"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Slightly offtopic, maar ik heb een oud groepsgesprek (waarvan ik beheerder was) omgedoopt tot 'Handige links'. Iedereen eruit gebonjourd en nu gooi ik daar allerlei links/bestanden/ideeën in die ik wil onthouden, elders beschikbaar wil hebben of nog eens eenvoudig terug wil vinden.influenza schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:08:
[...]
Ik vind whatsapp ook wel ideaal voor dit soort dingen, maar het is een beetje jammer dat je jezelf niet direct een bericht kun sturen. Dus dan moet je inderdaad iemand lastig vallen met potentieel onzinnige informatie
edit. na wat googelen gevonden hoe het wel kan. in een browser op je telefoon wa.me/31xxxxxxxxxx openen (xxxx je 10 cijferige telefoonnummer) en je kunt lekker met jezelf babbelen.Tenzij je vrouw het geen onzinnige berichten vindt natuurlijk @Tinusvolkel
Ja dat wilde ik ook doen, maar dat staat de app me niet toe. Maar via dat andere trucje werkt het prima.mefjoew schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:54:
[...]
Slightly offtopic, maar ik heb een oud groepsgesprek (waarvan ik beheerder was) omgedoopt tot 'Handige links'. Iedereen eruit gebonjourd en nu gooi ik daar allerlei links/bestanden/ideeën in die ik wil onthouden, elders beschikbaar wil hebben of nog eens eenvoudig terug wil vinden.
Nog meer offtopic:mefjoew schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:54:
[...]
Slightly offtopic, maar ik heb een oud groepsgesprek (waarvan ik beheerder was) omgedoopt tot 'Handige links'. Iedereen eruit gebonjourd en nu gooi ik daar allerlei links/bestanden/ideeën in die ik wil onthouden, elders beschikbaar wil hebben of nog eens eenvoudig terug wil vinden.
Dat zou je bijvoorbeeld ook via zoiets als OneNote kunnen doen. Die synchroniseert bij mij over al m'n devices en je kunt makkelijk werken met secties/(sub)pagina's voor het overzicht. In WhatsApp wordt het op gegeven moment een grote berg meuk.
In principe moet het inderdaad wel goedkomen maar hey, blijft een marathon en die is best lang! Gevaar zit hem vooral in de training/voorbereiding, zorgen dat ik niet overbelast/geblesseerd raak... Maar in ieder geval weer zin in dus dat is een goed teken. En de ervaringen uit het verleden kunnen ook meegenomen worden...
Het idee is om ergens in juli weer die HM afstand te lopen op een vrij serieus tempo (geen pr tempo), maar ook dat ik af en toe kennis dezelfde plek kom voor wat te drinken. Alleen de route maken is al heel erg leuk.
Routes in onbekende omgeving gewoon bij OSM kijken en dan in Garmin in elkaar klikken en naar horloge, broodkruimelspoor en klaar.
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Diy klinkt ook wel als een coole manier. Helpt in elk geval het orientatievermogen op peil te houden en hier in de buurt gebruik ik het wel eens als ik twijfel of een straat of weggetje er ook echt is en toegankelijk is (ik heb al eens midden in een weiland gestaan met een groot hek met prikkeldraad voor me). Of soms geeft osm aan dat iets afgesloten is, maar geldt dat alleen voor auto's. Op vakantie heb ik er niet zoveel aan, want ik probeer dan meestal zo verticaal mogelijk een berg op te lopen en daar komen de streetview auto's nietCalitomnication schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:54:
Bij mij zit de route altijd in m'n hoofd en vaak bepaal in onderweg of ik links of rechts ga. Wanneer ik op onbekende wegen loop (bijvoorbeeld op vakantie) check ik vaak via Strava of er een leuke route in de buurt is. Vervolgens ga ik op Google Maps kijken hoe de omgeving er dan uitziet en zoek bepaalde herkenningspunten uit.
Op punten waar ik links of rechts af moet slaan zet ik 'm altijd op Streetview om een idee te krijgen hoe de situatie op de grond is. Vervolgens loop ik de route met, "nu loop ik xKM parallel aan het spoor, dan einde rechtsaf. Dan komt links de supermarkt, 2 straten van rechts en dan moet ik linksaf slaan. Heuvelaf, scherpe bocht.." Gaat eigenlijk altijd goed.
Mijn vriendin heeft inmiddels al geleerd dat ze me nooit naar de route moet vragen omdat ik daar toch altijd vanaf wijk. Ze vraag nu, welke afstand moet je en weet ongeveer hoelang ik weg ben. Geef wel indicatief door waar ik heenga, maar nooit exact.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Ah precies, ja vanaf desktop is het iets makkelijker inderdaad. Met een Mac kan ik het zo Airdroppen ipv whatsapp/e-mail, dat maar doen. Thanks!Tinusvolkel schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:33:
[...]
Zo doe ik het ook af en toe, maar meestal staat de PC icm web.whatsapp.com hier toch aan, dus app ik via de pc de route even door naar bijvoorbeeld de vrouw en dan open ik vanuit whatsapp op m'n telefoon weer de route zodat hij in workoutdoors komt.
klinkt omslachtig maar in werkelijkheid zo gepiept.
@m0ridin Ik ben heel benieuwd naar je trainingsschema, qua tijden liggen we namelijk best bij elkaar in de buurt. Heb je al vaker een marathon gelopen? Het gaat m’n eerste worden en waar ik eerst de ambitie had om überhaupt 1 uit te lopen, denk ik dat een sub 3 er bij mij misschien ook wel in zit gezien de tijden op de 10 en HM. Maar goed, vaker dan 3x hardlopen per week wil ik liever niet, de meeste schema’s gaan toch wel uit van 4 of 5 keer.
Oh, zie net dat je wel een stukje harder loopt dan ik. Die sub 3 moet er bij jou zeker wel inzitten met zo’n tijd! 👏🏼
[ Voor 5% gewijzigd door Slickk op 17-05-2021 20:33 ]
Hier op de Mac download ik de GPX vanaf Strava direct naar een GPX folder in m'n iCloud Drive en die kan ik dan rechtstreeks importeren in de WorkOutDoors app op m'n iPhone en naar de Watch sturen.Slickk schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:28:
[...]
Ah precies, ja vanaf desktop is het iets makkelijker inderdaad. Met een Mac kan ik het zo Airdroppen ipv whatsapp/e-mail, dat maar doen. Thanks!
[...]
Dus dan is het
1. Safari op Mac: Download GPX van Strava naar de juiste map
2. WorkOutDoors op iPhone: Routes > Import > kies GPX vanaf iCloud folder > Send to Watch
Dan heb ik all GPX routes ook meteen op een "centrale" plek bij elkaar staan
Kan vast handiger, maar dit bevalt wel
Heb 1 eerdere marathon gelopen waarbij ik geblesseerd raakte in de voorbereiding maar nog net op tijd opgelapt was om hem daadwerkelijk te lopen , daarna nog een keer ingeschreven maar weer een blessure en deze keer niet gestart.
Ik kies hier dan voor de schema's op basis van hartslag met het idee dat deze meer afgestemd is op belasting (ipv ten koste van alles tempo aan te willen houden). Dit icm een polar oh1 hartslagmeter aangezien de ohr op het horloge hier niet goed genoeg voor is.
Welke marathon ben je zelf van plan? En wat voor tijden loop je op de 10k/halve?
Bij mijn eerste marathon redde ik het niet onder de 3u, 3:03 toen, deels door de slechte laatste weken in de voorbereiding en iets te hard starten. Denk dat ik toen rond de 37:30 op de 10k en 1:23:30 op de hm zat.
Ga je je marathon dan ook op hartslag lopen?m0ridin schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:48:
@Slickk
Ik kies hier dan voor de schema's op basis van hartslag met het idee dat deze meer afgestemd is op belasting (ipv ten koste van alles tempo aan te willen houden).
Marathonvoorbereiding op hartslag is mij wel goed bevallen! In principe waren de trainingen op marathontempo op hartslag (en dus niet op tempo
Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264
Maar dat is alsnog een flink tempo dan toch? Als ik lange duurlopen doe in het kader van marathon voorbereiding ga ik meestal uit van 45 seconden langzamer dan marathontempo. Dan zit ik qua hartslag in zone 1 en dus heel ver verwijderd van mijn omslagpunt. De twijfel over trainingstempo vs marathontempo ken ik wel, maar in de praktijk eigenlijk geen enkel probleem.AppieR schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:25:
[...]
Marathonvoorbereiding op hartslag is mij wel goed bevallen! In principe waren de trainingen op marathontempo op hartslag (en dus niet op tempo), dus 5 tot 10 slagen onder het omslagpunt. Richting de marathon hebben we per training gekeken of het op hartslag of op tempo ging. Beetje afhankelijk van de afgelopen trainingsweek en fitheid. Grootste voordeel is wat mij betreft dat het minder belastend is. Grootste nadeel dat je minder op marathontempo loopt en daar dus minder ervaring/gevoel bij hebt op het moment dat je de marathon start. Volgend jaar wil ik een <3:00 poging doen. Denk dat ik nu al marathontempo-blokken in mijn training ga stoppen en dat heel langzaam uit ga bouwen.
Lekker he!! Wij trainen weer sinds de eerste versoepelingen. Netjes in groepjes van 4 + 1 trainer, op afstand van elkaar en volledig in overleg met de gemeeten. Maar je merkte gewoon aan de mensen die je onderweg tegenkwam dat niet iedereen het kon plaatsesn, alsof ze echt iets zagen we ze compleet overviel of nog nooit hadden gezien leek het wel.InZane schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:29:
Jeuj, de AV gaat de trainingen weer hervatten vanaf aanstaande woensdag. Binnenkort eindelijk weer eens op de baan trainen
Zeker in het gebied rond de baan waar meerdere groepen kunnen lopen. Ondanks de onderlinge afstand tussen de groepen lijkt het van ver toch 1 grote kudde. Daarom wel blij met de versoepelingen en de verhoging van het max. aantal personen per groep. Zorgt er toch voor dat de omgeving iets relaxter op je gaaat reageren.
Ondanks dat het weer mag hoop ik wel dat wij in kleine groepen blijven trainen. Voor corona gingen we altijd gezamelijk in- & uitlopen, maar dan wel aanpassen aan het tempo van de langzaamste loper. Want je, je gaat natuurlijk niemand kapotlopen tijdens de warming-up.
Nu lopen wij in niveaugroepjes waarbij dus iedere groep zijn eigen tempo kan bepalen, wat ergens ook wel heel lekker is. Bijkomend voordeel is dat je meer aandacht en de daarbij behorende coaching van de trainer(s) krijgt.
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Ja er werd bij ons ook wel weer wat getraind, maar ik vond het zo'n gedoe dat je je van tevoren moet aanmelden via een WhatsApp groep en dat je maar moet afwachten of er überhaupt een plekje voor je is.Calitomnication schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:02:
[...]
Lekker he!! Wij trainen weer sinds de eerste versoepelingen. Netjes in groepjes van 4 + 1 trainer, op afstand van elkaar en volledig in overleg met de gemeeten. Maar je merkte gewoon aan de mensen die je onderweg tegenkwam dat niet iedereen het kon plaatsesn, alsof ze echt iets zagen we ze compleet overviel of nog nooit hadden gezien leek het wel.
Zeker in het gebied rond de baan waar meerdere groepen kunnen lopen. Ondanks de onderlinge afstand tussen de groepen lijkt het van ver toch 1 grote kudde. Daarom wel blij met de versoepelingen en de verhoging van het max. aantal personen per groep. Zorgt er toch voor dat de omgeving iets relaxter op je gaaat reageren.
Ondanks dat het weer mag hoop ik wel dat wij in kleine groepen blijven trainen. Voor corona gingen we altijd gezamelijk in- & uitlopen, maar dan wel aanpassen aan het tempo van de langzaamste loper. Want je, je gaat natuurlijk niemand kapotlopen tijdens de warming-up.
Nu lopen wij in niveaugroepjes waarbij dus iedere groep zijn eigen tempo kan bepalen, wat ergens ook wel heel lekker is. Bijkomend voordeel is dat je meer aandacht en de daarbij behorende coaching van de trainer(s) krijgt.
Ik koos er daarom maar voor om met de loopgroep hier uit de buurt te gaan trainen.
In- en uitlopen bij de AV is bij ons altijd wel ieder voor zich. Uiteraard zie je vaak wel groepjes vormen van mensen die een beetje op hetzelfde niveau zitten en sommigen gaan liever van de baan af om in het bos een rondje in te lopen. Het is nog licht 's avonds, dus het kan weer. Voordeel van een baan die half in het bos ligt
Pfff, dat vind ik best wel hard om zolang vol te houden. Misschien haal ik dat nipt bij een HM voluit... Ik schat dat ik nog wel een slag of 10 lager zit bij langere wedstrijden. Ik begrijp dat ik eens een beetje moet gaan trainen en wat tempohardheid moet kwekenAppieR schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:25:
[...]
Marathonvoorbereiding op hartslag is mij wel goed bevallen! In principe waren de trainingen op marathontempo op hartslag (en dus niet op tempo), dus 5 tot 10 slagen onder het omslagpunt. Richting de marathon hebben we per training gekeken of het op hartslag of op tempo ging. Beetje afhankelijk van de afgelopen trainingsweek en fitheid. Grootste voordeel is wat mij betreft dat het minder belastend is. Grootste nadeel dat je minder op marathontempo loopt en daar dus minder ervaring/gevoel bij hebt op het moment dat je de marathon start. Volgend jaar wil ik een <3:00 poging doen. Denk dat ik nu al marathontempo-blokken in mijn training ga stoppen en dat heel langzaam uit ga bouwen.
Positieve conclusie hierbij is: als ik het tempo loop behorend bij deze hartslag (én vol kan houden), dan komt de sub 3 ineens binnen bereik
Tot hoe lang loop jij je marathontempo-blokken trouwens? Met het oog op opbouwen en een vlotte halve oid, loop ik dit nu grofweg voor 4x15min. Wat ik nog gestaag opbouw. Misschien kan ik deze lijn doorzetten richting een marathon
If you can see, look. If you can look, observe
Nee
Het is voor mij vooral een manier om mezelf wat te temperen, volgens mij mijn eerste marathon training op tempos gedaan en dan was het gewoon te veel pushen op momenten om dat tempo maar te halen met overbelasting/oververmoeidheid tot gevolg...
Met op hartslag trainen hoop ik de aanloop wat meer onder controle te houden... Lange duurlopen in Z2, verder tempos en intervallen in hogere zones.
HM schema ook op die manier gedaan, maar de wedstrijd zelf had geloof ik in Z3 'gemoeten' (142-152) maar die heb ik gelopen met een gemiddelde hartslag van 165. (Vrij snel naar 160 en uiteidelijk oplopend naar 170)
Nu liep ik mijn 2e marathon schema ook op hartslag met alsnog een blessure tot gevolg maar het aantal kms in de week lag weer redelijk wat hoger dan de eerste keer. Idee deze keer is dus gewoon wat meer rust te nemen als dat nodig voelt... combi van 1 en 2 dus
@influenza
Hartslagtraining van Garmin is dus idd lange duurlopen op laag tempo (Z2, wat meestal 135-140 inhoudt in mijn geval) en dan intervallen en tempo runs er omheen. Genoeg rustig dus. De Z2 temos zijn dan rond de 4:45-4:55 en mijn beoogde marathon tempo zla tussen de 4:05 en 4:10 liggen... lijkt dus aardig overeen te komen.
Ik zou niet durven zeggen dat dit het meest verstandig was, maar leuk was het zeker! En vandaag voelen de beentjes prima. Dus hopelijk was deze extra rust genoeg om weer lekker verder te kunnen.
Uiteindelijk heb ik mijn marathon gelopen in 3:15:52 (4:38), met een gemiddelde hartslag van 171, waarbij ik vanaf 28km op of boven mijn omslagpunt zat. Met deze ervaring wil ik mijn volgende marathonvoorbereiding meer op tempo doen om mijn lijf beter te laten wennen aan dat tempo. Maar aangezien dit mijn eerste marathon was en mijn doel afgelopen augustus nog was om onder de 3:45 te lopen, ben ik niet ontevreden.
Mijn HM marathon namelijk gelopen op 165 gemiddeld waarbij garmin aangeeft dat 160 mijn lactaat treshold hartslag is en daar gaat dus iets niet helemaal zoals je zou verwachten;) Max hartslag ligt volgens mij net iets onder/op de 180, dus ook daar loopt iets scheef.
Enige probleem is dat het centrum hier in de buurt alleen op een fiets de VO2Max/etc bepaling doet . Je kan ook wel een losse loopband test doen, maar die is dan 100 euro extra wanneer je hem extra naast de fiets-sma doet (ipv 165 als je hem los doet, daar zit dan weer geen vo2max bepaling bij alleen).
Nog even aan het kijken wat handig is, wil het namelijk het liefst wel op de loopband doen. Heb ze wel al gevraagd wat hier de mogelijkheden in zijn, maar geen reactie nog.
*Edit*
Denk eigenlijk dat ik die VO2Max wel kan laten voor wat het is, zou meer zijn om 'te weten en te vergelijken met wat garmin aangeeft' maar voor trainen maakt het niet uit. Heb ik meer aan de inspanningstest die drempelwaardes ed bepaalt en op de loopband kan.
[ Voor 13% gewijzigd door m0ridin op 18-05-2021 11:35 ]
Een test kan je dan altijd nog doen; maar ik zou daar wel zeker kijken naar een loopband. De mate van getraindheid heeft je waarschijnlijk beperkt bij de fietstest.
Ik zou de vo2max ook niet interessant genoeg vinden om mee te nemen. Maar mocht je de mogelijkheid hebben qua testen, dan kan je ook nog laten kijken naar je aerobe drempel (omslagpunt Z2 -> Z3). Vanaf dit punt gaat de hoeveelheid lactaat langzaam oplopen. Door duurlopen onder deze drempel te doen, zal je deze langzaam verhogen. Mocht je basis heel goed (of heel slecht) zijn, dan gaat de "vuistregel" qua zone-indeling vanaf de anaerobe drempel niet optimaal.
-edit- Ik vrees wel dat dit je keuze voor testlocaties nog wat verder beperkt...
[ Voor 5% gewijzigd door Roozzz op 18-05-2021 11:55 ]
Maar wil die test verder sowieso wel doen inderdaad, om die zones goed te bepalen en aan de hand daarvan weer gerichter en beter te kunnen trainen voor de marathon (en gewoon om te weten
Als ik voor die llopband inspanningtest ga kan ik hem ook volledig uit mijn zorgverzekering betaald krijgen dus dat is ook mooi.. met een weekje of 2 maar eens een afsrpaak plannen. Eerst zorgen dat ik helemaal hersteld ben van afgelopen zondag.
Ah, geen sportmedische test dus geen vergoeding staat erbij. Ach well...
[ Voor 5% gewijzigd door m0ridin op 18-05-2021 11:59 ]
Uiteraard moet je ook wel blokken trainen op tempo, maar zou zeker niet hele lange lopen doen op je marathon tempo, dan komt je rust gewoon in gevaar. Of je moet stiekem gewoon veel harder kunnen natuurlijkAppieR schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:03:
@Roozzz @influenza : Mijn omslagpunt is ongeveer 172 en beoogde hartslag tijdens de marathon 162-168. Tijdens de marathonvoorbereiding heb ik een aantal trainingen gedaan op marathonhartslag/marathontempo (naast de lange duurlopen in Z1): bijvoorbeeld 3x15', 3x5km, 4x3km en langere van 10, 15, 20 tot max 25km (2 weken voor de marathon). Als ik ze op marathonhartslag moest lopen (en dus onder die 168 moest blijven) liep ik ze, zeker in het begin, een stuk langzamer dan het beoogde marathontempo (4:40 ongeveer). Ik kwam dan niet verder dan 5:00 of 4:50. Richting de marathon werd dat wel langzaam beter. Later in het schema heb ik ze ook vaker op tempo gelopen, maar dan ging mijn hartslag wel richting de 170/171.
Uiteindelijk heb ik mijn marathon gelopen in 3:15:52 (4:38), met een gemiddelde hartslag van 171, waarbij ik vanaf 28km op of boven mijn omslagpunt zat. Met deze ervaring wil ik mijn volgende marathonvoorbereiding meer op tempo doen om mijn lijf beter te laten wennen aan dat tempo. Maar aangezien dit mijn eerste marathon was en mijn doel afgelopen augustus nog was om onder de 3:45 te lopen, ben ik niet ontevreden.
Ja ik heb het ook alleen over lange duurlopen hoor die ik ook wel tot een minimum beperk, veel te saaaaaaiiiiii. Ik moet dat ook echt in een groep doen, zodat ik wat te babbelen heb onderweg. Levert wel altijd mooie discussies op als je in een groep loopt die 5:00/km loopt en zegt dat je marathontempo richting 4:15 gaat. Want over het algemeen ben ik dan verreweg het snelste in zo'n groep en veel mensen lopen dan gewoon hun halve marathon PR te verbeteren onderweg....m0ridin schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:36:
@influenza
Hartslagtraining van Garmin is dus idd lange duurlopen op laag tempo (Z2, wat meestal 135-140 inhoudt in mijn geval) en dan intervallen en tempo runs er omheen. Genoeg rustig dus. De Z2 temos zijn dan rond de 4:45-4:55 en mijn beoogde marathon tempo zla tussen de 4:05 en 4:10 liggen... lijkt dus aardig overeen te komen.
Denk dat 75-80% van mijn trainingen dan ook in Z1 was. Mooi man, 3u15m op stap voor een lange duurloop van 35km. Ik zag er van tevoren best tegen op, maar moet zeggen dat ik ze wel ben gaan waarderen.influenza schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:24:
[...]
Uiteraard moet je ook wel blokken trainen op tempo, maar zou zeker niet hele lange lopen doen op je marathon tempo, dan komt je rust gewoon in gevaar. Of je moet stiekem gewoon veel harder kunnen natuurlijk
Fysiek zie ik er niet tegenop, maar wel om in mijn eentje te doen. In een groepje vind ik het niet zo'n probleem zolang de rest niet buiten adem isAppieR schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:05:
[...]
Denk dat 75-80% van mijn trainingen dan ook in Z1 was. Mooi man, 3u15m op stap voor een lange duurloop van 35km. Ik zag er van tevoren best tegen op, maar moet zeggen dat ik ze wel ben gaan waarderen.
Even heel zwart wit gezien, dat zijn je tempo's gewoon te hoog gegrepen voor dat moment.m0ridin schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:36:
[...]
Nee
Het is voor mij vooral een manier om mezelf wat te temperen, volgens mij mijn eerste marathon training op tempos gedaan en dan was het gewoon te veel pushen op momenten om dat tempo maar te halen met overbelasting/oververmoeidheid tot gevolg...
Wanneer je met een lagere hartslag gaat lopen haal je die tempo's ook niet Je zult langzamer gaan lopen wat allemaal weer ten koste gaat van je tempohardheid. Hartslag is redelijk aan allerlei factoren onderhevig. Keertje niet lekker geslapen, dagje stress op het werk en je hartslag is zo een x-aantal slagen hoger dan normaal. Dan ga jij je tempo's daarop aanpassen?
Wil je een bepaalde tijd lopen voor iets dan zou ik hartslag tijdens de training lekker negeren. Handig om achteraf te kijken of je in een bepaalde zone zit en om je hartslagzones te vertalen naar een bepaalde range aan snelheid. Maar verder
Ik kijk eigenlijk alleen maar naar mijn rust hartslag.
Ik zou trainen op hartslag alleen gebruiken als er geen tijdsdoel aan hangt. Anders, tijdens de wedstrijd ga je ook niet zachter lopen omdat je hartslag zogenaamd te hoog is.
[ Voor 13% gewijzigd door Roadman op 18-05-2021 14:56 ]
Heb ook de Stryd-app op m'n horloge gebruikt en die werkt wel prima. Nadeel daarvan is dat je tijdens een workout niet 'even' naar je muziekspeler kunt gaan om een andere afspeellijst te kiezen (doe wel eens warmlopen met een podcast en dan switchen naar muziek als ik met de intervallen start) of om het geluid harder/zachter te zetten (heb AirPods). Bovendien wil ik na het half jaar dat betaalbaar was, mijn Stryd-abonnement denk ik niet continueren. Dus vandaar al even testen met Final Surge.
Wat voor scherm/app is dat dan wat final surge gebruikt? Ik weet wel dat er bepaalde gegevensschermen zijn waarin je het id moet invullen van je stryd sensor om de communicatie te laten werken, wellicht is dat hier ook het geval (?). En is stryd zowel als footpod als vermogenssensor toegevoegd op je horloge?mefjoew schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:00:
Ik gebruik sinds kort Final Surge om Stryd-workouts op m'n Fenix 6 Pro te laden. Als ik dan een workout start, geeft het workout-scherm (waarop je ziet of je het juiste tempo, of in dit geval vermogen, loopt en waarop verder staat hoe lang/hoe ver je nog moet) echter niet aan wat mijn huidige vermogen is. Het Stryd-powerveld op een ander scherm doet dat wel gewoon. Iemand enig idee wat hier mis gaat?
Heb ook de Stryd-app op m'n horloge gebruikt en die werkt wel prima. Nadeel daarvan is dat je tijdens een workout niet 'even' naar je muziekspeler kunt gaan om een andere afspeellijst te kiezen (doe wel eens warmlopen met een podcast en dan switchen naar muziek als ik met de intervallen start) of om het geluid harder/zachter te zetten (heb AirPods). Bovendien wil ik na het half jaar dat betaalbaar was, mijn Stryd-abonnement denk ik niet continueren. Dus vandaar al even testen met Final Surge.
Tja, kan dat de tempos te hoog waren, of te veel kms, of te veel kms op een te hoog tempo, etc. Dat was destijds geen garmin schema ook, maar had een tijd gekozen die op basis van de 10km en HM tijden realistisch was (maar zeker geen eitje) en bijbehorende schema mbv de interwebs opgesteld (geen idee meer waar vandaan)
Waar het best lang goed ging merkte ik op een gegeven moment dat alles strakker begon te worden, minder soepel... dat leverde toen uiteindelijk spierknopen in de kuiten op waardoor ik de 3 weken voor de marathon nog amper heb gelopen (behalve bij de fysio
Op hartslag trainen voelt voor mij gewoon wat 'verstandiger' en dan pak ik het misschien wat voorzichtiger aan, prima.
En nee, het is ook niet allemaal heilig en 100% zwart/wit hoor... Als ik me brak voel door slechte slaap/een nacht doorhalen/stress/ziekte whatever kan het zijn dat ik gewoon in een hogere zone loop of dat ik idd gewoon nog wat rustiger aandoe. Zal niet zo zijn dat als ik me af en toe wat minder voel en daarmee iets minder hard train alles ineens instort.
Ik gebruik al die dingen als leidraad en vul de details in zoals het goed voelt (en waarbij ik denk dat het ook nog verstandig/realistisch is).
Wat ik zei, de HM training afgelopen 3 maanden oid ook op hartslag gedaan en over het algemeen netjes aan gehouden... Vond de HM zone inschatting wel erg laag dus daar ben ik gegaan op gevoel/tijd (en ervaringen uit het verleden). Dat is he took een beetje bij de marathon... Safe en verstandig er naartoe, maar wel met een doel in gedachten en daar wat aanpassingen op maken.
De marathon trainingen zijn er veel al opgericht om je vetverbranding te verbeteren. Loop je te hard train je dit niet en kom je de man met de hamer hard tegen tijdens je wedstrijd.Roadman schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:50:
[...]
Even heel zwart wit gezien, dat zijn je tempo's gewoon te hoog gegrepen voor dat moment.
Wanneer je met een lagere hartslag gaat lopen haal je die tempo's ook niet Je zult langzamer gaan lopen wat allemaal weer ten koste gaat van je tempohardheid. Hartslag is redelijk aan allerlei factoren onderhevig. Keertje niet lekker geslapen, dagje stress op het werk en je hartslag is zo een x-aantal slagen hoger dan normaal. Dan ga jij je tempo's daarop aanpassen?
Wil je een bepaalde tijd lopen voor iets dan zou ik hartslag tijdens de training lekker negeren. Handig om achteraf te kijken of je in een bepaalde zone zit en om je hartslagzones te vertalen naar een bepaalde range aan snelheid. Maar verder
Ik kijk eigenlijk alleen maar naar mijn rust hartslag.
Ik zou trainen op hartslag alleen gebruiken als er geen tijdsdoel aan hangt. Anders, tijdens de wedstrijd ga je ook niet zachter lopen omdat je hartslag zogenaamd te hoog is.
Met windkracht 4 tegen loop je in een totaal andere hartslag zone van met windkracht 4 mee. andere invloeden zijn schoenen, temperatuur, vermoeidheid. Daarom is op hartslag lopen zo`n mooi instrument.
https://www.runnersworld....rbon-snelste-5-kilometer/
Denk dat het me wel zou motiveren om harder te lopen (en dus sneller weg te zijn) als ik die dingen aan zou moeten eerlijk gezegd...
Verwijderd
m0ridin schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:06:
Weg met Nike, New Balance, etc.... Dit is het schoeisel voor toptijden!
https://www.runnersworld....rbon-snelste-5-kilometer/
Denk dat het me wel zou motiveren om harder te lopen (en dus sneller weg te zijn) als ik die dingen aan zou moeten eerlijk gezegd...
Vandaag pakketje voor nieuwe hardloopkleding. Ik maakte nu combi's met sportkleding, fietskleding en hardloopkleding. Voor veel gevallen oké. Maar ik werd gek van het feit dat ik af en toe iets niet had omdat ik het dan de dag ervoor aan had gehad. Met fietsen bijvoorbeeld. Dus wat gericht kleding is niet erg als je het gebruikt
Morgen laat ik mijn schoenen nakijken maar ik heb het vermoeden dat ik toe ben aan andere. Deze zijn nu ruim 800km oud. Anders is koop ik er misschien gewoon een set bij. Ik loop nu toch een aantal keer per week.
Nickname KasPlantje.
Wat ik een goede test vind is 14 dagen voor de marathon een halve marathon lopen aan marathontempo. Dat is dan ook het langste blok aan marathontempo in mijn training.influenza schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:24:
[...]
Uiteraard moet je ook wel blokken trainen op tempo, maar zou zeker niet hele lange lopen doen op je marathon tempo, dan komt je rust gewoon in gevaar. Of je moet stiekem gewoon veel harder kunnen natuurlijk
4 weken voor de marathon loop ik 32 km een halve minuut/km trager dan marathontempo, oefen goed met drinken.
En de laatste 2 weken taperen, wel af en toe nog korte loopjes aan marathontempo om het tempogevoel te houden, verder wat korte duurloopjes, niks overdreven gedurende de laatste weken. De laatste 2 dagen loop ik helemaal niet, om frisse benen te hebben.
Bij een trainingsschema is het altijd beter om iets minder te doen, een training te schrappen of een tempotraining te vervangen door een duurloopje als je je niet super voelt.
Licht ondertraind kan je een heel goede wedstrijd lopen, overtraind of geblesseerd niet.
Interessant! 10km zit ik rond de 38 en HM heb ik nog niet een echte poging gewaagd, zit nu op 1:28.m0ridin schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:48:
@Slickk Ik gebruik gewoon de Garmin schema's, voor deze hm heb ik 3x in de week gekozen maar voor de marathon maak ik er denk ik 5x van waarbij dit niet heilig is en ik naar gevoel wat oversla als het teveel is.
Heb 1 eerdere marathon gelopen waarbij ik geblesseerd raakte in de voorbereiding maar nog net op tijd opgelapt was om hem daadwerkelijk te lopen , daarna nog een keer ingeschreven maar weer een blessure en deze keer niet gestart.
Ik kies hier dan voor de schema's op basis van hartslag met het idee dat deze meer afgestemd is op belasting (ipv ten koste van alles tempo aan te willen houden). Dit icm een polar oh1 hartslagmeter aangezien de ohr op het horloge hier niet goed genoeg voor is.
Welke marathon ben je zelf van plan? En wat voor tijden loop je op de 10k/halve?
Bij mijn eerste marathon redde ik het niet onder de 3u, 3:03 toen, deels door de slechte laatste weken in de voorbereiding en iets te hard starten. Denk dat ik toen rond de 37:30 op de 10k en 1:23:30 op de hm zat.
Het beoogde tempo van 4:15 om een HM binnen 3 uur te lopen heb ik wel een aantal keren geprobeerd, wat ik nog best lastig vond omdat ik of 4:00 loop of 4:30. Tempo daar tussenin vind ik nog moeilijk te vinden.
Voor de hele marathon hoop ik tussen de 2u58m en 3u10m te lopen. Ik heb nog niet eerder 1 gelopen en die in Amsterdam zou de eerste zijn. Toch wil ik wel lekker hoog inzetten om onder de 3u te lopen. Misschien is het te hoog gegrepen, maar dat zien we dan wel weer. Dan ga ik nog even verder puzzelen en zoeken voor een leuk trainingsschema. https://fellrnr.com/ kwam hier al eens voorbij.
Het is me niet helemaal duidelijk hoe je je horloge ingesteld hebt. Ik heb de Stryd Workout app nooit gebruikt, maar gebruik Final Surge om m'n workouts met vermogen te plannen. Wat je dan in ieder geval nodig hebt:mefjoew schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:00:
Ik gebruik sinds kort Final Surge om Stryd-workouts op m'n Fenix 6 Pro te laden. Als ik dan een workout start, geeft het workout-scherm (waarop je ziet of je het juiste tempo, of in dit geval vermogen, loopt en waarop verder staat hoe lang/hoe ver je nog moet) echter niet aan wat mijn huidige vermogen is. Het Stryd-powerveld op een ander scherm doet dat wel gewoon. Iemand enig idee wat hier mis gaat?
- Stryd zones data veld
- Een data veld dat workouts met vermogen aankan zoals RunPowerWorkout, één van de Datarun velden etc
- Stryd is ook gekoppeld als vermogensmeter
Als je met een gps horloge loopt moet het tempo (enigzins) aanhouden wel lukken toch? Kan misschien wat onnatuurlijk aanvoelen soms, maar dat went ook weer.Slickk schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:46:
[...]
Interessant! 10km zit ik rond de 38 en HM heb ik nog niet een echte poging gewaagd, zit nu op 1:28.
Het beoogde tempo van 4:15 om een HM binnen 3 uur te lopen heb ik wel een aantal keren geprobeerd, wat ik nog best lastig vond omdat ik of 4:00 loop of 4:30. Tempo daar tussenin vind ik nog moeilijk te vinden.
Voor de hele marathon hoop ik tussen de 2u58m en 3u10m te lopen. Ik heb nog niet eerder 1 gelopen en die in Amsterdam zou de eerste zijn. Toch wil ik wel lekker hoog inzetten om onder de 3u te lopen. Misschien is het te hoog gegrepen, maar dat zien we dan wel weer. Dan ga ik nog even verder puzzelen en zoeken voor een leuk trainingsschema. https://fellrnr.com/ kwam hier al eens voorbij.
Qua ergens voor gaan, heb zelf liever dat ik heb geprobreerd wat ik wilde en dan keihard faal dan dat ik achteraf zou denken 'het had er in gezeten!'... Helemaal omdat een marathon nou niet iets is wat je heel regelmatig probeert.
Afhankelijk van hoe realistisch het doel is natuurlijk
Maar ook Amsterdam? Leuk
Yes, gaat steeds beter om constant en ‘vlak’ te lopen en dat helpt zeker mee.m0ridin schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:28:
[...]
Als je met een gps horloge loopt moet het tempo (enigzins) aanhouden wel lukken toch? Kan misschien wat onnatuurlijk aanvoelen soms, maar dat went ook weer.
Qua ergens voor gaan, heb zelf liever dat ik heb geprobreerd wat ik wilde en dan keihard faal dan dat ik achteraf zou denken 'het had er in gezeten!'... Helemaal omdat een marathon nou niet iets is wat je heel regelmatig probeert.
Afhankelijk van hoe realistisch het doel is natuurlijkMaar als enigzins realistisch, go for it imo. Als uberhaupt uitlopen belangrijker is kan je natuurlijk iets voorizchtiger erin gaan. Sowieso zal het afhangen van de dag en meer van randvoorwaarden dan een 10k bijvoorbeeld.
Maar ook Amsterdam? Leuk
Ik ben wel benieuwd hoe het gaat zijn. Een ambitieus doel wil ik vooral om mezelf uit te blijven dagen. Dat het dan uiteindelijk niet lukt is minder erg. Het is ook nog afwachten of het allemaal doorgaat, maar gezien andere grote evenementen en dat het pas in oktober is heb ik goede hoop.
Lekker veel kilometers maken, afwisseling opzoeken en blessurevrij blijven, dan komen we er wel.
wel afhankelijk van wat factoren dan: hoe goed ben je in pace houden (als je steeds gaat over/undershooten dan gaat GPS een dingetje worden, vooral omdat Garmin nog een soort van compensatiealgoritme heeft wat het nog wat ellendiger maakt).m0ridin schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:28:
[...]
Als je met een gps horloge loopt moet het tempo (enigzins) aanhouden wel lukken toch? Kan misschien wat onnatuurlijk aanvoelen soms, maar dat went ook weer.
Als je voor een strakke pace wil gaan (of in ieder geval strakke feedback) dan ga je bij footpods uitkomen. Met een stryd bv. is het best wel porno als je ziet hoe snel het ding reageert, ook bij de hele korte intervals/strides.
En hop, mijn battleplan is in elkaar gezet met alleen de starttijd nog als vraag: zit een beetje in mijn maag met een veertje wat op 100K ligt en ik voor 20:00 moet halen. Waarschijnlijk ga ik gewoon het snachts starten om 00:00 nu, dan haal ik dat veertje zeker en kom ik oko niet in de verleiding om onderweg te skimmen op water bijvullen bij tapkraantjes / harder te gaan dan wat mogelijk is. Bijkomend voordeel is ook dat ik mijn 'hometurf' vrji hard kan dromen, dus dat navigeren in het donker is een relatief eitje en mentaal zal het makkelijker zijn als je nog fris en fruitig bent. Nu nog wel het issue oplossen van alle meuk wat ik mijn racevest moet krijgen. Bij het inpakken blijkt toch dat ik nog wat extra stretch nodig heb
[ Voor 33% gewijzigd door polthemol op 19-05-2021 07:12 ]
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Heb Stryd standaard enkel als footpod gekoppeld (vermogensmeterfunctie stond uit, want had begrepen dat die niet gelijktijdig aan moeten staan?) Gisteren tijdens de run wel ook aangezet als vermogensmeter, maar dat fikste niet direct het issue. Wellicht omdat ik al onderweg was. Zal bij de volgende run van tevoren de vermogensmeter aanzetten, kijk of dat scheelt.BernieW schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:51:
[...]
Het is me niet helemaal duidelijk hoe je je horloge ingesteld hebt. Ik heb de Stryd Workout app nooit gebruikt, maar gebruik Final Surge om m'n workouts met vermogen te plannen. Wat je dan in ieder geval nodig hebt:Als je beide datavelden gekoppeld hebt aan hardlopen (F6 kan maximaal twee custom datavelden per sport aan) zou het gewoon goed moeten komen.
- Stryd zones data veld
- Een data veld dat workouts met vermogen aankan zoals RunPowerWorkout, één van de Datarun velden etc
- Stryd is ook gekoppeld als vermogensmeter
Heb qua instellingen nu een 'Stryd-zones'-veld in mijn algemene overzicht staan en ook eentje als apart scherm. Zal RunPowerWorkout daaraan toevoegen en zien wat er dan gebeurt.
Dank (ook jij, @influenza)!
je moet voor de meeste datavelden beide aan hebben staan. Als ik hem niet als vermogensmeter koppel wordt er geen vermogen weer gegeven. Wel tempo, want dat gaat via de footpod koppeling.mefjoew schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 07:39:
[...]
Heb Stryd standaard enkel als footpod gekoppeld (vermogensmeterfunctie stond uit, want had begrepen dat die niet gelijktijdig aan moeten staan?) Gisteren tijdens de run wel ook aangezet als vermogensmeter, maar dat fikste niet direct het issue. Wellicht omdat ik al onderweg was. Zal bij de volgende run van tevoren de vermogensmeter aanzetten, kijk of dat scheelt.
Heb qua instellingen nu een 'Stryd-zones'-veld in mijn algemene overzicht staan en ook eentje als apart scherm. Zal RunPowerWorkout daaraan toevoegen en zien wat er dan gebeurt.
Dank (ook jij, @influenza)!
Maar fair enough idd, garmin geeft meer een 'gemiddelde laatste 10sec' aan...
Enne, zeg je nu dat je 100k gaat lopen? Dang
niet alleen gemiddelde van laatste x-seconden, vanaf dat het GPS-signaal verstoord is om welke reden dan ook, ga je guestimates krijgen van Garmin, die tot behoorlijk funky niveaus kunnen gaan. Nu moet ik wel eerlijk erbij zeggen dat ik die dingen vooral krijg als ik door bossen met dicht bladerdek aan het hobbelen ben. Niet echt de plek waar je hardcore intervals gaat doenm0ridin schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:51:
@polthemol Niet over de stryd beginnen plz! Had bijna impuls buy gedaan, nu weer uit mijn hoofd maar er is maar weinig nodig om dat zaadje weer te planten
Maar fair enough idd, garmin geeft meer een 'gemiddelde laatste 10sec' aan...
100K en dan nog eens 60K erbijEnne, zeg je nu dat je 100k gaat lopen? Dang
Opnieuw 10 dagen niet naar buiten dus.
De exercise load op mijn Garmin tuimelt de dieperik in.
Ik zou beginnen hopen dat ik ook positief ben omdat dat de korste periode is om binnen te moeten blijven.
Als ik hun eigen website bekijk lijken ze redelijk waterdicht: niet door poelen en riviertjes ermee lopen, verder ok. Mag ik er van uit gaan dat herhaaldelijk "plassen stampen" geen issue is? Hoe zijn jullie ervaringen?
Bij ons gebruiken we SPOND sinds de afgelopen lockdown, dat werkt echt perfect. De trainer had meerdere groepjes van 4 man gemaakt over verschillende tijden zodat we toch op maandag met 16 man op de baan konden trainen, als het vol zat kon je op de "reserve" lijst. Je wist gelijk waar je aan toe was, perfect. De trainer wil SPOND ook vasthouden, zodat hij goed kan voorbereiden op de training. De training zelf blijft wel gelijk voor degenen die het in het horloge zetten vooraf maar vooral aan de loopscholing sleutelt hij nu veel meer op basis van de opkomst waar de focus op ligt. SPOND wordt nu ook bij de jeugd (mini's) gebruikt en ook voor inschrijven van clubwedstrijden gaan we het straks gebruiken zodat we gelijk meer digitaliseren. Zo maken we het weer makkelijker voor iedereen!
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Ik stamp er tot nu toe overal mee doorheen zonder probleem.Roozzz schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:19:
Over die Stryd gesproken, hoe waterdicht zijn die dingen eigenlijk?
Als ik hun eigen website bekijk lijken ze redelijk waterdicht: niet door poelen en riviertjes ermee lopen, verder ok. Mag ik er van uit gaan dat herhaaldelijk "plassen stampen" geen issue is? Hoe zijn jullie ervaringen?
Beetje jammer dat ze dat eerder niet had gezegd, dan had ik direct een afspraak gemaakt ipv een paar weken rust houden. Maar goed, de naald is in de pees gezet en er is stroom op gezet. Ik merkte 's avonds en gisteren best wel een reactie maar vandaag gaat het wel goed en ik mag vanaf vandaag ook een "zakken-op-de-trap-oefening" doen. Nu snap ik waarom ik daar twee dagen mee moest wachten, gisteren zou dat nog best gevoelig geweest zijn.
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Morgen weer, hopelijk geen gekke fratsen met mijn linkerbeen meer.
heb laatst met een wattenstaafje en ene prikker de modder eruit zitten peuren en het werkt nog altijd primaRoozzz schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:19:
Ook een nieuw horloge zal dat, verwacht ik, niet oplossen. Ondanks nieuwe sensoren ed, bij de Venu 2 zie je bijv. wel wat verbetering. Maar vooral de cadanslock verwacht ik dat dit niet opgelost wordt, omdat het redelijk inherent is aan de techniek dat dit kan gebeuren (hoe strak ik het horloge ook heb zitten).
Kan de toekomstige horloge keuze ook weer versimpelen

Band omdoen zit hier gewoon in het standaard hardloop ritueel samen met de Stryd aan de juiste schoen maken en de Aeropex opzetten (Horizontaal rijtje op de bingo kaartArjan90 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:26:
Voor degene met een hartslagband, hoe bevalt het? Werkt het fijn en makkelijk? Vooral met de winter en kou gezien dat er niets meer van klopte, maar naarmate ik meer op hartslag wil trainen in de toekomst wel belangrijk dat het betrouwbaar(der) is. Ik ben er een beetje bang voor dat ik het uiteindelijk vergeet om te doen, dat het irriteert, etc.
Ook een nieuw horloge zal dat, verwacht ik, niet oplossen. Ondanks nieuwe sensoren ed, bij de Venu 2 zie je bijv. wel wat verbetering. Maar vooral de cadanslock verwacht ik dat dit niet opgelost wordt, omdat het redelijk inherent is aan de techniek dat dit kan gebeuren (hoe strak ik het horloge ook heb zitten).
En heb er met lopen helemaal geen last van. Maar dit is volgens mij niet bij iedereen, want sommige vinden weer op de bovenarm fijner, maar dan krijg ik weer trauma's aan de tijd dat ik daar mijn telefoon mee droeg...
Ik vind een borstband niets. Hij moet vrij strak zitten om op zijn plek te blijven (wat niet comfortabel is) en dan eindig ik met wedstrijden alsnog regelmatig met die band op mijn buikArjan90 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:26:
Voor degene met een hartslagband, hoe bevalt het? Werkt het fijn en makkelijk? Vooral met de winter en kou gezien dat er niets meer van klopte, maar naarmate ik meer op hartslag wil trainen in de toekomst wel belangrijk dat het betrouwbaar(der) is. Ik ben er een beetje bang voor dat ik het uiteindelijk vergeet om te doen, dat het irriteert, etc.
Sinds een tijd gebruik in de Polar OH1+. Dat is een bandje wat je om je onderarm kunt dragen. Weliswaar ook een optische meting, maar wel eentje die bij mij werkt en je merkt helemaal niets van het bandje. Uiteraard mis je wel fancy metrics die een borstband van Garmin wel heeft.
/f/image/a1wWLX0TvhXzIkhNBmrwyrBK.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door influenza op 19-05-2021 13:52 ]
ik gebruik hier een HRM-run en ben er wel tevreden mee. Het enige waar je aan moet denken is om hem regelmatig goed schoon te spoelen in de wasbak (of even met douchen natuurlijk). Merkte dat ik wat uitslag/schuurwondjes kreeg door het zout wat zich in het bandje verzameld als ik het niet doe.Arjan90 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:26:
Tijdens het rennen heb ik er weinig last van, en de meeting is consistent.
Je kunt oko overwegen om in plaats van op borstband/hartslag op wattage te gaan trainen.
De 'armbanden' voor hartslagmeting bne ik geen fan van omdat ik meestal een racevestje om heb en dat 'botst', maar dat is uiteindelijk persoonlijke voorkeur.
Wat botst er dan?polthemol schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:05:
[...]
ik gebruik hier een HRM-run en ben er wel tevreden mee. Het enige waar je aan moet denken is om hem regelmatig goed schoon te spoelen in de wasbak (of even met douchen natuurlijk). Merkte dat ik wat uitslag/schuurwondjes kreeg door het zout wat zich in het bandje verzameld als ik het niet doe.
Tijdens het rennen heb ik er weinig last van, en de meeting is consistent.
Je kunt oko overwegen om in plaats van op borstband/hartslag op wattage te gaan trainen.
De 'armbanden' voor hartslagmeting bne ik geen fan van omdat ik meestal een racevestje om heb en dat 'botst', maar dat is uiteindelijk persoonlijke voorkeur.
Loop met de Garmin HRM-Run. Goede band, geen problemen mee. Merk niet eens meer dat ik hem om heb. Heb wel vaker gehad dat ik halverwege mijn training even aan m'n borst voel om te checken of ik 'm überhaupt wel om heb gedaan. Schoonmaken kan onder de koude kraan en 1x in de zovvel tijd neem ik de band mee onder de douche.Arjan90 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:26:
Polsmeting is veel minder betrouwbaar dan een borstband. Op de lange duurloop gaat een polsmeting het misschien nog wel bijbenen. Maar zodra je korte interval gaat doen valt polsmeting af.
tips voor New York
Hier hetzelfde. Merk na verloop van tijd niet eens dat ik hem om heb. Het is ook een mooi compact dingetje verder en de extra statistieken zijn mooi meegenomenCalitomnication schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:09:
[...]
Loop met de Garmin HRM-Run. Goede band, geen problemen mee. Merk niet eens meer dat ik hem om heb. Heb wel vaker gehad dat ik halverwege mijn training even aan m'n borst voel om te checken of ik 'm überhaupt wel om heb gedaan. Schoonmaken kan onder de koude kraan en 1x in de zovvel tijd neem ik de band mee onder de douche.
Polsmeting is veel minder betrouwbaar dan een borstband. Op de lange duurloop gaat een polsmeting het misschien nog wel bijbenen. Maar zodra je korte interval gaat doen valt polsmeting af.
Ja die Garmin band zit echt wel lekker. Ik doe hem tegenwoordig altijd om tijdens het sporten, ook in de zomerCalitomnication schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:09:
[...]
Loop met de Garmin HRM-Run. Goede band, geen problemen mee. Merk niet eens meer dat ik hem om heb. Heb wel vaker gehad dat ik halverwege mijn training even aan m'n borst voel om te checken of ik 'm überhaupt wel om heb gedaan. Schoonmaken kan onder de koude kraan en 1x in de zovvel tijd neem ik de band mee onder de douche.
[ Voor 1% gewijzigd door BastiaanN op 19-05-2021 14:37 . Reden: dus... ]
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Ik doe een band alleen om tijdens sporten, daarbuiten heeft ie niet zoveel meerwaardeBastiaanN schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:13:
[...]
Ja die Garmin band zit echt wel lekker. Ik doe hem tegenwoordig altijd om, ook in de zomer
Ja, dit. Hetzelfde hier met HRM-RunCalitomnication schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:09:
[...]
Enige nadeel van een band vind ik na het sporten. Als je dan niet direct gaat douchen heb je nog zo'n klam ding om. Maar goed, even afdoen en dat "probleem" is ook verholpen
Waarom die moeite doen als mijn horloge praktisch altijd spot-on is denk ik dan bij mezelf. Oh, en ik heb ook een stryd, dus de andere gegevens heb ik ook al.
Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039
Wow, dat lijkt me ideaal. Helaas heb ik die ervaring niet. Helaas blijft de polsmeting een slag of 30 achter bij de werkelijkheid.sander_g schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:17:
Ik heb de Wahoo TICKR X. Maar gebruik hem eigenlijk nauwelijks. De hartslagmeting met mijn Fenix 6 is identiek aan die van de tickr. Soms is de band zelfs minder nauwkeurig omdat hij meer tijd nodig heeft om de hartslag te vinden. Ik heb het geprobeerd met vooraf natmaken, en soms helpt dat wel, maar niet altijd.
Waarom die moeite doen als mijn horloge praktisch altijd spot-on is denk ik dan bij mezelf. Oh, en ik heb ook een stryd, dus de andere gegevens heb ik ook al.
U bent een gezegend menssander_g schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:17:
[...]
Ik heb een HRM Run van Garmin en die bevalt prima. De band zit bij mij vrij strak rond mijn ribbenkast, maar heb er nooit last van gehad. Weleens een beetje rood na een lange training (vooral bij warm weer), maar nooit irritatie oid. Het viel mij afgelopen week wel op dat hij wat slijtage begint te vertonen. Ik heb hem nu iets meer dan een jaar (15 maanden, 3000km mee gelopen). Na een jaar (2500km) heb ik de batterij vervangen, daarna geen klachten gehad over waterdichtheid oid. De extra metingen vind ik wel leuk en daarom draag ik hem iedere training (ook bij langere duurlopen, waarbij meting op de pols ook voldoende zou zijn).Arjan90 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:26:
Voor degene met een hartslagband, hoe bevalt het? Werkt het fijn en makkelijk?
Ik ben geen fan van een borstband, vind het gewoon irritant... omdoen, hoe het zit (in tegenstelling tot anderen ben ik me er wel bewust van), etc. Heb ook de HRM Run btw...Arjan90 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:26:
Om die reden heb ik de Polar OH1+ aangeschaft, die doe je om je boven (of onder, wat je zelf maar prettig vindt) arm. Voor mij veel comfortabeler en werkt super goed. Heb hem ook vergeleken met de borstband die wel iets sneller reageert, maar is net zo betrouwbaar. (En reageert alsnog snel zat).
Enige is dat je geen extra running dynamics hebt, maar daar deed ik toch niks mee, puur hartslag.
*edit*
Zie dat ik dit had kunnen samenvatten met "Wat @influenza zegt"
ENne, @polthemol wow! Nice zeg! In NL? Mooie route op het oog? En of het nou wandelend/strompelend/rennend is, dik respect hoor... wat een afstand
[ Voor 6% gewijzigd door m0ridin op 19-05-2021 14:32 ]
het schuurde bij mij tegen shirt/vest aan. Geen drama, maar gewoon vervelend (ben toch al geen fan van dingen om mijn bovenarmen). Mogelijk ook afhankelij kvan de houding van armen?
@m0ridin https://afstandmeten.nl/index.php?id=2961512 deze route (dutch mountaintrail + ns heuvelland). Van de stukken gebied wat ik ken gaat dat wel smullen worden, voor Vijlnerbos / Aachner walt is pure natuurporno
[ Voor 26% gewijzigd door polthemol op 19-05-2021 14:35 ]
Ik heb een borstband van een onbekend merk van €20, bevalt eigenlijk wel goed. Hij is nauwkeuriger dan m'n AW6, of nouja, hij update vrijwel elke seconde en ik denk dat het wel klopt. Hij is waterdicht, batterij gaat al een half jaar mee, gaat aan zodra die in contact komt met water en gaat weer uit zodra die 'droog' genoeg is als ik hem af doe (wat vrijwel binnen een minuut gebeurt na het afdoen).Arjan90 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:26:
Voor degene met een hartslagband, hoe bevalt het? Werkt het fijn en makkelijk?
Voordat ik hem omdoe houd ik gewoon de hele band onder de kraan en doe hem dan om. In het begin was het even goed afstellen hoe strak die moet om te blijven zitten. Nu blijft die eigenlijk altijd wel zitten, de 'truc' zit het voor mij in om de band bij de rug hoog genoeg te doen zodat die niet afzakt.
Eigenlijk draag ik hem altijd wel en verbindt die via bluetooth automatisch met m'n Apple Watch. Heel soms vergeet ik het omdat ik gewoon snel weg wil. Met name bij interval vind ik het wel fijn om te zien hoe snel m'n hartslag weer daalt. Bij langere duurlopen gebruik ik het meer als hulpmiddel om bijv onder de 140bpm te blijven en kijken wat dan m'n tempo is. Vind het wel interessant om te zien wat er gebeurt als ik versnel en wat de invloed is op m'n hartslag, bijv rond de 150 en 160. Ik heb geen idee wat m'n max is, met intervallen van 1km kom ik op ong 175. Maar goed, dat vergelijken en tempo koppelen aan hartslag kan alleen op stukjes als de ondergrond asfalt is en er geen wind staat.
Ook ben ik best wel benieuwd naar de armband naar, ga daar nog even naar kijken qua reviews. Maar uiteindelijk is het net zo goed iets om om te doen. Dus het verschil met de borstband qua gebruik zie ik niet zo, qua comfort zal het zeker kunnen schelen natuurlijk!
[ Voor 21% gewijzigd door Arjan90 op 19-05-2021 14:39 ]
Ik vind iets om mijn bovenarm ook niets hoor. Maar ik draag dat bandje op mijn onderarm, op die grote ader net voorbij de elleboog.polthemol schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:33:
[...]
het schuurde bij mij tegen shirt/vest aan. Geen drama, maar gewoon vervelend (ben toch al geen fan van dingen om mijn bovenarmen). Mogelijk ook afhankelij kvan de houding van armen?
@m0ridin https://afstandmeten.nl/index.php?id=2961512 deze route (dutch mountaintrail + ns heuvelland). Van de stukken gebied wat ik ken gaat dat wel smullen worden, voor Vijlnerbos / Aachner walt is pure natuurporno
Mooi avontuur hoor.polthemol schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:33:
[...]
Ik heb afgelopen week de FKT pogingen van het Pieterpad gevolgd.
Denk dat Teun wel een blog erpver gaat schrijven http://teungeurts.nl/teuns-lab/ er staat al een voorbeschouwing op en er staat ook info over materiaal etc. Best leuk leesvoer!
Teun liep hem unsupported in 83 uur ofzo maar omdat de B&B's volzaten en een man hem een aanbod deed voor een nacht bij hem thuis is de vraag of dit onder het begging principe valt of niet.
Beetje mosterd na de maaltijd na alle reactiesArjan90 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:38:
Wat een reactiesDank! Verschillende ervaringen dus, ik ga er eens goed naar kijken. Data is altijd leuk, hoewel ik me afvraag wat je ermee doet. Trainen op Power ipv hartslag heb ik overwogen, maar ik vind de Stryd gewoon echt te duur voor wat het biedt dus die sla ik voorlopig over.
Ook ben ik best wel benieuwd naar de armband naar, ga daar nog even naar kijken qua reviews. Maar uiteindelijk is het net zo goed iets om om te doen. Dus het verschil met de borstband qua gebruik zie ik niet zo, qua comfort zal het zeker kunnen schelen natuurlijk!
Maar werkt vele malen beter dan OHR op mijn F5+.
Ik heb een M training van Garmin gestart eind vorig jaar op hartslag en dat werkte best goed. Was meer om een schema mbt lopen te hebben en om de omvang van kilometers uitte breiden met zo min mogelijk kans op overbelasting. n dat is me goed bevallen. Nu heb ik een coaching plan van Greg voor een HM in 1.45 dus op tempo maar do ede band wel om zodat ik kan zien hoe de herstel HR is en hoe de rust momenten gaan. Merk wel dat door de hogere tempo's het wat belastender is dan het M schema. Dus ik zou wel oppassen met tempo vs. HR trainen. Voor duur of herstel lopen doe ik hem nu niet altijd meer om.
Zo'n boel reacties schept echt een borstband héArjan90 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:38:
Wat een reactiesDank! Verschillende ervaringen dus, ik ga er eens goed naar kijken. Data is altijd leuk, hoewel ik me afvraag wat je ermee doet. Trainen op Power ipv hartslag heb ik overwogen, maar ik vind de Stryd gewoon echt te duur voor wat het biedt dus die sla ik voorlopig over.

tips voor New York
Ik blijf het warm vinden onderweg maar wel blij met langer daglicht.
Weer lekker ontspannen kunnen lopen in iets meer dan 5:00min/km dus in ruim een half uur was ik weer thuis.
Zonder muziek met de Nike React gelopen en die zijn toch beduidend stiller dan de Pegasus.
Dan moet je eens met de Tempo Next gaan lopenMaydayQ schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 22:09:
Vanavond bijna droog gebleven bij een 6,5km rondje lopen klein buitje de eerste km.
Ik blijf het warm vinden onderweg maar wel blij met langer daglicht.
Weer lekker ontspannen kunnen lopen in iets meer dan 5:00min/km dus in ruim een half uur was ik weer thuis.
Zonder muziek met de Nike React gelopen en die zijn toch beduidend stiller dan de Pegasus.
Want? Die maken meer lawaai of zijn fluister stil..InZane schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 07:45:
[...]
Dan moet je eens met de Tempo Next gaan lopen
Daar zouden ze oordoppen bij moeten leveren. Wat een herrie maken die dingen.MaydayQ schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:51:
[...]
Want? Die maken meer lawaai of zijn fluister stil..
Gisteravond weer eens heerlijk met de groep op pad geweest voor een intervaltraining (4x200,2x400,1x800 op 24s/100m). Iets eerder van huis gegaan om iemand op te halen waardoor ik uiteindelijk weer een mooie 15.8km heb gelopen. Niet verkeerd voor een doordeweekse avond.
Strava: https://www.strava.com/activities/5324712504/overview
Liep trouwens precies tussen de buien door, paar spettertjes maar gehad onderweg, fijne looptemperatuur ook.
Heb er even op gelopen maar de herrie (& ook een beetje de prijs) waren voor mij toch wel een hele goede reden om ze even niet te kopen. Hoop eigenlijk dat ze bij Nike iets gaan vinden om dat te verminderen.MaydayQ schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:51:
[...]
Want? Die maken meer lawaai of zijn fluister stil..
Stel je een stille camping voor, zo rond een uur of 6 in de morgen. Lekker rustig en vervolgens komt er iemand op een paar Crocs voorbij, dat ongeveer
[ Voor 7% gewijzigd door Calitomnication op 20-05-2021 09:17 ]
tips voor New York
nu zul je toch specifieker moeten zijn wel: heb je het dan over het *skriek skriek* geluid of het *flop flop* alsof een stervend paar flipflops nog een laatste stuiptrekking heeft?Calitomnication schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:15:
Stel je een stille camping voor, zo rond een uur of 6 in de morgen. Lekker rustig en vervolgens komt er iemand op een paar Crocs voorbij, dat ongeveer
Wedden dat die Crocs stiller zijn?Calitomnication schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:15:
[...]
Heb er even op gelopen maar de herrie (& ook een beetje de prijs) waren voor mij toch wel een hele goede reden om ze even niet te kopen. Hoop eigenlijk dat ze bij Nike iets gaan vinden om dat te verminderen.
Ik heb even met een schuin oog naar de Tempo Next gekeken, maar precies om de redenen die jij noemt heb ik ze ook niet gekocht. Eigenlijk wil ik gewoon weer een nieuwe Zoom Fly, want goede prijs, stil (stiller dan de Pegasus ook) en snel.
Enige nadeel is dat ze wel wat minder stabiel zijn. Bij scherpe bochten moet je een beetje opletten.
Het is meer *tak* *tak* *tak*polthemol schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:22:
[...]
nu zul je toch specifieker moeten zijn wel: heb je het dan over het *skriek skriek* geluid of het *flop flop* alsof een stervend paar flipflops nog een laatste stuiptrekking heeft?
[ Voor 22% gewijzigd door InZane op 20-05-2021 09:26 ]
Iemand bij mij uit het dorp heeft een paar. Hij haalde mij in vorige week en maar dacht eerst dat Donald Duck achter mij liep...polthemol schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:22:
[...]
nu zul je toch specifieker moeten zijn wel: heb je het dan over het *skriek skriek* geluid of het *flop flop* alsof een stervend paar flipflops nog een laatste stuiptrekking heeft?
onderkant beetje insmeren met wat vaseline misschien? dat het lichtjes vettig is (en dus waar het nu geluid maakt, dan een beetje glibbert op het schuurpunt).mrwolf schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:48:
Ik heb eenzelfde geluid sinds ik inlegzolen heb, in al mijn schoenen (Speedcross, Pegasus en Shift), een verschrikkelijk squeek-squeek-geluid bij iedere stap
Herhaaldelijk plassen stampen is geen enkel probleem met een Stryd. De mijne heb ik inmiddels 3 jaar en daar loop ik regelmatig tot voorbij m'n enkels mee door het water. Alleen als ik echt een stuk door het water moet waden haal ik hem even van m'n schoen af.Roozzz schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:19:
Geen idee of het verschil maakt dat ik nog een old-skool Stryd non-wind heb...
Ik heb gehoord dat talkpoeder daar goed tegen kan helpen!mrwolf schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:48:
Ik heb eenzelfde geluid sinds ik inlegzolen heb, in al mijn schoenen (Speedcross, Pegasus en Shift), een verschrikkelijk squeek-squeek-geluid bij iedere stap
De Zoom Fly 3 veel lichter dan de Tempo Next, wat hem iets instabieler maakt. Hij is wel weer stabieler dan de Zoom Fly 2 overigens. Op de Zoom Fly 2 heb ik me altijd een beetje onzeker gevoeld, zeker in bochten, maar hij zat zo lekkerInZane schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:24:
[...]
Wedden dat die Crocs stiller zijn?
Ik heb even met een schuin oog naar de Tempo Next gekeken, maar precies om de redenen die jij noemt heb ik ze ook niet gekocht. Eigenlijk wil ik gewoon weer een nieuwe Zoom Fly, want goede prijs, stil (stiller dan de Pegasus ook) en snel.
Enige nadeel is dat ze wel wat minder stabiel zijn. Bij scherpe bochten moet je een beetje opletten.
Ben wel aan het overwegen om de Nike ZoomX Vaporfly Next% 2 eens te proberen. Ik weet het, zo'n ding kost een vermogen en gaat maar 200/300 km mee.. Toch wil ik eens voelen hoe het is om op zo'n schoen te lopen en ervaren of het écht waar is dat je makkelijk loopt op zo'n schoen.
tips voor New York
Met de New Balance Fuelcell Rebel V2 thuisgekomen (heerlijke schoenen! Super licht, snel) en de Asics GlideRide Tokyo, Wat zwaardere, lange afstand schoenen.
Die laatste nog niet heel erg aan de tand gevoeld, dus nog te vroeg om over te oordelen...
Een andere favoriet van me was de Nike Zoom Fly Flyknit, die vond ik ook heerlijk lopen. Daar misschien nog eens een vervanger voor zoeken ook.
Vanochtend weer een rondje gelopen, eerste na de HM van zondag en moet zeggen. Voelde mijn benen nog steeds wel zeg (en dat kwam niet alleen door de Leffe Blond gisteravond! nom nom). Heb er maar een 7.5k van gemaakt, 10 was net iets te veel voor mijn gevoel.
Nu weer rustig aan en dan zondag weer op pad voor een LDL van rond de 15 denk ik. Hopelijk dan helemaal hersteld en weer lekker aan de slag.
Heb ook half besloten het vakantiegeld deels te besteden aan een stryd... Toch wel benieuwd (en zie dat ze 2e hands populair genoeg zijn om hem zonder al te veel verlies weer te verkopen als het echt niks is/wordt)
[ Voor 31% gewijzigd door m0ridin op 20-05-2021 11:20 ]
moewhaha! En een volgend geplant Strydzaadje is tot wasdom gekomen >)m0ridin schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:18:
Heb ook half besloten het vakantiegeld deels te besteden aan een stryd... Toch wel benieuwd (en zie dat ze 2e hands populair genoeg zijn om hem zonder al te veel verlies weer te verkopen als het echt niks is/wordt)
Even terug moeten zoeken maar die Puma's zijn dus maar 185g (volgens spec)Frenz64 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:04:
Gisteren de Puma's uitgelaten voor een duurloopje, een rustig duurloopje zelfs, stiekem boven de 10km (bijna 13, ga binnenkort de 15 maar eens aantikken). Ben toch blij dat ik die Feulcell's erbij heb, de Puma's willen hard, minder graag lang en rustig. Wat me wel weer opviel is hoe vreselijk comfortabel zo'n lichte schoen aan je voet is.
Liep trouwens precies tussen de buien door, paar spettertjes maar gehad onderweg, fijne looptemperatuur ook.
Ik vind m'n Boston 9 schoenen van 240 gram al heel licht vergeleken met m'n 300+ gram trail schoenen.
Dus misschien die ook maar is in de gaten houden aangezien ik qua kleding merk altijd wel tevreden ben over Puma.
Op FKT-vlak was het afgelopen week sowieso echt schitterend. De drie pogingen op het Pieterpad, waarvan er zelfs twee succesvol waren, heb ik van dichtbij gevolgd.xray79 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:42:
[...]
Mooi avontuur hoor.
Ik heb afgelopen week de FKT pogingen van het Pieterpad gevolgd.
Denk dat Teun wel een blog erpver gaat schrijven http://teungeurts.nl/teuns-lab/ er staat al een voorbeschouwing op en er staat ook info over materiaal etc. Best leuk leesvoer!
Teun liep hem unsupported in 83 uur ofzo maar omdat de B&B's volzaten en een man hem een aanbod deed voor een nacht bij hem thuis is de vraag of dit onder het begging principe valt of niet.
Qua guidelines is het eigenlijk wat grijs of Teun's poging niet gewoon volledig kwalificeert als self-supported. De formulering en bestaand precedent geeft daarin onvoldoende houvast om het direct te kwalificeren als supported. Ik ben zelf van mening dat je op basis van de geest van de verschillende stijlen relatief snel ziet dat het niet zou kwalificeren als supported. Uiteindelijk is het in de rapportage en bewijsvoering door hem heel feitelijk beschreven en wordt het besluit overgelaten aan de editors van fastestknowntime.com. Addie van der Vleuten en Teun Geurts kennen elkaar gelukkig goed en weten allebei het verschil tussen beide avonturen; en voor beiden was de FKT vooral een nice to have en niet essentieel aan het avontuur. Los daarvan zijn het op dit vlak puristen die liever iets eerlijk en zuiver doen dan een FKT met een sterretje op hun naam.
Hoe dan ook heb ik echt ongekend genoten van de spanning.
Top holdings: LONG PFE, AGN, ACCEL, NYT, RDSA
eigenlijk insane als je ziet wat voor een tijden even van de vorige FKT's af worden gekapt. Ik ben benieuwd of Irene Kinnegin nog een hernieuwde poging gaat wagen eraan. Gezien vrouwen hun prestaties steeds korter bij die van mannen komen naarmate de afstand langer worden (en zij echt insane goed kan rennen) kan dat heel boeiend worden dan.Open Outcry schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:23:
De kogel is door de kerk! Addie heeft de supported FKT en Teun de self-supported FKT op het Pieterpad.
[Afbeelding]
Ik heb ze dinsdag binnen gekregen en maar gelijk een baantraining mee gedaan. Ze lopen erg lekker moet ik zeggen en tempo's ging ook soepel en best hard.Frenz64 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:04:
Gisteren de Puma's uitgelaten voor een duurloopje, een rustig duurloopje zelfs, stiekem boven de 10km (bijna 13, ga binnenkort de 15 maar eens aantikken). Ben toch blij dat ik die Feulcell's erbij heb, de Puma's willen hard, minder graag lang en rustig. Wat me wel weer opviel is hoe vreselijk comfortabel zo'n lichte schoen aan je voet is.
Alleen lag mijn rechter hiel wel flink open door wrijving met de bovenkant van de hielkap van de schoen. Links nergens last van, maar mijn linkervoet is iets groter dan de rechter, waardoor de schoen daar iets strakker aan de voet zit denk ik.
Als ik een beetje aan scorebord journalistiek mag doen en dus random wat uitslagen bekijk van deze lopers zijn ze ook niet extreem snel, dus ik denk dat die FKT's nog veel scherper kunnen. Gemiddelde snelheid ligt ook niet overdreven hoog (rond de 6 km/u of zo meen ik). Maar goed ik heb makkelijk praten zo van achter mijn bureau, ga me er zelf nooit aan wagen. Een vriend van me overweegt het wel en ik geef hem best een goede kans om bij de huidige tijden in de buurt te komen.polthemol schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:33:
[...]
eigenlijk insane als je ziet wat voor een tijden even van de vorige FKT's af worden gekapt. Ik ben benieuwd of Irene Kinnegin nog een hernieuwde poging gaat wagen eraan. Gezien vrouwen hun prestaties steeds korter bij die van mannen komen naarmate de afstand langer worden (en zij echt insane goed kan rennen) kan dat heel boeiend worden dan.
Top holdings: LONG PFE, AGN, ACCEL, NYT, RDSA
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.
Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.
Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.