Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:49

vhal

ಠ_ಠ

https://www.atletiekunie....ksport_16032021%20def.pdf

Aldus de atletiekunie, je kan dus in groepsverband met een loopclub gezamenlijk rondhobbelen.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
vhal schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 07:33:
https://www.atletiekunie....ksport_16032021%20def.pdf

Aldus de atletiekunie, je kan dus in groepsverband met een loopclub gezamenlijk rondhobbelen.
Ja, maar in groepjes van twee en niet vier.

Meerdere groepjes van vier met wat meer afstand tussen de groepjes ging bij onze loopgroep prima. Met groepjes van twee gaat dat allemaal wat minder, toen zijn ze er bij ons ook mee gestopt.

[ Voor 19% gewijzigd door BastiaanN op 16-03-2021 07:37 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

BastiaanN schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 07:36:
[...]

Meerdere groepjes van vier met wat meer afstand tussen de groepjes ging bij onze loopgroep prima. Met groepjes van twee gaat dat allemaal wat minder, toen zijn ze er bij ons ook mee gestopt.
Ik herken het wel dat groepjes van 2 niet echt lekker werkt, uiteindelijk loop je toch wel met een grotere groep rond. Met een groepje van 4 mag je wel op de baan/sportaccommodatie trainen maar ik denk niet dat een random trimbaan in het park hieronder valt tenzij er toestemming is gegeven vanuit de gemeente.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:53
vhal schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 07:54:
[...]

Ik herken het wel dat groepjes van 2 niet echt lekker werkt, uiteindelijk loop je toch wel met een grotere groep rond. Met een groepje van 4 mag je wel op de baan/sportaccommodatie trainen maar ik denk niet dat een random trimbaan in het park hieronder valt tenzij er toestemming is gegeven vanuit de gemeente.
Die regels van de gemeente zijn sowieso raar. Want hier is er een crossfit die gewoon open is omdat het geen groepslessen zijn maar circuits. Dus iedereen sport in feite op zijn eigen onderdeel. Daarom kunnen ze gewoon met 4 man per training komen.

Vandaag rust na gisteren fietsen en zondag hardlopen. Morgen interval training, geen zin in maar wel goed voor je

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 21:43
BastiaanN schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 07:36:
[...]

Moet eerlijk toegeven dat wij wel regelmatig met een groepje van meer dan 2 op pad gaan. Oke, nu dan even niet vanwege die stomme blessure. Nog nooit over aangesproken verder, maar we lopen dan over het algemeen ook in buitengebied. Lijkt mij lang niet zo risicovol als boodschappen doen in de supermarkt (waar ik niet kom trouwens).

Over die blessure gesproken trouwens:
Ik had een flinke knoop bovenin mijn kuit gevonden, dus heb m'n uitgeleende foam roller maar eens teruggevraagd en ben gisteravond eens met dat ding aan de gang gegaan. De pijnlijke plek die er zat is nu stukken minder en de spier voelt een stuk losser :)

[ Voor 17% gewijzigd door InZane op 16-03-2021 08:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:57
elastiek schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:01:
[...]
Vanuit Stryd wordt afgeraden om telkens je gewicht te updaten: [...]
Vertel dat anders ook even tegen mijn weegschaal als ik een paar verjaardagen achter elkaar heb gehad O-) Gisteren tijdens de training moest ik trouwens wel aan een Stryd denken en wat had ik er graag één willen hebben: ik ging een brug op met wind tegen. Alles wat Runalyze daar aan Power weergeeft is een belediging voor hoe zwaar het was :D Voelde wel goed, even 600 meter afzien! Nu dus voor het eerst sinds januari weer een echte tempotraining gelopen. Mijn hartslag ging weer over de 200, dus die doet het nog, haha! Om het af te sluiten nog 4x100m hard (3:00min/km), dat voelde ook goed. Al met al nu weer het vertrouwen dat ik de tempo's allemaal weer aan kan qua belasting. Zeker gezien ik zondag nog een halve marathon had gelopen en de dag erna dus een pittige tempotraining heb gelopen.
Valorian schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 07:15:
Dus formeel mag je wel met vier man op de tennisbaan maar niet samen hardlopen in park of bos... of begrijp ik het niet goed?
Ja, klopt inderdaad. Bij ons gaan we vanaf morgen weer in groepjes van 4 trainen, toen we in groepjes van 2 moesten trainen zijn ze er bij ons mee gestopt en een paar weken geleden zijn ze weer begonnen met individueel inschrijven via SPOND met een max. aantal deelnemers. Onze AV heeft onze werkwijze besproken met de gemeente en op basis daarvan hebben we goedkeuring om woensdag buiten de baan te trainen, daardoor kan er ook op de baan nog getraind worden. Ergens vind ik het wel dubbel dat wij dan met 4 man buiten "mogen" sporten: iemand kan niet zien dat we toestemming hebben gevraagd (en gekregen) waardoor anderen ook onbewust kunnen denken dat zij dan ook met vier man bij elkaar mogen sporten. Maar dat is dus niet zo. Al met al vind ik het er dan dus echt niet duidelijk(er) op geworden.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Valorian schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 07:15:
Ik hoor/lees tegenstrijdige berichten over maatregelen corona icm buiten sporten. Heeft de overheid nu besloten dat je wel weer met 4 man samen mag komen op buiten-sportaccomodaties en door gemeente aangewezen plekken maar niet op eigen houtje?

“Vanaf 16 maart mogen volwassenen vanaf 27 jaar op sportaccommodaties buiten gezamenlijk sporten met maximaal vier personen. Sporten voor deze groep op andere locaties buiten is onder begeleiding toegestaan met maximaal vier personen op initiatief (of in opdracht) van de gemeente.”

https://www.rijksoverheid...-corona/coronamaatregelen

Dus formeel mag je wel met vier man op de tennisbaan maar niet samen hardlopen in park of bos... of begrijp ik het niet goed?
Mja, maar ook hier weer de nuance dat je wél weer met die 4 man (5 incl. begeleider) door hetzelfde park of bos mag hardlopen als je dat als onderdeel van een AV doet. Wij hebben gisteren bericht van de AV gehad de de gezamelijke trainingen weer mogen mits wij ons hieraan houden.

Dus, iedereen komt naar de baan, daar worden ter plekke groepjes van 4 man + begeleider gemaakt en die gaan de weg op. Maar ik kan me voorstellen dat dit voor de buitenwereld heel verwarrend is, waarom mogen wij dat wel, maar 5 vrienden weer niet. Snap wel dat ze ergens een grens moeten trekken, maar voor de buitenwereld is dit niet uit te leggen natuurlijk :)

Wat betreft je opmerking over warmng up, om de een of andere reden ben ik voorafgaand aan een wedstrijd altijd spontaan alle oefeningen vergeten en kom ik niet verder dan een beetje zenuwachtig op en neer huppen en wat steigerungen. Uiteraard als afsluiter 20 of 30 seconden op wedstrijdtempo lopen om even te proeven en je dan meteen af te vragen hoe je dat in godsnaam 21km vol gaat houden :D

edit: @Arjan90 was me net voor en deelt mijn gevoel :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-09 13:45
elastiek schreef op maandag 15 maart 2021 @ 18:19:
[...]

Ja, want ik update ook handmatig één keer per week m'n gewicht bij Garmin en dat belandt niet bij Stryd.

(geen computer bij de hand, dus kan ff niet voor je opzoeken welke instelling dat is.)
Zou het waarderen als je dit nog even deelt zodra je kunt, want ik kan het nergens vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:03
Calitomnication schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:08:
[...]

Mja, maar ook hier weer de nuance dat je wél weer met die 4 man (5 incl. begeleider) door hetzelfde park of bos mag hardlopen als je dat als onderdeel van een AV doet. Wij hebben gisteren bericht van de AV gehad de de gezamelijke trainingen weer mogen mits wij ons hieraan houden.

Dus, iedereen komt naar de baan, daar worden ter plekke groepjes van 4 man + begeleider gemaakt en die gaan de weg op. Maar ik kan me voorstellen dat dit voor de buitenwereld heel verwarrend is, waarom mogen wij dat wel, maar 5 vrienden weer niet. Snap wel dat ze ergens een grens moeten trekken, maar voor de buitenwereld is dit niet uit te leggen natuurlijk :)

[...]
Zo heb ik binnenkort een vrijdagmiddagloopborrel gepland, waar we dus heel formeel een begeleider hebben (maatje met bedrijf in de hardloop/buitensport). Dat schijnt de weg te zijn zodat wij als vrienden een stukje mogen lopen ;)

Maar als ik hier de afgelopen week de diverse bootcamp-/ hardloopgroepen bezig zie, dan is de grens kennelijk een man of 20... :P

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjef42195
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09 16:57
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het trainingsprogramma van Garmin Coach? Ik zie mijn Workouts voor deze week niet meer en krijg een foutmelding "Helaas! Er is iets fout gegaan. Probeer het opnieuw."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jory
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 23:10
Roozzz schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:42:
[...]

Zo heb ik binnenkort een vrijdagmiddagloopborrel gepland, waar we dus heel formeel een begeleider hebben (maatje met bedrijf in de hardloop/buitensport). Dat schijnt de weg te zijn zodat wij als vrienden een stukje mogen lopen ;)

Maar als ik hier de afgelopen week de diverse bootcamp-/ hardloopgroepen bezig zie, dan is de grens kennelijk een man of 20... :P
Tja, het groepje moet onderling 1,5m afstand houden en tussen de groepjes moet er ook 1,5m afstand zijn, dan is vrij snel erg moeilijk te zien wat de groepjes nu precies zijn. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jory
  • Laatst online: 08-09 23:10
Gisteren na het werk het eerste rondje gelopen op m'n nieuwe Adizero Boston 8's. 5 x 1km. Het tempo ging goed en was stabiel, heerlijk. En ze zijn er nog leuk uit ook. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Calitomnication schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:08:
[...]
Hmm... wij hebben contact gehad met de Atletiekunie en hebben begrepen dat bovenstaande juist niet de bedoeling is.
Andersom is het dan weer niet nodig om één trainer per groepje van vier te hebben: je mag als trainer meerdere groepjes instrueren, zolang die groepjes onderling afstand houden en je dat kunt doen zonder stemverheffing. Maar daar zijn fluitjes voor.

Ik begrijp dat 'in het openbaar, maar georganiseerd door de sportvereniging' als verlengstuk wordt gezien als 'op de accommodatie van de vereniging'?

Als dat echt kan en mag, dan moeten we daar eens heel vlug werk van gaan maken bij mijn vereniging... :)

edit: Als het alleen kan met separate toestemming van de gemeente, dan wordt het een ander verhaal, inderdaad...

[ Voor 5% gewijzigd door dreamscape op 16-03-2021 11:22 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
Jory schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:13:
[...]

Tja, het groepje moet onderling 1,5m afstand houden en tussen de groepjes moet er ook 1,5m afstand zijn, dan is vrij snel erg moeilijk te zien wat de groepjes nu precies zijn. :+
Zowel binnen het groepje als tussen de groepjes was er nergens sprake van 1,5m. Beter nog, men stond gezellig rond dezelfde jerrycan en thermoskan bij te tanken inclusief een pak koekjes dat rondging :')

Dus de diverse groepjes waren voor mij wat diffuus :+ Ach, ik maak me er niet zo druk om. Ik probeer mezelf netjes aan de voorschriften te houden, maar wat de rest verder doet... Maar ik zou in dit geval niet graag de instructeur zijn geweest, áls er gehandhaafd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-09 21:47
sjef42195 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:43:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het trainingsprogramma van Garmin Coach? Ik zie mijn Workouts voor deze week niet meer en krijg een foutmelding "Helaas! Er is iets fout gegaan. Probeer het opnieuw."
Ja ik kon van deweek en gisteren ook niet verder dan het weekend kijken met mijn trainingen. Er waren wel wat storingen op de webiste te zien https://connect.garmin.com/status/ maar nu is alles groen.
Heb toen mijn horloge aan de PC gehangen en het schema aangepast en weer terug en toen wilde Garmin wel de resterende weken doorsturen, wat ook gelukt is.
Maar merk wel dat de servers nog traag zijn mijn rondje gisteren en van net moest ik 2 of 3 keer via WiFi uploaden voordat die in connect te zien was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
@dreamscape De gemeente mag hier inderdaad over besluiten. Wij maken het onderscheid door een groepje met hesjes en zonder hesjes. Zo deden we dat in november op de baan ook met 2 kleuren hesjes en 1 zonder, dan had je toch drie groepen.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 16:42
dreamscape schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:17:
[...]

Hmm... wij hebben contact gehad met de Atletiekunie en hebben begrepen dat bovenstaande juist niet de bedoeling is.
Andersom is het dan weer niet nodig om één trainer per groepje van vier te hebben: je mag als trainer meerdere groepjes instrueren, zolang die groepjes onderling afstand houden en je dat kunt doen zonder stemverheffing. Maar daar zijn fluitjes voor.

Ik begrijp dat 'in het openbaar, maar georganiseerd door de sportvereniging' als verlengstuk wordt gezien als 'op de accommodatie van de vereniging'?

Als dat echt kan en mag, dan moeten we daar eens heel vlug werk van gaan maken bij mijn vereniging... :)

edit: Als het alleen kan met separate toestemming van de gemeente, dan wordt het een ander verhaal, inderdaad...
Ik doe niet anders. Individueel of max met twee en dat dan in groepjes. Buiten is gewoon geen probleem en zou juist veel meer moeten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
tlpeter schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:05:
[...]

Ik doe niet anders. Individueel of max met twee en dat dan in groepjes. Buiten is gewoon geen probleem en zou juist veel meer moeten gebeuren.
Het probleem is dat met huidige richtlijnen je eigenlijk ook niet met meerdere groepjes van 2 mag trainen. Ik vind het ook totaal geen probleem, maar als iemand anders het ziet, kun je daar weer gedoe mee krijgen. Zeker als ik een jas aan heb waar groot 'Nijmegen Atletiek' en 'Trainer' op staat.

@Arjan90 Wij hebben inderdaad ook een hele voorraad van die gekleurde lintjes gekocht. Dan kun je mooi trainen met groepje geel, blauw en groen of zo. Ik heb van de laatste training na de lockdown nog een paar lintjes thuis. Het leek me handig om ze mee te nemen en met de andere sportkleren mee te wassen...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:50
mefjoew schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:14:
[...]

Zou het waarderen als je dit nog even deelt zodra je kunt, want ik kan het nergens vinden..
Ik kan het ook nergens vinden.

Zowel in Garmin Connect (Profiel en Account > Accountinstellingen > Accountgegevens > Stryd):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TrQYDRdg52fKGx9xZIQxbckAiyY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xsbs7iu1QWv1uqdvDqXMUggC.png?f=user_large

als in de Stryd app op m'n Android telefoon (Settings > Connected Accounts > Garmin):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jenscg4DeHYv-Y0mP-oVzrfue6U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lkYRciXOToFAgnsjesjwqcab.jpg?f=fotoalbum_large

zie ik dat activiteitengegevens worden gedeeld van Garmin Connect naar de app Stryd.

Ik zie helemaal geen optie om dagelijkse gezondheidsstatistieken (waar gewicht onder valt) met Stryd te delen. Stryd kan die gegevens helemaal niet rechtstreeks ontvangen van Garmin.

Wellicht dat je je gezondsstatistieken via een andere service vanuit Garmin deelt met Stryd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
Jory schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:22:
Gisteren na het werk het eerste rondje gelopen op m'n nieuwe Adizero Boston 8's. 5 x 1km. Het tempo ging goed en was stabiel, heerlijk. En ze zijn er nog leuk uit ook. :D
Heerlijke onverwoestbare schoen, heb er al 1150km op gelopen en doet het nog prima. Gebruik hem de laatste tijd wel veel minder aangezien ik iets te veel schoenen heb gekocht, waaronder de Boston 9 die ik persoonlijk minder fijn vind dat de Boston 8. Sinds kort ook de Adizero Pro en die lopen al helemaal fijn.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-09 13:45
elastiek schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:25:
[...]

Ik kan het ook nergens vinden.

Zowel in Garmin Connect (Profiel en Account > Accountinstellingen > Accountgegevens > Stryd):
[Afbeelding]

als in de Stryd app op m'n Android telefoon (Settings > Connected Accounts > Garmin):
[Afbeelding]

zie ik dat activiteitengegevens worden gedeeld van Garmin Connect naar de app Stryd.

Ik zie helemaal geen optie om dagelijkse gezondheidsstatistieken (waar gewicht onder valt) met Stryd te delen. Stryd kan die gegevens helemaal niet rechtstreeks ontvangen van Garmin.

Wellicht dat je je gezondsstatistieken via een andere service vanuit Garmin deelt met Stryd?
Ah, ik denk dat het zat in de connectie met mijn telefoon. Via Apple Health kon gewicht worden doorgezet naar Stryd. Dat nu uitgezet, dus dat zou em moeten fiksen. Dank voor je moeite!

@ andere Stryd-gebruikers: advies is dus om een vast gewicht aan te houden en dat max eens per kwartaal te updaten? Dan ga ik denk ik voor 78kg nu, aangezien ik langzaam iets aan het bijkomen ben richting de 80kg. Geen idee hoe nauw dit allemaal komt, maar dit lijkt me dan verstandig.

Overigens geeft de race predictor in Stryd nu een verwachte tijd op de 5km aan van 23:32. Ik train echter voor een tijd <21:53. Wellicht wat prematuur hier nu vraagtekens bij te zetten, maar opvallend wel. Zal vast zitten in het feit dat 'coach Greg' me richting 1 mei aan het optrainen is en ik dus nu de (rustige) basis leg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:08
Predictors zijn maar soort van voorspellers. Ik heb m'n snelste 5k in 21:04 gelopen, zowel runalyze als stryd geven langzamere tijden aan, voro zover nog nooit onder de 22:00 .
Risico van teveel op predictors afgaan is, als ze te positief zijn dat je je bij een wedstrijd al snel stuk loopt.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Hier is de predictor weer heel positief.
Laatst mij helemaal kapot gelopen op een 5km met een PR van 17:51 maar volgens de Stryd zou ik 16:49 moeten kunnen lopen...
Verder zit ik meestal qua gewicht heel stabiel, echter de laatste maand wat gezonden geleefd en daardoor een beetje afgevallen. Maar verwacht dat ik over een tijdje wel weer redelijk stabiel blijf.

Verder vanmorgen een afspraak gemaakt voor een sportmedische test voor aankomende donderdag :)
Helaas kan het alleen op de fiets maar heb hem via het werk dus hoef zelf maar 50 euro te betalen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:42
Net mijn LSD gedaan van coach Jeff (17,7k met 5min warm up en 5min cooldown).
Nooit gedacht dat ik het zou leuk vinden om in de regen te lopen. Was wat aan het miezeren en van zodra je je erover zet dat je nat zal zijn is het best wel leuk.

Ook voor de eerste keer drinken mee gedaan tijdens het lopen. Was een gewone fietsdrinkbus en na verloop van tijd zorgt dat toch voor een onaangenaam gevoel om die steeds vast te houden. Lopen jullie allemaal met zo'n rugzak of belt?

Snelheid was trouwens slechts 6:45/km maar kon mijn hartslag wel onder de 160bpm houden. Wat voor mij al een flinke prestatie is! Ik haal zonder problemen 180bpm als ik een beetje zou doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 16:42
dreamscape schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:13:
[...]

Het probleem is dat met huidige richtlijnen je eigenlijk ook niet met meerdere groepjes van 2 mag trainen. Ik vind het ook totaal geen probleem, maar als iemand anders het ziet, kun je daar weer gedoe mee krijgen. Zeker als ik een jas aan heb waar groot 'Nijmegen Atletiek' en 'Trainer' op staat.

@Arjan90 Wij hebben inderdaad ook een hele voorraad van die gekleurde lintjes gekocht. Dan kun je mooi trainen met groepje geel, blauw en groen of zo. Ik heb van de laatste training na de lockdown nog een paar lintjes thuis. Het leek me handig om ze mee te nemen en met de andere sportkleren mee te wassen...
In dit geval gaat het om een survivalrun vereniging. Het is vrij trainen, geen gezamenlijke warming-up en cooling down. Ook hebben we veel ruimte. Ik zie hier totaal gen problemen in. Binnen met zijn alle lekker zweten vind ik al een ander verhaal maar zo in de buitenlucht niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
@Tibs Voor die afstand neem ik met het huidige weer geen drinken mee, als het straks wat warmer is neem ik waarschijnlijk wel wat mee om te voorkomen dat ik na het lopen hoofdpijn krijg. Ik ben vooral goed in "indrinken", dus voldoende vocht van tevoren drinken. Als ik onderweg drink dan heb ik zo'n "soft flask" mee (reclame in 1, 2, 3: https://www.decathlon.nl/..._/R-p-X8588864?mc=8588864), die heb ik zowel in 500ml als 250ml. Hoewel ik persoonlijk de 500ml prima vind voor een baantraining, maar onderweg vind ik hem wel erg zwaar. Dan heb ik liever 2x250ml (in beide buitenzakken één) mee. Wel een tip, als je onderweg gaat drinken: drink gewoon gelijk een flinke hoeveelheid. Doe geen slokjes, dan schijn je juist meer last van je buik e.d. te kunnen krijgen. Zie bijv. https://www.hardlopen.nl/...ik-tijdens-het-hardlopen/. Daar drinken ze overigens wel heel veel, ik drink echt niet elke 20 minuten 250ml :o

Wat voor een warming up en cooling down doe je trouwens bij je LSD? Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dat eigenlijk nooit doe bij een LSD omdat het al warming up tempo is :D Na een duurloop zou ik eigenlijk wel even wat moeten rekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
Arjan90 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:34:
Wat voor een warming up en cooling down doe je trouwens bij je LSD? Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dat eigenlijk nooit doe bij een LSD omdat het al warming up tempo is :D Na een duurloop zou ik eigenlijk wel even wat moeten rekken.
In het trainingsschema van Garmin Coach staat gewoon 5min wandelen of licht joggen als opwarming en cool down. Ik probeer er mij altijd wel aan te houden. Als warming up loop ik dan gewoonlijk op een traag tempo en als cool down hangt het af van de training. Vandaag was het 5min wandelen. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 21:30
[b]Arjan90 in "Hardlopen - deel 9"Wel een tip, als je onderweg gaat drinken: drink gewoon gelijk een flinke hoeveelheid. Doe geen slokjes, dan schijn je juist meer last van je buik e.d. te kunnen krijgen. Zie bijv. https://www.hardlopen.nl/...ik-tijdens-het-hardlopen/. Daar drinken ze overigens wel heel veel, ik drink echt niet elke 20 minuten 250ml :o
Dat schijnt te komen doordat puur water moeilijker wordt opgenomen door je darmen dan water met een beetje voedingsstoffen erin. Als je water met appelsap (doorgaans 12% koolhydraten) 1:1 mengt krijg je een drankje met 6% koolhydraten wat de opname van water stimuleert (eigenlijk een isotone drank)
Mix je nog water verder krijg je een hypotone drank, wat ook beter opgenomen wordt dan water maar wel weer wat minder sterk.
Een isotone drank heeft dezelfde osmotische druk als het lichaamsvocht, wat betekent dat hij ongeveer hetzelfde aantal deeltjes (suikers en elektrolyten) bevat per 100 ml en daardoor even snel of sneller wordt opgenomen dan water. De meeste commerciële isotone dranken bevatten tussen 4 en 8 g suiker per 100 ml
https://www.bernhoven.nl/...one-en-hypertone-dranken/
https://www.gezondheid.be...20suiker%20per%20100%20ml.
https://www.duursport.nl/blog/sportdrank-isotoon/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
sjef42195 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:43:
Hier niet alleszins. Ik zie de nieuwe workouts gewoon verschijnen. App eens opnieuw opstarten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 07:38

Rudedadude

Maybe we were born to run

Arjan90 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:34:
https://www.hardlopen.nl/...ik-tijdens-het-hardlopen/. Daar drinken ze overigens wel heel veel, ik drink echt niet elke 20 minuten 250ml :o
Ik vind 750ml per uur drinken best normaal, daarmee hou je je vochtniveau redelijk op peil, terwijl met minder je dus vocht verliest. Ik meet me periodiek voor en na een run en het is wel zo'n beetje wat ik per uur verlies. Dat gaat een tijd lang best goed, maar op een gegeven moment krijg je er last van. Zaterdag liep ik de 33km met 400ml vocht (2x 150ml perpetuem en 1x 100ml aangelengde gel). Bij hogere temperaturen neem ik zeker meer mee. Bij een marathon heb ik altijd wel 1- 1.5 liter vocht bij me. En omdat ik in de loop der tijd ook redelijk wat drinkoplossingen heb verzameld voor alles tussen de 0 en 3 liter is er altijd wel iets wat 'past'.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 01-09 21:29

GSX-MAN

de/het/een

Wat een kloteweer. Hardloopkleding aan, mezelf over een kwartier naar buiten dwingen.

Edit: geweest, 10 kilometer gelopen, Strava zegt 52.12.

[ Voor 25% gewijzigd door GSX-MAN op 16-03-2021 20:04 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
Soms heb je van die dagen dat je innerlijke metronoom perfect loopt. Vandaag heerlijk getraind en alle tempo's geaced op souplesse. :7

direct ook weer goed voor n puntje bij de vo2max, nog een puntje dr bij voor wedstrijdvorm :9

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• FEIJ_87
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-08-2024
Hop, ingeschreven voor de Amsterdam marathon, vanaf nu geen weg meer terug 8)

Roep het al jaren, maar nooit van gekomen ivm tijdsgebrek etc. Denk dat het dit jaar redelijk past en heb in ieder geval al 1 medekandidaat gevonden. Daarnaast is de basis voor nu ook al redelijk om dit op te gaan pakken (loop zo'n 50/60 km per week momenteel)

Wil het wel serieus gaan aanpakken, uitlopen is leuk, maar wil er voor mezelf wel het maximale proberen uit te halen, mede omdat ik denk dat ik hier niet elk jaar de komende jaren tijd voor heb

Dat inschrijven was niet zo moeilijk, nu maar eens gaan kijken hoe ik de weg daarnaartoe ga invullen en wat een realistisch doel is :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• chris
  • Laatst online: 11-03-2022
FEIJ_87 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 23:28:
Hop, ingeschreven voor de Amsterdam marathon, vanaf nu geen weg meer terug 8)

Roep het al jaren, maar nooit van gekomen ivm tijdsgebrek etc. Denk dat het dit jaar redelijk past en heb in ieder geval al 1 medekandidaat gevonden. Daarnaast is de basis voor nu ook al redelijk om dit op te gaan pakken (loop zo'n 50/60 km per week momenteel)

Wil het wel serieus gaan aanpakken, uitlopen is leuk, maar wil er voor mezelf wel het maximale proberen uit te halen, mede omdat ik denk dat ik hier niet elk jaar de komende jaren tijd voor heb

Dat inschrijven was niet zo moeilijk, nu maar eens gaan kijken hoe ik de weg daarnaartoe ga invullen en wat een realistisch doel is :)
*O* Wat zijn je PRs op 10 en HM? Hoe train je tot nu toe? Loop je bij een club? Zo niet, zou ik zeker een schema gaan volgen (en er aan vast houden). Als je nog een schema zoekt zou je eens naar deze link kunnen kijken, daar staan er een hoop. Zoals al vaak gezegd ben ik zelf groot fan van Advanced Marathoning. Een vriend van me doet Daniels en dat lijkt behoorlijk heftig. Het is volgens mij niet zo makkelijk om een schema te vinden dat je helpt bij je doel (serieus aanpakken) en de balans te vinden tussen hard trainen (binnen je eigen grenzen) en niet geblesseerd raken. Gezond aan de start staan is beter dan heel hard trainen en niet starten.

Ik vind het zelf echt supermooi om richting dat ene doel te trainen. Het helpt me zeker in deze tijd. Toen ik begon met marathons vond ik de lange duurloop nooit leuk, nu is het m'n highlight van de week. Heb nu al zin in komende zondag (40km, langste duurloop!). En mooi meegenomen dat veel mensen (ikzelf ook) vaak PRs lopen op alle andere afstanden tijdens de voorbereiding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Gisteren een training gelopen en ik merk dat mijn NIke zoom Flyknit 2 bijna aan vervanging toe zijn. Qua kilometers op de teller valt het nog wel mee, slechts 546, wat voor een dergelijke schoen toch wel bijna end of life is. Ik merk het vooral aan de energie die de schoen me teruggeeft, die is niet zo actief als toen hij vrij nieuw was. Niet heel raar, de schoen is ook al dik anderhalf jaar oud, dus wat dat aangaat te verklaren.

Maar, ik dacht dus.. Ga eens op Nike kijken voor een vervanger, logischerwijs de Zoom 3. Deze schoen is al een tijdje op de markt en dacht hier dus wel een goede deal mee te kunnen scoren. echter, op Nike is deze schoen niet meer terug te vinden. Sommige websites "stunten" met de prijs (Intersport rond de € 110), andere websites als Run2Day verkopen deze nog tegen de adviesprijs van € 160.

Iemand hier op de hoogte waarom Nike deze schoen niet meer beschikbaar heeft? Komt er een Zoom 4 aan. of willen deze groep lopers verleiden toch over te stappen naar de Next% serie?

tips voor New York

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
Calitomnication schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:01:
Gisteren een training gelopen en ik merk dat mijn NIke zoom Flyknit 2 bijna aan vervanging toe zijn. Qua kilometers op de teller valt het nog wel mee, slechts 546, wat voor een dergelijke schoen toch wel bijna end of life is. Ik merk het vooral aan de energie die de schoen me teruggeeft, die is niet zo actief als toen hij vrij nieuw was. Niet heel raar, de schoen is ook al dik anderhalf jaar oud, dus wat dat aangaat te verklaren.

Maar, ik dacht dus.. Ga eens op Nike kijken voor een vervanger, logischerwijs de Zoom 3. Deze schoen is al een tijdje op de markt en dacht hier dus wel een goede deal mee te kunnen scoren. echter, op Nike is deze schoen niet meer terug te vinden. Sommige websites "stunten" met de prijs (Intersport rond de € 110), andere websites als Run2Day verkopen deze nog tegen de adviesprijs van € 160.

Iemand hier op de hoogte waarom Nike deze schoen niet meer beschikbaar heeft? Komt er een Zoom 4 aan. of willen deze groep lopers verleiden toch over te stappen naar de Next% serie?
Ik heb ergens gezien dat er een Zoom Fly 4 aankomt, maar ik kan alleen zo snel even niet terugvinden waar ik dat nou had gezien. Hopelijk wordt ie net zo fijn als versie 3.

Edit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/diJmvped_0JFluQDA6PWeO9akoA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GfW6QCJQhHoNkdk2VjMdqXLA.jpg?f=user_large

Wel dit plaatje gevonden. Wat mij wel verbaast is de Flyknit upper in plaats van Vaporweave.

[ Voor 11% gewijzigd door InZane op 17-03-2021 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FEIJ_87
@Chris dank voor de link. Ik ga me er vandaag eens even rustig in verdiepen.

Ik loop niet bij een club, wegens corona en onregelmatige werktijden is dat ook niet haalbaar. Ga zeker een schema volgen, nu nog even uitzoeken wat goed bij me past.
Afgelopen maanden een eigen schemaatje gevolgd met 4 trainingen per week, 2x interval, 1x duurloop, 1x lange duurloop, maar zonder een heel specifiek trainingsdoel, voornamelijk om de conditie wat op te bouwen.

Huidige PR op de 10k is 44:50 en HM 1.48 (halve van Egmond, ongetraind, dus die is denk ik niet echt representatief meer, zou nu een stuk sneller lopen)

Ik heb twee weken geleden tijdens een testloopje 45:53 gelopen op de 10k. Dat lijkt een goede afspiegeling van mijn huidige niveau, maar ik denk dat daar ook echt nog wel een flinke rek in zit.

Daarnaast gaan lange duurlopen (20+ km) momenteel vrij gemakkelijk met een pace van rond de 5:25

Met 92 kilo tegen 1.82 weet ik ook wel waar die winst nog te halen is ;) (en ben dus bereid om daar wel het een en ander voor te doen, geen wijn, geen franse kaas, geen chips :+ ).

Op basis van die tijd gok in eerste instantie op een eindtijd van 3:30 die haalbaar moet zijn (je moet toch een eerste doel stellen), maar dat kan later nog wel veranderen. Het gaat me vooral om de weg er naar toe en te kijken hoe ver ik kom, maar dan wel door het serieus aan te pakken (Kipchoge haal ik toch nooit meer in :) )

17 oktober is nog ver weg, dus denk dat ik als tussendoel nu voor een goede HM (richting de 1:40?) te trainen de komende 12 weken.

In het kader van geen half werk; net even een afspraak gemaakt met een bevriende sportfysio (en loper) om de plannen eens wat verder uit te werken.

Zoals ik het nu voor me zie ga ik lekker door met 4x per week lopen de komende periode, maar dan met een specifiek HM schema, wil ook kijken of ik daar 1 of 2 krachttrainingsaspecten aan toe kan voegen, oa. ter preventie van blessures. Om dan vanaf medio juni toe te gaan werken naar de marathon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

InZane schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:18:
[...]

Ik heb ergens gezien dat er een Zoom Fly 4 aankomt, maar ik kan alleen zo snel even niet terugvinden waar ik dat nou had gezien. Hopelijk wordt ie net zo fijn als versie 3.

Edit:
[Afbeelding]

Wel dit plaatje gevonden. Wat mij wel verbaast is de Flyknit upper in plaats van Vaporweave.
Hey thanks, deze info had ik nog niet gevonden :). Op de site van Nike zag ik overigens ook dat ze de Pegasus 37 als wedstrijdschoen classificeren, dat verbaasd mij wel een beetje. Zelf zou ik deze als een perfecte all-round, meer geschikt voor duur aanraden.

Maar nu moet ik wel overwegen wat ik met die Zoom 3 doe.. Ga ik hem nu aanschaffen, of nog een paar weken wachten op de 4.

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
Calitomnication schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:01:
[..]
Zoom 4 is inderdaad onderweg: YouTube: Running News Episode 35 | Nike Zoom Fly 4 | Adidas & Nike Digital Sa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:56
@chris Bedankt voor de link, hier moet vast wel een geschikt schema tussen staan voor mezelf. Eerste doel is om überhaupt een marathon uit te lopen, maar met 39min op de 10km en 1u32m op HM denk ik dat een streeftijd voor de hele marathon handig is (3u30m, 3u15m?). Vooral als motivatie om naar iets toe te trainen. Maar goed, de volgorde qua prioriteit blijft wel; blessurevrij blijven > plezier hebben > persoonlijke (tijds)doelen halen.

@FEIJ_87 Hoe ziet een week er gemiddeld uit bij jou, op welke dagen loop je? Ik loop zelf 3x per week omdat ik 'bang' ben blessures op te lopen als ik vaker ga lopen.

Sowieso doe ik eigenlijk niks qua krachttraining meer sinds de sportscholen dicht zijn, dat moet ik eigenlijk thuis ook weer op gaan pakken. Heb juist hardlopen ingeruild voor de sportschool omdat het buiten is. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chris
FEIJ_87 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:34:
[...]

Huidige PR op de 10k is 44:50 en HM 1.48 (halve van Egmond, ongetraind, dus die is denk ik niet echt representatief meer, zou nu een stuk sneller lopen)

Ik heb twee weken geleden tijdens een testloopje 45:53 gelopen op de 10k. Dat lijkt een goede afspiegeling van mijn huidige niveau, maar ik denk dat daar ook echt nog wel een flinke rek in zit.

Daarnaast gaan lange duurlopen (20+ km) momenteel vrij gemakkelijk met een pace van rond de 5:25

Met 92 kilo tegen 1.82 weet ik ook wel waar die winst nog te halen is ;) (en ben dus bereid om daar wel het een en ander voor te doen, geen wijn, geen franse kaas, geen chips :+ ).

Op basis van die tijd gok in eerste instantie op een eindtijd van 3:30 die haalbaar moet zijn (je moet toch een eerste doel stellen), maar dat kan later nog wel veranderen. Het gaat me vooral om de weg er naar toe en te kijken hoe ver ik kom, maar dan wel door het serieus aan te pakken (Kipchoge haal ik toch nooit meer in :) )

17 oktober is nog ver weg, dus denk dat ik als tussendoel nu voor een goede HM (richting de 1:40?) te trainen de komende 12 weken.

In het kader van geen half werk; net even een afspraak gemaakt met een bevriende sportfysio (en loper) om de plannen eens wat verder uit te werken.

Zoals ik het nu voor me zie ga ik lekker door met 4x per week lopen de komende periode, maar dan met een specifiek HM schema, wil ook kijken of ik daar 1 of 2 krachttrainingsaspecten aan toe kan voegen, oa. ter preventie van blessures. Om dan vanaf medio juni toe te gaan werken naar de marathon
Ik denk dat die tijd haalbaar is. Met gewicht kan je idd winst halen, maar je moet 't ook leuk houden voor jezelf. Ik ben daar helemaal niet mee bezig (zit nu te typen met chocola naast me). Ik word vanzelf wel lichter door 't vele trainen. Maar als je het kan en leuk vind dan doe dat vooral!

Doelen lijken me realistisch. En ook zeker zo'n halve marathon als voorbereiding. In mijn ervaring zijn de lange duurlopen het belangrijkst voor de marathon. Dus probeer misschien een schema te vinden waar je die lekker kunt uitbouwen. In eerste instantie "ontspannen" uitbouwen, later kan je ook kijken of je daar tempoblokken in kan doen. Krachttraining helpt bij mij ook enorm (tenminste, dat gevoel heb ik). Het mooist is als je een persoonlijk programma krijgt wat je zwaktes sterker maakt. Als je met serieuze gewichten aan de slag gaat is het wel erg fijn om iemand te hebben die je met de juiste vorm kan helpen (anders blesseer je je).
Slickk schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:42:
@chris Bedankt voor de link, hier moet vast wel een geschikt schema tussen staan voor mezelf. Eerste doel is om überhaupt een marathon uit te lopen, maar met 39min op de 10km en 1u32m op HM denk ik dat een streeftijd voor de hele marathon handig is (3u30m, 3u15m?). Vooral als motivatie om naar iets toe te trainen. Maar goed, de volgorde qua prioriteit blijft wel; blessurevrij blijven > plezier hebben > persoonlijke (tijds)doelen halen.

@FEIJ_87 Hoe ziet een week er gemiddeld uit bij jou, op welke dagen loop je? Ik loop zelf 3x per week omdat ik 'bang' ben blessures op te lopen als ik vaker ga lopen.

Sowieso doe ik eigenlijk niks qua krachttraining meer sinds de sportscholen dicht zijn, dat moet ik eigenlijk thuis ook weer op gaan pakken. Heb juist hardlopen ingeruild voor de sportschool omdat het buiten is. :)
3:15 lijkt me ook wel realistisch voor jou gezien de tijden, maar drie keer per week klinkt wel als weinig voor een marathonvoorbereiding. Maar als je die tijden al met drie keer per week loopt, wie weet... Je hebt zeker gelijk, als je ineens zes keer per week gaat trainen nu dan kan je waarschijnlijk ook meteen een afspraak bij de fysio maken vanwege je aankomende stressfractuur ;).

Met drie keer per week zou ik zelf misschien iets doen als: dinsdag: lange intervallen, donderdag: rustige duurloop (tussen de 10 en 20km?) en zondag lange duurloop (uitbouwen richting 30km of zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigm1990
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-04 10:28
Calitomnication schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:51:
[...]

Hey thanks, deze info had ik nog niet gevonden :). Op de site van Nike zag ik overigens ook dat ze de Pegasus 37 als wedstrijdschoen classificeren, dat verbaasd mij wel een beetje. Zelf zou ik deze als een perfecte all-round, meer geschikt voor duur aanraden.

Maar nu moet ik wel overwegen wat ik met die Zoom 3 doe.. Ga ik hem nu aanschaffen, of nog een paar weken wachten op de 4.
Ik begreep dat de zoomfly behoudens de upper geen veranderingen brengt ten opzichte van de zoomfly 3. Hetzelfde foam en plaat zouden in de 4 zijn, maar nog niets is bevestigd volgens mij. Ik zou denk ik voor de zoomfly 3 gaan als ik moest kiezen. (zoomfly gaf bij mij heelslip, dus voor tempo next% gegaan, die direct fijn zat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FEIJ_87
Slickk schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:42:

In de regel heb ik afgelopen tijd di/wo/vr/zo aangehouden, met hier en daar een wisseling
Zag er meestal zo uit:
Dinsdag; Interval 200/400 meter
Donderdag: Duurloop (gem. 12k)
Vrijdag: Interval 800/1000m
Zondag: Lange duurloop 90 of 120 min.

Als ik de schemavergelijking van @chris zo bekijk neig in in eerste instantie naar Jack Daniels, die komen denk ik het meest overeen met wat ik deed.

Krachttraining heb ik ook nooit echt gedaan op wat plankjes na, maar ik denk dat het wel van toegevoegde waarde kan zijn om blessures te voorkomen en überhaupt wat sterkere core te krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Bigm1990 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:46:
[...]

Ik begreep dat de zoomfly behoudens de upper geen veranderingen brengt ten opzichte van de zoomfly 3. Hetzelfde foam en plaat zouden in de 4 zijn, maar nog niets is bevestigd volgens mij. Ik zou denk ik voor de zoomfly 3 gaan als ik moest kiezen. (zoomfly gaf bij mij heelslip, dus voor tempo next% gegaan, die direct fijn zat)
Thanks all d:)b

Heb voor zaterdag een afspraak bij Run2Day gepland, ga eens proberen. Heb ook op de Zoomfly 1 gelopen en deze vond ik veel "harder" dan de Zoomfly 2. Voor mijn gevoel is deze laatstgenoemde iets te zacht. Van wat ik heb begrepen voelt de 3 weer meer als de 1.

De Next% dat geloof ik allemaal wel, maar €200 euro voor een paar schoenen is serieus veel geld...

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chris
Calitomnication schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:52:
[...]

Thanks all d:)b

Heb voor zaterdag een afspraak bij Run2Day gepland, ga eens proberen. Heb ook op de Zoomfly 1 gelopen en deze vond ik veel "harder" dan de Zoomfly 2. Voor mijn gevoel is deze laatstgenoemde iets te zacht. Van wat ik heb begrepen voelt de 3 weer meer als de 1.

De Next% dat geloof ik allemaal wel, maar €200 euro voor een paar schoenen is serieus veel geld...
Je kan 't ook niet vergelijken met normale schoenen. 200 euro is trouwens wel een goede deal. Ik heb m'n tweede paar (nog niet aan gehad trouwens) en doe ze nooit zomaar aan. Eerst alleen voor wedstrijden gebruikt, nu soms ook een lange duurloop met marathontempo. Maar merk dat ze nu (na 300km ofzo) bijna "op" zijn. Kan er nog wel op lopen maar het snelle effect is weg. Met bijna €1/km is het zonde om ze gewoon "zo maar" te kopen. Als je iets langere wedstrijden wilt lopen waar je onder de 4:00/km wilt, dan is het wel zinvol. Bij langzamer dan 4:30/km lopen ze echt niet zo fijn, vind ik. Voor een snelle 5km zou ik 'm zelf niet aan doen denk ik, vanaf 10km wel.

Ik vind de Next% voor de lange vlotte duurloop wel erg fijn. Als ze niet zo duur zouden zijn zou ik ze daarvoor altijd aan doen. Ik heb 't gevoel dat ik minder last heb van m'n benen de dag erna (maar dat kan ook goed zijn omdat ik dat overal op 't internet lees :+). Heb er ook eens intervallen op gedaan (b.v. 4x2km @ HM tempo). Daar merkte ik eigenlijk geen verschil in tempo met m'n Adidas SL 20 (die ik voor 80€ heb gekocht volgens mij). Die zijn ook snel omdat ze gewoon lekker licht zijn. Daar verwacht ik ook wel meer dan 1000km uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
chris schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:58:
[...]

3:15 lijkt me ook wel realistisch voor jou gezien de tijden, maar drie keer per week klinkt wel als weinig voor een marathonvoorbereiding. Maar als je die tijden al met drie keer per week loopt, wie weet... Je hebt zeker gelijk, als je ineens zes keer per week gaat trainen nu dan kan je waarschijnlijk ook meteen een afspraak bij de fysio maken vanwege je aankomende stressfractuur ;).

Met drie keer per week zou ik zelf misschien iets doen als: dinsdag: lange intervallen, donderdag: rustige duurloop (tussen de 10 en 20km?) en zondag lange duurloop (uitbouwen richting 30km of zo).
Helder, dankjewel! Toevallig is dat m'n schema de afgelopen weken geweest. Ik moet alleen leren m'n duurlopen nog wat rustiger te lopen voor een beter trainingseffect, maar vind het lastig om zo 'bewust' te moeten lopen, ook omdat qua looptechniek het slechter gaat voor m'n gevoel.
FEIJ_87 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:49:
[...]

In de regel heb ik afgelopen tijd di/wo/vr/zo aangehouden, met hier en daar een wisseling
Zag er meestal zo uit:
Dinsdag; Interval 200/400 meter
Donderdag: Duurloop (gem. 12k)
Vrijdag: Interval 800/1000m
Zondag: Lange duurloop 90 of 120 min.

Als ik de schemavergelijking van @chris zo bekijk neig in in eerste instantie naar Jack Daniels, die komen denk ik het meest overeen met wat ik deed.

Krachttraining heb ik ook nooit echt gedaan op wat plankjes na, maar ik denk dat het wel van toegevoegde waarde kan zijn om blessures te voorkomen en überhaupt wat sterkere core te krijgen
Netjes! Is het bij 200/400 en 800/1000 zo dat je 200 meter snel loopt en 400 herstel?

Het is inmiddels vier weken geleden dat ik bij RunX m'n Endorphin Speeds heb besteld na proberen in de winkel. Ik wil best een lokale winkel steunen door het daar te kopen in plaats van via internet, maar dit ben ik ook weer niet gewend. :| Ook verder geen update of wat dan ook gekregen. Dan maar eens bellen. -> Leveringsproblemen, jammer. Dan nog maar even geduld. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Slickk op 18-03-2021 11:24 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Net een sport medische test gedaan, alles was gelukkig goed en waren geen gekke dingen te zien.
De inspanningstest was op de fiets dus m'n benen vonden het eerder mooi geweest dan m'n hart. Maar de uiteindelijk V02max score was 56.9 en die komt eng dicht in de buurt met wat runalyze voorspeld want daar staat de effective Vo2max op 56.61.
Ook de PR's die ik de laatste tijd gelopen heb komen ook nagenoeg overeen.
1km 3:06 vs 3:08
5km 17:55 vs 17:51
10km 37:09 vs 37:50 (maar eerste km was nog te langzaam en waren het eerste stuk nog aan het buurten dus zit meer in)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virton
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-09 13:13
Mooie resultaten @Tinusvolkel . Heb je ook je lactaatdrempel laten bepalen? Jij fiets veel, maar denk dat ik bij 500 fietskm jaarlijks bij een test toch voor lopen zou gaan.

Hier gaat het wat minder. Wat kleine pijntjes in achillespees en knie wat lijkt op overbelasting. Zou vanavond naar fysio gaan, maar zoon heeft na het eten ineens koorts. Waardoor ik de deur niet uitkan en morgen hem laat testen.
Volgende week ook naar de podotherapeut voor nieuwe zooltjes (1 jaar, 2000 hardloopkm oud)

Het marathonschemaplan even in de ijskast en z1/z2 duurloop doen, tenzij klachten erger worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10-09 18:44
Vanavond kon ik pas m'n eerste loopje van deze week doen. Zondag en maandag niet helemaal lekker en maandag ook nog ongelukkig m'n knie gestoten die pijnlijk werd en ik nog even aan wilde kijken. Vanavond in lage hartslag 8,5km gemaakt met een podcast op de oren. Vind podcasts ideaal bij de rustige tempo's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Toppertje

www.davideografie.nl

Sinds een paar weken weer een beetje aan het proberen wat structuur te krijgen in het hardlopen (na redelijk wat ongestructureerde loopjes 2 tot 3 keer per week). wat steeds beter gaat met een schema van Trenara. Begonnen met een schema voor 5km onder de 20 minuten. M'n huidige 5km tijd staat op 20:58 gelopen tijdens de 4mijl van Groningen in 2019. Daarna wil ik weer opbouwen naar een halve en misschien wel de hele marathon.

Nu ik weer wat meer loop ben ik ook weer in de markt voor nieuwe schoenen doordat de schoenen die ik nog had van de Decathlon (Kalenji kiprun KD light) bij nader inzien misschien iets te klein/smal zijn voor mij, na het lopen last van de voorkant van m'n 2na grootste teen (linkervoet), kleine blaar tussen m'n teen en een blaar op de bobbel van m'n grote teen (rechtervoet).

Voor zaterdag heb ik een afspraak gemaakt bij de Daka in Groningen. Iemand met ervaringen bij deze winkel en wellicht tips voor een schoen op basis van bovenstaande?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Virton schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 21:03:
Mooie resultaten @Tinusvolkel . Heb je ook je lactaatdrempel laten bepalen? Jij fiets veel, maar denk dat ik bij 500 fietskm jaarlijks bij een test toch voor lopen zou gaan.
Yep maar zonder bloed te prikken, dus zal dan wel soort van berekend zijn.
Hij is 155 met een bijhorend vermogen van 359W wat weer nagenoeg overeen komt met de CP van de Stryd want die staat op 364W, maar dacht dat je die eigenlijk niet zo 1 op 1 kan vergelijken, maar nu liggen ze wel heel dicht op elkaar.
Verder fiets ik niet heel veel, dit jaar een km of 400. tegenover ruim 600 hardloop km's
Zelf zou ik ook eerder voor een hardlooptest zijn gegaan maar kon deze via het werk doen voor 50 euro. Dus dan mag ik niet al te veel klagen :)
Hier gaat het wat minder. Wat kleine pijntjes in achillespees en knie wat lijkt op overbelasting. Zou vanavond naar fysio gaan, maar zoon heeft na het eten ineens koorts. Waardoor ik de deur niet uitkan en morgen hem laat testen.
Volgende week ook naar de podotherapeut voor nieuwe zooltjes (1 jaar, 2000 hardloopkm oud)

Het marathonschemaplan even in de ijskast en z1/z2 duurloop doen, tenzij klachten erger worden.
Aj balen... iig beterschap..

[ Voor 0% gewijzigd door Tinusvolkel op 19-03-2021 08:40 . Reden: Ik zat er watt naast.... ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chris
Slickk schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:41:
[...]

Helder, dankjewel! Toevallig is dat m'n schema de afgelopen weken geweest. Ik moet alleen leren m'n duurlopen nog wat rustiger te lopen voor een beter trainingseffect, maar vind het lastig om zo 'bewust' te moeten lopen, ook omdat qua looptechniek het slechter gaat voor m'n gevoel.
Er zijn meerdere redenen waarom dat vaak wordt aanbevolen, o.a.:

- Je traint een ander systeem (hoe dit precies werkt weet ik ook niet, maar geloof er wel in.)
- Je hebt minder kans op blessures (daarom is tegenwoordig "polarized training" zo populair)
- Je bent uitgeruster voor de "echte" workouts die er toe doen

Voor mij zijn vooral die laatste twee belangrijk. Als je dus niet extreem veel te hard loopt dan kan 't prima zijn dat je rustige duurlooptempo gewoon goed is. Denk dat je vooral naar je gevoel moet luisteren. Als je je goed voelt, niet veel veranderen. Merk je dat je te moe bent voor de echte workouts of raak je geblesseerd, dan kan je er aan denken om de rustige duurlopen wat rustiger te doen. Volgens mij is het ook niet echt binair: je kan best ietsje te snel of ietsje te langzaam lopen, dat verandert niet veel.

Ik vind het heerlijk om ook echt rustig te lopen. Ga nu de deur uit om lekker 5:00-5:30/km lopen, genieten van 't bos en de zonsopgang. Ter vergelijking: m'n vlotte lange duurlopen gaan in ongeveer 4:00/km op het moment (dat voelt als "snel ontspannen"). Daar geniet ik ook, maar meer van 't lopen dan van de omgeving. Natuurlijk is m'n vorm iets minder goed bij langzaam lopen, maar dat vind ik niet zo erg.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tibs
Hmm, nog werk aan de winkel hier. Ik loop momenteel mijn duurlopen op hartslag (probeer rond de 160 te blijven) waardoor het tempo op 6:30/km - 6:45/km ligt. De snelheidstrainingen gaan tot 5:40/km. Hopelijk betert dat na verloop van tijd. Ben ook nog maar 7 weken met het trainingsprogramma bezig. Voorheen was het bij mij ook gewoon lukraak gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
  • Laatst online: 01-09 12:44
Tinusvolkel schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:31:
[...]
Yep maar zonder bloed te prikken, dus zal dan wel soort van berekend zijn.
Hij is 155 met een bijhorend vermogen van 259W wat weer nagenoeg overeen komt met de CP van de Stryd want die staat op 264W, maar dacht dat je die eigenlijk niet zo 1 op 1 kan vergelijken, maar nu liggen ze wel heel dicht op elkaar.
Grappig dat dat zo dicht bij elkaar ligt. is 259 niet weinig trouwens? Heb weinig vergelijkingsmateriaal, maar de mijne ligt nu op 374.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
influenza schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:39:
[...]

Grappig dat dat zo dicht bij elkaar ligt. is 259 niet weinig trouwens? Heb weinig vergelijkingsmateriaal, maar de mijne ligt nu op 374.
Idd scherp, zat er 100w naast.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slickk
chris schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 05:49:
[...]

Er zijn meerdere redenen waarom dat vaak wordt aanbevolen, o.a.:

- Je traint een ander systeem (hoe dit precies werkt weet ik ook niet, maar geloof er wel in.)
- Je hebt minder kans op blessures (daarom is tegenwoordig "polarized training" zo populair)
- Je bent uitgeruster voor de "echte" workouts die er toe doen

Voor mij zijn vooral die laatste twee belangrijk. Als je dus niet extreem veel te hard loopt dan kan 't prima zijn dat je rustige duurlooptempo gewoon goed is. Denk dat je vooral naar je gevoel moet luisteren. Als je je goed voelt, niet veel veranderen. Merk je dat je te moe bent voor de echte workouts of raak je geblesseerd, dan kan je er aan denken om de rustige duurlopen wat rustiger te doen. Volgens mij is het ook niet echt binair: je kan best ietsje te snel of ietsje te langzaam lopen, dat verandert niet veel.

Ik vind het heerlijk om ook echt rustig te lopen. Ga nu de deur uit om lekker 5:00-5:30/km lopen, genieten van 't bos en de zonsopgang. Ter vergelijking: m'n vlotte lange duurlopen gaan in ongeveer 4:00/km op het moment (dat voelt als "snel ontspannen"). Daar geniet ik ook, maar meer van 't lopen dan van de omgeving. Natuurlijk is m'n vorm iets minder goed bij langzaam lopen, maar dat vind ik niet zo erg.
Ja ik merk dat in het begin al m'n loopjes vrijwel hetzelfde waren. Nu is er een groter 'contrast' tussen interval- en duurlopen, waardoor ik daar ook met een andere mindset in kan gaan. Dan lukt het veel beter om ontspannen te lopen en meer uit elke loop kan halen (snellere interval, meer genieten tijdens rustige loop). Volgens mij is je punt 1 inderdaad het vergroten van de brandstofvoorraad (lactaat) als ik de blogs die ik paar weken terug had gelezen mag geloven.

Je aanstekelijke bericht over een zonsopgang zorgde er voor dat toen ik je bericht las ben opgestaan en een rondje van 17km rustig ben gaan lopen. Pas op het eind weer op m'n horloge gekeken en zat precies op 5:00/km gemiddeld. :) Dus bedankt voor dat (onbewuste) laatste zetje. (y)

[ Voor 4% gewijzigd door Slickk op 19-03-2021 09:36 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Tibs schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:21:
Hmm, nog werk aan de winkel hier. Ik loop momenteel mijn duurlopen op hartslag (probeer rond de 160 te blijven) waardoor het tempo op 6:30/km - 6:45/km ligt. De snelheidstrainingen gaan tot 5:40/km. Hopelijk betert dat na verloop van tijd. Ben ook nog maar 7 weken met het trainingsprogramma bezig. Voorheen was het bij mij ook gewoon lukraak gaan lopen.
Probeer je niet te meten aan iemand in dit topic zou ik zeggen. Niet iedereen is hetzelfde, en we hebben hier in het topic een aantal heeeeeel snelle jongens :)

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tibs
Poekie schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:14:
[...]

Probeer je niet te meten aan iemand in dit topic zou ik zeggen. Niet iedereen is hetzelfde, en we hebben hier in het topic een aantal heeeeeel snelle jongens :)
Is inderdaad niet de bedoeling. Plan is om gewoon mijn trainingsplan uit te doen en dan een nieuw op te starten met een ander doel. Op die manier zal de snelheid en verlaagde hartslag wel volgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• influenza
Poekie schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:14:
[...]

Nee dat is frustrerend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Laatst online: 09:19
Tibs schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:21:
Wat is je max en rust hartslag?

160 klinkt namelijk best hoog voor me voor duurlopen (zelf probeer ik het onder de 140 te houden, maar mijn max is tegen de 180), maar als je max 220 is dan valt t nog wel mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
m0ridin schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:54:
[...]

Wat is je max en rust hartslag?

160 klinkt namelijk best hoog voor me voor duurlopen (zelf probeer ik het onder de 140 te houden, maar mijn max is tegen de 180), maar als je max 220 is dan valt t nog wel mee ;)
Momenteel is mijn rusthartslag 45bpm en geraak ik bij een zwaardere training zonder veel problemen aan 185bpm. Mijn max is nu ingesteld op 195bpm.

Hartslagzones worden bepaald op de HRR.

[ Voor 4% gewijzigd door Tibs op 19-03-2021 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Tibs schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:04:
[...]

Momenteel is mijn rusthartslag 45bpm en geraak ik bij een zwaardere training zonder veel problemen aan 185bpm. Mijn max is nu ingesteld op 195bpm.

Hartslagzones worden bepaald op de HRR.
Hmmm, k... Zal weer afhankelijk zijn van welke interpretaties je weer precies neemt (zie altijd verschillende varianten van specifieke zones).

Zo zie ik voor HRR het volgende voorbij komen:

Z1: 50-60%
Z2: 60-70%
Z3: 70-80%
Z4: 80-90%
Z5: 90-100%

En even later weer dat er eigenlijk maar 4 zones zijn:

Z1: 60-70%
Z2: 70-80%
Z3: 80-89/93%
Z4: 89/93-100%

of toch 5?:
Z5: 100(+)%?

Blijf het altijd lastig vinden die zones...

HRR, lactaatdrempel, welke zones dan specifiek, hoeveel, welke percentages...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
m0ridin schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:25:
[...]

Hmmm, k... Zal weer afhankelijk zijn van welke interpretaties je weer precies neemt (zie altijd verschillende varianten van specifieke zones).

...

HRR, lactaatdrempel, welke zones dan specifiek, hoeveel, welke percentages...
Momenteel zijn ze op mijn Garmin als volgt ingedeeld.

Zone 1 (Warming up) - 121 - 135bpm
Zone 2 (Rustig) - 136 - 148bpm
Zone 3 (Aeroob) - 149 - 164 bpm
Zone 4 (Drempel) - 165 - 179 bpm
Zone 5 (Maximaal) - +179 bpm

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Gisteren weer voor her eerst sinds lange tijd een training met de club en het ging meteen hard. Inlopen op 4.40'/km. Tijdens de 2x 12' hebben we op sommige punten de 3.40'/km aangetikt, maar man... wat heb ik dat samenlopen gemist zeg. Meer dan ik bewust van was. Het alleen trainen was ergens ook wel fijn, maar in zo'n groepje loop je toch net wat makkelijker en kun je het tempo beter verdelen.

Misschien toch net op tijd om voor volgende week, test halve marathon, nog wat vertrouwen te tanken :).

Overigens is het mysterie rondom mijn Strava en het niet laten zien van interval tijden ook opgelost. Schijnbaar moet je Strava ook toestemming geven tot het uitlezen van je hartslag. Doe je dit niet, zie je alleen maar de rondes als volledige kilomters in Strava. Geef je Strava toegang tot je hartslag laat deze ook mooi de rondetijden zoals je ze ook in Garmin Connect ziet terug. Heeft me maar 1,5 jaar gekost om daar achter te komen :D 8)7 |:(

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
Tibs schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:32:
[...]

Momenteel zijn ze op mijn Garmin als volgt ingedeeld.

Zone 1 (Warming up) - 121 - 135bpm
Zone 2 (Rustig) - 136 - 148bpm
Zone 3 (Aeroob) - 149 - 164 bpm
Zone 4 (Drempel) - 165 - 179 bpm
Zone 5 (Maximaal) - +179 bpm
Zouden lange duurlopen niet eerder zone 2 moeten zijn? Of doe je meer tempo duurlopen, dan is z3 (waar je met 160 in zit) idd weer ok.

Ah well, I knowe nothiiiink! Ik hou het maar op mn LTT zones zoals ze nu zijn en dan zien we verder wel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Calitomnication schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:33:
Overigens is het mysterie rondom mijn Strava en het niet laten zien van interval tijden ook opgelost. Schijnbaar moet je Strava ook toestemming geven tot het uitlezen van je hartslag. Doe je dit niet, zie je alleen maar de rondes als volledige kilomters in Strava. Geef je Strava toegang tot je hartslag laat deze ook mooi de rondetijden zoals je ze ook in Garmin Connect ziet terug. Heeft me maar 1,5 jaar gekost om daar achter te komen :D 8)7 |:(
Waarom is dat in godsnaam gekoppeld?! Mijn laps zijn gekoppeld aan m'n lap-button, niet aan mijn HR...
Al moet ik zeggen dat ik iets vergelijkbaars heb, sinds ik Strava niet toestemming tot HR-data geef, zijn al mijn yogasessies die ik met m'n vivosmart opneem opeens 'run'. Dat ging voor die tijd goed, het bestand heeft niets anders (runalyze ziet het gewoon als yoga). Met m'n forerunner gaat t wel goed (al maakt die er workout van ipv yoga, maar iig geen run). Echt, wtf strava?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
m0ridin schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:37:
[...]

Zouden lange duurlopen niet eerder zone 2 moeten zijn? Of doe je meer tempo duurlopen, dan is z3 (waar je met 160 in zit) idd weer ok.

Ah well, I knowe nothiiiink! Ik hou het maar op mn LTT zones zoals ze nu zijn en dan zien we verder wel ;)
Als ik in zone 2 zou moeten lopen dan moet ik snelwandelen. 8)7

Voorlopig zo opbouwen en dan zal dat wel wat veranderen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Poekie schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:43:
[...]

Waarom is dat in godsnaam gekoppeld?! Mijn laps zijn gekoppeld aan m'n lap-button, niet aan mijn HR...
Al moet ik zeggen dat ik iets vergelijkbaars heb, sinds ik Strava niet toestemming tot HR-data geef, zijn al mijn yogasessies die ik met m'n vivosmart opneem opeens 'run'. Dat ging voor die tijd goed, het bestand heeft niets anders (runalyze ziet het gewoon als yoga). Met m'n forerunner gaat t wel goed (al maakt die er workout van ipv yoga, maar iig geen run). Echt, wtf strava?
Dat dacht ik dus ook.. Ik druk zelf op de knop, Garmin stuur die data zo naar Strava en bam.. Maar denk dat ik al weet waarom dit een "wtf Strava" is. Het staat onder het kopje "Workout Analysis. Ze laten dan ook meteen zien in welke zone je getraind hebt; Inlopen = endurance, 1e tempoblok = Threshold, pauze = active recovery, 2e tempoblok = VO2max & uitlopen is active recovery.

Vanuit dat oogpunt kan ik het nog wel begrijpen. Maar verder is wel superslecht aangegeven dat ze hiervoor je HR nodig hebben. Of ik heb er gewoon keihard overheen gelezen (plaats alvast een disclaimer aangezien ik wel iemand met een rechtstreekse URL naar het arikel verwacht :P).

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Zou er nog een andere oplossing zijn? Zet de auto lap per km uit in de settings.
Vivosmart4
https://www8.garmin.com/m...9C-80AB-A84557D14479.html

Bij de Forerunner serie kun je vaak zelf ook nog de afstand kiezen van die auto lap.
https://www8.garmin.com/m...uto%20Lap%20on%20or%20off.
Wat in een aantal gevallen ook irritant (b)lijkt is dat bij de oudere FR-modellen bij bepaalde zelf geplande trainingen de auto lap uit staat en niet je data vervuild... terwijl het bij de nieuwere modellen dit wel de data schijnt te vervuilen als je hem dan niet uit zet tijdens een zelf geplande training.
Waar het kantelpunt tussen die 2 versies zit weet ik niet.

https://forums.garmin.com...ring-a-structured-workout
Older watches used to ignore auto-lap during workouts, and newer watches (like 935) use auto-lap during workouts.

You either have to manually toggle auto-lap, or create a new activity just for workouts (which is what I do -- I'm okay with that because I have different data screens for workouts, too).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 10:56
Zo, ff helemaal naar de galemiezen gegaan: 50" VO2max met 10" pauze, en dan 4 sets van 10 herhalingen met 5' Z1 tussen de sets. Die 10" is dan net niks! Eerst piept je horloge dat de interval erop zit, maar dan duurt het ff voor je de snelheid kwijt bent. Maar dan begint je horloge alweer af te tellen naar de volgende interval. Denk dat ik liever gewoon 10' doorloop en dan 5' pauze. In totaal bijna 20 km gelopen.

@Calitomnication ben je er al uit met je schoenen? Ik twijfel nog tussen de Fly's (en dan maar de volle mep betalen voor 3) of die Next% voor mijn marathon. Denk alleen dat mijn tempo net iets te laag ligt (4:40) om die next% volledig te benutten. Maar heb nog geen winkel (in de buurt) gevonden waar ik ze kan testen.

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

route99 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:05:
[...]
Zou er nog een andere oplossing zijn? Zet de auto lap per km uit in de settings.
Vivosmart4

Bij de Forerunner serie kun je vaak zelf ook nog de afstand kiezen van die auto lap.
https://www8.garmin.com/m...uto%20Lap%20on%20or%20off.
Wat in een aantal gevallen ook irritant (b)lijkt is dat bij de oudere FR-modellen bij bepaalde zelf geplande trainingen de auto lap uit staat en niet je data vervuild... terwijl het bij de nieuwere modellen dit wel de data schijnt te vervuilen als je hem dan niet uit zet tijdens een zelf geplande training.
Waar het kantelpunt tussen die 2 versies zit weet ik niet.

https://forums.garmin.com...ring-a-structured-workout

[...]
Sorry peanutbutter, dat is dus geen oplossing en precies de breinbreker die @Poekie en ik hadden. Sinds ik bij de AV zit (2014 ofzo) tik in de rondetijden voor een interval (handmatig) af, tenzij het een duurloop van 16km is, dan mag Garmin rustig iedere km een piepje geven. Maar het is dus precies het geval dat de activiteiten in GC complet anders werden weergeven dan in Strava. Bijvoorbeeld een interval van 10x 1' hp 1' & 10x 30" hp 30" laat in Garmin mooi 20 gelijke pieken zien. Strava pakt dan om de een of andere reden nog steeds de rondes op de volle km, waardoor de training meer als gelopen door een ongeleid projectiel lijkt.
1. 5.11'/km
2. 4.35'/km
3. 4.42'/km
4. 4.18'/km
5. 4.17'/km
6. 4.36'/km
7. 4.27'/km
8. 4.32'/km

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

AppieR schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:06:
Zo, ff helemaal naar de galemiezen gegaan: 50" VO2max met 10" pauze, en dan 4 sets van 10 herhalingen met 5' Z1 tussen de sets. Die 10" is dan net niks! Eerst piept je horloge dat de interval erop zit, maar dan duurt het ff voor je de snelheid kwijt bent. Maar dan begint je horloge alweer af te tellen naar de volgende interval. Denk dat ik liever gewoon 10' doorloop en dan 5' pauze. In totaal bijna 20 km gelopen.

@Calitomnication ben je er al uit met je schoenen? Ik twijfel nog tussen de Fly's (en dan maar de volle mep betalen voor 3) of die Next% voor mijn marathon. Denk alleen dat mijn tempo net iets te laag ligt (4:40) om die next% volledig te benutten. Maar heb nog geen winkel (in de buurt) gevonden waar ik ze kan testen.
Niet echt, ik denk toch de Zoomfly 3. Heb de 1 & 2 gehad, beide waren prima, maar hoop dat de 3 iets directer is dan de 2.

Ik denk dat hij me ook op de Nike Air Zoom Tempo NEXT% gaat laten lopen, maar deze schoen kost € 200, wat ik toch wel weer érg veel geld blijf vinden.

Ah, nu zie ik ook de verwarring @chris. Jij had het over de "echte" Next% en ik over de Zoom Tempo Next%. Feitelijk 2 verschillende schoenen, my bad.. Heb de verkeerde naam gebruikt. Dan ben ik het met je eens dat een "echte" voor € 200 een goede deal is. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Calitomnication op 19-03-2021 12:39 ]

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FEIJ_87
Slickk schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:41:
[...]

[...]

Netjes! Is het bij 200/400 en 800/1000 zo dat je 200 meter snel loopt en 400 herstel?
Nee 200 of 400m met 1 min. herstel, en 800 of 1000m met 2 min. herstel meestal

Hier vanochtend ook weer gelopen.
Afgelopen week beetje grieperig geweest (geen corona), dacht vandaag dat het wel weer ging dus weer even naar buiten.

Resultaat na 10k: vo2max van dit loopje 4 punten lager dan van de afgelopen tijd en een gemiddelde hartslag waar je u tegen zegt, een garminscore van 5.0, denk dat ik er stiekem nog niet helemaal boven op ben. Voelde ook retezwaar en was blij dat ik weer terug was :+

Zondag nieuwe poging, hoop dat het dan weer soepeler gaat, zodat ik volgende week gewoon weer normaal kan lopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• influenza
Gisteren weer voor her eerst sinds lange tijd een training met de club en het ging meteen hard. Inlopen op 4.40'/km. Tijdens de 2x 12' hebben we op sommige punten de 3.40'/km aangetikt, maar man... wat heb ik dat samenlopen gemist zeg. Meer dan ik bewust van was. Het alleen trainen was ergens ook wel fijn, maar in zo'n groepje loop je toch net wat makkelijker en kun je het tempo beter verdelen.
Ja ik mis het ook, maar wij trainen nog niet helaas. Kennelijk geldt het sporten in groepjes van 4 alleen als je op een accommodatie sport en niet als je "buiten" gaat hardlopen, tenzij de gemeente daar een uitzondering op maakt.... Dus wij mogen alleen in groepjes van 4 op de baan trainen, die dan stervensdruk is, omdat iedereen dat gaat doen... Daar heeft de trainer (terecht) dan weer geen zin in. Kortom geen groepstraining helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin

Misschien toch net op tijd om voor volgende week, test halve marathon, nog wat vertrouwen te tanken :).

Serieus? Dit is bij een betaalde strava neem ik aan?

Zie zelf eigenlijk ook alleen maar 1km rondjes altijd, hartslag wordt er gewoon netjes in vermeld dus lijkt me dat die toestemming goed zit...

Nevermind, I'm an idiot... al die tijd op de verkeerde plek gekeken :P

Hier staat morgen een 10k wedstrijdje op het programma... Nou ja, dat was als er wedstrijdjes ware geweest tenminste (volg een HM schema). Dus morgen zelf maar aan de bak, wel lastig na zo lang niet echt dat soort dingen te hebben gelopen om in te schatten wat realistisch is. Maar ook zin in, zin om weer echt vol te gaan op zo'n afstand en benieuwd wat de stand van zaken is :)

[ Voor 64% gewijzigd door m0ridin op 19-03-2021 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

route99 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:05:
[...]
Vivosmart4
Mijn forerunner heb ik al zo ingesteld dat die geen autolap gebruikt als ik intervallen doe, en bij yoga heb je over het algemeen geen autolap nodig :+
Dat Strava mijn HR nodig heeft om het veld activity type te kunnen lezen of mijn laps te herkennen is natuurlijk onzin.
Wel HR: yoga wordt correct geclassificeerd, hardloopintervallen worden correct weergegeven.
Geen HR: yoga wordt gezien als hardlopen (?!) of workout, hardloopintervallen worden genegeerd en op 1km gezet.
Dat is gewoon fout van Strava.

Het allerleukste: Strava stript je HRdata niet, ze negeren het alleen. Ik laat mijn Strava-activiteiten doorzetten naar Samengezond, en daar heb ik opeens HRdata. Eh. Wat? Telt 'doorgeven aan 3rd party services' niet als verwerken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
8)7

Eigenlijk zou Garmin daarin moeten faciliteren. Dat je bij Garmin kunt kiezen welke gegevens je met een externe partij zoals Strava wilt delen. Maarja, Garmin en software is ook geen ideale combinatie.

Zelf vind ik het overigens niet zo spannend dat iedereen mijn hartslag kan zien op Strava (of uberhaubt dat Strava die gegevens verwerkt). I am healthy and i know it :+

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
BastiaanN schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:05:
[...]
Zelf vind ik het overigens niet zo spannend dat iedereen mijn hartslag kan zien op Strava (of uberhaubt dat Strava die gegevens verwerkt). I am healthy and i know it :+
Vind ik ook niet zo spannend. Zou het wel fijn vinden als je die temperatuur eruit zou kunnen filteren. Daar heb je nou echt geen ene bal aan.

Vanmiddag weer lekker op het pijnbankje gelegen bij de fysio. Ging best aardig moet ik zeggen. Heb groen licht om weer wat te gaan lopen! Niet gelijk 20km natuurlijk 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
Gisteren krachtsport gedaan met mijn broertje, fitness is nog steeds dicht dus gebruik gemaakt van de gewichten die hij in de garage had liggen. Was lekker gefocust op core en bovenlichaam.

Vandaag 10Km gelopen, nieuw rondje. Was lekker zo in de zon door de polder. Niet te hard gelopen ongeveer 5.30 per kilometer. Dat is prima na de workout van gisterren. Ik moet zeggen dat ik deze snelheiden toch makkelijker lekker loop. Ergens betaalt het zich wel uit dat rustige duurloopje op zondag
InZane schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:00:
[...]

Vind ik ook niet zo spannend. Zou het wel fijn vinden als je die temperatuur eruit zou kunnen filteren. Daar heb je nou echt geen ene bal aan.

Vanmiddag weer lekker op het pijnbankje gelegen bij de fysio. Ging best aardig moet ik zeggen. Heb groen licht om weer wat te gaan lopen! Niet gelijk 20km natuurlijk 8)7
Lekker goed nieuws, en nu naar buiten lekker rennen.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
Vanmiddag weer op stap geweest. De bedoeling was een kilometer of 8, maar het ging zo lekker dat ik uiteindelijk op 11,5 kilometer uit ben gekomen. Naderhand leek m'n hartslag wel wat hoog, zo voelde het onderweg niet per se maar het past wel bij de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Calitomnication schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:34:
[...]

Sorry peanutbutter, dat is dus geen oplossing en precies de breinbreker die @Poekie en ik hadden. Sinds ik bij de AV zit (2014 ofzo) tik in de rondetijden voor een interval (handmatig) af, tenzij het een duurloop van 16km is, dan mag Garmin rustig iedere km een piepje geven. Maar het is dus precies het geval dat de activiteiten in GC complet anders werden weergeven dan in Strava. Bijvoorbeeld een interval van 10x 1' hp 1' & 10x 30" hp 30" laat in Garmin mooi 20 gelijke pieken zien. Strava pakt dan om de een of andere reden nog steeds de rondes op de volle km, waardoor de training meer als gelopen door een ongeleid projectiel lijkt.
1. 5.11'/km
2. 4.35'/km
3. 4.42'/km
4. 4.18'/km
5. 4.17'/km
6. 4.36'/km
7. 4.27'/km
8. 4.32'/km
Maar bij trainingsanalyse staan toch wel de afzonderlijke laps? Al is het wel Premium content...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Nu online

Toppertje

www.davideografie.nl

Toppertje schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 21:30:
Sinds een paar weken weer een beetje aan het proberen wat structuur te krijgen in het hardlopen (na redelijk wat ongestructureerde loopjes 2 tot 3 keer per week). wat steeds beter gaat met een schema van Trenara. Begonnen met een schema voor 5km onder de 20 minuten. M'n huidige 5km tijd staat op 20:58 gelopen tijdens de 4mijl van Groningen in 2019. Daarna wil ik weer opbouwen naar een halve en misschien wel de hele marathon.

Nu ik weer wat meer loop ben ik ook weer in de markt voor nieuwe schoenen doordat de schoenen die ik nog had van de Decathlon (Kalenji kiprun KD light) bij nader inzien misschien iets te klein/smal zijn voor mij, na het lopen last van de voorkant van m'n 2na grootste teen (linkervoet), kleine blaar tussen m'n teen en een blaar op de bobbel van m'n grote teen (rechtervoet).
Morgen heb ik een afspraak staan bij de Daka in Groningen. Iemand met ervaringen bij deze winkel en wellicht tips voor een schoen op basis van bovenstaande?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
Toppertje schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 19:29:
[...]

Morgen heb ik een afspraak staan bij de Daka in Groningen. Iemand met ervaringen bij deze winkel en wellicht tips voor een schoen op basis van bovenstaande?
De daka eerlijk gezegd geen ervaring mee. Misschien een beetje moster na de maaltijd maar ik kan RunX aan het Hoornsediep iig wel aanbevelen. (Goed personeel, veelal vaak ook (goede) lopers en al jaren een begrip)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:51
Ik vond het frisjes vandaag met lang/lang én onderhemd. Wind tegen waaide het behoorlijk door me heen. Had het kunnen weten, want de wekelijse frisse duik deed z'n naam ook al eer aan. Kan ook zijn dat ik qua inspanning iets te veel heb gedaan vandaag, de bank ligt heerlijk iig 8)

Vandaag rustig maar ook gedeeltelijk off road gelopen, maar niet met trailschoenen want meer dan de helft was asfalt. De tweakerbokjes zijn niet echt prettig op de modderige stukken (verzint excuus om hybride schoenen aan te schaffen). Over de opvolgers van m'n Hoka's ben ik ook nog uit. Had NB 890V8 in gedachten, omdat die lichter zijn dan bijv. de Pegasus 37, maar ik wil een andere lichte schoen met goede demping, suggesties? (geen Saucony, don't ask why, heb ik niks mee, hoewel dat hier vloeken in de kerk is)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Toppertje schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 19:29:
[...]

Ik woon er tegenover :) . Goede winkel, vraag wel om een medewerker met hardlopen als expertise. Ze zijn wel echt duur trouwens, meestal zijn exact dezelfde spullen elders echt een stuk goedkoper (met mijn tennisracket scheelde het de helft :D ).

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Nu online

Toppertje

www.davideografie.nl

Cranzai schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 20:27:
[...]
De daka eerlijk gezegd geen ervaring mee. Misschien een beetje moster na de maaltijd maar ik kan RunX aan het Hoornsediep iig wel aanbevelen. (Goed personeel, veelal vaak ook (goede) lopers en al jaren een begrip)
Thanks voor de tip (y)
the-body schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 22:02:
[...]

Ik woon er tegenover :) . Goede winkel, vraag wel om een medewerker met hardlopen als expertise. Ze zijn wel echt duur trouwens, meestal zijn exact dezelfde spullen elders echt een stuk goedkoper (met mijn tennisracket scheelde het de helft :D ).
Als er met die hogere prijs ook een beter advies uitkomt heb ik daar opzich niet zo veel problemen mee, maar als ik de prijzen op de site zie (van hardloopschoenen) zijn ze gelijkwaardig of niet veel duurder dan andere winkels waar je een scan van je voet krijgt en loopanalyse. Maar ik zal erop letten, bedankt!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05:26

sebasd

loopt op espresso

Vandaag stond er 2x 3km tempo met 3 min. rust op het programma. Dat werd vooral een les ‘als je het eerste blok te hard loopt valt de tweede vies tegen’.

Er zat uiteindelijk meer dan 40 seconden verschil in de tijden (14:12 - 14:57). Gelukkig wel allebei sneller dan 12km/u maar dat mag een volgende keer wel wat vlakker..

Morgen lekker een rustige duurloop.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Laatst online: 07:09

KnOeFz

no comment...

Vandaag de 200km in Maart gepasseerd, zou ik een keer de 300km Strava badge kunnen halen??? :D Jaartotaal de 700 voorbij, t gaat lekker.

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 07:38

Rudedadude

Maybe we were born to run

Weekje te laat, maar vandaag weer de Sallandtrail 50K gelopen:
https://www.strava.com/activities/4978955700
Het is toch grappig hoe je je mentaal op zo'n afstand kunt instellen. Vandaag had er ook nog wel meer in gezeten. Nu op 261 km voor deze maand.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
Wat zijn jullie ervaringen met het ouder worden van hardloopschoenen?
Zelf heb ik behoefte aan een stevige schoen voor het gros van mijn trainingen, reden zijnde dat ik wat kleine overpronatie en instabiliteit in mijn enkels heb.

Nou loop ik momenteel op twee paar schoenen, de ene met 717km, de ander met 813 km. De buitenzool is op zich nog goed, afgezien van de buitenkant van de voorvoeten (ik land blijkbaar daar en alleen daar slijt het als een tierelier). Beide schoenen loop ik in met zo'n binnenzool die naar je voet vormt ipv de standaard binnenzool (aantoonbaar beter voor mijn afwikkeling).

Wat is nou precies het probleem? Nou, ik heb dus sinds een poosje wat rare pijntjes in de voeten (pijnlijke grote teen, gevoeld van een knobbel onder de voorvoet) en ik heb ineens ook weer wat achillespeesklachten (nu de andere kant). Enerzijds probeer ik wel wat meer kilometers te maken wat ook een oorzaak zou kunnen zijn maar ik probeer aan de andere kant echt super goed op pijntjes etc te letten.

Hoe reëel is het dat dit komt doordat er wat stabiliteit weg is uit de schoenen?

[ Voor 3% gewijzigd door Cranzai op 20-03-2021 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Km's is niet alles, hè. Hoe oud zijn ze. In meest kunststof zolen zitten verwekers en die verweken (?) na verloop van tijd. De demping wordt minder. Bij m'n laatse 3 paar Hoka's (telkens Bondi 6'en) kon ik het verschil tussen het oude en het nieuwe paar goed voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
@Frenz64 een paar is ongeveer 2 jaar oud, het andere 1 jaar
Het oudste paar voelt op zich nog wel prima, hoewel die ook zachter waren vanaf het begin. Bij die schoenen vermoed ik dan vooral het bovenwerk. Het jongere paar heb ik echt het idee dat de zool vrij hard geworden is, hoewel deze dat ook altijd wel al iets meer was 8)7

Als de enkels/voeten weer beter voelen denk ik maar gewoon een nieuw paar proberen |:( :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris
Cranzai schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:10:
Wat zijn jullie ervaringen met het ouder worden van hardloopschoenen?
Zelf heb ik behoefte aan een stevige schoen voor het gros van mijn trainingen, reden zijnde dat ik wat kleine overpronatie en instabiliteit in mijn enkels heb.

Nou loop ik momenteel op twee paar schoenen, de ene met 717km, de ander met 813 km. De buitenzool is op zich nog goed, afgezien van de buitenkant van de voorvoeten (ik land blijkbaar daar en alleen daar slijt het als een tierelier). Beide schoenen loop ik in met zo'n binnenzool die naar je voet vormt ipv de standaard binnenzool (aantoonbaar beter voor mijn afwikkeling).

Wat is nou precies het probleem? Nou, ik heb dus sinds een poosje wat rare pijntjes in de voeten (pijnlijke grote teen, gevoeld van een knobbel onder de voorvoet) en ik heb ineens ook weer wat achillespeesklachten (nu de andere kant). Enerzijds probeer ik wel wat meer kilometers te maken wat ook een oorzaak zou kunnen zijn maar ik probeer aan de andere kant echt super goed op pijntjes etc te letten.

Hoe reëel is het dat dit komt doordat er wat stabiliteit weg is uit de schoenen?
Is heel lastig te zeggen op afstand, zou idd aan beide kunnen liggen (schoenen en meer volume). Als je er een slecht gevoel over hebt dan misschien even een expert opzoeken? Ik wissel zelf af met meerdere verschillende schoenen (7 paar ofzo?). En loop voor het allergrootste deel (80%?) op "langzame" schoenen die vooral lekker stabiel zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Cranzai schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 20:27:
[...]

RunX zou ik niet doen: vorige keer dat ik er was, afgelopen mei of juni verkochten ze voor de hoge adviesprijs modellen van een jaar eerder. Wat demping betreft was ouderdom van de schoen tegenwoordig geen issue meer zeiden ze tegen de onwetende klant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Totrail
Had ik uitgevogeld dat ik toch een keer m'n en pr op de 10km wil aanvallen. Een ambitieus doel gezien het nu op 41,36 staat. Ik wilde er Trenara voor gebruiken en 10 weken voor trainen. Zegt Trenara dat m'n doel niet haalbaar is en ik me op 47:44 moet richten. Goed voor de motivatie meteen al ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:24
Frenz64 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 23:05:
[...]

Jij hebt niet zoveel met materiaal hè :+

Tijdens Evy kan je niet zoveel verkl*ten, maar doe jezelf een plezier en geef honderd piek uit voor een echte neutrale loopschoen. Zitten ze niet lekker, hup terug (willekeurig voorbeeldje: Nike Pegasus 37 heb je zelfs voor minder).
Het zijn een setje Hoka Bondi 7 geworden

Afbeeldingslocatie: https://www.hokaoneone.eu/dw/image/v2/BCQW_PRD/on/demandware.static/-/Sites-HOKA-EMEA-master/default/dw6b57e8dd/images/white/(1110518-OGDW)_(1).jpg?sw=1110&sh=1141&sm=fit&sfrm=png&bgcolor=ffffff

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Toppertje
  • Nu online

Toppertje

www.davideografie.nl

Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:52:
[...]

RunX zou ik niet doen: vorige keer dat ik er was, afgelopen mei of juni verkochten ze voor de hoge adviesprijs modellen van een jaar eerder. Wat demping betreft was ouderdom van de schoen tegenwoordig geen issue meer zeiden ze tegen de onwetende klant.
Geslaagd bij Daka voor de Asics Nimbus 22, prima geholpen, kon ondanks dat ik drie kwartier had rustig de tijd nemen om diverse schoenen te passen en stukje te lopen (uiteindelijk langer dan 3 kwartier bezig geweest). Na de voetscan kwamen er een aantal als beste uit de bus, maar deze zaten en lopen het lekkerste mijn inziens:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r_4pAenW8ihb2kljniBIPQmgLgY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AI9nuleYk0zGqXryOEj4JqdK.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Om 11 uur samen met een collega onze PR’s op de halve aanvallen op een soort van virtuele wedstrijd, heb er zin in oOo
Deze week netjes rustig aan gedaan dus zou uitgerust moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
mhr-zip schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 19:27:
[...]

Het zijn een setje Hoka Bondi 7 geworden

[Afbeelding]
Comfortabele keuze, hoewel ik grappig genoeg zelf besloten heb Hoka vaarwel te zeggen nu ik weer hardloop. Het verschil in gewicht met de Tweakerbokjes en het feit dat ik (voorlopig) niet verder dan 10km mag van mezelf, maken dat ik naar een lichtere variant op zoek ben, wel met goede demping overigens.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• chris
Succes @Tinusvolkel! Nog een paar kilometer...

Ik was net bijna 41 kilometer, m'n langste training in de voorbereiding op m'n marathon 25 april (misschien een wedstrijd, maar waarschijnlijk solo). Ging supergoed, ik liep heel ontspannen maar bijna een PR op de marathon! Had nog makkelijk een kilometer verder kunnen lopen =). Het enige minpuntje is dat hier de verwarming kapot is en pas morgen word gerepareerd. Dus lekker koud douchen zometeen...
Pagina: 1 ... 106 ... 391 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.