Haha, dat ging bij ons helaas niet. Rondjes om het voetbalveld tot de 12 minuten om waren. De leraar leerde na verloop van tijd wel dat het niet handig was de test vooraf aan te kondigen, want dan hadden heel veel mensen opeens een excuus om niet te komen. Bij ons werden de 10 beste resultaten van de school op een wall of fame geschreven, dus ik was altijd wel gemotiveerd om lekker door te lopen.polthemol schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:39:
[...]
het enige wat ik geleerd heb in het middelbaar met de coopertest is hoe je zo snel mogelij keen sprintje kunt trekken tot je buiten zicht bent, om daarna een maïsveld in te duiken en te wachten tot de leerkracht voorbij was. De persoon die dat ooit in een onderwijsprogramma meende te moeten duwen om mensen te motiveren rennen leuk te vinden, verdiend nog altijd een punch on the nose vanwege een hartstikke achterlijk idee
op strava kun je dat goed zien: mensen die echt bizar hard lopen waarbij ze een hartslag van 160 hebben. Tot je met wat speuren ziet dat dat zo een beetje hun max hartslag is waar het bij andere lopers net aan hun Z2 of laag Z3 is.influenza schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:40:
[...]
Ja duidelijk, zo bekijk ik het ook al jaren. Ik heb en een heel lage rusthartslag en een vrij hoge max en daarmee en flink bereik. Maar dat wil niet bepaald zeggen dat ik niet eruit gelopen word door mensen die een veel lagere hartslag hebben. Totaal nutteloos om onderling te gaan vergelijken. Hooguit leuk om te zien wat de verschillen zijn.
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Ja joh ik heb een aantal keer opgelopen tijdens marathonvoorbereidingsloopjes met iemand van mij eigen leeftijd. Dan liep ik met hartslag van rond de 150 en hij rond de 110. Die 150 van mij was voor hem gewoon in het rood, terwijl dat bij mij pas tegen de 190 is. En voor ons allebei was het langzaam duurloop tempo.polthemol schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:46:
[...]
op strava kun je dat goed zien: mensen die echt bizar hard lopen waarbij ze een hartslag van 160 hebben. Tot je met wat speuren ziet dat dat zo een beetje hun max hartslag is waar het bij andere lopers net aan hun Z2 of laag Z3 is.
Overigens kun je er wel leuke discussies over krijgen natuurlijk. Mijn huisarts kijkt die (enkele keer dat ik er kom) altijd heel bedenkelijk als hij ziet dat ik een hartslag heb tussen 40 en 50. Ik ben gewoon niet anders gewend. Bij mijn moeder is dat niet anders. Laagst gemeten hartslag dit jaar 31 zie ik.
:strip_exif()/f/image/zLUWAgnU9B73jUeMCXpCUTly.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 16% gewijzigd door influenza op 22-06-2021 16:24 ]
Mijn collega heeft ook een absurde hoge hartslag, bij 5:20 /km zit hij tegen de 200 aan en ik rond de 115. Laatst met een andere collega een 5km onder de 20 minuten poging gedaan en toen bleef m’n hartslag ook mooi rond de 145. Verder zit mijn Max net boven de 175. En qua rust zit ik rond de 40.influenza schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:22:
[...]
Ja joh ik heb een aantal keer opgelopen tijdens marathonvoorbereidingsloopjes met iemand van mij eigen leeftijd. Dan liep ik met hartslag van rond de 150 en hij rond de 110. Die 150 van mij was voor hem gewoon in het rood, terwijl dat bij mij pas tegen de 190 is. En voor ons allebei was het langzaam duurloop tempo.
Overigens kun je er wel leuke discussies over krijgen natuurlijk. Mijn huisarts kijkt die (enkele keer dat ik er kom) altijd heel bedenkelijk als hij ziet dat ik een hartslag heb tussen 40 en 50. Ik ben gewoon niet anders gewend. Bij mijn moeder is dat niet anders. Laagst gemeten hartslag dit jaar 31 zie ik.
[Afbeelding]
Ik zit normaal bij rust rond de 50. Maar hij geeft nu qua range aan van 43 - 210 en dat komt wel redelijk over een met wat ik zie op mijn watch als ik aan het lopen ben. Ik kan echt een onwijs hoge hardslag hebben. Al probeer ik die 210 wel te vermijden want dat is wel echt max max.Tinusvolkel schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:46:
[...]
Mijn collega heeft ook een absurde hoge hartslag, bij 5:20 /km zit hij tegen de 200 aan en ik rond de 115. Laatst met een andere collega een 5km onder de 20 minuten poging gedaan en toen bleef m’n hartslag ook mooi rond de 145. Verder zit mijn Max net boven de 175. En qua rust zit ik rond de 40.
Nickname KasPlantje.
Tinusvolkel schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:46:
[...]
Mijn collega heeft ook een absurde hoge hartslag, bij 5:20 /km zit hij tegen de 200 aan en ik rond de 115. Laatst met een andere collega een 5km onder de 20 minuten poging gedaan en toen bleef m’n hartslag ook mooi rond de 145. Verder zit mijn Max net boven de 175. En qua rust zit ik rond de 40.
2 minuten daaronder was hem aan het pacen, maar vond m’n hartslag vorige week ook wel echt heel laag, vo2max van runalyse was ook 62.lateef schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:46:
[...]
Dan neem ik aan dat jouw PR wel ruim onder de 20 minuten ligt? Een 5k moet je naar mijn idee voor een groot deel in het rood lopen?
Wat is snel, hier zit ik met 3:45 net onder de 160 en naarmate ik langer dat tempo loop klimt hij erboven.polthemol schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:46:
[...]
op strava kun je dat goed zien: mensen die echt bizar hard lopen waarbij ze een hartslag van 160 hebben. Tot je met wat speuren ziet dat dat zo een beetje hun max hartslag is waar het bij andere lopers net aan hun Z2 of laag Z3 is.
Maar dan hoor je Bart van Nunen bij de pacer en die loopt z’n rustige loopjes met dat tempo, en langzamer dan 4:00 /km lukt hem blijkbaar niet meer
Wij moesten rondjes om een hockeyveld lopen. En dan maar bluffen dat je een rondje meer had gelopen dan werkelijk het geval was want wie kan er 30 kinderen in de gaten houden? En 400m meer was met mijn toenmalige conditie het verschil tussen een onvoldoende en een 5,5. Die haalde ik wel weer op met de turnonderdelen.polthemol schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:39:
[...]
het enige wat ik geleerd heb in het middelbaar met de coopertest is hoe je zo snel mogelij keen sprintje kunt trekken tot je buiten zicht bent, om daarna een maïsveld in te duiken en te wachten tot de leerkracht voorbij was. De persoon die dat ooit in een onderwijsprogramma meende te moeten duwen om mensen te motiveren rennen leuk te vinden, verdiend nog altijd een punch on the nose vanwege een hartstikke achterlijk idee
Maar het is geloof ik een kwestie van kijken hoe fit een scholier is, als je rennen wil promoten moet je lijkt me eerder iets leuks gaan lopen zonder tijdsdruk. Coopertest is gewoon een VO2max-test - 12 minuten voluit en dan kijken hoe ver je komt. Hier in de buurt wordt volgens mij verwacht dat scholieren in een bepaald schooljaar een dubbele mijl of 3km met een wedstrijd meelopen (Hengelo/Oldenzaal). Dat is toch heel anders dan rondjes rennen op een hockeyveld!
Moest ook wel lachen toen ik drie jaar terug bij de halve van Oldenzaal na het terras terug naar de school liep die als omkleedlokatie dienst deed. Op dat moment moesten de scholieren bijna beginnen met hun 3km en die waren natuurlijk allemaal op die school nog aan t omkleden. De dames in mijn kleedkamer sloegen steil achterover dat ik de halve had gelopen en daar niet voor de jongerenloop kwam (ik zie er gewoon jong uit
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Toevallige constatering rondom hartslag. Ik zit nu bij de bloedbank voor een donatie en voor het eerst maken ze een opmerking over de lage hartslag. 47 terwijl deze minstens 50 moet zijn. In rust is deze altijd 45-48 dus misschien was ik vorige keren meer gespannen. Hij kan zeker tot 190 als het moet. Ik ben benieuwd of ik toch mag doneren.
Edit: het mag toch.
Edit: het mag toch.
[ Voor 3% gewijzigd door sander_g op 22-06-2021 18:31 ]
Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039
Dat verklaart. Maar scheelt natuurlijk best veel min/km, dan lijkt me het niet eens zo heel laag?Tinusvolkel schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 18:02:
[...]
2 minuten daaronder was hem aan het pacen, maar vond m’n hartslag vorige week ook wel echt heel laag, vo2max van runalyse was ook 62.
Wel ontzettend hoog voor een 47-jarige. En pols tussen 185 en 190 is toch wel echt diep gaan ?influenza schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:31:
[...]
Hartslag en leeftijd moet je niet met elkaar relateren joh. Ik ben ook bijna 47 en tik als max de 200 nog wel aan en met een wedstrijd een gemiddelde tussen 185 en 190 is niets bijzonders. Tijdens een wedstrijd kijk ik er ook niet naar trouwens, achteraf wel leuk om even te bekijken.
Een 5k moet je continu in het rood lopen. De eerste km veel te snel vertrekken en dan dat tempo nog 4 km vasthouden.lateef schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:46:
[...]
Dan neem ik aan dat jouw PR wel ruim onder de 20 minuten ligt? Een 5k moet je naar mijn idee voor een groot deel in het rood lopen?
Als je max 210 is, valt dat nog wel mee. Maximale hartslag zegt niet zoveel. Meer dan correlatie tussen leeftijd en maximale hartslag is er niet.Hartloper schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 19:33:
[...]
Wel ontzettend hoog voor een 47-jarige. En pols tussen 185 en 190 is toch wel echt diep gaan ?
Influenza schrijft dat zijn max hartslag 200/' is. Dan is 190/' 95% van zijn maximale hartslag. Dat noem ik diep gaanlateef schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 19:39:
[...]
Als je max 210 is, valt dat nog wel mee. Maximale hartslag zegt niet zoveel. Meer dan correlatie tussen leeftijd en maximale hartslag is er niet.
Gisteren interval, vandaag nog wat tempoblokken, dus geheid morgen een rustdag. Met een vriend liep ik vanavond:
2km: ±4:43min/km
1km: ±4:34min/km
Met warming-up en cooling-down toch weer 10km gemaakt.
1km: ±4:34min/km
Met warming-up en cooling-down toch weer 10km gemaakt.
Ja, daar is het ook een wedstrijd voor. Maar leeftijd is niet zo relevant. Voor iemand van 25 is 95% van de maximale hartslag ook best diepgaanHartloper schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:06:
[...]
Influenza schrijft dat zijn max hartslag 200/' is. Dan is 190/' 95% van zijn maximale hartslag. Dat noem ik diep gaan
Ik ben al een tijd niet meer wcht max gegaan, dat doe ik alleen met wedstrijden en dat is al weer lang geleden. Hoogst gemeten hartslag de laatste 3 jaar was 210, maar ik denk dat dat een foutieve meting was. 200 lijkt me realistisch. Ik kan heel lang met een hoge hartslag lopen en 185-190 is natuurlijk best wel diep gaan, hoewel ik wel altijd het idee heb dat er nog best een tandje bij kan….Hartloper schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:06:
[...]
Influenza schrijft dat zijn max hartslag 200/' is. Dan is 190/' 95% van zijn maximale hartslag. Dat noem ik diep gaan
Hier ook een 47 jarige. Max hartslag is nog ~195, rusthartslag ~54 deze gaat aan het eind van de zomer naar ~50 als ik veel op de fiets zit.Hartloper schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 19:33:
[...]
Wel ontzettend hoog voor een 47-jarige. En pols tussen 185 en 190 is toch wel echt diep gaan ?
In 2019 5km wedstrijdloopje gedaan, gemiddelde hartslag 188. Zeker de helft van de tijd boven de 190 gelopen, piek hartslag 196. Omslagpunt met fietsen ~180, hardlopen een paar slagen hoger,
Vorig jaar Mont Ventoux opgefiets in 1:55 met gemiddelde hartslag van 173, gedoseerd, kon nog wel wat rapper.
2 week geleden 157km gefietst in 5 uur en 45 minuten. Rustig aan gedaan, gemiddelde hartslag 151. Ik was niet eens moe. 1 Rustdag en de dag daarop weer op de racefiets.
Hartslagen zijn erg persoonlijk...
Ik heb in de Strava-club wat evenementen aangemaakt zodat we voor elk evenement daar een beetje kunnen peilen wie er gaat en of we willen afspreken! Ik heb vooralsnog de grotere marathons, de 7H en Ekiden er in gezet, maar meer mag natuurlijk altijd! Laat dat ff via DM weten zodat we het topic niet vervuilen 
Let wel - ik heb de evenementen aangemaakt, maar je moet natuurlijk wel zelf regelen dat je een startnummer hebt enzo (of als je alleen voor de meet komt natuurlijk, is dat geen probleem). Ik zal zelf die in Leiden verder in goede banen trachten te leiden (pun intended), de rest ben ik (nog) niet voor ingeschreven (ik twijfel nog over 7H). Op Strava aangeven dat je komt betekent dat je ook daadwerkelijk wel enige interesse hebt om anderen IRL te ontmoeten
Mijn Puma's zijn net binnen, wat zijn ze licht
168g maar. Zo even passen nadat ik wat gelopen heb zodat m'n voeten mooi warm zijn. Niets is zo naar als schoenen die beginnen te knellen als je opgewarmd bent.
Let wel - ik heb de evenementen aangemaakt, maar je moet natuurlijk wel zelf regelen dat je een startnummer hebt enzo (of als je alleen voor de meet komt natuurlijk, is dat geen probleem). Ik zal zelf die in Leiden verder in goede banen trachten te leiden (pun intended), de rest ben ik (nog) niet voor ingeschreven (ik twijfel nog over 7H). Op Strava aangeven dat je komt betekent dat je ook daadwerkelijk wel enige interesse hebt om anderen IRL te ontmoeten
Mijn Puma's zijn net binnen, wat zijn ze licht

Goed bezigPoekie schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:00:
Ik heb in de Strava-club wat evenementen aangemaakt zodat we voor elk evenement daar een beetje kunnen peilen wie er gaat en of we willen afspreken! Ik heb vooralsnog de grotere marathons, de 7H en Ekiden er in gezet, maar meer mag natuurlijk altijd! Laat dat ff via DM weten zodat we het topic niet vervuilen
Mijn Puma's zijn net binnen, wat zijn ze licht168g maar. Zo even passen nadat ik wat gelopen heb zodat m'n voeten mooi warm zijn. Niets is zo naar als schoenen die beginnen te knellen als je opgewarmd bent.
Dit doet mij weer denken aan deze post
Calitomnication schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:26:
[...]
Mooiste was nog het gezicht van die man in de organisatie:
> "wie zoek je dan, roep ik 'm om"
< "geen idee, weet z'n naam niet meer"
> "hoe ziet ie eruit dan, zoek ik mee"
< "ja, dat weet ik eigenlijk ook niet"
> "welk kleur shirt heeft hij aan"
< "geen idee"
Heb zeker 2 tot 3 minuten in het finishvak gestaan en rondgelopen![]()
![]()
@Crysania Loop nu 1 jaar op de Pegasus 35 met dik 775km op de teller en bijna alle weersomstandigheden (hoosbuien, sneeuw en temperaturen tot 40+), maar wat jij omschrijft heb ik iig niet meegemaakt.
Overigens gebruik ik de Pegasus ook niet op de baan, maar enkel voor lange duurlopen. Voor baanwerk kies ik liever een schoen die iets meer op snelheid is gericht, de Pegasus is iets te veel op comfort en demping gericht
[ Voor 24% gewijzigd door Tinusvolkel op 23-06-2021 15:21 ]
Damtotdamloop wellicht? Komt voor mij te vroeg voor een 16k maar is wel eentje voor op de lijst denk ik, toch?Poekie schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:00:
Mijn Puma's zijn net binnen, wat zijn ze licht168g maar. Zo even passen nadat ik wat gelopen heb zodat m'n voeten mooi warm zijn. Niets is zo naar als schoenen die beginnen te knellen als je opgewarmd bent.
@Poekie Ik heb wel interesse om iedereen te ontmoeten, maar om nu daadwerkelijk een marathon te gaan lopen. 
Eh ohja, ik leef ook nog steeds ja hoor. Druk met werk, met enige regelmaat nog hardlopen en/of op de racefiets zitten. Ik heb alleen niet zoveel tijd meer om het forum heel uitgebreid bij te houden.
Gisteren voor het eerst in 4 jaar eens een ander merk hardloopschoenen aangetrokken. Ik ben nu de "trotse" eigenaar van een paar Brooks Adrenaline GTS 21. Gisteren al even een stukje op gelopen en moet zeggen. Bevalt me wel. Ik kreeg last van mijn Kayano's om (tot vorige week) vage onduidelijke redenen..... *kuch*.... De getrokken conclusie was dat het ene model schoen van Asics niet hetzelfde is als de andere qua maat.... Ze waren gewoon te groot. Echter is er dus een leveringsprobleem met Asics waardoor ik dus maar eens voor een ander merk ben gegaan dit keer.
Eh ohja, ik leef ook nog steeds ja hoor. Druk met werk, met enige regelmaat nog hardlopen en/of op de racefiets zitten. Ik heb alleen niet zoveel tijd meer om het forum heel uitgebreid bij te houden.
Gisteren voor het eerst in 4 jaar eens een ander merk hardloopschoenen aangetrokken. Ik ben nu de "trotse" eigenaar van een paar Brooks Adrenaline GTS 21. Gisteren al even een stukje op gelopen en moet zeggen. Bevalt me wel. Ik kreeg last van mijn Kayano's om (tot vorige week) vage onduidelijke redenen..... *kuch*.... De getrokken conclusie was dat het ene model schoen van Asics niet hetzelfde is als de andere qua maat.... Ze waren gewoon te groot. Echter is er dus een leveringsprobleem met Asics waardoor ik dus maar eens voor een ander merk ben gegaan dit keer.
[ Voor 77% gewijzigd door ElectricHead op 23-06-2021 15:40 ]
Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
Aaaaaah, those where the daysTinusvolkel schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:17:
[...]
Dit doet mij weer denken aan deze post
[...]
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Daarom is er de Ekiden!ElectricHead schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:36:
@Poekie Ik heb wel interesse om iedereen te ontmoeten, maar om nu daadwerkelijk een marathon te gaan lopen.
Heb er expres ongeacht afstand bij gezet
Enige waar dat minder voor geldt is de Ekiden omdat we daar een team moeten hebben van 6 personen (3x 5km, 2x 10km en 1x 7,195km). Als je daar in de buurt bent, er zijn te weinig lopers en je loopt niet mee ben je flauw bezig
Hmm.. "toevallig" in de buurt terwijl ik uit Enschede kom.Poekie schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:44:
[...]
Daarom is er de Ekiden!
Heb er expres ongeacht afstand bij gezetEr is vrijwel geen een Marathon die niet ook andere afstanden aanbiedt (al beginnen ze steeds meer de 5k op de avond van te voren te doen). En als je toch in de buurt bent ... Kan je natuurlijk gewoon komen aanmoedigen en alsnog aanschuiven
![]()
Enige waar dat minder voor geldt is de Ekiden omdat we daar een team moeten hebben van 6 personen (3x 5km, 2x 10km en 1x 7,195km). Als je daar in de buurt bent, er zijn te weinig lopers en je loopt niet mee ben je flauw bezig
Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
Die Zevenheuvelenloop hoor ik bijna iedereen over, dus misschien moet ik die ook maar eens een keertje gaan doen.
En maar gelijk ingeschreven, weer een mooi doel.
Huidige prognose van Trenara is 1:16:16 voor de 15km of 5:05 min/km. Ben benieuwd of dat er in zit, klinkt wel een beetje ambitieus
En maar gelijk ingeschreven, weer een mooi doel.
[ Voor 87% gewijzigd door BastiaanN op 23-06-2021 16:28 ]
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Ik heb nieuwe hardloopschoenen gekocht (New Balance Solvi V3) en als ik daarop loop heb ik bij mn linkervoet na ongeveer 2km ontzettend last van m'n grote teen. Op de plek waar je hem buigt. Als ik op m'n oude hardloopschoenen loop (Asics Contend 4) heb ik nergens last van.
Op internet lees je veel over blessures maar dit lijkt me een redelijk simpele verklaring, namelijk de schoenen. Het is niet dat ze te klein zijn want er kan een duimbreedte tussen. Heeft dit met het inlopen te maken of komt dit met deze schoenen niet meer goed?
Misschien nog wel even handig te vermelden is dat ik steunzolen gebruik (voor m'n enkels), ik aan het herstellen ben van een meniscusoperatie aan de linkerknie (3 maanden geleden) waardoor nu nog maximaal 5km loop (incl stukken wandelen). Maar het lijkt me sterk dat het daarmee te maken heeft aangezien ik op de oude schoenen geen last heb.
Op internet lees je veel over blessures maar dit lijkt me een redelijk simpele verklaring, namelijk de schoenen. Het is niet dat ze te klein zijn want er kan een duimbreedte tussen. Heeft dit met het inlopen te maken of komt dit met deze schoenen niet meer goed?
Misschien nog wel even handig te vermelden is dat ik steunzolen gebruik (voor m'n enkels), ik aan het herstellen ben van een meniscusoperatie aan de linkerknie (3 maanden geleden) waardoor nu nog maximaal 5km loop (incl stukken wandelen). Maar het lijkt me sterk dat het daarmee te maken heeft aangezien ik op de oude schoenen geen last heb.
Das een lekker tempo om te mogen loop! Met je opnieuw opbouwen misschien wat ambitieus, maar je liep natuurlijk ook lekker dus het kan er zomaar in zitten (Y) Mijn vrouw heeft nu wel een nieuwe baan per 1 september dus dan is het even afwachten hoe de planning valt of we kunnen gaan. Maar dan loop ik hem waarschijnlijk niet snel, gewoon lekker voor de fun samen.BastiaanN schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:54:
Die Zevenheuvelenloop hoor ik bijna iedereen over, dus misschien moet ik die ook maar eens een keertje gaan doen.
En maar gelijk ingeschreven, weer een mooi doel.Huidige prognose van Trenara is 1:16:16 voor de 15km of 5:05 min/km. Ben benieuwd of dat er in zit, klinkt wel een beetje ambitieus
Hoe het meeten daar precies wel of niet kan, ongeacht welke loop, moet ik ook nog even laten bezinken.
Het was bij ons lekker loopweer vanmiddag, ik hoop in de rest van het land en de rest van de dag ook!
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Ja ach, volgend jaar is Enschede Marathon er ook weer, maak ik ook gewoon zo'n clubding voor en dan weten we elkaar vast weer te vindenElectricHead schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:49:
[...]
Hmm.. "toevallig" in de buurt terwijl ik uit Enschede kom.Nee, snap wat je bedoelt. Hmmm. 10 kilometer moet tegen die tijd wel te doen zijn. Ik ga het in overweging nemen!
Weet niet of je hier meteen iets aan hebt, maar ter inspiratie, dit staat er o.a. op het programma in België komende tijd (even knip-plak uit een mailtje van een van de trailorganisaties die mij hiermee spamdeAghanim schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:10:
Ik zoek een tweetal trails die qua niveau zeer uitdagend zijn (hoogte, klimmen etc.) in de Ardennen. Het idee is om rond de 20km op 1 dag te doen en dan ergens te overnachten (simpel hutje) en de dag erna via een andere route terug naar de begin plek waar op dag 1 de auto geparkeerd staat.
Trails op zich vind ik genoeg maar niet in combinatie met overnachten en aankomst op dezelfde plek als de start. Iemand tips hoe ik dit kan plannen/zoeken? Goede trails die aan de specs voldoen zijn ook welkom
10-11 juli La Chouffe Trail - Houffalize - reeds vele afstanden volzet
21 juli Nisraman - de coolste triathlon van de Benelux - 50% volzet
24 juli : Team Trail La Roche , trailen met twee
25 juli : Grand Raid - een multisport adventure race voor duo's, nu éénmalig in de zomer
7-15 augustus : De Trail des Fantômes - DE oranje trail van België ( steeds 60% Nederlandse deelnemers , nu zitten we nog maar op 25% ) met afstanden tussen 8 en 100km, verspreid over 8 dagen NIEUWE LOCATIE
11 augustus : Xterra La Roche - offroad triathlon NIEUW PARCOURS
21 augustus : EPIC 300 , fietsen in de Vlaamse Ardennen
29 aug : Triathlon 111 Deinze
Zou het niet zijn dat de nieuwe schoenen minder stijf zijn thv de voorvoet ? Probeer de schoenen eens te buigen aan de voorvoet en laat het ons weten. Zelf heb ik sesamoiditis en koop ik altijd schoenen die niet buigen thv de voorvoet (Nike zoom fly, Vaporfly, sommige Hoka's).Redmonkey92 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:47:
Ik heb nieuwe hardloopschoenen gekocht (New Balance Solvi V3) en als ik daarop loop heb ik bij mn linkervoet na ongeveer 2km ontzettend last van m'n grote teen. Op de plek waar je hem buigt. Als ik op m'n oude hardloopschoenen loop (Asics Contend 4) heb ik nergens last van.
...
De regel zoals deze ook in de topic warning staat geldt trouwens nog steeds; Tom of ik voegen pas mensen toe aan de Strava-club als we ook een DM hier krijgen.
Zo, weer een "wedstrijd" waar ik me op heb ingeschreven! Er ontstond opeens wat ruimte in onze agenda dus ingeschreven voor een 5km baanwedstrijd as zaterdag.
Omstandigheden lijken vooralsnog wel goed, relatief weinig wind, graadje of 19 en regen. De 1.500m liep ik gemiddeld in 1:24 per rondje, als ik het in 1:36 weet vol te houden elk rondje kom ik op precies 20 minuten uit. Dat zou wel echt afzien worden en ambitieus zijn, ik denk eigenlijk dat ik het nog niet red. Maar ik neig er wel naar om op dat schema te vertrekken en te kijken waar het schip strandt. Mijn PR, solo en spontaan bedacht op dat moment, is iets boven de 21.30 en gelopen in april op de weg. Dat waren geen ideale omstandigheden met wind.
Ik werd van de week ook enthousiast van een hardloop avond die ze op de baan organiseren met allerlei afstanden. Is het op vrijdag 9 juli, begin van onze vakantie. We zijn er dus niet. Balen, had mijn 10km sub 45 willen lopen.
Lijkt me zwaar op de baan, maar op de Pacer zeiden ze dat je het een keer gedaan moet hebben...
Omstandigheden lijken vooralsnog wel goed, relatief weinig wind, graadje of 19 en regen. De 1.500m liep ik gemiddeld in 1:24 per rondje, als ik het in 1:36 weet vol te houden elk rondje kom ik op precies 20 minuten uit. Dat zou wel echt afzien worden en ambitieus zijn, ik denk eigenlijk dat ik het nog niet red. Maar ik neig er wel naar om op dat schema te vertrekken en te kijken waar het schip strandt. Mijn PR, solo en spontaan bedacht op dat moment, is iets boven de 21.30 en gelopen in april op de weg. Dat waren geen ideale omstandigheden met wind.
Ik werd van de week ook enthousiast van een hardloop avond die ze op de baan organiseren met allerlei afstanden. Is het op vrijdag 9 juli, begin van onze vakantie. We zijn er dus niet. Balen, had mijn 10km sub 45 willen lopen.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Ooit gewoon verstand op nul met WZWWHSS in je achterhoofd, heb je de Puma trouwens? anders die even aanschaffen voor het gewicht (en waarschijnlijk ook het placebo effect)Arjan90 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 07:32:
Zo, weer een "wedstrijd" waar ik me op heb ingeschreven! Er ontstond opeens wat ruimte in onze agenda dus ingeschreven voor een 5km baanwedstrijd as zaterdag.
Ik werd van de week ook enthousiast van een hardloop avond die ze op de baan organiseren met allerlei afstanden. Is het op vrijdag 9 juli, begin van onze vakantie. We zijn er dus niet. Balen, had mijn 10km sub 45 willen lopen.Lijkt me zwaar op de baan, maar op de Pacer zeiden ze dat je het een keer gedaan moet hebben...
Ik heb ze net nog even uitgelaten, wou even een Strava segmentje van een collega afpakken
Hartslag viel nog mee met een piek van 167 dus met een betere voorbereiding en misschien wat mede snelle lopers zit er nog wel wat meer in.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dvGCciVdxJifO8iNccHmP0J9.jpg?f=user_large)
Altijd leuk om dit soort meldingen te krijgen
Even voor de volledigheid met 75kg 4.75 W/kg
[ Voor 8% gewijzigd door Tinusvolkel op 24-06-2021 08:21 ]
Ik heb gisteren mijn Recovery Socks van Stox binnen gekregen. Ik had de laatste weken wat meer gelopen maar mijn benen werden ook steeds zwaarder. Rekken hielp wel maar niet meer zoveel dat het helemaal weg ging. Dus maar gekeken of ik het zo niet op kan lossen. Tot dus ver voelt het best goed. Ze voelen al een stuk fitter dan eerst. Nu ben ik wel van mening dat het mijn dagelijkse stukje rekken niet mag vervangen. Het is puur een toevoeging.
Nickname KasPlantje.
Lekker! Toch heb ik wel het idee dat mijn Adidas Adiosjes iets sneller zijnTinusvolkel schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:12:
[...]
Ooit gewoon verstand op nul met WZWWHSS in je achterhoofd, heb je de Puma trouwens? anders die even aanschaffen voor het gewicht (en waarschijnlijk ook het placebo effect)
Ik heb ze net nog even uitgelaten, wou even een Strava segmentje van een collega afpakkenwat ook meteen m'n 2de tijd op de 5km was.
Hartslag viel nog mee met een piek van 167 dus met een betere voorbereiding en misschien wat mede snelle lopers zit er nog wel wat meer in.
[Afbeelding]
Altijd leuk om dit soort meldingen te krijgen![]()
Even voor de volledigheid met 75kg 4.75 W/kg
Gisteren stond er een tempo loop in de Suggested workouts. Dus die doen we dan maar é.
Opwarming aan 145bpm, daarna 33 min aan 165bpm en dan nog een cool down aan 145 bpm.
Het gevoel bij de start was goed dus speelde ik met het idee om er sowieso voor te zorgen om voor de 10k te gaan. Normaal zou ik op een 9k eindigen gezien de tijd die voorzien was (55min).
Naar het einde toe merkte ik dat zowel de opwarming en het tempoblok vlot gingen en dat ik mijn hartslag mooi onder controle kon houden. Dus dan maar enkele minuten verder blijven lopen op het einde om toch de 10k te ronden.
Groot was mijn verbazing om te zien dat ik een nieuwe PR gelopen had! 10k in 59min. :-P
Ik begin wel een verbetering te zien doordat ik wat meer ga lopen en doordat ik meer in de lage hartslagzone's loop. Hoe moeilijk het soms ook was in het begin om mij "in te houden", dat werpt wel zijn vruchten af.
Opwarming aan 145bpm, daarna 33 min aan 165bpm en dan nog een cool down aan 145 bpm.
Het gevoel bij de start was goed dus speelde ik met het idee om er sowieso voor te zorgen om voor de 10k te gaan. Normaal zou ik op een 9k eindigen gezien de tijd die voorzien was (55min).
Naar het einde toe merkte ik dat zowel de opwarming en het tempoblok vlot gingen en dat ik mijn hartslag mooi onder controle kon houden. Dus dan maar enkele minuten verder blijven lopen op het einde om toch de 10k te ronden.
Groot was mijn verbazing om te zien dat ik een nieuwe PR gelopen had! 10k in 59min. :-P
Ik begin wel een verbetering te zien doordat ik wat meer ga lopen en doordat ik meer in de lage hartslagzone's loop. Hoe moeilijk het soms ook was in het begin om mij "in te houden", dat werpt wel zijn vruchten af.
Ik moest hem even opzoeken hoor, haha! "We zien wel waar het schip strandt" is het dusTinusvolkel schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:12:
[...]
Ooit gewoon verstand op nul met WZWWHSS in je achterhoofd, heb je de Puma trouwens? anders die even aanschaffen voor het gewicht (en waarschijnlijk ook het placebo effect)

Mooi die meldingen van Stryd. Dat gevoel heb ik vaak als ik Runalyze open, ik zie de laatste paar weken structureel een structureel hogere Effective VO2 max, goede tekenen
Heb op de Adidas Adiosjes nog niet echt op tempo gelopen. Dus binnenkort is proberen voor een tempoduurloopje ofzo.influenza schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:04:
[...]
Lekker! Toch heb ik wel het idee dat mijn Adidas Adiosjes iets sneller zijn
SVDO krijg ik niet gevonden / bedachtArjan90 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:24:
[...]
Ik moest hem even opzoeken hoor, haha! "We zien wel waar het schip strandt" is het dusIk zet mijn standje "SVDO" wel aan en dan zien we het inderdaad wel. Als ik de eerste 4km op 4:00 kan lopen en kapot ben, kan ik die laatste kilometer sowieso nog wel in 5:00, dus dan heb ik al een PR te pakken. En als het niet lukt, dan niet
Ik draag met de wedstrijd lekker de Ride 13, ik train eigenlijk bijna altijd met de Triumph 18 die veel meer demping heeft. De Ride 13 loop ik steevast wel wat gemakkelijker en vlotter op, maar de aanhechting naar mijn knie blijft gevoelig met minder demping dus ik draag ze niet zo heel vaak. De 1.500m heb ik ook met de Ride 13 gelopen en dat ging als de brandweer. Het zou fijn zijn als nog iemand voor een 20 minuten gaat om in mee te gaan, maar alleen gaat ook wel lukken.
Maar het zijn beide nogal zware schoenen, al is ooit een lichte schoen aangehad? ik zit bij mij meestal rond de 220 gram maar die puma's zijn dan weer iets lichter.
Ik had vandaag na de segment poging nog een stuk offroad (met doornstruiken waar m'n benen van open algen...) dus gaf runalyse helaas geen hogere VO2max weer maar verder is die de laatste tijd vrij constant.Mooi die meldingen van Stryd. Dat gevoel heb ik vaak als ik Runalyze open, ik zie de laatste paar weken structureel een structureel hogere Effective VO2 max, goede tekenenHoewel ik ook het idee heb dat mijn hartslag minder hoog wordt gemeten sinds ik mijn horloge aan de binnenkant van mijn pols draag. Vanaf morgen een hartslagband, kan ik hem meteen zaterdag bij de wedstrijd uitproberen.
Hier loop ik nu ook weer met een nieuwe band, de oude had na 2 jaar wel wat kuren. Gelukkig kon ik bij de viiiva een reserveband bestellen voor 20 euro. En werkt nu weer prima.
@Arjan90 Snot Voor De Ogen?
If you can see, look. If you can look, observe
@Roozzz ✅
@Tinusvolkel Wil wel eens kijken naar een lichtere schoen, maar ben nog wat voorzichtig omdat dit vaak ook minder demping geeft. En kennelijk heb ik op dit moment nog veel demping nodig. Ik heb al genoeg net-niet blessures gehad.
@Tinusvolkel Wil wel eens kijken naar een lichtere schoen, maar ben nog wat voorzichtig omdat dit vaak ook minder demping geeft. En kennelijk heb ik op dit moment nog veel demping nodig. Ik heb al genoeg net-niet blessures gehad.
Vanochtend eens weer een keertje een ochtendrondje door het buitengebied gedaan. Normaal kom je daar bijna geen automobilisten tegen maar vandaag was het er echt druk. Blijkbaar een omleidingsroute vanwege wegwerkzaamheden (en het tijdstip hielp ook niet echt mee). Ik ben drie keer bijna van de weg gereden en als klapper aan het einde nog een automobilist die mij vlak voor een kruising ging inhalen omdat hij rechtsaf wilde waardoor ik op het laatste moment moest stoppen
Je zou ook maar even 10 seconden moeten wachten.... 
Heeft iemand hier trouwens een goede GPX van de 7H voor mij? Kan op internet nog niet echt een goede vinden... Edit: Tnx @Arjan90

Heeft iemand hier trouwens een goede GPX van de 7H voor mij? Kan op internet nog niet echt een goede vinden... Edit: Tnx @Arjan90
[ Voor 10% gewijzigd door BastiaanN op 24-06-2021 11:27 ]
Dan idd voorzichtig zijn...Arjan90 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:09:
@Roozzz ✅
Maar de baan dempt toch al? iig de paar keer dat ik er op liep
Dus misschien voor de baan een minimalistische schoen kopen?
Ik moet zeggen dat het me ook weleens opvalt hoe weinig mensen met het verkeer bezig zijn. Daarnaast verbaast het me ook inderdaad nog weleens hoeveel haast mensen hebben. Ik ben een paar weken geleden letterlijk tegen een tegemoetkomende fietser aangelopen die gewoon inhaalde op de racefiets terwijl ik daar gewoon aan het hardlopen was. Dan zeggen je had maar even aan de kant moeten gaan. Pardon volgens mij had jij even niet in moeten halen. Het is niet zo dat je echt afhankelijk bent van die 15 seconden die je even achter die wandelaars hangt. Is dat wel zo en wil je zo graag je strava tijd verbeteren doe dat dan op een geschikt tijdstip.BastiaanN schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:14:
Vanochtend eens weer een keertje een ochtendrondje door het buitengebied gedaan. Normaal kom je daar bijna geen automobilisten tegen maar vandaag was het er echt druk. Blijkbaar een omleidingsroute vanwege wegwerkzaamheden (en het tijdstip hielp ook niet echt mee). Ik ben drie keer bijna van de weg gereden en als klapper aan het einde nog een automobilist die mij vlak voor een kruising ging inhalen omdat hij rechtsaf wilde waardoor ik op het laatste moment moest stoppenJe zou ook maar even 10 seconden moeten wachten....
Ik moet ook zeggen dat ik wel redelijk rekening houd met verkeer op de dijken hier in de buurt want er wordt nog weleens door gereden. Al is het nooit helemaal te voorkomen. Die hardloper die her pas geleden is doodgereden in Zaltbommel liep ook echt op een smalle weg. Dan kun je zeggen liep de hardloper wel aan de goede kant van de weg? Het antwoord daarop is eigenlijk simpel. Dat had niet uitgemaakt want je kunt daar net een wandelaar of fietser inhalen met de auto.
Nickname KasPlantje.
Op afstandmeten had ik er vorige week één gevonden: https://afstandmeten.nl/index.php?id=267187. Je kan de GPX vanaf daar exporteren, hij staat bij mij al in Garmin Connect!BastiaanN schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:14:
Heeft iemand hier trouwens een goede GPX van de 7H voor mij? Kan op internet nog niet echt een goede vinden...
En wat betreft het verkeer, tsja... Gevaarlijke sport, dat hardlopen. Je moet echt continu opletten, want er zijn echt een paar idioten op de weg

De nieuwe schoenen kan ik minder ver doorbuigen dan de oude schoenen. Dus de nieuwe buigen stroever/moeizamerHartloper schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 19:17:
[...]
Zou het niet zijn dat de nieuwe schoenen minder stijf zijn thv de voorvoet ? Probeer de schoenen eens te buigen aan de voorvoet en laat het ons weten. Zelf heb ik sesamoiditis en koop ik altijd schoenen die niet buigen thv de voorvoet (Nike zoom fly, Vaporfly, sommige Hoka's).
Misschien niet zo handig om een hartslagband voor het eerst te dragen bij een wedstrijd. Zal je zien dat hij net niet lekker zit of gaat irriteren, dan is 5km lang (anders ook welArjan90 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:24:
[...]
Vanaf morgen een hartslagband, kan ik hem meteen zaterdag bij de wedstrijd uitproberen.
Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264
Ow ja, over rare verkeerdeelnemers kan ik ook wel meepraten. Auto's die je afsnijden, fietsers & voetgangers die weigeren aan de kant te gaan, wandelaars die met 4 breed over een fietspad lopen, loslopende honden die achter je aan zitten en tegen je op springen.Arjan90 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:42:
[...]
Op afstandmeten had ik er vorige week één gevonden: https://afstandmeten.nl/index.php?id=267187. Je kan de GPX vanaf daar exporteren, hij staat bij mij al in Garmin Connect!
En wat betreft het verkeer, tsja... Gevaarlijke sport, dat hardlopen. Je moet echt continu opletten, want er zijn echt een paar idioten op de wegEn als hardloper ben je kwetsbaar, maar mensen weten de snelheid volgens mij ook vaak niet goed in te schatten. Bij fietsen weten mensen dat toch beter in te schatten. Ik heb vorig jaar iemand gehad die had zijn knipperlicht aan staan naar rechts, vond het inderdaad nodig om mij ook zo kort voor het kruispunt nog in te halen dus ik werd al de berm in afgesneden. Ik ging vervolgens naar links. Schiet die automobilist opeens naar links, ben ik een paar seconden tijd bijna twee keer van mijn sokken gereden door dezelfde automobilist. Ik vloek zelden, maar die kreeg een scheldkanonnade over zich heen.
Verder met @AppieR eens.. Als je nog nooit met band hebt gelopen vind ik 'm wel tricky om dit tijdens een wedstrijd te proberen. je moet zo'n band namelijk wel goed op je borst afstellen anders ga je er ontzettend last van krijgen. Een risico wat je loopt is dat je hem te los hebt, wat tot gevolg heeft dat je na 2 km een middel- en na 5 km een heupband omhebt
Het instellen van mijn band heeft wel een paar trainingen geduurd, maar nu heb ik 'm eindelijk goed. Maar toch merk je bij bepaalde oefeningen dat hij iets zakt. Kan ik overigens niks aan doen verder, hij staat op de kleinste stand

[ Voor 18% gewijzigd door Calitomnication op 24-06-2021 12:02 ]
tips voor New York
Bij een wedstrijd die ik gelopen had zat m'n hartslag volgens m'n band met minimale inspanning al op 180. Bleek ie te reageren op de sluitspeld die op mijn pas langs de borsthartslagband ging.
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Goede hack als je ASR Vitality hebtKeiichi schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:06:
Bij een wedstrijd die ik gelopen had zat m'n hartslag volgens m'n band met minimale inspanning al op 180. Bleek ie te reageren op de sluitspeld die op mijn pas langs de borsthartslagband ging.
Heb ooit een keer een nieuwe HR band gekocht, maar nog geen tijd gehad om deze te pairen. Ivm werk ook later thuis dus had er geen tijd meer voor, maar toen had ik het geniale idee om de HR band maar met doos en al mee te nemen naar de club en daar snel te fixen.
Dus ik loop de kantine binnen, doe m'n band om, zet horloge in pairmode en zie 25 HR banden op m'n display verschijnen
. Ben toch maar even naar buiten gelopen door blijven lopen tot er nog maar 1 op m'n scherm bleef staan, dat moest die van mij zijn
Dus ik loop de kantine binnen, doe m'n band om, zet horloge in pairmode en zie 25 HR banden op m'n display verschijnen
tips voor New York
"The best pace is a suicide pace. And today is a good day to die".Arjan90 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:24:
[...]
Ik moest hem even opzoeken hoor, haha! "We zien wel waar het schip strandt" is het dusIk zet mijn standje "SVDO" wel aan en dan zien we het inderdaad wel. Als ik de eerste 4km op 4:00 kan lopen en kapot ben, kan ik die laatste kilometer sowieso nog wel in 5:00, dus dan heb ik al een PR te pakken. En als het niet lukt, dan niet
Die Puma's hebben voor zulke lichte schoenen wel een flinke demping.Arjan90 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:09:
@Roozzz ✅
Ik hoop op wat advies van de mede lopers hier want zit erg te twijfelen.
Een jaar geleden hardlopen echt serieus genomen, ik ren gemiddeld zo'n 40-60km per week, langste afstand is 21k met een tijd van 1:36. In november is in Barcelona de marathon, 40k... De inschrijving is geopend en twijfel nu heel erg of ik er voor moet gaan of niet... Fysiek denk ik wel dat ik die afstand kan lopen maar mentaal denk ik niet dat ik het ga redden.
Mijn vraag(vragen):
Welk advies hebben jullie voor een marathon?
Qua training, waar moet ik opletten en is het aan te raden om er al eentje gedaan te hebben?
Kan ik beter nog even door lopen en mij voor volgend jaar inschrijven?
Een jaar geleden hardlopen echt serieus genomen, ik ren gemiddeld zo'n 40-60km per week, langste afstand is 21k met een tijd van 1:36. In november is in Barcelona de marathon, 40k... De inschrijving is geopend en twijfel nu heel erg of ik er voor moet gaan of niet... Fysiek denk ik wel dat ik die afstand kan lopen maar mentaal denk ik niet dat ik het ga redden.
Mijn vraag(vragen):
Qua training, waar moet ik opletten en is het aan te raden om er al eentje gedaan te hebben?
Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::
Mijn eerste advies is om 2,195 km verder te rennen in BarcelonaSteevo_S schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 22:05:
Mijn vraag(vragen):
Serieus, als je nu 40-60km per week loopt moet een marathon training geen probleem zijn. Er zijn genoeg schema's online te vinden. In principe loop je tijdens de trainingen niet een complete marathon afstand, je komt wel in de buurt van qua tijd omdat je in de duurlopen langzamer loopt dan je marathon tempo.
Met 40-60km per week kun je prima een marathon lopen. Een marathon 'beheersen' is iets anders en mag je niet verwachten bij een eerste keer. En mentaal: het is waar je je op instelt. Het is lastig, maar je moet het minder als een wedstrijd en meer als een ervaring gaan zien die je in staat stelt om het de keren erna beter te doen. Als je trouwens met 60km/week nooit meer loopt dan 21km dan is het wel tijd om dat uit te gaan breiden. Gewoon, rustig aan, op een tempo dat het leuk blijftben de eerste 20km dus saai is. Want je training begint pas na 2 uur voor langere afstanden.
Maar kort gezegd: de basis klinkt goed, je mort zelf bepalen of een buitenlandse reis icm een eerste marathon verstandig is. Mijn eerste was trouwens de kustmarathon zeeland, dat viel ook niet mee. 5 jaar terug liep ik daar 3:51, 2 jaar terug 3:16. In die periode ben ik hooguit nog 2 minuut sneller geworden op de 10K.
Maar kort gezegd: de basis klinkt goed, je mort zelf bepalen of een buitenlandse reis icm een eerste marathon verstandig is. Mijn eerste was trouwens de kustmarathon zeeland, dat viel ook niet mee. 5 jaar terug liep ik daar 3:51, 2 jaar terug 3:16. In die periode ben ik hooguit nog 2 minuut sneller geworden op de 10K.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Is het dan aan te raden wekelijks een langere run te doen tot ongeveer 30k?
Buitenlandse reis is niet nodig, ik woon in Barcelona 😉
Wekelijks is misschien enthousiast, maar als je nu gaat uitbouwen met om de week een afstand richting en uiteindelijk over de 30k dan heb je an sich tijd zat. En dan wordt het tijd om te trainen met eten en drinken onderweg: wat is lekker, wat verdraagt je maag, hoeveel vocht verlies je ongeveer bij welke temperatuur (wegen voor en na), en vooral ook heel blijven en blijven herstellen. En denk bijvoorbeeld ook aan een combi inspanning van zo ongeveer de 3,5 a 4 uur ter simulatie van de tijd die je onderweg zult zijn. En niet opeens drastig je aantal kilometers omhoog gooien, tenzij het echt rustige kilometers zijn.
En lokaal is altijd fijn
En lokaal is altijd fijn
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Als je 1:36 op een halve kan lopen loop je de meeste recreanten op de marathon er wel uit. De vraag is dus enkel of je er zin in hebt. Als je het wil moet je het doen, als je nu al weet dat je geen lol hebt aan die afstanden.... Waarom dan?Steevo_S schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 22:05:
Mijn vraag(vragen):
alles kan off-topic
En ingeschreven voor de HM van Eindhoven
Normaal gesproken wacht ik altijd tot het laatste moment omdat deze nooit is uitverkocht, maar nu met het hele gedoe rondom corona zie ik zomaar gebeuren dat er een run komt op startbewijzen.
Op 19 september is de Venloop, dan wil ik eigenlijk proberen mijn PR aan te scherpen. Mocht dit niet helemaal lukken (Venloop is een parcours met toch wel redelijk wat hoogteverschil, zeker vanaf de 14k) probeer ik het 3 weken later in Ehv nog een keer. Mocht mijn PR op de Venloop dusdanig zijn dat ik denk "dit is de max, sneller kan ik écht niet meer", dan ga ik in Ehv collega's hazen en proberen of ze een sub 2 kunnen lopen
Met alle aankondingen van evenementen in dit topic begin ik wel weer zin te krijgen in het lopen van wedstrijden

Normaal gesproken wacht ik altijd tot het laatste moment omdat deze nooit is uitverkocht, maar nu met het hele gedoe rondom corona zie ik zomaar gebeuren dat er een run komt op startbewijzen.
Op 19 september is de Venloop, dan wil ik eigenlijk proberen mijn PR aan te scherpen. Mocht dit niet helemaal lukken (Venloop is een parcours met toch wel redelijk wat hoogteverschil, zeker vanaf de 14k) probeer ik het 3 weken later in Ehv nog een keer. Mocht mijn PR op de Venloop dusdanig zijn dat ik denk "dit is de max, sneller kan ik écht niet meer", dan ga ik in Ehv collega's hazen en proberen of ze een sub 2 kunnen lopen
Met alle aankondingen van evenementen in dit topic begin ik wel weer zin te krijgen in het lopen van wedstrijden
[ Voor 8% gewijzigd door Calitomnication op 25-06-2021 10:11 ]
tips voor New York
Ik sluit me hier bij aan:Steevo_S schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 22:05:
Fysiek denk ik wel dat ik die afstand kan lopen maar mentaal denk ik niet dat ik het ga redden.
@Steevo_S: Pak de trein oid naar een NL marathon die je leuk zou vinden.
Na afloop... geniet van de terugreis als het goed gaat... en zak je toch door het ijs ... dan is het een heel stuk goedkoper dan naar Spanje incl hotel etc en ...je bent met hooguit een paar uur in totaal weer thuis, een ervaring rijker.
Tav de M zelf: Zet de eerste keer vooral in op uitlopen als mindset, begin zeker niet te hard en mocht je "over" hebben laat jezelf verrassen door een negatieve split te lopen. Das een prachtige basis voor een mogelijk vervolg.
Succes.
Hij woont in Barcelona dus hij loopt lokaal. Ben er zelf ook blij mij dat ik mijn eerste en enige marathonervaring lokaal had. Was echt helemaal gesloopt, maar toen liep ik ook een stuk minder kms structureel dan @Steevo_S nu doet. Dus moet wel goed komen als je een schema volgt en het echt wil.groute99 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:28:
[...]
Ik sluit me hier bij aan:
[...]
@Steevo_S: Pak de trein oid naar een NL marathon die je leuk zou vinden.
Na afloop... geniet van de terugreis als het goed gaat... en zak je toch door het ijs ... dan is het een heel stuk goedkoper dan naar Spanje incl hotel etc en ...je bent met hooguit een paar uur in totaal weer thuis, een ervaring rijker.
Tav de M zelf: Zet de eerste keer vooral in op uitlopen als mindset, begin zeker niet te hard en mocht je "over" hebben laat jezelf verrassen door een negatieve split te lopen. Das een prachtige basis voor een mogelijk vervolg.
Succes.
Mijn advies is - zeker ook met oog op je twijfels bij het mentale deel - om een groepje, av, club of op zijn minst een andere loopgenoot te zoeken waarmee je samen een schema gaat volgen en in ieder geval (een groot deel van) de lange duurlopen samen kan oppakken. Als je op die manier lol krijgt in het geheel en met zijn allen in hetzelfde schuitje zit (veel trainen, weinig alcohol en feestjes, gezond leven, etc) dan maakt dat de training veel leuker en makkelijker. En in mijn optiek is gediscilpineerd en heelhuids de training van +- 10-12 weken doorkomen de grootste uitdaging. Lukt dat, dan geeft dat je zoveel zelfvertrouwen (mentaal) en conditionele basis (fysiek) dat het tijdens die marathon wel goed komt!Steevo_S schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 22:05:
Mijn vraag(vragen):
Als dat maar goed komt, een Venloop zonder carnaval als essentieel deel van je voorbereiding
Haha, daar heb je zeker gelijk in! Maar wat dat betreft zit ik wel ongeveer in hetzelfde schuitje als @Valorian. Probeer heel gedisciplineerd te trainen, ook met de carnaval (en de weken ervoor). Dat wil zeggen dat mijn alcoholconsumptie bijna 0 is. Helemaal op het eind van de avond wil ik nog wel eens overgaan op bier, maar meestal kom ik de avond nuchter door.BernieW schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:04:
[...]
Als dat maar goed komt, een Venloop zonder carnaval als essentieel deel van je voorbereiding
Wanneer iedereen in bed ligt uit te brakken en met (halve) kater overweegt om eens uit bed te komen, heb ik de heuveltraining er al opzitten. "Vroegah" (toen ik een jaar of 24 was) kon ik; op zaterdag de hele dag werken, om 19u thuis en snel eten, douhen en om 2030u weer op de fiets richting stad. Daar tot 2u in de kroeg pilzen, met een dikke friet en bijbehorende snack afsluiten bij de lokale snackbar, om 3.30u in bed. Om 8u ging dan de wekker, opstaan, 2 broodjes naar binnen werken, om 9u op de club, 9.30u op het veld voor de warming up en om 10u klonk het eerste fluitsignaal.. Dat gaat me nou dus echt niet meer lukken he
tips voor New York

Ondertussen probeer ik ook een beetje de coach uit te hangen bij vrouwlief die niet echt vooruit komt, sterker nog: ze lijkt eerder achteruit te gaan. Maar ze negeert de rustige duurlopen dan ook structureel ondanks mijn adviezen. Lief is ze wel, maar luisteren...

Niet wekelijks, dat is erover. Maar bouw je lange duurloop GELEIDELIJK op tot 32 km, wat je één of twee keer loopt ongeveer een maand voor je marathon.Steevo_S schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 22:33:
Is het dan aan te raden wekelijks een langere run te doen tot ongeveer 30k?
Dus deze week 20 km, volgende week 22, dan 24, dan een weekje rustig 16 km, dan 26, 28, 30, dan weer 16 km, dan een keer 32 km. Niet langer lopen dan 3 uur in training, langer is volgens mijn bescheiden mening contraproductief, ook al haal je dan de 30 of 32 niet.
En van zodra je verder loopt dan 20-24 km oefenen met inname van vocht en energie tijdens het lopen. Zeker als je in Spanje woont, met de temperatuur daar.
Persoonlijk ben ik voor sportdrank, omdat je dan zowel vocht als energie binnenkrijgt. Anders moet je water + gel gebruiken.
Gezien je HM tijd van 1:36 en het feit dat het een eerste marathon is zou ik voor een tijd onder de 4 uur gaan, als het niet te warm is tenminste.
Ik zet de loopjes die ik met de loopgroep doe in een aparte (zelf aangemaakte) categorie en vink “shape for vo2max” uit. Zo kun je dan nog prima met de niet-loopgroep loopjes je statistieken bekijken in runalyze door die nieuwe categorie dan te excluden.Arjan90 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:43:
Ondertussen probeer ik ook een beetje de coach uit te hangen bij vrouwlief die niet echt vooruit komt, sterker nog: ze lijkt eerder achteruit te gaan. Maar ze negeert de rustige duurlopen dan ook structureel ondanks mijn adviezen. Lief is ze wel, maar luisteren...Runalyze heb je trouwens helemaal niets aan als je je horloge continu laat doorlopen zoals mijn vrouw doet, ook met loopscholing. Dan zijn de trainingen zonder loopscholing enorm vertekend (of andersom). Runalyze geeft dus wel iets van een trend, maar je kan er amper iets uit wijs worden omdat er een enorme variatie in de Effective VO2 max zit.
Enne Gefeliciteerd!
Rustige duurlopen nergens voor nodigArjan90 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:43:
...
Maar ze negeert de rustige duurlopen dan ook structureel ondanks mijn adviezen. Lief is ze wel, maar luisteren...Runalyze heb je trouwens helemaal niets aan als je je horloge continu laat doorlopen zoals mijn vrouw doet, ook met loopscholing. Dan zijn de trainingen zonder loopscholing enorm vertekend (of andersom). Runalyze geeft dus wel iets van een trend, maar je kan er amper iets uit wijs worden omdat er een enorme variatie in de Effective VO2 max zit.
Gewoon interval trainingen knallen met afwisselende intensiteit (soms minder intervallen maar langer, soms meer maar korter). Duurloopjes passen niet in mijn trainingspatroon en de belasting van 1,5 uur duurloop kan ik niet zo goed hebben (1 uur interval training op de baan is gek genoeg geen probleem). Compenseer daar wel voor met duurtrainingen op de fiets
Over het mentale vlak kan ik je weinig zeggen, maar ik heb een marathon gelopen met niet meer dan 55km per week. Langste trainingsloop was 32km.Steevo_S schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 22:05:
Bedankt voor al jullie advies! Laatste vraag voor ik mij ga inschrijven, wat is aan te raden qua pace op het moment dat ik langer ga lopen?
Oei, dat hangt helemaal van je hartslag af, je omslagpunt en Vmax enzo, vooral in lage hartslagzones blijven qua duurloop
10-11 km/hr in jouw geval.Steevo_S schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 19:29:
Bedankt voor al jullie advies! Laatste vraag voor ik mij ga inschrijven, wat is aan te raden qua pace op het moment dat ik langer ga lopen?
@nogeeninlog Ik denk dat mijn "grootste week" in marathonvoorbereiding nog nooit de 50 km heeft overschreden. Als ik meer dan 3 x per week loop raak ik geblesseerd. Dus ik probeer slim te trainen: een herstelloopje op dinsdag, een tempoloop op donderdag en een lange duurloop op zondag.
Intervallen doe ik niet, deze zijn overrated voor marathonlopers. Occasioneel eens een paar 30:30 intervallen, goed voor de loopeconomie en de loopstijl. Maar in principe nauwelijks interval. Dit is voor marathonlopers de kers op de taart, maar zeker niet essentieel. Lange duurloop is wel esentieel, als aerobe training, en tempolopen zijn ook essentieel om de anaerobe drempel te verhogen.
@Steevo_S je intro klinkt bekend: ik heb een pr staan van 1:35 op de HM (onverhard) en een vergelijkbare weekomvang van 40-60km. Ik liep vorig jaar solo op de bonnefooi een (trail)marathon in 3u54 for what it's worth. Neem aan dat Barcelona verhard is dus dan zou je een stuk(je) sneller kunnen. Succes
@Steevo_S heel bekend verhaal. Ik heb ongeveer hetzelfde qua pr op de halve, alleen ik heb minder kilometers per week.
Ik heb me ingeschreven voor de n70 marathon bij Nijmegen begin september. Ik ben nu bezig met het 14km schema en dat schema zegt op mijn huidige 10k tijd dat ik 3.23 kan lopen op de marathon. Het zal mij benieuwen. Ik ben al blij dat als ik de marathon uitloop, ook gezien de hoogtemeters die erbij zitten en dat het een trail is.
Ik heb me ingeschreven voor de n70 marathon bij Nijmegen begin september. Ik ben nu bezig met het 14km schema en dat schema zegt op mijn huidige 10k tijd dat ik 3.23 kan lopen op de marathon. Het zal mij benieuwen. Ik ben al blij dat als ik de marathon uitloop, ook gezien de hoogtemeters die erbij zitten en dat het een trail is.
Ugh, net even goed doodgegaan op een ietwat hoger duurlooptempo. Lokale hardloopwinkel had dus Asics in de uitprobeer, dus wat getest.
De standaard funrun is rondjes van 5km, 9km en 7km, altijd een andere route (voor zover mogelijk). Ik loop eigenlijk bijna altijd alledrie, kan altijd prima meekomen. Maar vandaag.... ik kon gewoon m'n zweetverlies niet bijdrinken met de isotone drank die altijd klaarstaat. Zo warm was t toch echt niet maar ik was echt drijfnat. Bleh. Ik ging kapot op de terugweg van de 9 en twijfelde al of ik de 7 zou starten. Dat had ik inderdaad beter niet kunnen doen. Hele hoge HR, moeite met het tempo houden... Inmiddels HR nog steeds aan de hoge kant en flink hoofdpijn. Pootjes omhoog en bijdrinken maar.
Zo zie je maar weer; altijd luisteren naar je lichaam
De standaard funrun is rondjes van 5km, 9km en 7km, altijd een andere route (voor zover mogelijk). Ik loop eigenlijk bijna altijd alledrie, kan altijd prima meekomen. Maar vandaag.... ik kon gewoon m'n zweetverlies niet bijdrinken met de isotone drank die altijd klaarstaat. Zo warm was t toch echt niet maar ik was echt drijfnat. Bleh. Ik ging kapot op de terugweg van de 9 en twijfelde al of ik de 7 zou starten. Dat had ik inderdaad beter niet kunnen doen. Hele hoge HR, moeite met het tempo houden... Inmiddels HR nog steeds aan de hoge kant en flink hoofdpijn. Pootjes omhoog en bijdrinken maar.
@Poekie Ik heb net zo'n loopje gehad, terwijl ik niet het idee had dat het heel benauwd was. Onderweg zelfs even rillingen, dus gewandeld, gedronken en gelijk een gelletje gepakt. Rustiger naar huis, toen ging het wel iets beter maar mijn hartslag bleef belachelijk hoog voor het tempo. De hartslag zakte amper. De halve marathon dus wel weer gehad, maar niet zoals ik wilde. Idee was gemiddeld 5:00 min/km te lopen maar dat liep helemaal in de soep. Zou normaal gesproken prima moeten kunnen, maar vandaag niet
Mijn rechterkuit is ook helemaal gespannen en moe. Nouja, morgen toch geen plannen. Maandagavond weer trainen, dan zal het wel weer OK zijn.
Ook wat positieve dingen uit het loopje gehaald: gelletje ging goed, drinken tussendoor ging goed, hartslagband zat gelijk goed en heb ik niet mee hoeven klooien. Maar ik ben echt geen fan van die gelletjes, ga toch even kijken hoe ik de koolhydraten met drinken kan oplossen.

Mijn rechterkuit is ook helemaal gespannen en moe. Nouja, morgen toch geen plannen. Maandagavond weer trainen, dan zal het wel weer OK zijn.
Ook wat positieve dingen uit het loopje gehaald: gelletje ging goed, drinken tussendoor ging goed, hartslagband zat gelijk goed en heb ik niet mee hoeven klooien. Maar ik ben echt geen fan van die gelletjes, ga toch even kijken hoe ik de koolhydraten met drinken kan oplossen.
[ Voor 30% gewijzigd door Arjan90 op 26-06-2021 20:57 ]
Niet om het een of ander, maar loop je al die korte loopjes dan ook in soortgelijk terrein? Ik ben normaliter al geen fan van het sportrusten, maar voor een trailmarathon lijkt het mij helemaal een uitdagingDaktegel schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 13:30:
@Steevo_S heel bekend verhaal. Ik heb ongeveer hetzelfde qua pr op de halve, alleen ik heb minder kilometers per week.
Nee, dat niet. Dus het wordt het sowieso een hele uitdaging.Roozzz schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 14:30:
[...]
Niet om het een of ander, maar loop je al die korte loopjes dan ook in soortgelijk terrein? Ik ben normaliter al geen fan van het sportrusten, maar voor een trailmarathon lijkt het mij helemaal een uitdaging
Ik probeer wel 1x in de 2 weken een trail te lopen. 2 weken geleden 23 km bij Nunspeet gelopen, dus ik wijk soms wel af van het schema om trails te oefenen. Ik kom uit Zwolle en daar liggen de hoogtemeters helaas niet voor het oprapen, dus dat schiet er bij in.
Is de marathon 3x het gemarkeerde N70 pad? De gemarkeerde N70 heeft best stijle stukken er in, imho niet overal te rennen. Ik zou de route eens testen om een goede inschatting te kunnen maken van een haalbaar tempo.Super mooi daar!Daktegel schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 13:30:
Met 3:23 maak je zeker een kans om in de eerste 3 te eindigen als ik 2018 en 2019 uitslagen zie
[ Voor 17% gewijzigd door KnOeFz op 26-06-2021 15:44 ]
I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt
@Daktegel In Hoogeveen heb je de VAM. Daar loopt een hardloper bij ons nu ook regelmatig om te trainen. Daar zijn veel hoogtemeters te maken, zeker belangrijk om dit wel te doen met een trainingschema wat relatief weinig kilometers bevat.
Bij Steenwijk/Havelte heb je ook het oefenterrein, daar heb je ook genoeg trainingsmogelijkheden met heuvels en heel veel los zand. Ondanks dat je weinig hoogtemeters maakt daar is het door het losse zand wel zwaar lopen. Wij lopen daar ook wel eens onze heuveltraining met de AV.
Maar er is vast in Zwolle ook wel ergens een stuk waar je gewoon 10x omhoog en omlaag kan? Krachttraining is belangrijk, kan je natuurlijk ook met squats e.d. veder trainen.
Bij Steenwijk/Havelte heb je ook het oefenterrein, daar heb je ook genoeg trainingsmogelijkheden met heuvels en heel veel los zand. Ondanks dat je weinig hoogtemeters maakt daar is het door het losse zand wel zwaar lopen. Wij lopen daar ook wel eens onze heuveltraining met de AV.
Maar er is vast in Zwolle ook wel ergens een stuk waar je gewoon 10x omhoog en omlaag kan? Krachttraining is belangrijk, kan je natuurlijk ook met squats e.d. veder trainen.
Hmm, dan heb je inderdaad een uitdagingDaktegel schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 15:01:
[...]
Nee, dat niet. Dus het wordt het sowieso een hele uitdaging.
Ik probeer wel 1x in de 2 weken een trail te lopen. 2 weken geleden 23 km bij Nunspeet gelopen, dus ik wijk soms wel af van het schema om trails te oefenen. Ik kom uit Zwolle en daar liggen de hoogtemeters helaas niet voor het oprapen, dus dat schiet er bij in.
Het voornaamste voordeel van het sportrusten dat je niet te veel/ver loopt, maar wel veel op wedstrijdtempo. Wat voor vlakke marathons relatief goed werkt. Dat is helaas het stukje dat dus bij jou niet van toepassing is. De transfer van vlakke(re) trails naar continu heuvelop en -af zie ik niet echt gebeuren
Persoonlijk zou ik me niet blind staren op het sportrustenschema, want de tempo's leveren niet zoveel op en duurvermogen heb je echt wel nodig (reken op >4 uur onderweg Voor het beeld; ik zie in de uitslagen onder andere Pascal Schepers staan rond de 3:30, hij loopt op de weg <2:45 voor de marathon en is een behoorlijk ervaren ultratrailloper. Dus verkijk je vooral niet op het terrein en tempo...).
Ik zou vooral een paar langere lopen opnemen (zoals je zo te lezen ook al doet

In ander nieuws: ik vertrek binnenkort weer voor een trainingsweekje naar de Alpen. Net als vorig jaar doe ik lekker mee aan de Esprit Montage Inspirational. De Invitational heb ik maar opgegeven
@Roozzz Wow, mooie beelden! Je linkje werkt trouwens niet, is iets fout gegaan met de tekst als toelichting.
Edit: Je was me net voor met oplossen
[ Voor 16% gewijzigd door Arjan90 op 26-06-2021 15:39 ]
Ik hoop dat ik hem zojuist heb gefikstArjan90 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 15:39:
@Roozzz Wow, mooie beelden! Je linkje werkt trouwens niet, is iets fout gegaan met de tekst als toelichting.
Zal wel aan het weer/luchtvochtigheid liggen.Poekie schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 13:37:
Ugh, net even goed doodgegaan op een ietwat hoger duurlooptempo. Lokale hardloopwinkel had dus Asics in de uitprobeer, dus wat getest.
Ik had vanochtend dezelfde ervaring, 7km loopje basistempo 5:43/km, met een veel te hoge hartslag van 164. Afgelopen dinsdag deed ik hetzelfde rondje in 5:42/km met een hartslag van 155.
Goede tip! Die 3:23 is zeker haalbaar.KnOeFz schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 15:17:
[...]
Is de marathon 3x het gemarkeerde N70 pad? De gemarkeerde N70 heeft best stijle stukken er in, imho niet overal te rennen. Ik zou de route eens testen om een goede inschatting te kunnen maken van een haalbaar tempo.Super mooi daar!
Met 3:23 maak je zeker een podiumkans als ik 2018 en 2019 uitslagen zie
@Arjan90 Thanks voor de locatietips! We hebben wat kleine puistjes hier bij het Westerveldse Bos en Hattem en verder probeer ik bij de Archemerberg te gaan lopen, zodat ik daar nog wat nodige hoogtemeters kan pakken. Die is zowaar 78m hoog. Misschien van de vakantie nog een trip richting Veluwezoom of de N70. En er staat ook nog in augustus een huttentocht in Oostenrijk op de planning.
@Roozzz Check. Goede toelichting op het sportrusten schema. Ik ga eens kijken of nog wat trails/lange duurlopen en hoogtemeters in het schema kan proppen. Dat het zwaar wordt weet ik. Mijn eerste halve marathon was de trailroute op de Veluwezoom en dat was ook leuk en zwaar om te ervaren. Belangrijkste voor mij wordt om lekker te genieten en te lopen. Nog 2 maanden om voor te bereiden.
Ik loop volgende week zondag de 33km(veluwezoomtrail). Tot dat je als vrijwilliger meehelptXaverius schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:18:
Aanvulling: omdat ik zelf niet kan lopen heb ik me bij twee trails als vrijwilliger opgegeven. De prisontrail en de veluwezoomtrail. Misschien dat ik nog iemand daar voorbij zie komen!
Zijn er meer mensen die volgende week meelopen?
[ Voor 3% gewijzigd door RobinE op 26-06-2021 21:25 ]
Net een interval met 10x 2min (bijna) volle bak gelopen, dat is wel iets anders dan een 6km duurloop.
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Ik doe de 11km op zaterdag, vooral als haas voor mijn broer en zusRobinE schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 21:24:
[...]
Ik loop volgende week zondag de 33km(veluwezoomtrail). Tot dat je als vrijwilliger meehelpt![]()
Zijn er meer mensen die volgende week meelopen?
Vandaag moest ik bij smashrun even achter m'n oren krabben bij de notable van m'n run vandaag "earliest run in a month", ik was 's avonds ruim na het avondeten vertrokken.
Blijkbaar ren ik nooit eerder dan 20:00 's avonds, maar vandaag een kwartiertje eerder
Blijkbaar ren ik nooit eerder dan 20:00 's avonds, maar vandaag een kwartiertje eerder

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Eigenlijk loop ik altijd best lekker in de warmte/hitte. Zo ook gisteren, rustig begonnen met duurlooptempo, maar nadat er en brug openstond en ik de Puma's aanhad (sneller! sneller! je kan het!) besloot ik bij de herstart er een "hoe ver loop ik in een uur" ervan te maken. Het tempo ging naar 5 min/km en ik kwam uit op 11,32 km. Heel netjes bij mijn lage km-omvang dit jaar. 12 gaat ook wel lukken als ik dedicated begin en niet met 5:40 en 5:31, maar of dat verstandig is qua knie is weer wat anders.
Overigens het eerste minpuntje van de wonderschoenen ontdekt. Dat kwam niet door de schoenen, maar omdat ik te lui was goede sokken aan te trekken. De hiel kwam bloot en het idd scherpe randje zorgde voor irritatie. Eigen schuld, dikke (naja dikke) bult.
Overigens het eerste minpuntje van de wonderschoenen ontdekt. Dat kwam niet door de schoenen, maar omdat ik te lui was goede sokken aan te trekken. De hiel kwam bloot en het idd scherpe randje zorgde voor irritatie. Eigen schuld, dikke (naja dikke) bult.
Dat ziet er heftig uit. Op sommige stukken kijk je loodrecht naar beneden...Roozzz schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 15:33:
[...]
In ander nieuws: ik vertrek binnenkort weer voor een trainingsweekje naar de Alpen. Net als vorig jaar doe ik lekker mee aan de Esprit Montage Inspirational. De Invitational heb ik maar opgegeven. Vorig jaar ~80km en ~9.000 hoogtemeters gemaakt, dus dat is wel even een lekker trainingsprikkel. Zin in! Nu alweer aan het genieten van de beelden van vorig jaar
All part of the funKrylinck schreef op zondag 27 juni 2021 @ 09:42:
[...]
Dat ziet er heftig uit. Op sommige stukken kijk je loodrecht naar beneden...
Dit soort traillopen in de bergen zit een heel stuk dichter bij bergsport en alpinisme dan bij het hardlopen zoals wij dat kennen in Nederland. De gevraagde skills, risico's en beleving van deze zijn van een andere orde. Niet in de minste plaats door wisselend weer. Dat maakt het interessant wat mij betreft
Je ziet de afgelopen jaren een flinke toename van Nederlandse traillopers die ook wedstrijden/tochten in de Alpen gaan lopen. Het is goed om daarbij heel bewust te zijn van deze andere aspecten. Bij clinics of vragen benadruk ik dat dan ook altijd. De -schitterende- filmpjes van wedstrijden zijn bijna altijd met mooi weer, maar voor hetzelfde geld komt de sneeuw horizontaal door de lucht gevlogen (zoals bij mij afgelopen zomer op die graat en dat stukje afklimmen rond 1 minuut). Dát is het scenario waar je eigenlijk rekening mee moet houden...
edit
Waarmee ik dus niet wil zeggen dat ik een superheld ben
Weten wat je wel en niet kan én wil is belangrijk. Er is geen enkele schande om om te draaien in de bergen. Omdraaien doe ik, en vele bergsporters met mij, met regelmaat.
[ Voor 25% gewijzigd door Roozzz op 27-06-2021 11:13 ]
@Roozzz ik snap wat je bedoelt. Twee jaar geleden hadden we op vakantie besloten om de (redelijk bekende) mount Snowdon in Wales omhoog te gaan via één van de moeilijkere paden. Toen we bijna boven waren, stonden we in de mist en windkracht 7-8 van de zijkant. Het geitenpaadje met verticaal stekende stenen was nauwelijks meer zichtbaar en er was een afgrond naar beide kanten. Ik durfde echt niet verder, dus we zijn omgedraaid. Zo'n situatie lijkt me een vervelende hindernis tijdens je wedstrijd
Die Montagne lijkt me ook mooi maar ik zou al twee jaar in het Lake District een 55km lopen die ook in de zomer is. Vorig jaar was alles daar in lockdown en dit jaar is het ook niet geweldig en hebben we gevraagd of ons nummer naar 2022 geschoven kon worden.
Vandaag overigen mijn eerste trail race weer gelopen, 10km bij Spa. Het was best leuk maar wel kort, warm en benauwd. Mijn blessure heeft zich nauwelijks laten voelen en ik heb daardoor ook op het einde van een leuke afdaling durven genieten door wat sneller te gaan ipv super rustig.
Vandaag overigen mijn eerste trail race weer gelopen, 10km bij Spa. Het was best leuk maar wel kort, warm en benauwd. Mijn blessure heeft zich nauwelijks laten voelen en ik heb daardoor ook op het einde van een leuke afdaling durven genieten door wat sneller te gaan ipv super rustig.
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Dat had ik met m'n zus die hoogtevrees heeft. Geweldige tocht was dat toenKrylinck schreef op zondag 27 juni 2021 @ 19:02:
@Roozzz ik snap wat je bedoelt. Twee jaar geleden hadden we op vakantie besloten om de (redelijk bekende) mount Snowdon in Wales omhoog te gaan via één van de moeilijkere paden. Toen we bijna boven waren, stonden we in de mist en windkracht 7-8 van de zijkant. Het geitenpaadje met verticaal stekende stenen was nauwelijks meer zichtbaar en er was een afgrond naar beide kanten. Ik durfde echt niet verder, dus we zijn omgedraaid. Zo'n situatie lijkt me een vervelende hindernis tijdens je wedstrijd

Die van lakeland trails?Xaverius schreef op zondag 27 juni 2021 @ 19:45:
Die Montagne lijkt me ook mooi maar ik zou al twee jaar in het Lake District een 55km lopen die ook in de zomer is. Vorig jaar was alles daar in lockdown en dit jaar is het ook niet geweldig en hebben we gevraagd of ons nummer naar 2022 geschoven kon worden.
Vandaag overigen mijn eerste trail race weer gelopen, 10km bij Spa. Het was best leuk maar wel kort, warm en benauwd. Mijn blessure heeft zich nauwelijks laten voelen en ik heb daardoor ook op het einde van een leuke afdaling durven genieten dit wat sneller te gaan ipv super rustig.
Yes @Secsytime
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Yes, mooi voorbeeld en verstandige keuze gemaakt om om te draaienKrylinck schreef op zondag 27 juni 2021 @ 19:02:
Gisteren de Gelderse poort trail 32km gelopen. Schitterende tocht door de uiterwaarden bij Nijmegen. Veel door hoog gras en brandnetels. Maar ook stukken langs oude fabrieken over zandpaadjes. Zelfs een stuk door het water gelopen en met een pontje overgestoken. Echt schitterende route. Goed georganiseerd en lekker kleinschalig. Volgens mij 45 deelnemers. Zeker een aanrader als je van trails houdt en net even iets anders wilt.
En iedereen bedankt voor tips over racevesten. Heb een van Decathlon gehaald met twee keer 250 ml softflask erin. Gister met de warmte wel nodig ook.
En iedereen bedankt voor tips over racevesten. Heb een van Decathlon gehaald met twee keer 250 ml softflask erin. Gister met de warmte wel nodig ook.
Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.
Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.
Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.
Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.
Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.