Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:03
@Tibs je kan best weer proberen te gaan hardlopen maar begin gewoon met een klein rondje (weet ik t, 3-4k oid) en voel hoe dat valt... dan weer een dag rust, daarna een stukje verder.

Net hersteld zijn en gewoon weer vol doorgaan klinkt als de manier om snel weer geblesseerd te raken. Pak het weer rustig op zodat je zeker weet dat je kuit echt hersteld is en ook weer een beetje de tijd krijgt om weer te wennen aan en hetstellen van de nieuwe inspanning :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:51
Heeft iemand nog tips voor trailschoenen? Talloze reviews wel elders te vinden op internet, maar die zijn vooral gericht op ‘echte’ trails met bergen, veel hoogtemeters, etc. Ik zoek een goede paar schoenen waarmee ik voldoende grip houd in de bossen in Drenthe.

De Salomon Speedcross 5 zien er wel goed uit, maar ben bang dat die wat te veel profiel hebben. Zijn ook wat zwaarder namelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:14
Tibs schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 07:46:
[...]

[...]

Thanks voor de raad! Ik ga vandaag tijdens mijn lunchpauze eens rustig wandelen om te zien hoe het ermee gaat. Eventueel kan ik dan donderdag al eens rustig opbouwen. Die suggested workout ga ik niet doen maar denk van rustig wat lopen en wandelen af te wisselen. Of zou ik beter nog langer wachten?

Ik ben een beetje nieuw in dit hele post-blessure ding... :?
Ik zou zeker nog even langer wachten.

Via het scherm kan ik niet in je kuit kijken natuurlijk maar het zou maar iets van een spierscheurtje kunnen zijn.
Een week te snel beginnen kan je zomaar twee maanden teleurstelling opleveren (ik en vele anderen hier hebben dat volgens mij wel aan den lijve ondervonden).
Ik zou je het advies geven om met wandelen en fietsen toch lekker bezig te blijven en je kuit te ontzien.

Als je weer gaat beginnen met lopen niet direct weer een aantal km achter elkaar maar bv na stevig inwandelen wat korte intervalletjes op dribbeltempo met voldoende rust.
Mocht reactie uitblijven kun je de training erna de intervalletjes wat verlengen en later de intensiteit weer opvoeren.

Is vervelend, dat weet ik maar ik zou het nog een extra week rust geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 07:02

Rudedadude

Maybe we were born to run

Slickk schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 09:09:
Heeft iemand nog tips voor trailschoenen? Talloze reviews wel elders te vinden op internet, maar die zijn vooral gericht op ‘echte’ trails met bergen, veel hoogtemeters, etc. Ik zoek een goede paar schoenen waarmee ik voldoende grip houd in de bossen in Drenthe.

De Salomon Speedcross 5 zien er wel goed uit, maar ben bang dat die wat te veel profiel hebben. Zijn ook wat zwaarder namelijk.
In Nederland kom je met heel veel weg. Lugs can meer dan 4mm zijn al snel overkill. En de Speedcross zijn dat naar mijn idee ook vaak. En dan komt het aan op voorkeur naar type schoen. Breed, smal, hoge drop, zero drop, veel demping, weinig demping, licht of stevig en ondersteunend. Voor korte afstand of wil je ook richting marathon of verder.

Ik zoek het vaak licht, breed en zero drop en kom daardoor vaak uit bij Altra, Inov-8 en Topo. Maar ook Nike, Brooks en Saucony en New Balance hebben prima bruikbare trailschoenen. Of La Sportiva, Salomon, etc. Maar ja, die keuzemogelijkheden maken het niet perse makkelijker.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 11:51
M'n stukje tekst bij Strava even copypasten:

Nog een keer de Hoka's aan, afscheidsrun. Wilde de eerste km vlot doen, kijken hoe het voelt. 5"00 ah, oké, doel onder de 25 minuten. Volgende 4"58, phoe, hou ik dit tempo vol? 4"53 ja dus, ritme komt ademhaling stabiel, 4:51, rekenen, 5"15 mag nog, maar ik voel dat er nog een snellere in zit, duhh, laatste km. Ik check voor de eindsprint, damn 4.94km al, zet aan een zie nog 4:50. Heerlijk vol gegaan, zonder al te diep afgezien, lekker man.

Snel hersteld ook en benen voelen niet overbelast, knie gaat goed. Nu opbouwen naar het volgende doel: 10km < 50 minuten, zodat ik kan pieken tijdens de Ekiden......Ekiden? Gaat dat nog wat worden dit jaar?

De meesten hebben hier meer met getallen dan met woorden, Ik niet zozeer, maar ik ben er nu wel uit welk merk m'n nieuwe loopschoenen gaan worden: New Balance. Dat klopt voor m'n gevoel helemaal, ik heb zoveel testen gelezen en uit de running solutions podcast gecocludeerd dat het vooral belangrijk is dat ze lekker zitten |:( . Ik ga dus wss voor de Beacon V2 of V3, mss de fuel cell of een andere lichte schoen (want dat is het hardste criterium, de Hoka's voelen te zwaar aan de voet, zeker vergeleken met de Tweakerbokjes). Zal niet meer veel verder gaan dan de 10km (zeg nooit nooit), dus demping is minder relevant en als ik de podcast moet geloven eerder slecht dan goed voor je enkels/knieën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
Rudedadude schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 09:47:
[...]

In Nederland kom je met heel veel weg. Lugs can meer dan 4mm zijn al snel overkill. En de Speedcross zijn dat naar mijn idee ook vaak. En dan komt het aan op voorkeur naar type schoen. Breed, smal, hoge drop, zero drop, veel demping, weinig demping, licht of stevig en ondersteunend. Voor korte afstand of wil je ook richting marathon of verder.

Ik zoek het vaak licht, breed en zero drop en kom daardoor vaak uit bij Altra, Inov-8 en Topo. Maar ook Nike, Brooks en Saucony en New Balance hebben prima bruikbare trailschoenen. Of La Sportiva, Salomon, etc. Maar ja, die keuzemogelijkheden maken het niet perse makkelijker.
Bedankt voor de tips! In ieder geval bevestiging dat ik wat weg moet blijven van de ver uitstekende lugs (weer een nieuwe term wijzer :P). Verder gaf ik inderdaad niet veel details dus dan is de keuze enorm. Daar kwam ik net ook achter tijdens een korte zoektocht.

Komt ook omdat ik niet veel voorkeur heb. M’n benen zijn Pegasus 37, Saucony Speed en Shift gewend dus het enige dat ik weet is dat ik geen barefoot-achtige schoenen wil. Verder loop ik alleen maar op asfalt, dus die extra demping qua ondergrond zal wel even wennen zijn (tegelijk ook meer weerstand natuurlijk). Qua afstand zit ik op 20~25km, dus liefst wel een schoen die daarop gericht is.

Ik speur nog even verder. De Pegasus Trail zien er ook wel oké uit, daarvan weet ik in ieder geval dat de maat wel goed zal zijn. Qua budget wil ik er liever ook niet meer dan €100 aan uitgeven. Gelukkig zijn de vorige versies van goede schoenen vaak wel in de aanbieding, dus dat maakt het makkelijker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:01

sebasd

loopt op espresso

Vanochtend de intervaltraining tijdens de vierde van vijf herhalingen moeten afbreken omdat de hamstring opspeelde. Daarom maar rustig naar huis gewandeld (meteen de cooling down gehad) en nu even een weekje rust pakken qua hardlopen, dan maar wat vaker op de fiets of de wandelschoenen aan. Hopelijk blijft het daarbij..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:06

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@Slickk zoe mijn onderstaande post :)
Fraggert schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 18:26:
Ik ben vandaag wezen shoppen :)

[Afbeelding]

Afspraak gemaakt na gister even wat telefonisch overleg (veel zaken hebben niet alles meer in voorraad, dat is wat lastig met passen) en dus vandaag richting Zoetermeer met de auto naar trailrunzaak Mudsweattrails.

Uurtje sturen later stond ik in de winkel waar ik prettig geholpen werdt, ontspannen sfeertje (er was 1 andere klant als max door de covidregels) door een hulpvaardige jongedame met kennis van zaken.

Na een kort praatje over waar ik naar op zoek was en een voetmeting, kwamen er een paar schoenen tevoorschijn.

Ik heb gepast:

La Sportiva Akasha;
Hoka Oh nee Oh nee Somethingsomething;
Salomon Speedcros 5;
ON Cloudventure;
La Sportiva Bushido.

Met alle schoenen op zo'n testbaan gelopen waarbij je je landing en het afwikkelen kunt zien met je drukpunten (erg gaaf te zien). Tevens hebben ze een hindernisbaan in de zaak met stenen, rotsen en rondhout om op te lopen/rennen.

Uiteindelijk werdt het een hele moeilijke keuze tussen de Akasha's en Bushido's.

De Akasha's wonnen het uiteindelijk, iets comfortabeler aanvoelend in zijn geheel en een wat dikkere zool met wat meer demping. De Bushido's voelden beduidend dunner en veel meer een "later-als-ik-groot-ben-en-iets-meer-ervaring-heb"-schoen.

De blauwe passchoen ingeruild voor iets geschikter als lid van #teamsignaalkleur.

[Afbeelding]

Thuis naast de Brooks Ghost 13 d:)b

[Afbeelding]

Fijn om toch gepast te kunnen hebben en schoenen 1 op 1 te kunnen vergelijken, ik had niet echt zin in een "WKOA"-bestel en terugstuur-festijn.

Mudsweattrails in elk geval ervaren als een prettige zaak met een hoop aanbod, zeker dat ik daar nog eens terug ga als ik wat anders nodig heb of een extra paartje (andere) schoenen er nog bij wil.

Morgen lekker het Putterbos in op mijn Akasha's *O*

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• m0ridin
Poeh, na de 10k 'wedstrijd' van afgelopen zondag stond er voor vandaag een steady run van 45 minuten in Z3 op het programma... Heerlijk weer om te lopen maar voelde de benen nog van zondag, op zich aardig af kunnen ronden maar moet nu volgens Garmin weer 70 uur rust houden ;)

En nu staat er donderdag weer een interval in het programma(lange, 3x7 minuten in Z4 met 1:30 rust). Vind die Garmin schemas af en toe toch wel bijzonder, nu dus 3 intensieve trainingen achter elkaar ipv een easy run na de 10km.

Maar vooruit, einde is in zicht... hierna nog 2 weken te gaan en dan een Garmin marathon programma of misschien maar een ander eigen programma uitzoeken. Hoef me natuurlijk ook niet 1-op-1 aan het schema te houden, maar aan de andere kant hoop ik dat er toch wel een idee achter zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:06
Slickk schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:49:
[...]

Bedankt voor de tips! In ieder geval bevestiging dat ik wat weg moet blijven van de ver uitstekende lugs (weer een nieuwe term wijzer :P). Verder gaf ik inderdaad niet veel details dus dan is de keuze enorm. Daar kwam ik net ook achter tijdens een korte zoektocht.

Komt ook omdat ik niet veel voorkeur heb. M’n benen zijn Pegasus 37, Saucony Speed en Shift gewend dus het enige dat ik weet is dat ik geen barefoot-achtige schoenen wil. Verder loop ik alleen maar op asfalt, dus die extra demping qua ondergrond zal wel even wennen zijn (tegelijk ook meer weerstand natuurlijk). Qua afstand zit ik op 20~25km, dus liefst wel een schoen die daarop gericht is.

Ik speur nog even verder. De Pegasus Trail zien er ook wel oké uit, daarvan weet ik in ieder geval dat de maat wel goed zal zijn. Qua budget wil ik er liever ook niet meer dan €100 aan uitgeven. Gelukkig zijn de vorige versies van goede schoenen vaak wel in de aanbieding, dus dat maakt het makkelijker.
Ik vind trailschoenen hier in Nederland over het algemeen een beetje overkill. Met de 'gewone' Pegasus red ik me tot nu toe prima in de bossen. Ja ze worden er vies van. Hadden het maar geen schoenen moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

InZane schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 13:47:
[...]

Ik vind trailschoenen hier in Nederland over het algemeen een beetje overkill. Met de 'gewone' Pegasus red ik me tot nu toe prima in de bossen. Ja ze worden er vies van. Hadden het maar geen schoenen moeten worden.
Same here, maar dan met de Zoom Fly 3, enige nadeel is dat ze een beetje hoog zijn :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20-09 21:12
Voila, tijdens de lunch 4k gewandeld en dat zonder ook maar enige pijn of raar gevoel in mijn kuit. Nu eens afwachten tot morgen en zien wat dat geeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

[...]

Momenteel lijken de bospaden van beton maar in de winter zijn de "echte" trailschoenen toch wel mijn eerste keus, al is het maar vanwege de tractie. Maar voor nu kan je prima uit met "tot de foam versleten schoenen" :P

Afgelopen zaterdag heb ik mijn vaccinatie gehad, daar heb ik best even een dipje van gehad. Mijn rusthartslag was ook opeens 20 slagen hoger dan normaal maar gelukkig kon ik sinds maandag weer lopen. Vandaag een kort herstelrondje gelopen samen met mijn dochter op haar fiets. Hopelijk blijven deze temperaturen de komende weken ook in NL.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
vhal schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 16:44:
[...]

Momenteel lijken de bospaden van beton maar in de winter zijn de "echte" trailschoenen toch wel mijn eerste keus, al is het maar vanwege de tractie. Maar voor nu kan je prima uit met "tot de foam versleten schoenen" :P

Afgelopen zaterdag heb ik mijn vaccinatie gehad, daar heb ik best even een dipje van gehad. Mijn rusthartslag was ook opeens 20 slagen hoger dan normaal maar gelukkig kon ik sinds maandag weer lopen. Vandaag een kort herstelrondje gelopen samen met mijn dochter op haar fiets. Hopelijk blijven deze temperaturen de komende weken ook in NL.
Precies dit, met een lekkere modderondergrond vind ik mijn Speedcross ideaal, ook bij droge paardenpaden waarbij ik nog wel eens van links naar rechts spring voor de beste ondergrond. In het kader van beter mee verlegen dan om verlegen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
[...]

Thanks voor de bevestiging! Heb de Pegasus Trail 2 besteld voor een zacht prijsje. :) M’n Pegasus 37 shields waren wel op, dus mooie opvolger daarvoor gezien ik voor asfalt al genoeg heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernieW
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09:29
vhal schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 16:44:
[...]

Herkenbaar, heb precies een week eerder m'n eerste Astra shot gehad, zondag maar niet gaan lopen, rusthartslag ook ruim 20 slagen hoger. Eerste loop erna was op dinsdag, of het nu de warmte was of Astra of beide, maar ik liep als een dweil. De dagen erna wel weer heerlijk gelopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:37

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
sebasd schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 11:06:
Vanochtend de intervaltraining tijdens de vierde van vijf herhalingen moeten afbreken omdat de hamstring opspeelde. Daarom maar rustig naar huis gewandeld (meteen de cooling down gehad) en nu even een weekje rust pakken qua hardlopen, dan maar wat vaker op de fiets of de wandelschoenen aan. Hopelijk blijft het daarbij..
Was het erg stuk? Ik had enige tijd geleden ook zoiets en ben bewust door blijven gaan met m'n trainingsschema. De doelen wat laten gaan, minder tot het uiterste, maar wel gewoon blijven hardlopen en zorgen dat je onder de grens blijft dat je écht last krijgt (beetje voelen mag prima).
Was daarmee redelijk vlot van de klachten af.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nadat ik vandaag toch wel een beetje gecrasht was wil ik toch maar eens denken om iets van eten of drinken mee te nemen.
Daarnaast lijkt het mij ook wel fijn om gewoon met de auto naar een mooi gebied te rijden en daar een rondje natuur te doen, maar dan moet je wel iets meer spullen mee. Aangezien ik geen grote zakken heb en een jasje te warm wordt ben ik eens gaan lezen.

Ik zit hier vaker de flipbelt langs komen en zie dat ze tegenwoordig ook een verstelbare variant hebben. Is dat een goed idee?
Ook voor iemand die wellicht nog niet een al te getailleerde bouw heeft? O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

Gonadan schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 21:12:
[...]

Was het erg stuk? Ik had enige tijd geleden ook zoiets en ben bewust door blijven gaan met m'n trainingsschema. De doelen wat laten gaan, minder tot het uiterste, maar wel gewoon blijven hardlopen en zorgen dat je onder de grens blijft dat je écht last krijgt (beetje voelen mag prima).
Was daarmee redelijk vlot van de klachten af.
Nee, ben eigenlijk meteen gestopt en de rest van de dag voelde ik het een beetje, maar niet heel erg. Ik denk dat de schade meevalt, maar wil geen risico nemen, dus even een weekje crosstrainen en dan volgende week maar weer eens een stukje rustig aan proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
Gonadan schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 22:30:
Nadat ik vandaag toch wel een beetje gecrasht was wil ik toch maar eens denken om iets van eten of drinken mee te nemen.
Daarnaast lijkt het mij ook wel fijn om gewoon met de auto naar een mooi gebied te rijden en daar een rondje natuur te doen, maar dan moet je wel iets meer spullen mee. Aangezien ik geen grote zakken heb en een jasje te warm wordt ben ik eens gaan lezen.

Ik zit hier vaker de flipbelt langs komen en zie dat ze tegenwoordig ook een verstelbare variant hebben. Is dat een goed idee?
Ik heb een gewone flipbelt (geloof de iets luxere versie) en ook ik zoek nog naar mijn taille O-) maar die is prima voor je telefoon, wat reepjes, autosleutels en evt een kleine soft fles.

Evt zou je ook een racevest kunnen overwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

sebasd schreef op woensdag 28 april 2021 @ 06:52:
Nee, ben eigenlijk meteen gestopt en de rest van de dag voelde ik het een beetje, maar niet heel erg. Ik denk dat de schade meevalt, maar wil geen risico nemen, dus even een weekje crosstrainen en dan volgende week maar weer eens een stukje rustig aan proberen..
Ah dat is mooi dan inderdaad, als je kunt stoppen voordat het er echt flink in schiet.
Goed in beweging houden, joggen of rustig hardlopen is prima zolang je geen echte pijn hebt. Dat herstelt beter dan volledig ontzien.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-09 11:16
Wat voor marathonhartslag (bijvoorbeeld percentage t.o.v. je max) houden de ervaren marathon lopers hier aan? Gisteren hier een 20km testrondje gedaan op (iets sneller dan) marathon tempo. En m'n hartslag bleef nog best laag ondanks dat er ook nog wel wat stukken offroad in zaten. Ik zat volgens runalyze op 80% t.o.v. m'n max hartslag.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:29
Ik vertrouw 100% op vermogen en hou dus geen (marathon)hartslag aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Secsytime schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 14:55:
[...]

Same here, maar dan met de Zoom Fly 3, enige nadeel is dat ze een beetje hoog zijn :P
De zoom fly als trailschoen gebruiken is dan misschien niet het beste advies :P, maar met een Pegasus kun je idd prima in de bossen lopen. Verder is het afhankelijk waar je in de bossen loopt. In het heuvelgebied zijn trailschoenen echt geen overbodige luxe. Als ik hier naar de bossen rondom Venlo kijk kun je voor 90% prima op gewone schoenen lopen. De overige 10% zijn paden nét buiten de wandelpaden, daar heb je wel flinke steile afdelingen te pakken die je in de winter of op regenachtige dagen niet zonder trailschoenen moet pakken.

Gisteren overigens een heerlijke training en boost voor zelfvertrouwen gehad. Op programma stond een programma van 15x 400m, (herstelpauze 1') rondjes lopen op de baan. Volgens het schema zouden we deze op 22"/100 (3.40'/km) moeten lopen. Het waaide best wel pittig, dus vanaf de start en dan de eerste 300m kreeg je gewoon een zwiep in je rug. Hierdoor kwamen we door op 19" á 20"/100 (3.10' á 3.20'), alleen de laatste 100m had je de wind dan tegen, waardoor je weer 2 á 3"/100 moest inleveren.

We hebben nog geprobeerd om het tempo naar beneden bij te stellen, maar na 5 rondjes te hard te hebben gelopen heb ik wel zoiets van: wie A zegt...Dus geprobeerd de volledige 15 ronden dit tempo vol te houden. Over het algemeen goed gelukt, tot het 300m punt kwamen we netjes op de 20"/100 door. Daarna zakte het tempo toch terug zonder dat je het echt in de gaten had. Had niet verwacht de training überhaupt zo lekker te kunnen uitlopen, laat staan op dit tempo te lopen.

Moet er wel bijvermelden dat het natuurlijk lekker loopweer was, mag alleen nog iets warmer 8) :P

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
elastiek schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:59:
Ik vertrouw 100% op vermogen en hou dus geen (marathon)hartslag aan.
Dat vertrouwen moet ik nog krijgen :)
Maar jij gaat dus blind af op wat de racecalculator aangeeft?
Hier staat ie nu op 2:50 maar 2:59 zou ik al meer dan uitdagend genoeg vinden. (marja... naar tijden kijk je dus niet ;) )

Verder heb ik nog 20 juli om te bedenken of ik een schema op vermogen ga proberen, want dan zit ik op 12 weken voor de marathon. Nu ben ik vooral bezig met de omvang die ik een maand geleden heb opgeschroefd steeds wat intensiever aan het maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Als je nu al onder je uitdaging gecalculeerd wordt, zou ik vooral focussen op heel blijven, in 12 weken kun je heel wat forceren. ga 'm nou eerst maar eens goed uitlopen (en hopen dat het niet te warm is ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Tinusvolkel schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:56:
Wat voor marathonhartslag (bijvoorbeeld percentage t.o.v. je max) houden de ervaren marathon lopers hier aan? ............ Ik zat volgens runalyze op 80% t.o.v. m'n max hartslag.
Dennis Licht schrijft er dit over:
https://dennislicht.nl/hoe-bepaal-ik-mijn-hartslagzones/
Anaerobe drempel (Treshold)
Dit tempo vind en vond ik zelf altijd in trainingen, zonder trainingsmaatjes, erg moeilijk om te doen. Lopen op je anaerobe drempel is een inspanning dat je volgens de boekjes in een race een uur kan volhouden. Voor een topatleet spreken we dan over de halve marathon en voor de meeste recreatieve lopers over een 10 kilometer. Lopen op je anaerobe drempel is het beste te trainen in een wedstrijd, maar als je het in een training doet kun je denk aan intervallen tussen de 5 en 15 minuten of intervallen van tussen de 2 en 5 kilometer. De intensiteit ligt rond de 86% á 88% van een maximale inspanning.
Ik houd de laatste 10j ("over de top heen") zelf 95-100% v/d drempel aan als 10 km tijd.
Hans en Ron houden de drempel voor de halve marathon.
https://www.prorun.nl/training/je-trainingstempos-en-je-adv/
Anaerobe drempel of thresholdblokken, voor de training van tempovastheid (lactaatweerstand) en verhoging van de VO2 max. Het tempo hierbij is gelijk aan dat van de halve marathon (circa 100% van je ADV).
Het wordt dus een beetje puzzelen. In mijn toptijd zat ik ook tegen de drempel aan te werken voor een halve M, ik zocht echt de grens op en het was alleen op die afstand dat ik de HF-band om had. Bij de 10 km was mijn tempo gevoel veel beter getraind en dan werkt die band irritant.

De exacte max was bij mij altijd veel meer onzeker, dus sturen op de 10 km was handiger en dan kon ik voor het restantje wel die grens opzoeken voor de 20km/21.1km.

Geen 100% exact antwoord maar die heb ik van mijn top trainers ook nooit gehad, goed trainen, veel wedstrijden lopen, goede interactie met de trainer/inzichten opbouwen, je eigen lichaam & geest... leren kennen, das de mix waar ik het mee moest doen.... er was daardoor geen "fout", de rekening kreeg je aan de finish en daarmee bouwde je voor jezelf het voortschrijdend inzicht op, zit er nog rek in of juist niet.
Dat is een gevoel ervaring die je ontwikkelt. Corona gooit nu voor velen daar roet in het eten, ik mis nu behoorlijk mijn wedstrijdgevoel, het opzoeken van de grenzen, waar het zeker ook een rol speelt dat ik nu net in de M65 klasse zit, de geest is willig maar het lijf....;) .

[ Voor 5% gewijzigd door route99 op 28-04-2021 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
Tinusvolkel schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:28:
[...]

Dat vertrouwen moet ik nog krijgen :)
Maar jij gaat dus blind af op wat de racecalculator aangeeft?
Hier staat ie nu op 2:50 maar 2:59 zou ik al meer dan uitdagend genoeg vinden. (marja... naar tijden kijk je dus niet ;) )
Nee, ik ga niet blind af op de Stryd racecalculator. Ik gebruik het als indicatie voor het vermogen dat ik kan lopen in een wedstrijd. Langere afstanden loop ik makkelijker dan kortere afstanden. Daarom loop ik op afstanden tot een uur een net wat lager vermogen dan aangegeven en op afstanden boven het uur een net wat hoger vermogen.

Naar de tijden van die calculator kijk ik niet. Dat is het resultaat van een mix van factoren (vorm van de dag, weersomstandigheden, parcours, etc). Ik ben tevreden als ik maximaal heb gepresteerd op vermogen en daar hoort dan een tijd bij. Niet andersom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:42

Ben met 15 kg overgewicht (maar dalende) ook niet getailleerd maar geniet wel bijna wekelijks van een (niet verstelbare) flipbelt. Even opletten dat je de goede maat hebt en dan is die ideaal voor sleutels, telefoon, zakdoekjes, reepje, oordopjes en een Decathlon sofflask.

Ik noem het ook wel mijn bat belt. Vorig jaar een verstelbaar flipbelt achtig ding gewonnen maar daar gaat toch echt veel minder in en de gesp is best wel lomp groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Je kunt ook eens naar zo'n trailvest kijken. Heb zelf een flipbelt en trailvest, voor de langere duur loop ik liever met trailvest. Net iets makkelijker om de flacons er tijdens het lopen uit en weer in te proppen.

Heb er zelf een van Salomon, maar wat ik hier heb begrepen is de Decathlon variant net zo goed :)

Je kunt ook eens kijken voor broeken met speciale zakjes voor gel en evt water.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:09

Tazzios

..

Wat voor marathonhartslag (bijvoorbeeld percentage t.o.v. je max) houden de ervaren marathon lopers hier aan? Gisteren hier een 20km testrondje gedaan op (iets sneller dan) marathon tempo. En m'n hartslag bleef nog best laag ondanks dat er ook nog wel wat stukken offroad in zaten. Ik zat volgens runalyze op 80% t.o.v. m'n max hartslag.
Ik zou zoiets niet op basis van je max baseren.

https://www.atletiekunie....thon%20-%20Dick%20Lam.pdf

Enige wat duidelijk is tussen je Aerobe drempel en anaerobe drempel. Waar de grenzen drempels, hoe groot de ruimte er tussen is, hoever dat van je max afligt is persoons en vorm afhankelijk.

persoonlijk sporttest
Aerobe drempel 163
anaerobe drempel 181
Marathon 170 vlak (2:50:21)

7 jaar gelden
Marathon 170 eerste helft. 175 2e helft (3:13:48)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Frenz64 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:49:

De meesten hebben hier meer met getallen dan met woorden, Ik niet zozeer, maar ik ben er nu wel uit welk merk m'n nieuwe loopschoenen gaan worden: New Balance. Dat klopt voor m'n gevoel helemaal, ik heb zoveel testen gelezen en uit de running solutions podcast gecocludeerd dat het vooral belangrijk is dat ze lekker zitten |:( . Ik ga dus wss voor de Beacon V2 of V3, mss de fuel cell of een andere lichte schoen (want dat is het hardste criterium, de Hoka's voelen te zwaar aan de voet, zeker vergeleken met de Tweakerbokjes). Zal niet meer veel verder gaan dan de 10km (zeg nooit nooit), dus demping is minder relevant en als ik de podcast moet geloven eerder slecht dan goed voor je enkels/knieën.
Als je hip wilt zijn moet je voor de Rebel V2 gaan: normale schoen, maar dan met het foam van hun carbon racers. Voor mij te smal (en wide varianten zijn meestal onvindbaar). Mijn vrouw is enthousiast over de Prisms en die zijn voor leuke prijzen te vinden. Beide zijn nog een slagje lichter dan de tweakboks.

Ekiden heb ik helemaal niks van voorbij zien komen, dus ik vrees voor dit jaar nog het ergste...

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
@Rudedadude IK BEN HIP! En ik wist het niet eens...

Maar ik heb vorige week 2 paar schoenen gekocht waaronder de FuelCell Rebel v2 (en de Asics GlideRide Tokyo). Maar vindt het lekkere snelle schoenen, heel licht inderdaad, maar ook demping genoeg voor langere stukken denk ik.

@Tinusvolkel Welke marathon wil je je voor inschrijven? (zit zelf de Amsterdam marathon te overwegen)

Heb er zelf pas 1 gelopen maar als ik afga op wat ik her en der lees zou ik hem op ~85 tot 90% van mijn max moeten lopen. In lijn met wat @route99 hierboven zegt dus.

Dit komt overeen met hoog Z3 tot laag/mid Z4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virton
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-09 08:03
Poekie schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 15:56:
Voor de geïnteresseerden, Enschede Marathon doet dus inderdaad een testevenement ihkv Fieldlab. Een 10km op vliegveld Twente op 16 mei. A.s. maandag opent de inschrijving voor de mensen die zich al voor Enschede hadden ingeschreven, woensdag voor anderen (waarschijnlijk zo'n 2000 spots over van de 5000).

Ik ga me wel inschrijven (ik behoor tot de groep die maandag mag). Ook al is t maar om eens binnen de hekken van t vliegveld te lopen :D
Nog bedankt voor de tip. Ik heb me ingeschreven voor de start om 12 uur en richttijd 37.59. Zin in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:22
Momenteel ben ik weer meer gaan hardlopen na 2x een gescheurde enkelband gehad te hebben en de motivatie gewoon weg was doordat de Conditie echt 0 was...

Waar ik "vroeger" zeker 3x per week 10 a 12 km liep met ongeveer 3.50min de KM.

Beetje balen is het natuurlijk wel, want was jaren lekker bezig.

Waar ik eerst heerlijk liep op de lichte Nike Lunarglide (4 tot 9) ben ik overstappen op Nike Pegasus (36) aangezien ze de Lunars niet meer maken.

Fijne schoen, maar niet zoals de Lunarglides op 1 of andere manier. Zit hem vooral in de demping/ stugheid.
Op tempo ben ik ook meer een voorvoet lander. En denk dat de lunarglide daar wat soepeler was.

Ben wel fan van schoenen die goed contact hebben en niet een te dikke zool. Ik twijfel om weer andere aan te schaffen, Maar weet niet zogoed of de Pegasus 37 met nieuw zooi systeem beter gaat zijn...

Iemand ervaring tussen deze 2? Of advies voor een ander merk. Al ben ik wel gek op een Nike schoen qua pasvorm altijd... Maar merk dat de zool tegenwoordig dikker en dikker lijk te worden. Maar het gewicht is voor mij het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

Gonadan schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:59:
[...]

Ah dat is mooi dan inderdaad, als je kunt stoppen voordat het er echt flink in schiet.
Goed in beweging houden, joggen of rustig hardlopen is prima zolang je geen echte pijn hebt. Dat herstelt beter dan volledig ontzien.
Dank! In beweging houden lukt wel met wandelen / fietsen. Misschien dan over een paar dagen maar weer even rustig een rondje proberen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

TR1969 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:43:
Ik heb een gewone flipbelt (geloof de iets luxere versie) en ook ik zoek nog naar mijn taille O-) maar die is prima voor je telefoon, wat reepjes, autosleutels en evt een kleine soft fles.

Evt zou je ook een racevest kunnen overwegen.
Refro schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:55:
Ben met 15 kg overgewicht (maar dalende) ook niet getailleerd maar geniet wel bijna wekelijks van een (niet verstelbare) flipbelt. Even opletten dat je de goede maat hebt en dan is die ideaal voor sleutels, telefoon, zakdoekjes, reepje, oordopjes en een Decathlon sofflask.

Ik noem het ook wel mijn bat belt. Vorig jaar een verstelbaar flipbelt achtig ding gewonnen maar daar gaat toch echt veel minder in en de gesp is best wel lomp groot.
Dat klinkt dan alsof een riem dus prima moet kunnen. Ik heb wel mijn oog op de verstelbare gericht, maar daar hebben jullie geen ervaring mee zo te lezen. Met name vanwege het kiezen van de juiste maat wil ik een verstelbare, omdat mijn maat nogal aan verandering onderhevig is de laatste tijd. En ik kan mij ook voorstellen dat een wat meer gevulde riem net even anders aangespannen moet worden dan als er alleen een telefoon in zit.

Die knijpflesjes zie ik vaker langs komen, wat maakt die zo populair? Is dat puur vanwege het klotsen of zijn ze ook gewoon handiger? Voor mijn gevoel zijn die juist lastiger op de tast terug te proppen dan een harde fles, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Calitomnication schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:17:
Je kunt ook eens naar zo'n trailvest kijken. Heb zelf een flipbelt en trailvest, voor de langere duur loop ik liever met trailvest. Net iets makkelijker om de flacons er tijdens het lopen uit en weer in te proppen.

Heb er zelf een van Salomon, maar wat ik hier heb begrepen is de Decathlon variant net zo goed :)

Je kunt ook eens kijken voor broeken met speciale zakjes voor gel en evt water.
Als ik een vest aan trek kan ik ook net zo goed m'n jasje pakken, die heeft ook zakken. Ik zoek juist naar iets waarbij ik zo weinig mogelijk aan m'n lijf heb bungelen, vandaar dat een riem erg aantrekkelijk klinkt.

Overigens ben ik geen duurloopwonder hoor, gewoon traag waardoor een LDL uit de klauwen kan gieren. :+
Zo moest ik gisteren van coach Jeff zo'n 18/19 kilometer lopen, maar dat heeft me richting de tweeënhalf uur gekost omdat ik gewoon op was. Ik merk dat ik boven een bepaalde tijdsduur gewoon moeite begin te krijgen terwijl ik niet het gevoel heb dat ik echt moe ben of pijntjes heb, het wil dan gewoon niet meer.
Een klein flesjes met het juiste vocht en eventueel iets qua koolhydraten zou dan wellicht kunnen helpen.

Daarnaast loop ik ook in de zomer of op vakanties graag gewoon door een onbekend bos of natuurgebied waar je niet zomaar iemand tegen komt. Dan heb ik wel graag telefoon en wat spulletjes mee voor het geval dat. Meer dan een riem is dan niet nodig.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• InZane
Gisteren voor het eerst weer een lange afstand gelopen van 15.6km. Het clubje ging hier in de buurt lopen, er waren genoeg escape routes onderweg voor als het niet zou gaan en het tempo zou laag liggen. Voor mij genoeg reden om het te proberen en het ging zowaar heel goed. Gistermiddag ook nog dik 7.5km gewandeld met vrienden, kids en hond.
Ook vandaag geen reactie van m'n kuit, dus dat is super.

Ben trouwens sinds een weekje of 2 aan het lopen met compressiekousen van Stox. Ze zitten wel lekker, maar of het nou echt wat doet.. Volgende keer maar weer eens met gewone sokken lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11:54
Vandaag 3 blokjes van 4 en daarmee totaal 12km gedaan. Per blokje steeds iets harder. Voelde prima ondanks de wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris
  • Laatst online: 11-03-2022
Netjes!

Ik loop ook op 170, m'n max is ongeveer 200 (denk ik). HM is rond de 175, 10km rond de 180.

Ik zat tijdens mijn marathon van zondag ook het hele eerste stuk er net iets boven, en dat bleek dus ook echt net iets te hard. Heb er verder niet echt naar gekeken maar ben dit keer puur op doeltempo weggegaan.

M'n gemiddelde vermogen was volgens Stryd wel precies in het aanbevolen bereik, alleen zei Stryd dat bij dat vermogen 2:28 hoorde (en het was toch echt bijna tien minuten langzamer :p). Sowieso is Stryd bij mij altijd veel te optimistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Gonadan schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:06:
[...]

Ik merk dat ik boven een bepaalde tijdsduur gewoon moeite begin te krijgen terwijl ik niet het gevoel heb dat ik echt moe ben of pijntjes heb, het wil dan gewoon niet meer.
Niet gek ook natuurlijk, wanneer je zolang onderweg bent. Is gewoon - eerste tekenen van - hongerklop. Je bloedsuikers zijn op en je lichaam teert in op je vetten en eiwitten. Daar ga je gewoon merkbaar minder van presteren. Als je zolang onderweg bent, moet je gewoon vocht en koolhydraten bijtanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

lateef schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:25:
Niet gek ook natuurlijk, wanneer je zolang onderweg bent. Is gewoon - eerste tekenen van - hongerklop. Je bloedsuikers zijn op en je lichaam teert in op je vetten en eiwitten. Daar ga je gewoon merkbaar minder van presteren. Als je zolang onderweg bent, moet je gewoon vocht en koolhydraten bijtanken.
Nee is zeker ook niet vreemd, maar ben er vroeger niet vaak tegenaan gelopen met duursport. Ook niet vreemd, want dan was vijf kwartier meestal wel m'n maximum en dat red ik wel op m'n reserves.

Achteraf ruiken je kleren ook anders, gauw in de was. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaydayQ
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-09 18:06
30 min lopen zei Polar , wat weet dat klokje er nou van. Ik ben zo goed met schema's 🤔
10,5 km gelopen op 5:32 min/km, ik vind het warm ..nu al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
Gonadan schreef op woensdag 28 april 2021 @ 20:10:
[...]

Achteraf ruiken je kleren ook anders, gauw in de was. :P
Je zweet gaat naar ammoniak stinken omdat in de meeste gevallen de oorzaak ligt in onvoldoende inname van koolhydraten voor een langdurige intensieve inspanning. Hierdoor raken de glycogeenvoorraden uitgeput en moet het lichaam de energie halen uit eiwitten, waarbij het afvalproduct een ammoniakgeur veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

TR1969 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 20:35:
Je zweet gaat naar ammoniak stinken omdat in de meeste gevallen de oorzaak ligt in onvoldoende inname van koolhydraten voor een langdurige intensieve inspanning. Hierdoor raken de glycogeenvoorraden uitgeput en moet het lichaam de energie halen uit eiwitten, waarbij het afvalproduct een ammoniakgeur veroorzaakt.
Ja ik ben bekend met de lichamelijke processen omtrent voeding, sport en spieren. Maar het meurt wel behoorlijk. :P

Nu nog iemand die ervaring heeft met de verstelbare flipbelt. O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virton
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-09 08:03
Ik heb een normale flipbelt gehad, maar teruggestuurd. Hij zat mij niet lekker. Ben nu erg tevreden met de trailbroek van decathlon. Ik neem mijn, telefoon, softflask, pasjes en wat te eten erin mee.

@Verwijderd https://www.decathlon.nl/...diao7W8t4b5BoCOucQAvD_BwE

https://www.decathlon.nl/...hFsj7Un6I8CBoCi7cQAvD_BwE

[ Voor 55% gewijzigd door Virton op 28-04-2021 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je een linkje voor die broek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:04
De trail tight zit bij mij ook erg lekker en die heeft ook een soort ingebouwde flipbelt. Ik kreeg mijn Huawei P30 Pro er ook in, maar heb genoeg aan mijn horloge. Passen paar gelletjes in, 1 flesje van 250ml, sleutels, etc. Perfect broekje! Mijn eerste short tight, maar bevalt goed.

De baggy broek heb ik ook, daar heb ik weleens last van schuurplek bij mijn lies dus dan moet ik eerst even smeren.

[ Voor 17% gewijzigd door Arjan90 op 28-04-2021 21:21 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het al mogelijk (naast het fieldlab experiment in Enschede) om binnenkort aan hardloopwedstrijden deel te nemen? 10 km of halve marathon bijvoorbeeld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Arjan90 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:20:
De trail tight zit bij mij ook erg lekker en die heeft ook een soort ingebouwde flipbelt. Ik kreeg mijn Huawei P30 Pro er ook in, maar heb genoeg aan mijn horloge. Passen paar gelletjes in, 1 flesje van 250ml, sleutels, etc. Perfect broekje! Mijn eerste short tight, maar bevalt goed.

De baggy broek heb ik ook, daar heb ik weleens last van schuurplek bij mijn lies dus dan moet ik eerst even smeren.
Die broeken van de Decathlon zijn tweakers hardlooptopic approved gear :*) Inmiddels zijn ze gerelabeld naar Evadict. Ik heb inmiddels de baggy, compressie en normale half tight variant. Ik heb er zo ongeveer elke serieuze marathon of trail in zo'n broek gelopen om idd gelflesjes e.d. in mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

chris schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:29:
[...]

Netjes!

Ik loop ook op 170, m'n max is ongeveer 200 (denk ik). HM is rond de 175, 10km rond de 180.

Ik zat tijdens mijn marathon van zondag ook het hele eerste stuk er net iets boven, en dat bleek dus ook echt net iets te hard. Heb er verder niet echt naar gekeken maar ben dit keer puur op doeltempo weggegaan.

M'n gemiddelde vermogen was volgens Stryd wel precies in het aanbevolen bereik, alleen zei Stryd dat bij dat vermogen 2:28 hoorde (en het was toch echt bijna tien minuten langzamer :p). Sowieso is Stryd bij mij altijd veel te optimistisch.
Of er is nog heel veel potentieel! :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
@Verwijderd Niet voor 1 juli, in Nederland althans. Bij ons in de regio heb ik nog geen lokaal georganiseerde loopjes gezien, iedereen is toch wel erg voorzichtig. Hopelijk in het najaar weer wat, maar als overal van alles wordt georganiseerd is de opkomst mogelijk matig. Onze AV gaat dit jaar in ieder geval niets organiseren, kost teveel tijd en er zitten financiële risico's aan die we als AV niet willen lopen, ondanks dat de overheid heeft aangegeven hier wel deels in tegemoet te willen komen.

Ik wilde me ook inschrijven voor 16 mei maar checkte nog even de gezinsagenda, is vrouwlief aan het werk -O-

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 19:39
Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2021 @ 07:58:
Is het al mogelijk (naast het fieldlab experiment in Enschede) om binnenkort aan hardloopwedstrijden deel te nemen? 10 km of halve marathon bijvoorbeeld?
Nee, was het maar waar. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Rudedadude schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:16:
[...]

Als je hip wilt zijn moet je voor de Rebel V2 gaan: normale schoen, maar dan met het foam van hun carbon racers. Voor mij te smal (en wide varianten zijn meestal onvindbaar). Mijn vrouw is enthousiast over de Prisms en die zijn voor leuke prijzen te vinden. Beide zijn nog een slagje lichter dan de tweakboks.

Ekiden heb ik helemaal niks van voorbij zien komen, dus ik vrees voor dit jaar nog het ergste...
Die Rebel V2 is wel een kanshebber idd, hoewel ik bij Edd Bud (hilarischeYT-er vind ik) zag dat die wel twijfels heeft over de duurzaamheid van de zool, na 30 mijl waren er al zichtbare slijtplekken en met mijn linkerklapvoet is dat wel een dingetje. Heb ooit een paar Hoka's teruggestuurd die na twee loopjes al zichtbaar gesleten waren.

Bij New Balance zelf zijn die brede trouwens gewoon te bestellen en je krijg 15% korting (maar ik neem aan dat jij alle nieuwsbrieven van alle merken al wel krijgt) [edit: niet goed gekeken, wide is idd niet leverbaar]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
@Frenz64 Dat ervaar ik ook met NB schoenen, (zie onderstaande post)
Vind de prijs kwaliteit verhouding iig niet zo goed... zijn meestal best duur en gaan toch redelijk snel kapot.
Dus ik hou het lekker bij de continental zolen van Adidias.
Tinusvolkel schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:39:
[...]

Na aanleiding van jou bericht ben ik is gaan kijken aangezien ik beide merken rouleer, en heb op beide pakweg hetzelfde gelopen. Maar die NB heeft al best veel geleden terwijl de Adidas er nog zo goed als nieuw uitziet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier ook inmiddels al 4 decathlon broeken met genoeg zakken. :)

chris schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:29:
[...]

Netjes!

Dat idee heb ik ook, dus als ie op 2:45 staat dan heb ik wel vertrouwen dat <3uur moet lukken :)
m0ridin schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:26:

@Tinusvolkel Welke marathon wil je je voor inschrijven? (zit zelf de Amsterdam marathon te overwegen)

Heb er zelf pas 1 gelopen maar als ik afga op wat ik her en der lees zou ik hem op ~85 tot 90% van mijn max moeten lopen. In lijn met wat @route99 hierboven zegt dus.

Dit komt overeen met hoog Z3 tot laag/mid Z4.
Ik wil voor de Marathon van Eindhoven gaan en dat is 10-10 en zat dus hier laatst in hoog Z2 / begin Z3 dus gaat iig de goede kant op :)
Tazzios schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:20:
[...]

Ik zou zoiets niet op basis van je max baseren.

https://www.atletiekunie....thon%20-%20Dick%20Lam.pdf

Enige wat duidelijk is tussen je Aerobe drempel en anaerobe drempel. Waar de grenzen drempels, hoe groot de ruimte er tussen is, hoever dat van je max afligt is persoons en vorm afhankelijk.

persoonlijk sporttest
Aerobe drempel 163
anaerobe drempel 181
Marathon 170 vlak (2:50:21)

7 jaar gelden
Marathon 170 eerste helft. 175 2e helft (3:13:48)
Hier laatst ook een sporttest gedaan (op de fiets)
Aerobe drempel was 114 en Anaerobe 155 dus als ik dan mooi onder de 150 blijf dan zou het prima zijn. :)
Dit komt wel redelijk in de buurt van m'n huidige vorm.
[...]

Ik houd de laatste 10j ("over de top heen") zelf 95-100% v/d drempel aan als 10 km tijd.
Hans en Ron houden de drempel voor de halve marathon.
https://www.prorun.nl/training/je-trainingstempos-en-je-adv/

[...]

Het wordt dus een beetje puzzelen. In mijn toptijd zat ik ook tegen de drempel aan te werken voor een halve M, ik zocht echt de grens op en het was alleen op die afstand dat ik de HF-band om had. Bij de 10 km was mijn tempo gevoel veel beter getraind en dan werkt die band irritant.

De exacte max was bij mij altijd veel meer onzeker, dus sturen op de 10 km was handiger en dan kon ik voor het restantje wel die grens opzoeken voor de 20km/21.1km.

Geen 100% exact antwoord maar die heb ik van mijn top trainers ook nooit gehad, goed trainen, veel wedstrijden lopen, goede interactie met de trainer/inzichten opbouwen, je eigen lichaam & geest... leren kennen, das de mix waar ik het mee moest doen.... er was daardoor geen "fout", de rekening kreeg je aan de finish en daarmee bouwde je voor jezelf het voortschrijdend inzicht op, zit er nog rek in of juist niet.
Dat is een gevoel ervaring die je ontwikkelt. Corona gooit nu voor velen daar roet in het eten, ik mis nu behoorlijk mijn wedstrijdgevoel, het opzoeken van de grenzen, waar het zeker ook een rol speelt dat ik nu net in de M65 klasse zit, de geest is willig maar het lijf....;) .
Hier laatst een hm zo goed als volledig over de Anaerobe drempel gelopen, dus twijfel wel een beetje of die goed gemeten is.... maar ik ga gewoon af en toe wat testloopjes doen om vertrouwen te krijgen en verder lekker afwisselend blijven doortrainen.
Frenz64 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:34:
Als je nu al onder je uitdaging gecalculeerd wordt, zou ik vooral focussen op heel blijven, in 12 weken kun je heel wat forceren. ga 'm nou eerst maar eens goed uitlopen (en hopen dat het niet te warm is ;) )
Ik heb nog ongeveer 12 weken voordat een 12 weken schema zou beginnen, verder ben ik mijzelf niet echt aan het forceren, maar gewoon aan het klaarstomen om een schema aan te kunnen. Qua doel denk ik dat het niet onrealistisch is. En dat er nu al onder de uitdaging gecalculeerd wordt geeft alleen maar aan dat ik niet te gek ga doen. Verder kan warmte idd een dingetje zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:07
Bij mij is de duurzaamheid van New Balance meestal zeer goed, toch zeker wat betreft het bovenwerk. Met andere merken prik ik snel mijn teen daardoor. Uitzondering is nu helaas mijn laatste aanwinst de Fresh Foam Tempo, die toch al wat slijtage bovenaan toont na amper 360 km. Maar ik vind ze ook wel wat smalletjes aan de tenen. Ik ben nu ook aan het kijken richting Fuelcell modellen. De 890 v8 is al niet meer makkelijk te vinden. Op naar de Rebel dan? Maar die zouden ook wel vrij zacht zijn. De Prism is ook een optie al mag die anti-pronatie controle dan wel niet te veel in de weg zitten. Ik ga doorgaans voor neutrale schoenen, maar die paar anti-pronatie modellen die ik in het verleden heb gehad, hebben mij eigenlijk nooit gestoord.

It's just technology, not religion

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
@Tinusvolkel Nice! Was het trouwens niet zo dat je een uur op anaeroob kan lopen? Heb dat volgens mij ook in mn HM's wel gedaan, boven anaeroon continu. Denk dat dat het voordeel is als je wat sneller loopt (in ijn geval 1:22:51) waardoor je dan wel echt vol op je grens zit maar niet zo lang door moet dat je compleet instort.

Merkte steeds wel in de laatste km's dat ik tegen kramp aan zat, maar kon het steeds net volhouden. Dit itt tijdens mijn marathon :P

Hier vanochtend weer een interval afgerond, was nog wel vermoeid en volgens garmin moest ik nog 50+ uur rust houden (de koningsdag met oranjebitters en biertjes + gebrekkige slaap erna hielpen daar ook niet bij) maar het viel me eigenlijk mee. Voelde nog best goed en soepel ondanks wel een beetje een loom lichaam.

Nu rust tot zondag (garmin zegt 70 uur ;) )en dan eindelijk gewoon een lekkere LDL weer. Ook wel fijn even rust pakken nu, beetje bijtijds naar bed en goed bijslapen... niks mis mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:09

Tazzios

..

Tinusvolkel schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:31:
...

Hier laatst ook een sporttest gedaan (op de fiets)
Aerobe drempel was 114 en Anaerobe 155 dus als ik dan mooi onder de 150 blijf dan zou het prima zijn. :)

...

Hier laatst een hm zo goed als volledig over de Anaerobe drempel gelopen, dus twijfel wel een beetje of die goed gemeten is.... maar ik ga gewoon af en toe wat testloopjes doen om vertrouwen te krijgen en verder lekker afwisselend blijven doortrainen.
...
De uitslagen van je fietssporttest zijn niet te vergelijken met een hardlooptest. Dat je er tijdens een hardloopwedstrijd hoger uitkwam is niet heel vreemd. Er is een rede dat je per sport je zones in kunt stellen op sporthorloges.

Ter voorbeeld ik heb gister 45 minuten lang 27kmpu gefietst op een stadsfiets,.. gemiddelde hartslag was 129. hersteltraining hartslag maar harder fietsen ging toch niet echt lukken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
m0ridin schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:12:
@Tinusvolkel Nice! Was het trouwens niet zo dat je een uur op anaeroob kan lopen? Heb dat volgens mij ook in mn HM's wel gedaan, boven anaeroon continu. Denk dat dat het voordeel is als je wat sneller loopt (in ijn geval 1:22:51) waardoor je dan wel echt vol op je grens zit maar niet zo lang door moet dat je compleet instort.

Merkte steeds wel in de laatste km's dat ik tegen kramp aan zat, maar kon het steeds net volhouden. Dit itt tijdens mijn marathon :P

Hier vanochtend weer een interval afgerond, was nog wel vermoeid en volgens garmin moest ik nog 50+ uur rust houden (de koningsdag met oranjebitters en biertjes + gebrekkige slaap erna hielpen daar ook niet bij) maar het viel me eigenlijk mee. Voelde nog best goed en soepel ondanks wel een beetje een loom lichaam.

Nu rust tot zondag (garmin zegt 70 uur ;) )en dan eindelijk gewoon een lekkere LDL weer. Ook wel fijn even rust pakken nu, beetje bijtijds naar bed en goed bijslapen... niks mis mee!
Hier was m'n hm tijd 1:23:27 waarvan een 1:15 boven de drempel die zoals @Tazzios al aangeeft bedoeld is voor fietsen.

Bij fietsen zit ook altijd lekker laag dus daar zijn de benen nog de beperkende factor.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Tazzios schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:15:
[...]

Ter voorbeeld ik heb gister 45 minuten lang 27kmpu gefietst op een stadsfiets,.. gemiddelde hartslag was 129. hersteltraining hartslag maar harder fietsen ging toch niet echt lukken. :+
Dat had ik eerst ook en is denk ik vooral een kwestie van trainen. Ik kreeg maandenlang mijn hartslag niet omhoog maar was wel kapot aan het einde van een fietsrit. Snelheid was drama. We spoelen een half jaar vooruit. Gisteren heb ik een uur lang op mijn drempel gefietst, 175/min. Eerst dacht ik dat mijn hartslagdrempel op de fiets 167/min was, maar na een half jaar noodgedwongen op de fiets trainen blijkt de drempel dus vergelijkbaar met mijn hardloopdrempel.

Was wel nice om te zien dat ik in dat uur solo 36,3 kilometer wegtrapte (inclusief verkeer etc) en mijn eerste KOM op de fiets pakte :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-09 14:45
Denk dat het zeker tot op zekere hoogte te trainen is maar dat dit voor de meeste mensen bijna niet te doen is ivm tijd. Verhoogde trainings blokken geven vaak een verhoogde Vo2Max en LTH als ik het goed heb onthouden. Maar wie traint er nu evenveel en hard op de fiets als lopend?? Verwacht dat een triatleet hier een goed inzicht in kan geven?
@Krylinck Ik verwacht dat je hardloop drempel dan lager is geworden doordat je niet of nauwelijks hebt gelopen afgelopen tijd en wel veel hebt gefietst?
Zag dat hier wel terug op mijn Garmin, bij de M training ging de LTH en Vo2max wat terug na een periode van wat vrije trainingen met wat meer intervallen. Nu ik een HM schema van Greg heb opgestart gaan die waardes weer wat naar boven. Ik weet dat dit een algoritme is en niet zuiver gemeten is zoals in een lab maar voor mijn gevoel kloppen ze wel aardig.

[ Voor 26% gewijzigd door xray79 op 29-04-2021 13:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tibs
Deze middag een loopje gedaan met het idee om onder de 160 bpm te blijven.
Ging verrassend goed, uiteindelijk 6k aan 5:46/km gelopen zonder ook maar iets te voelen aan mijn kuit.
Dat anderhalve weekje rust heeft dus deugd gedaan.

Nu eens zien of het zo blijft en de pijn voorgoed weg is. Morgen allesinds rusten en dan eventueel zaterdag opnieuw een kort en rustig loopje doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
xray79 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:41:
@Krylinck Ik verwacht dat je hardloop drempel dan lager is geworden doordat je niet of nauwelijks hebt gelopen afgelopen tijd en wel veel hebt gefietst?
Ik niet, want de (aerobe/anaerobe) hartslagdrempel is een vast principe die niet zou moeten wisselen per sport. Ik vond het al vreemd dat het wel zo leek te zijn, maar het is een kwestie van wennen aan de sport.

Specifiek over mijn hardlopen trouwens, ik heb afgelopen week twee keer een soort wandel/dribbelworkout gedaan op houtsnipperpaden. De pootjes trekken dat redelijk, al heb je het over maximaal een paar honderd meter per keer met een reactie nadien. Maar daar ging mijn hartslag toch ook gewoon nog naar de 170 :')

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slickk
elastiek schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:36:
Het is vanaf vandaag mogelijk om je aan te melden voor de RunForestRun T4. Dit is de opvolger van de RunForestRun High5. In vier verschillende gebieden in Drenthe kan je m.b.v. GPX-bestanden mooie trail routes lopen, variërend van ~15km tot ~52km.

Van harte aanbevolen kan ik zeggen met de High5 Besthemerberg 43km van gisteren nog in de benen :-)
Nog bedankt voor deze tip, ik heb me van de week aangemeld voor de XL versie (23-25km per route) van de T4 runs. Ik ben benieuwd! Afgelopen weekend met WorkOutdoors app al wat genavigeerd met een .gpx-bestand, dus ik denk dat dit ook wel goed moet komen.

Ik zie dat je ook voor een gouden medaille kunt gaan als je de loopjes zo snel mogelijk achter elkaar doet. Best leuk bedacht, maar ik denk dat ik er gewoon 1 per maand ga doen ter afwisseling van het normale lopen. Het reizen ernaartoe en lopen zelf kost ook wat meer tijd dus voor mij wel zo handig om dat in het weekend te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigm1990
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-04 10:28
Zijn hier nog anderen die ook SamenGezond gebruiken? Sinds woensdag een nieuwe app, maar hierdoor geen ondersteuning meer voor third party apps zoals garmin of strava. Hierdoor en je verplicht om je mobiel te gebruiken ipv sporthorloge. Ik heb al contact met helpdesk gehad maar weinig betrokken reacties op mijn protest. Op deze manier ganik geen SamenGezond meer gebruiken. Ik ben juist verzekerd bij menzis voor extra hoge kortingsbonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@Bigm1990Als begin is het eenvoudig te checken of er al over geschreven heeft in dit topic: 3x + jouw eigen vraag.
Hardlopen - deel 9

Het is maar net of je je tot deze doelgroep aangetrokken voelt.
Kijk je op het hele forum dan kom je aan ca 9 reacties:
zoeken naar 'samenGezond'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigm1990
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-04 10:28
route99 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 22:02:
@Bigm1990Als begin is het eenvoudig te checken of er al over geschreven heeft in dit topic: 3x + jouw eigen vraag.
Hardlopen - deel 9

Het is maar net of je je tot deze doelgroep aangetrokken voelt.
Kijk je op het hele forum dan kom je aan ca 9 reacties:
zoeken naar 'samenGezond'
Ik had uiteraard gecheckt in dit forum en het gehele forum. Er zijn wel opmerkingen over SamenGezond maar niet sinds afgelopen woensdag en niet over het feit dat de ondersteuning voor third party apps is verdwenen. Ik ben gewoon benieuwd wat anderen van deze ontwikkeling vonden die ook de SamenGezond gebruiken. Uit de search bleek dus in ieder geval een aantal gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
@Bigm1990 Ik zou even in het ASR Vitality topic kijken, daar zijn vast mensen die het combineerden. Maar ik heb er wel eens van gehoord maar niet meer dan dat. Er wordt niet zo actief reclame voor gemaakt geloof ik? Balen in ieder geval.

Vandaag nog een rondje lopen en dan kom ik in ieder geval nog boven de 160 km. Met de drie gemiste loopjes valt dat toch niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
@Bigm1990 Ik gebruik(te) ook de app SamenGezond. Maar laatste tijd eigenlijk niet naar omgekeken. Nu met die nieuwe app heb ik ook even gekeken maar had dit niet zo snel door.

Mocht dit echt alleen werken via hun app dan zijn ze mij kwijt. Ik log al mijn activiteiten met de standaard workout app op mijn Apple Watch. Tenzij ik een specifieke training ga doen met vaste tijden/afstanden. HealthFit synct alles overal netjes naar toe. Dus geen behoefte aan weer een ander platform die denkt alles zelf te moeten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Bigm1990 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 06:32:
[...]Ik had uiteraard gecheckt in dit forum en het gehele forum.
Die check bleek juist niet uit jouw start topic, zie de quote hieronder, want dan was mijn reactie compleet overbodig geweest. De eerste zin zette me dus op het verkeerde been en dat is zeker ook voor hardlopers niet goed... :) :
Bigm1990 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:59:
Zijn hier nog anderen die ook SamenGezond gebruiken?
De rest van jouw vraag uit het start topic snap ik wel, dat bij jouw die ondersteuning van third parties er blijkbaar niet meer is. De 1e reactie heb je inmiddels daar over binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
Zijn hier nog anderen die ook SamenGezond gebruiken?
Per deze week niet meer. Ik ga m'n loopjes niet met hun app op m'n telefoon bijhouden terwijl ik al een Garmin om de pols heb met daarachter een heel platform dat die data naar hun toe kan sturen. Daarnaast heb ik de indruk dat de wekelijkse cadeaubonnen bij o.a. Coolblue en Hema zijn komen te vervallen. Daarvoor in de plaats krijg je nu badges en punten. De cadeaubonnen vond ik interessant, de badges en punten niet. Voor mij een reden minder om bij Menzis verzekerd te blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• influenza
  • Laatst online: 01-09 12:44
Vorige week voor een zacht prijsje een paar Adidas Adizero Adios 5 op de kop getikt en gisteren voor het eerst mee gelopen. Het blijft echt mijn favoriete schoen :). Ik heb een nogf een paar adios 4, maar na 700 km begint de zool daarvan wel echt slijtage te vertonen (upper is nog 100%, dat is wel een unicum voor me). Heb ook een paar Boston 9, maar dan is de Adios wel een wereld van verschil en een veel fijnere schoen in mijn beleving.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Zijn hier nog anderen die ook SamenGezond gebruiken? Sinds woensdag een nieuwe app, maar hierdoor geen ondersteuning meer voor third party apps zoals garmin of strava. Hierdoor en je verplicht om je mobiel te gebruiken ipv sporthorloge. Ik heb al contact met helpdesk gehad maar weinig betrokken reacties op mijn protest. Op deze manier ganik geen SamenGezond meer gebruiken. Ik ben juist verzekerd bij menzis voor extra hoge kortingsbonnen.
Hier ook frustratie. Die app is ook nog eens slecht. M'n lunchwandeling gisteren heeft ie niet eens goed gepakt. En dan krijg je als hulp "niet de app afsluiten, anders kan het verwerken niet meer goed gaan" ...

Ik ga dus gewoon stoppen met samengezond, die extra app is t niet waard, ik hou alles al bij op m'n Garmin. Ik krijg via m'n werkgever redelijke korting op Menzis, maar die €40 cashback via samengezond en de Coolbluebonnen waren een mooie extra.

Het mooie is dat de oude app veel commentaar had gehad over de belabberde GPS functie (zie play store) en dat is net wat er nu overgebleven is.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03
Krylinck schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:53:
[...]

Dat had ik eerst ook en is denk ik vooral een kwestie van trainen. Ik kreeg maandenlang mijn hartslag niet omhoog maar was wel kapot aan het einde van een fietsrit. Snelheid was drama. We spoelen een half jaar vooruit. Gisteren heb ik een uur lang op mijn drempel gefietst, 175/min. Eerst dacht ik dat mijn hartslagdrempel op de fiets 167/min was, maar na een half jaar noodgedwongen op de fiets trainen blijkt de drempel dus vergelijkbaar met mijn hardloopdrempel.

Was wel nice om te zien dat ik in dat uur solo 36,3 kilometer wegtrapte (inclusief verkeer etc) en mijn eerste KOM op de fiets pakte :)
Hardlopen en wielrennen zijn aeroob gezien ideale partners O+
Het enige verschil zit hem in de spieren en pezen, hardlopers hebben vaak heel sterke hamstrings, wielrenners vaak iets sterkere spieren aan de voorkant van de benen als ik me niet vergis en natuurlijk turbo kuiten. Het vlak waar hardlopers superieur zijn ( >:) ) zit hem in de sterkte van de pezen, wisselen kan voor ons vrij argeloos afgezien van het wennen aan die onnatuurlijke houding op de fiets.

Je leest ook veel dat mensen die zijn gaan cross-trainen sneller worden, heb dit na mijn eerste zomer fietsen ook mogen ervaren. Kon vrijwel uit het niets 20 seconden van mijn 5km PR afhalen met eigenlijk bar weinig looptraining in het voorgaande halfjaar. Denk dat er veel profijt te halen is doordat je eigenlijk vrij regelmatig 4 uur op de fiets kan zitten en zo je aerobe systeem lekker kan laten werken zonder dat je pezen en gewrichten dezelfde belasting moeten verduren. Verder dat de spieropbouw van het wielrennen ook nog een beetje mee kan helpen, hoewel je soms wel wat blokkig gaat lopen na veel wielrennen.

Uiteindelijk toch wel een gelukkig huwelijk die twee sporten (zolang je er niet bij gaat zwemmen, want dan wordt het één sport :+ ). Cranzai heeft inmiddels net zoveel fietsen als paren hardloopschoenen (3) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-09 14:45
Krylinck schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:51:
[...]

Ik niet, want de (aerobe/anaerobe) hartslagdrempel is een vast principe die niet zou moeten wisselen per sport. Ik vond het al vreemd dat het wel zo leek te zijn, maar het is een kwestie van wennen aan de sport.

Specifiek over mijn hardlopen trouwens, ik heb afgelopen week twee keer een soort wandel/dribbelworkout gedaan op houtsnipperpaden. De pootjes trekken dat redelijk, al heb je het over maximaal een paar honderd meter per keer met een reactie nadien. Maar daar ging mijn hartslag toch ook gewoon nog naar de 170 :')
Dat wordt vaak gezegd door mensen die een 'echte' test in een lab doen op de fiets en/of loopband. Dat er wel verschil inzit maar dat komt dan wrs. door de getraindheid. Lijkt me ook wel logisch dat je verzuring op HR hetzelfde is maar dat je dat door training kunt verbeteren en als je niet veel fietst een fietstest vrij nutteloos is omdat je niet je eerder moe bent dan je verzuurd.

@Bigm1990 ik gebruik de Samen Gezond app ook samen met Menzis via de PMA korting en de bonnen waren een mooie extra met al mijn loopjes en fietstochten naar het werk.
Snap ook niet dat ze die integratie niet meer gebruiken ik heb vaak mijn telefoon niet eens bij me en als ik die heb wil ik gen batterij verslindende app gebruiken omdat ik m'n mobiel in nood wil kunnen gebruiken.
Nu lijkt het er idd op dat de bonnen bij je weekdoel weg vallen, punten in de winkel heb ik genoeg en badges hoef ik niet. Die zijn grappig bij Garmin en soms klik ik ze bij Strava aan maar doe er eigenlijk niks mee :X
Maar ik ga het even proberen door tijdens de wandelingen met de hond de app maar aan te zetten en te kijken wat je kan verdienen.
Ik verwacht dat als er niet veel bonnen te verdienen zijn de app eraf gaat. Heb geen app nodig die me verteld hoe je gezond moet leven, maar ik denk ook niet dat ik bij de doelgroep hoor aangezien de eet/slaap tips etc. in de app wel erg high level/simpel zijn ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03
Was in mijn vorige post helemaal vergeten te noemen hoe het nu met mijn hardloopavonturen gaat :o
Sinds een week of twee loop ik nu met zooltjes, eerst n rondje van 2km gedaan, daarna een van 5, en nu twee keer 8. Als ik me dan bedenk hoe makkelijk ik in januari/februari 15km afwerkte is het huilen met de pet op.

Doordat je iets veranderd aan de basis moet de rest erboven ook wennen aan de zooltjes. Eerste paar loopjes was ik me heel bewust van de bobbels en stevigheid van de zooltjes, dat wende gelukkig snel. Nu moeten alleen de knieën nog even leren dat ze nu een ander "spoor" hebben.

Grappig genoeg merk ik dat het minder is bij hogere snelheden (i.e. 5:00/km vs 5:30/km), waarschijnlijk heeft dit er ook mee te maken dat zaken zoals overpronatie afnemen bij hogere snelheden. Ben zelf in ieder geval erg benieuwd hoe lang het wennen allemaal gaat duren. Volgende week maar weer eens een echte interval training op de baan proberen (wel ingekort naar een km of 8 max ofc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

@Cranzai Bij hogere snelheden loop je reactiever, er is meer voorspanning nodig op de spieren. Veel mensen gaan dan netter lopen. Mss kun je bij de lagere snelheden experimenteren met een hogere pasfrequentie want dat betekent dat je ook reactiever "moet" gaan lopen om dat voor elkaar te krijgen.
Probeer dat in blokken in de langzame duurloop training uit, maak een overgang dus.
Schakel niet ineens compleet om. Want het moet wel bij je passen en als het niet bij je blijkt te passen kan het te belastend zijn.
Succes er mee.

[ Voor 0% gewijzigd door route99 op 30-04-2021 12:54 . Reden: Verkeerde naam, nu ok [~Cranzai] ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
In mijn weg naar bewuster snacken en leven ben ik nu bij mijn 'snack a jack bij de koffie' aangekomen... In mijn hoofd is snackajack redelijk ok, maar natuurlijk kies ik chocola want nom nom... Neem er altijd 2 bij de koffie.

Qua kalorieen was ik me bewust dat het an sich nog best wat was, 64 per wafel, maar prima. Alleen kijk ik tegenwoordig ook naar voedingsstoffen en probeer ik eens wat suiker te minderen.

Stap 1 was ontbijt, van cruesli/(slechte)muesli en 0% vet vruchtenyoghurt naar havermout/(redelijk/goede)muesli met magere kwark/0% vet vruchtenyoghurt. Scheelt ongeveer 6g suiker in mijn ontbijt, meer eiwit, top.

Maar in die snack a jacks zit ook 4.5g suiker per wafel, krijg ik alsnog 9g binnen :P

Zit een beetje rond te kijken naar wat lekkers bij de koffie, maar dan (relatief) gezond, en wel het liefst kant en klaar te kopen... Hier mensen nog tips voor iets smakelijks bij de koffie? (Blokje pure chocolade heb ik in het verleden ook wel gedaan, ook dingen als snoeptomaatjes/worteltjes maar dat laatste vind ik gewoon niks. Kan het doen maar dat is puur om iets te eten.

Zit dus een beetje te kijken naar iets van havermout koekjes oid, maar vaak zit er dan weer suiker bij. Zelf idngen gaan bakken heb ik ook niet echt zin an.

Ga vandaag of morgen ook wel even langs de jumbo dus kan ik zelf de schappen nakijken, maar mocht iemand al een tip hebben hoor ik het graag :)

Men, en dan te bedenken dat ik vroeger 10-15 bakken koffie per dag MET suiker (a 3-5g) dronk :P En verder ook nergens op lette... het is een wonder dat ik niet breder dan lang was, hoewel het niet veel scheelde als ik sommige fotos zie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tibs
Ik vind de combinatie lopen en fietsen ook wel ideaal. Tijdens het lopen train ik meestal rond mijn drempel en ga ik er soms over. Bij het fietsen blijf ik altijd laag in hartslag tenzij er een bergje ligt onderweg waar ik eens voluit kan gaan. Voor mij dus inderdaad de ideale combo.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Zo, na een korte periode van rust en vorige week vakantie met het wandelen van de Dutch Mountain Trail (wat een dikke aanrader is om trailrunnend te doen!) weer plannen maken.

Helaas tijdens de vakantie enkele malen "door mijn knie gezakt". Geen idee waarom of wat. Gisterenavond fysio. Vanmorgen een echo van de knie. Conclusie "maagdelijke knieën!". Alles top.

Maar goed, you win some, you lose some.
Ik heb een volledig doorgezakte voorvoet . En moet dus altijd op kwalitatief schoeisel lopen mét zeer brede leest. Maar goed, de nieuwe Hoka's zitten inderdaad goed, dus dat is al geregeld.

Ook in er een asymmetrie in de enkels. Dit onbalans heeft z'n effect op het lopen. Daarnaast heb ik ULTRAKORTE hamstring. De echoscopist lachtte mij uit toen hij vroeg of ik m'n been op tafel wilde leggen en strekken. "Nee, je moet strekken. Hoe bedoel je, je kunt niet verder? Ik ben 22 jaar ouder en behoorlijk stijf en kan zelfs beter. Wat is dit? Dit moet écht beter! En snel!"

En m'n bilspier mag wat gerekt worden.
3 oefeningen gekregen, en verder gewoon blijven trainen.

1) Staan zo'n 30 van de muur, hak op de grond houden. Dan knie tegen de muur drukken.
Nu kan ik het maar met 1 knie, de ander komt niet eens in de buurt.

2) Been op tafel, recht staan, proberen je tenen te raken.
Nu kan ik mn been niet minder dan ..30 graden buigen grofweg.

3) Als soort kleermaker zit je been op tafel leggen, dan en zelfs wat zakken. Dat rekt de bilspier.

ZÓ opgelucht dat mn knie niet versleten is of andere problemen heeft.
Oefeningen doen is geen probleem, dus hopelijk lost dit het snel op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:00
@m0ridin waarom moet er iets bij de koffie? Ik herken het wel van mezelf hoor, neem meestal een stroopwafel rond 10u 's ochtends. Maar die sla ik soms ook gewoon over en dan ga ik rond lunchtijd weer eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
m0ridin schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:38:
......Zit een beetje rond te kijken naar wat lekkers bij de koffie, maar dan (relatief) gezond, en wel het liefst kant en klaar te kopen... Hier mensen nog tips voor iets smakelijks bij de koffie? (Blokje pure chocolade heb ik in het verleden ook wel gedaan, ook dingen als snoeptomaatjes/worteltjes maar dat laatste vind ik gewoon niks. Kan het doen maar dat is puur om iets te eten.....
Het periodiek vasten (wat ik nu nu inmiddels 8 maaden doe) heeft als voornaamste doel je lichaam rust te geven. Elke keer dat je lichaam voedsel naar binnen krijgt, dat reageert het daarop en dat kost energie, je bloedsuikerspiegel gaat op en neer (zeker als het veel suiker of koolhydraten bevat). Dat is althans de theorie en ik moet zeggen dat het voor mij werkt.

Het is natuurlijk niet wat je wilt horen, maar probeer het eens met alleen koffie en weersta de snackbehoefte. Bij mij is die zo goed als weg, mijn enige zonde is pure chocola bij een espresso na het eten (en een enkel nootje 's avonds :X ) Maar de drang naar tussendoortjes overdag is weg, ondanks dat ik pas om 12:00 uur mijn eerste voedsel neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
@Gaargod

Nou ja, moeten... willen is het eerder :) Qua calorieen kan het makkelijk, probeer dus vooral de voedingsstoffen wat beter af te stemmen. Vind het vooral gewoon lekker, maar het is ook om de trek wat te temperen in de avond. Al zal dat ook deels de gewoonte zijn...

@Frenz64

Ik wil alles horen hoor :)

Het is meer dat ik niet perse ubergezond wil leven ofzo, ik wil gewoon vooral wat bewuster genieten als het ware. Nog steeds een biertje, wat lekkers op zijn tijd, etc.

Zeker niet moeilijk doen over een zak chips of wat nootjes hier en daar, maar er zeker geen gewoonte van maken. En zo ook met iets lekkers bij de koffie, ik wil het omdat ik het lekker vind en prima kan leven met het feit dat het misschien NOG beter zou zijn het niet te doen... maar tegelijk als er een wat verstandigere tussenoplossing is, nog beter.

Vaak als ik echt naar iets toewerk (marathon enkele jaren terug bijv) kan ik er een complete stop op zetten en het echt goed doen. Zelfde met alcohol, als ik mezelf voorneem het niet te doen hou ik me daar ook aan (nu 3x een maand alchoholvij gedaan het afgelopen jaar) maar tegelijkertijd vind ik te veel te lekker om het helemaal te laten en heb ik dat er ook weer niet voor over.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• InZane
Gaargod schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:33:
@m0ridin waarom moet er iets bij de koffie? Ik herken het wel van mezelf hoor, neem meestal een stroopwafel rond 10u 's ochtends. Maar die sla ik soms ook gewoon over en dan ga ik rond lunchtijd weer eten.
Doe ik inderdaad ook in de loop van de ochtend, meestal rond half 11. Vaak is het bij mij een ontbijtkoekje oid.
Verder eet ik niks bij de koffie. Als ik dat bij iedere koffie zou doen, dan was ik tonnetje rond geweest :+
In de ochtend drink ik er zo een stuk of 4 a 5 en dan in de avond vaak nog wel 2. 's Middags drink ik eigenlijk alleen maar water met een keer wat fruit tussendoor.
-

Ik ga deze maand eindelijk weer de 100km hardlopen halen _/-\o_
Sowieso was april een maand van opbouw en overwinningen; voor het eerst weer hardlopen zonder wandelen tussendoor, een voorzichtige interval en afgelopen dinsdag de 15km gepasseerd. Eind van deze middag een heel rustig loopje van 6 a 7km en dan kan ik zondagochtend weer fris op de intervaltraining verschijnen.
m0ridin schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:46:
Oh, even een toevoeging... niet bij ELKE koffie hoor! Alleen 's avonds, als ik nog 1 of 2 kopjes neem. Anders was het een hele andere zaak :P
Oooh :+

's Avonds neem ik niks bij de koffie trouwens. Vaak drinken wij 1 bakkie na het eten, daarna een lekker stuk wandelen met de hond en daarna nog een bakkie.

[ Voor 15% gewijzigd door InZane op 30-04-2021 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
Oh, even een toevoeging... niet bij ELKE koffie hoor! Alleen 's avonds, als ik nog 1 of 2 kopjes neem. Anders was het een hele andere zaak :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Snap ik @m0ridin , ik moet er zelf ook voor waken niet te dogmatiscg te worden. Het merkbare verschil in fitheid en beter slapen, uitgerust en energieker wakker worden maakt dat het niet een kwestie van 'volhouden', maar van 'willen' is geworden. Neemt niet weg dat we (de misses doet ook mee) ook wel eens een traditioneel ontbijt doen met versch stokbrood zonder op suikers of koolhydraten te letten en op z'n tijd een gebakken aardappeltje laat ik me ook niet ontnemen. Bovendien helpt het ook mee dat ik de vervanger van pasta of rijst gewoon lekkerder vind, bijvoorbeeld courgettini (courgettespagetti) of blloemkoolrijst, gewokt met knoflook

/me stopt met preken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Blomminator schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:20:

3) Als soort kleermaker zit je been op tafel leggen, dan en zelfs wat zakken. Dat rekt de bilspier.
Als je deze op de vloer doet rekt hij ook je heupflexoren, is een redelijk standaard pose in yoga (one legged king pigeon with forward fold):

Voorbeeld rechterbeen, niet onopgewarmd doen, eerst een opwarming voor heupen/benen doen dus :P
Op je handen (recht onder de schouders op schouderbreedte) en knieën (recht onder heupen op heupbreedte) gaan zitten
Handen ongeveer een handlengte naar voren bewegen
Je rechterknie naar je rechterpols brengen. Je rechterenkel zo ver naar voren (dit kan nagenoeg bij je kruis zijn, of helemaal bij je linkerpols) als nog lukt zonder pijn. Pijn kan overal vandaan komen, afhankelijk waar je (het meest) stijf bent: je enkel, je knie, je heup, je bil. Niet door de pijn heen gaan!
Je heupen recht houden en langzaam je linkerbeen naar achteren brengen zodat je op de grond komt met je linkerbeen gestrekt naar achteren (knie naar beneden, voet ontspannen) en je rechterbeen dus gekromd voor je.
Deze pose volhouden of eventueel nog je bovenlichaam over je rechterbeen 'vouwen' door je handen rustig verder naar voren te 'lopen'.

Linkerbeen zelfde maar lees voor links rechts en andersom :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 17:28
Poekie schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:54:
[...]

Als je deze op de vloer doet rekt hij ook je heupflexoren, is een redelijk standaard pose in yoga (one legged king pigeon with forward fold):

Voorbeeld rechterbeen, niet onopgewarmd doen, eerst een opwarming voor heupen/benen doen dus :P
Op je handen (recht onder de schouders op schouderbreedte) en knieën (recht onder heupen op heupbreedte) gaan zitten
Handen ongeveer een handlengte naar voren bewegen
Je rechterknie naar je rechterpols brengen. Je rechterenkel zo ver naar voren (dit kan nagenoeg bij je kruis zijn, of helemaal bij je linkerpols) als nog lukt zonder pijn. Pijn kan overal vandaan komen, afhankelijk waar je (het meest) stijf bent: je enkel, je knie, je heup, je bil. Niet door de pijn heen gaan!
Je heupen recht houden en langzaam je linkerbeen naar achteren brengen zodat je op de grond komt met je linkerbeen gestrekt naar achteren (knie naar beneden, voet ontspannen) en je rechterbeen dus gekromd voor je.
Deze pose volhouden of eventueel nog je bovenlichaam over je rechterbeen 'vouwen' door je handen rustig verder naar voren te 'lopen'.

Linkerbeen zelfde maar lees voor links rechts en andersom :P
Ik kreeg deze oefening van mijn fysio mee, nadat ie met naalden m'n bilspier had losgestoken.
Afbeeldingslocatie: https://www.jessicagal.nl/local_resources/image/bil3.png
Uitgangspositie: liggend op de rug, beide knieën zijn gebogen.
Eén enkel wordt op de tegenovergestelde knie gelegd. Met de handen wordt deze knie omvat en naar de borst getrokken.

(foto geleend van https://www.jessicagal.nl...efeningen_bilspieren.html)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Tibs schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:40:
Ik vind de combinatie lopen en fietsen ook wel ideaal. Tijdens het lopen train ik meestal rond mijn drempel en ga ik er soms over. Bij het fietsen blijf ik altijd laag in hartslag tenzij er een bergje ligt onderweg waar ik eens voluit kan gaan. Voor mij dus inderdaad de ideale combo.
Vandaag ook gecombineerd, maar m'n hartslag was met fietsten wel een stuk hoger dan normaal.

Maar heb m'n tertiaal doelen gehaald *O*
1000km lopen en 1000km fietsten.
Kwam er van de week achter dat ik met fietsen nagenoeg gelijk liep als met hardlopen dus dacht dat ga ik is mooi combineren....

Oh en nu het toch over eten gaat...
Voor het lopen 4 boterhammen met gekleurde hagelslag op. (hier sport ik meestal wel lekker op)
(tijdens het lopen had ik peperkoek bij maar niet opgegeten.)
Na het lopen had ik aardbeien, ananas 2 kiwi's en een banaan in flink wat kwark gegooid.
En na het fietsen heb ik een grote bord caesar salade gemaakt. Maar denk dat ik zo nog even wat extra botterhammen pak.

[ Voor 20% gewijzigd door Tinusvolkel op 30-04-2021 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
@Tinusvolkel Holy crap, hoe krijg je dat voor elkaar... respect hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

TheOmen schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:00:
[...]

Ik kreeg deze oefening van mijn fysio mee, nadat ie met naalden m'n bilspier had losgestoken.
[Afbeelding]
Uitgangspositie: liggend op de rug, beide knieën zijn gebogen.
Eén enkel wordt op de tegenovergestelde knie gelegd. Met de handen wordt deze knie omvat en naar de borst getrokken.

(foto geleend van https://www.jessicagal.nl...efeningen_bilspieren.html)
Da's inderdaad de liggende versie, thread the needle heet die bij yoga. Ook een fijne en inderdaad voor mensen die wat minder flexibel zijn beter te doen!

Let er bij deze versie wel op dat je je schouders op de grond houdt, en als je dan dus niet bij je knie kan komen iets van een band/riem/... gebruikt om je knie naar je schouder te brengen. Naar je schouder, niet naar het midden! Ook moet je je voeten flexen (dus loodrecht op je been hebben zeg maar).

Ook bij deze versie geldt, als het pijn doet, niet forceren. Een beetje rek voelen is ok, pijn is nee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 17:28
Poekie schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:19:
[...]
Ook een fijne en inderdaad voor mensen die wat minder flexibel zijn beter te doen!
Zeg, als we persoonlijk gaan worden :(

:D

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

TheOmen schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:22:
[...]

:(:)

Ik dacht meer als uitbreiding op mijn post, niet zozeer persoonlijk bedoeld! O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
TheOmen schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:22:
[...]

Zoiets ik een tijdje geleden bij de fysio ook. Hij was van alles met m'n benen aan het doen, dus ik gaf al aan dat ik niet zo lenig ben. Zijn reactie: "Uh ja, dat heb ik inderdaad gemerkt :+ "

Dus oefeningen zoals hierboven zijn altijd welkom :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11:54
Yoga vind ik sowieso een fijne toevoeging aan het hardlopen. Doe dat minimaal 1 en meestal 2x per week.

Vandaag het bij lopen gehouden. Een intervaltraining met 5x800m.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frenz64
Afspraak met m'n loopmaatje ging niet door, ook geen yoga. Maar wel 2,5 uur op de sup gestaan, heel rustgevend. Qua harddlopen heb je er hoegenaamd niks aan, qua algehele fitheid zeker wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaydayQ
Snelle 5 km zei Polar vandaag, 24:15 min is voor mij best snel ook nog op nieuwe schoentjes.
Kwam de Nike Miler React tegen en de Pegasus zaten me goed dus dat durfde ik wel aan..loopt prima voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaydayQ
Vraag voor de echte hardlopers, Polar maakt een schema voor mij naar de hm begin september..geen event gewoon ik en de weg.
Gelukkig heb ik nog even dus.

1x pw wordt er een long run gepland maar deze bestaat tot op heden steeds uit 2 hs zones.

Voorbeeld a.s. zondag 40 min zone 2 en 30 min zone 3.
Prima maar het waarom ontgaat me, zou ik straks niet juist constant moeten lopen of vergis ik me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
@MaydayQ

Mwah, de hm zelf zal je waarschijnlijk in die z3 lopen en lange duurlopen doe je meestal (grotendeels) rustig dus die z2. Lijkt me dat je ook wel alleen in z2 kan/moet lopen maar hiermee train je wel beide zones... Heb die er zelf in trainingen ook wel tussen zitten, maar niet alleen maar.

Heb t wel vaker gezien, er is niet echt 1 juiste manier wat dat betreft.

En hoe je de hm loopt is ook verschillend per persoon, ik ben een vlakke loper qua tempo. Anderen beginnen rustiger en bouwen tempo op. Maar je hartslag zal ook stijgen gedurende de loop dus je zal niet continu in 1 zone bloem zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frenz64
MaydayQ schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 22:41:
Vraag voor de echte hardlopers.........
Zijn er hier dan fake hardlopers?? :X
Pagina: 1 ... 117 ... 393 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.