<37 ga ik proberen... maar mijn wedstrijd begint om half 11 dus als het goed is moet ik je tijd net meekrijgenCalitomnication schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:40:
[...]
Op 5:00/km![]()
Ik probeer een 37 laag te lopen. Overigens heb ik mijn PR op 10 gelopen in een 15k wedstrijd, dus dat die verbroken gaat worden is bijna zo goed als zeker. Tenzij ik halverwege een complete shutdown heb.
Je kunt m'n Strava in de gaten houden, wij starten rond 9.30.
Wat hoop jij te lopen?
Halfjaar update van mijn kant.
Voorlopig hebben ik mijn schema van het einde van vorig jaar kunnen aanhouden: ongeveer iedere dag gaan lopen met uitzondering van 1-2 dagen per maand.
2215 km gelopen voor de eerste jaarhelft dus mooi op schema om de 4000 km aan te stippen dit jaar.
Gemiddeld tempo: 4:20
VO2max van ongeveer 61-62 ml/kg/min
Voorlopig hebben ik mijn schema van het einde van vorig jaar kunnen aanhouden: ongeveer iedere dag gaan lopen met uitzondering van 1-2 dagen per maand.
2215 km gelopen voor de eerste jaarhelft dus mooi op schema om de 4000 km aan te stippen dit jaar.
Gemiddeld tempo: 4:20
VO2max van ongeveer 61-62 ml/kg/min
Ah... halfjaar statistieken 
Mijn eerste helft van 2021: 1584 km
PR 10 km gesneuveld, nu: 44:41
PR 5 km gesneuveld, nu 20:27
Mijn eerste helft van 2021: 1584 km
PR 10 km gesneuveld, nu: 44:41
PR 5 km gesneuveld, nu 20:27
[ Voor 4% gewijzigd door KnOeFz op 02-07-2021 11:31 ]
I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt
Hou op met die statistieken 
Ik sta pas op 850 km. Zo'n zweepslag is slecht voor je kilometers. Er moet nog heel wat gebeuren om de 2726km van vorig jaar te evenaren. Dan moet ik meer dan 312km per maand lopen de rest van het jaar. Dat gaat me niet lukken verwacht ik.
Had eigenlijk gehoopt dit jaar 3000+ te doen.
Ik sta pas op 850 km. Zo'n zweepslag is slecht voor je kilometers. Er moet nog heel wat gebeuren om de 2726km van vorig jaar te evenaren. Dan moet ik meer dan 312km per maand lopen de rest van het jaar. Dat gaat me niet lukken verwacht ik.
Lekker bezig!Calitomnication schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:27:
Tijd voor lijstjes![]()
De teller staat nu op 1146km, met een gemiddeld tempo van 4:48/km. In totaal heb ik 91 uur hardgelopen (deze tijd is exclusief loopscholing, dus het echte getal is iets hoger).
PR'sDan wat stats for nerds
- 1 mijl - 5:28 (was 5:46)
- 3k - 10:26 (was 11:05)
- 5k - 17:39 (was 18:24)
- HM - 1:24:59 (was 1:30:41)
Aanstaande zondag hebben wij een 10k, dus hopelijk kan ik dan nog een PR verbreken
- Vo2 van 60 naar 63 gestegen
- Gmiddelde pasfrequentie = 176
- Gemiddelde paslengte = 1.18m
- Gemiddelde balans L/R = 50.6% L / 49.4% R
Verder heb ik het idee dat ik nu een completere/sterkere loper ben geworden dan 1 jaar geleden. Heb meer zelfvertrouwen en durf een wedstrijd offensiever in te gaan. Voorheen liep ik voornamelijk defensief, dus langzaam beginnen en dan halverwege versnellen om er dan achter te komen dat er nog energie over was.
Er is nog steeds wel een beetje een defensieve loopstijl en dat zal er altijd blijven. Ben zelf heel blij met de vooruitgang en loop nu tijden die ik voorheen nooit zou denken ooit te gaan lopen
Vind het geinig jouw tijden te zien, op de lange afstanden houd ik je bij lange na niet bij, op de mijl finish ik zo'n 5 tot 10 seconden voor je
Blijkt maar weer wat specifiek trainen voor bepaalde afstanden en aanleg met een mens kan doen. Een sprinter loopt mij er met gemak uit op de 400m maar ik ga er in de tweede ronde voorbij op een 800m.
850 is ook een mooi aantal, wilde zelf kijken of ik dit jaar 20202021km kon lopen. goed gestart in januari en februari, te goed bleek nadat mijn oude blessures weer opspeelden in maart/april, daardoor nu slechts op 583km. Keep up the good workInZane schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:37:
Komende maand staat bij mij in het teken van een tweede 1500m. Na wat ervaring uit de eerste race qua pacing, gevoel etc etc wil ik de volgende serieus harder lopen. Hopelijk komt er een geschikt veld om in mee te lopen waardoor ik naar 4:45 kan. Gisteravond een lekkere sessie gedraaid met 3x4x200m in 33/32 seconden. Vorig jaar deze tijd liep ik dezelfde sessie in 36s en soms met moeite een 34s, de 33/32 kwamen niet makkelijk natuurlijk maar ze bleven wel komen
Om mijn doel te helpen laat ik ook de alcohol een maandje staan (klinkt eenvoudig, totdat je bedenkt dat ik nog student ben
[ Voor 32% gewijzigd door Cranzai op 02-07-2021 11:48 ]
InZane schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:37:

Ik denk ook dat het verstandig is om als je zo'n blessure (of ziekte of ...) hebt je doel bij te stellen. Zoals @Tinusvolkel al zei, het is geen race en het moet wel leuk blijven. Higher further faster is gewoon niet elk jaar voor iedereen reëel.
@Cranzai waarom niet 2021?
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Oopsie, tijd voor mijn tweede kopje koffie
Detail is wel dat ik m'n pr op de mijl heb gelopen tijdens de 3k wedstrijdCranzai schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:42:
[...]
Lekker bezig!
Vind het geinig jouw tijden te zien, op de lange afstanden houd ik je bij lange na niet bij, op de mijl finish ik zo'n 5 tot 10 seconden voor jeRecent 4:54,98 gelopen op de 1500m, dan kan ik nog 25s over die laatste 100m doen. Mijn 5km PR staat echter op 19:15,99 das toch heel wat anders dan 17:39
Blijkt maar weer wat specifiek trainen voor bepaalde afstanden en aanleg met een mens kan doen. Een sprinter loopt mij er met gemak uit op de 400m maar ik ga er in de tweede ronde voorbij op een 800m.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Oh crapCalitomnication schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:00:
[...]
Detail is wel dat ik m'n pr op de mijl heb gelopen tijdens de 3k wedstrijd![]()

Dit weekend een hele serieuze trail, de enige vraag die nog open staat: wat zal ik de avond van tevoren eens eten?
Slecht idee... Hoe laat?
Hier staat voor dit jaar de teller op 572KM en 59 uur. Had gehoopt iets hoger te zitten, maar in principe is het nog prima op schema voor de geplande 1000KM van dit jaar.
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Als het dan echt een hele serieuze trail is moet je zware kost etenGSX-MAN schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:41:
Dit weekend een hele serieuze trail, de enige vraag die nog open staat: wat zal ik de avond van tevoren eens eten?
(Hoewel de afgelopen marathons mijn voorbereiding ook vaak bestond uit de dag van tevoren een pak koekjes wegvreten

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Verwijderd
OK, mijn statistieken van het afgelopen half jaar:
Hardlopen: 811 km (gemiddelde iets boven 10 km/h)
Bodypump: 61x (55 minuten)
Bootcamp: 4x (60 minuten)
Hiit: 12x (30-45 minuten)
Grit: 6x (30 minuten)
Spinnen: 12x (50 minuten)
Afgelopen Corona-periode nog nooit zoveel gesport.. nu alles weer richting normaal gaat, zal mijn sporten ook meer richting normaal (en dus minder) gaan.
Edit: en af en toe stretchen met Pamela: YouTube: 15 MIN DAILY STRETCH - a full body routine for tight muscles, flexib...
Hardlopen: 811 km (gemiddelde iets boven 10 km/h)
Bodypump: 61x (55 minuten)
Bootcamp: 4x (60 minuten)
Hiit: 12x (30-45 minuten)
Grit: 6x (30 minuten)
Spinnen: 12x (50 minuten)
Afgelopen Corona-periode nog nooit zoveel gesport.. nu alles weer richting normaal gaat, zal mijn sporten ook meer richting normaal (en dus minder) gaan.
Edit: en af en toe stretchen met Pamela: YouTube: 15 MIN DAILY STRETCH - a full body routine for tight muscles, flexib...
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2021 16:22 ]
Vloeibare koolhydraten zijn lekker, maar een krat Hertog Jan lijkt me matige voorbereiding.Rudedadude schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:01:
[...]
Als het dan echt een hele serieuze trail is moet je zware kost eten. Verder gewoon iets met koolhydraten. Ik zoek het toch meer in het vloeibaar koolhydraten binnen krijgen. Ligt niet zwaar op de maag en dan ben je meteen goed gehydrateerd.
(Hoewel de afgelopen marathons mijn voorbereiding ook vaak bestond uit de dag van tevoren een pak koekjes wegvreten)
Slecht idee... Hoe laat?
Vandaag weer een tempoloop gedaan, dit keer 10km met een gemiddelde van 5.26m/km. Eigenlijk wel lekker en redelijk constant. Iets waar ik nog wel eens wat moeite mee heb. Ik liep nu met een afwijking van 15 seconden tussen de snelste en de langzaamste km. Wat wel een beetje komt door het feit dat ik even moest wachten met oversteken van de n322.
Ging prima. lekker gelopen. Nu nog mijn duurloop en dan hebben we er een goed weekje op zitten
Ging prima. lekker gelopen. Nu nog mijn duurloop en dan hebben we er een goed weekje op zitten
Nickname KasPlantje.
You don't know it if you don't try itGSX-MAN schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:32:
[...]
Vloeibare koolhydraten zijn lekker, maar een krat Hertog Jan lijkt me matige voorbereiding.
Ik heb mijn beste zware trail ooit op een grote avondmaaltijd vette friet gegeten (Trail des Fantomes 50K)
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Mijn maag kon meer hebben dan nu, ik heb atletiektrainingen een half uur na twee borden boerenkool gedaan vroeger. Afgelopen herfst heb ik een speedmars gedaan nadat ik 's morgens nog in een foetushouding lag van de pijn, brandend maagzuur. Wil ik zondag niet doen.Rudedadude schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:46:
[...]
You don't know it if you don't try it![]()
Ik heb mijn beste zware trail ooit op een grote avondmaaltijd vette friet gegeten (Trail des Fantomes 50K)
Collega van me doet de avond en ochtend van tevoren altijd pannenkoeken, klinkt op zich lekker.
Slecht idee... Hoe laat?
@GSX-MAN ga iig niet iets geks doen qua eten dat je normaal ook niet doet. Succes met je trail
Ik heb m'n beste race ook na een avondje friet, hamburgers, wijn en cider gedaan en dan 's morgens nog wat warme broodjes met hagelslag en twee espresso.
Of het de koolhydraten van de vette hap, de alcohol en/of hagelslag waren of de cafeïne van de koffie of de combinatie, geen idee, maar ik heb me nooit meer zo goed kunnen kapotlopen op een 5km
Of het de koolhydraten van de vette hap, de alcohol en/of hagelslag waren of de cafeïne van de koffie of de combinatie, geen idee, maar ik heb me nooit meer zo goed kunnen kapotlopen op een 5km
Zou het ook niet een soort van pyshologische f*ckup kunnen zijn? Vaak heb je van die wedstrijden dan doe je alles goed/volgens je routine. De avond van te voren je kleding in orde maken, startnummer klaarleggen, tas inpakken, schoenen klaarzetten, 3x alles controleren en de volgende dag 5x controleren of je alles bij hebt. Dan een sportontbijtje en de zenuwen beginnen te komen.
Met een bord friet in je maag is de druk minder, want je hebt immers een minder goede voorbereiding, slecht geslapen, beetje kater etc etc. Maar dan loop je eigenlijk best wel lekker voor je gevoel en probeer je het gewoon!
Met een bord friet in je maag is de druk minder, want je hebt immers een minder goede voorbereiding, slecht geslapen, beetje kater etc etc. Maar dan loop je eigenlijk best wel lekker voor je gevoel en probeer je het gewoon!
tips voor New York
Herkenbaar, ik heb mijn beste NK geschoten met een kater en te weinig slaap.Calitomnication schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 14:10:
Zou het ook niet een soort van pyshologische f*ckup kunnen zijn? Vaak heb je van die wedstrijden dan doe je alles goed/volgens je routine. De avond van te voren je kleiding in orde maken, startnummer klaarleggen, tas inpakken, schoenen klaarzetten, 3x alles controleren en de volgende dag 5x controleren of je alles bij hebt. Dan een sportontbijtje en de zenuwen beginnen te komen.
Slecht idee... Hoe laat?
Moh, ik heb uitstekende ardennentrails gelopen na een avondje Chouffe drinkenGSX-MAN schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:32:
[...]
Vloeibare koolhydraten zijn lekker, maar een krat Hertog Jan lijkt me matige voorbereiding.
Dit dus
If you can see, look. If you can look, observe
Hierbij mijn statistieken voor H1 2021 (eigenlijk Q2 2021 want loopjes zijn pas vanaf 25 maart 2021):
Totale afstand: 886 km
Gemiddeld tempo: 5:18
Gemiddelde cadans: 171
Gemiddelde staplengte: 1.09 m
Gemiddelde hartslag: 146
Vo2 Max: 49
Geen wedstrijden dus sowieso geen PR's. Daarnaast allemaal opbouw (in mei en juni nog 2x lichte blessure), dus voorlopig zitten PR's er ook niet in. Hopelijk bij marathon Amsterdam maar dat is nog ver weg.
Totale afstand: 886 km
Gemiddeld tempo: 5:18
Gemiddelde cadans: 171
Gemiddelde staplengte: 1.09 m
Gemiddelde hartslag: 146
Vo2 Max: 49
Geen wedstrijden dus sowieso geen PR's. Daarnaast allemaal opbouw (in mei en juni nog 2x lichte blessure), dus voorlopig zitten PR's er ook niet in. Hopelijk bij marathon Amsterdam maar dat is nog ver weg.
[ Voor 1% gewijzigd door sanniep9 op 03-07-2021 16:25 . Reden: Vo2 Max toegevoegd ]
Weet niet of je nog twijfelt, maar ik kan je er wel heel snel vanaf helpen. De Tempo Next% staat weer gewoon op €199,-Tinusvolkel schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:49:
[...]
Bedankt voor deze tip, maar twijfel nog (wat ik volgens mij niet te lang moet doen...) want merk je veel verschil tussen de tempo en de vaperfly? want als ik dan een snelle schoen wil dan wil ik ook meteen de snelste
En dan is de keuze heel snel gemaakt > Vaporfly Next% 2. Deze staat nu op Nike voor €249. Maar wellicht kun je ergens nog de 1e versie vinden. Die gaan nu ook rond de €200 weg
tips voor New York
Was een dag later alweerCalitomnication schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 16:37:
[...]
Weet niet of je nog twijfelt, maar ik kan je er wel heel snel vanaf helpen. De Tempo Next% staat weer gewoon op €199,-
En dan is de keuze heel snel gemaakt > Vaporfly Next% 2. Deze staat nu op Nike voor €249. Maar wellicht kun je ergens nog de 1e versie vinden. Die gaan nu ook rond de €200 weg
Vanavond toch nog even de deur uit voor een loopje van 11km. Onderweg nog twee snellere blokjes van 3km gemaakt. Warmer en benauwder van ik had verwacht, maar prima lage hartslag.
Het was hier vanavond rond 7 uur echt heerlijk loopweer. Wel warm, maar het zonnetje scheen ook lekker. Pittig loopje gedaan, maar wel een goed gevoel overgehouden. Op de Triumph een tempo van 4.47 gelopen over 13km, doeltempo voor de Dam tot Damloop. Met de Ride 13 loopt het net wat lichter, dus dan verwacht ik het wel naar 16 km te kunnen oprekken en dat is natuurlijk pas over 2.5 maand het doel. Dus al met al een mooie generale! Ondanks dat ik wel moest werken voor het tempo was het allesbehalve een fijne route om te lopen en liep ik redelijk soepel. Nu vooral wekelijks dit doeltempo blijven lopen de komende maanden zodat ik het tempo kan dromen. Merk wel dat ik bij zwaardere loopjes toch last krijg tussen mijn nek en schouderblad, zal wel iets met de ademhaling zijn. Maar even op letten de komende tijd.
Ik kom met de hartslagband tot nu toe trouwens niet hoger uit dan 185bpm, terwijl mijn horloge daar regelmatig (ruim) overheen ging tot aan 195 en 205. Het lijkt er toch op dat ik meer "ruis" had in de meting dan ik dacht, veroorzaakt door de cadans vermoed ik.
Ik kom met de hartslagband tot nu toe trouwens niet hoger uit dan 185bpm, terwijl mijn horloge daar regelmatig (ruim) overheen ging tot aan 195 en 205. Het lijkt er toch op dat ik meer "ruis" had in de meting dan ik dacht, veroorzaakt door de cadans vermoed ik.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Hoe diep ging je bij deze loop? Met nog 2,5 maand te gaan en het idee dat je op dat tempo nu al de volle 16km zou kunnen lopen… Is het dan niet een idee om een sneller/ambitieuzer doel te stellen? Het klinkt namelijk alsof er meer in het vat zit. Ik wil je absoluut niet de blessures in jagen, maar gezien je verhaal kun je misschien sneller dan je denkt.Arjan90 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 23:10:
Het was hier vanavond rond 7 uur echt heerlijk loopweer. Wel warm, maar het zonnetje scheen ook lekker. Pittig loopje gedaan, maar wel een goed gevoel overgehouden. Op de Triumph een tempo van 4.47 gelopen over 13km, doeltempo voor de Dam tot Damloop. Met de Ride 13 loopt het net wat lichter, dus dan verwacht ik het wel naar 16 km te kunnen oprekken en dat is natuurlijk pas over 2.5 maand het doel. Dus al met al een mooie generale! Ondanks dat ik wel moest werken voor het tempo was het allesbehalve een fijne route om te lopen en liep ik redelijk soepel. Nu vooral wekelijks dit doeltempo blijven lopen de komende maanden zodat ik het tempo kan dromen. Merk wel dat ik bij zwaardere loopjes toch last krijg tussen mijn nek en schouderblad, zal wel iets met de ademhaling zijn. Maar even op letten de komende tijd.
Vorig weekend een prachtige trail run gelopen in Drenthe, de T4 van RunForestRun (en dan de ‘Hart van Drenthe’ route). Voelde door alle paadjes, laaghangende takken, struiken en modder als mountainbiken maar dan lopend. Dan vliegen de kilometers zomaar voorbij omdat ik meer ‘bezig’ was met waar ik liep. Dankzij een tip in dit topic ontdekt, aanrader!
Voor mij ook wel opvallend dat m’n hartslag hetzelfde was op 5 min/km met zware schoenen (volledig doorweekt dankzij een moerasachtig pad, inclusief sokken die alles opnamen
Edit: Strava or it didn’t happen
Bestaat er ergens een "pricewatch" voor loopschoenen?
Ergens met korting gekende favorieten op de kop tik zou wel erg leuk zijn ...
Ergens met korting gekende favorieten op de kop tik zou wel erg leuk zijn ...
Ik moet Slickk bijtreden. Het kan niet dat je op een trainingsloop van 13 km hetzelfde tempo haalt als op een wedstrijd van 16 km.Arjan90 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 23:10:
Het was hier vanavond rond 7 uur echt heerlijk loopweer. Wel warm, maar het zonnetje scheen ook lekker. Pittig loopje gedaan, maar wel een goed gevoel overgehouden. Op de Triumph een tempo van 4.47 gelopen over 13km, doeltempo voor de Dam tot Damloop. Met de Ride 13 loopt het net wat lichter, dus dan verwacht ik het wel naar 16 km te kunnen oprekken en dat is natuurlijk pas over 2.5 maand het doel. Dus al met al een mooie generale! ...
Ofwel train je veel te hard, ofwel loop je sneller in de wedstrijd.
Zou je niet proberen aan 4:30-4:35 te lopen voor 3-4 km (met een paar km opwarming en coolddown) en dat dan geleidelijk uit te bouwen naar 10-12 km op dat tempo ? Als je dat kan, kan je dat tempo ook in een 16km wedstrijd lopen.
@Hartloper en @Slickk wat een vertrouwen
Ik ben zeker wat voorzichtig, heb amper wedstrijdervaring (laat staan op langere afstanden). Maar het was geen gewone trainingsloop, het was echt wel een snelle loop. Mijn 10km snelheid als ik nu zou lopen ligt denk ik nu op 4:30 bij een solo loop. Het effect van een wedstrijd ken ik niet op lange afstanden (op korte afstand verbaas ik mezelf). Mijn korte afstand snelheid staat niet helemaal in verhouding tot de lange afstand, hoewel dat langzaam steeds beter wordt. Maar ook een training eerder deze week met 4x2km rond de 4.40 ging soepel en goed, dus als ik deze lijn doorzet zit er zeker meer in. Tempohardheid en af kunnen zien moet gekweekt worden. Dank voor het pushen!
Mijn trainingen bestaan nu vooral uit aerobe training om de verhouding tussen lange en korte afstand beter te krijgen. Op de baan gaan we binnenkort de intensiteit weer opvoeren, we zitten nu in de rust. Ik verwacht dan een betere basis te hebben. Als ik op basis van mijn korte afstanden mijn lange afstanden ga lopen, zou ik de 10EM onder de 70 minuten en HM rond de 90 minuten moeten kunnen lopen, zeggen ze. Nou, dat kan ik nog vergeten
Mijn trainingen bestaan nu vooral uit aerobe training om de verhouding tussen lange en korte afstand beter te krijgen. Op de baan gaan we binnenkort de intensiteit weer opvoeren, we zitten nu in de rust. Ik verwacht dan een betere basis te hebben. Als ik op basis van mijn korte afstanden mijn lange afstanden ga lopen, zou ik de 10EM onder de 70 minuten en HM rond de 90 minuten moeten kunnen lopen, zeggen ze. Nou, dat kan ik nog vergeten
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
* Xaverius meldt zich weer eventjes. Inmiddels is de blessure prima onder controle en bouw ik mijn hardloopactiviteiten uit. Vanochtend heb ik 17km hardgelopen met daarin 5km (not)parkrun op tempo. Maar daar merk ik wel aan dat er nog wel wat opgebouwd moet worden aan inhoud en tempo 
De afgelopen week heb ik in de regio Malmedy 3x hardgelopen. De Cretes de Spa 10km die benauwend warm was als eerste test en dat ging goed. Heb het voor het eerst weer aangedurfd wat tempo bij een mooie afdaling te pakken.
Daarna nog twee keer zelf een route gekozen. Eerst de 8km Extratrail die ik tot 11km had uitgebreid die we in de regen hebben hardgelopen. Onderweg ook nog wat in plassen kunnen stampen, wat heb ik dat gemist zeg.
En de laatste keer 14km bij de Hoge venen waarbij het maar 10 graden was en het motregende, best frisjes in korte kleding. Maar gelukkig werd het over de helft droog en warmden we weer op.
Normaal gezegd zou ik dit jaar in ieder geval weer boven de 2000km moeten uitkomen als mijn pees zich goed blijft gedragen.
De afgelopen week heb ik in de regio Malmedy 3x hardgelopen. De Cretes de Spa 10km die benauwend warm was als eerste test en dat ging goed. Heb het voor het eerst weer aangedurfd wat tempo bij een mooie afdaling te pakken.
Daarna nog twee keer zelf een route gekozen. Eerst de 8km Extratrail die ik tot 11km had uitgebreid die we in de regen hebben hardgelopen. Onderweg ook nog wat in plassen kunnen stampen, wat heb ik dat gemist zeg.
En de laatste keer 14km bij de Hoge venen waarbij het maar 10 graden was en het motregende, best frisjes in korte kleding. Maar gelukkig werd het over de helft droog en warmden we weer op.
Jan | Feb | Maa | Apr | Mei | Jun |
266,5 | 246,3 | 248,5 | 128,4 | 0,0 | 70,5 |
Jaartotaal t/m juni: 960km |
Normaal gezegd zou ik dit jaar in ieder geval weer boven de 2000km moeten uitkomen als mijn pees zich goed blijft gedragen.
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Net ingeschreven voor de Amsterdam marathon. Let the preparation, begin!
Vandaag een nieuw PR op halve marathon gelopen. Onderweg had niet het idee dat ik ging halen, blijkt de calibratie van stryd way of te zijn, die kwam 800 ruim te kort.
Ik weet dat je bij fitfiletools.com fit files kan repareren, maar zie niet echt een optie op de stryd/tempo data te negeren en dit puur op GPS te laten doen (In strava eigenlijk de functie fix distance die bij de afstand staat)
Ik weet dat je bij fitfiletools.com fit files kan repareren, maar zie niet echt een optie op de stryd/tempo data te negeren en dit puur op GPS te laten doen (In strava eigenlijk de functie fix distance die bij de afstand staat)
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Hoor overal dat de stryd juist accurater zou moeten zijn?Keiichi schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 21:40:
Vandaag een nieuw PR op halve marathon gelopen. Onderweg had niet het idee dat ik ging halen, blijkt de calibratie van stryd way of te zijn, die kwam 800 ruim te kort.
Is er iemand hier die morgen de veluwezoomtrail gaat lopen? Ik ga eerst 1,5m politie spelen en later finishersbiertjes uitdelen.
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Hij heeft 'm autogecalibreerd bij mij naar 98.8 . Hij gaf 20.38km aan, dan zou het rekensommetje naar 'ongekalibreerd' zijn: 20.38/98.8*100 = 20.6 , eigenlijk nog te weinig. Het is geen officieel gemeten afstand volgens mij, dus wil 'm ook niet per se aanpassen naar een te hoge waarde, volgens plotaroute is de afstand van het parcour nagenoeg exact 21.1 (give or take 100m omdat ik niet heel exact getekend heb)Secsytime schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 21:42:
[...]
Hoor overal dat de stryd juist accurater zou moeten zijn?
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Idd raar, hier heb ik veel meer vertrouwen in de Stryd dan de GPS. Maar op Strava kan je iig kiezen voor de GPS afstand door op de websiteKeiichi schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 21:40:
onder de aantal km op “afstand (?)” te klikken en te corrigeren.
Dat is best een forst afwijking voor een Stryd. Hoe gebruik je je Stryd? Gekoppeld aan een horloge, automatiasche calibratie, of handmatig?Keiichi schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 21:40:
Gebruik zelf ook een Stryd, maar laat hem gewoon op een factor 1.0 handmatig staan (met Garmin), is voor mij goed genoeg.
Had vandaag een 13 km wedstrijd (inderdaad zeer courante afstand
Daar komt wel de afstand die plotaroute bij m'n tekening aangeeft. Maar als je veel in bosachtiggebied loopt, dan is GPS vaak ook best de weg kwijt.Tinusvolkel schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 21:51:
[...]
Idd raar, hier heb ik veel meer vertrouwen in de Stryd dan de GPS. Maar op Strava kan je iig kiezen voor de GPS afstand door op de website
onder de aantal km op “afstand (?)” te klikken en te corrigeren.
Stryd geeft wel constitente pace aan, ook als calibratie verkeerd is. Helpt opzich ook best bij trainen. Behalve dat ik waarschijnlijk laatst jaar harder getrained heb dan ik dacht
Ik pak af en toe nog een rondje mee. Vakantie geld binnen dus ga ook kijken voor betere schoenen.
https://strava.app.link/bDT33vL6Bhb
https://strava.app.link/bDT33vL6Bhb
:strip_exif()/f/image/zkqcjXT8FSLCa1ssMnBWYGKk.jpg?f=fotoalbum_large)
@VinnyAMS Vergeet niet, juist bij het opbouwen is regelmatig blijven lopen het belangrijkste hè! Liever regelmatig wat korter dan af en toe een langer stukje lopen. Juist door de regelmaat went je lichaam aan de training en zal het zich eerder genoodzaakt voelen om zich aan te passen.
Tenzij je over precieze meetapparatuur beschikt, is het advies van Stryd om de calibratiefactor op 100 te laten staan. Artikel daarover heb ik eerder al eens gedeeld in dit topic.Keiichi schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 21:40:
Ook verschilt de factor per schoen (en de mate van slijtage daravan), waardoor die auto-factor nooit zal kloppen bij de schoenen waarop je loopt.
Ik heb een heel aantal routes op plotaroute nagetekend en vergeleken met de afstand die gelogged was.
Heb hierbij in het overzicht ook gekeken naar op welke schoenen ik gelopen had, het lijkt er op dat bij elk paar een consistente 'afwijking' in zit. M'n gel pursue zou een correctie van 102 tot 103 nodig hebben, terwijl m'n nimbus elke keer een correctie van 99 nodig zouden hebben
Heb hierbij in het overzicht ook gekeken naar op welke schoenen ik gelopen had, het lijkt er op dat bij elk paar een consistente 'afwijking' in zit. M'n gel pursue zou een correctie van 102 tot 103 nodig hebben, terwijl m'n nimbus elke keer een correctie van 99 nodig zouden hebben
Vandaag met @GSX-MAN de Montferland toppentrail gelopen. Ik heb best wat trails gedaan, ben niet topfit op t moment. Maar de 28km kwamen van heel ver. Montferland kicked our asses. Helaasch. Wel uitgelopen, maar vraag niet hoe.
Maar ongekend, wat een prachtige trail! Voor iedereen die een dagje uitdaging wil, wat anders of wat dan ook, zeker een aanrader.
Nu trainen om binnenkort terug te gaan en revanche te nemen.
Maar ongekend, wat een prachtige trail! Voor iedereen die een dagje uitdaging wil, wat anders of wat dan ook, zeker een aanrader.
De afgelopen tijd gaat het hardlopen best ok, en de 10km's zijn best goed vol te houden. Nou loop ik het liefste 's ochtends vroeg, net na het wakker worden. Ik werk dan een banaan weg en 2 grote glazen water, en dat werkt prima.... dacht ik.
Afgelopen 2 weken wat aan het uitproberen geweest met gelletjes in voorbereiding voor wat langere afstanden, zonder ver weg te zijn van huis als het mis gaat. Zo ook zaterdagochtend, waar ik na 5km (zou eigenlijk later moeten denk ik, maar voor de test) een gelletje heb genomen. Voor het gelletje liep ik rond de 5:08/km (wat voor mijn doen al snel is), maar erna liep ik zonder moeite 5:01 en kon ik doorversnellen naar 4:43/km in de laatste km. Dat koste wel moeite, maar ik ging zeker niet dood.
Goeie nieuws is dat ik (volgens Garmin) een PR gezet heb op de mijl, 5k en 10k (#trots), maar het geeft ook wel aan dat ik toch blijkbaar niet zo goed op een banaan ga als dat ik dacht. Recent m'n standaard ontbijt van brood geprobeerd, maar met 2 boterhammen gaf dat zulke steken dat ik na 2km maar naar huis gewandeld ben, en 1 boterham gaf ook steken. Brood werkt dus zeker niet...
Hoe doen jullie dat? Idee is opstaan, wat eten/water drinken en binnen het kwartier daarna weg.
Afgelopen 2 weken wat aan het uitproberen geweest met gelletjes in voorbereiding voor wat langere afstanden, zonder ver weg te zijn van huis als het mis gaat. Zo ook zaterdagochtend, waar ik na 5km (zou eigenlijk later moeten denk ik, maar voor de test) een gelletje heb genomen. Voor het gelletje liep ik rond de 5:08/km (wat voor mijn doen al snel is), maar erna liep ik zonder moeite 5:01 en kon ik doorversnellen naar 4:43/km in de laatste km. Dat koste wel moeite, maar ik ging zeker niet dood.
Goeie nieuws is dat ik (volgens Garmin) een PR gezet heb op de mijl, 5k en 10k (#trots), maar het geeft ook wel aan dat ik toch blijkbaar niet zo goed op een banaan ga als dat ik dacht. Recent m'n standaard ontbijt van brood geprobeerd, maar met 2 boterhammen gaf dat zulke steken dat ik na 2km maar naar huis gewandeld ben, en 1 boterham gaf ook steken. Brood werkt dus zeker niet...
Hoe doen jullie dat? Idee is opstaan, wat eten/water drinken en binnen het kwartier daarna weg.
Net een rondje plassen stampen voor gevorderden gedaan
vlakbij m'n huis stond de straat goed blank. Bewoners waren al aan t sjouwen met een wegafzetting die er nog stond van de afgelopen maand toen ze het riool hadden aangepakt om de doorstroming bij hoosbuien te verbeteren. Ghehehe, missie gefaald.
Tot ruim over je enkels in t water is een aparte loopstijl, maar vast heel goed om je voorvoetlanding te oefenen
knieheffen++ zeg maar.
Tot ruim over je enkels in t water is een aparte loopstijl, maar vast heel goed om je voorvoetlanding te oefenen
Als je de installatiehandleiding van Stryd volgt, dan zet je de automatische calibratie uit en stel je deze zelf in op 100.0. Zie hier bijv. de handleiding voor de Fenix 6, punt 11 t/m 13.Keiichi schreef op zondag 4 juli 2021 @ 16:16:
Ik heb een heel aantal routes op plotaroute nagetekend en vergeleken met de afstand die gelogged was.
En nameten van een route via een routeplanner op internet werkt alleen als je een afstand bij benadering wilt meten en niet exact. Dit zal altijd verschillen opleveren. Onder andere doordat je horloge wel je positie op de weg meet en of je bochten gunstig aansnijdt of niet. Dat kan de internetrouteplanner natuurlijk niet.
Vandaag de Veluwezoomtrail gelopen, de 34km afstand. Was weer een hele mooie route, echt een schitterende omgeving. Was wel erg warm en met meer zon dan voorspeld. Ik was blij dat ik bij de 2e waterpost was om mijn drinkvoorraad aan te vullen. Eindtijd 3:13, lekker gelopen en zeer tevreden
. In de uitslagen hebben ze de mannen en vrouwen een beetje gehusseld maar ben ergens in de top 20 geëindigd. Na een behoorlijke periode weer opbouwen (corona) nu toch wel weer lekker op niveau.
Na afloop @Xaverius nog even opzocht en kennis gemaakt. Zoals hij al had aangeven aantal posts eerder was hij zich als vrijwilliger aan het inzetten. Nogmaals dank, zonder vrijwilligers geen evenementen
Na afloop @Xaverius nog even opzocht en kennis gemaakt. Zoals hij al had aangeven aantal posts eerder was hij zich als vrijwilliger aan het inzetten. Nogmaals dank, zonder vrijwilligers geen evenementen
Nou ja... dat!Blomminator schreef op zondag 4 juli 2021 @ 16:29:
Vandaag met @GSX-MAN de Montferland toppentrail gelopen. Ik heb best wat trails gedaan, ben niet topfit op t moment. Maar de 28km kwamen van heel ver. Montferland kicked our asses. Helaasch. Wel uitgelopen, maar vraag niet hoe.
Met een mislukte halve marathon, wat trainingstrails en een Toppentrail in het voorjaar (20 km) als voorbereiding, was ik briljant voorbereid op een halve marathon, op zijn hoogst. Op asfalt.
En met enorm kloteweer in het vooruitzicht en geen regenkleding voor hardlopen kreeg ik al de vraag: "Eh... hoe blijf je dan droog?" Ja, niet dus. Ik zie wel hoe ik het overleef. Maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat de zaterdagavond wandelen met Frau in mijn t-shirt door een stortbui fijn was. Dus kortom, ik was zo episch onvoorbereid dat alleen al overleven een prestatie van formaat zou worden.
Vanmorgen om 7.45 ging de wekker. Dat haat ik in mijn weekend. Maar dan echt hartgrondig, welgemeend en met passie. Frau ook, dus seks voor de wedstrijd was ook al geen optie. Douchen, hardloopkleding aan, laatste pannenkoek van gisteren in mijn snavel en tot de conclusie komen dat die thee echt niet genoeg ging afkoelen voor ik weg moest. Auto richting schimmige carpoolparkeerplaats, waar @Blomminator zoals beloofd schaars gekleed als een Oost-Europese prostituee klaar stond om me nog een beetje blij te maken. Maar zelfs dat niet, want mevrouw was haar trailpumps vergeten, moest nog even een lus langs huis maken en kwam pas aanrijden toen ik de McDonalds-verpakkingen al van de parkeerplaats had opgeruimd.
Dus gezellig samen richting Montferland, een groepje gehuchten tegen de Duitse grens met een héél mooi bos er tussenin. Had ik al heel mooi gezegd? Het was schitterend. Heuvels, bossen, vergezichten, rondcirkelende roofvogels (zijn dat nou gieren? Zo langzaam lopen we toch niet?), stroompjes die overgestoken moesten worden (oké, niet heel veel daarvan, maar die lus waarin dat moest was wel uitzonderlijk mooi), stukken waarin we niet eens een pad hadden en kijkend naar onze Garmins door een bos moesten navigeren. Ik moest op een gegeven moment onder een boomstam door tijgeren. @Blomminator lukte het dan weer wel om er nog overheen te komen. Zal dat Oost-Europese dingetje zijn, die komen overal overheen. Langs akkers, door de weidebloemen, over supersmalle paadjes met overal brandnetels en braamstruiken. Man, dit wil ik ieder weekend wel.
Maar goed, op een gegeven moment komt de man met de hamer. En toen moesten we nog 27 km.
De eerste 20 km gingen nog wel. Niet altijd makkelijk, maar ik kon ze aan. Had ik de 20 km aan één stuk door kunnen hardlopen? Nee. Had ik harder gekund als het maar 20 was geweest? Misschien, maar niet veel. En dat is toch echt het terrein, want op asfalt kan het een stuk harder. Trail is wat dat betreft een heel ander spelletje, maar ik vind het wel veel gaver dan asfalt. Als iemand me voor een wegwedstrijd van 28 km had uitgenodigd, had ik 'm vriendelijk bedankt.
De laatste 8. Afzien. Doorzetten. Schouders eronder en gaan, werken tot je er bent. De laatste kilometer was bergaf, en hebben we euforisch gelopen tot we op de parkeerplaats waar we waren gestart eindigden. Man, wat zijn we vandaag diep gegaan. Maar het heeft niet geregend.
Afdrogen, koelbox open, cola, chocomel, alcoholvrij bier, krentenbollen en terug naar huis.
Edit: En natuurlijk Strava, anders is het niet gebeurd. Ik had iets te laat op "start" gedrukt, de totale afstand was 28,18 km.
https://www.strava.com/activities/5573248485
Slecht idee... Hoe laat?
Ik had er nog niet op gereageerd, maar ook ik kan niet op de datum van de Rotterdam Ekiden. Dus zo er een team komt, dan zonder mij, maar ik heb tot nu toe vooral afmeldingen voorbij zien komen. Zo'n Ekiden moet ook gewoon in het eerste weekend van juli zijn
Ik zag ook deze week pas weer bewust dat de Salland trail op 21 augustus is. Ik heb volgens mij nog altijd een geldig startbewijs daarvoor van vorig jaar en heb wellicht zelfs doorgegeven dat ik kan. Lekker handig, een week na de 60km in de Ardennen
Voor wie nog een schoen zoekt met een carbonplaat erin voor minder dan 100 euro: ook de Puma Deviate is nu in de aanbieding. Ik heb er gisteren nog 42 kilometer op gelopen ter ere van mijn verjaardag (ja, de datum op Tweakers klopt net niet.). Het is geen pure wedstrijdschoen, want daarvoor wat te zwaar, maar hij loopt wel erg fijn. Voelt door de relatief zachte hiel als net wat minder dan 8mm drop en rolt prettig door. Voelt daarom, ondanks de dikke zool, iets natuurlijker aan dan de Liberate. En in een kek fluo oranje roze kleurtje
https://www.daka.nl/puma-deviate-nitro-60554.html
@GSX-MAN Je moet meer gaan lopen, levert goede verslagen op
Voor wie nog een schoen zoekt met een carbonplaat erin voor minder dan 100 euro: ook de Puma Deviate is nu in de aanbieding. Ik heb er gisteren nog 42 kilometer op gelopen ter ere van mijn verjaardag (ja, de datum op Tweakers klopt net niet.). Het is geen pure wedstrijdschoen, want daarvoor wat te zwaar, maar hij loopt wel erg fijn. Voelt door de relatief zachte hiel als net wat minder dan 8mm drop en rolt prettig door. Voelt daarom, ondanks de dikke zool, iets natuurlijker aan dan de Liberate. En in een kek fluo oranje roze kleurtje
[ Voor 3% gewijzigd door Rudedadude op 04-07-2021 19:45 ]
Ik wacht altijd minstens een uur na de maaltijd voor ik ga hardlopen.Spotter schreef op zondag 4 juli 2021 @ 17:44:
De afgelopen tijd gaat het hardlopen best ok, en de 10km's zijn best goed vol te houden. Nou loop ik het liefste 's ochtends vroeg, net na het wakker worden. Ik werk dan een banaan weg en 2 grote glazen water, en dat werkt prima.... dacht ik.
Als je binnen het kwartier vertrekt zou ik het houden op een glas fruitsap of zo.
Opstaan, aankleden, een paar koppen thee drinken en gaan.Spotter schreef op zondag 4 juli 2021 @ 17:44:
Ik loop gerust 20 km zonder te hebben gegeten.
De meeste straten lopen wijken af van de genoemde afstanden (5/10/15), dat mag volgens de regels.BernieW schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 21:53:
[...]
Had vandaag een 13 km wedstrijd (inderdaad zeer courante afstand), mijn Stryd kwam uit op 12,95 km. Had de indruk dat de organisatie de afstand gewoon op afstandmeten had uitgemeten, weet vrijwel zeker dat het niet ter plekke ingemeten is. Dus zeg maar wie er het dichtst bij zit.
Zowel 9,9 als 10,1 zijn geldige 10km races.
Dit doe ik de laatste weken ook. Af en toe een eierkoek voor vertrek.nogeeninlog schreef op zondag 4 juli 2021 @ 20:23:
[...]
Opstaan, aankleden, een paar koppen thee drinken en gaan.
Ik loop gerust 20 km zonder te hebben gegeten.
Moet toch wel zeggen dat ik het niet optimaal vind. Voel me minder fit.
[ Voor 25% gewijzigd door m-vw op 04-07-2021 20:48 ]
Garmin FR245M + HRM-RUN
Leuk om je ontmoet te hebben @RobinE ! Ik heb er zeker als "chef" chip- en trackerknipper er van genoten om iedereen binnen te zien komen. Sommige hadden het prima terwijl anderen bijna omvielen. Maar helpen bij een trail als dit is gewoon genieten, vind ik dan althans. 
Ik ben net weer thuis, van 09.10-18.30 vrijwilligt en opgeruimd. Ik heb nu een "finishersbiertje" verdiend vind ik.
Oh ja, mijn bier uitdelen wilde iemand graag wisselen die was ingedeeld om te knippen. Knippen is veel leuker direct na de finish uithijgende mensen feliciteren.
Ik ben net weer thuis, van 09.10-18.30 vrijwilligt en opgeruimd. Ik heb nu een "finishersbiertje" verdiend vind ik.
Oh ja, mijn bier uitdelen wilde iemand graag wisselen die was ingedeeld om te knippen. Knippen is veel leuker direct na de finish uithijgende mensen feliciteren.
[ Voor 17% gewijzigd door Xaverius op 04-07-2021 20:50 ]
Stop de verwelking!
Chef chip en trackerknippen is ook een niet te onderschatten taakXaverius schreef op zondag 4 juli 2021 @ 20:49:
Leuk om je ontmoet te hebben @RobinE ! Ik heb er zeker als "chef" chip- en trackerknipper er van genoten om iedereen binnen te zien komen. Sommige hadden het prima terwijl anderen bijna omvielen. Maar helpen bij een trail als dit is gewoon genieten, vind ik dan althans.
Het laatste rondje om de finish was wel een naneukerjte. Dacht je dat je bij de finish was moest je nog een rondje van ca 300m over het open veld lopen met nog een pittige klimmetje en laatste stukje mul zand om op de juiste manier over de finish te komen. Is dan wel even een mentaal dingetje.
Gefeliciteerd. Ik heb mezelf ook een loopje cadeau gedaan in het weekend van mijn verjaardag, want je mag jezelf best verwennenRudedadude schreef op zondag 4 juli 2021 @ 19:41:
Ik had er nog niet op gereageerd, maar ook ik kan niet op de datum van de Rotterdam Ekiden. Dus zo er een team komt, dan zonder mij, maar ik heb tot nu toe vooral afmeldingen voorbij zien komen. Zo'n Ekiden moet ook gewoon in het eerste weekend van juli zijnIk zag ook deze week pas weer bewust dat de Salland trail op 21 augustus is. Ik heb volgens mij nog altijd een geldig startbewijs daarvoor van vorig jaar en heb wellicht zelfs doorgegeven dat ik kan. Lekker handig, een week na de 60km in de Ardennen
![]()
Voor wie nog een schoen zoekt met een carbonplaat erin voor minder dan 100 euro: ook de Puma Deviate is nu in de aanbieding. Ik heb er gisteren nog 42 kilometer op gelopen ter ere van mijn verjaardag (ja, de datum op Tweakers klopt net niet.). Het is geen pure wedstrijdschoen, want daarvoor wat te zwaar, maar hij loopt wel erg fijn. Voelt door de relatief zachte hiel als net wat minder dan 8mm drop en rolt prettig door. Voelt daarom, ondanks de dikke zool, iets natuurlijker aan dan de Liberate. En in een kek fluo oranje roze kleurtjehttps://www.daka.nl/puma-deviate-nitro-60554.html

Slecht idee... Hoe laat?
Jammer, het loopt idd niet storm voor de Ekiden.Rudedadude schreef op zondag 4 juli 2021 @ 19:41:
Ik had er nog niet op gereageerd, maar ook ik kan niet op de datum van de Rotterdam Ekiden. Dus zo er een team komt, dan zonder mij, maar ik heb tot nu toe vooral afmeldingen voorbij zien komen. Zo'n Ekiden moet ook gewoon in het eerste weekend van juli zijnIk zag ook deze week pas weer bewust dat de Salland trail op 21 augustus is. Ik heb volgens mij nog altijd een geldig startbewijs daarvoor van vorig jaar en heb wellicht zelfs doorgegeven dat ik kan. Lekker handig, een week na de 60km in de Ardennen
![]()
Voor wie nog een schoen zoekt met een carbonplaat erin voor minder dan 100 euro: ook de Puma Deviate is nu in de aanbieding. Ik heb er gisteren nog 42 kilometer op gelopen ter ere van mijn verjaardag (ja, de datum op Tweakers klopt net niet.). Het is geen pure wedstrijdschoen, want daarvoor wat te zwaar, maar hij loopt wel erg fijn. Voelt door de relatief zachte hiel als net wat minder dan 8mm drop en rolt prettig door. Voelt daarom, ondanks de dikke zool, iets natuurlijker aan dan de Liberate. En in een kek fluo oranje roze kleurtjehttps://www.daka.nl/puma-deviate-nitro-60554.html
Jammer 2, Deviate aanbieding is tot US11/46, te klein voor mij. Die Eternity, wasdatdan tov de Velocity? Die Velocity wil ik als duurloopschoen naast de Liberate
Kom mezelf hier ook maar weer eens melden, die verhalen van bv @GSX-MAN motiveren me wel 
Na bijna 2 maanden aangeklooid te hebben afgelopen week besloten het lopen weer serieus op te pakken, motivatie was wat weggeëbd na wat blessureleed in combinatie met een nieuwe baan en hoge temperaturen.
Merk dat ik het erg moeilijk vind mezelf dan weer te motiveren, en het idee dat je dus eigenlijk ook minder in vorm bent dan de periode ervoor doet ook geen goed.
Nu de knop maar om en geaccepteerd dat het even iets minder is allemaal. Vanavond rustig duurloopje van een uur gedaan en die verteerde ik eigenlijk boven verwachting makkelijk.
Dit jaar tot nu toe nu zo'n 1000km gelopen, waarvan slechts 100 in de afgelopen 2 maanden
Na bijna 2 maanden aangeklooid te hebben afgelopen week besloten het lopen weer serieus op te pakken, motivatie was wat weggeëbd na wat blessureleed in combinatie met een nieuwe baan en hoge temperaturen.
Merk dat ik het erg moeilijk vind mezelf dan weer te motiveren, en het idee dat je dus eigenlijk ook minder in vorm bent dan de periode ervoor doet ook geen goed.
Nu de knop maar om en geaccepteerd dat het even iets minder is allemaal. Vanavond rustig duurloopje van een uur gedaan en die verteerde ik eigenlijk boven verwachting makkelijk.
Dit jaar tot nu toe nu zo'n 1000km gelopen, waarvan slechts 100 in de afgelopen 2 maanden

Ik was/ben er dus ook een beetje bang voor. Soort running burn out ofzo te krijgen. Ben pas heel kort bezig en kan pas net een 5k lopen maar wat ik tot nu toe mee is dat ik na de rustig eigenlijk het gevoel heb dat ik mijn spieren stroef worden dus kan dan eigenlijk niet wachten om ze weer een beetje soepel te krijgen...FEIJ_87 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 22:35:
Kom mezelf hier ook maar weer eens melden, die verhalen van bv @GSX-MAN motiveren me wel
Vooropgesteld dat ik (nog) niet echt last van motivatieproblemen heb, helpt het volgens mij wel als je mensen hebt waar je vast mee loopt of natuurlijk een loopgroep waar je lid van bent en waar ze je dus ook "verwachten". Dat laatste kan natuurlijk ook vrijblijvend zijn, maar wij krijgen elke week weer twee berichten via Spond: voor de maandag- en woensdagavond. Dus aan degenen die hier wel eens mee te maken hebben zou ik dat vooral opzoeken, waarbij een "loopmaatje" tegelijkertijd een extra risico vormt: als diegene even geblesseerd is, ga je dan zelf nog wel lopen? Bij een collega zag ik dat die zelf eigenlijk ook grotendeels gestopt is voor een paar weken en zij gaf ook eerlijk toe dat dit kwam omdat haar vriendin ook niet meer liep en alleen vindt ze niet zo leuk.
O.a. @FEIJ_87 en @Limbeckx maar ook voor de meelezers...
Zin in hardlopen.... het kan lastig zijn, maar het helpt enorm als je weet waarom je hardlopen wilt.
Soms kan het er over nadenken je verrassen dat je eigenlijk iets anders moet gaan doen omdat het je zelf eigenlijk veel leuker vindt en de drempel om het te doen veel lager is.
Dus: Los die puzzel voor jezelf op en maak daarmee de drempel om te bewegen (hardlopen/fietsen/etc) heel veel lager, omdat het dan een beslissing van jezelf is en je niet of veel minder afhankelijk bent van een ander. Tuurlijk kan het veel gezelliger zijn om het samen te doen, maar als de basis, je eigen mindset, je zegt dat je het zo wie zo wilt doen, wordt het veel gemakkelijker om het te doen.
Give it a thought... en kijk waar je op uitkomt.
https://gruppo007.nl/2020...loop-motivatie-gruppo007/
Succes er mee.
Zin in hardlopen.... het kan lastig zijn, maar het helpt enorm als je weet waarom je hardlopen wilt.
Soms kan het er over nadenken je verrassen dat je eigenlijk iets anders moet gaan doen omdat het je zelf eigenlijk veel leuker vindt en de drempel om het te doen veel lager is.
Dus: Los die puzzel voor jezelf op en maak daarmee de drempel om te bewegen (hardlopen/fietsen/etc) heel veel lager, omdat het dan een beslissing van jezelf is en je niet of veel minder afhankelijk bent van een ander. Tuurlijk kan het veel gezelliger zijn om het samen te doen, maar als de basis, je eigen mindset, je zegt dat je het zo wie zo wilt doen, wordt het veel gemakkelijker om het te doen.
https://www.womenshealthm...intrinsiek-of-extrinsiek/Intrinsieke motivatie is eigenlijk de meest waardevolle motivatie, deze motivatie komt vanuit de persoon zelf.
WETENSCHAPPELIJK ONDERZOEK heeft aangetoond dat lopers die intrinsiek gemotiveerd zijn een aantal voordelen vertonen ten opzichte van extrinsiek gemotiveerde hardlopers.
Zo hebben intrinsiek gemotiveerde hardlopers een hogere ‘drive’, grotere gevoelens van trots en zelfcompetentie, maar het aller BELANGRIJKSTE is dat ze meer PLEZIER hebben in het uitvoeren van hun taak in dit geval het hardlopen.
Extrinsieke motivatie hoeft zeker geen slechte drijfveer te zijn, maar vaak is het echter minder duurzaam dan intrinsieke motivatie. Om te gaan hardlopen zijn in dat geval allerlei externe factoren van invloed op de beslissing om de hardloopschoenen aan te trekken en de deur uit te gaan.
Er is veel meer te lezen om je er op te oriënteren hoe je dat zou kunnen aanpakken, je eigen inzichten tav intrinsieke motivatie te vergroten. Dat op zich is al een flink winstpunt.Wat maakt het belangrijk?
Lieke: “Wat vaak helpt om gemotiveerd te blijven, is om goed voor jezelf voor ogen te hebben: waarom vind ik dit belangrijk? Waarom is dit het doel waar ik heen wil en aan wil werken? Welke waarden liggen daar voor jou onder en wat haal je er voor jezelf uit. Als je dat voor jezelf voor ogen houdt – schrijf het desnoods op – kan het makkelijker worden om die motivatie vast te houden.
.......
Theorie & praktijk
Lieke: “In theorie kun je nog zo intrinsiek gemotiveerd zijn, in praktijk zijn er altijd hobbels op de weg. En soms zijn er gewoon periodes dat je minder gemotiveerd bent. Dat hoort er allemaal bij, dus wees niet te hard voor jezelf. Het belangrijkste is: als je iets wilt, ga het gewoon (weer) dóén!”
Succes er mee.
@Calitomnication gefeliciteerd met je sub 37
Hier was het voor mij gisteren te warm en te benauwd, maar dan ben jij volgens mij in je element
Even 3km aangekeken hoe het sub 37 tempo aanvoelde, maar m'n hartslag ging veel te snel omhoog, dus om flauw val taferelen te voorkomen toch maar het tempo laten zakken....
Die sub 37 komt wel een keer als ik m'n dag heb
Hier was het voor mij gisteren te warm en te benauwd, maar dan ben jij volgens mij in je element
Even 3km aangekeken hoe het sub 37 tempo aanvoelde, maar m'n hartslag ging veel te snel omhoog, dus om flauw val taferelen te voorkomen toch maar het tempo laten zakken....
Die sub 37 komt wel een keer als ik m'n dag heb
Afgelopen zaterdag een nieuwe PR neergezet maar dan wel in afstand per weer, telt ook mee toch? Het was een voor mij erg mooi totaal van 45km hardlopen. Veel belangrijker dan dat het was ook nog een 45km hardlopen zonder echt klachten of mogelijk aankomende blessures. Het voelt in elk geval prima.
Zaterdag het laatste en grootste gedeelte gelopen waardoor ik uiteindelijk op die 45km uitkwam. Dit was een rondje van 19 km en het ging uiteindelijk beter dan verwacht. Ik had mijn eten goed voor elkaar en kwam er pas de laatste km achter dat ik eigenlijk net te weinig gegeten heb. wat ook wel de verwachting was. Maar goed dan ben je bijna thuis en dan kun je dan op je gemak wat eten. Ik heb voor het eerst een langer stuk gelopen met Stox sokken aan en mijn benen voelde de rest van de dag eigenlijk prima. Wat betekend dat het voor mij wel het een en ander doet.
Uiteindelijk meer dan tevreden over deze week. Ik heb alleen het fietsen wat laten versloffen dus daar moeten we nog wel even aan werken. Maar het hardlopen zit er nu lekker in.
Zaterdag het laatste en grootste gedeelte gelopen waardoor ik uiteindelijk op die 45km uitkwam. Dit was een rondje van 19 km en het ging uiteindelijk beter dan verwacht. Ik had mijn eten goed voor elkaar en kwam er pas de laatste km achter dat ik eigenlijk net te weinig gegeten heb. wat ook wel de verwachting was. Maar goed dan ben je bijna thuis en dan kun je dan op je gemak wat eten. Ik heb voor het eerst een langer stuk gelopen met Stox sokken aan en mijn benen voelde de rest van de dag eigenlijk prima. Wat betekend dat het voor mij wel het een en ander doet.
Uiteindelijk meer dan tevreden over deze week. Ik heb alleen het fietsen wat laten versloffen dus daar moeten we nog wel even aan werken. Maar het hardlopen zit er nu lekker in.
Nickname KasPlantje.
Thanks @Tinusvolkel
Gisteren een 10k testwedstrijd. Laten we voorop stellen dat wedstrijden zo vroeg op de dag (9.30u) helemaal niet mijn ding zijn. Heb de dag van te voren bananenpannekoeken als ontbijt gemaakt, ben gisteren om 7.15u opgestaan maar ik kreeg die dingen gewoon niet weg. Bak thee erbij, maar dat hielp ook niet echt. Na ontelbaar veel minuten kauwen en langzaam eten eindelijk dingen weg, nog omkleden, piststop en dan de auto in. Het was al duidelijk dat het een matige voorbereiding zou zijn, later dan gepland weggereden waardoor ik de warming up (gedeeltelijk) zou missen.
Eenmaal op locatie de warming up zelf gedaan en daarna bij de groep aangesloten om de laatste oefeningen samen te doen. Om 9.30u richting de start, zet mijn horloge aan en.... geen GPS fix. Na een paar minuten wachten, op en neer lopen, horloge opnieuw starten, van GPS naar GPS + Galileo overschakelen nog steeds geen fix. Dan maar aan een teamgenoot die op de fiets zat vragen of hij met me mee zou willen rijden en de tijd registratie voor z'n rekening zou willen nemen.
Na het "startschot" gingen we van start. Mijn horloge gaf 4.30'/km aan, maar dat klopt dus voor geen ene meter. Nu hebben wij sinds 3 weken een nieuwe meid in de groep en haar vriend kan ook lekker lopen (35' op de 10k). Hij komt terug van een blessure en zou eigenlijk rustig gaan lopen, maar op het laatste moment leek het hem wel leuk om te gaan hazen. Totaal niet afgesproken, lekker spontaan, super toch!!
De eerste 6km gingen echt super en liepen we rond de 3.40', maar op de 7km kreeg ik het zwaar. Parcours ging vals plat omhoog, de zon brak door, wind tegen en moest hard werken om niet in tempo terug te vallen. We liepen op dat moment 3.58' en ik wilde 'm persé onder de 4' houden. Daarna een bocht naar links, terug richting de eindstreep. Het tempo ging weer langzaam omhoog, maar m'n maag begon tegen te stribbelen. Halverwege stonden 2 andere teamgenoten op de fiets te wachten om het laatste stuk mee te rijden naar de eindstreep.
Dit was wel heerlijk, met 3 fietsers en 1 haas hoefde ik me totaal geen zorgen te maken over de omgeving of overige verkeersdeelnemers. Tegenliggers en wandelaars werden netjes gewaarschuwd zodat ik gewoon maar één ding hoefde te doen; lopen en niet terugvallen om de sub 37 te halen. Die zat erin, maar moest alle zeilen bijzetten.
De laatste bocht terug de openbare weg op, een auto werd vakkundig tot stilstand gebracht en nu merkte ik pas dat de 2 teamgenoten die aan waren gesloten als een soort buffer fungeerden want ook daar zaten een paar recreatieve fietsers achter. Maar die vonden het wel allemaal interessant en deelden in de feeststemming van het aankomende PR.
Met nog 200m te gaan spoorde de haas aan om nu alles te geven voor een sub 37, nog geprobeerd een eindsprint in te zetten, maar harder dan 3'/km kwam ik niet meer. Achteraf bleek dit precies genoeg te zijn; 36:58!! Direct na de eindstreep kwam de helft van m'n maag naar boven. Aaaah, the sweet taste of victory

Tevreden? Hell yeah! Mijn oude PR stond op 39:14 en ik ging voor een 37 laag. Een 36:58 had ik nooit verwacht. Tuurlijk hebben de haas, fietsers en Vaporfly's geholpen maar wat voelt dit lekker!
Strava heeft te weinig KM's geregistreerd en 500m na de start een GPS fix gevonden waardoor dit niet als officiële 10k op m'n tijdlijn komt. Nu even uitzoeken of er een goede GPS edit tool is die ik kan gebruiken
Gisteren een 10k testwedstrijd. Laten we voorop stellen dat wedstrijden zo vroeg op de dag (9.30u) helemaal niet mijn ding zijn. Heb de dag van te voren bananenpannekoeken als ontbijt gemaakt, ben gisteren om 7.15u opgestaan maar ik kreeg die dingen gewoon niet weg. Bak thee erbij, maar dat hielp ook niet echt. Na ontelbaar veel minuten kauwen en langzaam eten eindelijk dingen weg, nog omkleden, piststop en dan de auto in. Het was al duidelijk dat het een matige voorbereiding zou zijn, later dan gepland weggereden waardoor ik de warming up (gedeeltelijk) zou missen.
Eenmaal op locatie de warming up zelf gedaan en daarna bij de groep aangesloten om de laatste oefeningen samen te doen. Om 9.30u richting de start, zet mijn horloge aan en.... geen GPS fix. Na een paar minuten wachten, op en neer lopen, horloge opnieuw starten, van GPS naar GPS + Galileo overschakelen nog steeds geen fix. Dan maar aan een teamgenoot die op de fiets zat vragen of hij met me mee zou willen rijden en de tijd registratie voor z'n rekening zou willen nemen.
Na het "startschot" gingen we van start. Mijn horloge gaf 4.30'/km aan, maar dat klopt dus voor geen ene meter. Nu hebben wij sinds 3 weken een nieuwe meid in de groep en haar vriend kan ook lekker lopen (35' op de 10k). Hij komt terug van een blessure en zou eigenlijk rustig gaan lopen, maar op het laatste moment leek het hem wel leuk om te gaan hazen. Totaal niet afgesproken, lekker spontaan, super toch!!
De eerste 6km gingen echt super en liepen we rond de 3.40', maar op de 7km kreeg ik het zwaar. Parcours ging vals plat omhoog, de zon brak door, wind tegen en moest hard werken om niet in tempo terug te vallen. We liepen op dat moment 3.58' en ik wilde 'm persé onder de 4' houden. Daarna een bocht naar links, terug richting de eindstreep. Het tempo ging weer langzaam omhoog, maar m'n maag begon tegen te stribbelen. Halverwege stonden 2 andere teamgenoten op de fiets te wachten om het laatste stuk mee te rijden naar de eindstreep.
Dit was wel heerlijk, met 3 fietsers en 1 haas hoefde ik me totaal geen zorgen te maken over de omgeving of overige verkeersdeelnemers. Tegenliggers en wandelaars werden netjes gewaarschuwd zodat ik gewoon maar één ding hoefde te doen; lopen en niet terugvallen om de sub 37 te halen. Die zat erin, maar moest alle zeilen bijzetten.
De laatste bocht terug de openbare weg op, een auto werd vakkundig tot stilstand gebracht en nu merkte ik pas dat de 2 teamgenoten die aan waren gesloten als een soort buffer fungeerden want ook daar zaten een paar recreatieve fietsers achter. Maar die vonden het wel allemaal interessant en deelden in de feeststemming van het aankomende PR.
Met nog 200m te gaan spoorde de haas aan om nu alles te geven voor een sub 37, nog geprobeerd een eindsprint in te zetten, maar harder dan 3'/km kwam ik niet meer. Achteraf bleek dit precies genoeg te zijn; 36:58!! Direct na de eindstreep kwam de helft van m'n maag naar boven. Aaaah, the sweet taste of victory
Tevreden? Hell yeah! Mijn oude PR stond op 39:14 en ik ging voor een 37 laag. Een 36:58 had ik nooit verwacht. Tuurlijk hebben de haas, fietsers en Vaporfly's geholpen maar wat voelt dit lekker!
Strava heeft te weinig KM's geregistreerd en 500m na de start een GPS fix gevonden waardoor dit niet als officiële 10k op m'n tijdlijn komt. Nu even uitzoeken of er een goede GPS edit tool is die ik kan gebruiken
tips voor New York
Heel erg bedankt voor je inzicht. Op dit moment denk ik dat ik redelijk weet waarom ik wil hardlopen. Ik voel ook helemaal geen drempel om te gaan hardlopen. Sterker nog: Ik heb op dit moment zo'n string van dagen waarin ik een beetje in en sleur zit en kan niet wachten totdat ik vanavond thuis ben en kan gaan hardlopen. Even alles eruit en verstand op 0route99 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:05:
O.a. @FEIJ_87 en @Limbeckx maar ook voor de meelezers...
[...]
https://www.womenshealthm...intrinsiek-of-extrinsiek/
[...]
Er is veel meer te lezen om je er op te oriënteren hoe je dat zou kunnen aanpakken, je eigen inzichten tav intrinsieke motivatie te vergroten. Dat op zich is al een flink winstpunt.
Succes er mee.
Top prestatie!Calitomnication schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:33:
....
Je GPS file aanpassen is op zich niet moeilijk, echter moet je wel een referentie hebben naar de juiste start locatie en weten vanaf welk moment je horloge wel correct is.
Verder schrijf je dat je best wat volk rond je heen had. Kan je de GPS file van je haas niet gebruiken? Hartslag data zal dan niet kloppen, maar die kan je uit je eigen bestand trekken.
Garmin FR245M + HRM-RUN
Iemand ervaring met hardlopen terwijl je een antibiotica-kuur ondergaat? Heb nu een kuur en voel me redelijk OK. Geen koorts ofzo. Prima om kort en rustig te hardlopen. (On-)verstandig?
@kraanwagen Dit is een veel te algemene vraag om hier zo te beantwoorden, überhaupt zou ik zeggen dat je bij twijfel even moet kortsluiten met je huisarts maar in dit geval kan niemand hier iets zinnigs over zeggen zonder überhaupt kennis te hebben van je kwaal.
Over het algemeen wordt het niet aangeraden om bij infecties en koorts te gaan sporten, juist omdat je lichaam alle energie moet steken in het beter worden. Elke energie die jij extra gebruikt gaat eigenlijk ten koste van beter worden. Ik zou zelf graag snel beter willen worden
Over het algemeen wordt het niet aangeraden om bij infecties en koorts te gaan sporten, juist omdat je lichaam alle energie moet steken in het beter worden. Elke energie die jij extra gebruikt gaat eigenlijk ten koste van beter worden. Ik zou zelf graag snel beter willen worden
Dank je , die verleiding kon ik niet weerstaanRudedadude schreef op zondag 4 juli 2021 @ 19:41:
![]()
Dank @Arjan90. Net gebeld. Assistente zegt dat sporten geen probleem hoeft te zijn ‘luister naar je lichaam’. Voor de zekerheid deze week maar rustig aan doen.Arjan90 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:34:
@kraanwagen Dit is een veel te algemene vraag om hier zo te beantwoorden, überhaupt zou ik zeggen dat je bij twijfel even moet kortsluiten met je huisarts maar in dit geval kan niemand hier iets zinnigs over zeggen zonder überhaupt kennis te hebben van je kwaal.
Toch jammer dat we 'm niet echt kunnen opnemen in de lijst hier @Calitomnication , leuke poging, maar we moeten streng zijn. If it ain't correct on Strava.......

Binnenkort dan maar eens een klein halfuurtje besteden aan het in elkaar flansen van een fitfile voor op Strava van 29:59 op de 10kmFrenz64 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:11:
Toch jammer dat we 'm niet echt kunnen opnemen in de lijst hier @Calitomnication , leuke poging, maar we moeten streng zijn. If it ain't correct on Strava.......

vrijdag begonnen met een kuur, zaterdag de sterren van de hemel gelopen. Geen bijwerkingen van de antibiotica. Hangt misschien wel van je ziektebeeld af.kraanwagen schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:09:
Iemand ervaring met hardlopen terwijl je een antibiotica-kuur ondergaat? Heb nu een kuur en voel me redelijk OK. Geen koorts ofzo. Prima om kort en rustig te hardlopen. (On-)verstandig?
Het is niet het antibioticagebruik op zich dat een probleem is, wel de infectie waarvoor je de antibiotica neemt.kraanwagen schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:09:
Zonder je te willen schofferen, maar dan lijken de antibiotica mij redelijk overbodig geweest te zijn. Als je echt een bacteriële infectie hebt, gaat dat zeker een effect hebben op je loopprestaties.Spotter schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:08:
[...]
vrijdag begonnen met een kuur, zaterdag de sterren van de hemel gelopen. Geen bijwerkingen van de antibiotica. Hangt misschien wel van je ziektebeeld af.
Lekker hoorCalitomnication schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:33:
Thanks @Tinusvolkel
Met nog 200m te gaan spoorde de haas aan om nu alles te geven voor een sub 37, nog geprobeerd een eindsprint in te zetten, maar harder dan 3'/km kwam ik niet meer. Achteraf bleek dit precies genoeg te zijn; 36:58!! Direct na de eindstreep kwam de helft van m'n maag naar boven. Aaaah, the sweet taste of victory![]()
Dat gezegd hebbende: vorige week ingeschreven voor CPC (21km), Singelloop Utrecht (10km) en hopelijk gaat de Marathon Rotterdam dan ook door
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Voor m’n werk zit ik een paar dagen in Amsterdam, in de buurt van het Bellevue theater. Iemand tips voor een mooie natuurloop hier?
Ach je hebt volgens de hartstichting alleen maar kans op last hiervan.kraanwagen schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:09:
Of het een calculated risk is laat ik helemaal bij jou, ik zou het echter zelf nooit doen....
Dat is hartje Amsterdam daar is geen natuurTheMaxMan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:08:
Voor m’n werk zit ik een paar dagen in Amsterdam, in de buurt van het Bellevue theater. Iemand tips voor een mooie natuurloop hier?
Op deze site https://loopwijzer.nl/trailrunroutes/ staan wel wat routes in de buurt misschien dat je daarmee wat kan. Anders paar rondjes Vondelpark
Ik heb zelf een keer die vraag aan de apotheker gesteld toen ik een lichte antibiotica kuur kreeg. Was geen enkel probleem om ermee te sporten.kraanwagen schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:09:
Echter, er zit meestal wel een probleem onder. Immers antibiotica krijg je ivm een ontsteking. De vraag is dan ook of het verstandig is om met die ontsteking te sporten. (En die vraag moet je niet hier stellen maar aan een professional)
alles kan off-topic
@Calitomnication Als je wat FIT files hebt, maar niet de mogelijkheid om er iets mee te doen wil ik eventueel wel een poging wagen.
Garmin FR245M + HRM-RUN
Thanks! Morgen eens Vondelpark + Rembrandtpark verkennen en donderdag dan eentje uit de loopwijzer doen.RobinE schreef op maandag 5 juli 2021 @ 22:04:
[...]
Dat is hartje Amsterdam daar is geen natuur![]()
Op deze site https://loopwijzer.nl/trailrunroutes/ staan wel wat routes in de buurt misschien dat je daarmee wat kan. Anders paar rondjes Vondelpark
Thanks voor je aanbod, heb inmiddels wat rondgezocht op internet en ben bij https://gpx.studio/ uitgekomen. Hier kun je de gpx vrij eenvoudig mee exporteren, aanpassen en weer terug uploaden. Dus @Frenz64, staat over een paar minuten op Strava.m-vw schreef op maandag 5 juli 2021 @ 22:23:
@Calitomnication Als je wat FIT files hebt, maar niet de mogelijkheid om er iets mee te doen wil ik eventueel wel een poging wagen.
Overigens wel jammer dat je iets minder flexibel bent in het aanpassen van je afstand en tijd. Garmin Connect heeft daar veel meer mogelijkheden in. Je kunt wel eenvoudig te veel gelopen km's eraf snijden, maar een km die je te weinig hebt gelopen kun je er niet eenvoudig aanplakken. Wat ik ook weer kan gebruiken aangezien mensen tot het extreme gaan om een PR op hun naam te krijgen. Voor als je nog een uurtje ontspanning zoekt kan ik je [=rul=https://twitter.com/stravawankers]Strava wankers[/] op Twitter aanbevelen.
@Sport_Life Snelheid is niet belangrijk
[ Voor 12% gewijzigd door Calitomnication op 06-07-2021 08:30 ]
tips voor New York
Zondag dus 28 kilometer gelopen, en gisteren kon ik gewoon traplopen. Ik heb nagenoeg geen spierpijn, ik voel alleen een beetje dat ik bewogen heb. Maar veel minder dan na een workout in de sportschool. Ik ben verbaasd, zou dit komen doordat ik netjes op tijd al mijn gelletjes en repen heb gegeten en voldoende heb gedronken onderweg?
Kijk, direct na afloop liep ik als een pinguïn, laat dat duidelijk zijn. En toen ik uit de auto kwam was het helemaal erg. Maar na een avond zuipen en een nacht veel te kort slapen had ik, los van de gigantische jeuk van alle insectenbeten, nergens meer last van.
Kijk, direct na afloop liep ik als een pinguïn, laat dat duidelijk zijn. En toen ik uit de auto kwam was het helemaal erg. Maar na een avond zuipen en een nacht veel te kort slapen had ik, los van de gigantische jeuk van alle insectenbeten, nergens meer last van.
Slecht idee... Hoe laat?
Gister 5k onder de 30 minuten gelopen (29.45 om precies te zijn). Ik twijfel nu of ik de 5k wil versnellen of een 10k wil lopen. Choices choices....
Je kunt bij mij in de achtertuin lopen als je persé de stad uit wil (Twiske). Loopwijzer heeft hier ook routes staan.TheMaxMan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 22:25:
[...]
Thanks! Morgen eens Vondelpark + Rembrandtpark verkennen en donderdag dan eentje uit de loopwijzer doen.
Amsterdamse Bos is prachtig!TheMaxMan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:08:
Goed bezig! Gewoon lekker langzaam uitbouwen naar 10km, als je die dan in hetzelfde tempo kan gaan lopen is je 5k ook gelijk sneller te lopenLimbeckx schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:15:
Gister 5k onder de 30 minuten gelopen (29.45 om precies te zijn). Ik twijfel nu of ik de 5k wil versnellen of een 10k wil lopen. Choices choices....
Precies het 1 sluit het ander uiteraard niet uit. In afstand is het natuurlijk 2x zo ver, maar omdat hij beide relatief korte afstanden zijn hoef je niet opeens een radicaal ander trainingsprogramma te gaan volgens natuurlijk.Arjan90 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:33:
[...]
Goed bezig! Gewoon lekker langzaam uitbouwen naar 10km, als je die dan in hetzelfde tempo kan gaan lopen is je 5k ook gelijk sneller te lopen
Ik herken het zelf totaal niet uit mijn omgeving dat snelle lopers meer respect krijgenCalitomnication schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 08:26:
[...]
@Sport_Life Snelheid is niet belangrijk. Om de een of andere reden heerst er een soort van "mensen die hard lopen krijgen extra veel respect", maar in mijn ogen is dat complete bs. Iedereen die loopt en zijn/haar PR weet te verbeteren is wat mij betreft een held
. Succes met je volgende wedstrijd!!
Snelheid/tijd is ook een relatief iets. Voor mij persoonlijk is sub 3 een mooi doel, omdat ik er hard voor moet trainen. En dan nog moet alles op z'n plek vallen. Terwijl er genoeg lopers zijn die sub 3 halen zonder specifieke marathon training.
Los daarvan is plezier uiteindelijk het belangrijkste, dat geldt denk ik voor ons allemaal hier. Ook al is er vaak wel een verband tussen een PR en plezier
Trouwens, bij "snelle lopers" denk ik aan tijden van <32 op de 10km en <2u30 bij de marathon (semi prof?).
[ Voor 15% gewijzigd door Sport_Life op 06-07-2021 10:54 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Ik ben niet snel geschoffeerd hoor, geen zorgen. Ik had een teek, waar vervolgens een mooie rode ring omheen kwam, Lyme dus. Daar is antibiotica een standaard handeling op, terwijl de ziekte zelf pas serieuze effecten heeft op de langere termijn.Hartloper schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:04:
[...]
Zonder je te willen schofferen, maar dan lijken de antibiotica mij redelijk overbodig geweest te zijn. Als je echt een bacteriële infectie hebt, gaat dat zeker een effect hebben op je loopprestaties.
NOFI, maar googlen op dit soort dingen slaat nergens op. Als ik google op hoofdpijnklachten, dan staat er in de derde hit al dat ik over een paar dagen dood ga bij wijze van sprekenroute99 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:11:
[...]
Ach je hebt volgens de hartstichting alleen maar kans op last hiervan.
Of het een calculated risk is laat ik helemaal bij jou, ik zou het echter zelf nooit doen....
De kans dat je onder een auto terechtkomt is groter. Moet je dan ook maar binnenblijven?
Als je twijfelt: Neem contact met je huisarts (heeft ie al dus al gedaan) en gebruik verder je gezonde verstand.
En waar komt die vage google zoekopracht vandaan?

'Als men tijdens een antibioticabehandeling actief is, kan dit de verspreiding van bacteriën en in het slechtste geval een ontsteking van de hartspier tot gevolg hebben. Sport is een bijkomende last voor het verzwakte immuunsysteem, vertraagt de bestrijding van de bacteriën en voert dus tot een langzamere genezing'
[ Voor 15% gewijzigd door InZane op 06-07-2021 16:01 ]
Het kernwoord was toch echt de hartstichting, en dan gaat het imho echt niet over je grote teen. Die zin kwam via Google gepresenteerd bovenaan gequote te staan, iets als dat een infectie aan je hartspier kan krijgen door de bacterie je dus had en daarmee toch door loopt..... niet zo handig is....InZane schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:57:
[...]NOFI, maar googlen op dit soort dingen slaat nergens op.
De rest van de hits gaven dat vaak ook als kern aan wat een grote consequentie daarvan kan zijn: een ontstoken hartspier... ik hoef vast niet toe te lichten hoe "fijn" (lees gevaarlijk) dit is.
Het was een beetje met een knipoog, lijkt me toch wel over de top dat ik dat nog moet uitspellen....
Met enige lopersintelligentie zou dan toch echt wel dit kwartje gevallen moeten zijn, ik wijs bij dit soort zaken niet zo graag met het vingertje...
[ Voor 16% gewijzigd door route99 op 06-07-2021 17:07 ]
OK, dan snap ik het volledig waarom je AB moest nemen en toch niet ziek was.Spotter schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:11:
[...]
Ik ben niet snel geschoffeerd hoor, geen zorgen. Ik had een teek, waar vervolgens een mooie rode ring omheen kwam, Lyme dus. Daar is antibiotica een standaard handeling op, terwijl de ziekte zelf pas serieuze effecten heeft op de langere termijn.
Ik had blijkbaar in WorkOutdoors de exportinstellingen verandert naar GPX. Laatst weer op TCX gezet en de intervallen komen onder trainingsanalyse weer keurig terecht in Strava.Tinusvolkel schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 07:55:
@Slickk ik sync m'n workoutdoors activiteiten eigenlijk altijd met de healthfit app aangezien hij ook naar andere platformen synct en dan gaat dit altijd goed.
Verder heb ik hem sinds dat ik een Stryd heb niet meer gebruikt voor intervallen maar vooral voor de map, nu moet ik nog even switchen tussen de Stryd en workoutdoors app (is 2x op de crown klikken) maar binnenkort heeft de workoutdoors app support voor de Stryd sensor.
Kennen jullie die mop van die vlotte marathonloper die dacht dat hij ook wel even een sub-3 op de kilometer zou lopen tijdens de Keistad Baancompetitie?
Hij redde het niet en liep 3:00,19
De sub-3 had er zeker ingezeten, maar door een gebrek aan ervaring met baanwedstrijden en korte afstanden dacht ik dat m'n medeloper net te vroeg versnelde aan het einde van de op een na laatste bocht. Ik raakte de aansluiting kwijt en kon het gat in de eindsprint ook niet meer goed maken. Bij de wedstrijden die nog komen moet ik daar dus beter op letten. Maar buiten dat heb ik heerlijk gelopen en enorm genoten op en naast de baan!
Op naar de volgende races! Volgende week dinsdag de 5.000m op de baan en de dag erna de Henschotermeergames
Zet je hem in de PR lijst @Tinusvolkel?

De sub-3 had er zeker ingezeten, maar door een gebrek aan ervaring met baanwedstrijden en korte afstanden dacht ik dat m'n medeloper net te vroeg versnelde aan het einde van de op een na laatste bocht. Ik raakte de aansluiting kwijt en kon het gat in de eindsprint ook niet meer goed maken. Bij de wedstrijden die nog komen moet ik daar dus beter op letten. Maar buiten dat heb ik heerlijk gelopen en enorm genoten op en naast de baan!
Op naar de volgende races! Volgende week dinsdag de 5.000m op de baan en de dag erna de Henschotermeergames
@elastiek Pfff, dat is zuur! Maar evengoed wel een hele mooie tijd, da's wel een snelle hoor! Gelukkig was het geen marathon die je (bij wijze van) sub 3 uur wilde lopen en waar je op 19 honderdsten onder de 3 uur zat. Dit soort pogingen voor 1km kun je wat vaker herhalen
Hier blijkt maar weer uit: de korte afstanden zijn echt zó moeilijk om snel te lopen. Als je te langzaam begint, maak je het vaak niet meer goed omdat de afstand gewoon net te kort is. Volgende keer gewoon die medeloper volgen, als je vanaf 200m gaat versnellen bouw je de snelheid op in de bocht en kun je op het rechte stuk vliegen (al dan niet "zwalkend" over de hele baan
). Op die manier heb ik al een paar keer mensen op het laatste stuk ingehaald als ik er vlak achter zat, ik versnelde net wat eerder en als ze dat doorkregen was het eigenlijk al te laat (want ik kwam dan snel de bocht uit en ging er dan buitenom voorbij).
@Calitomnication en @Tinusvolkel jullie laten toch niet gebeuren dat hij jullie voorbij gaat met zijn tweede plaats?
@Calitomnication en @Tinusvolkel jullie laten toch niet gebeuren dat hij jullie voorbij gaat met zijn tweede plaats?

[ Voor 6% gewijzigd door Arjan90 op 07-07-2021 09:08 ]
Verdorie, daar gaat m'n plek 2elastiek schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 08:59:
Kennen jullie die mop van die vlotte marathonloper die dacht dat hij wel even een sub-3 op de kilometer zou lopen tijdens de Keistad Baancompetitie?
Op naar de volgende races! Volgende week dinsdag de 5.000m op de baan en de dag erna de Henschotermeergames![]()
Wel een hele mooie tijd hoor, mag je zeker trots op zijn
@Tinusvolkel Neem je mijn 10k ook even mee als je toch bezig bent met bewerken van de startpost
Gisteren een rustige herstelloop van 8k, tempo op 5.50'/km, hartslag op 127 (max is 196), aanbevolen hersteltijd van 50uur
@Arjan90

Het is precies wat je zegt, op de 1000m heb je eigenlijk geen tijd om te denken over strategie of positie. Het is gewoon oogkleppen op en gaan. Iedere seconde die je te langzaam loopt krijg je op het einde gewoon keihard terug. Dat maakt een 1000m zo verrekte lastig om te lopen, maar ook zo mooi

Als lange(re) afstandloper (jajaja, voor sommigen hier is een HM helemaal niet ver) heb ik altijd ontzettend veel moeite met de 1k, 3k & 5k. Er is gewoon geen tijd voor negatieve splits oid, je moet gaan en als je niet op tijd bij iemand aanhaakt heb je bijna geen tijd meer om het goed te maken.
[ Voor 16% gewijzigd door Calitomnication op 07-07-2021 09:24 ]
tips voor New York
Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.
Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.
Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.
Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.
Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.