Acties:
  • +32 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:28

polthemol

Moderator General Chat
zaterdag op zondagnacht mijn eerste poging tot een 100mijl trail gedaan en boy het ging spectaculair ruk :P

Ik begon meteen met een nacht (dacht dan is dat tenminste achter de rug) en zou na ~100K mijn eerste bevoorrading krijgen. De eerste 20 a 30K gingen vrij aardig, begon alleen een beetje een geirriteerd gevoel te krijgen in mijn linkerenkel. Fast forward naar het holst van de nacht: temperatuur daalde heel hard en de route ging door vrij lege bossen, over heuveltjes. Veel waren single tracks, wat samen met het vochtige/warme weer ervoor zorgde dat mijn schoenen compleet doorwerkt waren en bleven. Met een temperatuur die zwaar gedaald was niet heel erg prettig.
Hier begon ook mijn linkerenkel wat meer op te spelen. Het was geen echte pijn, maar meer soort van verkramping. De voet kreeg ik ook niet meer in hardloopstand (dat tenen wat omlaag wijzen zeg maar). Gezien het wel eens voor komt bij langeren stukken dat iets even vast zit/verstijfd, netjes doorgebuffeld (ondertussen met poles wel). in de hoop dat wat er vast zat los zou schieten.

Rond een uurtje of 03:00 smeet het weer me een stevig pak mist erbij ook. Mijn enkel bleef irriteren en toen begon de ellende: mentaal was het helemaal alleen lopen in het donker zwaar, de deprimerende weersomstandigheden maakten dat er niet veel beter op. Doordat mijn enkel niet echt wilde zakte mijn tempo ook langzaam in waardoor ik het langzaam koud begon te krijgen. Hierdoor ging ik dus ook meer eten (beetje kouder fixed lichaam zelf wel door wat meer te verstoken), waardoor mijn voorraad wat ik mee had heel hard inzakte. Uiteindelijk besloten op de top van een heuveltje een kort slaapje te doen op een bankje, dan nog 1k proberen te rennen/ zo snel als het ging door te gaan en dan een beslissing te nemen. Tukje leek te helpen, maar na een 200meter rennen was het wederom niveautje hiken wat overbleef. Dus maar langzaam richting bewoonde wereld/thuis toe gewandeld en gewacht tot vriendinlief een appje stuurde met hoe het ging, ten teken dat ze wakker was en met de bezemwagen kon komen.

Ergens teleurstellend, maar ik hda al ingecalculeerd dat ik op mijn bek zou gaan. Het was wel bijzonder leerzaam, vooral het snachts lopen over godverlaten paden en een dikke 10 uur lang ook geen levende ziel zien onderweg gaat samen met vermoeidheid parten spelen, met momenten ging ik door een hele resem emoties heen op rij. Ook de logistiek is een groot aandachtspunt: er waren geen watertaps op de route zelf of tankstations, dus het was of zelf meeslepen of onderweg herbevoorrading. Het zelf meeslepen was geen winnend nummer: 3,5 liter drinken mee, verschillende lagen kleding en aardig wat eten maakten een racevest meteen tot net geen 6Kg, wat toch door gaat wegen als je nog iets van rennen probeerd te doen.

Vandaag eens zien wat mijn enkel doet en straks waarschijnlijk wel nog even voorzichtig proberen uit te lopen. Daarna eens zien om de geleerde lessen te verwerken en een nieuw plan te maken.

Voor de trailers noder ons: Dutch Mountain Trail is heel erg de moeite om te doen: prachtige paadjes en vergezichten!

En onder het motto van strava or it didn't happen: https://www.strava.com/activities/5380561684/overview

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:27
@polthemol nu heb ik diep respect voor het ondernemen van zo'n tocht. Ik weet niet of mij dat ooit zou lukken.

Bij een trail zou ik ook wel willen genieten van de omgeving en dat lijkt me in de nacht, in het donker, lastig te doen. Die mooie vergezichten en paadjes, de stiltes en de natuur.

Hoe ervaar je zoiets? Voelt het echt als afzien (zo leest je verhaal wel een beetje) of vind je het nog wel leuk om te doen? Of kan dat allebei?

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:05
Idd diep respect voor jou @polthemol _/-\o_
Vind dat je altijd nogal ambitieus bent :)
- Plan eerste marathon gaan lopen in noord Korea
- Everesting poging
- 100k mijl poging.

Zelf ben ik eerder te voorzichtig en te bang om te falen...

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 14:37

GSX-MAN

de/het/een

Supervet, @polthemol !

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:52
Tinusvolkel schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:32:
Idd diep respect voor jou @polthemol _/-\o_
Vind dat je altijd nogal ambitieus bent :)
- Plan eerste marathon gaan lopen in noord Korea
- Everesting poging
- 100k mijl poging.

Zelf ben ik eerder te voorzichtig en te bang om te falen...
Allereest respect @polthemol dat ligt niet helemaal in mijn lijn van ambities maar ik vind het wel een toffe onderneming. Dat je het niet gehaald hebt doet daar overigens niks aan af.

Hmm die in Noord Korea kon ik gaan lopen maar ik kon me niet helemaal vinden in de voorwaarden.
Ik mocht omdat ik de halve Bejing Wall Marathon had gelopen. Dat was al een uitdaging met bijna 6km traplopen. Grotendeels ongetraind.

@Tinusvolkel Als je halverwege opgeeft (faalt) ben je al verder gekomen dan de mensen die opgave voor ze zijn begonnen. :)

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
sander_g schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:25:
@polthemol nu heb ik diep respect voor het ondernemen van zo'n tocht. Ik weet niet of mij dat ooit zou lukken.

Bij een trail zou ik ook wel willen genieten van de omgeving en dat lijkt me in de nacht, in het donker, lastig te doen. Die mooie vergezichten en paadjes, de stiltes en de natuur.

Hoe ervaar je zoiets? Voelt het echt als afzien (zo leest je verhaal wel een beetje) of vind je het nog wel leuk om te doen? Of kan dat allebei?
het valt mee, ik heb genoeg fijne momenten ervaren ook. 2 dassen gezien, ene op misschien een meter van me af, een spectaculaire zonsondergang boven een dal, snachts bij schemer een mistbank boven een beekje, een vleermuis die wat insecten ging vangen die in licht van mijn hoofdlampje bleven hangen. In the end deel je het op in 2 stukjes: de mooie stukjes natuur die je tegenkomt en de 'endurance' die je ervaart in deze of gene vorm. Het is voor mijn hoofd in ieder geval een soort van puzzel die ik doe, waarbij ik al wist dat het heel (en waarschijnlijk veel) te zwaar zou worden omdat ik ervaring mis. Toen ik definitief stopte zat ik met een grote glimlach te genieten van een zonsopkomst :)

@GerGio ja dat was een plan 'destijds' :P Ondertussen heeft corona de realiteit ingehaald wel.

@Tinusvolkel ik ga niet zo goed op de klassieke doelen I guess, heb een grote liefde voor raar. Dit vloeide ook voort uit dat ik 2 jaar terug in juni ben begonnen met hardlopen. Als k het wel gehaald had zou ik dus van 0 tot 160K hebben gedaan in 2 jaar, wat natuurlijk wel een leuk momentje is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:55
@polthemol Mooie actie & mooi leermoment! Was het in 1x gelukt dan was het natuurlijk veel te makkelijk voor jou ;) Ervaring telt zwaar bij lang lopen; dus dit was een mooie ervaring: volgende keer beter :) Je maakte het jezelf ook wel moeilijk; veel slechter dan starten met de nacht is bijna niet mogelijk. Dan nog beter om een uur of 2/3/4 van start; dan komt de zon al vrij snel op en kom je de hele dag wel door. Beetje afhankelijk van je tempo, neem je dan nog een stukje van de volgende nacht mee. Maar goed, de finish is dan dichtbij en lukt mentaal dan toch wel :+

Naarmate het lang lopen mentaal makkelijker wordt, wordt het ook fysiek eenvoudiger in mijn ervaring. Je ziet het hier op kleinere schaal al bij de mensen die een lange duurloop van 2-3 uur érg lang vinden en die het liefst niet te vaak doen. Een duur waar diverse anderen dan weer hun hand niet voor omdraaien en dat wekelijks lopen. Dat is deels fysiek, maar ook domweg gewenning. Datzelfde speelt ook bij langere acties. Met deze extra bagage zal je zien dat de uitdaging de volgende keer verderop komt.

Om de drempel voor mezelf te verlagen voor 50-100+k in de Alpen probeerde ik altijd een paar 50-60'ers in de Ardennen te lopen; idealiter aangevuld met een paar dagtochten in de bergen (voor die lange klimmen 1-2k d+). Voor mij is dat genoeg om het "gevoel" weer te krijgen. Doe ik dat niet, dan valt de doelwedstrijd meestal behoorlijk zwaar ;)

Enne zo te lezen heb je nog een maand om een nieuwe poging te doen :+

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Roozzz schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:33:
@polthemol Mooie actie & mooi leermoment! Was het in 1x gelukt dan was het natuurlijk veel te makkelijk voor jou ;) Ervaring telt zwaar bij lang lopen; dus dit was een mooie ervaring: volgende keer beter :) Je maakte het jezelf ook wel moeilijk; veel slechter dan starten met de nacht is bijna niet mogelijk. Dan nog beter om een uur of 2/3/4 van start; dan komt de zon al vrij snel op en kom je de hele dag wel door. Beetje afhankelijk van je tempo, neem je dan nog een stukje van de volgende nacht mee. Maar goed, de finish is dan dichtbij en lukt mentaal dan toch wel :+

Naarmate het lang lopen mentaal makkelijker wordt, wordt het ook fysiek eenvoudiger in mijn ervaring. Je ziet het hier op kleinere schaal al bij de mensen die een lange duurloop van 2-3 uur érg lang vinden en die het liefst niet te vaak doen. Een duur waar diverse anderen dan weer hun hand niet voor omdraaien en dat wekelijks lopen. Dat is deels fysiek, maar ook domweg gewenning. Datzelfde speelt ook bij langere acties. Met deze extra bagage zal je zien dat de uitdaging de volgende keer verderop komt.

Om de drempel voor mezelf te verlagen voor 50-100+k in de Alpen probeerde ik altijd een paar 50-60'ers in de Ardennen te lopen; idealiter aangevuld met een paar dagtochten in de bergen (voor die lange klimmen 1-2k d+). Voor mij is dat genoeg om het "gevoel" weer te krijgen. Doe ik dat niet, dan valt de doelwedstrijd meestal behoorlijk zwaar ;)

Enne zo te lezen heb je nog een maand om een nieuwe poging te doen :+
Precies, was een leerzaam avondje/nachtje. Nu je het zegt van die maand :o Gooien we gewoon nog een poging er tegenaan over 4 weken >)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:54

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Gisteren op de valreep toch nog mijn maandelijkse HM gelopen. Slechte timing wat betreft de temperatuursomslag, maar het toch net binnen de 2 uur kunnen houden.

Hopelijk kan ik nu de lijn weer naar boven ombuigen.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik heb advies nodig. Nooit echt meer dan 5km gelopen, vroegah. Nu loop ik 1x 7km en 1x 12km per week. Mijn knieeen waarderen niet veel meer en ik merk dat ik ook soepeler loop als ik een keer oversla.

Anyway... de 12km valt met de warmere temperaturen erg tegen. Vanaf wanneer nemen jullie wat te drinken mee? Ik denk het komend weekend met wat drinken te gaan doen, ik heb verder geen idee wat het kan zijn.

Oh ja... qua schoenen heb ik wel wat meegelezen, maar ik ben maar een simpele recreatieve loper, demping vanwege de knieeen is dan het belangrijkste. Wat voor schoenen? Ik lees dat jullie vaak naar de Pegasus, endorphin speed, Puma Liberate Nitro kijken? Ze mogen ook niet te duur zijn, < 100,- :X

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22:51
Loopschoenen kosten normaliter 140 € of daaromtrent.

Bij online solden vind je wel schoenen onder de 100€.
Probleem is dan wel dat je niet altijd de juiste maat weet.

Bij warm weer, tempo aanpassen. Drinken doe ik persoonlijk maar wanneer ik langer dan 21 km loop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Motrax schreef op maandag 31 mei 2021 @ 20:15:
Ik heb advies nodig. Nooit echt meer dan 5km gelopen, vroegah. Nu loop ik 1x 7km en 1x 12km per week. Mijn knieeen waarderen niet veel meer en ik merk dat ik ook soepeler loop als ik een keer oversla.

Anyway... de 12km valt met de warmere temperaturen erg tegen. Vanaf wanneer nemen jullie wat te drinken mee? Ik denk het komend weekend met wat drinken te gaan doen, ik heb verder geen idee wat het kan zijn.

Oh ja... qua schoenen heb ik wel wat meegelezen, maar ik ben maar een simpele recreatieve loper, demping vanwege de knieeen is dan het belangrijkste. Wat voor schoenen? Ik lees dat jullie vaak naar de Pegasus, endorphin speed, Puma Liberate Nitro kijken? Ze mogen ook niet te duur zijn, < 100,- :X
gewoon wat drinken meenemen als je dat graag hebt. Ik heb zelf altijd wat water mee als ik langer dan een half uur gaat. Uiteindelijk moet jij je er prettig bij voelen.

Als je 1 x 7 en 1 x 12 hebt: ik zou overwegen dat wat op te breken: overweeg bv. 2 * 6K te doen en 1* ee afstand die je wat meer uit gaat bouwen. 2 keer een easy rondje hobbele train je meer mee dan op je tandvlees elke week 1*12K doen. Eventueel kun je eens kijken om een schema te pakken (als je garmin hebt: Galloway met run/walk schijnt wel prima te werken en vooral nog relaxed om te doen).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:07
@Motrax Lastig natuurlijk omdat we niet precies weten waar je knieën last van hebben, maar bij veel demping kom je vaak wel bij de duurdere schoenen uit. Eerlijk is eerlijk: ik heb geen ervaring met schoenen < 100 euro omdat ik vaak wat duurder uitkom bij het passen. Uiteindelijk zijn er heel veel soorten schoenen en moet je "gewoon" gaan passen wat bij je voeten past. Want mensen kunnen hier lyrisch zijn over welke schoen dan ook: als hij niet goed zit, heb je er niets aan. In principe kun je niet zo snel een echt verkeerde keuze maken met schoenen, zolang ze maar goed zitten.

Afgelopen maand ben ik weer lekker over de 200 kilometer gegaan waarvan de laatste twee weken beide zo'n 54 kilometer. Ik krijg het volume langzaam steeds wat stabieler, waarbij vooral de extra "zondagochtendloopjes" wat vulling geven (en waarvoor vrouwlief me altijd voor gek verklaart :+ ). Gisteren ook een vrij korte training gehad: piramideloop van 100m naar 600m met stappen van 100m, in totaal maar 3.600m aan hardlopen en tussentijds helft van je looptijd rust. Ondanks dat we het tempo toch wel een stukje boven de 110% liepen (het doel was 105% maar we jutten elkaar op de baan op :D ) voelde het goed en niet te zwaar. Toch lekker dat ik dan van tevoren even rustig in- en uitloop van en naar huis waardoor ik toch nog op 10 kilometer kwam als totale afstand.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sander_g
In de aanbieding zijn wel schoenen te vinden, maar zoals bijna iedereen hier zal adviseren: ga naar een winkel en laat je goed adviseren. Niks zo frustrerend dan een goed begin maken en bij een beetje meer belasting in de lappenmand belanden.

Een paar jaar geleden heb ik ook door kniepijnen niet veel kunnen doen. Vorig jaar ben ik weer gaan opbouwen en hebben regelmatige knieoefeningen mij geholpen om de pijnen voor te zijn. Dat, en rustig opbouwen naar meer en langere afstanden. Soms sta je gewoon tanden te poetsen op één been, of te wachten bij het koffieapparaat met wat simpele oefeningen. En voor vertrek 5 tot 10 minuten kniebuigingen en uitvalspassen bijvoorbeeld. Hier staan wat opties: https://www.runnersworld....gen-voor-sterkere-knieen/

Mij heeft het in ieder geval geholpen van 81km vorig jaar maart naar 338km in mei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
zijn er hier tweakerts die ervaring hebben met de structured workouts van mcmillan via trainingpeaks? Werkt dit technisch een beetje ok (qua sync / feedback tussen garmin en trainingpeaks) en inhoudelijk ook (of is het wat garmin had op de HM's met coach gregg: ren je 4 keer per week heulemaal naar de tyfus :P ).

Toch aan het overwegen een iets gestructureerder trainingsschema te nemen, omdat ik te veel mogelijkheden zie om vervelende intervals te skippen bij de gratiz excelfiles :P

@sander_g en techniek natuurlijk en regelmatig rennen en letten op herstel :) Van wat ik begrijp qua trainen is het slimmer om (in dit geval worden er ~20K gemaakt) 2 maal 5K met een rustdag ertussen en 1 keer 10K te doen met rust erna, dan dat je 1*8K doet en 1*12K. Consistent zijn en regelmaat loont zich, misschien nog meer dan af en toe grote afstanden maken in een voor de rest vrij lege week.

[ Voor 29% gewijzigd door polthemol op 01-06-2021 09:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Tof dat je beginnend hardloper bent en welkom hier d:)b
Niemand kan je op basis van wat jij beschrijft de juiste schoen aanraden. Veel posters in dit draadje kennen elkaar (via evenementen of door jaren in dit draadje) en weten wel hoe iemand loopt, dat maakt hiet iets makkelijker om een sturend antwoord te geven of advies te delen.
Op warme dagen als deze is het ook belangrijk om je vochtopname gedurende de dag op peil te houden. Zorg overdag voor voldoende drinken en neem indien nodig iets te drinken mee voor onderweg.

Ook drinken is super persoonlijk en waar jij je als loper fijn bij voelt. Zelf ben ik echt van de warmte, als andere mensen klagen dat het buiten veel te warm is begin juist lekker te lopen :).
De schoenen die je aanhaalt liggen qua schoen best ver uit elkaar en met de Endorphin Speed in je lijstje ook iets buiten je budget :).

Laat je echter niet leiden door het budget!! Eigenlijk moet je gewoon naar de lokale hardloopspeciaalzaak gaan, evt een filmpje van je loop laten maken, schoen passen/verglijk maken, keuze maken en dán pas de prijs te horen krijgen! Anders kies je gevoelsmatig tóch net eerder voor de schoen die €20 euro goedkoper is, maar waardoor je misschien toch weer last van je knie krijgt. Met gevolg dat je niet meer gaat lopen en dus met schoenen zit te kijken die je niet gebruikt waardoor je eigenlijk € 100 hebt weggegooid :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 10:56
Calitomnication schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:27:
[...]
als andere mensen klagen dat het buiten veel te warm is begin juist lekker te lopen :).
[...]
Joe! Niet te doen, veel te warm. Ik had ook niet echt een handige training (3x5x400m tempozone 4) en niet echt een handig tijdstip (1300-1500) om te acclimatiseren. Ik had genoeg water mee, maar kreeg het gewoon niet weg. Vanaf de eerste paar slokken last van mijn maag en na de tweede keer 5x400 kotsend langs de kant. Dus gestopt en naar huis gelopen. Heat Acclimatisation is 9%, maar heb die overige 81 gaat nog wel ff duren ben ik bang >:)

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:19
Over schoenen gesproken, de Endorphin serie is blijkbaar al toe aan versie 2.

Linkje van all4running: https://all4running.nl/bl...o-2-vs-endorphin-speed-2/
(nee, ik werk daar niet :p)

Kleine quote van de website:

Wat is er veranderd?

Wat is er veranderd aan de schoenen ten opzichte van de voorgangers?
De Endorphin Speed 2 heeft in vergelijken met zijn voorganger meer hielsupport gekregen, waardoor de schoen steviger aanvoelt. Ook heeft de schoen minder overlayers wat ervoor zorgt dat de schoen lichter is.
De Endorphin Pro 2 heeft net als de Speed een verbeterde heelsupport. Dit gecombineerd met een aangepast vetersysteem geeft de Pro 2 een betere fit.

Vanavond intervallen op het programma: 20x 1 minuut, met 1,5 minuut actief herstel.
Ga lekker de Endorphin Speed's (v1 ;)) onderbinden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:45

Tazzios

..

@Motrax naast het probleem bij schoenen neer te leggen zou ik ook kijken naar je loop/trainings schema.
Nooit meer dan 5 gelopen hebben en dan nu 7 en 12km elke week lopen klinkt als een recept voor blessure.
Is dat met enige opbouw geweest? Loop je stug 5 en 12km achter elkaar? Loop je maar 1 tempo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 15:22
Tssss, no brainer, die Puma's naturellement @Motrax

Maar serieuzer, luister anders naar Running Solutions Podacast via Spotify, daar hoor je de zin en onzin van loopschoenen (afl 2). Heel verhelderend, spoiler: ze moeten vooral lekker zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dewfuz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:43
polthemol schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:23:
zijn er hier tweakerts die ervaring hebben met de structured workouts van mcmillan via trainingpeaks? Werkt dit technisch een beetje ok (qua sync / feedback tussen garmin en trainingpeaks)
Structured workouts uit trainingpeaks werken gewoon zoals het hoort in garmin, op je horloge vraagt hij dan net als bij garmin coach workouts of je de geplande workout wil doen. En verder alle schermen zoals gewend. Ook terugsyncen naar TP gaat prima. Ook extra informatie van extra sensors (zoals power van stryd) synced mee.

Ik loop een schema van 8020endurance.com (op trainingpeaks gekocht dus) en dat werkt prima. Inhoudelijk over mcmillan kan ik niets zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Tazzios schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:14:
@Motrax naast het probleem bij schoenen neer te leggen zou ik ook kijken naar je loop/trainings schema.
Nooit meer dan 5 gelopen hebben en dan nu 7 en 12km elke week lopen klinkt als een recept voor blessure.
Is dat met enige opbouw geweest? Loop je stug 5 en 12km achter elkaar? Loop je maar 1 tempo?
Kreeg vroeger ineens last van mijn knieeen tijdens het hardlopen, maar kon er wel mee squashen, volleyballen, spinning en krachttraining (dead lift/leg press). Toen maar gestopt met hardlopen. Nu deed ik geen enkele sport meer en besloten dankzij corona om hardlopen weer op te pakken.

Gelukkig zat er opbouw in. Nu een half jaar bezig weer, waar ik vroeger mentaal niet verder kwam dan 5km, ging het nu veel makkelijker. Eerst een tijd 5km gedaan, toen gaan verlengen naar 7km, en daar kwam een leuk rondje van 12km bij. Dat ging een tijdje prima, maar toen het wat warmer begon te worden (5-10 graden) ging de 12km niet lekker meer. 12km ging met 5:30, maar stijgt naar 6:30 en de 7km van de week een 5:00 neergezet.

Ik sla een keer over als ik ook maar iets van een pijntje of dingetje voel in mijn knieeen. Sporten is voor de lange termijn, overbelasting wil ik niet hebben.

Ik merkte dat de 12km er voor zorgde dat de 7km lekkerder ging lopen. Nu zit ik dus te puzzelen of het de temperatuur of herstel/gewenning is dat roet in het eten gooit. Misschien maar eens een paar weken achter elkaar de 7km blijven lopen. Ik had liever gezien dat ik de 7km ook kon oprekken naar 12 en dan de oude 12km oprekken naar 20km, maar he... kan niet alles tegelijk ;-)

Tempo varieerde vroeger veel, te snel starten, dan inzakken, mentaal er weer tegen aan en dan aan het einde nog gas kunnen geven. Maar de 7km met 5:00 min/km was zo strak als maar zijn kan.

[ Voor 8% gewijzigd door Motrax op 01-06-2021 19:24 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:17
M'n interval even gelaten en vanavond m'n rustige duurloop van deze week gedaan. Vijftien kilometers gelopen en Garmin verbaast me weer met hun cijfers. Opeens ben ik niet productief meer en daalt m'n VO2Max terwijl m'n gemiddelde hartslag bij inspanning juist aan het dalen is. Maar niet te serieus nemen die cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:47
Gaargod schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:11:
Over schoenen gesproken, de Endorphin serie is blijkbaar al toe aan versie 2.

Linkje van all4running: https://all4running.nl/bl...o-2-vs-endorphin-speed-2/
(nee, ik werk daar niet :p)

Kleine quote van de website:

Wat is er veranderd?

Wat is er veranderd aan de schoenen ten opzichte van de voorgangers?
De Endorphin Speed 2 heeft in vergelijken met zijn voorganger meer hielsupport gekregen, waardoor de schoen steviger aanvoelt. Ook heeft de schoen minder overlayers wat ervoor zorgt dat de schoen lichter is.
De Endorphin Pro 2 heeft net als de Speed een verbeterde heelsupport. Dit gecombineerd met een aangepast vetersysteem geeft de Pro 2 een betere fit.

Vanavond intervallen op het programma: 20x 1 minuut, met 1,5 minuut actief herstel.
Ga lekker de Endorphin Speed's (v1 ;)) onderbinden :)
Leuke verkooppraatjes, maar in verschillende videoreviews is al naar voren gekomen dat er vrijwel niks veranderd is. Qua gewicht zijn ze in ieder geval gelijkt. Enige verschillen zaten in de pro, maar zelfs daarin minimaal.

Achja, veel mensen waren al erg tevreden over de eerste versie, dus never change a winning team. :)

Vandaag ook weer een mooi rondje gelopen op de Speeds, wel even wennen aan de warmte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:04
Totrail schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:04:
M'n interval even gelaten en vanavond m'n rustige duurloop van deze week gedaan. Vijftien kilometers gelopen en Garmin verbaast me weer met hun cijfers. Opeens ben ik niet productief meer en daalt m'n VO2Max terwijl m'n gemiddelde hartslag bij inspanning juist aan het dalen is. Maar niet te serieus nemen die cijfers.
Netjes hoor, ik had ook willen gaan lopen vanavond, maar kon echt de motivatie even niet vinden. Heb wel een lekker stuk gewandeld met de hond en ben daarna in de tuin neergeploft.
Een keer iets minder is ook niet zo erg. Vorige week draaide ik alweer 70+ km.

Morgenavond intervaltraining met de groep. Daar ben ik sowieso weer bij! :)
Slickk schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:13:
[...]

Leuke verkooppraatjes, maar in verschillende videoreviews is al naar voren gekomen dat er vrijwel niks veranderd is. Qua gewicht zijn ze in ieder geval gelijkt. Enige verschillen zaten in de pro, maar zelfs daarin minimaal.

Achja, veel mensen waren al erg tevreden over de eerste versie, dus never change a winning team. :)

Vandaag ook weer een mooi rondje gelopen op de Speeds, wel even wennen aan de warmte.
Een 'review' van een winkel zou ik inderdaad ook niet echt serieus nemen. Ze gaan echt niet zeggen dat de nieuwe versie slecht is.

[ Voor 30% gewijzigd door InZane op 01-06-2021 21:28 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 02-07 15:08

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Calitomnication schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:27:
Zelf ben ik echt van de warmte, als andere mensen klagen dat het buiten veel te warm is begin juist lekker te lopen :).
Warmte is niet zo erg, die vliegjes die dan boven de paden gaan hangen. Dáár heb ik de schurft aan. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• InZane
Gonadan schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:30:
[...]

Warmte is niet zo erg, die vliegjes die dan boven de paden gaan hangen. Dáár heb ik de schurft aan. :P
Of die bungee jumpende rupsen in het bos momenteel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:53
Gonadan schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:30:
[...]

Alleen maar extra proteine :Y)

Ik zou haast met mondkapje op gaan lopen :)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Ik vertrek met een wit shirt, kom terug met een half insectenhotel. Lekker dan :+ Mijn kinderen kijken altijd even wat ik heb meegenomen. En al die vliegjes in je gezicht, bah.

Lekker warm nu, maar goed, daar wennen we wel weer aan. Morgen moet ik wel rond het middaguur lopen, dat wordt wel een warm loopje.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
dewfuz schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:41:
[...]

Structured workouts uit trainingpeaks werken gewoon zoals het hoort in garmin, op je horloge vraagt hij dan net als bij garmin coach workouts of je de geplande workout wil doen. En verder alle schermen zoals gewend. Ook terugsyncen naar TP gaat prima. Ook extra informatie van extra sensors (zoals power van stryd) synced mee.

Ik loop een schema van 8020endurance.com (op trainingpeaks gekocht dus) en dat werkt prima. Inhoudelijk over mcmillan kan ik niets zeggen.
check. Schema maar gehaald, voor die paar euro is het geen halszaak. Ze staan wel nu in Garmin Connect met een rozig label en wat informatie, veel meer is er echter niet aan open te klikken. Ik ga het zien volgende maand I guess :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieR
polthemol schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 07:22:
[...]

check. Schema maar gehaald, voor die paar euro is het geen halszaak. Ze staan wel nu in Garmin Connect met een rozig label en wat informatie, veel meer is er echter niet aan open te klikken. Ik ga het zien volgende maand I guess :)
Mijn schema gaat ook via TP. Werkt prima, alleen kan je de details van de training niet in Connect zien, wel op je horloge als deze is gesynchroniseerd. Hou er ook even rekening mee dat als je een training in TP aanpast, dit even kan duren voordat deze ook in Connect/op je horloge staat. Ik heb nog geen optie gevonden om een aangepaste training handmatig van TP naar Connect te pushen en ben er ook nog niet achter wat de tijdsinterval voor de automatische sync is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
AppieR schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:08:
[...]

Mijn schema gaat ook via TP. Werkt prima, alleen kan je de details van de training niet in Connect zien, wel op je horloge als deze is gesynchroniseerd. Hou er ook even rekening mee dat als je een training in TP aanpast, dit even kan duren voordat deze ook in Connect/op je horloge staat. Ik heb nog geen optie gevonden om een aangepaste training handmatig van TP naar Connect te pushen en ben er ook nog niet achter wat de tijdsinterval voor de automatische sync is.
ah kijk, de bevestiging die ik zocht dan :D Ik verwacht niet veel aanpassingen te moeten doen buiten hooguit af en toe wat reschedulen, dus moet goed komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerGio
Gisteren op het midden van de dag een interval training gedaan. Was eigenlijk wel prima. Wat warm maar eigenlijk presteerde ik een stuk beter dan dat ik had verwacht.

Ik weet dat het voor veel mensen niet zo snel is maar ik liep 3 sessie 500 meter 4min/km en 500 5.30min/km en dat best wel constant. Als dit op den duur makkelijker gaat ga ik toch eens kijken of ik niet mijn snelheid van mijn temporuns kan verhogen. Voor nu vond ik het wel lekker gaan.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Lekker he die warmte >:) O-)

Gisteravond is de training compleet in de soep gelopen! Voorafgaand aan de training netjes het programma op GC aangemaakt en in mn horloge gezet. Op de fets naar de baan was ik me nog aan het afvragen of de training wel was gesynchroniseerd, maar eenmaal op de club zag ik dat dit gelukkig was goed was gegaan!

Zelf ben ik na 5 rondes al compleet de tel kwijt en met een programma van 12x 200 & 6x 300 is het wel handig om deze niet kwijt te raken. Na de loopscholig nog even snel naar het toilet, met teamgenoten overleggen wie er mee op tempo zou gaan lopen maar gezien het intensieve programma en de warmte durfde niemand het aan.

Dus, horloge aan en alleen op pad.. Maar daarna ging eigenlijk alles fout wat er fout kon gaan. Heb een veel te kort herstel gepakt (15s) waardoor ik 200m liep, direct omdraaien, stukje terugdribbelen om weer op het 200m punt te starten.
Na een paar rondes kwam ik erachter dat de rondes op mijn horloge niet in beeld stonden dus wilde dit veld erop zetten. Op dat moment kwam ik er dus achter dat de training helemaal niet aan stond én ik had niet bewust mijn rondes in de gaten gehouden omdat ik dacht dat 't horloge deze bijhield..
Heb aan de groep die 1 tempo langzamer liep gevraagd in welke ronde zij zaten, maar daarbij heb ik er geen rekening mee gehouden dat deze groep een constant herstel van 100m heeft gepakt.. Dus waar ik omkeerde, liepen zij iets langer rechtdoor. Dus we liepen ongeveer gelijk op qua verloop op de baan, maar mijn afstand was langer omdat ik steeds terugdribbelde.

Na een paar rondes was ik helemaal kapot en heb besloten om de training maar af te breken en thuis te kijken wat ik nu eigenlijk precies voor programma heb gedaan.. Het was toch iets meer dan de bedoeling was.. ipv 12x 200, heb ik er 18x 200 gelopen... 6x 300 was dan 5x 300.

Nu begrijp ik dus ook waarom de training relatief zwaar aanvoelde :D. Anyway.. Hebben we dat ook eens gehad. Toch heb ik dit liever, dan dat ik thuis was gekomen om vervolgens tot de conclusie te moeten komen dat ik 2 rondes van 200 te weinig heb gelopen. Volgende keer niet vergeten de training op mn horloge te starten :P

tips voor New York

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Lekker zweten met lopen nu inderdaad. Gelukkig gisteren toen ik liep nog een redelijk briesje waardoor het gelukkig heel wat minder warm aanvoelde, maar als je dan klaar bent en stil staat valt opeens op hoe hard je aan t zweten bent. Hoop insecten in de weer, meikevers dit jaar niet zo veel, wel rupsen van de wintervlinders, en miljarden vliegjes. Die rupsjes vallen nog wel mee, die hangen vooral aan je maar vliegjes in je neus en mond, bleh.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Ik laat het je nog weten :+

Vanavond om 19.00 training. Volgens Buienradar is het dan 'maar' 27 graden. Ik doe het eigenlijk nooit, maar ik denk dat ik vanavond toch maar wat water meeneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:45

Tazzios

..

Motrax schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 19:22:
[...]
Kreeg vroeger ineens last van mijn knieeen tijdens het hardlopen, maar kon er wel mee squashen, volleyballen, spinning en krachttraining (dead lift/leg press). Toen maar gestopt met hardlopen. Nu deed ik geen enkele sport meer en besloten dankzij corona om hardlopen weer op te pakken.

Gelukkig zat er opbouw in. Nu een half jaar bezig weer, waar ik vroeger mentaal niet verder kwam dan 5km, ging het nu veel makkelijker. Eerst een tijd 5km gedaan, toen gaan verlengen naar 7km, en daar kwam een leuk rondje van 12km bij. Dat ging een tijdje prima, maar toen het wat warmer begon te worden (5-10 graden) ging de 12km niet lekker meer. 12km ging met 5:30, maar stijgt naar 6:30 en de 7km van de week een 5:00 neergezet.

Ik sla een keer over als ik ook maar iets van een pijntje of dingetje voel in mijn knieeen. Sporten is voor de lange termijn, overbelasting wil ik niet hebben.

Ik merkte dat de 12km er voor zorgde dat de 7km lekkerder ging lopen. Nu zit ik dus te puzzelen of het de temperatuur of herstel/gewenning is dat roet in het eten gooit. Misschien maar eens een paar weken achter elkaar de 7km blijven lopen. Ik had liever gezien dat ik de 7km ook kon oprekken naar 12 en dan de oude 12km oprekken naar 20km, maar he... kan niet alles tegelijk ;-)

Tempo varieerde vroeger veel, te snel starten, dan inzakken, mentaal er weer tegen aan en dan aan het einde nog gas kunnen geven. Maar de 7km met 5:00 min/km was zo strak als maar zijn kan.
Goed dat er opbouw inzat maar er lijkt weinig varatie in je loopjes te zitten.
Bij een temperatuur overgang is het logisch dat het lichaam moet wennen.

Altijd en alleen maar het zelfde tempo lopen of hetzelfde rondje elke week harder proberen te lopen is niet echt efficiënt en geeft grotere kans op blessures.
Met variatie bereik je veel meer in minder kilometers(kun je in de rust bij heet weer ook even een beetje bijkomen). Op internet zijn er genoeg schema te vinden die intervallen bevatten en weken met meer en minder kilometers.

Knie problemen kunnen verder ook veroorzaakt te lage pasfrequentie liggen hierdoor je de klap van de landing te groot en plaats je je voet voor je lichaam i.p.v. er onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewfuz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:43
polthemol schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 07:22:
[...]
Dat je in TP moet "wijzigen" is je al uitgelegd, dat staat overigens ook gewoon als je de workout (bij mij oranje) bekijkt zie ik "bekijk en wijzigig gegevens op TrainingPeaks"

Als je het graag een keer wil 'proberen' kun in trainingpeaks gewoon een run copieren en naar vandaag/morgen pasten. Mijn schema begint zondag pas maar loop al 2 weken effectief de eerste 2 weken van het schema, straks gewoon nog een keer opnieuw en dan door

Het schema wat je gekocht heb is nu ook echt van jou. Je mag die naar hartelust opnieuw uitvoeren, veranderen en dus het schema als workout library gebruiken om uit te copieren. Voor een 5k schematje is dat niet zo relevant, dat loop je in begin van je cariere een keer en dan nooit meer. Maargoed een ultra schema, kan een goeie basis zijn voor de rest van je carriere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

InZane schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:46:
[...]

Vanavond om 19.00 training. Volgens Buienradar is het dan 'maar' 27 graden. Ik doe het eigenlijk nooit, maar ik denk dat ik vanavond toch maar wat water meeneem.
Zelf doe ik het ook nooit, maar gisteravond voor de zekerheid toch een bidon in de sporttas gemikt en dat was een hele goede keuze :)

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
InZane schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:46:
[...]

Ik zou wat lichte sportdrank doen dan weet je zeker dat je minder last krijgt van een klotsend gevoel. Daarnaast vul je dan ook nog wat andere stoffen aan buiten water

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-05 16:46
Aangezien Suske&Wiske's ome Lambik en ik naar dezelfde kapper gaan, ben ik op zoek naar een fatsoenlijke pet als bescherming tegen de zon. Fatsoenlijk in de zin dat wanneer je 'm op tafel legt, hij niet meteen min of meer zo plat als een a4'tje is (zoiets heb ik al en dat vind ik niet mooi staan). Hij moet dus wat model houden, maar tegelijkertijd wél luchtig zijn én goed beschermen tegen de zon. Het liefst model baseball cap of iets dat daar op lijkt. Iemand tips?

Ik heb geen signature

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjan90
Nou, heerlijk! Ik moest nog aan je denken tijdens mijn loopje rond het middaguur dat jij dit waatschijn wel fijn vindt, maar wat was het warm! Jij had gisteren met je training anders ook last van de hitte, zonnesteekje bij het tellen van de rondjes? :+

Het loopje vanmiddag voelde ook echt zwaarder, hartslag hoger dan normaal of ik ben in afgelopen weken wat verwend geraakt door de - opeens - lichtere loopjes. Ik had wel 250ml water mee zodat ik bij 5km en 10km even wat slokken kon nemen. Zeker nu ik nog even aan de warmte moet wennen wel zo fijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Arjan90 op 02-06-2021 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:25

KnOeFz

no comment...

Appie76 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:23:
Aangezien Suske&Wiske's ome Lambik en ik naar dezelfde kapper gaan, ben ik op zoek naar een fatsoenlijke pet als bescherming tegen de zon. Fatsoenlijk in de zin dat wanneer je 'm op tafel legt, hij niet meteen min of meer zo plat als een a4'tje is (zoiets heb ik al en dat vind ik niet mooi staan). Hij moet dus wat model houden, maar tegelijkertijd wél luchtig zijn én goed beschermen tegen de zon. Het liefst model baseball cap of iets dat daar op lijkt. Iemand tips?
De Trucker caps van Buff bevallen mij goed.
Blijft goed in model, zit stevig (blijft ook bij harde wind goed zitten) neemt goed zweet op en blijft kleurecht. Nu heb ik meer haar dus de zonwerende eigenschappen van het mesh gedeelte kan ik niet beoordelen. Ook een uitkomst in de regen btw (ben brildrager, hou zo goed zicht met pet op)

[ Voor 7% gewijzigd door KnOeFz op 02-06-2021 19:52 ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik kan je een échte baseballcap niet aanraden - daar heb ik er wel een van maar die ademen vrij slecht. Dik, stijf katoen met zestal gaatjes en een vrij smalle, gebogen voorkant. Met hardlopen zou ik echt wat dunners/meer ademend doen. Truckerspetje bijvoorbeeld, maar het kan zijn dat je die eigenlijk al bedoelde.

Een gewone buff icm een zonneklepje is misschien ook nog wel wat. Die buff kan je mooi natmaken en is 's winters ook handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 02-07 15:08

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Toevallig zat ik ook over een petje na te denken. Met name als zonwering om het hoofd wat koeler te houden als je overdag rondjes rent. In hoeverre gaat een lichte pet daarin daadwerkelijk helpen of houdt een pet zelf al meer warmte vast dan je door een lichte kleur kunt weerkaatsen?

Tegen regen en/of zweet in je ogen lijkt het sowieso wel handig te zijn, als ik zo in het topic zoek zijn er meer mensen die een pet gebruiken bij regen dan bij zon.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
Ik heb een Nike Aerobill Tailwind pet geloof ik (die naam 8)7). Ben er erg blij mee, helpt echt wel om de warmte wat te beperken. Gebruik hem ook met stevige regen om de druppels uit mijn gezicht te houden. Het hoofddeel is heel soepel en vormt zich moeiteloos, de klep zelf is stevig. Zit lekkerder dan welke pet ik dan ook op heb gehad! Ik gebruik hem nu ongeveer een jaar met veel plezier. Heb de witte variant, verkleurt wel door zweet (#teamzweet) maar ik spoel hem altijd even uit onder de douche en dan is dat ook weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:08
Ik loop al een aantal jaren met een pet van Sweatvac. Houdt in de zomer het zweet mooi uit m'n ogen en m'n hoofd is beschermd tegen de zon. En bij regen blijft m'n bril idd beter droog. Ideale petten, ook omdat je ze gewoon in de wasmachine kunt wassen. O.a. Te koop bij https://www.sportcaps.eu/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• InZane
Calitomnication schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:46:
[...]

Zelf doe ik het ook nooit, maar gisteravond voor de zekerheid toch een bidon in de sporttas gemikt en dat was een hele goede keuze :)
Oké het was warm! Trainer was op de fiets, dus een halve liter water in z'n fietstas gegooid en tussendoor af en toe iets gedronken en verder rustig aan gedaan en het groepje van 25s/100m meegenomen. Flesje was na afloop wel leeg :)

Strava: https://strava.app.link/FrHF7soELgb
GerGio schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:20:
[...]

Ik zou wat lichte sportdrank doen dan weet je zeker dat je minder last krijgt van een klotsend gevoel. Daarnaast vul je dan ook nog wat andere stoffen aan buiten water
Heb helaas alleen maar eiwitpoeder en gelletjes in huis, maar ging prima zo met water.

[ Voor 25% gewijzigd door InZane op 02-06-2021 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Vanmorgen om 6 uur was het heerlijk loopweer, met een aantal collega’s van verschillende niveaus een fartlek gedaan.
Derde tijd op een km (3:17) dus wil toch is een keer gaan kijken of die 3:00 barrière een keer doorbroken gaat worden. (Snelste km staat nu op 3:08 )

Verder mij ingeschreven voor een hm over een 1.5 maandje. Ben benieuwd of ie doorgaat en wat het niveau is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
Klinkt alsof je een trucker cap zoekt. Ikzelf heb goede ervaringen met de caps van Compressport: stevig maar wel een open mesh aan de achterkant. Of dat mesh ook goed werkt tegen zon durf ik niet echt te zeggen (volle bos haar hier). Maar stylish en modelvast is dit type in ieder geval wel.
Persoonlijk ervaar ik iedere pet als warmer op mijn hoofd. Bij warme trails schep ik er dan ook regelmatig water mee, dat koelt lekker :) Maar zorgt er ook voor dat ik met "tussenweer", zoals nu niet heel snel met een pet te vinden ben.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 24-06 14:37

GSX-MAN

de/het/een

Goed, tijd om weer serieuzer meters te gaan maken. Ik ben vandaag naar en van de sportschool ook maar gaan hardlopen. Is toch weer een ruime 3 km, alle beetjes helpen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Laatst online: 20:46
Merk dat ik op het moment niet echt beter wordt, en dus besloten om ergens een trainingsschema te volgens (kopen)

Zijn er mensen die hier zweren bij een bepaald schema voor de HM?? Ik wil hem in oktober onder de 1:30 gaan lopen.

Mag dus wel wat geld kosten als ik maar weet dat het bevalt bij andere hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 21:49

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik gebruik zelf vizors (kleppen) bij regen en zon. Soms zelfs icm met een zonnebril, maar dan moet ik in een woeste bui zijn. Complete pet lijkt me warmer en zo'n vizor absorbeert een groot stuk vocht en wordt dus behoorlijk nat. Tijdens trails vin ik het makkelijk om daarmee ook takken en bladeren (en rupsen) uit m'n ogen te houden.

En omdat het oog ook wat wil heb ik inmiddels een rode, blauwe, zwarte en witte, zodat ik keurig kan matchen met schoenen, shirt, buff en bril :*)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
Dirk0s schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:53:
Merk dat ik op het moment niet echt beter wordt, en dus besloten om ergens een trainingsschema te volgens (kopen)

Zijn er mensen die hier zweren bij een bepaald schema voor de HM?? Ik wil hem in oktober onder de 1:30 gaan lopen.

Mag dus wel wat geld kosten als ik maar weet dat het bevalt bij andere hier.
Mocht je een Garmin hebben: ik vond het HM schema van Garmin coach Greg Mcmillan stiekem best wel prima. Voldoende afwisseling qua trainingen en voldoende uitdaging qua tempo werk. Is gratis ook, dus daar val je je geen buil aan. Ik bedenk me net dat ie wel maar gaat tot een doeltijd van 1:32...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hartloper
@Dirk0s

Ik ga je mijn schema (gratis) voorstellen. In feite is het mijn marathonschema maar de afstand van de lange duurloop op zondag is ingekort. Met ongeveer dit zelfgemaakt schema heb ik mijn HM PR in 2019 op 1:29:30 gezet op 45-jarige leeftijd. Een HM onder het anderhalf uur betekent sneller dan 14 km/h lopen of 4:14min/km.

- Rustig loopje (herstelloop) op dinsdag van een 6-tal km, geen speciaal tempo, maar sowieso trager dan 5min/km.
- Donderdag temporun aan ongeveer 4:30 min/km. 1 km opwarmen, starten met 3 km aan tempo 4:30, eindigen met 1 km afkoeling. In de loop van de weken de duur van het tempo opdrijven tot 12 km.
- Zondag lange duurloop, beginnen aan 10 km, progressief opbouwen tot 18 à 21 km. Matig tempo rond de 5min/km, mag ook iets trager.

Max 3 x per week, als ik een 4de training per week toevoeg raak ik geblesseerd (meerdere pogingen gedaan, steeds met blessures tot gevolg).
Geen harde intervaltraining, ook dat resulteert in blessures.
Af en toe, om de 2 weken, als ik me goed voel, doe ik 30:30 intervallen gedurende 1 km. Tijdens de duurloop van dinsdag of zondag.
Dat is 30 seconden op 90-95% van max, gevolgd door 30 sec heel traag joggen, en dat een keer of 4 na elkaar. Dat is mijn enige training sneller dan wedstrijdtempo. Goed voor de loophouding en de loopeconomie, met globaal beperkte belasting.

Zowat alles zit erin behalve wedstrijdtempo. De duurlopen zorgen voor de uithouding, de tempoloop is gericht op het verbeteren van de aerobe drempel en de 30:30 strides zijn goed voor de loopstijl en de loopeconomie.

Ik heb een stuk of 10 boeken over looptraining gelezen, en ik heb er uit gehaald wat voor mij werkt, zowel prestatiegewijs als qua tolerantie van mijn lichaam.

Als jij blessuresistenter bent dan ik, zou je een rustig duurloopje kunnen toevoegen, of zou je om de twee weken een tempoloop kunnen vervangen door intervallen aan wedstrijdtempo 4:14min/km. Meer westrijdtempo hoeft niet, het wedstrijdtempo van een halve marathon correleert met geen specifiek trainingsdoel, en is vrij belastend.

Mvg,
Karel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:49

vhal

ಠ_ಠ

Rudedadude schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:04:
[...]

Ik gebruik zelf vizors (kleppen) bij regen en zon. Soms zelfs icm met een zonnebril, maar dan moet ik in een woeste bui zijn. Complete pet lijkt me warmer en zo'n vizor absorbeert een groot stuk vocht en wordt dus behoorlijk nat. Tijdens trails vin ik het makkelijk om daarmee ook takken en bladeren (en rupsen) uit m'n ogen te houden.

En omdat het oog ook wat wil heb ik inmiddels een rode, blauwe, zwarte en witte, zodat ik keurig kan matchen met schoenen, shirt, buff en bril :*)
Is zo'n doorzichtige 80'ies zonneklep niks voor jou :D

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:37
Als het tegen de zon is, dan zou insmeren met een goede UV-factor genoeg moeten zijn toch? Loop je wel als glimmende biljartbal, dus als het je meer om de esthetische kant gaat, dan een pet. Een doek kan ook nog trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Hartloper schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:30:
@Dirk0s

- Rustig loopje (herstelloop) op dinsdag van een 6-tal km, geen speciaal tempo, maar sowieso trager dan 5min/km.
- Donderdag temporun aan ongeveer 4:30 min/km. 1 km opwarmen, starten met 3 km aan tempo 4:30, eindigen met 1 km afkoeling. In de loop van de weken de duur van het tempo opdrijven tot 12 km.
- Zondag lange duurloop, beginnen aan 10 km, progressief opbouwen tot 18 à 21 km. Matig tempo rond de 5min/km, mag ook iets trager.
Bedankt Hartloper,
Ik loop nu soms al 4x per week, gem 10km per loop ongeveer, hierin doe ik regelmatig tempoloopjes.
Zo heb ik gister b.v. 3km op 5:30 - 10x 200m sprints op 3:40/ 200m wandelen - 3km op 5:30

Denk dat ik idd meer loopjes met langere afstanden en tempo rond de 4:30 - 4:40 moet doen.

Nogmaals bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:21
nokie schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:19:

Het wordt 1:33:25 (officieel, Strava zet mijn PR op 1:32:59 wat natuurlijk vééél mooier is :+ ). Vooral heel blij met het resultaat en het feit dat ik 24u later ook geen pijn heb, dus blijkbaar geen fouten gemaakt. Ga wel goed uitrusten, en dan verder opbouwen. Die sub 90' moet er toch wel komen.

Strava-linkje: https://www.strava.com/activities/5228890070
Maar waarschijnlijk niet dit jaar… Na overleg met de fysio en daarna mijn sportarts (het blijft allemaal duren) uiteindelijk beslist om een NMR te laten doen van mijn knie. Kwam daar een verrassing uit…

Blijkbaar heb ik dat PR (en de voorbije 15 maanden in zijn geheel) gerend met een gescheurde meniscus en voorste kruisband distorsie. Een beetje wat ik oorspronkelijk dacht dat het kon zijn, maar als je door de spoed arts wordt weggelachen en de fysio krijgt je min of meer terug op de been…

Nu horen wat de chirurg zegt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Oei @nokie .... Aan de ene kant fijn dat je nu eindelijk weet wat er aan de hand is, maar verder vooral erg k*t. Sterkte. Hopelijk kun je wel snel terecht voor de operatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
@nokie Jeetje, dat is wel een fikse tegenvaller zeg! Hopelijk kun je snel terecht zodat ze het kunnen fixen en je snel weer op de been bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 15:22
Not nice @nokie voel met je mee. Hier nog steeds (te) veel last van die keer lopen met die %$*@* NB Propels, hij 'knakt' nog steeds bij een iets andere buiging dan recht voortuit. Durf het hardlopen nog niet aan, dribbelen gaat wel (en 125 km fietsen was ook geen probleem). Ook goed strekken van het rechterbeen is nog pijnlijk, zucht, #ietsmetouderdomengebreken.

Eerst morgen maar eens de eerste prik halen, hopelijk daar weinig last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-07 14:48
'Lotgenoot' hier. Heb eerder altijd zonder petjes o.i.d. gelopen, maar nu op advies van mijn vriendin ("Zoveel zon op je kale hoofd kan echt niet goed zijn op den duur") toch maar een cap gekocht. Het is deze geworden (had een cadeaubon van die shop) en bevalt tot nu toe prima. Direct ook maar een Goodr-zonnebril aangeschaft om me nog wat meer onderdeel van deze community te voelen :+ Bevalt ook goed trouwens
nokie schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 07:39:
[...]

Maar waarschijnlijk niet dit jaar… Na overleg met de fysio en daarna mijn sportarts (het blijft allemaal duren) uiteindelijk beslist om een NMR te laten doen van mijn knie. Kwam daar een verrassing uit…

Blijkbaar heb ik dat PR (en de voorbije 15 maanden in zijn geheel) gerend met een gescheurde meniscus en voorste kruisband distorsie. Een beetje wat ik oorspronkelijk dacht dat het kon zijn, maar als je door de spoed arts wordt weggelachen en de fysio krijgt je min of meer terug op de been…

Tjemig zeg.. Balen dat je gevoel toch klopte. Anderzijds weet je dus wel dat je tot enorme prestaties kunt komen, zelfs als je fysiek behoorlijk beperkt bent. Dat geeft op den duur vast vertrouwen richting het herstel. Sterkte daarmee!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
Gisteren toch wat drukker dan verwacht daardoor kon ik in de avond eigenlijk niet gaan fietsen dus toen maar gewoon 10minuten warming up gedaan en vervolgens de spieren goed gerekt en dat heeft ze zo te voelen wel goed gedaan. Die interval training is toch wat harder aangekomen dan verwacht
Ik gebruik de light weight pet van Asics. Die is voor mij prima, maar dat is wel een platte. Waarschijnlijk hebben ze ook gewoon normale petten.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:43
nokie schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 07:39:
[...]

Ik kan je leeftijd niet zien, maar wellicht is volgende artikel de moeite waard om te lezen: https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2705186

Korte conclusie: bij mensen boven de 45 met een scheur van de meniscus (als die niet obstructief is, zoals een bucket handle scheur) zijn de resultaten van fysiotherapie vergelijkbaar met operatie.

Succes alvast bij de chirurg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
mefjoew schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:05:
[...]

'Lotgenoot' hier. Heb eerder altijd zonder petjes o.i.d. gelopen, maar nu op advies van mijn vriendin ("Zoveel zon op je kale hoofd kan echt niet goed zijn op den duur") toch maar een cap gekocht. Het is deze geworden (had een cadeaubon van die shop) en bevalt tot nu toe prima. Direct ook maar een Goodr-zonnebril aangeschaft om me nog wat meer onderdeel van deze community te voelen :+ Bevalt ook goed trouwens
ik ben hier fan geworden van de softcaps van decathlon, dingen frommel je zo in een zak zonder dat ze kapot gaan.

Hoe zijn je ervaringen met die Goodr's? Ik ben aan mijn tweede begonnen binnen een jaar tijd: ze zitten heerlijk, maar de coating op de glazen is vrij ruk. Mijn 2de bril van Goodr heeft het welgeteld 2 runs volgehouden en ik heb weer coating die bladdert. Beetje teleurstellend, vooral gezien hun insteek om het allemaal een beetje milieubewust te maken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
polthemol schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:02:
[...]

ik ben hier fan geworden van de softcaps van decathlon, dingen frommel je zo in een zak zonder dat ze kapot gaan.

Hoe zijn je ervaringen met die Goodr's? Ik ben aan mijn tweede begonnen binnen een jaar tijd: ze zitten heerlijk, maar de coating op de glazen is vrij ruk. Mijn 2de bril van Goodr heeft het welgeteld 2 runs volgehouden en ik heb weer coating die bladdert. Beetje teleurstellend, vooral gezien hun insteek om het allemaal een beetje milieubewust te maken :/
Tot nu toe goed (na twee runs dus ik knijp em nu wel :P ). Nauwelijks bounce en ze ogen ook nog best oké.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
mefjoew schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:03:
[...]

Tot nu toe goed (na twee runs dus ik knijp em nu wel :P ). Nauwelijks bounce en ze ogen ook nog best oké.
in alle eerlijkheid ben ik meestal ook niet zo voorzichtig met mijn materiaal :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieR
Vervelend @nokie! Beterschap!
InZane schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:41:
[...]

Heb helaas alleen maar eiwitpoeder en gelletjes in huis, maar ging prima zo met water.
Scheutje diksap oid en een mespuntje zout maakt ook een isotone sportdrank. Of je kan helemaal op de profi tour gaan en het recept van @Calitomnication eerder in dit topic even terugzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
AppieR schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:22:

[...]

Scheutje diksap oid en een mespuntje zout maakt ook een isotone sportdrank. Of je kan helemaal op de profi tour gaan en het recept van @Calitomnication eerder in dit topic even terugzoeken.
Diksap? Dat had ik vroegah wel in huis toen de kinderen nog klein waren, maar dat is al lang geleden.

* InZane voelt zich oud ;(

Maar zal eens wat sportdrank in huis halen. Dat is sowieso wel een goed idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieR
InZane schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:53:
[...]

Diksap? Dat had ik vroegah wel in huis toen de kinderen nog klein waren, maar dat is al lang geleden.

Ik gebruik vaak de hydro tabletjes van Science in Sports. Niet duur (zeker niet als je de aanbiedingen van scienceinsport.com in de gaten houdt) en niet extreem zoet oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
InZane schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:53:
[...]

activeroot! Voor als je niet van de zoete, rare meuk bent :P Soort van gemberthee met suiker (en wat zout).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Laatst online: 21:19
Ik heb laatst deze electrolyte tabs besteld bij MudSweatTrails, ga ze aankomend weekend eens proberen:
https://www.hammernutrition.com/endurolytes-fizz

@mefjoew welke 'deze' cap heb je besteld dan? Ik heb het idee dat je nog een linkje of modelnaam wilde postten, er mist iets denk ik :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:21
Dankjewel iedereen voor de support! Ben inderdaad vooral blij dat het probleem nu een naam heeft en dus meer gericht kan opgelost worden.
acidd91 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:22:
[...]

Ik kan je leeftijd niet zien, maar wellicht is volgende artikel de moeite waard om te lezen: https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2705186

Korte conclusie: bij mensen boven de 45 met een scheur van de meniscus (als die niet obstructief is, zoals een bucket handle scheur) zijn de resultaten van fysiotherapie vergelijkbaar met operatie.

Succes alvast bij de chirurg!
Ik ben 41, ga het artikel eens proberen te lezen maar dat klinkt positief (ben niet zo gek op ziekenhuizen :) ). En ik zou ook geen halve marathon gelopen hebben, moesten de oefeningen van de fysio niet zo goed geholpen hebben, denk ik. Dus ik kan me er wel iets bij voorstellen.

Afspraak met de chirurg is volgende week, we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

AppieR schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:22:

[...]

Jij hebt een goed geheugen :D. De temperaturen gaan nu omhoog, dus ga die sportdrank maar weer eens maken binnenkort :9

Heb in maart voor de HM trouwens de "echte" versie van die drank gemaakt, die wat ik hier heb gedeeld is een eigengemaakte light variant, gebasseerd op het recept van Shalane Flanagan met een mix van Dapne Schippers :)

[ Voor 19% gewijzigd door Calitomnication op 03-06-2021 12:11 ]

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
polthemol schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:02:
[...]

activeroot! Voor als je niet van de zoete, rare meuk bent :P Soort van gemberthee met suiker (en wat zout).
Tja ik heb sportdrank van isostar soort poeder en die is prima, die kun je nog iets lager mengen.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
GerGio schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:13:
[...]

Tja ik heb sportdrank van isostar soort poeder en die is prima, die kun je nog iets lager mengen.
is ook erg persoonlijk denk ik, in the end gewoon een smaakdingetje. Isostar vond ik dan nog 1 van de minder erge van de reguliere sportdranken, citroen is prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

De powerbar 5 electrolytes tabs zijn ook lekker, niet te zoet. Verschillende smaakjes. Mango/passievrucht, Framboos/granaatappel en zwarte bessen alledrie zonder cafeïne, en grapefruit, en lemon tonic met 75mg cafeïne. 1 tabletje in 750ml water (of een halve liter als je dat wil) en prima drinkbaar, niet zoet en redelijk waarheidsgetrouwe smaken.

Is alleen zonder suiker, dus is echt alleen hydratatie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 08:10
Gokje genomen, over een kleine drie week een onderlinge wedstrijd.
Na wat overleg met de trainer en dat ik benieuwd ben naar wat ik kan op de korte afstanden mij opgegeven voor een 1500m.

Kijken of dat 4:45 gaat lukken, misschien lichtelijk ambitieus maar daarom wel uitdagend

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mefjoew
Gaargod schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:06:
Ik heb laatst deze electrolyte tabs besteld bij MudSweatTrails, ga ze aankomend weekend eens proberen:
https://www.hammernutrition.com/endurolytes-fizz

@mefjoew welke 'deze' cap heb je besteld dan? Ik heb het idee dat je nog een linkje of modelnaam wilde postten, er mist iets denk ik :p
Oeps, link ontbrak 8)7 Deze dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_g
Die heb ik ook, maar dan in de icecap variant. Dan kan je er ook nog ijsblokjes in doen. Dat heb ik overigens nog niet geprobeerd, maar zal vast helpen. De pet staat me voor geen meter. Ik heb gewoon geen hoofd voor petten. Maar als de zon hoog op de bol staat heb ik maar lak aan de looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
polthemol schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:14:
[...]

is ook erg persoonlijk denk ik, in the end gewoon een smaakdingetje. Isostar vond ik dan nog 1 van de minder erge van de reguliere sportdranken, citroen is prima te doen.
Ja dat klopt, ik moet wel zeggen dat ik minder ben van de hoog energie sportdranken, daarom is isostar een prima sportdrank voor mij. Ik heb meestal sinasappel of grapefruit of citroen. Of multie dan flikker ik gewoon van elk een schepje in mijn bidon. Het is in elk geval een beter keuze dan iets van AA drink. Dat is zeker

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:17
Pfoeh, het is wel goed zweten met dit weer. Kan verder eigenlijk altijd wel prima tegen de warmte. Vanmiddag direct na het werk een ronde van 15km gemaakt met afwisselend 5km rustig, 5km iets sneller, 5km rustig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JMaster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-06 19:26
Nou, bij mij staat het voor nu ook even op een laag pitje. 2 a 3 weken geleden kreeg ik steeds een beetje meer last van mijn achillespezen, toen mijn schoenen maar vervangen (zat ook al weer 800 km), maar dat mocht niet baten.
De eerste 2 km verrekt van de pijn gelopen, daarna ging het gewoon moeizaam. Ik heb het na 5 km maar afgebroken. Afgelopen maandag naar de fysio geweest, aantal oefeningen meegekregen en nu wekelijks er even naartoe.
Om maar even in mogelijkheden te denken: Ik ga nu 3 a 4 x per week naar de sportschool om krachttraining en core-training te doen (heb ik al 4 jaar laten liggen, zie er uit als de slechterik in despicable me).
Enfin, hoorde dat het een blessure is wat een lange hersteltijd nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
Cranzai schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:50:
Na wat overleg met de trainer en dat ik benieuwd ben naar wat ik kan op de korte afstanden mij opgegeven voor een 1500m.

Kijken of dat 4:45 gaat lukken, misschien lichtelijk ambitieus maar daarom wel uitdagend
4:45 is verrekte hard. Hou ons op de hoogte !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90

Das wel loeihard! Ik ga voor sub 5:30, dat vind ik al hard zat. Als alles meezit, moet het lukken. Hoewel ik niet echt in snelheidsvorm ben geloof ik, ik heb juist getraind op duurvermogen. Morgen maar even 800'jes op de baan en maandag hopelijk wat snel werk, even de boel wat prikkelen. Succes!

@JMaster Balen zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Weet niet of het hier mag maar: iemand bekend met de webshop 365rider.com, lijkt een Spaanse winkel waar mooie prijzen op schoenen zijn. Maar ben altijd wat huiverig voor zulke sites.
Dus iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
Hartloper schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:28:
[...]

4:45 is verrekte hard. Hou ons op de hoogte !
5:00 durf ik wel op in te zetten (loop steady 20s/100m in trainingen atm), probleem is dat 4:45 op 19s/100m zit. Hopelijk brengt de wedstrijdspanning wat

Wedstrijdverslag/update volgt sws ;)

Vanavond 2*(3*400m, p100w/100dr; 4*100m steigerung, p100w) gedaan in 1:20 en 0:15, tweede serie op spikes. Ging wel goed, zeker met de fietskilometers van deze week in de benen. 400's waren wel pittig maar dat wijt ik aan temperatuur en said fietsuurtjes (zondag 125, maandag 40, dinsdag interval looptraining, woensdag 50), steigerung heerlijk soepel

[ Voor 32% gewijzigd door Cranzai op 03-06-2021 22:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Dirk0s schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 20:31:
Weet niet of het hier mag maar: iemand bekend met de webshop 365rider.com, lijkt een Spaanse winkel waar mooie prijzen op schoenen zijn. Maar ben altijd wat huiverig voor zulke sites.
Dus iemand ervaring mee?
Nope. Ik heb er een hoop gehad en heb bijv regelmatig wat besteld op runnerinn, maar deze zegt me ook niets.

@vhal ik heb nog wel ergens een rode in een doos denk ik. Toch net iets te :P

En Goodr's zijn wel leuk, maar niet in de zon, want met een beetje tegenlicht zie je niks meer. Ik heb recent in aanvulling op mijn Julbo's een Rudy Project (het moest er een keer van komen) met verkleurende glazen gekocht. Sowieso ben ik daar fan van, maar deze is ook erg fijn, want gaat van nagenoeg transparant tot behoorlijk donker. Scheelt een hoop insecten in m'n ogen 's avonds.

[ Voor 27% gewijzigd door Rudedadude op 03-06-2021 23:18 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• otter-tweakers
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:29
Dirk0s schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 20:31:
Dus iemand ervaring mee?
Ik heb daar in januari een paar Saucony Endorphin Shift gekocht. Is prima gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:34

Loop je die op de baan? Mooi doel in ieder geval! In dat tempo loop ik op de baan (als trainingstempo) mijn 200’s ongeveer (streven 38-39 sec/200) en kan mij nog niet voorstellen dat tempo door te trekken naar anderhalve kilometer 😬. Gisteren in de hitte toevallig nog 15x200 gedaan, werd er bijna onwel van maar toch weer gelukt. 🤪

NB: wedstrijdopties komen ineens snel weer naar de voorgrond. Vanaf september steeds meer events die doorgang lijken te vinden, en ook hier op de lokale AV over paar weken al interne wedstrijdjes en in juli openbare wedstrijden. Leuk!

[ Voor 15% gewijzigd door Valorian op 04-06-2021 04:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Rudedadude schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 23:11:
[...]

Nope. Ik heb er een hoop gehad en heb bijv regelmatig wat besteld op runnerinn, maar deze zegt me ook niets.

@vhal ik heb nog wel ergens een rode in een doos denk ik. Toch net iets te :P

En Goodr's zijn wel leuk, maar niet in de zon, want met een beetje tegenlicht zie je niks meer. Ik heb recent in aanvulling op mijn Julbo's een Rudy Project (het moest er een keer van komen) met verkleurende glazen gekocht. Sowieso ben ik daar fan van, maar deze is ook erg fijn, want gaat van nagenoeg transparant tot behoorlijk donker. Scheelt een hoop insecten in m'n ogen 's avonds.
vond vooral fijn aan Goodr dat ze niet zo stervensduur waren. Qua zonnebril vermogen voldeden ze, had better, had way worst. Ellende blijft alleen die coatings altijd. Mijn vorige merk was Julbo, maar ook hier (welliswaar na een jaar) sneuvelde de coating. Misschien toch maar aanleren die dingen op mijn hoofd te zetten als ik ze niet nodig heb tijdens een run ipv in racevest te duwen :/

Zijn die verkleurende glazen prettig? Ik ben altijd wat huiverig qua prijs van die grappen en dat het zwaar gaat tegenvallen als je veel zon/schaduw overgangen hebt (dat je in beide situaties geen ruk ziet).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:43
Rudedadude schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 23:11:
[...]
Rudy Project (het moest er een keer van komen) met verkleurende glazen gekocht. Sowieso ben ik daar fan van, maar deze is ook erg fijn, want gaat van nagenoeg transparant tot behoorlijk donker. Scheelt een hoop insecten in m'n ogen 's avonds.
Oh come on... die heb je natuurlijk alleen vanwege de naam. Geef toe.... :+

@polthemol
ik heb deze via Ali gekocht. Doen het prima en breken zeker de bank niet.
Ze blokkeren niet zo goed als een normale zonnebril, maar voldoende om het bos door te crossen.
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/Hd579dee5eb534f3e97624fe725b76f4a9.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door TheOmen op 04-06-2021 08:09 ]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

TheOmen schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:04:
[...]

Oh come on... die heb je natuurlijk alleen vanwege de naam. Geef toe.... :+

@polthemol
ik heb deze via Ali gekocht. Doen het prima en breken zeker de bank niet.
Ze blokkeren niet zo goed als een normale zonnebril, maar voldoende om het bos door te crossen.
[Afbeelding]
Het speelde mee, die naam ja >:)
Hier nog iemand die positief is over een rockbros bril. Ik heb een verkleurende gekocht van amazon voor m'n dochter en die lijkt prima voor het geld (net geen 30 euro ofzo). Mijn oudste Julbo heeft inmiddels ook wel beschadigingen aan de coating her en der, meestal volgens mij door takken onderweg tijdens trails. Een verkleurende zonnebril wordt verder niet altijd even donker (meestal cat 1-3) als een normale zonnebril (cat 4) maar ook daarvoor geldt: juist in het bos vind ik dat erg prettig. Julbo's zijn verder vrij snel met verkleuren, maar je moet niet verwachten dat dat ding meteen helder is als je even een tunneltje doorloopt. Maar ik loop in dit hooikoortsseizoen buiten altijd met een zonnebril en daarvoor is het meeverkleuren ideaal, want altijd passend bij de omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
Valorian schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 23:31:
[...]

Loop je die op de baan? Mooi doel in ieder geval! In dat tempo loop ik op de baan (als trainingstempo) mijn 200’s ongeveer (streven 38-39 sec/200) en kan mij nog niet voorstellen dat tempo door te trekken naar anderhalve kilometer 😬. Gisteren in de hitte toevallig nog 15x200 gedaan, werd er bijna onwel van maar toch weer gelukt. 🤪

NB: wedstrijdopties komen ineens snel weer naar de voorgrond. Vanaf september steeds meer events die doorgang lijken te vinden, en ook hier op de lokale AV over paar weken al interne wedstrijdjes en in juli openbare wedstrijden. Leuk!
Jep, wordt gelopen op de baan. Gelukkig wel haha

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Wat doen jullie als je dit tegen komt? er langs af? of omdraaien?
Hier vanmorgen toch maar naar een alternatief gezocht aangezien er tussen het hek en de koe nog geen 3 meter zat.

Maar verder vanmorgen al weer lekker een semi trail loopje gedaan, hoewel het wel al best benauwt was...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pvybk9TzlrFXLmFFlmxpT4tkG6w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XntXaYFvQUKwikJRVvAUBdgG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Tinusvolkel op 04-06-2021 09:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Valorian schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 23:31:
[...]

Ik hoorde dat ze hier een 3000m willen plannen volgende maand, zelfs voor niet leden. Het is nog niet officieel, maar als het zo is dan wil ik daar zeker bij zijn!
Tinusvolkel schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:08:
Hier vanmorgen toch maar naar een alternatief gezocht aangezien er tussen het hek en de koe nog geen 3 meter zat.

Maar verder vanmorgen al weer lekker een semi trail loopje gedaan, hoewel het wel al best benauwt was...

[Afbeelding]
Oh die dingen :P Daar loop ik gewoon langs.

Heb vroeger als tiener wel een keer een beuk gehad van een koe in Oostenrijk. Dat gekke beest stond midden op een smal paadje. Iedereen ging er voorzichtig langs en ik kreeg een ram tegen m'n benen :+
Flinke blauwe plek aan overgehouden.

[ Voor 48% gewijzigd door InZane op 04-06-2021 09:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat

[Afbeelding]
afstand houden en ik kijk altijd dat het beest me ruim op tijd heeft gezien. Runderen zijn niet zomaar agressief, alleen vreselijk nieuwsgierig bij sommige soorten. Als je maar zorgt dat ze niet schrikken komt het wel goed. Wat afstand houden waar mogelijk is altijd goed en rustig wandelen in plaats van erlangs rennen als je weinig plaats hebt. Bij sommige van die draai/klappoortjes wel kijken dat zo een beest niet probeert achter je aan te komen: long story short zo heb ik eens vast gezeten in een klappoortje omdat die koe netjes ertegenaan bleef staan, vrolijk loeiend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:16

Secsytime

Automagisch

[Afbeelding]
Afstand houden, niet laten schrikken, en als er te weinig afstand mogelijk is.. omkeren. Het blijven wilde dieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:34

[Afbeelding]
Bij de Egmond halve marathon in het duin/bos deel was er op den duur zo’n beest wat met behoorlijke vaart “meeliep” langs de groep lopers en toen plots een haakse bocht maakte en het parcours overstak. Geen botsingen/gewonden gelukkig, denk dat iedereen dat gehoornde beest (zal zeker een kg of 300 wegen?) wel in de ooghoek hield om op tijd te anticiperen op een oversteekje, maar wel indrukwekkend.
Pagina: 1 ... 124 ... 378 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.