Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjuuls92
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 27-05 18:20
Ohja.. en natuurlijk de Exynos vs Snapdragon, OnePlus gebruikt de Snapdragon en Samsung helaas niet. Maar zal wel in de praktijk weinig uitmaken?

[Voor 53% gewijzigd door Sjuuls92 op 08-05-2020 15:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 13:51
Sjuuls92 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 12:09:
[...]

Bij Belsimpel verkopen ze de S20+ 4g versie en ik heb nu 4gb werkgeheugen dus naar 8gb is al een hele vooruitgang
Belsimpel staat erom bekend om import toestellen te verkopen. Zoek maar eens in het forum. Het hoeft niet direct een probleem te zijn wanneer het unbranded is.
Sjuuls92 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 15:25:
Ohja.. en natuurlijk de Exynos vs Snapdragon, OnePlus gebruikt de Snapdragon en Samsung helaas niet. Maar zal wel in de praktijk weinig uitmaken?
Geen idee maar maakt ook niet uit want SD hebben we hier niet. Voor meer accuduur zet je hem op 60hz.
Gerwin89 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:04:
[...]

Klopt, maar dat was niet mijn punt. Zodra je wel 5g gaat gebruiken (op een 5g versie uiteraard) verbruikt het modem meer stroom waardoor de accuduur minder wordt.
Je kunt instellen dat de verbinding alleen 4G is dus 5G hoef je dan niet te gebruiken. Maar uiteindelijk zal 4G eruit gaan en plaats maken voor 5G ivm de bandbreedte.

[Voor 23% gewijzigd door Garret1410 op 08-05-2020 16:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Ik ben alweer rustig aan het kijken om m'n huidige note 9 te vervangen. Kan iemand mij vertellen of foto's maken van bewegende objecten (huisdier/kids) verbeterd is? Op mijn note is het 9 vd 10 keer een blurred foto, stilstaande foto's komen er wel prachtig uit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15:25
dat ligt niet aan je toestel maar aan jezelf of niet de juiste instellingen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaveCool
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 13-05 23:12
Vraag:

Ik heb nu een tijdje de S20 ultra.
Elke keer als ik de camera app open (de standaard Samsung camera app) dan opent hij in de stand die ik het laatst heb gebruikt.

Wanneer ik bijvoorbeeld de vorige avond in nacht-modus een foto heb gemaakt, en ik open nu overdag de app om een foto te maken, dan maakt hij fotos in de nachtmodus. Heel irritant, want ik ben gewent dat hij in de 'standaard'-modus opent ik dan in de standaard modus direct foto's kan maken. Nu moet ik elke keer eerst controleren in welke stand hij staat en dan pas een foto maken.

Is dat ergens in te stellen, zodat hij altijd in de 'default'-stand de camera app opent?
Ik kon het niet vinden...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 13:58
Kort vraagje, kan het nergens goed terugvinden. Heeft de S20 dual sim? De ene site zegt 1 fysieke sim en 1 embedded sim. De andere site zegt weer 2 fysieke sims. Wat is het precies?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 16:26

DerOllie

PSN / GT Sport = DerOllie

Droid schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 13:47:
Kort vraagje, kan het nergens goed terugvinden. Heeft de S20 dual sim? De ene site zegt 1 fysieke sim en 1 embedded sim. De andere site zegt weer 2 fysieke sims. Wat is het precies?
Duo sim met plek voor 2 fysieke sim kaarten + een esim mogelijkheid in de software. Dus in theorie kun je er 3 telefoonnummers op hebben zou ik zeggen...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

DaveCool schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 11:08:
Vraag:

Is dat ergens in te stellen, zodat hij altijd in de 'default'-stand de camera app opent?
Bij mij doet ie dat ook, die reset naar de default foto stand... echter de instelling die zou aan of uit zou kunnen zetten kon ik ook niet vinden, terwijl ik dacht dat dat wel ergens stond... :?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 16:54

ChromeFR

Qui est l'exemple?

Ik overweeg een S20+ (snapdragon) te kopen bij Wondamobile. Is de telefoon dan volledig bruikbaar hier in Nederland? Ik begrijp dat ik een risico neem met garantie, maar dat is een risico dat ik mogelijk wil nemen. Is het zo dat voLTE niet werkt (heb tele2)?

[Voor 9% gewijzigd door ChromeFR op 09-05-2020 19:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 00:23
DerOllie schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 14:58:
[...]

Duo sim met plek voor 2 fysieke sim kaarten + een esim mogelijkheid in de software. Dus in theorie kun je er 3 telefoonnummers op hebben zou ik zeggen...
Klopt twee fysieke sim plaatsen echter als je een micro-SD kaartje gebruikt voor geheugen uitbreiding dan verlies je een fysieke sim plek want dat kaartje zit in hetzelfde frame. Je houdt dan de eSIM als tweede sim mogelijkheid over.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaveCool
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 13-05 23:12
DaveCool schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 11:08:
Vraag:

Elke keer als ik de camera app open (de standaard Samsung camera app) dan opent hij in de stand die ik het laatst heb gebruikt.

Wanneer ik bijvoorbeeld de vorige avond in nacht-modus een foto heb gemaakt, en ik open nu overdag de app om een foto te maken, dan maakt hij fotos in de nachtmodus. Heel irritant, want ik ben gewent dat hij in de 'standaard'-modus opent ik dan in de standaard modus direct foto's kan maken. Nu moet ik elke keer eerst controleren in welke stand hij staat en dan pas een foto maken.

Iemand een idee hoe je de camera automatisch in "default"-stand laat openen, en niet steeds op de laatst gebruikte stand?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 16:57
DaveCool schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 23:53:
[...]

Iemand een idee hoe je de camera automatisch in "default"-stand laat openen, en niet steeds op de laatst gebruikte stand?
Als de camera app nog open staat, gaat hij bij mij naar de laatste stand. Als ik de app helemaal afsluit, gaat hij naar de foto stand.

Vroeger had je een optie hiervoor, die kan ik niet meer terugvinden. Even heel ver gedacht; had je hiervoor een Samsung waar dit op aan stond? En heb je vervolgens via Smart Switch ook de instellingen over gezet?

• Bomberman71
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 27-05 01:26
[...]

Had dat op mijn Note8 ook maar daar had ik 100% een instelling waarin ik dat kon wijzigen en hij standaard gewoon opende op foto en niet de laatst gebruikte.
Lijkt me stug dat zoiets niet ergens meer verborgen zit.

Mischien een kijken op Reddit.

(Ik gebruik nu geen S20 serie dus kan zelf niet eens puzzelen).

• Pukson
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 15:47
zojuist overgestapt op de S20 vanaf een iPhone. Nu vroeg ik mij af is hier ook een mogelijkheid tot soort van Apple Pay? Bunq ondersteunt Google pay maar zag dat het hier nog niet kan, andere mogelijkheden eventueel?

Add me op Stadia: Gloogle

• Garret1410
Pukson schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:06:
zojuist overgestapt op de S20 vanaf een iPhone. Nu vroeg ik mij af is hier ook een mogelijkheid tot soort van Apple Pay? Bunq ondersteunt Google pay maar zag dat het hier nog niet kan, andere mogelijkheden eventueel?
Ligt eraan bij welke bank je zit. Rabobank heeft de Wallet.

Helaas willen de banken niet aan Samsung Pay. Banken hebben liever hun eigen systeem. Apple heeft gewoon gezegd, graag of helemaal niet.
[...]

Komt omdat je een te goed ram management hebt. :)

Nee serieus, er was in Android 9 een optie om dit in te stellen maar die is er niet meer dus als de app opnieuw opgestart wordt dan gaat hij naar 'default' dus naar 'foto'.

Dit is voor velen best irritant maar bij jouw is het andersom omdat de app in het geheugen blijft hangen. Zou je meer apps openen dan wordt de camera vanzelf op de achtergrond afgesloten.

[Voor 38% gewijzigd door Garret1410 op 13-05-2020 19:38]

• Gerwin89
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 16:56
Zelf gebruik ik de ING app voor nfc betalingen. Dus ligt er inderdaad aan bij welke bank je zit.

• Gerwin89
Er zit een rare bug in de Edge lighting functie, althans dat denk ik. Als m'n scherm voor langere tijd uit is, dan komt de pop up en verlichte schermranden maar een hele korte tijd in beeld, een kwart seconde ofzo. Veel te kort dus om te lezen. Heeft wellicht iets te maken met de telefoon die in deep sleep modus is gegaan ofzo? Als m'n scherm aan is of net uit is dan werkt het wel gewoon prima. Hebben meer mensen dit?

• CyberJohn
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 16:57
Dit kan gewoon via de bunq app, hier heb je geen Google Pay voor nodig. In de app kan je een pas aanmaken en vervolgens de bunq app instellen als de standaard betaal app.

• DerOllie

DerOllie

Gerwin89 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 23:48:
Er zit een rare bug in de Edge lighting functie, althans dat denk ik. Als m'n scherm voor langere tijd uit is, dan komt de pop up en verlichte schermranden maar een hele korte tijd in beeld, een kwart seconde ofzo. Veel te kort dus om te lezen. Heeft wellicht iets te maken met de telefoon die in deep sleep modus is gegaan ofzo? Als m'n scherm aan is of net uit is dan werkt het wel gewoon prima. Hebben meer mensen dit?
Ja same hier. Heb die edge lighting ingericht zodat ie alsnog whatsapp berichten laat zien, maar als de telefoon in standby staat dan komt dat heel kort in beeld. Ben er nog niet achter wat de oplossing is...

www.youtube.com/DerOllie

• ccave1975
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 28-05 20:10
Even een eerlijk antwoord.
Ik heb vorig jaar 3x een S10 plus gehad en die werden allemaal warm tot heet
bij normaal gebruik door die waardeloze Exynos processor die erin zat.
En dan bedoel ik gewoon bij dagelijks gebruik, dus niks spellen of installatie.

Doet de S20 ultra dit beter?
Of is die ook regelmatig warm tot heet?

• m0ridin
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 16:55
ccave1975 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:39:

Er zit eenzelfde (opvolger) exynos processor in dus ga er maar van uit dat je ook deze niks zult vinden...

Ben zelf van de s10+ naar de s20 gegaan en kan me niks herinneren van een heet wordende s10+. De s20 wordt soms warm, heet zou ik het niet noemen, en dat is dan vooral als je veel bezig bent met de camera of hij met andere zaken stevig bezig is.

Voor mij geen issue, maar als ik het zo hoor voor jou wel. Helemaal omdat men veel ontevredener lijkt te zijn met de s20 exynos versie dan met de s10 destijds, dus dat zal in jouw geval net zo zijn.

[Voor 7% gewijzigd door m0ridin op 14-05-2020 13:54]

• harrybeuker
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16:10
ik vraag mij af of jullie dit probleem ook hebben. Als je een filmpje via whatsapp stuurt dan maakt die hem zo waardeloos, dat heb ik nog met geen enkele eerdere galaxy gehad. Het filmpje is superlicht en totaal onscherp. Ik snap dat er een beetje compressie bij komt kijken maar dit gaat nergens meer over. Hebben jullie dit ook? maak maar eens een filmpje en verstuur die via whatsapp. Je ziet gelijk dat die enorm licht gemaakt word

• m0ridin
harrybeuker schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:43:
ik vraag mij af of jullie dit probleem ook hebben. Als je een filmpje via whatsapp stuurt dan maakt die hem zo waardeloos, dat heb ik nog met geen enkele eerdere galaxy gehad. Het filmpje is superlicht en totaal onscherp. Ik snap dat er een beetje compressie bij komt kijken maar dit gaat nergens meer over. Hebben jullie dit ook? maak maar eens een filmpje en verstuur die via whatsapp. Je ziet gelijk dat die enorm licht gemaakt word
Volgens mij wel vaker gelezen, als je direct via whatstapp fotos maakt of filmt is het slecht... als je het 'gewoon' filmt met de normale camera app en dan via whastapp verstuurt is het zoals je zou verwachten (gecomprimeerd natuur.lijk, maar niet heel slecht).

Gebruik eigenlijk nooit de functie vanuit whatsapp zelf, meestal de externe app, dus geen ervaring mee verder.

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik maak ook altijd eerst een foto/filmpje met de standaard camera app en verstuur hem dan met whatsapp. Dat is dan meer omdat hij dan gewoon in mijn fotomap staat en automatisch naar dropbox gestuurd wordt, maar volgens mij doet Whatsapp inderdaad wat met de resolutie en misschien andere instellingen waardoor de kwaliteit beduidend slechter wordt dan het toestel aankan.

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

• harrybeuker
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16:10
maakt geen verschil. Net een filmpje gewoon met de camera gemaakt. Vervolgens ga ik naar whatsapp
en als je het filmpje selecteert zie je gelijk dat die een stuk lichter word gemaakt. Probeer maar eens. ben benieuwd naar jullie ervaring.

• DerOllie

DerOllie

Nergens last van, zit zelfs in hoesje, maar wordt bij mijn weten niet warm of heet...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Garret1410
harrybeuker schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:33:
maakt geen verschil. Net een filmpje gewoon met de camera gemaakt. Vervolgens ga ik naar whatsapp
en als je het filmpje selecteert zie je gelijk dat die een stuk lichter word gemaakt. Probeer maar eens. ben benieuwd naar jullie ervaring.
Er valt me niets op afgezien van het kwaliteitsverschil.

Is bij m'n S10 nooit opgevallen bij normaal gebruik. S20 ook niet. Misschien dat je het zonder hoesje wat sneller merkt.

• Fred13

Mijn S20 blijft bij normaal gebruik redelijk koel, alleen als ik foto's / video maak dan merk ik dat hij warmer wordt. Het valt vooral op als je een 8K video maakt. Normaal gebruik ik hem met een hoesje.

(Het is altijd jammer als hij heet wordt want dat is energie en dat betekend dat de batterij dus sneller leeg loopt.)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 28-05 16:35

Tammesp

Next is now

Heeft iemand de Mei update al? Ik zit nog op de April versie.

Type toestel: SM-986B/DS

Samsung Galaxy S20+ 5G - Samsung Tab S2 - Fossil Gen 5 Watch - Lenovo Yoga 710

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 16:59
Tammesp schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:15:

Al een week of zo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Swizzler24
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 10:31

Al twee weken of zo. Hoezo flash je hem niet handmatig? Download file kan je op sammobile vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fred13

Ik heb hem ook nog niet, volgens mij heeft de provider (Vodafone) hem nog niet vrijgegeven.
Dit waren alleen security updates ? En geen verbetereingen aan de camera ofzo ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 14:46

Ja heb de Mei update al een tijdje.... (Tele2)

[Voor 36% gewijzigd door Albert020 op 16-05-2020 13:37]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hendry Scholing
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 10:07
Fred13 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 23:01:
[...]

Ik heb hem ook nog niet, volgens mij heeft de provider (Vodafone) hem nog niet vrijgegeven.
Dit waren alleen security updates ? En geen verbetereingen aan de camera ofzo ?
Ik had hem al eind april, maar heb het toestel op een KPN netwerk hangen. Voor mij de eerste keer (had het toestel 2 uur in bezit toen :) ) dus geen idee wat er eventueel nog aangepast is. Ik las wel ergens iets met de fingerprint, maar kan het even niet terug vinden of dit specifiek de mei update was

• Flipm0de
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 10:04
best goede deals nu voor een s20. Krijgt een noice cancelling headphone bij twv 200e.

https://www.samsung.com/nl/promo/promo/?id=TV2XSVKFNMMR4

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• Q_7
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 28-05 10:02
Verkoopt waarschijnlijk erg slecht, vandaar gratis dingen erbij.

Op ebay voor €750 een s20+ snapdragon versie besteld, heb exynos hier ook, kan ik even
een goede vergelijking trekken :) . (reden is exynos 40c graden bij twitter/surfgedrag ik gebruik geen hoesje dus je merkt de warmte wel)

[Voor 64% gewijzigd door Q_7 op 21-05-2020 08:46]

• kavorka
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 28-05 11:47
Gerwin89 schreef op maandag 27 april 2020 @ 21:09:
[...]

Daar zat ik inderdaad ook aan te denken. Ik heb het niet getimed maar ik gok tussen de 5 en 10 minuten in fel zonlicht.
Hier hetzelfde probleem; in direct zonlicht dimt de brightness binnen een aantal minuten automatisch terug (vanwege het feit dat de S20 belachelijk snel warm wordt) en is scherm niet meer leesbaar en/of bruikbaar. Ik ga morgen de winkel bellen en vragen om een refund (en anders op marktplaats) want het is zo helaas een waardeloos toestel

• Gerwin89
kavorka schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:15:
[...]

Hier hetzelfde probleem; in direct zonlicht dimt de brightness binnen een aantal minuten automatisch terug (vanwege het feit dat de S20 belachelijk snel warm wordt) en is scherm niet meer leesbaar en/of bruikbaar. Ik ga morgen de winkel bellen en vragen om een refund (en anders op marktplaats) want het is zo helaas een waardeloos toestel
Toch twijfel ik of met de warmte te maken heeft. Daarvoor treedt het te snel op zou ik zeggen. Het zou ook nog bescherming van het OLED scherm kunnen zijn, of een bug in de software.

• Kapitein187
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 12:31
Ik lees net dat er in sommige landen een update word uitgerold: ATE6.
https://www.tizenhelp.com/galaxy-s20-update-improves-short-range-focus-fingerprint-sound-quality/

Edit: geen idee of hij ook in NL uitkomt aangezien wij al op Mei update zitten.

[Voor 16% gewijzigd door Kapitein187 op 21-05-2020 16:47]

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

• Garret1410
kavorka schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:15:
[...]

Op zich is het een bekend probleem dat een Oled scherm minder helder word als het te warm word maar bij de S20 gaat het wel heel snel.

Laatst getest en toen was het met ongeveer 2min al.
Vanmiddag lag de S20 in de zon en was redelijk warm en toe had ik het meteen al dus naar mijn mening komt het door de warmte. Probleem is dat het scherm zo donker wordt dat het bijna niet te lezen is. Even afkoelen en het scherm is weer eventjes helder.
Op het Samsung forum is dit ook bekend en ook daar is het idee dat het door de warmte komt.

Galaxy A50 en iPhone 11 Pro ook getest en daar waren niks geen problemen mee. Beetje lullig dat mijn S20 het slechter doet dan een A50.
Wel een beetje jammer want ik vind het een geweldig toestel.

• m0ridin
Kapitein187 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:41:
https://www.tizenhelp.com/galaxy-s20-update-improves-short-range-focus-fingerprint-sound-quality/

Die komt hier ook wel uit, de mei update was hier eind april al beschikbaar... maar nog ff geduld voor hij ten eerste voor alle modellen beschikbaar is en verder voor de regios.

Wel benieuwd, las er goede dingen over (qua batterij, throttling en camera)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CWH
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 28-05 08:46
Garret1410 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 20:42:
[...]

Op zich is het een bekend probleem dat een Oled scherm minder helder word als het te warm word maar bij de S20 gaat het wel heel snel.

Laatst getest en toen was het met ongeveer 2min al.
Vanmiddag lag de S20 in de zon en was redelijk warm en toe had ik het meteen al dus naar mijn mening komt het door de warmte. Probleem is dat het scherm zo donker wordt dat het bijna niet te lezen is. Even afkoelen en het scherm is weer eventjes helder.
Op het Samsung forum is dit ook bekend en ook daar is het idee dat het door de warmte komt.
Ik heb nu een S9+ maar die heeft dat ook hoor. Misschien niet na 2 minuten, maar na 10 toch zeker met camera aan in volle zon!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChromeFR

ChromeFR

Qui est l'exemple?

EDIT: Excuses ik zie dat hierboven ook al melding wordt gemaakt.

Het viel mij op dat mijn S20+ op warme dagen, in het felle zonlicht op mijn balkon, na +- 10 minuten het scherm dimt. Het scherm is dan bijna niet meer leesbaar in direct zonlicht (ook na aanpassing naar 60hz). Bijzonder irritant, mijn Oneplus 6T kon ik altijd prima de telefoon in de zon gebruiken.

Lopen meer mensen hier tegen dit probleem aan? Ik heb overigens de Snapdragon S20+.

Hier wordt in ieder geval ook melding van het 'probleem' gemaakt: https://eu.community.sams...s-in-sunlight/m-p/1694669

[Voor 13% gewijzigd door ChromeFR op 22-05-2020 14:00]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 28-05 11:47
ChromeFR schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:48:
Het viel mij op dat mijn S20+ op warme dagen, in het felle zonlicht op mijn balkon, na +- 10 minuten het scherm dimt. Het scherm is dan bijna niet meer leesbaar in direct zonlicht (ook na aanpassing naar 60hz). Bijzonder irritant, mijn Oneplus 6T kon ik altijd prima de telefoon in de zon gebruiken.

Lopen meer mensen hier tegen dit probleem aan?

Hier wordt in ieder geval ook melding van het 'probleem' gemaakt: https://eu.community.sams...s-in-sunlight/m-p/1694669
Zie een aantal posts hierboven. Dit is een algemeen bekend probleem met -vooralsnog- geen oplossing. Je zal ermee moeten leren leven. Voor mij een reden om voor een refund te gaan en anders de S20 op marktplaats.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NetRipper
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 27-05 14:29
ChromeFR schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:48:
EDIT: Excuses ik zie dat hierboven ook al melding wordt gemaakt.

Lopen meer mensen hier tegen dit probleem aan? Ik heb overigens de Snapdragon S20+.

Heb ook de 6T momenteel, maar kan ik ook niet in de zon gebruiken. Bij beetje browsen terwijl ik in de zon zit wordt het schem na 30 sec tot max een minuut zodanig donker dat het niet meer te lezen is. Telefoon is dan ook voelbaar erg warm geworden door de zon, dus wat mij betreft wel begrijpelijk. Uiteraard jammer :)

Bij een zwarte telefoon (zoals de mijne) zal hij dan ook sneller warm worden dan bij een lichte kleur. Verklaart dat jullie verschil in "2 minuten" tot "10 minuten" misschien?

Denk niet dat dit een S20-probleem is dus. De snapdragon zal het ook niet veel beter doen.

Github - Tikkie! - NED-Clan - Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gerwin89
kavorka schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:57:
[...]

Zie een aantal posts hierboven. Dit is een algemeen bekend probleem met -vooralsnog- geen oplossing. Je zal ermee moeten leren leven. Voor mij een reden om voor een refund te gaan en anders de S20 op marktplaats.
Tsja, best irritant inderdaad. Maar grote kans dat het gefixt wordt in een software update. Iedereen moet het voor zichzelf bepalen maar voor mij is het zeker geen reden om de telefoon retour te doen / te verkopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChromeFR

ChromeFR

Qui est l'exemple?

Oneplus 8 kampt met hetzelfde probleem. Ik dacht eerst dat het Snapdragon 865 gerelateerd zou zijn, maar als jullie het ook hebben met de Exynos dan heb ik wat meer hoop op een softwarematige oplossing.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dust419
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 16:03
ChromeFR schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:31:
Oneplus 8 kampt met hetzelfde probleem. Ik dacht eerst dat het Snapdragon 865 gerelateerd zou zijn, maar als jullie het ook hebben met de Exynos dan heb ik wat meer hoop op een softwarematige oplossing.
Ik heb er ook last van met mijn Ultra en Plus.
Vanaf de S6 heb ik alle modellen gehad maar dit is de eerste keer dat ik er merkbaar last van heb.
Zit in de serre een spelletje te spelen en binnen een paar minuten gaat het scherm wat terug in helderheid.
Automatische helderheid staat uit en de performance staat op hoog. Maar dus toch last van. Vergelijk vervolgens de helderheid met de 11 pro van mijn vrouw en die is superhelder vergeleken met de Samsung.

Beetje jammer dit, hoop dat een Software Update dit fikst, maar betwijfel dat.

Another one bites the DUST

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Garret1410
CWH schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:50:
[...]

Ik heb nu een S9+ maar die heeft dat ook hoor. Misschien niet na 2 minuten, maar na 10 toch zeker met camera aan in volle zon!
Ik weet dat dit een bekend "probleem" is maar het probleem is dat het bij de S20 veel sneller lijkt te gebeuren. Jouw S9 pas na 10min en dat kan wel kloppen want dat doet de iPhone 11 ook ongeveer. Ook lijkt het scherm veel minder helder te worden waardoor het onleesbaar wordt. Ik snap dat de extra boost uitgeschakeld wordt maar ik krijg het idee dat het naar 50% gaat afhankelijk van temperatuur want ik zag het scherm soms weer wat lichter worden en soms weer wat donkerder.

Gisteren was bij mij ook voor het eerst dat ik er last van had. Kwam denk ik door enerzijds de warmte en anderzijds dat ik veel filmde en dat doe ik altijd in 4K. Eerdere dagen in fel zonlicht nooit geen last van gehad.
Kapitein187 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:41:

Heb hem net geïnstalleerd en de focus is echt stukken beter met filmen. Normaal zag ik vaak wat focushunting maar dat is helemaal weg.
Vingerafdruk lijkt ook sneller te werken. Andere verbeteringen moet ik nog testen.

[Voor 26% gewijzigd door Garret1410 op 22-05-2020 21:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Swizzler24
Garret1410 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 18:11:
[...]

Ik weet dat dit een bekend "probleem" is maar het probleem is dat het bij de S20 veel sneller lijkt te gebeuren. Jouw S9 pas na 10min en dat kan wel kloppen want dat doet de iPhone 11 ook ongeveer. Ook lijkt het scherm veel minder helder te worden waardoor het onleesbaar wordt. Ik snap dat de extra boost uitgeschakeld wordt maar ik krijg het idee dat het naar 50% gaat afhankelijk van temperatuur want ik zag het scherm soms weer wat lichter worden en soms weer wat donkerder.

Gisteren was bij mij ook voor het eerst dat ik er last van had. Kwam denk ik door enerzijds de warmte en anderzijds dat ik veel filmde en dat doe ik altijd in 4K. Eerdere dagen in fel zonlicht nooit geen last van gehad.

[...]

Heb hem net geïnstalleerd en de focus is echt stukken beter met filmen. Normaal zag ik vaak wat focushunting maar dat is helemaal weg.
Vingerafdruk lijkt ook sneller te werken. Andere verbeteringen moet ik nog testen.
Hoe ben je aan de update gekomen?

• m0ridin
Swizzler24 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 22:32:
[...]

Hoe ben je aan de update gekomen?
Je kan firmwares met Frija downloaden en flashen met Odin...

Ook voor de SM-981B is de ATE6 update al te krijgen, zoeken op country code DBT (duitsland). Ondertussen geflasht, maar nog niet veel gebruikt verder dus gaan het morgen merken (en afhankelijk van batterij in standby veranderingen vannacht misschien al ;) )

• Garret1410
Vandaag weer in de zon gezeten maar nu geen last van een dimmend scherm. Waarschijnlijk omdat de temperatuur nu lager is of het komt door de update. Denk de temperatuur want telefoon voelde niet warm aan.

• dust419
Garret1410 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 17:11:
Vandaag weer in de zon gezeten maar nu geen last van een dimmend scherm. Waarschijnlijk omdat de temperatuur nu lager is of het komt door de update. Denk de temperatuur want telefoon voelde niet warm aan.
Ik had er vandaag wel weer last van. Zat een beetje nu.nl te lezen in de schaduw maar wel ik de serre en na een paar minuten dimt het scherm automatisch. Dit terwijl ik geen aangepaste helderheid aan heb staan. Toestel voelde ook niet heet aan.
Er valt wel mee te leven, maar toch had ik liever dat het scherm niet gaat dimmen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Garret1410
dust419 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 17:43:
[...]

Ik had er vandaag wel weer last van. Zat een beetje nu.nl te lezen in de schaduw maar wel ik de serre en na een paar minuten dimt het scherm automatisch. Dit terwijl ik geen aangepaste helderheid aan heb staan. Toestel voelde ook niet heet aan.
Er valt wel mee te leven, maar toch had ik liever dat het scherm niet gaat dimmen.
Heb jij de nieuwste firmware ATE6?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• X2X2X
  • Laatst online: 13:25
Net eens de batterijstats van mijn S20+ Snapdragon bekeken.
Ruim 5u SOT over een periode van dik 2 dagen met nog 20% over. Lijkt me vrij netjes.

Dit is op 120HZ 1080p met vrij gevarieerd gebruik: navigeren, bluetooth audio streamen in de auto, browsen, youtube etc.

[Voor 30% gewijzigd door X2X2X op 24-05-2020 11:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dust419
Garret1410 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 10:05:
[...]

Heb jij de nieuwste firmware ATE6?
Nope, ATD5

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Ik ben net overgestapt van een S9+ naar een 'gewone' S20 5G. Ik ben aangenaam verrast. Vooral het formaat tov scherm is heerlijk. Evenveel scherm, kleinere telefoon. Daarnaast is het ding duidelijk snappier dan de oude S9+. Qua camera vond ik het al wel best en het is vast nu beter, maar voor mijn incidentele kiekjes maakt dat niet zo heel veel uit.

Waar ik nog wel heel benieuwd naar ben is de AKG Y600 die ik er als promotie bij krijg. Heeft iemand heel toevallig dat ding al? Online is er nog niks over te vinden en ik ben nieuwsgierig naar ervaringen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 12:56
rodie83 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:43:
Ik ben net overgestapt van een S9+ naar een 'gewone' S20 5G. Ik ben aangenaam verrast. Vooral het formaat tov scherm is heerlijk. Evenveel scherm, kleinere telefoon. Daarnaast is het ding duidelijk snappier dan de oude S9+. Qua camera vond ik het al wel best en het is vast nu beter, maar voor mijn incidentele kiekjes maakt dat niet zo heel veel uit.

Waar ik nog wel heel benieuwd naar ben is de AKG Y600 die ik er als promotie bij krijg. Heeft iemand heel toevallig dat ding al? Online is er nog niks over te vinden en ik ben nieuwsgierig naar ervaringen :)
Ik meld mij ook in dit topic. Afscheid genomen van mijn S9+. S20 ultra besteld. Vrijdag komt ie binnen. En inderdaad ook nieuwsgierig naar de hoofdtelefoon.
Ik reis veel (nu even niet), en gebruik in het vliegtuig altijd de Sony wf-1000xm3. Hiervan is de noise cancelling extreem goed.
Dus benieuwd naar de AKG over-ear

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChromeFR

ChromeFR

Qui est l'exemple?

Sinds de ATE6 update van vanochtend zie ik geen 'quick toggle' meer voor automatische helderheid (aan/uit). Ik weet bijna zeker deze knop eerst wel te hebben (rondje met A erin dacht ik). Zijn jullie 'm ook kwijt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online

Luuk

Since 1983

ChromeFR schreef op maandag 25 mei 2020 @ 14:07:
Sinds de ATE6 update van vanochtend zie ik geen 'quick toggle' meer voor automatische helderheid (aan/uit). Ik weet bijna zeker deze knop eerst wel te hebben (rondje met A erin dacht ik). Zijn jullie 'm ook kwijt?
Ik zit nog op de oude firmware ATD5 maar zie nergens een quick toggle voor adaptive brightness.

Hoop overigens dat die update snel komt hier want ik sta op het punt de s20 terug te brengen. Mijn oude s7 is op een aantal punten die ik belangrijk vind zóveel beter (accuduur en camera) Dat kan toch niet de bedoeling zijn. 8)7

[Voor 21% gewijzigd door Luuk op 25-05-2020 15:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChromeFR

ChromeFR

Qui est l'exemple?

Dan ben ik in de war, nogal veel van telefoon gewisseld de afgelopen tijd (mi10 -> OP8 -> S20+).

Zit nu op balkon in volle zon, al zo'n 20 min, tot op heden blijft het scherm 'fel'. Het is natuurlijk minder warm dan vorige week maar het lijkt dat er iets gewijzigd is in de ATE6 firmware.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m0ridin
Luuk schreef op maandag 25 mei 2020 @ 14:51:
[...]

Ik zit nog op de oude firmware ATD5 maar zie nergens een quick toggle voor adaptive brightness.

Hoop overigens dat die update snel komt hier want ik sta op het punt de s20 terug te brengen. Mijn oude s7 is op een aantal punten die ik belangrijk vind zóveel beter (accuduur en camera) Dat kan toch niet de bedoeling zijn. 8)7
Breng maar terug dan want de ATE6 update zal daar niet heel veel verandering in brengen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChromeFR

ChromeFR

Qui est l'exemple?

Hij doet het echt beter nu hoor. Uur in zon gezeten.

Edit: Toch niet :(

[Voor 78% gewijzigd door ChromeFR op 25-05-2020 16:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dust419
ChromeFR schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:01:
Hij doet het echt beter nu hoor. Uur in zon gezeten.
Heb je die update automatisch ontvangen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• henklbr
  • Laatst online: 26-05 11:04
dust419 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:26:
[...]

Heb je die update automatisch ontvangen?
ATE6 is ook beschikbaar in Nederland voor PHN - TNL - VDF

Echter: via SmartSwitch (nog niet via OTA)

Samsung Galaxy Fold 5G SM-F907B | Build-number: QP1A.190711.020.F907BXXU3BTDD | Security Patch Level: 2020-05-01

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ^LuKKie^
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15:31
henklbr schreef op maandag 25 mei 2020 @ 17:47:
[...]

ATE6 is ook beschikbaar in Nederland voor PHN - TNL - VDF

Echter: via SmartSwitch (nog niet via OTA)
Ik kreeg hem via OTA (manual check)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• X2X2X
  • Laatst online: 13:25
Na de ATE6 update gaan de speakers van mij S20+ aanzienlijk minder luid en lijkt het overall geluid ook iets vlakker te klinken. Zijn er meer mensen die dit ook hebben?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• henklbr
  • Laatst online: 26-05 11:04
^LuKKie^ schreef op maandag 25 mei 2020 @ 17:48:
[...]

Ik kreeg hem via OTA (manual check)
Weet je wel zeker dat je een PHN-toestel hebt dan?

Samsung Galaxy Fold 5G SM-F907B | Build-number: QP1A.190711.020.F907BXXU3BTDD | Security Patch Level: 2020-05-01

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ^LuKKie^
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15:31
henklbr schreef op maandag 25 mei 2020 @ 19:16:
[...]

Weet je wel zeker dat je een PHN-toestel hebt dan?
Zeker? Nooit. Toestel komt direct van VDF af.

[Voor 46% gewijzigd door ^LuKKie^ op 25-05-2020 19:34. Reden: Plaatje bevatten serienummer]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fred13
Ik heb een Vodafone abo en vandaag ook de ATE6 update ontvangen op mijn S20. Het lijkt er inderdaad op dat de vingerafdruk scanner sneller werkt. Foto’s moet ik nog vergelijken.
Het geluid uit de speakers is iets minder blikkerig, een verbetering.

Top als er weer verbeteringen zijn ! :)

[Voor 14% gewijzigd door Fred13 op 25-05-2020 20:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChromeFR

ChromeFR

Qui est l'exemple?

X2X2X schreef op maandag 25 mei 2020 @ 19:15:
Na de ATE6 update gaan de speakers van mij S20+ aanzienlijk minder luid en lijkt het overall geluid ook iets vlakker te klinken. Zijn er meer mensen die dit ook hebben?
Hier merk ik geen verschil.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Defspace
  • Laatst online: 27-05 00:44

Defspace

Administrator

Kort vraagje. Ik ben van pre-order S7+ naar pre-order S9+ gegaan maar heb wat betreft de lancering van de s20 even de kat uit de boom gekeken. Toch begint mijn s9+ wat achteruit te gaan en ben ik aan het rondkijken voor een upgrade. De s20 staat uiteraard op de shortlist.
Nou zie ik dat er nogal een verschil zit tussen de 4G en 5G varianten.

galaxy4g5g
s20735900
s20+780980

Er is toch wezenlijks niets anders aan deze toestellen? Of mis ik iets? is het puur marketing? Mijn S9+ haalt ook prima 100Mbit+ op 4g binnen in huis, ik heb dus niets te klagen over 4g en ik voorzie voor 5g ook nog geen schokkende vooruitgang de komende 2 jaar (waarna ik waarschijnlijk toch weer upgrade naar een ander toestel) Zijn de verschillen te verklaren, anders dan marketing/5g licenties?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 12:56
Defspace schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 00:53:
Kort vraagje. Ik ben van pre-order S7+ naar pre-order S9+ gegaan maar heb wat betreft de lancering van de s20 even de kat uit de boom gekeken. Toch begint mijn s9+ wat achteruit te gaan en ben ik aan het rondkijken voor een upgrade. De s20 staat uiteraard op de shortlist.

galaxy4g5g
s20735900
s20+780980

Er is toch wezenlijks niets anders aan deze toestellen? Of mis ik iets? is het puur marketing? Mijn S9+ haalt ook prima 100Mbit+ op 4g binnen in huis, ik heb dus niets te klagen over 4g en ik voorzie voor 5g ook nog geen schokkende vooruitgang de komende 2 jaar (waarna ik waarschijnlijk toch weer upgrade naar een ander toestel) Zijn de verschillen te verklaren, anders dan marketing/5g licenties?
Ik zou altijd voor een 5G variant gaan. Waarschijnlijk ga je nu nog weinig profijt van 5G hebben, maar je weet niet hoe dat over 1 jaar is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online

galaxy4g5g
s20735900
s20+780980

De 5G S20 heeft 12GB RAM, de 4G slechts 8.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15:25

galaxy4g5g
s20735900
s20+780980

Ik zou altijd voor een 5G variant gaan. Waarschijnlijk ga je nu nog weinig profijt van 5G hebben, maar je weet niet hoe dat over 1 jaar is.
patrickt35 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 07:29:
[...]

Ik zou het prijs voordeel nemen. voordat 5G interessant voor de gebruiker ben je aan de nieuw toestel toe en let wel de S20 heeft niet de volle specs van 5G.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 10:04
trinity999 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 08:02:
[...]

[...]

Ik zou het prijs voordeel nemen. voordat 5G interessant voor de gebruiker ben je aan de nieuw toestel toe en let wel de S20 heeft niet de volle specs van 5G.
idd, lijkt alsof je de twee jaar met een toestel doet. Heb je nu apps die niet snel genoeg laden met 4g? Heb je meer RAM nodig? Denk dat het vooral een gimmick is nu.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fred13

galaxy4g5g
s20735900
s20+780980

Tussen de S20 en S20+ zit als grootste verschillen schermgrootte, accu, TOF sensor bij de camera (iets betere bokeh werking bij portret foto’s en evt AR toepassingen) en ondersteuning voor mmWave 5G. De grotere 20+ schijnt mmWave antennes te hebben die de S20 niet heeft.

De 5G variant van de S20 en S20+ hebben in vergelijking met de S20-4G en S20+ 4G inderdaad meer geheugen en kunnen 5G ondersteunen. Volgens mij is de 4G variant hardware technisch gelijk (op het interne werkgeheugen na). In de praktijk zullen beide toestellen prima functioneren. Misschien zal de 5G variant in de toekomst iets sneller zijn vanwege 5G ontvangst.
Als het prijsverschil klein genoeg is zou ik voor de 5G variant gaan want die lijkt me iets meer future-proof.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bizarre410
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16:44
De ATE6 is beschikbaar. Krijg hem nu binnen op PHN S20+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Defspace ik ben voor de S20 4G gegaan, komende van een S8. Het hele toestel voelt iets sneller aan, maar ik heb nooit het idee gehad dat ik bij de S8 tegen de limiet van het netwerk aanliep. Ik vond het het prijsverschil dus niet waard.
8Gb is al een stuk meer dan wat de S8 had (4Gb). Ik merk nu wel dat er meer programma's in het geheugen blijven hangen in plaats van dat ze afgesloten worden. Dit zorgt er voor dat ze gelijk weer op te roepen zijn in plaats van opnieuw opgestart moeten worden, wat erg prettig is.

@bizarre410 ook op de S20 4G PHN komt ATE6 nu binnen nadat ik handmatig gecontroleerd heb op updates.

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Defspace
  • Laatst online: 27-05 00:44

Defspace

Administrator

Bedankt voor alle reacties. Ik had inderdaad even over het geheugen verschil heen gelezen.
Ik vind dat het prijsverschil niet echt waard, ik heb nu 6GB en ook nooit issues.
Futureproof hoeft de telefoon van mij niet te zijn want dat is geen enkele telefoon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online

Luuk

Since 1983

Hier ook ATE6 binnen. Camera gooit helaas nog steeds een hdr achtig filter over de foto's met auto hdr uit. In pro mode niet, maar dan zijn de wide en tele camera's niet bruikbaar. Really, Samsung? 8)7

Hopelijk gaat de accu nu iets langer mee dan een halve dag...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erik1805
Luuk schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:26:
Hier ook ATE6 binnen. Camera gooit helaas nog steeds een hdr achtig filter over de foto's met auto hdr uit. In pro mode niet, maar dan zijn de wide en tele camera's niet bruikbaar. Really, Samsung? 8)7

Hopelijk gaat de accu nu iets langer mee dan een halve dag...
Halve dag? :? Welke toestel heb je? Ik doe makkelijk 1 dag met de S20plus

ATE6 update krijg ik nu ook binnen

[Voor 3% gewijzigd door Erik1805 op 26-05-2020 10:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online

Luuk

Since 1983

Erik1805 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:55:
[...]

Halve dag? :? Welke toestel heb je? Ik doe makkelijk 1 dag met de S20plus

ATE6 update krijg ik nu ook binnen
Ik heb de kleine s20. Een halve dag is met 120hz ingeschakeld. Toestel wordt dan ook merkbaar warm bij zo'n beetje elke interactie. In de 60hz mode gaat het wel beter maar een hele dag zonder opladen lukt me niet. Mijn oude S7 had nog over aan het einde van de dag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erik1805
Luuk schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:34:
[...]

Ik heb de kleine s20. Een halve dag is met 120hz ingeschakeld. Toestel wordt dan ook merkbaar warm bij zo'n beetje elke interactie. In de 60hz mode gaat het wel beter maar een hele dag zonder opladen lukt me niet. Mijn oude S7 had nog over aan het einde van de dag.
Dat lijkt me niet goed. Wellicht omruilen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gerwin89
Luuk schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:34:
[...]

Check even bij Instellingen -> Accounts en back-up -> Accounts of er niet een account is die synchronisatie problemen heeft. Bij mij waren er bijvoorbeeld problemen met het synchroniseren van de standaard samsung agenda, welke ik helemaal niet gebruik. Daardoor bleef hij op de achtergrond wakker en proberen te synchroniseren waardoor de accu snel leeg liep. Het uitschakelen van deze synchronisatie levert een veel betere accuduur op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 13:23
Gerwin89 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:05:
[...]

Check even bij Instellingen -> Accounts en back-up -> Accounts of er niet een account is die synchronisatie problemen heeft. Bij mij waren er bijvoorbeeld problemen met het synchroniseren van de standaard samsung agenda, welke ik helemaal niet gebruik. Daardoor bleef hij op de achtergrond wakker en proberen te synchroniseren waardoor de accu snel leeg liep. Het uitschakelen van deze synchronisatie levert een veel betere accuduur op.
Goede tip inderdaad. Dit doe ik standaard na het instellen van een telefoon. Vaak staan er zaken aangevinkt die helemaal niet gebruikt worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online

Luuk

Since 1983

Gerwin89 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:05:
[...]

Dank voor de tip! Idd een sync probleem met de mail app die ik gebruik (BlueMail) Ook stonden alle auto backup zaken aan. Benieuwd of het nu beter gaat. :)

Edit na één dag: het is nu bijna 20:00 uur en heb nog 58% over. Problem solved. d:)b

[Voor 5% gewijzigd door Luuk op 27-05-2020 19:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kapitein187
ATE6 komt net OTA binnen op m'n PHN S20+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Swizzler24
Merk dat face id en vingerafdrukscanner beduidend sneller is geworden na deze update.

• Erik1805
Face ID en vingerafdrukscanner werken beter maar heb het idee dat mijn accu achteruit is gegaan. (s20+)

• Hendry Scholing
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 10:07
Erik1805 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:42:
Face ID en vingerafdrukscanner werken beter maar heb het idee dat mijn accu achteruit is gegaan. (s20+)
Ik heb een 4G S20 en daar moet ik zeggen dat ik vwb batterij geen verandering merk

• Kapitein187
Swizzler24 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:47:
Merk dat face id en vingerafdrukscanner beduidend sneller is geworden na deze update.
Is dit geen placebo? Volgens mij is de firmware voor de vingerafdruk scanner niet veranderd in deze nieuwe update?

• ChromeFR

ChromeFR

Qui est l'exemple?

Sinds ik de Galaxy S20+ heb klagen mensen tijdens telefoongesprekken in de auto (Seat Ibiza, 2018) over een geluid dat klinkt als 'windgeruis' ("heb je je raam soms open? wat een herrie!"). De telefoon is verbonden met de originele carkit, bluetooth en Android Auto.

Het geluid neemt toe als ik stil ben, neemt af als ik praat. Met mijn Oneplus 6T had ik dit probleem helemaal niet. Is dit een herkenbaar probleem, is er iets aan de instellingen te veranderen van de S20+ waarbij de noise cancelling beter werkt, of weet iemand waar ik de oplossing kan zoeken?

• dust419
ChromeFR schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:18:
Sinds ik de Galaxy S20+ heb klagen mensen tijdens telefoongesprekken in de auto (Seat Ibiza, 2018) over een geluid dat klinkt als 'windgeruis' ("heb je je raam soms open? wat een herrie!"). De telefoon is verbonden met de originele carkit, bluetooth en Android Auto.

Het geluid neemt toe als ik stil ben, neemt af als ik praat. Met mijn Oneplus 6T had ik dit probleem helemaal niet. Is dit een herkenbaar probleem, is er iets aan de instellingen te veranderen van de S20+ waarbij de noise cancelling beter werkt, of weet iemand waar ik de oplossing kan zoeken?
Klinkt als een soort "noice reduction" functie van je carkit welke aan staat. Denk niet dat het aan je telefoon ligt. Ik zou eens even in de instellingen van de carkit/auto kijken wat hier de opties zijn.

• Fred13
Kapitein187 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:13:
[...]

Is dit geen placebo? Volgens mij is de firmware voor de vingerafdruk scanner niet veranderd in deze nieuwe update?
Ik herken ook dat de scanner sneller en beter werkt op mijn s20

• ChromeFR

ChromeFR

Qui est l'exemple?

dust419 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:44:
[...]

Klinkt als een soort "noice reduction" functie van je carkit welke aan staat. Denk niet dat het aan je telefoon ligt. Ik zou eens even in de instellingen van de carkit/auto kijken wat hier de opties zijn.
voLTE uitzetten bleek de oplossing. Paar keer achter elkaar getest; voLTE 'aan' betekent herrie, voLTE 'uit' kraakhelder te verstaan. Probleem doet zich alleen voor bij verbinding met bluetooth-carkit.

• ccave1975
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 28-05 20:10
Luuk schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:17:
[...]

Dank voor de tip! Idd een sync probleem met de mail app die ik gebruik (BlueMail) Ook stonden alle auto backup zaken aan. Benieuwd of het nu beter gaat. :)

Edit na één dag: het is nu bijna 20:00 uur en heb nog 58% over. Problem solved. d:)b
En de warmte?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online

Luuk

Since 1983

Geen last meer van.

• Erik1805
Welke auto backup zaken heb je uitgeschakeld dan?

• Luuk
  • Niet online

Luuk

Since 1983

Erik1805 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:56:
[...]

Welke auto backup zaken heb je uitgeschakeld dan?
Alle auto backup en auto sync activiteiten naar Samsung en Google accounts.
Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True