Sinds maandag de Samsung 20+ 5G in gebruik. Aangeschaft bij verlengen, toestel kostte me slechts 613,- dus dacht waarom niet. Wilde eerst voor de Ultra gaan, maar kon het prijsverschil niet voor mezelf verantwoorden (bijna 300,-). Toen ik daarna de spook verhalen las over het cameraglas dat nogal kwetsbaar is was de keuze gauw gemaakt. Niet dat ik daarmee zeg dat het een echt probleem is, maar ik ken mezelf en zou me alleen maar zorgen maken. Ook 1 van de redenen om niet voor de OnePlus 8 Pro te gaan (naast dat ik een keer Samsung OneUI wilde proberen en de afgeronde schermranden), namelijk dat de kwaliteit van het Oneplus display nogal wisselvallig is..
In eerste instantie dacht ik s'avonds: terugsturen... scherm is minder 'scherp' dan mijn Oneplus 7 Pro. De tekst is grijzig ipv zwart. Maar na een paar dagen ben ik steeds enthausiaster: het leest ontzettend fijn. Batterijduur, de mogelijkheid om te koppelen met windows / tablet S6 vind ik echt super.
Ben echt enorm tevreden. Ik heb ook wel gemerkt dat er met PUBG bv wat throtteling optreedt na een tijdje, maar ik speel toch niet op mijn telefoon (daar heb ik de Galaxy Tab S6 voor en een iPad pro). Mijn prive-sim nu vervangen voor een e-sim en was echt verbaasd hoe makkelijk en snel dat ging (T-Mobile).
Batterijduur - nog niet gemerkt dat dat slecht is of zo. Maar ja, werk nu al 5 maanden thuis en ik zit er ook niet zo op te letten.
Camera's - Tja, vergeleken met mijn Oneplus 7 Pro is het zo'n enorme vooruitgang dat ik me echt niet kan druk maken over een te blauwe lucht. Ik neem alleen maar fototjes van de kids en die zien er fantastisch uit (de foto's ook

).
Scherm - Prachtig scherm. Naast de Oneplus 7 Pro gehouden en tegelijkertijd Netflix afgespeeld. Samsung is vele malen scherper en mooier, maar niet zo vreemd. 120Hz versus 90Hz merk je niet veel van, al heeft de Samsung veel minder last van ghosting op de dark mode en bij lage helderheid. Grootste voordeel van de Samsung (voor mij, met de software, DE reden om niet voor een OnePlus 8 Pro te gaan) zijn de veel minder afgeronde hoeken.
Al met al een toptoestel!