Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• 038Robijno
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 06-07 19:25
Ik heb sinds een aantal dagen dat ik niet meer kan bellen, iedere keer als ik op wil nemen valt de verbinding weg.
En moet ik steeds mijn telefoon opnieuw opstarten..

Hoe kan dit?

• DerOllie
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 06-07 16:40

DerOllie

PSN / GT Sport = DerOllie

038Robijno schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:09:
Ik heb sinds een aantal dagen dat ik niet meer kan bellen, iedere keer als ik op wil nemen valt de verbinding weg.
En moet ik steeds mijn telefoon opnieuw opstarten..

Hoe kan dit?
Provider even de settings voor bellen etc opnieuw laten doorpushen? Wellicht ergens een config foutje ontstaan? Zou dus niet aan de tel hoeven liggen? Mogelijk?

www.youtube.com/DerOllie

• penicks
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 06-07 14:26
zou via telenetpromotie een s20 kunnen aanschaffen voor €600, en komt daar nog eens die hoofdtelefoonactie bij ook. de moeite voor die prijs?

• Swizzler24
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 21:39
penicks schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 14:44:
zou via telenetpromotie een s20 kunnen aanschaffen voor €600, en komt daar nog eens die hoofdtelefoonactie bij ook. de moeite voor die prijs?
Doen.

• Luuk
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online

Luuk

Since 1983

penicks schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 14:44:
Prima prijs. Maar voor de AKG hoofdtelefoon hoef je het niet te doen. Dat is geen hele beste.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Luuk schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 18:04:
[...]

Prima prijs. Maar voor de AKG hoofdtelefoon hoef je het niet te doen. Dat is geen hele beste.
Ik heb 'm net binnen gekregen en ik ben er eigenlijk best blij mee. Het is zeker geen cheapass ding en het geluid is gewoon goed. De NC is weet ik niet, geen vergelijkingsmateriaal, maar voor je onderwegmuziek vind ik het meer dan goed :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 06:48
rodie83 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:56:
[...]

Ik heb 'm net binnen gekregen en ik ben er eigenlijk best blij mee. Het is zeker geen cheapass ding en het geluid is gewoon goed. De NC is weet ik niet, geen vergelijkingsmateriaal, maar voor je onderwegmuziek vind ik het meer dan goed :)
Welke datum heb jij je aanvraag gedaan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
patrickt35 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 01:18:
[...]

Welke datum heb jij je aanvraag gedaan?
3 a 4 weken terug. Ze nemen hun tijd ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• patrickt35
rodie83 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:26:
[...]

3 a 4 weken terug. Ze nemen hun tijd ;)
Ik 30 mei. Maar nog niets ontvangen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21:32
patrickt35 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:23:
[...]

Ik 30 mei. Maar nog niets ontvangen.
Misschien wachten ze tot de "30 dagen gratis retourneren" voorbij is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 08:09

Phydomir

Dennis

Wenzel schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:59:
[...]

Misschien wachten ze tot de "30 dagen gratis retourneren" voorbij is?
Dat zou zoo maar eens kunnen want ik kreeg precies na een maand en één dag een mail dat hij onderweg was. Ik ben er ook wel tevreden mee. Gebruik hem nu voornamelijk als headset voor bij de PS4. Helaas wel met een draadje de controller in omdat ik hem niet direct verbonden krijg maar die optie is er gelukkig.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Merdera
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22:19
rodie83 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:56:
[...]

Ik ben ook tevreden, prima geluid, en ik hoor mijn vrouw en kinderen niet meer door de NC, dus die werkt goed :D

Windows 10 PC RTX2080,32GB,i9 | Samsung S9+ 256GB | iPad Pro 12.9 256GB | Nvidia Shield TV 16GB (2017) | PS4 Pro | PSN ID : DReaMeRD71

• Luuk
  • Niet online

Luuk

Since 1983

Ik had de headset na 4 weken in huis. Het geluid is prima maar de NC valt mij tegen. Er komt nog veel omgevingsgeluid doorheen. Heb ook een Bose Quietcomfort liggen die is wel écht stil. Het draagcomfort is ook niet optimaal. Maargoed, iets met een gegeven paard..

• Michiel56
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 06-07 13:11
Ik heb Nu een dikke week mijn Samsung S20 plus als opvolger van de S8 daar is mijn vrouw nu heel blij mee. Wat mij erg tegen valt zijn de foto's sommige kleuren zijn zo overdreven zoals rood bijvoorbeeld dat knalt er uit. Als ik de zelfde foto's op mijn oude S8 maak is dit toch veel natuur getrouwder.
Waar zou dit aan kunnen liggen?

• Phydomir
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 08:09

Phydomir

Dennis

Onder instellingen -> Display kun je de levendigheid van het het scherm aanpassen. Als je het ook ziet op andere apparaten met dezelfde foto's dan zal het in een van de instellingen van de foto app moeten zitten, ik weet alleen niet precies waar je dat dan onder zou moeten vinden.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Swizzler24
Michiel56 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:02:
Ik heb Nu een dikke week mijn Samsung S20 plus als opvolger van de S8 daar is mijn vrouw nu heel blij mee. Wat mij erg tegen valt zijn de foto's sommige kleuren zijn zo overdreven zoals rood bijvoorbeeld dat knalt er uit. Als ik de zelfde foto's op mijn oude S8 maak is dit toch veel natuur getrouwder.
Aan het toestel. Heb zelf de S7 tot de S20 gehad (heb nu de S20 plus) en imo maakt de S8 de mooiste foto's.

• Luuk
  • Niet online

Luuk

Since 1983

De meerderheid wil graag knallende kleurtjes dus Samsung gebruikt tegenwoordig agressieve 'beeldverbeteraars' omdat de meeste mensen dat mooi vinden. Zijn veel klachten over maar de massa bepaalt in dit geval. Voor de fotografie liefhebber is de S20 geen goede keuze.

• patrickt35
Luuk schreef op maandag 29 juni 2020 @ 00:19:
Ik had de headset na 4 weken in huis. Het geluid is prima maar de NC valt mij tegen. Er komt nog veel omgevingsgeluid doorheen. Heb ook een Bose Quietcomfort liggen die is wel écht stil. Het draagcomfort is ook niet optimaal. Maargoed, iets met een gegeven paard..
Ik heb die van mijn dochter getest, en inderdaad eerst dacht ik ook dat nc slecht werkte. Echter dit is wanneer het volume op 0 staat.
Wanneer je het volume een beetje hoger zet, schiet gelijk de nc aan.

• patrickt35
Hoe zijn de kleuren wanneer je de foto's op een gekalibreerd computer scherm bekijkt?

• patrickt35
Luuk schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:47:
[...]

De meerderheid wil graag knallende kleurtjes dus Samsung gebruikt tegenwoordig agressieve 'beeldverbeteraars' omdat de meeste mensen dat mooi vinden. Zijn veel klachten over maar de massa bepaalt in dit geval. Voor de fotografie liefhebber is de S20 geen goede keuze.
Een liefhebber van fotografie pakt sowieso zijn DSLR.
Iets met appels en peren...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 08:51
patrickt35 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:44:
[...]

Hoe zijn de kleuren wanneer je de foto's op een gekalibreerd computer scherm bekijkt?
Als je de S20 in plaats van "Levendig" op "Natuurlijk" zet, heeft hij een JNCD van 0.5. Een accurater scherm ga je niet vinden. Op de stand "Levendig" hebben de kleuren inderdaad een hele hoge saturatie.

• Wenzel
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21:32
Luuk schreef op maandag 29 juni 2020 @ 00:19:
Ik hoop dat die bij mij ook snel binnenkomt, want anders heb ik een probleem.

Ik heb de S20 bij Samsung gekocht en wil hem retourneren. Dat gaat echter niet, omdat de order nog niet geheel is uitgeleverd. Ik heb contact gezocht met Samsung, maar ze zeggen eerst moet de headset geleverd zijn en dan kan ik pas alles retourneren.

Maar, ik zit wel met de "30 dagen gratis retourneren" voorwaarde. Nog 10 dagen te gaan tot deze retour periode afloopt. In "Mijn bestellingen" op Samsung website staat: levering headset na 26 juni 2020. Kom maar op dan!

• Fred13
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 22:26
Swizzler24 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:55:
[...]

Aan het toestel. Heb zelf de S7 tot de S20 gehad (heb nu de S20 plus) en imo maakt de S8 de mooiste foto's.
Je kunt de scène herkenning uitzetten, dat kan helpen. Verder zijn de foto's prima en beter dan de S8 van mijn zoon.
Kleuren reproductie hangt vaak ook af van het beeldscherm waar je deze op bekijkt. En daarnaast is het natuurlijk persoonlijk.
Als je het niet mooi vind kun je ook nog altijd een alternatieve camera app gebruiken zoals gcam van Google.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 04-07 21:47
patrickt35 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:47:
[...]

Een liefhebber van fotografie pakt sowieso zijn DSLR.
Iets met appels en peren...
Blah...

Je kan ook liefhebber zijn en niet de hele tijd je DSLR meezeulen, telefoons kunnen tegenwoordig prima fototoestellen zijn. Helaas lijken er idd betere keuzes te zijn dan de S20 op dat gebied.

• henklbr
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 04-07 09:52
m0ridin schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:13:
[...]

Blah...

Je kan ook liefhebber zijn en niet de hele tijd je DSLR meezeulen, telefoons kunnen tegenwoordig prima fototoestellen zijn. Helaas lijken er idd betere keuzes te zijn dan de S20 op dat gebied.
Ik kan met mijn S20Ultra uitstekende foto's maken... :)

Samsung Galaxy Fold 5G SM-F907B | Build-number: QP1A.190711.020.F907BXXS3BTE1 | Security Patch Level: 2020-06-01

• m0ridin
henklbr schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:36:
[...]

Ik kan met mijn S20Ultra uitstekende foto's maken... :)
Ach, mijn S20 kan ook prima fotos maken maar vooral exposure is toch wel een dingetje af en toe (heb bijv een zwart/witte hond... als hij toevallig focust op het zwarte dan raakt vaak alles ineens heel erg overbelicht. Dat heb ik ook vaker in andere situaties).

Verder is nightmode ook nogal onvoorspelbaar voor me...

Hij is zeker niet zo slecht als sommigen doen geloven, maar samsung staat (wat mij betreft) zeker niet meer helemaal (alleen) bovenaan. Draait bovenin mee, maar moet anderen boven zich dulden tegenwoordig.

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online

renzo4000

*Doh!*

#bwoah ... Volgens mij is de s20(+/u) nog steeds de top qua camera samen met de iphone 11 en een paar anderen. Dit is de afgelopen jaren altijd al zo geweest toch? De rek is er een beetje uit in het huidige format. Waar nog vaak de winst nog te behalen valt is de software. Uiteindelijke doen heel veel smartphone fabrikanten "leentje-buur" bij elkaar wat betreft camera sensoren ed.

https://www.tomsguide.com...-cameras,review-2272.html

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• harrybeuker
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21:55
Kan iemand eens een fullhd movie maken van een seconde of 30. Dan via whatsapp naar iemand versturen. Dat filmpje word bij mij helemaal licht gemaakt. De kleuren zijn echt ruk. Ik ben benieuwd of dat aan mijn tel ligt of dat jullie dit ook hebben. Ik heb een s20. Filmpje is fullhd en 90mb ongeveer. Heb nog met geen enkele andere telefoon dit geneuzel gehad terwijl ik altijd fullhd film

• m0ridin
@harrybeuker film je vanuit Whatsapp? Of met de stock camera app en dan delen via whatsapp.

Direct in Whatsapp (en andere apps) is volgens mij altijd ellende en matige kwaliteit

• renzo4000
  • Nu online

renzo4000

*Doh!*

Volgens mij heeft dat te maken met de HDR optie die niet verwerkt kan worden.

• Luuk
  • Niet online

Luuk

Since 1983

patrickt35 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:41:
[...]

Ik heb die van mijn dochter getest, en inderdaad eerst dacht ik ook dat nc slecht werkte. Echter dit is wanneer het volume op 0 staat.
Wanneer je het volume een beetje hoger zet, schiet gelijk de nc aan.
Hier geen verschil bij volume 0 of hoger. NC gaat aan bij aanzetten van de headset. NC werkt ook gewoon zonder bluetooth connectie met de telefoon. Statisch geluid wordt redelijk goed weggefilterd bijvoorbeeld de airco maar pratende mensen of het geluid van de tv hoor ik nog duidelijk. Bij de Bose is het dan dead silent. (Is ook wel iets duurder) vandaar dat ik niet erg onder de indruk ben.

• pieterjangoeman
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 08:32
Ik heb sinds een week of 2-3 een galaxy s20 in gebruik, maar ben een beetje onzeker over de batterij.
Ik heb meestal dagen van 2-3u screen on time, en vaak is de batterij daarmee quasi leeg tegen het eind van de dag.
Ik heb de adaptive power saving functie opstaan, meestal staat hij op optimized, af en toe op medium power saving. Dit switcht hem ook tussen 60 en 120 Hz.
Gamen doe ik er quasi nooit op, paar keer per week, paar minuten.
Als ik bij device care naar de battery voorspelling ga kijken heb bv momenteel nog 13u te gaan, met 73% batterij. Echter, dit heb ik nog nooit hoger dan +-30u zien gaan.

Ik las hier al heel wat andere ervaringen, waarbij hij toch een pak langer meeging, of een pak intenser gebruikt werd per dag op één lading.

Tips wat ik kan checken?

Thanks!

• renzo4000
  • Nu online

renzo4000

*Doh!*

Wat bij mij echt wel helpt is een bixby routine die regelt dat wanneer ik thuis verbonden ben met wifi de netwerkmodus naar 2g gaat en mobile data uit.

Kijk ook eens op reddit, daar staan ook wel goede tips zoals: https://www.reddit.com/r/...s_battery_and_snapdragon/

• pieterjangoeman
renzo4000 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:15:
Wat bij mij echt wel helpt is een bixby routine die regelt dat wanneer ik thuis verbonden ben met wifi de netwerkmodus naar 2g gaat en mobile data uit.

Kijk ook eens op reddit, daar staan ook wel goede tips zoals: https://www.reddit.com/r/...s_battery_and_snapdragon/
Dat heb ik alvast eens geprobeerd, hopelijk doet het iets!
Wat voor batterij voorspellingen, en SOT krijg jij zoal?

• renzo4000
  • Nu online

renzo4000

*Doh!*

pieterjangoeman schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:48:
[...]

Dat heb ik alvast eens geprobeerd, hopelijk doet het iets!
Wat voor batterij voorspellingen, en SOT krijg jij zoal?

Het komt in de praktijk bij mij neer op: 7:00 van de lader tot 00:00; ik heb dan 3-4 SOT en nog 40% batterij over.

[Voor 8% gewijzigd door renzo4000 op 01-07-2020 15:10]

• patrickt35
Het wel of niet verbonden zijn met wifi is bepalend voor je batterijduur.
In het weekend wanneer ik thuis verbonden ben met wifi haalde ik afgelopen zondag 8 uur SOT, en nog 28% batterij over.
Wanneer ik doordeweeks onderweg ben heel ik Max 5 uur, en is mijn batterij volledig leeg. Betreft wel een Ultra

• pieterjangoeman
renzo4000 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:09:
[...]

[Afbeelding]

Het komt in de praktijk bij mij neer op: 7:00 van de lader tot 00:00; ik heb dan 3-4 SOT en nog 40% batterij over.
welke app is dit?

• pieterjangoeman
patrickt35 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:19:
Het wel of niet verbonden zijn met wifi is bepalend voor je batterijduur.
In het weekend wanneer ik thuis verbonden ben met wifi haalde ik afgelopen zondag 8 uur SOT, en nog 28% batterij over.
Wanneer ik doordeweeks onderweg ben heel ik Max 5 uur, en is mijn batterij volledig leeg. Betreft wel een Ultra
wow, dat is helemaal wat anders, grotere batterij, maar dan nog.
Ik zit momenteel quasi heel de dag thuis, op wifi, maar toch...

• renzo4000
  • Nu online

renzo4000

*Doh!*

• Garret1410
  • Laatst online: 06-07 17:50
Swizzler24 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:55:
[...]

Ik heb ze ook allemaal gehad maar Samsung wil met software updates nog wel eens wat veranderingen doorvoeren. Vroeger waren Samsung foto's erg processed zoals veel contrast, verscherping en verzadigde kleuren dus ook S8. Later en ik dacht met S9 werden de kleuren een stuk natuurlijker. Met name het contrast en verscherping werd naar beneden geschroefd en wat me opviel is dat het contrast sinds de S20 weer wat omhoog gegaan is. Kennelijk vind de massa dat mooier.

Als ik naar de camera in het algemeen bekijk, vind ik de camera van de S20 toch wel de betere. Ik heb geen S8 of S9 om te vergelijken maar ik weet dat ik met elk toestel upgrade de camera beter vond dan zn voorganger. Voor mij is filmen belangrijk en zie zeker verbeteringen elk jaar.

Persoonlijk vind ik de foto's van de iphone 11 wel iets mooier. Ze hebben iets meer detail maar verschil in kleur valt wel mee dus dat oververzadigde van de S20 valt ook wel mee vind ik. Alleen met rode kleuren heeft Samsung wat moeite.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 05-07 22:05

lithiumangel

Tuurlijk !

Gisteren een S20 in ontvangst genomen van de zaak als vroege upgrade op een S10.
Ik heb er een hele rare probleem mee met laden via een Satechi desk lader.

Ik gebruik thuis (COVID19 natuurlijk, thuiswerken) op mijn buro een Satechi charger. Ondersteunt 60W USB-C PD op de enkele USB-C poort, en heeft voor de rest 3x USB-A poorten. Al mijn kabels zijn van Blitzwolf. De Blitzwolf USB-C -> USB-C kabel die ik gebruik is 90CM en laad i.s.m de Satechi al mijn USB-C devices. Sony XZ3, de S10, tot aan grotere zaken zoals mijn Nintendo Switch, Dell Laptop, Surface Book en Surface Go.

Na een uur troubleshooten kwam ik uit op het volgende.
1. De S20 laad WEL op met een Aukey USB-C 60W lader / en mijn 2 Anker USB-C PD powerbanks met dezelfde blitzwolf kabel
2. De S20 laad WEL op met de Satechi lader indien het toestel UIT staat.
3. Zodra het toestel aan staat (OS is ingeladen) laad het toestel NIET op met de Satechi
4. Zodra ik het toestel reboot met de kabel in de Satechi lader, dan laad de S20 WEL als het OS geladen is. Maar zodra ik de stekker er 1 maal uit haal ,en weer terug doe is het geen feest.

Ik heb in de settings al: Fast charging en Super charging aan/uit gezet, maar dat maaktte absoluut niet uit. Het lijkt erg alsof iets in het OS de Satechi niet leuk vind. Als iemand een oplossing of suggestie heeft ? Graag.

Als ik het niet kan oplossen ben ik bang dat ik hem gewoon terug geef aan m`n manager en de S10 hou. Normaliter moet ik voor mijn werk veel reizen binnen de EU (50% v.d tijd) Ik kan als ik weer vaak op reis ga niet een toestel gebruiken die heel erg kieskeurig is met welke lader die wel/niet is aangesloten.

[Voor 12% gewijzigd door lithiumangel op 03-07-2020 01:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 08:29
renzo4000 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:15:

Goed gevonden. Maar wat als WiFi aanstaat maar niet verbonden is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pieterjangoeman
Ryan_ schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:22:
[...]

Goed gevonden. Maar wat als WiFi aanstaat maar niet verbonden is?
Je kan kiezen welke ssid in dit scenario gebruikt moet worden.
Ik vroeg me wel af hoe het ongedaan kan gemaakt worden, dus als je bv thuis vertrekt, dat je mobiele data weer actief wordt, dit lijkt niet het geval te zijn, het kan toch niet zijn dat ik een 2e routine moet maken die het omgekeerde doet, of wel?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renzo4000
  • Nu online

renzo4000

*Doh!*

Inderdaad, ik heb specifiek mijn thuis SSID opgegeven. Als de voorwaarde actief is zal hij terug schakelen naar 2g (zorg er dus voor dat ie wel eerst op 4g staat als je deze routine aanmaakt!). Zodra de conditie niet meer geldig is (oftewel mijn SSID is niet meer in bereik) dan zet ie hem weer terug naar 4g, je hoeft dus geen tweede routine aan te maken hiervoor. Dit gaat in de meeste gevallen goed, ik heb sporadisch dat dit niet werkt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 23:13
Update ATFG komt net OTA binnen, Juli patch.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Swizzler24
Heb op m'n werktelefoon (S20 Vodafone) de mei firmware staan. Waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 07:54
Swizzler24 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:26:
Heb op m'n werktelefoon (S20 Vodafone) de mei firmware staan. Waar kan dit aan liggen?
Vodafone branded software?
Kijk eens bij instellingen, software gegevens en dan naar de regel serviceprovider.
Staat daar VDF of PHN?
VDF = Vodafone branded.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Swizzler24
Megapaul schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 16:13:
[...]

Vodafone branded software?
Kijk eens bij instellingen, software gegevens en dan naar de regel serviceprovider.
Staat daar VDF of PHN?
VDF = Vodafone branded.
Yup staat VDF. Kortom ik krijg de updates dus later.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 07:37
Swizzler24 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:15:
[...]

Je loopt 2 maanden achter op updates, ik zou de CSC eenvoudig met samKey wijzigen (edit) naar PHN :) .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Swizzler24
Q_7 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 18:13:
[...]

Je loopt 2 maanden achter op updates, ik zou de CSC eenvoudig met samKey wijzigen (edit) naar PHN :) .
Thnx ga ik straks ff doen. Uitleg staat gewoon op sammobile?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 00:39
Swizzler24 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 18:36:
[...]

Bij mijn weten moet je echt een schone installatie doen via Odin.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Q_7
Kost je wel een credit van 2,50 via samkey , je hoeft alleen maar PHN bij CSC in te vullen en akkoord te geven ,rest doet ie allemaal automatisch.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Q_7
beezjeh schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 18:42:
[...]

Bij mijn weten moet je echt een schone installatie doen via Odin.
Met samKey hoeft dat dus niet, je behoud alles gewoon.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• henklbr
Swizzler24 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 18:36:
[...]

Nope: staat niet op de site van SamMobile (SamKey is geen onderdeel van hun)

Hou er wel rekening mee dat, als er iets met je toestel is, Vodafone en/of Samsung moeilijk kunnen doen vwb garantievoorwaarden...

Als je up-to-date wilt blijven, kun je beter de PHN-firmware downloaden en installeren: tegenwoordig zit VDF ook in het grote Multi-CSC OXM.
AP BL CP & HOME_CSC_OXM flashen en je data en garantie blijven behouden...

But: choice is yours... ;)

Samsung Galaxy Fold 5G SM-F907B | Build-number: QP1A.190711.020.F907BXXS3BTE1 | Security Patch Level: 2020-06-01

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MMatthijsV
  • Registratie: oktober 2012
  • Nu online
Kapitein187 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:48:
Mijn telefoon herstart na enkele seconden nadat ik deze heb geïnstalleerd op mijn S20 4G. Heeft iemand hier ook last van? Dit gebeurt ook in veilige modus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@MMatthijsV geen probleem hier ook op een S20 4G met KPN sim.

Honda VFR 750F RC36-II te koop

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MMatthijsV
  • Nu online
Kapitein187 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:48:
MMatthijsV schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 20:52:
[...]
Mijn telefoon herstart na enkele seconden nadat ik deze heb geïnstalleerd op mijn S20 4G. Heeft iemand hier ook last van? Dit gebeurt ook in veilige modus.
Ik heb een aantal stock apps verwijderd om de batterijduur te verbeteren, met dank aan de voorgaande posts! Dat lijkt nu een probleem gegeven te hebben bij het updaten. Nadat ik met ADB de onderstaande app weer had geïnstalleerd lijkt alles weer goed te werken. In recovery mode kon ik een log inzien waarin stond dat het onderstaande pakket niet geïnstalleerd was.

code:
1
com.dsi.ant.server

Meer informatie over het installeren en verwijderen van apps: https://www.xda-developer...ware-without-root-access/

Deze apps heb ik tot dusver zonder problemen kunnen verwijderen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
GENERAL SYSTEM
pm uninstall -k --user 0 com.dsi.ant.sample.acquirechannels
pm uninstall -k --user 0 com.dsi.ant.service.socket
pm uninstall -k --user 0 com.dsi.ant.plugins.antplus
pm uninstall -k --user 0 com.android.egg
pm uninstall -k --user 0 com.sec.android.easyonehand
pm uninstall -k --user 0 com.sec.android.widgetapp.samsungapps
pm uninstall -k --user 0 com.sec.android.app.launcher
pm uninstall -k --user 0 com.samsung.android.mateagent
pm uninstall -k --user 0 com.sec.android.easyMover.Agent
pm uninstall -k --user 0 com.samsung.android.app.watchmanagerstub
pm uninstall -k --user 0 com.sec.android.daemonapp
pm uninstall -k --user 0 com.samsung.android.app.social

SAMSUNG PASS / PAY
pm uninstall -k --user 0 com.samsung.android.samsungpassautofill
pm uninstall -k --user 0 com.samsung.android.authfw
pm uninstall -k --user 0 com.samsung.android.samsungpass
pm uninstall -k --user 0 com.samsung.android.spayfw

GIMMICKY APPS
pm uninstall -k --user 0 com.samsung.android.aremoji
pm uninstall -k --user 0 com.google.ar.core
pm uninstall -k --user 0 com.samsung.android.da.daagent
pm uninstall -k --user 0 com.samsung.android.service.livedrawing
pm uninstall -k --user 0 com.sec.android.mimage.avatarstickers
pm uninstall -k --user 0 com.samsung.android.visionarapps
pm uninstall -k --user 0 com.samsung.android.aremojieditor
pm uninstall -k --user 0 com.samsung.android.arzone
pm uninstall -k --user 0 com.samsung.android.ardrawing

FACEBOOK
pm uninstall -k --user 0 com.facebook.katana
pm uninstall -k --user 0 com.facebook.system
pm uninstall -k --user 0 com.facebook.appmanager
pm uninstall -k --user 0 com.facebook.services

SAMSUNG KIDS
pm uninstall -k --user 0 com.samsung.android.kidsinstaller
pm uninstall -k --user 0 com.samsung.android.app.camera.sticker.facearavatar.preload

SAMSUNG LED COVER
pm uninstall -k --user 0 com.samsung.android.app.ledbackcover
pm uninstall -k --user 0 com.sec.android.cover.ledcover

EDGE
pm uninstall -k --user 0 com.samsung.android.service.peoplestripe

NOTES
pm uninstall -k --user 0 com.samsung.android.app.notes

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ^LuKKie^
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 06-07 19:48
henklbr schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 20:21:
[...]
Als je up-to-date wilt blijven, kun je beter de PHN-firmware downloaden en installeren: tegenwoordig zit VDF ook in het grote Multi-CSC OXM.
Dus eenmalig Multi-CSC OXM flashen, data blijft behouden en vervolgens krijg je eerder updates?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 00:39
MMatthijsV schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 22:03:
[...]

[...]

Ik heb een aantal stock apps verwijderd om de batterijduur te verbeteren, met dank aan de voorgaande posts! Dat lijkt nu een probleem gegeven te hebben bij het updaten. Nadat ik met ADB de onderstaande app weer had geïnstalleerd lijkt alles weer goed te werken. In recovery mode kon ik een log inzien waarin stond dat het onderstaande pakket niet geïnstalleerd was.

code:
1
com.dsi.ant.server

Meer informatie over het installeren en verwijderen van apps: https://www.xda-developer...ware-without-root-access/

Deze apps heb ik tot dusver zonder problemen kunnen verwijderen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
GENERAL SYSTEM
pm uninstall -k --user 0 com.dsi.ant.sample.acquirechannels
pm uninstall -k --user 0 com.dsi.ant.service.socket
pm uninstall -k --user 0 com.dsi.ant.plugins.antplus
pm uninstall -k --user 0 com.android.egg
pm uninstall -k --user 0 com.sec.android.easyonehand
pm uninstall -k --user 0 com.sec.android.widgetapp.samsungapps
pm uninstall -k --user 0 com.sec.android.app.launcher
pm uninstall -k --user 0 com.samsung.android.mateagent
pm uninstall -k --user 0 com.sec.android.easyMover.Agent
pm uninstall -k --user 0 com.samsung.android.app.watchmanagerstub
pm uninstall -k --user 0 com.sec.android.daemonapp
pm uninstall -k --user 0 com.samsung.android.app.social

SAMSUNG PASS / PAY
pm uninstall -k --user 0 com.samsung.android.samsungpassautofill
pm uninstall -k --user 0 com.samsung.android.authfw
pm uninstall -k --user 0 com.samsung.android.samsungpass
pm uninstall -k --user 0 com.samsung.android.spayfw

GIMMICKY APPS
pm uninstall -k --user 0 com.samsung.android.aremoji
pm uninstall -k --user 0 com.google.ar.core
pm uninstall -k --user 0 com.samsung.android.da.daagent
pm uninstall -k --user 0 com.samsung.android.service.livedrawing
pm uninstall -k --user 0 com.sec.android.mimage.avatarstickers
pm uninstall -k --user 0 com.samsung.android.visionarapps
pm uninstall -k --user 0 com.samsung.android.aremojieditor
pm uninstall -k --user 0 com.samsung.android.arzone
pm uninstall -k --user 0 com.samsung.android.ardrawing

FACEBOOK
pm uninstall -k --user 0 com.facebook.katana
pm uninstall -k --user 0 com.facebook.system
pm uninstall -k --user 0 com.facebook.appmanager
pm uninstall -k --user 0 com.facebook.services

SAMSUNG KIDS
pm uninstall -k --user 0 com.samsung.android.kidsinstaller
pm uninstall -k --user 0 com.samsung.android.app.camera.sticker.facearavatar.preload

SAMSUNG LED COVER
pm uninstall -k --user 0 com.samsung.android.app.ledbackcover
pm uninstall -k --user 0 com.sec.android.cover.ledcover

EDGE
pm uninstall -k --user 0 com.samsung.android.service.peoplestripe

NOTES
pm uninstall -k --user 0 com.samsung.android.app.notes
Op zich is het dan toch veiliger om gewoon package disabler pro te gebruiken, doe ik namelijk al jaren en zichzelf inschakelen doen ze ook niet.
Voordat ik ga updaten schakel is overigens alles wel weer in zodat een update wel alles meepakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Q_7
^LuKKie^ schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 22:13:
[...]

Dus eenmalig Multi-CSC OXM flashen, data blijft behouden en vervolgens krijg je eerder updates?
Dat moet je met odin flashen, telefoon word gereset, maar met een backup kom je er ook wel :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• patrickt35
Q_7 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 22:28:
[...]

Dat moet je met odin flashen, telefoon word gereset, maar met een backup kom je er ook wel :)
Wel goede informatie geven. Wanneer je HOME_CSC gebruikt, blijven je data en instellingen behouden

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MMatthijsV
  • Nu online
beezjeh schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 22:26:
[...]

Op zich is het dan toch veiliger om gewoon package disabler pro te gebruiken, doe ik namelijk al jaren en zichzelf inschakelen doen ze ook niet.
Voordat ik ga updaten schakel is overigens alles wel weer in zodat een update wel alles meepakt.
Inderdaad een goede tip om uitgeschakelde/verwijderde* apps voorafgaand aan een update weer in te schakelen. Als je aan de hand van de changelog precies weet welke apps in de update aangeraakt worden kan dat ook per app.

*= voor user 0

• henklbr
^LuKKie^ schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 22:13:
[...]

Nee, want je CSC blijft VDF

Er is zelfs een kans dat je geen OTA-updates krijgt hierna, als dezelfde build niet is uitgebracht voor bv VDF (Vodafone).
Maar: je garantie blijft iig wel intact...

Q_7 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 22:28:
[...]

Nee, Als je met HOME_CSC_OXM flasht, blijft je data intact...

Je kan je toestel niet zomaar van VDF naar PHN krijgen door PHN-firmware te flashen.
PHN, VDF en ook TNL zitten allemaal in Multi-CSC OXM, De actieve CSC wordt bepaald door de SIM-kaart die in je toestel zit.

[Voor 37% gewijzigd door henklbr op 04-07-2020 07:10]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Swizzler24
henklbr schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 20:21:
[...]

Nope: staat niet op de site van SamMobile (SamKey is geen onderdeel van hun)

Hou er wel rekening mee dat, als er iets met je toestel is, Vodafone en/of Samsung moeilijk kunnen doen vwb garantievoorwaarden...

But: choice is yours... ;)
Thnx Henk. Ik ga jouw methode volgen.

• ^LuKKie^
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 06-07 19:48
henklbr schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 07:06:
[...]
De actieve CSC wordt bepaald door de SIM-kaart die in je toestel zit.
De SIM-kaart die in je toestel zit bij een factory reset toch? Want ik heb nog een KPN SIM liggen en mijn Vodafone SIM is nu een eSIM. Kan dit weekend op zich wel een factory reset doen met de KPN SIM erin, dan zou het toestel dus PHN moeten worden? Ook als ik daarna de Vodafone eSIM activeer?

• henklbr
^LuKKie^ schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 08:32:
[...]

De SIM-kaart die in je toestel zit bij een factory reset toch? Want ik heb nog een KPN SIM liggen en mijn Vodafone SIM is nu een eSIM. Kan dit weekend op zich wel een factory reset doen met de KPN SIM erin, dan zou het toestel dus PHN moeten worden? Ook als ik daarna de Vodafone eSIM activeer?
Ik heb het even nagevraagd, dit was het antwoord:

Ik ben 90% zeker dat dat zou moeten werken
heb gisteren eSIM getest, en lijkt t zelfde te werken

Wel pas de SIM wijzigen na het doorstarten

• Swizzler24
henklbr schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 09:52:
[...]

Ik heb het even nagevraagd, dit was het antwoord:

Ik ben 90% zeker dat dat zou moeten werken
heb gisteren eSIM getest, en lijkt t zelfde te werken

Wel pas de SIM wijzigen na het doorstarten
Henk. Wat bedoel je precies met wel pas sim wijzigen na het doorstarten?

• Kapitein187
henklbr schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 07:06:
[...]

Maar: je garantie blijft iig wel intact...
Moeilijk zouden ze kunnen doen, maar wettelijk blijft je garantie ook geldig als je het veranderd.

• CyberJohn
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 08:51
Kapitein187 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:18:
[...]

Moeilijk zouden ze kunnen doen, maar wettelijk blijft je garantie ook geldig als je het veranderd.
Dat ligt eraan of je het over fabrieksgarantie of over garantie vanuit de winkel hebt. Samsung is niet verplicht je te helpen als je aan de firmware hebt lopen sleutelen.
Swizzler24 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 11:21:
[...]

Henk. Wat bedoel je precies met wel pas sim wijzigen na het doorstarten?
Na de reset eerst alle stappen doorlopen, zoals Google Account etc.

• Kapitein187
CyberJohn schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:46:
[...]

Dat ligt eraan of je het over fabrieksgarantie of over garantie vanuit de winkel hebt. Samsung is niet verplicht je te helpen als je aan de firmware hebt lopen sleutelen.

[...]

Na de reset eerst alle stappen doorlopen, zoals Google Account etc.
Ik ga er vanuit dat hij hem via Vodafone heeft gekocht, zij zijn dan de verkopende partij. Hoe dan ook, zelf heb ik via Samsung nooit problemen gehad met custom ROMs. Overigens lag het bij mij ook aantoonbaar niet aan de firmware, dat is ook het verschil volgens mij.

[Voor 12% gewijzigd door Kapitein187 op 04-07-2020 14:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 02:21
Heb een vreemd probleem met Payconic by bancontact. Als ik van thuis uit iets bestel online, heb ik geen probleem met betalen, maar als ik in de plaatselijke frituur wil betalen ( vandaag dus) krijg ik de "u heeft 0,00 euro van uw betalingslimiet resterend"melding?? Terwijl ik de app vandaag( trouwens, het is al enkele dagen geleden) dus niet heb gebruikt? Ik heb het toestel nog maar een dikke week, en ik vind via google geen zelfde probleem, dus ik vroeg me af of het aan de S20 instellingen kon liggen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• patrickt35

Geen zware applicaties gedraaid, maar toch bijna 10 uur SOT, en nog 33% batterij over.
Het verschil met wifi en 4g is enorm.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 22:26
Swizzler24 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:15:
[...]

VDF update ook ontvangen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• patrickt35
patrickt35 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 23:12:
[Afbeelding]

Geen zware applicaties gedraaid, maar toch bijna 10 uur SOT, en nog 33% batterij over.
Het verschil met wifi en 4g is enorm.
Eventjes ter verduidelijking mijn manier van laden. Ik heb mijn lader in een smartplug van Philips Hue. Vroeg in de nacht laat ik hem kort opladen zodat ik zeker weet dat hij de ochtend kan halen (ivm wekker) Om 04.30 laat ik hem 1,5 uur laden, zodat wanneer ik opsta hij 100% is. (Helpt misschien een klein beetje tegen slijtage van je accu)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renzo4000
  • Nu online

renzo4000

*Doh!*

Die achn exchange app ziet er uit als een simpele statische app, dus begrijpelijk dat je een hoge SOT zal halen. Wat betreft het opladen is het wel achterhaald. De moderne telefoons van nu reguleren dat zelf heel goed voor behoud van de batterij. 100% opgeladen is bijvoorbeeld niet daadwerkelijk helemaal nokkie vol en vice versa.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• patrickt35
renzo4000 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 19:54:
Die achn exchange app ziet er uit als een simpele statische app, dus begrijpelijk dat je een hoge SOT zal halen. Wat betreft het opladen is het wel achterhaald. De moderne telefoons van nu reguleren dat zelf heel goed voor behoud van de batterij. 100% opgeladen is bijvoorbeeld niet daadwerkelijk helemaal nokkie vol en vice versa.
Daarom had ik al aangegeven geen zware applicaties te hebben gedraaid. Echter dit doe ik meestal niet. En een dagje in de buitendienst op 4g vreet veel meer accu.
Wat het laden betreft weet ik ook dat het waarschijnlijk geen invloed heeft, echter vloog de accu van mijn S9+ in kwaliteit achteruit. Na 1 maand was deze nog maar 96%.
Ik ben nu begonnen op 105%, en sta dat nu nog steeds.
Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True