In mijn weg naar bewuster snacken en leven ben ik nu bij mijn 'snack a jack bij de koffie' aangekomen... In mijn hoofd is snackajack redelijk ok, maar natuurlijk kies ik chocola want nom nom... Neem er altijd 2 bij de koffie.
Qua kalorieen was ik me bewust dat het an sich nog best wat was, 64 per wafel, maar prima. Alleen kijk ik tegenwoordig ook naar voedingsstoffen en probeer ik eens wat suiker te minderen.
Stap 1 was ontbijt, van cruesli/(slechte)muesli en 0% vet vruchtenyoghurt naar havermout/(redelijk/goede)muesli met magere kwark/0% vet vruchtenyoghurt. Scheelt ongeveer 6g suiker in mijn ontbijt, meer eiwit, top.
Maar in die snack a jacks zit ook 4.5g suiker per wafel, krijg ik alsnog 9g binnen
Zit een beetje rond te kijken naar wat lekkers bij de koffie, maar dan (relatief) gezond, en wel het liefst kant en klaar te kopen... Hier mensen nog tips voor iets smakelijks bij de koffie? (Blokje pure chocolade heb ik in het verleden ook wel gedaan, ook dingen als snoeptomaatjes/worteltjes maar dat laatste vind ik gewoon niks. Kan het doen maar dat is puur om iets te eten.
Zit dus een beetje te kijken naar iets van havermout koekjes oid, maar vaak zit er dan weer suiker bij. Zelf idngen gaan bakken heb ik ook niet echt zin an.
Ga vandaag of morgen ook wel even langs de jumbo dus kan ik zelf de schappen nakijken, maar mocht iemand al een tip hebben hoor ik het graag
Men, en dan te bedenken dat ik vroeger 10-15 bakken koffie per dag MET suiker (a 3-5g) dronk

En verder ook nergens op lette... het is een wonder dat ik niet breder dan lang was, hoewel het niet veel scheelde als ik sommige fotos zie