Acties:
  • +1 Henk 'm!

• influenza
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 12:44
Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:52:
[...]

RunX zou ik niet doen: vorige keer dat ik er was, afgelopen mei of juni verkochten ze voor de hoge adviesprijs modellen van een jaar eerder. Wat demping betreft was ouderdom van de schoen tegenwoordig geen issue meer zeiden ze tegen de onwetende klant.
Ik koop van juist het model van het jaar ervoor (wel tegen flinke korting). En die lopen prima hoor, ook qua demping.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bigm1990
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-04 10:28
Week 6/8 5k schema

Maandag: 40km woon-werkverkeer fietsen
Dinsdag: 6x400 + 6x200 totaal 13km
Woensdag: 13km rustig
Donderdag: 6x1600 totaal 17
Vrijdag: 40km woon-werkverkeer fiets
Zaterdag: 19km licht progressief
Zondag: 10km rustig

Totalen:
Fietsen: 85km
Hardlopen: 72km

Deze week donderdag laatste kernworkout 5k (5x1000@ goalpace). Morgen voor het eerst sinds 18 december niet fietsen of hardlopen door drukke dag en klein pijntje in rechtervoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 21:29

GSX-MAN

de/het/een

Ik weet het redelijk zeker, maar toch even jullie bevestiging: als. Garmin Connect zegt dat ik 79% van de 13 kilometer in hartslag zone 4 heb gelopen zijn mijn zones verkeerd ingesteld, toch?

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:36
GSX-MAN schreef op zondag 21 maart 2021 @ 14:54:
Ik weet het redelijk zeker, maar toch even jullie bevestiging: als. Garmin Connect zegt dat ik 79% van de 13 kilometer in hartslag zone 4 heb gelopen zijn mijn zones verkeerd ingesteld, toch?
Dat ligt er maar net aan hoe dat loopje voelde :+

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:28
chris schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:58:
Succes @Tinusvolkel! Nog een paar kilometer...

Ik was net bijna 41 kilometer, m'n langste training in de voorbereiding op m'n marathon 25 april (misschien een wedstrijd, maar waarschijnlijk solo). Ging supergoed, ik liep heel ontspannen maar bijna een PR op de marathon! Had nog makkelijk een kilometer verder kunnen lopen =). Het enige minpuntje is dat hier de verwarming kapot is en pas morgen word gerepareerd. Dus lekker koud douchen zometeen...
Idd. dat was toen wel ongeveer, en die waren het zwaarst aangezien we daar de wind vol op de kop kregen.
Maar het is gelukt *O* 1:23:27
Was 1:27:50

Bij 17.5km wel moeten lossen bij m'n collega maar anders ging ik het echt niet volhouden....

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Netjes gelopen @Tinusvolkel, mooie tijd ondanks toch wat wind volgens mij? :) jullie hebben trouwens wel een schitterend gebied uitgezocht zeg, ik kom daar tegenwoordig veel met fietsen.

Zo schitterend dat m'n vriend en ik intussen in Dommelen een huis hebben gekocht (okee, voorlopig is 't nog maar een optie), maar da's weer een ander verhaal.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FEIJ_87
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-08-2024
Poe strakke tijd zeg, zeker met de wind van vandaag inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Krylinck schreef op zondag 21 maart 2021 @ 15:23:
Netjes gelopen @Tinusvolkel, mooie tijd ondanks toch wat wind volgens mij? :) jullie hebben trouwens wel een schitterend gebied uitgezocht zeg, ik kom daar tegenwoordig veel met fietsen.

Zo schitterend dat m'n vriend en ik intussen in Dommelen een huis hebben gekocht (okee, voorlopig is 't nog maar een optie), maar da's weer een ander verhaal.
Dank je, en is idd mooi daar :)

Leuk verjaardagscadeau heb je jezelf geven :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 22:40
Chapeau @Tinusvolkel ook prachtig vlak gelopen met een heel licht verval. Weet je iig zeker dat er niet echt veel meer in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Frenz64 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 15:43:
Chapeau @Tinusvolkel ook prachtig vlak gelopen met een heel licht verval. Weet je iig zeker dat er niet echt veel meer in zat.
Dank je :)
Maar vandaag niet, door de wind ging m’n hartslag te snel omhoog, want de max van vandaag zie ik zelden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

InZane schreef op zondag 21 maart 2021 @ 15:02:
[...]

Dat ligt er maar net aan hoe dat loopje voelde :+
Ja, niet heel heftig. Heb volgens Gamin Connect gemiddeld 5:24 op de kilometer gelopen, bewogen gemiddelde 5:18. Het was de eerste keer met een .gpx-route, grotendeels op navigeren gelopen in plaats van op mijn tempo per kilometer te letten. Voelde eigenlijk wel erg lekker en de afstand ging me niet heel moeilijk af. Grappige route rond landgoed Mariënwaerdt, met asfalt, beton, modder, klei, gras, alles eigenlijk. Stukje langs de Linge, stukjes langs sloten, door weilanden, de afwisseling met mijn normale routes was super.

Maar die hartslagzones zouden volgens mij niet moeten kunnen. Als ik 79% van de loop op 80% of meer van mijn kunnen zou lopen, zou ik denk ik gesloopter moete zijn. Zone 4 is volgens mijn instellingen 148 - 166 slagen per minuut, mijn gemiddelde over de hele loop was 161. 55:33 minuten daarvan heb ik in die zone gelopen, 12:49 in zone 5 (>167) en 1:19 in zone 3 (130 - 147).

Bijna 13 minuten in zone 5 zou ik zeker gevoeld moeten hebben.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:05

polthemol

Moderator General Chat
bonustrainingweken in zicht hier :( Zou eind april mijn eerste 100mijler gaan proberen (verzorgingsposten zouden verstopte waterflessen ed. worden), maar die kan ik shaken met de avondklok die nog wel even gaat blijven staan. Hopen dat er voor juli wat meer mogelijk gaat zijn met de regels, dat ik mijn 'from couch to 100mile' binnen 2 jaar haal ^^

Gisteren een 45K trail/weg run solo gedaan en die ging verbazingwekkend lekker. Vorig jaar april was mijn eerste marathon de Koning van spanje, in een 6:30, eind dat jaar de virtuele gedaan nog eens in 5:55 en die van gisteren was net aan 5 uur (met nog veel over de in de tank, onderweg zelfs nog even rustig op bankje gezeten, beetje kijken naar een roofvogel) en bij een afdaling over een beste stapel hout in een holle weg heen moeten klimmen. Effectief zou ik dus ergens een 4:45 of misschien nog wat lager moeten hebben kunnen lopen. Very pleasing als ik eraan terugdenken hoe ik met start2run heb lopen worstelen en vloeken op de eerste blokjes van 200 meter :P

En de strava omdat er anders een verstoring in de ruimtetijd op kan treden: https://www.strava.com/activities/4978151084

[ Voor 6% gewijzigd door polthemol op 22-03-2021 07:36 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Tinusvolkel schreef op zondag 21 maart 2021 @ 15:11:
[...]

Idd. dat was toen wel ongeveer, en die waren het zwaarst aangezien we daar de wind vol op de kop kregen.
Maar het is gelukt *O* 1:23:27
Was 1:27:50

Bij 17.5km wel moeten lossen bij m'n collega maar anders ging ik het echt niet volhouden....
Lekker hoor! Wat krijgen jullie daar te eten in de kantine van je werkgever, of moeten sollicitanten bij jullie verplicht een cooper test afleggen? :D Een gemiddelde van 344 watt... om dat voor mijzelf even in perspectief te plaatsen; volgens mijn huidige PDC van Stryd kan ik dat vermogen ongeveer 1:55 vohouden (alleen dan hebben we het over minuten en geen uren... 8)7 )

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:09

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Poekie schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:23:
[...]

Mijn forerunner heb ik al zo ingesteld dat die geen autolap gebruikt als ik intervallen doe, en bij yoga heb je over het algemeen geen autolap nodig :+
Dat Strava mijn HR nodig heeft om het veld activity type te kunnen lezen of mijn laps te herkennen is natuurlijk onzin.
Wel HR: yoga wordt correct geclassificeerd, hardloopintervallen worden correct weergegeven.
Geen HR: yoga wordt gezien als hardlopen (?!) of workout, hardloopintervallen worden genegeerd en op 1km gezet.
Dat is gewoon fout van Strava.

Het allerleukste: Strava stript je HRdata niet, ze negeren het alleen. Ik laat mijn Strava-activiteiten doorzetten naar Samengezond, en daar heb ik opeens HRdata. Eh. Wat? Telt 'doorgeven aan 3rd party services' niet als verwerken?
Beetje een late reactie, maar toch.

Als ik een intervaltraining doe, dan is dat meestal een voorgeprogrammeerde. In Connect komen de rondes netjes overeen met mijn intervallen. In Strava zie ik dan echter gewoon rondes van 1km.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:17
Gisteren een halve marathon puur op gevoel gelopen , dat ging met 1:40 beter dan verwacht , langzaam komt de snelheid weer terug.

@polthemol dat is indrukwekkend van de bank naar 100 mijl , hoe is dat idee ontstaan ? Hopelijk kan je snel je 100 mijl poging doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
CornermanNL schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:10:
Gisteren een halve marathon puur op gevoel gelopen , dat ging met 1:40 beter dan verwacht , langzaam komt de snelheid weer terug.

@polthemol dat is indrukwekkend van de bank naar 100 mijl , hoe is dat idee ontstaan ? Hopelijk kan je snel je 100 mijl poging doen
ik besloot wat aan mijn gezondheid te doen omdat een 60jarige collega me op werk helemaal eruit liep met 4 trappen. Dan ga je wat start2run doen, dan groeit het idee om naar Noord-Korea te gaan voor hun marathon aldaar, dan krijg je covidpandemie en doe je maar zelfstandig een marathon op een trail en dan groeit de wens om verder te gaan waardoor het de facto van 0 naar 160 zou zijn binnen een 2 jaar (ga daar in ieder geval een poging voor doen zodra die avondklok weg is, wel een mooi ding).

Nieuwe doel is op den duur (en misschien dit jaar al starten) om een serieuze gooi naar de Legends Slam te gaan doen, want lang lopen in de pratsj is mooi! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Van start2run naar een marathon in Noord Korea is ook een hele logische |:(

Ik zag trouwens gisteren dat ik 50 meter door had moeten gaan, dan had ik de identieke afstand gedaan (op de fiets :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:49

sebasd

loopt op espresso

polthemol schreef op maandag 22 maart 2021 @ 07:31:
bonustrainingweken in zicht hier :( Zou eind april mijn eerste 100mijler gaan proberen (verzorgingsposten zouden verstopte waterflessen ed. worden), maar die kan ik shaken met de avondklok die nog wel even gaat blijven staan. Hopen dat er voor juli wat meer mogelijk gaat zijn met de regels, dat ik mijn 'from couch to 100mile' binnen 2 jaar haal ^^
Even pure interesse, hoe oud ben je? Ergens in mijn achterhoofd heb ik namelijk ook soortgelijke doelen zitten, maar momenteel is dat lastig te combineren met werk en gezin, vandaar dat ik eerst een 5k onder de 20 minuten wil gaan lopen. Ook omdat ik het idee heb dat dat een beetje 'nu of nooit' is op mijn 40e, er moet nog een hoop verbeteren fysiek gezien..

Daarna wil ik me weer gaan richten op de lange afstanden (vind ik heerlijk), en ik heb wel verhalen gehoord van mensen die daar pas op latere leeftijd aan beginnen, maar eentje extra is nooit weg :+ Gaaf doel in ieder geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
BastiaanN schreef op maandag 22 maart 2021 @ 07:48:
[...]

Lekker hoor! Wat krijgen jullie daar te eten in de kantine van je werkgever, of moeten sollicitanten bij jullie verplicht een cooper test afleggen? :D Een gemiddelde van 344 watt... om dat voor mijzelf even in perspectief te plaatsen; volgens mijn huidige PDC van Stryd kan ik dat vermogen ongeveer 1:55 vohouden (alleen dan hebben we het over minuten en geen uren... 8)7 )
Haha, gezondheid is de laatste jaren wel helemaal "hip" geworden bij ons op het werk.
Dus eigen sportgym inclusief sportleraar. Gratis gezond eten zoals elke dag een verse salade en avondmaal.

Maar we zoeken nog mensen >:)
Wel via mij laten lopen :P zitten nog wat voordelen in voor mij ;)

PS wij zijn nog niet eens de snelste van het bedrijf de snelste heeft 1:17 op een hm staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
sebasd schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:26:
[...]

Even pure interesse, hoe oud ben je? Ergens in mijn achterhoofd heb ik namelijk ook soortgelijke doelen zitten, maar momenteel is dat lastig te combineren met werk en gezin, vandaar dat ik eerst een 5k onder de 20 minuten wil gaan lopen. Ook omdat ik het idee heb dat dat een beetje 'nu of nooit' is op mijn 40e, er moet nog een hoop verbeteren fysiek gezien..

Daarna wil ik me weer gaan richten op de lange afstanden (vind ik heerlijk), en ik heb wel verhalen gehoord van mensen die daar pas op latere leeftijd aan beginnen, maar eentje extra is nooit weg :+ Gaaf doel in ieder geval!
38, op mijn 36ste gestopt met roken en gaan rennen.

Als je voor het hele lange werk gaat: een 5K onder de 20 rennen is anders trainen. Ik heb naar verhouding van het gros van de lopers hier vrij min snelheidswerk. Het is vooral veel kilometers blijven wegmalen. Maar ook op oudere leeftijd is het meer dan prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
polthemol schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:14:
[...]

ik besloot wat aan mijn gezondheid te doen omdat een 60jarige collega me op werk helemaal eruit liep met 4 trappen. Dan ga je wat start2run doen, dan groeit het idee om naar Noord-Korea te gaan voor hun marathon aldaar, dan krijg je covidpandemie en doe je maar zelfstandig een marathon op een trail en dan groeit de wens om verder te gaan waardoor het de facto van 0 naar 160 zou zijn binnen een 2 jaar (ga daar in ieder geval een poging voor doen zodra die avondklok weg is, wel een mooi ding).

Nieuwe doel is op den duur (en misschien dit jaar al starten) om een serieuze gooi naar de Legends Slam te gaan doen, want lang lopen in de pratsj is mooi! :)
Tof, al zou ik Noord Korea niet al eerste marathon gekozen hebben haha. Het werkt wel verslavend natuurlijk dat hardlopen. Veel plezier met het behalen van je doelen :)

Wat hou je als tempo aan bij de duurtrainingen ? Ik heb nooit voor langer dan een marathon getraind en heb derhalve geen idee hoe langere afstanden te trainen.

[ Voor 7% gewijzigd door CornermanNL op 22-03-2021 08:44 . Reden: Extra vraag ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:54

page404

Website says no

Wat jullie doen is geen hardlopen maar gewoon rennen hoor. djeez, wat een tempo's. Mijn PR op de 10km is 57 minuten en ook meteen mijn langste afstand.
Ik heb wel een vraagje, is VO2max iets wat heel veel zegt over je hardloopconditie en moet die meestijgen om verder/sneller te kunnen gaan? Die van mij zat in januari nog op 36,6 en is gestegen naar 40,2, maar daar blijft hij nu hangen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik een enigszins verminderde longcapaciteit heb, weet niet of dat effect heeft.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
page404 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:49:
Wat jullie doen is geen hardlopen maar gewoon rennen hoor. djeez, wat een tempo's. Mijn PR op de 10km is 57 minuten en ook meteen mijn langste afstand.
Ik heb wel een vraagje, is VO2max iets wat heel veel zegt over je hardloopconditie en moet die meestijgen om verder/sneller te kunnen gaan? Die van mij zat in januari nog op 36,6 en is gestegen naar 40,2, maar daar blijft hij nu hangen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik een enigszins verminderde longcapaciteit heb, weet niet of dat effect heeft.
1. heb je die vo2max score van garmin/ander horloge? Met heel veel zout nemen dan :)
2. het gaat niet alleen om vo2max, je hebt nog andere competenties die je trained als je verder wil gaan. Uithoudingsvermogen (hoe lang kun je door blijven gaan in een relatief langzaam tempo) bv, je fysieke gestel (hoe lang voor je voeten pijn, gewrichten/pezen pijn beginnen te doen en hoe snel voor je opnieuw weer kunt gaan), enz.

Ik zou er niet erg op focussen in ieder geval en als je hem echt wil weten, moet je kijken voor een sporttest. Fijn je rondjes maken en om de zoveel tijd een gooi doen naar een PR en je ziet effectief in tijden terug waar je fysiek staat (en vaak kun je oo kprima aanvoelen of je nog wat dieper had kunnen gaan of niet).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 20:33
@page404 Hoe kom je bij je VO2max waarde? Over het algemeen zegt de VO2max waarde van je horloge niet zo heel veel. Als je bijv. kijkt naar Runalyze als tool om je haardloopdata in te verzamelen, dan zal je VO2max al gauw een betere benadering zijn als indicatie van je eindtijd. Ik doe zelf niet zoveel met het VO2max als absoluut getal, maar wel met de trend, dat betekent nl. dat ik vooruit ga (of juist niet). De eindtijd indicaties gebruik ik wel om mee te trainen. En je hebt helemaal gelijk, er zijn hier nogal wat hardrenners :D Een paar hier zijn echt héél erg snel, voor dat niveau worden aanleg en sportverleden ook belangrijke factoren. Naast natuurlijk veel uren én kilometers maken.

Ik heb van de week toevallig de renner van onze club nog even gevraagd, die liep vorig jaar een 1:10 op het NK HM (goed voor de tweede plek). Daar kan ik alleen maar van dromen (en met mij nog heel veel anderen)! Dan loop je dus gemiddeld zo'n 18 kilometer per uur. Als je zo iemand ziet lopen dan ziet het er ook zo gemakkelijk uit, de jaren ervaring druipen er vanaf. Jaloersmakend :+

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

@Frenz64 Die Noord Korea marathon wil ik ook nog eens lopen, ben al jaren gefascineerd door dat land. Alleen is mijn vriendin daar minder enthousiast over :/ :P

Afgelopen zaterdag voor nieuwe schoenen wezen shoppen. Heb de Nike zoom fly 3 en de Nike turbo next percent geprobeerd en ben toch voor de 1e gegaan. Hoewel de Turbo next percent wel héél snel aanvoelde en ook als een schoen waar ik echt op zou kunnen lopen. Waren er 2 dingen aan de schoen die me tegenstonden.

1. De prijs. Met alle respect.. Maar € 200 voor een paar loopschoenen is gewoon superveel. Áls ik al een keer besluit om zoveel geld uit te geven aan een paar schoenen, dan ga ik ook meteen voor het "echte" werk en koop meteen de Kipchoge schoenen.
2. Het geluid. Man, wat maken die dingen een herrie zeg! Jarenlang heb ik mijn landing dusdanig aangepast dat ik nu bijna steatlh kan lopen. Je hoort alleen nog het zachte tikken van de zool, maar meer wil ik niet. Alleen deze Next% ploffen me een partij hard op de grond. En dan niet eens een subtiel geluid, maar gewoon alsof je met een paar crocs over de camping sloft. Met een pasfrequentie van 190/200 p/m weet ik 100% zeker dat ik me daar aan ga lopen ergeren.

Maar, ik moet toegeven.. Je merkt wel echt dat deze schoenen gemaakt zijn voor snelheid. Dus ik heb nu een beetje het idee hoe de Alphalfy aanvoelt.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Laatst online: 22:29

KnOeFz

no comment...

polthemol schreef op maandag 22 maart 2021 @ 07:31:

Gisteren een 45K trail/weg run solo gedaan en die ging verbazingwekkend lekker. Vorig jaar april was mijn eerste marathon de Koning van spanje, in een 6:30, eind dat jaar de virtuele gedaan nog eens in 5:55 en die van gisteren was net aan 5 uur (met nog veel over de in de tank, onderweg zelfs nog even rustig op bankje gezeten, beetje kijken naar een roofvogel) en bij een afdaling over een beste stapel hout in een holle weg heen moeten klimmen. Effectief zou ik dus ergens een 4:45 of misschien nog wat lager moeten hebben kunnen lopen. Very pleasing als ik eraan terugdenken hoe ik met start2run heb lopen worstelen en vloeken op de eerste blokjes van 200 meter :P

En de strava omdat er anders een verstoring in de ruimtetijd op kan treden: https://www.strava.com/activities/4978151084
Wat een vette ambities en echt super indrukwekkende groei curve 8)
Ik was na 2 jaar al trots op 10k lopen 8)7
Hoop dat het je gaat lukken.
Vind de vele 100mile docu's op youtue altijd super inspirerend om te kijken.
Word zelf na een km of 20 rennen altijd weer met 2 voeten op de grond gezet dat die afstand 8x me waarschijnlijk nooit gaat lukken in 1 run :P

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• influenza
KnOeFz schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:28:
[...]

Wat een vette ambities en echt super indrukwekkende groei curve 8)
Ik was na 2 jaar al trots op 10k lopen 8)7
Hoop dat het je gaat lukken.
Vind de vele 100mile docu's op youtue altijd super inspirerend om te kijken.
Word zelf na een km of 20 rennen altijd weer met 2 voeten op de grond gezet dat die afstand 8x me waarschijnlijk nooit gaat lukken in 1 run :P
Alles is tot op zekere hoogte trainbaar. Ik moet er zelf niet aan denken zulke afstanden... Vind een marathon al een pokke eind en meer dan genoeg. Dit weekend gaat een vriend van me deze challenge doen:

https://www.orangosports.com/orangorun

Ivm de avondklok kan hij "maar" 106 kilometer lopen 8)7 Zal zelf voor de support wel wat meelopen, maar om 05:00 lig ik hopelijk nog in bed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Laatst online: 22:29

KnOeFz

no comment...

@influenza pfff steeds het zelfde rondje, dat is wel een mindfuck.Wel een leuk bedacht evenenement! :)
Laatst hen ik de 2e helft meegelopen met een maatje die een marathon liep in 4x het zelfde rondje (zodat mensen makkelijk konden aantakken om een ronde mee te doen als support). Maar uit verandering van omgeving haal ik toch wel kracht uit geloof ik.

[ Voor 7% gewijzigd door KnOeFz op 22-03-2021 10:02 ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• influenza
KnOeFz schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:58:
@influenza pfff steeds het zelfde rondje, dat is wel een mindfuck.Wel een leuk bedacht evenenement! :)
Laatst hen ik de 2e helft meegelopen met een maatje die een marathon liep in 4x het zelfde rondje (zodat mensen makkelijk konden aantakken om een ronde mee te doen als support). Maar uit verandering van omgeving haal ik toch wel kracht uit geloof ik.
Ja is mentaal wel zwaar, maar als je elk uur iemand hebt die met je meeloopt is het ook wel zo voorbij. Op een 5 of 10 kilometer wedstrijdje vind ik 2x hetzelfde rondje niet zo erg. Dan kun je wel mooi vergelijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

polthemol schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:03:
[...]

1. heb je die vo2max score van garmin/ander horloge? Met heel veel zout nemen dan :)
2. het gaat niet alleen om vo2max, je hebt nog andere competenties die je trained als je verder wil gaan. Uithoudingsvermogen (hoe lang kun je door blijven gaan in een relatief langzaam tempo) bv, je fysieke gestel (hoe lang voor je voeten pijn, gewrichten/pezen pijn beginnen te doen en hoe snel voor je opnieuw weer kunt gaan), enz.

Ik zou er niet erg op focussen in ieder geval en als je hem echt wil weten, moet je kijken voor een sporttest. Fijn je rondjes maken en om de zoveel tijd een gooi doen naar een PR en je ziet effectief in tijden terug waar je fysiek staat (en vaak kun je oo kprima aanvoelen of je nog wat dieper had kunnen gaan of niet).
1) ja :) da's met een Apple Watch
2) dat is nog wel aan het toenemen heb ik het idee, alhoewel de laatste week wat minder lekker ging

Ga ik me er niet teveel druk om maken!

@Arjan90 ik ben gestopt me met aan andere mensen te meten hoor. ik kijk ook wel eens de andere kant op en dan vraag ik me af hoeveel mensen uberhaupt 5 km kunnen hardlopen zonder te moeten stoppen. Als ik dan het dubbele doe ben ik tevreden. Misschien loop ik nog eens 10km in 50 minuten en dan mag ik al heel erg blij zijn met mijn oude lijf :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• influenza
page404 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:07:
[...]

2) dat is nog wel aan het toenemen heb ik het idee, alhoewel de laatste week wat minder lekker ging

@Arjan90 ik ben gestopt me met aan andere mensen te meten hoor. ik kijk ook wel eens de andere kant op en dan vraag ik me af hoeveel mensen uberhaupt 5 km kunnen hardlopen zonder te moeten stoppen. Als ik dan het dubbele doe ben ik tevreden. Misschien loop ik nog eens 10km in 50 minuten en dan mag ik al heel erg blij zijn met mijn oude lijf :P
Het is gewoon een kwestie van doorzetten en vooral niet te veel, te snel willen. Toen ik na een paar jaar sportieve inactiviteit weer begon met hardlopen dacht ik in het begin ook, waar ben ik aan begonnen. 10 km in 55 minuten leek het hoogst haalbare, toen schoof dat langzaam op richting de 50 minuten, 45 minuten, 40 minuten, 37 minuten....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
[...]

Elke run die je start win je van iedereen die niet wil bewegen. DNS is erger dan DNF ;P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
[...]

Bij mijn Apple watch blijft ie ook al tijden hangen op dezelfde waarde, dus kijk er eigenlijk nooit meer naar.
Ik zou als ik jouw was via de app healthfit alles naar runalyze exporteren, dan krijg je een veel beter beeld van je progressie.

Verder is de app workoutdoors ook ideaal voor de apple watch, lekker makkelijk intervalschema's maken en routes importeren die je dan makkelijk kan volgen via een kaart. Ook kan je de hele interface tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:03

Gotez

42

Ik heb na een sportmedische onderzoek de tip gekregen om tijdens de lange duurlopen (20+ km) gelletjes te nemen om koolhydraten binnen te krijgen. Nu 50 gram en uitbouwen naar 70-80 gram. Ik heb paar soorten gelletje besteld bij verschillende winkels. Een soort gel heeft ook best wat zout (sodium) erin zitten. De anderen niet. Kan ik deze 'normaal' gebruiken zoals andere gellen? Ik begrijp dat dit bedoeld is om zout op te nemen zodat je gaat drinken. Klopt dat? Is het dan verstandiger hier minder van te nemen? 3 per uur lijkt me best veel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:35
page404 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:49:
Nee, VO2 max is niet de enige factor. Dus geen zorgen :) Ik had eerder onderstaande artikel gedeeld, dit geeft een mooi inkijkje in o.a. de VO2 max'en van de absolute marathontoppers. Maar dan zie je ook meteen dat er tal van andere factoren ook zwaar meetellen en dat ~20 punten verschil op de vo2max gecompenseerd kan worden met deze andere zaken...
Roozzz schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:11:
Interessant artikel over de testresultaten van de elite lopers die getest zijn voor het Breaking 2 project:
We Now Have the Lab Data on Nike’s Breaking2 Runners
Voor de liefhebbers zijn er ook diverse linkjes in opgenomen naar de publicaties.

Enkele highlights:
- VO2-max is een matige voorspeller van resultaat. De range van deze groep (gemiddeld resultaat HM: 59:53 en marathon: 2:06:53) liep uiteen van 62 tot 84. Dat betekent dat ik nog mag hopen op enkele aanzienlijke PR verbeteringen :+
[...]
- de klassieke factoren VO2, lactaat & running economy bleken niet het hele verhaal te vertellen. Er wordt gesuggereerd dat er ook zoiets meespeelt als "fatigue resistance", dat komt neer op hoe veel/snel de 3 factoren achteruit gaan over tijd. Kennelijk is Kipchoge daar heel goed in en Tadese niet, want gebaseerd op de lab tests had Tadese de recordbreker moeten zijn.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Gotez schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:28:
Ik heb na een sportmedische onderzoek de tip gekregen om tijdens de lange duurlopen (20+ km) gelletjes te nemen om koolhydraten binnen te krijgen. Nu 50 gram en uitbouwen naar 70-80 gram. Ik heb paar soorten gelletje besteld bij verschillende winkels. Een soort gel heeft ook best wat zout (sodium) erin zitten. De anderen niet. Kan ik deze 'normaal' gebruiken zoals andere gellen? Ik begrijp dat dit bedoeld is om zout op te nemen zodat je gaat drinken. Klopt dat? Is het dan verstandiger hier minder van te nemen? 3 per uur lijkt me best veel.
je kunt ook fruitpulp/knijpfruit proberen (babyvoeding! :D ) om wat te drukken in de kosten. Smaakt vele malen beter dan gelletjes en je krijgt evenzo een lading koolhydraten naar binnen.

Persoonlijk vind ik ze ook makkelijker binnen te houden dan die kleverige behanglijm wat de meeste sportgels zijn :/

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Roozzz
Mooi hardloopweekend hier gehad trouwens. Zaterdag met de misses en de hond heerlijk op het gemak in het zonnetje door het bos gelopen. En zondag zelf nog even wat metertjes mogen maken. Lekker werken tegen de wind. Al met al toch weer 35k afgetikt :)

Vanmiddag staan er weer eens heuvelsprints op het programma, dus dat wordt spierpijn morgen vrees ik :+

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:04
Hier stond afgelopen zaterdag een 10k wedstrijdje op het trainingsprogramma... Was heel benieuwd waar ik stond, lastig inschatten ook na zo'n lange tijd zonder wedstrijden of echt testen. Timing was perfect want zaterdag was echt heerlijk hardloop weer, weinig wind, goede temperatuur.

Wilde kijken of ik rond de 38:00 uit kon komen, beginnen met een tempo van 3:45-3:50 dus, maar uiteraard na de eerste meters alweer alle plannen overboord en net als in een echte wedstrijd te hard van start ;)

Door stoplichten rond de 5k een 20-25 seconden moeten wachten (en even horloge gepauseerd) dus dat was wat jammer, maar al met al viel het zeker niet tegen (qua tijd dan, qua inspanning was het heul pittig) en de 10k net onder de 37:00 weten af te tikken.

Als ik een half minuutje bij het stoplicht erbij optel kom ik alsnog net onder de 37:30 uit wat gewoon helemaal mooi is! Toch ook lastig om zo in je eentje random een wedstrijdje te lopen... in een echte wedstrijd kun je toch net wat dieper gaan en die finish in zicht geeft ook weer meer puf voor de echte eindsprint.

Dus simpelweg zeer tevreden, op de goede weg na een conditie/vorm dip, blessuren en gewoon algehele aanmoddertijd (ook prima verder, zo gaan die dingen). Nu sinds een paar weken weer een HM schema opgepakt voor wat structuur en afstand uitbreiden en merk dat ik er gewoon echt weer zin in heb! Moest wel de zondag nog een LDL van een uurtje doen, daar merkte ik toch wel wat vermoeidheid (ok, het niet iets te grote aantal blond en IPA biertjes op[ de zaterdag helpen ook niet ;) ).

Al met al nu weer serieus aan het overwegen me in te schrijven voor de marathon, misschien amsterdam. Maar eerst toch nog maar even wat meer weken van het huidige schema afmaken en kijken hoe het blijft gaan, maar de goede moed is er!

En tja, niet gelogd niet gelopen enzo:

https://www.strava.com/activities/4976981173

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris
  • Laatst online: 11-03-2022
Gotez schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:28:
Ja, je verliest tijdens 't zweten best wat zout (lik maar eens aan je t-shirt na anderhalf uur rennen ;)). Drie gelletjes per uur vind ik ook wel veel, vooral tijdens de training. Ik heb afgelopen weekend op standje "ontspannen maar hard" 2 gelletjes en een halve liter Maurten mix gedronken in 2 uur en 40 minuten. Tijdens een marathon probeer ik iedere 20 minuten een gelletje te eten.

Zijn die waardes per uur? Of in totaal?

Ik zou gewoon uitproberen wat je bevalt en hoe je je voelt. Er zijn ook mensen die ipv gelletjes en sportdrank dingen eten als rozijnen/noten en vruchtensap drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:03

Gotez

42

chris schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:54:
[...]

Ja, je verliest tijdens 't zweten best wat zout (lik maar eens aan je t-shirt na anderhalf uur rennen ;)). Drie gelletjes per uur vind ik ook wel veel, vooral tijdens de training. Ik heb afgelopen weekend op standje "ontspannen maar hard" 2 gelletjes en een halve liter Maurten mix gedronken in 2 uur en 40 minuten. Tijdens een marathon probeer ik iedere 20 minuten een gelletje te eten.

Ik zou gewoon uitproberen wat je bevalt en hoe je je voelt. Er zijn ook mensen die ipv gelletjes en sportdrank dingen eten als rozijnen/noten en vruchtensap drinken.
Het aantal koolhydraten is per uur. Ook om te kijken wat ik aankan en nog weg kan krijgen na 2 uur rennen :)

En ik ga zeker uitproberen. Paar keer nu gedaan en die gels zijn best te doen. Was alleen benieuwd naar het sodium en waarom dat erin zat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 10:56
chris schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:54:
[...]

Ik heb toevallig afgelopen week het boek Eten Als Een Atleet - De hardloopeditie gelezen. Uitgangspunt daar is dat je tijdens een training of wedstrijd niet meer dan 2% van je lichaamsgewicht aan vocht mag verliezen. Ff wegen voor en na je training en je hebt een redelijk beeld hoeveel vocht (bij voorkeur Isotoon) je mee zou moeten nemen. Daarnaast, afhankelijk van de duur van de training, de hoeveelheid koolhydraten die je nodig hebt:
- Bij 0-1 uur tussen de 0 en 30 gram
- Bij 1-2 uur tussen de 30 en 60 gram (dus 30 per uur)
- Bij 2-3 uur tussen de 120 en 180 gram (dus 60 per uur)
- Bij meer dan 3 uur 270 gram (dus 90 per uur)

Gisteren heb ik dit getest tijdens mijn duurloop. Mijn route was ongeveer 28 km waar ik iets meer dan anderhalf uur over dacht te gaan doen. Mijn planning:
- 5' voor de start - 200ml sportdrank
- 20' - 200ml sportdrank
- 40' - Gel
- 60' - 200ml sportdrank
- 80' - Gel
- 100' - 200ml sportdrank
- 120' - Gel
- 140' - 200ml sportdrank

Totaal een liter vocht 72gr (sportdrank) + 66gr (gel) = 138gr koolhydraten. Was wel goed te doen al moet ik echt nog wel ff wennen aan het drinken tijdens het rennen.

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

polthemol schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:41:
[...]

38, op mijn 36ste gestopt met roken en gaan rennen.

Als je voor het hele lange werk gaat: een 5K onder de 20 rennen is anders trainen. Ik heb naar verhouding van het gros van de lopers hier vrij min snelheidswerk. Het is vooral veel kilometers blijven wegmalen. Maar ook op oudere leeftijd is het meer dan prima te doen.
Dank je! Daar ben ik mij zeer van bewust, ik doe nu inderdaad veel meer interval- en tempowerk. Dat past nu prima, omdat ik niet vaak de tijd heb om 2-3 uur te lopen, maar in de toekomst waarschijnlijk wel weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:13
AppieR schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:12:
[...]

Ik heb toevallig afgelopen week het boek Eten Als Een Atleet - De hardloopeditie gelezen. Uitgangspunt daar is dat je tijdens een training of wedstrijd niet meer dan 2% van je lichaamsgewicht aan vocht mag verliezen. Ff wegen voor en na je training en je hebt een redelijk beeld hoeveel vocht (bij voorkeur Isotoon) je mee zou moeten nemen. Daarnaast, afhankelijk van de duur van de training, de hoeveelheid koolhydraten die je nodig hebt:
- Bij 0-1 uur tussen de 0 en 30 gram
- Bij 1-2 uur tussen de 30 en 60 gram (dus 30 per uur)
- Bij 2-3 uur tussen de 120 en 180 gram (dus 60 per uur)
- Bij meer dan 3 uur 270 gram (dus 90 per uur)

Gisteren heb ik dit getest tijdens mijn duurloop. Mijn route was ongeveer 28 km waar ik iets meer dan anderhalf uur over dacht te gaan doen. Mijn planning:
- 5' voor de start - 200ml sportdrank
- 20' - 200ml sportdrank
- 40' - Gel
- 60' - 200ml sportdrank
- 80' - Gel
- 100' - 200ml sportdrank
- 120' - Gel
- 140' - 200ml sportdrank

Totaal een liter vocht 72gr (sportdrank) + 66gr (gel) = 138gr koolhydraten. Was wel goed te doen al moet ik echt nog wel ff wennen aan het drinken tijdens het rennen.
Hoe lang heb je nou over die 28 km gedaan? Iets meer dan 1,5 uur of 140 minuten (ruim + 2 uur)
Want als ik dit bovenstaande allemaal in 1,5 uur tijd (ook bij iets meer dan 2 uur) naar binnen moet proppen zou ik kotsmisselijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieR
Roadman schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:16:
[...]

Hoe lang heb je nou over die 28 km gedaan? Iets meer dan 1,5 uur of 140 minuten (ruim + 2 uur)
Want als ik dit bovenstaande allemaal in 1,5 uur tijd (ook bij iets meer dan 2 uur) naar binnen moet proppen zou ik kotsmisselijk worden.
Dat moet natuurlijk 2,5 uur zijn. Als ik toch 28 in anderhalf kon lopen... :9~ Maar was nog steeds wel redelijk proppen! Ik vond die sportdrank (Science In Sports) ook heel zoet, waardoor ik het eigenlijk nog steeds weg wilde spoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ik had gisteren tijdens mijn loop twee van die eiwitrijke repen mee in mijn vest. Niet gegeten, maar voor het geval dat. Water had ik niet mee in mijn vest, maar wel in de auto liggen voor na afloop. Niet van gedronken, ik had geen dorst na 13 kilometer.

Misschien valt er nog wel winst te halen met voeding, maar voorlopig voelt het allemaal nog prima zoals het nu gaat.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Hier gisteren voor het eerst met 15 per uur een SIS gelletje open gemaakt en weggewerkt en was goed te doen. Vind de ananassmaak wel prima, had laatst appel uit het proefpakket en vond die veel zoeter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaveloW
  • Laatst online: 16-09 10:14
Hmm, gisterochtend ook een slofrondje van zo'n 19km in 1.5 uur gelopen, maar dan drink ik niets. Ook niet ervoor (bijna letterlijk uit bed de deur uit gegaan), heb ook niet het gevoel dat ik een enorme dorst daarna heb.
Moet zeggen dat het gisteren ook nog wel frisjes was en niet heel veel gezweet heb.

Zie het echter niet zitten om met een bidon/camelback te gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlkalineBug
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 08:39
Al dat gepraat over voeding tijdens de duurloop doet mij ook denken aan iets dat mij ook al langer bezighoudt, namelijk supplementen rondom het hardlopen/sporten. Voorheen, een paar jaar geleden, heb ik behoorlijk fanatiek gefitnessed en schijnbaar horen daar dan ook een heel labratorium aan supplementen bij. De onderbouwing voor de meesten is erg dunnetjes, maar ik weet van creatine en BCAA's dat er voor diverse sporten best een goede basis is aan te nemen dat het best een goed effect kan hebben. Ik probeer qua voeding al op te letten dat de verdeling van de macronutrienten enigszins op orde is maar dat lukt niet elke dag dus ik overweeg wel om te gaan zoeken naar supplementent die bij de huidige levenstijl passen. Ik gebruik wel al vitamine D3 (ik werk zoals velen hier binnen) en Magnesium omdat ik daar veel baat bij heb gehad voor mijn nachtrust. Daarnaast overweeg ik nu dus creatine en BCAA om te kijken of dat enig effect heeft op mijn prestaties/voortgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ik zit relatief laag in mijn koolhydraten. Uiteindelijk is dat voor het hardlopen wel iets waar ik aan moet werken, maar ik wil ook nog een paar kilo kwijt en daar is het wel gunstig. Dat, en ik zit op redelijk normale voeding, dus dan zou ik echt koolhydraten moeten gaan aanvullen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieR
GSX-MAN schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:53:
Ik zit relatief laag in mijn koolhydraten. Uiteindelijk is dat voor het hardlopen wel iets waar ik aan moet werken, maar ik wil ook nog een paar kilo kwijt en daar is het wel gunstig. Dat, en ik zit op redelijk normale voeding, dus dan zou ik echt koolhydraten moeten gaan aanvullen.
Laag in koolhydraten en afvallen is vooral gunstig als je tijdens het hardlopen eiwitten (en dus spierweefsel) wil gaan verbranden ipv glycogeen.

@AlkalineBug er zijn een hoop supplementen die geen aantoonbaar resultaat hebben. Van sommige supplementen (vitamine C en D, cafeïne en nog een paar) hebben mogelijk effect, maar alleen zin als je je basisvoeding en aanvullende voeding voor het hardlopen op orde hebt.

Zei ik al dat ik een boek gelezen heb? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlkalineBug
AppieR schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:21:
Zei ik al dat ik een boek gelezen heb? :+
Ik kom zelf even niet verder dan wat artikeltjes op menshealth en runnerworld dus ik weet wel aan wie ik het vraag, luiheid siert de mens hoor je wel eens. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Structureel supplementen gebruik ik nooit, probeer veel groente en fruit te eten (en hoop maar dat daar alles in zit) Na hele zware trainingen / wedstrijden gebruik ik dit van de decathlon, maar of het echt helpt weet ik niet, maar het smaakt prima en is nog wel redelijk betaalbaar.

Gisteren had ik nog een recovery drankje over uit een sis starters pack van 10 euro (inclusief verzending), waar best veel in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Zelf maak ik regelmatig een sportdrank die in het boek van Shalae Flanagan staat. Shalane kon vrij goed lopen (heeft in 2017 de NY marathon gewonnen), dus ik denk dat ze er wel enigzins verstand van heeft.

Men neme, pitcher (of iets anders waar veel water in past), halve citroen (in plakjes), 1/8 theelepel zout, honing (2 eetlepels). Alles bij elkaar, roeren maar tot het punt dat de honing is opgelost, in de koeling et voila. Volgens het "offciele" recept kun je ook nog verse gember raspen, in een thee-ei stoppen vervolgens 15 minuten in kokend water hangen. Daarna laten afkoelen en voeg je de rest van de ingrediënten toe.

De citroen kun je tot 3 á 4 keer hergebruiken, daarna merk je dat de smaak een beetje matjes begint te worden. :)

tips voor New York

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:02
Geen supplementen hier. Let wel op wat ik eet en wat ik daar dus uit kan halen.

Gisteren nog even in conclaaf geweest met Trenara over m'n nieuwe doel, een PR op de tien kilometer (is nu 41:36). En na een herkalibratie denken ze ook dat het eventueel mogelijk is. Vandaag gestart met een uiteindelijk te snelle rustige duurloop van 11km. Doel was 5:49 min/km, maar ik liep in 5:42min/km. Toch lastig het echt rustig te houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:55
Vorige week ben ik ook weer eens gaan hardlopen na maanden niets doen doordat de Squash gesloten is. Jaren geleden eens een paar maanden getraind voor een 10km en toen ook wat in dit topic gepost, leuk om te zien dat ik nog steeds een paar van dezelfde namen zie! Nu keek ik eens terug en kwam ik er tot mijn schrik achter dat dit al weer 8 jaar geleden is :P

Destijds ging dat ongeveer als volgt:
  • 11-12-12 eerste run: 3,26km in 20min
  • 17-02-13 te gek gedaan en achillespees verpest
  • 05-03-13 heel rustig weer beginnen
  • 06-04-13 test training komt op 10km in 46min, doel (b)lijkt dus haalbaar
  • 12-04-13 race day, eindresultaat 10km in 42:12
Daarna 17-07-13 ongepland mijn record op 5km gelopen op 20:08

Da's dus zo'n 8 jaar geleden. Nu weer eens wezen lopen en vorige week 2e keer dat ik ging liep ik 5km @23:49. Dat voelde wel lekker en nu overweeg ik om weer eens wat serieuzer te gaan lopen en mezelf een doel te stellen. Ik houd echt van snelheid en explosief en niet zozeer van langere afstanden. Ik dacht dus om te beginnen aan 5km in 22:00 en als de squash nog langer dicht blijft mogelijk toch gaan voor 5km in 20:00 (die ik 8 jaar geleden misschien gehaald heb maar niet gevalideerd).

Maar dan toch een beetje de vraag hoe ik weer zou moeten beginnen. Volgens alle bronnen online zou ik simpelweg op 0 moeten beginnen vanaf wandelen zeg maar. Nu ben ik daar niet zo goed in, de eerste keren eigenlijk al te gek gedaan natuurlijk. Echter heeft dit 8 jaar geleden ook geresulteerd in overbelasting dus wil ik dit wel voorkomen uiteraard.

Iemand tips/ideeen/ervaring hoe hier mee om te gaan? Kan ik overwegen snelheid al wat hoger te houden maar de frequentie wat lager bijvoorbeeld? Squashen deed ik tot enkele maanden geleden vrij fanatiek en consequent minimaal 2 uur/week, dat helpt wellicht?

(34 jaar, 1,83m, 79kg)

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AlkalineBug
@assje Ik heb nog niet genoeg ervaring om echt uit ervaring te spreken, maar ik heb zelf ook geworsteld met een vergelijkbare situatie. Ik ben in het verleden ook met hardlopen een paar keer te hard van stapel gelopen omdat mijn conditie sterker was dan de rest van mijn lijf blijkaar. De huidige poging gaat een stuk beter maar ook hier ben ik wel weer een paar keer net te hard gegaan wat me weer tijd op de bank heeft opgeleverd. Inmiddels ben ik dus wel redelijk overtuigd van het nut van het rustig opbouwen, ik doe dat zelf met een absoluut beginnersprogramma (C25K) maar ik heb dan ook echt 0 hardloopervaring.

Mijn filosofie/overtuiging tijdens het lopen is nu dat de paar weekjes rustig aan doen niets voorstellen als je ze tegenover de weken met blessures zet, en al helemaal niet als je ze afweegt tegen de jaren die je na de opbouw kan genieten van het hardlopen als je klaar bent met je beginnersprogramma. Geduld dus, zou mijn advies zijn, maar ook nog steeds advies aan mijzelf want het knaagt regelmatig om na de training toch nog een rondje extra te doen, of een dagje rust over te slaan.

Aan je eigen verhaal te lezen weet je ook goed wat blessures inhouden, die moet je goed in gedachte houden als je de neiging moet onderdrukken om een beetje te hard te willen gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hier nog iemand die paar jaar terug te hard van stapel is gelopen, en iets kapot heeft gemaakt.
Iets verder uitgediept: defusion in "Hardlopen - deel 9"

Ben dus ook bezig met couch to 5k, en heb er ook moeite om zo rustig te doen. Vaak de neiging om eens even iets harder te gaan, of wat langer door te gaan, minder pauzes, rustdag overslaan etc.

Maar, behalve dat ik 1x even aan het eind van een sessie (vlak voor de cooldown) even 1min voluit gesprint heb om een accurater beeld te krijgen van mijn max HR, hou ik me er netjes aan. Ik zit echt niet te wachten om weer zo'n blessure op te lopen. In it for the long haul zeg maar... Beetje vooruit denken.

Daarnaast vul ik het aan met wat krachttraining, core+benen. Wel nog steeds te weinig voor m'n gevoel, zeg 15-20min per keer, met ongeveer net zoveel rust als actieve sets.
Of ik ga fietsen. Fietsen is een stuk minder belastend voor je lichaam, en versterkt ook bepaalde spieren die je nodig hebt bij het lopen. En je kunt daar ook prima wat meer explosiviteit in kwijt zonder direct iets stuk te maken.
Bij mij is het dan meestal of fietsen of krachttraining op de dagen dat ik niet loop. En dan af en toe een echte rustdag.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:04
@assje

Tja, je wil het waarschijnlijk niet horen maar gewoon beginnen met een couch 2 5k... Hooguit de eerste week of max 2 overslaan misschien maar gewoon echt voorzichtig en rustig opbouwen.

Je kan wel sportief zijn (geweest) ivm squash maar dat is simpelweg een compleet andere belasting dan de continue klappen die je net hardlopen krijgt.

Frustrerend misschien omdat het conditioneel ok zit maar zo beginnen (meteen weer een 5k?) is gewoon (bijna) en garantie op overbelasting en blessures. Been there, done that (meer dan 1x ;) )

Het kan best een tijd goed gaan, tot het klaar is... Het is simpelweg niet anders, rustig opbouwen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
Net terug van een training met heuvelsprints. Zo een van het type 10 seconden maximaal knallen tegen een zanderig heuveltje a >40%. Gevolgd door 2 min terug wandelen als herstel voor de volgende. Blijft toch een lekker pijnlijk dingetje... Ik zie het vooral maar als een alternatieve vorm van krachttraining, gecombineerd met een stevige anaerobe prikkel. Mocht je zoiets gaan doen, zorg voor een echt goede warming up.

Ik werd wel erg gelukkig van het trainingseffect van Garmin: Basis - 2.6 Aeroob. Iets zegt me dat dat niet helemaal correct is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:57
Met eten en drinken ben ik ook nog steeds aan het experimenteren. Water drinken gaat niet tijdens of na een inspanning. Dan kan ik beter gelijk op het toilet gaan zitten.
Gisteren dacht ik mijn drankmix, zo'n isotonic poeder, maar eens aan te vullen met wat extra zout.

Maar ik had eerst wat meer scheppen dan eerder in het water gedaan. Dat smaakte gelijk al wat zouter. Dus zo gelaten. Het hielp wel. Waar ik voorheen voorzichtig moest zijn om het goed te laten landen had ik er nu praktisch geen last van. Volgende keer neem ik meer mee, want 500ml was te weinig voor 31km.

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 16-09 07:01

Rudedadude

Maybe we were born to run

AlkalineBug schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:40:
Al dat gepraat over voeding tijdens de duurloop doet mij ook denken aan iets dat mij ook al langer bezighoudt, namelijk supplementen rondom het hardlopen/sporten. Voorheen, een paar jaar geleden, heb ik behoorlijk fanatiek gefitnessed en schijnbaar horen daar dan ook een heel labratorium aan supplementen bij. De onderbouwing voor de meesten is erg dunnetjes, maar ik weet van creatine en BCAA's dat er voor diverse sporten best een goede basis is aan te nemen dat het best een goed effect kan hebben. Ik probeer qua voeding al op te letten dat de verdeling van de macronutrienten enigszins op orde is maar dat lukt niet elke dag dus ik overweeg wel om te gaan zoeken naar supplementent die bij de huidige levenstijl passen. Ik gebruik wel al vitamine D3 (ik werk zoals velen hier binnen) en Magnesium omdat ik daar veel baat bij heb gehad voor mijn nachtrust. Daarnaast overweeg ik nu dus creatine en BCAA om te kijken of dat enig effect heeft op mijn prestaties/voortgang.
Hier iemand die allerlei soorten zakken met poeders van Bulkpowders in de trapkast heeft staan :) Nadruk daarbij ligt op de simpele wei en caseine eiwitten, al heb ik er ook wel met extra spul erin (zoals creatine). Sinds begin dit jaar (start dieet) ben ik enerzijds gestopt met het standaard direct na de run een shake met het een of ander drinken. Dat heeft zich nu verplaatst naar standaard voor het slapengaan kwark met een desert proteine poeder (tiramisu en schwarzwalderkirsch :9 ). Maar dat is met name ook om de snackdrift tegen te gaan. Ik merk eigenlijk geen verschil met het direct wat nemen. Waneer ik dat nog wel doe is na een echt lange inspanning, zoals afgelopen zaterdag na de 50km. Dan heb ik ook echt wel idee dat het baat heeft en de eerste dagen verspreid over de dag meer eiwitten eten meer zin heeft. Vanavond heb ik weer met gemak 10km gelopen met nagenoeg geen spierpijn, dus dat lijkt het te bevestigen.

Tijdens die 50km heb ik gedurende de 4:30 iets van 1,6 liter perpetuem gedronken (combinatie van koolhydraten en eiwit en zelf er aan toegevoegde electrolyten) en een 150ml softflask met aangelengde gel. Ik probeer verder zo min mogelijk directe suikers te eten, maar ik zit zeker niet laag in de koolhydraten.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
@AlkalineBug @defusion @m0ridin Thnx voor de feedback.
m0ridin schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:14:
Tja, je wil het waarschijnlijk niet horen maar gewoon beginnen met een couch 2 5k... Hooguit de eerste week of max 2 overslaan misschien maar gewoon echt voorzichtig en rustig opbouwen.
En inderdaad hoopte ik natuurlijk eigenlijk dat iedereen zou zeggen dat het wel mee zou vallen :P
m0ridin schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:14:
Frustrerend misschien omdat het conditioneel ok zit maar zo beginnen (meteen weer een 5k?) is gewoon (bijna) en garantie op overbelasting en blessures. Been there, done that (meer dan 1x ;) )
Niet helemaal ineens, ben begonnen met 3km maar dat voelde goed dus toen nog een paar runs gedaan:
  • 08-03: 3km / 12,8km/u
  • 12-03: 5km / 12,6km/u
  • 15-03: Interval 5x100m op 17-22km/u & 7x3min op 10km/u
  • 18-03 5km / 12,6km/u
  • 21-03 herstelloopje (dochter van 4 die leert fietsen)
De sprintjes van de 15e heb ik wel even gevoeld dus had me al voorgenomen dat iets rustiger op te gaan bouwen.

Ik ga nu weer een rondje doen, toch maar eens een poging doen het juiste te doen met de "My first 5k" (Erin) die gratis beschikbaar is in Runkeeper. Vroeger was er een ruimte keuze schema's gratis beschikbaar in Runkeeper, dat is helaas niet meer zo. Dit schema lijkt vrij regide, geen mogelijkheid iets over te slaan dus misschien wel een beetje het andere uiterste.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
22 per uur 8)7 ik dacht dat ik al vaak onverstandig bezig was :p

Hier ook nooit echt met een schema begonnen maar wel iets te snel opgebouwd (wat ik vooralsnog redelijk goed uitgekomen ben (ik klop even af...))
Echter hier inmiddels zo vaak gelezen dat je het beste met een beginnensschema kan beginnen dat het wel waar moet zijn :)

Maar als ik je tijden zo zie dan zou ik met een 12 per uur gaan lopen en dat langzaam (10% per week) uitbreiden naar een 10km ofzo en als dat lekker gaat is gaan overwegen om wat intervallen te gaan doen. Dan kan je mooi per week een langzaam 10km rondje doen en 2x per week pakweg 5 met de ene keer wat versnellingen en de andere op een wat hoger tempo.

Met een echt beginnersschema waarbij ook gewandeld word tussendoor is bij jou zo te lezen het plezier van lopen er snel uit. Marja disclaimer op het bovenstaande plan want met een blessure is het plezier er ook snel uit. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• assje
Tinusvolkel schreef op maandag 22 maart 2021 @ 21:18:
Met een echt beginnersschema waarbij ook gewandeld word tussendoor is bij jou zo te lezen het plezier van lopen er snel uit.
Zojuist eerste run uit Runkeeper "My first 5k" schema gedaan en moet zeggen dat het best beviel. Training was 1 minuut rennen afgewisseld met 3 minuten lopen. Dit onder begeleiding van een vriendelijke mevrouw (Erin :P ) die dingen aangaf als;
  • als je longen branden ga je te hard
  • als je nu al weer uitgerust voelt mag de volgende run iets sneller
Deze adviezen opvolgend kwam ik voor de minuten rennen uit op zo'n 16-20km/u (gezien a.d.h.v. grafiek snelheid*). Laatste interval en wel een tempo dat gewoon pittig voelde maar dit was conform instructie, gecombineerd met de 3 minuten wandelen voelde dit ook nergens geforceerd. Als ik op deze manier met iets lager volume maar wel lekker tempo op kan bouwen lijkt me dat prima. Run kwam uit op 4km en gemiddeld 9,1km/u dus wel stuk schappelijker dan wat ik tot nu toe had gedaan (maar voelde toch ook wel lekker).

*direct een groot nadeel van dit schema opgemerkt; het is niet mogelijk splits in te zien op basis van interval binnen het schema. Als je normaal handmatig een schema instelt is dit wel mogelijk. Dit vind ik een vrij groot nadeel aangezien ik dan geen goed beeld krijg hoe e.e.a. zich ontwikkelt.

Ik ga het gewoon eens een paar weken een kans geven en overweeg dan wel of ik op iets custom made over wil stappen.

[ Voor 4% gewijzigd door assje op 22-03-2021 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:44
AlkalineBug schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:40:
BCAA ken ik niet, maar creatine heeft geen zin bij hardlopen. Creatine kan zorgen voor meer spiermassa, dat is bij hardlopen niet echt ‘gewenst’ (misschien als sprinter). Het is vooral bedoeld bij krachttraining, zodat je makkelijker spiermassa aanmaakt. Daarmee kun je dan weer meer gewicht tillen = meer uitdaging voor je spieren, etc.

Als hardloper loop je het liefst met zo weinig gewicht, dus al die spieren helpen daar niet bij.

Caffeïne komt in verschillende onderzoeken ook naar voren als een supplement dat wel kan bijdragen. In hoeverre ligt er dan weer aan.

Uiteindelijk blijft meer trainen/meer kilometers het meest effectief.

Qua gels/dranken/etc ben ik, nu ik regelmatig langer dan een uur loop, ook maar eens overstag gegaan. Paar weken geleden een Amacx pakket gekocht met van alles erin. Vind de smaken meer dan prima en de gels (blackcurrant met caffeine) vallen mij ook alles mee.

Hoe effectief het is, is altijd moeilijk te zeggen omdat je lastig kunt vergelijken. De keren dat ik 20+ km met een reep + gel liep kwam ik tevreden thuis, de keren daarvoor zonder was ik chagrijnig. Dat is voor mij voldoende teken dat m’n lichaam het nodig had. :) Uiteindelijk zitten koolhydraten ook gewoon in limonade en krentenbollen, maar goed, dat is wat minder compact en lastig eten onderweg.

[ Voor 16% gewijzigd door Slickk op 22-03-2021 22:01 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
Mn vriendin en ik beginnen morgen aan "start to run" van Evy. Ontzettend minimaal vergeleken met de meeste hier zo te zien, maar gaat waarschijnlijk net zo zwaar voelen 😅

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tinusvolkel
assje schreef op maandag 22 maart 2021 @ 21:45:
[...]

Zojuist eerste run uit Runkeeper "My first 5k" schema gedaan en moet zeggen dat het best beviel. Training was 1 minuut rennen afgewisseld met 3 minuten lopen. Dit onder begeleiding van een vriendelijke mevrouw (Erin :P ) die dingen aangaf als;
Deze adviezen opvolgend kwam ik voor de minuten rennen uit op zo'n 16-20km/u (gezien a.d.h.v. grafiek snelheid*). Laatste interval en wel een tempo dat gewoon pittig voelde maar dit was conform instructie, gecombineerd met de 3 minuten wandelen voelde dit ook nergens geforceerd. Als ik op deze manier met iets lager volume maar wel lekker tempo op kan bouwen lijkt me dat prima. Run kwam uit op 4km en gemiddeld 9,1km/u dus wel stuk schappelijker dan wat ik tot nu toe had gedaan (maar voelde toch ook wel lekker).

*direct een groot nadeel van dit schema opgemerkt; het is niet mogelijk splits in te zien op basis van interval binnen het schema. Als je normaal handmatig een schema instelt is dit wel mogelijk. Dit vind ik een vrij groot nadeel aangezien ik dan geen goed beeld krijg hoe e.e.a. zich ontwikkelt.

Ik ga het gewoon eens een paar weken een kans geven en overweeg dan wel of ik op iets custom made over wil stappen.
Brandende longen :s wat bedoelen ze daar precies mee... maar jouw conditie is het probleem niet die kunnen dat minuutje wel aan. Alleen de rest moet er ook aan wennen.

Een “My first 5km” schema en 20 km/u in 1 zin post rijmt niet helemaal...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slickk
assje schreef op maandag 22 maart 2021 @ 21:45:
[...]

Op zich klinkt het alsof je lekker, fanatiek en enthousiast bezig bent, maar tegelijk ook wel aardig gefocused op snelheden en cijfers.

Een dergelijk schema heeft als doel om je 5km zonder wandelen te laten hardlopen. Daar zit niks qua snelheid of wat dan ook bij. Dat is met een reden, omdat je conditioneel gezien het relatief snel zult redden om 5km hard te lopen. Het is alleen zo dat over het algemeen je spieren en lichaam daar ver op achter lopen.

Daarom is rustig opbouwen ook van belang; je longen hebben waarschijnlijk genoeg lucht en je hart kan het prima aan, maar je benen en gewrichten zijn niet gewend om die ‘klappen’ op te vangen. Dat duurt een tijdje voordat dat is opgebouwd.

Het risico op blessures is bij hardlopen nu eenmaal hoog, dus wees alsjeblieft voorzichtig en neem de tijd. Nieuwe enthousiastelingen in dit topic willen we graag behouden. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
assje schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:21:
@AlkalineBug @defusion @m0ridin Thnx voor de feedback.

[...]

En inderdaad hoopte ik natuurlijk eigenlijk dat iedereen zou zeggen dat het wel mee zou vallen :P

[...]

Niet helemaal ineens, ben begonnen met 3km maar dat voelde goed dus toen nog een paar runs gedaan:
  • 08-03: 3km / 12,8km/u
  • 12-03: 5km / 12,6km/u
  • 15-03: Interval 5x100m op 17-22km/u & 7x3min op 10km/u
  • 18-03 5km / 12,6km/u
  • 21-03 herstelloopje (dochter van 4 die leert fietsen)
De sprintjes van de 15e heb ik wel even gevoeld dus had me al voorgenomen dat iets rustiger op te gaan bouwen.

Ik ga nu weer een rondje doen, toch maar eens een poging doen het juiste te doen met de "My first 5k" (Erin) die gratis beschikbaar is in Runkeeper. Vroeger was er een ruimte keuze schema's gratis beschikbaar in Runkeeper, dat is helaas niet meer zo. Dit schema lijkt vrij regide, geen mogelijkheid iets over te slaan dus misschien wel een beetje het andere uiterste.
Oef, zo vaak zo hard ga ik niet tijdens mijn trainingen (5k @ 19:15).
Heb het nodige blessureleed gekend en met heel wat jaartjes hardlopen (vanaf mijn 7e op de atletiekbaan te vinden, nu 22 lentes jong) inmiddels een beetje kaas gegeten van trainingen.

Mijn duurloopjes (1-1,5u) gaan op een 5:30/km (10,9km/u), een enkele keer langzamer, soms iets harder.
Wisseltempo duurloopjes doe ik met zones van 5:30-5:00, 5:00-4:30, 4:30-4:00.
Qua intervaltrainingen gaan lange intervallen (1600m tot 1000m) in een 4:10 tot 3:50, kortere intervallen gaan per "tempo" weer 20s per km harder tot de snelste categorie aan 3:10 ofzo. Sneller dan dat ga ik alleen op een hyperspecifieke wedstrijdseizoen training (3x4x200m), verder duik ik uberhaupt nooit echt onder de 3:30/km (17.1km/u).

Lang verhaal kort, probeer het echt eens rustiger aan.
Van langzaam lopen wordt je sneller, je pezen wennen aan het lopen, je wordt sterker, herstelt sneller van zo'n training en door op lagere HR te trainen kun je vanzelf harder lopen op dat tempo.

We (de actieve posters incl. de lurkers zoals ik) zien graag veel nieuwe hardlopers, blessures zien we minder graag. Een trainingsblok wordt ook wel eens een "grind" genoemd, progressie boek je door heel te blijven en op het juiste moment te pieken. ;)

p.s.
Wanneer je wil beginnen aan langzame duurlopen, probeer dan ook eerst eens een 8 of 9 km op een langzamer tempo. Pas als je door hebt dat je daar goed van herstelt kun je opbouwen, direct met 15km ofzo beginnen klinkt verleidelijk maar is niet per se verstandig.

[ Voor 5% gewijzigd door Cranzai op 22-03-2021 22:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:06
Basekid schreef op maandag 22 maart 2021 @ 22:00:
Mn vriendin en ik beginnen morgen aan "start to run" van Evy. Ontzettend minimaal vergeleken met de meeste hier zo te zien, maar gaat waarschijnlijk net zo zwaar voelen 😅
Ik loop ook gewoon met de MP3tjes van Evy hoor.

Nou ben ik ook maar een beginner.

Ik heb 2 tips:
Begin rustig aan, desnoods doe je een week of een les over. Zeker als je er een paar gemist hebt.
Goede schoenen

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Hardloper meld :Y)

Na jaren niet lopen, vanwege Corona toch maar weer opgepakt. Inmiddels na 6 maanden nu 2x in de week 10-12 km met gemiddeld 11 km/uur (5:30m/km).

Ik merk wel dat herstel niet zo vlot meer gaat als vroeger. Toen ik 16 was, kon ik 2x per dag lopen (don't ask) of tot 5x per week en nu is 2x in de week de max...

Ik wil de routes verlengen naar max 20km, de lange zomeravonden komen er aan (als de avondklok maar later in gaat...). Op de lange afstanden wordt het een beetje saai en tot nu toe zonder telefoon gelopen. Ik denk aan podcasts, om zo nog wat nuttigs op te pikken. Echter, brildrager...

Ik heb in het onderwerp lopen zoeken op bril/muziek, maar kan niet veel vinden over welke oordopjes jullie gebruiken? Al gauw gaan sportoordopjes naar zoiets met een haak om het oor: https://www.xiaomiproduct...tooth-in-ear-headset.html

Terwijl je nep air pods in je oor drukt en dan hopelijk blijven zitten: https://www.xiaomiproduct...less-earbuds-basic-2.html

Wat zijn jullie ervaringen als brildrager? Zonder bril is geen optie, dan loop ik letterlijk de sloot in :P

[ Voor 6% gewijzigd door Motrax op 23-03-2021 06:48 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

Vanochtend 8x600 met 1:30 rust. De eerste paar herhalingen moest mijn lijf wel echt nog even wakker worden..

Uiteindelijk prima gelopen, dit keer niet te snel gestart zodat de laatste paar niet heel zwaar waren. Alle intervallen uiteindelijk tussen de 2:48 en 2:56. Niet heel indrukwekkend nog, maar goed, ik weet dat ik nog een lange weg te gaan heb.

Donderdag 25 min. tempoloop, eens kijken of ik daarin een 5km rond de 24:30 kan lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
Wat leuk, allemaal nieuwe gezichten! Welkom en succes met het opbouwen!

@Motrax Aftershokz komen hier regelmatig voorbij met enthousiaste reacties. Ik ben er zelf overigens geen fan van, ze zaten bij mij niet lekker. Voordeel is dat je alles van je omgeving meekrijgt omdat het geluid via je botten bij je oren terecht komt. Ik had zelf Jaybird Tarah Pro waar ik erg blij mee was, maar die zijn stuk. Heb nu Bose Quietcomfort Earbuds, dure oortjes (via Amazon kon ik ze voor 220 kopen), maar voor mij perfect omdat ze een combinatie zijn van wat ik voor sport wil en wat ik voor werk/privé wil. Geluid is heel goed, Noise Cancelling is verbazingwekkend goed en in Ambient modus (= zonder Noise cancelling) kun je alles om je heen nog supergoed horen alsof je geen oortjes op hebt. Nadeel is dat bij meer wind er veel meer windgeruis is. Volgens mij had iemand hier dat ook met Airpods Pro, dat is een nadeel van die techniek.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
@Motrax Bij mij (en volgens mij de meeste hier) zit de Aftershokz wel prima ;) maar dit zal per persoon verschillen, ook heb ik verhalen gelezen hier dat hij het evenwichtsorgaan kan verstoren.

Maar hier dus een tevreden gebruiken, en ideaal voor podcasten waar je hem voor wil gebruiken, aangezien je niet een hele diep bas hoeft te verwachten. Verder vind ik het vrije gevoel ideaal want zo kan je nog mooi alles om je heen horen.

Ik heb zelf geen bril maar dit zou prima moeten gaan volgens de onderstaande quote.
m-vw schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:08:
@Fraggert : Welkom bij Team Aftershokz ;)

Kleine toevoeging op jouw review: Ze zitten je bril niet in de weg.

Wordt dit de nieuwe Goodr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Calitomnication schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:28:
1. De prijs. Met alle respect.. Maar € 200 voor een paar loopschoenen is gewoon superveel.
Wees blij dat je geen racefiets hebt. O-)

En dan heb je ook nog meer nodig dan alleen schoenen..

[ Voor 10% gewijzigd door mhr-zip op 23-03-2021 08:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frenz64
en als je iets geduld hebt @Motrax , ik wil die bone tech ook wel proberen, maar vind Aftershokz ietwat te prijzig om ff te proberen, dus is er een Ali kloon onderweg

Moet er binnen een week zijn, verslag volgt. Ik wil ze wel voornamelijk op de fiets gebruiken, ik loop Van Gogh-style (zonder oortjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
mhr-zip schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:33:
[...]

Maar dan is het carbonpercentage in je schoenen wel significant hoger (en red je het idd niet met €200)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Tinusvolkel schreef op maandag 22 maart 2021 @ 22:23:
Brandende longen :s wat bedoelen ze daar precies mee... maar jouw conditie is het probleem niet die kunnen dat minuutje wel aan. Alleen de rest moet er ook aan wennen.
Kan ook wel iets geweest zijn als "legs burning", weet niet meer exact. Maar, moet wel zeggen dat "brandende longen" een fenomeen is wat ik wel degelijk heb wanneer ik bij koud weer sprintjes doe.
Een “My first 5km” schema en 20 km/u in 1 zin post rijmt niet helemaal...
Maar de instructie bevatte dingen als (bij benadering, herinner het niet precies):
  • Neem een tempo aan waarbij het je niet meer lukt een volledige conversatie te voeren maar je nog wel korte antwoorden kunt geven
  • Kies een tempo wat vermoeiend is maar dat je aan het einde van de minuut wel moe voelt
  • Dan tussendoor; als je niet meer kunt is het oke om langzamer te wandelen maar je moet blijven bewegen!
Iedere interval bleef ik dus toch het tempo een beetje opvoeren binnen de voorgestelde grenzen. Vervolgens was de instructie voor de laatste interval iets als "als je voelt dat je nog wat hebt gooi het er dan gerust uit, dit is de laatste"; ofwel; groen licht voor een sprintje :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
Cranzai schreef op maandag 22 maart 2021 @ 22:27:
p.s.
Wanneer je wil beginnen aan langzame duurlopen, probeer dan ook eerst eens een 8 of 9 km op een langzamer tempo. Pas als je door hebt dat je daar goed van herstelt kun je opbouwen, direct met 15km ofzo beginnen klinkt verleidelijk maar is niet per se verstandig.
Mijn doel is niet zozeer duurlopen, eerder dus getraind voor een 10k maar ik wil hoogstens sneller op een kortere afstand, niet perse langere afstand. Uiteraard zal ik wel af en toe wat langere afstanden lopen als training voor die snellere 5k maar is niet zozeer het doel.

15km is dus ook niet zozeer een ambitie, dat is ongeveer de langste afstand die ik ooit gelopen heb destijds voor de 10k geloof ik. Ik denk dat ik zondag maar eens ga beginnen met een leuk rondje van 7km dat ik vroeger ook vaak deed en dan echt op rustig tempo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

influenza schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:10:
[...]

Het is gewoon een kwestie van doorzetten en vooral niet te veel, te snel willen. Toen ik na een paar jaar sportieve inactiviteit weer begon met hardlopen dacht ik in het begin ook, waar ben ik aan begonnen. 10 km in 55 minuten leek het hoogst haalbare, toen schoof dat langzaam op richting de 50 minuten, 45 minuten, 40 minuten, 37 minuten....
Ik laat het over een jaar of 2 wel weten hier, of het mij ook gelukt is ;)
@polthemol Dat houd ik me ook maar voor! Ook al ren ik maar 3 kilometer en doe ik er een half uur over, ik ben toch van die bank afgekomen!
@Tinusvolkel dank voor de voorgestelde apps. Ik ken ze nog niet en ga kijken wat ik er mee kan.
@Roozzz Interessant. thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
assje schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:50:
[...]

Kan ook wel iets geweest zijn als "legs burning", weet niet meer exact. Maar, moet wel zeggen dat "brandende longen" een fenomeen is wat ik wel degelijk heb wanneer ik bij koud weer sprintjes doe.

[...]

Maar de instructie bevatte dingen als (bij benadering, herinner het niet precies):
  • Neem een tempo aan waarbij het je niet meer lukt een volledige conversatie te voeren maar je nog wel korte antwoorden kunt geven
  • Kies een tempo wat vermoeiend is maar dat je aan het einde van de minuut wel moe voelt
  • Dan tussendoor; als je niet meer kunt is het oke om langzamer te wandelen maar je moet blijven bewegen!
Iedere interval bleef ik dus toch het tempo een beetje opvoeren binnen de voorgestelde grenzen. Vervolgens was de instructie voor de laatste interval iets als "als je voelt dat je nog wat hebt gooi het er dan gerust uit, dit is de laatste"; ofwel; groen licht voor een sprintje :P
Prima dat je binnen de beschreven grenzen bleef, maar gezien jouw sportervaring met een hoog intensieve sport liggen deze grenzen al veel te ver. Zeker op die korte stukjes is jouw hart-long systeem verhoudingsgewijs veel te goed tov je spieren en pezen in je benen. Deze hebben ook tijd nodig om aan de hardloop belasting te wennen. Als je zo hard loopt is die torenhoog, dus beter wat rustiger aan. Anders zijn problemen binnen enkele weken nagenoeg gegarandeerd.
Beter iets te rustig opgebouwd dan te snel... Over te rustig heb ik achteraf nog nooit iemand over gehoord, te snel daarentegen :>

Wees voorzichtig, we hebben al veel te veel ervaringsdeskundigen hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

@Motrax van alles geprobeerd, de laatste jaren gelopen met de dopjes die meegeleverd zaten bij een Asus-telefoon. In ear, en dan de grootste maat meegeleverde inserts. Dat bleef aardig zitten, maar met zweet kwam er toch af en toe beweging in.

Nu loop ik met JBL Endurance Run. Geluid best behoorlijk (heb in het verleden met Senheiser gelopen, dat was echt goed), bedraad omdat ik niet draadloos wil, niet duur, maar zelfs de grootste maat dopjes blijft niet echt goed zitten. Ik loop dus met grote regelmaat mijn oordopjes terug op hun plek te drukken.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Nooit earhooks geprobeerd @GSX-MAN ? Zijn nu mijn daily drivers op de fiets en tijdens core workouts, blijven absoluut goed zitten, maar de geluidskwaliteit van de mijne is dan weer zo dat naast de imitatie-shokz ook een setje Fiilo T1 pro's onderweg is (altijd maar afwachten hoe de pasvorm daadwerkelijk is)

Qua geluid op je hoofd ben ik een beetje de tegenhanger van @Rudedadude met vele over ear varianten en bedraade en draadloze units die voorbij zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
assje schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:50:
[...]

[...]

Qua instructie werd in mijn eerst couch to 5k instructie iets gezegd als "it's just a light jog" oid.
C25K zijn diverse varianten van in omloop, maar over het algemeen is het gericht op bankhangers met een mindere conditie. Dan zou die instructie die jij beschrijft beter kloppen, maar als je conditie al goed is zou het dus super easy moeten voelen. Verder wat @Roozzz zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Frenz64 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:26:
Nooit earhooks geprobeerd @GSX-MAN ? Zijn nu mijn daily drivers op de fiets en tijdens core workouts, blijven absoluut goed zitten, maar de geluidskwaliteit van de mijne is dan weer zo dat naast de imitatie-shokz ook een setje Fiilo T1 pro's onderweg is (altijd maar afwachten hoe de pasvorm daadwerkelijk is)

Qua geluid op je hoofd ben ik een beetje de tegenhanger van @Rudedadude met vele over ear varianten en bedraade en draadloze units die voorbij zijn gekomen.
Vroeger wel, maar die Sony's die ik toen gebruikte werden niet meer gebruikt en sindsdien ben ik wat verschillende dingen gaan proberen. Ik ga denk ik inderdaad lekker weer terug naar earhooks, scheelt weer een zorg.

Ander issue, waar ik wel echt problemen mee ga krijgen: mijn Mighty houdt het echt niet langer dan anderhalf uur vol, na ongeveer een uur geeft 'ie al een piepje dat de accu op zijn eind loopt. Het is een model van de eerste generatie, toen nog via Kickstarter. Heeft iemand ervaring met de nieuwere versies en hoe lang doen die met de accu?

Mijn loopjes hebben inmiddels een hogere gemiddelde snelheid dan vroeger, maar ik loop ook serieuzere afstanden en anderhalf uur lopen komt nu wel in beeld. Voor leuk wil ik eigenlijk een speler die het 5 uur volhoudt, dan kan ik op vakantie eventueel ook een keertje opladen overslaan als het zo uitkomt.

[ Voor 28% gewijzigd door GSX-MAN op 23-03-2021 09:35 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Ik doe hardlopen nu gewoon met mijn lompe grote Sony WH-1000XM3, tot mijn verbazing gaat dat echt helemaal prima en zit dat heerlijk.

Ben alleen een beetje bezorgd om de eventuele invloed van zweet op de earphones, probeer er wel zuinig op te zijn.

Iemand nog een tip voor goede prijs/kwaliteit verlichting/armband voor hardlopen? Het liefst met vervangbare batterij i.v.m. duurzaaheid of wellicht gewoon glow-in-the dark of reflectie (op BOL zie ik veel bandjes met negatieve reviews).

[ Voor 32% gewijzigd door assje op 23-03-2021 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:36
[...]

Denk dat je fiets wel wat langer meegaat ;)

Als je 300km per maand loopt met schoenen van 200 euro, dan verslijt je er ieder kwartaal een paar (als ze überhaupt de 900km halen) en kost je dat op jaarbasis toch 800 euro.
assje schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:35:
Ik doe hardlopen nu gewoon met mijn lompe grote Sony WH-1000XM3, tot mijn verbazing gaat dat echt helemaal prima en zit dat heerlijk.

Ben alleen een beetje bezorgd om de eventuele invloed van zweet op de earphones, probeer er wel zuinig op te zijn.
Ik moet er niet aan denken en ik zou het ook zonde vinden van m'n mooie Sony. Sowieso zit ik al bij #teamzweet, dus lijkt me geen goed idee.

[ Voor 36% gewijzigd door InZane op 23-03-2021 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
@assje Ik heb armbandjes bij de Action gehaald, je kan de knoopcelbatterijen vervangen. Geven prima licht, ook voor verlichting heb ik daar een simpel harnasje gehaald voor als we bijv. buitenom warmlopen met de club zodat je zichtbaar bent voor andere gebruikers. Verwacht er niet van dat je zelf ook beter in het donker kan zien. Maar als ik echt in de donkere maanden naar buiten ga dan gebruik ik een borstlamp van Decathlon: die geeft veel licht zodat je ziet waar je loopt en je bent heel erg zichtbaar, ik loop regelmatig op onverlichte stukken dus dan is dat wel zo prettig. Ik krijg regelmatig complimenten van andere weggebruikers :D Zowel aan de voor- als achterkant zit er verlichting op.

Nadeel is dat een borstlamp met je romp meedeint van links naar rechts, maar ik ken ook mensen die een hoofdlamp op hebben (vond ik zelf niet fijn, smaken verschillen). Dan kun je wat beter "in de bochten" schijnen, vooral fijn in het bos of in het park.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Iemand nog een tip voor goede prijs/kwaliteit verlichting/armband voor hardlopen? Het liefst met vervangbare batterij i.v.m. duurzaaheid of wellicht gewoon glow-in-the dark of reflectie (op BOL zie ik veel bandjes met negatieve reviews).
Die van Decathlon is wel een aanrader wat mij betreft (en veel gebruikt door mensen in dit topic):
https://www.decathlon.nl/...9/_/R-p-312549?mc=8573980

En anders de Noxgear.. Die staat hier nog op het 'lijstje' ;)
https://www.noxgear.com/tracer360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Wil je alleen gezien worden, of ook zelf kunnen zien?

Ik heb deze allebei (ze zijn er beide in meerdere varianten), dus let op wat je besteld.

https://runx.nl/verlichting/usb-led-safer-sport-vest/ (oplaadbaar en feller dan één op batterijen!)
https://runx.nl/verlichting/high-viz-chest-light/

Maar zo'n ledvest is handig om gezien te worden, die andere zie jezelf ook wat. Maar met zo'n "kop"lamp kijkt wel altijd iedereen je aan als je in een gebied loopt waar je aan een ledvestje ook wel genoeg hebt.

Die koplamp versie kan je ook prima die van de decathlon bestellen, maar die was bij mij uitverkocht en ik kreeg korting op de Gato.

[ Voor 42% gewijzigd door mhr-zip op 23-03-2021 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
https://www.ultratrailcoaching.com/

voor de trainingsfans: Karel Sabbe heeft een coachings/trainingsplatform gestart. Ziet er best wel interessant uit als ik de presentatie/uitlegvideo bekijk en lijkt erg dynamisch van inrichting te zijn (altijd handig! :D ).

Ga denkelijk toch eens hier wat maandjes op proberen, al is het maar vanwege de instructievideo's die hij ook heeft/deelt daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
Arjan90 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:16:
@assje Ik heb armbandjes bij de Action gehaald, je kan de knoopcelbatterijen vervangen. Geven prima licht, ook voor verlichting heb ik daar een simpel harnasje gehaald voor als we bijv. buitenom warmlopen met de club zodat je zichtbaar bent voor andere gebruikers. Verwacht er niet van dat je zelf ook beter in het donker kan zien. Maar als ik echt in de donkere maanden naar buiten ga dan gebruik ik een borstlamp van Decathlon: die geeft veel licht zodat je ziet waar je loopt en je bent heel erg zichtbaar, ik loop regelmatig op onverlichte stukken dus dan is dat wel zo prettig. Ik krijg regelmatig complimenten van andere weggebruikers :D Zowel aan de voor- als achterkant zit er verlichting op.

Nadeel is dat een borstlamp met je romp meedeint van links naar rechts, maar ik ken ook mensen die een hoofdlamp op hebben (vond ik zelf niet fijn, smaken verschillen). Dan kun je wat beter "in de bochten" schijnen, vooral fijn in het bos of in het park.
Ga niet vertrouwen op zo'n enkel armbandje van de action met 4 ledjes als je tussen verkeer loopt, dat is echt niet genoeg, inderdaad zo'n harnas i s een goede optie. Heb zelf een noxgear gekocht en merkte echt een heel groot verschil met hoe medeweggebruikers op me reageren tov de 2 armbanden waar ik vroeger mee liep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Of anders zo'n redelijk cheapo vestje wat ik heb, drie leds aan voor en achterkant, accuutje die het best lang volhoudt en heel goed zichtbaar voor de rest.

Edit: 3 of 4 leds, die bedoel ik idd @Slickk (heb 'm al ff niet aangehad, met 'thuiswerken" loop ik toch liever overdag)

[ Voor 28% gewijzigd door Frenz64 op 23-03-2021 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slickk

Ik loop zelf met een hardloopvestje van de Action. Die reflecteert en op zowel de voor- als achterkant zitten 4 LED lampjes (voor 4x wit, achter 4x rood). Aan reacties van andere weggebruikers val ik daarmee meer dan genoeg op. In de winter best vaak voorrang gekregen waar ik het niet per se had.

Ik zie het alleen niet meer in het assortiment er tussen staan. Op Amazon, bij Bol en andere shops verkopen ze hetzelfde. Qua prijs schommelt dat tussen de €7 en €25 voor hetzelfde product. Je hebt een variant die je met USB op kunt laden, die van mij was gewoon met knoopcelbatterijen die ik tot nu toe nog niet heb hoeven vervangen.

[ Voor 6% gewijzigd door Slickk op 23-03-2021 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
mhr-zip schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:19:
Wil je alleen gezien worden, of ook zelf kunnen zien?
Gaat alleen om gezien worden, ik loop nergens op onverlichte wegen en heb eigenlijk ook nauwelijks met verkeer te maken, het gaat voor mij vooral om scooters op fietspaden. Loop nu geheel zonder verlichting, ik denk dat een simpel armbandje met ledjes snel genoeg zou zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door assje op 23-03-2021 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
assje schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:59:
[...]

Gaat alleen om gezien worden, ik loop nergens op onverlichte wegen en heb eigenlijk ook nauwelijks met verkeer te maken, het gaat voor mij vooral om scooters op fietspaden. Loop nu geheel zonder verlichting, ik denk dat een simpel armbandje met ledjes snel genoeg zou zijn.
Please, doe dat niet.

Ik fiets naast het hardlopen. En die k*t action dingen moeten verboden worden >:)

Deze gaan nog wel: https://www.intersport.nl...and/inl.gato.rlar.05.html Maar koop gewoon een vestje voor 3 tientjes, het is voor je veiligheid.

Jij hoort fietsers niet, en als ze jouw niet zien (juist in gebieden met verlichting heb je veel strooilicht). Gooi daar nog een beetje wind bij en 3 onverwachte spetters regen....

[ Voor 11% gewijzigd door mhr-zip op 23-03-2021 11:09 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

[...]

Daarom, €4000 uitgeven aan een carbon fiets, lichte schoenen, strak shirtje met minimale drag.. Maar een bel van € 0.49 is dan geen budget meer voor. Rare jongens die wielrenners :P ;) :>

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

[...]

Don't.. Weet je hoe vaak ik bijna frontaal op een onverlichte loper ben geklapt? Zit je net je net lekker op tempo, duikt er in 1x iemand op die onverlicht loopt. Armbandjes met ledjes zijn niet krachtig genoeg :)

tips voor New York

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CornermanNL
Calitomnication schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:27:
[...]

Don't.. Weej je hoe vaak ik bijna frontaal op een onverlichte loper ben geklapt? Zit je net je net lekker op tempo, duikt er in 1x iemand op die onverlicht loopt. Armbandjes met ledjes zijn niet krachtig genoeg :)
Of hoe vaak men aan de verkeerde kant van de weg loopt, of denken dat jij aan de verkeerde kant loopt. Gelukkig steeds minder last van nu ik vroeger en in het bos loop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BernieW
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16-09 11:53
[...]

Zoals @mhr-zip zegt, doe dat niet. De hoeveelheid licht van die armbandjes is zo gering dat je er op verlichte wegen niet extra mee opvalt. In het buitengebied op onverlichte wegen zouden ze nog iets kunnen helpen, maar ook daar durf ik niet op alleen maar zulke lampjes te vertrouwen. Die eenvoudige hardloopvestjes al of niet oplaadbaar zijn veel beter en reflecteren ook nog es.
Pagina: 1 ... 107 ... 392 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.