Geen Venloop meer dit jaar, hoop niet dat het een voorbode is voor de andere evenementen..
https://www.1limburg.nl/v...oor-2021?context=topstory
https://www.1limburg.nl/v...oor-2021?context=topstory
[ Voor 3% gewijzigd door Calitomnication op 23-07-2021 13:50 ]
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
If you can see, look. If you can look, observe
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Sport_Life schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 12:43:
Vrees dat het in oktober een solorun gaat worden.
Mazzelaar! Ik zit inmiddels alweer in m'n 81e marathontrainingsweek...Tinusvolkel schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 12:47:
[...]
![]()
En dan zit ik net lekker in m'n eerste marathontrainingsweek....
[ Voor 7% gewijzigd door elastiek op 23-07-2021 17:26 ]
Vanaf m’n DNF bij de marathon van Eindhoven in 2019 ben ik eigenlijk ook wel continu bezig geweest met trainen voor een marathon die elke keer niet door ging… dus das ook zo’n 90 weken geledenelastiek schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:58:
[...]
Mazzelaar! Ik zit inmiddels alweer in m'n 81e marathontrainingsweek...
He said that runners’ feet swelled so much, as they made their way through the heat and up the three major climbs of the relentless course, that competitors regularly carried several bigger shoe sizes so they could upsize during the race.
[ Voor 41% gewijzigd door Poekie op 24-07-2021 12:10 ]
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Ik zou het zelf ook zeker niet doen. Ik ben in de Nederlandse hoge temperaturen al een mietjeArjan90 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 14:28:
@Poekie Gemiddeld tempo van de snelste is dus 7:08 min/km wat natuurlijk bizar is in die omstandigheden, voor die duur (25 uur en 50 minuten) en de afstand. Ik pas
Wat voor dure smartwatch is het dan? Garmin en Apple Watch hebben die feature wel volgens mij?mobie2 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 16:57:
Ik heb vanmorgen een sportwatch gekocht van 100den euro's, maar ik moet toch nog mijn smartphone meenemen omdat de dure watch niet kan navigeren.
Oké... nu ff normaal. Ik ben opzoek naar een strap waarmee ik ook het scherm kan zien van mijn smartphone. Zo'n fore-arm strap lijkt mij heel comfortabel, maar ik weet niet wat goed is, het lijkt alsof het een kickstart exemplaar is die bijlange nog niet in ontwikkeling is. Ik wil het kunnen gebruiken om direct het scherm te kunnen zien met een kleine draai van mijn arm. Iemand die een goede weet? Ik wil misschien van het merk wowow aanschaffen van rond 10 euro.
Ik kan gewoon navigeren met mijn Apple watch, niet dat ik dat gebruik voor het hardlopen. Ik gebruik het heel af en toe als ik een onbekende stad ergen moet zijn. Met lopen maak ik altijd gewoon op strava een route. Kijk ik op google maps de punten na waar ik rekening mee moet houden en ga lopen. Bedoel zo moeilijk is het nu ook weer niet hier in de polder.Slickk schreef op zondag 25 juli 2021 @ 19:49:
[...]
Wat voor dure smartwatch is het dan? Garmin en Apple Watch hebben die feature wel volgens mij?
Nickname KasPlantje.
Moet je dan ook je telefoon meenemen?GerGio schreef op zondag 25 juli 2021 @ 22:31:
[...]
Ik kan gewoon navigeren met mijn Apple watch, niet dat ik dat gebruik voor het hardlopen. Ik gebruik het heel af en toe als ik een onbekende stad ergen moet zijn. Met lopen maak ik altijd gewoon op strava een route. Kijk ik op google maps de punten na waar ik rekening mee moet houden en ga lopen. Bedoel zo moeilijk is het nu ook weer niet hier in de polder.
De app Workoutdoors die @GerGio denk ik gebruikt, heeft geen telefoon nodig. Je kan in de app zelf kiezen welk gedeelte van de map je offline wil opslaan. Hier gebruik ik het navigeren op de watch zo goed als wekelijks bij m'n duurloopjes waarvan ik de route toch wel wekelijks anders maak om het leuk te houden.
Poekie schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 22:50:
[...]
Zo heb ik t met wat collega's wel gedaan, voor mij een net niet echte tempo loop en voor hun rustigjes aan en af en toe sprintjes trekken (ik was de enige die niet onderweg moest plassen) en gewoon genieten van de omgeving en gezellig kletsen. Bij mij met wat meer moeite. Halve marathon op 6:00/km.
***members only***
Dus je koopt iets van 100den euro's zonder research, en komt dan hier klagen?mobie2 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 16:57:
Ik heb vanmorgen een sportwatch gekocht van 100den euro's, maar ik moet toch nog mijn smartphone meenemen omdat de dure watch niet kan navigeren.
Oké... nu ff normaal. Ik ben opzoek naar een strap waarmee ik ook het scherm kan zien van mijn smartphone. Zo'n fore-arm strap lijkt mij heel comfortabel, maar ik weet niet wat goed is, het lijkt alsof het een kickstart exemplaar is die bijlange nog niet in ontwikkeling is. Ik wil het kunnen gebruiken om direct het scherm te kunnen zien met een kleine draai van mijn arm. Iemand die een goede weet? Ik wil misschien van het merk wowow aanschaffen van rond 10 euro.
Ik gebruik die ook altijd voor m'n duurloopjes als ik de route een beetje vooruit wil plannen, maar echt navigeren zou ik dat (nog) niet noemen. Je kunt de kaart en de route meenemen om je pols (en dat is op zich al best gaaf!). Maar de App geeft dan alleen aan als je qua locatie te ver van (een deel van) de route komt.Tinusvolkel schreef op maandag 26 juli 2021 @ 06:37:
[...]
De app Workoutdoors die @GerGio denk ik gebruikt, heeft geen telefoon nodig. Je kan in de app zelf kiezen welk gedeelte van de map je offline wil opslaan. Hier gebruik ik het navigeren op de watch zo goed als wekelijks bij m'n duurloopjes waarvan ik de route toch wel wekelijks anders maak om het leuk te houden.
[...]
https://www.strava.com/clubs/GOT-Hardlopen Even aan @Poekie of @Calitomnication je strava naam doorgeven, dan krijg je toegang tot deze groep.GerGio schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:45:
[...]
Ik zie overigens twee tweaker hardloop groepen. Welke is de goede
doet Evy tijdens de rustpauzes ook nog van die motiverende quotes eruit gooien?VinnyAMS schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:11:
Gisteren sessie 4.
Ik blijf die Evy app toch lekker vinden. Nu wel helemaal tot de laatste sessie volhouden en die 5k lopen.
https://www.strava.com/activities/5675694037
[ Voor 44% gewijzigd door polthemol op 26-07-2021 11:43 ]
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Ik zie dat we een nieuwe aanmelding hebben voor Strava, geef even je naam door in een DM (even checken of je het echt bent) en we laten je toeGerGio schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:45:
[...]
Ik zie overigens twee tweaker hardloop groepen. Welke is de goede
tips voor New York
Ik geloof dat @Poekie je te snel af is.Calitomnication schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:48:
[...]
Ik zie dat we een nieuwe aanmelding hebben voor Strava, geef even je naam door in een DM (even checken of je het echt bent) en we laten je toe
[ Voor 10% gewijzigd door GerGio op 26-07-2021 12:31 ]
Nickname KasPlantje.
Dat gemiddelde omlaag halen doe ik wel hoorGerGio schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:31:
Nu maar hopen dat ik het gemiddelde van de groep niet te ver omlaag haal
Jaja met 7 runs in de week. Ik ben al blij dat ik de huidige 4 overleef.Poekie schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:30:
[...]
Dat gemiddelde omlaag halen doe ik wel hoorDus gewoon doen wat je normaal doet!
Nickname KasPlantje.
Garmin FR245M + HRM-RUN
Zet hem opUdiBenLudi schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:59:
Heb me ook maar toe laten voegen.
Begint er eindelijk bij mij weer een beetje op te lijken na een lange pauze van oktober tot maart vanwege achilespees gezeur. Zit weer op de 5km (30min aaneen hardlopen) en nu aan het consolideren om na de zomervakantie verder te gaan naar de 10km.
Mooie uitdaging! Het evenement is over een maand ofzo toch? Ik heb toevallig iets soortgelijks in mijn hoofd gehaald voor later deze week. Kijken na hoeveel uur ik het heel erg zat ben om ieder uur weer een rondje te starten... Beetje mulzand en de nodige hoogtemeters op het rondje voor de uitdaging... Ik heb de tijdsduur wel vakkundig gemaximeerd met behulp van een vaccinatieafspraak en een verjaardag waar ik toch echt naar toe moetpolthemol schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:36:
[...]
Mijn doel was Another one bites the Dust als einde van mijn 100mijl training te nemen, maar nu zou ik op mijn schema dan een 100K hebben staan: misschien niet persé een succeshebber, maar kans genoeg om die 100mijl aan te tikken. Van de vorige keer in ieder geval wat zaken geleerd, dus mijn broer meteen gecharterd om daar te staan als verzorger/crew en nu in de komende weken wat meer trainen op heel langzaam schuifelen. Hoeft ni snel te gaan, alst maar lang duurt
Vond ik ook hele fijne schoentjesIk heb ook mijn schoenen ingeruild nu voor een paar On Cloudflow en moet zeggen dat ik heel erg happy ben met deze. Ze zitten serieus nice om de voeten, superlicht en de zool reageert heel 'comfy'. Denk dat dit toch wel een fijne is voor langere lopen op het asfalt
jazeker doet ze dat. Mensen kijken ook raar als ik mezelf schouderklopjes aan het geven ben.polthemol schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:36:
[...]
doet Evy tijdens de rustpauzes ook nog van die motiverende quotes eruit gooien?Krijg je een zwoele stem te horen, terwijl je dapper aan het proberen bent je maag binnen te houden en uit te zoeken hoe ademhalen werkt, 'ooit zult gij een groot athleet worden! Ge zijt goe bezig' en dan smijt je je met een grote grijns vol tegen die laatste interval aan.
@Poekie ze proberen zelfs over de witte strepen van het asfalt te rennen, omdat de zolen dan net niet smelten onderwegMaar goed, dat is wel een echt heel strak voorbeeld van goede voorbereiding van die wat het finishen (en een beste ode aan wat een menselijk lichaam kan verdragen)
Zelf eindelijk weer wat in vorm aan het komen. Ik had een fikse fysieke deuk opgelopen door een ontsteking in mijn mond (voor de liefhebbers: dat scheelde een 10 tot 15 hartslagen, best wel insane hoe groot dei impact is) en een hele resem 'kleine dingetjes': beetje last van een spier in mijn schenen, rechterknie die latent runnersknee deed.
De knie doe ik nu tapen voor mijn lange lopen omdat er voor de rest weinig schade mee te scoren is en de spier in mijn scheen zei op een avond tijdens het rolleren *PLOP* en sindsdien geen enkele last meer van. Hartslag is ook omlaag nadat de kaakmedicijnman zijn werk had gedaan. De schade in het trainingsschema is relatief gering, mijn lichaam heeft alleen nog even wat moeite met de duurlopen, maar dat is een kwestie van opbouwen. Mijn doel was Another one bites the Dust als einde van mijn 100mijl training te nemen, maar nu zou ik op mijn schema dan een 100K hebben staan: misschien niet persé een succeshebber, maar kans genoeg om die 100mijl aan te tikken. Van de vorige keer in ieder geval wat zaken geleerd, dus mijn broer meteen gecharterd om daar te staan als verzorger/crew en nu in de komende weken wat meer trainen op heel langzaam schuifelen. Hoeft ni snel te gaan, alst maar lang duurt
Ik heb ook mijn schoenen ingeruild nu voor een paar On Cloudflow en moet zeggen dat ik heel erg happy ben met deze. Ze zitten serieus nice om de voeten, superlicht en de zool reageert heel 'comfy'. Denk dat dit toch wel een fijne is voor langere lopen op het asfalt
20 augustus is die ja. Ik ben wel benieuwd, moet mijn taktiek nog een beetje gaan schaven, maar ik wil nog voor die tijd een 14-tal uren (een ~80K dan) maken met hoe ik daar mijn rondjes wil doen. Waarschijnlijk ook preventief mijn zwakke plekken tapen en wat oefenen met dingen als sokken/schoenen wisselen na x-aantal uren. Ben vooral benieuwd hoe ver ik kan gaan, gezien ik dan wel mensen heb waar ik me aan kan optrekken, een dimensie die ik nog niet eerder heb gehad.Roozzz schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:06:
[...]
Mooie uitdaging! Het evenement is over een maand ofzo toch? Ik heb toevallig iets soortgelijks in mijn hoofd gehaald voor later deze week. Kijken na hoeveel uur ik het heel erg zat ben om ieder uur weer een rondje te starten... Beetje mulzand en de nodige hoogtemeters op het rondje voor de uitdaging... Ik heb de tijdsduur wel vakkundig gemaximeerd met behulp van een vaccinatieafspraak en een verjaardag waar ik toch echt naar toe moetIk zal daar ongetwijfeld helemaal fris zijn
Ik zat initieel ook nog te denken over de goggins-challenge: iedere 4 uur 4 mijl lopen voor 48 uur. Maar zoveel tijd had ik niet beschikbaar en iedere keer ruim 3 uur rust is ook wel een beetje easy-mode toch?
[ Voor 3% gewijzigd door polthemol op 27-07-2021 07:37 ]
tips voor New York
hoe deel je je week in met 5 runs?Calitomnication schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:44:
Gisteravond mijn eerste training op maandag gehad. Volgens mijn trainer kan ik er nog meer uthalen als ik nog 1 dag extra ga trainen. Miss Calitomniation was er eerst niet zo heel blij, want "welke idioot gaat er nou 5 dagen in de week lopen". Maar na een week nadenken ging ze er toch anders tegenaan kijken. Dus vanaf nu is het 5 dagen per week lopen. Ga die extra dag wel heel rustig opbouwen, niet dat ik me straks alsnog de overbelasting in ga lopen.
Wat doe je die andere 2 dagen danCalitomnication schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:44:
Gisteravond mijn eerste training op maandag gehad. Volgens mijn trainer kan ik er nog meer uthalen als ik nog 1 dag extra ga trainen. Miss Calitomniation was er eerst niet zo heel blij, want "welke idioot gaat er nou 5 dagen in de week lopen". Maar na een week nadenken ging ze er toch anders tegenaan kijken. Dus vanaf nu is het 5 dagen per week lopen. Ga die extra dag wel heel rustig opbouwen, niet dat ik me straks alsnog de overbelasting in ga lopen.
Eigenlijk gewoon het Another Bites the Dust / Big's Backyard ultra model: ieder uur nieuw rondje starten (ca 5,5-6,5km, nog even kijken hoe lang het precies is). En dan maar kijken hoe veel rondjes het worden voordat ik echt geen zin meer hebpolthemol schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 07:36:
[...]
20 augustus is die ja. Ik ben wel benieuwd, moet mijn taktiek nog een beetje gaan schaven, maar ik wil nog voor die tijd een 14-tal uren (een ~80K dan) maken met hoe ik daar mijn rondjes wil doen. Waarschijnlijk ook preventief mijn zwakke plekken tapen en wat oefenen met dingen als sokken/schoenen wisselen na x-aantal uren. Ben vooral benieuwd hoe ver ik kan gaan, gezien ik dan wel mensen heb waar ik me aan kan optrekken, een dimensie die ik nog niet eerder heb gehad.
Wat ga je deze week doen? Ik heb nog een 60K training op de planning staan, maar beetje backyardtraining is natuurlijk nooit mis, kan het een virtual event worden
Mijn conclusie dus ook. Ik verbaasde me ook ten zeerste toen ik zat te googelen naar dit soort ideeën, dat er ook daadwerkelijk een populaire variant lijkt te zijn waarbij je ieder uur een mijl loopt om zodoende een marathon te sprokkelen... Niet helemaal bedoeld voor de ultracrowd denk ikDie goggins had ik gezien wel en ik vond die maar 'mwah'. De enige uitdaging zit erin dat je wat korte slaapmomenten hebt I guess.
to be continued! Misschien zijn er nog meer lopers die willen aanhaken? Altijd wel lachen zoietsRoozzz schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:12:
[...]
Eigenlijk gewoon het Another Bites the Dust / Big's Backyard ultra model: ieder uur nieuw rondje starten (ca 5,5-6,5km, nog even kijken hoe lang het precies is). En dan maar kijken hoe veel rondjes het worden voordat ik echt geen zin meer heb
Maar meer dan welkom om virtueel mee te doen. 60k is dan toch al snel 10-12 uur actief
die van de mijl heb ik gezien, maar ik meende dat het idee daar wel was dat je actief bleef, ook bij je 'rust'. Dus klusjes doen in huis ed en elk uur 1 mijl aftikken. Een Australiër was daar eerst mee gekomen.Mijn conclusie dus ook. Ik verbaasde me ook ten zeerste toen ik zat te googelen naar dit soort ideeën, dat er ook daadwerkelijk een populaire variant lijkt te zijn waarbij je ieder uur een mijl loopt om zodoende een marathon te sprokkelen... Niet helemaal bedoeld voor de ultracrowd denk ik
tips voor New York
Hm ik zit nu op 4 dagen wat voor mij al redelijk veel is. Daarnaast ben ik ook nog aan het fietsen dus dat betekend al minstens 5 dagen in de week sporten. Daar gaat nog fitness bijkomen dus ik denk dat ik dadelijk op de bijna 7 dagen in de week sporten zit.Tinusvolkel schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:56:
[...]
Wat doe je die andere 2 dagen danmaar je loopt ze neem ik aan niet allemaal bij de atletiek vereniging, dus je kan dan op de meest gunstige tijden lopen zodat de misses er niet veel last van heeft toch?
Hier is het ook altijd een hoop geplan om de vrouw en kinders tevreden te houden
Verder is ze hier wel wat gewend inmiddels maar toen ik vorige week 2x op een dag ging lopen verklaarde ze mij ook voor gek![]()
Hier probeer ik de lege dagen nog op te vullen met dit soort herstelloopjes ik merk dat ik steeds sneller kan lopen terwijl de hartslag nog onder de 120 blijft.
Verder zou je die 2 lege dagen nog op kunnen vullen met fietsen
Dat soort SAM (Strengh And Mobilitie) doe ik altijd na het hardlopen. Dan doe ik eerst mijn rek oefeningen en dan nog een deel sets planken en een deel van die Donkey kickes etc. Dat is een training van Jay Johnson. Ik vind dat wel goed werken.Calitomnication schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:27:
@polthemol
@route99
Op dinsdag en donderdag hebben is kracht (core stability) onderdeel van de warming up. Zelf probeer ik ook minimnaal 2 keer een workout van 6 tot 15 minuten te doen. Heb dit een tijd ook dagelijks gedaan, iedere morgen een set van 6 minuten planken. Maar merkte toch dat dit een averechts effect had en m'n benen sneller vermoeid raakten tijdens het lopen.
[ Voor 19% gewijzigd door GerGio op 27-07-2021 10:35 ]
Nickname KasPlantje.
Op wat voor terrein loop je dat dan? bij de Kennedy mars wandelde ik op het zelfde tempo dus niet oneerbiedig bedoeld maar is het dan nog wel hardlopen?Roozzz schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:12:
[...]
Maar meer dan welkom om virtueel mee te doen. 60k is dan toch al snel 10-12 uur actief
Ik vind het fijner om deze voorafgaand aan de run te doen. Merk vaker dat het door vermoeidheid van de loop iets lastiger is om bijvoorbeeld het planken écht tot de laatste seconde vast te houden.GerGio schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:31:
{..}
Dat soort SAM (Strengh And Mobilitie) doe ik altijd na het hardlopen. Dan doe ik eerst mijn rek oefeningen en dan nog een deel sets planken en een deel van die Donkey kickes etc. Dat is een training van Jay Johnson. Ik vind dat wel goed werken.
tips voor New York
Ik heb een rondje in elkaar geflanst met het nodige mulzand en ca 65 hoogtemeters. Maar de afstand of het terrein is niet zozeer het ding om ieder uur af te leggen. De echte uitdaging is vooral om je bij de start van het nieuwe uur weer in beweging te zetten. En dat uur na uur na uur. Vermoeidheid en de mentale component is de reden dat mensen ermee stoppen. Dat zit hem vaak niet in het niet meer kunnen volbrengen van dat rondje binnen het uur, maar in een keiharde refuse to continu. Dat mentale spelletje om toch te blijven doorgaan maakt het leukTinusvolkel schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:00:
[...]
Op wat voor terrein loop je dat dan? bij de Kennedy mars wandelde ik op het zelfde tempo dus niet oneerbiedig bedoeld maar is het dan nog wel hardlopen?
Aha dat was mij niet helemaal duidelijk, succesRoozzz schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:20:
[...]
Ik heb een rondje in elkaar geflanst met het nodige mulzand en ca 65 hoogtemeters. Maar de afstand of het terrein is niet zozeer het ding om ieder uur af te leggen. De echte uitdaging is vooral om je bij de start van het nieuwe uur weer in beweging te zetten. En dat uur na uur na uur. Vermoeidheid en de mentale component is de reden dat mensen ermee stoppen. Dat zit hem vaak niet in het niet meer kunnen volbrengen van dat rondje binnen het uur, maar in een keiharde refuse to continu. Dat mentale spelletje om toch te blijven doorgaan maakt het leuk
Maar je bent meer dan welkom om ook mee te doen en te ervaren waar de uitdaging zit@polthemol en ik gaan waarschijnlijk beiden vrijdagmiddag 12:00 van start, ieder op een eigen locatie. En dan maar kijken waar het schip strand... Meer zielen is meer vreugd, dus mochten er nog meer liefhebbers zijn
Oh en als je heel erg mentaal capabel / eigenwijs / koppig / too stupid to quit bent, dan eindig je ongeveer hier: How Karel Sabbe Broke the Big’s Backyard Ultra Record, Running for 75 Hours Straight
Voorbeeldtraining indeling uit 2004Winterduurlopen zondag tot ca 90 min.
- Ma: 15 inlopen, 6 km TDL, 15 uitlopen/ of heuveltraining of baantraining lange/korte afstanden (wisselt per week en wat minder kort in de winter)
- Di: Rust
- Woe-baan:4x (500-400-300-200-100) Interval kort p60”-sp2’ plus in &uitlopen (wisselt per week naar lang)
- Do-weg: DL 60’ afwisselend 10’ RDL/10’ NDL
- Vrij: Rust
- Za-weg of bos: 15' RDL 35' VDL 10' RDL
- Zo-weg of bos: LDL 70’
Veel wedstrijden, 3-5 km zomer, 10-15 km voor-/najaar en winter
2x kracht thuis: 30-35 minuten, veel core stability.
tips voor New York
[ Voor 21% gewijzigd door route99 op 27-07-2021 13:58 ]
Luchtvochtigheid heeft een grote impact op je algehele prestatie. Het grote gevaar zit het hem erin dat je niet doorhebt hoe warm het eigenlijk is. Ook vanavond staan er gegarandeerd mensen met een t-shrt op de baan, om vervolgens tijdens de 2e herhalig al te roepen dat ze te warm aan zijn. En hoe vaak je op zaterdag mensen tegenkomt met een jasje om hun middel geknoopt. Eigenlijk moet je als vuistregel aanhouden, loop naar buiten en als het nét iets te fris aanvoelt heb je de juiste kleiding aan.Secsytime schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:34:
Zijn er meer mensen die last hebben van de luchtvochtigheid? Ik heb namelijk echt het gevoel dat dit enorm van invloed is op mijn conditie op het moment..
[ Voor 16% gewijzigd door Calitomnication op 27-07-2021 14:00 ]
tips voor New York
Toevallig gisteren de laatste Susy Q&E geluisterd en daar kwam de volgende uitspraak voorbij:Secsytime schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:34:
Zijn er meer mensen die last hebben van de luchtvochtigheid? Ik heb namelijk echt het gevoel dat dit enorm van invloed is op mijn conditie op het moment..
Dat is een beetje mijn probleem. Met 5 graden loop ik in dezelfde korte broek en shirt als bij 30+ graden. Er is (zonder anderen een hartverzakking te bezorgen) gewoon niet meer veel om uit te trekken.Calitomnication schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:58:
[...]
Tot het straks winter is, koud & wind, dan loop ik met thermo en handschoenen terwijl de rest nog rustig met een korte broek over de baan dendert
Ja hoor, gisteravond ook weer. In het zonnetje, relatief hoge luchtvochtigheid en de tempo's waren toch pittig. Vooral omdat we 1.000, 1.500 en 2.000 meters liepen op de baan.Secsytime schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:34:
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Nee was een jokeSlickk schreef op zondag 25 juli 2021 @ 19:49:
[...]
Wat voor dure smartwatch is het dan? Garmin en Apple Watch hebben die feature wel volgens mij?
[ Voor 6% gewijzigd door mobie2 op 27-07-2021 17:46 ]
Wat versta jij dan onder navigeren? Ik kan met mijn Garmin (FR645M) prima navigeren, ondersteund ANT+.. wellicht heb je een specifiek beeld bij navigatie dat dit niet helemaal overeenkomt met je verwachtingen maar het kan prima.mobie2 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:45:
[...]
Nee was een jokeMaar apple heb ik niet, maar die van garmin kunnen dat niet allemaal. Ik ben een casual runner en dus kies ik toch liever voor een wat goedkopere watch, maar helaas bestaan ze (nog) niet die kunnen navigeren en ANT+ ondersteunen etc. Dat wordt wss nog 10 jaartjes wachten. Overigens heb ik een oude smartphone en ik denk dat garmin connect (geheugen vreter) niet goed zal kunnen draaien (heel slow). Heb op dit moment mi band 4 die ik alles laat syncen naar runalyze. Ben tevreden over.
[ Voor 11% gewijzigd door Shinji op 28-07-2021 09:35 ]
pfff, 2000'tjes op de baan zijn altijd zó geestdodend! Zelf loop ik liever 20x 200 ofzo, heb je toch het idee dat de training sneller voorbij is.Arjan90 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:19:
[...]
Ja hoor, gisteravond ook weer. In het zonnetje, relatief hoge luchtvochtigheid en de tempo's waren toch pittig. Vooral omdat we 1.000, 1.500 en 2.000 meters liepen op de baan.
Aan het einde was de zon weg en minder bewolkt, toen werd het minder benauwd en ging de 1.000m veel lekkerder. Evengoed alles wel op 4.30 gelopen en dat is normaal gesproken 100% tempo, maar het voelde nu als 105%. Flink zwoegen. Er waren er meerdere aan het klagen, maar net als @Calitomnication had niet iedereen er veel last van.
Ik verbaas me dan weer wel over 1 van de lopers op de baan die altijd de intervallen niet kan afmaken. Dan heeft ie last van zijn rug, dan zijn voet, dan zijn schouder. Maar als hij met mij loopt heeft hij het al niet gemakkelijk en hij loopt vaak met het snellere groepje. Om dan uiteindelijk terug te zakken naar mijn tempo (of langzamer) en uiteindelijk maar eerder te stoppen. Doe dan ook wat rustiger... Zeker met het weer gisteren! Maar het valt me op dat hij het de afgelopen trainingen elke keer doet. Lekker jezelf kapot lopen op de training, ik zie de lol er niet van in
[ Voor 5% gewijzigd door Calitomnication op 28-07-2021 09:19 ]
tips voor New York
Haha, heel herkenbaar. Jammer genoeg zijn er nu eenmaal mensen die graag 'one-uppen' en die heb je in alle hoeken van de samenleving.Calitomnication schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:16:
[...]
pfff, 2000'tjes op de baan zijn altijd zó geestdodend! Zelf loop ik liever 20x 200 ofzo, heb je toch het idee dat de training sneller voorbij is.
Ow ja, wij hebben ook iemand met een fantoomblessure. Voorafgaand aan de training altijd eerst vertellen hoeveel last hij van z'n knie heeft, om dan mee te gaan met ons. Alleen wij blijven tijdens het herstel gewoon dribbelen, dus hij blaast zichzelf op. Dan is het "ik heb toch last van m'n knie" en zakt 1 groep terug om daar dan weer aan kop te lopen. Hoe ik weet dat het fantoomblessure is? Als hij goed loopt heeft ie nergens last van, als het niet gaat heeft ie last van z'n knie. Daarnaast zit er altijd een verband om z'n knie, maar deze zakt tijdens het lopen gewoon af, dus het is niet dat die nou heel veel ondersteuning geeft zeg maar:+
Grappige is dat hij altijd de neiging heeft om aan ons te vragen hoe hard we gingen, dan geef ik altijd de tijd per 100m terug, maar met die informatie kan hij helemaal niks![]()
![]()
Dan vraag ie "maar wat is jullie tijd per kilometer dan"? Vervolgens gaat ie altijd 10s onder de tijd zitten die jij dan doorgeeft. Snap écht niet hoe dat z'n brein werkt, gisteren ook weer. In de 8x 800m hebben wij het groepje achter ons op een ronde gezet, maar dan nog beweren dat je 10s p/km harder loopt dan wat wij zouden doen. Zou zo iemand echt niet doorhebben dat de hele groep weet dat je gewoon keihard loopt te liegen?
't Maakt mij totaal niet uit hoe hard iemand loopt, als je er keihard voor werkt en je loopt 6'/km en bent daar supertrots op, is dat supergaaf! Vind ik mooi om te zien. Maar loop je de zaak te bs'en en wil je credits voor een prestatie die je niet hebt gelevert, dan zit je écht keihard in mijn alergie zone.
Wij mogen het niet meer over Henk hebben
tips voor New York
Het is een user case. Hangt er sterk van af wat je er mee wil en hoe vaak je het gebruikt. Ik heb een apple watch omdat ik de integratie wel lekker vond bij mijn Iphone. Dus daarom heb ik die. Maar ik kijk wel hoe het loopt. Voorlopig is het prima en gaat hij al ruim twee jaar goed mee.mobie2 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:45:
[...]
Nee was een jokeMaar apple heb ik niet, maar die van garmin kunnen dat niet allemaal. Ik ben een casual runner en dus kies ik toch liever voor een wat goedkopere watch, maar helaas bestaan ze (nog) niet die kunnen navigeren en ANT+ ondersteunen etc. Dat wordt wss nog 10 jaartjes wachten. Overigens heb ik een oude smartphone en ik denk dat garmin connect (geheugen vreter) niet goed zal kunnen draaien (heel slow). Heb op dit moment mi band 4 die ik alles laat syncen naar runalyze. Ben tevreden over.
Nickname KasPlantje.
Kan dat komen daar die "wind" meter? Die denkt vast dat er windkracht 10 was door je geblaasTinusvolkel schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:26:
Zijn er hier meer Stryd gebruikers die rare metingen hebben gehad in een stortbui?
Gisteren zat ik na een km of 4 midden in een stortbui en daardoor schoot het vermogen omhoog, dus ik dacht ik blaas hem even schoon maar toen was hij helemaal van slag (hij piekte ooit zelfs richting de kW)
Op het einde ging ie gelukkig wel weer richting normalere waardes en bij het loopje van net deed ie het gelukkig weer normaal.
Kreeg na het loopje van gister ook een melding dat m'n critical power naar 700w was gegaan, maar dit loopje kon ik mooi excluden van de analyses die gemaakt worden.
Waar de witte lijn dikker word begon het te stortregenen, bij km 6 heb ik erin geblazenSecsytime schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:28:
[...]
Kan dat komen daar die "wind" meter? Die denkt vast dat er windkracht 10 was door je geblaas
Ik heb het tegenovergestelde. Als ik in de avond te veel inspanning lever, kan ik niet meer op normale tijden slapen..GerGio schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:50:
Vanochtend eruit en hardloopkleding aan en een ronde gaan rennen, maar daar ben ik nog niet helemaal voor gemaakt. De stille hoop is wel dat het steeds makkelijker wordt maar ik heb het idee dat ik nog steeds een redelijk avondmens ben. Maar goed toch weer 4km in de pocket
Lijkt of het gaatje voor de wind detectie verstopt zat en Stryd dat als sterke tegenwind meet. Dit voorjaar een keer zoiets gehad na door een flinke plas gestampt te hebben.Toen hetzelfde gedaan, even schoonblazen en daarna ging ie weer.Tinusvolkel schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:33:
[...]
Waar de witte lijn dikker word begon het te stortregenen, bij km 6 heb ik erin geblazen
Hier hetzelfde. Liep tot nu toe altijd 's middags of 's avonds (laat) maar vind dat eigenlijk maar lastig te combineren met werk en gezin met twee (straks drieGerGio schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:50:
Vanochtend eruit en hardloopkleding aan en een ronde gaan rennen, maar daar ben ik nog niet helemaal voor gemaakt. De stille hoop is wel dat het steeds makkelijker wordt maar ik heb het idee dat ik nog steeds een redelijk avondmens ben. Maar goed toch weer 4km in de pocket
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
In het begin zal hij nog wel wat variëren maar bij mij was hij ook snel bepaald maar is nog een watt of 40 gestegen.dreameater schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:33:
Met veel enthousiasme de afgelopen weken mee lopen lurken in dit topic omtrent onderwerp 'lopen op vermogen' en Stryd. Via m'n klimmaatje die nu drie weken op vakantie is mag ik hem deze periode uitproberen. Nu twee runs mee kunnen lopen en heb nu m'n eerste indicatie CP al? Is dit niet heel snel, heeft ie niet meer data nodig?
Eerste run was een Z1 duurloop van iets meer dan een uurtje
Tweede run was een tempo loop op de baan van 4 x 8 minuten op 4:30 (rond m'n LT)
Ik heb destijds een halfjaar abonnement aangeschaft voor 17 euro, dit vond ik nog wel goed te doen.Heb niet de abonnement service aanstaan; moet nog even bepalen of die daadwerkelijk meerwaarde gaat bieden. Kan het ook wel alleen bij de data houden en de schema's met m'n looptrainer opstellen.
Wat vinden jullie?
Garmin FR245M + HRM-RUN
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Stond letterlijk zo op mijn kaartjeROUTER
EGELAAR
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
[ Voor 4% gewijzigd door UdiBenLudi op 29-07-2021 14:01 ]
Op het Hoogte (?) knopje klikken op de website en dan hoogte corrigeren kan misschien helpen.UdiBenLudi schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:57:
Lol net heerlijk gelopen, maar de hoogtemeter klopte ff niet. Hij schoot ineens naar 150m boven nap en kort erna weer naar de echte hoogte. Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen op strava? een helling van 50% is erg vreemd
Ben je niet over de kerktoren gelopenUdiBenLudi schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:57:
Lol net heerlijk gelopen, maar de hoogtemeter klopte ff niet. Hij schoot ineens naar 150m boven nap en kort erna weer naar de echte hoogte. Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen op strava? een helling van 50% is erg vreemd
edit: Gevonden
Nickname KasPlantje.
Zo ben ik een keer gaan zwemmen in Schoorl in zee om gelogged te worden in Bordeaux. Deze top prestatie natuurlijk niet aangepastUdiBenLudi schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:57:
edit: Gevonden
tips voor New York
Bedankt, ook @route99. Ik heb vrienden met dezelfde ervaring overigens, een rondje met de hond leek al een marathon. Dat heb ik dus voor alle duidelijkheid niet. Ik merk wel dat ik gewoon minder fit ben. Rustig trainen doe ik sowieso wel, ben niet zo'n trainingskampioenCalitomnication schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:50:
@influenza idd balen man!
Ga idd niet de constant de grens opzoeken. Bij ons in de loopgroep heeft ook iemand corona gehad en die heeft er flink van geleden. Goed getrainde loper, maar wanneer hij thuis de trap op moest lopen had hij het gevoel alsof hij alle 102 verdiepingen van het Empire State Building had getrotseerd.
Nu beter korte loopjes doen, niet al te gek en laat het tempowerk even voor wat het is
HerkenbaarGSX-MAN schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 20:20:
Mijn rondjes deze weken zijn in Oostenrijk. Vandaag nog geen 5 km, maar wel met 295 meter hoogteverschil en als hoogste punt bijna 2.700 meter. Supergaaf om te doen, dit zijn de loopjes waar je de rest van het jaar naar terug verlangt.[Afbeelding]
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Fijn om te horen! Welke schoenen loop je nu op? Zelf ook al langdurige achillespeesklachten (niet zo erg als bij jou maar ook wel met de exostose), meeste pijn weg kunnen nemen met steunzolen. Echter blijven goede schoenen belangrijk dus vandaar de vraag.Krylinck schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 00:49:
Vanavond voor het eerst weer met anderen gelopen, om en om intervallen met het groepje meegedaan op hun tempo. 3x200, 3x300 en een 400 @3:00-3:10/km. Totaal 4km met in- en uitlopen. Aan het einde van de sessie was ik compleet klachtenvrij. Nu even niet, maar de reactie lijkt steeds minder heftig te worden. Het belangrijkst is dat ik loop op schoenen met zachte zolen, een goede heel-drop en voldoende steun achterin. Dan gaat het dus goed. Hopen dat het zo doorzet.
Als bij jou een exostose geen oorzaak is van de achillespeesklachten, moet je het denk ik anders aanpakken dan ik. Ik heb specifiek een zo hoog mogelijke heel-drop nodig, evt zelfs nog verhoogd met een binnenzool (hakje), met daarnaast een hielkap die goede ondersteuning geeft en om mijn achillespees heen grijpt. Vanwege de huidige klachten in het herstel heb ik ook een zachte zool nodig.Cranzai schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 08:37:
[...]
Fijn om te horen! Welke schoenen loop je nu op? Zelf ook al langdurige achillespeesklachten (niet zo erg als bij jou maar ook wel met de exostose), meeste pijn weg kunnen nemen met steunzolen. Echter blijven goede schoenen belangrijk dus vandaar de vraag.
Mijn klachten komen vooral door het naar binnen zakken van mijn voet, dit is dus opgelost door op neutrale schoenen te lopen met een ondersteunende orthopedische zool (ondersteuning voetboog, bolletje onder voorvoet ter spreiding van tenen). Daarbij advies gekregen voor neutrale schoenen met weinig twist tussen voorvoet en hak. Liep altijd op de New Balance 880 maar heb slechte ervaringen met de slijtzool van de v10 (v11 heeft dezelfde). Daarom dus met een schuin oog naar andere schoenen aan het kijken.Krylinck schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:52:
[...]
Als bij jou een exostose geen oorzaak is van de achillespeesklachten, moet je het denk ik anders aanpakken dan ik. Ik heb specifiek een zo hoog mogelijke heel-drop nodig, evt zelfs nog verhoogd met een binnenzool (hakje), met daarnaast een hielkap die goede ondersteuning geeft en om mijn achillespees heen grijpt. Vanwege de huidige klachten in het herstel heb ik ook een zachte zool nodig.
Voor een achillespees tendinitis heb je bijvoorbeeld juist een hele andere hielkap nodig, eentje die naar achteren wegdraait. Wat dat betreft is het echt heel individueel en zou je eerst moeten kijken of je last hebt van/vanwege een exostose, of dat er weliswaar een (lichte) exostose aanwezig is maar de klachten daar niets mee te maken hebben.
Garmin FR245M + HRM-RUN
Ik zou eerst kijken wat het precies is. "Achillespeesklachten" is niet nauwkeurig genoeg. Voor een Haglund syndroom is op blote voeten rondlopen funest, bijvoorbeeld.Cranzai schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:12:
[...]
Mijn klachten komen vooral door het naar binnen zakken van mijn voet, dit is dus opgelost door op neutrale schoenen te lopen met een ondersteunende orthopedische zool (ondersteuning voetboog, bolletje onder voorvoet ter spreiding van tenen). Daarbij advies gekregen voor neutrale schoenen met weinig twist tussen voorvoet en hak. Liep altijd op de New Balance 880 maar heb slechte ervaringen met de slijtzool van de v10 (v11 heeft dezelfde). Daarom dus met een schuin oog naar andere schoenen aan het kijken.
Wat je zegt van verschillende aanpak is wel grappig, laatst met een PhD'er bewegingswetenschappen gepraat die zelf ook achillespeesklachten gehad heeft. Hij heeft het toen op kunnen lossen door juist minder ondersteunende schoenen te gaan dragen om zo actiever te lopen (Nike Free). Minimalistischer lopen spreekt me wel heel erg aan omdat ik in mijn vrijetijd tijdens de zomer eigenlijk al niets anders doe dan op blote voeten rondlopen (om dan met sporten mijn voeten te "beperken" in een schoen). Daarnaast heeft hij overall meer gefocust op de looptechniek, dit doe ik zelf ook wel door regelmatig op blote voeten uit te lopen op het middenveld v/d baan.
Ben dus een beetje "torn" tussen een stevige schoen enerzijds en een minder corrigerende schoen anderzijds. Heb ook een paar adidas boston 8 voor 5km wedstrijdjes, deze lopen ook heerlijk dus vandaar dat ik naar de adidas solar glide kijk. Maar goed daarom dus mijn interesse in het type schoen dat je draagt.
Ben nog steeds een beetje all-over-the-place met wat ik wil gaan doen, de acute klachten lijken weg door de steunzolen maar zou graag toewerken naar een meer duurzamere oplossing zonder hulpmiddelen voor de toekomst.
Appreciate your concernKrylinck schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 20:04:
[...]
Ik zou eerst kijken wat het precies is. "Achillespeesklachten" is niet nauwkeurig genoeg. Voor een Haglund syndroom is op blote voeten rondlopen funest, bijvoorbeeld.
[ Voor 15% gewijzigd door Cranzai op 30-07-2021 20:29 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq