Zaterdag een beetje rond gewandeld met de hond, nou ja.. in het gras gezeten met een ereader met de hond, denkend aan de zondag omdat er dan een 2 uur 20 mnuten duurloop op het programma stond. Zaterdag was het zulk heerlijk weer dat ik vooral maar zat te hopen dat het zondag ook zoiets zou zijn...
Nou, uiteindelijk niks te klagen al was het niet zo heerlijk als zaterdag maar goed genoeg voor kort kort.
Voor het eerst in lange tijd weer eens 2 gelletjes en een beetje water mee mee (bij een 1:45 duurloop vorige week oid kwam ik er achter dat ik aan het einde toch wel wat van de vermoeidheid merkte) en maar op pad. Was ook wel benieuwd hoe het zou gaan omdat ik deze week al een extra loopje had ingelast ivm het mooie weer, deze zat alleen tussen een fartlek en een interval training in waarbij ik toch merkte dat dat achteraf misschien niet zo heel handig was (qua vermoeide benen). Vrijdag en zateddag verder rustig aangedaan dus goed hersteld voor de zondag.
Wat me vooral opvielis dat ik na 15 tot 18 km nog dacht 'dit voelt allemaal nog prima en soepel', tijdje terug was de 15 al genoeg voor vermoeide benen tegen het einde en daar had ik nu geen enkel beetje last van. Dan merk je toch de vooruitgang en het is ook fijn dat je je rondjes kan uitbreiden zonder dat het een echte aanslag op je benen en lichaam is.
Het plan was dus 2 uur en 20 minuten in Z2, wat goed ging tot een uurtje of 2 lopen... daarna merkte ik toch wel de vermoeide en zware benen en lukte het me niet echt meer mijn hartslag in Z2 te houden. (Zonder enorm in te kakken qua tempo tenminste). Uiteindelijk een 30km van weten te maken (ik ben een sucker voor ronde getallen

) met een kleine eindsprint/versnelling omdat ik eigenlijk iets te laat thuis was.
Eenmaal thuis voelde ik vooral mijn kuiten heel erg, stonden aardig strak, dus ik vreesde een beetje de rest van de dag (moest eind van de dag ook nog op de fiets springen) maar eigenlijk was het na een half uurtje al aardig over. En ook nu, the day after, weinig last. Heel fijn!
Volgens mij staat komend weekend hetzelfde op het programma dus ik denk dat ik dan voor de Hilversum - Driebergen-zeist trail ga, nog even kijken hoe het allemaal past.
Heb de smaak in ieder geval weer helemaal te pakken en gelukkig lijkt het lichaam nu ook weer in orde!
https://www.strava.com/activities/5066817155