Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:55
Frenz64 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:30:
en vergeet niet dat we allemaal dokter/fysio én betweter zijn
En run-fluencers met aandelen in o.a. Reebok, Noxgear en RoadID.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

vhal schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:54:
[...]

Kommie uit Leiû jûh! :+
Ja jûh ken je dat niet horûh dan?
Calitomnication schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:29:
[...]

Wij zijn een niche groep testers, af en toe roept 1 van ons op tot het testen van een product. Dat kan variëren van schoenen, noxgear, zonnebrillen, id's voor aan je horlogebandje, soft flasks etcetera. Onze mening is vervolgens een toonaangevende indicatie hoe de globale runners communitie erover denkt! ;)
Hmmm.
Ik las laatst iets over merino wol ondergoed en ik brei best wat, zal ik maar eens m'n eigen onderbroekjes breien en testen en dan voor jullie gaan maken? Hahahaha.

Dat lijkt me echt verschrikkelijk.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Poekie schreef op woensdag 15 april 2020 @ 16:05:
[...]

Ja jûh ken je dat niet horûh dan?

[...]

Hmmm.
Ik las laatst iets over merino wol ondergoed en ik brei best wat, zal ik maar eens m'n eigen onderbroekjes breien en testen en dan voor jullie gaan maken? Hahahaha.

Dat lijkt me echt verschrikkelijk.
Beetje off-topic: maar als je echt binnen wilt lopen moet je even achterhalen waar je goedkoop lappen gore-tex kan kopen en hoe dat met een mooi patroontje te verwerken tot outdoorjassen. Hoe dunner en lichter (maar waterdicht en ademend) hoe beter. Borduur er nog een dood vogeltje op en je kan de verdubbelaar inzetten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:39
Dit weer O+

Echt top weer om gewoon relaxed met geen enkele intentie tot snelheid een rondje te lopen met een zo laag mogelijke hartslag.

Heb inmiddels een einddoel bedacht om de streak mee te beëindigen. Nu nog zorgen dat ik heel blijf tot die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Roadman schreef op woensdag 15 april 2020 @ 16:13:
Dit weer O+

Echt top weer om gewoon relaxed met geen enkele intentie tot snelheid een rondje te lopen met een zo laag mogelijke hartslag.

Heb inmiddels een einddoel bedacht om de streak mee te beëindigen. Nu nog zorgen dat ik heel blijf tot die tijd.
Laat ons niet in spanning, wat is het doel?

Dan kunnen we je aanmoedigen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15:15
Sinds ongeveer een maand ligt mijn gemiddelde hartslag tijdens het lopen ineens plusminus 10 slagen hoger dan eerst.

Een rustig duurloop tempo ging normaal gesproken in zo’n 5:45 tot 6:00 en dan met gemak onder zo’n 135-137 Als ik nu mijn hartslag onder de 140 probeer te houden valt dat niet mee en als het al lukt zit ik al snel aan 6:00-6:15. Idem dito met andere tempo’s, overal zit de HS plusminus 10 slagen boven de "normale" HS ten opzichte van het tempo.

Mijn rust HS is hetzelfde als eerst, slaap/eten/stress idem dito naar mijn beste weten. Heeft iemand enig idee wat de reden hier van zou kunnen zijn?

Het is inmiddels best frustrerend dat het lopen nu al een tijd zo moeizaam gaat vergeleken met eerder... :/

Strava Garmin 265

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
Poekie schreef op woensdag 15 april 2020 @ 16:17:
[...]

Laat ons niet in spanning, wat is het doel?

Dan kunnen we je aanmoedigen *O*
Ben daar een beetje huiverig voor omdat ik eerst maar eens de dagen moet zien vol te lopen tot dan. Maar ik geef wel een gil wanneer de tijd daar is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roadman
Tim_W schreef op woensdag 15 april 2020 @ 16:24:
Sinds ongeveer een maand ligt mijn gemiddelde hartslag tijdens het lopen ineens plusminus 10 slagen hoger dan eerst.

Een rustig duurloop tempo ging normaal gesproken in zo’n 5:45 tot 6:00 en dan met gemak onder zo’n 135-137 Als ik nu mijn hartslag onder de 140 probeer te houden valt dat niet mee en als het al lukt zit ik al snel aan 6:00-6:15. Idem dito met andere tempo’s, overal zit de HS plusminus 10 slagen boven de "normale" HS ten opzichte van het tempo.

Mijn rust HS is hetzelfde als eerst, slaap/eten/stress idem dito naar mijn beste weten. Heeft iemand enig idee wat de reden hier van zou kunnen zijn?

Het is inmiddels best frustrerend dat het lopen nu al een tijd zo moeizaam gaat vergeleken met eerder... :/
Het is inmiddels een stukje warmer. Dat zorgt vaak ook voor een wat hogere hartslag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Tim_W schreef op woensdag 15 april 2020 @ 16:24:

Kan verschillende oorzaken hebben. Je loopt met de FR245 zie ik:
- Loop je met borstband of polsmeting?
- Als je met borstband loopt, miss is de batterij leeg.
- Het is nu warmer, dit kan impact op je lichaam hebben, rustig doortrainen en je lichaam past zich aan.
- Slaap je minder/slechter/korter. (check eens je slaap track in GC)
- Wat is je trainingsvorm? 1 Week rust kan anders ook wel eens lekker zijn om je lichaam te laten herstellen.

Maar gezien de tijd van het jaar zou ik het zoeken in de overgangsperiode. Je hebt altijd getraind in kou en in 1x is het 20+ graden. Daar moet je lichaam even aan wennen :)

@Poekie Gebreide onderbroekjes kunnen ook voor een vet PR zorgen. "je mag de onderbroek pas uit doen als je over de eindstreep bent" :P. Dan ga je Kipchoge nog voorbij ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Calitomnication op 15-04-2020 16:30 ]

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:42

Rudedadude

Maybe we were born to run

Calitomnication schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:29:
[...]

Wij zijn een niche groep testers, af en toe roept 1 van ons op tot het testen van een product. Dat kan variëren van schoenen, noxgear, zonnebrillen, id's voor aan je horlogebandje, soft flasks etcetera. Onze mening is vervolgens een toonaangevende indicatie hoe de globale runners communitie erover denkt! ;)
En we doen ook aan running gags, alhoewel @Pathogen en jij die een beetje afwisselen :+

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim_W
Roadman schreef op woensdag 15 april 2020 @ 16:26:
[...]

Het is inmiddels een stukje warmer. Dat zorgt vaak ook voor een wat hogere hartslag.
Het is alleen wel al ongeveer een maandje aan de gang, terwijl het pas net echt warm is? Gisteravond nog een graadje of 9 en weinig verschil gemerkt met zojuist, beide even moeizaam...
Calitomnication schreef op woensdag 15 april 2020 @ 16:28:
[...]

Kan verschillende oorzaken hebben. Je loopt met de FR245 zie ik:
- Loop je met borstband of polsmeting?
- Als je met borstband loopt, miss is de batterij leeg.
- Het is nu warmer, dit kan impact op je lichaam hebben, rustig doortrainen en je lichaam past zich aan.
- Slaap je minder/slechter/korter. (check eens je slaap track in GC)
- Wat is je trainingsvorm? 1 Week rust kan anders ook wel eens lekker zijn om je lichaam te laten herstellen.

Maar gezien de tijd van het jaar zou ik het zoeken in de overgangsperiode. Je hebt altijd getraind in kou en in 1x is het 20+ graden. Daar moet je lichaam even aan wennen :)
Ik loop momenteel nog seeds met polsmeting.

Wat betreft de huidige temperatuur, zie bovenstaand antwoord richting Roadman, ook de koelere dagen zijn momenteel moeizaam.

Ik heb mijn rust HS en slaap bekeken in GC, beide van de afgelopen (moeizame) weken en ook in willekeurige weken toen "de vorm" er nog was. Ik zie geen noemenswaardige verschillen.

Ik probeer normaal gesproken 4 keer te lopen met een totaal van 30-40km Uiteindelijk probeer ik dat voorzichtig aan uit te breiden richting 50. Omdat het de laatste tijd zo moeizaam gaat moet ik bekennen dat de lange duurloopjes er bij in schieten en daarmee de totaal omvang ook wat. ik vind het moeilijk om me daar momenteel toe te zetten terwijl een maand geleden ik nog fluitend 15-20km deed.

Blijf het erg vreemd vinden, Ik bouw voorzichtig wat meer omvang op en sinds de cafe's dicht zijn heb ik ook al weken geen alcohol meer op. :+

Misschien is een week niks doen niet eens zo'n gek idee, maar zal wel moeilijk worden om niet te gaan met dit heerlijke weer. :'(

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Tim_W schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:11:
[...]

Het is alleen wel al ongeveer een maandje aan de gang, terwijl het pas net echt warm is? Gisteravond nog een graadje of 9 en weinig verschil gemerkt met zojuist, beide even moeizaam...

[...]

Ik loop momenteel nog seeds met polsmeting.

Wat betreft de huidige temperatuur, zie bovenstaand antwoord richting Roadman, ook de koelere dagen zijn momenteel moeizaam.

Ik heb mijn rust HS en slaap bekeken in GC, beide van de afgelopen (moeizame) weken en ook in willekeurige weken toen "de vorm" er nog was. Ik zie geen noemenswaardige verschillen.

Ik probeer normaal gesproken 4 keer te lopen met een totaal van 30-40km Uiteindelijk probeer ik dat voorzichtig aan uit te breiden richting 50. Omdat het de laatste tijd zo moeizaam gaat moet ik bekennen dat de lange duurloopjes er bij in schieten en daarmee de totaal omvang ook wat. ik vind het moeilijk om me daar momenteel toe te zetten terwijl een maand geleden ik nog fluitend 15-20km deed.

Blijf het erg vreemd vinden, Ik bouw voorzichtig wat meer omvang op en sinds de cafe's dicht zijn heb ik ook al weken geen alcohol meer op. :+

Misschien is een week niks doen niet eens zo'n gek idee, maar zal wel moeilijk worden om niet te gaan met dit heerlijke weer. :'(
Wat voor trainingslast geeft GC aan? Het kan ook zijn dat je aan het overtrainen bent. Mss toch eens overwegen om een weekje even rust te pakken, laat je lichaam herstellen en probeer het over 1 week nog eens :)

tips voor New York

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Calitomnication schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:53:

@bvsteyn Nice, ben benieuwd wat je ervan gaat vinden. Die van mij zijn gisteren binnengekomen. Heb een oranje erbij gepakt. Alleen als je die opzet verandert de kleur van het montuur vrij heftig mee :D. Nog even bezien of dat niet storend is tijdens het lopen. Hij valt iig wel op.

Moet er nog 1 binnenkrijgen, maar die komt van Runningwarehouse.com, model hadden ze op de EU variant niet in het assortiment. Nog even afwachten dus :)
Vandaag de twee Goodr brillen binnen gekregen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ut8VItXPG4HlgUlO2i3vMUMDqWs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/g2xhAk4gIz2AVJWVowc3tvdi.jpg?f=user_large

Met de onderste op mijn neus net wezen lopen en de bril bleef prima zitten. Dus dit zijn blijvertjes..en loop ik voortaan in stijl.. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim_W
Calitomnication schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:21:
[...]

Wat voor trainingslast geeft GC aan? Het kan ook zijn dat je aan het overtrainen bent. Mss toch eens overwegen om een weekje even rust te pakken, laat je lichaam herstellen en probeer het over 1 week nog eens :)
Trainingsstatus bedoel je? Momenteel staat deze op productief, vorige week op aanhouden, daarvoor op niet productief en daar voor weer op productief. Zeg het maar. :+

Voor wat het waard is, de afgelopen weken begon ineens de VO2 te zakken van 51 naar 49, inmiddels weer op 50.

Totaal loop ik de laatste weken ongeveer hetzelfde of misschien zelfs ietsje minder dan de weken er voor, zou overtrainen dan echt een ding kunnen zijn?

PS: bedankt voor de antwoorden, ik snap dat het lastig is om een oorzaak aan te duiden, maar al het advies is welkom. :)

Strava Garmin 265

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roadman
@Tim_W wat doet je rust hartslag? Is deze de afgelopen periode ook hoger dan normaal?

Had je al wat over gezegd.
bvsteyn schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:23:
[...]

[Afbeelding]

Met de onderste op mijn neus net wezen lopen en de bril bleef prima zitten. Dus dit zijn blijvertjes..en loop ik voortaan in stijl.. 8)
Oh is dat de nieuwste collectieve Tweakers aankoop? 8)
Helemaal gemist! :o

Heb pas nog 2 brilletjes bij de Decathlon meegenomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Tim_W schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:31:
[...]

Trainingsstatus bedoel je? Momenteel staat deze op productief, vorige week op aanhouden, daarvoor op niet productief en daar voor weer op productief. Zeg het maar. :+

Voor wat het waard is, de afgelopen weken begon ineens de VO2 te zakken van 51 naar 49, inmiddels weer op 50.

Totaal loop ik de laatste weken ongeveer hetzelfde of misschien zelfs ietsje minder dan de weken er voor, zou overtrainen dan echt een ding kunnen zijn?

PS: bedankt voor de antwoorden, ik snap dat het lastig is om een oorzaak aan te duiden, maar al het advies is welkom. :)
die trainingsstatus is nogal een stretch vanuit Garmin, die heb iko p de meest gekke momenten op 'je bent aan het pieken joh!' gehad, terwijl ik zowat in de kreukels lag door een zware trainingsweek.

Je zegt dat je al een tijd geen lange duurlopen hebt gedaan, maar wel 4 keer per week loopt: hoe loop je (qua planning) en wat is de inhoud van die 4 keer lopen? Als je wat weken een lange duurloop overslaat zal dat weinig tot geen impact hebben, maar als je dat structureel en voor langere tijd skipped, kan ik me voorstellen dat het minder zal gaan.

Daarbij: de polsslagmeting van Garmin is niet al te best voor bij het rennen. Regelmatig dat er ook met updates verder aan gesleuteld word, dus misschien dat dat ook meespeelt? (oftewel: probeer eens met borstband te gaan rennen. De hrm-runs zitten heel erg fijn en werken vele malen beter dan de polsmeting).

Voor de trailers op tweakers die ook op strava zitten: Mud Sweat and Trails heeft morgen een 500+HM virtual race, misschien voor meerdere mensen een leuk dingetje om de gedachten wat te verzetten.

https://www.strava.com/clubs/534142/group_events/690338

mijn plan gaat zijn om een 25 keer een heuvel op en af te gaan hier (500 meter~, 20meter steiging, onverhard), met heuvel af zo snel mogelijk, heuvel op in z2/laag z3, dan heb ik mijn interval ook gehad :D

[ Voor 13% gewijzigd door polthemol op 15-04-2020 18:47 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim_W
@polthemol

Die trainingstatus neem ik inderdaad met een korretje zout, die schiet inderdaad alle kanten op. 8)7

De meeste loopjes zijn momenteel 6-8km, maar ik pak ook af en toe nog een 10/11. De langere loopjes van zeg 15+ heb ik inmiddels een week of 4 a 5 overgeslagen door de huidige vormdip.

Wat betreft de inaccurate polsslagmeting, dat zou kunnen, echter HS is niet alleen maar een getalletje, maar gaat natuurlijk ook gepaard met gevoel. En alle tempo's voelen momenteel een stuk zwaarder dan normaal.

De HMR run staat overigens nog steeds op het verlanglijstje, maar daar staat zo veel op. Recent eerst gekozen voor de Tweakers Reebokjes, Tweakers Goodr zonnebril en ter voorbereiding op de warmere dagen wat singlets. :)

Strava Garmin 265

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

Haha, ik heb precies dezelfde ontvangen vorige week. De Tweakers run-outfit komt zo wel rond. Welk shirt moeten we aan eigenlijk? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Tim_W schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:54:
@polthemol

Die trainingstatus neem ik inderdaad met een korretje zout, die schiet inderdaad alle kanten op. 8)7

De meeste loopjes zijn momenteel 6-8km, maar ik pak ook af en toe nog een 10/11. De langere loopjes van zeg 15+ heb ik inmiddels een week of 4 a 5 overgeslagen door de huidige vormdip.

Wat betreft de inaccurate polsslagmeting, dat zou kunnen, echter HS is niet alleen maar een getalletje, maar gaat natuurlijk ook gepaard met gevoel. En alle tempo's voelen momenteel een stuk zwaarder dan normaal.

De HMR run staat overigens nog steeds op het verlanglijstje, maar daar staat zo veel op. Recent eerst gekozen voor de Tweakers Reebokjes, Tweakers Goodr zonnebril en ter voorbereiding op de warmere dagen wat singlets. :)
Draag je je horloge ook 's nachts? Anders zou je nog kunnen kijken of je rusthartslag nachts de laatste tijd hoger ligt dan normaal. Juist omdat je dan (relatief) stil ligt en het om meerdere uren gaat middelen de gekkigheden zich dan wel uit, waardoor je zelfs met OHR best een goed beeld krijgt.

Zelf had ik medio maar dat mijn hartslag 's nachts +/- 10 slagen hoger lag dan normaal, duurde bijna een week. In die week was ik ook ziek-ig en zakte mij VO-max ook flink.

Ik monitor nu vanaf december zo'n beetje 24/7 hartslag op deze manier en vind het wel een interessante variabele, ook al weet ik dat je er niet medisch op moet gaan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
@Valorian Ik kijk in principe vrijwel elke ochtend op GC om te zien wat mijn rusthartslag was en deze is eigenlijk al tijden 43-48 gedurende de nacht. Dat is ook meteen de enige reden waarom ik mijn horloge 's nachts ook draag, vroeger deed ik mijn horloges altijd af tijdens het slapen.

Daarom vind ik het allemaal dus zo gek, rusthartslag is gelijk, alle omstandigheden zoals slaap/strees/eten, enz. in principe ook zo goed als en toch ligt de HS, en daarmee dus de relatieve inspanning, ineens een stuk hoger.

Ik probeer de laatste tijd zelfs nog extra op mijn eten te letten om er voor te zorgen dat ik o.a. genoeg ijzer binnen krijg om een eventueel bloedarmoede uit te sluiten, maar merk daar eigenlijk weinig tot niets van.

Misschien met enige tegenzin toch Calitomnication zijn advies eens opvolgen en een weekje rust pakken om te kijken of dat wat doet.

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:21

Secsytime

Automagisch

KaiseRRuby schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 12:31:
Vraagje, gebruiken jullie speciaal hardloopondergoed (mannen)?

Ik loop al bijna mijn hele carrière als volgt: boxershort, slidingbroekje, broek. Vervolgens shirt. Het gaat om de boxershort. Ik wil eigenlijk mijn boxershort/slidingbroekje vervangen door 1 broekje. Ik heb nu de goedkope boxershorts van de Decathlon, die zijn eigenlijk waardeloos. Pijpjes zijn zo kort en krullen helemaal op.

Slidingbroekje zit er overheen omdat mijn bovenbenen anders tegen elkaar schuren, vind ik niet prettig. Houdt ook de kleine boxershort even tegen met opkrullen.

Ik zoek dus gewoon een boxershort met lange pijpen. Enkel slidingbroekje voelt naar. Boxershort met lange pijpen kan boxershort + slidingbroekje vervangen.

Iemand tips?
Ik heb onderbroeken van Icebreaker en Runderwear. Beide zijn van merinowol en dus zeer prettig en handig. De onderbroek van Icebreaker draag ik op de warmere dagen, want deze is iets dunner.

Waarom merino:
  • Merinowol reguleert je lichaamstemperatuur. Tijdens warme dagen worden je lichaamswarmte en zweet efficiënt afgevoerd. Wordt het kouder, dan isoleert merinowol je lichaam en houdt het je lekker warm.
  • Merinowol voelt zacht aan en jeukt niet, dankzij de dunne, fijne structuur van de wolvezels.
  • Merinowol is goed bestand tegen geurtjes. Daar zit de vlotte afvoer van transpiratievocht voor iets tussen.
  • Merinowol is oersterk en enorm rekbaar, waardoor het ondergoed zijn vorm goed behoudt.
  • Merinowol is van nature uv-bestendig. De stof van je ondergoed beschermt je dus prima tegen de zon.
  • Merinowol is een duurzaam product. Niet alleen gaat het lang mee, maar de stof is ook recycleerbaar én biologisch afbreekbaar.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Ohja, heb ook nog een van Ortovox, maar deze is niet aan te raden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 20:12
Heeft er iemand ervaring met hardloop zonnebrillen op sterkte? Ik zie wel wat versies van Adidas langs komen, maar die zijn niet goedkoop... Iemand een gouden tip?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:42

Rudedadude

Maybe we were born to run

mrwolf schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:31:
[...]

Haha, ik heb precies dezelfde ontvangen vorige week. De Tweakers run-outfit komt zo wel rond. Welk shirt moeten we aan eigenlijk? >:)
Deze natuurlijk 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WaG6qvpexDTFGRlZ4zIgl_8RaZ4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EiW6A26zRxt9qN2B4RZGXTtK.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rsq62Yzvs5CmcJ5f1oGl9ZnibK8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/avoSNbr2MX59QT21irKxadKO.jpg?f=user_large

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:51
Waar kennen we die bestellen, hoofdinkopert?

@Secsytime ziet er goed uit, dat merino verhaal, maar fors aan de prijs. Maar even in de prive price watch zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
hahaha, maarre, singlets :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Frenz64 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:30:

@Secsytime ziet er goed uit, dat merino verhaal, maar fors aan de prijs. Maar even in de prive price watch zetten.
Merino is echt heel fijn. Ik heb het zelf voor outdoor avonturen. Dan loop je bijvoorbeeld hoog in de bergen over een gletschjer, en kan het ‘s ochtends -2 zijn als je vertrekt. Dan houdt dat shirt je warm. Ga je lopen en klimmen, zeker met rugzak, dan warm je snel op en wordt dat shirt nat zoals elk shirt, van zweet. Maar door de soort wol krijg je het vervolgens niet ijskoud zoals je wel bij katoen of polyester zou hebben. En als het heel warm is houdt ie je juist relatief koel. Hele goede zijn mijns inziens van Icebreaker maar peperduur (reken op 60-70 euro voor een t-shirt 😬), maar er zijn ook wel goedkopere varianten. Decathlon verkoopt ook e.e.a. .. Soms ook blends van merino en nog iets anders. Dat lijkt “minder” maar kan soms ook juist fijn zijn want 100% merino is vrij kwetsbaar, met andere stof erdoorheen wordt het sterker geloof ik.

Voor hardlopen gebruik ik niet veel merino. Laatste aanschaffen warenvia Bergfreude, van een merk Mons Royale, in de sale.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:23
arvidbeheerder schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:26:
Heeft er iemand ervaring met hardloop zonnebrillen op sterkte? Ik zie wel wat versies van Adidas langs komen, maar die zijn niet goedkoop... Iemand een gouden tip?
https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

Ik heb ongeveer deze. Hetzelfde merk, hetzelfde typenummer, Moyssen tr90, maar mijn bril ziet er toch iets anders uit. Om precies te zijn zo:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dkG4Td9

Je bestelt de bril en van dezelfde aanbieder de lenzen op sterkte, zoals hier:
https://nl.aliexpress.com...l.100008.3.207e72dbbN6EAt

Voor 30 dollar kun je al binnen zijn.

Zo heb ik twee keer (eerste bril kwijt) op Aliexpress een perfecte bril gescoord.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Frenz64
Goede tips @Valorian , de merino boxershort bij Deca is momenteel uitverkocht, maar die ga ik zeker proberen.

Vandaag voor de tweede keer gelopen, 7,7km dit keer, tegen het eind zelfs ontspannen een versnellinkje eruit kunnen gooien (vraag niet naar de pace, in twee maanden val je genadeloos ver terug). Knie voelt nog steeds prima, begin er nu vertrouwen in te krijgen dat ik daadwerkelijk weer kan gaan opbouwen. Dat betekent overigens de volgende eerst weer op de fiets en dan dit weekend eens kijken of ik de 10 weer aan kan tikken.

Was zo fijn, weer lopen, heerlijk weertje erbij, inhouden Frenz, inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Frenz64 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 23:15:
Goede tips @Valorian , de merino boxershort bij Deca is momenteel uitverkocht, maar die ga ik zeker proberen.

Vandaag voor de tweede keer gelopen, 7,7km dit keer, tegen het eind zelfs ontspannen een versnellinkje eruit kunnen gooien (vraag niet naar de pace, in twee maanden val je genadeloos ver terug). Knie voelt nog steeds prima, begin er nu vertrouwen in te krijgen dat ik daadwerkelijk weer kan gaan opbouwen. Dat betekent overigens de volgende eerst weer op de fiets en dan dit weekend eens kijken of ik de 10 weer aan kan tikken.

Was zo fijn, weer lopen, heerlijk weertje erbij, inhouden Frenz, inhouden.
Klinkt goed! Wat is voor jou nu de bottle-neck: die knie die je heel moet houden of toch die klapvoet die het af en toe begeeft. En heeft een nog met het ander te maken? Hopelijk blijft het een stijgende lijn dit keer. Zoals je al zegt, combin van inhouden maar wel gewoon gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Valorian op 16-04-2020 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Frenz64 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:30:

Het goede spul van Nike komt aardig in de buurt van deze prijzen, maar het is inderdaad flink aan de prijs.. Daarom koop ik het eigenlijk alleen als het in de aanbieding is. Wat wel scheelt is dat ik dus met een setje hardloopkleding een week kan doen zonder te wassen. Omdat het simpelweg veel minder geur vasthoudt, en dat is met 6-7 dagen lopen (~100-120k). Daarnaast vind ik de plastic shirts altijd heel erg benauwd aanvoelen en schuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
Valorian schreef op woensdag 15 april 2020 @ 23:52:
[...]

Klinkt goed! Wat is voor jou nu de bottle-neck: die knie die je heel moet houden of toch die klapvoet die het af en toe begeeft. En heeft een nog met het ander te maken? Hopelijk blijft het een stijgende lijn dit keer. Zoals je al zegt, combin van inhouden maar wel gewoon gaan.
De knie is/was een kwestie van tijd, dat voelde ik wel. De oorzaak was een stomme val van de trap en het 'voordeel' ervan is dat de blessure dus niet loop gerelateerd is. Heb nu met fietsen en weer lopen eerder het gevoel dat hij weer aansterkt dan dat het erger wordt.
Geen relatie met de klapvoet dus, daar gaat het heel heel gestaag steeds ietsje beter mee. Ik voel meer en het heffen van de tenen komt langzaam terug. Erg hoopgevend na jaren last, vooral met algehele balans en windsurfen

De bottle-neck is net als bij ieder ander die van een blessure terugkomt dus: niet te vaak, te ver en te hard willen zodat het zaakje heel blijft. Is al lastig zat, maar ja, als 1 van de topic doktoren heb je wel een verantwoordelijkheid, hè :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:15
Ken je dat moment dat je een workout hebt opgeslagen als 10 ins en outs van elk 1 minuut? Dat heb je zo'n 3 a 4 weken geleden gedaan, dus je volgt de omschrijving. Blijken het 2 series van ins en outs te zijn, ik dacht bij die eerste serie al dat de trainer wel een erg korte training sessie had gepland :+ In ieder geval alles onder de 5:00min/km gelopen en ging prima. Paar daagjes rust gehad door last van mijn achillespees na mijn loopje van zaterdag, maar die voelt weer helemaal top! Ik ben zo blij met het lekkere weer! :D

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Valorian schreef op woensdag 15 april 2020 @ 16:10:
[...]

Beetje off-topic: maar als je echt binnen wilt lopen moet je even achterhalen waar je goedkoop lappen gore-tex kan kopen en hoe dat met een mooi patroontje te verwerken tot outdoorjassen. Hoe dunner en lichter (maar waterdicht en ademend) hoe beter. Borduur er nog een dood vogeltje op en je kan de verdubbelaar inzetten ;)
Pffffff. Wat een geld voor een plastic jasje....

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 08:47
Arjan90 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 08:40:
Ken je dat moment dat je een workout hebt opgeslagen als 10 ins en outs van elk 1 minuut? Dat heb je zo'n 3 a 4 weken geleden gedaan, dus je volgt de omschrijving. Blijken het 2 series van ins en outs te zijn, ik dacht bij die eerste serie al dat de trainer wel een erg korte training sessie had gepland :+ In ieder geval alles onder de 5:00min/km gelopen en ging prima. Paar daagjes rust gehad door last van mijn achillespees na mijn loopje van zaterdag, maar die voelt weer helemaal top! Ik ben zo blij met het lekkere weer! :D
Ik ken het. Heb ook wel eens een training doorgekregen: "3000 meter snel". En dan denk ik ? 3000 meter? Dat is een training van nog geen 10 minuten? Meestal is het dan een kwestie dat trainert vergeten is het aantal herhalingen erbij te zetten of zijn gehele gedachte.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 13:37

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

@Poekie Meeeeen je dat nou? Mijn oma woonde in Leiden (Merenwijk en centrum) :)

Vanochtend heb ik even aangesloten bij Sameena die voor SeriousRequest 24 uur aan het hardlopen is. Zelf dacht ik dat ze het wel zou waarderen dat iemand 's ochtends vroeg mee zou lopen voor de afleiding. Dus ging de wekker om 04.58 en stond ik om 05.30 klaar op haar route. Uiteindelijk meer gewandeld dan hardgelopen, het beste was er al af maar ze zat wel al boven de 100km.

Leuke dame. We hadden wel eerder wat online contact gehad maar nog nooit in het echie ontmoet ook al wonen we in de zelfde stad. Wat voor mij een eerste keer was is dat jagers voor onze neus een gans uit de lucht schoten. :o

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

arvidbeheerder schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:26:
Tip: Die Adidas... Heb zelf de Evil Eye halfrim met LST glazen.

Er zijn meer merken die een zelfde principe hebben. Bijvoorbeeld Rudy Project.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:02
Secsytime schreef op donderdag 16 april 2020 @ 07:31:
[...]

Het goede spul van Nike komt aardig in de buurt van deze prijzen, maar het is inderdaad flink aan de prijs.. Daarom koop ik het eigenlijk alleen als het in de aanbieding is. Wat wel scheelt is dat ik dus met een setje hardloopkleding een week kan doen zonder te wassen. Omdat het simpelweg veel minder geur vasthoudt, en dat is met 6-7 dagen lopen (~100-120k). Daarnaast vind ik de plastic shirts altijd heel erg benauwd aanvoelen en schuren.
Voor de Nike producten zou je als ze weer open zijn ook nog eens kunnen kijken in de Nike-outlets (Factory store), daar hebben ze vaak de lijnen van meer dan een jaar oud maar voor onderkleding maakt dat mijn inziens weinig uit. Ben er recent niet meer geweest dus weet niet precies wat de kortingen zijn op deze producten, maar de prijzen zijn sowieso lager dan de nieuwe collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Pompi schreef op donderdag 16 april 2020 @ 08:54:
[...]

Voor de Nike producten zou je als ze weer open zijn ook nog eens kunnen kijken in de Nike-outlets (Factory store), daar hebben ze vaak de lijnen van meer dan een jaar oud maar voor onderkleding maakt dat mijn inziens weinig uit. Ben er recent niet meer geweest dus weet niet precies wat de kortingen zijn op deze producten, maar de prijzen zijn sowieso lager dan de nieuwe collectie.
Thanks voor de tip, maar ik draag dus alleen merino :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Secsytime schreef op donderdag 16 april 2020 @ 08:57:
[...]

Ai... dan had ik je post verkeerd gelezen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Secsytime schreef op donderdag 16 april 2020 @ 08:57:
[...]

Tot welke temperatuur gebruik je dat? Op de fiets heb ik liever niets dan een merino laagje vanaf 25 graden ofzo, maar ik denk dat je rennend dat omslagpunt sneller bereikt?

Ik ben groot merino fan maar voor hardlopen gebruik ik dat dan weer nooit... Misschien eens proberen.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

[...]

[Afbeelding]

Nice! Zag gisteren een post van de lokale Run2day voorbij komen, zo hebben ook een verse lading Goodr binnengekregen en raden iedereen aan om er een te kopen :F. Loop je straks met je hippe bril die iedereen op heeft ;( ;( :P.

@Tim_W Trainings status schiet idd alle kanten op, maar ik bedoelde echt de load. Dat is ook gebasseerd op je hartslag, Overigens weet ik niet of "last" de letterlijke vertaling is, mijn app staat op Engels :P.

In de Garmin app klik je op de trainings status > 7-Day Training load. Op basis van alle parameters over de laatste activiteiten genomen heeft Garmin hier een optimale range bepaald. Je kunt dan een beetje zien hoe je lichaam reageert op de trainingen.

@Pompi Nike outlet Roermond heeft soms idd leuke deals. Als je mazzel hebt gaat er een schoen uit het topsegment tegen de helft van de prijs weg. Maar dan moet je echt mazzel hebben, meestal staan hier de schoenen die je ook bij Action Sport (bestaat die eigenlijk nog) kunt kopen.

Eigenlijk koop ik bijna al mijn kleren bij de Outlet. Scheelt enorm in het bedrag en dat het dan van de collectie van vorig jaar was maakt me geen bal uit. Loop nu nog steeds in shirts die ik in 2014 heb aangeschaft en heb nog nooit iemand horen roepen "he gast, dat shirt is van de 2014 Nike Collectie!!!!!" ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Calitomnication op 16-04-2020 09:29 ]

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 10:15
Calitomnication schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:23:
[...]

Nice! Zag gisteren een post van de lokale Run2day voorbij komen, zo hebben ook een verse lading Goodr binnengekregen en raden iedereen aan om er een te kopen :F. Loop je straks met je hippe bril die iedereen op heeft ;( ;( :P.
Stelletje wannabee Tweakers :9 Ik heb mijn gewone zonnebril op tijdens het hardlopen, waarom doen jullie een ander op? Ik heb sowieso een bril met cilinder, dus kan niet een willekeurige bril opdoen.

Nog even terugkomend op het ondergoed: zeggen jullie nou echt dat je met ander ondergoed niet zo zeiknat bent? Mijn onderbroek is altijd zeiknat als ik 10 kilometer of meer loop. Ik dacht dat dat normaal was en dat je er niet zoveel aan kan doen... :F Achteraf best gek, ik heb niet voor niets hardloopbroek en hardloopshirt.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Roozzz schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:14:
[...]

Tot welke temperatuur gebruik je dat? Op de fiets heb ik liever niets dan een merino laagje vanaf 25 graden ofzo, maar ik denk dat je rennend dat omslagpunt sneller bereikt?

Ik ben groot merino fan maar voor hardlopen gebruik ik dat dan weer nooit... Misschien eens proberen.
Ik heb verschillende diktes merinokleding van 120 g/m2 tot 260 g/m2.. dus voor elke weersomstandigheid heb ik wel een combinatie :+

Als je wil kan ik wel verschillende scenario's noemen en welke kleding / dikte ik daarvoor gebruik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 21:52
Afgelopen week een loopband gekocht. Aangezien het niet altijd mogelijk is om met 2 kids en 2 drukke banen buiten te lopen.

De vrouw gaat in november de NYC marathon lopen voor Unicef dus er moeten wat sessies gepland worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/deqsyqOS-2a3j1H-zRnehQmKluw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vvDSAUxnll2jdSdCqRueG0YZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WnNtNKfQFTwdOrUaqK6NQMZhSZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o5oiWVJCI4ic0Rbj9g0zhROF.jpg?f=fotoalbum_large

Deze week even een tv aan de muur hangen en gaan ;)

Gisteren iFit getest en dat was eigenlijk best grappig. Je kan dan ergens random over de wereld rondrennen en de loopband past dan automatisch de snelheid en incline aan.

Ik ga hem overigens vooral gebruiken voor intervaltraining en probeer de rest buiten te lopen 🙂

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online
Secsytime schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:31:
[...]

Ik heb verschillende diktes merinokleding van 120 g/m2 tot 260 g/m2.. dus voor elke weersomstandigheid heb ik wel een combinatie :+

Als je wil kan ik wel verschillende scenario's noemen en welke kleding / dikte ik daarvoor gebruik.
Hoeft niet :P Maar ik begrijp dat je dus eigenlijk voor alle omstandigheden wel iets passends hebt, nice. Ik ga er eens overdenken en wat experimenteren. Initieel voor de koudere seizoenen dus het kan wel even duren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
Calitomnication schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:23:
@Pompi Nike outlet Roermond heeft soms idd leuke deals. Als je mazzel hebt gaat er een schoen uit het topsegment tegen de helft van de prijs weg. Maar dan moet je echt mazzel hebben, meestal staan hier de schoenen die je ook bij Action Sport (bestaat die eigenlijk nog) kunt kopen.

Eigenlijk koop ik bijna al mijn kleren bij de Outlet. Scheelt enorm in het bedrag en dat het dan van de collectie van vorig jaar was maakt me geen bal uit. Loop nu nog steeds in shirts die ik in 2014 heb aangeschaft en heb nog nooit iemand horen roepen "he gast, dat shirt is van de 2014 Nike Collectie!!!!!" ;)
Precies, ben hetzelfde maar ik weet dat er in het algemeen mensen zijn die het wel belangrijk vinden en bij andere merken hebben outlets soms wel meer recente collecties dus wou verkeerde verwachtingen voorkomen. En dingen als sokken, Nike Pro onderkleding veranderen toch bijna niet en dan iets van 20% korting (als ik het mij goed herinner) is altijd mooi mee genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Arjan90 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:30:
[...]

Stelletje wannabee Tweakers :9 Ik heb mijn gewone zonnebril op tijdens het hardlopen, waarom doen jullie een ander op? Ik heb sowieso een bril met cilinder, dus kan niet een willekeurige bril opdoen.
Omdat wij iedere andere willekeurige bril op kunnen doen >:) >:) :>
Lopen met m'n eigen bril heb ik geprobeerd, maar een Ray-ban is daar niet voor gemaakt, stuitert alle kanten op, de neusbrug wordt nat van het zweet waardoor de bril gaat schuiven. Ben zelf geen fan van die strakke sportzonnebrillen. Enerzijds omdat mijn hoofd daar te smal voor is, ziet een beetje komisch uit. Anderzijds omdat ik ze gewoon niet mooi vindt (kwestie van smaak).

Goodr lijken qua model op Ray-ban, je kunt ze op naar een festival (dus ook daar een goed alternatief voor) en ze hebben best hippe kleurtjes. Mix & match met je outfit ;)

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
m-vw schreef op donderdag 16 april 2020 @ 08:44:
[...]

Pffffff. Wat een geld voor een plastic jasje....
Haha, ja, dat betaal ik dus ook niet. Arcteryx is een beetje de Mercedes van de outdoorkleding. Maar ook B-merken zijn met gore-tex nog steeds duur. Het is wel heel fijn spul, want echt plastic ademt niet en is verschrikkelijk (dan wordt je in de regen niet nat van de regen maar van je lichaamswarmte die niet weg kan), en zeker bij actief zijn in de bergen krijg je het heel warm maar is het zonder winddichte en waterdichte jas ronduit gevaarlijk. En een andere oplossing voor ademend waterdichte kleding is er ook niet. Wel wat membranen die ongeveer hetzelfde werken als goretex en iets minder kosten, maar blijft prijzig spul ;)

Overigens sowieso niet echt iets voor hardlopers. Misschien nog voor trailrunners in de bergen (daar vaak ook verplicht). Dus zal het niet te ver laten ontsporen qua offtopicness..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Rene schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:34:
Afgelopen week een loopband gekocht. Aangezien het niet altijd mogelijk is om met 2 kids en 2 drukke banen buiten te lopen.

De vrouw gaat in november de NYC marathon lopen voor Unicef dus er moeten wat sessies gepland worden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Deze week even een tv aan de muur hangen en gaan ;)

Gisteren iFit getest en dat was eigenlijk best grappig. Je kan dan ergens random over de wereld rondrennen en de loopband past dan automatisch de snelheid en incline aan.

Ik ga hem overigens vooral gebruiken voor intervaltraining en probeer de rest buiten te lopen 🙂
Gaaf! Hoeveel procent / graden kan die qua incline? En dan alleen omhoog of ook naar beneden gericht? Ideaal voor de heuvelmeters die ik in NL zo mis :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online
Valorian schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:52:
[...]

Gaaf! Hoeveel procent / graden kan die qua incline? En dan alleen omhoog of ook naar beneden gericht? Ideaal voor de heuvelmeters die ik in NL zo mis :|
Niet vergeten om wel even de 500d+ af te tikken hè? :P

Maar helemaal eens, het is Nederland een beetje behelpen. Nu zit ik gelukkig bovenop de Utrechtse Heuvelrug dus dat helpt wel.

Ik vrees trouwens voor mijn vakantie naar de Alpen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Roozzz schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:04:
[...]

Niet vergeten om wel even de 500d+ af te tikken hè? :P

Maar helemaal eens, het is Nederland een beetje behelpen. Nu zit ik gelukkig bovenop de Utrechtse Heuvelrug dus dat helpt wel.

Ik vrees trouwens voor mijn vakantie naar de Alpen :/
Vanaf Utrecht gelukkig wel met de auto binnen een minuut of 20-25 aan de Amerongen-Doorn-Driebergen kant, dus goed te doen. Misschien maar weer eens wat heuveltjes pakken ja. Begrijp van vrienden dat als je 's ochtends vroeg komt je de massa-wandelaars en corona-paniek prima voor kunt zijn.

PS: Bestaat die motorcross-baan bij Kwintelooije nog? Daar vroeger (toen ik in Rhenen woonde) nog wel eens conditietraining op gedaan. Hell. On. Earth. :*)

Ai. Ja, ik was ook weer voornemens een alpine-tripje te maken. Nog niets geboekt gelukkig, maar vrees ook het ergste. In de gemiddelde berghut is 1,5m nogal een uptopia. Misschien dat zelfstandig een mooie toch maken met full-camping-gear nog de meest realistische optie is qua wat er door mag gaan ... Verder heeft een van mijn vaste tochtgenoten een familiebedrijf in de bloemen-teelt, dus die heeft vrees ik ook andere dingen aan zijn hoofd ;(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Poekie schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:12:

@kenneth je bent mooi op tijd om in juni de longest day badge te halen trouwens. Een van de vervelender badges want tijdens zonsopgang en zonsondergang een rondje lopen op de langste dag. Ik heb m gehaald en weinig behoefte om m ooit nog een keer te doen haha. Shortest day is veel leuker maar weer onhandig ivm werktijden.
Ik heb hem net in de agenda gezet! 5.15 en 22.00 starten. Gelukkig op een zaterdag! Over de Shortest Day moet ik nog even nadenken ...

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:28
Valorian schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:12:
[...]
PS: Bestaat die motorcross-baan bij Kwintelooije nog? Daar vroeger (toen ik in Rhenen woonde) nog wel eens conditietraining op gedaan. Hell. On. Earth. :*)
Ja, die is er nog. Geen idee of je er (nog) zo maar op mag, maar er is ook nog die trap die er naast ligt (segment)
Volgens mij heeft @Roozzz daar nog wel eens trainingen op gedaan.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online
Valorian schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:12:
[...]

Vanaf Utrecht gelukkig wel met de auto binnen een minuut of 20-25 aan de Amerongen-Doorn-Driebergen kant, dus goed te doen. Misschien maar weer eens wat heuveltjes pakken ja. Begrijp van vrienden dat als je 's ochtends vroeg komt je de massa-wandelaars en corona-paniek prima voor kunt zijn.

Ai. Ja, ik was ook weer voornemens een alpine-tripje te maken. Nog niets geboekt gelukkig, maar vrees ook het ergste. In de gemiddelde berghut is 1,5m nogal een uptopia. Misschien dat zelfstandig een mooie toch maken met full-camping-gear nog de meest realistische optie is qua wat er door mag gaan ... Verder heeft een van mijn vaste tochtgenoten een familiebedrijf in de bloemen-teelt, dus die heeft vrees ik ook andere dingen aan zijn hoofd ;(
TheOmen schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:36:
[...]

Ja, die is er nog. Geen idee of je er (nog) zo maar op mag, maar er is ook nog die trap die er naast ligt (segment)
Volgens mij heeft @Roozzz daar nog wel eens trainingen op gedaan.
Inderdaad, het motorcrossbaantje ligt er nog steeds en mag je ook gewoon op trouwens. De trap is hele fijne plek om ook de impact van het dalen te trainen, dus vast onderdeel in mijn repertoire. Mijn vriendin is van plan om vanmiddag 20 reps op de trap te doen, dus als je je verveelt kan je hoi komen zeggen :+ Überhaupt is de hele kom bij Kwintelooijen en de omgeving daaromheen een goede plek om veel hoogtemeters te maken.

Drukte valt trouwens heel erg mee hier op de heuvelrug (sinds de parkeerplaatsen in het weekend afgesloten zijn). Kennelijk is die drempel veel te hoog voor mensen.

En ik hoop dat semi-zelfstandig nog wel gaat lukken. Maar goed, wij hadden een huisje geboekt en een wedstrijd ingeschreven. Voorlopig staat de boeking nog gewoon maar het hele gebied is op slot. Je mag een uurtje buiten spelen of naar de supermarkt. That's it. Dus het hangt er een beetje van af wat de overheid daar gaat bedenken. Wedstrijd is vooralsnog niet afgelast, maar wij geloven er niet meer in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Echt, die kleine dingetjes van Smashrun zijn geweldig! <3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/usqSmo5F499nDrWUj2fX-g7N25k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NsxQAAOYtoxiPqsKZRCd9OtK.png?f=user_large

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Ik gebruik ook al een tijdje Smashrun icm iSmoothRun op iOS.

Stats zijn idd leuker als je vaak de zelfde routes rijdt, Strava is leuk icm segmenten maar dat is leuker op de fiets dan met hardlopen

[ Voor 54% gewijzigd door GrooV op 16-04-2020 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:38
GrooV schreef op donderdag 16 april 2020 @ 12:37:
Ik gebruik ook al een tijdje Smashrun icm iSmoothRun op iOS.

Stats zijn idd leuker als je vaak de zelfde routes rijdt, Strava is leuk icm segmenten maar dat is leuker op de fiets dan met hardlopen
Maar dan moet je dus wel een iPhone en optioneel een Apple Watch hebben.

Doe mij dan maar liever mijn Garmin klokje, die naast Garmin Connect ook met Strava en Smashrun synchroniseert.

Ik zie trouwens nog niet in waarom Strava segmenten leuker zijn op de fiets dan met hardlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Wat doet smashrun beter dan Garmin connect eigenljik?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Webgnome schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:16:
Wat doet smashrun beter dan Garmin connect eigenljik?
Naar mijn mening niet zo heel veel. Het is vooral de andere weergave van statistieken eigenlijk en het makkelijk kunnen zien wat je per jaar/maand/dag hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

InZane schreef op donderdag 16 april 2020 @ 12:55:
[...]

Maar dan moet je dus wel een iPhone en optioneel een Apple Watch hebben.

Doe mij dan maar liever mijn Garmin klokje, die naast Garmin Connect ook met Strava en Smashrun synchroniseert.

Ik zie trouwens nog niet in waarom Strava segmenten leuker zijn op de fiets dan met hardlopen.
Volgens mij kun je Strava segmenten live tonen op je fietscomputer / telefoon of whatever je ook op je stuur hebt hangen. Zo kun je actief zien wanneer je een segment aan het fietsen bent en wat je positie tov overige segmentdeelnemers is.

Wij hardlopers nemen een segment en gaan dan thuis pas checken wat je status is om er vervolgens achter te komen dat je 1s achter de segment king staat :).
Of je moet met je telefoon in je hand lopen, maar dan loop je weer de kans dat je het segment niet afmaakt ;)

tips voor New York

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
Calitomnication schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:24:
[...]

Volgens mij kun je Strava segmenten live tonen op je fietscomputer / telefoon of whatever je ook op je stuur hebt hangen. Zo kun je actief zien wanneer je een segment aan het fietsen bent en wat je positie tov overige segmentdeelnemers is.

Wij hardlopers nemen een segment en gaan dan thuis pas checken wat je status is om er vervolgens achter te komen dat je 1s achter de segment king staat :).
Of je moet met je telefoon in je hand lopen, maar dan loop je weer de kans dat je het segment niet afmaakt ;)
Dat kan ook op Garmin horloges (Strava Live Segments). Moet je alleen wel Strava Summit en een wat duurder horloge hebben:
https://support.strava.co...on-Garmin-Devices-Summit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
  • Laatst online: 01-09 12:44
Klopt, werkt prima. Wel leuk voor fartlek trainingen vind ik zelf.
InZane schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:31:
[...]

Dat kan ook op Garmin horloges (Strava Live Segments). Moet je alleen wel Strava Summit en een wat duurder horloge hebben:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online
@Poekie Ben jij ooit nog wijs geworden uit die Strava segmenten?
Ik linkte er eerder vandaag naar eentje, maar die kan ik nu alleen nog maar terugvinden via de directe link. Verder lijkt dit volstrekt onvindbaar. Kan jij iets verduidelijken hoe een en ander in elkaar steekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 21:52
Valorian schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:52:
[...]

Gaat maar tot 12% en maks 22 km/h. Incline was niet echt een eis omdat we hier midden in de heuvels wonen ;). Sterker nog, voor mij is het perfect dat ik stabiele intervallen kan trainen. Nu moet ik daarvoor naar de atletiekbaan en dat lukt helaas niet altijd ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Roozzz schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:05:
@Poekie Ben jij ooit nog wijs geworden uit die Strava segmenten?
Ik linkte er eerder vandaag naar eentje, maar die kan ik nu alleen nog maar terugvinden via de directe link. Verder lijkt dit volstrekt onvindbaar. Kan jij iets verduidelijken hoe een en ander in elkaar steekt?
Segmenten of clubruns (zoals ons virtuele Rotterdam-plan)?
Segmenten zouden gewoon via de map search terug te vinden moeten zijn. Al kan het zijn dat iemand iets prive gezet heeft (ik kan een segment prive aanmaken dan zien jullie er weinig van, ik heb zo een segment waar de 'openbare' echt een gigantische GPS-afwijking heeft tov de weg), maar verder zijn die gewoon zichtbaar als je er overheen loopt en als je via explore -> segment explore/search (webversie) kijkt.

Die clubruns zijn echt nutteloos zijn we vorige keer met 'Rotterdam' achter gekomen. Na de starttijd is er niets meer van terug te vinden op strava, behalve met een link uit een mail. Geen leaderboards, niets.
Waar het eventueel wel nuttig voor kan zijn is als we zometeen weer wel echte evenementen hebben en we willen met z'n allen naderhand een biertje doen ofzo. Dan doen we dat op die manier, want dan weet je wie je kan verwachten en waar/wanneer je afspreekt zonder dat dit topic wordt volgespamd met slowchat 'waar staan jullie?!'.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

InZane schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:31:
[...]

Nog duurder dan de FR245? :/ :/ :P
Lijkt me wel grappig, maar niet de moeite waard om daar Summit en een horloge van 400+ voor aan te schaffen :). Als ik graag king wil zijn van een segment maak ik er wel een in mijn tuin aan >:)
(en me dan helemaal te pleuris schrikken als ik 2e kom te staan)

[ Voor 5% gewijzigd door Calitomnication op 16-04-2020 14:59 ]

tips voor New York

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online
Poekie schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:38:
[...]

Segmenten of clubruns (zoals ons virtuele Rotterdam-plan)?
Segmenten zouden gewoon via de map search terug te vinden moeten zijn. Al kan het zijn dat iemand iets prive gezet heeft (ik kan een segment prive aanmaken dan zien jullie er weinig van, ik heb zo een segment waar de 'openbare' echt een gigantische GPS-afwijking heeft tov de weg), maar verder zijn die gewoon zichtbaar als je er overheen loopt en als je via explore -> segment explore/search (webversie) kijkt.

Die clubruns zijn echt nutteloos zijn we vorige keer met 'Rotterdam' achter gekomen. Na de starttijd is er niets meer van terug te vinden op strava, behalve met een link uit een mail. Geen leaderboards, niets.
Waar het eventueel wel nuttig voor kan zijn is als we zometeen weer wel echte evenementen hebben en we willen met z'n allen naderhand een biertje doen ofzo. Dan doen we dat op die manier, want dan weet je wie je kan verwachten en waar/wanneer je afspreekt zonder dat dit topic wordt volgespamd met slowchat 'waar staan jullie?!'.
Die clubruns bedoelde ik ja :$ wel fijn dat je mijn vraag wel goed interpreteert!

Wel zonde dat dat totaal niet werkt, zou best wel tof zijn om een meteen een lijstje marathon tijden van de clubgenoten te krijgen oid. Gemiste kans van strava. Voor een meet-up inderdaad wel ok, maar ook dan moet je onderweg niet ff de locatie willen checken 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
Iemand wel eens meegedaan met de "App editions" van Wings for Life? Op 3 mei zijn de gewone runs afgelast maar kan je nog steeds met de Wings for life app meedoen. Je krijgt dan een 'audio experience during the run'.

De opzet is dat je op een bepaald tijdstip (geloof 13:00 uur) op 3 mei start met lopen, met de app. Exact 30 minuten ná je start begint er dan een 'catcher car' te rijden (in de app) met +/- 14 km/u. Die haalt je dus langzaam in. Vooral ook omdat 'ie elk half uur iets harder gaat rijden.

Het doel? Zo lang mogelijk voor de 'catcher car' blijven lopen. Als je ingehaald wordt ben je af en is je afgelegde afstand jouw score. Die komt dan voor de vorm ergens in een ranglijst. En je entree gaat naar het goede doel.

Op deze pagina meer info:
https://www.wingsforlifeworldrun.com/
https://www.wingsforlifeworldrun.com/en/help

En op deze pagina kun je vast inschatten hoe ver je ongeveer zou moeten kunnen komen voor je wordt ingehaald:
https://www.wingsforlifeworldrun.com/en/goal-calculator

Voorheen was dit een normale race, met een echte 'catcher car' geloof ik, dan werd je chiptijd geregistreerd zodra je werd ingehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pnnnkk
  • Laatst online: 10:36
Valorian schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:48:
Iemand wel eens meegedaan met de "App editions" van Wings for Life? Op 3 mei zijn de gewone runs afgelast maar kan je nog steeds met de Wings for life app meedoen. Je krijgt dan een 'audio experience during the run'.

De opzet is dat je op een bepaald tijdstip (geloof 13:00 uur) op 3 mei start met lopen, met de app. Exact 30 minuten ná je start begint er dan een 'catcher car' te rijden (in de app) met +/- 14 km/u. Die haalt je dus langzaam in. Vooral ook omdat 'ie elk half uur iets harder gaat rijden.

Het doel? Zo lang mogelijk voor de 'catcher car' blijven lopen. Als je ingehaald wordt ben je af en is je afgelegde afstand jouw score. Die komt dan voor de vorm ergens in een ranglijst. En je entree gaat naar het goede doel.

En op deze pagina kun je vast inschatten hoe ver je ongeveer zou moeten kunnen komen voor je wordt ingehaald:

Voorheen was dit een normale race, met een echte 'catcher car' geloof ik, dan werd je chiptijd geregistreerd zodra je werd ingehaald.
Dit is best wel een leuk idee voor deze periode waarin ik zonder doel voortmodder. Moet ik alleen toch weer met een koptelefoon gaan lopen... Misschien een goed excuus iets moois draadloos aan te schaffen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:31
@Poekie wat de punten die je aanhaalt betreft hebben we idd niets aan de events via Strava.

Juist in deze tijd geeft het toch een soort van doel geeft waar we hier met z'n allen naartoe kunnen werken. Een vast moment om "virtueel maar toch gezamenlijk" even extra je best te doen en om te kijken wat je kunt, of je trainingsarbeid van de afgelopen maand z'n vruchten afwerpt, dat soort dingen. En dat napraten, dat doen we hier toch wel!

Het lijkt mij leuk om dit er in te houden, al dan niet via Strava. Wat denk jij / en de rest / ervan?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Roadman
* Roadman ook Smashrun aanmaakt.
Nu moet ik alleen nog een Goodr zonnebril scoren en dan hoor ik er weer helemaal bij 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Gaargod schreef op donderdag 16 april 2020 @ 17:19:
@Poekie wat de punten die je aanhaalt betreft hebben we idd niets aan de events via Strava.

Juist in deze tijd geeft het toch een soort van doel geeft waar we hier met z'n allen naartoe kunnen werken. Een vast moment om "virtueel maar toch gezamenlijk" even extra je best te doen en om te kijken wat je kunt, of je trainingsarbeid van de afgelopen maand z'n vruchten afwerpt, dat soort dingen. En dat napraten, dat doen we hier toch wel!

Het lijkt mij leuk om dit er in te houden, al dan niet via Strava. Wat denk jij / en de rest / ervan?
Ik weet niet helemaal wat de vraag is. Maar voor eventuele virtuele challenges ben ik zeker te vinden. Ook hier: leuke “doelen” om even de zinnente verzetten zijn altijd fijn. Hoe die in te richten op zo’n manier dat we er allemaal wat mee kunnen heb ik alleen geen idee bij ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
In Strava kun je zelf dus geen uitdagingen aan maken zie ik net.
Waardeloos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 18:50
Valorian schreef op donderdag 16 april 2020 @ 19:58:
[...]

Ik weet niet helemaal wat de vraag is. Maar voor eventuele virtuele challenges ben ik zeker te vinden. Ook hier: leuke “doelen” om even de zinnente verzetten zijn altijd fijn. Hoe die in te richten op zo’n manier dat we er allemaal wat mee kunnen heb ik alleen geen idee bij ..
Laat me jullie nog een keer op deze site wijzen: https://www.virtualrunneruk.com/
Doe al een tijdje mee, medailles worden gewoon netjes naar Nederland gestuurd (wel extra kosten), ze zijn mooi om te zien en je doet ook nog wat voor een goed doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Roadman schreef op donderdag 16 april 2020 @ 20:26:
In Strava kun je zelf dus geen uitdagingen aan maken zie ik net.
Waardeloos.
Jammer ja. Je kan wel een segment maken en andere “challengen” op dat specifieke segment. Maar dan zit je weer gebonden aan een locatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Ons plan (de vrouw en ik) is dit weekend rond 35km hard te lopen, in één keer. Nu willen we ergens anders lopen dan die vervelende Veluwe waar we altijd lopen. Meestal weet ik wel iets te vinden maar nu met deze afstand en een lichte voorkeur om eens in de buurt van Maarn/Leusden te lopen (Utrechtse heuvelrug?) zie ik even het pad niet meer.

Weet iemand een leuk rondje (dus niet de MST trails die er ook zijn) van ongeveer 35km? Iets meer of minder mag, dan kan ik er altijd iets afschaven of bij aan plakken. Iets waar je nu nog mag komen (en kan parkeren!) en niet met de trein. Verder geen eisen hoor.

Alternatief is maar weer de Veluwezoom in te duiken. Vervelend. :+

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Valorian schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:48:

Heb meerdere jaren meegedaan met de Wings toen nog in Breda. Laatste keer in Nijmegen toen men besloot geen catcher cars meer in Nederland te doen. Het is nog wel leuk maar toch anders dan een echte auto. Ik vraag mij ook af of het magische , dat iedereen over de hele wereld op het zelfde moment de zelfde wedstrijd loopt, dit jaar hetzelfde zal zijn. Ik verwacht het niet.

De app werkt op zich wel maar is toch echt anders

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Xaverius schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:11:
Ons plan (de vrouw en ik) is dit weekend rond 35km hard te lopen, in één keer. Nu willen we ergens anders lopen dan die vervelende Veluwe waar we altijd lopen. Meestal weet ik wel iets te vinden maar nu met deze afstand en een lichte voorkeur om eens in de buurt van Maarn/Leusden te lopen (Utrechtse heuvelrug?) zie ik even het pad niet meer.

Weet iemand een leuk rondje (dus niet de MST trails die er ook zijn) van ongeveer 35km? Iets meer of minder mag, dan kan ik er altijd iets afschaven of bij aan plakken. Iets waar je nu nog mag komen (en kan parkeren!) en niet met de trein. Verder geen eisen hoor.

Alternatief is maar weer de Veluwezoom in te duiken. Vervelend. :+
Wat ik zelf een erg gave trail vond was de Devils Trail nabij Doorn. Ik heb toen de 16K gelopen maar er is ook een 26 km en een 36 km route. Die laatste heeft ruim 400 hoogtemeters. De 26 heeft er een kleine 300.

Parkeren weet ik even niet, maar gezien de route zou Leersum (gewoon in het dorp) volgens mij prima moeten kunnen. Mits je een beetje op tijd bent. Bij de 36KM kom je ook vlak langs Elst en Amerongen en Doorn. Dus veel 'opstapplekken' lijkt mij.

PS: Mocht je geen bezwaar hebben tegen een autorit dan heb ik ook nog wel GPX bestanden van de Devils trail "Het rijk van Nijmegen", in de buurt van Duivelsberg. Ook erg mooi.

@Webgnome Ja, eens, het wordt nu toch meer een gewone 'virtual run'. Maar ik kan mij voorstellen dat als ze er nog iets leuks van gemaakt hebben met audio het nog wel interessant kan zijn. Het gaafste zou zijn als ze een muziek + live-verslaggeving zouden doen. Dus dat je via je koptelefoon hoort dat de eerste toppers al op xx km liggen terwijl jij net de 5 aantikt, etc. En dan iets persoonlijks als de 'car' jou nadert, om je nog een beetje op te jagen :) .. Maar goed, het zal niet vergelijkbaar zijn met de 'dreiging' van een echte auto die op den duur met jou tempo achter je rijdt terwijl je langzaam je pace ziet terugzakken...

[ Voor 21% gewijzigd door Valorian op 16-04-2020 21:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online
@Xaverius houdt er rekening mee dat in het weekend alle reguliere parkeerplaatsen afgesloten zullen zijn op de hele Utrechtse heuvelrug. Je zal dus wat creatief moeten zijn qua parkeren, of een ander plan moeten verzinnen.

Ik zal even checken of ik nog iets heb liggen in die hoek. Vrees wel dat het een tijdje oud is allemaal, dus mogelijk wordt het wat avontuurlijk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Valorian schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:27:
[...]

Wat ik zelf een erg gave trail vond was de Devils Trail nabij Doorn. Ik heb toen de 16K gelopen maar er is ook een 26 km en een 36 km route. Die laatste heeft ruim 400 hoogtemeters. De 26 heeft er een kleine 300.

Parkeren weet ik even niet, maar gezien de route zou Leersum (gewoon in het dorp) volgens mij prima moeten kunnen. Mits je een beetje op tijd bent. Bij de 36KM kom je ook vlak langs Elst en Amerongen en Doorn. Dus veel 'opstapplekken' lijkt mij.

PS: Mocht je geen bezwaar hebben tegen een autorit dan heb ik ook nog wel GPX bestanden van de Devils trail "Het rijk van Nijmegen", in de buurt van Duivelsberg. Ook erg mooi.

@Webgnome Ja, eens, het wordt nu toch meer een gewone 'virtual run'. Maar ik kan mij voorstellen dat als ze er nog iets leuks van gemaakt hebben met audio het nog wel interessant kan zijn. Het gaafste zou zijn als ze een muziek + live-verslaggeving zouden doen. Dus dat je via je koptelefoon hoort dat de eerste toppers al op xx km liggen terwijl jij net de 5 aantikt, etc. En dan iets persoonlijks als de 'car' jou nadert, om je nog een beetje op te jagen :) .. Maar goed, het zal niet vergelijkbaar zijn met de 'dreiging' van een echte auto die op den duur met jou tempo achter je rijdt terwijl je langzaam je pace ziet terugzakken...
In voorgaande jaren hadden ze wel livestream en radio dacht ik mij te herinneren

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Valorian schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:27:
[...]

De bedoeling van dit weekend is meer vlak aangezien we dinsdag "hoogtemeters" met stokken hebben gemaakt bij het Hert van Arnhem (oude vuilnisbelt, iets van 30m hoog). Duivelsberg is zeker mooi maar niet de combi die dit weekend gepland staat. Maar die Devilstrail kopieer ik even in mijn eigen account. Ik heb nu de UHUT100km route gevonden en heb daar het noordelijke stuk uit gebikt. 35,3 kilometer nu met een parkeerterrein als start waarvan ik inmiddels redelijk zeker ben dat die op slot zit. Dus die Devilstrail is misschien handiger, bedankt!
Roozzz schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:27:
@Xaverius houdt er rekening mee dat in het weekend alle reguliere parkeerplaatsen afgesloten zullen zijn op de hele Utrechtse heuvelrug. Je zal dus wat creatief moeten zijn qua parkeren, of een ander plan moeten verzinnen.

Ik zal even checken of ik nog iets heb liggen in die hoek. Vrees wel dat het een tijdje oud is allemaal, dus mogelijk wordt het wat avontuurlijk :+
Ik gooi alles in afstandmeten en zie dan wel of een route te lopen is. Ik heb ooit station Ede -> station Arnhem uitgezet, noordelijk van de snelweg en kwam op hekwerk uit waar ik voor moest omlopen of een dierenbegraafplaats of zo die niet online gemeld werd waar ik stiekem snel doorheen ben gegaan. Die route moet ik nog eens aanpassen voor een nieuwe poging. :+
Maar bedankt voor het meedenken alvast!

Overigens, mijn eerdere vraag over het aantal punten navigeren op de Fenix 6 is niet meer van toepassing. Mijn vrouw heeft nu de F6Pro gekocht. Op mijn aanraden. Eerst mijn FR935 op haar pols getest en de 47mm paste wel aardig. Het overtuigende punt was dat de 6S Pro "maar" 25 uur GPS aan kon en de 6 Pro 36 uur.

Stop de verwelking!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Roadman
Xaverius schreef op donderdag 16 april 2020 @ 22:57:

Overigens, mijn eerdere vraag over het aantal punten navigeren op de Fenix 6 is niet meer van toepassing. Mijn vrouw heeft nu de F6Pro gekocht. Op mijn aanraden. Eerst mijn FR935 op haar pols getest en de 47mm paste wel aardig. Het overtuigende punt was dat de 6S Pro "maar" 25 uur GPS aan kon en de 6 Pro 36 uur.
Volgende punt is zeker dat hij om jouw pols toch echt veel beter staat....? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Gaargod schreef op donderdag 16 april 2020 @ 17:19:

Op Garmin Connect kan ik wel zoiets inrichten, maar dan ben ik wel bang dat sommige mensen hiervan uit zijn gesloten. Althans, dat roep ik wel zo makkelijk.... zal er even induiken, maar ik kan challenges instellen iig.

Aan de andere kant, als iedereen nu in het bezit is van een Goodr... De Forerunner 245 is de volgende deal ;). Hop, aankopen dat ding.

Edit:
Hmm, matig.. Op GC heb je de mogelijkheid tot het aanmaken van challenges, maar veel spannender dan die wat we nu hebben gaat het niet worden :).
Voor hardlopen is het altijd "Wie heeft de grootste afstand gelopen" en dan over een periode van 1 maand, 1 week of custom. We zouden dan bijvoorbeeld nu zondag kunnen pakken en zo ver mogelijk proberen te lopen. Op basis van afstand verschijnt een ranking :)

[ Voor 21% gewijzigd door Calitomnication op 17-04-2020 08:57 . Reden: Gegevens Garmin Connect ]

tips voor New York

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:31
@Xaverius niet helemaal wat je nu zoekt denk ik, maar wie weet voor later / beter tijden!
Ik heb nog een A naar B route van Maarn naar Rhenen van 34,97km in mijn Garmin Connect staan, weet niet meer hoe ik er aan kom maar dat is (was) mijn doel om later dit jaar eens te gaan lopen (dat was, voor de corona perikelen hier begonnen). Ik heb 'm even op Public gezet, dus als t goed is kun je die hier vinden.

https://connect.garmin.com/modern/course/29694701

Ik ben van plan morgen weer eens een 30k+ loop te doen, denk dat ik het Wijcklooptrail parcours van 31km pak in de duinen bij Wijk aan Zee / Heemskerk / Castricum. Prachtig loopweer 's ochtends deze dagen met dat zonnetje en die frisse lucht O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Still want! :Y
nogeeninlog schreef op woensdag 15 april 2020 @ 22:07:
[...]

https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

Ik heb ongeveer deze. Hetzelfde merk, hetzelfde typenummer, Moyssen tr90, maar mijn bril ziet er toch iets anders uit. Om precies te zijn zo:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dkG4Td9

Je bestelt de bril en van dezelfde aanbieder de lenzen op sterkte, zoals hier:
https://nl.aliexpress.com...l.100008.3.207e72dbbN6EAt

Voor 30 dollar kun je al binnen zijn.

Zo heb ik twee keer (eerste bril kwijt) op Aliexpress een perfecte bril gescoord.
Dit is ook precies wat ik ga doen als ik mijn huidige zonnebril op sterkte zat ben. Even mijn ogen laten meten bij Specsavers, nieuwe normale bril kopen daar en de meetresultaten meenement om een sportzonnebril op sterkte te bestellen bij Ali.

Sportzonnebrillen met mijn sterkte is bij Specsavers niet te doen, zij doen alleen aan casual zonnebrillen en hier en daar wat sterkteloze mode-modelletjes. Vinden ze dus ook helemaal niet erg :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Roadman schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 06:38:
[...]

Volgende punt is zeker dat hij om jouw pols toch echt veel beter staat....? :+
Ach hou op. :+
Ze wilde hem eerst niet om doen maar na aandringen van mij ging die toch om de pols. En nu is het met elk wisse wasje dat ze het horloge onder mijn neus duwt met "kijk eens naar dit" of "wat is hij mooi hè". Ze is over het feit heen dat het niet een slanke dameshorloge is en vooral dat hij compleet zwart is. Bandjes moeten we nog even uitzoeken in China.

@Gaargod Bedankt! Ik heb hem gekopieerd.

Later vandaag ga ik naar de definitieve keuze voor een route kijken. Vanochtend was het eerst uitslapen, hardlopen, opfrissen, lunchen en wandelen.

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 10:56
Xaverius schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:04:
[...]
Bandjes moeten we nog even uitzoeken in China.
Bij Amazon.de kosten de bandjes rond een tientje. Ik heb daar een oranje gekocht en die past perfect. Koop dan direct een dopje om de laadpinnetjes af te dekken (zitten vaak ook wel bij losse laadkabeltjes).

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Dopjes heb ik al bij een bandjeslevering voor mijn FR935. :)
Die dingen zijn wel verstandig om te gebruiken inderdaad!

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

AppieR schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:25:
[...]

Koop dan direct een dopje om de laadpinnetjes af te dekken (zitten vaak ook wel bij losse laadkabeltjes).
Xaverius schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:25:
Hebben jullie hier ervaring mee, dat de oplaadpinnen van het horloge niet meer werken?

Want ik heb er niet bij stil gestaan om ze af te dekken voor vocht of vuil e.d. omdat het horloge daar zelf prima tegen kan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

AppieR schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:25:
[...]

Bij Amazon.de kosten de bandjes rond een tientje. Ik heb daar een oranje gekocht en die past perfect. Koop dan direct een dopje om de laadpinnetjes af te dekken (zitten vaak ook wel bij losse laadkabeltjes).
Voor mijn 235 heb ik bandjes gewoon op ebay gekocht. Bijna niet van echte Garmin te onderscheiden, voor 3 euro inclusief verzendkosten en Garmin schroevendraaier om te verwisselen. Kan zo even niet zo snel achterhalen of de Fenix de vernieuwde Quick snap heeft, of nog de oude bandjes met schroevendraaier.

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Xaverius schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:25:
Dopjes heb ik al bij een bandjeslevering voor mijn FR935. :)
Zijn bandjes voor 945 hetzelfde qua type als 935 en Fenix, en kan ik dus al die varianten ook op mijn 945 kwijt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 10:56
TheDude84 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:39:
[...]

[...]

Hebben jullie hier ervaring mee, dat de oplaadpinnen van het horloge niet meer werken?

Want ik heb er niet bij stil gestaan om ze af te dekken voor vocht of vuil e.d. omdat het horloge daar zelf prima tegen kan :/
Nog niet, en dat wil ik graag zo houden ;). Ze zouden kunnen gaan roesten volgens mij.
Calitomnication schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:40:
[...]

Voor mijn 235 heb ik bandjes gewoon op ebay gekocht. Bijna niet van echte Garmin te onderscheiden, voor 3 euro inclusief verzendkosten en Garmin schroevendraaier om te verwisselen. Kan zo even niet zo snel achterhalen of de Fenix de vernieuwde Quick snap heeft, of nog de oude bandjes met schroevendraaier.
Fenix 6 heeft ook Quick snap. Het is nog best de moeite om die af en toe even los en schoon te maken trouwens. Kan je je zoutpotje zo weer mee vullen.
Valorian schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:40:
[...]

Zijn bandjes voor 945 hetzelfde qua type als 935 en Fenix, en kan ik dus al die varianten ook op mijn 945 kwijt?
935/945 en fenix 5/6 zijn volgens mij dezelfde (22mm). De 6X en 5X zijn 26 mm.

[ Voor 13% gewijzigd door AppieR op 17-04-2020 14:48 ]

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik zie het nut niet zo van de dopjes... Mijn poortje ziet er prima uit ondanks 24/7 dragen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Pathogen schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 15:59:
Ik zie het nut niet zo van de dopjes... Mijn poortje ziet er prima uit ondanks 24/7 dragen.
Heb jij nou een nieuwe avatar? Watsgeburt?

Het begint weer mooi weer te worden en dat merk ik aan mijn koopdrift :P.
vandaag de laatste Goodr ontvangen, rechtstreeks van Runningwarehouse uit LA. Hiermee staat onze teller thuis op 6 brillen :X.

Sinds vandaag ook trotse eigenaar van de New Balance Fuel Cell impulse, maar dan in het gifgroen. De rode versie heb ik al 1 jaar in mijn bezit. Deze schoen loopt ook heerlijk!

Afbeeldingslocatie: https://media.running.shop/catalog/product/cache/25f3389fb5f30fddba13a316940aa41b/9/2/926a5c93157adfdcded9dab0c73472d0207ff9c9_new_balance_fuelcell_impulse_heren_groen_mfcimgb_1.jpg

Ben nu wel blij met m'n zonnebrillen, op een zonnige dag blits je iedereen zo van de fiets af met deze felle kleur ;)

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Gaargod schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:06:

Ik ben van plan morgen weer eens een 30k+ loop te doen, denk dat ik het Wijcklooptrail parcours van 31km pak in de duinen bij Wijk aan Zee / Heemskerk / Castricum. Prachtig loopweer 's ochtends deze dagen met dat zonnetje en die frisse lucht O+
Nice!
Heb je daar een gpx van?

Wil straks als ik uit gestreaked ben en er toch nog geen hardloopwedstrijden te lopen zijn wat meer trails gaan doen.

[ Voor 31% gewijzigd door Roadman op 17-04-2020 21:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Ik heb helaas weer een terugval met mijn knie (had ik in januari ook) dus ga me even weer gedeisd houden een week en dan weer rustig opbouwen. Dat ging vorige keer prima in elk geval.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Net ingeschreven voor de Loch Ness Marathon op 4 oktober, je moet toch een beetje vertrouwen hebben :+

Kan ik begin juni weer opschalen qua training :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

@Calitomnication ik dacht laat ik ervoor zorgen dat ik nog slechter herkenbaar ben :Y

Eigenlijk is het een oude avatar, van voor mijn nickchange 5 jaar terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Secsytime schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 22:37:
Net ingeschreven voor de Loch Ness Marathon op 4 oktober, je moet toch een beetje vertrouwen hebben :+

Kan ik begin juni weer opschalen qua training :D
Mooie omgeving daar! Ik hou die even in mijn achterhoofd.

@Pathogen Ik heb wat verhalen ooit gelezen over aangetaste aansluitpunten. Deze dingen kosten niks en je merkt er ook niks van dat ze er op zitten. Beetje problemen voorkomen die misschien nooit zouden gebeuren... Maar nu is de kans nog kleiner.

Hier is de route voor morgen bepaald. Zoals vaker is er op het laatste ogenblik gekozen voor totaal iets anders. In dit geval gaan we meedoen aan de 500 D+ uitdaging van MST en gaan we morgen klompenpaden in de buurt doen met een paar extra lusjes bij heuvels om op die 500 hoogtemeters te komen. En dit na de stokkentraining afgelopen dinsdag met 290 D+, dit wordt een goede week. :)

Stop de verwelking!

Pagina: 1 ... 15 ... 392 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.