Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:03
Fietsen ipv LDL? Meh...

Kijk, het lijkt me prima omdat het minder belastend is dan hardlopen, minder blessuregevoelig... En je kan grotere stukken doen. Maar ja, ik vind er weinig tot niks aan (zal misschien veranderen met een racefiets) waar hardlopen over het algemeen genieten is. Ok, niet na de ~2 uur bij een LDL maar die tik ik toch niet zo vaak aan.

En het is nog meer gedoe ook, pakje aan, fiets onderhouden/schoonmaken... Maar ach, iedereen moet lekker doen waar hij/zij zich het beste bij voelt. Heb ook wel eens overwogen een racefiets aan te schaffen om te kijken hoe dat zou bevallen, maar vind het net een te dure gok.

@nogeeninlog Dat is inderdaad ook nog een optie, icm de gedroogde vruchten. Heb wel eea in de vriezer liggen qua fruit, maar dan moet dat weer ontdooien enzo... duurt lang!

Maar wat vruchten en nootjes er doorheen mieteren moet nog wel lukken ;)

Maar ach, heb nog 2 zakken met muesli en wat cruesli liggen en die gaan sowieso eerst op. Moet zeggen dat het yoghurt icm kwark en havermout met muesli me wel bevalt! Vult wat meer, heb het idee dat ik echt wel een bodempje binnen krijg zo.

[ Voor 43% gewijzigd door m0ridin op 24-04-2021 09:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

sebasd

loopt op espresso

Hier nog iemand die af en toe de racefiets pakt naast het lopen. Ik doe het alleen niet als vervanging van de lange duurloop, dat is een essentieel onderdeel van mijn schema (en sowieso van veel schema's), ik gebruik het meer als aanvulling op de drie core loopworkouts van de week (interval, tempo, LDL). Ter afwisseling en vervanging van de ‘easy runs’ die ook in het schema staan.

Meestal een rondje van 40-50km, soms iets langer. Onderhoud valt erg mee, de investering zit hem vooral in de extra tijd die het kost. Een easy run is 30-45 minuten, een rondje fietsen al gauw anderhalf tot 2 uur. Maar dat heb ik er wel voor over, met mooi weer is een rondje fietsen heerlijk en je ziet weer eens wat anders dan tijdens je looprondjes omdat je meer kilometers kan maken. En de belasting op mijn lichaam is laag (ik fiets niet heel hard, mijn tempo en de lengte van mijn sokken interesseert me bar weinig).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-09 11:16
Fietsen is idd wel een stuk duurder dan lopen maar dankzij een Stryd en genoeg schoenen trek ik dat verschil wel weer recht >:)

Onderhoud vind ik nog reuze meevallen en nog leuk om te doen, meestal is het even voor een rit de banden oppompen en de ketting smeren wat bij elkaar maar een paar minuten duurt.

Het mooie vooral is dat je met een rit van 3 uur best ver van huis kan, en dus in een heel ander gebied bent.
Met lopen blijf je meestal toch wel binnen een straal van 10km

Verder is het sowieso veel duursport deze maand, aangezien ik nog 78km moet voor m'n 1000km tertiaal doel.
Dus gisterenmorgen een hm gelopen, vanavond een uurtje of 3 fietsen en morgenmiddag nog een km of 20 lopen.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11:54
Het weekend begonnen met een rustige duurloop van 12km. Heerlijk lopen zo met het zonnetje en in de ochtend. Podcast in voor de rust en lekker ontspannen hobbelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-09 14:45
Zeker in Corona tijd is fietsen erg duur zeker als je er nog 1 aan moet schaffen.....Alhoewel lopen ook duur kan worden met verschillende trail,training,wedstrijd,etc schoenen en de gadgets eromheen. Wielrennen zit er nog niet in hier is me te duur in aanschaf etc. Maar lijkt me zeker wel leuk om te doen.
Hier spring ik wel eens op de MTB en afgelopen weekend was het erg rustig ondanks het mooie weer. Maar de meeste fietsers hier in NL zijn wielrenners die de MTB erbij doen en zodra het mooi weer is gaan ze de weg weer op. Prima voor mij kan ik lekker blijven klunzen op de MTB paden. Vind het dan ook altijd wel leuk om door de bossen te raggen >:)
Ben een schema van Greg aan het volgen voor de HM in 1:45 en de intervallen gaan al lekker rap voor m’n gevoel. Gisteren een progressief rondje tussen de 5.40 en 6.10 met 10 minuten op 4:30 mogen lopen. Ging lekker Greg is wel van de tempo’s vergeleken met de andere 2 :D

[ Voor 10% gewijzigd door xray79 op 24-04-2021 13:03 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Voor de geïnteresseerden, Enschede Marathon doet dus inderdaad een testevenement ihkv Fieldlab. Een 10km op vliegveld Twente op 16 mei. A.s. maandag opent de inschrijving voor de mensen die zich al voor Enschede hadden ingeschreven, woensdag voor anderen (waarschijnlijk zo'n 2000 spots over van de 5000).

Ik ga me wel inschrijven (ik behoor tot de groep die maandag mag). Ook al is t maar om eens binnen de hekken van t vliegveld te lopen :D

[ Voor 4% gewijzigd door Poekie op 24-04-2021 15:57 ]

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:51

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik fiets ook veel naast het lopen, met name tijdens intensieve loopweken is het fijn om de benen los te fietsen.
Nadeel is de tijd die het kost. Een uur lopen staat ongeveer gelijk aan 2 uur fietsen. Dus voor een intensieve fiets training ben je al snel 4u weg. Hardlopen blijft leuker imo.

Ik had al een racefiets voor corona en wilde er eigenlijk een gravelbike/fitness bike bij hebben om de fietskar achter te hangen, maar het aanbod is vrij laag momenteel.

[ Voor 27% gewijzigd door Sport_Life op 24-04-2021 16:19 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:54

Secsytime

Automagisch

Poekie schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 15:56:
Voor de geïnteresseerden, Enschede Marathon doet dus inderdaad een testevenement ihkv Fieldlab. Een 10km op vliegveld Twente op 16 mei. A.s. maandag opent de inschrijving voor de mensen die zich al voor Enschede hadden ingeschreven, woensdag voor anderen (waarschijnlijk zo'n 2000 spots over van de 5000).

Ik ga me wel inschrijven (ik behoor tot de groep die maandag mag). Ook al is t maar om eens binnen de hekken van t vliegveld te lopen :D
Ik hoef geen wattenstaaf in de schedelpan, bedankt, dan loop ik wel wat later/elders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Een covid-test behoort inderdaad tot de toegangsvereisten. Net als bij alle andere Fieldlab testevenementen. Vandaar ook de disclaimer 'voor de geïnteresseerden' :D

Er is er trouwens ook een voor Mudmasters op 8 mei in Haarlemmermeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• influenza
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 12:44
Poekie schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 19:03:
[...]

* Poekie heeft nooit veel gegeven om mensen die haar inhaalden, behalve e-bikes heuvel op die dan je grijnzend aankijken. Fuuuckers.
Ik ben langzaam van wedstrijd-achterhoede naar middenmoot gegaan, met af en toe een gelukje icm leeftijdscategorie of überhaupt hoeveelheid dames. Mijn ervaring is wel dat bij wedstrijden er in t begin veel wordt ingehaald, ook door mensen die dat eigenlijk helemaal niet gaan volhouden. Slow and steady can win thát race.

Maar @FEIJ_87, die veteranen zijn soms nog sneller dan de senioren (meestal op langere afstanden), dus je carrière is nog veilig.
Ik word graag ingehaald door dames. (Gebeurt niet enorm vaak, maar mijn ego loopt er geen deuk van op😂) Hazen vind ik ook leuk. Lekker belangrijk allemaal ook 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:01
Hier mag ik ook graag een stukje fietsen of mtb'en naast het hardlopen. Prima vorm van crosstraining. Dus ik rij ook met enige regelmaat een rondje met de misses, die als triatlete een aardig stukje meer (en beter/harder) fietst. Op de fiets is het echt bizar om de mannelijke ego's te zien gaan zodra een jongedame in de buurt komt of laat staan ze voorbij fietst. Dan is hardlopen toch een heel stuk fijnere sport...

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:10
Arjan90 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:10:
@pina Bij opbouwen met hardlopen is het vooral belangrijk dat je rustig de kilometers opbouwt en pak bij voorkeur een schema wat je gaat volgen. Houd daar goed aan vast zodat je voorkomt dat je je lichaam overbelast. Hardlopen is een impactvolle sport voor je lichaam, je pezen in je onderlichaam moeten alle schokken opvangen en het kost een tijd voordat je pezen daar echt klaar voor zijn. Des te harder je gaat of des te zwaarder je bent, des te harder de schokken die je lichaam moet opvangen

Dus, rustig opbouwen. Pak een standaard schema, daarin is vaak het uitgangspunt dat je zeker in de opbouw niet zo hard loopt dat je uitgeput thuis komt. De basis begint bij de omvang - het aantal kilometers - die je loopt, als die omvang goed is kun je snelheid toevoegen en dan breid je vaak ook langzaam de omvang uit.

Als je wat verder bent in de opbouw en schema's wil loslaten is een goed uitgangspunt om max. 10% per week uit te breiden aan afstand. Dit om overbelasting te voorkomen. Luister vooral goed naar je lichaam, ongeacht of je met of zonder schema loopt. Heb je pijntjes? Stel je volgende training dan liever een dag uit. En deel vooral je verhalen hier! d:)b
valt mij vooral op dat ik achteraf meer pijn heb bij het lagere tempo en dus langere tijd dat ik loop, dan wanneer ik hoger tempo loop in een kortere tijd 8)7

ik ga de komende weken alleszins meer op een lage hartslag lopen en dito tempo en zal dan zien op het op te voeren.

Ik vraag mij wel af of je met de methode van direct op hoog hartritme te lopen niet sneller resultaten kan bereiken omdat je je hart dan al traint om aan een hoger tempo te lopen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 07:02

Rudedadude

Maybe we were born to run

pina schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 23:04:
[...]
.

Ik vraag mij wel af of je met de methode van direct op hoog hartritme te lopen niet sneller resultaten kan bereiken omdat je je hart dan al traint om aan een hoger tempo te lopen?
Hangt van het resultaat af wat je wilt bereiken. Bij hardlopen is alles boven de 1500m lange afstand en daarbij is duur en volume belangrijk. En 80 procent daarvan is lage intensiteit. Efficient rustig kunnen lopen is dus een belangrijk aspect en vormt je basis waarop je bouwt. Je hart is maar een heel klein onderdeel van alles wat je moet trainen. En de pezen botten en gewrichten hebben zeker een jaar nodig om een beetje op sterkte te komen.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Ik was nooit zo'n fietser naast het hardlopen, maar het afgelopen jaar is het niet anders. Ik had al een racefiets en doe nu zo'n 250 tot 300 kilometer per week ipv per jaar. Ik zorg daarbij ook dat ik tempo's pak en intervallen, al is dat soms lastig. Daarnaast ben ik echt geen goede fietser en ben ik al blij als ik de 30+ haal tijdens een Z2-training van 2 uur.

Maar met de aankoop van ons nog te bouwen huis, wat in een fietsersparadijs komt te staan met directe toegang tot goede fietspaden in alle richtingen, denk ik dat ik het wel vaker zal blijven doen. Want ik neem aan dat ik over een tijdje toch wel weer zal kunnen hardlopen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:58
Roadman schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:38:
Butter verkondigt het al een tijdje, ruil je lange duurlopen grotendeels in voor de fiets.
Dus zelf vandaag weer de racefiets uit de schuur getrokken voor een 63 km. Samen met de 27 km van afgelopen maandag maakt dat toch weer een 90 kilometer in 3 uur en 40 minuten.

Ik verwacht deze week nog op zo'n 75 hardloop kilometers uit te komen. Eens kijken hoe dat bevalt als we de langzame loop kilometers wat meer richting het fietsen verschuiven.
Zou het niet kunnen dat doordat hij een tijd gestopt is met hardlopen en trainen op top niveau zijn lichaam eindelijk fatsoenlijk hersteld is ?

En dat het fietsen bijgedragen heeft aan dat herstel doordat het minder belasting met zich meebrengt?

Ik zelf merk dat toen ik nog naar het werk ging op de fiets het lopen ook makkelijker ging. (Gewone fiets overigens, 40k retour)

En dat was naast de looptraining met lange duurloop.

Nu dat fietsen al een jaar minder is gaat het lopen ook iets stroever , niet veel maar je merkt het wel.

Gewoon het missen van de extra beweging op lage intensiteit.

Ik ga mijn duurloop er zeker niet voor inruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:06
xray79 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:02:
Zeker in Corona tijd is fietsen erg duur zeker als je er nog 1 aan moet schaffen.....Alhoewel lopen ook duur kan worden met verschillende trail,training,wedstrijd,etc schoenen en de gadgets eromheen. Wielrennen zit er nog niet in hier is me te duur in aanschaf etc. Maar lijkt me zeker wel leuk om te doen.
Zo zit ik er ook in. Een fiets kopen is best een duur geintje, zeker als je niet zeker weet of je het wel leuk vindt. Heb ook al een motor in de garage staan die eigenlijk teveel stilstaat.

Heb vroeger ook wel een MTB gehad, dat was altijd wel leuk. Soms spijt van dat ik die heb verkocht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 11:51
Voor mij zijn fietsen en lopen echt twee volledig verschillende dingen, ik vul het aan met nog een suplementaire variant: suppen (hoewel dat er de laatste tijd bij in is geschoten om evidente redenen).
Dat fietsen een dure optie is valt wel mee, hoewel Ik een half jaar gezocht heb naar een tweedehands fiets (had nog een hybride waar ik prima m'n km's op kon maken). Ja, als je een carbon fiets met Di2 en de n+1 filosofie aanhangt, leeg wilt lopen op hippe kleding en vindt dat je zonder Garmin Edge 1030 met powermeter niet op pad kan, dan is fietsen duur. Maar ook hier biedt Decathlon prima opties. MTB heb ik onlangs verkocht, die stond te vaak stil en heb ik een ander blij mee gemaakt (voor meer dan twee keer de prijs waar ik 'm drie jaar geleden voor kocht |:( )

Nu ik weer (bijna) alles kan qua knie was het doel om minimaal twee keer te lopen en 1 fietsrit te doen per week, nu wil ik suppen, lopen en fietsen 1 keer doen en trianing 4 optioneel maken, afhankelijk van weer en zin. Ik accepteer daarbij dat ik geen echte progressie zal boeken qua PR's, maar dat zei zo, boeit me niet zoveel meer. Een fatsoenlijke marathontijd is het enige dat me nog zou boeien, maar dat gaat niet meer qua slijtage.

En trouwens, als het waait, flikker ik alles uit m'n handen en ga ik aan de giek hangen, op zee op m'n boardje of desnoods bij Strand Horst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
@Frenz64 N+1 neem ik aan?
Hier vorige zomer ook een 2de hands fiets gekocht bij een zaak waar je hem van te voren voor een schappelijk bedrag kon huren, dus kon ik mooi even testen of ik het wat vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Uiteraard n+1, aan de misses hier uitgelegd dat het dus seigenlijk helemaal niet kon dat ik m'n MTB de deur uit deed en daarmee m'n credits opgevoerd (i.e. de fietscomputer is onderweg 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 19:53

SideShow

Administrator

Ik ben iemand die enorm gevoelig is tegen wind in de oren ... waarschijnlijk ben ik een muurbloempje, maar in de winter kan je dus makkelijk een muts aan doen. Wat doe je in de zomer? Ik zat even te kijken naar een soort bandanas maar euhm .. niet zeker? Op wat moet ik zoeken in google?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 10:56
SideShow schreef op zondag 25 april 2021 @ 10:28:
Ik ben iemand die enorm gevoelig is tegen wind in de oren ... waarschijnlijk ben ik een muurbloempje, maar in de winter kan je dus makkelijk een muts aan doen. Wat doe je in de zomer? Ik zat even te kijken naar een soort bandanas maar euhm .. niet zeker? Op wat moet ik zoeken in google?
Volgens mij zoek je een Buff.

Ik ben trouwens gisteren positief getest op corona. Denk toch dat mijn weerstand een tikkie heeft gehad van mijn marathon van zondag. Tot nu toe alleen koorts en heb het idee dat het al minder wordt, dus hopelijk valt het allemaal mee. Ik ben vooral heel blij dat het niet een week eerder was.

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

InZane schreef op zondag 25 april 2021 @ 09:01:
[...]

Zo zit ik er ook in. Een fiets kopen is best een duur geintje, zeker als je niet zeker weet of je het wel leuk vindt. Heb ook al een motor in de garage staan die eigenlijk teveel stilstaat.

Heb vroeger ook wel een MTB gehad, dat was altijd wel leuk. Soms spijt van dat ik die heb verkocht.
Geen fietsplan op het werk? Scheelt een hoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Over ear headphone? Je loopt voor l*l vind ik, maar het werkt wel. Buff lijkt me veel te warm, bandana is dan een betere optie (of een cap met flappen :+ )

[ Voor 8% gewijzigd door Frenz64 op 25-04-2021 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

sebasd

loopt op espresso

Toch wel wat zware benen na het fietsen gisteren, dus de eerste kilometers van de duurloop vanochtend vielen nog niet mee.. Gelukkig werd het na een km of 6 beter, en bij km 11 voelde het alsof ik nog wel uren verder kon.. Maar toen was ik bijna thuis, en er staat nog meer op de agenda vandaag. Dinsdag weer intervallen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 19:39
CornermanNL schreef op zondag 25 april 2021 @ 07:05:
[...]

Zou het niet kunnen dat doordat hij een tijd gestopt is met hardlopen en trainen op top niveau zijn lichaam eindelijk fatsoenlijk hersteld is ?

En dat het fietsen bijgedragen heeft aan dat herstel doordat het minder belasting met zich meebrengt?
Zou wellicht allemaal kunnen meespelen. Denk dat het sowieso een combinatie van factoren is.
Eenzijdige beweging is sowieso niet goed voor het lichaam.
Ik ga mijn duurloop er zeker niet voor inruilen.
Ik ook niet, zondag is duurloop dag <punt>

Wel doe ik normaal gesproken een herstelloop op de maandag. Die kan ook prima op de fietst.
En in mijn schema staat meestal voor de donderdag ook een duurloop. Die gaat dan ook op de fietst.
Nou loop ik normaal gesproken al zo'n 5/6 keer per week dus een loopdag omruilen voor een fietsdag is niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:06

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ouderwetse zweetband? Zoals ik van vroegâh kan, zo'n setje met hoofdband en polsbandjes? Die kan ook over je oren.

Wellicht kun je overwegen om met muziek (of een podcast/luisterboek, et cetera) te gaan lopen? Dan heb je een koptelefoon op of oortjes in.

@AppieR beterschap joh, vervelend joh -O-

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Secsytime schreef op zondag 25 april 2021 @ 11:06:
[...]

Geen fietsplan op het werk? Scheelt een hoop!
Neuh, daar doen ze niet aan.
Kan best naar Stappenbelt gaan hierzo en een blitse fiets kopen, maar toch jammer als ie alleen maar stof staat te verzamelen.
En hopelijk loop ik straks weer 4 a 5 keer in de week en dat is af en toe al lastig plannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

InZane schreef op zondag 25 april 2021 @ 12:34:
[...]

Neuh, daar doen ze niet aan.
Kan best naar Stappenbelt gaan hierzo en een blitse fiets kopen, maar toch jammer als ie alleen maar stof staat te verzamelen.
En hopelijk loop ik straks weer 4 a 5 keer in de week en dat is af en toe al lastig plannen.
Het is dat je wat ver weg woont, anders had je mijn racefiets wel mogen lenen.

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Zo ik heb vandaag m'n marathon gelopen. Vanochtend was er hier nog kort sneeuw(!) maar tijdens het lopen bleef het gelukkig droog. Ik had vooraf het gevoel dat ik ongeveer goed was voor 2:32-2:33, maar dat op een goede dag met geluk de 2:30 wel zou kunnen lukken. Beetje overschat.

De eerste 13km gingen best makkelijk (3:33/km is pittig, maar voelde op dat moment als echt goed te doen). Toen omdraaien en tegen de wind in, dat was echt zwaar, maar ik kon het tempo nog redelijk vasthouden. Kwam op de halve door in 1:15. Bij km 20 voelde echter al wel dat ik het niet vol zou gaan houden, maar geprobeerd toch stug door te lopen zo goed en kwaad als het ging. M'n hamstrings schoten "vol", de kilometertijden gingen omlaag en ik overwoog te stoppen, maar na 25km dacht ik: het zijn nog maar 17km, dat gaat ook nog wel lukken. Ik kon er toch nog wel heel goed van genieten. Het was heerlijk om eindelijk eens niet alleen maar met een vriend ernaast op de fiets te lopen (die zelf ook binnenkort 2:30 wil proberen). Heb echt m'n best gedaan maar de kilometertijden bleven maar omlaag gaan.

Uiteindelijk gefinisht in 2:36. Heel blij mee, ondanks dat ik m'n doel niet heb gehaald. Heel dik PR (was 2:45), en die 2:30 komt er nog wel een keer...

Strava anders telt het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Terecht blij, matige omsandigheden, geen wedstrijd, phoe

[Frenz maakt diepe buiging]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Respect, strakke tijd!

Ik ben vanmiddag een rondje gaan doen op mijn nieuwe trailschoenen, 8 kilometer in het stuk natuur tussen Driebergen en Zeist. Schoenen zitten goed, het tempo lag voor mijn doen hoog en de omgeving was prachtig. Genieten.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
@chris wat een tijd zeg, ongelooflijke klasse en dat in de huidige situatie. Helemaal zo'n afstand eigenlijk toch in je eentje zo diep gaan.... Respect!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11:54
Ook ik combineer het hardlopen en fietsen graag. Zowel op de MTB als op de racefiets. Zojuist nog geweest voor een fiets rondje. Moet wel zeggen dat ik liever fiets na het lopen in plaats van andersom.

@chris Wat een tijd zeg! Chapeau.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Ik ben vanmiddag maar een lekker stuk wezen fietsen met de kinderen. M'n vrouw lag nog te slapen, want nachtdienst. Was ook best lekker. Heb onderweg nog een mooi klompenpad van 13km gezien die ik binnenkort maar eens hardlopend moet gaan proberen :)

Vanochtend voor het eerst sinds blessure weer heel voorzichtig een intervaltraining gedaan. Nog lang niet op het doeltempo, maar de versnellingen voelden goed en vooralsnog geen reactie van m'n kuit.
Hoe blij je wel niet kan zijn als je eindelijk weer eens lekker loopt. Zie in Garmin Connect dat m'n grondcontacttijden ook steeds meer in balans komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FEIJ_87
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-08-2024
Wat een tijd zeg. Respect!
Mentaal ook wel een flinke uitdaging om dit ‘alleen’ te doen lijkt me.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• m0ridin
Hier stond vandaag een 10k wedstrijdje op het (HM) trainingsprogramma... Door wat pijntjes de vorige 2 loopjes (enkel/achilles) nogal wat twijfel of ik hem zou gaan doen of gewoon een LDL zou kiezen... Ook door een bepaald niet ideale voorbereiding in de vorm van wat alcholische versnaperingen de afgelopen 2 dagen en vrij actieve (wandel)dag gisteren.

In de warmup even gevoeld hoe een tempo zou voelen en dat viel mee, dus toch maar gaan en zien waar het schip strandt,

In het begin de wind schuin in de rug dus dat hielp al met een lekker tempo lopen, lastige blijft wat oponthoud hier en daar (moest even wachten op een stoplicht, tunneltje waar ik moest wachten op een auto die stapvoets rijdt ivm voetgangers... in die gevallen pauzeer ik de activiteit toch maar even).

Eerste 5km ging nog in iets onder de 18 minuten (tot nu toe ook nog zonder pauzes) maar had niet het gevoel dat ik dat echt tot het einde vol kon houden. Zo lang mogelijk tempo houden en daarna de schade beperken dus maar...Alleen bleef het aardig lukken, mede doordat ik vanaf km 7 de wind deels weer in de rug had denk ik (Oh, en van de week nieuwe schoenen gekocht... ook altijd een steuntje in de rug :p)

Eindresultaat van Garmin, 10k in 35:45! Volgens Garmin in totaal zo'n 30 seconden gepauzeerd weer dus zelfs als ik die erbij op tel nog een PR (vorige was 36:27 ;) ) dus honderd procent meevaller! Als dit zo alleen lopend lukt, met een matige voorbereiding en zonder 'officiele wedstrijd' geeft dat goede hoop!

@chris Bizar dat je dit soort tempos gewoon een hele marthon vol kan houden! Bwoah!

Uiteindelijk is het onderdeel van de training en staat half mei een HM op het programma, daarna maar langzaamaan maar weer eens naar een marathon toewerken. Ook de pijntjes te verwaarlozen dus hopelijk gewoon snel weer lekker door met het schema.

Garmin schat nog steeds in dat ik de 10k wel in de 37 minuten kan lopen trouwens ;)

https://www.strava.com/activities/5189517085

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
m0ridin schreef op zondag 25 april 2021 @ 16:17:
Garmin schat nog steeds in dat ik de 10k wel in de 37 minuten kan lopen.
Bij mij zegt ie 50 minuten ;( Komt wel weer.

Mede loop- en straatgenoot liep gisteren op z'n 50e een 5000m in 15.44 dus ik heb nog tijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
  • Laatst online: 01-09 12:44
InZane schreef op zondag 25 april 2021 @ 16:59:
[...]

Bij mij zegt ie 50 minuten ;( Komt wel weer.

Mede loop- en straatgenoot liep gisteren op z'n 50e een 5000m in 15.44 dus ik heb nog tijd :+
Blijf het knap vinden dat Garmin langzamere tijden inschat dan ik daadwerkelijk loop 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chris
Thanks allemaal! De grap is wel dat ik niet persé dieper ben gegaan dan bij m'n eerste marathon (03u40). Vooral echt meer en harder getraind. Ik denk dat ik misschien juist in een echte wedstrijd nog wel dieper had kunnen gaan. Maar dat zullen we tzt wel weer zien ;)

@m0ridin gefeliciteerd! Ja bij mij zei Garmin Connect ook rond de 37 minuten toen ik 34 minuten liep. 🤷‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
chris schreef op zondag 25 april 2021 @ 17:08:
Thanks allemaal! De grap is wel dat ik niet persé dieper ben gegaan dan bij m'n eerste marathon (03u40). Vooral echt meer en harder getraind. Ik denk dat ik misschien juist in een echte wedstrijd nog wel dieper had kunnen gaan. Maar dat zullen we tzt wel weer zien ;)

@m0ridin gefeliciteerd! Ja bij mij zei Garmin Connect ook rond de 37 minuten toen ik 34 minuten liep. 🤷‍♂️
Uit nieuwsgierigheid , hoe ziet jouw trainingsschema er uit ? Ik heb nog steeds het idee om een keer onder de 3 uur te lopen en wellicht brengt dit mij op ideeën. Of wellicht dat ik al te oud ben voor dit kunstje ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 00:04
Had iemand het over fietsen en hardlopen? Vandaag noodgedwongen op de fiets gestapt, had eigenlijk de wekker gezet om er vanochtend vroeg uit te gaan (vrouwlief heeft avonddienst en de oudste moest weer naar zwemmen 's ochtends vroeg) maar vannacht wakker met kramp in mijn kuit (was al even geleden, moest weer gebeuren). Dus maar niet gaan lopen, want dat is altijd wel even gevoelig en heb toch altijd het gevoel dat het daarna kwetsbaar is. Op de fiets was het trouwens prima te doen, voor mijn doen snel gefietst dus de hartslag is ook lekker wat hoger geweest (maar komt niet in de buurt van hardlopen op tempo :D wat dat betreft valt fietsen altijd wel mee maar mijn bovenbenen hebben het wel zwaar natuurlijk)

Ik ben een mooiweerfietser, dus probeer elke week een keer te fietsen mits het mooi weer is en daarnaast 3x te lopen. Maar als het planningtechnisch niet uitkomt ga ik lopen. Deze week een magere 30km doordat ik de woensdag moest missen ivm een coronatest en vanochtend de "achterstand" dus niet kon inhalen. Hopelijk komende week een "normale" week zodat het maandtotaal voor hardlopen in ieder geval tot minimaal 160km gebracht kan worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Arjan90 op 25-04-2021 17:51 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
@chris _/-\o_

Verder hier een lekker weekje qua omvang
Op z’n Butters 4 duurloopjes waarvan 2 op de fiets, 63km gelopen, en 160km gefietst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chris
CornermanNL schreef op zondag 25 april 2021 @ 17:10:
[...]

Uit nieuwsgierigheid , hoe ziet jouw trainingsschema er uit ? Ik heb nog steeds het idee om een keer onder de 3 uur te lopen en wellicht brengt dit mij op ideeën. Of wellicht dat ik al te oud ben voor dit kunstje ;)
Hoe snel loop je nu? En hoe train je?

Ik liep in 't begin volgens de Verheulmethode en ben met een variant daarvan een keer 2:59 gelopen. Toen jarenlang niet sneller geworden. Liep net onder 37 minuten op de 10 en 1:22 op de halve.

Ongeveer 2,5 jaar geleden heb ik Advanced Marathoning gelezen (van Pfitzinger en Douglas) en ben begonnen met een van de "lichtste" schemas en heb ieder half jaar een schepje er bovenop gedaan. Opeens liep ik echt veel sneller: in de herfst van 2019 ik "makkelijk" 2:48, begin vorig jaar verbeterde ik m'n 10km PR naar 34 minuten, en m'n halve naar 1:16. Enorme sprong dus. Vorig jaar heb ik het plan doorgetrokken, op eigen houtje, en liep op de hele naar 2:45 (op een best zwaar parcours).

Afgelopen december met een nieuwe coach begonnen en die heeft het plan van Pfitzinger genomen en een beetje veranderd. Wat meer intervallen/snelheid en wat minder lange marathonblokken (maar wel iets vaker). En daar weer enorme stappen gemaakt: 10km naar 33 min, halve naar 1:13 en de hele naar 2:36 dus.

Ik loop wel heel veel, maar vind het echt superlekker. Een paar jaar geleden kon ik niet eens om de dag lopen, maar nu loop ik meestal 1x en soms 2x per dag. En ik denk uiteindelijk dat de vele kilometers echt het verschil maken, zeker voor de marathon maar ook voor de andere afstanden... Bij de Verheulmethode zijn b.v. veel meer intervallen maar echt weinig kilometers per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
chris schreef op zondag 25 april 2021 @ 18:28:
[...]

Hoe snel loop je nu? En hoe train je?

Ik liep in 't begin volgens de Verheulmethode en ben met een variant daarvan een keer 2:59 gelopen. Toen jarenlang niet sneller geworden. Liep net onder 37 minuten op de 10 en 1:22 op de halve.

Ongeveer 2,5 jaar geleden heb ik Advanced Marathoning gelezen (van Pfitzinger en Douglas) en ben begonnen met een van de "lichtste" schemas en heb ieder half jaar een schepje er bovenop gedaan. Opeens liep ik echt veel sneller: in de herfst van 2019 ik "makkelijk" 2:48, begin vorig jaar verbeterde ik m'n 10km PR naar 34 minuten, en m'n halve naar 1:16. Enorme sprong dus. Vorig jaar heb ik het plan doorgetrokken, op eigen houtje, en liep op de hele naar 2:45 (op een best zwaar parcours).

Afgelopen december met een nieuwe coach begonnen en die heeft het plan van Pfitzinger genomen en een beetje veranderd. Wat meer intervallen/snelheid en wat minder lange marathonblokken (maar wel iets vaker). En daar weer enorme stappen gemaakt: 10km naar 33 min, halve naar 1:13 en de hele naar 2:36 dus.

Ik loop wel heel veel, maar vind het echt superlekker. Een paar jaar geleden kon ik niet eens om de dag lopen, maar nu loop ik meestal 1x en soms 2x per dag. En ik denk uiteindelijk dat de vele kilometers echt het verschil maken, zeker voor de marathon maar ook voor de andere afstanden... Bij de Verheulmethode zijn b.v. veel meer intervallen maar echt weinig kilometers per week.
Ik heb mijn laatste 3 marathons in 3:19, 3:17 en 3:09 gelopen. En train momenteel meestal 4-6 keer per week. En dan nog wat Yoga voor kracht en balans. Ik gebruik een zelfgeknustseld schema met wat variaties op oude schema's die ik nog had. Met wat trial & error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Het viel mij de afgelopen dagen met de hoeveelheid wind ook op dat hardlopen dan weer zo prettig stil is als je meewind hebt en dat wind tegen behoorlijk wat ruis veroorzaakt. Ik vraag me af of van die concert inear plugs daarbij ook zouden helpen, of dat die uit glijden.

@ lopen of wielrennen: ook Jill Holterman die zich vorige week kwalificeerde voor de spelen maakt gebruik van een Elliptigo, net als Crummins, Deelstra, Koen Naert en nog een aantal anderen. En ik heb er ook een, maar blijf stug hardlopen en gebruik hem nauwelijks als onderdeel van m'n training :Y)

@Chris jouw weekomvang is natuurlijk wel van een andere orde dan nagenoeg iedereen hier. Ik zie dat je ook in deze marathonweek nog ruim 90km gelopen hebt, dus 50 km 'taper' ter voorbereiding :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MaydayQ
  • Laatst online: 20-09 18:06
Met bovenstaande berichten en bijhorende afstanden 🙄 voor later als ik groot ben deel ik toch maar maar mijn rondje.
8,5 km loopje in iets meer dan 45 min dus ongeveer 5:30min/km.
Hopen dat het weer nog even zo blijft ik houd ervan.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• m0ridin
@MaydayQ Serieus, boeien wat anderen doen... er zijn altijd mensen sneller en er zijn altijd mensen langzamer. Vooral lekker lopen voor jezelf en je eigen ding doen! Simpelweg goed bezig en lekker zo door gaan :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• InZane
MaydayQ schreef op zondag 25 april 2021 @ 19:33:
Met bovenstaande berichten en bijhorende afstanden 🙄 voor later als ik groot ben deel ik toch maar maar mijn rondje.
8,5 km loopje in iets meer dan 45 min dus ongeveer 5:30min/km.
Hopen dat het weer nog even zo blijft ik houd ervan.
Prima toch? Mijn eerste wedstrijd was 8km en daar deed ik 47 minuten en een beetje over. Gewoon blijven lopen! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaydayQ
Dat maakt ook geen drol uit hoe snel of langzaam een ander loopt.
Ongeduldig als ik ben wil ik zelf graag sneller, Polar maakt een soort van schema naar de 1/2 marathon die ik zelf graag wil lopen in een mooie tijd.
Bovenstaand tempo kan ik heel lang volhouden maar richting de 5:00min/per km wordt dat toch een stuk lastiger.
Ik troost me met de gedachte dat het 6 maanden geleden er beduidend beroerder uitzag.
Godzijdank heb ik nog even tijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Iedereen is langzaam vergeleken met Kipchoge, zullen we dan allemaal maar stoppen? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
Secsytime schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:07:
Iedereen is langzaam vergeleken met Kipchoge, zullen we dan allemaal maar stoppen? :+
Egnie, ik heb in 2019 de tijd van Kipchoge nog geëvenaard!! (oké, het was maar een HM, maar toch)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:08
Tijdje geleden was de Reebok Floatride 2 hier populair onder tweakers.

De Floatride 3 is er nu een tjjdje en kwam hem vandaag toevallig tegen bij wat browsen bij Zalando was hij afgeprijsd naar 66 euro en vandaag is er extra 20% korting (code:SPRINGDEAL21) waardoor hij op 53 euro uitkomt. Geen geld volgens mij. Ik heb de 2.0 vorig jaar gemist maar wilde het nu wel ff proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 10:16
Mooie aanbieding alleen is de minimale bestelling waar die kortingscode werkt 99 euro dus alleen de schoenen bestellen werkt niet 😢

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Crysania schreef op zondag 25 april 2021 @ 22:06:

De Floatride 3 is er nu een tjjdje en kwam hem vandaag toevallig tegen bij wat browsen bij Zalando was hij afgeprijsd naar 66 euro en vandaag is er extra 20% korting (code:SPRINGDEAL21) waardoor hij op 53 euro uitkomt. Geen geld volgens mij. Ik heb de 2.0 vorig jaar gemist maar wilde het nu wel ff proberen
Ja, de 2 was/ is een goede allround schoen en met de 3 is ook weinig mis. Ik ben nog in de hoop dat ook de Puma schoenen nog wat in prijs gaan dalen (want nieuw en onbekend als serieuze hardloopschoenen) en bovendien zelfs bij de Wehkamp te krijgen. Ze zijn er al voor 80 euro geweest, maar ik hoop op nog meer (korting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:08
Steevo_S schreef op zondag 25 april 2021 @ 22:24:
Mooie aanbieding alleen is de minimale bestelling waar die kortingscode werkt 99 euro dus alleen de schoenen bestellen werkt niet 😢
Hmm ik had 2 maten besteld dus bij mij werkte hij wel.. Er moet er alleen weer 1tje terug straks. Weet niet hoe dat dan werkt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
Ik zag ineens dat de Pegasus 38 uit is. Daar gaat m'n geld weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaydayQ
Pegasus 38 waarom niet , ben opzich blij met de 37.
Qua prijs zijn ze best te doen toch.

Edit : moet ik nog Nike member worden ook..of even afwachten.

[ Voor 3% gewijzigd door MaydayQ op 26-04-2021 06:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
MaydayQ schreef op maandag 26 april 2021 @ 06:50:
Pegasus 38 waarom niet , ben opzich blij met de 37.
Qua prijs zijn ze best te doen toch.

Edit : moet ik nog Nike member worden ook..of even afwachten.
Lijkt inderdaad alleen nog maar voor members te zijn en als ik het zo zie is er in versie 38 niet bijzonder veel veranderd, dus dan is het misschien net zo handig om een paartje 37 in een aanbieding op de kop te tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20-09 21:12
Steevo_S schreef op zondag 25 april 2021 @ 22:24:
Gewoon nog iets bij bestellen dat je niet echt nodig hebt en dan gratis retourneren. Doet mijn vrouw hier ook af en toe om de verzendkosten te vermijden. Snappen wie snappen kan. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:08
Secsytime schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:07:
Ik ben net zo snel als Kipchoge! Zijn marathontempo, dat haal ik ook. Tijdens sprintjes in een intervaltraining, en dus zeker niet 42 kilometer lang, maar ik haal het wel! >:)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ik denk dat als ik heel erg mijn best doe, ik in een sprint net de 16 km//u aantik. De toppers op de marathon hebben een hoger duurlooptempo dan dat.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• chris
GSX-MAN schreef op maandag 26 april 2021 @ 08:25:
Ik denk dat als ik heel erg mijn best doe, ik in een sprint net de 16 km//u aantik. De toppers op de marathon hebben een hoger duurlooptempo dan dat.
Ja precies. Die lopen dus een hele marathon harder dan 20km/u... dat houd ik ook maar heel kort vol. Vergelijken is onzin, we moeten allemaal zelf lekker er van genieten op ons eigen niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Vergelijken is goede bescheidenheidstraining en het besef wat voor een bijna onmenselijk tempo al die toppers lopen (2:35 is maar ~20% langzamer, hè @chris )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
Ik weet niet meer wie er laatst zei dat ie alleen maar duurloopjes als suggestie kreeg van Garmin.
Zelf kreeg ik deze in ieder geval voorgeschoteld gisteren, dus het zijn niet alleen maar duurlopen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CAXCjx0I6_L0CSfmIdpUOEfDBXc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QghwMZo20yffumFbr5yniJUr.jpg?f=user_large

Dat je alleen maar duurloopjes te zien krijgt ligt waarschijnlijk aan de inhoud van je andere activiteiten. Bij mij stond dit erbij: "You've had plenty of aerobic work lately. Today, let's pick up the pace."
Ik heb hem niet gedaan trouwens, want die 3:15/km durf ik nog even niet aan.

Ja ik heb alles Engels en ja er zitten verfspetters op m'n horloge :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

chris schreef op maandag 26 april 2021 @ 08:58:
[...]

Ja precies. Die lopen dus een hele marathon harder dan 20km/u... dat houd ik ook maar heel kort vol. Vergelijken is onzin, we moeten allemaal zelf lekker er van genieten op ons eigen niveau.
Mijn norm is heel lang geweest dat ik de 10 kilometer binnen het uur moest kunnen doen. Nu zit ik redelijk dicht bij de 50 minuten, dat is voor mij ook wel ongekend.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• m0ridin
Dat is toch ook het mooie van lopen? Je kan vooral tegen (of voor) jezelf lopen, jezelf verbeteren... Een wedstrijd winnen zul je bijna nooit doen, maar je PR verbeteren is ook winnen. Die afstand afmaken, of verleggen, is ook een overwinning.

Mijn eerste 10km finishte ik in 43:11, helemaal kapot... Ik dacht toen ook, pfff.. 10km. Meer dan genoeg hoor, verder hoef ik echt niet.

Dat was in 2014. Nu bijna 7 jaar later is er 7 minuten van die tijd af, had je dat toen gezegd had ik je voor gek verklaard. En ook ging ik toch steeds wat verder, en dacht ik opnieuw bij de halve marathon "Dit is ECHT mijn max afstand!". En nu sta ik op het punt me in te schrijven voor mijn tweede marathon en daar weer naartoe te werken.

Vooral het besef hoe je gegroeid bent, welke grenzen je hebt verlegd. Dat vind ik het mooie. Los van het feit dat ik er gewoon van geniet en ik me lekkerder voel door fit te zijn en te bewegen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:29
Het is vanaf vandaag mogelijk om je aan te melden voor de RunForestRun T4. Dit is de opvolger van de RunForestRun High5. In vier verschillende gebieden in Drenthe kan je m.b.v. GPX-bestanden mooie trail routes lopen, variërend van ~15km tot ~52km.

Van harte aanbevolen kan ik zeggen met de High5 Besthemerberg 43km van gisteren nog in de benen :-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

elastiek schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:36:
Het is vanaf vandaag mogelijk om je aan te melden voor de RunForestRun T4. Dit is de opvolger van de RunForestRun High5. In vier verschillende gebieden in Drenthe kan je m.b.v. GPX-bestanden mooie trail routes lopen, variërend van ~15km tot ~52km.

Van harte aanbevolen kan ik zeggen met de High5 Besthemerberg 43km van gisteren nog in de benen :-)
Ik ben kut met .gpx-bestanden. Dus dan verdwaal ik in Drenthe. En aangezien daar bijna niemand woont, word ik dan ook nooit meer gevonden.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

GSX-MAN schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:46:
[...]

Ik ben kut met .gpx-bestanden. Dus dan verdwaal ik in Drenthe. En aangezien daar bijna niemand woont, word ik dan ook nooit meer gevonden.
Probeer dan onder een hunebed te schuilen totdat er een boertje op z’n paard langs komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Verwijderd schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:39:
[...]

Probeer dan onder een hunebed te schuilen totdat er een boertje op z’n paard langs komt.
Goeie tip, dank. Blij dat iemand verstand heeft van de buitengewesten.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:29
GSX-MAN schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:46:
[...]
Als je het niet oefent, leer je het natuurlijk nooit! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

elastiek schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:45:
[...]

Als je het niet oefent, leer je het natuurlijk nooit! >:)
Nee, dat klopt. Maar dan ga ik liever ergens oefenen waar ik de omgeving ken. Of ik doe die cursus een keer.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tibs
Eindelijk is de pijn in mijn kuit weg. Vandaag nog even gerust en morgen eerst eens een wandeling proberen tijdens de lunch. Als ik daarna geen pijn meer heb in mijn kuit ga ik terug beginnen!

Suggestie voor vandaag was 39 min. aan 6:10/km. Hopelijk is dat donderdag ook zo. :-p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 19:39
GSX-MAN schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:46:
[...]

Nee, dat klopt. Maar dan ga ik liever ergens oefenen waar ik de omgeving ken. Of ik doe die cursus een keer.
Neem gewoon je telefoon mee. Schijn zelfs dat ze in Drenthe digitale rooksignalen hebben tegenwoordig.
Kun je altijd even Google maps gebruiken om te achterhalen waar Bartje woont die je op weg helpt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Gisteren een duurloop van 17km, waarbij 15' op rustig tempo gelopen moest worden, daarna 1' 100% gevolgd door 1' dribbel om dan weer terug op de 15' te vallen, etc etc.

Globaal gezien ging alles goed, geen rare dingen met verkeer of overstekende mensen. Op km 3.5 kwam een meid op een fiets luid bellend and "hallo, hallo, hallo" schreeuwen aangefietst. Die was het er schijnbaar niet helemaal mee eens dat ik op het fietspad liep. Echter was het onderlinge snelheidsverschil dusdanig minimaal dat ik niet begrijp waar ze zich zo druk om maakt. Was het er ws niet mee eens dat ik op het fietspad liep ofzo.

Of km 15 wel een interessant voorval waarbij de fietsers volledig fout zaten. Zat net midden in mijn 1' 100%, maar had de wind op de rug en besloot om hem iets harder door te trekken, hierbij zat ik rond de 3.35'/km.
Deze versnelling deed ik op een lang fietspad wat alleen maar rechtdoor gaat, zonder dat er auto's oid kunnen kruisen (afgezien van de opritten dan). Je hebt voor 1km ruim zicht wat eraan komt, dus daar kan het niet aan liggen.

Op de stoep stonden 2 oude mensen (schat zo in de 70) met de fiets in de hand wat te overleggen en op een kaart te kijken ofzo. Nu blijf ik zo'n mensen altijd goed in de gaten houden omdat je nooit weet wat ze gaan doen. Maar omdat er ook tegenliggers op hoge snelheid aankwam (2 wielrenners) ging mijn aandacht eigenlijk meer naar hun uit. Deze gingen echter vroegtijdig netjes achter elkaar fietsen omdat ze mij zagen lopen.

Schijnbaar dachten die oude mensen dat de wielrenners dat voor hun deden en stapten uit het niets op de fiets en kwamen zonder achterom te kijken stapvoets het fietspad op om daar nog even wat aan het stuur te frommelen (waarschijnlijk verkeerde versneling) en half sliggerend op gang te komen.

Gevolg was dat ze letterlijk 2 meter voor me het pad op kwamen, remmen was geen optie meer en ik had 3 keuzes; uitwijken en de wielrenners frontaal pakken, proberen te remmen, maar zou ik waarschijnlijk achterop de fiets eindigen of snel uitwijken naar rechts, stoep op en hopen dat de man met fiets dan van de stoep zou zijn anders zou ik hier bovenop lopen.

Het was de laatste geworden, gelukkig ging alles goed en vloog ik ze voorbij. Een seconde of 20 later at de versnelling erop en viel ik weer terug naar dribbeltempo. De fietsers haalden me superlangzaam in, keken me een beetje geïrriteerd aan alsof ik degene was die hier de aso was.
Op dat moment vroeg ik de vrouw of ze altijd de strategie "niet over de schouder kijken en gewoon je fiets ervoor gooien" gebruikte, maar dit lachte ze een beetje schaapachtig weg waardoor ze nog heel zacht een "sorry" kon uitbrengen.

Zo'n dingen snap ik echt niet. Dat mensen de snelheid verkeerd inschatten kan ik begrijpen en daar anticipeer ik ook op. Een gemiddelde hardloper loopt zo rond de 10 p/u. Loop je harder dan verwachten mensen dat niet, maar dat snap ik voledig en let daar ook op.
Maar dat je zonder te kijken gewoon je fiets het fietspad opgooit kan ik met m'n verstand niet bij. Nu was ik het gelukkig die voor een hardloper hard ging, maar voor een fietser relatief zacht. Was het echter een wielrenner die daar met een gangetje of 30 overheen zou gaan dan was het een ander verhaal geworden.

@InZane De Pegasus 38 staat voor €119 in de shop, maar wel alleen als je Member bent, whaterver dat ook precies mag zijn. Qua kleurstelling is deze wel wat saai en ik vraag me af wat nou de grote verschillen met de 37 zijn. Volgens mij ziet de zool er iets anders uit, maar verder lijkt het bijna dezelfde schoen. Als je had gezegd dat het een 37 in nieuwe kleurstelling zou zijn had ik het ook geloofd.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Calitomnication schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:47:
@InZane De Pegasus 38 staat voor €119 in de shop, maar wel alleen als je Member bent, whaterver dat ook precies mag zijn. Qua kleurstelling is deze wel wat saai en ik vraag me af wat nou de grote verschillen met de 37 zijn. Volgens mij ziet de zool er iets anders uit, maar verder lijkt het bijna dezelfde schoen. Als je had gezegd dat het een 37 in nieuwe kleurstelling zou zijn had ik het ook geloofd.
Volgens mij ben je Nike Member als je een account bij Nike hebt, dus dat is makkelijk. De kleurstelling is ook niet helemaal mijn smaak trouwens.
Had juist het idee dat de zool hetzelfde is als versie 37. Ze hebben wel de tong iets dikker/comfortabeler gemaakt. Bij de 37 is dat maar een heel dun dingetje.

Van de Nike website:
Meer foam in de tong zorgt voor demping aan de bovenkant van je voet.

[ Voor 6% gewijzigd door InZane op 26-04-2021 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Demping aan de bovenkant van de voet |:(

Nu alleen de zijkanten nog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
Frenz64 schreef op maandag 26 april 2021 @ 17:05:
Demping aan de bovenkant van de voet |:(

Nu alleen de zijkanten nog
Mooie marketingpraat uiteraard, maar een iets dikkere tong kan zorgen voor minder druk van de veters op de bovenkant van de voet. Dus ik denk dat veel mensen het wel degelijk als een verbetering zien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 00:04
@Calitomnication Kap eens met ons hardlopers een slechte naam te geven :( :+ Straks is er geen sport met die je kan uitoefenen zonder gelijk veroordeeld te worden!

Over de Pegasus. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar las weleens dat de 37 niet overal evengoed bevallen. Zag op Solereview een review van de Air Zoom Structure 23, zijn ze erg positief over. Misschien een alternatief voor lopers die wat extra stabiliteit niet erg vinden.

@Roozzz Dat inderdaad, dan knijpen de veters mijn voet niet zo af. Ligt ook aan de veters trouwens.

[ Voor 10% gewijzigd door Arjan90 op 26-04-2021 17:22 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m0ridin
@Calitomnication

Mjah, dat mensen in hun eigen wereld leven en totaal niet nadenken dat er nog anderen zijn verbaast me (helaas) niks meer. Is het niet omdat op hun telefoon bezig zijn of gewoon denken "Oh, ik moet hier afslaan dus ik ga gewoon want hey! Fuck it!". Maar sommigen maken het wel erg extreem ja.

Denk dat ouderen en jongeren wel de typische groepen zijn wat dat betreft ;)

Kan me ook aardig ergeren aan mensen die gewoon niet 1 stap verder kunnen denken. Bijvoorbeeld mensen die het altijd handig vinden midden op de stoep of straat, in de baan/loop, lekker te gaan kwekken of bedenken wat ze nu eens verder gaan doen.

Maar ok, mijn irritatie kan ook in no-time van 0 naar 100 gaan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:07
Crysania schreef op zondag 25 april 2021 @ 22:06:

Ik heb versie drie nu een paar maanden. Ik kan helaas niet vergelijken met de vorige versies, er schijnen toch wel wat verschillen te zijn. De drie zou iets zachter zijn? Voor mij alleszins meer dan zacht genoeg en ook iets meer drop dan ik gewend ben. Toch ben ik er vrij tevreden, al grijp ik zelf eerder naar lichtere schoenen met dunnere zolen, (nog) iets minimalistischer zeg maar. Maar zou Floatride eigenlijk niet gewoon een rebrand zijn van Adidas Boost? Reebok was tot voor kort een dochter van Adidas en ik dacht dat de samenstelling van het dempingsmateriaal identiek was.

It's just technology, not religion

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Vandaag ein-de-lijk weer kunnen lopen. Wat was dat afzien maar tegelijkertijd ook weer heerlijk. En een beetje deprimerend om te zien hoe ver je eigenlijk afglijd in ca. 5 weken.

Baal er van dat ik na een relatief kleine blessure aan mijn kuit met allerlei stomme smoesjes mezelf helemaal uit het ritme gehaald heb en eigenlijk daardoor min of meer gestopt was met hardlopen. Kwam ook nog eens een lekker virusje overheen dus dat hielp ook allemaal niet mee... maar goed, we zijn er weer! En de hardloopgroep is ook weer begonnen dus daar kan ik zodra mijn conditie weer een beetje op peil is weer lekker bij aansluiten op de dinsdagavond :)

Nu alleen niet te hard van stapel en heel blijven. Goede stok achter de deur is m'n motorrijles aangezien dat ook niet door kan gaan als ik mezelf de vernieling in loop... :P

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
BastiaanN schreef op maandag 26 april 2021 @ 18:48:
Vandaag ein-de-lijk weer kunnen lopen. Wat was dat afzien maar tegelijkertijd ook weer heerlijk. En een beetje deprimerend om te zien hoe ver je eigenlijk afglijd in ca. 5 weken.

Baal er van dat ik na een relatief kleine blessure aan mijn kuit met allerlei stomme smoesjes mezelf helemaal uit het ritme gehaald heb en eigenlijk daardoor min of meer gestopt was met hardlopen. Kwam ook nog eens een lekker virusje overheen dus dat hielp ook allemaal niet mee... maar goed, we zijn er weer! En de hardloopgroep is ook weer begonnen dus daar kan ik zodra mijn conditie weer een beetje op peil is weer lekker bij aansluiten op de dinsdagavond :)

Nu alleen niet te hard van stapel en heel blijven. Goede stok achter de deur is m'n motorrijles aangezien dat ook niet door kan gaan als ik mezelf de vernieling in loop... :P
Fijn dat je weer hebt kunnen lopen!
Conditie ben je idd zo kwijt.. been there, done that. Maar je hebt 'm ook zo weer terug gelukkig.

Veel plezier met rijlessen! Weer een motorrijder erbij, altijd goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:37

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Roozzz schreef op maandag 26 april 2021 @ 17:11:
Mooie marketingpraat uiteraard, maar een iets dikkere tong kan zorgen voor minder druk van de veters op de bovenkant van de voet. Dus ik denk dat veel mensen het wel degelijk als een verbetering zien...
Hoe strak trek jij je veters aan dan? Dat merk je toch überhaupt weinig? :?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Sterker nog, bij een dikke tong snijden de veters nog meer in om hetzelfde snugly (?) gevoel te krijgen

*Frenz wil weer een motor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
Gonadan schreef op maandag 26 april 2021 @ 19:46:
[...]

Niet een issue waar ik last van heb :P maar de klacht is voor mij herkenbaar van het quicklace systeem dat salomon gebruikt. Effectief zijn dat hele dunne veters en bij sommige modellen met een dunne tong hebben sommige mensen daar last van. Dus ik snap waar het vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaydayQ
Gonadan schreef op maandag 26 april 2021 @ 19:46:
[...]

Nou dat merk ik bij de 37 wel degelijk, het eerste gat gebruiken vind ik niet te doen, zit echt kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
* Roozzz vraagt zich af Frenz de tag gebruikt of gewoon met kleurtjes speelt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
That's what I thought :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:14
Tibs schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:20:
Lap, te snel terug gestart met lopen. Na nog geen 50m al direct terug pijn in mijn rechter kuit. Direct gestopt en terug naar huis gewandeld om Voltaren Gel te smeren. Zal dus nog een weekje rusten zijn... Voelt echt stom!
Tibs schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:19:
Eindelijk is de pijn in mijn kuit weg. Vandaag nog even gerust en morgen eerst eens een wandeling proberen tijdens de lunch. Als ik daarna geen pijn meer heb in mijn kuit ga ik terug beginnen!

Suggestie voor vandaag was 39 min. aan 6:10/km. Hopelijk is dat donderdag ook zo. :-p
Doe je niet te gek direct? (zeg ik als sportmasseur).
Voor je het weet ben je weer terug bij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Frenz komt teveel in het fietstopic en leert daar slechte gewoontes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Roozzz schreef op maandag 26 april 2021 @ 20:23:
* Roozzz vraagt zich af Frenz de tag gebruikt of gewoon met kleurtjes speelt :+
Tag? Gewoon IRC style. ;)

* Gonadan zit toch wel te wachten op dat er weer officiële loopwedstrijden mogelijk zijn

Al die virtuele alternatieven trekken mij niet zo.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

* Poekie heeft zich ingeschreven voor de fieldlab!

Voor- en achteraf een covidtest, maar yay op t vliegveld rennen! Hopelijk zijn er nog wat Boeings over want er vloog er vandaag weer een weg. Zo'n raar gezicht, meestal vliegen hier alleen maar kleintjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 21:20

Fisico

by Fabian

Frenz64 schreef op maandag 26 april 2021 @ 21:09:
Frenz komt teveel in het fietstopic en leert daar slechte gewoontes
Ook jij durft dus niet te rennen met een camel bag omdat het teveel doet denken aan een zadeltasje :+

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
ghe ghe ghe, maar goed dat er geen runnerati bestaat

/me oké, oké, ik conformeer wel weer @Roozzz

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

* GSX-MAN heeft de waterslang van zijn trailrugzak te ver ingekort.

Afbeeldingslocatie: https://i.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/002/652/shouldercookie.jpg

Echt fucking irritant.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
Frenz64 schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:38:
ghe ghe ghe, maar goed dat er geen runnerati bestaat

/me oké, oké, ik conformeer wel weer @Roozzz
Dank :>

En een camelback mag natuurlijk alleen als je het een racevest noemt én je een trail loopt. Dit soort regels kunnen geen nieuws zijn toch voor jullie wegpiraten? :+

* Roozzz stapt morgen weer op de fiets voor een rondje betuwe

[ Voor 8% gewijzigd door Roozzz op 26-04-2021 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Poekie schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:00:
* Poekie heeft zich ingeschreven voor de fieldlab!

Voor- en achteraf een covidtest, maar yay op t vliegveld rennen! Hopelijk zijn er nog wat Boeings over want er vloog er vandaag weer een weg. Zo'n raar gezicht, meestal vliegen hier alleen maar kleintjes.
Het is dat ik die periode niet kan anders had ik dit zeker geprobeerd. Lijkt je tof. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
@Tibs tot de volgende blessure hè!

Nee, maar even serieus. Wat @TR1969 ook al zegt, doe nou even rustig want als je meteen weer te hard van stapel loopt (hi ha ho) zit je in no time weer met de ellende.

Tuurlijk is het verleidelijk, maar niet handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
TR1969 schreef op maandag 26 april 2021 @ 20:53:
[...]

[...]

Doe je niet te gek direct? (zeg ik als sportmasseur).
Voor je het weet ben je weer terug bij af.
m0ridin schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:49:
@Tibs tot de volgende blessure hè!

Nee, maar even serieus. Wat @TR1969 ook al zegt, doe nou even rustig want als je meteen weer te hard van stapel loopt (hi ha ho) zit je in no time weer met de ellende.

Tuurlijk is het verleidelijk, maar niet handig
Thanks voor de raad! Ik ga vandaag tijdens mijn lunchpauze eens rustig wandelen om te zien hoe het ermee gaat. Eventueel kan ik dan donderdag al eens rustig opbouwen. Die suggested workout ga ik niet doen maar denk van rustig wat lopen en wandelen af te wisselen. Of zou ik beter nog langer wachten?

Ik ben een beetje nieuw in dit hele post-blessure ding... :?
Pagina: 1 ... 116 ... 393 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.