@
honey Tja, je hebt van 1 specifieke situatie fotos gemaakt en concludeert daar van alles over... Maar dan nog, ik heb nog eens goed gekeken en zie zeker wel meer detail bij de S20:
Foto1 (Auto radios/speakers en bordjes):
S9: iso64, sluitertijd 1/100
S20: iso50, sluitertijd 1/129
Sowieso al de conclusie dat er meer dan zat licht is, zaken waar cameras al prima mee overweg kunnen.
Als ik inzoom, de text op "Car Rental", egaal bij de S9 en je ziet printstrepen oid bij de S20, alle textjes op de bordjes zijn net wat scherper op de s20... allemaal wat softer bij de S9.
De zilveren vlakken tussen het 'kenwood autoradio bord' en het smartphones bord... textuur bij de S20 te zien, bij de S9 gewoon egaal grijs. Dus al met al, meer detail.
Foto2 (telefoons en bordjes):
S9: iso64, sluitertijd 1/50
S20: iso80, sluitertijd 1/100
Hier vind ik de S9 mooier, scherper overall... maar kan ook door factor x zijn (licht anders, focus net anders, etc?)
Oftewel, geen enkele conclusie aan te verbinden maar de verschillen zul je niet bepaald zien in dit soort situaties denk ik... Het gaat meer om de donkere situaties en in geval van de ultra met zijn 108mp om detail (fotos van de heg met veel blaadjes, van gras, etc).
Weet niet wat voor detail je meer verwacht op die je in de MM hebt gemaakt (behalve het detail wat je ook daadwerkelijk ziet in foto1).
Wel lijk je te zien dat de s20 hogere (snellere?) sluitertijd heeft in dezelfde omstandigheden wat dus doet vermoeden dat de lichtgevoeligere camera zijn werk daar goed doet.
En ook, de S10 fotokwaliteit verbeterde echt enorm met updates... de S20 zal ook alleen maar nog beter worden. Ze hebben nu een nieuwe sensor, dat zal vast nog verder geoptimaliseerd worden.