Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-10 19:59
Laatst weer eens een gcam variant geprobeerd, zgcam (https://koopahtmaniac.com/) welke specifiek voor de exynos is en sinds de meest recente versie best aardig werkt (normale fotos en nacht fotos ook).

Moet zeggen dat de fotos daarmee toch wel een stuk scherper zijn dan die met de stock app... Als ik fotos van mijn hond maak zijn de haren daarmee gewoon super scherp, met de stock cam toch eerder een beetje gesmoothed/smudgy.

Had samsung maar een optie om in ieder geval wat minder compressie/smoothing toe te passen.

Ga zgcam eens wat vaker testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 13:00

gwystyl

Beugeltje dan maar?

m0ridin schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 17:05:
Laatst weer eens een gcam variant geprobeerd, zgcam (https://koopahtmaniac.com/) welke specifiek voor de exynos is en sinds de meest recente versie best aardig werkt (normale fotos en nacht fotos ook).

Moet zeggen dat de fotos daarmee toch wel een stuk scherper zijn dan die met de stock app... Als ik fotos van mijn hond maak zijn de haren daarmee gewoon super scherp, met de stock cam toch eerder een beetje gesmoothed/smudgy.

Had samsung maar een optie om in ieder geval wat minder compressie/smoothing toe te passen.

Hebben de exynos en qualcomm versies dan ook amdere camera modules? Of is de beeldverwerking gewoon anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
gwystyl schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 19:42:
[...]

Hebben de exynos en qualcomm versies dan ook amdere camera modules? Of is de beeldverwerking gewoon anders
Drivers en achterliggende sw... soc doet een groot deel van de processing wat een deel van de ellende veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-10 22:44
Ik heb vandaag een galaxy s20 5g besteld met een Vodafone abbo.
Grote kans dat ik een VDF csc heb?

Maar hoe flash je daar nou een PHN op?
Ik kom er niet echt uit. Ik lees hier dat het niet.hoeft vanwege multi csc of dat ik vanwege sim automatisch PHN krijg.
Andere zeggen weer flashen met Odin (ben ik wel bekend mee. Heb nu een s7 en destijds daar ook PHN op geflashed)

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Qosmic schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:00:
Jups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
Qosmic schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:00:

Maar hoe flash je daar nou een PHN op?
Ik kom er niet echt uit. Ik lees hier dat het niet.hoeft vanwege multi csc of dat ik vanwege sim automatisch PHN krijg.
Andere zeggen weer flashen met Odin (ben ik wel bekend mee. Heb nu een s7 en destijds daar ook PHN op geflashed)
Is niet meer mogelijk: VDF maakt net zoals PHN deel van het grote Multi-CSC OXM.
Vodafone-SIM? VDF CSC...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10 12:57
m0ridin schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 17:05:

Welke config gebruik je? Ik zie geen configs voor de s20...

Ohh en werken alle camera's of alleen de main? Heb mijn S20 nog niet binnen vandaar dat ik zelf nog niet kan testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
henklbr schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 19:34:
[...]

Is niet meer mogelijk: VDF maakt net zoals PHN deel van het grote Multi-CSC OXM.
Vodafone-SIM? VDF CSC...
Begrijp ik dan goed dat alle updates op hetzelfde moment uitgerold worden en dat het niet meer uitmaakt welke code je hebt? (PHN of VDF)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Qosmic schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:24:
[...]

Begrijp ik dan goed dat alle updates op hetzelfde moment uitgerold worden en dat het niet meer uitmaakt welke code je hebt? (PHN of VDF)
Je krijgt de update zodra die uitgerold wordt voor Vodafone; maar als PHN eerder uitkomt, zou je die eventueel (zonder problemen) kunnen flashen met Odin.

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Volgens mij is de mediamarkt de enige winkel die unbranded verkopen i.c.m een abonnement.

Belsimpel.nl, mobiel.nl doen aan grijze import.
en alle provider's leveren software mee op hun toestellen.

Coolblue is er ook, alleen voor losse verkoop van toestellen en heeft dus PHN modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Ik heb via mobiel besteld. En zit ook niet te wachten op allemaal bloatware van Vodafone.

Maar ik heb nu nog een kpn abbo icm m'n oude s7.
Als ik die s20 binnen krijg. Kan ik die dan wel gebruiken icm m'n kpn sim?
En zodra m'n Vodafone abbo ingaat (over 3 maanden) die sim plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:53
Qosmic schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 16:23:
Ik heb via mobiel besteld. En zit ook niet te wachten op allemaal bloatware van Vodafone.

Maar ik heb nu nog een kpn abbo icm m'n oude s7.
Als ik die s20 binnen krijg. Kan ik die dan wel gebruiken icm m'n kpn sim?
En zodra m'n Vodafone abbo ingaat (over 3 maanden) die sim plaatsen
Toestellen zijn tegenwoordig allemaal simlockvrij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Weet ik, maar meer mbt evt bloatware van Vodafone. Of valt dat wel mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-10 21:31
Qosmic schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 23:02:
Weet ik, maar meer mbt evt bloatware van Vodafone. Of valt dat wel mee?
Ik heb al jaren geen Vodafone software op Samsung toestellen gezien.
Kwamen gewoon stock van Samsung en zat niks van de provider op, is volgens mij al een half decennium zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Merk dat de GPS in de S20 Plus niet al te best is, ik zwem graag maar dit gaat te ver ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aRXFBGTqJOd7JviuNJ52WG_YXng=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OqATfjoM6wAd74yKV7D3M03i.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-10 21:31
Albert020 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 08:33:
Merk dat de GPS in de S20 Plus niet al te best is, ik zwem graag maar dit gaat te ver ;)

[Afbeelding]
Ja, dat is echt wel spijtig. Anno 2020 moeten echte basis functies zoals GPS feilloos werken. Samsung is de laatste 2 jaar hard achteruit gegaan op diverse vlakken.
Benieuwd of ze het tij kunnen keren.
De nieuwe Note20Ultra met die gare Exynos 990 is al een slechte binnenkomer en ik ga wederom voor de 3e keer op rij geen Samsung nemen.
Best wel erg als voormalige Samsung ambassadeur .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De waarden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 19:41
038Robijno schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 16:01:
Volgens mij is de mediamarkt de enige winkel die unbranded verkopen i.c.m een abonnement.

Belsimpel.nl, mobiel.nl doen aan grijze import.
en alle provider's leveren software mee op hun toestellen.

Coolblue is er ook, alleen voor losse verkoop van toestellen en heeft dus PHN modellen.
Ik heb een Samsung A50 en mijn vrouw S9 van T-Mobile en staat 0,0 software op van T-Mobile.
In het verleden S7edge gehad van Vodafone deze was VDF. De beveiligingsupdates duurde wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10 00:06

[Afbeelding]
Toch vreemd want met Google maps of Here navigatie zie ik geen gps problemen. Misschien een combinatie met bepaalde apps ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Fred13 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:49:
[...]

Toch vreemd want met Google maps of Here navigatie zie ik geen gps problemen. Misschien een combinatie met bepaalde apps ?
Gebruik alleen Google Maps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OtC4OlyyeRL3O92P4c03dzkKPj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lw0VgImm7ZGnxMtD0y3s5DUb.jpg?f=fotoalbum_large

Vanochtend ATG4 update ontvangen. Lijken alleen security updates maar wel weer juli versie zie ik. De vorige versie ATG was ook juli versie, dus ik begrijp de zin van deze update even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Fred13 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:54:
[Afbeelding]

Vanochtend ATG4 update ontvangen. Lijken alleen security updates maar wel weer juli versie zie ik. De vorige versie ATG was ook juli versie, dus ik begrijp de zin van deze update even niet.
Er was geen vorige versie "ATG"; vorige firmware was "ATFG"...

Nut van deze update: T-Mobile & KPN 5G misschien? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Laatst online: 10-10 16:35

[Afbeelding]
Misschien een incident. Ik merk geen verschil in gps tussen S10, S20 of iPhone 11. Maar misschien zijn die allemaal wel slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Garret1410 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:35:
[...]

Misschien een incident. Ik merk geen verschil in gps tussen S10, S20 of iPhone 11. Maar misschien zijn die allemaal wel slecht.
Maandag weer deze route lopen, locatie tijdlijn staat aan, kijk dan wel weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:30
henklbr schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:30:
[...]

Je krijgt de update zodra die uitgerold wordt voor Vodafone; maar als PHN eerder uitkomt, zou je die eventueel (zonder problemen) kunnen flashen met Odin.
@henklbr Hoe zit die software regel er dan uit? PHN/PHN/PHN/EUX/PHN bij unbrandend
en VDF/VDF/VDF/EUX/VDF bij een Vodafone branded S20 toestel?

[ Voor 40% gewijzigd door Megapaul op 03-08-2020 07:44 ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Megapaul schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 19:13:
[...]

@henklbr Hoe zit die software regel er dan uit? PHN/PHN/PHN/EUX/PHN bij unbrandend
en VDF/VDF/VDF/EUX/VDF bij een Vodafone branded S20 toestel?
Correct; Toestel is in 1e instantie EUB

Dit wordt automatische veranderd door de geplaatste SIM-kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
@henklbr maar Henk, ik krijg mijne binnenkort geleverd via mobiel.nl met een Vodafone abbo.
Ik gebruik eerst nog 3 maanden mijn oude KPN sim en als mijn vodafone abbo in gaat de voda sim.

Maar heb ik dan met KPN -> PHN/PHN/PHN/EUX/PHN

en als ik dan 3 maanden later de voda sim plaats -> VDF/VDF/VDF/EUX/VDF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Qosmic schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:22:
@henklbr maar Henk, ik krijg mijne binnenkort geleverd via mobiel.nl met een Vodafone abbo.
Ik gebruik eerst nog 3 maanden mijn oude KPN sim en als mijn vodafone abbo in gaat de voda sim.

Maar heb ik dan met KPN -> PHN/PHN/PHN/EUX/PHN

en als ik dan 3 maanden later de voda sim plaats -> VDF/VDF/VDF/EUX/VDF
Ik kan je dit echt niet met zekerheid zeggen: dit is tov bv N10/S10-serie helemaal veranderd...

En, via "Mobiel.NL": hoop dat je geen "grijze import" toestel krijgt dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
henklbr schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:27:
[...]

Ik kan je dit echt niet met zekerheid zeggen: dit is tov bv N10/S10-serie helemaal veranderd...

Denk geen grijze import.
Er is nu een 100 euro cashback waar ze aan meedoen.
Maar die geld voor specifieke EAN nummers.
Bij elke abbo met provider is die op voorraad, behalve bij VDF. Dus ik wacht nu tot die weer binnen zijn en uitgeleverd kunnen worden

Nou ja.. heel spannend is het ook niet vwb PHN of VDF. Maar op de 1 of andere manier heb ik een voorkeur voor PHN :)

[ Voor 46% gewijzigd door Qosmic op 03-08-2020 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unjooly
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17-09 22:29
Ik sta op het punt om een ultra 5g aan te schaffen. Toevallig kwam ik vandaag een topic tegen over na de juli update dat de ultra temperatuur problemen heeft en/of batyery drain. Na wat research bleek wel dat mensen deze problemen ervaren. Samsung adviseert factory reset. In fb group heeft een persoon dit gedaan. Pas na een paar dagen terug koppeling. En als het oververhit is krijg je een popup dat de camera s niet werken en moet wachten tot phone is afgekoeld. Of alles op een lagere setting en/of uitzetten. Vind dit een beetje van de zotte voor een €1400 phone.

Heeft iemand in dit forum ook problemen met de temperatuur na juli update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
Unjooly schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:49:
Ik sta op het punt om een ultra 5g aan te schaffen. Toevallig kwam ik vandaag een topic tegen over na de juli update dat de ultra temperatuur problemen heeft en/of batyery drain. Na wat research bleek wel dat mensen deze problemen ervaren. Samsung adviseert factory reset. In fb group heeft een persoon dit gedaan. Pas na een paar dagen terug koppeling. En als het oververhit is krijg je een popup dat de camera s niet werken en moet wachten tot phone is afgekoeld. Of alles op een lagere setting en/of uitzetten. Vind dit een beetje van de zotte voor een €1400 phone.

Er zullen altijd mensen zijn die daar last van kunnen hebben..
Alle goeie dingen worden bijna nooit op internet gezet😅

Ik heb zelf geen last van de warmte ontwikkeling op mijn S20 ultra..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10 19:21

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Heb ook de S20 ultra, nergens last van...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 22:56
https://www.phonearena.co...sign-render-leal_id126339

Gericht van een Samsung galaxy s20 fe 5g editie met snapdragon voor Europa? Alleen zo te zien het formaat van de galaxy s20+, had het liever formaat van de reguliere s20 gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:52

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik stond al een tijd op het punt om een nieuwe telefoon aan te schaffen, wilde eigenlijk een compact formaat, maar behalve de S10E lijkt dit niet meer echt veel voor te komen. Tot vorige week mijn telefoon viel en niet meer bruikbaar was.
S10E vond ik nog best prijzig voor zijn leeftijd, dus maar gekozen voor de S20 met (voor mij) als enige gewenning het formaat. Moet zeggen: het went wel.

Met de 100 euro cashback nu voor euro 530,-, voor mij een acceptabele prijs voor de S20 5g 12gb ram :).

Edit: 2 jaar abo bij T-Mobile (Belsimpel). Geen import model.
Verder geen banden met Jeroenen.

[ Voor 20% gewijzigd door Sport_Life op 04-08-2020 10:41 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-10 12:42
Albert020 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:48:
[...]

Maandag weer deze route lopen, locatie tijdlijn staat aan, kijk dan wel weer ;)
Je beoordeelt nu dus de GPS prestaties aan de hand van een screenshot in de locatie historie van Google?
Je GPS staat niet altijd aan als je niet actief een navigatie app gebruikt. Loop die route eens met bijvoorbeeld Google Fit workout aan. Dan wordt je GPS op -aan- gehouden en je locatie gelogd.
Hier komen dus spook verhalen vandaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
stijnos1991 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 07:45:
[...]

Je beoordeelt nu dus de GPS prestaties aan de hand van een screenshot in de locatie historie van Google?
Je GPS staat niet altijd aan als je niet actief een navigatie app gebruikt. Loop die route eens met bijvoorbeeld Google Fit workout aan. Dan wordt je GPS op -aan- gehouden en je locatie gelogd.
Hier komen dus spook verhalen vandaan...
Ga hem straks lopen met Samsung Health, laat de bevindingen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossiejwt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-02 11:19

Hier ook nergens last van , S20 Ultra 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duckvogel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-03-2021
Ik heb een s20 ben er super tevreden mee alleen die fingerprint sensor?
Ik heb alles al geprobeerd meerdere keren inlezen, dwars, op één been met ziverpapier op mijn hoofd en het alfabet blèren maar hij blijft maar 6 van de 10 keer werken hebben meerdere dit of heb ik gewoon alien vingers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 21:28
Heb ik ook wel last van. Ik heb gehoord dat de voorgeïnstalleerde screen protector niet bepaald helpt. Ik heb die nog niet verwijderd, ga ik wel proberen denk ik (en dan andere installeren natuurlijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
Met Samsung Health zelfde ronde, nu wel goede gps weergeven, Google tijdlijn nu ook goed......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nGfz--7ahXafRoDNekXIsAZHvEA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9DJp5JGYa1sXsCiAvV4yzJK1.jpg?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door Albert020 op 04-08-2020 18:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edtims
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-08 21:46
Duckvogel schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:42:
Ik heb een s20 ben er super tevreden mee alleen die fingerprint sensor?
Ik heb alles al geprobeerd meerdere keren inlezen, dwars, op één been met ziverpapier op mijn hoofd en het alfabet blèren maar hij blijft maar 6 van de 10 keer werken hebben meerdere dit of heb ik gewoon alien vingers?
Nee ik heb dat ook. Dat alfabet blèren nog niet geprobeerd trouwens :) Het is gewoon niet een hele goede scanner maar het word hem ook lastig gemaakt door het beschermfolie wat er op zit. Ik laat die omdat hij er zo mooi op zit, er nog even op zitten totdat die lelijk is. ben benieuwd of het dan wat beter gaat. Maar het heeft heel veel te maken met hoe je vingers zijn. Ik heb kurkdroge handen maar als je wat vettige of vochtige vingers hebt, dan gaat het veel beter. Als ik eerst mijn duim lik dan werkt de scanner gewoon vlot maar ja of dat de oplossing moet zijn om eerst steeds je vingers te likken alsof je een bladzijde gaat omslaan.

Ik blijf ook bij het standpunt dat een een aantal basis zaken op mijn s9 plus veel beter waren. Dat, overigens prachtige grote scherm, heeft ook offers gekost. De front camera heeft een aantal taken overgenomen van censoren maar doet dat lang zo soepel en vlot niet. mis mijn led lampje en de veel betere face unlock en snelle vingerafdruk scanner.Ook het geluid over een koptelefoon is maar matig. Ben er nog steeds niet over uit of de zaken die wel beter zijn op de s20 genoeg zijn om de nadelen uit te wissen. Het is dat mijn s9 gevallen is , anders had ik die rustig nog een jaartje kunnen houden.

[ Voor 22% gewijzigd door edtims op 04-08-2020 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Ik vind de foto's zo onnatuurlijk ogen en heb vervormingen op het beeld als ik de groothoek functie gebruik.
De vervormingen lijken te komen zodra het beeld te dichtbij is, hoort dat en hebben jullie dat ook?
ik neem nu alles op middels de 64mp stand en die zien er nog het beste uit op de kleuren na.

Wat ik hier al elders las evaar ik ook, als voorbeeld de lucht die is zo overdreven blauw of de daken knal oranje.
Valt dat aan te passen naar de natuurlijke weergaven?
of desnoods een andere app? Las dat Gcam goed schijnt te werken, maar hoe zit het met de privacy?

S20 5G

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
henklbr schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:27:
[...]

Hoe kan je zien of het grijzen import is en wat is daar mis mee?
mijne komt ook van mobiel.nl

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
michael3 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:12:
[...]

Hoe kan je zien of het grijzen import is en wat is daar mis mee?
mijne komt ook van mobiel.nl
Ga naar instelling, info telefoon, software gegevens en dan naar sw-versie serviceprovider dan moet er PHN/PHN/PHN/EUX/PHN staan voor unbranded Nederlands toestel.

Bij grijze import kan het gebeuren dat updates later komen

[ Voor 7% gewijzigd door Megapaul op 04-08-2020 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Megapaul schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:29:
[...]

Ga naar instelling, info telefoon, software gegevens en dan naar sw-versie serviceprovider dan moet er PHN/PHN/EUX/PHN staan voor unbranded Nederlands toestel.
Ik heb VDF/VDF, VDF/EUX/VDF

En op de doos staat Dublin, IE

Is dat erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
michael3 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:32:
[...]

Ik heb VDF/VDF, VDF/EUX/VDF

En op de doos staat Dublin, IE

Is dat erg?
Dan heb je een Vodafone "branded" toestel.
Dat is voor de rest niet erg, alleen updates kunnen wat later komen.
Mocht je wel die update gelijk willen hebben dan kan je de PHN software flashen. Deze is
tegenwoordig gelijk aan de VDF software.

[ Voor 9% gewijzigd door Megapaul op 04-08-2020 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Megapaul schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:40:
[...]

Mocht je wel die update gelijk willen hebben dan kan je de PHN software flashen. Deze is
Bij mij staat er: PHN/PHN,PHN/EUX/PHN

[ Voor 3% gewijzigd door Albert020 op 04-08-2020 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megapaul
Albert020 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 23:09:
[...]

Bij mij staat er: PHN/PHN,PHN/EUX/PHN. PHN
Dan heb je een unbranded Nederlands toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Megapaul schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:40:
[...]

Komen de Updates van een Vodafone branded toestel dan zoveel later?
Ik heb eigenlijk ook geen idee wat dat inhoudt, de telefoon zou wel simlock vrij moeten zijn.

Ik las net dat de update van Augustus al uit zou zijn, hebben jullie die al?
Momenteel zit de mijne op beveilig patch van 1 Juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Wellicht wat oftopic maar welke kabels halen jullie voor je S20, maar ik wil er eentje hebben van rond de 2 meter.

Vroeger haalde ik van Blitzwolf maar die gaan maar tot 3A zag ik op Aliexpres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fred13
michael3 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:08:
Ik vind de foto's zo onnatuurlijk ogen en heb vervormingen op het beeld als ik de groothoek functie gebruik.
De vervormingen lijken te komen zodra het beeld te dichtbij is, hoort dat en hebben jullie dat ook?
ik neem nu alles op middels de 64mp stand en die zien er nog het beste uit op de kleuren na.

Wat ik hier al elders las evaar ik ook, als voorbeeld de lucht die is zo overdreven blauw of de daken knal oranje.
Valt dat aan te passen naar de natuurlijke weergaven?
of desnoods een andere app? Las dat Gcam goed schijnt te werken, maar hoe zit het met de privacy?

S20 5G
Vervormingen zie je inderdaad op een groothoek foto. Afhankelijk van de positie van het onderwerp tov het midden van de foto zie je meer of minder vervorming. Daarnaast is de grootte van de vervorming afhankelijk van de beeldhoek die op de foto komt. Dit is normaal.
Vervormingen kun je met bv Snapseed enigzins corrigeren.

In de 64 M modus zou je natuurlijke kleuren moeten krijgen van de sensor, je kunt ook een RAW foto (naast de jpeg) maken. Het nadeel is dat het contrast en dynamisch bereik iets minder groot is maar er zijn meer details zichtbaar.
Je kunt de Bixby Scene Optimizer uitzetten in het Camera-settings menu. Dit zal voor een deel het automatisch bewerken van een foto voorkomen.

Bij de meeste foto's vind ik de kleuren best goed maar dat is persoonlijk. Daarnaast is de kleurweergave ook afhankelijk van het beeldscherm (en de calibratie hiervan) of dit als natuurlijk wordt ervaren.
Daarnaast kan het ook zijn dat je de kleurinstelling van de telefoon zelf niet neutraal hebt staan (maar in de vivid stand) dan zijn de kleuren ook te verzadigd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 21:28
michael3 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:08:
[...]
Er is een setting in de camera app, bij 'save options', 'ultra wide shape correction'. Staat die aan? (bij mij wel, het scheelt wel iets)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michael3
maartenmk schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 00:01:
[...]

Er is een setting in de camera app, bij 'save options', 'ultra wide shape correction'. Staat die aan? (bij mij wel, het scheelt wel iets)
Deze stond uit, heb hem zojuist aan gezet.
Ben benieuwd of het helpt.

Thx

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10 20:21
michael3 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 23:35:
Wellicht wat oftopic maar welke kabels halen jullie voor je S20, maar ik wil er eentje hebben van rond de 2 meter.

Vroeger haalde ik van Blitzwolf maar die gaan maar tot 3A zag ik op Aliexpres.
In kan Anker of Aukey aanraden.
Vaak in de aanbieding op Amazon.de

[ Voor 4% gewijzigd door Kapitein187 op 05-08-2020 15:45 ]

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Ik gebruik Firefox als browser en heb die ook als standaart browser ingesteld.
Echter als ik op linkjes klik in bv Gmail of Outlook dan opend die hem in een (interne) andere browser.
Ik kom er maar niet uit hoe Ik dat kan veranderen.
Bij mijn vorige Samsung tel was het gewoon een kwestie van de standaart browser instellen en klaar, maar kennelijk gaat het bij de S20 toch net iets anders.

Heeft iemand een idee hoe je ervoor kan verzorgen dat die alles opend met Firefox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unjooly
Vraag: is een databundel van 10gb genoeg? Dacht groter scherm verbruikt meer data. Beetje surfen, social media, tomtom nav, nieuws checken. Beetje alledaagse dingen. Maybe af en toe youtube vids. En muziek afspelen achtergrond. Speel geen games.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
michael3 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 23:06:
Ik gebruik Firefox als browser en heb die ook als standaart browser ingesteld.
Echter als ik op linkjes klik in bv Gmail of Outlook dan opend die hem in een (interne) andere browser.
Ik kom er maar niet uit hoe Ik dat kan veranderen.
Bij mijn vorige Samsung tel was het gewoon een kwestie van de standaart browser instellen en klaar, maar kennelijk gaat het bij de S20 toch net iets anders.

Heeft iemand een idee hoe je ervoor kan verzorgen dat die alles opend met Firefox?
In de Gmail app zelf:

Instellingen -> algemene instellingen ->
Weblinks openen in Gmail uit vinken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edtims
Unjooly schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 23:35:
Vraag: is een databundel van 10gb genoeg? Dacht groter scherm verbruikt meer data. Beetje surfen, social media, tomtom nav, nieuws checken. Beetje alledaagse dingen. Maybe af en toe youtube vids. En muziek afspelen achtergrond. Speel geen games.
Muziek en youtube zijn grote gebruikers en als je dat elke dag doet dan kan het wel eens aan de krappe kant zijn.
Ik heb 10gb maar verdubbeld door ziggo, vodafone combinatie en dat is meer dan genoeg maar op de camping ging de data toch snel. Meestal is 10gb voor mij genoeg maar heel af en toe ga ik daar overheen omdat ik bijna elke dag een uurtje of zo internet radio heb aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMatthijsV
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:51
Een groter scherm is niet per definitie meer data verbruik. Ik denk dat je er zelf meer aan hebt om je eigen verbruik te bekijken in de afgelopen maanden dan advies te vragen aan anderen. Ik gebruik namelijk de zelfde apps als jij, maar nauwelijks mobiel internet, gemiddeld < 1000MB/maand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Daar is echt geen zinnig woord over te zeggen adhv jouw omschrijving. Wat de één "een beetje" vindt, is voor de ander al heel veel. Ik gebruik zo'n 2,5-3 Gb per maand, maar zit zodra het kan op Wi-Fi en luister nooit internetradio. Als ik al muziek luister via de telefoon, zijn het lokaal opgeslagen MP3's. Ik heb wel op mijn woon-werk rit navigatie (Waze) aan staan en ga regelmatig met twee telefoons Pokémon Go rondlopen (in hetzelfde gebied, dus hij hoeft niet steeds de hele kaart binnen te halen). Tomtom haalt volgens mij alleen verkeersinformatie binnen via internet, dus dat zal niet veel data vragen.

Zoals @MMatthijsV al aangeeft heeft je datagebruik in ieder geval weinig met de schermgrootte of resolutie te maken. Bijvoorbeeld Youtube of Netflix stream je volgens mij maximaal in 1080p, maar dat kan je oude telefoon waarschijnlijk ook wel. Het is inderdaad zinniger om naar je gemiddelde gebruik in het afgelopen jaar te kijken en dat als basis te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unjooly
Laatst factory reset gedaan. Heb unlimited tele2 geen uitdraai. Jullie antwoorden hebben mij wel geholpen. Groot scherm verbruikt niet meer data dan een klein scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
Unjooly schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:51:
Laatst factory reset gedaan. Heb unlimited tele2 geen uitdraai. Jullie antwoorden hebben mij wel geholpen. Groot scherm verbruikt niet meer data dan een klein scherm.
Hooguit dat je filmpjes in een hogere resolutie kan draaien (stel je gaat van 1280x720 naar 3200x1440)

Maar verder kan niemand je daar iets over zeggen, zit je veel thuis? Heb je vast wifi, op werk? Hetzelfde...

Voor mij zou 10GB veel te veel zijn iig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Accuduur update na de juli update. Na enkele weken zit ik sinds een paar dagen weer op het oude niveau en haal ik makkelijk weer een volle dag. Fijn, maar balen dat het zo lang moest duren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:55
Sinds maandag de Samsung 20+ 5G in gebruik. Aangeschaft bij verlengen, toestel kostte me slechts 613,- dus dacht waarom niet. Wilde eerst voor de Ultra gaan, maar kon het prijsverschil niet voor mezelf verantwoorden (bijna 300,-). Toen ik daarna de spook verhalen las over het cameraglas dat nogal kwetsbaar is was de keuze gauw gemaakt. Niet dat ik daarmee zeg dat het een echt probleem is, maar ik ken mezelf en zou me alleen maar zorgen maken. Ook 1 van de redenen om niet voor de OnePlus 8 Pro te gaan (naast dat ik een keer Samsung OneUI wilde proberen en de afgeronde schermranden), namelijk dat de kwaliteit van het Oneplus display nogal wisselvallig is..

In eerste instantie dacht ik s'avonds: terugsturen... scherm is minder 'scherp' dan mijn Oneplus 7 Pro. De tekst is grijzig ipv zwart. Maar na een paar dagen ben ik steeds enthausiaster: het leest ontzettend fijn. Batterijduur, de mogelijkheid om te koppelen met windows / tablet S6 vind ik echt super.

Ben echt enorm tevreden. Ik heb ook wel gemerkt dat er met PUBG bv wat throtteling optreedt na een tijdje, maar ik speel toch niet op mijn telefoon (daar heb ik de Galaxy Tab S6 voor en een iPad pro). Mijn prive-sim nu vervangen voor een e-sim en was echt verbaasd hoe makkelijk en snel dat ging (T-Mobile).

Batterijduur - nog niet gemerkt dat dat slecht is of zo. Maar ja, werk nu al 5 maanden thuis en ik zit er ook niet zo op te letten.

Camera's - Tja, vergeleken met mijn Oneplus 7 Pro is het zo'n enorme vooruitgang dat ik me echt niet kan druk maken over een te blauwe lucht. Ik neem alleen maar fototjes van de kids en die zien er fantastisch uit (de foto's ook :) ).

Scherm - Prachtig scherm. Naast de Oneplus 7 Pro gehouden en tegelijkertijd Netflix afgespeeld. Samsung is vele malen scherper en mooier, maar niet zo vreemd. 120Hz versus 90Hz merk je niet veel van, al heeft de Samsung veel minder last van ghosting op de dark mode en bij lage helderheid. Grootste voordeel van de Samsung (voor mij, met de software, DE reden om niet voor een OnePlus 8 Pro te gaan) zijn de veel minder afgeronde hoeken.

Al met al een toptoestel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:53
kan iemand mij nu meer vertellen over de batterijduur van de s20 plus?
het toestel is nu al een tijdje uit ...

ik lees echt verschillende verhalen .. 3.5 uur sot 5 uur sot ?
echt niet meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-10 16:15
Aggressor schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 09:27:
kan iemand mij nu meer vertellen over de batterijduur van de s20 plus?
het toestel is nu al een tijdje uit ...

ik lees echt verschillende verhalen .. 3.5 uur sot 5 uur sot ?
echt niet meer?
SOT zegt niet zoveel.
Mijn snapdragon S20+ heeft 3-4 uur SOT op een batterijlading verdeeld over 2 tot 2,5 dagen.
Bij veel gebruik haal ik daarentegen zo 7-9 SOT verdeeld over een kortere periode van +\- een dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Kan het ook nog zijn dat Samsung een 90hz optie toevoegt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brouwerchris
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-10 18:16
Aggressor schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:22:
Kan het ook nog zijn dat Samsung een 90hz optie toevoegt?
Die bestaat al : 96 Hz
https://www.xda-developer...hidden-96hz-display-mode/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
m0ridin schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 23:42:
[...]

In de Gmail app zelf:

Instellingen -> algemene instellingen ->
Weblinks openen in Gmail uit vinken
Bij Gmail is het gelukt, alleen bij Outlook zie ik geen optie daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Kan het kloppen dat die niet in de Playstore staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Hebben jullie al de Augustus patch?
ik niet, zit op 1 Juli.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michael3
Kapitein187 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:45:
[...]

In kan Anker of Aukey aanraden.
Vaak in de aanbieding op Amazon.de
Nog bedankt, heb een Anker gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:41
michael3 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:16:
[...]

Nog bedankt, heb een Anker gehaald.
Welke? Heb je linkie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
michael3 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:12:
[...]

Kan het kloppen dat die niet in de Playstore staat?
Het is een 'hack', geen officiële app, dus dat staat inderdaad niet in de Play Store.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michael3
https://www.amazon.de/Ank...233&sprefix=Anker+&sr=8-3

Maar nog niet getest, kan hem ook niet echt testen aangezien ik er geen spullen voor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:55
Vraagje over de vinger scanner. Bij het inloggen van bankieren app (bijvoorbeeld) lijkt het heel lang te duren voordat mijn vinger herkent wordt. Maar wat blijkt: inloggen gebeurt zodra ik mijn vinger eraf haal...

Bij mijn OnePlus 7 Pro krijg ik een haptic feedback (tril) zodra vinger herkent is. Weet iemand of dit ook mogelijk is bij de Samsung?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendry Scholing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-11-2024
michael3 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:15:
ik niet, zit op 1 Juli.
Ik ook nog op juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brouwerchris
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-10 18:16
Hahn schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 01:56:
[...]

Het is een 'hack', geen officiële app, dus dat staat inderdaad niet in de Play Store.
Hack klinkt negatief,het is een eenvoudige app die door middel van twee buttons ADB commando's genereert om zo de refresh rate te wijzigen van 96 naar 120 Hz en vice versa.
De app is gratis te downloaden op XDA Labs
Link naar de app staat onderaan het door mij eerder gelinkte artikel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10 20:21
michael3 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:38:
[...]

Maar nog niet getest, kan hem ook niet echt testen aangezien ik er geen spullen voor heb.
Ik heb dezelfde al anderhalf jaar in gebruik en geen problemen mee. Overigens is de aftersales van Anker ook goed, mocht je er ooit problemen mee krijgen.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendry Scholing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-11-2024
michael3 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:15:
ik niet, zit op 1 Juli.
Ik heb nog even op Sammobile gekeken en ook daar geen augustus update voor PHN met uitzondering voor Vodafone.. zou dat te maken kunnen hebben met de aanpassingen die mobiele operators momenteel uitvoeren voor 5G (ondanks dat ik 4G toestel heb)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guzanni
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-09 20:58
Volgens KPN zal de update na 11 augustus beschikbaar zijn, wat er tevens voor zorgt dat 5G zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
brouwerchris schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 12:18:
[...]

Hack klinkt negatief,het is een eenvoudige app die door middel van twee buttons ADB commando's genereert om zo de refresh rate te wijzigen van 96 naar 120 Hz en vice versa.
De app is gratis te downloaden op XDA Labs
Link naar de app staat onderaan het door mij eerder gelinkte artikel.
Was bijna blij totdat ik las dat het nog steeds niet in combinatie met de hoogste scherm resolutie kan.
Jammer, zo heb ik er niks aan. ik zie wel degelijk het verschil met full hd en vind het zonde om niet de hoge resolutie te benutten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-10 10:27
Momenteel zelf enorm in dubio of ik voor een S20 moet gaan (überhaupt) en of ik dan voor de S20 of de S20+ zou moeten gaan. De Ultra valt sowieso af, veel te duur...

Anyway, ik ben wat betreft de S20 vooral gecharmeerd door het feit dat een lekker laag gewicht heeft en relatief compacte afmetingen. Al denk ik dat ik het grotere scherm van de S20+ ook wel weer waarderen zal (hoewel, is dat nog een beetje netjes scherp op 1080p modus). En vooral ook de diepte sensor van de S20+, want ik hou behoorlijk van dat effect. Al was ik wel een beetje teleurgesteld doen ik het verschil zag t.o.v. de camera van de iPhone, die lijkt behoorlijk veel beter te zijn?

Verder nog een beetje idioot praktisch vraagje: kun je de 'back-button' verplaatsen van rechtsonder naar linksonder?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fred13
Ja, de buttons kun je wisselen.
Ikzelf gebruik echter liever de swipe commando’s, werkt prima ;-)

Ik heb voor de S20 gekozen aangezien ik de S20+ te groot vind. Natuurlijk is een groter scherm mooier maar als ik iets echt goed wil bekijken gebruik ik wel mijn tablet of laptop.
De diepte sensor vind ik ook belangrijk echter ik heb in diverse vergelijkingen weinig verschil gezien. De camera’s zijn verder identiek en maken prima foto’s. Al met al koos ik voor de handzaamheid. Ook het scherm van de S20 is al groter dan het scherm van mijn oude telefoon. Het is even wennen maar daarna weet je niet meer beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Guzanni schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:24:
Volgens KPN zal de update na 11 augustus beschikbaar zijn, wat er tevens voor zorgt dat 5G zal werken.
Er is een firmware-update beschikbaar nu voor PHN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
  • Laatst online: 10-10 16:35
Rossi46 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 23:05:
Momenteel zelf enorm in dubio of ik voor een S20 moet gaan (überhaupt) en of ik dan voor de S20 of de S20+ zou moeten gaan. De Ultra valt sowieso af, veel te duur...

Anyway, ik ben wat betreft de S20 vooral gecharmeerd door het feit dat een lekker laag gewicht heeft en relatief compacte afmetingen. Al denk ik dat ik het grotere scherm van de S20+ ook wel weer waarderen zal (hoewel, is dat nog een beetje netjes scherp op 1080p modus). En vooral ook de diepte sensor van de S20+, want ik hou behoorlijk van dat effect. Al was ik wel een beetje teleurgesteld doen ik het verschil zag t.o.v. de camera van de iPhone, die lijkt behoorlijk veel beter te zijn?

Verder nog een beetje idioot praktisch vraagje: kun je de 'back-button' verplaatsen van rechtsonder naar linksonder?
Live focus op de S20+ werkt best wel goed vind ik en van wat ik gezien heb is het verschil met S20 niet zo groot. Dus dan blijft het formaat en accuduur over. S20+ heeft grotere accu en ook iets betere accuduur en de S20+ ondersteund de mmWave 5G.

Beste is om naar een mediamarkt bijvoorbeeld te gaan en ze in de hand te houden. Ik kan niet voor je kiezen. Verschil in scherpte tussen S20 en S20+ is heel klein dus dat is ook geen argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
henklbr schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 07:31:
[...]

Er is een firmware-update beschikbaar nu voor PHN
Heb hem binnen gekregen, maar geen augustus beveiligingsupdate ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn2110
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-10 13:31
Net de nieuwe firmware binnen gehaald op mn S20 5G. Nu zie ik het 5G-logo tevoorschijn komen in het KPN-netwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
martijn2110 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 08:56:
Net de nieuwe firmware binnen gehaald op mn S20 5G. Nu zie ik het 5G-logo tevoorschijn komen in het KPN-netwerk :)
Klopt, moet voor 5G alleen nog even wachten, heb Tele2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_sJup2ID04HQ34kD4xqdDTKaX3M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CwBcSppcLONVCPZinJfTkeJK.jpg?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door Albert020 op 11-08-2020 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-10 10:27
Nog even een kort vraagje. De OEM (dus van Samsung zelf) silicone case, is die aan de achterkant even dik als de camera unit? Oftewel, ligt de S20 stabiel op de tafel met zo'n case of wiebelt de telefoon dan alsnog?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
martijn2110 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 08:56:
Ik ook, geen beveiligingsupdate van 1 augustus, en bij mij geen 5G logo in Rotterdam :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Barock schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:19:
[...]

Ik ook, geen beveiligingsupdate van 1 augustus, en bij mij geen 5G logo in Rotterdam :?
Check de dekking op jouw postcode:

https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:41

Martinspire

Awesomeness

Mja de reden dat ik zelf nog niet voor 5G heb gekozen maar lekker de 4G heb gehaald, is omdat bij mijn gebied 5G nogal versnippert is en ik thuis sowieso geen 5G krijg. Verder vind ik 4G snel genoeg en zit ik meestal toch wel met Wifi, dus ik heb er geen behoefte aan. Dan besteed ik liever die 200 euro (of wat het verschil was) aan iets anders.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-10 12:06
Rossi46 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:22:
Nog even een kort vraagje. De OEM (dus van Samsung zelf) silicone case, is die aan de achterkant even dik als de camera unit? Oftewel, ligt de S20 stabiel op de tafel met zo'n case of wiebelt de telefoon dan alsnog?
Zit inderdaad een camera spar dus ligt gewoon plat.
Is ook een fijne case maar achterzijde is een vingerafdruk magneet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Ik heb nog geen S20.
Maar gebruikt 5g meer stroom dan 4g?
Heeft iemand dit al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Er rolt wederom een update uit voor de S20-serie (PHN): augustus security patch

SM-G98**/PHN/G98**XXS4ATGD/G98**OXM4ATGE/G98**XXS4ATGD/G98**XXS4ATGD

Zou iemand een screenshot kunnen maken van de "What's New"? (met de grootte van de update er op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Aggressor schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 05:50:
Ik heb nog geen S20.
Maar gebruikt 5g meer stroom dan 4g?
Heeft iemand dit al getest?
De 5G modem is bij deze telefoon een aparte modem chip van Qualcomm. Diverse bronnen op het internet beweren dat deze extra energie kost. De meeste mensen hebben dan ook de telefoon in 4G/3G/2G/auto stand staan.
Ikzelf gebruik ook nog geen 5G, als de 5G dekking landelijk goed is ga ik die misschien wel gebruiken.
Echter de telefoon zal dan meer energie verbruiken verwacht ik maar de verwachte snelheidswinst maakt dit misschien goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 10:19
@henklbr ik krijg nu alleen deze voor mijn kiezen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Id1rwAN9nVUdeUfjIlB0apr51S4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wGQUkiKpX8r1YxvDxIrRYMiO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door renzo4000 op 12-08-2020 09:08 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barock
Guzanni schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:24:
Dat klopt dan! Vanochtend 5G in Rotterdam. Duidelijk in de statusbalk.
En tevens de update naar 1 augustus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@henklbr ik krijg op de S20 4G (SM-G980F) ook alleen dezelfde firmware te zien die @renzo4000 heeft. Op de pagina waar je terecht komt als je de link in zijn screenshot volgt is dit ook de meest recente versie, en wordt niets gemeld over 5G (logisch in mijn geval) of 1 augustus security update.

edit: een paar uur later is de augustus patch wel beschikbaar, hetzelfde als Hendry Scholing in "[Samsung Galaxy S20-serie] Ervaringen & Discussie" meldt

[ Voor 20% gewijzigd door gwystyl op 12-08-2020 13:21 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 37 Laatste