Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:19
G4mert schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:48:
[...]

Op basis waarvan gaat jouw voorkeur uit naar de plus? Ik twijfel ook tussen deze twee versies als opvolger van mijn s8+. Is de ultra te dik/zwaar of valt het mee?
Nou, ik zou gokken op basis van grootte...

Maar dat is toch gewoon super persoonlijk? Voor mij is de ultra echt te groot, de + op/over t randje. (Heb nu de s10+, gaat net maar af en toe onhandig). Enige manier is om gewoon zelf uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-04 23:05
De Ultra is wel groot. Of eigenlijk vooral lang, hij is net zo breed als een S10+ en minder breed dan een iphone 11. Ik ga voor de ultra, maar ik kan mij voorstellen dat je met minder grote handen voor een kleinere variant kiest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:47
G4mert schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:48:
[...]

Op basis waarvan gaat jouw voorkeur uit naar de plus? Ik twijfel ook tussen deze twee versies als opvolger van mijn s8+. Is de ultra te dik/zwaar of valt het mee?
Het is inderdaad puur persoonlijk. Heb nu een Huawei p30 pro. Heb ook op proef gehad de Samsung Galaxy note plus. Die vond ik eigenlijk al wat te groot. Het heeft voor mij te maken met het gewicht en de grootte. Uiteraard ook de meerprijs. Voor mij is belangrijk de accuduur (p30 pro is daarin erg goed) en de cameraprestaties. Zit nog te wachten op de test bij DXO. Mocht dat heel overtuigend zijn tov de Plus dan zou het toch nog een Ultra kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-04 09:08
fast-server schreef op maandag 17 februari 2020 @ 00:34:
In het pikke donker (low-light) heb ik nog geen telefoon gehad die maar in de buurt komt van de S7 (Edge), zo ook de Pixel 3 XL niet.

Hier een S10 low-light vergelijking:
YouTube: Galaxy S10 Camera in lowlight - Snapdragon VS Exynos (there's a diff...
De Exynos variant was altijd al meer blurry dan de SD variant.

De SD865 variant van de S20 heeft o.a. ook betere en snellere FastConnect 6800 WiFi en Bluetooth 5.1 Super Wide Band voice over Bluetooth for higher-quality audio communications.
Ook is de SD865 20% sneller in multicore applicaties
In de Specs vermeld/benoemd Samsung deze verschillen echter niet en houden ze het "basis" om gezeur te voorkomen.

Ik hoop echt dat de camera van de S20 Ultra in de praktijk heel veel meerwaarde geeft en beter is dan de bekende filmpjes (gezien de prijs)

Ik wil sowieso een SD865 variant van de S20 Ultra, is deze hier lastig of niet te krijgen dan koop ik veel liever de Xiaomi Mi 10 Pro met een SD865 met zo goed als de zelfde specs voor 500ish euro minder,

[...]
De testen van Anandtech en Pixelpeeper ken ik maar zijn van begin April. Ondertussen zijn er veel camera updates geweest en wat ik toen op Reddit las waren die van April en Mei een flinke verbetering.

Ik heb zelf geen vergelijkingsmateriaal maar grote reviewers in Europa heb ik nooit gehoord over inferieure kwaliteit en die vergelijken het ook met andere toestellen.
Neemt niet weg dat er geen verschil is natuurlijk.
Helaas heb ik het artikel nog niet kunnen vinden maar daarin vond ik het verschil niet zo groot.

Begrijp me niet verkeerd want persoonlijk heb ik ook liever de Snapdragon versie omdat de laatste paar jaar is gebleken dat die beter is (afwachten wat de 990 doet) maar ik geloof niet dat de Exynos inferieur (minderwaardig, slecht, erbarmelijk) is tenzij we iets anders onder inferieur verstaan.

De Mi 10 Pro had ik ook in het vizier maar ik zag een camera test van de Mi 10 en die vond ik niet best. Dus nog even afwachten wat de Pro doet. Zie wel veel zogenaamde camera testen op YT maar zijn vaak fake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-03 10:33
Dat 120Hz enkel op 1080p kan is voor mij wel echt een dealbreaker.. Verwachten jullie dat dit nog gaat veranderen? Bijvoorbeeld de mogelijkheid om 90Hz op 1440p te draaien? Ik heb het net nog even getest op m'n S9+ maar ik zie wel degelijk verschil in scherpte wanneer ik terugschakel naar FHD+, vooral de letters zijn een stuk minder scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivium
  • Laatst online: 20-12-2024
Goedendag,

Mijn S20+ staat in bestelling, kom straks van een S7 af. ( dacht ging voor een s10+ kijken)
Uiteraard wil ik een telefoonhoes omheen en screen protector erop,
maar zie nu zoveel merken.

Wat is nou een redelijk screen protector ervoor? Mensen ervaring hebben van een S10+
Voor hoesje, gewoon zwart, degelijk (ivm ruw werk) ook zoveel merken.
Spigen, UAG, Supcase., olixar, otterbox, dat ik het gewoon niet weet.

Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzymeNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:38

EnzymeNL

Dat ken in Utereg!

Rivium schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 01:49:

Wat raden jullie aan?
Ik gebruik zelf al 4 jaar een Spigen tough armor voor mijn S7. In die tijd is die meerdere keren op de grond gevallen en door de lucht gevlogen zonder enige schade aan de telefoon. Prima dus.

PSN ID: Enzyme-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-04 14:00

wiz

Connecting the world

wiz schreef op zondag 16 februari 2020 @ 12:36:
Kan iemand eens in de developer settings kijken welke Bluetooth codecs ondersteund worden? :-)
Niemand? O-) Echt benieuwd of Samsung eindelijk APTX-HD heeft besloten te ondersteunen .... Te oordelen aan het beperkt aantal codecs op de Buds 2 verwacht ik heel eerlijk gezegd van niet ...

[ Voor 29% gewijzigd door wiz op 18-02-2020 09:21 ]

HP Elitebook G1i Ultra 7 268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomhster
Rivium schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 01:49:
Goedendag,

Mijn S20+ staat in bestelling, kom straks van een S7 af. ( dacht ging voor een s10+ kijken)
Uiteraard wil ik een telefoonhoes omheen en screen protector erop,
maar zie nu zoveel merken.

Wat is nou een redelijk screen protector ervoor? Mensen ervaring hebben van een S10+

Wat raden jullie aan?
Ik heb van alles gehad, maar vind uiteindelijk de originele hoesjes van Samsung het fijnste en het mooiste. Ik ben linkshandig en hou daardoor niet van bookcovers, dus heb nu alleen een siliconencover die de hoeken en achterkant bedekt. Voor mij ideaal. Is het geen tijd voor een eigen S20-accessoires topic?

[ Voor 3% gewijzigd door tomhster op 18-02-2020 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Hier een video van de S20 Ultra camera. Niet een vergelijking maar geeft wel een aardige indruk.

YouTube: Samsung Galaxy S20 Ultra Hands-On Camera Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
tomhster schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:58:
[...]
Is het geen tijd voor een eigen S20-accessoires topic?
Was er ook al naar op zoek van de week :) dus bij deze +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-03 10:33
Bij de Vodafone winkel net even met de S20+ gespeeld. Erg mooi premium toestel, maar wel doodzonde dat je een van de key features enkel kunt gebruiken wanneer je de resolutie naar beneden gooit.. Ik had stiekem gehoopt dat er nog een middenweg zou komen om 90hz te kunnen draaien op 1440p, maar ben bang dat dit niet zo eenvoudig is aangezien ze het anders tijdens de launch al wel mogelijk hadden gemaakt. Overigens mag de punchhole camera trend wat mij betreft ook direct stoppen.. vind het toch vrij storend zo'n zwarte stip prominent in beeld. Hopelijk zien we snel under display camera's!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garret1410
Zeer waarschijnlijk wel 120Hz WQHD+.

Dit volgens de bekende 'leaker' ICE universe

https://m.gsmarena.com/sa...__twitter_impression=true

Kan me ook niet anders voorstellen eerlijk gezegd. Dat Samsung het doet voor de accuduur is best maar laat de keuze bij de gebruiker. Er is een week terug ook een petitie opgestart om Samsung over te halen dus misschien heeft het succes.

[ Voor 34% gewijzigd door Garret1410 op 18-02-2020 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:09
Sjoerd611 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 23:20:
Dat 120Hz enkel op 1080p kan is voor mij wel echt een dealbreaker.. Verwachten jullie dat dit nog gaat veranderen? Bijvoorbeeld de mogelijkheid om 90Hz op 1440p te draaien? Ik heb het net nog even getest op m'n S9+ maar ik zie wel degelijk verschil in scherpte wanneer ik terugschakel naar FHD+, vooral de letters zijn een stuk minder scherp.
Ik heb mijn telefoon gezet op FHD+ omdat ik geen verschil zal met een hogere resolutie. Dit filmpje is ook interessant wat dat betreft m

YouTube: Do high-res smartphones even matter?

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Edit: verkeerde topic

[ Voor 79% gewijzigd door Donstil op 18-02-2020 20:59 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Laatst online: 06:28
honey schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 20:16:
[...]

Ik heb mijn telefoon gezet op FHD+ omdat ik geen verschil zal met een hogere resolutie. Dit filmpje is ook interessant wat dat betreft m

YouTube: Do high-res smartphones even matter?
Precies, hier hetzelfde op een S7. De hele ophef van 120 Hz icm full HD only snap ik daarom ook niet helemaal. Ik denk dat er weinig mensen zijn die op een smartphone schermpje in een blinde test het verschil kunnen zien tussen full HD en WQHD. Ik kijk vooral uit naar die 120 Hz, want dat schijnt wel heel veel uit te maken!

Edit: Ik zie nu het filmpje pas en dat is dus letterlijk een blinde test :P

[ Voor 5% gewijzigd door Gerwin89 op 18-02-2020 22:19 ]

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostface
  • Laatst online: 28-08-2024
wiz schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 09:20:
[...]

Niemand? O-) Echt benieuwd of Samsung eindelijk APTX-HD heeft besloten te ondersteunen .... Te oordelen aan het beperkt aantal codecs op de Buds 2 verwacht ik heel eerlijk gezegd van niet ...
wilde kijken voor je alleen de demo's bij ons draaien op Retail Mode en die gooit de Dev Mode gelijk weer dicht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Accu test Galaxy Ultra vs andere telefoons. Zie 1min43

12 uur op 60hz en 10 uur op 120hz

netjes!

https://www.youtube.com/w...AgpWJas&feature=emb_title

Hier nog wat full size fotos van s10 line up vergeleken met de s20.

Vooral de nightshots zien er op de s10 reeks beter uit dan de s20 ultra. :/

https://blog.naver.com/nohjui/221814388027

[ Voor 37% gewijzigd door G4mert op 19-02-2020 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:18

W84

Sjoerd611 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 16:09:
(...) Overigens mag de punchhole camera trend wat mij betreft ook direct stoppen.. vind het toch vrij storend zo'n zwarte stip prominent in beeld. Hopelijk zien we snel under display camera's!
Eens. Ik moet eerlijk zeggen dat die bij de S10 minder storend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Laatst online: 30-04 14:00

wiz

Connecting the world

Ghostface schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:29:
[...]

wilde kijken voor je alleen de demo's bij ons draaien op Retail Mode en die gooit de Dev Mode gelijk weer dicht :(
Naja, in ieder geval tof dat je het wilde proberen .. Scheelt me een trip naar de Mediamarkt dan .. Maar misschien is dan er iemand anders die even onder developers mode wil kijken naar de Bluetooth codecs? O-)

Notabene: Na een uur met Samsung customer support gechat te hebben blijkt dat zelfs Samsung hier geen uitspraak over kan of wil doen ... Enige dat ze kunnen doen is verwijzen naar de gewone APTX.com pagina |:(

[ Voor 21% gewijzigd door wiz op 19-02-2020 13:39 ]

HP Elitebook G1i Ultra 7 268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
Ligt de S20 al bij alle Mediamarkten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:41
Zijn er ook mensen die van een iPhone overstappen op de Samsung s20?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• honey
Ik heb bij de Mediamarkt twee foto's kunnen maken met de s9 en twee met de s20 om te vergelijken.

Je kunt ze hier downloaden: https://drive.google.com/...2uZEc74gNiIL6dHNzI1irmw7x

Als ik ze in photoshop naast elkaar leg (en ik wist eerst niet welke van de s20 was) zie ik een verschil in verscherping en kleurbalans, maar ik zie geen extra detail. Mijn suggestie is om eerst niet te kijken welke foto bij welke smartphone komt. ;)

Wat vinden jullie?

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-04 12:16
honey schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 20:18:
Ik heb bij de Mediamarkt twee foto's kunnen maken met de s9 en twee met de s20 om te vergelijken.

Je kunt ze hier downloaden: https://drive.google.com/...2uZEc74gNiIL6dHNzI1irmw7x

Als ik ze in photoshop naast elkaar leg (en ik wist eerst niet welke van de s20 was) zie ik een verschil in verscherping en kleurbalans, maar ik zie geen extra detail. Mijn suggestie is om eerst niet te kijken welke foto bij welke smartphone komt. ;)

Wat vinden jullie?
Ik kwam twee keer op een S9 die ik meer detail vond geven. Wel even snel gekeken en heb geen oog voor foto's😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
honey schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 20:18:

Wat vinden jullie?
drama. zelfde ook in nightmode. 1 en 4 zijn s10, 2 en 3 s20 Ultra :|
s10 is duidelijk beter, scherper.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/4q8xjws8dvh41.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-04 15:00
G4mert schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 20:55:
[...]

drama. zelfde ook in nightmode. 1 en 4 zijn s10, 2 en 3 s20 Ultra :|
s10 is duidelijk beter, scherper.

[Afbeelding]
Dit laatste kan net zo goed gebruikersfout zijn, verschil in keuze van belichting/ sluitertijd en daarmee scherpte en contrast is aanzienlijk..

*edit*
Daarnaast zie ik nu dat de originelen hier staan: https://blog.naver.com/nohjui/221814388027
Geeft een beetje eerlijker vergelijk..

[ Voor 14% gewijzigd door rjvisje op 20-02-2020 07:46 ]

• SeveS
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-02 08:43
rjvisje schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 21:53:
[...]

*edit*
Daarnaast zie ik nu dat de originelen hier staan: https://blog.naver.com/nohjui/221814388027
Geeft een beetje eerlijker vergelijk..
Als ik die originele foto's bekijk, lijkt het mij bij de foto van die straat ook alsof de hele foto met een paar stops hoger is geschoten. Je ziet in de volledige foto dat er juist meer nadruk ligt op de belichting van de rest van de stad, waardoor die straat overbelicht is geraakt.

Overigens zie ik in sommige gevallen ook verschillen in de witbalans (vooral bij die een na laatste set van de steeg), waarbij mijn persoonlijke voorkeur richting s10 gaat. Maar dat is natuurlijk allemaal afhankelijk van de software, dus ben ik benieuwd naar de foto's na de officiële release.

• Garret1410
Alle foto's tezamen vind ik de S20 wel beter. Scherper, meer detail, meer contrast maar helaas ook wat meer verzadiging wat ik wat minder vind. Verder zijn een paar foto's gewoon niet goed gemaakt omdat ze niet in focus zijn.

Foto's bij weinig licht zie ik bij de S20 meer detail en fijnere ruis. Bij de S10 zie je door de agressieve ruisreductie het waterverf effect. De note10 blijft wel redelijk mooi maar ruis is grover.

Bij nadere inspectie vind ik de S20+ beter dan de Ultra bij weinig licht.

[ Voor 27% gewijzigd door Garret1410 op 20-02-2020 18:04 ]

• elaho
Wat is de beste manier om muziek over te zetten van iPhone naar de Samsung s20 ultra? Met music manager krijg ik maar de helft van m’n muziek op m’n Samsung, althans dat had ik in het verleden. ☺️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
elaho schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:43:
Wat is de beste manier om muziek over te zetten van iPhone naar de Samsung s20 ultra? Met music manager krijg ik maar de helft van m’n muziek op m’n Samsung, althans dat had ik in het verleden. ☺️
Ik heb het nooit eerder gedaan maar je kunt beide telefoons aan de PC hangen en dan gewoon de muziek kopiëren naar de goede map op de S20, of eerst kopiëren naar PC.

Of via iTunes de muziek naar PC kopiëren en dan van PC naar S20.

Edit: heb even gegoogled en kennelijk heeft een iPhone geen mapje muziek waar je zomaar bij kan. Dus dan blijft iTunes over.

Maar heb jij al een S20 dan?

[ Voor 17% gewijzigd door Garret1410 op 20-02-2020 17:42 ]

• honey
Garret1410 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:48:
Alle foto's tezamen vind ik de S20 wel beter. Scherper, meer detail, meer contrast maar helaas ook wat meer verzadiging wat ik wat minder vind. Verder zijn een paar foto's gewoon niet goed gemaakt omdat ze niet in focus zijn.

Foto's bij weinig licht zie ik bij de S20 meer detail en fijnere ruis. Bij de S10 zie je door de agressieve ruisreductie het waterverf effect. De note10 blijft wel redelijk mooi maar ruis is grover.

Bij nadere inspectie vind ik de S20+ beter dan de Ultra bij weinig licht.
Heb je mijn foto's ook gezien? (paar posts hierboven). Ik zie geen verschil in detail.

Specs van pc

• elaho
@garret1410 nee heb nog geen toestel heb een s20 ultra besteld en krijg deze pas op of na 13 maart. Wel het toestel vanavond gezien in de Tmobile shop en supermooi toestel met heel veel mogelijkheden. 😃

Wat ik mij nog afvraag is dat als je filmt in 8k neemt dat niet heel veel geheugen in? 🧐

[ Voor 18% gewijzigd door elaho op 20-02-2020 22:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomhster
Ja, daarom kun je maximaal 5 minuten filmen en dan ben je rond de 3 Gb verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
honey schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 18:57:
[...]

Heb je mijn foto's ook gezien? (paar posts hierboven). Ik zie geen verschil in detail.
Daarom zeg ik ook alle foto's tezamen vind ik .... Dus gemiddeld genomen vind ik de S20 beter.

Jij hebt twee foto's waarvan je een klein stukje hebt gepakt. Als ik andere stukken van diezelfde foto bekijk zie ik zeker een verschil. Kijk maar eens naar het gebouw aan de linkerkant bij de ingang bijvoorbeeld of het dak. Groot verschil met S20+

[ Voor 4% gewijzigd door Garret1410 op 21-02-2020 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Garret1410 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:51:
[...]

Daarom zeg ik ook alle foto's tezamen vind ik .... Dus gemiddeld genomen vind ik de S20 beter.

Jij hebt twee foto's waarvan je een klein stukje hebt gepakt. Als ik andere stukken van diezelfde foto bekijk zie ik zeker een verschil. Kijk maar eens naar het gebouw aan de linkerkant bij de ingang bijvoorbeeld of het dak. Groot verschil met S20+
Ik heb alleen 4 foto’s gemaakt in de Mediamarkt onder dezelfde omstandigheden. Niet die buiten. Ik had van mijn foto’s wel verwacht iets meer detail te zien. Er zitten 2 generaties smartphone tussen.

Ik zit nu ook te kijken naar de iPhone 11 Pro, maar vind iOS verschrikkelijk. Voor mij is de kwaliteit van foto’s erg belangrijk

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
@honey Tja, je hebt van 1 specifieke situatie fotos gemaakt en concludeert daar van alles over... Maar dan nog, ik heb nog eens goed gekeken en zie zeker wel meer detail bij de S20:

Foto1 (Auto radios/speakers en bordjes):

S9: iso64, sluitertijd 1/100
S20: iso50, sluitertijd 1/129

Sowieso al de conclusie dat er meer dan zat licht is, zaken waar cameras al prima mee overweg kunnen.

Als ik inzoom, de text op "Car Rental", egaal bij de S9 en je ziet printstrepen oid bij de S20, alle textjes op de bordjes zijn net wat scherper op de s20... allemaal wat softer bij de S9.

De zilveren vlakken tussen het 'kenwood autoradio bord' en het smartphones bord... textuur bij de S20 te zien, bij de S9 gewoon egaal grijs. Dus al met al, meer detail.

Foto2 (telefoons en bordjes):

S9: iso64, sluitertijd 1/50
S20: iso80, sluitertijd 1/100

Hier vind ik de S9 mooier, scherper overall... maar kan ook door factor x zijn (licht anders, focus net anders, etc?)

Oftewel, geen enkele conclusie aan te verbinden maar de verschillen zul je niet bepaald zien in dit soort situaties denk ik... Het gaat meer om de donkere situaties en in geval van de ultra met zijn 108mp om detail (fotos van de heg met veel blaadjes, van gras, etc).

Weet niet wat voor detail je meer verwacht op die je in de MM hebt gemaakt (behalve het detail wat je ook daadwerkelijk ziet in foto1).

Wel lijk je te zien dat de s20 hogere (snellere?) sluitertijd heeft in dezelfde omstandigheden wat dus doet vermoeden dat de lichtgevoeligere camera zijn werk daar goed doet.

En ook, de S10 fotokwaliteit verbeterde echt enorm met updates... de S20 zal ook alleen maar nog beter worden. Ze hebben nu een nieuwe sensor, dat zal vast nog verder geoptimaliseerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
Stop feeding the troll.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-04 19:28
Gerwin89 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 22:11:
[...]

Precies, hier hetzelfde op een S7. De hele ophef van 120 Hz icm full HD only snap ik daarom ook niet helemaal. Ik denk dat er weinig mensen zijn die op een smartphone schermpje in een blinde test het verschil kunnen zien tussen full HD en WQHD. Ik kijk vooral uit naar die 120 Hz, want dat schijnt wel heel veel uit te maken!

Edit: Ik zie nu het filmpje pas en dat is dus letterlijk een blinde test :P
Afgelopen week mijn s10+ opnieuw ingesteld en was vergeten dat hij op fhd staat als je voor het eerst opstart.
Het verschil is zeker merkbaar, het zag er namelijk allemaal veel waziger uit. Totdat ik het weer op wqhd had gezet en ik weer een wauw effect had.
Daarnaast niet vergeten dat de s7 een 5 inch scherm heeft en de s20 telefoons 6.3, 6,7 en 6,9 inch. Op een groter scherm merk je wel een groot verschil.

Heb mijn s20 ultra order geannuleerd, ben geen fan van de smallere displays, smaller dan de s10 wil ik echt niet. Geen 120hz op wqhd is ook een afknapper en heb niet het idee dat de cameras van de s20 en s20+ significant beter zijn dan de s10.
Dan kom ik dus bij de ultra uit maar die is weer zo extreem groot en dik.....
Impulsaankoop vermeden :9

[ Voor 16% gewijzigd door Valinor op 21-02-2020 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
Het nieuws dat dat 60/120 Hertz verhaal binnenkort naar alle waarschijnlijkheid is opgelost heb je kennelijk ook vermeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Kleine vergelijkings video tussen iPhone Pro en S20 Ultra van iemand die ik meer vertrouw dan vage Aziatische filmpjes.

Foto's zijn niet in detail vergeleken maar low light lijkt wel aardig goed op het oog.

YouTube: Galaxy S20 Ultra vs iPhone 11 Pro Max | Camera TEST!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
Goed filmpje idd en toch wel groot verschil met de iphone 11 pro Max, vooral in low light. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAkS1
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-04 20:25
Goede vergelijking. De Ultra is voor mij helaas echt te groot, dus ik ben benieuwd naar de andere 2 varianten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-02 22:12
Over iTunes muziek overzetten naar een Samsung toestel: ik heb een 400GB MicroSD kaart gekocht, hierop via rsync vanaf mijn Mac de hele muziek folder gecopieerd, en speel het af via Google Play Music. Dat was de enige die met 350GB+ aan muziek overweg kon een fatsoenlijk als audio player in de auto werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Kwam laatst deze trouwens tegen:

https://www.notebookcheck...oom-Cameras.453934.0.html

Ik heb er niet genoeg verstand van om hier echt over te oordelen, maar mensen een idee of de 2x zoom in de S10 ook zo zou werken? (Aangezien ik daar best tevreden over ben en het in dat geval dus minder een issue zou kunnen zijn voor me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-04 19:28
tomhster schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 18:34:
Het nieuws dat dat 60/120 Hertz verhaal binnenkort naar alle waarschijnlijkheid is opgelost heb je kennelijk ook vermeden.
"Naar waarschijnlijkheid"
Er is nog niks bevestigd en het kan net zo goed zijn dat het nog een half jaar duurt voordat die update uitkomt. (Zijn de prijzen ook weer hard gezakt ondertussen :9 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04 18:44
m0ridin schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 09:15:
Kwam laatst deze trouwens tegen:

https://www.notebookcheck...oom-Cameras.453934.0.html

Ik heb er niet genoeg verstand van om hier echt over te oordelen, maar mensen een idee of de 2x zoom in de S10 ook zo zou werken? (Aangezien ik daar best tevreden over ben en het in dat geval dus minder een issue zou kunnen zijn voor me)
De S10 heeft een echte zoomlens:
Samsung Galaxy S10 and S10 Plus specs:
Screen: 6.1-inch / 6.4-inch “Dynamic AMOLED” display, Quad HD+ resolution in a 19:9 aspect ratio
Rear cameras: Wide angle 12-megapixel (77-degree) lens, telephoto 12-megapixel (45-degree) lens, and ultra wide 16-megapixel (123-degree) lens
Dat zegt niet dat de foto's van de S20 per sé minder zullen zijn, maar wel anders.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
@Koldur

Hmmm, thanks... Ik ben/was groot fan van de S20/S20+ serie (ultra is echt te groot voor me), maar mijn grootste kritiekpuntje was de beperkte zoom (3x ipv 2x, had op 5x oid gehoopt). Maar als dat dan ook nog een... bijzondere variant van echte zoom is wordt het wel heel karig.

Ik verbaasde mezelf nog wel eens dat ik die zoom op mijn S10+ nog best regelmatig gebruik namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04 18:44
@m0ridin
Ik ben het met je eens hoor, 64MP op zo'n kleine chip is gewoon teveel om een goede kwaliteit te krijgen, maar ik denk dat ze teveel door de P30 zich in een hoek gedrukt voelen om voor zo'n grote zoom spec te gaan. Maar we weten het pas als er echt goede reviews zijn.

Wat ik nog het meest vreemde vind, is dat je dus niet uncropped foto's kan maken met de 64MP camera, je krijgt eigenlijk een gimped versie van de CMOS/lens te gebruiken zo. Ik beslis graag zelf of ik gebruik wil maken van die camera om er cropped zoom foto's of full size foto's van te maken.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-04 16:49
elaho schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:43:
Dat gaat NIET lukken ....
Ook niet met iTunes en dergelijke.
MP3 en dergelijke die je erop zet vanaf een computer is 1 richtings verkeer. Je kunt het proces dus niet omdraaien en terug zetten.
Met foto's kan dat wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
Gerwin89 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 21:32:
Ik baal een beetje dat de s20 reeks 128 GB aan basisopslag heeft. Het interne geheugen van m'n S7 is continu vol terwijl er 50+ GB vrije ruimte op het sd kaartje is. Ik zou daarom het liefst de 512 GB versie willen van de S20, maar die bestaat niet 😥

Van de S20+ bestaat hij wel maar wordt niet uitgebracht in Nederland. Weet iemand of dat misschien later toch op de planning staat?
Helemaal mee eens !
128GB is de basis voor een budget A50 en dan kom je aan met een S20U met 128GB in 2020 ...
Belachelijk gewoon. 8k filmen en dan besparen op geheugen op een toestel dat begint boven de 1300 euro.

Nog erger is dat de 512GB versie nergens te bestellen valt en zal wel veel later komen zoals gewoonlijk in NL.
En ja je kan een SD card plaatsen maar dan verlies je je Dual SIM. Wederom zoiets geks terwijl een budget A50 en 2x sim kan hebben en SD card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 30-04 11:31
Ik heb toch echt een s20 ultra 512gb in bestelling staan. Het is natuurlijk afwachten of hij ook op 13 maart geleverd wordt.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanDz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-04 11:02
@Bomberman71
Hier dezelfde frustratie maar voor de volledigheid, ik dacht ook dat het plaatsten van een micro-SD kaart tot gevolg zou hebben dat de dual sim functie niet meer te gebruiken was.
Ik ben er door mede tweaker tomhster op gewezen dat de S20 Ultra met een eSim is uitgerust. Dus dat zou beteken dat je een gewone sim, de eSim en een micro-SD tegelijk kunt gebruiken waardoor je het geheugen kunt uitbreiden en toch gebruik blijven maken van de dual sim functie.
Tenminste, als je een T-mobile abonnement hebt want dat is voor zover ik weet op dit moment de enige grote speler die de eSim ondersteunt.
Dan nog begrijp ik ook niet waarom het instapmodel van Samsung's vlaggenschip maar 128Gb opslaggeheugen heeft waar dat bij de vorige generaties 256Gb was.
Ik zit dus ook te wachten tot het 512Gb model weer te koop is want ik wil geen geheugenkaartje erbij en maak al jaren gebruik van de dual sim. De 128Gb versie is gewoon te mager voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Esim is leuk maar in NL niet echt toepasbaar voor de meesten.
Ga je naar het buitenland loop je soms ook te klooien.
Met 2x een ouderwetse nano sim ben je altijd en overal klaar. Of je nu in NL, Vietnam, Australië of in Mali zit, je kan gebruik maken van je Sims en je kan lokale simkaarten gebruiken.

E-sim is een soort 5G. Leuk voor over 3 jaar maar nu hebben maar een beperkte groep mensen er wat aan.

En ja 128GB is mager. Zeker omdat je een toestel vaak voor minstens 2 jaar koopt en alles altijd groter wordt om maar te zwijgen over de camera opties en mijn voorkeur om lekker veel lokaal te hebben staan en alleen backups doe in de cloud.
In weze is een Ultra voor power users en dat zijn per definitie groot verbruikers, Hoarders en vertrouwen niet altijd op online storage en streaming.
Draai nu op een 512GB toestel en vond dat perfect. Hiervoor 256GB met 200G Sdcard.
Mis in tegenstelling tot wat ik altijd dacht mijn Sdcard slot niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Bomberman71 op 22-02-2020 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeanDz
@renzo4000
Ok dus dan was jij op tijd met bestellen want ik heb hem geheel niet gezien, tenminste niet zonder toevoeging "niet op voorraad".
Ik denk dat je gewoon precies op tijd besteld hebt en mag verwachten dat ze hem aan je zullen leveren op de 13de want anders hadden ze je nu toch wel laten weten dat hij niet op voorraad is.
Wel vreemd dat ze blijkbaar maar zo weinig exemplaren van deze uitvoering hadden.
Ik wens jou in ieder geval alvast heel veel plezier met je nieuwe telefoon!
Zodra hij weer verkrijgbaar is ga ik hem ook bestellen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeanDz
@Bomberman71
Dat is helemaal waar, heb je volkomen gelijk in! Dit is geen toestel om snel weer weg te doen
Naast het feit dat bijna alle micro-SD kaarten langzamer zullen zijn dan het ufs 3.0 geheugen van de S20 Ultra is dat ook nog eens een praktische overweging.
Daarom hoop ik dat de 512Gb versie snel weer beschikbaar zal zijn want ik koop hem gewoon niet met maar 128Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Tja 128 is inderdaad wat magertjes voor de prijs. 256gb had de basis moeten zijn en ook jammer dat er geen 256gb optie is. Ik heb geen grote apps draaien dus 128gb is genoeg voor mij maar voor het geld en toekomst bestendigheid zou er 256gb in moeten zitten.

Maar erover praten zal niet veel helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
Garret1410 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 19:27:
Tja 128 is inderdaad wat magertjes voor de prijs. 256gb had de basis moeten zijn en ook jammer dat er geen 256gb optie is. Ik heb geen grote apps draaien dus 128gb is genoeg voor mij maar voor het geld en toekomst bestendigheid zou er 256gb in moeten zitten.

Jazeker wel ! Klagen online heeft soms wel zin en dat zagen we in het verleden ook.
De S6 had geen Sdcard slot en dat zette veel kwaad bloed en dat kreeg Samsung mee en veranderde dat.
Als jij denkt dat Samsung Social media en dergelijke niet in de gaten houd dan heb je het mis. Ze doen veel moeite om te weten wat de mensen willen teneinde een product te maken dat mensen bind en dus je klanten behoud en het liefst ook nog eens nieuwe klanten aantrekt.

Dit soort discussies zet sommigen ook tot denken en zullen niet tot een aankoop overgaan of wordt de keuze gemaakt voor meer opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanDz
@Garret1410

Ben ik het ook niet mee eens, we kunnen ook gewoon allemaal stil blijven maar dan weten we zeker dat niemand het erover heeft!
Misschien dat iemand van Samsung dit forum wel volgt, wat me niet zou verbazen.
Dus dan heeft het wel degelijk nut en mocht het niet zo zijn heb ik in ieder geval gelijkgestemden gevonden waarmee ik mijn frustratie hierover kan delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-04 20:35
Garret1410 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 19:27:

Erover praten en vervolgens de volgende versie met hetgeen wat je niet leuk vindt toch weer kopen zal misschien niet veel helpen. Erover praten én volgende versies niet kopen als ze bepaalde zaken niet verbeteren, zal héél veel helpen ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G4mert
Veruit de beste foto vergelijking tot nu toe.

Ultra vs Iphone, Pixel en Note.

https://www.techradar.com...-camera-test-zoom-samples

Ultra verliest op alles behalve zoom. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Wat ik eigenlijk bedoelde is dat het NU niet zal veranderen. Dus de S20 zal gewoon 128gb houden al praten we het hele topic vol.

Natuurlijk helpt klagen wel vooral als je met veel bent maar ik doe dat liever via Samsungs eigen forum, internationale forums zoals XDA of Twitter, Facebook.

Wil niet zeggen dat het hier niet mag. Dat bepaal ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
G4mert schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 21:39:

Flink wat vergelijkings materiaal. Techradar doet (nog) geen uitspraak. Zal het morgen eens even goed bekijken op de PC. Vaak blijft het toch subjectief wat je mooi vind en wat niet.

Eerlijk gezegd van wat ik tot nu toe gezien heb, ben ik bang dat de Ultra niet de beste camera heeft. Lijkt een beetje op hetzelfde nivo te zitten als concurrentie ipv stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Niet overtuigd van de ultra nog nee, nou moeten we wel in ons achterhoofd houden dat samsung nog met updates zal komen en het vast nog wat beter zal worden allemaal (ervaring met mijn S10+ meegenomen).

De andere telefoons zijn al ver in ontwikkeling en geoptimaliseerd, de s20 serie is net uit met een hele nieuwe camera module dus daar is zeker nog winst te behalen. Neemt niet weg dat wat ik nu zie niet overtuigend is (waar ik ook voorbeelden heb gezien die wel positief waren)..

Maar ja, ik ben meer benieuwd naar de S20 (niet ultra) samples, de ultra is toch veel te groot voor me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-04 12:11
Wat zet iedereen toch in vredesnaam op het interne opslaggeheugen?? Ik heb een S9 en daarin is meer 45 gb nog vrij van de 64gb. Foto's heb ik voor de zekerheid op de sdcard en alle customroms ook :)
Muziek is Spotify en wat neemt er dan nog meer zoveel ruimte ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-04 21:52

13art

Moderator Mobile
r_buren956 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 22:18:
Wat zet iedereen toch in vredesnaam op het interne opslaggeheugen?? Ik heb een S9 en daarin is meer 45 gb nog vrij van de 64gb. Foto's heb ik voor de zekerheid op de sdcard en alle customroms ook :)
Mensen die films downloaden voor onderweg van Netflix, Videoland, muziek opslaan, backups maken via twrp, etc.
Ik heb zelf nu ruim 54gb in gebruik. En dan heb ik nog geen films of muziek opgeslagen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
r_buren956 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 22:18:
Ik gebruik sinds mijn S10+ geen sdcard meer (vaak rapporten gelezen over dat die battery drain kunnen veroorzaken... ga m toch weer eens terug zetten om te zien of ik er wat van merk. Nu een goed idee van zonder sdcard) en dan kan het enigzins vlot gaan.

Ik heb gewoon al mijn fotos nog op de telefoon staan, en nog 65 vd 128G vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:33

DON PAPA

Tweaker-fan

Bomberman71 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 18:42:
[...]Nog erger is dat de 512GB versie nergens te bestellen valt en zal wel veel later komen zoals gewoonlijk in NL.
Daar ziet het inderdaad wel naar uit, ik heb namelijk gisteren Coolblue gemaild met de vraag hoe je mee kan doen aan de promotie actie met de gratis "Samsung Galaxy Buds Plus t.w.v. € 169,-" die je voor 6 april 2020 moet indienen bij Samsung terwijl de releasedatum van de Samsung Galaxy S20 Ultra 512GB nu op 08-05-2020 staat bij hun op de website en het antwoord van Coolblue was:

Hoi ****

Wat tof dat je interesse hebt in deze telefoon.
Ik kan me voorstellen dat het raar lijkt dat de actie zo vermeld staat.

De reden dat de actie verkeerd staat, is omdat we eerst hadden verwacht deze telefoon in maart op voorraad te krijgen. Helaas is dit verplaatst naar 8-5-2020. Als je de telefoon nu pre-ordert, krijg je een orderbevestiging en factuur die binnen de actieperiode valt. Hiermee kan je gewoon nog van de actie gebruik maken. Indien Samsung niet meewerkt, kijken we zelf mee naar een oplossing. Hopelijk verduidelijkt dit de situatie voor je. Heb je nog vragen? Laat het me weten!

Ik wens je nog een fijne avond.

Met vriendelijke groet,

**** van Coolblue
Klantenservice medewerker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Dan ben ik erg benieuwd want volgens mij heb je de imei code van de telefoon nodig en een foto van de barcode.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
Ja klopt je hebt je imei code van het toestel nodig om de galaxy buds te kunnen aanvragen. Plus nog misschien foto barcode doos. Dus coolblue heeft je niet goed geïnformeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Coolblue is wel meewerkend, dus dikke kans dat ze gewoon zelf de buds opsturen en het onderling met Samsung Nederland oplossen. Coolblue is een belangrijke afnemer dus dat zal geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:33

DON PAPA

Tweaker-fan

elaho schreef op zondag 23 februari 2020 @ 11:17:
Dus coolblue heeft je niet goed geïnformeerd.
Hoezo?, er staat in de tekst "Indien Samsung niet meewerkt, kijken we zelf mee naar een oplossing" dus welke informatie is niet goed ?

[ Voor 9% gewijzigd door DON PAPA op 23-02-2020 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Omdat samsung gewoon beschreven heeft waaraan je aanvraag moet voldoen (waaronder kopie facuur, imei code en foto van de barcode op de doos). Dus samsung gaat op basis van de officiële aanvraag via de site (samsung.nl/promo) niet werken zonder deze informatie. Oftewel, er is geen sprake van "niet meewerken" in deze, tenzij ze de registratie gaan aanpassen. Maar zoals gezegd, ik vertrouw Coolblue er echt wel op dat dit goed gaat komen. No worries!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
G4mert schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 21:39:

Ik vind de Ultra juist wel beter op bijna alle fronten.

In de eerste foto overdag is veel meer detail dan de andere. Kleuren, witbalans is subjectief dus daar kun je weinig mee. Persoonlijk hou ik meer van de iets warmere kleuren van de iPhone

De tweede foto in het donker vind ik wat minder. Ik denk dat deze een stop lichter had moeten zijn zodat de koplampen en lantaarnpalen minder overbelicht zouden zijn.
Toch heeft de Ultra meer detail wat ook komt doordat er minder ruisreductie wordt toegepast. De iphone smeert alles gladder uit wat vooral bij de wide-angle goed te zien is.

De frontcamera op 40mp ingesteld is zeer goed en kennelijk vinden ze dat bij Techradar ook. Op 10mp is het weer wat minder.

Maar moet zeggen dat de verschillen niet echt heel groot zijn.

Verder zag ik op Twitter een vergelijking tussen de S20 Ultra, S20, iphone 11 en Pixel 4 gedaan van een schilderij in donkere kamer en daaruit blijkt dat de S20 eigenlijk nog beter is dan de Ultra.
Dit bevestigd mijn vermoeden van een eerdere vergelijking die ik gezien heb. Denk dat de 0,8um pixels van de 108mp sensor niet op kunnen tegen de 1,8um pixels van de 12mp S20 sensor ondanks de pixel binning.

[ Voor 8% gewijzigd door Garret1410 op 23-02-2020 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
@Garret1410

Heb je toevallig een link van die laatste? (Techradar twitter, s20u/s20./p11/p4 vergelijking..) kan hem niet zo snel vinden en wel benieuwd naar de s20.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
@m0ridin

Foutje van mij. Kwam het tegen op Androidcentral. https://www.androidcentra...galaxy-s20-camera-samples

Hier de tweet op Twitter

Edit: twijfel nu wel even over welke afbeelding van de S20 is.

[ Voor 7% gewijzigd door Garret1410 op 23-02-2020 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Ah, top! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-04 14:59
Garret1410 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 14:08:
[...]

Ik vind de Ultra juist wel beter op bijna alle fronten.
Precies mijn gedachte, zeker deze pagina: https://www.techradar.com...amera-test-zoom-samples/6

Veel natuurlijkere foto, minder flets, minder blur, meer detail, ik hoef ook geen nachtfoto waar het geen nacht lijkt, misschien denken andere daar anders over :)

Weet iemand of die variabele aperture er ook nog op zit? Op mijn S10 doet dat best veel voor close ups (lees: wannabe macro's) en de scherptediepte namelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door watercoolertje op 23-02-2020 14:35 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
@watercoolertje

De S20 heeft vaste aperture. De Ultra geeft door de grote sensor een natuurlijk bokeh effect.

Nadeel kan zijn dat als je iets van dichtbij fotografeert dat wat er net achter zit snel wazig wordt. Je ziet dat snel bij bijvoorbeeld een bord met eten. Voorkant van het bord is dan scherp en halverwege wordt het al wazig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bomberman71
Mei 2020 voor een 512GB versie ? En dus bijna aan de vooravond staan van de Note 20 ??

Okay, pappa gaat dus GEEN ultra kopen ...
Belachelijk gedoe om nu nog 3 maanden te moeten wacht op een hoger storage model en gewoon de hoofdprijs te betalen ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomhster
Je zit in het verkeerde topic. Ook in het andere topic vraag ik mij af wie er op je geklaag zit te wachten, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
tomhster schreef op zondag 23 februari 2020 @ 18:19:
Je zit in het verkeerde topic. Ook in het andere topic vraag ik mij af wie er op je geklaag zit te wachten, maar dat terzijde.
Sorry ? S20 discussie is dit toch of ben ik toe aan een bril. Hoezo een verkeerd topic.
Jammer dat je hier schijnbaar niet meer kritisch mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 13:08
Bomberman71 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 21:07:
[...]

Sorry ? S20 discussie is dit toch of ben ik toe aan een bril. Hoezo een verkeerd topic.
Jammer dat je hier schijnbaar niet meer kritisch mag zijn.
Dat mag wel, maar er is ook een levertijden topic, waar het beter past.

[ Voor 9% gewijzigd door chengbondkwok op 23-02-2020 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:14
Ik heb voor mij zelf en mijn vrouw 2 keer de Galaxy S20 Ultra besteld in Pre-order met gratis 2 keer de Galaxy Buds+. We hebben nu elk een Galaxy S8+ deze hebben we 3 jaar gebruikt. Ik vind de vooruitgang erg groot op alle punten als je het bekijkt vanuit de Galaxy S8+ Ik ben erg benieuwd en kijk er al naar uit. De Galaxy S20 Ultra is ook toekomstiger door 5G en 8K 30 FPS filmen met het grotere accucapaciteit.

Samsung is bezig om 120Hz mogelijk te maken voor 3200x1440 resolutie, dit heb ik op Tweakers.net gelezen

[ Voor 26% gewijzigd door Van der Berg op 24-02-2020 09:22 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
G4mert schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:52:
Ik was van plan om voor de Ultra te gaan. Maar ik neig nu toch naar de s20 plus om de volgende redenen:

- Scherm is alsnog lekker groot.
- telefoon is een stuk dunner (Ultra is erg dik en zwaar)
- Nagenoeg zelfde specs
- Zoomen lijkt een gimmick en zal ik niet vaak gebruiken. Tevens zien de fotos op 30 x en vooral 100x zoom er niet best uit.
- s20 plus is een heel stuk goedkoper.
Ik heb de Galaxy S20+ vergeleken en het is in mijn geval €3.50 verschil per maand we spreken over €84 in 2 jaar daarom als nog voor de S20 Ultra gegaan en die heeft alles en is toekomstiger bestendig

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Geert1976 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 12:08:
[...]

plus het feit dat die €1349 over ruim een jaar nog iets van €500/550 restwaarde heeft (uiteraard in nieuwstaat dan ;) )
Zo snel zal dat ook niet weer gaan. Misschien over 3 jaar. Maar de S8+ kocht ik ook voor €899,- en na 1 jaartje verkocht het nog steeds goed door

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garret1410
Vergelijking tussen S20+ en Ultra. Ik versta er niets van maar beelden spreken voor zich.

YouTube: 과연 울트라가 답일까? 갤럭시S20 플러스 vs 갤럭시S20 울트라

Wat ik eruit op maak is dat de 12mp sensor van de S20+ best goed is.
De Ultra wint het voornamelijk op de zoom en front camera en meer detail in foto's bij voldoende licht.
Bij weinig licht weet de Ultra mij nog niet te overtuigen.

[ Voor 34% gewijzigd door Garret1410 op 24-02-2020 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-04 13:27
Garret1410 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:41:
Vergelijking tussen S20+ en Ultra. Ik versta er niets van maar beelden spreken voor zich.

YouTube: 과연 울트라가 답일까? 갤럭시S20 플러스 vs 갤럭시S20 울트라

Wat ik eruit op maak is dat de 12mp sensor van de S20+ best goed is.
De Ultra wint het voornamelijk op de zoom en front camera en meer detail in foto's bij voldoende licht.
Bij weinig licht weet de Ultra mij nog niet te overtuigen.
Live focus en low-light zijn inderdaad matig op de Ultra, veel ruis vooral. Hopelijk kan dit met software worden opgelost. Front camera is wel indrukwekkend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mytheory
  • Laatst online: 19-04 19:58
Review in Toms hardware, 4,5 ster:
https://www.tomsguide.com/reviews/galaxy-s20-ultra

Als je 120hz ipv 60hz aanzet gaat je accu 3 uur minder lang mee:
https://www.tomsguide.com...display-takes-3-hours-off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Goede reviews, al vind ik de accu dan wat tegenvallen. De vraag is of de software wel helemaal up-to-date is met deze review. De foto's zijn wel erg goed zeg, dan valt die iphone erg tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJDJS
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-12-2024
EDIT: Ik heb de bandfrequenties gevonden op devicespecifications.com voor de Exynos modellen.

-----------------------

Ik weet dat niet veel mensen het toestel kopen voor de 5G mogelijkheden. Zelf gebruik ik vaak mijn oudere telefoons voor op vakantie e.d. waar er een grotere kans is dat deze gestolen wordt. Ik kijk dan ook graag naar een telefoon die enigszins mee kan over twee jaar (hoewel de software tegen die tijd misschien minder goed ondersteund wordt).

Nu zie ik wat info over dat er een verschil zit tussen de 5G ondersteuning tussen het s20 model en de s20+/ultra modellen. Zo zou de S20 alleen sub-6 band frequenties ondersteunen een geen mmWave en de andere modellen wel.

Weet iemand of dit ook geld voor de Europese modellen? Of andere informatie mbt Europese 5g frequenties en de Europese uitvoeringen van de S20-serie?

Ik heb rondgekeken maar het lijkt allemaal betrekking te hebben tot de Verenigde Staten.

[ Voor 10% gewijzigd door LJDJS op 26-02-2020 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Dank.

Hoop wel dat er snel reviews komen van de S20. Het lijkt bijna alsof Samsung alleen de Ultra heeft uitgebracht.

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
In het zelfde artikel staan ook verwijzingen naar de andere toestellen met een review:

S20+ : https://www.tomsguide.com/reviews/galaxy-s20-plus
S20: https://www.tomsguide.com/reviews/galaxy-s20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
renzo4000 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:19:
In het zelfde artikel staan ook verwijzingen naar de andere toestellen met een review:

Alleen zijn dat geen reviews maar 'ik heb de telefoon even in mijn hand gehad dus hier mijn algemene ervaring en een lijst specs'

*edit*

Maar ik zit eigenlijk ook te wachten op reviews van de S20/S20+... ALS ik voor een S20 serie ga zal het waarschijnlijk de gewone S20 worden. Vooral afhankelijk van de camera.

De mii 10 samples die ik heb gezien waren niet overtuigend (s10+ was beter over het algemeen), dus dat alternatief wordt iets minder interessant (ook door grootte, bugs en alsnog de hoofdprijs voor het pro model)

[ Voor 31% gewijzigd door m0ridin op 25-02-2020 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
Vraagje is er een aanzienlijk verschil tussen de snapdragon en de exynos die in Nederlandse model zit? 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Hier een vergelijking tussen iPhone en S20+.

YouTube: Samsung Galaxy S20 Plus vs iPhone 11 Pro Max - Camera Test Comparison!

Vind het persoonlijk een beetje tegenvallen. Tenminste het is maar net wat je belangrijk vind.

Eerst nog maar wat meer reviews afwachten.
elaho schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 17:22:
Vraagje is er een aanzienlijk verschil tussen de snapdragon en de exynos die in Nederlandse model zit? 😃
Dat weten we nog niet zeker. Verschil is er wel maar of dat aanzienlijk is, is de vraag.

[ Voor 36% gewijzigd door Garret1410 op 25-02-2020 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-04 19:17
renzo4000 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:19:

Interessant dat Toms hier zegt dat de S20+ ook 45W charging zou ondersteunen. Lijkt mij een foutje van de journalist, want alle andere media zeggen dat deze 'slechts' 25W ondersteunt en alleen de Ultra 45W doet. Zou het persoonlijk top vinden als de S20+ het ook zou ondersteunen, want je zou het toch wel een beetje verwachten van een toestel in deze categorie. Maarja, Samsung maakt z'n eigen keuzes en verder ga ik er niet te veel over zeiken. Scheelt mij weer een extra aankoop van €35, zal ik maar denken :')

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:01

m-buurman

hmmm...coffee!!

BeefHazard schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 18:35:
[...]

Interessant dat Toms hier zegt dat de S20+ ook 45W charging zou ondersteunen. Lijkt mij een foutje van de journalist, want alle andere media zeggen dat deze 'slechts' 25W ondersteunt en alleen de Ultra 45W doet. Zou het persoonlijk top vinden als de S20+ het ook zou ondersteunen, want je zou het toch wel een beetje verwachten van een toestel in deze categorie. Maarja, Samsung maakt z'n eigen keuzes en verder ga ik er niet te veel over zeiken. Scheelt mij weer een extra aankoop van €35, zal ik maar denken :')
En hop! Geregeld :)

https://9to5google.com/20...arging-45w-certification/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
S20 Ultra heeft net een firmware update van 418mb gekregen. (G988NKSU1ATBR/G988NKSU1ATBP) Focus problemen bij weinig licht sterk verbeterd.

Voor de rest weet ik het niet want ik kan geen Koreaans.

Iets anders. Weet iemand of de S20 met de ultra-wide camera FHD of 4k 60fps kan filmen. Ik kan het nergens vinden alleen heb ik net een filmpje van Austin Evans op YouTube gezien en daarin wordt gezegd dat het niet kan.

[ Voor 35% gewijzigd door Garret1410 op 25-02-2020 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-04 19:17
Ja precies, zoals ik zeg: andere media rapporteren 25 watt. Bij het eerder gelinkte artikel over de S20+ meldt men dat ook die 45-watt laders ondersteunt. Waarschijnlijk gewoon een te snelle copy-paste vanuit de Ultra review.

Edit: Dit artikel lijkt in wat onduidelijke taal te omschrijven dat de S20 en S20+ het wel ondersteunen, maar de out-of-the-box accesoires dat niet doen. Dat las ik er eerder niet in. Ik hou voorlopig wel een slag om de arm, tot ik het ergens werkend zie. Telefoon doet er toch nog ruim een halve maand over :+

[ Voor 25% gewijzigd door BeefHazard op 25-02-2020 22:56 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Garret1410 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 19:17:
S20 Ultra heeft net een firmware update van 418mb gekregen. (G988NKSU1ATBR/G988NKSU1ATBP) Focus problemen bij weinig licht sterk verbeterd.

Voor de rest weet ik het niet want ik kan geen Koreaans.

Iets anders. Weet iemand of de S20 met de ultra-wide camera FHD of 4k 60fps kan filmen. Ik kan het nergens vinden alleen heb ik net een filmpje van Austin Evans op YouTube gezien en daarin wordt gezegd dat het niet kan.
Ik was ook benieuwd of de ultra wijdhoek en de telelens konden filmen in 1080p 60fps. Niet eens 4k dus. In de versies die ik heb bekeken in bv de Mediamarkt is deze optie niet aanwezig. Sterker nog: er is nog steeds geen mogelijkheid om te filmen in 1080p met 60fps.

Ik heb met een gimbal gefilmd met een S10+ en ik vond het erg fijn om tijdens het filmen tussen de camera's te kunnen switchen... Maar dat kon alleen met 1080p 30fps. Ben je minimaal 60fps gewend, dan is dat simpelweg niet prettig...

Flickr

Pagina: 1 2 ... 37 Laatste