Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 08:43
Samsung heeft zijn Galaxy S20-serie gepresenteerd. Het topmodel heeft onder andere een 108-megapixelcamera en een periscopische telelens. Alle modellen krijgen een scherm dat 120Hz kan weergeven, maar niet bij de maximale resolutie.

De Galaxy S20-modellen hebben alle drie oledschermen met een 20:9-verhouding, een klein gat in het scherm voor de frontcamera, afgeronde schermranden en een resolutie van maximaal 3200x1440 pixels. Bij die resolutie is de verversingssnelheid 60Hz, maar als gebruikers de resolutie instellen op 2400x1080 pixels, dan is het mogelijk om de refreshrate te verhogen naar 120Hz.

Aan de achterkant van de Galaxy S20+ en de S20 Ultra zitten vier camera's, bij de S20 zijn dat er drie. Die vierde camera op de duurdere modellen is de zogenaamde DepthVision-camera, een time-of-flight-sensor om diepte te meten. Alle modellen hebben een ultragroothoekcamera, een reguliere camera en een camera met telelens.

Bij de Galaxy S20 Ultra bestaat de primaire camera uit een grote 108-megapixelsensor van het 1/1,33"-formaat. Met de standaardinstellingen maakt deze camera 12-megapixelfoto's, waarbij voor iedere pixel informatie uit negen pixels wordt gecombineerd. De telecamera heeft een 48-megapixelsensor die ook 12-megapixelfoto's maakt, door vier pixels te combineren.

Samsung gebruikt voor de telecamera een periscopische lens om zo een langere brandpuntsafstand mogelijk te maken. De telelens heeft '5x zoom' ten opzichte van de reguliere camera. Het is mogelijk om in te zoomen tot 10x, ook dat levert 12-megapixelfoto's op, maar dan worden er niet langer pixels gecombineerd. Samsung adverteert ook met '100x space zoom' en zet die woorden ook op het camera-eiland van de Galaxy S20 Ultra. Het is in de software mogelijk om tot 100x in te zoomen, maar dat gaat om digitale zoom.

In de Galaxy S20 en S20+ bestaat de primaire camera uit een 12-megapixelsensor van het 1/1,8"-formaat. De telecamera gebruikt een 64-megapixelsensor, maar geen periscopische lens, dus er is minder zoom mogelijk dan met de camera uit de S20 Ultra. Samsung spreekt van '3x hybrid optic zoom'. De ultragroothoekcamera is in alle Galaxy S20-modellen gelijk; hiervoor wordt een kleine 12-megapixelsensor gebruikt van het 1/2,6"-formaat.

Samsung voorziet de S20-modellen van zijn Exynos 990-soc, een op 7nm gemaakte octacore die eind vorig jaar al werd aangekondigd. De telefoons hebben minimaal 8GB lpddr5-geheugen en bij het topmodel is dat 12 of 16GB. De minimale opslagcapaciteit is 128GB en de S20+ en S20 Ultra komen in versies met maximaal 512GB opslagruimte. Van de Galaxy S20 verschijnt een uitvoering zonder 5g-ondersteuning en een duurdere variant met 5g-modem. De S20+ en S20 Ultra zijn er alleen in 5g-uitvoering. Samsung gebruikt een 5g-modem dat zowel hoge als lage frequenties ondersteunt.

De behuizing van de S20-modellen is waterbestendig volgens een ip68-rating. Het topmodel heeft een 5000mAh-accu, is 8,8mm dik en weegt 220 gram. De S20+ en S20 zijn een millimeter dunner en wegen respectievelijk 186 en 163 gram. De accucapaciteit van deze modellen is 4500 en 4000mAh. Alle modellen ondersteunen draadloos snelladen. De S20-modellen hebben alleen een usb-c-aansluiting. De koptelefoonaansluiting die bij de S10-serie nog aanwezig was is weggelaten.

De Samsung Galaxy S20-toestellen worden vanaf 13 maart geleverd. De goedkoopste S20 zonder 5g kost 899 euro. Er komt één S20+-uitvoering voor 1099 euro en de Galaxy S20 Ultra kost minimaal 1349 euro. Tweakers heeft een preview van de Galaxy S20 Ultra een een preview van de S20+ en S20 gepubliceerd.

• arnoud_h
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 18-04 23:10
Ja, vergeten op hetzelfde moment ook een foto met mijn S9+ te maken ter vergelijk.

Ik maak eigenlijk nooit foto's met mijn S9+ terwijl in inzoom, want dat is toch maar digitale zoom. Dan net zo goed gewoon achteraf een uitsnede maken. Maar het lijkt er op dat de soort-van-optische zoom van de S20+ toch wel een stukje beter is als dat:

(Links standaard 4:3 foto uitsnede, rechts standaard 4:3 foto uitsnede na 'zoom' knop in de viewfinder gebruikt te hebben)

[Voor 80% gewijzigd door arnoud_h op 16-02-2020 20:59]

• G4mert
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 22-05 13:03
honey schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 20:18:
Ik heb bij de Mediamarkt twee foto's kunnen maken met de s9 en twee met de s20 om te vergelijken.

Je kunt ze hier downloaden: https://drive.google.com/...2uZEc74gNiIL6dHNzI1irmw7x

Als ik ze in photoshop naast elkaar leg (en ik wist eerst niet welke van de s20 was) zie ik een verschil in verscherping en kleurbalans, maar ik zie geen extra detail. Mijn suggestie is om eerst niet te kijken welke foto bij welke smartphone komt. ;)

Wat vinden jullie?
drama. zelfde ook in nightmode. 1 en 4 zijn s10, 2 en 3 s20 Ultra :|
s10 is duidelijk beter, scherper.

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 08:57

renzo4000

*Doh!*

Voor de geinteresseerde; ik heb even de backcovers van de S9+ en de S20 Ultra vergeleken. Ja, hij is groter maar valt me alleszins mee!

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Ik heb gemiddelde handen en vind het wel meevallen. Ik heb de afgelopen jaren sowieso de + versie gehad dus zijn de verschillen niet zo groot:

• SeveS
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 12-05 11:37

Ik zie net die afbeelding op de Samsung website.

Cloud white en Aura red heb ik nog niet eerder voorbij zien komen...

Waar ik eigenlijk naar op zoek was: ik had ergens op de Amerikaanse Samsung website gelezen dat in de standaard box contents voor zowel de Ultra als de Plus ook een clear cover inbegrepen zit. Ook in unboxing video's zie je ze voorbij komen. Weet iemand of dit ook voor de Europese markt geldt?

En wat betreft de 4g/5g versie van de Plus: volgens mij werd bij de de officiële release in Nederland bekend gemaakt dat de Plus alleen als 5g beschikbaar zou komen. Kan me dat nog herinneren omdat ik vooraf zelf tussen de 2 varianten twijfelde en ik nu toch geen keuze meer had.

Update:
- Hier de link naar de box contents
- Hier staat in het artikel vermeld:
"Van de Galaxy S20 verschijnt een uitvoering zonder 5g-ondersteuning en een duurdere variant met 5g-modem. De S20+ en S20 Ultra zijn er alleen in 5g-uitvoering."

[Voor 18% gewijzigd door SeveS op 04-03-2020 12:35]

• Ikbenjelly
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 24-05 19:10
S20 ultra met maart patch atbm... foto gemaakt met 1x zoom lens lijkt net of filter aanstaat echt slecht...scene uit...geen hdr.. geen filter aan....huidtinten /roze lijkt of er rood filter overheen gaat. Sta onder tl en spot verlichting... zodra je naar 0,5 lens wisselt is het een stuk minder l

• Ikbenjelly
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 24-05 19:10
Op de S10+ onder de zelfde verlichting....

• B.M.O.
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 07-04 08:05
S20+ ontvangen. Gelijk de update gedaan en toen bleef de telefoon hangen. Voor de duidelijkheid, hij staat al 2,5 uur in deze stand. Inmiddels ben ik er klaar mee. Heb de uit-/aanknop al heel lang en kort ingedrukt gehouden, maar dat werkt ook niet. Geen idee meer wat ik nu nog kan doen. Anderen dit probleem ook of misschien wel een oplossing?

• Erik1805
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 08:13
Vanochtend van de lader gehaald met 100%. Standaard gebruik. Browsen, Facebook, email. Wat foto en video gemaakt. Verder niks. Scherm op 120hz

Bluetooth en 4G altijd aan. Nu nog 44% over.

S20

Nu 20 minuten extra sot en 4% eraf

[Voor 4% gewijzigd door Erik1805 op 14-03-2020 21:17]

• arnoud_h
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 18-04 23:10
Hier met nog het scherm op de standaard 60Hz, redelijk veel gebruikt, doet het wat mij betreft prima. Beter als gisteren in ieder geval.

55% over met een korte oplaad actie in de auto toen ik de carkit opnieuw moest instellen voor dit toestel (en automatisch opstarten/afsluiten van Flitsmeister/audio koppeling/dat soort dingen).

Oh ja, afgelopen twee dagen al drie keer onbedoeld een mooie donkere broekzak screenshot gemaakt (lockscreen, en onbedoelde invoer scherm op de afbeelding gezet). Gezocht maar de screenshot toetsen niet kunnen uitzetten. Hebben meer mensen dat?

[Voor 52% gewijzigd door arnoud_h op 14-03-2020 21:38]

• RickNL
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 04-04 15:47

45 procent van het batterij gebruik is door de playstore. En dit is al vanaf vrijdag zo. Geen idee wat hij aan het doen is maar dit is gewoon bizar. Wanneer mijn batterij leeg is hoort hij dus eigenlijk nog rond de 45 procent te staan.

Ook de achterkant rond de cpu wordt constant heet, omdat dus die playstore iets aan het doen is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Afgelopen nacht voor het eerst mijn s20u volledig opgeladen. Vanmorgen rond 09:00 van de lader en heb nu +5 uur sot en de telefoon redelijk intensief en gecombineerd gebruikt.

- wifi / Bluetooth / locatie aan
- drie mail accounts met push
- brightness gemiddeld op 40%
- 120hz aan
- gear s3 constant verbonden

Dit levert onderstaande plaatje op, ik ben vooralsnog tevreden.

• Erik1805
Ben wel tevreden over de camera. Detail is erg goed.(S20+)

• jorank
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 24-05 16:18

Ik haal dus net mijn telefoon van de meegeleverde lader, en tot mijn verbazing was het toestel bijna te heet om vast te pakken en ook niet 100% opgeladen.

Meer mensen die dit hebben meegemaakt?
Gaat trouwens om een S20+.

II R5 3600X, 16GB, ROG B450-F, GTX 1080Ti II

• V-rg
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 22-05 17:36

V-rg

uhm..?

Met mijn S20+ met 120Hz aan:

Gaat 1 uur en 50 minuten vanaf, gezien dat de SoT voor het opladen was. Dus zeg maar 8,5 uur op 82%. Ik speel dan af en toe een spelletje, YouTube, browsen, Reddit, Discord etc.

Ik heb sinds dag 1 nooit issues gehad met de batterijverbruik.

Tevens heb ik net ook een mail ontvangen dat mijn Buds+ registratie goedgekeurd is en dat ik een bericht krijg zodra deze verstuurd worden :)

• Erik1805
mattrob schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:45:
[...]

Ik krijg dat niet voor elkaar ... Hoe zet je dat aan ?
Lang indrukken op homescreen en dan instellingen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• V-rg
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 22-05 17:36

V-rg

uhm..?

Eldro19 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:08:
Wellicht geeft een screenshot van de "balk" ons wat meer duidelijkheid.

[...]
Ik heb even een random image van Reddit bijgepakt:

Zie je dat grijze gedeelte onderaan? Dat is wat hij bedoelt.

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Tot op heden ben ik ook zeer tevreden met de accu van de s20u.

- Brightness op auto
- 120hz
- WiFi aan
- 3 mailaccounts op push
- Bluetooth aan (hele dag sowieso een gear s3 verbonden)
- gecombineerd gebruik (internet, Spotify, flitsmeister, facebook, reddit, etc)

Mijn dag loopt op het moment ongeveer van 7:30 tot 00:30 en leg hem op de lader met 25% over en ergens tussen de 5 en 6 uur SOT. Ik kan me niet heugen wanneer ik een dergelijke accu heb gehad uitgezonderd de pre smartphone tijdperk (nokia 3310 for the win!)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

elaho schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 23:52:
Toch veel mensen die klagen over de batterij hier op de Samsung Communitee https://eu.community.sams...life-problem/td-p/1608471

Hoe is nu de batterijduur bij jullie?
Ik had dit al gemeld een paar berichten boven je:

renzo4000 in "[Samsung Galaxy S20-serie] Ervaringen & Discussie"

Ik kom afgelopen week gemiddeld uit op 5:30 SOT met zo'n 20% over aan het einde vd dag (7:30-00:30)

Ik ga eens proberen op 60hz wat ie dan doet , puur om te kijken wat het verschil is want 120hz is wel erg fijn :+. Kortom ik ben tot op heden erg tevreden.

• Erik1805
Vind de camera voor mij prima. Schiet mooie plaatjes. S20+ is ook snel genoeg. Hoop alleen dat de batterij wat beter wordt.

• m0ridin
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 00:52
Garret1410 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:11:
[...]

Ik kon hem wel via SmartSwitch updaten. PHN met KPN sim.
Hmmm, vaag... gisteravond/nacht werd er nog niks gezien hier. Regular S20,ook KPN sim...

Kunnen mensen hier ook eens night mode in huis testen (in de avond, dus met alleen 'kunstmatig' licht? Ik krijg dus onderstaande ellende (waar schaduw/donkere delen enorm versterk worden en het echt heel lelikj wordt).

Niet eerder gehad (niet met de S10+, maar volgens mij ook niet voor de ATCH update)

Voorbeelden:

Auto:

Night mode:

Auto (scene optimize off):

Auto (scene optimize on):

Night mdoe:

• Erik1805
@m0ridin
Deze net gemaakt met nightmode

• Garret1410
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 08:16
@m0ridin

Met 'Nacht' modus op ATCH firmware. Het is in het echt wel iets gedimder dan op foto. Maar ik zie wel een beetje wat je bedoeld want de schaduw plekken zijn iets meer geaccentueerd. Anderzijds lijkt het weer niet zo erg als bij jouw.

S10

[Voor 20% gewijzigd door Garret1410 op 23-03-2020 19:53]

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

@Tremio er is duidelijk iets mis bij jouw toestel. Heb je hem al een keer helemaal naar fabrieksinstellingen terug gezet? Dan een paar dagen aankijken. Geen gekke apps installeren en gebruik een app die iets beter inzicht geeft in het verbruik. Zelf heb ik accubattery in gebruik met redelijk accuraat verbruik inzicht:

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Ik ben top op heden tevreden met de accu van de s20u. Klokje helemaal rond en behoorlijk intensief gebruikt. Geen batterijbesparende opties aan staan en nagenoeg alles uitgenut wat het toestel te bieden heeft. 6,5 SOT en 24 uur zonder laden en nog accu over is gewoon goed te noemen. Nee niet uitzonderlijk maar zeker niet slecht gezien de rekenkracht en grote display op 120hz!

Garret1410 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:06:
Ik heb een mail gekregen dat mijn aanvraag afgekeurd is omdat ik het toestel niet binnen de actieperiode is aangekocht.

Dat is vreemd omdat ik mijn abonnement 2 maart verlengd heb. Op mijn toestelfactuurstaat 13 maart omdat de S20 toen geleverd is.

Zal er achteraan.
Tip: doe dit via Facebook messenger, ik werd meteen geholpen met mijn afkeuring (land stond verkeerd in mijn account)

Afbeelding grootte aangepast.

[Voor 40% gewijzigd door 13art op 30-03-2020 10:15]

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Weer een laadsessie verder en nog steeds onder de indruk van de batterij. 5 SOT en 40 uur van de lader...

• Noresponse
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 24-05 21:07
De S20 serie heeft een dramatisch verkoop en het toestel wordt nog net niet weggegeven in Amerika en in Europa loopt het toestel ook nog niet goed. Mijn advies wacht even een maand en dan komen er goed en crazy deals van Samsung. Let op voor de camera hoef je het niet te doen, het is zo erg dat ze nu nog bezig zijn om de camera software te verbeteren dat ze het toestel nog niet willen laten testen door DxoMark.

[Voor 15% gewijzigd door Noresponse op 01-04-2020 21:17]

• Erik1805
Ik heb ineens wat raars. 2 sluiterknoppen. Iemand een idee?

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

038Robijno schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:52:
ik heb mijn IPhone 11 pro max aan mijn vrouw gegeven, en haar oudere Iphone Xs Max verkocht.

Nu heb ik zelf een nieuwe S20 ultra gekocht, MAAR wat een drama met de batterij zeg.
Is hij bij jullie ook redelijk snel leeg??
Wow geen idee? Dan hebben we wel iets meer informatie nodig.

- Wat heb je allemaal actief? Bluetooth, GPS (nauwkeurigheid hoog?), hoge brightness, hoeveel emailaccounts, apparaten zoeken in omgeving, etc > dit zijn allemaal batterij slurpers.
- Gebruik je de camera veel? Dit gebruikt ook erg veel energie
- Wat is snel leeg? Hoeveel schermtijd (SOT) heb je en hoelang is hij van de lader?

Ik heb ook een ultra en ben er goed over te spreken qua batterij. Ja de SD zal best efficiënter zijn maar ik kom met gemak de dag door en heb dan nog accu over. Ik nut mijn s20u gewoon uit zoals hij bedoeld is dus alles staat gewoon "aan"

- Brightness op auto
- 120hz
- WiFi aan
- 3 mailaccounts op push
- Bluetooth aan (hele dag sowieso een gear s3 verbonden)
- gecombineerd gebruik (internet, Spotify, flitsmeister, facebook, reddit, etc)

Mijn dag loopt op het moment ongeveer van 7:30 tot 00:30 en leg hem op de lader met 25% over en ergens tussen de 6 en 7 uur SOT. Ik kan me niet heugen wanneer ik een dergelijke accu heb gehad uitgezonderd de pre smartphone tijdperk (nokia 3310 for the win!)

Hier wat voorbeelden van mijn gebruik ... twee dagen zonder opladen is ook zeker mogelijk en je telefoon dan ook gewoon gebruiken.

Bedenk wel dat wanneer je het toestel net hebt hij nog aan het optimaliseren is. Meestal na een weekje kan je pas echt merken hoe hij omgaat met de accu. En zoals het vaker gaat bij nieuwe "speeltjes" zul je hem wat vaker aan en uit zetten waardoor hij ook niet goed in deepsleep gaat. Je kan ook zeker nog even kijken naar je apps welke veel accu gebruiken in de achtergrond, deze kan je "sluimeren/diepe slaap" zetten.

• Garret1410
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 08:16
klebsiella schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:54:
[...]
Ook dual BeiDou en GLONASS?

Zou je ook nog GPStest kunnen draaien? Ik ben benieuwd hoeveel meter accuracy je krijgt zowel indoors als in de buitenlucht. Samsung toestellen schijnen hier (omdat ze per se eigen chips willen gebruiken) wat zwakker in te zijn.

https://medium.com/@sjbar...roid-devices-6824492a1389

https://play.google.com/s....chartcross.gpstest&hl=nl
Ik heb even getest en zie bij de russische en chinese vlag alleen L1 en B1C staan dus waarschijnlijk geen dual band.

Wat nauwkeurigheud betreft heb ik geen idee maar ik heb een screenshot gemaakt van gpstest buiten en in de woonkamer.

Buiten

Binnen

edit: Heb net op de link geklikt die jij gepost had en kennelijk kun je de nauwkeurigheid meten via GPStest.
Ik heb dit even gedaan en binnenshuis is het gemiddeld ongeveer 4-6m en buiten is het 2,5m.
Andere app getest, GPS test die jij gelinkt hebt en die geeft buiten 4m aan en binnen 8m.

[Voor 12% gewijzigd door Garret1410 op 16-04-2020 20:30]

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Ik weet niet wat jij dan doet @Boyd, ik haal makkelijk 48 uur van de lader en 5,5 SOT. Of iets minder lang van de lader en tot 8 uur SOT. Heel vreemd...

[Voor 34% gewijzigd door renzo4000 op 20-04-2020 08:13]

• CyberJohn
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 08:41

Mei patch voor S20, S20+ en S20 Ultra.

[Voor 20% gewijzigd door CyberJohn op 29-04-2020 12:02]

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

De hele discussie over korte accuduur snap ik niet. De s20u kan makkelijk 48 uur van de lader en evengoed gemiddeld gebruikt worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gerske
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 23-05 12:20
renzo4000 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:13:
[...]

Het verschil tussen 60hz en 120hz is vele malen groter (qua user experience) dan de FHD vs (w)qhd discussie. Met een blinde test kan je er nog wel eens nat op gaan ;) https://www.androidauthority.com/qhd-vs-fhd-1079649/

Maar ook voor tekst lezen is 120hz erg prettig bij het scollen. Veel rustiger voor je ogen. Maar goed, zoveel mensen zoveel wensen zullen we maar zeggen :+
Ik kan de NRC full page lezen op mijn S20 in QHD (dat is dus een hele krantenpagina op je scherm met superkleine letters). Op FHD is het ook nog net leesbaar, maar erg lastig. Duidelijk minder scherp.

Heb voor aardigheid een screenshot in beide modi naast elkaar gezet.
Let wel: Dit is dus een klein stukje van beide screenshots naast elkaar. Het hele screenshot is een volledige krantenpagina.Deze column is ca. 1/3 van de breedte van een complete krantenpagina.

[Voor 7% gewijzigd door gerske op 05-05-2020 12:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online
Tammesp schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:15:
Heeft iemand de Mei update al? Ik zit nog op de April versie.

Type toestel: SM-986B/DS
Ja heb de Mei update al een tijdje.... (Tele2)

[Voor 36% gewijzigd door Albert020 op 16-05-2020 13:37]

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True