Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 20:20
https://www.omroepbrabant...sprek-van-de-dag-in-dorst

Hier in een bos in de buurt zijn ze weggehaald. Weet niet of dat 1-op-1 te relateren aan dat incident is, maar heb me wel laten vertellen dat door de drukte van wandelaars, honden (waar men van mening is dat ze los moeten, ze doen toch 'niets'...) en fietsers, dat de beestjes wat humeuriger aan het worden waren.

Bij huis ter heide, de moer, zijn ze er nog wel gewoon. Er staat dat je geen kudde moet kruizen, maar heb je wel eens gezien waar ze staan? Ze staan perfect uniform door het halve gebied waardoor je eigenlijk altijd wel de kudde kruist :p

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Tinusvolkel schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:08:
Wat doen jullie als je dit tegen komt? er langs af? of omdraaien?
Hier vanmorgen toch maar naar een alternatief gezocht aangezien er tussen het hek en de koe nog geen 3 meter zat.
Ik kom ze regelmatig tegen, en schakel meestal een tandje terug en loop er rustig omheen. Als ze echt middenop het pad zitten/staan wandel ik er langs en zeg voor de vorm wel altijd 'Goedemorgen'.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:40
Ik ben ruim een jaar geleden denk ik alweer eens achterna gezeten door zo'n highlander in de duinen in mijn achtertuin. Dat was rond km 25 van een 31km duurloop... Was geen pretje om er dan even een sprint uit te moeten persen :p
Ging het beest rustig en op een afstandje voorbij, kwam die in ene achter me aan. Ze kunnen best tempo maken! Uiteindelijk 'redde' ik mezelf door over een dikke omgevallen boomstam heen te jumpen, daar had de highlander geen zin in dus haakte af. Achteraf wel een mooi verhaal :D

Best wel een mentaal tikje aan overgehouden ook, ik ging ('durfde') er altijd rustig maar redelijk dicht langs. Dat is pas sinds een maandje of 2 merkbaar aan het slijten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:41

polthemol

Moderator General Chat
Keiichi schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:45:
https://www.omroepbrabant...sprek-van-de-dag-in-dorst

Hier in een bos in de buurt zijn ze weggehaald. Weet niet of dat 1-op-1 te relateren aan dat incident is, maar heb me wel laten vertellen dat door de drukte van wandelaars, honden (waar men van mening is dat ze los moeten, ze doen toch 'niets'...) en fietsers, dat de beestjes wat humeuriger aan het worden waren.

Bij huis ter heide, de moer, zijn ze er nog wel gewoon. Er staat dat je geen kudde moet kruizen, maar heb je wel eens gezien waar ze staan? Ze staan perfect uniform door het halve gebied waardoor je eigenlijk altijd wel de kudde kruist :p
uit artikel
De 71-jarige vrouw zou tussen de hooglander en een pasgeboren kalfje terecht zijn gekomen.
zelfs de meest vreedzame dieren met enige sociale cohesie gaan dan aanvallen, je gedraagt je dan (onbewust) als een roofdier door een jong af proberen te scheiden van de kudde. Vandaar ook het advies dus om niet dwars door een kudde heen te gaan, dat is een beetje een aanvalstaktiek van roofdieren. Als ze denken dat we ons zo gedragen, zal een kudde ons ook zo gaan behandelen :)

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Hier vanmorgen toch maar naar een alternatief gezocht aangezien er tussen het hek en de koe nog geen 3 meter zat.

Maar verder vanmorgen al weer lekker een semi trail loopje gedaan, hoewel het wel al best benauwt was...

[Afbeelding]
In het duingebied staan ze ook. Ik liep een keer om een bochtje heen en bevond me ineens midden in een groep hooglanders. Uiteraard hadden ze ook net jongen. Dus een paar seconden later werd ik achterna gezeten door zo'n beest. Ze zijn echt verdomd snel, dus ik moest mezelf over een diepe, brede greppel heen lanceren om van hem af te komen. Dat is helaas niet zonder schade gelukt, maar wel zonder aan de hoorns geregen te worden...

Strava

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:51
Gaargod schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:10:
Ik ben ruim een jaar geleden denk ik alweer eens achterna gezeten door zo'n highlander in de duinen in mijn achtertuin. (...)
Het is een serieus onderwerp en ik weet dat je die Schotse hooglander bedoelt, maar toch ... nu je 'highlander' schrijft, zie ik voor me hoe je achterna gezeten wordt door Christopher Lambert met een cape en een zwaard. ;)

On-topic: gisteravond, vlak nadat in onze regio een enorme hoosbui overkwam, moest ik een intervaltraining geven bij onze atletiekvereniging. Er kwamen maar vier lopers opdagen, waarbij we onmiddellijk met elkaar hebben afgesproken: 'het heeft hard geregend, het is nat in het bos, en we gaan niet ons best doen om alle plassen te ontwijken, want dat houd je niet vol'. Kortom: je weet dat je zeiknat gaat worden. Deal with it.

Het werd een soort zwemles op hoog tempo. Heerlijk. >:)

[ Voor 34% gewijzigd door dreamscape op 04-06-2021 10:51 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:29

KnOeFz

no comment...

Vandaag de Vestingloop in Den Bosch gelopen.
Voreg opstaan, start was om 7:00u :X

Start met max 30 mensen, dus weinig gedrang of slalommen na de start.
Ook geen verkeersregelaars dus de met op 2 plekken een drukke weg oversteken moest je wat geluk hebben dat er geen verkeer aan kwam. Er stond wel iemand klaar om op de knop van het voetgangersstoplicht te drukken als er lopers aankwamen _/-\o_

Jammergenoeg geen officiele tijdmeting.

Fijn gelopen, een groot deel alleen, daardoor goed eigen tempo kunnen bepalen.
Geen last van de warmte gehad, ondanks dat we daar niet niet echt aan hebben kunnen wennen.
Finish op 44:41 zelf geklokt (10.03km), volgens strava 10km in 44:29 8)
Super blij mee, kwam van 47:09, dus zo'n 2:30 van m'n pr weten te halen. :*) :*) :*)

Voelde best maf om na afloop om 8:00u 'smorgen na de wedstrijd al op het terras te zitten om de prestaties te vieren met m'n loopmaatjes.

Fijn dat er weer wat georganiseerd mag worden 8)

[ Voor 15% gewijzigd door KnOeFz op 04-06-2021 11:21 ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dewfuz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:43
polthemol schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:11:
[...]
zelfs de meest vreedzame dieren met enige sociale cohesie gaan dan aanvallen, je gedraagt je dan (onbewust) als een roofdier door een jong af proberen te scheiden van de kudde. Vandaar ook het advies dus om niet dwars door een kudde heen te gaan, dat is een beetje een aanvalstaktiek van roofdieren.
Nou is mijn gans verhaal niet zo indrukwekend als die serieus grotere koeien. Maar locale fietspad wordt met enig regelmaat geterroriseerd door groep ganzen. Denk dat hij al wat geirriteerd was maar bleef flapperend op mij afkomen ondanks mijn pogingen er omheen te gaan (maar wel op fietspad blijvend).

Ik dacht hem een 'schop'/shove te geven met mijn onderbeen (geen trap met voet, maar 'gewoon' klap opvangen/aan de kant duwen met onderbeen/knie), maar zo'n beest is zwaarder dan dat lichaamsdeel. Heb nog een stap of 2 kunnen zetten maar dermate uit balans dat ik neerging en de gans gewonnen heeft. Leek er zelf wel wat van geschrokken te zijn want nadat ik hem verweet een lelijke k*teend te zijn hield hij in. Weg vervolgd, tegenwoordig ga ik er met een boogje omheen.

Mijn dochters lopen er rustig langs terwijl ze een liedje zingen.. dus misschien is dat het xD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Zo te lezen was het verstandig om om een alternatieve route te nemen :)

Hier vorig jaar een paar keer een suizende roofvogel over mijn hoofd heen gehad, die mij ook wel aan het achtervolgen was....
Vandaag vloog er weer 1 rond maar die bleef gelukkig op afstand.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:51
Tinusvolkel schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:05:

Hier vorig jaar een paar keer een suizende roofvogel over mijn hoofd heen gehad, die mij ook wel aan het achtervolgen was....
Het is nu ook weer die tijd van het jaar, want ze doen dat om hun nest te beschermen.
Op een hondenuitlaatplaats hier in de wijk zit ook weer een kraai die regelmatig mensen of honden aanvalt.
En in het bos hier in de buurt, waar ik ook heel veel loop, zijn ook regelmatig hardlopers en wandelaars aangevallen door een buizerd. Dit jaar nog niks over gehoord trouwens. Daar kun je een aardige wond aan overhouden.

Het is mijzelf nog niet overkomen gelukkig..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Maar verder vanmorgen al weer lekker een semi trail loopje gedaan, hoewel het wel al best benauwt was...

[Afbeelding]
Zou me eerst zorgen maken aangezien ik over het algemeen alleen op de openbare weg loop :P.
Heel soms lopen wel eens onder langs de maas in Venlo en daar staat ook een kudde van die beesten. In mijn ogen zijn ze nogal intimiderend en heb het er niet zo op. Aan de andere kant kun je ook beredeneren dat als ze echt gevaarlijk waren, de gemeente ze niet in een openbaar wandelpark zou zetten. Maar toch, het blijven wilde beesten.

Beter even een stukje wandelen en het zekere voor het onzekere nemen. Mocht zo'n beest in 1x op je afkomen, ongeacht de reden, dan ga je het er fysiek niet van winnen.

Los van het feit dat het boe geroep van die beesten soms demotiverend kan werken :P :P

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:32

Spotter

Lichtnicht

Rudedadude schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:19:
[...]

Het speelde mee, die naam ja >:)
Hier nog iemand die positief is over een rockbros bril. Ik heb een verkleurende gekocht van amazon voor m'n dochter en die lijkt prima voor het geld (net geen 30 euro ofzo). Mijn oudste Julbo heeft inmiddels ook wel beschadigingen aan de coating her en der, meestal volgens mij door takken onderweg tijdens trails. Een verkleurende zonnebril wordt verder niet altijd even donker (meestal cat 1-3) als een normale zonnebril (cat 4) maar ook daarvoor geldt: juist in het bos vind ik dat erg prettig. Julbo's zijn verder vrij snel met verkleuren, maar je moet niet verwachten dat dat ding meteen helder is als je even een tunneltje doorloopt. Maar ik loop in dit hooikoortsseizoen buiten altijd met een zonnebril en daarvoor is het meeverkleuren ideaal, want altijd passend bij de omstandigheden.
Ter info, Julbo heeft ook cat 2-4 voor bergsporters, maar ik weet niet of die dan in een montuur komen wat lekker is om te hardlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:41
Ik ben al jaren een tevreden gebruiker van de Brooks Adrenaline GTS schoenen. Nu ga ik versie 21 weer aanschaffen, de 20 hebben er weer 800km op zitten.
Aangezien ik drie keer per week loop (gemiddelde totaalafstand tussen 30-40km) wil ik graag een tweede paar schoenen aanschaffen naast de Brooks.
Ik heb een hele lichte overpronatie en de Brooks zijn hier ideaal voor.

Is er iemand die een advies kan geven over een schoen die hier goed naast zou werken?
Ik kan natuurlijk gewoon naar de winkel (en dat doe ik ws. ook nog) maar vroeg me gewoon af of er mensen zijn met goede ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlkalineBug
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:03
@Aidacra Toen ik recent schoenen ging proberen kwam ik uit op de keuze tussen de Brooks GTS en de Hoka One Ahari 5. Beiden zaten mij uitstekend en leverden op de camera een beter beeld op (nu heb ik mij later laten vertellen dat dit relatief weinig zegt over blessures, maar je moet ergens op af gaan). Ik heb met een heel kleine voorkeur voor de pasvorm gekozen voor de Hoka maar ik heb een tijd getwijfeld omdat de Brooks ook echt goed zaten. Mogelijk geldt voor jou dan ook dat deze beide schoene goed zitten en lopen en in dat geval kan je de Ahari 5 overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:23

Secsytime

Automagisch

dewfuz schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:57:
[...]

Nou is mijn gans verhaal niet zo indrukwekend als die serieus grotere koeien. Maar locale fietspad wordt met enig regelmaat geterroriseerd door groep ganzen. Denk dat hij al wat geirriteerd was maar bleef flapperend op mij afkomen ondanks mijn pogingen er omheen te gaan (maar wel op fietspad blijvend).

Ik dacht hem een 'schop'/shove te geven met mijn onderbeen (geen trap met voet, maar 'gewoon' klap opvangen/aan de kant duwen met onderbeen/knie), maar zo'n beest is zwaarder dan dat lichaamsdeel. Heb nog een stap of 2 kunnen zetten maar dermate uit balans dat ik neerging en de gans gewonnen heeft. Leek er zelf wel wat van geschrokken te zijn want nadat ik hem verweet een lelijke k*teend te zijn hield hij in. Weg vervolgd, tegenwoordig ga ik er met een boogje omheen.

Mijn dochters lopen er rustig langs terwijl ze een liedje zingen.. dus misschien is dat het xD
Ha ganzen! En dan vooral die nijlganzen. Heb echt een hekel aan die beesten. Tegenwoordig maar met een grote boog omheen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ganzen, hooglanders, honden, vogels, automobilisten, fietsers.

Gevaarlijke sport hebben we toch maar :D Gelukkig is met een boog er om heen lopen dan wel weer een prima onderdeel van de sport haha.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
AlkalineBug schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:39:
@Aidacra Toen ik recent schoenen ging proberen kwam ik uit op de keuze tussen de Brooks GTS en de Hoka One Ahari 5. Beiden zaten mij uitstekend en leverden op de camera een beter beeld op (nu heb ik mij later laten vertellen dat dit relatief weinig zegt over blessures, maar je moet ergens op af gaan). Ik heb met een heel kleine voorkeur voor de pasvorm gekozen voor de Hoka maar ik heb een tijd getwijfeld omdat de Brooks ook echt goed zaten. Mogelijk geldt voor jou dan ook dat deze beide schoene goed zitten en lopen en in dat geval kan je de Ahari 5 overwegen.
Bedankt voor de tip! Ik zet de Hoka's op mijn shortlist :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
@Aidacra kijk anders eens naar de Saucony Guide 14. Ik ben behoorlijk Saucony fan dus mogelijk ietwat biased - maar dit is een heerlijke schoen voor je dagelijkse kilometers met 'mild support' (zoals dat tegenwoordig mooi heet geloof ik).

Terwijl ik dit typ bedenk ik me dat die misschien wel wat TE gelijk is aan de Adrenaline GTS 21 en dat je er mogelijk meer aan hebt om bijv. een wat snellere schoen voor intervallen erbij te nemen.

Je kunt ook hier eens kijken: https://www.solereview.co...ility-running-shoes-2017/
(updated Mei 2021, niet 2017 ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:55

[Afbeelding]
Ik ben zo een keer in Groningen op een pad een moeder gans tegen gekomen met eieren in de buurt. Toch maar mooi op afstand gewacht tot er een fietser kwam. Die zag het dan zitten om aan de kant van moeder gans te rijden en ik aan de andere kant. Op een fiets zou ik mij dan wel wat veilliger voelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
Gaargod schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:19:
@Aidacra kijk anders eens naar de Saucony Guide 14. Ik ben behoorlijk Saucony fan dus mogelijk ietwat biased - maar dit is een heerlijke schoen voor je dagelijkse kilometers met 'mild support' (zoals dat tegenwoordig mooi heet geloof ik).

Terwijl ik dit typ bedenk ik me dat die misschien wel wat TE gelijk is aan de Adrenaline GTS 21 en dat je er mogelijk meer aan hebt om bijv. een wat snellere schoen voor intervallen erbij te nemen.

Je kunt ook hier eens kijken: https://www.solereview.co...ility-running-shoes-2017/
(updated Mei 2021, niet 2017 ;))
Ik heb de Guide 13 nog liggen maar daar kon ik niet goed aan wennen. Ze waren te veel schoen, te zwaar. En ik werd gek van de flap (of hoe dat dan ook heet) die steeds naar de zijkant verschoof. En het is inderdaad wel een zelfde soort schoen. Zit ook te denken aan een iets meer neutrale schoen voor de intervallen en snelle ronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernieW
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12:38
Tinusvolkel schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:05:

Dat is typisch met buizerds als de jongen beginnen uit te vliegen rond deze periode. Ze hebben het dan niet alleen op ons harlopers voorzien. Ook fietsers en wandelaars krijgen te maken met deze schijnaanvallen.
Geen felle kleuren dragen schijnt te helpen en als je toch een schijnaanval krijgt met je armen boven je hoofd zwaaien. Zo'n schijnaanval komt trouwens nooit van voren, een petje waar je ogen op de achterkant getekend hebt schijnt ook te helpen.
Maar goed, wij komen in hun gebied. Dus als je weet waar ze zitten, is het wellicht wel zo aardig dat stukje even een paar weken te vermijden. De rest van het jaar vliegen ze immers al weg zodra ons van verre zien komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 10:16
Morgen eerste race na de pandemie: https://www.lamitja.cat/ doel is:
  • Uitlopen
  • Minder dan 1:50
  • Minder dan 1:45
  • PR breken van 1:40
Ik post in de middag hoe het gegaan is :)

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• InZane
BernieW schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:43:
[...]

Dat is typisch met buizerds als de jongen beginnen uit te vliegen rond deze periode. Ze hebben het dan niet alleen op ons harlopers voorzien. Ook fietsers en wandelaars krijgen te maken met deze schijnaanvallen.
Geen felle kleuren dragen schijnt te helpen en als je toch een schijnaanval krijgt met je armen boven je hoofd zwaaien. Zo'n schijnaanval komt trouwens nooit van voren, een petje waar je ogen op de achterkant getekend hebt schijnt ook te helpen.
Maar goed, wij komen in hun gebied. Dus als je weet waar ze zitten, is het wellicht wel zo aardig dat stukje even een paar weken te vermijden. De rest van het jaar vliegen ze immers al weg zodra ons van verre zien komen.
Soms heb je geluk dat er eentje blijft zitten :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ssC5DBARshG9jkbpvhXyVBzD-Y8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8U3cOGMBBb5WLFlpjSpa7l7q.jpg?f=user_large

Foto is gemaakt door m'n trainer btw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Poekie schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:13:
Ganzen, hooglanders, honden, vogels, automobilisten, fietsers.

Gevaarlijke sport hebben we toch maar :D Gelukkig is met een boog er om heen lopen dan wel weer een prima onderdeel van de sport haha.
Vergeet de muggen niet! :( Afgelopen dinsdag in het bos gelopen en ondanks van die DEET zooi echt helemaal lekgeprikt.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:02
Best Budget Running Shoes for 2021: https://www.believeinther...Eh9RpQiFdtv18-J5zRq42HEbw Een aantal ervan zijn goed gekend bij de tweakers familie hier, maar er staan ook een paar suggesties in die ik nog niet kende. Atreyu? En als ik terug een Saucony in mijn collectie wil, ga ik die Axon toch ook eens wat beter bekijken: "Emulating Endorphin excellence", dat klinkt niet slecht.

[ Voor 4% gewijzigd door chaola op 05-06-2021 07:24 ]

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:36
chaola schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 07:23:
Best Budget Running Shoes for 2021: https://www.believeinther...Eh9RpQiFdtv18-J5zRq42HEbw Een aantal ervan zijn goed gekend bij de tweakers familie hier, maar er staan ook een paar suggesties in die ik nog niet kende. Atreyu? En als ik terug een Saucony in mijn collectie wil, ga ik die Axon toch ook eens wat beter bekijken: "Emulating Endorphin excellence", dat klinkt niet slecht.
Ik had verwacht dat de Nike Pegasus 38 er ook wel tussen zou staan. Die Pumas zijn 110, Pegasus 115 ofzo? Edit: Minder zelfs, 100 bij Zalando bijvoorbeeld.

Ach, ik ben zelf wel wat een koopjesjager; goeie schoenen voor 100 of minder zijn prima te vinden met wat geluk en goeie timing. Saucony Endorphin Shift voor 96, Pegasus Trail 2 voor 80, Pegasus 37 Shield voor 100.

Alleen de Endorphin Speed zaten er ruim boven, toevallig nog wel 10% korting kwam ik pas later achter. Dat zijn m’n duurste schoenen tot nu toe met €162. Was bedoeld om de lokale RunX te steunen in coronatijd, maar met korting valt dat ook wat weg. :P

Een hobby mag prima wat kosten, vind het de schoenen ook wel waard, maar met 5 minuten zoeken heb je zo een lagere prijs of kortingscode gevonden. Enige wat je moet weten is je maat. Gelukkig zijn de meeste merken steeds vaker ‘true to size’.

Als ik op schoenen 800km+ kan lopen dan betaal ik liever paar tientjes meer. Tegelijk zegt prijs ook lang niet alles natuurlijk. :)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Laatst online: 22-08 10:16
Done!

De organisatie was super, elke kilometer stond er een bandje of muziek, om de 5k was er water of aquarius.

De eerste 6k gingen wat stroef, veel mensen en af en toe weinig ruimte. Na de eerste 6 kregen we ons ritme te pakken en ging het vlotjes. Tot de spreekwoordelijke muur kwam bij 19k, moest echt alles uit de kast halen om onder mijn vorige PR te eindigen.

Uiteindelijk gelukt! Persoon record verbroken en geëindigd in 1:36

https://strava.app.link/O0ZBPYLXPgb

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
M'n ochtend besteed aan intervals. Duizend meters en dat dan 6x met 2min rust. Het voelde vandaag bijna meer benauwd dan van de week met 10 graden meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
Totrail schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 12:28:
M'n ochtend besteed aan intervals. Duizend meters en dat dan 6x met 2min rust. Het voelde vandaag bijna meer benauwd dan van de week met 10 graden meer.
Vanochtend eerst met m'n vrouw een rondje run/walk van 5km gelopen en daarna met 2 anderen op pad voor een rondje van 15km.
Ik vond het idd ook best benauwd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:40
KnOeFz schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 19:49:
De Trucker caps van Buff bevallen mij goed.
[...]
Nu heb ik meer haar dus de zonwerende eigenschappen van het mesh gedeelte kan ik niet beoordelen.
Roozzz schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:10:
Klinkt alsof je een trucker cap zoekt. Ikzelf heb goede ervaringen met de caps van Compressport: stevig maar wel een open mesh aan de achterkant. Of dat mesh ook goed werkt tegen zon durf ik niet echt te zeggen (volle bos haar hier).
Poekie schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 19:59:
Ik kan je een échte baseballcap niet aanraden - daar heb ik er wel een van maar die ademen vrij slecht. Dik, stijf katoen met zestal gaatjes en een vrij smalle, gebogen voorkant. Met hardlopen zou ik echt wat dunners/meer ademend doen. Truckerspetje bijvoorbeeld, maar het kan zijn dat je die eigenlijk al bedoelde.

Een gewone buff icm een zonneklepje is misschien ook nog wel wat. Die buff kan je mooi natmaken en is 's winters ook handig.
Bedankt voor de suggesties vd trucker cap, daar had ik zelf ook al aan gedacht maar ben bang dat het mesh-gedeelte te weinig bescherming biedt. En een "standaard" baseball cap is inderdaad te warm/dik, al bevalt het model an sich me wel en is voor mij de klep breed/groot genoeg.
Rudedadude schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:04:
Ik gebruik zelf vizors (kleppen) bij regen en zon.
[...]
Een visor / zonneklep (in de 80's waren die inderdaad erg hip trouwens) valt om dezelfde reden af.
Playa del C. schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:39:
Als het tegen de zon is, dan zou insmeren met een goede UV-factor genoeg moeten zijn toch? Loop je wel als glimmende biljartbal, dus als het je meer om de esthetische kant gaat, dan een pet. Een doek kan ook nog trouwens.
Ik heb in het gewone leven al een hekel aan zonnebrand, laat staan icm zweet! |:( Al hoorde ik laatst wel de tip om vaseline boven je wenkbrauwen te smeren, dat zou moeten voorkomen dat de zonnebrand+zweet in je ogen loopt, maar dat gaat me allemaal wel wat ver. En zo'n hoofddoek staat me ook niet.
mefjoew schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:05:
'Lotgenoot' hier. Heb eerder altijd zonder petjes o.i.d. gelopen, maar nu op advies van mijn vriendin ("Zoveel zon op je kale hoofd kan echt niet goed zijn op den duur") toch maar een cap gekocht. Het is deze geworden (had een cadeaubon van die shop) en bevalt tot nu toe prima.
[...]
Oeps, link ontbrak 8)7 Deze dus
GerGio schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:11:
Ik gebruik de light weight pet van Asics. Die is voor mij prima, maar dat is wel een platte. Waarschijnlijk hebben ze ook gewoon normale petten.
Bedankt voor de suggesties, ik zal er eens naar kijken.
polthemol schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:02:
ik ben hier fan geworden van de softcaps van decathlon, dingen frommel je zo in een zak zonder dat ze kapot gaan.
Ben bang dat dit net zo'n "model-loos" exemplaar is als ik al heb.
sander_g schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:23:
Die heb ik ook, maar dan in de icecap variant. Dan kan je er ook nog ijsblokjes in doen. Dat heb ik overigens nog niet geprobeerd, maar zal vast helpen. De pet staat me voor geen meter. Ik heb gewoon geen hoofd voor petten. Maar als de zon hoog op de bol staat heb ik maar lak aan de looks.
Ben bang dat ik daar dus te ijdel voor ben, want zo'n "platte" pet heb ik al en bevalt me niet zo goed.

Zucht, misschien wil ik gewoon teveel :?

Ik kwam deze tegen van Craft, moet ik misschien maar eens proberen. Lijkt een compromis te zijn: wel wat dikker (en daardoor meer model?), maar enigszins ventilerend zónder te grote gaten te hebben dat het weer ten koste gaat van de zonwerendheid?

Afbeeldingslocatie: https://cdn.totalsports.nl/media/catalog/product/cache/stores/image/540x480/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/c/r/craft-1900095-1900_7850383.jpg

Ik heb geen signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Laatst online: 16:03
@Appie76 Ziet er prima uit, die pet. Er zijn veel suggesties en opties, maar het is uiteindelijk jouw keuze.

Er is nog een optie: niet te lang in de zon lopen. Ik loop bijvoorbeeld altijd 's avonds en tussen bomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Laatst online: 16:03
Loop momenteel met Pegasus 36 en gisteren de Pegasus 38 besteld. Iemand hier ervaringen met deze twee versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adiposed
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15-09 20:57
@Appie76 is zoiets geen optie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8cVlgeZW5u_IioJaxLL-JYL2kPA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jEGtcNB9darcVgOoVgjB9TNi.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie76
@Playa del C. Dat is ook zo.

@Adiposed Ben bang dat dat niet werkt bij mij. Misschien heb je het gemist, maar ik zoek dus iets om mijn tere hoofdje te beschermen tegen de zon, aangezien ik dus min of meer dit kapsel heb:

Afbeeldingslocatie: https://comicvine.gamespot.com/a/uploads/scale_small/6/69755/1904062-lambik.jpg
Appie76 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:23:
Aangezien Suske&Wiske's ome Lambik en ik naar dezelfde kapper gaan [...]

Ik heb geen signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adiposed
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15-09 20:57
Appie76 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 19:52:

@Adiposed Ben bang dat dat niet werkt bij mij. Misschien heb je het gemist, maar ik zoek dus iets om mijn tere hoofdje te beschermen tegen de zon, aangezien ik dus min of meer dit kapsel heb:

[Afbeelding]

Ah ja, dat had ik inderdaad gemist. Ik draag zelf geen petten dus kan daar verder helaas niet mee helpen. Succes met je zoektocht. 😄

[...]
Ah ja, dat had ik inderdaad gemist. Ik draag zelf geen petten dus kan daar verder helaas niet mee helpen. Succes met je zoektocht. 😄

[ Voor 10% gewijzigd door Adiposed op 05-06-2021 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Appie76 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 19:24:
[...]

[...]

[...]

Bedankt voor de suggesties vd trucker cap, daar had ik zelf ook al aan gedacht maar ben bang dat het mesh-gedeelte te weinig bescherming biedt. En een "standaard" baseball cap is inderdaad te warm/dik, al bevalt het model an sich me wel en is voor mij de klep breed/groot genoeg.

[...]

Een visor / zonneklep (in de 80's waren die inderdaad erg hip trouwens) valt om dezelfde reden af.

[...]

Ik heb in het gewone leven al een hekel aan zonnebrand, laat staan icm zweet! |:( Al hoorde ik laatst wel de tip om vaseline boven je wenkbrauwen te smeren, dat zou moeten voorkomen dat de zonnebrand+zweet in je ogen loopt, maar dat gaat me allemaal wel wat ver. En zo'n hoofddoek staat me ook niet.

[...]

[...]

Bedankt voor de suggesties, ik zal er eens naar kijken.

[...]

Ben bang dat dit net zo'n "model-loos" exemplaar is als ik al heb.

[...]

Ben bang dat ik daar dus te ijdel voor ben, want zo'n "platte" pet heb ik al en bevalt me niet zo goed.

Zucht, misschien wil ik gewoon teveel :?

Ik kwam deze tegen van Craft, moet ik misschien maar eens proberen. Lijkt een compromis te zijn: wel wat dikker (en daardoor meer model?), maar enigszins ventilerend zónder te grote gaten te hebben dat het weer ten koste gaat van de zonwerendheid?

[Afbeelding]
Ik gebruik zelf de Duckbill van Patagonia, geweldige pet!
Afbeeldingslocatie: https://eu.patagonia.com/dw/image/v2/BDJB_PRD/on/demandware.static/-/Sites-patagonia-master/default/dw4ab8974f/images/hi-res/28817_GYPG.jpg?sw=1300&sh=1300&sfrm=png&q=85&bgcolor=f6f6f6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:39

Sport_Life

Solvitur ambulando

chaola schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 07:23:
Thomas went as far as saying that he would pick the Axon over the Kinvara 12, which says a lot.

Hmm moet die dan ook maar eens proberen.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

mefjoew schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:00: Bovendien wil ik na het half jaar dat betaalbaar was, mijn Stryd-abonnement denk ik niet continueren.
Vraagje nav jouw stoppen en de opmerking hier:
https://shop.prorun.nl/pr...2QswoaEAAYASAAEgKPiPD_BwE
Inclusief een half jaar Stryd Membership. Een Membership is niet noodzakelijk, maar zorgt er voor dat je nét dat beetje meer uit je Stryd kan halen. De belangrijkste functies zijn beschikbaar zonder Membership.
Vervallen alleen de analysis die bij een Membership horen? Of vervalt er toch nog iets anders, dat kan ik niet exact teruglezen bij Prorun.

En hoe kijk je nu inmiddels tegen de Stryd aan?
Tnx. (y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 16:21

Rudedadude

Maybe we were born to run

Appie76 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 19:24:
[...]

[...]

[...]

Zonnebrandspray zoals ambre solaire clear protect is overigens wel een verademing tov cremes. Trekt snel in en heb je daarna met zweten geen last meer van.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:46
route99 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 21:28:
[...]

Vraagje nav jouw stoppen en de opmerking hier:
https://shop.prorun.nl/pr...2QswoaEAAYASAAEgKPiPD_BwE

[...]
Vervallen alleen de analysis die bij een Membership horen? Of vervalt er toch nog iets anders, dat kan ik niet exact teruglezen bij Prorun.

En hoe kijk je nu inmiddels tegen de Stryd aan?
Tnx. (y)
Ik weet het niet, want mijn membership loopt tot november. Gebruik het zelf nu om workouts uit de 'library' te halen en die via Final Surge te gebruiken met mijn Fenix 6 Pro. Dat bevalt prima. Kan me voorstellen dat ik tegen november wel zelf een idee heb van hoe ik power-based workouts kan maken, zoals ik dat nu ook op basis van tempo prima zelf kan. Maar dat zal dus nog moeten blijken.

Stryd zelf bevalt me goed. Lopen op vermogen i.p.v. snelheid lijkt wat reëler, doordat zaken als wind, warmte, heuvels e.d. worden meegewogen. Daarnaast is alles wat meer responsive dan lopen met 'enkel' GPS en/of hartslagmeter. Anderzijds moet ik eerlijk bekennen dat ik me nog niet helemaal verdiept heb in wat alles nu betekent en wat lopen op vermogen voor mij doet in een wedstrijdsetting. Zit nu meer in de 'lekker lopen zonder echt een doel'-modus. Denk dat iemand als @Tinusvolkel of @elastiek je meer nuttigs kan vertellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:44
Appie76 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 19:52:

[Afbeelding]

[...]
Hey wij hebben dezelfde kapper 😉. Ik draag vaak dit https://www.decathlon.nl/..._9WgDPKXURzgaAvbmEALw_wcB

Eigenlijk het hele jaar door. In de winter omdat ik vaak snel last krijg van m'n oren als er koude wind op staat en in de zomer om mijn bolletje te beschermen tegen de zon. Werkt fijner dan een pet vind ik.

Als ik hem niet op doe zorg ik dat ik me goed insmeer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:26
@route99 Ik ben niet ingegaan op de Stryd membership aanbieding voor mensen die al een Stryd hadden. En ik mis helemaal niks van wat ik pre Stryd memberships kon.

Wat achter de betaalmuur is verdwenen, zijn de trainingsplannen. Als je daar geen gebruik van maakt, biedt een Stryd membership op dit moment geen toegevoegde waarde. Zelf maak ik al jaren naar volle tevredenheid gebruik van TrainAsONE. Die trainingen zet ik zelf om naar vermogen en laadt ik met FinalSurge in m'n Garmin.

In de toekomst wordt dat mogelijk anders. Nieuwe functies komen hoogst waarschijnlijk ook achter de betaalmuur en kunnen zo interessant zijn dat ik daarvoor wel een abonnement wil afsluiten. Maar op dit moment kan ik zeker zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:46
elastiek schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:13:
@route99 Ik ben niet ingegaan op de Stryd membership aanbieding voor mensen die al een Stryd hadden. En ik mis helemaal niks van wat ik pre Stryd memberships kon.

Wat achter de betaalmuur is verdwenen, zijn de trainingsplannen. Als je daar geen gebruik van maakt, biedt een Stryd membership op dit moment geen toegevoegde waarde. Zelf maak ik al jaren naar volle tevredenheid gebruik van TrainAsONE. Die trainingen zet ik zelf om naar vermogen en laadt ik met FinalSurge in m'n Garmin.

In de toekomst wordt dat mogelijk anders. Nieuwe functies komen hoogst waarschijnlijk ook achter de betaalmuur en kunnen zo interessant zijn dat ik daarvoor wel een abonnement wil afsluiten. Maar op dit moment kan ik zeker zonder.
Hoe zet jij trainingen om naar vermogen? Ik probeer dat nu ook, maar vind dat best lastig vooralsnog..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
mefjoew schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:16:
[...]
Hoe zet jij trainingen om naar vermogen? Ik probeer dat nu ook, maar vind dat best lastig vooralsnog..
Ik maak tegenwoordig gebruik van de 10 vermogenszones van het Palladino Power Project. Deze kan je automatisch laten bereken in FinalSurge op basis van je Critical Power dat Stryd je geeft. Maak daarvoor een power workout aan in Final Surge en selecteer Power Zone Target bij een stap, kies voor setup zones kies vervolgens edit zones en dan kan je je zones berekenen.

Met een beetje experimenteren heb ik aan alle tempo's die TrainAsONE me geeft één van de 10 vermogenszones gehangen.

Vandaag heeft TrainAsONE bijvoorbeeld de volgende Threshold Run voor me bedacht:
code:
1
2
3
4
5
6
1. Walk/slow run for 5 minutes at 04:43 /km [09:27 - 04:35 /km] 134 bpm (127 to 141), (1.1 km).
2. Easy run for 9 minutes at 04:15 /km [04:23 - 04:11 /km] 147 bpm (138 to 155), (2.1 km).
3. Perform the following steps 3 times
    1. Run for 2 minutes no faster than 04:43 /km [>- 04:30 /km] 134 bpm (127 to 141).
    2. Fast run for 10 minutes at 03:37 /km [03:41 - 03:31 /km] 169 bpm (162 to 175), (2.8 km).
4. Easy run for 9 minutes at 04:15 /km [04:23 - 04:11 /km] 147 bpm (138 to 155), (2.1 km).

Die loop ik dan in de volgende vermogenszones van het Palladino Power Project:
code:
1
2
3
4
5
6
1. Zone 1B: EZ Warm-up
2. Zone 1C: EZ Aerobic running (= ook m'n duurloopvermogen)
3. Perform the following steps 3 times
        1. Zone 1A: Post Interval recovery
        2. Zone 3A: Extensive Threshold Stimulus
4. Zone 1C: EZ Aerobic running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:56
Ik voel constant iets knappen in mijn kuit. Ik heb al nieuw schoeisel en doe op de trap oefeningen voor mijn kuit te trainen.

Alleen schiet constant de kuitspier erin, ik voel dan een kleine "knap" niet heel erg.. maar een loopje zit er niet meer in.

Vandaag in de zaal gaan voetballen na 3 of 4 weken rust. En na 30min schoot het weer erin. Het is denk ik de dieper liggende kuitspier.

Nu las ik iets over knooppunten e.d. heb ik wellicht profijt van sport fysio? Zelf ben ik daar erg sceptisch over, maar ik ben nu wel klaar met ieders keer dezelfde blessure!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Voor de liefhebbers van atletiek is de hele zondagmiddag wel interessant, anders zijn alleen de hardloopnummers misschien wel de moeite waard; vandaag zijn de FBK games in Hengelo.

@DaYwaLkUr hoezo sceptisch over sportfysio? Die zijn gewoon opgeleid als een fysio maar zijn meer richting sportblessures gespecialiseerd. Niks raars aan toch?
En zelf dokteren heeft blijkbaar niet het gewenste effect gehad, dan is een (sport)fysio gewoon handig.

[ Voor 31% gewijzigd door Poekie op 06-06-2021 11:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 23:01
@elastiek Wel goed om rekening mee te houden dat als je al een Stryd hebt, je bepaalde functies behoudt die voor nieuwe gebruikers achter de betaalmuur zijn verstopt. Zie voor meer info https://www.dcrainmaker.c...ubscription-platform.html.

Lekker loopweer vandaag bij ons, lekker briesje en niet te warm. Vanochtend even eruit gegaan voor een duurloop. Merkte het meteen aan de lagere hartslag bij hetzelfde tempo, de hitte acclimatisatie had nog niet echt plaatsgevonden. Wel weer een cadanslock voor de hartslag, dus het horloge even op de binnenkant van mijn pols gedragen, toen ging het weer goed. Het was ook echt superdruk met fietsers, wielrenners, MTB'ers, hardlopers en wandelaars. Wel een loopgroep die over de breedte van een 60 weg liepen, daar snap ik dan weer helemaal niets van.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:08
Inderdaad, mooi loopweer. Ik wilde mijn nieuwe 1,5 liter water reservoir uitproberen. Om te kijken hoe zwaar dat zou uitpakken. Het viel uiteindelijk wel mee. Met dit weer misschien niet echt nodig voor de 22km. Maar als het warmer wordt en de tocht langer, zal het van pas komen.
De hartslag was ook lager dan anders. Ik zie voor het eerst 55 als vo2max. Voor wat het waard is natuurlijk. Maar progressie is er wel.
Bedankt voor de tip @Poekie! Wat leuks om naar te kijken vanmiddag.

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
@Arjan90 Op de race predictor na, kan je alle pioneer functies ook elders halen. Bijv. in Runalyze. En die race predictor is handig, maar ik zou zonder problemen zonder kunnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:37

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Week zes of zo van niet hardlopen. De blessure wordt al minder ernstig, op de echo zag het er al bijna normaal uit maar het is nog wel gevoelig.

Gisteren kon ik wel voor het eerst bijna 11km wandelen op hoge wandelschoenen met een harde zool.. Ik merk dat op de zachte zolen van oude hardloopschoenen die ik normaal wel regulier draag ik daar sneller het plekje voel.

Vanochtend wakker worden en uit bed komen was wel even schrikken want waar ik normaal start met geen last en in de loop van de dag het wel kan voelen (gaat telkens beter) was het vanochtend meteen een stramme pees bij de hak voelen. Maar gelukkig was dat met een paar keer heen en weer lopen voor koffie al weer weg. Overigens enorm veel Gewone geelranden zien vliegen in de regio Uddel gisteren, ik kan niet herinneren dat ik die eerder had gezien. Gekke beesten voor je over het pad heen en weer vliegen als kamikazepiloten! B)

[Afbeelding]
Hangt hier altijd van de omstandigheden af. Ooit kwam ik een groepje in het bos tegen waar ze het gehele pad blokkeerden. Rustig tegen ze pratend (doe ik eigenlijk veel bij dieren) ben ik er dwars doorheen gewandeld maar deze beesten waren meer bezig met chillen dan met mij.

Andere keer kwamen we wandelend over een heuveltje uit bij een groepje met jongen, toen zijn we haaks verder gewandeld omdat we anders tussen de jonkies uitkwamen.

En ander voorbeeld was dat een stier net naast het pad roepend en vreemd gedrag vertoonde, ik ben omgedraaid en naar een ander pad een paar honderd meter verderop gelopen omdat mijn route daar ook verderop toch uitkwam.

Ik ben totaal niet bang voor ze maar ik kijk altijd naar hoe ze op mij overkomen. En dan hopen dat er geen een met een trauma bij zit bv door een loslopende hond...

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 15:57
Goedemiddag rennende-Tweakers!

Ik ben opzoek naar wat kennis en wijsheid, zomaar hardlopen wordt natuurlijk altijd afgeraden met het gezegde: “hardlopers zijn doodlopers.”.
Daarom dat ik mij even tot u richt voor wat advies.

Persoonlijk heb ik weinig ervaring, heb hardlopen wel eens geprobeerd maar het verder nooit doorgezet. Afgelopen jaar is een heftig jaar geweest, waarin ik het tijdige bijna voor het eeuwige heb verruild, niet door Corona maar die andere nare ziekte. Ik word nu steeds wat fitter en het gaat steeds beter, tot voor kort heb ik twee keer per week fysiotherapie gehad. Maar dat houd nu op, helaas door de zorgverzekeraar. Sessies zijn op. Nu is dat een fijn opstapje geweest tot conditioneel fitter worden, maar nu zelf verder. Hardlopen is iets dat je lekker zelf kan plannen en afstemmen.

Nu heb ik mij er even in verdiept en het couch to 5k programma lijkt mij wel wat om te proberen. Rustige opbouw en niet gelijk een marathonlengte.

Ik bezit een Apple Watch en wil deze dan ook graag gebruiken, leuk en handig om alles bij te houden. Er zijn oneindig veel sites en apps die het programma aanbieden, vaak tegen enige vorm van een abonnement. Dit wil ik liever niet, vind het zonde om iets af te sluiten in het bos van apps, terwijl ik niet eens zeker weet of ik het afrond en prettig vind werken. Blijf daar wel realistisch in.

In het kort: is C25k programma te doen voor mensen na conditionele klap en wat zijn goede apps die goed samenwerken met de Apple Watch als fitnesstracker. Vroeger kon ik wel een trainingsprogramma maken in Nike Run Club, maar dat lijkt volledig verwijderd te zijn uit de app.

Jullie hulp, advies en kennis stel ik zeer op prijs! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:00
Poekie schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:56:
Voor de liefhebbers van atletiek is de hele zondagmiddag wel interessant, anders zijn alleen de hardloopnummers misschien wel de moeite waard; vandaag zijn de FBK games in Hengelo.

@DaYwaLkUr hoezo sceptisch over sportfysio? Die zijn gewoon opgeleid als een fysio maar zijn meer richting sportblessures gespecialiseerd. Niks raars aan toch?
En zelf dokteren heeft blijkbaar niet het gewenste effect gehad, dan is een (sport)fysio gewoon handig.
Sifan Hassan... 29.06 op 10km 😶. Wat een tijd 😬 .. gaaf om te zien hoe die ook op zo’n hoge snelheid (zo’n 2:55/km!) nog zo ogenschijnlijk ontspannen loopt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMaxMan
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17-09 16:25
Novarion schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:07:
Goedemiddag rennende-Tweakers!

Ik ben opzoek naar wat kennis en wijsheid, zomaar hardlopen wordt natuurlijk altijd afgeraden met het gezegde: “hardlopers zijn doodlopers.”.
Daarom dat ik mij even tot u richt voor wat advies.

Persoonlijk heb ik weinig ervaring, heb hardlopen wel eens geprobeerd maar het verder nooit doorgezet. Afgelopen jaar is een heftig jaar geweest, waarin ik het tijdige bijna voor het eeuwige heb verruild, niet door Corona maar die andere nare ziekte. Ik word nu steeds wat fitter en het gaat steeds beter, tot voor kort heb ik twee keer per week fysiotherapie gehad. Maar dat houd nu op, helaas door de zorgverzekeraar. Sessies zijn op. Nu is dat een fijn opstapje geweest tot conditioneel fitter worden, maar nu zelf verder. Hardlopen is iets dat je lekker zelf kan plannen en afstemmen.

Nu heb ik mij er even in verdiept en het couch to 5k programma lijkt mij wel wat om te proberen. Rustige opbouw en niet gelijk een marathonlengte.

Ik bezit een Apple Watch en wil deze dan ook graag gebruiken, leuk en handig om alles bij te houden. Er zijn oneindig veel sites en apps die het programma aanbieden, vaak tegen enige vorm van een abonnement. Dit wil ik liever niet, vind het zonde om iets af te sluiten in het bos van apps, terwijl ik niet eens zeker weet of ik het afrond en prettig vind werken. Blijf daar wel realistisch in.

In het kort: is C25k programma te doen voor mensen na conditionele klap en wat zijn goede apps die goed samenwerken met de Apple Watch als fitnesstracker. Vroeger kon ik wel een trainingsprogramma maken in Nike Run Club, maar dat lijkt volledig verwijderd te zijn uit de app.

De podcast met Evi Gruyaert is populair bij beginners. Als je echt iets zoekt voor met de Watch te doen: Watch To 5K (kost eenmalig 3 euro, maar dan heb je geen gedoe met "congrats with your first run, unlock the rest for only xx per month").

https://forums.macrumors....atch-app-out-now.2242831/
https://apps.apple.com/us...h-to-5km-run/id1517914828

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 15:57
TheMaxMan schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:44:
[...]

De podcast met Evi Gruyaert is populair bij beginners. Als je echt iets zoekt voor met de Watch te doen: Watch To 5K (kost eenmalig 3 euro, maar dan heb je geen gedoe met "congrats with your first run, unlock the rest for only xx per month").

https://forums.macrumors....atch-app-out-now.2242831/
https://apps.apple.com/us...h-to-5km-run/id1517914828
Thanks! Erg bruikbaar.
Hier kan ik zeker wat mee! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Laatst online: 15-09 19:50
Mensen hier toevallig bekend met steken in je knie op het moment dat je van een brug naar beneden gaat.
Eigenlijk het moment dat je jezelf wat wil afremmen en naar beneden gaat.

Sinds kort krijg ik dan dus ineens een hevige steek net onder mijn knieschijf, na een aantal stappen is dat dan wel weer weg en heb ik er verder eigenlijk weinig tot geen last van.

Ik snap dat een fysio dat beter kan beoordelen maar dacht misschien dat iemand er hier ook ooit last van heeft gehad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Dirk0s schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:05:
Mensen hier toevallig bekend met steken in je knie op het moment dat je van een brug naar beneden gaat.
Eigenlijk het moment dat je jezelf wat wil afremmen en naar beneden gaat.

Sinds kort krijg ik dan dus ineens een hevige steek net onder mijn knieschijf, na een aantal stappen is dat dan wel weer weg en heb ik er verder eigenlijk weinig tot geen last van.

Ik snap dat een fysio dat beter kan beoordelen maar dacht misschien dat iemand er hier ook ooit last van heeft gehad
Zou het niet durven zeggen, of dat ernstig is of niet... Qua looptechniek weet ik wel dat het jezelf afremmen bij afdalen iets is wat je zoveel mogelijk wilt voorkomen. Het helpt iets meer naar voren te hangen bij het afdalen en jezelf eigenlijk “te laten vallen”. Uiteraard een spanningsveld waarbij je niet wilt doorslaan naar controle-verlies (als je te hard gaat), maar als je het goed doet dan kun je veel energie besparen én je knieën minder belasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
https://www.outsideonline...KflvO6YCBQCmzOrK9nzCxOIM0

Reactie Chinese overheid op trailrun-drama vorige maand: vooralsnog / voorlopig álle offroad-races en “extreme sports” verboden in het hele land. 😶

Hoop voor de Internationale trailrun community maar met name ook voor de Chinezen zelf (en alle bedrijvigheid eromheen) wel echt een megaklap zijn... Nog maar niet te spreken over nog 1001 sporten die daarin meegezogen zouden kunnen worden.

Nu wordt de soep in dat soort landen gelukkig niet altijd even heet gegeten als dat ie wordt opgeserveerd (China was ook het land wat een touwtje wilde spannen op de top van Mount everest zodat Nepalese klimmers geen covid konden doorgeven aan chinezen...) maar het baart wel de nodig zorgen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12:56
Vandaag 22 km gelopen, waarvan de middenste 14 km heel traag in het bos, de eerste 3 en de laatste 4 sneller op de weg.
Niks gedronken, na afloop 1,5 kg lichter dan bij de start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander_g schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:30:
Inderdaad, mooi loopweer. Ik wilde mijn nieuwe 1,5 liter water reservoir uitproberen. Om te kijken hoe zwaar dat zou uitpakken. Het viel uiteindelijk wel mee. Met dit weer misschien niet echt nodig voor de 22km. Maar als het warmer wordt en de tocht langer, zal het van pas komen.
De hartslag was ook lager dan anders. Ik zie voor het eerst 55 als vo2max. Voor wat het waard is natuurlijk. Maar progressie is er wel.
Bedankt voor de tip @Poekie! Wat leuks om naar te kijken vanmiddag.
Hoe bevalt dat reservoir? Doe je die in een rugzak? Ik zoek iets prettigs om water mee te nemen bij lange afstanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:08
Verwijderd schreef op zondag 6 juni 2021 @ 20:27:
[...]

Hoe bevalt dat reservoir? Doe je die in een rugzak? Ik zoek iets prettigs om water mee te nemen bij lange afstanden.
Ik heb deze: https://www.salomon.com/e...oduct/adv-skin-5-set.html

Daar zitten 2x500ml soft flasks bij. Maar 1 liter was me vorige week wat krap. Daarom dit erbij gekocht: https://www.salomon.com/e...ft-reservoir-1-5l-20.html

Goedkoop is het allemaal niet, maar ik had geluk met een aanbieding.

Misschien dat anderen ervaring hebben met alternatieven. Ben zelf wel blij met de investering. Begon ooit met 250ml flesjes op de heup, dat kan ook. Maar toen mijn tempo wat omhoog ging schoven die flesjes naar beneden. 😬

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Novarion schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:07:

Ik ben ergens in februari meen ik begonnen met couch to 5k, ondertussen tijdje ziek geweest, maand ongeveer weinig gerend en al helemaal niet volgens schema. Na die periode de laatste week van het schema herhaald en toen weer volgens schema.

Kortom, ben niet bang als het eens niet lukt, en om eens een weekje over te doen als het niet helemaal lekker gaat. Neem een dagje extra rust. Wil ook niet te hard gaan, eerst kilometers maken, later pas snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
elastiek schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:13:

niet alleen de trainingsplannen, de analyses ook (in feite de cijfertjes). Dus hoeveel % je die week op trails heb gerend, hoeveel tempo, hoeveel easy, enz. enz.

Redelijk redundant voor de rest als je nog een ander platform gebruikt (bv. garmin) of gewoon een trainingsschema volgt wat hopelijk netjes verdeeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:47

Galois

1811 - 1832

Naast dat onverhard lopen erg mooie tochten oplevert, loop ik om mijn gewrichten en pezen te ontlasten ook regelmatig onverhard.

Vaak over gravelfietspaden (dit soort paden). Nu zijn deze fietspaden zo keurig onderhouden en zo strak, dat ik mij afvraag hoe 'onverhard' dit nog is. Met andere woorden: hoeveel meer demping deze fietspaden geven tov asfalt of stoeptegels.

Ik denk dat het wel meevalt (tegenvalt) hoeveel extra demping deze paden geven.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
polthemol schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:29:
[...]

niet alleen de trainingsplannen, de analyses ook (in feite de cijfertjes). Dus hoeveel % je die week op trails heb gerend, hoeveel tempo, hoeveel easy, enz. enz.

Redelijk redundant voor de rest als je nog een ander platform gebruikt (bv. garmin) of gewoon een trainingsschema volgt wat hopelijk netjes verdeeld is.
Aan die analyses (eerder: handige weergave van de data die je zelf registreert na een loopje) hebben we inderdaad kort mogen ruiken. Die werden 5 tellen na de aankondiging van de Stryd membership plans toegevoegd met de mededeling dat ze achter de betaalmuur zouden verdwijnen.

Ik ben van mening dat Stryd op dit moment de allerbeste hardware levert voor lopen op vermogen, dat de Stryd trainingsplannen goed in elkaar zitten (en nog beter gaan worden), maar dat hun software niet veel bijzonders is. Daarvoor kan je beter terecht bij andere platforms die daarin gespecialiseerd zijn. Had ik Runalyze al eens genoemd? O-)

Op basis van m'n eerste twee punten beveel ik Stryd van harte aan aan iedereen die serieus wil trainen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Galois schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:35:
Naast dat onverhard lopen erg mooie tochten oplevert, loop ik om mijn gewrichten en pezen te ontlasten ook regelmatig onverhard.

Vaak over gravelfietspaden (dit soort paden). Nu zijn deze fietspaden zo keurig onderhouden en zo strak, dat ik mij afvraag hoe 'onverhard' dit nog is. Met andere woorden: hoeveel meer demping deze fietspaden geven tov asfalt of stoeptegels.

test het uit, je kunt het normaal terugzien in je cijfers (pace + hartslag). Onverhard ga je meer moeite moeten doen om snelheid te halen, omdat de ondergrond je minder energie terug geeft van je landing. Dus een pace van 6:00 kan op de weg extreme chillmodus zijn, waar je op die gravel toch wat hoger gaat in de hartslag.

@elastiek alleen al de instant en acurate pace is best heel erg prettig. En het rennen op wattage is heel fijn voor heuvelwerk/intervals, dus agree. Hun site is nogal njah, mis inderdaad de meerwaarde. Idem trouwens voor Runalyze, het neigt allemaal nogal (naar mijn gevoel) naar overanalyze, vooral omdat heel veel van die microanalyses bestaat uit cijfers die rechtstreekse relaties hebben met elkaar. Maar ieder het zijne ook en het geeft wel een prettig gevoel als je alles op groen krijgt natuurlijk :D

[ Voor 21% gewijzigd door polthemol op 07-06-2021 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Arjan90 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:18:
@elastiek Wel goed om rekening mee te houden dat als je al een Stryd hebt, je bepaalde functies behoudt die voor nieuwe gebruikers achter de betaalmuur zijn verstopt. Zie voor meer info https://www.dcrainmaker.c...ubscription-platform.html.
Tnx, ik had eerst bij het product zelf gekeken en zag het niet. Met de trefwoorden obv jouw dcrainmaker link vond ik bij Stryd Support het hele verhaal.
https://support.stryd.com...fore-membership-services-
Meer en meer wordt alles een abonnement verdienmodel... gelukkig ben ik niet erg verslaafd aan apps, maar als je dat wel bent.... dan kunnen al die op het oog op zich alleenstaand relatief kleine bedragen toch aardig optellen.....
elastiek schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:32:
@Arjan90 Op de race predictor na, kan je alle pioneer functies ook elders halen...........
Mijn Stryd interesse ligt vnl in de power kant er van. Mijn 735XT met de HRM band meet al de meeste overige running dynamics, blijf de power P/CP over. Het blijft een leuk ding, maar ben er nog niet uit of het voldoende is om mij nu verder te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
Ik zie hier een aantal keren Workoutdoors voorbij komen.
Die app gebruik ik sinds een paar weken ook, op mijn Apple Watch (serie 5). Gisteren dacht ik dat het beter zou zijn om onder de "Pace" settings overal de GPS als Source in te stellen. Vanmorgen viel me dat enorm tegen. De weergegeven waarde schommelde ineens enorm terwijl die voorheen altijd netjes stabiel was. Echter, ik méén me te herinneren dat het standaard op "Pedometer" stond, maar bij terug zetten naar "Pedometer" lijkt het niet meer te verbeteren.
Weet iemand wat de standaard waarde is voor Pace Source en/of wat bij wandelen en hardlopen een stabiele waarde geeft? (even los van de rolling average enzo, ik bedoel puur de actuele waarde die hier eerst netjes stabiel was en nu niet meer)

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:00
Galois schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:35:

Hier in de omgeving zie ik zulke gravelfietspaden best veel, ik loop er net zo hard bij dezelfde inspanning als op asfalt. Alleen de grip is vaak iets minder. In mijn beleving is de extra demping echt marginaal. Er is ook een variant met aangestampte klei/leem, deze geeft iets meer demping. Maar in verhouding tot een onverhard bospad zijn ze allemaal knap hard.

Maar ten opzichte van stoeptegels is eigenlijk alles zacht, ook asfalt. Dus daar kan je makkelijk iets winnen als je de kans hebt :)

Ik begin langzaam een beetje te wennen aan de warmte; het was duidelijk dat ik nog totaal niet geacclimatiseerd was. Zweten als een malle, de hartslag hoog bij tempo nul etc :P

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
@polthemol In Runalyze moet je idd je weg weten te vinden. Niet voor niks staat bovenaan hun feature request lijst een make-over van de interface.

Volgens mij moet je onderscheid maken tussen gemeten waarden en berekende waarden in Runalyze. Die laatste kennen een grote foutmarge, doordat deze gebaseerd zijn op je eigen input. VO2max is daar een heel goed voorbeeld van, net als de race predictor. Garbage in = garbage out.

Op de gemeten waarden kan je heel goed analyse doen. Alleen hebben ze de interessante analyses heel erg goed en verspreid verstopt. Wat ik bijvoorbeeld een prettig overzicht vind, is dat ik m'n splits onder elkaar kan zetten en kan bekijken wat de verschillen zijn tussen de eerste sets toen ik nog fris was en de laatsten toen ik meer vermoeid was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
route99 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:24:
[...]
Mijn Stryd interesse ligt vnl in de power kant er van. Mijn 735XT met de HRM band meet al de meeste overige running dynamics, blijf de power P/CP over. Het blijft een leuk ding, maar ben er nog niet uit of het voldoende is om mij nu verder te helpen.
Een Stryd moet je wat mij betreft ook kopen voor het lopen op vermogen en niet zozeer voor de andere running dynamics die je er bij krijgt.

Wat het je gelijk oplevert is een constantere en betere registratie van afstand en tempo (GPS heeft moeite met hoge gebouwen en in het bos). En als je een goed gebalanceerd trainingsschema volgt (bijv. van Stryd zelf), dan kan je op basis van je CP constant leren lopen op vermogen zonder daarbij zelf rekening te hoeven houden met wind, temperatuur, hoogteverschillen en andere zaken die een behoorlijke invloed hebben op je tempo en hartslag. Dat doet de Stryd dan voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

sjimmie schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:21:
Ik zie hier een aantal keren Workoutdoors voorbij komen.
Die app gebruik ik sinds een paar weken ook, op mijn Apple Watch (serie 5). Gisteren dacht ik dat het beter zou zijn om onder de "Pace" settings overal de GPS als Source in te stellen. Vanmorgen viel me dat enorm tegen. De weergegeven waarde schommelde ineens enorm terwijl die voorheen altijd netjes stabiel was. Echter, ik méén me te herinneren dat het standaard op "Pedometer" stond, maar bij terug zetten naar "Pedometer" lijkt het niet meer te verbeteren.
Weet iemand wat de standaard waarde is voor Pace Source en/of wat bij wandelen en hardlopen een stabiele waarde geeft? (even los van de rolling average enzo, ik bedoel puur de actuele waarde die hier eerst netjes stabiel was en nu niet meer)
Std is pedometer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 22:40
Ja,want meestal heb je niet door dat je heuvelop loopt of wind tegen hebt |:(

Begrijp me goed, ik loop te weinig om een Stryd te rechtvaardigen, maar nodig? Prachtig gadget, maar je leert beter als je naar je lijf luistert imho #Strydtegengas

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roozzz
Frenz64 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:38:

Begrijp me goed, ik loop te weinig om een Stryd te rechtvaardigen, maar nodig? Prachtig gadget, maar je leert beter als je naar je lijf luistert imho #Strydtegengas
De grap is dus dat mensen misschien wel ervaren dat ze heel hard tegen een heuvel oplopen, maar daar geen consequentie aan verbinden. Ga maar eens kijken bij een doorsnee hardloopwedstrijd, hoe intensief de meeste mensen zo'n heuvel benaderen. Verhoudingsgewijs lopen de "toppers" echt makkelijker naar boven dan de doorsnee "midpacker". Zo'n stryd kan dan helpen om je zelf in te tomen heuvelop, zodat je nog wat lucht over hebt om gas te geven heuvelaf (wat een heel stuk meer oplevert).

En je kan uiteraard prima zonder. Vergt wel bewustzijn en discipline, dus tja... Ja, we zijn een rare soort :+

Ik vind het altijd prachtig om bij trailwedstrijden bovenaan de eerste heuvel te gaan staan. Hoe korter de afstand, hoe meer mensen volledig naar de vaantjes zijn als ze boven komen. Ervaring telt zwaar. Voor de traillopers hier zal het een herkenbaar element zijn bij de diverse trailwedstrijden van Mudsweattrails. Kort na de start krijg je een stevige klim voor je kiezen, dan is de toon meteen gezet 8) Denk Montferland, Gulpen, Schoorl, overal mag je binnen de 1e km meteen even 50-100 hoogtemeters wegstampen. En ja, iedereen gaat eigenlijk harder dan goed voor ze is...

[ Voor 22% gewijzigd door Roozzz op 07-06-2021 11:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:55
Afgelopen zaterdag toch maar eens de Garmin Lactate Treshold Test gedaan. Na de 10 minuutjes opwarming op "Lap" gedrukt en hop met de geit. 3-4min aan 165-175bpm en daarna 3-4min aan 175-185 bpm. Tijdens deze laatste kreeg ik plots het bericht "Treshold detected : 177 bpm". Na de cooldown en het stoppen van de activiteit kreeg ik de vraag om mijn hartslagzones erop aan te passen. Na dit te bevestigen zocht ik mijn zones op en merkte ik dat ze slechts enkele slagen (3 om precies te zijn) verschilden met de "gegokte" zones. Dat had ik op zich dus niet zo slecht gedaan.

Wat ik wel gemerkt heb is dat het lopen met een hartslagband toch wel een pak beter is dan enkel de polsmeting. Dus in het vervolg toch maar met de hartslagband gaan lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Hier eigenlijk beetje hetzelfde gevoel. Ik loop zelfs eigenlijk het meest op gevoel, achteraf de HR bekijken wil nog wel eens gebeuren maar ondanks dat ik mezelf volhang met sensors en overal en nergens een account heb om daar naar de cijfertjes te kijken.... gebeurt dat minder en minder.
Ik loop voor mezelf, heb de laatste tijd niet echt meer strakke trainingsdoelen, dus dat helpt ook wel met dat gevoel :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Mwah, meten is weten toch?

Tuurlijk voel je dat het zwaarder is, maar om daar een waarde aan te hangen of je training op een juiste manier op aan te passen is weer een tweede. Ik loop niet voor niks op hartslag en tempo, vooral in het begin heb ik echt geen gevoel en ga ik te makkelijk te hard... met meten weet je het en kan je aanpassen.

Zo ook met stryd, door aan power te houden zul je jezelf minder snel de vermoeidheid in lopen. Als je op een tempo loopt en je hebt een vals platte helling of wind tegen kan je natuurlijk geforceerd te intensief bezig zijn.

Neemt niet weg dat ook ik me afvraag of een stryd wel nut voor mij perosonlijk heeft (nog steeds niet gekocht), maar vooral als je serieus traint zie ik er zeker het nut wel van in

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Gisteren de 15 km maar weer geprobeerd. Tempo niet te hoog, route een beetje geïmproviseerd, voor op de zondagavond na het eten wel leuk.

Langzaam uit gaan bouwen tot voorbij de 20.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:41

Arfman

Drome!

Hoi medehardlopers! Ik loop eigenlijk al jaren de 5KM, 1 of 2 keer per week. Meestal rond de 6:00/KM. Ben dus zeker geen megasnelle topper maar naar aanleiding van de vraag van een vriend "Huh? Jij zat toch al lang op 5:15/KM ?" ben ik eens gaan proberen hoe snel ik de 5KM kan doen. Nou, 5:28/KM dus, zonder het gevoel te hebben dat ik helemaal leeg/stuk was.

Nu vind ik het wel interessant om te kijken hoeveel sneller ik kan gaan (zonder het te gek te willen maken). Ik zit ver aan te denken om een Runkeeper Go abonnement te nemen (ik hou alle runs bij in Runkeeper). Is dat een beetje een geschikte trainingstool in jullie ervaring? Ik kan namelijk wel lomp elke keer iets harder proberen te gaan maar ik kan me ook voorstellen dat je beter met intervallen kunt gaan werken o.i.d.

Ervaringen welkom :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Arfman schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:45:
Hoi medehardlopers! Ik loop eigenlijk al jaren de 5KM, 1 of 2 keer per week. Meestal rond de 6:00/KM. Ben dus zeker geen megasnelle topper maar naar aanleiding van de vraag van een vriend "Huh? Jij zat toch al lang op 5:15/KM ?" ben ik eens gaan proberen hoe snel ik de 5KM kan doen. Nou, 5:28/KM dus, zonder het gevoel te hebben dat ik helemaal leeg/stuk was.

Nu vind ik het wel interessant om te kijken hoeveel sneller ik kan gaan (zonder het te gek te willen maken). Ik zit ver aan te denken om een Runkeeper Go abonnement te nemen (ik hou alle runs bij in Runkeeper). Is dat een beetje een geschikte trainingstool in jullie ervaring? Ik kan namelijk wel lomp elke keer iets harder proberen te gaan maar ik kan me ook voorstellen dat je beter met intervallen kunt gaan werken o.i.d.

Ik vind Runkeeper echt 10 keer niks, maar dat is mijn mening maar. De codebase schijnt ook uit het jaar kruik te zijn.

Gebruik zelf alleen maar Garmin Connect en Strava.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie76
@Arfman Als je sneller wilt lopen, zul je sneller moeten lopen. Én vaker. Én langer, langzaam.

Intervallen dus, en duurlopen, misschien nog een herstelloopje erbij, etc..

Je kunt al een 5K aaneengesloten lopen, da's mooi en een prima basis om een gevorderd schema te gaan volgen. Er staan nl. legio trainingsschema's gratis online voor "mensen zoals jij". En in dat laatste zit natuurlijk de crux: ze gaan uit van een gemiddelde persoon. Een (goede) app past zich aan op jouw conditie, dus dat is al beter maar het zal nooit zo op het lijf gesneden zijn als wat een goede trainer je kan geven. Dus: kies wat bij jou(w budget) past...

[ Voor 6% gewijzigd door Appie76 op 07-06-2021 19:15 ]

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper

Zeker niet overdrijven in intervallen, en zeker niet alle trainingen intervallen doen.

3 keer per week trainen, 1 keer je gewone 5 km aan je gewone tempo, 1 keer langer en iets trager, en 1 keer een training waarin interval zit.
Da's een simpel schema dat je zelf kan maken.
Doe maximaal 1 x per week interval, en bouw dat wat op. Bv de eerste week tijdens je intervaltraining 2 keer een km aan 5:00 , de tweede week 3 keer een km aan 5:00, en zo verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
Je gaat ook verbeteren door gewoon 3 keer per week te lopen, ipv 1 of 2 keer.

Ik ken een sportieve kerel die wat aan hardlopen (1 keer per week) deed en aan fietsen, en die het in zijn hoofd haalde om een 5k onder de 20 minuten te lopen binnen 1 maand.
Hij startte met 3 x per week een stevige intervaltraining en was na 10 dagen geblesseerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 16:21

Rudedadude

Maybe we were born to run

Koop een Sonja Bakker boek (leeft die nog?), val verantwoord 5 kilo af en zonder een stap meer te trainen loop je een knijter van een pr. Voor de rest, alles langzaam uitbouwen en meer lopen en als je minimaal gevarieerd 30km per week loopt (welk tempo maakt niet uit, als het maar niet te snel is om lekker te herstellen) kun je voorzichtig beginnen te denken aan intervallen en beginnen ze nut te krijgen. Maar met afvallen bereik je meer, tenzij je vetpercentage al onder de 10 procent ligt.

Beetje zwartwit modus uiteraard.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Afvallen scheelt ook in de blessures. Echter veel mensen gaan juist hardlopen om af te vallen (en dan wordt het helemaal erg dat ze niet begrijpen dat ik hardloop terwijl ze van mening zijn dat ik toch helemaal niet af hoef te vallen)

En wat betreft Sonja Bakker..... volgens mij leeft ze nog en is ze nu drukker met vaak trouwen en scheiden dan met boeken verkopen. Haar methode is dan ook niet meer dan een hype waar zij goed aan verdient heeft, heeft weinig met gezond afvallen te maken.
Gewoon niet overdadig eten en meer bewegen. Dagelijks een lekkere wandeling en zo vaak mogelijk met de fiets boodschappen doen is al een heel goed begin voor de meeste mensen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
Zo, ik heb me ingeschreven voor de Keistad Baancompetitie hier in Amersfoort. Lekker weer als langeafstandsloper keihard kapot gaan op korte afstanden: 800m, 1.000m, 1.500m, 3.000m en 5.000m.

Als je nog wilt meedoen, moet je er snel bij zijn. Lijk wel alsof er al lange tijd geen wedstrijden zijn geweest, zo hard gaat het...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 21:04
elastiek schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:39:
Zo, ik heb me ingeschreven voor de Keistad Baancompetitie hier in Amersfoort. Lekker weer als langeafstandsloper keihard kapot gaan op korte afstanden: 800m, 1.000m, 1.500m, 3.000m en 5.000m.

Als je nog wilt meedoen, moet je er snel bij zijn. Lijk wel alsof er al lange tijd geen wedstrijden zijn geweest, zo hard gaat het...
Gelukkig wel op verschillende dagen.
Toen ik je post las dacht ik, fanatieke jongen met al die afstanden op één dag :+
Zelf wel eens een 400m, 1500m en 5000m gecombineerd maar das eigenlijk al te veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
Cranzai schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:51:
[...]

Gelukkig wel op verschillende dagen.
Toen ik je post las dacht ik, fanatieke jongen met al die afstanden op één dag :+
Zelf wel eens een 400m, 1500m en 5000m gecombineerd maar das eigenlijk al te veel.
Haha... zou wel een idee zijn om op een 'normale' dagafstand te komen!

Maar gelukig inderdaad twee dinsdagavonden voor de zomervakantie en drie erna.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat

welke pace kun je van begin tot einde volhouden op een heuvel van 8% over 800 meter, dermate dat je zonder te vertragen of te moeten wandelen door kunt blijven gaan als je aan het einde bent? :) Dat doe je niet meer even op gevoel, want tegen de tijd dat je het voelt is het al redelijk te laat.

Idem als je het gaat hebben over bv. hill repeats: welke pace? Hier is een heuvel die ik soms gebruik die een ~15% percentage heeft, dat hoef ik echt niet te proberen met mijn 5K pace, dus dan is het handiger om te werken met wattages, als ik maar bv. 400 watt constant haal, dan mag dat een pace zijn van 7:00 of 20:00 per kilometer, het gaat er uiteindelijk om hoe hard ik mijn benen laat werken.

Of het de moeite waarde is voor iemand of niet: dat 'gevoel' krijg je utieindelijk door een feedbackloop te maken. Dan leer je dat je bv. 5:10' pace uren kunt volhouden, maar dat 5:05 na een uurtje wel klaar is. Een stryd zorgt ervoor dat je die inspanning heel constant kunt maken, zelfs als je bergop gaat, bergaf of vol wind tegen krijgt en dat is iets wat je met louter hartslag/pace niet kunt. Dit geeft je feedback, waardoor je veel beter leert 'schakelen' tijdens het rennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 22:40
With all due respect zeggen ze dan @polthemol jij bent niet echt een average loper en voor 'jouw categorie' is een Stryd weldegelijk een waardevolle toevoeging.

Mijn stelling is dat de gemiddelde loper minder op hun Garmin FR/Fenix/whatever zou moeten focussen met de bijbehorende datadiarree en veel meer op je gevoel zou moeten lopen. Daar is de leercurve veel groter imho. Om mezelf tegen te spreken, een Stryd voegt daarin wel wat toe. Perse een bepaalde pace willen lopen heeft mij vaak genekt, de ene 5:10 is de andere niet, zelfs niet onder vergelijkbare weersomstandigheden of stijgingspercentages. Daar had ik er veel beter aan gedaan naar m'n lijf te luisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:20
Zondag heb ik met mijn broertje 15.5km gelopen. Voor mij prima te doen. Voor mijn broertje iets minder.
Maar die is nog niet gewend aan de wat langer afstanden. Net als het verhaal hierboven. Hij heeft best de conditie maar nog zijn spieren zijn het gewoon nog niet gewent. We lopen elke week iets meer dan 10km zeg max 13km dus een keer 15km moest wel lukken. Toch voelde hij het behoorlijk toen we terug waren. Maar goed ze krijgen week een week rust voordat hij weer gaat lopen. Zelf ga ik vanavond weer een interval training met een dijk ertussen dus dat wordt wel weer afzien.

Ik heb nog een goede vraag ik loop nu 3 keer in de week. 1 keer interval, 1 keer tempo en een keer duurloop.
Maar misschien is het heen goed idee om er een training bij te doen. Zeg een keer iets langere duurloop en naar 4 keer per week trainen te gaan. Iemand een idee wat ik dan toe kan voegen?

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
GerGio schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:31:
[...]

Ik heb nog een goede vraag ik loop nu 3 keer in de week. 1 keer interval, 1 keer tempo en een keer duurloop.
Maar misschien is het heen goed idee om er een training bij te doen. Zeg een keer iets langere duurloop en naar 4 keer per week trainen te gaan. Iemand een idee wat ik dan toe kan voegen?
Duurloop. Je hebt al een aardige mix met een stevig accent op intensieve trainingen. Dan levert een rustig loopje normaliter het meest op (en blijf je heel).

Ik denk uit jouw verhaal op te maken dat je huidige duurloop 10-15k is. Dan zou ik een tweede duurloopje beginnen met aanzienlijk korter; denk rustig een half uurtje lopen (Z1/2 werk). Gaat dat goed, dan kan je gaan kijken of je de lange duurloop structureel wilt verlengen tot 1,5 uur (of zelfs 2 uur) of dat je de korte duurloop langzaam naar het uur gaat brengen. Hangt een beetje af van persoonlijke voorkeur en eventuele doelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:28
Afgelopen week een beetje under the weather geweest. Keelpijn en beetje moe. Wel steeds gerend en alle doelen vna de C25K gehaald maar pace was op z'n laast 6:13 op een hardloop stuk van 10 minuten. Ik vind het moeilijk om de duur te verlengen terwijl ik de pace hetzelfde houd. Ben begonnen met een pace van 05:30 maar zit dus nu regelmatig boven de 6. Ik hoor van veel mensen dat je de eerste tijd niet op pace moet rennen dus houd dat advies aan maar het knaagt wel :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Limbeckx schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:47:
Afgelopen week een beetje under the weather geweest. Keelpijn en beetje moe. Wel steeds gerend en alle doelen vna de C25K gehaald maar pace was op z'n laast 6:13 op een hardloop stuk van 10 minuten. Ik vind het moeilijk om de duur te verlengen terwijl ik de pace hetzelfde houd. Ben begonnen met een pace van 05:30 maar zit dus nu regelmatig boven de 6. Ik hoor van veel mensen dat je de eerste tijd niet op pace moet rennen dus houd dat advies aan maar het knaagt wel :(
Ik zou eerder op hartslag lopen. Ik heb mijn C25k programma inmiddels afgerond en loop nu meestal gewoon een half uurtje (excl. warmup/cooldown), en merk wel dat hartslag dan (meestal) langzaam omhoog kruipt.
Dat ik tegen het einde ongeveer 10bpm hoger zit dan het gemiddelde.

Mijn pace is overigens nog lager. Althans, als ik 30min moet lopen wel. Maar ik merk nu wel dat als ik mijn snelheid constant houd, dat mijn gemiddelde hartslag langzaamaan lager wordt, en dat ik steeds meer het gevoel krijg dat ik nog veel langer door kan gaan (of de snelheid kan opvoeren). Wat ik nu dan ook van plan ben. Denk 1x per week wat langer doorgaan, en 1x kijken of de snelheid wat omhoog kan.

Kortom: komt allemaal wel, rond eerst maar eens het programma af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Frenz64 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:22:
With all due respect zeggen ze dan @polthemol jij bent niet echt een average loper en voor 'jouw categorie' is een Stryd weldegelijk een waardevolle toevoeging.

Mijn stelling is dat de gemiddelde loper minder op hun Garmin FR/Fenix/whatever zou moeten focussen met de bijbehorende datadiarree en veel meer op je gevoel zou moeten lopen. Daar is de leercurve veel groter imho. Om mezelf tegen te spreken, een Stryd voegt daarin wel wat toe. Perse een bepaalde pace willen lopen heeft mij vaak genekt, de ene 5:10 is de andere niet, zelfs niet onder vergelijkbare weersomstandigheden of stijgingspercentages. Daar had ik er veel beter aan gedaan naar m'n lijf te luisteren.
mwah, ik focus me op andere dingen, het gros van dit topic loopt me finaal het snot uit de ogen hoor. En zelfs op die langere afstanden ben ik op een heel goede dag heel misschien middenmaat, hooguit da tik me niet laat weerhouden door een gebrek aan training :P

Anyhow: ik denk dat de strydsystematiek waardevoller is dan inderdaad de bakken data van Garmin/noem maar op. Pace alleen is een nutteloos iets natuurlijk, je leert daar weinig gevoel mee omdat de feedback vertraging op zit (hartslag oa. duurt even voor die de hoogte in gaat en met ademhaling is ook een dingetje). Dus zelfs voor 3 keer in de week rennen met als doel een 5K onder de 25 minuten te doen heeft stryd waarde. Als je maar een doel hebt wat voorbij 'gewoon rennen' gaat natuurlijk.

Maar goed, ben het ook wel eens met je punt dat je aan veel van die databrei weinig hebt, ik gebruik die dan ook niet meer. Hartslag via borstband en stryd zijn de enige echte tools naast mijn garmin natuurlijk voor tijd en als displayunit :P. Anyhow: ieder het zijne natuurlijk, ik denk dat we hier ook evenveel manieren van invulling hebben op wat prettig hardlopen is, als dat we posters hebben ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:18
Ik merk dat ik nood begin te krijgen aan een streepje muziek tijdens het lopen, ik loop nu al enkele jaren zonder muziek maar soms mis ik toch wat extra motivatie.
Mijn telefoon meenemen tijdens het lopen is niet echt een optie, ik vind dat altijd in de weg zitten en maak er mij alleen maar druk in.

Nu heb ik een polar M430 horloge maar daar kan ik geen muziek opzetten. Voor zover ik terug kan vinden op de polar website hebben ze ook geen ander type waar wel interne opslag voor muziek in zit.

Als ik ga kijken naar alternatieven dan zie ik dat je bij Garmin geen Apple music kan laten synchroniseren.

Het enige alternatief lijkt mij dan een apple watch, maar dat is er dan weer over omdat ik hem enkel zou gebruiken voor tijdens het sporten.

Heeft er iemand een alternatief dat kan werken met Apple Music?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:36
glennvho schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:29:
Ik merk dat ik nood begin te krijgen aan een streepje muziek tijdens het lopen, ik loop nu al enkele jaren zonder muziek maar soms mis ik toch wat extra motivatie.
Mijn telefoon meenemen tijdens het lopen is niet echt een optie, ik vind dat altijd in de weg zitten en maak er mij alleen maar druk in.

Nu heb ik een polar M430 horloge maar daar kan ik geen muziek opzetten. Voor zover ik terug kan vinden op de polar website hebben ze ook geen ander type waar wel interne opslag voor muziek in zit.

Als ik ga kijken naar alternatieven dan zie ik dat je bij Garmin geen Apple music kan laten synchroniseren.

Het enige alternatief lijkt mij dan een apple watch, maar dat is er dan weer over omdat ik hem enkel zou gebruiken voor tijdens het sporten.

Ik denk dat er niet zoveel alternatieven zijn. Je hebt bijvoorbeeld wel een Fiio m5, maar dat is gewoon een standaard mp3 speler. Dan moet je alweer losse muziek aanschaffen en daarheen exporteren. Daar heb je ook geen zin in, neem ik aan.

Ik zou dan eerder kijken naar een alternatief waarop je wel veilig en handig je telefoon mee kunt nemen. Ik heb wat sportbroekjes van Nike waar achterop een vakje met rits zit waar precies m'n telefoon met case (iPhone SE2, zelfde formaat als een iPhone 8) in past en daar merk ik niks van tijdens het hardlopen. Misschien de eerste kilometer dat ik voel dat er 'iets' zit, daarna niet meer. Je hebt ook verschillende hardloopriemen zoals de Flipbelt, waar je een telefoon niet in zou merken (mits je de juiste maat hebt) en waarmee een telefoon ook niet gaat stuiteren.

Dat alternatief is goedkoper en praktischer dan weer een los apparaat aanschaffen voor alleen hardlopen, zeker gezien je al een smartwatch hebt. Anders zou ik zeker een Apple Watch aanraden, die voldoet mij perfect met het automatisch syncen van podcasts zodat ik geen telefoon mee hoef te nemen. Ik ben wel aan het kijken om over te stappen naar Apple Music, alleen kijk ik wat op tegen het overstappen vanaf Spotify en dan moet ik de andere leden van het 'gezins'abonnement ook nog overtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
glennvho schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:29:

Met de apple watch ga je vanzelf meer doen dan alleen sporten heb ik gemerkt (verder werkt hij ideaal icm een stryd >:) )
zolang je geen dingen gaat doen als die van @polthemol dan is de accu meer dan prima.

@Slickk sportify is ook langzaam de offline apple watch sync aan het uitrollen dus je hoeft iig daarvoor niet over te stappen.

[ Voor 4% gewijzigd door Tinusvolkel op 08-06-2021 12:27 ]

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:41

Arfman

Drome!

Dank voor de pointers m.b.t. het sneller worden op de 5KM heren, ik ga er mee aan de slag :)

@InZane : was alleen nog benieuwd waarom je Runkeeper zo slecht vindt. Hij houdt bij mij precies bij hoe vaak en waar ik loop en met welk tempo, en dat tempo vertelt hij me tijdens het hardlopen elke 2 minuten. Ben benieuwd wat een eventueel andere app hier anders/beter in kan doen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Arfman schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:04:
@InZane : was alleen nog benieuwd waarom je Runkeeper zo slecht vindt. Hij houdt bij mij precies bij hoe vaak en waar ik loop en met welk tempo, en dat tempo vertelt hij me tijdens het hardlopen elke 2 minuten. Ben benieuwd wat een eventueel andere app hier anders/beter in kan doen.
Daar zal het verschil ook wel zitten. Jij gebruikt Runkeeper tijdens het lopen. Ik loop met een Garmin horloge en synchroniseer mijn activiteiten naar oa Runkeeper en Strava.
Waar Strava alles netjes overneemt, vindt Runkeeper het nogal leuk om aan mijn rondetijden te sleutelen. Het overall gemiddelde klopt dan nog wel, maar de rondetijden verschillen iedere keer een paar seconden.. why?

En als je gaat intervallen krijg je in Runkeeper vaak van dit soort grafieken:

Runkeeper

Nuttig joh :?

Verder ben ik eigenlijk over de hele UI niet echt te spreken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
Limbeckx schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:47:
Gewoon rustig aan volhouden en je vooral niet al te druk maken om je pace voorlopig. Het is helemaal niet vreemd dat je snelheid daalt naarmate de duur verlengd wordt. Zou een marathon gelopen kunnen worden op een pace van een 100 sprint, dan zou het wereldrecord nog wel een stukje vlotter zijn (uurtje ofzo...) :+ Daarnaast zal je ook af en toe gewoon mindere dagen hebben, bijvoorbeeld door een verkoudheidje of stress op het werk. Hoort er bij, doe je niets aan. Heb je ook als je al tien jaar hardloopt...

Kortom, gewoon lekker blijven lopen en je niet al te druk maken om snelheid oid. Dat komt later vanzelf wel, eerst maar eens een beetje basis bouwen :) Tegen de tijd dat je het C25K programma hebt afgerond (of eigenlijk zelfs een 10k fluitend kan lopen), wordt het langzaam interessanter om over tempo ed na te denken. Tot dat punt zal je merken dat het steeds eenvoudiger en harder gaat. Hoef je niets voor te doen, anders dan structureel en rustig trainen.

Pagina: 1 ... 125 ... 392 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.