PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
overigs heb ik ook nog geen 5G mee gemaakt, misschien heb ik het ook dadelijk na de nieuwe update.
Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.
henklbr schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 08:38:
Er rolt wederom een update uit voor de S20-serie (PHN): augustus security patch
SM-G98**/PHN/G98**XXS4ATGD/G98**OXM4ATGE/G98**XXS4ATGD/G98**XXS4ATGD
Zou iemand een screenshot kunnen maken van de "What's New"? (met de grootte van de update er op)
:strip_exif()/f/image/DOTXIP3xl0PcdPJysUIwnBm8.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 155% gewijzigd door Merdera op 12-08-2020 11:41 ]
Windows 11 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G | iPad Pro 12.9 | PS5 | PSN ID : DReaMeRD71 | Xbox Series X | XBL : DReaMeR2601 | Switch 2
Inderdaad nog geen update. Ik zit ook nog op de juli 2020 patch. G986BXXU3ATG4 / G986BOXM3ATG9 / G986BXXU3ATG4.michael3 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:48:
VDF heeft nog steeds geen update, ben benieuwd hoelang dat duurt.
overigs heb ik ook nog geen 5G mee gemaakt, misschien heb ik het ook dadelijk na de nieuwe update.
Maar VDF heeft toch al '5g' ? Ik zie dit, sinds ik de S20+ eind juli heb, al continu in beeld. Regio Enschede.
Ja, ik heb gelezen dat Vodafone 5G reeds landelijk beschikbaar heeft. Nu zie ik op hun dekkiingskaart wel dat dit nog niet overal een goede dekking heeft maar de meeste stellinkje gebieden zijn wel afgedekt.NegativeFreak schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:20:
[...]
Inderdaad nog geen update. Ik zit ook nog op de juli 2020 patch. G986BXXU3ATG4 / G986BOXM3ATG9 / G986BXXU3ATG4.
Maar VDF heeft toch al '5g' ? Ik zie dit, sinds ik de S20+ eind juli heb, al continu in beeld. Regio Enschede.
[ Voor 114% gewijzigd door michael3 op 30-10-2020 15:50 ]
Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.
:strip_exif()/f/image/YTOT5k4YHryeWYDEyh9eHKkQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iRXGzznnZBP1fmoKUUrnyM9x.jpg?f=fotoalbum_large)
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Je hebt de update pas vandaag geïnstalleerd...Duckvogel schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:35:
Ik heb de 2e update gedaan met augustus patch ik heb het idee gezien de screentime dat hij langer met de batterij doet (s20) hebben meer mensen deze ervaring?
Hoe kun je nu al het idee hebben dat de accu langer mee gaat?
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Als je een Red abonnement heb dan zit 5G erbij in. Bij de start abonnementen moet je er apart voor betalen.michael3 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:41:
[...]
Ik heb nog geen een keer het logo gezien?
Heb wel een goedkopere Vodafone abonnement, misschien dat dat ermee te maken heeft?
Edit, veel plekken waar ik kom valt net buiten de dekking zo te zien op de dekkingkaart.
Mijn woongebied zit wel in de dekking, straks nog maar even proberen om 5g te krijgen.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
henklbr schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:57:
[...]
Je hebt de update pas vandaag geïnstalleerd...
Hoe kun je nu al het idee hebben dat de accu langer mee gaat?
Misschien toch eens laten opnemen in de TS of in de Let op! dat dat soort flauwekulclaims of niet gepost moet worden óf dat er daadwerkelijk wordt aangetoond dat er grote verschillen zijn.
Irritatie factoren:
- Batterij is hopeloos.
- Vingerafdruk sensor werkt slecht i.c.m. screenprotector.
- Telefoon voelt niet echt meer vlot aan.
- Bluetooth in de auto werkt niet lekker, verbreekt regelmatig de verbinding.
- Spraak in de auto super slecht, lijkt net of ik een vissenkom zit (kan ook worden veroorzaakt door de provider Tele2).
In het toestel heb ik twee simkaarten zitten, toestel zit zakelijk gekoppeld aan Microsoft Intune (hierdoor kan ik hem niet rooten etc.).
Gezien mijn privé sim only abonnement verloopt, kan ik er nu ook voor kiezen een S20 of S20 Plus te nemen. Is deze upgrade het in jullie ogen waard? Dit zou me dan zo'n 50 euro per maand kosten. Volgend jaar maart zou ik dan weer een nieuw zakelijk toestel kunnen nemen.
Loop nu tijdelijk met twee telefoons om te zien of Intune / Dual Sim verschil maakt, maar dat is geen doen
Intune zou het algemeen gebruik niet trager moeten maken. Wel kan het zijn dat als je een "work profile" hebt (hier waarschijnlijk het geval), het opstarten van de eerste WP app (uit de zakelijke kant dus) wat langer duurt. Omdat het eigenlijk een soort VM is die hij op de achtergrond opstart. Ik start 's morgens meestal Outlook en dan heb ik er daarna geen last meer van.Protax schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:12:
Vraagje, ik heb op dit moment een S10 Plus (zakelijk), echter begint deze na 1,5 jaar al weer wat kuren te vertonen.
Irritatie factoren:
- Batterij is hopeloos.
- Spraak in de auto super slecht, lijkt net of ik een vissenkom zit (kan ook worden veroorzaakt door de provider Tele2).
In het toestel heb ik twee simkaarten zitten, toestel zit zakelijk gekoppeld aan Microsoft Intune (hierdoor kan ik hem niet rooten etc.).
Ik heb zelf nog een S8, ook met volledige Intune enrolment, en ik heb geen last van accuproblemen. Een stuk ouder toestel dus en ook geen Plus model. Ik zou toch eens goed kijken naar wat er allemaal op de achtergrond draait. Bij mij draait zelfs Lookout continu in de work profile (is een soort mobiele antimalware) en toch is het nog prima te doen.
Bij ons bieden we de medewerkers trouwens de keus: Of de volledige intune mogelijkheid, of alleen de MS apps zoals Outlook. Die zijn dan wel beperkt zodat je alleen kan copy/pasten tussen toegestane apps. Dat laaste werkt sneller, lichter, en werkt ook samen met custom roms enzo (heb het zelfs draaien op een toestel met LineageOS en MicroG, dus geen play services!). MAM heet dat (mobile application management, in tegenstelling tot MDM (mobile device managagement). Misschien is at bij jullie ook een optie? Je ziet ook steeds meer bedrijven met hun BYOD die kant op gaan. MDM is mijn werk vandaar
Overigens raak je met rooten wel veel andere functies kwijt zoals Samsung Pay. En ik vraag me af of je er veel mee opschiet op het gebied van de problemen die je noemt. Met die spraak/BT problemen heb je grote kans dat je dat met een S20 ook zal hebben want dat ligt hoogstwaarschijnlijk ergens anders aan. En qua accu, daar is met name de Exynos versie van de S20 ook niet bepaald een uitblinker in!
[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 12-08-2020 16:56 ]
wat kan je dan het beste doen als je een nieuw toestel hebt?Megapaul schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:40:
[...]
Dan heb je een Vodafone "branded" toestel.
Dat is voor de rest niet erg, alleen updates kunnen wat later komen.
Mocht je wel die update gelijk willen hebben dan kan je de PHN software flashen. Deze is
tegenwoordig gelijk aan de VDF software.
zonder simkaart opstarten? (zodat het phn wordt) of maakt dat allemaal niks uit?
Ik zou eerst proberen eens een hard reset te geven en kijken of de problemen aanhouden...Protax schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:12:
Vraagje, ik heb op dit moment een S10 Plus (zakelijk), echter begint deze na 1,5 jaar al weer wat kuren te vertonen.
Irritatie factoren:
- Batterij is hopeloos.
Gezien mijn privé sim only abonnement verloopt, kan ik er nu ook voor kiezen een S20 of S20 Plus te nemen. Is deze upgrade het in jullie ogen waard? Dit zou me dan zo'n 50 euro per maand kosten. Volgend jaar maart zou ik dan weer een nieuw zakelijk toestel kunnen nemen.
Loop nu tijdelijk met twee telefoons om te zien of Intune / Dual Sim verschil maakt, maar dat is geen doen
Zal misschien per regio verschillen. Net omgeving Enschede een speedtest gedaan, die ging richting VDF/Ziggo Arnhemrenzo4000 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:56:
Hier in de omgeving Arnhem Nijmegen op mijn zolderkamer ook 5g bereik. De snelheid is wel bedroevend.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik kan je vertellen dat een hard reset niet werkt om de Bluetooth problemen met de carkit op te lossen. Been there, done that.Protax schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:12:
Irritatie factoren:
- Batterij is hopeloos.
Mijn ford mondeo kan ook niet meer fatsoenlijk bellen met mijn s10+. Enige wat tijdelijk werkt is om aan te geven dat ik zo terug bel omdat ik het toestel moet herstarten. Na een reboot werkt het bellen tijdelijk weer goed. Wat je nog kan proberen is bellen via 4g uitzetten.
De rest van je problemen herken ik niet echt. Enige wat ik nog heb is weinig bereik met mijn KPN simkaart. Maar dat had ik ook met een s10e en iPhone 11.
Geen idee of de s20 je problemen op gaat lossen, maar voor mijn gevoel is het een upgrade vanaf een s10+ niet waard.
Je kunt de capaciteit van je batterij checken. Misschien is hij dermate versleten dat je onder garantie nog een nieuwe accu kunt krijgen. Daarvoor moet je even Samsung bellen.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Ik zit ook bij VDF echter heb ik net de augustus patch via sammobile gedownload en geïnstalleerd.michael3 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:48:
VDF heeft nog steeds geen update, ben benieuwd hoelang dat duurt.
Zou jij voor mij willen kijken wat er staat bij serviceprovider?Swizzler24 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 20:56:
[...]
Ik zit ook bij VDF echter heb ik net de augustus patch via sammobile gedownload en geïnstalleerd.
(instellingen, info telefoon, softwaregegevens, sw-versie serviceprovider)
Staat er dan PHN/PHN/PHN/EUX/VDF?
Je flasht AP BL CP & HOME_CSC_OXMMegapaul schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:09:
[...]
Zou jij voor mij willen kijken wat er staat bij serviceprovider?
(instellingen, info telefoon, softwaregegevens, sw-versie serviceprovider)
Staat er dan PHN/PHN/PHN/EUX/VDF?
VDF TNL & PHN zitten alle 3 in Multi-CSC OXM
Je huidige CSC, als deze bv VDF is, verandert dus niet
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Oke, dus voor de duidelijkheid: een branded Vodafone S20 is en blijft VDF/VDF/VDF/EUX/VDF als je de PHN software flashed?henklbr schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:19:
[...]
Je flasht AP BL CP & HOME_CSC_OXM
VDF TNL & PHN zitten alle 3 in Multi-CSC OXM
Je huidige CSC, als deze bv VDF is, verandert dus niet
Ook als je de flash (met csc oxm doet = wipe) zonder sim erin en dat je na de 1e opstart de sim erin doet en een factory reset?
Yup.Megapaul schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:29:
[...]
Oke, dus voor de duidelijkheid: een branded Vodafone S20 is en blijft VDF/VDF/VDF/EUX/VDF als je de PHN software flashed?
Ook als je de flash (met csc oxm doet = wipe) zonder sim erin en dat je na de 1e opstart de sim erin doet en een factory reset?
[ Voor 99% gewijzigd door michael3 op 30-10-2020 15:49 ]
S20 Ultra
https://www.speedtest.net/my-result/a/6386670776
Bij 5G viel mij op, dat Speedtest zijn werk een paar keer niet kon afmaken: download was OK, maar upload "faalde" en kreeg een pop-up "check netwerk"!
:strip_exif()/f/image/EEoErixC1NEjAlsVGZnU0tJ7.jpg?f=fotoalbum_large)
5G:
:strip_exif()/f/image/RB7CuzkOzJ6InI5t4iRLYpAn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6MiGVrMUaYiONrREqtuCeByE.jpg?f=fotoalbum_large)
4G:
:strip_exif()/f/image/OfxtckKT2buNdywS4M959jcU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0GUkO6kIKE9efdEHoVT4L6lu.jpg?f=fotoalbum_large)
Foutjuhhhhenklbr schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 08:34:
Deze ochtend een Speedtest 5G & 4G uitgevoerd op het KPN-netwerk met mijn Samsung Galaxy S20 Ultra in Tilburg.
Bij 5G viel mij op, dat Speedtest zijn werk een paar keer niet kon afmaken: download was OK, maar upload "faalde" en kreeg een pop-up "check netwerk"!
[Afbeelding]
5G:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
4G:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Denk niet dat Henk op straat foto's heeft geupload hier

idd, hij had ze alleen wel wat kleiner in het topic kunnen plaatsen...... !beezjeh schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:36:
[...]
Denk niet dat Henk op straat foto's heeft geupload hier
Uhm: dit doet de site zelf, daar kan ik niks aan doenAlbert020 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:43:
[...]
idd, hij had ze alleen wel wat kleiner in het topic kunnen plaatsen...... !
Dat was je reactie niet lol, je gaf aan dat hij zijn wifi aan had....Albert020 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:43:
[...]
idd, hij had ze alleen wel wat kleiner in het topic kunnen plaatsen...... !
Vraagje. Als mijn telefoon op tafel ligt en ik tik 2 keer op het scherm, krijg ik heel vaak eerst een gear-icon. Pas als ik em oppak of 100x tik/veeg/swipe gaat ie pas door en kan ik unlocken. Ik dacht eerst dat dit kwam door 'onbedoeld aanraken'. Maar deze functie staat inmiddels uit en heb het probleem nog steeds. Ik gebruik geen gezichtsherkenning of vingerafdruk, slechts een pincode.
Weet iemand een manier om ook dit nog uit te zetten? Ik word er een beetje beu van dat mijn S20 telkens beter denkt te weten of ik mijn telefoon wel/niet wil gebruiken

Meer mensen hier ervaring mee?
Edit: https://www.reddit.com/r/...s20_ultra_rattling_noise/
[ Voor 13% gewijzigd door MMatthijsV op 14-08-2020 21:00 ]
Deze werkt idd niet, nu al 2 weken last van....Pierre_nr1 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:20:
Iemand die de ING app gebruikt? Werken de notificaties, zoals bij betalingen en bijschrijvingen?
Vraag me af waar het blijft
AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED
inderdaad slecht, of erg vertraagd, echt veel later dat je een notificatie krijgt.Pierre_nr1 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:20:
Iemand die de ING app gebruikt? Werken de notificaties, zoals bij betalingen en bijschrijvingen?
www.youtube.com/DerOllie
Maar, je ontvangt ze dus wel uiteindelijk? Hoeveel later?DerOllie schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 08:43:
[...]
inderdaad slecht, of erg vertraagd, echt veel later dat je een notificatie krijgt.
Heeft iedereen, de mijne ook. Als je schud hoor je de speling van lenzen in de behuizing. Geen zorgen om maken.MMatthijsV schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:39:
Sinds vandaag was het mij opgevallen dat er iets los lijkt te zitten in mijn S20. Je hoort een tikkend geluid wanneer er mee wordt geschud (zonder hoesje). Het lijkt gerelateerd te zijn aan de camera. Wanneer ik de camera app open op zoom niveau 1 is het geluid aanwezig, maar het word significant minder wanneer ik zoom naar 3x. Is dit de beeldstabilisatie? Ik kon er zo snel niets over vinden, hebben hier meer mensen last van?
Edit: https://www.reddit.com/r/...s20_ultra_rattling_noise/
Another one bites the DUST
laatste keer, dacht ik 10 minuten later ofzo. Boodschappen gedaan, en onderweg in de auto naar huis kreeg ik een push. Maar tis nu al weer een tijdje geleden dat ik ze heb gezien geloof ik. Ik houd het even verder in de gaten...Pierre_nr1 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:03:
[...]
Maar, je ontvangt ze dus wel uiteindelijk? Hoeveel later?
www.youtube.com/DerOllie
In de Ultra is dat niet (alleen) de speling maar het focus (of is het zoom?) mechanisme van de periscopische lens. Daar zit een behoorlijke afstand in, waardoor het heen en weer klikt.dust419 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:58:
[...]
Heeft iedereen, de mijne ook. Als je schud hoor je de speling van lenzen in de behuizing. Geen zorgen om maken.
Dat zijn de settings voor AOD die je activeert omdat je op de aod klok dubbeltikt... als je de helderheid op handmatig zet krijg je naast het gear icon een helderheid knopje erbij.nep-icter schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 19:45:
Hi allemaal,
Vraagje. Als mijn telefoon op tafel ligt en ik tik 2 keer op het scherm, krijg ik heel vaak eerst een gear-icon. Pas als ik em oppak of 100x tik/veeg/swipe gaat ie pas door en kan ik unlocken. Ik dacht eerst dat dit kwam door 'onbedoeld aanraken'. Maar deze functie staat inmiddels uit en heb het probleem nog steeds. Ik gebruik geen gezichtsherkenning of vingerafdruk, slechts een pincode.
Weet iemand een manier om ook dit nog uit te zetten? Ik word er een beetje beu van dat mijn S20 telkens beter denkt te weten of ik mijn telefoon wel/niet wil gebruiken
Meer mensen hier ervaring mee?
Tik volgende keer niet op het klokje
3 vragen , is het mogelijk om als een bericht binnenkomt terwijl de telefoon niet wordt gebruikt , vergrendeld scherm, je toch al de berichten kan lezen? , zo ja hoe stel ik dit in ?
De kleuren van de foto's zijn een drama vindt ik , ik heb HDR uit staan , kan ik hier nog iets aan veranderen ? Klopt het dat ik ook de resolutie niet meer kan aanpassen maar alleen de verhoudingen van de foto's ?
Gisteravond ging ik slapen met de telefoon nog op 17% .. na 9 uur was het toestel compleet uit...
drama.
en met apps installeren, spelletje spelen wordt het toestel ook heel warm ... gaat om de s20 plus
[ Voor 23% gewijzigd door Aggressor op 19-08-2020 17:22 ]
[ Voor 100% gewijzigd door reneover op 19-08-2020 14:37 ]
[Samsung Galaxy S20-serie] Levertijd & Prijzenreneover schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:59:
Ik heb begin augustus mijn s20 5g bij belsimpel besteld en vandaag is de levertijd voor de zoveelste keer weer aangepast. Hebben anderen ook deze lange wachttijd?
[ Voor 100% gewijzigd door PortoNL op 19-08-2020 14:26 ]
Steam: PortoNL | PSN: PortoNL
Tele2 heeft (voorlopig) geen 5GAlbert020 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 19:34:
Wat ik niet snap, Tele2 is nu samen met T-Mobile maar heb nog geen 5G ?
/f/image/O5JT8yMxKaq12p7eDOkKNNMo.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 43% gewijzigd door Jacketti op 19-08-2020 14:32 ]
Waarom niet, ze zijn toch met T-Mobile nu .... ?Jacketti schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:27:
[...]
Tele2 heeft (voorlopig) geen 5G
[Afbeelding]
Ze zeggen er officieel niets over maar ik neem aan omdat tele2 het budget merk is en T-mobile het premium merk is, je betaalt meer en krijgt dus ook meer.Albert020 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:11:
[...]
Waarom niet, ze zijn toch met T-Mobile nu .... ?
9 uur en 17%, en dan waarschijnlijk ook nog AOD aan. Netjes toch?Aggressor schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:40:
ik vind de batterij juist weer slecht ... ik ga het toestel retourneren. (s20 plus)
Gisteravond ging ik slapen met de telefoon nog op 17% .. na 9 uur was het toestel compleet uit...
drama.
en met apps installeren, spelletje spelen wordt het toestel ook heel warm ... gaat om de s20 plus
Van de helpdesk Tele2 zeiden ze dat er snel 5G beschikbaar zou komen...Jacketti schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:55:
[...]
Ze zeggen er officieel niets over maar ik neem aan omdat tele2 het budget merk is en T-mobile het premium merk is, je betaalt meer en krijgt dus ook meer.
Add me op Stadia: Gloogle
Nee... AOD uit. Bluetooth uit GPS uit.. En batterijprestaties had ik niet op geoptimaliseerd maar 1 eronder...patrickt35 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:18:
[...]
9 uur en 17%, en dan waarschijnlijk ook nog AOD aan. Netjes toch?
17 procent over een nacht is veel... Dan gebruik ik mijn telefoon niet hé?
Ik heb geen problemen met Bromite,gebaseerd op Chromium.Werkt perfect ,zonder reclames...Pukson schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:39:
Hebben jullie ook problemen met Chrome? Heb echt met regelmaat dat die vastloopt bij bijvoorbeeld een reactie intypen zoals hier. En altijd een vastloper met als gevolg geforceerd sluiten van Chrome als ik van incognito tab naar een normale tab ga..
Dan moet je toch eens kijken wat er in de achtergrond aan staat.Aggressor schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:44:
[...]
Nee... AOD uit. Bluetooth uit GPS uit.. En batterijprestaties had ik niet op geoptimaliseerd maar 1 eronder...
Sowieso als je de telefoon net een paar dagen hebt, is veel van de optimalisatie nog niet gebeurt. BT en GPS hoef je niet uit te zetten, dat vreet echt niet veel batterij. Het is vooral bepaalde apps die gewoon enorm veel verbruiken en als je dat niet indamt, dan gaat geen enkele accu daarbij helpen.
17% lijkt me niet normaal dus daar moet je niet vanuit gaan. Kennelijk is er iets aan de hand waardoor het niet normaal is. Dat kan van alles zijn dus daar zul je zelf even tijd in moeten stoppen.Aggressor schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:44:
[...]
Nee... AOD uit. Bluetooth uit GPS uit.. En batterijprestaties had ik niet op geoptimaliseerd maar 1 eronder...
Heb je de telefoon al een tijdje of een paar dagen want batterijduur kan echt beter worden met een week.
Ook zou ik geoptimaliseerde prestaties aanhouden. 0.5-1% per uur is normaal in standby.
Dat het toestel warm wordt met gamen is bekend maar eerlijk gezegd heb ik dat met meer toestellen. Met apps installeren heb ik geen problemen.
Berichten kun je op vergrendelscherm lezen. Of bedoel je dat scherm op licht als er een bericht binnenkomt want dat kan niet. Ga naar instellingen, vergrendelscherm, meldingen. Daar kun je inhoud verbergen uitschakelen en de stijl aanpassen.ramrodwillem schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:29:
Sinds 2 weken nu de S20 bevalt goed , goede batterij en verder lekker snel .
3 vragen , is het mogelijk om als een bericht binnenkomt terwijl de telefoon niet wordt gebruikt , vergrendeld scherm, je toch al de berichten kan lezen? , zo ja hoe stel ik dit in ?
De kleuren van de foto's zijn een drama vindt ik , ik heb HDR uit staan , kan ik hier nog iets aan veranderen ? Klopt het dat ik ook de resolutie niet meer kan aanpassen maar alleen de verhoudingen van de foto's ?
Kleuren van de foto's kun je niet aanpassen. Als je de foto's op de S20 bekijkt zijn ze sowieso wat verzadigder omdat het scherm waarschijnlijk in 'levendige' stand staat ingesteld. Als je het scherm op natuurlijk insteld zie je de kleuren zo als ze echt zijn. Persoonlijk heb ik geen problemen met de kleuren.
3:4 modus is standaard foto in hoogste resolutie dus 12mpx. De rest is gecropped dus lager in kwaliteit. Alleen 3:4 64mp is hogere resolutie maar werkt alleen goed bij voldoende licht maar persoonlijk vind ik de 12mp beter.
Geen problemen met vastlopen. Misschien eens verwijderen en opnieuw installeren. Enigste probleem wat ik met Chrome heb is dat deze niet zo soepel scrolled als de Samsung browser. Dit heb ik trouwens al sinds de S8.Pukson schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:39:
Hebben jullie ook problemen met Chrome? Heb echt met regelmaat dat die vastloopt bij bijvoorbeeld een reactie intypen zoals hier. En altijd een vastloper met als gevolg geforceerd sluiten van Chrome als ik van incognito tab naar een normale tab ga..
[ Voor 55% gewijzigd door Garret1410 op 19-08-2020 21:39 ]
Telefoon had ik net nieuw ingesteld vorige week.Martinspire schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 20:42:
[...]
Dan moet je toch eens kijken wat er in de achtergrond aan staat.
Sowieso als je de telefoon net een paar dagen hebt, is veel van de optimalisatie nog niet gebeurt. BT en GPS hoef je niet uit te zetten, dat vreet echt niet veel batterij. Het is vooral bepaalde apps die gewoon enorm veel verbruiken en als je dat niet indamt, dan gaat geen enkele accu daarbij helpen.
Alleen WhatsApp geïnstalleerd...
Nee dit toestel is niks voor mij.
Dan ga ik liever voor de snapdragon versie.
Dat gaat geen fluit uitmaken. Nee er zit gewoon iets anders fout. Een account die niet goed synchroniseerd of wat dan ook. Een toestel hoort niet leeg te lopen in de nacht.Aggressor schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:28:
[...]
Telefoon had ik net nieuw ingesteld vorige week.
Alleen WhatsApp geïnstalleerd...
Nee dit toestel is niks voor mij.
Dan ga ik liever voor de snapdragon versie.
Maar andere vraag: waarom laad je hem niet gewoon op in de nacht. Heb je ook geen problemen met je batterij en is ie weer gewoon vol voor de hele dag...
Nou als je zoveel geld voor een toestel betaald dan mag hij ook wel goed zijn.Martinspire schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:43:
[...]
Dat gaat geen fluit uitmaken. Nee er zit gewoon iets anders fout. Een account die niet goed synchroniseerd of wat dan ook. Een toestel hoort niet leeg te lopen in de nacht.
Maar andere vraag: waarom laad je hem niet gewoon op in de nacht. Heb je ook geen problemen met je batterij en is ie weer gewoon vol voor de hele dag...
Bij het updaten van de standaard apps werd het toestel al warm.....
Ik heb zoveel negatieve dingen gelezen..
En ik dacht bij mezelf... "het zal wel mee vallen".
En ik was benieuwd hoeveel procent er over bleef van de 17 procent in de nacht.
:strip_exif()/f/image/SFd8iVHjIR2Q38ZX4CNGiDmn.jpg?f=fotoalbum_large)
Samsung is OneUI 2.5 aan het uitrollen voor deze S20-toestellen (Vodafone)
Nog niets op de S20+henklbr schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:58:
Iemand hier met een VDF (Vodafone) CSC op hun S20?
Samsung is OneUI 2.5 aan het uitrollen voor deze S20-toestellen (Vodafone)
Koppel je toestel aan je PC en open SmartSwitch for PC (als je een Vodafone BRANDED toestel hebt)
Klinkt aardig, hoe hou je die up-to-date? f-droid? of manual, of auto-update in de app?brouwerchris schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 20:36:
[...]
Ik heb geen problemen met Bromite,gebaseerd op Chromium.Werkt perfect ,zonder reclames...
Windows 11 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G | iPad Pro 12.9 | PS5 | PSN ID : DReaMeRD71 | Xbox Series X | XBL : DReaMeR2601 | Switch 2
Link : https://github.com/bromit...eleases/tag/84.0.4147.132Merdera schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:23:
[...]
Klinkt aardig, hoe hou je die up-to-date? f-droid? of manual, of auto-update in de app?
Voor dat bedrag had je ook een S20+ SD kunnen krijgenSwizzler24 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:39:
Ik sinds gisteren niet meer Henk. Ik ben terug gegaan naar het beste toestel wat ik ooit heb gehad, de note 10 plus. Ik kon hem nieuw voor 650 euro krijgen. Ik werd helemaal gek van de batterij van de S20. Hij werd echt knetter heet en ik werd echt gek van de drainage.

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED
Ja. Of je kan het eventueel met smart switch proberen.Albert020 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:11:
De One UI 2.5 update komt toch gewoon via OTA binnen..... ?
Ahh, ik wacht wel even op de OTA updateSwizzler24 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:45:
[...]
Ja. Of je kan het eventueel met smart switch proberen.
Ik heb mijn gescheld op mijn s20+ ook gehad hier maar gelukkig kan ik zeggen dat er verbeteringen zijn.Swizzler24 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:39:
Ik sinds gisteren niet meer Henk. Ik ben terug gegaan naar het beste toestel wat ik ooit heb gehad, de note 10 plus. Ik kon hem nieuw voor 650 euro krijgen. Ik werd helemaal gek van de batterij van de S20. Hij werd echt knetter heet en ik werd echt gek van de drainage.
Ik weet niet exact of het nu beter is na de laatste update( niet de allerlaatste) maar de zaken waarover ik klaagde zijn allemaal verbeterd. De accu loopt niet zo snel meer leeg, de vingerafdrukscanner werkt veel vaker goed en ook de face unlock doet het veel beter.Ik heb een oplossing gevonden voor het missende led lampje en ik word steeds meer tevreden met het toestel. Met andere woorden voor de mensen die tegen wat problemen aanlopen, houd moed, lol
Stop chasing the dream, you're already living it
Ik miste in het begin ook de notificatie led (kwam van de s9+ af) maar inmiddels geaccepteerd dat ik hem niet meer heb. En ik moet zeggen dat ik het juist wel fijn vind. Eerder werd je toch telkens naar je telefoon getrokken als je weer wat zag knipperen, nu bepaal ik zelf wanneer ik kijk middels dubbel tap op het scherm (AOD). Daarnaast heb ik een gear S3 voor de belangrijkste notificaties.
Hmmm dat lijkt op een kleine update voor een paar ingebouwde apps, niet echt wat ik verwacht van een UI update als die zo gehyped wordt.....
Ik moet zeggen dat ik bij de de overgang van OneUI 1 op mijn Galaxy S8 naar 2 op de S20 ook echt de telefoons naast elkaar moest houden om het verschil goed te zien. In de praktijk merk ik dat ik op de S20 sommige dingen toch net iets makkelijker weer kan vinden, dus blijkbaar hebben ze wel goed nagedacht over optimalisaties van de UI.
Grootste vernieuwingen zijn Wireless Dex, en diverse aanpassingen in Pro-video modus.gwystyl schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 16:48:
[...]
Hmmm dat lijkt op een kleine update voor een paar ingebouwde apps, niet echt wat ik verwacht van een UI update als die zo gehyped wordt.....
Ik moet zeggen dat ik bij de de overgang van OneUI 1 op mijn Galaxy S8 naar 2 op de S20 ook echt de telefoons naast elkaar moest houden om het verschil goed te zien. In de praktijk merk ik dat ik op de S20 sommige dingen toch net iets makkelijker weer kan vinden, dus blijkbaar hebben ze wel goed nagedacht over optimalisaties van de UI.
:strip_exif()/f/image/B1ybahbompip8rPv0omK4oRI.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 21% gewijzigd door patrickt35 op 24-08-2020 17:47 ]
SM-G986B
[ Voor 9% gewijzigd door Kapitein187 op 25-08-2020 12:31 ]
"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
Heb nu al spijt dat ik een import versie heb gehaald, ondanks het een SD versie is
Misschien ook handig dat je vermeldt om welk toestel het gaat.Kapitein187 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 07:01:
PHN update naar 2.5 is gisteravond ook uitgerold.
SM-G986Bpatrickt35 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:39:
[...]
Misschien ook handig dat je vermeldt om welk toestel het gaat.
DEX draadloos is trouwens ook wel leuk.
Die is simpelweg gewoon nog niet beschikbaar, heeft niks mee te maken dat het een import toestel is, gewoon geduld hebbenAleSyS schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:09:
Helaas hier voor de SM-G9860 (TGY-versie) nog steeds geen august update en UI 2.5 update beschikbaar.
Heb nu al spijt dat ik een import versie heb gehaald, ondanks het een SD versie is
https://www.sammobile.com...0-plus/firmware/#SM-G9860
Edit: en anders kan je de BRI (Taiwan) augustus update gewoon flashen
[ Voor 6% gewijzigd door Q_7 op 25-08-2020 23:22 ]
Add me op Stadia: Gloogle
Wat bedoel je hiermee, Ik gebruik nova pro heb ik extra functies ofzo?Pukson schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:33:
Zelf erg blij met one ui 2.5, eindelijk gestures met een third party launcher!
YouTube: Samsung One UI 2.0 - All New Gestures Android 10michael3 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:59:
[...]
Wat bedoel je hiermee, Ik gebruik nova pro heb ik extra functies ofzo?
Dit werkte alleen met Samsung's launcher, nu ook met 3rd party.
Wordt dus helaas een reset hopend op dat het oplost.
Edit:
Waarschijnlijk probleem gevonden....
Bij Package disabler heb ik alles weer ingeschakeld en schijnbaar is er iets uitgeschakeld waardoor lag optreed want voor de update niet het geval was.
Nu dus uitvogelen om er achter te komen van door welke.
En gevonden:
IMS Service en IMS Settings uitgeschakeld is boosdoener.
[ Voor 54% gewijzigd door beezjeh op 26-08-2020 14:15 ]
Voor prijzen en levertijden: [Samsung Galaxy S20-serie] Levertijd & Prijzen
Voor accessoires: [Samsung Galaxy S20-serie] Accessoires topic