Acties:
  • +3 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Calitomnication schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:25:
[...]

Daarom, €4000 uitgeven aan een carbon fiets, lichte schoenen, strak shirtje met minimale drag.. Maar een bel van € 0.49 is dan geen budget meer voor. Rare jongens die wielrenners :P ;) :>
nu ben je aan het demoniseren! Als je jezelf nu had geïnformeerd wist je dat die bel de aerodynamica dusdanig verstoord dat het onmogelijk is om nog te fietsen :+

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

CornermanNL schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:28:
[...]

Of hoe vaak men aan de verkeerde kant van de weg loopt, of denken dat jij aan de verkeerde kant loopt. Gelukkig steeds minder last van nu ik vroeger en in het bos loop.
Mja, die disucssie blijf eindeloos, vooral omdat er geen offciele richtlijnen voor zijn. Zelf houden wij met onze AV de volgende regel aan:
- binnen de bebouwde kom ; rechts
- buiten de bebouwde kom : links

Dan nog ben ik van mening dat je deze regel niet keihard kunt neerzetten, net zozeer als de discussie of hardlopers nu op de weg of stoep moeten lopen. Ook hier is het geheel afhankelijk van het te lopen tempo. Tijdens een interval of duurloop, loop ik voornamelijk op de stoep. Qua snelheid heb ik dan niets op het fietspad te zoeken. Ben ik met tempowerk bezig, interval of tempo duurloop. dan heb ik qua snelheid weer niets op de stoep te zoeken en loop ik op het fietspad. Maar omdat mijn snelheid dan soms gelijk (of hoger) is dan sommige fietsers, neem ik ook de positie van de fietsers in. Anders gaat het gegarandeerd fout met tegemoetkomend verkeer die de snelheid verkeerd inschatten.

Lang verhaal kort, rekening houden met elkaar :)

@mhr-zip no stress, ik ken je houding tegenover wielrenners en weet dat je eens een minder populaire post in het wielren topic heb gemaakt. Maar het was meer een schot voor open doel zeg maar.

[ Voor 6% gewijzigd door Calitomnication op 23-03-2021 11:47 ]

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Calitomnication schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:25:
[...]

Daarom, €4000 uitgeven aan een carbon fiets, lichte schoenen, strak shirtje met minimale drag.. Maar een bel van € 0.49 is dan geen budget meer voor. Rare jongens die wielrenners :P ;) :>
We hoeven deze discussie niet te voeren, want ik ben het met je eens.

Iedere keer dat ik last heb van een wielrenner, is het een wielrenner! Iedere keer dat ik last heb van een auto met wit-kenteken en zwarte letters is het een buitenlander! Dat de overige 90% niet opvalt, dat hebben we niet in de gaten.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Calitomnication schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:43:
@mhr-zip no stress, ik ken je houding tegenover wielrenners en weet dat je eens een minder populaire post in het wielren topic heb gemaakt. Maar het was meer een schot voor open doel zeg maar.
Zo onpopulair was mijn mening achteraf niet, want wielrenners hebben ook last van het imago van wielrenners. Het is een kleine groep die het verpest voor de rest.
Dit is mijn mening, voor wie het niet gelezen heeft mhr-zip in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21", en ik post redelijk frequent daar. Het was geen hit & run door een onbekende.

Nu weer ontopic. De Hoka's bevallen super, al 2 loopjes getest!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:43
Ik heb helaas al even de diagnose van een holvoet met dan hamertenen, De voorvoet is dan wat doorgezakt, waardoor ik dan toch altijd genoeg demping moet voorzien ondanks de aangepaste steunzolen ter ondersteuning van die holvoet. Omdat ik nu mijn 10k schema heb afgewerkt en richting de halve marathon ga (doeltempo 4:55/km), wil ik ook nieuwe schoenen voorzien. Ik krijg altijd na km 9 à 10 wat last van een zeurende voorvoet en vrees dat dit erger gaat worden naarmate ik meer kilometers ga malen :).

Ik was dus aan het zien naar een plush/comfy daily trainer voor de long runs die ook wat temporuns(richting mijn doeltempo) aankunnen, zonder dat daar teveel gewicht aanhangt. Ik was bvb geintrigeerd door de Saucony Triumph, maar die wegen dan meer dan 320gr en dan haak ik af. Dus liefst lichte schoenen, veel of max demping en uiteraard ook graag energieteruggave. De Hoka Clifton 7 of New Balance 1080v11 zitten nu zowat in mijn scope, heeft iemand nog aanvullingen of tips? Vriendelijk bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 10:56
Cloclo100 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:28:

heeft iemand nog aanvullingen of tips? Vriendelijk bedankt!
Nike Zoom Fly 3 voor tempo runs vind ik persoonlijk heel fijn maar zou ik niet direct als daily trainer gebruiken. Pegasus misschien eens proberen?

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

assje schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:35:
Ik doe hardlopen nu gewoon met mijn lompe grote Sony WH-1000XM3, tot mijn verbazing gaat dat echt helemaal prima en zit dat heerlijk.

Ben alleen een beetje bezorgd om de eventuele invloed van zweet op de earphones, probeer er wel zuinig op te zijn.

Iemand nog een tip voor goede prijs/kwaliteit verlichting/armband voor hardlopen? Het liefst met vervangbare batterij i.v.m. duurzaaheid of wellicht gewoon glow-in-the dark of reflectie (op BOL zie ik veel bandjes met negatieve reviews).
ANC dan uit, neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:55
Ja en "Ambient" aan (versterkt omgevingsgeluid en heft dus effectief passieve noise cancelling op).

Enige geval waar ik ooit door iemand verrast ben was op de stoep toen ik om de hoek van een schutting rende en daar iemand liep.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:54
Veel te warm zo'n koptelefoon doe mij maar mijn pricewatch: Jabra Elite Active 65t (Blauw, Bruin) en dan 1 oortje in :). Die dingen zitten zo goed, echt geen kans bij mij dat er 1tje uitvalt door zweet of beweging oid.

[ Voor 50% gewijzigd door Bartske op 23-03-2021 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:26
Even een goede vraag aan de ervaringsdeskundige hier.

Ik kreeg zondag een melding van strava dat mijn schoenen 600km out zijn. Nu weet ik dat ik dat ik wel meer km heb gelopen dan die 600 die nu op strava staan. Dus misschien een kijken naar andere schoenen.

Toen ik in het gat van nieuwe schoenen en wanneer je nieuwe schoenen nodig hebt sprong ontdekte ik een aantal dingen. de eerste is niet verrassend dat schoenen ongeveer 600-800 km mee gaan. Ik denk dat ik dus met mijn huidige schoenen wel op de grens zit want ik loop altijd op asfalt. Daarnaast las ik dat ze 48 uur rust nodig hebben om ervoor te zorgen dat ze kunnen herstellen.

Mijn vragen zijn dus aan de ervaren mensen hier:
Klopt het dat ik het redelijk goed heb dat mijn schoenen ongeveer 800km meegaan of zit ik er naast. Ik zie er namelijk niet zo veel aan?

Klopt het dat je schoenen 48 rust nodig hebben want ik weet zeker dat ze dat niet altijd halen omdat ik om de twee dagen hardloop en dat betekend wel eens 's middag en dan twee dagen later 's ochtends?

Mocht ik ernaast zitten ook niet erg, het is maar om te leren, dit is mijn tweede paar hardloopschoenen ooit.

[ Voor 5% gewijzigd door GerGio op 23-03-2021 13:41 ]

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieR
GerGio schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:40:

Ik kreeg zondag een melding van strava dat mijn schoenen 600km out zijn. Nu weet ik dat ik dat ik wel meer km heb gelopen dan die 600 die nu op strava staan. Dus misschien een kijken naar andere schoenen.

Toen ik in het gat van nieuwe schoenen en wanneer je nieuwe schoenen nodig hebt sprong ontdekte ik een aantal dingen. de eerste is niet verrassend dat schoenen ongeveer 600-800 km mee gaan. Ik denk dat ik dus met mijn huidige schoenen wel op de grens zit want ik loop altijd op asfalt. Daarnaast las ik dat ze 48 uur rust nodig hebben om ervoor te zorgen dat ze kunnen herstellen.

Klopt het dat ik het redelijk goed heb dat mijn schoenen ongeveer 800km meegaan of zit ik er naast. Ik zie er namelijk niet zo veel aan?

Klopt het dat je schoenen 48 rust nodig hebben want ik weet zeker dat ze dat niet altijd halen omdat ik om de twee dagen hardloop en dat betekend wel eens 's middag en dan twee dagen later 's ochtends?
Schoenen laten rusten is inderdaad goed, al is het tegenwoordig wel dat ze veel sneller drogen dan vroegah. Maar naast het drogen is het ook belangrijk voor het foam e.d. dus kan zeker geen kwaad. 800 km is redelijk voor een schoen, al verschilt dat wel een beetje per soort. Ik heb mijn Brooks Ghost na 1300 uit de running gehaald (maar zien er nog steeds goed uit) terwijl de upper van de Tweakerbokjes na 400 km helemaal door was. Dus als ze er nog goed uitzien en goed voelen, zou ik ze lekker blijven gebruiken. Tenzij je een excuus zoekt om weer nieuwe schoenen te kopen, dan is 600km wel echt de max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:29

KnOeFz

no comment...

@GerGio Bij mij wisselt de levensduur ook heel erg per schoen.
Ik heb Mizuno's die er na 1200km nog prima uitzien en uitstekend lopen.
Salomons waar ik blij ben dat ze de 1000 halen en Nike's idem.
Maar ook Nike's die de 1000 makkelijk passeren.
600 zou ik wel teleurstellend weinig vinden... maar ik heb dan ook geen super lichte minimale racers in mijn collectie.

Ik rouleer tussen 3 a 4 paar weg schoenen en 2 paar trail schoenen, dus rust genoeg hier, m'n schoenen rusten meer dan ikzelf :+

[ Voor 25% gewijzigd door KnOeFz op 23-03-2021 14:13 ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wat betreft rusten van schoenen (en ook goed qua hygiëne/zweet): gebruikt iemand wel eens van die cederhouten schoenspanners in de loopschoenen?
Ik gebruik die namelijk wel voor al mijn nette leren schoenen, maar leek me niet eens een heel gek idee voor hardloopschoenen. Die krijgen qua vocht/zweet denk ik meer te verduren dan mijn nette schoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

GerGio schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:40:

Mocht ik ernaast zitten ook niet erg, het is maar om te leren, dit is mijn tweede paar hardloopschoenen ooit.
De max afstand hangt af van het soort schoen. Heb schoenen die na 500km al bijna geen profiel meer hebben. Maar daarnaast staat een paar schoenen waar al ruim 1300km op de teller staat en die nog steeds gaan als een trein. Je zou eens naar het profiel aan de onderzijde kunnen kijken. Zit dat er nog genoeg op, dan zou je er nog wel even mee door kunnen lopen. Heb je minder profiel. dan kun je beginnen te overwegen de schoen te vervangen. Let ook op met gladde wegen, geen profiel is daar natuurlijk killing.

Wat je met "oude" afgelopen schoenen zou kunnen doen is deze gebruiken om in het bos/onverhard mee te gaan lopen.

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieR
defusion schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:25:
Wat betreft rusten van schoenen (en ook goed qua hygiëne/zweet): gebruikt iemand wel eens van die cederhouten schoenspanners in de loopschoenen?
Ik gebruik die namelijk wel voor al mijn nette leren schoenen, maar leek me niet eens een heel gek idee voor hardloopschoenen. Die krijgen qua vocht/zweet denk ik meer te verduren dan mijn nette schoenen.
Een schoenspanner in een leren schoen is vooral om het (warme) leer in de juiste vorm te houden als het weer afkoelt/krimpt en niet om het vocht uit de schoen te trekken. Volgens mij is dit voor een hardloopschoen niet van toepassing. Je hoort weleens dat mensen kranten oid in de schoenen proppen om het vocht eruit te halen. Ik kreeg van de verkoper een beetje op mijn kop toen ik het voorstelde omdat de inkt van de krant slecht zou zijn voor de lijm in de schoen. Zij vertelde mij dat je evt het zooltje eruit kan halen en dan verder gewoon op kamertemperatuur (dus niet onder de verwarming oid) kan laten drogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Cederhout heeft vziw ook een goede vochtregulerende en antimicrobiële functie. Vooral dat leek me nog niet eens zo gek voor schoenen waar je toch redelijk wat in zweet.
De vorm behouden is inderdaad minder relevant, maar dat is m.i. dus niet de enige functie van zo'n schoenspanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 22:40
Oké, speaking of shoes: NB 1080V10 lopers hier? Lijkt me wel een fijne dagelijkse trainer, fresh foam demping en toch licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Frenz64 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:02:
Oké, speaking of shoes: NB 1080V10 lopers hier? Lijkt me wel een fijne dagelijkse trainer, fresh foam demping en toch licht
Yep hier :w

Vind / vond het een hele fijne schoen, maar ik ging bij deze schoen extra snel met m'n grote teen door het bovendoek heen, ook de zool vond ik vrij snel slijten en liep er de tempo / langere loopjes er niet meer fijn op.
Verder merkte ik dat ik steeds minder demping nodig had dus loop nu vooral op de adizero schoenen.
De V10 gebruik ik nu voor m'n herstelloopjes om daarmee nog even de 1000km aan te tikken :)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 01-09 21:29

GSX-MAN

de/het/een

Ik heb me net voor de Montferland ToppenTrail ingeschreven, voor aankomende zondag om 12.00. Nu moet ik alleen nog even bedenken of ik de 10, 16 of 23 kilometer doe, ik gok vooralsnog op de 16.

Wel enorm zin in, dat wordt dan mijn eerste georganiseerde trail.

https://www.mudsweattrails.nl/montferland-toppentrail-2021/

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Calitomnication schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:31:
[...]

De max afstand hangt af van het soort schoen. Heb schoenen die na 500km al bijna geen profiel meer hebben. Maar daarnaast staat een paar schoenen waar al ruim 1300km op de teller staat en die nog steeds gaan als een trein. Je zou eens naar het profiel aan de onderzijde kunnen kijken. Zit dat er nog genoeg op, dan zou je er nog wel even mee door kunnen lopen. Heb je minder profiel. dan kun je beginnen te overwegen de schoen te vervangen. Let ook op met gladde wegen, geen profiel is daar natuurlijk killing.

Wat je met "oude" afgelopen schoenen zou kunnen doen is deze gebruiken om in het bos/onverhard mee te gaan lopen.
Toch vraag ik mij dit altijd af.

Even over normale schoenen.
Mijn broertje heeft meer nette schoenen dan ik. Hij loopt bijna altijd op werkschoenen. Ik loop veel meer dan hij. Waar hij 3 paar nette schoenen per jaar verslijt, koop ik andere omdat ze uit de mode raken (beetje overdreven hoor). Maar als ik 2 jaar diezelfde schoenen heb en er meer oploop zijn ze echt nog wel in goede staat. Bij hem zitten de gaten erin of boven op, of in de zool.
Mijn vader en zijn broer hadden hetzelfde.

Dus ik ben "bang" dat als ik slijtage van de zool als graatmeter ga nemen, dat het bij mij niet goed ga komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
mhr-zip schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:02:
[...]

Dus ik ben "bang" dat als ik slijtage van de zool als graatmeter ga nemen, dat het bij mij niet goed ga komen.
De demping van een schoen wordt ook minder doordat het rubber langzaamaan uitdroogt en steeds minder veerkracht heeft. Ik heb een paar oude Asics (3,5 jaar oud inmiddels) liggen waarvan de zool nog genoeg profiel heeft, maar als ik er nu op ga lopen krijg ik echt wel klachten.

In de hardloopzaak merkte ik ook een wereld van verschil met een nieuw paar. Ik zou dus inderdaad zeker niet alleen het profiel als graadmeter nemen :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 06:51

Rudedadude

Maybe we were born to run

mhr-zip schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:02:
[...]

Toch vraag ik mij dit altijd af.

Even over normale schoenen.
Mijn broertje heeft meer nette schoenen dan ik. Hij loopt bijna altijd op werkschoenen. Ik loop veel meer dan hij. Waar hij 3 paar nette schoenen per jaar verslijt, koop ik andere omdat ze uit de mode raken (beetje overdreven hoor). Maar als ik 2 jaar diezelfde schoenen heb en er meer oploop zijn ze echt nog wel in goede staat. Bij hem zitten de gaten erin of boven op, of in de zool.
Mijn vader en zijn broer hadden hetzelfde.

Klopt. Ik ben ook hardloper waarbij de zool van de schoenen niet snel slijt. Ik heb schoenen waar ik 1000km op gelopen heb en waarvan het foam totaal dood aanvoelt, maar waarbij de zool en het bovenwerk nog best goed kunnen. Ook genoeg schoenen die rond de midden of voorvoet open zijn gescheurd omdat ik brede voeten heb. En omdat ik vrij regelmatig nieuwe aanwas heb merk ik ook beter wanneer een schoen 'het' niet meer heeft. Helaas is dat soms lang voordat ze versleten zijn. Dan worden het mijn 'junkmiles' schoenen voor de rustige rondjes in een laag tempo.

Naast de inlegzolen recycle ik tegenwoordig ook de veters :) Die knaloranje veters in m'n endorphin pro's heb ik kunnen vervangen door iets wat een stuk minder visuele herrie maakt.

[ Voor 6% gewijzigd door Rudedadude op 23-03-2021 18:16 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:02
Ook een schoenvraag vanuit mij en dan specifiek aan de Saucony Kinvara ervaringsdeskundigen. Ik overweeg namelijk de Kinvara aan te schaffen als nieuwe schoen. Ik ben nu al een Saucony loper (Ride ISO) en ik weet dat de drop lager is. In hoeverre merk je dat? En is een dergelijke lagere drop ook geschikt voor een middenvoetlander? Of moet je daarvoor wel echt meer op de voorvoet komen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 17:04
Vandaag de eerste hardloop sessie, van de start to run 5k, deze week.
Ik ga proberen er nog één in te plannen door hard te lopen vanaf het werk. Sinds dat ik 4 x krachttraining doe in de week zijn de trainingen moeilijker te plannen.
https://strava.app.link/rwxDRQbPReb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieR
Totrail schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:33:
In hoeverre merk je dat? En is een dergelijke lagere drop ook geschikt voor een middenvoetlander? Of moet je daarvoor wel echt meer op de voorvoet komen?
Er is zeker goed op te lopen als middenvoetlander. Het is alleen wel een aanslag op je kuiten in het begin, dus zorg dat die goed ontwikkeld zijn en voer het aantal km's op die schoenen niet te snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
Frenz64 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:02:
Heb de 1080v10 wel geprobeerd maar dat bovenwerk was voor mij te stretchy, ik schoof zo over de zool tegen de neus aan met mijn voet bij de landing

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 17:29
Vorige week naar Run2day gegaan voor nieuwe schoenen en ik wilde wel eens schoenen met een carbonplaat proberen.
Na passen en wat lopen in de winkel bleven er twee over:
Hoka Carbon-X 2 :vertrouwde Hoka feel (ik heb al twee Hoka's)
Asics Metaracer: voor mij vrijwel perfecte pasvorm, maar wel heel weinig demping.

Naar huis gegaan met de Hoka's. Een paar dagen later aangetrokken voor een testloop. Dat werd een heel korte loop, want al na een paar honderd meter voelde ik dat de schoenen te klein waren (dezelfde maat als de Hoka Clifton Edge, die heerlijk lopen). Dus terug naar de winkel. Daar hadden ze geen halve maat groter, dus toen gekozen voor de Asics Metaracer. Dan maar zo min mogelijk trainen met deze schoenen en ze vooral gebruiken bij races.
Afgelopen weekend een eerste loop gedaan. De schoenen lopen lekker en zijn heel responsief. Het effect van de carbonplaat vond ik bij de Asics minder voelbaar dan bij de Hoka's, maar de cijfers zijn duidelijk genoeg.
Mijn PR op een Strava segment heb ik verbeterd van 4:30 naar 4:20
Mijn snelste kilometer heb ik verbeterd van 3:42 naar 3:36
En dat met tegenwind (de vorige PR's liep ik met meewind) en terwijl ik bepaald niet topfit was.
Dus ik ga er maar voorzichtig mee trainen en hoop dat er in de herfst weer prestatielopen worden georganiseerd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-09 19:03
Gisterenavond weer mijn geplande training van mijn Garmin Coach programma gedaan. Nu eens niet over de middag maar nadat de kindjes in bed zaten. Wel ook eens leuk om in het donker te lopen (natuurlijk wel met een licht zodat ik gezien wordt).

Wat ik wel steeds raar vind is dat er volgende week een lange duurloop op laag tempo in staat van 20,9km.
Lijkt me toch een zeer lange afstand voor een trainingsschema voor 10k.

Vorige week ook wel de 18,8km gedaan zonder al te veel problemen dus deze zal ook wel lukken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frenz64
Dan zou ik stiekem toch 200 meter doorlopen @Tibs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tibs
Frenz64 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:53:
Ben ik ook van plan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:35
Niet zo heel gek als je een goede tijd wilt lopen, hoor. Je wilt gewoon een goede aerobe basis hebben en een lange duurloop is daar een ideale training voor. Heel veel verder dan dit zal het wel niet worden schat ik. Maar is je doel uitlopen, dan is het wel wat vreemd :+

Ik zag toevallig van de week een schema van een 1500m topper langskomen. Daarin zat ook gewoon nog steeds een easy duurloop van 90min.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

@mhr-zip @BastiaanN @Rudedadude Nee ok, in dat opzicht ben het wel met jullie eens. Een schoen die jaren op standby heeft gestaan, kan uitdrogen en dit ga je merken aan het loopcomfort. Dit was ook de reden om mijn Zoom fly 2 te vervangen. Ondanks dat er slechts 550 km op de teller staat, is deze schoen al bijna 2 jaar oud en ik merkte gewoon dat hij minder reactief was.

De reden waarom ik het profiel als leidraad gaf is omdat dit een meer tastbare factor is. "Loopcomfort" is een vage term en kan misleidend zijn als je niet weer waar je op moet letten. Plus wat jullie aangeven, een schoen die 2 jaar in de kast heeft gelegen heeft een geweldig goed profiel, maar zal niet meer lekker lopen :)

tips voor New York

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tibs
Roozzz schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:59:
Niet zo heel gek als je een goede tijd wilt lopen, hoor. Je wilt gewoon een goede aerobe basis hebben en een lange duurloop is daar een ideale training voor. Heel veel verder dan dit zal het wel niet worden schat ik. Maar is je doel uitlopen, dan is het wel wat vreemd :+

Ik zag toevallig van de week een schema van een 1500m topper langskomen. Daarin zat ook gewoon nog steeds een easy duurloop van 90min.
Doel is inderdaad om de 10k met een goeie tijd te lopen (voor mij zou dit minimaal aan 6:00/km zijn, al denk ik dat 5:45 of 5:30 ook haalbaar moet zijn).

Ik had zo al een vermoeden dat het doel van die lange trainingen is om de basisconditie breed genoeg te maken.

Maar ik kjik er alvast naar uit om mijn eerste HM ooit te lopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 12:44
Rudedadude schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 18:13:
[...]

Klopt. Ik ben ook hardloper waarbij de zool van de schoenen niet snel slijt. Ik heb schoenen waar ik 1000km op gelopen heb en waarvan het foam totaal dood aanvoelt, maar waarbij de zool en het bovenwerk nog best goed kunnen. Ook genoeg schoenen die rond de midden of voorvoet open zijn gescheurd omdat ik brede voeten heb. En omdat ik vrij regelmatig nieuwe aanwas heb merk ik ook beter wanneer een schoen 'het' niet meer heeft. Helaas is dat soms lang voordat ze versleten zijn. Dan worden het mijn 'junkmiles' schoenen voor de rustige rondjes in een laag tempo.

Naast de inlegzolen recycle ik tegenwoordig ook de veters :) Die knaloranje veters in m'n endorphin pro's heb ik kunnen vervangen door iets wat een stuk minder visuele herrie maakt.
Bij mij is het bovenwerk meestal ook al lang dood voordat de zool het heeft begeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:04
Tibs schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:11:
[...]

Doel is inderdaad om de 10k met een goeie tijd te lopen (voor mij zou dit minimaal aan 6:00/km zijn, al denk ik dat 5:45 of 5:30 ook haalbaar moet zijn).

Ik had zo al een vermoeden dat het doel van die lange trainingen is om de basisconditie breed genoeg te maken.

Maar ik kjik er alvast naar uit om mijn eerste HM ooit te lopen. :P
Lange duurlopen helpen daar idd goed bij, mijn eigen PR heb ik juist gelopen tijdens mijn trainingschema voor de hele marathon. Hoe beter/hoger de basis, hoe verder je daar bovenuit kan stijgen ofzo ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 20:33
@Tibs Als je dan toch onderweg bent zou ik die 200 meter er ook aan vastplakken (hoewel ik in Strava óf in Garmin met exact 21,1km geen halve marathon gelogd krijg, dus ik loop er altijd 200 meter extra bij dus zo'n 21,3km). Veel mensen die bijv. trainen voor een marathon lopen allerlei PR's op allerlei afstanden in hun voorbereiding, dat zit hem echt in het uithoudingsvermogen wat je krijgt.

Voor de gein heb ik even een "vaste" route vergeleken die ik regelmatig loop. Daar liep ik ongeveer een jaar geleden voor het eerst een rondje van zo'n 13 kilometer. Leuk om eens terug te kijken. Leuk om zo ook te zien welke "progressie" ik heb gemaakt. Uiteraard zijn het allemaal momentopnames, maar het geeft wel een indicatie. Afgelopen maandag was de hartslag gevoelsmatig veel te hoog maar ik had een intensieve interval gehad met wind tegen aan het einde van de middag, dus ik denk dat de brandstof ook een beetje op was en door de intensieve training ging het uitlopen op een hogere hartslag dan normaal (hoewel het echt bij lange na niet zo hoog voelde als het horloge aangaf). Hoe dan ook denk ik dat ik een kleine minuut per kilometer sneller ben geworden bij dezelfde hartslag. Ik heb niet de illusie dat ik volgend jaar nog zo'n verbetering heb, haha! Maar onder de 5:00 moet zeker mogelijk zijn als ik heel blij en progressie kan blijven boeken.
  • 14 maart 2020: 6:18 min/km, 162 bpm, cadans 169 spm
  • 17 juni 2020: 5:45 min/km, 164 bpm, cadans 175 spm
  • 27 november 2020: 5:44 min/km, 153 bpm, 174 spm
  • 22 maart 2021: 5:25 min/km, 165 bpm, cadans 177 spm
Verder merk ik wel dat ik qua snelheidsontwikkeling e.d. stil sta, ondanks dat de intervaltrainingen me makkelijker af lijken te gaan. Mijn uithoudingsvermogen is wat dat betreft wel toegenomen door de vele duurlopen. Ik betwijfel ook of ik op de korte afstanden de vorm heb die ik in september had, maar dat is logisch gezien ik pas sinds vier weken weer de tempotrainingen begin te lopen. Ik loop alle trainingen ook nog met de Triumph. Hele fijne schoenen maar ik merk wel dat het uiteindelijk meer een duurloopschoen is dan een intervalschoen. Dit merk ik zowel aan de demping als het gewicht van de schoen. Maar goed, alles om ervoor te zorgen dat de blessure wegblijft op dit moment. Eerst heel blijven, dan weer sneller worden. En binnenkort de Ride 13 bij voorkeur met korting op de kop tikken (de Ride 14 komt er als het goed is aan met minimale veranderingen), dan kan ik die gebruiken voor de intervaltrainingen. Ben benieuwd hoe je dat dan merkt qua tempo irt inspanning.

[ Voor 3% gewijzigd door Arjan90 op 24-03-2021 09:20 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Calitomnication schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:43:
[...]

Mja, die disucssie blijf eindeloos, vooral omdat er geen offciele richtlijnen voor zijn. Zelf houden wij met onze AV de volgende regel aan:
- binnen de bebouwde kom ; rechts
- buiten de bebouwde kom : links

Dan nog ben ik van mening dat je deze regel niet keihard kunt neerzetten, net zozeer als de discussie of hardlopers nu op de weg of stoep moeten lopen. Ook hier is het geheel afhankelijk van het te lopen tempo. Tijdens een interval of duurloop, loop ik voornamelijk op de stoep. Qua snelheid heb ik dan niets op het fietspad te zoeken. Ben ik met tempowerk bezig, interval of tempo duurloop. dan heb ik qua snelheid weer niets op de stoep te zoeken en loop ik op het fietspad. Maar omdat mijn snelheid dan soms gelijk (of hoger) is dan sommige fietsers, neem ik ook de positie van de fietsers in. Anders gaat het gegarandeerd fout met tegemoetkomend verkeer die de snelheid verkeerd inschatten.

Lang verhaal kort, rekening houden met elkaar :)

De stoep is voor mij uberhaupt geen optie, geen enkele hardloper hier die het overweegt. De straattegels liggen schots en scheef en er zitten gaten in. M.i. niet eens geschikt om te wandelen, ben twee maanden geblesseerd geweest omdat ik bij het wandelen niet oplette en in een gat stapte en kuitspier scheurde!

Op het fietspad liep ik overdag altijd rechts en 's avonds links. Dat laatste omdat de schaarse verlichting aan de linkerkant staat en ik dan beter zichtbaar ben.

Na een aantal bijna botsingen en een tweetal keren van achteren te zijn aangereden loop ik nu ook overdag altijd links. Er zijn te veel fietsers die niet opletten, waarschijnlijk omdat ze geen voetgangers op het fietspad verwachten. Links zie ik ze ten minste aankomen en kan ik zelf uitwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Bij ons is de stoep over het algemeen wel prima, maar ik herken me wel in wat @Calitomnication zegt. Ik pas me vaak ook aan, als ik tempo's loop ben ik vaker op het fietspad te vinden en als ik rustige duurloop loop ben ik vaker op de stoep te vinden. We kennen natuurlijk wel onze beruchte plekjes stoep waar je beter niet kan (hard)lopen. Wij hebben ook wel veel rustige stukken, daar kan ik ook prima op de stoep tempo's lopen. Ik pas me dus vooral aan aan de medeweggebruikers. Ik loop over het algemeen wel gewoon aan de rechterkant, dat is vaak het prettigste omdat ik dan zo min mogelijk in de berm moet duiken. Maar ik moet zeggen dat er bij ons in de omgeving wel goed wordt omgegaan met hardlopers, ik krijg vaak voorrang (ook als ik het niet heb) en wordt eigenlijk vaak behandeld als "fietser". Dus wat dat betreft hebben we kennelijk wel een sociale woonplaats :D

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
Nadat vorige week donderdag tijdens een duurloop ik wat "getrek"/spanning voelde in mijn enkel (vermoedelijk achillespees), vrijdag wakker geworden met een pijnlijke enkel. Wanneer de voet recht spoorde niets aan de hand, zodra het maar iets schuin ging of met traplopen zakte ik er bijna door van de pijn.

Gelukkig ging het over het weekend veel beter (brace er om en een beetje koelen). Eergisteren weer voorzichtjes aan gelopen en mee gedaan met de looptechniek training. Alle belastende en reactieve onderdelen overslaand natuurlijk. Gisteravond met de groep ingelopen, na wat onwennige eerste meters ging dat prima. Voor de kern voorgenomen 5x800m op rustig tempo (~3:20) te doen met 200dr. Helaas toch een beetje "itchy" tijdens de derde rep dus toen maar uitgelopen. Dat ging vervolgens wel weer prima. Vandaag lijkt het meeste ook goed te voelen.

Hoewel het nu de goede kant op lijkt te gaan wil ik toch mijn landing/looppas laten onderzoeken. Kan er namelijk niet bij dat ik zo vaak pijntjes heb in de onderbenen/enkels. Hoewel het erg verleidelijk is zelf na te gaan denken (natuurlijk al lang en breed gedaan :+ ) is mijn eerste stop denk ik de huisarts, gewoon eens kijken waar die me heen stuurt. Wat enkels en pezen betreft heb ik het totaalpakket, een vrolijke haglundse exostose en een tikkeltje overpronatie. Waar het allemaal vandaan mag komen, joost mag het weten.

Misschien dat een fysio een gebrekkige enkelmobiliteit ziet (enkels zijn in het verleden gevoelig geweest) or dat een podotherapeut een verkeerde landing ziet. Tijd om in de medische molen te stappen en te zien waar we uitkomen. :/

Hoewel ik nu stop met zelf-dokteren was ik wel benieuwd naar jullie ervaringen (Krylinck heeft natuurlijk de exostoses laten weghalen). Op de club waren er ook wel mensen die zeiden van ja, een zooltje kan veel oplossen.

[ Voor 6% gewijzigd door Cranzai op 24-03-2021 09:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:05

vhal

ಠ_ಠ

Frenz64 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:53:
Maar stiekem is het gewoon een psychologische test om juist niet die 200 meter extra te lopen. Daar word je uiteindelijk alleen maar sterker van! :+

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06:52
Cranzai schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:50:
Nadat vorige week donderdag tijdens een duurloop ik wat "getrek"/spanning voelde in mijn enkel (vermoedelijk achillespees), vrijdag wakker geworden met een pijnlijke enkel. Wanneer de voet recht spoorde niets aan de hand, zodra het maar iets schuin ging of met traplopen zakte ik er bijna door van de pijn.

Gelukkig ging het over het weekend veel beter (brace er om en een beetje koelen). Eergisteren weer voorzichtjes aan gelopen en mee gedaan met de looptechniek training. Alle belastende en reactieve onderdelen overslaand natuurlijk. Gisteravond met de groep ingelopen, na wat onwennige eerste meters ging dat prima. Voor de kern voorgenomen 5x800m op rustig tempo (~3:20) te doen met 200dr. Helaas toch een beetje "itchy" tijdens de derde rep dus toen maar uitgelopen. Dat ging vervolgens wel weer prima. Vandaag lijkt het meeste ook goed te voelen.

Hoewel het nu de goede kant op lijkt te gaan wil ik toch mijn landing/looppas laten onderzoeken. Kan er namelijk niet bij dat ik zo vaak pijntjes heb in de onderbenen/enkels. Hoewel het erg verleidelijk is zelf na te gaan denken (natuurlijk al lang en breed gedaan :+ ) is mijn eerste stop denk ik de huisarts, gewoon eens kijken waar die me heen stuurt. Wat enkels en pezen betreft heb ik het totaalpakket, een vrolijke haglundse exostose en een tikkeltje overpronatie. Waar het allemaal vandaan mag komen, joost mag het weten.

Misschien dat een fysio een gebrekkige enkelmobiliteit ziet (enkels zijn in het verleden gevoelig geweest) or dat een podotherapeut een verkeerde landing ziet. Tijd om in de medische molen te stappen en te zien waar we uitkomen. :/

Hoewel ik nu stop met zelf-dokteren was ik wel benieuwd naar jullie ervaringen (Krylinck heeft natuurlijk de exostoses laten weghalen). Op de club waren er ook wel mensen die zeiden van ja, een zooltje kan veel oplossen.
Lijkt herkenbaar, zit nu zelf al een paar weken bij de fysio. Er loopt een grote spier over het scheenbeen en heeft een aanhechtingspunt aan de binnenkant van de voet (onder de wreef? - ben geen medicus). Op een of andere manier wordt er zodanig gecompenseerd dat meer spieren spieren rondom de enkel en in het onderbeen hier last van krijgen en stijf lijken te worden. Schijnbaar op te lossen met.... rust... en veel rekken en strekken.

Deze week na bijna een hele maand rust maar weer eens begonnen. Ging op zich goed, een kilometer of twee voor het einde kwam de pijn wel weer terug in de voet. Aangezien de GPS van mijn telefoon en de GPS van mijn horloge allebei de draad helemaal kwijt waren (8,1km vs 20.4km) en de hartslagmeter van het horloge ook niet bij de les leek te zijn was het een raar rondje. Ik zou helemaal dood moeten zijn maar ben er nog steeds :+ Nu maar een Polar H10 besteld om wat betere metingen te krijgen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 15:36
Mvd1981 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:43:
[...]
Op een of andere manier wordt er zodanig gecompenseerd dat meer spieren spieren rondom de enkel en in het onderbeen hier last van krijgen en stijf lijken te worden. Schijnbaar op te lossen met.... rust... en veel rekken en strekken.
Ah ja, inmiddels ben ik wat dat betreft ook expert. Inmiddels al 2 maanden zoet met die stomme kuit van mij. Ik doe de laatste tijd niet anders dan krachttraining, rekken, strekken en foam rollen. Het gaat langzaam beter.. heeel langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Altijd fijn inderdaad, heb je last van je rechterknie en blijkt dat uiteindelijk te zijn omdat je linker enkel zwak is...

Om daarna door te gaan naar je volgende zwakste punt :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
@m0ridin De Theory of Constraints in actie, ook in sport speelt dat inderdaad op.

Wat een heerlijk weer is het buiten, net even snel onderweg want vanmiddag moet er een gaatje geboord en gevuld worden in mijn kies. Leek me niet lekker om dan vanavond te gaan hardlopen, en tsja, er zal hardgelopen worden oOo Heerlijke minutenloop gedaan met tempo's rond de 4:40 en dat was elke keer heel goed en soepel te lopen. Heerlijk! Stuk minder pittig dan afgelopen maandag terwijl de tempo's eigenlijk vergelijkbaar waren (scheelt een paar seconden per kilometer), toch grappig hoe dat per dag scheelt. Het zal de zonne-energie vandaag wel zijn geweest :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
Ziet er echt heerlijk uit buiten! Ik mag morgen pas weer ;) Dan wat intervallen en zondag weer een LDL van 1:45...

Zo wel even een rondje (~20km) fietsen (functioneel maar ook lekker even bewegen en buiten zijn) en verder is wat rust ook wel goed, denk vooral na de intervallen donderdag tot de duurloop zondag even echt rustig aan doen.

Afgelopen zaterdag een 10k race, zondag een uurtje LDL, maandag 45k fietsen, dinsdag een 'steady' run van 45" in Z3, vandaag een kleiner rondje fietsen en morgen intervallen. Dat is toch wel iets te veel van het goede, merkte ik gisteren ook tijdens het loopje. MAar vandaag naast het uurtje fietsen ook rustig verder dus moet goed komen allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 09:01
Ik loop al bijna 10 jaar hard, maar sinds een paar maanden heb ik een soort van getik in mijn hoofd. Ik dacht eigenlijk dat mijn linker Airpods kapot was, maar toen ik laatst liep zonder Airpods hoorde ik het ook. FIjn dat het niet in de Airpods zit, maar het zit dus in mijn eigen hoofd. Het is een heel licht getik en ik heb het alleen tijdens het hardlopen. Soms is het ook even weer weg, maar vooral in het begin heb ik er last van.

Als ik op Google zoek, dan krijg ik de nodige resultaten, dus ik ben zeker niet de enige. Veel mensen geven aan dat het uit de nek komt, maar het voelt alsof het iets achter mijn linker oor vandaan komt.

Herkennen mensen dit en weet je wat er aan te doen valt? Het is nogal irritant.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Cranzai schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:50:
Ik heb vroeger een ingescheurde enkelband gehad en daardoor is die enkel ook wat stijf en minder buigzaam. Op den duur kreeg ik daar ook last van en de (sport) fysiotherapeut heeft mij doorgestuurd naar een podoloog en die heeft een soort van zooltjes gemaakt, waardoor mijn hak iets opgetild wordt. Daardoor kan ik de enkel nu iets verder buigen, waardoor mijn voet minder naar buiten wijst (nog altijd wel iets). Sindsdien heb ik een stuk minder last.

Ik loop al 9 jaar met zo'n zool en het enige nadeel schijnt te zijn dat het iets meer je knieën belast. Mijn linkerenkel is wat stijf en blijkbaar zet ik daarom meer kracht met rechts, want als ik last krijg is het altijd mijn rechterknie. Daarvoor doe ik dan weer krachtoefeningen en zo blijven we bezig, maar lopen we nog altijd wel. :)

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frenz64
Idd heerlijk weer om te lopen, met vreselijk relaxed 10 km weggehobbeld zonder al te veel op m'n horloge te letten. Laatste km moest ik dan toch weer versnellen (lees: behoorlijk voluit) en loop dan zowaar weer tegen de 5 min/km aan. Heb héél veel beheersing nodig om niet meer en verder te willen en ben allerlei rare doelstellingen aan het verzinnen zoals 10 km in x tijd maar met max y hartslag ofzo.

@BugBoy da's idd best raar, beetje getikt zelfs (sorry, die was te makkelijk) en je hebt het alleen bij de hardloopbeweging, niet met wandelen/fietsen/traplopen oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Idd heerlijk weer vanmiddag 8) maar hier is voor de verandering de fiets gepakt, had het idee dat ik meer wind mee dan tegen had :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• influenza
Gisteravond voor het eerst sinds december weer op de baan getraind. Mijn eigen groep traint nog niet, dus meegedaan met een andere groep. Uiteindelijk was het een solo training, want er liep niemand mijn tempo, maar heerlijk om weer eens onder de mensen te zijn :P.

De core was 1x1000-2x800-3x600-4x400m. Alles zo tussen de 3:30 en 3:45/km. Viel nog best tegen uiteindelijk die laatste 4x400 in 1:27 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Frenz64 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:23:
@BugBoy da's idd best raar, beetje getikt zelfs (sorry, die was te makkelijk) en je hebt het alleen bij de hardloopbeweging, niet met wandelen/fietsen/traplopen oid?
Het is niet continu, maar vrij willekeurig en ik heb het nooit met andere activiteiten gemerkt. Het is niet hard, maar gewoon irritant. Hoop dat ik er achter komt wat het nu precies is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
BugBoy schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:42:
Ik loop al bijna 10 jaar hard, maar sinds een paar maanden heb ik een soort van getik in mijn hoofd. Ik dacht eigenlijk dat mijn linker Airpods kapot was, maar toen ik laatst liep zonder Airpods hoorde ik het ook. FIjn dat het niet in de Airpods zit, maar het zit dus in mijn eigen hoofd. Het is een heel licht getik en ik heb het alleen tijdens het hardlopen. Soms is het ook even weer weg, maar vooral in het begin heb ik er last van.

Als ik op Google zoek, dan krijg ik de nodige resultaten, dus ik ben zeker niet de enige. Veel mensen geven aan dat het uit de nek komt, maar het voelt alsof het iets achter mijn linker oor vandaan komt.

Herkennen mensen dit en weet je wat er aan te doen valt? Het is nogal irritant.
Oh. Ja, herkenbaar. Ik heb het soms ook. Voor zover ik weet zijn de meest voorkomende oorzaken gelegen in het kaakkopje, de nekwervels en (een overschot aan) oorsmeer. Alledrie met een verschillend klikje op een verschillende plek.

Strava

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Totrail
Dat was me wel een intensieve interval training vanavond: 10x400m op 3:53min/km met steeds 100m rust. Mezelf aardig uitgewrongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Frenz64 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:34:
en als je iets geduld hebt @Motrax , ik wil die bone tech ook wel proberen, maar vind Aftershokz ietwat te prijzig om ff te proberen, dus is er een Ali kloon onderweg

Moet er binnen een week zijn, verslag volgt. Ik wil ze wel voornamelijk op de fiets gebruiken, ik loop Van Gogh-style (zonder oortjes)
Graag, ik ben benieuwd :) Mijn budget is niet zo hoog, mijn schoenen moeten ook nog vervangen worden. Ik loop nu op Aesics van 10 jaar oud. Als je het hebt over demping... :+

Tot nu toe wisselende reacties wat een brildrager met geluid moet doen. Sommige proppen de oordopjes terug, de Aftershokz kan wel met een bril enz. Ieder zijn eigen voorkeur.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:48

sebasd

loopt op espresso

Prima ontspannen 25 min tempo gelopen vanochtend (iets meer dan 5km). Met in- en uitlopen toch weer een ruime 9km en dat voor 6:30. Lekker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
sebasd schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 06:30:
Prima ontspannen 25 min tempo gelopen vanochtend (iets meer dan 5km). Met in- en uitlopen toch weer een ruime 9km en dat voor 6:30. Lekker :)
Al lekker vroeg op pad d:)b
Hier staat morgenvroeg om 6:00 een urban trail (om even hip over te komen :P ) door Eindhoven gepland van een km of 23 :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Tinusvolkel schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 07:07:
[...]

Al lekker vroeg op pad d:)b
Hier staat morgenvroeg om 6:00 een urban trail (om even hip over te komen :P ) door Eindhoven gepland van een km of 23 :)
Ah, dat is dus de hippe term voor over de stoep en door de hondenpoep _/-\o_

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PaveloW
  • Laatst online: 16-09 10:14
Na vorige week voor het eerst als training status 'peaking' te hebben gekregen dacht ik gisteren eindelijk de VO2 max van mijn garmin te hebben uitgespeeld ( max 60), maar nu lees ik dat hij toch hij toch hoger te kunnen,.. Toch nog maar even doorlopen dus :)

(ja ik weet, niet al te veel waarde aan dat getal hangen, maar als mijn horloge zegt dat ik een jonge god van 20 ben wie ben ik dan om dat tegen te spreken...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Totrail
Tussendoortje: leuk filmpje over aeroob en anaeroob trainen vanuit Tour de Tietema. Het is dan wel gefocust op wielrennen, maar dat doet voor hardlopers niks af aan de inhoud.

YouTube: HOE TRAIN JE HET BESTE ALS WIELRENNER?! | Tietema Cycling Academy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:24

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

influenza schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:23:
...

De core was 1x1000-2x800-3x600-4x400m. Alles zo tussen de 3:30 en 3:45/km. Viel nog best tegen uiteindelijk die laatste 4x400 in 1:27 :X
Leuke training. Ik heb hem gelijk even aangemaakt in Connect. Wel in een iets ander tempo. :)
Totrail schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:02:
Tussendoortje: leuk filmpje over aeroob en anaeroob trainen vanuit Tour de Tietema. Het is dan wel gefocust op wielrennen, maar dat doet voor hardlopers niks af aan de inhoud.

YouTube: HOE TRAIN JE HET BESTE ALS WIELRENNER?! | Tietema Cycling Academy
Sowieso een leuk kanaal. Hoe ze Devin de Ronde van Vlaanderen hebben kunnen laten rijden vind ik echt geweldig.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Bigm1990
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-04 10:28
Hier vanmorgen de laatste sleuteltraining naar een 5k timetrail gedaan: 5x1000mg met 400 jog. De tempo's (3:06, 3:10, 3:09, 3:11 en 3:11) gingen redelijk goed, maar het kostte meer moeite dan gehoopt en gedacht. Ik loop de intervallen sinds enkele weken op nike streak 7 (racing flat) en merk dat de benen duidelijk zwaarder voelen aan het eind ten opzichte van nike air tempo next%. Ik heb overigens bewust gekozen voor de streak om de voeten en benen sterker te maken en houden. Vandaag wel besloten om de timetrail op de tempo next% te lopen. Wel zwaarder, maar heb nog geen vaporfly's.... :)

Volgende week zaterdag is de timetrial!

https://www.strava.com/ac...29b138394ad21a005effd6146

[ Voor 2% gewijzigd door Bigm1990 op 25-03-2021 11:42 . Reden: intervaltijden toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
@Bigm1990 Alvast succes! Je woont net te ver weg om mijn aanmoedigingen te horen maar ik zal mijn vrouw vragen even te toeteren als ze langs je woonplaats rijdt op weg naar haar werk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

influenza schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:23:
Gisteravond voor het eerst sinds december weer op de baan getraind. Mijn eigen groep traint nog niet, dus meegedaan met een andere groep. Uiteindelijk was het een solo training, want er liep niemand mijn tempo, maar heerlijk om weer eens onder de mensen te zijn :P.

4x 400 in 1:27.. leugenaar, dat is 21.75s per 400m, en dan nog exclusief herstel :P ;) Wel lekkere tempo's. Wij mogen vanavond ook weer met de groep gaan lopen. Je merkt dat je met een groepje toch meer gemotiveerd bent én het tempo beter vast kunt houden.

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
Calitomnication schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:38:
[...]

4x 400 in 1:27.. leugenaar, dat is 21.75s per 400m, en dan nog exclusief herstel :P ;) Wel lekkere tempo's. Wij mogen vanavond ook weer met de groep gaan lopen. Je merkt dat je met een groepje toch meer gemotiveerd bent én het tempo beter vast kunt houden.
Ik denk dat er alleen de laatste 400m van die vier keer bedoelt wordt :)

(of mis ik het sarcasme?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

16 kilometer trail zondag... Het is natuurlijk geen wereldreis, maar ik vind het best gaaf dat ik het ga doen. Dus ben ik nu al dagen van tevoren bezig met mijn lijstje. Wat trek ik aan? Wat neem ik mee?

Volgens Weeronline wordt het een graad of 9, dus ik denk dat ik voor een lange broek en dunne longsleeve ga, met een shirt met korte mouwen in de rugzak. 1 liter water met 4 tabletten PowerBar in de waterzak, 2 repen van Trek, muziekspeler (gaat hopeloos uitvallen na 5 kwartier), dopjes, telefoon, trailschoenen of reguliere hardloopschoenen.

Voor de schoenen twijfel ik een beetje, maar trail is denk ik zekerder.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaydayQ
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-09 07:08
Net terug van 9 km rondje, het was heerlijk weer een tshirt was genoeg geweest en ik had er natuurlijk een dun jasje overheen dus wel warmpjes.
Onderweg ademhaling geoefend uit het boekje "ik, hardloper" dat vergt nog wel oefening. Tempo 5:30 prima voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 16:13
MaydayQ schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 19:07:
Net terug van 9 km rondje, het was heerlijk weer een tshirt was genoeg geweest en ik had er natuurlijk een dun jasje overheen dus wel warmpjes.
Onderweg ademhaling geoefend uit het boekje "ik, hardloper" dat vergt nog wel oefening. Tempo 5:30 prima voor mij.
* Roadman benieuwd
Wat valt er aan ademhaling te oefenen tijdens het lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
GSX-MAN schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 19:03:
16 kilometer trail zondag... Het is natuurlijk geen wereldreis, maar ik vind het best gaaf dat ik het ga doen. Dus ben ik nu al dagen van tevoren bezig met mijn lijstje. Wat trek ik aan? Wat neem ik mee?

Volgens Weeronline wordt het een graad of 9, dus ik denk dat ik voor een lange broek en dunne longsleeve ga, met een shirt met korte mouwen in de rugzak. 1 liter water met 4 tabletten PowerBar in de waterzak, 2 repen van Trek, muziekspeler (gaat hopeloos uitvallen na 5 kwartier), dopjes, telefoon, trailschoenen of reguliere hardloopschoenen.

Voor de schoenen twijfel ik een beetje, maar trail is denk ik zekerder.
Succes d:)b

Maar is het een heel zwaar parcours omdat je best veel mee neemt, voor de vlakke trails die ik gelopen heb nam ik niet gek veel meer mee als ik normaal zou doen, ik schroef vooral het tempo wat terug,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Roadman schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:05:
[...]

* Roadman benieuwd
Een domblondje komt bij de kapper ze heeft een walkman op.
De kapper zegt wil je wel even je walkman afdoen!? Anders kan ik niet je haar knippen.
Het domme blondje zegt nee dat kan niet.
De kapper vraagt zich af waarom maar het domme blondje loopt al weg.

De volgende dag komt het domme blondje weer.
Ze heeft weer haar walkman op.
De kapper zegt doe je NU wel je walkman af?
Het domme blondje zegt weer NEE.
De kapper zegt kom morgen dan maar weer terug.

Dat gaat dan een week zo door.
Dan is de kapper het zat hij rukt de walkman van haar hoofd.
5 min. later valt het domme blondje neer.
De kapper luistert wat voor een ‘’muziek’’ op het bandje staat.
De kapper schrikt zich rot.
De walkman: Adem in adem uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Tinusvolkel schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:07:
[...]

Succes d:)b

Maar is het een heel zwaar parcours omdat je best veel mee neemt, voor de vlakke trails die ik gelopen heb nam ik niet gek veel meer mee als ik normaal zou doen, ik schroef vooral het tempo wat terug,
Geen idee, ik begreep vergelijkbaar met Amerongse Berg. Dus neem ik ten opzichte van de paar keer dat ik eerder gelopen heb wat water mee, omdat het een paar kilometer meer is. En die repen zijn voor het geval dat, dikke kans dat ik er geen hap van neem.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaydayQ
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-09 07:08
[...]

* Roadman benieuwd
Ademhaling techniek dan, excuus voor de onduidelijkheid.
Juiste techniek schijnt je hs lager te kunnen houden was voor mij nieuw. Proberen kon geen kwaad dacht ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMaxMan
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14-09 10:29
Tijdens m’n trage loopjes let ik ook af en toe op m’n ademhaling, dan probeer ik bvb. traag, diep en door m’n neus en mond tegelijk in te ademen. Werkt ontspannend, en heb de indruk dat m’n hartslag omlaag gaat wanneer ik me er op focus.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Sinds deze week ben ik begonnen met een 10KM schema in Trenara. De app voorspelt eind mei een 48m40 waar ik twee weken geleden nog een 48m56 heb gelopen. Heel eerlijk valt het mij wat tegen maar goed, we zien wel waar dit eindigt. Momenteel heb ik 1 interval en 1 tempoduurloop achter de rug, komend weekend staat een 9k herstelloop op de planning met een pace waarvan ik denk "kan het iets sneller ajb" (6:23/km).

Strava

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
De training van vandaag: 1x400 meter, hij ging in 1:49. Uitermate vermoeiend, ik denk dat ik maar eens vroeg naar bed ga.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
Krylinck schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:24:
De training van vandaag: 1x400 meter, hij ging in 1:49. Uitermate vermoeiend, ik denk dat ik maar eens vroeg naar bed ga.
Maarrr het begin is er weer! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Net de @influenza interval gelopen. :)
Voor de volgende keer de richttempo's iets aanpassen. De kortere intervallen kunnen sneller.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:35
[...]

* Roadman benieuwd
In, uit, in, uit, in, uit... :+

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

O, en alles wat ik nu aandurf aan trail is mede dankzij @Roozzz en @Blomminator .
Buiten spelen is leuk!

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• bauke1994
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Vanavond onverwachts een snelle(pr) 10km gelopen, 51 minuten exact. Met nog 8 trainingen te gaan voor het einde van de Run2day 5-10 km moet 50 minuten wel haalbaar zijn.

https://strava.app.link/dNPx0IOhVeb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

vhal schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:14:
Sinds deze week ben ik begonnen met een 10KM schema in Trenara. De app voorspelt eind mei een 48m40 waar ik twee weken geleden nog een 48m56 heb gelopen. Heel eerlijk valt het mij wat tegen maar goed, we zien wel waar dit eindigt. Momenteel heb ik 1 interval en 1 tempoduurloop achter de rug, komend weekend staat een 9k herstelloop op de planning met een pace waarvan ik denk "kan het iets sneller ajb" (6:23/km).
Misschien kan je Christophe benaderen via instagram (@chroosen). Hij is de man die de schema's maakt wellicht kan/wil hij iets toelichten.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

* Roadman benieuwd
Ik zit af en toe op de indoor fiets en dan krijg je bij Trainerroad ook tips op allerlei gebieden. Onder andere ook ademhaling. Met name bij hoge hartslag/zware ademhaling de lucht eruit persen/blazen en vervolgens normaal inhaleren schijnt te werken. Het deed mij denken aan het puffen bij de bevalling (mensen met kinderen snappen 't meteen).

Ik moet zeggen dat de combi met fietsen best goed werkt, loopconditie is nu met 2x hardlopen en 2x fietsen ongeveer hetzelfde als met 3-4x lopen per week.
(Lopen is natuurlijk veel leuker ;))

[ Voor 14% gewijzigd door Sport_Life op 25-03-2021 23:46 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
Even los van de eindtijd voorspelling die wat aan de lage kant lijkt, een herstelloop op 6:23/km lijkt me gezien je 10km richttijd niet heel gek hoor. Een herstelloop is echt bedoeld voor herstel, het is de hele rustige duurloop. Goed voor de doorbloeding. Mijn herstellopen moeten idealiter ook rond de 6:20 zijn (mijn richttijd 10km is 45 minuten), die zitten aan het langzame randje van DL-1.

Je ziet ook dat herstellopen bijvoorbeeld worden vervangen door een stuk fietsen. Je hartslag blijft dan vaak wat lager en je zorgt wel voor een goede doorbloeding van al je spieren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Totrail schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 17:24:
[...]

:Y :Y :Y

tips voor New York

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 06:51

Rudedadude

Maybe we were born to run

Jay, met het loopje van vanochtend ben ik voor dit jaar alweer door de 1000km grens heengebroken. Daarmee ben ik nog niet helemaal in Zuid Frankrijk, maar Lyon ben ik in elk geval ruim voorbij :+

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Rudedadude schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 08:59:
Jay, met het loopje van vanochtend ben ik voor dit jaar alweer door de 1000km grens heengebroken. Daarmee ben ik nog niet helemaal in Zuid Frankrijk, maar Lyon ben ik in elk geval ruim voorbij :+
Jeetje joh, das 80km in de week. Ben al blij als ik de helft haal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 13:18
Herken dit wel hoor. Toen ik Trenara volgde liep ik dergelijke herstelloopjes vaak ook 'gewoon' sneller. Langzaam lopen is misschien nog wel meer een kunst dan volle bak gaan. Het is mij in elk geval nog steeds niet gelukt een loopje te volbrengen >5:45, terwijl mijn pr op de 10 rond de 46:00 ligt. Tips&tricks anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:43
Train je 3 of 4 keer per week? Bij 3 keer werkt het schema vooral onderhoudend, bij 4 keer is er progressie mogelijk. (uit eigen ervaring). Is toevallig exact mijn doeltijd die ik vorige zaterdag gelopen heb :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Motrax schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:37:
[...]
Ah, dat is dus de hippe term voor over de stoep en door de hondenpoep _/-\o_
Schoenen zijn schoon gebleven :) maar was een mooi rondje het weer was ook perfect vanmorgen.
Dus @Krylinck mooi dat je weer begonnen bent, maar deze ronde kan je ook mooi gaan lopen vanuit je werk als je weer wat meer hersteld bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Cloclo100 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 09:09:
[...]

Train je 3 of 4 keer per week? Bij 3 keer werkt het schema vooral onderhoudend, bij 4 keer is er progressie mogelijk. (uit eigen ervaring). Is toevallig exact mijn doeltijd die ik vorige zaterdag gelopen heb :)
3 keer in de week maar ik twijfel of 4 keer niet handiger is. Of wellicht een combinatie tussen 3 en 4 keer per week. Ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik hem wijzig naar 4 keer in de week (nu ik nog de pro variant heb :P )

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 16:13
Sport_Life schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 23:42:
[...]

Ik zit af en toe op de indoor fiets en dan krijg je bij Trainerroad ook tips op allerlei gebieden. Onder andere ook ademhaling. Met name bij hoge hartslag/zware ademhaling de lucht eruit persen/blazen en vervolgens normaal inhaleren schijnt te werken. Het deed mij denken aan het puffen bij de bevalling (mensen met kinderen snappen 't meteen).

Ik moet zeggen dat de combi met fietsen best goed werkt, loopconditie is nu met 2x hardlopen en 2x fietsen ongeveer hetzelfde als met 3-4x lopen per week.
(Lopen is natuurlijk veel leuker ;))
Schijnt te werken tegen wat? Ga ik sneller wanneer in bij hoge hartslag/zware ademhaling de lucht eruit pers?

* Roadman bevalt niet tijdens het hardlopen :+ Ik ben overigens van mening dat je je zelf lichaam je ademhaling moet laten regelen en daar niet aan gesleuteld hoeft te worden tijdens het lopen. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Roadman schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:08:
[...]

Schijnt te werken tegen wat? Ga ik sneller wanneer in bij hoge hartslag/zware ademhaling de lucht eruit pers?

* Roadman bevalt niet tijdens het hardlopen :+ Ik ben overigens van mening dat je je zelf lichaam je ademhaling moet laten regelen en daar niet aan gesleuteld hoeft te worden tijdens het lopen. .
Je gaat daardoor rustiger en dieper adem halen.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Update van mijn kant. Sinds begin dit jaar ben ik vrij hard aan het trainen geweest voor de Hockoningman. Lijkt mij een heerlijke race. En ik denk dat ik - met enkele kleerscheuren en wat pijnlijden - de finish wel gehaald had.
Echter is de basale training niet afdoende geweest. Door de reisbeperkingen zijn de geplande weekeinden naar de Eiffel/Sauerland voor heuvels en duurtrainen niet gedaan. In NL wel gelopen, maar da's toch anders.

Ook is door luiigheid en de sluiting van de sportscholen de ondersteunende krachttraining niet volledig gedaan.

Kortom, kan het? Ja. Is het dan nog verstandig en kom je leuk binnen? Nee.

Daarnaast heb ik nu 3 weken niet gelopen wegens een klap in de persoonlijke sfeer. Eigenlijk is er wat bodem weggeslagen, en dat kost enorm veel tijd in praktische zin. Dingen regelen, bellen, denken, afspraken.

Maar vooral mentaal ben ik niet gemotiveerd. De vrije momenten nu pak ik een hazenslaapje of kijk uit het raam.

Tevens denk ik dat het niet reeel is dat ik over 2 maanden naar Oostenrijk kan reizen met de huidige regels.

Oftewel; om verstandig te zijn en rust in het verhaal te brengen, ga ik deze race niet doen.

MAAR ! We kijken wél vooruit.

Ik ga dit weekend een nieuw schema maken, de race lekker volgend jaar in de agenda en dan wel beslagen ten ijs komen. Ook meerdere tussentijdse wedstrijden inplannen om te zien waar ik sta. En de benodigde ITRA-punten verzamelen. Laten we aannemen dat de wereld ergens dit jaar weer wordt 'vrijgegeven' en we naar hartelust kunnen trailen in DE/BE/FR.. dan is dat heel gaaf om te doen.

En op de korte termijn even niet bezig met rennen/races of doelen. Gewoon, lopen voor de mentale ontspanning. Ervan genieten. En dan langzaam weer richting iets groots toewerken.

Dank aan diegene voor het meedenken. Ik sla het op, en het later komt het van pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Blomminator schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:29:
Update van mijn kant. Sinds begin dit jaar ben ik vrij hard aan het trainen geweest voor de Hockoningman. Lijkt mij een heerlijke race. En ik denk dat ik - met enkele kleerscheuren en wat pijnlijden - de finish wel gehaald had.
Echter is de basale training niet afdoende geweest. Door de reisbeperkingen zijn de geplande weekeinden naar de Eiffel/Sauerland voor heuvels en duurtrainen niet gedaan. In NL wel gelopen, maar da's toch anders.

Ook is door luiigheid en de sluiting van de sportscholen de ondersteunende krachttraining niet volledig gedaan.

Kortom, kan het? Ja. Is het dan nog verstandig en kom je leuk binnen? Nee.

Daarnaast heb ik nu 3 weken niet gelopen wegens een klap in de persoonlijke sfeer. Eigenlijk is er wat bodem weggeslagen, en dat kost enorm veel tijd in praktische zin. Dingen regelen, bellen, denken, afspraken.

Maar vooral mentaal ben ik niet gemotiveerd. De vrije momenten nu pak ik een hazenslaapje of kijk uit het raam.

Tevens denk ik dat het niet reeel is dat ik over 2 maanden naar Oostenrijk kan reizen met de huidige regels.

Oftewel; om verstandig te zijn en rust in het verhaal te brengen, ga ik deze race niet doen.

MAAR ! We kijken wél vooruit.

Ik ga dit weekend een nieuw schema maken, de race lekker volgend jaar in de agenda en dan wel beslagen ten ijs komen. Ook meerdere tussentijdse wedstrijden inplannen om te zien waar ik sta. En de benodigde ITRA-punten verzamelen. Laten we aannemen dat de wereld ergens dit jaar weer wordt 'vrijgegeven' en we naar hartelust kunnen trailen in DE/BE/FR.. dan is dat heel gaaf om te doen.

En op de korte termijn even niet bezig met rennen/races of doelen. Gewoon, lopen voor de mentale ontspanning. Ervan genieten. En dan langzaam weer richting iets groots toewerken.

Dank aan diegene voor het meedenken. Ik sla het op, en het later komt het van pas.
Klote, maar wel een weloverwogen keuze. Als je nog een keer samen wil lopen, roep je maar.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• influenza
Totrail schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 17:24:
[...]

Ja ik denk dat je het sarcasme van @Calitomnication mist :) Dat zouden nog eens tempo's zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
influenza schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:18:
[...]

Ja ik denk dat je het sarcasme van @Calitomnication mist :) Dat zouden nog eens tempo's zijn ;)
Huidige WR staat op 3:43.13 dus 1:27 zal voorlopig nog wel niet gebeuren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totrail
Oke, oke, het sarcasme was gemist. Had niet eens de wereldrecords gedacht, maar daar is wel serieus snel. Ik zal me wel alleen richten op het lopen en minder op de berichten hier ;) :p

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tango_S
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 16:53
Rudedadude schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 08:59:
Mooi!
Zelfde hier: met mijn loopje van vandaag al goed boven de 1000 km uitgekomen. het doel van 4000 km in 2021 is nog steeds haalbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Totrail
Op m'n Trenara schema was het vandaag tijd voor een tempo duurloop:
✓ 3km warming-up
✓ 2,5 km op 4:19 min/km
✓ 1km rust
✓ 2km op 4:09 min/km
✓ 2km coolingdown

Dit soort loopjes vind ik gewoonweg erg leuk. Ondanks de "pijn" en des te meer om de afwisseling.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 15:36
Woensdagavond weer een klein rondje geprobeerd, maar na 5 minuten alweer pijn in boven/buitenkant kuit uitstralend naar m'n voet ;( Heb er maar een rondje wandelen van gemaakt in m'n hardloopkloffie. Hoe voor lul wil je lopen, maar goed.
Ik begin inmiddels een relatie op te bouwen met m'n fysio, die me trouwens enorm probeert te helpen.

Aanstaande dinsdagavond webinar met Andrea Deelstra georganiseerd door de AV. Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Totrail schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 16:49:
Op m'n Trenara schema was het vandaag tijd voor een tempo duurloop:
✓ 3km warming-up
✓ 2,5 km op 4:19 min/km
✓ 1km rust
✓ 2km op 4:09 min/km
✓ 2km coolingdown

Dit soort loopjes vind ik gewoonweg erg leuk. Ondanks de "pijn" en des te meer om de afwisseling.
Ja, zo'n vergelijkbare training had ik gisteren ook. Ik was toch blij met die langzamere kilometer in het midden :+ Normaal ben ik niet te porren voor dit soort trainingen maar nu ik deze app heb kijk ik opeens uit naar de volgende training. Typisch wel... :+

Overigens is de workout sync naar mijn horloge wel een fijne feature :D

Strava

Pagina: 1 ... 108 ... 392 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.