Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-06 21:54
Garret1410 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 23:35:
[...]

Ik gebruik bixby routines ipv smart lock en dat werkt goed.

Heb je snellere gezichtsherkenning of ogen open ingeschakeld? Misschien dat daar het verschil in zit.
Heb nu zoeken naar open ogen uitgezet en face unlock werkt nu een stuk sneller, ook minder veilig maar ja.
De vingerscanner werkt ook iets beter nadat ik de tip van hierboven heb geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
^LuKKie^ schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 21:27:
[...]

Notificatie LED hebben ze niet stiekem verwijderd toch? Viel best wel op ...
Je maakt keer op keer de keuze of de opvolger van je vorige toestel de moeite en het geld waard is. Anders moet je kijken naar alternatieve die nog wel voldoen aan je eisen.
Stiekem is misschien het verkeerde woord maar door dat (mooie) volledige scherm is het ledje verdwenen maar ook een hoop censoren. Ik mis bv: dat ik niet meer met mijn hand boven de telefoon het scherm kan laten oplichten. ook de automatische helderheid aanpassen gaat minder soepel. Waar zit die censor nu eigenlijk waarmee hij het licht meet?
Begrijp me goed, ik heb bewust weer voor dit toestel gekozen en ben er wel blij mee hoor verder, maar het viel me op dat sommige functie beter werkten op mijn s9 plus.Dat schoot mij even in het verkeerde keelgat omdat de toestellen wel steeds duurder worden.Ik heb de eerste Note los gekocht toen der tijd en vond toen het bedrag van 500euro al schrikken en nu zijn ze twee keer zo duur.
Samsung kreeg in de jaren kritiek dat er te veel op de telefoon zat en hebben er na geluisterd. Elk jaar komen er mooie zaken bij maar gaan er ook een hoop weg. Irisscanner,infrarood, nabijheid censor, led lampje,headphone jack.Maar ook in de camera app zijn in de loop der jaren zaken verdwenen zoals picture in picture( je kon vroeger een foto tegelijkertijd met beide camera's maken) en nog wat andere opties die verdwenen zijn.
Dus zoals ik al zei, ben best blij met het verdere prachtige toestel maar de meeste zaken die ik hier noem, komen nooit in een review aan bod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co1967
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 31-05 20:20
Gisteren bij belsimpel de S20 plus 4G gehaald, deze aangeschaft omdat de 5G pas toch helemaal in 2022 uitgerold zal zijn. ( maar dit terzijde )
Thuis gekomen de doos open gemaakt en 1 ding viel mij gelijk op.
Het startte niet op in de nederlandse taal.

Zie nu bij softwaregegevens staan : XEZ/PHN,XEZ/EUX/XEZ staan.

Wat is dit voor toestel en is dit uberhaupt een goed toestel ??
Dit vraag ik eigenlijk omdat ik denk dat deze voor de buitenlandse markt is gemaakt.
Mag belsimpel deze dan wel uitgeven ?
Want ik verwachtte eigenlijk een nederlands toestel en geen buitenlandse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 21:46
Co1967 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:57:
Gisteren bij belsimpel de S20 plus 4G gehaald, deze aangeschaft omdat de 5G pas toch helemaal in 2022 uitgerold zal zijn. ( maar dit terzijde )

Dit vraag ik eigenlijk omdat ik denk dat deze voor de buitenlandse markt is gemaakt.
Volgende keer iets beter inlezen, staan zat posts over. Toestellen bij Belsimpel zijn goedkoper dan bij de concurrent. Ze kopen ze buiten de benelux in. Als je zo'n toestel in gebruik neemt. Simkaart er in en dan de eerste keer aanzetten. Dan start hij op, geeft aan NL sim gevonden en dan herstarten. Dan is je toestel juist ingericht en ontvang je de phn updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
Co1967 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:57:

Je hebt een toestel dat bedoelt is voor "Czech Republic" (XEZ)...

Er is al vaak gepost hier, dat Belsimpel "Grijze import" toestellen verkoopt!

Je hebt nu ook geen recht op de promotie (gratis AKG hoofdtelefoon) die je bij een "Nederlands"-toestel wel had gekregen...

Hoe je instelling nu is, krijg je ook geen Nederlandse (PHN) updates...
Zat je SIM-kaart niet in je toestel toen je hem voor het eerst aanzette?

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co1967
henklbr schreef op zondag 7 juni 2020 @ 14:41:
[...]

Je hebt een toestel dat bedoelt is voor "Czech Republic" (XEZ)...

Er is al vaak gepost hier, dat Belsimpel "Grijze import" toestellen verkoopt!

Je hebt nu ook geen recht op de promotie (gratis AKG hoofdtelefoon) die je bij een "Nederlands"-toestel wel had gekregen...

Hoe je instelling nu is, krijg je ook geen Nederlandse (PHN) updates...
Zat je SIM-kaart niet in je toestel toen je hem voor het eerst aanzette?
sorry dat ik er dan 1 heb gekocht voor de grijze import :'( .
Is deze slecht dan ?
Want dan gaat deze maandag weer retour !
Simkaart heb ik er later ingezet omdat ik deze nog in een ander toestel had zitten.
Gisteravond wel een update gehad trouwens

En aan de AKG hoofdtelefoon had ik niets gehad want die kan ik niet gebruiken :'( .
Heb zelfs de earbuds nog van de promotie van de S10.
Ook daar heb ik niets aan en verkopen lukt niet want ieder wil ze bijna voor niets ( krijg dan zoiets als ....je hebt ze zelf ook voor niets gekregen ! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:04

gwystyl

Beugeltje dan maar?

henklbr schreef op zondag 7 juni 2020 @ 14:41:
[...]

Geldt die überhaupt wel voor het 4G model?
edit: ja dus, zie actievoorwaarden op bijvoorbeeld de Vodafone site. Daar staan deelnemende modellen/EAN's in.
Co1967 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 14:57:
[...]

sorry dat ik er dan 1 heb gekocht voor de grijze import :'( .
Is deze slecht dan ?
Want dan gaat deze maandag weer retour !
Simkaart heb ik er later ingezet omdat ik deze nog in een ander toestel had zitten.
Gisteravond wel een update gehad trouwens

En aan de AKG hoofdtelefoon had ik niets gehad want die kan ik niet gebruiken :'( .
Heb zelfs de earbuds nog van de promotie van de S10.
Ook daar heb ik niets aan en verkopen lukt niet want ieder wil ze bijna voor niets ( krijg dan zoiets als ....je hebt ze zelf ook voor niets gekregen ! )
Nee er is verder niks mis mee, alleen zit je dan op het updateschema van Tsjechië, en krijg je niet de updates die voor Nederland (PHN) bedoeld zijn.
Ik heb zelf ook een S20 4G bij Belsimpel vandaan, en die was eigenlijk voor Bulgarije bedoeld volgens mij. Ik heb hem na een weekje toch maar opnieuw ingesteld met de SIM-kaart er in, zodat ik nu ook PHN over-the air udpates krijg.
Een andere optie is om handmatig de PHN updates te downloaden en flashen, maar dat is extra moeite die ik niet elke maand wilde nemen.

[ Voor 74% gewijzigd door gwystyl op 07-06-2020 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co1967
[quote]gwystyl schreef op zondag 7 juni 2020 @ 14:58:
[...]

Geldt die überhaupt wel voor het 4G model?
edit: ja dus, zie actievoorwaarden op bijvoorbeeld de Vodafone site. Daar staan deelnemende modellen/EAN's in.

Helaas valt dit toestel buiten de promotie.
S20 plus 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Fred13 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 23:23:
[...]
S20 heeft geen notificatie LED meer maar je kunt een bericht laten flashen rondom de front camera (Edge Lighting) Persoonlijk vind ik dit wel aardig werken.
Blijft dit ook continu knipperen zoals op de S8/S9 het geval was? Op de S8 heb je wel edge lighting met notificaties (rond het hele scherm in dit geval) maar die zijn maar eenmalig als de notificatie binnen komt.

Ik denk over de S20 5G omdat mijn S8 nu wel erg oud wordt, en ik DeX veel gebruik (dus het extra geheugen van de 5G versie komt erg van pas, de 5G toegang kan me nog niet zo boeien). Ik gebruik DeX echt heel veel dus een ander merk is geen optie. Maar het wordt nu echt traag op de S8, meerdere tabs open in de browser refreshen nu echt altijd als ik naar een andere ga. In het begin was dit minder maar apps worden met de tijd natuurlijk ook zwaarder.

Maar de notificatieled zal ik wel missen omdat ik een tijdje een A3 heb gehad van werk en het AoD gebruikte en ik zag na een paar maanden toch wel behoorlijk wat ingebrande vertikale banden hierdoor. Het voordeel van de LED was juist dat die geen last heeft van inbranden en toch behoorlijk fel kan zijn. Op zich was er best nog wel een plek geweest waar die gezeten had kunnen hebben IMO, ik vind het ook wel jammer dat er functies verdwijnen, al komt er ook een hoop bij (ultrawide camera en standaard dualsim zijn functies die ik graag zie :9 )

Ik zal trouwens ook met name de SpO2 sensor erg missen :'( Hartslag heb ik al op mijn Watch Active zitten maar SpO2 doet die helaas niet.

PS: Nabijheidssensor zal er toch wel op zitten lijkt me... Die is echt hard nodig om de telefoon te laten detecteren of je hem aan je oor hebt en dus het scherm uit te schakelen tijdens een gesprek.

[ Voor 42% gewijzigd door GekkePrutser op 08-06-2020 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:51
SpO2 sensor is inderdaad niet aanwezig op de S20.
DEX werkt inderdaad heel goed en soepel. (Wel jammer genoeg nog niet draadloos.....)

Ikzelf ben gewend aan het feit dat er geen notificatieled op een telefoon zit, mijn vorige toestel had er ook geen meer. Het was even wennen. Mijn Garmin horloge is gekoppeld en als ik een bericht krijg kijk ik altijd even op mijn horloge om te bepalen hoe urgent het is. Deze methode werkt voor mij veel fijner en ik vind het minder storend aangezien je direct moet beslissen wat ermee te doen.

Natuurlijk zit er wel een nabijheidssensor op het toestel, die zie je soms knipperen als je een gesprek krijgt, er waren mensen die dachten dat een pixel stuk was omdat die soms knipperde ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Fred13 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:43:
SpO2 sensor is inderdaad niet aanwezig op de S20.
DEX werkt inderdaad heel goed en soepel. (Wel jammer genoeg nog niet draadloos.....)

Ikzelf ben gewend aan het feit dat er geen notificatieled op een telefoon zit, mijn vorige toestel had er ook geen meer. Het was even wennen. Mijn Garmin horloge is gekoppeld en als ik een bericht krijg kijk ik altijd even op mijn horloge om te bepalen hoe urgent het is. Deze methode werkt voor mij veel fijner en ik vind het minder storend aangezien je direct moet beslissen wat ermee te doen.

Natuurlijk zit er wel een nabijheidssensor op het toestel, die zie je soms knipperen als je een gesprek krijgt, er waren mensen die dachten dat een pixel stuk was omdat die soms knipperde ;-)
Ja goed punt van het horloge maar ik moet zeggen dat ik het alleen buiten gebruik. Ik heb die binnen nooit om, omdat ik het irritant vind om wat aan de pols te hebben met name als ik zit te typen (en binnen is dat vaak, nerd zijnde). Ik heb last van RSI, vandaar.

Mooi dat DeX beter werkt ja, ik begrijp ook dat met Android 10 nu eindelijk de Shift-spatie bug opgelost is die me mateloos irriteert op de S8 (Als je shift te laat los laat na een hoofdletter dan vervalt de spatie als die er na komt, in het Engels heb je dat veel met "I ..." of "A ...". Draadloos mis ik niet zo, maar de DeX for Windows/Mac zou wel heel handig zijn op het werk.

Ik zou alleen wel dolgraag de Snapdragon versie willen hebben. Met name de extra accuduur vind ik belangrijk. Echt jammer dat die hier niet te krijgen is. Grijze import wellicht, maar dan moet ik ongetwijfeld Samsung Pay missen en dat is iets dat ik met name op mijn horloge veel gebruik (woon in Spanje, ik weet dat het niet in Nederland beschikbaar is). En je moet het via je telefoon activeren dus ik neem aan dat dat dan ook niet meer werkt. Maar de extra warmte (en dus throttling) zal met DeX wel meevallen denk ik omdat ik de officiele DeX docks gebruik en die hebben ingebouwde ventilatoren.
gerske schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 12:46:
[...]
Ik kan de NRC full page lezen op mijn S20 in QHD (dat is dus een hele krantenpagina op je scherm met superkleine letters). Op FHD is het ook nog net leesbaar, maar erg lastig. Duidelijk minder scherp.
Heb voor aardigheid een screenshot in beide modi naast elkaar gezet. [Afbeelding]
Sorry nog een puntje over deze oudere post (ben de geschiedenis van dit topic na aan het speuren naar ervaringen): De screenshots die je maakt zijn in full RGB matrix. Terwijl het daadwerkelijke display natuurlijk PenTile matrix is. Daardoor heb je in beide gevallen een lagere subpixel resolutie en zal het FHD beeld dus nog lastiger te lezen zijn dan dit (en het QHD beeld er ook niet zo goed uitzien).

Het is jammer dat ze in deze generatie nog geen LTPO hebben kunnen zetten. Dat zou alle nadelen oplossen en zelfs wat meer accuduur op kunnen leveren (je kan terugvallen naar 1 Hz als er niet gescrolld wordt)

[ Voor 29% gewijzigd door GekkePrutser op 08-06-2020 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Yargo schreef op zondag 7 juni 2020 @ 05:12:
Hey!

Verder valt me wel op hoe slecht de s20 presteert bij macro foto's. Mijn vorige s10 kon scherpere foto's nemen op dat gebied.

Tx!
Is mij ook opgevallen. Ook de S7 maakte veel betere en scherpere macrofoto's. De S20 kan veel minder dichtbij scherpstellen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell123
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 26-05 21:35
Even een algemene (cliché) vraag: hoe bevalt de S20 (4G) in gewoon/standaard dagelijks gebruik? Ik ben opzoek naar een toestel en twijfel vooral tussen de P30 en S20. Daartoe heb ik ook een post gemaakt op Aankoopadvies Nieuwe telefoon: P30, S10 of S20.

Ben ook zeker benieuwd of er forumgebruikers van de P30 zijn overgestapt naar S20 (of andersom) en hun bevindingen.

Als je vanwege mijn post nog tips/adviezen hebt, plaats die vooral!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Komt net weer een nieuwe update binnen op mijn 20 Plus (PHN).
Beveiligingsupdate 1 juni 2020.

[ Voor 21% gewijzigd door Barock op 08-06-2020 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-06 11:20
Barock schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:51:
Hier idd ook. Was die ATE6 dus echt een hotfix.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w_ZkIDSXoXDEd0fyaH1W_CYX8h0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i75crC9Z3PHpLuz3U3H7yI7o.png?f=fotoalbum_large

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Kapitein187 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:23:
[...]

Hier idd ook. Was die ATE6 dus echt een hotfix.
[Afbeelding]
Uiteraard was dat een "HotFIX": ik verkoop geen onzin... ;)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
Barock schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:51:
Grappig ik heb een 20plus en ultra. Beide identieke apps geinstalleerd etc etc.
Beide apparaten start ik de update gelijk op.
De plus is sneller met installeren, ongeveer 10 sec, maar na de installatie gaan de telefoons verder met apps optimaliseren en haalt de ultra de plus in.
Uiteindelijk is de ultra ongeveer 25 tellen eerder klaar met het hele proces.

Zegt allemaal verder niets, puur een bevinding :)

Another one bites the DUST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:59
Kan ik op mijn OnePlus Warp Wireless Charger 30 (Qi/EPP compatibel) een Galaxy S20 leggen?
Hoe wordt de S20 dan geladen? Met 10W ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-06 21:58
Luuk schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:15:
[...]

Is mij ook opgevallen. Ook de S7 maakte veel betere en scherpere macrofoto's. De S20 kan veel minder dichtbij scherpstellen helaas.
Mijn S7 maakte ook al betere foto's dan mijn S9.. hoe is dat toch mogelijk? Doet me echt twijfelen of ik wel weer voor een Samsung moet gaan. Waar ligt dat toch aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Daejji schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:36:
[...]Mijn S7 maakte ook al betere foto's dan mijn S9.. hoe is dat toch mogelijk? Doet me echt twijfelen of ik wel weer voor een Samsung moet gaan. Waar ligt dat toch aan?
Macro foto's zijn wel een behoorlijke niche natuurlijk. Je kan niet voor alles optimaliseren. En de multi-cam setups zijn nog redelijk nieuw, ik denk dat die de komende tijd nog wel gaan verbeteren, met name op software gebied door het beeld van de diverse cams beter te mixen. Bij macro heb je een stuk meer parallax dus dat is moeilijker.

Wat ik alleen niet snap is dat Samsung met hun telelens er maar liefst 1.1x zoom op hebben gezet :/ 29mm in plaats van 26mm voor de gewone. Had er dan gewoon 50mm op gezet ofzo. Ja, de sensor resolutie is een stuk hoger waardoor je digitaal kan zoomen maar als je het hele beeld pakt heb je nu 2 cameras die hetzelfde plaatje schieten. Daar kan ik echt niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
GekkePrutser schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 04:06:
[...]

Macro foto's zijn wel een behoorlijke niche natuurlijk. Je kan niet voor alles optimaliseren. En de multi-cam setups zijn nog redelijk nieuw, ik denk dat die de komende tijd nog wel gaan verbeteren, met name op software gebied door het beeld van de diverse cams beter te mixen. Bij macro heb je een stuk meer parallax dus dat is moeilijker.

Wat ik alleen niet snap is dat Samsung met hun telelens er maar liefst 1.1x zoom op hebben gezet :/ 29mm in plaats van 26mm voor de gewone. Had er dan gewoon 50mm op gezet ofzo. Ja, de sensor resolutie is een stuk hoger waardoor je digitaal kan zoomen maar als je het hele beeld pakt heb je nu 2 cameras die hetzelfde plaatje schieten. Daar kan ik echt niet bij.
Waardeloos inderdaad. De 'tele' camera is idd digitale zoom op een 64mp sensor. Maar owee als je op '3x zoom' probeert te focussen op iets dat redelijk dichtbij is, dan springt ie terug naar een uitsnede van de 12mp wide sensor met nog veel meer kwaliteitsverlies 8)7

Nee, een Samsung koop je wat mij betreft niet (meer) voor de fantastische camerakwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
Ik ben inmiddels een trotse eigenaar van een S20+ (SD versie)
Voorheen had ik Iphone XS Max met infuse (icm met NAS) voor het afspelen van films en serie full screen
Wat gebruiken jullie als video player icm S20 die alle formaten en codecs aankan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-06 22:16
Beste allen,

Sinds de Galaxy S2 ben ik een trouwe Galaxy gebruiker, nu wil ik inmiddels mijn S8 vervangen voor een S20 5G.

Echter maak ik mij toch zorgen over de accuduur, ik heb vrijwel alle reviews en youtube vergelijkingen hierover op internet bekeken, en ik kom tot de conclusie dat deze hooguit als "gemiddeld" kan worden beschreven. Geen hoogvlieger, maar ik denk ook niet per definitie dramatisch. Dit gaat dus over de reguliere S20.

Mijn grootste zorg is toch echt de stand-by accuduur. Hoe ervaren jullie deze? Ik kan het niet helpen, maar mijn ervaring met eigenlijk alle Galaxy's zijn dat deze vooral op het mobiele netwerk veel te snel leeglopen. Ondanks regelmatige resets die ik ook weer met mijn S8 over de 3 jaar heb uitgevoerd (en geen back-up heb terug gezet!).

Als ik kijk naar vrienden met een iPhone 11 ben ik toch een tikkeltje jaloers op hun stand-by verbruik. Dan zie ik dat bij heel licht gebruik de telefoon zo een geheel weekend zonder laden doorkomt. Dat is iets wat ik nog nooit heb kunnen meemaken bij een Galaxy.

Uiteraard wil ik hier geen vergelijking tussen modellen oproepen, maar zouden er enkele mensen met een reguliere S20 5G (dus niet de "+" of Ultra variant) hun ervaringen over stand-by verbruik op mobiel internet kunnen delen. Dus bijvoorbeeld tijdens een dagje uit oid.

Ondanks dat ik de S20 als allround telefoon nog altijd als beste telefoon zie, wil ik een keer niet meer beperkt worden door een matige accuduur. Dat gaat dan ook mijn belangrijkste criterium bij aanschaf worden. De andere verschillen tussen de toptoestellen zijn toch vrijwel niet meer aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
AleSyS schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:18:
Ik ben inmiddels een trotse eigenaar van een S20+ (SD versie)
Voorheen had ik Iphone XS Max met infuse (icm met NAS) voor het afspelen van films en serie full screen
Wat gebruiken jullie als video player icm S20 die alle formaten en codecs aankan?
VLC Media player. Kan bijna alles aan, kan fulscreen en kan streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-06 15:39
edtims schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:30:
[...]

VLC Media player. Kan bijna alles aan, kan fulscreen en kan streamen.
BS player en VLC. Het voordeel van bs player is dat ie veel subtitles pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
-Edwin- schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:45:
Beste allen,

Sinds de Galaxy S2 ben ik een trouwe Galaxy gebruiker, nu wil ik inmiddels mijn S8 vervangen voor een S20 5G.

Echter maak ik mij toch zorgen over de accuduur, ik heb vrijwel alle reviews en youtube vergelijkingen hierover op internet bekeken, en ik kom tot de conclusie dat deze hooguit als "gemiddeld" kan worden beschreven. Geen hoogvlieger, maar ik denk ook niet per definitie dramatisch. Dit gaat dus over de reguliere S20.

Mijn grootste zorg is toch echt de stand-by accuduur. Hoe ervaren jullie deze? Ik kan het niet helpen, maar mijn ervaring met eigenlijk alle Galaxy's zijn dat deze vooral op het mobiele netwerk veel te snel leeglopen. Ondanks regelmatige resets die ik ook weer met mijn S8 over de 3 jaar heb uitgevoerd (en geen back-up heb terug gezet!).

Als ik kijk naar vrienden met een iPhone 11 ben ik toch een tikkeltje jaloers op hun stand-by verbruik. Dan zie ik dat bij heel licht gebruik de telefoon zo een geheel weekend zonder laden doorkomt. Dat is iets wat ik nog nooit heb kunnen meemaken bij een Galaxy.

Uiteraard wil ik hier geen vergelijking tussen modellen oproepen, maar zouden er enkele mensen met een reguliere S20 5G (dus niet de "+" of Ultra variant) hun ervaringen over stand-by verbruik op mobiel internet kunnen delen. Dus bijvoorbeeld tijdens een dagje uit oid.

Ondanks dat ik de S20 als allround telefoon nog altijd als beste telefoon zie, wil ik een keer niet meer beperkt worden door een matige accuduur. Dat gaat dan ook mijn belangrijkste criterium bij aanschaf worden. De andere verschillen tussen de toptoestellen zijn toch vrijwel niet meer aanwezig.
De akkuduur is zondermeer beter dan die van de S8. Ikzelf heb de S20 (5G) nu iets langer dan 2 maanden en heb me ook zorgen gemaakt. Het advies is dat je de telefoon eerst een volledige factory reset geeft en niet domweg alle apps en data terug zet met de standaard routines. Dit zou al heel veel uitmaken.
Daarnaast moet de telefoon in de eerste week leren hoe jouw gebruik is en hoe hij kan besparen.
Ikzelf heb dit niet gedaan echter heb ook niet ervaren dat de akku extreem snel leegliep, een aantal gebruikers melden dit op de diverse forums.

Nu zijn er veel tweaks mogelijk om de akkuduur te verlengen, ikzelf gebruik op dit moment de normale medium besparingsstand in combinatie met een Bixby routine. Als ik thuis ben schakel ik de telefoon modem terug naar 2G omdat ik toch wifi gebruik voor data. Buiten huis gebruik ik de 4G stand. 5G gebruik ik nog niet omdat het huidige netwerk van Vodafone bij ons geen bereik heeft en de snelheidwinst beperkt is. Daarnaast is het bekend dat de telefoon een losse modem chip heeft die relatief veel stroom gebruikt (btw volgens mij heeft de S8 ook last van een hoger stroomverbruik ivm een losse modem chip).

's Nachts in standby gebruikt mijn telefoon plm 5-8% per nacht. Gemiddeld genomen kom ik anderhalve dag door met de telefoon waarbij ik dan plm 7 uur SOT heb. Ik gebruik wel slechts 60 Hz verversings snelheid.
Het is bekend dat 120 Hz verversing de SOT omlaag brengt tot 5-6 uur.

Het stroomverbruik is redelijk zou ik zeggen. Hij blinkt niet uit in zuinigheid maar is zeker voldoende voor gemiddeld gebruik en beter dan de S8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Fred13 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:59:
[...]

De akkuduur is zondermeer beter dan die van de S8. Ikzelf heb de S20 (5G) nu iets langer dan 2 maanden en heb me ook zorgen gemaakt. Het advies is dat je de telefoon eerst een volledige factory reset geeft en niet domweg alle apps en data terug zet met de standaard routines. Dit zou al heel veel uitmaken.
Daarnaast moet de telefoon in de eerste week leren hoe jouw gebruik is en hoe hij kan besparen.
Ikzelf heb dit niet gedaan echter heb ook niet ervaren dat de akku extreem snel leegliep, een aantal gebruikers melden dit op de diverse forums.

Nu zijn er veel tweaks mogelijk om de akkuduur te verlengen, ikzelf gebruik op dit moment de normale medium besparingsstand in combinatie met een Bixby routine. Als ik thuis ben schakel ik de telefoon modem terug naar 2G omdat ik toch wifi gebruik voor data. Buiten huis gebruik ik de 4G stand. 5G gebruik ik nog niet omdat het huidige netwerk van Vodafone bij ons geen bereik heeft en de snelheidwinst beperkt is. Daarnaast is het bekend dat de telefoon een losse modem chip heeft die relatief veel stroom gebruikt (btw volgens mij heeft de S8 ook last van een hoger stroomverbruik ivm een losse modem chip).

's Nachts in standby gebruikt mijn telefoon plm 5-8% per nacht. Gemiddeld genomen kom ik anderhalve dag door met de telefoon waarbij ik dan plm 7 uur SOT heb. Ik gebruik wel slechts 60 Hz verversings snelheid.
Het is bekend dat 120 Hz verversing de SOT omlaag brengt tot 5-6 uur.

Het stroomverbruik is redelijk zou ik zeggen. Hij blinkt niet uit in zuinigheid maar is zeker voldoende voor gemiddeld gebruik en beter dan de S8.
Dank voor je uitgebreide antwoord. Het is altijd fijn om wat real life ervaringen van mensen aan te horen hierover.

Wat betreft het niet alles domweg terugzetten, dat is inderdaad iets wat ik niet wilde doen. Gewoon zelf alles handmatig weer instellen en kijken wat je echt nodig hebt. Dit had ik ook na een reset van mijn S8 gedaan, alhoewel de accuduur toen weer even op orde was, is het erna weer snel weggezakt. Maar goed, dat is inmiddels een "historisch" toestel.

Het is inderdaad die losse modem chip van de Exynos (correct me als ik onzin praat), die in de S8 bij mij soms treurige resultaten veroorzaakt. Wanneer ik thuis goede wifi heb gaat die echt wel prima mee. Desondanks heb ik vaak genoeg gehad dat wanneer ik vooral de deur uit ben, ik na enkele uren mijn telefoon uit mijn broekzak pak, en vol verbazing zie dat er soms wel 20 tot 30% af is gegaan.

Helaas moet ik wel eerlijk zeggen dat ik niet helemaal gerustgesteld ben na je post. Ik zie toch veel tweaks die gedaan moeten worden om blijkbaar een redelijke accuduur te halen. Ik vind 5-8% toch niet helemaal zuinig als ik in acht neem dat je bijv je toestel op 2G en een spaarstand zet.

Daarnaast is het natuurlijk zonde om op 60 Hz te moeten blijven, terwijl ik de 120 Hz juist als een andere selling point van dit toestel zie.

Aan de andere kant is een SOT van 7 uur natuurlijk wel prima te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
@-Edwin- Voor mij was de keuze relatief eenvoudig aangezien dit voor mij de beste keuze was uit de toestellen waar ik uit kon kiezen vanuit mijn werkgever. Desalniettemin ben ik tevreden met het toestel zoals gezegd. Als je dieper gaat kijken bij alternatieve toestellen zijn er altijd zwakke plekken aan te duiden.
Het is en blijft een top-telefoon. Ook op bv GSMAreana.com krijgt deze telefoon terecht een hoge beoordeling (4,3 ster).

Wil je echter voor de optimale S20 gaan dan moet je eigenlijk de Snapdragon versie kopen. (Wel een NL sim-kaart in het toestel zetten voordat je hem aanzet, dan configureert hij zich als een NL PHN toestel). De SD versie lijkt een uur langere SOT te hebben en een betere performance.
in deze thread staat omschreven hoe je een SD versie zou kunnen bestellen, even zoeken.

Succes met jouw keuze.

[ Voor 7% gewijzigd door Fred13 op 11-06-2020 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Fred13 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:59:
[...]
Als een andere S8 bezitter die een S20 overweegt, ik hik een beetje aan tegen een aantal dingen die ik denk dat ik ga missen op de S20. Als ik het al met al bekijk met de functies die voor mij echt uitmaken dan is het niet puur voordelen. Ik ben ook niet echt een typische gebruiker want ik gebruik sommige niche functies zoals DeX erg veel en sommige nieuwe functies zoals de camera's interesseren me niet zo.

Dingen die ik ga missen:
  • De "force touch" home button. Deze gebruik ik continu (ik heb de 3 knoppen compleet verborgen). Ga ik het meest missen want ik vind het geniaal.
  • De notificatieled (AOD gebruik ik niet meer vanwege ervaring met inbranden op mijn werktelefoon)
  • Hartslagsensor/SpO2 (hartslag heeft mijn horloge ook maar SpO2 niet)
  • 3,5mm jack (gebruik ik heel vaak op mijn werk)
  • Geen lelijke punchhole
  • Veel mooiere kleurkeuzes (orchid grey FTW :*) )
  • Geen camera bobbel (hoewel ik toch meestal een case gebruik die dit wel kan oplossen)
Enkele andere features die ook zijn verdwenen zoals de irisscanner boeien me niet want die gebruik ik toch nooit :) (De iris scanner vond ik wel mooi maar ik was een beetje bang voor oogschade door het felle IR licht, met name omdat Samsung zelfs waarschuwde dat je er niet te lang in moest kijken).

Aan de andere kant heeft de S20 enige dingen die ik graag wil:
  • Veel sneller en 2,5x zoveel geheugen met DeX (S8 performance als telefoon ben ik nog tevreden mee maar onder DeX is het niet meer vooruit te branden)
  • DeX for Windows/Mac :9
  • Dual-Sim standaard
  • Wide angle camera vind ik wel grappig (al boeien camera's me niet zo op een telefoon)
  • 120 Hz
  • Meer accuduur dus (al vind ik de S8 nog acceptabel)
Maar hij kost nieuw (Wil per se de 5G versie ivm extra geheugen) wel 2x zoveel als ik voor de S8 betaald heb (440 euro). Toen was die al meer dan een jaar op de markt hoor, daar niet van. Maar de leverbaarheid/prijs van oudere modellen van Samsung is nu niet meer zo gunstig als hij toen was. S10 is zo weinig goedkoper dat het geen enkele zin heeft om die te overwegen. En de meeste nadelen die ik zie gelden daar ook voor.

Lastig.... Maar dus een vraagje over de anderen die ook vanaf de S8 zijn overgestapt: Gebruikten jullie de dingen die ik denk te gaan missen ook zoveel? En viel het wel mee of had de telefoon er andere opties voor? Hierbij denk ik met name aan die force touch en de LED. Ik vraag me nog steeds af of de amoled ring rond de punchhole net zo vaak knippert als de LED (i.v.m. inbranden verwacht ik van niet)

PS: Als je een Snapdragon versie importeert: Heb je dan echt de volledige lokale functionaliteit als je er meteen de lokale simkaart in doet? Dus ook bijvoorbeeld Samsung Pay enzo? Ik woon in Spanje en ik gebruik dat regelmatig dus als dat niet zou werken is het een flink minpunt. Ik hoorde van een collega dat grijs geimporteerde horloges absoluut niet werken met samsung pay.

[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 11-06-2020 01:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fred13
@GekkePrutser
Een kort antwoord.

Force touch home button heb je op de S20’s niet nodig want je kunt op het scherm, tikken en het home scherm verschijnt, nog handiger in mijn optiek ;-)

Punchhole op de S20’s is relatief klein, stoort mij niet. De zwarte balk van de S8 stoort me nu meer als ik op de S8 van mijn zoon kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Fred13 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 01:07:
@GekkePrutser
Een kort antwoord.

Force touch home button heb je op de S20’s niet nodig want je kunt op het scherm, tikken en het home scherm verschijnt, nog handiger in mijn optiek ;-)

Punchhole op de S20’s is relatief klein, stoort mij niet. De zwarte balk van de S8 stoort me nu meer als ik op de S8 van mijn zoon kijk.
Bedankt voor het snelle antwoord! Hoe bedoel je dat tikken? Hoe herkent hij dan dat je de home button op wil roepen en dat je niet iets op het scherm wil aantikken? Op de S8 gebeurde dat dus door er hard op te drukken, vandaar. Ik heb de 3 knoppen verborgen omdat ik dan extra schermruimte heb, juist door de force touch is dat mogelijk. Aan de andere kant heeft de S20 natuurlijk sowieso wat extra vertikaal schermoppervlak. Hmm..

Ik denk ook dat ik van de punchhole het minst last ga hebben omdat ik echt nooit video's kijk op de telefoon. (Ik ben iemand die liever veel tekst leest dan video's, erg vervelend omdat op mijn werk een of andere elearning hipster bezig is om echt alles om te zetten in ted talk achtige video's :'( - Maar dat terzijde).

[ Voor 27% gewijzigd door GekkePrutser op 11-06-2020 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Ik heb full screen gedtures ingesteld dus geen navigatie knoppen. Als ik op het scherm tik krijg ik het home scherm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
  • Laatst online: 10:46
GekkePrutser schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 01:08:
[...]

Bedankt voor het snelle antwoord! Hoe bedoel je dat tikken?
Twee keer tikken met een vinger (ergens op het scherm) :) Werkt erg goed.

[ Voor 56% gewijzigd door Ryan_ op 11-06-2020 06:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Fred13 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 00:59:
@-Edwin- Voor mij was de keuze relatief eenvoudig aangezien dit voor mij de beste keuze was uit de toestellen waar ik uit kon kiezen vanuit mijn werkgever. Desalniettemin ben ik tevreden met het toestel zoals gezegd. Als je dieper gaat kijken bij alternatieve toestellen zijn er altijd zwakke plekken aan te duiden.
Het is en blijft een top-telefoon. Ook op bv GSMAreana.com krijgt deze telefoon terecht een hoge beoordeling (4,3 ster).

Wil je echter voor de optimale S20 gaan dan moet je eigenlijk de Snapdragon versie kopen. (Wel een NL sim-kaart in het toestel zetten voordat je hem aanzet, dan configureert hij zich als een NL PHN toestel). De SD versie lijkt een uur langere SOT te hebben en een betere performance.
in deze thread staat omschreven hoe je een SD versie zou kunnen bestellen, even zoeken.

Succes met jouw keuze.
NEE, dan configureert hij zich NIET als een Nederlands PHN-toestel...

Waarom niet? Omdat PHN helemaal niet is opgenomen in het Multi-CSC bestand op een Snapdragon-toestel...

Geen onzin verkopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ryan_ schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 06:12:
[...]

Bedankt, dat klinkt zelfs handiger dan wat ik nu heb met de force touch.

Bij de S8 op Android 9 heb je force touch onderaan als home button en voor multitasking en terug moet je linksonder en rechtsonder naar boven swipen. Waar normaal gewoon de knoppen zitten dus. @edtims Ja precies die knop bedoel ik dus, je voelt ook een vibratie als je hem harder indrukt, en je kan de gevoeligheid ook instellen. Ik vind dit een super optie eigenlijk op de S8/S9 (al is het wel jammer dat het alleen voor de home knop werkt en niet voor de multitask en terug knoppen).

Dit is zeker onderdeel van Android 10? Ik goede als dat daar nieuwe gestures in zaten.

En jammer dat dat aanmelden niet kan met een Snapdragon toestel. Maar ik ben toch al niet zo'n fan van importeren van zoiets duurs ivm garantie.

[ Voor 32% gewijzigd door GekkePrutser op 12-06-2020 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Laatst online: 10:46
GekkePrutser schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 06:43:
[...]

Dit is zeker onderdeel van Android 10? Ik goede als dat daar nieuwe gestures in zaten.
Ik dacht van wel. Volgens mij heeft de S9+ van mijn vrouw dit ook (draait ook op Android 10).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:15

Phydomir

Dennis

Wat betreft accuduur. Ik heb dan wel een S20+ (5G) maar wat ik wel merk ten opzichte van mijn OnePlus 5T die ik hiervoor had is dat hij 's nachts veel meer batterij verliest dan de OP. Dat was echt enkele % en dat is met de S20 zeker een procent of 10.

Nu zit ik voor mijn werk veel in de auto en hangt hij eigenlijk altijd aan de lader i.v.m. Android Auto dus voor mij niet zo'n probleem. Echter ook hierbij merk ik dat, als het scherm aan staat, hij veel minder snel oplaadt aan de auto USB dan de OP. Maar dat kan goed komen doordat het scherm op 120HZ QHD staat waar de OP een 60Hz FHD scherm had.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:54
Ik heb mijn S20 plus weggedaan. Begin was de batterij best goed maar het werd steeds minder. Zeker op 120mhz. Ook stand-by tijd was niet bijzonder. En zeker buiten met alleen 4G aan, dan gaat de accu hard achteruit. Veel dingen geprobeerd maar helaas.

[ Voor 16% gewijzigd door Erik1805 op 11-06-2020 14:33 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
Nu vind ik ook dat de grote batterij wat tegen valt maar weggedaan? Als er geen rare apps op je telefoon staan die de boel leegtrekken of je toestel is niet kapot dan kan iedereen er toch op zijn minst een dag mee doen.Gemiddeld 6 uur screen on time daar moet toch bijna iedereen zich mee kunnen redden.
Ik heb mijn toestel nu een week en de batterij begin zich nu te stabiliseren en loopt de telefoon minder snel leeg. Komt ook omdat ik gelijk een update had en daarna duurt het altijd even voordat de batterij weer normaal doet en ik heb alles overgezet van mijn oude telefoon. nu na een week zijn alle apps wel een keer geupdate en loopt nu alles met de juiste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
Ryan_ schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 06:12:
[...]

Volgens mij hebben jullie het over verschillende zaken. Op mijn S9 zat de "fysieke"knop er altijd en werkt als een echte knop. je kon waar je ook was op die "knop"drukken en werkte dus exact het zelfde als een echte knop die voorheen op de kin zat.. Dat twee keer tikken is om je scherm aan te doen als hij uit staat. Het drukken op de knop is nu vervangen door van beneden het scherm een heel klein stukje omhoog vegen. Op de plek waar dus voorheen nog de knop onder het scherm zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb nu al een paar keer gehad dat wanneer ik mijn telefoon ontgrendel met de vingerafdrukscanner hij de 'Skoda Connect' app start in plaats van gewoon naar het home screen te gaan. Het is niet zo dat de Skoda Connect app op de plek van de vingerafdrukscanner zit, waardoor ik hem na het unlocken per ongeluk aanklik. Die app zit ergens in een submapje verstopt, nergens in de buurt van de scanner. De app draait zelfs niet eens op de achtergrond.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Het is me nu al te vaak overkomen dat het irritant begint te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikbenjelly
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-06 12:47
Heb met de s20ultra af en toe last van ghost touch...ik dacht eerst misschien palm rejection oid. Maar ik zag het ook een paar keer terwijl ik de phone op tafel had en niks aanraakte.... uit het niets werden touch inputs geregistreerd.
Kan het helaas niet reproduceren....hopelijk heeft de juni update het verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
edtims schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:49:
Nu vind ik ook dat de grote batterij wat tegen valt maar weggedaan? Als er geen rare apps op je telefoon staan die de boel leegtrekken of je toestel is niet kapot dan kan iedereen er toch op zijn minst een dag mee doen.Gemiddeld 6 uur screen on time daar moet toch bijna iedereen zich mee kunnen redden.
Ik heb mijn toestel nu een week en de batterij begin zich nu te stabiliseren en loopt de telefoon minder snel leeg. Komt ook omdat ik gelijk een update had en daarna duurt het altijd even voordat de batterij weer normaal doet en ik heb alles overgezet van mijn oude telefoon. nu na een week zijn alle apps wel een keer geupdate en loopt nu alles met de juiste versie.
6 uur sot heb ik nog nooit gehaald op de s20plus. Heb het toestel 2 maanden gehad maar geloof niet dat het beter gaat worden. Zeker niet als je het toestel op 120mhz zet. En doe er geen rare dingen mee. Game er ook niet op

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loesloes
  • Laatst online: 27-01-2022
Als de camera gebruik word dan word de samsung s20 zo vreselijk warm dat er zelfs melding komt dat apparaat moet afkoelen en dan kan je dus geen foto's maken.

Hebben meer mensen dit? Telefoon is up to date met de software.

[ Voor 11% gewijzigd door Loesloes op 12-06-2020 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 07:55
Hoe lang gebruik je de camera dan? En in welke stand? In de volle zon?

Ik heb uberhaupt nog nooit een warme s20u gehad, maar ik ben dan ook geen professionele cameraman of fanatieke gamer op de telefoon.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loesloes
Gewoon nu binnen met paar foto's maken met een macrolens maar ook buiten als ik onder de wandeling foto's wil maken dan is het na paar foto's alweer zover.
Ik doe dan niets bijzonders.

Gewoon foto maken in de zoom of groothoek.

Zo een duur toestel mag dat toch niet doen. Kan mij niet voorstellen dat ik dit als enige heb.

[ Voor 17% gewijzigd door Loesloes op 12-06-2020 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Loesloes schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:40:
Gewoon nu binnen met paar foto's maken met een macrolens maar ook buiten als ik onder de wandeling foto's wil maken dan is het na paar foto's alweer zover.

Zo een duur toestel mag dat toch niet doen. Kan mij niet voorstellen dat ik dit als enige heb.
S20Ultra 512GB hier: geen problemen op firmware-build ATF5 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loesloes
Hallo Henk, ik ben niet zo technisch en weet dan niet wat je bedoeld met die filmware.

Gebruik camera is gewoon zoals een standaard gebruiker doet en dan zo heet dat melding komt is toch niet goed.
Ik lees overigens online wel meer maar daar is een update over geweest ergens in Maart. Maar ik heb toestel altijd geüpdatet maar de over verhitting blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Loesloes schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:11:
Als de camera gebruik word dan word de samsung s20 zo vreselijk warm dat er zelfs melding komt dat apparaat moet afkoelen en dan kan je dus geen foto's maken.

Hebben meer mensen dit? Telefoon is up to date met de software.
Same here. Meldingen heb ik nog niet gehad maar mijn s20 wordt ook belachelijk warm bij gebruik van de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Loesloes schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:55:
Hallo Henk, ik ben niet zo technisch en weet dan niet wat je bedoeld met die filmware.

Gebruik camera is gewoon zoals een standaard gebruiker doet en dan zo heet dat melding komt is toch niet goed.
Ik lees overigens online wel meer maar daar is een update over geweest ergens in Maart. Maar ik heb toestel altijd geüpdatet maar de over verhitting blijft.
Ik zou dan even met je toestel naar een Samsung Service Punt gaan en hem daar laten controleren...

Ik maak best wel veel foto's, maar heb geen last van oververhitting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Loesloes schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:40:

Ik maak best veel foto's met mijn s20 maar geen last van overmatige hitte. Wel als je 8k video maakt merk ik dat hij warm wordt. Terug naar winkel of service point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loesloes
Luuk schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 17:24:
[...]

Same here. Meldingen heb ik nog niet gehad maar mijn s20 wordt ook belachelijk warm bij gebruik van de camera.
Gekukkig ben ik niet de enige. Echt gewoon enorm warm en als de melding er is isneht gewoon heet.

Dan toch maar morgen naar t-mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loesloes
Na even ongeveer 10 foto's loopt de temperatuur al naar 42 graden.

Health is gelukkig good 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eIquQnetJLKGxk7n1AHT_K6jsS0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/efW0L52uTWpjryq1g9encsKx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Loesloes op 12-06-2020 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterjangoeman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-02 13:56
Hi all,

ik heb sinds een dag of 5 een S20 in gebruik.
De batterij lijkt me niet zo super, ik kom van een oneplus 3T, en verwachtte een grote vooruitgang, maar het valt wat tegen.
Ik heb hem deze ochtend opgeladen, rond een uur of 11 uit de stekker getrokken, en nu zit ik op 24%, met 4u SOT. (al is die 4u volgens mij ook met de tijd voor het opladen vandaag gerekend)
Dit lijkt me niet in de buurt te komen van wat anderen hier hebben.
Ik heb de hele dag thuis op wifi gezeten, met mobiele data af.
Full hd met 120 Hz ingesteld, weet dat 60 beter gaat zijn, maar dit zou ook meer moeten geven lijkt me.
Tips?
ik heb wel een restore van mijn oude gsm gedaan naar deze, via de app die samsung voorziet, ergens zag ik dat een clean install beter zou zijn, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
pieterjangoeman schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 22:04:
Hi all,

De batterij lijkt me niet zo super, ik kom van een oneplus 3T, en verwachtte een grote vooruitgang, maar het valt wat tegen.
Ik heb hem deze ochtend opgeladen, rond een uur of 11 uit de stekker getrokken, en nu zit ik op 24%, met 4u SOT. (al is die 4u volgens mij ook met de tijd voor het opladen vandaag gerekend)
Full hd met 120 Hz ingesteld, weet dat 60 beter gaat zijn, maar dit zou ook meer moeten geven lijkt me.
Tips?
ik heb wel een restore van mijn oude gsm gedaan naar deze, via de app die samsung voorziet, ergens zag ik dat een clean install beter zou zijn, klopt dit?
Hoi.

Een clean install is inderdaad beter. Ik heb zelf een S20 plus en de batterijduur wordt na een aantal weken beter. In het begin was mijn batterijduur ook ruk maar haal nu met gemak rond de 7 uur SOT. Geef het nog een paar weken de tijd zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterjangoeman
Swizzler24 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 22:48:
[...]

Hoi.

Een clean install is inderdaad beter. Ik heb zelf een S20 plus en de batterijduur wordt na een aantal weken beter. In het begin was mijn batterijduur ook ruk maar haal nu met gemak rond de 7 uur SOT. Geef het nog een paar weken de tijd zou ik zeggen.
Dat klinkt alvast erg goed, ik geef het nog even.
Heb je nog bepaalde settings aan/uitgezet toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

pieterjangoeman schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 22:04:
Hi all,

Tips?
Zet zoveel mogelijk apps op de achtergrond uit welke je niet vaak gebruikt, scheelt ook weer wat.

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5080 Waterforce - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Check ook je locatie voorzieningen (inclusief locatienauwkeurigheid) en scannen op apparaten dichtbij. Mijn ervaring is dat dit je toestel onnodig wakker houdt en daardoor niet in deep sleep gaat. Verder heb ik een bixby routine gemaakt die bij verbonden wifi mijn mobiele netwerk naar 2g zet. Ik haal een gecombineerd gebruik van ongeveer 1,5-2% en heb dan aan het einde van de dag 3-4 uur SOT en nog 50% over.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-06 22:36
renzo4000 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 10:54:
Check ook je locatie voorzieningen (inclusief locatienauwkeurigheid) en scannen op apparaten dichtbij. Mijn ervaring is dat dit je toestel onnodig wakker houdt en daardoor niet in deep sleep gaat. Verder heb ik een bixby routine gemaakt die bij verbonden wifi mijn mobiele netwerk naar 2g zet. Ik haal een gecombineerd gebruik van ongeveer 1,5-2% en heb dan aan het einde van de dag 3-4 uur SOT en nog 50% over.
Dat is vrij groot verschil met mij. Ik haal ongeveer 4u/dag. Batterij is wel leeg dan.

Waarom laat je Bixby je mobiel netwerk niet uitschakelen ipv naar 2g te gaan?

Ik vraag me trouwens af of die functie niet zit ingebakken in Android. Zou mobiele data echt batterij slurpen als je via WiFi verbonden bent?

[ Voor 9% gewijzigd door Drossie op 13-06-2020 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Weet iemand hoe ik de automatische synchronisatie van Outlook hotmail uit kan zetten?

Kan het nergens vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door 038Robijno op 13-06-2020 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 10:04

gwystyl

Beugeltje dan maar?

038Robijno schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 18:58:
Weet iemand hoe ik de automatische synchronisatie van Outlook hotmail uit kan zetten?

Kan het nergens vinden.
Ik gok bij instellingen - Accounts en backup - accounts, en anders in de outlook app zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterjangoeman
Gebruikt er iemand de edge lighting functie?
Ik heb ze aangezet, en ingesteld met custom kleuren per app, en op de langste tijd, en zichtbaarste stand gezet, maar toch werkt het niet naar behoren.
Af en toe komt het wel op, maar slechts heel erg kort, soms wat langer, soms helemaal niet.
Iemand dit probleem ook tegengekomen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Edwin-
Phydomir schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:43:
Wat betreft accuduur. Ik heb dan wel een S20+ (5G) maar wat ik wel merk ten opzichte van mijn OnePlus 5T die ik hiervoor had is dat hij 's nachts veel meer batterij verliest dan de OP. Dat was echt enkele % en dat is met de S20 zeker een procent of 10.

Nu zit ik voor mijn werk veel in de auto en hangt hij eigenlijk altijd aan de lader i.v.m. Android Auto dus voor mij niet zo'n probleem. Echter ook hierbij merk ik dat, als het scherm aan staat, hij veel minder snel oplaadt aan de auto USB dan de OP. Maar dat kan goed komen doordat het scherm op 120HZ QHD staat waar de OP een 60Hz FHD scherm had.
Erik1805 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:28:
Ik heb mijn S20 plus weggedaan. Begin was de batterij best goed maar het werd steeds minder. Zeker op 120mhz. Ook stand-by tijd was niet bijzonder. En zeker buiten met alleen 4G aan, dan gaat de accu hard achteruit. Veel dingen geprobeerd maar helaas.
Bovenstaande 2 reacties zijn dus precies de dingen waar ik bang voor ben en tot nog toe met elke Galaxy S toestel tegen aan ben gelopen. Het feit dat er zoveel wisselende ervaringen zijn doet mij toch besluiten om vooralsnog niet voor de S20 te gaan. Ik ga nog wel even door met mijn S8 en een lader achter de hand buitenshuis. Dan zien we later wel weer hoe de markt ervoor staat qua batterijduur :|

Dank voor jullie praktijkervaringen in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Bedenk wel dat er altijd een aantal mensen meer last hebben van batterydrain en die zul je ook het eerste horen klagen op fora. De meeste zullen een prima accuduur hebben met de de s20+/u. Ook op reddit zie je steeds meer positieve reactie rondom de accu en performance zeker na de laatste updates. Bedenk wel dat het de krachtigste telefoon van het moment is met 120hz en grote displays, dus ja die verbruiken nou eenmaal meer energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-06 14:55

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

renzo4000 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:46:
Bedenk wel dat er altijd een aantal mensen meer last hebben van batterydrain en die zul je ook het eerste horen klagen op fora. De meeste zullen een prima accuduur hebben met de de s20+/u. Ook op reddit zie je steeds meer positieve reactie rondom de accu en performance zeker na de laatste updates. Bedenk wel dat het de krachtigste telefoon van het moment is met 120hz en grote displays, dus ja die verbruiken nou eenmaal meer energie.
ik haal meestal gemakkelijk 2 dagen met de accuduur van mn S20 ultra, en soms nog wel een halve dag meer.
Haal hem van lader 's morgens op dag 1 -> dag 2 -> dag 3 ergens gedurende de dag aan de lader. Heb geen 120hz maar wel QHD aan, met screen on tijden van 6+ uren. Ik vind het helemaal niet slecht gezien hoe ik hem gebruik.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-06 14:55

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

pieterjangoeman schreef op zondag 14 juni 2020 @ 23:01:
Gebruikt er iemand de edge lighting functie?
Ik heb ze aangezet, en ingesteld met custom kleuren per app, en op de langste tijd, en zichtbaarste stand gezet, maar toch werkt het niet naar behoren.
Af en toe komt het wel op, maar slechts heel erg kort, soms wat langer, soms helemaal niet.
Iemand dit probleem ook tegengekomen?
Yep, is bekend, daar lijkt iets niet goed te werken.
Bij mij is het ook soms goed, maar soms ook te kort in beeld.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
Ben tevreden met mijn S20 plus. Heb 120 hz aan staan en haal rond de 6 a 7 uur SOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Voor diegene die twijfelen of een SD versie in Europa wel updates krijgt, heb op mijn G9860 Taiwan versie waarvan ik de CSC naar TGY Hong Kong heb geflashed vandaag de juni update gekregen via OTA

5G en alle andere mikmak behalve samsung pay werkt gewoon in NL.

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5080 Waterforce - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
-Edwin- schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:02:
[...]

[...]

Bovenstaande 2 reacties zijn dus precies de dingen waar ik bang voor ben en tot nog toe met elke Galaxy S toestel tegen aan ben gelopen. Het feit dat er zoveel wisselende ervaringen zijn doet mij toch besluiten om vooralsnog niet voor de S20 te gaan. Ik ga nog wel even door met mijn S8 en een lader achter de hand buitenshuis. Dan zien we later wel weer hoe de markt ervoor staat qua batterijduur :|

Dank voor jullie praktijkervaringen in ieder geval!
Mijn ervaring is ook dat de eerste 25% heel snel gaat (een volle batterij werkt slechter dan op 80%) Ik werd daar ook wat onrustig van maar daarna zakt het een stuk langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
[Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHg1H5zdjHsysH7fWvo0pirhuis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nbo4fBytPGDD5bwgYR2xaOd6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
ik weet dat er hier al eens wat over gezegd is maar ik kan het niet meer vinden. Is er nu geen enkele optie meer om je downloads te zien behalve dan via mijn bestanden. Er is geen voorgangsbalkje meer en hij is niet te zien in het pull-down menu.
Ik moet zeggen op de snelheid na en op het mooie scherm na, dat mijn s9 plus heel veel zaken gewoon beter deed. Ik vind de s20 plus lang niet in alles een verbetering. Batterij doet het ondanks dat hij veel groter is en mijn s9 meer dan twee jaar oud is, niet beter dan dan mijn s9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
ATF5 update begint uit te rollen btw, net geinstalleerd op mijn S20 (via odin, roemeense multi oxm versie gedownload met Frija).

Onder andere nieuwere camera versie, maar nog niet echt getest of naar gekeken verder.

[ Voor 3% gewijzigd door m0ridin op 17-06-2020 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje36
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06-2020
Hallo ik heb een s20 ultra
Maar is het verstandig om een screen protector voor de camera te nemen
Of krijg je daar slechtere foto's mee

Mvg Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterjangoeman
Wow, daarmee heb je geen klagen lijkt me!
Heb je ergens stevige batterijsparende settings aanstaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dust419
ff serieus.... wat doe jij meer dan 8 uur op een dag op Youtube?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
Jantje36 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:41:
Hallo ik heb een s20 ultra
Maar is het verstandig om een screen protector voor de camera te nemen
Of krijg je daar slechtere foto's mee

Mvg Jan
Zou ik niet doen, gewoon een back cover om je toestel, die hebben bij de camera een verhoging zodat je glas niet beschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-06 22:46
dust419 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:28:
[...]

Dit is vanced, waarschijnlijk muziek luisteren?

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Xoxol schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:57:
[...]

Dit is vanced, waarschijnlijk muziek luisteren?
Met Vanced kun je dat op de achtergrond met scherm uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Laatst online: 15-06 16:00
edtims schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:35:
ik weet dat er hier al eens wat over gezegd is maar ik kan het niet meer vinden. Is er nu geen enkele optie meer om je downloads te zien behalve dan via mijn bestanden. Er is geen voorgangsbalkje meer en hij is niet te zien in het pull-down menu.
Ik moet zeggen op de snelheid na en op het mooie scherm na, dat mijn s9 plus heel veel zaken gewoon beter deed. Ik vind de s20 plus lang niet in alles een verbetering. Batterij doet het ondanks dat hij veel groter is en mijn s9 meer dan twee jaar oud is, niet beter dan dan mijn s9.
Ga ervan uit dat je de S9 Plus bedoelt. De gewone S9 heeft niet al te beste accuduur. Misschien S20 op 60hz zetten. Wat ik me kan herinneren haalde ik met S9 Plus iets van 5-6uur sot en met S20 Plus ongeveer hetzelfde. Ik kan er een half uurtje naast zitten maar meer niet.

Wat betreft de downloads, dat was volgens mij bij de S10 al zo en ik weet het niet meer zeker maar volgens mij sinds Android 10. Via Chrome browser kun je nog wel (via details) het verloop zien.

@Swizzler24 Die schermtijd is niet vanaf de laatste lading maar vanaf 00.00uur. Neemt niet weg dat het nog steeds goed is.

@Erik1805 YouTube Vanced is zonder reclame en kan op achtergrond draaien. Gebruik het al heel lang en verbaas me dat het nog kan/mag.

[ Voor 10% gewijzigd door Garret1410 op 17-06-2020 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
Ja ik bedoel de S9 plus. Ik kan op zich wel een dag mee met de S20 plus maar de grote batterij loop sneller leeg dan mijn oude S9 plus en dat blijft gek. Vooral omdat het ram management nu zoveel beter zou moeten zijn. Ik heb al vele tips gebruikt en de batterij gaat al weer een stuk langer mee dan eerst maar de eerste 20% vliegt voor je ogen weg en dat maakte me ongerust voor de rest van de dag daarna gaat het wel wat langzamer. Dat je niet meer je download kan volgen is er uitgehaald omdat dat een goed idee leek? Raar hoor, je moet nu dus altijd mijn bestanden gebruiken en nu red ik mij daar wel mee, ondanks dat ik het onhandig vind maar ik denk dat er ook heel veel mensen zijn die niet eens weten wat mijn bestanden is en hoe moeten die dan hun downloads terug vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
pieterjangoeman schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:51:
[...]

Wow, daarmee heb je geen klagen lijkt me!
Heb je ergens stevige batterijsparende settings aanstaan?
Nee helemaal niks. 120 hz aan en helderheid op ongeveer 35%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swizzler24
dust419 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:28:
[...]

Muziek luisteren op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Nou die SOT van 12 uur is ook niet zo spannend aangezien het nagenoeg achterelkaar heeft aangestaan vanaf volledig opgeladen en vermoedelijk alleen op WiFi. Ik had het zorgelijker gevonden als het minder was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
edtims schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:41:
Ja ik bedoel de S9 plus. Ik kan op zich wel een dag mee met de S20 plus maar de grote batterij loop sneller leeg dan mijn oude S9 plus en dat blijft gek. Vooral omdat het ram management nu zoveel beter zou moeten zijn. Ik heb al vele tips gebruikt en de batterij gaat al weer een stuk langer mee dan eerst maar de eerste 20% vliegt voor je ogen weg en dat maakte me ongerust voor de rest van de dag daarna gaat het wel wat langzamer. Dat je niet meer je download kan volgen is er uitgehaald omdat dat een goed idee leek? Raar hoor, je moet nu dus altijd mijn bestanden gebruiken en nu red ik mij daar wel mee, ondanks dat ik het onhandig vind maar ik denk dat er ook heel veel mensen zijn die niet eens weten wat mijn bestanden is en hoe moeten die dan hun downloads terug vinden?
Iemand wel een idee hoe je die downloads kan volgen, is er eventueel een app of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-05 11:13
Misschien een domme vraag.. maar hoe kan ik hem aansluiten op de aux van mijn auto als hij in de brodit lader zit om op te laden? de onderkant is dan niet meer vrij om een verloop aan te sluiten.
Niet mogelijk ben ik bang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Bluetooth module aan je autoradio hangen? Zoiets als dit: https://www.amazon.com/Bl...e-Receiver/dp/B07JG83JVV/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
oké... Heb dan eindelijk de knoop doorgehakt. Was totaal niet van plan om zeggen en schrijven 1000 euro neer te tellen voor een "simpele smart^hpne", maar dpprdat ik mijn huidige antieke Huawei Ascend (bijna 5j oud) vergeten ben in Hulst; moest ik dus dringend een nieuwe telefoon hebben.

Had al een keuze gemaakt, maar degene die ik wilde waren niet onmiddellijk te verkrijgen in Belgie ( RealmeX50 Pro, Poco F2 Pro). Nu was er bij Telenet een actie: je kreeg 250 euro korting plus nog eens een gratis headset ter waarde van 230 euro. Dus heb me de Samsung S20+ 128GB aangeschaft voor 749 euro/

Dus simpel gezegd : Hen ik de juiste keuze gemaakt? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Acemath schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:27:

<knip>

Dus simpel gezegd : Hen ik de juiste keuze gemaakt? :D
Laat maar weten zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
m0ridin schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:01:
[...]

Laat maar weten zou ik zeggen...
Dat is nu net het probleem. Heb totaal geen ervaring met Samsung. Spitte alle draadjes uit van de telefoons waar ik interesse in had, maar aangezien een S20 normaal gezien buiten mijn budget van 650 euro viel, volgde ik deze draad nooit. Mijn vrouw was ook steeds van standpunt. 750 euro voor een gsm? Gij zijt goed zot. Nu ineens kan het wel? Dus ik heb totaal geen informatie over deze telefoon, terwijl ik 10/10 zou hebben moest ik examens afleggen van de Pocp F2 pro, de Realme X50, de xiaomi mi 10 etc...Ik ben een echte leek echter over de S20 familie...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
Acemath schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:12:
[...]

Dat is nu net het probleem. Heb totaal geen ervaring met Samsung. Spitte alle draadjes uit van de telefoons waar ik interesse in had, maar aangezien een S20 normaal gezien buiten mijn budget van 650 euro viel, volgde ik deze draad nooit. Mijn vrouw was ook steeds van standpunt. 750 euro voor een gsm? Gij zijt goed zot. Nu ineens kan het wel? Dus ik heb totaal geen informatie over deze telefoon, terwijl ik 10/10 zou hebben moest ik examens afleggen van de Pocp F2 pro, de Realme X50, de xiaomi mi 10 etc...Ik ben een echte leek echter over de S20 familie...
Ok, sorry... misschien was ik wat bot maar ik word soms wat moe van die 'zal ik hier blij mee zijn' vragen...

Uiteindelijk ben jij degene die bepaalt of het de goede keuze is geweest, voor de 1 zal het niet zo zijn, voor de ander wel. Kunnen wij toch niet over oordelen?

Persoonlijk? Ik ben tevreden met mijn gewone S20 (maar ben ook blij dat ik er niet de volle prijs voor heb betaald). Formaat is perfect (s20+ vond ik te groot, had wel graag de batterij daarvan gehad), snel, goede camera over het algemeen, niks te klagen (speel geen spellen, dat scheelt)

Maar sommigen schijnen een enorme waas voor de ogen te krijgen wanneer je het over de exynos variant hebt en zullen schreeuwen dat het de slechtste telefoon ooit is.

Nu ligt de waarheid, zoals gewoonlijk, in het midden. De snapdragon variant is nou eenmaal beter (batterij, constantere hoge prestaties), maar de exynos is wat mij betreft nog steeds dikke prima.

Hopelijk veel plezier ervan in ieder geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-06 13:03
Acemath schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:12:
[...]

Het is sowieso fijner werken dan de telefoons die je opnoemt. Minder irritaties, alles zit net wat beter in mekaar zowel op software als op hardware gebied. Goedkopere telefoons hebben naar mijn mening sterke features maar je loopt toch altijd tegen irritaties op, of het nou software is of hardware.
Samsung heeft zijn software erg goed verfijnd en in combinatie met de uitstekende hardware krijg je gewoon een een stabiele alleskunner die op alle vlakken fantastisch presteert en waarmee je nog jaren vooruit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appac
  • Laatst online: 02-10-2020
Dag Allemaal,

Ik ben benieuwd naar de gebruikservaringen van de s20 ultra.. ik twijfel momenteel heel erg tussen de xperia 1 mark 2 en de S20 Ultra.. ben benieuwd of er mensen onder ons zijn die nu indien ze de keuze hadden zouden kiezen voor de xperia 1 mark 2, of juist totaal niet? Kunnen jullie mij vertellen wat jullie plus en minpunten zijn tot de s20 ultra.

[ Voor 16% gewijzigd door Appac op 22-06-2020 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Je vraagt het nu in het Samsung topic, dus de antwoorden zijn wel te raden. Vice versa in het Sony topic natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appac
renzo4000 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 20:42:
Je vraagt het nu in het Samsung topic, dus de antwoorden zijn wel te raden. Vice versa in het Sony topic natuurlijk ;)
Heb een soortgelijke vraag gesteld in de sony topic. Ben benieuwd naar de ervaringen van de mensen onder ons met een s20 ultra.. dit zodat ik zelf zoveel mogelijk input kan krijgen voor het maken van de keuze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
Appac schreef op maandag 22 juni 2020 @ 20:34:
Dag Allemaal,

Ik ben benieuwd naar de gebruikservaringen van de s20 ultra.. ik twijfel momenteel heel erg tussen de xperia 1 mark 2 en de S20 Ultra.. ben benieuwd of er mensen onder ons zijn die nu indien ze de keuze hadden zouden kiezen voor de xperia 1 mark 2, of juist totaal niet? Kunnen jullie mij vertellen wat jullie plus en minpunten zijn tot de s20 ultra.
Heb je echt een telefoon nodig of kan je nog een generatie wachten. Heb geen van beide maar ze maken weinig indruk op mij. De s20 ultra ziet er op papier heel sterk uit maar presteert nou niet heel veel beter dan de s20+.
En de Sony is wel erg smal en langwerpig. Totaal geen fan van en ook nog eens erg moeilijk te bedienen met 1 hand. En aangezien hij net uit is, is de prijs ook nog heel hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appac
D2FValinor schreef op maandag 22 juni 2020 @ 21:16:
[...]

Heb je echt een telefoon nodig of kan je nog een generatie wachten. Heb geen van beide maar ze maken weinig indruk op mij. De s20 ultra ziet er op papier heel sterk uit maar presteert nou niet heel veel beter dan de s20+.
En de Sony is wel erg smal en langwerpig. Totaal geen fan van en ook nog eens erg moeilijk te bedienen met 1 hand. En aangezien hij net uit is, is de prijs ook nog heel hoog.
Heb momenteel een note9 waar ik niet meer zo blij mee ben vanwege de batterij, en veel vastlopen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
D2FValinor schreef op maandag 22 juni 2020 @ 21:16:
[...]

Natuurlijk presteert hij niet beter, hij heeft immers exact dezelfde SoC :)

Hij zal hooguit wat minder throttlen omdat hij iets meer massa heeft om zijn hitte aan kwijt te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Camera probleempje.
Bij mijn S20 Plus krijg ik het maat niet voor elkaar om foto's te maken met de spraakopdrachten zoals "Shoot, Smile of Capture".
De instelling in de app staat microfoon toegestaan en ook in de camera instellingen staat Bij opnamemethoden spraakopdracht aan.

Iemand een idee wat ik over het hoofd zie? 8)7

Edit: camera settings gereset, nu werkt de opdracht met "Capture" wel maar niet met "Shoot" en ook niet met "Smile".
Ook de opdracht "Record video" werkt niet bij mij...
Is het een Bug? Of maak ik een denk of instellingen fout?

Iemand???? :(:)

[ Voor 27% gewijzigd door Barock op 25-06-2020 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
GekkePrutser schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 00:02:
[...]

Natuurlijk presteert hij niet beter, hij heeft immers exact dezelfde SoC :)

Hij zal hooguit wat minder throttlen omdat hij iets meer massa heeft om zijn hitte aan kwijt te kunnen.
Haha, ja bedoelde het meer op cameragebied. Ik had wat duidelijker moeten zijn

[ Voor 4% gewijzigd door Valinor op 23-06-2020 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Op cameragebied liggen in de praktijk de resultaten dicht bij elkaar. Het grootste verschil zie je terug bij zoom foto’s gemaakt met de periscoop lens (optische zoom) van de S20U. Op het papier is het verschil in kwaliteit groot. In de praktijk is er wel een verschil maar valt dit mee als ik de reviews op het internet bekijk.

Zelf heb ik een S20 (5G) en zie dat de zoom foto’s tot max 10x zoom bruikbaar zijn. Bij de Ultra zal dit hoger zijn (tot 30x ?) verwacht ik. De foto’s zijn heel goed en hebben een goede kleuren weergave (gelukkig minder nadrukkelijk dan Samsung in het verleden had). Daarnaast ook een hoog dynamisch bereik.
De focus was een probleem maar is grotendeels opgelost na de laatste updates. De camera instel mogelijkheden zijn ruim (incl RAW ondersteuning). Soms maakt men reclame in verband met de mogelijkheid om een foto van de maan te kunnen maken. Ik heb dit getest en dat lukt ook met de S20.

Een vergelijking met de Sony maken op camera gebied is lastig. Beide telefoons hebben goede camera’s met hun eigen sterke en zwakke punten. Je kunt de reviews bekijken op www.gsmarena.com. Ook op camera gebied geeft deze website een aardig beeld van de beeldkwaliteit, (on)mogelijkheden instellingen etc.
Pagina: 1 ... 14 ... 37 Laatste