Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Yargo schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:22:
Ook ik heb de S20 sinds dag1 en ook niet echt tevreden over de batterijduur (Samsung is nooit echt een winnaar geweest op dat vlak). Battery drain in standby is vrij hoog. Ik haal max tussen de 4 a 5 uur sot op het einde van de dag. Meestal laad ik nog eens bij tussendoor om me savonds geen zorgen te hoeven maken. FullHD, 120hz, bluetooth (geen smartwatch) en locatie staan aan. Meestal enkel op 3G. AOD ook om gebruik te kunnen maken van aodnotify (Ik blijf het schandelijk vinden dat ze allemaal besparen op een ledje).

Paar dagen geleden de app gedownload om een toggle te krijgen naar 96hz, maar daarvan registreerde hij niet meer altijd mijn aanrakingen dus terug naar 120 hz dan maar.
Wacht even, je wist van te voren toch al, dat de batterij niet goed zou zijn? Dit was enorm duidelijk en implementatie van 120hz was al eerlijk gezegd, slecht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
gwystyl schreef op zondag 12 april 2020 @ 00:10:
[...]

Ik heb dit net geprobeerd op mijn SM-G980F, en het lijkt gewoon te werken. Ik heb nu beveiligingspatch 1 april en CSC is hetzelfde gebleven.
Verder merk ik nog geen veranderingen, maar dat is niet gek na een paar minuten O-)
Je weet dat je nu geen OTA krijgt als er in Europa/Nederland de april patch wordt uitgerold?

Misschien is er wel een reden dat deze build niet in Europa is uitgebracht...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:12
gwystyl schreef op zondag 12 april 2020 @ 00:10:
[...]

Ik heb dit net geprobeerd op mijn SM-G980F, en het lijkt gewoon te werken. Ik heb nu beveiligingspatch 1 april en CSC is hetzelfde gebleven.
Verder merk ik nog geen veranderingen, maar dat is niet gek na een paar minuten O-)
Oh, haha! Top!

Ik durf het zelf (nog) niet helemaal aan omdat ik het multi csc gebeuren toch niet helemaal snapte (XSA is daar toch niet onderdeel van), maar volgens mij betekent dat puur dat je niet achteraf op je telefoon zelf van csc kan wisselen en alleen weer door opnieuw flashen.

Maar goed te horen dat het lijkt te werken, toch weer overwegen hier dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:21
Past de S20 Plus met Spigen Liquid Crystal case nog een beetje goed in de broekzak.
Zit nog te twijfelen of ik de S20 of S20 Plus moet kopen, groot scherm vind ik wel aantrekkelijk,
maar als deze daardoor minder handzaam is , is dat natuurlijk weer een minpuntje.... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:48

gwystyl

Beugeltje dan maar?

henklbr schreef op zondag 12 april 2020 @ 07:22:
[...]

Je weet dat je nu geen OTA krijgt als er in Europa/Nederland de april patch wordt uitgerold?

Ja weet ik, maar omdat mijn CSC toch nog niet goed is, moet ik hem nog een keer opnieuw instellen dus ik dacht ik kan het altijd proberen :)
Bovendien heb ik nu al de april patch, dus zal ik pas in mei merken of ik OTA's krijg of niet.
Albert020 schreef op zondag 12 april 2020 @ 09:39:
Past de S20 Plus met Spigen Liquid Crystal case nog een beetje goed in de broekzak.
Zit nog te twijfelen of ik de S20 of S20 Plus moet kopen, groot scherm vind ik wel aantrekkelijk,
maar als deze daardoor minder handzaam is , is dat natuurlijk weer een minpuntje.... ?
Ik had in eerste instantie een S10+ besteld met Samsung leather back cover (vrij dun). Ik dacht aan de hand van de specificaties dat het mee zou vallen, maar in de praktijk vond ik hem toch te breed. Voor kijken op het scherm is een groter scherm erg fijn, en in de broekzak vond ik het ook geen probleem, maar de breedte bij het oppakken stond me na een paar dagen al tegen (komende van een S8, en daarvoor een Blackberry Priv). Ik had de S8 ook gekozen omdat ik de Priv te breed vond, en wil niet 2 a 3 jaar rondlopen met een telefoon die net niet lekker in de hand ligt.
Het hangt natuurlijk erg van je persoonlijke voorkeur af, maar als je er over twijfelt zou ik in elk geval proberen het een tijdje (langer dan 5 min iig) uit te testen.
Ik heb nu de S20 met Spigen Tough Armor. Die houdt bijna hetzelfde vast als de S8 met Spigen Neo Hybrid.

[ Voor 6% gewijzigd door gwystyl op 12-04-2020 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Laatst online: 15:07
Yargo schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:22:
Ook ik heb de S20 sinds dag1 en ook niet echt tevreden over de batterijduur (Samsung is nooit echt een winnaar geweest op dat vlak). Battery drain in standby is vrij hoog. Ik haal max tussen de 4 a 5 uur sot op het einde van de dag.
4-5 uur sot voor een S20 is toch niet verkeerd? Dit is gelijk of beter dan S10. Standby is bij mijn S20+ ongeveer 0,7% per uur. Daar lig ik niet wakker van. Alleen AOD kost wat meer.

Maar als je met 5uur sot de dag niet haalt dan ben je wel heel veel met je telefoon bezig.
Dat ligt eraan wat je handzaam vind. Ik vind de S20+ wel handzaam, zeker vergeleken met de concurrentie met 6,5" scherm of groter.
Dus welk toestel heb je nu en dan kun je het vergelijken. Ik had eerst een S10 welke ik wel handzaam vind maar vond de S10+ weer een beetje groot. De S20+ zit er tussenin qua breedte.

Een case maakt een toestel vaak lomper. Denk dat een liquid crystal case niet heel veel breedte toevoegt maar toch wel 1,5mm per kant dus een 3mm bij elkaar en dan kom je op een 76mm breed uit. Dus vergelijk het met toestellen die ongeveer 76mm breed zijn.

Daarom gebruik ik meestal een spigen thin fit. Bied misschien niet veel bescherming maar wel grip dus de kans dat ik hem laat vallen is al wat kleiner.

[ Voor 47% gewijzigd door Garret1410 op 12-04-2020 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 23:04
Berlinetta schreef op zondag 12 april 2020 @ 02:05:
[...]

Wacht even, je wist van te voren toch al, dat de batterij niet goed zou zijn? Dit was enorm duidelijk en implementatie van 120hz was al eerlijk gezegd, slecht...
Klopt. Maar eerlijk gezegd is de keuze voor een degelijk toestel en goede camera met het formaat van de S20 niet zo makkelijk meer te vinden. Ik heb geen zin om met een baksteen in mijn broek rond te lopen. Dan vallen er al héél wat 'high end' phones af spijtig genoeg. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
henklbr schreef op zondag 12 april 2020 @ 07:22:
[...]

Maar is dat niet simpelweg een kwestie van tegen die tijd weer even die firmware downloaden en flashen met odin?

@gwystyl
Wat is nu je service provider info? Die xxx/xxx/xxx code bedoel ik dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 23:04
Garret1410 schreef op zondag 12 april 2020 @ 10:52:
[...]

4-5 uur sot voor een S20 is toch niet verkeerd? Dit is gelijk of beter dan S10. Standby is bij mijn S20+ ongeveer 0,7% per uur. Daar lig ik niet wakker van. Alleen AOD kost wat meer.

Maar als je met 5uur sot de dag niet haalt dan ben je wel heel veel met je telefoon bezig.
Eigenlijk zot dat een mens 5h per dag op dat scherm zit te staren hé. Dringend afkicken 😊.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:36

m-buurman

hmmm...coffee!!

Ik heb de S20+ met de Spigen Slim Armor en dat is prima te doen in de broekzak (ben 175cm).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

m0ridin schreef op zondag 12 april 2020 @ 11:01:
[...]

Maar is dat niet simpelweg een kwestie van tegen die tijd weer even die firmware downloaden en flashen met odin?
Ja als het moet, maar dat doe ik liever niet elke maand
@gwystyl
Wat is nu je service provider info? Die xxx/xxx/xxx code bedoel ik dan.
BGL/PHN, BGL/EUX/BGL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Na even een iPhone XS gehad te hebben toch weer terug naar Android en de S20-4G Grey besteld ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Yargo schreef op zondag 12 april 2020 @ 11:03:
[...]

Eigenlijk zot dat een mens 5h per dag op dat scherm zit te staren hé. Dringend afkicken 😊.
Ligt eraan wat je doet en moet iedereen voor zichzelf bepalen.

[ Voor 7% gewijzigd door Berlinetta op 12-04-2020 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Hier ondertussen ook de Australische atct firmware geïnstalleerd op mijn s20. Lijkt allemaal prima te werken, standaard apps waren gereset maar te fixen.

Verder te vroeg om conclusies te trekken maar het werkt.

Grootste merkbare verschil is dat de x seconden freeze na wake-up gefixt is en (daardoor?) fingerprint scanner veel sneller lijkt te werken.

[ Voor 25% gewijzigd door m0ridin op 13-04-2020 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
April security Patch, ATCT, nu beschikbaar voor o.a. de UN-branded, Vodafone & T-Mobile modellen van de S20-Ultra

[ Voor 6% gewijzigd door henklbr op 13-04-2020 08:20 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:45
Ja net binnen op de s20 plus

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:17
henklbr schreef op maandag 13 april 2020 @ 07:12:
April security Patch, ATCT, nu beschikbaar voor o.a. de UN-branded, Vodafone & T-Mobile modellen van de S20-Ultra
Top, was die extra paar dagen waard. Ipv flashen :)

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkersbergen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-09 20:05
Unbranded s20+ is ook beschikbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levdlevd
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-06 13:31
Ik hoop dat de reboots over zijn...anders toch terug voor garantie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
levdlevd schreef op maandag 13 april 2020 @ 12:45:
Ik hoop dat de reboots over zijn...anders toch terug voor garantie..
Denk niet dat het aan de software ligt. Heb echt nul reboots

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:37
de vingerscanner lijkt hier inderdaad ook veel sneller te reageren na een uur of 2 gebruik na het installeren van de patch, voor de rest heb ik nog niet heel erg veel verschillen waar kunnen nemen. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Heb ook de April update binnen op de S20 ultra..
Niet echt een verschil kunnen merken.

[ Voor 13% gewijzigd door 038Robijno op 13-04-2020 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
  • Laatst online: 12-09 01:56
mambo No5 schreef op maandag 13 april 2020 @ 15:43:
de vingerscanner lijkt hier inderdaad ook veel sneller te reageren na een uur of 2 gebruik na het installeren van de patch, voor de rest heb ik nog niet heel erg veel verschillen waar kunnen nemen. :)
Ik merk het ook inderdaad.. vingerscanner gaat echt sneller nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 09:49
Hier een Samsung Galaxy S20 gebruiker (de niet "Plus" versie).

Ik heb wel wat last van onstabiele wifi. Soms al na een paar minuten valt de verbinding weg, ondanks het feit dat de wifi nog "connected" staat (met ruim voldoende signaal). Als ik naar 4G switch ben ik weer online en als ik daarna terug wifi activeer gaat het ook weer (voor een tijdje).

Ik heb thuis een wifi6 router. De andere devices thuis hebben hier geen last van, maar die zijn nog niet wifi6 compatibel. Ik kan dus niet uitsluiten of het aan de S20 of aan de router ligt.

Ik zit op de laatste firmware (April update)

Nog iemand deze ervaring?

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almere
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19:02
DriesA schreef op maandag 13 april 2020 @ 21:16:
Hier een Samsung Galaxy S20 gebruiker (de niet "Plus" versie).

Ik heb wel wat last van onstabiele wifi. Soms al na een paar minuten valt de verbinding weg, ondanks het feit dat de wifi nog "connected" staat (met ruim voldoende signaal). Als ik naar 4G switch ben ik weer online en als ik daarna terug wifi activeer gaat het ook weer (voor een tijdje).

Ik heb thuis een wifi6 router. De andere devices thuis hebben hier geen last van, maar die zijn nog niet wifi6 compatibel. Ik kan dus niet uitsluiten of het aan de S20 of aan de router ligt.

Ik zit op de laatste firmware (April update)

Nog iemand deze ervaring?
Hoi

Ik heb hetzelfde hier. Wifi verbinding niet stabiel valt weg af en toe. Soms helpt een restart maar komt toch regelmatig terug.

Heb ip ook al veranderd , van static naar dhcp helpt ook niet.

Gr

I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 12-09 07:56
Hier totaal geen last van instabiele wifi, sterker nog een van de betere wifi ontvangst van de afgelopen jaren van de telefoons die ik heb gehad (s20u).

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Hier ook geen last van instabiele WiFi (gewone s20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Nee geen enkel probleem met Wifi ( S20+)

Ander vraagje, is het mogelijk de aan en uitknop te gebruiken voor Google Assistent en zo ja hoe stel je dit in?

[ Voor 59% gewijzigd door Erik1805 op 14-04-2020 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbandr84
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 24-07 07:47
Gisteren de update gedaan.

Vingerafdruk is beter / sneller geworden.
de Camera ( met name de 30 x zoom ) is veel scherper.

Minpuntje blijft de batterij, maar een uurtje opladen om 13.00 en hij kan weer mee tot de volgende dag.
Batterij gaat 18 uur mee bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is de GPS ontvangst? Samsung wil nog weleens onduidelijk zijn of ze wel/niet dual channel ondersteunen. Kan iemand dit nakijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 16:53:
Hoe is de GPS ontvangst? Samsung wil nog weleens onduidelijk zijn of ze wel/niet dual channel ondersteunen. Kan iemand dit nakijken?
Even voor je gechecked met GPStest en S20+ ondersteund dual frequency L1 en L5 (VS)
Voor Europa zie ik E5a staan.

[ Voor 7% gewijzigd door Garret1410 op 14-04-2020 17:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• levdlevd
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-06 13:31
Erik1805 schreef op maandag 13 april 2020 @ 13:41:
[...]

Denk niet dat het aan de software ligt. Heb echt nul reboots
Update heeft zeker geholpen bij de random reboots. Tot nu toe geen enkele meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

levdlevd schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:40:
[...]

Update heeft zeker geholpen bij de random reboots. Tot nu toe geen enkele meer gehad.
Had je al wipe cache of factory reset geprobeerd? Als je die al gedaan had vind ik het vreemd dat dit werkte, aangezien hij bij firmware update ook wipe cache doet. Sowieso fijn dat het werkt natuurlijk :)

Ik heb gisteren ook maar de PHN firmware geïnstalleerd en een factory reset gedaan zodat ik nu op PHN/PHN zit ipv BGL/PHN. Ik kreeg inderdaad een vraag in een vreemde taal over de SIM, en toen ik op OK drukte ging hij de telefoon herstarten en van alles instellen om de NL CSC te krijgen. Nu wachten op de volgende update om er achter te komen of het zin heeft gehad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveCool
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-08 17:34
vbandr84 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 13:02:
Gisteren de update gedaan.

Vingerafdruk is beter / sneller geworden.
de Camera ( met name de 30 x zoom ) is veel scherper.

Minpuntje blijft de batterij, maar een uurtje opladen om 13.00 en hij kan weer mee tot de volgende dag.
Batterij gaat 18 uur mee bij mij.
Welke versie is dat? S20+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveCool
038Robijno schreef op maandag 13 april 2020 @ 16:58:
Heb ook de April update binnen op de S20 ultra..
Niet echt een verschil kunnen merken.
Ook niet mbt de focus-snelheid? Dat zou blijkbaar nog verder verbetert moeten zijn (met name bij low light).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbandr84
Ik heb de s20 plus.
Ik zat net op internet wat te lezen, en opeens viel mijn telefoon uit.
Ik kon geen soft reset doen ( aan knop en volume inhouden ) en was onderweg dus kon niks doen.
Toen ik thuiskwam heb ik hem aan de lader gedaan ( was nog 85 % ) en toen kon ik hem weer aanzetten.

Iemand een idee hoe ik hem de volgende keer aankrijg zonder lader ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
mavical schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:22:
[...]

Ik heb zojuist ook naar gekeken. Is deze voor s20 plus alleen in het zwart ? Wil deze transparant hebben en die kan ik niet vinden.
Nee is er niet van Spigen. Samsung zelf heeft wel een officiële clear cover maar geen idee hoe die is.
vbandr84 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 16:12:
Ik heb de s20 plus.
Ik zat net op internet wat te lezen, en opeens viel mijn telefoon uit.
Ik kon geen soft reset doen ( aan knop en volume inhouden ) en was onderweg dus kon niks doen.
Toen ik thuiskwam heb ik hem aan de lader gedaan ( was nog 85 % ) en toen kon ik hem weer aanzetten.

Iemand een idee hoe ik hem de volgende keer aankrijg zonder lader ?
Enigste manier die ik weet is aan/uit knop met volume laag ingedrukt houden voor pakweg 10s.

[ Voor 44% gewijzigd door Garret1410 op 15-04-2020 22:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 17:12

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb wat posts verhuisd naar [Samsung Galaxy S20-serie] Accessoires topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Vraagje. Ik ben bezig in een vergelijking van de S20+ vs OnePlus 8 Pro voor mijn aankomende verlenging.

Is het bij de S20+ al mogelijk om 120hz met 1440p te combineren? In Februari was het nieuws dat samsung hiermee bezig was. Is dit ondertussen al uitgerold?

[ Voor 6% gewijzigd door spartacusNLD op 16-04-2020 15:17 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
spartacusNLD schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:15:
Vraagje. Ik ben bezig in een vergelijking van de S20+ vs OnePlus 8 Pro voor mijn aankomende verlenging.

Is het bij de S20+ al mogelijk om 120hz met 1440p te combineren? In Februari was het nieuws dat samsung hiermee bezig was. Is dit ondertussen al uitgerold?
Nee, nog niet. En als iemand weet wanneer dit gaat gebeuren dan wil ik dit ook wel graag weten.
Wil je wel meegeven dat ik onmogelijk verschil zie tussen FHD en WQHD resolutie. Ik vindt het knap van mensen die zeggen dat ze wel verschil zien _/-\o_

Another one bites the DUST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garret1410 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:26:
[...]

Even voor je gechecked met GPStest en S20+ ondersteund dual frequency L1 en L5 (VS)
Voor Europa zie ik E5a staan.
Ook dual BeiDou en GLONASS?

Zou je ook nog GPStest kunnen draaien? Ik ben benieuwd hoeveel meter accuracy je krijgt zowel indoors als in de buitenlucht. Samsung toestellen schijnen hier (omdat ze per se eigen chips willen gebruiken) wat zwakker in te zijn.

https://medium.com/@sjbar...roid-devices-6824492a1389

https://play.google.com/s....chartcross.gpstest&hl=nl

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2020 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:17
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:54:
[...]

Zou je ook nog GPStest kunnen draaien? Ik ben benieuwd hoeveel meter accuracy je krijgt zowel indoors als in de buitenlucht. Samsung toestellen schijnen hier (omdat ze per se eigen chips willen gebruiken) wat zwakker in te zijn.

Ook al stel je de vraag niet aan mij:

Ja ondersteund Glonass en Beidou.
Net even gekeken en binnen voor het raam accuracy 8 6 m.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:13
Kapitein187 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 17:12:
[...]

De vraag was of dual GLONASS of BeiDou ondersteund wordt. Ondersteuning voor GLONASS of BeiDou is op zich niet zo spannend namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:54:
[...]

Ik heb even getest en zie bij de russische en chinese vlag alleen L1 en B1C staan dus waarschijnlijk geen dual band.

Wat nauwkeurigheud betreft heb ik geen idee maar ik heb een screenshot gemaakt van gpstest buiten en in de woonkamer.

Buiten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VBkelM6qppVyfiTAmwuFRxSlZXc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ajqh2vOxBAJ28X4eyRKKVRC8.jpg?f=fotoalbum_medium

Binnen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8sKPAWydBKR95eUopMGJZPt45yg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hxLu5IYriJiqRBvkNqj8Jzkh.jpg?f=fotoalbum_medium

edit: Heb net op de link geklikt die jij gepost had en kennelijk kun je de nauwkeurigheid meten via GPStest.
Ik heb dit even gedaan en binnenshuis is het gemiddeld ongeveer 4-6m en buiten is het 2,5m.
Andere app getest, GPS test die jij gelinkt hebt en die geeft buiten 4m aan en binnen 8m.

[ Voor 12% gewijzigd door Garret1410 op 16-04-2020 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volkan1984 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 19:34:
[...]

De vraag was of dual GLONASS of BeiDou ondersteund wordt. Ondersteuning voor GLONASS of BeiDou is op zich niet zo spannend namelijk.
Dat denk ik wel, want hoe meer satellieten in zicht van de telefoon, (ongeacht land) hoe beter de nauwkeurigheid. Dual channel is vooral handig als je in de binnensteden wilt navigeren.

https://www.phonearena.co...lus-Pixel-P30-LG_id116234

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2020 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garret1410 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 20:13:
[...]

Ik heb even getest en zie bij de russische en chinese vlag alleen L1 en B1C staan dus waarschijnlijk geen dual band.

Wat nauwkeurigheud betreft heb ik geen idee maar ik heb een screenshot gemaakt van gpstest buiten en in de woonkamer.

Buiten
[Afbeelding]

Binnen
[Afbeelding]

edit: Heb net op de link geklikt die jij gepost had en kennelijk kun je de nauwkeurigheid meten via GPStest.
Ik heb dit even gedaan en binnenshuis is het gemiddeld ongeveer 4-6m en buiten is het 2,5m.
Andere app getest, GPS test die jij gelinkt hebt en die geeft buiten 4m aan en binnen 8m.
Thanks. Galileo en GPS hebben zo te zien dual channel support maar BeiDou en GLONASS zitten op single channel. Op een veldje zou je in het beste geval een nauwkeurigheid van 1 a 2 meter moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kapitein187 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 17:12:
[...]

Garret1410 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 20:13:
[...]

Dat vind ik dan wel tegenvallen, want als je kijkt in de p40 thread komt die met 62 satellieten in zicht tot 1 meter nauwkeurigheid.

link:
Pimmeke1989 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:32:
[Afbeelding]
Ik kom niet verder dan een meter deze avond.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2020 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:08:
[...]
Dat denk ik wel, want hoe meer satellieten in zicht van de telefoon, (ongeacht land) hoe beter de nauwkeurigheid. Dual channel is vooral handig als je in de binnensteden wilt navigeren.

https://www.phonearena.co...lus-Pixel-P30-LG_id116234
Misschien niet helemaal gerelateerd, maar hoe kan het dan dat Waze voor mijn gevoel de positie goed weergeeft, maar Pokémon Go tot wel 100m verderop drift? Dat doet PoGo ook op andere telefoons dus ik verwacht dat dat softwarematig fout gaat, maar ook bij zo'n programma wil je toch zo'n nauwkeurig mogelijke positie, richting en snelheid hebben?

GPS Test van Chartcross geeft bij mij zowel op een Galaxy S8 als S20 6 tot 8m nauwkeurig de positie aan. De S8 lijkt echter sneller een fix te hebben. Er zit ook iets verschil in hoogte en heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeke1989
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:26
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:51:
[...]

[...]

Dat vind ik dan wel tegenvallen, want als je kijkt in de p40 thread komt die met 62 satellieten in zicht tot 1 meter nauwkeurigheid.

link:
[...]
Ik had niet verwacht nog eens gequote te worden in een Samsung forum haha! Wie moet ik nog meer overhalen? :P
Nee, ik was ook bijna overgestapt op de S20, ware het niet dat deze telefoon net op het moment kwam dat ik een nieuwe nodig had.
En die GPS is denk ik echt situatie afhankelijk.
Heb de eerste telefoon met dual GPS gehad (Mate 20), en die was echt niet beter dan de gewone telefoons op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Feit blijft wel dat het erop lijkt dat de Samsung S20 beduidend minder accuraat scoort dan de P40 pro, terwijl het beide hi end phones zijn met bijbehorend prijskaartje. Dan ga je er gewoon van uit dat ze de beste componenten gebruiken, niet dus. Beiden ondersteunen dual band maar klaarblijkelijk heeft de huawei een stuk beter bereik qua zicht dan de Samsungs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:51:
[...]

Misschien niet helemaal gerelateerd, maar hoe kan het dan dat Waze voor mijn gevoel de positie goed weergeeft, maar Pokémon Go tot wel 100m verderop drift? Dat doet PoGo ook op andere telefoons dus ik verwacht dat dat softwarematig fout gaat, maar ook bij zo'n programma wil je toch zo'n nauwkeurig mogelijke positie, richting en snelheid hebben?

GPS Test van Chartcross geeft bij mij zowel op een Galaxy S8 als S20 6 tot 8m nauwkeurig de positie aan. De S8 lijkt echter sneller een fix te hebben. Er zit ook iets verschil in hoogte en heading
Dat komt omdat Android door middel van allerlei algoritmes en andere informatiebronnen foutcorrecties toepast. Het is een beetje het paard achter de wagen spannen. Ik zou voor die prijs liever een goed werkende GPS sensor hebben.

Zal vast uit kostenoverwegingen zijn, want de S10 was nog single channel.

Ben benieuwd of de S20 in ideale omstandigheden ook de 1 meter haalt. De gps testen die ik tot nu toe zie hebben resultaten van 6 - 8 meter. :(

Jammer jammer, altijd Samsung fan geweest maar als ze kwalitatief mindere cpu/gpu en ook gps chips erin zetten terwijl ze in worden gehaald door de concurrentie vraag ik me af waarom ze jarenlang stil hebben gezeten. 5 jaar geleden waren ze nog leading.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2020 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Zal wel aan mij liggen maar ik vind 2-4m nauwkeurigheid best wel goed. Maar ja ik gebruik gps ook alleen maar google maps navigatie dus zo precies komt het dan ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Zat bij batterij gebruik te kijken, je kunt niet meer zien wanneer je voor het laatste geladen hebt,
en hoe lang je met 1 volle batterij lading gedaan hebt, ik zie het nergens meer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Zouden jullie gaan voor de S20 ultra of de nieuwe Oneplus 8 pro?

Heb zelf de S20 ultra, maar twijfel om deze te verkopen en een Oneplus 8 pro te kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Waarom zou je een mindere telefoon ervoor terug nemen?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
038Robijno schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 20:45:

Heb zelf de S20 ultra, maar twijfel om deze te verkopen en een Oneplus 8 pro te kopen..
Ja waarom de twijfel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Oneplus voordelen:
Snel laden, 120hz op volle resolutie, snelle updates, goede camera's, toestel is 21 gram lichter.

Samsung voordelen:
Goede software uit de doos.

Camera valt mij gewoon erg tegen, evenals de batterij levensduur van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Dan zou ik toch de reviews goed bekijken want de s20u wint het vaak van de 8 pro op camera gebied (marginaal, maar toch). Op heel veel andere vlakken heeft de s20u ook net iets meer punten. Maar waar de 8 pro flink mee wint is de prijs want die is een stuk lager en krijg je daarmee ook een flagship die heel dicht in de buurt komt van de s20u. In jouw geval ga je dan niet zoveel winnen omdat je de s20u met verlies moet verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas33
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-09 09:50
Ha allen,

Ik merk dat ik het lastig vind om aan de hand van allerlei reviews nou een goede inschatting van de batterij van de S20 en de S20 plus. Dat die minder is dan de SD variant dat weet ik, dat het tegenvalt vergeleken sommige concurrentie weet ik ook. Alleen wat nou de echt 'screen on time' is, van normaal/alledaags gebruik, vind ik niet zo makkelijk terug. Natuurlijk is dat per gebruiker verschillend, maar misschien zijn er wat mensen die globaal wat willen zeggen over hun gebruk, het model en dan batterij ervaringen?

Ik heb momenteel de S8, ben niet per se Samsung diehard, maar mijn ervaring met de S8 is meer dan prima. Als opvolger ben ik geïnteresseerd in de S20 plus met name, maar mijn God wat hangt er een negatieve vibe rond deze modelreeks op fora. Wat dan weer niet bijdraagt aan een weloverwogen keuze.

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
Tomas33 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 10:31:
Ha allen,

Ik merk dat ik het lastig vind om aan de hand van allerlei reviews nou een goede inschatting van de batterij van de S20 en de S20 plus. Dat die minder is dan de SD variant dat weet ik, dat het tegenvalt vergeleken sommige concurrentie weet ik ook. Alleen wat nou de echt 'screen on time' is, van normaal/alledaags gebruik, vind ik niet zo makkelijk terug. Natuurlijk is dat per gebruiker verschillend, maar misschien zijn er wat mensen die globaal wat willen zeggen over hun gebruk, het model en dan batterij ervaringen?

Ik heb momenteel de S8, ben niet per se Samsung diehard, maar mijn ervaring met de S8 is meer dan prima. Als opvolger ben ik geïnteresseerd in de S20 plus met name, maar mijn God wat hangt er een negatieve vibe rond deze modelreeks op fora. Wat dan weer niet bijdraagt aan een weloverwogen keuze.

Ben benieuwd!
S20ultra, gedurende de dag met name nu.nl, wat web browsing, instagram, via verschillende apps wat online shopping, paar fotos per dag. Gamen nauwelijks, een heel enkele keer COD.

Screen time zit zo rond de 2 a 2,5 uur per dag max en heb dan nog rond de 30 a 40% stroom over einde dag.
Staat wel op 120hrz te draaien.

Snap niet hoe mensen aan 4 of 5 uur sot komen om eerlijk te zeggen, dan zit je echt constant met je mobiel in je handen.

Ben dus dik tevreden met de batt. Voor het slapen laadt ik hem weer even op naar 100% om de volgende dag toestel weer de hele dag te kunnen gebruiken.
Ik heb overigens ook een S20 plus en kom daarmee tot ongeveer hetzelfde resultaat, maar de ultra is mijn daily user.

Another one bites the DUST

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:02

13art

Moderator Mobile
Tomas33 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 10:31:
Alleen wat nou de echt 'screen on time' is, van normaal/alledaags gebruik, vind ik niet zo makkelijk terug. Natuurlijk is dat per gebruiker verschillend, maar misschien zijn er wat mensen die globaal wat willen zeggen over hun gebruk, het model en dan batterij ervaringen?
Heb je de zoekfunctie hier al gebruikt?
Als je zoekt op SOT heb je al 3 pagina's waar deze zoekterm in naar voren komt.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik had hiervoor een S8, nu S20 4G. De batterij van de S8 is begin dit jaar vervangen en was dus als nieuw. De S20 gaat bij mij voor mijn gevoel langer mee bij vergelijkbaar verbruik als de S8.
Bij beide geldt dat als je het scherm aan hebt voor bijvoorbeeld spelletjes, dat hij redelijk snel leeg loopt. Bij standby gaat hij beduidend langer mee.
De fysieke grootte is bijna hetzelfde als de S8, maar je krijgt er vooral meer scherm, een snellere telefoon en betere camera voor. Ik ben dus erg blij met de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas33
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-09 09:50
13art schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 10:54:
[...]

Heb je de zoekfunctie hier al gebruikt?
Als je zoekt op SOT heb je al 3 pagina's waar deze zoekterm in naar voren komt.
Ja ik volg het topic wel vanaf dag 1, maar veel is zonder model vermeld of een tijd terug. Ik hoop/verwacht dat updates de batterij duur misschien verbeteren.
dust419 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 10:54:
[...]

S20 ultra, .....

Ben dus dik tevreden met de batt. Voor het slapen laadt ik hem weer even op naar 100% om de volgende dag toestel weer de hele dag te kunnen gebruiken.
Ik heb overigens ook een S20 plus en kom daarmee tot ongeveer hetzelfde resultaat, maar de ultra is mijn daily user.
Duidelijk! Dank :) Ja iedereen gebruikt z'n telefoon anders, als je 2x een uur in het ov zit dan zit je sneller aan 4 uur SOT. Ik zou het wel echt een nadeel vinden als het maar krap 4 uur is. Ik draai bv diensten waarbij mn telefoon dienst doet als navigatie ook etc, dus ook dan zit je sneller aan de 4 uur SOT.
gwystyl schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 14:43:
Ik had hiervoor een S8, nu S20 4G. De batterij van de S8 is begin dit jaar vervangen en was dus als nieuw. De S20 gaat bij mij voor mijn gevoel langer mee bij vergelijkbaar verbruik als de S8.
Bij beide geldt dat als je het scherm aan hebt voor bijvoorbeeld spelletjes, dat hij redelijk snel leeg loopt. Bij standby gaat hij beduidend langer mee.
De fysieke grootte is bijna hetzelfde als de S8, maar je krijgt er vooral meer scherm, een snellere telefoon en betere camera voor. Ik ben dus erg blij met de upgrade.
Ja voor mij is de accu dus wel een reden om van de gewone s8 naar de s20+ te gaan.

[ Voor 24% gewijzigd door Tomas33 op 18-04-2020 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

038Robijno schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 22:15:
[...]

Oneplus voordelen:
Snel laden, 120hz op volle resolutie, snelle updates, goede camera's, toestel is 21 gram lichter.

Samsung voordelen:

Volgens mij waren OnePlus toestellen altijd een stuk slechter als het om de camera ging. Maar dat lag meer aan de software die minder goed geoptimaliseerd is.

Bij Samsung is het meer zo dat One UI met een hoop bloatware een stuk zwaarder is dan de skin die OP gebruikt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

038Robijno schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 20:45:

Heb de S20+ ruim een maand in gebruik, en ik zou hem niet kopen, Soc loopt 2 generaties achter op Oneplus 8 , word na 20 minuten intensief browsen etc gewoon warm (laat staan gamen)

En nog veel meer maar ik bespaar je de moeite, gewoon een phone met SD865 kopen en je kan zo 2/3 jaar vooruit :)

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Q_7 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 20:02:
[...]

Heb de S20+ ruim een maand in gebruik, en ik zou hem niet kopen, Soc loopt 2 generaties achter op Oneplus 8 , word na 20 minuten intensief browsen etc gewoon warm (laat staan gamen)

En nog veel meer maar ik bespaar je de moeite, gewoon een phone met SD865 kopen en je kan zo 2/3 jaar vooruit :)
Denk dat ervaring verschillende zijn. Heb ook de S20 plus. Wordt nooit warm, accu top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
Ik lees idd ook verschillende ervaringen mbt de S20+

De een heeft geen probleem. De ander ondervind problemen met warm worden / wifi problemen / problemen met de camera

Ik twijfel enorm om de S20+ te kopen. Maar betrekking de OnePlus (bijv.) zijn er ook al mensen die klagen over groene waas op het beeldscherm etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
038Robijno schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 22:15:
[...]

Oneplus voordelen:

Samsung voordelen:

Als de camera tegenvalt moet je geen oneplus 8 kopen want die is echt niet beter. De camera van de OP8 kan zich meten aan de flagships maar van wat ik gezien heb is die niet beter. In sommige reviews vind men de camera wel beter maar ik bepaal liever m'n eigen mening.

Leuke vergelijking en bepaal zelf wat je beter vind.
YouTube: OnePlus 8 Pro versus Galaxy S20 Plus camera comparison

Ik vind de accuduur niet slecht. Misschien ook niet heel goed maar gewoon middenmoot.
Ter vergelijking is het beter dan S8,S9 en S10 maar minder als S10+. Maar dit is op 120hz want op 60Hz is de accuduur een stukje beter.

Ik haal makkelijk 4-5uur sot met 20-30% over, dus ik kan zeker 6uur halen. Dit is bij mijn gebruik dus zegt niets over een ander. Dit is wel zonder gamen of 4k filmen want dan gaat het wel harder.

En warm worden is mij nog niet opgevallen. Ik speel wel eens een spelletje maar dat zijn eenvoudigige spelletjes zoals hill climb racing of clash of clans.

Oh ja, de S20 heeft SD kaart slot wat ook een pluspunt kan zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Garret1410 op 18-04-2020 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
Wat is jullie ervaring met de S20+ icm kijken van films en series op hoge kwaliteit QHD en/of 120hz
Wordt de telefoon ook erg warm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:20
Die accu is echt om te janken... Ik kom van een P30 pro en daar hoefde ik me nooit druk te maken of ik einde van de dag zou halen en met deze S20 Ultra moet ik zelfs soms tussentijds bijladen.

Ook op 60hz haal ik het nauwelijks. Mijn compagnon heeft dezelfde ervaringen. Zit erover te denken om weer terug te gaan naar die Huawei als hier niet snel een oplossing voor komt. Weet niet waar dit mega verbruik zit steeds, maar het is niet normaal.

Bijvoorbeeld als ik hem om 12 uur snachts op 100% accu wegleg dan zit ik sochtends om 7 uur op 90%. Die Huawei zit dan op 98%. Hij is druk met dingen waar ie niet druk mee moet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik weet niet wat jij dan doet @Boyd, ik haal makkelijk 48 uur van de lader en 5,5 SOT. Of iets minder lang van de lader en tot 8 uur SOT. Heel vreemd...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0XPfsjpBoXY1wOts3HVxb7sBcFU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ew75QaGyNOodIQ0K8Dfr4yb2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door renzo4000 op 20-04-2020 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:20
renzo4000 schreef op maandag 20 april 2020 @ 08:10:
Ik weet niet wat jij dan doet @Boyd, ik haal makkelijk 48 uur van de lader en 5,5 SOT. Of iets minder lang van de lader en tot 8 uur SOT. Heel vreemd...

[Afbeelding]
Heb deze app ook even geïnstalleerd en gekocht, kijken wat daar uit komt.

Ik doe geen zware dingen, vooral zakelijk gebruik, dus veel browsen, whatsapp, gmail en bellen.

[ Voor 13% gewijzigd door Boyd op 20-04-2020 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Die app gaat je zelf niks brengen in accuduur alleen iets meer zicht op welke apps het meeste gebruiken. Mijn situatie is als volgt:

- 120hz altijd aan

- Bluetooth always on en verbonden met mijn Gear S3 watch

- Auto brightness aan

- Wifi het meeste aan (75%)

- Geen locatieservices aan, alleen wanneer nodig

- 3 active push mail accounts 24/7

- Geen battery saving options aan

Ik heb een aantal "tweaks toegepast" die helpen wellicht:

- Ik gebruik bixby routines om te switchen naar 2g wanneer ik verbonden ben met mijn thuis wifi en activeer GPS alleen voor apps die ik nodig hebt (maps, flitsmeister, de rest handmatig).

- Meeste apps in deep sleep, behalve degene die echt "wakker" moeten blijven (gmail, whatsapp, spotify, etc)

- wifi scanning / devices nearby uitgeschakeld

- Wiped cache partion

- Ik heb een keer de accu helemaal leeg laten lopen van 100% naar 0% en daarna op normale snelheid opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbandr84
Hier ook even een update over de Accu.

Die van mij geeft aan dat de batterij 14 uur meegaat op een volle lading.
Sot van 2.5 uur
Verder geen gekke apps in de batterijverbruik

Telefoon uit de verpakking als nieuw geïnstalleerd, dus niks overgezet.
120 HZ staat aan.
Helderheid op maximaal
Batterij energiestand op geoptimaliseerd
Wifi altijd uit
Locatie aan.
Bluetooth aan en verbonden met smartwatch
Verder synchroniseer ik alleen de gmail, anders staat alles uit
Thema op normaal, witte thema

Eerder kon de batterij 20 uur halen, maar ik zou niet weten hoe ik dit weer zo krijg?

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Zie mijn post, voer de tips uit dit je nog niet hebt gedaan en geef het een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:55

Nohead

PSN ID: Nohead

Zijn er hier ook gebruikers die dual sim gebruiken? Hoe is jullie standby icm bereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denoli74
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10-09 09:46
Snapdragon s20 + update batterij.
-120 hz,automatische helderheid,fhd+
-dark theme
-bixby routines:3g/2g bij wifi
-locatie aan,bluetooth aan,sync aan
-spotify streamen,beetje bellen,surfen,youtube,instagram....
3de oplaadcycle en zit op 7.30u sot wat niet slecht is gezien de batterij nog aan het leren is.
S'nachts wel bixby routine locatie uit,bluetooth uit,sync uit.
Moet wel zeggen dat mijn signaal veel beter is met deze telefoon dan met mijn vorige samsungs(exynos).
Zeer tevreden dus met de import!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Niet online

Q_7

denoli74 schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:49:
Snapdragon s20 + update batterij.
-120 hz,automatische helderheid,fhd+
-dark theme
-bixby routines:3g/2g bij wifi
-locatie aan,bluetooth aan,sync aan
-spotify streamen,beetje bellen,surfen,youtube,instagram....
3de oplaadcycle en zit op 7.30u sot wat niet slecht is gezien de batterij nog aan het leren is.
S'nachts wel bixby routine locatie uit,bluetooth uit,sync uit.
Moet wel zeggen dat mijn signaal veel beter is met deze telefoon dan met mijn vorige samsungs(exynos).
Zeer tevreden dus met de import!
Waar besteld ? Ik wil ook *O*

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imo62
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 16:58
Nohead schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:31:
Zijn er hier ook gebruikers die dual sim gebruiken? Hoe is jullie standby icm bereik?
Dual sim gebruiker hier, het bereik is altijd prima.

Voorbeeldje van vandaag: Is sinds 2100 van de lader, zit nu op 65% accu over met 1 uur SoT. Persoonlijk ben ik niet ontzettend tevreden over de standby drain, maar als ik in device care kijk dan staan er altijd wel een paar apps te slurpen in de achtergrond (Firefox, Google Play, soms Podcasts). Ik moet dat zelf nog wat beter inregelen, maar heb ook het idee dat de Samsung software hier op de achtergrond nog wel wat optimalisaties kan gebruiken.

Al met al zou ik de batterij als voldoende beschouwen. 120hz aan, bluetooth aan, location altijd aan en een matige wifi verbinding helpen ook allemaal niet natuurlijk. Los van de batterij ben ik tevreden over de telefoon, 120hz went echt enorm snel en is duidelijk van meerwaarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Q_7 schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:13:
[...]

Waar besteld ? Ik wil ook *O*
Hoort eigenlijk in het prijzen en levertijden topic deze vragen.
denoli74 in "[Samsung Galaxy S20-serie] Levertijd & Prijzen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 11:44
Voor de mensen die twijfelen.

De OP8 serie heeft de betere cpu, dat is een feit.
Is wat sneller maar verbruikt ook minder. De Exynos is gewoon ruk voor dit segment en doet niet wat men beloofde.

Camera is de S20+ absoluut de beste, zelfs vaak beter als de Ultra op alle punten muv het zoomen.
Ook de OP8 komt niet in buurt. Hier en daar een kwestie van smaak maar geen 4k front video en een beduidend mindere wideangle lens spelen echt in het nadeel van de OP8.
De camera is niet meer de zwakte van de OP8 maar loopt over het algemeen toch net wat achter de S20 aan.

Samsung heeft veel meer opties, van een ext SD card, DEX, windows 10 integratie maar ook een Always On Display. Ja die laatste is software en de OP heeft dat gewoon niet. Een feature die mensen vaak vergeten maar als je het had dan mis je dat echt wel, oh uitzetten kan altijd, ja ... echt waar.
Ook met de juiste snellader laad de S20 sneller. Draadloos heeft de OP8pro een voordeel mits je de dure lader erbij koopt. NOOT: wat vrijwel NIEMAND aanhaald in reviews, als je niet de 30W wireless gebruikt dan valt de OP8p terug naar Apple achtige slow wireless charging. Dus niet gewone fast wireless (7.5 -18W).
Dit is best een minpunt want de kans dat je rondloopt of een OP30W wireless tegen komt is 0
Een wireless fastcharger van Ali kom je overal tegen voor 5 euro en ook moderne autos bieden wireless opladen en lang niet altijd maar het trage 5W.

Design gaat de S20 duidelijk voorop, tenminste mijn mening.
Achterkant OP8 serie ziet eruit als 2018/19

Software is persoonlijk. Mensen die praten over bloatware hebben als 4 jaar geen moderne Samsung meer gehad.
One UI2.x is gewoon echt goed en je ziet ook vrijwel nergens in reviews het Oxygen OS verhaal echt naar voren komen, de verschillen zijn steeds minder en doen het beiden gewoon goed.
Otewel, Samsung heeft flink ingehaald en OP is hetzelfde gebleven.
Updates bij OP wel zeer snel in tegenstelling tot Samsung.

OP zakt zelden met prijzen en ik verwacht dat Samsung flink gaat zakken, de S20 setie is gewoon 200 euro te duur, simpel zat.
Als je straks een S20+ kan kopen voor 899 (en dat is snel het geval) dan heb je een beter toestel allround dan de OP8pro tenzij je het snelste toestel moet hebben.

Ikzelf zie af van Samsung voor de 2e keer in rij. Vertik het om duur betaalde second rate socs te kopen en ze zoeken het maar uit.
OP is niks voor mij, net wat te beperkt:

- 256GB storage max, te weinig voor mij
- geen always ON display, basic feature voor een flagship

Met de T serie later dit jaar kan het best zijn dat ze hun AOD voor elkaar hebben (na ruim 4 jaar !) en wellicht een hardcore storage versie met 512GB.
Kan best zijn dat ik dan met hun instap want ik zie de Note20Ultra hier ook gewoon uitkomen met de EXYNOS cpu en daar ga ik geen 1500 euro voor betalen.

[ Voor 18% gewijzigd door Bomberman71 op 20-04-2020 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
@Bomberman71 die Exynos chip is niet "ruk" zoals je aangeeft, m.i. is dat misleidend voor de mensen die onwetend zijn. Het is nog steeds een high end chip die tot een van de snelste behoort op dit moment.

Dat de Exynos wat efficiëntie problemen heeft onder extreme omstandigheden (throtteling/hitte) en wat minder goed met de accu omgaat is inderdaad waar. Maar in de dagelijkse praktijk merk je hier dus niks van.

Daarnaast is het zo dat Exynos op bepaalde onderdelen weer beter werkt dan de SD865. Dus ja, onderaan de streep is de SD865 ongetwijfeld "beter" maar maakt dit de Exynos niet "gewoon ruk" en is simpelweg overtrokken en een beetje napraten wat de groep mensen met negatieve reviews elkaar aanpraten. Ze zijn vooral erg bezig met vergelijkingen met spelletjes en hun framerate drops, lekker belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
renzo4000 schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:13:
@Bomberman71 die Exynos chip is niet "ruk" zoals je aangeeft, m.i. is dat misleidend voor de mensen die onwetend zijn. Het is nog steeds een high end chip die tot een van de snelste behoort op dit moment.

Dat de Exynos wat efficiëntie problemen heeft onder extreme omstandigheden (throtteling/hitte) en wat minder goed met de accu omgaat is inderdaad waar. Maar in de dagelijkse praktijk merk je hier dus niks van.

Daarnaast is het zo dat Exynos op bepaalde onderdelen weer beter werkt dan de SD865. Dus ja, onderaan de streep is de SD865 ongetwijfeld "beter" maar maakt dit de Exynos niet "gewoon ruk" en is simpelweg overtrokken en een beetje napraten wat de groep mensen met negatieve reviews elkaar aanpraten. Ze zijn vooral erg bezig met vergelijkingen met spelletjes en hun framerate drops, lekker belangrijk.
Mwah, waarheid ligt in het midden...

Meer energie verbruiken merk je ook in de dagelijkse praktijk... En idd, qua throttling. Ik game zelf niet dus zal er een stuk minder snel tegenaan lopen, maar neemt niet weg dat het een serieus punt is en velen anderen hier wel hinder van ondervinden.

nee, de exynos is zeker niet 'enorm ruk' maar echt wel minder dan de SD865 (op een enkel specifiek iets na, gps is volgens mij bugged in de SD versie, wellicht fotos in het donker wat beter in de exynos?) maar ja, aan de andere kant is de S20 wel mijn sweetspot qua formaat zo'n beetje en kon ik deze bij mijn verlenging met aaridg voordeel krijgen dus in die zin de beste optie.

Als ik echter had kunnen kiezen was ik absoluut voor de SD gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Volgens mij bedoelen wij hetzelfde, mijn punt was vooral erop gericht dat Exynos onevenredig als inferieur product wordt afgeschreven terwijl dit niet zo extreem het geval is men doet voorkomen.
Als de keus er was geweest in Nederland tussen een SD of Exynos variant had ik ook zeker voor de SD gekozen maar die keus is er via de officiële weg niet.

Maar nogmaals, voor sommige kan dit een "probleem" zijn maar ik ondervind er absoluut geen hinder van. Ik denk dat het dan vooral ook speelt voor mensen die het gevoel hebben een minder product te hebben gekregen dan een ander (buiten Europa) en teveel laten afschrikken door de reviews en de tabelletjes met SOT/framerates/etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
Zoals ik al zei, de serie is zeker 200 euro te duur.
Je hebt gewoon een inferieure soc, hoe je het ook wilt benoemen de feiten staan als een paal boven water.
Jij merkt er mischien niks van maar ik wil gewoon datgene waar ik voor betaal.
Met name accu verbruik is tegenwoordig echt een dingetje. Daar waar het vroeger om pure cpu kracht, design en gadgets ging zie je tegenwoordig dat het succes bepaald wordt door de camera resultaten en de accuduur.

Nou, sorry maar als we zien dat het verschil weleens 20% is dan noem ik dat significant en vind hem dus Ruk.

Om een mooi voorbeeld te gebruiken met jouw dagelijks gebruik en het niet merken.
Als ik een nieuwe auto koop met een 150pk motor erin dan wil ik niet hebben dat hij bij het testen slechts 120pk heeft. Merk er in het dagelijks gebruik hier in NL waar je normaliter in de file staat en maar 100 mag weinig tot niks van, en toch denk ik dat niemand dit accepteerd.

Juist nu met vele chineze alternatieven met wel een echte SD in dezelfde en meestal lagere prijs klasse moet Samsung gewoon zijn best doen.
Durf te wedden dat als de mensen die nu een S20 hebben hier in NL de optie hebben hem te retouneren dan het overgrote deel dat direct zou doen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Daar zit een belangrijke nuance in je betoog @Bomberman71 ... ipv de Exynos "is ruk" vindt jij hem ruk. Overigens was dit van tevoren bekend dat je een Exynos zou krijgen. Dit is al jaren een bekend fenomeen bij Samsung dat die chip "minder" presteert dan de SD.

Ik vind het daarom iets te gemakkelijk om dan te gaan zaniken over iets wat je had kunnen weten. Had dan op zijn minst een maand gewacht zodat je voldoende reviews had gezien. Dan had je de aanschaf achterwege kunnen laten of zoals sommige nu doen ergens via de grijze import een SD variant kunnen nemen.

Maar goed, iedereen heeft recht op zijn/haar mening. Mijn punt was vooral bedoeld om te nuanceren. Wellicht dat het toch verstandig wordt om een Exynos vs Snapdragon topic aan te maken om de boel beetje te scheiden van elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
Knip, zoals je eerder is gezegd, minder wat in krachttaal en speel niet op de man. Je manier van posten en verwoorden komt agressief over.

[ Voor 87% gewijzigd door 13art op 20-04-2020 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
En dan knip ik deze ook meteen even weg. Klaar met op elkaar reageren :)

[ Voor 115% gewijzigd door 13art op 20-04-2020 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Laten we stoppen met Exynos vs Snapdragon. Is al jaren zo en we kunnen er niets aan veranderen. Hopelijk volgend jaar de SD875 voor iedereen. Ik heb ook liever het beste maar helaas dan moet ik importeren.

Exynos 990 is minder maar zeker een high end cpu gelijkwaardig aan SD855 of Kirin 990 wat prestaties betreft.

Ik moet nog meemaken dat de S20 warm wordt dus kennelijk doe ik er andere dingen mee dan sommigen. Standby drain is redelijk hoog en ik hoop dat dat nog gefixed wordt.
Accuduur is ondertussen al genoeg over gezegd. Tweakers.net heeft het ook getest dus laten we daar naar verwijzen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Garret1410 schreef op maandag 20 april 2020 @ 17:40:
Laten we stoppen met Exynos vs Snapdragon. Is al jaren zo en we kunnen er niets aan veranderen.
Dat denk ik niet. Waarom zou niet benoemd mogen worden dat de Exynos feitelijk een stuk minder goed presteert dan de Snapdragon en de Kirin terwijl Samsung anders claimt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2020 @ 17:43:
[...]
Dat denk ik niet. Waarom zou niet benoemd mogen worden dat de Exynos feitelijk een stuk minder goed presteert dan de Snapdragon en de Kirin terwijl Samsung anders claimt.
Precies dat ! Lijkt wel alsof je hier alleen nog maar lofzang mag doen.
Volgens mij is dit met name de vraagbaak voor mensen die kijken naar een dergelijk toestel en op basis van informatie een keuze maken.
Daarbij waren de verschillen nooit echt groot en soms nauwelijks meetbaar. Nu is dat wel anders en dus best een belangrijk detail.

[ Voor 11% gewijzigd door Bomberman71 op 20-04-2020 18:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• V-rg
  • Laatst online: 12-09 01:56
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2020 @ 17:43:
[...]
Omdat dit al 5000x gezegd is. Ben je niet tevreden met de Exynos? Verkoop je telefoon (of koop het niet als je nog geen s20 hebt).

Het is erg vervelend om elke keer deze discussie weer te lezen. Niemand kan er wat mee, voegt totaal niets toe.

[ Voor 3% gewijzigd door V-rg op 20-04-2020 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Q_7
  • Niet online

Q_7

V-rg schreef op maandag 20 april 2020 @ 18:44:
[...]

Omdat dit al 5000x gezegd is. Ben je niet tevreden met de Exynos? Verkoop je telefoon (of koop het niet als je nog geen s20 hebt).

Het is erg vervelend om elke keer deze discussie weer te lezen. Niemand kan er wat mee, voegt totaal niets toe.
Punt is dat mensen telefoons met elkaar vergelijken, Oneplus 8 vs S20 etc etc. dan komt de CPU dus zeker om de hoek kijken omdat die chinese high end telefoons allemaal een SD865 met Adreno 650 GPU hebben die na de A13 van Apple de snelste is tot nu toe.
De Exynos 990 Mali GPU staat op nr 5 |:( .

#1 A13 Bionic’s GPU Apple A13 Bionic 119
#2 Adreno 650 Snapdragon 865 117.3*
#3 A12 Bionic’s GPU Apple A12 Bionic 115.4
#4 Adreno 640 Snapdragon 855 & 855+ 113.9
#5 Mali G77 MP11 Exynos 990 111.7*
#6 Adreno 630 Snapdragon 845 111.2
#7 Mali-G77 MC9 MediaTek Dimensity 109.2*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
Bomberman71 schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:09:

Durf te wedden dat als de mensen die nu een S20 hebben hier in NL de optie hebben hem te retouneren dan het overgrote deel dat direct zou doen !
Dan verlies je het wel 😉

(Zeer tevreden S20 plus gebruiker)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Even voor de duidelijkheid, het mag best gaan over Exynos VS Snapdragon, maar houd het netjes, speel niet op de man en maak duidelijk onderscheid tussen meningen en feiten. Als iemand twijfelt tussen verschillende toestellen dan hoort dat thuis in het aankoopadvies forum.

[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 20-04-2020 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met de prestaties betreffende de verschillende 'gelijkwaardige' camerasensoren? Samsung ISOCELL vs Sony IMX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 00:02
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:11:
Hoe zit het eigenlijk met de prestaties betreffende de verschillende 'gelijkwaardige' camerasensoren? Samsung ISOCELL vs Sony IMX?
Technisch zijn er verschillen echter als je naa rhet resultaat kijkt heb ik nog weinig verschillen gezien.
Het enige dat ik heb gelezen is dat de low-light plaatjes de Enoxys versie (volgens mij de Samsung isocell) betere zijn dan de Sony/SD versie. Foto's overdag zouden vergelijkbaar zijn.

Ik wacht eigenlijk nog op een review van DXOmark die toch meer van de echte fotografie kant naar de camera kijkt ipv de smatphone kant. Volgens mij blijft die test zo lang uit omdat Samsung nog aan de software aan het sleutelen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveCool
Fred13 schreef op maandag 20 april 2020 @ 22:07:
[...]

Technisch zijn er verschillen echter als je naa rhet resultaat kijkt heb ik nog weinig verschillen gezien.
Het enige dat ik heb gelezen is dat de low-light plaatjes de Enoxys versie (volgens mij de Samsung isocell) betere zijn dan de Sony/SD versie. Foto's overdag zouden vergelijkbaar zijn.

Ik wacht eigenlijk nog op een review van DXOmark die toch meer van de echte fotografie kant naar de camera kijkt ipv de smatphone kant. Volgens mij blijft die test zo lang uit omdat Samsung nog aan de software aan het sleutelen is.
Bij welke versie? Plus of Ultra?
Zit er tussen de Enoxys en SD dan verschil in camerasensor bij hetzelfde type (ofwel Plus, ofwel Ultra)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 00:02
DaveCool schreef op maandag 20 april 2020 @ 22:20:
[...]

Bij welke versie? Plus of Ultra?
Zit er tussen de Enoxys en SD dan verschil in camerasensor bij hetzelfde type (ofwel Plus, ofwel Ultra)?
Hieronder een overzicht per S20 model en welke sensoren gebruikt zouden zijn, dit lijkt een omschrijving van het SD model :
https://www.gsmarena.com/...ones_leaks-news-41066.php

Echter hier ook een artikel dat gelkt was en beweert dat er een verschil is tussen de sensoren per processor type.
https://www.notebookcheck...agon-models.455406.0.html

De omschrijving van de cameramodule voor de Exynos versie is hier terug te vinden in deze review :
https://www.gsmarena.com/...axy_s20-review-2083p5.php
Alle drie de sensoren zijn samsung bij het Exynos model.

Nog even over de verschillen. De SD versie lijkt op veel vlakken iets beter te presteren echter op het gebied van standby zou de E990 versie beter presteren. Hierbij een overzicht dat eigenlijk gemaakt is voor het verschil tussen 60 en 120 Hz scherm verversing te laten zien maar ook de verschillen tussen de SD versie en E990 versie laat zien.
https://www.androidcentra...pensive-120hz-mode-really

Ach als we de keuze zouden hebben maar die hebben we niet altijd en ik ben wel tevreden met mijn nieuwe S20 (onder de voorwaarde dat de batterij het lang genoeg volhoudt en dat weet ik nog niet aangezien ik de telefoon pas een paar dagen heb).
De foto's zien er goed uit en zijn een verbetering tov mijn vorige smartphone.
:)

[ Voor 71% gewijzigd door Fred13 op 21-04-2020 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banus19
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-08 13:40
Mijn wekker gaat niet af nadat ik ge-videobelt heb (standaard "klok" app) icm o.a. de volgende apps;
- houseparty
- Discord
(allemaal videobel-apps)
Nadat mijn wekker niet is afgegaan en ik ga "klok"-> "beltoon" en ik duw op "beltoon afspelen" geeft hij een melding dat "de telefoon de beltoon niet kan afspelen omdat er een oproep actief is".
Maar er is helemaal geen oproep actief.
Als ik reboot werkt de wekker wel gewoon totdat ik weer gevideobeld heb.

Héél vervelend, ik heb me nu al 2x overslapen.

Meerder mensen hier last van?
Kan ik hier een melding van maken bij Samsung zodat ze dit updaten? Of zal het aan Houseparty/Discord liggen?

(Galaxy S20+, meest recente software update)

P.S. verder SUPER tevreden; prachtig scherm, snel, hele goede camera - vooral het live focus filmen is héél gaaf
Pagina: 1 ... 10 ... 37 Laatste