Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03
@GSX-MAN damn, dan is het wel heel heftig geweest.
Wat probeer je om het helen te versnellen? 's avonds op de bank ook de sokken uit ofzo?
Kan me voorstellen dat dat gebroei niet goed is voor het herstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigm1990
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-04 10:28
@ gsx klinkt inderdaad behoorlijk heftig. Hopelijk snel minder last van de voeten, al wordt het weer komende week weer minder :)

Zojuist korte 4km de benen losgelopen. Morgen een 5km timetrial. Vannacht nog wel nachtdienst, hopelijk is het rustig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Cranzai schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 15:04:
@GSX-MAN damn, dan is het wel heel heftig geweest.
Wat probeer je om het helen te versnellen? 's avonds op de bank ook de sokken uit ofzo?
Kan me voorstellen dat dat gebroei niet goed is voor het herstel.
Voordeel van thuiswerken is dat ik de hele dag geen sokken aan hoef. Maar dan nog.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:57

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Nadat Hans Koeleman in twee podcasts zijn verhalen had zitten vertellen werd ik toch een beetje nieuwsgierig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rjVLq2LFlsCqWA4pd6SqQQj3RGI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3NIsOhYFIy2JbeO2PoaMC9Mn.jpg?f=fotoalbum_large

Hij is binnen. :)

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 10:15
Zo, vanavond een kort rondje gedaan. Maar, wel krachtig. Een 5km tijdloop gedaan en hoewel hij pittig was, ben ik wel onder de 22 minuten grens gedoken. Mijn vorige PR was 22:12, mijn nieuwe PR is 21:38 oOo Na 2km werden mijn benen zwaar, toen had ik het echt even een kilometer wat zwaarder en moest ik ook nog tegen de wind in en wat bruggetjes pakken, maar de laatste 2km gingen een stuk soepeler. Wel al proviserend een andere route gekozen doordat het druk was op de weg waar ik wilde oversteken.

Al met al, mooi een PR behaald en weer een stapje dichterbij die magische grens van 20 minuten.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
@GSX-MAN
Voetenbadje doet wonderen. Beetje soda, warm water, half uurtje Netflix en daarna goed boenen met schone handdoek.

On a different note;
Ik wil de Seven Summit trail binnen gaan wandelen, maar ik kom ergens niet uit. In het boekje loopt deze trail over de Vaalserberg/Drielandenpunt. Maar in de beschrijving én de telling van de 7 summits wordt de Vaalserberg niet meegerekend. Op Google Maps ligt de top ook net buiten NL.

Ben ik nu gek, en is de top van berg niet Nederlands? Mis ik wat? Want op sommige kaarten is het nét wel in NL, en andere is het BE.

Ik ben hier nog nooit geweest, dus heb er geen idee bij, maar sluitende info is gewenst, want ik wil wel graag t topje aantikken:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:40

sebasd

loopt op espresso

Arjan90 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 21:38:
Zo, vanavond een kort rondje gedaan. Maar, wel krachtig. Een 5km tijdloop gedaan en hoewel hij pittig was, ben ik wel onder de 22 minuten grens gedoken. Mijn vorige PR was 22:12, mijn nieuwe PR is 21:38 oOo Na 2km werden mijn benen zwaar, toen had ik het echt even een kilometer wat zwaarder en moest ik ook nog tegen de wind in en wat bruggetjes pakken, maar de laatste 2km gingen een stuk soepeler. Wel al proviserend een andere route gekozen doordat het druk was op de weg waar ik wilde oversteken.

Al met al, mooi een PR behaald en weer een stapje dichterbij die magische grens van 20 minuten.
Dat is een behoorlijke stap! Netjes. Ergens rond het einde van het jaar hoop ik ook weer op dat niveau te zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09 20:39
GSX-MAN schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 17:01:
[...]

Voordeel van thuiswerken is dat ik de hele dag geen sokken aan hoef. Maar dan nog.
Voetenbad in soda met warm water. Badedas zeep heb ik ook wel eens van gehoord maar weet niet of dat werkt....
Wel vraag ik me af wat voor schoenen je hebt gebruikt en hoe ver je hebt gelopen want dit hoor je meestal na een (H)M of ultra.... Succes met herstellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

xray79 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 09:51:
[...]

Voetenbad in soda met warm water. Badedas zeep heb ik ook wel eens van gehoord maar weet niet of dat werkt....
Wel vraag ik me af wat voor schoenen je hebt gebruikt en hoe ver je hebt gelopen want dit hoor je meestal na een (H)M of ultra.... Succes met herstellen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/srw05siCC6s8chtvZXahKM2prs8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/exPjT1hCVdXBZmpmfqR8UPTN.jpg?f=fotoalbum_large

Salomon trailster. Maar een maat te groot, wat voor de breedte van dat merk wel fijn is, maar meer na- dan voordelen blijkt te hebben.

De afstand lag in elk geval boven de 20 kilometer, maar ik heb de eerste poging per ongeluk weggegooid, dus ik kan het niet meer op de meter nauwkeurig zien.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cranzai
Gisteren bij de huisarts geweest voor mijn aanhoudende achillesklachten, het verdict: Achillodynie (i.e. je hebt last van je achillespees maar joost weet waar en waarom) veroorzaakt door pedes plani et valgi (doorgezakte/knikvoet). Conclusie, op naar de sportpodoloog.

Vind het altijd lastig om neutraal een consult in te gaan omdat ik van tevoren altijd al te veel gegoogled heb. Uiteindelijk dit keer toch redelijk gelukt en ben blij dat de keuze tussen een fysio en podoloog zo gemaakt kan worden. Op zoek naar een sportpodoloog die een goed consult kan bieden (lees, ik wil graag iemand die alles nog een keer rustig en goed bekijkt/doorneemt) in Groningen.

Hopelijk kan ik met een paar steunzooltjes dit dossier van achillespeesklachten eindelijk afsluiten. Duurloopjes doen ging altijd wel goed maar zodra ik aan de tempo's begon (4:00/km en harder) ging het vaak fout. Laat dat laatste nou net zijn wat ik het mooiste vind. Nadeel van steunzooltjes is dat ik in principe alleen voor hardlopen ondersteuning wil aangezien ik daar klachten had en het lijkt me niet nodig het nu ineens overal te gaan zoeken (dus bij dagelijkse dingen, wielrennen, skiën).

Ondertussen druk aan de "toe-yoga" geslagen. Blijkbaar kunnen mensen hun tenen afzonderlijk van elkaar spreiden en ofwel hun grote teen of kleine tenen optillen. Ik kreeg dus met geen mogelijkheid afzonderlijk van mijn kleine tenen beweging in mijn grote teen. Werk aan de winkel! Eerst deze oefening en dan maar aan de slag met een potlood oppakken en handdoeken oprollen.

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• Bigm1990
Timetrial verslag 5km:

Huidig PR: 16:35 (Timetrial)
Doel sub16 min

Vooraf: Gisteren al wat zenuwachtig. Vannacht had ik nachtdienst, gelukkig niet heel druk gehad. Wat ongerust van te voren omdat de laatste trainingen niet heel goed gingen. De benen waren wat leeg. Vrouw en kinderen zouden in de auto achter mij aan rijden.

Strategie: 1e 3 km zouden wind (schuin)mee zijn en de laatste 2 tegen. Idee was km de eerste drie kilometer op 3:10 te lopen en daarna kijken wat de benen over hebben tegen de wind in.

Km 1: wind schuin mee. Lukt niet km tempo te vinden. Hierdoor weinig ontspanning en al direct onrust in het hoofd. Uiteindelijk piept het horloge in 3:09

Km 2: wind mee en proberen relaxt te lopen. Dit voelt al beter en lukt goed om tempo stabiel te houden. De beste kilometer van de timeteial, maar dat is eigenlijk altijd zo. 3:08

Km 3: eerste stuk zo door als de vorige kilometer, daarna bocht naar ljnks waardoor de wind van zij komt. Proberen te ontspannen en tempo erin te houden. Sat lukt goed naar mijn gevoel maar horloge piept toch met tijd 3:14. Oei!! Dat is teveel. De moes zakt een beetje in de schoenen, het was niet alsof deze kilometer heel makkelijk ging..

Km 4: tempo direct weer naar 3:10 geprobeerd te pushen, maar na een paar honderd meter weer linksaf met wind vol tegen. Dit worden een zware 1500 meter! Horloge piept uiteindelijk na 3:12.

5e km: de benen worden zwaar, ik hap naar lucht en het lukt maar niet om het tempo van 3:10 op het horloge te krijgen. De laatste honderden meters geprobeerd te versnellen, maar lukte niet echt met wind tegen. Het horloge piept en ik stort na een paar extra meters (voor gps) ter aarde. Op het horloge staat 5,02km in 16:00!

Reflectie: ik ben sowieso tevreden. De benen waren niet goed de laatste weken en toch een dik PR gelopen. Strave en gsrmin maken er uiteindelijk 15:55 van. Zeer tevreden al was de derde kilometer wel duidelijk te langzaam. Dikke verbetering tov 16:35 12 weken geleden. Ik blijf hoop houden op sub 15 voor het einde van het jaar!

Bekijk mijn activiteit op Strava: https://strava.app.link/mgMU7Bws9eb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

Dat is een tijd om trots op te zijn, @Bigm1990!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaydayQ
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20:15
Impressive @Bigm1990 💪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
GSX-MAN schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 10:09:
[...]

[Afbeelding]

Salomon trailster. Maar een maat te groot, wat voor de breedte van dat merk wel fijn is, maar meer na- dan voordelen blijkt te hebben.

De afstand lag in elk geval boven de 20 kilometer, maar ik heb de eerste poging per ongeluk weggegooid, dus ik kan het niet meer op de meter nauwkeurig zien.
Te groot zodat je er achter uit schiet? Dan krijg je wel kapotte hielen ja ook bij een HM.... Misschien wat ophogen met een extra zooltje erin? Anders terug naar waar je ze gekocht hebt misschien kun je ze nog ruilen want als ze zoveel te groot zijn is het niet zo goed aangemeten lijkt me.

@Bigm1990 zo wat een tempo en dat na een nachtdienst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:26
GSX-MAN schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 10:09:
[...]

[Afbeelding]

Al eens gekeken naar andere strikmethode, bijv runner’s knot?

@Bigm1990 Dikke prestatie!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:23
Hier weer een temporun gedaan. Moest eigenlijk op donderdag volgens het schema, maar ja dat was 1 april, dus dat kon niet kloppen :+
Afgezien van 15min warming up en 15min cooling down, kwam het weer neer op een 4km op 4:34. Ben ik best tevreden mee

https://strava.app.link/IDnTynPD9eb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
@Bigm1990 netjes gelopen! Ik denk dat je al het mogelijke eruit hebt gehaald binnen de vorm die je hebt :) Nu is natuurlijk de vraag wat je als PR gaat noteren :+ toch maar gewoon 15:55?

Of <15 minuten erin zit... ik denk heel eerlijk gezegd dat dat een brug te ver is. Maar ik laat heel graag mijn ongelijk bewijzen.
Edit: oh wacht, je liep niet op carbon platen. Dan kom je met een (nog) betere vorm misschien wel erg dichtbij!

[ Voor 14% gewijzigd door Krylinck op 03-04-2021 15:33 ]

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bigm1990
Krylinck schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 15:30:
@Bigm1990 netjes gelopen! Ik denk dat je al het mogelijke eruit hebt gehaald binnen de vorm die je hebt :) Nu is natuurlijk de vraag wat je als PR gaat noteren :+ toch maar gewoon 15:55?

Of <15 minuten erin zit... ik denk heel eerlijk gezegd dat dat een brug te ver is. Maar ik laat heel graag mijn ongelijk bewijzen.
Edit: oh wacht, je liep niet op carbon platen. Dan kom je met een (nog) betere vorm misschien wel erg dichtbij!
Ik ga gewoon uit van 15:55. Het is toch al een PR met asterisk want geen officieel parcours. De sub 15 op termijn heb ik alle vertrouwen in. Oktober liep ik nog rond de 17:30, maar je weet het niet. Nu eerst een 10k programma onder de 33 minuten. Dan weer een 5k programma gericht op 15:30. Die carbon schoenen komen nog wel een keer :)

Van 4 keer per week lopen naar 5 keer per week moet ook helpen in de progressie. De kilometers zullen hierdoor van gemiddeld 60km per week naar 75 gaan denk ik. Dat zou een boost moeten geven naar sub 15, indien ik niet geblesseerd raak uiteraard.

@iedereen dank!

[ Voor 12% gewijzigd door Bigm1990 op 03-04-2021 17:20 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MaydayQ
7,5 km rondje vanmiddag en ging weer prima.
Hoewel Polar nu wel zegt dat ik aan het overdrijven ben.
Kan hogere tempo's steeds langer volhouden.
Ondanks veel zandpaden en langs sloten ( tsja woon toch op het platteland in de achterhoek)
Was in ruim 35 min terug.
Probeer snellere en langere rondjes wat af te wisselen het plan is nog steeds om in september een redelijke tijd op de hm te lopen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:02

Rudedadude

Maybe we were born to run

Cranzai schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 10:12:
Ondertussen druk aan de "toe-yoga" geslagen. Blijkbaar kunnen mensen hun tenen afzonderlijk van elkaar spreiden en ofwel hun grote teen of kleine tenen optillen. Ik kreeg dus met geen mogelijkheid afzonderlijk van mijn kleine tenen beweging in mijn grote teen. Werk aan de winkel! Eerst deze oefening en dan maar aan de slag met een potlood oppakken en handdoeken oprollen.
Ow, zijn er dan mensen die dat niet kunnen? :+

Ik heb een soort herstelweek achter de rug net alleen maar rustige loopjes en (waarschijnlijk belangrijker) elke nacht minimaal 8 uur slaap. Lekker om dan te voelen hoe de a/ de opgebouwde vermoeidheid er uit komt en b/ hoe langzamerhand de frisheid weer terug in de benen komt. Vandaag m'n Puma's tot boven de 20km uitgeprobeerd en met een ontspannen loopje 22km en gemiddeld 4:30 gelopen. Had met gemak nog meer kunnen zijn. Nu nog plannen of ik deze maand weer een sub 3 uur marathon poging wil wagen. En dan met wat geluk dit najaar tijdens een wedstrijd een andere.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

xray79 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:27:
[...]

Te groot zodat je er achter uit schiet? Dan krijg je wel kapotte hielen ja ook bij een HM.... Misschien wat ophogen met een extra zooltje erin? Anders terug naar waar je ze gekocht hebt misschien kun je ze nog ruilen want als ze zoveel te groot zijn is het niet zo goed aangemeten lijkt me.
Op internet besteld toen alle winkels dicht waren. Ik moet gewoon op zoek naar een paar goede nu het weer kan.
Slickk schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:40:
[...]

Al eens gekeken naar andere strikmethode, bijv runner’s knot?
Nog niet, maar daarvoor mis ik denk ik gaatjes op de juiste plekken.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
Cranzai schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 10:12:
Wait, what. Het is al 1 april geweest toch? Zijn er mensen schepsels die dat kunnen? :+ Iedereen vanavond even op de bank kijken of het lukt, maar ik hoor niet bij die groep...

Waarom is dat eigenlijk belangrijk? Wat is de toegevoegde waarde met lopen? Daar ben ik wel benieuwd naar! Hoe dan ook, hopelijk heb je wat aan het bezoek aan de sportpodoloog!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranzai
Arjan90 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 21:13:
[...]

Wait, what. Het is al 1 april geweest toch? Zijn er mensen schepsels die dat kunnen? :+ Iedereen vanavond even op de bank kijken of het lukt, maar ik hoor niet bij die groep...

Waarom is dat eigenlijk belangrijk? Wat is de toegevoegde waarde met lopen? Daar ben ik wel benieuwd naar! Hoe dan ook, hopelijk heb je wat aan het bezoek aan de sportpodoloog!
Euhm ja, goede vraag.
Naar wat ik er van begrijp is het o.a. erg goed voor je dikke teen. Deze is voor hardlopers natuurlijk heel belangrijk bij de afwikkeling van de voet. Als je dikke teen niet goed spoort kun je daar last van krijgen. Dus voornamelijk een beetje support e.d.

Zo had ik de laatste weken ook wat last van die pees die over je dikke teen loopt. Mijn dikke tenen staan ook wat naar binnen, dus ja de voeten konden wel wat training gebruiken.

Dat met de handdoek en het potlood is vooral goed voor je voetboog geloof ik.

Edit:
Numero tres:
https://www.runnersworld....20toes%20two%20to%20five.

De rest van de oefeningen is ook wel interessant.

[ Voor 10% gewijzigd door Cranzai op 03-04-2021 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 11:51
Cranzai schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 12:58:
[...]

Zou haast durven zeggen dat het je niet lukt je loopstijl aan te passen tenzij je een trainer hebt die er op let (of een drone achter je aan laat vliegen :+ ). Zelf van jongs af aan bij een vereniging geweest en zodoende "geluk" met een redelijke techniek. Nog steeds doe ik elke maandag een speciale training op techniek en sinds ik de afgelopen twee jaar serieuzer train is er nog weer een hoop veranderd aan mijn loopstijl. (Meer landing onder mijn lichaam en meer knie inzet tov een strekking naar voren.) Er valt altijd wel iets te tweaken maar het is erg lastig dit voorzichtig genoeg te doen en is zonder begeleiding niet slim denk ik.

Persoonlijk denk ik ook wel dat niemand een "statische" ideale loopstijl heeft. Het zal een beetje afhangen wat je doet. Alle sprinters zullen een zogenaamde "powerstride" vanaf sprinters richting de lange afstanden wordt daar wat afstand van genomen tot aan een "shuffle" die wel gezien wordt op ultra lopen. Naarmate je ouder wordt of andere interesses hebt zul je dus wat verandering in je loopstijl door maken denk ik.
Valide punten allemaal, maar ik ben qua hardlopen zwaar autodidact. Voor m'n basketballcarriere heb ik (tot 12jr) een jaar of 4 op atletiek gezeten, maar die techniektraining is enigszins weggezakt :+
Geen drone, maar er zijn wel filmpjes gemaakt en daar zie ik iig een houding die veel te veel voorover is. Alleen dat al weet ik bijna niet te corrigeren, ja even dus, maar het zakt weg zodra ik "onbewust" ga lopen en dat is meestal binnen 2 ,3 minuten nadat ik er bewust op let. Mss is er wat van blijven hangen, maar dat betwijfel ik eigenlijk. Ach ja, ik kan weer lopen en ben [Frenz klopt af op ongeverfd hout] redelijk blessrevrij, de knie herinnert me er wel continu aan rustig op te bouwen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:42
Net als Rudedadude had ik afgelopen week ook een rustweekje. Na vorige week ~70k gelopen te hebben, waren het er deze week maar de helft. Alleen maar rustig hobbelen en 1 strides-traininkje. Mooi van de gelegenheid gebruikt om een paar rondjes op de racefiets te doen. Ideaal om nagenoeg zonder belasting toch lekker buiten bezig te zijn.

Hardlopen gaat momenteel erg soepeltjes. De basis begint weer écht ergens op te lijken. Zelfs dusdanig dat ik gisteren 2 uurtjes door het bos hobbelde met de misses en ook heuvelop en over mulle ruiterpaden vrijwel niet uit Z1 kwam. Na dit loopje hebben we ook nog maar even 1,5 uur rondgetrapt. Prima manier om de belasting relatief laag te houden, maar het aerobe systeem wel actief.

Toevallig ben ik gisteren begonnen in Matt Fitzgerald - 80/20 Running; waarin de kernboodschap is dat je de hoofdzakelijk (80%) echt rustig wilt lopen en de rest intensief. Én dat de meeste recreanten de rustige kilometers te hard lopen. Bij de trainingen van afgelopen week had ik daar in ieder geval geen last van :+

Komende weken weer wat meer intensiteit, kijken wat dat gaat brengen :)

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:05
Roozzz schreef op zondag 4 april 2021 @ 10:04:
Én dat de meeste recreanten de rustige kilometers te hard lopen.
Ik denk dat dit voor mij ook geldt maar loop gevoelsmatig gewoon wat lekkerder op iets hoger tempo. Als ik wat langer getraind heb is dat prima maar nu ik net weer begin loop ik eigenlijk het lekkerst op een tempo dat waarschijnlijk te hoog is.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
GSX-MAN schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 19:40:

Nog niet, maar daarvoor mis ik denk ik gaatjes op de juiste plekken.
Jep, heb ff je foto gecheckt maar die gaatjes zitten er inderdaad niet -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 14:19
Roozzz schreef op zondag 4 april 2021 @ 10:04:
Toevallig ben ik gisteren begonnen in Matt Fitzgerald - 80/20 Running; waarin de kernboodschap is dat je de hoofdzakelijk (80%) echt rustig wilt lopen en de rest intensief. Én dat de meeste recreanten de rustige kilometers te hard lopen. Bij de trainingen van afgelopen week had ik daar in ieder geval geen last van :+

Komende weken weer wat meer intensiteit, kijken wat dat gaat brengen :)
Rustig lopen wordt qua complexiteit ook gewoon enorm onderschat. Zowel qua techniek als ook mentaal vind ik het in elk geval lastig. Nu merk ik dat mijn tempo bij trailruns sowieso lager ligt (5:30-5:45), maar in hoeverre je dat ook echt mag bestempelen als een 'rustig loopje' weet ik niet. Blijft goed om voor jezelf te herhalen dat 80% rustig lopen in elk geval prima is en dat het wellicht zelfs beter is een nog groter deel rustig te doen, in plaats van te veel kilometers te hard af te leggen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arjan90
@mefjoew Wat dat betreft loop ik best graag met vrouwlief mee als ze een duurloop doet. Die gaat gewoon op een rustiger tempo en dan ga ik daar ook in mee. Het lukt me wel steeds beter om een laag tempo te lopen. We gaan er vanmiddag nog even uit voor een kort rondje (30 min) na haar werk, ze moet nog punten halen voor ASR en ik ga haar maar even mentaal ondersteunen :+

Gisteren niet hardgelopen, maar voor het eerst weer even op de fiets gestapt. Heerlijk! Het was prima weer, wel wat aan de frisse kant maar daar had ik me gelukkig op gekleed (dat is nog wat zoeken met fietsen, wat trek je wel of niet aan). Vandaag via de Decathlon weer even een bestelling geplaatst voor wat zomerkleding erbij, want ik kom gewoon tekort als ik 3 a 4x per week train (en ik wil niet continu de wasmachine hebben draaien).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 14:05
Hier voelde langzaam lopen tijdens mijn herstelloopjes ook in het begin heel onwennig aan, maar na een km of 3 ging het eigenlijk gewoon weer vanzelf. Merk wel dat de cadans flink omhoog gaat omdat je minder lang zweeft.

Verder is het hier alles behalve een rustweek geweest, door het verzetten van de (avond)klok iets meer vrijheid gekregen dus iets meer kunnen doen. Heb vooral de omvang wat omhoog geschroefd en het hardlooptempo wat naar beneden, en dat resulteerde in de volgende week totalen.
5x hardlopen, 70km, gem tempo, 4:58 /km gem max hartslag percentage 73%
2x Fietsen, 152km, gem snelheid 33 km/h gem max hartslag percentage 76%

Volgens mij is dit een beetje @Bigm1990 z'n omvang (waarbij mijn tempo wel wat lager is), en aangezien ik wel jaloers ben op zijn 5km tijd _/-\o_ en zijn tijd van oktober komt wel een beetje in de buurt van mij huidige tijd. ben ik wel benieuwd naar zijn schema, misschien kan ik er nog wel wat dingen uithalen om mijn 5km tijd te verbeteren ;)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• chris
  • Laatst online: 11-03-2022
@Bigm1990 gefeliciteerd! Ik denk idd met nog meer kwaliteit en kilometers kan je nog een grote stap maken. Mijn advies is wel goed naar je lichaam luisteren, soms moet je ook echt een stapje terug doen om daarna weer een stap vooruit te maken.

Mijn marathonvoorbereiding zit er eigenlijk op. Nog drie weken en dan ga ik lopen. Ik ga wel nog een 10km "wedstrijd" lopen aanstaande zaterdag (in m'n eentje) maar verder is het kilometers afbouwen en uitrusten. Vandaag deed ik nog een laatste echt lange duurloop. 38km met het grootste deel "easy" en de laatste 14km ergens tussen easy en doorlopen. Voelde heel goed.

Dinsdag hoor ik of m'n wedstrijd (ja, er is er nog een) afgezegd wordt of niet. Ik ga er eigenlijk niet meer vanuit dat het nog doorgaat. Ik ga waarschijnlijk alleen lopen (met een fietser) op een vlak parcours hier in de buurt. Mocht de wedstrijd toch doorgaan dan is dat mooi meegenomen. Daar is een groepje wat op mijn tempo weg wil gaan, lijkt me een stuk makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigm1990
Week 8/8 5km schema

Maandag: 40km woon-werkverkeer fiets
Dinsdag: 6x400 + 6x200. Totaal 13km
Woensdag: 40km woon-werkverkeer fiets
Donderdag: 13km easy
Vrijdag: 4km easy + strides
Zaterdag: 5km time trial 15:55 totaal 15km
Zondag: 17km easy

Totalen:
80km fietsen
63km hardlopen

@Tinusvolkel zeker vergelijkbare afstanden. Al zat jouw week wel aan mijn maximalen. De fietsgemiddelden haal ik zeker niet !! Ik maak een beetje mijn eigen schema's gebaseerd op mcmillan. Ik ben fan van trainen op doeltempo, dus dat maak ik de basis van mijn trainingschema. Hierbij dan oplopende afstanden voor de intervallen gedurende het schema. Om overtraining te voorkomen doe ik deze sessie 1 keer per 2 weken. (Voorbeeld 12x400, 8x600, 6x800, 5x1000 voor 5km). Ik doe twee workouts + longrun in de week. Hierbij dan afwisseling met snellere kortere intervallen op 3k tempo, langere intervallen rond 10k/tempo (6x1600 bijvoorbeeld) en lange temporunnoo threshold/hm tempo (2x4km, 1x6km). Ik ga in de komende tijd proberen wat hillsprints toe te voegen denk ik, maar vindt het lastig een goede heuvel/viaduct?? te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
@Tinusvolkel hoe doe je 50+ kilometer boven de 33 per uur dan? Ik weet niet of ik dat een paar keer per week haal, zeker niet op driekwart van m'n max hartslag. Triatlon misschien een idee?

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
@Bigm1990 Bedankt voor de tips, dit zou ik wel redelijk in m’n huidige loopjes kunnen stoppen en ga denk ik je Strava maar bekijken voor de details ;)

@Krylinck afgelopen woensdag waren we met z’n 2e, als je dan om en om op kop voor een km of 15 op een dijk fietst met 40+ per uur dan krijg je wel een mooi gemiddelde. De overige 45km fietsen we wel nog gewoon buurtend naast elkaar met een lekker tempo.

Vandaag was het wel een solo ritje van 90km maar de fietsbenen zijn de zwakste schakel conditioneel lukt het wel, dus vandaar de hartslag van 134 gemiddeld (mijn max is hartslag 178) maar dus een beetje de snelheid tussen de 33 en 34 proberen te houden wat dan met bochten en mindere stukken op 32 gemiddeld uitkomt.

En wil mij eerst toch focussen op hardlopen, fietsen is leuk voor erbij, en zwemmen ben ik al helemaal niet ervaren in maar een 2,5km schoolslag is mij vorige zomer wel gelukt :)
Met hardlopen heb je meer tastbare doelen zoals PRs lopen op verschillende afstanden, dat mis ik wel bij het fietsen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04:18
Zaterdag een beetje rond gewandeld met de hond, nou ja.. in het gras gezeten met een ereader met de hond, denkend aan de zondag omdat er dan een 2 uur 20 mnuten duurloop op het programma stond. Zaterdag was het zulk heerlijk weer dat ik vooral maar zat te hopen dat het zondag ook zoiets zou zijn...

Nou, uiteindelijk niks te klagen al was het niet zo heerlijk als zaterdag maar goed genoeg voor kort kort.

Voor het eerst in lange tijd weer eens 2 gelletjes en een beetje water mee mee (bij een 1:45 duurloop vorige week oid kwam ik er achter dat ik aan het einde toch wel wat van de vermoeidheid merkte) en maar op pad. Was ook wel benieuwd hoe het zou gaan omdat ik deze week al een extra loopje had ingelast ivm het mooie weer, deze zat alleen tussen een fartlek en een interval training in waarbij ik toch merkte dat dat achteraf misschien niet zo heel handig was (qua vermoeide benen). Vrijdag en zateddag verder rustig aangedaan dus goed hersteld voor de zondag.

Wat me vooral opvielis dat ik na 15 tot 18 km nog dacht 'dit voelt allemaal nog prima en soepel', tijdje terug was de 15 al genoeg voor vermoeide benen tegen het einde en daar had ik nu geen enkel beetje last van. Dan merk je toch de vooruitgang en het is ook fijn dat je je rondjes kan uitbreiden zonder dat het een echte aanslag op je benen en lichaam is.

Het plan was dus 2 uur en 20 minuten in Z2, wat goed ging tot een uurtje of 2 lopen... daarna merkte ik toch wel de vermoeide en zware benen en lukte het me niet echt meer mijn hartslag in Z2 te houden. (Zonder enorm in te kakken qua tempo tenminste). Uiteindelijk een 30km van weten te maken (ik ben een sucker voor ronde getallen ;) ) met een kleine eindsprint/versnelling omdat ik eigenlijk iets te laat thuis was.

Eenmaal thuis voelde ik vooral mijn kuiten heel erg, stonden aardig strak, dus ik vreesde een beetje de rest van de dag (moest eind van de dag ook nog op de fiets springen) maar eigenlijk was het na een half uurtje al aardig over. En ook nu, the day after, weinig last. Heel fijn!

Volgens mij staat komend weekend hetzelfde op het programma dus ik denk dat ik dan voor de Hilversum - Driebergen-zeist trail ga, nog even kijken hoe het allemaal past.

Heb de smaak in ieder geval weer helemaal te pakken en gelukkig lijkt het lichaam nu ook weer in orde!

https://www.strava.com/activities/5066817155

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:34
Vanochtend hier in de buurt een rondje bos gelopen van totaal 5.6km. Het ging weer zonder wandelen tussendoor. Ben echt superblij! Leuk dat Garmin gelijk een hersteltijd van 65 uur roept omdat ik de laatste tijd zo weinig heb gelopen.
Wel apart om nog even op een flinke sneeuwbui getrakteerd te worden op 2e paasdag trouwens.

Strava: https://strava.app.link/wLSF6ygPcfb
Frenz64 schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:49:
Bouw je het wel voorzichtig op, jongen? O-)
Ja kleine stapjes (ook letterlijk) en genoeg rust tussendoor. Merk dat ik ook heel terughoudend ben met belasten. Ben er echt een beetje bang voor..

[ Voor 29% gewijzigd door InZane op 05-04-2021 12:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Bouw je het wel voorzichtig op, jongen? O-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20:00
Het signaal van m'n lichaam was duidelijk de afgelopen dagen: even een stap op de plaats.
Woensdag liep ik voor het laatst, een enorme vermoeidheid overviel mij. Ik weet de redenen daar wel van. Daarom besloten alleen te lopen bij voldoende energie, op souplesse en ontspannen tempo's. Geen gekke intervals en even geen pr plannen meer. Gewoon het sporten alleen als ontspanning benaderen.

Met vandaag stap 1, een rondje met een maat die ik al een tijd niet gesproken heb. Al kletsend maakten we toch al 9km. En het was vooral erg gezellig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:11
Zondag mijn laatste rondje gelopen, ik heb de laatste tijd wat last van mijn schenen, dus dat is niet echt gunstig. Probleem is een beetje mijn vrij korte en stijve hamstring. Bekend probleem vaker last van gehad alleen niet bij het hardlopen. Dus de laatste tijd de echt snelle rondes maar even gelaten voor wat ze zijn en over het algemeen wat rustigere gaan lopen en naar de fysio. Het gaat al een stuk beter. Dus hopelijk kunnen we snel weer de snelle rondes toevoegen.

Daarnaast loop ik met een apple watch. Voorheen gebruikte ik altijd de strava app op deze watch want ja handig. Maar deze maand heb ik een uitdaging om 20 workouts in de app te doen van de watch zelf. Dus ik alles netjes gekoppeld dat ik het over kan zetten na strava. Kom ik er dus achter dat deze app echt veel handiger is tijdens het lopen. Deze geeft niet alleen het gemiddelde aan van iets (strava) geen idee hoe ze bij dat getal komen. De watch app geeft een gemiddeld loop tempo aan en het temp wat je nu loop. Dus voortaan die maar gebruiken,

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
GerGio schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 07:57:
Zondag mijn laatste rondje gelopen, ik heb de laatste tijd wat last van mijn schenen, dus dat is niet echt gunstig. Probleem is een beetje mijn vrij korte en stijve hamstring. Bekend probleem vaker last van gehad alleen niet bij het hardlopen. Dus de laatste tijd de echt snelle rondes maar even gelaten voor wat ze zijn en over het algemeen wat rustigere gaan lopen en naar de fysio. Het gaat al een stuk beter. Dus hopelijk kunnen we snel weer de snelle rondes toevoegen.

Daarnaast loop ik met een apple watch. Voorheen gebruikte ik altijd de strava app op deze watch want ja handig. Maar deze maand heb ik een uitdaging om 20 workouts in de app te doen van de watch zelf. Dus ik alles netjes gekoppeld dat ik het over kan zetten na strava. Kom ik er dus achter dat deze app echt veel handiger is tijdens het lopen. Deze geeft niet alleen het gemiddelde aan van iets (strava) geen idee hoe ze bij dat getal komen. De watch app geeft een gemiddeld loop tempo aan en het temp wat je nu loop. Dus voortaan die maar gebruiken,
Tip, kijk ook naar de app workoutdoors voor custom schermen, routes en interval schema's en als je naar meer platforms wil exporteren dan is healthfit ideaal.

PS als je de apps van derden toestemming geeft om naar workouts te schrijven dan tellen die ook gewoon mee voor de medailles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:11
Tinusvolkel schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 08:11:
[...]

Tip, kijk ook naar de app workoutdoors voor custom schermen, routes en interval schema's en als je naar meer platforms wil exporteren dan is healthfit ideaal.

PS als je de apps van derden toestemming geeft om naar workouts te schrijven dan tellen die ook gewoon mee voor de medailles.
thanks voor de tip. Ik gebruik run interval voor mijn interval rondjes dat werkt vaak prima voor de intervallen. Maar ik merk dat ik meer moet warmlopen en uit moet lopen het probleem is een beetje dat ik dan niet de tempo's goed kan zien in de strava app en ik heb geen zin om daar steeds een interval rondje voor te maken. Dus nu is die workout app ideaal. Hij mag hem bij mij niet automatich plaatsen omdat ik ook nog weleens gewoon ergen woon werk naartoe fiets en die hoef ik niet in mijn strava. Maar die tellen wel mee in mijn dagelijkse beweging.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
GerGio schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 08:22:
[...]

thanks voor de tip. Ik gebruik run interval voor mijn interval rondjes dat werkt vaak prima voor de intervallen. Maar ik merk dat ik meer moet warmlopen en uit moet lopen het probleem is een beetje dat ik dan niet de tempo's goed kan zien in de strava app en ik heb geen zin om daar steeds een interval rondje voor te maken. Dus nu is die workout app ideaal. Hij mag hem bij mij niet automatich plaatsen omdat ik ook nog weleens gewoon ergen woon werk naartoe fiets en die hoef ik niet in mijn strava. Maar die tellen wel mee in mijn dagelijkse beweging.
Die app ziet er ook wel fancy uit (y)
Maar je kan op strava ook gewoon instellen dat hij alles eerst op prive zet.
Dan hou je in strava ook een mooi overzicht.

@Bigm1990 m'n eerste training zit erop :) onder de 16 is veel te snel voor mij, dus doe de tempo's nu op een <17:00 doel.
Heb ze wel gelopen op vermogen ivm de wind, dus zo tegen de 400W (5.3W/kg) kwam mooi gemiddeld overeen met het beoogd 5km tempo.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

Het waaide inderdaad nog behoorlijk.. Gelukkig had ik mijn loopje zo gepland dat mijn maandelijkse 5km time trial voornamelijk wind tegen had :S

De benen en het hoofd waren al niet heel fris, dus ik ging aardig stuk, zeker (uiteraard) in de laatste kilometer.

Maar toch mijn huidige beste tijd van 24:29 naar 23:49 gepromoveerd.. En er zit dus nog wel iets meer in met frissere benen en minder wind. Toch niet gek na pas een maandje gestructureerd een schema volgen.. Benieuwd of ik de aankomende maand weer een mooi stapje kan maken, onder de 23:30 zou mooi zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MaydayQ
11 km vandaag in hagel onweer en wind , beetje zombie apocalypse training.
Ik heb geprobeerd rustig te lopen wat ik best lastig vind om te doen.
Ik kwam uit op 5,30 min per km.
Prima voor mijn duurloop.
Polar zegt nu dat ik echt even rustig aan moet doen , hoewel ik geen idee heb hoe accuraat een klokje dat kan bepalen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arjan90
@MaydayQ Nou inderdaad, raar weer zo! Het was koud toen ik begon met lopen net en toen kreeg ik ook een sneeuwbuitje te verduren. Maar toen kwam opeens de zon door en had ik het warm, gelijk de mouwen opgestroopt. Na een kilometer of 6 a 7 werd het weer grijs en kreeg ik een sneeuwbui op mijn hoofd.

Verder heb ik heerlijk gelopen. Geen pijntjes, lekker vlot, niet een hele hoge hartslag en vooral heel soepel gelopen. Dat laatste heb ik steeds vaker en voelt heerlijk!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cranzai
Vanochtend gebeld met de sportpodoloog vanmiddag al heen geweest oOo

Goed gesprek gehad en naar al mijn gedachtes werd geluisterd (sport is ook psychologisch ;) ). De hele collectie aan schoenen mee gehad en heerlijk kunnen nerden over schoeneigenschappen. Weer wat geleerd en met een goed gevoel naar huis. De zoektocht naar goede neutrale schoenen met weinig torsie kan van start. Maar niet nadat de zooltjes getest zijn etc in de huidige schoenen ofc, woensdag ophalen ben erg benieuwd.

Bijzondere is dat deze podoloog analoog werkt. Ipv rare scan apparaten gewoon een carbonpapier afdruk (=voetscan) en geen rare 3D meting maar gewoon een doosje met iets van schuim om in te gaan staan. Vond het eerst bijzonder maar nu ik er zo over nadenk is het alleen maar logisch en miss beter dan digitaal :)

Misschien nog wel interessant voor meer mensen hier: Mizuno schoenen worden relatief snel zacht en verliezen hun structuur, was echt een wereld van verschil met mijn NB (die ook nog eens 100km en 1 jaar ouder zijn). Al met al promoot de schoen in sommige gevallen dan juist een raar looppatroon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Zie net na een app update van Stryd wat achter de paywall gaat, ik vind persoonlijk 10 euro per maand best veel voor het beetje extra wat je krijgt want er blijft nog best veel gratis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5G0K4QFmlqgajf34uA5Dc2TP2cQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UXoQ9f5hlI8dwCHnVmVM874A.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6qze6AO7lMYFQtSrBeyoNZe3lyg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BlnJGI5NXyod406nnVC2BH0t.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JcKLuyKdXHp_ISVx_5hwA_F_xpE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vdGopaDkkN3WE6NatB3W94BD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Iz5PCxa3z2PcqW9JDdPIhS63lQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k480gIZEfTVkWy03RB2YKxQQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:18
Tinusvolkel schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 18:47:
Zie net na een app update van Stryd wat achter de paywall gaat, ik vind persoonlijk 10 euro per maand best veel voor het beetje extra wat je krijgt want er blijft nog best veel gratis.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zag het ook net.
Wel een actie voor de pioniers met 6 maanden voor 19,99.

Wat wel een mooie feature zou kunnen zijn is de Workout Builder.
Dat zou een en ander wel kunnen vereenvoudigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:12

vhal

ಠ_ಠ

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nou ja, bleef het maar bij een tientje per maand. Tegenwoordig heeft iedere app of dienst wel zo'n maandelijkse "paar euro" bijdrage maar eigenlijk loopt het bedrag ongemerkt toch wel weer op. Ik zie Garmin ook nog wel een "premium" ding maken voor extra functies. Momenteel heb ik een Trenara trial (prak pro) maar om nou 10 € per maand af te tikken voor wat schema's e.d. (oneerbiedig gezegd) gaat mij ook te ver.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
TR1969 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 19:06:
[...]

Zag het ook net.
Wel een actie voor de pioniers met 6 maanden voor 19,99.

Wat wel een mooie feature zou kunnen zijn is de Workout Builder.
Dat zou een en ander wel kunnen vereenvoudigen.
Krijg niet echt gevonden of ze de import functie vanuit bijvoorbeeld Final surge blijven ondersteunen want daarin maak ik nu heel makkelijk m’n Workouts.

Verder is de maker van de Apple Watch app WorkOutDoors bijna klaar met de stryd support voor zijn app.
Dus dan kan ik alle Stryd parameters gebruiken in custom watch faces en ook daarininterval schema’s maken gebaseerd op power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
vhal schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 19:11:
[...]

Nou ja, bleef het maar bij een tientje per maand. Tegenwoordig heeft iedere app of dienst wel zo'n maandelijkse "paar euro" bijdrage maar eigenlijk loopt het bedrag ongemerkt toch wel weer op. Ik zie Garmin ook nog wel een "premium" ding maken voor extra functies. Momenteel heb ik een Trenara trial (prak pro) maar om nou 10 € per maand af te tikken voor wat schema's e.d. (oneerbiedig gezegd) gaat mij ook te ver.
Als het zo blijft dan ga ik dat tientje echt niet betalen, kan alles wel wat ik wil zonder premium. Trenara zal ik ook nooit voor gaan betalen want die is te voorzichtig met het bepalen van tijden.

Voor Strava betaal ik wel aangezien ik de route builder heel goed vind werken en de ranglijsten en tempo analyse ook interessant vind.
Ik betaal dat wel met iTunes tegoed wat ik met 15% korting gekocht heb dus dan vind ik het voor mijzelf nog te verantwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:18
Tinusvolkel schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 19:13:
[...]

Krijg niet echt gevonden of ze de import functie vanuit bijvoorbeeld Final surge blijven ondersteunen want daarin maak ik nu heel makkelijk m’n Workouts.

Verder is de maker van de Apple Watch app WorkOutDoors bijna klaar met de stryd support voor zijn app.
Dus dan kan ik alle Stryd parameters gebruiken in custom watch faces en ook daarininterval schema’s maken gebaseerd op power.
Als ik de webversie bekijk staat er dat 3rd party workouts kunnen worden gesynchroniseerd in de gratis versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
  • Laatst online: 01-09 12:44

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
10€ per maand is ongeveer het dubbele wat ik er eventueel voor over zou hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Goeie. Het zat eraan te komen. Ben benieuwd of ik ook een 'Stryd Pioneer' ben, want de rest van de functies die achter de paywall gaan boeien me volgens mij allemaal niet... Of mis ik wat? Workouts bouwen doen we volgens mij toch vaak zelf.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Krylinck schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:22:
[...]

Goeie. Het zat eraan te komen. Ben benieuwd of ik ook een 'Stryd Pioneer' ben, want de rest van de functies die achter de paywall gaan boeien me volgens mij allemaal niet... Of mis ik wat? Workouts bouwen doen we volgens mij toch vaak zelf.
Dat Pioneer is idd verwarrend. Maar als ik inlog op Powercenter, staat er bij mij ook Available for our Stryd Pioneers like you. Waarom verwarrend? De eerste Stryd was een borstband. Toen deze werd vervangen door de footpod, werd die eerste versie Pioneer genoemd...

Prijzen zijn overigens:
9,99 per maand of
35 euro per 4 maanden of
99 euro per jaar

Dat heb ik er idd ook niet voor over. Het enige wat ik handig vind is de Race Power Calculator.

Voor andere functies combineer ik TrainAsONE (betaald) met Runalyze (betaald) plus FinalSurge (gratis versie) om workouts op vermogen te maken. En dat voldoet voor mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
Afgelopen dagen een beetje katterig gevoel gehad, gevoelige huid en ab-so-luut geen puf om de kou in te gaan. Vandaag trok ik het niet langer, hup naar buiten. Benieuwd naar de impact op de conditie. Dat viel dus ruim mee, bijna 8 km met een tempo van net boven de 11 km/h en het ging vrij gemakkelijk. Loopconditie begint weer een beetje terug te komen. Scheelt ook dat er ondertussen ook weer 2 kg af is en ik zo ongeveer op m'n ideale gewicht zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
elastiek schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:21:
[...]

Dat Pioneer is idd verwarrend. Maar als ik inlog op Powercenter, staat er bij mij ook Available for our Stryd Pioneers like you. Waarom verwarrend? De eerste Stryd was een borstband. Toen deze werd vervangen door de footpod, werd die eerste versie Pioneer genoemd...

Prijzen zijn overigens:
9,99 per maand of
35 euro per 4 maanden of
99 euro per jaar

Dat heb ik er idd ook niet voor over. Het enige wat ik handig vind is de Race Power Calculator.

Voor andere functies combineer ik TrainAsONE (betaald) met Runalyze (betaald) plus FinalSurge (gratis versie) om workouts op vermogen te maken. En dat voldoet voor mij.
Dat staat er bij mij ook (account vanaf 2017). Maar is dat nu een aanmoediging om eenmalig die 19,99 pionier fee te betwlen of is dat in ons geval niet nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krylinck
elastiek schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:21:
[...]

Prijzen zijn overigens:
9,99 per maand of
35 euro per 4 maanden of
99 euro per jaar

Kunnen we niet gauw even een race calculator maken op basis van W/kg... 🤔 moet toch in een tooltje te stoppen zijn.

Oh die blijft beschikbaar voor de Pioneers... althans, zo lees ik het. Maar het is inderdaad nogal ambigue.

[ Voor 5% gewijzigd door Krylinck op 06-04-2021 22:17 ]

Strava

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:24

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Afgelopen weekend stond er bij ons een RunForestRun High5 in de planning, die bij Holtingerveld. Zoals standaard was het plan dat ik eerst een stuk loop met mijn en daarna wat sneller ga lopen.

Also. De wekker ging, 07.30. Koffie. Oh ja, we gaan hardlopen, laat ik maar ontbijten en ergens na 9 uur zaten we in de auto richting Havelte.

Dus rond half elf starten we en binnen een paar honderd meter ligt de Mrs op de grond. Tijdje geleden dat ze viel. Goed, we gaan verder en het is best een mooie route. Maar zoals vaker tegenwoordig ben ik wat moe, misschien slaap ik gewoon te weinig. Ik besluit in ieder geval lekker met de Mrs te blijven lopen. Ook al merk ik het wel wat in mijn bovenbenen want ik loop niet helemaal soepel dan.

Dan komen we na iets van 31km uit bij een militair oefenterrein. Het terrein is openbaar tenzij er een rode vlag hangt. Die hangt er zaterdag niet dus we konden door. Maar het is totaal een ander gebied en niet naar mijn smaak. De route wordt zanderige "paden" waar de voertuigen daar overheen rijden. Het uitzicht is minder mooi. Dus wat doe ik, ik ga gewoon wandelen. Genoeg van dit energie steken in het opzij duwen van zand. Gelukkig waren er nog delen die goed begaanbaar waren want anders waren die 10 kilometer een hele lange 10 kilometer geworden.

Het einde was weer mooi, je komt dan (eindelijk) langs de 2 hunebedden daar en dan is het nog 2 - 2,5 km tot het einde van de route. Deze route zal ik zo niet snel nog een keer lopen, maar ik sloop gewoon die 10km er uit als ik er nog een keer wil lopen. :)

Daarna was het thee inschenken, hersteldrank drinken, wat eten en weer terug naar huis. Exact 46km was het en achteraf getikt heb ik het zonder problemen doorstaan. Geen spierpijn op net boven de knieën na, maar in mijn beleving komt dat door het rustige tempo en wellicht de combo met de zanderige ondergronden.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 07:02

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik had al gegeken, de RunForestRun route daar is normaal gesproken max 30km. Ik kan me ook geen militair oefenterrein herinneren van de keer dat ik daar liep. Wel wat heide en dat ik daar toen moeat wachten voor een overstekende kudde schapen.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Een paar kennissen hier uit de buurt doen de 25km versie en daar zit dat rot stuk terrein ook in, heb ze al gewaarschuwd daarvoor. Dus dan zijn de routes blijkbaar anders dan de wedstrijden.

Aangezien ik van RFR alleen de ISU 50km gelopen heb valt me dat niet op. :)

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Tinusvolkel schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 19:18:
[...]
Als het zo blijft dan ga ik dat tientje echt niet betalen, kan alles wel wat ik wil zonder premium. Trenara zal ik ook nooit voor gaan betalen want die is te voorzichtig met het bepalen van tijden.
Ik heb een hele tijd lang voor Trenara betaald. Ik zie het dan vooral als betalen voor gemak, ik vind het heerlijk dat ik gewoon zelf nergens over hoef na te denken en gewoon lekker kan gaan lopen en dat automagisch het beste schema voor mij wordt bepaald. Dat is in principe waarbij je bij Stryd ook voor gaat betalen. Ik ga het in elk geval eens 6 maanden proberen. Als het goed werkt heb ik er wel een tientje per maand voor over :)

Nu binnenkort uberhaubt eerst nog weer hardlopen, want dat is al weer twee weken geleden :X Eigenlijk een beetje een combinatie van te druk, grieperig (negatief ;)) en een gebrek aan discipline... :$

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernieW
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19-09 09:08
Krylinck schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 22:14:
[...]

Kunnen we niet gauw even een race calculator maken op basis van W/kg...
Die is er al, de SuperPower Calculator
En er is ooit in een Stryd blog een tabel geweest om race power op verschillende afstanden in te schatten op basis van je 10 k power (of CP voor een gemiddelde loper)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
influenza schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:37:
[...]
Dat staat er bij mij ook (account vanaf 2017). Maar is dat nu een aanmoediging om eenmalig die 19,99 pionier fee te betwlen of is dat in ons geval niet nodig?
Als ik het goed begrijp zijn alle huidige Stryd-gebruikers Pioneers. Zij krijgen alle data-only functies + de vier functies met de blauwe P. Daaronder dus de Race Power calculator.

Alle nieuwe Stryd-gebruikers krijgen standaard een proefperiode van een half jaar. Bestaande gebruikers hebben dat half jaar nu gehad, maar kunnen deze periode met nog een half jaar verlengen tegen een gereduceerd tarief van € 19.99.

Als je tevreden bent met de data-only + vier Pioneer-functies, dan hoef je niets te doen.
[...]
Kunnen we niet gauw even een race calculator maken op basis van W/kg... 🤔 moet toch in een tooltje te stoppen zijn.
BernieW schreef op woensdag 7 april 2021 @ 08:26:
[...]
En er is ooit in een Stryd blog een tabel geweest om race power op verschillende afstanden in te schatten op basis van je 10 k power (of CP voor een gemiddelde loper)
De tool die @BernieW aanhaalt idd. Maar die gebruik ik niet meer sinds Stryd deze veel eenvoudiger aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
BernieW schreef op woensdag 7 april 2021 @ 08:26:
[...]

Denk dat je de tabel onderaan deze pagina bedoelt?

https://www.runningbynumbers.com/cp.html

Maar interessant inderdaad, leuk om te weten... Toch zie ik voorspellingen op basis van tijd altijd alle kanten op gaan (ook hier qua VO2max weer, volgens mij is het ergens tussen 56 en 62 op basis van de eindtijd van een 10k voor mij :P )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:11
Ik zit nu precies halverwege de lessen van start2run 0-5. Gelukkig is de (zweepslag?) weggebleven.
Het rustig opbouwen heeft geholpen en nieuwe loopschoenen (Brooks Glycerine 19 neutrale schoen).

Qua conditie hou ik de lessen t/m nu wel makkelijk vol, echter kom ik vaak thuis met gespannen kuiten alsof ik de 20km heb gelopen ;-) dus ik zie er een beetje tegenop deze week de lessen!

Ik heb wel een beetje een gevoelige peesplaat aan mijn rechtervoet, ik denk voornamelijk door mijn onderpronatie. Zou ik dan meer op mijn techniek moeten letten? ik land nu aan de buitenkant van mijn voet, dus ik vang qua demping minder op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
DaYwaLkUr schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:24:
Ik zit nu precies halverwege de lessen van start2run 0-5. Gelukkig is de (zweepslag?) weggebleven.
Het rustig opbouwen heeft geholpen en nieuwe loopschoenen (Brooks Glycerine 19 neutrale schoen).

Qua conditie hou ik de lessen t/m nu wel makkelijk vol, echter kom ik vaak thuis met gespannen kuiten alsof ik de 20km heb gelopen ;-) dus ik zie er een beetje tegenop deze week de lessen!

Ik heb wel een beetje een gevoelige peesplaat aan mijn rechtervoet, ik denk voornamelijk door mijn onderpronatie. Zou ik dan meer op mijn techniek moeten letten? ik land nu aan de buitenkant van mijn voet, dus ik vang qua demping minder op.
Heb je de schoenen zelf uitgezocht of mbv de winkel? (Je hebt natuurlijk specifieke modellen voor specifieke vormen van pronatie... geen idee of techniek ook aan te passen is daarop of dat het gewoon 'is zoals het lichaam is'.) Maar kan zeker een bron van problemen zijn.

Techniek aanpassen is lastig, en als je specifiek anders gaat lopen om iets te ontzien kan je vaak wachten op een andere volgende blessure.

Maar je kan beter wat extra rust nemen dan keihard doorploeteren ondanks pijntjes en strakke kuiten (want dan is het ook weer wachten op overbelasting en/of blessures).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03:15

polthemol

Moderator General Chat
[...]

Oh die blijft beschikbaar voor de Pioneers... althans, zo lees ik het. Maar het is inderdaad nogal ambigue.
https://hetgeheimvanhardlopen.nl/en/calculator-2/ zou al wat info moeten geven :)

@DaYwaLkUr je lijf is het waarschijnlijk nog niet echt gewend, dus dan ga je wat spierdingetjes krijgen. Onderkant van de voet: dit is omdat je peesplaat nog niet gewend is aan de klappen die er zijn bij het landen. Ben hier voorzichtig mee wel, dit is een nare blessure vanaf dat het doorzet. Je kunt het wel omzeilen door 1 of 2 trainen op onverhard te rennen (wat zwaarder rennen, maar wat mindere impact dan asfalt).

Gezien je nog met de start2run zelf bezig bent, zal de focus voor nu vooral gaan naar 30 minuten / 5K aan een stuk hardlopen. Je kunt je wat techniektrainingen zoeken (oa. voor cadance bv, voetlanding, enz.) en die voor 1 of 2 trainingen van die week doen, dan heb je meteen een soort van warming up erbij ook :)

Wat voor mij erg hielp is af en toe een korte run op barefoot schoenen doen, je past je houding/voetlanding dan automatisch aan (vooral omdat op je hak landen dan echt wel pijn doet :P Er is geen demping meer), maar dat zijn zaken voor na die start2run (en nog beter: tegen die tijd kun je misschien bij je lokale AV mee doen. Bij mijn av kan ik (kon) ik elke zaterdag gaan voor 5 euro via knipkaart. Daar had ik dan een correctie op technische flaws door trainers, wat altijd betere feedback is dan prutsen met youtube).

En hier even een trainings/motivatiedipje. Was druk bezig mijn kilometers per week/maand op te bouwen om mezelf klaar te stomen voor mijn eerste 100mijler einde deze maand, maar helaas totaal onhaalbaar geworden door coronaregels zowel in NL als in DE/BE (route ging door die 3 landen heen). Ik wist dat dat kon en waarschijnlij kging gebeuren, maar het leverde toch een tikje op. Samen met het crappy weer was het reden genoeg om wat te slacken. Nu maar verder kijken en het trainingsschema wat meer los laten: focus is veel lange en rustige duurlopen doen en D+ in de benen krijgen. En ondertussen maa rhopen dat er wedstrijden / mogelijkheden komen voor later in het jaar, anders zal mijn 100mijl debuut waarschijnlijk zijn op 'the great escape', wat dan een vrij kansloos debuut gaat worden :')

[ Voor 18% gewijzigd door polthemol op 07-04-2021 10:22 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Getverdemme. Net een 2e hands Stryd gekocht, krijg je deze ongein...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Pathogen schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:21:
[...]

Getverdemme. Net een 2e hands Stryd gekocht, krijg je deze ongein...
Was bekend toch? en ik vind ze persoonlijk nog best schappelijk met wat je gratis krijgt.
Ik zie iig nog geen rede om gaan te betalen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Tinusvolkel schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:31:
[...]

Was bekend toch? en ik vind ze persoonlijk nog best schappelijk met wat je gratis krijgt.
Ik zie iig nog geen rede om gaan te betalen.
Ik denk dat het vooral het probleem is dat een Stryd al behoorlijk prijzig is. Vervolgens óók nog betalen voor een service...
Het is net als met Garmin, de horloges/randapparaten zijn duur (hoge initiele aanschaf), maar vervolgens heb je gratis toegang tot trainingsplannen, hippe statistiekjes, segmentjes, connectIQ-apps enzo. Strava is gratis, maar de statistiekjes, segmenten en trainingsoverzichten zitten achter een betaalmuur.

En een combinatie voelt dan raar; én een hoge initiele aanschaf, én een betaalmuur.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ach ja. Ik heb vast voorlopig genoeg aan de gratis features, maar hardware kopen en dan nog moeten betalen voor Premium features voelt gewoon niet OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Poekie schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:57:
[...]

Ik denk dat het vooral het probleem is dat een Stryd al behoorlijk prijzig is. Vervolgens óók nog betalen voor een service...
Het is net als met Garmin, de horloges/randapparaten zijn duur (hoge initiele aanschaf), maar vervolgens heb je gratis toegang tot trainingsplannen, hippe statistiekjes, segmentjes, connectIQ-apps enzo. Strava is gratis, maar de statistiekjes, segmenten en trainingsoverzichten zitten achter een betaalmuur.

En een combinatie voelt dan raar; én een hoge initiele aanschaf, én een betaalmuur.
Daar heb je een goed punt, maar dacht dat dat dit bij de meeste wel bekend was.
Ze moeten denk ik ook wel iets aangezien ze aan de hardware maar eenmalig iets kunnen verdienen.
Qua hardware upgrades kan ik ook niet iets bedenken wat ze nog zouden kunnen toevoegen zodat mensen over gaan naar een nieuwer model. Dus ze gaan dus (net als helaas de rest van de wereld inmiddels) verdienen aan abonnementen, aangezien het verdienen op de hardware wel een keer gaat ophouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
Tinusvolkel schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:37:
[...]

Daar heb je een goed punt, maar dacht dat dat dit bij de meeste wel bekend was.
Ze moeten denk ik ook wel iets aangezien ze aan de hardware maar eenmalig iets kunnen verdienen.
Qua hardware upgrades kan ik ook niet iets bedenken wat ze nog zouden kunnen toevoegen zodat mensen over gaan naar een nieuwer model. Dus ze gaan dus (net als helaas de rest van de wereld inmiddels) verdienen aan abonnementen, aangezien het verdienen op de hardware wel een keer gaat ophouden.
Op zich biedt de gratis versie mij alles wat ik nodig heb. Workouts bouwen is leuk, maar kan ik ook wel zonder Stryd. Wel wat leuke analyse dingen die verdwenen zijn, maar dat valt wel te overleven.

Vervelende is natuurlijk wel dat alle nieuwe ontwikkelingen premium worden (neem ik aan) en je daar dan lekker mee gemaakt gaat worden :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
@Xaverius het oefenterrein hier is inderdaad heel mul zand, daar rijden de pantser- en terreinwagens veel om te oefenen. Dat heb je op het Holtingerveld ook wel wat, maar niet zoals op het oefenterrein zelf (aan de andere kant van provinciale weg, waar jij dus ook heeft gelopen). Mooie route zo van 46 kilometer. Wij lopen daar met de AV ook wel eens voor de heuveltraining in het mulle zand, dan heb je amper hoogtemeters nodig om toch stevig te trainen :+

Ik loop regelmatig op het Holtingerveld, prachtig lopen :D Ik loop ook vaak langs het oefenterrein, maar niet echt op het terrein zelf (te druk met wandelaars en mountainbikers). Mijn 30 kilometer eind vorig jaar heb ik daar ook langs gelopen (en door Havelte en Uffelte), maar niet over de paadjes als trail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
influenza schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:54:
[...]

Op zich biedt de gratis versie mij alles wat ik nodig heb. Workouts bouwen is leuk, maar kan ik ook wel zonder Stryd. Wel wat leuke analyse dingen die verdwenen zijn, maar dat valt wel te overleven.

Vervelende is natuurlijk wel dat alle nieuwe ontwikkelingen premium worden (neem ik aan) en je daar dan lekker mee gemaakt gaat worden :P.
Tip workouts bouwen in finalsurge is (nog >:) ) gratis. En idd wel jammer van de nieuwe functies de je gaat missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
Stryd is op die manier wel een flinke kostenpost, ik hoop dat ze zichzelf niet uit de markt prijzen daardoor (hoewel er niet echt een alternatief is). Op hun website hebben ze nu twee opties: of je betaalt € 229 (data only) of je betaalt € 169 met 6 maanden membership. Feitelijk heb je daarmee dus 6 maanden "gratis" membership wat zal doorlopen als je het niet opzegt. Als je hem, zoals sommigen hier, vooral gebruikt voor "juiste" pace en extra data, dan hoef je de membership natuurlijk niet af te nemen.

Voor Stryd is het denk ik vooral te hopen dat Garmin of iets dergelijks niet zelf de mogelijkheden om op Power te gaan trainen inbouwt via het Intensiteitsdoel (ik ga er dan even vanuit dat het er niet in zit). Als die mogelijkheden er zijn, dan kun je de Stryd gegevens ook goed in je trainingsplan zetten (bijv. als je op de AV traint).

Het blijft een gaaf apparaat, maar wel flink aan de prijs. Maar ja, dat is ook niet gek als ze één van de weinigen zijn. Het verdienmodel zat toch ook in het verliezen van de Stryd? :+ Dacht dat ik hier iemand had gelezen die hem al was kwijtgeraakt, duur grapje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
In het hedendaagse verdienmodel met abonnementen is dit wel te begrijpen, maar deze keus maakt de kans dat ik een Stryd ga kopen alleen maar kleiner. Ik snap wel dat ze nu proberen hun gebruikers te binden, want het kan niet lang duren voordat (goedkopere/betere/...) alternatieven gaan uitkomen. Dan moet je wel een stevige basis hebben wil je daar tegen bestand zijn.

Het is natuurlijk wachten op de Garmins en Polars van deze wereld om met een alternatief te komen. Of om Stryd te kopen, daar is Garmin ook niet vies van natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
Arjan90 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 12:04:
Stryd is op die manier wel een flinke kostenpost, ik hoop dat ze zichzelf niet uit de markt prijzen daardoor (hoewel er niet echt een alternatief is). Op hun website hebben ze nu twee opties: of je betaalt € 229 (data only) of je betaalt € 169 met 6 maanden membership. Feitelijk heb je daarmee dus 6 maanden "gratis" membership wat zal doorlopen als je het niet opzegt. Als je hem, zoals sommigen hier, vooral gebruikt voor "juiste" pace en extra data, dan hoef je de membership natuurlijk niet af te nemen.

Voor Stryd is het denk ik vooral te hopen dat Garmin of iets dergelijks niet zelf de mogelijkheden om op Power te gaan trainen inbouwt via het Intensiteitsdoel (ik ga er dan even vanuit dat het er niet in zit). Als die mogelijkheden er zijn, dan kun je de Stryd gegevens ook goed in je trainingsplan zetten (bijv. als je op de AV traint).

Het blijft een gaaf apparaat, maar wel flink aan de prijs. Maar ja, dat is ook niet gek als ze één van de weinigen zijn. Het verdienmodel zat toch ook in het verliezen van de Stryd? :+ Dacht dat ik hier iemand had gelezen die hem al was kwijtgeraakt, duur grapje...
Ja ik ben hem een keer kwijtgeraakt :X . Als je de Stryd app gebruikt op je horloge (doe ik niet overigens) schijn je een signaal te krijgen als de verbinding wegvalt, dus kennelijk komt het wel vaker voor. Maar op zich zit hij echt wel stevig vast, dus hoe ik het voor elkaar heb gekregen weet ik eerlijk gezegd niet....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
mrwolf schreef op woensdag 7 april 2021 @ 12:09:
Het is natuurlijk wachten op de Garmins en Polars van deze wereld om met een alternatief te komen. Of om Stryd te kopen, daar is Garmin ook niet vies van natuurlijk ;)
Speciaal voor @Tinusvolkel :+ Heeft hij toch nog een Garmin.
Garmin had toch al een footpod? Die hebben ze uitgefaseerd. Heel veel van die running dynamics hebben ze in de hartslagband opgenomen geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:28

Rhapsody

In Metal We Trust

Garmin heeft wel een ConnectIQ data field voor Running Power (https://apps.garmin.com/e...50-48e2-86b5-14bd47e29391)
Gezien de review van DC Rainmaker ook al een aantal jaar; https://www.dcrainmaker.c...n-running-power-good.html.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Heb ik nou door die opmerking opeens een Strydbadge aan m'n kont hangen? Waarom heeft @Tinusvolkel die nou niet gewoon _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Arjan90 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 12:50:
[...]

Speciaal voor @Tinusvolkel :+ Heeft hij toch nog een Garmin.
Garmin had toch al een footpod? Die hebben ze uitgefaseerd. Heel veel van die running dynamics hebben ze in de hartslagband opgenomen geloof ik.
Haha hier komt er geen Garmin in :P net m'n nieuwe fietscomputer binnen gekregen en is geen Garmin, maar een hammerhead karoo 2.

PS niks tegen garmin alleen lees hier al jullie "net niet" ervaringen, en ben stiekem bang om in hun ecosysteem opgezogen te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Poekie schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:14:
Heb ik nou door die opmerking opeens een Strydbadge aan m'n kont hangen? Waarom heeft @Tinusvolkel die nou niet gewoon _O-
Haha, ik moet nog 300 punten dus gaat nog wel even duren ;)
Maar dit komt omdat de Stryd tag ook in het sporthorloge topic zit waar ik maar zelden wat post, aangezien daar vooral Garmin heilig is >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
Tinusvolkel schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:19:
[...]
PS niks tegen garmin alleen lees hier al jullie "net niet" ervaringen, en ben stiekem bang om in hun ecosysteem opgezogen te worden.
Je hebt natuurlijk al ervaren hoe het is om in het Apple ecosysteem opgezogen te worden. Ik snap dat je dat niet nog eens wil :> Overigens ben ik echt lovend over Garmin, ondanks mijn horloge met mwoah scherm (de Venu dus) waar ik wat problemen mee heb. Mijn volgende is zonder twijfel weer een Garmin, goed ecosysteem met veel focus op gezondheid in de breedste zin en sport specifiek, bovendien mooi geïntegreerd en koppelt eigenlijk overal mee. Wat een verademing t.o.v. WearOS / Google Fit. Er wordt ook continu op ontwikkeld, elke maand verandert er wel iets aan de app (over het algemeen ook verbeteringen, soms nieuwe bugs maar daar ontkom je niet aan).

Deze week gewoon vergeten te trainen op maandag :F Mijn hele week qua loopjes overhoop, vandaag te vroeg om 's ochtends te lopen (na gisteren) en vanavond lukt het niet. Morgen lukt het misschien ook niet. Helemaal uit mijn ritme... Ik ga maar wat extra krachttraining doen, dat kan ik gewoon thuis doen. Wel toevallig dat dit net in de week met heuveltraining gebeurt O-) Vrouwlief met haar avonddiensten, vet irritant in coronatijd met geen oppas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
ik denk dat we ook teveel verwend zijn met gratis dingen, ik iig wel, Lastpass gratis wordt beperkt, hup naar Bitwarden.

Je moet de afweging maken die er hier meer maken: is datgene wat ik ervoor krijgt dat bedrag waard. Stryd heeft nu nog de competitive edge omdat ze een betrouwbaarder en nauwkeurigerer device hebben dan de rest op een specifiek terrein runningpower. Daar proberen ze op te cashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMaxMan
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19-09 09:42
mrwolf schreef op woensdag 7 april 2021 @ 12:09:
In het hedendaagse verdienmodel met abonnementen is dit wel te begrijpen, maar deze keus maakt de kans dat ik een Stryd ga kopen alleen maar kleiner. Ik snap wel dat ze nu proberen hun gebruikers te binden, want het kan niet lang duren voordat (goedkopere/betere/...) alternatieven gaan uitkomen. Dan moet je wel een stevige basis hebben wil je daar tegen bestand zijn.

Hun betaald abonnement is niet de enige manier om zo’n functies te kunnen gebruiken. Het is een uitgelezen moment voor andere apps om Stryd te gaan ondersteunen. WorkOutDoors is er alleszins mee bezig.

[ Voor 12% gewijzigd door TheMaxMan op 07-04-2021 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-09 18:08
Hier even weekje pauze genomen. Beginner 5K trainingen gingen echt lekker, loopt steeds gemakkelijker. Maar helaas sinds vrijdag snotverkouden (geen corona gelukkig) en nu nog steeds niet helemaal lekker. Tezamen met dat het buiten winter wonderland is besloten om even een rust weekje te pakken volgende week weer verder te gaan, misschien dat het van het weekend nog ergens lukt.

Zag wel gisteren veel hardlopers de hagelbuien trotseren in kort/kort, ik ben dan maar een mooi weer loper :P

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Rhapsody schreef op woensdag 7 april 2021 @ 12:54:
Garmin heeft wel een ConnectIQ data field voor Running Power (https://apps.garmin.com/e...50-48e2-86b5-14bd47e29391)
Gezien de review van DC Rainmaker ook al een aantal jaar; https://www.dcrainmaker.c...n-running-power-good.html.
Maar daar heb je dus wel een foot pod of HRM-Run/Pro band voor nodig.

Ik heb 'm een tijdje geleden ook toegevoegd en ik zie nu een mooie 'Running power' grafiek bij m'n loopjes staan (als ik m'n hrm band om had tenminste) en er is ook een data field voor op m'n horloge, maar ik doe er eigenlijk niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Verbaast me dat de HRM run er ook bij staat, wist niet dat daar ook power-iets in zat... zal t eens testen voor de gein binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Gebruiken jullie de pauze-functies op een sporthorloge bij bijvoorbeeld een lange run? Stel je doet een 30 of 40 KM trail-route en je stopt een paar keer om wat te eten, of om te wisselen van kleding, whatever. Pauzeer je dan je activiteit of laat je die een paar minuten doorlopen terwijl je eigenlijk stilstaat?

Ik pauzeer nu altijd tot ik weer verder loop omdat anders mijn tempo/gemiddelde inzakt (alles voor de statistieken). Maar het voelt als valsspelen omdat als je later zou vergelijken met een activiteit waar je geen "verborgen pauze" hebt gehad je misschien wel een hoger/beter gemiddelde hebt kunnen halen (juist door die pauzes). Wat doen jullie? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik laat ze altijd doorlopen (stoplichten, spoorovergang, mensen die de weg vragen) tenzij ik iets doe als boodschappen of plantjes bij een op vakantie zijnde persoon water geven, dan niet (maar meer omdat m'n GPS dan toch waarschijnlijk wegvalt en m'n horloge dan minder batterij vreet). Ook omdat de auto-pauze vaak net niet lekker werkt (te laat op pauze en te laat weer starten) en ik ook te verstrooid ben om m daadwerkelijk zelf consequent te stoppen/starten. Soms wil ik er nog wel eens een lapbutton voor/na een pauze indrukken zodat ik ongeveer weet hoe lang het duurde maar ook dat is niet bestand tegen m'n verstrooidheid.

Maar goed, m'n daadwerkelijke tempo wordt toch ook berekend (moving pace bij Garmin en Strava doet het zelfs standaard tenzij race). Loop toch voornamelijk voor mezelf dus ach, waarom niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Laatst online: 21:51

KnOeFz

no comment...

Razr schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:13:
Gebruiken jullie de pauze-functies op een sporthorloge bij bijvoorbeeld een lange run? Stel je doet een 30 of 40 KM trail-route en je stopt een paar keer om wat te eten, of om te wisselen van kleding, whatever. Pauzeer je dan je activiteit of laat je die een paar minuten doorlopen terwijl je eigenlijk stilstaat?

Ik pauzeer nu altijd tot ik weer verder loop omdat anders mijn tempo/gemiddelde inzakt (alles voor de statistieken). Maar het voelt als valsspelen omdat als je later zou vergelijken met een activiteit waar je geen "verborgen pauze" hebt gehad je misschien wel een hoger/beter gemiddelde hebt kunnen halen (juist door die pauzes). Wat doen jullie? :+
Ik laat horloge altijd doorlopen.
In Garmin connect kun je de bruto en netto tijd en gem. tempo zien en de gem. bewogen tempo.
Voor mij is er dus geen reden om te pauzeren.

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:15
Ik pauzeer hem wel als ik voor een stoplicht sta. Ik loop minstens 2 keer in week door de stad en sommige kruispunten zijn zo druk dat je gerust 2 minuten staat te wachten. Zonder pauzes vind ik het lastiger om het tempo te vergelijken met de keren dat ik door de duinen struin. Geen stoplichten daar.

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
Razr schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:13:

Ik pauzeer hem altijd... Lange duurlopen en trails is toch meer 'relaxed' dus even pauzeren en dat soort zaken voelt dan ook niet als valsspelen. Het is niet dat ik stiekem even bij moet komen ofzo en verder kijk ik dan toch niet heel specifiek naar tijden. Eerder naar overall gelopen tempo of hartslag, en dan heel globaal.

Zou wat anders zijn als ik 50 keer een sprint van 100m zou trekken met pauzes ertussen om deze als 5k tijd te uplaoden ;)

[ Voor 5% gewijzigd door m0ridin op 07-04-2021 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
m0ridin schreef op woensdag 7 april 2021 @ 21:05:
[...]

Ik pauzeer hem altijd... Lange duurlopen en trails is toch meer 'relaxed' dus even pauzeren en dat soort zaken voelt dan ook niet als valsspelen. Het is niet dat ik stiekem even bij moet komen ofzo en verder kijk ik dan toch niet heel specifiek naar tijden. Eerder naar overall gelopen tempo of hartslag, en dan heel globaal.

Zou wat anders zijn als ik 50 keer een sprint van 100m zou trekken met pauzes ertussen om deze als 5k tijd te uplaoden ;)
Precies wat jij zegt.

Bij intervaltrainingen laat ik hem verder wel gewoon doorlopen, maar als ik voor verkeerslichten moet wachten of ergens een fotootje wil maken ofzo, dan gaat ie op pauze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
Auto pauze gebruik ik niet omdat ik het gevoel heb dat de GPS dan onnauwkeurig wordt. Op de fiets valt het wel mee moet ik zeggen. Bij mijn woon werk verkeer staat dat aan als test. Maar in het hardloop profiel staat dat uit. Bij trail stond die even aan maar stopte vaak als mijn bergop ging of als GPS minder was door bomen etc.
Bij trails of boslopen met de hond pauzeer ik handmatig als ik langer stil sta maar vaak loopt de tijd door omdat ik dat niet altijd goed inschat......

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Ik probeer eigenlijk nooit de pauze te gebruiken, omdat ik dan nog wel eens vergeet om op start te drukken. :p
Wat mijn gemiddelde is op een training vind ik meestal niet zo interessant. Als ik een interval training doe kijk ik achteraf naar die specifieke tempo's maar zelden naar het totaal gemiddelde.

Ja, soms staat er 8:17 gemiddeld. Boeien, ik heb gewoon lekker 46km hardgelopen en ben heerlijk buiten geweest en heb inderdaad elk uur even gewandeld om rustig wat te eten. :)

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Arjan90 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:28:
[...]

Je hebt natuurlijk al ervaren hoe het is om in het Apple ecosysteem opgezogen te worden. Ik snap dat je dat niet nog eens wil :> Overigens ben ik echt lovend over Garmin, ondanks mijn horloge met mwoah scherm (de Venu dus) waar ik wat problemen mee heb. Mijn volgende is zonder twijfel weer een Garmin, goed ecosysteem met veel focus op gezondheid in de breedste zin en sport specifiek, bovendien mooi geïntegreerd en koppelt eigenlijk overal mee. Wat een verademing t.o.v. WearOS / Google Fit. Er wordt ook continu op ontwikkeld, elke maand verandert er wel iets aan de app (over het algemeen ook verbeteringen, soms nieuwe bugs maar daar ontkom je niet aan).
Als potentiële Venu-bezitter ben ik wel benieuwd wat er "mwoah" is aan het scherm, kun je dat toelichten?

Verder heb ik vandaag een verrekte buitenband van m'n knie opgelopen :( Zomaar ineens. Maar even een paar daagjes rust nemen, en hopen dat het dan voorbij is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arjan90
Nou, ik heb mijn wekker maar gezet zodat ik er 's ochtends even uit kan :z Zo het donker tegemoet lopen, toch mooi omdat het ook langzaam licht wordt buiten.

Edit: Heerlijk gelopen vanochtend, deze week gaat opeens heel goed. Gek hoe dat loopt (pun intended), hartslag is lager en ik loop soepeler. Misschien in het weekend maar vaker op de fiets stappen :+

@RoD Ik heb een review achtergelaten op Tweakers, ik heb last van retentie van het scherm. Het is inmiddels na een paar maanden wel iets beter. Vrouwlief heeft er, ook met een Venu, ook wat last van en volgens mij reageerde iemand onder mijn review met dezelfde klachten. Inmiddels is het bij mij acceptabel hoor en het scherm blijft verder hartstikke mooi, maar ja. Ik kon me er heel erg aan storen (vooral omdat ik meerdere kleurenindicaties gebruikte, nu is de retentie meer zwart-wit en daardoor niet zo storend).

[ Voor 13% gewijzigd door Arjan90 op 08-04-2021 08:00 ]

Pagina: 1 ... 111 ... 392 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.