mrwolf schreef op zondag 13 juni 2021 @ 14:33:
[...]
Ik loopt normaal gesproken redelijk stabiel, die spikes zijn Strava/bebossing. Beoogd tempo was idd 05:19, dus volgens mij was de start wel ok, en voelde ook goed.
Overigens wel 2 gelletjes en wat sportdrank genomen onderweg, maar misschien toch te laat... Ik moet dat gewoon plannen en nemen, in plaats van wachten tot ik denk 'nu zou het handig zijn'
Thanks voor de adviezen allemaal, ik neem het sowieso mee bij de volgende keer. Hopelijk met publiek en iemand voor je op wie je kan focussen, dat scheelt toch ook weer een boel.
met drinken en eten: ik vind het altijd prettig om daar een vast patroon in te houden en relatief vroeg te starten. Na 30 minuten of 5K (whichever comes first) begin ik al wat te nippen van mijn water en gaat mijn eerst knijpfruit naar binnen. Op die manier blijft de aanvoer van energie wat constanter. Gouden regel is in ieder geval dat wanneer je dorst of honger hebt, je al te laat bent.
Als het heel erg warm is en de inspanning is zwaar/lang: gebruik een vast signaal om wat te drinken (de kilometer *bzzzzt* van je horloge bv. als je dat hebt). Als je daar een paar keer op let, dan ga je al automatisch naar je waterfles grijpen als je een rondetijd binnen krijgt

Je voorkomt dan ook een droge klep en een klotsbuik.
Maar het was ook geen goed weer om een PR-poging te doen. Hier is het tenminste vrij drukkend weer nog altijd, buiten dat het gewoon godsgloeiende warm is. Dat zal beslist je poging negatief beïnvloed hebben.
@
Rudedadude toch een apart verhaal. Even plat gesteld: dit is dus een gevalletje zelfmedicatie geweest wat meteen het dopingreglement triggerde bij de eerste controle. Nu weet ik niet hoe goed (ik meende gelezen te hebben van totaal niet) de assistentie vanuit een athletiekbond is bij hun wedstrijdlopers, maar het blijft me heel erg naiëf aandoen. Wel goed dat men het zo fixed, want de straf was ook wel vrij hevig voor wat er was voorgevallen natuurlijk. Met diagnose duwen ze je easypeasy vol met speed-derivaten
Gisteren mijn eigen duurloop gehad en die ging ruk: kreeg last van mijn rechterknie, eerst een beetje een zeurend gevoel, maar toen ik maar gestopt was en terug wandelde ging bergaf nog eens niet meer. Knie zat helemaal vast en ik voelde bij een pees rechtsbuiten hoe het vol vocht zat (als ik hem bewoog, het leek alsof je in een zakje van dat smurfensnot kneep

). Maar even aanzien en wat extra rust, vandaag is het al wat beter en kan ik de knie weer vrij normaal bewegen. Aparte wel: het was een z2/z3 loopje waar eigenlijk niets gebeurde. Hopelijk een freak accident. Nu in ieder geval met coach Gregg/trainingspeak een 100mijls schema erbij genomen zodat ik wat meer structuur heb en de intervals niet meer ga dodgen. Voor eind juli ga ik geen 2de poging meer nemen: 20 augustus ga ik mee doen aan Another one bites the Dust (rondjes van 6K elk uur tot er nog maar 1 iemand over is), waar ik tegen dan hoop wat meer naar de 100 mijl te gaan, vooral omdat er dan ook verzorging is en andere lopers waar je je aan kunt optrekken.
[
Voor 33% gewijzigd door
polthemol op 14-06-2021 08:05
]