Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 16:11
Samsung heeft zijn Galaxy S20-serie gepresenteerd. Het topmodel heeft onder andere een 108-megapixelcamera en een periscopische telelens. Alle modellen krijgen een scherm dat 120Hz kan weergeven, maar niet bij de maximale resolutie.

De Galaxy S20-modellen hebben alle drie oledschermen met een 20:9-verhouding, een klein gat in het scherm voor de frontcamera, afgeronde schermranden en een resolutie van maximaal 3200x1440 pixels. Bij die resolutie is de verversingssnelheid 60Hz, maar als gebruikers de resolutie instellen op 2400x1080 pixels, dan is het mogelijk om de refreshrate te verhogen naar 120Hz.

Aan de achterkant van de Galaxy S20+ en de S20 Ultra zitten vier camera's, bij de S20 zijn dat er drie. Die vierde camera op de duurdere modellen is de zogenaamde DepthVision-camera, een time-of-flight-sensor om diepte te meten. Alle modellen hebben een ultragroothoekcamera, een reguliere camera en een camera met telelens.

Bij de Galaxy S20 Ultra bestaat de primaire camera uit een grote 108-megapixelsensor van het 1/1,33"-formaat. Met de standaardinstellingen maakt deze camera 12-megapixelfoto's, waarbij voor iedere pixel informatie uit negen pixels wordt gecombineerd. De telecamera heeft een 48-megapixelsensor die ook 12-megapixelfoto's maakt, door vier pixels te combineren.

Samsung gebruikt voor de telecamera een periscopische lens om zo een langere brandpuntsafstand mogelijk te maken. De telelens heeft '5x zoom' ten opzichte van de reguliere camera. Het is mogelijk om in te zoomen tot 10x, ook dat levert 12-megapixelfoto's op, maar dan worden er niet langer pixels gecombineerd. Samsung adverteert ook met '100x space zoom' en zet die woorden ook op het camera-eiland van de Galaxy S20 Ultra. Het is in de software mogelijk om tot 100x in te zoomen, maar dat gaat om digitale zoom.

In de Galaxy S20 en S20+ bestaat de primaire camera uit een 12-megapixelsensor van het 1/1,8"-formaat. De telecamera gebruikt een 64-megapixelsensor, maar geen periscopische lens, dus er is minder zoom mogelijk dan met de camera uit de S20 Ultra. Samsung spreekt van '3x hybrid optic zoom'. De ultragroothoekcamera is in alle Galaxy S20-modellen gelijk; hiervoor wordt een kleine 12-megapixelsensor gebruikt van het 1/2,6"-formaat.

Samsung voorziet de S20-modellen van zijn Exynos 990-soc, een op 7nm gemaakte octacore die eind vorig jaar al werd aangekondigd. De telefoons hebben minimaal 8GB lpddr5-geheugen en bij het topmodel is dat 12 of 16GB. De minimale opslagcapaciteit is 128GB en de S20+ en S20 Ultra komen in versies met maximaal 512GB opslagruimte. Van de Galaxy S20 verschijnt een uitvoering zonder 5g-ondersteuning en een duurdere variant met 5g-modem. De S20+ en S20 Ultra zijn er alleen in 5g-uitvoering. Samsung gebruikt een 5g-modem dat zowel hoge als lage frequenties ondersteunt.

De behuizing van de S20-modellen is waterbestendig volgens een ip68-rating. Het topmodel heeft een 5000mAh-accu, is 8,8mm dik en weegt 220 gram. De S20+ en S20 zijn een millimeter dunner en wegen respectievelijk 186 en 163 gram. De accucapaciteit van deze modellen is 4500 en 4000mAh. Alle modellen ondersteunen draadloos snelladen. De S20-modellen hebben alleen een usb-c-aansluiting. De koptelefoonaansluiting die bij de S10-serie nog aanwezig was is weggelaten.

De Samsung Galaxy S20-toestellen worden vanaf 13 maart geleverd. De goedkoopste S20 zonder 5g kost 899 euro. Er komt één S20+-uitvoering voor 1099 euro en de Galaxy S20 Ultra kost minimaal 1349 euro. Tweakers heeft een preview van de Galaxy S20 Ultra een een preview van de S20+ en S20 gepubliceerd.

• cliors
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 00:27
6.9 inch scherm voor de S20 ultra. Dacht dat m'n S10+ groot was.
Denk dat ik een jaartje skip.

• Barock
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 20-05 15:14
Dacht ga voor de Ultra... maar minimaal 1349 euro. Moet er nog maar eens een paar nachtjes over slapen.

• Mother_Goozz
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:51
1349 voor een 128GB instapmodel, wat hebben ze wel niet moeten denken daar bij Samsung 8)7
Afgezien dat ik niet snel zo veel geld neer zou leggen voor een telefoon zou ik totaal al niet doen voor een Android toestel. Je mag blij zijn met 2-3 jaar updates, maanden wachten tot de nieuwe Android versie is uitgebracht wordt. Voor dit geld zou ik verwachten dat je 5 jaar updates mag verwachten niet maanden hoeft te wachten op grotere releases. |:(

Battle.net: Mother_Gooz#2440 - Destiny 2 - Overwatch

• G4mert
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 22-05 13:03
Ik was van plan om voor de Ultra te gaan. Maar ik neig nu toch naar de s20 plus om de volgende redenen:

- Scherm is alsnog lekker groot.
- telefoon is een stuk dunner (Ultra is erg dik en zwaar)
- Nagenoeg zelfde specs
- Zoomen lijkt een gimmick en zal ik niet vaak gebruiken. Tevens zien de fotos op 30 x en vooral 100x zoom er niet best uit.
- s20 plus is een heel stuk goedkoper.

• Geert1976
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
Mother_Goozz schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:48:
1349 voor een 128GB instapmodel, wat hebben ze wel niet moeten denken daar bij Samsung 8)7
Afgezien dat ik niet snel zo veel geld neer zou leggen voor een telefoon zou ik totaal al niet doen voor een Android toestel. Je mag blij zijn met 2-3 jaar updates, maanden wachten tot de nieuwe Android versie is uitgebracht wordt. Voor dit geld zou ik verwachten dat je 5 jaar updates mag verwachten niet maanden hoeft te wachten op grotere releases. |:(
plus het feit dat die €1349 over ruim een jaar nog iets van €500/550 restwaarde heeft (uiteraard in nieuwstaat dan ;) )

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:42

renzo4000

*Doh!*

Hier een gevalletje "let's break the bank" ;)

Ik ga all-in met een S20 Ultra 512 GB. k moet er wel bij zeggen dat ik dit via een zakelijk regeling kan doen waardoor het prijstechnisch voor mij erg interessant blijft. Want het is een te bizarre prijs eigenlijk voor een smartphone. Realistisch gezien zou ik de volgende prijsstelling acceptabel vinden:

s20: €500/€600
s20+: €800
S20 Ultra: €900/€1000

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• Garret1410
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 20:29
Eerst maar eens de reviews afwachten. Vooral de camera vind ik interessant.

Als je het goed bekijkt is de upgrade best flink als je kijkt naar voorgaande jaren.

- Beeldscherm is groter geworden en nu 120Hz en 240Hz touch sensitivity
- Accu capaciteit is flink toegenomen
- Nieuwe camera sensoren dus waarschijnlijk ook betere kwaliteit.
- Exynos 5123 5G modem maar ook 4G is verbeterd naar 3gbps cat 24
- UFS 3.0
- 12 GB LPDDR5

Waarschijnlijk nog wel een aantal dingen maar helaas is de prijs ook 100,- toegenomen.

Of je moet voor de S20 4G variant gaan want die kost hetzelfde als de S10 vorig jaar.
Tevens krijg je er in de Pre Order ook weer Galaxy Buds bij en na een maand is de prijs waarschijnlijk al weer 100,- gezakt maar dan zonder de Buds.

Gelukkig kan ik mijn abbo verlengen en zag dat de Ultra 1150,- moest kosten.

[Voor 15% gewijzigd door Garret1410 op 12-02-2020 12:49]

• migros
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:04

migros

Nooit meer een Samsung

Zo snel een spaarrekening geopend voor de S20 ultra. Ik heb al 1 % van het totaal bij elkaar. Dit wordt nog een vette kluif om dit bij elkaar te sprokkelen. Voor dat geld kun je een kleine tweedehands auto voor kopen...

Leuk man gatheren

• Mother_Goozz
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:51
Imo62 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:21:
Denk zelf dat ik voor de de S20+ ga. Komend vanaf een Mate 9 waar inmiddels de bluetooth en de gps kapot van zijn, zal dit een mooie upgrade zijn. Ik ben zeer benieuwd hoe de kwaliteit van de foto's zal zijn, met de hardware zit het wel snor maar zoals de Pixel's bewijzen is de software kant misschien nog wel belangrijker.

Twijfel alleen nog tussen de 4g en 5g versie, zoals @Arjant2 al aangeeft is 5g nog nergens aanwezig en zal het stroomverbruik hoger liggen. Aan de andere kant zou ik dit toestel minstens vier jaar in gebruik willen hebben, en wie weet hoe snel 5g zich tegen die tijd ontwikkeld heeft.
En na 2 jaar krijg je al geen grote releases meer en als geluk heb nog een jaartje security patches voor een toestel van 1349 8)7 Als je er minstens vier jaar mee wil doen zou ik toch echt wat anders kopen :P

Battle.net: Mother_Gooz#2440 - Destiny 2 - Overwatch

• Arjant2
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 22:18
Mother_Goozz schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:18:
[...]

Ik bedoelde in de S20 Ultra lijn is de 128GB het "instap" model. Kom op, wie verzint er nou om 128GB geheugen in een toestel van 1349 euro, ongeacht of het geheugen uitgebreid kan worden (dit is altijd trager dan intern geheugen)
Dat het niet veel is is waar, kan je nagaan wat Apple doet met 64GB in het vlaggenschip! Dat is nog veel idioter, want dat is überhaupt niet uit te breiden.
Misschien had Samsung dan gewoon voor 1399 moeten gaan met 256GB als instapmodel?

[Voor 3% gewijzigd door Arjant2 op 12-02-2020 15:25]

• Arjant2
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 22:18
Mother_Goozz schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:28:
[...]

Ja Apple is daar helemaal idioot in 8)7
256GB zoals de Note 10 zou veel eerlijker geweest zijn ja, dit is gewoon een super greedy zet van Samsung.

*ik geniet nog maar even van mijn iPhone XS Max 512GB voor 800 euro met apple care 2de hands.
Ik kan al 4 maanden geleden verlengen maar ik zie nog geen reden....
Ik zie met mijn S10 512GB ook geen enkele reden te upgraden. Overigens betaalt de baas bij mij de toestellen, zelf zou ik sowieso geen toestel kopen dat net uit is. Wacht een paar maandjes en je hebt een veel betere deal (behalve bij Apple, die blijven te duur)/

• Imo62
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14:11
Mother_Goozz schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:23:
[...]

En na 2 jaar krijg je al geen grote releases meer en als geluk heb nog een jaartje security patches voor een toestel van 1349 8)7 Als je er minstens vier jaar mee wil doen zou ik toch echt wat anders kopen :P
De S7 heeft momenteel de security patch van December 2019 en is 4 jaar oud. Ik verwacht dat de S20 minstens diezelfde support krijgt, de laatste paar jaar lijken toestellen toch weer wat langer ondersteund te worden door Samsung.

• willemd
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of die ToF-camera op de Plus nog echt iets toevoegt of dat het weer vooral een theoretische gimmick is. Ik had graag de topcamera van de Ultra gehad, maar die is me echt te lomp, vooral de camera-hump maakt hem meer dan een cm dik.

Over een maand of twee bestel ik denk ik de gewone S20 als opvolger van mijn S6. Jammer dat hij weer langer geworden is. Mijn handen zijn wel groot genoeg maar de broekzak niet altijd.

• FrE911
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 27-05 08:28
Ik had er stiekem wat naar uitgekeken maar de interesse is bij deze volledig geluwd. Mijn nog in 100% perfecte staat zijnde S10 blijft :)

• ChinaGeek
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 00:24
De Exynos, zoals bij ons gebruikt, zijn allemaal Dual Sim.

• Guzanni
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 16:58
Als Samsung Ambassadeur zijnde (via een retail shop waar ik werk) hebben we mogen 'proeven' van de S20 modellen. Heb alle modellen in m'n handen gehad.

De S20 lag het fijnste in de hand, deze is zelfs iets smaller dan de S10 (hield die van mezelf ernaast).

De Ultra is echt huge, veel te groot voor mij. De zoomfunctie is leuk, maar naar mijn mening beetje een gimmick. Heb liever dat ze zich concentreren op de software achter de camera's om te kunnen tippen aan de Pixels.
Hoe de kwaliteit echt is, zullen we natuurlijk af moeten wachten.

De toestellen zijn out-of-the-box ingesteld op 60hz/1440p. Toen ik ermee aan de slag ging, dacht ik ook van.. moet dít 120hz voorstellen? Was helemaal niet smoother dan mijn S10! (Ik ging er in dit geval van uit dat de Samsung medewerkers ze op 120hz hadden ingesteld, logischerwijs....)
Dit was dus niet zo, ze waren gewoon aangezet en that's it. Toen ik hierover begon, snauwde de medewerker mij zelfs af met 'ja zo zijn ze ingesteld out of the box.
Kom op nou, één van de beste features en USP van de S20, mensen komen hem uit testen, en je laat het op 60hz staan!?

Anyways, zodra ik het toestel op 120hz zette, voelde het toestel echt geweldig soepel aan. Heb nog nooit zo een smooth ervaring gehad aan een smartphone.
Heb even met de OP7 pro van een maat van me mogen spelen (90hz) en dat vond ik al fantastisch, maar de S20 op 120hz is echt een heerlijke ervaring.

• Guzanni
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 16:58
robhof schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 16:11:
[...]

En hoe beviel de S20 plus qua formaat, in vergelijking met de S10? En de resolutie op 120hz?
Heb de plus niet heel lang in m'n handen gehad eerlijk gezegd, was meer met de gewone en de ultra bezig.
Voelde voor mij persoonlijk ook iets te groot aan (6.7 inch is ook gewoon flink)
Ik verwacht wel een betere accuduur van de plus tegenover de S20, dus zou een goede reden kunnen zijn om er toch voor te gaan.

Het beeld zag er zeker prima uit op 120hz, denk dat je het verschil vrijwel niet zal zien met 1440p.
Daarnaast is de ervaring van 120hz té goed om er niet voor te kiezen, geloof me.

Het toestel switcht wel tussen 120 en 60hz tijdens het gebruik. En geloof dat ik iets heb gelezen over dat als je toestel onder een bepaald percentage zakt qua accuduur, hij volledig terugschakelt naar 60hz.
Hoop alleen niet dat dit al bij 50% ofzo is en we de optie krijgen het uit te schakelen of aan te passen.

• Garret1410
vanDaal schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 07:14:
Weet iemand of je bij de S20 Ultra ook zoom kunt gebruiken in combinatie met video? Bij mijn huidige S9+ kan dat namelijk niet.
Vreemd dat dat niet kan. Is me nooit opgevallen bij de S9. Bij de S10 kun je gewoon zoomen en van camera wisselen tijdens het filmen.

• G4mert
Hierbij eindelijk echte foto's geschoten met de s20 Ultra op full 108MP kwaliteit :)

Wat denken jullie ervan? Beter dan de s10?

https://www.flickr.com/ph.../albums/72157713087802261

[Voor 8% gewijzigd door G4mert op 14-02-2020 13:58]

• honey
  • Laatst online: 19:57
Een leuke overview van sommige kenmerken van deze smartphone. Ik ben het wel met hem eens.

YouTube: The TRUTH about the Samsung Galaxy S20 and S20 Ultra !

Specs van pc

• tomhster
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21:58
Heb de broekzaktest met de Ultra al gedaan met positief resultaat. Heb nu een S10+, de Ultra is alleen iets langer dus past ook gewoon als je geen skinny broeken draagt. Ik vind het echter wel een mannentelefoon, want met kleine handen is het scherm gewoon te groot. Verder is 'ie fantastisch. Hou er wel rekening mee dat hij in de praktijk nog iets groter is door de cover die er omheen moet. Niet alleen voor de bescherming, maar ook om het uitsteken van het cameraeiland op te heffen.

• Michel242186
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:57
ik ga terug naar de s20. Ik heb nu de S10 plus maar die hangt al regelmatig uit mijn broekzak en al helemaal in de zomer met je korte broek.

• FrankoNL
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 24-05 01:39
Southern Sun schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 12:37:
Net even de S20+ bekeken, mooi toestel en formaat wel. Alleen toen ik 'm net ontgrendelde viel me meteen op dat het niet soepel ging, leek wat lag zichtbaar. Hoe is de ervaring uit de praktijk met de moderne Samsungs?
Sinds mijn eerste smartphone ooit (omnia HD) nooit meer Samsung gehad omdat de software me altijd tegen stond. S20 ziet er echter wel mooi uit en ook de schermen zien er prachtig uit dus ergens twijfel of ik eens de overstap waag. Mijn voorkeur voor kale android en snappy respons zorgen alleen nog steeds voor twijfel.
Ik denk dat op het gebied van "snappy" respons, vooral het 120 hz scherm heel veel gaat uitmaken. Die optie staat standaard echter wel uit, dus de vraag is of het exemplaar wat jij hebt gezien dit geactiveerd had. :)

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Hedendaagse samsung telefoons zijn tegenwoordig best snappy met de laatste oneui. Er is nog steeds bloatware aanwezig maar lang niet meer zoveel als jaren terug. Het meeste kan je verwijderen/disablen.

• honey
Southern Sun schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 12:37:
Net even de S20+ bekeken, mooi toestel en formaat wel. Alleen toen ik 'm net ontgrendelde viel me meteen op dat het niet soepel ging, leek wat lag zichtbaar. Hoe is de ervaring uit de praktijk met de moderne Samsungs?
Sinds mijn eerste smartphone ooit (omnia HD) nooit meer Samsung gehad omdat de software me altijd tegen stond. S20 ziet er echter wel mooi uit en ook de schermen zien er prachtig uit dus ergens twijfel of ik eens de overstap waag. Mijn voorkeur voor kale android en snappy respons zorgen alleen nog steeds voor twijfel.
Op mijn Samsung s9 is alles snel en vlot. Vingerscanner aan de achterzijde werkt perfect. Vergeleken met een even oude iPhone van het werk, vind ik de s9 fijner en vlotter.

Specs van pc

• avec_style
  • Laatst online: 23:15
Je krijgt 2 jaar lang alle Android major updates, en 3 jaar lang security updates.

• Gerwin89
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 00:00
Ik baal een beetje dat de s20 reeks 128 GB aan basisopslag heeft. Het interne geheugen van m'n S7 is continu vol terwijl er 50+ GB vrije ruimte op het sd kaartje is. Ik zou daarom het liefst de 512 GB versie willen van de S20, maar die bestaat niet 😥

Van de S20+ bestaat hij wel maar wordt niet uitgebracht in Nederland. Weet iemand of dat misschien later toch op de planning staat?

• r_buren
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 21:21
@robcoenen In de eerste post van dit topic, onder het plaatje is de B van bij weggevallen ;)

• arnoud_h
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 18-04 23:10
Ik ben vanmiddag ook even bij de MediaMarkt langs gereden om de S20+ van dichtbij te bekijken. Mijn S9+ staat ondertussen op de nominatie om doorgeschoven te worden naar mijn vrouw, dus de eerste vraag was of het een S20 of S20+ moest worden. En dan vooral of de S20+ niet te groot zou worden.

Met beide toestellen in de hand te hebben gehad is dat in ieder geval opgelost: de S20+ is nog prima.

Het viel ook meteen op dat de Retail Mode winkeldemo software van Samsung nog steeds een merkbare vertraging veroorzaakt als je uit een app terug naar het homescreen wilt, of als de telefoon uit sluimerstand komt. Dat ze dat na al die jaren nog steeds niet opgelost hebben...

Maar het moet gezegd worden: met het scherm in 120Hz mode (standaard staat de winkeldemo inderdaad op 60Hz) wordt het scrollen in ieder geval wel veel soepeler en beter leesbaar (minder streperig).

Als laatste wat met de camera gespeeld, en wat plaatjes via WiFi-Direct meegenomen. Wat opviel was dat in 64MP mode de foto's wel heel groot werden (15MB per stuk) en in wide angle er heel veel detail verloren ging door aggressieve ruisonderdrukking. Alle fotos zijn vanaf dezelfde plaats gemaakt, onbewerkt en zie EXIF data voor details.

Download afbeeldingen

Jammer dat ze geen alcantara hoesjes meer hebben voor de S20, maar gelukkig hebben ze nu wel originele lederen versies.

Morgen maar eens met KPN bellen om te kijken wat voor aanbieding ze voor de S20+ willen opstellen.

• arnoud_h
Ja, vergeten op hetzelfde moment ook een foto met mijn S9+ te maken ter vergelijk.

Ik maak eigenlijk nooit foto's met mijn S9+ terwijl in inzoom, want dat is toch maar digitale zoom. Dan net zo goed gewoon achteraf een uitsnede maken. Maar het lijkt er op dat de soort-van-optische zoom van de S20+ toch wel een stukje beter is als dat:

(Links standaard 4:3 foto uitsnede, rechts standaard 4:3 foto uitsnede na 'zoom' knop in de viewfinder gebruikt te hebben)

[Voor 80% gewijzigd door arnoud_h op 16-02-2020 20:59]

• CyberJohn
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 20:38
Voor degene die het hebben over de krappe opslag, het is sinds One UI 2.1 mogelijk om in mijn bestanden een SMB of FTP server toe te voegen. Hierdoor kan je op een eenvoudige manier bestanden van je telefoon naar je NAS kopiëren.

• arnoud_h
honey schreef op zondag 16 februari 2020 @ 20:49:
[...]
Wat zijn voor jou de argumenten om de s20 te kopen? D s9 is al erg goed. Ik twijfel nog. Het grijs vind ik saai en Cloud Pink vind ik wel heel mooi, maar misschien niet meer over een paar maanden.
Ik gebruik de smoes dat de batterij van de S6Edge+ van mijn vrouw slechter begint te worden als een doorslaggevend argument 8)

Daarbij kriebelt het gewoon weer een beetje. Nodig? Nee, helemaal niet. Wel leuk nieuw speelgoed.

• arnoud_h
trinity999 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 21:13:
[...]

Waar ligt eigenlijk het scherpstelpunt op de foto's . Beide vind ik namelijk nogal "out of focus" Als de rechter foto 30x zoom is dan valt dat wel erg tegen moet ik zeggen.
30x zoom is natuurlijk marketing onzin. Met heel veel geluk 3x zoom met wat digitale trucerij.

En ik heb totaal onwetenschappelijk (zoals waarschijnlijk de meeste gebruikers) de telefoon gewoon omhoog gehouden en een foto genomen. Nergens de focus opgelegd.

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

No way dat de camera slechter is dan de voorgangers, daar zou samsung anders helemaal nat op gaan gezien het feit dat bijna alles gericht is op de camera's als usp. Daarnaast is er ook een hoop groep qua reviews, all for the likes/clicks. Just wait and see...

• wilmundo
  • Registratie: april 2005
  • Niet online
fast-server schreef op maandag 17 februari 2020 @ 00:34:
In het pikke donker (low-light) heb ik nog geen telefoon gehad die maar in de buurt komt van de S7 (Edge), zo ook de Pixel 3 XL niet.
Night mode in de S10(+) vind ik echt een game changer. Heb je de gelegenheid om deze te proberen (bij iemand anders)?

Is er iemand al achter of je met alle camera's 60fps kan schieten in 1080p?

Flickr

• mavical
  • Laatst online: 22:55
G4mert schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:48:
[...]

Op basis waarvan gaat jouw voorkeur uit naar de plus? Ik twijfel ook tussen deze twee versies als opvolger van mijn s8+. Is de ultra te dik/zwaar of valt het mee?
Het is inderdaad puur persoonlijk. Heb nu een Huawei p30 pro. Heb ook op proef gehad de Samsung Galaxy note plus. Die vond ik eigenlijk al wat te groot. Het heeft voor mij te maken met het gewicht en de grootte. Uiteraard ook de meerprijs. Voor mij is belangrijk de accuduur (p30 pro is daarin erg goed) en de cameraprestaties. Zit nog te wachten op de test bij DXO. Mocht dat heel overtuigend zijn tov de Plus dan zou het toch nog een Ultra kunnen worden.

• tomhster
Rivium schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 01:49:
Goedendag,

Mijn S20+ staat in bestelling, kom straks van een S7 af. ( dacht ging voor een s10+ kijken)
Uiteraard wil ik een telefoonhoes omheen en screen protector erop,
maar zie nu zoveel merken.

Wat is nou een redelijk screen protector ervoor? Mensen ervaring hebben van een S10+
Voor hoesje, gewoon zwart, degelijk (ivm ruw werk) ook zoveel merken.
Spigen, UAG, Supcase., olixar, otterbox, dat ik het gewoon niet weet.

Wat raden jullie aan?
Ik heb van alles gehad, maar vind uiteindelijk de originele hoesjes van Samsung het fijnste en het mooiste. Ik ben linkshandig en hou daardoor niet van bookcovers, dus heb nu alleen een siliconencover die de hoeken en achterkant bedekt. Voor mij ideaal. Is het geen tijd voor een eigen S20-accessoires topic?

[Voor 3% gewijzigd door tomhster op 18-02-2020 11:59]

• Garret1410
Zeer waarschijnlijk wel 120Hz WQHD+.

Dit volgens de bekende 'leaker' ICE universe

https://m.gsmarena.com/sa...__twitter_impression=true

Kan me ook niet anders voorstellen eerlijk gezegd. Dat Samsung het doet voor de accuduur is best maar laat de keuze bij de gebruiker. Er is een week terug ook een petitie opgestart om Samsung over te halen dus misschien heeft het succes.

[Voor 34% gewijzigd door Garret1410 op 18-02-2020 17:07]

• Ghostface
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19-02 13:46
wiz schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 09:20:
[...]

Niemand? O-) Echt benieuwd of Samsung eindelijk APTX-HD heeft besloten te ondersteunen .... Te oordelen aan het beperkt aantal codecs op de Buds 2 verwacht ik heel eerlijk gezegd van niet ...
wilde kijken voor je alleen de demo's bij ons draaien op Retail Mode en die gooit de Dev Mode gelijk weer dicht :(

• W84
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 23:33
Sjoerd611 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 16:09:
(...) Overigens mag de punchhole camera trend wat mij betreft ook direct stoppen.. vind het toch vrij storend zo'n zwarte stip prominent in beeld. Hopelijk zien we snel under display camera's!
Eens. Ik moet eerlijk zeggen dat die bij de S10 minder storend is.

• honey
Ik heb bij de Mediamarkt twee foto's kunnen maken met de s9 en twee met de s20 om te vergelijken.

Je kunt ze hier downloaden: https://drive.google.com/...2uZEc74gNiIL6dHNzI1irmw7x

Als ik ze in photoshop naast elkaar leg (en ik wist eerst niet welke van de s20 was) zie ik een verschil in verscherping en kleurbalans, maar ik zie geen extra detail. Mijn suggestie is om eerst niet te kijken welke foto bij welke smartphone komt. ;)

Wat vinden jullie?

Specs van pc

• Garret1410
elaho schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:43:
Wat is de beste manier om muziek over te zetten van iPhone naar de Samsung s20 ultra? Met music manager krijg ik maar de helft van m’n muziek op m’n Samsung, althans dat had ik in het verleden. ☺️
Ik heb het nooit eerder gedaan maar je kunt beide telefoons aan de PC hangen en dan gewoon de muziek kopiëren naar de goede map op de S20, of eerst kopiëren naar PC.

Of via iTunes de muziek naar PC kopiëren en dan van PC naar S20.

Edit: heb even gegoogled en kennelijk heeft een iPhone geen mapje muziek waar je zomaar bij kan. Dus dan blijft iTunes over.

Maar heb jij al een S20 dan?

[Voor 17% gewijzigd door Garret1410 op 20-02-2020 17:42]

• tomhster
Ja, daarom kun je maximaal 5 minuten filmen en dan ben je rond de 3 Gb verder.

• D2FValinor
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 25-05 19:43
Gerwin89 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 22:11:
[...]

Precies, hier hetzelfde op een S7. De hele ophef van 120 Hz icm full HD only snap ik daarom ook niet helemaal. Ik denk dat er weinig mensen zijn die op een smartphone schermpje in een blinde test het verschil kunnen zien tussen full HD en WQHD. Ik kijk vooral uit naar die 120 Hz, want dat schijnt wel heel veel uit te maken!

Edit: Ik zie nu het filmpje pas en dat is dus letterlijk een blinde test :P
Afgelopen week mijn s10+ opnieuw ingesteld en was vergeten dat hij op fhd staat als je voor het eerst opstart.
Het verschil is zeker merkbaar, het zag er namelijk allemaal veel waziger uit. Totdat ik het weer op wqhd had gezet en ik weer een wauw effect had.
Daarnaast niet vergeten dat de s7 een 5 inch scherm heeft en de s20 telefoons 6.3, 6,7 en 6,9 inch. Op een groter scherm merk je wel een groot verschil.

Heb mijn s20 ultra order geannuleerd, ben geen fan van de smallere displays, smaller dan de s10 wil ik echt niet. Geen 120hz op wqhd is ook een afknapper en heb niet het idee dat de cameras van de s20 en s20+ significant beter zijn dan de s10.
Dan kom ik dus bij de ultra uit maar die is weer zo extreem groot en dik.....
Impulsaankoop vermeden :9

[Voor 16% gewijzigd door D2FValinor op 21-02-2020 16:30]

• arnoud_h
Over iTunes muziek overzetten naar een Samsung toestel: ik heb een 400GB MicroSD kaart gekocht, hierop via rsync vanaf mijn Mac de hele muziek folder gecopieerd, en speel het af via Google Play Music. Dat was de enige die met 350GB+ aan muziek overweg kon een fatsoenlijk als audio player in de auto werkte.

• Koldur
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 20:52

Koldur

Virtual Boy

m0ridin schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 09:15:
Kwam laatst deze trouwens tegen:

https://www.notebookcheck...oom-Cameras.453934.0.html

Ik heb er niet genoeg verstand van om hier echt over te oordelen, maar mensen een idee of de 2x zoom in de S10 ook zo zou werken? (Aangezien ik daar best tevreden over ben en het in dat geval dus minder een issue zou kunnen zijn voor me)
De S10 heeft een echte zoomlens:
Samsung Galaxy S10 and S10 Plus specs:
Screen: 6.1-inch / 6.4-inch “Dynamic AMOLED” display, Quad HD+ resolution in a 19:9 aspect ratio
Rear cameras: Wide angle 12-megapixel (77-degree) lens, telephoto 12-megapixel (45-degree) lens, and ultra wide 16-megapixel (123-degree) lens
Dat zegt niet dat de foto's van de S20 per sé minder zullen zijn, maar wel anders.

i5 4670K @4Ghz 1.13v, Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, Asus Z87-A, GTX680-DC2O-2GD5, 2x4GB DDR3 1600Mhz, Crucial M550 256GB SSD, 1.5TB Samsung HD

• Bomberman71
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 27-05 01:26
Gerwin89 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 21:32:
Ik baal een beetje dat de s20 reeks 128 GB aan basisopslag heeft. Het interne geheugen van m'n S7 is continu vol terwijl er 50+ GB vrije ruimte op het sd kaartje is. Ik zou daarom het liefst de 512 GB versie willen van de S20, maar die bestaat niet 😥

Van de S20+ bestaat hij wel maar wordt niet uitgebracht in Nederland. Weet iemand of dat misschien later toch op de planning staat?
Helemaal mee eens !
128GB is de basis voor een budget A50 en dan kom je aan met een S20U met 128GB in 2020 ...
Belachelijk gewoon. 8k filmen en dan besparen op geheugen op een toestel dat begint boven de 1300 euro.

Nog erger is dat de 512GB versie nergens te bestellen valt en zal wel veel later komen zoals gewoonlijk in NL.
En ja je kan een SD card plaatsen maar dan verlies je je Dual SIM. Wederom zoiets geks terwijl een budget A50 en 2x sim kan hebben en SD card.

• MeanDz
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 25-05 07:38
@renzo4000
Ok dus dan was jij op tijd met bestellen want ik heb hem geheel niet gezien, tenminste niet zonder toevoeging "niet op voorraad".
Ik denk dat je gewoon precies op tijd besteld hebt en mag verwachten dat ze hem aan je zullen leveren op de 13de want anders hadden ze je nu toch wel laten weten dat hij niet op voorraad is.
Wel vreemd dat ze blijkbaar maar zo weinig exemplaren van deze uitvoering hadden.
Ik wens jou in ieder geval alvast heel veel plezier met je nieuwe telefoon!
Zodra hij weer verkrijgbaar is ga ik hem ook bestellen!

• MeanDz
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 25-05 07:38
@Bomberman71
Dat is helemaal waar, heb je volkomen gelijk in! Dit is geen toestel om snel weer weg te doen
Naast het feit dat bijna alle micro-SD kaarten langzamer zullen zijn dan het ufs 3.0 geheugen van de S20 Ultra is dat ook nog eens een praktische overweging.
Daarom hoop ik dat de 512Gb versie snel weer beschikbaar zal zijn want ik koop hem gewoon niet met maar 128Gb.

• Bomberman71
Garret1410 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 19:27:
Tja 128 is inderdaad wat magertjes voor de prijs. 256gb had de basis moeten zijn en ook jammer dat er geen 256gb optie is. Ik heb geen grote apps draaien dus 128gb is genoeg voor mij maar voor het geld en toekomst bestendigheid zou er 256gb in moeten zitten.

Maar erover praten zal niet veel helpen.
Jazeker wel ! Klagen online heeft soms wel zin en dat zagen we in het verleden ook.
De S6 had geen Sdcard slot en dat zette veel kwaad bloed en dat kreeg Samsung mee en veranderde dat.
Als jij denkt dat Samsung Social media en dergelijke niet in de gaten houd dan heb je het mis. Ze doen veel moeite om te weten wat de mensen willen teneinde een product te maken dat mensen bind en dus je klanten behoud en het liefst ook nog eens nieuwe klanten aantrekt.

Dit soort discussies zet sommigen ook tot denken en zullen niet tot een aankoop overgaan of wordt de keuze gemaakt voor meer opslag.

• G4mert
Veruit de beste foto vergelijking tot nu toe.

Ultra vs Iphone, Pixel en Note.

https://www.techradar.com...-camera-test-zoom-samples

Ultra verliest op alles behalve zoom. :X

• r_buren
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 21:21
Wat zet iedereen toch in vredesnaam op het interne opslaggeheugen?? Ik heb een S9 en daarin is meer 45 gb nog vrij van de 64gb. Foto's heb ik voor de zekerheid op de sdcard en alle customroms ook :)
Muziek is Spotify en wat neemt er dan nog meer zoveel ruimte ? ;)

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Coolblue is wel meewerkend, dus dikke kans dat ze gewoon zelf de buds opsturen en het onderling met Samsung Nederland oplossen. Coolblue is een belangrijke afnemer dus dat zal geen probleem zijn.

• Garret1410
G4mert schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 21:39:
Veruit de beste foto vergelijking tot nu toe.

Ultra vs Iphone, Pixel en Note.

https://www.techradar.com...-camera-test-zoom-samples

Ultra verliest op alles behalve zoom. :X
Ik vind de Ultra juist wel beter op bijna alle fronten.

In de eerste foto overdag is veel meer detail dan de andere. Kleuren, witbalans is subjectief dus daar kun je weinig mee. Persoonlijk hou ik meer van de iets warmere kleuren van de iPhone

De tweede foto in het donker vind ik wat minder. Ik denk dat deze een stop lichter had moeten zijn zodat de koplampen en lantaarnpalen minder overbelicht zouden zijn.
Toch heeft de Ultra meer detail wat ook komt doordat er minder ruisreductie wordt toegepast. De iphone smeert alles gladder uit wat vooral bij de wide-angle goed te zien is.

De frontcamera op 40mp ingesteld is zeer goed en kennelijk vinden ze dat bij Techradar ook. Op 10mp is het weer wat minder.

Maar moet zeggen dat de verschillen niet echt heel groot zijn.

Verder zag ik op Twitter een vergelijking tussen de S20 Ultra, S20, iphone 11 en Pixel 4 gedaan van een schilderij in donkere kamer en daaruit blijkt dat de S20 eigenlijk nog beter is dan de Ultra.
Dit bevestigd mijn vermoeden van een eerdere vergelijking die ik gezien heb. Denk dat de 0,8um pixels van de 108mp sensor niet op kunnen tegen de 1,8um pixels van de 12mp S20 sensor ondanks de pixel binning.

[Voor 8% gewijzigd door Garret1410 op 23-02-2020 14:20]

• Garret1410
@m0ridin

Foutje van mij. Kwam het tegen op Androidcentral. https://www.androidcentra...galaxy-s20-camera-samples

Hier de tweet op Twitter

Edit: twijfel nu wel even over welke afbeelding van de S20 is.

[Voor 7% gewijzigd door Garret1410 op 23-02-2020 14:42]

• Bomberman71
Mei 2020 voor een 512GB versie ? En dus bijna aan de vooravond staan van de Note 20 ??

Okay, pappa gaat dus GEEN ultra kopen ...
Belachelijk gedoe om nu nog 3 maanden te moeten wacht op een hoger storage model en gewoon de hoofdprijs te betalen ...

• tomhster
Je zit in het verkeerde topic. Ook in het andere topic vraag ik mij af wie er op je geklaag zit te wachten, maar dat terzijde.

• van der Berg
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 24-05 11:36
G4mert schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:52:
Ik was van plan om voor de Ultra te gaan. Maar ik neig nu toch naar de s20 plus om de volgende redenen:

- Scherm is alsnog lekker groot.
- telefoon is een stuk dunner (Ultra is erg dik en zwaar)
- Nagenoeg zelfde specs
- Zoomen lijkt een gimmick en zal ik niet vaak gebruiken. Tevens zien de fotos op 30 x en vooral 100x zoom er niet best uit.
- s20 plus is een heel stuk goedkoper.
Ik heb de Galaxy S20+ vergeleken en het is in mijn geval €3.50 verschil per maand we spreken over €84 in 2 jaar daarom als nog voor de S20 Ultra gegaan en die heeft alles en is toekomstiger bestendig

• Garret1410
Vergelijking tussen S20+ en Ultra. Ik versta er niets van maar beelden spreken voor zich.

YouTube: 과연 울트라가 답일까? 갤럭시S20 플러스 vs 갤럭시S20 울트라

Wat ik eruit op maak is dat de 12mp sensor van de S20+ best goed is.
De Ultra wint het voornamelijk op de zoom en front camera en meer detail in foto's bij voldoende licht.
Bij weinig licht weet de Ultra mij nog niet te overtuigen.

[Voor 34% gewijzigd door Garret1410 op 24-02-2020 13:43]

• mytheory
  • Laatst online: 22:36
Review in Toms hardware, 4,5 ster:
https://www.tomsguide.com/reviews/galaxy-s20-ultra

Als je 120hz ipv 60hz aanzet gaat je accu 3 uur minder lang mee:
https://www.tomsguide.com...display-takes-3-hours-off

• m0ridin
  • Laatst online: 22:08
renzo4000 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:19:
In het zelfde artikel staan ook verwijzingen naar de andere toestellen met een review:

S20+ : https://www.tomsguide.com/reviews/galaxy-s20-plus
S20: https://www.tomsguide.com/reviews/galaxy-s20
Alleen zijn dat geen reviews maar 'ik heb de telefoon even in mijn hand gehad dus hier mijn algemene ervaring en een lijst specs'

*edit*

Maar ik zit eigenlijk ook te wachten op reviews van de S20/S20+... ALS ik voor een S20 serie ga zal het waarschijnlijk de gewone S20 worden. Vooral afhankelijk van de camera.

De mii 10 samples die ik heb gezien waren niet overtuigend (s10+ was beter over het algemeen), dus dat alternatief wordt iets minder interessant (ook door grootte, bugs en alsnog de hoofdprijs voor het pro model)

[Voor 31% gewijzigd door m0ridin op 25-02-2020 17:12]

• Garret1410
Ik heb nog geen goede vergelijking gezien tussen S20+ en de Ultra. Heb wel wat gezien maar nog niet van een bekende reviewer of respectable website. Van wat ik gezien heb is het verschil te verwaarlozen en nacht foto's van de S20 lijken zelfs een tikkeltje beter. Alleen de zoomfunctie en front camera van de Ultra zijn beter.

Zit echt te twijfelen tussen de twee. Vind de Ultra eigenlijk te duur maar als ik dan toch een S20 neem wil ik eigenlijk wel de beste.

• Bomberman71
Ach, dat soort reviews zeggen niet zoveel.
Kijk eens naar de minpunten ?

- Headphone jack, tja het is jammer en had zeker gekund maar vrijwel geen enkele flagship heeft dat al tijden niet meer. Is geen verassing meer te noemen anno 2020. immers we noemen het niet kunnen verwijderen van de accu ook geen minpunt meer terwijl dat 8 jaar geleden nog een issue was.

- 8K video is overkill for now ... Tja dan snap je het echt niet.
8K video zorgt ervoor dat je mooie stills uit video kan pakken ! Hoe snel je camera ook is, je bent soms gewoon te laat. Met 8K video kan je mooie momenten eruit pakken als foto.
Daarbij kan je ook NU in 8K video schieten van bijv. de kinderen of een vakantie, opslaan en bewaren (cloud, HDD, NAS, etc.) en over een aantal jaren heb je dan een kwaliteit die er wel toe doet.
Ik wou dat ik 12MP foto's en video had van toen mijn zoon 20 jaar geleden geboren was.
Vaak doen we met video niet direct wat en bewaren we veel zaken om er later (soms veel later) weer naar te kijken.
Ik heb dan liever iets in 8K dan ik 4K of nog minder. En ja het is slechts 24FPS maar het is een optie.

- Boring design .. Wat doen andere smartphones dan beter ? Zolang het geen flex,fold smartphone is dan blijven ze allemaal Chocolate bars met achterop een camera module en aan de voorkant zo min mogelijk bezels en een Notch, holepunch, sensor bezel of uitschuifcamera.
Kleuren zijn ook veel hetzelfde met altijd wel een zwarte versie, een spacegray achtige en metallic achtige kleuren.

Opvallend dat als minpunt de lage base storage voor de Ultra versie niet vermeld staat. Heel erg Apple like, een vrij lage base en de volgende stap is dan in 1x 4 maaal zo groot met een direct een flink prijs verschil.

• Bomberman71
elaho schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 17:22:
Vraagje is er een aanzienlijk verschil tussen de snapdragon en de exynos die in Nederlandse model zit? 😃
Dat is nog niet geheel duidelijk maar ik kan je uit het verleden vertellen dat de exy altijd net wat minder rap en minder zuinig was dan de SD.
Heb dat al jaren achter elkaar gezien en als je de keuze zou hebben zou ik altijd voor de SD kiezen.
De verschillen waren zelden mind-blowing dus het is ook geen ramp ofzo.
Maar we zijn hier wel altijd genaaid met Samsung, de hoofdprijs voor de 'net niet' versie.

In mijn ogen iets wat een rol kan spelen om voor een ander merk te kiezen.

• m0ridin
Ach, ik verwacht nog wel verbeteringen hoor... Als ik naar mijn S10+ kijk is die echt een heel stuk beter geworden en dit is echt een redelijk nieuwe sensor voor Samsung.

Verder zijn al die youtube reviews een beetje hetzelfde, en vind ik youtube filmpjes nou niet ideaal voor (still) camera vergelijk... hoewel sommige dingen wel duidelijk zijn ongeacht beeldkwaliteit natuurlijk.

Al met al, laat verdorie de S20(+) reviews eens komen, de ultra wordt t toch niet voor me ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
Eindelijk een fatsoenlijke camera test tussen de Plus en de Ultra.

YouTube: Galaxy S20 Ultra vs S20 Plus Camera Comparison Test: WOW!

Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
MKBHD heeft ook z'n review online gezet van de Ultra, zie https://www.youtube.com/watch?v=-wOdL7HFNOs.

Normaliter zou ik zeggen: ja de Ultra is duurder, maar als je eenmaal de Ultra hebt, hoef je niet na te denken hoe de Plus zou zijn geweest. Andersom kan dat wel voorkomen. Behalve nu... Ik heb geen zin in een toestel met focus hunting of trage AF (waar dat razendsnel was bij eerdere Galaxy toestellen). Met zo'n dunne depth of field, is AF ontzettend belangrijk. Deze moet feilloos werken.

Ik ben sceptisch of een software-update wel zoveel kan verbeteren, zie ook de uitleg van phase detection AF in onderstaand artikel:https://www.inputmag.com/...mparison-flawed-autofocus

Ik kijk uit naar m'n Plus in ieder geval.

Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Byron010
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 11-05 15:22
Eldro19 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:02:
Zojuist al terugkoppeling gehad van Coolblue (In 2 uur tijd)
Buds worden nog steeds meegeleverd, maar moet me hiervoor aanmelden voor de actie in Belgie.
Als het niet lukt kon ik contact opnemen met Coolblue.

[...]
Laat wel weer precies zijn waarom ik altijd voor coolblue zou kiezen als het prijs verschil minimaal is. Top service :P
Dit vind ik dus ook heel netjes van ze.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• m0ridin
harrybeuker schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 21:35:
ik wil de s20+ toch eerst even in de winkel bewonderen. Ik ga het niet meer redden om met 1 hand die telefoon te kunnen besturen vrees ik. Ik heb nu een s8 dus de overgang zal wel een dingetje zijn. Aan de andere kan zie ik genoeg mensen hier die er aan kunnen wennen dus waarom ik niet :)
eerst maar eens kijken van de week of ik hem even kan bewonderen ergens
In mijn geval, het went en je leert er mee om gaan... maar het blijft minder comfortabel.

Ik had alle normale S-series (oa S7, S8) en ging voor de S10+ omdat ik die voordelig kon krijgen, het ging en het lukte maar ik was me eigenlijk ook te vaak bewust dat ik moest rekening houden met de grootte. Niet heel negatief ofzo, maar ik moest er op letten dat ik hem soms zo en zo balanceerde of beet hield.

En om die reden nu dus voor de normale S20 gegaan, hopelijk gewoon comfortabel en geen moment van besef dat hij toch wel groot is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• evdakker
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 15:34
m0ridin schre (derde en vierde foto)ef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:08:
Iemand op reddit heeft wat vergelijkings fotos geplaatst tussen de note10 en de s20 basic, ik moet zeggen... ziet er goed uit!

https://imgur.com/a/r2N9Zei
Inderdaad... het lijkt er zo te zien op dat de Note 10 nog steeds net zulke goede foto's maakt als de nieuwe S20. De S20 biedt blijkbaar op fotografiegebied weinig of geen verbetering ten opzichte van de vorige generatie Galaxy's. Ik zie zelfs wat purple fringing bij de S20 die bij de Note 10 niet te zien is (derde en vierde foto).
Maar goed, het is lastig conclusies te verbinden aan zo'n kleine praktijktest. Maar duidelijk is dat er geen spectaculaire verbeteringen zijn.
De note 10 is inmiddels voor zo'n 200 euro minder te krijgen dan de S20...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:43
m0ridin schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 23:55:
[...]

In mijn geval, het went en je leert er mee om gaan... maar het blijft minder comfortabel.

Ik had alle normale S-series (oa S7, S8) en ging voor de S10+ omdat ik die voordelig kon krijgen, het ging en het lukte maar ik was me eigenlijk ook te vaak bewust dat ik moest rekening houden met de grootte. Niet heel negatief ofzo, maar ik moest er op letten dat ik hem soms zo en zo balanceerde of beet hield.

En om die reden nu dus voor de normale S20 gegaan, hopelijk gewoon comfortabel en geen moment van besef dat hij toch wel groot is.
enige verschil tussen de s20 en de s20+ is dat de s20+ een groter scherm heeft, grotere batterij en een betere camera voor portretfoto's?
ik vind comfort ook belangrijk en daaro twijfel ik nog. heeft iemand hem al in een winkel zien liggen?

update:
net even alle 3 versies van de S20 in de hand gehad. De s20 ultra is echt enorm en gaat nergens meer over.
De normale s20 is net zo groot als mijn s8 inclusief speck case en is na mijn mening nog net te besturen met 1 hand. De s20+ is wel iets langer maar na mijn mening ook nog prima te besturen met 1 hand. Deze week maar eens de knoop door hakken

[Voor 18% gewijzigd door harrybeuker op 04-03-2020 13:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• avec_style
De Nederlandse versie bevat geen cover. (geen idee of dat geldt voor heel Europa)
De kleuren wit en rood zijn alleen in bepaalde landen beschikbaar (en zover ik weet niet in Europa)
Er is trouwens ook een donkerblauwe versie van de 20+. Die is alleen in Amerika beschikbaar zover ik weet.

• mattrob
  • Laatst online: 14:31
thecompany schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 20:02:
[...]

Je kreeg de buds in de doos erbij? Heb je deze besteld: https://www.amazon.de/dp/...+4g&qid=1583434917&sr=8-3? En deze versie heeft 4GB minder RAM?
Ik heb de standaard versie besteld op samsung.de. Ik kreeg de buds+ in een apart doosje erbij (zet wel in dezelfde verzending), en kreeg uiteraard bij de bestelling al de bevestiging dat die er gratis bij zaten. En inderdaad, deze heeft 4Gb RAM minder, oftewel de 8Gb RAM variant.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• m0ridin
druup schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 09:14:
[...]

Een paar berichte hoger staat een link naar een review
1 youtube review die wat negatieve punten aankaart (wat alleen maar goed is) is meteen tegenvallend?

Anyway, van wat ik tot nu toe heb gelezen van de mensen die een S20/S20+ hebben ontvangen (vooral via reddit):

+ De camera, echte upgrade tov S10
+ 120 hz, voegt veel meer toe dan de verhoogde resolutie
+ Button layout, verbetering tov S10
+~ Volgens mij goede batterijduur

- Speakers zijn een achteruitgang tov S10, nog steeds wel goed, maar minder
- Prijs, dingen zijn gewoon vrij prijzig zullen we maar zeggen

Specifiek S20 ultra;

- Camera valt tegen (mede door hype en verwachtingen), maar een eerste update die uit is zou al veel verbeterd hebben

Maar als je twijfelt tussen de S10+ en de S20+ en het verschil is slechts 180 euro? Dan snap ik echt je twijfel niet en zou ik elk moment zonder twijfel voor de S20+ kiezen...

Voor mij is het de S20 geworden omdat ik de + te groot vind om heel comfortabel te zin

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mattrob
  • Laatst online: 14:31
druup schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 13:14:
[...]

Nee hoor er zijn meerdere reviews te vinden maar deze stond in de buurt :-) Ik ben benieuwd wat Mattrob van de S20+ vindt komende vanaf een S10+.
Vooralsnog te weinig van te zeggen; maar scherm is echt bloedje mooi. Vingerscanner vind ik al direct stuk beter werken. En ik ga er vanuit dat de camera substantieel beter is. Als het maar € 180 scheelt ten opzichte van de S10+ .... Dan zou ik niet al te lang twijfelen, en bestellen nu je de buds er gratis bij krijgt ;-) ! En is die € 180 verschil ook met 4G, of met de 5G versie ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• druup
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 16:17
DaveCool schreef op zondag 8 maart 2020 @ 13:49:
[...]

Was (en is) het trouwens niet zo dat de Galaxy Buds(+) enkel met een Galaxy (dus Samsung) telefoon te gebruiken zijn?
Ik dacht ergens gelezen/gezien te hebben (in een video) dat ze enkel met het eigen merk te koppelen zijn?
Heb je zelf al naar het antwoord gezocht?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22:27
https://www.androidcentra...ng-galaxy-s20-plus-review

Een S20+ review van Androidcentral. Ik begin steeds enthousiaster te worden voor de S20+.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• V-rg
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 22:20

V-rg

uhm..?

Erik1805 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:50:
[...]

Had ik erbij moeten vermelden. Heb deze uit Duitsland
Aaaah... nou veel plezier ermee :) Ik moet helaas... nog paar daagjes wachten. Denk niet dat KPN het eerder gaat leveren dan vrijdag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Garret1410
Erik1805 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:00:
Ik zie dat er een default screenprotector op zit. Is er ook iemand die van plan is deze te verwijderen?
Ik heb hem bij de S10 binnen een paar weken verwijderd omdat er heel snel krassen op zaten en ik was nieuwsgierig of de vingerafdruk scanner beter werkte. Dus als de S20 ook snel krast haal ik hem eraf en plak ik er een betere op.

Toch heb ik op de S10 maandenlang geen protector gehad zonder problemen maar opeens zaten er toch een paar krasjes op en toen heb ik er een screenprotector op geplakt. Eerst van tempered glass maar toen werkte de vingerafdruk scanner niet meer en daarna ben ik overgestapt op folie.
De beste ervaring vind ik zonder protector zowel voor het gevoel als de kwaliteit van het scherm.

Berichten over accessoires horen in een accessories topic thuis.

[Voor 4% gewijzigd door 13art op 10-03-2020 21:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bomberman71
MrBlueEyes schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:02:
Ik ben net gebeld door Samsung dat de Galaxy S20 Ultra 512GB wereldwijd niet geleverd kan worden. En dat deze pas ergens eind mei geleverd wordt. Met de vraag of ik hierop wil wachten of mijn order annuleren en de S20Ultra 128GB wil bestellen waarbij ik dan ook de LED cover er gratis bij krijg. Ik zou ook nog via mail hier over geinformeerd worden. Dat ben ik nog niet.

Wel erg balen dit nieuws.
Simpele keuze lijkt mij ... In Mei zit je bijna aan de vakantie en als je die gehad hebt, en met wat meer gemoedsrust nog even met je ouwe toestel op vakantie bent geweest, dan praat je over de Note 20 !
Ik heb besloten om voor een Xiaomi MI10 pro 512GB te gaan mits de Global versie binnenkort uitkomt en sowieso dan 600 euro bespaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 27-05 11:34
Erik1805 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:00:
Ik zie dat er een default screenprotector op zit. Is er ook iemand die van plan is deze te verwijderen?
Ik heb de whitestone dome al klaar liggen voor de S20 ultra

Berichten over accessoires horen in een accessories topic thuis.

[Voor 12% gewijzigd door 13art op 10-03-2020 21:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:27

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Er worden nog steeds berichten geplaatst hier die gaan over accessoires. Deze horen niet in het ervaringen topic. Hierbij nogmaals het verzoek of iemand het accessoires topic wil aanmaken in Wearables, Accessoires en Overige

[Voor 12% gewijzigd door 13art op 10-03-2020 21:57]

If you think it's expensive to hire a professional, wait until you hire an amateur.

• avec_style
Ik heb vandaag even contact gehad met Arnoud Wokke over de review van de S20 serie. De telefoons komen morgen uit en ik had gehoopt al een review te zien voordat de telefoons uit zouden komen.
Hij kon me vertellen dat het nog een paar weken kan duren helaas. Samsung blijkt een tekort te hebben van review exemplaren binnen de Benelux. Dus om de telefoons te kunnen reviewen moet Tweakers deze waarschijnlijk kopen, wat dus pas kan vanaf morgen.

Ze hebben de Ultra wel ontvangen van Samsung (daar is ook laatst al een review van verschenen, althans van de camera alleen)Alleen de andere 2 telefoons missen nog.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 21:41
DerOllie schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:29:
S20 ultra binnen gekregen, ziet er goed uit. (kom van Note 8 trouwens)

Enige wat me opviel wat dat dat kleine doosje waar de USB A naar USB c adapter in zou moeten zitten leeg is. Niet zo erg wat mij betreft, zal het niet gebruiken denk ik, maar hebben anderen dat ook?

Dit dingetje zeg maar, dit doosje heb ik wel maar is leeg:
YouTube: Samsung Galaxy S20 Ultra 5G Unboxing (What's in the Box + bonus Gala...
Ja was bij mij ook leeg (S20)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 23:39

m-buurman

hmmm...coffee!!

Erik1805 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:39:
[...]

Ja was bij mij ook leeg (S20)
Schijnt zo te horen, dit zit er in de doos volgens Samsung.nl

https://images.samsung.co...ACKAGE_1180_TYPECcopy.jpg

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Byron010
Volgens mij heeft de NL release geen hoesje / usb dongle, terwijl de USA release dat wel heeft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• avec_style
Het zou wel handig zijn als jullie aangeven welk model jullie hebben wanneer jullie je ervaringen delen. (zeker als het om de camera gaat)

Ik krijg volgens de track&trace code mijn telefoon pas aan het einde van de werkdag helaas. Ik moet dus nog even wat geduld hebben.

Ik heb trouwens zowel de 20+ als de ultra besteld omdat ik niet kon kiezen. Mochten jullie willen dat ik iets test, dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 22:33
Hier van alles getest, Netflix, Disney+, XS4ALL en YouTube.
Wat een verschrikkelijk mooi beeld.
Ongeloveloos _/-\o_

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RickNL
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 04-04 15:47
Hier ook problemen met Netflix. Het beeld is zo'n lage resolutie dat ik niet eens zeker weet of het nu 720 of 480 is.

YouTube, Disney+ en Prime Video allemaal prachtig, dus het lijkt echt aan de Netflix app te liggen. Wat ik dan alleen niet snap is waarom de meesten wel gewoon 1080 en 1440 hebben. Je zou denken dat als het aan de app zelf ligt dat het dan of iedereen treft of niemand.

Misschien netflix maar eens uninstallen en opnieuw installeren. Misschien helpt het

UPDATE: Ik kan hem niet eens verwijderen. Alleen updates kunnen verwijderd worden

UPDATE 2: @jorank Het verwijderen en herinstalleren van de netflix updates heeft geholpen. Nu wel hoge resolutie en prachtig beeld.

[Voor 18% gewijzigd door RickNL op 13-03-2020 22:55]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Byron010
Geekess schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 23:14:
Ik probeer mijn S20+ te registreren voor de Buds op de samsung site, maar de format van de EAN die gevraagd wordt komt niet overeen met wat er op de sticker van mijn doos staat. Ik heb de telefoon binnen de juiste termijn besteld, bij een aangesloten winkel. Er is geen 15-cijferige EAN, maar een EID van 32 cijfers. Heb ik een niet-deelnemende telefoon gekregen? Lopen meer mensen hier tegenaan? Of zie ik iets over het hoofd (heel goed mogelijk)?
Je moet de 13 cijferige code hebben waar geen tekst voor staat, het is ook de gene boven IMEI

• Erik1805
Monkiechino schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:45:
[...]

Wat mij stoort is dat ik het niet over mijn volledige scherm te zien krijg, zwarte balken aan de zijkant.
Zal misschien een instelling zijn. En ik merkte inderdaad na een pauze opnieuw starten dat hij het geluid in slowmo afspeelde. Een keer terug en serie opnieuw starten hielp. Heb het ook alleen nog maar even bekeken, niet uitgebreid.

Ik moet ook erg wennen aan alle knoppen aan de rechterkant. Een screenshot maken lukt me op dit moment alleen door het toestel een kwart te draaien en met 2 handen tegelijk te drukken. Ben nog aan het zoeken naar andere mogelijkheden. Kan me herinneren dat het bij vorige toestellen ook via vegen kon.
Kan ook via vegen met handpalm. Werkt prima.

• ecm.smits
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 25-05 10:40
Executor16 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 12:03:
[...]

Ik heb er 2 fysieke simkaarten inzitten (S20+).
Oke dank je

• DerOllie
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 14:23

DerOllie

PSN / GT Sport = DerOllie

Imo62 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 12:34:
Sinds gisteren heb ik de S20+ 4g in mijn bezit. Prachtig scherm en 120hz biedt daadwerkelijk een meerwaarde, wat ik niet noodzakelijkerwijs had verwacht. Camera moet ik nog maar even aanzien hoe goed het echt is, de eerste indrukken zijn matig, maar ik heb me er ook nog niet erg in verdiept.

Waar ik mij meer zorgen overmaak momenteel is de accuduur, die is ronduit slecht. De accu is sinds gisteravond van 98% naar 25% gegaan met slechts 2.5 uur SoT. Ik heb wel gelezen dat het normaal kan zijn dat Samsung telefoons tijdens de eerste paar dagen een fors hoger stroomverbruik hebben, ik hoop dan ook dat mijne binnen een paar dagen bijtrekt. Want als dit aanhoudt dan kom ik een normale werkdag niet door, en ik ben echt geen heftige poweruser (kijk weinig filmpjes en speel er nooit spelletjes op).
Even goed de batterij gebruik per app in de gaten houden (apparaatonderhoud -> Batterij -> Batterijverbruik) kan wezen dat je natuurlijk een app hebt die hem leeg trekt. Mijn S20 Ultra houd het tot nu toe prima. Ik zie dat het verbruik afvlakt op het moment dat ik niets gebruik, dus dat is goed.

www.youtube.com/DerOllie

• Erik1805
B.M.O. schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 13:09:
S20+ ontvangen. Gelijk de update gedaan en toen bleef de telefoon hangen. Voor de duidelijkheid, hij staat al 2,5 uur in deze stand. Inmiddels ben ik er klaar mee. Heb de uit-/aanknop al heel lang en kort ingedrukt gehouden, maar dat werkt ook niet. Geen idee meer wat ik nu nog kan doen. Anderen dit probleem ook of misschien wel een oplossing?

[Afbeelding]
Aan en uit knop tegelijk met volume down ingedrukt houden totdat Samsung logo weer verschijnt

• beezjeh
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 16:33
r_buren956 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 13:36:
Heeft er al iemand de gewone S20 binnen gekregen? Zo ja, zo je eens willen kijken of de optie om Sluiter Geluid in de camera settings uit te kunnen zetten? Vind dat z'on irritant geluidje :)
En of er in telefoon app een setting zit voor oproepen op te nemen? En dan bedoel ik niet oppakken van een belletje maar opnemen als in het engelse woord record.

Alvast bedankt
Door systeemgeluiden uit te schakelen via volume knop schakel je sluiter geluiden van camera ook mee uit 😁

Opnemen in de zin van recorden?? Zoja dan heb je pech want dit wil niet met Android 10 maar komt waarschijnlijk in de toekomst bij een nieuwe versie weer terug....

[Voor 12% gewijzigd door beezjeh op 14-03-2020 13:43]

• Swizzler24
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 14:43
Garret1410 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:52:
Tweede dag met de S20+ en ben nog steeds tevreden. Op de een of andere manier typed het samsung toetsenbord beter. Normaal gesproken gebruik ik Gboard maar tot nu toe gaat het nog lekker op het Samsung keyboard.

Test gedaan met WiFi en 4G snelheid en gelukkig is het ontvangst beter dan mijn S10.

Op de S10 haal ik thuis net aan 30mbps en met S20 makkelijk 50mbps of meer.
Op Wifi in de tuin haal ik met S10 slechts 11mbps en met de S20 doe ik 25mbps.
Dus ik denk dat de antennes beter zijn.

Accuduur kan ik nog niks van zeggen maar lijkt nog niet al te best. Even aantal dagen afwachten.

Camera was ik niet zo over te spreken maar bij nadere inspectie is de S20 wel iets beter. Op de telefoon zelf zie je het niet maar op een groot scherm dan zie je het verschil als is het niet heel groot moet ik zeggen.
Wat me opgevallen is dat de autofocus van de zoom lens niet heel snel werkt. Vaak moest ik handmatig op het onderwerp scherp stellen.

De front camera gebruik ik nooit maar zie wel verschil met de S10. Scherpte en kleuren zijn beter. Ik heb horen zeggen dat de camera hetzelfde is als de S10 maar ik zie duidelijk verschil.

Geluid uit de speakers klinkt minder vol dan bij de S10. Geluid kan wel harder maar minder bass.

Wordt vervolgd.
Ben toch nieuwsgierig. Waarom ben je overgestapt van een S10 naar een S20?

• Imo62
  • Laatst online: 14:11
DerOllie schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 22:54:
[...]

App verwijderen, klaar. Ik heb hem direct van m'n telefoon gehaald toen ik hem kreeg, niet nodig.
Ik gebruik hem zelf erg veel ;)
Byron010 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 22:46:
[...]

Ik merk ook dat google photo's veel batterij gebruikt, alhoewel dat persoonlijk logisch kan zien gezien ik voor het eerst google photos gebruik en die alles van m'n vorige toestel dus nog wil uploaden
Het syncen van mijn oude foto's ging prima. Echter, bij mij hing hij vast op de laatste 5 foto's die ik op die ik op de S20+ had gemaakt. Clear Data, clear cache en verboden dat het ding batterij in de achtergrond verbruikt lijken de oplossing te hebben gebracht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cafun
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 24-05 21:04
DerOllie schreef op zondag 15 maart 2020 @ 10:54:
Vreemd software dingetje: Bij mij start bij elke boot/reboot de sim kaart manager scherm op. Ik doe niets en elke keer komt die instellingen scherm naar voren. Ik kan me herinneren dat ik de eerste keren weer op terug heb gedrukt, heb zojuist op Gereed gedrukt, kijken of dat helpt, maar ik kan er online niet veel over vinden, 1 iemand die het 2 jaar geleden ook had, maar geen antwoord. Iemand die dit herkent?
Heb ik ook inderdaad. Nou dan zijn we iig met z'n drieën die dit hebben.
Gezien ik mijn telefoon 's nachts uit heb, is het wel irritant dat dit dus dagelijks bij mij terug komt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 14:23

DerOllie

PSN / GT Sport = DerOllie

Cafun schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:16:
[...]
Heb ik ook inderdaad. Nou dan zijn we iig met z'n drieën die dit hebben.
Gezien ik mijn telefoon 's nachts uit heb, is het wel irritant dat dit dus dagelijks bij mij terug komt.
almere schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:00:
[...]
Ik heb hetzelfde.
Komt na een reboot pas na ongeveer 1 minuut.
Oplossing nog niet gevonden.
Had ook al op gereed gedrukt.

Mvg
Ik zet mn telefoon snachts ook uit, dus komt smorgens elke keer weer terug.
Vodafone netwerk? is dat een overeenkomstige deler?

Voorbeelden van mensen die soortgelijk zochten:
https://forum.xda-develop...card-manager-pop-t3754688
https://eu.community.sams...ne-is-started/m-p/1610359

Update:
Op Samsung forum vind ik nu meerdere topics met mensen die er met de S20 Ultra ook last van hebben. Even in de gaten houden...
https://eu.community.sams...n-at-startup/td-p/1609280

update 2:
In dit engelse topic kreeg iemand een reactie dat de informatie hierover wordt geescaleerd naar management:
Update : Samsung chat have escalated the issue to their management and are getting back to me by 16th March

NL topic:
https://eu.community.sams...d-manager/m-p/1609282#M84

[Voor 39% gewijzigd door DerOllie op 15-03-2020 13:13]

www.youtube.com/DerOllie

Pagina: 1 2 3

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True