Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaydayQ
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-09 18:06
Frenz64 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 08:42:
[...]

Zijn er hier dan fake hardlopers?? :X
Naja fake , ik hoor in de categorie "doe poging tot" niet gehinderd door enige kennis of kunde.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 11:51
Oh , wat dat betreft zit je hier idd goed @MaydayQ, de meesten hier hebben een overkill aan kennis (vooral t.o.v. hun kunde ;) )

Maar heel plat gezegd, maar in 1 tempo trainen is zo ongeveer een doodzonde. Een van de vele mantra's hier is: door langzaam te lopen word je sneller (lees: maak veel kilometers). Sneller worden doe je ook door intervatraining (heel vervelend imho). Nog een cliché dan: bouw rustig op, niet meer dan 10% volume per wwek erbij (lees: voorkom geeikte blessures door overbelasting). En tot slot, verdwaal niet in het oerwoud aan keuzes voor schema's, coaches, adviezen en apps die er zijn (en die hieronder wss zullen volgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaydayQ
Frenz64 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 08:56:
Oh , wat dat betreft zit je hier idd goed @MaydayQ, de meesten hier hebben een overkill aan kennis (vooral t.o.v. hun kunde ;) )
Jij durft, ja die standaard geloof ik wel.
Qua schema houd ik het voor nu wel bij wat Polarflow zegt want lui en lekker makkelijk op klokje.

Moet toch gek gaan als ik die 21 km niet zou redden straks ..er vanuit gaande dat ik niet sneuvel gedurende de poging.

Ik verwacht ook geen top tijd te lopen maar wel zo goed als mogelijk natuurlijk. In ieder geval binnen de 2 uur en stiekem vind ik 1:45 uur mooier maar dat is misschien wel wat overmoedig...ik ga het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:03
@Frenz64

Met de kanttekening dat datmeer voor je training in het algeheel geldt (alles in 1 tempo = bad mkay). De meeste van mijn LDL zijn gewoon in 1 tempo, meeste steady runs ook, intervallen varieren natuurlijk tussen rust en snel. Maar alles bij elkaar, genoeg variatie :)

Neemt niet weg dat in mijn eerdere marathon trainingen ook idd blokken zaten op race pace icm LDL tempo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:06

Maar heel plat gezegd, maar in 1 tempo trainen is zo ongeveer een doodzonde. Een van de vele mantra's hier is: door langzaam te lopen word je sneller (lees: maak veel kilometers). Sneller worden doe je ook door intervatraining (heel vervelend imho). Nog een cliché dan: bouw rustig op, niet meer dan 10% volume per wwek erbij (lees: voorkom geeikte blessures door overbelasting). En tot slot, verdwaal niet in het oerwoud aan keuzes voor schema's, coaches, adviezen en apps die er zijn (en die hieronder wss zullen volgen)
Een intervaltraining is toch juist heerlijk voor de afwisseling? Ik kan er wel van genieten in ieder geval, maar misschien ben ik gewoon raar :P

Dat is net zoals met heuvelachtige omgevingen of onverhard terrein. Sommige mensen beginnen dan te klagen dat het zwaar is, maar ik geniet juist van de afwisseling. Beter dan kilometers lang vlak asfalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
m0ridin schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 13:05:
@Frenz64

Met de kanttekening dat datmeer voor je training in het algeheel geldt (alles in 1 tempo = bad mkay). De meeste van mijn LDL zijn gewoon in 1 tempo, meeste steady runs ook, intervallen varieren natuurlijk tussen rust en snel. Maar alles bij elkaar, genoeg variatie :)

Neemt niet weg dat in mijn eerdere marathon trainingen ook idd blokken zaten op race pace icm LDL tempo.
Zo bedoelt hij hem ook denk ik. Vroegâh heb ik ook tijden gehad waarin ik 'gewoon ging lopen'. Dus in feite alleen maar LDL's op hetzelfde tempo. Kan je vertellen dat de snelheidstoename dan best wel tegen viel, buiten dat het sowieso wel gewoon helpt om kilometers te maken.
Tegenwoordig heb ik ook allerlei soorten intervallen en heuveltraining. Naast dat het daardoor veel gevarieerder is lijkt het ook gewoon beter te werken.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Vandaag voor het eerst met de hardloopkar gelopen (Thule Chariot cross 2). Had m vorige week al achter de racefiets gehangen en nu dus een rondje hardlopen :D.
Moet zeggen dat het me niet tegen viel, tempo lag 20 sec hoger dan duurloop tempo (5" gemiddeld) en hartslag ook, maar al met al een prima workout. En mijn dochter (4) vond het ook prima, heeft de hele rit geslapen :z. En onderweg leuke reacties.

Uiteindelijk 16km gelopen :).
Volgende keer een halve marathon, gewoon omdat het kan :P.

[ Voor 15% gewijzigd door Sport_Life op 01-05-2021 14:50 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 07:16
InZane schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 14:25:
[...]

Een intervaltraining is toch juist heerlijk voor de afwisseling? Ik kan er wel van genieten in ieder geval, maar misschien ben ik gewoon raar :P

Dat is net zoals met heuvelachtige omgevingen of onverhard terrein. Sommige mensen beginnen dan te klagen dat het zwaar is, maar ik geniet juist van de afwisseling. Beter dan kilometers lang vlak asfalt.
Helemaal mee eens. Pro-afwisseling, zowel in tempo als in ondergrond/omgeving. Intervals zijn heerlijk durf ik zelfs te zeggen ;)

Vandaag zelf geen intervals gelopen trouwens, maar een LSD van 14,5 km. Prima loopje, al was de hartslag wellicht iets te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 11:51
@InZane Tja, heb een ambivalente houding t.o.v. intervals. Ik hou erg van afzien, maar bij een interval gebeurt dat achter elkaar en ik ben meer van de WZWWHSS variant of liever nog: bij een LDL op 't eind versnellen en de laatste 2, 3 km 't snot voor de ogen lopen. Dit alles een beetje in de verleden tijd, ik ben opnieuw aan het ontdekken wat de belastbaarheid van de knie is, dus echt LDL'en zit er (nog) niet in. Dat mis ik het meest: die heerlijke stukken in een flow die bij mij na een km 15 optreedt. In een stabiele kadans, opgaand in de natuur, bijna meditatief lopen. Gelukkig heb ik dat nu een beetje bij het suppen, maar dan anders. Daar heb ik dat mijn hartslag veel lager is (net als bij wierennen) omdat de spieren eerder verzuren dan dat je conditioneel in de problemen komt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Ik ga straks weer eens proberen een rondje te lopen. Is wel echt afkicken: na zo veel trainen en de marathon heb ik nu eigenlijk een hele week niet gelopen. Op dinsdag was de spierpijn zo goed als weg, dacht ik. Pas donderdag een rondje geprobeerd maar de spierpijn kwam meteen weer terug, en 5,5 km was eigenlijk te lang 🙈. Heb zo veel zin maar merk dat ik echt nog even pauze nodig heb/had.

Ik ga de komende maanden focussen op kortere afstanden (5/10 enzo) en dan weer trainen voor een nieuwe poging 2:30 in oktober.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-09 14:45
Hier ook #teamafwisseling intervallen is best leuk alhoewel ik de kortere in het HM schema nu leuker vind dan de langere die ik in het Garmin M schema voorgeschoteld kreeg.
@chris fietsen of mountainbiken is misschien een optie om even te trainen?
Vandaag een LDL met de hond gelopen was lekker fris weer en de bossen worden eindelijk langzaam aan groen!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Net terug uit Leersum. Rondje van 10 km gelopen terwijl het gezin een kortere route wandelde, daarna het gezin tegemoet hardgelopen en de laatste anderhalve kilometer met ze gewandeld. Bij elkaar 13 km trail, ik ben blij. *O*

En zonder Strava schijnt het niet gebeurd te zijn:

https://www.strava.com/activities/5229011670

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• InZane
Frenz64 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 10:21:
@InZane Tja, heb een ambivalente houding t.o.v. intervals. Ik hou erg van afzien, maar bij een interval gebeurt dat achter elkaar en ik ben meer van de WZWWHSS variant of liever nog: bij een LDL op 't eind versnellen en de laatste 2, 3 km 't snot voor de ogen lopen. Dit alles een beetje in de verleden tijd, ik ben opnieuw aan het ontdekken wat de belastbaarheid van de knie is, dus echt LDL'en zit er (nog) niet in. Dat mis ik het meest: die heerlijke stukken in een flow die bij mij na een km 15 optreedt. In een stabiele kadans, opgaand in de natuur, bijna meditatief lopen. Gelukkig heb ik dat nu een beetje bij het suppen, maar dan anders. Daar heb ik dat mijn hartslag veel lager is (net als bij wierennen) omdat de spieren eerder verzuren dan dat je conditioneel in de problemen komt.
Als je meerdere keren moet afzien tijdens een intervaltraining dan train je te hard.

Vanochtend 1/2/3/4/5/5/4/3/2/100m op het programma met zelfde afstand rust. Ging best prima op 24s/100m! Laatste 100m even aangezet en die in 18s gedaan. Kuit geheel pijnloos! We komen er wel weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:04
Intervallen, het zijn niet altijd mijn vrienden maar ik kan er vaak wel van genieten. Op de baan lekker rondjes rennen, maar vooral wat langere intervaltrainingen vind ik minder. Ik probeer vooral hier en daar zelf ook wat erin te mixen. Afgelopen vrijdag bijv. 2km warming up en daarna 2x4km op tempo (volgens Runalyze mijn doeltempo HM, kwam ik later achter) met 2km rustig aan tussendoor. Heerlijk, lekker even hoge hartslag maar niet helemaal kapot gaan.

Lekkere week achter de rug. Vooral de laatste twee loopjes gingen soepel en op een relatief lage hardslag. Ik lijk weer langzaam wat stappen in snelheid te maken! Grappig hoe dat dan toch in "sprongen" gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Arjan90 op 02-05-2021 15:52 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaydayQ
Heb ik net gevraagd waarom mijn longruns in 2 zones gelopen worden heeft Polar vandaag natuurlijk alles in Z2 gepland.
12,5 km langzaam aan dus maar prima gered op een gem. HS van 142 is ruim in Z2 voor mij.
Kom ik wel bijna aan de 6:00min/per km maar dat tempo kun je voor je gevoel ook uren volhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chris
xray79 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 14:42:
Hier ook #teamafwisseling intervallen is best leuk alhoewel ik de kortere in het HM schema nu leuker vind dan de langere die ik in het Garmin M schema voorgeschoteld kreeg.
@chris fietsen of mountainbiken is misschien een optie om even te trainen?
Vandaag een LDL met de hond gelopen was lekker fris weer en de bossen worden eindelijk langzaam aan groen!
Thanks ja zeker ook gedaan, maar is toch niet zo leuk als lopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FEIJ_87
  • Laatst online: 15-08-2024
Blijft bijzonder hoe verschillend er over intervallen gedacht wordt. Die wat langere rond m’n 10k pace vind ik nog wel leuk, alles daaronder doe je me echt geen plezier mee 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
InZane schreef op zondag 2 mei 2021 @ 14:59:
[...]

Als je meerdere keren moet afzien tijdens een intervaltraining dan train je te hard.

Vanochtend 1/2/3/4/5/5/4/3/2/100m op het programma met zelfde afstand rust. Ging best prima op 24s/100m! Laatste 100m even aangezet en die in 18s gedaan. Kuit geheel pijnloos! We komen er wel weer :)
Is een richtlijn niet dat je na afloop van de interval training het idee moet hebben dat je er nog 1 of 2 had af kunnen werken? Afzien is dan misschien niet zozeer het punt, maar je moet niet over de grens of echt helemaal dood gaan.

Ik moet namelijk zeggen dat mijn laatste intervallen ook vaak best als afzien voelen, maar wel met het idee dat als het zou moeten 1 of misschien 2 ook nog wel zouden lukken (en tegelijk blij dat ik ze niet meer hoef te doen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:10
Sinds gisternacht ontzettend last van mijn rechter been. Een zeurderige pijn van iets boven de knie tot halverwege scheenbeen ongeveer. Gister nog wel 11km mee gelopen maar in de laatste km merkte ik toch wel dat dat been wat wankel werd. Ik had gehoopt het er een beetje uit te lopen.

Het vreemde is dat het niet direct na hardlopen is begonnen maar dus pas zo'n anderhalve dag later.

Gisteravond met paracetamol was het te doen maar na zo'n 4 uur schrok ik wakker en kom ik niet meer in slaap van de pijn. Nu dus nog maar een genomen en hopelijk heeft die zo effect.

Iemand die zoiets herkend?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24
Shinji schreef op maandag 3 mei 2021 @ 02:03:
Sinds gisternacht ontzettend last van mijn rechter been. Een zeurderige pijn van iets boven de knie tot halverwege scheenbeen ongeveer. Gister nog wel 11km mee gelopen maar in de laatste km merkte ik toch wel dat dat been wat wankel werd. Ik had gehoopt het er een beetje uit te lopen.

Het vreemde is dat het niet direct na hardlopen is begonnen maar dus pas zo'n anderhalve dag later.

Gisteravond met paracetamol was het te doen maar na zo'n 4 uur schrok ik wakker en kom ik niet meer in slaap van de pijn. Nu dus nog maar een genomen en hopelijk heeft die zo effect.

Iemand die zoiets herkend?
Klinkt als een afspraak maken bij de huisarts en/of fysio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:26
GSX-MAN schreef op zondag 2 mei 2021 @ 14:46:
Net terug uit Leersum. Rondje van 10 km gelopen terwijl het gezin een kortere route wandelde, daarna het gezin tegemoet hardgelopen en de laatste anderhalve kilometer met ze gewandeld. Bij elkaar 13 km trail, ik ben blij. *O*

En zonder Strava schijnt het niet gebeurd te zijn:

https://www.strava.com/activities/5229011670
Dat zou jammer zijn want mijn apple watch besloot gisteren een paar kilometer van mijn run af te halen.
Wel weer lekker gelopen dat wel

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
m0ridin schreef op zondag 2 mei 2021 @ 23:28:
[...]

Is een richtlijn niet dat je na afloop van de interval training het idee moet hebben dat je er nog 1 of 2 had af kunnen werken? Afzien is dan misschien niet zozeer het punt, maar je moet niet over de grens of echt helemaal dood gaan.

Ik moet namelijk zeggen dat mijn laatste intervallen ook vaak best als afzien voelen, maar wel met het idee dat als het zou moeten 1 of misschien 2 ook nog wel zouden lukken (en tegelijk blij dat ik ze niet meer hoef te doen ;) )
Mijn trainer roept altijd dat je dezelfde training de volgende dag weer zou moeten kunnen doen. Zijn intervallen zijn trouwens altijd gebaseerd op de methode Verheul, dus veel kort werk met lang herstel. Hij heeft vroeger zelf getraind bij Herman Verheul en dat heeft 'm naar eigen zeggen flink geholpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinji
tlpeter schreef op maandag 3 mei 2021 @ 06:44:
[...]

Klinkt als een afspraak maken bij de huisarts en/of fysio.
Inmiddels fysio bericht gestuurd om een afspraak te maken. Deze week cursus, ben benieuwd hoe goed ik me kan concentreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 19:39
m0ridin schreef op zondag 2 mei 2021 @ 23:28:
[...]

Je hoeft natuurlijk ook niet altijd al je intervallen op souplesse te lopen. Een keertje afzien is ook zo slecht nog niet. Ook voor intervallen telt, variatie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:51
InZane schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:33:
[...]

Mijn trainer roept altijd dat je dezelfde training de volgende dag weer zou moeten kunnen doen. [...]
Ik weet nog niet of ik dat met hem eens ben. In mijn beleving hoef je zeker niet tot het gaatje te gaan in je trainingen, maar als je een-op-een dezelfde kwaliteitstraining de volgende weer kan doen, dan had je misschien wel iets harder mogen werken :P Ik vermoed dat het vooral zit in de interpretatie van "dezelfde training weer doen".

Ter illustratie ik liep pas 4x10min net boven ~10k tempo; en morgen heb ik 2x10x(30/30) op het programma staan (waarbij de 30s net onder ~3k tempo gaan). Deze trainingen uitvoeren is doorgaans geen probleem; ik ben aan het werk, maar zit echt niet op de grens en stel dat er nog een paar minuten langer door gelopen moet worden dan is dat geen issue. De dag daarna heb ik meestal wel enige vermoeidheid in mijn benen, dus dan doen we een rustig herstelloopje.

Zou je me dan vragen dezelfde training nogmaals te doen, dan kan je er donder opzeggen dat ik op dag 2 verhoudingsgewijs flink harder moet werken om dit te volbrengen en waarschijnlijk zak ik af richting het einde toe. Doe ik dan dezelfde training weer? Op papier wel, maar de beleving en de trainingslast is heel anders. Wat mij betreft dus niet. Laat staan als we zo bij dag 3 of 4 aankomen, dan ben ik al blij als ik enkele blokjes goed doorkom :+

In ander nieuws, ik was afgelopen week erg druk met werk en ging fietsen ipv lopen op dinsdag dus heb relatief weinig gelopen. Zaterdagochtend liep ik vol goede goede moed naar buiten voor een hobbeltje, bleek ik toch een partij stijve kuiten te hebben -O- Vermoedelijk van het vele stil zitten achter de computer...
Nadat het lichaam warm gedraaid is willen ze wel weer aardig, maar als dit zo blijft dan ga ik maar eens richting de fysio om e.e.a. los te maken.
Ben ik nu officieel de eerste hardloper die een blessure krijgt van het niet hardlopen? 7(8)7

@Shinji Klinkt vervelend als je er zelfs wakker van wordt... Beterschap, hopelijk valt het mee!

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Viel gelukkig iemand uit dus ik mag vanmiddag om 16:15 al op komen draven. Ik had zelf het idee dat er ergens een zenuw knel zit of iets dergelijks, althans, dat gevoel geeft het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Roozzz schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:51:
Zou je me dan vragen dezelfde training nogmaals te doen, dan kan je er donder opzeggen dat ik op dag 2 verhoudingsgewijs flink harder moet werken om dit te volbrengen en waarschijnlijk zak ik af richting het einde toe. Doe ik dan dezelfde training weer? Op papier wel, maar de beleving en de trainingslast is heel anders. Wat mij betreft dus niet. Laat staan als we zo bij dag 3 of 4 aankomen, dan ben ik al blij als ik enkele blokjes goed doorkom :+
Ik doe het ook niet hoor. Vind 2 intervaltrainingen in de week wel genoeg. Rest vul ik wel in met een herstelloopje of lange duurloop.
En aanstaande zaterdag gaat een maatje iemand hazen voor een 19.00 (3.48/km) op de 5000m. Denk dat ik dan een 1500 of 3000m meepak. Ligt eraan hoe mijn conditie er aan toe is :+
In ander nieuws, ik was afgelopen week erg druk met werk en ging fietsen ipv lopen op dinsdag dus heb relatief weinig gelopen. Zaterdagochtend liep ik vol goede goede moed naar buiten voor een hobbeltje, bleek ik toch een partij stijve kuiten te hebben -O- Vermoedelijk van het vele stil zitten achter de computer...
Nadat het lichaam warm gedraaid is willen ze wel weer aardig, maar als dit zo blijft dan ga ik maar eens richting de fysio om e.e.a. los te maken.
Ben ik nu officieel de eerste hardloper die een blessure krijgt van het niet hardlopen? 7(8)7
Vaker koffie halen! ;)
Sowieso doe ik nog regelmatig excentrische oefeningen voor m'n kuit tussendoor en voordat ik begin met werken en tussen de middag ga ik een eind wandelen met de hond.

[ Voor 5% gewijzigd door InZane op 03-05-2021 10:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

InZane schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:33:
[...]Mijn trainer roept altijd dat je dezelfde training de volgende dag weer zou moeten kunnen doen. Zijn intervallen zijn trouwens altijd gebaseerd op de methode Verheul, dus veel kort werk met lang herstel. Hij heeft vroeger zelf getraind bij Herman Verheul en dat heeft 'm naar eigen zeggen flink geholpen.
Prima maar dat is dan ook niet te vergelijken met de andere manieren van trainen.
https://www.avsparta.nl/W...Souplesse-Methode/Verslag
De echte intensieve inspanning moet gaan zitten in de wedstrijden die de atleet – afhankelijk van doel en afstand - eens in de twee, drie weken op zijn/haar agenda kan zetten.”
Bij mijn blokken kom ik wel op 800m of 3, 5, 10 km wedstrijd niveau.
Het is dan niet verstandig om dat de volgende dag te herhalen.
Laten we dit soort zaken dus qua methode apart benaderen.
Maar ook Verheul vindt rust belangrijk:
“Neem je rust, het lichaam betaalt dit dubbel en dwars terug!”
Hoe dat gerealiseerd wordt als er atleten zijn die elke dag volgens die methode trainen is vervolgens uit dit verslag niet duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
InZane schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:05:
[...]

Vaker koffie halen! ;)
Sowieso doe ik nog regelmatig excentrische oefeningen voor m'n kuit tussendoor en voordat ik begin met werken en tussen de middag ga ik een eind wandelen met de hond.
Ik heb afgelopen jaar een zit sta bureau gekocht. Door veel te fietsen en te hardlopen hebben mijn benen het af en toe best wel te voorduren. Dan is het wel fijn als je af en toe een keer een paar uurtjes kunt staan. Met name met vergaderingen ben ik redelijk gewent om te staan en dat houd mijn benen losser.

Ik moet wel zeggen zo'n bureau heft niet alle problemen op. Je moet nog steeds zorgen dat je gewoon een actieve levensstijl hebt. Voor mij betekend dat dat ik ook gewoon regelmatig sport en gewoon veel de fiets pak als ik even boodschappen ga doen.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:17

Secsytime

Automagisch

Hoe heet dat (wandel) rondje in Limburg ook alweer met die 9 (?) heuvels? Kan hem zo niet terugvinden in het topic..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-09 11:16
Secsytime schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:35:
Hoe heet dat (wandel) rondje in Limburg ook alweer met die 9 (?) heuvels? Kan hem zo niet terugvinden in het topic..
7(?) Summits bedoel je?

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:40
Secsytime schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:35:
Deze? https://www.visitzuidlimb...rail-en-de-seven-summits/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-09 19:27
Het klad is er een beetje ingekomen in het hardlopen bij mij. Eerder liep ik ongeveer 3x in de week, tegenwoordig is dat vaker nog maar 1x in de week. En dat zie ik dus ook terug in mijn conditie.

Maar er zijn twee dingen die me hopelijk weer wat gaan motiveren:
  • Ik kreeg van de week een e-mail dat de marathon van Eindhoven dit jaar weer georganiseerd gaat worden (of ie doorgaat is natuurlijk nog maar de vraag). Ik heb me voorgenomen om te gaan trainen voor de halve marathon.
  • Na ruim 1300 km op mijn oude Saucony Onmi Iso 2 heb ik gisteren nieuwe hardloopschoenen gekocht: Asics GT-2000 9.
Als het weer nog net iets vriendelijker wordt heb ik nu echt geen excuses meer om niet wat vaker te gaan hardlopen. (Ik typ dit bericht dan ook met name als een bevestiging naar mezelf dat ik dat ook echt ga doen. ;) ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:17

Secsytime

Automagisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
slow whoop schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:16:
Het klad is er een beetje ingekomen in het hardlopen bij mij. Eerder liep ik ongeveer 3x in de week, tegenwoordig is dat vaker nog maar 1x in de week. En dat zie ik dus ook terug in mijn conditie.

Maar er zijn twee dingen die me hopelijk weer wat gaan motiveren:
  • Ik kreeg van de week een e-mail dat de marathon van Eindhoven dit jaar weer georganiseerd gaat worden (of ie doorgaat is natuurlijk nog maar de vraag). Ik heb me voorgenomen om te gaan trainen voor de halve marathon.
  • Na ruim 1300 km op mijn oude Saucony Onmi Iso 2 heb ik gisteren nieuwe hardloopschoenen gekocht: Asics GT-2000 9.
Als het weer nog net iets vriendelijker wordt heb ik nu echt geen excuses meer om niet wat vaker te gaan hardlopen. (Ik typ dit bericht dan ook met name als een bevestiging naar mezelf dat ik dat ook echt ga doen. ;) ).
Ik had afgelopen week ook een Off week, dat kwam omdat ik dinsdag 100 kilometer ben wezen fietsen en woensdag stevig heb gecrossfit. Dat hebben mijn benen me niet in dank afgenomen. Dus die waren ongeveer de rest van de week gaar. Daarnaast liep mijn schema in puin door mijn broertje die mee wilde lopen zaterdag en uiteindelijk afzegde.

Deze week gewoon hardloopschema in mijn agenda gezet en gezegd leuk en aardig maar ik heb die twee dagen tijd. De rest van de dagen ben ik aan het hardlopen als je meewilt zijn dit de dagen. Anders komt het er niet van.

Overigens motivatie om te lopen is soms wat minder maar gek genoeg heb ik ondertussen een manier gevonden om me over de streep te trekken. Ik begin met te zeggen tegen mezelf ik zal vast mijn hardloopkleding aantrekken. Dan vervolgens zeg ik tegen mezelf oke je hebt nu je kleding aan je kunt beter gaan voor een kort rondje. Dan ben ik aan het lopen dan denk het gaat toch wel lekker dan kun je beter
gewoon je rondje doen wat je moet doen. Dan heb ik uiteindelijk toch het rondje gedaan wat ik moest doen.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• InZane
Het helpt bij mij al veel dat de dagen weer langer worden en dat ik dus weer kan lopen als het licht is buiten. Dat betekent ook dat ik dan lekker in het buitengebied kan lopen in plaats van binnen de bebouwde kom waar ik nooit echt tot rust kom door al het rumoer, onderbrekingen door verkeerlichten, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-09 19:27
InZane schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:48:
Het helpt bij mij al veel dat de dagen weer langer worden en dat ik dus weer kan lopen als het licht is buiten. Dat betekent ook dat ik dan lekker in het buitengebied kan lopen in plaats van binnen de bebouwde kom waar ik nooit echt tot rust kom door al het rumoer, onderbrekingen door verkeerlichten, enz.
Dat help bij mij ook. Maar eerder was mijn intrinsieke motivatie groter. Het maakte dan helemaal niet uit hoe donker het was, of wat voor weer het was: Ik ging gewoon. Nu merk ik dat ik vaker denk "Mwa, het waait best hard en het is koud, ik ga maar een keertje niet.".
Hopelijk komt mijn motivatie weer wat terug nu ik mezelf een nieuw doel gesteld heb.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:54
Omdat het nog eens kan: raceverslagje... (of toch een lang verhaal dat eindigt in een race)

Na de naturarun in Hoeilaart (16km) begin april die wel heel goed ging (ik liep ook nog eens "top 10") had ik beslist om me toch maar in te schrijven voor een HM (gisteren dus, in Knokke). Wetende dat de omstandigheden mogelijks niet ideaal waren, mijn trainingsniveau toch nog maar op 70-75% zit, maar eens een testje doen waar ik ondertussen stond, leek me wel leuk.

Ben ik een week na Hoeilaart zo "dom" om me te forceren tijdens een driekwartuurtje Nike Training Club oefeningen (die de fysio-oefeningen die ik nu al meer dan een jaar doe mogen gaan vervangen, aangezien er toch veel overlap in zit), waardoor ik de pezen rond mijn knie weer in alarmfase breng. 3 weken van amper hardlopen, veel ijs, veel fysio-oefeningen, veel pijn ook wel bij elke verkeerde beweging. En omdat ik toch wil hardlopen, maar mijn knie wil sparen, krijgt mijn kuit het ook weer lastig.

Ik ging er tot vorige donderdag vanuit dat ik wel wou starten (ging toch die kant uit want mijn vrouw ging ook deelnemen) maar dat ik waarschijnlijk niet ging uitlopen. De pijn is wel grotendeels weg, dus we zien wel. En ik weet ook wat ik wel en niet mag doen.

Wedstijd is "coronaproof" dus met start-window en het ganse parcours "alleen" afwerken. We (vrouwlief en mezelf) wachten tot wat grotere groepen zijn vertrokken, en dan gaan we ook van start. Mijn vrouw is een pak trager (mikt op ~2u), ik wil ergens ook wel zien of ik terug in de buurt van mijn 1u35 PR kan geraken in de huidige omstandigheden.

Mijn 1e km gaat soepel aan 4'22", beetje te snel maar het gevoel en de hartslag zitten goed. 100m voor mij loopt iemand die ongeveer gelijke tred houdt, maar die blijkt de 10km te lopen, dus al snel zit ik helemaal alleen. Het deelnemersveld is heel dun gezaaid, dus ik kom amper mensen tegen. De wind speelt ook z'n rol aan de zee, maar ik kan het tempo mooi rond de 4'30" houden. En het blijft goed gaan.

Na km 12 overweeg ik om het tempo op te drijven, maar de lange stukken wind tegen in de 2de helft van de race maken het lastig. En ik merk dat ik de afstand nog niet/niet meer in de benen heb. Na 3km tegen de wind in op de dijk (met een massa volk die - het blijft Knokke - soms wel arrogant genoeg is om vooral niet aan de kant te gaan voor een hijger met een borstnummer) en nog een klein klimmetje (waar ik het even echt zwaar krijg) komt de finish in zicht. Ik weet ondertussen dat het al heel slecht moet gaan om geen PR te lopen, dus ik probeer te blijven genieten.

Het wordt 1:33:25 (officieel, Strava zet mijn PR op 1:32:59 wat natuurlijk vééél mooier is :+ ). Vooral heel blij met het resultaat en het feit dat ik 24u later ook geen pijn heb, dus blijkbaar geen fouten gemaakt. Ga wel goed uitrusten, en dan verder opbouwen. Die sub 90' moet er toch wel komen.

Strava-linkje: https://www.strava.com/activities/5228890070

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-09 10:40

aerofreak

Steve Jobs

Net een rondje gedaan, proberen mijnn 5k tijd te verbeteren. Is gelukt ondanks bijna 3 km tegen de wind in :X
Nu uitgekomen op 24:16. Er zit dus nog wel rek in om verder te verbeteren :)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shinji
Nou, lijkt er inderdaad op dat er in mijn bil een zenuw knel zit. Oorzaak zou kunnen zijn dat ik hypermobiel ben en mijn kleine spiertjes te lui door veel te zitten en dat mijn grote spieren dan te veel moeten compenseren (eigen interpretatie als ik het goed begrepen heb). Ik zie mezelf altijd als stijve hark maar goed.

Goede nieuws is dat ik mag blijven hardlopen zolang het tijdens of binnen 20 minuten na hardlopen daardoor niet erger wordt.

En verder oefeningen gekregen om de pijn te verlichten, als dat over is krijg ik nieuwe oefeningen om de core wat te versterken.

Denk dat ik mijn loopjes wel iets in kort komende week voor de zekerheid.

//Edit
Denk dat ik toch een pauze moet inlassen, ondanks een aantal paracetamol in mijn mik is de pijn niet te harden en ben ik al heel de nacht wakker.

[ Voor 10% gewijzigd door Shinji op 04-05-2021 03:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:57

sebasd

loopt op espresso

Hier gaat ook het hardlopen even een paar weken op een lager pitje, helaas.. Vorige week tijdens een intervaltraining schoot het in mijn hamstring. Terug naar huis gewandeld en het leek mee te vallen, maar toch maar een weekje niet gelopen (wel gewandeld en gefietst). Vanochtend dacht ik een rustig rondje te gaan lopen om het weer te proberen.. Dat duurde precies 100 meter.

Balen, maar dan nog maar even een tijdje crosstrainen op de racefiets en met de wandelschoenen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
sebasd schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 06:02:
Hier gaat ook het hardlopen even een paar weken op een lager pitje, helaas.. Vorige week tijdens een intervaltraining schoot het in mijn hamstring. Terug naar huis gewandeld en het leek mee te vallen, maar toch maar een weekje niet gelopen (wel gewandeld en gefietst). Vanochtend dacht ik een rustig rondje te gaan lopen om het weer te proberen.. Dat duurde precies 100 meter.

Balen, maar dan nog maar even een tijdje crosstrainen op de racefiets en met de wandelschoenen..
Dat is balen! Ken het gevoel helaas. Beterschap!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:12
Jippie! Mijn Airpods Pro werden gisteren geleverd, straks dus eens testen.

Mijn suggested workout op mijn Garmin is 2 x 4 sprintjes van 3:10/km.
Weet niet eens of ik zo snel kan lopen, dat belooft dus leuk te worden. :-P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
Tibs schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:46:

Dan weet je ook meteen of ze goed blijven zitten... :+

Maar je kuit is weer helemaal in orde? Anders zou ik even overslaan... :>

[ Voor 9% gewijzigd door Roozzz op 04-05-2021 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• influenza
  • Laatst online: 01-09 12:44

Ligt een beetje aan de afstand denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
influenza schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:24:
[...]

Ligt een beetje aan de afstand denk ik ;)
Is maar een 10 seconden sprint denk ik. Kort en krachtig dus.
Roozzz schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:50:
[...]

Dan weet je ook meteen of ze goed blijven zitten... :+

Maar je kuit is weer helemaal in orde? Anders zou ik even overslaan... :>
Zal dan inderdaad direct kunnen testen of ze goed blijven zitten. >:)

Kuit is helemaal in orde. Totaal geen "raar" gevoel meer tijdens of na het lopen. Hopelijk blijft het zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• influenza
Tibs schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:32:
[...]

Is maar een 10 seconden sprint denk ik. Kort en krachtig dus.

[...]

Zal dan inderdaad direct kunnen testen of ze goed blijven zitten. >:)

Kuit is helemaal in orde. Totaal geen "raar" gevoel meer tijdens of na het lopen. Hopelijk blijft het zo.
dat is nog best lastig dan, want in 10s van 0 naar 3:10/km is inderdaad aardig door versnellen. (als het gemiddeld 3:10 is al helemaal). Dat is 19 seconden op 100 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
influenza schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:35:
[...]

dat is nog best lastig dan, want in 10s van 0 naar 3:10/km is inderdaad aardig door versnellen. (als het gemiddeld 3:10 is al helemaal). Dat is 19 seconden op 100 meter.
Ik zie wel waar ik geraak. Die 3:10/km is een doel maar voor mij geen must hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• influenza
Tibs schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:41:
[...]

Ik zie wel waar ik geraak. Die 3:10/km is een doel maar voor mij geen must hoor.
Dat lijkt me ook verstandig. Grote kans op blessures met zulke korte stukjes. Zou gewoon lekker ontspannen doorversnellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tinusvolkel
influenza schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:35:
[...]

Hier gisteren tijdens een 5 x 600m ook bij de eerste intervallen naar de 3:10 /km gelopen en deed er volgens de de Stryd app 5 seconden over om van 4:20 naar 3:09 te gaan, dus dan blijft er idd niet veel meer over van de 10 seconden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tibs
Als ik met de wind in de rug loop moet dat wel lukken, het waait hier serieus. :-P

Het zal sowieso een goede test worden voor de oortjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• influenza
Tibs schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:02:
Als ik met de wind in de rug loop moet dat wel lukken, het waait hier serieus. :-P

Het zal sowieso een goede test worden voor de oortjes.
ik zeg ook niet dat het niet lukt hoor, uiteraard kan het. Zou me zelf ook wel lukken, maar vind het redelijk nutteloos om voor zulke korte stukjes een tempodoel te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
influenza schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:05:
[...]

ik zeg ook niet dat het niet lukt hoor, uiteraard kan het. Zou me zelf ook wel lukken, maar vind het redelijk nutteloos om voor zulke korte stukjes een tempodoel te hebben.
Denk gewoon dat het doel van die "suggested workout" is om wat tempoveranderingen te introduceren om zo de hogere hartslagzone's te testen. Mijn laatste workouts waren allemaal laag intensief (zwemmen, fietsen, duurloop).

Zoals ik al aangaf ga ik die versnellingen "rustig" opbouwen om niet opnieuw een blessure te hebben.

Heb voorlopig niet echt een trainingsplan dat ik ga volgen dus doe ik wat Suggested workouts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
Voor de afwisseling is zo'n versnellingsloop idd wel leuk maar 10 seconden is wel erg kort zeg is eigenlijk volle bak sprint en dan nog zou ik dat tempo niet halen denk ik :o

Ik moet van coach Greg wel eens een cadans run/herhaling lage passen doen wat eigenlijk een rustig loopje is met korte versnellingen en die vind ik al kort. Is dan 10-15 minuten warm up met 10 keer 20 seconden rennen en 45 seconden rust en ene cooldown. Zie dat altijd meer als een tussendoortje want dat cadans doel van 175-200 haal ik met een beetje tempo ook wel. Met rustig tempo zit ik op 170 ofzo.

Vandaag nog en herstelloop op de planning staan maar hoop at het late rop de dag wat minder waait en regent.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• InZane
Garmin raadt mij rust aan, dus dat doen we dan maar he. Lekker op de bank hangen met een pot bier en een zak chips vanavond :+

Gisteravond al een ontspannen 11 km gelopen. Had geen last van de intervaltraining van die dag ervoor, dus dat was fijn. Vandaag dus lekker niks en dan morgenavond weer een intervaltraining. Hoe die eruit gaat zien weet ik nog niet. Krijg ik vandaag in de loop van de dag wel te horen van de slavendrijver trainer.

Edit:
15x200 morgen :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tibs
Workout Completed!

Zoals ik al dacht was die 3:10/km iets te snel en raakte ik, zonder zotte dingen te doen, rond de 4:00/km als maximale snelheid. Al bij al wel eens leuk om zo'n training te doen. Zit wat afwisseling in.

Donderdag normaal een gewoon loopje op licht tempo.

Over de Airpods Pro kan ik ook alleen maar positief zijn. Blijkbaar zijn mijn oren geschikt voor de Airpods want met de Medium tips zitten ze echt super comfortabel. Totaal geen beweging tijdens het lopen. Super tevreden dus met mijn aankoop. Ook de transparantie mode is goed tijdens het lopen. Aankomende wagens/tractoren zijn duidelijk hoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Iemand suggesties voor een fysieke winkel met een redelijk assortiment trailschoenen; bij voorkeur in het oosten des lands?

Heb maat 45/46 (US11.5) en het is een drama om een winkel te vinden waar meer dan 1 á 2 paar in die maat te proberen/op voorraad zijn. Met de retourtermijnen die de meeste webshops hanteren is steeds bestellen en terugsturen ook geen lolletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Nou, ik heb het kip piri piri syndroom aldus de huisarts. Was ik vanacht ook al tegengekomen in mijn zoektochten dus had al zo'n vermoeden bij de omschrijving.

Gaat helaas wel een aantal weken duren :(

https://www.hierhebikpijn...ng/57/piriformis-syndroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaydayQ
@TMDC
Easy-running in Doetinchem op de ijsselkade misschien?
Die heeft in ieder geval trail schoenen maar geen idee of ze jou maat op voorraad hebben.
Ik leef op iets kleinere voet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaydayQ
Net 30min medium run na 10 min warming-up.
Was wel een gevecht..2 km volle bak regen met bijhorende boog daarna 3 km wind midden in m'n smoel en de rest van de 7,5 km zijwind zodat je moeite moet doen om rechtdoor te lopen. 5:27 min/km kan ik best mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Shinji schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:44:
Nou, ik heb het kip piri piri syndroom aldus de huisarts. Was ik vanacht ook al tegengekomen in mijn zoektochten dus had al zo'n vermoeden bij de omschrijving.

Succes, ik heb daar een jaartje last van gehad (niet officieel gediagnosticeerd, maar alle kenmerken).
Had nog een betaalde app (60 euro) gedownload met oefeningen, al moet ik zeggen dat de beste "oefening" bestond uit fietsen en minder lopen.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03
Bit late to the party nu de v11 al uit is maar vandaag voor het eerst de New Balance 880v10 aangetrokken.

Na mijn 880v9 een paar mizuno waverider 23 gehad. Beide inmiddels versleten en toe aan een nieuwe, stabiele, neutrale daily. De keuze is reuze maar wat je kent is een veilige keuze, dus op naar de 880v10.

Heerlijk schoentje, ferme doch soepele landing en een stevig gevoel tijdens de contactfase. Ik ben fan van deze serie oOo

In de nabije toekomst ook maar aan de v11, hoewel die schijnbaar iets zachter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 07:16
De avond stond in teken van intervals en beste pittige met 15x300m met steeds 100m rust. Hey ging best soepel, al voel je die laatste paar intervals altijd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 21:20

Fisico

by Fabian

Shinji schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:44:

Sterkte! deze kwetsuur heb ik opgelopen in voorbereiding op de marathon, omdat ik teveel ging lopen en daarnaast ook nog ging wielrennen. Uiteindelijk de marathon er mee gelopen en toen was het echt stuk. Want naast rechts had ik het toen ook links. Sindsdien kom ik elk jaar in de eerste week van augustus bij de fysio en een paar sessies met dry needling is het dan weer weg voor een klein jaar. Ik hoop dit jaar niet langs te gaan. Maar het is echt uitdaging om aan de goede kant van overbelasting te blijven.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 21:20

Fisico

by Fabian

Sport_Life schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 20:53:
[...]

Succes, ik heb daar een jaartje last van gehad (niet officieel gediagnosticeerd, maar alle kenmerken).
Had nog een betaalde app (60 euro) gedownload met oefeningen, al moet ik zeggen dat de beste "oefening" bestond uit fietsen en minder lopen.
Yep, want al het andere is leuk en aardig. Ik heb een jaar trouw oefeningen gedaan en toen kwam ik bij de fysio voor de zoveelste keer. Daarna een jaar geen oefeningen gedaan en ik was precies in dezelfde week als een jaar eerder weer bij de fysio. Je snapt, ik doe geen oefeningen meer.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Klinkt erg bemoedigend allemaal :|

Al zou ik momenteel blij zijn als ik gewoon een nacht door kan slapen. Heb nu diclofenac gekregen als aanvulling op paracetamol. Het lijkt er op dat ik nu een manier gevonden heb om te liggen zonder pijn dus dat ga ik eerst proberen en anders morgen het zwaardere geschut.

[ Voor 79% gewijzigd door Shinji op 04-05-2021 21:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 06:15

10 jaar geleden liep ik 3 x per week 9 km steeds aan matige intensiteit. Ik liep toen net onder de 44 min op een 10K.
Nadien ben ik meer gaan variëren qua afstand, en ook de rustige duurlopen wat rustiger. Als ik niet aan het trainen ben voor een (halve) marathon loop ik op zondag zelfs met een loopmaatje 12-13 km aan 6:00/km of trager.
Door meer gevarieerd te trainen heb ik mijn 10K PR 2 jaar geleden op 39:58 gebracht, op 45-jarige leeftijd. En dat terwijl ik qua gemiddelde trainingshoeveelheid niet zoveel gestegen ben (32 km/week, wat minder in de winter, wat meer in de zomer).
Dus de snelheidsverbetering zit een beetje in meer kms maken, maar vooral in gepolariseerd trainen.
Klassieke snelle intervallen doe ik graag, maar mijn kuiten protesteren. Daarom hou ik het bij rustige duurlopen en 1x per week een tempoloop (ongeveer op marathontempo). Heel af en toe strides 30:30.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaydayQ
@Hartloper
Voorlopig ga ik er dan maar vanuit dat Polar weet wat ze doen.
Voorlopig 3x pw lopen nog.
2x medium run of 1x met een interval ( die vind ik lastig geef ik eerlijk toe) en elke week een longrun.
Ik geloof dat het over 5 weken 4x pw wordt.
Voorlopig gaat het goed denk ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hartloper
nokie schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:19:
Omdat het nog eens kan: raceverslagje... (of toch een lang verhaal dat eindigt in een race)
...
Dag Nokie, hier nog een Vlaming !
Ik vond nooit een Nederlandstalig hardloopforum (tot nu dan).

Ik heb ook meegedaan in Knokke, wel de 6,5 km omdat ik dan samen met mijn 17-jarige zoon kon lopen.

De eerste km startte mijn zoon heel snel, aan 3:30/km. Na 500 m was ik aan het hijgen als gek en heb ik 'm wijselijk laten gaan. Het duurde een halve km voor ik daarvan gerecupereerd was en mijn ademhaling wat kalmeerde.

De rest van de kms liep ik dan aan 4:00/km om te eindigen op 25:20, een minuutje na de 17-jarige.
De organisatie was mooi coronaproof en het weer was ideaal, zonnig maar fris.

Binnen 2 weken loop ik Dwars door Brugge waar ik graag de 14km in een uur zou willen afwerken, dat wordt werken! Ik ga daar mijn Alphaflys voor de eerste keer eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Hartloper schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 21:50:
[...]

10 jaar geleden liep ik 3 x per week 9 km steeds aan matige intensiteit. Ik liep toen net onder de 44 min op een 10K.
Nadien ben ik meer gaan variëren qua afstand, en ook de rustige duurlopen wat rustiger. Als ik niet aan het trainen ben voor een (halve) marathon loop ik op zondag zelfs met een loopmaatje 12-13 km aan 6:00/km of trager.
Door meer gevarieerd te trainen heb ik mijn 10K PR 2 jaar geleden op 39:58 gebracht, op 45-jarige leeftijd. En dat terwijl ik qua gemiddelde trainingshoeveelheid niet zoveel gestegen ben (32 km/week, wat minder in de winter, wat meer in de zomer).
Dus de snelheidsverbetering zit een beetje in meer kms maken, maar vooral in gepolariseerd trainen.
Klassieke snelle intervallen doe ik graag, maar mijn kuiten protesteren. Daarom hou ik het bij rustige duurlopen en 1x per week een tempoloop (ongeveer op marathontempo). Heel af en toe strides 30:30.
Als ik tussen de regels door mag lezen: ook meer genieten van het lopen?

Ik loop (haha...) nu tegen mij zelf aan dat ik met Strava telkens sneller en/of verder wil. Op alle afstanden 05:30 min/km. Maar met mijn laatste 12k loop liep ik vast op 8km, kreeg mijn ademhaling niet meer onder controle, Strava gestopt en ik heb de laatste kilometer uitgelopen in het zonnetje. Alsnog een 05:34 min/km...

Volgende run wordt gewoon lekker freewheelen en eerst maar eens lekker lopen.
Frenz64 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 17:00:
[...]

Om je wat op te beuren @GSX-MAN, m'n Duet wireless headphone (aka AIKSWE Bluetooth 5.0 Open Ear Wireless Sports Headphone Surround Souns Earphones Stereo HD Hands-free For Running cycling [Frenz haalt weer adem] staat er echt op) is binnen. Stukje mee gefietst en ben zeer positief, na 5 minuten voel je niet meer dat je wat ophebt (18 gram!), zit comfy en prima geluid. De buitengeluid komen naturel binnen uiteraard en at ik prettig vind is dat er een natuurlijk windgeruis is. Met dopjes is dat vaak erg irritant. Kortom, voor €14 val je hier geen buil aan. Fijn voor erbij. Maarrrrrrrr.......(altijd een maar natuurlijk) tegelijkertijd kwamen m'n Fiil T1 Pro's binnen en natuurlijk even vergelijken. Moet je niet doen en zeker niet met een Jamie XX' nummer zoals Gosh. Oké deze heb ik ook gekocht vanwege de geluidskwaliteit, maar de bassen zijn vrijwel afwezig bij bone conducting als je ze bone-to-bone vergelijkt. Maar los daarvan, zonder de Aftershokz gehoord te hebben, deze voldoen prima, het geen rotzooi, voelt kwalitatief ook best goed aan.

Dus als je de weg weer 's kwijt bent, kun je je de muziek aan laten staan als je iemand om de weg vraagt
Hij is al een tijdje binnen. Ik dacht voor 12,- EUR. Geen bas inderdaad. Maar voor podcast meer dan prima. Superlicht inderdaad. Geluid moet wel erg hard langs wegen met veel verkeer. Dan merk je dat auto's stiekem veel rijgeluiden maken...

Jammer van het ontbreken van de harder/zachter knop, maar daar valt mee te leven. Ik kan dat ook met de knoppen van mijn telefoon doen.

[ Voor 36% gewijzigd door Motrax op 05-05-2021 06:10 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Blijkbaar heb ik maandag volgens Strava de 1k km aangetikt dit jaar. @Tinusvolkel blijven redelijk gelijk opgaan dus - qua afstand tenminste :D Strava heeft wel een aardig hoger totaal dan Garmin, waar ik gisteren pas de 1000 km aantikte. Scheelt inmiddels dus al een kleine 15km....

Gisteren lekker door de woei gelopen, hagelbui met storm tegen kan ik niet aanraden, maar het gezicht van weilanden in de zon met zo'n bijna zwarte lucht er boven is daarentegen wel weer geweldig. Twee keer helemaal doorweekt, de eerste keer weer droog geblazen, tweede keer was toen ik bijna thuis was. Ik vond het wel wat hebben, lopen in de storm.

Zondag met drie collega's de route van de Huttenkloasloop (halve marathon in Oldenzaal) gelopen (zij lopen normaal wel wat sneller maar vonden het geen probleem op mijn tempo te gaan, gezelligheid!). Blijft een hele mooie route, en omdat de wedstrijd zelf altijd in de herfst is (oktober), was het ook wel leuk in de lente te lopen met bloesems en overal groen. Mensen in de buurt: de gehele route is aangepijld met bordjes, dus je kan haast niet fout lopen. Vergeet niet dat omgeving Oldenzaal wel wat heuvelachtig is :D

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Beterschap @Shinji! Ik hoop voor je dat het snel opknapt allemaal.

Ik wil per deze week mijn 'normale' schema weer gaan oppakken. Dat wil zeggen drie a vier keer hardlopen in de week. Ik weet alleen niet zo goed waar ik weer moet beginnen. Merk dat ik na een rondje van 5km toch al wel weer 2 dagen spierpijn heb en dat een dergelijke workout volgens runalyze (Workload Ratio) al gelijk weer een flink rood balkje oplevert. Ik dacht dat de Garmin "suggestie van de dag" wel een beetje rekening zou houden met het weer opbouwen maar die raad bijv. voor vandaag al een loopje van ruim 10KM aan. Wat denken jullie? doen of toch maar bij 5km houden?

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shinji
@BastiaanN thanks!

Ik zou het bij 5km houden en de Garmin even laten voor wat het is qua suggesties. Die houdt volgens mij inderdaad geen rekening met als je er een paar weken uit geweest ben.

Ik ben na twee weken pauze ook gewoon weer begonnen met 2x 5km dan 3x 5km en daarna de 5kms telkens wat langer maken. Gaat wel iets sneller met opbouw dan als je van 0 zou beginnen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
Shinji schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:45:
@BastiaanN thanks!

Ik zou het bij 5km houden en de Garmin even laten voor wat het is qua suggesties. Die houdt volgens mij inderdaad geen rekening met als je er een paar weken uit geweest ben.

Ik ben na twee weken pauze ook gewoon weer begonnen met 2x 5km dan 3x 5km en daarna de 5kms telkens wat langer maken. Gaat wel iets sneller met opbouw dan als je van 0 zou beginnen .
Heb ik ook gemerkt. Ik denk dat die Suggested Workouts over een lange periode in het verleden wordt gebaseerd. Mijn herhalingen snelheid kan ik voorlopig ook nog niet doen omdat die teveel herhalingen doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
@Shinji Klinkt ruk, beterschap...

@BastiaanN Luisteren naar je lichaam, je kan wel blind Garmin volgen en blijven ploeteren maar dan loop je jezelf voorbij en dat breekt je (uiteindelijk) op. Een schema is niet heilig en je kan beter wat extra rust nemen dan extra te veel doen ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• chris
BastiaanN schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:41:
Beterschap @Shinji! Ik hoop voor je dat het snel opknapt allemaal.

Ik wil per deze week mijn 'normale' schema weer gaan oppakken. Dat wil zeggen drie a vier keer hardlopen in de week. Ik weet alleen niet zo goed waar ik weer moet beginnen. Merk dat ik na een rondje van 5km toch al wel weer 2 dagen spierpijn heb en dat een dergelijke workout volgens runalyze (Workload Ratio) al gelijk weer een flink rood balkje oplevert. Ik dacht dat de Garmin "suggestie van de dag" wel een beetje rekening zou houden met het weer opbouwen maar die raad bijv. voor vandaag al een loopje van ruim 10KM aan. Wat denken jullie? doen of toch maar bij 5km houden?
Altijd luisteren naar je lichaam. Nooit naar je horloge/apps. Zet 't liefst die features uit ;).

Mijn horloge gaf een dag of drie na de marathon aan dat ik alweer helemaal hersteld was. Zeker niet het geval. Soms ook het tegenovergestelde (voel ik me helemaal goed terwijl het horloge zegt dat 't niet zo is). Voorspelde tijden en VO2max ook met een grote korrel zout nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Poekie schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:28:
Blijkbaar heb ik maandag volgens Strava de 1k km aangetikt dit jaar. @Tinusvolkel blijven redelijk gelijk opgaan dus - qua afstand tenminste :D Strava heeft wel een aardig hoger totaal dan Garmin, waar ik gisteren pas de 1000 km aantikte. Scheelt inmiddels dus al een kleine 15km....
Hou op, ik zit pas op 434km ;(
Na de 2700 van vorig jaar was ik van plan om dit jaar de 3000 te passeren, maar die zweepslag heeft m'n plannen aardig verpest.

Lichtpuntje is wel dat ik vorige week weer 46km heb gelopen zonder problemen. Dat gaat de goede kant weer op. Nu zorgen dat ik heel blijf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

InZane schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:24:
[...]

Na de 2700 van vorig jaar was ik van plan om dit jaar de 3000 te passeren, maar die zweepslag heeft m'n plannen aardig verpest.

Lichtpuntje is wel dat ik vorige week weer 46km heb gelopen zonder problemen. Dat gaat de goede kant weer op. Nu zorgen dat ik heel blijf.
Het is geen wedstrijdje he? :(:) elke km is er een! Heel blijven is belangrijker dan een jaardoel. Je kan ook je jaardoel van 1 juni tm 1 juni 2022 laten lopen ofzo :) Net als universiteiten hun jaar in september laten beginnen :D

@Tinusvolkel en ik hadden ergens begin dit jaar het idee allebei de 3000km te halen (toen lagen we ook ongeveer gelijk), maar hij ligt iets beter op schema dan ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Poekie schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:51:
[...]

Je kan ook je jaardoel van 1 juni tm 1 juni 2022 laten lopen ofzo :) Net als universiteiten hun jaar in september laten beginnen :D
Maar dat staat minder leuk in Strava O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
NU al 1000k? Respect hoor... Zit net over de 600 en dat is volgens strava al met 44k in de week gemiddeld.

Of gaat dit niet alleen over hardlopen, dan zou het al wat realistischer worden :P (MAar nog steeds respect uiteraard)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tinusvolkel
m0ridin schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:07:
NU al 1000k? Respect hoor... Zit net over de 600 en dat is volgens strava al met 44k in de week gemiddeld.

Of gaat dit niet alleen over hardlopen, dan zou het al wat realistischer worden :P (MAar nog steeds respect uiteraard)
Met fietsen en met hardlopen is het beide 1000km :P

Maar het is zoals @Poekie al zegt geen wedstrijd, ik zag ooit dat we zo goed als even veel liepen en dat daarmee een 3000 km jaardoel haalbaar is.

Verder hier even een rustdag vandaag, gister en eergisteren gelopen en savond bij een maat met een paar man 700 hanen en 5000 kippen op een vrachtwagen gezet omdat hij geen andere ploegen aan kon komen. Maar merk wel dat dat mijn kantoorhanden niet gewend zijn en vandaag heb ik iig overal in m'n armen spierpijn... achja weer een beetje krachttraining geweest :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Zojuist mezelf maar netjes aan de 5KM gehouden, dank voor de reacties. Was ook ver genoeg met die lekkere wind er bij, haha :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Pff, ik hoop dat het weer vanavond wat beter is als ik ga trainen. Net tijdens het rondje met de hond zo'n bak hagel op m'n kop gekregen. Deed gewoon pijn. M'n hond dook zelfs de bosjes in en wou niet meer verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Nee, alleen hardlopen! Ik loop elke dag, dat helpt behoorlijk, en met mijn huidige om-de-dag-10km schiet het aardig op. Gemiddeld loop ik nu zo'n 45-60km per week (ik zie dat ik gemiddeld 56,9km/week heb gelopen tot en met vandaag), maar dus wel gewoon verdeeld over 7 dagen. Dan valt dat gemiddelde wel weer mee met 8km gemiddeld per dag.

@InZane ja, hagel icm harde wind is echt zo pijnlijk. Enige weer dat ik echt vervelend vind om in te lopen; hagel. De rest is tijdelijk ongemakkelijk, maar overkomelijk. Hagel is gewoon auw, de harde wind maakt het extra auw. Medelijden met je hond (en met jou natuurlijk).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 10:16
Poekie schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:35:
Nee, alleen hardlopen! Ik loop elke dag, dat helpt behoorlijk, en met mijn huidige om-de-dag-10km schiet het aardig op. Gemiddeld loop ik nu zo'n 45-60km per week (ik zie dat ik gemiddeld 56,9km/week heb gelopen tot en met vandaag), maar dus wel gewoon verdeeld over 7 dagen. Dan valt dat gemiddelde wel weer mee met 8km gemiddeld per dag.

@InZane ja, hagel icm harde wind is echt zo pijnlijk. Enige weer dat ik echt vervelend vind om in te lopen; hagel. De rest is tijdelijk ongemakkelijk, maar overkomelijk. Hagel is gewoon auw, de harde wind maakt het extra auw. Medelijden met je hond (en met jou natuurlijk).
Hier ook 50/60k per dagweek en zit nu op 930k dit jaar, er komt gelukkig toch nog iets goed uit Corona en dat is dat ik meer zin in hardlopen heb dan ooit.

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Steevo_S schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:37:
[...]

Hier ook 50/60k per dag week
Hoop ik dan B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
Toevallig heb ik een maatje die veel ultratrails loopt; die zit dit jaar tot nu toe op 1.600km. Dat is best wel veel, maar gezien hij 3 tot 4 keer in de week loopt en dus 120k in de week wegtikt, loopt ie bijna 40km als doorsnee loopje 8)7

Hij liever dan ik :+

Het gemiddelde is een, maar de realiteit vind ik eigenlijk nog wel gekker. Want in de praktijk loopt ie dus grosso modo om de week een ultra van 80-120km...

[ Voor 17% gewijzigd door Roozzz op 05-05-2021 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steevo_S
Roozzz schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:58:
[...]

Toevallig heb ik een maatje die veel ultratrails loopt; die zit dit jaar tot nu toe op 1.600km. Dat is best wel veel, maar gezien hij 3 tot 4 keer in de week loopt en dus 120k in de week wegtikt, loopt ie bijna 40km als doorsnee loopje 8)7

Het gemiddelde is een, maar de realiteit vind ik eigenlijk nog wel gekker. Want in de praktijk loopt ie dus grosso modo om de week een ultra van 80-120km...
Heb het al aangepast, foutje :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Roozzz schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:58:
[...]

Ja zo'n eentje hebben wij ook in de groep, maar die loopt geen ultra trails trouwens, maar wel gemiddeld 9 sessies per week en een omvang van 130+km. Zijn belastbaarheid (en vrije tijd) is echt jaloersmakend af en toe, al gaat ie wel elke maandag naar de sportmasseur voor een flinke sessie.

Is trouwens ook wel een mooi voorbeeld van dat je geen extreem lange duurlopen hoeft te doen voor een marathon. Hij kon een startnummer van iemand overnemen voor de Marathon van Amsterdam, 3 weken voor de start en die heeft ie toen uitgelopen in 3.00.xx. Was wel pittig zei ie achteraf, maar als je dan op Strava kijkt zie je dat ie zo vlak heeft gelopen als de Flevopolder 8)7
Roadman schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:33:
[...]

Vind iemand die een week omvang heeft van 130 km+ nu niet echt het voorbeeld van "dat je geen extreem lange duurlopen hoeft te doen voor een marathon" ;)
Nou ja, als je het uitsmeert over 9 keer valt het toch wel mee? Dat is maar 14.4km gemiddeld.
Er was een tijd dat ik voor minder dan 15 de deur niet uit ging.

[ Voor 33% gewijzigd door InZane op 05-05-2021 15:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roadman
InZane schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:21:
[...]

Ja zo'n eentje hebben wij ook in de groep, maar die loopt geen ultra trails trouwens, maar wel gemiddeld 9 sessies per week en een omvang van 130+km. Zijn belastbaarheid (en vrije tijd) is echt jaloersmakend af en toe, al gaat ie wel elke maandag naar de sportmasseur voor een flinke sessie.

Is trouwens ook wel een mooi voorbeeld van dat je geen extreem lange duurlopen hoeft te doen voor een marathon. Hij kon een startnummer van iemand overnemen voor de Marathon van Amsterdam, 3 weken voor de start en die heeft ie toen uitgelopen in 3.00.xx. Was wel pittig zei ie achteraf, maar als je dan op Strava kijkt zie je dat ie zo vlak heeft gelopen als de Flevopolder 8)7
Vind iemand die een week omvang heeft van 130 km+ nu niet echt het voorbeeld van "dat je geen extreem lange duurlopen hoeft te doen voor een marathon" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24
Roadman schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:33:
[...]

9 keer in de week is voor mij vol continue lopen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
InZane schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:24:
[...]

Ik zit op 762 km, op zich mooi op schema om ruim boven de 2000 te eindigen. 2500 zou leuk zijn, maar niet echt een must verder. Kwaliteit gaat toch boven kwantiteit ;)

Ik zag bij een strava challenge dat een man uit mijn atletiekgroep alleen vorige maand al bijna 700 km had gelopen.... Die loopt gewoon elke dag een halve marathon.... Moet er eerlijk gezegd niet aan denken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roadman
[...]

[...]

Nou ja, als je het uitsmeert over 9 keer valt het toch wel mee? Dat is maar 14.4km gemiddeld.
2 keer op een dag 14.4 is ook gewoon een duurloop van 28 km.
Met een omvang van 130 km per week zit het met de duur echt wel goed. Al smeer je dat uit over 20 loopjes in een week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
Misschien een rare vraag, maar ben zelf woonachtig in Barcelona en ga deze zomer een maandje terug naar Nederland. Is er misschien iemand die in de buurt van Zwolle een paar keer mee wilt gaan hardlopen en/of een paar leuke routes kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Steevo_S schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:49:
Misschien een rare vraag, maar ben zelf woonachtig in Barcelona en ga deze zomer een maandje terug naar Nederland. Is er misschien iemand die in de buurt van Zwolle een paar keer mee wilt gaan hardlopen en/of een paar leuke routes kent?
Mooie stad en prima hardlopen daar! Kun je een Tarta de Santiago meenemen? :+

Kom zelf uit Apeldoorn, dus als je daar in de buurt wil gaan lopen moet je maar roepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
[...]

[...]

Snap je punt wel maar deze persoon loopt wel vaker 2x op een dag dus gewoon en duurloop van 30 km ofzo op een dag ;)

laat ook wle goed zien dat je niet naar anderen moet kijken, ken via het trailen ook wat ultra lopers die zitten ook op de 100-150km per week en 1 daarvan heeft er in 2021 dus al 1900km opzitten een andere bijna 3000km.
Maar die lopen ook een M rond de 3 uur als haas en de dag erna doet die een herstelloop van 10-15 km op 5.44 min/km 8)7 Super knap maar hij zegt zelf ook dat hi jen snel hersteld erg let op voeding rust en geluk heeft met blessures etc. Weer 2 anderen gaan het pieterpad binnen kort apart van elkaar lopen 1 voor een FKT de ander voor KWF.
Ben allang blij dat ik op de 850km zit in 2021 :o
Schema van Greg gaat goed net een interval gedaan en was zo slim om tegen de wind in warm te lopen en de intervallen beschut en met wind mee te lopen. Garmins wegenb zijn wel ondoorgrondelijk mijn LTH is beter geworden maar mijn trainingsstatus is niet productief |:(
Niet dat ik er erg op let, maar viel me nu op toen ik op connect keek......
https://www.strava.com/activities/5246014621/overview

[ Voor 35% gewijzigd door xray79 op 05-05-2021 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 00:04
@Shinji Beterschap, hopelijk kun je snel herstellen maar rust lijkt het devies... Frustrerend zeg!
@BastiaanN Welkom terug aan het hardlopen, ik zou ook lekker rustig beginnen. Evt. twee dagen achter elkaar 5km lopen, dan heb je ook een idee hoe de belasting valt. Dan kun je vanzelf je volume weer opbouwen, uiteindelijk heb je "maar" een week of 6 (?) niet gelopen. Gauw het ritme weer oppakken.

Wat een wind vandaag zeg, ik was nog net niet achteruit aan het hardlopen. Uiteindelijk wel iets meer dan 15 kilometer gelopen, was qua temperatuur wel lekker hoewel het vol op de wind erg koud was. Wel blij dat ik naar buiten ben gegaan, even de kop leeglopen. Zag ook nog een paar fietsers het weer trotseren, die zullen het ook zwaar hebben gehad.

Ook mijn doel van 2.000 kilometer is nog binnen bereik 8) Nu zo'n 730 kilometer gelopen dit jaar. Vorig jaar had ik t/m april 445 kilometer, daar maak ik nu dus het verschil om het doel te behalen :*)

[ Voor 11% gewijzigd door Arjan90 op 05-05-2021 18:36 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
Da's het nadeel van Strava, je hebt de neiging om na te denken aan wat anderen van je loopje gaan vinden en je zou daardoor harder of verder kunnen lopen dan nodig is.
Ook neiging om segmentjes te pakken. Da's goed als je geen doel hebt, maar contraproductief als je een schema aan het volgen bent.
Daarom staat Strava bij mij uit zelfbescherming op privé, ik heb slechts 2 volgers en ga dat zo houden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• InZane
Hartloper schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:58:
Da's het nadeel van Strava, je hebt de neiging om na te denken aan wat anderen van je loopje gaan vinden en je zou daardoor harder of verder kunnen lopen dan nodig is.
Ook neiging om segmentjes te pakken. Da's goed als je geen doel hebt, maar contraproductief als je een schema aan het volgen bent.
Daarom staat Strava bij mij uit zelfbescherming op privé, ik heb slechts 2 volgers en ga dat zo houden.
Tja, ik heb er schijt aan hoor. Genoeg mensen op mijn Strava die veel harder of verder lopen dan ik. Ik ben al 42 en pas laat begonnen met lopen, dus ambities om een toploper te worden heb ik niet.
Pagina: 1 ... 118 ... 393 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.