Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
Samsung heeft zijn Galaxy S20-serie gepresenteerd. Het topmodel heeft onder andere een 108-megapixelcamera en een periscopische telelens. Alle modellen krijgen een scherm dat 120Hz kan weergeven, maar niet bij de maximale resolutie.

De Galaxy S20-modellen hebben alle drie oledschermen met een 20:9-verhouding, een klein gat in het scherm voor de frontcamera, afgeronde schermranden en een resolutie van maximaal 3200x1440 pixels. Bij die resolutie is de verversingssnelheid 60Hz, maar als gebruikers de resolutie instellen op 2400x1080 pixels, dan is het mogelijk om de refreshrate te verhogen naar 120Hz.

Aan de achterkant van de Galaxy S20+ en de S20 Ultra zitten vier camera's, bij de S20 zijn dat er drie. Die vierde camera op de duurdere modellen is de zogenaamde DepthVision-camera, een time-of-flight-sensor om diepte te meten. Alle modellen hebben een ultragroothoekcamera, een reguliere camera en een camera met telelens.

Bij de Galaxy S20 Ultra bestaat de primaire camera uit een grote 108-megapixelsensor van het 1/1,33"-formaat. Met de standaardinstellingen maakt deze camera 12-megapixelfoto's, waarbij voor iedere pixel informatie uit negen pixels wordt gecombineerd. De telecamera heeft een 48-megapixelsensor die ook 12-megapixelfoto's maakt, door vier pixels te combineren.

Samsung gebruikt voor de telecamera een periscopische lens om zo een langere brandpuntsafstand mogelijk te maken. De telelens heeft '5x zoom' ten opzichte van de reguliere camera. Het is mogelijk om in te zoomen tot 10x, ook dat levert 12-megapixelfoto's op, maar dan worden er niet langer pixels gecombineerd. Samsung adverteert ook met '100x space zoom' en zet die woorden ook op het camera-eiland van de Galaxy S20 Ultra. Het is in de software mogelijk om tot 100x in te zoomen, maar dat gaat om digitale zoom.

In de Galaxy S20 en S20+ bestaat de primaire camera uit een 12-megapixelsensor van het 1/1,8"-formaat. De telecamera gebruikt een 64-megapixelsensor, maar geen periscopische lens, dus er is minder zoom mogelijk dan met de camera uit de S20 Ultra. Samsung spreekt van '3x hybrid optic zoom'. De ultragroothoekcamera is in alle Galaxy S20-modellen gelijk; hiervoor wordt een kleine 12-megapixelsensor gebruikt van het 1/2,6"-formaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m0OWNn_QJRl18u1f65WrSVycGqk=/656x/filters:strip_icc()/i/2003374728.jpeg?f=imagenormal

Samsung voorziet de S20-modellen van zijn Exynos 990-soc, een op 7nm gemaakte octacore die eind vorig jaar al werd aangekondigd. De telefoons hebben minimaal 8GB lpddr5-geheugen en bij het topmodel is dat 12 of 16GB. De minimale opslagcapaciteit is 128GB en de S20+ en S20 Ultra komen in versies met maximaal 512GB opslagruimte. Van de Galaxy S20 verschijnt een uitvoering zonder 5g-ondersteuning en een duurdere variant met 5g-modem. De S20+ en S20 Ultra zijn er alleen in 5g-uitvoering. Samsung gebruikt een 5g-modem dat zowel hoge als lage frequenties ondersteunt.

De behuizing van de S20-modellen is waterbestendig volgens een ip68-rating. Het topmodel heeft een 5000mAh-accu, is 8,8mm dik en weegt 220 gram. De S20+ en S20 zijn een millimeter dunner en wegen respectievelijk 186 en 163 gram. De accucapaciteit van deze modellen is 4500 en 4000mAh. Alle modellen ondersteunen draadloos snelladen. De S20-modellen hebben alleen een usb-c-aansluiting. De koptelefoonaansluiting die bij de S10-serie nog aanwezig was is weggelaten.

De Samsung Galaxy S20-toestellen worden vanaf 13 maart geleverd. De goedkoopste S20 zonder 5g kost 899 euro. Er komt één S20+-uitvoering voor 1099 euro en de Galaxy S20 Ultra kost minimaal 1349 euro. Tweakers heeft een preview van de Galaxy S20 Ultra een een preview van de S20+ en S20 gepubliceerd.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/yBnK5Vn/Aantekening-2020-02-12-090057.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-04 17:39
6.9 inch scherm voor de S20 ultra. Dacht dat m'n S10+ groot was.
Denk dat ik een jaartje skip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Dacht ga voor de Ultra... maar minimaal 1349 euro. Moet er nog maar eens een paar nachtjes over slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-04 12:16
Ook voor mij dat ik een jaartje oversla, elk jaar een nieuwe S gehad. Maar vind de S10 in zoverre nog niet waard om up te graden:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SureshR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-03 22:34
Ik heb de S9+. Deze voldoet wat mij betreft nog prima. Los van de batterij die wat minder is geworden is dit nog een prima toestel dat een jaar mee kan.

Wel denk ik overigens dat je met de nieuwe S20 serie een redelijk future proof toestel in handen hebt waarmee je jaren vooruit kan.

Ik ben ook benieuwd wat de prijzen over 6 maanden doen. Meestal dalen de prijzen van Samsung toestellen snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Mooie telefoons qua specs. Echter die camera-eilanden vind ik persoonlijk te ver uitsteken.

Heb nu nog de S9, vanwege de prijs en het uitsteken van de camera-eilanden blijf ik hier nog wel een jaartje mee doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

1349 voor een 128GB instapmodel, wat hebben ze wel niet moeten denken daar bij Samsung 8)7
Afgezien dat ik niet snel zo veel geld neer zou leggen voor een telefoon zou ik totaal al niet doen voor een Android toestel. Je mag blij zijn met 2-3 jaar updates, maanden wachten tot de nieuwe Android versie is uitgebracht wordt. Voor dit geld zou ik verwachten dat je 5 jaar updates mag verwachten niet maanden hoeft te wachten op grotere releases. |:(

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Ik was van plan om voor de Ultra te gaan. Maar ik neig nu toch naar de s20 plus om de volgende redenen:

- Scherm is alsnog lekker groot.
- telefoon is een stuk dunner (Ultra is erg dik en zwaar)
- Nagenoeg zelfde specs
- Zoomen lijkt een gimmick en zal ik niet vaak gebruiken. Tevens zien de fotos op 30 x en vooral 100x zoom er niet best uit.
- s20 plus is een heel stuk goedkoper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Mother_Goozz schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:48:
1349 voor een 128GB instapmodel, wat hebben ze wel niet moeten denken daar bij Samsung 8)7
Afgezien dat ik niet snel zo veel geld neer zou leggen voor een telefoon zou ik totaal al niet doen voor een Android toestel. Je mag blij zijn met 2-3 jaar updates, maanden wachten tot de nieuwe Android versie is uitgebracht wordt. Voor dit geld zou ik verwachten dat je 5 jaar updates mag verwachten niet maanden hoeft te wachten op grotere releases. |:(
plus het feit dat die €1349 over ruim een jaar nog iets van €500/550 restwaarde heeft (uiteraard in nieuwstaat dan ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:13
Hier een gevalletje "let's break the bank" ;)

Ik ga all-in met een S20 Ultra 512 GB. k moet er wel bij zeggen dat ik dit via een zakelijk regeling kan doen waardoor het prijstechnisch voor mij erg interessant blijft. Want het is een te bizarre prijs eigenlijk voor een smartphone. Realistisch gezien zou ik de volgende prijsstelling acceptabel vinden:

s20: €500/€600
s20+: €800
S20 Ultra: €900/€1000

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-04 09:08
Eerst maar eens de reviews afwachten. Vooral de camera vind ik interessant.

Als je het goed bekijkt is de upgrade best flink als je kijkt naar voorgaande jaren.

- Beeldscherm is groter geworden en nu 120Hz en 240Hz touch sensitivity
- Accu capaciteit is flink toegenomen
- Nieuwe camera sensoren dus waarschijnlijk ook betere kwaliteit.
- Exynos 5123 5G modem maar ook 4G is verbeterd naar 3gbps cat 24
- UFS 3.0
- 12 GB LPDDR5

Waarschijnlijk nog wel een aantal dingen maar helaas is de prijs ook 100,- toegenomen.

Of je moet voor de S20 4G variant gaan want die kost hetzelfde als de S10 vorig jaar.
Tevens krijg je er in de Pre Order ook weer Galaxy Buds bij en na een maand is de prijs waarschijnlijk al weer 100,- gezakt maar dan zonder de Buds.

Gelukkig kan ik mijn abbo verlengen en zag dat de Ultra 1150,- moest kosten.

[ Voor 15% gewijzigd door Garret1410 op 12-02-2020 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schekker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 18:53
Bij mij gaat het ook hangen op de kwaliteit van de foto's, en dan met name in bewolkte omstandigheden. Ik heb nu nog dat ze dan door de langere belichtingstijd vaak wat onscherp zijn. Als de camera van de Ultra hier duidelijk beter presteert gaat het hem toch worden. Zo niet zie ik geen enkele reden tot aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:19
Oef, het zijn weer mooie toestellen maar ben bang dat het voor mij toch steeds meer uitkijken naar iets anders wordt... vooral de grootte is steeds meer een punt. Ik heb nu de S10+ en eigenlijk is dat al de max, de enige valide optie in deze lijn zou de normale S20 zijn (en dan de 4G I guess, denk dat 5G op dit moment nog niet genoeg toevoegt... of de komende 2 jaar).

Zeer benieuwd naar de cameras, ik moet toegeven dat ik optical zoom toch echt een toegevoegde waarde vind (zit maar 2x optical in, maar zelfs dan al) dus dat is iets waar ik erg naar uitkijk... jammer dat die toch wat beperkt lijkt te zijn op de normale S20.

Accuduur is voor mij op mijn s10+ prima, meer is altijd beter maar als deze hetzelfde zou zijn ben ik ook wel tevreden. 60/120hz scherm is ook interessant, geen ervaring mee maar positieve verhalen over gehoord.

De S20 ultra is wel een technisch hoogstandje maar het is bijna een tablet, en ook de prijs is gewoon echt too much voor me.

Benieuwd naar de echte reviews en als de prijzen wat zijn gekelderd toch maar eens serieuzen overwegen de overstap te maken (en in de tussentijd wacht ik de release van de Mi 10 pro af, ook een interessant toestel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Garret1410 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 12:37:
Of je moet voor de S20 4G variant gaan want die kost hetzelfde als de S10 vorig jaar.
Tevens krijg je er in de Pre Order ook weer Galaxy Buds bij en na een maand is de prijs waarschijnlijk al weer 100,- gezakt maar dan zonder de Buds.
Ik zag het ook pas nadat ik wilde bestellen maar de buds krijg je dus alleen bij de S20+ of Ultra, niet bij de normale S20.
Ontvang de nieuwe wireless Galaxy Buds+ t.w.v. €169,99 bij pre-order van een Galaxy S20+ of Galaxy S20 Ultra

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:12

migros

Nooit meer een Samsung

Zo snel een spaarrekening geopend voor de S20 ultra. Ik heb al 1 % van het totaal bij elkaar. Dit wordt nog een vette kluif om dit bij elkaar te sprokkelen. Voor dat geld kun je een kleine tweedehands auto voor kopen...

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-04 22:17
Mother_Goozz schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:48:
Sorry instapmodel is de S20 voor 899. Dit is natuurlijk geen instapmodel als je het topmodel pakt met grootse scherm, beste camera's en dan zegt 1349 voor een instapmodel 8)7

Overigens zie ik geen reden voor de 5G variant te gaan van de S20 op dit moment. 5G is toch voorlopig nog nergens voor handen en voor dat dat overal dekkend is dan zijn we wel 1 a 2 jaar verder.
Grote kans dat de 5G versie ook nog eens veel meer stroom verbruikt, dus ik zou liever de 4G versie van de S20 nemen dan de 5G, scheelt weer 100 euro.

[ Voor 18% gewijzigd door Arjant2 op 12-02-2020 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Bij ultra doen ze veel moeite om die camera gat te verstoppen op die foto's.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Nu online

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Arjant2 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 14:25:
[...]

Sorry instapmodel is de S20 voor 899. Dit is natuurlijk geen instapmodel als je het topmodel pakt met grootse scherm, beste camera's en dan zegt 1349 voor een instapmodel 8)7

Overigens zie ik geen reden voor de 5G variant te gaan van de S20 op dit moment. 5G is toch voorlopig nog nergens voor handen en voor dat dat overal dekkend is dan zijn we wel 1 a 2 jaar verder.
Grote kans dat de 5G versie ook nog eens veel meer stroom verbruikt, dus ik zou liever de 4G versie van de S20 nemen dan de 5G, scheelt weer 100 euro.
Ik bedoelde in de S20 Ultra lijn is de 128GB het "instap" model. Kom op, wie verzint er nou om 128GB geheugen in een toestel van 1349 euro, ongeacht of het geheugen uitgebreid kan worden (dit is altijd trager dan intern geheugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imo62
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-04 20:14
Denk zelf dat ik voor de de S20+ ga. Komend vanaf een Mate 9 waar inmiddels de bluetooth en de gps kapot van zijn, zal dit een mooie upgrade zijn. Ik ben zeer benieuwd hoe de kwaliteit van de foto's zal zijn, met de hardware zit het wel snor maar zoals de Pixel's bewijzen is de software kant misschien nog wel belangrijker.

Twijfel alleen nog tussen de 4g en 5g versie, zoals @Arjant2 al aangeeft is 5g nog nergens aanwezig en zal het stroomverbruik hoger liggen. Aan de andere kant zou ik dit toestel minstens vier jaar in gebruik willen hebben, en wie weet hoe snel 5g zich tegen die tijd ontwikkeld heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Nu online

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Imo62 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:21:
Denk zelf dat ik voor de de S20+ ga. Komend vanaf een Mate 9 waar inmiddels de bluetooth en de gps kapot van zijn, zal dit een mooie upgrade zijn. Ik ben zeer benieuwd hoe de kwaliteit van de foto's zal zijn, met de hardware zit het wel snor maar zoals de Pixel's bewijzen is de software kant misschien nog wel belangrijker.

Twijfel alleen nog tussen de 4g en 5g versie, zoals @Arjant2 al aangeeft is 5g nog nergens aanwezig en zal het stroomverbruik hoger liggen. Aan de andere kant zou ik dit toestel minstens vier jaar in gebruik willen hebben, en wie weet hoe snel 5g zich tegen die tijd ontwikkeld heeft.
En na 2 jaar krijg je al geen grote releases meer en als geluk heb nog een jaartje security patches voor een toestel van 1349 8)7 Als je er minstens vier jaar mee wil doen zou ik toch echt wat anders kopen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
Mother_Goozz schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:18:
[...]

Ik bedoelde in de S20 Ultra lijn is de 128GB het "instap" model. Kom op, wie verzint er nou om 128GB geheugen in een toestel van 1349 euro, ongeacht of het geheugen uitgebreid kan worden (dit is altijd trager dan intern geheugen)
Dat het niet veel is is waar, kan je nagaan wat Apple doet met 64GB in het vlaggenschip! Dat is nog veel idioter, want dat is überhaupt niet uit te breiden.
Misschien had Samsung dan gewoon voor 1399 moeten gaan met 256GB als instapmodel?

[ Voor 3% gewijzigd door Arjant2 op 12-02-2020 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Nu online

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Arjant2 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:24:
[...]

Dat het niet veel is is waar, kan je nagaan wat Apple doet met 64GB in het vlaggenschip! Dat is nog veel idioter.
Misschien had Samsung dan gewoon voor 1399 moeten gaan met 256GB als instapmodel?
Ja Apple is daar helemaal idioot in 8)7
256GB zoals de Note 10 zou veel eerlijker geweest zijn ja, dit is gewoon een super greedy zet van Samsung.

*ik geniet nog maar even van mijn iPhone XS Max 512GB voor 800 euro met apple care 2de hands.
Ik kan al 4 maanden geleden verlengen maar ik zie nog geen reden....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjant2
Mother_Goozz schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:28:
[...]

Ja Apple is daar helemaal idioot in 8)7
256GB zoals de Note 10 zou veel eerlijker geweest zijn ja, dit is gewoon een super greedy zet van Samsung.

*ik geniet nog maar even van mijn iPhone XS Max 512GB voor 800 euro met apple care 2de hands.
Ik kan al 4 maanden geleden verlengen maar ik zie nog geen reden....
Ik zie met mijn S10 512GB ook geen enkele reden te upgraden. Overigens betaalt de baas bij mij de toestellen, zelf zou ik sowieso geen toestel kopen dat net uit is. Wacht een paar maandjes en je hebt een veel betere deal (behalve bij Apple, die blijven te duur)/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-04 16:26
Ik heb nu ruim 2 jaar een Note 8 en was niet van plan deze snel te vervangen maar ik ben toch wel heel benieuwd naar de S20 Ultra. Is maar een paar mm groter dan de Note 8 en het gewicht... Don't really care. Het snelle opladen is vooral een fijne feature dus even de reviews afwachten en in het echt hebben gezien.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-04 22:07
zouden er al demo units in de winkels liggen in BE/NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chillierelk
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-01 13:03
Mother_Goozz schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:23:
[...]

En na 2 jaar krijg je al geen grote releases meer en als geluk heb nog een jaartje security patches voor een toestel van 1349 8)7 Als je er minstens vier jaar mee wil doen zou ik toch echt wat anders kopen :P
Kreeg vanochtend nog een security update voor mijn S7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imo62
  • Laatst online: 30-04 20:14
Mother_Goozz schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:23:
[...]

De S7 heeft momenteel de security patch van December 2019 en is 4 jaar oud. Ik verwacht dat de S20 minstens diezelfde support krijgt, de laatste paar jaar lijken toestellen toch weer wat langer ondersteund te worden door Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-04 20:31
Interessant detail is dat alle S20 modellen naast een 120hz refresh rate ook 240hz touch sampling rate hebben, de iPhone Pro series hebben 120hz touch sampling rate mede hierdoor zullen de S20 modellen vloeiender zijn de iPhone Pro series.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of die ToF-camera op de Plus nog echt iets toevoegt of dat het weer vooral een theoretische gimmick is. Ik had graag de topcamera van de Ultra gehad, maar die is me echt te lomp, vooral de camera-hump maakt hem meer dan een cm dik.

Over een maand of twee bestel ik denk ik de gewone S20 als opvolger van mijn S6. Jammer dat hij weer langer geworden is. Mijn handen zijn wel groot genoeg maar de broekzak niet altijd.

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 13:54
m0ridin schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:30:
Oef, het zijn weer mooie toestellen maar ben bang dat het voor mij toch steeds meer uitkijken naar iets anders wordt... vooral de grootte is steeds meer een punt. Ik heb nu de S10+ en eigenlijk is dat al de max, de enige valide optie in deze lijn zou de normale S20 zijn (en dan de 4G I guess, denk dat 5G op dit moment nog niet genoeg toevoegt... of de komende 2 jaar).

Zeer benieuwd naar de cameras, ik moet toegeven dat ik optical zoom toch echt een toegevoegde waarde vind (zit maar 2x optical in, maar zelfs dan al) dus dat is iets waar ik erg naar uitkijk... jammer dat die toch wat beperkt lijkt te zijn op de normale S20.

Accuduur is voor mij op mijn s10+ prima, meer is altijd beter maar als deze hetzelfde zou zijn ben ik ook wel tevreden. 60/120hz scherm is ook interessant, geen ervaring mee maar positieve verhalen over gehoord.

De S20 ultra is wel een technisch hoogstandje maar het is bijna een tablet, en ook de prijs is gewoon echt too much voor me.

Benieuwd naar de echte reviews en als de prijzen wat zijn gekelderd toch maar eens serieuzen overwegen de overstap te maken (en in de tussentijd wacht ik de release van de Mi 10 pro af, ook een interessant toestel).
als je nu de S10+ hebt en dat de max is moet de S20+ geen probleem zijn. (enkel 4mm langer) de S20 is op lengte breedte echt kleiner

• m0ridin
joosd schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 01:00:
[...]

als je nu de S10+ hebt en dat de max is moet de S20+ geen probleem zijn. (enkel 4mm langer) de S20 is op lengte breedte echt kleiner
Tja, met die logica is dan de Ultra ook weer niet zo'n punt... want die is dan ook maar weer een paar mm langer en ietsjes breder ;)

S10+ -> S20+ is toch weer een halve cm... De S20 is idd wat kleiner, maar dat zie ik als een voordeel. Scherm lijkt me alsnog groot zat.

Hoe dan ook, gaat toch allemaal pas over een paar maanden spelen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrE911
  • Laatst online: 11:55
Ik had er stiekem wat naar uitgekeken maar de interesse is bij deze volledig geluwd. Mijn nog in 100% perfecte staat zijnde S10 blijft :)

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Heb gemengde gevoelens over de S20 reeks. Ondanks de vele verbeteringen, heb ik ook vaak een net niet gevoel. Hoef niet per sé te upgraden (S10+), maar ben wel benieuwd naar de meer smoothe gebruikerservaring (120Hz).

-Ben altijd van de grote(re) schermen, maar de S20 is slechts 0,2 inch compacter t.o.v. de S10+. Daarentegen wel handzamer en de accuduur zal waarschijnlijk vergelijkbaar zijn met een S10+ (nieuwere chipset etc). Helaas geen time of flight sensor/camera. Heeft iemand voorbeeldfoto's wat je kan verwachten hiervan (eventueel ander merk toestel)? Zie vooral uitleg online wat zoiets doet, maar praktijkvoorbeelden niet. Een S20 hoeft niet per sé als een stap terug aan te voelen, maar de Buds maken de keuze voor een S20+ weer aantrekkelijker.
-120Hz, oh wait, alleen op 1080p. :/
-als ik het goed heb, is de resolutie van de echte wijdhoekcamera van 16mp naar 10mp gegaan op de S20(+). Deze camera gebruik ik best veel. Ik weet dat mp's niet alles zegt, maar dat voorspelt niet veel goeds gezien de jpeg compressie die Samsung toepast. In de previewfilm van de Ultra op Unbox Therapy zag ik deze compressie ook al terug en dat stoort mij wel aan de S10+. Snap niet waarom Samsung zulke kleine fotobestanden wil hebben. Inzoomen op foto's lijkt al snel op een waterverfschilderij. Storage is niet snel een bottleneck bij zulke toestellen. Dus why Samsung...
-minder gebogen schermen lijkt mij fijn, maar ook wel begrijpelijk. De aspectratio wordt steeds absurder en absurder. Met gebogen schermen zou het oppervlak van je toetsenbord alleen maar smaller worden. Ja, meer inch, maar ook meer zwarte randen naast je video's of foto's. Straks heb je telefoons die meer op een liniaal lijken dan een telefoon.
-heeft iemand meer info over hoeveel fps je kan schieten met de camera's? Leuk dat er zoveel aandacht is voor het schieten in 8k, maar ik wil met alle camera's minimaal 60fps kunnen schieten op 1080p en het liefst ook met 4k. Helaas doet de S10+ dat met de superwijdhoek- en telelens alleen in 30fps.
-ben benieuwd wanneer ik reviews kan verwachten. Liefst zie ik dat voordat de telefoon gelanceerd wordt, want dan kan ik dat meenemen in m'n beslissing om te preorderen.
-Ultra: nice nog groter scherm, maar wat oogt dat ding groot en die camerabump is wel echt huge... Bedienen zal wel lukken, maar dit wordt wellicht echt te groot voor de broekzak of kleine zakken. Leuk spacezoom... Maar optisch is het ongeveer 5x wat ik uit preview vids kan opmaken.
-de S10+ heeft een dieptecamera (?) voor de selfies. De s20's hebben dat niet. Los van de 40mp van de Ultra, kan ik hieruit afleiden dat de S10+ waarschijnlijk betere selfies kan nemen dan de nieuwere generaties? Iemand hier meer info over?

Resumerend, leuke noviteiten, maar vaak wel met een kanttekening. 120Hz, maar alleen met een lagere resolutie. 100x zoom, maar vanaf 5x is het digitaal. 8k, maar hoe zit dat met andere resoluties?

Flickr

• Pixelseb
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-07-2023
Weet iemand al iets over mogelijkheid tot dualsim of zelfs e-sim bij de verschillende S20 modellen? Kan helaas niks vinden, zelfs op de site van samsung zelf niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
De Exynos, zoals bij ons gebruikt, zijn allemaal Dual Sim.

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:18
wilmundo schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 09:58:
Heb gemengde gevoelens over de S20 reeks. Ondanks de vele verbeteringen, heb ik ook vaak een net niet gevoel. Hoef niet per sé te upgraden (S10+), maar ben wel benieuwd naar de meer smoothe gebruikerservaring (120Hz).

-Ben altijd van de grote(re) schermen, maar de S20 is slechts 0,2 inch compacter t.o.v. de S10+. Daarentegen wel handzamer en de accuduur zal waarschijnlijk vergelijkbaar zijn met een S10+ (nieuwere chipset etc). Helaas geen time of flight sensor/camera. Heeft iemand voorbeeldfoto's wat je kan verwachten hiervan (eventueel ander merk toestel)? Zie vooral uitleg online wat zoiets doet, maar praktijkvoorbeelden niet. Een S20 hoeft niet per sé als een stap terug aan te voelen, maar de Buds maken de keuze voor een S20+ weer aantrekkelijker.
-als ik het goed heb, is de resolutie van de echte wijdhoekcamera van 16mp naar 10mp gegaan op de S20(+). Deze camera gebruik ik best veel. Ik weet dat mp's niet alles zegt, maar dat voorspelt niet veel goeds gezien de jpeg compressie die Samsung toepast. In de previewfilm van de Ultra op Unbox Therapy zag ik deze compressie ook al terug en dat stoort mij wel aan de S10+. Snap niet waarom Samsung zulke kleine fotobestanden wil hebben. Inzoomen op foto's lijkt al snel op een waterverfschilderij. Storage is niet snel een bottleneck bij zulke toestellen. Dus why Samsung...
-minder gebogen schermen lijkt mij fijn, maar ook wel begrijpelijk. De aspectratio wordt steeds absurder en absurder. Met gebogen schermen zou het oppervlak van je toetsenbord alleen maar smaller worden. Ja, meer inch, maar ook meer zwarte randen naast je video's of foto's. Straks heb je telefoons die meer op een liniaal lijken dan een telefoon.
-heeft iemand meer info over hoeveel fps je kan schieten met de camera's? Leuk dat er zoveel aandacht is voor het schieten in 8k, maar ik wil met alle camera's minimaal 60fps kunnen schieten op 1080p en het liefst ook met 4k. Helaas doet de S10+ dat met de superwijdhoek- en telelens alleen in 30fps.
-ben benieuwd wanneer ik reviews kan verwachten. Liefst zie ik dat voordat de telefoon gelanceerd wordt, want dan kan ik dat meenemen in m'n beslissing om te preorderen.
-Ultra: nice nog groter scherm, maar wat oogt dat ding groot en die camerabump is wel echt huge... Bedienen zal wel lukken, maar dit wordt wellicht echt te groot voor de broekzak of kleine zakken. Leuk spacezoom... Maar optisch is het ongeveer 5x wat ik uit preview vids kan opmaken.
-de S10+ heeft een dieptecamera (?) voor de selfies. De s20's hebben dat niet. Los van de 40mp van de Ultra, kan ik hieruit afleiden dat de S10+ waarschijnlijk betere selfies kan nemen dan de nieuwere generaties? Iemand hier meer info over?

Resumerend, leuke noviteiten, maar vaak wel met een kanttekening. 120Hz, maar alleen met een lagere resolutie. 100x zoom, maar vanaf 5x is het digitaal. 8k, maar hoe zit dat met andere resoluties?
Ben het volledig met je eens.

Die aspectratio slaat ook nergens op. Smaller dan de s10 telefoons wil ik zeker niet.

Stond op het punt de s20 ultra te bestellen, mijn s10+ stond al te koop op marktplaats.
Maar na wat youtube filmpjes bekeken te hebben..... hij is wel erg groot en log en ook niet echt wauw qua kleur.
Daarnaast valt hij mij ook een beetje tegen. Heb nog niks gezien waarvan ik denk WAUW. De nachtfotos zitten nog steeds vol ruis bij de ultra. Voor zo een prijs en alle specs had ik wel een kleine revolutie verwacht qua beeldkwaliteit.
En de upgrade van s10 naar de normale s20 vind ik nou niet heel groot, dus wordt hem ook niet.
De impuls aankoop is vermeden :P

ps. icm met een 2 jarig KPN abo voor een mooi prijsje te krijgen op mobiel.nl (900 euro)

[ Voor 89% gewijzigd door Valinor op 13-02-2020 15:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Guzanni
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-12-2024
Als Samsung Ambassadeur zijnde (via een retail shop waar ik werk) hebben we mogen 'proeven' van de S20 modellen. Heb alle modellen in m'n handen gehad.

De S20 lag het fijnste in de hand, deze is zelfs iets smaller dan de S10 (hield die van mezelf ernaast).

De Ultra is echt huge, veel te groot voor mij. De zoomfunctie is leuk, maar naar mijn mening beetje een gimmick. Heb liever dat ze zich concentreren op de software achter de camera's om te kunnen tippen aan de Pixels.
Hoe de kwaliteit echt is, zullen we natuurlijk af moeten wachten.

De toestellen zijn out-of-the-box ingesteld op 60hz/1440p. Toen ik ermee aan de slag ging, dacht ik ook van.. moet dít 120hz voorstellen? Was helemaal niet smoother dan mijn S10! (Ik ging er in dit geval van uit dat de Samsung medewerkers ze op 120hz hadden ingesteld, logischerwijs....)
Dit was dus niet zo, ze waren gewoon aangezet en that's it. Toen ik hierover begon, snauwde de medewerker mij zelfs af met 'ja zo zijn ze ingesteld out of the box.
Kom op nou, één van de beste features en USP van de S20, mensen komen hem uit testen, en je laat het op 60hz staan!?

Anyways, zodra ik het toestel op 120hz zette, voelde het toestel echt geweldig soepel aan. Heb nog nooit zo een smooth ervaring gehad aan een smartphone.
Heb even met de OP7 pro van een maat van me mogen spelen (90hz) en dat vond ik al fantastisch, maar de S20 op 120hz is echt een heerlijke ervaring.

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-04 15:47

robhof

Lembongan view

Guzanni schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 16:06:
Als Samsung Ambassadeur zijnde (via een retail shop waar ik werk) hebben we mogen 'proeven' van de S20 modellen. Heb alle modellen in m'n handen gehad.

De S20 lag het fijnste in de hand, deze is zelfs iets smaller dan de S10 (hield die van mezelf ernaast).

De Ultra is echt huge, veel te groot voor mij. De zoomfunctie is leuk, maar naar mijn mening beetje een gimmick. Heb liever dat ze zich concentreren op de software achter de camera's om te kunnen tippen aan de Pixels.
Hoe de kwaliteit echt is, zullen we natuurlijk af moeten wachten.

De toestellen zijn out-of-the-box ingesteld op 60hz/1440p. Toen ik ermee aan de slag ging, dacht ik ook van.. moet dít 120hz voorstellen? Was helemaal niet smoother dan mijn S10! (Ik ging er in dit geval van uit dat de Samsung medewerkers ze op 120hz hadden ingesteld, logischerwijs....)
Dit was dus niet zo, ze waren gewoon aangezet en that's it. Toen ik hierover begon, snauwde de medewerker mij zelfs af met 'ja zo zijn ze ingesteld out of the box.
Kom op nou, één van de beste features en USP van de S20, mensen komen hem uit testen, en je laat het op 60hz staan!?

Anyways, zodra ik het toestel op 120hz zette, voelde het toestel echt geweldig soepel aan. Heb nog nooit zo een smooth ervaring gehad aan een smartphone.
Heb even met de OP7 pro van een maat van me mogen spelen (90hz) en dat vond ik al fantastisch, maar de S20 op 120hz is echt een heerlijke ervaring.
En hoe beviel de S20 plus qua formaat, in vergelijking met de S10? En de resolutie op 120hz?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guzanni
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-12-2024
robhof schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 16:11:
[...]

En hoe beviel de S20 plus qua formaat, in vergelijking met de S10? En de resolutie op 120hz?
Heb de plus niet heel lang in m'n handen gehad eerlijk gezegd, was meer met de gewone en de ultra bezig.
Voelde voor mij persoonlijk ook iets te groot aan (6.7 inch is ook gewoon flink)
Ik verwacht wel een betere accuduur van de plus tegenover de S20, dus zou een goede reden kunnen zijn om er toch voor te gaan.

Het beeld zag er zeker prima uit op 120hz, denk dat je het verschil vrijwel niet zal zien met 1440p.
Daarnaast is de ervaring van 120hz té goed om er niet voor te kiezen, geloof me.

Het toestel switcht wel tussen 120 en 60hz tijdens het gebruik. En geloof dat ik iets heb gelezen over dat als je toestel onder een bepaald percentage zakt qua accuduur, hij volledig terugschakelt naar 60hz.
Hoop alleen niet dat dit al bij 50% ofzo is en we de optie krijgen het uit te schakelen of aan te passen.

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:29

W84

Los van de 120Hz en 5G is switchen van een S10 naar een S20 niet echt de moeite waard. En belachelijke prijzen weer zeg. :+

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:03

13art

Moderator Mobile

Tja 1080 vs een nog hogere resolutie....

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:03

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Ik heb even een lading berichten over prijzen verplaatst naar het daarvoor bestemde topic.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• maximus1
  • Laatst online: 06-01 12:46
Toevallig liep ik vandaag langs de Samsung winkel in hoog caterijne. En tot mijn verbazing stonden daar al een aantal S20+ versies.

Hij ligt echt lekker in de hand wat in niet verwacht had. Dus ik ben verkocht :) mooie apparaten.

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 07:21
Denk ook dat (te) groot "relatief" is, ik bedoel ik heb "grote" handen en ik vind mijn Pixel 3XL niet echt groot.

Als ik dan kijk wat de verschillen zijn:
Pixel 3XL 158 x 76.7 x 7.9 mm
S20 Ultra 166.9 x 76.0 x 8.8mm

De breedte is dan zelfs nog iets minder en van de uitstekende camera heb je zo goed als geen last of geen last met een case... denk dat deze dan zo goed als vlak is.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• tomaszcs
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-04 18:22

tomaszcs

✔️

willemd schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 23:52:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of die ToF-camera op de Plus nog echt iets toevoegt of dat het weer vooral een theoretische gimmick is. Ik had graag de topcamera van de Ultra gehad, maar die is me echt te lomp, vooral de camera-hump maakt hem meer dan een cm dik.

Over een maand of twee bestel ik denk ik de gewone S20 als opvolger van mijn S6. Jammer dat hij weer langer geworden is. Mijn handen zijn wel groot genoeg maar de broekzak niet altijd.
Het zou moeten helpen bij de (fake)boke en snellere focus. Of dat zo is moeten we helaas afwachten. YouTubers mogen blijkbaar geen ruwe video's posten? Want zie nog weinig online over de echte camera kwaliteit. Mijn gevoel zegt dat het een gimmick is al hoop ik van niet.

• Garret1410

S20 heeft sowieso betere camera sensoren op papier. Allen hebben grotere pixels dan de S10 dus lichtgevoeliger. De vraag is of de software dit benut.
De Ultra Wide is 12mp ipv 16mp maar ik heb liever een goede 12mp dan slechte 16mp.

120Hz alleen op 1080p en dat vind ik jammer maar misschien ben ik te optimistisch want ik kan me niet voorstellen dat dit zo blijft. Op Social media wordt hier al veel over geklaagd bij Samsung en hopelijk brengen ze een firmware update uit of misschien is het in te schakelen in Developer options en anders is er wel iemand op XDA die wat verzint. (wishful thinking)

Of alle camera's 4k60 doen weet ik niet maar zou wel mooi zijn. Ik gebruik de Ultra Wide best vaak. De front camera schiet wel 4k60

Zoom gebruik ik niet veel maar men zegt dat tot 10x zoom bij de Ultra heel goed is. Maar zal wel afhankelijk zijn van de licht omstandigheden omdat het digitaal is.
8K vind ik een gimmick en zal ik denk ik niet gebruiken.

Verder wacht ik ook liever de reviews af voordat ik wat koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:42

vanDaal

-ismeereentje

Weet iemand of je bij de S20 Ultra ook zoom kunt gebruiken in combinatie met video? Bij mijn huidige S9+ kan dat namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-04 15:00
- nevermind

[ Voor 88% gewijzigd door rjvisje op 14-02-2020 08:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
vanDaal schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 07:14:
Weet iemand of je bij de S20 Ultra ook zoom kunt gebruiken in combinatie met video? Bij mijn huidige S9+ kan dat namelijk niet.
Vreemd dat dat niet kan. Is me nooit opgevallen bij de S9. Bij de S10 kun je gewoon zoomen en van camera wisselen tijdens het filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Laatst online: 10:50
Deze keer een lastige keuze. Ik heb een zwarte s9, maar het grijs van de s20 ziet er erg goedkoop en saai uit. Nu denk ik aan Cloud Pink, maar vraag me af of ik dat niet snel zat ben. aaah, keuzes.

Dat er geen extra draadloze oortjes bij de s20 zitten is ook wel erg flauw. :(

Specs van pc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G4mert
Hierbij eindelijk echte foto's geschoten met de s20 Ultra op full 108MP kwaliteit :)

Wat denken jullie ervan? Beter dan de s10?

https://www.flickr.com/ph.../albums/72157713087802261

[ Voor 8% gewijzigd door G4mert op 14-02-2020 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-04 09:20
Heb net de S20 plus ff bij de MM in mijn handen gehad. Werd er eerlijk gezegd niet zo warm van. Ik kreeg A51/A71 vibes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
G4mert schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:57:
Hierbij eindelijk echte foto's geschoten met de s20 Ultra op full 108MP kwaliteit :)

Nou, als ik naar een paar van die fotos met groen (gras, heg, bladeren) kijk ziet dat er wel heel netjes uit hoor.... super scherp en strak.

Maar nog niet op de computer kunnen bekijken(dit nu op de tab s6).

Nu is die 108mp kwaliteit nou niet waar het voor aangeraden wordt toch? Eerder voor hogere kwaliteit lagere MP fotos, zoom mogelijkheden en dat soort zaken?

[ Voor 13% gewijzigd door m0ridin op 14-02-2020 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
G4mert schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:57:

Ik heb een paar bekeken in volle resolutie en met PS gedownscaled ook naar 25%. Eerste indruk. Ik vind de verschillen (tussen een s9 en s20 ultra) niet zo spectaculair. Nog steeds niet zo scherp en veel artefacten. Het zijn prima foto's voor een smartphone en waarschijnlijk wel beter dan mijn Samsung s9, maar dramatisch is het verschil nu ook weer niet. Zelfs op 25% gedownscaled blijft een foto van een Nikon D800 heel veel beter, maar dat is geen eerlijke vergelijking.
Dus, prima kwaliteit voor een smartphone.

Zelf ben ik meer geïnteresseerd in een vergelijking tussen een normale s20 en de s9. De Ultra is een weinig praktische smartphone. Is het een upgrade waard?

[ Voor 5% gewijzigd door honey op 14-02-2020 17:05 ]

Specs van pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• honey
Een leuke overview van sommige kenmerken van deze smartphone. Ik ben het wel met hem eens.

YouTube: The TRUTH about the Samsung Galaxy S20 and S20 Ultra !

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
maximus1 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 17:43:
Toevallig liep ik vandaag langs de Samsung winkel in hoog caterijne. En tot mijn verbazing stonden daar al een aantal S20+ versies.

Hij ligt echt lekker in de hand wat in niet verwacht had. Dus ik ben verkocht :) mooie apparaten.
Hier vandaag ook even langs geweest, de Ultra hadden ze helaas nog niet. De S20+ wel vastgehouden, maar wat een unit is zelfs dat al zeg. M'n S8 stelde ineens niet meers voor. Qua hardware zou ik graag een Ultra kopen, maar dat formaat.. Ik ben bang dat ik dan nieuwe broeken moet gaan kopen, dat gaat me toch te ver. Zo jammer!
Hoe zit het met de 20+ of Ultra kopers hier, dragen jullie allemaal een man-purse? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Majesty op 14-02-2020 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-04 23:05
Heb de broekzaktest met de Ultra al gedaan met positief resultaat. Heb nu een S10+, de Ultra is alleen iets langer dus past ook gewoon als je geen skinny broeken draagt. Ik vind het echter wel een mannentelefoon, want met kleine handen is het scherm gewoon te groot. Verder is 'ie fantastisch. Hou er wel rekening mee dat hij in de praktijk nog iets groter is door de cover die er omheen moet. Niet alleen voor de bescherming, maar ook om het uitsteken van het cameraeiland op te heffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ligt ook aan het hoesje, de thin cases hebben alleen een verhoogde "lip" langs het camera "continent". Dat zit zover van je hand vandaan dat je daar niet zoveel van merkt.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:26
ik ga terug naar de s20. Ik heb nu de S10 plus maar die hangt al regelmatig uit mijn broekzak en al helemaal in de zomer met je korte broek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
Weet je dat zeker? De gewone S20 is de enige zonder time of flight sensor en wat dat ding kan vind ik wel geweldig. 3d scans maken of afstanden meten bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Laatst online: 30-04 14:00

wiz

Connecting the world

Iemand al enig idee of Samsung op de S20 eindelijk APTX-HD ondersteunt?

HP Elitebook G1i Ultra 7 268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:38
Net even de S20+ bekeken, mooi toestel en formaat wel. Alleen toen ik 'm net ontgrendelde viel me meteen op dat het niet soepel ging, leek wat lag zichtbaar. Hoe is de ervaring uit de praktijk met de moderne Samsungs?
Sinds mijn eerste smartphone ooit (omnia HD) nooit meer Samsung gehad omdat de software me altijd tegen stond. S20 ziet er echter wel mooi uit en ook de schermen zien er prachtig uit dus ergens twijfel of ik eens de overstap waag. Mijn voorkeur voor kale android en snappy respons zorgen alleen nog steeds voor twijfel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-04 23:41
Southern Sun schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 12:37:
Net even de S20+ bekeken, mooi toestel en formaat wel. Alleen toen ik 'm net ontgrendelde viel me meteen op dat het niet soepel ging, leek wat lag zichtbaar. Hoe is de ervaring uit de praktijk met de moderne Samsungs?
Sinds mijn eerste smartphone ooit (omnia HD) nooit meer Samsung gehad omdat de software me altijd tegen stond. S20 ziet er echter wel mooi uit en ook de schermen zien er prachtig uit dus ergens twijfel of ik eens de overstap waag. Mijn voorkeur voor kale android en snappy respons zorgen alleen nog steeds voor twijfel.
Ik denk dat op het gebied van "snappy" respons, vooral het 120 hz scherm heel veel gaat uitmaken. Die optie staat standaard echter wel uit, dus de vraag is of het exemplaar wat jij hebt gezien dit geactiveerd had. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Hedendaagse samsung telefoons zijn tegenwoordig best snappy met de laatste oneui. Er is nog steeds bloatware aanwezig maar lang niet meer zoveel als jaren terug. Het meeste kan je verwijderen/disablen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• honey
Southern Sun schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 12:37:
Op mijn Samsung s9 is alles snel en vlot. Vingerscanner aan de achterzijde werkt perfect. Vergeleken met een even oude iPhone van het werk, vind ik de s9 fijner en vlotter.

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 11:44
Ik heb vandaag de Samsung Galaxy s20 ultra in mijn handen gehad. Ze hadden deze in de Vodafone winkel in Hoofddorp. Het lag wel achterin dus ik moest even vragen of ik hem mocht zien. Ik heb de de s8+ en die is ook groot, maar de s20 ultra is iets groter. Er is qua breedte niet echt verschil maar hij is dus voornamelijk iets langer. Hij pastte wel in mijn broekzak. Hij is wel iets zwaarder, maar dat vind ik wel fijn.
Ik was bang dat het veel groter zou zijn, maar dat viel gelukkig reuze mee. Ik zal mijn pre-order dus niet annuleren. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:33
Hoe is eigenlijk het update beleid van Samsung? Ben aan deze telefoon aan het denken. Kan verlengen, heb nu een Nokia 8.1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
Je krijgt 2 jaar lang alle Android major updates, en 3 jaar lang security updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
En waarschijnlijk langer, maar Samsung is liever wat aan de conservatieve kant met de beloftes die ze hierover willen doen omdat Android niet hun eigen besturingssysteem is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:28
Ik baal een beetje dat de s20 reeks 128 GB aan basisopslag heeft. Het interne geheugen van m'n S7 is continu vol terwijl er 50+ GB vrije ruimte op het sd kaartje is. Ik zou daarom het liefst de 512 GB versie willen van de S20, maar die bestaat niet 😥

Van de S20+ bestaat hij wel maar wordt niet uitgebracht in Nederland. Weet iemand of dat misschien later toch op de planning staat?

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
Je kunt de opslag zelf beheren, dus je beschrijft een probleem dat er niet is. Je kunt nu geloof ik geheugenkaartjes tot 2 TB bijplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Probleem is waarschijnlijk dat je niet altijd alle data naar je geheugenkaart kan laten schrijven. Dus na verloop van tijd kan dit het interne geheugen wel wat opslokken, al lijkt me 128gb wat veel.

Ik heb een s9+ met 64 gb intern en 200gb sd kaartje. Ik heb nog 15gb intern vrij terwijl ik heb aangegeven alles naar sd te willen wegschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
En dan heb je natuurlijk ook nog de mensen die 2 simkaarten in hun telefoon willen gebruiken. Ik kan mij goed voorstellen dat je 128 gb nogal aan de krappe kant vind. Zeker met de prijzen die Samsung rekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Laatst online: 06:28
tomhster schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 22:55:
Je kunt de opslag zelf beheren, dus je beschrijft een probleem dat er niet is. Je kunt nu geloof ik geheugenkaartjes tot 2 TB bijplaatsen.
Wat bedoel je met zelf beheren? Is er nu een soort unified storage? Daarbij gaan het interne geheugen en het sd kaart geheugen samen tot 1 gecombineerd geheugen.

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
hier ondertussen kunnen spelen met de S20 plus en de ultra, ik vind ze gezien de prijs nogal tegenvallen.
De Ultra komt met slechts 128gb en kost hier lokaal in Azië 1175 Euro. De camera's zijn erg leuk en de superzoom werkt redelijk, maar het snelheidsgevoel van de phone is niet spectaculair. Misschien zijn de demo units in de winkels nog niet helemaal uitgerijpt.

De beste S20 is naar mijn mening de A71... Die ondertussen hier in de schappen ligt voor rond de 350 Euro. Of nog heel even wachten voor de prijsverlaging van de S10 reeks die in USA met 150 dollar naar beneden gaat, die zouden met de nieuwe prijzen hier moeten uitkomen rond de 450 Euro. De S10e is al te krijgen voor 397 nu..

Prijzen in NL zijn natuurlijk anders, maar het idee blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Laatst online: 30-04 14:00

wiz

Connecting the world

Kan iemand eens in de developer settings kijken welke Bluetooth codecs ondersteund worden? :-)

HP Elitebook G1i Ultra 7 268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Gerwin89 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 21:32:
Ik baal een beetje dat de s20 reeks 128 GB aan basisopslag heeft. Het interne geheugen van m'n S7 is continu vol terwijl er 50+ GB vrije ruimte op het sd kaartje is. Ik zou daarom het liefst de 512 GB versie willen van de S20, maar die bestaat niet 😥

Van de S20+ bestaat hij wel maar wordt niet uitgebracht in Nederland. Weet iemand of dat misschien later toch op de planning staat?
Wat mij betreft had er een 256gb versie moeten zijn of als basis. Dat zeggende heb ik aan 128gb genoeg.

Je kunt ook apps naar SD kaart kopiëren in de Instellingen, app, opslag
Als de optie er niet staat dan kun je dit forceren in de 'developer options'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:24
@robcoenen In de eerste post van dit topic, onder het plaatje is de B van bij weggevallen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-02 22:12
Ik ben vanmiddag ook even bij de MediaMarkt langs gereden om de S20+ van dichtbij te bekijken. Mijn S9+ staat ondertussen op de nominatie om doorgeschoven te worden naar mijn vrouw, dus de eerste vraag was of het een S20 of S20+ moest worden. En dan vooral of de S20+ niet te groot zou worden.

Met beide toestellen in de hand te hebben gehad is dat in ieder geval opgelost: de S20+ is nog prima.

Het viel ook meteen op dat de Retail Mode winkeldemo software van Samsung nog steeds een merkbare vertraging veroorzaakt als je uit een app terug naar het homescreen wilt, of als de telefoon uit sluimerstand komt. Dat ze dat na al die jaren nog steeds niet opgelost hebben...

Maar het moet gezegd worden: met het scherm in 120Hz mode (standaard staat de winkeldemo inderdaad op 60Hz) wordt het scrollen in ieder geval wel veel soepeler en beter leesbaar (minder streperig).

Als laatste wat met de camera gespeeld, en wat plaatjes via WiFi-Direct meegenomen. Wat opviel was dat in 64MP mode de foto's wel heel groot werden (15MB per stuk) en in wide angle er heel veel detail verloren ging door aggressieve ruisonderdrukking. Alle fotos zijn vanaf dezelfde plaats gemaakt, onbewerkt en zie EXIF data voor details.

Download afbeeldingen

Jammer dat ze geen alcantara hoesjes meer hebben voor de S20, maar gelukkig hebben ze nu wel originele lederen versies.

Morgen maar eens met KPN bellen om te kijken wat voor aanbieding ze voor de S20+ willen opstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
arnoud_h schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:16:
Ik ben vanmiddag ook even bij de MediaMarkt langs gereden om de S20+ van dichtbij te bekijken. Mijn S9+ staat ondertussen op de nominatie om doorgeschoven te worden naar mijn vrouw, dus de eerste vraag was of het een S20 of S20+ moest worden. En dan vooral of de S20+ niet te groot zou worden.

Met beide toestellen in de hand te hebben gehad is dat in ieder geval opgelost: de S20+ is nog prima.

Het viel ook meteen op dat de Retail Mode winkeldemo software van Samsung nog steeds een merkbare vertraging veroorzaakt als je uit een app terug naar het homescreen wilt, of als de telefoon uit sluimerstand komt. Dat ze dat na al die jaren nog steeds niet opgelost hebben...

Maar het moet gezegd worden: met het scherm in 120Hz mode (standaard staat de winkeldemo inderdaad op 60Hz) wordt het scrollen in ieder geval wel veel soepeler en beter leesbaar (minder streperig).

Als laatste wat met de camera gespeeld, en wat plaatjes via WiFi-Direct meegenomen. Wat opviel was dat in 64MP mode de foto's wel heel groot werden (15MB per stuk) en in wide angle er heel veel detail verloren ging door aggressieve ruisonderdrukking. Alle fotos zijn vanaf dezelfde plaats gemaakt, onbewerkt en zie EXIF data voor details.

Download afbeeldingen

Jammer dat ze geen alcantara hoesjes meer hebben voor de S20, maar gelukkig hebben ze nu wel originele lederen versies.

Morgen maar eens met KPN bellen om te kijken wat voor aanbieding ze voor de S20+ willen opstellen.
Dank je wel!

Ik heb de foto's bekeken, maar het valt me wel een beetje tegen. Nu weet ik niet hoe de omstandigheden waren, maar wat wel opvalt is de (te) hoge verscherping en veel artefacten. Detail valt toch wel tegen. Volgens mij niet veel beter dan de Samsung S9. Even wachten op de reviews.

Specs van pc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arnoud_h
Ja, vergeten op hetzelfde moment ook een foto met mijn S9+ te maken ter vergelijk.

Ik maak eigenlijk nooit foto's met mijn S9+ terwijl in inzoom, want dat is toch maar digitale zoom. Dan net zo goed gewoon achteraf een uitsnede maken. Maar het lijkt er op dat de soort-van-optische zoom van de S20+ toch wel een stukje beter is als dat:

Afbeeldingslocatie: https://www.helmantel.com/arnoud/plaatjes/S20zoom.jpg

(Links standaard 4:3 foto uitsnede, rechts standaard 4:3 foto uitsnede na 'zoom' knop in de viewfinder gebruikt te hebben)

[ Voor 80% gewijzigd door arnoud_h op 16-02-2020 20:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-04 09:27
Voor degene die het hebben over de krappe opslag, het is sinds One UI 2.1 mogelijk om in mijn bestanden een SMB of FTP server toe te voegen. Hierdoor kan je op een eenvoudige manier bestanden van je telefoon naar je NAS kopiëren.

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
arnoud_h schreef op zondag 16 februari 2020 @ 20:44:
Ja, vergeten op hetzelfde moment ook een foto met mijn S9+ te maken ter vergelijk.
Wat zijn voor jou de argumenten om de s20 te kopen? D s9 is al erg goed. Ik twijfel nog. Het grijs vind ik saai en Cloud Pink vind ik wel heel mooi, maar misschien niet meer over een paar maanden.

Specs van pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoud_h
honey schreef op zondag 16 februari 2020 @ 20:49:
[...]
Wat zijn voor jou de argumenten om de s20 te kopen? D s9 is al erg goed. Ik twijfel nog. Het grijs vind ik saai en Cloud Pink vind ik wel heel mooi, maar misschien niet meer over een paar maanden.
Ik gebruik de smoes dat de batterij van de S6Edge+ van mijn vrouw slechter begint te worden als een doorslaggevend argument 8)

Daarbij kriebelt het gewoon weer een beetje. Nodig? Nee, helemaal niet. Wel leuk nieuw speelgoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-04 20:45
arnoud_h schreef op zondag 16 februari 2020 @ 20:44:

Ik maak eigenlijk nooit foto's met mijn S9+ terwijl in inzoom, want dat is toch maar digitale zoom. Dan net zo goed gewoon achteraf een uitsnede maken. Maar het lijkt er op dat de soort-van-optische zoom van de S20+ toch wel een stukje beter is als dat:

[Afbeelding]

(Links standaard 4:3 foto uitsnede, rechts standaard 4:3 foto uitsnede na 'zoom' knop in de viewfinder gebruikt te hebben)
Waar ligt eigenlijk het scherpstelpunt op de foto's . Beide vind ik namelijk nogal "out of focus" Als de rechter foto 30x zoom is dan valt dat wel erg tegen moet ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoud_h
trinity999 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 21:13:
[...]

Waar ligt eigenlijk het scherpstelpunt op de foto's . Beide vind ik namelijk nogal "out of focus" Als de rechter foto 30x zoom is dan valt dat wel erg tegen moet ik zeggen.
30x zoom is natuurlijk marketing onzin. Met heel veel geluk 3x zoom met wat digitale trucerij.

En ik heb totaal onwetenschappelijk (zoals waarschijnlijk de meeste gebruikers) de telefoon gewoon omhoog gehouden en een foto genomen. Nergens de focus opgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ik hoop dat er vanaf het begin ook meteen een review is met de camera verschillen aangezien we meestal alleen reviews zien van de Snapdragon variant en niet van de inferieure Exynos variant welke wij krijgen...
Foto's op de Exynos variant zijn aanzienlijk minder op de S10(+)

Ik heb net op de tube YouTube: Samsung Galaxy S20+ vs Pixel 4 vs iPhone 11 Pro – Camera Comparison,... gekeken en daar komt de S20(+) er niet echt goed uit (S10 kwaliteit)

Hoop dus wel een beetje dat het aan die review ligt...
Mijn oude S7 edge maakt nog steeds beter low-light foto's dan de S8(+)/S9/S10(+)
Zoek nog steeds een waardige low-light (niet huawei) opvolger voor mijn S7 Edge.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcorei7
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-10-2024
Ik twijfel tussen de s20+ en s20 ultra. Camera boeit mij niet veel, maar de ultra is 0,2 inch groter en 12gb ram. Maar daar betaal je ook weer 250 eu meer voor.

Edit: ik zie dat de s20+ wel 12gb ram heeft. Dus ik ga voor de 20+

[ Voor 17% gewijzigd door Intelcorei7 op 16-02-2020 23:11 ]

[Battle.net: Forsaken#22243]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:02
Intelcorei7 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 23:04:
Ik twijfel tussen de s20+ en s20 ultra. Camera boeit mij niet veel, maar de ultra is 0,2 inch groter en 12gb ram. Maar daar betaal je ook weer 250 eu meer voor.

Edit: ik zie dat de s20+ wel 12gb ram heeft. Dus ik ga voor de 20+
En 500mAh meer.

4500 vs 5000

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" 1080P 165Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw | iPad Air 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Hier een review in een Aziatische taal. Geen idee wat ze zeggen maar de camera van de S20 is toch wel beter dan S10 wat betreft details. Low light is ook een stuk beter en het valt me op dat de S20 een snellere sluitertijd hanteert icm hogere iso. Dit is natuurlijk altijd goed om beweging in foto's te voorkomen.

YouTube: Samsung Galaxy S20 Ultra camera 100x moon zoom test and 120hz vs 60h...
fast-server schreef op zondag 16 februari 2020 @ 22:10:
Ik hoop dat er vanaf het begin ook meteen een review is met de camera verschillen aangezien we meestal alleen reviews zien van de Snapdragon variant en niet van de inferieure Exynos variant welke wij krijgen...

Ik heb net op de tube YouTube: Samsung Galaxy S20+ vs Pixel 4 vs iPhone 11 Pro – Camera Comparison,... gekeken en daar komt de S20(+) er niet echt goed uit (S10 kwaliteit)

Mijn oude S7 edge maakt nog steeds beter low-light foto's dan de S8(+)/S9/S10(+)
Zoek nog steeds een waardige low-light (niet huawei) opvolger voor mijn S7 Edge.
Ben ik dan niet met je eens. Verschil in fotokwaliteit tussen de Exynos en Snapdragon variant is zo klein dat het echt een kwestie van voorkeur is. Is ook een beetje afhankelijk welke test je leest of ziet. Verder zijn ze allemaal oud tenzij jij een recente test hebt dan zie ik die graag.

Verder kan ik me niet herinneren dat de S7 betere foto's nam dan de S8,S9 en S10. Heb ze allemaal gehad en naar mijn idee ging ik er steeds op voorruit.
Bij de S7 werden wel twee verschillende camera sensoren gebruikt en daar waren de meningen ook over verdeeld. Zover ik me kan herinneren gebruikte Samsung toen ook meer kunstmatige verscherping en meer verzadigde kleuren.

[ Voor 61% gewijzigd door Garret1410 op 16-02-2020 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
fast-server schreef op zondag 16 februari 2020 @ 22:10:

Ja, deze had ik ook gevonden. Ik vond het verschil zo groot en zo slecht ten nadele van de s20, dat ik het nauwelijks kan geloven. Het is wachten op meer reviews, maar als dit klopt, dan is de s20 op camera gebied echt een grote teleurstelling. (… en de kleur, prijs, ontbreken 3.5mm poort).

Specs van pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
No way dat de camera slechter is dan de voorgangers, daar zou samsung anders helemaal nat op gaan gezien het feit dat bijna alles gericht is op de camera's als usp. Daarnaast is er ook een hoop groep qua reviews, all for the likes/clicks. Just wait and see...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
In het pikke donker (low-light) heb ik nog geen telefoon gehad die maar in de buurt komt van de S7 (Edge), zo ook de Pixel 3 XL niet.

Hier een S10 low-light vergelijking:
YouTube: Galaxy S10 Camera in lowlight - Snapdragon VS Exynos (there's a diff...
De Exynos variant was altijd al meer blurry dan de SD variant.

De SD865 variant van de S20 heeft o.a. ook betere en snellere FastConnect 6800 WiFi en Bluetooth 5.1 Super Wide Band voice over Bluetooth for higher-quality audio communications.
Ook is de SD865 20% sneller in multicore applicaties
In de Specs vermeld/benoemd Samsung deze verschillen echter niet en houden ze het "basis" om gezeur te voorkomen.

Ik hoop echt dat de camera van de S20 Ultra in de praktijk heel veel meerwaarde geeft en beter is dan de bekende filmpjes (gezien de prijs)

Ik wil sowieso een SD865 variant van de S20 Ultra, is deze hier lastig of niet te krijgen dan koop ik veel liever de Xiaomi Mi 10 Pro met een SD865 met zo goed als de zelfde specs voor 500ish euro minder,
Garret1410 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 23:19:

Ben ik dan niet met je eens. Verschil in fotokwaliteit tussen de Exynos en Snapdragon variant is zo klein dat het echt een kwestie van voorkeur is. Is ook een beetje afhankelijk welke test je leest of ziet. Verder zijn ze allemaal oud tenzij jij een recente test hebt dan zie ik die graag.

Verder kan ik me niet herinneren dat de S7 betere foto's nam dan de S8,S9 en S10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
fast-server schreef op maandag 17 februari 2020 @ 00:34:
In het pikke donker (low-light) heb ik nog geen telefoon gehad die maar in de buurt komt van de S7 (Edge), zo ook de Pixel 3 XL niet.
Night mode in de S10(+) vind ik echt een game changer. Heb je de gelegenheid om deze te proberen (bij iemand anders)?

Is er iemand al achter of je met alle camera's 60fps kan schieten in 1080p?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Wat betreft de Snapdragon 865 vs Exynos 990 discussie; zie hier een interessant artikel. Conclusie is dat onderaan de streep de verschillen niet zo groot zijn: https://techyorker.com/sn...ekbench-benchmark-scores/

Final Conclusion – Which One Is Best?
In short and simple words, both the SoC will perform the same as far as the Galaxy S20 series is concerned. Now you might be thinking how is this is possible when Snapdragon 865 has better hardware. Well, Samsung plays smart here and takes advantage of not being an SoC specific company and it has made Exynos 990 in such a way that when they will use it in its 2020 flagships as an alternative to Snapdragon 865 it wouldn’t affect the performance.

This is because Qualcomm being an SoC specific company is needed to provide as much hardware capability as possible. They don’t care if it is actually going to be used to its full potential or not. Or you can say that Snapdragon SoCs have extra hardware than needed as Qualcomm doesn’t make SoC by keeping any one specific smartphone in mind. Samsung takes advantage of that and uses the Qualcomm SoCs up to an extent to which its Exynos SoC is capable.

But, talking apart from Samsung’s case, the Snapdragon 865 is definitely an industry-leading SoC and can easily beat the Exynos 990.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:01

m-buurman

hmmm...coffee!!

renzo4000 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 08:07:
Wat betreft de Snapdragon 865 vs Exynos 990 discussie; zie hier een interessant artikel. Conclusie is dat onderaan de streep de verschillen niet zo groot zijn: https://techyorker.com/sn...ekbench-benchmark-scores/
Ik denk inderdaad dat het onderaan de streep een close finish is, dat zullen we zien zodra de reviews uitkomen en er wat vergelijkingsmateriaal is.

Het artikel klopt trouwens niet helemaal, de GPU die genoemd en getest is is de oude generatie. In de Exynos 990 zit een Mali-G77/MP11 ipv G76/MP12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-04 17:26
Dank voor deze duidelijke tests Arnoud! Interessant om te zien wat de resultaten zijn op de Exynos-versie en met de huidige software.

Wel jammer om te zien dat Samsung wéér ver overboord is gegaan met de noise reduction en sharpening, er lijkt overal een 'halo' omheen te zitten, als je dat nou eens uit kon zetten... De nabewerking van de wide-angle lens is met name bedroevend ja, ik hoop dat dit probleem ligt aan de pre-release software, want zo is het niet bruikbaar. De vloer is één grote onscherpe waas. De soort-van-optische-zoom ziet er inderdaad wel weer wat beter uit dan verwacht.

Ik ben benieuwd wat er software-matig nog gaat veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
Ik vind dat je totaal geen gelijk hebt, maar indien gewenst kun je dat toch aanpassen via de Pro-mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Laatst online: 30-04 21:47
Vandaag even naar de MM gegaan om de s20 te bekijken. Zou gaan om de s20 plus of Ultra. Beide in de hand gehad. Voorkeur nu toch voor de plus variant. Prima maat. Kleuren van de toestellen vind ik matig. Zwart, grijs en blauw. Blauw is wel een heel week kleurtje blauw. Zou nog niet echt weten welke kleur de voorkeur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
mavical schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:35:
Vandaag even naar de MM gegaan om de s20 te bekijken. Zou gaan om de s20 plus of Ultra. Beide in de hand gehad. Voorkeur nu toch voor de plus variant. Prima maat. Kleuren van de toestellen vind ik matig. Zwart, grijs en blauw. Blauw is wel een heel week kleurtje blauw. Zou nog niet echt weten welke kleur de voorkeur heeft.
Op basis waarvan gaat jouw voorkeur uit naar de plus? Ik twijfel ook tussen deze twee versies als opvolger van mijn s8+. Is de ultra te dik/zwaar of valt het mee?
Pagina: 1 2 ... 37 Laatste