Hier wel #teamondergoed heb ook die heren slips en een paar boxers van Decathlon, maar die boxers kruipen wat meer op idd. Soms vergeet ik een sportboxer dus dan draag ik de gewone strakke boxershorts van katoen. Maar die ademen wel veel minder goed en zijn op een gegeven moment doorweekt
Schuurplekken krijg ik vooral bij warmer weer en langere afstand 15+ KM. En dan vooral bij mijn rechter lies/bovenbeen

Ik vergeet in het begin van het warme seizoen dan ook altijd de vaseline. Afgelopen weekend nog 21 KM gelopen en gelukkig geen schuurplekken. Die bodyglide is wel een goede tip eens op zoek gaan nu het weer warmer wordt.......
Ik laat Garmin ook mijn zones bepalen en loop nu een schema op Hartslag ipv tempo heb wel eens gelezen dat je of het 1 of het ander doet. Omdat de tempo's weleens wisselen ivm vermoeidheid, weer, wind etc.
Heb nu namelijk als doel afstand uitbouwen van HM tot wel eens een 30K gelopen te hebben wil ik naar een 44K trail trainen. Dus heb ik een Marathon schema van Garmin op hartslag genomen. Zit nu in week 7 en dat voelt wel goed aan. Zit ook geen Marathon eindtijd aan vast dus ook geen tempo's. Ik doe wel eens wat minder of meer afhankelijk van hoe ik me voel. Gaat me meer om volume opbouwen en heel blijven.
Loop de Langere duurlopen en de de herstel loopjes in Z2, soms Z3 laag als ik me goed voel.
Intervallen zijn in Z4 (verschillende tijden en pauzes) en soms op 10K tempo.
Hieronder het verschil wat Garmin ervan maakt als je alleen op HRMax zones instelt. Dan liggen de zones wel erg laag. Weet niet waarom dat is.
Reserve of op basis van Lactaat maakt bij mij niet veel uit. LTH is 4.55min/km bij 173 momenteel volgens Garmin.
Wilde wel eens een Sporttest doen maar Corona gooit roet in het eten

Alhoewel ik hier wel eens gelezen heb dat de LTH van Garmin/Firstbeat aardig overeen kwam met die van een sporttest.