Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 11:51
Zo, naast de Puma's die vrijdag binnenkomen gelijk een tweede paar besteld, NB Fuelcell Propel V2's voor €46 kon ik niet laten liggen. Voor het duurwerk (knie houdt zich goed, ik kan me niet veel langer inhouden om verder dan die 10 km te gaan).

Hij is nu nog goedkoper, voor wie geïnteresseerd is: hiero

[ Voor 25% gewijzigd door Frenz64 op 12-05-2021 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:57
Lap, net nu ik terug wat kon beginnen opbouwen is mijn vrouw positief getest op Covid-19.
Gevolgd, mijn vrouw moet zich afzonderen (boven) en ik woon tijdelijk met de kindjes beneden in quarantaine. Contact zoveel mogelijk vermijden maar sowieso 10 dagen thuis blijven tot de 2de test.
Hopelijk test er niemand positief bij de 2de test zodat die quarantaine snel gedaan is.

Ga mij wat HIIT routines zoeken op youtube om 's avonds te doen zodat ik toch iets van oefeningen doe.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:36
van de week kwam ik bij futurumshop de Saucony endorphin speed tegen voor 100 euro. Was 1 item op voorraad en nog in 1 maat. gelukkig mijn maat :)

Was al langer op zoek naar schoenen met een carbon plaatje (heeft deze niet, maar een nylon plaat). maar vond alle schoenen die voldeden wat te duur. was deze endorphin speeds ook nog niet tegen gekomen onder de 150 dus vond dit wel goede deal. Las zo veel goede reviews dat ik ze moest hebben

kwamen vandaag binnen en even aangehad, wow voelt erg goed. kan niet wachten op mijn eerste loopje ermee.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:48

sebasd

loopt op espresso

Ik was al niet heel erg actief hier, maar ik zeg dit topic (in ieder geval voorlopig) vaarwel.. De steeds terugkerende blessures de afgelopen jaren, en het daardoor steeds weer opnieuw moeten beginnen met opbouwen tot fatsoenlijke afstand / snelheid, ik kan het niet meer opbrengen..

Fietsen was altijd een crosstraining-activiteit, maar wordt nu mijn ding, ben ik bang, sorry :+

Mijn lijf trekt dat een stuk beter, en ik heb nog genoeg doelen op de fiets om naar toe te werken..

Ik was trouwens niet van plan ineens te gaan zeuren over de juiste kleur broek, lengte van sokken en dat soort onzin, lekker lange stukken fietsen wordt het doel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 10:15
@sebasd They always come back... Maar zonder gekheid: balen zeg! Altijd vervelend als het lijf roet in het eten gooit, maar fietsen is ook leuk om te doen en zo kom je nog verder ook. Geniet!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:34
Crysania schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 16:49:
van de week kwam ik bij futurumshop de Saucony endorphin speed tegen voor 100 euro. Was 1 item op voorraad en nog in 1 maat. gelukkig mijn maat :)

Was al langer op zoek naar schoenen met een carbon plaatje (heeft deze niet, maar een nylon plaat). maar vond alle schoenen die voldeden wat te duur. was deze endorphin speeds ook nog niet tegen gekomen onder de 150 dus vond dit wel goede deal. Las zo veel goede reviews dat ik ze moest hebben

kwamen vandaag binnen en even aangehad, wow voelt erg goed. kan niet wachten op mijn eerste loopje ermee.
Veel plezier ermee!

Toevallig vandaag ook nog even bij futurumshop gekeken. Had nog een kortingsbon liggen, maar alleen de Endorphin Shift staat er nog op in spuuglelijke kleuren. Rest vind ik niet zo interessant en Nike hebben ze helaas niet.
Zou het liefst nog een schoen als de Zoom Fly 3 erbij hebben.

Wel elders een paar zwart/witte Pegasus 37 besteld (had ik ook al) voor nog geen 85 euro :)

[ Voor 4% gewijzigd door InZane op 12-05-2021 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
InZane schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 21:29:
[...]
Wel elders een paar zwart/witte Pegasus 37 besteld (had ik ook al) voor nog geen 85 euro :)
Volgens mij ligt je hele kast inmiddels vol met die Pegasus? :+

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
BastiaanN schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 22:21:
[...]

Volgens mij ligt je hele kast inmiddels vol met die Pegasus? :+
Valt mee ;)
1 paar is al weg, heb 2 paar in gebruik momenteel en dan komt er nog 1 paar bij, maar die laat ik denk ik nog wel even in de doos.
Verder nog een paar Zoom Fly 3 in gebruik, maar die pak ik niet vaak. Is wel een heerlijke schoen voor tempo's.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22:50
Mooie afwisseling.

Dinsdag een segmentje op Strava gepakt van 1,6 km en mijn PR's op de km en de mijl gezet: 3:24 min en 5:38 min.

Vandaag langzame duurloop in het bos : 15,6 km aan 6:14 min/km.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20:00
Het is best een benauwd dagje vandaag om te lopen. Zojuist terug van een 12,5km met 4x2000 meter (steeds 400m rust).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:47

Sport_Life

Solvitur ambulando

sebasd schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 19:15:
Ik was al niet heel erg actief hier, maar ik zeg dit topic (in ieder geval voorlopig) vaarwel.. De steeds terugkerende blessures de afgelopen jaren, en het daardoor steeds weer opnieuw moeten beginnen met opbouwen tot fatsoenlijke afstand / snelheid, ik kan het niet meer opbrengen..

Fietsen was altijd een crosstraining-activiteit, maar wordt nu mijn ding, ben ik bang, sorry :+

Mijn lijf trekt dat een stuk beter, en ik heb nog genoeg doelen op de fiets om naar toe te werken..

Ik was trouwens niet van plan ineens te gaan zeuren over de juiste kleur broek, lengte van sokken en dat soort onzin, lekker lange stukken fietsen wordt het doel!
Succes en trek je idd niets aan van de "pro's" :+

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
Totrail schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 16:25:
Het is best een benauwd dagje vandaag om te lopen. Zojuist terug van een 12,5km met 4x2000 meter (steeds 400m rust).
Souplesse-intervallen of klassieke intervallen ? Sowieso wel pittige training.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
Hartloper schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 16:43:
[...]

Souplesse-intervallen of klassieke intervallen ? Sowieso wel pittige training.
Souplesse, het tempo bij die 2000m lag niet schrikbarend hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:29
Vandaag weer een test gedaan met drinken. Elke 3 km een paar slokken. Dat ging eigenlijk ook wel goed.

Ook het advies van deze pagina gehanteerd: https://www.atletiek.nl/v...tes/maag-en-darmproblemen

D.w.z. geen vast voedsel tot 3 uur voor vertrek. Dit betekende wel weer dat ik halverwege wat honger kreeg.

Al met al 31km in de benen. De wind tegen gaf verkoeling, het tempo zakte erdoor wel wat in. Maar goed, het ging me vooral om de duur en hoe mijn maag zou reageren.
Ik had nog wel iets meer kunnen drinken want aan het eind had ik nog wat over.

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
Totrail schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 17:22:
[...]

Ik ben net ook met souplesse begonnen.
Enfin, gedeeltelijk want ik wil mijn lange trage duurloop met mijn loopmaatje op zondag niet opgeven. Het sociale aspect speelt ook een rol. En mijn loopmaatje loopt niet sneller dan 6min/km.
Ik zou 1 keer per week een tempoloop vervangen door een souplesse-interval, hetzij 6 x 1000, hetzij 8 x 400. Had dit dinsdag willen doen maar had 40 m geprogrammeerd in mijn Garmin ipv 400 m 8)7

[ Voor 2% gewijzigd door Hartloper op 13-05-2021 19:49 . Reden: typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
sander_g schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 18:55:
D.w.z. geen vast voedsel tot 3 uur voor vertrek. Dit betekende wel weer dat ik halverwege wat honger kreeg.
Had je een bepaalde reden waarom je dit hebt geprobeerd? Ik kan me voorstellen dat je zoiets probeert als je veel klachten hebt gehad, maar drie uur niets eten voor een inspanning heeft ook nadelen. Ik val om als ik het zou proberen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_g
@Krylinck ja, ik heb minstens 4 keer flinke buikkrampen gehad na een inspanning van ca 30km. Dat houdt me tegen om ooit een keer een marathon te doen. Dus ben ik op zoek naar een tactiek die dit voorkomt. De pagina op atletiek.nl zegt wel dat ik niet bepaald de enige ben en het zal vast ook een kwestie van getraindheid zijn. Als ik vaak na 30km moet afhaken komt die ervaring er natuurlijk ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
@sander_g Wat drink je dan gedurende die 30km? Water of wel sportdrank om brandstof aan te vullen? Op die afstanden is het laatste natuurlijk ook belangrijk zeker als je 3 uur vantevoren voor het laatst eet. Mijn ervaring is trouwens dat ik minder last heb van bruin/wit brood dan donker, vezelrijk, brood. Maar afgelopen woensdag pakte ik bijv. een banaan gelijk voor het lopen en dat ging prima. Wel goed kauwen!

Zelf heb ik maandagavond tijdens de training heel kort dezelfde plek van de blessure gevoeld als een paar maanden geleden, dinsdag zeurde het nog wat. Ik heb behoorlijk wat tempo's gelopen in de trainingen, dus ik schaar het daar even onder en schakel even terug met tempo trainingen. Ook maar weer terug naar de podotherapeut om nog naar rechts te kijken. Woensdag had ik tijdens het lopen geen last en daarna ook niet, dus even wat kalmer aan met de zachtere schoenen deed gelijk goed. Dat recept herhaal ik vandaag ook nog maar even!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:31
sebasd schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 19:15:

Hopelijk herstel je voldoende met een flinke periode zonder hardlopen om weer terug te keren , veel plezier met het fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_g
@Arjan90 ik neem 2 x 500ml soft flasks met Amacx isotonic ergergy drink mee. Dus zeker wel koolhydraten om wat energie aan te vullen. Ontbijten doe ik altijd met yoghurt, muesli en een halve banaan. Dat was ook net de laatste anders had ik misschien voor vertrek nog wel een banaan gegeten. Dat werkt inderdaad ook wel.
Iemand schreef hier ook dat je maag darm systeem stil gaat staan tijdens het hardlopen. Daarom snap ik ook niet goed hoe men dan kan eten tijdens de tocht. Ik had dat gevoel ook wel en niet de indruk dat ik onderweg echt wat vastigheid zou kunnen verteren. Eenmaal thuis natuurlijk wel goed gegeten en meer gedronken.
Het voelt ook wat overdreven soms. Zo hard loop ik die 30km nu ook weer niet met 5.30/km. En het is ook geen hele marathon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Gisterem ook gelopen maar het ging eigenlijk voor geen meter. Waar het afgelopen dinsdag tijdens tempo ontzettend lekker liep, was het gisteren compleet de omgekeerde wereld. Eigenlijk had ik tijdens het inlopen al in de gaten dat het zwaar zou gaan worden.

4x 6' op 103% stond er op het programma, die zou ik op een tempo van 3.50'/km moeten lopen, maar om de een of andere reden kwam ik met heel veel inspanning op 4.20'km uit. Het rare is dat ik normaal wel heel goed de tempo's aanvoel en kan inschatten en voor mijn gevoel liep ik echt 3.50. Alleen gaf het display 4.25 aan. Moest ontzettend veel moeite doen om vervolgens toch richting het te lopen tempo te komen. Ademhaling ontzettend oppervlakkig en kort.

In de 2e serie kreeg ik commentaar van een mevrouw op elektrische fiets. Het stuk waar ik overheen liep is een fietspad over een stuk dijk van ongeveer 800m lang. Het is daar vrij smal (max 2,5 mtr), verkeer van 2 kanten en geen markering. Relatief veel verkeer, voetgangers die overal lopen, fietsers die allemaal 2 aan 2 willen bliven fietsen ondanks dat daar eigenlijk geen ruimte voor is, wielrenners die er met 35 p/u overheen razen, scooters die weigeren af te remmen. Kortom, een echt stuk Nederlandse dijk :P.

Omdat ik dat stuk wél op tempo liep (3.45'/km) had ik gekozen voor positie rechts op het fietspad. Op een bepaald punt kwamen 2 fietsers uit tegenstelde richting die persé naast elkaar wilde blijven fietsen, hierdoor moest een echtpaar die me van achteren naderden even afremmen. Tijdens het inhalen snauwde die vrouw van het echtpaar geïrriteerd "dat ik maar links moest gaan lopen, want ik liep hen in de weg en ze moesten voor me afremmen".

Heb mevrouw aangegeven dat het gezien de snelheid waar ik op dat moment op liep & de drukte op de dijk niet heel veilig zou zijn om tegen het verkeer in te lopen, maar daar was ze het niet mee eens.

Samenvatting van de loop van gisteren; gewoon bagger. Tempo's lag te laag, hartslag te hoog, veel te druk. Kortom, snel vergeten en op naar de volgende training.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMaxMan
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19-09 09:42
Heb momenteel een zeurende pijn aan de achterkant van m'n knie, al een week niet gelopen. Eergisteren gezwommen om toch wat beweging te hebben, maar het wordt er met de dag alleen maar erger op :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03
Calitomnication schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:38:
Gisterem ook gelopen maar het ging eigenlijk voor geen meter. Waar het afgelopen dinsdag tijdens tempo ontzettend lekker liep, was het gisteren compleet de omgekeerde wereld. Eigenlijk had ik tijdens het inlopen al in de gaten dat het zwaar zou gaan worden.

4x 6' op 103% stond er op het programma, die zou ik op een tempo van 3.50'/km moeten lopen, maar om de een of andere reden kwam ik met heel veel inspanning op 4.20'km uit. Het rare is dat ik normaal wel heel goed de tempo's aanvoel en kan inschatten en voor mijn gevoel liep ik echt 3.50. Alleen gaf het display 4.25 aan. Moest ontzettend veel moeite doen om vervolgens toch richting het te lopen tempo te komen. Ademhaling ontzettend oppervlakkig en kort.

In de 2e serie kreeg ik commentaar van een mevrouw op elektrische fiets. Het stuk waar ik overheen liep is een fietspad over een stuk dijk van ongeveer 800m lang. Het is daar vrij smal (max 2,5 mtr), verkeer van 2 kanten en geen markering. Relatief veel verkeer, voetgangers die overal lopen, fietsers die allemaal 2 aan 2 willen bliven fietsen ondanks dat daar eigenlijk geen ruimte voor is, wielrenners die er met 35 p/u overheen razen, scooters die weigeren af te remmen. Kortom, een echt stuk Nederlandse dijk :P.

Omdat ik dat stuk wél op tempo liep (3.45'/km) had ik gekozen voor positie rechts op het fietspad. Op een bepaald punt kwamen 2 fietsers uit tegenstelde richting die persé naast elkaar wilde blijven fietsen, hierdoor moest een echtpaar die me van achteren naderden even afremmen. Tijdens het inhalen snauwde die vrouw van het echtpaar geïrriteerd "dat ik maar links moest gaan lopen, want ik liep hen in de weg en ze moesten voor me afremmen".

Heb mevrouw aangegeven dat het gezien de snelheid waar ik op dat moment op liep & de drukte op de dijk niet heel veilig zou zijn om tegen het verkeer in te lopen, maar daar was ze het niet mee eens.

Samenvatting van de loop van gisteren; gewoon bagger. Tempo's lag te laag, hartslag te hoog, veel te druk. Kortom, snel vergeten en op naar de volgende training.
Tja, verkeersstruggles als sporter. Eigenlijk kun je het nooit goed doen :/ (Zowel als hardloper als wielrenner niet, hoewel de laatste natuurlijk wel meer de naam hebben)

Grappig dat je gisteren ook moeite had met je tempo's, gisteren was mijn 5e dag met sportactiviteit dus wilde eig een heel rustig herstelrondje lopen op hartslag. Gek genoeg zat ik bij 5:30/km al op een hartslag van 170bpm :? Uiteindelijk maar flink ingehouden en blijkbaar kwam ik daarna pas in mijn ritme waarna het iets zakte.

Conclusie, gisteren was geen ideale dag om hard te lopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 07:02

En als je links had gelopen, dan had je commentaar gekregen van de fietsers die uit de tegengestelde richting kwamen :+ :catch 22. Het is al zo vaak ter discussie gekomen hier, bingokaart elementje. Het vreemde is dat ik er de laatste tijd ook een paar keer mee ben geconfronteerd op een zgn. "jaagpad" hier in de buurt: dat is wandelpad en fietspad tegelijk. Er zijn wielertoeristen die denken mij te moeten aanmanen om links te lopen. Ik heb het nog eens opgezocht: op een fietspad lijkt er hier in België zo'n regel te zijn, maar een jaagpad met gemengd gebruik kent die regels niet. Er geldt wel een regel dat fietsers daar max. 30/u mogen rijden. Die regel zullen ze dan voor het gemak wel even vergeten.

It's just technology, not religion

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• influenza
  • Laatst online: 01-09 12:44

Heerlijk ja dat gezeik :P. Ik liep gisteren dus wel links met twee tegemoet komende fietsers. |Dame wijkt netjes uit, snauwt de andere haar toe je gaat toch zeker niet aan de kant, laat hem lekker aan de kant gaan. Ok mevrouw, ik zal de volgende keer in de sloot springen om ruimte te maken. Deze zagen me tenminste nog, maar zat tegemoet komende fietsers die je pas op het allerlaatste moment zien. Ook precies de reden waarom ik altijd links loop, zie het gevaar liever aankomen dan dat ik van achteren wordt aangereden....

Het was in de middag ook best benauwd trouwens. Ik liep niet heel erg hard, maar toch kostte dat meer moeite dan normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
Het kan ook anders: vorige week ging er bij mij iemand gewoon aan de kant op de stoep onder het mom "snel gaat voor". Zo kan het dus ook :+ Overigens snap ik het links lopen wel wat betreft het "gevaar" aan zien komen, maar praktisch is het gewoon onwerkbaar en werkt het eerder opstoppend bij drukte. Ook met wandelaars e.d. Als fietser zijnde moet je dan nl. stoppen en als hardloper ook, omdat je anders tegen elkaar aanbotst. Als je "gewoon" rechts loopt, dan heb je een veel betere doorstroming omdat iedereen in beweging blijft. Dus zeker op drukke plekken is dat het makkelijkste, maar dat betekent dat je dus als hardloper soms ook wat extra moet inhouden bij wandelaars e.d. Al met al: op drukke plekken is het hardlopen wat mij betreft sowieso waardeloos. Zo gauw ik veel drukte zie zoek ik altijd een andere route, ik heb geen zin om te gaan slalommen: als ik wendbaarheid wil trainen ga ik wel op singletracks lopen. Maar ik heb wel de luxe dat ik alle kanten op kan. De wegen leiden allemaal wel weer naar huis en ik ken de omgeving goed genoeg.

Maar ik ga straks in de zomer bijv. niet richting Giethoorn om te hardlopen, wielrennen vind ik dan al vaak matig omdat er gewoon teveel volk op de been is (lopend en op de fiets). En op de fiets krijg je standaard wel wat verwensingen naar je hoofd omdat dat kennelijk hip is om te doen bij iemand die op een racefiets zit (ondanks dat ik netjes bel, snelheid inhoudt, etc.).

[ Voor 15% gewijzigd door Arjan90 op 14-05-2021 10:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Cranzai schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:45:
[...]

Tja, verkeersstruggles als sporter. Eigenlijk kun je het nooit goed doen :/ (Zowel als hardloper als wielrenner niet, hoewel de laatste natuurlijk wel meer de naam hebben)

Grappig dat je gisteren ook moeite had met je tempo's, gisteren was mijn 5e dag met sportactiviteit dus wilde eig een heel rustig herstelrondje lopen op hartslag. Gek genoeg zat ik bij 5:30/km al op een hartslag van 170bpm :? Uiteindelijk maar flink ingehouden en blijkbaar kwam ik daarna pas in mijn ritme waarna het iets zakte.

Conclusie, gisteren was geen ideale dag om hard te lopen.
Naja, wat me nog het meeste verbaasd is de reden waarom ze commentaar had. "jij loopt mij in de weg want ik moest afremmen". Het tempo waar ik op loop bepaald ook mijn positie op de weg. Doe ik duurloop of dribbel herstel van interval, dan ga ik zoveel mogelijk op de stoep. Want dan kom je qua tempo meer in het vaarwater van de voetgangers (4 tot 5 per uur)

De gemiddelde fietssnelheid ligt tussen de 12 & 14 per uur. Als je 16 per uur loopt heb je dus alle reden om tussen de fietsers te lopen. Sterker nog, je loopt regelmatig fietser voorbij. Loop je op dat tempo in tegengestelde richting, dan schat het tegenmoetkomend verkeer je tempo volledig verkeerd in. Wat logisch is, het gemiddelde hardlooptempo is 11 per uur. Dan krijg je dus overwachte en schrikreactie stuurcorrecties, vragen om problemen.

Het sleutelwoord is rekening houden met andere verkeersdeelnemers en de meest veilige optie kiezen. Wielrenners krijgen vaak commentaar omdat ze de verkeersregels regelmatig aan hun laars lappen, met snelheden van 40+ door een 30km zone knallen, voorrang opeisen etc etc. Nuance, dit niet voor alle wielrenners uiteraard ;). Maar ik zie het bij mij voor de deur ook regelmatig gebeuren. Heuvelaf, blinde bocht en best gevaarlijk kruispunt onder aan de heuvel. Waar het de logische en verstandige keuze is om af te remmen geven complete groepen hier juist extra gas (want gaat harder) en knallen met 40+ een blind kruispunt over. Levensgevaarlijk.

Ben niet van mening dat hardlopers een slechte naam hebben. De hardlopers die ik ken en ook hier op het forum houden zich netjes aan de verkeersregels, kiezen goede positie op de weg en houden echt wel rekening met het overige verkeer.

Overigens heb ik nog niet eerder meegemaakt dat iemand commentaar had op mijn positie, laten we het er maar op houden dat het een Karin op een elektrische fiets was.

[ Voor 7% gewijzigd door Calitomnication op 14-05-2021 10:12 ]

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
Calitomnication schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:09:
[...]

Naja, wat me nog het meeste verbaasd is de reden waarom ze commentaar had. "jij loopt mij in de weg want ik moest afremmen". Het tempo waar ik op loop bepaald ook mijn positie op de weg. Doe ik duurloop of dribbel herstel van interval, dan ga ik zoveel mogelijk op de stoep. Want dan kom je qua tempo meer in het vaarwater van de voetgangers (4 tot 5 per uur)

De gemiddelde fietssnelheid ligt tussen de 12 & 14 per uur. Als je 16 per uur loopt heb je dus alle reden om tussen de fietsers te lopen. Sterker nog, je loopt regelmatig fietser voorbij. Loop je op dat tempo in tegengestelde richting, dan schat het tegenmoetkomend verkeer je tempo volledig verkeerd in. Wat logisch is, het gemiddelde hardlooptempo is 11 per uur. Dan krijg je dus overwachte en schrikreactie stuurcorrecties, vragen om problemen.

Het sleutelwoord is rekening houden met andere verkeersdeelnemers en de meest veilige optie kiezen. Wielrenners krijgen vaak commentaar omdat ze de verkeersregels regelmatig aan hun laars lappen, met snelheden van 40+ door een 30km zone knallen, voorrang opeisen etc etc. Nuance, dit niet voor alle wielrenners uiteraard ;). Maar ik zie het bij mij voor de deur ook regelmatig gebeuren. Heuvelaf, blinde bocht en best gevaarlijk kruispunt onder aan de heuvel. Waar het de logische en verstandige keuze is om af te remmen geven complete groepen hier juist extra gas (want gaat harder) en knallen met 40+ een blind kruispunt over. Levensgevaarlijk.

Ben niet van mening dat hardlopers een slechte naam hebben. De hardlopers die ik ken en ook hier op het forum houden zich netjes aan de verkeersregels, kiezen goede positie op de weg en houden echt wel rekening met het overige verkeer.

Overigens heb ik nog niet eerder meegemaakt dat iemand commentaar had op mijn positie, laten we het er maar op houden dat het een Karin op een elektrische fiets was.
Het eerste stuk fietste mijn dochter van 7 mee en liep ik uiteraard aan de rechterkant van het fietspad met haar. Maar ook dat was best een zware bevalling. Ze fietst regelmatig een meter of 10-20 voor me uit en als je dan ziet hoe de mede. (Volwassen) fietsers langs haar razen.... in de meeste gevallen zonder even aan te geven dat ze er eraan komen.

De gemiddelde fietssnelheid ligt hier echt niet op 12-14 km/u. 90% electrische fiets dus eerder 20-25 en een heleboel wielrenners in voorbereiding op de Tour de France 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Cranzai schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:45:
[...]

....Conclusie, gisteren was geen ideale dag om hard te lopen.
Daarom heb ik gisteren maar gesupt en gefietst 8)

Vandaag komen de Puma's binnen, kijken of het vandaag wel een goede dag is.

En tja, drukte, zowel als fietser en als hardloper blijft ik uit de drukte weg, sinds Corona is het helemaal duidelijk dat we met iets te veel gebruikers op de openbare weg zitten. De verdraagzaamheid is ver te zoeken, maar ik blijf stug "dankjewel" zeggen, of iemand nou snell of uiterst traag aan de kant gaat.

Heb het in het fietstopic ook al vermeld, als aanwonende aan het Zandpad bij Breukelen langs de Vecht voorspel ik dat het in de zomer regelmatig goed fout zal gaan, de mix van autoverkeer, motoren, wielrenners, e-bike asocialen (daar zijn we het allemaal over eens :+ ) gewone fietsers, hardlopers en wandelaars en een enkele skeleraar met een deathwish, gecombineers met een serieus aantal blinde bochten zal slachtoffers gaan vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
Frenz64 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:36:
[...]

Daarom heb ik gisteren maar gesupt en gefietst 8)

Vandaag komen de Puma's binnen, kijken of het vandaag wel een goede dag is.

En tja, drukte, zowel als fietser en als hardloper blijft ik uit de drukte weg, sinds Corona is het helemaal duidelijk dat we met iets te veel gebruikers op de openbare weg zitten. De verdraagzaamheid is ver te zoeken, maar ik blijf stug "dankjewel" zeggen, of iemand nou snell of uiterst traag aan de kant gaat.

Heb het in het fietstopic ook al vermeld, als aanwonende aan het Zandpad bij Breukelen langs de Vecht voorspel ik dat het in de zomer regelmatig goed fout zal gaan, de mix van autoverkeer, motoren, wielrenners, e-bike asocialen (daar zijn we het allemaal over eens :+ ) gewone fietsers, hardlopers en wandelaars en een enkele skeleraar met een deathwish, gecombineers met een serieus aantal blinde bochten zal slachtoffers gaan vragen.
Ach ja, verkeer maken we uiteindelijk samen.
Zo ook op de atletiekbaan, les 1: kijk altijd over je schouder als je van baan wisselt! :Y)
Afgelopen dinsdag rappe 200m's gedaan, tja dan is het niet heel fijn als iemand ineens van baan 1 zo voor je voeten hupst, het ging goed maar fijn was anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:42
Gelukkig gaat het hier meestal wat gemoedelijker. Ik loop regelmatig op een fiets/wandelpad langs een kanaal(tje). Dat pad is meestal iets van een meter breed, maar er zitten ook hele stukken van ~60 cm bij. En wordt goed gebruikt door fietsers, wandelaars, vissers, vogelaars, etc.

In principe wordt hier door iedereen heel netjes gereden. Ik denk dat komt doordat het voor iedereen heel duidelijk is dat dit zich totaal niet leent om door te trappen. Doet ook iets met de mindset van mensen. De enige (vaak bijna) botsingen tussen gebruikers, zijn van de elektrische fossielen onderling. Want smal en fietsbeheersing :P

Hoe vaak ik daar inmiddels niet de opmerking heb gehad dat ik best wel hard loop, terwijl ze mij voorbij komen fietsen nadat ze even moesten wachten op tegemoetkomend verkeer. Ik loop hier namelijk vaak mijn langere tempoblokken, dus dan zit de vaart er ook wel een beetje in.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
Vanochtend lekker 14 km beetje op tempo, 1:03:35 wel halverwege in een of andere modderplas gestapt en uitgegleden , moest even uitwijken en had de blubber niet gezien.

Weinig schade gelukkig alleen een elleboog open gehaald, nu is wel 1 net nieuwe lichtkleurige asics zwart van de blubber.

Iemand nog leuke tips om dat schoon te krijgen? Normaal heb ik er weinig moeite mee, maar dit setje schoenen is nog geen week oud. Dus wil ik toch wel een goede poging wagen deze schoon te krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:01
Op de weg rekening houden met elkaar, het is niet iedereen gegund. Vooral wanneer er hard wordt gewerkt (voor de een is dat wielrennen, voor de ander E-biken) lijkt het alsof het bloed van het hoofd naar de benen stroomt, met verminderd realiteitszin tot gevolg.

Ik vond dit 'Ikje' wel een leuk stukje over dit verschijnsel :

"Man in lycra
Ik rijd op het witte paard rustig aan de linkerkant van een klein weggetje. Ze is groot en rustig en stapt lekker door. In de verte nadert een mamil (middle aged man in lycra). Hij heeft een lekker vaartje, zie ik. Hij overweegt wat te doen, in de remmen knijpen of proberen tussen mij en de berm door te rijden. Dit laatste lukt natuurlijk niet en hij moet remmen. Woest is hij. „Kan je niet uitkijken, kutwijf”, zegt hij, terwijl hij omhoog tuurt naar mij en m’n ongeveer zeshonderd kilo wegende paard. Ik kan alleen maar onbedaarlijk in de lach schieten.

Mieke Waterdrinker"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Roozzz schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:37:
Gelukkig gaat het hier meestal wat gemoedelijker. Ik loop regelmatig op een fiets/wandelpad langs een kanaal(tje). Dat pad is meestal iets van een meter breed, maar er zitten ook hele stukken van ~60 cm bij. En wordt goed gebruikt door fietsers, wandelaars, vissers, vogelaars, etc.

In principe wordt hier door iedereen heel netjes gereden. Ik denk dat komt doordat het voor iedereen heel duidelijk is dat dit zich totaal niet leent om door te trappen. Doet ook iets met de mindset van mensen. De enige (vaak bijna) botsingen tussen gebruikers, zijn van de elektrische fossielen onderling. Want smal en fietsbeheersing :P

Hoe vaak ik daar inmiddels niet de opmerking heb gehad dat ik best wel hard loop, terwijl ze mij voorbij komen fietsen nadat ze even moesten wachten op tegemoetkomend verkeer. Ik loop hier namelijk vaak mijn langere tempoblokken, dus dan zit de vaart er ook wel een beetje in.
Precies dat, vaak vinden fietsers het leuk dat je bijna net zo hard loopt. Heb eens iemand gehad die naast me bleef rijden, op z'n km-teller kijken om vervolgens heel enthousiast naar z'n vrouw/vriendin/fiets buddy te roepen wat m'n loopsnelheid was.

Merk wel dat sommige fietsers het niet zo goed kunnen verwerken als ze door een loper worden ingehaald :D. Beetje het effect van inhalen op de snelweg, zodra je ernaast zit gaan ze gas bijgeven :P.

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
Calitomnication schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:33:
[...]

Precies dat, vaak vinden fietsers het leuk dat je bijna net zo hard loopt. Heb eens iemand gehad die naast me bleef rijden, op z'n km-teller kijken om vervolgens heel enthousiast naar z'n vrouw/vriendin/fiets buddy te roepen wat m'n loopsnelheid was.

Merk wel dat sommige fietsers het niet zo goed kunnen verwerken als ze door een loper worden ingehaald :D. Beetje het effect van inhalen op de snelweg, zodra je ernaast zit gaan ze gas bijgeven :P.
Ik heb vaak leuke korte praatjes als ik fietsers voorbij ga of ze mij passeren , meestal zijn ze verbaasd dat ik nog kan praten.

Ik probeer rekening te houden met de perceptie van snelheid , de meeste mensen zien een hardloper en hebben daar een idee bij hoe snel dat zou moeten zijn. En dat houdt niet inhalen in of binnen x tijd dichtbij zijn. In geval van respectievelijk fietsers en wandelaars.

Meestal gaat het goed , soms niet , nooit echt negatieve reacties gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:32
Over fietsers, vandaag eentje die me compliment gaf over m'n tempo :)

De meeste opmerkingen die ik naar m'n hoofd geslingerd zijn, zijn meestal degenererende opmerkingen, dus keertje blij verrast eigenlijk :)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Of heb ik een heel gevaarlijke uitstraling, of ik heb gewoon mazzel, maar ik heb echt nog nooit een rotopmerking gekregen van fietsers. Ook niet van wandelaars of lopers trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
Totrail schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 17:22:
[...]

Ik moet dat nog eens nakijken in mijn boek, de 1000tjes zijn rond marathontempo, dus ik kan me wel ongeveer voorstellen hoe snel 2000 m moet gelopen worden. Anderzijds is 2000m echt wel lang (in mijn ogen) voor een interval).
Als ik me niet vergis zijn die 2000m intervallen vooral voor mensen die zich richten op de halve en de hele, en niet op de 5-10 km waar de oorspronkelijke souplessemethode zicht op focuste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
mrwolf schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 17:08:
Of heb ik een heel gevaarlijke uitstraling, of ik heb gewoon mazzel, maar ik heb echt nog nooit een rotopmerking gekregen van fietsers. Ook niet van wandelaars of lopers trouwens.
Zou het iets te maken hebben met je klauwen?

Anyway, komen ze tegelijkertijd binnen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M0KfyFKrXTJMMx_3uNmav-93Oyw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v8Cba3t0MONqITduOIy1yFjy.jpg?f=fotoalbum_large

Kanniekiezen, oh nee toch wel, de Puma's zijn echt vederlicht idd, bizar gewoon en zitten bovendien erg snug. Gelijk ff testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:32
mrwolf schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 17:08:
Misschien tijdstip van lopen.

Ga eens op vrijdag of zaterdagavond lopen wanneer de jeugd gaat indrinken (wel beetje pre- en postcoronatijd), die lijken altijd wel iets te melden te hebben.
En chagarijnige boomers, misschien jalozie omdat onze knieen nog niet kapot zijn ;)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totrail
Hartloper schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 17:59:
[...]

Ik moet dat nog eens nakijken in mijn boek, de 1000tjes zijn rond marathontempo, dus ik kan me wel ongeveer voorstellen hoe snel 2000 m moet gelopen worden. Anderzijds is 2000m echt wel lang (in mijn ogen) voor een interval).
Als ik me niet vergis zijn die 2000m intervallen vooral voor mensen die zich richten op de halve en de hele, en niet op de 5-10 km waar de oorspronkelijke souplessemethode zicht op focuste.
Ik loop nu vooral waar ik zin in heb. Zonder specifiek doel dus. Wellicht over een paar maandjes een keer een halve.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frenz64
Onderweg met de nieuwe Puma's bedacht ik dat ik een dubbeltest ging doen, als ze tijdens een tijdrit in de Tour de France van fiets kunnen wisslen, dan kan ik best van schoenen wisselen om een eerste indruk te krijgen. Ik voorspel hier en nu dat de Puma's de tweakerbokjes gaan verslinden. Vergelijkbaar gevoel, maar dan beter. Onvoorstelbaar licht, bouncy-er of zachter dan de Reeboks en een snug draagcomfort. Hele goede eerst indruk. Rappe schoen ook. Daarna de NB Feulcell Propel V2. Na zo'n verpletterende indruk niet helemaal fair om ze te vergelijken. Op de Puma's liep ik iets meer op tempo, de NB's zijn voor de duurloopjes. Toebox is iets krapper, maar ze zitten prima. Veel harder, harder ook dan m'n oude Hoka's. Stevige schoen met veel steun. Liep er heel constant in, weinig drama, maar voor €47 ga ik niet al te kritisch wezen,

Oh ja, lekker gelopen ook 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
Frenz64 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 21:15:
Onderweg met de nieuwe Puma's bedacht ik dat ik een dubbeltest ging doen, als ze tijdens een tijdrit in de Tour de France van fiets kunnen wisslen, dan kan ik best van schoenen wisselen om een eerste indruk te krijgen. Ik voorspel hier en nu dat de Puma's de tweakerbokjes gaan verslinden. Vergelijkbaar gevoel, maar dan beter. Onvoorstelbaar licht, bouncy-er of zachter dan de Reeboks en een snug draagcomfort. Hele goede eerst indruk. Rappe schoen ook. Daarna de NB Feulcell Propel V2. Na zo'n verpletterende indruk niet helemaal fair om ze te vergelijken. Op de Puma's liep ik iets meer op tempo, de NB's zijn voor de duurloopjes. Toebox is iets krapper, maar ze zitten prima. Veel harder, harder ook dan m'n oude Hoka's. Stevige schoen met veel steun. Liep er heel constant in, weinig drama, maar voor €47 ga ik niet al te kritisch wezen,

Oh ja, lekker gelopen ook 8)
@Frenz64 Btje specifieke vraag, maar als je de toebox en de hak vast houdt hoeveel kan je dan het midden van de voet twisten bij beide schoenen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Da's niet onverwacht een behoorlijk verschil, de zool van de NB is veel stugger, counterclockwise tordeert hij iets makkelijker dan clockwise, wss door het profiel. De Puma's flexen over de hele zool vrij consequent en soepel. Ook het midden en de bij de hak is er veel flex @Cranzai

En ik snap dat je die knipjes gemaakt heb @Rudedadude, het is een hele dunne rand van de schoen. Maar ik voelde niks schuren of knellen.

[ Voor 19% gewijzigd door Frenz64 op 14-05-2021 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Arjan90 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 07:09:
@sander_g Maar afgelopen woensdag pakte ik bijv. een banaan gelijk voor het lopen en dat ging prima. Wel goed kauwen!
YouTube: World's fastest banana eater

Zo?

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 13:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik moet zeggen dat het hier in Almere eigenlijk wel goed gaat op die gemengde paden waar ik loop.
Het zijn voornamelijk asfaltpaden van een goede breedte.
Overigens loop ik zelf altijd aan de linkerkant. Met één reden: fietsers die niet opletten, en mij van achteren aan kunnen rijden. Het komt geregeld voor dat een fietser mij tegemoet rijdt, en op zijn of haar telefoon zit te turen. Na een aantal keer gewaarschuwd te hebben ( en op een gegeven moment alleen hard in mijn handen klappen als ze vlak voor je zijn waardoor ze zich rot schrikken) besloten dat niet meer te doen. De eerstvolgende krijgt een duw. Gelukkig is het sindsdien niet meer gebeurd.
Fietsers letten over het algemeen wel op. Zelfs wielrenners. Al willen die niet altijd in de remmen knijpen en gewoon tussen mensen door of langs je heen crossen.
Ik heb echt nog nóóit commentaar gehad op het links lopen. Sterker nog: Veel renners die mij tegemoet komen (en dus rechts lopen) gaan netjes naar links.
Ik vind het zelf gewoon onveilig om rechts te lopen op een pad waar ook (snelle) fietsers rijden. Ik wil er niet een tegen mijn rug krijgen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09 20:39
Ik plan mijn tempo of intervallen wel zo in dat ik die altijd op een wat afgelegener stuk of breed pad loop zodat ik zelf ook makkelijk aan de kant kan gaan.
Links of rechts is dan afhankelijk van het pad en of ik de hond bij me heb. Die laat ik links naast me lopen dus dan is zelf links dus tegen het verkeer in lopen veiliger zodat de hond de berm in gaat en niet het pad op. Als het pad wat breder is dan loop ik vaak rechts zodat fietsers me kunnen inhalen. Immers moeten ze een langzame fietser ook gewoon inhalen op die manier en heb je de minste last van elkaar en van tegenliggers.
Mensen die persé met 2 of 3 naast elkaar willen blijven fietsen heb ik lak aan. Dat kan als je fietst niet altijd want snellere fietser etc. kunnen dan nooit inhalen dud dus die remmen maar af en gaan maar ff achter elkaar fietsen.
Als ik loop met de kinderen op de fiets gaat het ook altijd wel goed de mensen houden dan echt wel rekening met de kinderen.
Zal wel aan het gemoedelijke Brabant liggen maar over het algemeen geen probleem met andere weggebruikers.
Heel soms wat scooterjeugd wat leuk denkt te zijn maar dan is een duidelijke blik vaak voldoende om afstand te houden. Ik snap de armspieren dan vaak wel wat aan zodat er makkelijk een elle boog als absorptie gebruikt kan worden. Maar dat is in de 20 jaar dat ik in de stad loop 3 of 4 keer voor gekomen ofzo.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:05
Hier de laatste dagen weinig motivatie om te lopen, maar einde van de middag na 2 dagen rust toch maar op pad gegaan voor m’n wekelijkse halve marathon. Aangezien ik ook nog geen interval training had gedaan deze week er ook maar km versnellingen in gedaan bij gebrek aan inspiratie.
Echter ging het vandaag vanzelf en liep heel gemakkelijk op tempo wat resulteerde in een 2de tijd op de halve marathon :) dus misschien toch ik vaker even rust pakken maar de motivatie is iig weer terug :)

[ Voor 8% gewijzigd door Tinusvolkel op 15-05-2021 19:11 ]

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 21:20

Fisico

by Fabian

Vandaag eindelijk weer eens kort/kort kunnen hardlopen bij daglicht en gelijk maar eens de 10km aangetikt op het vertrouwde rondje en ook nog eens in precies het vertrouwde tempo. Fijn dat het allemaal nog steeds gaat zoals het hoort. Want de laatste keer was best lang geleden door al dat Zwiften in de winter, de koude, wind en de laatste weken tamelijk irritante hooikoorts.

Op naar meer kilometers maar en eens kijken of ik een beetje in kan lopen op de achterstand in mijn planning.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 21:20

Fisico

by Fabian

Nyarlathotep schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 00:14:

Ik vind het zelf gewoon onveilig om rechts te lopen op een pad waar ook (snelle) fietsers rijden. Ik wil er niet een tegen mijn rug krijgen.
Precies ik wil graag zelf aan de kant kunnen springen als het moet. Op een stukje na lukt het ook om tegen het verkeer in te lopen in Utrecht, maar daar is het zo druk dat niemand met zijn telefoon bezig is.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totrail
Drijfnat geregend en ook een flinke hagelbui op m'n hoofd vanochtend tijdens m'n rustige duurloop (14,5km). Dat de zon me tussendoor nog even kwam opwarmen, al was het zeer kort, was welkom. Verder prima gelopen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:49

charrel

Cortisol4life..

2 nachten slecht geslapen maar afgelopen nacht ging het wel weer lekker qua slaap, mijn medicatie is wat aangepast dus de hormonen tieren weer welig: hele nacht heb ik het heet. Vanochtend wel mooi op tijd wakker, beetje brinta en wat te drinken erin en de schoentjes aangetrokken. Was mooi droog en niet te warm, lopen ging eigenlijk boven verwachting, in de planning zat de standaard 5 km, maar ik liep eigenlijk makkelijk onder de 6min de km ook nog na de 3e km, dus rondje wat uitgebreid. Nu 7,5km kunnen lopen in 41m en 25 seconden. Persoonlijk record na de addison zooi, blij mee. Kleine overwinning weer.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Hartloper
Nog eens een raceverslag.
Vanmorgen de 14 km Dwars door Brugge gelopen, coronaproof editie.
Starten in een bepaald tijdslot, mondmasker voor de start en na de aankomst, geen bevoorrading etc.

Deze keer was m'n zoon niet mee en liep ik alleen. Mijn persoonlijke doel: de 14 km onder het uur lopen. In theorie moest het lukken, dat is mijn halvemarathontempo van in 2019.
Zoals gewoonlijk iets te gezwind vertrokken, nadien wel kms aan een goed tempo rond de 4:13/km. Halverwege kwam ik door in iets meer dan 29 minuten, dus het leek erop dat het ging lukken.
Het was veel draaien en keren in de soms smalle straatjes in de Brugse binnenstad, allemaal bekleed met kleine kasseitjes. Hier en daar waren er lange stukken op een grindpad naast het water.
Er waren op deze grindpaden ook wandelaars en joggers, maar gelukkig waren de paden breed genoeg om vlot te passeren.
De 10de km liep ik express iets trager om wat te recupereren. Ik kon achter niemand schuilen want niemand was zo gek om aan mijn tempo te lopen, dus het was eigenlijk een soort solo time trial.
Dat is lopen eigenlijk altijd wel een beetje, maar gewoonlijk probeer ik tijdens wedstrijden in een groepje te lopen of met minstens 1 andere loper, maar dat ging nu niet.
Vanaf km 11 liep ik weer op het juiste tempo, en de laatste km kon ik nog goed versnellen, het was gelukkig asfalt.
Aan de finish zie ik op mijn GPS-horloge 13,85 km staan, terwijl ik echt voor mezelf de uitdaging had gesteld 14 km in een uur te hardlopen. Dus wat doet een loopgek, die loopt na de finish nog 150m. ;)
Zo beëindigde ik 14 km in exact 59 minuten.

Het was de eerste wedstrijd waarin ik m'n Nike Alphaflys probeerde, en ze hebben niet teleurgesteld. Al is het wel duidelijk dat ze best tot hun recht komen op asfalt, en niet op grindpaadjes of kasseien. Ze hebben een duidelijk betere tractie op gladde oppervlakken dan de Vaporfly 4%, en zijn ook stabieler in scherpe bochten. Bij de 4% is er zo weinig zijdelings steun, dat je bij scherpe bochten soms het gevoel hebt dat je voeten naast de schoen gaan glijden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• chris
  • Laatst online: 11-03-2022
Zo, ik meld me ook eindelijk weer eens. Een paar dagen na m'n marathon ben ik naar NL gegaan, even met m'n dochtertje eindelijk weer eens naar haar opa en oma. Na terugkomst 10 dagen quarantaine, dus heel veel op de loopband gedaan. Saaaaaaai. Gelukkig kreeg ik gisteren te horen dat ik de quarantaine mag verkorten omdat ik vrijdag negatief getest was.

Hier lijkt het er op dat er binnenkort wel weer wat kleine wedstrijdjes zijn... ik ga me zelf voorbereiden op Berlijn, en mocht dat niet doorgaan, dan is er de week erna nog een heel kleine marathon. De voorbereiding begint dus over een paar weekjes alweer(!).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
@chris Welkom terug :D Al die regels ook met die quarantaine, lastig hoor. Maar fijn dat je weer wat hebt om naar vooruit te kijken!

Binnenkort starten de inschrijvingen voor de Dam tot Damloop, maar even kijken wat ik daarvoor als streeftijd ga aanhouden, 75 minuten lijkt erg ambitieus voor het parcours dus ik denk dat ik iets lager ga inzetten. Dan kan ik in ieder geval eindelijk mijn "doel" lopen wat ik twee jaar geleden had bedacht (ik moet hem natuurlijk nog wel even afvinken). De Berenloop hebben we ons ook voor ingeschreven (incl. een weekendje weg naar Terschelling om er dan ook maar even van te genieten ;-) ): zowel mijn vrouw als ik gaan de halve marathon lopen. Mijn doel is 1 uur 40 minuten, vorig jaar liep ik zonder specifieke voorbereiding in 1 uur 48 minuten dus ik hoop dat dit een realistisch doel is om het komende halfjaar voor te trainen maar uiteindelijk ga je toch zo hard als je gaat. Ik moet vooral zorgen dat ik heel blijf én dat ik de hogere snelheden langer kan volhouden (en dus tegen een lagere hartslag ga lopen), de progressie van afgelopen jaar geeft me vertrouwen dat het haalbaar moet zijn. Zal waarschijnlijk voor mij betekenen dat ik de trainingen met de groep iets ga afbouwen en nog maximaal 1x per week interval ga trainen, zodat ik ruimte creëer voor een training specifieker gericht op HM tempo en daarnaast ook de rustige duurloop erin houd. Leuk om hier zo mee bezig te gaan, ik heb nog niet echt voorbereid richting een wedstrijd dus ook dat is een eerste keer. De weinige loopjes waar ik wel aan heb meegedaan waren allemaal ad hoc :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• InZane
Nog geen geklaag over Enschede hier? :+
Hoor van een maatje van me gemekker over modder, klinkers, U bochten en weet ik wat. Ondertussen wel gewoon 33.23 lopen op de 10 :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaydayQ
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20:15
Langere duurloop vandaag , ging gelukkig weer iets beter dan vorige week.
Hs nog steeds hoger dan je zou verwachten met dit tempo ipv z2 vooral in 3 gelopen..het is niet anders.
Ruim 10k binnen het uur dus helemaal prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:39
InZane schreef op zondag 16 mei 2021 @ 17:59:
Hoor van een maatje van me gemekker over modder, klinkers, U bochten en weet ik wat. Ondertussen wel gewoon 33.23 lopen op de 10 :D
Begreep dat er maar 1850 lopers waren ipv de beoogde 5000.
Men heeft schijnbaar toch niet zo zin in al dat test gedoe vooraf (of Enschede is natuurlijk te ver weg :+ )

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik heb de 10kn gelopen met starttijd 12h, het was toen idioot warm voor m'n gevoel ('s morgens redelijk wat regen, toen zon, weinig wind en parcours was zo dat de 4x heuvelop wind mee had). Kakte volledig in op 4km en daarna moeite m'n ritme terug te vinden, 8 en 9 km gingen weer belabberd en inderdaad twee plekken waar het goed glad was - 200m voor de finish bijna op m'n plaat gegaan :'). Uiteindelijk in 56 rond gefinisht, geen toptijd maar wel tevreden.

Mijn grootste peeve was het niet over de landingsbaan lopen. Het is denk ik ook wel een van de redenen dat er uiteindelijk van de 5000 startnummers maar zo'n 1500 zijn uitgegeven (1550 uitslagen, maar er was ook ~100 businessrun, en natuurlijk mensen die uiteindelijk wel corona bleken te hebben en niet mochten starten). Als je hele race "ready for takeoff" heet, op een vliegveld is waar een kleine maand eerder de toppers wel over de startbaan liepen, je "loop waar Eliud Kipchoge gelopen heeft!" gebruikt in je communicatie, en dan een compleet ánder parcours niet eens lángs de landingsbaan hebt (de start/finish van Kipchoge was ons 2/7-km punt), kan ik me voorstellen dat er een aantal mensen zich niet toch maar niet inschrijven. Een andere reden is het hele coronatestgebeuren maar ach, hoeveel moeite is dat nu helemaal.

De entourage van op het vliegveld lopen was wel leuk, ze hadden nog wat extra oud militair materieel her en der geplaatst en je kwam ook op een gedeelte dat normaliter afgesloten is. Alles was verder wel goed geregeld.

En ik heb eeeeindelijk m'n reeboks voor een wedstrijd kunnen gebruiken! *O* Had ze al die tijd niet gebruikt... Lopen heerlijk! Voor mij een prima raceschoen (loop normaal te langzaam om ze in hun waarde te gebruiken).

Oh! En ik heb m'n jaar lang om-de-dag-10k er op zitten! Dat doet ook wel wat met je :D en streakdag 1232 vandaag, dat is ook nog steeds bezig :)

[ Voor 4% gewijzigd door Poekie op 16-05-2021 19:40 ]

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• influenza
Frenz64 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 18:12:
[...]

Zou het iets te maken hebben met je klauwen?

Anyway, komen ze tegelijkertijd binnen:

[Afbeelding]

Kanniekiezen, oh nee toch wel, de Puma's zijn echt vederlicht idd, bizar gewoon en zitten bovendien erg snug. Gelijk ff testen.
Ik heb ze ook besteld. Had nog 5€ te goed van Amazon, omdat DHL weer eens te belazerd was om een pakketje af te leveren (hopelijk deze wel 😂). Voor 71€ kun je er niet echt een buil aan vallen...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:01
Poekie schreef op zondag 16 mei 2021 @ 19:35:
Ik heb de 10kn gelopen met starttijd 12h, het was toen idioot warm voor m'n gevoel ('s morgens redelijk wat regen, toen zon, weinig wind en parcours was zo dat de 4x heuvelop wind mee had). Kakte volledig in op 4km en daarna moeite m'n ritme terug te vinden, 8 en 9 km gingen weer belabberd en inderdaad twee plekken waar het goed glad was - 200m voor de finish bijna op m'n plaat gegaan :'). Uiteindelijk in 56 rond gefinisht, geen toptijd maar wel tevreden.

Mijn grootste peeve was het niet over de landingsbaan lopen. Het is denk ik ook wel een van de redenen dat er uiteindelijk van de 5000 startnummers maar zo'n 1500 zijn uitgegeven (1550 uitslagen, maar er was ook ~100 businessrun, en natuurlijk mensen die uiteindelijk wel corona bleken te hebben en niet mochten starten). Als je hele race "ready for takeoff" heet, op een vliegveld is waar een kleine maand eerder de toppers wel over de startbaan liepen, je "loop waar Eliud Kipchoge gelopen heeft!" gebruikt in je communicatie, en dan een compleet ánder parcours niet eens lángs de landingsbaan hebt (de start/finish van Kipchoge was ons 2/7-km punt), kan ik me voorstellen dat er een aantal mensen zich niet toch maar niet inschrijven. Een andere reden is het hele coronatestgebeuren maar ach, hoeveel moeite is dat nu helemaal.

De entourage van op het vliegveld lopen was wel leuk, ze hadden nog wat extra oud militair materieel her en der geplaatst en je kwam ook op een gedeelte dat normaliter afgesloten is. Alles was verder wel goed geregeld.

En ik heb eeeeindelijk m'n reeboks voor een wedstrijd kunnen gebruiken! *O* Had ze al die tijd niet gebruikt... Lopen heerlijk! Voor mij een prima raceschoen (loop normaal te langzaam om ze in hun waarde te gebruiken).

Oh! En ik heb m'n jaar lang om-de-dag-10k er op zitten! Dat doet ook wel wat met je :D en streakdag 1232 vandaag, dat is ook nog steeds bezig :)
Dat vond ik ook jammer idd. Over de landingsbaan lopen was toch wel echt heel tof geweest, nu was er op één punt een vliegtuig te zien als je opzij keek.

Ik heb ook de 10km om 12 uur gedaan en het was wel weer echt heel tof om een wedstrijd te lopen! M'n broer en ik hadden ons allebei ingeschreven en we wilden zien wie er sneller was. Mooie onderlinge strijd dus :9

De startgroep was best groot en daardoor was het op het begin ff opletten waar je je voeten neer ging zetten. Na de eerste bocht werd het al een stuk rustiger voor me, dus de rest van de tijd lekker m'n eigen tempo kunnen lopen. M'n broer was wat harder gestart en na een km of 3 had ik hem bijgehaald. Tot aan km 9 hebben we samen opgelopen op een steeds net iets hoger tempo. Hij had het moeilijker dan ik dus de laatste km nog ff versneld en met 7 seconden verschil van hem gewonnen! :P

Ik heb m'n PR op de 10km daarbij ook nog eens verbeterd, nu 44:28.

Qua parcours waren de U-bocht en klinkers niet heel prettig maar dat waren echt heel korte stukjes. Ik heb er geen last van gehad. Alleen jammer dat we niet langs de vliegtuigen liepen, dat had iedereen toch wel verwacht vooraf denk ik. Verder was het allemaal prima geregeld, het testen verliep vlot en er werd een flinke hangar gebruikt voor omkleden/koffie etc. Netjes allemaal.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Virton
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-09 21:19
InZane schreef op zondag 16 mei 2021 @ 17:59:
Inderdaad dit icm gladde klinkerbochten en meer hoogtemeters dan je op een vliegveld verwacht, maar verder heel lekker gelopen en fijn om weer een wedstrijd te doen. Voor mij een evenaring van mijn pr op de Brink tot Brinkloop (west naar oost), dus zeker tevreden. Moest m'n clubmaatje laten gaan, maar uiteindelijk 2e in 38.17. Na afloop een biertje happen in het zonnetje was ook lekker.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:11
Ik zat een beetje in een dip, mentaal en lichamelijk maar dat gaat meestal hand in hand. Dan val je terug in je slechte gewoontes zoals fors minder slapen, slechter eten en minder sporten. Dus van geen zin en uitstellen komt dan afstellen van sporten. Niet alleen op woensdag maar ook op vrijdag. Gisteren was weer zo'n dag dat de motivatie gewoon weg was. Ik weet hoe dit gaat het beste is gewoon beginnen. meteen zonder afstel of uitstel.

Gisteren dus wel weer wezen lopen. Uiteindelijk lekker 15 km gelopen op 5.45. Dat is voor mij prima ik ben niet de beste loper maar als ik dit gewoon relax kan doen komt de rest ook wel goed. Deze week de trainingen weer geplant zodat ik weer vol goede moet begint.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:11

polthemol

Moderator General Chat
Na alle afgelastingen besloten eind deze maand een gooi te doen naar een 100mijl semi self-supported (naar verwachting 1 hulppost door de vriendin onderweg). Als ik hem haal heb ik binnen de 2 jaar van zwoegen met "start2run Evi: 'ge zijt goe bezig!'" naar 100mijl door gegaan. Wat mijn kansen zijn heb ik voor de rest geen flauw benul bij, maar zou een te leuke mijlpaal zijn om te laten schieten :P

De route is de Dutch Mountain Trail 100K gecombineerd met de NS Heuvelland trail en wat kleine detours om tot een 161K te komen met rond de 2000D+. Relatief vlakke route dus gezien het dwars door het heuvelland gaat. Nu alleen nog het battleplan wat uitwerken omdat ik een voetveertje moet hebben wat tot 20:00 gaat. Na km 105 ergens zal mijn vriendin nog een post draaien voor me waar ik me hopelijk droog kan omkleden, langere broek aan en klaar maken om de nacht in te duiken.

Nu vooral nog wat easy loopjes doen en kalorietjes berekenen / waterpunten in de gpx frotten (en kijken hoeveel ik mee kan krijgen in mijn racevest natuurlijk, gezien de eerste 100K selfsupported gaan zijn).

https://afstandmeten.nl/index.php?id=2961512

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18:22
polthemol schreef op maandag 17 mei 2021 @ 08:33:
Na alle afgelastingen besloten eind deze maand een gooi te doen naar een 100mijl semi self-supported (naar verwachting 1 hulppost door de vriendin onderweg). Als ik hem haal heb ik binnen de 2 jaar van zwoegen met "start2run Evi: 'ge zijt goe bezig!'" naar 100mijl door gegaan. Wat mijn kansen zijn heb ik voor de rest geen flauw benul bij, maar zou een te leuke mijlpaal zijn om te laten schieten :P

De route is de Dutch Mountain Trail 100K gecombineerd met de NS Heuvelland trail en wat kleine detours om tot een 161K te komen met rond de 2000D+. Relatief vlakke route dus gezien het dwars door het heuvelland gaat. Nu alleen nog het battleplan wat uitwerken omdat ik een voetveertje moet hebben wat tot 20:00 gaat. Na km 105 ergens zal mijn vriendin nog een post draaien voor me waar ik me hopelijk droog kan omkleden, langere broek aan en klaar maken om de nacht in te duiken.

Nu vooral nog wat easy loopjes doen en kalorietjes berekenen / waterpunten in de gpx frotten (en kijken hoeveel ik mee kan krijgen in mijn racevest natuurlijk, gezien de eerste 100K selfsupported gaan zijn).

https://afstandmeten.nl/index.php?id=2961512
flinke afstand! Ik doe t je niet na (voorlopig)

Wel handig tooltje dat afstandmeten maar hij pakt geen onverharde paden op die ik graag loop. Weet iemand een ander tooltje wat wel ook offroad wandelpaden meeneemt?

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Jampot007 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:26:
[...]

Wel handig tooltje dat afstandmeten maar hij pakt geen onverharde paden op die ik graag loop. Weet iemand een ander tooltje wat wel ook offroad wandelpaden meeneemt?
qua routes is afstandmeten met afstand de betere tool. Van de kleinere obscure paadjes die ik ken, kan ik er veel terugvinden op hun kaart, maar je blijft natuurlijk wel afhankelijk van het kaartmateriaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
[...]

Heb je de settings goed staan? Met name: "volg voetpaden"? In principe zouden onverharde wandelpaden geen probeem mogen zijn. Kleinere stapjes tussen punten kan ook helpen.
Mochten jouw paadjes niet op de kaart staan (it happens, trust me), dan is dit het makkelijkst op te lossen door even te klikken op "volg rechte lijn". Dan kan je de route zelf intekenen zonder dat ie ze probeert te snappen.

Voor routes bouwen kan je eventueel kijken naar Komoot, lekker eenvoudig klikken van highlight naar highlight en hij bedenkt zelf een "logische" route. Nadeel daarvan is dat die je toch vooral houdt op de gebaande, verharde paden. Voor kleinere, obscuurdere en offroad paden vind ik die veel minder geschikt. Wel ideaal als je ergens echt onbekend bent.
Wil je meer grip, dan is intekenen op afstandmeten echt de betere optie. Maar dat vergt vaak wel weer enige gebiedskennis.

[ Voor 2% gewijzigd door Roozzz op 17-05-2021 10:58 . Reden: typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Laatst online: 21:51

KnOeFz

no comment...

[...]

Deze is al eens eerder langsgekomen, werk best goed naar mijn mening voor onverhade routes
https://trailrouter.com/#

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Roozzz schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:45:
[...]

Heb je de settings goed staan? Met name: "volg voetpaden"? In principe zouden onverharde wandelpaden geen probeem mogen zijn. Kleinere stapjes tussen punten kan ook helpen.
Mochten jouw paadjes niet op de kaart staan (it happens, trust me), dan is dit het makkelijkst op te lossen door even te klikken op "volg rechte lijn". Dan kan je de route zelf intekenen zonder dat ie ze probeert te snappen.

Voor routes bouwen kan je eventueel kijken naar Komoot, lekker eenvoudig klikken van highlight naar highlight en hij bedenkt zelf een "logische" route. Nadeel daarvan is dat die je toch vooral houdt op de gebaande, verharde paden. Voor kleinere, obscuurdere en offroad paden vind ik die veel minder geschikt. Wel ideaal als je ergens echt onbekend bent.
Wil je meer grip, dan is intekenen op afstandmeten echt de betere optie. Maar dat vergt vaak wel weer enige gebiedskennis.
of in het geval dat je een horlog hebt wat het ondersteunt / handheld gps: grofweg een route uitzetten en gewoon beetje ad hoc zwerven :)

De topografische kaarten die garmin gebruikt zijn van uitmuntende kwaliteit en met een beetje eigen inzicht/richtingsgevoel kom je daar een heel end mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
KnOeFz schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:46:
[...]

Deze is al eens eerder langsgekomen, werk best goed naar mijn mening voor onverhade routes
https://trailrouter.com/#
thx, die kent m wel ja!

Afstandmeten kan je natuurlijk wel zelf erin tekenen maar dit is makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
Jampot007 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:03:
[...]

thx, die kent m wel ja!

Afstandmeten kan je natuurlijk wel zelf erin tekenen maar dit is makkelijker.
Grappig, met Trailrouter mis ik juist weer meer (bos)paden in mijn achtertuin :P Ik dacht dat ze eigenlijk allemaal openstreetmap gebruikten, maar klaarblijkelijk zit er toch verschil tussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Meer mensen die sync problemen hebben met Smashrun?

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernieW
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19-09 09:08
m-vw schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:29:
Yep, ligt er bij mij ongeveer een week uit (sync met Garmin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Smashrun werkt hier met apple prima :)
Verder al een paar keer naar afstandmeten gekeken aangezien iedereen er zo positief over is, maar ik kan er niet even snel een route in maken zonder dat ik mij veel in de site moet verdiepen . Dus doe mij maar de strava routebuilder waarin ik met een paar klikken een fietsroute van bijvoorbeeld 100km in elkaar zet.
Vooral ideaal met de wereldwijde heatmap en persoonlijke heatmap zodat je bekende of nieuwe wegen wil rijden / lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Werkt hier prima. Net nog even met de hand een synchronisatie met Garmin afgetrapt en dat ging zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Tinusvolkel schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:45:
Verder al een paar keer naar afstandmeten gekeken aangezien iedereen er zo positief over is, maar ik kan er niet even snel een route in maken zonder dat ik mij veel in de site moet verdiepen . Dus doe mij maar de strava routebuilder waarin ik met een paar klikken een fietsroute van bijvoorbeeld 100km in elkaar zet.
Vooral ideaal met de heatmap en persoonlijke heatmap zodat je bekende of nieuwe wegen wil rijden / lopen.
Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur. Ik vind het jammer dat afstandmeten.nl zo slecht werkt op een telefoon.

Garmin Connect werkt overigens even slecht als je een kleine aanpassing wilt maken aan je route. (Op je telefoon.)

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:11
BernieW schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:37:
[...]

Had hetzelfde. Om een of andere reden was de sync weg. Heb deze opnieuw aangemaakt en toen werkte het weer.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
BernieW schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:37:
[...]

Ja, ik had hier ook last van. Na enig zoekwerk (zie hun blog ed), kwam ik erachter dat ze zijn overgestapt naar een andere synchronisatiemethode met Garmin. Door even opnieuw de sync in te stellen (settings -> sync) werkt het hier allemaal weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
m-vw schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:50:
[...]

Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur. Ik vind het jammer dat afstandmeten.nl zo slecht werkt op een telefoon.
Idd, maar denk dat het sowieso altijd fijner is om een route te maken op een groter scherm.
Garmin Connect werkt overigens even slecht als je een kleine aanpassing wilt maken aan je route. (Op je telefoon.)
Hier gelukkig geen last van Garmin Connect ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz
Ik heb maar even een paar dagen rust ingelast. De heuvelsprints en lange drukke werkdagen resulteerden in een paar beentjes van beton. Straks maar weer even een rustig rondje proberen los te lopen door het bos :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 16:42

Rudedadude

Maybe we were born to run

m-vw schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:50:
[...]

Ik gebruik altijd Osmand op m'n telefoon. Track maken en meteen via connect uploaden naar m'n horloge. Voor ik op vakantie ga altijd even een recente kaart van het gebied downloaden en dan ben ik ook in de vakantie voorzien. Je kunt ontzettend veel instellen, de lokale reguliere wandelroutes staan er meestal in en kun je aan of uitzetten en ook onderweg offline (ik stond zowaar deze week nog in het Edese bos zonder bereik) kun je snel zien waar je bent.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roozzz schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:06:
[...]

Grappig, met Trailrouter mis ik juist weer meer (bos)paden in mijn achtertuin :P Ik dacht dat ze eigenlijk allemaal openstreetmap gebruikten, maar klaarblijkelijk zit er toch verschil tussen...
Ik gebruik naar tevredenheid https://runnermaps.nl/ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Roozzz schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:55:
[...]

[...]

Ja, ik had hier ook last van. Na enig zoekwerk (zie hun blog ed), kwam ik erachter dat ze zijn overgestapt naar een andere synchronisatiemethode met Garmin. Door even opnieuw de sync in te stellen (settings -> sync) werkt het hier allemaal weer prima.
Dit was idd de oplossing. Was niet mogelijk op mijn telefoon, maar op de pc was het zo geregeld.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 10:56
routefabriek.nl is ook wel een fijne. Tot nu toe nog geen (onverharde) wegen gemist.

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BernieW
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19-09 09:08
Roozzz schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:55:
[...]

[...]

Klopt, was het al weer vergeten 8)7 Het frappante is dat ie blijkbaar wel synct want het weekoverzicht wat ik vanochtend kreeg is wel compleet. De website geeft de laatste run via auto-sync niet weer. Werkt trouwens wel goed als je de .fit file handmatig upload. Werkte net in een andere browser wel goed. Anyhow, gebruik Smashrun niet echt, hou alles in Runalyze bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:26
Tinusvolkel schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:45:
Vooral ideaal met de wereldwijde heatmap en persoonlijke heatmap zodat je bekende of nieuwe wegen wil rijden / lopen.
Gebruik je de Strava routes ook in WorkOutDoors op je AW? Via een omweg lukt het me wel om de Strava website op m’n iPhone als desktopversie te bekijken en vervolgens route als GPX te downloaden, die dan automatisch opent in WorkOutDoors. Het werkt wel, maar vind het alleen nogal omslachtig en raar dat ik met de desktop-versie wel iets kan downloaden maar met de mobiele website niet. Laat staan dat het met de mobiele Strava app kan.

Maar misschien kijk ik ergens overheen, dus dan hoor ik het graag. :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:07
Zo, heb me ingeschreven voor de marathon van amsterdam!

Gisteren mijn HM schema afgerond met een lekker PR waar er zelfs nog wat meer in had kunnen zitten (matige voorbereidingsweek, halve minuut moeten wachten bij een stoplicht, etc).

In de eerste km al een stortbui op mijn kop incl hagel dus de toon was gezet, maar verder lekker tempo aan kunnen houden op dat stoplicht en overstekende kinderen/fieters na ;) De laatste paar kms waren wel heel moeizaam maar ok, dat hoort ook.

Toch wel apart om zo'n poging in niet officiele setting te doen, ook met drinken mee... maar al met al goed te doen.

Dus nu even anderhalve maand freewheelen en dan eind juni beginnen met het marathon schema zodat die precies eindigt met de marathon van amsterdam. Heel blijven en dan die sub 3 uur aanvallen (en als het even kan in het trainingsschema kijken of ik de halve onder de 1:20 kan krijgen).

Dat zijn toch wel de ultieme doelen voor nu!

https://www.strava.com/activities/5305953269

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Slickk schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:17:
[...]

Gebruik je de Strava routes ook in WorkOutDoors op je AW? Via een omweg lukt het me wel om de Strava website op m’n iPhone als desktopversie te bekijken en vervolgens route als GPX te downloaden, die dan automatisch opent in WorkOutDoors. Het werkt wel, maar vind het alleen nogal omslachtig en raar dat ik met de desktop-versie wel iets kan downloaden maar met de mobiele website niet. Laat staan dat het met de mobiele Strava app kan.

Maar misschien kijk ik ergens overheen, dus dan hoor ik het graag. :)
Zo doe ik het ook af en toe, maar meestal staat de PC icm web.whatsapp.com hier toch aan, dus app ik via de pc de route even door naar bijvoorbeeld de vrouw en dan open ik vanuit whatsapp op m'n telefoon weer de route zodat hij in workoutdoors komt.
klinkt omslachtig maar in werkelijkheid zo gepiept. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Tinusvolkel schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:33:
[...]

Zo doe ik het ook af en toe, maar meestal staat de PC icm web.whatsapp.com hier toch aan, dus app ik via de pc de route even door naar bijvoorbeeld de vrouw en dan open ik vanuit whatsapp op m'n telefoon weer de route zodat hij in workoutdoors komt.
Sorry hoor, maar dat is toch ook hartstikke omslachtig? Dan kun je net zo goed de gpx naar jezelf mailen en die dan weer openen op je telefoon. Dan hoef je je vrouw niet te spammen met nutteloze berichten.

Het zou mooi zijn als er een mogelijkheid was om een route op Strava te maken en dat ie dan automatisch op je horloge terecht zou komen. Oh wacht, dat kan ook gewoon :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Roozzz schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:04:
Ik heb maar even een paar dagen rust ingelast. De heuvelsprints en lange drukke werkdagen resulteerden in een paar beentjes van beton. Straks maar weer even een rustig rondje proberen los te lopen door het bos :)
de werkdagen merk ik hier ook. Lange meetingdagen en ik kan elke vorm van zware inspanning daarna schrappen. Vooral mentaal hier dat het dan een dikke 'does not compute' geeft.

@m0ridin damn die pace van je, i kben al blij als ik dat ooit op een 5K ga redden :o

[ Voor 8% gewijzigd door polthemol op 17-05-2021 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
Tinusvolkel schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:33:
[...]

of je maakt een whatsappgroep met alleen jezelf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Bij mij zit de route altijd in m'n hoofd en vaak bepaal in onderweg of ik links of rechts ga. Wanneer ik op onbekende wegen loop (bijvoorbeeld op vakantie) check ik vaak via Strava of er een leuke route in de buurt is. Vervolgens ga ik op Google Maps kijken hoe de omgeving er dan uitziet en zoek bepaalde herkenningspunten uit.

Op punten waar ik links of rechts af moet slaan zet ik 'm altijd op Streetview om een idee te krijgen hoe de situatie op de grond is. Vervolgens loop ik de route met, "nu loop ik xKM parallel aan het spoor, dan einde rechtsaf. Dan komt links de supermarkt, 2 straten van rechts en dan moet ik linksaf slaan. Heuvelaf, scherpe bocht.." Gaat eigenlijk altijd goed.

Mijn vriendin heeft inmiddels al geleerd dat ze me nooit naar de route moet vragen omdat ik daar toch altijd vanaf wijk. Ze vraag nu, welke afstand moet je en weet ongeveer hoelang ik weg ben. Geef wel indicatief door waar ik heenga, maar nooit exact.

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
InZane schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:43:
[...]

Sorry hoor, maar dat is toch ook hartstikke omslachtig? Dan kun je net zo goed de gpx naar jezelf mailen en die dan weer openen op je telefoon. Dan hoef je je vrouw niet te spammen met nutteloze berichten.
Hier was ik al bang voor :P daaorm er maar meteen bij gezet, maar net even getimed en was 20 seconden, dan zijn zijn de Garmin gebruikers al kwijt met bidden dat alles goed automagisch gesynct wordt (als ik de klachten hier allemaal mag geloven >:) )
Het zou mooi zijn als er een mogelijkheid was om een route op Strava te maken en dat ie dan automatisch op je horloge terecht zou komen. Oh wacht, dat kan ook gewoon :+
Kan elke Garmin dat met mooi kaartje? :P en dit principe werkt ook op m'm karoo fietscomputer alleen dan gooit ie alle routes er heen en dat hoeft van mij ook weer niet. dus daar doe ik het ook handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Jampot007 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:54:
[...]

of je maakt een whatsappgroep met alleen jezelf
Boeie een berichtje meer of minder maakt mij en haar ook niet uit, stuur hem ook ooit naar een collega die dat andersom ook bij mij doet, dan weten we meteen wat voor routes we gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Tinusvolkel schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:56:
[...]

Hier was ik al bang voor :P daaorm er maar meteen bij gezet, maar net even getimed en was 20 seconden, dan zijn zijn de Garmin gebruikers al kwijt met bidden dat alles goed automagisch gesynct wordt (als ik de klachten hier allemaal mag geloven >:) )

[...]

Kan elke Garmin dat met mooi kaartje? :P en dit principe werkt ook op m'm karoo fietscomputer alleen dan gooit ie alle routes er heen en dat hoeft van mij ook weer niet. dus daar doe ik het ook handmatig.
Sowieso heeft dat eerste deel van m'n reactie helemaal niks met Garmin te maken. Je doet het gewoon omslachtig.

En wat dat kaartje befteft: Dure Garmins hebben een kaart, goedkopere Garmins een kruimelpad. Dat laatste werkt ook prima trouwens kan uit ervaring vertellen. En natuurlijk kun je er ook voor kiezen om met de hand te syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
InZane schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:00:
[...]

Sowieso heeft dat eerste deel van m'n reactie helemaal niks met Garmin te maken. Je doet het gewoon omslachtig.

En wat dat kaartje befteft: Dure Garmins hebben een kaart, goedkopere Garmins een kruimelpad. Dat laatste werkt ook prima trouwens kan uit ervaring vertellen. En natuurlijk kun je er ook voor kiezen om met de hand te syncen.
Ach het werkt voor mij prima, en wat is nu 20 seconden op een mensenleven :P
mailen is voor mij iig meer klikken dit is:
- Download GPX
- Sleep in WhatsApp gesprek en druk op send.
- Open whatsapp gesprek op telefoon
- klik op route en open deze in workoutdoors
- Stuur route naar horloge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• influenza
Tinusvolkel schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:03:
[...]

Ach het werkt voor mij prima, en wat is nu 20 seconden op een mensenleven :P
mailen is voor mij iig meer klikken dit is:
- Download GPX
- Sleep in WhatsApp gesprek en druk op send.
- Open whatsapp gesprek op telefoon
- klik op route en open deze in workoutdoors
- Stuur route naar horloge.
Ik vind whatsapp ook wel ideaal voor dit soort dingen, maar het is een beetje jammer dat je jezelf niet direct een bericht kun sturen. Dus dan moet je inderdaad iemand lastig vallen met potentieel onzinnige informatie :P

edit. na wat googelen gevonden hoe het wel kan. in een browser op je telefoon wa.me/31xxxxxxxxxx openen (xxxx je 10 cijferige telefoonnummer) en je kunt lekker met jezelf babbelen. :+ Tenzij je vrouw het geen onzinnige berichten vindt natuurlijk @Tinusvolkel ;)

[ Voor 16% gewijzigd door influenza op 17-05-2021 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:07
@polthemol

Haha, tnx. Gewoon doorgaan!

Ben zelf nog steeds verbaast wat voor stappen te maken (en er gemaakt) zijn... Mijn eerste 10k wedstrijdje ooit liep ik een halve minuut de km langzamer en was ik helemaal stuk. Dacht toen uberhaupt nooit verder te gaan of willen dan de 10k...

Maar wat jaartjes (en veel rennen) verder zijn we hier aanbeland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
influenza schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:08:
[...]

Ik vind whatsapp ook wel ideaal voor dit soort dingen, maar het is een beetje jammer dat je jezelf niet direct een bericht kun sturen. Dus dan moet je inderdaad iemand lastig vallen met potentieel onzinnige informatie :P

edit. na wat googelen gevonden hoe het wel kan. in een browser op je telefoon wa.me/31xxxxxxxxxx openen (xxxx je 10 cijferige telefoonnummer) en je kunt lekker met jezelf babbelen. :+ Tenzij je vrouw het geen onzinnige berichten vindt natuurlijk @Tinusvolkel ;)
De vrouw staat meestal toch ergens boven in de lijst dus die doet het er maar mee :P krijg ook vaak nutteloze informatie te lezen / horen van haar dus compenseert weer mooi >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
PS ik ben de afgelopen week ook nog met Garmin in de weer geweest.
Heb m'n moeder een Garmin edge explore cadeau gedaan voor Moederdag, maar na al die klachten over dat Garmin minder gebruiksvriendelijk is vond ik het nog reuze meevallen. Heb haar iig uitgelegd hoe ze via www.anwb.nl/fietsroutes/fietsknooppuntenplanner een route kan maken, en kan doorsturen naar de explorer (die knooppunten zijn m'n ouders gewend dus vinden ze wel fijn werken.)
Vind het wel raar dat de routes bij training / koersen staan had eerder een eigen kopje verwacht in Garmin connect.

Pagina: 1 ... 120 ... 392 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.