Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikbenjelly
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-09 14:40
One ui 2.5.. eindelijk in de slomo video kan je belichting aanpassen. Iets wat je op de iphone 5s al kon... als je buiten in de zon bijvoorbeeld een golf swing wilt filmen kan je die tenminste belichten bij tegenlicht... hopelijk is de fingerprint / AOD /lockscreen bug ook weg want met de vorige update reageerde soms het scherm niet meer op touch input.. alleen de power knop.
Dus swipen...tikken op klok en fingerprint reageerde niet totdat je eenmaal de powerknop had gebruikt.
Had ook heel soms last van random touch input...toevallig ontdekt toen de telefoon op tafel lag spel op gestart en daarna random op het scherm inputs werden geregistreerd terwijl ik de telefoon niet aanraakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie De Ruiter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-09 14:09
Mag ik hier een vraag stellen ?? Ik heb ook een S20 Ultra en om een of andere reden hapert Chrome (kan niet scrollen, beeld staat stil, hapert) eigenlijk altijd zodra en weer een advertentie in beeld komt of geladen wordt. Ik had een hoopje dat het met een update wel zou verbeteren maar dat is dus niet zo.

Iemand enig idee?

Mvgr.
Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 11:02
Arie De Ruiter schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:00:
Mag ik hier een vraag stellen ?? Ik heb ook een S20 Ultra en om een of andere reden hapert Chrome (kan niet scrollen, beeld staat stil, hapert) eigenlijk altijd zodra en weer een advertentie in beeld komt of geladen wordt. Ik had een hoopje dat het met een update wel zou verbeteren maar dat is dus niet zo.

Iemand enig idee?

Mvgr.
Arie
Komt bij mij ook voor dat websites plots blijft hangen voor een tijdje, heb zelf Adguard draaien maar denk dat het te maken heeft met reclame op bepaalde sites.
En waarschijnlijk gewoon een Chrome probleem trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie De Ruiter
beezjeh schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:06:
[...]

Komt bij mij ook voor dat websites plots blijft hangen voor een tijdje, heb zelf Adguard draaien maar denk dat het te maken heeft met reclame op bepaalde sites.
En waarschijnlijk gewoon een Chrome probleem trouwens.
Maar dat is toch raar, had er op m'n S9+ geen problemen (met Chrome dus) mee en nu dus constant. Is er geen oplossing voor ?? Heel apart...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:00

johnwoo

3S-GTE

Sowieso zou Chrome wel eens een "opschoonactie" kunnen gebruiken, ipv enkel features toe te voegen. Er zitten wel meer issues in.
Op mijn S20+ blijft Chrome hangen als ik uit incognito mode ga (laatste incognito tab sluit), voor ca. 30 seconden. Heel Chrome killen en opnieuw opstarten is dan sneller dan wachten.
Mijn vrouw heeft een vergelijkbaar "hang" probleem als hierboven genoemd bij Chrome op haar Pocophone. Firefox heeft er daar overigens soms ook last van. Opera niet, dus gebruikt ze die nu.
Hangers in gewone tabs heb ik dan weer niet, al is dat in het verleden ook wel eens voorgekomen (maar toen opgelost door een update en/of restart van de telefoon, dat weet ik niet meer precies).
In Chrome (mobile althans) werkt password autofill voor password managers ook nog niet zo lang; ipv de "officiele" autofill API moest je dan een accessibility service aanzetten (die niet altijd even goed werkte). Wel vreemd gezien Chrome en die Android autofill API die het niet ondersteunde toch bij hetzelfde bedrijf vandaan komen.

Van de ene kant: een browser is een enorm complex stuk software, met alle standaarden en mogelijke combinaties daarvan (en van devices) die het moet ondersteunen, en met de performance optimalisaties om moderne huge-ass webapps te kunnen draaien. Chrome (eigenlijk Chromium, Google zal daar zelf ongetwijfeld nog wat eigen customizations overheen gooien) telt ca. 26 miljoen regels code, dat is bijna evenveel als de hele Linux kernel (bijna 28 miljoen). En qua complexiteit zeker vergelijkbaar met een OS.

Van de andere kant: des te belangrijker is het om niet altijd vooruit te pushen qua features, maar af en toe even pas op de plaats te maken om een stukje debugging te doen...

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 11:02
Arie De Ruiter schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:10:
[...]

Maar dat is toch raar, had er op m'n S9+ geen problemen (met Chrome dus) mee en nu dus constant. Is er geen oplossing voor ?? Heel apart...
Gelukkig heb ik het minimaal en altijd op zelfde websites, waarschijnlijk dat ze zelfde ads gebruiken....

Maar is soms wel vervelend waardoor ik Chrome moet forceren te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik gebruik al sinds een jaar (of misschien al langer, ook op de S8) de Samsung browser, omdat ik de bedieningselementen onderin handiger vind dan bovenin. Je kan dmv een extensie de bookmarks synchroniseren met Chrome/Edge op de desktop, maar aangezien hij dat in een aparte map gooit is dat in de praktijk niet echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie De Ruiter
gwystyl schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:51:
Ik gebruik al sinds een jaar (of misschien al langer, ook op de S8) de Samsung browser, omdat ik de bedieningselementen onderin handiger vind dan bovenin. Je kan dmv een extensie de bookmarks synchroniseren met Chrome/Edge op de desktop, maar aangezien hij dat in een aparte map gooit is dat in de praktijk niet echt handig.
Ik ben dus idd om die reden de Samsung browser gaan gebruiken (en constant usernames en passwords vanuit Chrome copy/pasten) en die heeft het freeze/haper probleem dus niet, en ja, in die browser kan je WEL alle ads blocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:43
Chrome is een tikkeltje sneller in mijn ervaring maar S-browser is handiger en soepeler. Persoonlijk vind ik Samsung Pass ook handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Update ook binnen. Heb nu wel dat de trilmotor af en toe trilt, iemand die dit ook ervaart?

Share popup is nu wel heerlijk snel zeg!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:09
Heeft iemand ervaring om Dex te laten draaien op een Sony Bravia Android TV?
Deze heeft een ingebouwde Chromecast, maar geen Miracast. Mijn scherm casten met smart view werkt niet.

• edtims
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-08 21:46
Smartview via chromecast zou moeten werken maar de app zelf houd er bijna mee op. Maar als je in een video op casten drukt zou het toch moeten werken. Volgens de meest gestelde vragen in dex werkt dex niet samen met chromecast.

• patrickt35
edtims schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:55:
Smartview via chromecast zou moeten werken maar de app zelf houd er bijna mee op. Maar als je in een video op casten drukt zou het toch moeten werken. Volgens de meest gestelde vragen in dex werkt dex niet samen met chromecast.
Smart view opzich werkt wel, maar niet in combinatie met Dex. Wanneer je Dex opent, krijg je de melding dat Dex niet werkt omdat Smart view actief is.

• edtims
waarom zou je die tegelijkertijd willen gebruiken? Maar zoals ik al zei chromecast werkt niet met dex. Ik kan wel schermdelen via mijn chromecast maar dex werkt niet omdat dex chromecast niet ondersteund.

• patrickt35
edtims schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:48:
waarom zou je die tegelijkertijd willen gebruiken?
Omdat ik zo probeerde het Dex scherm te casten naar mijn TV.
Dan maar wachten tot Dex compatible is met Chromecast

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:07

Sick Nick

Drop the top!

patrickt35 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 08:36:
Heeft iemand ervaring om Dex te laten draaien op een Sony Bravia Android TV?
Deze heeft een ingebouwde Chromecast, maar geen Miracast. Mijn scherm casten met smart view werkt niet.
Geen miracast? Wat voor model is dat dan? Voor zover ik weet hebben alle android tvs van Sony gewoon wifi direct/miracast.

https://www.sony.com/electronics/support/articles/00044548

• patrickt35
Sick Nick schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 17:24:
[...]

Geen miracast? Wat voor model is dat dan? Voor zover ik weet hebben alle android tvs van Sony gewoon wifi direct/miracast.

https://www.sony.com/electronics/support/articles/00044548
Miracast is vanaf Android 8 niet meer beschikbaar op Android TV.
Ik kan mijn telefoon wel verbinden middels WiFi direct, maar ook dan start Dex niet op.
Het betreft een Sony Bravia 55XG8505 uit 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:13
Even een vraagje.
Ik merk dat mijn galaxy S20 5g niet synct wanneer de aod aanstaat.
Zodra ik hem even gebruik krijg ik apps en mail binnen, maar dit gebeurd niet op de achtergrond.

Hoe fix ik dit?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Qosmic Meestal heeft niet synchroniseren iets met energie-instellingen te maken. Als je AOD aan staat, staat je telefoon in stand-by. Ik zou dus kijken of je mailprogramma en bijvoorbeeld whatsapp toestemming hebben om in de achtergrond te draaien.
Instellingen - Apps - Whatsapp - Batterij - Achtergrondactiviteit toestaan (schuifje moet naar rechts staan).

In het algemeen kan je kijken of je energiespaarstand niet aan staat door de notificatiebalk twee keer naar beneden te trekken en te zoeken naar een batterij met een soort recycleteken er in. Druk deze desnoods lang in om naar de instellingen daarvan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Thnx, energie spaarstand staat niet aan en Gmail en WhatsApp hebben achtergrond activiteit aanstaan.

Maar ik ontvang dus niks op m'n aod, pas zodra ik em gebruik komt alles binnen.

Als launcher gebruik ik nova launcher prime, maar daar kan ik ook geen gekke dingen in vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 19:13
Ik heb mijn telefoon (S20-5G) via Smartlink van een update laten voorzien. Echte het vreemde was wel dat hij tweemaal een update heeft gedaan. De eerste keer kreeg ik de update al binnen op maandag. Twee dagen daarna wilde ik een backup maken via smartlink en toen kreeg ik de tweede update binnen. Nu zit ik dus op G981BXXU4BTH5 (build-nummer). Volgens miij was er een andere Baseband versie namelijk G981BXXU4BTHF vergeleken met de eerste update.

Qua werking merk ik geen verschil, de telefoon werkt gewoon goed onde UI2.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
Mij lukt het niet om om mijn S20+ te verbinden met mijn macbook pro. Ik heb netjes Smart Switch gedownload. Wanneer ik ik de kabel aansluit en toegang geef om mijn telefoon, dan geeft ie connecting aan. Maar na een aantal minuten error connection. Vreemd genoeg DeX lukt wel.

Heeft te makan dat het MacOS is of een HongKong versie is?

[ Voor 10% gewijzigd door AleSyS op 31-08-2020 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-09 09:52
iemand bekend met dit probleem en hoe op te lossen?
op de lockscreen zijn de kleuren feller dan op het startscherm.
donkere stand voor achtergrond is uitgeschakeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZVMUFXjX-fb4J0pty2A0DlLvkI8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mdMjj4Q13su2IRkHpM3p2dKi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D_9Pd1LDnXce_cyrdrlU3sihG3c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gKKJAKn3MyyyW7PPA1Ssqybm.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 11:24
Edit: mag weg

[ Voor 100% gewijzigd door Kapitein187 op 31-08-2020 09:46 ]

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
Edit. Ik zeg dit onderstaande wel maar realiseer me nu dat een schreenshot niet de schermhelderheid registreert. heb het even geprobeerd met het scherm bijna op zwart maar de foto is gewoon helder..

Lijkt me niet echt een probleem, maar goed als jij dat zo ervaart. De helderheid van AOD is wel op automatisch te zetten maar volgens mij begint de camera pas de lichtsterkte te meten na het ontgrendelen .van het vergrendel scherm en kom daar het verschil in helderheid van.
aaronito schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 17:29:
iemand bekend met dit probleem en hoe op te lossen?
op de lockscreen zijn de kleuren feller dan op het startscherm.
donkere stand voor achtergrond is uitgeschakeld.

[Afbeelding][Afbeelding]

[ Voor 8% gewijzigd door edtims op 01-09-2020 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:20
SYQ schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 21:29:
Update ook binnen. Heb nu wel dat de trilmotor af en toe trilt, iemand die dit ook ervaart?

Share popup is nu wel heerlijk snel zeg!
Jep. Bij mij kwam dit door de navigatiebalk onder in het scherm. Dit kan je aanpassen via Instellingen > Geluiden en Trillen > Bediening systeemgeluid/trillen.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaashooi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-09-2021
2 weken geleden heb ik mijn Samsung s20 aangeschaft en meteen in een hoesje gestopt. Toestel bevalt mij na als vervanger van mijn S9 zeer goed. Vooral de batterijduur is er voor mij heel erg op vooruit gegaan.
Nu haalde ik vandaag mijn hoesje eraf en zag ik dat er een haartje in de hoek aan de achterkant uitstak. Nu lijkt het of bij mijn toestel alle hoeken iets wat open staan, herkend iemand zich in dit probleem. Zie hier ook foto die ik gemaakt heb. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fPS0Rn1_LeWjbg9ttLLW3QEyHGI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eOwtwaJdp37YHU06yOXUremi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Ik heb mijn S20 sinds april maar herken dit niet. Misschien reclameren bij de winkel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
Nee dat is zeker niet normaal. De lijmlaag lijkt lost te laten. Terug naar de winkel zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:25
Fred13 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:28:
Ik heb mijn telefoon (S20-5G) via Smartlink van een update laten voorzien. Echte het vreemde was wel dat hij tweemaal een update heeft gedaan. De eerste keer kreeg ik de update al binnen op maandag. Twee dagen daarna wilde ik een backup maken via smartlink en toen kreeg ik de tweede update binnen. Nu zit ik dus op G981BXXU4BTH5 (build-nummer). Volgens miij was er een andere Baseband versie namelijk G981BXXU4BTHF vergeleken met de eerste update.

Qua werking merk ik geen verschil, de telefoon werkt gewoon goed onde UI2.5.
Dat klopt, de Vodafone branded S20 kreeg een paar dagen later een 2e update, met verbeteringen voor de camera. THF is de laatste versie.

Zelf heb ik (eindelijk) sinds gister een S20 5G Vodafone branded (VDF), het valt mij op dat ik t.o.v. van mijn S10 unbranded (PHN) een tweetal opties mis. Ik kan namelijk niet 4G bellen aan of uitzetten, of download booster aan of uit zetten. beide opties zijn simpelweg niet zichtbaar. Ik had gehoopt dat er geen verschil meer zou zijn tussen VDF en PHN toestellen aangezien ze beide nu onder OXM csc vallen.
Het zou er nu op neerkomen dat als je een niet Vodafone sim in dat toestel doet dat bellen over 4G niet werkt. |:(

Zou iemand met een unbranded S20 kunnen kijken of die de optie 4G bellen en wifi booster wel heeft in de instellingen?

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:59

Martinspire

Awesomeness

edtims schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:32:
Nee dat is zeker niet normaal. De lijmlaag lijkt lost te laten. Terug naar de winkel zou ik zeggen.
Dat zou voor waterdichtheid ook wel cruciaal zijn, dus idd even terug.

Je zou er ook voor kunnen kiezen om direct contact op te nemen met Samsung. Veel winkels hebben geen zin in de moeite voor fatsoenlijke support, dus dan ga je gewoon om de middleman heen.

[ Voor 25% gewijzigd door Martinspire op 02-09-2020 12:34 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:23
kaashooi schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:36:
2 weken geleden heb ik mijn Samsung s20 aangeschaft en meteen in een hoesje gestopt. Toestel bevalt mij na als vervanger van mijn S9 zeer goed. Vooral de batterijduur is er voor mij heel erg op vooruit gegaan.
Nu haalde ik vandaag mijn hoesje eraf en zag ik dat er een haartje in de hoek aan de achterkant uitstak. Nu lijkt het of bij mijn toestel alle hoeken iets wat open staan, herkend iemand zich in dit probleem. Zie hier ook foto die ik gemaakt heb. [Afbeelding]
Vreemd verhaal. Lijkt inderdaad wel of dat de lijm loslaat. Of dat de achterkant er al ooit af is geweest of vervangen is geweest. Waar heb je het toestel vandaan als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
Vandaag ook een S20 thuis geleverd gekregen. Gelijk al een dikke teleurstelling...waarom ffs zit er niet een 3.5mm headphone jack in? Wtf man..ik snap dat echt niet. Moet ik beslist gebruik maken van die AKG veel te diep in ear koptelefoon. Maar goed eigen schuld had ik maar beter research moeten doen voordat ik deze aanschaftte..

PSN id: PENo1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qosmic
sja, met een beetje research had je dat kunnen weten. Helemaal als het zo belangrijk voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
Qosmic schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:12:
sja, met een beetje research had je dat kunnen weten. Helemaal als het zo belangrijk voor je is.
Klopt, eigen schuld dikke bult. Ik vind het alleen zo jammer dat Samsung en ook Apple trouwens die keuze maakt om een headphone jack eruit te laten. Wat nou als je headset stuk is? Of dat je gewoon deze AKG niet goed vindt? Ik koop niet een nieuwe of andere headset met micro USB bij de winkel. Tenminste ik heb ze nog nooit gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Ik snap je, ik vind het ook waardeloos.
Moet wel zeggen dat ik die AKG best comfortabel vind. Je kan evt ook een adapter kopen van mucro usb naar 3.5 jack

[ Voor 64% gewijzigd door Qosmic op 02-09-2020 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
Qosmic schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:28:
Moet wel zeggen dat ik die AKG best comortabel vind. Je kan evt ook een adapter kopen van mucro usb naar 3.5 jack
Bestaat zoiets? Dan moet ik dat maar aanschaffen. Thanks voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edtims
Jazeker bestaat die en kost ook niet veel. ik geloof zelf dat Samsung die bij de s10 er nog gewoon bij deed.
P.E.No.1 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:44:
[...]

Bestaat zoiets? Dan moet ik dat maar aanschaffen. Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Jazeker, geïntegreerd zelfs ;)

Flauw, maar de s10 heeft nog een 3,5mm poort ingebouwd.
edtims schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:43:
Jazeker bestaat die en kost ook niet veel. ik geloof zelf dat Samsung die bij de s10 er nog gewoon bij deed.

[...]

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
Nou ja bij het eerste toestel dan waarbij ze de jack hebben weggelaten. Ik weet niet meer wat het eerste toestel was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrickt35
edtims schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:24:
Nou ja bij het eerste toestel dan waarbij ze de jack hebben weggelaten. Ik weet niet meer wat het eerste toestel was.
De S20 🤣🤣

• phpkid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-12-2021
Mooie deal bij Amazon.de, met 3j garantie, de s20/s20+ voor 628/671 euro..

[ Voor 4% gewijzigd door phpkid op 03-09-2020 08:47 ]

• kaashooi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-09-2021
Goofman schreef op woensdag 2 september 2020 @ 13:28:
[...]

Vreemd verhaal. Lijkt inderdaad wel of dat de lijm loslaat. Of dat de achterkant er al ooit af is geweest of vervangen is geweest. Waar heb je het toestel vandaan als ik vragen mag?
Ik heb het toestel bij Mobiel.nl vandaan. Eerste reactie van hun was dat het hoort... maar dat ik ook van de omruilservice gebruik kan maken. Ik probeer hun vandaag nogmaals te bereiken om het probleem met hun te bespreken voor een goede afwikkeling.

• Goofman
  • Laatst online: 18:23
Ik zou aansturen op een omruil, of anders retour met geld terug. Dit toestel iig niet accepteren.

• Qosmic
ik ook. Mijne komt ook bij mobiel vandaan maar ziet er niet zo uit.

het lijk wel of die opengemaakt is. (en weer lelijk dichtgemaakt)

Ik zou hem iig omruilen voor een andere.

[ Voor 10% gewijzigd door Qosmic op 03-09-2020 13:13 ]

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
Tweakers met een S20+ (Snapdragon - Hong versie) hebben jullie al de One UI 2.5 update ontangen en de laatste augustus patch.

Il heb zelf SM-G9860TGY versie, maar sinds juli geen update meer

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

AleSyS schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:17:
Tweakers met een S20+ (Snapdragon - Hong versie) hebben jullie al de One UI 2.5 update ontangen en de laatste augustus patch.

Volgens mij is ie pas een weekje uit, het is vakantie dus dan duurt het bij sommige providers gewoon wat langer. Ik vind niet dat het enorm raar is en met juli loop je ook niet zo heel ver achter. 2.5 is een aardige update maar niet mega belangrijk.

• edtims
Als je mag omruilen zou ik het gelijk doen. geen reparatie accepteren. Er is normaal een klein kiertje te zien maar dit is veel te veel en ik zie ze al het toestel verwarmen en de achterkant aandrukken als reparatie maar als de lijmlaag nu al niet goed meer hecht dan zal hij dat later ook niet doen. de opmerking dat hoort zo meneer is er altijd een van gemakzucht en slaat nergens op.
kaashooi schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:55:
[...]

Ik heb het toestel bij Mobiel.nl vandaan. Eerste reactie van hun was dat het hoort... maar dat ik ook van de omruilservice gebruik kan maken. Ik probeer hun vandaag nogmaals te bereiken om het probleem met hun te bespreken voor een goede afwikkeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
P.E.No.1 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:24:
[...]

Klopt, eigen schuld dikke bult. Ik vind het alleen zo jammer dat Samsung en ook Apple trouwens die keuze maakt om een headphone jack eruit te laten. Wat nou als je headset stuk is? Of dat je gewoon deze AKG niet goed vindt? Ik koop niet een nieuwe of andere headset met micro USB bij de winkel. Tenminste ik heb ze nog nooit gezien
Gewoon, een verloopje/adaptertje. Net zoals bij Apple. Ideaal is het niet, maar het werkt wel en je kan gewoon je eigen 3,5mm spul blijven gebruiken dan. Van Samsung zelf ook te koop, zie pricewatch: Samsung USB-C naar 3.5mm Jack Adapter Wit.

[ Voor 13% gewijzigd door rodie83 op 03-09-2020 21:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
P.E.No.1 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:24:
[...]

Qosmic schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:28:
Moet wel zeggen dat ik die AKG best comfortabel vind. Je kan evt ook een adapter kopen van mucro usb naar 3.5 jack
Voordat je iets gaat kopen: let op, je S20 heeft géén micro-USB, maar USB-C.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:40
De S20 FE (of lite) is nu ook bekend.
https://winfuture.de/news,118032.html

Wordt eigenlijk een goedkopere S20+ met ook een snapdragon 5G-versie.
(Gorilla-glass 3, 6GB ram, (plastiek?) achterkant, plat scherm,...) mindere punten waar ik mee kan leven voor een lagere prijs.

[ Voor 5% gewijzigd door Tec7lol op 09-09-2020 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

AleSyS schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:17:

Update is sinds vandaag beschikbaar via OTA heb ik hem al binnen !

https://www.sammobile.com...0-plus/firmware/#SM-G9860

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
Tec7lol schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:34:
De S20 FE (of lite) is nu ook bekend.
https://winfuture.de/news,118032.html

Wordt eigenlijk een goedkopere S20+ met ook een snapdragon 5G-versie.
(Gorilla-glass 3, 6GB ram, (plastiek?) achterkant, plat scherm,...) mindere punten waar ik mee kan leven voor een lagere prijs.
Hier staat hij al op de officieele site van Samsung Philippines.
https://www.samsung.com/p...xy-s20-fe/SM-G780FZBGXTC/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:25
Wanneer ik op 5G zit en ik druk op bellen dan gaat mijn toestel terug naar 2G is dit bij jullie ook zo, of gaat jullie toestel wel terug naar 4G? Ik heb zelf Vodafone en een branded Vodafone toestel (VDF).
Wanneer ik op 4G ga bellen dan blijft mijn toestel wel gewoon op 4G staan.

[ Voor 63% gewijzigd door Megapaul op 09-09-2020 16:23 ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• Hendry Scholing
  • Laatst online: 03-11-2024
Zijn er meer mensen met de ervaring van een krakende spraakverbinding op de S20? Ik heb een 4G uitvoering met de augustus update. Zowel het voeren van gesprekken als de telefoon op het wifi netwerk gekoppeld is (bellen over wifi staat standaard klaarblijkelijk aan), maar ook als ik buiten de deur ben en dus geen wifi koppeling heb. Maakt niet uit of ik via Bluetooth verbonden ben in de auto of een gesprek voer met het toestel in de hand. De andere kant heeft hier geen hinder van, daar is het gesprek goed te volgen. Netwerk is KPN.
Ik heb dit al een hele tijd en had eerst het idee dat het aan het netwerk ligt, maar heb nu steeds meer het idee dat het een probleem in het toestel is. In het verleden had ik gelijke klachten met een iPhone 7. Die waren opgelost door niet te bellen via 4G, maar dat is in deze tijd ook niet slim meer met het langzaam maar zeker uitschakelen van 2G. Ik weet niet of dit ook nog kan met de S20 trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Afgelopen dagen is het me opgevallen dat app installs ontiegelijk traag lopen op mijn device, meer mensen hier last van? Het downloaden gaat retesnel via wifi, maar een simpel app heeft soms een minuut nodig om te installeren. Cache data van play store legen heeft niet geholpen.

Voor de zekerheid ook blokada uitgeschakeld, maar het probleem blijft gewoon. Verschillende apps uit de top 10 getest, minimaal toch 30sec bezig en soms ruim een minuut. Of verwacht ik teveel hier? Helaas geen tweede android toestel thuis om het te vergelijken.

Nu ik dit schrijf, ik heb wel een sdkaart geinstalleerd. Maar lijkt me stug dat de apps hierop worden geinstalleerd, kan ook niks terug vinden in de settings onder storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-12-2020
Goedemorgen! Ik heb een vraagje, kom van een S9+ 256gb af. Heb sterke interesse in de S20 Ultra, maar wacht al een tijdje op de 256/512gb uitvoering. Deze lijkt nergens in NL te verkrijgen met abonnement, 128GB wordt als standaard aangehouden.

Ik weet dat er een geheugenkaart in kan, maar dat is niet relevant. Ik wil er bij een toestel van deze prijsklasse niet op achteruit gaan. Iemand enig idee waar ze dit toestel aanbieden in 256 of 512gb?

• maartenmk
  • Laatst online: 21-05 21:28
Bij T-dimension hebben ze een Snapdragon versie met 256gb. Dat is dan wel import uit Hong Kong.
Ik heb mijn S20+ SD daar vandaan, ging op zich prima. Maar voor garantie moet ie wel terug naar Hong Kong dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
Hendry Scholing schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:34:
Zijn er meer mensen met de ervaring van een krakende spraakverbinding op de S20? Ik heb een 4G uitvoering met de augustus update. Zowel het voeren van gesprekken als de telefoon op het wifi netwerk gekoppeld is (bellen over wifi staat standaard klaarblijkelijk aan), maar ook als ik buiten de deur ben en dus geen wifi koppeling heb. Maakt niet uit of ik via Bluetooth verbonden ben in de auto of een gesprek voer met het toestel in de hand. De andere kant heeft hier geen hinder van, daar is het gesprek goed te volgen. Netwerk is KPN.
Ik heb dit al een hele tijd en had eerst het idee dat het aan het netwerk ligt, maar heb nu steeds meer het idee dat het een probleem in het toestel is. In het verleden had ik gelijke klachten met een iPhone 7. Die waren opgelost door niet te bellen via 4G, maar dat is in deze tijd ook niet slim meer met het langzaam maar zeker uitschakelen van 2G. Ik weet niet of dit ook nog kan met de S20 trouwens
Ik heb wel eens dat mensen aan de andere kant van de telefoon zeggen dat ik slecht te verstaan ben. Ik heb nu 4G bellen (KPN) uit staan en geen problemen meer. Dus ik denk dat het daar mee te maken heeft.

• aaronito
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-09 09:52
edtims schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:39:
Edit. Ik zeg dit onderstaande wel maar realiseer me nu dat een schreenshot niet de schermhelderheid registreert. heb het even geprobeerd met het scherm bijna op zwart maar de foto is gewoon helder..

Lijkt me niet echt een probleem, maar goed als jij dat zo ervaart. De helderheid van AOD is wel op automatisch te zetten maar volgens mij begint de camera pas de lichtsterkte te meten na het ontgrendelen .van het vergrendel scherm en kom daar het verschil in helderheid van.

[...]
idd niet echt probleem maar wel jammer dat de lockscreen afbeeldingen zoveel helder is of feller in kleuren dan de normale achtergrond.

• bovengemiddeld
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-07 11:23
Hi S20 genoten,

Ik heb me vanaf het begin van het krijgen van mijn S20 5G kapot geergerd aan de batterijduur die met 60Fps vrijwel gelijk was aan de batterijduur van mijn oude S9. Ik kon hem na 4 en half uur schermtijd vaak aan de oplader hangen met 5-10% batterij. Dit vond ik erg teleurstellend met een telefoon met zon 1000mah meer batterijcapaciteit.

Nou dat is nu dus opgelost, blijkbaar is Smart Switch de boosdoener. Factory Reset gedaan zonder Smart switch en meteen de eerste 2 dagen meer dan anderhalf uur extra schermtijd tot ik de 10% raak. Mocht iemand hetzelfde ervaren probeer even de Factory Reset (kutklus ik weet het ) .

al met al nu ontzettend tevreden.

• Qosmic
Maar wat heb je gedaan dan?
Bij mij staat smart switch er ook op, maar gebruik het niet.
Drained ie dan je accu op de achtergrond?

Ik kan hem wel verwijderen, wat ik al zei;gebruik het toch niet.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Mja als je het niet gebruikt, zal het weinig invloed hebben, maar ik gok dat het meer over de zaken die Smart Switch installeert gaat. Hier overigens diverse apps die eraf kunnen, wel eraf gegooid. Waaronder Smart Switch, Samsung Members en Samsung Note. Maar dat zet weinig zoden aan de dijk.

Wel heb ik ook de integratie met Windows stopgezet (Koppelen met Windows), die voegde toch wat weinig toe maar ik merkte dat ie toch wel aardig wat batterij vreet. Dan maar geen SMSjes inzien op mn PC, meeste gaat toch via Whatsapp Web :P

Bepaalde apps kun je ook wel sluimeren, maar het is vooral wat je aan apps gebruikt en zich op de achtergrond mag aanzetten, wat het meeste batterij verbruikt. Als je daar wat dingen van laat sluimeren of minder toegang geeft, dan maakt dat imo wat meer uit.

Verder weet ik niet wat het is, maar een paar weken geleden is er volgens mij gewoon een kapotte update geweest van 1 of andere batterij-vretende app en dat lijkt nu opgelost

[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 12-09-2020 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
Wat betreft de fan edition (FE) zijn er ondertussen al geruchten van prijs.
S20 FE 4G: 699euro
S20 FE 5G: 749euro

Met slechtere camera-sensors vind ik het dan eerlijk gezegd niet de moeite waard tov de A51. (laat staan de A52 die in November verschijnt) :(

Ook al is de maincamera van de FE beter, de ultra wide is volgens mij dezelfde sensor. (matig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Tec7lol schreef op zondag 13 september 2020 @ 11:40:

Met slechtere camera-sensors vind ik het dan eerlijk gezegd niet de moeite waard tov de A51. (laat staan de A52 die in November verschijnt) :(

Ook al is de maincamera van de FE beter, de ultra wide is volgens mij dezelfde sensor. (matig)
Ja en al helemaal aangezien de echte S20 ook al rond die prijs is gezakt dus dan voegt het niet bepaald wat toe...

Voor mij maakt vooral het geheugen (is maar de helft bij de 5G versie!!) het verschil, en waarschijnlijk het gebrek aan DeX aangezien dit op de S10 lite ook niet zat.

PS Het lijkt er op dat de telelens nu wel beter gaat zijn. Bij de S20 had deze vrijwel dezelfde focus afstand als de main, en werkte alleen via digital zoom. Hier heeft de tele sensor hetzelfde aantal pixels als de main, dus er moet wel een echte telelens op gaan zitten wil het werken.

[ Voor 28% gewijzigd door GekkePrutser op 13-09-2020 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

GekkePrutser schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:00:
[...]

Ja en al helemaal aangezien de echte S20 ook al rond die prijs is gezakt dus dan voegt het niet bepaald wat toe...

Voor mij maakt vooral het geheugen (is maar de helft bij de 5G versie!!) het verschil, en waarschijnlijk het gebrek aan DeX aangezien dit op de S10 lite ook niet zat.

PS Het lijkt er op dat de telelens nu wel beter gaat zijn. Bij de S20 had deze vrijwel dezelfde focus afstand als de main, en werkte alleen via digital zoom. Hier heeft de tele sensor hetzelfde aantal pixels als de main, dus er moet wel een echte telelens op gaan zitten wil het werken.
Dit zijn wel de adviesprijzen, de winkelprijzen zullen wellicht ook lager liggen als ze minder marge nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
De officieele adviesprijs voor de S20 is momenteel 799euro.

Bij samsung zijn er momenteel 2 acties gaande bij aankoop van een (bestaande) S20.
In Belgie is er de volgende 2 weken een cashback van 100euro.
In Nederland krijg je er gratis de Galaxy buds erbij (169euro)

Kan iemand me vertellen waarom we voor de S20 FE zouden gaan? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bb9000
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:39
ik heb 'm vorige maand als telenetklant kunnen kopen voor €550, en daar kwam nog eens de galaxy buds-actie bij ook (y)

leuk toestel buiten de flauwe batterij en slechte vingerdruksensor zoals hier al vaak vermeld.

[ Voor 28% gewijzigd door bb9000 op 15-09-2020 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Tec7lol schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:34:
De officieele adviesprijs voor de S20 is momenteel 799euro.

Bij samsung zijn er momenteel 2 acties gaande bij aankoop van een (bestaande) S20.
In Belgie is er de volgende 2 weken een cashback van 100euro.
In Nederland krijg je er gratis de Galaxy buds erbij (169euro)

Kan iemand me vertellen waarom we voor de S20 FE zouden gaan? :?
Als je specifiek de afgeronde hoeken niet wilt, gok ik. Verder zit er te weinig verschil tussen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• maartenmk
bb9000 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:13:
ik heb 'm vorige maand als telenetklant kunnen kopen voor €550, en daar kwam nog eens de galaxy buds-actie bij ook (y)

leuk toestel buiten de flauwe batterij en slechte vingerdruksensor zoals hier al vaak vermeld.
Over de fingerprintsensor gesproken; als je in de dialer code *#2663# invoert kun je de firmware van je touch screen updaten.

Ik heb dat gedaan, op mijn Snapdragon S20+. Het heeft geen wonderen verricht, maar lijkt wel wat beter te zijn. Moet ook op de Exynos versie werken.

Ik heb ervan gehoord in de ' phones show chat' podcast, aflevering 584, rond 18:00, dus als je meer wilt weten kun je dat luisteren. Verder niet veel (maar wel wat) gevonden via Google.

Onder een foto van 2 verder identieke S20+ toestellen, 1 met de nieuwere firmware
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nftW3oLYBr4Nh-zLA1JwNoMYOQM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XkGgtkR1lvmKcbunxi2igmG7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fred13
maartenmk schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:28:
[...]

Over de fingerprintsensor gesproken; als je in de dialer code *#2663# invoert kun je de firmware van je touch screen updaten.

Ik heb dat gedaan, op mijn Snapdragon S20+. Het heeft geen wonderen verricht, maar lijkt wel wat beter te zijn. Moet ook op de Exynos versie werken.

Ik heb ervan gehoord in de ' phones show chat' podcast, aflevering 584, rond 18:00, dus als je meer wilt weten kun je dat luisteren. Verder niet veel (maar wel wat) gevonden via Google.

Onder een foto van 2 verder identieke S20+ toestellen, 1 met de nieuwere firmware
[Afbeelding]
Code geprobeerd op mijn S20. Werkt prima, vinger wordt sneller herkend. Ik merk duidelijk een verschil. :)
Bedankt voor de tip.

• Qosmic
Kan je je telefoon hier niet mee bricken?
Dat is ook wel wat ik las, dat je er wel voorzichtig mee moet zijn.

• Fred13
Die kans lijkt me klein. Als je dit als normale gebruiker kunt doen, zonder root, en vanuit het OS dan is het wel veilig. Maar goed mijn telefoon werkt nog steeds prima.

Als je het niet vertrouwd moet je het niet doen.
Dit geldt altijd.

• michellep77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-12-2024
Hai allemaal,

Ik wil van mijn nokia 9 overstappen naar de s20 of s20+ vanwege enorm gezeik met mijn camera steeds.

Nu zijn beide telefoons volgens mij redelijk hetzelfde, alleen zit er een verschil in de camera qua diepte sensor.

Nu is de camera voor mij eigenlijk het belangrijkste. Ik maak veel foto's, van mijn dochtertje, over een paar maanden wordt ons zoontje geboren. Dus ook daar maak ik veel foto's van.

Redelijk wat selfies, foto's van een paard in stilstand en evt in beweging.

Ik dénk dat die betere diepte van de + mij dus het beste past, maar ik vroeg me af wat jullie idee daarover is? Maakt het echt veel verschil?

• Fred13
Ik heb er veel over gelezen en het grootste verschil zie je bij het zgn bokeh effect. Echter zelfs daar is het verschil klein. Ikzelf ben voor de s20 gegaan vanwege de grootte van het toestel. De s20+ is groot.
Beide toestellen maken goede foto’s. Je kunt bij gsmarena.com en YouTube vergelijkingen zien van foto’s gemaakt door beide toestellen.

• michellep77
Dat bokeh effect maak ik nu met mijn Nokia veel gebruik van, vandaar mijn voorkeur voor de plus.

Ik ga even kijken op gsmarena. YouTube vind ik altijd lastig te beoordelen of het reëele reviews zijn.

• Garret1410
michellep77 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:30:
Hai allemaal,

Ik wil van mijn nokia 9 overstappen naar de s20 of s20+ vanwege enorm gezeik met mijn camera steeds.

Nu zijn beide telefoons volgens mij redelijk hetzelfde, alleen zit er een verschil in de camera qua diepte sensor.

Nu is de camera voor mij eigenlijk het belangrijkste. Ik maak veel foto's, van mijn dochtertje, over een paar maanden wordt ons zoontje geboren. Dus ook daar maak ik veel foto's van.

Redelijk wat selfies, foto's van een paard in stilstand en evt in beweging.

Ik dénk dat die betere diepte van de + mij dus het beste past, maar ik vroeg me af wat jullie idee daarover is? Maakt het echt veel verschil?
Denk dat het verschil minimaal is of je moet echt kieskeurig zijn.
Maar eerlijk gezegd vind ik de S20 niet de beste camera om binnenshuis bewegende kinderen of dieren te fotograferen.
Op de een of andere manier, waarschijnlijk een combinatie van sluitertijd en software, zijn de foto's sneller wazig dan bijvoorbeeld iphone 11 of pixel 4, ook al is de sluitertijd gelijk. Ook worden gezichten vaak wat minder gedetailleerd weergegeven alsof er een beauty filter overheen zit. Buiten bij voldoende licht is het geen probleem.

Maar dit is mijn ervaring en voor alle andere zaken is de camera zeer goed. Ik zou zeggen ga eerst wat reviews lezen of bekijken en oordeel zelf.

• michellep77
Bedankt! Ik ben idd al een tijdje druk aan het lezen, maar blijf het lastig vinden.

Vandaar hier de vraag naar gebruikservaringen.

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:36
@michellep77

Wat camera betreft zal er volgens mij amper tot geen verschil tussen zitten, die tof/dieptesensor is volgens mij vooral voor zaken als achtergrond blurren. Niet scherpstellen an sich.

Maar als het je echt heel specifiek om foto's van je kleine kinderen gaat (en ook binnen) zou ik even heel goed kijken of de S20 wel de juiste voor je is. Ikzelf ben over het algemeen wel tevreden met de camera (heb dan ook geen kinderen ;) ) maar lees vooral voor die situatie toch veel klachten.

Merk ook met mijn hond dat het niet altijd even consequent is...Zou ook niet zeggen dat de camera nou zoveel beter is dan de S10+ die ik hiervoor had.

[ Voor 7% gewijzigd door m0ridin op 17-09-2020 12:33 ]

• michellep77
@m0ridin oh, dat zou wel een tegenvaller zijn.

Dacht dat ik juist eindelijk wat gevonden had.

Heb ook zitten kijken naar vergelijkingen met de one plus, maar daar komt de Galaxy serie toch duidelijk beter uit.

Huawei durf ik niet qua google issues.

Toch nog even verder zoeken dan maar.

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:36
Specs van de FE versie zijn gelekt. Ziet er goed uit.
https://wccftech.com/mass...on-and-spills-everything/

• Tec7lol
dat zal toch van de uiteindelijke prijs afhangen of het er goed uitziet. (en de reviews natuurlijk)

• michellep77
@Garret1410 en @m0ridin

Jullie typen s20, geldt jullie opmerking ook alleen de s20 of ook de s20+?

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:36
michellep77 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:25:
@Garret1410 en @m0ridin

Jullie typen s20, geldt jullie opmerking ook alleen de s20 of ook de s20+?
Beiden, camera en software zijn (zo goed als) identiek (alleen door tof sensor is anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Vraagje over Bluetooth. Ik heb een Nuki deurslot, maar ook recent de nieuwe VanMoof S3 fiets. Allebei blij mee, maar werken allebij met Bluetooth om te connecten. Het deurslot om automatisch open te gaan als ik in de buurt kom, de VanMoof fiets gaat automatisch aan als ik in de buurt ben.

Nu duurt dat bij beide vrij lang, voordat hij weet dat ik in de buurt ben. Kan soms wel tot 20 - 30sec duren, terwijl ik ernaast sta. Even met mijn oude S8 geprobeerd, en daar gaat het wel vrij snel.

Enige tips om iets in te stellen of zo dat dit wel snel(ler) gaat ? Best frustrerend, zeker op de fiets, als ik al 15sec op de fiets zit, voordat hij aangaat ... Ik heb al dingen geprobeerd, heb de Apps al zo gezet dat ze niet in slaapstand gaan bv. Maar werkt allemaal niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
michellep77 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:50:
@m0ridin oh, dat zou wel een tegenvaller zijn.

Dacht dat ik juist eindelijk wat gevonden had.

Heb ook zitten kijken naar vergelijkingen met de one plus, maar daar komt de Galaxy serie toch duidelijk beter uit.

Huawei durf ik niet qua google issues.

Toch nog even verder zoeken dan maar.
Ik heb wel kleine kinderen en ik ben eigenlijk wel tevreden. Heb geen IPhone 11 dus kan dat niet vergelijken. Maar wat ook prettig is, is dat je de live focus mode met en zonder de 2x zoom kunt gebruiken, kan bij veel andere toestellen niet. 2x zoom is meestal mooier, omdat de vervorming kleiner is, maar soms is daar gewoon geen ruimte voor.
(moet er steeds bijzeggen dat ik de Snapdragon versie heb, schijnt ook bij de camera verschil te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
maartenmk schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:51:
[...]

Ik heb wel kleine kinderen en ik ben eigenlijk wel tevreden. Heb geen IPhone 11 dus kan dat niet vergelijken. Maar wat ook prettig is, is dat je de live focus mode met en zonder de 2x zoom kunt gebruiken, kan bij veel andere toestellen niet. 2x zoom is meestal mooier, omdat de vervorming kleiner is, maar soms is daar gewoon geen ruimte voor.
(moet er steeds bijzeggen dat ik de Snapdragon versie heb, schijnt ook bij de camera verschil te maken).
Ook fijn is de single take modus. Dan neemt de camera zelf een aantal foto's en korte video op en kun je later de beste eruit halen.
Ook kun je een 8k video schieten en later een foto uithalen. Werkt ook goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:32

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Sinds de laatste versie (vermoed ik) is elke dag m'n Niet Storen uitgeschakeld. Ik heb deze handmatig aangezet en automatisch uitschakelen staat uit. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:52
Krijg zojuist binnen op mijn S20 Plus 5G

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IexySjSigoeFuKflqWDnJmzEUj8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HNETsvAK9uqNCyGyTusHejfP.jpg?f=user_large

[ Voor 63% gewijzigd door Albert020 op 19-09-2020 09:39 ]

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:53
Ik zag in deze thread al een app voorbij komen om te schakelen tussen 60/96/120 Hz refresh rate:
https://labs.xda-developers.com/store/app/sszb.s20.refresh

Maar heeft iemand ook ervaring met de volgende app (met per-app refreshrate)?
https://forum.xda-develop...play-samsung-app-t4144681

[ Voor 53% gewijzigd door iisworks op 19-09-2020 12:47 ]

• Garret1410
maartenmk schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:51:
[...]

Snapdragon heeft het ook wat in de reviews heb gelezen. Voor live focus zal het onderwerp stil moeten zitten dus dan zal het geen probleem zijn. Wat ik bedoelde is dat kleine kinderen en dieren vaak bewegen en dan heb je sneller kans op een blurry foto dan bijvoorbeeld met iphone 11. Ik noem nu even iphone 11 omdat ik daar ervaring mee heb.

• Tec7lol
Eerste review van de S20 FE

Wow! Valt me vooral op hoe groot de bezels zijn, niet alleen de zijkanten (wat logisch is met een plat scherm) maar vooral de boven en onderkant.
Dit gaat toch minimum 100euro goedkoper moeten zijn tov de huidige prijs van de reguliere S20 versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
@Tec7lol Daar is al veel ophef over. De A51 ziet er nog beter uit wat dat betreft. Ik snap niet waarom de bezels zo groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
Garret1410 schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:44:
@Tec7lol Daar is al veel ophef over. De A51 ziet er nog beter uit wat dat betreft. Ik snap niet waarom de bezels zo groot zijn.
De A51 heeft duidelijk dunnere bezels, aan de helft van de prijs, ben benieuwd naar de eerste "niet-gesponsorde" reviews. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 19:52
Tec7lol schreef op zondag 13 september 2020 @ 11:40:

Een mindere camera tegenover de s20 is nog niet zeker toch? Huidige specs zijn toch alleen maar geruchten.

Als Samsung hiervoor zou kiezen slaan ze de plank wel volledig mis.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
Of het verschil groot zal zijn met de S20? Daarvoor moeten we de niet gesponsorde reviews afwachten.
De cameraspecs zijn grotendeels bekend, behalve de wide camera die naar ik vermoed wel dezelfde is als de S20 hebben de andere allemaal een kleiner sensor formaat. En dat betekend slechtere foto's, vooral in het donker.

prijzen zijn ook in Duitsland gelekt. De Europese prijs wordt dus nòg hoger, 799 euro voor de 5G-versie... :(
https://winfuture.de/news,118356.html

Maar wat mij nog het meeste stoort zijn de grote bezels, deze zijn NIET zoals op de renders die je overal ziet, maar een stuk groter. Lijkt wel terug 2018...
Ik vermoed dat Samsung terug gebruik maakt van de goedkopere "rigid OLED" ipv "flexibel OLED" en is er daardoor meer bezel nodig? Raar, want de budget Galaxy A51 die de helft kost, kon men nog wel van dunne bezels in een plat scherm voorzien.

Mijn veronderstelling is dat de verkopen van de premiumtoestellen bij Samsung dik zijn tegengevallen en dat men daarom ook de mid-range premium toestellen aan een "afslank-kuur" onderwerpt qua features/kwaliteit.
Als de A52 die binnen enkele maanden wordt gereleaset ook dezelfde weg op gaat dan weet je het wel.

edit: hier zie je op seconde 25 het verschil van bezels realiteit/renders
[Video: https://twitter.com/i/status/1307953039500865537]

[ Voor 6% gewijzigd door Tec7lol op 21-09-2020 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:36
Tec7lol schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:29:
De cameraspecs zijn grotendeels bekend, behalve de wide camera die naar ik vermoed wel dezelfde is als de S20 hebben de andere allemaal een kleiner sensor formaat. En dat betekend slechtere foto's, vooral in het donker.
[Video]
Ook dat blijft afwachten.
https://tweakers.net/nieu...-dunner-moeten-maken.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 19:52
Tec7lol schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:29:
Of het verschil groot zal zijn met de S20? Daarvoor moeten we de niet gesponsorde reviews afwachten.

prijzen zijn ook in Duitsland gelekt. De Europese prijs wordt dus nòg hoger, 799 euro voor de 5G-versie... :(
https://winfuture.de/news,118356.html

Maar wat mij nog het meeste stoort zijn de grote bezels, deze zijn NIET zoals op de renders die je overal ziet, maar een stuk groter. Lijkt wel terug 2018...
Ik vermoed dat Samsung terug gebruik maakt van de goedkopere "rigid OLED" ipv "flexibel OLED" en is er daardoor meer bezel nodig? Raar, want de budget Galaxy A51 die de helft kost, kon men nog wel van dunne bezels in een plat scherm voorzien.

Mijn veronderstelling is dat de verkopen van de premiumtoestellen bij Samsung dik zijn tegengevallen en dat men daarom ook de mid-range premium toestellen aan een "afslank-kuur" onderwerpt qua features/kwaliteit.
Als de A52 die binnen enkele maanden wordt gereleaset ook dezelfde weg op gaat dan weet je het wel.

edit: hier zie je op seconde 25 het verschil van bezels realiteit/renders
[Video]
Ik begrijp eigenlijk ook niet waarom ze het scherm van de Fan Edition groter maken dan de huidige S20.

6" was een prima formaat geweest. Volgens mij was de S10e ook echt wel een succes voor Samsung, maar hebben ze toch besloten om er geen S20 opvolger voor uit te brengen. Dat toestel heeft in zoveel reviews zoveel lof gekregen, en werd geprezen als een betere aankoop dan de destijds S10.

Kleiner scherm en daardoor ook een iets kleinere accu, hadden ze de prijs nog wat kunnen drukken. Maar nee, het moet weer groter, want consumenten willen groter? :F

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:53
Pas geleden mijn S10 vervangen door een grijze S20 4G (bij een Used Products winkel: bleek nieuwstaat voor 480, niet slecht!).

Hierbij zomaar wat vergelijkingen tussen de S10 en S20 bij licht gebruik:
- Snelheid: ik merk geen verschil, maar ben dus lichte gebruiker en geen gamer (bij de S8 -> S10 was dat wél een groot verschil)
- 120Hz: vreemd genoeg zie ik het verschil nauwelijks, dus hou het bij 60Hz voor de accu
- Scherm is in zonlicht helderder dan S10 (maar dat viel bij S10 tegen na upgrade vanuit S8, dus mogelijk exemplarisch)
- Wifi/gps/bt: lijkt ook allemaal probleemloos, net als op de S10
- FP scanner lijkt iets beter (viel me erg tegen op S10, gelukkig werkt Face Unlock op beide goed)
- Knoppen + FP zitten op een betere locatie
- Camera's ontlopen elkaar zeker niet veel, de zoom is wat beter bij S20, Low light leek juist wat minder (minder iso noise maar wat smearing)
- Accu: te kort om iets van te zeggen, maar met de extra 20% red ik heel misschien net 2d licht gebruik (hoewel het scherm veruit de grootste verbruiker is bij zonnig weer). :)

De S20 is op een aantal punten net wat beter (voor mij helderheid, zoom en hopelijk accu). Omdat ik de S20 voor een mooie prijs kon kopen denk ik dat deze ga houden en de S10 verkoop. Maar als je naar het verschil in nieuwprijs kijkt is het in mijn ogen een vrij matige upgrade van de S10.
Pagina: 1 ... 19 ... 37 Laatste