Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deregtx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-08 17:57
Er wordt nu geclaimed dat een Redmi Note 8 Pro van 200 Dollar een Samsung Galaxy S20+ met Eynos kan verslaan in PUBG.

YouTube: Redmi Note 8 Pro vs Samsung Galaxy S20+ PUBG 60hz Gaming Comparison ...

Dat kan toch niet kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Ik blijf me verbazen dat sommige mensen het verschil (nagenoeg)niet zien tussen 60hz en 120hz, want ik vind het verschil echt groot. Ik stap dus echt niet terug naar 60hz.

Leuke site om te checken: https://www.testufo.com/

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 19:03
Ik zit te twijfelen tussen Galaxy S20+ 4G en S20+ 5G. Het scheelt 140 euro, los, geen abo.

Meestal doe ik 3 jaar met een mobiel. 5G boeit me eigenlijk niet, maar wat zal het verschil zijn na 3 jaar in de restprijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
Wenzel schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:22:
Ik zit te twijfelen tussen Galaxy S20+ 4G en S20+ 5G. Het scheelt 140 euro, los, geen abo.

Meestal doe ik 3 jaar met een mobiel. 5G boeit me eigenlijk niet, maar wat zal het verschil zijn na 3 jaar in de restprijs?
Valt niks zinnigs over te zeggen. Maar je kan kijken naar wat nu bijvoorbeeld een S8 oplevert (die is 3 jaar geleden uitgekomen).

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 05:12
deregtx schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:38:
Er wordt nu geclaimed dat een Redmi Note 8 Pro van 200 Dollar een Samsung Galaxy S20+ met Eynos kan verslaan in PUBG.

YouTube: Redmi Note 8 Pro vs Samsung Galaxy S20+ PUBG 60hz Gaming Comparison ...

Tja, toch is het zo... Het grootste probleem met de exynos is throttlen/temperatuur... daardoor kakt het allemaal in bij gamen.

Who knows, zal niet veel uitmaken... Enige wat misschien een puntje is om rekening mee te houden (als restwaarde en doorverkopen zo belangirjk voor je is) is dat over 3 jaar 5g wellicht veel belangrijker is voor mensen bij het kijken naar een telefoon en een 4g variant daardoor msischien veel minder interessant is.

Op dit moment voegt 5g echter niks toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 19:03
Hahn schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:27:
[...]

Valt niks zinnigs over te zeggen. Maar je kan kijken naar wat nu bijvoorbeeld een S8 oplevert (die is 3 jaar geleden uitgekomen).
IK bedoel eigenlijk of de 4G versie nog te verkopen is na 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
Wenzel schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:33:
[...]

IK bedoel eigenlijk of de 4G versie nog te verkopen is na 3 jaar.
Natuurlijk. 99.9% van de smartphones die mensen nu hebben ondersteunen niet eens 5G, dus de komende 10 jaar, zo niet meer, gaat 4G nergens heen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerske
  • Laatst online: 14-01 17:26
renzo4000 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:50:
Ik blijf me verbazen dat sommige mensen het verschil (nagenoeg)niet zien tussen 60hz en 120hz, want ik vind het verschil echt groot. Ik stap dus echt niet terug naar 60hz.

Leuke site om te checken: https://www.testufo.com/
Ik doe geen spelletjes. Ik wil lekker veel tekst zien op het scherm, lees elke dag de NRC op de telefoon. Liever dus extra pixels dan snelle hertzen op "lage" resolutie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:59

johnwoo

3S-GTE

Nou ja, de aanschafprijs is lager, dus de verkoopprijs over 3 jaar zal ook zeker lager zijn dan die van de 5G. Maar het verschil zal uiteraard wel kleiner zijn dan de 140 euro die het nu scheelt.

Verder hebben de mmWave bands, waar de "echte" snelheid van 5G te halen is, veel korter bereik, dus tenzij je in een stad woont zal je van de snelheid weinig merken. De latency is wel een stuk lager dan bij 4G, dus als je gamet op je telefoon heeft 5G wel meerwaarde.

Al met al ben ik ook "gewoon" voor de 4G versie gegaan...

En dan is er het verschil in RAM. Misschien merkbaar bij heftig multitasken, maar m'n 4G versie heeft nu evenveel RAM als mijn PC :+ Imo kom je, ook over 3 jaar, nog prima mee met 8GB RAM bij normaal gebruik.

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:35
Had een kleine bubbel in de standaard screenprotector. Deze eraf gehaald en vingerafdruk reageert echt sneller. ( S20plus)

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
gerske schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:46:
[...]

Ik doe geen spelletjes. Ik wil lekker veel tekst zien op het scherm, lees elke dag de NRC op de telefoon. Liever dus extra pixels dan snelle hertzen op "lage" resolutie.
Het verschil tussen 60hz en 120hz is vele malen groter (qua user experience) dan de FHD vs (w)qhd discussie. Met een blinde test kan je er nog wel eens nat op gaan ;) https://www.androidauthority.com/qhd-vs-fhd-1079649/

Maar ook voor tekst lezen is 120hz erg prettig bij het scollen. Veel rustiger voor je ogen. Maar goed, zoveel mensen zoveel wensen zullen we maar zeggen :+

[ Voor 13% gewijzigd door renzo4000 op 04-05-2020 15:14 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:04
Eenmaal 120Hz gewend dan kun je bijna niet meer terug. Juist met tekst scrollen blijft alles scherp ipv wazig.

Ik ben iemand die wel het verschil ziet tussen FHD en WQHD vooral als je het gewend bent maar toch kies ik voor 120Hz.
Wel is of lijkt het zo dat 120Hz FHD+ scherper is dan 60Hz FHD+, waarschijnlijk omdat er minder blur is of zo.

Nadeel is dat met 120Hz je accuduur flink omlaag gaat. Af en toe een dagje op 60Hz geprobeerd en verbaasde me over de accuduur.
Maar toch blijf ik bij 120Hz want accuduur is geen probleem bij mij.

Wel wacht ik op een update van Samsung om 120Hz icm WQHD+ te kunnen gebruiken. Lijkt me helemaal fantastisch.
Anderzijds begrijp ik wel als iemand voor WQHD 60hz kiest want er zit verschil in scherpte.

[ Voor 8% gewijzigd door Garret1410 op 04-05-2020 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
Garret1410 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 19:32:
Eenmaal 120Hz gewend dan kun je bijna niet meer terug. Juist met tekst scrollen blijft alles scherp ipv wazig.

Ik ben iemand die wel het verschil ziet tussen FHD en WQHD vooral als je het gewend bent maar toch kies ik voor 120Hz.
Wel is of lijkt het zo dat 120Hz FHD+ scherper is dan 60Hz FHD+, waarschijnlijk omdat er minder blur is of zo.

Nadeel is dat met 120Hz je accuduur flink omlaag gaat. Af en toe een dagje op 60Hz geprobeerd en verbaasde me over de accuduur.
Maar toch blijf ik bij 120Hz want accuduur is geen probleem bij mij.

Wel wacht ik op een update van Samsung om 120Hz icm WQHD+ te kunnen gebruiken. Lijkt me helemaal fantastisch.
Anderzijds begrijp ik wel als iemand voor WQHD 60hz kiest want er zit verschil in scherpte.
deregtx schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:38:

Geen idee of het 100% klopt maar de Exynos throttled snel terug terwijl de temperatuur toch ook niet extreem hoog wordt lijkt het. De Mali GPU is best krachtig als de temperatuur laag blijft. Ik heb eens Antutu en 3Dmark gedraaid met het toestel in de vriezer en dan haal je best een hoge gpu score. (was vroeger een overklokker, dus ben een beetje gek)

Wij zitten in Nederland en het is hier wat kouder dan in warme landen dus ik vraag me af of het effect van throttling hier net zo aanwezig is dan ergens waar het 30 graden is. Ik ben geen fanatieke gamer dus ik heb nog niets gemerkt van throttling. Ik zou zeggen, test het zelf.

Beetje off topic maar ik moet zeggen dat games op een Iphone beter lijken draaien. Ik heb laatst fortnite gespeeld op een Iphone 7 en dat ging hartstikke goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:16
renzo4000 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:54:
Iemand hier die Bixby Routines gebruikt? Ik heb nu ingesteld dat wanneer ik thuis verbonden ben met mijn Wifi netwerk de mobiele netwerkband naar 2g schakelt. Zodra het Wifi netwerk lager dan 5% bereik heeft (oftewel ik verlaat het huis) dan moet ie schakelen naar 4g. Het eerste doet hij wel netjes maar het terugschakelen naar 4g dus niet. Ik wil dit niet op basis van "location" doen want dan moet ik standaard weer mijn gps aan laten staan wat ik niet nodig vind.
Ik heb nu 1 routine aangemaakt. Als verbonden met wifi thuisnetwerk, dan mobiele gegevens uit. Als vervolgens de verbinding met dat specifieke wifi netwerk verbroken wordt schakelt hij keurig de mobiele gegevens weer in. Wellicht heb je er wat aan, ook al zie ik dat je hem graag terug wil lagen schakelen naar 2g. Heb je daar een specifieke reden voor?

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerske
renzo4000 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:13:
[...]

Het verschil tussen 60hz en 120hz is vele malen groter (qua user experience) dan de FHD vs (w)qhd discussie. Met een blinde test kan je er nog wel eens nat op gaan ;) https://www.androidauthority.com/qhd-vs-fhd-1079649/

Maar ook voor tekst lezen is 120hz erg prettig bij het scollen. Veel rustiger voor je ogen. Maar goed, zoveel mensen zoveel wensen zullen we maar zeggen :+
Ik kan de NRC full page lezen op mijn S20 in QHD (dat is dus een hele krantenpagina op je scherm met superkleine letters). Op FHD is het ook nog net leesbaar, maar erg lastig. Duidelijk minder scherp.

Heb voor aardigheid een screenshot in beide modi naast elkaar gezet. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PSXyshvCsyXMepRznc5UOfnuv6k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lg9Wvz11ngP5eNj3vpOYD9ip.jpg?f=fotoalbum_large
Let wel: Dit is dus een klein stukje van beide screenshots naast elkaar. Het hele screenshot is een volledige krantenpagina.Deze column is ca. 1/3 van de breedte van een complete krantenpagina.

[ Voor 7% gewijzigd door gerske op 05-05-2020 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:26
Ik heb zojuist mijn OnePlus 8 Pro retour gedaan i.v.m. displayproblemen en zit te denken om nu maar de S20+ te gaan halen.
Ik wil absoluut niet de Exynos variant en wil daarom bij WondaMobile onderstaand model gaan bestellen:
https://www.wondamobile.c...im-free-and-unlocked.html

Zijn er meer mensen hier die deze hebben besteld en kunnen jullie mij vertellen wat jullie algemene ervaringen zijn en wat voor oplader er wordt meegeleverd en of het verschil met NL qua timing van updates vermeden kan worden d.m.v. een VPN? En hoe zit het met de afhandeling van garantie? Kan je dan gewoon bij een Samsung service punt in NL je toestel inleveren ongeacht waar je deze gekocht hebt?

[ Voor 11% gewijzigd door X2X2X op 05-05-2020 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
gerske schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 12:46:
[...]

Ik kan de NRC full page lezen op mijn S20 in QHD (dat is dus een hele krantenpagina op je scherm met superkleine letters). Op FHD is het ook nog net leesbaar, maar erg lastig. Duidelijk minder scherp.

Heb voor aardigheid een screenshot in beide modi naast elkaar gezet. [Afbeelding]
Let wel: Dit is dus een klein stukje van beide screenshots naast elkaar. Het hele screenshot is een volledige krantenpagina.Deze column is ca. 1/3 van de breedte van een complete krantenpagina.
Hmm ik kan je situatie niet helemaal inschatten, maar het lijkt me een beetje zoeken naar spijkers op laag water. Maar goed, voor iedereen natuurlijk zo zijn of haar eigen voorkeuren alleen kan ik hem niet helemaal rijmen :o
Gerwin89 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 11:13:
[...]

Ik heb nu 1 routine aangemaakt. Als verbonden met wifi thuisnetwerk, dan mobiele gegevens uit. Als vervolgens de verbinding met dat specifieke wifi netwerk verbroken wordt schakelt hij keurig de mobiele gegevens weer in. Wellicht heb je er wat aan, ook al zie ik dat je hem graag terug wil lagen schakelen naar 2g. Heb je daar een specifieke reden voor?
Ik wil terugschakelen naar 2g omdat ik in huis een vrij slechte netwerkverbinding heb en dit dan enorme impact heeft op je accu. Even als voorbeeld; ik heb mijn telefoon nu sinds 6 uur vanmorgen van de lader en zo'n 30 minuten SOT en een gecombineerd verbruik van 1.1% per uur. Dit is icm met 4g en slechtere verbinding al gauw 2-2,5% per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerske
renzo4000 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 13:35:
[...]
Hmm ik kan je situatie niet helemaal inschatten, maar het lijkt me een beetje zoeken naar spijkers op laag water. Maar goed, voor iedereen natuurlijk zo zijn of haar eigen voorkeuren alleen kan ik hem niet helemaal rijmen :o
[...]
Meestal lees ik de krant niet full page natuurlijk op m'n S20, maar het kan wel in QHD. Het verschilt per mens of je het verschil ziet. Twee jaar geleden bij een oogtest kwam naar voren dat mijn visus (zeg maar "resolutie") 1.50 is. Dat betekent 150% van normaal. Ik zie daarom meer verschil dan veel anderen.

Prettiger leest het natuurlijk ingezoomd, en dan is het verschil tussen QHD en FHD vrij gering.In de praktijk is er geen groot verschil, daar ben ik het mee eens. Maar juist bij kleine letters is het wel zichtbaar. En bij een S20+ of Ultra moet er wel iets met je oog zijn als het verschil dan niet zichtbaar is (bij kleine letters).

Wat ook meespeelt is natuurlijk: Je hebt een QHD scherm, en dan ga je hem niet gebruiken waar het voor gemaakt is? Dat is ook zot natuurlijk. Waarom zit er dan uberhaupt een QHD scherm in? Laat Samsung er dan maar een goedkoop schermpje in gooien. De S20 Lite bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
gerske schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 14:39:
[...]
Wat ook meespeelt is natuurlijk: Je hebt een QHD scherm, en dan ga je hem niet gebruiken waar het voor gemaakt is? Dat is ook zot natuurlijk. Waarom zit er dan uberhaupt een QHD scherm in? Laat Samsung er dan maar een goedkoop schermpje in gooien. De S20 Lite bijvoorbeeld.
Heb je in de gaten wat je nu zelf doet? O-) Je spreekt jezelf nu enorm tegen ... waarom gebruik je niet 120hz? Waarom zit het er dan überhaupt op? Laat Samsung er dan een goedkoop QHD schermpje inzetten die alleen 60hz aan kan :+

Maar uiteraard heb je een punt, natuurlijk zijn er situaties waarbij QHD een voordeel kan hebben echter zijn dat wel specifieke zaken. Waar de hogere refresh rate bijna in alle situaties merkbaar zijn muv een statisch beeld uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerske
renzo4000 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 14:46:
[...]

Heb je in de gaten wat je nu zelf doet? O-) Je spreekt jezelf nu enorm tegen ... waarom gebruik je niet 120hz? Waarom zit het er dan überhaupt op? Laat Samsung er dan een goedkoop QHD schermpje inzetten die alleen 60hz aan kan :+

Maar uiteraard heb je een punt, natuurlijk zijn er situaties waarbij QHD een voordeel kan hebben echter zijn dat wel specifieke zaken. Waar de hogere refresh rate bijna in alle situaties merkbaar zijn muv een statisch beeld uiteraard.
Je kunt nu eenmaal niet én QHD én 120hz kiezen. Anders zou ik dat wel doen. Nu kan je kiezen tussen een van beide plezieren. En in mijn geval is QHD dan belangrijker.

Misschien dat straks met firmware QHD met 90hz bijvoorbeeld kan. Dat zou mooi zijn. Hoge resolutie, meer hertzen en niet al te grote impact op battery life (minder erg dan bij 120hz)

De bal ligt nu dus bij Samsung. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X2X2X schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 13:34:
Ik heb zojuist mijn OnePlus 8 Pro retour gedaan i.v.m. displayproblemen en zit te denken om nu maar de S20+ te gaan halen.
Ik wil absoluut niet de Exynos variant en wil daarom bij WondaMobile onderstaand model gaan bestellen:
https://www.wondamobile.c...im-free-and-unlocked.html

Zijn er meer mensen hier die deze hebben besteld en kunnen jullie mij vertellen wat jullie algemene ervaringen zijn en wat voor oplader er wordt meegeleverd en of het verschil met NL qua timing van updates vermeden kan worden d.m.v. een VPN? En hoe zit het met de afhandeling van garantie? Kan je dan gewoon bij een Samsung service punt in NL je toestel inleveren ongeacht waar je deze gekocht hebt?
in jouw link staat een FAQ, naar beneden scrollen, met alle vragen en antwoorden die je graag wilt weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
Erik1805 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 18:50:
[...]

Ik heb het ook gehad. Gebruik nu de Samsung browser en die heeft het niet
Dit is de tip die mij tot nu toe geholpen heeft. Had zo'n beetje elke browser wel geprobeerd, maar nog niet de Samsung Browser! Normaal niet echt kapot van de "Samsung apps" maar moet zeggen dat de browser goed functioneert en heeft een paar fijne features! Bedankt voor de tip man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gerske schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 15:05:
[...]

Je kunt nu eenmaal niet én QHD én 120hz kiezen. Anders zou ik dat wel doen. Nu kan je kiezen tussen een van beide plezieren. En in mijn geval is QHD dan belangrijker.

Misschien dat straks met firmware QHD met 90hz bijvoorbeeld kan. Dat zou mooi zijn. Hoge resolutie, meer hertzen en niet al te grote impact op battery life (minder erg dan bij 120hz)

De bal ligt nu dus bij Samsung. :9
Dat doen ze natuurlijk om de batterij te sparen. Vast een politieke keuze vanuit Samsung.

Samsung mag qua marketing betreft nog altijd de beste zijn maar de afgelopen jaren is Samsung als het gaat om innovatie en de beste hardware afgegleden ten opzichte van hun Chinese concurrenten. Kijk maar naar de periscope camera en supersnel laden, de Chinezen waren er als eerste bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gerske schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 12:46:
[...]

Heb voor aardigheid een screenshot in beide modi naast elkaar gezet. [Afbeelding]
Een native scherm naar hd resizen brengt altijd problemen met zich bij. Aliasing is daar een voorbeeld van. Samsung zou antialiasing kunnen inzetten maar dat is slechts het wegpoeten van artifacts die ontstaan door het resizen van content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerske
Verwijderd schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:16:
[...]
Een native scherm naar hd resizen brengt altijd problemen met zich bij. Aliasing is daar een voorbeeld van. Samsung zou antialiasing kunnen inzetten maar dat is slechts het wegpoeten van artifacts die ontstaan door het resizen van content.
Precies: Als je een S20 heb moet je die dus idealiter in QHD gebruiken. Dat is namelijk de native resolutie van het scherm. Wanneer je FHD gebruikt zou een native FHD scherm beter zijn. Gezien Samsung default de S20 in FHD zet, is dat dus een erg vreemde keuze mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
Ik heb een nieuwe S20. De fingerprint scanner werkt wel niet heel super. Ik hou het standaard plastiekje uit de doos er nog even aan de eerste weken. Zou dat plastiekje veel verschil uitmaken? Werkt het bij anderen heel soepel met het blote scherm? Is een ultrasonische vingerafdrukscanner dus moet toch gewoon door plastiekje heen gaan, niet?

Iemand ander wel/niet tevreden over vingerafdrukscanner?

Ik lees op internet dat fingerprint wat trager is dan die van Apple etc. maar geen idee wat juist te verwachten. Lijkt ongeveer 0.3 seconden nodig te hebben, ik verwacht <0.1 seconden.

Bij mijn S9 druk ik mijn vinger op de achterkant en dat ging toch heel wat vlotter.

[ Voor 4% gewijzigd door kristof1234 op 07-05-2020 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Dat is mijn ervaring ook @kristof1234. Ik heb vooral gemerkt dat wanneer ik droge handen heb (zeker in deze tijd) dat hij minder goed werkt. Zijn je handen licht vettig (zoals ze eigenlijk horen te zijn van nature) dan werkt hij nagenoeg altijd direct en snel. Test het maar eens door je vinger licht vochtig te maken, je zal zien dat het dan veel beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Autofocus probleem is ook een hardwareprobleem. Geen dual pixel PDAF, waarom?

YouTube: The TRUTH About The Samsung Galaxy S20 Ultra: Two Months Later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Raar. Ineens is mijn always on display vinkje grijs. Kan hem niet aanzetten. Iemand een idee?

Laat maar. Stond ineens in spaarstand

[ Voor 65% gewijzigd door Erik1805 op 08-05-2020 08:29 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
Erik1805 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 08:15:
Raar. Ineens is mijn always on display vinkje grijs. Kan hem niet aanzetten. Iemand een idee?

[Afbeelding]
Een of andere spaarstand ?
kristof1234 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:05:
Ik heb een nieuwe S20. De fingerprint scanner werkt wel niet heel super. Ik hou het standaard plastiekje uit de doos er nog even aan de eerste weken. Zou dat plastiekje veel verschil uitmaken? Werkt het bij anderen heel soepel met het blote scherm? Is een ultrasonische vingerafdrukscanner dus moet toch gewoon door plastiekje heen gaan, niet?

Iemand ander wel/niet tevreden over vingerafdrukscanner?

Ik lees op internet dat fingerprint wat trager is dan die van Apple etc. maar geen idee wat juist te verwachten. Lijkt ongeveer 0.3 seconden nodig te hebben, ik verwacht <0.1 seconden.

Bij mijn S9 druk ik mijn vinger op de achterkant en dat ging toch heel wat vlotter.
Helaas werkt de scanner niet heel snel. Soms wel en soms niet. Droge handen is een groot probleem en dat is bij iedereen weer anders. Ik heb redelijk droge handen dus de scanner werkt bij mij niet altijd snel. Voordeel is dat ik niet snel vieze vingerafdrukken op m'n toestel heb.

Vergelijken met een capacitieve scanner zoals S9 of iPhone gaat niet op. Deze zijn gewoon stukken sneller dan een ultrasoon scanner.
De screenprotector verwijderen helpt iets. Je kunt ook af en toe je vingerafdruk opnieuw instellen, dat werkt bij mij ook goed.
Wat me ook opvalt bij foto's die dichterbij een object zijn genomen, het midden in focus is en daarom heen is het wazig.
Ik zat foto's te vergelijken met een iPhone 11 en toen viel me het op wanneer ik de foto's op mijn monitor zat te bekijken. Wanneer ik iets meer afstand hield, dus meer dan 50cm, dan was het eromheen wel scherp. En dit is met de S20+ en niet de Ultra waarvan het bekend was bij mij.

Dus iets om rekening mee te houden.

[ Voor 17% gewijzigd door Garret1410 op 08-05-2020 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjuuls92
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15-09 19:08
Beste S20 gebruikers,

Ik heb hiervoor de OnePlus 8 pro gehad en na 3 keer omruilen voor een nieuw exemplaar ivm de groene waas in het scherm.. Heeft het 3e exemplaar het zelfde probleem. Dus ik ben er klaar mee en OnePlus moe.

Nu wil ik weer terug naar het oude vertrouwde Samsung. Alleen nu twijfel ik of ik de s20+ 4g of 5g versie moet nemen. Wat raden jullie aan? Aangezien prijs redelijk verschil in zit. 2 tot hooguit 2.5 jaar wil ik de samsung s20+ gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 15:25

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Sjuuls92 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:20:
Beste S20 gebruikers,

Ik heb hiervoor de OnePlus 8 pro gehad en na 3 keer omruilen voor een nieuw exemplaar ivm de groene waas in het scherm.. Heeft de 3e exemplaar het zelfde probleem. Dus ik ben er klaar mee en OnePlus moe.

Nu wil ik weer terug naar het oude vertrouwde Samsung. Alleen nu twijfel ik of ik de s20+ 4g of 5g versie moet nemen. Wat raden jullie aan? Aangezien prijs redelijk verschil in zit. 2 tot hooguit 2.5 jaar wil ik de samsung s20+ gebruiken.
Heb je een abonnement die 5G ondersteunt en verwacht je die snelheden in de komende 2 jaar nodig te zijn? (video streaming, etc) En verwacht je de S20+ na die 2.5 jaar te verkopen, dan kan 5G dan een goed verkoopargument zijn, en nu een koopargument. Persoonlijk, als je zo twijfelt, lekker de 4G halen...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 20:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dat ligt vooral aan jezelf. Ik vond de meerprijs vooor 5G te hoog en ben voor 4G gegaan. Voor mij is dat nu (en waarschijnlijk de komende twee jaar) nog snel genoeg. Bovendien zit ik op KPN, en die heeft nu nog geen 5G en gaat dat pas de komende tijd in etappes uitrollen volgens mij. Ik vermoed dat 5G pas goed van de grond komt over 1 tot 1½ jaar, maar dan nog zal je zelf moeten beslissen of het voor jou meerwaarde heeft.

Waarom zou je 5G willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjuuls92
Nee ik heb geen abonnement die 5g ondersteunt. Ik heb nu Tele2 met waardeloos bereik, dus ik ga overstappen naar KPN. De abonnementen van KPN zijn dan ook 5g ready. Na 2 jaar gebruik telefoon geef ik die aan mijn ouders. Ik verkoop hem eigenlijk nooit. 5g zou ik willen om toekomstproof te zijn, maar voor de rest boeit het mij weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Wel opletten dat de S20 unbranded is ivm PHN updates. Waarschijnlijk is het een import toestel want zover ik weet is de S20+ 4G versie niet in Nederland uitgebracht.

5G heb je nu helemaal niets aan. Misschien over twee jaar pas en dan waarschijnlijk alleen in stedelijk gebied. De modem is hetzelfde dus qua netwerk prestaties zal het geen verschil maken.
Uiteindelijk zal 4G vervangen worden door 5G maar wat ik zo lees kan dat nog wel 5 jaar duren.

Ander verschil is het werkgeheugen wat 8gb ipv 12gb. Denk niet dat je dat gaat merken tenzij je ze naast elkaar legt.

Verschil in restwaarde lijkt me niet meer te gaan worden dan het verschil in prijs nu.

[ Voor 7% gewijzigd door Garret1410 op 08-05-2020 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjuuls92
Garret1410 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 12:05:
Wel opletten dat de S20 unbranded is ivm PHN updates. Waarschijnlijk is het een import toestel want zover ik weet is de S20+ 4G versie niet in Nederland uitgebracht.

5G heb je nu helemaal niets aan. Misschien over twee jaar pas en dan waarschijnlijk alleen in stedelijk gebied. De modem is hetzelfde dus qua netwerk prestaties zal het geen verschil maken.

Ander verschil is het werkgeheugen wat 8gb ipv 12gb. Denk niet dat je dat gaat merken tenzij je ze naast elkaar legt.

Verschil in restwaarde lijkt me niet meer te gaan worden dan het verschil in prijs nu.
Bij Belsimpel verkopen ze de S20+ 4g versie en ik heb nu 4gb werkgeheugen dus naar 8gb is al een hele vooruitgang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
Mijn keuze is op de 4g variant gevallen omdat ik had gelezen dat 5g meer stroom verbruikt dan 4g. Dus als je het in de toekomst kan gaan gebruiken moet je rekening houden met een kortere accuduur. Daarnaast is 4g voor mij snel zat en het scheelde 200 euro ;-)

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 00:02
Gerwin89 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 13:18:
Mijn keuze is op de 4g variant gevallen omdat ik had gelezen dat 5g meer stroom verbruikt dan 4g. Dus als je het in de toekomst kan gaan gebruiken moet je rekening houden met een kortere accuduur. Daarnaast is 4g voor mij snel zat en het scheelde 200 euro ;-)
Zoals eerder benoemd is de modem in beide toestellen (4G en 5G versies) gelijk.Het hogere stroomverbruik zit hem in het gebruik van die modem. Volgens mij is dit stroomverbruik voor beide toestellen gelijk als je beiden ingesteld hebt om 4G te gebruiken. Dus de akkuduur is geen verschil als je beiden op dezelfde wijze zou gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
Fred13 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 13:46:
[...]

Zoals eerder benoemd is de modem in beide toestellen (4G en 5G versies) gelijk.Het hogere stroomverbruik zit hem in het gebruik van die modem. Volgens mij is dit stroomverbruik voor beide toestellen gelijk als je beiden ingesteld hebt om 4G te gebruiken. Dus de akkuduur is geen verschil als je beiden op dezelfde wijze zou gebruiken.
Klopt, maar dat was niet mijn punt. Zodra je wel 5g gaat gebruiken (op een 5g versie uiteraard) verbruikt het modem meer stroom waardoor de accuduur minder wordt. Dat is voor mij de hoofdreden geweest om gewoon voor de 4g versie te gaan. Als had gebleken dat 5g technologie een zuinigere netwerktechnologie was dan 4g had ik waarschijnlijk wel de 5g versie gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjuuls92
Ohja.. en natuurlijk de Exynos vs Snapdragon, OnePlus gebruikt de Snapdragon en Samsung helaas niet. Maar zal wel in de praktijk weinig uitmaken?

[ Voor 53% gewijzigd door Sjuuls92 op 08-05-2020 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Sjuuls92 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 12:09:
[...]

Bij Belsimpel verkopen ze de S20+ 4g versie en ik heb nu 4gb werkgeheugen dus naar 8gb is al een hele vooruitgang
Belsimpel staat erom bekend om import toestellen te verkopen. Zoek maar eens in het forum. Het hoeft niet direct een probleem te zijn wanneer het unbranded is.
Sjuuls92 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 15:25:
Ohja.. en natuurlijk de Exynos vs Snapdragon, OnePlus gebruikt de Snapdragon en Samsung helaas niet. Maar zal wel in de praktijk weinig uitmaken?
Geen idee maar maakt ook niet uit want SD hebben we hier niet. Voor meer accuduur zet je hem op 60hz.
Gerwin89 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:04:
[...]

Klopt, maar dat was niet mijn punt. Zodra je wel 5g gaat gebruiken (op een 5g versie uiteraard) verbruikt het modem meer stroom waardoor de accuduur minder wordt.
Je kunt instellen dat de verbinding alleen 4G is dus 5G hoef je dan niet te gebruiken. Maar uiteindelijk zal 4G eruit gaan en plaats maken voor 5G ivm de bandbreedte.

[ Voor 23% gewijzigd door Garret1410 op 08-05-2020 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Ik ben alweer rustig aan het kijken om m'n huidige note 9 te vervangen. Kan iemand mij vertellen of foto's maken van bewegende objecten (huisdier/kids) verbeterd is? Op mijn note is het 9 vd 10 keer een blurred foto, stilstaande foto's komen er wel prachtig uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:51
dat ligt niet aan je toestel maar aan jezelf of niet de juiste instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveCool
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-08 17:34
Vraag:

Ik heb nu een tijdje de S20 ultra.
Elke keer als ik de camera app open (de standaard Samsung camera app) dan opent hij in de stand die ik het laatst heb gebruikt.

Wanneer ik bijvoorbeeld de vorige avond in nacht-modus een foto heb gemaakt, en ik open nu overdag de app om een foto te maken, dan maakt hij fotos in de nachtmodus. Heel irritant, want ik ben gewent dat hij in de 'standaard'-modus opent ik dan in de standaard modus direct foto's kan maken. Nu moet ik elke keer eerst controleren in welke stand hij staat en dan pas een foto maken.

Is dat ergens in te stellen, zodat hij altijd in de 'default'-stand de camera app opent?
Ik kon het niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 19:08
Kort vraagje, kan het nergens goed terugvinden. Heeft de S20 dual sim? De ene site zegt 1 fysieke sim en 1 embedded sim. De andere site zegt weer 2 fysieke sims. Wat is het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Droid schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 13:47:
Kort vraagje, kan het nergens goed terugvinden. Heeft de S20 dual sim? De ene site zegt 1 fysieke sim en 1 embedded sim. De andere site zegt weer 2 fysieke sims. Wat is het precies?
Duo sim met plek voor 2 fysieke sim kaarten + een esim mogelijkheid in de software. Dus in theorie kun je er 3 telefoonnummers op hebben zou ik zeggen...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

DaveCool schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 11:08:
Vraag:

Is dat ergens in te stellen, zodat hij altijd in de 'default'-stand de camera app opent?
Bij mij doet ie dat ook, die reset naar de default foto stand... echter de instelling die zou aan of uit zou kunnen zetten kon ik ook niet vinden, terwijl ik dacht dat dat wel ergens stond... :?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:17
Ik overweeg een S20+ (snapdragon) te kopen bij Wondamobile. Is de telefoon dan volledig bruikbaar hier in Nederland? Ik begrijp dat ik een risico neem met garantie, maar dat is een risico dat ik mogelijk wil nemen. Is het zo dat voLTE niet werkt (heb tele2)?

[ Voor 9% gewijzigd door ChromeFR op 09-05-2020 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
DerOllie schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 14:58:
[...]

Duo sim met plek voor 2 fysieke sim kaarten + een esim mogelijkheid in de software. Dus in theorie kun je er 3 telefoonnummers op hebben zou ik zeggen...
Klopt twee fysieke sim plaatsen echter als je een micro-SD kaartje gebruikt voor geheugen uitbreiding dan verlies je een fysieke sim plek want dat kaartje zit in hetzelfde frame. Je houdt dan de eSIM als tweede sim mogelijkheid over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveCool
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-08 17:34
DaveCool schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 11:08:
Vraag:

Elke keer als ik de camera app open (de standaard Samsung camera app) dan opent hij in de stand die ik het laatst heb gebruikt.

Wanneer ik bijvoorbeeld de vorige avond in nacht-modus een foto heb gemaakt, en ik open nu overdag de app om een foto te maken, dan maakt hij fotos in de nachtmodus. Heel irritant, want ik ben gewent dat hij in de 'standaard'-modus opent ik dan in de standaard modus direct foto's kan maken. Nu moet ik elke keer eerst controleren in welke stand hij staat en dan pas een foto maken.

Iemand een idee hoe je de camera automatisch in "default"-stand laat openen, en niet steeds op de laatst gebruikte stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:33
DaveCool schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 23:53:
[...]

Iemand een idee hoe je de camera automatisch in "default"-stand laat openen, en niet steeds op de laatst gebruikte stand?
Als de camera app nog open staat, gaat hij bij mij naar de laatste stand. Als ik de app helemaal afsluit, gaat hij naar de foto stand.

Vroeger had je een optie hiervoor, die kan ik niet meer terugvinden. Even heel ver gedacht; had je hiervoor een Samsung waar dit op aan stond? En heb je vervolgens via Smart Switch ook de instellingen over gezet?

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 11:44
[...]

Had dat op mijn Note8 ook maar daar had ik 100% een instelling waarin ik dat kon wijzigen en hij standaard gewoon opende op foto en niet de laatst gebruikte.
Lijkt me stug dat zoiets niet ergens meer verborgen zit.

Mischien een kijken op Reddit.

(Ik gebruik nu geen S20 serie dus kan zelf niet eens puzzelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27
zojuist overgestapt op de S20 vanaf een iPhone. Nu vroeg ik mij af is hier ook een mogelijkheid tot soort van Apple Pay? Bunq ondersteunt Google pay maar zag dat het hier nog niet kan, andere mogelijkheden eventueel?

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Pukson schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:06:
zojuist overgestapt op de S20 vanaf een iPhone. Nu vroeg ik mij af is hier ook een mogelijkheid tot soort van Apple Pay? Bunq ondersteunt Google pay maar zag dat het hier nog niet kan, andere mogelijkheden eventueel?
Ligt eraan bij welke bank je zit. Rabobank heeft de Wallet.

Helaas willen de banken niet aan Samsung Pay. Banken hebben liever hun eigen systeem. Apple heeft gewoon gezegd, graag of helemaal niet.
[...]

Komt omdat je een te goed ram management hebt. :)

Nee serieus, er was in Android 9 een optie om dit in te stellen maar die is er niet meer dus als de app opnieuw opgestart wordt dan gaat hij naar 'default' dus naar 'foto'.

Dit is voor velen best irritant maar bij jouw is het andersom omdat de app in het geheugen blijft hangen. Zou je meer apps openen dan wordt de camera vanzelf op de achtergrond afgesloten.

[ Voor 38% gewijzigd door Garret1410 op 13-05-2020 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
Zelf gebruik ik de ING app voor nfc betalingen. Dus ligt er inderdaad aan bij welke bank je zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
Er zit een rare bug in de Edge lighting functie, althans dat denk ik. Als m'n scherm voor langere tijd uit is, dan komt de pop up en verlichte schermranden maar een hele korte tijd in beeld, een kwart seconde ofzo. Veel te kort dus om te lezen. Heeft wellicht iets te maken met de telefoon die in deep sleep modus is gegaan ofzo? Als m'n scherm aan is of net uit is dan werkt het wel gewoon prima. Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:33
Dit kan gewoon via de bunq app, hier heb je geen Google Pay voor nodig. In de app kan je een pas aanmaken en vervolgens de bunq app instellen als de standaard betaal app.

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Gerwin89 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 23:48:
Er zit een rare bug in de Edge lighting functie, althans dat denk ik. Als m'n scherm voor langere tijd uit is, dan komt de pop up en verlichte schermranden maar een hele korte tijd in beeld, een kwart seconde ofzo. Veel te kort dus om te lezen. Heeft wellicht iets te maken met de telefoon die in deep sleep modus is gegaan ofzo? Als m'n scherm aan is of net uit is dan werkt het wel gewoon prima. Hebben meer mensen dit?
Ja same hier. Heb die edge lighting ingericht zodat ie alsnog whatsapp berichten laat zien, maar als de telefoon in standby staat dan komt dat heel kort in beeld. Ben er nog niet achter wat de oplossing is...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ccave1975
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-02-2022
Even een eerlijk antwoord.
Ik heb vorig jaar 3x een S10 plus gehad en die werden allemaal warm tot heet
bij normaal gebruik door die waardeloze Exynos processor die erin zat.
En dan bedoel ik gewoon bij dagelijks gebruik, dus niks spellen of installatie.

Doet de S20 ultra dit beter?
Of is die ook regelmatig warm tot heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
ccave1975 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:39:

Er zit eenzelfde (opvolger) exynos processor in dus ga er maar van uit dat je ook deze niks zult vinden...

Ben zelf van de s10+ naar de s20 gegaan en kan me niks herinneren van een heet wordende s10+. De s20 wordt soms warm, heet zou ik het niet noemen, en dat is dan vooral als je veel bezig bent met de camera of hij met andere zaken stevig bezig is.

Voor mij geen issue, maar als ik het zo hoor voor jou wel. Helemaal omdat men veel ontevredener lijkt te zijn met de s20 exynos versie dan met de s10 destijds, dus dat zal in jouw geval net zo zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door m0ridin op 14-05-2020 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 17:49
ik vraag mij af of jullie dit probleem ook hebben. Als je een filmpje via whatsapp stuurt dan maakt die hem zo waardeloos, dat heb ik nog met geen enkele eerdere galaxy gehad. Het filmpje is superlicht en totaal onscherp. Ik snap dat er een beetje compressie bij komt kijken maar dit gaat nergens meer over. Hebben jullie dit ook? maak maar eens een filmpje en verstuur die via whatsapp. Je ziet gelijk dat die enorm licht gemaakt word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
harrybeuker schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:43:
ik vraag mij af of jullie dit probleem ook hebben. Als je een filmpje via whatsapp stuurt dan maakt die hem zo waardeloos, dat heb ik nog met geen enkele eerdere galaxy gehad. Het filmpje is superlicht en totaal onscherp. Ik snap dat er een beetje compressie bij komt kijken maar dit gaat nergens meer over. Hebben jullie dit ook? maak maar eens een filmpje en verstuur die via whatsapp. Je ziet gelijk dat die enorm licht gemaakt word
Volgens mij wel vaker gelezen, als je direct via whatstapp fotos maakt of filmt is het slecht... als je het 'gewoon' filmt met de normale camera app en dan via whastapp verstuurt is het zoals je zou verwachten (gecomprimeerd natuur.lijk, maar niet heel slecht).

Gebruik eigenlijk nooit de functie vanuit whatsapp zelf, meestal de externe app, dus geen ervaring mee verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 20:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik maak ook altijd eerst een foto/filmpje met de standaard camera app en verstuur hem dan met whatsapp. Dat is dan meer omdat hij dan gewoon in mijn fotomap staat en automatisch naar dropbox gestuurd wordt, maar volgens mij doet Whatsapp inderdaad wat met de resolutie en misschien andere instellingen waardoor de kwaliteit beduidend slechter wordt dan het toestel aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 17:49
maakt geen verschil. Net een filmpje gewoon met de camera gemaakt. Vervolgens ga ik naar whatsapp
en als je het filmpje selecteert zie je gelijk dat die een stuk lichter word gemaakt. Probeer maar eens. ben benieuwd naar jullie ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Nergens last van, zit zelfs in hoesje, maar wordt bij mijn weten niet warm of heet...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
harrybeuker schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:33:
maakt geen verschil. Net een filmpje gewoon met de camera gemaakt. Vervolgens ga ik naar whatsapp
en als je het filmpje selecteert zie je gelijk dat die een stuk lichter word gemaakt. Probeer maar eens. ben benieuwd naar jullie ervaring.
Er valt me niets op afgezien van het kwaliteitsverschil.

Is bij m'n S10 nooit opgevallen bij normaal gebruik. S20 ook niet. Misschien dat je het zonder hoesje wat sneller merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13

Mijn S20 blijft bij normaal gebruik redelijk koel, alleen als ik foto's / video maak dan merk ik dat hij warmer wordt. Het valt vooral op als je een 8K video maakt. Normaal gebruik ik hem met een hoesje.

(Het is altijd jammer als hij heet wordt want dat is energie en dat betekend dat de batterij dus sneller leeg loopt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Laatst online: 15-09 14:40

Tammesp

Next is now

Heeft iemand de Mei update al? Ik zit nog op de April versie.

Type toestel: SM-986B/DS

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
Tammesp schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:15:

Al een week of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-08 18:51

Al twee weken of zo. Hoezo flash je hem niet handmatig? Download file kan je op sammobile vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13

Ik heb hem ook nog niet, volgens mij heeft de provider (Vodafone) hem nog niet vrijgegeven.
Dit waren alleen security updates ? En geen verbetereingen aan de camera ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:06

Ja heb de Mei update al een tijdje.... (Tele2)

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/fbfkxn8zy5.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Albert020 op 16-05-2020 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendry Scholing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-11-2024
Fred13 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 23:01:
[...]

Ik heb hem ook nog niet, volgens mij heeft de provider (Vodafone) hem nog niet vrijgegeven.
Dit waren alleen security updates ? En geen verbetereingen aan de camera ofzo ?
Ik had hem al eind april, maar heb het toestel op een KPN netwerk hangen. Voor mij de eerste keer (had het toestel 2 uur in bezit toen :) ) dus geen idee wat er eventueel nog aangepast is. Ik las wel ergens iets met de fingerprint, maar kan het even niet terug vinden of dit specifiek de mei update was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

best goede deals nu voor een s20. Krijgt een noice cancelling headphone bij twv 200e.

https://www.samsung.com/nl/promo/promo/?id=TV2XSVKFNMMR4

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Verkoopt waarschijnlijk erg slecht, vandaar gratis dingen erbij.

Op ebay voor €750 een s20+ snapdragon versie besteld, heb exynos hier ook, kan ik even
een goede vergelijking trekken :) . (reden is exynos 40c graden bij twitter/surfgedrag ik gebruik geen hoesje dus je merkt de warmte wel)

[ Voor 64% gewijzigd door Q_7 op 21-05-2020 08:46 ]

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Gerwin89 schreef op maandag 27 april 2020 @ 21:09:
[...]

Daar zat ik inderdaad ook aan te denken. Ik heb het niet getimed maar ik gok tussen de 5 en 10 minuten in fel zonlicht.
Hier hetzelfde probleem; in direct zonlicht dimt de brightness binnen een aantal minuten automatisch terug (vanwege het feit dat de S20 belachelijk snel warm wordt) en is scherm niet meer leesbaar en/of bruikbaar. Ik ga morgen de winkel bellen en vragen om een refund (en anders op marktplaats) want het is zo helaas een waardeloos toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
kavorka schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:15:
[...]

Hier hetzelfde probleem; in direct zonlicht dimt de brightness binnen een aantal minuten automatisch terug (vanwege het feit dat de S20 belachelijk snel warm wordt) en is scherm niet meer leesbaar en/of bruikbaar. Ik ga morgen de winkel bellen en vragen om een refund (en anders op marktplaats) want het is zo helaas een waardeloos toestel
Toch twijfel ik of met de warmte te maken heeft. Daarvoor treedt het te snel op zou ik zeggen. Het zou ook nog bescherming van het OLED scherm kunnen zijn, of een bug in de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 10:17
Ik lees net dat er in sommige landen een update word uitgerold: ATE6.
https://www.tizenhelp.com/galaxy-s20-update-improves-short-range-focus-fingerprint-sound-quality/

Edit: geen idee of hij ook in NL uitkomt aangezien wij al op Mei update zitten.

[ Voor 16% gewijzigd door Kapitein187 op 21-05-2020 16:47 ]

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
kavorka schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:15:
[...]

Op zich is het een bekend probleem dat een Oled scherm minder helder word als het te warm word maar bij de S20 gaat het wel heel snel.

Laatst getest en toen was het met ongeveer 2min al.
Vanmiddag lag de S20 in de zon en was redelijk warm en toe had ik het meteen al dus naar mijn mening komt het door de warmte. Probleem is dat het scherm zo donker wordt dat het bijna niet te lezen is. Even afkoelen en het scherm is weer eventjes helder.
Op het Samsung forum is dit ook bekend en ook daar is het idee dat het door de warmte komt.

Galaxy A50 en iPhone 11 Pro ook getest en daar waren niks geen problemen mee. Beetje lullig dat mijn S20 het slechter doet dan een A50.
Wel een beetje jammer want ik vind het een geweldig toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Kapitein187 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:41:
https://www.tizenhelp.com/galaxy-s20-update-improves-short-range-focus-fingerprint-sound-quality/

Die komt hier ook wel uit, de mei update was hier eind april al beschikbaar... maar nog ff geduld voor hij ten eerste voor alle modellen beschikbaar is en verder voor de regios.

Wel benieuwd, las er goede dingen over (qua batterij, throttling en camera)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CWH
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 08:38

CWH

Garret1410 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 20:42:
[...]

Op zich is het een bekend probleem dat een Oled scherm minder helder word als het te warm word maar bij de S20 gaat het wel heel snel.

Laatst getest en toen was het met ongeveer 2min al.
Vanmiddag lag de S20 in de zon en was redelijk warm en toe had ik het meteen al dus naar mijn mening komt het door de warmte. Probleem is dat het scherm zo donker wordt dat het bijna niet te lezen is. Even afkoelen en het scherm is weer eventjes helder.
Op het Samsung forum is dit ook bekend en ook daar is het idee dat het door de warmte komt.
Ik heb nu een S9+ maar die heeft dat ook hoor. Misschien niet na 2 minuten, maar na 10 toch zeker met camera aan in volle zon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
EDIT: Excuses ik zie dat hierboven ook al melding wordt gemaakt.

Het viel mij op dat mijn S20+ op warme dagen, in het felle zonlicht op mijn balkon, na +- 10 minuten het scherm dimt. Het scherm is dan bijna niet meer leesbaar in direct zonlicht (ook na aanpassing naar 60hz). Bijzonder irritant, mijn Oneplus 6T kon ik altijd prima de telefoon in de zon gebruiken.

Lopen meer mensen hier tegen dit probleem aan? Ik heb overigens de Snapdragon S20+.

Hier wordt in ieder geval ook melding van het 'probleem' gemaakt: https://eu.community.sams...s-in-sunlight/m-p/1694669

[ Voor 13% gewijzigd door ChromeFR op 22-05-2020 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
ChromeFR schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:48:
Het viel mij op dat mijn S20+ op warme dagen, in het felle zonlicht op mijn balkon, na +- 10 minuten het scherm dimt. Het scherm is dan bijna niet meer leesbaar in direct zonlicht (ook na aanpassing naar 60hz). Bijzonder irritant, mijn Oneplus 6T kon ik altijd prima de telefoon in de zon gebruiken.

Lopen meer mensen hier tegen dit probleem aan?

Hier wordt in ieder geval ook melding van het 'probleem' gemaakt: https://eu.community.sams...s-in-sunlight/m-p/1694669
Zie een aantal posts hierboven. Dit is een algemeen bekend probleem met -vooralsnog- geen oplossing. Je zal ermee moeten leren leven. Voor mij een reden om voor een refund te gaan en anders de S20 op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:29
ChromeFR schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:48:
EDIT: Excuses ik zie dat hierboven ook al melding wordt gemaakt.

Lopen meer mensen hier tegen dit probleem aan? Ik heb overigens de Snapdragon S20+.

Heb ook de 6T momenteel, maar kan ik ook niet in de zon gebruiken. Bij beetje browsen terwijl ik in de zon zit wordt het schem na 30 sec tot max een minuut zodanig donker dat het niet meer te lezen is. Telefoon is dan ook voelbaar erg warm geworden door de zon, dus wat mij betreft wel begrijpelijk. Uiteraard jammer :)

Bij een zwarte telefoon (zoals de mijne) zal hij dan ook sneller warm worden dan bij een lichte kleur. Verklaart dat jullie verschil in "2 minuten" tot "10 minuten" misschien?

Denk niet dat dit een S20-probleem is dus. De snapdragon zal het ook niet veel beter doen.

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
kavorka schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:57:
[...]

Zie een aantal posts hierboven. Dit is een algemeen bekend probleem met -vooralsnog- geen oplossing. Je zal ermee moeten leren leven. Voor mij een reden om voor een refund te gaan en anders de S20 op marktplaats.
Tsja, best irritant inderdaad. Maar grote kans dat het gefixt wordt in een software update. Iedereen moet het voor zichzelf bepalen maar voor mij is het zeker geen reden om de telefoon retour te doen / te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
Oneplus 8 kampt met hetzelfde probleem. Ik dacht eerst dat het Snapdragon 865 gerelateerd zou zijn, maar als jullie het ook hebben met de Exynos dan heb ik wat meer hoop op een softwarematige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
ChromeFR schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:31:
Oneplus 8 kampt met hetzelfde probleem. Ik dacht eerst dat het Snapdragon 865 gerelateerd zou zijn, maar als jullie het ook hebben met de Exynos dan heb ik wat meer hoop op een softwarematige oplossing.
Ik heb er ook last van met mijn Ultra en Plus.
Vanaf de S6 heb ik alle modellen gehad maar dit is de eerste keer dat ik er merkbaar last van heb.
Zit in de serre een spelletje te spelen en binnen een paar minuten gaat het scherm wat terug in helderheid.
Automatische helderheid staat uit en de performance staat op hoog. Maar dus toch last van. Vergelijk vervolgens de helderheid met de 11 pro van mijn vrouw en die is superhelder vergeleken met de Samsung.

Beetje jammer dit, hoop dat een Software Update dit fikst, maar betwijfel dat.

Another one bites the DUST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
CWH schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:50:
[...]

Ik heb nu een S9+ maar die heeft dat ook hoor. Misschien niet na 2 minuten, maar na 10 toch zeker met camera aan in volle zon!
Ik weet dat dit een bekend "probleem" is maar het probleem is dat het bij de S20 veel sneller lijkt te gebeuren. Jouw S9 pas na 10min en dat kan wel kloppen want dat doet de iPhone 11 ook ongeveer. Ook lijkt het scherm veel minder helder te worden waardoor het onleesbaar wordt. Ik snap dat de extra boost uitgeschakeld wordt maar ik krijg het idee dat het naar 50% gaat afhankelijk van temperatuur want ik zag het scherm soms weer wat lichter worden en soms weer wat donkerder.

Gisteren was bij mij ook voor het eerst dat ik er last van had. Kwam denk ik door enerzijds de warmte en anderzijds dat ik veel filmde en dat doe ik altijd in 4K. Eerdere dagen in fel zonlicht nooit geen last van gehad.
Kapitein187 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:41:

Heb hem net geïnstalleerd en de focus is echt stukken beter met filmen. Normaal zag ik vaak wat focushunting maar dat is helemaal weg.
Vingerafdruk lijkt ook sneller te werken. Andere verbeteringen moet ik nog testen.

[ Voor 26% gewijzigd door Garret1410 op 22-05-2020 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-08 18:51
Garret1410 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 18:11:
[...]

Ik weet dat dit een bekend "probleem" is maar het probleem is dat het bij de S20 veel sneller lijkt te gebeuren. Jouw S9 pas na 10min en dat kan wel kloppen want dat doet de iPhone 11 ook ongeveer. Ook lijkt het scherm veel minder helder te worden waardoor het onleesbaar wordt. Ik snap dat de extra boost uitgeschakeld wordt maar ik krijg het idee dat het naar 50% gaat afhankelijk van temperatuur want ik zag het scherm soms weer wat lichter worden en soms weer wat donkerder.

Gisteren was bij mij ook voor het eerst dat ik er last van had. Kwam denk ik door enerzijds de warmte en anderzijds dat ik veel filmde en dat doe ik altijd in 4K. Eerdere dagen in fel zonlicht nooit geen last van gehad.

[...]

Heb hem net geïnstalleerd en de focus is echt stukken beter met filmen. Normaal zag ik vaak wat focushunting maar dat is helemaal weg.
Vingerafdruk lijkt ook sneller te werken. Andere verbeteringen moet ik nog testen.
Hoe ben je aan de update gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Swizzler24 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 22:32:
[...]

Hoe ben je aan de update gekomen?
Je kan firmwares met Frija downloaden en flashen met Odin...

Ook voor de SM-981B is de ATE6 update al te krijgen, zoeken op country code DBT (duitsland). Ondertussen geflasht, maar nog niet veel gebruikt verder dus gaan het morgen merken (en afhankelijk van batterij in standby veranderingen vannacht misschien al ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Vandaag weer in de zon gezeten maar nu geen last van een dimmend scherm. Waarschijnlijk omdat de temperatuur nu lager is of het komt door de update. Denk de temperatuur want telefoon voelde niet warm aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
Garret1410 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 17:11:
Vandaag weer in de zon gezeten maar nu geen last van een dimmend scherm. Waarschijnlijk omdat de temperatuur nu lager is of het komt door de update. Denk de temperatuur want telefoon voelde niet warm aan.
Ik had er vandaag wel weer last van. Zat een beetje nu.nl te lezen in de schaduw maar wel ik de serre en na een paar minuten dimt het scherm automatisch. Dit terwijl ik geen aangepaste helderheid aan heb staan. Toestel voelde ook niet heet aan.
Er valt wel mee te leven, maar toch had ik liever dat het scherm niet gaat dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
dust419 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 17:43:
[...]

Ik had er vandaag wel weer last van. Zat een beetje nu.nl te lezen in de schaduw maar wel ik de serre en na een paar minuten dimt het scherm automatisch. Dit terwijl ik geen aangepaste helderheid aan heb staan. Toestel voelde ook niet heet aan.
Er valt wel mee te leven, maar toch had ik liever dat het scherm niet gaat dimmen.
Heb jij de nieuwste firmware ATE6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Laatst online: 21:26
Net eens de batterijstats van mijn S20+ Snapdragon bekeken.
Ruim 5u SOT over een periode van dik 2 dagen met nog 20% over. Lijkt me vrij netjes.

Dit is op 120HZ 1080p met vrij gevarieerd gebruik: navigeren, bluetooth audio streamen in de auto, browsen, youtube etc.

[ Voor 30% gewijzigd door X2X2X op 24-05-2020 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
Garret1410 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 10:05:
[...]

Heb jij de nieuwste firmware ATE6?
Nope, ATD5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben net overgestapt van een S9+ naar een 'gewone' S20 5G. Ik ben aangenaam verrast. Vooral het formaat tov scherm is heerlijk. Evenveel scherm, kleinere telefoon. Daarnaast is het ding duidelijk snappier dan de oude S9+. Qua camera vond ik het al wel best en het is vast nu beter, maar voor mijn incidentele kiekjes maakt dat niet zo heel veel uit.

Waar ik nog wel heel benieuwd naar ben is de AKG Y600 die ik er als promotie bij krijg. Heeft iemand heel toevallig dat ding al? Online is er nog niks over te vinden en ik ben nieuwsgierig naar ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:27
rodie83 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:43:
Ik ben net overgestapt van een S9+ naar een 'gewone' S20 5G. Ik ben aangenaam verrast. Vooral het formaat tov scherm is heerlijk. Evenveel scherm, kleinere telefoon. Daarnaast is het ding duidelijk snappier dan de oude S9+. Qua camera vond ik het al wel best en het is vast nu beter, maar voor mijn incidentele kiekjes maakt dat niet zo heel veel uit.

Waar ik nog wel heel benieuwd naar ben is de AKG Y600 die ik er als promotie bij krijg. Heeft iemand heel toevallig dat ding al? Online is er nog niks over te vinden en ik ben nieuwsgierig naar ervaringen :)
Ik meld mij ook in dit topic. Afscheid genomen van mijn S9+. S20 ultra besteld. Vrijdag komt ie binnen. En inderdaad ook nieuwsgierig naar de hoofdtelefoon.
Ik reis veel (nu even niet), en gebruik in het vliegtuig altijd de Sony wf-1000xm3. Hiervan is de noise cancelling extreem goed.
Dus benieuwd naar de AKG over-ear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
Sinds de ATE6 update van vanochtend zie ik geen 'quick toggle' meer voor automatische helderheid (aan/uit). Ik weet bijna zeker deze knop eerst wel te hebben (rondje met A erin dacht ik). Zijn jullie 'm ook kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ChromeFR schreef op maandag 25 mei 2020 @ 14:07:
Sinds de ATE6 update van vanochtend zie ik geen 'quick toggle' meer voor automatische helderheid (aan/uit). Ik weet bijna zeker deze knop eerst wel te hebben (rondje met A erin dacht ik). Zijn jullie 'm ook kwijt?
Ik zit nog op de oude firmware ATD5 maar zie nergens een quick toggle voor adaptive brightness.

Hoop overigens dat die update snel komt hier want ik sta op het punt de s20 terug te brengen. Mijn oude s7 is op een aantal punten die ik belangrijk vind zóveel beter (accuduur en camera) Dat kan toch niet de bedoeling zijn. 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Luuk op 25-05-2020 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
Dan ben ik in de war, nogal veel van telefoon gewisseld de afgelopen tijd (mi10 -> OP8 -> S20+).

Zit nu op balkon in volle zon, al zo'n 20 min, tot op heden blijft het scherm 'fel'. Het is natuurlijk minder warm dan vorige week maar het lijkt dat er iets gewijzigd is in de ATE6 firmware.
Pagina: 1 ... 12 ... 37 Laatste