@Chris dank voor de link. Ik ga me er vandaag eens even rustig in verdiepen.
Ik loop niet bij een club, wegens corona en onregelmatige werktijden is dat ook niet haalbaar. Ga zeker een schema volgen, nu nog even uitzoeken wat goed bij me past.
Afgelopen maanden een eigen schemaatje gevolgd met 4 trainingen per week, 2x interval, 1x duurloop, 1x lange duurloop, maar zonder een heel specifiek trainingsdoel, voornamelijk om de conditie wat op te bouwen.
Huidige PR op de 10k is 44:50 en HM 1.48 (halve van Egmond, ongetraind, dus die is denk ik niet echt representatief meer, zou nu een stuk sneller lopen)
Ik heb twee weken geleden tijdens een testloopje 45:53 gelopen op de 10k. Dat lijkt een goede afspiegeling van mijn huidige niveau, maar ik denk dat daar ook echt nog wel een flinke rek in zit.
Daarnaast gaan lange duurlopen (20+ km) momenteel vrij gemakkelijk met een pace van rond de 5:25
Met 92 kilo tegen 1.82 weet ik ook wel waar die winst nog te halen is

(en ben dus bereid om daar wel het een en ander voor te doen, geen wijn, geen franse kaas, geen chips

).
Op basis van die tijd gok in eerste instantie op een eindtijd van 3:30 die haalbaar moet zijn (je moet toch een eerste doel stellen), maar dat kan later nog wel veranderen. Het gaat me vooral om de weg er naar toe en te kijken hoe ver ik kom, maar dan wel door het serieus aan te pakken (Kipchoge haal ik toch nooit meer in

)
17 oktober is nog ver weg, dus denk dat ik als tussendoel nu voor een goede HM (richting de 1:40?) te trainen de komende 12 weken.
In het kader van geen half werk; net even een afspraak gemaakt met een bevriende sportfysio (en loper) om de plannen eens wat verder uit te werken.
Zoals ik het nu voor me zie ga ik lekker door met 4x per week lopen de komende periode, maar dan met een specifiek HM schema, wil ook kijken of ik daar 1 of 2 krachttrainingsaspecten aan toe kan voegen, oa. ter preventie van blessures. Om dan vanaf medio juni toe te gaan werken naar de marathon