@gop1 combinatie van een korting via mijn werk en de huidige 100€ cashback. Rechtstreeks bij Samsung.
Ik zie geen cashback staan bij de promoties op de website van Samsung.freyja19 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:24:
[...]
@gop1 combinatie van een korting via mijn werk en de huidige 100€ cashback. Rechtstreeks bij Samsung.
Heb je misschien, in Galaxy Themes, een "Thema" gedownload (en deze actief hebbend)?davidnothen72 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:55:
ik heb een probleem ik heb een s20 ultra
als ik naar instellingen display ga
en als ik naar licht modus ga dan wordt niet meer licht maar zwart
als naar overschakel donker modus dan wordt het grijs
[Afbeelding] [Afbeelding]
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
22 mei mijn s20+ gekocht, 2 juni mijn goedkeuringsmail en op 25 juni de AKG ontvangenWenzel schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:10:
Heeft iemand toevallig recentelijk de AKG headset ontvangen?
Mijn S20 is 12 juni geleverd, maar de headset nog steeds niet.
Windows 11 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G | iPad Pro 12.9 | PS5 | PSN ID : DReaMeRD71 | Xbox Series X | XBL : DReaMeR2601 | Switch 2
Ja headset ontvangen. We 2.5 maand morgen wachten. Krijg de headset alleen goed aan het werk als ik de kabel gebruik. Met bluetooth werkt alleen de rechter speaker. Iemand tips?Wenzel schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:10:
Bestaat die actie al zo lang?Neptunus schreef op zondag 12 juli 2020 @ 08:44:
[...]
Ja headset ontvangen. We 2.5 maand morgen wachten. Krijg de headset alleen goed aan het werk als ik de kabel gebruik. Met bluetooth werkt alleen de rechter speaker. Iemand tips?
Dat lijkt me gewoon niet goed, hier werkt hij via BT gewoon prima. Er is volgens mij ook geen optie om een speaker uit te zetten. Maar je zou eens in de app kunnen kijken.Neptunus schreef op zondag 12 juli 2020 @ 08:44:
[...]
Ja headset ontvangen. We 2.5 maand morgen wachten. Krijg de headset alleen goed aan het werk als ik de kabel gebruik. Met bluetooth werkt alleen de rechter speaker. Iemand tips?
Windows 11 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G | iPad Pro 12.9 | PS5 | PSN ID : DReaMeRD71 | Xbox Series X | XBL : DReaMeR2601 | Switch 2
Had ik van de week ook. Probeer even te pielen met en connector. Het leek er bij mij op dat de headset nog dacht dat de kabel erin zat terwijl dit niet zo was.Neptunus schreef op zondag 12 juli 2020 @ 08:44:
[...]
[ Voor 24% gewijzigd door Phydomir op 12-07-2020 14:09 ]
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Verwijderd schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:56:
[...]hoe zit het met de gezichtsherkenning op mijn tablet kan ik er een foto bij houde en start gelijk op is dit nog zo met de s20
Dit had ik ook al gedaan, geen verschil... maar thanks!
Heb nu ook de gezichtsherkenning aangezet, en dat werkt wel heel goed. Maar het frustreert me toch dat die vingerscanner zo matig is. Zeker omdat dat bij mijn oude telefoon zoveel beter was.
Geregistreerd: 30 meiWenzel schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:10:
Bevestiging deelname: 10 juni
Track&Trace: 13 juli
Ik heb vandaag ook mijn track&trace ontvangen.Ryan_ schreef op maandag 13 juli 2020 @ 08:52:
[...]
Bevestiging deelname: 10 juni
Track&Trace: 13 juli
De Samsung 100 euro cashback is nu ook in Nederland bij de mediamarkt:
https://www.samsung.com/nl/promo/promo/?id=6B988X7GF69H2
Wel alleen op de 4g versie. Dan wordt hij dus €649 wat mij wel aan het twijfelen brengt. Verwacht niet dat hij veel goedkoper dan dat gaat worden totdat de opvolger uit is..
Ik doe over het algemeen 3-4 jaar met een smartphone (zit nu nog op een s7), wat denken jullie ga ik dan spijt krijgen dat ik geen 5g heb? Over het algemeen gebruik ik niet veel mobiele data en 4g is eigenlijk altijd prima tot nu toe.
Waar ik nu tegenaan loop met de s7:
- accu haalt de dag niet meer (enige twijfelpunt bij de s20, had graag nog een flink grotere accu gezien, maar er zijn niet veel flagships die dat hebben..)
- security updates zijn gestopt
- 32gb is niet genoeg meer met de steeds groter wordende apps
Verder eigenlijk zonde om de s7 weg te doen.. Hij is nog snel genoeg en draait alles prima.
https://www.samsung.com/nl/promo/promo/?id=6B988X7GF69H2
Wel alleen op de 4g versie. Dan wordt hij dus €649 wat mij wel aan het twijfelen brengt. Verwacht niet dat hij veel goedkoper dan dat gaat worden totdat de opvolger uit is..
Ik doe over het algemeen 3-4 jaar met een smartphone (zit nu nog op een s7), wat denken jullie ga ik dan spijt krijgen dat ik geen 5g heb? Over het algemeen gebruik ik niet veel mobiele data en 4g is eigenlijk altijd prima tot nu toe.
- accu haalt de dag niet meer (enige twijfelpunt bij de s20, had graag nog een flink grotere accu gezien, maar er zijn niet veel flagships die dat hebben..)
Verder eigenlijk zonde om de s7 weg te doen.. Hij is nog snel genoeg en draait alles prima.
[ Voor 26% gewijzigd door Bruinbaard op 13-07-2020 11:27 ]
Ik heb zelf de upgrade gedaan vanaf de S8, en ik merk een duidelijke updgrade. Vooral het extra werkgeheugen is erg fijn, waardoor wisselen tussen apps gewoon veel sneller gaat omdat ze niet opnieuw opgestart worden maar uit slaapstand gewekt worden.
Op de S8 had ik 64Gb en een sd-kaartje. Dat was voor mij voldoende, maar de 128 in de S20 is dan zeker genoeg.
Ik heb de 4G versie, en vind die snel genoeg voor wat ik er mee doe. Ik zie op dit moment, en ook de komende 2 à 3 jaar nog niet de meerwaarde van 5G, en vind dat dus ook niet de meerprijs waard.
Batterijduur is voor mijn gevoel iets minder dan van de S8, maar acceptabel.
Ik gebruik de S8 nu nog voor Pokémon Go voor mijn zoontje, en merk vooral naast elkaar veel snelheidsverschil. Als ik heel eerlijk ben, denk ik echter dat de S8 nog snel genoeg was voor wat ik er mee doe. Ik heb natuurlijk geen nee gezegd tegen de upgrade van mijn werktelefoon, vandaar dat ik nu op de S20 zit.
Op de S8 had ik 64Gb en een sd-kaartje. Dat was voor mij voldoende, maar de 128 in de S20 is dan zeker genoeg.
Ik heb de 4G versie, en vind die snel genoeg voor wat ik er mee doe. Ik zie op dit moment, en ook de komende 2 à 3 jaar nog niet de meerwaarde van 5G, en vind dat dus ook niet de meerprijs waard.
Ik gebruik de S8 nu nog voor Pokémon Go voor mijn zoontje, en merk vooral naast elkaar veel snelheidsverschil. Als ik heel eerlijk ben, denk ik echter dat de S8 nog snel genoeg was voor wat ik er mee doe. Ik heb natuurlijk geen nee gezegd tegen de upgrade van mijn werktelefoon, vandaar dat ik nu op de S20 zit.
Ik zit ook op de S8, maar heb juist batterijduur als hoofdreden om eventueel te upgraden. Echter vind ik het toch wel schokkend dat je ervaart dat de batterijduur iets minder is dan de S8 (een 3 jaar oud toestel). Dit lees ik ook her en der in dit topic. Wat mij betreft is de S20 om deze reden een no-go. Leuk dat je als fabrikant 120 Hz en noem het maar in een apparaat kan stoppen, maar zorg er dan ook voor dat mensen dit makkelijk een gehele dag kunnen gebruiken, of dat in ieder geval het toestel zuinig omgaat met de accu.gwystyl schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:47:
Ik heb zelf de upgrade gedaan vanaf de S8, en ik merk een duidelijke updgrade. Vooral het extra werkgeheugen is erg fijn, waardoor wisselen tussen apps gewoon veel sneller gaat omdat ze niet opnieuw opgestart worden maar uit slaapstand gewekt worden.
Ik zou dit dus wel laten mee wegen. Hoe gaat dit toestel over 3-4 jaar de dag doorkomen, als het nu voor veel mensen ook slechts werkbaar is met verscheidene Bixby routines, uitschakelen van 4G thuis, permissies van vele apps op de achtergrond beperken, etc.
[ Voor 8% gewijzigd door -Edwin- op 13-07-2020 14:03 ]
@-Edwin- Met als kanttekening dat mijn scherm begin dit jaar stuk was, en de S8 daarom begin januari een nieuwe accu heeft gekregen (zit aan scherm vast). Dan is het verschil beter vergelijkbaar dan met een S8 die 2+ jaar gebruikt is.
Ik ben van S8 naar S20 plus gegaan en de batterij daarvan gaat toch wel een stuk langer mee. Nou was die 3 jaar oude batterij ook niet zo jofel meer, maar als je nieuw met nieuw zou vergelijken (even 3 jaar teruggraven in m'n geheugen...) zou de S20 plus het nog steeds winnen.-Edwin- schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:59:
[...]
Ik zit ook op de S8, maar heb juist batterijduur als hoofdreden om eventueel te upgraden. Echter vind ik het toch wel schokkend dat je ervaart dat de batterijduur iets minder is dan de S8 (een 3 jaar oud toestel). Dit lees ik ook her en der in dit topic. Wat mij betreft is de S20 om deze reden een no-go. Leuk dat je als fabrikant 120 Hz en noem het maar in een apparaat kan stoppen, maar zorg er dan ook voor dat mensen dit makkelijk een gehele dag kunnen gebruiken, of dat in ieder geval het toestel zuinig omgaat met de accu.
Ik zou dit dus wel laten mee wegen. Hoe gaat dit toestel over 3-4 jaar de dag doorkomen, als het nu voor veel mensen ook slechts werkbaar is met verscheidene Bixby routines, uitschakelen van 4G thuis, permissies van vele apps op de achtergrond beperken, etc.
Ik denk dat een S20 (non plus) redelijk gelijk op zou moeten gaan met een S8 (nieuw), en het dus in elk geval langer zou moeten uithouden dan een 3 jaar oude S8.
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
Ik maakte de vergelijking inderdaad wel met een nieuwe S8, ik had toch wel gehoopt dat de accuduur tijdens release wel beter zou zijn dan tijdens release toen. Maar misschien is dat met de nieuwe technieken niet haalbaar en moeten we blij zijn met een ongeveer gelijke accuduur.johnwoo schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:07:
[...]
Ik ben van S8 naar S20 plus gegaan en de batterij daarvan gaat toch wel een stuk langer mee. Nou was die 3 jaar oude batterij ook niet zo jofel meer, maar als je nieuw met nieuw zou vergelijken (even 3 jaar teruggraven in m'n geheugen...) zou de S20 plus het nog steeds winnen.
Ik denk dat een S20 (non plus) redelijk gelijk op zou moeten gaan met een S8 (nieuw), en het dus in elk geval langer zou moeten uithouden dan een 3 jaar oude S8.
Als je details wilt dan moet ik een en ander even precies nakijken.
Hebben jullie "High efficiency video" aan of uit staan? Waarom wel of niet?
Ik heb er een beetje mee zit spelen maar ben er nog niet over uit of de voordelen van h265 (kleinere file size) het waard zijn. In Windows 10 moest ik al een app/extensie installeren om ervoor te zorgen dat de mp4 files ook een thumbnail krijgen in file explorer.
Ik heb er een beetje mee zit spelen maar ben er nog niet over uit of de voordelen van h265 (kleinere file size) het waard zijn. In Windows 10 moest ik al een app/extensie installeren om ervoor te zorgen dat de mp4 files ook een thumbnail krijgen in file explorer.
Gaat dat om een andere AKG headset dan die standaard wordt meegeleverd met de S20+ 5G?patrickt35 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:21:
[...]
Ik heb vandaag ook mijn track&trace ontvangen.
Ik heb deze week mijn S20+ 5G gehaald, deze werd met een AKG headsetje geleverd in de doos. Helaas geen andere promo acties
Ja, tijdens de pre-order kreeg je een AKG over-ear headset erbij, naast de in-ear dopjes die in de doos zitten. Deze worden echter pas later verstuurd na aanmelden op de Samsung actie-pagina. Sommigen hebben die nu binnen, de rest is ongeduldig aan het afwachten waar hij blijftGadgeteer schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:12:
[...]
Gaat dat om een andere AKG headset dan die standaard wordt meegeleverd met de S20+ 5G?
Ik heb deze week mijn S20+ 5G gehaald, deze werd met een AKG headsetje geleverd in de doos. Helaas geen andere promo acties
[ Voor 15% gewijzigd door gwystyl op 14-07-2020 13:42 ]
De AKG waar hier over gesproken word, is geen pre-order actie.
Dit was een promotie van 18 mei t/m 28 Juni
Dit was een promotie van 18 mei t/m 28 Juni
[ Voor 27% gewijzigd door patrickt35 op 14-07-2020 16:41 ]
De AKG headset vandaag binnen gekregen. Op het eerste gezicht een prima dingetje en mooi geluid. Niet vergeten om de officiële AKG app te downloaden uit de Google Play store. Er staat dan direct een firmware update voor je headset klaar.
Van mij had het geluid wel wat harder gemogen, maar dat heb ik al gauw met headsets. Bij de S8+ kreeg je nog een optie (met waarschuwing) om harder te kunnen dan het standaard maximum. Bij de S20+ mis ik die optie. Dit is uiteraard wel persoonlijk.
Van mij had het geluid wel wat harder gemogen, maar dat heb ik al gauw met headsets. Bij de S8+ kreeg je nog een optie (met waarschuwing) om harder te kunnen dan het standaard maximum. Bij de S20+ mis ik die optie. Dit is uiteraard wel persoonlijk.
Ik heb hem nu 2 dagen getest, en valt in vergelijking met de Sony WF-1000-XM3(in-ear) enorm tegen.Ryan_ schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 20:55:
De AKG headset vandaag binnen gekregen. Op het eerste gezicht een prima dingetje en mooi geluid. Niet vergeten om de officiële AKG app te downloaden uit de Google Play store. Er staat dan direct een firmware update voor je headset klaar.
Volume is idd veel te zacht, en de noice cancelling komt niet eens in de buurt mijn Sony set.
Gelukkig heb ik er niet voor hoeven te betalen, anders was hij direct retour gestuurd.
Ik vlieg veel op Amerika (nu ff niet), en had gehoopt op een goede over-ear voor in het vliegtuig. Helaas
[ Voor 5% gewijzigd door patrickt35 op 16-07-2020 11:37 ]
Herken mij hierin, zelf gebruik ik nu op de S7 edge. Mijn overweging is de Note 10+ of de S20+ 5G het liefst met een snapdragon. Zie dat de VS moeilijk doet met exporteren van die toestellen, maar misschien dat ik er eentje uit Korea weet te scoren. Maar dan heb je weer niet alle 4G banden. De S20(+) 4G heeft daarnaast ook minder werkgeheugen. 8GB voor de 4G variant en 12GB voor de 5G variant.Bruinbaard schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:21:
.....
Functionaliteit van de 5G daar heb ik mijn twijfels bij in de komende 4 jaar. Binnenshuis heb je er waarschijnlijk niet veel aan, of je moet tegenover zo'n mast wonen.
Ik las hierboven al een discussie over de batterijduur van de S20 (vs een S8). Zelf heb ik nu ook een S8 en ik ben niet super tevreden over de batterijduur maar dat ligt denk ik net mijn toestel want mijn vriend die ook een S8 heeft, heeft een betere batterijduur. Ik hoop eigenlijk wel dat hij makkelijk de hele dag meegaat (ik game niet, kijk wel vaak filmpjes)? Wat is jullie ervaring met de batterijduur?
Ik heb mijn Snapdragon S20+ 5G gekocht bij T-dimension. Ging prima, alleen voor garantie moet het toestel naar hongkong dus maar hopen dat dat niet nodig isL33n schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 18:31:
[...]
Herken mij hierin, zelf gebruik ik nu op de S7 edge. Mijn overweging is de Note 10+ of de S20+ 5G het liefst met een snapdragon. Zie dat de VS moeilijk doet met exporteren van die toestellen, maar misschien dat ik er eentje uit Korea weet te scoren. Maar dan heb je weer niet alle 4G banden. De S20(+) 4G heeft daarnaast ook minder werkgeheugen. 8GB voor de 4G variant en 12GB voor de 5G variant.
Functionaliteit van de 5G daar heb ik mijn twijfels bij in de komende 4 jaar. Binnenshuis heb je er waarschijnlijk niet veel aan, of je moet tegenover zo'n mast wonen.
Verder, ik ben een verstokte Note-fan, maar voor je de Note 10+ kiest zou ik eerst de S20 in 120hz mode eens proberen!
Heb hier een S8+ (werk) en een S20+ 5G. De accuduur van mijn S20+ viel me de eerste paar dagen ook wat tegen maar inmiddels red ik prima de dag. De S8 haalt ook prima de dag.vellichor schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:38:
Ik las hierboven al een discussie over de batterijduur van de S20 (vs een S8). Zelf heb ik nu ook een S8 en ik ben niet super tevreden over de batterijduur maar dat ligt denk ik net mijn toestel want mijn vriend die ook een S8 heeft, heeft een betere batterijduur. Ik hoop eigenlijk wel dat hij makkelijk de hele dag meegaat (ik game niet, kijk wel vaak filmpjes)? Wat is jullie ervaring met de batterijduur?
Wellicht heb je teveel processen op de achtergrond lopen of een slechte 4G verbinding waardoor de accu snel leeg raakt?
Welke 4G banden mis je dan precies met het snapdragon model? Of hij uit Korea komt of VS maakt niet uit toch?L33n schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 18:31:
[...]
Herken mij hierin, zelf gebruik ik nu op de S7 edge. Mijn overweging is de Note 10+ of de S20+ 5G het liefst met een snapdragon. Zie dat de VS moeilijk doet met exporteren van die toestellen, maar misschien dat ik er eentje uit Korea weet te scoren. Maar dan heb je weer niet alle 4G banden. De S20(+) 4G heeft daarnaast ook minder werkgeheugen. 8GB voor de 4G variant en 12GB voor de 5G variant.
Als het band 20 zou zijn, zou dat wel heel vervelend zijn ja, want die is redelijk cruciaal in slechte ontvangstomstandigheden
Band 20 zit er gewoon bij, in ieder geval bij die van mij:
Samsung Galaxy S20+ Plus 5G G9860 Dual 12GB RAM 128GB Cosmic Black
Ik weet niet welk model ze in Korea hebben.
Samsung Galaxy S20+ Plus 5G G9860 Dual 12GB RAM 128GB Cosmic Black
Ik weet niet welk model ze in Korea hebben.
Zelf snap ik hem ook ff niet meer.GekkePrutser schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:00:
[...]
Welke 4G banden mis je dan precies met het snapdragon model? Of hij uit Korea komt of VS maakt niet uit toch?
Als het band 20 zou zijn, zou dat wel heel vervelend zijn ja, want die is redelijk cruciaal in slechte ontvangstomstandighedenIk zit er ook aan te denken namelijk omdat de Exynos deze generatie zo tegen schijnt te vallen.
Op https://www.devicespecifi.../en/comparison/3218179444 staat dat alle banden wel worden ondersteund. Dacht dat het Koreanse model de SM-G986N was, maar die staat hier weer met een Exynos.
De Amerikaanse variant is de SM-G986U
Op https://www.techwalls.com...sm-g985-g986-differences/ staat weer een variant met een SM-986N met snapdragon.

Denk dat ik ook maar bij T-dimension ga bestellen.
Nieuwe update beschikbaar voor de UN-branded en T-Mobile S20-reeks:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tbKMDrdB1ml9hEfYt05EsXTz.jpg?f=user_large)
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Wat krijgen jullie eigenlijk zo'n beetje qua sterkte (Sim)signaal?
Settings -> Info Telefoon -> Status -> Status Sim-kaart -> Signaalsterkte
Kwam er tijdens mijn vakantie in Oostenrijk achter dat ik daar echt enorm belabberd signaal had (if any) terwijl een vriend bijna altijd wel prima bereik had. (Hij met een iPhone8 geloof ik).
Heb een telfort simkaart, welke over is gegaan naar KPN, signaal nu in huis (Utrecht vlakbij centrum) is zo'n -102dbm wat niet bepaald denderend is. Als ik een simyo kaartje probeer is deze misschien iets sterker, -99dbm soms, maar scheelt amper tot niets.
Vraag me vooral af of het zin heeft om een nieuwe simkaart aan te vragen, of er iets anders mogelijk is.
Settings -> Info Telefoon -> Status -> Status Sim-kaart -> Signaalsterkte
Kwam er tijdens mijn vakantie in Oostenrijk achter dat ik daar echt enorm belabberd signaal had (if any) terwijl een vriend bijna altijd wel prima bereik had. (Hij met een iPhone8 geloof ik).
Heb een telfort simkaart, welke over is gegaan naar KPN, signaal nu in huis (Utrecht vlakbij centrum) is zo'n -102dbm wat niet bepaald denderend is. Als ik een simyo kaartje probeer is deze misschien iets sterker, -99dbm soms, maar scheelt amper tot niets.
Vraag me vooral af of het zin heeft om een nieuwe simkaart aan te vragen, of er iets anders mogelijk is.
Heb hem ook binnen op de PHN versie S20 ultra.henklbr schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:13:
Nieuwe update beschikbaar voor de UN-branded en T-Mobile S20-reeks:
[Afbeelding]
Merk nog geen verschil met iets.
Ik op de reguliere 4G uitvoering.. ook niets opgevallen.. ook binnen de afgegeven link bij de updates is niets terug te vinden. Ik denk dan maar zo "Baat het niet dan schaad het niet"038Robijno schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:08:
[...]
Heb hem ook binnen op de PHN versie S20 ultra.
HIer een signaalsterkte wat schommelt tussen de -112 en -108 dBm 29 asu (binnenshuis, Apeldoorn, KPN). Ik heb niet het idee dat ik een slecht bereik heb en op mijn voorgaande iPhone 7 was het eigenlijk gelijk. Zit nu op S20 4G. Je kunt Opensignal op je telefoon zetten om wat meer beeld te krijgen. Gebruik het toestel nu een kleine 3 maanden en eigenlijk nergens last gehad. Mogelijk dat het ook met de partij te maken kan hebben gehad waarover je roaming hebt gebruikt in Oostenrijk. Als daar de masten toevallig wat akeliger staan tussen de bergen zou me het niet verbazen dat dit nogal kan schelen per provider die je op dat moment kunt gebruikenm0ridin schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:05:
De batterij gaat wel sneller leeg.Hendry Scholing schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:20:
[...]
Ik op de reguliere 4G uitvoering.. ook niets opgevallen.. ook binnen de afgegeven link bij de updates is niets terug te vinden. Ik denk dan maar zo "Baat het niet dan schaad het niet"
Ja knap he.. ja ik merk duidelijk batterij verschil.
Normaal gaat het niet zo snel van 65% naar 49% in 2 uur verder.
Gebruik is hetzelfde als de andere dagen.
Dus op basis van 2 uur concludeer jij dat de nieuwe firmware veel meer van je accu vergt dan de vorige firmware.038Robijno schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:05:
[...]
Ja knap he.. ja ik merk duidelijk batterij verschil.
Normaal gaat het niet zo snel van 65% naar 49% in 2 uur verder.
Gebruik is hetzelfde als de andere dagen.
Zoals ik al zei... Echt knap
Heb precies hetzelfde. De juli software vreet batterij.patrickt35 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 01:27:
[...]
Dus op basis van 2 uur concludeer jij dat de nieuwe firmware veel meer van je accu vergt dan de vorige firmware.
Zoals ik al zei... Echt knap
Kan het niet gewoon zijn dat er opnieuw een tuning calibratie plaats vindt? Net zoals er gebeurt bij de eerste ingebruik name? Ik merk het zelf nog steeds niet trouwensSwizzler24 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 07:35:
[...]
Heb precies hetzelfde. De juli software vreet batterij.
Het kan sowieso geen kwaad om een *wipe cache partition* uit te voeren na een update. Ik doe dit standaard en heb tot op heden nog geen verschil gemerkt.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ik beweer niet dat het onzin is, maar ik vind het altijd zo sterk dat iemand een paar uur na een uitgebrachte update begint te roepen dat de accuduur sterk vermindert is.
camera kwaliteit is veel anders geworden (minder) Ik heb hier net een s20 van mijn vrouw en ik had die nog niet voorzien van de nieuwste update. De selfie camera aan gedaan en die van haar was veel donkerder qua kleuren. Vervolgens ook geupdate naar de nieuwste versie en de selfie camera is nu weer vele malen lichter. Dit was wel om 00:00 binnen in huis aan de keukentafel. Waarschijnlijk heb je zoiets nooit door. Nu kwam ik er toevallig achter omdat we beide een s20 hebben038Robijno schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:08:
[...]
Heb hem ook binnen op de PHN versie S20 ultra.
Een "wipe cache partition" hoe doe je dat ?renzo4000 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:30:
Het kan sowieso geen kwaad om een *wipe cache partition* uit te voeren na een update. Ik doe dit standaard en heb tot op heden nog geen verschil gemerkt.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Weet hoe je een wipe cache moet uitvoeren, reeds gedaan. Doe dat standaard één keer in de zoveel weken. Heeft niks geholpen.
[ Voor 13% gewijzigd door Swizzler24 op 24-07-2020 08:43 ]
Ik vind dat de camera van de S20 ultra ook niet echt hele goede foto's maakt.. mijn vorige Oppo Find X2 pro maakte zeker betere foto's.
Meer mensen die de camera ondermaats vinden?
Ik overweeg nu dus de S20 Ultra en de S20 Plus. De ultra (met 256 GB) kan ik voor €166 extra kopen, maar is dat het wel waard?
De camera van de S20 Plus blijkt dus gewoon beter te zijn, dus de voordelen van de Ultra zijn dan nog:
- iets groter scherm
- grotere accu
- meer opslag.
Is dat de meerprijs waard?
De camera van de S20 Plus blijkt dus gewoon beter te zijn, dus de voordelen van de Ultra zijn dan nog:
- iets groter scherm
- grotere accu
- meer opslag.
U zei?038Robijno schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:30:
Ik vind dat de camera van de S20 ultra ook niet echt hele goede foto's maakt.. mijn vorige Oppo Find X2 pro maakte zeker betere foto's.
:strip_exif()/f/image/IwD5MBPn8EaxEHFWDlGMgyJw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gKVu98ShsvpgLU3yAm4KdeHG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/y3F2KaBUJJZyCDBH38g1H2FZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AVjdr9uOWpQPyI6CRq7hY4nD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZaU9z8UU8EongGRiFldZOHCw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bu4I9tCuPRE3adbSYSHhw798.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UO6THEhWt4uAJJsZvs0qYUT8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cXthQqUGQP3dgV0Uc1tmhsRU.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door henklbr op 24-07-2020 15:02 ]
De Ultra met 256GB heeft toch ook 16GB werkgeheugen ipv 12GB?gop1 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:58:
Ik overweeg nu dus de S20 Ultra en de S20 Plus. De ultra (met 256 GB) kan ik voor €166 extra kopen, maar is dat het wel waard?
- iets groter scherm
- grotere accu
- meer opslag.
Another one bites the DUST
Nee, de 16 GB versies zijn een stuk duurder.dust419 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:12:
[...]
De Ultra met 256GB heeft toch ook 16GB werkgeheugen ipv 12GB?
En ik zie 16 GB ook alleen i.c.m. 512 GB opslag.
[ Voor 9% gewijzigd door gop1 op 24-07-2020 15:34 ]
Je kan goede plaatjes schieten, dat zeker.
Is dit met de standaard camera app van Samsung?
Of heb je met de instellingen in de camera app wat aangepast?
Standaard camera app, automatische stand.038Robijno schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:43:
[...]
Je kan goede plaatjes schieten, dat zeker.
Is dit met de standaard camera app van Samsung?
Of heb je met de instellingen in de camera app wat aangepast?
Wat voor toestel heb je nu?gop1 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:58:
- iets groter scherm
- grotere accu
- meer opslag.
Je vergeet de selfie camera die veel beter is.gop1 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:58:
- iets groter scherm
- grotere accu
- meer opslag.
Een LG G6 (Hong Kong Versie), doet het nog perfect na ruim 3 jaar en ik ben er enorm tevreden mee, maar ik heb hem helaas laten vallen waardoor het glas compleet gebarsten is.
Die was ik inderdaad vergeten. Maar de vraag blijft staan. Als de Ultra echt beter is heb ik dat geld er wel voor over maar als de camera inderdaad gewoon slechter is vind ik dat wel een dealbreaker.038Robijno schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:53:
[...]
Je vergeet de selfie camera die veel beter is.
Zie hier voor een paar foto's: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/63186578gop1 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 20:25:
[...]
Die was ik inderdaad vergeten. Maar de vraag blijft staan. Als de Ultra echt beter is heb ik dat geld er wel voor over maar als de camera inderdaad gewoon slechter is vind ik dat wel een dealbreaker.
Die had ik uiteraard gezien. 'Slechter' is natuurlijk hartstikke relatief, want uiteraard zal de Ultra ook gewoon prachtige foto's maken, maar dat zullen die van de S20 Plus ook zijn. En van wat ik zou heb gezien en gelezen laat de Ultra het vaak gewoon afweten. De 100x zoom is onbruikbaar en foto's in 108MP zien er niet beter uit dan 12 MP bij de Plus. Daarnaast schijnt de autofocus slecht te werken en is de camera traag.henklbr schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 21:25:
[...]
Zie hier voor een paar foto's: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/63186578
Nogmaal, alles is natuurlijk relatief.
Als ik een foto maak in mijn kamer verlicht wordt met warm wit licht, lijkt het op op de foto of er overal wit licht in zit erg onnatuurlijk. Mijn instelling staan op origineel. Hoe kan dit opgelost worden op mijn Samsung s8 geeft hij mooi warm licht.
Wat bedoel je met “warm wit licht”, volgens mij is wit licht normaal altijd kil/helder. Buiten dit feit, gebruik je de camera in de automatische stand en wordt het object dat je fotografeert herkent als een onderwerp door de AI ?Michiel56 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 23:01:
Als ik een foto maak in mijn kamer verlicht wordt met warm wit licht, lijkt het op op de foto of er overal wit licht in zit erg onnatuurlijk. Mijn instelling staan op origineel. Hoe kan dit opgelost worden op mijn Samsung s8 geeft hij mooi warm licht.
Mijn S20 foto’s zijn prima en natuur getrouw qua kleur. Soms zijn de kleuren iets te verzadigd maar dit is veel minder dan in vroegere jaren van Samsung heb ik het gevoel.
Je kunt altijd in de PRO mode de WB instellen op een warmere kleur temperatuur en dan de foto maken. Voor zover ik weet is dit de enige wijze om de warmte van een foto te beïnvloeden via de camera app. Of je kunt de kleur achteraf aanpassen in de Galerie of bv Snapseed app.
Ik zal de kleur dus maar achteraf aan passen wat ik jammer vind kost weer een extra handeling.Fred13 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 23:43:
[...]
Wat bedoel je met “warm wit licht”, volgens mij is wit licht normaal altijd kil/helder. Buiten dit feit, gebruik je de camera in de automatische stand en wordt het object dat je fotografeert herkent als een onderwerp door de AI ?
ik bedoel met warm wit licht de kleur van een gloeilamp dus niet het kille witte led licht. Ik heb het idee dat de camera de warme tint van het avondlicht naar daglicht om zet.
Mijn S20 foto’s zijn prima en natuur getrouw qua kleur. Soms zijn de kleuren iets te verzadigd maar dit is veel minder dan in vroegere jaren van Samsung heb ik het gevoel.
Je kunt altijd in de PRO mode de WB instellen op een warmere kleur temperatuur en dan de foto maken. Voor zover ik weet is dit de enige wijze om de warmte van een foto te beïnvloeden via de camera app. Of je kunt de kleur achteraf aanpassen in de Galerie of bv Snapseed app.
Opzich mooie plaatjes hoor, maar wel allemaal zwaaar oversaturated. Met name degene met lucht, gras en water.. Zelden zo'n blauwe lucht gezien
Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC
Ik snap wat je bedoelt en ik ervaar het zelf ook met mijn S20. Bij warm en gelig lamplicht wordt in de automatische stand soms compleet de verkeerde witbalans gebruikt waardoor de foto's onnatuurlijk 'wit' lijken en de kleuren heel flets. Mijn oude S7 deed het op dat gebied beter..Michiel56 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 23:01:
Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC
Misschien een beetje off-topic maar veel mensen vinden dat juist mooi. Ik heb eens foto’s vergeleken met iPhone 11 en de meesten vonden de foto’s van de S20 mooier. Veel mensen gaan de foto’s op Facebook of Instagram plaatsen en worden dan toch vaak weer bewerkt en de S20 doet dat out of the box.Gerwin89 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 16:52:
[...]
Opzich mooie plaatjes hoor, maar wel allemaal zwaaar oversaturated. Met name degene met lucht, gras en water.. Zelden zo'n blauwe lucht gezienWeet je zeker dat dit de automatische stand is? Of zit hier toch wat nabewerking op?
Het is dus persoonlijk. Van mij hoeft het ook niet maar ik ben niet iedereen.
Groter minpunt vind ik de kwaliteit van gezichten. Deze zijn gewoon niet scherp en lijken versmeerd en de kleuren van de huid kloppen niet.
Wat dat betreft doet de iPhone het wel stukken beter.
En nu foto's ajb van bewegende objecten, bv kids/huisdieren 😇 Bijna onmogelijk terwijl de iPhone dit wel beter doet. Moet wel zeggen dat ik dit al jaren ervaar als Samsung gebruiker.
De iPhone 11 vs s20u verschilt onderaan de streep niet veel van elkaar, op de details wint de s20u in de meeste shootouts van de iphone. Ik ben bang dat het ook een stukje user error is.
Voorbeeld van een vergelijking zonder alle updates voor de s20u (waaronder focus issue) die al behoorlijke extra goede stappen hebben gemaakt.
YouTube: iPhone 11 Pro Max vs. Galaxy S20 Ultra camera comparison
Bottom line, in het hoge segment zijn de verschillen niet zo groot.
Voorbeeld van een vergelijking zonder alle updates voor de s20u (waaronder focus issue) die al behoorlijke extra goede stappen hebben gemaakt.
YouTube: iPhone 11 Pro Max vs. Galaxy S20 Ultra camera comparison
Bottom line, in het hoge segment zijn de verschillen niet zo groot.
Automatische stand, idd "nabewerkt" (nabewerking in de Samsung fotobewerkings-app, automatisch)Gerwin89 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 16:52:
[...]
Opzich mooie plaatjes hoor, maar wel allemaal zwaaar oversaturated. Met name degene met lucht, gras en water.. Zelden zo'n blauwe lucht gezienWeet je zeker dat dit de automatische stand is? Of zit hier toch wat nabewerking op?
Onderstaand het "origineel" en "nabewerkt":
:strip_exif()/f/image/TMJVa4200K43R5hkdfn4UjTV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OtXMtIs6awMhSmFYX0RUUJys.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FjmCuWMhn4bBMeouQzfSuZHP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9a6AmYCKwxDexf5cfNoPF5vP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0NyOU6DXtkwVwDDUcTJGb36O.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TOZUbZcPm1Nw5fr1a4VobRqU.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier een foto vanuit een rijdende bus. Zelf aan het stuur, dus telefoon met 1 hand vast. Genoeg beweging denk ik zo.SYQ schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 18:43:
En nu foto's ajb van bewegende objecten, bv kids/huisdieren 😇 Bijna onmogelijk terwijl de iPhone dit wel beter doet. Moet wel zeggen dat ik dit al jaren ervaar als Samsung gebruiker.
:strip_exif()/f/image/o2V1brIcj51Je7pkEB8rKvze.jpg?f=fotoalbum_large)
Verder is het met elke telefoon bijna onmogelijk om een foto te maken van bv een schommelend kind. De shutterlag van een camera in een telefoon is daarvoor te groot.
Wil je dit soort momenten vastleggen, dan ga je al vlug richting een DSLR, of een compact camera uit het duurdere segment.
Verder wanneer je mooie foto's wilt maken, pas je altijd je belichting aan. Er is geen (amateur) fotograaf die op de automatische stand foto's maakt.
[ Voor 21% gewijzigd door patrickt35 op 25-07-2020 22:37 ]
patrickt35 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 22:30:
[...]
Hier een foto vanuit een rijdende bus. Zelf aan het stuur, dus telefoon met 1 hand vast.

Niet promoten om foto's te maken terwijl je auto aan het rijden bent lijkt me een prima bijdrage inderdaad.
En je foto is niet eens van een bewegend onderwerp, jij (en dus de camera) was degene die bewoog. SYQ had het over onderwerpen die zelf bewegen, dus bijvoorbeeld kinderen die aan het rennen zijn.
Met genoeg licht kan je overigens prima foto's maken van schommelende kinderen, shutter lag heeft daar weinig mee te maken, je moet dan hooguit iets beter timen.
[ Voor 41% gewijzigd door Hahn op 26-07-2020 00:16 ]
The devil is in the details.
Ik geloof dat de discussie niet ging over hoe ik een foto heb gemaakt.Hahn schreef op zondag 26 juli 2020 @ 00:07:
[...]
Niet promoten om foto's te maken terwijl je auto aan het rijden bent lijkt me een prima bijdrage inderdaad.
En je foto is niet eens van een bewegend onderwerp, jij (en dus de camera) was degene die bewoog. SYQ had het over onderwerpen die zelf bewegen, dus bijvoorbeeld kinderen die aan het rennen zijn.
Met genoeg licht kan je overigens prima foto's maken van schommelende kinderen, shutter lag heeft daar weinig mee te maken, je moet dan hooguit iets beter timen.
Shutterlag heeft alles te maken met het maken van foto's van bewegende kinderen.
[ Voor 19% gewijzigd door patrickt35 op 26-07-2020 01:22 ]
Je quote iemand die een foto wil zien van bijvoorbeeld rennende kinderen. Jij laat een foto zien van een stilstaand stadion. Niet wat er gevraagd werd dus.patrickt35 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 01:20:
[...]
Ik geloof dat de discussie niet ging over hoe ik een foto heb gemaakt.
Shutterlag heeft deels te maken met het maken van foto's van bewegende kinderen, en zoals ik zei: je zal iets meer moeten anticiperen op wanneer je de foto wilt nemen (want dat is waar shutterlag invloed op heeft).Shutterlag heeft alles te maken met het maken van foto's van bewegende kinderen.
Maar met een smartphone kan je met genoeg licht prima een foto maken van rennende kinderen. Als je een sluitertijd hebt van 1/1000, dan is zelfs een rennend kind wel scherp op de foto te krijgen.
The devil is in the details.
Mooie fotopatrickt35 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 22:30:
[...]
Hier een foto vanuit een rijdende bus. Zelf aan het stuur, dus telefoon met 1 hand vast. Genoeg beweging denk ik zo.
[Afbeelding]
Verder is het met elke telefoon bijna onmogelijk om een foto te maken van bv een schommelend kind. De shutterlag van een camera in een telefoon is daarvoor te groot.
Wil je dit soort momenten vastleggen, dan ga je al vlug richting een DSLR, of een compact camera uit het duurdere segment.
Verder wanneer je mooie foto's wilt maken, pas je altijd je belichting aan. Er is geen (amateur) fotograaf die op de automatische stand foto's maakt.
Maar goed, verder dijk van een camera natuurlijk voor een mobieltje
De foto op zich is niet zo bijzonder. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat de S20(Ultra) gewoon goede foto's maakt in tegenstelling wat sommigen hier beweren. Echter voor een goed resultaat zal je foto's moeten maken in pro modus. Dit is in de normale fotografie ook zo.SYQ schreef op zondag 26 juli 2020 @ 10:45:
[...]
Mooie fototoevallig heb ik ook enkele geschoten rijdend (wel als passagier
) en niks op aan te merken. Maar zoals door anderen opgemerkt gaat het mij om bv bewegende objecten zoals voetballende kids of hyperactieve babies. Uit ervaring doet de iPhone en google pixel het hierin beter (software matig)
Maar goed, verder dijk van een camera natuurlijk voor een mobieltje
Verder loop je met een telefoon altijd tegen beperkingen aan, die je met een DSLR niet hebt. Logisch ook, want de sensor van een DSLR is vele malen groter. Ook maak je gebruik van veel meer glas.
Toevallig net geschoten een vlinder die met zijn vleugels aan het fladderen was en snel geschoten met auto stand zonder ergens op te letten. Verreweg van perfect maar voor een quicksnap uit de losse pols en een hand best prima.
:strip_exif()/f/image/haAGaqdyHh3txQYrkl8taZVC.jpg?f=fotoalbum_large)
Het ging een tijdje best goed maar sinds de juli update is het bij mij weer knap beroerd wat de accu betreft. Dus voor de mensen die nog moeten updaten; ik zou deze echt even overslaan.
Hier hetzelfde jammer genoeg.Luuk schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:48:
Het ging een tijdje best goed maar sinds de juli update is het bij mij weer knap beroerd wat de accu betreft. Dus voor de mensen die nog moeten updaten; ik zou deze echt even overslaan.
Klopt en dan vooral binnenshuis. Ook bij weinig licht gaat het mis. Ik denk dat de iPhone een slimmer algoritme gebruikt om foto’s te stacken want als ik de sluitertijd vergelijk zijn ze praktisch gelijk maar de foto’s van de iPhone zijn scherp en die van de S20 wazig en dit is consequent.SYQ schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 18:43:
De nacht modus van de iPhone is ook stukken beter wanneer je een foto maakt van een bewegend object zoals in mijn geval de kinderen.
Toch heeft de S20 ook weer pluspunten zoals de ultra wide angle en de telephoto die weer wat beter is dan de iPhone bij weinig licht.
Uiteindelijk ligt het allemaal dicht bij elkaar en het is afhankelijk van wat je van de camera verlangd. Persoonlijk vind ik de camera van iPhone 11 Pro ietsje beter.
En shutterlag heeft niets met blurry foto’s te maken maar zoals het woord als zegt heeft het maken dat wanneer je op de knop drukt om een foto te maken, dat het even vertraging ‘lag’ heeft voordat de foto genomen wordt.
Shutterspeed of sluitertijd is belangrijk om een scherpe foto te krijgen van bewegende objecten maar in het geval van smartphones komt er heel veel software om de hoek kijken omdat er vaak meerdere foto’s bij elkaar genomen worden om er een goed plaatje van te maken.
[ Voor 19% gewijzigd door Garret1410 op 26-07-2020 20:54 ]
Blij dat het niet aan mij ligt.. ik ondervindt hetzelfde probleem.Luuk schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:48:
Wel vreemd dat in bijna elke directe vergelijking tussen de s20u en de iPhone 11 pro laatst genoemde het bijna altijd aflegt. Zie bijvoorbeeld:Garret1410 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 20:45:
[...]
Klopt en dan vooral binnenshuis. Ook bij weinig licht gaat het mis. Ik denk dat de iPhone een slimmer algoritme gebruikt om foto’s te stacken want als ik de sluitertijd vergelijk zijn ze praktisch gelijk maar de foto’s van de iPhone zijn scherp en die van de S20 wazig en dit is consequent.
De nacht modus van de iPhone is ook stukken beter wanneer je een foto maakt van een bewegend object zoals in mijn geval de kinderen.
Toch heeft de S20 ook weer pluspunten zoals de ultra wide angle en de telephoto die weer wat beter is dan de iPhone bij weinig licht.
Uiteindelijk ligt het allemaal dicht bij elkaar en het is afhankelijk van wat je van de camera verlangd. Persoonlijk vind ik de camera van iPhone 11 Pro ietsje beter.
En shutterlag heeft niets met blurry foto’s te maken maar zoals het woord als zegt heeft het maken dat wanneer je op de knop drukt om een foto te maken, dat het even vertraging ‘lag’ heeft voordat de foto genomen wordt.
Shutterspeed of sluitertijd is belangrijk om een scherpe foto te krijgen van bewegende objecten maar in het geval van smartphones komt er heel veel software om de hoek kijken omdat er vaak meerdere foto’s bij elkaar genomen worden om er een goed plaatje van te maken.
YouTube: Galaxy S20 Ultra vs iPhone 11 Pro Max vs Pixel 4 XL| Night Mode Came...
Na een grote update duurt het meestal wel een tijdje voordat de batterij weer normaal gaat doen. Een update overslaan is nooit een goed advies, je mist dan ook de beveiligingsupdate. Ook werd er na 2 uur al gezegd dat de batterij slechter was maar dat is onmogelijk om te concluderen, zoals ik al zei, gaat er minstens een week overheen om de batterij weer te normaliseren en kan je echt na een paar uur geen conclusie trekken.Luuk schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:48:
[ Voor 5% gewijzigd door edtims op 27-07-2020 08:19 ]
Heb de juli update al weken draaien en ik vind een maandelijkse update geen grote update. Het is naar mijn mening altijd een hit or miss met de Samsung maandelijkse updates.edtims schreef op maandag 27 juli 2020 @ 08:12:
[...]
Na een grote update duurt het meestal wel een tijdje voordat de batterij weer normaal gaat doen. Een update overslaan is nooit een goed advies, je mist dan ook de beveiligingsupdate. Ook werd er na 2 uur al gezegd dat de batterij slechter was maar dat is onmogelijk om te concluderen, zoals ik al zei, gaat er minstens een week overheen om de batterij weer te normaliseren en kan je echt na een paar uur geen conclusie trekken.
Nergens last van met de juli update.
Iemand al ervaring hoe waterproof de S20 lijn is ? Alhoewel deze waterdicht moet zijn heeft een maat van mij 20 cm onder water een foto van zichzelf gemaakt i.c.m. S20 Ultra en nu werkt zijn microfoon niet meer.
Op de vraag waarom hij dat gedaan heeft kreeg ik te horen daar zijn ze voor gemaakt
Iemand een idee waar de microfoon en de speaker zit ?
Op de vraag waarom hij dat gedaan heeft kreeg ik te horen daar zijn ze voor gemaakt
Iemand een idee waar de microfoon en de speaker zit ?
AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED
Zou kunnen dat het membraam nat is, gewoon laten drogen en dan doet het waarschijnlijk gewoon weer. Het is overigens een misvatting dat de s20 daarvoor gemaakt zijn. Ze zijn beperkt waterdicht (waterbestendig is het juiste woord) en vooral bedoelt dat ze enigszins beschermt zijn bij een ongeluk met water. Het is dus geen onderwatercamera, daar zijn andere oplossingen voor.
https://www.galaxyclub.nl...alaxy-s20-waterdicht/amp/
het valt bij mij ook mee, niet anders dan anders imho...renzo4000 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:29:
Nergens last van met de juli update.
www.youtube.com/DerOllie
Als aanvulling hierop: Je hebt ook waterdichte cases zoals de LifeProof Fre. De S20 versie is zo te zien nog niet uit, maar ik heb de S8 en die is inderdaad uitstekend. Ik gebruik hem tegenwoordig om mijn S8 af te kunnen wassen als ik er mee buiten ben geweest (woon in Barcelona - veel coronarisico).renzo4000 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:18:
Zou kunnen dat het membraam nat is, gewoon laten drogen en dan doet het waarschijnlijk gewoon weer. Het is overigens een misvatting dat de s20 daarvoor gemaakt zijn. Ze zijn beperkt waterdicht (waterbestendig is het juiste woord) en vooral bedoelt dat ze enigszins beschermt zijn bij een ongeluk met water. Het is dus geen onderwatercamera, daar zijn andere oplossingen voor.
Zelfs als er wat water door lekt heb je de telefoon zijn eigen bescherming ook nog. Maar LifeProof raadt ook aan hem zelf eerst uitgebreid te testen door hem leeg onder water te laten liggen (met iets zwaars er op natuurlijk).
De folie over het scherm is wel redelijk kwetsbaar dus ik zou er wel voorzichtig mee omgaan, voorals als er niks in zit, want je drukt zo de lijmlaag los.
Ik vind de standaard screenproter wel redelijk goed te noemen.. heb dit toestel nu ruim 3 weken, en zit er nog net zo uit als dat hij nieuw uit de doos kwam.GekkePrutser schreef op maandag 27 juli 2020 @ 20:20:
[...]
De folie over het scherm is wel redelijk kwetsbaar dus ik zou er wel voorzichtig mee omgaan, voorals als er niks in zit, want je drukt zo de lijmlaag los.
Wel i.c.m. een case.
[ Voor 44% gewijzigd door 038Robijno op 27-07-2020 23:31 ]
Ja maar dat bedoel ik niet. De folie van de LifeProof Fre maakt de case waterdicht en zit dus aan de case vast. Maar als er niks in zit, kan je die zo er uit drukken en dan is hij niet meer waterdicht038Robijno schreef op maandag 27 juli 2020 @ 23:30:
[...]
Ik vind de standaard screenproter wel redelijk goed te noemen.. heb dit toestel nu ruim 3 weken, en zit er nog net zo uit als dat hij nieuw uit de doos kwam.
Wel i.c.m. een case.
Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Samsung Galaxy S20-serie] Levertijd & Prijzen
Voor accessoires: [Samsung Galaxy S20-serie] Accessoires topic
Voor prijzen en levertijden: [Samsung Galaxy S20-serie] Levertijd & Prijzen
Voor accessoires: [Samsung Galaxy S20-serie] Accessoires topic