijn eerste ultra (krijtlandpad) was het tussen de 35 en 40 graden en dronk ik tussen de 1 en 1,5 liter water per uur (met aangepaste inspanning). Mijn vriendin merkte naderhand wel dat ik heel veel vocht kwijt was, mijn lichaam was overal wat ingevallen/geaccentueerder geworden.
[ Voor 18% gewijzigd door polthemol op 12-08-2021 14:37 ]
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Eigenlijk vooral na een dagje vergaderen achter de laptoppolthemol schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:28:
[...]
was dat tijdens of na?
Het kan zijn dat je nog wat post-inspanning pijntjes kado krijgt (spier zat al borderline zwaar/te zwaar belast en je krijgt er nu last van). In plaats van foamroller kun je ook overwegen om warm te douchen (of die spiroflor gel) en dan meteen te rekken tegen de muur op. Vind zelf de foamroller op de kuit hoogst onaangenaam, rekken is prettiger en kun je makkelijk meermaal daags doen, als je maar een stukje muur vrji hebt
En ik snap vooral de plek niet zo goed, zo aan de zijkant is vreemd als ik dat probeer te relateren aan de hardloopbeweging. En met mijn kuiten foamrollen heb ik geen enkel probleem, dat doe ik regelmatig
Ik heb alleen geen Cloudboom (die is dit jaar pas voor t eerst uit), ik heb Cloudflyers. De wolkjes zijn echter bij beide vergelijkbaar, want dat is hun hele ding, en dus meteen ook hun grootste nadeel. Voor gewoon trainen op de weg zijn t prima schoenen.route99 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 19:19:
[...]
Ok, dat geschreven te hebben wat gaf de doorslag om ze toch te blijven kopen en niet op een "carbon-based" schoen over niet dat kiezeltjes/et cetera probleem heeft? Ook al gebruik je die cloudboom dan niet meer voor wedstijden.
In ander nieuws, volgende week zou zo maar eens het einde van m'n streak kunnen zijn.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Zit in de lucht zekerRoozzz schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:36:
Gisteren had ik ineens een raar pijntje aan de buitenzijkant van mijn onderbeen. Daar is een spiertje spontaan een beetje stijf en aan het trekken. Geen idee wat ik heb gedaan, maar wel dat ik deze nog nooit eerder gevoeld hebVandaag gelukkig al beter maar nog niet helemaal weg. Dus ik doe maar even rustig aan.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Poekie schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:01:
[...]
Ik heb alleen geen Cloudboom (die is dit jaar pas voor t eerst uit), ik heb Cloudflyers. De wolkjes zijn echter bij beide vergelijkbaar, want dat is hun hele ding, en dus meteen ook hun grootste nadeel. Voor gewoon trainen op de weg zijn t prima schoenen.
In ander nieuws, volgende week zou zo maar eens het einde van m'n streak kunnen zijn.
***members only***
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
tips voor New York
Iemand tips voor slim-fit shirts/singlets? Vandaag ff bij de decathlon en Daka op zoek geweest naar een nieuw loopshirt maar het valt me op dat alle loopkleding zo wijd is. Dat dit mode zou zijn allemaal prima maar ik vind het niet mooi en functioneel.
@Cranzai Ik heb zelf een hemd/shirt van Fusion. Is volgens mij eigenlijk als extra ondershirt bedoeld, maar je kan het ook zo dragen.
Garmin FR245M + HRM-RUN
Ik vind de dri-fit shirts van Nike wel fijn, lekker licht en vallen alsnog losjes. Zeker geen slimfit, maar maat S ipv maat M valt voor mij strak genoeg. Ik heb ook het idee dat het voor een soort ‘schaduw’ zorgt omdat het niet strak op de huid zit. Met een brandende zon is dat wel zo prettig.Cranzai schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:26:
Iemand tips voor slim-fit shirts/singlets? Vandaag ff bij de decathlon en Daka op zoek geweest naar een nieuw loopshirt maar het valt me op dat alle loopkleding zo wijd is. Dat dit mode zou zijn allemaal prima maar ik vind het niet mooi en functioneel.
Hier in Groningen zit zo’n factory store van Nike, best leuke koopjes zoals €15 voor een shirt die normaliter €45 is.
De factory store ff snel door gewandeld idd, kon het echter niet echt vinden daar. Probleem is dat ik al in een s zit en xs qua lengte wss te klein wordt. Miss nog een keertje beter kijkenSlickk schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:12:
[...]
Ik vind de dri-fit shirts van Nike wel fijn, lekker licht en vallen alsnog losjes. Zeker geen slimfit, maar maat S ipv maat M valt voor mij strak genoeg. Ik heb ook het idee dat het voor een soort ‘schaduw’ zorgt omdat het niet strak op de huid zit. Met een brandende zon is dat wel zo prettig.
Hier in Groningen zit zo’n factory store van Nike, best leuke koopjes zoals €15 voor een shirt die normaliter €45 is.Ook qua schoenen kon ik me gelukkig nog inhouden, ben benieuwd of daar ooit Vaporfly’s tussen komen te staan.
Tracksmith, Janji & Rabbit hebben mooi en fijn spul. Moet je wel een dikke portemonnee meenemenCranzai schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:26:
#studentlifeSecsytime schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:09:
[...]
Tracksmith, Janji & Rabbit hebben mooi en fijn spul. Moet je wel een dikke portemonnee meenemen

Edit:
Wel serieus gaaf spul though dat tracksmith
[ Voor 9% gewijzigd door Cranzai op 12-08-2021 20:28 ]
Ja, mijn beschrijving was summier, ik zat op mijn mobiel.Frenz64 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 22:04:
[...]
Snap je frustratie, maar dit gaat me wat te snel. Hoe heeft hij je heupen 'rechtgezet' dan?
Eerlijk gezegd komt je behandeling niet al te professioneel over (maar da's een oordeel op afstand en op basis van je summiere beschrijving).
Mijn heupen stonden scheef als in mijn rechterheup stond verder naar voren dan mijn linkerheup. Allebei mijn knieën wezen naar links in plaats van naar voren.
Bij drie vorige klachten was 1 behandeling van deze therapeut voldoende om de klachten te verhelpen. Dat waren klachten waar ik al maanden last van had en meermaals andere therapeuten had bezocht, zonder succes.
Geen idee of deze manueel therapeut professioneel is, effectief is hij zeker.
@nogeeninlog Ben niet op de hoogte van de vorige klachten, maar als je steeds terug moet voor weer iets anders denk ik dat de bron niet aangepakt is. Of mis ik iets?
Garmin FR245M + HRM-RUN
Ik heb een aantal van Asics, in de online Outlet zijn ze vaak al rond de €10 - €15. Zijn (voor mij) niet heel wijd of groot, maar ook niet te strak dat je geen bewegingsruimte hebt.Cranzai schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:24:
[...]
#studentlife
Edit:
Is inderdaad beetje hit and miss, heb de winkel niet heel uitgebreid bekeken verder maar volgens mij is de Running sectie vrij klein. Waarschijnlijk wisselt het aanbod wel snel door. Door coronamaatregelen zijn de pashokjes ook dicht volgens mij.Cranzai schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:16:
[...]
De factory store ff snel door gewandeld idd, kon het echter niet echt vinden daar. Probleem is dat ik al in een s zit en xs qua lengte wss te klein wordt. Miss nog een keertje beter kijken
Ik vind voor een shirt deze wel fijn: https://www.decathlon.nl/...?mc=8604791&c=BLAUW_GRIJS . Alle singlets vallen inderdaad wel ruim. Maar dat vind ik bij singlet fijner. Shirts moeten inderdaad strak.Cranzai schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:26:
Ik zag op de verpakkingen dat sommige gelletjes dezelfde ingrediënten (+ meer) hebben als de isotone dranken. Dan lijkt me beide nemen dubbelop.Slickk schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:02:
[...]
Ben benieuwd waar je dit tegen gekomen bent, zie niet in waarom dit problemen zou opleveren. Beide leveren koolhydraten die makkelijk en snel door je lichaam worden opgenomen. Verschil is dat je bij een isotone sportdrank meer vocht binnen krijgt, dat is met het warme weer wel zo prettig. Tegelijk valt het best wel mee hoe snel je ‘uitdroogt’ en heeft je lichaam dat vocht niet eens zo snel nodig, zolang je voor- en achteraf genoeg drinkt. Velen vinden het echter wel lekker om wat te drinken onderweg. Gels zijn alleen veel compacter.
Zelf neem ik niks mee tot anderhalf uur hardlopen. Dat gaat prima. Alleen kan het handig zijn om ook op te oefenen op het innemen van gels als je dat van plan bent tijdens een wedstrijd; naast het wennen aan de handeling om het in te nemen tijdens het lopen, reageert elk lichaam ook weer anders op de stoffen. Sommigen krijgen van bepaalde gels last van hun maag of darmen, dat wil je ondervinden en leren tijdens training en niet tijdens een wedstrijd.
Nu met een training bezig voor marathon waarin beweerd wordt dat het goed is om je lichaam ‘leeg’ te lopen op rustig tempo (1,5 - 2 uur, water drinken mag wel), dan een gel nemen en op marathontempo te gaan lopen voor x kilometers (elke week uitbouwen, uiteindelijk is 2 uur + ~10km marathontempo de langste training). Daarmee zou je je lichaam trainen om niet puur op koolhydraten te lopen. Of het wetenschappelijk klopt weet ik niet, het is in ieder geval wel intensief en opvallend hoe veel zwaarder het marathontempo dan voelt. Het klinkt wel aannemelijk.
Je zou misschien specifiek naar trailshirts van oa Salomon of Raidlight kunnen kijken, die zitten vaak strakker. Ik heb dezelfde wens en loop vaak tegen hetzelfde aan. Enige wat je met trailtops hebt is dat de schouders bedekt zijn ivm mogelijke trailvesten.Cranzai schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:26:
Ik vind deze wel prettig...Cranzai schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:26:
In S (wat ik normaal heb) was hij net TE slim
https://www.decathlon.nl/...?mc=8544264&c=GRIJS_BLAUW
Wat zoek je, gewoon nauw zittend of echt 'gegoten' zeg maar (beetje thermoshirt achtig)
Nauw zittend denk ik. De Decathlon suggesties die hier gedaan zijn zijn allemaal net niet in Groningen op voorraadm0ridin schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:21:
[...]
Ik vind deze wel prettig...
In S (wat ik normaal heb) was hij net TE slimMaar kan prima verder... heb hem nu (ook) in M en die is iets losser maar zeker niet los.
https://www.decathlon.nl/...?mc=8544264&c=GRIJS_BLAUW
Wat zoek je, gewoon nauw zittend of echt 'gegoten' zeg maar (beetje thermoshirt achtig)

Vanmiddag maar eens naar de RunX
Ben zelf erg fan van de Nike singlets en shirts. De meeste shirts die ik heb gekocht komen ergens tussen 2013 ~ 2018, toen waren ze wel iets strakker lijkt het. Als ik nu een singlet aan kan raden, dan is het de Aeroswift van Nike, maar die is niet goedkoop. Denk ook niet dat je deze bij een factory outlet gaat vinden, net zoals dat je de Vaporfly's daar waarschijnlijk nooit gaat zien.Cranzai schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:26:
Hier in Roermond op het outlet zit ook een Nike store, maar heb daar in al die jaren dat ik er naartoe ga slechts 1x een topschoen gezien, en dat waren de Flyknit Racers (wat overigens een heerlijke schoen was). Heb wel eens aan een medewerker gevraagd of ze wel eens schoenen uit het topsegment krijgen, maar die kans is héél klein. Hij gaf iig aan; als je komt, kom dan op maandag morgen, dan krijgen ze de nieuwe vracht en heb je de meeste kans dat er iets tussenzit.
Wat betreft de Aeroswitf, als je (of iemand anders) deze besluit te gaan kopen, dan wel eerst passen. Normaal kan ik van Nike gewoon zo een S uit het schap trekken en hoef deze niet eens te passen. Alleen zijn deze singlets anders van pasvorm, waardoor ik een M nodig heb. Overigens heeft ook alleen de 1e serie een goede pasvorm, de 2e serie onlags aangehad, maar dat zat nergens naar. De S zat veel te strak en de M zat weer veel te los.
tips voor New York
Beide tegelijk nemen is inderdaad dubbelop, beide zijn voornamelijk om makkelijk en snel vloeibare koolhydraten binnen te krijgen. Ander verschil naast wat ik al genoemd heb is dat isotone dranken goedkoper zijn als je kijkt naar aantal koolhydraten/prijs, omdat gels los verpakt zijn.kraanwagen schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 07:03:
[...]
Ik zag op de verpakkingen dat sommige gelletjes dezelfde ingrediënten (+ meer) hebben als de isotone dranken. Dan lijkt me beide nemen dubbelop.
Zoals gezegd is het maar net wat je prettig vindt. De één vindt gels niks, de ander heeft geen zin om flessen drinken mee te sjouwen. Voor beide zijn verschillende doeleinden denkbaar. Als ik een rustige trailrun loop draag ik een trailvest met twee drinkflasks, daarin doe ik dan een sportdrank (soms in de ene water, in de ander isotone sportdrank) met soms nog een gel of reep in een vakje. Als ik een snelle HM wil lopen, neem ik één of twee gels mee achterin het vakje van m'n sportbroek.
Met sportdrank is de 'toevoer' van koolhydraten afhankelijk van hoeveel je drinkt, bij een gel is het meer een boost omdat je die in één keer naar binnen werkt (kan ook voor de helft maar veel succes met je plakkerige handen
[ Voor 10% gewijzigd door Slickk op 13-08-2021 10:57 ]
iemand interesse in een garmin footpod ? ik heb een stryd gekocht
update: (footpod inmiddels verstuurd naar dkjordy
)
mag hem gratis hebben stuur maar PM
vorige week 18K gelopen op easy pace (Z2), vanmorgen 10K op 'marathon' pace (5m/k),
Damn dat viel vies tegen, nog hoop werk te verzetten voor de halve marathon van amsterdamned
https://connect.garmin.com/modern/activity/7295550002
update: (footpod inmiddels verstuurd naar dkjordy
vorige week 18K gelopen op easy pace (Z2), vanmorgen 10K op 'marathon' pace (5m/k),
Damn dat viel vies tegen, nog hoop werk te verzetten voor de halve marathon van amsterdamned
[ Voor 7% gewijzigd door Lagune op 16-08-2021 10:19 ]
Die marathons gaan toch zeker door? Of inhebben organisatoren geanticipeerd op versoepelingen die nog niet zijn doorgevoerd?
Niet te zeggen, zoals het er nu naar uitziet wel... maar alles kan over 2 maanden weer compleet anders zijn.kraanwagen schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:13:
Die marathons gaan toch zeker door? Of inhebben organisatoren geanticipeerd op versoepelingen die nog niet zijn doorgevoerd?
Niets is zekert wat dat betreft dus gewoon maar afwachten en het beste hopen.
Hier net weer terug van de 4e dag lopen op rij (recovery, intervallen, rustig, intervallen) en nu fijn even een dag rust en zondag weer aan de bak met een 30+k LDL.
Nog steeds volgens plan allemaal, maar merkte wel dat 4 dagen lopen achter elkaar ietwat moeie benen met zich meebrengt
Hopelijk gaat dat wat beter dan afgelopen zondag, toen was ik na 24k aardig op en dan is de lol er aardig af met nog ~8 te gaan. Helpt ook als ik de route deze keer gewoon goed loop natuurlijk./
[ Voor 39% gewijzigd door m0ridin op 13-08-2021 12:47 ]
Werkt zo'n footpod een beetje? Heb er wel eens naar zitten kijken, maar weet niet of het een toevoeging is bovenop de HRM run die ik nu hebLagune schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:57:
iemand interesse in een garmin footpod ? ik heb een stryd gekocht![]()
@kraanwagen Is totaal niks van te zeggen. Ergens verbaasd het me dat de organisatie van Eindhoven nog steeds volle bak aan het adverteren is. Onze AV organiseert ook een loop (7.5k & 15k), normaal is deze in het voorjaar maar door corona is deze naar medio september gezet. Tot voor kort waren ze er nog 100% van overtuigd dat deze loop gewoon doorgang kon vinden. Maar gisteren kregen we dan toch bericht dat de loop ivm corona is afgelast.
Zelf heb ik een startbewijs voor de HM van Eindhoven en ik hoop van hart dat hij doorgaat, maar ergens ben ik er nog niet 100% zeker van
[ Voor 32% gewijzigd door Calitomnication op 13-08-2021 13:05 ]
tips voor New York
Voornamelijk dat laatste.kraanwagen schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:13:
Hoe wil je anders een stadsmarathon organiseren of een damloop zolang toeschouwers 1,5 meter afstand van elkaar moeten houden.
voornamelijk voor treadmill nuttig IMHOCalitomnication schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:02:
[...]
Werkt zo'n footpod een beetje? Heb er wel eens naar zitten kijken, maar weet niet of het een toevoeging is bovenop de HRM run die ik nu heb.
Vanavond toch persco over 1 dags festivals (waar ik marathons ook wel een beetje onder beschouw) na 1 september, meestal lekt er overdag al veel uit maar nog niet veel gevonden, alleen het onderstaande:
Die festivals kunnen waarschijnlijk geen versoepelingen verwachten: daarvoor vindt het OMT het naar verluidt nog te vroeg. De huidige maatregelen - met onder andere een maximum van 750 bezoekers - zullen waarschijnlijk worden verlengd tot half september. Dat geldt ook voor de sluitingstijd van de horeca om middernacht.
En dat hele formule 1 circus mag wel? Pfff 
Naja ik zie t wel, op t moment zou t me prima uitkomen als die halve van Leiden verplaatst wordt. En zo niet dan wordt het gewoon een poging om toch nog binnen de 2u te finishen. Een PR gaat me echt niet lukken.
Naja ik zie t wel, op t moment zou t me prima uitkomen als die halve van Leiden verplaatst wordt. En zo niet dan wordt het gewoon een poging om toch nog binnen de 2u te finishen. Een PR gaat me echt niet lukken.
Sportevenementen juist aanmoedigen denk ik inderdaad!Poekie schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:39:
En dat hele formule 1 circus mag wel? Pfff
Weliswaar niet te veel blijven hangen achteraf, hoe gezellig ook.
Gedurende de hele corona periode, wanneer toegestaan, eigenlijk wel doorgetraind met onze trainingsgroep. Vrijwel geen besmettingen in die kring en ook geen overdracht op training.
Hardlopen is het beste corona medicijn
(Ook voor de mentale issues van die f***ing thuiswerksituatie)
[ Voor 4% gewijzigd door Cranzai op 13-08-2021 14:00 ]
Verschil tussen vaste plaatsen en zomaar publiek langs de kant. Die laastste kun je niet op 1,5 meter houden en vragen om een test- of vaccinatiebewijs natuurlijk.
Op papier wel, maar in de realiteit gaan de mensen bij elkaar zitten. Kijk bijvoorbeeld naar de EK wedstrijden van afgelopen zomer. De stadions mochten maar voor een %-percentage gevuld zijn, maar het gevolg was wel dat complete secties leeg waren en iedereen gezellig achter het doel feest stond te vieren.Roadman schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:39:
[...]
Verschil tussen vaste plaatsen en zomaar publiek langs de kant. Die laastste kun je niet op 1,5 meter houden en vragen om een test- of vaccinatiebewijs natuurlijk.
Heb zelf niks met formule 1, maar het is wel jammer dat het ene evenement wel en het andere niet door mag gaan. En gemiddelde lokale hardloopwedstrijd trekt echt geen 100.000 man publiek. Maar legt enkel voor een paar uur een paar wegen plat.
tips voor New York
Ik ben het helemaal met je eens hoor.Calitomnication schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:04:
[...]
Op papier wel, maar in de realiteit gaan de mensen bij elkaar zitten. Kijk bijvoorbeeld naar de EK wedstrijden van afgelopen zomer. De stadions mochten maar voor een %-percentage gevuld zijn, maar het gevolg was wel dat complete secties leeg waren en iedereen gezellig achter het doel feest stond te vieren.
Heb zelf niks met formule 1, maar het is wel jammer dat het ene evenement wel en het andere niet door mag gaan. En gemiddelde lokale hardloopwedstrijd trekt echt geen 100.000 man publiek. Maar legt enkel voor een paar uur een paar wegen plat.
Het is alleen keer op keer de reden die ik hoor wanneer een hardloopevenement niet door gaan omdat er geen vergunning wordt afgegeven.
Dat een gemeente die reden geeft kan ik dan van de ene kant ook wel weer begrijpen. Ze zijn natuurlijk bang dat iedereen in het finishgebied gaat staan, maar in de realiteit gaat dat nooit gebeuren. Bij een HM kun je de toeschouwers juist over 21.1km aan 2 zijden over het parcours verspreiden. Een circuit Zandvoort kan natuurlijk een mooie blueprint maken waar ze om de 1.5 een stoeltje vrij geven. Dat vervolgens 1 persoon voor 25 man bier gaat halen, tja.. er staat een desinfectie apparaat bij de bar.Roadman schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:07:
[...]
Ik ben het helemaal met je eens hoor.
Het is alleen keer op keer de reden die ik hoor wanneer een hardloopevenement niet door gaan omdat er geen vergunning wordt afgegeven.
tips voor New York
Ik heb gelukkig in juli nog een officiële ultra (mijn eerste) mogen lopen, 50 km. Daarna wel geblesseerd geraakt en de najaarsplannen (DtD, halve marathon en marathon Amsterdam) flink in de war gegooid. Maandag terug van vakantie en dan maar eens zien hoe het ervoor staat (en of er nog iets doorgaat) Anders gaan we het najaar eens wat mooie trails lopen. Georganiseerd of zelfstandig.Calitomnication schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:26:
[...]
Dat een gemeente die reden geeft kan ik dan van de ene kant ook wel weer begrijpen. Ze zijn natuurlijk bang dat iedereen in het finishgebied gaat staan, maar in de realiteit gaat dat nooit gebeuren. Bij een HM kun je de toeschouwers juist over 21.1km aan 2 zijden over het parcours verspreiden. Een circuit Zandvoort kan natuurlijk een mooie blueprint maken waar ze om de 1.5 een stoeltje vrij geven. Dat vervolgens 1 persoon voor 25 man bier gaat halen, tja.. er staat een desinfectie apparaat bij de bar.. Het voelt ergens idd als meten met 2 maten. Maar goed, ik hoop dat Eindhoven wel door kan gaan, heb ik iig nog iets om naar uit te kijken. Mijn laatste echte wedstrijd was vorig jaar maart een lokale 15k, ben wel weer toe aan wat wedstrijdspanning
Bij het hardlooponderdeel tijdens de halve triatlon in Maastricht vorige week stonden (bijna) alle toeschouwers bij elkaar vlak voor de finish.Calitomnication schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:26:
[...]
Dat een gemeente die reden geeft kan ik dan van de ene kant ook wel weer begrijpen. Ze zijn natuurlijk bang dat iedereen in het finishgebied gaat staan, maar in de realiteit gaat dat nooit gebeuren. Bij een HM kun je de toeschouwers juist over 21.1km aan 2 zijden over het parcours verspreiden. Een circuit Zandvoort kan natuurlijk een mooie blueprint maken waar ze om de 1.5 een stoeltje vrij geven. Dat vervolgens 1 persoon voor 25 man bier gaat halen, tja.. er staat een desinfectie apparaat bij de bar.. Het voelt ergens idd als meten met 2 maten. Maar goed, ik hoop dat Eindhoven wel door kan gaan, heb ik iig nog iets om naar uit te kijken. Mijn laatste echte wedstrijd was vorig jaar maart een lokale 15k, ben wel weer toe aan wat wedstrijdspanning
Thanks, dan heeft het geen toegevoegde waarde nee. De enige reden waar het wel een toegevoegde waar zou kunnen hebben is als je vaak in een bebost gebied loopt waar je weer superslechte gps hebt oid. Nu ik weer aan die footpod denk, vroeger hadden veel hardloopschoenen van Nike een plek onder de zool om zo'n footpod in te stoppen. Maar met het uitsterven van de Nike sportwatch (overname door TomTom) is ook deze speciale footpodstalling een stille dood gestorven. Was best een geniale oplossing eigenlijk. Zool uit je schoen halen, footpod erin, zal terug en lopen maar. Geen gedoe met vastklikken op je schoen.
deze dus
[ Voor 4% gewijzigd door Calitomnication op 13-08-2021 15:51 ]
tips voor New York
Ik weet niet hoe je een Garmin footpod vast maakt maar een Stryd is iig binnen een paar seconden vast gezet, en kost minder werk dan m'n steunzolen wisselen van schoen. Aangezien de schoenen collectie zich goed uitbreid wissel ik elk loopje wel van schoen dus haal de Stryd er per default af en leg hem op een vaste plek waar de kinders niet bij kunnen, want het is een iets te klein en te duur apparaatje om kwijt te raken...Calitomnication schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:47:
[...]
Thanks, dan heeft het geen toegevoegde waarde nee. De enige reden waar het wel een toegevoegde waar zou kunnen hebben is als je vaak in een bebost gebied loopt waar je weer superslechte gps hebt oid. Nu ik weer aan die footpod denk, vroeger hadden veel hardloopschoenen van Nike een plek onder de zool om zo'n footpod in te stoppen. Maar met het uitsterven van de Nike sportwatch (overname door TomTom) is ook deze speciale footpodstalling een stille dood gestorven. Was best een geniale oplossing eigenlijk. Zool uit je schoen halen, footpod erin, zal terug en lopen maar. Geen gedoe met vastklikken op je schoen.
Dan ga je binnen een paar tellen van Stryd naar StrijdTinusvolkel schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:55:
[...]
Ik weet niet hoe je een Garmin footpod vast maakt maar een Stryd is iig binnen een paar seconden vast gezet, en kost minder werk dan m'n steunzolen wisselen van schoen. Aangezien de schoenen collectie zich goed uitbreid wissel ik elk loopje wel van schoen dus haal de Stryd er per default af en leg hem op een vaste plek waar de kinders niet bij kunnen, want het is een iets te klein en te duur apparaatje om kwijt te raken...

* Calitomnication gaat afsluiten en weekend vieren
tips voor New York
Haha succes, maar het hele hardloop ritueeltje kost inmiddels best wat tijdCalitomnication schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:08:
[...]
Dan ga je binnen een paar tellen van Stryd naar Strijd![]()
* Calitomnication gaat afsluiten en weekend vieren
- Kleren uitzoeken en aandoen.
- Schoenen uitzoeken en steunzolen erin en de Stryd erop.
- Hartslagband om doen en connecten.
- Aftershokz aeropex opzetten en connecten en muziek of podcast aanzetten.
- Route / trainingsprogramma indien nodig aanzetten.
- Eten / drinken (in)pakken indien nodig.
Het was ff zoeken maar uiteindelijk geslaagd in de zoektocht naar een shirt.
Helaas geen kekke kleurtjes maar gewoon een degelijke zwarte van fusion.
Kost een paar centen meer maar zit tenminste wel goed, bovendien bouw je ook weer een bak kortingspunten op bij de winkel.
Nog wat andere dingen gepast maar of een fletse kleur die me niet goed stond of te wijd.
Dat wijde schijnt nu een ding te zijn voor de instapmodellen of mode voor bepaalde merken.
De wat meer high performance gerichte modellen hebben dus wel een schnitt voor de slankere doelgroep.
Mooi merk wel dat fusion, ook nog een mooie tight gezien maar die vond ik met €80,- toch wat guitig, moest al even over mijn hart strijken voor het shirt van €50,-
Helaas geen kekke kleurtjes maar gewoon een degelijke zwarte van fusion.
Kost een paar centen meer maar zit tenminste wel goed, bovendien bouw je ook weer een bak kortingspunten op bij de winkel.
Nog wat andere dingen gepast maar of een fletse kleur die me niet goed stond of te wijd.
Dat wijde schijnt nu een ding te zijn voor de instapmodellen of mode voor bepaalde merken.
De wat meer high performance gerichte modellen hebben dus wel een schnitt voor de slankere doelgroep.
Mooi merk wel dat fusion, ook nog een mooie tight gezien maar die vond ik met €80,- toch wat guitig, moest al even over mijn hart strijken voor het shirt van €50,-

[ Voor 13% gewijzigd door Cranzai op 13-08-2021 17:19 ]
Tracksmith is supercool.Cranzai schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:24:
[...]
#studentlife
Edit:
Zelf heb ik een paar Van Cortland singlets, met die dwarse streep. En bijhorende short.
https://www.tracksmith.com/products/m-van-cortlandt-singlet
En omdat je ze enkel rechtstreeks bij Tracksmith kan aankopen, is er weinig kans dat je andere lopers ermee ziet.
Heb ook deze singlet van Salomon, superlicht en kwalitatief goed, maar minder mooi qua design dan tracksmith.
https://www.runningplanet...sense-tank-for-men-s.html
Ik geloof dat ik de Rapha, Maap & Pas Normal Studios van de hardloopwereld heb gevondenSecsytime schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:09:
[...]
Tracksmith, Janji & Rabbit hebben mooi en fijn spul. Moet je wel een dikke portemonnee meenemen
Wel leuk spul
Nou, ik ga morgen mijn eerste quarantaine loopje doen, hebben een klein grasveldje achter (VVE eigendom) verder afgesloten dus ga daar op proberen een 5k te doen. Ben benieuwd hoe dat bevalt. Mijn vrouw is gister positief getest.
Als we even van het positieve uitgaan 
@Shinji Succes
en beterschap met je vrouw.
Dus hopelijk gaan alle wedstrijden gewoon weer door na 20 septemberStreven: vanaf 20 september nergens meer 1,5 meter afstand
Het demissionaire kabinet hoopt de anderhalvemeterregel in de derde week van september volledig te kunnen afschaffen. Daarmee zouden ook de meeste andere maatregelen vervallen. Het definitieve besluit wordt op 17 september genomen.
Ook de mondkapjesplicht vervalt per 20 september. In het ov hoef je dan bijvoorbeeld geen mondkapje meer te dragen.
Er geldt geen maximumcapaciteit meer voor horeca en evenementen. Dat betekent dat bijvoorbeeld stadions, horeca, bioscopen en theaters weer helemaal vol mogen zitten. Vaste zitplekken zijn ook geen vereiste meer. Ook mogen de horeca weer hun reguliere openingstijden aanhouden.
Vanaf 20 september geldt dat bij meer dan 75 personen gewerkt moet worden met een coronatoegangsbewijs in de horeca, bij evenementen (zoals festivals en sportwedstrijden) en bij kunst en cultuur (bijvoorbeeld bioscopen en theaters). Dat geldt overal: dus binnen en buiten, met en zonder vaste zitplekken.
Een coronatoegangsbewijs krijg je wanneer je volledig bent gevaccineerd, hersteld bent van een coronabesmetting of een negatieve testuitslag hebt. Nu is die test nog gratis, maar later zal om een eigen bijdrage gevraagd worden. Wanneer dat is, is nog niet bekend.

@Shinji Succes
Ben al een weekje aan het uitzoeken of er een interessant genoeg carbon wedstrijd schoen voor mij zou zijn.
Heb nu een New Balance RC760 Racing Shoe, niet de lichtste wedstrijd schoen, werd oa veel gebruikt in de Ironman door Sebastian Kienle. Heb de schoen destijds bij PKRun gekozen uit een aantal wedstrijdschoenen. Ben toen niet voor een meer sprintschoen gegaan, dat ben ik niet, dus ook meegenomen dat ik er t/m een halve marathon op ging lopen. Heb er prima tijden op gelopen, op mijn 59e nog onder de 1.30 op de HM.
De paar jaar eruit hebben gezien de leeftijd voor de noodzaak van een lange opbouw gezorgd, af en toe met vallen op opstaan, de grenzen bewakend en soms er niet iets over heen, maar gelukkig niet te vaak.
Heb 2 weken geleden in mijn eentje een virtuele 5 km op de weg gelopen. Op basis van de trainingstijden/-intensiteit, zou een tijd rond de 22.30 dus ca 4:30/km realistisch moeten zijn. En dat werd het: 22:37, dus zeg maar 4:32/km. Dat "begint erop te lijken", waarbij ik aan moet tekenen dat tijden onder de 20 min voor mij nog te ver weg zijn, if at all ze nog komen....
inmiddels in de M65 klasse. Ben nu al blij om weer zover te zijn.
Teug naar de schoen: Welke carbon schoen zou bij me passen? Een mixed profiel van 3000 t/m HM-afstanden.
Heb er 3 min of meer getest en kreeg er bij RW te Arnhem en Nijmegen er veel ruimte/tijd voor.
Alle schoenen (maat 46) hadden een goede basis pasvorm en waren redelijk strak gestrikt, wat ik altijd deed.
On Running Cloudboom:
Met maat 46 kom je bij weinig merken helemaal niet onder de 200 g, zeker bij mijn voorkeur om geen sprintschoen te willen, dus daar niet op gefocust. Dames maten zijn vaak wel een stuk lichter.
De X2 maat 46 blijkt dus vrijwel net zo zwaar te zijn als mijn huidige New Balance: Zie foto.
Heb nu een New Balance RC760 Racing Shoe, niet de lichtste wedstrijd schoen, werd oa veel gebruikt in de Ironman door Sebastian Kienle. Heb de schoen destijds bij PKRun gekozen uit een aantal wedstrijdschoenen. Ben toen niet voor een meer sprintschoen gegaan, dat ben ik niet, dus ook meegenomen dat ik er t/m een halve marathon op ging lopen. Heb er prima tijden op gelopen, op mijn 59e nog onder de 1.30 op de HM.
De paar jaar eruit hebben gezien de leeftijd voor de noodzaak van een lange opbouw gezorgd, af en toe met vallen op opstaan, de grenzen bewakend en soms er niet iets over heen, maar gelukkig niet te vaak.
Heb 2 weken geleden in mijn eentje een virtuele 5 km op de weg gelopen. Op basis van de trainingstijden/-intensiteit, zou een tijd rond de 22.30 dus ca 4:30/km realistisch moeten zijn. En dat werd het: 22:37, dus zeg maar 4:32/km. Dat "begint erop te lijken", waarbij ik aan moet tekenen dat tijden onder de 20 min voor mij nog te ver weg zijn, if at all ze nog komen....
Teug naar de schoen: Welke carbon schoen zou bij me passen? Een mixed profiel van 3000 t/m HM-afstanden.
Heb er 3 min of meer getest en kreeg er bij RW te Arnhem en Nijmegen er veel ruimte/tijd voor.
Alle schoenen (maat 46) hadden een goede basis pasvorm en waren redelijk strak gestrikt, wat ik altijd deed.
On Running Cloudboom:
- Comfortabel
- Liep op zich goed
- Stabiel
- Tweede poging: Ik zak er iets te ver in weg.
- Input van anderen: risico op keitjes/takjes e.d., niet zo slijtvast
- Veel directer
- Minder comfortabel
- Eerste poging: Sneller dan de Cloudboom, voelt goed aan
- Op een 5km tempo: ~10 s/km sneller dan de cloudboom,
- Tweede poging: Simulatie van baan bocht bij hogere snelheid geeft instabiel, slippery gevoel.
- Input van anderen (nu achteraf): Stabiliteit kan minder zijn....
- Zeer goede pasvorm!
- Comfortabel maar niet zo zacht als de Cloudboom
- Zak dus minder weg
- Weer in een sort of ease 5 km tempo (geen pushen), 10 s/km sneller dan de cloudboom, vergelijkbaar met de Metaracer
- Bochten totaal geen probleem
- Input van anderen: Toen bleek dat Master meer ruimte hebben in de carbon keuze kwam deze bij RW (te A) in beeld als interessant gezien mijn wensen.
- De reviews gaven aan dat de X sterk verbeterd is (ook het bovendek//de tong) en de X2 is dus de opvolger.
Met maat 46 kom je bij weinig merken helemaal niet onder de 200 g, zeker bij mijn voorkeur om geen sprintschoen te willen, dus daar niet op gefocust. Dames maten zijn vaak wel een stuk lichter.
De X2 maat 46 blijkt dus vrijwel net zo zwaar te zijn als mijn huidige New Balance: Zie foto.
:fill(white):strip_exif()/f/image/KyDdIg93F5WQnaB8qhM2A88o.png?f=user_large)
Vorige klachten werden veroorzaakt door een scheefstaande heup of kuitbeen. Oorzaak daarvan kan gewoon zijn dat je verstapt of je enkel verzwikt. En dat is mij de afgelopen jaren wel eens overkomen.m-vw schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:07:
@nogeeninlog Ben niet op de hoogte van de vorige klachten, maar als je steeds terug moet voor weer iets anders denk ik dat de bron niet aangepakt is. Of mis ik iets?
Maar ik sluit niet uit dat er nog iets anders aan de hand is dat het scheef staan van mijn heup bevordert. Dat zal ik bij een volgend bezoek bespreken.
Het verneukeratieve van die plek was dat het leek alsof de Garmin footpod erin paste, terwijl in werkelijkheid alleen de Nike pod erin kon. Dat was een verschik van een millimeter.Calitomnication schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:47:
[...]
Nu ik weer aan die footpod denk, vroeger hadden veel hardloopschoenen van Nike een plek onder de zool om zo'n footpod in te stoppen.
Zo heb ik een Garmin footpod naar de galemiezen geholpen. Tot dat moment werkte het wel perfect.
Een geijkte footpod geeft ook preciezere actuele snelheidsinformatie.
Ben ik de enige die gewoon graag in losse t-shirts loopt in de zomer? Vind dat met hoge temperaturen echt stukken fijner dan iets wat strak zit.
Daarnaast heb ik tijdens de vakantie het hardloopvirus weer aardig te pakken, nu maar eens mn best doen dat straks thuis ook door te trekken. Vandaag besloten maar eens een nieuw horloge aan te gaan schaffen om de hobby wat verder te voeden 😎
Daarnaast heb ik tijdens de vakantie het hardloopvirus weer aardig te pakken, nu maar eens mn best doen dat straks thuis ook door te trekken. Vandaag besloten maar eens een nieuw horloge aan te gaan schaffen om de hobby wat verder te voeden 😎
Vooral die singlets zitten soms wel erg ruim, ik moet zeggen dat ik met mijn slanke postuur altijd terugkom bij Decathlon. Ben wel "overgestapt" op de Kiprun shirts. Die zitten heerlijk, geen wrijving en slanke pasvorm. Ze hebben ook een "wedstrijdshirt" waar je het nummer aan de voorkant in kan schuiven, dat shirt is super luchtig en dus heerlijk in de zomer. Kiprun ademt bij mij beter en ik voeren het zweet beter af waardoor, gezien ik nogal zweet geen overbodige luxe
Hun singlets zijn dit jaar alleen nog wijder geworden, dus ik doe het nu nog met het singlet van vorig jaar.
Hun singlets zijn dit jaar alleen nog wijder geworden, dus ik doe het nu nog met het singlet van vorig jaar.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Strakke of losse singlets ?
De uitersten voor mij zijn: Niet schuren, dus niet strak (ik heb mensen bloedend gezien agv het schuren) maar ook niet veel te los, want dan kan het surplus aan stof gaan wapperen om je lijf en dat is super irritant als je een zeer actieve arminzet hebt.
De uitersten voor mij zijn: Niet schuren, dus niet strak (ik heb mensen bloedend gezien agv het schuren) maar ook niet veel te los, want dan kan het surplus aan stof gaan wapperen om je lijf en dat is super irritant als je een zeer actieve arminzet hebt.
[ Voor 5% gewijzigd door route99 op 14-08-2021 09:16 ]
Vanochtend heb ik die Maurten ook geprobeerd en inderdaad, geen probleem met buik en darmen. De loop zelf ging niet zo soepel, maar dat lag niet aan de gel. Te weinig geslapen en het was vanochtend met de zon op de bol al vroeg warm. De hele tijd lag mijn hartslag 10 slagen hoger dan vorige week zaterdag toen ik een sneller tempo aanhield dan nu.Calitomnication schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:01:
[...]
Zelf gebruik ik nu een tijdje Maurten, dat bevalt me eigenlijk helemaal prima
Ik weet niet of ik nu iedere duurloop Maurten ga meenemen, want ze blijven prijzig. Niettemin, bedankt voor de tip.
Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039
Nou, dochter vond het af en toe lastig dat ik maar gewoon rondjes bleef rennen en niet kwam spelen maar toch is een 5k gelukt 
https://strava.app.link/7qyjLugpIib
Wel saai hoor, en tempo maken is ook lastig.
https://strava.app.link/7qyjLugpIib
Wel saai hoor, en tempo maken is ook lastig.
[ Voor 7% gewijzigd door Shinji op 14-08-2021 14:50 ]
Waarom specifiek die 3 schoenen? Die staan bij mij niet direct bovenaan mijn lijstje. Ze vallen alle 3 voor mij in de categorie carbon plaat, maar geen 'superfoam' (hebben On en Hoka niet en bij Asics zit het alleen in de Metaspeed Sky en Edge). Qua gewicht moet je idd bij de Edge, de Puma Deviate Elite of de Next% zijn om met maat 46 onder de 200g te blijven. Ik was vorige week in Amsterdam en heb bij de Asics winkel naast het Vondelpark de Edge en de Sky aan gehad. Het mooie is: ik pas ze, het gekke is dat de maatvoering niet 'klopt'. Us12 is vrijwel altijd 30cm, maar bij deze 29,5. En dus had ik echt 12,5 nodig, want anders zaten mn tenen echt klem. De Edge mist het wow effect (maar loopt dus veel natuurlijker), de Sky heeft het squishy gevoel en de opvallende voorvoet roll-off zoals de Endorphin Pro dat ook heeft.route99 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 21:09:
Ben al een weekje aan het uitzoeken of er een interessant genoeg carbon wedstrijd schoen voor mij zou zijn.
Ik heb vandaag voor het eerst weer een langere afstand op tempo kunnen lopen: 26km op 4:17 gemiddeld. Niet de 60 van de Trail des Fantomes waar ik ingeschreven voor stond, dat durfde ik nog niet aan. Maar niet meer dichtslaan door de bronchitis is al heel wat.
Zoals ik al schreef, heb ik me niet gefocust op het gewicht maar meer op stabiliteit en uiteraard ook wel of je het gevoel hebt er harder mee te lopen (wat ik ook geprobeerd heb te meten) .
https://www.runnersworld....-sky-hardloopschoen-snel/
De schoenen die jij noemt lijken me vooral voor de snellere atleten (in vergelijking tot mij). Wat in dit artikel staat dat winst een stuk kleiner is bij lagere snelheden is al vaker beschreven. Ik kan en mag mijn huidige snelheden niet meer vergelijken met wat ik op mijn top liep, dus het grotere voordeel die zulke schoenen als de Edge & Sky "claimen" ga ik zeker nooit halen.
Bij de Asics Metaracer met heel weinig foam had ik ook het idee veel minder voordeel van de carbon plaat te hebben. Dat had ik eigenlijk nog wel kunnen vermelden. De Hoka One One Carbon X2 vond ik echt duidelijk veel responsiever agv de foam en de Cloudboom daar was de foam echt te zacht van om een goed responsief effect te hebben.
Als wellicht een van de 2 er Edge/Sky er was geweest in die 2 winkels had die ook nog kunnen testen.
https://www.runnersworld....-sky-hardloopschoen-snel/
De schoenen die jij noemt lijken me vooral voor de snellere atleten (in vergelijking tot mij). Wat in dit artikel staat dat winst een stuk kleiner is bij lagere snelheden is al vaker beschreven. Ik kan en mag mijn huidige snelheden niet meer vergelijken met wat ik op mijn top liep, dus het grotere voordeel die zulke schoenen als de Edge & Sky "claimen" ga ik zeker nooit halen.
Bij de Asics Metaracer met heel weinig foam had ik ook het idee veel minder voordeel van de carbon plaat te hebben. Dat had ik eigenlijk nog wel kunnen vermelden. De Hoka One One Carbon X2 vond ik echt duidelijk veel responsiever agv de foam en de Cloudboom daar was de foam echt te zacht van om een goed responsief effect te hebben.
Als wellicht een van de 2 er Edge/Sky er was geweest in die 2 winkels had die ook nog kunnen testen.
De metaracer is ook echt een 'racing flat'. Niks mis mee, maar wel vrij specifiek. De Carbon X lijkt me het meest allround (niet voor niks is een recordpoging op 100km er mee gelopen), maar het zijn niet de lichtste carbonschoenen.
Het lijkt me verder dat jouw huidige tempo alle schoenen nog wel een verschil kunnen/zullen maken. Looptechniek icm schoen bepalen uiteindelijk hoeveel denk ik (mijn aanname is dat je alleen wat hebt aan schoenen met heel zacht foam wanneer je een langere grondcontacttijd hebt). Het viel me vandaag weer op ( ik liep op mijn Endorphin Pro's) hoe ontzettend gemakkelijk de schoenen liepen. Juist het laatste stuk hoefde ik voor mijn gevoel maar m'n hielen wat hoger op te tillen om ondanks toenemende vermoeidheid nog wat te versnellen. Maar goed, het lastige is om alle verschillende opties naast elkaar te vinden in een winkel.
Het lijkt me verder dat jouw huidige tempo alle schoenen nog wel een verschil kunnen/zullen maken. Looptechniek icm schoen bepalen uiteindelijk hoeveel denk ik (mijn aanname is dat je alleen wat hebt aan schoenen met heel zacht foam wanneer je een langere grondcontacttijd hebt). Het viel me vandaag weer op ( ik liep op mijn Endorphin Pro's) hoe ontzettend gemakkelijk de schoenen liepen. Juist het laatste stuk hoefde ik voor mijn gevoel maar m'n hielen wat hoger op te tillen om ondanks toenemende vermoeidheid nog wat te versnellen. Maar goed, het lastige is om alle verschillende opties naast elkaar te vinden in een winkel.
[ Voor 7% gewijzigd door Rudedadude op 14-08-2021 20:21 ]
Ga morgen een loopanalyse laten doen bij daka. Nu ik steeds meer km per week een, wil ik geen blessures oplopen. Ik ben benieuwd wat er uit komt.
Wat is hardlopen op vakantie toch leuk 
In Zuid-Frankrijk (Gard & Cevennen) mooie trails gelopen die ik thuis heb gepland met de strava heatmap en routebuilder. Routes gelopen waar ik op de bonnefooi nooit gekomen was. Heerlijk. Laatste loopje met iemand mee gegaan waar ik te hard van stapel ging en dat in combinatie met veel steile hoogtemeters en erg warm zorgde ervoor dat ik voor het eerst sinds jaren 'instortte' en even moest wandelen...
:strip_exif()/f/image/QG7c9zHIDoTdCIZH1qy4thQS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7akQoiNYm6qDx1kHOHMJsiRK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BndX8JuySMNpVY6SYLeLA480.jpg?f=fotoalbum_large)
In Zuid-Frankrijk (Gard & Cevennen) mooie trails gelopen die ik thuis heb gepland met de strava heatmap en routebuilder. Routes gelopen waar ik op de bonnefooi nooit gekomen was. Heerlijk. Laatste loopje met iemand mee gegaan waar ik te hard van stapel ging en dat in combinatie met veel steile hoogtemeters en erg warm zorgde ervoor dat ik voor het eerst sinds jaren 'instortte' en even moest wandelen...
:strip_exif()/f/image/QG7c9zHIDoTdCIZH1qy4thQS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7akQoiNYm6qDx1kHOHMJsiRK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BndX8JuySMNpVY6SYLeLA480.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/C0d21k71ERkoRioI3Udy5FPc.jpg?f=fotoalbum_large)
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Wellicht is het goed om even bij een gelijke maat (9) de gewichten te vergelijken tussen die schoenen. De X2 weegt dan maar 238 gram en dan is het verschil maar ca 25 gram met de Saucony Endorphin Pro en geen ca 50 gram bij maat 46 (11.5US).... hoe zwaar zou immers maat 46 (11.5US) van een Saucony Endorphin Pro zijn?Rudedadude schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 20:18:De metaracer is ook echt een 'racing flat'. Niks mis mee, maar wel vrij specifiek. De Carbon X lijkt me het meest allround (niet voor niks is een recordpoging op 100km er mee gelopen), maar het zijn niet de lichtste carbonschoenen.
Bron maat 9: https://blisterreview.com...ws/hoka-one-one-carbon-x2
:fill(white):strip_exif()/f/image/BziayNgN6Z49blsi7xghhYcy.png?f=user_large)
We gaan het hopelijk zien, zie onder een begin. De GCT: Ik denk dat te zacht schuim en een lage GCT geen vrienden zijn, ook al heb je een Carbon plaat, de Cloudboom is daar imho een voorbeeld van.Het lijkt me verder dat jouw huidige tempo alle schoenen nog wel een verschil kunnen/zullen maken. Looptechniek icm schoen bepalen uiteindelijk hoeveel denk ik (mijn aanname is dat je alleen wat hebt aan schoenen met heel zacht foam wanneer je een langere grondcontacttijd hebt).
Mooi dat je er baat bij hebt en inderdaad een winkel vinden waar je nog meer opties naast elkaar hebt is inderdaad lastig. De wedstrijdlopers zijn toch qua aantal kopers een minority, ik kon bij PKRun online zelfs geen enkele carbon schoen vinden of ze gaan er vanuit dat die doelgroep altijd naar de winkel gaat?.Het viel me vandaag weer op ( ik liep op mijn Endorphin Pro's) hoe ontzettend gemakkelijk de schoenen liepen. Juist het laatste stuk hoefde ik voor mijn gevoel maar m'n hielen wat hoger op te tillen om ondanks toenemende vermoeidheid nog wat te versnellen. Maar goed, het lastige is om alle verschillende opties naast elkaar te vinden in een winkel.
Gisteren ging mijn 5k test op de X2 niet door, was veel te moe na een drukke vrijdag en een te korte nacht. Had zelfs vanmorgen nog twijfels of ik wel goed genoeg uitgerust was. Het is mentaal handiger om de 1e keer op zulke schoenen iig toch wel iets sneller te zijn dan op de normale schoen, zodat de excuustruus in de kast kan blijven liggen.
Toch gestart. De omstandigheden waren iets minder dan de vorige keer: Meer wind en het was ca 3 graden warmer. De 1e km ging prima en voor mijn gevoel daarna grotendeels ook. Vanaf de 3e km ondervond ik meer steun v/d schoen juist bij dit zwaarder worden. De 4e vond ik lastig te beoordelen en de 5e km was ik duidelijk sneller dan de vorige keer: Gezien het risico dat ik nam, ben ik iig blij dat het sneller ging dan de vorige keer, met 7-8 seconden winst op deze 5 km, geen super winst nu, maar dat had ik ook niet verwacht, maar iig gelukkig niet aan de verkeerde kant tov de vorige keer....
Een meting is geen meting, dus over een paar weken nog een keer, hopelijk sta ik dan wat frisser en fruitiger aan de start.
Voor mij is het wapperen van de stof idd de voornaamste reden om voor strak te kiezen.route99 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 09:15:
Strakke of losse singlets ?
Misschien voor sommigen paradoxaal maar in mijn ogen staat strakker gelijk aan meer bewegingsvrijheid.
Gebeurt wel eens een enkele keer dat je met je duim in je shirt blijft haken.
Voor de rappe MLA onderdelen is de keuze dan ook standaard het wedstrijdsinglet van de vereniging (heerlijke pasvorm) icm tights. Voor de 3000m/5000m afhankelijk van het weer in combinatie met losse short.
@BastiaanN ik zie je duimpje dus u leeft nog
maar ik zie weinig activiteit dus hoe komt het? Misschien via tweakers wat groepsdruk creëren
Hier vanmorgen niet normaal gaar wakker geworden… dus ik dacht daar gaat m’n halve marathon streak. Maar na paracetamol en wat koffie knapte ik snel op, dus toen toch maar gestart met de duurloop en het ging eigenlijk vanzelf
aan de warmte ben ik steeds meer gewend, dus mooi de laatste 5km nog mooi versneld.
Hier vanmorgen niet normaal gaar wakker geworden… dus ik dacht daar gaat m’n halve marathon streak. Maar na paracetamol en wat koffie knapte ik snel op, dus toen toch maar gestart met de duurloop en het ging eigenlijk vanzelf
Ik had hetzelfde idee - 'misschien eens een berichtje sturen', ik kan alleen geen rondje met m lopen op t momentTinusvolkel schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 15:01:
@BastiaanN ik zie je duimpje dus u leeft nogmaar ik zie weinig activiteit dus hoe komt het? Misschien via tweakers wat groepsdruk creëren

Inderdaad, helaas weinig activiteit aan mijn kant. Ongeveer maandje terug had ik een BBQ van mijn werk en ik wilde daarvoor nog even een rondje hardlopen. Het was die dag ontzettend lekker loopweer en heb me toen eigenlijk een beetje laten verleiden om weer een lang rondje te doen terwijl ik nog een beetje aan het opbouwen was vanuit de vorige blessure nog. Plan was 13KM en toen heb ik er ook nog even 18KM van gemaakt omdat het zo lekker ging.Tinusvolkel schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 15:01:
@BastiaanN ik zie je duimpje dus u leeft nogmaar ik zie weinig activiteit dus hoe komt het? Misschien via tweakers wat groepsdruk creëren
Vorige week de schoenen wel meegenomen op vakantie maar ik had dusdanig veel last van mijn heup na de wandelingen op het strand dat ik dat uiteindelijk niet aandurfde. Wel balen, want het was er fantastisch loopweer om lekker over de dijk te lopen. Inmiddels bij de Fysio en die denkt dat het komt door een combinatie van een minimaal beenlengteverschil en te snel weer opbouwen. Ik heb nu wat oefeningen om aan mijn houding te werken en wellicht dat dit ook genoeg is om het verschil op te heffen. Zo niet, dan moet ik wellicht in de toekomst met een 'kartonnetje' in mijn linkerschoen gaan lopen. Sowieso zit ik er aan te denken om maar een paar keer in de week naar de sportschool te gaan om de boel weer wat aan te sterken.
Goede nieuws is dat ik vanaf volgende week weer rustig rondjes van 5KM mag hardlopen mits er maar voldoende rust tussen de sessies zit incl. voldoende luisteren naar het lichaam (dus niet lopen als de zeurende pijn er al zit voor het lopen).
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Terug van daka en een rondje van bijna 7km hardlopen.
Uitslag daka: super neutrale loper. Dat is fijn want dan houd ik mijn huidige schoenen gewoon nog even.
En vandaag dus mijn eerste post 2e vaccinatie run. Eergisteren en gister voelde ik mij als een natte dweil en vandaag nog niet helemaal aangesterkt. Gelukkig ging het rennen helemaal prima. Niet super hoge pace maar wel een van mijn langere runs en daarmee nog steeds op schema op eind september mijn eerste 10k te rennen.
Nooit gedacht dat ik het zover zou brengen gezien mijn voorgeschiedenis van falende couch2 5k starts maar het voelt inmiddels als een heerlijk stukje vrijheid om na een drukke dag met corporate blabla en de Kids met al hun wensen. Gewoon verstand op nul, podcast aan en lekker de stress er uit rennen!
Uitslag daka: super neutrale loper. Dat is fijn want dan houd ik mijn huidige schoenen gewoon nog even.
En vandaag dus mijn eerste post 2e vaccinatie run. Eergisteren en gister voelde ik mij als een natte dweil en vandaag nog niet helemaal aangesterkt. Gelukkig ging het rennen helemaal prima. Niet super hoge pace maar wel een van mijn langere runs en daarmee nog steeds op schema op eind september mijn eerste 10k te rennen.
Nooit gedacht dat ik het zover zou brengen gezien mijn voorgeschiedenis van falende couch2 5k starts maar het voelt inmiddels als een heerlijk stukje vrijheid om na een drukke dag met corporate blabla en de Kids met al hun wensen. Gewoon verstand op nul, podcast aan en lekker de stress er uit rennen!
Ojee de single loop (waar ik zelf overigens niet aan mee doe) is afgelast en die is begin oktober. ben benieuwd of dit het voorbeeld gaat worden voor andere wedstrijden...
HelaasTinusvolkel schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:29:
Ojee de single loop (waar ik zelf overigens niet aan mee doe) is afgelast en die is begin oktober. ben benieuwd of dit het voorbeeld gaat worden voor andere wedstrijden...
In hetzelfde artikel van Omroep Brabant, staat dat de Marathon Eindhoven vooralsnog wel doorgaat en dat ze het evenement zullen aanpassen op basis van de update van de regering rondom 20 september. Kennelijk denken zij dat ze dan nog genoeg tijd hebben.
[ Voor 19% gewijzigd door jorikc op 16-08-2021 13:37 . Reden: stukje over Marathon Eindhoven toegevoegd ]
Die update moest ik er nog even bij refreshen, maar ik doe mee aan de marathon van Eindhoven.jorikc schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:35:
[...]
Helaas, ik wilde die singelloop eigenlijk wel een keertje gaan doen... Zeker als single hardloper
In hetzelfde artikel van Omroep Brabant, staat dat de Marathon Eindhoven vooralsnog wel doorgaat en dat ze het evenement zullen aanpassen op basis van de update van de regering rondom 20 september. Kennelijk denken zij dat ze dan nog genoeg tijd hebben.
Maar die krijgt dan dus zo te lezen op 20 september een Go/No Go, achja ik train gewoon maar verder en ga anders wel een solo marathon doen.
De aankondigingen van afgelopen vrijdag maken het inderdaad niet echt voorspelbaar. De CPC in Den Haag op 26 september gaat volgens de site nog steeds door. Ze hebben wel eens korter voor de datum afgelast, maar dat was vanwege het weer.
En de wandelmarathon in Leiden, op 18 september, is wel afgelast, maar de gewone op 10 oktober staat wel nog op het programma.
En de wandelmarathon in Leiden, op 18 september, is wel afgelast, maar de gewone op 10 oktober staat wel nog op het programma.
Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039
Sorry voor de gedeeltelijke off-topic, maar "ze" zijn toch wat aan het doorslaan qua Covid.
Iedereen die een vaccin wou is intussen 1 of 2 keer gevaccineerd, en (ik ben Vlaming) in België is 97 % van de gehospitaliseerden niet of slechts 1 keer gevaccineerd. Dus volledig gevaccineerden maken slechts 3% uit van de ziekenhuisopnames.
Tijd om ons gezond verstand te gebruiken en openluchtsportevents te laten doorgaan.
Overigens ben ik voorstander van mondmasker bij dichte contacten indoor. Maar om een loopwedstrijd af te gelasten, dat vind ik waanzinnig.
Iedereen die een vaccin wou is intussen 1 of 2 keer gevaccineerd, en (ik ben Vlaming) in België is 97 % van de gehospitaliseerden niet of slechts 1 keer gevaccineerd. Dus volledig gevaccineerden maken slechts 3% uit van de ziekenhuisopnames.
Tijd om ons gezond verstand te gebruiken en openluchtsportevents te laten doorgaan.
Overigens ben ik voorstander van mondmasker bij dichte contacten indoor. Maar om een loopwedstrijd af te gelasten, dat vind ik waanzinnig.
Er zijn wel meer dingen waanzinnig met dit hele covid gedoe, maar dat hoort allemaal niet in dit topic thuisHartloper schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:24:
Sorry voor de gedeeltelijke off-topic, maar "ze" zijn toch wat aan het doorslaan qua Covid.
Om toch een beetje ontopic te reageren: de lopers zelf zijn het probleem niet direct, wel de tienduizenden toeschouwers die niet te reguleren of controleren zijn. Ik ga er helaas vanuit dat ook de Dam tot Damloop geannuleerd gaat worden om die reden.Hartloper schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:24:
Op zich niet vreemd. Eigenlijk zouden alle hardloopwedstrijden met meer dan 750 deelnemers die tot en met 20 september plaatsvinden al afgezegd moeten zijn, die kunnen nu gewoon niet volgens de regels.Tinusvolkel schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:29:
Of er moet iets gebeuren met startgroepen op verschillende tijden en dergelijke, maar bij een straatparcours is dat niet te doen denk ik, te lang straten dicht vindt een gemeente nooit leuk.
Tsjah, in elk park/binnenstad zijn in het weekend met dit mooie weer natuurlijk ook meer dan 750 mensen. Maar zodra het opeens een "evenement" is, dan kan het allemaal niet meer. Weet niet of je recent nog in een binnenstad of park bent geweest, maar dit is echt onzin imo.Poekie schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:45:
[...]
Op zich niet vreemd. Eigenlijk zouden alle hardloopwedstrijden met meer dan 750 deelnemers die tot en met 20 september plaatsvinden al afgezegd moeten zijn, die kunnen nu gewoon niet volgens de regels.
Of er moet iets gebeuren met startgroepen op verschillende tijden en dergelijke, maar bij een straatparcours is dat niet te doen denk ik, te lang straten dicht vindt een gemeente nooit leuk.
Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.
Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.
Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.
Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.
Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.