Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lordp!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 22:42:
Ik ben nu vijf maanden serieus aan het hardlopen (voor mij is dat drie keer in de week. Één keer daarvan is een lange duurkoop (15-25 km nu)). Mooi bijgevolg: mijn buik is een buikje geworden! Erg blij mee. Maar nadeel is dat mijn gezicht nu ingevallen is. Zo krijg ik de laatste tijd te horen dat ik (te) mager in mijn gezicht ben. Ben ik zelf ook niet blij mee. Maar wat nu te doen? Zelfde levenswijze als de afgelopen vijf maanden aanhouden gaat er voor zorgen dat mijn buikje helemaal weggaat, maar dan krijg ik een lijkengezicht, denk ik. Meer eten of minder bewegen maakt mijn gezicht acceptabeler, maar mijn buik ook weer dikker. Als ik het goed heb zijn er geen mogelijkheden om zelf te bepalen waar op je lichaam vet afneemt of aankomt. Maar wellicht weten jullie oplossingen of hebben jullie suggesties?
Valt mij op dat het vaak mensen zijn die zelf aardig dik zijn die dit soort zaken zeggen. Het lijkt wel alsof een gezond afgetraind lijf als ongezond wordt gezien en lekker 'stevig' en zogenaamd 'gespierd' (rond de bovenarmen... en wel een dikke pens) gezond is.
Dit soort opmerkingen zijn vooral ter verbloeming van het probleem wat men zelf heeft... Dus niets van aantrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 20:33
Het valt me bij mezelf ook wel eens op, maar goed ik weeg al niet veel en weet ook niet of ik door hardlopen an sich een minder "bol" gezicht heb gekregen en of ik überhaupt een meer ingevallen gezicht heb gekregen. Maar goed, ik ben sowieso slank. Ben wel wat afgevallen met hardlopen en voeding maar dan heb je het over van 65kg naar 61kg. Ik zorg nu dat ik om en nabij 61kg blijf en daar moet ik aardig meer voor eten dan twee jaar geleden. Dat is natuurlijk ook logisch met rond de 5 uur sport per week.

@Verwijderd Je kan het geloof ik wel enigszins beïnvloeden door gewoon rustig af te vallen. Het gaat ook veel meer om hoe je jezelf voelt. Voel je je fitter? Lekker zo doorgaan!

@Rudedadude Dat kan ik vergeten, tenzij ik haren laat implanteren bij mijn baard. Waardeloze baardgroei, haha! Dus die tweede optie is beter: gewoon een nepbaard mee. Met dit weer sla ik mooi over, het is al warm zat :D

@Krylinck Hoe is het met je herstel?

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Afgelopen 13 weken heel netjes een schema gevolgd van Garmin's Greg, en die was heel enthousiast over het doel: een HM in 1:52. Vandaag moest het gebeuren, maar dat viel toch even tegen zeg! Eerste 14km gingen netjes en ik lag ruim voor op het schema, maar helaas... De man met hamer, en echt op mijn tandvlees de 21 km volgemaakt. Meer zat er niet in, en dat zal ook met de warmte (en grote open stukken zonder schaduw) te maken hebben denk ik. Volgende poging in het najaar ;)

Strava: https://www.strava.com/activities/5461299166

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:14
mrwolf schreef op zondag 13 juni 2021 @ 12:37:
Afgelopen 13 weken heel netjes een schema gevolgd van Garmin's Greg, en die was heel enthousiast over het doel: een HM in 1:52. Vandaag moest het gebeuren, maar dat viel toch even tegen zeg! Eerste 14km gingen netjes en ik lag ruim voor op het schema, maar helaas... De man met hamer, en echt op mijn tandvlees de 21 km volgemaakt. Meer zat er niet in, en dat zal ook met de warmte (en grote open stukken zonder schaduw) te maken hebben denk ik. Volgende poging in het najaar ;)

Helaas, maar wel een mooie poging. Eerste deel ziet er goed uit. Beetje spiky, maar dat kan ook door strava komen.
Wat heb je qua voeding gedaan? Gezien het moment en de "man met de hamer" zou hier het probleem wel eens kunnen zitten. Naast de warmte, dat merk ik ook nog steeds...

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Zou heel goed kunnen, eigenlijk heb ik niets bijzonders gedaan. Afgelopen week geen alcohol en zo gezond mogelijk eten, gisteren een lading pasta en vanochtend een 'normaal' ontbijt met granola, skyr en een banaan. Dat kan vast verstandiger, maar ik wilde ook niet ineens afwijken van een ritme...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Vandaag moest het gebeuren, maar dat viel toch even tegen zeg! Eerste 14km gingen netjes en ik lag ruim voor op het schema, maar helaas... De man met hamer, en echt op mijn tandvlees de 21 km volgemaakt.
Ging het daar al niet mis in die eerste14 km, met alle respect voor de poging, toch veel te hard begonnen? :? Dat "repareer" je imho nooit meer in de rest v/d HM.
Je hebt er vast van geleerd, succes in het najaar. (y)

[ Voor 5% gewijzigd door route99 op 13-06-2021 13:08 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
@Arjan90 netjes gelopen :) 1500 blijft een moeilijke afstand. Lekker ook altijd bloed ophoesten achteraf.

Tav herstel: rechts gaat wel goed. Links wat minder. Intussen kan ik weer concentrische oefeningen doen, maar helaas wisselt het nog sterk per dag en zelfs per uur in welke mate. Ik moet echter wel, want ik ben een centimeter omtrek rond m'n kuiten kwijt.

Maar ja, ik was dus vorige week door één of ander steekbeest te pakken genomen in de buurt van m'n operatiegebied en dan vormt er toch wel een vrij extreme reactie. Onderstaande foto was op dag 4.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e2BDc5VaSMNOpJCIWd0wKiidQGA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U7rAVVD8cYNEXC7A2rF2Va30.jpg?f=fotoalbum_large

Zometeen wil ik wel even testen met hardlopen op het strand. Gisteren was ik er met de hond en ik kon na een paar km inwandelen en heen en weer dribbelen zelfs wat korte sprintjes trekken. Dus zometeen eens gestructureerd wat korte afstanden lopen. Zand van medium hardheid lijkt ideaal te zijn. Helaas wonen we per 1 juli in Valkenswaard :+

[ Voor 15% gewijzigd door Krylinck op 13-06-2021 13:19 ]

Strava

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:14
route99 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 13:07:
[...]
Ging het daar al niet mis in die eerste14 km, met alle respect voor de poging, toch veel te hard begonnen? :? Dat "repareer" je imho nooit meer in de rest v/d HM.
Dat dacht ik ook even te begrijpen. Maar als ik mij niet sterk vergis moet je net onder de 5:20min/km lopen om op 1 uur 52 te eindigen. Even snel de kilometertijden tellend heeft @mrwolf 5:18 gemiddeld gelopen over de eerste 12km, met 5:23 als traagste en 5:12 als snelste. Dus dat lijkt niet heel gek.

Wel lijkt de grafiek wat veel te golven, met soms best wel een spike naar <5:00. Dat is uiteraard niet ideaal, maar misschien gedicteerd door het terrein (of had de gps of strava een brainfart).
mrwolf schreef op zondag 13 juni 2021 @ 13:05:
Zou heel goed kunnen, eigenlijk heb ik niets bijzonders gedaan. Afgelopen week geen alcohol en zo gezond mogelijk eten, gisteren een lading pasta en vanochtend een 'normaal' ontbijt met granola, skyr en een banaan. Dat kan vast verstandiger, maar ik wilde ook niet ineens afwijken van een ritme...
Ik denk dat je met een klein beetje voeding tijdens het lopen (zeg een gel of een paar slokken sportdrank op 1 uur en op 1,5) het moment van de hamer had kunnen uitstellen; en misschien wel voorkomen. Je brand over deze afstand/duur door je glucose voorraad heen, dus dan is het handig om wat aan te vullen. Zeker gezien je allicht meer je best aan het doen was dan normaal. Iets om te proberen voor de volgende keer :)

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:10

Rudedadude

Maybe we were born to run

Arjan90 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 12:32:

@Rudedadude Dat kan ik vergeten, tenzij ik haren laat implanteren bij mijn baard. Waardeloze baardgroei, haha! Dus die tweede optie is beter: gewoon een nepbaard mee. Met dit weer sla ik mooi over, het is al warm zat :D
Ik kan ook een maand sparen op iets wat behoorlijk weinig voorstelt. Nu ik weer onder de 70kg zit krijg ik ook van die trekken om m'n mond.

En wat @Lordp! zegt: je krijgt nogal eens opmerkingen van mensen waarbij het andersom ongepast is om iets over hun overgewicht te zeggen. Ik ben overigens wel uitgesproken over het feit dat mijn gewicht mijn keuze is. Ik zou 5 of 10kg meer kunnen wegen als ik zou willen en dan dus een stuk meer kunnen eten dan dat ik nu doe. Ook met mijn huidife 80km/week kan ik niet zomaar alles naar binnen gooien.

Vanochtend 37km door de natuur gebanjerd. Ging bijzonder makkelijk en ondanks hoogtemeters en mul zand met gem 4:53/km. Na 1km aangevallen door een of andere vogel op m'n hoofd. Niks gehoord en ook de vogel achteraf niet gezien. Suf genoeg overkwam me dat een jaar geleden op exact dezelfde plek ook, dus wie weet loop ik volgend jaar een blokje om.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023

klinkt als te weinig gegeten/gedronken. (Ik ken het, ik ben ook altijd te laat..... Bij mij gaat het ca 1,5 uur lekker en dan ineens wordt het zwoegen.Tijdig (bij mij na ca 1 uur) een energy reep pakken en een paar slokken water drinken maakt enorm veel verschil.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Roozzz schreef op zondag 13 juni 2021 @ 13:23:
[...]

Dat dacht ik ook even te begrijpen. Maar als ik mij niet sterk vergis moet je net onder de 5:20min/km lopen om op 1 uur 52 te eindigen. Even snel de kilometertijden tellend heeft @mrwolf 5:18 gemiddeld gelopen over de eerste 12km, met 5:23 als traagste en 5:12 als snelste. Dus dat lijkt niet heel gek.

Wel lijkt de grafiek wat veel te golven, met soms best wel een spike naar <5:00. Dat is uiteraard niet ideaal, maar misschien gedicteerd door het terrein (of had de gps of strava een brainfart).

[...]

Ik denk dat je met een klein beetje voeding tijdens het lopen (zeg een gel of een paar slokken sportdrank op 1 uur en op 1,5) het moment van de hamer had kunnen uitstellen; en misschien wel voorkomen. Je brand over deze afstand/duur door je glucose voorraad heen, dus dan is het handig om wat aan te vullen. Zeker gezien je allicht meer je best aan het doen was dan normaal. Iets om te proberen voor de volgende keer :)
Ik loopt normaal gesproken redelijk stabiel, die spikes zijn Strava/bebossing. Beoogd tempo was idd 05:19, dus volgens mij was de start wel ok, en voelde ook goed.

Overigens wel 2 gelletjes en wat sportdrank genomen onderweg, maar misschien toch te laat... Ik moet dat gewoon plannen en nemen, in plaats van wachten tot ik denk 'nu zou het handig zijn' :)

Thanks voor de adviezen allemaal, ik neem het sowieso mee bij de volgende keer. Hopelijk met publiek en iemand voor je op wie je kan focussen, dat scheelt toch ook weer een boel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 17:29
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 22:42:
: mijn buik is een buikje geworden! Erg blij mee. Maar nadeel is dat mijn gezicht nu ingevallen is. Zo krijg ik de laatste tijd te horen dat ik (te) mager in mijn gezicht ben
Gefeliciteerd met je afgetrainde gezicht! :) (y) Het zou kunnen dat je huid nog een beetje moet herstellen.
De mensen om je heen moeten gewoon aan je nieuwe gezicht wennen. Ik ben afgelopen jaren 20 kilo kwijtgeraakt. Mijn buik is veranderd in een (bijna) wasbord en mijn gezicht is in plaats van bol nu strak. Voor mij is het absoluut een verbetering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Roozzz schreef op zondag 13 juni 2021 @ 13:23:
[...]Dat dacht ik ook even te begrijpen. Maar als ik mij niet sterk vergis moet je net onder de 5:20min/km lopen om op 1 uur 52 te eindigen. Even snel de kilometertijden tellend heeft @mrwolf 5:18 gemiddeld gelopen over de eerste 12km, met 5:23 als traagste en 5:12 als snelste. Dus dat lijkt niet heel gek.

Ik heb geen Strava kon het niet checken, dus dan ga je af op hij zelf geschreven heeft.
Als het contrast groot is tussen wat je denkt/voelt en wat het werkelijk is, das ook niet handig.
Kan die spikes <5.00' dus ook niet beoordelen, het kan idd een artifact zijn of toch stukjes te hard????

Het kan ook zijn dat die inschatting van 1:52 toch wat te optimistisch was en dan is die eerste 12-14 km op gem 5:18 te hard.
@mrwolf schreef:
Afgelopen 13 weken heel netjes een schema gevolgd van Garmin's Greg,
Op afstand is niet te beoordelen of dan 1:52 een juiste inschatting is door Greg.
En mss tikte de warmte toch harder aan dan verwacht, maar dat schreef hij zelf ook.
Snel vergeten, vinger aan de pols of je voldoende inhoud hebt om het de volgende keer heel fijn en goed te hebben. En de kans dat het in het najaar zo warm is als nu is vrij klein.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Aangezien ook Hinke zelf in dit topic nog gereageerd heeft indertijd, bij deze een update:

https://www.dvhn.nl/sport...opingebruik-26877723.html

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:39
Gisteren, heb ik mijn eerste 25K+ loop gedaan het was uiteindelijk 25.3km. Vanwege het warme weer had ik besloten om het in twee etappes te doen eerst een ronde van 13 km en toen er nog een ronde van 12km achteraan zodat ik thuis wat drinken kon halen en aanvullen.

Het ging allemaal best lekker. Ik moet zeggen dat ik niet te hard heb gelopen (6.06 gemiddeld) . Behoorlijk wat gegeten en gedronken maar dat ik uiteindelijk wel zonder echt verrot te zijn weer thuis aankwam. Ook mijn hardslag viel me bij deze loop behoorlijk mee. Ik zat nog steeds ruim onder wat ik eigenlijk voor ogen had al max hardslag. Maar ik wilde echt voorkomen dat ik het op mijn tandvlees zou halen het is immers een duurloop.

Vandaag voelen de benen vooral moe maar dat is ook niet erg. Ik zal in de loop van de dag wel een herstelrondje rijden, vanochtend begonnen met alles lekker op te rekken en mijn kuiten en rug nog even met een roller na gerold. Nu voelt eigenlijk alles wel moe maar niet gespannen
nogeeninlog schreef op zondag 13 juni 2021 @ 14:33:
[...]
Gefeliciteerd met je afgetrainde gezicht! :) (y) Het zou kunnen dat je huid nog een beetje moet herstellen.
De mensen om je heen moeten gewoon aan je nieuwe gezicht wennen. Ik ben afgelopen jaren 20 kilo kwijtgeraakt. Mijn buik is veranderd in een (bijna) wasbord en mijn gezicht is in plaats van bol nu strak. Voor mij is het absoluut een verbetering.
Dat postuur heb ik nu ook met mijn 72kg en om eerlijk te zijn vind ik zelf dat ik niet teveel mag gaan afvallen want anders komt het niet goed denk ik dan gaat het ten koste van spieren. Ik moet wel zeggen dat ik een vriend van mij zag afgelopen vrijdag die woog nu een stuk minder dan mij puur door minder te eten en af te vallen. Die woog nu 68kg en dat hoeft van mij niet dan heb ik geen spieren meer over.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
mrwolf schreef op zondag 13 juni 2021 @ 14:33:
[...]

Ik loopt normaal gesproken redelijk stabiel, die spikes zijn Strava/bebossing. Beoogd tempo was idd 05:19, dus volgens mij was de start wel ok, en voelde ook goed.

Overigens wel 2 gelletjes en wat sportdrank genomen onderweg, maar misschien toch te laat... Ik moet dat gewoon plannen en nemen, in plaats van wachten tot ik denk 'nu zou het handig zijn' :)

Thanks voor de adviezen allemaal, ik neem het sowieso mee bij de volgende keer. Hopelijk met publiek en iemand voor je op wie je kan focussen, dat scheelt toch ook weer een boel.
met drinken en eten: ik vind het altijd prettig om daar een vast patroon in te houden en relatief vroeg te starten. Na 30 minuten of 5K (whichever comes first) begin ik al wat te nippen van mijn water en gaat mijn eerst knijpfruit naar binnen. Op die manier blijft de aanvoer van energie wat constanter. Gouden regel is in ieder geval dat wanneer je dorst of honger hebt, je al te laat bent.

Als het heel erg warm is en de inspanning is zwaar/lang: gebruik een vast signaal om wat te drinken (de kilometer *bzzzzt* van je horloge bv. als je dat hebt). Als je daar een paar keer op let, dan ga je al automatisch naar je waterfles grijpen als je een rondetijd binnen krijgt :P Je voorkomt dan ook een droge klep en een klotsbuik.

Maar het was ook geen goed weer om een PR-poging te doen. Hier is het tenminste vrij drukkend weer nog altijd, buiten dat het gewoon godsgloeiende warm is. Dat zal beslist je poging negatief beïnvloed hebben.

@Rudedadude toch een apart verhaal. Even plat gesteld: dit is dus een gevalletje zelfmedicatie geweest wat meteen het dopingreglement triggerde bij de eerste controle. Nu weet ik niet hoe goed (ik meende gelezen te hebben van totaal niet) de assistentie vanuit een athletiekbond is bij hun wedstrijdlopers, maar het blijft me heel erg naiëf aandoen. Wel goed dat men het zo fixed, want de straf was ook wel vrij hevig voor wat er was voorgevallen natuurlijk. Met diagnose duwen ze je easypeasy vol met speed-derivaten :P

Gisteren mijn eigen duurloop gehad en die ging ruk: kreeg last van mijn rechterknie, eerst een beetje een zeurend gevoel, maar toen ik maar gestopt was en terug wandelde ging bergaf nog eens niet meer. Knie zat helemaal vast en ik voelde bij een pees rechtsbuiten hoe het vol vocht zat (als ik hem bewoog, het leek alsof je in een zakje van dat smurfensnot kneep :P ). Maar even aanzien en wat extra rust, vandaag is het al wat beter en kan ik de knie weer vrij normaal bewegen. Aparte wel: het was een z2/z3 loopje waar eigenlijk niets gebeurde. Hopelijk een freak accident. Nu in ieder geval met coach Gregg/trainingspeak een 100mijls schema erbij genomen zodat ik wat meer structuur heb en de intervals niet meer ga dodgen. Voor eind juli ga ik geen 2de poging meer nemen: 20 augustus ga ik mee doen aan Another one bites the Dust (rondjes van 6K elk uur tot er nog maar 1 iemand over is), waar ik tegen dan hoop wat meer naar de 100 mijl te gaan, vooral omdat er dan ook verzorging is en andere lopers waar je je aan kunt optrekken.

[ Voor 33% gewijzigd door polthemol op 14-06-2021 08:05 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Gisteren een 5k testwedstrijd gelopen. Was lekker vroeg, lekker warm en gelukkig nog vrij rustig op de heide. Een mooie gelegenheid om de Vaporfly's nieuw uit de doos meteen te testen en wat lopen die dingen lekker joh!

De eerste 2,5km met een andere jongen uit onze loopgroep samen op kop gelopen. Hij liep voorop, maar het tempo zakte steeds iets verder weg. Toen ik dit aangaf er eroverheen ging om het tempo weer iets omhoog te krikken gaf hij aan dat hij op was en ik maar alleen verder moest. Langzaam heb ik me van 'm losgemaakt en het tempo weer iets omhoog gezet. Rondetijden:

1. 3.24
2. 3.28
3. 3.39
4. 3.34
5. 3.32

Eindtijd; Volgens Garmin 17:38, Strava zegt 17:34. Dus, geen idee... :) @Tinusvolkel
wij mogen stuivertje wisselen

Tevreden? Eigenlijk wel.. Mijn oude PR stond op 18.24, dus een nette verbetering. Eigenlijk had wel de hoop dat ik mijn 3k tempo (3.24/km) had vol weten te houden, dus een les voor de volgende keer is niet te snel achter iemand blijven hangen maar er voorbij zodra ik merk dat het tempo omlaag zakt. Maar dat is ook weer meteen het lastig... Ga je er bij ronde 2 al meteen overheen, of sluit je maar een compromis van 4s langzamer lopen, maar wel met 2 man bij elkaar wat ook weer makkelijker loopt. Keuzes, keuzes :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerGio
Calitomnication schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:09:
Gisteren een 5k testwedstrijd gelopen. Was lekker vroeg, lekker warm en gelukkig nog vrij rustig op de heide. Een mooie gelegenheid om de Vaporfly's nieuw uit de doos meteen te testen en wat lopen die dingen lekker joh!

De eerste 2,5km met een andere jongen uit onze loopgroep samen op kop gelopen. Hij liep voorop, maar het tempo zakte steeds iets verder weg. Toen ik dit aangaf er eroverheen ging om het tempo weer iets omhoog te krikken gaf hij aan dat hij op was en ik maar alleen verder moest. Langzaam heb ik me van 'm losgemaakt en het tempo weer iets omhoog gezet. Rondetijden:

1. 3.24
2. 3.28
3. 3.39
4. 3.34
5. 3.32

Eindtijd; Volgens Garmin 17:38, Strava zegt 17:34. Dus, geen idee... :) @Tinusvolkel

Tevreden? Eigenlijk wel.. Mijn oude PR stond op 18.24, dus een nette verbetering. Eigenlijk had wel de hoop dat ik mijn 3k tempo (3.24/km) had vol weten te houden, dus een les voor de volgende keer is niet te snel achter iemand blijven hangen maar er voorbij zodra ik merk dat het tempo omlaag zakt. Maar dat is ook weer meteen het lastig... Ga je er bij ronde 2 al meteen overheen, of sluit je maar een compromis van 4s langzamer lopen, maar wel met 2 man bij elkaar wat ook weer makkelijker loopt. Keuzes, keuzes :)
Wat een tempo, respect. Ergens hoop ik dat ik me nog dusdanig kan verbeteren dat ik dit jaar een pr onder de 20 minuten loop maar aan de andere kant zie ik ook dat ik daar nog wel een eindje vandaan zit met een pr van 22.20. We gaan het zien.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:20
Calitomnication schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:09:

1. 3.24
2. 3.28
3. 3.39
4. 3.34
5. 3.32

En bedankt, nu ben ik uit de top 10 gegooid :9
Maar lekker bezig geweest d:)b
En Strava is leading :)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• route99

route99

Calitomnication schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:09:Eindtijd; Strava zegt 17:34.
...
Proficiat.
Imho heb je de juiste keuzes gemaakt. Doorgaan op 3:24/km betekent wel nog 34" totaal sneller... ik kan je uit ervaring vertellen... das veul..../te veul _/-\o_
Als je tegen je grens aanloopt dan elke seconde/km harder heel lastig, simpelweg is het meestal zo dat als je aanvoelt dat het kan je het zeker zou doen, ervaren lopers voelen dat wrs wel goed aan. Bij twijfel is toch een groot risico en had je de kans op een erg mooie verbetering zoals nu, mogelijk (groten)deels verknald.
Deze PR geeft je nu veel vertrouwen om het, als de omstandigheden het toelaten, nog een klapper te maken.
Succes verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Gisteren een trainingsrondje in de Soesterduinen. Kolere, wat was het warm en wat was ik slecht voorbereid. Te kort geslapen, teveel gedronken de avond ervoor. Al met al geen heldhaftige actie, maar wel weer wat kilometers in de benen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16-09 22:02
Rondje van 10km gemaakt vanmiddag. Wel een potje warm, maar rustig aan gedaan. Hydratatie voor- en achteraf is key met deze temperaturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:15
Zou eigenlijk met m'n vrouw gaan lopen vanavond, maar die zag het vanwege de warmte helemaal niet zitten, dus we gaan morgenochtend vroeg.
Zij les nogwat van haar opbouwschema en ik daarna nog een rustig herstelloopje denk ik. Het weekend was met 18km op zaterdag en een intervaltraining op zondag druk genoeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

polthemol schreef op maandag 14 juni 2021 @ 07:55:
[...]

@Rudedadude toch een apart verhaal. Even plat gesteld: dit is dus een gevalletje zelfmedicatie geweest wat meteen het dopingreglement triggerde bij de eerste controle. Nu weet ik niet hoe goed (ik meende gelezen te hebben van totaal niet) de assistentie vanuit een athletiekbond is bij hun wedstrijdlopers, maar het blijft me heel erg naiëf aandoen. Wel goed dat men het zo fixed, want de straf was ook wel vrij hevig voor wat er was voorgevallen natuurlijk. Met diagnose duwen ze je easypeasy vol met speed-derivaten :P
Volgens mij bestaat er niet specifiek iets als 'hun' wedstrijdlopers, tenzij je Bol of Schippers heet. Je moet een atletiekunie licentie hebben om een NL record te kunnen lopen en bij zo'n licentie hoort het hele dopingreglement, net zoals elke Nederlander wordt geacht de wet te kennen. Dus dat was eerder ook de conclusie: ja, het was blijkbaar een verboden middel en dan gaat de hele santekraam lopen als dat gecontroleerd wordt en je er geen dokters attest bij hebt. Ik zal ook nooit een NL record kunnen lopen (om meerdere redenen :P), want ik gebruik zonder doktersattest Salbutamol tegen inspanningsastma. Maar goed, dat is nog een middel wat rechtstreeks gerelateerd is aan prestaties (en waar het halve wielerpeloton een briefje voor heeft). Bij Hinke zie ik het als iets soortgelijks en met mijn lekenkennis voor een middel waar je geen enkele baat bij kon hebben op een 100km hardlopen, met nu dus het verschil dat het met terugwerkende kracht 'gelegaliseerd' is. Maar goed, als je dan als amateursporter opeens wordt weggezet als dopinggebruiker terwijl je een fantastische prestatie hebt geleverd op een vrij exotische tak van sport, dan krijg je een hoop dingen over je heen waar je niet op zit te wachten. En wat nu dus hopelijk is rechtgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Rudedadude schreef op zondag 13 juni 2021 @ 17:30:
Aangezien ook Hinke zelf in dit topic nog gereageerd heeft indertijd, bij deze een update:

https://www.dvhn.nl/sport...opingebruik-26877723.html
Aha - en terecht. En is zij actief geweest in dit topic ja? :o

Strava

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Krylinck schreef op maandag 14 juni 2021 @ 23:42:
[...]

Het werd hier ook besproken en ze heeft zich toen geregistreerd om zich te verdedigen tegen wat opmerkingen. Valt vast in het vorige topic terug te vinden.

Je weet toch: het tweakers hardlooptopic is het epicentrum van hardloopduscussies op het internet 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Krylinck schreef op maandag 14 juni 2021 @ 23:42:
[...]

Verwijderd in "Hardlopen - Deel 8"

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Rudedadude schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 07:59:
[...]

Het werd hier ook besproken en ze heeft zich toen geregistreerd om zich te verdedigen tegen wat opmerkingen. Valt vast in het vorige topic terug te vinden.

Je weet toch: het tweakers hardlooptopic is het epicentrum van hardloopduscussies op het internet 8)
Volgens de mythe heeft zelfs Eliud hier een acount 8)

tips voor New York

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 22:40
Mythe? Heb 'm gisteren nog een PM gestuurd, het gaat goed met hem, hij had een beetje last van z'n rechterknie, dus ik heb ff wat tips gegeven voor oefeningen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• elastiek
  • Nu online
Dat waren waardeloze oefeningen @Frenz64! Ik ben er alweer mee gestopt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Arjan90
@elastiek Met zo'n houding wordt het echt niet wat in de topsport. Een beetje doorzettingsvermogen graag!

Toch maar even weer reclame voor de Pacer: vanochtend de aflevering met Bart van Nunen geluisterd. Hele leuke aflevering, echt een aanrader! Ging dus ook over de "slechte gezichten" en vooral Bart die daar best fel op was: hij heeft gewoon een trauma van letten op gewicht en woog op zijn dieptepunt zo'n 54kg. Kreeg bijv opmerkingen als hij meer woog dat hij een bol hoofd had.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
Met het doel om de CPC dit keer wat sneller te lopen dacht ik eens te vragen om in startvak B te mogen staan. Sneller dan 1u40 lijkt me haalbaar.

Volgens https://www.nncpcloopdenhaag.nl/info/faqs/snelle-lopers/ moet je dan een bewijs sturen. Maar dat bewijs kan alleen een wedstrijd zijn. Welke wedstrijd? Denk ik dan... die zijn er al bijna anderhalf jaar niet meer.
Heeft iemand suggesties? Of moet ik gewoon proberen me zo ver mogelijk voorin in het laatste vak te duwen. Ik zie er nu al tegenop.

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
@sander_g Heb je geen recente Strava activiteit? Mogelijk ook een kortere afstand snelle loop? Dichterbij een wedstrijd kom je inderdaad niet de afgelopen tijd... Bijzonder. Gewoon een printscreen van Runalyze meesturen (waarbij Runalyze wel wat optimistisch is bij mij vind ik zelf) :Y)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zXMqnrwg21D0a8oHcCfkoDUsUgc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ujJikYkt87kdV878LtRicZaN.png?f=user_large

Toch leuk om te zien dat ik langzaam ook bij de "snelle" lopers begin te horen (randje 45 minuten op de 10km en 1:40 op de HM zou misschien lukken maar mijn tempohardheid gaat me nu echt nog opbreken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_g
@Arjan90 Ik had deze Strava link gestuurd: https://www.strava.com/activities/5455658489

Runalyze geeft me dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IEaV0vmjAbsa1m7ZKe3vwaX6tHA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Nmg0nqVDM1wRxZfuFnhMh5Co.png?f=user_large

Een beetje optimistisch inderdaad, maar we hebben nog een paar maanden.

Op de link naar Strava kreeg ik deze reactie "We hebben een bewijs van een wedstrijd nodig, geen trainingsronde.". Ik voelde me dus een beetje dom (en teleurgesteld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
Als je een trainingsronde HM al in 1:37 loopt, lijkt me een wedstrijd geen probleem toch? :+ Lijkt me ook dat ze hier wat soepeler mee om moeten gaan, uiteindelijk geldt ook als je je inschrijft voor een halve marathon dat iemand anders op jouw naam en startnummer kan lopen. Dat is niet anders dan wanneer het op Strava staat. Misschien is het ook niet te doen om soepel ermee om te gaan, maar ja. Wat zegt het allemaal nou. Houd desnoods aan dat je op Strava, in verband met GPS afwijkingen, een maximale tijd van bijv. 1:38 moet hebben om in aanmerking te komen.

Evengoed een mooie tijd trouwens. Ik mag nog blij zijn als ik de 1:40 ga halen op de Berenloop in november, ik hoor van iedereen dat het één van de zwaarte HM's is in Nederland. Ik denk dat ik maar extra bij ons op het oefenterrein tempo's ga lopen door het mulle zand waar ook tanks e.d. rijden. Dat moet voldoende beeld geven. Uiteindelijk loop je toch ruim 2 kilometer op het strand én je loopt nog een stuk de duin omhoog. De hoogtemeters vielen me wel mee: maar een meter of 86. Ik zie het wel, het is nog zo'n 5 maanden dus tijd zat :D

[ Voor 11% gewijzigd door Arjan90 op 15-06-2021 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
  • Nu online
sander_g schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:16:
Met het doel om de CPC dit keer wat sneller te lopen dacht ik eens te vragen om in startvak B te mogen staan. Sneller dan 1u40 lijkt me haalbaar.

Volgens https://www.nncpcloopdenhaag.nl/info/faqs/snelle-lopers/ moet je dan een bewijs sturen. Maar dat bewijs kan alleen een wedstrijd zijn. Welke wedstrijd? Denk ik dan... die zijn er al bijna anderhalf jaar niet meer.
Heeft iemand suggesties? Of moet ik gewoon proberen me zo ver mogelijk voorin in het laatste vak te duwen. Ik zie er nu al tegenop.
Zelf geen ervaring met de CPC. Maar ik heb wel ervaring met andere wedstrijden met startvakken voor snelle lopers. Ik zou me niet zo'n zorgen maken als ik jou was. Eerst krijgt iedereen die een snelle finishtijd aanlevert een startnummer voor dat vak. En daarna vullen ze dat vak aan met andere mensen die een snelle tijd hebben opgegeven, maar die geen finishtijd hebben gemaild. Als jij een 1:32 opgeeft sta jij gewoon in vak B.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
  • Nu online
Ik vind de snelle tijden van de CPC overigens wel bijzonder opgebouwd:
NN Halve Marathon - Startvak A = < 01:30:00
NN Halve Marathon - Startvak B = < 01:40:00
10 KM Loop - Startvak A = < 00:45:00
5 KM Loop - Startvak A = < 00:18:00
Als je 18 minuten kunt lopen op een 5 kilometer, dan loop je rond de 38 minuten op de 10km en rond de 1:24 op de halve marathon. Dat zijn dus compleet andere tijden dan die de CPC organisatie aanhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-09 07:53
Met name die 18 minuten op de 5 km springt er aardig uit qua drempel.

Waar de <45 of de 10km en <1:40 voor mij persoonlijk best redelijk te doen zijn en ook redelijk in lijn van elkaar liggen, is die <18:00 op de 5 heeeel ver weg.

Strava Garmin 265

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sander_g
Ik hoop dat het goed komt. Ik doe al sinds 2013 mee met de CPC. De eerste keren op de 5 en 10 km en twee keer de HM. Altijd als recreatief loper en doelen van 50-60 minuten voor de 10km en 2 uur voor de HM. Sinds begin vorig jaar is het kilometers vreten pas echt begonnen en heb er ook meer plezier in. De CPC is echter wel een evenement met veel, heel veel deelnemers: 35.000 tot 40.000. Dus het is altijd druk in de startvakken. Voorheen maakte ik me er niet zo druk om, PR's lopen was niet mijn doel en was ook redelijk kansloos op zo'n druk evenement.

Dit keer zie ik wel een kans, maar dat gaat het niet worden als je de eerste 2, 3 km's moeten zigzaggen. Het parcours is ook zo dat je na ongeveer 500 meter een scherpe bocht naar links maakt en dat levert altijd opstoppingen op. Dan kan je wandelen, want sneller kom je toch niet vooruit. Geen idee hoe dat bij andere evenementen is/gaat, want daar heb ik nog nooit aan meegedaan.

De indeling in vakken is volgens mij vooral gebaseerd op hoeveel mensen ze kwijt kunnen in een vak en hoeveel aanmeldingen er zijn per afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
  • Laatst online: 01-09 12:44
elastiek schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:19:
[...]

Zelf geen ervaring met de CPC. Maar ik heb wel ervaring met andere wedstrijden met startvakken voor snelle lopers. Ik zou me niet zo'n zorgen maken als ik jou was. Eerst krijgt iedereen die een snelle finishtijd aanlevert een startnummer voor dat vak. En daarna vullen ze dat vak aan met andere mensen die een snelle tijd hebben opgegeven, maar die geen finishtijd hebben gemaild. Als jij een 1:32 opgeeft sta jij gewoon in vak B.
Dat worden volle startvakken op de halve zie ik met deze tijden :P.

Ik doe weinig wedstrijden en als ik dan eens mee wil doen met een wedstrijdje waar ze om dit soort zaken vragen heb ik meestal geen tijd die ik kan overleggen. Ik doe meestal korte wedstrijdjes 5 of 10 km en de wedstrijden waar ze erom vragen zijn dan 15 km of halve marathon. Ik stuur dan gewoon een 5 of 10 km resultaat op, waarvan ze ook wel snappen dat je daar redelijkerwijs makkelijk mee aan de "limiet" voldoet op een langere afstand. Nooit enig commentaar op gehad en altijd gewoon in het startvak geplaatst.

Op zich is zo'n startvak wel fijn, omdat zeker als je in het eerste startvak staat je normaal gesproken direct tempo kan lopen vanaf het begin.

Startvakken waar je geen bewijs hoeft te overleggen zijn dan weer niets. Bij de zevenheuvelenloop stond ik een aantal jaar terug in een vak van rond het uur meen ik. Raak je voor de start aan de praat met mensen die niet sneller lopen dan 1:20 maar het wel "lekker" vinden om lekker vooraan te starten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
sander_g schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:47:
Ik hoop dat het goed komt. Ik doe al sinds 2013 mee met de CPC. De eerste keren op de 5 en 10 km en twee keer de HM. Altijd als recreatief loper en doelen van 50-60 minuten voor de 10km en 2 uur voor de HM. Sinds begin vorig jaar is het kilometers vreten pas echt begonnen en heb er ook meer plezier in. De CPC is echter wel een evenement met veel, heel veel deelnemers: 35.000 tot 40.000. Dus het is altijd druk in de startvakken. Voorheen maakte ik me er niet zo druk om, PR's lopen was niet mijn doel en was ook redelijk kansloos op zo'n druk evenement.

Dit keer zie ik wel een kans, maar dat gaat het niet worden als je de eerste 2, 3 km's moeten zigzaggen. Het parcours is ook zo dat je na ongeveer 500 meter een scherpe bocht naar links maakt en dat levert altijd opstoppingen op. Dan kan je wandelen, want sneller kom je toch niet vooruit. Geen idee hoe dat bij andere evenementen is/gaat, want daar heb ik nog nooit aan meegedaan.

De indeling in vakken is volgens mij vooral gebaseerd op hoeveel mensen ze kwijt kunnen in een vak en hoeveel aanmeldingen er zijn per afstand.
Het is al weer lang geleden dat ik de CPC heb gedaan. Denk dat ik de laatste keer ben gestart in een wedstrijdvak en dan heb je zeker geen last van opstoppingen. Bij dit soort massa evenementen kunnen ze beter gefaseerde starts doen ipv iedereen tegelijk laten starten. Maar dat zal wel lastig zijn ivm afzetten van de binnenstad.

PR's kun je ook beter niet proberen te lopen bij dit soort grote evenementen. Als je in de drukte komt vast te zitten is dat alleen maar frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
  • Nu online
Tim_W schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:42:
Met name die 18 minuten op de 5 km springt er aardig uit qua drempel.

Waar de <45 of de 10km en <1:40 voor mij persoonlijk best redelijk te doen zijn en ook redelijk in lijn van elkaar liggen, is die <18:00 op de 5 heeeel ver weg.
De 1:40 op de HM komt inderdaad overeen met 45 minuten op de 10km. Dat is alleen wel de tijd die je moet lopen om in startvak B te mogen starten. Om bij de HM - net als op de 10km - in startvak A te mogen starten, moet je onder de 1:30 lopen... de 10km-tijd is hier dus de meest afwijkende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
  • Nu online
influenza schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:50:
[...]

Dat worden volle startvakken op de halve zie ik met deze tijden :P.
Vol = vol toch? Of bedoel je de 1:32 die ik als streeftijd noem? Ik denk dat dat te doen is voor @sander_g als hij in een trainingsloopje al 1:37 loopt...
Ik stuur dan gewoon een 5 of 10 km resultaat op, waarvan ze ook wel snappen dat je daar redelijkerwijs makkelijk mee aan de "limiet" voldoet op een langere afstand. Nooit enig commentaar op gehad en altijd gewoon in het startvak geplaatst.
In het verleden had de Midwintermarathon een overzicht op de site staan met de tijden die je moest lopen voor het vak van de snelle lopers. Niet alleen voor de 10EM zelf (uit het hoofd < 1:04:00), maar ook de 5km, 10km en HM. Dat lijstje kan ik nu alleen niet meer vinden op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
elastiek schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:12:
[...]

Vol = vol toch? Of bedoel je de 1:32 die ik als streeftijd noem? Ik denk dat dat te doen is voor @sander_g als hij in een trainingsloopje al 1:37 loopt...

[...]
Ik denk dat heel veel deelnemers die tijden kunnen lopen, dus in die zin lekker volle vakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-09 08:54
Ik moet helaas weer per direct stoppen met hardlopen. Na problemen met de buitenkant van mijn rechter knie mocht ik een lange tijd niet hardlopen, na 1.5 jaar rust begon ik weer met hardlopen maar na 2km schoot het ineens in de buitenkant van mijn linker knie (niet eens rechts).

Is dit slijtage of eis ik teveel en wil ik te snel gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:28

Secsytime

Automagisch

mugenmarco schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:31:
Ik moet helaas weer per direct stoppen met hardlopen. Na problemen met de buitenkant van mijn rechter knie mocht ik een lange tijd niet hardlopen, na 1.5 jaar rust begon ik weer met hardlopen maar na 2km schoot het ineens in de buitenkant van mijn linker knie (niet eens rechts).

Een fysio kan het je vast vertellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
  • Nu online
influenza schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:29:
[...]

Ik denk dat heel veel deelnemers die tijden kunnen lopen, dus in die zin lekker volle vakken
Dat ben ik helemaal met je eens.

Ik zie in de uitslagenlijst van vorig jaar dat 820 lopers bij de NN halve marathon een bruto tijd van sub-1:30 hebben gelopen. Kijk je naar de netto tijden en neem je de business lopers ook mee, dan zullen het er meer dan 1.000 zijn.

Laten we het er op houden dat het vlotte lopers zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
  • Nu online
Van de in totaal 9.578 deelnemers vorig jaar liepen er 1.724 deelnemers een bruto tijd van sub-1:40 (excl business lopers)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-09 07:53
elastiek schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:06:
[...]

De 1:40 op de HM komt inderdaad overeen met 45 minuten op de 10km. Dat is alleen wel de tijd die je moet lopen om in startvak B te mogen starten. Om bij de HM - net als op de 10km - in startvak A te mogen starten, moet je onder de 1:30 lopen... de 10km-tijd is hier dus de meest afwijkende :)
Ik zie het nu ja, je hebt gelijk. Wellicht vanuit de organisatie dan wat creatief boekhouden i..v.m. de te verwachten opkomst per afstand -en tijden.

Strava Garmin 265

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Na al dat inschrijf geweld heb ik mij ook maar ingeschreven voor de 7 heuvelen loop die vandaag ook open is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023

Soms kan een heel klein onschuldig spiertje dergelijke pijnklachten geven, het kan natuurlijk ook iets meer serieus met de meniscus zijn. Ik zou er niet zelf teveel aan gaan dokteren maar naar een (sport)fysio gaan.

(het zou ook nog aan je techniek/schoenen kunnen liggen)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:55

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Ben als het goed is nog ingeschreven voor de 10miles in Antwerpen. Volgens mij loopt mijn inschrijving van vorig jaar nog door. Komt wel slecht uit met mijn zomervakantie, maar dat moet ik dan maar beschouwen als een super taperperiode. (Niet dat je met 2x/wk trainen moeten taperen. ;) )

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Over dat deel: Welk opbouw schema gebruik? Zet hem eens hier neer of de link er naar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio

Ik zou zeggen dat aan de hand van je naam met 1987 je net als mij 33/34 bent dus dat lijkt me wat snel voor slijtage. Ik ben wel benieuwt waarom je niet mocht hardlopen 1.5 jaar geleden?

Daarnaast als je klachten had rechts is het waarschijnlijk dat je dat been ontziet. Dus eerder links klachten krijgt. Ik weet nog wel de eerste keer skien het jaar nadat ik mijn knieband verrekt had. (met Snowboarden niet met voetbal) Toen kreeg ik ook op mijn kloten van de gids omdat ik mijn linker been ontzag. Dus dat moest ik weer rechttrekken en nog steeds wel iets rechttrekken hopelijk komt dat met krachttraining goed.

Misschien beginnen met korte stukken hardlopen en tussendoor wandelen om de belasting laag te houden en nieuwe schoenen te kopen.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Zoals anderen ook schrijven is dat voor ons moeilijk te zeggen.
Eén en ander hangt ook af van je bouw en je mate van algemene fitheid.

Verder zou je ook kunnen beginnen met lopen/wandelen/lopen.

Hoor de laatste weken in veel podcasts dezelfde soort problemen terug komen: Mensen die fysieke klachten krijgen doordat ze te snel te veel willen. Vaak zijn dit mensen die een goede algemene conditie hebben, bijvoorbeeld door fietsen of zwemmen maar waarvan de benen de belasting gewoon niet gewend zijn.

Goed voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld Laurens ten Dam. Hij had een weddenschap met zijn broer om een wedstrijd te gaan lopen, maar na enkel keren trainen is hij moeten stoppen vanwege een lopersknie. Hart en longen wilden wel, maar zijn benen konden het niet aan.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sander_g
Misschien leest de organisatie van de CPC mee met deze thread. Ik heb toch een plek in vak B gekregen! *O*

Ik had als reactie vanochtend toch maar gevraagd welke wedstrijden dan zouden kwalificeren gezien het gebrek eraan de afgelopen tijd.

Het was lastig om mijn tijden van vorige edities te hanteren, want vorig jaar liep ik de 10km samen met mijn zoon en dat was meer voor de gezelligheid. In 2019 was de CPC afgelast i.v.m. extreem weer en in 2018 had ik de conditie nog niet van nu. Misschien was het omdat ik al zoveel jaren mee doe dat ze me nu toch wat krediet geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
influenza schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:50:
[...]
Startvakken waar je geen bewijs hoeft te overleggen zijn dan weer niets. Bij de zevenheuvelenloop stond ik een aantal jaar terug in een vak van rond het uur meen ik. Raak je voor de start aan de praat met mensen die niet sneller lopen dan 1:20 maar het wel "lekker" vinden om lekker vooraan te starten....
Probleem is dat mensen het doen, waardoor nóg meer mensen het gaan doen. Ik heb de tip ook wel eens voorbij horen komen op de AV. "Je kan je beter inschrijven voor een sneller tijdvak dan je wil lopen, anders zit je tussen allerlei mensen die voor een sneller tijdvak hebben ingeschreven dan ze kunnen". Zo lossen we het probleem niet echt op :+
elastiek schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:36:
[...]
Laten we het er op houden dat het vlotte lopers zijn 8)
Laten we het erop houden dat het snelle lopers zijn O-)

Leuk hoor, al die inschrijvingen weer. Zevenheuvelenloop willen wij ook, maar we moeten al vrij veel vrij vragen in die periode (dat wil zeggen vooral vrouwlief en die heeft diensten). Dus we gaan hem toch maar overslaan tenzij we tzt horen dat het wel kan volgens de planning én er nog plek is (wat ik niet verwacht). Nouja, het is niet anders.
@sander_g Ongetwijfeld, wij zijn natuurlijk wel een autoriteit in de hardloopwereld.

@mugenmarco Ik kan alleen de andere mensen maar napraten: lekker naar een fysio en/of podotherapeut gaan. Beide kunnen je helpen met techniek en stand van je voeten. Mogelijk loop je ook te hard van stapel, maar dat is voor ons op afstand niet te beoordelen. Dan moeten we wat meer inzicht krijgen in hoe je schema eruitziet, welke tempo's je dan loopt, etc. Over het algemeen geldt: rustag aan (om in de CPC Den Haag sferen te blijven :+ )

[ Voor 16% gewijzigd door Arjan90 op 15-06-2021 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
m-vw schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:36:
[...]

Zoals anderen ook schrijven is dat voor ons moeilijk te zeggen.
Eén en ander hangt ook af van je bouw en je mate van algemene fitheid.

Verder zou je ook kunnen beginnen met lopen/wandelen/lopen.

Hoor de laatste weken in veel podcasts dezelfde soort problemen terug komen: Mensen die fysieke klachten krijgen doordat ze te snel te veel willen. Vaak zijn dit mensen die een goede algemene conditie hebben, bijvoorbeeld door fietsen of zwemmen maar waarvan de benen de belasting gewoon niet gewend zijn.

Goed voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld Laurens ten Dam. Hij had een weddenschap met zijn broer om een wedstrijd te gaan lopen, maar na enkel keren trainen is hij moeten stoppen vanwege een lopersknie. Hart en longen wilden wel, maar zijn benen konden het niet aan.
Ja zelfde met mijn broertje, prima conditie. Sterk lijf, niet gewent om langere stukken te lopen. Max wat ze bij crossfitt doen is 1 mijl.

Nu loopt hij elke week met mij een duursport rondje met 6.00 min/km. Dat ging hem in het begin nog niet zo makkelijk af. Dus liepen we na elke 3km gewoon een stukje en daarna weer door. Maar je begint nu na een paar maanden wel te merken dat hij het een stuk meer gewend is en een km of 10 redelijk goed vol kan houden. Daarna takelt hij een beetje af. Maar goed dat komt met de tijd wel.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Arjan90 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:06:
[...]

Probleem is dat mensen het doen, waardoor nóg meer mensen het gaan doen. Ik heb de tip ook wel eens voorbij horen komen op de AV. "Je kan je beter inschrijven voor een sneller tijdvak dan je wil lopen, anders zit je tussen allerlei mensen die voor een sneller tijdvak hebben ingeschreven dan ze kunnen". Zo lossen we het probleem niet echt op :+
Precies dat! Nu heb ik via de AV een wedstrijdlicentie, dus dat zorgt er bij veel evenementen gelukkig al voor dat je iets meer vooraan komt te staan. Vaak zetten evenemten ook de business runs helemaal vooraan onder het mom van; jullie betalen grof geld, dus mag je vooraan starten.

Maar ook dat is best wel link. Bij de Venloop van 2019 ben ik zo binnen 1km bijna achterop iemand gelopen. We liepem rond de 4.15'/km, 800 meter onderweg en in 1x schiet iedereen voor me naar links en naar rechts, loopt er midden op het parcours iemand met een gangetje van ik schat tussen de 6.00 / 6.15/km. Dat verwacht je dan gewoon niet.

Daarnaast lijtk het me super demotiverend voor zo'n persoon, sta je helemaal vooraan, maar de eerste 5km wordt je letterlijk aan alle kanten voorbij gelopen, kan toch ook niet goed voor je mindset zijn.

Maar mensen die zich in snellere startvakken zetten dan waar ze eigenlijk thuishoren is een probleem dat blijf je toch houden. Het enige is dat des te verder naar voren je komt, des te minder "foute" inschrijvingen je zult krijgen. Iemand die 1.50 op een HM loopt, zal zich niet snel tussen de lopers van < 1.30 zetten. Dus de oplossing voor het probleem is eigenlijk, zelf harder lopen :+ })

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat het als beginnend loper (in wedstrijden) soms ook wel moeilijk in te schatten is, je moet je tijd immers nu al opgeven. Vraag de eindtijd gewoon 2 of 3 weken van tevoren op bij de lopers, dan is het toch ook prima? Reageer je niet? Dan start je in het achterste vak. Met bijv. de Berenloop moet je ook een half jaar van tevoren al aangeven, niet om het een of ander maar ik weet nog niet of mijn doel haalbaar is. Dus zeker als je van tevoren inschrijft zal iedereen toch ook een bepaalde "marge" pakken als groei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Arjan90 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 19:52:
Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat het als beginnend loper (in wedstrijden) soms ook wel moeilijk in te schatten is, je moet je tijd immers nu al opgeven. Vraag de eindtijd gewoon 2 of 3 weken van tevoren op bij de lopers, dan is het toch ook prima? Reageer je niet? Dan start je in het achterste vak. Met bijv. de Berenloop moet je ook een half jaar van tevoren al aangeven, niet om het een of ander maar ik weet nog niet of mijn doel haalbaar is. Dus zeker als je van tevoren inschrijft zal iedereen toch ook een bepaalde "marge" pakken als groei.
Het is maar een indicatie he? Hoeft niet op de minuut nauwkeurig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krylinck
Rudedadude schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 07:59:
[...]

Ik zie het nav het bericht van @elastiek inderdaad. Poh. Er vallen m.i. wel een aantal mensen door de mand... Je gaat niet sneller lopen van modafinil, eerder langzamer. Maar goed, dat kan ook niet iedereen weten. Ben alleen van dit topic gewend dat het wat gemoedelijker gaat.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 16-09 20:59
Ook één van mijn grote ergernissen, trage lopers vooraan in het startvak.

Zo is er een lokale 5k+10k waarbij iedereen samen start.
Ik bestudeer dan de vorige uitslagen, en als er bv 40 mensen sneller zijn dan mezelf, dan positioneer ik mij rond positie 40.

Laatste keer stonden er vlak voor mij 2 jongedames met licht overgewicht, oortjes in, gezellig met elkaar aan het kletsen, en ze startten trager dan 6min/km. Ja, ga dan gezellig achterin staan, dames !

Andere ervaring, bij een 5k, iedereen start als gek, mijn toen 14-jarige zoon wordt na 30m door een veertiger opzij geduwd, valt bijna. 100 m later trapt de man in kwestie op zijn adem, wordt voorbijgestoken door m'n zoon, en eindigt meer dan 5 minuten later. Waar was dat duwen dan eigenlijk voor nodig ?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Kom er net achter dat de race calculator van Stryd ook GPX bestanden pakt, dus net even getest met de route van de 7 heuvelen loop. Zonder parcours geeft hij 56.31 en met 58.35, dus ben benieuwd.
Heb 57:59 opgegeven, dus ik ben wel eerlijk geweest O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SD-JrTyxVfv4HqYk48J6EtrRx78=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HeeRSkq5ZhwgZHqnCA4V49gq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16-09 22:02
Vanwege de voorspelde hitte vandaag #teamochtend gedaan. Nu loop ik wel vaker in de ochtend, maar nooit eerder een interval (8x400m/100m). Ging uitstekend voor het tijdstip.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Totrail schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 06:57:
Vanwege de voorspelde hitte vandaag #teamochtend gedaan. Nu loop ik wel vaker in de ochtend, maar nooit eerder een interval (8x400m/100m). Ging uitstekend voor het tijdstip.
Ik ben daarom gisteravond al gaan lopen. Meestel is het woensdagavond of later in de week.
Moet zeggen dat het alsnog niet meeviel(8x 800/200).

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Rudedadude schreef op maandag 14 juni 2021 @ 17:54:
[...]

Volgens mij bestaat er niet specifiek iets als 'hun' wedstrijdlopers, tenzij je Bol of Schippers heet. Je moet een atletiekunie licentie hebben om een NL record te kunnen lopen en bij zo'n licentie hoort het hele dopingreglement, net zoals elke Nederlander wordt geacht de wet te kennen. Dus dat was eerder ook de conclusie: ja, het was blijkbaar een verboden middel en dan gaat de hele santekraam lopen als dat gecontroleerd wordt en je er geen dokters attest bij hebt. Ik zal ook nooit een NL record kunnen lopen (om meerdere redenen :P), want ik gebruik zonder doktersattest Salbutamol tegen inspanningsastma. Maar goed, dat is nog een middel wat rechtstreeks gerelateerd is aan prestaties (en waar het halve wielerpeloton een briefje voor heeft). Bij Hinke zie ik het als iets soortgelijks en met mijn lekenkennis voor een middel waar je geen enkele baat bij kon hebben op een 100km hardlopen, met nu dus het verschil dat het met terugwerkende kracht 'gelegaliseerd' is. Maar goed, als je dan als amateursporter opeens wordt weggezet als dopinggebruiker terwijl je een fantastische prestatie hebt geleverd op een vrij exotische tak van sport, dan krijg je een hoop dingen over je heen waar je niet op zit te wachten. En wat nu dus hopelijk is rechtgezet.
Stomme vraag dan misschien: maar wat heb je dan een een wedstrijdlicentie? Wil je een Nederlands record rennen, moet je die licentie hebben, je mag in wat startvakken vooraan staan dacht ik, maar wat is het nut dan van zo exclusief lid zijn van een bond als ze je nog eens niet even op weg helpen met dopingregels óO

Maar goed, haar prestatie op die 100K blijft inderdaad wel 1 van de meer bizarre en fascinerende wedstrijduitslagen in Nederland ja.

(en misschien meer pufjes gebruiken en nog wat ritalin erbij klappen, dan moet een NL record wel lukken joh ;P )

Intervaltraining maar verschoven: hillrepeats op snelheid zag ik niet zitten #nietmijnweer. Vanavond maar even zien wat het geeft en dan een rustig kort loopje doen.

[ Voor 4% gewijzigd door polthemol op 16-06-2021 07:55 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Ik loop normaal altijd op woensdagavond met 't groepje, maar heb vanavond 'gelukkig' iets van m'n werk, dus ik kan sowieso niet.
Morgenochtend de training maar inhalen. Denk dat de temperatuur dan stukken aangenamer zal zijn :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Net was het heerlijk loopweer, even een gezellig herstelrondje met wat korte sprints gedaan met de "langzamere" collega's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:31
Calitomnication schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:53:
[...]

Precies dat! Nu heb ik via de AV een wedstrijdlicentie, dus dat zorgt er bij veel evenementen gelukkig al voor dat je iets meer vooraan komt te staan. Vaak zetten evenemten ook de business runs helemaal vooraan onder het mom van; jullie betalen grof geld, dus mag je vooraan starten.

Maar ook dat is best wel link. Bij de Venloop van 2019 ben ik zo binnen 1km bijna achterop iemand gelopen. We liepem rond de 4.15'/km, 800 meter onderweg en in 1x schiet iedereen voor me naar links en naar rechts, loopt er midden op het parcours iemand met een gangetje van ik schat tussen de 6.00 / 6.15/km. Dat verwacht je dan gewoon niet.
Voor zover ik weet doen ze dit niet bij de Venloop. Heb hem 3x als business run gelopen en dat is gewoon aansluiten in het gekozen startvak (en natuurlijk heb je hier ook mensen die zich fout inschrijven, of met een startnummer van de eliten tussen de recreatie lopers gaan staan :X )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arjan90
Hier ook heerlijk loopweer vanochtend en lekker soepel gelopen, heb zelf ook de training van vanavond laten schieten. Ik was ook niet de enige, kwam best wat lopers tegen zo in een uurtje tijd.

Ik moet zeggen dat ik ook snel op gang kwam, stond binnen 10 minuten na de wekker buiten en binnen 2km was ik warm en kon ik lekker even vlot doorlopen. Heerlijk, vooral zo in het ochtendzonnetje.

@Calitomnication Jij gaat vanmiddag om 13 uur? :+

Wel te weinig gelopen vanochtend, ik kom nu 700m tekort volgens Garmin voor 1.000 kilometer in 2021. Hoe dan ook mooi op schema!

[ Voor 14% gewijzigd door Arjan90 op 16-06-2021 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Refro schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 07:54:
[...]

Voor zover ik weet doen ze dit niet bij de Venloop. Heb hem 3x als business run gelopen en dat is gewoon aansluiten in het gekozen startvak (en natuurlijk heb je hier ook mensen die zich fout inschrijven, of met een startnummer van de eliten tussen de recreatie lopers gaan staan :X )
Hmm, ik was altijd in de veronderstelling dat de business run hier ook vooraan mocht staan, maar dan heb ik dat altijd verkeerd gehad :).

tips voor New York

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Arjan90 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 08:31:
Hier ook heerlijk loopweer vanochtend en lekker soepel gelopen, heb zelf ook de training van vanavond laten schieten. Ik was ook niet de enige, kwam best wat lopers tegen zo in een uurtje tijd.

Ik moet zeggen dat ik ook snel op gang kwam, stond binnen 10 minuten na de wekker buiten en binnen 2km was ik warm en kon ik lekker even vlot doorlopen. Heerlijk, vooral zo in het ochtendzonnetje.

@Calitomnication Jij gaat vanmiddag om 13 uur? :+
Nee helaas, ben gisteravod al wezen lopen. Wel lekker weertje hoor 8)
Aanstaande vrijdag gaan we weer met ons bedrijf voor de fun een HM lopen. We hebben een paar nieuwe lopers die de HM op 2.30 hebben. Het doel is uitlopen en als het een beetje kan onder de 2.15 blijven.

Bij het prikken van de datum leek het me wel lekker, midden in juni, prima temperatuurtje en lekker lopen. Maar als ik nu op weeronline kijk hebben we de slechtste dag van de maand uitgekozen. Hopelijk komt daar nog verandering in.

tips voor New York

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• elastiek
  • Nu online
Tinusvolkel schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 05:55:
Kom er net achter dat de race calculator van Stryd ook GPX bestanden pakt, dus net even getest met de route van de 7 heuvelen loop. Zonder parcours geeft hij 56.31 en met 58.35, dus ben benieuwd.
Heb 57:59 opgegeven, dus ik ben wel eerlijk geweest O-)

[Afbeelding]
Hier valt de Stryd race calculator dan wel even door de mand zeg!

De Zevenheuvelenloop heef het snelste 15km parcours ter wereld. Als je goed weet te doseren op de heuvels, kan je nergens anders ter wereld zo snel lopen als in Nijmegen. En goed doseren kan je als de allerbeste met een Stryd op je schoen... de tijd met GPX moet absoluut sneller zijn dan zonder GPX bij deze race!

De Zevenheuvelenloop was in 2018 m'n eerste race die ik liep met m'n Stryd. Ik had het apparaat net drie weken en had nog geen idee wat je er mee kon. Omdat ik niet optimaal had getraind, heb ik toen besloten om volledig op vermogen te gaan lopen. Man, man, man... wat gingen die eerste kilometers omhoog traag. Echt iedereen haalde me in. Ik vond het vreselijk, maar hield me aan m'n plan.

Eenmaal boven werd het leuk. Op het vlakke deel ging ik mensen inhalen en bij het dalen knalde ik werkelijk iedereen voorbij. De snelheid waarmee ik m'n benen kon bewegen waren daar echt de beperkende factor. In de laatste 5 kilometer liep ik toen dezelfde tijd als m'n PR op de baan.

Op Strava is de Zevenheuvelenloop verdeeld in drie segmenten van 5km. Op het eerste segment zat ik bij de eerste 800 lopers van die dag, op het tweede segment al bij de eerste 400 en op het laatste segment zat ik bij de eerste 75. Uiteindelijk liep ik een veel snellere tijd dan ik voor mogelijk hield. Wat mij betreft nog altijd een schoolvoorbeeld van hoe je een race optimaal met een Stryd kunt lopen op vermogen. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
elastiek schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:41:
[...]

De Zevenheuvelenloop heef het snelste 15km parcours ter wereld. Als je goed weet te doseren op de heuvels, kan je nergens anders ter wereld zo snel lopen als in Nijmegen. En goed doseren kan je als de allerbeste met een Stryd op je schoen... de tijd met GPX moet absoluut sneller zijn dan zonder GPX bij deze race!

De Zevenheuvelenloop was in 2018 m'n eerste race die ik liep met m'n Stryd. Ik had het apparaat net drie weken en had nog geen idee wat je er mee kon. Omdat ik niet optimaal had getraind, heb ik toen besloten om volledig op vermogen te gaan lopen. Man, man, man... wat gingen die eerste kilometers omhoog traag. Echt iedereen haalde me in. Ik vond het vreselijk, maar hield me aan m'n plan.

Eenmaal boven werd het leuk. Op het vlakke deel ging ik mensen inhalen en bij het dalen knalde ik werkelijk iedereen voorbij. De snelheid waarmee ik m'n benen kon bewegen waren daar echt de beperkende factor. In de laatste 5 kilometer liep ik toen dezelfde tijd als m'n PR op de baan.

Op Strava is de Zevenheuvelenloop verdeeld in drie segmenten van 5km. Op het eerste segment zat ik bij de eerste 800 lopers van die dag, op het tweede segment al bij de eerste 400 en op het laatste segment zat ik bij de eerste 75. Uiteindelijk liep ik een veel snellere tijd dan ik voor mogelijk hield. Wat mij betreft nog altijd een schoolvoorbeeld van hoe je een race optimaal met een Stryd kunt lopen op vermogen. 8)
Ik denk dat de calculator vooral rekening houd dat je bergaf minder terug krijgt heb dan dat je met bergop verliest. Echter knal je bij de 7h de laatste 4km naar beneden, dus je kan je in de eerste 11 helemaal kapot lopen, want die laatste 4 gaat toch wel lukken.

Verder wil ik deze is gaan proberen om te lopen op power, als ik onder het uur binnen ben dan vind ik het prima :)

In het onderstaande artikel word het "een beetje" uitgelegd.
Dit betekent dat je heuvelaf veel minder profijt hebt van de energiewinst, hetgeen past bij de verklaring van energieverlies door remkrachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:37
[...]

Zevenheuvelenloop vind ik één van de leukste runs van NL (en een van de sympathiekste en beste organisaties van mega-hardloopevents), en heb er in vier keer steeds mijn PR kunnen verbeteren. Gisteren ingeschreven voor komende editie, zin in! Het parcour leent zich enorm voor een flinke negatieve split omdat je vanaf km 11 vrijwel alleen nog maar daalt. Loop je “op schema” voor een PR thv dat punt dan kan je er vervolgens vaak nog een enorm brok aflopen, heerlijk. Verder vind ik zelf de heuvels en verschillende technieken / passen die je daarbij handhaafd ook een verademing tov 15km vlak asfalt.

Dat alles gezegd hebbende geloof ik overigens niet in het verhaal over dat dit parcours zich beter zou lenen voor wereldtijden dan een normale vlakke run. Ik denk dat een snaarstrak vlak parcours en een consistente pace uiteindelijk voor snellere tijden zou moeten kunnen zorgen dan zo’n heuvel-race. De reden dat het tóch “het snelste 15km parcours ter wereld” is is omdat er maar heel weinig 15km runs zijn in de wereld: het is geen olympische of NK/WK achtige afstand (zoals 5k, 10k en 16K (10EM)) en daarmee nauwelijks aantrekkelijk om op te focussen voor topsporters. 7H heeft heel slim en met veel startgeld vaak hele snelle lopers naar Nijmegen gehaald en daarom staat hier het record. Zou zo’n zelfde loper een incentive hebben (lees: berg startgeld en prijsgeld) om een vlakke 15k te lopen dan denk ik dat dat zeker nog sneller kan).

Zo had Utrecht ook een tijdje het WR op de 10km met 26.44. Absurd snel maar zegt meer over de atleet dan over het parcour. In de basis moet een parcours natuurlijk wel over aantal eigenschappen beschikken zoals breed genoeg, gemiddelde temperatuur aantrekkelijk, etc maar vervolgens is het “snelste parcours worden” vooral afhankelijk van wie je erheen haalt. Berlijn is het weredrecord-parcour pur sang voor de marathon maar biedt weinig meer dan Rotterdam. En die laatste was ook toneel van veel 2:04’s een ruim decennium geleden, wat toen de WR’s dicht benaderden. Daarna zijn ze gaan focussen op breedte ipv absurde hoeveeheden startgeld betalen en afgelopen 10 jaar is het aantal van dat soort tijden minimaal geweest.

NB: in het bovenstaande zitten wat n=1’s en wat niet allemaal even sterk onderbouwde aannames, klopt. 😬

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Valorian
Arjan90 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:06:
[...]

Leuk hoor, al die inschrijvingen weer. Zevenheuvelenloop willen wij ook, maar we moeten al vrij veel vrij vragen in die periode (dat wil zeggen vooral vrouwlief en die heeft diensten). Dus we gaan hem toch maar overslaan tenzij we tzt horen dat het wel kan volgens de planning én er nog plek is (wat ik niet verwacht). Nouja, het is niet anders.
@sander_g Ongetwijfeld, wij zijn natuurlijk wel een autoriteit in de hardloopwereld.
Als 7H weer doorgaat met volle bezetting dan gaat het dus weer om 30-35K (?) aan tickets. Bij zo’n event / statistieken regent het altijd weer tickets vlak van tevoren: geblesseerden, andere verplichtingen, overmmoedigen die zich terugtrekken, etc. Een paar jaar terug heb ik een hele reeks “ad hoc populaire events” gedaan waarbij ik een week of soms dagen van tevoren mog startbewijzen van FB-groepen plukte. Zoals Egmond, Schoorl, Etc. Kost geen drol maar je loopt wel als “Brigitte”, “Yousef”, etc ipv onder je eigen naam (vaak zo kort van tevoren te laat om naam om te scchrijven). Even wennen als er langs de zijlijn mensen naar je roepen 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
  • Nu online
Dat 15 kilometer een incourante afstand is klopt natuurlijk helemaal @Valorian. En dat benutten ze bij de Zevenheuvelenloop maximaal. En gelijk hebben ze 8)

Het verschil tussen het wereldrecord op de 15km en het wereldrecord op de 10km op de weg is alleen kleiner dan je wellicht denkt. Het wereldrecord op de 15km van 41:13 is vergelijkbaar met ~26:43 op de 10km. Slechts twee lopers waren op de 10km sneller dan dat: Rhonex Kirpruto (26:24) en Joshua Cheptegei (26:38). Het wereldrecord op de 15km van de Zevenheuvelenloop staat dus echt wel scherp.

Bovenstaande is overigens geen theoretisch verhaal, want dat 15km wereldrecord werd gelopen door Leonard Patrick Komon. En hij liep op de 10km een wereldrecordtijd van 26:44... in Utrecht tijdens de Singelloop 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UdiBenLudi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:53
Valorian schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:07:
[...]

Zevenheuvelenloop vind ik één van de leukste runs van NL (en een van de sympathiekste en beste organisaties van mega-hardloopevents), en heb er in vier keer steeds mijn PR kunnen verbeteren. Gisteren ingeschreven voor komende editie, zin in! Het parcour leent zich enorm voor een flinke negatieve split omdat je vanaf km 11 vrijwel alleen nog maar daalt. Loop je “op schema” voor een PR thv dat punt dan kan je er vervolgens vaak nog een enorm brok aflopen, heerlijk. Verder vind ik zelf de heuvels en verschillende technieken / passen die je daarbij handhaafd ook een verademing tov 15km vlak asfalt.

Dat alles gezegd hebbende geloof ik overigens niet in het verhaal over dat dit parcours zich beter zou lenen voor wereldtijden dan een normale vlakke run. Ik denk dat een snaarstrak vlak parcours en een consistente pace uiteindelijk voor snellere tijden zou moeten kunnen zorgen dan zo’n heuvel-race. De reden dat het tóch “het snelste 15km parcours ter wereld” is is omdat er maar heel weinig 15km runs zijn in de wereld: het is geen olympische of NK/WK achtige afstand (zoals 5k, 10k en 16K (10EM)) en daarmee nauwelijks aantrekkelijk om op te focussen voor topsporters. 7H heeft heel slim en met veel startgeld vaak hele snelle lopers naar Nijmegen gehaald en daarom staat hier het record. Zou zo’n zelfde loper een incentive hebben (lees: berg startgeld en prijsgeld) om een vlakke 15k te lopen dan denk ik dat dat zeker nog sneller kan).

Zo had Utrecht ook een tijdje het WR op de 10km met 26.44. Absurd snel maar zegt meer over de atleet dan over het parcour. In de basis moet een parcours natuurlijk wel over aantal eigenschappen beschikken zoals breed genoeg, gemiddelde temperatuur aantrekkelijk, etc maar vervolgens is het “snelste parcours worden” vooral afhankelijk van wie je erheen haalt. Berlijn is het weredrecord-parcour pur sang voor de marathon maar biedt weinig meer dan Rotterdam. En die laatste was ook toneel van veel 2:04’s een ruim decennium geleden, wat toen de WR’s dicht benaderden. Daarna zijn ze gaan focussen op breedte ipv absurde hoeveeheden startgeld betalen en afgelopen 10 jaar is het aantal van dat soort tijden minimaal geweest.

NB: in het bovenstaande zitten wat n=1’s en wat niet allemaal even sterk onderbouwde aannames, klopt. 😬
Mocht je dan nog een alternatief zoeken. In december (wanneer het doorgaat) is bij ons in de buurt de Montferland run. Ook 15k of 7,5k door heuvelachtig terrein. Heb nog nooit de 7H gedaan, maar de NOS doet normaal gesproken wel verslag van de 15k dus misschien de moeite waard ;). Vond de 15k kwa route een heerlijke run. Grootste deel is het traject over een lekker brede weg en door het beperkte aantal deelnemers weinig last van gedrang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:41
Valorian schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:19:
Kost geen drol maar je loopt wel als “Brigitte”, “Yousef”, etc ipv onder je eigen naam (vaak zo kort van tevoren te laat om naam om te scchrijven). Even wennen als er langs de zijlijn mensen naar je roepen 😅
Ook wel weer super grappig soms

Zo heb ik een paar jaar terug tijdens de marathon van Rotterdam als "Marloes" meegelopen
Juist door de soms rare reacties vanuit het publiek erg leuk :D

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
elastiek schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:25:
Dat 15 kilometer een incourante afstand is klopt natuurlijk helemaal @Valorian. En dat benutten ze bij de Zevenheuvelenloop maximaal. En gelijk hebben ze 8)

Het verschil tussen het wereldrecord op de 15km en het wereldrecord op de 10km op de weg is alleen kleiner dan je wellicht denkt. Het wereldrecord op de 15km van 41:13 is vergelijkbaar met ~26:43 op de 10km. Slechts twee lopers waren op de 10km sneller dan dat: Rhonex Kirpruto (26:24) en Joshua Cheptegei (26:38). Het wereldrecord op de 15km van de Zevenheuvelenloop staat dus echt wel scherp.

Bovenstaande is overigens geen theoretisch verhaal, want dat 15km wereldrecord werd gelopen door Leonard Patrick Komon. En hij liep op de 10km een wereldrecordtijd van 26:44... in Utrecht tijdens de Singelloop 8)
Ah, leuke facts! Wow, dat maakt die 15k tijd wel scherp. Ik vind het zelf overigens ook een topafstand, heerijk, net even niet die hamer die in de laatste fase van de 21,1 komt en daarmee heel dicht op de 10km qua pace.

Ps: 2:40/km 10-15 km lang… 😶. 🔥

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Chillz schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:41:
[...]

Ook wel weer super grappig soms

Zo heb ik een paar jaar terug tijdens de marathon van Rotterdam als "Marloes" meegelopen
Juist door de soms rare reacties vanuit het publiek erg leuk :D
Sorry moest meteen aan de te slechte kakhiel.nl grappen denken.
Afbeeldingslocatie: https://assets.kakhiel.nl/uploads/image_fragment/118477/file/default_het.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
UdiBenLudi schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:34:
[...]

Mocht je dan nog een alternatief zoeken. In december (wanneer het doorgaat) is bij ons in de buurt de Montferland run. Ook 15k of 7,5k door heuvelachtig terrein. Heb nog nooit de 7H gedaan, maar de NOS doet normaal gesproken wel verslag van de 15k dus misschien de moeite waard ;). Vond de 15k kwa route een heerlijke run. Grootste deel is het traject over een lekker brede weg en door het beperkte aantal deelnemers weinig last van gedrang.
Ah die heb ik nog niet gelopen maar wel een paar keer op het vizier gehad, linkt mij erg gaaf. Wel een intimiderend deelnemersveld, qua tijden die daaar gelopen worden.

Zelf ook een keer de bruggenloop gedaan. Dat was dan weer een ander uiterste, had het idee dat de helft van het deelnemersveld nog nooit een brug of helling gezien had. Soort slagveld op de Brienoordbrug. En dramatische start door gebrek aan flessenhals. Maar wel gezellig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
  • Nu online
Valorian schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:03:
[...]
Ah, leuke facts! Wow, dat maakt die 15k tijd wel scherp. Ik vind het zelf overigens ook een topafstand, heerijk, net even niet die hamer die in de laatste fase van de 21,1 komt en daarmee heel dicht op de 10km qua pace.
Totdat ik een paar marathons en verder had gelopen, had ik dat ook. De zwaar incourante Midwintermarathon afstand van 18,5km (ja, dat was daar vroeger) vond ik toen heerlijk om te lopen om precies dezelfde reden als die jij noemt. #opavertelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
  • Nu online
Valorian schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:03:
[...]

Ps: 2:40/km 10-15 km lang… 😶. 🔥
Sorry, ik had m'n facts niet helemaal op orde.

Die 41:13 van Komon (2010) is in 2018 verbeterd door Joshua Cheptegei naar 41:05. Z'n stats:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Snelheid        21.91 km/uur
Tempo           2:44 min/km
1 kilometer     2:45 (2:45)
2 kilometer     5:28 (2:43)
3 kilometer     8:19 (2:51)
4 kilometer     11:08 (2:49)
5 kilometer     14:07 (2:59)
6 kilometer     16:53 (2:46)
7 kilometer     19:37 (2:44)
8 kilometer     22:30 (2:53)
9 kilometer     25:17 (2:47)
10 kilometer    27:49 (2:32)
11 kilometer    30:38 (2:49)
12 kilometer    33:19 (2:41)
13 kilometer    35:54 (2:35)
14 kilometer    38:28 (2:34)
Nettotijd       41:05 (2:37)

Mooi om het verschil tussen de kilometertijden van het stijgen en dalen te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
elastiek schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:21:
[...]

Sorry, ik had m'n facts niet helemaal op orde.

Die 41:13 van Komon (2010) is in 2018 verbeterd door Joshua Cheptegei naar 41:05. Z'n stats:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Snelheid        21.91 km/uur
Tempo           2:44 min/km
1 kilometer     2:45 (2:45)
2 kilometer     5:28 (2:43)
3 kilometer     8:19 (2:51)
4 kilometer     11:08 (2:49)
5 kilometer     14:07 (2:59)
6 kilometer     16:53 (2:46)
7 kilometer     19:37 (2:44)
8 kilometer     22:30 (2:53)
9 kilometer     25:17 (2:47)
10 kilometer    27:49 (2:32)
11 kilometer    30:38 (2:49)
12 kilometer    33:19 (2:41)
13 kilometer    35:54 (2:35)
14 kilometer    38:28 (2:34)
Nettotijd       41:05 (2:37)

Mooi om het verschil tussen de kilometertijden van het stijgen en dalen te zien.
Pff dat was m'n pieksnelheid in een heuvelsprintje vanmorgen.....
Moet er niet aan denken dat 15km vol te houden. _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vDEOWr6dwSQf8LXi4hQ_Ldxetpc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NNEjzrQClFzCY6z1B1klu3YJ.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

UdiBenLudi schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:34:
[...]Mocht je dan nog een alternatief zoeken. In december (wanneer het doorgaat) is bij ons in de buurt de Montferland run. Ook 15k of 7,5k door heuvelachtig terrein. Heb nog nooit de 7H gedaan, maar de NOS doet normaal gesproken wel verslag van de 15k dus misschien de moeite waard ;). Vond de 15k qua route een heerlijke run. Grootste deel is het traject over een lekker brede weg en door het beperkte aantal deelnemers weinig last van gedrang.
+1, echt een mooie loop, een aanrader, heb hem vaak gelopen, idd weinig gedrang en toen ik nog iets sneller was kon ik een goed plekje achter de echte toppers vinden. Mijn all time 15km PR (netto 55:49, bruto 55:51) heb ik ooit daar gelopen. ;).
Bij de 7H is dat een stuk lastiger en het is daar errug druk.

[ Voor 1% gewijzigd door route99 op 16-06-2021 19:09 . Reden: PR tijd bruto/netto ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
@route99 Dat is wel echt een tijd om mee thuis te komen!. En dat allemaal zonder carbonplaat-schoenen, en gps-horloges 💪

[ Voor 40% gewijzigd door Valorian op 16-06-2021 14:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:21
Hoi mede-tweakers, leuk dat er ook een hardloop topic bestaat. :)

29 jaar, maar op mijn 15 begonnen met lopen tot ik rond mijn 24-25 gestopt ben. Sinds februari heb ik het opnieuw opgepikt en het voelde echt heerlijk aan. Runner's High I guess. :p

Echter, ik zit met ongelooflijk veel rug en ribpijn na het lopen, en meestal een dag of twee na het lopen. Paar kiné sessies gehad en die zegt dat mijn linkerkant vaak helemaal vastzit. FYI, ik draag steunzolen omdat ik met een beenlengteverschil zit, en meer specifiek mijn linkerbeen is korter.

Ik ben zo'n 2 weken geleden gestopt, en toen had ik dus weinig tot geen last. Gisterenmiddag opnieuw opgepikt, rechter heup deed wat lastig, maar het ergste is dus de dag daarna. Het is zelfs zo dat ik het dan ook moeilijk heb met mijn vertering - zoals deze ochtend met het ontbijt - terwijl ik weinig tot niets heb aangepast aan mijn ontbijt. Het is alsof mijn maag plots supergevoelig is.

Volgens Kine zijn de ribben/rug oorzaak van die maag, huisarts zegt omgekeerd. 7(8)7
Curieus of andere daar last van hebben (gehad) ?

_/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
[...]
Man, man, man... wat gingen die eerste kilometers omhoog traag. Echt iedereen haalde me in. Ik vond het vreselijk, maar hield me aan m'n plan.

Ik heb mij gisten tijdens een interval met de loopgroep ook eens laten leiden door de Stryd. In het parcour zat 1 best wel steil (maar klein/kort) heuveltje en ik moest echt aardig wat snelheid terugnemen om qua vermogen gelijk te blijven. Voelt ook raar want ik werd door mijn loopmaatjes aan alle kanten ingehaald. Maar eenmaal onderaan de heuvel haalde ik iedereen weer fluitend in. Ik had voor de laatste interval van 250 meter nog lekker wat energie over voor een extra snelle sprint terwijl de rest echt helemaal leeg was. :D

Misschien dit jaar maar eens de singelloop doen met dat ding, ben wel benieuwd hoeveel invloed dat valse plat nu eigenlijk heeft op het vermogen.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:06
Vandaag de Saucony Endorphin Speed 2 onder de voeten gehad :9

Heel kort maar, maar eerste indruk. Combinatie van de Speed 1 in combinatie met de speedroll technologie uit de Endorphin Shift waardoor je meer richting de middenvoet wordt geduwd om te landen en wat meer push naar voren krijgt. Super licht schoentje (lichter dan de Speed 1 volgens mij).

Binnenkort even voor een kort rondje onder binden en dan mogen ze weer in de doos totdat er een wedstrijd komt. >:)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Gonadan schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 12:02:
Vandaag laatste training van m'n schema, gezien de afgelopen weken had dit dik een PR op de tien moeten worden. Niet dus, fucking Pfizer.

Ademhaling goed onder controle maar zware benen wat er niet uit te lopen viel en een hartslag die niet in de juiste zone wil blijven. Na twee keer een stukje wandelen voor het herstel op driekwart maar gewoon helemaal gestopt. }:|

Nu zullen de warme zon en het bier met shoarma van gisteren ook niet helpen, maar die waren ingecalculeerd.
Gisteravond dan alsnog. Evengoed nog aardig warm en bijna alles tegen m'n drempel aan lopen hikken, maar het is gelukt, een nieuwe PR.
Ik zag dat de vorige acht jaar geleden was dus het geeft wel aan dat ik eindelijk op de goede weg zit. De komende tijd kijken of ik hem nog meer kan aanscherpen. Zo hard gaat het allemaal nog niet namelijk. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 22:40
Nice @Gonadan en wat nou "Zo hard gaat het allemaal nog niet namelijk", je hebt nog nooit zo hard gelopen!

De mooiste records zijn PR'en de rest is voor de buhne

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Roadman schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:11:
Vandaag de Saucony Endorphin Speed 2 onder de voeten gehad :9

Heel kort maar, maar eerste indruk. Combinatie van de Speed 1 in combinatie met de speedroll technologie uit de Endorphin Shift waardoor je meer richting de middenvoet wordt geduwd om te landen en wat meer push naar voren krijgt. Super licht schoentje (lichter dan de Speed 1 volgens mij).

Binnenkort even voor een kort rondje onder binden en dan mogen ze weer in de doos totdat er een wedstrijd komt. >:)
De speed 2 is iets zwaarder dan de 1. Verder hebben ze alleen gesleuteld aan het bovenwerk.

De speed 1 is sinds vandaag eindelijk op verschillende plekken online in de aanbieding. Ik heb al een paartje besteld vanmiddag voor €139 :)

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• route99

route99

Gonadan schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:50:
[...]..., maar het is gelukt, een nieuwe PR.
En wat werd de tijd? (heb geen Strava oid)
Ik zag dat de vorige acht jaar geleden was dus het geeft wel aan dat ik eindelijk op de goede weg zit.......
Wat in het zat zit verzuurt niet.. mijn beste tijden liep ik ook pas net voor mijn 50e (48-49 j jong).
Succes verder, houd er vooral plezier en en houd het heel. (y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Het begint alweer ergens op te lijken, de Puma Liberate voor 60 euro.

https://www.zalando.nl/pu...-blast-pu142a12u-q11.html

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
route99 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 19:14:
En wat werd de tijd? (heb geen Strava oid)
Ik ook niet (meer :P). Maar wel Garmin en die zegt 57:46 (oude was 58:48).
Wat in het zat zit verzuurt niet.. mijn beste tijden liep ik ook pas net voor mijn 50e (48-49 j jong).
Succes verder, houd er vooral plezier en en houd het heel. (y)
Daar ga ik vanuit en komt zeker goed. Wijsheid komt met de jaren en ik kan nu beter trainingslopen zonder zo hard mogelijk te willen en in het juiste schema boek je daar gewoon veel meer progressie mee. Liep laatst vanwege die malle coach Jeff ook gewoon dik een halve zonder al te veel problemen. (die kwamen toen een hoosbui echt alles doorweekte, maar toen had ik de 21 al in 2:17 gedaan)

Begon in januari weer met lopen, was een 120kg bankaardappel geworden en dat wilde ik niet dus was met Garmin coach gaan spelen. Daar is nu zo'n 16kg van af maar verbreek al m'n vorige PR die ik liep bij een gewicht wat nog 10kg minder was. Dus zit zeker op de goede weg zo, m'n piek is nog niet geweest. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Rudedadude schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 19:17:
Voor dames zelfs nog goedkoper, ze zijn dan ook kleiner :9 :
https://www.zalando.nl/pu...-peach-pu141a0kj-q11.html

Denk dat de "maat op label" in dit geval UK maten zijn? Anders zou ik met m'n standaard maatje US8 op maat 42 uitkomen, wat toch wel HEEL groot is voor iemand die 38.5/39 heeft van hardloopschoenen :D

Hier vanmorgen vroeg gaan lopen, ten eerste vanwege het weer en ten tweede vanwege m'n vaccinatie vanmiddag. (Nog) Geen last van gelukkig, op een ietwat stijve arm na, maar we zien morgenochtend wel hoe het er dan voor staat.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Kan echt wel genieten van zo'n rondje door het bos met amper mensen om je heen. Helaas geen hertjes gezien, ik geef graag de schuld aan de meneer die me tegemoet kwam lopen die een hond aan t uitlaten was. Gelukkig aan de lijn, gebeurt daar heel vaak zonder en er zijn al twee of drie keer reetjes doodgebeten dit seizoen :(

Op Strava is de groepschallenge gestart met vier personen - als je de post daar een like had gegeven maar daarmee bedoelde je dat je mee wilde doen zeg dat dan ff :> het is wel zo dat is gebleken dat je dus *niet* de challenge echt kan koppelen aan een club, als je geen premium hebt gaat het ten koste van je 3 probeer-challenges en geen idee of je daarna mee kan doen als iemand die premium heeft je uitnodigt. Oh en max 25 mensen in een challenge (ongeacht premium).
Strava probeert op deze manier mensen over te halen natuurlijk, ze zijn niet gek :D

Nu er weer wedstrijden aankomen zal ik die voor zover ze hier af en toe genoemd worden toevoegen als club event zodat er een mogelijkheid is tot zien-wie-er-ook-meeloopt en evt. afspreken. Ik denk 7H en de grotere marathons vooralsnog?

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Rudedadude schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 19:17:

https://www.zalando.nl/pu...-blast-pu142a12u-q11.html
Besteld :) ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:28

Secsytime

Automagisch

Net de nieuwe Boston 10 besteld.. lijkt hier wel een "schoenen Boom" :P
Pagina: 1 ... 127 ... 392 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.