Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 04-07 21:47
Luuk schreef op maandag 25 mei 2020 @ 14:51:
[...]

Ik zit nog op de oude firmware ATD5 maar zie nergens een quick toggle voor adaptive brightness.

Hoop overigens dat die update snel komt hier want ik sta op het punt de s20 terug te brengen. Mijn oude s7 is op een aantal punten die ik belangrijk vind zóveel beter (accuduur en camera) Dat kan toch niet de bedoeling zijn. 8)7
Breng maar terug dan want de ATE6 update zal daar niet heel veel verandering in brengen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 06-07 19:06

ChromeFR

Qui est l'exemple?

Hij doet het echt beter nu hoor. Uur in zon gezeten.

Edit: Toch niet :(

[Voor 78% gewijzigd door ChromeFR op 25-05-2020 16:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dust419
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20:47
ChromeFR schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:01:
Hij doet het echt beter nu hoor. Uur in zon gezeten.
Heb je die update automatisch ontvangen?

Another one bites the DUST

Acties:
  • 0Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 04-07 09:52
dust419 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:26:
[...]

Heb je die update automatisch ontvangen?
ATE6 is ook beschikbaar in Nederland voor PHN - TNL - VDF

Echter: via SmartSwitch (nog niet via OTA)

Samsung Galaxy Fold 5G SM-F907B | Build-number: QP1A.190711.020.F907BXXS3BTE1 | Security Patch Level: 2020-06-01

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ^LuKKie^
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 06-07 19:48
henklbr schreef op maandag 25 mei 2020 @ 17:47:
[...]

ATE6 is ook beschikbaar in Nederland voor PHN - TNL - VDF

Echter: via SmartSwitch (nog niet via OTA)
Ik kreeg hem via OTA (manual check)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 07:03
Na de ATE6 update gaan de speakers van mij S20+ aanzienlijk minder luid en lijkt het overall geluid ook iets vlakker te klinken. Zijn er meer mensen die dit ook hebben?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• henklbr
^LuKKie^ schreef op maandag 25 mei 2020 @ 17:48:
[...]

Ik kreeg hem via OTA (manual check)
Weet je wel zeker dat je een PHN-toestel hebt dan?

Samsung Galaxy Fold 5G SM-F907B | Build-number: QP1A.190711.020.F907BXXS3BTE1 | Security Patch Level: 2020-06-01

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ^LuKKie^
henklbr schreef op maandag 25 mei 2020 @ 19:16:
[...]

Weet je wel zeker dat je een PHN-toestel hebt dan?
Zeker? Nooit. Toestel komt direct van VDF af.

[Voor 46% gewijzigd door ^LuKKie^ op 25-05-2020 19:34. Reden: Plaatje bevatten serienummer]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 22:26
Ik heb een Vodafone abo en vandaag ook de ATE6 update ontvangen op mijn S20. Het lijkt er inderdaad op dat de vingerafdruk scanner sneller werkt. Foto’s moet ik nog vergelijken.
Het geluid uit de speakers is iets minder blikkerig, een verbetering.

Top als er weer verbeteringen zijn ! :)

[Voor 14% gewijzigd door Fred13 op 25-05-2020 20:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChromeFR

ChromeFR

Qui est l'exemple?

X2X2X schreef op maandag 25 mei 2020 @ 19:15:
Na de ATE6 update gaan de speakers van mij S20+ aanzienlijk minder luid en lijkt het overall geluid ook iets vlakker te klinken. Zijn er meer mensen die dit ook hebben?
Hier merk ik geen verschil.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Defspace
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 27-05 00:44

Defspace

Administrator

Kort vraagje. Ik ben van pre-order S7+ naar pre-order S9+ gegaan maar heb wat betreft de lancering van de s20 even de kat uit de boom gekeken. Toch begint mijn s9+ wat achteruit te gaan en ben ik aan het rondkijken voor een upgrade. De s20 staat uiteraard op de shortlist.
Nou zie ik dat er nogal een verschil zit tussen de 4G en 5G varianten.

galaxy4g5g
s20735900
s20+780980

Er is toch wezenlijks niets anders aan deze toestellen? Of mis ik iets? is het puur marketing? Mijn S9+ haalt ook prima 100Mbit+ op 4g binnen in huis, ik heb dus niets te klagen over 4g en ik voorzie voor 5g ook nog geen schokkende vooruitgang de komende 2 jaar (waarna ik waarschijnlijk toch weer upgrade naar een ander toestel) Zijn de verschillen te verklaren, anders dan marketing/5g licenties?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 06:48
Defspace schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 00:53:
Kort vraagje. Ik ben van pre-order S7+ naar pre-order S9+ gegaan maar heb wat betreft de lancering van de s20 even de kat uit de boom gekeken. Toch begint mijn s9+ wat achteruit te gaan en ben ik aan het rondkijken voor een upgrade. De s20 staat uiteraard op de shortlist.

galaxy4g5g
s20735900
s20+780980

Er is toch wezenlijks niets anders aan deze toestellen? Of mis ik iets? is het puur marketing? Mijn S9+ haalt ook prima 100Mbit+ op 4g binnen in huis, ik heb dus niets te klagen over 4g en ik voorzie voor 5g ook nog geen schokkende vooruitgang de komende 2 jaar (waarna ik waarschijnlijk toch weer upgrade naar een ander toestel) Zijn de verschillen te verklaren, anders dan marketing/5g licenties?
Ik zou altijd voor een 5G variant gaan. Waarschijnlijk ga je nu nog weinig profijt van 5G hebben, maar je weet niet hoe dat over 1 jaar is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online

galaxy4g5g
s20735900
s20+780980

De 5G S20 heeft 12GB RAM, de 4G slechts 8.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:14

galaxy4g5g
s20735900
s20+780980

Ik zou altijd voor een 5G variant gaan. Waarschijnlijk ga je nu nog weinig profijt van 5G hebben, maar je weet niet hoe dat over 1 jaar is.
patrickt35 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 07:29:
[...]

Ik zou het prijs voordeel nemen. voordat 5G interessant voor de gebruiker ben je aan de nieuw toestel toe en let wel de S20 heeft niet de volle specs van 5G.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 07:14
trinity999 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 08:02:
[...]

[...]

Ik zou het prijs voordeel nemen. voordat 5G interessant voor de gebruiker ben je aan de nieuw toestel toe en let wel de S20 heeft niet de volle specs van 5G.
idd, lijkt alsof je de twee jaar met een toestel doet. Heb je nu apps die niet snel genoeg laden met 4g? Heb je meer RAM nodig? Denk dat het vooral een gimmick is nu.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fred13

galaxy4g5g
s20735900
s20+780980

Tussen de S20 en S20+ zit als grootste verschillen schermgrootte, accu, TOF sensor bij de camera (iets betere bokeh werking bij portret foto’s en evt AR toepassingen) en ondersteuning voor mmWave 5G. De grotere 20+ schijnt mmWave antennes te hebben die de S20 niet heeft.

De 5G variant van de S20 en S20+ hebben in vergelijking met de S20-4G en S20+ 4G inderdaad meer geheugen en kunnen 5G ondersteunen. Volgens mij is de 4G variant hardware technisch gelijk (op het interne werkgeheugen na). In de praktijk zullen beide toestellen prima functioneren. Misschien zal de 5G variant in de toekomst iets sneller zijn vanwege 5G ontvangst.
Als het prijsverschil klein genoeg is zou ik voor de 5G variant gaan want die lijkt me iets meer future-proof.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bizarre410
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 06-07 14:16
De ATE6 is beschikbaar. Krijg hem nu binnen op PHN S20+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Defspace ik ben voor de S20 4G gegaan, komende van een S8. Het hele toestel voelt iets sneller aan, maar ik heb nooit het idee gehad dat ik bij de S8 tegen de limiet van het netwerk aanliep. Ik vond het het prijsverschil dus niet waard.
8Gb is al een stuk meer dan wat de S8 had (4Gb). Ik merk nu wel dat er meer programma's in het geheugen blijven hangen in plaats van dat ze afgesloten worden. Dit zorgt er voor dat ze gelijk weer op te roepen zijn in plaats van opnieuw opgestart moeten worden, wat erg prettig is.

@bizarre410 ook op de S20 4G PHN komt ATE6 nu binnen nadat ik handmatig gecontroleerd heb op updates.

Honda VFR 750F RC36-II te koop

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Defspace
  • Laatst online: 27-05 00:44

Defspace

Administrator

Bedankt voor alle reacties. Ik had inderdaad even over het geheugen verschil heen gelezen.
Ik vind dat het prijsverschil niet echt waard, ik heb nu 6GB en ook nooit issues.
Futureproof hoeft de telefoon van mij niet te zijn want dat is geen enkele telefoon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online

Luuk

Since 1983

Hier ook ATE6 binnen. Camera gooit helaas nog steeds een hdr achtig filter over de foto's met auto hdr uit. In pro mode niet, maar dan zijn de wide en tele camera's niet bruikbaar. Really, Samsung? 8)7

Hopelijk gaat de accu nu iets langer mee dan een halve dag...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 06-07 13:43
Luuk schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:26:
Hier ook ATE6 binnen. Camera gooit helaas nog steeds een hdr achtig filter over de foto's met auto hdr uit. In pro mode niet, maar dan zijn de wide en tele camera's niet bruikbaar. Really, Samsung? 8)7

Hopelijk gaat de accu nu iets langer mee dan een halve dag...
Halve dag? :? Welke toestel heb je? Ik doe makkelijk 1 dag met de S20plus

ATE6 update krijg ik nu ook binnen

[Voor 3% gewijzigd door Erik1805 op 26-05-2020 10:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online

Luuk

Since 1983

Erik1805 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:55:
[...]

Halve dag? :? Welke toestel heb je? Ik doe makkelijk 1 dag met de S20plus

ATE6 update krijg ik nu ook binnen
Ik heb de kleine s20. Een halve dag is met 120hz ingeschakeld. Toestel wordt dan ook merkbaar warm bij zo'n beetje elke interactie. In de 60hz mode gaat het wel beter maar een hele dag zonder opladen lukt me niet. Mijn oude S7 had nog over aan het einde van de dag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erik1805
Luuk schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:34:
[...]

Ik heb de kleine s20. Een halve dag is met 120hz ingeschakeld. Toestel wordt dan ook merkbaar warm bij zo'n beetje elke interactie. In de 60hz mode gaat het wel beter maar een hele dag zonder opladen lukt me niet. Mijn oude S7 had nog over aan het einde van de dag.
Dat lijkt me niet goed. Wellicht omruilen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 21:00
Luuk schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:34:
[...]

Check even bij Instellingen -> Accounts en back-up -> Accounts of er niet een account is die synchronisatie problemen heeft. Bij mij waren er bijvoorbeeld problemen met het synchroniseren van de standaard samsung agenda, welke ik helemaal niet gebruik. Daardoor bleef hij op de achtergrond wakker en proberen te synchroniseren waardoor de accu snel leeg liep. Het uitschakelen van deze synchronisatie levert een veel betere accuduur op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 08:02
Gerwin89 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:05:
[...]

Check even bij Instellingen -> Accounts en back-up -> Accounts of er niet een account is die synchronisatie problemen heeft. Bij mij waren er bijvoorbeeld problemen met het synchroniseren van de standaard samsung agenda, welke ik helemaal niet gebruik. Daardoor bleef hij op de achtergrond wakker en proberen te synchroniseren waardoor de accu snel leeg liep. Het uitschakelen van deze synchronisatie levert een veel betere accuduur op.
Goede tip inderdaad. Dit doe ik standaard na het instellen van een telefoon. Vaak staan er zaken aangevinkt die helemaal niet gebruikt worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online

Luuk

Since 1983

Gerwin89 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:05:
[...]

Dank voor de tip! Idd een sync probleem met de mail app die ik gebruik (BlueMail) Ook stonden alle auto backup zaken aan. Benieuwd of het nu beter gaat. :)

Edit na één dag: het is nu bijna 20:00 uur en heb nog 58% over. Problem solved. d:)b

[Voor 5% gewijzigd door Luuk op 27-05-2020 19:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 23:13
ATE6 komt net OTA binnen op m'n PHN S20+

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Swizzler24
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 21:39
Merk dat face id en vingerafdrukscanner beduidend sneller is geworden na deze update.

• Erik1805
Face ID en vingerafdrukscanner werken beter maar heb het idee dat mijn accu achteruit is gegaan. (s20+)

• Hendry Scholing
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 05-07 23:36
Erik1805 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:42:
Face ID en vingerafdrukscanner werken beter maar heb het idee dat mijn accu achteruit is gegaan. (s20+)
Ik heb een 4G S20 en daar moet ik zeggen dat ik vwb batterij geen verandering merk

• Kapitein187
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 23:13
Swizzler24 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:47:
Merk dat face id en vingerafdrukscanner beduidend sneller is geworden na deze update.
Is dit geen placebo? Volgens mij is de firmware voor de vingerafdruk scanner niet veranderd in deze nieuwe update?

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

• ChromeFR

ChromeFR

Qui est l'exemple?

Sinds ik de Galaxy S20+ heb klagen mensen tijdens telefoongesprekken in de auto (Seat Ibiza, 2018) over een geluid dat klinkt als 'windgeruis' ("heb je je raam soms open? wat een herrie!"). De telefoon is verbonden met de originele carkit, bluetooth en Android Auto.

Het geluid neemt toe als ik stil ben, neemt af als ik praat. Met mijn Oneplus 6T had ik dit probleem helemaal niet. Is dit een herkenbaar probleem, is er iets aan de instellingen te veranderen van de S20+ waarbij de noise cancelling beter werkt, of weet iemand waar ik de oplossing kan zoeken?

• dust419
ChromeFR schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:18:
Sinds ik de Galaxy S20+ heb klagen mensen tijdens telefoongesprekken in de auto (Seat Ibiza, 2018) over een geluid dat klinkt als 'windgeruis' ("heb je je raam soms open? wat een herrie!"). De telefoon is verbonden met de originele carkit, bluetooth en Android Auto.

Het geluid neemt toe als ik stil ben, neemt af als ik praat. Met mijn Oneplus 6T had ik dit probleem helemaal niet. Is dit een herkenbaar probleem, is er iets aan de instellingen te veranderen van de S20+ waarbij de noise cancelling beter werkt, of weet iemand waar ik de oplossing kan zoeken?
Klinkt als een soort "noice reduction" functie van je carkit welke aan staat. Denk niet dat het aan je telefoon ligt. Ik zou eens even in de instellingen van de carkit/auto kijken wat hier de opties zijn.

• Fred13
Kapitein187 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:13:
[...]

Is dit geen placebo? Volgens mij is de firmware voor de vingerafdruk scanner niet veranderd in deze nieuwe update?
Ik herken ook dat de scanner sneller en beter werkt op mijn s20

• ChromeFR

ChromeFR

Qui est l'exemple?

dust419 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:44:
[...]

Klinkt als een soort "noice reduction" functie van je carkit welke aan staat. Denk niet dat het aan je telefoon ligt. Ik zou eens even in de instellingen van de carkit/auto kijken wat hier de opties zijn.
voLTE uitzetten bleek de oplossing. Paar keer achter elkaar getest; voLTE 'aan' betekent herrie, voLTE 'uit' kraakhelder te verstaan. Probleem doet zich alleen voor bij verbinding met bluetooth-carkit.

• ccave1975
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 20-06 22:33
Luuk schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:17:
[...]

Dank voor de tip! Idd een sync probleem met de mail app die ik gebruik (BlueMail) Ook stonden alle auto backup zaken aan. Benieuwd of het nu beter gaat. :)

Edit na één dag: het is nu bijna 20:00 uur en heb nog 58% over. Problem solved. d:)b
En de warmte?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online

Luuk

Since 1983

Geen last meer van.

• Erik1805
Welke auto backup zaken heb je uitgeschakeld dan?

• Luuk
  • Niet online

Luuk

Since 1983

Erik1805 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:56:
[...]

Welke auto backup zaken heb je uitgeschakeld dan?
Alle auto backup en auto sync activiteiten naar Samsung en Google accounts.

• Hendry Scholing
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 05-07 23:36
ChromeFR schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 18:28:
[...]

voLTE uitzetten bleek de oplossing. Paar keer achter elkaar getest; voLTE 'aan' betekent herrie, voLTE 'uit' kraakhelder te verstaan. Probleem doet zich alleen voor bij verbinding met bluetooth-carkit.
Welke provider heb je?

• dust419
Ondanks dat ik op de laatste software zit vanmiddag weer flink last dat in de zon op maximale helderheid het toestel zelf weer de helderheid terug schroeft waardoor het scherm praktisch onleesbaar wordt in de zon.

Iemand anders ook last van gehad vandaag?

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
dust419 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:38:
Ondanks dat ik op de laatste software zit vanmiddag weer flink last dat in de zon op maximale helderheid het toestel zelf weer de helderheid terug schroeft waardoor het scherm praktisch onleesbaar wordt in de zon.

Dikke kans natuurlijk dat dat te maken heeft met oververhitting voorkomen. Met 25+ graden buiten én in directe zon én helderheid op max wordt je telefoon gewoonweg een stuk warmer dan normaal, en kan je niet verwachten dat 'ie perfect blijft werken.

The devil is in the details.

• ChromeFR

ChromeFR

Qui est l'exemple?

Tele2 (en inmiddels verloopt de verbinding geheel over de t-mobile masten geloof ik).

• VanRoyal
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
dust419 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:38:

Ja, op een S20 4G. Dat was dan wel tijdens Pokémon Go, in de volle zon en met Mobile hotspot aan. Volgens mij draait bij mij ook de game booster die de temperatuur in de gaten houdt, dus het kan zijn dat dat ook nog invloed heeft. Hij schiet overigens net zo snel weer terug naar normale helderheid, heb nog niet echt een patroon kunnen vinden.

• henklbr
Vraag:

ben sinds deze week de trotse bezitter van de S20Ultra 512GB...

Heb (helaas) nog geen 5G, daar mijn operator KPN is...

Zijn hier Vodafone gebruikers met een S20+ en/of S20Ultra die al 5G hebben op hun toestel?

Zo ja: werkt alles perfect, of hebben jullie problemen nog met de ontvangst van 5G?

• renzo4000
  • Laatst online: 00:12

renzo4000

*Doh!*

Ja werkt perfect maar gebruik het niet aangezien de snelheden nog niet interessant genoeg zijn, zonde van je accu gebruik daarnaast volstaat 4g nog ruimschoots.

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• Q_7
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 07:37
Na 2,5 maand de s20+ Exynos the hebben gehad de gelukkig eigenaar van de s20+ Snapdragon versie, ik moet zeggen dat het een compleet ander toestel is, waar de telefoon na een tijdje erg warm aanvoelde is dat bij SD versie echt nooit het geval, ook niet onder de zon, ook heb ik in tegenstelling tot velen ook geen last van het terugschroeven van de scherm helderheid, altijd goed afleesbaar.

Waar ik soms 2x per dag moest opladen met de Exynos versie nu dik 37 uur standby met bijna 8 uur SOT en heb nog 13% over @120Hz waarbij de apps Blokada, CPU-Monitor en Accubattery continu aanstaat, waanzinnig goed ! (mijn 4e dag nu met het toestel)

Indien je de mogelijkheid hebt raad ik zeker de SD versie aan.

Heb zelf de G9860 deze zou 5G moeten hebben, maar tot heden kan ik die optie bij Vodafone niet selecteren, iemand hier ook last van ? (dus helemaal geen 5G instelling in de menu ''verbindingen''alleen 4G/3G/2G, bij mijn NL versie 20+ had ik dat wel).

[Voor 6% gewijzigd door Q_7 op 30-05-2020 21:50]

• henklbr
Q_7 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 21:44:
Na 2,5 maand de s20+ Exynos the hebben gehad de gelukkig eigenaar van de s20+ Snapdragon versie, ik moet zeggen dat het een compleet ander toestel is, waar de telefoon na een tijdje erg warm aanvoelde is dat bij SD versie echt nooit het geval, ook niet onder de zon, ook heb ik in tegenstelling tot velen ook geen last van het terugschroeven van de scherm helderheid, altijd goed afleesbaar.

Waar ik soms 2x per dag moest opladen met de Exynos versie nu dik 37 uur standby met bijna 8 uur SOT en heb nog 13% over @120Hz waarbij de apps Blokada, CPU-Monitor en Accubattery continu aanstaat, waanzinnig goed ! (mijn 4e dag nu met het toestel)

Heb zelf de G9860 deze zou 5G moeten hebben, maar tot heden kan ik die optie bij Vodafone niet selecteren, iemand hier ook last van ? (dus helemaal geen 5G instelling in de menu ''verbindingen''alleen 4G/3G/2G, bij mijn NL versie 20+ had ik dat wel).
Sorry voor dit antwoord, maar:

Waarom denk je dat dit is? Je hebt een toestel wat niet bestemd is voor de Nederlandse markt, een heel andere configuratie...

Daarom heb je dus geen 5G van Vodafone en waarschijnlijk zul je die ook nooit krijgen)...

• Q_7
Volgens internet sites worden de bands die Vodafone gebruikt gewoon ondersteund door het toestel, al zou 5G niet werken volstaat 4G ook prima, waar ik in de tuin slechte WIFI verbinding had met de exynos heb ik nu volle signaal 5G weegt niet op tegen de overige voordelen :)

• ChromeFR

ChromeFR

Qui est l'exemple?

Q_7 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 21:44:

Durf mijn handen in het vuur te steken dat ook jouw S20+ SD de schermhelderheid terugschroeft in volle zon bij zomerse temperaturen. Dit is niet exemplarisch, hier heeft elke S20 last van. Helaas.

• Q_7
Mijn s20+ wordt ook onder de zon niet warmer dan 38c , na een half uur in de tuin gekeken naar de slider en die stond gewoon op 100% :X

• ChromeFR

ChromeFR

Qui est l'exemple?

Q_7 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 22:36:
Mijn s20+ wordt ook onder de zon niet warmer dan 38c , na een half uur in de tuin gekeken naar de slider en die stond gewoon op 100% :X
Klopt, slider blijft ook gewoon op 100% staan en in het 'rood'. Toch is de helderheid veel lager dan als je de slider bijvoorbeeld binnen op maximaal zet.

• Q_7
Wat is je CPU tempratuur wanneer hij dimt ?

Wat is de originele toetsenbord wat jullie hebben? Ik heb nu een HK versie toetsenbord waar ik maar niet aan kan wennen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 06:48
henklbr schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 20:13:
Vraag:

ben sinds deze week de trotse bezitter van de S20Ultra 512GB...

Heb (helaas) nog geen 5G, daar mijn operator KPN is...

Zijn hier Vodafone gebruikers met een S20+ en/of S20Ultra die al 5G hebben op hun toestel?

Zo ja: werkt alles perfect, of hebben jullie problemen nog met de ontvangst van 5G?
Ik heb sinds vrijdag ook de S20 Ultra. Ik heb Vodafone met 5G, echter in mijn gebied geen 5G.
Ik rijd voor mijn werk door heel Nederland, dus vanaf dinsdag kan ik je gaan vertellen hoe mijn ervaringen zijn met 5G. Ik zal ook proberen om op verschillende locaties een speedtest uit te voeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

5g moet nog 'echt' worden uitgerold dus de hoge snelheden ga je nog niet krijgen althans niet echt de moeite waard.

Van androidplanet:

Vodafone heeft eind april het 5G-netwerk (deels) wel geactiveerd. Dat werkt echter nog via het huidige 4G-netwerk, waardoor de snelheidswinst uiterst klein is. De provider zelf spreekt over een downloadsnelheid die gemiddeld 10 procent hoger is, dan via een 4G-verbinding. Momenteel is daardoor 5G te gebruiken in ongeveer de helft van Nederland, maar vanaf juli moet dat landelijk zijn aldus Vodafone.

Tot die tijd zal het 5G-netwerk iets sneller zijn dan 4G, maar is het snelheidsverschil in het grootste deel van Nederland beperkt. Je profiteert wel direct van het stabielere netwerk, vooral op drukke plekken. T-Mobile beloofde eerder eind 2020 een ‘landelijk dekkend’ 5G-netwerk te bieden en daarmee de eerste provider in Nederland te zijn.

Die provider gaat echter geen gebruikmaken van het huidige 4G-netwerk zoals Vodafone wel doet, waardoor de uitrol logischerwijs wat langer duurt. Ook KPN heeft aangegeven pas 5G aan te gaan bieden als het daadwerkelijke 5G-netwerk daar klaar voor is
.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gerwin89
renzo4000 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 12:34:
5g moet nog 'echt' worden uitgerold dus de hoge snelheden ga je nog niet krijgen althans niet echt de moeite waard.

Van androidplanet:

Vodafone heeft eind april het 5G-netwerk (deels) wel geactiveerd. Dat werkt echter nog via het huidige 4G-netwerk, waardoor de snelheidswinst uiterst klein is. De provider zelf spreekt over een downloadsnelheid die gemiddeld 10 procent hoger is, dan via een 4G-verbinding. Momenteel is daardoor 5G te gebruiken in ongeveer de helft van Nederland, maar vanaf juli moet dat landelijk zijn aldus Vodafone.

Tot die tijd zal het 5G-netwerk iets sneller zijn dan 4G, maar is het snelheidsverschil in het grootste deel van Nederland beperkt. Je profiteert wel direct van het stabielere netwerk, vooral op drukke plekken. T-Mobile beloofde eerder eind 2020 een ‘landelijk dekkend’ 5G-netwerk te bieden en daarmee de eerste provider in Nederland te zijn.

Die provider gaat echter geen gebruikmaken van het huidige 4G-netwerk zoals Vodafone wel doet, waardoor de uitrol logischerwijs wat langer duurt. Ook KPN heeft aangegeven pas 5G aan te gaan bieden als het daadwerkelijke 5G-netwerk daar klaar voor is
.
Precies ja. Wat Vodafone nu aanbiedt is eigenlijk een grote hype om de eerste met 5g te kunnen zijn. De echte 5g frequenties worden pas in 2022 geveild. Eigenlijk hadden ze dit 4g+ moeten noemen, maar die bestaat al. 4g++ dan ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AleSyS
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 06-07 14:25
Ik heb inmiddels ook de S20+ versie van wondamobile ontvangen. Er zit alleen geen dongle bij die je kan gebruiken om mijn iPhone te synchroniser via usb kabel? Klopt dit
Hoe kan ik eventueel alles synchroniser tussen de 2 telefoons?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gerwin89
AleSyS schreef op zondag 31 mei 2020 @ 15:20:
Ik heb inmiddels ook de S20+ versie van wondamobile ontvangen. Er zit alleen geen dongle bij die je kan gebruiken om mijn iPhone te synchroniser via usb kabel? Klopt dit
Je kunt kijken of de 'Smart Switch' app beschikbaar is voor iOS. Tussen twee android telefoons kun je daarmee draadloos gegevens overzetten, wellicht werkt dat ook zo met iPhone - Android.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
AleSyS schreef op zondag 31 mei 2020 @ 15:20:
https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00061001/

The devil is in the details.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ryan_
Sinds kort mijn S8+ vervangen door de S20+. Tot op heden nog geen spijt van gehad. Wat een toestel zeg. Het enige waar ik niet uit kom is het toetsenbord.

Ik wil graag Swiftkey gebruiken als toetsenbord maar lijkt al standaard geïnstalleerd te zijn. Het Samsung toetsenbord krijg ik niet uitgeschakeld. Iemand een idee hoe Swiftkey als standaard toetsenbord te activeren?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• henklbr
Ryan_ schreef op maandag 1 juni 2020 @ 09:21:
Sinds kort mijn S8+ vervangen door de S20+. Tot op heden nog geen spijt van gehad. Wat een toestel zeg. Het enige waar ik niet uit kom is het toetsenbord.

Ik wil graag Swiftkey gebruiken als toetsenbord maar lijkt al standaard geïnstalleerd te zijn. Het Samsung toetsenbord krijg ik niet uitgeschakeld. Iemand een idee hoe Swiftkey als standaard toetsenbord te activeren?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Instellingen -> Algemeen beheer -> Taal en invoer -> Schermtoetsenbord

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ryan_
henklbr schreef op maandag 1 juni 2020 @ 09:32:
[...]

Instellingen -> Algemeen beheer -> Taal en invoer -> Schermtoetsenbord

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gelukt! Dankjewel _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• henklbr
Was voor mij ook zoeken toen ik mijn S20Ultra kreeg. Ik was al op zoek naar het SwiftKey-icon bij de apps, maar kon deze nergens vinden... ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hullemah
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 06-07 20:14

hullemah

hullie

Hier gaat de samsung S20 plus retour vind het crime van een toestel halve dag accu leeg,scherm staat zelfs nog niet op 120 hz,had er hoge verwachtingen van op naar oneplus

Acties:
  • 0Henk 'm!

• henklbr
hullemah schreef op maandag 1 juni 2020 @ 09:51:
Hier gaat de samsung S20 plus retour vind het crime van een toestel halve dag accu leeg,scherm staat zelfs nog niet op 120 hz,had er hoge verwachtingen van op naar oneplus
Al eens een RESET gedaan?

Heb je bij ingebruikname toestel een "back-up" gebruikt, of van scratch af aan begonnen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Swizzler24
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 21:39
hullemah schreef op maandag 1 juni 2020 @ 09:51:
Wat apart. Heb ook een S20 plus en haal rond de 7 a 8 uur SOT met 120 hz aan. Hoelang heb je het toestel? Bij mij duurde het een aantal weken voordat echt alles geoptimaliseerd was. In het begin vond ik de batterij maar mweh maar ben er inmiddels tevreden over. Dit kwam waarschijnlijk door een backup. Heb toen een clean install gedaan en sindsdien draait ie als een zonnetje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hullemah
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 06-07 20:14

hullemah

hullie

Heb het toestel net, kom van een schone installatie af.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NetRipper
  • Laatst online: 21-06 14:17
hullemah schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:09:
Heb het toestel net, kom van een schone installatie af.
Eerder was er ook iemand met bedroevende batterijtijden. Wellicht werkt dit ook voor jou?

Gerwin89 in "[Samsung Galaxy S20-serie] Ervaringen & Discussie"

Github - Tikkie! - NED-Clan - Model 3 LR AWD

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Bovendien duurt de batterij optimalisatie minimaal een week, daarna kan je pas echt zien hoe de accuduur is. Ik haal ook met gemak 6-8 uur SOT op mijn ultra in 24 uur en heb dan nog accu over. Ik merk wel dat een hoge helderheid van het display aanzienlijk sneller je accu leegtrekt (duh!) nu ik hem veel buiten in de zon gebruik. Ik weet niet of jij dit nu ook hebt gedaan @hullemah ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online

Luuk

Since 1983

Inmiddels staat bij mij firmware ATE7 klaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fred13
Luuk schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:52:
Inmiddels staat bij mij firmware ATE7 klaar.
Is security update juni heb ik gelezen. Verder geen verbeteringen.

• Erik1805
Nog geen update binnen voor de S20plus

• Gerwin89
Nu ik de mobiel wat langer in gebruik heb zitten er toch nog wel wat bugs in de software / hardware. Hieronder een overzichtje met bugs die ik ervaar:
  • Edge lighting functie die niet goed werkt als de telefoon standby is. De notificatie is dan maar een fractie van een seconde in beeld ipv de normaal ingestelde tijdsduur.
  • Het scherm dimt enorm snel terug bij gebruik in de zon. Wellicht hardware beperking door temperatuur?
  • De functie 'ongebruikte apps laten sluimeren' werkt niet of nauwelijks. Hij voegt zelf geen apps toe hieraan. De enige keer dat hij iets gedaan heeft is toen hij AccuBattery Pro liet sluimeren, en dat is nu juist degene die ik niet wilde laten sluimeren :P
  • Het knopje rechts onderaan wat verschijnt in de 'knoppenbalk' als je je scherm draait doet het vaker niet dan wel. Meestal moet je een tweede keer je telefoon kantelen wil hij tevoorschijn komen
  • Soms zit er een vertraging in notificaties. Ik merk het met name met Gmail. Achter m'n computer zie ik dan dat er een e-mail binnen is, maar de notificatie komt pas op de telefoon binnen als ik het scherm aanzet. En nee, Gmail staat niet bij sluimerende apps.
  • Bij een laag accupercentage (zeg even onder de 10%) voelt de telefoon traag aan. Misschien dat het scherm terugspringt naar 60Hz of dat de CPU terugklokt o.i.d.?

• Drossie
  • Registratie: augustus 2008
Gerwin89 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 13:21:
Nu ik de mobiel wat langer in gebruik heb zitten er toch nog wel wat bugs in de software / hardware. Hieronder een overzichtje met bugs die ik ervaar:
  • Edge lighting functie die niet goed werkt als de telefoon standby is. De notificatie is dan maar een fractie van een seconde in beeld ipv de normaal ingestelde tijdsduur.
  • Het scherm dimt enorm snel terug bij gebruik in de zon. Wellicht hardware beperking door temperatuur?
  • De functie 'ongebruikte apps laten sluimeren' werkt niet of nauwelijks. Hij voegt zelf geen apps toe hieraan. De enige keer dat hij iets gedaan heeft is toen hij AccuBattery Pro liet sluimeren, en dat is nu juist degene die ik niet wilde laten sluimeren :P
  • Het knopje rechts onderaan wat verschijnt in de 'knoppenbalk' als je je scherm draait doet het vaker niet dan wel. Meestal moet je een tweede keer je telefoon kantelen wil hij tevoorschijn komen
  • Soms zit er een vertraging in notificaties. Ik merk het met name met Gmail. Achter m'n computer zie ik dan dat er een e-mail binnen is, maar de notificatie komt pas op de telefoon binnen als ik het scherm aanzet. En nee, Gmail staat niet bij sluimerende apps.
  • Bij een laag accupercentage (zeg even onder de 10%) voelt de telefoon traag aan. Misschien dat het scherm terugspringt naar 60Hz of dat de CPU terugklokt o.i.d.?
Ik heb de telefoon, gewone S20, nu enkele dagen in gebruik en herken veel van jouw opmerkingen.

Bij de edge lightning verschijnt de melding enorm kort. De gekleurde randen verschijnen nooit.

De e-mail die niet direct binnenkomen herken ik zeker. Mijn accounts staan op push, maar soms krijg ik meer dan een uur geen mails binnen. App staat nochtans niet bij apps in sluimerstand.

De batterij valt voorlopig erg tegen, maar ik geef het nog tijd. Ik las dat het betert na een tijdje. Ik heb al verschillende tips over batterij geprobeerd.

• Luuk
  • Niet online

Luuk

Since 1983

Edge lighting en push notificaties werkt hier wel goed op een standaard s20.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fred13
@Drossie de Edge lighting was bij mij ook eerst erg kort in beeld maar kun je bijstellen. Als dat onvoldoende voor jou is kun je een NICELOCK app gebruiken. Dit is een app die je Samsung apps laat draaien die in onze regio niet zijn vrijgegeven maar wel kunnen werken.

Push notificaties werken net zo goed (of slecht) op mijn S20 als op mijn vorige Android telefoons (bv Huawei Mate 10 Pro) ;-)

• Gerwin89
Fred13 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:53:
@Drossie de Edge lighting was bij mij ook eerst erg kort in beeld maar kun je bijstellen. Als dat onvoldoende voor jou is kun je een NICELOCK app gebruiken. Dit is een app die je Samsung apps laat draaien die in onze regio niet zijn vrijgegeven maar wel kunnen werken.

Push notificaties werken net zo goed (of slecht) op mijn S20 als op mijn vorige Android telefoons (bv Huawei Mate 10 Pro) ;-)
De bug is dat wanneer het toestel in standby staat de edge lighting functie maar 1/10e van een seconde aan gaat. Veel korter dan wanneer hij in beeld komt als je het scherm aan hebt. Dit gebeurt ongeacht wat voor tijdsduur je selecteert bij de edge lighting

• ChromeFR

ChromeFR

Qui est l'exemple?

Helemaal eens @Gerwin89. Het meest vervelende (vind ik) is het terugschroeven van de schermhelderheid bij ietwat hogere tempraturen/zonlicht. Hoop echt dat hier iets aan gedaan gaat worden.

• dust419
ChromeFR schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:34:
Helemaal eens @Gerwin89. Het meest vervelende (vind ik) is het terugschroeven van de schermhelderheid bij ietwat hogere tempraturen/zonlicht. Hoop echt dat hier iets aan gedaan gaat worden.
Dat is ook mijn grootste punt, ik hoop ook dat ze hier snel iets aan doen.
Dit is ook de reden dat ik nu naar de xperia 1 II aan het kijken ben.

• Garret1410
  • Laatst online: 06-07 17:50
Gerwin89 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 13:21:
Veel van deze dingen gebruik ik helemaal niet dus daar kan ik je niet mee helpen maar apps in 'sluimerende apps' en met name 'apps in ultieme sluimerstand' werkt bij mij wel want het staat helemaal vol met apps.

Gmail en Whatsapp heb ik zelf toegevoegd bij 'apps die nooit sluimeren' en notificaties komen nu net zo snel binnen als op de iPhone.

Onder de 10% kom ik nooit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• henklbr
De 5G modellen van de S20-reeks (PHN & VDF) krijgen nu een update aangeboden. Dit is echter nog steeds de MEI security patch, alleen het CSC & Radio-bestand is geüpdatet naar ATF1.
Alleen de 4G modellen hebben de JUNI security patch ontvangen in Nederland...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Achja, die security patches zijn wel goed natuurlijk, maar ik zit er niet op te wachten ofzo. Enig idee wat de verbeterde cameraprestaties inhouden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fred13
het is wel een heel kleine update (26 MB), en dan een camera fix ?
Kan dus nooit iets groot zijn denk ik.

Ik zie nog geen verschil als ik de camera opstart.

[Voor 7% gewijzigd door Fred13 op 05-06-2020 09:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erik1805
Raar dat ze voor de 5G modellen niet de juni patch uitbrengen maar wel voor de 4G modellen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• henklbr
Erik1805 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:40:
Raar dat ze voor de 5G modellen niet de juni patch uitbrengen maar wel voor de 4G modellen
In de overige landen, België onder andere, is de juni patch wel uitgebracht voor de 5G-modellen...
Bij hun zijn echter het CSC/Radio-bestand niet geüpdated.

In Nederland daarentegen, is deze update een HOTFIX: de juni security patch volgt later...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• edtims
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 06-07 16:59
Fred13 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 20:15:
Ik heb een Vodafone abo en vandaag ook de ATE6 update ontvangen op mijn S20. Het lijkt er inderdaad op dat de vingerafdruk scanner sneller werkt. Foto’s moet ik nog vergelijken.
Het geluid uit de speakers is iets minder blikkerig, een verbetering.

Top als er weer verbeteringen zijn ! :)
Er zit standaard een screenbeschermer op de S20 geplakt en die vertraagd de boel ook wat. Ben er wel achter gekomen dat mensen die van nature wat vettige of vochtige vingers hebben, veel minder problemen ervaren. Ik heb erg droge handen en daardoor werkt de scanner niet erg lekker maar maak ik mijn vinger een heel klein beetje nat dat werkt het een stuk beter. Als de screen beschermer lelijk is geworden dan trek ik hem er wel af en zal zien of het dan beter werkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Acties:
  • +1Henk 'm!

• edtims
Grappig, bijna dezelfde tekst, kan het me niet meer herinneren maar ik zal jouw post vast gelezen hebben. Gelukkig werk de face unlock ook prima, om nu steeds eerst mijn vinger te likken voordat ik kan ontgrendelen is ook een gedoe.Het is wel een wereld van verschil. met een natte vinger werkt de scanner gewoon snel en soepel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Q_7
Is de trilmotor in te stellen bij het typen ? Mijn oude s9 geeft een lichte tril bij het typen van letters of cijfers, maar bij de s20+ is de tril echt goed aanwezig en vind ik best irritant.

Iemand een idee ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 07:03
Q_7 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 18:40:
Is de trilmotor in te stellen bij het typen ? Mijn oude s9 geeft een lichte tril bij het typen van letters of cijfers, maar bij de s20+ is de tril echt goed aanwezig en vind ik best irritant.

Iemand een idee ?
Heb je zelf al naar de optie gezocht in het instellingen menu?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Q_7
X2X2X schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 18:44:
[...]

Heb je zelf al naar de optie gezocht in het instellingen menu?
Edit: gevonden... sorry :D

[Voor 7% gewijzigd door Q_7 op 05-06-2020 19:09]

• edtims
Ik vind het een pracht toestel maar ik maak me nu ook ontzettend kwaad dat naast dat de vingerscanner maar matig werkt, nu ook face unlock af en toe moeilijk doet en ik krijg de smart lock niet meer aan de praat. Dit alles deed mijn s9plus een stuk beter.
Ik begrijp er geen zak van, heb het toestel nog maar een paar dagen en nu plots werkt smart lock niet meer. Alles al verwijderd en opnieuw ingevoerd maar hij blijf weigeren.Het is misschien een klein ding maar ik baal daar zo van dat ik spijt heb dat ik niet gewoon bij mijn S9 ben gebleven.Face unlock werkt ook lang zo goed niet als op de s9.
in de loop van de tijd verdwijnen er stiekem steeds meer functie,( ledje bv:) maar ook software functies en word de prijs hoger. Dan kan ik er niet meer tegen dat het niet perfect werkt.
Sorry voor de rant

• Gerwin89
edtims schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 18:33:
Ik vind het een pracht toestel maar ik maak me nu ook ontzettend kwaad dat naast dat de vingerscanner maar matig werkt, nu ook face unlock af en toe moeilijk doet en ik krijg de smart lock niet meer aan de praat. Dit alles deed mijn s9plus een stuk beter.
Ik begrijp er geen zak van, heb het toestel nog maar een paar dagen en nu plots werkt smart lock niet meer. Alles al verwijderd en opnieuw ingevoerd maar hij blijf weigeren.Het is misschien een klein ding maar ik baal daar zo van dat ik spijt heb dat ik niet gewoon bij mijn S9 ben gebleven.Face unlock werkt ook lang zo goed niet als op de s9.
in de loop van de tijd verdwijnen er stiekem steeds meer functie,( ledje bv:) maar ook software functies en word de prijs hoger. Dan kan ik er niet meer tegen dat het niet perfect werkt.
Sorry voor de rant
Face unlock gebruik ik niet, maar probeer voor de vingerafdruk scanner deze tip eens:

YouTube: YouTube

Na dit geprobeerd te hebben durf ik te stellen dat hij net zo snel, wellicht zelfs sneller, werkt dan op m'n oude S7 met losse sensor.

• edtims
Dank zal het eens proberen. Vraag me wel af hoe veilig het is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ^LuKKie^
in de loop van de tijd verdwijnen er stiekem steeds meer functie,( ledje bv:) maar ook software functies en word de prijs hoger.
Notificatie LED hebben ze niet stiekem verwijderd toch? Viel best wel op ...
Je maakt keer op keer de keuze of de opvolger van je vorige toestel de moeite en het geld waard is. Anders moet je kijken naar alternatieve die nog wel voldoen aan je eisen.

[Voor 21% gewijzigd door ^LuKKie^ op 06-06-2020 21:31. Reden: Iets meer context ipv just ranting]

• Fred13
^LuKKie^ schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 21:27:
[...]

Notificatie LED hebben ze niet stiekem verwijderd toch? Viel best wel op ...
Je maakt keer op keer de keuze of de opvolger van je vorige toestel de moeite en het geld waard is. Anders moet je kijken naar alternatieve die nog wel voldoen aan je eisen.
S20 heeft geen notificatie LED meer maar je kunt een bericht laten flashen rondom de front camera (Edge Lighting) Persoonlijk vind ik dit wel aardig werken.

• Garret1410
  • Laatst online: 06-07 17:50
Sorry voor de rant
Ik gebruik bixby routines ipv smart lock en dat werkt goed.

Heb je snellere gezichtsherkenning of ogen open ingeschakeld? Misschien dat daar het verschil in zit.

• m0ridin
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 04-07 21:47
rodie83 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:09:
Achja, die security patches zijn wel goed natuurlijk, maar ik zit er niet op te wachten ofzo. Enig idee wat de verbeterde cameraprestaties inhouden?
Camera app vesie is precies hetzelfde gebleven dus daar zit het verschil niet in, zie ook weinig (of eigenlijk geen) verschil.

Btw, S20 exynos ATE6 update is dus ook binnen. Denk een hotfix (voor de wallpaper bug misschien)?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 20:43
Hey!

Ik laad mijn s20 steeds snachts draadloos op. Op die manier heb ik een volle batterij als ik op sta. Echter sinds een tijdje is mijn s20 niet meee volledig opgeladen als ik opsta. Als ik naar de batterij trend kijk gaat hij wel tot 100% maar stopt hij dan met laden en begint hij weer te zakken alsof hij niet meer op de lader ligt. Daardoor heb ik smorgends maar 92 procent meer ofzo. In begin was dit niet. Ik vermoed dat het komt sinds de laatste of voorlaatste update. Heeft er nog iemand dit opgemerkt?

Verder valt me wel op hoe slecht de s20 presteert bij macro foto's. Mijn vorige s10 kon scherpere foto's nemen op dat gebied.

Tx!

[Voor 11% gewijzigd door Yargo op 07-06-2020 05:13]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• henklbr
m0ridin schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 23:57:
[...]

Camera app vesie is precies hetzelfde gebleven dus daar zit het verschil niet in, zie ook weinig (of eigenlijk geen) verschil.

Btw, S20 exynos ATE6 update is dus ook binnen. Denk een hotfix (voor de wallpaper bug misschien)?
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62641158

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62642900

Niet voor de "Wallpaper-bug" dus...

Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True