Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:12
banus19 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 09:04:
Mijn wekker gaat niet af nadat ik ge-videobelt heb (standaard "klok" app) icm o.a. de volgende apps;
- houseparty
- Discord
(allemaal videobel-apps)
Nadat mijn wekker niet is afgegaan en ik ga "klok"-> "beltoon" en ik duw op "beltoon afspelen" geeft hij een melding dat "de telefoon de beltoon niet kan afspelen omdat er een oproep actief is".
Maar er is helemaal geen oproep actief.
Als ik reboot werkt de wekker wel gewoon totdat ik weer gevideobeld heb.

Héél vervelend, ik heb me nu al 2x overslapen.

Meerder mensen hier last van?
Kan ik hier een melding van maken bij Samsung zodat ze dit updaten? Of zal het aan Houseparty/Discord liggen?

(Galaxy S20+, meest recente software update)

P.S. verder SUPER tevreden; prachtig scherm, snel, hele goede camera - vooral het live focus filmen is héél gaaf
En als je die videobel app helemaal afsluit? (Dus niet 'terug naar home' waarbij de app gewoon nog op de achtergrond staat, maar sluiten vanuit recente apps of een force close)

Klinkt alsof de app een resource in gebruik houdt waardoor een ander er niet bij kan... Denk dat als dit aan samsung zou liggen er wel veel meer meldingen van zouden zijn I(eerste keer dat ik dit lees namelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Fred13 schreef op maandag 20 april 2020 @ 23:07:
[...]

Nog even over de verschillen. De SD versie lijkt op veel vlakken iets beter te presteren echter op het gebied van standby zou de E990 versie beter presteren. Hierbij een overzicht dat eigenlijk gemaakt is voor het verschil tussen 60 en 120 Hz scherm verversing te laten zien maar ook de verschillen tussen de SD versie en E990 versie laat zien.
https://www.androidcentra...pensive-120hz-mode-really

Ach als we de keuze zouden hebben maar die hebben we niet altijd en ik ben wel tevreden met mijn nieuwe S20 (onder de voorwaarde dat de batterij het lang genoeg volhoudt en dat weet ik nog niet aangezien ik de telefoon pas een paar dagen heb).
De foto's zien er goed uit en zijn een verbetering tov mijn vorige smartphone.
:)
Dit zegt androidcentral:
In PCMark's battery life test, switching to 120Hz resulted in 25% lower battery life figures for the Snapdragon 865-powered S20 Ultra. The Exynos variant of the phone fell behind the Snapdragon variant by 27%, confirming the Qualcomm chip's superiority in terms of power efficiency. The Exynos 990-powered Galaxy S20+ also fared "poorly."

De review'ers zijn over het algemeen niet ''happpy'' met de Exynos 990

YouTube: Samsung Galaxy S20 Ultra - Exynos vs Snapdragon.
In deze video heeft de SD versie nog 13% batterij over wanneer de Exynos 990 al leeg is, dat vind ik een best groot verschil voor '' hetzelfde '' toestel.

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodel99999
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Oké vandaag mijn S20 Plus voor reparatie terug gebracht , in het scherm aan de linkerkant kwam een groene streep tevoorschijn ( net als bij de s7 de rode streep ) , was er niet blij mee maar hardware kan altijd kapotgaan ..... 😩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Niet online

Q_7

jodel99999 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:28:
Oké vandaag mijn S20 Plus voor reparatie terug gebracht , in het scherm aan de linkerkant kwam een groene streep tevoorschijn ( net als bij de s7 de rode streep ) , was er niet blij mee maar hardware kan altijd kapotgaan ..... 😩
Ik zie ook willekeurige groene strepen op mijn scherm, heel sporadisch maar toch aanwezig. Dit is mijn 2e S20+ en de 1e had dat ook. Bijkomend aan mijn huidige S20+ steekt aan de achterzijde/onderkant de behuizing iets uit waardoor het niet prettig aanvoelt. Mijn 1e was gewoon glad aan alle zijden.

Ook zie ik een pixel flikkeren rechts onder de camera bij het bellen, mijn 1e S20+ had dit ook, iemand die het ook is opgevallen ?

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:24
Mijn vrouw heeft sinds vandaag de S20+
Maar ze wilde in de Samsung health app de hartslag meten maar het lijkt wel of die optie er niet meer op zit.
Waarom hebben ze dat weggelaten.
Is er nog een manier om hartslag in health te meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:21
Artwido schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:02:
Mijn vrouw heeft sinds vandaag de S20+
Maar ze wilde in de Samsung health app de hartslag meten maar het lijkt wel of die optie er niet meer op zit.
Waarom hebben ze dat weggelaten.
Is er nog een manier om hartslag in health te meten?
Galaxy Watch Active 2 kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:13
Q_7 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:31:
[...]

Ik zie ook willekeurige groene strepen op mijn scherm, heel sporadisch maar toch aanwezig. Dit is mijn 2e S20+ en de 1e had dat ook. Bijkomend aan mijn huidige S20+ steekt aan de achterzijde/onderkant de behuizing iets uit waardoor het niet prettig aanvoelt. Mijn 1e was gewoon glad aan alle zijden.

Ook zie ik een pixel flikkeren rechts onder de camera bij het bellen, mijn 1e S20+ had dit ook, iemand die het ook is opgevallen ?
Dat flikkeren van een pixel bij het bellen is mij ook opgevallen. Groene strepen herken ik niet. Ik heb eveneens een s20+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:46

m-buurman

hmmm...coffee!!

Q_7 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:31:
[...]

Dat is de proximity sensor en is normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:17
mavical schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 22:44:
[...]

Dat flikkeren van een pixel bij het bellen is mij ook opgevallen. Groene strepen herken ik niet. Ik heb eveneens een s20+.
Wat @m-buurman ook zegt; is idd de proximity sensor die je ziet flikkeren.

Hou je vinger er maar eens op. Gaat je scherm uit tijdens het bellen.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbandr84
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 24-07 07:47
Goedemorgen,

Ik heb de gemiddelde energie spaarstand aangezet, maar nu synchroniseert mijn agenda niet meer.
Iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:04
Q_7 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:02:
[...]

Dit zegt androidcentral:
In PCMark's battery life test, switching to 120Hz resulted in 25% lower battery life figures for the Snapdragon 865-powered S20 Ultra. The Exynos variant of the phone fell behind the Snapdragon variant by 27%, confirming the Qualcomm chip's superiority in terms of power efficiency. The Exynos 990-powered Galaxy S20+ also fared "poorly."

De review'ers zijn over het algemeen niet ''happpy'' met de Exynos 990

YouTube: Samsung Galaxy S20 Ultra - Exynos vs Snapdragon.
In deze video heeft de SD versie nog 13% batterij over wanneer de Exynos 990 al leeg is, dat vind ik een best groot verschil voor '' hetzelfde '' toestel.
Omdat je Android Central aanhaalt dan kun je daar ook het volgende lezen.

Overall, the Exynos 990 version of the Galaxy S20 fares very well, and it holds its own with the Snapdragon 865 in most scenarios

the Snapdragon 865 version of the Galaxy S20 is once again the better option over the Exynos 990 variant, but not by a huge margin. Samsung fixed a lot of the underlying issues with Exynos-based designs in the past, and the Exynos 990 variant of the S20 is a great phone. It may not be quite on the same level as what Qualcomm is offering in terms of energy efficiency, but it is faring better than previous generations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:40
Vast bij iedereen al bekend, maar ...

Ontdekte net sinds de release van de telefoon dat er nog een vrij dikke screenprotector op het scherm zit!

Vanmorgen zag ik enkele luchtbelletjes onder de folie en zo kwam ik erachter. Na verwijderen is de vingerafdruk net even wat sneller. Bizar dat ik het nooit gezien heb al die weken.

Volgens mij had ik al een folie verwijderd van het scherm direct na aanschaf. Misschien goed om te kijken. Nauwelijks zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 12-09 07:56
Dit was alom bekend dat er door Samsung een standaard screenprotector op is gezet. De kwaliteit is niet hoogstaand maar "prima". Ik heb hem er nog opzitten, totdat ie slecht begint te worden en dan haal ik hem er ook af.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
Iemand Homeup van Samsung al geinstalleerd?
Is een onderdeel van Goodlock wat hier alleen via Nicelock werkt. ZIt al jaren op deze app te wachten omdat je met Homeup zelf het raster van je homescreen kunt indelen.
Met de standaard indeling kom je niet verder dan 5 x 6 of zo, met Homeup kun je tot 7 x 7 gaan.
Daarnaast kun je de achtergrond van je homescreen blurren als je een map opent of je kunt pop up mappen aanmaken.
Erg leuk allemaal en heel blij mee. Let wel op dat je op de laatste versie van One UI zit anders werkt Homeup niet.

Another one bites the DUST

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
S20-reeks ontvangt, op moment van schrijven, een software-update: G98**XXU1ATD3

Dit is een FIX voor de "Green screen"-bug...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 20:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@honey het was mij na een paar dagen al wel opgevallen, maar dat was meer omdat ik heel even een S10+ heb gehad en het in het topic daarover genoemd was. Daardoor ging ik na een dag S20 maar eens wat beter kijken.
Ik zie er nu langzamerhand kleine krasjes in verschijnen omdat het waarschijnlijk redelijk zacht plastic is. Ik laat hem toch nog even zitten tot dat ik me er erg aan ga storen. Kan zijn dat dat niet zo lang duurt, want er verscheen een paar dagen geleden spontaan een heel klein stofje (en daardoor luchtbelletje) ongeveer een cm van de rand. Geen idee hoe die daar gekomen is, maar die valt met scherm uit wel erg op :X

@dust419 Ik gebruik al jaren Nova Launcher (wel met Samsung-achtig icon pack), daarin kon dat al heel lang. Bij de standaard launcher mis ik voornamelijk de mogelijkheid om bepaalde apps te hernoemen, en (op de S8 iig) nog wat kleine dingen waarvan ik niet eens wist dat ik ze irritant zou vinden. Misschien moet ik hem op de S20 toch nog eens een kans geven, of is de Samsung launcher niet veel veranderd sinds OneUI 1?

@henklbr Ik zit meer te wachten op een fix voor het feit dat ik geen Pokémon Go kan spelen (blijkbaar bekende S20 Exynos bug). Ik weet nog niet of de oplossing bij Niantic of Samsung ligt, maar momenteel werkt het niet, en dat is blijkbaar al langere tijd zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:23
Ja S20 plus update binnen

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 00:02
@dust419 Homeup ? Ik zie deze of de door jou genoemde apps niet in de Samsung store staan. Moet ik ergens anders kijken ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dust419
Fred13 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:50:
@dust419 Homeup ? Ik zie deze of de door jou genoemde apps niet in de Samsung store staan. Moet ik ergens anders kijken ?
Die staat niet in de store omdat deze apps niet in alle landen werken. Eerst download je Nicelock uit de playstore en vervolgens kun je de apk van Homeup op XDA forum downloaden:
https://www.xda-developer...home-up-good-lock-module/
https://mega.nz/file/P1xR...Nk0hqdFu1wiPJ5k3nWcVxWN2s

Als je na installatie van de apk naar de Nicelock app gaat kun je Homeup vandaaruit launchen :-)

[ Voor 15% gewijzigd door dust419 op 24-04-2020 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
dust419 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:53:
[...]

Die staat niet in de store omdat deze apps niet in alle landen werken.
Dit zal in dit geval niet de reden zijn, ze werken namelijk perfect mits je het idd via Nicelock/Finelock installeert.
Ligt niet aan de app zelf, maar aan Samsung dat ze het niet uitbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
gwystyl schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:09:

@henklbr Ik zit meer te wachten op een fix voor het feit dat ik geen Pokémon Go kan spelen (blijkbaar bekende S20 Exynos bug). Ik weet nog niet of de oplossing bij Niantic of Samsung ligt, maar momenteel werkt het niet, en dat is blijkbaar al langere tijd zo....
Oh wow: dit is echt een BUG die meteen verholpen moet worden... 8)7

In het kader van "Stay at Home" heeft dit niet zo veel prioriteit voor mij in ieder geval...

IIG: deze BUG is bekend en de fout ligt niet bij Samsung, maar bij Niantic...

Increased crashes on Samsung Galaxy S20 devices
Issue description: We are investigating reports of increased crashes and freezes when using the app on a Samsung Galaxy S20 device.
Issue status: Resolved in update currently rolling out (0.173.2)
Unquote

Dank voor bovenstaande info, @CyberJohn _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door henklbr op 24-04-2020 10:48 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

henklbr schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:43:
[...]

Oh wow: dit is echt een BUG die meteen verholpen moet worden... 8)7
Ik kan me voorstellen dat dit geen bug is die vanuit veiligheidsoogpunt oid gelijk opgelost moet worden, maar het is er toevallig wel één waar ik last van heb. Het is toch jammer dat je helemaal blij bent met je nieuwe toestel, maar voor een programma/spel dat je veel gebruikt terug moet vallen op je oude toestel.

Het lijkt nu inderdaad opgelost in de laatste update van PoGo.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
gwystyl schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:00:
[...]

Ik kan me voorstellen dat dit geen bug is die vanuit veiligheidsoogpunt oid gelijk opgelost moet worden, maar het is er toevallig wel één waar ik last van heb. Het is toch jammer dat je helemaal blij bent met je nieuwe toestel, maar voor een programma/spel dat je veel gebruikt terug moet vallen op je oude toestel.

Het lijkt nu inderdaad opgelost in de laatste update van PoGo.....
Je kan het spel nu toch niet (buiten) spelen ivm Corona... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-08 18:51
dust419 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:46:
Is een onderdeel van Goodlock wat hier alleen via Nicelock werkt. ZIt al jaren op deze app te wachten omdat je met Homeup zelf het raster van je homescreen kunt indelen.
Met de standaard indeling kom je niet verder dan 5 x 6 of zo, met Homeup kun je tot 7 x 7 gaan.
Daarnaast kun je de achtergrond van je homescreen blurren als je een map opent of je kunt pop up mappen aanmaken.
Erg leuk allemaal en heel blij mee. Let wel op dat je op de laatste versie van One UI zit anders werkt Homeup niet.
Geïnstalleerd op mijn note 10 plus vorige week. Super handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CWH
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 08:38

CWH

[...]

Die staat niet in de store omdat deze apps niet in alle landen werken. Eerst download je Nicelock uit de playstore en vervolgens kun je de apk van Homeup op XDA forum downloaden:

Als je na installatie van de apk naar de Nicelock app gaat kun je Homeup vandaaruit launchen :-)
Voor de goede orde, dit gaat dus niet werken op een S9+?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Iemand hier die Bixby Routines gebruikt? Ik heb nu ingesteld dat wanneer ik thuis verbonden ben met mijn Wifi netwerk de mobiele netwerkband naar 2g schakelt. Zodra het Wifi netwerk lager dan 5% bereik heeft (oftewel ik verlaat het huis) dan moet ie schakelen naar 4g. Het eerste doet hij wel netjes maar het terugschakelen naar 4g dus niet. Ik wil dit niet op basis van "location" doen want dan moet ik standaard weer mijn gps aan laten staan wat ik niet nodig vind.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
CWH schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:52:
[...]

Voor de goede orde, dit gaat dus niet werken op een S9+?!
Jawel, gaat ook werken op je 9Plus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CWH
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 08:38

CWH

dust419 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 16:02:
[...]

Jawel, gaat ook werken op je 9Plus :)
Dan ga ik het eens bekijken! Bedankt voor de snelle feedback!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
renzo4000 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:54:
Iemand hier die Bixby Routines gebruikt? Ik heb nu ingesteld dat wanneer ik thuis verbonden ben met mijn Wifi netwerk de mobiele netwerkband naar 2g schakelt. Zodra het Wifi netwerk lager dan 5% bereik heeft (oftewel ik verlaat het huis) dan moet ie schakelen naar 4g. Het eerste doet hij wel netjes maar het terugschakelen naar 4g dus niet. Ik wil dit niet op basis van "location" doen want dan moet ik standaard weer mijn gps aan laten staan wat ik niet nodig vind.
Ik doe hetzelfde maar merkte vanmiddag ook dat hij het terugschakelen naar 4G niet deed toen we een rondje gingen wandelen :-(. Ik heb de instelling nu iets veranderd en eens kijken of het nu wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Wat heb je aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garret1410 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:55:
[...]

the Snapdragon 865 version of the Galaxy S20 is once again the better option over the Exynos 990 variant, but not by a huge margin. Samsung fixed a lot of the underlying issues with Exynos-based designs in the past, and the Exynos 990 variant of the S20 is a great phone. It may not be quite on the same level as what Qualcomm is offering in terms of energy efficiency, but it is faring better than previous generations.
Ik had gelezen dat Samsung gaat stoppen met het gebruik van custom Mongoose CPU kernen en gaat samenwerken met AMD, wat eigenlijk inhoudt dat de Exynos flink op de schop gaat.

Nu is mijn kennis mbt SoC's nogal beperkt maar kunnen we verwachten dat de Exynos weer vergelijkbaar gaat presteren dan de snapdragons?

Tot de S7 was het andersom, toen was de Exynos jaar op jaar superieur. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:21
Waar kan ik bij de batterij instellingen zien hoelang ik met 1 laden gedaan heb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 01:58:
[...]
Ik had gelezen dat Samsung gaat stoppen met het gebruik van custom Mongoose CPU kernen en gaat samenwerken met AMD, wat eigenlijk inhoudt dat de Exynos flink op de schop gaat.

Nu is mijn kennis mbt SoC's nogal beperkt maar kunnen we verwachten dat de Exynos weer vergelijkbaar gaat presteren dan de snapdragons?

Tot de S7 was het andersom, toen was de Exynos jaar op jaar superieur. _/-\o_
Klopt wat je zegt. De ontwikkeling van de eigen Mongoose cpu cores is stopgezet maar wil niet zeggen dat de Exynos verdwijnt. Waarschijnlijk komen er dan standaard Arm Cortex A77 of A78 cores in samen met een Mali gpu of een AMD gpu. Een beetje hetzelfde als wat Huawei doet met de Kirin.

Ik hoop een AMD gpu maar ik denk dat dat te vroeg is. Dus zal het wel een Mali gpu worden ondanks dat die juist voor tegenvallende prestaties zorgde als deze te warm werd.

In het beste scenario krijgen we gewoon een Snapdragon in de nieuwe Galaxy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Albert020 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 09:02:
Waar kan ik bij de batterij instellingen zien hoelang ik met 1 laden gedaan heb ?
De standaard batterij app doet alleen een 24 uur meting. Ik gebruik zelf "accubattery" en vind ik fijn werken. Die geeft ook veel inzicht in je laadsessies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levdlevd
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-06 13:31
[...]

Is het ook mogelijk om de iconen helemaal onderaan (quick start??) 7×1 te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garret1410 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 09:30:
[...]

Klopt wat je zegt. De ontwikkeling van de eigen Mongoose cpu cores is stopgezet maar wil niet zeggen dat de Exynos verdwijnt. Waarschijnlijk komen er dan standaard Arm Cortex A77 of A78 cores in samen met een Mali gpu of een AMD gpu. Een beetje hetzelfde als wat Huawei doet met de Kirin.

Ik hoop een AMD gpu maar ik denk dat dat te vroeg is. Dus zal het wel een Mali gpu worden ondanks dat die juist voor tegenvallende prestaties zorgde als deze te warm werd.

In het beste scenario krijgen we gewoon een Snapdragon in de nieuwe Galaxy
Begrijp ik goed dat met de standaard ARM cortex we in 2021 op hetzelfde niveau zitten als de snapdragons?

Een AMD gpu zou wel een flinke boost geven, temeer steeds meer processen tegenwoordig via de gpu lopen. Maar hoe verhoudt een Mali met een smartphone gpu van AMD?

Het voordeel van je eigen SoC bakken is (wat ik van horen zeggen) is dat je allerlei optimalisaties en grootte kan aanpassen. De SoC van Apple is bijvoorbeeld een stuk groter maar daarmee ook duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:18
levdlevd schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 17:20:
[...]

Is het ook mogelijk om de iconen helemaal onderaan (quick start??) 7×1 te zetten?
Nee, 7 iconen in de dock is niet mogelijk met HomeUp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Btw, vannacht een pc mark battery life test gedaan met de S20 op 96hz vs de S10+ (beiden op het oog met dezelfde helderheid)

S20 @ 96hz: 9:49 met een performance score van 11429
S10+ @ 60hz: 12:08 met een performance score van 8458

Scheelt dus bijna 2.5 uur... (en mijn ervaring is ook wel dat de S10+ langer meegaat)

Zal vannacht nog een keer de test op 60hz doen met de s20

[ Voor 14% gewijzigd door m0ridin op 26-04-2020 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Niet online

Q_7

m0ridin schreef op zondag 26 april 2020 @ 11:13:
Btw, vannacht een pc mark battery life test gedaan met de S20 op 96hz vs de S10+ (beiden op het oog met dezelfde helderheid)

S20 @ 96hz: 9:49 met een performance score van 11429
S10+ @ 60hz: 12:08 met een performance score van 8458

Scheelt dus bijna 2.5 uur... (en mijn ervaring is ook wel dat de S10+ langer meegaat)

Zal vannacht nog een keer de test op 60hz doen met de s20
Hoe krijg jij je S20 op 96hz ? bedoel je niet 120Hz ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
Q_7 schreef op zondag 26 april 2020 @ 11:20:
[...]

Hoe krijg jij je S20 op 96hz ? bedoel je niet 120Hz ?
Nope, 96 hz ;)

https://labs.xda-developers.com/store/app/sszb.s20.refresh

https://www.reddit.com/r/...n_at_96hz_so_much_better/

Ik zie amper tot geen verschil tussen 96hz en 120hz, maar bespaart wel iets qua batterij. Zal voor de compleetheid ook eens de pc mark battery test op 120hz doen.

Maar ik doe hem echt alleen maar over nacht omdat ik niet mijn telefoon overdag voor 10 uur met rust kan laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Ik heb de routine wat eenvoudiger gemaakt en nu lijkt hij wel te werken. Bij het verlaten van mijn huis laat ik nu alleen de WiFi uitzetten, mobiele data aan en network mode op 4G.

Als ik thuis kom heb ik een routine die het tegengestelde doet.

Daarnaast heb ik een routine die de camera shutter sound uitzet. Dit doe ik door het systeem geluid uit te zetten als de camera app gebruikt wordt. Dit werkt ook prima.

Deze opzet lijkt goed te werken. Gisteren even boodschappen gedaan en later een wandeling gemaakt. De routines schakelde netjes over. Soms lijkt het wel of ze even tijd nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@Fred13 maar doe je op basis van GPS locatie dus? Die wil ik nou juist niet standaard aan hebben. Die activeert bij mij alleen bij het openen van Google maps en flitsmeister ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Verwijderd schreef op zondag 26 april 2020 @ 02:31:
[...]
Begrijp ik goed dat met de standaard ARM cortex we in 2021 op hetzelfde niveau zitten als de snapdragons?

Een AMD gpu zou wel een flinke boost geven, temeer steeds meer processen tegenwoordig via de gpu lopen. Maar hoe verhoudt een Mali met een smartphone gpu van AMD?
Dat is de vraag. ARM ontwerpt de cores zoals de Cortex serie. Qualcomm gebruikt dit ontwerp en past het aan. Dus je kunt het zien als semi custom cores.

De Qualcomm Kryo 585 core in de SD865 is gebaseerd op de A77, dus het is een semi custom core maar dit jaar hebben ze weinig aangepast dus je kunt het zien als een standaard cortex A77 core.

Dus als Samsung standaard Cortex cores gebruikt dan wil dat nog niet zeggen dat ze beter of gelijkwaardig zijn aan de Kryo cores van Qualcomm maar het kan wel.

Verder kan het wel tot minimaal 2022 duren voordat er een AMD gebaseerde gpu in de soc komt. Zoiets is best complex en het is de vraag of het kan concurreren met Qualcomm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Battery drain test in onderstaande video met een Exynos. Zo slecht is ie dus niet. Ik weet dat er in het topic werd gezegd dat de oneplus 8 een betere accuduur zou hebben... toch maar even kijken dan:

YouTube: 2020 Battery Drain Test Comparison: OnePlus 8 vs Galaxy S20 Ultra vs...

Dan de overall performance, niet zo slecht als men suggereert:

https://youtu.be/srR3l1CystY

[ Voor 50% gewijzigd door renzo4000 op 26-04-2020 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
@renzo4000

Laten we wel eerlijk wezen dat 9vd 10 mensen op 90/120hz zullen draaien en de op8 daar heer en meester is. Hopelijk kan Samsung de implementatie nog verbeteren van de refresh rate (dynamisch oid) want het verschil met 60hz is wel enorm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
renzo4000 schreef op zondag 26 april 2020 @ 14:50:
@Fred13 maar doe je op basis van GPS locatie dus? Die wil ik nou juist niet standaard aan hebben. Die activeert bij mij alleen bij het openen van Google maps en flitsmeister ;)
Hoe wil jij dit anders doen ?
Locatie op gsm werkt niet want die zet je uit. Op aanwezigheid van WiFi?
Nee, ik denk dat GPS basis is beste optie ? Graag hoor ik als jij een beter idee hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Nou zoals ik eerder heb aangegeven maar ik vermoed dat dit een bug is in bixby. Op reddit heb ik er ook al meer users over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
renzo4000 schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:58:
Battery drain test in onderstaande video met een Exynos. Zo slecht is ie dus niet. Ik weet dat er in het topic werd gezegd dat de oneplus 8 een betere accuduur zou hebben... toch maar even kijken dan:

YouTube: 2020 Battery Drain Test Comparison: OnePlus 8 vs Galaxy S20 Ultra vs...

Dan de overall performance, niet zo slecht als men suggereert:

https://youtu.be/srR3l1CystY
Hier ook een batterytest van Phonebuff

YouTube: Galaxy S20+ (Snapdragon) vs Galaxy S20+ (Exynos) Battery Test

Op zich vind ik het verschil mee vallen maar anderen zullen zeggen dat 10% veel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveCool
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-08 17:34
m0ridin schreef op zondag 26 april 2020 @ 20:37:
@renzo4000

Laten we wel eerlijk wezen dat 9vd 10 mensen op 90/120hz zullen draaien en de op8 daar heer en meester is. Hopelijk kan Samsung de implementatie nog verbeteren van de refresh rate (dynamisch oid) want het verschil met 60hz is wel enorm
Wat bedoel je? Kwa batterij of kwa hoe je de vloeiendheid van het scherm ervaart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Laatst online: 22:16
Hebben jullie ook dat het scherm in direct zonlicht na een poosje vrij ver terug dimt?
De slider staat dan wel op maximaal en is rood maar het scherm is beduidend minder fel dan wanneer hij net aan is in fel zonlicht. Wellicht schakelt hij terug omdat hij te warm wordt? Ik heb overigens een s20 4g

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Gerwin89 schreef op maandag 27 april 2020 @ 17:04:
Hebben jullie ook dat het scherm in direct zonlicht na een poosje vrij ver terug dimt?
De slider staat dan wel op maximaal en is rood maar het scherm is beduidend minder fel dan wanneer hij net aan is in fel zonlicht. Wellicht schakelt hij terug omdat hij te warm wordt? Ik heb overigens een s20 4g
Ik heb het nog niet gehad maar is wel een bekend verschijnsel. Note 10 en iPhones met oled doen het ook en misschien wel alle oled telefoons die een hoge piek helderheid hebben maar dat weet ik niet zeker.

Is een beveiliging dat het toestel niet te warm wordt, met name de batterij en om screen burn in te voorkomen. Tenminste dit is wat ik lees.

Mag ik vragen wat een poosje in de zon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
Garret1410 schreef op maandag 27 april 2020 @ 19:57:
[...]

Ik heb het nog niet gehad maar is wel een bekend verschijnsel. Note 10 en iPhones met oled doen het ook en misschien wel alle oled telefoons die een hoge piek helderheid hebben maar dat weet ik niet zeker.

Is een beveiliging dat het toestel niet te warm wordt, met name de batterij en om screen burn in te voorkomen. Tenminste dit is wat ik lees.

Mag ik vragen wat een poosje in de zon is.
Daar zat ik inderdaad ook aan te denken. Ik heb het niet getimed maar ik gok tussen de 5 en 10 minuten in fel zonlicht.

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
Ik heb de laatste nachten eens de batterij getest van mijn s20 op de verschillende refresh rates... (en ook mijn S10+ meegenomen)

Daarbij heb ik PCMark (v2.0.3716) Work 2.0 battery life benchmark gebruikt:
https://play.google.com/s....pcmark.android.benchmark

Deze test je batterij tot je batterij nog 20% over heeft door allerlei standaard taken te emuleren. Heb de telefoon elke keer opgeladen tot 100% en hem op dezelfde brightness gezet en plek gelegd. SW versie is ATD3. (Standaard S20 exynos versie, optimized power mode)

Reultaten:

S20@120hz: 8 hours and 36 minutes
Performance score: 11936

S20@96hz: 9 hours and 49 minutes
Performance score: 11429

S20@60hz: 11 hours and 40 minutes
Performance score: 11047

S10+ (@60hz): 12 hours and 8 minutes
Performance score: 8458

Oftewel, accuduur op 60hz is vergelijkbaar met de s10+ (en die vond ik echt heel prima) waar 120/96hz wel aardig wat extra gebruiken (meer dan 26% op 120hz, ongeveer 16% op 96hz).

Performance is meer dan 30% hoger in deze simulatie
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IkiYK7TizxrNS_LmCgS7Yv7xfCI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9WbYnv0EIlKCJsrVXqkodCUY.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RGF6dZOtMdMGOnU6V_jLfSAUDXM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PwVQsPsEOPRHGBgDBCDWGstq.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wSbMLqSnyApPpJaA6yJcrPvl7QM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/L2xOkVWTePP2j90Ox7dbxOis.jpg?f=user_large

Mei patch voor S20, S20+ en S20 Ultra.

[ Voor 20% gewijzigd door CyberJohn op 29-04-2020 12:02 ]

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:42

Nohead

PSN ID: Nohead

Alleen de standaard patches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:33
Wat er precies in de Mei security patches zit, is onduidelijk. Aangezien het nog geen Mei is en Google en Samsung nog niet bekend hebben gemaakt wat er gedicht is ;-)

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Sneller dan Google zelf met de mei patch. Goed bezig

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 11:44
m0ridin schreef op woensdag 29 april 2020 @ 08:05:
Ik heb de laatste nachten eens de batterij getest van mijn s20 op de verschillende refresh rates... (en ook mijn S10+ meegenomen)

Daarbij heb ik PCMark (v2.0.3716) Work 2.0 battery life benchmark gebruikt:
https://play.google.com/s....pcmark.android.benchmark

Deze test je batterij tot je batterij nog 20% over heeft door allerlei standaard taken te emuleren. Heb de telefoon elke keer opgeladen tot 100% en hem op dezelfde brightness gezet en plek gelegd. SW versie is ATD3. (Standaard S20 exynos versie, optimized power mode)

Reultaten:

S20@120hz: 8 hours and 36 minutes
Performance score: 11936

S20@96hz: 9 hours and 49 minutes
Performance score: 11429

S20@60hz: 11 hours and 40 minutes
Performance score: 11047

S10+ (@60hz): 12 hours and 8 minutes
Performance score: 8458

Oftewel, accuduur op 60hz is vergelijkbaar met de s10+ (en die vond ik echt heel prima) waar 120/96hz wel aardig wat extra gebruiken (meer dan 26% op 120hz, ongeveer 16% op 96hz).

Performance is meer dan 30% hoger in deze simulatie
...
Het grappige is dat veel mensen niet willen luisteren en ik dat eind 2019 al voorspelde.
Mensen denken nog steeds dat een nieuwe Soc zoveel efficienter is en in de praktijk valt het voor accuduur weleens tegen.
Heel simpel, waarom denk je dat de Asus ROG2 een 6000mah accu heeft ?
De was de eerste Oled 120HZ smartphone met ook nog eens 240hz touch en allemaal toeters en bellen (SD 855+, 6.7" display, Dual front speakers, tot 1TB aan storage, etc etc.)
Dergelijke capaciteit heb je gewoon nodig als je de gehele dag met alles aan door wilt komen en dan nog overhouden.
Een accu is gewoon enorm bepalend.
Je hele efficientie voordeel wordt meer dan teniet gedaan door nieuwe features en een high refresh rate is er 1 van. En JA dat verschil in gebruik merk je maar het kost ook extra stroom, simpel zat.

We zien het nu ook bij de iphone SE waar iedereen lovend over is maar met testen is de accu beneden peil voor de huidige tijd. Het is absoluut geen All Day phone en dat is ook te verklaren met een 1820mah accu.
De A13 is zelfs iets underclocked want Apple zag dit zelf ook wel in.

Vwb de accutest van phonebuff en het 10% verschil tussen Exynos en SD, tja wat is veel ... Het is geen wereld van verschil maar voor dezelfde prijs of zelfs duidelijk meer (Euro aanschaf vs bijv. USA) is dat een groot verschil vind ik.
Je krijgt namelijk NIET de performance waarvoor je betaald.

[ Voor 4% gewijzigd door Bomberman71 op 29-04-2020 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
@Bomberman71

Ach, 30% meer performance bij hetzelfde energieverbruik vind ik aardig efficienter hoor... En de samsung verbruikt in verhouding veel meer energie voor die hogere refresh rate dan bijv een oneplus (volgens mij scheelde het daar nog geen 10%).

Tuurlijk kost het meer energie, maar dat betekent niet dat het VEEL meer energie hoeft te kosten. En heus niet alles wat verbeterd is hoeft meer energie te kosten hoor, 512GB ipv 256? boeien... speakers? Boeien...Daar zal je batterij niet ineens van leeglopen.

Enne, misschien krijgen wij precies waar we voor betalen en degenen met een SD juist extra... omdenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
m0ridin schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:33:
@Bomberman71

Ach, 30% meer performance bij hetzelfde energieverbruik vind ik aardig efficienter hoor... En de samsung verbruikt in verhouding veel meer energie voor die hogere refresh rate dan bijv een oneplus (volgens mij scheelde het daar nog geen 10%).
30% meer performance bij hetzelfde verbruik ? Waar haal je die cijfers vandaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erik1805
Man man wat een discussie over Exynos en SD. Als je tevreden bent prima. Twijfel je niet kopen. Simpel. Gewoon de telefoon gebruiken waarvoor die gemaakt is. Kom makkelijk de dag door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Altijd die discussies over accuduur bij telefoons.
Gewoon zorgen dat je bij iedere gelegenheid dat je kunt opladen je telefoon aan de oplader hangen.
Ik heb werkelijk nog nooit een lege accu gehad. Bij geen enkele telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
Artwido schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:40:
Altijd die discussies over accuduur bij telefoons.
Gewoon zorgen dat je bij iedere gelegenheid dat je kunt opladen je telefoon aan de oplader hangen.
Ik heb werkelijk nog nooit een lege accu gehad. Bij geen enkele telefoon.
Maar dat is toch fucking irritant als dat nodig is? Ik heb in mijn huis ook 2 draadloze opladers, en op werk eentje, waardoor ik m'n telefoon op de plekken waar ik het meeste ben makkelijk kan opladen. Maar stel dat ik een dagje weg ben, dan heb ik die luxe niet of minder.

En ik ben dan nog nerd genoeg om ten alle tijden een accubank (of zelfs 2) in mijn rugzak te hebben, maar nóg veel fijner zou zijn geweest als dat helemaal niet nodig was en smartphones standaard 2 dagen of meer mee zouden gaan, ongeacht hoeveel je ze gebruikt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Het zal een kwestie van wennen zijn.
Voor mijn werk heb ik een Samsung Xcover en een Samsung tablet. Heb iedere dag 3 telefoons bij me. Hangen allemaal aan de oplader in mijn auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
Bomberman71 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:03:
[...]

Vwb de accutest van phonebuff en het 10% verschil tussen Exynos en SD, tja wat is veel ... Het is geen wereld van verschil maar voor dezelfde prijs of zelfs duidelijk meer (Euro aanschaf vs bijv. USA) is dat een groot verschil vind ik.
Je krijgt namelijk NIET de performance waarvoor je betaald.
Laten we het eens op een rijtje zetten wat de toestellen kostte bij release.

S20 Plus Exynos 1099 euro inclusief 21% belasting
S20 Plus SD865 1199 dollar omgerekend 1102 euro zonder belasting.

In de VS betalen ze Sales Tax die per staat verschillend is maar laten we eens uitgaan van 8,5% wat in de grote staten gemiddeld is. Er zijn ook staten die maar 6% hebben maar ook staten met 9,5%.

Dan kost de S20 Plus incl. 8,5% belasting dus 1300 dollar wat 1195 euro is.

Dus de S20 Plus SD865 kost dus 95 euro meer dan de Exynos hier wat neerkomt op 8,7%. Dus het verschil in prijs/prestatie is niet zo groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
Artwido schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:53:
Het zal een kwestie van wennen zijn.
Voor mijn werk heb ik een Samsung Xcover en een Samsung tablet. Heb iedere dag 3 telefoons bij me. Hangen allemaal aan de oplader in mijn auto.
Nee, heeft weinig met wennen te maken. Ik ben ook eraan gewend om m'n telefoon vaak op te laden, het is ook geen ramp. Maar het zou tóch fijn zijn als dat niet nodig was geweest.

Wat heb je liever?
1. Een telefoon die je 3 keer per dag op moet laden om de dag door te komen
of
2. Een telefoon die je 's ochtends van de lader haalt en vervolgens nooit meer over na hoeft te denken of 'ie het einde van de dag wel gaat halen

Lijkt mij zéér sterk dat welk weldenkend mens dan ook ooit voor optie 1 zou kiezen ;) En dan kan je wel zeggen dat #1 'vanzelf wel went', maar dat neemt niet weg dat #2 toch altijd net wat makkelijker en beter zou zijn.

Het went ook om te moeten tanken als je 600 km met je auto hebt gereden, maar toch zou het fijn zijn als je met dezelfde auto 1200 km zou kunnen rijden.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Hahn schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:04:
[...]

Nee, heeft weinig met wennen te maken. Ik ben ook eraan gewend om m'n telefoon vaak op te laden, het is ook geen ramp. Maar het zou tóch fijn zijn als dat niet nodig was geweest.

Wat heb je liever?
1. Een telefoon die je 3 keer per dag op moet laden om de dag door te komen
of
2. Een telefoon die je 's ochtends van de lader haalt en vervolgens nooit meer over na hoeft te denken of 'ie het einde van de dag wel gaat halen

Lijkt mij zéér sterk dat welk weldenkend mens dan ook ooit voor optie 1 zou kiezen ;) En dan kan je wel zeggen dat #1 'vanzelf wel went', maar dat neemt niet weg dat #2 toch altijd net wat makkelijker en beter zou zijn.

Het went ook om te moeten tanken als je 600 km met je auto hebt gereden, maar toch zou het fijn zijn als je met dezelfde auto 1200 km zou kunnen rijden.
Helemaal waar !

IK heb liever 1000mah extra dan 200W laden.
Kijk als je werkeloos thuis zit, de hele dag op kantoor of in een auto dan boeit het weinig, dan heb je een lader binnen bereik en ben je altijd juiced up.
Als je veel onderweg bent en op plaatsen komt waar bomen geen 220V hebben dan is het een ander verhaal.
Weinig zin om met powerbank, lader, kabel rond te lopen en als de dag lang duurt wil ik me niet druk lopen maken en settings te gaan aanpassen teneinde de nacht te halen.

Maar goed, ieder zijn meug maar ik denk dat de trend wel gezet is en het is overduidelijk dat een dikke accu een gewilde feature is. Dat sommigen daar anders over denken is prima, dat mag want het is een vrij land.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:59

johnwoo

3S-GTE

Erik1805 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:28:
Man man wat een discussie over Exynos en SD. Als je tevreden bent prima. Twijfel je niet kopen. Simpel. Gewoon de telefoon gebruiken waarvoor die gemaakt is. Kom makkelijk de dag door.
I'm with ^.

Ik had mezelf voorgenomen om voor een SD865 telefoon te gaan, en heb zowel het OP8, Mi10, als dit topic wat gevolgd, maar eerlijk gezegd vind ik de schermproblemen bij OP zwaarder wegen (geen zin om 1, 2, X? maanden te wachten totdat dat is rechtgetrokken), en is MIUI imo nog steeds niet op het niveau van OneUI of OxygenOS. Dus blijf ik toch maar bij Samsung en ga ik straks een S20+ bestellen :+

De recente reviews die werden gepost en de daarbij gemelde screen-on-times stelden mij enigszins gerust. Ja, er is verschil, en ja de SD865 is wel degelijk beter, maar ik zit nu met een 3 jaar oude S8 met 3000mAh accu (toen hij nieuw was...) waarmee het steeds lastiger wordt om het eind van de dag te halen, en -met mijn gebruik- is de S20+ ook met Exynos een stevige vooruitgang qua screen-on-time :+

Daarbij komt dat ik nu voor een 1 jaars abo ga, en dus altijd volgend jaar weer kan gaan shoppen. Met de S8 heb ik trouwens bijna 3 jaar gedaan, m'n langst in gebruik zijnde toestel ooit, dat wil wat zeggen. Plus ik ga voor de 4G versie, waarvan OP8 er geen heeft, wat de S20+ ook nog eens de goedkopere van de twee maakt.

[ Voor 7% gewijzigd door johnwoo op 29-04-2020 21:17 ]

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
De hele discussie over korte accuduur snap ik niet. De s20u kan makkelijk 48 uur van de lader en evengoed gemiddeld gebruikt worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NBSptFUp_EkQ96vNFH5fIZcOUzs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SkS7BVxid01lyadIToWIeCFH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
dust419 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:46:
Werk al sinds mijn Galaxy S9+ met Good Lock, nu ook op mijn S20+.
Maar HomeUp nergens nog te vinden, volgens Jimmy is Promo moet hij in Good Lock 2020 zitten.: YouTube: HOME UP - Brand New Addition To Good Lock 2020 Today! One UI 2.1
Ik download updates altijd met VPN (Amerika) en gaat prima, in de store staat wel Homeup, ook gedownload en geïnstalleerd, maar is niet te openen. Openen-knopje is geblurt...
Iemand een idee?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
Barock schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:28:
[...]

Maar HomeUp nergens nog te vinden, volgens Jimmy is Promo moet hij in Good Lock 2020 zitten.: YouTube: HOME UP - Brand New Addition To Good Lock 2020 Today! One UI 2.1
Ik download updates altijd met VPN (Amerika) en gaat prima, in de store staat wel Homeup, ook gedownload en geïnstalleerd, maar is niet te openen. Openen-knopje is geblurt...
Iemand een idee?.
Wellicht moet je OneUI even updaten. Je moet op versie 11.0.72.31 zitten anders werkt Homeup niet. Via de Galaxy store - updates kun je naar de laatste versie updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
Barock schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:28:
[...]

Iemand een idee?.
Je moet even Nicelock downloaden.

En anders even via XDA.
https://www.xda-developers.com/download-samsung-home-up-good-lock-module/

[ Voor 12% gewijzigd door Kapitein187 op 01-05-2020 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
*knip*. Aardig bedoeld, maar dat hoort thuis in de V&A.

[ Voor 86% gewijzigd door rens-br op 01-05-2020 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb een probleem met Bejeweled 2 (heet nu Classic). Op mijn Galaxy S8 kon ik die nog in portrait spelen, maar op de S20 weigert hij dat en opent alleen op landscape. Dat vind ik irritant spelen, dus zoek ik naar een manier om dat toch te forceren.

Wat ik al geprobeerd heb:
- Resolutie veranderen. HD+ (1600x720), FHD+ (2400x1080) en WQHD+ (3200x1440) geven hetzelfde beeld
- Bij de task switcher drukken op het icon bovenaan en kiezen voor "Beeldverhouding app wijzigen". Dit helpt niet.
- Mbv Nicelock Multistar geopend en daar verschillende settings aangezet: "Enable multi window to all apps", "Mult- window screen zoom". Helpt allemaal niet.
- Auto screen rotation uitgezet (forceer portrait?). Dat wordt genegeerd.
- De apps "Full Mirror" en "Floating Apps" geprobeerd. Bejeweled laat zich blijkbaar niet makkelijk in een venster vangen.

Heeft iemand nog ideeën die ik nog niet geprobeerd heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Misschien met de dpi instellingen proberen te forceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

renzo4000 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:38:
Misschien met de dpi instellingen proberen te forceren?
Wat bedoel je daarmee? Door de resolutie te veranderen, verander je toch ook de dpi?

Ik heb het idee dat het bepaald wordt door de schermverhouding; die heb ik proberen te veranderen door multiwindow of floating apps te proberen, maar Bejeweled laat zich daar niet door vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@gwystyl check: https://wccftech.com/how-...your-galaxy-s20-tutorial/

dpi is iets anders dan de resolutie aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
@gwystyl

En met een app als Rotation - Orientation Manager?

https://play.google.com/s...com.pranavpandey.rotation

Gebruik ikzelf op mijn tabs6 omdat sommige apps alles negeren qua draaien en hiermee kan ik alles precies zo forceren als ik wil (ok, in mijn geval een 3 tal apps oid, maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bedankt voor de link. Blijkbaar kan je daarmee het inzoomen op het scherm aanpassen, maar dan met nog hogere waarden dan je in de gewone instellingen kan doen. Ook dit heeft niet geholpen helaas. Ik kreeg wel een melding dat Bejeweled deze schermmodus niet ondersteunde en onverwachte effecten zou kunnen vertonen..

Ik ben wel een beetje in de war, want dpi betekent toch "dots per inch", dus zou je de dpi juist moeten kunnen berekenen door de resolutie (aantal puntjes/dots) te delen door de breedte/lengte van het scherm in inch?
m0ridin schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:17:
@gwystyl

En met een app als Rotation - Orientation Manager?

https://play.google.com/s...com.pranavpandey.rotation

Gebruik ikzelf op mijn tabs6 omdat sommige apps alles negeren qua draaien en hiermee kan ik alles precies zo forceren als ik wil (ok, in mijn geval een 3 tal apps oid, maar toch)
Dank voor de tip. Ik heb hem net geprobeerd, en daardoor komt de richting wel rechtop te staan, maar datgene wat Bejeweled op het scherm probeert te toveren blijft hetzelfde en past dus niet. Ik zal nog eens wat andere vergelijkbare apps proberen.

[ Voor 30% gewijzigd door gwystyl op 01-05-2020 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Volgens mij kan je dit het beste vergelijken met de term "schaal grootte", Je herkent dit ook van je Windows omgeving. Als je op een relatief klein scherm van 7" een resolutie hebt van 1920x1080 of hoger en je zou de schaal op 100% hebben staan dan zijn de letters/icoontjes ed. niet goed meer te lezen/zien. Door een lagere dpi toe te passen worden ze groter zonder de resolutie te hoeven aanpassen. Misschien dat anderen in dit topic beter kunnen uitleggen maar hier komt het wel op neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
1) Hoe werkt het camera gat (punch hole) in combinatie met video afspelen juist?. Sommige programma's kunnen dit deel van scherm wegknippen (zie ik youtube). Is dit applicatie specifiek of globaal op het systeem?

2) Meer specifiek. Heeft iemand ervaring met Plex media player en de S20?

(a) Is de media player compatibel zodat ik beeld re-positioneer (en deel van scherm niet gebruik wordt)?

(b) als een deel van van scherm gebruikt moet worden, zal alles dan opnieuw getranscode moeten worden naar ander formaat in plaats van direct stream (sowieso is het geen 16:9 of 4:3 formaat, dus misschien moet het sowieso alles transcoden, niet)?

Misschien geraak ik er wel aan gewend maar vrees dat ik obsessief er altijd zal naar kijken 's avonds bij tv kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door kristof1234 op 01-05-2020 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendry Scholing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-11-2024
Meer mensen die via de spraakherkenning knop in hun auto hun S20 niet kunnen koppelen? Ik rij een nieuwe Focus en die heeft spraakherkenning. Als je de knop echter wat langer ingedrukt houdt wordt de assistent op de telefoon aangeroepen en kun je dus Google Assistent gebruiken. Met een oude Huawei P10 lite ging dit prima, nu met een S20 wordt Bixby aangeroepen. Ik wil graag GA gebruiken en niet Bixby. Kom er echter niet uit hoe dit aan te passen. Bixby waar mogelijk al uitgezet maar nog niet het gewenste effect. Wie heeft de tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Over Google assistent gesproken, ik krijg dit überhaupt niet aan de praat op mijn s20u terwijl alles wel geactiveerd is daarvoor. Het is ook onduidelijk of het nu wel of niet werkt in het Nederlands. Iemand anders "ok google" wel werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
renzo4000 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 23:12:
Over Google assistent gesproken, ik krijg dit überhaupt niet aan de praat op mijn s20u terwijl alles wel geactiveerd is daarvoor. Het is ook onduidelijk of het nu wel of niet werkt in het Nederlands. Iemand anders "ok google" wel werkend?
Nee hier werkt 'hey google' of 'oké google' ook niet. Ik meen me iets te herinneren dat het een tijd geleden is uitgeschakeld vanwege beveiligings issues? Lang de home knop indrukken geeft wel de Google assistant waarna deze luistert, dus voor mij is het prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkhelmet6
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:30
Hendry Scholing schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 23:00:
Meer mensen die via de spraakherkenning knop in hun auto hun S20 niet kunnen koppelen? Ik rij een nieuwe Focus en die heeft spraakherkenning. Als je de knop echter wat langer ingedrukt houdt wordt de assistent op de telefoon aangeroepen en kun je dus Google Assistent gebruiken. Met een oude Huawei P10 lite ging dit prima, nu met een S20 wordt Bixby aangeroepen. Ik wil graag GA gebruiken en niet Bixby. Kom er echter niet uit hoe dit aan te passen. Bixby waar mogelijk al uitgezet maar nog niet het gewenste effect. Wie heeft de tip?
Ik had daar ook last van met mijn bluetooth op mijn helm. Als ik de knop van mijn helmset indrukte ,om de assistent op te roepen, kreeg ik ook Bixby. Ik heb toen bij instellingen / apps bixby voice geforceerd laten stoppen. Toen opnieuw de assistent opgeroepen, en toen kreeg ik de keus tussen Bixby of Google. GA aangeklikt, en "altijd", en thats it. Na het opnieuw opstarten van de S20 werkt Bixby ook weer, maar bij het indrukken van de knop op mijn helm, wordt nu iedere keer de GA geactiveerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
Ik heb nog steeds het probleem dat mijn scherm "freezed" na enkele minuten browsen, of als je door lange lijsten heen scrolt, bij bijvoorbeeld internet bankieren oid. De enige oplossing is op de linker navigatietoets (recente schermen) te drukken en daarna kan je na een paar seconden weer verder.

Heb het al eerder aangegeven in dit topic, hebben meerdere mensen dit (nog steeds)?

- Heb inmiddels de browsers; Chrome, Opera, Firefox & Edge geprobeerd
- Heb in de toegankelijkheid instellingen het eea aangepast
- Toestel in 60Hz & 120Hz gezet
- Resolutie aangepast

Probleem blijft... Bij elke update (uiteraard is toestel up tot date) hoop ik dat het probleem verholpen is, maar helaas...

Hebben jullie dit ook? En wat hebben jullie eventueel gedaan om het op te lossen? Kan er ook weinig over vinden op interner..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fred13
@wizzlewaxx Nee, mijn S20 is echt heel soepel, ondanks dat ik battery optimized heb aan staan.
Ongetwijfeld heb je dat al eens gedaan, maar ik zou nog eens terug gaan naar fabrieksinstellingen. Dus alles uitvegen en dan handmatig alles terugzetten. Maar eerst de lege telefoon testen of het euvel weg is en daarna na elke stap even testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
@wizzlewaxx Same, maar ik dacht dat het een chrome dingetje was maar heb er ook niet vaak genoeg last van om er echt wat mee te doen... (En lees er op oa reddit vaker over).

Maar als t ook in andere browsers zit, hmmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendry Scholing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-11-2024
darkhelmet6 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 10:23:
[...]

Ik had daar ook last van met mijn bluetooth op mijn helm. Als ik de knop van mijn helmset indrukte ,om de assistent op te roepen, kreeg ik ook Bixby. Ik heb toen bij instellingen / apps bixby voice geforceerd laten stoppen. Toen opnieuw de assistent opgeroepen, en toen kreeg ik de keus tussen Bixby of Google. GA aangeklikt, en "altijd", en thats it. Na het opnieuw opstarten van de S20 werkt Bixby ook weer, maar bij het indrukken van de knop op mijn helm, wordt nu iedere keer de GA geactiveerd.
Helaas voor mij, als ik Bixby geforceerd afsluit en dan de knop indruk voor de spraak assistent wordt Bixby weer automatisch ingeschakeld.. geen keuze helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkhelmet6
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:30
Hendry Scholing schreef op zondag 3 mei 2020 @ 16:09:
[...]

Helaas voor mij, als ik Bixby geforceerd afsluit en dan de knop indruk voor de spraak assistent wordt Bixby weer automatisch ingeschakeld.. geen keuze helaas
Wat je nog zou kunnen proberen, is alles wat met Bixby te maken heeft, geforceerd te laten afsluiten. Misschien dat dat wel helpt. Anders weet ik het ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein187
wizzlewaxx schreef op zondag 3 mei 2020 @ 13:20:
Ik heb nog steeds het probleem dat mijn scherm "freezed" na enkele minuten browsen, of als je door lange lijsten heen scrolt, bij bijvoorbeeld internet bankieren oid. De enige oplossing is op de linker navigatietoets (recente schermen) te drukken en daarna kan je na een paar seconden weer verder.

Heb het al eerder aangegeven in dit topic, hebben meerdere mensen dit (nog steeds)?

- Resolutie aangepast

Probleem blijft... Bij elke update (uiteraard is toestel up tot date) hoop ik dat het probleem verholpen is, maar helaas...

Hebben jullie dit ook? En wat hebben jullie eventueel gedaan om het op te lossen? Kan er ook weinig over vinden op interner..
Zelfde issue. Heb er ook niks proberen te doen nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805

- Resolutie aangepast

Ik heb het ook gehad. Gebruik nu de Samsung browser en die heeft het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:42

Nohead

PSN ID: Nohead

Na de laatste Mei update merk ik dat de vingerscanner weer slechter werkt. Ervaren jullie dit ook?
Met de update daarvoor was het aanzienlijk beter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
Fred13 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 13:52:
@wizzlewaxx Nee, mijn S20 is echt heel soepel, ondanks dat ik battery optimized heb aan staan.
Ongetwijfeld heb je dat al eens gedaan, maar ik zou nog eens terug gaan naar fabrieksinstellingen. Dus alles uitvegen en dan handmatig alles terugzetten. Maar eerst de lege telefoon testen of het euvel weg is en daarna na elke stap even testen.
Thx... Ff over nadenken. Is ook weer wat om m te resetten ... Eerst de tip van hieronder met de Samsung browser proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:29
Iemand hier die de Snapdragon variant heeft?
- Werkt de caller-id functie in Nederland waarbij hij aangeeft of een inkomend gesprek (waarschijnlijk) spam is?
- Bloatware apps kun je uitschakelen, maar zijn er nog andere dingen waaraan je kunt herkennen dat het de hong kong/koreaanse variant is? Of features die je mist omdat 't geen nederlandse versie is?

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De Snapdragon in Nederland gebruiken is niet aan te raden. Dan werkt VoLTE niet en krijg je stagnatie in updates ten opzichte van NL toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410

- Resolutie aangepast

Nog niet meegemaakt maar een wipe cache vanuit de recovery zou ik eerst proberen.

En wat browsers betreft werkt die van Samsung het meest soepel. Chrome scrollt schokkerig maar dat had ik bij de S10 ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
Garret1410 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:02:
[...]

Nog niet meegemaakt maar een wipe cache vanuit de recovery zou ik eerst proberen.

En wat browsers betreft werkt die van Samsung het meest soepel. Chrome scrollt schokkerig maar dat had ik bij de S10 ook al.
Bij mij heeft Cache wipe niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
Heb sinds zaterdag een S20 plus. Wat een heerlijk toestel. Heb voor het eerst een toestel met 120 hertz en wat een verademing is het. Was altijd sceptisch en dacht dat het niet zoveel uitmaakte maar ik wil nooit meer terug naar 60 hertz 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerske
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-01 17:26
Swizzler24 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:02:
Heb sinds zaterdag een S20 plus. Wat een heerlijk toestel. Heb voor het eerst een toestel met 120 hertz en wat een verademing is het. Was altijd sceptisch en dacht dat het niet zoveel uitmaakte maar ik wil nooit meer terug naar 60 hertz 🤣
Ik vond het vrij weinig verschil met mijn S20 eigenlijk. Heb liever Quad HD resolutie dan lage resolutie + 20% minder lang mee gaan. Ik heb ook de kleinste font ingesteld en 10 x 6 icoon grid (Nova launcher), lekker veel info op het glorieuze scherm.

Dus ik blijf lekker op 60 hertz. Lekker hoor, zo op halve snelheid. Het leven gaat al snel genoeg. 8)
Pagina: 1 ... 11 ... 37 Laatste