Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:08
Secsytime schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 21:43:
Net de nieuwe Boston 10 besteld.. lijkt hier wel een "schoenen Boom" :P
En daar komt ie nu mee :9 heb net andere besteld (zie post boven je)
Maar ben nogal fan van de adizero schoenen...

PS gaat iemand morgenvroeg vrijdag om 10 uur deze nog proberen te bemachtigen?
Ik vind 220 euro toch nog net wat te veel....

Afbeeldingslocatie: https://assets.adidas.com/images/h_840,f_auto,q_auto:sensitive,fl_lossy/122e5f68a8ab4f918867ad0a012628d9_9366/Adizero_Adios_Pro_2.0_Schoenen_Wit_FZ2477_01_standard.jpg

Edit: @Secsytime dank u :)

[ Voor 7% gewijzigd door Tinusvolkel op 16-06-2021 22:04 ]

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:35

Secsytime

Automagisch

Tinusvolkel schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 21:55:
[...]

En daar komt ie nu mee :9 heb net andere besteld (zie post boven je)
Maar ben nogal fan van de adizero schoenen...

PS gaat iemand morgenvroeg om 10 uur deze nog proberen te bemachtigen?
Ik vind 220 euro toch nog net wat te veel....

[Afbeelding]
Overmorgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 04:24
Ik ben er wel benieuwd naar.

Maar ik heb 2 Vaporfly Next % en 1 Alphafly die wegens Covid weinig gebruikt zijn.
Nu nog een Adizero Adios pro erbij kopen zou wat overkill zijn, nee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Kan je wel mooi vergelijkend warenonderzoek voor alle twijfelaars doen :+

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
Het wereldrecord op de halve marathon is verpulverd met de Adizero Adios Pro, dus het is zonder een twijfel een heel snelle schoen.

Maar werkt hij ook voor mensen zoals ik die rond de 14km/hr lopen op de halve ? Sommige reviews suggereren dat de schoen vooral goed zou werken bij elite en subelite lopers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 22:26

Rudedadude

Maybe we were born to run

Poekie schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:18:
[...]

Voor dames zelfs nog goedkoper, ze zijn dan ook kleiner :9 :
https://www.zalando.nl/pu...-peach-pu141a0kj-q11.html

Denk dat de "maat op label" in dit geval UK maten zijn? Anders zou ik met m'n standaard maatje US8 op maat 42 uitkomen, wat toch wel HEEL groot is voor iemand die 38.5/39 heeft van hardloopschoenen :D
Ik had het er nog bij willen zetten: voor dames nog goedkoper. Zal idd wel uk zijn, ik koop soms (hardloop)schoenen voor de wederhelft en die haalt die maten niet in US.

Ik was overigens aan het kijken naar trailschoenen (wel in de aanbieding, niet in mijn maat) toen ik deze toevallig weer zag. Ik heb zelfs er al over nagedacht om deze ook als trailschoenen te gaan gebruiken, omdat ze best een goede grip hebben en het bovenwerk redelijk goed schoon te houden is. Alleen de bescherming houdt niet heel erg over, maar goed, zo lang het wat boomwortels zijn.

Ik heb me ook al ingehouden om niet een paar Asics metaspeed edges te kope , die zijn er nu ook nog. Vroeger liep ik ook 'gewoon' op mn wedstrijdschoenen, met m'n E-pro's maak ik al een uitzondering en die heb ik dus nog maar 3 keer aangehad (wel ruim 100km op gelopen). Ik laat het zitten en wacht tot alle keuzes op voorraad zijn. Er moet toch een keer een verzadigingspunt komen waarbij er meer aanbod dan vraag is van dit soort superschoenen.

[ Voor 17% gewijzigd door Rudedadude op 16-06-2021 23:08 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:12
Vanochtend vroeg ingeschreven voor trail nummer 2 voor in de agenda, de Mud Sweat Trails Montferland Toppen Trail 35k op 9 Oktober. Fijn dit!

Hoop dat Cairn Trails ook binnenkort de inschrijvingen weer opent, dan wil ik de Graef Castricum in November nog meepakken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:00

polthemol

Moderator General Chat
Wat is er beter dan duurlopen in #@$%#$%#warm weer? Hill repeats! :P Ik dacht ik ga vroeg, maar dit blijft zo hard niet mijn weer.

https://www.strava.com/activities/5483527171

Maar een beetje creatief schuiven nu met de planningen en ik denk nog een extra rustdag pakken. Zou van het weekend een lange duurloop hebben, maar als het dit weer is gaat dat weinig zoden aan de dijk zetten vrees ik, dus dan maar een korte trail in de bos doen.

De trainingpeaks van McMillan bevalt wel goed, zit een fijne structuur in zijn aanpak en vooral zijn de lopen niet van die rocketscience opeenstapelingen waardoor je continu moet checken in welke zone/interval/pace je nu weer moet zitten. In ieder geval hoopvol dat dit me in een goede conditie krijgt voor Another one Bites the Dust en hopelijk daar dan mijn eerste 100mijl.

@Gaargod laat maar weten als je weer nieuwe trailschoenen nodig hebt dan :+
Ik verwacht zelf dat we een stortvloed aan events gaan krijgen. Hoop dat het genoeg kan/zal zijn ook qua deelnemers dat die kleinere organisaties kunnen overleven wel.

[ Voor 13% gewijzigd door polthemol op 17-06-2021 09:13 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:48
polthemol schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:11:
Wat is er beter dan duurlopen in #@$%#$%#warm weer? Hill repeats! :P Ik dacht ik ga vroeg, maar dit blijft zo hard niet mijn weer.

https://www.strava.com/activities/5483527171
Ik had de groepstraining van gisteravond gemist vanwege een meeting van mijn werk. Goh, wat erg :+
Dus ik dacht er vanochtend lekker op tijd op uit te gaan in de koelte om de training in te halen. Nou, vergeet die koelte maar. Wat een vieze plakzooi buiten.
Maar goed, netjes 15x100m, 5x200m weggewerkt en nog heel rustig een stukje uitgelopen.

https://www.strava.com/activities/5483528070/overview

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
InZane schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:21:
[...]

Ik had de groepstraining van gisteravond gemist vanwege een meeting van mijn werk. Goh, wat erg :+
Dus ik dacht er vanochtend lekker op tijd op uit te gaan in de koelte om de training in te halen. Nou, vergeet die koelte maar. Wat een vieze plakzooi buiten.
Maar goed, netjes 15x100m, 5x200m weggewerkt en nog heel rustig een stukje uitgelopen.

https://www.strava.com/activities/5483528070/overview
2 kind of people: zij die stom genoeg zijn om intervals te gaan doen en zij die lekker koel blijven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:33
Ik moet vanavond een intervaltraining geven aan een niet supersnelle groep. Zo'n groep die het ook niet erg vindt als ik er een korte duurloop van maak met wat versnellingen erin. Gezien het weer lijkt me zoiets veel verstandiger dan lomp snelheidswerk... :)

(en voor mijn laatste restje hielspoor is het ook beter om zo'n soort training te doen ;) )

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:55
Rudedadude schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 19:17:
Het begint alweer ergens op te lijken, de Puma Liberate voor 60 euro.

https://www.zalando.nl/pu...-blast-pu142a12u-q11.html
Besteld als vervanger t.z.t. van m'n Nike Air Zoom Streak 7 snelle schoentjes...

...is het daarmee dan nu officieel een nieuw item in de standaarduitrusting van de Tweakershardlopers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:54
polthemol schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:24:
[...]

2 kind of people: zij die stom genoeg zijn om intervals te gaan doen en zij die lekker koel blijven :+
Dankje wel ik viel ook in de eerste groep,

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
GerGio schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:46:
[...]

Dankje wel ik viel ook in de eerst groep,
ik ook hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-06 20:46
elastiek schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:36:
[...]

Besteld als vervanger t.z.t. van m'n Nike Air Zoom Streak 7 snelle schoentjes...

...is het daarmee dan nu officieel een nieuw item in de standaarduitrusting van de Tweakershardlopers?
Wat mij betreft "weapon of choice '21"

@Rudedadude het viel mij ook al op dat ze bovengemiddeld grip hebben als het asfalt nat is, andere schoenen (zeker op het rode 'fietspadasfalt') slippen irritant veel meer door #nogeenredenvoorLiberates

Ik wil trouwens de Puma Velocity erbij als duuroopschoen na die slechte ervaring met de NB Feulcells.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 23:09

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Weer opbouwen is toch wel lastig met zo'n voetblessure maar het gaat gestaag. Gisterochtend rond 06 uur vertrokken voor 6,5km. Vanuit huis Meinerswijk in om tussendoor de korte route terug te pakken.

Het ging mis. Allereerst was er een ganzenovertocht van het grasland naar het plasje toe, koddig gezicht en ik heb maar even op een afstandje gewacht. Toen een paar honderd meter verder tussen twee plasjes in kon ik niet meer verder want de konikspaarden en gallowayrunderen hadden zich op het fietspad daar opgesteld. Ik kon niet verder zonder ze weg te duwen, dat was dus omkeren.

Toen kwam ik ganzengroep 2 tegen. Kijk het filmpje maar eens, echt leuk. Het is op normale snelheid.

Uiteindelijk ben ik wel op mijn beoogde 6,5km gekomen maar via het minder mooie laatste gedeelte van Meinerswijk. Ik merkte wel wat reactie in mijn voet gisteren overdag, misschien morgen het maar weer houden op 6,5 ipv naar 8,5 km uit te breiden, aan de andere kant merk ik nu niks meer.

Overigens was er iets mis met mijn FR935, hij bleef oranje met een fix zoeken maar als ik gewoon startte was het wel een goede route achteraf te zien. Omdat ik verder hele kleine loopjes deed viel het me niet op dat ik geen hartslag meer had op het horloge. Een keer uit-en aanzetten verhielp dat probleem. En ineens weer een goede fix in no-time.

Aanvulling: omdat ik zelf niet kan lopen heb ik me bij twee trails als vrijwilliger opgegeven. De prisontrail en de veluwezoomtrail. Misschien dat ik nog iemand daar voorbij zie komen!

[ Voor 4% gewijzigd door Xaverius op 17-06-2021 10:20 ]

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:51
elastiek schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:36:
[...]

Ik vrees ervoor, dus als trouwe meeloper ga ik mijn uniform ook weer moeten updaten. En omdat ik van het principe ben: als er een nieuwe schoen binnenkomt moet er een oude buiten, denk ik dat deze ga zien als de vervanger voor mijn Kalenji Kiprun Race. Maar mezelf kennende gaat het dan nog maaaanden duren voor ik die oude echt durf wegdoen 8) Mijn oude schoenen slijten veel te traag, zelfs mijn laatste Kinvaras gedragen zich zeer atypisch: normaal gezien zit ik na 800km door het bovenwerk met mijn teen, maar dat houdt nu na 1200km nog steeds stand. De buitenzool daarentegen...
EDIT: :N Enkele Zalando Nederland dus. In België nog 73 euro en vooral: niet verkrijgbaar in maten groter dan 42.5 |:( Correctie: ik zat bij de dames te kijken, dus wel grotere maten beschikbaar bij de heren maar 0.0% korting 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door chaola op 17-06-2021 11:33 ]

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:49
Wie durft er met dit weer nog te gaan lopen? Ik ging afgelopen zaterdag helemaal stuk, en toen was het minder warm dan vandaag.

En ik moet van mezelf vanavond wel even een intervalletje doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Tis prima weer hoor voor wat barefoot duurtraining :P
Gewoon zorgen dat je genoeg water hebt en dan is er weinig aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Stefangrp schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:58:
Wie durft er met dit weer nog te gaan lopen? Ik ging afgelopen zaterdag helemaal stuk, en toen was het minder warm dan vandaag.

Dan had je beter vanochtend kunnen gaan, al was het toen ook al behoorlijk benauwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

*O* *O*

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pnnnkk
  • Laatst online: 19-06 23:16
Zal me ook weer eens hier melden, want me net ingeschreven voor de 7heuvelenloop. :D

Laatste tijd wel aan het lopen, maar veel te weinig. Wil echt weer 3-4x in de week op pad gaan, maar dat blijkt soms lastig met een klein kind in huis. Als ie 's avonds op bed ligt zou prima moeten gaan, alleen om dan op te starten blijft lastig vind ik

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online

Ik ben net zoals @InZane vanochtend geweest maar toen was het al vies plakweer.

Daarnaast is er ook een waarschuwing voor smog vandaag! Zie https://www.luchtmeetnet.nl/ dus als je al kiest om te gaan lopen zou ik er een herstelloopje o.i.d. van maken.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Frenz64 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:58:
[...]

Wat mij betreft "weapon of choice '21"

@Rudedadude het viel mij ook al op dat ze bovengemiddeld grip hebben als het asfalt nat is, andere schoenen (zeker op het rode 'fietspadasfalt') slippen irritant veel meer door #nogeenredenvoorLiberates

Ik wil trouwens de Puma Velocity erbij als duuroopschoen na die slechte ervaring met de NB Feulcells.
Schijnt dat de velocity iets minder ruimte geeft bij de voorvoet, maar als dat geen probleem is.

Ik heb vanochtend m'n rondje gelopen. Ik heb vrij weinig last van hitte, alleen zodra je stopt met lopen begint het te stromen.

Edit: volgens mij beginnen de Puma's wel het benodigde volume te halen om Tweakers running gear te mogen heten :P

[ Voor 7% gewijzigd door Rudedadude op 17-06-2021 12:36 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Rudedadude schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 19:17:
Het begint alweer ergens op te lijken, de Puma Liberate voor 60 euro.

https://www.zalando.nl/pu...-blast-pu142a12u-q11.html
Tweakbokjes besteld, ik ben benieuwd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BernieW
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09:58
BastiaanN schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:28:
[...]

Ik ben net zoals @InZane vanochtend geweest maar toen was het al vies plakweer.
Gisteren aan het eind van de ochtend vond ik nog behoorlijk te doen. Vanochtend direct na de eerste vergadering rond 8:30 weer naar buiten. Was voor mij de zwaarste loop in de warmte van de afgelopen weken. Gewoon klamme "zware" lucht, kon gewoon m'n warmte niet kwijt. Was ook goed aan m'n hartslag te merken trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
Hoe vallen die Puma's qua maat?

Heb bijna altijd 42 met met die Reeboks van eerst uit dit topic was zelfs 41 net te groot (hoewel ik daar wel gewoon mee loop).

Niet dat ik nieuwe schoenen nodig heb maar als DAT al een belemmering zou zijn... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-06 07:51
BastiaanN schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:28:
[...]
Daarnaast is er ook een waarschuwing voor smog vandaag! Zie https://www.luchtmeetnet.nl/ dus als je al kiest om te gaan lopen zou ik er een herstelloopje o.i.d. van maken.
Geen problemen hier in het noorden *O* Ik moet er niet aan denken trouwens om nu te gaan hardlopen, het is wel erg warm en benauwd. Een rustig duurloopje in het bos misschien met onderweg een watertappunt om af te koelen, maar ik heb vanochtend de 1e vaccinatie gehad dus ik ga blijf vandaag sowieso thuis. Wilde evt. einde dag nog even voor een rustig rondje op de racefiets stappen, maar iemand heeft een meeting ingepland tot 16.30 dus dan kom ik in de knel met de kinderen ophalen :( Dan maar lekker relaxen! Ik doe morgen ook nog rustig aan en dan zaterdag weer lekker de hort op denk ik.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Zijn er vandaag nog serieus mensen aan het rennen? Heb net een relaxt wandelingetje door het bos gemaakt en zit nu zweet te spuiten als of ik een zware training gedaan heb.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
m0ridin schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:11:

Heb bijna altijd 42 met met die Reeboks van eerst uit dit topic was zelfs 41 net te groot (hoewel ik daar wel gewoon mee loop).

Niet dat ik nieuwe schoenen nodig heb maar als DAT al een belemmering zou zijn... ;)
Bij mij zijn ze true to size (dwz dus dezelfde maat als die Reebokjes, allebei 47)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

m0ridin schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:11:

Ik heb in beide us 12. Dat is 46 voor de Puma's en 45,5 voor de Reeboks. Beide 30cm. Puma's zijn net wat smaller en met name wat minder volume. Beide misschien net aan de lange kant. Vallen vergelijkbaar met Saucony's, dus niet smal (zoals sommige Nike en New Balance) en niet breed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-06 21:23
Zag net rond 12 uur een jongen op aardig tempo door de straat rennen. Ik zie hem vaker voorbij lopen, meestal haalt hij mij in als ik hardloop :D, en hij weet dus wel wat die doet. Op zich is het mijn hobby ook niet om met deze temperaturen en luchtvochtigheid te sporten. Dan liever in de ochtend of avond of een dagje overslaan óf echt heel rustig aan doen in en de trails in de bossen opzoeken.
Ik ben zelf gisterochtend een uurtje gaan lopen met de hond toen was het nog goed te doen door de parken/bossen hier in de buurt.
Vandaag ben ik maar naar de sportschool gegaan dat was al zweterig genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
@Frenz64 @Rudedadude

Haha, thanks! Maar alsnog ben ik er niet zeker van (hoewel als ongeveer gelijk aan de reeboks dan zouo ik ook hiervan 41 moeten hebben). Misschien toch maar 2 maten bestellen (probeer ik altijd zoveel mogelijk te beperken eigenlijk, maar ja..)

*Edit*

Neig misschien eerder naar de velocity nitro, lees dat de liberate niet altijd even prettig is voor langere afstanden... meh

@Ankona

Ja hoor, om 11:30 nog een rondje van 10k gelopen... ik zal iets minder snel intervallen enzo, maar kan aardig goed tegen de warmte gelukkig (vind het op de een of andere manier ook best lekker erin te lopen). Warm en zweten, maar lekker :)

[ Voor 11% gewijzigd door m0ridin op 17-06-2021 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Arjan90 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:50:
[...]

..maar ik heb vanochtend de 1e vaccinatie gehad dus ik ga blijf vandaag sowieso thuis. Wilde evt. einde dag nog even voor een rustig rondje op de racefiets stappen, maar iemand heeft een meeting ingepland tot 16.30 dus dan kom ik in de knel met de kinderen ophalen :( Dan maar lekker relaxen! Ik doe morgen ook nog rustig aan en dan zaterdag weer lekker de hort op denk ik.
Mwah, die vaccinatie kan best meevallen hoor. Ik kreeg op vrijdagavond m'n eerste vaccinatie en holde de volgende ochtend zonder problemen 18km en deed er zondagochtend nog een intervaltraining (12.7km) achteraan. Schouder was wel wat stijf maar ik leef nog steeds :+ Geen reden om thuis te blijven iig.
Ankona schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:54:
Zijn er vandaag nog serieus mensen aan het rennen? Heb net een relaxt wandelingetje door het bos gemaakt en zit nu zweet te spuiten als of ik een zware training gedaan heb.
Ja vanochtend voor 7.00 al een intervaltraining, maar toen was het al bah jakkie vies benauwd.
Heb 't rondje met de hond tussen de middag maar wat korter gehouden. Hij houdt niet zo van die warmte en ik liep zelf ook alweer leeg. Ga zo voor de zoveelste keer m'n waterflesje maar weer vullen geloof ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Hier inderdaad gisteren een Pfizer in m'n bovenarm gekregen en vandaag gewoon het gevoel alsof er iemand een flinke stomp op heeft gegeven, beetje stijf verder, dus voor hardlopen eigenlijk geen last. En vanmorgen expres wat rustig aan gedaan ivm warmte en niet weten of ik me de hele dag wel ok zou voelen, maar niks aan de hand. Het kán dus gewoon goed gaan!

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:23
power_user schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 18:31:
[...]

De speed 2 is iets zwaarder dan de 1. Verder hebben ze alleen gesleuteld aan het bovenwerk.

De speed 1 is sinds vandaag eindelijk op verschillende plekken online in de aanbieding. Ik heb al een paartje besteld vanmiddag voor €139 :)
Voor de liefhebber; hier is de Saucony Endorphin Speed 1 te vinden voor €139 - 20% = ~€111. Kortingscode SALE20 en gaat 20% af. Die werkt blijkbaar nog steeds. Geen geld voor een mooi paartje Speeds. Geldt overigens op alles wat in de sale is, dus ook de andere kleur en de andere modellen.

Zelf bijna geneigd om een paartje er bij te bestelllen. :9

Als de reviews mag geloven zijn er op de hak na geen verschillen met de Speed 2 trouwens. Zelfde mid- en onderzool, zelfde nylon plaat, etc. Oja, wat andere kekke kleurtjes misschien.

[ Voor 13% gewijzigd door Slickk op 17-06-2021 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Hier ook geen centje pijn van de eerste Pfizer, de misses echter was een dag goed beroerd van Jansens. Dat is ook een klassiek vaccin, daar hoor je ook last van te hebben.

Zo weer lekker het rondje van 11k met m'n loopmaatje doen, da's meer ouwehoeren dan lopen, maar daarom niet minder leuk.

Maar eerst ff een frisse duik

[ Voor 5% gewijzigd door Frenz64 op 18-06-2021 08:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
En vanaf nu kunnen ook de trailerts onder ons gebruik maken van de befaamde carbon-plaat technology...

https://www.runspeedland.com/products/sl-pdx

Wel je spaarbankboekje meenemen.

(via Trailrunner)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Slickk schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 17:04:
[...]

Voor de liefhebber; hier is de Saucony Endorphin Speed 1 te vinden voor €139 - 20% = ~€111. Kortingscode SALE20 en gaat 20% af. Die werkt blijkbaar nog steeds. Geen geld voor een mooi paartje Speeds. Geldt overigens op alles wat in de sale is, dus ook de andere kleur en de andere modellen.

Zelf bijna geneigd om een paartje er bij te bestelllen. :9

Als de reviews mag geloven zijn er op de hak na geen verschillen met de Speed 2 trouwens. Zelfde mid- en onderzool, zelfde nylon plaat, etc. Oja, wat andere kekke kleurtjes misschien.
Had ze graag besteld maar helaas alleen nog maar kleine voeten maten beschikbaar (standaard probleem). Met mijn US maat 13 heb je heel vaak pech met dit soort aanbiedingen helaas.

Met toeval een tijdje terug wel een paar shifts kunnen bestellen voor de normale prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
TheOmen schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 08:52:
En vanaf nu kunnen ook de trailerts onder ons gebruik maken van de befaamde carbon-plaat technology...

(via Trailrunner)
Ik kreeg een tijd terug al spam op FB van Bever.nl, en deze trailschoen met carbon is iets betaalbaarder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Ankona schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:54:
Ben gisteren om 1730u gaan lopen. Eigenlijk zou de training om 19u, maar ivm afspraken en de wedstrijd van NL de training toch maar om 1730 gedaan. Het was met 33 graden, ehm, lekker warm :)

Tijdens het warmlopen (in hoeverre je dat nog nodig hebt bij die temperaturen) kwam een fietser even naast me rijden om te vragen of ik nog wel helemaal goed wijs was :).
4x tempoblokken van 40", 60" 80" met een pauze van 3/4 van de inspanningstijd. Kom je uit op een tempo van 3.24/km.. Heb 1 andere hardloper gezien, maar die zat lekker in zijn duurloop. De overige verkeersdeelnemers, fietsers en voetgangers, keken voornamelijk met vreemde blikken en je zag ze gewoon denken "die is niet goed bij z'n hoofd".

Afgelopen zondag ook Pfizer gehad, heb 2 dagen een beetje "last" van mijn arm gehad. Vooral de spier waar de spuit in is gezet stond ontzettend op spanning. Maar dat had ik ook toen ze me de spuiten voor de reis naar Bali in de arm hebben gezet, sterker nog, toen reageerde mijn arm er iets meer op zelfs. Ook qua hardlopen totaal geen enkele problemen gehad. Maandag een beetje "lui", maar dat kan ook wellicht ook komen omdat het zondag ivm de 5k wedstrijd vroeg dag was, daarna meteen de fiets op richting vaccinatielocatie, daarna in de tuin werken en 's avonds naar vrienden om de wedstrijd te kijken.

18 juli krijg ik de 2e vaccinatie, als ik er dan net zo weinig last van heb komt is het wat mij betreft helemaal prima :)

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

(via Trailrunner)
Die prijs, en dat uiterlijk :X

Ik sla over ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

(via Trailrunner)
Heb verder geen verstand van trailen, maar heeft zo'n schoen geen "harde" ondergrond nodig om de carbon plaat überhaupt energie terug te laten geven? Op een harde ondergrond kan ik me voorstellen dat zo'n carbon energie teruggeeft, maar hoe werkt dat als je met deze schoen door de mooder gaat ploeteren waarbij de grond je schoen regelmatig vastpakt en je moeite moet doen om hem terug te krijgen. Werkt zo'n carbon dan niet juist averechts?

Verder eens met @Roozzz.. Prijs en uiterlijk ook niet helemaal mijn stijl.. Qua prijs lijkt het meer een conceptschoen oid. Moet in 1x terugdenken aan zo'n schoen wat rond 2015 door zo'n Franse startup op de markt is gebracht.

edit
Enko Running. Deze dus..

[ Voor 19% gewijzigd door Calitomnication op 18-06-2021 09:54 ]

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Calitomnication schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:42:
[...]

Heb verder geen verstand van trailen, maar heeft zo'n schoen geen "harde" ondergrond nodig om de carbon plaat überhaupt energie terug te laten geven? Op een harde ondergrond kan ik me voorstellen dat zo'n carbon energie teruggeeft, maar hoe werkt dat als je met deze schoen door de mooder gaat ploeteren waarbij de grond je schoen regelmatig vastpakt en je moeite moet doen om hem terug te krijgen. Werkt zo'n carbon dan niet juist averechts?
Tja, zal wel vooral bedoeld zijn voor de hard-packed trails. Hoewel ze zelf zeggen in Instagram-post over het winnen van de Salt Flats Endurance Run 50K:
When we say the SL:PDX is built for any land, we mean it. Mud, dirt, rocks ... even six feet of salt.⁠
edit
Enko Running. Deze dus..
_O-

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
Ik heb ook geen last van de vaccinatie, gistermiddag wat hoofdpijn, warm/koud maar kan ook van de warmte komen natuurlijk. Arm wel wat stijf, maar ik heb expres rechts laten prikken (ik ben rechts) omdat ik het dan ook het meeste beweeg en zo ook het snelst weer er vanaf ben. Mijn vrouw had net als ik Moderna gekregen (paar weken geleden), maar die is er echt goed ziek van geweest de eerste keer (maar die is dezelfde avond ook nog lekker intensief gaan hardlopen, way to go :+ ). De tweede keer was ze nog beroerder.

Straks kijken of ik er even uit kan voor een korte herstelloop tussen de middag, want einde middag komt hier de hemel naar beneden als ik de voorspellingen zo zie. Vanavond de oudste zoon even enthousiast maken om morgen met me mee te gaan voor een rondje richting het bos, daar is hij vast wel voor te porren. Morgen lijkt het prima weer te zijn, wel wat benauwd misschien. Maar goed, er zal gelopen worden.

@Calitomnication Ik snap die blikken wel :Y

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Calitomnication schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:42:
Moet in 1x terugdenken aan zo'n schoen wat rond 2015 door zo'n Franse startup op de markt is gebracht.

edit
Enko Running. Deze dus..

[YouTube: Enko Running Shoe Review]
Waaat!? :? 8)7 :') _O-
Ik snap ook niet hoe iemand van zoiets een serieuze review kan maken, maar goed.

Vandaag een lekker rustdagje. Ik vind het ook wel even prima met dat plakweer momenteel.
Morgen ziet het er gelukkig stukken beter uit. Ik ga morgenochtend maar weer eens een keertje met de AV mee omdat ze een duurloop organiseren in regio Nieuw Milligen - Kootwijk. Dat wordt vast wel leuk en mooi.
Vertrek is alleen om 8.45 al en ik moet er ook nog heen, dus uitslapen is er helaas niet bij. Je moet er wat voor over hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-06 15:35
Morgenochtend een afspraak bij Runnersworld voor een loopanalyse.

Ooit eens eerder gedaan in 2014 gedaan bij PK Runningshop in Dodewaard. Toen liep ik kortstondig 1 a 2 keer in de week en dan zo'n 3-4 km per keer. Vervolgens een paar jaar "pauze" en Augustus 2019 weer opgepakt.

Ben benieuwd of -en wat er mogelijk veranderd is in de tussentijd. Ook meteen meer eens gaan uitkijken naar schoenen voor de R'dam marathon (m'n 1e) later dit jaar. Gelukkig is er net weer salaris gestort, want het zal vast allemaal weer wat gaan kosten. :+

Strava Garmin 265

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Boston 10 zijn binnen!

Zien er uit als deftige schoentjes.. straks maar even een rondje doen, hopelijk zijn ze vergelijkbaar met de zoom fly 3.

Edit: Net een klein rondje gedaan.. ik ben bang dat het winnaars zijn. @Tinusvolkel

[ Voor 23% gewijzigd door Secsytime op 18-06-2021 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:55
En ik die dacht om tijdens mijn middagpauze eens vlug een loopje te doen; Man wat was dat lastig!
Was een drempeltraining met 2 blokken van 15min aan 175bpm en de laatste 15min moest ik mij echt tot aan het einde slepen.

Bij thuiskomst vlug gedoucht maar na die douche bleef ik maar zweten.

Garmin zei ook dat het "onproductief" was...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
@Tibs Jij hebt dezelfde Garmin als ik :D Los van het feit dat ik vrij makkelijk zweet, was het toch wel flink benauwd dus volgens mij heb ik ook flink wat vochtdruppels uit de lucht mee genomen. Je merkt ook dat je dan toch minder koelt dan wanneer het droog in de lucht is (en warmer). Ik heb mooi een koude douche genomen om af te koelen, dat werkte prima. Loopje ging verder prima, wel wat zwaarder dus maar dat kan deels ook de vaccinatie zijn en natuurlijk benauwdheid. Toch even 8 km om geweest (en daarmee de 1.000 km grens doorbroken in 2021).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Secsytime schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:37:
Boston 10 zijn binnen!

Zien er uit als deftige schoentjes.. straks maar even een rondje doen, hopelijk zijn ze vergelijkbaar met de zoom fly 3.

Edit: Net een klein rondje gedaan.. ik ben bang dat het winnaars zijn. @Tinusvolkel
Helaas goed om te horen >:) vanavond komen de Pumas binnen…. Twijfel wel nog…

Heb je toevallig ook met de Boston 8 en 9 gelopen? En wat zijn volgens jou de grootste verschillen? Ze komen wel wat lomper / zwaarder over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
Zondag doe ik de 5km in de corona-editie van de Nacht van Vlaanderen.

De nacht van Vlaanderen in Torhout is een gekende (halve) marathon en biedt ook een 5k/10k aan. Lang geleden deden ze ook een 100k :)

Er is nu een corona-editie met een afgesloten omloop van 5km, ik vermoed in een provinciaal domein.
Een marathon met 8 rondjes van 5km zie ik echt niet zitten, en een 10km of een halve is er niet, dus ik heb besloten nog eens voor een goede tijd te gaan op de 5.

2-3 jaar geleden liep ik 18:20 en 18:04 op een lokale 5 km, die volgens mii niet echt de volle 5 km lang is. Maar de eerste keer had ik mijn horloge niet bij, en de tweede keer startte mijn GPS te laat :| . 2 jaar geleden liep ik 18:54 op een geijkt parcours, met 2 bruggetjes en een stuk grasveld, dus wellicht zal mijn échte 5k PR ergens tussen de 2 liggen.
Ik voel me momenteel zeker niet in staat om pakweg 18:30 te lopen, maar onder de 20 minuten moet zeker lukken en ik ga gaan voor een sub-19 (3:48min/km). Dat wordt hard, maar zoals Steve Prefontaine (google zeker eens Pre quotes !) zei: a suicide pace is a good pace, and today is a good day to die.

Recente wedstrijden:
6,5 km aan 3:56/km (te snel vertrokken, eerste km aan 3:40, nadien constant aan 4:00)
14 km aan 4:13/km (14 km in 59:00)
11,77km aan 4:09/km

[ Voor 5% gewijzigd door Hartloper op 18-06-2021 17:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hartloper
De calculator van het Geheim van Hardlopen is wel goed omdat je er willekeurige afstanden in kan invoeren.
Dan kom ik met de recente wedstrijden op tussen de 19:16 en 19:36 uit.
Maar ondanks mijn 47 jaar ben ik iets beter op de kortere afstanden dan op lange, dus ik ga, Pre indachtig, voor sub-19.
Resultaat volgt zondagavond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Tinusvolkel schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:37:
[...]

Helaas goed om te horen >:) vanavond komen de Pumas binnen…. Twijfel wel nog…

Heb je toevallig ook met de Boston 8 en 9 gelopen? En wat zijn volgens jou de grootste verschillen? Ze komen wel wat lomper / zwaarder over.
Volgens mij zijn ze niet vergelijkbaar.. vind ze meer op de zoom fly 3 lijken. Heb nu nog maar een klein rondje gedaan, zondag even een long run, dan weet ik meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
Rudedadude schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:16:
[...]
Ekiden heb ik helemaal niks van voorbij zien komen, dus ik vrees voor dit jaar nog het ergste...
Vrees niet langer! Ik vroeg me even af of ik het had gemist in dit topic, maar 28 augustus is de Ekiden 2021 in Rotterdam! Dat is wel een serieus eind weg voor mij! Zijn er liefhebbers?
https://www.rotterdamekiden.nl/info

Zwolle lijkt hem ook te organiseren, maar ging vorig jaar niet door en voor dit jaar niets te vinden. Misschien volgend jaar wel! Is tenminste een beetje dichtbij.

[ Voor 7% gewijzigd door Arjan90 op 18-06-2021 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Arjan90 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:13:
[...]

Vrees niet langer! Ik vroeg me even af of ik het had gemist in dit topic, maar 28 augustus is de Ekiden 2021 in Rotterdam! Dat is wel een serieus eind weg voor mij! Zijn er liefhebbers?

Zwolle lijkt hem ook te organiseren, maar ging vorig jaar niet door en voor dit jaar niets te vinden. Misschien volgend jaar wel! Is tenminste een beetje dichtbij.
Zwolle vind ik ook nog wel oké. Rotterdam is wel heel ver uit de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Secsytime schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 17:38:
[...]

Volgens mij zijn ze niet vergelijkbaar.. vind ze meer op de zoom fly 3 lijken. Heb nu nog maar een klein rondje gedaan, zondag even een long run, dan weet ik meer.
Heb nog nooit een Nike schoen aangehad :)
Dus kan niet echt een voorstelling maken…

Maar net even de nieuwe Puma’s is getest, aangezien de Boston 10 schoenen uitverkocht waren… toch maar deze gehouden, voor dit bedrag kon ik ze toch niet terug sturen :p ze nodigen wel echt uit om snel te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
Arjan90 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:13:
[...]

Zeker wel, ben erbij in R'dam. @Rudedadude word jij weer de grote voorganger? En zo ja:

- Wanneer begint de selectieprocedure?
- Mag ik in #teamPuma?
- Ik doe sowieso mee met #teamOlympischegedachte met de doelstelling géén PR te lopen*
- Topic aanmaken?

*Gisteren 5km dus weer iets doorgelopen (moest van de Puma's :+ ) maar voelde vanochtend m'n achillespezen (lichtjes weliswaar) aan beide kanten, terwijl ik 4:55 liep ofzo) Ik ga dus niks nie forceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik moet even kijken of ik op tijd in Rotterdam kan komen maar zo ja doe ik wel mee met team olympische gedachte (sowieso significant langzamer dan al die snelle jongens :P). Op pumas of bokjes, dat zie ik dan wel :D

Dan ben ik nooit op tijd weer thuis voor de anniversary van m'n vriend en mij :')

[ Voor 17% gewijzigd door Poekie op 19-06-2021 11:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Poekie schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:42:
Ik moet even kijken of ik op tijd in Rotterdam kan komen maar zo ja doe ik wel mee met team olympische gedachte (sowieso significant langzamer dan al die snelle jongens :P). Op pumas of bokjes, dat zie ik dan wel :D

Dan ben ik nooit op tijd weer thuis voor de anniversary van m'n vriend en mij :')
Romantisch weekendje Rotterdam?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Tinusvolkel schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:56:
[...]

Romantisch weekendje Rotterdam?
Hoewel ik Rotterdam wel een gave stad vind (oneindig beter heropgebouwd dan onze huidige woonplaats Hengelo en oneindig hipper), ben ik nog niet zo ver dat ik romantisch en Rotterdam als één begrip zie :D

On another note; onze plaatselijke hardloopwinkel (in Borne) is weer begonnen met hun maandelijkse fun runs, whoo. Tip voor degenen in de buurt! Inschrijven via hun site is ivm corona wel verplicht. Komend weekend Asics schoenen testen (Kayano 28, nimbus 23, Metaracer en Magic Speed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Ai, de Ekiden had ik heel graag weer willen meemaken. Helaas al een ander soort "hardloopwedstrijd" die dag, 909 Festival oOo

Volgend jaar maar weer een poging dan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06:46
Er staan weer 15 kilometers op de teller. Blokjes gelopen van 5, 4, 4 en 2 kilometer steeds iets sneller. Bedoeling is nu door te trainen maar een eigen halve marathon poging op 25 juli.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-06 19:52
Vandaag was de grote dag, de dag van mijn 1500m debuut. In aanloop naar deze dag toch wat last gehad van mijn achillespees dus rustig aan gedaan met trainingen. Gisteravond was het onverwacht gezellig dus die voorbereiding kon op zich beter.

Had van tevoren de race gepland als een 1200m, drie strakke rondes klokken en dan 300m uitsprinten. Het was een trainingswedstrijd dus alle trainingsmaatjes waren ook aanwezig, we kenden elkaars tempo dus.

Had niet verwacht vandaag het kopwerk te doen maar ik ben een felle starter en stond in baan 1. Gevolg was dat ik de hele wedstrijd op kop gelopen heb. Best lastig pacen op zo'n debuut. 1:21 1:20 en 1:18 geklokt en gesloten met een 54s 300m. Voor een tijd van 4:54,98.

Niet ontevreden voor een debuut dat ik dus ook nog eens gepaced heb. Had wel gehoopt harder te kunnen en dichterbij de 4:50 te zitten. Eigenlijk de hele race doorversneld dus op zich wel een steady opbouw.

Het smaakt in ieder geval naar meer, binnenkort maar eens wat wedstrijdjes in de gaten houden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Hier vanmiddag de “workout of the week” van Stryd gedaan, ging nog best prima met de temperatuur van vandaag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tmiAEl0cxNXMsjuxLtQJNR8rUps=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zwGhHV4FCqvdCnGyK4BQgAjF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Frenz64 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:05:
[...]

Zeker wel, ben erbij in R'dam. @Rudedadude word jij weer de grote voorganger? En zo ja:

- Wanneer begint de selectieprocedure?
- Mag ik in #teamPuma?
- Ik doe sowieso mee met #teamOlympischegedachte met de doelstelling géén PR te lopen*
- Topic aanmaken?

*Gisteren 5km dus weer iets doorgelopen (moest van de Puma's :+ ) maar voelde vanochtend m'n achillespezen (lichtjes weliswaar) aan beide kanten, terwijl ik 4:55 liep ofzo) Ik ga dus niks nie forceren
Oeh, dan moet ik even gaan plannen. De trail des phantomes 60km heb ik 2 weken eerder, dat scheelt. En dan is het kijken of we 1 of 2 teams inderdaad vol krijgen :) .

Ik heb vandaag m'n pr op de halve officieel aangescherpt tot 1:21:32 tijdens de Halve van Nijkerk. M'n garmin zei overigens dat het parkoers100m te lang was, maar goed. Ten opzichte van de 1:24:09 tijdens een testloop in maart er toch een mooie hap af. Omdat het evenement via een tijdritstart loopt heb ik heel het parkoers alleen gelopen en sta ik op het moment nog provisorisch derde, want er is nog een dag te gaan. Op basis hiervan zou ik dus m'n marathontijd nog wel wat scherper moeten kunnen zetten. En zo blijf je bezig :P

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 18-06 08:46

GSX-MAN

de/het/een

Gisteren jarig, uit eten, bizar gigantische hamburger gehad, dramatisch veel calorieën, heerlijk dus. Vanmorgen ontbijt op bed met een croissantje, gekookt ei en twee glazen jus d'orange. En toen begon het geplande rondje hardlopen. En op de eerste paar kilometer besloot ik dat het een lange duurloop moest worden. Binnen de 5 kilometer had ik mezelf ervan overtuigd dat ik mezelf een halve marathon binnen de 2 uur cadeau ging doen.

Nou, da's niet gelukt. De eerste helft ging prima volgens plan, ik had 11 kilometer net binnen het uur gelopen. Als ik de resterende 10 met een tempo van gemiddeld 10 km/u zou volhouden, was ik er. Na 14 km was de koek alleen op. Niet alleen fysiek, ook mentaal. Daarna het horloge op de wandelstand gezet en nog 3,5 km naar huis met een tempo van 7 minuten op de kilometer.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Hartloper
Hierbij het verslag van mijn 5km vandaag. Doel sub-20 en liefst ook sub-19.

Het was rond de 20 graden met wisselende zonneschijn. Vrije start voor de 5km-lopers.
Was wat onwennig zo alleen starten, maar toch vlot vertrokken.

Iets té vlot, want de eerste km ging in 3:34min/km en ik trapte toen toch even op mijn adem. Ik had ook het gevoel van te weinig kracht in de benen te hebben om dat tempo vol te houden.

De tweede km ging dan ook wat trager in 3:50, ik was zwaar aan het ademen.
De volgende kilometers gingen in 3:45 - 3:48 - 3:45. Ik was geen moment comfortabel.

Ik heb het al meermaals gedacht, een 5 km waarbij je tot aan het gaatje gaat, is veel harder dan een marathon waarbij je sowieso wat reserve moet inbouwen. En OK, bij de marathon moet je op het einde vechten tegen de vermoeidheid en de spierpijn, maar je hebt niet die uitgesproken kortademigheid die er wel is bij een 5 km.

Mijn Garmin hartslagmeter via de pols werkte niet goed. Ik was zwaar aan het afzien en had volgens mijn Garmin een hartslag van 145/', dat kon niet.
Pas de laatste km was de hartslagmeting correct, zag ik achteraf. Pols boven de 180/' met maximumhartslag van 186/', en dat voor een 47-jarige.

Uiteindelijk zo fier als een hond met 2 staarten op mijn 18:45.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:13
Ik heb vandaag weer met een Vestingloop mee kunnen doen in Brielle. 10km en omdat het parcours niet afgezet was en op sommige plekken wat minder goed uitgepijld, ben ik 3x iets verkeerd gelopen en kwam ik op 10,4km uit. In 52m8s, dus effectief zie ik het als een 12km/h en daar ben ik best tevreden mee gezien de warmte. 😀

Hopelijk de volgende vestingloop weer als een normaal hardloopevenement.

Strava:
https://strava.app.link/HiRv3bXGfhb

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GerGio
Ik heb gisteren een duurloop gedaan van 17km. Ging eigenlijk wel lekker alleen het was echt super benauwt dus ik kon mijn warmte niet goed kwijt en dat was wel redelijk vervelend. Daarnaast liep ik eigenlijk te hard
iets wat ik op den duur wel iets bij heb kunnen sturen maar wel iets wat ik in de gate moet blijven houden.

Deze week iets minder gelopen dan vorige week . Maar vorige week ook een rondje gedaan van 25km iets wat mijn record afstand is op dit moment. Misschien de volgende keer even kijken of ik niet trainingen voor die afstand laat vallen. nu heb ik trainingen na deze afstand laten vallen en dat is niet echt ideaal. want dat helpt het herstel ook niet altijd mee.
jorikc schreef op zondag 20 juni 2021 @ 23:04:
Ik heb vandaag weer met een Vestingloop mee kunnen doen in Brielle. 10km en omdat het parcours niet afgezet was en op sommige plekken wat minder goed uitgepijld, ben ik 3x iets verkeerd gelopen en kwam ik op 10,4km uit. In 52m8s, dus effectief zie ik het als een 12km/h en daar ben ik best tevreden mee gezien de warmte. 😀

Hopelijk de volgende vestingloop weer als een normaal hardloopevenement.

Strava:
https://strava.app.link/HiRv3bXGfhb
Leuk ik had me ingeschreven voor de verstingloop in Gorinchem maar die ging niet door dus toen heb ik mijn eigen vestingloop gedaan. Langs de forten van de Hollandse waterlinie en slot Loevestein hier in de buurt. was ook prima.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Afgelopen vrijdag met een paar collega's een halve marathon gelopen. Het verhaal is eigenlijk begonnen met onze directeur van het bedrijf die wilde graag eens een HM onder de 2 uur lopen.

Over de maanden heen is deze groep steeds groter geworden, en zijn er collega's bijgekomen, die hebben weer vrienden enthousiast gemaakt die ook weer mee hebben gelopen. Zo vertrokken wij afgelopen vrijdag met z'n 5'en vanuit EIndhoven en op naar de 21,1km. Als verzorgpost hadden we 2 auto's geregeld die met water, bananen, energierepen om de 5km op ons stonden te wachten.

Dat het zwaar ging worden had ik me van te voren al bedacht; 1 loper had gewoon te weinig omvang en voor 2 zou het de eerste HM ooit worden. Ze hadden wel een omvang van 19km in de benen, maar lopen bij 33 graden is weer een hele andere uitdaging.

De eerste paar km's gaan zoals alle eerste km's, euforisch, te hard en vol energie. Maar op de 4km werd de groep al stiller en op de 6km viel de eerste loper al stil; last van de hitte en tegenwind. Na even te hebben gelopen en een flesje water de draad weer terug opgepakt en weer langzaam over naar hardlopen. Onderstussen kwamen we aan op de 9km punt en ook de rest begon toch wel last te krijgen van de hitte, tegenwind en afstand. Inmiddels was ook al duidelijk dat de sub 2 totaal onrealistisch zou zijn en na enig overleg werd toch besloten om door te gaan, maar dan van drankpost naar drankpost.

De HM is afgesloten met een eindtijd van 2.30u, maar dan moet ik er wel bijvermelden dat de pauze's niet in deze tijd zijn meegenomen. In totaal zijn we bijna 3 uur onderweg geweest en ondanks dat het echt een slagveld was, kan ik alleen maar respect opbrengen. Als je op de 6km al volledig bent ingestort maar tóch besluit om door te gaan, dat is wel mooi. Zelf weet ik niet of ik die keuze ook gemaakt zou hebben. Denk dat ik dan zoiets had van, 't is mooi geweest, ik ben d'r klaar mee.

Was een interessante ervaring en ook het contrast was zo ontzettend groot. Je loopt op een tempo van 7.30/km en die mmensen gaan echt helemaal kapot. Dan kijk je naar je HR op Garmin en zegt die gewoon "geen zone". Qua trainingswaarde had afgelopen vrijdag totaal geen zin, maar het was wel een hele gezellige loop en ze hebben hem ondanks de extreme hitte uitgelopen, wat ook dikke complimenten waard is.

tips voor New York

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cranzai
Calitomnication schreef op maandag 21 juni 2021 @ 11:16:
Afgelopen vrijdag met een paar collega's een halve marathon gelopen. Het verhaal is eigenlijk begonnen met onze directeur van het bedrijf die wilde graag eens een HM onder de 2 uur lopen.

Over de maanden heen is deze groep steeds groter geworden, en zijn er collega's bijgekomen, die hebben weer vrienden enthousiast gemaakt die ook weer mee hebben gelopen. Zo vertrokken wij afgelopen vrijdag met z'n 5'en vanuit EIndhoven en op naar de 21,1km. Als verzorgpost hadden we 2 auto's geregeld die met water, bananen, energierepen om de 5km op ons stonden te wachten.

Dat het zwaar ging worden had ik me van te voren al bedacht; 1 loper had gewoon te weinig omvang en voor 2 zou het de eerste HM ooit worden. Ze hadden wel een omvang van 19km in de benen, maar lopen bij 33 graden is weer een hele andere uitdaging.

De eerste paar km's gaan zoals alle eerste km's, euforisch, te hard en vol energie. Maar op de 4km werd de groep al stiller en op de 6km viel de eerste loper al still; last van de hitte en tegenwind. Na even te hebben gelopen en een flesje water de draad weer terug opgepakt en weer langzaam over naar hardlopen. Onderstussen kwamen we aan op de 9km punt en ook de rest begon toch wel last te krijgen van de hitte, tegenwind en afstand. Inmiddels was ook al duidelijk dat de sub 2 totaal onrealistisch zou zijn en na enig overleg werd toch besloten om door te gaan, maar dan van drankpost naar drankpost.

De HM is afgesloten met een eindtijd van 2.30u, maar dan moet ik er wel bijvermelden dat de pauze's niet in deze tijd zijn meegenomen. In totaal zijn we bijna 3 uur onderweg geweest en ondanks dat het echt een slagveld was, kan ik alleen maar respect opbrengen. Als je op de 6km al volledig bent ingestort maar tóch besluit om door te gaan, dat is wel mooi. Zelf weet ik niet of ik die keuze ook gemaakt zou hebben. Denk dat ik dan zoiets had van, 't is mooi geweest, ik ben d'r klar mee.

Was een interessante ervaring en ook het contrast was zo ontzettend groot. Je loopt op een tempo van 7.30/km en die mmensen gaan echt helemaal kapot. Dan kijk je naar je HR op Garmin en zegt die gewoon "geen zone". Qua trainingswaarde had afgelopen vrijdag totaal geen zin, maar het was wel een hele gezellige loop en ze hebben hem ondanks de extreme hitte uitgelopen, wat ook dikke complimenten waard is.
Mooi verhaal, ook tof dat je ze geholpen hebt!
Strijders zijn het natuurlijk sowieso en de prestatie die ze hebben neer gezet is prima

Maar het wordt wel duidelijk dat ook wij amateurs toch blijkbaar redelijk getraind zijn. Moet me er zelf van tijd tot tijd ook aan herinneren dat wanneer je in de gemiddelde winkelstraat loopt, de meeste mensen geen 2km kunnen hardlopen. Laat staan een 5km binnen 30min.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:55
Net een base run gedaan van 36 min aan 145 bpm.

Wat een verademing om in zo'n koel weer te lopen. Af en toe een spatje regen om nog wat extra te verfrissen. Ideaal!

Ik merk ook dat het lopen "gemakkelijker" gaat. Waarschijnlijk zal het weer er ook wel voor iets tussen gezeten hebben maar ik kon mijn hartslag mooi laag houden en toch een mooi tempo lopen. Iets waar ik enkele maanden geleden toch meer moeite mee had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
Cranzai schreef op maandag 21 juni 2021 @ 11:21:
[...]

Mooi verhaal, ook tof dat je ze geholpen hebt!
Strijders zijn het natuurlijk sowieso en de prestatie die ze hebben neer gezet is prima

Maar het wordt wel duidelijk dat ook wij amateurs toch blijkbaar redelijk getraind zijn. Moet me er zelf van tijd tot tijd ook aan herinneren dat wanneer je in de gemiddelde winkelstraat loopt, de meeste mensen geen 2km kunnen hardlopen. Laat staan een 5km binnen 30min.
Ja dat vergeet ik ook weleens, meestal kijk ik alleen naar de mensen die sneller dan mij kunnen lopen. Iets met ik wil heel goed willen zijn. Ik ben aan het kijken naar mijn sporten deze week en ik denk dat ik vanavond maar een rustig rondje ga fietsen in plaats van hardlopen. Ik moet mijn schoenen nog afstellen dus dat wordt een goed excuus om het wat rustiger aan te doen.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zoek een tweetal trails die qua niveau zeer uitdagend zijn (hoogte, klimmen etc.) in de Ardennen. Het idee is om rond de 20km op 1 dag te doen en dan ergens te overnachten (simpel hutje) en de dag erna via een andere route terug naar de begin plek waar op dag 1 de auto geparkeerd staat.

Trails op zich vind ik genoeg maar niet in combinatie met overnachten en aankomst op dezelfde plek als de start. Iemand tips hoe ik dit kan plannen/zoeken? Goede trails die aan de specs voldoen zijn ook welkom :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Tinusvolkel schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 22:33:
[...]

Heb nog nooit een Nike schoen aangehad :)
Dus kan niet echt een voorstelling maken…

Maar net even de nieuwe Puma’s is getest, aangezien de Boston 10 schoenen uitverkocht waren… toch maar deze gehouden, voor dit bedrag kon ik ze toch niet terug sturen :p ze nodigen wel echt uit om snel te gaan.
Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat, kan niet... :P

Ik sla de Ekiden dit jaar over. Van Venlo naar Rotterdam was al een serieuze onderneming met het OV. Nu in '21 sla ik even een jaartje over. 3 uur reizen om 7km te gaan lopen is met dan weer net iets te veel van het goede :).

tips voor New York

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online
Aghanim schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:10:
Ik zoek een tweetal trails die qua niveau zeer uitdagend zijn (hoogte, klimmen etc.) in de Ardennen. Het idee is om rond de 20km op 1 dag te doen en dan ergens te overnachten (simpel hutje) en de dag erna via een andere route terug naar de begin plek waar op dag 1 de auto geparkeerd staat.

Trails op zich vind ik genoeg maar niet in combinatie met overnachten en aankomst op dezelfde plek als de start. Iemand tips hoe ik dit kan plannen/zoeken? Goede trails die aan de specs voldoen zijn ook welkom :)
Hmm, "off the shelf" is dat nog niet zo heel makkelijk. Ik ken er zo-even in ieder geval geen in de Ardennen. Wat je wel zou kunnen doen, is een langere trail pakken en kijken of je rond de helft ergens een huisje kan boeken. Zo zou je voor deze route, kunnen starten in La Roche, vervolgens overnachten in een huisje in Engreux, en op dag 2 weer terug naar La Roche lopen. Of je overnacht in La Roche (stuk toeristischer, dus eenvoudiger) en start/finisht in Engreux.

Andere optie is zelf iets in elkaar knutselen aan de hand van het Extratrail netwerk. Dit is een netwerk van gepeilde trailroutes. Deze zijn meestal rondjes, maar door tactisch te verbinden kan je prima van punt tot punt lopen; en de volgende dag via een andere route terug. Ik schat zo dat als je ze vriendelijk vraagt, ze zelfs nog wel advies willen geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
@Roozzz @Gaargod thx voor de tips. Ik ga eens kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Calitomnication schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:23:
[...]

Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat, kan niet... :P
Een paar keer bij een Runnersworld geweest en die hebben denk ik provisie op NB, verder kwam ie nog met een adidas aan zetten waar ik maar ik ben blijven hangen, tot nu dan met de puma. :)
Ik sla de Ekiden dit jaar over. Van Venlo naar Rotterdam was al een serieuze onderneming met het OV. Nu in '21 sla ik even een jaartje over. 3 uur reizen om 7km te gaan lopen is met dan weer net iets te veel van het goede :).
Hier globaal de regel: "De te lopen tijd moet langer zijn dan de enkele reis" :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cranzai
Tinusvolkel schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:28:

...

Hier globaal de regel: "De te lopen tijd moet langer zijn dan de enkele reis" :)
Zit ik dan te kijken naar 1500m's in Utrecht en Eindhoven, vanuit Groningen _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Cranzai schreef op maandag 21 juni 2021 @ 17:13:
[...]

Zit ik dan te kijken naar 1500m's in Utrecht en Eindhoven, vanuit Groningen _O-
met 0.64km/h gaat dat prima 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06:46
Vanmiddag was het tijd voor intervals. Een gebroken nacht gehad en daarom juist wel even naar buiten om die vermoeidheid uit het lijf te lopen. Het kwam neer op 15x300m met 100m rust.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
Tinusvolkel schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:28:

[...]

Ja, als je zo snel loopt is het wel gauw klaar met zo'n regel natuurlijk :D
@Calitomnication Je mag ook de 10k lopen hoor, als je dat liever wil!

Voor mij is het bijna 2 uur rijden, dat is ook wel gortig. Ik denk er nog even over na.

Voor het avondeten nog even door de lichte regen gegaan, heerlijk! De baantraining zag er vanavond niet op want we hadden geen oppas vanavond. Lekkere intervaltraining gedaan op de weg, 9x600m op 100% tempo. Tussendoor 2 minuten rustige dribbel. En aan het einde nog genoeg energie om 3 kilometer lekker op tempo uit te lopen. Garmin vond het ook een goede training :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:20
Helaas valt de Ekiden tegelijk met mn vakantie dit jaar, maar ik hou me aanbevolen voor de '22 editie ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-06 15:35
Als er nog gegadigden zijn om daadwerkelijk naar Rotterdam te gaan hou ik me aanbevolen. Zo niet is wellicht een virtuele Tweaker Ekiden een idee? Die heb ik afgelopen jaar verprutst door hardnekkige steken in m'n zij, dus zou die graag nog eens overdoen. :P

PS: gisteren m'n kaartje officieel over laten boeken, wordt toch ineens best echt zo. :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5-gDsi7CHKlrKkBIvN_Jvx7C8w8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EzjPqztz5aTAIttInftvtFTG.jpg?f=fotoalbum_large

Strava Garmin 265

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Nou, ik ben echt helemaal klaar met virtueel. Voor het eggie of helemaal niet.

Het loopt niet echt over van enthousiasme over Ekiden, ja, veel terugkoppeling over wie niet kan/gaat. Één team moet toch wel lukken?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:02
Ben al heel ver met mijn couch 2 5k schema. Zondag 4km gelopen in precies 25 minuten. Nu het laatste beetje afmaken en dan hopelijk naar een mooie tijd gaan trainen. Hoop 5k in 25 minuten te gaan lopen ooit.

Mijn middelbare school had 1 keer per jaar de kralingsplasloop. Dan moest je 30 minuten 4.2km lopen. Hoe sneu het ook klinkt, ik heb daar nooit een voldoende voor gehaald dus die plasloop gaan we zondag maar eens doen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Dat klinkt helemaal niet sneu, dat klinkt alsof je jezelf overwonnen hebt (daar heb ik meer respect voor dan PR van de getrainde lopers hier omdat er nog meer km's gemaakt zijn of er nu carbon platen in de schoenen zitten :+ ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
Gisteren wezen fietsen. Om een of andere reden heb ik het idee dat op tempo fietsen me fundamenteel helpt met hardlopen. Ik heb gewoon minder last van mijn kuiten daarna. Dus ik ga dat maar gewoon inbouwen in mijn wekelijkse routine.
Limbeckx schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:18:
Ben al heel ver met mijn couch 2 5k schema. Zondag 4km gelopen in precies 25 minuten. Nu het laatste beetje afmaken en dan hopelijk naar een mooie tijd gaan trainen. Hoop 5k in 25 minuten te gaan lopen ooit.

Mijn middelbare school had 1 keer per jaar de kralingsplasloop. Dan moest je 30 minuten 4.2km lopen. Hoe sneu het ook klinkt, ik heb daar nooit een voldoende voor gehaald dus die plasloop gaan we zondag maar eens doen :D
Ik denk dat een van de mooie dingen aan sport is dat je dingen kunt overwinnen die je nooit dacht voor mogelijk te houden. Dit is daar een goed voorbeeld van. Jij overwint iets nieuws iets wat je waarschijnlijk een tijd geleden nooit voor mogelijk hield. Soms moet je een stilstaan en kijken wat je bereikt. Een voorbeeld ik heb een vast fietsrondje van 32-34 kilometer (verschil zit hem in waar ik de dijk opga) waarvan ik nooit gedacht zou hebben dat ik het rennend zou kunnen doen. Nu ik steeds meer aan het trainen ben en pas geleden toch een keer 25 km heb gelopen komt dit toch steeds dichter bij en daarom ga ik kijken of ik het niet een keer dit jaar kan proberen. Dat zou voor mij een prestatie zijn. Ik weet het mensen lopen hier stukken van 42km maar daar wil ik wel naartoe trainen. Met als doel ooit een Ironman te gaan doen.

[ Voor 8% gewijzigd door GerGio op 22-06-2021 09:41 ]

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik haalde altijd nèt aan voldoende voor Coopertest, en piepjestest (shuttle run) was afhankelijk van de dag - soms voldoende, soms onvoldoende. En de laatste keer hoefde ik niet want ik had de maand ervoor m'n enkel gesloopt.

Ik denk dat zulk soort verplichtingen het plezier in hardlopen flink kan verpesten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online
Poekie schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:27:
Ik haalde altijd nèt aan voldoende voor Coopertest, en piepjestest (shuttle run) was afhankelijk van de dag - soms voldoende, soms onvoldoende. En de laatste keer hoefde ik niet want ik had de maand ervoor m'n enkel gesloopt.

Ik denk dat zulk soort verplichtingen het plezier in hardlopen flink kan verpesten.
Ik begreep het vroeger al totaal niet. Zulke tests zijn een drama voor de minder sportievelingen, terwijl de mensen die wel sportief zijn (en dus waarschijnlijk sport ook al leuker vinden) zonder enige uitdaging goede scores halen.

Hierbij wordt structureel bevestigd naar de minder sportieven dat sport niet leuk is en vooral een kwestie van afzien is. En als je dan je stinkende best hebt gedaan, krijg je met een beetje mazzel een genadezesje |:( Lijkt me inderdaad precies wat je zou moeten willen bereiken met bewegingsonderwijs...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik heb de Ekiden in ieder geval in mijn agenda staan. Laat maar weten! Waarschijnlijk niet op vakantie dan.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Roozzz schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:09:
[...]

Ik begreep het vroeger al totaal niet. Zulke tests zijn een drama voor de minder sportievelingen, terwijl de mensen die wel sportief zijn (en dus waarschijnlijk sport ook al leuker vinden) zonder enige uitdaging goede scores halen.

Hierbij wordt structureel bevestigd naar de minder sportieven dat sport niet leuk is en vooral een kwestie van afzien is. En als je dan je stinkende best hebt gedaan, krijg je met een beetje mazzel een genadezesje |:( Lijkt me inderdaad precies wat je zou moeten willen bereiken met bewegingsonderwijs...
Mja, maar geldt dat niet voor het gehele onderwijsstelsel? Ik was zo'n persoon die met de shuttle run altijd als laatste overbleef en met de coopertest de meeste km's op te teller zette. Vervolgens gingen wij de wiskundeles in en daar snapte ik dus helemaal niks van en werd ik met m'n neus op de feiten gedrukt. Vaak werd je ook nog uitgelachen door de mensen die bij de shuttle run al bij trap 1 moeite hadden om het bij te houden.

Maar mensen die goed zijn in wiskunde kijgen veel meer waardering van de leraren dan wanneer je tot trap x komt met de shuttle run. En eigenlijk slaat dat ook weer nergens op natuurlijk, want in mijn dagelijkse beroep heb ik zowel de shuttle run als wiskunde niet nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door Calitomnication op 22-06-2021 13:15 ]

tips voor New York

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• influenza
  • Laatst online: 10-06 08:54
Hartloper schreef op zondag 20 juni 2021 @ 21:16:
Hierbij het verslag van mijn 5km vandaag. Doel sub-20 en liefst ook sub-19.

Het was rond de 20 graden met wisselende zonneschijn. Vrije start voor de 5km-lopers.
Was wat onwennig zo alleen starten, maar toch vlot vertrokken.

Iets té vlot, want de eerste km ging in 3:34min/km en ik trapte toen toch even op mijn adem. Ik had ook het gevoel van te weinig kracht in de benen te hebben om dat tempo vol te houden.

De tweede km ging dan ook wat trager in 3:50, ik was zwaar aan het ademen.
De volgende kilometers gingen in 3:45 - 3:48 - 3:45. Ik was geen moment comfortabel.

Ik heb het al meermaals gedacht, een 5 km waarbij je tot aan het gaatje gaat, is veel harder dan een marathon waarbij je sowieso wat reserve moet inbouwen. En OK, bij de marathon moet je op het einde vechten tegen de vermoeidheid en de spierpijn, maar je hebt niet die uitgesproken kortademigheid die er wel is bij een 5 km.

Mijn Garmin hartslagmeter via de pols werkte niet goed. Ik was zwaar aan het afzien en had volgens mijn Garmin een hartslag van 145/', dat kon niet.
Pas de laatste km was de hartslagmeting correct, zag ik achteraf. Pols boven de 180/' met maximumhartslag van 186/', en dat voor een 47-jarige.

Uiteindelijk zo fier als een hond met 2 staarten op mijn 18:45.
Hartslag en leeftijd moet je niet met elkaar relateren joh ;). Ik ben ook bijna 47 en tik als max de 200 nog wel aan en met een wedstrijd een gemiddelde tussen 185 en 190 is niets bijzonders. Tijdens een wedstrijd kijk ik er ook niet naar trouwens, achteraf wel leuk om even te bekijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:02
Frenz64 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:28:
Dat klinkt helemaal niet sneu, dat klinkt alsof je jezelf overwonnen hebt (daar heb ik meer respect voor dan PR van de getrainde lopers hier omdat er nog meer km's gemaakt zijn of er nu carbon platen in de schoenen zitten :+ ).
GerGio schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:39:
Gisteren wezen fietsen. Om een of andere reden heb ik het idee dat op tempo fietsen me fundamenteel helpt met hardlopen. Ik heb gewoon minder last van mijn kuiten daarna. Dus ik ga dat maar gewoon inbouwen in mijn wekelijkse routine.

[...]

Ik denk dat een van de mooie dingen aan sport is dat je dingen kunt overwinnen die je nooit dacht voor mogelijk te houden. Dit is daar een goed voorbeeld van. Jij overwint iets nieuws iets wat je waarschijnlijk een tijd geleden nooit voor mogelijk hield. Soms moet je een stilstaan en kijken wat je bereikt. Een voorbeeld ik heb een vast fietsrondje van 32-34 kilometer (verschil zit hem in waar ik de dijk opga) waarvan ik nooit gedacht zou hebben dat ik het rennend zou kunnen doen. Nu ik steeds meer aan het trainen ben en pas geleden toch een keer 25 km heb gelopen komt dit toch steeds dichter bij en daarom ga ik kijken of ik het niet een keer dit jaar kan proberen. Dat zou voor mij een prestatie zijn. Ik weet het mensen lopen hier stukken van 42km maar daar wil ik wel naartoe trainen. Met als doel ooit een Ironman te gaan doen.
Bedankt voor de mooie woorden. En ik denk dat jullie gelijk hebben. Het gaat vooral over jezelf verbazen en aantonen dat je het wel kan. Ik ben ook ongelofelijk trots op mijzelf O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
Ekiden ga ik wel aan meedoen met een vriendenteam, mocht er een team zijn waar nog iemand nodig is kan ik me wel opofferen om twee keer te lopen. Mits logistiek mogelijk uiteraard. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
influenza schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:31:
[...]

Hartslag en leeftijd moet je niet met elkaar relateren joh ;). Ik ben ook bijna 47 en tik als max de 200 nog wel aan en met een wedstrijd een gemiddelde tussen 185 en 190 is niets bijzonders. Tijdens een wedstrijd kijk ik er ook niet naar trouwens, achteraf wel leuk om even te bekijken.
ik vind dit wel een nuttig filmpje om het uit te leggen

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Limbeckx schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:18:
het enige wat ik geleerd heb in het middelbaar met de coopertest is hoe je zo snel mogelij keen sprintje kunt trekken tot je buiten zicht bent, om daarna een maïsveld in te duiken en te wachten tot de leerkracht voorbij was. De persoon die dat ooit in een onderwijsprogramma meende te moeten duwen om mensen te motiveren rennen leuk te vinden, verdiend nog altijd een punch on the nose vanwege een hartstikke achterlijk idee :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• influenza
Ja duidelijk, zo bekijk ik het ook al jaren. Ik heb en een heel lage rusthartslag en een vrij hoge max en daarmee en flink bereik. Maar dat wil niet bepaald zeggen dat ik niet eruit gelopen word door mensen die een veel lagere hartslag hebben. Totaal nutteloos om onderling te gaan vergelijken. Hooguit leuk om te zien wat de verschillen zijn.
Pagina: 1 ... 128 ... 375 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.