Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:59
Ik draag momenteel al enkele jaren Brooks Glycerin 12 schoenen waar ik heel tevreden van ben.
Echter, tijd om nieuwe aan te schaffen maar ik zie dat "Glycerin 12" niet meer bestaat.

Iemand enig idee welke de opvolger is? Ik kan kiezen uit Glycerin 16, Glycerin 17 en andere websites verwijzen door naar de Ghost 12 maar ik neem aan dat niet dezelfde schoen is...

Iemand die meer in-to lopen is dan ikzelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
@Valorian
Thnx!

Zojuist is de hochkoenigman verzet naar het begin sept.
En dus meteen maar aangemeld. Of het doorgaat zullen we wel zien, maar het is fijn weer een doel te hebben om naar toe te trainen!
En dan ook nog in Oostenrijk, wat toch wel zo ongeveer het mooiste land is.

Nu maar hopen dat alles snel weer redelijk normaal is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 10:56
Stancke schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:35:
Ik draag momenteel al enkele jaren Brooks Glycerin 12 schoenen waar ik heel tevreden van ben.
Echter, tijd om nieuwe aan te schaffen maar ik zie dat "Glycerin 12" niet meer bestaat.

Iemand enig idee welke de opvolger is? Ik kan kiezen uit Glycerin 16, Glycerin 17 en andere websites verwijzen door naar de Ghost 12 maar ik neem aan dat niet dezelfde schoen is...

Er komt ieder jaar (of soms zelfs 2x per jaar) een nieuw model uit met een nieuw volgnummer. De Glycerin 17 is dus gewoon een paar jaar nieuwer dan de 12 die jij hebt. Wel de moeite waard om ff in de winkel te checken of ze nog dezelfde pasvorm/eigenschappen hebben als het model dat jij gewend bent.

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:05
Blomminator schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:50:
@Valorian
Thnx!

Zojuist is de hochkoenigman verzet naar het begin sept.
En dus meteen maar aangemeld. Of het doorgaat zullen we wel zien, maar het is fijn weer een doel te hebben om naar toe te trainen!
En dan ook nog in Oostenrijk, wat toch wel zo ongeveer het mooiste land is.

Nu maar hopen dat alles snel weer redelijk normaal is...
En toevallig ook nog eens het land wat als eerste in Europa met versoepelingen van maatregelen komt ;) .. Hopelijk gaat ie dan gewoon door. Fantastisch land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

@BernieW zo. Iets met koe en horens, de Day 1 van die challenge heb ik net gedaan.
Als ik mag uitgaan van de hoeveelheid stretch die ik heb gevoeld was ik echt zo stijf als een hark...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian

Deze website: https://www.runningshoesguru.com/ reviewt eigenlijk van de grote merken de bekendste modellen en zegt daarbij ook vaak over hoe die zich verhouden tot de vorige versie. Dus als je bij de review van "Glycerin 13" begint en dan ook de review van 14, 15, 16 en 17 leest dan heb je misschien een idee of die #17 nog steeds een beetje past bij wat je gewend was met #12. Maar het blijft allemaal theoretisch, beter is om zoals @AppieR al suggereert even een winkel in te stappen. Vooral omdat het geen goedkoop modelletje is, dan toch fijn om hem even goed te kunnen passen. Overigens kan je voet ook veranderd zijn in de loop der jaren, of je loophouding. Mocht je die #17 even goed willen uitproberen dan zou je hem ook kunnen bestellen bij Futurumshop, daar mag je hem 30 dagen testen, ook op straat, en bij niet goed krijg je je geld terug. Niet fijn voor de middenstand, maar wel de enige manier om een schoen echt te kunnen testen anders dan een rondje om de winkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20:24

Volgens mij is de Glycerin lijn het absolute topmodel van Brooks in de neutrale schoenen en de Ghost een lijn lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 23:01
Iemand ervaring met hardlopen met je kind? Mijn zoon is 6 en wil ook wel gaan hardlopen, ik wil dat ook graag want zijn conditie is door astma nog weleens lastig en daar heeft hij veel last van (niet van de astma, maar van de verminderde conditie). Ik wil eigenlijk ahv een schema 1-2x per week met hem lopen, 2x is meestal niet haalbaar omdat mijn vrouw momenteel 's avonds vaak pas om half 7 of later thuis is.

Hij heeft al eens meegelopen met een Santa run en dat vond hij erg leuk, bovendien ging het erg goed (naar eigen zeggen omdat hij nog net wat verder ging voor het goede doel). Iemand ervaring met een goed schema? Anders knutsel ik zelf wat aan elkaar ahv een C25k schema.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:03
Arjan90 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:01:
Iemand ervaring met hardlopen met je kind? Mijn zoon is 6 en wil ook wel gaan hardlopen, ik wil dat ook graag want zijn conditie is door astma nog weleens lastig en daar heeft hij veel last van (niet van de astma, maar van de verminderde conditie). Ik wil eigenlijk ahv een schema 1-2x per week met hem lopen, 2x is meestal niet haalbaar omdat mijn vrouw momenteel 's avonds vaak pas om half 7 of later thuis is.

Hij heeft al eens meegelopen met een Santa run en dat vond hij erg leuk, bovendien ging het erg goed (naar eigen zeggen omdat hij nog net wat verder ging voor het goede doel). Iemand ervaring met een goed schema? Anders knutsel ik zelf wat aan elkaar ahv een C25k schema.
Ik ben zelf (M21) met een jaar of 7 begonnen aan atletiek, voor zover mijn herinneringen mij bij staan begonnen we pas aan piramide vormpjes en dergelijke met een jaar of 9/10. Om te beginnen zou ik eerst gewoon eens tot een kilometer of 5 wat rondjes doen, afhankelijk van zijn basis miss gewoon beginnen met 2 of 3? En als de hele corona-bende voorbij is kan ik je ook van harte aanbevelen een atletiekvereniging in de buurt te zoeken, vaak heeft een vereniging een leuke groep pupillen en kan die in een groep lopen (of miss ook de andere onderdelen verkennen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:25

Niku

Alagaesii

Niku schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:41:
Hm. De Reeboks bevallen mij op het eerste gezicht nog niet zo super. Lijk een beetje tussen twee maten in te vallen.
Bij nader inzien ben ik het toch niet met mezelf eens. Net een rustig loopje van 9k gedaan, en ze liepen super :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:59
Arjan90 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:01:

"Intervallen" tussen speeltuinen in. Werkt voor de kinderen van vrienden heel goed. Zodra ze het zat zijn vanwege lage conditie of te lange eentonigheid hangen ze in het klimrek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik heb een dochter van zes die al twee jaar hardloopgek is en regelmatig meedoet met een kinderloop. Ook een zoon van vier die ook graag wil meedoen maar natuurlijk minder uithoudingsvermogen heeft maar trimlopen van 500m-1km net volhoudt.

Advies: geen structuur inbrengen, alleen vrijblijvend plezier hebben. Maak het "echt" door middel van hardloopkleding en -schoenen. Verder gewoon lekker hollen tot ze moe zijn. Wandelen, hollen, enzovoort. Tegen de tijd dat de atletiekbanen weer open zijn weet je of ze aan een AV toe zijn.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
Vanavond dacht ik rustig door het bos te kunnen lopen, maar het was toch nog opvallend druk. Toch nog moeten slalommen om de juiste afstand aan te kunnen houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:40

vhal

ಠ_ಠ

Ik kom regelmatig mensen tegen die met zijn drieën breeduit op de (fiets)paden lopen in V-formatie. Redelijk irritant omdat je geen idee hebt wat ze gaan doen. Stoïcijns doorlopen werkt dan het beste, meestal gaan ze dan wel opzij.

Gelukkig zit het afstand houden er wel goed in bij de meeste mensen, afgezien van enkele bejaarden op e-bikes die er blijkbaar schijt aan hebben. Zelfs de wielrenners houden er rekening mee :+

[ Voor 29% gewijzigd door vhal op 07-04-2020 21:21 ]

Strava

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

vhal schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:18:
Gelukkig zit het afstand houden er wel goed in bij de meeste mensen, afgezien van enkele bejaarden op e-bikes die er blijkbaar schijt aan hebben. Zelfs de wielrenners houden er rekening mee :+
Ik liep vanmiddag op een stukje gras / wandelpad tussen het spoor en bouwhekken voor nieuwbouwwoningen. Met de huidige regels breed genoeg voor precies één persoon. Aan de overzijde stond een meneer met een hond te wachten op mij. Liet zelfs zijn hond netjes zitten op de grond. :) Eenmaal de bouwhekken gepasseerd ging ik direct aan de kant. Meneer zwaait, ik zwaai terug :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Totrail schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:10:
Vanavond dacht ik rustig door het bos te kunnen lopen, maar het was toch nog opvallend druk. Toch nog moeten slalommen om de juiste afstand aan te kunnen houden.
Het bos is in deze tijd iets wat je het beste kunt vermijden. Afgelopen zondag onderaan de bosrand gelopen en het viel me op hoeveel fietsers, wandelaars, lopers, mountainbikers etc allemaal het bos ingingen.

In deze tijd moet je eigenlijk denken, wat doen mensen normaal (naar strand of terras), maar dat mogen ze niet, wat is second best (bos), dus tussen de weilanden blijven huppelen en op de wegen blijven de breed zijn.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:00
Calitomnication schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:41:
[...]

Het bos is in deze tijd iets wat je het beste kunt vermijden. Afgelopen zondag onderaan de bosrand gelopen en het viel me op hoeveel fietsers, wandelaars, lopers, mountainbikers etc allemaal het bos ingingen.

In deze tijd moet je eigenlijk denken, wat doen mensen normaal (naar strand of terras), maar dat mogen ze niet, wat is second best (bos), dus tussen de weilanden blijven huppelen en op de wegen blijven de breed zijn.
Grappig, hier is het bos (Utrechtse heuvelrug) heerlijk rustig. De gemeenten in de omgeving hebben de parkeerplaatsen bij het bos gesloten. Dus men kan niet meer met de auto komen, maar is verplicht te fietsen of lopen. Kennelijk is die drempel voor 95-99% van de mensen te hoog. Je maakt mij niet wijs dat al die mensen van ver kwamen (op alle mtbers uit de randstad na).

Juist tussen de weilanden is het hier heel erg druk met lopers en fietsers. Dusdanig dat ik mijn rondje erop heb aangepast van de week. Wel bijzonder dat dat zo lokaal wisselt.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:36
Zo, vandaag maar weer eens 2 paar hardloopschoenen kopen (koop altijd een setje voor de lange en een setje voor de kortere afstanden) en maar eens een schemaatje gaan uitzoeken voor een HM (gewoon een beetje trainings-houvast, wordt waarschijnlijk simpelweg een garmin schema).

Heb wel weer zin om wat op te gaan bouwen, afgelopen maanden vooral 'gewoon weer lopen' na wat blessures en pijntjes en nu weer de motivatie om het op te gaan pakken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:37

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

[...]

Het is echt afhankelijk waar je gaat, in welke regio en hoe laat.
Gisteravond zijn wij Park Sonsbeek voorbij gefietst waar we eigenlijk onze training wilde starten. Teveel mensen. In park Zypendaal (er achter) was het rustig en zijn we een handje vol mensen tegengekomen.

Afgelopen weekend met onze 30km en vorig weekend 23km tussen Ede en Arnhem zijn we maar een paar mensen tegengekomen. Afgelopen weekend zijn we met opzet op zaterdag gegaan omdat het zondag mooi weer zou worden en we verwachtten dat het drukker zou zijn.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jory
  • Laatst online: 11:49
vhal schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:18:
Ik kom regelmatig mensen tegen die met zijn drieën breeduit op de (fiets)paden lopen in V-formatie. Redelijk irritant omdat je geen idee hebt wat ze gaan doen. Stoïcijns doorlopen werkt dan het beste, meestal gaan ze dan wel opzij.
Dat is op zich van alle tijden toch? Nu extra hinderlijk omdat je meer afstand wil houden, dat wel. Pre-social-distancing had ik dan altijd zoiets van "blijf allemaal lopen waar je loopt, dan loop ik wel om jullie heen", dat ging niet altijd even goed. Zo kwam ik een paar maanden geleden drie wandelaars tegen, naast elkaar. De buitenste twee besloten naar binnen te gaan, de middelste ging juist naar (zijn) links - terwijl ik aan (mijn) rechterkant van de weg liep.
Nu zijn die situaties wel lastiger natuurlijk, omdat je afhankelijk van hen bent om afstand te kunnen houden. Wat mij betreft werkt vroeg duidelijk 1 kant kiezen het beste.
[...]

Hier is het genoeg om het "populaire" deel van het bos te vermijden. In het bos waar ik loop liggen wat meertjes, daar direct omheen is het altijd druk - loop je 50 meter verderop dan kom je vrij weinig mensen tegen (en diegene die je tegenkomt lopen daar waarschijnlijk ook om de drukte te vermijden, dus daar heb je ook weinig tot geen last van).

Ik loop hier tegenwoordig ook regelmatig over het industrieterrein. Daar komen vooral vrachtwagens. Nadeel is wel dat er (hier) niet overal een stoep/fietspad is, dus soms moet ik een stukje over het gras. Ook meteen goed voor m'n Citystrides rating. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik roep gewoon excuus, loper rechts (of links als daar meer ruimte is). Gaat meestal wel goed en in ieder geval staan mensen even stil en kijken om. Kan jij er mooi omheen. Deed ik altijd al met oudere mensen nadat ik een keer een oudere meneer zich een hoedje heb laten schrikken omdat hij me niet hoorde aankomen. Iemand een hartaanval bezorgen is niet de bedoeling 😀

Wel irritant: aangelijnde honden die aan de 'buitenkant' van hun baasje lopen tov het pad/de weg en als het baasje dan in de telefoon zit met de aandacht. Hond wil dan nog wel eens hele pad/weg innemen door de lijn. Super handig.

Ik merk inderdaad een hoop meer mensen maar hier gaat het vooralsnog prima met afstand houden. Behalve tot honden en (e-bike)fietsers want die trekken zich weinig aan van 1.5m. Bij een hond vind ik dat minder erg dan bij een fietser.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:55
Ik roep gewoon 'goedemiddag!' van een meter of 10 afstand. En dan heeft men voldoende tijd om te anticiperen en even aan de kant te gaan. Voor zover er ruimte is ben ik nu ook niet te beroerd om even een stukje door de berm te lopen.

Afgelopen weekend ook wel een paar smalle paadjes gehad waar simpelweg geen ruimte was om aan de kant te gaan voor een andere hardloper. Als je dan gewoon allebei aan de buitenkant van 't pad loopt heb je in ieder geval allebei je best gedaan...

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Laatst online: 22:23

ericplan

5180 Wp PV

Tinusvolkel schreef op maandag 6 april 2020 @ 18:30:
[...]

Vanmorgen binnengekomen en de hele dag thuis mee gewerkt zonder dat hij irriteerde, hij weegt ook bijna niks dus je voelt hem niet eens zitten. De geluidskwaliteit vind ik prima maar ben geen audiofiel.

Morgen is een rondje mee hardlopen, kijken hoe dat bevalt voor het eerst lopen met muziek :)

Ook werkt de dubbele Bluetooth verbinding goed, dus via laptop muziek en als ik gebeld word gewoon even opnemen.

[Afbeelding]
Heb ze ook. Moest eerst even wennen, maar vooral lekker dat je de omgeving beter hoort. Geluidskwaliteit valt me erg mee, positief dat jouw omgeving nauwelijks kan meeluisteren.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:25
ericplan schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:21:
[...]

Heb ze ook. Moest eerst even wennen, maar vooral lekker dat je de omgeving beter hoort. Geluidskwaliteit valt me erg mee, positief dat jouw omgeving nauwelijks kan meeluisteren.
Gisteren ook voor het eerst mee hardgelopen, kon mooi de auto's en de vogeltjes horen met een lekker muziekje op de achtergrond. :)

Accu is ook prima, want na een dag werken zit ie s' avonds nog op 40%
En volgens collega's is de kwaliteit van de mic ook prima,

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Poekie schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:48:
Ik roep gewoon excuus, loper rechts (of links als daar meer ruimte is). Gaat meestal wel goed en in ieder geval staan mensen even stil en kijken om. Kan jij er mooi omheen. Deed ik altijd al met oudere mensen nadat ik een keer een oudere meneer zich een hoedje heb laten schrikken omdat hij me niet hoorde aankomen. Iemand een hartaanval bezorgen is niet de bedoeling 😀

Wel irritant: aangelijnde honden die aan de 'buitenkant' van hun baasje lopen tov het pad/de weg en als het baasje dan in de telefoon zit met de aandacht. Hond wil dan nog wel eens hele pad/weg innemen door de lijn. Super handig.

Ik merk inderdaad een hoop meer mensen maar hier gaat het vooralsnog prima met afstand houden. Behalve tot honden en (e-bike)fietsers want die trekken zich weinig aan van 1.5m. Bij een hond vind ik dat minder erg dan bij een fietser.
Bij aangelijnde honden die aan de buitenkant van hun niet oplettende baasje lopen blijf ik de hond altijd aandachtig in de gaten houden. Meestal gaat het goed, tot het beest in gaten krijgt dat je eraan komt. Dan wil hij nog wel eens in beweging in je richting maken, maar meestal gaat het goed.

Roepen of aankondigen dat je eraan komt hangt volledig af van de snelheid. Op lagere snelheid kan een "excuus, sorry" of "pas op" er nog wel vanaf. Maar zodra het tempo omhoog gaat en praten daarbij lastiger probeer ik me met kuchen of iets harder grondcontact hoorbaar te maken. Reageren ze daar niet op dan moet je er toch op snelheid aan voorbij, dat kan wel eens voor een schrikmoment zorgen :).

Tijdens deze covid-19 tijd pas ik de routes nu dusdanig aan dat deze momenten tijdens het tempowerk niet meer voor kunnen komen.

Overigens ook kudo's voor Futurumshop. Afgelopen zaterdag wilde ik m'n zonnebril schoonmaken. Dit geheel volgens de instructies van Goodr gedaan; warm water, afwasmiddel en beetje wrijven. Echter liet de spiegelende laag van de bril vrij rap los. Garantie via de site van Futurum geclaimd, verhaal gedaan, foto toegevoegd en aangegeven dat meerdere foto's op aanvraag beschikbaar zijn.
Kreeg idd het verzoek om de extra foto's door te mailen, dit gedaan en ontving meteen het bericht dat ze een nieuwe bril zouden versturen, deze is gisteren op de post gedaan, zal vandaag worden afgeleverd. Top service _/-\o_

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Zo, dat hebben ze in ieder geval voor elkaar gekregen, die (auto/motor)rijders
Heuvelland vanaf donderdag op slot voor dagtoerisme
Veiligheidsregio Zuid-Limburg sluit het Heuvelland vanaf aanstaande donderdag tot en met maandag af voor dagtoerisme.

Alleen bestemmingsverkeer mag nog in het gebied komen, meldt de Veiligheidsregio. Een bezoek aan een vriend of familielid kan nog gewoon. Ook mensen die werken in het Heuvelland, kunnen het gebied in.
https://www.1limburg.nl/h...-op-slot-voor-dagtoerisme

Nu was ik dit weekend toch niet van plan om daar hoogtemeters te maken. :+

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Calitomnication schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:27:
[...]

Bij aangelijnde honden die aan de buitenkant van hun niet oplettende baasje lopen blijf ik de hond altijd aandachtig in de gaten houden.
hIJ BijT heuS NiEt hOoR!!
Goodr
Was benieuwd en moest toch een lading nieuwe sokken hebben, dus gelijk eentje besteld. OG, zwart montuur, zwarte glazen, heel spannende keuze :p
Maar hij zit goed! Vanmiddag kijken wat er met hardlopen gebeurt. Wel een hoop marketing rondom een stuk plastic uit China, maar wel waar voor je geld.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
Hier gaat het prima, alle parkeerplaatsen zijn dicht en staatsbosbeheer houdt op de meest bekende (korte) wandelroutes toezicht. Hardlopen gaat dus prima zodra je van de fietspaden afgaat. Daar fietsen nogal wat mensen die vallen in de categorie die we met zijn allen moeten beschermen gezellig naast elkaar.

Ik ga er met een boog omheen. Jongere fietsers bedanken dan zelfs, de oudere kijken je meewarig aan.

Overigens heb ik zelf wel de lange afstanden eruit gegooid. Dus geen 25+ meer. Weerstand is dan toch iets minder als je veel meer traint en de marathon is toch afgelast. Hoe gaan jullie om met langere afstanden ? Gewoon doen in lager tempo of toch niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:48
@CornermanNL bij mij gaan de lange afstanden gewoon door. Weer of geen weer. De lange afstanden zijn bij mij toch altijd in een lager tempo. Ik kijk juist uit bij de intervallen dat ik net niet het onderste uit de kan haal wat ik normaal wel zou doen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
Webgnome schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:12:
@CornermanNL bij mij gaan de lange afstanden gewoon door. Weer of geen weer. De lange afstanden zijn bij mij toch altijd in een lager tempo. Ik kijk juist uit bij de intervallen dat ik net niet het onderste uit de kan haal wat ik normaal wel zou doen.
Bedankt, dat is ook het overwegen waard. Ik doe nu sowieso geen trainingen waar ik de tank helemaal leegtrek. Wel wat snelheidswerk maar niet te snel. Ik ben wellicht gewoon te voorzichtig. Bovendien mis ik ook een beetje een echt doel. Wellicht speelt dat ook mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

CornermanNL schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:09:
Overigens heb ik zelf wel de lange afstanden eruit gegooid. Dus geen 25+ meer. Weerstand is dan toch iets minder als je veel meer traint en de marathon is toch afgelast. Hoe gaan jullie om met langere afstanden ? Gewoon doen in lager tempo of toch niet ?
Ik beperk me tot afstanden van een km of 10-15 max. Elke keer als ik het voornemen heb om langer te gaan zit dat me van te voren best tegen, dus doe ik het gewoon even niet. Waarschijnlijk onbewust toch ook een beetje te veel aan het stressen om van alles en nog wat. Dan kan ik inderdaad beter mijn lichaam wat rust geven.
En eigenlijk heb ik ook wel een beetje dat ik gewoon niet te ver van huis ga.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:31

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Niku schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:51:
[...]

Bij nader inzien ben ik het toch niet met mezelf eens. Net een rustig loopje van 9k gedaan, en ze liepen super :)
Hier nog rustig aan het wachten op de Reeboks, verwacht ze pas volgende week.

Ben niet zo van schoenen bestellen via internet, maar we gaan het gewoon eens proberen. Heb echt een extra setje nodig, anders ben ik binnenkort een barefoot runner.

Heb trouwens vernomen dat @Rudedadude inmiddels aandelen heeft gekregen van Reebok voor het verkopen van 100 paar schoenen via Tweakers :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:42
Ook mooi:
Wie tijdens het bewegen ademt, hoest of niest, creëert namelijk een wolk van druppels achter zich die verder reikt dan 1,5 meter. Dit blijkt uit onderzoek van de Belgische hoogleraar Bert Blocken, gespecialiseerd in sportaerodynamica.
Ja ik wil nog weleens ademenen tijdens het bewegen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

kenneth schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:41:
Was benieuwd en moest toch een lading nieuwe sokken hebben, dus gelijk eentje besteld. OG, zwart montuur, zwarte glazen, heel spannende keuze :p
Maar hij zit goed! Vanmiddag kijken wat er met hardlopen gebeurt. Wel een hoop marketing rondom een stuk plastic uit China, maar wel waar voor je geld.
Ben zelf voor de iets spannendere gegaan, maar hij is wel erg spannend geworden :D. Beetje erg oranje enzo. Ze zitten prima, niks op aan te merken.

@CornermanNL Oudjes lijken het idd niet helemaal te snappen nee, zodra jij iets meer naar rechts gaat om ruimte te creëren denken de elektro-ridders; "wat mooi en aardig van die jongeman, kunnen wij met z'n 2-en nòg breder fietser dan we al deden". Wat je kunt doen is, 4 meter voordat je elkaar kruist vast naar links hoesten, uit de post van @Poekie blijkt dat die wolk nog wel even blijft hangen }) })

@InZane Je adem zo lang mogelijk inhouden kan ook een vorm van mindfulness zijn ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Calitomnication op 08-04-2020 15:39 ]

tips voor New York

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jory
Mocht je een baantraining nog niet eentonig genoeg vinden: YouTube: BACKYARD MARATHON | I Ran 2,000 Laps of My Garden And Here's What Ha... :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
@Jory Er duiken overal van dit soort initiatieven op. Ze heeft ultraloper Michael Wardian onlangs het event "Quarantine Backyard Ultra" gewonnen door in 63 uur dagen tijd 422km af te leggen. Geheel zonder slaap overigens. Bizar. Er liepen over de hele wereld mensen mee, van op loopbanden tot aan mensen die zoals Wardian een rondje om hun huizenblok liepen en uiteindelijk bleef deze kerel als laatste over.

Geen onverdienstelijk loper overigens, liep de marathon al eens in 2:17, en is een-na-snelste op gebied van marathonlopen met kinderwagen (2:34!).

[ Voor 12% gewijzigd door Valorian op 08-04-2020 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:41
Valorian schreef op woensdag 8 april 2020 @ 16:26:
@Jory Er duiken overal van dit soort initiatieven op. Ze heeft ultraloper Michael Wardian onlangs het event "Quarantine Backyard Ultra" gewonnen door in 63 uur dagen tijd 422km af te leggen. Geheel zonder slaap overigens. Bizar. Er liepen over de hele wereld mensen mee, van op loopbanden tot aan mensen die zoals Wardian een rondje om hun huizenblok liepen en uiteindelijk bleef deze kerel als laatste over.
En het sneue was dat de nummer twee al helemaal klaar stond voor de volgende ronde (last man standing principe), maar niet begon te lopen en dus een DQ opliep.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
TheOmen schreef op woensdag 8 april 2020 @ 16:29:
[...]

En het sneue was dat de nummer twee al helemaal klaar stond voor de volgende ronde (last man standing principe), maar niet begon te lopen en dus een DQ opliep.
Ja dat las ik ook. Beetje vaag hoe dat dan gegaan is. Er was een vaste start-tijd per 'lap' van 4,1 mijl geloof ik. Niet duidelijk waarom hij dan niet ging. Maar gezien slaapgebrek en inspanning kan ik mij ook voorstellen dat die #2 mentaal even off the grid was. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
Ik pas mijn trainingsschema eigenlijk niet heel erg aan. Ik ben juist meer én verder gaan lopen (meer tijd, heerlijk) en in mijn trainingsschema zit ik nu in de "zware" week qua tempo's e.d. Daar hou ik ook gewoon aan vast, maar goed, wij zitten thuis met onze kinderen ook zo goed als volledig in isolement om te voorkomen dat mijn vrouw ziek wordt en op haar werk het virus verspreidt, dus de kans op besmetting is sowieso nihil. Onze kinderen spelen ook niet met andere kinderen, contact met opa's, oma's, ooms, tantes, etc. gaat allemaal via videobellen.

Wat een bizarre initiatieven om in je eigen tuin een run te doen, daar ga ik toch niet aan beginnen hoor :+

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Het hardloopforum Chat’n’Run (CnR) is afgelopen weekend in een fris jasje gestoken mbv een nieuwe beheerder (not me...).
https://www.chatnrun.nl
Het forum is ook rechtstreeks te benaderen.
https://www.chatnrun.nl/forum/
De link staat al in de TS van dit topic.

De eerste indruk:
Frisse / moderne look, alle oude berichten lijken goed overgezet te zijn.
Of het ooit weer zo druk wordt als het in de toptijd van het forum daar was????

BTW: CnR uit 2003 (*) (een van de 1e berichten) is daarmee ca 5 jaar jonger dan de Tweakers.net website (1998).
Dus beiden geen echte jonkies meer... ;) maar je bent toch net zo jong als je je voelt.... 8)

http://web.archive.org/web/sitemap/https://www.chatnrun.nl
http://web.archive.org/web/sitemap/http://www.tweakers.net

(*): Er was daarvoor een CnR MSN groep, maar daar heb ik geen data van (nog eens in mijn mail archief duiken...)

[ Voor 5% gewijzigd door route99 op 08-04-2020 18:11 . Reden: typos.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:32

racoon

mooowwww

Net mijn nieuwe schoenen getest 5 km in 32:48 gelopen en schoenen zijn goed gekeurd

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
Voor wie de Reebok's heeft gemist. Zalando heeft verschillende kleuren voor € 49,-.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:34

Rudedadude

Maybe we were born to run

InZane schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:35:

Ja ik wil nog weleens ademenen tijdens het bewegen :+
Learning, young padawan you must.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:55
Van 't weekend stelde ik hier de vraag of 't handig zou zijn om mijn 50k / week door te zetten, of even rustig aan te doen.

Zondag had ik nog een enigzins pittige 12.5k gedaan, en maandag + dinsdag had ik als rustdag gebruikt. Ik was voornemens om vanochtend zo'n 21k te lopen. Echter, vanochtend dacht ik toch nog niet helemaal hersteld te zijn, en ben ik dus weer m'n bed in gedoken.

Vanmiddag ging 't toch kriebelen, en dus nog even snel wat gegeten, en het rondje gaan maken (stil zitten is ook zo wat). Dat was geen succes. Hardlopen doe ik eigenlijk altijd op een lege maag, en al binnen de eerste km voelde ik dat ik niet 100% hersteld was van 't lopen van afgelopen week. Toch doorgezet, en daarmee een van de pittigste 17km gelopen die ik wel eens gedaan heb.

De rest van de week blijf ik sowieso thuis. En daarmee heb ik ook meteen m'n vraag van afgelopen weekend beantwoord: Na de 50k van afgelopen week gewoon nu even rustig aan doen en niet meteen 100% doorzetten.

Edit: De Performance Condition op Garmin Connect welke eindigt op -10 spreekt ook boekdelen...

[ Voor 7% gewijzigd door Freeaqingme op 08-04-2020 22:38 ]

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Valorian
Op de lokale AV zijn de intervaltrainingen van onze loopgroep nu wat meer gericht op korte snelle blokken, met oog op het voorjaarsseizoen waarin velen voor de 5 en 10km’s trainen.

Die races zijn natuurlijk van de kaart, maar geen reden om niet alsnog netjes het schema te volgen. Dus vanavond weer eens 12x 300m weggetikt, dit keer op 3:30/km.

Een extra ingebouwde component in de training is nu alleen wel de wind. Op de baan minder last van en wisselender omdat je rondjes blijft lopen. Maar nu ik de intervalLen op een recht eind loop Van 1,5km langs een kanaal merk je wel veel verschil welke kant je op rent. Dus in de wind-tegen blokken nog harder werken om dezelfde tijden neer te zetten. Gelukkig laatste drie 300’s wind mee, dat maakt het einde wel wat dragelijker.

Heerlijke training weer. Mis wel mijn loopgenoten, de hazen op de baan en een schuin oog van een trainer die mij wijst op houding, maar al met al niet ontevreden.

Garmin was ook blij. Voor hermt eerst in tijden weer eens een vo-max treedje omhoog. Mijn race-predictor tijden komen nu ook overeen met wat ik denk dat haalbaar is. Jammer dat het wel eens lang zou kunnen gaan duren voor ik dat laatste ook in praktijk kan brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

@Freeaqingme Een performance condition van -10 is volgens Garmin nog altijd "Fair", whatever that means :P. Zelf kijk ik ook altijd met een schuin oog naar deze waarde, maar heb eerlijk gezegt nog niet echt helemaal scherp wat hier precies het nut van is :). Soms heb ik een PC van +5, maar zie geen impact op de Vo2, andere keren heb je een impact van +2, waarbij de Vo2 1 punt is gezakt/gestegen.

@Valorian Dat is precies wat je mist in deze periode! Mensen waar je lekker samen mee kunt lopen. De laatste gezamenlijke training komt nog uit de tijd dat we in het donker en kou tegen de wind, regen en ijzel moesten beuken. Elkaar om de 400m afwisselen om niet stuk te lopen.

@kenneth Hoe beviel je stukje plastic?

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik ging uiteindelijk pas om 20.00 en het was te heiig om met een zonnebril te gaan lopen :/ vandaag nieuwe kans :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tranze
  • Laatst online: 20:11
Calitomnication schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:24:
@Freeaqingme Een performance condition van -10 is volgens Garmin nog altijd "Fair", whatever that means :P. Zelf kijk ik ook altijd met een schuin oog naar deze waarde, maar heb eerlijk gezegt nog niet echt helemaal scherp wat hier precies het nut van is :).
Het is een goede / slechte dag indicatie: Dus waarschijnlijk liep @Freeaqingme minder snel dan normaal, met een hogere hartslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:46
kenneth schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:40:
[...]

Ik ging uiteindelijk pas om 20.00 en het was te heiig om met een zonnebril te gaan lopen :/ vandaag nieuwe kans :)
Net ook twee besteld via runningwarehouse. Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

@Tranze Thanks, in zoverre had ik 'm idd al door. Volgens mij heb ik dit filmpje eerder al eens gezien, vroeg me alleen af waar die +3 of -8 dan precies voor staat en hoe ze eraan komen. Soms heb ik een loop waarbij ik het gevoel heb dat alles goed ging, die gaat gedurende de loop van +3 naar -3. Terwijl voor mijn gevoel de hartslag niet extreem hoger was etc. Plus ik vraag me af of deze berekening ook de weersomstandigheden meepakt. Wind tegen is een hogere hartslag bij een gelijk tempo, maar dat wil niet zeggen dat je conditie slechter is ;).

Zo neemt de VO2 berekening van de FR235 (en ik meen de FR 630) de hoogtemeters niet mee. Bij een heuveltraining zakte onze VO2 altijd, want hogere hartslag bij gelijke inspanning. Bij de FR245 is dat gecorrigeerd.

@bvsteyn Nice, ben benieuwd wat je ervan gaat vinden. Die van mij zijn gisteren binnengekomen. Heb een oranje erbij gepakt. Alleen als je die opzet verandert de kleur van het montuur vrij heftig mee :D. Nog even bezien of dat niet storend is tijdens het lopen. Hij valt iig wel op.

Moet er nog 1 binnenkrijgen, maar die komt van Runningwarehouse.com, model hadden ze op de EU variant niet in het assortiment. Nog even afwachten dus :)

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:57
Zat gisteren even te bladeren in een oude Losse Veter, kwam ik de gels van Maurten tegen. Ziet er high tech uit die handel, en na een kleine search in dit topic kwam ik jouw naam tegen @Calitomnication. Gebruik jij ze nog? Hoe bevallen deze qua smaak, en kun jij ze ook vergelijken met andere gels die je hebt gebruikt? En hoe zit het met de drink mix?

Ik ben bijna door mijn SiS gel voorraad heen, dus tijd voor iets nieuws.
't Is wel dure handel maar ja, in deze tijden 'moet' je toch je geld ergens aan uitgeven :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jory
Lekkere training hoor @Valorian.
Voor mij stond er gisteren ook een interval training op het programma. 15 x 400m. De eerste 10 gingen echt prima, daarna was het wel flink aanpoten. Tijdens #14 zat er ik mentaal dermate doorheen dat ik mezelf er na 300m niet toe kon zetten om die interval af te maken. #15 ging wel weer oké.

Belangrijke les voor de volgende keer: ander shirt, liefst geen zwart, dit was echt te warm. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

@Gaargod Maurten gebruik ik alleen bij HM's. Qua smaak is er niet heel veel over te melden. Het is zo goed als smaakloos. Zowel de drinkmix als de gel. Dat geldt ook voor de kleur, nagenoeg transparant.

De drinkmix (160) neem ik 30 minuten voor aanvang van de wedstrijd met 500ml water in. Deze mix komt schijnbaar wel erg nauw, dus maar er geen 600ml van ofzo, dat beïnvloed de werking van het product. Het klinkt raar, zo kort voor de start 500 ml naar binnen werken, maar je hebt er echt totaal geen last van.

Tijdens de wedstrijd neem ik op de 12km een gel (100). Of deze echt iets doet of dat het meer een placebo is, geen idee. Maar never change a winning team zullen we maar zeggen ;). Qua smaak, neutraal. Qua structuur lijkt het meer op een zak haribo beertjes die op een warme zomerdag te lang in de auto heeft gelegen. Het is geen echte gel die vloeibaar naar binnen gaat. Hiervoor heb ik ook met SiS gelopen en dit kon tijdens een loop nog wel eens een plakfestijn worden, daar heb ik met Maurten geen last van doordat deze iets steviger is. Daarnaast is de smaak van SiS redelijk sterk aanwezig.

Mijn introductie met Maurten was tijdens de HM van Eindhoven 2018. Had het product nog nooit gebruikt en heb dus gedaan waar ze voor waarschuwen wat je nooit moet doen; experimenteren tijdens een wedstrijd!! 30 Minuten voor aanvang de drinkmix naar binnen, op de 12km de gel en nergens last van, zonder problemen uitgelopen.

Ik zou zeggen, probeer het eens uit. Binnen onze AV hebben verschillende mensen hiermee gelopen en niemand heeft negatieve ervaringen met het product.

tips voor New York

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• minimaLL
  • Laatst online: 10:42
Even hier reageren ipv sporthorlogetopic
route99 schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:29:
[...]
Vergelijk:

Als je deze review van TrainAsOne leest... .(een stukje hier:)

[...]

Klopt dit met jouw ervaring?

Wel deze podcast recent gehoord.. maar geen ervaring ermee.
Vond hun verhaal duidelijk/transparant /logisch van opzet.
Als clubloper met schema ga ik hem niet gebruiken, dat werkt te verwarrend.
Give it a try?
Dit vond ik nog. https://www.tvl.be/nieuws...ing-app-voor-lopers-73942

En vraag op hun Facebook anderen om ervaringen (als je FB hebt).
Bij TaO heb ik wel de ervaring dat, hoe langer je het schema in gebruik (dus hoe meer inbreng)... Hoe beter de invulling wordt. Dat komt omdat één van de parameters gebaseerd is op een geleide opbouw en hij houdt volgens mij in het begin rekening in het algoritme met trainingslast op korte termijn (7d), middellange termijn (1maand) en lange termijn (6maanden?). Bij een algoritme hang je dus zwart/wit vast aan gegevens... als je dus nog geen gegevens hebt om alle algoritmes in te vullen leidt dit een heel trage opbouw. Ik kreeg in het begin loopjes voorgeschreven van onder de 15'. Ik heb wel wat loopervaring dus die negeerde ik. Sterke punt van TaO is de flexibiliteit... ook al negeer je het schema omdat het niet (100%) aansluit bij je wensen, het past zich voortdurend aan. Je hebt dus altijd nog speling voor wat freestyle-loopjes. Bij de opbouw heb ik gewoon aan mijn basis gewerkt op mezelf en TaO de gegevens aangeboden om me te leren werken.

Afwisseling vond ik best meevallen, maar misschien komt dat omdat ik als doel een marathon had opgegeven en dan hang je sowieso minder vast aan kort snelheidswerk en eerder aan langere tempoblokken. Die assessment worden inderdaad regelmatig voorgeschreven zodat de berekende tempo's blijven vasthangen aan je huidige fitheid om optimaal te kunnen trainen. Soms had ik ook wel eens een drukke dag op werk en geen zin om tot het gaatje te gaan... dan ging ik gewoon een rustig duurloopje doen en dan verschoof TaO dit wel naar een latere datum (had ik flexibiliteit als meerwaarde al gemeld?)

Ik ben nu ook TaO en Trenara naast elkaar aan het gebruiken (ik kies de training uit waar ik op dat moment zin in heb, maar zorg wel dat ik de balans rustige tempo / snelheidswerk aan het einde van de week in evenwicht blijft) en Trenara biedt inderdaad wat meer afwisseling (intervallen zijn eerder afstandgebaseerd dan tijdsgebaseerd) en moet zeggen dat dit voorlopig wel heel motiverend werkt. Nadeel is dat je veel minder flexibiliteit hebt: als ik op een rustdagje toch een loopje doet, heeft dit geen effect op de verdere trainingen.

Gisteren deed ik 6x1000... Tempo waren nagenoeg spot on (soms 2-3sec/km sneller) en mijn cooldown was wat langer dan voorgeschreven omdat nu eenmaal de tijd is die ik nodig heb om van de piste tot thuis te lopen. Krijg je meteen een melding dat je te veel in het rood bent gegaan? 8)7

Lang verhaal kort:
- TaO:
+ Flexibiliteit
+ Reeds uitgetest en veel vooruitgang hiermee gemaakt (Marathon van 3u29 naar 3u13)
- Te gereserveerde opbouw voor ervaren lopers als je in het begin nog niet genoeg data kan inbrengen voor het algoritme

- Trenara
+ Afwisselender
- Niet flexibel genoeg als je af en toe wat wil freestyles en gewoon lopen

Trenara schrijft ook veel piramideloopjes/fartlek loopjes voor. Elk blokje een beetje versnellen en dan weer afbouwen. Hier geloof ik persoonlijk minder in omdat ik niet graag train in 'de grijze zone'. Z2 duurloop, z4 interval/threshold, z3 vermijd ik dus... maar dit is persoonlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
Thanks @Calitomnication.

Zit wat reviews te lezen en ik lees dat er in de drink mix geen electrolieten zitten. Dan lijkt deze me idd beter geschikt voor vóór het lopen zoals je zegt.

Ga denk ik wel eens wat van die gels proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Als ik de deur uit ga voor een run, heb ik altijd zo min mogelijk bij me. Wat neerkomt op mijn sporthorloge, huissleutel en bij lange afstanden komt er een gel of softflask bij. Als ik er aan denk, stop ik nog wel eens de pas van mijn zorgverzekeraar in een zak. Maar die vergeet ik vaak of zit dan net in een ander jack of nog in de broek waarin hij zat tijdens de vorige run en die zit dan in de was, of ligt inmiddels al weer in de kast :+

Wat er op neer komt dat als ik een keer pech heb en een ongeluk krijg tijdens een run, hulpverleners of sporters niet weten wie ik ben of wat mijn (medische) gegevens zijn. Nu loop ik vrijwel altijd alleen en ook regelmatig in de meer afgelegen parken en bossen in mijn omgeving.
Online heb ik verschillende polsbandjes gezien met een QR code, of modellen waar je een aantal karakters op kan laten graveren.

Een andere optie die ik nog ga installeren op mijn sporthorloge (Garmin) is de widget ‘Emergency Info’ via de Connect IQ app. Zelf kende ik deze widget tot gister nog niet en ik vraag mij dan ook af of het wel handig is om alleen daar de informatie in te hebben staan.

Heeft iemand ervaring met deze bandjes of de widget voor je horloge?
En zijn er nog voor en nadelen waar ik misschien niet direct aan denk?

Polsbandjes met tekst
Polsbandje met een QR code
Iets wat verouderde handleiding naar de Emergency Info widget

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

TheDude84 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 11:51:
Als ik de deur uit ga voor een run, heb ik altijd zo min mogelijk bij me. Wat neerkomt op mijn sporthorloge, huissleutel en bij lange afstanden komt er een gel of softflask bij. Als ik er aan denk, stop ik nog wel eens de pas van mijn zorgverzekeraar in een zak. Maar die vergeet ik vaak of zit dan net in een ander jack of nog in de broek waarin hij zat tijdens de vorige run en die zit dan in de was, of ligt inmiddels al weer in de kast :+

Wat er op neer komt dat als ik een keer pech heb en een ongeluk krijg tijdens een run, hulpverleners of sporters niet weten wie ik ben of wat mijn (medische) gegevens zijn. Nu loop ik vrijwel altijd alleen en ook regelmatig in de meer afgelegen parken en bossen in mijn omgeving.
Online heb ik verschillende polsbandjes gezien met een QR code, of modellen waar je een aantal karakters op kan laten graveren.

Een andere optie die ik nog ga installeren op mijn sporthorloge (Garmin) is de widget ‘Emergency Info’ via de Connect IQ app. Zelf kende ik deze widget tot gister nog niet en ik vraag mij dan ook af of het wel handig is om alleen daar de informatie in te hebben staan.

Polsbandjes met tekst
Polsbandje met een QR code
Iets wat verouderde handleiding naar de Emergency Info widget
Heb ook een tijd met de widget Emergency info op de 235 gelopen. Grootste nadeel is dat het een widget is. Stel er gebeurd iets en je horloge staat in hardloopmodus, dan moeten de hulpdiensten weten hoe ze van dit scherm terug op je homescreen komen en van daaruit hoe ze door al je widgets moeten bladeren om de widget "emergency info" te vinden. Maar goed, beter info bij je hebben dan helemaal niks meenemen.

Zelf heb ik een tijdje met een zelf in elkaar geknutseld kaartje in het achterzak van mn broek gelopen, dit gaat een paar trainingen goed. Tot het moment komt dat je vergeet om deze uit je broek te halen :+

Maar moet ook nog eens op zoek naar een goede oplossing, loop ook zo licht mogelijk. In de zomer is dat borstband, sleutel en zonnebril. Voor de rest totaal geen info over wie ik ben, welke bloedgroep, medicatie etc.

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Iedereen aan de intervaltraining deze dagen/weken lees ik :+ Hier ook, gisteren "ins en outs", 12 x 2 minuten met in het midden een seriepauze van 4 ipv 2 minuten (dribbelen). Heb op mijn 110% tempo gelopen, ging lekker, eerst wel een heel hard hoofd in toen ik begon met lopen: hele zware benen de eerste twee kilometer. Deze en komende twee weken het "zware" trainingsschema met wat pittigere interval training, daarna weer een paar weken rustiger aan. Ik krijg steeds meer vertrouwen in mijn knieën dat het goed zit, ook al is het soms even gevoelig dan weet ik dat het 's avonds als ik ga slapen weer goed is. Compleet anders dan het was, dus heerlijk.

Vlak voordat ik ging lopen nog 8 kilometer gefietst met de kinderen op de fiets, misschien toch wat meer last van dan ik had verwacht in mijn benen. Het was nog wel warm 's avonds toen ik ging lopen (uur op 7), had ook wel een hemd aangekund maar ik dacht dat de wind wat kouder zou zijn. Les voor de volgende keer! In het weekend met zoon oefenen en zelf nog een duurloopje ergens uitstippelen (misschien maar even in de auto stappen om een rondje te lopen dan normaal).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
Ben ik de enige die gewoon zijn rijbewijs meepakt? Klein genoeg, weegt amper iets en als ik ooit van de straat opgeraapt moet worden zijn de belangrijkste zaken meteen duidelijk.

Mijn vriendin loopt trouwens met een polsbandje van Idsme. Werkt ook, maar zeker in de winter is het in mijn beleving iets dat je als hulpverlener moet kennen voordat je ernaar gaat zoeken. Terwijl een check van de zakken bij het standaardrepertoire hoort. Daarbij moet ik er dan weer specifiek aan gaan denken om een bandje om te doen voor het lopen, dus dat gaat geheid verkeerd ;)

Widget lijkt me hopeloos, dan moet de hulpverlener al thuis zijn in de garmin horloges en uitgebreid de tijd hebben om te gaan zoeken. Lijkt mij iets waar iemand misschien in het ziekenhuis aan toekomt...
Lockscreen van mobiele telefoon lijkt me dan beter, maar die heb ik dan weer lang niet altijd mee :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
Roozzz schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:13:
Ben ik de enige die gewoon zijn rijbewijs meepakt? Klein genoeg, weegt amper iets en als ik ooit van de straat opgeraapt moet worden zijn de belangrijkste zaken meteen duidelijk.

Mijn vriendin loopt trouwens met een polsbandje van Idsme. Werkt ook, maar zeker in de winter is het in mijn beleving iets dat je als hulpverlener moet kennen voordat je ernaar gaat zoeken. Terwijl een check van de zakken bij het standaardrepertoire hoort. Daarbij moet ik er dan weer specifiek aan gaan denken om een bandje om te doen voor het lopen, dus dat gaat geheid verkeerd ;)

Widget lijkt me hopeloos, dan moet de hulpverlener al thuis zijn in de garmin horloges en uitgebreid de tijd hebben om te gaan zoeken. Lijkt mij iets waar iemand misschien in het ziekenhuis aan toekomt...
Lockscreen van mobiele telefoon lijkt me dan beter, maar die heb ik dan weer lang niet altijd mee :P
In je 945 kan je ook die 'emergency optie' aan zetten, dan wordt bij een val of iets dergelijks automatisch een voor-ingesteld bericht naar bekenden gestuurd (tenzij je binnen 30 sec 'cancelt'). Maar dat lijkt mij meer iets voor als je in je eentje de bergen in gaat ofzo. En dan moet je nog steeds telefoon bij je hebben. Rijbewijs mee is wel handig inderdaad. Maar ik ken mijzelf en dan gaat 'ie ook de wasmachine mee in. Wat 'ie op zich wel overleefd (pinpas is inmiddels ook al twee keer gewassen...) maar toch. Heb dus ook nog geen oplossing voor het ID-probleem. Als is telefoon (daar zit bij mij een sticker in het hoesje) wel aardig. Want als ik alleen ren is dat vrijwel altijd met telefoon. Alleen bij wedstrijden niet (maar dan staan gegevens op startnummer) en als ik met andere ren niet , maar dan weet die ander in ieder geval wie ik ben. Moet natuurlijk niet samen onder een bus rennen, maar die kans acht ik beperkt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

(oplossingen voor info in geval van nood )
Toen ik vorig jaar lelijk op m'n smoel ben gegaan (maar zelf nog prima naar t ziekenhuis kon lopen dat ~1.5km verderop lag) zat ik daar ook mee. Wat nou als ik bewusteloos was geraakt?

Sindsdien heb een RoadID aan m'n garmin hangen. Mijn naam er op, telefoonnummer van m'n vriend en m'n zus. Een van die twee zal wel bereikbaar zijn. Moeten mensen wel weten dat het aan m'n garmin hangt, maar als ik echt out ben dan zullen ze dat soort dingen wel vinden. Zijn ook losse armbandjes van, dus hoeft niet per se aan je horloge.
En ik had m toen met flinke korting en gratis verzending. Dat heeft toen wel geholpen.
Heb ook gekeken naar die muntjes die je in je veters strikt maar daar wissel ik te vaak voor van schoenen, dan moet je er veel meer hebben.

Wat je ook kan doen is op je buik met watervaste stift een noodnummer zetten >:) Als er echt wat mis is halen ze toch je tshirt wel omhoog op een gegeven moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:41
Roozzz schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:13:

Die twee dingen, dus. Maar alleen als ik een rugzak mee heb waar deze zaken inpassen.
Mijn telefoon heeft een tekstje met 'gevonden? <email> ICE <tel.nummer van mijn vrouw>'

Mijn Sigma heeft ook een emergency info scherm, maar als een hulpverlener al kennis heeft van sporthorloges zal het wel Garmin zijn, zeker niet Sigma :P

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Op mijn telefoon zit aan binnenzijde hoesje een sticker met naam / tel / email .. Daarvoor heb ik Tough Tags gebruikt, die dingen kun je laten beprinten met een heel klein lettertype en zijn super weer- en slijtbestendig. Heb ooit een paar A4'tjes besteld met stickers voor mijn klimmateriaal, dus voor op alle karabiners, etc. Want die wissel je vaak uit bij klimweekends en veel mensen gebruiken hetzelfde spul. De budgetoplossing is dan nagellak stippen erop in een kleurtje zodat je weet wat van wie is, maar voordeel van deze tags is dat mensen je ook nog kunnen vinden als je een keer ergens iets hebt achtergelaten. Inmiddels al mijn klim en outdoorspul voorzien, evenals mij AV apparatuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Valorian schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:21:
[...]

In je 945 kan je ook die 'emergency optie' aan zetten, dan wordt bij een val of iets dergelijks automatisch een voor-ingesteld bericht naar bekenden gestuurd (tenzij je binnen 30 sec 'cancelt'). Maar dat lijkt mij meer iets voor als je in je eentje de bergen in gaat ofzo. En dan moet je nog steeds telefoon bij je hebben. Rijbewijs mee is wel handig inderdaad. Maar ik ken mijzelf en dan gaat 'ie ook de wasmachine mee in. Wat 'ie op zich wel overleefd (pinpas is inmiddels ook al twee keer gewassen...) maar toch. Heb dus ook nog geen oplossing voor het ID-probleem. Als is telefoon (daar zit bij mij een sticker in het hoesje) wel aardig. Want als ik alleen ren is dat vrijwel altijd met telefoon. Alleen bij wedstrijden niet (maar dan staan gegevens op startnummer) en als ik met andere ren niet , maar dan weet die ander in ieder geval wie ik ben. Moet natuurlijk niet samen onder een bus rennen, maar die kans acht ik beperkt. ;)
De emergency optie is inderdaad ideaal! Heb 'm ook op mn 245 geactiveerd, werkt perfect! Toen ik vorig jaar in Italië door m'n enkel ging en binnen no-time van 3.20'/km naar 0.00'/km & op de grond, sprong deze binnen een paar seconden om! Enige nadeel was dat mijn telefoon 1.5km verder in het huisje lag, dus had er niet zo heel veel aan :X. Vriendin was not amused ;).

Zo'n bandje wat @Poekie heeft is denk ik de beste optie. Heb ook nog ergens een dogtag liggen van toen ik nog een klein Calitomnicationtje was. Gegevens als geboortedatum, bloedgroep en naam kloppen nog wel. Maar ik denk dat de bewoners van het huis geen idee hebben wie ik ben als de ambulance me daar komt afleveren :P

Kan ook iedere training een startnummer van een gelopen wedstrijd voor de borst hangen, daar staan de gegevens ook op ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Calitomnication op 09-04-2020 12:37 ]

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Toen ik begon met lopen had ik altijd mijn rijbewijs mee. Die stopte ik achter mijn telefoon in het hoesje om mijn arm. Sinds ik met een horloge loop heb ik eigenlijk geen vorm van ID of ICE bij mij. Op mijn telefoon heb ik wel ICE ingesteld staan op het lockscreen maar die neem ik niet mee met lopen :P

Widgets ben ik geen fan van door redenen die hierboven al meerdere keren voorgelegd zijn en de emergency feature van mijn Fenix 6 Pro is leuk maarja dan zit je weer met een telefoon. Iets van een polsbandje zou op zich prima zijn, weegt (als het goed is) niks en zit niet in de weg tijdens het lopen. Toch maar eens naar kijken. Mijn vriendin vind het nu niet leuk als ik 's avonds laat of een 10km+ ronde loop omdat ik niks bij mij heb voor het geval dat.
Poekie schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:22:
[...]

Toen ik vorig jaar lelijk op m'n smoel ben gegaan (maar zelf nog prima naar t ziekenhuis kon lopen dat ~1.5km verderop lag) zat ik daar ook mee. Wat nou als ik bewusteloos was geraakt?

Sindsdien heb een RoadID aan m'n garmin hangen. Mijn naam er op, telefoonnummer van m'n vriend en m'n zus. Een van die twee zal wel bereikbaar zijn. Moeten mensen wel weten dat het aan m'n garmin hangt, maar als ik echt out ben dan zullen ze dat soort dingen wel vinden. Zijn ook losse armbandjes van, dus hoeft niet per se aan je horloge.
En ik had m toen met flinke korting en gratis verzending. Dat heeft toen wel geholpen.
Heb ook gekeken naar die muntjes die je in je veters strikt maar daar wissel ik te vaak voor van schoenen, dan moet je er veel meer hebben.

Wat je ook kan doen is op je buik met watervaste stift een noodnummer zetten >:) Als er echt wat mis is halen ze toch je tshirt wel omhoog op een gegeven moment.
Wrijft/irriteert zo'n RoadId niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
heeft iemand verstand van Nike hardloopschoenen?

klopt het dat "Nike Joyride Run Flyknit" en "Nike Epic React Flyknit 2" iets kleiner smaller vallen?
Is het verstandiger om hier een halve maat groter van te bestellen?

van Nike Air Max 90 en Gel Cumulus en Nimbus heb ik altijd 44.5

hopelijk kan iemand mij verder helpen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bal130
  • Laatst online: 17:21
Bij de atletiekvereniging waar ik sport hebben ze een tijdje terug SOS bandjes aangeboden die je aan de veters van je schoen kan vastmaken.

Is dat niet een oplossing voor bovenstaande? Of kunnen jullie dan niet meer shinen met die hippe pantoffeltjes waar jullie op lopen? :Y)

Zoiets dus: https://www.bol.com/nl/p/...mbandje/9200000109808579/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Caayn schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:35:
Nee, merk er niets van. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Li7E9idnC6j0Z5tzFuifHdxb9Ck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/73NuyVKU4PO1mYErWwhYVHEz.jpg?f=fotoalbum_large
De metalen ID zit op een elastisch bandje dat om je horlogeband gaat. Van dat elastische dingetje krijg je er twee dus kan je ze evt wassen. Verder is ie net zo dik als het lusje dat het overschot aan bandje oppikt.

@bal130 daar heb ik dus naar gekeken (iig iets vergelijkbaars met een muntje) maar dat is iets waar je moet denken aan dat het om je veters moet als je veel wisselt of je hebt er meerdere nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tranze
  • Laatst online: 20:11
Caayn schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:35:

[...]
Ik heb deze RoadId, meest simpele model. Echt nooit last van!
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/2017/9999/products/Stretch-Black_800x.png?v=1563290499

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
bal130 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:02:
Bij de atletiekvereniging waar ik sport hebben ze een tijdje terug SOS bandjes aangeboden die je aan de veters van je schoen kan vastmaken.

Is dat niet een oplossing voor bovenstaande? Of kunnen jullie dan niet meer shinen met die hippe pantoffeltjes waar jullie op lopen? :Y)

Zoiets dus: https://www.bol.com/nl/p/...mbandje/9200000109808579/
Met 25 paar schoenen in de roulatie zoals @Rudedadude heeft, is dat net iets minder praktisch of het loopt nogal in de papieren :+

Heb je 1 of 2 paar schoenen,dan zal het best werken. Maar ik vraag me bij dit soort dingen wel altijd af of hulpverleners daar ook gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:48
Ik neem altijd mijn telefoon mee met daarin alleen het psje van mijn zorgverzekering. Daar staat alles op wat ze moeten weten ( BSN, naam verzekeringsnummer). Nadat ik een keer goed ongeluk heb gehad is dat standaard procedure.

De garmin optie om accident detection aan te zetten is hartstikke leuk maar dan moet je wel mensen hebben die hun telefoon opnemen of in ieder geval bekijken. Het zou mooi zijn als die optie de telefoon blijft stalken tot dat er opgenomen word.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Soms denk ik er ook wel eens over na, maar ik heb er nog nooit wat mee gedaan eigenlijk. Ja, toen ik 2+ uur duurlopen ging maken heb ik wel eens een briefje in m'n achterzak gedaan geloof ik.

Zo'n ding als @Poekie heeft lijkt me wel een goeie. Horloge heb ik altijd om dus zo'n bandje ziet er perfect uit :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Webgnome schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:23:
Ik neem altijd mijn telefoon mee met daarin alleen het psje van mijn zorgverzekering. Daar staat alles op wat ze moeten weten ( BSN, naam verzekeringsnummer). Nadat ik een keer goed ongeluk heb gehad is dat standaard procedure.

De garmin optie om accident detection aan te zetten is hartstikke leuk maar dan moet je wel mensen hebben die hun telefoon opnemen of in ieder geval bekijken. Het zou mooi zijn als die optie de telefoon blijft stalken tot dat er opgenomen word.
Klinkt goed. Als fysiek pasje neem ik aan? Wat ik afgelopen wintersport merkte was dat veel mensen (mijzelf inclusief) helemaal geen pasjes van verzekeringen meer fysiek bij zich hebben, meeste mensen hebben alles ín hun telefoon staan zo van "ik heb alle info die ik nodig heb digitaal". Dat is ideaal, tot je er zelf niet meer bij bent om zaken toe te lichten... Toen een vriend in Italië (pre-corona) met heli werd afgevoerd na een enorme klapper wisten wij, achterblijvend op de piste:
- niet waar hij heengebracht werd
- konden de Italianen ons dat vervolgens ook niet vertellen
- wist het ziekenhuis niet wie zijn naasten waren dus die kon ook niemand bereiken.

Duurde uren voor we er achter kwamen waar 'ie was door maar random ziekenhuizen te bellen. En vervolgens loop je ivm privacy ook tegen allerlei blokkades op waardoor ze eigenlijk niets willen zeggen.

Dat heeft mij in ieder geval besloten op vakanties in buitenland altijd maar weer pasjes en briefjes bij me te hebben. Maar met hardlopen in eigen stad voel ik mij (onterecht natuurlijk!) een soort van immuum voor ongelukken en steek ik mijn kop in het zand...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

RoadID is een goede optie! Ik twijfel nu tussen de sidekick (@Poekie, of de versie die @Tranze heeft. Voordeel van de sidekick is dat je geen extra spul om je arm hebt hangen, nadeel is dat je deze wel per activiteit eraan moet hangen. Heb mijn Garmin 24/7 om de arm hangen, zie het niet zitten om deze tag er altijd aan te hebben.

Dat maakt de wrist ID weer aantrekkelijker, enige "nadeel" is dat je dan een losse band om je arm hebt, in hoeverre dit een echt nadeel is natuurlijk. :).

Ik voel wel dat we hier redelijk trendgevoelig zijn op Tweakers, eerst gaan we allemaal aan de Reebokjes, dan kopen we Goodr brillen en nu zijn we aan het shoppen voor RoadID's... Kunnen we niet beter collectief gaan inkopen :P

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:05

Tazzios

..

Het meest praktisch is om dat soort dingen op de achterkant van je Parkrunkaart te zetten! die heb je tenslotte ook altijd bij je. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Laatst online: 21:36
Aggressor schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:48:
heeft iemand verstand van Nike hardloopschoenen?

klopt het dat "Nike Joyride Run Flyknit" en "Nike Epic React Flyknit 2" iets kleiner smaller vallen?
Is het verstandiger om hier een halve maat groter van te bestellen?

van Nike Air Max 90 en Gel Cumulus en Nimbus heb ik altijd 44.5

hopelijk kan iemand mij verder helpen :)
Toevallig gisteren nieuwe schoenen gaan kopen en de opvolger van de pegasus 35 die ik had (of daar weer een variant van) viel juist ruimer, vooral aan de voorkant. Voor mij zaten de nieuwe nikes dus net weer te los qua gevoel. Waar ik bijna altijd op Nike heb gelopen (streak 6, pegasus 35 en de zoom fly) heb ik nu dus 2 paar adidas meegenomen omdat die qua vorm nu beter vielen. (Meer sluitend).

Maar ja, ze hebben zo veel modellen en variaties dat ervaring met x weer weinig hoeft te zeggen vergeleken met y.

Wat emergency zaken, ik heb zelf wel deze widget geinstalleerd:

https://apps.garmin.com/e...ea-4f22-b15b-eceea7e80277

Maar ja, dan moeten mensen alsnog wel met je telefoon gaan klooien... een kaartje/armbandje/iets zou dan handiger zijn. Een horlogebandje waar je iets in kan schrijven/stoppen bijv.

Zoiets dus: https://www.1bandid.com/

[ Voor 15% gewijzigd door m0ridin op 09-04-2020 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:28
Tijdens het lunchuurtje (ICTer working from home) er even uitgeweest voor een hardlooprondje van 30 minuten / 5km:
  • 2km rustig inlopen, daarna wat dynamisch stretchen
  • 1km easy met een paar korte versnellingen
  • 500m hard, 3' joggen, 300m hard, 2' joggen, 100m hard
  • nog een paar minuten uitlopen
Poeh, dat is weer eens wat anders zeg, ik heb al een eeuwigheid niet meer boven mijn omslagpunt gelopen, ook nauwelijks er vlak onder. Na het douchen stond ik nog een kwartier na te zweten. :) Was wel lekker zeg. Ik overweeg om zaterdag tijdens een rustig rondje van een uur 1x 800m nagenoeg voluit mee te pakken. Eens kijken of ik dat onder de 3min kan..

[ Voor 5% gewijzigd door estorino op 09-04-2020 14:09 ]

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ik zal mij ook eens melden hier :) Ik loop sinds een half jaar 'hard'. In het begin op simpele sportschoenen en samen met mijn vrouw, maar gezien mijn lengte van 2 meter moest ik veel te veel inhouden. Dus uiteindelijk zijn we apart gaan lopen of zij gaat op de skeelers als ik ga hardlopen. Anderhalve maand terug echte hardloopschoenen gekocht, Brooks Ghost. Ze lopen echt voortreffelijk en het is natuurlijk een wereld van verschil met standaard sportschoenen. Inmiddels kan ik 7 KM hardlopen in mijn eigen tempo, gemiddeld 8,5 kilometer per uur. In dat tempo blijft mijn hartslag rond de 168 en dat voelt voor mij prettig. Ga ik boven de 172 dan krijg ik langzaam opbouwende steken in mijn rechterzij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:53
vinom schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:28:
Ik zal mij ook eens melden hier :) Ik loop sinds een half jaar 'hard'. In het begin op simpele sportschoenen en samen met mijn vrouw, maar gezien mijn lengte van 2 meter moest ik veel te veel inhouden. Dus uiteindelijk zijn we apart gaan lopen of zij gaat op de skeelers als ik ga hardlopen. Anderhalve maand terug echte hardloopschoenen gekocht, Brooks Ghost. Ze lopen echt voortreffelijk en het is natuurlijk een wereld van verschil met standaard sportschoenen. Inmiddels kan ik 5 tot 7 KM hardlopen in mijn eigen tempo, gemiddeld 8,5 kilometer per uur. In dat tempo blijft mijn hartslag rond de 168 en dat voelt voor mij prettig. Ga ik boven de 172 dan krijg ik langzaam opbouwende steken in mijn rechterzij.
Lekker bezig d:)b

Overigens dat het tempoverschil met je vrouw eerder ligt aan het man/vrouw verschil dan aan je lengte. Zoek de lengte van Kipchoge maar eens op namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

m0ridin schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:56:
[...]

Wat emergency zaken, ik heb zelf wel deze widget geinstalleerd:

https://apps.garmin.com/e...ea-4f22-b15b-eceea7e80277

Maar ja, dan moeten mensen alsnog wel met je telefoon gaan klooien... een kaartje/armbandje/iets zou dan handiger zijn. Een horlogebandje waar je iets in kan schrijven/stoppen bijv.

Zoiets dus: https://www.1bandid.com/
Die 1Bandid was ik niet tegen gekomen online. Misschien voor mij wel de beste optie, aangezien het horloge toch altijd mee gaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:59
..

Ik fiets en hardloop sinds 2 jaar met een bandje van idsme.
Getriggerd toen partner van clubgenoot tijdens een training zomaar neerviel en gelukkig nog op tijd gevonden werd door een passant. Doordat hij contact gegevens bij zich droeg kon hij naar ziekenhuis gebracht worden en konden direct de contact personen vernoemd op het bandje worden ingelicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Deze variant ziet er wel interessant uit: https://www.idsme.nl/watchid-mini-zwart-sos-tag.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Gossie, wat een hitte vandaag in de duinen. Klein windje mee en 20 graden voelde echt als een hittegolf, we zijn het niet echt meer gewend na zo'n strenge winter natuurlijk...

16 kilometer gelopen in een tijd die ik niet eens wil zien.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

@route99 Ik heb mijn Chatnrun account ook maar even afgestoft en van Warnsborncross en Loopgroep Arnhemia ontdaan. Prachtig trouwens om allerlei verouderde profielen te zien daar. :+
Tazzios schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:56:
Het meest praktisch is om dat soort dingen op de achterkant van je Parkrunkaart te zetten! die heb je tenslotte ook altijd bij je. :P
Ja, die heb ik aaaaaaltijd bij me. :')

Wij gaan vandaag bij het Deelerwoud lopen, dus graag daar wegblijven. Anderhalve meter hè. ;)

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
ArnoutV schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:50:
[...]

Ik fiets en hardloop sinds 2 jaar met een bandje van idsme.
Getriggerd toen partner van clubgenoot tijdens een training zomaar neerviel en gelukkig nog op tijd gevonden werd door een passant. Doordat hij contact gegevens bij zich droeg kon hij naar ziekenhuis gebracht worden en konden direct de contact personen vernoemd op het bandje worden ingelicht.
Dat soort verhalen zijn altijd wel scary. Overigens maakt het alleen uit voor het vinden van contactpersonen, niet voor het naar het ziekenhuis brengen. Dat laatste gebeurt in NL gelukkig ook gewoon als je niets bij je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:39
Voor het 1e hulp stuk maakt het niet veel uit wat je bij je hebt. Een ambulance en ziekenhuis helpen je toch wel. Maar het maakt het wel makkelijker als ze weten wie je bent en als je eventueel bekend bent in dat ziekenhuis. Zal eens een fysiek pasje van mijn verzekering vragen aangezien in die digitaal bij Menzis heb.

Alle opties zijn al besproken maar ik steek vaak m'n rijbewijs in mijn zak of als ik verder ga in mijn trailvest. Winter is wel wat makkelijker omdat ik dan ook mijn telefoon bij me heb zodat Garmin SOS kan sturen naar m'n vriendin en ICE. Heb ook die SOS widget op mijn Garmin maar ik heb niet de illusie dat ze die ooit vinden. Heb ook mijn rijbewijs in de cloud staan als daarom gevraagd zou worden en ik die niet bij me heb. Maar als ik een kort rondje in de buurt ga neem ik ook vaak genoeg niks mee. Ben net terug van een interval sessie met niks als mijn Garmin. Ga ervan uit dat op zulke in de buurt rondjes alles goed zal gaan.......

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 13:15
Ik meld mij ook weer even op dit forum na een tijdje afwezig te zijn geweest.

Ik heb de afgelopen maanden het hardlopen rustig uitgebouwd naar een kilometer of 20 in de week. Vorige week zat ik voor het eerst op 25 km in 1 week verdeeld over 3 loopjes. Bottleneck was altijd belastbaarheid, pijntjes, lichte blessures. Ik heb nu voor het eerst het vertrouwen dat ik met gestaag, rustig uitbouwen daar overheen ben.

Ik heb vorig jaar voor het eerst een 5km wedstrijdje gelopen in 23:30. Doelstelling voor dit jaar: 10km <50 minuten en een halve marathon uitlopen <2 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:59
Valorian schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:26:
[...]

Dat soort verhalen zijn altijd wel scary. Overigens maakt het alleen uit voor het vinden van contactpersonen, niet voor het naar het ziekenhuis brengen. Dat laatste gebeurt in NL gelukkig ook gewoon als je niets bij je hebt.
Klopt, maar als je naam en geboortedatum vermeld staan kunnen ze je waarschijnlijk sneller in een systeem terugvinden. Zeker voor bepaald medicijn gebruik of ernstige allergieën.
Die je overigens ook op het bandje kan vermelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:46
Gaargod schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:55:
Zat gisteren even te bladeren in een oude Losse Veter, kwam ik de gels van Maurten tegen. Ziet er high tech uit die handel, en na een kleine search in dit topic kwam ik jouw naam tegen @Calitomnication. Gebruik jij ze nog? Hoe bevallen deze qua smaak, en kun jij ze ook vergelijken met andere gels die je hebt gebruikt? En hoe zit het met de drink mix?

Ik ben bijna door mijn SiS gel voorraad heen, dus tijd voor iets nieuws.
't Is wel dure handel maar ja, in deze tijden 'moet' je toch je geld ergens aan uitgeven :P
Maurten is vooral marketing, marketing, marketing en nog eens marketing. SiS trouwens ook, maar iets voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
minimaLL schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:59:
Even hier reageren ipv sporthorlogetopic

[...]

Bij TaO heb ik wel de ervaring dat, hoe langer je het schema in gebruik (dus hoe meer inbreng)... Hoe beter de invulling wordt. Dat komt omdat één van de parameters gebaseerd is op een geleide opbouw en hij houdt volgens mij in het begin rekening in het algoritme met trainingslast op korte termijn (7d), middellange termijn (1maand) en lange termijn (6maanden?). Bij een algoritme hang je dus zwart/wit vast aan gegevens... als je dus nog geen gegevens hebt om alle algoritmes in te vullen leidt dit een heel trage opbouw. Ik kreeg in het begin loopjes voorgeschreven van onder de 15'. Ik heb wel wat loopervaring dus die negeerde ik. Sterke punt van TaO is de flexibiliteit... ook al negeer je het schema omdat het niet (100%) aansluit bij je wensen, het past zich voortdurend aan. Je hebt dus altijd nog speling voor wat freestyle-loopjes. Bij de opbouw heb ik gewoon aan mijn basis gewerkt op mezelf en TaO de gegevens aangeboden om me te leren werken.

Lang verhaal kort:
- TaO:
+ Flexibiliteit
+ Reeds uitgetest en veel vooruitgang hiermee gemaakt (Marathon van 3u29 naar 3u13)
- Te gereserveerde opbouw voor ervaren lopers als je in het begin nog niet genoeg data kan inbrengen voor het
Loop nu een tijdje met TrainasOne, Op zich tevreden, maar word iedere keer teruggeworpen naar hele korte loopjes van 10-15 minuten. Loop je twee weken met stukken van 40-50 minuten. Week er op ineens 2 van 10 minuten.

Zie dan ook geen vooruitgang, eerder achteruitgang. Maar misschien houd ik me te strak aan de schema’s.

Begrijp in alle omstandigheden ook niet altijd waarom ik van “normale” loopjes weer teruggegooid ben naar die korte. Heb niet het gevoel dat mijn load erg hoog is. Recovery tijd op Garmin is altijd vrij kort en voel me er verder ook goed bij.

Neig er voorzichtig naar om maar weer wat oude schema’s uit de kast te trekken, of een Garmin training schema.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:58
Roadman schreef op donderdag 9 april 2020 @ 17:51:
[...]

Maurten is vooral marketing, marketing, marketing en nog eens marketing. SiS trouwens ook, maar iets voordeliger.
Heb je een goed alternatief? Mijn runs worden steeds intensiever en langer (voorbereiding halve marathon van Eindhoven) en wil toch wat ondersteuning gaan zoeken in voedingsstoffen bij loopbelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Xaverius schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:20:
@route99 Ik heb mijn Chatnrun account ook maar even afgestoft en van Warnsborncross en Loopgroep Arnhemia ontdaan. Prachtig trouwens om allerlei verouderde profielen te zien daar. :+

Wij gaan vandaag bij het Deelerwoud lopen, dus graag daar wegblijven. Anderhalve meter hè. ;)
Hoop dat het daar beter was dan in Sonsbeek en Zypendaal einde van de middag... :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Meinerswijk is nog te doen vind ik, hooguit op zondagmiddagen wat drukker.
Mooi gebied en past mooi in mijn rondje van 13-14 km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:25

Niku

Alagaesii

Calitomnication schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:56:
RoadID is een goede optie! Ik twijfel nu tussen de sidekick (@Poekie, of de versie die @Tranze heeft. Voordeel van de sidekick is dat je geen extra spul om je arm hebt hangen, nadeel is dat je deze wel per activiteit eraan moet hangen. Heb mijn Garmin 24/7 om de arm hangen, zie het niet zitten om deze tag er altijd aan te hebben.

Dat maakt de wrist ID weer aantrekkelijker, enige "nadeel" is dat je dan een losse band om je arm hebt, in hoeverre dit een echt nadeel is natuurlijk. :).

Ik voel wel dat we hier redelijk trendgevoelig zijn op Tweakers, eerst gaan we allemaal aan de Reebokjes, dan kopen we Goodr brillen en nu zijn we aan het shoppen voor RoadID's... Kunnen we niet beter collectief gaan inkopen :P
Ik sla de Goodr brillen (nog even) over denk ik, maar een RoadID heb ik ook al vaker aan gedacht. Jullie kosten me geld :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

De Tweakers outfit van de Ekiden 2021 is dus bekend... Goodr zonnebril, Reeboks en een SOS tag 🤣

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

[...]

Hoe dat zo? Ze creëren inderdaad een mooi aura rond hun merk met het verhaal van de speciale technologie om koolhydraten in te kapselen maar van teamgenoten met gevoelige magen hoor ik dat het voor hen zeker werkt. Daarnaast sponsoren ze geen atleten terwijl veel toppers toch hun producten gebruiken (of is dat ook een slimme marketingtruc ;))

Sowieso 12% meer koolhydraten per gel, dat is winst :p smaak is waardeloos, SiS wint het makkelijk op dat gebied. En op prijs, natuurlijk. SiS krijg ik zelf een stuk makkelijker weg (iets vloeibaarder, Maurten is toch een beetje kauwen)

Ik heb een setje Maurten gekocht om te proberen maar heb het nog maar twee keer gebruikt. Ik denk dat ik gauw weer terug ben bij SiS. Al is het om die heerlijke synthetische tropical smaak :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:21
[...]

Wat is jouw ervaring met Maurten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
kenneth schreef op donderdag 9 april 2020 @ 20:10:
[...]

Hoe dat zo? Ze creëren inderdaad een mooi aura rond hun merk met het verhaal van de speciale technologie om koolhydraten in te kapselen maar van teamgenoten met gevoelige magen hoor ik dat het voor hen zeker werkt. Daarnaast sponsoren ze geen atleten terwijl veel toppers toch hun producten gebruiken (of is dat ook een slimme marketingtruc ;))

Sowieso 12% meer koolhydraten per gel, dat is winst :p smaak is waardeloos, SiS wint het makkelijk op dat gebied. En op prijs, natuurlijk. SiS krijg ik zelf een stuk makkelijker weg (iets vloeibaarder, Maurten is toch een beetje kauwen)

Ik heb een setje Maurten gekocht om te proberen maar heb het nog maar twee keer gebruikt. Ik denk dat ik gauw weer terug ben bij SiS. Al is het om die heerlijke synthetische tropical smaak :D
Ha ik wil niet zeggen dat Maurten niet goed is. Misschien is Maurten, onder bepaalde omstandigheden wel het best. Net als de <<insert een editie>> vaporfly's. Maar volgens mij zijn we in dit topic wel eensgezind dat niets zo persoonlijk is als het schoensel dat we dragen. En zo denk ik daar ook over qua voeding voor onderweg. Dus staar je niet alleen blind op Maurten maar experimenteer (tijdens trainingen)

Sorry, snap dat ik het misschien wat ongelukkig had opgeschreven

Blijf er wel bij dat Maurten een marketingmachine heeft draaien.
YouTube: MAURTEN UNOFFICIAL
Je merk unbranden zodat atleten die aan een voedingssponsorcontract vast zitten jouw spullen wel kunnen gebruiken... >:)

Heb je de fruitsalade al eens geproefd? Dan valt tropical nog wel mee denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
nogeeninlog schreef op donderdag 9 april 2020 @ 20:19:
[...]

Wat is jouw ervaring met Maurten?
Een keer gebruikt maar ook ik hou niet zo van het kauwen tijdens het hardlopen. :+
Pagina: 1 ... 12 ... 392 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.