Als een andere S8 bezitter die een S20 overweegt, ik hik een beetje aan tegen een aantal dingen die ik denk dat ik ga missen op de S20. Als ik het al met al bekijk met de functies die voor mij echt uitmaken dan is het niet puur voordelen. Ik ben ook niet echt een typische gebruiker want ik gebruik sommige niche functies zoals DeX erg veel en sommige nieuwe functies zoals de camera's interesseren me niet zo.
Dingen die ik ga missen:
- De "force touch" home button. Deze gebruik ik continu (ik heb de 3 knoppen compleet verborgen). Ga ik het meest missen want ik vind het geniaal.
- De notificatieled (AOD gebruik ik niet meer vanwege ervaring met inbranden op mijn werktelefoon)
- Hartslagsensor/SpO2 (hartslag heeft mijn horloge ook maar SpO2 niet)
- 3,5mm jack (gebruik ik heel vaak op mijn werk)
- Geen lelijke punchhole
- Veel mooiere kleurkeuzes (orchid grey FTW
) - Geen camera bobbel (hoewel ik toch meestal een case gebruik die dit wel kan oplossen)
Enkele andere features die ook zijn verdwenen zoals de irisscanner boeien me niet want die gebruik ik toch nooit

(De iris scanner vond ik wel mooi maar ik was een beetje bang voor oogschade door het felle IR licht, met name omdat Samsung zelfs waarschuwde dat je er niet te lang in moest kijken).
Aan de andere kant heeft de S20 enige dingen die ik graag wil:
- Veel sneller en 2,5x zoveel geheugen met DeX (S8 performance als telefoon ben ik nog tevreden mee maar onder DeX is het niet meer vooruit te branden)
- DeX for Windows/Mac

- Dual-Sim standaard
- Wide angle camera vind ik wel grappig (al boeien camera's me niet zo op een telefoon)
- 120 Hz
- Meer accuduur dus (al vind ik de S8 nog acceptabel)
Maar hij kost nieuw (Wil per se de 5G versie ivm extra geheugen) wel 2x zoveel als ik voor de S8 betaald heb (440 euro). Toen was die al meer dan een jaar op de markt hoor, daar niet van. Maar de leverbaarheid/prijs van oudere modellen van Samsung is nu niet meer zo gunstig als hij toen was. S10 is zo weinig goedkoper dat het geen enkele zin heeft om die te overwegen. En de meeste nadelen die ik zie gelden daar ook voor.
Lastig.... Maar dus een vraagje over de anderen die ook vanaf de S8 zijn overgestapt: Gebruikten jullie de dingen die ik denk te gaan missen ook zoveel? En viel het wel mee of had de telefoon er andere opties voor? Hierbij denk ik met name aan die force touch en de LED. Ik vraag me nog steeds af of de amoled ring rond de punchhole net zo vaak knippert als de LED (i.v.m. inbranden verwacht ik van niet)
PS: Als je een Snapdragon versie importeert: Heb je dan echt de volledige lokale functionaliteit als je er meteen de lokale simkaart in doet? Dus ook bijvoorbeeld Samsung Pay enzo? Ik woon in Spanje en ik gebruik dat regelmatig dus als dat niet zou werken is het een flink minpunt. Ik hoorde van een collega dat grijs geimporteerde horloges absoluut niet werken met samsung pay.
[
Voor 8% gewijzigd door
GekkePrutser op 11-06-2020 01:07
]